Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Φρούτσου φρούτσου το φουστάνι, πάρτε μας Αμερικάνοι

Posted by sarant στο 15 Μαρτίου, 2015


Στην ποιητική συλλογή «Οργή λαού», που εκδόθηκε μετά τον θάνατο του Κώστα Βάρναλη σε επιμέλεια του Γ. Π. Σαββίδη, και που περιέχει ποιήματα που έγραψε ο Βάρναλης την τελευταία δεκαετία της ζωής του, σχεδόν όλα μέσα στη δικτατορία της 21ης Απριλίου, και ειδικότερα στην ενότητα «Άλλα σατιρικά της εφταετίας», υπάρχει και το εξής ποίημα, με τίτλο «Παρωδία».

Ήρθανε, ωραία κόρη,
ήρθαν οι Αμερικάνοι…
Φρούτσου, φρούτσου το φουστάνι,
πάρτε μας, Αμερικάνοι…
(Δημοτικό μανιάτικο)

Πέσανε χιλιάδες γλάροι
στ’ αχαμνούλι μας τομάρι,
οι συμμάχοι Αμερικάνοι,
δεν αφήσανε λιμάνι.

Πήρανε βουνά και δάση
για τον Έχτο Στόλο βάση
(«διευκόλυνση» αιωνία,
έτσι λέγ’ η «συμφωνία»!)

Καθανείς τη φαμελιά του,
τα παιδιά και τα σκυλιά του.
Θα μασάνε ολημερίς
κι άμε διώχ’ τους, αν μπορείς.

Θα σ’ αρπάξουν απ’ τ’ αυτί
να σε διώξουν σένα αυτοί.
Θα σε μπαγλαρώσουν και
«Άι σιχτίρ, βαλκανικέ!»

Οι τροχοί τους θα σαρώνουν
κι ούτε σέντσι θα πλερώνουν.
Τώρα στων θεών το χώμα
με τα νύχια, με το στόμα

σκάψε για χιλιάδες πάτους
άλλες τόσες αποπάτους.
Σε λιγάκι θα μιλάς
Τέξας γλώσσα, αρχαία Ελλάς

και δε θα ρωτά κανείς
πού ’ναι η χώρα η ελληνίς.
Κι άμα ρίξουν πρώτες οι ΗΠΑ
όλη θα γενείς μια τρύπα!

Δεν θα αναλύσω το ποίημα, αν και μπορείτε βέβαια να το σχολιάσετε. Θα σταθώ στο μότο, στο τετράστιχο που προτάσσει ο Βάρναλης στο ποίημά του, που το επαναλαμβάνω εδώ:

Ήρθανε, ωραία κόρη,
ήρθαν οι Αμερικάνοι…
Φρούτσου, φρούτσου το φουστάνι,
πάρτε μας, Αμερικάνοι…
(Δημοτικό μανιάτικο)

Μπορεί να πέφτω έξω, αλλά προσέχω πως το ποίημα τιτλοφορείται Παρωδία. Και διαβάζοντάς το ξανά, μου δημιουργείται η εντύπωση πως ίσως ο Βάρναλης θεωρούσε το ποίημά του παρωδία του προοιμιακού τετράστιχου, που, όπως ο ίδιος σημειώνει, είναι «δημοτικό μανιάτικο». Ρυθμικά άλλωστε το ποίημα δεν διαφέρει από το τετράστιχο.

Να σημειωθεί ότι το τετράστιχο ασφαλώς είναι απόσπασμα από μεγαλύτερο τραγούδι -και τα αποσιωπητικά μετά τον δεύτερο στίχο υποβάλλουν την ιδέα ότι ίσως να μεσολαβούν στίχοι ανάμεσα στα δυο δίστιχα.

Το τετράστιχο αυτό, παρόλο που είναι δημοτικό, μπορείτε να το βρείτε στο Διαδίκτυο να αποδίδεται στον ίδιο τον Βάρναλη, μια παρεξήγηση που ξεκίνησε όταν ο Θωμάς Μπακαλάκος μελοποίησε το συγκεκριμένο ποίημα του Βάρναλη (όχι όλες τις στροφές) και στη μελοποίηση συμπεριέλαβε και τους στίχους του μότο.

Ο Βάρναλης πρέπει να έγραψε το ποίημα «Παρωδία» γύρω στο 1969, αλλά το μανιάτικο δημοτικό τραγούδι τον είχε απασχολήσει πολύ νωρίτερα, όπως θα δείτε, κάτι που, απ’ όσο ξέρω, για πρώτη φορά δημοσιεύεται εδώ.

Συγκεκριμένα, σε ένα χρονογράφημά του στην εφημερίδα Πρωία το 1939, με τίτλο «Ποιος είναι ο γλωσσικός νομοθέτης», ο Βάρναλης εξετάζει το εξής ερώτημα: τι θα γίνει με τις λόγιες λέξεις που αναπόφευκτα θα χρησιμοποιήσει η καλλιεργημένη δημοτική γλώσσα. Το χρονογράφημα αυτό ίσως το παρουσιάσω κάποτε, γιατί έχει αρκετό ενδιαφέρον -τώρα όμως δεν το βάζω, είναι αρκετά μεγάλο.

Η απάντηση του Βάρναλη είναι πως οι λόγιες λέξεις θα ενταχθούν στη δημοτική υποτασσόμενες στο τυπικό της, μια άποψη που ασφαλώς δικαιώθηκε σε γενικές γραμμές, αν και όχι χωρίς εξαιρέσεις. Και για να το τεκμηριώσει αυτό, ο Βάρναλης παίρνει υλικό από τη συλλογή «Μανιάτικα μοιρολόγια και τραγούδια» του Σπήλιου Πασαγιάννη, που περιλάμβανε νεότερα δημοτικά τραγούδια, δημιουργημένα μετά την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους, και στον εικοστό ακόμα αιώνα, που είχαν ενσωματώσει στο λεξιλόγιό τους λόγιες λέξεις που δεν τις γνώριζε το δημοτικό τραγούδι της εποχής του ξεσηκωμού του 1821.

Και στη συνέχεια ο Βάρναλης γράφει: Είναι αληθινό ξανάσαμα να διαβάζει κανείς τα μανιάτικα μοιρολόγια και τραγούδια και μάλιστα τα νεότερα. Και παραθέτει δύο σατιρικά δημοτικά τραγούδια, «για να πάρει μιαν ιδέα ο αναγνώστης τού πώς αντιμετωπίζει ο Μανιάτης (και προ πάντων οι Μανιάτισσες) και τα πιο πεζά πράγματα της καθημερινής ζωής».

Το ένα σατιρικό είναι παρμένο από τη συλλογή του Πασαγιάννη. Το άλλο, που ο Βάρναλης γράφει πως δεν θυμάται πού το διάβασε, είναι αυτό που μας ενδιαφέρει, που το παραθέτω ολόκληρο πια:

Ήρθανε, ωραία κόρη,
ήρθαν οι Αμερικάνοι.
Ήρθαν οι Αμερικάνοι
μέρα νύχτα στο σεργιάνι.
Με γαρούφαλο στο πέτο,
για να παντρευτούνε φέτο.
Τα κορίτσια τα καημένα
βγαίνουν έξω στολισμένα.
Φρούτσου φρούτσου το φουστάνι,
πάρτε μας Αμερικάνοι.
Μη γυρεύετε παράδες,
του διαβόλου κερατάδες!

Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως οι Αμερικάνοι δεν είναι οι ιμπεριαλιστές ή ο έκτος στόλος, είναι οι ελληνοαμερικάνοι, είναι ειδικότερα οι Μανιάτες που είχαν μαζικά μεταναστεύσει στην Αμερική στις αρχές του 20ού αιώνα («άδειασε η Πελοπόννησος», λέγανε) και που μερικά χρόνια αργότερα, αφού είχαν κάπως πιαστεί οικονομικά, γύριζαν τα καλοκαίρια στη γενέτειρά τους για να βρουν γυναίκα να την πάρουν μαζί τους στην καινούργια πατρίδα. (Ο μετανάστης που είχε φύγει στην Αμερική και παλιννοστούσε, μόνιμα ή προσωρινά, λεγόταν «Αμερικάνος», όχι «Ελληνοαμερικάνος» -θυμηθείτε και το διήγημα του Παπαδιαμάντη, που τόχουμε παρουσιάσει εδώ).

Θεωρώ πως είναι πολύ δυνατό τραγούδι, περιγράφει πολύ παραστατικά την κατάσταση: πώς η μάνα θέλει βέβαια να βρει η κόρη της Μπρούκλη άντρα και να κάνει την τύχη της, και γι’ αυτό την ενθαρρύνει να βγει στολισμένη στο σεργιάνι με το φουστάνι της να θροΐζει -αλλά όχι και να ζητήσουν και προίκα οι κερατάδες, που παίρνουν κορίτσι σαν τα κρύα τα νερά!

Και βέβαια ο Βάρναλης, ποιητική αδεία, παρέθεσε δύο μόνο δίστιχα, παίζοντας με τους (ελληνο-)Αμερικάνους και τους βεριτάμπλ Αμερικάνους της εφταετίας, ώστε να μην έρχονται πια στο μυαλό οι μετανάστες αλλά, μάλλον, τα ναυτάκια τα ζουμπουρλούδικα που έλεγε κι εκείνη η ταινία.

Κι επειδή στο Διαδίκτυο τα βρίσκεις όλα, πετυχαίνω το ίδιο δημοτικό τραγούδι σε άρθρο (άσχετο με τον Βάρναλη) του φίλου μου του Γιώργου Ζεβελάκη, ο οποίος αναφέρει ότι το βρήκε σε εργασία του Φ. Κουκουλέ. Κατά πάσα πιθανότητα, από εκεί θα το είχε διαβάσει και ο Βάρναλης.

Γκουγκλίζοντας, βρίσκω μια παραλλαγή του ίδιου δημοτικού, από βιβλίο της λαογράφου Αθηνάς Ταρσούλη:

Ήρθανε, καλέ κορίτσια,
ήρθαν οι Αμερικάνοι,
ήρθαν οι Αμερικάνοι,
κι όλοι βγήκαν στο σεργιάνι.
Με γαρούφαλο στο πέτο
για να παντρευτούνε φέτο.
Με δοντάκια χρυσαφένια
και πουγγιά μαλαματένια.
Βρε κορίτσια, βρε καημένα,
βγήτε όξω στολισμένα!
Φρούστου, φρούστου το  φουστάνι,
πάρτε μας, Αμερικάνοι!…»

Δεν τίθεται θέμα αυθεντικότητας, και οι δυο παραλλαγές (του Κουκουλέ και της Ταρσούλη) είναι εξίσου αυθεντικές και εξίσου δυνατές.

Και μια ανθυπολεπτομέρεια: Ο Ζεβελάκης και η Ταρσούλη γράφουν «φρούστου φρούστου» ενώ ο Βάρναλης «φρούτσου φρούτσου». Με βάση την αρχή του lectior difficilior (γύρευε τώρα ποιος Ρωμαίος ήταν αυτός 🙂 ) το αυθεντικό θα είναι «φρούστου», που μπορεί επίσης να σταθεί. Αλλά πιο φυσικό βρίσκω το φρούτσου-φρούτσου.

Στα γερμανικά δεν ξέρω πώς είναι βέβαια.

Advertisements

195 Σχόλια to “Φρούτσου φρούτσου το φουστάνι, πάρτε μας Αμερικάνοι”

  1. spiral architect said

    Ω, ρε φίλε τι μου θύμισες με το τραγούδι …

  2. καλημέρα εκ πρώτης

  3. και σήμερα πάντως οι μαγαζάτορες χρυσοχόοι αναπολούν τους Αμερικάνους.
    Ενας αμερικάνος κάνει τον τζίρο τριακοσίων Ευρωπαίων έλεγε ο μακαρίτης φίλος μου. πράγμα απολύτως αληθές όπως διαπίστωσα όταν του έκανα παρέα στο μαγαζί του στους Δελφούς

  4. Με βάση την αρχή του lectior difficilior… έχουμε την αρχή του lectio difficilior 🙂 Ούτε αυτός ξέρω ποιος είναι!

  5. Βασίλης Ορφανός said

    ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ το σύννεφο στη χλόη
    στον βρεμένο αστράγαλο το φρτ της σαύρας.
    Οδ. Ελύτης

  6. Λ said

    μέρα,
    Καλη υπάρχει λογοτεχνία λάιτ για το θέμα

    /%CE%9B%CE%AD%CE%BA%CE%BA%CE%B1,_%CE%91%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%BD%CE%B7/%CE%97_%CE%B1%CF%81%CF%87%CF%8C%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%83%CF%83%CE%B1_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%9C%CE%AC%CE%BD%CE%B7%CF%82

  7. voulagx said

    «γύρευε τώτα ποιος Ρωμαίος ήταν αυτός»
    Βάσει της αρχής του ΑΗΠ μου, σωστά αλλά ποιο φυσικό ακούγεται το:« γύρευε τώ[ρ]α ποιος Ρωμαίος ήταν αυτός»

  8. Αγάπη said

    οι ελληνοαμερικάνοι πάντως ξέρουν να αυτοσαρκάζονται (επιτυχώς ή όχι είναι άλλο θέμα) όταν βρίσκονται στο Αμέρικα http://www.matrix24.gr/2015/01/7-pragmata-pou-mono-ellinoamerikani-xeroun-kala/
    αλλά το παίζουν σπουδαίοι στο Ελλαντα
    ]
    και συχνά θεωρούνται σωτήρες εξ ουρανού όπως εδώ :)https://www.youtube.com/watch?v=k0EwKN_OZR0

  9. Λ said

    Η Αθηνά Ταρσούλη τιμήθηκε με το βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών για το δίτομο έργο της «Κύπρος». Εκτός απο λαογράφισσα και λογοτέχνισσα ήτανε και ζωγράφισσα.
    Μερικές από τις λαογραφικές της μελέτες συνοδεύονταν και από δική της εικονογράφηση όπως Κάστρα και Πολιτείες του Μοριά 1935, Άσπρα Νησιά 1938, Κύπρος 1963 κ.α.

    Ένα δείγμα

  10. Λ said

    http://www.enalios.gr/product_info.php?products_id=582?osCsid=e4df1d84ea527259eb4334373bb17e2d

  11. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια και τις διορθωσούλες!

    4: Για να θέλω να τον κάνω Ρωμαίο, την έπαθα 🙂

  12. Λ said

    Το φρούτσου φρούτσου πρέπει να έχει σχέση με τα φρου φρου κι αρώματα

  13. Alexis said

    Πολύ καλό άρθρο!

    Με γαρούφαλο στο πέτο,
    για να παντρευτούνε φέτο.

    Δεν ξέρω γιατί αλλά μου θύμισε έντονα το στίχο από ένα παλιό ρεμπέτικο του Μουφλουζέλη:
    Μπαρμπα-Γιάννη, μπαρμπα-Πέτρο
    Δε θα παντρευτούμε και φέτο…

    Ολόκληρο το τραγούδι εδώ

  14. Νικος Κ. said

    Γνωρίζει κανείς αν το ρεμπέτικο «Φρούσου-φρούσου» ( http://www.rebetiko.gr/tragoudia.php?song_id=20014945 ) έχει καμιά λεξιλογική σύνδεση με το θέμα;

  15. Πάνος με πεζά said

    Kαι η νεώτερη εκδοχή :

    Καλημέρες !

  16. sarant said

    13: Υπάρχει και το τραγούδι «με γαρύφαλλο στο πέτο / σ’ονειρεύτηκα και φέτο» που νομίζω πως είναι στίχοι του Ελύτη.

    14 Λέξη ηχομιμητική είναι.

    15: Σωστά!

  17. Στο σχέδιο της Ταρσούλη (#9) βλέπουμε και την παλαιική γραφή της χρονολογίας, με τις εκατοντάδες (953). Θυμάσαι που το συζητούσαμε, Νίκο;

  18. Παύλος said

    13α
    Του Γκάτσου.

  19. Earion said

    Στην Πελοπόννησο (τουλάχιστον Αρκαδία και Λακωνία) οι μετανάστες που επέστρεψαν στην πατρίδα από την Αμερική λέγονται Μπρούκληδες. Από το Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης.

  20. Παύλος said

    Το 18 στο 16α.

  21. Spyridon said

    15
    Το τραγούδι είναι σχεδόν σύγχρονο του ποιήματος. (1975 ???)
    Εδώ σε εκτέλεση Καρακατσάνη.

  22. κουτρούφι said

    14. Δεν ξέρω το τραγούδι αλλά μάλλον δεν είναι ρεμπέτικο. Ως συνθέτης-στιχουργός αναφέρεται ο Νίκος Χατζηαποστόλου, γνωστός προπολεμικός συνθέτης του ελαφρού τραγουδιού (οπερέτες κλπ). Το συγκεριμένο, δεν αποκλείεται να «ρεμπετοφέρνει». Διάφοροι συνθέτες του ελαφρού έγραφαν τέτοια τραγούδια, σατιρίζοντας το ύφος και τον κόσμο του ρεμπέτικου.

  23. sarant said

    18: Σωστά, ευχαριστώ!

  24. Πέπε said

    Του Βάρναλη αρκετά άτεχνο:

    ούτε σέντσι θα πλερώνουν…
    Τέξας (ενν. γενική, του Τέξας) γλώσσα

    Όσο για το Μανιάτικο, έχω να σχολιάσω ότι σε δημοτικά τραγούδια αυτό το μέτρο, ιαμβικό 8σύλλαβο, για κάποιο λόγο είναι πάντα αστείο, ακριβώς το αντίθετο από το μεγαλοπρεπές ιαμβικό 15σύλλαβο (που είναι δύο ιαμβικά 8σύλλαβα ενωμένα, το δεύτερο με μια συλλαβή λιγότερο – κι όμως, τι διαφορά!).
    Διαβάζει κανείς τους «Αμερικάνους» κι αμέσως καταλαβαίνει ότι είναι σατιρικό. Κι όμως, αν το καλοξετάσεις, οι στίχοι δε λένε παρά απλές κυριολεξίες πάνω σ’ ένα θέμα που δεν είχε πλάκα γι’ αυτούς που το τραγουδούσαν! Μόνο το τελευταίο δίστιχο είναι απροκάλυπτα αστείο. Σ’ όλο το υπόλοιπο, το χιούμορ εγκειται μόνο στο μέτρο.
    (Υπάρχουν οστώσο και εξαιρέσεις, τραγούδια 8σύλλαβα ιαμβικά χωρίς καθόλου πλάκα. Μεταξύ αυτών, και πολλά μανιάτικα μοιρολόγια γραμμένα στο ίδιο μέτρο.)

  25. Πέπε said

    Ώπα, διόρθωση. Τροχαϊκό είναι το 8σύλλαβο.

  26. physicist said

    Αν τα καταφέρναμε ν’ αλλάξουμε τους Αμερικάνους σε Γερμανούς και όλα τα mutatis mutandis, σήμερα θα το μελοποιούσε ο Κραουνάκης και θα γινότανε σουξέ.

  27. 7, …«γύρευε τώτα ποιος Ρωμαίος ήταν αυτός»
    ποιο φυσικό ακούγεται το:« γύρευε τώ[ρ]α ποιος Ρωμαίος ήταν αυτός»…

    Εξίσου φυσικό ακούγεται επίσης και το
    «γύρευε [ρ]ώτα ποιος Ρωμαίος ήταν αυτός»
    ή, αν είσαι σε φόρμα,
    «[τρέχα ρ]ώτα ποιος Ρωμαίος ήταν αυτός»
    🙂

  28. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Oι Αμερικάνοι ΔΕΝ ληστέψανε ποτέ τα λεφτά του κοσμάκη.

  29. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Στο φίλο μου το Φυσικό(26) πήγαινε το 28. 😉

  30. physicist said

    #28. — Δεν ξέρω τι κάνανε και τι δεν κάνανε αλλά εγώ που είμαι μεγαλύτερός σου 🙂 θυμάμαι πάρα πολύ καλά τις εποχές που ήτανε αυτοί οι μπαμπούλες και οι υπεύθυνοι για όλα τα κακά του κόσμου. Τώρα μοιάζει να είναι φίλοι μας, φημολογείται άλλωστε ότι στηρίζουν τον μάγο των παιχνιδοθεωριών που όταν χαλαρώνει στην πολυθρόνα του διαβάζει το βιβλίο που έγραψε ο ίδιος.

  31. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    «Τώρα μοιάζει να είναι φίλοι μας,…»
    Mόνο οι γερμανοί είναι φίλοι μας! 🙂

  32. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    H ληστοσυμμορία του Βερολίνου πάντως, δεν ια έχει καλό τέλος ,να μού το θυμηθείτε. O καλός Θεούλης θα τούς το ανταποδώσει!

  33. 8, …οι ελληνοαμερικάνοι πάντως ξέρουν να αυτοσαρκάζονται (επιτυχώς ή όχι είναι άλλο θέμα)…

    Συμβαίνει αρκετά αυτό, πράγματι. Το Big Fat Greek Wedding, δείχνοντας με έξυπνη ειλικρίνεια πόσο σπαρταριστή (και τελικά ανθρώπινη) είναι η ελληνοαμερικάνικη κουλτούρα του μέσου μετανάστη στο σοβαρό της, είχε τεράστια απήχηση σε κάθε λογής μετανάστες στην Αμερική/Καναδά. Μάλιστα, οι εμπειρίες των ανθρώπων αυτών διαφέρουν απ΄ αυτές των Ελλήνων της Ελλάδας, γι’ αυτό ίσως και το BFGW είχε συγκριτικά χλιαρή υποδοχή στην Ελλάδα.

  34. atheofobos said

    Οι τροχοί τους θα σαρώνουν
    κι ούτε σέντσι θα πλερώνουν.

    Ο στίχος αυτός μου δημιουργεί την υπόνοια ότι αναφέρεται στον θάνατο του στρατηγού Σαράφη που τον κτύπησε με το αυτοκίνητο του ένας ιταλοαμερικάνος υποσμηνίας στον Αλιμο το 1957.
    Τοn Γενάρη του 1958 καταδικάστηκε για ανθρωποκτονία από αμέλεια σε δέκα μήνες φυλάκιση και σε καταβολή 20.000 δραχμών για ψυχική οδύνη.

  35. gryphon said

    32
    Aυτο μπορει και να συμβει αλλα ειναι μεγαλη αυταπατη να προσβλεπεις σε αυτο νομιζοντας οτι τοτε θα λυθουν αυτοματως τα προβληματα της Ελλαδος.Δεν υπαρχει περιπτωση.

    3
    Τωρα με 1 ευρω =1 δολλαριο και λιαν προσεχως 1,5 ευρω =1 δολλαριο η και 2 ευρω =1 δολλαριο οπως λενε καποιοι μπορει και να επανακαμψουν οι αμερικανοι.

  36. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    «2 ευρω =1 δολλαριο» !! Aπ’το στόμα σου και στου Αλλάχ τ’αφτί! 🙂

  37. gryphon said

    36
    Δεν ειμαι σιγουρος.Βασικα δεν εχω ιδεα ποιοι τα προκαλουν αυτα η τι επιπτωσεις θα υπαρξουν.Ισως ειναι καλο για τον τουρισμο η τις εξαγωγες μας (ποιες εξαγωγες 😉 αλλα μιας και εμεις εισαγουμε σχεδον τα παντα θα σου δωσω ενα παραδειγμα γιάυτο το θεμα με την ισοτιμια του δολλαριου με το ευρω .
    Εχω εναν γνωστο που συναλλασεται με χωρες τις Ασιας.Εισαγει πραγματα (και οχι μονο καταναλωτικα αγαθα ηλεκτρονικα κλπ ) απο Ιαπωνια Χονγκ Κονγκ Ν.Κορεα κλπ.
    Μονο το τελευταιο τριμηνο οι τιμες για οτιδηποτε απο αυτες τιςχωρες εχουν αυξηθει κατα 30-40% και απο τον περασμενο Σεπτεμβριο πανω απο 50-60% !!!! η και περισσοτερο ειδικα απο την Ιαπωνια.

  38. Ηλεφούφουτος said

    33 Εχω ακούσει και περιπτώσεις Εβραιοαμερικάνων που αναγνώρισαν στην ταινία τον δικό τους περίγυρο.
    Οταν την είδα εγω πάντως θυμήθηκα αυτό που μου ειπε ενας καθηγητης που ειχε δουλέψει εκει σε ελληνικο σχολειο, ότι συνδυάζουν τα κακα των Ελλήνων με τα κακα των Αμερικάνων. Αναγνωρισα όλα τα κουσούρια της φυλής και του σογιού μου, με εξαίρεση εμμονή που ειχε ο Πορτοκάλος με το σπρέι, σαν πανακεια.

    34 Προφανώς αναφέρεται στην ετεροδικεία. Από διηγήσεις παλαιοτέρων ξερω οτι γενικά οι Αμερικάνοι οδηγουσαν στην Ελλάδα με τη νοοτροπία «σκοτώνω και δεν πληρώνω». Το σχολιάζει συχνά κι ο Τσιφόρος στα γραφτά του εκείνης της δεκαετιας.
    Εξού και ο Φωτόπουλος-φάντασμα, που στην αρχή της ταινίας Ο Ουρανοκατέβατος λέει αυτοσυστηνόμενος «Με σκότωσε ένα αυτοκίνητο της ΞουΑ» , θεωρείτο δηλαδή σύνηθες να σκοτώνεσαι από αυτοκίνητο Ξένης Αποστολής.

  39. aerosol said

    #30:
    Πράγματι, ο κύριος που τώρα δικάζεται για οικονομικές ατασθαλίες και αυτός που φοβήθηκε την… επαναστατική αντιπολίτευση (!) και έβγαζε τσουκου-τσούκου (ή φρούτσου-φρούτσου!) τα χρηματά του έξω ήταν σοβαρότεροι άνθρωποι, με φωτογραφίσεις που δεν πρόσβαλλαν την ασθητική των ψηφοφόρων τους. 😀
    Βρε Φυσικέ, καλό το θυμικό αλλά αν είναι να ασκηθεί κριτική ας ξεκολλήσουμε από γραβάτες, κουστούμια, χαμόγελα και άλλα γυμνασιακά κι ας δούμε τι μπορούμε να πούμε για την ουσία των πραγμάτων. Αν δεν το κάνουμε αυτό θα βυθιστούμε στην κομπλεξική ξινίλα των τουήτ του protagon, ας πούμε, και όχι σε αυτά που μας καίνε και καθορίζουν και τις επόμενες γενιές.

  40. # 38 β

    μάλλον μπερδεύεις τους Αμερικανούς με τα παιδιά-εγγόνια κ.λ.π.του Ιμπν Σαούντ στο Καβούρι, αυτά κάνανε συχνά δυστυχήματα,
    Είχα δει πολλούς μεθυσμένους τύφλα να επιστρέφουν στη βάση τους στην Νέα Μάκρη, κανένας δεν πήγαινε πάνω από 10 μίλια και πάντα δεξιά όταν έπινε.
    Και επειδή οδηγούσα ένα ΞΑ στα μικράτα μου, διόδια δεν πληρώνανε στην (μία τότε) εθνική οδό με τις γλυστερές μαρμάρινες διαχωριστικές στις λουρίδες

  41. ….μακάρι και στην Ρωσία..!..!… ..Δυτικοί «στρατιωτικοί σύμβουλοι» στον ρώσικο στρατό, με πρώτους τους Έλληνες, …τι ορθόδοξοι ήμαστε; ..να τους διδάξουμε «Δύση», ή έστω στα Σκόπια (πως υπόγραψε η Δαμανάκη να τα λέμε;).

  42. Πάνος με πεζά said

    @ 21 : Αγνοούσα παντελώς αυτή την εκτέλεση, μη σου πω και το δίσκο ! Ευχαριστώ !

  43. physicist said

    #39(β). — Ε, βρε Αεροζόλ, άσε με να γράφω καμια φορά κι εγώ κανένα ψευτοτιτίβισμα, αφού δεν έχω επίσημο να το κάνω ανεπίσημα δωπέρα. 🙂 Τι να σου απαντήσω, το πράμα μ’ αυτόν τον άνθρωπο είναι προφανές. Ας είχε τουλάχιστον το θάρρος να πει ότι έκανε τη φωτογράφιση και να την υπερασπιστεί, όχι τώρα να βγαίνει και να λέει ότι δεν του άρεσε το αισθητικό αποτέλεσμα αφού είδε ότι έφαγε το κράξιμο. Δηλαδή πιο ψεύτικος τύπος έχει να εμφανιστεί από την εποχή του Βαρόνου Μυνχάουζεν.

    Σε πιο σοβαρά πράγματα, επειδή μιλάγαμε τις προάλλες για την κ. Ακρίτα, αν θες να πας στο άλλο νήμα και να μου πεις τη γνώμη σου για τα τελευταία που έκανε, πας και κοιτάς. Μ’ ενδιαφέρει τι έχεις να πεις, άμα θέλεις να μπεις στον κόπο.

  44. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    >>Φρούτσου φρούτσου το φουστάνι
    »Ο φλοίσβος των φουστανιών της κάθε μιας» που λέει κι ο Εμπειρίκος

  45. Παναγιώτης Κ. said

    «Ο Βάρναλης εξετάζει το ερώτημα: Τι θα γίνει με τις λόγιες λέξεις που αναπόφευκτα θα χρησιμοποιήσει η καλλιεργημένη δημοτική γλώσσα».
    Αφορμή παίρνοντας από αυτή την φράση και σε συνέχεια σχολίου στην ανάρτηση για το «καθημαγμένος» όπου είχα γράψει για την…γοητεία που ασκούν οι λόγιες λέξεις, σκέφτομαι τώρα και άλλη μία πλευρά στη χρήση τους : Την πλευρά που επιβάλλει η λεγόμενη «πολιτική ορθότητα». Για παράδειγμα λέμε φυγόπονος και δεν λέμε τεμπέλης!

  46. Παναγιώτης Κ. said

    @8. Αγάπη, παλαιότερα οι (Ελληνο) Αμερικανοί ήταν …Αμερικανάκια. Όχι όμως τα τελευταία χρόνια.
    Έχω φίλους οι οποίοι ζουν πενήντα σχεδόν χρόνια στη Ν.Υόρκη με τους οποίους επικοινωνώ τηλεφωνικά και επίσης έχω εκτενείς συζητήσεις όταν αυτοί επισκέπτονται την Ελλάδα. Μένω έκπληκτος από την πολιτική τους εξέλιξη. Είναι έκδηλος ο πολιτικός τους ρεαλισμός χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν βλέπουν την βαθύτερη φύση του συστήματος στο οποίο ζουν.Κατά τη γνώμη μου αυτό οφείλεται στο ότι συστηματικά παρακολουθούν τα Ελληνικά ΜΜΕ συν βεβαίως την ενημέρωση που έχουν μέσω διαδικτύου. Αυτοί μάλιστα έχουν ένα επιπλέον πλεονέκτημα σε σχέση με μας. Ζουν στην καρδιά του συστήματος οπότε, μπορούν να συγκρίνουν.

  47. Παναγιώτης Κ. said

    @30. Φυσικέ, τα πονήματά σου δεν τα ξαναδιαβάζεις μετά την δημοσίευσή τους;

  48. physicist said

    #47. — Άμα είναι να κάνω δουλειά που να στηρίζεται σε κάτι που έχω γράψει εκεί, ναι — αλλά αυτή είναι αυστηρά επαγγελματική υπόθεση και όχι δημόσια. Άμα είναι να έρθει το Φαντάζιο για φωτογράφιση και θέλω να παραστήσω τον διανοούμενο, ε, θα πάρω κανένα πιο σοβαρό βιβλίο στα χέρια μου και πάνω απ’ όλα κάτι γραμμένο από άλλον.

  49. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Το «Φαντάζιο»!! 😆 πού το θυμηθηκες ρε μπάρμπα; Κρύβε χρόνια,λέμεεε… (είπα εγώ ο τζόβενος! 😆 )

  50. physicist said

    Δηλαδή όταν είμαστε χαλαρά στην πολυθρόνα με τη σύζυγο, δεν της λέω «έλα, αγάπη μου, να δούμε μαζί εκείνο το πέηπερ που δημοσίευσα πριν δέκα χρόνια στο Physical Review Letters και να φωνάξουμε και τον φωτογράφο να μας απαθανατίσει όσο θα με κοιτάς με θαυμασμό».

    Αν της έλεγα ποτέ τίποτα παρόμοιο, θα με είχε πλακώσει στις καρπαζιές.

  51. physicist said

    #49. — Μπαρμπαριά και Τούνεζι (α ρε Λάμπρο Κωστανάρα, αθάνατε!). Τι, δεν έχει πια Φαντάζιο, έκλεισε;

  52. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

  53. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    33: Και από Έλληνες πρώτης γενιάς στην Αμερική άκουσα διαμαρτυρίες ότι είναι υπερβολικό, π.χ. εκεί που έχει τη γιαγιά να λέει για τους Τούρκους.

    34: Ίσως ειδικά στον Σαράφη,.ίσως γενικά στο πολύ διαδεδομένο φαινόμενο.

    45 Λέμε «σορός» και δεν λέμε πτώμα, κτλ κτλ

    47 Εγώ πάντως τα βιβλία μου σπανίως τα ξαναδιαβάζω τυπωμένα.

  54. Βρε παιδιά, και ο σχωρεμένος ο σ. Θανάσης Παπαρήγας από αμερικάνο στρατιωτικό της Νέας Μάκρης δεν πήγε;

  55. Μαρία said

    54
    Όχι. http://www1.rizospastis.gr/story.do?id=1464278

  56. spatholouro said

    Καθ’ οδόν λοιπόν οι «Αμερικάνοι» προς τη γενέτειρά τους να βρούνε γυναίκα, περνούσαν κι από τον Πειραία και όσο νάναι έδωσαν λαβή και για τραγουδάκια άλλου τύπου:

    «Ο Αμερικάνος» (Ι. Μοντανάρη 1935)

    Πέντε μάγκες στον Πειραία/ζούλα κάνανε παρέα
    Πίνανε και μαστουρώναν/κι όπου λάχαινε τη στρώναν
    Ρίξανε το μανιτάρι/μια βραδιά με το φεγγάρι
    Πιάσαν έν’ Αμερικάνο/στη μανίτα σαν το χάνο
    Και του πήρανε τις χήνες/τα δολάρια, τις λίρες
    Του πασάραν τη μανίτα/και του λένε καληνύχτα
    Βλέπω τον Αμερικάνο/και μου λέει «τι να κάνω;»
    Πέντε μάγκες χτες με ηύραν/κι όσα είχα μου τα πήραν

    «Το παιχνίδι του Αμερικάνου» (Κ. Σκαρβέλη 1936)

    Όταν με δεις και το φορώ, στραβά βρε το καπέλο,
    να ξέρεις πως επέτυχε, ώπλες, το κόλπο όπου θέλω.
    Τρεις μέρες βασανίζομαι με τον Αμερικάνο,
    για να του στήσω μηχανή, αμάν, το κόλπο να του κάνω.
    Με τα λιμά τον έμπλεξα, στο πόκερ, στην πασέτα
    κι όλο το χτένι δούλευε, αμάν, στη ζούλα κι η σκαλέτα.
    Στο άσσο τρία μου λεγε, και δέκα στο πεντάρι,
    και πάντα τέρτσος έβγαινε, ώπλες, όπου κι αν με ποντάρει.
    Μα το κορόιδο μπάνισε, τον τύλιξα στα ζάρια,
    εκεί του καθάρισα, αμάν ωχ, όλα του τα δολάρια.

  57. Μπράβο, Μαρία. Σόρρυ που δεν το έψαξα. 😦

  58. sarant said

    56 Aναμενόμενο!

  59. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Μια και πήγαμε στα εξώφυλλα:
    άλλο φρούτσου κι άλλο σφρούτο 🙂
    Varoufakis «Spero che Renzi sfrutti tutto il lavoro della Grecia»
    http://www.ilmessaggero.it/PRIMOPIANO/POLITICA/varoufakis_renzi_sfrutti_lavoro_grecia/notizie/1239669.shtml

  60. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    36 – Μήν είσαι πλεονέκτης, μέχρι 1$ : 1.15 ευρώ αν θα φτάσει, πέρα απο κεί δημιουργούνται τεράστια προβλήματα ένθεν κακείθεν του Ατλαντικού, μέχρι και οικονομική κατάρευση, αν δεν προηγηθεί ο πόλεμος.

  61. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    37 – «Μονο το τελευταιο τριμηνο οι τιμες για οτιδηποτε απο αυτες τιςχωρες εχουν αυξηθει κατα 30-40% και απο τον περασμενο Σεπτεμβριο πανω απο 50-60% !!!! η και περισσοτερο ειδικα απο την Ιαπωνια.»
    Ο γνωστός σου λέει ασύστολα ψέματα, ειδικά για την Ιαπωνία που έχει το πιο πληθωριστικό νόμισμα, και καλό είναι να μην αναπαράγεις στο διαδίκτυο αυτήν την μπούρδα. Ρίξε μιά ματιά στο λίνκ, κι αν βρείς πτώση του ευρώ έναντι του γιέν τον τελευταίο χρόνο πάνω απο 13%, θα σου ζητήσω δημόσια συγνώμη.

    http://www.naftemporiki.gr/finance/quote/eurjpy/euro-gien?tab=4&mode=3

  62. Alexis said

    #53: Και «άψυχη σορός» ενίοτε…
    Σήμερα το μεσημέρι στο «Ε» για την τραγωδία με τον Βαγγέλη Γιακουμάκη…
    Δυστυχώς… 😦
    Τραγικό φινάλε σε μια έτσι κι αλλιώς τραγική υπόθεση…

  63. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    32. Alfred Döblin (συγγραφεύς και ψυχίατρος), Berlin Alexanderplatz, (1929), Πρόλογος “Το επάγγελμα του γιατρού μου έδωσε μια ευκαιρία να γνωρίσω πολλούς κακοποιούς, από δω άντλησα ορισμένα ενδιαφέροντα -και άξια να ειπωθούν- πράγματα. Κι όταν συναντούσα αυτούς τους ανθρώπους και πολλούς όμοιούς τους έξω, έβλεπα …, την κοινωνία μας, από ένα πολύ ιδιόμορφο πρίσμα : ….πως δεν υπάρχουν σαφώς καθορισμένα όρια ανάμεσα σ’ αυτούς που είναι εγκληματίες και σ’ αυτούς που δεν είναι, πως σε όλα τα δυνατά επίπεδα η κοινωνία ή καλύτερα αυτό που εγώ έβλεπα, ήταν ζυμωμένη με το έγκλημα…”

  64. spatholouro said

    Η εκδοχή του τραγουδιού που παραθέτει ο Ζεβελάκης διαφέρει σε 2 σημεία από την εκδοχή Βάρναλη: αφενός από του Ζεβελάκη απουσιάζουν οι δύο πρώτοι στίχοι της εκδοχής Βάρναλη και αφετέρου στου Ζεβελάκη λέει «Τα κορίτσια τα καημένα/στέκουν παραπονεμένα», ενώ στου Βάρναλη «Τα κορίτσια τα καημένα/βγαίνουν έξω στολισμένα»

    Τι να συμβαίνει άραγε; Μήπως δεν θυμόταν καλά ο Βάρναλης πώς είχε ακριβώς το τραγούδι;

  65. jamavous said

    Γειά σας , από ότι βλέπω έγινε μία έμμεση αναφορά στην ετεροδικία , για να μην φανώ ότι είμαι αντιαμερικάνος και άλλες χώρες του κόσμου με αμερικάνικες βάσεις έχουν θέματα με αμερικανούς που τρέχουν ή μεθάνε και τα σπάνε , στην ιαπωνία γίνονται συχνά μαζικές διαδηλώσεις κατά των βάσεων και των αμερικάνων στρατιωτών που κάνουν ότι θέλουν .σας χαιρετώ .j . .

  66. Η επανάσταση ξεκίνησε από το βόλλεύ

    (όχι, θα περίμενε την …ελπίδα ! )

  67. gryphon said

    61
    Ειναι ετσιοπως στο λεω.Πραγματα και υλικα απο αυτες την χωρα που του ειχαν στοιχισει περιπου 750 ευρω την τελευταια φορα που ειχε παραγγειλει πριν κανενα τετραμηνο για τα ιδια ακριβως τωρα απο τον ιδιο προμηθευτη πρεπει να δωσει κοντα στα 1200 ευρω.
    Και το εχει ακουσει και απο αλλους. Και απο Κινα κλπ το ιδιο.25-30 % αυξηση στανταρ το τελευταιο τριμηνο.Τα κρατη αυτα μπορει να εχουν δικο τους νομισμα αλλα φαινεται οτι κοστολογουν σε δολλαρια η κατι τετοιο αν το λεω σωστα.Δεν ξερω τιποτα για ισοτιμιες και γιατι συμβαινει αυτο αλλα ειναι γεγονος.

  68. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    64: Λογικά η ανακρίβεια θα είναι του Βάρναλη.

    65 Ναι, στην Ιαπωνία είναι πολύ συχνές οι διαδηλώσεις αυτού του είδους.

  69. Μαρία said

    68
    Γιατί ανακρίβεια; Για δημοτικό πρόκειται. Κι η εκδοχή της Ταρσούλη τα κορίτσια να θέλει στολισμένα, για να αρέσουν στις γαμπροί.

  70. sarant said

    69 Αν έχω καταλάβει καλά, ο Βάρναλης και ο Ζεβελάκης παραθέτουν (ο πρώτος ίσως από μνήμης ή από σημειώσεις) την ίδια παραλλαγή όπως τη δίνει ο Κουκουλές.

  71. Μαρία said

    70
    Αφού γράφεις οτι ο Βάρναλης αντλεί απ’ τον Πασαγιάννη. Μπερδεύτηκα.

  72. aerosol said

    #43:
    Φυσικέ με το συμπάθειο αλλά πιο ψεύτικους τύπους προσωπικά βρίσκω όλους (χωρίς απολύτως καμία εξαίρεση) τους υπουργούς που έχω δει όσο ζω. Το ότι αντί να πει «μια φωτογράφιση ήταν, άντε και γαμηθείτε» (όπως θα επιθυμούσα να πω εγώ στη θέση του) προσπαθεί να μάθει πως να γίνει πολιτικό πρόσωπο μέσα σε δυο μήνες δεν μου λέει απολύτως τίποτα, δεν τον κάνει αυτό ψεύτη.
    Αυτό που θα μου πει κάτι είναι το πώς θα βγει το οικονομικό θέμα της Ελλάδας. Και σε αυτό είναι:
    (1) Ο μόνος «επώνυμος» που τόσα χρόνια έκανε σαφέστατη τη θέση του με χίλια άρθρα, κάμποσα βιβλία και σειρά διεθνών πρωτοβουλιών που παρουσίαζαν άλλη εικόνα για την κρίση από την τρέχουσα.
    (2) Ένας άνθρωπος που έπεφτε (ως δια… μαγείας;) μέσα την στιγμή που όλοι οι προκατόχοι του (που όμως δεν τους θεωρείς Μυγχάουζεν) ψεύδονταν σε οτιδήποτε είπαν για την Κρίση και η πραγματικότητα τους διέψευδε μέσα σε δύο μήνες.
    (3) Ο μόνος πολιτικός που έχω δει στη ζωή μου που μιλώντας δίνει ΚΑΙ ατόφια πληροφορία για όποιον μπορεί να την καταλάβει. Στρογγυλεμμένη; Προσαρμοσμένη στο πολιτικό κομ-ιλ-φω ή τις κομματικές επιταγές; Ναι. Αλλά είναι ο μόνος. Ακριβώς επειδή δεν είναι πολιτικός (και δεν τον βλέπω να μένει για πολύ).

    Δεν θα ανοίξω φαν κλαμπ και δεν με νοιάζει το πουκάμισο, το χαμόγελο ή αν γουστάρει υπερβολικά να φωτογραφίζεται. Δεν έχω κανέναν πρόβλημα να τον βρίσω σε 2 μέρες αν την δουλειά που τον εβαλαν να κάνει την κάνει χάλια. Αλλά δεν θα ασχοληθώ με το αν το ελληνικό κόμπλεξ για όποιον κυκλοφορεί αεράτος γαργαλιέται ή όχι. Το αν θα έχω σε 2 μήνες για νοίκι δεν θα μου το καθορίσει το μικροπολιτικό Κοσμοπόλιταν που στήνεται πάνω σε έναν άνθρωπο. Θα το καθορίσουν άλλα πράγματα -κι εκεί ήδη άρχισα να στραβώνω, δυστυχώς όπως και περίμενα να συμβεί.

    Αλλά τα ΜΜΕ ανακάλυψαν την λέξη νάρκισσος, που την αγνοούσαν κάθε φορά που άνοιγε το στόμα του ο Βενιζέλος. Τα ψεύδη του Χαρδούβελη είναι προφανή ή γι αυτά πρέπει να περιμένουμε πόρισμα; Για τον Παπακωνσταντίνου να μιλήσω ή παρεμποδίζω το έργο της δικαιοσύνης; Ο ίδιος ο Σαμαράς είπε ψέμματα στην Ελλάδα που ως πρωθυπουργός φρόντισε να θάψει την επόμενη κυβέρνηση και μαζί την χώρα. Αυτό δεν σοκάρει («μπορεί να το εννοούσε το παιδί!») αλλά σοκάρει η… φωτογράφιση; Ευτυχώς δεν ήταν νάρκισος ο Βουλγαράκης, ο Μπουμπούκος, ο Τσοχαζόπουλος, ο Λιάπης, ο Καρατζαφέρης… Να συνεχίσω και με τα υπόλοιπα 100 ονόματα που έχω στο νου μου ή θυμηθήκαμε με τι συγκρίνουμε;

    [Για τα άλλα, στο… άλλο!]

  73. Γς said

    71:

    Ας είναι.
    Και τι έγινε;

    Ας είναι καλά κι ο Τζι με τα χταπόδια του.

  74. 33, …συνδυάζουν τα κακα των Ελλήνων με τα κακα των Αμερικάνων…

    Αυτό πράγματι συμβαίνει – δεν ξέρω, βέβαια, σε τι βαθμό, αλλά είναι σίγουρα παρατηρήσιμο. Συμβαίνει, βέβαια, και το αντίστροφο, δηλαδή να συνδυαστούν τα καλύτερα από τις δύο κουλτούρες – κι αυτό είναι παρατηρήσιμο, αλλά και πάλι δεν ξέρω σε τι βαθμό, πιθανόν σε μικρότερο. Επειδή, φυσικά, πρόκειται για πολυπληθή ομάδα, είναι δύσκολο να γενικεύσει κανείς.

  75. 53, …διαμαρτυρίες ότι είναι υπερβολικό, π.χ. εκεί που έχει τη γιαγιά να λέει για τους Τούρκους.

    Μπα, δεν θα το ´λεγα, προσωπικά. Η σκηνή με την παραδοσιακά μαυροντυμένη γιαγιά μιλάει περισσότερο για το ότι η γιαγιά, παρόλο που εμφανώς τα ´χει χάσει, είναι ακόμα με την οικογένεια και δεν έχει εγκαταληφθεί σε κάποιον οίκο ευγηρίας – κεντρικό θέμα του έργου η πολυμελης ελληνική οικογένεια, με όλα τα υπέρ και τα κατά που αυτό συνεπάγεται.

    Φυσικά, πολλές σκηνές του έργου είναι υπερβολικές, ποιητική αδεία. Αλλά για κωμωδία πρόκειται, όχι ακαδημαϊκή μελέτη, ώστε να χρειάζεται ακρίβεια. Και ενώ η κωμωδία σατιρίζει με παρρησία την πασίγνωστη σουρεαλιστική πραγματικότητα ενός μεγάλου κομματιού του απόδημου ελληνισμού (έχεις κάνει πολύ δρόμο όταν γελάς ο ίδιος με την στραβή σου μύτη) τελικά στο happy end προσφέρεται η κάθαρση για έναν λαό (ή τάξη) με πολλά κουσούρια αλλά και αγάπη για ζωή, ανάγκη για ανθρώπινη επαφή, δημιουργική αφέλεια, και εν τέλει ικανότητα για ένα καλύτερο μέλλον – όταν βρεθεί η ευκαιρία – παρά την ταπεινή προέλευσή του (και ολίγη από American Dream εδώ).

    Προσωπικά μού άρεσε πολύ το έργο, αλλά ομολογώ πως έχω και (ιδιαίτερα αξιόλογους) γνωστούς που το θεώρησαν μειωτικό. Υποθέτω πως μπορεί και να βλέπω στην οθόνη πράγματα που θέλω να βλέπω.

  76. 60,
    Πράγματι, το πολύ ισχυρό δολλάριο δημιουργεί προβλήματα κακείθεν του Ατλαντικού γιατί οι εξαγωγές γίνονται εξαιρετικά μη ανταγωνιστικές, και είναι μετρημένα τα προϊόντα στα οποία οποιαδήποτε πλευρά έχει σχεδόν μονοκρατορία στην αγορά.

    Ιστορικά, πάντως, στις αρχές τις χιλιετίας η ισοτιμία είχε ξεπεράσει τα 1.20 e/$, αλλά για πολύ λίγο.

  77. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    75. Mιχάλη,πολύ ωραία προσέγγιση! Nα προσθέσω-στο γνωστό μαθημαφιλοσοφικό μου στυλ…- πως δείχνει επιπροσθέτως την κβαντική απροσδιοριστία στην κατανόηση της ελληνικής ψυχοσύνθεσης από τους «ζένος», συνοψιζόμενης ταύτης στη φράση-ορόσημο: «Eko tria arkidia!» 🙂

  78. spatholouro said

    71: Ο Νίκος γράφει ότι ο Βάρναλης παραθέτει στην Πρωία δύο τραγούδια: το ένα παρμένο από τον Πασαγιάννη (που δεν μας ενδιαφέρε ικαι δεν το συζητάμε) και το άλλο το καταγράφει όπως θυμάται να το διάβασε κάπου (και είναι αυτό που μας ενδιαφέρει)

    73:Τίποτα. Απλώς λεξιλογούμε.

  79. spatholouro said

    Νίκο, σε ποιο φύλλο της Πρωίας δημοσιεύθηκε το χρονογράφημα του Βάρναλη;

  80. physicist said

    #72. — Οι «τοποθετήσεις» του, Αεροζόλ, ήταν all over the place. Δεν ήταν/είναι τοποθετήσεις, αλαλούμ είναι. Α, και δεν μ’ ενδιαφέρει αν οι άλλοι ήταν πιο ψεύτικοι ή χειρότεροι. Το έργο «ο λαός δεν ξεχνά» κλπ το είδα την οχταετία 1981 – 1989. Και το έργο χάλια ήτανε και το (απώτερο) τέλος του φριχτό.

    Τα είδα και τα άλλα στο άλλο, ευχαριστώ που έγραψες, αλλά είναι φανερό ότι τα βλέπω εντελώς διαφορετικά.

  81. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    80. O αντιβαρουφισμός σου είναι υπερβολικός,αβάσιμος και κατακριτέος ως καθαρή προκατάληψη. Και χρυσάφι να βγάλει ,θα πεις οτι είναι βαμένος κίτρινος τσίγγος… Να διαβάσεις κάθε βιβλίο του δις (μη σού πω τρις!) για τιμωρία. Την Παρασκευή θα εξεταστείς με γραπτή Κλαουζούρ, και με οτιδήποτε κάτω από άσσο (1=Eins!) κόβεσαι!

  82. physicist said

    #81. — Να κάνω και φωτογράφιση την ώρα που το διαβάζω ή όχι; 😉

  83. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Τα καλλιτεχνικά είναι δικό σου θέμα! Η εξέταση πάντως θα είναι αυστηρή και γερμανικού στυλ! 😉 Έχεις δικαίωμα να χρησιμοποιήσεις ό,τι βιβλίο ή βοήθημα θέλεις, αλλά όταν χτυπήσει το κουδούνι τα μολύβια κάτω και Ό,τι απαντήσεις θα λάβεις! 🙂

  84. LandS said

    Πρέπει να παραδεχτούμε, ότι το http://yanisvaroufakis.eu/2015/03/15/presenting-an-agenda-for-europe-at-ambrosetti-lake-como-14th-march-2015/
    Έτυχε εξαιρετικής υποδοχής http://www.epoli.gr/oikonomiko-foroym-ambrosetti-yper-ellinikwn-xeirismwn-a-78737.html?category_id=50

  85. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    «Πρέπει να παραδεχτούμε…» πφφφ…! Βρε συ Λάντσυ μπόη. Πιο εύκολα θα παραδεχτεί ο Φυσικός ότι ο Αϊνστάιν ήταν ένας ανόητος τσαρλατάνος παρά ότι μπορεί να πρότεινε ή έκανε κάτι καλό ο Βαρουφάκης… 😉

  86. physicist said

    Ε, αφού το απέδειξε ηλεκτρονική σφυγμομέτρηση πριν και μετά τη σύνοδο ενός γκρουπ το οποίο πριν τις 25 Ιανουαρίου 2015 θα χαρακτηριζόταν καπιταλιστικό-ιμπεριαλιστικό, τότε έτσι θα είναι.

  87. sarant said

    71-78: Ναι, αυτό εννοούσα.

    79: Δεν το έχω πρόχειρο, θα σου πω όταν το δω.

    72 τέλος: Α γεια σου!

    75 Μιχάλη, εγώ συμφωνώ μαζί σου, αναφέρω απλώς αντιδράσεις.

    76 Και το αντίθετο άκρο ήταν το περίπου 1,40 δολ/ευρώ σχετικά πρόσφατα.

  88. physicist said

    Δηλαδή σοβαρά, Λαντς, κι ας με πει ο Κιντ προκετειλημμένο κι ό,τι άλλο θέλει: έχεις ένα γκρουπ από έμπειρους οικονομολόγους και πολιτικούς, με κατανομή απόψεων για ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο που «θ’ αλλάξει την Ευρώπη» 41% κατά και 31% υπέρ πριν από μιαν ομιλία, και μετά την ομιλία αυτό μεταβάλλεται σε 31% κατά και 47% υπέρ. Παρατηρείς δηλαδή μια ριζική μεταστροφή σε θέματα θεμελιώδους οικονομικής πολιτικής από ανθρώπους με εμπειρία και συμφέρνοντα, εξαιτίας μιας ομιλίας; Και περιμένεις να το πιστέψω;

  89. LandS said

    Δεν πρόκειται για θέματα «θεμελιώδους οικονομικής πολιτικης». Και ούτε αυτού του είδους η κριτική προς την επικρατούσα άποψη είναι καινούρια ώστε να είναι μη οικεία. Είναι και το γεγονός ότι η επικρατούσα άποψη από το οχτώ και μετά έχει χάσει πολύ σε αξιοπιστία, παρά την εμμονή στην εφαρμογή της από τις ισχυρότερες οικονομικά χώρες, το ΔΝΤ και τους Ευρωπαϊκούς θεσμούς. Και έτσι κάθε τι που αποκλίσεις, είναι ελκυστικό.
    Κανείς δεν θεωρεί ότι η συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου πριν και μετά μια διάλεξη οδηγεί σε ατράνταχτη επιστημονική αποδοχή.
    Για αυτό έγραψα υποδοχή η οποία απέχει από την αποδοχή που με τη σειρά της απέχει ακόμα πιο πολύ από την εφαρμογή.

  90. physicist said

    ΟΚ, Λαντς, καλές αυτές οι διευκρινίσεις, ευχαριστώ!

  91. spatholouro said

    Βρέθηκε η πρώτη καταγραφή του Κουκουλέ (που δεν ταυτίζεται ούτε με την εκδοχή Ζεβελάκη ούτε με την εκδοχή Βάρναλη):

    Ήρθανε, ωραία κόρη
    Ήρθαν οι Αμερικάνοι
    Ήρθαν οι Αμερικάνοι
    Μέρα νύχτα στο συριάνι
    Με γαρούφαλο στο πέτο
    Για να παντρευτούνε φέτο
    Τα κορίτσα τα καημένα
    Βγαίνουν όλα στολισμένα
    Φρούστου φρούστου το φουστάνι
    Πάρτε μας Αμερικάνοι
    Μη γυρεύετε χιλιάδες
    Του δαιμόνου κερατάδες!

    Φ. Κουκουλές, «Οινουντιακά ή Μελέτη περί της ιστορίας, των ηθών και εθίμων και του γλωσσικού ιδιώματος του δήμου Οινούντος της επαρχίας Λακεδάιμονος», Εν Χανίοις 1908: σελ. 111-112

  92. sarant said

    Μπράβο βρε παιδί!
    Άρα ο Βάρναλης παραθέτει από μνήμης και αρκετά πιστά.

    Εντυπωσιάζομαι.

  93. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    67 – Έτσι είναι αφού έτσι νομίζεις, πάντως να σε πληροφορήσω οτι οι συναλλαγές των εμπορευμάτων της Ε.Ε με την Ιαπωνία και την Κίνα δεν γίνονται σε δολάρια, γι΄αυτό σου έβαλα το λίνκ, για να δείς την ισοτιμία ευρώ γιέν.Επίσης οι εξαγωγές τους κυρίως είναι προς τις ΗΠΑ και την Ε.Ε, αν υπήρχε τέτοια αύξηση, απλά θα κατέρρεαν, άλλωστε μπορείς να το ελέγξεις και σε ένα οποιοδήποτε κατάστημα ηλεκτρονικών, η
    αύξηση θα έχει περάσει στην κατανάλωση, μπές και δές ποιό SΟΝΥ ή LENOVO είναι ακριβότερο κατά 30-60% απο το καλοκαίρι, και μας ενημερώνεις.

    76 – Όπως το λές, στην αρχή του ευρώ μετά όμως το 2002, είχε φτάσει μέχρι εκεί, μετά όμως με την ισχυρή Ελλάδα ανέκαμψε (χαμόγελο). Σε γενικές γραμμές, το ισχυρό ευρώ οφελούσε και οφελεί μόνο την Γερμανία, που ενώ η οικονομία της είναι κατά βάσην εξαγωγική, εισάγει όλες τις πρώτες ύλες, γιατί οι εξαγωγές της είναι κυρίως τεχνολογίας κι όχι αγροτικών προϊόντων.

    73 – Μη γίνεσαι ιερόσυλος, συγκρίνεις αυτό το πενιχρό χταποδάκι, με την γαστρονομική μαγεία του Gee;

  94. aerosol said

    #80:
    Αγαπητέ Φυσικέ, επειδή η απάντησή σου κινείται στα όρια μιας προσωπικής αντιπαράθεσης (και δεν θέλω να πάμε εκεί) θα είμαι σαφής. Αυτή η φράση…
    «Δηλαδή πιο ψεύτικος τύπος έχει να εμφανιστεί από την εποχή του Βαρόνου Μυνχάουζεν.»
    … σημαίνει ΣΥΓΚΡΙΣΗ. Όταν σου υπενθυμίζω με τι συγκρίνεις, αποφασίζεις πως… δεν σε ενδιαφέρει η σύγκριση!
    Είσαι της θετικής κατεύθυνσης, οπότε το αφήνω σε σένα να κρίνεις ποιά επιχειρήματα είναι all over the place.

    Σου υπόσχομαι την επόμενη φορά να έχω πιο δομημένες απόψεις -βασισμένες στο ατράνταχτο επιχείρημα του «ποιανού η φάτσα μου τη σπάει», που γαλόυχησε γενιές και γενιές κριτικής σκέψης. 😉

  95. Να σημειώσουμε ότι «Αμερικάνα» αποκαλούσαν στο χωριό της, το Λιά Θεσπρωτίας, τη μάνα του γνωστού αμερικανοέλληνα συγγραφέα Νίκου Γκατζογιάννη, τη γνωστή Ελένη. Την έλεγαν έτσι οι συχωριανοί της γιατί είχε παντρευτεί μετανάστη στην Αμερική. Με προξενιό, βεβαίως…

    http://en.wikipedia.org/wiki/Nicholas_Gage

  96. physicist said

    #94. — Μα δεν υπήρχε ίχνος από πρόθεση προσωπικής αντιπαράθεσης! Το όνομά σου στο μήνυμα #80 αναγράφεται ανάμεσα σε δύο κόμματα: είναι προσφώνηση

    Οι τοποθετήσεις του, [κόμμα, αγαπητέ] Αεροζόλ [κόμμα, κλείνει η παρένθεση], ήταν …

    και όχι κτητική αντωνυμία

    Οι τοποθετήσεις του Αεροζόλ ήταν …

    Αν αυτή είναι η αιτία για την οποία μιλάς για προσωπική αντιπαράθεση, το καταλαβαίνω (έχι ξανασυμβεί με άλλον συνομιλητή που δεν πρόσεξε τα διπλά κόμματα). Αν όχι, τότε δεν βλέπω τι απ’ αυτά που έγραψα κινείται στα όρια της προσωπικής αντιπαράθεσης μαζί σου.

    Το «ψεύτικος τύπος» και ο Μυνχάουζεν είναι ρητορικό σχήμα και νομίζω το καταλαβαίνει κανείς εύκολα σαν τέτοιο, τη στιγμή μάλιστα που ο Β. εμφανίζεται σαν νέος Μεσσίας.

  97. aerosol said

    Mea culpa, που λένε και οι πολιτικοί… Με χαρα διαπιστώνω πως έχεις δίκιο, παραδιάβασα!

    Στο ζουμί: δεν είναι νέος Μεσσίας (ούτε καν Μέσι!) και θα κριθεί ως ΥΠΟΙΚ. Ούτε ως θεός, ούτε ως κλόουν. Είμαι υπέρ του να κριθεί επί της ουσίας και όχι σε επίπεδο lifestyle. Στην παρούσα περίπτωση ουσία θα θεωρήσω τα νομοσχέδια, το τι θα γίνει μέχρι τον τον Ιούνιο στην Ευρώπη, τον προϋπολογισμό. Επιπλέον, θεωρώ τον Βαρουφ. αναλώσιμο. Πολιτικός δεν είναι, μέλος του κόμματος δεν είναι, αν δεν του επιτραπεί να το πάει εκεί που θέλει -και είναι καταγεγραμμένες οι γενικές γραμμές του ως οικονομολόγου- τον βλέπω να ιδιωτεύει σύντομα. Είτε με δική του πρωτοβουλία είτε ως αποδιοπομπαίος τράγος.

  98. physicist said

    #97. — Χαίρομαι πολύ που λύθηκε η παρεξήγηση, Αεροζόλ! Κι επειδή δεύτερη φορά την πατάει άνθρωπος, μάλλον πρέπει ν’ αλλάξω αυτό το στυλ γραφής. 🙂

    Θα δείξει με τον Β., λοιπόν. Εχτές στον Γιάουχ ήταν καλός αλλά πάλι το χάλασε με το βίντεο. Φαίνεται ότι είναι γνήσιο, οπότε πολύ καλύτερα να είχε πει ότι πράγματι το είχε δείξει το δάχτυλο παρά να το αρνηθεί, δεν χάλασε κι ο κόσμος. Άλλωστε, δεν ήταν καν προσβλητική χειρονομία αν τη δεις στο συγκείμενο που έγινε.

  99. sarant said

    98β: Ακριβώς.

  100. Λ said

    ή απόπατος; εμείς λέμε ο αποπατος

  101. sarant said

    100: Αν λες για τον στίχο του Βάρναλη, λέει «άλλες τόσες [χιλιάδες] αποπάτους».

  102. aerosol said

    #98: Δεν φταίει αυτό το είδος σύνταξης -το οποίο χρησιμοποιώ κι εγώ. Παρόλο που διαβάζω 2-3 φορές τα μηνύματα στα οποία απαντώ, κατάφερα να διαβάσω το «του» ως «σου». Να είναι το γήρας που δεν έρχεται μόνον;

  103. Reblogged this on anastasiakalantzi50.

  104. 87 τέλος

    Ω, η ισοτιμία είχε φτάσει σχεδόν 1.62 $/ευρώ γύρω στο 2008, γεγονός που θυμάμαι καλά από

    – το τι πλήρωνα για έναν καλοκαιρινό φραπέ στην πτωχή πλην τιμία πατρίδα μου, 🙂

    – το γεγονός ότι 1.62 $/ευρώ είναι η ευκολότερη ισοτιμία, γιατί το αντίστροφο (1/1.62 ευρώ/$) είναι ίσο με 0.62 ευρώ/$, λόγω του λόγου της χρυσής τομής (ρίζα(5) – 1)/2, όπως καθιέρωσαν οι ΑΗΠ! 🙂

  105. Νεοκιδ L'errance d'Arabie said

    104. Εγω προτεινω να κλειδωσει στο 1 προς 1 η ισοτιμια, κι ολοι καλοι! ( να μην εχουμε και μεις οι ταλαιπωροι εξπατς το αγχος του μισθου-θερμομετρο… 🙂

  106. Γς said

    104

    Για χρόνια καθημερινά κοίταζα την ισοτιμία ευρώ/δολαρίου.
    Σταμάτησα όταν άρχισε να παίρνει την κατηφόρα.
    Και ξαφνικά 1.05!

    Και δεν ξέρω αν θα πρέπει να ξαναρχίσω την καθημερινή ενημέρωση, ή να το αφήσω να πέσει κι άλλο.

    [Είναι και κάτι $$ εκεί πέρα που πήραν τα πάνω τους]

  107. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Να σταματήσει ΆΜΕΣΑ η χορήγηση παχυλών συντάξεων σε όσους έχουν καταθέσεις σε Ντόλαρς στα Στέητς!!

  108. Γς said

    107:
    Για πέρνα δίπλα στα εμιράτα να σου δείξω τον κόλπο από την ταράτσα-εστιατόριο του Μπουρτζ Αλ Αράμπ.

    Κι ανοίγει το ματσό η συμπεθέρα μου καινούργιο μαγαζί με μοδάτα κει πέρα

  109. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Και συμπεθέρα στο Μπούρτζ;; !! Bαρουφάκηηη! Για στείλε τους βαρουφιάνους μια βόλτα στη βαραφήνα!
    (ρε μπας κι είναι στο Μπούρτζι στ’Ανάπλι η σμπεθέρα και τρέχουν άδικα στις αραπιές οι ανθρώποι;…)

  110. Γς said

    Δεν την πιάνει!
    Η συμπεθέρα μου είναι Λιβανέζα

  111. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Και Λιβανέζους λιβανίζουμε (και ρουφιανεύουμε) εμείς οι Συριζαίοι Βαρουφιάνοι!
    Πουτ δε φάττυ πένσιον ντάουν ρε!

  112. Γς said

    Ο,τι πεις

  113. physicist said

    Ο Βαρουφάκης μπορεί και να είπε την αλήθεια ότι ποτέ δεν έδειξε το μεσαίο δάχτυλο!

    Ο Γερμανός παρουσιαστής Jan Böhmermann εξηγεί στην εκπομπή του πώς αυτός και η ομάδα του παραποίησαν το βίντεο. Ή μήπως είναι το βίντεο με το δάχτυλο γνήσιο και το άλλο, που το χέρι δεν σηκώνεται, παραποιημένο; Ό,τι και να συμβαίνει, ο τύπος είναι φοβερός! Δείτε το βίντεο που ακολουθεί.

  114. Μαρία said

    113
    Το είδα πριν στην εφσυν αλλά φαίνεται οτι κάνουν πλάκα. http://www.efsyn.gr/video/etsi-dimioyrgithike-o-mythos-toy-mesaioy-dahtyloy
    Ο Βαρούφ έχει ανεβάσει το αυθεντικό με το κωλοδάχτυλο απλώς παραποιήθηκαν τα συμφραζόμενα αλλά το δάχτυλο δάχτυλο.
    Στο 40:34

  115. Pedis said

    Η κέιζ Varoufakis είναι ωραία «στημένη» και δουλεμένη: στο εξωτερικό η μπιλντοπροπαγάνδα τη χρησιμοποιεί με το γνώριμο τρόπο του βάρους της ευθυνης του λευκού (πιθήκου): «ορίστε μας ο πρωτόγονος, θέλει να μας απαυτώσει, οπότε καλά κάνουμε να απαυτώνουμε τους έλληνες και να τους βάλουμε στη θέση τους!»
    Στο εσωτερικό, παιζεται το ηρωικό μελόδραμα «θα σας δείξουμε εμείς πώς απαυτώνουν, ρε, αλλά όχι δεν κάνουμε άσχημες χειρονομίες, είμαστε ευγενείς ρε, αντιστεκόμαστε μα νύχια και με δόντια αλλά δεν κουνάμε ούτε δάκτυλο» σε εναλλαγή με ηθοευρωπλαστικά επεισόδια του στυλ «θα συνεργαστούμε με τους εταιρους μας για να σταματήσει το απάυτωμα των απαυτωμένων εταίρων ΜΑΣ από τους απαυτώντες εταίρους ΜΑΣ».

    Πάντως, ο τύπος είναι καραγκιόζης, χατζιαβάτης και σιορ νιόνιος, τρία σε ένα. Έχει καταφέρει να γίνει γνωστός σε όλον τον πλανήτη. Αλλά, καμιά σχέση με το μπαρτζόβλαχο που θέλουν να φτιάξουν οι γερμανοί. Κρίμα, διότι ο Βλάχος στο τέλος «έδερνε» και το κοινό έφευγε ικανοποιημένο. Όχι πώς θα άλλαζε τίποτα. Κι έτσι κι αλλιώς, το πράγμα είναι ολοφάνερο, η παράγκα θα λέμε ότι πήρε κλιση αριστερά, μα παράγκα θα παραμείνει.

  116. Γς said

    115:

    >θα σας δείξουμε εμείς πώς απαυτώνουν
    [στον Αρη!]

    Και του χαϊδεύει κάποιος το σβέρκο μέσα στο λεωφορείο.

    -Συμβαίνει τίποτε κύριος;
    -Είμαι από τον Αρη.
    -Στα @@ μου!

    -Τι είναι @@;
    -Είναι αυτά με τα οποία απαυτώνουμε.
    -Α, έτσι απαυτώνετε εσείς στη Γη;
    -Ναι ρε! Γιατί εσείς πως απαυτώνετε ατον Αρη;

    -Ετσι [και του ξαναπιάνει το σβέρκο]

  117. Γς said

    115:

    >Κρίμα, διότι ο Βλάχος στο τέλος «έδερνε» και το κοινό έφευγε ικανοποιημένο

    και το χασαποσέρβικο του Καραγκιόζη
    [Θα μπορούσε να είναι κι ο εθνικός μας ύμνος – μέρες που έρχονται. Και δεν εννοώ της 25ης Μαρτίου]

  118. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Ορίστε! Το γλωσσοφάγατε κι άρχισε να ανεβαίνει το @#%ωευρώ! 😦
    (Tίναξε το στα Τάρταρα ρε Αγγέλα, να ξεπουλήσουμε κανιά μερσεντέ!…)

  119. Γς said

    Χειρονομία όμως κι αυτή με το δάχτυλο…

    Καμία σχέση με την αντίστοιχη δικιά μας που είναι σαφώς σεμνότερη και επηρεασμένη από την [θρησκευτική μας] παράδοση

  120. physicist said

    #114. — Μαρία, το ξέρω ότι ο Β. ανέβασε ακριβώς το ίδιο βίντεο αλλά σήμερα ζήτησε από τον Γιάουχ να του ζητήσει συγγνώμη. Ο Μπέμερμαν το έχει στήσει (ό,τι κι αν έχει στήσει, χόακα ή ψευτοχόακα) τόσο καλά, που τα γερμανικά ΜΜΕ έχουν μείνει άφωνα.

  121. sarant said

    113-114: Καλά, και οι τριάντα εμπειρογνωμονες που ανέλυσαν τη σεκάνς και αποφάνθηκαν για τη γνησιότητα;

    Τελικά είχε ή όχι δίκιο ο Βαρούφ;

  122. Y.G. said

    113 Ο λ α τ α λ ε φ τ α για τον Μπέμερμαν!

  123. physicist said

    #121. — Η ντετεκτιβίστικη πλευρά της υπόθεσης αναρωτιέται, επίσης, γιατί ο Βαρουφάκης τη Δευτέρα ανέβασε κι αυτός ο ίδιος το ψεύτικο βίντεο αντί απλώς να επιμείνει ότι ήταν ψεύτικο. Όμως, Νίκο, ό,τι κι αν είναι το βίντεο, ο φοβερός Μπέμερμαν έχει χτυπήσει όχι δύο αλλά μια ντουζίνα τρυγόνια μ’ ένα σμπάρο. Καλύτερος τρόπος να σταματήσει η συζήτηση να κινείται γύρω από ένα εντελώς βλακώδες θέμα αλλά και να οξυνθεί η δυσπιστία των τηλεθεατών απέναντι στην εικόνα δεν θα μπορούσε να βρεθεί. Για μένα, το σημαντικότερο κομάτι του δεκάλεπτου του Μπέμερμαν δεν είναι ο χόακας αλλά εκεί που λέει στον Γιάουχ, «πήρες μια κουβέντα, την έβγαλες απ’ το συγκείμενο και πούλησες φούμαρα και εθνικές ευθιξίες».

    Να δώσουμε όμως αναγνώριση και στην επίσης ακέραια και διαπεραστική σκέψη του Stefan Niggemeier, που είχε επισημάνει ακριβώς το ίδιο ήδη από το βράδυ της Κυριακής, χωρίς όμως η παρέμβασή του να προσεχτεί ιδιαίτερα από τα ΜΜΕ.

  124. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Όταν το δάχτυλο δείχνει στον λαό το πεοπαλούκι που θα του χώσουν, ο λαός κοιτάζει το δάχτυλο.

    Μέσα σ΄όλα, μας αποχεραίτησε κι ο Μηλιός.

    118 – Μην αγχώνεσαι είπαμε Κίντ, και μην γίνεσαι πλεονέκτης καπιτάλας. Το ευρώ θα πάει πιο χαμηλά, αυτά είναι εφήμερα «παιχνίδια» αλλά και να μην πάει, εκεί που ήταν όταν υπέγραψες την σύμβαση αποκλείεται να φτάσει, οπότε είσαι σίγουρα κερδισμένος. Ρίξε μιά ματιά πού έφτασε ο DAX μέσα σε ένα μήνα, γιατί νομίζεις οτι φούσκωσε έτσι; Λές να είναι απο την εμπιστοσύνη που έχουν στο ευρώ οι πλούσιοι;

    121 – «Τελικά είχε ή όχι δίκιο ο Βαρούφ;»
    Έχει τόση σημασία;

  125. Y.G. said

    123 – «ο φοβερός Μπέμερμαν έχει χτυπήσει όχι δύο αλλά μια ντουζίνα τρυγόνια μ’ ένα σμπάρο»

    To πιο ανελεητο » τρυγονι» ειναι οτι στρεφει ο Μπεμερμαν τον κοινωνικο, σατυρικο σχολιασμο στο ε-σ-ω-τ-ε-ρ-ι-κ-ο της χωρας του. Subverting the subversive!

  126. cronopiusa said

    Eric Toussaint: Κι αν ο ΣΥΡΙΖΑ έπαιρνε τοις μετρητοίς την ΕΕ και έκανε λογιστικό έλεγχο του χρέους;

  127. sarant said

    125: Ακριβώς!

    123: Ναι, φοβερός, έτσι που τα λες!

    124: Είχε επίσης αρνηθεί να βάλει υποψηφιότητα στις εκλογές.

  128. physicist said

    #125. — Έτσι, έτσι!

  129. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    126 – Λές να μην το γνωρίζουν η κυβέρνηση και οι ευρωπΕοι «εταίροι μας»; Το θέατρο του παραλόγου παίζεται, κι οι λαοί κοιτάζουν άβουλοι, καταπίνοντας αμάσητο ό,τι τους σερβίρουν τα ελεγχόμενα απο την οικονομική ελίτ ΜΜΕ. Αν γίνει ένας τέτοιος έλεγχος, θα τιναχτεί η παγκόσμια μπάνκα στον αέρα. Αλλά και μόνο μιά αναφορά απο την κυβέρνηση για κάτι τέτοιο, αρκεί για να γίνει ο κακός χαμός, κι ο Κίντ να διπλασιάσει τα ριάλια του σε μιά νύχτα, όμως, όσο σοσιαλιστικό ήταν το ΠΑΣΟΚ, άλλο τόσο ριζοσπαστικά αριστερός είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. Στις κυβερνήσεις μπαίνουν πάντα οι «δικοί μας άνθρωποι», μία φράση με διπλή κατεύθυνση κι ανάγνωση, ποιοί χαίρονται;

  130. physicist said

    #126, #129. — http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231393418

  131. physicist said

    Όπως βλέπεις, Λάμπρο, η ανακοίνωση έγινε, ο Τουσαίν είναι μέλος της Επιτροπής και η παγκόσμια οικονομία δεν διαλύθηκε.

  132. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    131 -Απ΄ό,τι φαίνεται, υπερεκτίμησα την δύναμη του ελέγχου, και υποτίμησα την δύναμη και συνοχή των αγορών – τραπεζών, (δεν είμαι και Βαρουφάκης) πολύ σωστή κίνηση της κυβέρνησης και την χειροκροτώ με ενθουσιασμό. Θα περιμένω πάντως να βγεί το αποτέλεσμα το ελέγχου, εντός του 15 βέβαια, για να δώ τις αντιδράσεις του συστήματος, παραμένω όμως απαισιόδοξος ως προς το οτι θα γίνει κάτι ουσιαστικό, μάλλον θα χαθεί στην «μετάφραση» είδομεν.

  133. Pedis said

    «Αφού εξασφάλισαν τα πλάνα, «πείραξαν» την επίμαχη σκηνή προκειμένου ο Γιάνης Βαρουφάκης να εμφανίζεται να κάνει την άσεμνη χειρονομία προς τη Γερμανία. Για να το πετύχουν αυτό, μάλιστα, χρησιμοποίησαν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και σωσία του ΥΠΟΙΚ που εμφανίζεται και στο βίντεοκλιπ.»

    Μα γίνονται τέτοια πράγματα; Σπιν ντόκτορς; Δηλ. αν πάθει τίποτα ο Σόιμπλε, την έχει βαμμένη ο «δικός μας» ο καραγκιόζης.

  134. Pedis said

    http://left.gr/news/satiriko-neo-magazin-royale-dilonei-oti-parapoiise-vinteo-varoyfaki-vinteo

    Φαντάσου τι θα βγει στη φόρα την 1η Απρίλη!

  135. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    131 – Να διευκρινίσω, «φαίνεται υπερεκτίμησα την δύναμη της ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ του ελέγχου». Αν γίνει τελικά ο έλγχος, θα δείξει οτι δεν χρωστάμε ούτε τα μισά ως λαός, οτι η ΖΗΜΕΝΣ έχει διαφθείρει όλους τους κρατούντες, τουλάχιστον μέχρι τώρα, και είναι ουσιαστικά κράτος εν κράτει, φυσικά με τις ευλογίες της Ντόϋτσε μπάνκ. Θα δείξει οτι ενώ είμαστε στην Ε.Ε υποχρεωνόμαστε απο τους «εταίρους μας» σε υπέρογκους εξοπλισμούς, τους μεγαλύτερους απο κάθε άλλο κράτος μέλος, θα δείξει οτι παρ΄ό,τι χρεοκοπημένοι και σε ειδικό πρόγραμμα, για τα υποβρύχια που ζαλίζονται δεν ακυρώθηκε η σύμβαση και τα πληρώσαμε, όλως τυχαίως είναι γερμανικά. Θα δείξει τέλος την συμετοχή όλων των τραπεζών στο πλιάτσικο των παραγώγων, κι οτι τα δάνεια που μας δίνουν, πάνε για την διάσωση των ιδιωτικών τραπεζών. Θα δείξει κι άλλα πολλά και θαυμαστά, που θα αλλάξουν την εικόνα περι τεμπέληδων και μπαταχτσήδων Ελλήνων, και προκομένων βορειοευρωπαίων. Θα γίνει λές; είδομεν

    134 – Για να επανέλθει δριμύτερο το ερώτημά μου, η κριτική σκέψη στους αναπτυγμένους λαούς πού βόσκει; Η πραγματικότητα έχει γίνει εικονική,

  136. physicist said

    #135(α). — Δεν ξέρω, Λάμπρο. Κι επειδή μ’ αρέσει να σε τσιγκλάω, να προσθέσω ότι εσύ φαίνεσαι να ξέρεις τ’ αποτελέσματα της έρευνας πριν αυτή καν αρχίσει. 😉

  137. physicist said

    Ο εργοδότης του Μπέμερμαν, το Δεύτερο Γερμανικό Κανάλι ZDF, ανακοίνωσε ότι οι ισχυρισμοί του Μπέμερμαν ότι κατασκεύασε το βίντεο έγιναν στα πλαίσια της σάτιρας, δηλ. ότι το βίντεο με το υψωμένο δάχτυλο είναι γνήσιο.

  138. spiral architect said

  139. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    136 – Δεν ξέρω τι θα βγάλει η έρευνα, ίσως θα έπρεπε να διευκρινίσω» αν γίνει σωστά». Όπως έχω πεί επανειλημμένως αυτά που ξέρω είναι μόνο τα ολοφάνερα, δηλαδή αυτά που μπορεί να δεί ο καθένας, μια κι εγώ είμαι ο καθένας. Ό,τι λέω για τα οικονομικά (αλλά και για τα πολιτικά) θέματα, είναι δημοσιευμένα αποδεικτικά στοιχεία, τα περισσότερα βέβαια στον αγγλόφωνο τύπο, που όμως είναι πολύ εύκολο να τα βρεί και να τα διαβάσει κανείς, αφού το κάνω εγώ που τα αγγλικά μου είναι παιδικής χαράς. Θα μου πείς ίσως, καλά αφού είναι ολοφάνερα γιατί δεν τα βλέπουν όλοι, έλα ντέ, αυτήν την απορία έχω κι εγώ, μήπως θα μπορούσες να μου την λύσεις;

    Υ.Γ – Επειδή έχω ενα θεματάκι με τον χειρισμό του υπολογιστή και τα αγγλικά, και το ψάξιμο για παραπομπές μου παίρνει πάρα πολύ χρόνο, προσπερνάω το πρόβλημα λέγοντας οτι είναι εύκολο να τα βρεί κανείς, δεν είναι υπεκφυγή για να πουλήσω μούρη-εξυπνάδα, όντως είναι εύκολο για τους περισσότερους απο σάς εδώ μέσα. Αν όμως εσύ προσωπικά έχεις κάποια αμφιβολία για κάποια απο τα λεγόμενά μου για οικονομικά θέματα, πές το μου, και θα ψάξω να σου βρώ όσες έγκυρες παραπομπές θέλεις, όσο χρόνο (πάρα πολύ) κι αν χρειαστώ.

    Κι όπως λέει κι αγαπητός μου Λεώνικος, ΔΕΝ ΤΑ ΞΕΡΩ ΟΛΑ, ειδικά εγώ, μόνο αυτά που βλέπω και καταλαβαίνω.

  140. Γς said

    137:

    Μας έχουν πάρει στο ψιλό, στην πλάκα.

    Αναμένεαται, σήμερα αύριο να μας πουν ότι έκαναν πλάκα όταν έλεγαν ότι το βίντεο [που είχαν πει ότι ήταν κατασκευασμένο] ήταν αυθεντικό

  141. spiral architect said

  142. Γς said

    140:
    Διόρθωση¨

    να μας πουν ότι έκαναν πλάκα όταν έλεγαν ότι το βίντεο [που είχαν πει ότι ήταν κατασκευασμένο και μετά γνήσιο] ήταν κατασκευασμένο.

  143. Γς said

    142:
    Οχι σωστό ήταν. Ακυρη η διόρθωση.
    Ρε τι πάθαμε…

  144. Μαρία said

    137
    Άμα σε λέω, να μ’ ακούς. Τρεις μέρες τώρα, σοβαρός επιστήμονας, ασχολείσαι μ’ ένα κωλοδάχτυλο.

  145. physicist said

    #144. — Ρε συ Μαρία, είναι ενδιαφέρον! Όχι επί της ουσίας αλλά επί του ντετεκτιβίστικου. 🙂

  146. Μαρία said

    145
    Καλά, εσύ μανιώδης αναγνώστης της Φατς, τη συνέντευξη του αυτόπτη δεν τη διάβασες; http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/eurokrise/griechenland/festival-organisator-horvat-der-finger-wurde-aus-dem-zusammenhang-gerissen-13487196.html
    Δημοσιεύτηκε και στα ελληνικά.

  147. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Tι έγινε ρε παιδιά; Σταμάτησαν λέει οι Φυσικοί να ασχολούνται με τα νετρόνια τα μποζόνια και τα μαζετόνια και το έριξαν και πάλι στον κανόνα του FBI … Μεσαίωνας και στην Επιστήμη κύριοι!…

  148. physicist said

    Τι θα πει αυτόπτης και ποιος λέει ότι (α) ένας αυτόπτης δεν μπορεί να «κατασκευάσει» τη μνήμη του ή (β) να πει ψέματα.

    Πέρα απ’ αυτά, όχι, δεν την είχα διαβάσει τη συνέντευξή του.

  149. physicist said

    Άντε, ντάξει, δεν ξανασχολούμαι με τους κατακόρυφους άξονες, λέμε. 😀

  150. «Μπιλ, ήμαστε φίλοι» — αυτός ο τύπος δεν είναι; Μαγνητική επαγωγή ή κάτι τέτοιο;

  151. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    150. Εσύ τελικά είσαι ένα χαμένο ταλέντο των «θετικών»… 😆

  152. Καλά θυμόμουν ε; Δύναμη Λαπλάς: F=BILημφ
    Κάποτε θυμόμουν να πω και δυο λογάκια για απειροστικό λογισμό, που μ’ άρεσε…

  153. Μαρία said

    148
    A, εσύ στ’ αλήθεια προπονείσαι για ντεντέκτιβ αλλά μπορείς να ασχοληθείς και με την προφορική ιστορία.
    Απ’ το stick the finger καλύτερα τα sticky fingers που είναι και της ηλικίας μου 🙂

  154. physicist said

    Τον Δύτη να τον προσέχετε, διαβάζει κρυφά. 😉

    Μαρία, ωραίο το άσμα, πρώτης τάξεως!

  155. Ε, να βάλω κι εγώ το αγαπημένο μου. Και Ράι Κούντερ στην κιθάρα:

  156. Αλλά μια και λέμε για sticky fingers, ας θυμηθούμε μια παλιά είδηση: Εστάλη έγγραφο σε όλους τους αστυνομικούς του παλατιού που τους ζητά να κρατήσουν τα δάχτυλά τους που κολλάνε μακριά από τα μπολ 😀

  157. physicist said

    Α, Δύτη, δεν τη λέμε επαγωγή τη συγκεκριμένη but I am proud of you nevertheless. 😉

  158. Άργησες.

  159. physicist said

    Τόχες ήδη πληροφορηθεί;

  160. Πώς τη λέμε τέλος πάντων;

  161. physicist said

    Δύναμη του Λόρεντς.

  162. 159 Όχι, αλλά μεσολάβησαν Στόουνς, βασίλισσες, της Παναγιάς τα μάτια… 🙂

    Δύναμη του Λόρεντς… πφφφ: εμείς μασάμε από μετασχηματισμούς Λόρεντς και πάνω.

  163. Και δε με λες, γιατί στο λινκ σου έχει μόνο τον Μπιλ χωρίς το ημίτονο του φ που θυμόμουν εγώ;

  164. physicist said

    Οι εξισώσεις του Ηλεκτρομαγνητισμού είναι εκπεφρασμένα αναλλοίωτες υπό τον μετασχηματισμό του Lorentz όταν για τα δυναμικά επιλεγεί η λεγόμενη βαθμίδα του Lorenz. Πρόκειται για βρώμικο παιχνίδι της Ιστορίας ότι ο Ολλανδός Hendrik Antoon Loretnz και ο Δανός Ludvig Lorenz ήταν σύγχρονοι και είχαν παρόμοια ενδιαφέροντα.

    Ναι, υπάρχει και η εξίσωση Lorentz-Lorenz, που όμως οι περισσότεροι την ξέρουν με το όνομα σχέση Clausius-Mosotti.

    Όχι, δεν θυμάμαι σχεδόν ποτέ ποιος ήταν ποιος και δεν εγγυώμαι ότι γράφω σωστά το όνομα του καθενός κάθε φορά που κάνω μάθημα.

  165. physicist said

    #163. — Το ημίτονο είναι καμουφλαρισμένο στο εξωτερικό γινόμενο των διανυσμάτων, Δύτα μου.

  166. Χμμμ…
    α) δεν κατάλαβα χριστό
    β) δεν απάντησες στην ερώτηση για το ήμαστε φίλοι

  167. 165 Ααααα… τώρα κατάλαβα, μα φυσικά. Και να καψουλεύσουμε τη σουπερλογία 🙂

  168. physicist said

    #166. — Δεν είναι για να καταλάβεις τα τεχνικά, είναι να έρθεις στη θέση μου, να πρέπει να πείσεις τον εαυτό σου και τους φοιτητές ότι δύο πράγματα αλληλένδετα που και τα δύο ονομάζονται Λόρεντς, είναι από δύο διαφορετικούς Λόρεντς, έναν Ολλανδό κι έναν Δανό, που διαφέρουν στο όνομά τους κατά ένα t. Διαστροφή.

    Δεν απάντησα γιατί έγραφα και δεν τόχα δει — απάντησα όμως μετά!

  169. Μαρία said

    152 κεξ.
    Επειδή θυμόμουν την εικόνα με τα δάχτυλα, με έκανες και άνοιξα το Μάζη (το μεγάλο όχι το σχολικό).
    Στην παράγραφο για του νόμο του Λαπλάς υπάρχει η εικόνα για τη «φορά της ηλεκτρομαγνητικής δυνάμεως», όπου ο αντίχειρας δείχνει το ρεύμα, ο δείκτης το μαγνητικό πεδίο και ο μεσαίος τη δύναμη.

  170. physicist said

    #169. — Μαρία, ποιο χέρι δείχνει ο Μάζης; Πέρασε σχετικά απαρατήρητο ότι ο Κίντος παρέθεσε έναν εξαιρετικά ασυνήθιστο κανόνα του αριστερού χεριού!

  171. !!!
    Αν γράφαμε τα εγχειρίδια εμείς οι αριστερόχειρες, θα θυμόμουν και τον κανόνα του FBI λοιπόν.

  172. physicist said

    #171. — Κανονικά έπρεπε να είναι ανάποδα, Δύτη: οι δεξιόχειρες να χρησιμοποιούν κανόνες του αριστερού χεριού και αντίστροφα. Μ’ αυτόν τον τρόπο, δεν θάταν απαραίτητο ν’ αφήσεις κάτω το μολύβι ή την κιμωλία για να κάνεις τις ακροβασίες των τριών δακτύλων: απερίσπαστο το ένα χέρι θα συνέχιζε να γράφει ενώ το άλλο θα υπολόγιζε.

  173. Μαρία said

    170
    Το δεξί.
    Νομίζω οτι λύθηκε το μυστήριο γιατί ο δύτης θυμόταν το Λαπλάς.
    Το ίδιο κόλπο με τα δάχτυλα το κάνουμε και γι’ αυτόν τον Λόρεντς; (Υπάρχει κι ο άλλος ο Γερμανός ηθολόγος, ο μόνος Λ. που ξέρω)

  174. physicist said

    Το ίδιο κόλπο, Μαρία, πάντα το ίδιο.

  175. Στο μεταξύ ο άλλος ο Λόρεντς τση Αραβίας άφησε το αριστερό χέρι, μας έκανε άνω κάτω και την κοπάνησε.

  176. Μαρία said

    171
    Κι εσύ αριστερόχειρας; Η Ζωή με το που έκατσε στην έδρα άλλαξε τη θέση της κουδούνας 🙂

    Κι όλα ξεκίνησαν απο ένα κωλοδάχτυλο! Πιο πιθανό θα ήταν να μιλούσαμε για τη δακτυλοσκόπηση παρά για το Λόρεντς.

  177. Είδες τι γίνεται μ’ αυτά τα κβαντικά ιστολόγια 🙂

  178. sarant said

    147 κε: Και όλα ξεκίνησαν, όπως συνήθως, από τον Κιντ 🙂

  179. Γς said

    http://www.nickcolemanmn.com/wp-content/uploads/2013/06/Stick-Em-Up-Kitty-fanpop-pets-12659356-314-231.jpg

    Το stick the finger, τα sticky fingers και το stick ’em up [Στακαμάν], που είναι και της ηλικίας μου.

  180. Γς said

  181. Μαρία said

    178
    Κι ενώ το γύρισα στα κολλώδη, δεν τσίμπησε κανένας ειδικός.

  182. Γς said

    Και θυμήθηκα το δάχτυλο του Μάικ Ντάγκλας και δεν μπορώ να βρω τη σκηνή στο γιουτιούμπ.

    Βασικό Ενστικτο

  183. Γς said

    ο ειδικός

  184. Γς said

    182:

    Φτου!

    Βασικό Ενστικτο

  185. Pedis said

    Άλλο η δύναμη του Lotentz, άλλο η βαθμίδα του Lorenz κι άλλο ο ναζιστής ο Lorenz (άλλος μετανοημένος, καλά νταξ). Όπως άλλο είναι το stick the finger κι άλλο το ελληνικό κωλοδάκτυλο και ο κανόνας του Laplace. (Ήτο φιλέλλην 😉

  186. Pedis said

    άλλο t άλλο r : Lotentz –> Lorentz

  187. Γς said

    Κι άλλος ο Κιντ, ουπς, ο Λόρενς τσι Αραβίας

  188. spiral architect said

    Τι διάολο, κολλητικό είναι;

  189. 188 Ε ασταδγιάλα.

    Α, παλιό είναι: 14 τρέχοντος. Σε μας ήρθε με καθυστέρηση δηλαδή.

  190. spiral architect said

    To varoufake είχε ανέβει στο ίντερνετ πολύ πιο πριν το πάρουν χαμπάρι τα εγχώρια τσακάλια της τηλεοπτικής δημοκρατίας μας, που εδώ και κάνα μήνα γεμίζουν τα δελτία ειδήσεών τους με ότι παπαριά γράφει η κάθε άγνωστη φυλλάδα ή ιστοσελίδα για το Βαρουφάκη και τις επιλογές της γκαρνταρόμπας του. Θα μου πεις ότι, φταίει και η στάση ζωής του Γιάνη, που προκαλεί, όχι τόσο για τις απόψεις ή το ντύσιμό του, αλλά με την τάση και τη δεκτικότητά του να γίνει σελέμπριτι, δίνοντας αφορμές για «ρεπορτάζ» ή εκπομπές στην ZDF τύπου Ράδιο Αρβύλα.

    Καθίστε ήσυχα γιατί το plan b έχει στο μενού Λαπαβίτσα και εκεί τα κωλοδάχτυλα θα είναι αληθινά.
    (αν τηρήσει κι αυτός τις απόψεις του) 🙄

  191. sarant said

    188: Ωχ! Και δεν είναι και τόσο παλιό!

    190 Ε, ναι!

  192. spiral architect said

    😀 😀

  193. Λ said

    Πως έγινε, 192 σχόλια και να ξεχάσουμε αυτό;

  194. sarant said

    Ελα ντε;

  195. […] Βάρναλης «Παρωδία» […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: