Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μεζεδάκια πριν από τον δεύτερο γύρο

Posted by sarant στο 24 Μαΐου, 2014


Αύριο ψηφίζουμε (όχι όλοι) για τον δεύτερο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών. Ψηφίζουμε και για τις ευρωπαϊκές εκλογές, οπότε θα μπορούσα να κάνω λόγο για «προεκλογικά μεζεδάκια» αλλά αφού το άρθρο του περασμένου Σαββάτου το τιτλοφόρησα «μεζεδάκια πριν από τον πρώτο γύρο», πολύ λογικά προκύπτει και ο τίτλος του σημερινού μας άρθρου.

Δεν έχουν βέβαια όλα τα μεζεδάκια μας σχέση με τις αυριανές κάλπες, αλλά τα περισσότερα προς τα εκεί είναι προσανατολισμένα. Μια από τις ιδιαιτερότητες των αυριανών (ευρω)εκλογών σε αντιδιαστολή με τις εθνικές εκλογές του 2012 είναι ότι τώρα οι δημοσκοπήσεις επιτρέπονταν μέχρι τις τελευταίες μέρες, κι έτσι οι δημοσκόποι μπορούν σε πολύ μικρότερο βαθμό να επικαλεστούν μετακινήσεις της τελευταίας στιγμής για να δικαιολογήσουν πιθανή αστοχία τους. Ωστόσο, αυτό αντισταθμίζεται από το πολύ μεγάλο ποσοστό αδιευκρίνιστης ψήφου, οπότε δικαιολογία θα υπάρχει και τώρα.

Άλλοι βέβαια καταφεύγουν σε αλχημείες όχι στα ίδια τα αποτελέσματα αλλά στην παρουσίασή τους. Για παράδειγμα, σε παρουσίαση της νέας δημοσκόπησης της Metron Analysis από τα Παραπολιτικά (ιστότοπο ιδιοκτησίας Μαρινάκη, μου λένε), διαβάζω τον εξής τίτλο και υπότιτλο: Νέα δημοσκόπηση της Metron Analysis για τις ευρωεκλογές! Πρώτη η ΝΔ στην παράσταση νίκης – Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ στην πρόθεση ψήφου.

Διαβάζω το άρθρο για να δω πώς προκυπτει αυτό το παράδοξο, και φτάνοντας στην παράσταση νίκης βλέπω:
Στην παράσταση νίκης, το 3% πιστεύει πως η Νέα Δημοκρατία θα βγει πρώτο κόμμα με μεγάλη διαφορά και το 35% πως θα περάσει πρώτη με μικρή διαφορά. Στον αντίποδα, το 13% θεωρεί πως πρώτο κόμμα θα αναδειχθεί ο ΣΥΡΙΖΑ με μεγάλη διαφορά και το 32% με μικρή διαφορά.

Ναι, αλλά αν προσθέσουμε το 3+35 = 38 (που προβλέπουν οποιαδήποτε νίκη της ΝΔ) αυτό βγαίνει μικρότερο από το 13+32 = 45 (που προβλέπουν οποιαδήποτε νίκη Σύριζα). Το σωστό μάλιστα είναι να προσθέσουμε με αυξημένη στάθμιση τη «νίκη με μεγάλη διαφορά», π.χ. με συντελεστή 2, οπότε βγαίνει ΝΔ 6+35=41 στην παράσταση νίκης, ΣΥΡΙΖΑ 26+32=58, σαφές προβάδισμα σε κάθε περίπτωση.

Αλλά οι μάγειροι των Παραπολιτικών θέλησαν να θολώσουν τα νερά…

exitballs2* Κατά τον πρώτο γύρο των εκλογών συζητήθηκαν πολύ τα έξιτ πολ, που δεν αποτύπωσαν σωστά τα τελικά αποτελέσματα. Το επόμενο (στη φωτογραφία αριστερά) μου το έστειλε με μέιλ φίλος και δεν ξέρω αν είναι αυθεντικό ή πειραγμένο, αν και φαίνεται για αυθεντικό. Σε κάθε περίπτωση, αυτό το exit balls, θελημένο ή ακούσιο, προσφέρεται για πολλά λογοπαίγνια.

* Κι άλλο ένα με αγγλικά από Έλληνες πολιτικούς. Ο Ευ. Βενιζέλος αφηγείται στην Έλενα Σμιθ της Γκάρντιαν πώς έσωσε την Ελλάδα και λέει για την πρόταση να γίνει δημοψήφισμα: At first Venizelos supported the idea because, he says, he did not want to further split the country or governing party. But when an email from Papandreou made him realise that the PM hadn’t told other EU leaders, the finance minister felt so ill he was admitted into hospital with stress-induced appendicitis. «It was one thing not to inform me, quite another not to tell Merkel or Sarkozy or anyone in the EU. When I got that email at 1.30am asking: ‘What will happen if we lose?’ I said to him: ‘Are you well? You announce all these things and ask now? Hadn’t you thought about any of this before?’ I felt so ill reading that mail I had to admit myself into the clinic at 4am.»

Η υπογράμμιση είναι δική μου, διότι νομίζω ότι πρόκειται για αγγλικά τύπου slow the very much oil. Ή κάνω λάθος;

* Για να μη βάζουμε μόνο πολιτικά μαργαριτάρια, ένα μεταφραστικό από το Βήμα. Σε άρθρο για το Διάστημα διαβάζουμε ότι «Στον αστερισμό Canes Venatici (Τα σκυλιά του κυνηγιού) βρίσκονται δύο σπειροειδείς γαλαξίες…» Ωστόσο, ο αστερισμός έχει αποδοθεί στα ελληνικά ως Θηρευτικοί Κύνες. Αλλά και να μην ξέρει κανείς την καθιερωμένη ονομασία, απορώ γιατί να μεταφράσει δουλικά το αγγλικό (Hunting dogs) αντί να χρησιμοποιήσει την ελληνική λέξη, Κυνηγόσκυλα.

* Σε πρόσφατη τηλεοπτική αντιπαράθεση, επιβεβαιώθηκε για πολλοστή φορά ο πανίσχυρος Νόμος του Μπούμεραγκ. Ο βουλευτής του Σύριζα Σταύρος Κοντονής (γύρω στο 5.00 του αποσπάσματος) λέει για παραπομπή ενός θέματος «στις ρωμαϊκές καλένδες».

Παρών στο πάνελ και ο υπουργός Υγείας (οΘντκ) Άδωνης Γεωργιάδης, ο οποίος κρίνει σκόπιμο να τον διορθώσει. Και όταν έρχεται η σειρά του (περί το 10.17 του στιγμιοτύπου) διορθώνει ως εξής: «Επίσης, να κάνω κι ένα λάπσους λίνγκουε, δεν είναι ‘οι ρωμαϊκές καλένδες’ οι οποίες υφίστανται, είναι οι ελληνικές καλένδες που δεν υφίστανται».

Ωστόσο, λάπσους λίνγκουε σημαίνει παραδρομή της γλώσσας, γλωσσικό λάθος -δηλαδή ο Άδωνης αναγγέλλει ότι θα κάνει γλωσσικό λάθος; Ή εννοούσε «να διορθώσω ένα λάπσους λίνγκουε» και… έκανε λάπσους λίνγκουε; Ή πετάει λατινικά έτσι στον γάμο του Καραγκιόζη -όπως θα έλεγε ‘να κάνω ένα χαμπέας κόρπους’; Σε κάθε περίπτωση ο νόμος του Μπούμεραγκ επιβεβαιώθηκε. Ντούρα λεξ, σεντ λεξ!

* Όσο για αυτό που είπε αρχικά ο Σ. Κοντονής για τις ρωμαϊκές καλένδες, θα προτιμούσα τις σκέτες καλένδες. Όπως είχα γράψει σε παλιότερο σχετικό άρθρο: για τους Ρωμαίους πριν από 2000 χρόνια, η έκφραση ad calendas graecas έδειχνε πράγματι μιαν ανύπαρκτη ημερομηνία, αφού ελληνικές calendas δεν υπήρχαν. Ο σημερινός Έλληνας, δεν γνωρίζει ούτε ελληνικές καλένδες, ούτε ρωμαϊκές, ούτε αργεντίνικες, επομένως για τον σημερινό Έλληνα οι σκέτες καλένδες είναι εξίσου ανύπαρκτη ημερομηνία.

* Θέλοντας να κατακεραυνώσει την υποτιθέμενη… σύγκλιση ΣΥΡΙΖΑ και Χρυσής Αυγής, η κυρία Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου απεφάνθη: «Επαναλαμβάνουμε τον στίχο: Το φίδι αγκαλιά με τη σμέρνα«.

Τέτοιος στίχος δεν υπάρχει, εκτός αν τον έγραψε χτες η κ. Άννα-Μισέλ. Προφανώς η κ. εκπρόσωπος της ΝΔ θυμόταν αμυδρά τον στίχο του Καββαδία «το φίδι σκίζεται στο βράχο με τη σμέρνα», ο οποίος όμως δεν δείχνει αγαστή σύμπνοια αλλά θανάσιμη αντιπαλότητα! Είχε προφανώς και μιαν αμυδρή ανάμνηση από τον στίχο «οι λύκοι αγκαλιά με τα σκυλιά» του Μάνου Ελευθερίου, τα έβαλε στο μίξερ και εγένετο τέρας, όπως κάθε φορά που κάποιος πολιτικός επιχειρεί να κρύψει την κραυγαλέα του ακαλλιεργησία πίσω από ένα ράκος ποίησης.

seferogkatsos2* Μια και είπαμε για ποίηση, να κι ένα αυθεντικό «αποποίημα», όπως πρότεινα να λέμε τα ποιήματα που αποδίδονται σε άλλον ποιητή. Ήρθε η σειρά του Σεφέρη να πέσει θύμα των άσχετων, που μάλιστα δεν αποκλείεται να βγάζουν και κέρδος από την ασχετοσύνη τους.

Φυσικά, το τετράστιχο που αποδίδεται στον Σεφέρη δεν είναι δικό του, δεν είναι καν ποίημα, είναι από στίχους του Νίκου Γκάτσου και είναι εντελώς έξω από το ύφος του Σεφέρη.

* Το χειρότερο είναι ότι και οι στίχοι του Γκάτσου έχουν υποστεί φριχτή παραμόρφωση. Διότι βέβαια ο Γκάτσος,  όπως ακούτε εδώ (στο 9.00 περίπου του στιγμιότυπου) έγραψε «καινούργιοι ανθρώποι» (παροξύτονο), αλλιώς ούτε ρίμα υπάρχει, ούτε μέτρο. Αλλά πού να καταλάβουν από δαύτα οι παραχαράκτες;

* Άρθρο για τη διείσδυση Μαρινάκη στην πολιτική, μεταφρασμένο, όπως αρμόζει, με το πόδι. Δείγμα γραφής η τελευταία πρόταση, που λες ότι γράφτηκε από μηχανάκι: Ένα γιγαντιαίο πόστερ του Μόραλη κρέμεται από γήπεδο του Ολυμπιακού, το οποίο διαθέτει επίσης περίοπτη θέση στην τηλεοπτικό σποτ του υποψήφιου δημάρχου.

Ο φίλος που το στέλνει παρατηρεί ότι μακάρι να γέμιζαν όλα τα γήπεδα με πόστερ του Μόραλη -με τον Μώραλη έχει ένα θέμα.

* Και κλείνω με ένα περιεργότατο άρθρο που δημοσιεύτηκε χτες στη Μηχανή του χρόνου, έναν ιστότοπο που επανειλημμένα έχει δημοσιεύσει «ιστορικά» κείμενα με φριχτά λάθη αλλά εδώ φαίνεται να έχει αντιγράψει από κάποιο μουφοσάιτ. Το άρθρο έχει θέμα του την αυτοκτονία του Χίμλερ στις 23 Μαΐου 1945, και, όπως θα διαβάσετε, πρωταγωνιστικό ρόλο στην αυτοκτονία παίζει κάποιος «Συνταγματάρχης Μπλιμπ», ο οποίος στο πρωτότυπο (που πρέπει να είναι αυτό εδώ) αναφέρεται ως Colonel Blimp. Ωστόσο, επειδή σε κανένα σοβαρό άρθρο δεν βρίσκω τον Blimp και επειδή ο συνταγματάρχης Blimp είναι ήρωας χιουμοριστικών περιπετειών και κόμικς, που έγιναν και ταινία, νομίζω ότι η Μηχανή την έχει πατήσει χοντρά -σαν να έβλεπε κανείς άρθρο για τον ηρωικό ρόλο του στρατιώτη Καραμήτρου στη μάχη του Σκρα ή για τον εύζωνο Κουκκίδη… ωχ! για τον Κουκκίδη έχουν γραφτεί τόσα και τόσα!

 

 

Advertisements

167 Σχόλια to “Μεζεδάκια πριν από τον δεύτερο γύρο”

  1. Γς said

    Καλημέρα

    >συζητήθηκαν πολύ τα έξιτ πολ, που δεν αποτύπωσαν σωστά τα τελικά αποτελέσματα. Το επόμενο […] δεν ξέρω αν είναι αυθεντικό ή πειραγμένο

    Αυθεντικό είναι.
    Εδώ που κάποτε επιχειρήθηκε η κατάργηση της Πάλης των Τάξεων, στην καθοδήγηση των Εκλογικών Τάσεων θα κωλώναμε;

  2. ππαν said

    Αυτό με το λάπσους λίνγκουε πολύ νόστιμο κι ορεκτικό, ειδικά που ακολουθεί το σχόλιο με το χάμπεας κόρπους 🙂
    Καλημέρα!

  3. Y. Georgiadou said

    Καλημερα σας.

    » I said to him: ‘Are you well?”

    Πρεπει να εννοουσε: «Εισαι με τα καλα σου;» , «Εισαι καλα;» , «Πας καλα; , «Τρελλαθηκες;» Τα γαλλικα του Μπενι πως ειναι; Δεν το εχω ακουσει ποτε να μιλα γαλλικα.

  4. Γς said

    >Are you well?

    Και θυμήθηκα τον άλλον στο Λονδίνο, την εποχή του Γιακουμπ:

    -Γουάτ το ντου δε μαν [Ανδρεάς Γ. Π.]; Δε αδερς, δέι έιτ δε μάνει οβ δε πίπλ

  5. Παναγιώτης Κ. said

    @3.Ούτε εγώ τον άκουσα να μιλάει Γαλλικά.Και να σκεφτείτε ότι έκανε μεταπτυχιακά στη Γαλλία.Περίεργο δεν είναι που δεν τον έχουμε ακούσει;

  6. physicist said

    «Η αφήγηση σχετικά με τον Εντ Μίλιμπαντ – επειδή αυτή είναι η αλήθεια –, είναι ότι δείχνει περίεργος, ακούγεται περίεργος, είναι περίεργος» έγραψε η εφημερίδα The Times επικαλούμενη ένα «ανώτατο στέλεχος των Εργατικών».

    Βγάζει κανείς άκρη με δαύτο;

    Καλημέρα!

    Πηγή: «Βουβαμάρα» στην Βρετανία από τη νίκη του ακροδεξιού Φάρατζ -Ολοταχώς για πρωτιά στις Ευρωεκλογές | Ειδήσεις και νέα με άποψη http://www.iefimerida.gr/node/156226#ixzz32c9PbH3N

  7. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ για τα πρώτα σχόλια!

    6: Πολύ περίεργο είναι αυτό που βρήκες.

    3: Αυτό εννοεί, «είσαι με τα καλά σου;» -αλλά λέγεται έτσι στ’ αγγλικά;

  8. Y. Georgiadou said

    @7
    “είσαι με τα καλά σου;” = «Are you out of your mind?» θα ελεγα.

    Δειτε και αυτο με το εγχωριο μας (Ζουρλανδια) φρουτο, στα αγγλικα http://www.nrc.nl/verkiezingen/2014/05/23/what-the-results-of-the-european-elections-in-the-netherlands-mean/

    @5
    Κανενα βιντεακι με το Μπενι να μιλαει γαλλικα βρισκεται πουθενα για να το σχολιασουμε 🙂

  9. Νέο Kid Στο Block said

    Φγωνσέ Μπενιζελιέν εξελών!

  10. Νέο Kid Στο Block said

    RE! Are you well re?or to put the voices?
    Είπαμε, μόνο ο Τσίπρας είναι αμόρφωτος και μιλάει άθλια Αγγλικά! Θέλετε να μας διαβάσει η Φιτς και να πάρει πίσω τη μονάδα που μας έδωκε;; EIΣΤΕ ΤΡΕΛΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ!

  11. skom said

    Το τουιτ του Η. Μόσσιαλου πάντως είναι εδώ https://twitter.com/MOSSIALOS/status/464841765531693056 και δεν βλέπω μπάλλες!

  12. spiral architect said

    Do you working me? 😀
    Το ωραίο με το Σαμαρά και το «ατύχημα Τσίπρα» το ακούσατε;
    Είναι σαν να λέει ο Μπέος για τον αντίπαλό του ότι, «θα λερώσει καμιά ρόδα».

  13. ΠΑΝΟΣ said

    Θύμα άσχετων έπεσε κι η Μαρίκα Νίνου.Στο τραγούδι «Αγάπη πού’γινες δίκοπο μαχαίρι»,ακούγεται η Νίνου κι αυτός που το ανέβασε λέει Μπέλλου!Κι όχι μόνον.Κατά την διάρκεια τού τραγουδιού έρχεται και παρέρχεται συνεχώς η φωτογραφία και τ’ όνομα τής Μπέλλου.Υπάρχει στο γιουτιούμπ.Άσχετοι και γελοίοι.Κυκλοφορούν πολλοί στο διαδίκτυο.

  14. Μπονζούρ

    Νοστιμότατοι οι μεζέδες (να προέρχονται άραγε από τα μέζεα- με κοινό παράγοντα τα …αμελέτητα ; )

    # 1

    Γουσού, έχω γυρίαει όλη την Ελλάδα, όμως πουθενά δεν τις είδα να παλεύουν !

    #5

    Κάποτε υπήρχε εδώ μια φοιτήτρια και θαυμάστρια του Μπένι, θα μπορούσε να μας διαφωτίσει.
    Πάντως δεν θεωρώ απαραίτητη προϋπόθεση για την αγορά (διαγράφεται μια λέξη) απόκτιση μεταχαρτικού την γνώση της γλώσσας όπου είναι γραμμένη η διατριβή.
    Μήπως ο Θ. Ρουσσόπουλος ήξερε γερμανικά ;

    κι ένα τραγούδι που μου φέρνει στο νου η αυριανή εκλογική «μάχη»

    and the walls came down, all the way to hell
    never saw them when they’re standin, never saw them when they’re fell

  15. Y. Georgiadou said

    @9
    Μαλιστα 🙂

    Η αρχη μου ειναι αυτη: Αν δεν μπορω να αποδωσω γρηγορα και με απλα λογια αυτο που ακουω να λεει ενας πολιτικος, συμπεραινω οτι μπουρδολογει. Ακουσα το βιντεακι. Δεν μπορω να αποδωσω γρηγορα με απλα λογια αυτο που ακουσα. ΟΕΔ.

  16. ΠΑΝΟΣ said

    …και μιας και είμαστε στα μεζεδάκια.Τα τρεισήμισι και δώστου τρεισήμισι χρόνια,έχουν χτυπήσει κόκκινο,από πολιτικούς όλων των παρατάξεων.Θα μού πει κανείς,σιγά μην στάξει η ουρά τού γαϊδάρου.Εδώ έχουν γίνει άλλα κι άλλα γλωσσολογικά όργια,εκεί θα κολλήσουμε; Έλα,ντε!
    Δεν λέω για την ουσία των λεγομένων,δεν είμαι έτοιμος ακόμη για το Δαφνί…(Κοντά είμαι!!).

  17. Νέο Kid Στο Block said

    15. Δεν είμαι -πα ντυ του!- ειδικός, κι ας πουν οι Γαλλομαθείς του ιστολογίου, αλλά έχω την εντύπωση πως τα γαλλικά του Μπενί ντε Χίλ είναι πολύ καλά και fluent. Η προφορά του είναι άλλο θέμα… (σάματις στη Λυόν ή στη Γενεύη και στο Βέλγιο μιλάνε καλύτερα; Ω ρε τρολιά που έριξα! 🙂 )

  18. Γς said

    >Αλλά και να μην ξέρει κανείς την καθιερωμένη ονομασία, απορώ γιατί να μεταφράσει δουλικά το αγγλικό (Hunting dogs) αντί να χρησιμοποιήσει την ελληνική λέξη, Κυνηγόσκυλα.

    HMS Beagle: Το πλοίο του Δαρβίνου.
    Και πως το αγγλικό λαγωνικό έγινε Τιτανικός, ουπς, Λακωνικός [μανιάτικος].

  19. munich said

    είναι σίγουρο ότι μπορούμε να αποδώσουμε το «are you well» στον κ. Βενιζέλο. Γνωρίζουμε με σιγουριά σε ποια γλώσσα διεξήχθη η συνέντευξη; Δηλαδή αποκλείεται να οφείλεται το λάθος στο διερμηνέα/ μεταφραστή της Γκάρτνιαν/ του υπουργείου;
    Διευκρινίζω ότι σε καμία περίπτωση δεν ανήκω στους θαυμαστές του.

    επίσης ας μην αφήνουμε τις πολιτικές μας διαφορές να μας παρασύρουν σε εμπάθειες. Δεν χρειάζεται ο μεταπτυχιακός/ διδακτορικός τίτλος κάποιου να είναι «ύποπτος» αν αυτός ο κάποιος δεν γνωρίζει καλά τη γλώσσα τη χώρας του πανεπιστημίου. Ακόμα και το πολύ καλό πανεπιστήμιο της Βιέννης δέχεται φιλολογικές διατριβές γραμμένες στα αγγλικά (και υπάρχουν πολύ καλοί διδάκτορες των οποίων τα αυστιρακά είναι κα΄τω του μετρίου).

    Αλλά και γιατί να είναι προνόμιο μόνο των «μεγάλων» χωρών να μην είναι δίγλωσσος ο υπουργός εξωτερικών;

  20. Earion said

    Τα αναφερόμενα στην αυτοκτονία του Χίμμλερ είναι ανοησίες στο τετράγωνο. Όποιος θέλει να διαβάσει μια συνοπτική καταγραφή των περιστατικών με παραπομπές σε πρωτογενείς πηγές, ας δει την τελευταία σοβαρή (διεξοδική και ογκώδη) βιογραφία του Χίμμλερ από τον Πήτερ Λόνγκερικ (Peter Longerich, Heinrich Himmler, Oxford University Press, 2012). Κάνετε click to look inside και πηγαίνετε στη σελ. 1 (Prologue).

    Νικοκύρη, λάπσους ή λάψους; 🙂

  21. ΓΙΩΤΗΣ said

    Κάτσε καλά είπε η αγγλομαθής μητέρα στο ζωηρό γιο της or I will give you wood to go smoke.
    Για να δούμε αύριο ο Σαμαράς σκαρφαλωμένος πάνω στην Ελιά θα είναι ψηλότερα από τον Αλέξη; Γιατί αν δεν είναι, μάλλον πάμε για κόψιμο σύριζα. From your mouth and to God’s ear.

  22. Νέο Kid Στο Block said

    19. Τα «αυστριακά» είναι κάποια καινούργια γλώσσα; Deutsch,mensch!!

  23. Νέο Kid Στο Block said

    Όσο για τις «προθέσεις ψήφου» και τις «παραστάσεις νίκης», όπως είπε και ο μεγάλος στατιστικολόγος-στοχαστής Ζα Ζα Γκαμπόρ : «Α man who doesn’t know Greek Statistics is incomplete. After that, he is finished.»

  24. munich said

    22
    συμφωνώ μαζί σας αλλά για ρωτήστε και τους αυστριακούς 😀

  25. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    20: Καλά λες, λάψους πρέπει να γραφτεί. Για κάποιο λόγο, κι άλλοι το γράφουν λάπσους. Και δεν φταίει ο Επστάιν.
    Όσο για τον Χίμλερ, ας ντραπεί η Μηχανή του Χρόνου.

    19: Πάντως σε κάποιον πρέπει να το αποδώσουμε -ή στον Βενιζέλο ή στην ανταποκρίτρια. Εκτός αν είναι σωστά αγγλικά.

    17: Η προφορά είναι ελαφρώς χάλια. Αλλά όπως λες είναι φλούεντ. (Έχει γλώσσα ρέβουσα, που έλεγε ο άλλος).

    11: ‘Αρα είναι φέικ.

  26. Αριστείδης Καρατζόγλου said

    Μικρομεζεδάκι από αυτά που δίνει η βιασύνη στο τουίτερ αλλά έχει την πλάκα του. https://twitter.com/atsipras/status/469901027375083521

  27. sarant said

    A, έχουν πλάκα και τα σχόλια! Πήγε κι ο Άδωνις να κάνει ένα λάπσους λίνγκουε.

  28. Νέο Kid Στο Block said

    24. Dieser Plural («συμφωνώ μαζί σας») hat mich umgebracht! Wir sind einer, Herr Guardiola! 🙂

  29. Y. Georgiadou said

    @19 Γραψατε
    «επίσης ας μην αφήνουμε τις πολιτικές μας διαφορές να μας παρασύρουν σε εμπάθειες.»

    Δεν ειναι εκει το θεμα, για μενα τουλαχιστον. Απλα, σιχαινομαι τις αερολογιες/ μπουρδολογιες. Ανεβαζω πυρετο, αρρωσταινω, πως να το πω … 🙂

  30. Αριστείδης Καρατζόγλου said

    @27, Λείπει ο Μάρτης απ’ τη Σαρακοστή;

  31. Γς said

    13:
    >ακούγεται η Νίνου κι αυτός που το ανέβασε λέει Μπέλλου.

    Αν ήταν όμως ο Στράτος ή ο Στέλιος αντι για Νίνου;

    Την είπα την κακία μου και ακόμα μία.

    Δικαιολογούμαι.
    Αρχισα από τωρα τις ενδονοσοκομειακές χαριτομενιές.
    Δυο νύχτες την έβγαλα στην καρέκλα του γραφείου μου.
    Αδύνατο να ξαπλώσω από το βήχα και άλλα συμπτώματα που ο φίλος μου ο γιατρός που ξέρει τα εκτίμησε ως καρδιακή ανεπάρκεια και μου συνέστησε να πάω αμέσως στο Μπέλου, ούπς, Σωτηρία που εφημερεύει.

    Και σιγά μην γλυτώσετε από μένα….

  32. Νέο Kid Στο Block said

    Την Κυριακή πάντως, θα καούν τα δέντρα! Θα γένν’ χαμός!
    Es wird der Baum brennen re!!
    Σαλούδ υ ρεπούμπλικα! 🙂

  33. Λ said

    Άσχετο αλλά έχει πλάκα.Σημερινή εφημερίδα γράφει ότι μια 64χρονη Γερμανίδα πιάστηκε να κλέβει δύο ευρώ από το παγκάρι της εκκλησίας του Αγίου Ραφαηλ στον Παχύαμμο και στη συνέχεια ομολόγησε στη αστυνομία ότι κλέβει συστηματικά διάφορα μικροποσά από παγκάρια εκκλησιών (Μονή Αγίου Νεοφύτου στην Τάλα, Εφτά Αη Γιώρκηδες στη Γεροσκήπου κλπ).

  34. # 31

    και μένα στη μαγνητική μου γράφει τα κέρατά μου-ουπς, του οπισθίου κέρατος του έσω μηνίσκου σύμπλοκη ρήξη, κάτι αλλοιώσεις, κάτι οστικά οιδήματα, ευρήματα, λέει, στα πλαίσια κατάγματος από ανεπάρκεια…τη χάνω την μεταγραφική σεζόν φέτος…

    Συνάδελφε στην ανεπάρκεια τις πταίει ; μήπως ο μεζεδοπώλης στον Αη Μήτσο ;

  35. vagelford said

    «stress-induced appendicitis»

    Υπάρχει αυτό;

  36. του Μπίσμαρκ αυτό :

    Τα μεγαλύτερα ψέματα λέγονται ύστερα από το κυνήγι, κατά την διάρκεια του πολέμου και πριν από τις εκλογές.

  37. Γς said

    34:
    Πότε πέρασες ΚΤΕΟ;
    Εμένα με βλέπω για απόσυρση…

    33:
    >μια 64χρονη Γερμανίδα πιάστηκε να κλέβει δύο ευρώ από το παγκάρι της εκκλησίας του Αγίου Ραφαηλ

    Πατσίσαμε!
    Ηταν στην εκκλησία Kaiser Wilhelm στο Βερολίνο (το «κουφιο δόντι») που βρέθηκα φάτσα με νομίσματα των δύο ευρών και μήλα.

    Αφηνες δύο ευρώ και έπαιρνες ένα μήλο.

    Εγώ απλώς πήρα ένα μήλο.

  38. physicist said

    #32 και σχετικά — Τι είμαστε απόψε ωρε παιδιά, Βασιλικοί ή Αθλητικοί;

  39. physicist said

    #35. — Υπάρχει, δεν υπάρχει, ακούγεται μοντέρνο και πουλάει. Σε λίγο θ’ ακούσουμε ότι το στρες είναι βασικός παράγοντας της κλιματικής αλλαγής.

  40. Γς said

    36:
    >Τα μεγαλύτερα ψέματα λέγονται ύστερα από το κυνήγι, κατά την διάρκεια του πολέμου και πριν από τις εκλογές.

    Ποιος [πσαράς] μιλάει…

  41. Αγγελος said

    Περαστικά, Γς!
    Τα περί Χίμλερ μπορεί να είαι αβάσιμα, αλλά δεν νομίζω πως ο ιστότοπος απ’ όπου προέρχονται είναι συνειδητά μουφανετ. Η ακριβής φράση του πρωτοτύπου είναι «In the midst of the questioning Colonel Blimp walked in. You know the type of man I mean.» Πιστεύω πως εννοεί «μπήκε μέσα ένας μπουμπούνας καραβανάς, που φερόταν σαν τον Colonel Blimp της γνωστής γελοιογραφικής σειράς, και τον οποίο προτιμώ να μην κατονομάσω.» Αλλο ζήτημα βέβαια ότι η Μηχανή του Χρόνου αγνόησε πανηγυρικώς τη φράση «You know the type of man I mean» και απέδωσε το φιάσκο σε πραγματικό, και μάλιστα Αμερικάνο, Συνταγματάρχη Μπλιμπ!

  42. Blimp λέγανε από παλιά τα αερόστατα χωρίς σκελετό (σε αντιδιαστολή με τα πηδαλιοχούμενα, στυλ Ζέπελιν. Τα αερόστατα χωρίς σκελετό είχαν άνωση και διαστέλονταν χάρη στο αέριο (ήλιο), που τα φούσκωνε και κινούνταν μόνο από ρεύματα του αέρα. Ο «κολονέλ Μπλιμπ», λοιπόν, ήταν απλώς ένας συνταγματάρχης Φούσκας!

  43. # 40

    Οι πσαράδες ρε δεν λένε ψέμματα, απλά μερικά πράγματα μέσα στο νερο φαίνονται μεγαλύτερα !
    Ρώτα και τις νεράιδες !

  44. Avonidas said

    Καλημέρα!

    «At first Venizelos supported the idea because, he says, he did not want to further split the country or governing party»

    πωπω, αλίμονό μας αν το πάρει χαμπάρι η Ελεύθερη Ώρα, ότι ετοιμάζεται διχοτόμηση της χώρας!

    ‘Divide’, άνθρωπέ μου, divide and conquer!

    (Έξτρα πόντοι για τον γράφοντα, διότι έκανε split infinitive με το ρήμα split. Full marks for style. 😉

  45. Avonidas said

    «Ναι, αλλά αν προσθέσουμε το 3+35 = 38 (που προβλέπουν οποιαδήποτε νίκη της ΝΔ) αυτό βγαίνει μικρότερο από το 13+32 = 45 (που προβλέπουν οποιαδήποτε νίκη Σύριζα). Το σωστό μάλιστα είναι να προσθέσουμε με αυξημένη στάθμιση τη “νίκη με μεγάλη διαφορά”, π.χ. με συντελεστή 2, οπότε βγαίνει ΝΔ 6+35=41 στην παράσταση νίκης, ΣΥΡΙΖΑ 26+32=58, σαφές προβάδισμα σε κάθε περίπτωση.»

    Ε, συγγνώμη τώρα Νικοκύρη, αλλά αυτή η «στάθμιση» ήταν πατάτα ολκής, να σερβιριστεί μαζί με τους μεζέδες!

    Στάθμιση έχει νόημα να κάνουμε όταν παίρνουμε κάποιον μέσο όρο, και θέλουμε να δώσουμε μεγαλύτερη βαρύτητα σε κάποιους όρους και λιγότερη σε άλλους. Για παράδειγμα, αν μετράω σωστές απαντήσεις σε ένα τεστ, κι έχω αποφασίσει ότι κάποιες ερωτήσεις βαραίνουν περισσότερο από άλλες, μπορεί μια ερώτηση να την μετρήσω για δύο, ή τρείς, κλπ. Και πάλι, η στάθμιση γίνεται στην βαθμολογία, όχι στα ίδια τα ποσοστά.

    Στην περίπτωση που εξετάζεις, δε βλέπω πώς το ποσοστό 3% μπορεί με μαγικό τρόπο να διπλασιαστεί και να γίνει 6%, εκτός πια κι αν εκείνοι που προβλέπουν νίκη με μεγάλη διαφορά ψηφίσουν και με τα δύο χέρια!

  46. Γς said

    43:
    >μερικά πράγματα μέσα στο νερο φαίνονται μεγαλύτερα !

    είναι κι αυτή η άνωση του Αρχιμήδη [με πιάνεις δικέ μου]

  47. andam said

    To χειρότερο αυτές τις τελευταίες μέρες είναι και η στάση του ΚΚΕ που εμένα προσωπικά με έχει αφήσει άναυδη αυτή η σφοδρότητα της επίθεσης.
    Βγήκε σε συνέντευξη χθες ο Κουτσούμπας και είπε στην Κοσιώνη ότι δεν υπάρχει καμμιά ιδεολογική συγγένεια μεταξύ ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά δεν φτάνει αυτό.
    Έχουν τόσο πολύ φανατίσει τα μέλη και τους οπαδούς τους που πρώην σύντροφοι στην πραγματική ζωή, φίλοι και παλιοί συμφοιτητές μπαίνουν στο φέις και μας βρίζουν κανονικά ότι γίναμε πασοκτζήδες και άλλα τέτοια με ηλίθια βιντεάκια που τα επιχειρήματα της Άνν-Μισέλ ωχριούν μπροστά τους.

    Όχι ότι πτοούμαστε αλλά είναι πολύ λυπηρό γιατί αυτός φανατισμός τους πάει να χαλάσει φιλίες 30 χρόνων…

  48. Y. Georgiadou said

    @44
    “[..] he did not want to further split the country [..]”

    Αυτο το καταλαβαινω ως εξης: The country was split already, but he did not want to split it any further.

    …γουατεβερ δις μηνς…

  49. physicist said

    Σημερινό άρθρο του Μίχαελ Μάρτενς στην FAZ, με σαφή κριτική στην Κυβέρνηση. Κεντρικός ήρωας ο νευροχειρούργος Γιώργος Κουτεντάκης από το Ηράκλειο της Κρήτης, που αναζητά, όπως πολλοί νέοι Έλληνες γιατροί, διέξοδο στην επαρχία της Γερμανίας. Δυστυχώς δεν μπορώ να βρω άρθρο στην ίδια εφημερίδα προ μηνός, που τεκμηρίωνε πόσο απαραίτητοι είναι οι Έλληνες γιατροί αυτή την εποχή στη Γερμανία, ειδικά σε περιοχές απομακρυσμένες από τα αστικά κέντρα, που δεν είναι ελκυστικές στους Γερμανούς συναδέλφους τους.

    Δύο παρατηρήσεις.

    1. Ίσως θυμάστε τις βρώμικες επιθέσεις στον Μίχαελ Μάρτενς από την Αριστερά (Σύριζα, Αυγή κλπ.) πριν μερικούς μήνες, επειδή είχε στριμώξει άσχημα τον Α. Τσίπρα. Μια μέρα πριν τις εκλογές, ο Μ. δημοσιεύει άρθρο κριτικό προς τον Σαμαρά. Όχι ότι περιμένω να ζητήσει κανείς συγγνώμη.

    2. Μπόνους του άρθρου οι ωραιότατες νεαρές κομμουνίστριες της φωτογραφίας. Στην εποχή μου, άλλη εντύπωση είχαμε για τις κνίτισσες. 🙂

    http://www.faz.net/aktuell/politik/griechenland-und-europawahl-hauptsache-weg-12953474.html

  50. Avonidas said

    @48

    όχι, το further δεν είναι το πρόβλημα, είναι κατανοητό, αλλά δεν νομίζω ότι το split μπορεί να χρησιμοποιηθεί με την έννοια του «διχάζω», που είναι μάλλον αυτό που ήθελε να πει ο Μπένυ.

  51. spiral architect said

    Άσχετο:
    Σεισμός στα μέρη σου Νικοκύρη! 😯

  52. Mar Pap said

    ωραιο αρθρο, αλλα δεν το πιστεύω ότι λείπει η μεζεδάρα της Καϊλή για το Μιχαλολιάκο.

  53. Νέο Kid Στο Block said

    49. Στο άρθρο δεν υπάρχει πουθενά η λέξη «Σαμαράς» . Η μόνη δε (έμμεση) αναφορά σε κυβερνητικά καταορθώματα είναι η
    «Griechenland komme langsam aus der Krise» Tα υπόλοιπα «καλά»,αφήνεται να εννοηθεί πως είναι «έτσι είναι η ζωή, έτσι είναι η «Ευρώπη», τι να κάνουμε; Υπάρχει το Ντόϋτσλαντ, Υπάρχουν και χειρότερα! (όχι! πως τα χειρότερα=Τσίπρας, ομολογουμένως δεν το γράφει…)
    Ειλικρινά, αν κάποιοι πρέπει να ζητήσουν συγνώμες (για τόνους λάσπης, manipulation και εκφοβισμού/στυγνού εκβιασμού) αυτιί σίγουρα δεν είναι η Αυγή κι ο Σύριζα. Meiner meinung nach, πάντα.

  54. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    49 – 1) Η συγγνώμη έχει νόημα, όταν κάνεις κάτι καταλάθος, όταν είναι εσκεμένη η ενέργεια, τι συγγνώμη να ζητήσεις;

    2) Όλα άλλαξαν απο τότε, η διατροφή το ντύσιμο, τα ΜΜΜ, τα ΜΜΕ, η νεολαία του ΚΚΕ, ακόμα και ο μπρρρ Μητσοτάκης, μόνο το Γαλατκό χωριό του Περισσού και η ηγεσία του μένουν ίδια πάνω απο 100 χρόνια.

  55. Y. Georgiadou said

    @49 «Όχι ότι περιμένω να ζητήσει κανείς συγγνώμη.»

    Ομοιως. Καλημερα σας, φυσικε.

    @ 50. Αυτο που κανουμε τωρα λεγεται hairSPLITting 🙂

  56. spiral architect said

    Better donkey bonding than donkey searching etc, etc … 😀

  57. physicist said

    #53. — Στο άρθρο δεν υπάρχει πουθενά η λέξη “Σαμαράς”.

    … Das Griechenland, in dem Herr Koutentakis lebt, unterscheidet sich deutlich von dem Griechenland, das der griechische Ministerpräsident Antonis Samaras in seinen Reden beschreibt. Am Mittwoch kam er zu einem Wahlkampfauftritt nach Kreta und hielt eine optimistische Rede. Griechenland werde bald wieder aufblühen, es habe die Krise hinter sich gelassen, die Wirtschaft laufe wieder, Jahre des Wachstums und Wohlstands lägen vor den Griechen, behauptete er. Doch allzu viele Griechen sehen den Silberstreif nicht, den Samaras ihnen in seinen Reden an den Himmel heftet.

    Το άρθρο έχει τρεις σελίδες, Κίντο 🙂

  58. Μαρία said

    9, 25
    Προφορά. Για κάποια επίθετα ξέρει μόνο το αρσενικό με αποτέλεσμα: κυρίαρχος Ελλάδα,
    ο ευρωπαϊκός κατάσταση, ο ευρωπαϊκός κοινή γνώμη, η κοινός μας θάλασσα. Ενώ με το μεσογειακός, ιταλικός τα πάει καλά.

  59. Νέο Kid Στο Block said

    57. A εντσουλντιγκεν ζι μπίτε! Δεν πρόσεξα το «νεξτε ζάιτε» στον πάτο, αλλά δεν αντέχω να διαβάσω άλλες 2 σελίδες Μάρτενς! 🙂
    Το υφέρπον επικοiνωνιακό παιχνιδάκι της φωτό: «Οι όμορφες Γκριχινεν είναι με το ΚΚΕ. Oι άπλυτες και άσχημες με τον Σύριζα» το αφήνω ασχολίαστο. 🙂

  60. physicist said

    Άλλη μια απορία που έχω είναι από πότε, κατά τη γνώμη της Ελευθεροτυπίας, οι Αμερικανοί έπαψαν να είναι φονιάδες των λαών κι έγιναν ρυθμιστές του εκλογικού αποτελέσματος της χώρας μας, αφού πλέον βλέπουν τσουνάμι του Σύριζα, φάτσα-κάρτα. Αλλά ξέχασα ότι ο μισητός λαός αυτή την εποχή είναι οι Γερμανοί. Αύριο θα βρούμε άλλον, και η ξεφτίλα δεν έχει όρια.

  61. physicist said

    #59. — Χαχα, δε θέλει υφέρπον, στη σελίδα 3 τη ρίχνει ο Μάρτενς την κατραπακιά του στον Σύριζα. Δεν είπα ότι ο Μ. έγινε αριστερός, είπα ότι ο άνθρωπος δεν εκτελεί καμία διατεταγμένη υπηρεσία, όπως του προσήψαν τότε πολλοί και μη εξαιρεταίοι. 😉

  62. nickel said

    Καλημέρα

    Το «είσαι καλά;» θα μπορούσε να γίνει και «are you in your right mind?», που προσφέρεται και για άλλα ωραία λογοπαίγνια αν το ξαναγυρίσουμε στα ελληνικά. 🙂

    Η δήλωση για τον Μίλιμπαντ είναι: Miliband «looks weird, sounds weird, is weird».

    Καλό βόλι αύριο!

  63. physicist said

    #62. — Αααα, weird λοιπόν! Πώς θα το λέγαμε; Μυστήριος; Παράξενος; Πέρα τ’ λάκκα; 🙂

  64. spiral architect said

    @54β: Σ’ όποιον αρέσουμε Λάμπρο μ’! 😉

  65. Νέο Kid Στο Block said

    63. Aλλόκοτος (ή αλλοπαρμένος)

  66. physicist said

    #65. — Καλή πρόταση. Το weird είναι κατά κανόνα αρνητικό, το αλλόκοτος όμως μάλλον όχι, έτσι δεν είναι;

  67. vagelford said

    @45. Σωστή παρατήρηση. Το σκεφτόμουν να το σχολιάσω και εγώ, αλλά μετά το ξέχασα.

  68. Νέο Kid Στο Block said

    66. Ε ,μια ασθενή έστω αρνητικότητα την έχει το αλλόκοτος. 🙂
    Eίναι κάτι ενδιάμεσο, σαν το mistress. Something between a mister and a mattress

  69. Αυτό το «Είσαι καλά;» το λένε και οι Γερμανοί: Sonst geht es dir gut? «Κατά τ’ άλλα είσαι καλά;»

  70. nickel said

    Για το weird: Έχει πια τόσες σημασιολογικές αποχρώσεις, όπως άλλωστε και τα «παράξενος» και «περίεργος», που κάπου συναντιώνται όλα αυτά για να δώσουν τον ιδιόρρυθμο. Αυτό που λέμε «περίεργο φρούτο» ή και «περίπτωση». 🙂

  71. BLOG_OTI_NANAI said

    I hear it without money (= τ’ ακούω βερεσέ)

    He is for the festivals (=είναι για τα πανηγύρια)

    He send me unreadable (= μ’ έστειλε αδιάβαστο)

  72. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα σχόλια και να με συμπαθάτε που έλειπα, είχα κοινωνική υποχρέωσις!

    41: Άγγελε, δεν το διάβασα με προσοχή το ξένο, έχεις απόλυτο δίκιο. Σα να λέγαμε εμείς, «ο Μπαλαφάρας» ή μάλλον, για να συγχρονιστούμε, «ο Μπαλούρδος» προκειμένου για αστυφύλακα. Βέβαια, τώρα το μαργαριτάρι της Μηχανής αποκτά θηριώδεις διαστάσεις.

    44: Νομίζω ότι έχεις δίκιο για το split, για τη στάθμιση θα το σκεφτώ.

    52: Ποια είναι η μεζεδάρα της Καϊλή; Όποιος ξέρει, ας μας ενημερώσει!

    51: Και πού να βγει και ο Σύριζα!

    62: Καλό βόλι, Νίκελ!

  73. Μαρία said

    49
    Ο Κουτ. στο 1:49

    > ειδικά σε περιοχές απομακρυσμένες από τα αστικά κέντρα, που δεν είναι ελκυστικές στους Γερμανούς συναδέλφους τους.
    Αλλά και γενικά και στα αστικά κέντρα, επειδή οι Γερμ. τα έχουν φτύσει απ’ τη στιγμή που μειώθηκε το μόνιμο προσωπικό και την κοπανάνε για Ελβετία και Σκανδιναβία. Έτσι μένουν θέσεις για τους δούλους. Έχω φίλη γερμανίδα νοσοκόμα και ενημέρωση απο πρώτο χέρι.

  74. gryphon said

    Ειδα χθες καποιο αποσπασμα απο την ομιλια Σαμαρα σε δελτιο ειδησεων και σε καποιο σημειο ειπε » ο διεθνής οικος Ο Φιτς» κλπ.
    Δεν ξερω αν ειναι λαθος αλλα εμενα αυτο το ο μου δημιουργει την εντυπωση οτι αυτος ο Φιτς ειναι καποιο φυσικο προσωπο καποιος μπαρμπας ισως .Θυμιζει και αυτη τήν ενοχλητικη για μενα συνηθεια πολλων ανθρωπων να βαζουν αρθρο και στο μικρο ονομα και στο επωνυμο οταν προφερουν το πληρες ονομα καποιου.Αντι π.χ να πουν ο Νικος Σαραντακος λενε ο Νικος ο Σαραντακος η ο Γιαννης ο Παπαδοπουλος κλπ.

    36

    Και στους επικηδειους οπως εχει πει καποιος αλλος νομιζω ο Μπαιρον αλλα μπορει και να κανω λαθος

  75. Μαρία said

    72
    Καϊλή. Μάλλον αυτή τη γκάφα εννοεί.
    http://youpress.gr/i-kaili-se-rolo-gkempels-anavdos-o-kouloglou-vinteo/

  76. Νέο Kid Στο Block said

    75. Δεν πολυκατάλαβα τι έγινε… Έμπλεξε η Καϊλή τους Μιχολαλιάκους;

  77. Νέο Kid Στο Block said

    Μπάη δε γουέη, με αφορμή το βίντεο του 75 όπου μιλάγανε όλες μαζί, αυτό το «μη μιλάς πάνω μου!» που είναι της μόδας, δεν σας τη δίνει στα νεύρα;

  78. Μαρία said

    76
    Καθόλου δεν τους μπέρδεψε. Άλλους θέλει να μπερδέψει … με οποιοδήποτε Μιχαλολιάκο.

  79. sarant said

    78: Ακριβώς. Δεν τους μπέρδεψε καθόλου.

  80. physicist said

    #73. — Γιατί δούλους; Έμμισθη εργασία είναι, με την ίδια πληρωμή για Γερμανούς και ξένους. Η αμοιβή δεν είναι υψηλή, ειδικά σε σχέση με τις ώρες που τραβάει κανείς, αλλά καμία σχέση με δουλεία.

  81. physicist said

    #70. — Περίπτωση. Περιπτωσάρα. Καλό!

  82. Πάνος με πεζά said

    @71 : Σωστά αγγλικά, παρακαλώ ! He sent, όχι he send ! Παστ, που λένε και στο χωριό μου.

    Πάντως αυτό με την «παράσταση νίκης» μόνο σε εκλογές το ακούω ως έκφραση, και στην αρχή μου φαινόταν και αστείο !
    Άδωνι, το δικό σου μοναδικό lapsus lingue ήταν το «Ο Σαμαράς είναι ο μεγαλύτερος Καραγκιόζης που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Πολιτική». Το θυμάσαι;

    Είμαι επίσης υπέρ της έκφρασης «στις ελληνικές καλένδες», και όχι στις σκέτες καλένδες, έτσι, για να μην τα κάνουμε όλα ίσωμα. Αλλιώς, δε θα λέγαμε και «την κόκκινη την Πέμπτη», αλλά…την Πέμπτη !

    Άννα-Μισέλ μου, δε μπορεί, στα νιάτα σου θα άκουγες λίγο Σαββόπουλο, όλοι ακούγανε ! «Ο γραμματέας μαζί με τον αλήτη, ο φονιάς με το θύμα αγκαλιά, κι η παρθένα με το Σατανά» ! Τόσα ζευγάρια ιδέες !

    Αυτά για την ώρα, οι εκλογές είναι κρίσιμες, «ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΞΕΧΝΟΥΤΕ», που λέει κι ο Πρωθυπουργός μας (μεζεδάκι που πάντα κολλάει), κι αν ακόμα ταλαντεύστε, ακούστε και λίγο διαχρονικό Ορφέα Περίδη. Καλό σας βόλι, και να το ‘φχαρηστειθείτε, 40 ψηφοδέλτια είναι αυτά !

  83. physicist said

    … Στη συνοικία Εντιρνέ της Κωνσταντινούπολης, πέντε άνθρωποι που πανικοβλήθηκαν από το σεισμό, πετάχθηκαν από το παράθυρο ενός διαμερίσματος με αποτέλεσμα να τραυματιστούν.

    Edirne ήξερα την Ανδριανούπολη αλλά μπορεί να υπάρχει και ομώνυμη συνοικία της Κωνσταντινούπολης, δεν ξέρω. Ωστόσο αναρωτιέμαι πώς «πετάχθηκαν» άνθρωποι από το παράθυρο.

    Πηγή: http://www.skai.gr/news/greece/article/258635/ishuros-seismos-stis-1225-to-mesimeri-/#ixzz32dkLQLcp
    Follow us: @skaigr on Twitter | skaigr on Facebook

  84. Ιάκωβος said

    Για τον Άδωνη, έχουμε κάνει πλήρη διάγνωση της διαταραχής του, τσεκαρισμένη με ψυχιάτρους,

    http://aomepol.wordpress.com/

    αλλά αντίθετα με άλλα κειμενάκια μας, αυτό αντιμετωπίστηκε και από κάποιους «δικούς μας» με σκεπτικισμό ή και απόρριψη, κυρίως από αυτούς που επιμένουν στις «πολιτικές» ή ταξικές αναλύσεις. Μα όταν δείχνεις ότι ο Υπουργός Υγείας είναι ψυχικά διαταραγμένος, αυτό δεν αφορά την πολιτική;

  85. «Are you well?» είπε ο Βενιζέλος, φωνασκώ κι εγώ: «Mother-mother, what other will suffer with that we listen!»

    Στα σοβαρά, όμως, πρόκειται για μεγάλη κοτσάνα, το: «Είσαι καλά;» (ή ακόμη: «Είσαι στα καλά σου;») αποδίδεται αντιθέτως στα αγγλικά ως: «Are you out of your mind?» — πρόκειται για ενδιαφέρουσα γλωσσική διαφορά το γεγονός ότι στα ελληνικά θέτεις εμμέσως αμφισβήτηση με την ερώτηση, ενώ οι αγγλόφωνοι ρωτάνε ευθέως το αντίθετο, θέτοντας το υποκείμενο σε στάση άμυνας ώστε να υπαναχωρήσει. Και στις δύο περιπτώσεις, όμως, υπάρχει ώθηση του άλλου να πάρει πίσω τα λεγόμενά του, με άλλον τρόπο.

    Περιληπτικά στα υπόλοιπα: πολύ ωραίοι μεζέδες αυτοί της Ασημακοπούλου και του Γεωργιάδη, πολύ σωστά και το ποίημα του Γκάτσου κακοποιείται με την αλλαγή που έκαναν στον τόνο (και μιλάνε για καλύτερη κατανόηση των ελληνικών)… Το αξάν του Βενιζέλου δε μου γέμισε το μάτι, καλύτερο από το μέσο που ακούγεται παραέξω, δεν το λες όμως και θρίαμβο (αυτό το στρουκτουράλ με ου σαν κι αυτό που λέμε προς επιβεβαίωση και όχι το κλειστό γαλλικό u πρόκειται για σημαντικό λάθος, ας πούμε).

  86. Νέο Kid Στο Block said

    85. Να προσθέσω και το εναλλακτικό «Are you in your right mind?» (ή Υοu are not in your right mind! ως διαπίστωση)
    Όπως προείπε και ο Νίκελ, θα είχε πλάκα η αντίθετη φορά (αγγλικά—>γκουγκολ τρανσλάτε—> journalistic ellinikos)
    Έχεις δεξιό μυαλό; Είσαι στο δεξί μυαλό σου (ημισφαίριο); Είσαι ορθόνους; (διά τους μαθηματικώς καταρτισμένους..)

  87. Y. Georgiadou said

    @77
    “μη μιλάς πάνω μου!”

    Αυτο πρωτη φορα το ακουω, αγαπητε Κιντ. Τι σημαινει;

  88. Νέο Kid Στο Block said

    Iδού, όντως! : 🙂
    https://translate.google.com/#en/el/Are%20you%20in%20your%20right%20mind%3F
    https://translate.google.com/#en/el/Are%20you%20out%20of%20your%20mind%3F

  89. Νέο Kid Στο Block said

    87. Είναι συνηθισμένη ατάκα σε τηλεπαράθυρα ,όταν κάποιος (συνήθως όλοι μιλάνε «πάνω» σε όλους!) πετάγεται και μιλάει την ώρα που (υποτίθεται) πως κάποιος άλλος έχει σειρά. 🙂
    Παλιά λέγανε ανθρωπινά, «μη με διακόπτετε» ή «μη μιλάτε ταυτόχρονα με μένα» ή κάτι τέτοιο.
    Το «μη μιλάς πάνω μου» νομίζω πως το καθιέρωσε και το χρησιμοποιεί συχνότατα η κυρία Λιάνα Κανέλη, συνεργαζόμενος εκπρόσωπος τύπου του υπαρκτού σοσιαλισμού στην Ελλάδα.

  90. physicist said

    Κίντο, λέγανε κάποτε οι συντονιστές «μη μιλάτε ο ένας πάνω στον άλλο» ή μου φαίνεται; Αν είναι έτσι, τότε υπάρχει μια εξήγηση για το «μη μιλάς πάνω μου».

  91. physicist said

    Δηλαδή τι συντονιστές λέω … νομίζω μας τόλεγε και η δασκάλα μας στο σχολείο.

  92. physicist said

    … συμπληρώνοντας «… γιατί έτσι γίνεται χάβρα Ιουδαίων».

  93. Γς said

  94. Μαρία said

    83
    Ούτε στην Αδριανούπολη ούτε στην Πόλη αλλά στο Τεκίρνταγκ στο Μαρμαρά όχι μακριά απ’ την Πόλη …πετάχτηκαν.
    http://www.hurriyetdailynews.com/rocks-were-moving-under-our-feet-aegean-earthquake-rattles-western-turkey.aspx?pageID=238&nID=66911&NewsCatID=341

    Κουνηθήκαμε για τα καλά πάντως.

    89
    Μη με διακόπτετε λένε συνήθως οι ομιλητές. Η υπόδειξη μη μιλάτε ο ένας πάνω στον άλλο είναι της δημοσιογραφικής αργκό. Πώς είναι τα πανωγραψίματα σε κασέτες ένα πράμα.

  95. physicist said

    Κι ένα ακόμα: δεν πρόκειται για διακοπή του ενός συνομιλητή από τον άλλον: σ’ αυτήν την περίπτωση, ο πρώτος θα σταματούσε να μιλάει). Στ’ αλήθεια μιλάνε όλοι μαζί, ο ένας πάνω στον άλλον.

    Όχι ότι μ’ αρέσει το «μη μιλάς πάνω μου» αλλά μ’ έβαλε σε σκέψεις. 🙂

  96. Μαρία said

    90
    Γράφαμε συγχρόνως 🙂

  97. Νέο Kid Στο Block said

    90. ja ,das kann sein, αλλά το «μη μιλάς πάνω μου!» δεν με κάθεται καλά σε λέω! (ξέρεις δα τι νευρασθενικός είμαι, οπότε ας μην το κάνουμε και θέμα.. 🙂 )

  98. physicist said

    #96. — Έλα ρε Μαρία, τσακάλι!

  99. Εδώ λέει ότι ένας πήδηξε στην Κεσάνη της Αδριανούπολης. Στην αρχή σκέφτηκα τη συνοικία Εντιρνέ καπουσού (πύλη της Αδρ.).

  100. physicist said

    Πηδάει ο κόσμος, Δύτη. 🙂

  101. Y. Georgiadou said

    Μου ακουγεται ασχημα το «μη μιλάς πάνω μου». Το ‘μιλά ο ενας πανω στον αλλον’ το θυμαμαι αμυδρα απο το σχολειο.

    Να και κατι απολαυστικο, αν και μαλλον εκτος θεματος, απο το μακαριτη τον Χιτσενς… επειδη εχω τα κεφια μου 🙂

    Many and various are the New York tales that are told of professor Sidney Morgenbesser. […]

    On another occasion, he put his pipe in his mouth as he was ascending the subway steps. A policeman approached and told him that there was no smoking on the subway. Morgenbesser explained—pointed out might be a better term—that he was leaving the subway, not entering it, and had not yet lit up. The cop repeated his injunction. Morgenbesser reiterated his observation. After a few such exchanges, the cop saw he was beaten and fell back on the oldest standby of enfeebled authority: “If I let you do it, I’d have to let everyone do it.” To this the old philosopher replied, “Who do you think you are—Kant?” His last word was misconstrued, and the whole question of the categorical imperative had to be hashed out down at the precinct house. Morgenbesser walked.

    http://www.vanityfair.com/politics/features/2004/02/hitchens200402

  102. Spiridione said

    Πάντως να πω ότι είναι το έξιτ πολ και όχι τα έξιτ πολ (ή exit polls). Από το 2009, για λόγους οικονομίας όλες οι εταιρείες κάνουν ένα κοινό εξιτ πολλ.

    Μπορείτε να θαυμάσετε εδώ στο σημερινό άρθρο του Ζούλα για την αιτία της αποτυχίας του έξιτ πολ. Φταίει (και πάλι) η γενιά του Πολυτεχνείου που παραπλάνησε εσκεμμένα τους ερευνητές.
    http://www.kathimerini.gr/768671/article/epikairothta/politikh/mia-genia-ekleye-sta-exit-polls

  103. 100- Millet atlanıyor, δηλαδή (παραφράζω μια αντίστοιχη έκφραση –millet eğleniyor, γλεντάει ο κόσμος– που είναι κάπως παροιμιώδης) 🙂

  104. Μαρία said

    99
    Αλλά μπαλκοντάν, όχι παραθυροντάν.
    Το λέει τώρα και στις ειδήσεις.

  105. spiral architect said

    @102: Ο υιός Zoύλας ασχολείται και με σοβαρότερες δουλειές.
    (περισσότερα εδώ)

  106. IN said

    Εξ αφορμής αυτού του «are you not well» και μια και έχουμε διάφορους Γερμανομαθείς και Γερμανοτρεφόμενους 🙂 θυμήθηκα το χαριτωμένο Γερμανικό αντίστοιχο «Hast du nicht alle Tassen im Schrank?» (κατά λέξη «Μήπως δεν έχεις όλα τα φλιτζάνια στο ντουλάπι;») που ακούγεται και στο Μεγάλο Δουκάτο (hues de se net all?) 🙂

  107. Νέο Kid Στο Block said

    102. Αυτό είναι! Άλλη δουλειά και σκοτούρα δεν είχαν οι 60ρηδες που ψηφίσαν Σύριζα, παρά μόνο πώς θα κοροϊδέψουν τα εκζιτ πολς… Τι διαβάζουμε ρε οι άνθρωποι,ρε!

  108. sarant said

    101: Γέλαγα επί ένα ολόκληρο λεπτό!

    102-107: Μα, για όλα φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ!

  109. Μαρία said

    102
    Ορέος. Ο 55άρης το ’73 ήταν 14 χρονώ αλλά τότε πολιτικοποιούνταν απ’ τα νήπια. Μπορεί να μαρτυρήσει κι ο Νικοκύρης.

  110. physicist said

    #101. — Έξοχο!

    (Λείπει ο Χίτσενς, λείπει άσχημα)

  111. Νέο Kid Στο Block said

    109. Ποιος είναι ο Νικοκύρης; O Οσιομάρτυρας Νικόλαος ο Νέος; :mrgreen: 😆

  112. Avonidas said

    Α, ο Morgenbesser έχει κάνει κι άλλα υπέροχα καλαμπούρια και in-jokes που έχουν να κάνουν με φιλοσοφικά ή μαθηματικά παράδοξα!

    Εδώ μπορείτε να βρείτε τα περισσότερα.

    Ένα από τα αγαπημένα μου είναι η δήλωσή του, κατά τις φοιτητικές διαδηλώσεις του ’60, όταν ρωτήθηκε για τη στάση της αστυνομίας (τον είχαν χτυπήσει στο κεφάλι). Είπε ότι η στάση των αστυνομικών ήταν «unfair, but not unjust» (αυτό θα μπορούσαμε να το μεταφράσουμε ίσως ως άδικη, αλλά ακριβοδίκαιη): Unfair, άδικη, γιατί τον χτύπησαν στο κεφάλι, αλλά just, ακριβοδίκαιη, γιατί χτύπησαν κι όλους τους άλλους στο κεφάλι, δηλ. δεν είχε προνομιακή μεταχείριση.

    (Βέβαια, το λογοπαίγνιο θα έβγαζε πιο πολύ νόημα ανάποδα, μιας και το fair αναφέρεται σε ισότιμη μεταχείριση και το just σε δίκαιη, και όπως θα δείτε και στο Wikiquotes υπάρχει μια κάποια αμφιβολία για το ποια από τις 2 μορφές χρησιμοποίησε ο Morgenbesser)

  113. Λ said

    “Hast du nicht alle Tassen im Schrank?”

    Υπάρχει και η ερώτηση «Have you lost your marbles?»

    Την Έλενα Σμιθ εγώ την ξέρω σαν Χελίνα Σμιθ.

  114. physicist said

    #106. — … και σε πιο χαλαρή μορφή: Hast du sie noch alle?

  115. Νέο Kid Στο Block said

    Θα είχε ίσως ενδιαφέρον ένα εμπεριστατωμένο* άρθρο Νικοκύρη σχετικά με τα συνώνυμα του «Είσαι καλά;» στα ελληνικά. Είναι πολλά. «Χάζεψες;» «Τρελάθηκες;», «Βάρεσες μπιέλα;» ,»έκαψες φλάντζα;» «Εκοψες πίρο;» «Καις λάδια;» και άλλα πολλά (μη μηχανολογικής φύσεως 🙂 )
    Μετά τις εκλογές βέβαια. 🙂

    *ο ορισμός του «πλεονασμός»

  116. Λ said

    Στα Κυπριακά είναι «ελασκάραν οι βίδες σου;» με παχυ σ.

  117. Λ said

    Πάντως με τους βώλους (βόλους;) – marbles υπάρχουν πολλά λογοπαίγνια.

  118. Λ said

    Όπως «The Greeks want their marbles back»

  119. Spiridione said

    Για τον θάνατο του Χίμλερ υπάρχει ονλάιν αυτό το αναλυτικό άρθρο, που φαίνεται αρκετά έγκυρο:
    http://www.deathcamps.org/reinhard/himmlercap.html
    Το άρθρο που μεταφράζει η Μηχανή του χρόνου είχε δημοσιευτεί το 1947 στο περιοδικό Coronet:
    http://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0CEEQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.oldmagazinearticles.com%2Fpdf%2FDEATH_OF_HEINRICH_HIMMLER.pdf&ei=nbuAU7TrMuek0QX02YGwDw&usg=AFQjCNHs–MZu1DHZZZ-kvcSo3Mpb3HbYQ
    Βασίζεται σε αυτό το βιβλίο που δημοσιεύτηκε το 1946
    http://www.amazon.com/We-caught-spies-John-Schwarzwalder/dp/B0007EEW08/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1400948450&sr=1-1
    Ο συγγραφέας φαίνεται ότι υπηρετούσε στη Δυτ. Ευρώπη, σε κάποια θέση στην Υπηρεσία Πληροφοριών, όταν πιάστηκε ο Χίμλερ, αλλά δεν φαίνεται να ήταν αυτόπτης μάρτυρας του θανάτου του.

  120. Νέο Kid Στο Block said

    Είχα την εντύπωση πως δεν υπήρχε η τεχνική δυνατότητα να ποστάρουμε εικόνες στο σάιτ.
    Δεν ξέρω πώς το έκανε ο Σπύρος στο 119. αλλά είναι ρεκόρ! Eίναι η πρώτη ποσταρισμένη φωτό σε σχόλιο. Όχι;
    Νικοκύρη, ένα περγαμόντο στο Σπύρο επιβάλλεται! 🙂

  121. Spiridione said

    Δεν ξέρω και εγώ πώς το έκανα. Μάλλον η Amazon θα φταίει.

  122. sarant said

    119: Κι εγώ φαντάζομαι πως η Άμαζον θα έβαλε το χεράκι της.

  123. Νέο Kid Στο Block said

    Σπύρο, ξέχνα το περγαμόντο! Ο Νικοκύρης εποίησεν την νήσσαν (ή έκανε τον Κινέζο; ή σφύριξε κλέφτικα; ή… ααα! κι άλλο wannabe άρθρο) 🙂

  124. Η λασκαρισμένη βίδα υπάρχει και στα Γερμανικά: Bei dir ist wohl eine Schraube locker!

    Επίσης το «δεν πας καλά»: Du tickst wohl nicht richtig!

  125. Νέο Kid Στο Block said

    124.Στο Βερολίνο είχα ακούσει και το «dein Rad hat eine acht!» αλλά μάλλον είναι πολύ τοπικό και ιδιωματικό.

  126. Λ said

    Και επειδή σήμερα αγόρασα καρπούζι για πρώτη φορά φέτος, θυμήθηκα τη φράση (Κουμπάρε) χάνει η παττίχα σου (παττίχα -καρπούζι, στα κυπριακά).

  127. Μαρία said

    Αυτό όμως είναι σοβαρό.

    http://www.lemonde.fr/europeennes-2014/article/2014/05/24/au-moins-trois-morts-dans-une-fusillade-pres-du-musee-juif-de-bruxelles_4425231_4350146.html

    http://www.efsyn.gr/?p=200893

  128. stratosbg said

    Reblogged this on a hairless ape.

  129. 125: Νεοκίδιε, η λίστα πραγματικά δεν έχει τελειωμό. Για να μένεις διαρκώς ενήμερος (και να καταλαβαίνεις και τους νέους, χεχε) ρίχνε πού και πού καμιά ματιά εδώ! 🙂

  130. sarant said

    127: Και διέφυγε με αυτοκίνητο!

  131. Νέο Kid Στο Block said

    Ο Πλατινής ανάμεσα στις βασιλικές μούμιες των Ρέγιες Κατόλικος και τον Θαμαρά της Εσπάνιας,τον Ραχόη…μπρρ!!
    Vamos Aletiii!! (γουστάρω «κηδεία» ,να δώ τα μούτρα του Χουάν Κάρλου 🙂 )

  132. Μαρία said

    Το θυμήθηκα τώρα με αφορμή τα γαλλικά του Μπένι. Μια Φιλανδέζα υποψήφια ευρωβουλευτίνα έκανε το λάθος να δηλώσει στο βιογραφικό της οτι ξέρει γαλλικά, πράγμα που αποδείχτηκε ψέμα και έδωσε αφορμή να την κράξουν «ως είναι το συνήθειο τους, οι απαίσιοι»
    Υπάρχει και βίντεο.
    http://www.lexpress.fr/actualite/monde/europe/video-une-candidate-aux-europeennes-tente-de-parler-francais-un-grand-moment-de-malaise_1546016.html

  133. Y. Georgiadou said

    @112
    «Είπε ότι η στάση των αστυνομικών ήταν “unfair, but not unjust” (αυτό θα μπορούσαμε να το μεταφράσουμε ίσως ως άδικη, αλλά ακριβοδίκαιη)»

    Μαλιστα. Πολυ ενδιαφερον. Εγω παντα μπερδευομουν με το (un)fair και (un)just. Για να τα ξεχωρισω σκεφτομαι το unfair σαν κατι unjust (=αδικο) ΚΑΙ αισθητικα αποκρουστικο. Αβυσσος η ψυχη του ανθρωπου … 🙂

  134. IN said

    132: Η Φινλανδέζα με τα (ανύπαρκτα) Γαλλικά της μου θύμισε μια ιστορία (θρύλο;) που μου διηγήθηκαν για έναν Έλληνα δικηγόρο στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Ζήτησε να παρέμβει, για λογαριασμό ενός πελάτη του, σε μία εκκρεμή δίκη που ενδιέφερε και τον πελάτη του. Το αίτημα του έγινε δεκτό και τον καλέσαν και στην ακρόαση, να αγορεύσει ενώπιον του Δικαστηρίου. Ειδοποίησε ότι θα μιλήσει Ελληνικά, αλλά τον περίμενε μια πολύ δυσάρεστη έκπληξη: οι κανόνες που ισχύουν επιβάλλουν οι διάδικοι (εκτός από τα ίδια τα κράτη μέλη που έχουν προνομιακό καθεστώς) να μιλάνε στη «γλώσσα διαδικασίας», που είναι η γλώσσα στην οποία διεξάγεται η δίκη. Και για κακή του τύχη, για κάποιο λόγο, ίσως επειδή την υπόθεση την είχε ξεκινήσει η Φινλανδική κυβέρνηση, η γλώσσα διαδικασίας στην υπόθεσή του έτυχε να είναι τα Φινλανδικά. Ο συνάδελφος δεν τα έβαλε κάτω: έγραψε την αγόρευσή του στα Ελληνικά και έδωσε να του τι μεταφράσουν στα Φινλανδικά και να γράψουν το κείμενο με Ελληνικούς χαρακτήρες. Στη συνέχεια παρουσιάστηκε στο δικαστήριο και διάβασε ό,τι έβλεπε. Ο θρύλος λέγει ότι έτυχε να είναι στην έδρα ο Φινλανδός δικαστής ο οποίος ρωτήθηκε μετά και είπε ότι δεν κατάλαβε λέξη από αυτά που έλεγε ο Έλληνας!

  135. Μαρία said

    134
    Ωραίο. Δεν έχουν δύσκολη προφορά για μας τα φιλανδικά αλλά μάλλον θα παρατόνιζε.
    Όταν πρωτάκουσα τον Όλι να μιλάει αγγλικά, δεν το κατάλαβα αμέσως και λόγω του επιτονισμού αλλά κι επειδή προσθέτει ένα ε σβα στο τέλος λέξεων (όχι όλων) που τελειώνουν σε σύμφωνο.

  136. Παλαιών Πατρών Ιωάννης said

    113:
    Η Σμιθ και η Μπόναμ Κάρτερ δεν είναι Χελίνες.

  137. Λ said

    (Λείπει ο Χίτσενς, λείπει άσχημα)

    Πάντως μετά την 11η Σεπτέμβρη του δύο χιλιάδες ένα άλλαξε πολύ ο Χιτσενς, δεν ήταν πια αυτός που ξέραμε.

  138. Λ said

    Πχ υποστήριξε τον πόλεμο στο Ιράν και στο Αφγανιστάν.

  139. Λ said

    Σόρυ, Ιρακ εννοούσα.

  140. Λ said

    Τον γνώρισα το 1989 όταν ετοίμαζε ένα ντοκιμαντέρ για την Κύπρο. Νέος και ωραίος.

  141. spiral architect said

    Οδηγός για αναποφάσιστους
    (για αύριο)

  142. sarant said

    141: Το τελευταίο έχει πλάκα.

  143. Spiridione said

    142. Ωραίο, να το βάλω αύριο στο παραβάν 🙂

  144. Μαρία said

    Ωραίο. Θέλω όμως να καταγγείλω οτι εξαφάνισαν τη δημαρ.

  145. spiral architect said

    H Ρημάδ δεν ψοφάει και ο μπαρμπαΦώτης είναι η όπτιμουμ επιλογή για νέος ΠτΔ. 😉

  146. spiral architect said

    Σταυρώστε το ψηφοδέλτιο και βάλτε το στα εικονίσματα πριν το ρίξετε αύριο στην κάλπη.
    Όξω οι κάλπηδες! 👿
    Καληνύχτα.

  147. Λ said

    Να το βιβλίο του Χίτσενς «The Elgin Marbles, Should they be returned to Greece?», στο σημείο που αναφέρει το λογοπαίγνιο για τους χαμένους βόλους:
    http://books.google.com.cy/books?id=uurpnvOuErIC&pg=PR8&lpg=PR8&dq=And+lord+lucas+was+present,+the+whiskery+joke+about+losing+our+marbles&source=bl&ots=NPlluSaNR-&sig=dc8NY0KBHeKKooCIwODKn7gv0PY&hl=en&sa=X&ei=nhKBU5SuKoO3O6SygfgL&ved=0CCYQ6AEwAA#v=onepage&q=And%20lord%20lucas%20was%20present%2C%20the%20whiskery%20joke%20about%20losing%20our%20marbles&f=false

  148. Λ said

    Άιντε να δούμε ποιός θα παρακολουθήσει το ποδόσφαιρο αύριο και ποιός τα αποτελέσματα των εκλογών (και τις ατελείωτες αναλύσεις).Εγώ πάντως θα πάω σε κονσέρτο. Έχουμε φεστιβάλ κλασικής μουσικής και αυτό έχει προτεραιότητα νομίζω. Από τότε που φτωχύναμε αυξήθηκαν τα καλλιτεχνικά, δεν είναι περίεργο;.
    Απόψε είχαμε ένα θαυμάσιο ρεσιτάλ τσέμπαλου με τον Μαχάν Εσφαχάνι. Μας έπαιξε αναγεννησιακή μουσική και εξήγησε ότι αν δεν καταλάμβαναν οι Οθωμανοί την Κύπρο το 1570, ίσως αυτή η μουσική να ηχούσε στα παλάτια και στους καθεδρικούς ναούς της Λευκωσίας και της Αμμοχώστου.
    Να ένα δείγμα της μουσικής που ακούσαμε απόψε:

  149. Λ said

    Συμπαθάτε με. Έπρεπε να βάλω αυτό το λίκνο με το χορό τσακονά (Ciaccona) που δανείστηκαν οι Ισπανοί από την Αμερική του Κολόμπου, και που ο πάπας τον βρήκε τόσο αμαρτωλό που τον απαγόρευσε (γκουγκλίστε και θα δείτε για σημεία και τέρατα). Balletto secondο – ciaccona, λοιπόν:

  150. marulaki said

    #32 αυτο με τα ψέμα τα το ξερω κι εγω, αλλα το θυμόμουν «τα μεγαλύτερα ψέματα λέγονται μετα το κυνήγι, κατα τη διάρκεια του πολέμου και πριν το γάμο». Για τα ψέματα των κυνηγών υπάρχει και το απαξιωτικο σχόλιο «κυνηγός και ψαράς», Ού μπλεξεις γενικά.
    #62: The duck test: if it looks like a duck, swims like a duck and quacks like a duck, then it probably is a duck. 😉
    #113: το εχω ξαναπεί νομιζω κάπου οτι στη Μαίρη Ποππινς ο πλοίαρχος εχει ‘χάσει τους βόλους του’. Πέρασαν χρονια για να καταλάβω οτι ειναι λογοπαίγνιο. Δε μπορούσα να κατάλαβω γιατι ο μικρός του δίνει τους βόλους του πισω στο τελος της ταινίας. Δεν ξερω αν ο μεταφραστής ειχε άλλη επιλογή, δε νομιζω παντως.
    Επίσης, η πολιτικά ορθή γραμμή λεει οτι δε ζητάει η Ελλαδα πισω μάρμαρα, αλλα γλυπτά. Δεν ειναι νταμάρι η τέχνη.
    Καλημερα σας!!! Και καλη ψήφο, με τις ελάχιστες ενοχές σας ευχομαι! 🙂

  151. Πάνος με πεζά said

    Είναι αυτό που λέει το ανέκδοτο με τον κυνηγό και τον ψαρά «Κόψε κανα μέτρο από το ψάρι, γιατί έτοιμος είμαι να τα γ… τα παιδάκια !’

  152. Καλησπέρα. Οι εκλογές τέλειωσαν, τα έξιτ πολ παρουσιάστηκαν, οι τηλεοράσεις τα σχολιάζουν (όχι πως βλέπω τηλεόραση, αλλά τέλος πάντων) κι εγώ κατάφερα να φτάσω στο τέλος του Σαββατιανού ποστ, κατάφερα πιο μπροστάκαι το σημερινό αλλά έχω ακόμα εκκρεμότητες από προηγούμενα 🙂
    Έχω μια απορία: υπάρχει (ή υπήρξε) πόλη Δαρδανέλια; Εγώ για Δαρδανέλια ξέρω τον Ελλήσποντο. Τα στενά δηλαδή. Όμως σε χθεσινή ειδησιογραφία του Ιν αναφέρεται ότι «Στα Δαρδανέλια εκκενώθηκε ένα νοσοκομείο«. Υποθέτω πως εννοεί το Τσανάκαλε (και η Βίκι έτσι το λέει) αλλά λεγόταν ποτέ η πόλη έτσι; Γιατί πάντα ήξερα για τα τσανακλιώτικα τα πήλινα ενώ δαρδανελιώτικα δεν είχα ακούσει ποτέ. Ή πρόκειται για με το ζόρι εξελληνισμένη ονομασία;

    (Παρεμπιπτόντως, στο ίδιο σάιτ υπάρχει άρθρο για «Εκτεταμένες ζημιές στα ελληνικά χωριά της Ίμβρου λόγω του σεισμού» σάματις ο σεισμός κάνει διάκριση ανάμεσα στα ελληνικά και τα τούρκικα χωριά. Στο άρθρο βέβαια κάποια στιγμή έχει δηλώσεις του κοινοτάρχη απ’ το Γλυκύ όπου λέει ο άνθρωπος πως «Το αισιόδοξο στοιχείο είναι, όπως είπε, ότι δεν υπάρχουν θύματα, μεταξύ των κατοίκων του νησιού, Ελλήνων και Τούρκων» 🙂 σιγά μην έκανε διαχωρισμούς.

  153. Λ said

    150. Μαρουλάκι, ο λόγος ίσως που επικράτησε η λέξη μάρμαρα είναι γιατί δεν ήταν μόνο γλυπτά αλλά και μετόπες, τρίγλυφα αλλά και μέρη από κίονες κλπ. Πάντως έχω εδώ και καιρό σταματήσει να λέω Ελγίνεια. Πάντα λέω τα μάρμαρα του Παρθενώνα ή της Ακρόπολης (Αν πούμε γλυπτά τότε αυτό δεν θα εξαιρεί τα άλλα κλοπιμαία από την Ακρόπολη;). Επίσης επιλέγω να λέω κατεχόμενες και ελεύθερες περιοχές της Κύπρου και όχι τουρκική και ελληνική περιοχή, διαχωριστική γραμμή και όχι σύνορα για την πράσινη γραμμή κοκ.

    Μια και αναφέραμε τον Παρθενώνα έχω να σας πω ότι σε μερικές μέρες θα εκδοθεί ένα βιβλίο με νέα στοιχεία που θα φέρει τα πάνω κάτω αναφορικά με την ερμηνεία των ζωφόρων. Το νέο βιβλίο είναι βασισμένο σε κείμενα από την πόλη Οξύρυγχο της Αιγύπτου, που διαβάστηκαν τελευταία αλλά και σε μια αναφορά του Ευριπίδη. Ίδωμεν.

  154. Λ said

    Εδώ είναι το λίκνο για την Οξύρυγχο που κρύβει μυστικά του Παρθενώνα
    http://www.ancientlives.org/story?lang=el

  155. marulaki said

    #153 Γλυπτά θεωρούνται και τα ανάγλυφα κλπ, αλλά δεν θα επιμείνω. Σίγουρα συμφωνούμε στο ότι ούτε ‘Ελγίνεια’ μας φαίνεται κατάλληλο να λέγονται. 🙂

  156. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #153β
    Αν δεν είναι πολύ μεγάλο μυστικό, μπορείτε να μας δώσετε περισσότερες λεπτομέρειες για το βιβλίο, δηλαδή συγγραφέα, εκδοτικό οίκο, τίτλο κλπ;
    #153α, 155
    Και τα ανάγλυφα και και τα αρχιτεκτονικά… γλυπτά, γλυπτά λέγονται. 🙂

  157. marulaki said

    Σαφώς και είναι γλυπτά, φαντάζομαι πολύς κόσμος όταν ακούει γλυπτά σκέφτεται μόνο αγάλματα. Απλώς, από άποψη δεν επιμένω σε οποιαδήποτε διαφωνία, ειδικά στο διαδίκτυο.

  158. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #157
    🙂

  159. Λ said

    Δεν διαφωνώ. Και οι κολόνες γλυπτά είναι αν και όταν τις βλέπουμε δεν λέμε να ένα γλυπτό!

    Μάλλον παράκουσα προχθές, γιατί το βιβλίο κυκλοφόρησε ήδη και σε λίγες μέρες θα γίνει η παρουσίαση του στην Κύπρο. Το όλο θέμα είναι ανατρεπτικό. Πρέπει να διαβάσουμε πρώτα το βιβλίο και να δούμε αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε με την αμερικανίδα αρχαιολόγο.
    http://www.amazon.com/Parthenon-Enigma-Joan-Breton-Connelly/dp/030759338X

  160. Λ said

    Εδώ μπορείτε να ακούσετε μια συζήτηση με τη συγγραφέα
    http://www.labyrinthbooks.com/events_detail.aspx?evtid=746

  161. Μια μικρή παρέμβαση μόνο, διότι η ερμηνεία του στίχου του Καββαδία, φρονώ ότι έχει διαφορετικό νόημα από αυτό που αποδίδεται.
    Υπάρχει ο θρύλος ότι οι σμέρνες, νομίζω την πανσέληνο, βγαίνουν στη στεριά και ζευγαρώνουν με τα φίδια. Φυσικά κάτι τέτοιο είναι αδύνατο, αλλά μιλάμε για θρύλους. Έχω την αίσθηση όμως, ότι ο Καββαδίας γνωρίζει τον θρύλο και το «σκίζεται» έχει την έννοια της ερωτικής πράξης.

    Βέβαια αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι η Άννα-Μισέλ δεν αρέσκεται και πολύ στην ποίηση.

  162. Μανούσος said

    Προς 152
    Για το Τσανάκ Καλέ (η ακρόπολη με τις τσανάκες…)
    http://www.cup.gr/%CE%A4%CE%91-%CE%9A%CE%95%CE%A1%CE%91%CE%9C%CE%95%CE%99%CE%9A%CE%91-%CE%A4%CE%9F%CE%A5-%CE%A4%CE%A3%CE%91%CE%9D%CE%91%CE%9A-%CE%9A%CE%91%CE%9B%CE%95-1670-1922_p-271020.aspx?LangId=1
    Σύμφωνα λοιπόν με την ερευνήτρια, άλλαξε όνομα λόγω της τοπικής δραστηριότητς (αγγειοπλαστικής) αλλά μόλις τον 17ο αι.

  163. Γς said

    Στο MEGA τώρα για την Ελίζα Βόζεμπεργκ:

    -Είναι μεγάλη η τιμή μου…

  164. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #159
    Σας ευχαριστώ. Κι αυτό http://www.tovima.gr/society/article/?aid=561406

  165. Λ said

    Τ’ είναι γλυπτό,
    τι μη γλυπτό
    και τι τ’ ανάμεσό τους

    Περίεργες όμως που είναι οι διαδρομές των λέξεων. Σήμερα γλυπτά λέμε τόσα πολλά άλλα εικαστικά έργα, όπως αυτά του Καρλ Αντρέ για παράδειγμα.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Carl_Andre
    https://www.google.com.cy/search?q=karl+andre&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=MLqDU9DkBsXmOZa9geAK&ved=0CKABEIke&biw=1188&bih=521

    Είναι και το τεράστιο αγγείο της Αμαθούντας που ασφαλώς είναι γλυπτό.
    http://www.louvre.fr/oeuvre-notices/vase-damathonte
    Στις φωτογραφίες του τελευταίου λίκνου θα δείτε το μέγεθος του αγγείου σε σχέση με το ανθρώπινο ανάστημα
    http://www.mydestination.com/cyprus/things-to-do/177014/amathus-archaeological-site#

  166. Λ said

    164. Ευχαριστώ για το λίκνο. Έχετε σχηματίσει κάποια γνώμη;

  167. […] τραγούδι του Χατζιδάκι σε στίχους Γκάτσου. Έχω γράψει σχετικά  αλλά βέβαια με το κουβαδάκι δεν αδειάζει η […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: