Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ερωτοχτυπημένα μεζεδάκια

Posted by sarant στο 14 Φεβρουαρίου, 2015


Αφού σήμερα είναι η γιορτή των ζαχαρ… των ερωτευμένων, φαντάζομαι ότι δεν θα προκαλεί απορία ο τίτλος του άρθρου. Πράγματι, το μόνο δίλημμα που είχα ήταν αν θα τα πω «ερωτευμένα» ή «ερωτοχτυπημένα» τα σημερινά μεζεδάκια -κι επειδή νόμιζα ότι έχω χρησιμοποιήσει παλιότερα τον πρώτο τίτλο, διάλεξα τον δεύτερο, αν και τελικά αποδεικνύεται ότι δεν τον είχα ξαναβάλει.

Στο μεταξύ έγιναν και οι προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, και η τριήμερη συζήτηση έδωσε μερικά μεζεδάκια -όχι πολλά όμως, επειδή το ένα από τα δύο χαρτάκια που είχα και σημείωνα το έχασα -κι έτσι απόμεινε μόνο το άλλο. Εσείς πάντως δεν χάσατε πολλά, θέλω να πω δεν θυμάμαι να είχα σημειώσει κανένα τρανταχτό μαργαριτάρι.

* Για να μην λέτε πως δεν τα λέω, ο Αλέξης Τσίπρας στην πρώτη ομιλία του την Κυριακή είπε «τον τρέχων προϋπολογισμό». Άκουσα επίσης τον Σπύρο Λυκούδη να λέει το (καθιερωμένο πια, θα έλεγε κανείς…) «να ενσκύψουν στα προβλήματα» (δεν ξέρω αν πρέπει να το γράψω έτσι. Το υπαρκτό «ενσκήπτω» γράφεται με ήτα, αλλά το ανύπαρκτο ενσκύπτω μάλλον με ύψιλον, αφού το σκύβω έχει στο μυαλό του όποιος το λέει.

* Ο δε πρώην (μ’ αρέσει να το ακούω) πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς ξεκίνησε την ομιλία του ως εξής: Ξεπερνώ Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι τα φληναφήματα που μόλις ακούσαμε του Υπουργού Επικρατείας...

Δεν είναι σοβαρό λάθος αλλά δεν είναι και σωστό το «ξεπερνώ» στην πρόταση αυτή. Ολοφάνερα, «προσπερνώ» είναι το δόκιμο.

* Αλήθεια, ποιος είναι ο Υπουργός Επικρατείας; Τον Νίκο Παππά εννοεί εδώ ο πρώην (μ’ αρέσει είπαμε να τ’ ακούω) πρωθυπουργός, αλλά στον ιστότοπο του υπουργού αναφέρεται ακόμη το όνομα του πρώην υπουργού, του Δ. Σταμάτη! Εντάξει, δεν είναι το πρώτο μέλημα της κυβέρνησης, έχει άλλα ψάρια να τηγανίσει (με νύχια γαμψά μάλιστα), αλλά κάποια στιγμή ας το αλλάξουν.

* Δεν συνηθίζω να επισημαίνω μαργαριτάρια από τη zougla.gr, αλλά αυτό μού το έστειλαν κι έχει μια σύνταξη με γενική που δεν την έχω ξανασυναντήσει τόσα χρόνια που καταγράφω τις εξάρσεις της γενικομανίας. Σε άρθρο για το ουκρανικό, διαβάζουμε ότι «Σε μια ύστατη προσπάθεια να επιλυθεί ειρηνικά του ζητήματος της ανατολικής Ουκρανίας», ο Πρόεδρος Πούτιν δήλωσε αυτό που δήλωσε.

– Λες να ήθελε να γράψει «να επιληφθεί»; Αλλά αυτό δεν ταιριάζει με το νόημα, αναρωτιέται ο φίλος που το έστειλε. Εγώ σηκώνω τα χέρια ψηλά.

* Το επόμενο μεζεδάκι θα το εκτιμήσουν κυρίως όσοι ξέρουν σκάκι. Το ψάρεψα σε ένα άρθρο του Αντώνη Πανούτσου -πολιτικό, όχι αθλητικό- το οποίο ξεκινάει ως εξής: «Στο σκάκι το φορσέ είναι η κίνηση του παίκτη, που υποχρεώνει τον αντίπαλο σε μία και μόνη κίνηση αν δεν θέλει να χάσει αυτόματα το παιχνίδι.» και συνεχίζει λέγοντας ότι «Σε όλη την προεκλογική περίοδο ο ΣΥΡΙΖΑ άφηνε να εννοηθεί ότι έχει κίνηση φορσέ. Αμέσως μετά τις εκλογές αποδείχθηκε όχι μόνο ότι δεν υπήρχε τέτοιο πράγμα, αλλά Τσίπρας και Βαρουφάκης άρχισαν να τρέχουν στην Ευρώπη, προσπαθώντας να δημιουργήσουν συμμαχίες με λύσεις εκ των ενόντων».

Δεν ξέρω αν ο κ. Πανούτσος ξέρει σκάκι, πάντως στην ορολογία κάνει λάθος. Στο σκάκι η κίνηση φορσέ (γαλλ. forcé, ενώ στα αγγλικά forced move) δεν είναι αυτό που μας λέει αλλά το αντίστροφο. Η κίνηση φορσέ είναι η υποχρεωτική κίνηση που πρέπει να κάνει ο παίχτης επειδή όλες οι άλλες εναλλακτικές είτε απαγορεύονται (αν π.χ. απειλείται ο βασιλιάς σου πρέπει να τον μετακινήσεις ή να τον καλύψεις) είτε είναι ιδιαίτερα επώδυνες (αν απειλείται η βασίλισσά σου είναι σχεδόν πάντοτε φορσέ να την προστατέψεις, έστω κι αν δεν σε υποχρεώνουν οι κανόνες του παιχνιδιού). Στη σκακιστική ορολογία δεν υπάρχει ειδικός όρος για την κίνηση που φέρνει τον αντίπαλο σε κατάσταση κίνησης φορσέ (την forçant θα τη λέγαμε).

Αλλά έτσι κι αλλιώς, δεν ταιριάζει με το σκάκι η εικόνα που περιγράφει ο Πανούτσος. Πολύ περισσότερο ταιριάζει ο άσος στο μανίκι.

* Η σχιζολεξία της εβδομάδας από το Πρόταγκον. Στο νιοστό άρθρο για τον Βαρουφάκη, αναφέρει: για βγες τε εσείς στο μπαλκόνι στον ψόφο να δώσετε συνέντευξη και μετά ξαναμιλάτε. Αυτό το «βγες τε», πριν τεμαχιστεί άσπλαχνα ήταν το «βγέστε», παράλληλος τύπος του «βγείτε». Είχα δει «πες τε μου» αλλά όχι «βγες τε». Μακάρι να μην τα ξαναδώ.

* Στο ίδιο άρθρο, αμέσως πιο κάτω, διαβάζουμε ότι οι μόνοι που βγαίνουν ευχαρίστως στο μπαλκόνι Και είναι «οι κύριοι που έχουν γκόμενα, χτυπάει το τηλέφωνο και βγαίνουν στο μπαλκόνι για να μην τους πρεφάρει η σύζυγος». Ομολογώ ότι το «πρεφάρω» δεν το είχα συναντήσει ξανά -καταλαβαίνω βέβαια τι σημαίνει, να μην τους πάρει είδηση, να μην τους πάρει πρέφα. Αναρωτιέμαι αν είναι πατέντα της αρθρογράφου ή αν λέγεται ευρύτερα. Όπως και νάναι, πάντως, μου κάνει εντύπωση ότι η έκφραση «παίρνω πρέφα» ζει και βασιλεύει ενώ η γνώση της πρέφας, αν δεν κάνω λάθος, έχει υποχωρήσει αρκετά, ιδίως στις νέες ηλικίες.

* Και οι τρολιές πέφτουν σα χαλάζι… Είναι ένας χρήστης στο FB, που παλιότερα υπέγραφε με το εύγλωττο και ευρηματικό Λένιν Κοκκίνου, που συνηθίζει να ανεβάζει σατιρικά κείμενα που μιμούνται το ύφος αυθεντικών. Έτσι, με αφορμή το προχτεσινό επεισόδιο στα Εξάρχεια, όπου κάποιοι αναρχικοί (ή αναρχοφασίστες, δεν ξέρω) έκαψαν το περιπολικό της Τροχαίας, έγραψε μια δήθεν προκήρυξη που υποτίθεται ότι γράφτηκε από τους δράστες της ενέργειας. Όπως μπορούσε να προβλέψει κανείς, τη μούφα την αναδημοσίεψε το indymedia, και μετά το… Βήμα (αν και στην τελευταία παράγραφο φροντίζει να εκφράσει κάποιες επιφυλάξεις). «Πρόκειται για θρίαμβο του καταστασιακού κινήματος», σχολίασε αργότερα ο συντάκτης του μουφοκειμένου. Ιστρολικό θρίαμβο, πράγματι.

* Ένα μεταφραστικό μαργαριτάρι από το ΑΠΕ, που αναπαράχθηκε σε εκατοντάδες ιστότοπους (ακόμα και σε οΘντκ έγκυρους, όπως η Καθημερινή), κόσμησε τη μετάφραση του τελευταίου άρθρου του Κρούγκμαν: Να μην γίνει η ΕΚΤ «συλλέκτης δανείων της Γερμανίας».

Το πρωτότυπο λέει debt collector και εννοεί τις εισπρακτικές εταιρείες -άρα, εισπράκτορας (χρεών, έστω) να μη γίνει η ΕΚΤ, όχι; Το Βήμα και το tvxs έχουν τον σωστό όρο.

* Κι άλλο ένα μεταφραστικό ή μάλλον ερώτημα ορολογίας που μου το στέλνει φίλος. Σε άρθρο για την Έλενα Παναρίτη, αναφέρεται η ιδιότητά της: θεσμικός οικονομολόγος. Γράφει ο φίλος:  «Θεσμική Οικονομολόγος» από το institutional economist, το οποίο δεν ξέρω να το πω Ελληνικά και όσες φορές χρειάστηκε, ως κλασικός τεμπέλης,  χρησιμοποίησα το αγγλικό. Αν το έβαζες στα μεζεδάκια, θα παίζαμε.

Δεν ξέρω να του απαντήσω, οπότε το βάζω για να παίξουμε 🙂

* Κι ένα μεταφραστικό (ή ίσως δυο-τρία) από ένα άρθρο στο tvxs που παρουσιάζει έναν Γάλλο οικονομολόγο, σύμβουλο του Βαρουφάκη.

Μου το στέλνει ένας φίλος που επισημαίνει τη φράση που βρίσκεται μέσα σε εισαγωγικά: Το Βερολίνο πρέπει «να το γαργαλίσει κανείς εκεί που πονάει» αναφέρει ένας ειδικός. Την περασμένη Κυριακή ο Πρωθυπουργός ανέβηκε στο βήμα του κοινουβουλίου και για μια ακόμη φορά δεν δίστασε να κάνει επίκληση της Ιστορίας και της γερμανικής κατοχής.

Τι νοιώθεις άμα σε γαργαλήσουν εκεί που πονάς; Πόνο ή γαργάλημα; Ευχάριστο ή δυσάρεστο συναίσθημα; Αν δούμε το πρωτότυπο, λέει το ίδιο: C’est Berlin qu’il faut « chatouiller là où ça fait mal ». Ωστόσο, το chatouiller δεν θα πει μόνο ‘γαργαλάω’ αλλά και, κατ΄αντίφραση, ‘χτυπάω’. Κι έτσι βγαίνει νόημα, το Βερολίνο πρέπει να το χτυπήσει κανείς εκεί που πονάει.

Πρόσεξα ακόμα, λίγο πιο κάτω, τη φράση «ψιθυρίζει ένας αυτόπτης μάρτυρας που έμεινε άφωνος από το αίτημα». Θα προτιμούσα «εμβρόντητος», για να μην αποσπαστεί η προσοχή του αναγνώστη από τον άφωνο που ψιθυρίζει.

Δεν κάθισα να συγκρίνω όλο το κείμενο, αλλά βέβαια οι «νεαροί Έλληνες λύκοι» δεν μου αρέσουν -είναι απόδοση του γαλλ. jeunes loups, που λέγεται για νέους δυναμικούς, φιλόδοξους και ανερχόμενους. Δεν νομίζω ότι μεταφράζεται κατά λέξη. Στο ίδιο σημείο, εκεί που αναφέρεται ο αλαζονικός τίτλος της Γουόλ Στριτ Τζέρναλ, αν προσέξετε το γαλλικό πρωτότυπο θα δείτε ότι υπάρχει η φράση aller à Canossa («Une leçon de réalisme pour les leaders grecs », expliquant que ces derniers ont été à Canossa auprès des leaders européens), την οποία ο μεταφραστής του tvxs παρέλειψε, μάλλον επειδή δεν την ήξερε.

Η φράση είναι παρμένη από ένα επεισόδιο του Μεσαίωνα, όταν ο Ερρίκος ο Δ’ της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας υποχρεώθηκε να πάρει πίσω όλα όσα είχε πει εναντίον του πάπα Γρηγορίου Ζ’ και να συρθεί (νομίζω κυριολεκτικά) μπροστά του ζητώντας συγχώρεση, κι αυτό έγινε στο μοναστήρι της Κανόσα, στην Ιταλία. Τη φράση τη χρησιμοποιούν πολύ οι Γάλλοι και σημαίνει ότι κάποιος συνθηκολόγησε πλήρως, ταπεινώθηκε δημόσια ζητώντας συμβιβασμό με κάποιον άλλο ισχυρότερο.

* Τη Δευτέρα οι δικοί μας θα πάνε όχι στην Κανόσσα αλλά στο Γιούρογκρουπ, ενώ την Κυριακή, αύριο, θα γίνουν συγκεντρώσεις συμπαράστασης στην ελληνική υπόθεση, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε πολλές πόλεις της Ευρώπης, ακόμα και στη μικρή πρωτεύουσα όπου βρίσκομαι -και θα είμαι εκεί.

* Αλλά πριν κλείσω, ζητάω τα φώτα σας. Φίλη που δουλεύει σε αρχειακό υλικό σχετικό με τον Καζαντζάκη, αναζητά τις χρονολογίες γέννησης και θανάτου του Νίκου Δ. Πουλιόπουλου, που έχει γράψει το βιβλίο «Ο Νίκος Καζαντζάκης και τα παγκόσμια ιδεολογικά ρεύματα» (στην Εθνική Βιβλιοθήκη αναφέρονται οι τίτλοι και άλλων τριών έργων του).

 Λοιπόν; Μπορεί κανείς να βοηθήσει;

 

 

Advertisements

172 Σχόλια to “Ερωτοχτυπημένα μεζεδάκια”

  1. Γς said

    Happy Valentine’s Day!

  2. Γς said

    >Είχα δει «πες τε μου»

    «πι τε μου«, όμως;

  3. LandS said

    «… ενώ η γνώση της πρέφας, αν δεν κάνω λάθος, έχει υποχωρήσει αρκετά, ιδίως στις νέες ηλικίες…»

    Δεν πάνε οι νέοι πια Πανεπιστήμιο;

  4. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρες !

    Δεν κατάλαβα. είπε «να ενσκήψω» και είδες ότι το έγραψε με «υ»; Ή μάλλον κάπου θα το είδες γραμμένο; Πάντως να θυμίσμουμε ότι το ενσκήπτω μπερδεύεται με το εγκύπτω=ασχολούμαι επισταμένως.

    Επίσης, χωρίς να είμαι σκακιστής, νομίζω ότι φορσέ είναι η μοναδική κίνηση που μπορεί να παρατείνει τη ζωή σου στο παιχνίδι, σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη. Δηλ. φορσέ δεν είναι να σου απειλήσουν τη βασίλισσα, φορσέ είναι να στείλουν το βασιλιά σου αναγκαστικά σε κάποιο τετράγωνο, γιατί δε μπορείς να πάιξεις αλλιώς (ή να θυσιάσεις κάτι που τον προστατεύει, υποχρεωτικά) ώστε να μη χάσεις αμέσως εκείνη τη στιγμή. Δηλ. η φορσέ κανονικά είναι η κίνηση για να μη δηλώσεις εγκατάλειψη. Συνήθως είναι η προτελευταία του παιχνιδιού, ή μπορεί με έναν καλό σχεδιασμό του αντίπαλου, να βγεί μια σειρά από φορσέ, ώστε να καταλήξει στο τελικό ματ.

    Αλλά πάλι, Σιαπέρας δεν είμαι…(ηχοποιημένο επώνυμο, άραγε;)

  5. Αν κρίνω και από το ξέπορτο ο Σαμαράς έχει ένα θεματάκι με τις λέξεις που αρχίζουν από «ξ» ενω ο λαός τον έκανε ξου !

    Ο Πανούτσος είναι μπαρουφολόγος μετά ύφους, ο Γκουσγκούνης της α(θ)λητικογραφίας. Ο,τι ακούσει κάπου το πετάει όπου νάναι σαν τον Γκουσγκούνη που… γ.ο.β. !!!

  6. Γς said

    >χτυπάει το τηλέφωνο και βγαίνουν στο μπαλκόνι για να μην τους πρεφάρει η σύζυγος

    Λάθος!

    Εγώ [για να μην με πρεφάρει η άλλη γκόμενα]
    μίλησα με άνεση. Αλλά γκάριζε το άτιμο το κινητό.

    -Ποος ήταν;
    -Ο γιος μου.
    -Μήπως ήταν η κόρη σου;

  7. Τσοπάνος said

    @3
    Πάνε, αλλά δεν υπάρχει διαδικτυακή εφαρμογή της……

    ο αντίχριστος ήλθε (το είχα αναρτήσει στα προεκλογικά μεζ. αλλά το προσπέρασε η επικαιρότητα)
    http://endtimeheadlines.org/2015/02/world-leader-appears-nowhere-takes-control-greece/

  8. LandS said

    Φυσικά τα γλωσσικά των προγραμματικών τα πήρε παραμάζωμα ο Ζουράρις. Και πάνω που έλεγα να θυμηθώ να πάρω τον Σακελλαρίδη τηλέφωνο να του πω να μειώσει τη χρήση του «περισσότερες των περιπτώσεων», νάσου ο κ. Καθηγητής, σήμερα το πρωί στον ΆΛΦΑ να λέει ότι σύμφωνα με τη Γιούνισεφ, στην Ελλάδα 680 χιλιάδες παιδιών πεινάνε.

  9. Μεζεδάκι δυσκολοχώνευτο θα έλεγα είναι όλη η ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Λαικού Κόμματος εδώ

    http://www.epp.eu/epp-leaders-europe-ready-help-people-greece-prime-minister-tsipras-should-not-be-obstacle-process#

    Πήραμε τηνα απάντηση στο ερώτημα του πρωθυπουργού στις προγραμματικές δηλώσεις για το αν ο πρώην πρωθυπουργός θα υπερασπιστέι τις ελληνικές θέσεις. Δυστυχώς ήταν η αναμενόμενη.

    Αν πατήσετε translate στην ελληνική μετάφραση γράφει ότι η Ελλάδα είναι «πίσω στην ανάπτυξη» αφού η σελδα μεταφράζεται αυτόματα. Αλλάτο μηχανάκι δυστυχώς για αυτού γράφει την αλήθεια.

  10. Παναγιώτης Κ. said

    @4. Πάνο, στο χωριό μου στην Ήπειρο, σιαπέρας χαρακτηρίζεται ο αδιάφορος δηλαδή αυτός που απέχει από κοινωνικές υποχρεώσεις, ο δύσκολα εντασσόμενος στην ομάδα ο…»πέρα βρέχει».

  11. physicist said

    #10. — Ενελλακτικά, ο «πέρα τ’ λάκκα».

  12. Theo said

    @7:
    Στα προγραμματικά μεζεδάκια το ανάρτησες.
    Ε, αυτός είναι ο χιλιοστός πρώτος αντίχριστος μέχρι στιγμής.

    Δουλειά δεν έχουν κάποιοι προτεστάντες…

  13. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα!!!

  14. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    9: Να ζητήσω συγνώμη διότι ενώ είχα στο συρτάρι την ανακοίνωση του ΕΛΚ για να τη σχολιάσω (ή πιο σωστά τη μετάφρασή της), για κάποιο λόγο την ξέχασα. Μεγάλη παράλειψη…

    4-10: Μήπως σημαίνει αυτόν που ήρθε από «σιαπέρα»;.

    4: Ο Λυκούδης μιλούσε και είπε «na enskipsoun sta provlimata» θέλοντας βέβαια να πει «να εγκύψουν». Αλλά όταν γράφεις το λάθος ενσκήπτει (και όχι το σωστό, π.χ. θα ενσκήψει καταιγίδα) πώς θα το γράψεις; Αυτό αναρωτιέμαι.

  15. venios said

    Καλημέρα!
    Μια μετάφραση του «jeunes loups», το οποίο συχνά απαντάται ως «jeunes loups dynamiques», θα ήταν «ορμητικά λυκόπουλα».
    Επί της ουσίας, ως κοινωνική αναφορά, έχουμε βέβαια και τον μονολεκτικό τύπο «γιάπηδες», σχεδόν συνώνυμο (παρότι το τελευταίο υποδηλώνει επίσης μια στάση κονφορμισμού και ίσως λιγότερη επιθετικότητα – αλλά αντίστοιχη φιλοδοξία με το «jeunes loups»).

  16. physicist said

    #14(β). — Εγώ το καταλαβαίνω να εννοεί κάποιον που βρίσκεται (νοητικά) «πέρα απ’ τον κόσμο», σιαπέρα, στις λάκκες κι ακόμα πιο μακριά. Δεν το έχω ρωτήσει επί τούτου αλλά αυτή ήταν πάντα η αίσθησή μου όταν το άκουγα.

  17. sarant said

    11: Δεν είχα δει το σχόλιό σου όταν έγραψα ότι Σιαπέρας μπορεί να είναι αυτός που έρχεται από σια (ίσα) πέρα, περίπου το ίδιο λέμε.

    15: Καλημέρα. Τους γιάπηδες τους σκέφτηκα αλλά όπως λες κι εσύ εδώ παραπέμπει αλλού -να λέγαμε φιλόδοξοι και ανερχόμενοι νέοι; Κι αυτό μακρύ είναι.

  18. LandS said

    @9 Αν κρίνουμε από τα σχόλια Ντόρας, Σιούφα και Μιχελάκη (που είσαι ρε Αβραμό να βρω μια καλή κουβέντα για σενα) τον πελάτη τον χάνουμε.

  19. Gang nach canossa λένε οι γερμανοι για την ταπεινωτικη υποταγή στον αντίπαλό ώστενα πετθχεις το σκοπό σου. Μου το χε εξηγησει μια γερμανή φιλη όταν ειδε την εκπληξή μου που δεν καταλάβαινε την έκφραση: «εχει να ανεβει το δικό του Γολγοθά». Και με τάπωσε λεγοντας «εμεις κανουμε περισσότερη ιστορία και λιγοτερα θρησκευτικα»

    Τον πανουτσο διαβάσει που και που ο άντρας μου και μένει εδώ και χρονια εμβροντητος από το αντισυροζαϊκό του μενος. Εχει γράψει απίστευτες π@π@ριες. Αλλά ο αντρας μου μου λέει οτι στην ιδια ιστοσελίδα γράφει και ο διονθ´σης Ελευθεράτος που ειναι γαμάτος!

  20. "Ετεροδημότισσα" said

    Τα γαλλικα «λυκόπουλα» στα ελληνικά τα λεμε golden boys
    🙂

  21. Γς said

    19:
    >Εχει γράψει απίστευτες π@π@ριες.

    @@:

  22. "Ετεροδημότισσα" said

    Δεν λέμε και ειρωνικά «φέρελπις νέος» ή και καλόπαιδο;
    Κατι που μου έρχαιτε επισης ειναι και «υαινες του χρηματηστηρίου».

  23. "Ετεροδημότισσα" said

    Για την ορθογραφια μου ζητω ταπεινα συγγνωμη, μου πήρε το αμάξι ο γερανος για παρανομο παρκινγκ και μετά με έπιασε ελεγκτης στο λεωφορειο, πριν φτασω σπιτι μου τηλεφωνησαν από το νηπιαγωγείο οτι το παιδι ειναι άρρωστο και μεχρι το βραδυ ειχα ανεβάσει υψηλό πυρετό. Ως εκ τουτου αναγκάστικα να διακοψω τη δίαιτα της Παναγίας και ειμαι πολυ τεραγμενη

  24. sarant said

    23: Όλα αυτά μαζί; Κάποιος θα σε μάτιαξε, τι να πω.

    22: Το γαλλικό πάντως δεν είναι ειρωνικό -αν και μπορεί να κρύβει μιαν επιτιμητική χροιά.

  25. cronopiusa said

    ΟΙ «ΠΑΡΑΤΗΜΕΝΕΣ ΝΥΦΕΣ» ΞΑΝΑΧΤΥΠΟΥΝ…

  26. LandS said

    Τα λιονταράκια; Τα νεαρά λιοντάρια;
    Αν φεύγαμε από το ζωικό βασίλειο, οι νεοφώτιστοι;

  27. Η Κανόσα δεν ανήκει στη δική μας κοσμική ή εκκλησιαστική ιστορία, αν και όποιος έχει ευρωπαϊκή παιδεία οφείλει να την ξέρει. Το Γολγοθά πάλι μονο… Κινέζος δικαιούται να. μην τον ξέρει. Το πρόβλημα της Γερμανίδας είναι ότι στη Εσπερία είναι γνωστός όχι με το αραμαϊκό, παρά με το λατινικό του όνομα, Calvary, Kalvarienberg κλπ.

  28. cronopiusa said

    Το 92% των δανείων από το 2010 έχει επιστραφεί στους πιστωτές!

  29. gregan said

    institutional economist, είναι όντως «Θεσμική οικονομολόγος» ή οικονομολόγος της Θεσμικής Σχολής ή των Θεσμικών Οικονομικών (Βεμπλέν, κ. ά).

  30. Μεζεδάκι δεν το λες αφού προκαλέι μεγάλη δυσπεψία Νικοκύρη δεν ξερω πως μπορέι καποιος να μοιράσει ηλεσόδα.

    Το ότι ο Πάγκαλος λέει αθλιότητες είναι γνωστό όμως πετάει μια μεγάλη μπαρούφα εδώ

    http://www.lifo.gr/now/politics/60312

    (συγνώμη που σας βάζω να διαβάζετε αθλιότητες)
    Υποστηρίζει ότι αν ήθελε η Κυβέρνηση να μειώσει τις δαπάνες της Βουλής θα έπρεπε να μειώσει τους βουλευτές σε 150.Αφήνω ότι σκοπός του Κοινοβουλίου είναι να εκπροσωπείται ο λαός και να εκφράζεται η λαική κυριαρχία και όχι να παρέχει τσάμπα αυτοκίνητα. Κάποιος που έχει διατελέσει τόσα χρόνια βουλευτής και υπουργός θα έπρεπε να ξέρει ότι το Σύνταγμα ορίζει ότι οι βουλευτές δεν πρ΄πειαν είναι λιγότεροι από 200.

    Και αναπαράγει την αθλιότητα που διαδίδουν κάποια ακροδεξιά μπλογκ ότι τάχα ο πατέρας του πρωθυπουργού Παύλος Τσίπρας ήταν μεγαλοεργολάωβος τηες χούντας και ήταν ιδιοκτήτης του Σπαπανέα που μαζί με της ΕΔΟΚΕΤΕΡ και την Αρχιρόδον έπειρναν όλα τα εργάεπι χούντας ενώ ογαμπρόςτου Πατακού δεν έπαιρνε έργα για λόγους αρχής.
    Δεν γνωρίζω το βιογραφικό του Πάυλου Τσίπρα αλλά από όσα ξέρωη αρχιρόδον ΔΕΝ ΥΠΗΡΡΧΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ την περίοδο της χούντας,υπήρχαν οι εταιρείες Αρχιμήδης και Οδών & Οδοστρωμάτων που είχαν κανει αρχικάκοινοπραξία και μετά νέα εταιρεία για έργα στο εξωτερικό η ΕΔΟΚ ΕΤΕΡ είχε μεγάλα έργα από τη δεκαετία του 1960 δεν ξέρω αν ευνοήθηκε από τη χούντα ή απλά εκμεταλέυτηκετην υποδομή που έιχε φτιάξει,όσο γιατον ηθικό γαμπρό του Πατακου έπαιρνε σκανδαλωδώς έργα με πιο χαρακτηριστικό το υπόγειο πάρκινγκ στην πλατεία Καθμόνωνος.Οπότε υποθέτω ανάλογης σοβαρότητας είναι και τα υπόλοιπα. Δεν ξέρωπως μπορεί κάποιος να απαντήσει σε αυτέςτις αθλιότητες χωρίς να παθει αυτό που περιγράφει ο Ουμπέρτο Έκο ότι έπαθε το Βατικανό όταν για να απαντήσει σε μια ιταλική φυλάδα που έγραψε ότι ο Πάπας ειναι ομοφυλόφιλος έβγαλε ανακοίνωση σε όλες τις γλώσσες μέχρι και στα Σουαχίλι με αποτέλεσμα να μάθει όλος ο κόσμος ακόμα και αυτοί που δεν διάβαζαν ιταλικές κουτσομπολίστικες εφημερίδες ότι καποιος είπεότι ο Πάπαςειναι ομοφυλόφιλος. Και σίγουρα αν στελεχώνει ένας μηχνικός με τοπτυχίο του μια εταιρεία δεν είναι ιδικτήτης της απλά παινρει ένα μισθό και του πληρώνει τοΤΣΜΕΔΕ. Πιστεύω ότι οι αθλιότητες αυτές προσβάλουν όχι μόνο τη μνήμη του πατέρα του πρωθυπουργού αλλά και όσους αριστερους προσπαθούσαν να επιβιώσουν και να ζήσουν την οικογένειά τους μέσα στις διώξεις της χούντας όπως διαβάζουμε εδώ
    http://portal.tee.gr/portal/page/portal/SCIENTIFIC_WORK/history/engineers/xhmikoi/sarantakos_dimitris/biography/sarantakos_dimitris_aftobiogr.pdf#page=21

  31. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    «* Ένα μεταφραστικό μαργαριτάρι από το ΑΠΕ, που αναπαράχθηκε σε εκατοντάδες ιστότοπους (ακόμα και σε οΘντκ έγκυρους, όπως η Καθημερινή), κόσμησε τη μετάφραση του τελευταίου άρθρου του Κρούγκμαν: Να μην γίνει η ΕΚΤ «συλλέκτης δανείων της Γερμανίας».

    Το πρωτότυπο λέει debt collector και εννοεί τις εισπρακτικές εταιρείες -άρα, εισπράκτορας (χρεών, έστω) να μη γίνει η ΕΚΤ, όχι; Το Βήμα και το tvxs έχουν τον σωστό όρο.»

    The Bond Collector ενδεχεται να ειναι υποσυνειδητο λογοπαιγνιο απο το The Bone Collector

    ΥΓ The Bone Collector
    1999 Film
    Policewoman Amelia Donaghy (Angelina Jolie) is in hot pursuit of a serial murderer whose calling card is a small shard of bone extracted from each of his victims. Unable to decipher the cryptic clues the killer leaves behind at the scene of the crime, Amelia calls upon quadriplegic forensic criminol… More
    Initial release: November 2, 1999 (USA)
    Director: Phillip Noyce
    Adapted from: The Bone Collector
    Screenplay: Jeremy Iacone
    Story by: Jeffery Deaver

  32. LandS said

    Θεσμικό Οικονομολόγο θα έλεγα (μάλλον καταχρηστικά) π.χ. τον Πρόεδρο των Οικονομικών Συμβούλων Χουλιαράκη. Υπάρχει νόμος που προβλέπει αυτή τη θέση.
    Η κ. Παναρίτη στην αγγλική Βίκι (αυτό; )χαρακτηριζεται institutional economist, που σημαίνει ότι μελετάει τη λειτουργία θεσμών σαν την αγορά, την ιδιοκτησία, το χρηματοπιστωτικό σύστημα, την ιδιωτική πρωτοβουλία κλπ και τις αλληλεπιδράσεις, τόσο τις μεταξύ τους όσο και μεταξύ των παραγόντων (παικτών ντε) τους, αλλά και τους συμβατικούς θεσμούς (οργανισμούς, επιχειρήσεις, συνδικάτα, ενώσεις, τράπεζες, κυβερνησεις) που αυτοί φτιάχνουν.

  33. vk said

    Σε android tablet που γράφω τώρα το «πέστε» υπάρχει στο λεξικό του και προτείνεται απο το αυτόματο πληκτρολόγιο ενω το «βγεστε» όχι. Λέτε οι σχιζολεξίες αυτου του τύπου να έχουν να κάνουν με κορέκτορες; (Σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να το δουν και να το διορθώσουν αλλά λέω εγώ τώρα :-))

  34. Κύρος Μοναχός said

    …στην Καλαμάτα, άνδρας πυροβόλησε και σκότωσε την 32χρονη φίλη του και στη συνέχεια επιχείρησε να αυτοκτονήσει με το ίδιο όπλο.

    Σύμφωνα με την τοπική ιστοσελίδα Tharrosnews, ο άνδρας, αλβανικής καταγωγής, επιτέθηκε στην κοπέλα αρχικά με ρόπαλο και στη συνέχεια πυροβόλησε στο κεφάλι την 32χρονη φίλη του, γυμνάστρια στο επάγγελμα. Ακολούθως, έστρεψε το πιστόλι επάνω του και πυροβολήθηκε στο κεφάλι, προσπαθώντας να αυτοκτονήσει.

    Σε κρίσιμη κατάσταση και οι δύο διακομίσθηκαν στο Νοσοκομείο Καλαμάτας και μέχρι αργά το βράδυ οι γιατροί έδιναν μάχη για να τους κρατήσουν στη ζωή, με τον Αλβανό δράστη και αυτόχειρα να είναι σε κρισιμότερη κατάσταση.

    Ξέρω, εἶναι ἄσχετο μὲ τὸ κλίμα τοῦ σημερινοῦ ἱστολογίου (ἢ μήπως, ἀφοῦ πρόκειται γιὰ ἐρωτικὴ ἱστορία, δὲν εἶναι καὶ τόσο ἄσχετο;), ἀλλὰ μεζεδάκι σίγουρα εἶναι: Τήν σκότωσε (λέει στὴν ἀρχή) καὶ στὸ τέλος ἡ… σκοτωμένη εἶναι στὸ νοσοκομεῖο σὲ κρίσιμη κατάσταση, ἀλλὰ ὄχι τόσο ὂσο τοῦ δράστη.

  35. Κύρος Μοναχός said

    Απὸ τὸ tvxs ἡ εἴδηση, ἀλλὰ μᾶλλον τὸ λάθος ξεκίνησε ἀπὸ τὸ δελτίο συμβάντων τῆς ἀστυνομίας.

  36. LandS said

    35.Ούτως ή άλλως το TVXS έχει τα πρωτεία της άκριτης κοπιπατωσιάς.

    33. Δηλαδή αυτά τα άρθρα γράφονται στο τάμπλετ;

  37. cronopiusa said

    Avaaz Ελλάδα: το τέλος της λιτότητας; Το ψήφισμα έχει πάρει φωτιά! Πάνω από 40.000 υπογραφές μέσα σε ώρες και ήδη τραβήξαμε την προσοχή των μέσων ενημέρωσης. Τώρα ας διπλασιάσουμε τον αριθμό μας πριν το κρίσιμο Eurogroup της Δευτέρας

  38. giorgos said

    Τριαντάφυλλος Σιαπέρας , πρωταθλητής στό σκάκι .

  39. ππαν said

    Καλημέρα
    Ο Πανούτσος γράφει πολύ συχνά χτησιμοποιώντας σχήματα από το σκάκι. Προχτές πχ για τη θυσία. Αντιπαθέστατος, ποιος άραγε του έμαθε ΄κάτι σαν σκάκι;

  40. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    32. institutional economist,
    Έφτασα ως τη δική σου εξήγηση για να καταλάβω ,νομίζω,τί σημαίνει αυτός ο όρος θεσμικός οικονομολόγος και θεσμικά οικονομικά.Τελικά σημαίνει την εξειδίκευση στη λειτουργία των θεσμών ως οικονομικών μονάδων; (μονάδες-οργανισμοί)

  41. stratosbg said

    Reblogged this on a hairless ape.

  42. ππαν said

    Μου θυμίζει το κόμμα που ήταν στη εξουσία στο Μεξικό για δεκαετίες, το περίφημο Partido Revolucionario Institucional,

  43. vk said

    36 δε φαντάζομαι αν και δεν αποκλείεται. Το σημείωσα σα παράδειγμα για τον κορεκτορα

  44. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Του έρωτα, σε όλους σας,
    της Κρόνης ιδιαίτερα,
    Πάντα με φτάνει ο έρωτας όσο πολύ κι αν τρέχω
    γιατ είναι κείνος φτερωτός μα γω φτερά δεν έχω

  45. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    @42

    1. «….Είναι φανερή η απογοήτευση του Τάιμπο ΙΙ για την πατρίδα του, που από το 1929 κυβερνάται αυταρχικά από το Επαναστατικό Θεσμικό Κόμμα (PRI), το οποίο υποτίθεται ότι είναι κληρονόμος μιας επανάστασης που είχε ως πρωτεργάτες δύο θρυλικά πρόσωπα: τον Πάντσο Βίγια και τον Εμιλιάνο Ζαπάτα. Κατ’ αυτόν, εκείνοι που επωφελήθηκαν από την επανάσταση είναι κάτι «αποβράσματα της μετεπαναστατικής περιόδου» που έπιασαν την καλή πατώντας πάνω στους αγώνες άλλων. Το 1987, εποχή όπου εκδόθηκε «Η ζωή η ίδια», η εγκατάσταση σε μια πόλη ή σε μια πολιτεία του Μεξικού εκλεγμένης αριστερής διοίκησης, δηλαδή δημάρχου ή κυβερνήτη, φαινόταν πράγμα ακατόρθωτο, αφού το PRI χρησιμοποιούσε κάθε μέσο θεμιτό και αθέμιτο, τη βία και τη νοθεία, για να κερδίζει τις εκάστοτε εκλογές. Για τους διανοούμενους και κάθε πολίτη της χώρας η ρωγμή στο μονοκομματικό σύστημα φαινόταν όνειρο θερινής νυκτός. Σήμερα ­ δέκα χρόνια αργότερα, δηλαδή ­ αυτό δεν ισχύει, ύστερα από την ήττα του PRI στις εκλογές που έγιναν στις αρχές του φετινού Ιουλίου, όταν το κυβερνητικό κόμμα έλαβε μόνο το 38% των ψήφων και στην Πόλη του Μεξικού εξελέγη κεντροαριστερός δήμαρχος με άνετη πλειοψηφία. Γράφοντας στο «Η σκιά της σκιάς» ότι «η Επανάσταση έγινε εξουσία και αστική τάξη», υπονοεί ότι το PRI όχι μόνο ελέγχει την πολιτική και οικονομική ζωή του Μεξικού, μα υποστηρίζει τα συμφέροντα των γαιοκτημόνων και των βιομηχάνων, εναντίον των οποίων είχε στραφεί η επανάσταση του 1910, κρατώντας τα συνθήματα και τα εμβλήματα που είχαν κινητοποιήσει τις λαϊκές μάζες…..»

    http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=90044

    2. «In 1990, Peruvian Nobel Prize laureate for literature, Mario Vargas Llosa, called the Mexican government under the PRI as la dictadura perfecta («the perfect dictatorship»)»
    http://en.wikipedia.org/wiki/Institutional_Revolutionary_Party

    Αλλοιμονο μας, αν γινει Καθεστωτικος ο ΣΥΡΙΖΑ

  46. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Του Λάμπρου
    Μες την καρδιά μου σ έβαλα και πως θα πω το φεύγα
    που σ΄αφηκα και ρίζωσες όπου κι αν είχα φλέγα.
    Σαν οργισμένος άνεμος ΄πο μια ψιλή μαδάρα
    είν ο σεβντάς σου κοπελλιά και με κρατεί τρομάρα

  47. Θρασύμαχος said

    Σχετικά με το μαργαριτάρι «προσπάθεια να επιλυθεί ειρηνικά του ζητήματος», η απορία του αλιέως με οδηγεί στην εξής γενικότερη πιθανολόγηση: κάποια από τα πτωτικά λάθη τέτοιου είδους ίσως δεν οφείλονται σε λογιωτατισμό ή αγραμματωσύνη, αλλ’ απλούστατα σε βιαστική αλλαγή μέρους του κειμένου χωρίς ταυτόχρονη προσαρμογή του υπολοίπου. Στην προκειμένη περίπτωση, μπορεί κανείς να υποθέσει μιάν αρχική εκδοχή «προσπάθεια ειρηνικής επίλυσης του ζητήματος», η οποία την τελευταία στιγμή κρίθηκε σκόπιμο ν’ αποφορτισθεί από τις αλλεπάλληλες γενικές, οπότε κάποιος διόρθωσε το «ειρηνικής επίλυσης» σε «να επιλυθεί ειρηνικά» χωρίς όμως να προσέξει ότι άφησε έτσι ξεκρέμαστη τη γενική «του ζητήματος». Δεν λέω να μην τα επισημαίνουμε, απλώς νομίζω πως δεν είναι ίσης κι όμοιας απαξίας με τα κλασικά λάθη.

  48. spiral architect said

    Μια αργοπορημένη καλημέρα στους ερωτοχτυπημένους συνιστολόγους. ❤
    (καθότι μόλις αλλάξαμε τον δρομολογητή στην υπόγα μας, με ενθύμιο ένα καρούμπαλο)

    Μπορεί ο μεσιέ Ματιέ να μην είναι σύμβουλος του Βαρουφάκη, ατυχώς όμως είναι η μίσες Παναρίτη.
    «Θες να πουλήσεις κάτι που δεν μπορεί να πουληθεί; Σπρώξτο στην Παναρίτη», λένε στην -όχι και τόσο μεγάλη- πιάτσα. 😉

  49. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    >> εξάρσεις της γενικομανίας
    προσερχόμενος της συνόδου, είπε το προηγούμενο Σ/Κ στο Ρίαλ, στους» Τεντιμπόυδες» από τηλεφώνου ο κος Ζέρβας, από Γεν.Γραμματεία…(δυσανάγνωστη η σημείωσή μου-ΕΣΠΑ,ΚΠΣ σα νάναι)

  50. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    26: Το νεοφώτιστος δεν δίνει όμως την έννοια του φιλόδοξου και του δυναμικού.

    30: Έχεις απόλυτο δίκιο.

    33: Θα μπορούσαν ορισμένες τέτοιες σχιζολεξίες να έχουν προκληθεί απο τον κορέκτορα. Όχι όλες όμως.

    38: Και συγγραφέας του μοναδικού μάλλον ελληνικού μπεστ-σέλερ που πρέπει να ανάθρεψε γενιές σκακιστών.

    39: Έχουν πιο πολυ πρεστίζ από τα αντίστοιχα σχήματα του ταβλιού ή της πόκας

    47: Σωστά, και άλλες φορές είναι ακόμα πιο φανερό ότι πρόκειται για τέτοια λάθη (που ίσως πρέπει να τους βρούμε ένα όνομα). Πάντως, τσαπατσουλιά -αν το δεις σε σοβαρό σάιτ, σε βιβλίο κτλ.

  51. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    48.Γεια σου Σπιραλέε! Βρήκες κατακούτελα.Μα σήημερα; 🙂
    Για την Παναρίτη,για δες και μου είχε μείνει όχι αρνητικος απόηχος από την Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για τα ομόλογα το 2010
    http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/510129c4-d278-40e7-8009-e77fc230adef/porisma%20omologa.pdf
    ενδεικτικά
    Ο επενδυτής, είναι κάποιος ο οποίος δημιουργεί, ένα υπερβολικά μεγάλο, βλαβερό πρόβλημα για την εθνική άμυνα της χώρας μας. Εμείς, κάνουμε ένα private placement. Έχουμε κάνει, άλλα τέτοια private placement για εθνική άμυνα;
    ΜΑΡΤΥΣ (Γρηγόριος Φλωράτος): Όλα τα δάνεια έτσι είναι.
    ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΡΙΤΗ: Και δεν ξέρουμε, κανενός, ποιος είναι ο επενδυτής.
    ΜΑΡΤΥΣ (Γρηγόριος Φλωράτος): Μόνο την τράπεζα ξέρουμε. Ποιος είναι ο επενδυτής, από πού εκχωρούνται ή μεταβιβάζονται αυτά τα δάνεια δεν το ξέρουμε. Ποτέ καμία τράπεζα, όταν θα μας φέρει μία πρόταση δανείου, δεν μας ενημερώνει ποιος είναι ο επενδυτής από πίσω.
    ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΡΙΤΗ: Συνειδητοποιείται, αυτό που σας εξηγώ αυτή τη στιγμή. Ότι μπορεί, ο επενδυτής να είναι ο οποιοσδήποτε.

  52. spiral architect said

    @51: Μεγάλο μούτρο η τύπισσα!
    Το κακό ήταν ότι ήταν ο μοναδικός που δεν ήταν σε rack, καθότι ιντερνετικός. Ηταν χωμένος κάτω από ένα ντουλάπι. Οι ιντρανετικοί είναι 12 και σε rack!

  53. Έλεος πια με τον αποκαλυπτικό Βαξεβάνη, έλεος!

    Πας στον ιστότοπο της Βουλής, βρίσκεις το οπτικοακουστικό υλικό που θες και το βλέπεις:
    http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/ToKtirio/Fotografiko-Archeio/#a1f4abd9-fda4-48d0-b0bc-2cb1b63a33db
    Η Παναρίτη από το 63:15…
    Το πρώτο μέρος της συνεδρίασης εδώ:
    http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/ToKtirio/Fotografiko-Archeio/#a9f345a6-5cad-40e9-b36a-0a416f376a8c

    Αποκαλύψεις, συνωμοσίες, χάκερ κι άλλες μούφες. Και κουμπάκι να τα κατεβάσεις στο σπίτι σου έχει…

  54. spiral architect said

    @53: Στάζιμπε, ο Βαξεβάνης ήταν ο πλέον πολιτικά ανώδυνος που ήθελα να λινκάρω. Για πιο χαρντκόρ απόψεις περί Παναρίτη εδώ.
    (ο θεός βοηθός …) 🙄

  55. Μωρέ δεν τόγραψα για σένα, αλλά σιγά μην έμενε στο σάιτ του, άμα τόγραφα εκεί…

  56. Pedis said

    # 51 – Eφη**2 – Θα είναι πραγματικά τετραπέρατος ο Βαρουφ. για να μπορεί να καταλαβαίνει τις συμβουλές που του δίνει η Παναρίτη. Έχω ακούσει για μαθηματικές μεγαλοφυίες που δεν μπορούν να δέσουν τα κορδόνια των παπουτσιών τους, αλλά για περιζήτητους οικονομολόγους που δεν μπορούν να βάλουν σε σωστή σειρά τρεις λέξεις … Τι στο διάολο επαγγελματικές ικανότητες έχει αυτή η κυρά;

    # 48 – Spiral : «Θες να πουλήσεις κάτι που δεν μπορεί να πουληθεί; Σπρώξτο στην Παναρίτη», λένε στην -όχι και τόσο μεγάλη- πιάτσα.
    Τι να υποθέσω, ότι έζχει την ικανότητα να βρίσκει περισσότερους ανίκανους από του λόγου της;

  57. LandS said

    Άμα θέλουμε πραγματικά χάρντκορ για την κα Παναρίτη να πάμε στις εποχές που ήταν Βουλευτίνα Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ. Την είχαν ξεσκίσει για τη δουλειά της στο Περού. Νταξ δεν ήταν και καμιά αγία, αλλά το αμέσως μετά τον Φουτζιμόρι πιο διεφθρμένο πρόσωπο στο Περού, όχι.

  58. sarant said

    H αλήθεια είναι ότι η πρόσληψη της Παναρίτη επικρίθηκε (στα κοινωνικά μέσα) και από πολλούς συριζαίους.

    Από την άλλη, αν θέλεις έναν ειδικό (σπεσιαλίστα που τους λέγανε κάποιοι κάποτε) κοιτάς την επάρκειά του πιο πολύ και δευτερευόντως την πολιτική του τοποθέτηση.

  59. grypgon said

    Aντιστοιχη εκφραση με το jeunes loups στα αγγλικα πρεπει να ειναι το young turks..To εχω δει καμποσες φορες σε διαφορα κειμενα κυριως παλαιοτερα με αυτη την εννοια μιας ομαδας νεων δυναμικων και φανατικων δραστηριων κλπ ανερχομενων πολιτικων η οτιδηποτε.
    Και οταν το ειχα ψαξει λιγο επειδη παραξενευτηκα ειδα οτι οντως προερχεται απο το κινημα των Νεοτουρκων.Eνοιωσα και λιγο ζηλεια γιατι η εκφραση δεν ειναι ακριβως μειωτικη και δεν τοχα στους τουρκους οτι εχουν καποια θετικη φημη για κατι.
    Δυσκολο να πω γιατι αφου δεν ζουσα τοτε αλλα φαινεται οτι αυτο το κινημα πρεπει να ειχε κανει μεγαλη εντυπωση στους αγγλους της εποχης και εγινε συνωνυμο του φιλοδοξου δραστηριου ι φανατικου η και επιθετικου νεου η ομαδας νεων ..Δεν ξερω εαν οι νεοτεροι αγγλοι το χρησιμοποιουν μιας και μαλλον θα πρεπει να αγνοουν ποιοι ηταν οι νεοτουρκοι (αν και υπηρχε και ενα τραγουδι του Ροντ Στιουαρτ με αυτον τον τιτλο)

  60. physicist said

    Σε αυτό το άρθρο που γράφτηκε πριν τις εκλογές, η κ. Παναρίτη αναφέρεται ήδη σαν «κρυφό χαρτί του Τσίπρα», αφού οι επαφές της και οι γνωριμίες της μπορούν να «ανοίξουν πόρτες για την ώρα κλειστές στον Σύριζα». Υποθέτω, επομένως, ότι η πρόσκλησή της για συμμετοχή στις διαπραγματεύσεις δεν ήταν αυθόρμητη απόφαση της στιγμής ούτε προσωπική επιλογή του Βαρουφάκη. Ο σύνδεσμος υπήρχε από παλίοτερα.

  61. physicist said

    ΥΓ — το #60 δεν υπονοεί καμία κρίση για τις ικανότητες της κ. Π., που δεν έχω τη γνώση να τις κρίνω. Σε κάθε περίπτωση, το βιογραφικό της είναι βαρύ.

  62. LandS said

    69 Αν το Young Turks προέρχεται από τους Νεότουρκους, την εποχή εκείνη, είχαμε μια σχεδόν αντίστοιχη παρέα νεαρών πολιτικών (Δ. Γούναρης κ.α.) που τους έλεγαν Ιάπωνες. Πράγματι, υπήρξε και στην Ιαπωνία μια νέα γενιά στρατιωτικοπολιτικών που εκκίνησε την διαδικασία περάσματος απ τον Μεσαίωνα στη Σύγχρονη Εποχή, όπως και οι Νεότουρκοι.

  63. 62,
    σωστά για τους Ιάπωνες.
    Μόνο που αυτοί έβαλαν πόδι στη Μαντζουρία και κατέληξαν με δύο ατομικές βόμβες κατακούτελα.

  64. LandS said

    @61 Όντως πολύ βαρύ.
    Εμένα μου θυμίζει λίγο την περίπτωση των μηχανικών του Τσάρου με τον Λένιν. Λίγο.
    Ο οποίος Λένιν, στον Εμφύλιο, είχε υποσχεθεί να (επ)αναγνωρίσει τα παλιά Ρωσικά δάνεια και να τα αποπληρώσει αν η Αντάντ απέσυρε τα στρατεύματα της και σταματούσε την ιμπεριαλιστική παρέμβαση.

  65. Ο άφωνος που ψιθυρίζει είναι ξάδελφος του γυμνού με τα χέρια στις τσέπες.

  66. physicist said

    #64. — Δεν την ξέρω την ιστορία με τους μηχανικούς του Τσάρου και τον Λένιν, Λαντς, αλλά φαντάζομαι ότι έχει να κάνει με κάποια τεχνογνωσία αδιαμφισφβήτητη και χρήσιμη που είχαν αυτοί οι μηχανικοί, έστω κι αν πριν δούλευαν για τον Τσάρο. Και πού αλλού να δούλευαν, δηλαδή;

    Τι έκανε τελικώς ο Λένιν με τα δάνεια;

  67. TakisB said

    Τα γαλλικά «λυκόπουλα» δεν είναι τα ελληνικά «τσακάλια»;

  68. Σωστά. Αλλά όχι «Τα τσακάλια» https://oitheitses.files.wordpress.com/2010/05/ta-tsakalia.jpg

  69. Λίγα σκακιστικά.
    Ας πούμε ότι ο Λευκός έχει στριμώξει τον Μαύρο, που μόνο με μία κίνηση μπορεί να συνεχίσει το παιγνίδι. Αυτή είναι φορσέ κίνηση για τον Μαύρο, χάνει-κερδίζει.
    Σε άλλη περίπτωση, ο Λευκός έχει στριμώξει τον Μαύρο, κι αν είναι σειρά του Λευκού να παίξει δεν απειλεί κάτι, ενώ με όποια κίνηση κάνει ο Μαύρος χειροτερεύει άμεσα την θέση του. Ο Μαύρος βρίσκεται σε κατάσταση τσούκτσβανγκ (zugzwang).

    Επομένως κάνουμε κίνηση για να φέρουμε τον αντίπαλο σε κατάσταση τσούκτσβανγκ να παίξει και να χάσει …
    … ή, αν είναι ο αντίπαλος σε κατάσταση τσούκτσβανγκ, κάνουμε κίνηση αναμονής για να έρθει η σειρά του να παίξει και να χάσει.

  70. Πάνος με πεζά said

    @ 50 (38) : …, δίτομο, με τον πολύ απλό τίτλο «Το σκάκι». Ο Σιαπέρας είναι πια δυο δεκαετίες μακαρίτης…Ευτυχώς, τουλάχιστον δεν πρόλαβε τον Πανούτσο…

  71. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    60: Πράγματι, γράφτηκε κι αυτό τις εντελώς τελευταίες μέρες. Συμφωνώ πως η πρόσληψή της ήταν μέσα στα σχέδια. Προσωπικά δεν βλέπω κάτι το αρνητικό.

  72. Πάνος με πεζά said

    @69 : Ναι, πιο σωστή εξήγηση. Φορσέ σημαίνει «μόνο αυτό έχω να παίξω», περίπου σαν να έχω μόνο ένα ελεύθερο πούλι στο τάβλι.

  73. physicist said

    #69. — Να διευκρινίσουμε όμως ότι σε μη σκακιστική χρήση, η έκφραση in Zugzwang kommen/in Zugzwang geraten σημαίνει τον εξαναγκασμό να κάνεις κίνηση χωρίς όμως να εξυπακούτεται ότι απαραίτητα χειροτερεύεις τη θέση σου. Σημαίνει απλώς ότι δεν μπορείς να τηρήσεις στάση αναμονής, ότι είσαι εξαναγκασμένος να δράσεις.

  74. Μαρία said

    Σε άλλο ποστ έγινε η συζήτηση αλλά μια που το γυρίσατε στο σκάκι το βάζω εδώ.

    Θεωρία παιγνίων και πολιτική http://www.stokokkino.gr/article/1000000000004424/THeoria-ston-Aera-Ennoies—Idees—Kritikirnme-ti-stiriksi-tou-Institoutou-Nikos-Poulantzas

  75. physicist said

    Ημιάσχετο αλλά μιας και μιλάμε για συμβούλους: διαβάζω ότι ο Ποροσένκο προσέλαβε για σύμβουλο στο θέμα της σύγκρουσης της Ουκρανίας με τη Ρωσία τον γνωστό Σακασβίλη. Δεν είναι κάπως σαν να έχει η χώρα σου οικονομικά προβλήματα και να προσλαμβάνεις σύμουλο τον ΓΑΠ;

  76. LandS said

    66 Ο Λένιν κατάφερε να φέρει πίσω τους τεχνοκράτες εμιγκρέδες, αφού τους χρύσωσε. Ήταν από τους σημαντικούς παράγοντες της επιτυχίας της ΝΕΠ (νέα οικονομική πολιτική) η οποία βέβαια είχε καταγγελθεί ως αντεπαναστατικός συμβιβασμός και πισωγύρισμα στον καπιταλισμό. Ενενήντα πέντε χρόνια μετά, τα διαβάζουμε αυτά και γελάμε.
    Για το Χρέος, παρά τις καλές υπηρεσίες των ΗΠΑ (Επιτροπή Μπούλιτ) και τη συμπαθητική στάση του Λόιντ Τζορτζ, οι άλλοι συμμαχοι (δηλ. κατά βάση οι Γάλλοι) δεν θα έκαναν κομπρεμί με τους Μπολσεβικους ούτε με σφαίρες (στη κυριολεξια). Τελικά η Τσεχοσλοβακική Λεγεώνα εκφυλιστηκε σε συμμορία τυχοδιωκτών και αποσύρθηκε, οι Λευκοί αποδεκατιστκαν και οι κουρασμένοι στρατιώτες των άλλων σύμμαχων δεν είχαν πια τι να στηρίξουν. Είχαμε και δικούς μας εκεί. Στους αξιωματικούς εριλαμβάνοντο οι Κονδυλης-Παγκαλος-Πλαστήρας.
    Πάνε και τα λεφτά. Νάχουμε και μεις κάτι να γελάμε μετά από τόσα χρόνια.
    Είπαμε, τα πάντα είναι Πολιτική. Αλλά η πολιτική δεν είναι τα πάντα.

  77. physicist said

    #76. — Ευχαριστώ, Λαντς. Δεν τα ήξερα αυτά, εκτός από την πληροφορία για τα ξένα εκστρατευτικά σώματα.

  78. ‘Ντάξ΄, όλοι τρόλλια είμαστε, δε λέω, αλλά μερικοί το παράκαναν!

  79. Γς said

    75:
    Εμ, ποιον σύμβουλο έπρεπε να πάρει; Δοκιμασμένος!
    Πλήρωσε ακριβά τις ταρζανιές του με τη Μόσχα.

    Αν και εμείς έπρεπε να τον πάρουμε σύμβουλο για τις διαπραγματεύσεις και ειδικά στο θέμα της γραβάτας

  80. Pedis said

    Διδακτικές οι ιστορικές αναλογίες. Να δω τον Λένιν σε Τσίπρα, και τον Κοτζιά σε Τρότσκι (μπρρρ), καλά. Αλλά τι σχέση να ‘χουν οι μηχανικοί του Τσάρου που κάτι θα ξέραν να φτιάχνουν (του κερατά, οι μηχανικοί κάποτε ήταν και μηχανικοί και επιστήμονες και έμποροι), από μία οικονομολόγο ειδικευμένη στα σπεκουλαρίσματα μέσω νόμιμοποιημένων τύπων απάτης με αλλαγή, μεταβολή και μεταβίβαση τίτλων ιδιοκτησίας;

    # 71 – «»… Συμφωνώ πως η πρόσληψή της ήταν μέσα στα σχέδια.»

    Δεν είχα αμφιβολία. Πολλά, πάρα πολλά φαίνονται να ήταν μέσα στα σχέδια …

  81. LandS said

    74 Βέβαια, τα Παίγνια της Θεωρίας των Παιγνίων (Φόν Νόιμαν – Μοργκενστερν) λίγο έχουν να κάνουν με το σκάκι. Λιγότερο από 30% που θάλεγε ο Βαρουφάκης ☺
    Τα πραγματικά Παίγνια δεν έχουν προβλέψιμες κινήσεις, αν είμαστε τυχεροί, οι κατανομες των πιθανοτήτων των κινήσεων είναι σταθερές (π.χ.τάβλι)
    Από ένα καλό σκακιστή θα χάσω όλες τις παρτίδες που θα παίξουμε (εκτός αν παίξουμε πάρα πολλές, βοηθηθώ και στη θεωρία και τον φτασω). Από τον άριστο ταβλαδόρο θα του πάρω λίγα παιχνίδια και χωρίς σκανδαλώδη εύνοια του ζάριου.

  82. LandS said

    80 Εντάξει καλέ, είπαμε «λίγο», δεν είπαμε ότι έκανε καλά ο Τσίπρας επειδή είχε κάνει καλά ο Λένιν. Αλλά πως να μη παρεξηγήσεις δεν είναι τυχαίο που τις μηχανιστικές μεταφορές τις λένε μηχανιστικές 🙂 ☺
    Και σιγά με τους Οικονομολόγους. Τι νομίζεις ήταν αυτοί που δημιούργησαν τη κρίση των subprimes και την επακόλουθη Μεγάλη Ύφεση; Υπήρξε ποτέ οργανισμός μηχανικών η φυσικών επιστημόνων που αναγορεύτηκε too big to fail και για να ξελασπώσει τα πήρανε από τους φορολογούμενους;
    Τόσο κακό μόνο σπουδαίοι άνθρωποι μπορούν να κάνουν.

  83. physicist said

    #81. — Από ένα καλό σκακιστή θα χάσω όλες τις παρτίδες που θα παίξουμε (εκτός αν παίξουμε πάρα πολλές, βοηθηθώ και στη θεωρία και τον φτασω). Από τον άριστο ταβλαδόρο θα του πάρω λίγα παιχνίδια και χωρίς σκανδαλώδη εύνοια του ζάριου.

    Εκεί ακριβώς βρίσκεται και η διαφορά ανάμεσα στο μπάσκετ και στο ποδόσφαιρο. Το πρώτο έχει πεντακόσιους κανόνες έξτρα, ώστε να κερδίσει σώνει και καλά ο καλύτερος ενώ στο δεύτερο έχει μια ευκαιρία και η ΠΑΟΚάρα να πάρει κανένα ματσάκι μία τόσο. 🙂

  84. sarant said

    75: Ο Γκορμπατσόφ έχει αποσυρθεί, ε; 🙂

    76: Βέβαια, ο Λένιν έβλεπε ότι η ΝΕΠ θα διαρκούσε δεκαετίες -αν δεν πέθαινε τόσο νωρίς κανείςι δεν ξέρει πώς θα χειριζόταν το θέμα και τα προβλήματα που είχε δημιουργήσει.

    80: Μηχανικός ο ένας, μηχανικός κι η άλλη.

    81: Πολύ σωστά. Και στο μπριτζ το ίδιο (αν και με ζευγάρια).

  85. sarant said

    83 Εδώ πήρε Γιούρο η Ελλάδα 🙂

  86. physicist said

    #84(α). — 🙂

    Παίδες, το πήρα είδηση προχτές και το σκεφτόμουνα να σας ρωτήσω: σε κάτι βίντεο και φώτο από τη συγκέντρωση της Τετάρτης στο Σύνταγμα, νομίζω είδα τον Παπαφλέσσα του Κινήματος Ελλάδα (ξέρετε ποιοανού λέω, αυτουνού με τον Κολοκοτρώνη στο ρόλο του Ξεπαπαδάκου). Ισχύει; Ήτανε κι ο Κολοκοτρώνης κάτω;

  87. Tania Rahmatoulina said

    Είναι λίγο άτοπο αυτό που θα πω, γιατί γλωσσικό μεζεδάκι μπορεί να μην είναι, αλλά μεζεδάκι εκκωφαντικής ανοησίας είναι. Ο Καμμένος ήρθε προχθές εδώ και μας προέτρεψε να αγοράσουμε μαχητικά αεροπλάνα και να τα φυλάξουμε στην Κρήτη για… περισσότερη ασφάλεια. Είπε κι άλλα, αλλά περιορίζομαι σ’ αυτό. Και μια απορία: Πού τον βρήκε αυτόν το τύπο ο Τσίπρας; Καταλαβαίνω βέβαια, αλλά ας τον μαζέψει λίγο…

  88. Τάνια Ρ., στο 87

    Ο Καμμένος είναι αδιαμφισβήτητα μπούρδας. Η ανάγκη του Τσίπρα για κοινοβουλευτική πλειοψηφία τον έκανε λιγότερο επιλεκτικό απ’ ό,τι συνήθως.

  89. LandS said

    83 Και στα δύο ή μπάλα είναι στρογγυλή, και δεν είναι τυχαίο που κρατάνε στατιστικά επιδόσεων των ομάδων και των παικτών. Και ο ΠΑΟΚ τα έχει πάει στο μπάσκετ πολύ καλύτερα από ότι θα τα πάει ποτέ στο ποδόσφαιρο (ελπίζω ο βαζελος).
    Α, και δεν είναι το πλήθος και η πολυπλοκότητα των κανόνων όσο η στοχαστικότητα (;) των αποτελεσμάτων των δράσεων. Πίστεψε με ως σύγχρονο φυσικό εξοικειωμένο με τα κβαντικά φαινόμενα σε έχω να κοντράρεσαι με άνεση με τους καλύτερους οικονομολόγους (ή των οικονομολόγων).

  90. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    78.υπότιτλος
    Ω μερακλίνα κοπελιά κι ερωτοχτυπημένη
    στο μπερεστέ που μ’ έφερες λυπήσου με καημένη. 😉
    του Ν.Ξυλούρη

  91. physicist said

    #89. — Χαχα, κολακευτικό μεν αυτό αλλά δεν νομίζω βρε Λαντς. Τα κβαντικά φαινόμενα έχουν τη λογική τους, όσο παλαβά κι αν είναι. 😉

  92. LandS said

    Γιατί τα κοινωνικό-οικονομικά φαινόμενα δεν έχουν την παλαβομάρα τους όσο και να λέμε ότι εξετάζουμε συστήματα με ορθολογική συμπεριφορά;

  93. Πάνος με πεζά said

    Q 89 : Κοίτα, το έχει εξηγήσει δεκαετίες πριν ο συχωρεμένος ο Συρίγος : Στο ποδόσφαιρο, αν σου τύχει μια καλή ευκαιρία και σκοράρεις, μετά με κατενάτσιο, με αντιαθλητικό παιχνίδι, με το σύστημα «πούλμαν», με πάντοιους τρόπους, μπορείς να πάρεις τη νίκη και να φύγεις. Το μπάσκετ, όταν σου ζητάει να περάσεις το κέντρο στα 10 δευτερόλεπτα, να επιτεθείς στα 24, να μείνεις 3 δευτερόλεπτα στη ρακέτα, να κάνεις μέχρι 5 φάουλ κλπ.κλπ., πολύ απλά σου ζητάει να παίξεις…

  94. Πάνος με πεζά said

    «με παντοίους τρόπους».

  95. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Tί ακούγεται για ΠτΔ αλήθεια;
    Αν είναι για Αβραμό,καλύτερα η Μπενάκη κι ας μην είναι και΄πιτρόπισσα, άκουσα στην πλατεία σήμερα.

  96. ππαν said

    Καλή κι η Παναρίτη; Ε, όχι, Νικοκύρη :).
    Ο Θεός να δώσει να μην επιελεγεί ο Αβραμόπουλος δηλαδή, κι αυτός θα βελτιωθεί;

  97. ΕΦΗ²

    Γκούγκλισε τη φράση «σουλτάνος των κλαρινογαμπρών», σε παρακαλώ. 😉

  98. Παναγιώτης Κ. said

    @14.(Sarant) Σύμφωνα με την έννοια που το έχω προσλάβει δεν έρχεται από (ί)σια πέρα αλλά ακριβώς το αντίθετο.Απομακρύνεται (ί)σια πέρα, δηλαδή δεν συμμετέχει στην ομάδα.

  99. sarant said

    96: Δεν έγραψα ότι είναι καλή (και τι θα πει «καλή»; Σε τι; Για ποιον; ). Έγραψα ότι δεν βλέπω κάτι αρνητικό στην πρόσληψή της. Υποθέτω ότι την πήραν για να βοηθήσει ως ειδικός σε ένα συγκεκριμένο πεδίο, όχι για να χαράζει πολιτική.

  100. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    97. Ναι, τον έχουμε ,τουλάχιστον δυο φορές αναφέρει εδώ και μια με βελτιωμένο κλαρινορεπερτόριο.Να συνηθίζω στην ιδέα λες; Βλέπω παίζει τάχα και ο Πάκης,ο γαμβρός της Κυψέλης, ο εραστής μάλλον.

  101. Ξέρω ‘γώ; Ένας σκύλος είμαι, ο φουκαράς. Πάντως, αν και σκύλος, έριξα εμμέσως σε κάτι φίλους-στελέχια την πρόταση για Μαριέττα Γιαννάκου, έτσι για να σκυλιάσει ο Σαμαράς.

  102. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    101/Σκυλί της Αχαρησιγιά ρίχνει >> «Μαριέττα»
    Βαριέμαι να ψάξω τις περγαμηνές τους,αλλά είχαμε ΠτΔ, που να μην είναι νομικάριος μεταπολιτευτικά; Νομίζω,δε νομίζω 🙂
    ΣτασινοΤσατσοΣαρτζετοΚαραμαλοΣτεφανοπουλοΠαπούλιες

  103. Όχι, δεν είχαμε. Η Μαριέττα είναι γιατρίνα. Και ως γιατρός και ψιλοΑΜΕΑ θα έχει ξεχωριστό γκελ. Άσε που επί της υπουργίας της στο Παιδείας είχε προκαλέσει μεγάλες κινητοποιήσεις.

  104. emma said

    Λέτε να δούμε και πρώην σταρ ελλάς στο μαξίμου? εμειρία συμβούλου πάντως έχει
    απο το Ντυνάν

  105. Την Μαριέττα, εννοείτε; Τη Γιαννάκου; Ή τη Χρουσαλά;

  106. vk said

    71, 96 κλπ περί Παναριτη: δεν ξέρω αν είναι καλή ή όχι για τη θέση αυτή (βασικά ομολογώ πως δεν την ξερω καθολου γενικότερα, ούτε ξερω πως τα πήγε στην προηγούμενη αντίστοιχη θέση) αλλά αν όπως φαίνεται τα κομματικά και πολιτικά κριτήρια μέτρησαν λιγότερο σε σχέση με πιο ουσιαστικά προσόντα και εμπειρία είναι σίγουρα κάτι θετικό.

    Μακάρι να είναι δείγμα ωρίμανσης του πολιτικού συστήματος και να φτάσουμε κάποια στιγμή να γίνεται επιλογή για τέτοιες θέσεις (συμβούλων, γενικών γραμματέων, διοικητών κλπ) με ανοιχτές διαδικασίες, με ουσιαστική και διαφανή αξιολόγηση σε πιο μόνιμη βάση και με συνέχεια (όχι κάθε υπουργός τους δικούς του χωρίς ουσιαστικούς λόγους) και κυρίως χωρις κομματικά κριτήρια. Είναι πολύ σοβαρές θέσεις για να γίνονται θεσούλες για να βολευονται κομματάνθρωποι.

  107. emma said

    την αποστόλου (σταρ ελλας 1962)

  108. Wow!

  109. "Ετεροδημότισσα" said

    Βλεπω ότι εχει αρχίσει να έχει ρευμα η προταση μου Μαριέτα για πρόεδρος. Για να δουμε…
    Αν κι εμενα ο Αβραμό δεν με χαλάει. Το job description θα έλεγε κανεις ειναι φωτογραφικο!

  110. Ουχ, Νικοκύρηηηηηηηηηη!

    Κσαφνικά αποχτήσαμε συμμάχοι!

    https://twitter.com/katmouts

  111. NM said

    Οι οργανώσεις του ΣΥΡΙΖΑ πάντως, άλλα ζητάνε. Σε σημερινό μάλιστα ψήφισμά της, η Οργάνωση Αθήνας ζητάει από τα μέλη της κοινοβουλευτικής ομάδας να επιλέξουν για ΠτΔ πρόσωπο που να συγκεντρώνει τις παρακατω προϋποθέσεις:
    – Να μην σχετίζεται με το μνημονιακό τόξο.
    – Να έχει κύρος στην κοινωνία είτε προερχόμενο από την ευρύτερη Αριστερά είτε να συγκεντρώνει σεβασμό και εκτίμηση έχοντας προοδευτικά χαρακτηριστικά.
    – Να μην υπάρχει υποψία ότι θα δυσκολέψει με αναπομπές νομοσχεδίων την κυβέρνηση.
    – Και τελειώνουν με την επισήμανση ότι:
    «Μετά από 40 χρόνια μεταπολίτευσης όλοι οι ΠτΔ της Δημοκρατίας ήταν άντρες ,συνεπώς θα ήταν δόκιμο να προταθεί και να εκλεγεί γυναίκα σε αυτό το αξίωμα ώστε να τηρηθεί η συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της ισότητας των δύο φύλων.»
    Σημείωση ΝΜ για όσους δεν το κατάλαβαν: Προτεινουν την Ιωάννα Καρυστιάνη

  112. leonicos said

    Το άκουσα στις ειδήσεις του Α

    ανεξαρτήτου ποσού, ύψους (για τιςδόσεις των δανείων)

    Δυο μέρες δεν ζύγωσα

  113. spiral architect said

    @56β: Πάντως στο Περού πίνουν νερό στο όνομα της Παναρίτη. 😉

  114. spiral architect said

  115. Γς said

    Δεν με χαλάει για ΠτΔ

  116. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    111.>>Προτεινουν την Ιωάννα Καρυστιάνη
    Ούτε γυναίκα αλλά ούτε τέτοιας ηλικίας είχαμε ΠτΔ,νομίζω.

  117. 107, 108,
    Γουάου-γάου όντως!
    Μετά την αναπληρώτρια υπουργό κουντουρισμού, και άλλη βασίλισσα της ομορφιάς (βίντατζ ίδιας χρονιάς μάλιστα!)
    Πώς να μην γοητευτεί κανείς! 🙂

  118. cronopiusa said

    Scotland stands with Greece

  119. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    46 – ΕΦΗ τώρα μπήκα στα μεζεδάκια (αν και δεν την πάω την αδερφίστικη γιορτή που παραπέμπει ο τίτλος) αν είναι για μένα το σχόλιό σου, έπεσες μέσα 100% και σε ευχαριστώ πολύ. Για μια τρέλα ζούμε, άλλωστε τι θα ήταν η ζωή χωρίς έρωτα και σέξ; θα είμασταν ξινισμένα γιαούρτια, σαν τους Σόϊμπλε και Μέρκελ.
    ΕΝΑ ΑΣΤΕΙΟ ΧΑΖΟ ΕΓΩ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΠΑΠΕΝ ΜΟΥ.

  120. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    75 – Δεν τον προσέλαβε, τον τοποθέτησαν οι ΗΠΑ, όπως και τους «Ναταλία Γιαρέσκο, αμερικανίδα πολίτης, διευθύντρια του επενδυτικού ταμείου Horizon Capital, στο υπ.οικ. Αλεξάντρ Κβιτασβίλι πρώην υπουργός υγείας της Γεωργίας, και υπουργός Οικονομίας ο Λιθουανός, Αϊβάρας Αμπρομάβιχους, από την εταιρεία επενδύσεων East Capital» που με συνοπτικές διαδικασίες και άνωθεν εντολή, ο Ποροσένκο του βάφτισε Ουκρανούς. Σίχαμα ο Πούτιν, αλλά υπάρχουν και χειρότεροι στην «δημοκρατική» πλευρά.

  121. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    104-107-117 Δεν καταλαβαίνω όμως ποιαν εννοείτε

    109: Πράγματι φωτογραφικό. Αλλά θα ήθελα γυναίκα Πρόεδρο. Να είναι κι αυτή μια πρωτιά της νέας κυβέρνησης.

    110: Το φοβόμουν…

    114: Μπορεί να μας διαβάζει 🙂

  122. sarant said

    111: Η Καρυστιάνη είναι εξαιρετική επιλογή. Αλήθεια, ένα μέιλ που σου έστειλα προχτές το πήρες;

  123. Σοβαρευτείτε !

    Μόνο ο (πρόεδρος) Λεβέντης για πρόεδρος !!

    (ή έστω το έτερον του ήμισυ γιατί » θα ήταν δόκιμο να προταθεί και να εκλεγεί γυναίκα σε αυτό το αξίωμα ώστε να τηρηθεί η συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της ισότητας των δύο φύλων «)

  124. cronopiusa said

    κι εγώ θα ήθελα γυναίκα Πρόεδρο

    καλή σας μέρα

  125. cronopiusa said

    κι εγώ θα ήθελα γυναίκα Πρόεδρο

    καλή σας μέρα

  126. Tsopanakos said

    Λείπει από το μενού το μεζεκλίκι της Ραχήλ και της Αυγής-truth team 😛

    http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=8319156

  127. LandS said

    Σιγά μη και αποδειχτεί η Ελένη ρόλο υπογραφοσφραγιδοθέτουσας. Αυτή είναι ικανή να αλλάζει τα νομοσχέδια πριν υπογράψει. Ειδικά για όσα έχουν να κάνουν με χωροταξία και αναπλάσεις αστικών περιοχών μέχρι και Πολιτειακή Κρίση μπορεί να προκαλέσει. (Που λέει ο λόγος 🙂 )
    Δεν τη ξέρετε καλά!

  128. LandS said

    Tsopanakos ο Σπύρος Καρατζαφέρης δεν είναι ΑΥΓΗ έτσι; (Κακώς βέβαια έγινε η αναπαραγωγή της προβοκάτσιας, έπρεπε να γίνει το αντίθετο για να μπουν στη θέση τους κάποιοι στα οπαδικά σοσιαλ μιντια)

    Και μη το παρατραβάμε με τις αναλογίες. Την «ομάδα αληθειας» η ΝΔ την έφτιαξε όταν ένιωσε τον κίνδυνο του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν την έφτιαξε όταν αυτός ήταν στο 4%.

  129. sarant said

    128: Προφανώς δεν έπρεπε να αναπαραχθεί η προβοκάτσια. Το ιντερνέτι ισοπεδώνει τον χρόνο όμως.

  130. LandS said

    Όχι μόνο το ίντερνετ. Και η πρώτη σελίδα του Ριζοσπαστη.

  131. sarant said

    Ναι, αλλά τώρα γίνεσαι κακός 🙂

  132. "Ετεροδημότισσα" said

    Η καρυστιάνη καλή επιλογή;;;;;! τι λέτε ωρε θολοκουλτουριάρηδες! από τότε που η γυναίκα άρχισε να γράφει σενάρια για το Βούλγαρη πεθάναμε στο χασμουρητό!
    Αβραμό ρε, Αβραμό και τα μυαλά στα κάγκελα (κι έχουμε αρκετά στην αθήνα, έτσι δεν είναι 😉

    (η Μαριέτα παραμένει πρώτη μου επιλογή αλλά καίγεται μόνη της με τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει για την Ο.Α.ΝΔ- οργάνωση για την ανασυγκ΄ροτηση της ΝΔ)

  133. Παναγιώτης Κ. said

    @106 (Vk) . Έτσι.
    116 (Γς).Χαλάει όμως εμάς! 🙂

  134. Παναγιώτης Κ. said

    ΠτΔ πρέπει να είναι πολιτικό πρόσωπο.
    Με βάση αυτά που έχουμε μάθει και διαβάσει η περίπτωση Σαρτζ αποδείχτηκε λάθος το οποίο δεν πρέπει να επαναληφθεί.

  135. sarant said

    132: Γράφει καλύτερα σενάρια ο Αβραμό; 🙂

    134: Δεν έχεις άδικο σε αυτό, το δέχομαι,

  136. cronopiusa said

    127

    είναι ποιήτρια
    είναι αρχιτεκτόνισα
    είναι άνθρωπος των κινημάτων
    δεν εξαγοράζεται
    είναι Πολιτικός με πι κεφαλαίο δεν θα γίνει υπογραφοσφραγιδοθέτουσα που να κάμουν οι καλοθελητές σαράντρα κουλουμούντρια στον αέρα

    και μόνο για την θέση της ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
    ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ θα έπρεπε να ήταν δήμαρχος Αθήνας,

    και μακάρι να μπορούσε να προκαλέσει Πολιτειακή Κρίση για όσα έχουν να κάνουν με χωροταξία και αναπλάσεις αστικών περιοχών

  137. Όχι Καρυστιάνη. Θα λένε οι δεξιοί πάλι, ότι πλακώσαν οι Εαμοβούλγαρη.

  138. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    132 – «Αβραμό ρε, Αβραμό και τα μυαλά στα κάγκελα (κι έχουμε αρκετά στην αθήνα, έτσι δεν είναι ;)» Mυαλά ή κάγκελα;

  139. Αγάπη said

    30 Δυο «λεπτομέρειες» που αποδυναμώνουν το επιχείρημά σου όταν λες πως «από όσα ξέρωη αρχιρόδον ΔΕΝ ΥΠΗΡΡΧΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ»
    (Ενταξει, για την ΑΡΧΙΡΟΔΟΝ μιλάς αλλά βάζω και για την ΕΔΟΚ-ΕΤΕΡ για καλό και για κακό 🙂 )

    Archirodon Construction company was established in 1959 in the form of a J.V. of the Greek firms ARCHIMIDIS, Greece’s foremost marine contractor at that time, and ODON & ODOSTROMATON, a road and bridge construction specialist group. The J.V. started its professional life by building the port of Benghazi in Libya (1961) and subsequently the port of Beirut in Lebanon (1962). Its success soon led it to develop into a major contractor in its own merit, establishing itself in 1971 as ARCHIRODON CONSTRUCTION (OVERSEAS) CO.S.A..

    Αντιγραφή από http://en.wikipedia.org/wiki/Archirodon

    Και

    ΕΔΟΚ-ΕΤΕΡ Αρχικό κεφάλαιο: 1969: 150 εκ. δρχ. (αποθεματικό 15 εκ. δρχ), 1983: 4.5 δισ. δρχ,Είδος εταιρίας:
    Ανώνυμη Εταιρεία (ΑΕ)
    To 1957 πραγματοποιείται η συγχώνευση της ΕΔΟΚ με την αντίστοιχη τεχνική κατασκευαστική εταιρεία ΕΤΕΡ και δημιουργείται η ΕΔΟΚ-ΕΤΕΡ.
    Ημερομηνία ίδρυσης: 1957

    Ημερομηνία λήξης δραστηριότητας:
    1987

    http://stories.mke.ntua.gr/node/257

  140. spiral architect said

    @30, 139: Η Αρχιρόδον («του Καρπίδα» τη λέγαμε) δούλευε Β. Αφρική, Αραβική Χερσόνησο και Μ. Ανατολή. Έργα στην Ελλάδα δεν χτύπαγε, γιατί τα θεωρούσε μικρά.

  141. LandS said

    136 Συμφωνώ ότι έχει όλες αυτές τις ιδιότητες.
    Γιαυτό δεν κάνει για Πρόεδρος. Είναι διαολεμένη και ποτέ μα ποτέ δεν θα ανεχτεί συμβολικό πόστο.

  142. NM said

    Καλά βρε παιδιά. Την Ε.Π. τη ρωτήσατε πριν τη χρίσετε υποψήφια;
    Εχω την αμυδράν υποψίαν ότι έτσι και διαβασει αυτά τα ποσταρίσματα θα δαγκώσει κανα μόνιτορ
    (εκτός αν το κάνετε για να την προκαλέσετε να απαντήσει εδώ)

  143. sarant said

    142: Είναι κι αυτό 🙂

  144. Ilias said

    Εδώ ταιριάζει το «Αλέξη προχώρα, κούφια να’ ναι η ώρα». Ας ελπίσουμε οτί τουλάχιστον θα γίνει η έκπληξη και δεν θα προταθεί ο κλαρινογαμπρός.

  145. cronopiusa said

  146. sarant said

    144 Πάντως για να καθυστερεί η ανακοίνωση σημαίνει ότι δεν είναι τελειωμένη η υπόθεση

  147. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    135: Γράφει καλύτερα σενάρια ο Αβραμό;
    Στο κάστιν εμφανίζεται και διαγωνίζεται στην «καλύτερη φωτογραφία» 🙂

    Η Καρυστιάνη κατόπιν των σημερινών (πρόταση Ντόρας από ΑΝΕΛ) δύσκολα θα πέρναγε.Όχι;

  148. cronopiusa said

    Επιμένουμε. Η υποψηφιότητα Αβραμόπουλου ενοχλεί και αισθητικά και πολιτικά σχεδόν το το σύνολο της κοινής γνώμης. Κυρίως γιατί άρχισαν να πιστεύουν τόσο οι αριστεροί όσο κι οι δεξιοί σε ένα νέο ξεκίνημα και στην καταδίκη της συμψηφιστικής νοοτροπίας του παρελθόντος. Τα φαντάσματα, οι προσκυνημένοι, οργανικοί διανοούμενοι δεν επιτρέπεται να δικαιώνονται εξακολουθητικά λες και δεν έχει τίποτε αλλάξει. Δικαιούμαστε άλλα πρόσωπα, άλλη νοοτροπία και κυρίως άλλα πρότυπα.

  149. Pedis said

    # 148 – Πάντως, η υποψηφιότητα του Α. δεν είναι τόσο ατυχής … και θα μπει και στο μάτι ορισμένων. Ο τύπος δεν ανήκει στην ομάδα αποφοίτων του αμερικάνικου κολλεγίου ή άλλου ιδιωτικού λόμπυ αποφοίτων.
    Αλλά μου άρεσε το «οργανικοί διανοούμενοι» αναφορικά με τον Αβραμόπουλο. Πετυχημένο κατά το ήμισυ. Οργανικός, από άνθρακα φτιαγμένος.

  150. Γς said

    Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Καραμανλής-Αβραμόπουλος. Αντρέας-Αλέξης. Κουρής-Λαφαζάνης.
    Σαρτζεντάκης-?

  151. Pedis said

    Τι παίζει εδώ;
    http://diktiospartakos.blogspot.it/2015/02/eldorado-gold.html
    ποιος «δίνει» ποιον; κατά το «χάνει η μάνα το παιδί και …» άντε να βγάλεις άκρη με τις ειδήσεις και τις πληροφορίες.

  152. spiral architect said

    @151: Είχε ανακοινωθεί πριν τις εκλογές μέσω fb από φιλελέρες-ποταμίσιους κλπ. Τελικά μαζεύτηκαν τρεις και ο κούκος, αυτοί που φοβήθηκαν μη και χάσουν τα μάρκα τους. Κωμωδία. 😛

  153. spiral architect said

    😀 😀 😀 😀 😀

  154. spiral architect said

    … πρότεινε και Ντόρα για ΠτΔ! 😮
    (ξέρει αυτός) 😉

  155. @139 Μα αυτό ακριβώς γράφω στο 30 ότι η Αρχιρόδον ήταν αρχικά μια κοινοπραξία της εταιρείας Αρχιμήδης και της εταιρείας Οδών και Οδοστρωμάτων για να φτιάχνουν έργα στο εξωτερικό που εξελίχτηκε σε νέα εταιρεία αλλά με δραστηριότητα μονο στο εξωτερικό κάτι που επιβεβαιώνεται στο 140.Οπότε δεν υπήρχε στην Ελλάδα τέτοια εταιρεία.

  156. spiral architect said

    @155: Μετά από χρόνια την βλέπω με BV και διαβάζω ότι παίζουν στο μετοχικό της σχήμα Ολλανδοί και Άραβες και αναλαμβάνει πια κάμποσα λιμενικά έργα. Έφυγε και από το μπλε κτίριο ΑΡΚΑΤ (που της ανήκει) και έπιασε γραφεία παρακάτω.

  157. cronopiusa said

  158. sarant said

    153-157: Είπαμε, είναι ο πιο ευτυχισμένος Έλληνας αυτές τις τρεις εβδομάδες!

  159. spiral architect said

    Δεν παλεύονται οι άνθρωποι:

  160. Λ said

    Η 14 Φεβρουαρίου δεν λέει τίποτα για μένα σαν μέρα ερωτευμένων γιατί υιοθετήθηκε μόνο τα τελευταία χρόνια για να κινήται το λιανικό εμπόριο. Ούτε καν έκανα τον κόπο να μάθω από που κι ως που ο αγ. Βαλεντίνος είναι ο προστάτης των ερωτευμένων.

    Υπάρχει Άγιος Αγαπητικός (άγιος της αγάπης). Ήρθε στην Κύπρο από την Παλαιστίνη και έζησε σαν ερημίτης κοντά στο χωριό Αρόδες. Στο χωριό, υπάρχει σαρκοφάγος στην οποία, σύμφωνα με την παράδοση, έγινε η ταφή του. Υπάρχεικαι δεύτερη σαρκοφάγος που ανήκει στον Άγιο Μισητικό (άγιο του μίσους). Ο ένας ευλογεί την αγάπη και ο άλλος το μίσος.

    http://www.visitpafos.org.cy/Heritage_of_Ayios_Agapitikos_gr.aspx

  161. Λ said

    κινείται

  162. spiral architect said

    @160: Tι λες! 😮 Θυμίζει την Santa Muerte των καθολικών λατινοαμερικάνων.
    (των Μεξικανών περισσότερο)

  163. sarant said

    160 Εντυπωσιάζομαι.

  164. Μαρία said

    Στο Ντίσελντορφ τρολάρουν το φυσικό.

  165. Λ said

    Αυτή η φωτογραφία έχει φιλοξενηθεί στην ιστοσελίδα;

  166. Meet the Tavianis:
    Η συνεργασία «αδελφικών» ντουέτων στο σινεμά είναι κάτι σύνηθες (αδελφοί Κοέν, αδελφοί Ταβιάνις), αλλά αδελφού και αδελφής, είναι κάτι που δεν συναντούμε συχνά.

  167. Γς said

    Βαρουφάκης τώρα:

    ‘ μοναχική απομόνωση της Ελλάδας’

  168. Γς said

    Ο ίδιος τώρα:
    [σε ερωτώντα δημοσιογράφο στην συνέντευξή του]

    -Who are you and where are you coming from?

    Με κατάλληλο [προσποιητό] ύφος.

    Γουστάρω!

  169. sarant said

    Είπε και ένα «να παράξουμε»

  170. Λ said

    Νικασίτιμος οἶφε Τιμίονα
    http://www.theguardian.com/science/2014/jul/06/worlds-earliest-erotic-graffiti-astypalaia-classical-greece

  171. Μαρία said

    Το γνωστό «ευαγές ίδρυμα» Stratfor που αυτοπαρουσιάζεται ως «leader in Geopolitical Analysis» ήδη από την ψυχροπολεμική εποχή και διεξάγει «στρατηγικές μελέτες» και «προβλέπει τις παγκόσμιες γεωπολιτικές ανακατατάξεις» πριν λίγο μετέδωσε την ψεύτικη είδηση ότι «στέρεψαν τα ΑΤΜ της Πειραιώς στην Αθήνα, σύμφωνα με πηγές του». http://www.efsyn.gr/arthro/imperialistiki-epiheirisi-oikonomikis-asfyxias

    Για του λόγου το αληθές

  172. sarant said

    Ντροπή.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: