Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Φωτοχρονολογικό κουίζ

Posted by sarant στο 23 Οκτωβρίου, 2014


Καιρό έχουμε να βάλουμε κουίζ, οπότε επανορθώνω πάραυτα. Αν δεν με γελάει η μνήμη μου, το τελευταίο το είχα ανεβάσει μετά τις εκλογές, που δεν ήταν και κανονικό κουίζ δηλαδή αλλά πιο πολύ συλλογή εκλογικών παραδόξων (π.χ. σε ποιο νησί ήρθε πρώτο κόμμα η Δραχμή του Κατσανέβα; )

Φωτογραφικά κουίζ έχω βάλει κάμποσα κατά καιρούς, αλλά το σημερινό δεν είναι απλό φωτογραφικό, είναι φωτοχρονολογικό κουίζ. Μ’ άλλα λόγια, δεν σας ζητάω απλώς να βρείτε ποιος είναι ο εικονιζόμενος (αυτό είναι εύκολο στις περισσότερες φωτογραφίες) αλλά και πότε βγήκε η φωτογραφία. Θα μπορούσαμε να το πούμε και χρονοφωτογραφικό κουίζ.

Θα παρουσιάσω πέντε φωτογραφίες και για καθεμιά από αυτές θα πρέπει να βρείτε ποιον δείχνει και πότε τραβήχτηκε.

Το κουίζ δεν θα είναι συνεργατικό (δηλ. όλοι μαζί προσπαθούμε για την εύρεση της απάντησης) αλλά ανταγωνιστικό (ο καθένας λέει τις απαντήσεις του και κερδίζει όποιος έχει τις πιο πολλές σωστές. Το βασικό ζητούμενο είναι να βρείτε τα πρόσωπα, όμως. Οι χρονολογίες παίζουν ρόλο μόνο για να ξεχωρίσουν όσους έχουν βρει ίδιον αριθμό προσώπων. Δηλαδή, αν τρία άτομα βρουν και τους πέντε εικονιζόμενους, κερδίζει όποιος θα έχει προσεγγίσει περισσότερο τις σωστές χρονολογίες. Αν όμως ένας έχει βρει 5 πρόσωπα και οι άλλοι από 4 μόνο, τότε κερδίζει αυτός κι ας έχει πέσει πολύ έξω σε όλες τις χρονολογίες.

Δίνω τις πέντε φωτογραφίες χωρίς χρονολογική σειρά.

A. Ποιος είναι ο κύριος που διαβάζει; Και πότε τραβήχτηκε η φωτογραφία; (Οι άλλοι δυο στο φόντο δεν μας ενδιαφέρουν)

qu5

Απάντηση: Είναι ο Εμμανουήλ Κριαράς, το 1958, στην τελετή βράβευσής του όταν πήρε κρατικό βραβείο για τη μελέτη του στον Σολωμό.

Β. Ποια είναι η κοπέλα της φωτογραφίας; Πότε βγήκε η φωτογραφία;

quB

Aπάντηση: Είναι η Αλέκα Παπαρήγα, σε ομιλία της το 1988.

Γ. Ποιος είναι ο μουστακαλής; Πότε τον έβγαλαν φωτογραφία; Γιατί είναι εμβρόντητος; (Εντάξει, αυτό θα σας το πω εγώ στο τέλος)

qu3

Απάντηση: Είναι ο Βασίλης Αυλωνίτης, όπως έπαιζε το 1931 στην παράσταση «Η κατεργάρα», που έμεινε στην ιστορία εξαιτίας μιας αιματηρής συμπλοκής (περισσότερα εδώ).

Δ. Ποια είναι η κυρία που τσουγκρίζει αυγά με τον ξανθούλη; Πότε έγινε αυτό; Δεν σας ρωτάω ποιος είναι ο ξανθούλης διότι αυτό είναι πολύ δύσκολο. Ή μάλλον, το βάζω σαν ερώτηση εκτός συναγωνισμού, για ειδικό βραβείο. Και δίνω και χιντ, βοήθεια, νύξη: είναι συγγενής πρώτου βαθμού ενός διάσημου για τον οποίο γίνεται λόγος σε ένα τραγούδι του Μάρκου Βαμβακάρη.

quD

Απάντηση: Είναι η Λίτσα Διαμάντη το 1977, τσουγκρίζει με τον Τόμας Φριτς, που είχε παίξει με την Έλενα Ναθαναήλ στην Επιχείρηση Απόλλων -γιο του παλιού γόη Βίλλυ Φριτς που τον αναφέρει σ’ ένα τραγούδι του ο Μάρκος Βαμβακάρης (και μάλιστα τον βάζει να φτιάχνει αφράτους αργιλέδες)

Ε. Και τελειώνω με μια μικρούλα φωτογραφία. Ποιος είναι ο κύριος και πότε τον φωτογράφησαν; Γιατί κοιτάζει το δάχτυλό του; (Εντάξει, αυτό θα σας το πω εγώ μετά).

quE

Απάντηση: Είναι ο Ρένος Αποστολίδης, σε στιγμιότυπο από τη δίκη του το 1964, όταν επικεφαλής ακροδεξιών τραμπούκων εισέβαλε στη Βουλή ύστερα από μια προεκλογική συγκέντρωση του υποψηφίου δημάρχου Πλυτά. Κάποτε θα γράψω για το θέμα αυτό.

Περιμένω λοιπόν απαντήσεις του στιλ:

Α. Καζαντζάκης, 1933

Β. Κατίνα Παξινού, 1956

Γ. Κων. Καραμανλής, 1971

Δ. Αλίκη Βουγιουκλάκη, 1984

Ε. Γ. Σεφέρης, 1944
(Περιττό να πω ότι καμιά απάντηση δεν είναι σωστή!)

Να δώσω και τρεις βοήθειες γενικού χαρακτήρα.

α) Όλοι είναι Έλληνες.

β) Από τα πέντε πρόσωπα, τα δύο ανήκαν στα γράμματα, άλλα δύο στην καλλιτεχνία (θέατρο, κινηματογράφος, τραγούδι) και ένα στην πολιτική.

γ) Κάθε φωτογραφία είναι βγαλμένη σε διαφορετική δεκαετία. Όμως, οι πέντε δεκαετίες δεν είναι όλες συνεχόμενες.

Μπορείτε να διορθώσετε την ψήφο σας, αλλά βέβαια μετράει μόνο η εκάστοτε τελευταία ψήφος. Βοήθεια δεν θα δώσω, αλλά μπορεί να απαντήσω σε διευκρινιστικές ερωτήσεις. Λήξη διαγωνισμού στις 8.00 ώρα Ελλάδος και ανακοίνωση αποτελεσμάτων όταν γυρίσω από μια σεμνή τελετή όπου θα έχω πάει.

Ενημέρωση: Ο Γ είναι ο Βασίλης Αυλωνίτης το 1931. Για τους υπόλοιπους 4 συνεχίζεται η προσπάθεια αναγνώρισης και χρονολόγησης.

Νέα ενημέρωση:

Βρέθηκαν όλα τα πρόσωπα και δύο από τις πέντε χρονολογίες.
Α. Εμμανουήλ Κριαράς ????
Β. Αλέκα Παπαρήγα      ????
Γ. Βασίλης Αυλωνίτης    1931
Δ. Λίτσα Διαμάντη          ????
Ε. Ρένος Αποστολίδης   1964

Και τώρα, διαγωνισμός για το ποιος θα πλησιάσει περισσότερο τις χρονολογίες που λείπουν.

 

164 Σχόλια to “Φωτοχρονολογικό κουίζ”

  1. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα

  2. spiral architect said

    Καλημέρα. 🙂
    Α: Κάτι μου λέει αλλά … 😐
    Β: Αλέκα Παπαρήγα γύρω στο ‘ 75 στην ΚΟ Αθήνας του ΚΚΕ.
    Γ: Βασίλης Αυλωνίτης γύρω στο ’50
    Δ: Άγνωστη.
    Ε: Άγνωστος.

  3. theialina said

    Ο ξανθούλης είναι, για μένα, το πιο εύκολο: Τόμας Φριτς, ο ανηψιός του ηθοποιού Βίλλτ Φριτς που αναφέρει και ο Μάρκος. Στην Ελλάδα γύρω στο 1968 για τα γυρίσματα της ταινίας Επιχείρηση Απόλλων.

  4. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Καλημέρα! Όλοι έλληνες;

  5. Γιώργος Κορδομενίδης said

    4. Η Λίτσα Διαμάντη. Ο ξανθούλης είναι Γερμανός (ηθοποιός), συμπρωταγωνιστής της Έλενας Ναθαναήλ σε ελληνική ταινία. Πότε; μας βάνετε άβατα θέματα, κύριε!

  6. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    4: Παράλειψή μου, όλοι Έλληνες.

    3: Με εντυπωσιάζετε, αν κι εγώ στα δικά μου κιτάπια τον έχω γιο του. Ωστόσο, η χρονολογία που δίνετε δεν είναι αυτή της φωτογραφίας -προφανώς είχε έρθει πολλές φορές στη χώρα μας.

  7. derwanderer said

    Το ευκολάκι: Η Γ’ είναι ο Βασίλης Αυλωνίτης το 1931, σε ενσταντανέ από την μουσική παράσταση «Κατεργάρα». Έμεινε στην ιστορία λόγω της θανατηφόρας «πολιτικής» συμπλοκής. Αναλυτικά εδώ:
    http://mikros-romios.gr/811/%CE%B7-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B5%CF%8E%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B2%CE%AC%CF%86%CF%84%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%BC%CE%B5-%CE%B1%CE%AF%CE%BC%CE%B1-%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B1/

  8. sarant said

    7: Γκρρρ… γκουγκλιζόταν και δεν το είχα τσεκάρει. Να σημειωθεί πάντως ότι η δική μου φωτογραφία δεν είναι παρμένη από το λινκ του 7 αφού δεν έχει το υδατόγραμμα.

    Ωραία, το κουίζ συνεχίζεται για τους άλλους 4.

  9. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Γ. Βασίλης Αυλωνίτης, 1931.

  10. derwanderer said

    Τι εννοείτε «γκουγκλιζόταν» Νικοκύρη; Η φωτογραφία είναι αρκετά γνωστή και δημοσιευμένη, όπως και το συμβάν. [για τους υπόλοιπους, πλην της Παπαρήγα, χωρίς χρονολογία, δεν έχω βέβαια ιδέα.

  11. Καλημέρα,

    Εγώ δεν έχω τα φόντα να συμμετάσχω στον διαγωνισμό, αλλά την κοπέλλα στο νούμερο 2 την αναγνώρισα αμέσως!

    Και μαντεύω και ποιοι ανήκουν σε ποια κατηγορία. 🙂

  12. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Α. Στρατής Μυριβήλης, 1940, κατά την απονομή του Κρατικού Βραβείου Διηγήματος στο «Γαλάζιο Βιβλίο».

  13. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρες ! Κι εγώ μόνο Παπαρήγα και Τόμας Φριτς αναγνώρισα «‘άδολα», αλλά με προλάβανε.
    Ο Τόμας Φριτς,ακόμα γοητευτικότατος, και θυμάται με συγκίνηση την Έλενα Ναθαναήλ. Πώς αλλιώς, άλλωστε…

    Η Αλέκα πρόσεχε το ντύσιμο, να μην την παχαίνει… 🙂

  14. Πάνος με πεζά said

    Δεν είναι συγγενής πρώτου βαθμού του «Φριτς» του τραγουδιού του Ζαμπέτα; 🙂

  15. atheofobos said

    Α-Αδαμάντιος Ανδρουτσόπουλος 1974

  16. sarant said

    14: Σωστά!

    Ο Α θα δυσκολέψει κόσμο. Και ο Ε. Σκεφτείτε και τη βοήθεια που έδωσα για τα επαγγέλματα των εικονιζομένων.

  17. Left said

    O εικονιζόμενος στη φωτογραφία Ε πρέπει να είναι ο (Καθηγητής, Ακαδημαϊκός…και προταθείς – νομίζω από το ΚΚΕ – για Πρόεδρος Δημοκρατίας) Κωνστ. Δεσποτόπουλος.

  18. spiral architect said

    @15: Μπράβο! 😉

  19. Left said

    Ο εικονιζόμενος στη φωτογραφία Α μοιάζει (αλλά έχει λιγότερα μαλλιά) με τον (ποδοσφαιριστή του ΟΣΦΠ, Δήμαρχο Πειραιά, Βουλευτή της ΕΡΕ, Υπουργό Εμπ. Ναυτιλίας) Γεώργιο Ανδριανόπουλο.

  20. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    Ρὲ νὰ μὴ γκουγκλιζονται οἱ φάτσες!

    B. Ἀλέκα Παπαρήγα 1973
    Γ. Βασίλης Αὐλωνίτης 1931
    Ε. Δημήτρης Χόρν 1985

  21. sarant said

    Βοήθειες:
    Δεν έχει βρεθεί ούτε ο Α ουτε ο Ε.

    Τις κυρίες τις βρήκατε, αλλά βέβαια πρέπει να δώσετε χρονολογίες.

  22. μήτσκος said

    A. Σεργκέι Προκόφιεφ 1948
    (Τι; Όλοι Έλληνες; Φτου!)

    Ε. Δημήτρης Χορν 1966
    (Τι; Μόνο 2 καλλιτέχνες; Πάλι φτου!)

    Να συμπληρώσω ότι στο Δ πίσω από τον ξανθούλη αναγνώρισα τον Χρήστο Αρδίζογλου. (Μετράει αυτό;)

  23. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    Ε. Κωνσταντῖνος Καβάφης δεκαετία τοῦ 20;

  24. 23, αν προλάβω. Έτσι κι αλλιώς δεν τους ξέρω.

  25. Δεν πρόλαβα

  26. spiral architect said

    Το γκούγκλισμα φωτογραφιών δεν ακολουθεί τη λογική του τυπικού γκουγκλίσματος χαρακτήρων και κειμένων. Περισσότερο παίζει με σύγκριση στις χρωματικές παλέτες για τις έγχρωμες, ή στην greyscale στις α/μ φωτό, με αποτέλεσμα αν βάλεις την γνωστή φωτό Β, να σου βγάλει διάφορες κουλαμάρες, ονομάζοντάς τες «οπτικά πανομοιότυπες εικόνες».
    Η αναγνώριση προσώπου σε μηχανές αναζήτησης έχει πού μαλλί να ξάνει ακόμα, για να είναι αξιόπιστη …

  27. Κυκλοφόρησε ένα φιλο-ισραηλινό σάιτ με όμορφες απόψεις του Ισραήλ, με τίτλο Φωτο-συστράτευση ήκάτι τέτοιο

  28. Left said

    @21 Δεύτερη προσπάθεια.
    Σάββας Κωνσταντόπουλος (Διευθυντής εφημερίδας Ελευθερος Κόσμος, Προάγγελος της χούντας του ΄67)

  29. Κι εγώ λέω Παπαρήγα για το Β

  30. Αν έχω δίκιο,ήταν εύκολο

  31. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Β. Παπαρήγα, 1968.

  32. Ε, όχι και χρονολογίες από έναν αιώνιο! Τον Γς θα τον αναγνώριζα.

  33. sarant said

    Επαναλαμβάνω ότι δεν έχουν βρεθεί οι Α και Ε

    Είναι πολύ πιο γνωστοί σήμερα από τον Ανδρουτσόπουλο ή τον Σάββα Κωνσταντόπουλο που αναφέρθηκε.

    Και είναι και οι δυο άνθρωποι των γραμμάτων.

  34. Πάνος με πεζά said

    Άντε να δοκιμάσω στο Ε, Ιάκωβος Καμπανέλλης !

  35. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Α. Θανάσης Βαλτινός (είναι ποτέ δυνατόν);;;

  36. sarant said

    Όχι, όχι.

  37. LandS said

    31. Όχι το 1968. Είναι πολλύ νωρίς.

  38. Μια και δεν πρόλαβα ούτε την Αλέκα (ευκολάκι) ούτε τον Αυλωνίτη (την ήξερα τη φωτογραφία), να καπαρώσω τη γνώμη μου για τον Ε: Ρένος Αποστολίδης –υποθέτω από τη δίκη για την εισβολή στη Βουλή.

  39. Ο Ε με τη πόζα του θα ταίριαζε σε δικηγόρο οπότε έχουμε μια μεγάλη λίστα λογοτεχνών που ταυτόχρονα ήταν και δικηγόροι, σε αυτό συναινεί και η ποιότητα της φωτογραφίας που προέρχεται σαφώς από εφημερίδα. Ο Α είναι πράγματι μεγάλη σπαζοκεφαλιά γιατί φαίνεται γνώριμη φάτσα.

  40. Νέο Kid Στο Block said

    38. Συμφωνώ με Δύτη για το Ε.

  41. (το ’64 δηλαδή)

  42. sarant said

    38-41: Ένας ρούμπος στον Δύτη! Μπράβο-μπράβο! (άντε, και στον Νεοκίντ)

  43. O A δεν είναι ο Βενέζης, ε;

  44. Νέο Kid Στο Block said

    H συμφωνία μου με το Δύτη ήταν καθαρά στατιστικής και ιδεολογικής φύσεως. ΔΕΝ τον θέλω το ρούμπο σου ρε! 😆

  45. sarant said

    43: Όχι.

  46. Ηλεφούφουτος said

    «Πολύ δύσκολο» ο Φριτς, βρε Νικοκύρη;!
    Ήταν ο πρώτος που αναγνώρισα αμέσως, και μετά τη Λίτσα Διαμάντη.

    Για την Παπαρήγα είχα αμφιβολίες αλλά αφού το λένε όλοι…

    Η φωτογραφία του Αυλωνίτη είναι όντως γνωστή. Αναγνώρισα τη φωτογραφία αλλά δεν μπορούσα να θυμηθώ τίνος είναι (!)

  47. Gpoint said

    Πω πω, να δούμε αν θα προλάβω ή δεν έχει ημασία πιοός θα τα βρει πρώτος…

    Λοιπόν έχουμε και λέμε γκανιαδάκια το Αυλωνίτης 31 και Παπαρήγα…άρα μένει ένας καλλιτέχνης και δυο των γραμμάτων, γκανιάν-πλασσέ και η ιαμάντη μας μένουν έτη και λογοτέχνες…

    Πάμε

    Α. Στράτης Τσίρκας 1954

    Β. Αλέκα Παπαρήγα 1972

    Γ. Βασίλης Αυλωνίτης 1931 ( βουλωμένο γράμμα διαβάζω, ,εε; )

    Δ. Λίτσα Διαμάντη 1985

    Ε. Μανόλης Αναγνωστάκης 1948

  48. Ουπς πρόλαβε ο Δύτης κι έψαχνα συγγραφείς που να ήταν δικηγόροι ή ήταν αναμεμιγμένοι σε δίκες. Εύγε.

  49. Νέο Kid Στο Block said

    Εγώ πάντως, στην αρχή νόμισα πως είναι ο ίδιος ο Τσάπλιν. Χωρίς πλάκα!

  50. LandS said

    47. Και το 1972 είναι πολύ νωρίς, εκτός αν δεν πρόκειται για πολιτική ομιλία.

  51. 47 50 Και πάλι δεν είναι νωρίς εφόσον η Παπαρήγα γεννήθηκε το 1945. Μήπως η φωτό προέρχεται από την περίοδο που ήταν στη Νεολαία Λαμπράκη;

  52. sarant said

    Ακόμα δεν έχει βρεθεί ο Α.

    Θα δώσω βοήθεια. Είναι άνθρωπος των γραμμάτων αλλά δεν είναι λογοτέχνης.

  53. Χατζηκυριάκος-Γκίκας; (Δεν είναι, το ξέρω, αλλά μου έχει κολλήσει με το που τον είδα)

  54. Επίσης μου έχει κολλήσει ο Τσιριμώκος.

  55. Πάνος με πεζά said

    @ 52 : Tι διάλο, τυπογράφος ή ταχυδρόμος; 🙂

  56. sarant said

    Όχι, όχι!

    Είναι πολύ γνωστός λέμε.

  57. Γς said

    Πες μας τουλάχιστον τι διαβάζει στη φωτό

  58. Γς said

    Ο Ρ.Α.;

  59. sarant said

    57: Μιλάει, σε μια βράβευση έργου του. Αλλά δεν ξέρω αν αυτό βοηθήσει.

  60. Πάνος με πεζά said

    Χμμμ…Κάποιος Ακαδημαϊκός φιλόλογος, λοιπόν. Κωνσταντίνος Τσάτσος;

  61. Πάνος με πεζά said

    Ακαδημαϊκός ή φιλόλογος.

  62. Ηλεφούφουτος said

    Νικοκύρη, μήπως πέτυχες τον Πλωρίτη σε κακή φωτογραφία και την έβαλες για να μας παιδέψεις;

    Μόνο το στόμα του μου τον θυμίζει.

  63. Νέο Kid Στο Block said

    Έλα μωρέ…εκείνος ο γλωσσοτέτοιος φιλόλογος είναι οοο… δεν μούρχεται ακριβώς αν και τόχω στην άκρη της γλώσσας…τεσπά ο Νικοκύρης κατάλαβε ποιον λέω και θα δώσει τον ρούμπο!

  64. Γς said

    Από το στόμα μου το βούτηξε

  65. Νέο Kid Στο Block said

    63. Και Ακαδημαϊκός

  66. Gpoint said

    Γεωργουσόπουλος ;

  67. Ηλεφούφουτος said

    63 Το Φάνη Κακριδή λες;

  68. Γς said

    Οντως. Είναι γνωστή φατσούλα.
    Λίγο βοήθεια ακόμα;

  69. sarant said

    Τον πλησιάσατε. Φιλόλογος λοιπόν, πιο γνωστός απ’ όσους αναφέρθηκαν.

  70. Καλημέρα! Ο Α είναι ο Εμμανουήλ Κριαράς;

    Εδώ:

    http://www.dedalus.gr/popup_authors_image.php?authors_id=509

    μοιάζει αρκετά 🙂

  71. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    Νεοκλῆς Σαρρῆς;

  72. sarant said

    70: Εύγε σιωπηλέ! Ο Κριαράς είναι!

  73. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    72. Τὸν εἶχα βάλει ρὲ Νίκο ἀλλὰ δὲ μοῦ ‘μοιαζε μὲ τίποτα

  74. Γς said

    Μπορώ τώρα να πάω για ψώνια στου Σκλαβενίτη

  75. Ηλεφούφουτος said

    Αν είναι δυνατόν!

    Πώς αλλάζει ο άνθρωπος!

  76. sarant said

    Οπότε, το κουίζ διαμορφώνεται ως εξής:

    Α. Εμμανουήλ Κριαράς ????
    Β. Αλέκα Παπαρήγα ????
    Γ. Βασίλης Αυλωνίτης 1931
    Δ. Λίτσα Διαμάντη ????
    Ε. Ρένος Αποστολίδης 1964

    Και τώρα, διαγωνισμός για το ποιος θα πλησιάσει περισσότερο τις χρονολογίες που λείπουν.

  77. Νέο Kid Στο Block said

    Toν ρούμπο μου παρακαλώ Νικοκύρη! (λόγω 63.) Δεν έδωσα το όνομα για λόγους αβρότητας/ανωτερότητας και σεβασμού προς τους αχάππαρους ανθρωπιστικούς σχολιαστές… 🙂

  78. spiral architect said

    Μα’ στα. O Κριαράς μεσόκοπος! :/

  79. Πάνος με πεζά said

    Και για την Παπαρήγα, λογικά μιλάμε για δεκαετία του 70.Αν σκεφτώ μια ιστορική για το ΚΚΕ χρονολογία, δεν υπάρχει άλλη από το 1974.

  80. Β. Δεν είναι κάπου το 1968 (το είπε και ο Λυκ.) στη νεολαία Λαμπράκη;

  81. sarant said

    77: Έναν ρούμπο λοιπόν στον Νεοκίντ.

    78: Ναι, ο Κριαράς ήταν τόσο δύσκολος γιατί όλοι τον έμαθαν με το τωρινό του πρόσωπο.

  82. Πάνος με πεζά said

    Υπάρχει η συνθήκη «από διαφορετικές δεκαετίες».

  83. sarant said

    Παιδιά. παρακαλώ να κάνετε συνολικές προβλέψεις για Α-Β-Δ και όποιοςπέσει πιο κοντά.

  84. Νέο Kid Στο Block said

    Nα αφαιρεθεί προληπτικά κι ένας ρούμπος από τυχόν μελλοντικές επιτυχίες για τον Ηλεφού. Άκου ο Κακριδής…που ήταν παιδάκι τότε. Εκτός αν εννοούσε τον παππού. 😆

  85. Για τον Κριαρά μοιάζει πιο κοντά η αναφορά από τη Βίκι λόγω της ηλικίας που δείχνει στη φωτό.

    «Το 1977 για το συνολικό επιστημονικό του έργο του απονεμήθηκε στη Βιέννη από το γερμανικό Alfred Toepfler Stiftung το σημαντικό Βραβείο Herder»

  86. spiral architect said

    @79: Κι εγώ επιμένω για ~’75 γιατί μιλάει από αναλόγιο, άρα είναι σε κάποια εκδήλωση της ΚΟΑ του ΚΚΕ καθώς και τα γυαλιά που φορεί είναι στυλ κείνης της εποχής.

  87. Γς said

    83:

    >παρακαλώ να κάνετε συνολικές προβλέψεις για Α-Β-Δ και όποιοςπέσει πιο κοντά.

    Σαραντάκος Μπετ, το κάναμε εδώ μέσα

  88. sarant said

    Εγώ τα λέω, εγώ τ· ακούω όμως…

  89. spiral architect said

    @87: Γύρισες απ’ τα ψώνια; Άντε, γιατί θα πάρω τη βοήθεια του τηλεφώνου. 🙄

  90. Πάνος με πεζά said

    Α : 1950, στην τύχη, αλλά χρονιά που εκλέχτηκε τακτικός καθηγητής ΑΠΘ.Μοιάζει να διαβάζει κάτι σαν σύντομο ευχαριστήριο, λέω γω τώρα…
    Β : 1794
    Δ : Η Λίτσα Διαμάντη φαίνεται ξανθιά, ενώ το 85 τα έβαψε μαύρα (με βάση τα εξώφυλλα των δίσκων). Στην τύχη, 1982

  91. spiral architect said

    @90Β: Λίγο πριν τη Γαλλική Επανάσταση; Κομμουνίστρια είναι, όχι Γιακωβίνα! 😆

  92. Ηλεφούφουτος said

    84 Πότε τότε;

  93. Πάνος με πεζά said

    Γο 1974. (Το Γο προσπάθησε να είναι εκείνη η «κρεμάλα»,που κάναν σε διορθώσεις στο πλάι συμβολαίων. Το προλάβατε;)

  94. sarant said

    Προς το παρόν ο μόνος διεκδικητής είναι ο Πάνος 🙂

    Θα λείψω για καμιάμιση 😉 ώρα, συνεχίστε όμως, τα αποτελέσματα το βράδυ.

  95. agapanthos said

    Καλημέρα. Να βάλω κι εγώ το λιθαράκι μου.

    Α. 1958

    Β. 1978

    Δ. 1975

  96. Ιάκωβος said

    Αναγνώρισα μόνο Παπαρήγα και Διαμάντη, ο Αυλωνίτης «κάτι μου θύμισε».

    Για την ταινία Επιχείρηση Απόλλων (άθλια χουντική τουριστική) είχε γραφτεί και το Ζαβαρακατρανέμια.

    Πως τώρα το τραγούδι αυτό έγινε αντιστασιακό εναντίον της χούντας ένας Θεός το ξέρει. Πιστεύω ότι όταν υπάρχει η ανάγκη για ελευθερία ο κόσμος πιάνεται από παντού μέσα στην ανάγκη του να βρει τα σύμβολά της. Κυκλοφορεί η εξήγηση ότι τα Ζαβαρακατρανέμια ήταν αντιστασιακό τραγούδι επειδή το νόημά του ήταν: δεν μπορούμε να μιλάμε ελεύθερα; τότε θα κάνουμε ένα τραγούδι χωρίς λόγια. Νομίζω αυτή η εξήγηση είναι από κείνες που βγαίνουν μετά, για να εξηγήσουν τα ανεξήγητα.

    Στην πραγματικότητα είναι η ίδια η ξεσηκωτική μουσική και η μελωδία που το έκαναν επαναστατικό.Τότε το κοινό μπορούσε να μεταφράσει τη μουσική και τη μελωδία σε συναίσθημα.(δηλαδή και τώρα κάποιοι μπορούν, αλλά τα τραγούδια είναι η σκυλέ ή ξενέρια ή «έντεχνα» με το συμπάθειοκαι πολλά χασμουρητά).

    Εδώ νομίζω τραγουδάει ο ίδιος ο Μαρκόπουλος Καταπληκτική εκτέλεση. Ήταν μεγάλος συνθέτης τελικά, αλλά και η η ποίησή του πολύ καλή.Το Λέγκω είναι ένα ποίημα υπέροχο, που δεν το περιμένεις από έναν ερασιτέχνη ποιητή. (σήμερα δυστυχώς λέει άλλα και μάλλον είναι και αλλού)
    Από την ταινία:

    Από το ντοκυμαντέρ του Κούνδουρου για τις συναυλίες μετά τη πτώση της χούντας(τραγουδάει ο ακατανόμαστος):

  97. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    @90 κι 95,

    (επί του Δ.) για το 1982, δεν το συζητώ. Αλλά κι απ’ το 1975, του Αγάπανθου, πιο πίσω πρέπει να ‘ναι. Ο Τόμας Φριτς φαίνεται σχεδόν τεκνάκι, σχεδόν μικρότερος κι από τον πρίγκηπα της «Επιχείρησης Απόλλων», του 1968. Αλλά, πάλι, με όλους τους γερμανούς τα ίδια παθαίνω (:βλ. Άγκελα Μέρκελ, για να μην πάμε πιο μακριά…). Η δεκαετία του ’60, όμως, έχει «παίξει», με τον Ρένο Αποστολίδη, του Ε. Άρα, ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΝΟΝΤΑΣ:
    Δ. Τόμας Φριτς – συγγνώμη, Λίτσα Διαμάντη, 1970!

    (Εκτός κι αν δεν είναι ο Τόμας Φριτς. Απ’ τη Λίτσα Διαμάντη όλα να τα περιμένεις.)

    Ουφ…

  98. andam said

    Δεν κοίταξα καθολου τι έγραψαν οι άλλοι, τον Αυλωνίτη δεν θα τον έβρισκα με τίποτα…..

    Α. Εμμανουήλ Κριαράς 1958
    Β. Αλέκα Παπαρήγα 1976
    Γ. Βασίλης Αυλωνίτης 1931
    Δ. Λίτσα Διαμάντη 1968
    Ε. Ρένος Αποστολίδης 1964

    Θα δοκιμάσω την τύχη μου και με τον ξανθό που τραγουδάει με τη Λίτσα Διαμάντη. Μήπως είναι ο Τόμας Φριτς, σουηδός που έπαιξε μαζί με την Έλενα Ναθαναήλ στην τουριστική ταινία «Επιχείρηση Απόλλων»; πάντως του μοιάζει …..

  99. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Γιατί «άθλια χουντική τουριστική», η Επιχείρηση Απόλλων, κύριε Ιάκωβε; (96). Εγώ, κάθε που τη βλέπω, συγκινούμαι. Ξέρουμε τι γινόταν, τον ίδιο καιρό, στα μικρονήσια και στα μακρονήσια. Αφήστε μας, όμως, την συγκίνηση του ονείρου κάποιων παιδικών χρόνων, που έμεινε (έπρεπε να ήταν αναμενόμενο) ανολοκλήρωτη…

  100. Πάνος με πεζά said

    @ 96 :» …Ήταν μεγάλος συνθέτης τελικά…»
    Ζει ο Μαρκόπουλος ! Και γράφει ακόμα ! Και μου αρέσει,γιατί έχει και παραδοσιακό στοιχείο η μουσική του.Αλλά υποβόσκον παραδοσιακό,όχι κλαρίνα φάτσα-κάρτα, σαν άλλους…

  101. Πάνος με πεζά said

    Και φυσικά, αθλίως αθλιότερες κάποιες ταινίες-πανηγυράκια με την εθνική μας ξανθομαλλού… Στην «Επιχείρησι» τουλάχιστον, ζούμε τη μαγεία που λεγόταν Έλενα Ναθαναήλ…Και μια χώρα που κάποτε ίσως να ήταν και όμορφη…

  102. Η φωτό της σ. Αλέκας είναι μετά την μεταπολίτευση. Θα έλεγα περί το 1975. Μέχρι και το 1980.
    Διότι μετά η Τυποεκδοτική αναβάθμισε το πιεστήριό της (και πρόκοψε) και δεν δεν θα έβαζε τέτοιο άθλιο ράστερ, σκοτεινό.

  103. Πάνος με πεζά said

    @ 102 : Ναι, φαίνεται σαφώς ότι η φωτογραφία είναι από πολύγραφο ! 🙂

  104. Πέπε said

    Την ώρα που πρωτοείδα το κείμενο, είχαν γίνει ήδη οι δύο πρώτες προσθήκες – δηλαδή δεν ψάχναμε πια ποιοι είναι.

    Είμαι άνθρωπος με πολύ κακή φατσική μνήμη (παγκοσμίως δεν πρέπει να ξέρω πάνω από 5 ηθοποιούς, ο ένας είναι ο Βέγγος) και συνακόλουθα πολύ κακό μάτι για να εντοπίζω ομοιότητες – διαφορές, π.χ. να καταλαβαίνω ότι κάποιος είναι ο ίδιος με διαφορετικά κουρέματα ή σε διαφορετικές ηλικίες.

    Κατόπιν τούτου, το ότι την Αλέκα την είχα ήδη βρει με την πρώτη ματιά το θεωρώ εξαιρετικό επίτευγμα και απονέμω στον εαυτό μου το βραβείο «Οχι Εντελώς Πάτος» μετά πλείστων επαίνων.

    -Ευχαριστώ.

  105. Ιάκωβος said

    99, Γιώργος Λυκοτραφίτης

    Κυτάξτε, η ταινία γίνεται το 1968. Ήταν η χρονιά που παράχτηκαν οι περισσότερες ταινίες στην Ελλάδα (νομίζω ήρθαμε δεύτεροι στον κόσμο, μετα την Ινδία), μετα μπαίνει στο παιχνίδι η τηλεόραση και αρχίζει η πτώση των αριθμών .

    Με μια σύντομη έρευνα: την ίδια χρονιά, το 1968, γυρίζεται το Κίτρινο Υποβρύχιο των Μπήτλς, ο Πολάνσκι φτιάχνει το μωρό της Ροζμαρι, o Μπέργκμαν τη Ντροπή ,στην Ιταλία γυρίζεται το Θεώρημα του Παζολίνι, την προηγούμενη χρονιά ο ίδιος είχε κάνει τον Οιδίποδα και την επόμενη χρονιά γυρίζεται το Σατυρικόν του Φελίνι κι ο Αντρέι Ρουμπλιόφ του Ταρκόφσκι.

    Κι εμείς; Το Επιχείρηση Απόλλων, του Σκαλενάκη (που πέθανε φέτος). Έ, όχι. Τι να συγκρίνεις. Η ταινία, με εξαίρεση τη μουσική, είναι ένα μνημείο κιτσαρας.Ή πιο απλά, μία μεγάλου μήκους τουριστική διαφήμιση. Ίσως μπερδεύετε την ποιότητα της ταινίας με την παρουσία της Ναθαναήλ, που όχι μόνο για τότε αλλά και για τώρα έχει μια κυριολεκτικά σπάνια ομορφιά.

    Βέβαια, την ίδια χρονιά γυρίζει και ο Αγγελόπουλος την πρώτη του μικρού μήκους, την Εκπομπή. Αλλά για την υγρασία και τα ψάρια θα μιλήσουμε άλλη φορά.

  106. Γς said

    89:
    >Γύρισες απ’ τα ψώνια;

    Δεν είχα φύγει ακόμα.
    Τώρα γύρισα. Ηθελε η κυρά που είναι χάλια στο κρεβάτι κρυωμένη να φτιάξει σουπίτσα από κόκκορα.

    -Και πως καταλαβαίνεις ότι είναι κόκκορας και όχι κότα΄
    Ρώτησα την όμορφη, με φινέτσα και πνεύμα χασάπισσα [ξέρει ο Πάνος με τα πεζά]
    -Από τα @@ του!

    Τι της λες μετά;

  107. Ιάκωβος said

    Πάνος με πεζά said

    @ 96 :” …Ήταν μεγάλος συνθέτης τελικά…”
    Ζει ο Μαρκόπουλος !

    Το ξέρω. Το «ήταν» δε σημαίνει απαραίτητα πως κάποιος έχει πεθάνει. Θέλω να πω ότι Λέγκω δεν ξανάγραψε.

  108. Πάνος με πεζά said

    Ποιότητα μιας ταινίας είναι να τη βλέπεις και το 2014 ευχάριστα, για κάποιο, οποιονδήποτε λόγο. Δε συμβαίνει πια και με τόσες πολλές ταινίες του 1968… Δεν είπαμε ότι είναι και το «Πλοίο» του Φελίνι, αλλά διαχρονικά έχει βρει την αξία της σαν ταινία.
    Εγώ, να σου πω την αλήθεια, μόνο που βλέπω καθαρούς δρόμους, κτίρια χωρίς μουτζούρες, και χαμογελαστά πρόσωπα, μου φτάνει…

  109. Πάνος με πεζά said

    @ 106 : Αν δεν είχατε κανονίσει (εγώ δε θα έρθω), θα σου έλεγα να πάτε «Παλιά Ιστορία», να φάτε κόκορα με χυλοπίτες… 17ης Νοέμβρη, στο Χολαργό, κουτούκι «δικό μας»…
    PS : Κρέατα δεν παίρνω από το Σκλαβενίτη, έχουμε καλύτερους ολόγυρα…Όποτε έχω λεφτά, προτιμώ το Γεωργιάδη, αλλιώς τον Καβαλλάρη.

    (Το ιστολόγιο περιέχει Τοποθέτηση Προϊόντος)

  110. Πάνος με πεζά said

    @ 107 : Ναι, φυσικά παρακάτω «γράφεις» ότι ζει. Εννοούσα κι εγώ ότι ζει και ως συνθέτης. Ακόμα.

  111. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    101 – Eίναι η ομορφώτερη χώρα στον κόσμο χωρίς ίχνος σωβινισμού, (απλώς είχα την θέληση και την τύχη, να την έχω γυρίσει όλη, και να έχω γνωρίσει τον απίστευτο γεωφυσικό πλουραλισμό της) που κατοικείται μάλλον απο τους πιο άθλιους κατοίκους του πλανήτη.

  112. Gerasimos A said

    Α: 1959
    Β: 1985
    Δ: 1976

  113. rogerios said

    Α. (Κριαράς) 1959
    Β. (Παπαρήγα) 1982
    Δ. (Διαμάντη) 1976

  114. rogerios said

    (ορκίζομαι ότι τον Γεράσιμο Α δεν τον είχα δει… σύμπτωση 2 στα 3 δεν είναι και μικρό πράγμα 🙂 )

  115. Πάνος με πεζά said

    @ 111 : Ακριβώς αυτό. Ποιός είχε πει το «Η Ελλάδα είναι η ωραιότερη χώρα, αν εξαιρέσεις τους Έλληνες»;

  116. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα, για τις μαντεψιές και για τα άλλα σχόλια!
    Ένας τουλάχιστον έχει πέσει πολύ κοντά.

    106: Πάντως η πρόσκληση είναι ανοιχτή.

  117. Νέο Kid Στο Block said

    Κουίζ (για φυσικούς): Πόσο πληρώνει τη μπύρα (πίντα) στο μπαρ ένα νετρόνιο;

  118. physicist said

    For a neutron? No charge.

  119. Νέο Kid Στο Block said

    118. Αre you proton? (=are you positive?) 🙂

  120. physicist said

    I am in a superposition of states called «big mess». 🙂

  121. Ιάκωβος said

    Λάμπρο,
    Η χώρα εξακολουθεί να είναι πανέμορφη. Οι Έλληνες, πάλι, και η ποιότητά τους και η εθνική τους ταυτότητα, όπως όλων των λαών, είναι κάτι τόσο ρευστό, που δεν μπορεί κανείς να το εντοπίσει γενικεύοντας.

    Πολλά που λέμε για τους άλλους, είτε Έλληνες είτε ξένους, είναι τόσο εμποτισμένα με τις δικές μας ψυχολογικές προβολές, τις διάφορες ματαιώσεις κι απογοητεύσεις και συνειδητοποιήσεις καθώς μεγαλώνουμε, που είναι δύσκολο τελικά να καθρεφτίσουν την αλήθεια.

    Όλοι οι λαοί σήμερα περνάνε μια φάση έκπτωσης και κατάπτωσης και οικονομικής κρίσης ( αν και όχι σε όλους τους τομείς, για παράδειγμα η επιστήμη κάνει τρομαχτικά άλματα μπροστά, τόσο, που δεν μπορούμε να τα διαχειριστούμε πια).

    Με άλλα λόγια δεν υπάρχουν και πολλά ελληνικά φαινόμενα που να είναι μοναδικά, που να συμβαίνουν «μόνο στην Ελλάδα». Εδώ ολόκληρη Κίνα και την έχει αλλάξει ο καπιταλισμός μέσα σε λίγα χρόνια, το 50% ζεί στις πόλεις και από την κουλτούρα τους ο πολύς ο κόσμος δεν σκαμπάζει πια γρυ. Κοτζαμ Ινδία, που δεν την άλλαξε ούτε ο Βουδισμός, ούτε το Ισλάμ, ούτε οι αιώνες Αγγλικής κυριαρχίας, χάνει σιγά σιγά κάθε πνευματικότητα και οι Ινδοί αντί να παράγουν μουσικές, παράγουν δισεκατομυριούχους.

    Ένας βασικός παράγοντας της γενικής εξαχρείωσης εδώ στη δύση, είναι η παντοδυναμία της Τηλεόρασης αλλά τώρα και η πλαστή αίσθηση ελευθερίας του ελεγχόμενου Ιντερνετ και κυρίως η εξάρτηση από τα μέσα αυτά, που αναπτύσσουν τα εκατομύρια του λαού. Η πρέζα δηλ. των ΜΜΕ, η επίσης ελεγχόμενη και στείρα.
    Φυσικά ο Έλληνας καθαρός ήταν καλύτερος από τον Έλληνα πρεζάκι. Όμως κι αυτό κάποια στιγμή μπορεί να αλλάξει.

  122. Αλέξης ΙΙ said

    Για την Παπαρήγα (Β), πρέπει να είναι σχετικά κοντινή στο 1991, οπότε και ανέλαβε το κόμμα. Θα έλεγα 1988.

  123. sarant said

    122: Ναι, αλλά να δώσεις συνολική πρόβλεψη, ΑΒΔ

  124. gryphon said

    O E ειναι σιγουρο οτι κοιταζει το δαχτυλο του ;
    Γιατι εμενα μου φαινεται οτι κοιταει κατι η καποιον περα απο αυτο και λιγο ψηλοτερα (τουλαχιστον το ενα του ματι το αριστερο).
    Δεν ειμαι σιγουρος αλλα το ρωταω μιας και δεν εχω κατι αλλο να συνεισφερω στην συζητηση και τσεκαρω και την οραση μου γιατι τελευταια πιθανον να εχω αρχισει να εχω καποια πρωτα θεματα πρεσβυωπιας

  125. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    121 – Eγώ κρίνω αυτό που βλέπω και ζώ τα τελευταία 35 χρόνια, και με θλίβει αφάνταστα, τίποτα παραπάνω, τίποτα παρακάτω, γενικά μιλώντας όμως συμφωνώ μαζί σου.

  126. Πάνος με πεζά said

    Κι εδώ ένας άλλος αγνώριστος. Γιατί να αλλάξεις δουλειά, αδερφέ; http://i46.tinypic.com/29oogfm.jpg

  127. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    124 – Μπορεί να ήταν κνίτης (χαμόγελο).

  128. Emphyrio said

    105: Μετα απο τοσα χρονια που κανεις δεν το ανεφερε το ανεκδοτο, ειχα σχεδον ξεχασει ποσο σουξε ειχε κανει αυτη η υγρασια με τα ψαρια της στην παρεα μας, εκεινες τις παλιες καλες εποχες που η Ναθαναηλ ηταν μεν ομορφη ακομα αλλα δεν την χωνευαμε γιατι ηταν ξερη και παγωμενη (και αργοτερα μας ξετρελλανε το παγωμενο ηφαιστειο της Κατριν). Τι μου θυμησες τωρα…

  129. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Για τον Κριαρά, νομίζω είναι το 1958 (αν εννοούμε τη βράβευση του από τον «κύκλο των 12» για το Σολωμό. Αλλά τον κάνετε 50άρη μόνο; Μπορεί

  130. Κουνελόγατος said

    Α. 1958
    Β. 1988
    Δ. 1977
    Τι κερδίζω; (γελαστό ανθρωπάκι, δεν ξέρω πως να το κάνω)…

  131. Gpoint said

    Να συνοψίσω τα μέχρι τούδε…

    Τρίτη 4 Νοέμβρη, περί την 9ην εσπερινήν, θα έχουμε μάζωξη στην σουβλακερί που βρίσκεται στο βόρειο τμήμα της πλατείας Αγίου Δημητρίου (Πανόρμου, Αμπελόκηποι) με απώτερον σκοπόν την (οινο)πνευματική μας ανάνηψιν,την τερψιχταποδικήν εμπειρίαν και την σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των μελών του Σαραντακείου ιστολογίου.
    Η πρόσκληση είναι ανοικτή προς όλα τα μέλη του ιστολογίου, ανεξαρτήτως φύλου, κομματικής και ποδοσφαιρικής προτίμησης.

    Παρακαλείσθε όπως επιβεβαιώσετε την συμμετοχή σας μέχρι και την Κυρική 2 Νοέμβρη ώστε σε περίπτωση αθρόας προσέλευσης να εξέλθουν και άλλοι οκτάποδες της καταψύξεως. Μην λησμονείτε πως ο οκτάπους έκαμε κλέφτρα την μαγείρισσα γιατί ζαρώνει απίστευτα στο μαγείρεμα !

  132. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    131, τι κάνουν οι οκτάποδες στην souvlaquerie; (πάλι το ανέκδοτο για την υγρασία και τα ψάρια; -ομολογώ, δεν το κατάλαβα).

    Ή, μήπως, τρόπος υπεκφυγής των υποχρεώσεών σας; (: Κριαράς, Παπαρήγα και Διαμάντη περιμένουν μια απάντηση. Έτσι κι εγώ, απ’ το πρωί…)

  133. Gpoint said

    #132

    είναι σουβλακερί- μεζεδακερί !!

    όσο για τους οκτάποδες είναι προσφορά του εξολοθρευτή τους !

  134. andam said

    Δεν υπάρχουν άλλοι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό….άντε επιτέλους…ούτε exit poll να ήταν!

  135. Σκύλους δεχεται το κατάστημα;

  136. ...!? said

    α 1965
    β 1990
    δ 1982

  137. Γς said

    133:

  138. Γς said

    133:
    >όσο για τους οκτάποδες είναι προσφορά του εξολοθρευτή τους !

  139. sarant said

    Να με συμπαθάτε, άργησα περισσότερο απ’ όσο υπολόγιζα.

    Και, όσο κι αν δεν το περίμενα, βρέθηκε ένας απόλυτος νικητής, ο Κουνελόγατος, ο οποίος βρήκε και τις τρεις χρονολογίες ακριβώς -εντυπωσιάζομαι!

    Πολύ καλά τα πήγε και ο Γεράσιμος Α, αλλά και ο Ρογήρος. Ο Αγάπανθος και η Andam πιάσανε μια χρονολογία όχι όμως και τις άλλες δύο.

    Δεν είχα κανονίσει δώρο, αλλά ας προσφέρω στον νικητή ένα κόμικς του Μητρόπουλου που το είχαμε παλιά παρουσιάσει εδώ:
    http://kiwi6.com/file/h88ue2hk5p

    (Βέβαια το κατεβάζει κι όποιος άλλος θέλει:)

    Από τα πρόσωπα, δυσκόλεψε περισσότερο ο Κριαράς, επειδή τον είχαμε συνηθίσει να τον βλέπουμε σε προχωρημένη ηλικία. Όπως σωστά μάντεψε η Εφη, η φωτογραφία είναι από τη βράβευσή του το 1958 για τη μελέτη του με θέμα τον Σολωμό.

    Η χρονολόγηση της φωτο. της Παπαρήγα αποδείχτηκε δύσκολη. Είναι όμως του 1988 -όχι από τον Ριζοσπαστη αλλά από την Πρώτη. Η Λίτσα Διαμάντη είναι του 1977, απο τον Ταχυδρόμο.

  140. Gerasimos A said

    Για να είμαι ειλικρινής Νικοκύρη, αν δεν είχες πει ότι είναι από διαφορετικές δεκαετίες, θα τα είχα κάνει μαντάρα…

    @Rogerios .114. Κι εγώ γέλασα πολύ όταν είδα ότι συμπέσαμε! 🙂

  141. sarant said

    140: Ναι, είναι σημαντική βοήθεια για όποιον την προσέξει.

  142. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    133, 138, σωραίος! 🙂
    Χταποδοκτόνε, η σουβλακερί κοιτάζοντας τον Αηδημήτρη από (Πανόρμου) δεξιά ή αριστερά; Θαρρώ έχει κι απ τις δυο μπάντες.
    Στο «Σεφερτό» επί της πλατειούλας εκεί, πηγαίναμε για μπακαλιάρο παστό τηγανητό και σαρδέλες ψητές, Έχω καιρό να πάω.

  143. Γς said

    >Εχω καιρό να πάω.

    Σε περιμένουμε την Τρίτη την παράλλη

  144. Κουνελόγατος said

    χιχιχι! Τελικά τι κερδίζω;

    Υ.Γ. Ευχαριστώ τους προηγούμενους, ήταν κάτι ανάμεσα σε όσα διάβασα, μαντεψιά, και, βέβαια, ικανότητα, κριτική σκέψη και… Ουπς, το παράκανα, κυρίως τυχερός ήμουν…

  145. sarant said

    144: Δες το 139!

  146. Γς said

    144 @ Κουνελόγατον

    >Τελικά τι κερδίζω;

    Το απόγευμα είδα έναν κόνικλο γδαρμένο [που έφερνε και λίγο προς γαλήν] στην βιτρίνα κρεάτων του σούπερμάρκετ

  147. andam said

    Καλά η Παπαρήγα μια ζωή απρόβλεπτη …πιο νεαρούλα μου φάνηκε, η φωτογραφία ήταν παραπλανητική
    Εκείνος ο ξανθούλης; τι δουλειά είχε στην Ελλάδα να φωτογραφίζεται με την Διαμάντη 10 χρόνια μετά την σαχλοταινίτσα του;
    Μια χαρά ο Μητρόπουλος …την άλλη φορά δεν είχα καταφέρει να το κατεβάσω…ευχαριστούμε

  148. LandS said

    Μόνο την Αλέκα ήξερα και γιαυτό δεν έπαιξα. Αν γκουγκλίζατε το όνομα της, δεν θα βλέπατε Τη φωτογραφία, αλλά θα βλέπατε κάνα δυο που σίγουρα είναι πριν τριανταρίσει. Γιαυτό και οι επισημάνσεις ότι 1968 και 1972 είναι και τα δύο πολύ νωρίς.
    Σταναχωρέθηκα που υπάρχουν φίλοι που νομίζουν ότι οι Λαμπράκηδες έκαναν εκδηλώσεις το 1968 ή ότι στέλεχος της ΚΝΕ μπορούσε να μιλήσει με μικρόφωνο, μπροστά σε αναλογιο το 1972.
    Δυστυχώς κάτι τέτοιο ήταν αδιανόητο.

  149. Κουνελόγατος said

    Κι εγώ ευχαριστώ, ωραίο δώρο και χρήσιμο. Όσο για τον κόνικλο (φίλε γουσου), έχω τον μεγάλο μου γιο, κουνέλι με τ’ όνομα. Ευπρόσδεκτος πάντως ο μεζές.

  150. Γς said

    Συγγνώμη για το χωρατό μου.

    >Όσο για τον κόνικλο (φίλε γουσου), έχω τον μεγάλο μου γιο, κουνέλι με τ’ όνομα.

    ?

    Κι εγώ τον μεγάλο μου γιο για κουνέλι πήγα να τον λανσάρω. Και δεν είχε καλά καλά σαραντίσει

  151. Gpoint said

    # 142

    Aχ, δεν το πρόσεξες, λέω στην βόρεια πλευρά, δλδ όπως κοιτάζουμε από την Πανόρμου την εκκλησια, αριστερά (φυσικά)

  152. Alexis said

    Η Βικιπαίδεια γράφει ότι η εισβολή του πλήθους στη Βουλή έγινε το 1965 αλλά προφανώς είναι λάθος και θέλει διόρθωση.

    Όπως διαβάζω στον πολύ καλό σύνδεσμο του σχ. 41 το περιστατικό έγινε στις 3 Ιουλίου 1964 και η δίκη λίγες μέρες μετά, με τη διαδικασία του αυτόφωρου.

    Μου προξενεί κι εμένα εντύπωση η φωτογραφία Δ: Ο Τόμας Φριτς στην Ελλάδα το 1977, να τσουγκρίζει πασχαλινό αυγό με τη Λίτσα Διαμάντη! Εάν ο τρίτος της φωτογραφίας είναι όντως ο Αρδίζογλου, τότε πρόκειται για ένα παντελώς ετερόκλητο τρίο!

    Ζώντας από κοντά την καταστροφή και τον θάνατο, ορκίστηκε να ρίξει μήτε μία σφαίρα…
    (Πάλι από το άρθρο της Βίκι για τον Αποστολίδη).
    Τρόμος της διπλής άρνησης;
    Πάντως δεν λέγεται με τίποτα.

  153. sarant said

    152: Ο Τόμας Φριτς έχει σπίτι στη Μύκονο.

  154. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Σ ένα σχέδιο νόμου, μάλλλον ψηφίστηκε σήμερα, διάβασα προ ολίγου για ανθρωποώρες.

    151. Μωρέ το διάβασα αλλά δεν το ξαναδιάβασα και το ΄χασα! 🙂 βόρεια είναι πάντα βόρεια οπου κι αν σταθείς,νομίζω. 🙂

  155. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Άρθρο 36
    Συµβάσεις µίσθωσης έργου σχολικών καθαριστριών
    1. Κατ΄ εξαίρεση, ειδικά για το σχολικό έτος 2014-
    2015 οι συµβάσεις µίσθωσης έργου που συνάπτονται µε
    τις σχολικές καθαρίστριες σύµφωνα µε τις διατάξεις της
    παρ. 5 του άρθρου 113 του ν. 1892/1990, όπως ισχύει, ε-
    ξαιρούνται της έγκρισης της Επιτροπής της ΠΥΣ
    33/2006, όπως ισχύει. Ο µέγιστος επιτρεπόµενος αριθ-
    µός ανθρωποωρών απασχόλησης καθορίζεται µε κοινή
    απόφαση των Υπουργών Οικονοµικών, Διοικητικής Με-
    ταρρύθµισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Παι-
    δείας και Θρησκευµάτων.
    2. Η διάταξη της παραγράφου 1 ισχύει από την 1η Σε-
    πτεµβρίου 2014.

  156. Γς said

    154:
    Αυτό είναι:

    http://www.instantstreetview.com/2fa642z3urdo2z5mazr8zy

  157. sarant said

    Να η τεχνολογία!

  158. ΚΟΥΝΕΛΟΓΑΤΟΣ said

    150. Μια χαρά χωρατό ήταν. Μακάρι να μπορούσα να έρθω στη συγκέντρωσή σας, άλλη φορά.

  159. Gpoint said

    # 156

    Εύγε Γς, να το δει και η Εφηέφη !

  160. ...!? said

    @152,153
    Και η Διαμάντη είχε μαγαζί τότε στην Μύκονο.
    Και φυσικά ο απο πίσω δεν είναι ο Αρδίζογλου.

  161. Τι το αξιοπερίεργο έχουν οι ανθρωποώρες; Η εργασία τριών ανθρώπων επί πέντε ώρες ή πέντε ανθρώπων επί τρεις ώρες είναι 15 ανθρωποώρες κλπ. Ομοίως μιλούμε στον ηλεκτρισμό για χιλιοβαττώρες και αμπερώρια, στις μεταφορές για τονοχιλιόμετρα κλπ.

  162. sarant said

    160: Έτσι εξηγείται.

  163. Μαρία said

    160
    Ο απο πίσω μοιάζει με το Δάκη.

  164. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    156,159. ελήφθη,όβερ 🙂
    161.>>Η εργασία τριών ανθρώπων επί πέντε ώρες ή πέντε ανθρώπων επί τρεις ώρες είναι 15 ανθρωποώρες.
    Πράγματι! Γι αυτό δε λέει σκέτο ώρες εργασίας.Πανούργο.Στα ασφαλιστοσυνταξιοδοτικά θα κριθεί.

    http://www.ika.gr/gr/infopages/memos/GEN_G99_1_112_5-6-2012.pdf

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: