Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Παράταιρα μεζεδάκια

Posted by sarant στο 19 Ιουλίου, 2014


Παράταιρα, επειδή από τη φύση τους τα μεζεδάκια έχουν εύθυμο χαρακτήρα, αφού γελάμε με τα μαργαριτάρια και τις κοτσάνες που έχουν μαζευτεί την προηγoύμενη εβδομάδα από τα μέσα ενημέρωσης και το Διαδίκτυο -και την ίδια ώρα συνεχίζεται το μακελειό στη Γάζα, ενώ στα χωράφια του Ντονιέτσκ δεν έχουν ακόμα περισυλλεγεί τα πτώματα των επιβατών του μαλαισιανού αεροπλάνου (εγώ έτσι θα τα λέω, και όχι ‘σορούς’, για να γίνει ένα πτώμα σορός πρέπει να το προετοιμάσει κάποιος για ταφή, κι όχι να  κείτεται καρβουνιασμένο σ’ ένα σταροχώραφο).

Όσο για τη Γάζα, διάβασα ένα άρθρο του Ούρι Αβνέρι, γραμμένο πριν από πεντέξι μέρες, δηλαδή πριν ξεκινήσει η χερσαία επίθεση.  Βέβαια, φωνή βοώντος εν τη ερήμω -αλλά θαυμάζω το θάρρος του.

Προχωράμε στα μεζεδάκια -κι ας ακούγονται παράταιρα.

Πολλά από τα μεζεδάκια τούτης της βδομάδας συνδέονται, άμεσα ή έμμεσα, με τη θεαματική, ας το πω έτσι, σύλληψη του Νίκου Μαζιώτη στο Μοναστηράκι, οπότε ας ξεκινήσω με αυτή την ομάδα.

* Καταρχάς, ένα ιατρικό μαργαριτάρι στην αρχική ανακοίνωση του ΑΠΕ, που ίσως διορθώθηκε στη συνέχεια διότι δεν το βρίσκω σε πολλούς ιστότοπους. Όπως γράφτηκε λοιπόν, «Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, [ο Μαζιώτης] έχει υποστεί τρώση τραχειωνίου αρτηρίας στον δεξί ώμο και χειρουργείται.» Δεν υπάρχει τέτοια αρτηρία, το σωστό είναι «βραχιόνιος», τρώση βραχιονίου αρτηρίας λοιπόν.

* Τη στιγμή της σύλληψης ήταν μπροστά ένας δημοσιογράφος, που πήρε με το κινητό του φωτογραφίες του αιμόφυρτου Μαζιώτη και ανέβασε στη μπλογκόσφαιρα ένα κείμενο, το οποίο για αρκετές ώρες ήταν μία από τις σπάνιες πρωτογενείς πηγές πληροφόρησης για το γεγονός. Το όλο εγχείρημα δείχνει και την αξία και τα όρια της ακαριαίας δημοσιογραφίας σε πραγματικό χρόνο. Η αξία είναι αυταπόδεικτη -αλλά υπάρχουν και όρια, που τα βλέπετε στο κείμενο, το οποίο περιέχει μια σειρά από ανακρίβειες (π.χ. τα περί σχεδιαζόμενης ληστείας) αφού ο δημοσιογράφος φυσικά δεν έκανε έρευνα, απλώς μετέφερε τα όσα λέγονταν γύρω του.

Πρόσεξα και μια γουστόζικη φρασούλα που συνδυάζει την ανακριβή πληροφορία με την ακυρολεξία: Κάποιες πληροφορίες λένε και για τραυματισμό δύο τουριστών. Δεν έπεσε στην υπόληψή μου κάτι τέτοιο. Τραυματισμός υπήρξε, αλλά δεν υπέπεσε στην αντίληψη του δημοσιογράφου. Και «έπεσε στην αντίληψη» να πούμε δεν θα μας πέσει η υπόληψη, αλλά όχι «έπεσε στην υπόληψη», με τίποτα!

* Ο δημοσιογράφος αργότερα ξανάγραψε το κείμενό του, αφαιρώντας τις ανακρίβειες και το γλωσσικό λαθάκι. Έχει ενδιαφέρον να δείτε τι άλλαξε από το ένα κείμενο στο άλλο. Πάντως, στο επιμελημένο κείμενο τρύπωσε κι ένα καινούργιο λαθάκι, επιμελημένο κι αυτό: ένας αστυνομικός, τον οποίο περιέθαλπταν 4-5 συνάδελφοι. Περιθάλπω βέβαια, όπως και υποθάλπω. Απορώ τι τους πιάνει να προσθέτουν αυτό το φριχτό ταυ, που δυσκολεύει την προφορά της λέξης -ίσως σκέφτονται ότι για να είναι λόγια μια λέξη πρέπει να είναι και δυσκολοπρόφερτη, ή ότι όσο πιο δυσκολοπρόφερτη είναι τόσο πιο καλή φιγούρα κάνει.

* Κι ένα υπουργικό μαργαριτάρι από την ίδια υπόθεση, αν και με τον κ. Κικίλια, όσο κρατήσει σ΄αυτό το πόστο, είναι βέβαιο ότι δεν θα μείνουμε παραπονεμένοι -από την άποψη της αλιείας μαργαριταριών, εννοώ. Σύμφωνα λοιπόν με το ρεπορτάζ, ο κ. Κικίλιας αναφερόμενος στον Μαζιώτη, είπε ότι πυροβολούσε «χωρίς αιδώ και χωρίς να τον ενδιαφέρει η ανθρώπινη ζωή». Χωρίς αιδώ; Να πει «χωρίς αναστολές», «χωρίς ενδοιασμούς» ή κάτι ανάλογο, το καταλαβαίνω. Αλλά χωρίς αιδώ, το μόνο που μπορεί να σημαίνει είναι ότι είχε κατεβάσει τα βρακιά του ή ότι έκανε άσεμνες χειρονομίες με το άλλο χέρι. Πήγε να πει μια περισπούδαστη φράση ο κ. υπουργός αλλά σκόνταψε!

* Ένας φίλος μου, ελαφρώς ψείρας, διάβασε την παρακάτω παράγραφο από άρθρο για την υπόθεση Μαζιώτη:

Με βάση τον νόμο, μόλις το ένταλμα κοινοποιηθεί στον κατηγορούμενο θα πρέπει εντός 24 ωρών να εμφανιστεί στον ανακριτή είτε να μεταβεί ο δικαστικός λειτουργός στο νοσοκομείο προκειμένου να απολογηθεί ή να λάβει προθεσμία για την απολογία του.

Εδώ το υποκείμενο, εκεί το υποκείμενο, πού είναι το υποκείμενο; ρωτάει ο φίλος μου. Γιατί θα απολογηθεί ο δικαστικός λειτουργός;

* Ένα διάλειμμα από τη μαζιωτιάδα, για να δούμε το κρούσμα γενικομανίας της εβδομάδας, ευγενική προσφορά του in.gr: «…κοντά στο χωριό Αγία Παρασκευή, όπου υποχώρησε γεφυράκι, με αποτέλεσμα μια γυναίκα που οδηγούσε αυτοκίνητο και διερχόταν της γέφυρας να εγκλωβιστεί σ’ αυτό.»

* Η κασιματιά της εβδομάδας, πάλι, έχει έμμεση σχέση με την υπόθεση Μαζιώτη. Στην τακτική του στήλη, ο κ. Κασιμάτης δείχνει ένα ακόμα παράδειγμα για το πώς η οίηση μπορεί θαυμάσια να συνδυάζεται με την ημιμάθεια. Επιτιθέμενος στον βουλευτή Δ. Στρατούλη, ο κ. Κασιμάτης γράφει: » Η αριστοτελική ετερογονία των σκοπών τού καταστρέφει τα κουτάκια και τις έτοιμες απαντήσεις της μηχανιστικής σκέψης του.»

Ετερογονία των σκοπών υπάρχει, αλλά δεν είναι αριστοτελική. Η έννοια της «ετερογονίας των σκοπών» δεν υπάρχει σε κείμενα του Αριστοτέλη, η ίδια η λέξη ετερογονία δεν υπάρχει στο αριστοτελικό κόρπους, ή, πιο σωστά, δεν υπάρχει σε κανένα κείμενο της αρχαίας γραμματείας. Όπως έχουμε γράψει σε περσινό άρθρο, η ετερογονία των σκοπών (Heterogonie der Zwecke) είναι έννοια που την εισήγαγε τον 19ο αιώνα ο Γερμανός φιλόσοφος Βίλχελμ Βουντ (Wundt), και μέχρι πρόσφατα την χρησιμοποιούσαν αρκετά οι αρθρογράφοι χωρίς καμιάν αναφορά στον Αριστοτέλη, μέχρι που ο κ. Βερέμης την απέδωσε στον Αριστοτέλη σε άρθρο του, και από τότε, λες και δόθηκε γραμμή, οι αρθρογράφοι της Καθημερινής, ο ένας μετά τον άλλο, γράφουν για την δήθεν αριστοτελική έννοια της ετερογονίας των σκοπών (δείτε εδώ μια σταχυολόγηση).

Στο προηγούμενο άρθρο είχα γράψει: Εάν κάποιος γνωστός του κ. Βερέμη διαβάζει, ας τον παρακαλέσει να ξαναδεί το άρθρο του και ή να το τεκμηριώσει ή να το ξαναγράψει, αποδίδοντας τα του Αριστοτέλη στον Αριστοτέλη και τα του Βουντ στον Βουντ, γιατί είναι κρίμα να διαδίδονται εσφαλμένες απόψεις. Ανανεώνω την έκκληση. Αν εγώ έχω κάνει λάθος και ο Αριστοτέλης μιλάει για ετερογονία, θα το παραδεχτώ ευχαρίστως.

* Όσο για το άρθρο του κ. Κασιμάτη, πέρα από την ετερογονία, το βρίσκω εξοργιστικό ιδίως στην τελευταία παράγραφο, όπου τάχα το αντιιικό ενός φίλου του κ. Κασιμάτη έβγαλε επικίνδυνο τον ιστότοπο stratoulis.gr -όλα αναπόδεικτα και ουσιαστικά άσχετα με τον βουλευτή, αλλά ευκαιρία να χύσει λίγη ακόμα χολή ο Κασιμάτης. Αν σπάσει ο διάβολος το πόδι του και σχηματίσει κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, οι βιοχημικοί θα έχουν φοβερό υλικό για διατριβές, μια και η περιεκτικότητα της χολής στα άρθρα του κ. Κ. πρόκειται να σπάσει κάθε ρεκόρ.

* Παρεμπιπτόντως, το υποτιθέμενο αντιιικό του φίλου του κ. Κασιμάτη δεν λέγεται McFee, αλλά McAfee, όπως ξέρει και η γάτα μου.

* Κι άλλη ακυρολεξία, που δεν ξέρω αν θα την αποδώσουμε στον κ. Παπαγεωργόπουλο ή σε κάποιον δημοσιογράφο. Σε πολλούς ιστότοπους (π.χ. εδώ) δημοσιεύτηκαν δηλώσεις του τ. δημάρχου, ότι σπιλώθηκε το όνομά του, επετεύχθη ο εξωραϊσμός του από την πολιτική ζωή του τόπου, και οδηγήθηκε στη φυλακή «χωρίς κανένα απολύτως αποδεικτικό στοιχείο και μετά από έξι αλλαγές του εναντίον του κατηγορητηρίου». 

Ο εξωραϊσμός βέβαια είναι ή εξοβελισμός ή εξοστρακισμός ή, ξερωγώ, εξορισμός (λέξη που μάλλον δεν υπάρχει).

Από την άλλη, στο τέλος του παραθέματος βλέπουμε για ποιο λόγο χρειάζονται οι τόνοι σε μερικά μονοσύλλαβα. Όταν διάβασα το «μετά από έξι αλλαγές του εναντίον του κατηγορητηρίου«, στην αρχή το ερμήνευσα «αλλαγές του, εναντίον του κατηγορητηρίου» και δεν έβγαζα νόημα, ενώ βέβαια είναι «αλλαγές τού κατηγορητηρίου».

* Κάθομαι και γράφω άρθρα και χάνω την ώρα μου, αντί να δώσω ένα τάλιρο και να πάρω άρθρο τσίλικο και μάλιστα «ανεξαρτήτου θέματος». Όσοι ενδιαφέρεστε για «αρθογραφία» και ψάχνετε κάποιον να γίνει ο αρθρογράφος σας για 5 ευρώ, προσέλθετε.

* Και λίγη ανόθευτη βλακεία. Αν έχετε δέκα λεπτά για χάσιμο, διαβάστε για την ελληνική επιγραφή που βρέθηκε στη Μινεζότα, και για την ιστορία του βασιλιά Μινέα του 10ου, που έζησε το 2765 π.Χ. και για την αποικία των Μινύων στη βόρεια Αμερική, που ονομάστηκε προς τιμήν του Μινεζότα!

* Μια ευχάριστη είδηση: Η εταιρεία Παπαδιαμαντικών Σπουδών παρουσίασε πρόσφατα τον καινούργιο της ιστότοπο papadiamantis.net, όπου μπορείτε να βρείτε σχεδόν τα πάντα σχετικά με τον Παπαδιαμάντη. Όλα του τα διηγήματα και μυθιστορήματα, πεντέφια των πέντε τόμων της κριτικής έκδοσης του Ν.Δ.Τριανταφυλλόπουλου, μερικές παπαδιαμαντικές μεταφράσεις, κάμποσα έργα αναφοράς (π.χ. τα πολύτομα και πολύτιμα συγγράμματα του Ρήγα και του Φραγκούλη), άρθρα για τον Παπαδιαμάντη, την αλληλογραφία του, πανδαισία δηλαδή!

* Μια αγγελία. Φίλος μουσικός αναζητεί το μέιλ του κ. Λεωνίδα Εμπειρίκου, γιου του ποιητή ή άλλο στοιχείο επαφής. Για να μη δημοσιοποιηθεί, αν κανείς το έχει, ας μου το στείλει στο sarantπαπάκιpt.lu.

* Και κλείνω με άλλη μια ευχάριστη είδηση. Οι παραστάσεις της «Αληθινής απολογίας του Σωκράτη» πάνω στο κείμενο του Κώστα Βάρναλη, με τον Σταμάτη Κραουνάκη στον ρόλο του Σωκράτη, πήραν παράταση, σημάδι της μεγάλης ανταπόκρισης του κοινού, και αντί να τελειώσουν αύριο συνεχίζονται ως τις 25 του μηνός.

Είδα την παράσταση και μου άρεσε πολύ, τη συνιστώ. Ο Κραουνάκης έβαλε ένα δύσκολο στοίχημα, γιατί το κείμενο είναι πυκνό και δεν γράφτηκε για το θέατρο. Πάντως, αξίζει να διαβαστεί και το βιβλίο -και μαθαίνω ότι στον εκδοτικό οίκο είδαν αισθητή αύξηση των πωλήσεων της Αληθινής απολογίας.

Πριν από δυο βδομάδες είχα παρουσιάσει εδώ ένα Γλωσσάρι της Αληθινής απολογίας, το οποίο αναδημοσιεύεται και στο πρόγραμμα της παράστασης. Μερικές από τις δύσκολες αυτές λέξεις, ο Κραουνάκης τις εξηγεί στη ρύμη του λόγου του, ας πούμε λέει «μαγιασίλι» και μετά, αλλάζοντας λίγο τον τόνο της φωνής του εξηγεί «έκζεμα».

Αν πάτε στην παράσταση, να πάρετε το πρόγραμμα, όχι για το Γλωσσάρι αλλά επειδή έχει και το σιντί με τα οχτώ μουσικά κομμάτια της παράστασης. Η μουσική δεν είναι του Κραουνάκη, είναι του Άρη Βλάχου, που παίζει και πιάνο. Για να πάρετε μια γεύση, ακούστε εδώ (ή κατεβάστε το, αν δεν τα καταφέρω να το βάλω έτσι που ν΄ακούγεται) το τελευταίο κομμάτι, και για να δείτε πώς μελοποιείται ένα κείμενο που δεν γράφτηκε για να μελοποιείται μπορείτε να διαβάσετε εδώ το αντίστοιχο απόσπασμα του έργου του Βάρναλη.

Advertisements

148 Σχόλια to “Παράταιρα μεζεδάκια”

  1. Φύγαμε για τσι κροκοδείλους…

  2. oxtapus said

    Reblogged this on Oxtapus *blueAction.

  3. Γς said

    Καλημέρα
    Κι ένα μεζεδάκι που έβαλα σε λάθος θέση το πρωί:

    Η ελληνική γλώσσα και το κυπριακό ΥΠΕΞ.

    [Για τα θύματα του Μπόινγκ των Αερογραμμών της Μαλαισίας, που κατερρίφθη στην Ουκρανία]

    Στα ελληνικά οι κυπριακές υπηρεσίες αναφέρουν: “…εκφράζουμε την ειλικρινή δυσαρέσκεια μας στις οικογένειες των θυμάτων…”.
    Στα αγγλικά γράφουν: “we extend our sincere grievances to the families of the victims onboard.”

    http://mignatiou.com/2014/07/i-elliniki-glossa-ke-to-kipriako-ipex/

  4. Emphyrio said

    Παρεμπιπτοντως, αν σκεφτουμε ποσο χαμηλης ποιοτητας ειναι αυτο το αντιϊικο για το οποιο επαιρεται ο Κασιματης, και ποσο ξεφτιλισμενος ειναι ο τροπος σχεδον υποχρεωτικης διαθεσης του (εγκλιτικο αυτο), bundled ακομα και με το Adobe (αν δεν προσεξεις), και ποσα ωραια και νοστιμα ακουστηκαν σχετικα προσφατα για τον φερωνυμο σχεδιαστη του, δεν ειναι να απορεις που δεν βρηκε και τον ιδιο τον κρητικο κροκοδειλο μεσα στο σαϊτ του Στρατουλη…

  5. Emphyrio said

    Α, και το σημερινο αρθρο ειναι το #2001 – αρα μπηκαμε στο νεο μιλενιουμ χωρις να χτυπησει ο Y2K. Μπραβο Νικοκυρη, να μας ζησει το ιστολογιο, μεγαλο να γινει με ασπρα μαλλια κουλουπου.

  6. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1: Χαιρετισμούς στον Σήφη.

    3: Απίστευτο είναι αυτό το λάθος.

    4: Να σου πω, εγώ πάντοτε αρνούμαι να το εγκαταστήσω.

    5: Καλά λες, τον… ξεπεράσαμε τον κάβο.

  7. ΠΑΝΟΣ said

    Νομίζω ότι δεν υπάρχουν δυσκολοπρόφερτες και ευκολοπρόφερτες λέξεις.Εκτός αν έχεις χαλίκια στο στόμα, όπως ο Δημοσθένης.Απλούστατα πρέπει νά’σαι λίγο μορφωμένος για να τις χρησιμοποιείς.Απόφοιτοι σχολείων μετά το ’82,έως σήμερα,ασφαλώς και έχουν και θα έχουν τέτοια προβλήματα.Ξέρουν όμως λεπτομερώς τον Αβραάμ,την Σάρα,τον Ισαάκ κ.λπ.,οπότε,δεν τρέχει κάστανο! Αυτό το επίπεδο γνώσεων είναι υπεραρκετό,για να γίνεις δημοσιογράφος,σχολιαστής κ.λπ.Κρεμάς κι ένα σταυρουδάκι στο λαιμό,όπως όλες οι παρουσιάστριες ειδήσεων-α λά Κανέλλη-και είσαι μέγκλα.Φαγκρί το μάτι των νοημόνων θεατών!

  8. Το αγγλικό κείμενο της κυπριακής ανακοίνωσης πάει κι έρχεται, αν βγάλουμε το grievances που έπρεπε φυσικά να είναι grief. Το ελληνικό μοιάζει να έχει μεταφραστεί από τα αγγλικά με αυτόματη μετάφραση…

  9. Πάνο, μακάρι να ήξεραν τον Αβραάμ, τον Ισαάκ και τη Σάρα! Έβλεπα προχτές σε παιχνίδι γνώσεων στη ΝΕΡΙΤ να ρωτούν μια εικοσάχρονη φοιτήτρια, δεν θυμάμαι ποιας σχολής, ποιο έιναι το τελευταίο βιβλίο της Καινής Διαθήκης που το έγραψε ο Ιωάννης στην Πάτμο — και να απαντάει «οι Καθολικές Επιστολές»! (Ήταν μία απλό τις 4 επιλογές.) Το διηγόμουν λίγο αργότερα στο σπίτι και είπα να ρωτήσω την παρευρισκόμενη 25χρονη ανιψιά μου, επίσης φοιτήτρια, αν το ξέρει — και μου απάντησε με ειλικρίνεια «όχι». Την κόρη μου, που μόλις τέλειωσε το Λύκειο, δεν τόλμησα να τη ρωτήσω…

  10. atheofobos said

    Ο «εξωραϊσμός» του Παπαγεωργόπουλου είναι σαφώς δημοσιογραφικό μεζεδάκι γιατί στην χειρόγραφη δήλωση του ο ίδιος γράφει «εξοστρακισμός»
    http://www.karfitsa.gr/2014/07/14/i-xeirografi-dilosi-toy-vasili-papage/

  11. sarant said

    10: Ωραία, τουλάχιστον από αυτό αθωώθηκε!

  12. ΑΓΓΕΛΙΚΗ said

    Νίκο, θα ήθελα να μου διευκρινίσετε κάτι, που δεν είναι εντελώς σαφές, αν δηλ. είναι δικό σας το ποίημα
    ΑΔΙΑΒΑΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ
    (Λυπάμαι καθώς βλέπω το χρόνο να λιγοστεύει
    και τις δουλειές μου ατέλειωτες. κτλ.)

  13. Ωραία σαββατιανά ! Καλημέρες στο Νίκο.

    Γιάννης

  14. ΠΑΝΟΣ said

    Άγγελε,εγώ δεν λέω μακάρι.Λέω ακριβώς το αντίθετο.Όμως,έχεις δίκιο σ’ αυτό που αναφέρεις.Πέραν τής «ευσεβούς θρησκευτικότητας»,θα έπρεπε, ιστορικά τουλάχιστον,να το ξέρει.Δεν με πειράζει,όμως.Πιο πολύ με ενοχλεί,έως εξοργίζει (και δεν εννοώ τα παιδιά,αλλά τούς ιθύνοντες),η πλήρης άγνοια για οποιοδήποτε αρχαιοελληνικό όνομα.Έλληνες δεν καμωνόμαστε,πως είμαστε;Άρα αδιαφορώ για τον Αβραάμ και τα λοιπά παιδιά τής εβραΐκής μυθολογίας και με καίει η ολοκληρωτική άγνοια ονομάτων,όπως Δημόκριτος,Επίκουρος,Θουκυδίδης και τόσων άλλων,ων ουκ έστιν αριθμός…Και όχι μυθολογικά και σκοταδιστικά.Ρώτησες ποτέ κάποιο παιδί γι αυτά; Κάνε το πειραματάκι και θα φρίξεις.Ξαναλέω.ΔΕΝ τά,χω με τα παιδιά.

  15. Στέλλα said

    Γλωσσικό μαργαριτάρι ίσως όχι, μαργαριτάρι….σκέψης όμως είναι σίγουρα: το να αποκαλεί ο υπουργός μια αστυνόμο με ειδικά καθήκοντα, «κορίτσι της αντιτρομοκρατικής».

  16. palaiotho said

    ΑΝΑΛΥΣΑΡΑ
    http://mhmadas.blogspot.gr/2014/07/h.html

  17. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα

    Συγκλονιστικό το κείμενο του Ισραηλινού Uri Anvery, αυτούς τους εβραίους τους σεβόμαστε https://www.youtube.com/watch?v=mme5ThtDGNE

    Διάλε τς απολιμάρες της ΑΕΠΙ!!!… ίντα κάνουμε;

    Δείτε γιατί συνέλαβαν τον ιδιοκτήτη στο θέατρο των αγρών:

    »Ήμουν χτες βράδυ στην περίφημη συναυλία στην Κρήτη» – Η σκηνοθέτης Κωνσταντίνα Πάλλη μας περιγράφει τι συνέβη, και μιλά για τον καλό της φίλο που συνελήφθη λόγω της ΑΕΠΙ

    όσο για τον Παπαδιαμάντη, υπάρχει και το http://www.papadiamantis.org

  18. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Tώρα στον 9.84(στο «φελέκι» που δεν έτυχε να ξανακούσω,) έψεξαν το Μανώλη Γλέζο(ότι παραβίασε τα πρωτόκολλα,κάπως έτσι) για όσα είπε στην Ευρωβουλή περί κανόνων της δημοκρατίας.Δεν πρόσεχα εντελώς ώσπου: Εντάξει,κατέβασες μια σημαία,τη σβάστικα θα μείνεις στην ιστορία, έγινες και γραμματόσημο,εντάξει ρε φίλε (με ύφος «μπάστα βαρεθήκαμε,όχι άλλο»). Νωρίτερα ειρωνεύτηκαν ότι τελικά ο σύριζα θα πει κι ότι το αεροπλάνο ‘επεσε για να αποπροσανατολίσει από τις εκδηλώσεις του(του σύριζα) για τον αιγιαλό.
    Μέχρι να τελειώσω τη γραμμή,την πέσανε στους «φελέκους» του 9,84 για το Γλέζο και ο ένας συμπληρώνει:
    Επαναλαμβάνω τη θέση μου: εξαργύρωσε αυτές τις πράξεις,έπρεπε να έχει νωρίτερα ημερομηνία λήξης.

    Οι δικές μου κεραίες έχουν παραλεπτυνθεί ή οι χοντράδες περισσεύουν;

  19. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    12: Αγγελική, ειναι του Θανάση Ρέππα. Τότε που έφτιαχνα αυτές τις σελίδες στον παλιο μου ιστοτοπο, δεν υπήρχε το γκουγκλ, και γιαυτό άφηνα τις σελίδες χωρίς στοιχεία ταυτότητας και λινκ επιστροφής, επειδή ο συνήθης τρόπος για να τις επισκεφτεί κανείς ήταν να περάσει από την κεντρική, εδώ:
    http://www.sarantakos.com/nkr.html

    15: Ακριβώς.

    18: Παρόλο που είναι κι ένας φίλος εκεί, ντροπή. Έχει και μια θανατική καταδίκη ο Γλέζος, και χρόνια φυλακής κι εξορίας, ντροπή.

  20. Marulaki said

    Πω πω μία πιατέλα!! Καλημερα! Πιστευω οτι περί αντίληψης και υπόληψης έγινε κατι του τύπου «υπέπεσε στην αντίληψη μου»=»έπεσε στην υπόληψη μου» και το έκανε μαντάρα.

  21. George said

    Καλημέρα!
    Αυτό για τους αρθογράφους με 5 ευρώ το άρθρο, δεν αναφέρεται βέβαια σε κανονική αρθογραφία, αλλά σε άρθρα που στοχεύουν στις μηχανές αναζήτησης (search engine optimization, στο εξής seo).
    Οι μηχανές αναζήτησης αγαπούν το πλούσιο περιεχόμενο (πλούσιο σε όγκο, όχι σε απαραίτητα ποιότητα) και την πυκνότητα σε λέξεις κλειδιά. Έτσι, αν κάποιος πχ έχει έναν ιστότοπο μέσω του οποίου εμπορεύεται κλειδαριές, παραγγέλνει μερικά άρθρα από τέτοιου τύπου sites, κατάλληλα γραμμένα για να βγει η σελίδα του ψηλά στις κατατάξεις του google. Το SEO είναι μια από τις πιο διαδεδομένες μορφές internet marketing. Τα άρθρα βέβαια δεν είναι κάτι δύσκολο ή εξεζητημένο (στο παράδειγμα με τις κλειδαριές θα μπορούσε να είναι «Δέκα λόγοι για να βάλεις κλειδαριά ασφαλείας» ή «Τι να προσέξουμε όταν αναζητούμε κλειδαριές ασφαλείας») αλλά δεν είναι ούτε και τόσο απλό, γιατί απλά πρέπει να ξέρεις πως δουλεύουν τα ψαχτήρια και πρέπει επίσης το κάθε άρθρο να είναι μοναδικό, τουλάχιστον στην διατύπωσή του.
    Παλιά τα άρθα ήταν ακριβότερα (10 ή 15 ευρώ) τώρα με τον ανταγωνισμό οι τιμές έχουν πέσει.

  22. Theo said

    Καλημέρα και με το καλό κι η 3η χιλιάδα των άρθρων!

    Συγκλονιστικό κι ανθρώπινο το άρθρο του Αβνέρι.

  23. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    >>κάποιον να γίνει ο αρθρογράφος σας για 5 ευρώ
    Οδηγίες προς έμμισθους αρθρογράφους

    Ιστορίες που θα μου δώσουν το Πούλιτζερ και ιστορίες που θα συνεχίσουν να μου δίνουν μισθό

  24. cronopiusa said

  25. Συμφωνώ με τον ψείρα φίλο σας, κε Σαραντάκο. Και μόνο με μιαν απλή παρένθεση (ή και με παύλες) η βελτίωση είναι σημαντική:

    Με βάση τον νόμο, μόλις το ένταλμα κοινοποιηθεί στον κατηγορούμενο θα πρέπει εντός 24 ωρών να εμφανιστεί στον ανακριτή (είτε να μεταβεί ο δικαστικός λειτουργός στο νοσοκομείο) προκειμένου να απολογηθεί ή να λάβει προθεσμία για την απολογία του.

  26. leonicos said

    Αυτό της Έφης που φησί στο @23 έχει πολλαπλές εφαρμογές. Όλοι έτσι σκέπτονται

  27. Το stratoulis.gr (αν κάνετε τον κόπο να το κοιτάξετε) βγάζει στον επίσημο ιστότοπο του ΣΥΡΙΖΑ Ε.Κ.Μ., η ειρωνία είναι προφανής για όποιον το δει.

  28. Παλαιών Πατρών Ιωάννης said

    Το νέο άρθρο του Ούρι Αβνέρι είναι επίσης εξαιρετικό:
    http://goo.gl/dBcB6o
    Ο Αβνέρι (γενν. 10.9.23) είναι ακριβώς ένα χρόνο νεότερος από τον Μανώλη Γλέζο (9.9.22) 🙂
    http://en.wikipedia.org/wiki/Uri_Avnery

  29. Tasos Kourakis said

    Αγαπητέ κ. Σαραντάκο, πριν λίγες μέρες στη βουλή, όταν ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι το Νέο Λύκειο που θεσμοθετεί η κυβέρνηση είναι ένα ταξικό λύκειο, ο εισηγητής της ΝΔ αντέτεινε ότι “Να το γνωρίζουν οι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ ότι εμείς δεν θα καταργήσουμε τις τάξεις στο λύκειο”. Τόσο καλά Ήμουν μέσα στην αίθουσα το άκουσα με τα αυτιά μου και μου σηκώθηκε η τρίχα.

    Με εκτίμηση Τάσος Κουράκηςβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ

    Στις 9:41 π.μ. Σάββατο, 19 Ιουλίου 2014, ο/η Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία έγραψε:

    WordPress.com sarant posted: «Παράταιρα, επειδή από τη φύση τους τα μεζεδάκια έχουν εύθυμο χαρακτήρα, αφού γελάμε με τα μαργαριτάρια και τις κοτσάνες που έχουν μαζευτεί την προηγ0ύμενη εβδομάδα από τα μέσα ενημέρωσης και το Διαδίκτυο -και την ίδια ώρα συνεχίζεται το μακελειό στη Γάζα,»

  30. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    >>“έπεσε στην υπόληψη” / >>περιέθαλπταν
    περί πτ και λπτ λογίδριο:
    όλως περιέργως,από πριν είχα καταλήξει ότι αυτά τα δύο ακριβώς «φταίνε» για το επαναλαμβανόμενο αμφιμονοσήμαντο(όπα και δε βρίσκω άλλο πιο δηλωτικό!) λάθος αλλά και έτερα συνοδά (το κουρέλιασα!) :
    Σου λέει η αυτόματη γλώσσα
    υπόληψη – υπολήπτομαι
    περίθαλψη – περιθάλπ(τ)ομαι ή περιθάλπ(τ)ω
    την «επίληψη» για κάποιο θέμα, διάβασα πρόσφατα σε μια γνωμοδότηση του ΣΤΕ και θυμήθηκα την καρικατούρα «επιλήπτεται» που έχει τύχει ν ακούσω-κι όχι μια φορά

  31. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    29: Κύριε Κουράκη, ευχαριστώ για το μεζεδάκι που μας μεταφέρατε!

    28: Τον Αβνέρι κατά καιρούς τον διαβάζω καθημερινά, είναι πολύ αξιόλογος -αλλά σχετικά μόνος.

  32. Κάτσε, ρε Νικοκύρη. Τον ΓΑΠ τον κατηγορούν ως αμερικανάκι και Τζεφρυ επειδή γεννήθηκε στη Μινεζότα και τώρα οι ίδιοι περίπου μας λένε ότι η Μινεζότα ιδρύθηκε από Έλληνες. Παναπεί ο ΓΑΠ είναι ο γνησιότερος απόγονος των ΑΗΠ, σωστά;

  33. sarant said

    32: Σωστό κι αυτό -άσε που μπορεί και ο Μινέικο να έχει ρίζες από τους Μινύες και τη Μινεζότα, όλα εκεί συγκλίνουν!

  34. Ηλεφούφουτος said

    Πολύ ωραίο το μουσικό κομμάτι απ την παράσταση Κραουνάκη.
    Όταν είδα το «για να δείτε πώς μελοποιείται ένα κείμενο που δεν γράφτηκε για να μελοποιείται» και έχοντας υπόψη διάφορες δηθενιάρικες μελοποιήσεις Καβάφη, Κάλβου κ.ο. είπα μέσα μου «ωχ». Αλλά τελικά μ’ άρεσε.
    Και μοιάζει πολύ με Κραουνάκη.

    Θα κυκλοφορήσει και εκτός παραστάσεως;

  35. Ηλεφούφουτος said

    Αυτό με τη διατήρηση των τάξεων σίγουρα δεν ήταν ειρωνικό λογοπαίγνιο;

  36. aerosol said

    Ενώ διάβαζα του κειμένου -των οφθαλμών μου επιπεπτοκών κρουνηδόν επί των λέξεων- επέρασε από τον τραχείωνα του εγκεφάλου του μυαλού μου το εξής:
    Πρόσφατα έμαθα για το DoNotLink.
    Είναι ιστότοπος που δημιουργεί λινκ για τη σελίδα που θέλουμε χωρίς να της δίνει τα οφέλη ενός κανονικού λινκ, δηλαδή χωρίς να ανεβάζει την «υπόληψή» της στο Γκουγκλ και τα λοιπά ψαχτήρια. Είναι μια λύση για να παραπέμπουμε σε σελίδες που δεν είναι τόσο αχρείες ώστε να μην λινκάρουμε καθόλου, αλλά σίγουρα είναι αρκετά κακές ώστε να μην επιθυμούμε να τις βοηθήσουμε να αποκτήσουν κύρος. Η αρχαιοελληνική ιστορία της Μινεσότα(ς), ας πούμε, καλό είναι να μην φτάσει στην πρώτη σελίδα του Γκουγκλ εξαιτίας μας και πάρει κόσμο στο λαιμό της!

  37. NM said

    Tasos Kourakis (#29): Αυτό είναι καλύτερο απο εκείνο του Λάσκαρη (Υπ.Εργασίας στην κυβέρνηση Καραμανλή, 1976): «Η Κυβέρνησις δεν πρότίθεται να επιτρέψει την πάλη των τάξεων».
    Επειδή όμως τώρα τα πρακτικά της Βουλής και τα βίντεο των αγορεύσεων είναι εύκολα προσβάσιμα, παρακαλώ να στείλετε τα αντίστοιχα λινκ προς αδιαμεσολάβητον τέρψιν των συνδαιτημόνων.

  38. sarant said

    34: Αν μάθω θα σου πω.

    35: Θα μπορούσε να είναι, αλλά με διαφορετικό ύφος, υποθέτω.

  39. sarant said

    36: Καλή ιδέα, το εφάρμοσα!

  40. Theo said

    @16:
    Αναλυσάρα, όντως!

    @28:
    Εξαιρετικό δεν θα το ‘λεγα.
    Ο Αβνέρι ψέγει τον Τσόρτσιλ γιατί δεν δέχτηκε την πρόταση για ειρήνη του Χίτλερ.
    Θα συμφωνούσε δηλαδή, να καταλάβουν οι Ναζί ολόκληρη Ευρώπη και Αφρική και τη μισή Ασία και ν’ αφήσουν Άγγλους και Αγγλοσάξονες στην ησυχία τους;
    Ή θεωρεί πως ένας ηγέτης οφείλει να προφυλάξει μόνο τη ζωή του λαού του, κι οι άλλοι να πάνε να πνιγούν;

  41. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    36.Καλό αντιοβόλο στα λερναία 🙂

  42. Ιάκωβος said

    O Κασιμάτης μάλλον το McAfee το έμπλεξε με τη Nanny McFee, παιδική ταινία που έπαιζε η Έμμα Τόμσον.

    Δυστυχώς, η ντροπή για τον Γλέζο και άλλα πολλά, είναι του Σύριζα. Δεν έχει επιβάλλει το σεβασμό. Έχει κατέβει στο δικό τους επίπεδο, με αποτέλεσμα να τον κερδίζουν επικοινωνιακά. Η έλλειψη επικοινωνιακής (ας το πουμε έτσι, γιατί η σωστή λέξη είναι προπαγανδιστικής) πολιτικής ακόμα και στα βασικά είναι όχι εξοργιστική, κάτι χειρότερο. Απογοητευτική.

    Ο Συριζα δείχνει και μια ανοργανωσιά που δεν την περιμένει κανείς από «αριστερό» κόμμα, ότι και να σημαίνει αυτό πια.

    Κατεβαίνουν στα παράθυρα βουλευτές του Σύριζα και δεν ξέρουν με ποιους συνομιλάνε. Κι αν ξέρουν, κάθονται και τους μιλάνε σαν σε κανονικούς ανθρώπους, σαν νάναι φίλοι τους.

    Δεν είναι προετοιμασμένοι να τους τρίψουν στη μούρη τις κλοπές τους, τις ανομίες τους, τους ναζισμούς τους, τις λίστες Λαγκάρντ τους. Να εκφράσουν την οργή του κόσμου.

    Νομίζουν οτι αυτή την εποχή πολιτική είναι μια βόλτα στην εξοχή και μια κουβεντούλα με τα φιλαράκια. Οι «άλλοι» όμως δεν το βλέπουν έτσι. Και αυτοί οι άλλοι πρέπει να εξοντωθούν πολιτικά,σαν άτομα και σαν κόμματα, να μην έχουν μούτρα να βγουν στην κοινωνία.

    Οι συριζαίοι δεν έχουν καταλάβει τα βασικά. Ότι, πχ, οι τραμπούκοι Νεοδημοκράτες έχουν γραμμή να μην τους αφήνουν να μιλάνε στα παράθυρα και γι αυτό γεμίζουν το χρόνο με τις φωνασκίες τους.

    Ακόμα δεν έχουν καταλάβει ότι σήμερα η συσπείρωση της «Αριστεράς» έδωσε οτι είχε να δώσει. Για τον πολύ κόσμο «αριστερά» δε σημαίνει αυτό που σημαίνει για μας, τους αριστερούς. Είναι μαζί και μνημονιακός Κουβέλης, αλλά και το Πασόκ αριστερά είναι στο (λίγο) μυαλό του δεξιο-απολίτικου. Και κυρίως τους έχει περάσει οτι «Δε βαριέσαι, αριστερά και δεξιά τα ίδια σκατα είναι»

    Ακριβώς γι αυτό, τωρα το μέτωπο πρέπει να είναι παλλαϊκό, πανεθνικό,και αντιμνημονιακό, και να απευθύνεται στον πολύ κόσμο.

    Ακόμα πρέπει ο σύριζα να δείξει οτι ΔΕΝ είναι σαν τους άλλους. Αυτό είναι το πιο δύσκολο.
    Δεν το κάνει και γι αυτό τον χωρίζει από τη ΝΔ μόνο εκείνο το γελοίο 2-2,5%.

    Η εποχή θέλει ακτιβισμό. Και όχι, ακόμα και την συνεισφορά των βουλευτών στην αλληλεγγύη , όπως είπε πέρσι ο Παπαδημούλης «να μην τη διατυμπανίζουμε».

    Χρειάζονται και κάποιες αληθινές , μικρές έστω, θυσίες.

    Και απορώ. Πως είναι δυνατό να υπάρχει είδηση οτι ο Τσίπρας πήγε λίγες μέρες σε νησί με σκάφος να ξεσκάσει, με τριάντα χιλιάδες άστεγους , που κοιμούνται στα παγκάκια;

    (Δεν ξαναλέω για το όνομα «σύριζα», το έχω πει πολλές φορές οτι είμαι από τους ελάχιστους που το θεωρούν μακράν το χειρότερο όνομα για πολιτικό κόμμα στην Ιστορία)

    Ουφ, συγγνώμη, παρασύρθηκα, αλλά τα παίρνω στην κράνα με την κατάσταση ώρες ώρες.

  43. Παλαιών Πατρών Ιωάννης said

    @40
    Φαίνεται ότι η ειρωνεία του άρθρου φουντάρισε κάπου ανάμεσα Ισραήλ και Ελλάδα 😉

  44. Theo said

    @43:
    Το βλέπεις ειρωνικό;

  45. ππαν said

    Τέλειο το αταξικό λύκειο!!! Όλα πολυ ωραία δηλαδή αλλά αυτό είναι μεζές-χαβιάρι.

  46. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    30. διόρθωση: συμπερίληψη υπηρεσιών , γράφει το ΣτΕ

  47. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    45. 🙂
    Η πάλη των τάξεων συνιστά ενδοσχολική βία

  48. Avonidas said

    «[…] διαβάστε για την ελληνική επιγραφή που βρέθηκε στη Μινεζότα[…]»

    Αυτά που βλέπω πάντως στην επιγραφή είναι ρούνοι.

    Ή Βίκινγκς τα χουν γράψει, ή οι νάνοι του Τόλκιν 😉

  49. Avonidas said

    «πλέοντας με τα τρία καράβια τους προς δυσμάς» — ρε παιδιά, υπάρχει κάποιος άγραφος νόμος που λέει ότι την Αμερική την ανακαλύπτεις με τρία ακριβώς καράβια; 😐

  50. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    49: Δεδομένου ότι και ο Κολόμβος (ως γνωστόν!) ήταν Έλληνας, φαίνεται ότι η συγκεκριμένη τεχνογνωσία υπάρχει στο DNA μας.

  51. Theo said

    @43:
    Ο Αβνέρι παραλληλίζει την τακτική του Τσόρτσιλ να μην φτιάξει καταφύγια για τους Λονδρέζους μ’ αυτή της Χαμάς που αφήνει έκθετους στην ισραηλινή στρατιωτική βία τους κατοίκους της Γάζας. Και τον ψέγει γιατί, από την ασφάλεια του καταφυγίου του, δεν συνθηκολόγησε με τον Χίτλερ, προκειμένου να δοξαστεί, αφήνοντας κάποια υπονοούμενα για την ηγεσία της Χαμάς και τη στάση της. Είναι ειρωνικά αυτά; Με ποια λογική;

    Όμως, άλλο η Γάζα, το παλαιστινιακό κι η Χαμάς, κι άλλο ο Τσόρτσιλ, το Λονδίνο κι ο ΒΠΠ. Εδώ νομίζω πως ο Αβνέρι τα θαλασσώνει λίγο.

  52. Παλαιών Πατρών Ιωάννης said

    @51
    Για τ’ όνομα των θεών, Theo, ποιός ψέγει τον Τσόρτσιλ;
    Διάβασε πάλι πώς αρχίζει το άρθρο:

    > What would history look like if it were written in the style of the «Solid Cliff (a.k.a. Protective Edge) operation?

  53. Theo said

    @7, 14:

    Ναι, δίκιο έχεις. Καμωνόμαστε πως είμαστε Έλληνες αλλά είμαστε Ρωμιοί, όπως γράφει κι ο Κωστής Παλαμάς:
    Ανάλογη λογική ακολουθούμε και στο μεταχείρισμα των όρων Ρωμιός και Ρωμιοσύνη. Η μόνη διαφορά είναι πώς και τα δύο τούτα λόγια, επειδή δε μας έρχουνται, ίσα ολόϊσα, από την εποχή του Περικλή, παραμερίστηκαν αγάλια, αγάλια, από την επίσημη γλώσσα, καθώς κι’ όλα τα λόγια τα δυσκολομέτρητα της ζωής και της αλήθειας. Έλληνες, για να ρίχνουμε στάχτη στα μάτια του κόσμου, πραγματικά, Ρωμιοί. (βλ. και τη σχετική συζήτηση τις τελευταίες μέρες.
    Κι αυτό, παρά τις λυσσώδεις «φιλότιμες» προσπάθειες των Βαυαρών και των κάθε λογής φωταδιστών, εθνικιστών, Ελληναράδων, εκσυγχρονιστών, «προοδευτικών», κλπ.

    τον Αβραάμ και τα λοιπά παιδιά τής εβραΐκής μυθολογίας
    Τυπική ορολογία των «τεκμηριωμένων» (οΘντκ) ελληναράδικων νεοπαγανιστικών site. Κατά τ’ άλλα, όμως, αντιπαθείς τους «ελληναράδες»!

  54. aerosol said

    #48: Είναι ρούνοι πάνω στο Kensington Runestone και (μαζί με άλλα σχετικά ευρήματα) έχουν προκαλέσει πολλές σκέψεις και θεωρίες για την παρουσία των Βίκινγκ στην Β.Αμερική.

  55. Theo said

    @52:
    Μάλλον έχεις δίκιο. Αυτή την αρχική φράση δεν την πρόσεξα.
    Ευχαριστώ.

  56. Για να λέμε και του Τσόρτσιλ το δίκιο,
    κατά τη δίάρκεια του Β’ Π.Π. η Μ. Βρετανία όχι μόνο είχε οργανώσει τους σταθμούς του μετρό σε αντιαεροπορικά καταφύγια αλλά και είχε διανείμει σε κάθε νοικοκυριό από ένα πτυσσόμενο καταφύγιο, το οποίο μπορούσε εύκολα να τοποθετηθεί σε ένα λάκο στην αυλή του σπιτιού. Ετσι ελαχιστοποιούσε τον κίνδυνο μαζικών θανάτων από ασφυξία μέσα στα καταφύγια, όπως εκείνοι που προκλήθηκαν από τη RAF στο Αμβούργο και τη Δρέσδη. Επιπλέον, καθώς οι βρετανικές υπηρεσίες είχαν τσουβαλιάσει ευθύς εξ αρχής σχεδόν όλους τους γερμανούς πράκτορες στο έδαφός της, έστελναν στη Γερμανία ψεύτικες αποτιμήσεις βομβαρδισμών κι έτσι οι επόμενοι βομβαρδισμοί των γερμανών παρεξέκλιναν ακόμη περισσότερο του στόχου τους.

    Αν ήταν εδώ ο Φυσικός θα σας πρότεινε να ψάξετε στη Βικιπαίδεια την Battle of the beams. Αλλά αυτά, φυσικά, η Χαμάς δεν μπορεί να τα κάνει.

    Anderson shelter

  57. ilias said

    Η πάλη των τάξεων του Κώστα Μητρόπουλου . Στο πάνω μέρος της σελίδας.

  58. BLOG_OTI_NANAI said

    Εκτός από την «εβραΐκή μυθολογία», αξίζει ίσως να πούμε ότι ο Αβραάμ, ο Ισαάκ και η Σάρρα, αναφέρονται και στην Thesaurus Linguae Graecae (TLG) καθώς η λεγόμενη «Novum Testamentum» ανήκει στην ελληνική γραμματεία. «Δύσπεπτο» μεν, πραγματικό δε…

  59. sarant said

    56: Να που κάτι έμαθα σήμερα (για το πτυσσόμενο καταφύγιο λέω)

  60. BLOG_OTI_NANAI said

    Αυτό το άρθρο για τη «Μινεζότα», το οποίο με ολοφάνερη ζήλια ο Νίκος χαρακτηρίζει «ανόθευτη βλακεία», αυτό που με ενοχλεί περισσότερο είναι ότι ο συντάκτης του αποκρύπτει τα εξής σημαντικά για την ελληνική ιστορία:

    – Αυτό που αποδεικνύει ακόμα περισσότερο ότι προς τιμήν του βασιλιά Μινέα του 10ου ονομάστηκε η ΜινεΖΖΖότα είναι ότι επίσης προς τιμήν του ονομάστηκε και η ΜΙΝΕΑπολις.

    – Μακρινή απόγονος του ίδιου βασιλιά, είναι η Σοφία ΜΙΝΕϊκο-Παπανδρέου και φυσικά η ηθοποιός Λίζα ΜΙΝΕλι, όπως και η μάνα του Κρίσπου, η ΜΙΝΕρβίνη.

    – Επίσης, προς τιμήν του ίδιου βασιλιά, ονομάστηκαν οι ασφάλειες ΜΙΝΕττα (που είναι μαζί και κακιά λέξη) αλλά και τα γνωστά σώβρακα και οι φανέλες ΜΙΝΕρβα.

    Η ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΡΕΥΝΑ ΕΓΙΝΕ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ -ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ- «Ω».

  61. Οπότε, όταν οι Πατρινιοί αποκαλούνται μεταξύ τους «ρε, Μινάρα!» εννοούν κάτι σαν «Είσαι θεούλης!»;

  62. Το ξέρατε πως το Λιμενικό έχει τρία υπερσύγχρονα X-Ray οχήματα τύπου βαν;

    http://www.tovima.gr/society/article/?aid=616666

  63. BLOG_OTI_NANAI said

    61: Πολύ σωστό το εύρημα, εντάσσεσαι στην Ομάδα «Ω»! 🙂

  64. spiral architect said

    @29, 45: Αταξικό λύκειο!
    (ακόμα κλαίω …) 😆

  65. Gpoint said

    Μη έχοντας καιρό να διαβάσω όλα τα σχόλια (cherchez la femme ou les poissons) των εξαιρετικών μεζεδακίων παραθέτω τις παρατηρήσεις μου

    εξαιρετικό το άρθρο του Ούρι Αβνέρι. Από την μικρή εμπειρία μου στον Λίβανο σαν ουδέτερος παρομοιάζω την κατάσταση με τους εδώ χούλιγκανς των μεγάλων ομάδων εφοδισμένων με όπλα και μεις να περιμένουμε να τα βρούνε μεταξύ τους…

    και φυσικά εβραίοι και παλαιστίνιοι στα μάτια μου είναι ολοφάνερα μια ράτσα με διαφορετικό θρήσκευμα

    κάποτε οι δημοσιογράφοι ξέρανε στοιχειώδη ελληνικά.ας τους πει κάποιος τουλάχιστον να μην χρησιμοποιούν λέξεις που δεν ξέρουν τι θα πούν επεειδή τις θωρούν πιασάρικες

  66. Gpoint said

    εκτός από βλακεία στο άρθρο για την Μινεζότα γίνεται και κακοποίηση των προσθαφαιρέσεων, θα μου πείτε ζητάω καλλιγραφία από της μυλωνούς…

  67. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    66: Ε, ναι 🙂

  68. Δημήτρης Μ. said

    Το «χωρίς αιδώ» του Υπουργού είναι πταίσμα, μπροστά στην ουσία των όσων λέει.
    (http://news247.gr/eidiseis/koinonia/eglima/kikilias_gia_sullhpsh_maziwth_ena_megalo_eyxaristw_sto_koritsi_ths_antitromokratikhs.2929802.html).
    Αν η σύλληψη ήταν τυχαία, είναι ψεύτης και βλαξ, αλλά αν, παρ΄ ελπίδα, η σύλληψη ήταν σχεδιασμένη, είναι υπεύθυνος για τον τραυματισμό αθώων ανθρώπων και τον κίνδυνο που διέτρεξαν δεκάδες άλλοι περαστικοί.

  69. Theo said

    Διαβάζω Μινεζότα και Μινεζότα… κι όμως Μινεσότα προφέρεται.

  70. Ιδού κι ένα διαμαντάκι, του οποίου την πατρότητα αναζητούσα από καιρό. Είναι του Γουίλιαμ Σαφάιρ

    Οδηγίες για σωστό γράψιμο

    Remember to never split an infinitive.

    The passive voice should never be used.

    Do not put statements in the negative form.

    Verbs have to agree with their subjects.

    Proofread carefully to see if you words out.

    If you reread your work, you can find on rereading a great deal of repetition can be by rereading and editing.

    A writer must not shift your point of view.

    And don’t start a sentence with a conjunction. (Remember, too, a preposition is a terrible word to end a sentence with.)

    Don’t overuse exclamation marks!!

    Place pronouns as close as possible, especially in long sentences, as of 10 or more words, to their antecedents.

    If I’ve told you once, I’ve told you a thousand times, resist hyperbole.

    Also, avoid awkward or affected alliteration.

    Writing carefully, dangling participles must be avoided.

    If any word is improper at the end of a sentence, a linking verb is.

    Take the bull by the hand and avoid mixing metaphors.

    Avoid trendy locutions that sound flaky.

    Everyone should be careful to use a singular pronoun with singular nouns in their writing.

    Always pick on the correct idiom.

    The adverb always follows the verb.

    Last but not least, avoid cliches like the plague; seek viable alternatives.

    «Rules for Writers» in On Language (1980)

    http://en.wikiquote.org/wiki/William_Safire

  71. sarant said

    69: Πράγματι.

    70: Το είχα διαβάσει παλιά, είναι πολύ γουστόζικο!

  72. Μαρία said

    http://www.liberation.fr/monde/2014/07/15/toutes-les-raisons-pour-lesquelles-je-quitte-israel_1064343

  73. Παλαιών Πατρών Ιωάννης said

    @69
    Όπως το μπέισμπολ; 🙂

    @70
    Eschew obfuscation.
    Foreign words are not a propos.
    Don’t use no double negatives.
    Parenthetical remarks (however relevant) are unnecessary.
    All generalisations are wrong.
    Understatement is always best.
    Comparisions are as bad as clichés.
    Who needs rhetorical questions?

  74. sarant said

    72: Καλώς την που επανήλθε!

  75. mylopetros said

    Πράγματι ο Γλέζος το ξεφτίλισε το πράμα.
    Εξαργύρωσε και με το παραπάνω μάλιστα τη νεανική του τότε τρέλλα. Μην ξεχνάτε και την εποχή. Άνοιξη. Πού το πάτε αυτό. Μπορεί να είχανε πιεί και κανένα ποτηράκι, με το φιλαράκι τον Αποστόλη σου λέει ας κάνουμε κάτι να μας γράψει η Ιστορία, να έχουμε και λαμβάνειν,πού ξέρεις, στο μέλλον. Πονηρός ο Αξώτης, αλλά έστι δίκης οφθαλμός. Τον πήρανε χαμπάρι τα τσακάλια της ενημέρωσης.Μασάει η κατσίκα ταραμά; Δε μασαει. Να δω όμως πού θα κρυφτεί τώρα. Στ Απεράθου να γράφει κοτσάκια; Χλωμό το βλέπω. Να ξανακατεβάσει μια άλλη σημαία; Ικανό τον βρίσκω τώρα που πήρε το κολάι. Δε με νοιάζει αυτό αλλά βρε παιδί μου δε θα μείνει καμιά ηρωική πράξει και για μας να έχουμε για εξαργύρωση και μείς καιρώ τω δέοντι; Εντελώς άχρηστοι έιμαστε πια; Θα έλεγα άχθος αρούρης αλλα φοβάμαι τα σχόλια.

    Αιδώς αχρείοι. Αλλα γιατί μιλώ για αιδώ σε ανθρώπους που σίγουρα θα νομίζουν πως το εγραψα λάθος και ότι θέλει όμικρον, και που πιστεύουν ότι ο κόσμος δε φτάνει πιο πάνω από το ύψος των ματιών τους;

  76. mylopetros said

    Λάθος έψιλον ήθελα να γράψω.

  77. mylopetros said

    Παρετυμολογείτε για μια ακομα φορά. Η Μινεζότα βαίνει από τη γνωστή σε όλους μας πινέζα. Η εξήγηση της αλλαγής του π σε μ είναι απλή. Κάποιος αντιγρφέας μοναχός αγράμματος βεβαίως εκ λάθους έβαλε το μ, και μας ταλαιπωρεί τόσους αιώνες μετά. Και πού να τον βρούμε να μας δηλώσει ότι ήταν απλώς ένα του σφάλμα και τίποτα περισσότερο, ώστε να εξιλεωθεί και αυτός επιτέλους;

  78. mylopetros said

    Όλα αυτά έγιναν αρχομένου του 11ου αιώνος.

  79. sarant said

    77: Γιατί όμως από την πινέζα; Ήτανε μήπως στην πινέζα του χάρτη, όπως λέγαμε για το Σουφλί στο στρατό;

  80. BLOG_OTI_NANAI said

    Εδώ, ο ταλιμπάν του «Ροΐδη Εμμονές», έγραφε ότι ο Γλέζος φλερτάρει με την ακροδεξιά…
    Οπότε, ποια ναζιστική σημαία; Ποια εξορία; Ποια φυλακή; Τι να μας τους αυτά; Εδώ μιλάμε για αντιστασιακούς μέσω… διαδικτύου.

  81. BLOG_OTI_NANAI said

    80: Εννοεί ότι κατά μία εκδοχή, στα μεσαιωνικά ελληνικά, η Πινέζα -που λέμε εμείς- λεγόταν Πινεζότα. Αιώνες μετά αφότου οι Έλληνες ανακάλυψαν την Αμερική, στην περιοχή της σημερινής Μινεζότα, υπήρχε ελληνικό εργαστήριο που έφτιαχναν Πινέζες, και η περιοχή ονομαζόταν Πινεζότα. Από το λάθος όμως του αντιγραφέα, ονομάστηκε Μινεζότα. βεβαίως, από κάποια άλλα μυστικά χειρόγραφα, μερικοί υποστηρίζουν ότι προκύπτει πως την Πινέζα εφηύρε ο Μαρτίνο Αλόνζο Πινζόν που ήταν Έλληνας από την πλευρά της μητέρας του και τον συνόδευε στα ταξίδια του κάποιος Κολόμβος που μετά του πήρε όλη την δόξα.
    Αν δεν με πιστεύετε για όλα αυτά, ρωτήστε στην ομάδα «Ω».

  82. Γς said

    Και ξαφνικά, να οι σκηνές της καταδίωξης του Μαζιώτη στην τηλεόραση, όπως τις κατέγραψε η κάμερα του μαγαζιού. Μέσα απ το παράθυρο.

    http://caktos.blogspot.gr/2014/07/blog-post_20.html

  83. mylopetros said

    79. Αυτό αποτελεί πράγματι μέγα Ιστορικόν ερώτημα αναπάντητον εισέτι. Δια τους ιστορικούς έχει την ίδια σπουδαιότητα με αυτήν που έχει δια τους υπολοίπους εμάς το αναπάντητο επίσης τουμπί όρνο τουμπί.

  84. Γς said

    79:

    >πινέζα του χάρτη

    στρατόπεδο παραμεθορίου, γενικώς

    Νεβάδα. Βάλαμε και μια πινέζα στο χάρτη πριν πετάξουμε πάνω απ την έρημο. Ηταν η πρώτη πινέζα στα Βαλκάνια του χάρτη.

    https://sarantakos.wordpress.com/2013/03/24/1821-3/#comment-164990

  85. sarant said

    80: Ο οποίος Λασκαράτος δεν έχει πρόβλημα να παραθέτει άρθρα του Δαυλού αν είναι αντιθρησκευτικά.

  86. π2 said

    Για την επιγραφή του Κένσινγκτον νόμιζα ότι είχαμε συζητήσει ξανά εδώ, αλλά δεν βρίσκω τίποτε πρόχειρα. Το λήμμα της wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Kensington_Runestone) είναι διαφωτιστικό. Πρόκειται για μια από τις πιο γνωστές πλαστογραφημένες επιγραφές, και παρότι η πλαστότητά της είναι πλέον βέβαια εκτίθεται ακόμη στο τοπικό μουσείο.

  87. ΠΑΝΟΣ said

    Καμμιά απάντηση ή κουβέντα σε ορτοντόξ ταλιμπάν.

  88. Theo said

    @73:

    Η Μινεσότα γράφεται με δύο s στα αγγλικά, ενώ το μπέισμπολ με ένα.

  89. sarant said

    86: Δεν θυμάμαι να το έχουμε συζητήσει (είναι βέβαια και το Έμενταλ στη μέση). Ώστε πλαστό έτσι κι αλλιώς το εύρημα; Ταιριάζει!

  90. Theo said

    @14, 53, 58, 87:

    Να προσθέσω πως υπάρχει ολόκληρος κλάδος της Αρχαιολογίας, η Βιβλική, με καθηγητές σε όλο τον χριστιανικό κόσμο και πολλές ανασκαφές in situ που έχουν αποδείξει την ιστορικότητα πολλών προσώπων της Π. Διαθήκης,
    Επομένως, ο όρος εβραϊκή μυθολογία δεν έχει καμιά σχέση με επιστήμη και μόνο ταλιμπανικός θα μπορούσε να αποκληθεί.

  91. Παλαιών Πατρών Ιωάννης said

    @88
    Και είσαι τόσο σίγουρος που δεν το έλεγξες καν πριν το γράψεις, ε;

  92. «Εβραϊκή μυθολογία» είναι, κυρίως ειπείν, τα πρώτα κεφάλαια της Γένεσης (εκτός αν θεωρήσουμε ιστορικά πρόσωπα τον Αδάμ και το Νώε…). Εννοείται ότι τα υπόλοιπα ιστορικά βιβλία της Π. Δ. είναι συμπιλήματα χρονικών, παραδόσεων, αναμνήσεων — ό,τι μπόρεσαν να περισώσουν μετά τη μετοικεσία Βαβυλώνος οι περί τον Έδρα συντάκτες της τελικής της μορφής — και φυσικά διασώζουν πλείστα όσα ιστορικά στοιχεία, αλλά με την έννοια που το ίδιο συμβαίνει με τα ομηρικά έπη και τους μύθους για τον Θησέα.
    Ο Ροΐδης δεν ήταν που έλεγε ότι αδικούν τους Εβραίους όσοι αναζητούν κάποιο βαθύτερο φιλοσοφικό νόημα κάτω από κάθε ελληνικό, ινδικό ή κινέζικο μύθο και μόνο τους εβραϊκούς μύθους επιμένουν να παίρνουν κατά γράμμα;

  93. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Τώρα στον 9.84 ξεκινά το «φελέκι».
    Επειδή,δε μπορεί, κάποιος κορνιαχτός σηκώθηκε χθες με τις αναφορές τους στο Γλέζο, να δούμε πώς θα το αβγατίσουν σήμερα.

  94. Για όσους δεν το ξέρουν:
    Η Minnesota γράφεται με ένα s και προφέρεται Μινεσότα. Τα base και baseball γράφονται με ένα s και προφέρονται επίσης με σ. Γενικά, ο κανόνας ότι το s μεταξύ δύο (γραμμένων) φωνηέντων προφέρεται ζ είναι γαλλογερμανικός και δεν έχει γενική ισχύ στα αγγλικά. Το house φερ’ ειπείν προφέρεται χάους όταν σημαίνει σπίτι (και χάουζ όταν σημαίνει «στεγάζω», αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία).

  95. Νέο Kid Στο Block said

    Η Μινεσότα είναι ινδιάνικη λέξη (των Σιού). Tυγχάνει να είναι ο γαμπρός μου από εκεί.
    Το σκανδιναβικό του επίθετο υποδηλώνει καταγωγή από κεί, ο ίδιος δεν ξέρει πολλά για την γενεολογικό του δέντρο.
    Ανεξαρτήτως της πλαστότητας της συγκεκριμένης επιγραφής, το γεγονός πως οι Βίκινγκς είχαν πάει και κάποιοι εγκατασταθεί στη Β.Αμερική είναι ιστορικά αποδεδειγμένο. Όχι;

  96. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #95
    http://en.wikipedia.org/wiki/Norse_colonization_of_the_Americas

  97. Γς said

    Είχαν προηγηθεί οι Βυζαντινοί

    http://caktos.blogspot.gr/2013/05/blog-post_13.html

  98. Παλαιών Πατρών Ιωάννης said

    @94
    Το μπέισμπολ που παίζεται πάνω σε τσόχα λέγεται μπέιζμπολ (baizeball) 🙂

  99. π2 said

    95: Ναι, ασφαλώς είχαν πάει και μάλλον εγκατασταθεί οι Βίκινγκ στην Αμερική. Απλώς, επειδή μέχρι αρκετά πρόσφατα δεν υπήρχαν σαφείς αρχαιολογικές αποδείξεις -αν θυμάμαι καλά μόνο στο δεύτερο μισό του εικοστού υπήρξαν σχετικές ανακαλύψεις- ήταν πολύ της μόδας στις ΗΠΑ η δημιουργία πλαστών αρχαιολογικών ευρημάτων που υποτίθεται ότι σχετίζονταν με τους Βίκινγκ. Φάμπρικα ολόκληρη.

  100. Marulaki said

    #95 Μπαίνει τότε το ερώτημα: γιατί γράφουν στις δίγλωσσες πινακίδες στο δρόμο Thissio, Knossos κλπ; Στην Κρήτη έχει πάρει τέτοια διάσταση το φαινόμενο που και στις ελληνικές επίσημες πινακίδες σήμανσης γράφουν πλέον Κνωσσός αντί του ορθού Κνωσός.

  101. Marulaki said

    Στο 94, λάθος.

  102. Νέο Kid Στο Block said

    Marulaki, αν και μάλλον στον Άγγελο (94.) πάει η ερώτηση , προσωπικά αυτό το βρίσκω σωστό. Ένας Γερμανός που θα δει Κnossos θα προφέρει Κνωσός,αν δει Knosos θα προφέρει Κνωζός. To διπλό s ,έχω την εντύπωση πως σε όλες τις ευρωπαϊκές γλώσσες δεν αφήνει αμφιβολία αν είναι σ ή ζ. Είναι σ.

  103. Theo said

    @91:
    Ναι, δυστυχώς.

  104. BLOG_OTI_NANAI said

    85: Δεν είναι δυνατόν να παρουσιάζεσαι με ένα δήθεν «σοφιστικέ-ριζοσπαστικό» προφίλ, και ταυτόχρονα να έχεις στο blog σου άρθρα βασισμένα σε κείμενα του «Δαυλού», αλλά συχνότατα και της ΕΣΠΡΕΣΣΟ.
    Εκεί είναι ακριβώς που η ιδεολογική τάση (που όλοι έχουμε πιστεύω) να μετατρέπεται σε ιδεοληψία και φανατισμό, εξ ού και το «ταλιμπάν». Όσο κι αν μας βολεύει το περιεχόμενο ενός τέτοιου φρικαλέου εντύπου, δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιείται ως πηγή. Όποιος δεν αντιλαμβάνεται το πρόβλημα, σημαίνει ότι ο φανατισμός του έπιασε πάτο.
    Επίσης φανατισμός είναι όταν ξέρεις καλά ότι αυτό που γράφεις π.χ. για τον Γλέζο δεν είναι αλήθεια, αλλά το γράφεις μόνο για να προκαλέσεις και όχι να επιχειρηματολογήσεις. Όταν παρουσιάζεις τον Γλέζο φιλικό προς την φιλοναζιστική ακροδεξιά, ή είσαι κουτός ή θες απλά να είσαι προκλητικός επειδή πολύ πιθανόν, τρέφεσαι από αυτό, ή θες να δείξεις ότι είσαι χαρακτήρας «ηρωικός» που δεν χαρίζεσαι σε κανέναν… Το σίγουρο όμως είναι ότι, όλοι βλέπουν πως κάτι θες να παραστήσεις.

  105. Νέο Kid Στο Block said

    Π2ε, ναι. Eίχα δει παλιότερα κι ένα ντοκυμαντέρ στο National Geographic που παρουσίαζε αυτή τη φάμπρικα.

  106. Γς said

    100:
    Ανάλογο του «Κλασσικός».

    Κλασσικός Μαραθώνιος Αθηνών π.χ.

  107. Theo said

    @92:
    Όμως, ο θαυμαστής των νεοπαγανιστών ταλιμπάν (Ρασσιά, κλπ.) στα σχ. 7 και 14, αναφέρεται σε ιστορικά πρόσωπα της Π. Διαθήκης ως «παιδιά τής εβραΐκής μυθολογίας».
    Άλλωστε, είναι μέσα στο πνεύμα της εποχής, τον αντισημιτισμό, όπως φαίνεται από έρευνα της Καθημερινής που δημοσιεύθηκε προχθές, με τίτλο «Έλληνες καχύποπτοι, φτιάχνουν νέους «μύθους».

  108. LandS said

    102 …και για να αποφύγουμε το Λάριζα φτιάξαμε το Λαρίσσα.

  109. 102: Νεοκίδιε, μια λεπτομέρεια για τον τονισμό: στο γερμανικό Knossos τονίζεται η παραλήγουσα (ɔ).

  110. BLOG_OTI_NANAI said

    92: Αυτό ακριβώς δεν ξέρω αν το έχει γράψει, έχει γράψει πάντως αρκετά παρόμοια. Γενικά, σε πολλά σημεία οι πατέρες της Εκκλησίας, διαφοροποιήθηκαν από το γράμμα. Ο Μ. Βασίλειος έλεγε ότι η εξαήμερος δημιουργία αντιπροσωπεύει μεγάλα χρονικά διαστήματα, επίσης έλεγε ότι αποδέχεται άνετα τις επιβεβαιωμένες επιστημονικές ανακαλύψεις της εποχής του, χωρίς αυτό να τον εμποδίζει να πιστεύει στον Θεό. Ο Γρ. Νύσσης έλεγε ότι «συλλήβδην ο Θεός εν ακαρεί κατεβάλλετο, και εν τη πρώτη του θελήματος ορμή η εκάστου των όντων ουσία συνέδραμεν» δηλ. με σπερματική μορφή τέθηκαν οι καταβολές, οι αφορμές και οι αιτίες των όντων. Αναφέρεται δηλ. σε μια μορφή Εξέλιξης (όχι απαραίτητα βεβαίως σε αυτό που λέμε σήμερα Εξέλιξη, αλλά πάντως προχωρημένο για την εποχή του). Ο Ιω. Δαμασκηνός έλεγε ότι ο Θεός δεν κολάζει κανέναν αλλά κόλαση και παράδεισος δεν είναι τόποι, αλλά βαθμοί δεκτικότητας στη θέα του θεού.Επίσης η Εκκλησία χωρίς να αντιμετωπίσει δογματικό πρόβλημα εγκατέλειψε την από καταβολής κόσμου χρονολόγηση ή αποδοκίμασε ως «ανθρωπομορφίτες» όσους έπαιρναν κατά γράμμα τις ανθρωποπαθείς βιβλικές εκφράσεις, ότι ο Θεός ακούει, βλέπει, θυμώνει κ.λπ. Οι πατέρες πάντα έλεγαν ότι είναι λάθος να νομίζει κάποιος ότι με τις ανθρώπινες λέξεις θα εικονίσει τον πνευματικό κόσμο ο οποίος απέχει από τις εμπειρίες μας.
    Απλά είναι και αυτό που έλεγε ο Παύλος ότι άλλη δεκτικότητα έχουν τα βρέφη και άλλη οι ενήλικοι οπότε μιλάς ανάλογα.

  111. Και πιο ωμά απ’ όλους, Blog_Oti_Nanai, φαίνεται να έλεγε τέτοια ο Ωριγένης — με αποτέλεσμα να αναθεματιστεί κάποιους αιώνες μετά θάνατον…

  112. BLOG_OTI_NANAI said

    111: Άστα να πάνε…
    Πάντως, εφόσον ο Ωριγένης πέθανε γύρω στο 255 και η καταδίκη του ιδίου ως προσώπου και όχι μόνο των έργων του, έγινε μετά από 300 χρόνια στην Ε΄ Οικ. Σύνοδο, φαντάζεται κανείς τις ταραχές που είχαν προκαλέσει οι διδασκαλίες του. Και προφανώς για να λήξουν οι «Ωριγενιστικές Έριδες» δεν αρκούσε πλέον η καταδίκη των δοξασιών του, διότι λόγω της τεράστιας φήμης του Ωριγένη, φτιάχνονταν διαρκώς αιρέσεις (μάλιστα κάποιες από αυτές αποτελούσαν προεκτάσεις διδασκαλιών του, που όμως δεν τις είχε διδάξει ρητά ο Ωριγένης) και οι αιρέσεις δημιουργούσαν φυσικά ταραχές.
    Πάντως την αλληγορική ερμηνεία της Γραφής δεν την περιλαμβάνουν οι αναθεματισμοί.
    Γενικά μιλώντας, ο Ωριγένης είχε πλήθος διδασκαλιών που δίδασκαν άλλον Χριστό και Θεό, πολύ μπλεγμένο με πλατωνισμό. Διότι και ο Νύσσης μίλησε για τη μή αιωνιότητα της Κόλασης αλλά η Εκκλησία ουδέποτε τον αφόρισε ή χαμήλωσε το κύρος του ως Πατέρα της Εκκλησίας. Για να έρθει η κατάσταση ώστε να καταδικαστεί πλέον οριστικά και οικουμενικά ο ίδιος ο Ωριγένης ως αιρετικός μετά από 300 χρόνια, σημαίνει ότι είχαν φτάσει τα πράγματα στο απροχώρητο. Δυστυχώς όμως δεν σώζονται εκτενή τα πρακτικά της Ε΄ Οικ. Συνόδου και δεν ξέρουμε πώς ακριβώς οδηγήθηκε το πράγμα εκεί, κάτι που θα είχε πολύ ενδιαφέρον σε όσους αρέσει η ιστορία.

  113. Theo said

    @112:

    Πρακτικά της Ε Οικ. Συνόδου σώθηκαν στα λατινικά. Τα μετέφρασε στη γλώσσα μας τη δεκαετία του ’80 ο πρόσφατα εκλιπών Πρεβέζης Μελέτιος.

  114. BLOG_OTI_NANAI said

    113: Απλά επειδή το θέμα που συζητούσαμε ήταν ο Ωριγένης, αυτό που έγραψα για τα πρακτικά αφορούσε ακριβώς το ζήτημα αυτό:

    «Εις την Λατινιστί περισωθείσαν μετάφρασιν των Πρακτικών της Συνόδου αναφέρεται ότι η Σύνοδος ησχολήθη με το θέμα «των Τριών Κεφαλαίων», ουδέν όμως λέγεται περί της καταδίκης του Ωριγένους […] Αι πληροφορίαι, τας οποίας λαμβάνομεν εκ των Λαπνιστί περισωθέντων Πρακτικών της Ε΄ Οικουμενικής Συνόδου είναι και παραμένουν ελλείπεις […] » (Σταυρίδης Βασίλειος, ‘Αι ωριγενιστικαί έριδες’ (Ε΄), περ. Θεολογία, τόμ. ΚΘ΄, τχ. 4 (1958), σελ. 515-516)

  115. Theo said

    Τα Πρακτικά που εξέδωσε ο Μελέτιος είναι ογκώδη (δεν τα έχω πρόχειρα, για να παραπέμψω), κι εκεί φαίνεται αρκετά αναλυτικά πώς και γιατί καταδικάστηκε κι ο ίδιος ο Ωριγένης, κι όχι μόνον τα «Τρία κεφάλαια» ή οι υποστηρικτές τους. Μάλλον ο Σταυρίδης δεν τα είχε δει πλήρη.

  116. BLOG_OTI_NANAI said

    115: Αυτό το βλέπω δύσκολο διότι ο Σταυρίδης δεν είναι κάποιος τυχαίος για να κάνει τέτοια πατάτα, αλλά το κυριότερο, το επιβεβαιώνει και ο Ιω. Καρμίρης:

    «Η δε σιγή των Πρακτικών εξηγείται εκ του ότι απωλέσθησαν τα πλήρη ελληνικά Πρακτικά, ενω τα περισωθέντα λατινικά τοιαύτα φαίνονται μάλλον ελλιπή και μη ενδιαφερόμενα διά τας εν τη Ανατολή Ωριγενιστικάς έριδας» (Καρμίρης Ιωάννης, ‘Τα δογματικά και συμβολικά μνημεία της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας’, τ. Α’ (2η), 1960, σ.185)

  117. Theo said

    @116:
    Εφόσον δεν με πιστεύεις, ψάξε να βρεις το βιβλίο και θα δεις.
    (Τι άλλο να πω; Μετά το ’58 και το ’60 έχει προχωρήσει αρκετά η θεολογική έρευνα κι έχουν δημοσιευθεί εκατοντάδες πατερικά και άλλα κείμενα, άγνωστα μέχρι τότε.)

  118. Ιάκωβος said

    Blog kai Theo,

    ποιος σας είπε οτι τα «παιδιά τής εβραΐκής μυθολογίας» είναι όντως Εβραίοι; Οι προπάτορες της ανθρωπότητας δε θα μπορούσαν να είναι τόσο κατωτάτου. Ήταν Έλληνες, όπως δηλώνει και η ετυμολογία των ονομάτων τους.

    Ο μεν Ιακώβ, Ιάκωβος είναι από το Ία κόβων, αυτός που κόπτει μενεξέδες.

    Η Σάρα, από το σαρώνω, σάρωθρο κλπ. γιατί ήταν καλή στο σκούπισμα (αλλιώς θα την έπαιρνε ο Αβραάμ;)

    Για τον Αβραάμ πάλι διίστανται οι απόψεις. Ή από το «Αύρα χαμαί», οτι δηλαδή η αιθερική του αύρα είχε πέσει χάμω (από τον συγχρωτισμό με Σημίτες) ή από το α-(που σημαίνει συν, όπως λέμε άλοχος) και βράχος , επειδή ήταν δυνατός και άντεξε να του φορτώσουν στην πλάτη τρεις θρησκείες.

    Άλλωστε και ο Χριστός, τι ήταν; Όπως βρήκε και ο Έλλην επιστήμων Ευάγγελος Λ. Τρίγκας, ο Χριστός ήταν Έλληνας και καταγόταν από τους Έλληνες Σαμαρείτες της Παλαιστίνης, οι οποίοι με την σειρά τους ήσαν Φιλισταίοι από την Κρήτη και Λύκιοι από την Αθήνα, από τον βασιλικό οίκο του Πανδίονος, γιού του Εριχθόνιου, γιού του Ηφαίστου, γιού του Διός.

    Αλλ΄επίσης κι ο Θεός είναι Πλακιώτης.

  119. spiral architect said

    ❤ ❤ Όλγα σ’ ευχαριστώ‏ ❤ ❤
    (ένα δάκρυ κύλισε …) 😥

  120. BLOG_OTI_NANAI said

    117: Σίγουρα θέλω να έχω το βιβλίο στα χέρια μου, αλλά μου κάνει εντύπωση που πολύ πρόσφατα, ο Βασ. Γιαννόπουλος γράφει κατά λέξη για τον Μελέτιο:

    «Ο μητροπολίτης Νικοπόλεως Μελέτιος στο β΄ Παράρτημα του γνωστού βιβλίου του, υποστηρίζει ότι η Ε΄ Οικουμενική Σύνοδος πράγματι καταδίκασε τα πρόσωπα των Ωριγένη, Διδύμου και Ευαγρίου σε μια προσυνοδική της συνεδρία […] Η μη ύπαρξή τους στα λατινικά πρακτικά της Συνόδου δικαιολογείται με την άποψη ότι αυτά παραλείφθηκαν από το μεταφραστή, επειδή δεν παρουσίαζαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Εκκλησία της Ρώμης» (Γιαννόπουλος Βασίλειος, «Οι Οικουμενικές Σύνοδοι και η διδασκαλία τους», 2002, σ. 26-27).

    Δεν έχω στα χέρια μου το σύγγραμμα, αλλά όπως φαίνεται και ο Μελέτιος παραδέχεται ότι τα σχετικά τμήματα λείπουν.

  121. Σπειροειδή Αρχιτέκτονα,
    μην κλαίτε,
    εκτός εάν είστε ο Σήφης ο κροκόδειλας του Ρεθύμνου.

  122. BLOG_OTI_NANAI said

    118: Ιάκωβε, είσαι και συ λοιπόν στην ομάδα «Ω»;! Είμαι σίγουρος πως όσα γράφεις τα μελέτησες στα μυστικά χειρόγραφα, της μυστικής συλλογής, της μυστικής βιβλιοθήκης, στη μυστική τοποθεσία, της μυστικής ομάδα(ρα)ς Ω. :-),

  123. BLOG_OTI_NANAI said

    119: Μιλάμε για ένα από τα πιο ελλεεινά και τα πιο στρατευμένα δελτία ειδήσεων ή μάλλον παραπληροφόρησης. Σα δε ντρέπονται.

  124. Theo said

    @120:
    Δεν ξέρω τον κ. Γιαννόπουλο, αλλά τον Μελέτιο τον είχα γνωρίσει. Ήταν ακέραιος, ασκητικότατος, δεινός θεολόγος, και το να παραχάραξε την αλήθεια το αποκλείω.

  125. BLOG_OTI_NANAI said

    115: Theo, μήπως αυτά που θυμάσαι δεν είναι τμήματα των πρακτικών αλλά κομμάτια που τα έχει γράψει ο Μελέτιος μέσα από την ιστορική του έρευνα; Διότι δεν μπορεί όλοι να κάνουν λάθος, και ο ένας μάλιστα να γράφει ότι και ο Μελέτιος παραδέχεται την απουσία των τμημάτων αυτών. Μάλιστα, απ’ ότι βλέπω στη βιβλιογραφία είναι κοινός τόπος η απουσία των τμημάτων αυτών, και απλά η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από το αν αυτά λείπουν επειδή τα πρακτικά είναι ελλιπή ή αν εξαρχής δεν περιείχαν τέτοιες αναφορές τα πρακτικά.

    Ρίξε πάλι μια ματιά γιατί πιστεύω ότι έτσι θα είναι, δεν μπορεί.

  126. Theo said

    @125:

    Κομμάτι δύσκολο να βρω σύντομα το βιβλίο. Διαβάζοντάς το, είχα μείνει με την εντύπωση ότι η Σύνοδος κατεδίκασε και τον ίδιο τον Ωριγένη κι ότι το έγραφαν τα Πρακτικά. Αν τώρα, αυτό ήταν συμπέρασμα του Μελετίου χωρίς να δηλώνεται σαφώς στα Πρακτικά, δεν το θυμάμαι. Πάντως, με είχε πείσει.

    Καλό βράδυ.

  127. laskaratos said

    Κύριε Σαραντάκο,
    Κάποιος ευσεβής σχολιαστής σας (80) με αποκάλεσε «ο τάλιμπαν του “Ροΐδη Εμμονές”, (ποιάς ιδεοληψίας ταλιμπάν ακριβώς;) και εσείς (85) νιώσατε την ανάγκη να διευκρινήσετε πως εννοεί εμένα που «δεν έχει πρόβλημα να παραθέτει άρθρα του Δαυλού αν είναι αντιθρησκευτικά».
    Ο 80 επανήλθε στο 104, κομίζων στη φαρέτρα του Espresso και Γλέζο.
    Αντιλαμβάνομαι πως μεταξύ άλλων το σχολιαστή σας έχει ενοχλήσει η κριτική μου στην ιερή αγελάδα που ακούει στο όνομα Γλέζος. Δεν είπα πουθενά πως ο Γλέζος είναι Ναζιστής ή φιλο Ναζί. Ο Γλέζος ανήκει και πιστεύει αποκλειστικά στον εαυτό του και καμία ηρωϊκή του πράξη δεν του εξασφαλίζει ασυλία στις πολλές πολιτικές ασχήμιες που συνηθίζει να διαπράττει ως δημόσιος άνδρας παχυλότατα αμειβόμενος από τους πολίτες. Το ότι τις λογοκρίνει η Αυγή και τις κρύβει ο ΣΥΡΙΖΑ δεν υποχρεώνει και εμένα να το κάνω. Έχω ισχυριστεί παραθέτοντας δεκάδες πολύ συγκεκριμένα τεκμήρια, σε 4 ή 5 σχετικά άρθρα μου, πως κολακεύει την Ακροδεξιά και το παπαδαριό, ακόμη και ασύστολα ψευδόμενος, γιατί ως ναρκισσευόμενος επιζητεί την πάνδημη αναγνώριση, έχοντας καταφέρει έτσι να αποσπάσει επαίνους του Καρατζαφέρη και κάποια θετική ανταπόκριση από τη Χ.Α. σε αναγνώριση της «αντικειμενικότητάς» του (θέλει να χρηματοδοτείται από το Κράτος, έτσι κρίνει αλλά κι εμείς θα τον κρίνουμε). Τίποτα παραπάνω ή παρακατω.
    Έχω επίσης πει και αποδεικνύεται από τα δικά του λεγόμενα πως θα ήταν πιο σωστό να ήταν μέλος των ΑΝΕΞΕΛ. Όποιος διαφωνεί δεν έχει παρά να απαντήσει σε αυτά τα πολλά γεγονότα που επικαλούμαι για να θεμελιώσω τον ισχυρισμό μου, δεν έχω πάρει ως απάντηση, στα δεκάδες φιλοακροδεξιά καμώματα του τ.βουλευτή και ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ και τώρα ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ και Πρόεδρου προσωποπαγούς αόρατης συνιστώσας, που αρνείται να διαλυθεί (ίσως γιατί θα πρόκειται για ατομική σχάση) που έχω επισημάνει, τίποτα άλλο έξω από βρισιές ή άλλα λόγια ν’αγαπιώμαστε.
    Σχετικά τώρα με το Δαυλό την Espresso κλπ, όλως περιέργως δεν έχω αντιληφθεί εσάς ή κάποιον από τη μάντρα της Αριστεράς να έχει ασκήσει κριτική στον Φώτη Κουβέλη η στο Μίκη Θεοδωράκη που έδωσαν συνέντευξη στο Δαυλό. Εγώ έχω απλά επικαλεστεί πολύ τεκμηριωμένο δημοσίευμα του Δαυλού για τον καταδικασμένο σε 20χρονη φυλάκιση επί παιδεραστία σε βάρος ορφανών ή απροστάτευτων κοριτσιών, μακαρίτη πια πρωτοπρεσβύτερο Πέτρο Παπουτσάκη (αδελφό του καταδικασμένου σε συμμετοχή για δολοφονία στα νιάτα του μακαρίτη επίσης αρχιεπισκόπου Κρήτης Τιμόθεου). Ο μακάριος Παπουτσάκης λοιπόν, κάτω από τη συνήθη σιωπή της Αριστεράς, δεν εξέτισε ποτέ την ποινή του και η Εκκλησία δεν ζήτησε ποτέ συγνώμη ούτε έδωσε αποζημίωση (όπως θα γινόταν στις ΗΠΑ) στα αδικημένα αυτά πλάσματα, που δεν είχαν την τύχη να είναι παιδιά στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ για να τύχουν άλλης μεταχείρισης. Περιττο να πω πως η Αρχιεπισκοπή δεν τον δίκασε ποτέ και πως αυτό θεωρείται φυσιολογικό και όποιος το καταγγέλλει κάνει αντιθρησκευτική προπαγάνδα (!).
    Τι να κάνω κύριε Σαραντάκο αν η ‘Αυγή’, στην οποία αρθογραφείτε, έχει αποσιωπήσει σαν δεύτερη «Λαϊκή Ημερησία» του Πεκίνου, τη σχετική ειδησεογραφία; Κατέφυγα λοιπόν στα αδιάψευστα δημοσιεύματα του Δαυλού.
    Σχετικά με την Εspresso, δεν είδα να διαμαρτύρεται κανείς στον ΣΥΝ όταν ο Λεωνίδας Κύρκος της παραχώρησε συνέντευξη λίγους μήνες πριν παραθέσει δείπνο στους ευσεβείς Λαυρεντιάδη-Κυριακίδη. Οποιαδήποτε αναφορά μου σε δημοσιεύματα της Espresso, ατύπου οργάνου της Ι.Συνόδου όπως την έχει αποκαλέσει και ο Ιός έγινε είτε σκωπτικά, είτε στη βάση του γεγονότος πως είναι μια ευσεβής φυλλάδα ιδιοκτησίας, κάποτε, του εκκλησιαστικού Μεγάλου Άρχοντα φυγόδικου Κυριακίδη, και γνωρίζει εκ των έσω πολλά ιερά άρρητα τα οποία βγάζει στη φόρα όταν τα ενδοεκκλησιαστικά μίση και πάθη το απαιτήσουν. Να κάνω πως δεν τα ξέρω; Εγώ δεν είμαι ΣΥΡΙΖΑ και δεν τηρώ τους νόμους της σιωπής, ούτε δημοσιογραφώ στην σιωπηλή Αυγή.
    Προσέξτε πάντως γιατί με τη φόρα που πήρατε θα κατηγορήσετε και ιστορικούς που κάνουν αναφορές σε δημοσιεύματα του χιτλερικού Τύπου κλπ. ή σε κάποιο ερευνητή της περιόδου της Δικτατορίας, που επικαλείται δημοσιεύματα του Ελ.Κόσμου για να κατηγορήσει τη Χούντα.
    Τέλος δεδομένης της ευαισθησίας σας πάνω στη χρήση εντύπων, περιμένω να σχολιάσετε δυσμενώς τη συνέντευξη Γλέζου στην ακροδεξιά «δημοκρατία», όπου κάρφωσε το κόμμα του (είπαμε θέλει να αρέσει και από κει) πως δεν λέει τίποτα για τις Μαφίες των μεταναστών.
    Εκτός κι αν η κριτική σας εξαντλείτε σε ενοχλητικούς για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ μπλόγκερς.
    ΥΓ
    Επειδή ο χρόνος μου είναι πολύτιμος, θα παρακαλούσα εσάς ή όποιον σχολιαστή σας θέλει κουβέντα περί Γλέζου, να μου επισημάνει μια ανακρίβεια που έχω γράψει ή μια παρερμηνεία των λόγων και των έργων του, στα όσα με τόση επιείκεια του έχω καταμαρτυρήσει.
    Ευχαριστώ πολύ.

  128. sarant said

    Κύριε Λασκαράτε, ο δικός μου χρόνος είναι εξίσου πολύτιμος και γι’ αυτό έχω εδώ και χρόνια αποφασίσει να μην έχω διάλογο με φανατικούς και θρησκόληπτους γενικά και με εσάς ειδικότερα.

    Όμως πρέπει να παραδεχτώ ότι στο σχόλιό σας ξεπεράσατε τις προηγούμενες επιδόσεις σας στην έκκριση χολής τουλάχιστον σ’ αυτό εδώ το ιστολόγιο.

    Τέτοιο ρεκόρ δεν έχει νόημα να προσπαθήσετε να το βελτιώσετε, οπότε σας παρακαλώ να μην ξαναγράψετε στο ιστολόγιο.

  129. BLOG_OTI_NANAI said

    127: Καταρχάς να πω ότι ο blogger Laskaratos αποτελεί πρόσωπο με ιστορική σημασία. Διότι σπάνια στα χρονικά έχει καταγραφεί τέτοια παχυλή άγνοια, ώστε να πέφτει ένας ανίδεος σε παγίδα τέτοια και να χρησιμοποιεί ως ψευδώνυμο του για να παραστήσει τον τιμητή των πάντων, ένα καθικάκι της νεώτερης ιστορίας όπως ιδεολογικά ήταν ο Ανδρέας Λασκαράτος.
    Τέτοια περίπτωση σαν κι εσένα, δύσκολα θα βρει κανείς δεύτερη, αυτό να λέγεται.

    Το κυριότερο όμως είναι ότι για να δικαιούσαι να συζητάς ισότιμα, θα πρέπει να σταματήσεις το κρυφτούλι και να πεις ανοιχτά τι ψήφισες από τα δεκάδες κόμματα των πρόσφατων Ευροεκλογών και με ποιες πολιτικοποιημένες ομάδες ή με ποιες δεξαμενές ιδεολογικής σκέψης τάσσεσαι.
    Και επειδή έχω χορτάσει από τέτοιες πονηριές με τους αυτόκλητους τιμητές των πάντων, ή πάρε το φραπέ σου και συνέχισε αυτό που κάνεις, ή αν έχεις το θάρρος πες εδώ δημόσια τα πιστεύω σου, να δω κι εγώ από ποια ιδεολογία πηγάζει η κριτική σου και να φροντίσω όλα τα σκοτεινά της σημεία να τα φέρω στο φως. Και από εκεί και πέρα θα δούμε ποιος θα πρέπει να δώσει απαντήσεις και σε τι.

    Αλλιώς μη με ζαλίζεις.

  130. BLOG_OTI_NANAI said

    128: «οπότε σας παρακαλώ να μην ξαναγράψετε στο ιστολόγιο»

    Έστειλα το σχόλιο 129 πριν δω το σχόλιο αυτό του οικοδεσπότη, οπότε παύω κι εγώ την κουβέντα.

  131. spiral architect said

    Δεν είναι μεζεδάκι, είναι όμως ντροπή το παρακάτω γεγονός:

    Εάν ο μόνος τροπος που μπορεί να σωθεί το Μουσείο Καζαντζάκη στην ιδια τη γενέτειρα του ειναι με την αρωγή της ποδοσφαιρικής (και οχι μόνο) μαφίας και οχι με τη συλλογική προσπάθεια του συνόλου του Κρητικού λαού (και φτωχοί και πλούσιοι, οτι μπορεί ο καθένας), τότε δεν μας αξίζει ένας Νίκος Καζαντζάκης και ουτε ενα μουσείο αντίστοιχο. Αυτή η είδηση ειναι πολύ μεγάλη ντροπή!!
    Ρος Ντέιλι

  132. spiral architect said

    Και για να γελάσουμε λίγο:
    Ταμπλέτες για τα κουνούπια. 😆

  133. sarant said

    Καλό, πολύ καλό!

  134. Νέο Kid Στο Block said

    132. 133. Kι αληθινό! Oi κανονικές δεν κάνουν τίποτα πια. Έχουν πάθει ανοσία. Απλώς ανοίγει η όρεξη στα άτιμα!

  135. Πάνος με πεζά said

    Το απλούστερο, σε όλη αυτή τη Μαζωτιάδα, θα ήταν να αναγραφεί σωστά η οδός «Αδριανού», και όχι «Ανδριανού». Αλλά κι εκεί υπερίσχυσε η προσθήκη συμφώνου έμφασης (πώς λέμε «Οκτώμβιος», «κρέμανση», «δικτακτορία» και τέτοια…)
    http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=316143&catid=4

  136. Πάνος με πεζά said

    Σε αντιδιαστολή, υπάρχει και η προσθήκη φωνήεντος έμαφασης : «θα πινιγείς», «πόσα τσιγάρα καπίνισες», και τέτοια…)

  137. sarant said

    135: Δεν το πρόσεξα αυτό, μπράβο

  138. Theo said

    @135:
    Δεν θα ‘λεγα πως το ν στο «Ανδριανού» είναι τόσο σύφωνο έμφασης.
    Μάλλον γίνεται καθ’ έλξιν(;) προς το Ανδρέας, ανδρεία, κλπ.

  139. Theo said

    διόρθωση:
    σύμφωνο έμφασης

  140. π2 said

    135, 138: Ειδικά στην περίπτωση του Ανδριανός (υπάρχουν και σχετικά επίθετα), πρόκειται σίγουρα περί επιρροής του Ανδρέας, ανδρεία κλπ. Το όνομα μαρτυρείται από την αρχαιότητα με ν.

  141. Πάνος με πεζά said

    Ναι, «έμφασης» το χαρακτήρισα αυθαίρετα. Στην ουσία «παραπανίσιο σύμφωνο» !

  142. Πάνος με πεζά said

    Δε θα πούμε ποτέ όμως «Ανδριάνειο υδραγωγείο», άρα ούτε οδός,ούτε Πύλη του «Ανδριανού».
    Αντίθετα, το ανάποδο κάνουμε με τον ανδριάντα, ο οποίος προέρχεται από την ανδρεία, αλλά πολλές φορές τελεί υπό την επιρροή…του Αδριανού, και γράφεται «αδριάντας» (ή λάθος τα λέω;)

  143. Γς said

    84:

    Λέγαμε για πινέζες και τις έφαγα στη μούρη κυριολεκτικά προ ολίγου:
    [λέω να πάω να κάνω φασαρία. Νομιμοποιούμαι;]

    http://caktos.blogspot.gr/2014/07/blog-post_79.html

  144. Marulaki said

    102: κιντ, κι εγώ αυτο ηξερα, γι’αυτο ρώτησα για τη Μινεσότα

  145. Γς said

    Ωπα, κι η ντιρεκτίβα των Ισλαμιστών στην περιοχή της Μουσούλης στο Ιράκ.

    Ολες οι γυναίκες από 6(;) έως 46 πρέπει να υποβληθούν σε κόψιμο της κλειτορίδας ή/και μέρους των λοιπών παρελκόμενων του αιδοίου.

    Και γαμώ τα ψαλίδια, τα ξυράφια και το αιδοίο που τους γλίστρησε…

  146. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    >>συνεχίζονται ως τις 25 του μηνός.
    Χθες είδα την τελευταία,πολιτική και μουσική όπως τη λένε, παράσταση (μακάρι να γίνει κι άλλη παράταση ή επανάληψη) της Αληθινής απολογίας του Σωκράτη κατά Κραουνάκη και είχα καιρούς να ζήσω τέτοια μέθεξη. Υπέροχοι όλοι τους. Γέλια και δάκρυα. Σε κάθε αποστροφή, σου ερχόταν να πεις ονόματα από τον τρέχοντα (στην κατρακύλα) δημόσιο βίο.Τόσο μέσα στην άθλια σύγχρονη ξετσιπωσιά ήταν το λιμπρέτο.Ναι το λαμπερό ποιητικό κείμενο του Βάρναλη, με τις απρόοπτες προσφυείς πινελιές του Σ.Κ. πυροδοτούσε βεγγαλικά στο μυαλό και στην καρδιά.Μεγάλα κέφια,τόσο εμπνευσμένος,ολόφωτος,με πάθος, σε μια ατμόσφαιρα που σου ρχόταν να κατεβείς να το χορέψεις, να το γλεντήσεις το χάλι μας,όπως εκείνος(ως Σωκράτης) αγλαϊζόταν,πανευτυχής κι ετοιμοθάνατος. Καταδικασμένος και γι αυτό ηδονικά παιγνιώτης της ζωής και των ιδεών του που τάραξαν συθέμελα τους τίμιους (χαχαχα) και τακτοποιημένους βίους. Να σύρεις της χαρμολύπης τον μπάλο, για την κοντή μνήμη,την υποκρισία και την απάθειά μας. Για τους καραγκιόζηδες, τους λύκους της εξουσίας, που ενώ ξέρουμε,ξεχνάμε τις μπομπές τους και τους ξαναστήνουμε στο θρόνο με την ψήφο μας και δημοκρατικά τους ξαναπροσκυνάμε.
    Ο Κραουνάκης,μας χάρισε μεγάλες στιγμές. Τέχνη-αγωγή της ψυχής, σ όλες της τις εκφάνσεις, λόγος, θέαμα, μουσική.Ένθεος και με τον παλιά και με την καινούργια και με την αιρετική έννοια. Ο Άγιος Σωκράτης(στις 2 του Φλεβάρη είπε πως γιορτάζει!) που μαλώνει σοφά και ταχταρίζει περιγελαστικά, ταυτόχρονα, το αθώο πλάσμα που όλοι (οφείλουμε να) έχουμε κρυμμένο μέσα βαθιά μας και το φοβισμένο,υποταγμένο ενήλικα που κουβαλάμε.
    Η δε φιγούρα του; η σκηνική του παρουσία; Ε, λέω θα σκοντάφτουν πάνω του και θα πισωπατούν για χρόνια οι επόμενοι που θα τολμήσουν να μετρηθούν με την περσόνα τού πρώτου σοφού.
    Σταμάτη Κραουνάκη, σας ευχαριστώ.

    κι ακόμη,
    «Σπείρα Σπείρα» η ασπαίρουσα
    Άρης Βλάχος:Πολύ νέος μουσικός και το κερδισμένο δύσκολο στοίχημα έβαλε πολύ ψηλά τον πήχη για το μέλλον της τέχνης του.Τώρα περιμένουμε κι άλλα.
    Ένα μεγάλο μπράβο στον ταλαντούχο Ένκε Φεζολάρι που έκανε την επιτυχημένη σκηνοθεσία αλλά και τους φωτισμούς που ήταν ζωτικής σημασίας μέσα στην παράσταση.
    Νικοκύρη, καλά το είπατε: το κείμενο του Βάρναλη και το λιμπρέτο της παράστασης μαζί με το γλωσσάρι πρέπει να μπουν δίπλα δίπλα.
    Βάλθηκα να σκέφτομαι,να ονειρεύομαι, αυτήν την παράσταση στην Επίδαυρο, με το πρόγραμμα-κείμενο κομπλέ και αγάλλεται ο νους μου.

  147. sarant said

    Τι ωραίο σχόλιο!

  148. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Ευχαριστώ! Μακάρι να έπιασα το σφυγμό,την ουσία. Ακόμη τη σκέφτομαι την παράσταση.Με το μαντήλι αλογοουρά π΄ ανέμιζε και τ΄αλλούτερα παρτάλια του,τις φράσεις-καψούλια που σφήνωνε στο δυνατό κείμενο, έσταζε ταλέντο ο τρομερός. Σπίθιζε τέχνη από παντού του.
    Είχα δει τώρα κοντά δυο τρεις άλλες παραστάσεις(δεν έχει σημασία ποιες) και δε μ΄ άρεσαν. Μισοκοιμήθηκα και κάτι δευτερόλεπτα, ενώ οι άλλοι της παρέας ήταν πιο συγκαταβατικοί. Είπα ή έχω παραστριμενέψει,ή πάω κουρασμένη κι αποκάνω. Μα με την Απολογία ήρθα στα γράδα μου.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: