Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Τεστ για το στρες ή στρες για τα τεστ;

Posted by sarant στο 3 Νοέμβριος, 2014


danaides_waterhouse_1903Το κείμενο που ακολουθεί δημοσιεύτηκε χτες, πρώτη Κυριακή του μήνα, στα Ενθέματα της Αυγής, στην τακτική στήλη μου «Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία». Επειδή το τριήμερο που πέρασε έλειπα στη Δράμα (όπου πέρασα πολύ ωραία), δεν πρόλαβα να κάνω αλλαγές στο άρθρο, το αναδημοσιεύω εδώ κοπυπαστηδόν. Ο πίνακας που συνοδεύει το άρθρο είναι (πετυχημένη) επιλογή της ομάδας των Ενθεμάτων: Οι Δαναΐδες, του Τζον Ουίλιαμ Γουοτερχάουζ (1903).

Αν κρίνουμε από τους διθυραμβικούς τόνους που χρησιμοποίησαν τα κατεστημένα μέσα ενημέρωσης στην αρχή της περασμένης εβδομάδας, οι παρελάσεις μαθητών και στρατού τη Δευτέρα και την Τρίτη δεν πρέπει να έγιναν για να τιμηθεί η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου, αλλά σε ένδειξη πανηγυρισμού για τον νέο εθνικό θρίαμβο, την επιτυχία των ελληνικών τραπεζών στα στρες τεστ της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Βέβαια, το τηλεγράφημα του πρακτορείου Reuters έλεγε ότι three Greek banks failed the stress test, ενώ η αντίστοιχη είδηση στους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους είχε τίτλο «Περνούν τα στρες τεστ οι ελληνικές τράπεζες», πράγμα που διά γυμνού οφθαλμού φαίνεται μεταφραστική ανακολουθία, αλλά ίσως στη χρηματοπιστωτική ορολογία το fail να σημαίνει επιτυγχάνω. Πάντως, την επόμενη μέρα στο χρηματιστήριο οι μετοχές των τραπεζών κατρακύλησαν, πράγμα που σημαίνει ότι οι «αγορές» έδωσαν άλλη ερμηνεία απ’ ό,τι τα μέσα ενημέρωσης.

Τελικά μάθαμε ότι ναι μεν κόπηκαν οι ελληνικές τράπεζες αλλά είναι σαν να μην κόπηκαν (όπως θα έλεγε ο γέροντας Παΐσιος). Έτσι κι αλλιώς, το γεγονός είναι ότι τα στρες τεστ, ή τεστ αντοχής επί το ημιελληνικότερον, ακούστηκαν πολύ τις τελευταίες μέρες του μήνα που πέρασε κι έτσι το άρθρο μας θα αφιερωθεί σε αυτόν τον σύμπλοκο όρο.

Στρες τεστ λοιπόν ή stress test στα αγγλικά και σε κάμποσες άλλες γλώσσες, αφού και τα δυο μέρη του σύμπλοκου είναι λέξεις διεθνείς, και έχουν βέβαια περάσει εδώ και καιρό στην ελληνική γλώσσα και έχουν λεξικογραφηθεί κανονικά.

Το στρες βέβαια δεν το χρησιμοποιούμε με αυτή τη σημασία· στα ελληνικά έχει περάσει μόνο με τη σημασία του άγχους, της ψυχικής έντασης που μπορεί να αποδειχτεί επιβλαβής για την υγεία, και έχει δώσει και το ρήμα «στρεσάρω» και το ουσιαστικό «στρεσάρισμα». Η λέξη είναι προφανώς δάνειο από τα αγγλικά, όπου stress σημαίνει πίεση, από το distress που τελικά ανάγεται, μέσω γαλλικών, στο λατινικό stringere («σφίγγω»). Πάντως, και στην αγγλική γλώσσα η ψυχολογική σημασία είναι σχετικά πολύ πρόσφατη, αφού δεν καταγράφεται παρά το 1955.

Όσο για το τεστ και αυτό από τα αγγλικά το πήραμε, αλλά η ετυμολογική του διαδρομή είναι αξιοπρόσεκτη. Ανάγεται στο παλαιό γαλλικό  test, που ήταν το πήλινο δοχείο που χρησιμοποιούσαν οι αλχημιστές για να ελέγχουν την περιεκτικότητα ενός κράματος σε χρυσό, λέξη που προέρχεται από το  λατινικό testum («πήλινο αγγείο») — και από τον έλεγχο της ποιότητας του μετάλλου η σημασία εύκολα επεκτάθηκε σε κάθε δοκιμή ή εξέταση που γίνεται για την εξακρίβωση της ορθότητας ή της ακεραιότητας ενός πράγματος.

Το πιο περίεργο είναι ότι από την ίδια ρίζα, το πήλινο δοχείο (testum), προέρχεται και μια πολύ βασική λέξη της γαλλικής γλώσσας, η λέξη tête (κεφάλι, όπως και το ιταλικό testa), κατά πάσα πιθανότητα επειδή στη λαϊκή γλώσσα το κεφάλι παρομοιαζόταν με ένα πήλινο αγγείο –κι αν αυτό σας φαίνεται απίθανο, και το γερμανικό Kopf αρχικά είχε σημασία «κύπελλο» και έχει την ίδια ρίζα με το αγγλικό cup. Κι έτσι στα γαλλικά και στα ιταλικά η λαϊκή λατινική λέξη testa εκτόπισε την κλασική caput και τις παράγωγές της, αν και για αρκετούς αιώνες συνυπήρξαν.

Πάντως, το αγγλικό test έγινε διεθνής λέξη και πέρασε και στα ελληνικά, σε διάφορους τομείς, στις εργαστηριακές εξετάσεις (όπου και το Παπ τεστ, προς τιμήν του γιατρού Γιώργου Παπανικολάου που το επινόησε), σε άλλες επιστημονικές χρήσεις, στα συνεργεία αυτοκινήτων, αλλά κυρίως στην εκπαίδευση, όπου βέβαια η λέξη χρησιμοποιείται κυρίως για το σύντομο διαγώνισμα («δεν μας έβαλε διαγώνισμα, ένα τεστάκι μόνο»). Και εκτός από το υποκοριστικό, τα λεξικά καταγράφουν επίσης το ρήμα τεστάρω. Κι αφού η λέξη έχει πολιτογραφηθεί πια ελληνική κι έχει σχηματίσει και δική της οικογένεια, το βρίσκω όχι μόνο λάθος γραμματικά, αλλά και κωμικό, να θέλουν κάποιοι ντε και καλά να την κλίνουν αγγλοπρεπώς στον πληθυντικό, έτσι δυσκολοπρόφερτη που είναι.

Στην καθομιλουμένη τα λέμε στρες τεστ, επειδή όμως, όπως είπαμε, στη γλώσσα μας το στρες έχει άλλη σημασία, το «τεστ αντοχής» είναι προτιμότερο, ή και δοκιμή αντοχής αν θέλετε. Πάντως, στα αγγλικά, ο όρος stress test χρησιμοποιείται επίσης για την ιατρική εξέταση που εμείς τη λέμε «τεστ κοπώσεως», που σε βάζει ο γιατρός να τρέχεις στον ιμάντα ή να κάνεις ποδήλατο, και παρακολουθεί τους παλμούς σου και μάλλον από εκεί επεκτάθηκε στον τραπεζικό τομέα.

Στο τεστ κοπώσεως, με το παραμικρό λαχάνιασμα του εξεταζόμενου, ο γιατρός διακόπτει την εξέταση. Στο θανάσιμο τεστ κοπώσεως στο οποίο υποβάλλεται εδώ και πολλά χρόνια η ελληνική κοινωνία, οι αλμπάνηδες που έχουν τον έλεγχο αυξάνουν συνεχώς τις στροφές, παρόλο που μας βλέπουν να ασθμαίνουμε. Όσο για τις τράπεζες που κόπηκαν στα στρες τεστ αλλά είναι σαν να τα πέρασαν, διαβάζω ότι δυο απ’ αυτές θα χρειαστούν μικρή κεφαλαιακή ενίσχυση: καναδυό ψωροδισεκατομμύρια, κοντά στ’ άλλα 40 που τους έχουμε προσφέρει και που χάρη σ’ αυτά πέρασαν κουτσά στραβά τα τεστ. Δεν υπάρχει όμως πρόβλημα, διότι έχουμε κυβέρνηση που αγαπά τις παραδόσεις. Και όταν ενισχύουμε τις τράπεζες τιμάμε μια πανάρχαια ελληνική παράδοση: τον πίθο των Δαναΐδων.

Advertisements

130 Σχόλια to “Τεστ για το στρες ή στρες για τα τεστ;”

  1. Γς said

    Καλημέρα
    Λεώ
    Τζί !

  2. Αν δεν είχες τόσους πολλούς αναγνώστες εκπαιδευτικούς, θα μπορούσες να είχες βάλει τεστ, πώς λέγεται επίσημα το τεστ στην εκπαιδευτική μας νομοθεσία.

    Μου λένε, λοιπόν, ότι ο όρος από το πάλαι ποτέ Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, το διάδοχό τους Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Έρευνας, και το νομοθέτη είναι «κριτήριο». Υποχρεωτικό είναι το ένα δαγώνισμα το 1ο τετράμηνο -στο λύκειο- και όσα κριτήρια, ολιγόλεπτα, θέλει ο εκπαιδευτικός.

  3. Theo said

    Καλημέρα και καλή εβδομάδα, σε όλους (Γς, Λεώ και Τζι συμπεριλαμβανομένων) 🙂

  4. Ἁρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    Καλημέρα

    Το πιο περίεργο είναι ότι από την ίδια ρίζα, το πήλινο δοχείο (testum), προέρχεται και μια πολύ βασική λέξη της γαλλικής γλώσσας, η λέξη tête (κεφάλι, όπως και το ιταλικό testa), κατά πάσα πιθανότητα επειδή στη λαϊκή γλώσσα το κεφάλι παρομοιαζόταν με ένα πήλινο αγγείο –κι αν αυτό σας φαίνεται απίθανο, και το γερμανικό Kopf αρχικά είχε σημασία «κύπελλο» και έχει την ίδια ρίζα με το αγγλικό cup. Κι έτσι στα γαλλικά και στα ιταλικά η λαϊκή λατινική λέξη testa εκτόπισε την κλασική caput και τις παράγωγές της, αν και για αρκετούς αιώνες συνυπήρξαν.

    Μὲ λίγα λόγια τὰ κεφάλια τους ἦταν ἄδεια, ἄντε νἄχαν μερό. Πάω νὰ τὸ ἀναμεταδώσω στὰ ἑλληναράδικα 🙂

  5. Andreas Tsapis said

    Είχα παρατηρήσει αυτή την αναντιστοιχία ανάμεσα στις ελληνικές εφημερίδες και τις γαλλικές αλλά το απέδιδα στη κακία των Ευρωπαίων απέναντί μας…Μου κάνει πάντως εντύπωση ότι κανείς (από όσο γνωρίζω) δεν μίλησε γι αυτό το γεγονός. Η αποτυχία των τραπεζών στο στρεσ τεστ εξηγεί και την ολιγοήμερη κατρακύλα του χρηματιστηρίου. Αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα.

  6. selitsanos said

    Μα και στα ελληνικά «κουρούπα» δε λέμε ενίοτε το κεφάλι;

  7. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1: Κάτι υπαινίσσεσαι εσύ! 🙂

    2: Καλά λες, πρέπει να το έχω ακούσει. Κριτήριο λένε και μερικά τουρνουά σε αθλήματα.

    6: Φαντάσου όμως η λέξη ‘κουρούπα’ να υποκαταστήσει και να εκτοπίσει τελικά το ‘κεφάλι’. Κάτι τέτοιο έγινε στην περίπτωση του tête.

  8. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρες !

    Σήμερα, όμως έγραψα και στο Μηνολόγιο, είναι η πρώτη επέτειος θανάτου του Γιάννη Καλαμίτση. Θα γράψω λοιπόν 5-6 λόγια -όχι εδώ,για να μην είναι εκτός θέματος- αλλά στο άρθρο του Μηνολογίου, και μετά θα επανέλθω.

  9. Γς said

    6, 7:

    Μήπως και το σλάβικο «γκλάβα» και η αλβανική «κόκκα» έχουν παρόμοια προέλευση;

  10. spiral architect said

    Καλημέρα και καλή βδομάδα. 🙂
    Stress tests λέγονται τα τεστ αντοχής στη στατική, εφελκυσμού, θλίψης, κάμψης και συστροφής ψαθυρών δοκιμίων (π.χ. τα «καρότα» μπετού) ή ελαστικών κατά Χουκ μεταλλικών δοκιμίων και γενικά τα στρες τεστ στη μηχανική είναι καταστροφικές δοκιμές..
    Βγάλτε τα συμπεράσματά σας. 😉

  11. Γς said

    10:
    >καταστροφικές δοκιμές

    και λίγο Κατάσροφι θίορι;

  12. Γς said

    κατάσΤροφι.
    Και είναι και ντεμοντέ πιά

  13. Γς said

    12:
    >ντεμοντέ

    Κι ήμουν στο μαγαζίενός φίλου μου στην Μητροπόλεως [πριν κάτι αιώνες] και χάζευα δυο γαλλίδες που δοκίμαζαν κάτι φορέματα και τα οποία τελικά αγοράσανε.
    -Γιατί ρε τους τα δίνεις τόσο φτηνά;
    -Είναι ντεμοντέ! Μου απαντάει στεντόρεια, στα Ελληνικά!

  14. Νέο Kid Στο Block said

    Σωστός ο καταστροφάλ Σπιράλ… 🙂
    Νομίζω, μιας και έπιασαν στα «Οικονομικά» την τεχνική ορολογία της αντοχής υλικών και της Μηχανικής…, πως στην περίπτωση της ελληνική οικονομίας ταιριάζει γάντι η «δοκιμή κόπωσης» και ερπυσμού (Fatigue/ Εrmüdung εις την γοτθικήν για την κόπωση, Creep/Kriechen για τον ερπυσμό).
    Ο Eρπυσμός έτσι λαϊκά και χοντρικά ,είναι το φαινόμενο που αν και έχει σταματήσει να ασκείται αυξανόμενο εντατικό φορτίο (η Tάση/ Stress δηλαδή είναι σταθερή) συνεχίζεται η παραμόρφωση καθότι το πειραματόπραμα έχει πάθει κολούμπρα και …διαρρέει χωρίς να έχει φτάσει θεωρητικά το όριο διαρροής. Eίναι αυτό που λένε στα οστρογοτθικά : Die Griechen kriechen…

  15. spiral architect said

    @14: Σωστή η προσθήκη σου περί ερπυσμού μπετατζή μου. 😉
    (ο ερπυσμός υπάρχει και στον ηλεκτρισμό σαν ιδιότητα των μονωτικών υλικών)

  16. 6,7, Πιτσιρικάδες, (δεκαετία ’50) μας κούρευαν με την ψιλη μηχανή, «κουρούπί» όπως το έλεγαν.
    Μήπως και το κεφάλι – καφάσι («Παναγιά μου ένα παιδί / θα μου φύγει το καφάσι» κατά το παλιό αρχοντορεμπέτικο) είναι σχετικό;

    «Δηλαδή, με τεστάρεις τώρα;» έλεγε παλαιότερη έκφραση, δηλαδή «μου κάνεις έλεγχο αν το ξέρω (ή αν λέω αλήθεια);

  17. Νέο Kid Στο Block said

    Για το Τεστ απορώ πραγματικά που δεν χρησιμοποιείται η απόδοση «Δοκιμασία». Θα κάλυπτε σχεδόν όλη την γκάμα χρήσεων. Από τα σχολικά διαγωνίσματα μέχρι τις διατμητικές τάσεις.

  18. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρες και πάλι !

    Ένα καλό από την «Athens Voice» : Τραπεζικό στρες-τεστ = Είναι οι ενδιάμεσες στιγμές μεταξύ της εισαγωγής της κάρτας σου στο ATM, και της διαπίστωσης ότι δε σου έχουν κατασχέσει τίποτα από το λογαριασμό σου…

    Τέστα : χρησιμοποιείται και για τον κουβά, στη Λακωνία. Προφανώς από το σχήμα του κεφαλιού.

    Stress analysis : Aνάλυση αντοχής εις την Πολιτικομηχανικήν, ακριβώς όπως το λέει ο Νοικοκύρης.

  19. Πάνος με πεζά said

    @ 14 : Μπακαλίστικα :
    Ερπυσμός = με την ίδια τάση, αύξηση της παραμόρφωσης (ράφι βιβλιοθήκης που κάνει κοιλιά με τα ίδια ακριβώς βιβλία συνεχώς επάνω)
    Χαλάρωση = με την ίδια παραμόρφωση, μείωση της τάσης (σκοινί στερεωμένο σε σταθερά σημεία, που σταδιακά κάνει κοιλιά λες και τα σημεία απομακρύνονται)
    Κόπωση = αυτό έχει να κάνει με επαναλαμβανόμενη διαδικασία, π.χ. αναδίπλωση λεπτής λαμαρίνας πολλές φορές μέχρι τελικά να κοπεί.

  20. Πάνος με πεζά said

    @ 19 : «λες και τα σημεία πλησιάζουν«, για όνομα !

  21. spiral architect said

  22. spiral architect said

    Σημειωτέον ότι, τα πρώτα στρες τεστ τα εφήρμοσε ο Προκρούστης, γνωστός τραπεζίτης της αρχαιότητας:

  23. Πάνος με πεζά said

    Και αντίστοιχα stress test εφάρμοσε και η Μαφία (?), με τη γνωστή θηλειά και το ξυλαράκι, για τη σταδιακή περίσφιγξη του κεφαλιού…
    Περίσφιγξη, μια ακόμα μαγική Πολιτικομηχανική λέξη…

  24. LandS said

    5 Το in.gr επικαλέστηκε το Reuters (sic) λέγοντας ότι «με επιτυχία πέρασαν τα stress tests οι Ελληνικές Τράπεζες». Εγώ που διαβάζω το Ρόιτερ στα αγγλικά, διάβασα το ανάποδο. Οπότε μάλλον η καλοσύνη απέναντί μας των ελληνικών ΜΜΕ φταίει και όχι η κακία των ξένων.

    Όσο για το αν επισημάνθηκε ή όχι η ανακολουθία, εδώ http://left.gr/news/ellinikes-trapezes-apetyhan-sto-stress-test-alla-kalyfthikan-ek-ton-ysteron έστω και ήπια προσεγγίζεται 🙂 η αλήθεια από το απόγευμα της Κυριακής 26/10. Χτες δημοσιεύτηκε και αυτό http://www.epohi.gr/portal/oikonomia/17983-synentefksi-me-ton-kathigiti-gianni-varoufaki-stresstests
    ήπιο και αυτό κατά τη γνώμη μου.

    Δυστυχώς, δεν μπορούσαν να ξεμπροστιαστούν τα επίσημα και ημιεπίσημα ΜΜΕ. Είναι και αυτά βλέπεις «συστημικά» όπως και οι τράπεζες που τα δανείζουν με δάνεια που σταθμίζονται ως υψηλού ρίσκου. Οποιαδήποτε κουβέντα για αποτυχία στα στρες τεστ θα παρουσιαζόταν ως υπονόμευση.

    Προχτές μιλούσαμε για το τι είναι «συστημική τράπεζα». Ισοδύναμο του «η Τράπεζα που αν χρεωκοπήσει θα παρασύρει ολόκληρο το σύστημα» είναι το «Too big to fail». E, όσα fail και να γράφονται για τις συγκεκριμμένες τρεις δεν θα τα άφηναν να ακουστούν.

    Το χειρότερο όλων είναι ότι τα στρες τεστ, αυτά καθ’εαυτά δεν δείχνουν τίποτα για το αν θα χρεοκοπήσει αύριο, μεθαύριο η ποτέ μια Τράπεζα. Δείχνουν αν η Τράπεζα ταιριάζει με κάποιες νόρμες που όχι μόνο περιέχουν μεγάλη δόση αυθαιρεσίας αλλά μπορούν να αλλάζουν κατά το δοκούν τη τελευταία στιγμή.

  25. spiral architect said

    @24: Και όποιος ισχυρίζεται ότι, τα σύγχρονα χρηματοοικονομικά είναι επιστήμη, υπόκειται σε στρες τεστ.
    (ελεύθερος να διαλέξει κατά βούλησιν, από τις δοκιμές του #10)

  26. RaspK said

    Άσχετο, στους ελασματουργούς της Ολυμπιακής και σε άλλους παρόμοιους κλάδους ο όρος στρες χρησιμοποιείται με την έννοια της καταπόνησης της επιστήμης υλικών.

  27. Voulagx said

    #14: Κι αυτό «το πειραματόπραμα έχει πάθει κολούμπρα και …διαρρέει χωρίς να έχει φτάσει θεωρητικά το όριο διαρροής» καλείται «ερπύστρια»;

  28. spiral architect said

    … suckers! 👿

  29. LandS said

    Να και η γνώμη ενός πρώην συμβούλου στη Κομισιόν για τα τελευταία στρες τεστ

    http://www.capx.co/yet-another-eurozone-bank-whitewash/

  30. spiral architect said

    @29: Όταν είναι μέσα στο χορό λέγονται σύμβουλοι. Όταν βγαίνουν απ’ έξω αποκαλούνται οικονομικοί δολοφόνοι. 😛
    Let’s Make Money 😉

  31. Σωτήρς said

    16: Εμένα μου λέγανε πως κουρεύτηκες έτσι παιδί μου; Καγιάρα τα πήρες.

    Stress = Τάση, για εμάς των υλικών. Εάν και θα ήταν καλύτερο στα πρώτα έτη στα πολυτεχνεία να την λένε πίεση. Νομίζω είναι πιο ευκολονόητη. Όταν με είχε ρωτήσει η κοπέλα τι κάνεις για την διπλωματική στο εργαστήριο, δεν χρειάζεται να πω τι αστειάκια ξεκίνησαν όταν είπα δοκιμές θλίψης σε βράχο.

  32. Παναγιώτης Κ. said

    @1.Γς αυτό είναι χταπόδι; εγώ μέτρησα εννιά πλοκάμια!

    Ματαίως αναζητώ σχόλιο σου για την φωτογραφία του Νικοκύρη.( Αφήνω ασχολίαστη την φωτό με Λόρεν και Μάνσφιλντ.Και τι να πεις;Δεν λένε, μια φωτογραφία χίλιες λέξεις;)

  33. Νέο Kid Στο Block said

    Και να πούμε βέβαια πως τo Stress συμβολίζεται διεθνώς με το ελληνικό γράμμα σ.
    Τυχαίο;…δεν νομίζω!

  34. Νέο Kid Στο Block said

    Και η παραμόρφωση (Strain) επίσης με το ελληνικό γράμμα ε. Τυχαίο δις; δεν ξανανομίζω!

  35. Πάνος με πεζά said

    @ 33 : «σ» μόνο για την ορθή τάση. Η διατμητική με «τ». Όχι;

  36. spiral architect said

    @33, 34: … πες μας και κάτι για τη μαθηματικότητα, ν’ αρχίσουμε νέο γύρο! 😀

  37. LandS said

    Βρε δε με παρατάτε με τα μηχανικά σας. Τι σχέση έχουν, εκτός από το όνομα, με τα τεστ των τραπεζών;

    Άσε που περισότερη σχέση με επιστήμη είχαν οι δυο πρώτες Οικουμενικές Σύνοδοι από τις Συμβάσεις Ι,ΙΙ & ΙΙΙ της Βασιλείας.

  38. Παναγιώτης Κ. said

    @12.Γς.Πράγματι.Ο Ρενέ Τομ τι έγινε;

  39. Πάνος με πεζά said

    @ 36 : Α propos,άρχισε να ακούγεται από (όλα τα) κυβερνητικά χείλη, η έκφραση «επιστροφή στην κανονικότητα στη χώρα»…Eπειδή τον όρο τον ξέρω μόνο από κάποιο χρονοντούλαπο της Χημείας , ως όρο των διαλυμάτων, ερωτώ αν υπάρχει ως λέξη, και στην καθομιλούμενη…

  40. # 1

    (καθυστερημένη) καλημέρα

    Στη φωτό έχει εννιά, στο τραπέζι θα έχει επτάμιση…

  41. atheofobos said

    Στην ιατρική πάντως το τέστ μεταφράζεται είτε ως δοκιμασία, όπως το
    stress test (Δοκιμασία Κοπώσεως), Tilt table test (Δοκιμασία ανάκλισης) κτλ, ή είτε ως εξέταση, Pap test (εξέταση Παπανικολάου), Alpha-fetoprotein Blood Test (εξέταση άλφα-φετοπρωτεΐνης) κτλ

  42. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Φαίνεται πως δεν υπάρχει άλλος καρδιολόγος στην συντροφιά και υποχρεούμαι, Νίκο, να σε πληροφορήσω ότι «Stress test» στην Ιατρική/Καρδιολογία από μακρού σημαίνει Δοκιμασία (τεστ) κοπώσεως. (Και, βέβαια, είναι σχεδόν απίθανο για όλους τους άνω των 40 -45 να μην το γνωρίζουν η/και να μην το έχουν υποστεί, κατά σύσταση κάποιου καρδιολόγου..)

  43. Νέο Kid Στο Block said

    35. Ναι βέβαια. Με \tau o διεθνής συμβολισμός της διατμητικής τάσης. (αλίμονο αν στο «σκίσιμο» (διάτμηση) δεν είχαμε κι εκεί ελληνικό γράμμα. 🙂 )

  44. Νέο Kid Στο Block said

    37. 😆 😉

  45. LandS said

    39. Πως και δεν το έχεις ξανακούσει στη καθομιλουμένη;
    Βγαίνει από την έκφραση «μας γ… κανονικά». 😦

  46. Παναγιώτης Κ. said

    @37.Lands, εύστοχο αυτό που έγραψες για τις δύο πρώτες Οικουμενικές Συνόδους οι οποίες έχουν περισσότερη επιστήμη από… Βασιλεία Ι,ΙΙ,ΙΙΙ (κυριολεκτικώς μας έχουν αλαλιάσει)

  47. spiral architect said

    @42: Οικονομολόγους (νομίζω ότι) δεν έχουμε γιατρέ μ’ και ανησυχώ … 😛

  48. LandS said

    47 Και νάχαμε τι θα τους κάναμε 😉

  49. Πάνος με πεζά said

    @ 45: Ναι, αλλά «μας γ@#$ει με κανονικότητα; Κάθε τέλος του μήνα, π.χ.;»

  50. LandS said

    Για να σας δώσω να καταλάβετε έχουμε το ΙΟΒΕ σήμερα (το θινκ τανκ των βιομηχάνων) να λέει ότι παρουσίασε βελτίωση το επιχειρηματικό κλίμα τον Οκτώβριο. http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=454975 από τις 93,3 στις 102,2 μονάδες.
    Από την άλλη ο δείκτης PMI παρουσίασε μεν βελτίωση από 48,4 τον Σεπτέμβρη, που ήταν ο χαμηλότερος του 11μήνου, στο 48,8 που είναι κάτω από τον μ.ο. του τριμήνου (49,1) . http://www.kathimerini.gr/790485/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/metapoihsh-synexisthke-kai-ton-oktwvrio-h-syrriknwsh
    Βέβαια η βάση είναι το 50. Ότι είναι κάτω από 50 είναι κακό, ότι είναι πάνω καλό.
    Α, ο δείκτης PMI μετράει το επιχειρηματικό κλίμα στην Μεταποίηση, δηλαδή, εν πολλοίς, στην Βιομηχανία, και βασίζεται στις παραγγελίες αγοράς. Δηλαδή οι βιομήχανοι, άλλες παραγγελίες βάζουν και άλλα απαντούν σε δημοσκοπικού τύπου ερωτήσεις.

  51. LandS said

    49 Καθημερινώς, πριν το γεύμα.

  52. Πάνος με πεζά said

    Βιομήχανοι…
    Ο πρώην πρόεδρος Δασκαλόπουλος, βιομήχανος χωρίς βιομηχανία, και πρώην γνωστός γαλατάϊς, ετοιμάζεται να καβατζώσει, λέει, κομμάτι από τον Εθνικό Κήπο, για να κάνει γκαλερί να εκθέσει τα έργα της συλλογής του ! Το ακούσαμε κι αυτό !
    Ο δε ΣΕΒ, από «Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών», έγινε -όχι τώρα, δεκαετίες πριν- «Σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων»…Από την εποχή που η αποβιομηχάνιση ξεκινούσε…

  53. spiral architect said

    @52: Ναι μωρέ δίκιο έχουν:

  54. LandS said

    52 ο ΣΕΒ ανάποδα. Ελλήνων Βιομηχάνων -> Ελληνικών Βιομηχανιών.-> Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών. Γιατί, όπως λές, αποβιομηχανοποιηθήκαμε πλήρως.

  55. Πάνος με πεζά said

    @ 54 : Α έτσι; Θυμάμαι ένα σχόλιο του Σοφιανόπουλου (μεγάλη ιστορία αυτός…) για την αλλαγή του ονόματος, αλλά το θυυμόμουν λάθος…Το νόημα πάντως, που λέμε, δεν αλλάζει…

  56. Γς said

    21:

    Γιώργος Οικονομίδης στον ένα και μοναδικό σταθμό ραδιοφώνου της Αθήνας, σε κάποια εκπομπή που είχε:

    Κι ήταν λέει στο γήπεδο (;} που κάνανε διαγωνισμό λέει ποιος θα στύψει περισσότερο μια πετσέτα του αγώνα. [λέει].

    Στύβει ο πρώτος: Ενα ποτήρι ιδρώτας.
    Συνεχίζει ένας άλλος: Ακόμη ένα φλιτζανάκι.
    Κι έρχεται κι ένας τρίτος: Έναν ολόκληρο κουβά.

    -Ένσταση! Δεν πιάνεται. Είναι εφοριακός!

    1951, 52;

  57. Γς said

    45, 49, 51:

    -Και τι τους λέμε; Λίγο σάλιο ρε παιδιά. Βάλτε λίγο σάλιο!

  58. Θρασύμαχος said

  59. Παναγιώτης Κ. said

    Είμαστε λοιπόν στο χώρο των τεστ(ς).

    Οι σχετικώς νεότεροι ας διαβάσουν τα εξής που μπορεί να τους φανούν χρήσιμα.
    Ο καρδιολόγος λοιπόν με παραπέμπει για τεστ κοπώσεως σε ένα από αυτά τα ιατρικά κέντρα που έχουν φυτρώσει σαν μανιτάρια και στελεχώνονται συνήθως από γιατρούς ποικίλης προέλευσης…
    Ο (αλλοδαπός) γιατρός , αντί να με καθοδηγήσει κατάλληλα με βάζει στον διάδρομο και εγώ περίπου αρχίζω να τρέχω στο διάδρομο που είναι λάθος αν κρίνω με βάση την εμπειρία του δεύτερου τεστ. Σταματώ χωρίς να έχω πιάσει το… σκορ ( η έκφραση που χρησιμοποιούμε είναι: «το έβγαλα -ή δεν το έβγαλα- το τεστ» και εγώ δεν το έβγαλα). Πάει να μου βγει η ψυχή συν την ανησυχία ότι μπαίνω σε μπελάδες για την υποτιθέμενη κακή λειτουργία του…καρμπυρατέρ ( δηλαδή το injection με την καινούργια τεχνολογία).

    Όταν όμως οι αποφάσεις είναι κρίσιμες δεν αρκείσαι σε μία μόνο εξέταση.Μετά από λίγους μήνες ξανακάνω το τεστ σε συμπατριώτισσά μας γιατρό, απο ελληνικό πανεπιστήμιο. Οδηγίες πλήρεις ,όχι τροχάδην στο διάδρομο και, όλα εξελίχθηκαν ομαλά οπότε ανακτήθηκε το χαμένο μου κουράγιο.

  60. sarant said

    Ευχαριστω πολύ για τα νεότερα σχόλια και ιδίως για τις επεξηγήσεις της τεχνικής ορολογίας!

    28: Καταπληκτική γελοιογραφία!

    31: Σκέτη θλίψη 🙂
    Η καγιάρα τι άλλο σημαίνει;

    32: Ποιια φωτογραφία;

    33-34: Καθόλου τυχαίο!

    37: Πολύ καλό!

    39: Ε, ακούγεται και η κανονικότητα, π.χ. το Ελεγκτικό Συνέδριο ελέγχει τη «νομιμότητα και κανονικότητα» των δαπανών.

  61. BLOG_OTI_NANAI said

    Την «κανονικότητα» την έχω δει επίσης να χρησιμοποιείται στις κοινωνικές επιστήμες και στην φιλοσοφία της ιστορίας.

    Ο όρος «κανονικότητα» υπάρχει και στην εκκλησιαστική γλώσσα, και αναφέρεται στο αν μια εντολή, μια γνώμη, μια πράξη κ.λπ. είναι σύμφωνη με τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας και με το Εκκλησιαστικό Δίκαιο γενικότερα.

  62. Νικοκύρη (στο 60)

    αυτή τη φωτογραφία

    Από εδώ http://www.lifo.gr/guests/lol/52663

    και να πεις πως η Σοφία Λόρεν ήταν καμιά σανίδα· άρτια εξοπλισμένη πρύμα-πλώρα….

  63. Μαρία said

    2, 17
    Σε όλα τα σχετικά προεδρικά διατάγματα το τεστ ονομάζεται ολιγόλεπτη γραπτή δοκιμασία και ωριαία το διαγώνισμα.
    Το Π.Ι. χρησιμοποιούσε τον όρο κριτήριο για το περιεχόμενο του τεστ, π.χ. κριτήριο για ολιγ. γραπτή δοκιμ.
    Ή Π.Δ. 409/1994
    Παρ. 6. Κατά ορισμένα χρονικά διαστήματα, για ερευνητικούς λόγους ή για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του σχολικού έργου σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο ή για άλλους παιδαγωγικούς λόγους, είναι δυνατό να πραγματοποιούνται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και άλλα επιστημονικά όργανα του ΥΠΕΠΘ εξεταστικές δοκιμασίες με βάση ειδικά μελετημένα κριτήρια. Τα τελικά αποτελέσματα των κριτηρίων αυτών σε εθνικό, τοπικό ή και σχολικό επίπεδο, ανάλογα με το ενδιαφέρον που παρουσιάζουν, γνωστοποιούνται στην αρμόδια Διεύθυνση του ΥΠΕΠΘ, στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, στους Σχολικούς Συμβούλους, στις Διευθύνσεις και στα Γραφεία Εκπ/σης καθώς και στα σχολεία των περιφερειών στις οποίες έγιναν οι δοκιμασίες, χωρίς ν` αναφέρονται σ` αυτά οι ατομικές επιδόσεις των μαθητών κάθε σχολείου.

  64. Spiridione said

    Η τέστα (ή τεστί ή τεστούλι)
    http://books.google.gr/books?id=lioTAAAAYAAJ&pg=PA82&dq=%22%CF%84%CE%AD%CF%83%CF%84%CE%B1%22&hl=el&sa=X&ei=hWRXVPy8FoLOPYiUgcAD&ved=0CFMQ6AEwCTgU#v=onepage&q=%22%CF%84%CE%AD%CF%83%CF%84%CE%B1%22&f=false

    http://books.google.gr/books?id=rsXYAAAAMAAJ&q=%22%CF%84%CE%AD%CF%83%CF%84%CE%B1%22&dq=%22%CF%84%CE%AD%CF%83%CF%84%CE%B1%22&hl=el&sa=X&ei=o2VXVN3RFoLhONi-gfgD&ved=0CCUQ6AEwAjh4

    Σε παλιά επτανησιακά κείμενα ιν τέστα είναι ο επικεφαλής.

    Να μην μπερδέψουμε το τεστ με το τεσταμέντο, testament, testify κλπ. Είναι απ’ το λατ. testis μάρτυρας, δηλαδή το τρίτο πρόσωπο (-tris).
    Και απ’ την ίδια ρίζα, μάλλον, το testis, testicle, τεστοστερόνη κλπ. Για τη λέξη αυτή υπάρχουν ωραίες ετυμολογικές απόψεις.
    http://www.etymonline.com/index.php?term=testis&allowed_in_frame=0
    Τεστο η τεστοστερόνη για τους μπίλντερς.
    http://www.slang.gr/lemma/show/testo_10914

  65. Νέο Kid Στο Block said

    «Και απ’ την ίδια ρίζα, μάλλον, το testis, testicle, τεστοστερόνη κλπ. Για τη λέξη αυτή υπάρχουν ωραίες ετυμολογικές απόψεις.»
    Οι δύο ετυμολογικοί κόσμοι συγκλίνουν όμορφα στον Ιταλό ερευνητή Φυσικής: «Tέστα Nτι Kάτσο»
    (Τ. Di Cazzo, Ph.D) 🙂

  66. Πάνος με πεζά said

    @62 : «…και να πεις πως η Σοφία Λόρεν ήταν καμιά σανίδα· άρτια εξοπλισμένη πρύμα-πλώρα….»

    Αλλά σαν τις αγελάδες της Πενσυλβάνια, δεν έχει…

  67. Γς said

    62 @ Σκυλος Της Βαλια Κάλντα

    Ο Νικοκύρης στο Σχ. 60 ρωτούσε τον Παναγιώτη Κ. (Σχ 32) σε ποια φωτογραφία του Νικοκύρη αναφερόταν.
    Προφανώς ο Παναγιώτης Κ. αναφερόταν στις Δαναΐδες του Τζον Ουίλιαμ Γουότερχάουζ. του σημερινού άρθρου.

    Δεν εννοούσε αυτήν την φωτογραφία [που λες χωρίς να με αναφέρεις] και που ανάρτησα σήμερα το πρωί [και είδε ασφαλώς ο Νικοκύρης] εδώ στο προηγούμενο άρθρο.

    Και εδώ:
    http://caktos.blogspot.gr/2014/11/blog-post.html

  68. Καλά, ένα λάθος κάμαμε… αλλά δεν πειράζει because boobs που λένε και οι συνομήλικοί μας 12χρονοι στο ιντερνετοχώρι.

  69. Γς said

    66:
    Και από την μία που ήξερε τυφλό σύστημα και την άλλη που ήξερε στενογραφία ποια προσέλαβε;
    -Εκείνη με τα μεγάλα βυζιά!

  70. Γς said

    68:
    😉

  71. Νέο Kid Στο Block said

    Ψέματα λέει ο Γουσού! Θκιάμ ήταν η φωτογραφία και ΕΓΩ την πρωτοέκανα communicate στο Νικοκύρη! Σκύλε ,μπορείς να αναφέρεσαι ελεύθερα σ’αυτή! Σού δίνω άδεια χρήσης διαρκείας…

  72. Ηλεφούφουτος said

    Και αυτό που λέγαμε στα δικά μου σχολικά χρόνια «τεστ», σε αντιδιαστολή προς το «πρόχειρο διαγώνισμα», πώς λέγεται τώρα; Ή καταργήθηκε τελέιως;

  73. Γς said

    68:

  74. Πάνος με πεζά said

    @ 72 : Στο ΑΕΙ, το «τεστ» πάντως λέγεται (ακόμα;) «πρόοδος».. Oι εξετάσεις του εξαμήνου «τελικές», και του Σεπτέμβρη «επαναληπτικές». Tέλος, η εργασία,στο ΕΜΠ λεγόταν «Θέμα».
    Στο Γυμνάσιο-Λύκειο, πράγματι η ολιγόλεπτη γραπτή εξέταση -που δεν «έτρωγε» όλη την ώρα- λεγόταν «τεστ», αλλά δεν ήταν δα και τόσο συχνή. Ήταν μάλλον μια ακόμα ΠΑΣΟΚική καινοτομία, που δεν περπάτησε…

  75. Γς said

    71:

    Ψέματα λέει αυτός!

    Ρωτήστε και τον Αθεόφοβο, που σχολίασε ότι ήμασταν και οι δύο στο .Στάδιο [για τα βυζιά της Μανσφληντ] πριν 55 χρόνια:

    >Και εγώ ήμουνα εκεί! Φορώντας το χάρτινο καπέλο που μας είχαν δώσει για το γύρισμα της ταινίας Συνέβη στην Αθηνα.

    http://caktos.blogspot.gr/2014/06/blog-post_7858.html

  76. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    1-40 – Δηλαδή ή εννιαπόδι ή εφταπόδι θα φάμε, δε μου λέγατε να πάω να βγάλω κανα ΟΧΤΑΠΟΔΙ, τώρα που είναι κι ο καιρός τους;

  77. Μαρία said

    >Κι έτσι στα γαλλικά και στα ιταλικά η λαϊκή λατινική λέξη testa εκτόπισε την κλασική caput και τις παράγωγές της

    Για τα παράγωγα δεν θα το έλεγα. Όταν διαπράττεις θανάσιμα αμαρτήματα, απ’ αυτά που σου έπαιρναν το κεφάλι, τα capitale/capital ζουν και βασιλεύουν. Βλ. και τα δικά μας καπιταλάκια.

  78. Γς said

    76:
    Λάμπρο μην ξεχάσεις το κρασί που λέγαμε!
    Αύριο στις 9:00 μμ στο τσιπουράδικο που λέγαμε. Στον Αγιο Δημητρίο της Πανόρμου

    http://www.instantstreetview.com/2fa642z3urdo2z5mazr8zy

    Ολοι κι όλες καλεσμένοι.

  79. Πάνος με πεζά said

    @ 78 : Γς, πώς παίρνεις ULR από το street view ? Εγώ μέχρι την «πινέζα», με τα *.kmz είχα δώσει…

  80. Πάνος με πεζά said

    Α, ευκολο είναι. Αλλά εγώ νόμιζα ότι μπορούσες και μέσα από το Google Earth, με το ανθρωπάκι. Δεν ήξερα το «instantstreetview».

  81. Γς said

    79:
    >πώς παίρνεις ULR από το street view

    URL
    Η διεύθυνση της σελίδας

  82. Νέο Κid said

    Ρε χουβαρνταλίκια ο γούτσουγούτσου με ξένα χταπόδια!… Αλλά έτσι είναι αυτοί οι γάβροι. Τούς χαρίζει χρέη, τράπεζες, εργολαβίες και γήπεδα το «κράτος» και έχουν χάσει την αίσθηση του κόστους…

  83. Γς said

    82:
    >με ξένα χταπόδια!

    Το πσάρπσε ο μΠαοκτζής πσαράς Τζι

  84. Γειά σου Γς. Μόλις σε είδα! Έτρεχα πάλι σήμερα, όπωςθα τρέχωκαι αύριο

  85. Γς said

    84:
    Και την Κυριακή.
    Εχουμε Μαραθώνιο

  86. Σωτήρς said

    60: Δεν έχω ιδέα τι άλλο σημαίνει καγιάρα. Η μόνη φορά που το λέμε είναι όταν το κούρεμα είναι μπόμπα, χειρομπομπίδα, με την ψιλή. Νόμιζα ότι θα υπήρχε μια αναλογία με την κουρά των προβάτων αλλά αυτός εδώ από την Ανεμώτια της Λέσβου γράφει καγιάρα = στραβωμάρα.

  87. Pedis said

    Στρεςς? Κατάθλιψη? Κάνε το καπ-τεστ!

  88. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    62: Αυτή τη φωτογραφία την ξέρω αλλά ο Παναγιώτης έλεγε και για μια άλλη φωτό. στο σχ. 32 – 67: Οκ, συνεννοηθήκαμε, μερσί!

    64: Δεν το ανέφερα επειδή μάλλον δεν υπάρχει ετυμολογική συνάφεια ανάμεσα σε testa και testis -και για να εξοικονομήσω υλικό για άλλο άρθρο 🙂

    65: Προϊστάμενος του Στρόντζο Μπεστιάλε, ε;

    77: Εννοούσα τις παράγωγες της caput στις γλώσσες θυγατέρες, εν προκειμένω στα γαλλικά, δηλ. την chef, και στα ιταλικά. Αλλά το «παράγωγες» σε κάνει να σκεφτείς αυτό που σωστά σκέφτηκες, άρα έπρεπε να βάλω κάτι άλλο.

  89. Spiridione said

    Νικοκύρη, πότε θα μας ενημερώσεις γι’ αυτό;
    http://www.academyofathens.gr/ecportal.asp?id=3350&nt=105&lang=1

  90. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Είδες λοιπόν τι παθαίνει κανείς όταν σε διαβάζει σε ώρες εφημερίας (άρα γρήγορα); Δεν πρόσεξα την αναφορά σου (προς το τέλος) στο καρδιολογικό stress test και κάθησα και -τάχα μου-σε διαφώτισα.. Ζητώ συγγνώμη!

  91. 38,
    Ο Ρενέ Τομ μας άφησε χρόνους.
    Ήταν πάρα πολύ ωραία αυτά που έφτιαξε, αλλά δυστυχώς τα ΜΜΕ προσπάθησαν να τα πλασάρουν σαν κάτι που δεν ήταν, με αποτέλεσμα να δημιουργήσουν εσφαλμένες εντυπώσεις και ανυπόστατες προσδοκίες για το τι μπορεί να προβλέψει η περίφημη catastrophe theory. Η τελευταία απλά παρέχει μια πολύ καλή ποιοτική προσέγγιση της συμπεριφοράς μη γραμμικών δυναμικών συστημάτων (ευστάθεια, αστάθεια, εξού και καταστροφή) όταν η γραμμική προσέγγιση αδυνατεί να αναλύσει ένα σχετικά αξιόπιστο μαθηματικό μοντέλο. Μια καλή παρουσίαση υπάρχει στα βιβλία του John Casti, νομίζω το Nonlinear System Theory.

  92. cronopiusa said

    Πέθανε ο ΔΗΜΟΣ ΤΣΑΚΝΙΑΣ
    1949-2014
    http://www.alfavita.gr/arthron/%CF%80%CE%AD%CE%B8%CE%B1%CE%BD%CE%B5-%CE%BF-%CE%B4%CE%AE%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CF%84%CF%83%CE%B1%CE%BA%CE%BD%CE%B9%CE%AC%CF%82-%CE%AE%CF%84%CE%B1%CE%BD-%CF%83%CF%8D%CE%B6%CF%85%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BD%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%B1%CF%82-%CE%B2%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%B2%CE%AC%CE%BD%CE%B7
    Η πολιτική του κηδεία θα γίνει στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών την Τετάρτη, 5 Νοεμβρίου στις 11.30 πμ.

  93. gryphon said

    Eιδα κι εγω σε πολλα μπλογκ σκρινσοτ απο διαφορα ξενα ειδησεογραφικα σαιτ που εγραφαν ξεκαθαρα failed για τις τρεις ελληνικες τραπεζες τουλαχιστον με βαση καποια σεναρια.Το οτι τα καθεστωτικα σε απολυτη συμπαιγνια μπορεσαν να αντιστρεψουν την πραγματικοτητα και να πεισουν ενα μεγαλο κομματιτης κοινγς γνωμης οτι ολα ειναι ωραια και καλα ειναι πολυ ανησυχητικο..
    Τα ιδια αυτα καθεστωτικα μμε ηταν που το καλοκαιρι μετεδιδαν ολα την «ειδηση» (που μαλλον ειχε κατασκευασθει αποτην CIA οτι ο Κιμ ιλ Γιονκ ειχε βαλει την κρατικη τηλεοραση να μεταδιδει οτι η Β.Κορεα ειχε παει στο Μουντιαλ και εδινε αγωνες και κερδιζε.
    Τουλαχιστον εκει και αληθεια να ηταν θα δικαιολογειτο να το πιστευαν οι ανθρωποι γιατι δεν εχουν τροπο να το εξακριβωσουν.
    Αλλα εδω τι γελανε οι μαλακες με τους κορεατες οταν εχει αποδειχθει κατ’επαναληψη οτι 5-6 καθαρματα που ελεγχουν την ενημερωση μπορουν να κανουν το ασπρο μαυρο και να τους πεισουν για οτιδηποτε .

    55
    Το θυμοσουν λαθος αλλα δεν εχεις δικιο οτι το νοημα δεν αλλαζει Αλλαζει εντελως.Ο Σοφιανοπουλος αλλα και οποιοσδηποτε αλλος (εγω π.χ)
    που δεν ειναι αριστερος που πιστευει στην ιδιωτικη πρωτοβουλια και στην ατομικη ικανοτητα ελεγε οτι οι βιομηχανιες δεν ειναι τα ντουβαρια και τα κτιρια και τα μηχανηματα αλλα ο βιομηχανος δημιουργος τους.Και οτι η ονομασια αλλαξε γιατι απλουστατα δεν υπαρχουν πια ελληνες βιομηχανοι η υπαρχουν ελαχιστοι.Και χωρις ελληνες βιομηχανους δεν μπορει να υπαρξει ελληνικη βιομηχανια.
    Στην εξαφανιση τους συντελεσαν εκτος απο το ελληνικο κρατος και τις τραπεςζες και η ακροαριστερη τρομοκρατια και εν γενει η δαιμονοποιηση τους απο την κυριαρχες αριστερες και σοσιαλιστικες ιδεοληψιες των προηγουμενων δεκαετιων.
    Οχι οτι θα συμφωνησει κανεις εδω με αυτες τις αποψεις αλλα αυτα ελεγε.
    Βιομηχανοι δεν ειναι βεβαια ατομα σαν τον Βγενοπουλο η τα κρατικοδιαιτα παρασιτα που πουλαγανε ξυστο παλαιοτερα σκρατς τωρα και οι λαθρεμποροι πετρελαιου και ναρκωτικων που εγιναν μεγαλοι και τρανοι την τελευταια τριακονταετια .

    Ενα τεστ για γρηγορα αντανακλαστικα που βρηκα προχθες τυχαια απο ενα λινκ.

    http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/sleep/sheep/reaction_version5.swf

  94. Μαρία said

    88
    Oκ. Επιβίωσε μόνο στο couvre-chef.

  95. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    69 – Τα ιδιαίτερα προσόντα παίζουν βέβαια κάποιο ρόλο, αλλα άμα είσαι καλός και ειλικρινής με τον διευθυντή, η πρόσληψη είναι σίγουρη.

    http://www.videoman.gr/17437

  96. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    78 – Πάς καλά ρε Γς, θα πάμε με δικό μας χταπόδι, θα πάμε και με δικά μας ποτά; μήπως να τους ζητήσουμε και την είσπραξη;
    Να πηγαίνεις σε τσιπουράδικο με δικό σου ποτό (κρασί σε τσιπουράδικο;) είναι σαν να πηγαίνεις στο Άργος με δικό σου πεπόνι που είχε πεί κάποτε ο Καφετζόπουλος στο και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή.
    Το κρασάκι που λέγαμε θα το κανονίσουμε αύριο πότε θα το πιούμε.

  97. Πάνος με πεζά said

    @ 93 : Ναι, ακριβώς όπως τα λες για το Σοφιανόπουλο. (Εγώ, για κάποιο λόγο,τον θαύμαζα πάντως…Μέχρι και τα μουρόφυλλα που μαζεύουν από τα μεζοδρόμια, έλεγε ότι κάτι πρέπει να τα κάνουμε,αντί να τα πετάμε). Πάντως, το παραμύθι «ο συνδικαλισμός έκλεισε τις βιομηχανίες», ή με άλλη μορφή κατά Χρήστο Κώνστα, το αμίμητο «Λιάνα, εσύ έδιωξες την Pirelli», ευτυχώς έχει αρχίσει ν’ ατονεί… Και το πρώτο (που κάποτε ήταν τελευταίο, βεβαίως) που κλείνει σήμερα (και) τις (τελευταίες) βιομηχανίες, είναι το θέμα «ενέργεια», που κάποτε ήταν λυμένο a priori…

    Ωραίο και το παιχνιδάκι!

  98. cronopiusa said

  99. cronopiusa said

    THE SUN OF GREECE – O ΛΗΣΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΦΟΝΙΑΣ (the robber and the killer)

    Ένας ευαίσθητος ληστής.
    Στίχοι: Νίκος Γκάτσος Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις Γιώργος Ρωμανός

  100. Γς said

    96:
    Δίκιο έχεις.
    Τσιπούρες όμως; Σε τσιπουράδικο;

  101. 1. Η γιαγιά μου έλεγε: Κατέβασε το τέστο από τη φωτιά (= το κατσαρόλι). Δεν ήξερα πως είναι λατινικό 🙂
    2. Σύμφωνα με το ΠΔ 60/2006 για την αξιολόγηση στο Λύκειο, η επίσημη σχολική ορολογία είναι «γραπτές δοκιμασίες» τόσο για τα διαγωνίσματα (ωριαίες γ.δ.) όσο και για τα τεστ (ολιγόλεπτες γ.δ.).

  102. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    93 – α΄- Δεν υπάρχουν ανεξάρτητα ΜΜΕ, αυτό είναι άλλη μία ψευδαίσθηση που έχει περάσει στους αναπτυγμένους λαούς η οικονομική ελίτ.
    Τα έγκυρα ευρωπαϊκά ΜΜΕ, ανέφεραν μήπως κάτι μεμπτό για το μεγαλύτερο τραπεζικό ζόμπι του πλανήτη, την Ντόϋτσε μπάνκ; ή μήπως είπαν κάτι για τις Γαλλικές τις Ιταλικές τις Ολλανδικές ή τις Αυστριακές τράπεζες;(για να κερδίσουν χρόνο αυτές έσφαξαν εμάς σαν αρνιά). Το παγκόσμιο τραπεζικό σύστημα έχει χρεοκοπήσει λόγο της απληστίας των μεγαλομετόχων του, αυτό πληρώνουμε τώρα όλοι οι αδύναμοι, όμως χωρίς γ΄π.π δεν πρόκειται να ορθοποδήσει. Πότε θα γίνει (γιατι θα γίνει) δεν μπορούμε να γνωρίζουμε εμείς το πόπολο, γιατι δουλειά μας είναι να πολεμάμε όχι να γνωρίζουμε το γιατί. Ας ελπίσουμε οσο πιο σύντομα γίνεται.

    β΄ Τί σου είναι κι αυτοί οι ακροαριστεροί τρομοκράτες όμως, με τις αγριοφωνάρες τους και τα αγριοκοιτάγματά τους, την εξαφάνισαν την ελληνική βιομηχανία.
    Ειλικρινά τώρα, όσο δεξιός κι αν είσαι, ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟ;

  103. spiral architect said

    @78: Ρε αθεόφοβε ΓουΣού είδες τι έχει στον πρώτο όροφο; 😯 😯

  104. sarant said

    89: Ασφαλώς θα ενημερώσω, Σπύρο, αλλά το να γράψω κείμενο δεν γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη.

    97: Ναι, η ενέργεια, όπως τα λες.

    101: Το τέστο -στη Λέσβο, ε;

  105. Νέο Kid Στο Block said

    Aπό το λινκ του Σπύρου στο 89. για το λεξικό της Ακάντεμυ:
    «Αναλύονται εκατοντάδες αθησαύριστοι ως τώρα επιστημονικοί κλάδοι, όπως γεωπληροφορική, ιχυθυοπαθολογία, μουσειογραφία, ψυχοφαρμακολογία.»
    Εξαιρετικό που θα θησαυριστει η ιχθυοπαθολογία (υποθέτω πως αυτό είναι η «ιχυθοπαθολογία» ,όχι ότι ξέρω τι είναι δηλαδή…) αλλά μήπως να θησαύριζαν πρώτα κάτι πιο.. all around όπως ας πούμε τα Μαθηματικά ή η Μηχανική όπου η πενία των λεξικών σπάζει κόκκαλα;…λέω τώρα γώ…

  106. Spiridione said

    104. Ναι Νικοκύρη, έχεις δίκιο, φάνηκα λίγο ανυπόμονος. Και θα θέλει αρκετή μελέτη το λεξικό φαντάζομαι, έστω για να μας δώσεις μια γενική ιδέα.

  107. # 82

    Ούτε να το συζητάς Κιντ, του έχω αναθέσει εν λευκώ την οργάνωση μια που είμαι λίγες (και συχνά ακατάλληλες) ώρες στο πισί

    # 76

    Λάμπρο όταν καμακώνεις μέσα στο θαλάμι το χταπόδι συχνά κόβεται μισό ή και ολόκληρο πόδι που δεν μπορείς να το κτυπήσεις-γουλιάσεις οπότε πάει για δόλωμα, εξ ου και το εφτάμιση

    Στην φωτογραφία στο # 1 δεν υπάρχει ένατο πόδι, είναι διπλωμένο ένα μεγάλο πλοκάμι

  108. Spiridione said

    105. Άκου ιχθυοπαθολογία 🙂
    «Καθιέρωση διπλής ορθογράφησης για ορισμένες λέξεις: αβγό-αυγό, κτίριο-κτήριο, ορθοπαιδικός-ορθοπεδικός». Περιμένουμε αντιδράσεις …

  109. sarant said

    108 και πριν: Πάντως έχει και όρους της καθομιλουμένης ή της πιάτσας π.χ. τη λέξη «λεντάκι».
    Και έχει και τα γενόσημα, ενώ ο Μπαμπι. δεν.

  110. Νέο Kid Στο Block said

    108. 😆

  111. Παναγιώτης Κ. said

    @97, 102.Συμπληρωματικά προσθέτω και τα παρακάτω.

    Ο πόνος-αν μπορώ να το πω έτσι- του κάθε αριστερού,δηλαδή το μεγάλο του πρόβλημα είναι πως θα ξεφύγει από τη Σκύλλα της περιθωριοποίησης από τη μια μεριά και τη Χάρυβδη της ενσωμάτωσης στο σύστημα από την άλλη.Ειδικώς στην χώρα μας το πρόβλημα αυτό είναι πολύ δύσκολο λόγω ιστορικών εθισμών και οι οποίοι είναι διαφορετικοί απο αυτούς της Δυτικής Ευρώπης την οποία και μιμούμαστε.Στην τελική, δεν βλάπτει να αξιοποιείς την πείρα των άλλων.Μόνο που εμείς την καταπίνουμε αμάσητη.

    Η περίπτωση Σοφιανόπουλου αλλά και μερικών ακόμα, με κάνει να σκέφτομαι το μέγα πρόβλημα της παραγωγής, της δημιουργίας πλούτου, της ανάπτυξης γενικότερα.Τα ζητήματα αυτά θεωρούνται …μπας κλας για την Αριστερά στη χώρα μας.Σταθερά, το κυρίαρχο στοιχείο των πολιτικών της επιδιώξεων είναι ο έλεγχος του κράτους. Η αντίληψη αυτή διατρέχει όλους τους αριστερούς πολιτικούς οποιασδήποτε απόχρωσης.Μη μου πείτε ότι δεν είναι έτσι.Καμία δημόσια συζήτηση δεν γίνεται για την ανάπτυξη και την παραγωγή.Προσφυώς κάποιος είπε:Η Αριστερά θα πρέπει να το πάρει απόφαση ότι πρέπει να λερώσει το…γοβάκι της.

  112. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    107 – Έλα ρε Gee πλάκα έκανα, τόσα χταπόδια έχω βγάλει, λές να μη το ξέρω; άσε που μερικές φορές το τρώει μόνο του. Πάντως το έννατο πόδι δεν είναι διπλωμένο όπως λές, εγώ απο την αρχή πίστεψα οτι κάποιος έβαλε ένα πλοκάμι για πλάκα, έτσι για την φωτογραφία, κι απ΄ό,τι φαίνεται έτσι πρέπει νάναι.

  113. gryphon said

    102
    Λεω τι πιστευε ο συγκεκριμενος ανθρωπος πουανεφερε ο Πανος.Εφερνε για παραδειγμα τις δολοφονιες απο την 17Ν του Αγγελοπουλου (οπως ειχε πει καποιος ο Ζουραρις νομιζω δεν κανεις κατι επαναστατικο οταν σκοτωνεις καποιον που ειναι πια 80 χρονων ) και κυριως του Αλεξανδρου Αθανασιαδη (εκει εμπλεκονται σιγουρα και ξενες μυστικες υπηρεσιες γιατι ο Αθανασιαδης εκτος απο βιομηχανος ηταν και μεταλλειολογος ο ιδιος και ηξερε τα παντα για τον ορυκτο πλουτο της Ελλαδος και ολ’αυτα που τωρα ολοι παραδεχονται πως υπαρχουν ).
    Και μετα την Λαρκο την πηραν οι τραπεζες και απαξιωθγκε και αγνοειται η τυχη της και το τι γινεται με το νικελιο.
    Τελος παντων αυτα ειναι και λιγο συνωμοσιολογικα
    Εγω πιστεω οτ οι τραπεζες καιι το ελληνικο κρατος λογω και των σοσιαλιστικων οπως ειπα ιδεοληψιων της εποχης πασοκ αλλα και επι νδ ειναι απολυτως εχθρικο προς την βιομηχανια και γενικα την επιχειρηματικοτητα και την ιδιωτικη επιχειρησημικρη μεσαια η μεγαλυτερη.
    Εκτος απο τυπους σαν τον Κοκκαλη κλπ η αν ειναι για επιχειρησεις τυπου πρασινης ενεργειας και διαφορες τετοιες απατες.

  114. # 112

    Δεν το τρώει από μόνο του…το θυσιάζει για να γλυτώσει από μουγγρί-σμέρνα όταν είναι κολλημένο στον βράχο ή το στέλνει πεσκέσι (αυτό που περιέχει τον σπερματικό πόρο) στην γκόμενα μήπως γλυτώσει και δεν τον κατασπαράξει. Η θηλυκιά τον περιμένει στο θαλάμι της κι αν πολυπλησιάσει την πούτσισε βαρέως που λέγαμε στο ναυτικό -ταφ πι βήτα, τεχνίτης πυροβόλου-.

  115. Παναγιώτης Κ. said

    Επειδή μπήκαν ερωτήματα για τα τεστ και τα διαγωνίσματα στο σημερινό Γυμνάσιο και Λύκειο ας πούμε τι συμβαίνει στην πράξη.( Η Μαρία έδωσε την ορολογία όπως αυτή προκύπτει από τα προεδρικά διατάγματα).

    Τεστ είναι μια γραπτή δοκιμασία που δεν ξεπερνά σε διάρκεια τα 20 λεπτά, γίνεται στο μάθημα της ημέρας και είναι υποτίθεται απροειδοποίητο.Γράφω απροειδοποίητο διότι από το προηγούμενο μάθημα και με νόημα ο εκπαιδευτικός τους προειδοποίησε.Το μάθημα δεν είναι όποιοδήποτε. Επιλέγεται εκείνο που μπορεί να φορμαριστεί.Π.χ αν είσαι στην Β΄Γυμνασίου και διδάσκεις Μαθηματικά θα βάλεις στους μαθητές να λύσουν μια πρωτοβάθμια εξίσωση με παρονομαστές.
    Μια κάποια αγωνία την έχει ο εκπαιδευτικός όσο αφορά τις επιδόσεις των μαθητών.Οι χαμηλές επιδόσεις προκαλούν…ανωμαλία στο σύγχρονο Ελληνικό σχολείο με την πληθώρα των αριστούχων!
    Κάθε τέτοια εποχή δίνονται αριστεία. Αριστείο παίρνει ο μαθητής που έβγαλε μέσο όρο τουλάχιστον 18,5 ( Μπράβο Πάνο, είπα στον ανεψιό μου που πήρε αριστείο.Ξέρεις τι πολλά δοθήκανε; Μου απαντά.Από τα 13 του το παιδί έχει μπει στο νόημα του πληθωρισμού!)

    Το ωριαίο διαγώνισμα είναι σε καθορισμένη ημερομηνία και είναι ένα μόνο.
    Οι καθηγητές όμως που αποτελούν τον βασικό κορμό του σχολείου,( μαθηματικοί, φιλόλογοι και φυσικοί), αν συμβεί να έχουν πέραση στους μαθητές τους-συνήθως έχουν γιατί αρκετοί από αυτούς έχουν θητεύσει στα φροντιστήρια αφενός και αφετέρου αναλαμβάνουν όντας γνωστή η επάρκειά τους- τότε αναπαράγουν τακτικές φροντιστήριου με τη συναίνεση πάντα των μαθητών οπότε, γράφουν περισσότερα από ένα διαγωνίσματα.

    Όσα έγραψα μπορεί να μην είναι ακριβώς έτσι αλλά είναι περίπου έτσι (p>0,8).

  116. gryphon said

    112-114
    Απο ψαρεμα και ειδικα απο χταποδια ειμαι ασχετος αλλα μια φορα καθομουν με εναν φιλο μου που ο πατερας του ειναι μανιωδης κυνηγος χταποδιων εκει στην Ραφηνα.Και εμφανιζεται ο πατερας του με τα διαφορα συνεργα κατι συρματινα καλαθια κλπ και ειχε μαζι και καμποσα ποδια απο κοτα.Εννοω τα ποδια που πατανε και που τα κοβουν στο σφαγειο.Τι ρολο παιζουν αυτα τον ρωταω
    Αρεσουν πολυ στα χταποδια μου λεει και μου τα εδειξε και ηταν γδαρμενα απο αυτο το ραμφος που εχουν.
    Μου φανηκε παντως παραξενο δολωμα δεν ξερω αν συνηθιζεται.

  117. Γς said

    103:

    >Ρε αθεόφοβε ΓουΣού είδες τι έχει στον πρώτο όροφο

    Βλέπω:

    http://www.instantstreetview.com/2fa642z3urdo2z5mjzxaz7k

    Θα μιλήσουμε και για τα μεσαιωνικά Λάτιν

  118. Παναγιώτης Κ. said

    @113.Gryphon.Είχα και εγώ αυτή τη γνώμη περί εχθρικότητας του κράτους στο επιχειρείν κ.λπ.
    Φίλος μου δικηγόρος ,νομικός σύμβουλος σε 3-4 Ανώνυμες Εταιρείες, όταν του έθεσα το ερώτημα αν όντως το κράτος είναι εχθρικό μου απάντησε: «Δεν μπορείς να φανταστείς τις αβάντες και τις διευκολύνσεις που κάνει το κράτος στους επιχειρηματίες!»

    Με βάση αυτή την κουβέντα που μου είπε, ξανασκέφτηκα τα πράγματα και έχει δίκιο.Περιορίζομαι να θυμίσω ότι οι εισφορές των ασφαλιστικών ταμείων μέχρι κάποια εποχή, κατατίθονταν ατόκως στην Τράπεζα της Ελλάδος για να χορηγούνται ως χαμηλότοκα δάνεια στους επιχειρηματίες χάριν της περιβόητης ανάπτυξης που όλο την περιμένουμε να έρθει αυτή όμως, δεν μας κάνει την τιμή…

    Δεν βγάζω κάποιο αντιεπιχειρηματικό πνεύμα. Εξάλλου πέρασα και από αυτό το στασίδι.Δεν ήμουν στην παραγωγή. Ήμουν στον τομέα των υπηρεσιών και νομίζω ότι έχω εμπεριστατωμένη αντίληψη.

    Τελευταία άκουσα από συνδικαλιστή ξενοδοχοϋπάλληλο το εξής εξωφρενικό για μένα. Έχουν, έλεγε, ακόμη και 12 μήνες να τους πληρώσουν. Το θεωρώ εξωφρενικό γιατί ο τουρισμός έκανε το πικ φέτος.Έτσι δεν είναι; Νομίζω ότι κάποιοι επιχειρηματίες …βρήκαν παπά για να θάψουν καμιά δεκαριά…

    Κλείνω με το εξής που ναι μεν ακούγεται ως ανέκδοτο είναι όμως πραγματικό.
    -Κύριε Γιάννη ,να μου κάνεται κάποια αύξηση.Δεν βγαίνω.
    -Τι λες Μαρία;Είναι εποχές για αυξήσεις;
    -Μα κύριε Γιάννη είδα ότι αλλάξατε αυτοκίνητο και αγοράσατε καινούργια ΒΜW.
    -Σε παρακαλώ Μαρία μη μου μιλάς έτσι.Δεν έχουμε τις ίδιες ανάγκες!

  119. gmich said

    Στο στρατό στο κέντρο εκπαίδευσης στο Μεγάλο Πεύκο πριν από το μεσημεριανό φαγητό μας βάζανε για ένα τέταρτο να κάνουμε τον «ιππόδρομο», να τρέχουμε δηλαδή γύρω από ένα ελλειψοειδές πάρκο χτυπώντας και τα πόδια με δύναμη για να ακούγεται σαν καλπασμός . Ένας ταγματάρχης όταν τελείωσε το καψόνι μας ρώτησε αν έχουμε κανένα παράπονο. Δεν απάντησε κανένας γιατί υποψιαζόμασταν ,όπως αποδείχτηκε, πως η ερώτηση του κρύβει παγίδα. Ξαφνικά ένας νεοσύλλεκτος ζήτησε να μη γίνεται ο «ιππόδρομος» πριν από το φαγητό γιατί σαν γιατρός που ήταν γνώριζε ότι με το τρέξιμο πριν το φαγητό ΣΤΡΕΣΑΡΕΤΑΙ ο οργανισμός . Ο ταγματάρχης ζήτησε να του εξηγήσει τι ακριβώς είναι το στρεσάρισμα . Όταν ο φαντάρος- γιατρός του εξήγησε, ο καραβανάς του υποσχέθηκε πως ειδικά αυτόν θα φροντίζει να τον ξεστρεσάρει . Από την επομένη όλοι τελειώναμε το τρέξιμο στο τέταρτο ο γιατρός συνέχιζε για άλλο ένα δεκάλεπτο

  120. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    111 – Ο πόνος του κάθε δεξιού ποιός είναι;
    Θα σου πώ την προσωπική μου γνώμη, μια και δεν ανήκω κάπου πλην του εαυτού μου, ζώντας πάντα βαθειά μέσα στο σύστημα, (συστημικός κατα μία έννοια, σαν τις τράπεζες).
    Το πρόβλημα κατα την γνώμη μου, δεν είναι η παραγωγή και η δημιουργία πλούτου, αλλα η συσσώρευσή του, απο εκεί πηγάζουν και τα υπόλοιπα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα. Σε ένα οποιδήποτε αλληλοεξαρτώμενο σύστημα, το όποιο πλεόνασμα σε κάποιο μέρος, δημιουργεί έλλειμα σε κάποιο άλλο, τα παραδείγματα είναι πάρα πολλά, ακόμα και σήμερα που μιλούμε, π.χ Γερμανία, ευρωπαϊκός νότος (και όχι μόνο). Οι αριστεροί (δεν ξέρω αν υφίσταται αυτή η φυλή ακόμα) ή οι νοήμονες άνθρωποι, όπως μου αρέσει να λέω, θεωρούν παραλογισμό, κάποιος πονηρός ή έξυπνος, να εκμεταλεύεται προς όφελός του τις δυνατότητες που του παρέχει η κοινότητα του για την δημιουργία συλλογικού πλούτου, και να τον συσσωρεύει για τον εαυτό του, δημιουργώντας ελλειματικά προβλήματα σε κάποιους άλλους, ενώ ταυτόχρονα ο ίδιος έχει πολύ περισσότερα απ΄όσα χρειάζεται για όλη του την ζωή.
    Αυτό φίλε μου, δεν λέγεται παραγωγή, δημιουργία πλούτου, ή ανάπτυξη (πολύ πονεμένη λέξη) ονομάζεται ΑΠΛΗΣΤΙΑ, και προκαλεί σε όλους, ακόμα και στον άπληστο, μόνο κακό. Ο ΑΠΛΗΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΦΙΔΙ, ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΠΙΕΙ ΕΝΑΝ ΕΛΕΦΑΝΤΑ.

    Υ.Γ – Το ποιές χώρες θα είναι βιομηχανικές και ποιές όχι, το καθορίζουν οι οικνομικά ισχυροί, όχι οι ίδιοι οι λαοί. Κάποιοι θα παράγουν βιομηχανικά προϊόντα, και κάποιοι άλλοι θα τα αγοράζουν πανάκριβα, ωστε να μη μπορούν να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, τα υπόλοιπα είναι ψευδαισθήσεις.
    Εσύ πιστεύεις οτι γεννήθηκες για να είσαι μια παραγωγική μονάδα;

    114 – Αν βρεθεί σε περιόδο λιτότας όπως εμείς κακή ώρα και λιμοκτονεί, το τρώει για να σωθεί.

    116 – Συνηθίζεται στο ψάρεμα χταποδιού με πετονιά.

  121. Σερ Σαρ: Είδα πως μου έσβησες ένα σχόλιο, και καλά έκανες. Έψαχνα να βρω το νούμερό του για να σου ζητήσω να το σβήσεις.

  122. Γς said

    Τώρα το βάζεις ή δεν το βάζεις το σβησμένο;
    [κατ απαίτηση του κοινού]

  123. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    122 – Βάλτο πάλιιι το γά@@μένο, δεν μπορώ δεν μπορώ να περιμένω.

  124. cronopiusa said

  125. 104γ. Κλασικά 🙂
    Όσο για τον καγιαρό που αναφέρθηκε παραπάνω, ναι, στο νησί έτσι λέγεται ο αλλήθωρος (συνήθως η λέξη στραβός αντιστοιχίζεται στον τυφλό).

  126. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    115: Μεγάλο χτικιό αυτός ο βαθμολογικός πληθωρισμός στα σχολεία….

    121: Λεώνικε, κανένα σχόλιο δεν σου έσβησα. Έχω και άλλοθι, έλειπα: ήμουν σε ζιαφέτ, προπόνηση για αύριο.

  127. Παναγιώτης Κ. said

    @126.Ο λαϊκισμός στην εκπαίδευση εκδηλώνεται με τον βαθμολογικό πληθωρισμό και με μερικά ακόμα χαρακτηριστικά…

  128. sarant said

    127: Ασφαλώς δεν είναι μόνο ο πληθωρισμός.

  129. Καθόλου δεν με απασχόλησαν τα στρες-τεστ των ελληνικών τραπεζών. Το άκουσα αδιάφορος από την τηλεόραση. Από την τηλεόραση άκουσα, επίσης αδιάφορος, ότι το Reuters έγραψε μεν ότι «δεν πέρασαν» τα στρες-τεστ κάποιες (τουλάχιστον) από τις «συστημικές» τράπεζες, πλην όμως στη συνέχεια ΕΠΑΝΟΡΘΩΣΕ. Είναι έτσι; Αν ναι, τότε ο «Σαράντ» σας (ή μας) παγίδευσε όλους!

  130. Μαρία said

    89, 104
    O Πάσχων το απορρίπτει λόγω …βάρους και τιμής http://www.kathimerini.gr/790749/opinion/epikairothta/politikh/ena-mh-xrhstiko-le3iko

    Κι ένα σατιρικό. http://www.avgi.gr/article/4720460/na-mi-ginei-i-akadimia-athinon-mpouzoukleri-

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: