Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μασκαρεμένα μεζεδάκια

Posted by sarant στο 21 Φεβρουαρίου, 2015


Δεν είναι βέβαια μασκαρεμένα τα μεζεδάκια μας, απλώς δημοσιεύονται το τελευταίο Σάββατο της Αποκριάς, κι επειδή τον τίτλο «Αποκριάτικα μεζεδάκια» τον έχω ήδη χρησιμοποιήσει (και μάλιστα… δίπαξ, που’λεγε κάποιος), διάλεξα ετούτον εδώ. Να σημειώσω επίσης ότι τα μεζεδάκια γράφονται πριν ανακοινωθεί οτιδήποτε από τις εργασίες του Γιούρογκρουπ, οπότε μη νομίσετε ότι ο τίτλος αποτελεί κάποιον υπαινιγμό.

* Και για ορντέβρ ένα ωραίο μαργαριταράκι, που όμως διορθώθηκε. Σε άρθρο για την ενδιαφέρουσα τοποθέτηση του Βιντ Σερφ περί ψηφιακού Μεσαίωνα, η Lifo έγραφε αρχικά: Ο Vint Cerf, που θεωρείται από πολλούς ο «Πατέρας του Internet» (ο όρος ‘σερφάρω’, έχει θεσπιστεί προς τιμήν του) προειδοποίησε σε ομιλία του σε συνέδριο, για την πιθανότητα έλευσης μιας εποχής, ενός «ψηφιακό μεσαίωνα», όπου τα ψηφιακά αρχεία που συγκεντρώνουμε σήμερα, δεν θα είναι προσβάσιμα από τα λογισμικά του αύριο.

Όχι βέβαια, ο όρος σερφάρω (δηλαδή ο αγγλικός surfing) προήλθε από το channel surfing όπως ονομάζεται αυτό που λέμε στα ελληνικά «ζάπινγκ» και που βέβαια ανάγεται στο θαλάσσιο σπορ με τη σανίδα. Πάντως, το λάθος επισημάνθηκε αμέσως από τους αναγνώστες και διορθώθηκε πολύ γρήγορα.

Και παρεμπιπτόντως, στο τέλος του παραθέματος το «του» καλό θα είναι να τονιστεί, για να μην το διαβάσει κανείς «τα λογισμικά του» (του μεσαίωνα; )

* Βέβαια, επί της ουσίας της τοποθέτησης του Σερφ, δεν έχει άδικο φίλος που έγραψε ότι: ό,τι έχουμε γράψει όλοι μας στις παλιές εύκαμπτες δισκέτες (floppy disks), είναι σήμερα λίγο πολύ χαμένο. Για να μην πω και το άλλο: ό,τι είναι γραμμένο σε βιντεοκασέτα και δεν έχει μετατραπεί ψηφιακά κινδυνεύει κι αυτό.

* Και συνεχίζω με ένα θηριώδες μαργαριτάρι από τον Θ. Πάγκαλο, ο οποίος μπορεί στο παρελθόν να έχει σπάσει όλα τα ρεκόρ αμετροέπειας και πολιτικής χυδαιότητας αλλά τέτοια λάθη δεν έκανε. Είπε λοιπόν στο Βήμα FM: Η παράδοση της ελληνικής αριστεράς είναι η ήττα, το κλάμα και ο Ιαπετός και αυτοί θέλουν να συνεχίσουν έτσι.

Ιαπετός; Είπαμε ότι έχει μεγάλη παράδοση η ελληνική αριστερά, αλλά δεν φτάνει και στα προκατακλυσμιαία χρόνια! Προφανώς, «κοπετός» ήθελε να πει ο κ. Πάγκαλος. Βέβαια, πρόκειται για προφορικό λόγο, οπότε θα μπορούσαμε να το θεωρήσουμε σαρδάμ.

* Κι ένα μεταφραστικό σε σχέση με τον πόλεμο στην Ουκρανία. Το skai.gr αναφέρει πως το Στέιτ Ντιπάρτμεντ δήλωσε ότι «δεν είναι προς το συμφέρον της Ουκρανίας ή της διεθνούς κοινότητας να εισέλθει σε έναν ενδιάμεσο πόλεμο με τη Ρωσία για την ανατολική Ουκρανία». Ο «ενδιάμεσος πόλεμος» είναι απόδοση του proxy war, που θα το λέγαμε «πόλεμος δι΄ενδιαμέσων» ή «πόλεμος δι’ αντιπροσώπων» (δείτε και το νήμα της Λεξιλογίας).

* Και «παραπέει η εκεχειρία«, όπως έγραψε το ethnos.gr (πολλά λογοπαίγνια μπορούν να γίνουν εδώ).

hliada* Γούστο έχει το άρθρο του in.gr για την… πρώτη έκδοση της Ιλιάδας, που εμφανίζεται στην τελευταία ταινία της Τζένιφερ Λόπεζ.

Ή της Ηλιάδας, όπως βλέπουμε στην οθονιά αριστερά (που είναι από την efsyn.gr)

* Ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση. Διαβάζω ότι διευθυντής μάρκετινγκ στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία ορίστηκε κάποιος κύριος βαν Μπίρεν (ή βαν Μπύρεν, van Bueren πάντως).

Στο ίδιο άρθρο, βλέπω ότι ο διευθύνων σύμβουλος έχει το πρωτότυπο όνομα Ζωούλλης Μηνά (Κύπριος ασφαλώς). Αυτός θα ταίριαζε περισσότερο σε ασφαλιστική εταιρεία.

* Ο ευπρεπισμός καλά κρατεί. Παλιά οι εφημερίδες έγραφαν «ζητάει» ή «ζητά», ύστερα έγινε «ζητεί», μετά έγινε «αιτεί» και τέλος η μέση φωνή, «αιτείται» (λες και είμαστε στο στρατό). Καμιά φορά και… αιτάται, όπως στο in.gr: η φράση που θα χρησιμοποιηθεί σε σχέση με το τι αιτάται η ελληνική κυβέρνηση…

* Ποια θέση έχει η Νάντια Βαλαβάνη στην κυβέρνηση (όπως και οι άλλες γυναίκες που έχουν ανάλογο αξίωμα); Αναπληρώτρια υπουργός ή αναπληρωτής υπουργός; Με χαρά παρατηρώ ότι η ίδια χρησιμοποιεί τον έμφυλο τύπο στον επίσημο ιστότοπο της κυβέρνησης, Αναπληρώτρια Υπουργός Οικονομικών. Ε, ας το υιοθετήσουν και οι δημοσιογράφοι.

* Κι άλλο ένα γλωσσικό μουστάκι, ακόμα λιγότερο δικαιολογημένο, στο ρεπορτάζ για τη δίκη του Στρος-Καν, όπου διαβάζουμε ότι «οι γυναίκες παραμένουν πολιτικώς ενάγοντες στην ποινική υπόθεση».

* Ένα ενδιαφέρον αλλά κάπως παράξενο ρεπορτάζ δημοσιεύτηκε πριν από μερικές μέρες σε ειδησεογραφικόν ιστότοπο, όχι της πρώτης γραμμής. Πρόκειται για περιήγηση στα γραφεία του ΚΚΕ στον Περισσό, όπως άλλωστε δηλώνει και ο εντυπωσιακός τίτλος «Μπήκαμε στο εσωτερικό των γραφείων του ΚΚΕ!»

Και ενώ το άρθρο αναφέρει και όνομα δημοσιογράφου και όνομα φωτογράφου, κάποιες διατυπώσεις δίνουν την εντύπωση ότι το κείμενο είναι μεταφρασμένο, ας πούμε «Οι τρεις πρώτοι [όροφοι], οι οποίοι συνήθιζαν να στεγάζουν τον ραδιοφωνικό σταθμό 902, το αρχείο του κόμματος και το πάρκινγκ…» Αυτό το «συνήθιζαν να στεγάζουν» μοιάζει μετάφραση από ένα αγγλικό used to house, αλλά στα ελληνικά ακούγεται πολύ αστείο (τώρα, την έκοψαν τη συνήθεια; )

Επίσης λίγο πιο πάνω, «Πολλοί από τους υποστηρικτές του κόμματος ακόμα και σήμερα, είναι ικανοί να αναμεταδώσουν αποσπάσματα από την ομιλία του εν λόγω συντρόφου [του Λένιν] κατά το πρώτο συνέδριο της κομμουνιστικής διεθνούς…» Ραδιοφωνικοί σταθμοί είναι οι σύντροφοι;

Και άλλες διατυπώσεις του άρθρου μυρίζουν μετάφραση -εσείς τι λέτε;

* Και κλείνω με ένα πολύ προχειρογραμμένο άρθρο, δυστυχώς από την εφημερίδα με την οποία συνεργάζομαι. Για παράδειγμα, «Ενενήντα χρόνια έπειτα από τις κραυγές ενός δεκανέα, στις μπιραρίες του Μονάχου, ένας άλλος τέκτονας, καθηλωμένος δυστυχώς σε αναπηρική πολυθρόνα…»

Τι θα πει τέκτονας; Μασόνος μήπως; Ή, το πιθανότερο, είναι «τεύτονας» με τυπογραφικό λάθος; (Αφήνω ότι, επί της ουσίας, οι παρομοιώσεις με τον Χίτλερ, ιδίως οι περιττές όπως εδώ, με προδιαθέτουν αρνητικά για τα επιχειρήματα του αρθρογράφου).

Πιο κάτω, βλέπετε τη σημασία που έχει ένα κόμμα: Η προβολή, όμως, σαν αφορμή της έκρηξης του Γερμανού υπουργού μιας γελοιογραφίας… Υπουργείο γελοιογραφίας δεν έχουν οι Γερμανοί. Μετά τη λέξη «υπουργού» χρειάζεται κόμμα. Και ακόμα καλύτερα: Η προβολή όμως μιας γελοιογραφίας, ως αφορμής της έκρηξης του Γερμανού υπουργού…

Και μετά: τα μαύρα ταμεία της Siemens, της Φόρεσταλ… Ποια είναι η μυστηριώδης Φόρεσταλ; Έτσι ονομαζόταν ένα αμερικάνικο αεροπλανοφόρο, που είχε επισκεφτεί την Ελλάδα, αλλά ασφαλώς εδώ εννοείται η Ferrostaal.

* Καλό τριήμερο, καλά κούλουμα!

 

Advertisements

187 Σχόλια to “Μασκαρεμένα μεζεδάκια”

  1. ndmushroom said

    Για Eurogroup εδώ σχολιάζουμε; 🙂
    Καλή μέρα σε όλους!

  2. oxtapus said

    Reblogged this on Oxtapus *blueAction.

  3. Γς said

    Καλημέρα

    >Φόρεσταλ; Έτσι ονομαζόταν ένα αμερικάνικο αεροπλανοφόρο, που είχε επισκεφτεί την Ελλάδα

    κι ήταν κι ο Γς εκεί

    http://caktos.blogspot.gr/2014/01/blog-post.html

  4. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1: Ευχαρίστως γίνονται δεκτά και σχόλια για το Γιούρογκρουπ.

    3: Και πού δεν ήταν αυτός ο Γς;!

  5. Γς said

    1:
    Ρίξε το!

  6. LandS said

    3 Υπηρετούσες στο ναυτικό των ΗΠΑ ή το επισκέφτηκες με το σχολείο σου;

  7. Γς said

    6:
    Ε, διάβασε το φάκιν άρθρο!

    Γενικά είχα κι άλλες μπίζνες με το λιμάνι και το στόλο.

    http://caktos.blogspot.gr/2013/02/blog-post_9143.html

  8. LandS said

    7 Εδώ άλλοι ψηφιζαν φάκιν μνημόνια χωρίς να τα διαβάσουν 😉

  9. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρες και καλή Αποκρηά (σε ρετρό γραφή).

  10. Βασίλης Ορφανός said

    Η υπόμνηση του μελανού γερμανικού παρελθόντος σίγουρα δεν βοηθά στην παρούσα περίπτωση. Όμως, και ο κ. Σόιμπλε θα είχε πιο κοντή γλώσσα, αν φρόντιζε να μάθει πώς αντιμετωπίζει ο λαός μας όσους νομίζουν ότι είναι über alles, και βάζουν τον εαυτό του σε θέση «θεού» : «ο λαός μας πιστεύει στο θεό, τον σέβεται, τον επικαλείται στην ανάγκη του, αξιώνει τη βοήθειά του, αλλά αρνείται να ταπεινωθεί, να θυσιάσει τον αυτοσεβασμό του. Αντιμετωπίζει το θεό με όρους ισότητας και αμοιβαιότητας. Και απορρίπτει χωρίς δισταγμό εκφάνσεις του θείου νόμου ή της θείας θέλησης, που εκτιμά ότι παραβιάζουν τα αξιακά του πρότυπα». (Απόσπασμα από: Ερατοσθένης Καψωμένος, «Η κρητική μαντινάδα: Η δομή, η αισθητική και η θεματολογία της», Ανακοίνωση στο συνέδριο για την Κρητική Μαντινάδα, Κουνουπιδιανά χανίων, 4-5 Αυγ. 2001).
    http://www.eks-ik.eu/dimosieyseis-ekdoseis/arthra-meletes/34-i-kritiki-mantinada-i-domi-i-aisthitiki-kai-i-thematologia-tis
    Πόσο μάλλον όταν δεν μιλούμε για θεούς, αλλά για ανθρώπους.
    Στην Κρήτη υπήρχε (δεν ξέρω αν υπάρχει ακόμη) η συνήθεια να ζητούν από έναν άγιο μια χάρη και να του υπόσχονται ένα τάμα. Και για να είναι σίγουροι ότι ο άγιος θα ανταποκριθεί, γύριζαν ανάποδα το εικόνισμά του (τα πάνω-κάτω), και δεν το ίσιωναν μέχρι να δουν το ποθούμενο, οπότε τού πρόσφεραν και το τάμα τους.

  11. sarant said

    10: Καλό αυτό με τους κρητικούς και τον άγιο -ή αλλιώς, και ο άγιος φοβέρα θέλει 🙂

  12. Γς said

    10:
    !

  13. Tsopanakos said

    Όντως, περίεργο το ρεπορτάζ για το Σπίτι του Λαού. Ίσως να πρόκειται για πρωτότυπο υλικό που εμπλουτίστηκε ύστερα από άλλες πηγές. Η παρέκβαση για τον χαράκτη Τάσσο, π. χ., είναι κοπιπαστάδα από εγκυκλοπαίδειες.

    Άσχετο-σχετικό: μου έκανε εντύπωση το τσιτάτο του Λένιν και ψάχνοντάς το στα αγγλικά είδα ότι κυκλοφορεί σε δυο εκδοχές. Η 1η αναφέρει petty-bourgeois limitations (https://www.marxists.org/archive/lenin/works/1919/mar/comintern.htm), ενώ η δεύτερη, την οποία προτιμάνε τα μέλη του ΚΚΕ σύμφωνα με τη δημοσιογράφο, petty-bourgeois lamentations (βλ. Lenin, Democracy and Revolution στο googlebooks, σελ. 141).
    Παρακαλούνται οι ΚΝίτες του ιστολογίου να μας πουν αν το άρθρο μεταφέρει την επίσημη ελληνική εκδοχή, δηλ. την εγκεκριμένη από το Κόμμα 😛 , ή αν πρόκειται για δημοσιογραφική σάλτσα.

  14. Christos said

    Και ο Ευαγγελάτος σημείωσε αξιοπρεπή μαργαριτική επίδοση. Μιλώντας για κάποιον πολιτικό είπε ότι «παίζει εν ου παικτοίς, δηλαδή χωρίς αντίπαλο». Πρετεντέρης και Τρέμη έμειναν σιωπηλοί…

  15. Tsopanakos said

    Υγ. Αν και τα μεζεδάκια δεν καλύπτουν τα χθεσινά Γιουρογκρούπια, ας πω την εξυπνάδα μου.
    Μόνο σε μένα φάνηκε ότι το ελληνικό κείμενο του Βαρουφάκη στη συνέντευξη ήταν πρόχειρη μετάφραση του αγγλικού; Λογικό να δουλεύτηκε πρώτα η «διεθνής βερσιόν», αλλά ας ρίχνουμε και κανένα χτένισμα στα καημένα τα ελλήνικος («οι κακοήθειες της ελληνικής οικονομίας» με έστειλαν αδιάβαστο, να ‘ουμε).

    O ΝΣ θα εκτίμησε ιδιαίτερα τη συχνή χρήση των αναλογικών τύπων του «παράγω». 🙂

  16. ππαν said

    Καλημέρα. Ως πολίτεςωμιας χώρας με δεκάξι ναζιστές βουλευτές ας είμαστε πιο μαζεμένοι στις αναφορές στον ναζισμό. Δεν είναι εθνικό χαρακτηριστικό.

  17. atheofobos said

    Ο Παπαπούλος ήταν ο βασιλικός επίτροπος στην δίκη του Ασπίδα που με την ευρυμάθεια του είχε πεί τα αμίμητα ,άπαξ, δίπαξ, τρίπαξ όπως επίσης είχε αναφέρει και τους Ρώσους (!) φιλοσόφους Μαρξ και Εγκελς !
    Ένα άλλο εξαιρετικό στιγμιότυπο από την δίκη αυτή ήταν όταν ένας συνήγορος υπεράσπισης είπε πως όσα ονόματα καταλήγουν σε μπουργκ δεν είναι ελληνικά.
    Οργίλος ο πρόεδρος που κατάλαβε ότι εννοεί τον Γλύξμπουργκ, τον ρώτησε : ποιόν εννοείτε; οπότε και αυτός του απαντά με ετοιμότητα : Τον Ηλία Έρεμπουργκ κ. Πρόεδρε!

  18. cronopiusa said

    KUHLE WAMPE: Αδειο στομάχι, Bertolt Brecht

    Οταν οι τράπεζες θα καίγονται

    Γ. Ζουγανέλης – Με γειά το κούρεμα (2012)

  19. sarant said

    13α: Κι εγώ το πρόσεξα αυτό, έχεις δίκιο.

    14: Είπε τέτοιο πράγμα ο ημίθεος;

    15: Ναι, το πρόσεξα -θα παράξουμε κατάλογο, είπε, νομίζω.

    17: Α, πολύ καλό!

  20. Εάν εννοούσε κάτι όποιος παρενέβαλε στο σενάριο τη σκηνή με την «πρώτη έκδοση της Ιλιάδας», ίσως να εννοούσε τη μετάφραση του Pope, που θεωρείται κλασική και είναι του 18ου αιώνα — και επομένως δεν είναι αδιανόητο να βρει κανείς αντίτυπο της πρώτης έκδοσης σε παζάρι…

  21. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Για την υπερβολικη αισιοδοξια για το μελλον της χωρας μας (:) μετα την χθεσινοβρaδυνη αποφαση του eurogroup, υπαρχουν, εκτος της προϊστοριας μας , τουλαχιστον 3 σοβαρες λογοτεχνικες αντιρρησεις

    Πίσω λοιπον στους κλασσικούς(6η επαναληψις)

    1. Ας θυμηθούμε την εμβληματική φράση από τον Γατόπαρδο του Λαμπεντούζα: «όλα πρέπει να αλλάξουν για να μείνουν ίδια»
    ……

    2. Η μεγαλοφυΐα του Ποε είναι δεδομένη. Διαβάστε λοιπόν την συνέχεια.
    Απόσπασμα από το “Ήταν ο Πόε ρατσιστής;”Από την Κατερίνα Σχινά
    The Books’ journal
    “…ο Πόε θέλει τα πράγματα να μείνουν ως έχουν, είναι γιατί πιστεύει πως όσες μεταρρυθμίσεις και να επιχειρηθούν, η μυστηριώδης δύναμη που φωλιάζει μέσα στον άνθρωπο θα μείνει ανέγγιχτη. Είναι μια δύναμη ανώνυμη, μια αρχέγονη ροπή που τον τραβάει στο χείλος της αβύσσου: η έλξη προς το κακό, η φυσική του μοχθηρία. Τη βλέπει να γιγαντώνεται στην Αμερική του καιρού του, καθώς η χώρα παραπαίει ανάμεσα στο ξεγύμνωμα του κυνισμού και την αταραξία της βιβλικής υποκρισίας και όντας αφοσιωμένη στην ύλη ξεπέφτει, καθώς έγραψε ο Μπωντλαίρ, «σε μια ηθική λογιστηρίου». Είναι σαν να αντιστρέφει εκείνη την εμβληματική φράση από τον Γατόπαρδο του Λαμπεντούζα: «όλα πρέπει να αλλάξουν για να μείνουν ίδια», σε ένα: «αφού θα μείνουν όλα ίδια, γιατί να αλλάξουν;»

    3. Η ΒΙΝΤΕΟΚΑΣΕΤΑ
    Κι αν γύριζε ο χρόνος πίσω στην αρχή
    όπως γυρίζει πίσω μια βιντεοκασέτα
    το ίδιο αδέξια, με την ίδια ταραχή
    τα ίδια θα κάναμε, άστα και γάμησε τα.

    Τίτος Πατρίκιος

  22. Παναγιώτης Κ. said

    Είναι σημαντικό που ο Γαβριήλ επιθυμεί να μιλάει καλά Ελληνικά. Κατά τη γνώμη μου τα καταφέρνει. Σήμερα όμως στο Μέγκα χρησιμοποίησε άστοχα τη λέξη «προϊούσα».Την εννόησε με την αντίθετη σημασία της. Όπως δηλαδή συμβαίνει π.χ με την λέξη ευάριθμος. Είναι όμως νέος και μαθαίνει. Γενικώς πρέπει να εμπιστευόμαστε τους νέους.

  23. Παύλος said

    @21
    Εντάξει με τον Γατόπαρδο, τον Πόε και τον Πατρίκιο αλλά στην προϊστορία μας δεν υπήρξε κάτι σαν το σημερινό.

  24. B. said

    10β, 11: Κατά τη διάρκεια της γιορτής του Αγ, Αντωνίου (όχι του δικού μας), προστάτη της Λισσαβώνας, ένας Μεξικάνος φίλος μου διηγήθηκε ότι σε μερικές περιοχές του Μεξικού ο εν λόγω Άγιος είναι «υπεύθυνος» για να βρει έναν καλό γαμπρό στα κορίτσια της οικογένειας. Όσο παραμένουν ανύπαντρες, το αγαλματάκι του Αγίου είναι γυρισμένο ανάποδα. Όταν αρραβωνιαστούν ή παντρευτούν επιστρέφει στην όρθια θέση.

  25. Παναγιώτης Κ. said

    Πράγματι ο Τσαουσίδης εκδηλώνει έναν αξιοθαύμαστο θαυμασμό για την πολιτική νίκη της Αριστεράς παρά την ηλικία του και εκφράζεται με ηρωικό τρόπο. Αρέσει ίσως στους παλαιότερους. Το θέμα είναι οι νέοι οι οποίοι μάλλον μένουν ασυγκίνητοι με το παρελθόν των παππούδων τους. Θυμάμαι τον εαυτό σε νεαρή ηλικία και πόσο λίγο με άγγιζε ο Διχασμός. ( Βενιζελικοί-Αντιβενιζελικοί)

  26. 10β, 11, 24 Σπάω το κεφάλι μου να θυμηθώ πού είχα διαβάσει κάτι παρόμοιο για την (παλιά) Ιταλία.

  27. Παναγιώτης Κ. said

    @3. Γς, 1973 ξαναβρίσκεται το Φόρεσταλ στον Φάληρο και η νεανική παρέα από τη Σιβιτανίδειο έχει όρεξη για περπάτημα οπότε πέφτει η ιδέα να πάμε στο Φάληρο για να δούμε από τη στεριά το αεροπλανοφόρο.Όλα αυτά 11 το βράδυ. Πέφτουμε όμως σε μπλόκο της αστυνομίας, μας τραβάνε στο αστυνομικό τμήμα της Καλλιθέας μουτζουρώσαμε τα δάχτυλά μας λόγω των αποτυπωμάτων που μας πήραν κατά το συνήθειο εκείνης της εποχής και μας άφησαν σχετικά γρήγορα. Φόρεσταλ όμως δεν είδαμε. Μας είχε φύγει η διάθεση.

  28. physicist said

    Το 1984 είχε έρθει στον Πειραιά το άλλο αεροπλανοφόρο της κλάσης Φόρρεσταλ, το Σαρατόγκα, θυμάστε;

  29. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    23.

    [19] Καὶ περὶ μὲν τῆς βοηθείας ταῦτα γιγνώσκω· περὶ δὲ χρημάτων πόρου, ἔστιν, ὦ ἄνδρες Ἀθηναῖοι, χρήμαθ᾽ ὑμῖν, ἔστιν ὅσ᾽ οὐδενὶ τῶν ἄλλων ἀνθρώπων [στρατιωτικά]· ταῦτα δ᾽ ὑμεῖς οὕτως ὡς βούλεσθε λαμβάνετε. εἰ μὲν οὖν ταῦτα τοῖς στρατευομένοις ἀποδώσετε, οὐδενὸς ὑμῖν προσδεῖ πόρου, εἰ δὲ μή, προσδεῖ, μᾶλλον δ᾽ ἅπαντος ἐνδεῖ τοῦ πόρου. «τί οὖν;» ἄν τις εἴποι, «σὺ γράφεις ταῦτ᾽ εἶναι στρατιωτικά;» μὰ Δί᾽ οὐκ ἔγωγε. [20] ἐγὼ μὲν γὰρ ἡγοῦμαι στρατιώτας δεῖν κατασκευασθῆναι [καὶ ταῦτ᾽ εἶναι στρατιωτικὰ] καὶ μίαν σύνταξιν εἶναι τὴν αὐτὴν τοῦ τε λαμβάνειν καὶ τοῦ ποιεῖν τὰ δέοντα, ὑμεῖς δ᾽ οὕτω πως ἄνευ πραγμάτων λαμβάνειν εἰς τὰς ἑορτάς. ἔστι δὴ λοιπόν, οἶμαι, πάντας εἰσφέρειν, ἂν πολλῶν δέῃ, πολλά, ἂν ὀλίγων, ὀλίγα. δεῖ δὲ χρημάτων, καὶ ἄνευ τούτων οὐδὲν ἔστι γενέσθαι τῶν δεόντων. λέγουσι δὲ καὶ ἄλλους τινὰς ἄλλοι πόρους, ὧν ἕλεσθ᾽ ὅστις ὑμῖν συμφέρειν δοκεῖ· καὶ ἕως ἐστὶ καιρός, ἀντιλάβεσθε τῶν πραγμάτων.

    [19] Σχετικά λοιπόν με την αποστολή στρατιωτικής βοήθειας, αυτά προτείνω. Όσον αφορά όμως στην εξεύρεση χρημάτων, υπάρχουν σε σας, Αθηναίοι, χρήματα, ναι υπάρχουν χρήματα για στρατιωτικούς σκοπούς όσα σε κανέναν άλλον στον κόσμο· αλλά εσείς τα ξοδεύετε σύμφωνα με τις ορέξεις σας. Εάν λοιπόν δώσετε αυτά ως έξοδα για τη στρατιωτική αποστολή, δεν θα χρειαστείτε καμιάν επιπλέον πηγή εσόδων· διαφορετικά, θα χρειαστείτε και άλλους πρόσθετους πόρους ή μάλλον δεν θα έχετε καθόλου πόρους. «Τότε γιατί» θα έλεγε κανείς «προτείνεις αυτά τα χρήματα να χρησιμοποιηθούν για στρατιωτικούς σκοπούς;». Μα τον Δία, εγώ τουλάχιστον δεν το προτείνω. [20] Η δική μου γνώμη είναι ότι πρέπει να συγκροτήσουμε στρατό [και τα χρήματα αυτά να διατεθούν για στρατιωτικές ανάγκες]· να υπάρχει επίσης ένας κανονισμός, ο ίδιος τόσο για ανάληψη χρημάτων όσο και για την εκτέλεση όσων χρειάζονται να γίνουν. Αντίθετα η δική σας γνώμη είναι ότι πρέπει να παίρνετε χρήματα έτσι, χωρίς να σκοτίζεστε, για τις γιορτές. Αυτό λοιπόν που κατά τη γνώμη μου απομένει να κάνουμε είναι να συνεισφέρουμε όλοι χρήματα· αν χρειάζονται πολλά, πολλά, αν χρειάζονται λίγα, λίγα. Το σίγουρο πάντως είναι ότι χρειάζονται χρήματα και χωρίς αυτά δεν είναι δυνατόν να γίνει τίποτε από αυτά που πρέπει. Μερικοί προτείνουν και κάποιες άλλες πηγές εσόδων· από όλες αυτές διαλέξτε όποια νομίζετε ότι σας συμφέρει, και, όσο είναι καιρός, επιληφθείτε των πραγμάτων.
    ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ/
    Ὀλυνθιακὸς α΄ (1)/
    ΔΗΜ 1 19-20

    http://www.greek-language.gr/Resources/ancient_greek/library/browse.html?text_id=47&page=3

    ΥΓ Για μια ακομη φορα οι Αρχαιοι Ελληνες τα ειχαν πει -σχεδον-ολα.

    1.»… Αθηναίοι, χρήματα, ναι υπάρχουν χρήματα για στρατιωτικούς σκοπούς όσα σε κανέναν άλλον στον κόσμο· αλλά εσείς τα ξοδεύετε σύμφωνα με τις ορέξεις σας…»
    2. «..Το σίγουρο πάντως είναι ότι χρειάζονται χρήματα και χωρίς αυτά δεν είναι δυνατόν να γίνει τίποτε από αυτά που πρέπει…».

  30. Γιάννης Ιατρού said

    > 14γ: Τι Θεός, ημίθεος !!!! 🙂

  31. Γιάννης Ιατρού said

    30 στο 19γ

  32. Γιάννης Ιατρού said

    φτου!!!! 19β, δεν μου πάει σήμερα, ….

  33. SophiaE said

    Σε αποκριάτικη διάθεση σας βρίσκω σήμερα, οπότε δεν θα καθίσω πολύ. Θα μπω εις το εσωτερικό του γραφείου μου για να εργασΘώ σήμερα με πολύ κοπετό (ή μήπως Ιαπετό; Ή ήθελα να πω κόπο; ) εν ου παικτοίς, δηλαδή χωρίς αντίπαλο εκτός ίσως από το χρόνο (που με κατατρέχει πάντα). Στα αποκριάτικα πάρτι θα παώ ενδιάμεσα (θα στέλιω το παιδί για τα θελήματα).
    🙂

  34. stratosbg said

    Reblogged this on a hairless ape.

  35. cronopiusa said

    Είναι δυνατόν να έχουμε εμείς δίκιο και όλοι οι άλλοι άδικο;

    …ΜΑ ΠΙΣΩ ΔΕΝ ΓΥΡΝΑΜΕ

    Κόκκινη γραμμή του αντιρατσιστικού κινήματος: να κλείσουν εδώ και τώρα τα στρατόπεδα συγκέντρωσης

  36. ilis said

    Πριν λίγους μήνες άκουσα στην τηλεόραση κάποια παρουσιάστρια να λέει ότι θα φιλοξενήσει στην εκπομπή της την κυρία Liana Tiganelli.Για να βεβαιωθώ, ανέτρεξα στους καταλόγους ,αρχείο των οποίων διατηρώ, και πράγματι είδα ότι η κυρία αυτή, ιταλικής καταγωγής, ήταν μαθήτριά μου προ δεκαετίας περίπου,στο λύκειο και μάλιστα την είχα εγγράψει στον κατάλογο ακριβώς έτσι, με λατινικούς χαρακτήρες. Με εύλογη αγωνία περίμενα να τη δω και να την ακούσω,αν βεβαίως επρόκειτο για το ίδιο πρόσωπο. Γρήγορα όμως απογοητεύτηκα γιατί η καλεσμένη δεν ήταν άλλη από την κυρία Λιάνα Κανέλλη. Καταλαβαίνετε, η απογοήτευση δεν ήταν για την καλεσμένη,για να μη παρεξηγηθώ, αλλά για το ότι δεν είδα την τέως μαθήτριά μου.Την εβδομάδα που πέρασε είχα και μια άλλη απογοήτευση. Ακουσα τον πρωθυπουργό,να κάνει την πρόταση για το νέο πρόεδρο δημοκρατίας: ¨προτείνω για πρόεδρο της Ελληνικής δημοκρατίας τον Προκόπη Τομπαβλόπουλο¨. Για να μη σας κουράζω άλλο νομίζω ότι με τα (ξενόφερτα;) άρθρα προ του επωνύμου και με την απουσία ορθοφωνίας παράγοναι σοβαρές ηχητικές αλλοιώσεις ή αν θέλετε, ηχητικά μεζεδάκια.

  37. Γς said

    28:

    Και πέρυσι το νεότερο πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο των ΗΠΑ, το USS George H.W. Bush, Σον Πειραιά, δηλαδή στον Φαληρικό όρμο.

  38. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα σχόλια!

    22: Μήπως θυμάσαι περίπου τη φράση με το προϊούσα;

    33: 🙂

    35: Πολύ ωραία λινκ και γελοιογραφίες!

    36: Κοιτάξτε, είναι λαϊκός τύπος αναφοράς το «τον Προκόπη τον Παυλόπουλο», και δεν είναι ξενόφερτος αφού οι περισσότερες ξένες γλώσσες δεν βάζουν άρθρο στα κύρια ονόματα. Θα το έλεγα βαθιά ελληνικό, ξενόφερτο είναι το «τον Προκόπη Παυλόπουλο», άσχετο αν είναι το επίσημο.

  39. Μόνο για έναν δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ άρθρο μεταξύ ονόματος κι επωνύμου: για τον Χάρη τον Τομπούλογλου, τον τιτανοτεράστιο και χατζηπελώριο.

  40. gmich said

    Από αυτόν εδώ τον ιστότοπο έμαθα ότι υπάρχει ο Νόμος του Γκόντγουιν. Νομίζω πως σήμερα δεν χρειάζεται να τραβήξει σε μάκρος μια συζήτηση στο διαδίκτυο για να γίνει αναφορά στον Χίτλερ και στους Ναζί. Το ύφος και η συμπεριφορά κάποιων γερμανών αξιωματούχων που παρακολουθούμε στο διαδίκτυο μας τους θυμίζουν αμέσως.

  41. Γς said

    Να κι ο Αργυρόπουλος, ο «δικός μας» με τους αριθμούς και τις λέξεις στον Αλφα ΤιΒι τώρα, στην εκπομπή της Αννίτας Πάνια!

    Χ-ά-ν-ε-τ-ε!

  42. physicist said

    #38(δ). — Στη συγκεκριμένη ανακοίνωση, και σε αντίστοιχες με επίσημο χαρακτήρα, δεν υπάρχει τίποτε ξενόφερτο και τίποτε παράξενο αν ο ομιλών προσθέσει το απαραίτητο «κύριος» ή «κυρία». Προτείνουμε για Πρόεδρο της Δημοκρατίας τον κ. Προκόπη Παυλόπουλο. Πρόεδρος της Βουλής θα είναι η κ. Ζωή Κωνσταντοπούλου. Ένα αυτό. Δεύτερον δεν καταλαβαίνω γιατί, έστω και χωρίς τον κύριο, η αναφορά π.χ. τερματοφύλακας στο σημερινό παιχνίδι ο Παναγιώτης Γλύκος, σέντερ φορ ο Δημήτρης Σαλπιγγίδης είναι ξενόφερτο. Μια χαρά είναι και φυσιολογικό, σκέψου αντίθετα πόσο σαχλαμάρα θ’ ακουγόταν η έκφραση αν είχε διπλό άρθρο.

    Στη γενιά μου, τα διπλά άρθρα μόνο στις παρέες τα είχαμε, πουθενά αλλού, συν κάτι αχαρακτήριστοι καραγκιόζηδες που χρησιμοποιούσαν τον τύπο αναφερόμενοι σε πρόσωπα με ισχύ (τον ξέρω καλά το Μανόλη τον Πρωτονοτάριο) για να πουλήσουν μούρη. Και δεν καταλαβαίνω γιατί αυτού του είδους η παρεΐστικη έκφραση είναι πιο βαθιά ελληνική από την άλλη, τη σοβαρή.

  43. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Αβρόχοις ποσί,κατάστεγνος, βγήκε στο ύπατο αξίωμα.Περί του τΠτΠ λέει,
    στεγνού υπηρέτη των συμφερόντων της ελίτ
    http://www.efsyn.gr/arthro/epistrofi-sti-gnosti-politiki

  44. εσπερινό κομούνι said

    36 ¨τον Προκόπη Τομπαβλόπουλο¨ .Εδώ έχουμε κλασική περίπτωση νοτιοελλαδίτικης διαλεκτικής άγνοιας και γλωσσικού φασισμού που πολύ συχνά νομίζουν ότι μόνο η αθηναϊκή προφορά είναι η σωστή και αυτή μόνο πρέπει να υπάρχει. ν+π στις βορειοελλαδίτικες ΄βλαχικές’ διαλέκτους γίνεται ‘μπ’ .Εξού και ‘μπαοκ’.’Τον πάοκ’ στην ομιλία ακούγεται ‘το μπάοκ’.Όσο για το ‘ξενόφερτο’,ναι όντως μετά το 1990 που άρχισαν να έρχονται οι ξένοι ,περνάμε συχνά και τους βλάχους για ξένους.

  45. Το άρθρο μπαίνει για να δείξει ότι γνωρίζουμε και προσωπικά τον λεγάμενο. Το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα μιλά για τον εαυτό του:

  46. Παναγιώτης Κ. said

    @38.(sarant). «Μέσα από αυτό το κείμενο, το οποίο δημοσιεύτηκε χθες από το Eurogroup, αποτυπώνονται πολλά θετικά στοιχεία τα οποία αποτελούν κατάκτηση, σε σχέση με την προϊούσα κατάκτηση».
    Και σε άλλο σημείο,
    » Εμείς πιστεύουμε από το γενικό σύνολο που αποτυπώθηκε πάνω σε αυτό το κείμενο, έχουμε κερδίσει πολλά έχουμε κερδίσει τουλάχιστον περισσότερα από ο,τι είχαμε την προηγούμενη κατάσταση, στην προϊούσα κατάσταση και πιστεύουμε ότι αποτελεί μια βάση έτσι ώστε να μπορούμε να κάνουμε τα απαραίτητα βήματα για να ανασάνει η κοινωνία και η οικονομία»

    ΛΚΝ: προϊούσα: Που προχωρεί, που εξελίσσεται προοδευτικά.

  47. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Έναρθρο το επώνυμο είναι η ελληνική ιδιαιτερότητα.Στην Ηπειρο βέβαια άναρθρα και κάποτε και συμπτυγμένα:Τάκηπλούμας, Γιωργογούσας,όχι;

  48. Ο Τάκη-Πλούμας όμως ήταν μεσολογγίτης, όχι ηπειρώτης: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL105/229/1684,5372/

  49. sarant said

    46: Ευχαριστώ, το μπέρδεψε με το «παρούσα»

    42: Όταν λέω βαθιά ελληνικό, εννοώ ότι τέτοιες μορφές (ο Χ ο Ψ) συναντάμε σε πρώιμα νεοελληνικά κείμενα, αν δεν σφάλλω.

  50. Παναγιώτης Κ. said

    @46. …σε σχέση με την προϊούσα κατάσταση

  51. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Ε ναι, ω το λεβέντη του Μεσολογγιού μας! γράψε λάθος.Για να μην πω το γνωστό μου Τάκητάδε,τα σαλάτωσα. Γράφω και σε τάμπλετ και τα νεύρα μου κρόσια…αντε να βρω φατσούλες εδώ

  52. ΕΦΗ² και ας μην ξεχνάμε τον Πηλιογούση, μιας και πρόσφατα αναφέρθηκε το Κούγκι.
    Το αντίθετο έχομε στην Κρήτη με τον Ψαραντώνη και τον αδερφό του τον Ψαρονίκο.

  53. lelejohn said

    Τώρα ακούω στην Αννίτα (ξεχάστηκε η τιβι ανοιχτή) και λέει ένας ΦΟΒΕΡΟΣ ΑΡΙΘΜΟΛΟΓΟΣ ότι ο «Γιάνης» είναι 272, ενώ ο «Γιάννης» είναι 322. Και επειδή το χρέος είναι 322 δις, ο Βαρουφάκης το γράφει με ένα «ν» γιατί θέλει να το μειώσει.
    ΟΛΟΙ ALPHA ΤΩΡΑ!

  54. physicist said

    #49(β). — Σ’ αυτό μπορεί να έχεις δίκιο, Νίκο, δεν ξέρω. Όμως μου φαίνεται τραβηγμένο το να λες τη μορφή χωρίς το άρθρο πριν το επώνυμο ξενόφερτη. Ακόμα κι αν ήρθε κάποτε από αλλού, πάει πια τόσος καιρός που ο χαρακτηρισμός του ξενόφερτου, μαζί με ό,τι αυτός συνυποδηλώνει, είναι αταίριαστος.

  55. daeman said

    Για την «πρώτη έκδοση της Ιλιάδας» έχει δίκιο ο Άγγελος στο #20.

    LA Times: The true story of J Lo’s ‘first edition Iliad’ in ‘The Boy Next Door’
    http://www.latimes.com/books/jacketcopy/la-et-jc-the-true-story-first-edition-iliad-from-the-boy-next-door-20150219-story.html

  56. 20, 55 Ναι, και προσπαθώ να θυμηθώ πού είχα πετύχει μια αστεία μετάφραση του Πόουπ ως Πάπα. Φοβάμαι ότι ήταν μια από τις παλιές μεταφράσεις του Μπόρχες.

  57. sarant said

    54 Δεν πρόσεξες ότι απαντώ σε σχόλιο στο οποίο η έναρθρη μορφή θεωρείται ύποπτη για ξενόφερτη Οπότε χρησιμοποιώ το ίδιο νόμισμα.

    53 Κεντάει ο Αργυρόπουλος, ε;

  58. antpap56 said

    Άκουσα το πρωί στη ΝΕΡΙΤ ότι η Ελλάδα «βγήκε από τη μοναχική απομόνωση». Και χθες σε αθλητική εκπομπή για τα «πιο αυστηρά δρακόντια μέτρα» που θα ληφθούν στο αυριανό ντέρμπι Παν-Ολυ. Να υποθέσω ότι ακόμη και τα «υπερθετικά» ουσιαστικά έχουν κάτι… υπερθετικότερο;

  59. physicist said

    #57(α). — Το πρόσεξα αλλά η μομφή στο σχόλιο στο οποίο απαντάς χρησιμοποιεί νόμισμα κάλπικο. Δεν είναι ανάγκη να το κάνεις κι εσύ, παρεκτός κι αν ήθελες σώνει και καλά να το επιστρέψεις. 😉

  60. physicist said

    Άκουσα το πρωί στη ΝΕΡΙΤ ότι η Ελλάδα «βγήκε από τη μοναχική απομόνωση».

    — Τι είναι αυτό;
    — Η λυπημένη θλίψις.

    Από την περίφημη σκηνή με τον Αθηνόδωρο Προύσαλη και την Κατερίνα Γιουλάκη στην Ιταλίδα απ’ την Κυψέλη, όταν ο Π. δίνει στη Γ. το λογαριασμό με τις ζημιές που έκαναν στο μαγαζί ο αδερφός της (Αλέκος Αλεξανδράκης) και η «τσιριμπίμ τσιριμπόμ» (Μάρω Κοντού).

  61. spiral architect said

    «O ΓουΣού έγραψε τη Γένεση»
    Ο θεός

  62. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    52. Βεβαίως Μεγάλε Κύνα,ευχαριστώ! Στην Κρήτη πρώτα το επώνυμο κι ανεγκολλημένο τ΄όνομα.Οι γυναίκες πάλι,μόνο με το αντρώνυμο πέρα πέρα : Κρασογιώργαινα

  63. Άσχετο αλλά πρέπει να αναγνωρίσουμε πως ο Πάνος Rambo Καμμένος, πέρα από τις γελοιότητες που κάνει, έστειλε 1.400 βύζματα φαντάρους στην παραμεθόριο. Λέγεται πως το στρατόπεδο της Καλαμάτας είχε 400% πληρότητα, σε αντίθεση με αυτά στον Έβρο, που είχαν περί το 40%. Μεταξύ των εκλεκτών υιών που πήραν φύλλο πορείας ήταν ο υιός Πρετεντέρης, ο υιός Πρωτόπαππας και ο υιός Μανωλίδης (stepson Αδωνιδος). Ο υιός Ήσυχος ζήτησε από τον υφυπουργό μπαμπά του να τον αφήσει ήσυχο, στο Καστελλόριζο όπου υπερετεί.

    Κατά τ’ άλλα είναι πολύ πουλαδερό βατράχι ο Πανάρας1

  64. δὲν μοῦ μοιάζει καθόλου ξένη ἡ σύνταξι, ἰδίως ἂν ἀναλογιστῇ κανεὶς ὅτι τὰ πλεῖστα τῶν ἐπωνύμων, καὶ τῶν πατρωνυμικῶν καὶ ἐπαγγελματωνυμικῶν καὶ τοπωνυμικῶν συμπεριλαμβανομένων, ξεκίνησαν νὰ χρησιμοποιοῦνται σὰν παρατσούκλια. ὁ Γιάννης ὁ τυφλός, ὁ Ἀργύρης ὁ κουλλός, ὁ Λάμπρος ὁ μαυρομάτης, ὁ Λεωνίδας ὁ μελᾶς, ὁ Ἀλέξιος ὁ μούρτζουφλος.

  65. Σκύλε ο (Γαλαξιδιώτης) Καμμένος δεν είναι βουτυρόπαιδο όπως οι περισσότεροι πολιτικοί μας, άλλο οι πολιτικές του τοποθετήσεις

  66. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    63. Σκύλε, μ΄ αυτό μού έξυσες μια πληγούλα, τη λυπημένη χροιά στη φωνή του γιου μου από το Ναύπλιο όταν έφευγαν για τις μονάδες: ρε μπαμπά ,όλοι πήγαν στην παραμεθόριο Αθήνα και Κόρινθο. Πέντε μόνο πάμε για πάνω και οι τέσσερις το θέλανε γιατί ήταν πρώην και νυν φοιτητές στην Ξάνθη.
    Στο επισκεπτήριο είχα δει και τις δυο φορές ένα γνωστό,γνωστότατο πασόκο της αυτοδιοίκησης αλλά ούτε καν αναρωτήθηκα πού να να υπηρέτησε ο γιος του μετά.’Ηταν τόσο παγιωμένο το «δικό τους» κράτος.

  67. καὶ νά, ἔτσι πρόχειτρα ψάχνοντας βρίσκω στὸν Γεώργιο Ἀκροπολίτη: ὁ εἰρημένος Ἀλέξιος Δούκας ὁ Μούρτζουφλος καὶ στὸν Ψευδοκωδινό: ὁ κὺρ Μιχαὴλ ὁ Δούκας. ὅμως οὔτε κι ἐπίσημη σύνταξι εἶναι ξένη.

  68. Κι επειδή εδώ λεξιλογούμε, ιδού και δύο από τα Βαρουφάκης memes στα κουζανίτ΄κα

    http://kozanimedia.gr/?p=213821

  69. Τζη, στο 65

    μακάρι αλλά κάπως μου φαίνεται… o_O

    ΕΦΗ² στο 66

    ξέρω, πολλές τέτοιες πίκρες. Εγώ υπηρέτησα στη Λέσβο, σχετικώς εύκολα. Αλλά στη σειρά μου είχαμε κι ένα φαντασματάκι, που δεν εμφανίστηκε ποτέ στη μονάδα, παρά μόνο τρεις μέρες πριν την απόλυση, για να πάρει το χαρτί. Ήταν αποσπασμένος στην άλλη άκρη του νησιού, σε μια ανύπαρκτη μονάδα. Φυσικά, «ψήσαμε» τους υπαξιωματικούς μας (τους «νέους» μας) και τον έβαζαν κάθε νύχτα σκοπιά 2-4. Γιατί; Γιατί έτσι! Πού να τολμήσει να βγεί αναφορά; Σε τρεις μέρες έκανε σκοπιές που δεν είχε κάνει όλο το χρόνο. 😈

  70. καὶ στὸ Χρονικὸ τοῦ Μαχαιρά: τὸν Λέοντιον τὸν Μαχαιράν. καὶ στὸν Παπα-Συναδινό (1642): ἐπαλούκωσαν οἱ τοῦρκοι τὸν Μανόλη τὸν Μποσταντόογλη τὸν σκευοφύλακα

  71. *Μποσταντζόογλη

  72. Γς said

    27:

    >Γς, 1973 ξαναβρίσκεται το Φόρεσταλ στον Φάληρο και η νεανική παρέα από τη Σιβιτανίδειο έχει όρεξη για περπάτημα

    Περασες κι εσύ από εκεί [6 χρόνια μετά τον Γς]. Ραδιοφονιάς;

  73. Theo said

    @11:
    Σχετικά με την Κρήτη, είχα ακούσει πως οι ζωοκλέφτες της περιοχής Κισσάμου και Σελίνου έχουν προστάτη τον άγιο Γεώργιο και συνήθως του τάζουν κάτι, για να πετύχουν οι «επιχειρήσεις» τους.

    Ένας ζωοκλέφτης, λοιπόν, είχε βάλει στο μάτι ένα ωραίο άλογο. Έταξε του Αγίου ένα ή δυο φλουριά αλλά δεν κατάφερε να το κλέψει. Στο τέλος έταξε να του δώσει τα μισά από την πώληση του αλόγου και τα κατάφερε.
    Εκ των υστέρων, όμως, δεν του καλοφάνηκε η συμφωνία κι έκανε το εξής. Πήγε στο παζάρι και διαλαλούσε πως πουλάει το άλογο για ένα φλουρί. Μόλις παρουσιάστηκε ο πρώτος υποψήφιος αγοραστής κι ήταν έτοιμος να του δώσει το φλουρί για το άλογο, του λέει ο πωλητής πως πουλάει το άλογο μαζί μ’ ένα κόκκορα. «Πόσο θέλεις για τον κόκκορα»; ρωτάει ο πελάτης. «Δεκαπέντε φλουριά», απαντά ο κλέφτης.
    Ε, τι να κάνει ο πελάτης, μια και του άρεσε το άλογο, έδωσε δεκάξι φλουριά για το άλογο και τον κόκκορα. Κι ο ζωοκλέφτης ξεπλήρωσε το τάμα του με μισό φλουρί 🙂

  74. Την έχω διαβάσει αυτή την ιστορία με (τι άλλο) κεφαλλονίτη.

  75. spiral architect said

    50 Shades of Buscemi:

  76. Theo said

    1, 4β:
    Με αφορμή το Eurogroup («Ευρωζώνη» δεν το λέγαμε στα ελληνικά; ), νομίζω πως ο όρος «θεσμοί» (αντί για «Τρόικα») είναι μια ισχυρή για λέξη της παρούσας χρονιάς 🙂

  77. Theo said

    διόρθωση:
    Νομίζω πως ο όρος «θεσμοί» (αντί για «Τρόικα») είναι μια ισχυρή υποψηφιότητα για λέξη της παρούσας χρονιάς

  78. Γς said

    76:

    >Με αφορμή το Eurogroup («Ευρωζώνη» δεν το λέγαμε στα ελληνικά; ),

    Ποιο Eurogroup;

    EUROGROUP AE – Διεθνείς Μεταφορές – Μαγούλα Αττικήςq

  79. Γς said

    Φτού!

    EUROGROUP AE – Διεθνείς Μεταφορές – Μαγούλα Αττικήςq

  80. spiral architect said

    @76, 77: Σωστός, καρφίτσωσέ το! 🙂

  81. Μαρία said

    69
    Είναι και δύτης, όχι των νιπτήρων.

  82. # 73,74

    Τσιφόρος, τα παλιόπαιδα τα ατίθασα

  83. Πάνος με πεζά said

    Κι αν δεν πιστέψατε γιατί ο Βαρουφάκης γράφει το μικρό του με ένα νι, να το επιχείρημα που θα σας πείσει :
    http://www.zappit.gr/default.php?pname=Article&cat_id=47&art_id=36116

  84. Γς said

    76:
    >Νομίζω πως ο όρος «θεσμοί» (αντί για «Τρόικα») είναι μια ισχυρή υποψηφιότητα για λέξη της παρούσας χρονιάς

    Περίμενε. Φοβάμε πιο ισχυρούς όρους-υποψηφιότητες

  85. Theo said

    @83:
    Βλ. και σχ. 53.

    Στην ιστοσελίδα που παραπέμπεις βλέπω κι ένα μεζεδάκι:
    «Ο καλεσμένος της Αννίτας Πάνιας«

  86. Γς said

    61:

    >«O ΓουΣού έγραψε τη Γένεση»

    Με μπερδεύεις με τον Μωυσή.

    [που κολλάει όμως αυτό;]

  87. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    10.>>Αντιμετωπίζει το θεό με όρους ισότητας και αμοιβαιότητας
    Μου ήρθαν οι δυο γνωστές μαντινάδες:
    Νά ταν ανώτερος θεός από τον εδικό μας
    για να δικάσει ετουτονε π΄εχώρισε τα δυο μας.
    Και τη σκωπτική,αποκριά καθώς είναι-σηκώνει τη 🙂
    Ήθελα να μουνε θεός μα να μουν από πάνω,
    του από κα΄τω του θεού ιντά θελα του κάμω!

    Με τα κονίσματα αξανάκωλα, μέχρι να θαματουργήσουνε,δεν το ξέρω αλλά εμείς κατ΄αναλογίαν «εκαρφώναμε το διάολο» μέχρι να μας βρει το χαμένο: Κάναμε ένα κύκλο στο χώρο περίπου της απώλειας και μπήγαμε ένα κομμάτι ξύλο μέσα. Κανοναρχούσαμε επαναληπτικά,ψάχνοντας ταυτόχρονα το αντικείμενο «αν δε μου τόβρεις Διάολε -το κλειδί π.χ.- δε σε ξεκαρφώνω». Και να σας πω, έπιανε! 🙂
    Το τάξιμο(να του κάνομε πίτα) στον Άγιο Φανούριο προκειμένου «να φανερώσει’, είναι σ΄όλη την ελλάδα νομίζω.Θυμούμαι πάντως να τάζουμε πίτα, να λέμε «Θεος σχωρέσει τ΄Αγιού Φανούργιου,τση μάνας και τς αδερφής» ψάχνοντας, αλλά πίτα στο σπίτι μας δε θυμούμαι τελικά να κάναμε ποτέ,οι θεομπαίχτες! 🙂 . Αντίθετα Αθήνησι, φέρναν και στο σχολείο οι συμμαθήτριες, όχι μόνο για χαμένα,αλλά και για να γράψουν καλά! Η πεθερά μου κάνει ακόμη, με 7(ή 12;) υλικά, για πολλές και διάφορες αιτίες π.χ. όταν πήγε φαντάρος ο εγγονός της και γιος μου 🙂

  88. Πάνος με πεζά said

    @ 85 : Ναι, το έβαλα και γι αυτό. Το Newsit, έχει συνήθως σωστούς τίτλους (σε αντίθεση με το fimotro) και λάθη στο από κάτω κείμενο.

  89. Γς said

    53, 83:

    Εγώ πάντως σας είχα ειδοποιήσει εγκαίρως!

    (Σχ. 41)

  90. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    86.[που κολλάει όμως αυτό;]
    Στα πάντα ήσουν παρών! εκτός από τα μπετά του τύμβου της Αμφίπολης που ήταν ο Μητσότ 🙂
    Κακτούλι μας αγκαθερέ, παλιάς κοπής ζιργκόνι
    όποιος σου βρει και πει κακό, η ζήλεια τονε λειώνει 🙂

  91. spiral architect said

    @86: Μα αφού είσαι … πανταχοῦ παρών καί τά πάντα πληρῶν;

  92. Γς said

    91:
    >πανταχοῦ παρών καί τά πάντα πληρῶν

    ο θησαυρός των αγαθών και ζωής χορηγός

    90:

    Ντεν καταλαβαίνει;
    Που κολλάω;

  93. cronopiusa said

    Τραγούδι της Αποκριάς: »Βλάχα» Νάξος – Κινίδαρος

  94. cronopiusa said

    San Cucufato, los cojones te ato:
    si no me lo devuelves no te los desato.

  95. Γς said

    85:

    Γιατί Πανιας;

    Για την Μαρία Κολλά, θα έλεγες της Μαρίας Κολλάς, Κολλούς;

    Της ΄Αννίτας Πάνια’ είναι το σωστό

  96. cronopiusa said

    Javier Krahe – Los caminos del señor

    Javier Krahe y Pablo Iglesias «Cuervo ingenuo»

  97. Γς said

    58, 60:

    Εγώ πάντως σας το μετέφερα σε ρίαλ τάιμ

  98. 81, 😀

  99. sarant said

    63: Αν το έκανε αυτό, λογικό είναι να τον έχουν άχτι οι βυσματίες και οι μπαμπάδες τους!

    64: Αυτό λέω κι εγώ.

    73: Καλό, και με αρκετές εφαρμογές και στις σύγχρονες εταιρείες 🙂

    76: Σωστά, αλλά Ευρωζώνη λέμε τη eurozone

  100. Μαρία said

    99
    http://diktiospartakos.blogspot.gr/2015/02/1055-2122015-700_21.html

  101. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Ξέρετε που είναι τ΄αφεντικό; Εδώ:
    http://yiannismakridakis.gr/
    Εγώ πήγα χτες, στο αμφιέατρο Γκίνη

  102. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Α, δεν έκανα ανανέωση και ήδη εμφανίστηκε!
    Νικοκύρη, επ ευκαιρία, χτες βράδυ φεύγοντας από την εκδήλωση, πρόφτασα,στο κλείσιμο, την Πολιτεία.Κατέβηκα στο Α’ υπόγειο της ελληνικής λογοτεχνίας και ζήτησα μάνι μάνι το βιβλίο σου,του Βάρναλη, Τί είδα εις την Ρωσσίαν των Σοβιέτ και το τελευταίο του Μακριδάκη. ε, το βιβλίο σου το έχουν στο από κει πατάρι,στα ιστορικά, να ξέρεις.
    Του Μακριδάκη το Αντι στεφάνου,πράγματι τ΄αφήνεις σαν πιώμα ευωδιαστού λικέρ,αργά κι αύριο πάλι.

  103. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    66 – Mπά, ήσουν μπαμπάς πριν γίνεις μανούλα; (χαμόγελο).

    69 – Στην 1η ΜΑΛ το Φεβρουάριο του 83 (τότε ήταν στην Αθήνα) στον 1ο λόχο που ήμουν, απο τους 72 εγγεγραμμένους στην δύναμη του λόχου, είχαμε μείνει 31, και η υπηρεσία πήγαινε 10 μέσα 1 έξω, αν βάλεις και τις πολλές ασκήσεις ανα την επικράτεια (178 μέρες σε σκηνάκι απ΄αυτές καμιά τριανταριά χωρίς σκηνή και υπνόσακο, μόνο με την εξάρτηση) είχα κάνει και ενάμιση μήνα να δώ την Παπέν μου (απο τότε μαζί). Μετά απο κάνα τετράμηνο, φέρανε ένα σωρό γιωτάδες και αναλάβανε τις σκοπιές, και βγαίναμε δυό με τρείς φορές την εβδομάδα. Την ημέρα που απολυόμουν, επειδή μας έδιναν και κάτι αναμνηστικά της μοίρας (που τα μισά τα κρέμασα στον σκύλο μου τον Τζό, και τ΄άλλα τα πέταξα στα σκουπίδια που ανήκουν) εμφανίστηκαν ένα σωρό φαντάροι, όταν τους ρωτήσαμε απο πού ήρθαν και γιατί, ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΜΕΔ ΚΑΙ ΗΡΘΑΜΕ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ, για την πατρίδα ρε γαμώτο.

    Υ.Γ- Στην σχολή, στην επόμενη σειρά απο την δική μου 161-162, ήταν κι ο Αντρίκος Παπανδρέου. Εμείς είχαμε εγερτήριο στις 5 π.μ και μας έβαζαν να μαζεύουμε φύλλα μέσα στο σκοτάδι, κι ας είχαμε ψωφήσει στην κούραση όλη την μέρα, και για πρωϊνό, ενώ μας έπρηζαν τα α@@ια μισή ώρα στην αναφορά, είχαμε δέκα λεπτά μόνο για να το πάρουμε, πολλά παιδιά έβγαιναν τρέχοντας μπουκομένα, (εγώ απλώς δεν έτρωγα, μόνο τις Κυριακές). Με τον Αντρίκο το εγερτήριο πήγε στις 7π.μ, και το πρωϊνό έγινε μισάωρο, φυσικά δεν κοιμόταν εκεί, και ούτε τον ξαναείδε κανείς μετά την σχολή.

  104. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    103 α Λάμπρο μου, χρόνια πολλά αποκριάτικα
    Τί θα σου γράψω, θεός και ψυχή μου.Κουτσοπίνουμε* από ώρες.Αθότυροι κι απάκια και φυλλάδες(λαχανίδες) γιαχνί.
    *Πίνω ελαφρώς κουτσή διότι ήθελαν να δείξω τα βήματα του συρτού και δος του πάλι.Με την ανεργία, 2-3 φίλες-φίλοι το ρίξανε στους παραδοσιακούς χορούς. Κάποιων τα παιδιά που ξέρουνε (μάθανε με την ώρα τους)είναι αυστηροί κριτές και τους αποθαρρύνουν και γω, ως προς τους κρητικούς σκοπούς ΜΟΝΟ, τους κάνω κρυφά …φροντιστήριο (κάθε …απόκριες) χαχα
    Λοιπόν,στα του στρατού Λάμπρο,με κράτησαν από ξω οι αρσενικοί μου.Είπα από μιας αρχής ότι ως μάνα, είμαι κατά κάθε στρατού,ξηράς,θαλάσσης και αέρος κι έτσι δε με καταδέχονταν στα εσώτερα ζητήματα της στρατιωτικής.Τα τηλεφωνήματα τ άκουγα στο ντούμπλεξ για να μην τα ξαναλέει.
    Ας πω όμως ως μάνα φαντάρου ένα περιστατικό από τη στρατοζωή του . Όταν πήγε ο πατέρας του στο στρατό ,ως μηχανικός κι αυτός,στο ΜΧ υπηρέτησε: Ναύπλιο, Λουτράκι, Σάμος.Του έλαχε να έχουν παραλάβει κάτι γέφυρες σπαστές, μη με ρωτήσεις λεπτομέρειες, όπως το θυμάμαι τώρα, γιατί ο μικρός λείπει κι ο μεγάλος αποκοιμήθηκε μα δε θέλω να πω κι ότι τα γράφω αυτά και έκανε τη μετάφραση του μάνιουαλ. Ε, τμήμα αυτών των γεφυρών το μετέφεραν σε κάποια φάση ,με το δακτυλογραφημένο μάνιουλ τους και το βρήκε στη μονάδα της Ξάνθης όπου τον πήγαν, ο γιος μας, σχεδόν 30 χρόνια αργότερα!

  105. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Λάμπρο, μπορεί να βρεις ενδιαφέρον αυτό:
    http://yiannismakridakis.gr/?p=5996

    Πηγαίνοντας, διάβασα γραμμένο σ΄έναν τοίχο : βρήκα τρόπο να σταματήσουμε τη νύχτα

  106. Γς said

    104:
    >σχεδόν 30 χρόνια αργότερα.

    Τρανό παράδειγμα κατανόησης της διάρκειας της γενιάς.

    1938 Αεροδρόμιο Σέδες ο Γς-μπαμπάς.
    1968 Τατόι ο Γς

  107. Γς said

    105:
    από το λίκνο σου:

    >προς τη βάση της ζωής και προς την επανάστΗση του αξιακού συστήματος της ανθρωπότητας.

    Και θυμήθηκα Πάνο χτες την δικιά μας, την χασάπισα του Σκλαβενίτη.

    -Α, αυτό θα σου τινάξει στα ύψη την χοληστερίνη.

    -Λες να συμπαρασύρει και τίποτα άλλο αυτή η προς τα ύψη εκτίναξη.

    Και έβαλε τα γέλια η δικιά μας
    😉

  108. Pedis said

    Τα σημερινά ήταν διασκεδαστικά και μη νηστίσιμα. Περισσότερο μου άρεσε εκείνο του πιο χοντρού, του πιο χοντρόπετσου, του βασιλιά καρνάγκαλου.

    ´Ηθελα να ‘ξερα τι κερδίζει το βήμα σε αναγνωσιμότητα βάζοντας στη φόρα τη μούρη του παχύδερμου κάθε τρεις και λίγο. Αποκλείεται να περνάει η μπογιά του, πλέον, ώστε να τον χρησιμοποιούν για τα μυαλά των χαζών και φτωχών που περνιούνται έξυπνοι ευκατάστατοι μικροαστοί (που να τους βρεις πια;). Και πόσοι εκφυλισμένοι πασόκοι να ‘χουν μείνει που να κάθονται να διαβάζουν αυτόν τον ελεεινο;

  109. LandS said

    Δεν ξέρω αν το προσέξατε, αλλά εκτός από την «αντικατάσταση» της λέξης τρόικα από τους θεσμούς, είχαμε και την (επαν)εισαγωγή της λέξης εταίροι. Έτσι με τους εταίρους (ή μάλλον με τους υπουργούς οικονομικών των εταίρων) συζητάμε στην Ευρωομάδα, με τους αρχηγούς τους στο Συμβούλιο κλπ. Οι θεσμοί είναι, βεβαίως, η Επιτροπή, η ΕΚΤ και το ΔΝΤ (θα ήθελα και το Ευρωκοινοβούλιο, αλλά…).
    Έβαλα την λέξη αντικατάσταση σε εισαγωγικά, γιατί η Τρόικα και οι θεσμοί (ΕΕ-ΕΚΤ-ΔΝΤ) δεν είναι το ίδιο.
    Ο Τόμσεν του ΔΝΤ, για παράδειγμα, μεσω της Τρόικας και ως Τρόικα έβλεπε όποιους έβλεπε. Τώρα η κυβέρνηση, ακόμα και όταν υπουργός συναντάει υπάλληλο, έρχεται σε επαφή με κάποιον που απευθείας εκπροσωπεί το Ταμείο.

  110. sarant said

    101: Τίποτα δεν μένει κουρφό. Αλλά θα γράψω κι εδώ, ίσως πολύ σύντομα.

    102: Ενώ τα γλωσσικά μου βιβλια είναι στο υπόγειο του Δ’. Γενικά με έχουν διαμερίσει 🙂

  111. Παναγιώτης Κ. said

    @72.(Γς). Βεβαίως πέρασα από ΑΣΗ Σιβιτανιδείου και διατηρώ μέχρι σήμερα πολύ καλύτερες εντυπώσεις από το Μαθηματικό της Αθήνας! Σε σχέση πάντα με την ποιότητα διδασκαλίας και εκπαίδευσης.

  112. Παναγιώτης Κ. said

    …συγκριτικά με το Μαθηματικό. Υπέρτερη η ΑΣΗ.

  113. Avonidas said

    #66. ΕΦΗ^2, ώστε συνάδελφος μηχανικάριος ο δικός σου; Κι εγώ Ναύπλιο-Έβρο και τέρμα τα δίφραγκα έκανα.

    Μια και λέμε περί βυσμάτων, είχα στο λόχο, στη βασική εκπαίδευση, έναν Σαμαρά, και δεν ήταν απλή συνωνυμία. Ο τύπος ήταν όχι απλά βύσμα, αλλά προκλητικότατο βύσμα, και οι λίγες βδομάδες που πέρασα εκεί μου έδωσαν να καταλάβω καλά πόσο σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας…

    (Εντελώς συμπτωματικά, γνώρισα και τον άνθρωπο που σχεδίασε το στρατόπεδο, μέσα στην άδεια ορκωμοσίας μου. Κι αφού επέμενε, του είπα τη γνώμη μου για τις τουαλέτες που σκάρωσε, που δε χωράει άνθρωπος να… θου, Κύριε 😉 )

  114. Γς said

    111:

    Δηλαδή ερχόσουν απ΄πίσω μου.

    http://caktos.blogspot.gr/2013/06/blog-post_15.html

  115. physicist said

    Στο λινκ της Έφης στο 105, βρήκα κι αυτό το σύντομο κείμενο από τον ιστολόγο, και το παραθέτω με δικές μου υπογραμμίσεις:

    Μετά από 5 χρόνια μνημονίων έφτασε η στιγμή που αποδείχθηκε περίτρανα ότι το μόνο πρόβλημα τελικά που είχαν οι έλληνες ήταν να διώξουν οι μεν ξετσίπωτοι τους δε από τις καρέκλες της εξουσίας για να κάτσουν οι ίδιοι και να λένε τα ίδια αυτοί αλλά κυρίως οι οπαδοί τους.

    Σήμερα ειλικρινά αναρωτιέμαι αν οι γνωστοί μου που υποστηρίζουν τον Σύριζα είναι ανόητοι που πάσχουν από αδυναμία κατανόησης γραπτού κειμένου, απελπισμένοι που βαυκαλίζονται επειδή η ελπίδα θα μας θάψει όλους, ιδιοτελείς που σκέφτονται ότι τώρα που άλλαξε η εξουσία θα πάρουν κάτιτις κι αυτοί ή απλά απλοϊκοί που γουστάρουν να νομίζουν ότι εκπροσωπούνται επαξίως από αυτούς στους οποίους ανέθεσαν την πολιτική ευθύνη;

    Αλλιώς δεν εξηγείται το πώς έχουν βγάλει τόσο ενθαρρυντικά συμπεράσματα διαβάζοντας τη συγκεκριμένη ανακοίνωση του γιούρογκρουπ.

    Για να γίνω σαφής: δεν συμμερίζομαι την κριτική του αρθρογράφου σε ό,τι αφορά τους χαρακτηρισμούς όπως ξετσίπωτοι και ιδιοτελείς, και η δική μου κριτική δεν είναι «από τ’ αριστερά» σαν τη δική του. Αντίθετα, αν έχω κάποιαν ελπίδα από αυτήν την Κυβέρνηση, είναι ακριβώς επειδή δεν μου φαίνεται ιδιοτελής. Όμως αν αυτά της Παρασκευής είχαν υπογραφεί από άλλη Κυβέρνηση θα βοούσε το ιστολόγιο για προδότες καρπαζοεισπράκτορες γερμανοτσολιάδες, ενώ τώρα επικρατεί εκκωφαωτική και αμήχανη σιωπή, λες και δεν συνέβη απολύτως τίποτε. Και δεύτερον, καταλαβαίνω μεν ότι ο λαός χρειάζεται παραμύθι για ν’ αποφασίσει ν’ απαλλαγεί από τους άλλους αλλά ετούτο το παραμύθι παραήταν χοντρό. Για το σκίσιμο και τους χορούς των αγορών λέω, και για το χάιδεμα της απερίγραπτης ξεφτίλας των «Αγανακτισμένων».

  116. Γς said

    115:

    Τέτοια είχαμε πάντα.
    Αλλά αυτή την φορά έχει παραγίνει!
    Κι είναι κι εκείνο ο αίσθημα του ρινόκερου, του Ιονεσκο που με τρελαίνει.

  117. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    115.Κάποια από τις τελευταίες αναρτήσεις του Μακριδάκη είν’ αυτό.
    Γράφει συνεχώς,κρίνοντας τα τεκταινόμενα αλλά κι αυτός όπως όλοι μας, πότε αισιοδοξεί φουλ και πότε λιγότερο. Εγώ νομίζω ότι πρέπει να περιμένουμε να δούμε τί θα σημαίνουν όσα γίνονται για τις ζωές μας.Αν πρωτάξει,όπως φαίνεται ότι το κάνει η κυβ΄ρνηση, ένα δίχτυ ασφαλείας για τον αδύναμο οικονομικά και κοινωνικά άνθρωπο, ήδη υπάρχει διαφορά,μεγάλη διαφορά από τους προηγούμενους.Οι αριστεροί και δη οι νέοι είναι πιο ανυπόμονοι,πόσο μάλλον οι διανοούμενοι. Προς το παρόν διαβάζω κι ευφραίνομαι σελίδα σελίδα,εδώ δίπλα μου τόχω,το τελευταίο του βιβλίο «Αντί Στεφάνου»

  118. physicist said

    #117. — Γράφει συνεχώς,κρίνοντας τα τεκταινόμενα αλλά κι αυτός όπως όλοι μας, πότε αισιοδοξεί φουλ και πότε λιγότερο.

    Δεν μου φάνηκε να αισιοδοξεί στο κείμενο που παρέθεσα, ούτε καν σε διάθεση λιγότερης αισιοδοξίας δεν μου φάνηκε να βρίσκεται. Αλλά δεν είναι ο Μακριδάκης το θέμα που μ’ ενδιαφέρει, είναι αυτό το απίστευτα υποτιμητικό (για τη νοημοσύνη μου) παιχνίδι με τις λέξεις, με τις έννοιες και με τα συναισθήματα που μας έχει φάει. Είναι που δεν πάει άλλο με την υποκρισία και με το καλαμπούρι ότι έγινε Επανάσταση, ενώ στην πραγματικότητα αυτό που συμβαίνει είναι ότι απλώς οι προηγούμενοι τέλειωσαν, κυρίως λόγω της απερίγραπτης δικής τους ανικανότητας. Αμάν πια με τις κορώνες, τα κραυγαλέα και τα δακρύβρεχτα.

  119. Μαρία said

    Μη λοιδορείτε τη Γερμανία, θυμώνει ο Τζήμερος και ο Δήμου
    http://www.efsyn.gr/arthro/mi-loidoreite-ti-germania-thymonei-o-tzimeros-kai-o-dimoy

  120. Avonidas said

    #118. Φυσικέ, το θέμα δεν είναι μόνο το αν θα αισιοδοξούμε ή όχι. Πρέπει να πάρουμε μια απόφαση για το πολύ πρακτικό και επείγον ερώτημα: Θα αντιταχθούμε στην κυβέρνηση ή θα περιμένουμε να δούμε αν όντως μπορεί να αλλάξει κάτι;

    Θυμίζω ότι έχουμε μια κυβέρνηση συνεργασίας, με πολύ ισχνά ερείσματα πέρα από την προσδοκία του κόσμου ότι θα τηρήσει τις δεσμεύσεις της. Αυτή τη στιγμή δεν είναι καν βέβαιο ότι θα διατηρήσει τη στήριξη των ΑΝΕΛ. Εκτός Ελλάδας, η κοινή γνώμη είναι εναντίον μας, ακόμα κι ύστερα από αυτή την ταπεινωτική συνθηκολόγηση θεωρούν ότι αποσπάσαμε με εκβιασμό διευκολύνσεις. Με άλλα λόγια, από τις πιέσεις τόσο από το εσωτερικό όσο και από το εξωτερικό, οι καρέκλες τους τρίζουν.

    Τι κάνουμε, λοιπόν; Μπορούμε είτε να στηρίξουμε την κυβέρνηση, όπως έγινε ως τώρα, με κίνδυνο απλώς να ενδυναμώσουμε τους νέους μας δυνάστες· ή να στρέψουμε τη δύναμή μας και τη διαμαρτυρία μας προς την ίδια την κυβέρνησή μας, πλέον, με το αίτημα να επιμείνει στις δεσμεύσεις της και τον ορατό, πλέον, κίνδυνο να έρθει σε ρήξη με την ΕΕ.

    Φοβάμαι, όμως, ότι αυτό το τρένο το χάσαμε και πάλι. Στο Γιούρογκρουπ απέσπασαν την υπογραφή μιας ακόμη κυβέρνησής μας, και οποιαδήποτε απειλή για grexit θα μοιάζει πλέον κούφια· τώρα, μόνο η πραγματοποίηση της απειλής θα είχε αποτέλεσμα. Κι εφόσον δεν μπορούν πλέον να πάρουν πίσω αυτό που έκαναν, αφού θα τους έπαιρναν στο ψιλό κι οι εδώ κι οι απέξω, μόνη επιλογή που μένει είναι… εκλογές και πάμε γι’ άλλα;

    Δεν μας έμεινε όμως κανένας άλλος να στηρίξουμε. Καμιά σοβαρή εναλλακτική, πέρα από το χάος.

    Δράμα…

  121. Μαρία said

    117
    Ε όχι κι αισιοδοξεί! Κράζει αγρίως. http://yiannismakridakis.gr/?p=5982

  122. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    118>>Δεν μου φάνηκε να αισιοδοξεί στο κείμενο που παρέθεσα
    Όχι μόνο δεν αισιοδοξεί αλλά κατακεραυνώνει κι έτσι πρέπει, για ένα νέο, διανοούμενο με πραγματικά φλογισμένο νου.Και στις οικολογικές του αντιλήψεις είναι έτσι.Θέλει, και παλεύει όπως μπορεί,για το απόλυτο καλό.Τα ενδιάμεσα είναι λίγα.
    Μα πρέπει να τα γράψω αυτά του ίδιου και θα το κάνω όταν τελειώσω το βιβλίο του.
    Εδώ ας πούμε, ήταν θετικός:
    http://yiannismakridakis.gr/?paged=4

  123. sarant said

    Να πάρουμε πάντως υπόψη ότι η σωστή σύγκριση πρέπει να γίνει με τα μέτρα του μέιλ Χαρδούβελη.

  124. Avonidas said

    #123. Γιατί; Τι μας ενδιαφέρει αν τα στελέχη της τωρινής μας κυβέρνησης είναι και προσωπικά άθλιοι, αφού πλέον φάνηκε ότι δεν ήταν ικανοί να κάνουν αυτά που υποσχέθηκαν;

    Για να εξηγούμαστε, πάντως, η απλή αλήθεια είναι ότι ο Τσίπρας έκρινε πως ΔΕΝ θα είχε στήριξη σε μια κόντρα με την ΕΕ και την ΕΚΤ. Και αν κρίνουμε από την εκροή καταθέσεων τις τελευταίες βδομάδες, είχε δίκιο: στο δίλημμα «φράγκα ή εθνική ενότητα», όσοι είχαν ακόμα κάποια φράγκα, ψήφισαν το πρώτο (όσοι δεν είχαν, έτσι κι αλλιώς δεν έχουν τίποτα να χάσουν). Τι κι αν τρέχεις στο Σύνταγμα να κουνάς σημαίες και να κρατάς πανό, όταν με τις πράξεις σου δείχνεις ότι είσαι παρτάκιας, το παιχνίδι έχει κριθεί.

    Επομένως, και κατά τα γνωστά και νομοτελειακά, η ρήξη θα έρθει όταν κι ο τελευταίος από μας θα χει χάσει τη δουλειά, τις καταθέσεις και το σπίτι του. Αν υπάρχει ακόμα Ελλάδα και ελληνική κυβέρνηση.

  125. physicist said

    #120. — Αβονίδα, η Κυβέρνηση έκανε αυτό που ήθελε ο λαός: παραμονή στο Ευρώ με παράταση του Μνημονίου που δεν το λέμε πλέον Μνημόνιο και με την επιτήρηση από τους Θεσμούς tifkat. Fine with me που λένε και οι σύμμαχοί μας οι Αμερικανοί, οι οποίοι δεν είναι πλέον φονιάδες των λαών κλπ. Δεν με χαλάει να της δώσω στήριξη (πώς ακριβώς δεν ξέρω, βέβαια, αλλά ας το πούμε με την έννοια ότι δεν θα την προτρέψω να φύγει απ’ το Ευρώ και να το κάνει Κούγκι που είπε ο απερίγραπτος) αλλά δε γουστάρω δούλεμα, βρε συνάδελφε. Δεν μπορώ να το ακούω αυτό το πράμα για αλλαγή εποχής και πράσινα άλογα, ούτε μπορώ να μην αισθανθώ σαρκαστικά δικαιωμένος που σκεφτόμουνα ότι οι προεκλογικές μεγαλοστομίες ήταν απ’ αυτά που λεν στον μύλο.

    #123. — Νίκο, νομίζω ήμουν σαφής ότι συμφωνώ ότι με τους προηγούμενους δεν πήγαινε άλλο (ίσως όμως περισσότερο για λόγους άλλους απ’ το Μνημόνιο, που είχε γίνει για το αντιμνημονιακό μπλοκ κάτι σαν τα σκίτσα του Προφήτη για τους Ισλαμιστές). Το αν αυτή η Κυβέρνηση θα είναι καλύτερη θα δείξει: είναι ακόμα πολύ νωρίς για να το πούμε αλλά καλή πίστη και πίστωση χρόνου έχει και επιβάλλεται να έχει.

  126. skol said

    93: Πολύ γέλασα με τον Ξέρξη!
    Ας έχουμε υπόψη μας πάντως ότι ο μεγάλος αυτός διανοούμενος-πολιτικός δεν έχει πρόβλημα να χρησιμοποιεί τον Χίτλερ στη διπλωματία του.
    http://www.avgi.gr/article/2203360/o-soimple-sugkrinei-ton-poutin-me-ton-xitler-

  127. Λάμπρο, στο 103 ΥΓ

    είχες έναν υπολοχαγό ή λοχαγό ονόματι Θάλασσα;

    ΕΦΗ² στο 104

    οι γέφυρες που βρήκαν τα αγόρια σου είναι Bailey. Πολλές υπάρχουν ακόμα.

  128. Avonidas said

    #125. […]αλλά δε γουστάρω δούλεμα, βρε συνάδελφε.

    Λυπάμαι, κύριε συνάδελφε, αλλά είτε το γουστάρεις είτε όχι, το δούλεμα θα συνεχιστεί, πάντα και για πάντα. Εκτός κι αν εμείς, σαν λαός, γίνουμε καλύτεροι. Γιατί είναι παράλογο και ανεδαφικό να θέλεις τους ηγέτες μας καλύτερους από μας τους ίδιους. Κι εφόσον αποδεχόμαστε τη δημοκρατία, δεν ωφελεί σε τίποτα το να είναι μερικοί από μας καλύτεροι ή πιο ξύπνιοι. Ειδικά όταν κρατάνε τη σοφία τους πριβέ για να ευφραίνονται.

    Αν αυτή η κυβέρνηση δε μας δούλευε, δεν θα ήταν κυβέρνηση. Ήδη, με το δούλεμα στο φουλ, είδε κι έπαθε να γίνει. Τώρα, αν εμείς δεν ξέρουμε τι θέλουμε, ή δεν είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε ό,τι χρειάζεται για να το πετύχουμε, ή θέλουμε να βάλουμε άλλους να αποτύχουν στη θέση μας, ώστε να διατηρούμε το γόητρό μας (κλασικό ΚΚΕ), το δούλεμα είναι το μικρότερο πρόβλημά μας.

    Όσο για το ότι «εντάξει, τουλάχιστον έφυγαν οι άλλοι», πρώτον δεν έφυγαν, στη γωνία περιμένουν και δεύτερον, τα κακόμοιρα τα ζωντανά στη «Φάρμα των Ζώων» από την αρχή μέχρι το τέλος του βιβλίου δεν αποφάσιζαν να κάνουν κάτι για την όλο και χειρότερη κατάντια τους, αφού «αν αποτύχουν τα γουρούνια θα ξανάρθουν οι άνθρωποι»…

  129. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Νωρίτερα είχαμε δω μια κουβέντα και φτάσαμε στα αυριανά κούλουμα και πού θα τα έκανε,πού θα πήγαινε ως πρωθ/ργός με τον κόσμο,ο Αλέξης Τσίπρας.Καταλήξαμε ότι το πιθανότερο θα ήταν στους λόφους του Γαλατσιού που είναι το κοντινότερο στην Κυψέλη ελεύθερο τοπίο όπου θα πήγαινε στο φυσικό του τα παιδιά του να πετάξουν αητό αλλά αύριο έχει άλλα σημαντικότερα.Να τηγανίσει κάτι ψάρια με νύχια γαμψά που λέει ο Νικοκύρης.Αλήθεια από πού προέκυψεν τα ψ ά ρ ι α με νύχια γαμψά; Για να τα τηγανίζουμε ε; γιατί τα «μαύρα κοράκια με νύχια γαμψά» του γνωστού αντάρτικου,θα λέγαμε να τα ξεπουπουλιάσουμε 🙂

  130. Avonidas said

    Όχι ότι συμφωνώ με το άκαιρο ξεσπάθωμα του Μανώλη Γλέζου, αλλά μεγάλο καλάμι καβάλησε ο Τραμπάκουλας, και δεν ξέρει να το κουμαντάρει 😦

    Αιδώς, Αργείοι…

  131. physicist said

    #130. — Αυτός τόχει από καιρό καβαλημένο. Όπως σωστά λες/υπονοείς, υπάρχει κριτική και κριτική, υπάρχει ύφος και ύφος.

  132. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    127 – Nαί για δύο μήνες όταν πέρναγα ΠΕΝ (Πεθαίνει Ενας Νέος – χαμόγελο) στην 2α ΜΑΛ στο Χαϊδάρι, (τότε ήταν στις διαβιβάσεις) κολλημένος στρατόκαυλος, κι όπως με τους περισσότερους αξιωματικούς μέχρι να απολυθώ, είχα μεγάλη κόντρα μαζί του, κι επειδή όλοι τον έτρεμαν, αλλά εγώ τον είχα γραμμένο, μια μέρα που μόλις είχα περάσει το στίβο μάχης στη σχολή που είχαμε παέι, μου είπε «τι έγινε κοτούλα κουραστήκαμε και ιδρώσαμε; για πάρε 40 λοκατζίδικες να ξεϊδρώσεις» (ξέρεις αυτές με τα παλαμάκια) πήρα 51, 25 με τα δάχτυλα και 26 με τους καρπούς (με παλαμάκια βέβαια, ήμουν πολύ γυμνασμένο παλληκάρι στα νιάτα μου, αλλά 50 παίρνω ακόμα -χαμόγελο) φωνάζοντας στην τελευταία, ΚΑΙ ΜΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΛΟΧΑΓΟ. Αν κι εγώ το είπα για να του τη σπάσω περιμένοντας χειρότερη αντιμετώπιση, παραδόξως αυτός το εκτίμησε διαφορετικά, κι απο τότε άλλαξε πού προς το καλύτερο η συμπεριφορά του απέναντί μου, ενώ επι 20 μέρες δεν είχα δεί έξοδο απο τις κρατήσεις που μου έριχνε, μετά λές και είχα ελευθέρας, άβυσος η ψυχή του μονιμά. Θα μου πείς, πόσο μυαλό μπορεί να έχει ένας άνθρωπος που περνάει την ζωή του στο στρατό, και ειδικά οι ειδικοί στις «ειδικές αδυναμίες». Ξανασυναντηθήκαμε μετά απο 1,5 χρόνο σε μιά άσκηση ΖΕΥΣ, θα πέφταμε κοντά στο Πετρίτσι Σέρρών, ήμασταν στο ίδιο C130 κι έκανε σαν τρελός απο τη χαρά του όταν με είδε στην πόρτα εξόδου, ήταν αρχηγός ρίψεως και ήμουν ο πρώτος που θα έπεφτε. Το τι μαλακίες μου είπε μέσα σε ένα πεντάλεπτο μέχρι να ανοίξει την πόρτα, δεν περιγράφεται, «θυμάσαι κομάντο ωραία που περνάγαμε στα ΠΕΝ; κι άλλα τέτοια» σαν τους βασανιστές που συναντιούνται μετά απο χρόνια με κάποιο θύμα τους. Τι μου θύμισες τώρα ρε σκύλε, αν δεν ήθελα ένα μήνα να απολυθώ θα τον έφτυνα πρίν πηδήξω. Εσύ πού τον ξέρεις; δεν πιστεύω να είναι κάνας συγγενής σου, πάντω γνώμη δεν αλλάζω, είναι ΑΡΜΟΣΤΟΚΟΣ.

  133. sarant said

    126: Σωστό!

    129: Βασικά μεταφέρω την αγγλική έκφρ. I have other fish to fry = άλλα ψάρια να τηγανίσω. Τα γαμψά νύχια, όπως λες, είναι δάνειο από τα μαύρα κοράκια. Μ’ αρέσει να τα κολλάω και στα σκουλήκια που βγαίνουν από το κουτάκι.

  134. Λάμπρο μ΄ (->132)

    Τον βρήκα ταγματάρχη στο Α΄γραφείο στο σύνταγμα της Καλλονής Λέσβου το φθινόπωρο του 91 (πήγα 29 χρονώ). Δεν είχα ιδιαίτερα πάρε-δώσε αλλά θυμάμαι που αντί για τα κλασσικά «Θαρσείν χρη» που κρεμάνε στα γραφεία τους, αυτός είχε κρεμασμένο ένα ρητό πως μόνο έναν εχθρό φοβάται, την ανθρώπινη βλακεία. Κι όταν διαπιστώσανε πως είχα ποινικό μητρώο και δεν έκανα για χειριστής απορρήτων, ήταν ο μόνος που δεν με έκραξε. Τον βρήκε φίλος ταξίαρχο στη Βέροια, φανταροπατέρα κι έτσι. Σε όλους απευθυνόταν με το «ρε σειρά». Απλώς ρώτησα…

  135. cronopiusa said

    Pierrot – Russian Reggae. Jazz Vibraphone at the Mariinsky.

  136. Avonidas said

    Το Epic Rap Battle που όλοι περιμέναμε 🙂

  137. physicist said

    Από το Χέυζελ και την Πλατεία Τιενανμέν στη Λήμαν Μπράδερς και την Πλατεία Ταξίμ: 30 χρόνια ιστορία με τις φωτογραφίες από την Zeit:

    http://www.zeit.de/gesellschaft/zeitgeschehen/2015-02/reuters-fotografie-jubilaeum-retrospektive-fs

  138. Είναι όμως καταπληκτικό το 136… Τέσσερις φορές το έχω δει μέχρι τώρα. 🙂

  139. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    105 – Γειά σου μαγική ΕΦΗ, επίσης χρόνια πολλά αποκριάτικα, να χαίρεσαι τους αρσενικού σου και να σε χαίρονται, και πάντα τέτοια νυχτέρια.

    Κοίτα, αυτά που λέει ο Μακριδάκης στην εισήγησή του, τα ασπαζόμουν πρίν 20 χρόνια επηρεασμένος ακόμα απο το δήθεν οικολογικό κίνημα, που ουσιαστικά ξεκίνησε στην Ελλάδα στα τέλη του 80 με τις μεγάλες ανομβρίες αν θυμάσαι, απο τότε βέβαια πλημμυρίσαμε απο νερά, μέχρι και η Κορώνεια γέμισε με νερό. Όλα αυτά που λέει, μπορεί να ακούγονται όμορφα, αλλά τα περισσότερα είναι ανέφικτα, και κρύβουν επιμελώς τον μουτζούρι του συστήματος, που λέγεται ΣΕΞ. Εκτός του οτι οι ιδέες του είναι παροχημένες, τις ακυρώνουν οι τεχνολογικές εξελίξεις που ή τις αποκρύπτει, ή δεν τις έχει πάρει είδηση, και στις δύο περιπτώσεις, είναι χαμένη η υπόθεσή του. Θα σου παραθέσω δυό τρείς ενστάσεις μου. Κατ΄αρχήν με ενοχλούν αφάνταστα οι οικολόγοι που μιλούν για την μόλυνση του περιβάλλοντος, και είναι πολέμιοι του πετρελαίου, αλλά το χρησιμοποιούν ανερυθρίαστα τα οφέλη του, είτε με το αυτοκίνητό τους, είτε με τα ΜΜΜ, είτε χρησιμοποιώντας το σύστημα υγείας, που χωρίς πετρέλαιο δεν μπορεί να λειτουργήσει. Πάμε παρακάτω.

    «με σεβασμό στους νόμους και τους ρυθμούς του οικοσυστήματος που μας ορίζει,»
    Απο τις μεγαλύτερες μπούρδες που έχω ακούσει. Δεν υπάρχει κανένα νομοτελειακό οικοσύστημα που να ορίζει, όλα είναι μεταβαλλόμενα και προσαρμοζόμενα στις μεταβλητές συνθήκες, ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΡΕΙ είπε ο γίγαντας Ηράκλειτος πρίν 2,500 χρόνια, αλλά κάποιοι ακόμα δεν το έχουν καταλάβει, και επιμένουν στην σταθερότητα. Φυσικά και οι νόμοι και οι ρυθμοί του οικοσυστήματος που ΔΕΝ μας ορίζει, κι αυτοί μεταβάλλονται και προσαρμόζονται αντίστοιχα.

    «προσηλωμένοι στον απόλυτο ρεαλισμό της φυσικής ανάπτυξης,» Τι θέλει να πεί ο ποιητής; υπάρχει στο σύμπαν μη ρεαλιστική και αφύσικη ανάπτυξη; Μήπως να του υπενθυμίσει κάποιος, οτι το ανθρώπινο είδος είναι δημιούργημα της φύσεως;

    «της μόνης υπαρκτής και αληθινής ως αυθύπαρκτη» ;;;;;;;; δηλαδή πώς αυθύπαρκτης, δεν δημιουργήθηκε μεταβαλλόμενη συνεχώς, μετά απο εκατομύρια χρόνια απο την δημιουργία της Γής;

    «Χρειάζεται τη δημιουργία Σχολείων Αποεκπαίδευσης και Απλεπιστημίων σε κάθε Περιφέρεια της Ελλάδας,» ΑΣΧΟΛΙΑΣΤΟ.

    «μέσα από τα οποία ο άνθρωπος θα έρχεται σε επαφή με τη φυσική του υπόσταση θα πορεύεται ολοένα «εις κατώτερα», προς τις ρίζες του δηλαδή προς τη βάση της ζωής»
    Απ΄όσο γνωρίζω, όλα τα φυτά που έχουν ρίζες, αναπτύσονται προς τα πάνω, κανένα δεν επιδιώκει να πάει προς τα κάτω, κι απο τη στιγμή που ο άνθρωπος κύταξε ψηλά, ΚΑΤΩ δεν πρόκειται να ξαναπάει.

    «και προς την επανάστΗση του αξιακού συστήματος της ανθρωπότητας.»
    Ποιό είναι αυτό το αξιακό σύστημα όμως, δεν το είπε.

    «Κάθε χρηματοοικονομική συναλλαγή σημαίνει κατανάλωση φυσικών πόρων»
    Κοιμάτε όρθιος και πληρώνει ξενοδοχείο, τα (μοχλευμένα) παράγωγα για τα οποία σας έχω πρήξει τόσες φορές, σε ποιά κατανάλωση φυσικών πόρων αντιστοιχούν;

    «διότι όχι μόνον ενθαρρύνει ανθρώπους να εγκαταλείψουν τα γήπεδα του καταναλωτισμού δηλαδή τις πόλεις, μεγαλουπόλεις, μητροπόλεις και να εγκατασταθούν κοντά στη γη, στους φυσικούς πόρους και την παραγωγή αλλά τους ωθεί κιόλας να το πράξουν,»
    Άφησα για το τέλος τον μουτζούρη που λέγεται σέξ. Ας αφήσουμε το οτι παγκοσμίως το μεταναστευτικό ρεύμα απο τους αγρούς προς τις μητροπόλεις είναι πανίσχυρο, κι ας δούμε τις αιτίες του. Φαινομενικά είναι οικονομικές, και σε αρκετές περιπτώσεις είναι, όμως υπάρχει μια κρυφή ανομολόγητη αιτία, που είναι η μεγαλύτερη ελευθερία σεξουαλικής έκφρασης και επιλογής, απ΄ό,τι είναι στα χωριά. Χιλιάδες νέοι Έλληνες, εγκατέλειψαν τα χωριά τους τα χρόνια της ευμάρειας, αφήνοντας πίσω μεγάλη περιουσία, για να πάνε να ζήσουν στη πόλη σαν υπάλληλοι, κλεισμένοι σε ανήλιαγα μικροδιαμερίσματα, ΓΙΑΤΙ; σίγουρα όχι για τα λεφτά, αφού έβγαζαν πολύ λιγότερα.
    Είναι αποδεδειγμένο απο διάφορα χωριά διαφόρων ιθαγενών που έχουν σεξουαλική ελευθερία, οτι ευτυχία χωρίς σεξουαλική ικανοποίηση δεν υφίσταται, και αν θέλουμε αποκέντρωση και επιστροφή σε μικρότερους αγροτικούς οικισμούς, θα πρέπει να ακολουθήσουμε το παράδειγμα αυτών των φυλών, που δεν θέλουν να φύγουν απο τα χωριά τους.
    Εγώ με τη σειρά μου, προτείνω για αρχή, την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα νηπιαγωγεία και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, την κατάργηση των θρησκευτικών στην πρωτοβάθμια, και αν επιμένουν να διδάσκουν τα θρησκευτικά αντισεξουαλικά διεστραμένα παραμύθια, ας το κάνουν στην δευτεροβάθμια, και φυσικά, ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΟΧΛΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ. Χωρίς τα δύο πρώτα, οι άνθρωποι θα είναι άρρωστοι, θα γίνονται κακοί και μοχθηροί, και θα είναι εύκολα χειραγωγήσιμοι, χωρίς το τρίτο δεν πρόκειται να ξεφύγουμε ποτέ απο τις οικονομικές καταστροφές, ΘΑ ΤΑ ΤΡΩΜΕ ΜΑΖΙ, ΑΛΛΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ.

  140. Μαρία said

    138
    Το Halt’s Maul (βούλωσ’ το) που έλεγε ως γνωστόν η Φρίκη στον Κοκό ακούγεται σε παραλλαγή Halt dein Maul πάλι απο γυναικείο στόμα.

  141. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    134 – Όπως σου είπα, άβυσος η ψυχή του μονιμά, αν σου πώ τι μας έκανε θα φρίξεις, αν και όπως είπα, μετά εκείνο το περιστατικό είχα άλλη αντιμετώπιση, όποιον όμως τον θεωρούσε αδύναμο τον έλιωνε κυριολεκτικά. Τέλος πάντων θα τα πούμε άλλη φορά, και ακόμα καλύτερα κάποια φορά απο κοντά, περάσανε 30 χρόνια απο τότε άλλωστε.

  142. Μαρία, ξέρω ότι σ’ αρέσουν τα φλαμανδοειδή 🙂

  143. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    115 – Όταν αντιληφθεί ο λαός οτι στο ίδιο σώμα ανήκουν καί το δεξιό καί το αριστερό χέρι που εμπιστεύεται, τότε θα αλλάξουν τα πράγματα προς το καλύτερο, μέχρι τότε, ας ακούσουμε κάτι όμορφο απο τα μέρη που σε φιλοξενούν.

    Υ.Γ – Ξέρεις τι μου είναι τρομερά ενοχλητικό; οτι ο Γκαίμπελς μονίμως δικαιώνεται με αυτό που είχε πεί για τα τερατώδη παραμύθια.

  144. cronopiusa said

    130
    ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΖΟΥΓΑΝΕΛΗ ΣΤΟΝ ΓΛΕΖΟ

    ΔΡΟΜΟI ΤΗΣ ΜΑΔΡΙΤΗΣ…
    MAREACIUDADANA22F

  145. sarant said

    138-140: Είναι πάρα πολύ καλό!

  146. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    127. Κουλούκ ασκέρ, 🙂 και Λάμπρε, οι γέφυρες ήταν πλωτές λέει.Το απέσπασα τεχνηέντως δείχνοντας τη φωτό σου με τις Μπέιλι.
    139,Λάμπρο, για τις ιδέες του Γ.Μ, προχθές στο Γκίνη,τον είχαν καλέσει να μιλήσει ως φυσικός καλλιεργητής ,που είναι η άλλη του ιδιότητα, για την «ανακατάληψη της υπαίθρου» και τούς διόρθωσε ότι η λέξη ανακατάληψη ενέχει βία και προτιμά τον όρο παραγωγική μ ε τ ά β α σ η σ τ η γ η, όχι στην ύπαιθρο που υποδηλώνει έξοδο και επιστροφή που επίσης ενέχει βία κατά της φύσης με τα υπόλοιπα όντα της τα οποία ο εγωιστής σύγχρονος ανθρωπος καθόλου δε λογαριάζει στις ενέργειές του.
    Κι εγώ που είμαι του δίκιου του χωμάτου, ένιωσα ότι πιστεύει στη συνύπαρξη με τη φύση σε πολύ ρομαντικό βαθμό,ανέφικτο για όλους του είπαν κάποιο εκεί, που όμως είναι ενθουσιαστικό για μένα γιατί καταλαβαίνω πώς είναι αυτό το γιαγκιλίκι :Χθες βγήκε ,μετά το χειμώνα, η χελώνα του κήπου στον ήλιο.Της πήγα δυο φύλλα από τις λαχανίδες που τα ‘χαψε, σα φίδι που μασουλάει πρασινάδα,η Ασχήμω.Έμπηξα ντοματίνια σε κλαριά και κεράστηκαν δυο αλητοπαπαγάλοι που δεν πολυκατεβαίνουν από τα ψηλά κι από κοντά τα περιποιήθηκαν κι οι κότσυφές μου που τραγουδούν απ το χάραμα πια.Το έχω τσεκάρει ότι αυτοί πρέπει να λογοστένονται από το Φλεβάρη ακόμη κι αρχίζουν τα πίτσι πίτσι εντοπίζοντας μαζί και το μέρος για τη φωλιά.Ως τα μέσα Μάρτη ρίχνουν τα μπετά και κατά τα τέλη,έτοιμο να κάνει τ΄ αυγά η κυρία. Υπεροχότητες είν όλα αυτά.

  147. Μαρία said

    Από 17 καταθέτες δέσμευσαν 404 εκατ.! http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64144673

  148. spyridon said

    @146
    Η μόνη γέφυρα του μηχανικού που υπάρχει εν ενεργεία τόσα χρόνια (50???) και είναι πλωτή είναι η «πλωτή πεζογέφυρα εξ αλουμινίου». Το 2009 άλλαξε όνομα και ονομάζεται πλέον «Πλωτή πεζογέφυρα από αλουμίνιο».
    http://www.army.gr/default.php?pname=Article&art_id=35523&cat_id=140
    Όλο το εγχειρίδιο-μετάφραση από τα αγγλικά το θυμάμαι ακόμα στην καθαρεύουσα.

    @10, 11
    Είναι κάτι που αναφέρει συχνά ο Καζαντζάκης. Τουλάχιστον σε δύό μυθιστορήματα έχει το περιστατικό με το καΐκι που κοντεύει να βουλιάξει στη τρικυμία. Ο καπετάνιος στην απόγνωσή του γυρίζει ανάποδα την εικόνα του Αη Νικόλα και αρχίζει να τον τσικνίζει.
    Η τιμωρία στο Θεό είναι κάτι που συμβαίνει συχνά με ένα τρόπο φυσικό στη Κρήτη. Σε χωριό του Σελίνου συνηδειτοποιήσα κατά τη διάρκεια ενός γλεντιού ότι δεν έχω δει τη μητέρα φίλου μου να χορεύει ποτέ. Ούτε σε πανηγύρι ούτε σε γιορτές, γάμους κτλ. Αυτό μετά από στενή γνωριμία δεκαετιών. Πράγμα αδύνατο αν ξέρετε τις Κρητικές συνήθειες. Μίλησα διακριτικά με φίλους και συγγενείς. Μου είπαν όλοι ότι ήταν η καλύτερη χορεύτρια και γνωστή σε όλα τα χωριά της επαρχίας. Έλεγαν ότι είχε θεϊκό χάρισμα. Όταν τελικά ρώτησα τον φίλο μου μου εξήγησε ότι όταν πέθανε η έφηβη αδελφή του, η μάνα του αποφάσισε ότι δεν θα ξαναχορέψει. Δεν θυμάμαι πως ακριβώς μου το είπε αλλά το κατάλαβα σαν κάτι ανταποδοτικό.

  149. Μαρία said

  150. Μαρία said

  151. Γς said

    143:

    Και να πως του βγήκε του Neil Diamond το Andante του Piano Concerto No. 21:

  152. LandS said

    @Physicist, Avonidas

    http://norberthaering.de/index.php/de/newsblog2/27-german/news/274-worth-it#1-weiterlesen

  153. sarant said

    146, 148β: Ωραίες διηγήσεις!

  154. Παναγιώτης Κ. said

    «Να μη κρίνομε εξ ιδίων…»
    Περιστατικό πρώτο: Βουλευτής σε προεκλογική περίοδο ετοιμάστηκε να επισκεφθεί το Δεντροπόταμο στη Θεσσαλονίκη.
    -Τι κάνεις, πήγαν να τον προστατεύσουν οι συμβουλάτορες του.Προκλητικό είναι να πας με τη mercedes.
    -Μα αν πάω με το… Fiat θα με νομίσουν…καϋμένο σαν και αυτούς και δεν θα με ψηφίσουν!
    Περιστατικό δεύτερο: Φίλος φυσικός που έκανε και τον εργολάβο δέχτηκε τα δικά μου …ιδεοληπτικά και επικριτικά.
    -Δεν ξέφυγες από τον… εργολαβικό κανόνα. Και συ με mercedes!
    -Βρε αν πάω με το Ντάτσουν ποια φερεγγυότητα θα δείξω στον υποψήφιο αγοραστή διαμερίσματος;

    Με αυτά τα παραδείγματα και πολλά ακόμη θέλω να πω ότι ο ορθολογισμός δεν είναι το δυνατό σημείο της Ελληνικής κοινωνίας Με αυτή την κοινωνία έρχεται αντιμέτωπη η παρούσα κυβέρνηση.
    Υπάρχουν ένα σωρό πράγματα για να την κρίνουμε.Σε όλα σχεδόν είμαι έτοιμος να δείξω ανοχή.Δεν πρόκειται να υποχωρήσω σε ζητήματα ήθους και εργατικότητας. Δικαιολογία δεν μπορεί υπάρξει.Ο βίος και η πολιτεία των προκατόχων έχουν προσφέρει όλα τα παραδείγματα προς αποφυγήν!

  155. spiral architect said

    H σακοράφα, της σακοράφας, … ώ καπλαντοβελόνα:

  156. Παναγιώτης Κ. said

    Και κάτι ακόμα για την παρούσα κυβέρνηση.
    1) Να μη θελήσει να μας κάνει…ευτυχισμένους αν δεν της το ζητήσουμε…
    Μου έρχεται ως παράδειγμα ο Αντρέας που αύξησε τους μισθούς με τη λογική ότι θα τονωθεί η εγχώρια παραγωγή και οι Έλληνες στράφηκαν στα εισαγόμενα.
    Έχω υπόψη μύρια παραδείγματα, από τον προσωπικό μου βίο αλλά και από τον δημόσιο, όπου οι άνθρωποι ελάχιστα εκτιμούν αυτό που τους προσφέρεται χωρίς να το έχουν ζητήσει.
    2) Να προσέξει τις λεγόμενες οικονομίες κλίμακες και να αποφύγει τις σπατάλες κλίμακας. Κρύβονται και οι δύο στη χαλαρότητα του «…ντάξει μωρέ δεν χάλασε ο κόσμος». Δεν χάλασε ο κόσμος που ο κλιματισμός δουλεύει στις δημόσιες υπηρεσίες και τα παράθυρα είναι ανοιχτά, δεν χάλασε που στα σχολεία το καλοριφέρ καίει ασυλλόγιστα και οι μαθητές έχουν ανοίξει τα παράθυρα γιατί έχουν σκάσει από τη ζέστη και πολλά ακόμα παραδείγματα που όλοι τα γνωρίζουμε αλλά το θεωρούμε μπανάλ να τα θίξουμε.Μη μας πούνε και μίζερους!

  157. Παύλος said

    Πάντως 42 επώνυμοι Έλληνες παραξηγήθηκαν που προσβάλλουμε τους κουβαλητές μας Γερμανούς.
    http://www.newsbeast.gr/politiki/arthro/792256/eponumoi-ellines-aganaktoun-pou-i-kuvernisi-prosvallei-ti-germania/

  158. spiral architect said

    … και απείρως περισσότεροι ξύσαμε τα @@ μας! 😛

  159. LandS said

    @156 Αυτό με τη στροφή στα εισαγόμενα μετά από γεναίες αυξήσεις να το προσέξεις. Όταν δεν είναι αστικός μύθος οδηγεί σε εργασία σκλάβων.
    Για το άλλο με τα αρκουδίσια οι προηγούμενοι θεωρούσαν περιττό να υπάρχει άνθρωπος επιφορτισμένος να ελέγχει τη σωστή λειτουργία των κτηρίων, τη καθαριότητα κλπ. και απέλυσε όσους έκαναν (και) αυτή τη δουλειά, και ανάθεσαν όσα βλέπει η πεθερά σε εργολάβους.
    Άντε μη πω στον δικό μου να βγάλει διάταγμα να κάνει την ευτυχία υποχρεωτική. 🙂

  160. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    146 – Καλημέρα και καλή σαρακοστή σε όσους δεν την κάνουν θέλοντας και μή.
    Καλή μου ΕΦΗ, όμορφα είναι αυτά που λές, κι ακόμα πιο όμορφα τα περιγράφεις, όμως παρ΄όλο που είσαι του δίκιου του χωμάτου και καταλαβαίνεις πώς είναι αυτό το γιαγκιλίκι (βάλε και μια επεξήγηση και για μάς τα άμαθα, σε λεξιλογικό ιστολόγιο βρίσκεσαι) παραμένεις κάτοικος Χαλανδρίου. Δεν σε κατηγορώ γι΄αυτό, αλλά θάθελα να μου πείς πώς αισθάνθηκες όταν ήρθες να σπουδάσεις στην Αθήνα, στενοχωρημένη ή ελεύθερη, και γιατί όλα αυτά τα καλά της υπαίθρου δεν σε κράτησαν κοντά τους, ήταν μόνο οικονομικοί οι λόγοι;
    Να ξεκαθαρίσουμε κάποια «οικολογικά» πράγματα, είναι άλλο η υποκειμενική αντίληψη του κόσμου και της φύσεως, και άλλο η πραγματικότητα. Ο κάθε Μακριδάκης, έχει την ελευθερία και το δικαίωμα να ζεί όπως του αρέσει, έχει επίσης το δικαίωμα να προσπαθεί να πείσει κι άλλους να ζήσουν όπως αυτός. Δεν έχει όμως κανένα δικαίωμα να κατηγορεί τους υπόλοιπους (όπως και όλοι οι δήθεν οικολόγοι) σαν καταστροφείς του περιβάλλοντος, και βιαστές της φύσεως, απο τη στιγμή που δεν απαρνείται τα τεχνολογικά οφέλη του άνθρακα γενικώς. Καλή η ειρηνική μετάβαση στη γή, αλλά δεν εξηγεί τι θα γίνει αν φύγουν 5,000,000 απο τα μεγάλα αστικά κέντρα και «μεταβούν» στη γή. Πέραν του οτι η Αθήνα του 1,000,000, η Θεσσαλονίκη των 400,000, του Ηρακλείου των 50,000 (για να πιάσουμε και τα μέρη σου) κλπ, θα γίνουν πιο ανθρώπινες πόλεις, δεν εξηγεί τι θα πάθει η φύση για την οποία κόπτεται. Αναλογίσου μόνο, τι θα καίνε όλοι αυτοί τον Χειμώνα για να ζεσταθούν (ναί καλά το σκέφτηκες) και πόσο θα μολύνουν το περιβάλλον. Για να μη το πάμε μακριά, το μέλλον του ανθρώπου είναι η τεχνολογική εξέλιξη, με τελικό προορισμό τα αστέρια, και πλέον αυτό δεν αντιστρέφεται. Αυτό που πρέπει να γίνει, είναι να πιέσουμε όλοι συνειδητά για περισσότερη έρευνα προς την καθαρή τεχνολογία όπως είναι η πυρηνική σύντηξη, που θα λύσει για πάντα το ενεργειακό πρόβλημα της ανθρωπότητας, η διδαχή απο την νηπιακή ηλικία της λογικής οικολογικής συνειδήσεως, και αλλαγή του οικονομικού συστήματος, που βασίζεται στην παραγωγή και το κέρδος, συν των δύο ενεργειών που έχω γράψει πιο πάνω. Φυσικά είναι κι άλλα που πρέπει να κάνουμε, αλλά δεν πρέπει να ονειροβατούμε, η μη βία και άλλα τέτοια θρησκευτικά, είναι ουτοπίες, η πραγματικότητα λέει οτι ο μισός πλανήτης σκοτώνει τον άλλο μισό για να επιβιώσει, το ίδιο σύμπαν είναι κυρίως βίαιο, η αποκύρηξη συλλήβδην της βίας, είναι αρρωστημένη αντίληψη κατά την γνώμη μου.

  161. physicist said

    Ο ΥΠΕΘάρας μας συμμετείχε λέει σε αντιτρομοκρατική άσκηση κι έφαγε τέσσερις βίρτσουαλ τρομοκράτες, και το διατρανώνει.

    Παίδες, αυτά είναι τουλάχιστον για τις καρπαζιές.

  162. Emphyrio said

    Αν ισχυε αυτο με τον Vint Cerf, τοτε οι γαλλοι θα επρεπε να ειχαν αρχισει να Serfαρουν με την Barbara εδω και δεκαετιες (http://fr.wikipedia.org/wiki/Barbara – το πραγματικο της ονομα ηταν Monique Serf). Αρα για να τραβηξουμε στα ακρα το free association ας παρουμε και ενα σχετικο με αετους: https://www.youtube.com/watch?v=kwTFAWwAHaA – πολυ στα ακρα, ειπαμε.

  163. sarant said

    157 Τι να μου κάνουν μάτια δυο και στεναγμοί σαρανταδυό, μανούλα μου.

    Πάντως, μόνο τρεις είναι γυναίκες.

    161: Προφανώς -άσε που δεν ξέρω αν είναι αρμοδιότητα του ΥΠΕΘΑ

  164. physicist said

    #163(β). — Η κρυφή (λέμε τώρα) ελπίδα είναι ότι οι τύποι είναι αναλώσιμοι, οι Φώτηδες αυτής της Κυβέρνησης σαν να λέμε, αν θέλουμε να γίνουμε κυνικοί. Βέβαια, οι Φώτηδες ήταν ευπρεπέστεροι και πιθανώς και πιο αφελείς. Δεν είναι πάντως ότι ανησυχώ, είναι ότι με πιάνει μανία ν’ αρχίσω τις σφαλιάρες και δεν αρμόζει. Ανεβάζει και την πίεση τζάμπα και βερεσέ. 🙂

  165. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    148 >> γέφυρα του μηχανικού
    Κατόπιν νέας διερευνητικής :όχι εν ενεργεία γέφυρα. Πλωτή γέφυρα όχι για οχήματα,τανκς κλπ.Για εκπαιδευτικούς μόνο (ευτυχώς) σκοπούς συναρμολογείται λέει.Τμήματά της βρίσκονται σε μονάδες.
    Βρε τί μου λαχαίνει να μαθαίνω η «σπαρτακίστρια» 🙂

  166. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    125 φτου,ξέφυγε ένα περιττό «όχι» (για πεζούς)
    Πρόκειται για πλωτή γέφυρα Ribbon,για οχήματα,τανκς , κλπ

  167. τέτοια γέφυρα θα θέλει κι ο Βαρουφογιάνης

  168. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    166.και ξαναφτού ,η διόρθωση για το 165. Συγγνώμη
    160.Λάμπρο>>Δεν έχει όμως κανένα δικαίωμα να κατηγορεί τους υπόλοιπους
    ‘Οχι, δεν κατηγορεί, προτάσεις κάνει επιδιώκοντας το απόλυτο καλό όπως το διατρανώνει κι από τα γραφτά του με τις αναφορές στης φυσική καλλιέργεια, υπερακοντίζοντας αυτές τις παραμέτρους που λες, και το είπαν και άλλοι από το ακροατήριο.Κατ εμέ,εκτός των άλλων,ρομαντικά παραβλέπει την «καθεστηκυία» ,κυριολεκτικά, νοσηρή φάση που διανύουμε. Εννοώ πως καθιστοί και ξάπλα ζούμε πια. Άντε να σηκωθούμε από τους καναπέδες μας και τη βολή μας ,να κάμομε καλλουργιά στα χέρσα, να αφουκραστούμε τη φύση και να τακιμιάσουμε μαζί της. Εδώ δεν πήγαμε τριήμερο μέχρι την Αρκαδία, από το σιχτίρι της διαδικασίας πήγαιν΄έλα κ παραμονής. Άντε ν ανοίξεις παπλώματα,θερμαντικά κλπ και να τα ξαναμαζέψεις φεύγοντας.Μαζί κι ο κίνδυνος(τάχα) να γριπωθεί ο άμαχος πληθυσμός(οι γέροντές μας) και άντε ξεμπέρδευε. Κακομάθαμε στη «θαλπωρή» της μεγαλούπολης, είν αλήθεια. Τα πιο πολλά παιδιά πια(κ οι γονείς φευ) δεν μπορούν να δοκιμάσουν απευθείας από τη φύση,π.χ.μια κορφούλα από αμπελοβλάσταρο, τί να λέμε. Μεγάλα θέματα αυτά και ασφαλώς εμπίπτουν βασικά στην παιδεία στο σχολειό κ στο σπίτι.
    Γιαγκιλίκι είναι το πάθος, το μεράκι του έρωτα (έρωτος επί παντί),το ντουέντε που λένε γ Ισπανοί
    167 🙂 Βαρουφόγιανης (αν λεγόταν Βαρουφογιανάκης, θα ήταν Βαρουφογιάνης.Σημασία στη λεπτομέρεια, τί λεξιλογούμε και κάνομ επαέ 🙂 )

  169. Avonidas said

    #152. LandS, μου αρέσει πολύ η μετάφραση που κάνει από τα Newspeak 🙂

    #161. Έλα, ρε συνάδελφε, δείξε λίγη κατανόηση! Αφού το ξέρεις ότι τον βάλανε εκεί, στη ράγα που κάνει λούπα, για να παίζει ήσυχα με το τρενάκι του και να μη μας τρακάρει την ατμομηχανή.

    Για εσωτερική κατανάλωση είναι 😉

  170. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    168 – «Δεν έχει όμως κανένα δικαίωμα να κατηγορεί τους υπόλοιπους» Aυτό το έγραψα κυρίως για τους δήθεν οικολόγους, ξέρεις σαν κι αυτούς που έχουν χτίσει στην Πεντέλη, και πάνε με το Αλαφουζοκάναλο και φυτεύουν στα καμμένα, για να κάνουν τάχαμου αναδάσωση.

    «Κατ εμέ,εκτός των άλλων,ρομαντικά παραβλέπει την «καθεστηκυία» ,κυριολεκτικά, νοσηρή φάση που διανύουμε. Εννοώ πως καθιστοί και ξάπλα ζούμε πια.» Είπα να το γράψω κι αυτό, αλλά μου φάνηκε λίγο επιθετικό και δεν ήθελα να σε στενοχωρήσω μέρα που είναι, άλλωστε έχω καταλάβει απο τις συζητήσεις μας, οτι αν μη τι άλλο, έχεις το γνώθει σ΄αυτήν (χαμόγελο).

    «Τα πιο πολλά παιδιά πια(κ οι γονείς φευ) δεν μπορούν να δοκιμάσουν απευθείας από τη φύση,π.χ.μια κορφούλα από αμπελοβλάσταρο, τί να λέμε. Μεγάλα θέματα αυτά και ασφαλώς εμπίπτουν βασικά στην παιδεία στο σχολειό κ στο σπίτι.’

    Όταν ήταν στο δημοτικό τα κορίτσια, τις παίρναμε κάποιες Κυριακές και πηγαίναμε στην πηγή στην Πεντέλη (ξέρεις προς τον άγιο Πέτρο, εκεί που είναι το μαγνητικό πεδίο) και πίναμε «βουνίσιο» νερό, και μετά ανεβαίναμε στο δάσος και ξαπλώναμε με τ΄αυτί ακουμπισμένο στα φύλλα, για να ακούσουμε την ανάσα της Γής. «Να την αγαπάτε την Γή κορίτσια και να την προστατεύετε, μόνο όποιος την αγαπάει αληθινά μπορεί να ακούσει την ανάσα της» Άμα βάλεις τοαυτί σου στο χώμα νομίζεις οτι ακούς ένα αχνό ήχο σαν να έρχεται απο τα βάθη της Γής, ειδικά αν έχει και κάποιο αμυδρό αεράκι. Μπαμπά μπαμπά ακούσαμε την ανάσα της Γής, «μπράβο κορίτσια, κατάλαβε οτι την αγαπάτε αληθινά και σας έστειλς ενα φιλί με την ανάσα της» ακόμα τα θυμούνται αυτά, κι αν τύχει να περάσουμε απο κεί, μας πιάνει κατάθλιψη απο τα καμμένα. Αν και είμαι παιδί της πόλης, ξέρω να επιβιώνω σε οποιεσδήποτε συνθήκες, (βοήθησε κι ο στρατός σ΄αυτό) πολλά έχουν μάθει και οι κόρες μου, αλλά η γενιά τους, κι ακόμα χειρότερα τα δεκάχρονα και τα πεντάχρονα, ο μόνος κόσμος που θα γνωρίζουν, θα είναι ο εικονικός. Όλα είναι για καλό και για κακό, εξαρτάται απο την χρήση, αντί να δαιμονοποιούμε την τεχνολογική εξέλιξη και να προσπαθούμε μάταια να αντιστρέψουμε την πορεία προς τα πίσω, είναι καλύτερο να πιέσουμε για την ορθολογιστική χρήση της, ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ που λέγαν και οι ΑΗΠ, κάτι ήξεραν παραπάνω, άλλωστε δεν δούλευαν για λεφτά, και μόνο γι΄αυτό δεν τους λές κορόϊδα.

  171. 161: ΥΕΘΑ το(ν) λένε, χωρίς το πι.

  172. sarant said

    169β: Έτσι!

  173. physicist said

    #169(β). — Ήταν ανάγκη το τραινάκι του να είναι φορτωμένο με εκρηκτικά; 😛

  174. Avonidas said

    #173. —
    http://image.slidesharecdn.com/38-140808034310-phpapp01/95/38-1-638.jpg?cb=1407487473

    (με ολίγη κι από Μεγάλο Δούκα… ΦΕΝΤΙΑ!! ΒΙΣΚΥ!!! 😛 )

  175. physicist said

    #174. — 😀

    Από κορμοστασιά κι εμφάνιση προσώπου (και όχι μόνο), ο Άβερελ Ντάλτον πάντως μάλλον σε άλλον Έλληνα πολιτικό των ημερών μας φέρνει.

  176. gryphon said

    169
    Ετσι ειναι οπως τα λες για τον Καμμενο αλλα ειναι και υποτιμηση της νοημοσυνης ενος τμηματος του πληθυσμου που ειναι στον εθνικιστικο χωρο ας πουμε οπως εγω.Σε καποιο ποσοστο ανθρωπων αυτο το 3-4 % που τον ψηφισαν πιανει αλλα ο σχεδιασμος αυτων που τον χρηματοδοτησαν ειναι να πιασει και αυτους που πανε στην ΧΑ.
    Γι’αυτο και .τον εχουν βαλειι οπου υπαρχει κατι που θεωρειται οτι αποτελει προνομιακο χωρο και πεδιο της ΧΑ να κανει θεαματικες παρεμβασεις και να προσπαθει να υπερθεματισει.
    Οπως στην επετειο των Ιμιων οπου δηθεν πηγε και πεταξε λεει στεφανι.Τωρα γιατι εγω πιστευω οτι ετσι οπως ειναι ουτε την κινηση που απαιτειται για να πεταξει καποιος στεφανι δεν μπορει να κανει.Με τιποτα.Πιο πιθανον ειναι να επεφτε ο ιδιος στην θαλασσα απο το ελικοπτερο (ειδικα εαν ειχε κατεβασει και κανα μπουκαλι μπλακ λειμπελ οπως συνηθιζει) που ηταν ετσι κι αλλιως πολλα μιλια μακρια απο τις βραχονησιδες.
    Και το οτι θα στελνει τα «βυσματα» στο Εβρο κλπ και αυτο για τους αφελεις ειναι.Σημασια δεν εχει που στελνει τους αλλους αλλα που πηγε ο ιδιος κατα το δασκαλε που διδασκες…
    Ο τυπος ενταξει ειναι για κλωτσιες γενικα και τελειως αστειος οταν προσπαθει να φανει μαχιμος οταν μιλαει για Κουγκι κλπ ενω ειναι 150 κιλα αλλα θα περιμενα απο αριστερους να μην κανουν το κοροιδο επειδη τον χρειαζονται για να στηριζει την κυβερνηση τους..

  177. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    170.>>Άμα βάλεις τοαυτί σου στο χώμα νομίζεις οτι ακούς ένα αχνό ήχο
    Ακούς! Εμείς βάζαμε παιδιά το αυτί μας στο χωματένιο αμαξωτό, από την ανυπομονησία μας να δούμε αν ερχόταν το λεωφορείο που μας έφερνε αγαπημένους π.χ την περίοδο των γιορτών, ή παραγγελιές «χιλιόκαλα» (κάθε είδους δώρα και γλυκίσματα) από το Κάστρο.

  178. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    176 – Νοημοσύνη και εθνικισμός δεν συνάδουν.

  179. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    177 – Ε, άμα είσαι παιδί σίγουρα ακούς αυτό που προσδοκείς, δεν είναι κακό αυτό, γι΄αυτό έβαζα και τις κόρες μου να ακούσουν την ανάσα της Γής. Όταν μεγαλώνει κανείς όμως, και εξακολουθεί να θέλει να ακούει τις προσδοκίες του, αντί να αγωνίζεται ο ίδιος να τις πραγματοποιήσει, τότε είναι κακό και επικίνδυνο, είναι τρέλα.

  180. Μαρία said

    Αμαρτίες γονέων ή τι τραβάνε οι άθεοι στη Γερμανία.
    http://www.lefigaro.fr/international/2015/02/23/01003-20150223ARTFIG00327-allemagne-un-expatrie-francais-somme-de-payer-un-impot-parce-que-baptise.php
    Γάλλος εγκαθίσταται το 2013 στο Βερολίνο. Όταν συμπληρώνει έντυπο στο δήμο, δηλώνει χωρίς θρήσκευμα αλλά μετά απο διεκκλησιαστική επικοινωνία οι Γερμανοί ανακάλυψαν οτι είχε βαφτιστεί κι έτσι του ήρθε να πληρώσει εκκλησιαστικό χαράτσι 550 ευρώπουλα.

  181. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    180 – Δηλαδή για να καταλάβω γιατί απο γαλλικά δεν, δεν μετράει αυτό που δηλώνεις, αλλά μία πράξη όπου δεν είχες καμία επιλογή; Κατά τ΄άλλα μόνο η Ελλάδα είναι χριστιανοταλιμπάν, θα μου πείς βέβαια, οτι η καγκελάριος είναι παπαδοπαίδι, θα έχει κάνει τα κουμάντα της η εκκλησία. Τελικά ο θεός δεν παίζεται με τίποτα, χίλιους τρόπους έχει για να μας τα παίρνει, χειρότερος κι απ΄τον Σόϊμπλε είναι.

  182. Μαρία said

    Τώρα στα σοβαρά, θα πας έτσι στην τράπεζα!

  183. physicist said

    Το σκίτσο της Αυγής με τον νεοσσό που βγήκε απ’ το τσόφλι και τα χώνει στον Γλέζο για τη δήλωσή του είναι ιδιοφυές. Είναι δηλαδή ένα από κείνα που τα παραδέχεσαι για το χιούμορ και τη δηκτικότητά τους χωρίς καν να μπεις στη διαδικασία ν’ αναρωτηθείς αν «συμφωνείς με τον Γλέζο» ή όχι. Αυτά είναι τα ωραία.

  184. Για όποιον δεν είδε τη γελοιογραφία του Φυσικού,υπάρχει π.χ. εδώ

  185. leonicos said

    Ήμουν Γιάννινα. Ρώτα και τον Προσγολ

  186. Spiridione said

    Στη γερμανική Βουλή η απαράδεκτη καμπάνια της Bild
    http://left.gr/news/sti-germaniki-voyli-i-aparadekti-kampania-tis-bild

    http://left.gr/sites/left.gr/files/styles/large/public/bundestag11425030586.jpg?itok=FuJ_cwxV

  187. Λάμπρο…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: