Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Χίλια μύρια κύματα

Posted by sarant στο 6 Απρίλιος, 2015


Το τραγούδι του Γιάννη Μαρκόπουλου «Χίλια μύρια κύματα», από τον κύκλο Ιθαγενεια Χρονικό, σε αξεπέραστους θαρρώ στίχους του Κ.Χ.Μύρη (δηλαδή του Κώστα Γεωργουσόπουλου), το έκανε αθάνατο ο Νίκος Ξυλούρης και θα στέκει σε μια πολύ ψηλή κορφή του ελληνικού τραγουδιστικού τοπίου. Ας το ακούσουμε:

«Χίλια μύρια» θα πει «πάρα πολλά, πολύ μεγάλος αριθμός». Στα νέα ελληνικά, και το σκέτο «μύριοι» σημαίνει το ίδιο, πολύ μεγάλος αριθμός, ας πούμε: η νεολαία είναι εκτεθειμενη σε μύριους κινδύνους (παράθεμα από το ΛΚΝ), δηλαδή αμέτρητους κινδύνους, ενώ συχνά ακούγεται και το «μύριοι όσοι», π.χ. πέρασε μύρια όσα βάσανα μέχρι να… ή και σκέτο «πέρασε τα μύρια όσα» -δηλαδή αμέτρητα βάσανα.

Βέβαια, και το «χίλιοι» σκέτο μπορεί να εκφράσει την ίδια σημασία, π.χ. έχω χίλιους μπελάδες στο κεφάλι μου. Αλλά το χίλιοι στα νέα ελληνικά σημαίνει και τον συγκεκριμένο αριθμό 1.000. Δεν μπερδευόμαστε, ξέρουμε τι σημαίνει «Του έχω πει χίλιες φορές να μου δώσει τα χίλια ευρώ που μου χρωστάει».

Το μύριοι είχε συγκεκριμένη αριθμητική σημασία στα αρχαία, όπου σήμαινε 10.000, αλλά και αυτή η λέξη, στην αρχαιότητα, είχε επίσης τη σημασία «αμέτρητοι, πάρα πολλοί», και μάλιστα η ρίζα της λέξης μύριοι, λένε τα λεξικά, ίσως είναι εκφραστική και είχε αρχικά την έννοια «αμέτρητοι όπως τα κύματα της θάλασσας». Και πάλι, οι δυο σημασίες συνυπήρχαν. Οι μύριοι του Ξενοφώντα ήταν (περίπου) 10.000, δεν ήταν αμέτρητοι. Στα μεταγενέστερα χρόνια προσπάθησαν να κάνουν μια διάκριση, όπου μύριοι σήμαινε τις 10.000 και μυρίοι (παροξύτονο) σήμαινε αμέτρητοι, αλλά η διάκριση αυτή δεν εδραιώθηκε. Πάντως, στα νέα ελληνικά μόνο η σημασία «αμέτρητοι» διατηρείται -και σε σύνθετα, όπως το μυριάκριβος ή το μυριόστομος (και σε μερικά πιο σπάνια ποιητικά, π.χ. μυριοζήλευτος στον Βάρναλη).

Επομένως, όταν χρησιμοποιούνται μαζί οι δυο όροι, χίλιοι μύριοι, έχουμε επίταση, για να δείξουμε ένα πολύ μεγάλο πλήθος. Είπαμε για τα χίλια μύρια κύματα του Κ.Χ.Μύρη, αλλά έχουμε και πολλές άλλες εμφανίσεις του ζευγαριού, π.χ. το αίνιγμα «χίλιοι μύριοι καλογέροι, σ’ ένα ράσο τυλιγμένοι» -είναι το ρόδι. Ή, πάλι στα τραγούδια, ο στίχος του Λευτέρη Παπαδόπουλου σε μετάφραση του Τραγουδιού των κοντραμπατζήδων του Λόρκα: Από το Κάντιθ στη Σεβίλια είν’ τα λεμόνια χίλια μύρια. Ή, για να πάμε στα ποιήματα, ο Βαλαωρίτης έχει γράψει: Στολίζεται όλη η φύση με χίλια μύρια λούλουδα για να τη χαιρετίσει ή, ο ίδιος, στο Σήμαντρον, «και χίλιοι μύριοι λογισμοί στη μνήμη του περνούνε».

Και όπως από τα χίλια υπάρχει ο χιλιοτραγουδισμένος (και πολλά άλλα) και από τα μύρια υπάρχει το μυριόστομο και μερικά άλλα, έτσι και από τα χίλια μύρια υπάρχουν ή μπορούμε να φτιάξουμε σύνθετες λέξεις όπως «χιλιομυριοπαρακαλώ» (τώρα το σκέφτηκα, αλλά γκουγκλίζεται άπαξ) ή λιβάδι χιλιομυριοφύτευτο (στο βυζαντινό Λίβιστρο και Ροδάμνη) ή χιλιομυριοεπαινώ (στον Πόλεμο της Τρωάδος).

Βέβαια, στα νεότερα ελληνικά υπάρχει και η αργκοτική σημασία «μύριο = ένα εκατομμύριο», αλλά δεν νομίζω να ακούει κανείς «χίλια μύρια» και να σκέφτεται χίλια εκατομμύρια -αν θέλουμε να αναφερθούμε σε προφορικό λόγο σε αυτό τον αριθμό το λέμε απλά: ένα δις, δέκα δις, τριακόσια δις χρωστάμε (έχουν γίνει φιστίκια τα τελευταία χρόνια).

Να πούμε παρεμπιπτόντως ότι η λέξη εκατομμύριο δεν είναι αρχαία. Οι αρχαίοι κατάφεραν να μεγαλουργήσουν και να φτιάξουν ανώγια και κατώγια έχοντας σαν μεγαλύτερο αριθμό τις δέκα χιλιάδες, τους μυρίους. Τη λέξη εκατομμύριο έπλασε ο Κοραής το 1805 ή τουλάχιστον έτσι λέει η Συναγωγή του Κουμανούδη, απ’ όπου βρίσκω επίσης ότι η λ. εκατομμυριούχος καταγράφεται από το 1853. Εκατό μυριάδες, είπε ο Κοραής κάνοντας τον πολλαπλασιασμό –και επειδή 10.000 = 100 επί 100 το εκατομμύριο είναι εκατό στον κύβο.

Παρομοίως, αν θέλουμε να εκφράσουμε «κυριολεκτικά» την έκφραση «χίλιοι μύριοι» θα πούμε ότι είναι 1.000 επί 10.000, δηλαδή 10 εκατομμύρια ή 10.000.000 για να δούμε και τα μηδενικά του σε όλη τους τη μεγαλοπρέπεια. Ένας μηχανικός βέβαια θα έγραφε 107 και θα ξεμπέρδευε.

Η συχνότερη εμφάνιση του αριθμού 10.000.000, τουλάχιστον τις τέσσερις τελευταίες δεκαετίες, είναι για να δηλωθεί -κατά προσέγγιση βέβαια- ο πληθυσμός της Ελλάδας, που ήταν 9,7 εκατομμύρια στην απογραφή του 1981, που είναι και η ακριβέστερη που έχει γίνει ποτέ διότι συμμετείχα ως απογραφέας και εγώ, άγγιξε τα 11 εκατ. στα πρώτα χρόνια του καινούργιου αιώνα αλλά μέσα στην κρίση και στην υπογεννητικότητα δεν έχει αυξηθεί περισσότερο, ίσως και να έχει μειωθεί.

Αν θέλουμε να δηλώσουμε κάποιον που έχει δέκα εκατομμύρια, θα τον πούμε δεκάκις εκατομμυριούχο. Και εδώ πρέπει να σας φανερώσω ότι ο λόγος που σας λέω όλα αυτά τα πράγματα μεγαλοδευτεριάτικα είναι ότι, από σήμερα συγκαταλέγομαι κι εγώ στη χορεία των δεκάκις εκατομμυριούχων. Πράγματι, λίγη ώρα μετά τα μεσάνυχτα, πότε ακριβώς δεν ξέρω, έγινα δεκάκις εκατομμυριούχος!

Όχι σε ευρώ, φευ, ούτε σε δολάρια, ούτε σε δηνάρια Κουβέιτ (στην παιδική μου ηλικία αυτό ήταν το εμβληματικό μεγάλο νόμισμα), αλλά σε κάτι πιο πολύτιμο: σε επισκέψεις στο ιστολόγιο, από τότε που αρχίσαμε να λειτουργούμε στις 16 Φεβρουαρίου 2009! Το πρώτο εκατομμύριο επισκέψεις το συμπληρώσαμε τον Ιούλιο του 2010, τα 5 εκατομμύρια τον Φλεβάρη του 2013, σε 4 χρόνια ιστολογικής ζωής, αλλά από τότε πύκνωσαν πολύ οι επισκέψεις σας, αφού για τα άλλα 5 εκατομμύρια ως τα 10 δεν χρειάστηκαν παρά 2 χρόνια και 2 μήνες. Συνήθως τα ορόσημα των εκατομμυρίων τα αναφέρω παρεμπιπτόντως (π.χ. εδώ για τα 9 εκατομμύρια, πέρσι τον Νοέμβρη) αλλά τα 10 εκατομμύρια είναι αρκετά σημαντικό ορόσημο ώστε να δικαιολογεί ειδικό άρθρο, θαρρώ. Για του λόγου το αληθές, ιδού και η οθονιά:

10Μ

Πρέπει βέβαια να επισημάνω ότι τα εκατομμύρια αυτά είναι, για να το πούμε έτσι, πληθωριστικά, αφού αν μπείτε δέκα φορές στο ιστολόγιο μέσα στη μέρα θα μετρήσει για δέκα επισκέψεις, αλλά δεν είναι εύκολο να βρεθεί ακριβέστερος δείκτης. Υπάρχουν και οι μοναδικοί επισκέπτες, που όμως η WordPress άρχισε να τους μετράει σχετικά πρόσφατα -και που συνήθως είναι κατά 2,5 με 3 φορές λιγότεροι από τον αριθμό των επισκέψεων. Αλλά και πάλι, νοούνται ως μοναδικοί για την κάθε συγκεκριμένη μέρα.

Αλλά αυτά δεν έχουν σημασία -το ιστολόγιο σας ευχαριστεί πολύ για την αγάπη σας, τις επισκέψεις σας και τα σχόλιά σας και σας δίνει ραντεβού για τα επόμενα εκατομμύρια, κι ας μην είναι στρογγυλά!

 

 

Advertisements

218 Σχόλια to “Χίλια μύρια κύματα”

  1. Γς said

    Καλημέρα

    >χίλιοι μύριοι» θα πούμε ότι είναι 1.000 επί 10.000, δηλαδή 10 εκατομμύρια

    Οσοι κι οι Ελληνες δηλαδή.
    Που δημογραφικά σ αυτόν τον αριθμό θα παραμείνουν πριν ν αρχίσουν να λιγοστεύουν με το σαρπλας γεννήσεων-θανάτων που έχουμε.

    Κι όσο σκέφτομαι ότι κάθε παιδί που έρχεται έχει κι ένα εφάπαξ,
    Περίπου 4 μύρια (40000) ευρωπουλάκια. Να ξεπληρώσει βέβαια. Το χρέος μας

  2. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Νικοκύρη, εύχομαι και ένα κορε επισκέπτες! 🙂
    Oι Ινδοί (σε αντίθεση με τους Έλληνες, πλην πολιτικών και Γιάγκου Δράκου) αγαπούν τους τεράστιους αριθμούς. Η κοσμογονία τους είναι γεμάτη από τέτοιους. Πχ ο ύπνος του Βραχμάν που ισούται χρονικά όσο και η ζωή του σύμπαντος, όταν ξυπνήσει το σύμπαν καταστρέφεται και ξαναγεννιέται μόλις κοιμηθεί (είναι αυτό που λένε «να πιάνει τόπο ο ύπνος σου!), διαρκεί 2.160 εκατομμύρια γήινα χρόνια ή σε κάποιες εκδοχές το διπλάσιο.
    Μάλιστα έχουν επινοήσει μια ασυνηθιστη για μας τους Δυτικούς μονάδα μέτρησης για το 10^5 (100.000) το λακ. Χρησιμοποιείται και ως προσδιοριστικό πλήθους. Π.χ «ένα λακ άνθρωποι» ή κοστίζει «ένα λακ ρουπίες». Άλλη μεγάλη μονάδα είναι το κόρε (cr) που ισοδυναμεί με 10 εκατομμύρια (10^7) ή 100 λακ. Χρησιμοποιείται ακόμη ευρέως σε Ινδία, Μπαγκλαντές ,Πακιστάν και Νεπάλ. Έτσι, για ένα ποσό ας πούμε 300 εκατομμύρια ρουπίες θα δεις γραμμένο «Rs 30 cr».

  3. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    2. Παρντόν. Το cr 1 επισκέπτες το έχεις ήδη, οπότε εύχομαι και 10 κορε επισκέπτες ( ή χίλια λακ ,τελοσπάντων…)

  4. atheofobos said

    Για την ιστορική σημερινή επέτειο νομίζω ότι το μόνο άνθος που είναι σωστό να προσφερθεί είναι ένα μυριόφυλλο,που είναι η Αχιλλέα η χιλιόφυλη (Αchillea millefolium) ή αγριαψιθιά !

  5. Γς said

    1:
    Τελικά ένα κόρε όλοι κι όλοι οι Ελληνες,
    Ενώ 150 κόρε οι Ινδοί

  6. Andreas said

    Ακόμα ένας λαός με πανάρχαια γλώσσα, οι Κινέζοι, έχουν ξεχωριστη λέξη για το 10000 (γουάν, 万, wan1). Έτσι, για να πουν 1 εκατομμύριο, λένε 100 γουάν. Επίσης αναγράφοντας αραβικά πλέον νούμερα, δε διαχωρίζουν με υποδιαστολή τα δεκαδικά ανά 3 (δηλαδή χιλιάδες), αλλά ανά 4.

  7. spiral architect said

    Καλημέρα, καλό Μεγαλοβδόμαδο και καλή συνέχεια στο τσαρδί σου/μας Νίκο. 🙂

  8. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Οι λέξεις που χρησιμοποιούσαν στην αρχαιότητα για τους αριθμούς έφταναν όντως μέχρι το μύριος, που αντιστοιχούσε στο 10.000.
    Σε θεωρητικά και πρακτικά προβλήματα σπάνια χρειαζόταν κάτι μεγαλύτερο. Εξαίρεση αποτελεί ο υπολογισμός των κόκκων της άμμου που θα γέμιζε το σύμπαν, που υπολογίζει ο Αρχιμήδης στο έργο του Ψαμμίτης. Ο αριθμός είναι τεράστιος, 10^63, αλλά περιγράφεται με ένα αριθμητικό σύστημα που βασίζεται στη μυριάδα.
    «…το δε κατα την έκτη των δεκαδικών μυριάδων, το δε κατά την εβδόμην των εκατονταδικών μυριάδων, το δε κατα την ογδόην των χιλιαδικών μυριάδων ,το δε κατα την ενάτην των μυριαδικών μυριάδων…»
    Τον 13ο αιώνα μΧ ο μοναχός Μάξιμος Πλανούδης μεταφέρει για πρώτη φορά στη δύση τη δεκαδική γραφή των Ινδών στο έργο του «Ψηφοφορία κατ’ Ινδούς η λεγομένη μεγάλη» . Εκεί το έβδομο από δεξιά ψηφίο ενός αριθμού αντιστοιχεί σε εκατομμύρια. Βέβαια ο Πλανούδης χρησιμοποιεί ακόμα την αρχαιοελληνική ορολογία και το ονομάζει ψηφίο των εκατονταδικών μυριάδων .
    Το βιβλίο του Πλανούδη έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον, μεταφράζεται στα Λατινικά και τα Ιταλικά και εκεί υπάρχει έτοιμη η λέξη από το βιβλίο του Marco Polo “Il Milione”, που περιγράφει τα μαγικά του ταξίδια στην ανατολή.
    Υπάρχουν αρκετές εκδοχές για τον παράξενο αυτό τίτλο. Μία από αυτές λέει πως η οικογένεια του Marco Polo, προκειμένου να διαφοροποιηθεί από τους πολλούς Βενετσιάνους που είχαν το ίδιο όνομα, χρησιμοποιούσε το παρατσούκλι Emilione. Μία άλλη ερμηνεία ίσως είναι πιο πειστική. Ο Marco Polo στις εντυπωσιακές του αφηγήσεις για τους ηγεμόνες της Ανατολικής Ασίας αναφερόταν συχνά στα εκατομμύρια που άξιζε το χρυσάφι που είδε και έτσι του κόλλησαν το Milione στο όνομά του.
    Σε καθαρά μαθηματικά βιβλία, ο όρος μπαίνει από το 1450 αλλά τυποποιείται τρείς αιώνες αργότερα με τη χρήση του στη Γαλλική, Αγγλική και Γερμανική γλώσσα.
    σχόλιο του Dr. Hermann Waschke στη Γερμανική έκδοση του Πλανούδη του 1878:

  9. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια και τις ευχές σας!

    2: Για το κόρε έμαθα χτες που το είδα στη Βικιπαίδεια, αλλά εσύ τα έγραψες πιο ωραία.

  10. sarant said

    8: Α τι ωραίο!

  11. cyrusmonk said

    Καλημέρα καὶ μύριες εὐχὲς νὰ τὰ χιλιάσει τὰ ἑκατομύρια ὁ ἱστοχῶρος καὶ ὁ νικοκύρης του. Ἐλπίζω δὲ νὰ κερνάει χιλιόφυλλα γλυκά (μὶλ φέιγ ἐπὶ τὸ ἑλληνικότερον).

  12. Γς said

    >το ιστολόγιο σας ευχαριστεί πολύ για την αγάπη σας [και τις επισκέψεις σας]

    Κι εγώ κλαίω τα 80 ευρωπουλάκια που θα δώσω για το μπλόγκ μου,
    Λένε ότι αυτό το νέο τέλος θα είναι μόνο ένα ευρό για κάθε χιλιάδα επισκεπτών.

    Δεν βαριέσαι. Υπάρχουν και χειρότερα.
    1000 μύρια επισκέψεις. Ενα μύριο [10 000] ευρό.
    Τσάμπα πράγμα 😉

  13. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα, καλό Μεγαλοβδόμαδο και καλό Πάσχα, ανήκω στην κατηγορία εκείνων που μπαίνουν πολλές φορές στο ιστολόγιο μέσα στη μέρα γιατί πολλά σχόλια ανοίγουν «χίλια μύρια» μονοπάτια, σας ευχαριστώ…

  14. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Καλημέρα, ακόμα να συνέλθω συναισθηματικά απο την χθεσινή μέρα. Να είσαι υγιής και ευτυχής Νικοκύρη, και είναι θέμα χρόνου να γίνεις και δισεκατομυριούχος.

    2 – Κίντ, σκεφτόμουν αυτό που λές με τους Ινδούς και τους μεγάλους αριθμούς. Μήπως έχει να κάνει οτι πάντα ήταν πολυάριθμοι, ενώ εμείς πάνω κάτω στα ίδια είμαστε, κι ενώ σε μάς οι μύριοι ήταν 10,000, εκεί τόσοι ήταν (και είναι) σε μιά γειτονιά. Για να φτάσουμε ένα κόρε, πέρασαν πάνω απο 3,000 χρόνια, ενώ αυτοί ήταν απο τότε Rs 30 cr. Θέλω να πώ, ίσως λόγο αυτής της ανάγκης, να δημιούργησαν απο παλιά τεράστιους αριθμούς.

  15. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρες ! Γρήγορα και στο 1Τ (era) επισκέψεις ! To δις, ντε ! Με το καλό να το δεις !
    Με το μυρικόκαλο, και τη μυριόκαλη !

  16. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Πολύ της μοδός είναι και η μονάς «Γκούγκολ» : 10^100
    Κανονική ονομασία: ten duotrigintillion ,και ελληνιστί: Δέκα τριακονταδίς εκατομμύρια (1 τριακονταδίς εκατομμύριο=10^99)
    Κουίζ/πάζλ διά γερούς λύτας:
    Θυμίζοντας ότι το 10^303 είναι Ενα εκατοντάκις εκατομμύριο (one centillion στη Βαρβαρική) ,πώς θα πούμε με λόγια το:
    10^3,000,000,000,003 🙂

  17. Γς said

    Хиляда [Χιλιάντα] το χίλια στα Βουλγάρικα
    илјада [ιλιάντα] στν Σοπιανή εκδοχή των Βουλγάρικων
    Хиљаду [χιλιαντού] στα Σέρβικα

    Μιλλε στα Ιταλικά

    Mille gracie !

    Και Venti quatro mila baci

    http://www.youtube.com/watch?v=KbWpGBV4KlA

  18. Πάνος με πεζά said

    I miliorι auguri απο MISKO, Cronia Polla !

  19. Πάνος με πεζά said

    (ξέχασα κι ένα «l» στα αγκούρια). Επίσης, χρειάζεται κι ένα «since 2009» ή «est. 2009» στη μαρκίζα, όπως στις ταβέρνες !

  20. Γς said

    Ακάκιε! Και μην ξεχάσεις να φέρεις την καλόγρια!

  21. Παναγιώτης Κ. said

    Βλέποντας το διάγραμμα: Οι 2,5 χιλιάδες επισκέπτες την ημέρα είναι δεδομένοι όπως δεδομένες είναι και οι 6 χιλιάδες επισκέψεις ημερησίως.Δεν είναι παίξε-γέλασε αυτά τα νούμερα!

    Είχα διαβάσει πριν μερικά χρόνια ότι αν μπορούσε να υπάρξει μια ομάδα 80 ατόμων και να λειτουργεί με ομοψυχία τότε μπορούσε να πετυχαίνει όλους τους τους πνευματικούς στόχους που θα έθετε και θα διακινούσε.
    Άραγε, ποια είναι η γενικότερη επίδραση της λειτουργίας του ιστολογίου; Υπάρχουν κάποια περιστατικά…εξωιστολογικά που φανερώνουν την επίδραση;

    Δύο χρόνια τώρα που παρακολουθώ ανελλιπώς το ιστολόγιο σχημάτισα την άποψη ότι οι σχολιογράφοι δεν διακρίνονται για επιθετικότητα που θα κατέτεινε στην ταπείνωση αυτού που διατυπώνει αντίθετη άποψη.
    Διαπίστωσα επίσης ότι λείπουν οι εξυπνακισμοί.( Αναφέρομαι στην μεγάλη εικόνα).

  22. ΚΑΒ said

    Γρήγορα και στα 20 εκ. με υγιή Νικοκύρη και πιστούς σχολιογράφους.

  23. Πάνος με πεζά said

    @ 21 : «Υπάρχουν κάποια περιστατικά…εξωιστολογικά που φανερώνουν την επίδραση;»
    Όπως λέει κι ο Σαββόπουλος, «αναντάμ παπαντάμ σε ταβέρνες» !

  24. Παναγιώτης Κ. said

    @18,20 ( Πάνος, Γς). 🙂 🙂 🙂

  25. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Παρατηρώ ότι το peak ήταν στις 12 και 13 Μαρτίου ,με πάνω από 8,000 επισκέψεις τη μέρα.
    Στις 12 Μαρτίου αναρτήθηκαν τα μέζεα του Ζουράρεως… «Στατιστικό» συμπέρασμα: O Zουράρις ανεβάζει τη λίμπιντο! 🙂

  26. Γς said

    19:
    Δεν ξέχασες τίποτα.

    Το αγγούρι

  27. Παναγιώτης Κ. said

    Πριν μερικά χρόνια είχαμε δει την ταινία όπου πρωταγωνιστούσε ο Κλιντ Ίστγουντ, «One million dollars baby».
    Είναι αλήθεια ότι η φράση αυτή είναι αντίστοιχη της δικής μας » Κοπέλα σαν τα κρύα τα νερά»;

  28. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Μη μασάς Γουσού! 😆

  29. Παναγιώτης Κ. said

    Μπορούμε για το εκατομμύριο να γράφουμε 1m ;
    Κατ΄ακολουθία για το δισεκατομμύριο 1b κ.ο.κ;

  30. Παναγιώτης Κ. said

    Παραφράζοντας την φράση του Hilbert » από των παράδεισο της θεωρίας των συνόλων δύσκολα θα βγούμε»
    λέω: » Από την κοιλάδα με τους ροδώνες δύσκολα θα βγει η σκέψη του Γς και η δική μας βεβαίως» 🙂

  31. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    29. Γιατί όχι; Αρκεί να μην το μπλέκουμε με τα μέτρα. Kάποιοι λογιστές δα κάτω γράφουν mm ή ΜΜ τα εκατομμύρια. Μου είναι αδύνατον να μη σκεφτώ μιλίμετρα όταν βλέπω mm…αλλά φταίει το μπακγκράουντ μου που είναι dirty… 🙂

  32. gbaloglou said

    2 Ένα πρόβλημα, ενδεχομένως απώτερης Ινδικής προέλευσης, στο οποίο θεωρητικά (και μόνον) θα μπορούσαν να πρωταγωνιστούν τεράστιοι αριθμοί … εδώ.

  33. Παναγιώτης Κ. said

    Ενώ είναι 2,5 χιλιάδες οι καθημερινοί επισκέπτες εντούτοις οι σχολιογράφοι είμαστε σχεδόν γνωστοί μεταξύ μας έστω με αυτό τον ιδιότυπο τρόπο γνωριμίας όπου γνωρίζουμε τον άλλο από τα γραπτά του και μόνο.

  34. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    33 και πριν: Υπάρχει ένας πυρήνας τακτικών, σχεδόν καθημερινών ή καθημερινών, σχολιαστών (βέβαια, με το πέρασμα των χρόνων κάποιοι σταματάνε και κάποιοι καινούργιοι έρχονται) κι ένας δεύτερος κύκλος πιο περιστασιακών σχολιαστών, ας πούμε με 2-3 σχόλια το μήνα. Ωστόσο, υπάρχουν και καθημερινοί αναγνώστες που δεν σχολιάζουν ποτέ -ή μόνο κατ’ εξαίρεση, ένα-δυο το χρόνο.

    Έχω τη χαρά να έχω γνωριστεί με αρκετούς σχολιαστές/αναγνώστες -βέβαια πολλούς τους ήξερα από τα πριν.

    29-31 Εγώ θα έγραφα 5Κ τις πέντε χιλιάδες και 5Μ τα πέντε εκατομμύρια.

    12 Κάποια πρωταπριλιά το είχαμε γράψει αυτό ή όχι; Ίσως και εκτός πρωταπριλιάς.

  35. Παναγιώτης Κ. said

    Παιδιά όσοι είστε τακτικοί σχολιογράφοι και χρειάζεται να λείψετε να μας…προειδοποιείτε όπως έκανε ο Λάμπρος.
    Αν πάλι δεν έχετε τον καιρό να γράψετε, να κάνετε…μια αναπάντητη 🙂

  36. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    32. Γιώργο ,πολύ ωραίο και εξαιρετική η λύση σου!
    Ένα παρόμοιο (πιο απλό) είχε και ο Όϋλερ σε βιβλίο του «διά την ρωσικήν μαθητιώσαν νεολαία» 🙂
    (δες στις πρώτες σελίδες εδώ: )

  37. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Σου εύχομαι, Νίκο, να γίνεις σύντομα και εκατοντάκις εκατομμυριούχος (σου αξίζουν αυτά τα νούμερα!) αλλά θα χαιρόμουν (και εσύ, βέβαια..) πάρα πολύ αν αυτό προέρχονταν κυρίως από την ραγδαία αύξηση του αριθμού των επισκεπτών- μ’ άλλα λόγια, του αριθμού των συνελλήνων που νοιάζονται δημιουργικά για τη γλώσσα μας..

  38. Παναγιώτης Κ. said

    @36.(Κιd). Βρε θηρίο 🙂 τι ωραίο είναι αυτό που μας πρόσφερες! Δεν το είχα.

  39. Γς said

    Σιγά!
    Ούτε κι εγώ το είχα.
    Αλλά δεν κάνω έτσι

  40. Λ said

    Καλημέρα και Πολλά Μιλιούνια
    Δεν μπόρεσα να ανοίξω το λίκνο.
    http://www.slang.gr/lemma/show/miliounia_8546
    Απόσπασμα από αναγνωστικό του δημοτικού, δεκαετίας ’80: «Μαζευτήκανε μιλιούνια, στο περβόλι τα ζουζούνια…».

    Επίσης Σήμερα ας έχουν ο Νικοκύρης και η Νικοκυρά τα εκατομμύρια κόκκινα τριαντάφυλα του Αντρέι Βοζνισένσκι.

    Автор текста:Вознесенский А. Композитор (музыка):Паулс Р.
    ——————————————————————————–
    .
    Жил-был художник один домик имел и холсты
    Но он актрису любил ту что любила цветы
    Он тогда продал свой дом продал картины и кров
    И на все деньги купил целое море цветов
    Миллион миллион миллион алых роз

  41. cronopiusa said

    το

    Watch Samsara Online

    ήθελα να σας φιλέψω….

  42. Πάνο με Πεζά, i migliori (έτσι γράφεται) auguri απο MISKO δεν έχουν καμία σχέση μ’ αυτά που κουβεντιάζουμε — είναι απλώς «οι καλύτερες ευχές» μας.

  43. Γς said

    Το εξέλαβε ως mille

  44. physicist said

    #42. — Σωστά. Επρόκειτο για πολύγλωσση διαφήμιση, αφού ξεκινούσε με το γνωστό γερμανικό Χριστουγεννιάτικο τραγουδάκι kling, Glöckchen, klingelingeling (σαν να λέμε ντρίνγκι-ντρίνγκι-ντρίνγκι τα κουδουνάκια αλλά στο γιορταστικό), συνέχιζε με τα ιταλικά i migliori auguri, για να καταλήξει σ’ ένα ελληνικότατο από Μίσκο, κρόνια πολλά!

  45. Κι είναι κι ο κυρ-Σπελτσέκερ που όλο διορθώνει τα δισ. σε δις, κι έτσι σχεδόν καθιερλωθηκε να βλέπουμε τα δισεκατομμύρια δις.

    Νικοκύρη, καλά ταξίδια…

  46. Γς said

    Και η #20
    Ακκάκιε μην ξεχάσεις την καλόγρια:

    http://www.youtube.com/watch?v=n9MjDIwAx8w

  47. Λ said

    Προτιμώ το κοντραμπαντιέρης από το κοντραμπατζής. Η τουρκική κατάληξη δεν του πάει νομίζω.

  48. Λ said

    Το μυριοστό τον είπάμε;

  49. Πάνος με πεζά said

    @ 42 : A, μάλιστα ! Μα κι εμένα κάτι δε μου πήγαινε..

  50. Ορέε ε κόρε των Ινδόν! 😀

  51. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    50. 😆 naughty dog! you like soft-core ,hmm?… 😆

  52. voulagx said

    Νικοκύρης ο εκατομμυριόβλητος!

    #50: Ορε, Σκύλε, με τα ορέα σου!

  53. [video src="http://i.imgur.com/7Qah20w.webm" /]

  54. Νομίζω πως δεν αναφέρθηκαν τα μυριόποδα…
    ούτε ο γκουρού των βιοζωυφολόγων, ο Γς, δεν τα ανέφερε !!

  55. Λ said

    Και τα Μυριοκέφαλα τση Κρήτης.

  56. Νατάσσα said

    Είναι και η Μυριόβιβλος -εντάξει, 279 βιβλία αλλά μην το κάνουμε θέμα..
    Και τα Χίλια μύρια κύματα λιγάκι αλλιώς
    https://youtu.be/sSaq47Qs1fo ,με έναρξη στο 1:19

  57. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα σχόλια και τα καλά σας λόγια!

    47 Δεν έχεις άδικο για την κατάληξη

    40 Το σλανγκρ κάνει συντήρηση/ανανέωση, θα ανοίξει ξανά.

  58. Λ said

    Και η προτεινόμενη ετυμολογία http://dictionary.reference.com/browse/myriad

  59. aerosol said

    Άξιος ο μισθός σου Νικοκύρη, κι ας ειναι και σε επισκέψεις. Και εις ανώτερα!

    Το μύριο, όταν σηματοδοτεί εκατομμύριο στην καθομιλουμένη, προφέρεται τρισύλλαβο (μύ-ρι-ο) ενώ με την παραδοσιακή έννοια είναι δισύλλαβο (μύ-ριο). Έτσι το πιάνει το δικό μου αυτί τουλάχιστον και έτσι το προφέρω.
    Βρε Γς, έχω χάσει επεισόδια και ζητά το blogspot 80 ευρώ; Πώς και αυτό; Θυμάμαι ήταν δωρεάν η πλατφόρμα.

  60. Νατάσσα said

    Ξέχασα το κυριότερο -τις ευχές για διπλασιασμό των …μυρίων.
    Για εξιλέωση, το λεξιλογικά ταιριαστό βιντεάκι

  61. Γς said

    59:

    Δωρεάν είναι βέβαια!

    Ηθελα να τρομάξω τον Νικοκύρη με τα μύρια των επισκεπτών του.

    Αλλά φαίνεται ότι έχει αντιμετωπίσει το χωρατό στο παρελθόν και δεν χαμπαριάζει.
    😉

  62. Γς said

    54:
    Μυριόποδα ε;

    Και την είχε αράξει στο κρεβάτι περιμένοντάς την να έρθει από το μπάνιο, οταν την ακούει:

    -Ενα, δύο, τρία,…
    Τι έπαθε η παλαβή; Σκέφτηκε.
    -15, 16, 17, …
    -…;
    25, 26, 27,…
    -Αμάν: Τσάμπα πήρα και μπλε ρομβοειδές χαπάκι. Χλωμό το βλέπω σήμερα να …
    -35, 36, 37, 38, 39, Γιώργο! Μια σαρανταποδαρούσα!

  63. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Συγχαρητήρια Νικοκύρη, καλοφάγωτα τα μύρια, και του χρόνου διπλά! 🙂

  64. Πάνος με πεζά said

    @ 62 : Καλομελέτα, σίγουρα θα σκαρφιστούν και φόρο για bloggers και σχολιαστές…

  65. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Άμα είναι για το Γιάνη Βαρουφάκη, προσωπικά ευχαρίστως πληρώνω φόρο σχολιαστή!
    (εκτός κι αν μπούνε βοθροποταμάκια και αμετανόητοι πασοκτσήδες στην κυβέρνηση, οπότε δεν πληρώνω μία!)

  66. Ηλεφούφουτος said

    Μύρια καλά και μυρωμένα εύχομαι κι εγώ στο ιστολόι!

    47, 57
    Και οι «Κοντραμπατζήδες του Αιγαίου» του Γιάννη Μαγκλή;

    Επίσης: «Ήταν ένας Εγγλέζος της Μυστικής, κι οι Ρωμιοί κοντραμπατζήδες του μάθανε το ούζο, κι ύστερα κιθάρα, κι ύστερα ελληνικά»

    (Νυχτερίδα των Ακυβέρνητων Πολιτειών)

  67. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    «Στις 28 Απριλίου θα ανοίξει για την θερινή σεζόν το πρώτο ξενοδοχείο ανταλλαγής ερωτικών συντρόφων στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στην Σταλίδα του νομού Ηρακλείου, στην Κρήτη.

    Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του τουριστικού γραφείου SDC ολλανδικών συμφερόντων το οποίο είναι ένα από τα μεγαλύτερα πρακτορεία swingers (ζευγάρια που κάνουν ανταλλαγή ερωτικών συντρόφων) σε ολόκληρο τον πλανήτη.

    Το γραφείο έχει ως πολιτική να κλείνει ξενοδοχεία και κρουαζιερόπλοια για να φιλοξενεί με απόλυτη εχεμύθεια αλλά και σε κλίμα απόλυτης απελευθέρωσης, τα χιλιάδες μέλη του.

    Η Κρήτη για μία ακόμη φορά είναι πρωτοπόρα στην τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας και μπαίνει πλέον δυναμικά και στο κομμάτι του «σεξουαλικού» τουρισμού, καθώς για πρώτη φορά θα φιλοξενήσει σε ξενοδοχείο της ένα τέτοιο γκρουπ.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, τα 170 ζευγάρια θα έλθουν στην Κρήτη στις 27 Απριλίου και πρόκειται για Ολλανδούς, Αμερικανούς, Βραζιλιάνους, Νοτιοαφρικανούς αλλά και τουρίστες από την Σαουδική Αραβία, όσο και αν φαίνεται παράξενο…» 😆

    Xύλια μύρια…χμμ… 🙂

  68. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    38 – Προσπαθεί να γίνει εθνικός ευεργέτης, στην θέση του εθνικού ευεργέτη, αλλά πού με τέτοια τσιγκουνιά, άσε που δεν έβαλε ποτέ στοίχημα την μισή του περιουσία, που τώρα με την πτώση του ευρώ θα έχει αυγατίσει αρκετά (χαμόγελο).

    Κίντο πραγματικά υπέροχο αυτό που μας πρόσφερες, ήδη το έστειλα στις κόρες μου και στον παλαβιάρη ανιψιό μου στις Σέρρες, που έχει μούρλα με τα μαθηματικά παιχνίδια-προβλήματα. Σ΄ευχαριστώ ιδιαιτέρως για την προσφορά.

  69. Ηλεφούφουτος said

    @8 Νεοκίδη, πολύ ενδιαφέροντα! Θα ήθελα λίγες διευκρινίσεις, γιατί δεν κατάλαβα τη σχέση ανάμεσα στον Milione του Μάρκο Πόλο και την έννοια που εισήγαγε ο Πλανούδης στη Δύση. Αν όντως την εισήγαγε ο Πλανούδης, πώς προϋπήρχε το milione, γιατί, για να το χρησιμοποιεί καθ υπερβολήν ο Μάρκο Πόλο και να του το κολλήσουν ως παρατσούκλι (αυτή την εκδοχή έμθα στο σχολείο), σημαινει ότι η έννοια ήταν δουλεμένη από τα πριν. Κάτι τέτοιο δε λέει κι ο Βάσκε στο σχόλιό του;

  70. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    68. Tα ευχαριστώ ανήκουν στο Άραβα μαθηματικό Αλί Νταρ Νασάθ (γνωστός στην Ελλάδα και με το ψευδώνυμο: Θανάσης Δρούγας)

  71. Νίκος Α. said

    42 Άλλη μια πλάνη καταρρίφθηκε (έχουν και κάποια ονομασία στο ιστολόγιο αλλά δε τη θυμάμαι).
    Ι migliori auguri και από μένα λοιπόν για το ιστολόγιο.
    Βλέπω στο διάγραμμα το άρθρο για τον Ζουράρη ήταν σουξέ. Το best (> 20000)?

  72. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    65 – «Άμα είναι για το Γιάνη Βαρουφάκη, προσωπικά ευχαρίστως πληρώνω φόρο σχολιαστή!» Ο φυσικός όμως θα γίνει ΑΦΑΝΤΟΣ, μόνο σήματα καπνού θα στέλνει.

  73. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    69. Ο Πλανούδης εισήγαγε το εκατομμύριο ως » ψηφίο των εκατονταδικών μυριάδων». Ο Βάσκε λέει ότι χρησιμοποίησε τον όρο «μιλιόν» μεν , αλλά είναι ουσιαστικά αναχρονισμός, καθώς αυτός πρωτοεμφανίζεται στον Μάρκο Πόλο.
    Έτσι τουλάχιστον το καταλαβαίνω εγώ, Ηλεφού.

  74. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Μεγάλη παράλειψη (τώρα την πρόσεξα). Η πηγή του 8. είναι αυτή:
    http://dimitristsokakis.blogspot.com/2013/10/marco-polo.html

  75. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα και για τις ευχές σας!

    71 Η μέρα με τις πιο πολλές επισκέψεις ήταν στο άρθρο «Ψιλοκομμένος Καβάφης»
    https://sarantakos.wordpress.com/2013/10/17/cavafy-sliced/

  76. physicist said

    #72. — Για δημόσια σχολεία, για καλά αμειβόμενους γιατρούς σε άρτια νοσοκομεία και για τη λειτουργία ενός δίκαιου κράτους, πληρώνω φόρο όχι μόνο στον Βαρουφάκη αλλά και στη Ζωή (την αιώνιον). 😉

  77. Εγώ περίμενα μια αναφορά γαπό τον Κιντ της Αραβίας μια ανφορά για τα βόδια του Ήλιου και το σύστημα ααρίθμησης του Αρχιμήδη για την περιγραφή μεγάλων αριθμών. Αν θυμάμαι καλά χρησιμοποιούσε και ο Αρχιμήδης πολλαπλάσια της μυριάδας.

  78. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    77. Διάβασε το 8. (ή το 74.) Παναγιώτη! 🙂
    Ως επέκταση/επεξήγηση:
    10,000=μύριοι (μύριαι, μύρια)
    20,000=δισμύριοι
    30,000=τρισμύριοι (-αι,α)
    100,000= δεκάκις μύριοι
    200,000= εικοσάκις μύριοι
    …….
    900,000=εννενηκοντάκις μύριοι
    3,000,000=τριακοσάκις μύριοι
    …..
    10^7= χιλιάκις μύριοι
    10^8=μυριάκις μύριοι
    κ.λ.π.

  79. Pedis said

    Συγχαρητήρια Νικοκύριε και κύριοι και κυρίες σχολιαστές/ριες.

    ——–

    Χίλια μύρια θύματα …

    Βίντεο-σοκ: Αστυνομικοί σκοτώνουν εν ψυχρώ έγκυο γυναίκα
    http://left.gr/news/vinteo-sok-astynomikoi-skotonoyn-en-psyhro-egkyo-gynaika

    Στο χόλλυγουντ τα πάνε καλύτερα. Έξω τρώνε κόσμο αβέρτα. Δείτε το επόμενο:

    Killed By Police 2015
    http://killedbypolice.net/

    Για λάτρεις στατιστικών:

    http://www.washingtonsblog.com/2011/06/fear-of-terror-makes-people-stupid.html
    –You are 8 times more likely to be killed by a police officer than by a terrorist

    Φρίιντομ, Φρίιντομ !!

    Φρίιντομ … μετά από 30 χρόνια θανατοποινίτης

    ΗΠΑ: Ελεύθερος άνδρας μετά από δεκαετίες στην πτέρυγα θανατοποινιτών

    https://left.gr/news/ipa-eleytheros-andras-meta-apo-dekaeties-stin-pteryga-thanatopoiniton

    Φρίιντομ εντ Τζάστις. Αμερικαν ντρίιμ!! Ντεμόκρασι. Σαβούρα, απάτη και έγκλημα. Χωρίς τιμωρία.

  80. physicist said

    Κι αφού τόφερε η κουβέντα, το παρακάτω απόσπασμα από τη δήλωση Β. μετά τη συνάντηση με την Λ. στην Ουάσινγκτον έχει νομίζω γλωσσικό ενδιαφέρον>

    Η Ελλάδα σκοπεύει να καλύψει όλες τις υποχρεώσεις της προς όλους τους πιστωτές της στο διηνεκές.

    Καταρχάς στο τυπικό θέμα: η έκφραση «στο διηνεκές» δεν θέλει σύνταξη με χρόνο εξακολουθητικό; Να καλύπτει, δηλαδή, όχι να καλύψει. Δεύτερον, όλοι καταλαβαίνουμε τι ήθελε να πει ο ποιητής: θα καλύψει τις υποχρεώσεις της απαράβατα, απαρέκκλιτα, χωρίς εξαιρέσεις και χωρίς χρονικούς περιορισμούς. Όμως «στο διηνεκές» μοιάζει να σημαίνει ότι θα πληρώνει η χώρα μας στο ΔΝΤ επ’ αόριστον, χωρίς τέλος.

    Ψείρισμα της μαϊμούς θα μου πεις — αλλά μας αρέσουν κάτι τέτοια!

  81. Φυσικέ, στο 76

  82. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    80. Παιγνιοθεωρητικός είναι ο άνθρωπος. Δεν είναι κι ο Μπαμπινιώτης… :mrgreen:

  83. physicist said

    Βρε, καλώς τον Στρατούλη!

    (Καλά, θα πάρω Βαρουφάκη, μια κουβέντα είπαμε, μπαααα …)

  84. physicist said

    #82. — Α καλά, έτσι είμαι κι εγώ Καρδινάλιος της Νέας Καληδονίας. 😛

  85. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Μια και είναι επετειακή η ανάρτηση, έχει να κάνει και με τους σχολιαστές, έκανε και την προσφορά ο Κιντ, θυμήθηκα τον πάλαι ποτέ μεγάλο ευεργέτη του παρόντος ιστολογίου τον Εθνικόφρoνα και την υπόλοιπη «ομάδα έψιλον» και σκέφτηκα ότι η «ετεροδημότισσα» δεν εμφανίστηκε από τις 27/2/2015 (τελευταίο σχόλιο https://sarantakos.wordpress.com/2015/02/27/kmitrneos/#comment-274317 αν δεν κάνω λάθος). Ελπίζω δεν συνέβη κάτι δυσάρεστο…

  86. Spiridione said

    Ενός καλού μύρια έπονται. Και εις ανώτερα Νικοκύρη.
    Κιντ, και εκτός έδρας τα σχόλιά σου είναι μοναδικά!

  87. Pedis στο 79

    οι αμερικάνοι έχουν ένα σχετικό Meme, το λένε ‘Murica

  88. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Eπεκτείνουμε τις των μεγάλων αριθμώνε περιγραφικές ικανότητες της τρισχιλιετούς, και έχουμε (γατάκια φυσικομηχανικοί που άμα σας πάρουνε τους εκθέτες πελαγώνει η γλώττα σας!… 😆 ) :
    10^6 =εκατομμύριο
    10^9= δισεκατομμύριο
    10^12=τρισεκατομμύριο (φτάσαμε στα όριο ΔΝΤ…)
    10^15= τετράκις εκατομμύριο (φτάσαμε στα όρια Φώσκολου/ μίζες Γιάγκου Δράκου)
    ….
    10^24= επτάκις εκατομμύρι
    10^27 =οκτάκις εκατομμύριο
    …..
    10^78= εικοσιπεντάκις εκατομμύριο
    10^81= εικοσιεξάκις εκατομμύριο (φτάσαμε στα όρια στοιχειωδών μαζετονίων του παρατηρήσιμου σύμπαντος)

    10^93= τριακοντάκις εκατομμύριο
    Προχωρούμε στο υπερπέραν ( εξαντλήθηκαν τα στοιχειώδη του σύμπαντος, αλλά η τρισχιλιετής προχωρά ακάθεκτη!)
    Πώς σας φαίνεται το “εικοσιάπαξ”; Ε, πώς αλλιώς να πούμε “εικοσιένα φορές” ακολουθώντας το σύστημα; άπαξ, δις, τρις,… Εικοσιάπαξ, λοιπόν.
    10^96=τριακοντάπαξ εκατομμύριο
    10^99 =τρακονταδίς εκατομμύριο
    10^100= δέκα τριακονταδίς εκατομμύρια, ή 1 googol στα αγγλικά

    10^123= τεσσερακοντάκις εκατομμύριο
    10^303=εκατοντάκις εκατομμύριο
    10^603= διακοσάκις εκατομμύριο

    10^2403= οκτακοσάκις εκατομμύριο
    10^2703= εννεακοσάκις εκατομμύριο
    ….
    10^3003= χιλιάκις εκατομμύριο

    10^30,003= δεκάκις χιλιάκις εκατομμύριο

    10^300,003= εκατοντάκις χιλιάκις εκατομμύριο

    10^3,000,003= εκατομμυριάκις εκατομμύριο

    10^3.000.000.000.003= εκατομμυριάκις εκατομμυριάκις εκατομμύριο (φτάσαμε και στην απάντηση στο Νεοκίδιο κουίζ στο 16. Πιο πάνω, ΔΕΝ έχει! Μετά το Νεοκίδιο το Χάος! 🙂 )

  89. Pedis said

    άσε σκύλε, ντεμοκραshit.

    Να ‘ναι καλά το χόλλυγουντ και ο αμέρικαν γουέι οφ λάι με τις αηδίες που μας ταίζει. Σαβούρα, λέμε.

  90. Κατά τα λοιπά, η Ένωση Αθέων ζητά να μην πετάξει το πρωθυπουργικό αεροσκάφος στο Γιεροσαλάιμ για να φέρει το «Άγιο Φως» (που θα τύχει και υποδοχής με τιμές αρχηγού κράτους, άμα λάχει) και το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων απαντά «Μόνο οι άνθρωποι του σκότους φοβούνται το Φως»! Και κράζουμε τους καημένους τους Ταλεμπάν, που η θρησκεία τους είναι κι 600τόσα χρόνια νεώτερη…

    Μόνη μου παρηγοριά οι σχετικές σκηνές κατς

  91. physicist said

    Και κράζουμε τους καημένους τους Ταλεμπάν, που η θρησκεία τους είναι κι 600τόσα χρόνια νεώτερη…

    Καταρχάς σ’ αυτά τα καραγκιοζηλίκια δεν συμμετέχει ο δυτικός Χριστιανισμός αλλά μόνον κάτι ορθόδοξες σέχτες που καμώνονται πως είναι και οι πηγές της μίας και μοναδικής πίστης. Και κατά δεύτερον, δεν είναι συγχωροχάρτι στους Ταλιμπάν: οι Χριστιανοί πλακώνονται μεν στο ξύλο αλλά δεν αλληλοσφάζονται (πλέον).

    Όπως και νάχει το πράγμα, αυτά είναι άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε: το πιο εύκολο, που είναι η κατάργηση της γελοιότητας της αερομεταφοράς, θα το κάνει η Κυβέρνηση; Τα Πατριαρχεία και τους παπάδες τους ξέρουμε τι λένε.

  92. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    » σ’ αυτά τα καραγκιοζηλίκια δεν συμμετέχει ο δυτικός Χριστιανισμός» κόψε κάτι ρε μάστορα…

  93. Μιχάλης Ρουμελιώτης said

    Θερμά συγχαρητήρια.

  94. physicist said

    Σκέφτομαι δηλαδή και τους ισραηλινούς αστυνομικούς, που σαν να μην τους έφταναν όλα τ’ άλλα έχουν να χωρίζουν και τους παράφρονες θρησκόληπτους ρασοφόρους όταν έρχονται στα χέρια τουλάχιστον μια φορά το χρόνο για λόγους επιεικώς ηλίθιους. Θαυμάζω την ψυχραιμία τους που δεν αρχίζουν να πλακώνουν στις σφαλιάρες τους τύπους με τις μπατανόβουρτσες και στις μπουνιές τους άλλους με τα στυλιάρια.

  95. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Καταρχάς σ’ αυτά τα καραγκιοζηλίκια δεν συμμετέχει ο δυτικός Χριστιανισμός αλλά μόνον κάτι ορθόδοξες σέχτες…
    εγώ δεν θυμάμαι να έμαθα για ορθόδοξες σέχτες στις Σταυροφορίες, ούτε στην Ιερά Εξέταση, ούτε στα καψίματα των μαγισώνε, ούτε…
    «Δυτικοί» δεν ήταν όλοι αυτοί οι καλοί άνθρωποι ρε παιδιά;;
    (μη βγάλουμε το φαναράκι και τον αρχιβεελζεβούλη δηλαδή…μέτρον άριστον!)

  96. physicist said

    #95. — Κίντο, αναφέρομαι πολύ συγκεκριμένα στο ξύλο που παίζεται τέτοιες μέρες και στις φωτογραφίες που ανέβασε ο Σκύλος. Δεν υπερασπίζομαι καμία βαριάντα του Χριστιανισμού απλώς λέω ότι αυτή η συγκεκριμένη παράνοια είναι ορθόδοξη παράνοια.

  97. Θυμάστε κάποιο Πάσχα, επί Σημίτη ήταν, νομίζω, που είχαν στείλει καμιά δεκαριά Εύζωνες κι έναν αξιωματικό δίμετρο, με τις στολές τους και τα φέσια τους, να συνοδέψουν το «Άγιο Φώς» από την κρύπτη ώς το αεροδρόμιο;
    Ε, τα λυπήθηκα τα έρ’μα τα τσολιαδάκια. Έβλεπες κάτι παληκάρια ίσαμε κειπάνω, να περ΄σεύουν μισό μέτρο πάνω από το πλήθος, χωρίς να έχουν δικαίωμα να απλώσουν χέρι. Και τρώγανε κάτι κλωτσές στα χαμηλά και στα μουλωχτά και τραμπαλίζονταν δώθε-κείθε οι φουκαράδες…

  98. Pedis said

    The Slaughter Continues: 176 Civilians Killed by Police so Far in 2015

    (176 μπαμ και κάτω μέχρι τις αρχές μάρτη)

    http://www.huffingtonpost.com/blake-fleetwood/civilians-killed-by-police_b_6801510.html

    ρε δεν τους παρουσιάζουν τους παπάδες σε κατάσταση ιερής υστερίας μπας και γλυτώσουμε και τα έξοδα της αερομεταφοράς –
    αλλά είναι ικανοί να το γυρίσουν σε εξέχοντες wasp και αντί για καντήλι με ιερό φώς να καίνε σταυρούς με ανθρώπινο λίπος … )

  99. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    80: Επί του γραμματικού έχεις δίκιο, χρειάζεται διαρκής χρόνος -αλλά αφού αποκλείεται να ξεχρεώσουμε το διηνεκές μπορει να στέκει…

    85 Καλά λες, τι να γίνεται;

    90 Πολύ θα ενοχληθώ αν γίνει έτσι.

    97 Ο Σημίτης πάντως μας το φόρεσε το Αγιο Φως. Νωρίτερα το έφερνε κάποιος πράκτορας (ταξιδιωτικός, όχι μυστικός)

  100. Pedis, γι’ αυτό μ΄αρέσουν οι Ισλανδόμπατσοι, που εξέφρασαν τη λύπη τους όταν χρειάστηκε να σκοτώσουν πολίτη (τη μοναδική φορά) http://www.pri.org/stories/2013-12-03/iceland-grieves-after-police-kill-man-first-time-its-history

    κι έχουν και γαμάτο Ίνστανγκραμ

    https://instagram.com/logreglan/

  101. tamistas said

    Τις ευχές μου για τα μύρια. Στον Νικοκύρη και τους μουσαφίρηδες.
    Επιτρέψτε μου να διαφωνήσω (γενικότερα για τον Μύρη – Πορφύριο), ειδικότερα για τους στίχους του τραγουδιού που, να πάρει, και μένανε σημάδεψε. Πέρα απ’ τα σημάδια, ακούγοντάς το μετά από καιρό, διαπιστώνω πόσο κουραστικά αναπαράγει μιαν αρχαιο-αναδελφόπληκτη εθνικοπατριωτική μιζέρια. Από τον Όμηρο με μιαν ανάσα στη Τζαβέλαινα.

  102. gbaloglou said

    90 Πρόσεξα ότι συχνά οι Έλληνες Εβραίοι την αποκαλούν «Γερουσαλήμ», δεν ξέρω αν (και γιατί) περιορίζεται σ’ αυτούς η χρήση. Με την ευκαιρία, ένα τραγούδι για την Αγία Πόλη … με Βασκικές ρίζες!

  103. 102

    Γιερουσαλάιμ στα εβραίικα (יְרוּשָׁלַיִ Yerushaláyim) και Jewsalem κατά Τζώρτζ Ντούμπια Μπους (τζούνιορ)

  104. gbaloglou said

    47 the real thing

  105. sarant said

    101 Θέλει συζήτηση το θέμα αυτό!

  106. Αγάπη said


    Ευχές λοιπόν για το δισεκατομμύριο 🙂

  107. Νεοκιδ L'errance d'Arabie said

    Αχα! Του Σημιτη ηταν η αρχηγοποιηση στο φαναρακι της Λαμπρης; εμ βεβαια. Παρατες και μεγαλεια γερμανικου «εκσυχρονισμου». να πληρωσει η Αρχιλησταρχαγγελα αναδρομικα ολες τις πομπες του αρχιπρακτορα της!

  108. 107,

    ΝεοΚίντ, ας μην ολισθήσομε στον στείρο αντισημιτιζμό! :mrgreen:

    Κι όπως λένε στο ίντερνετς, άν ο πάπαρδος μπαίνει γυμνός στην κρύπτη, δεν θέλω να ξέρω πού κρύβει τον αναπτήρα.

  109. Ριβαλντίνιο said

    Οι Αρμένιοι στις συμπλοκές είναι μεταμφιεσμένα τσογλάνια και μπράβοι και βαράνε τους δικούς μας τους παππούληδες.
    Δεν είναι το ίδιο οι μονοφυσίτες παπα-μπράβοι και τα δικά μας γεροντάκια.

  110. Λ said

  111. leonicos said

    10.000.0000 .> 10.000.000.000 του χρόνου

    Οι χριστιανοί αλληλοσφάζονται κανονικά, αλλά όχι ως χριστιανοί. Η ταμπέλα άλλαξε.

    Ως προς τα περί το Άγιο Φως, εγώ απέχω. Η αλήθεια είναι ότι με δυσαρεστούν τα συμβαίνοντα παρ’ ανθρώποις, άσχετα με το τι είναι αυτοί και γιατί το κάνουν. Αλλά δεν επεκτείνομαι. θα τα πείτε οι ίδιοι μεθαύριο

  112. leonicos said

    Λ, πάντα εδώ, παρά τον φόρτον!!!

  113. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Μυργιός* οι προσκυνητάδες το λοιπός Νικοκύρη! Μπράβο και σε τέρα 🙂 ( όπως πλατυτέρα )

    Ο Μυριολής χαροκοπά

    *π.χ.εξεσβηνώσανε μυργιός από τη σφηγκοφωλιά και τονε κάμανε τούμπανο (μήπως μυργιώς; -αυτά τα κρητικά επιρρήματα τελοσπάντων)

    μυργιομοίρης,μυργιομοίρα, ο πολύ καλότυχος -η
    μυργιάκριβος,ο πανάκριβος

  114. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Μυριάκριβο:

    Γεώργιος Βιζυηνός, Στίχοι τοῦ φρενοκομείου
    ……………………………
    Τὸν σταυρὸ τὸν ἀψηλὸ
    ἀγκαλιά, γλυκοφιλῶ
    τὸ μυριάκριβο ὄνομά της,
    κι᾿ ἀπ᾿ τὰ χώματά της

    ἡ φωνή της ἡ χρυσὴ
    μὲ καλεῖ «ἔλα καὶ σὺ
    δίπλα στὸ ξανθὸ παιδί σου
    καὶ κοιμήσου!»

  115. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    και μυριοπλούμιστο

    Κανίστρι μυριοπλούμιστο, γαρούφαλα γιομάτο
    που μοσχοβόλαες τη γη, τσι στράτες που προβάτειες,
    σε ποία χέρια θα βρεθείς; Σε τι πόρτο θ’ αράξεις
    για να ΄ρθει η μανούλα σου να σε ξαναγοράσει;

  116. LandS said

    @107 Δεν έχει αναφτήρα. Το μυστικό κρύβεται στο φυτίλι. Κατά κάποιο τρόπο η ίδια η δέσμη κεριών είναι αναπτήρας. Αυτοαναφλέγεται. Υπάρχει και σχετική επίδειξη στο γιουτιούμπ με φώσφορο.
    Για να πούμε και του στραβού το δίκιο, επισήμως οι Εκκλησίες, ακόμα και το εκεί Πατριαρχείο, αποφεύγουν να μιλήσουν για θαύμα. Δεν το αρνούνται βέβαια (κάποιες ίσως να το κάνουν).
    Όταν πρόκειται για λεφτά ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΣΑΦΕΙΑ RULES OK.

  117. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    …Ανάθεμά σε Κωσταντή και μυριανάθεμά σε…
    …Από το μυριανάθεμα κι απ΄ τη βαριά κατάρα, η γης αναταράχτηκε κι ο Κωνσταντής εβγήκε.

  118. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    και μυριοστόλιστο (το περιβόλι της Μυριάννας)

    Το όνειρο του Γιαννίρη,Γιάννη Ψυχάρη
    (Η Μυριάννα δεν αγαπούσε το Γιαννίρη)
    και στ απέραντο περιβόλι το μυριοστόλιστο νόμιζε πως έφτανε για να σκύψει να μάση τριαντάφυλλα και κρίνα.Της άρεζαν όλα

  119. gryphon said

    Ενυαξει τα υπολοιπα ειναι συζητησιμα αλλα και ο Σημιτης και η Μερκελ να χρεωνονται στον χριστιανισμο δεν αντεχεται.
    Δεν ξερω τι εγινε με το Αγιο Φως γατι το εκανε κλπ αλλα δεν μπορω προχειρα να θυνηθω αλλον πρωθυπουργο τοσο αποξενωμενο και αποκομμενο απο τις παρδοσεις του ελληνικου λαου και τον χριστιανισμο τις γιορτες κλπ απο αυτον με την πιθανη εξαιρεση του Γαπ.
    Και η Μερκελ επισης εδω στο ετησιο Χριστουγεννιατικο μηνυμα της και καλα που ειχα διαβασει προ ετων κατι απο Καρλ Ποπερ παρεθετε οχι απο Χριστο.
    Να μου πει καποιος για τον Πουτιν που θα παει και ο Τσιπρας που στο αντιστοιχο μηνυμα του μιλουσε για την Ορθοδοξια και τον χριστιανισμο που ειναι συνυφασμενος με την ρωσικη ψυχη να το δεχθω.Αλλα τον Σημιτη ; Τον Σημιτη ;

  120. LandS said

    Το 116 στο 108, σόρι.

    @2 Το ινδικό core έχει σχέση με αυτό που λέω συχνά «ένα κάρο κόσμος» 🙂

  121. 119

    …αλλα και ο Σημιτης και η Μερκελ να χρεωνονται στον χριστιανισμο δεν αντεχεται.

    δεν τους χρεώνω στον χριστιανισμό, στο λαϊκισμό τους χρεώνω.

  122. Γς said

    102:

    Κουτς πάντως την λένε την Ιερουσαλήμ οι δικοί μου στην Μέση Ανατολή.

  123. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    ονόματα: Μυριάνθη, Μυργιάλης, Μυριανθόπουλος

  124. vioannis said

    Για μεγάλους, πολύ μεγάλους αριθμούς που με αυτούς οι Θεοί λογαριάζουν το μέλλον και το παρελθόν τους . . . . . .

    «After me repeat
    Your numeration till we reach the Lakh,
    One, two, three, four, to ten, and then by tens
    To hundreds, thousands.» After him the child
    Named digits, decads, centuries; nor paused,
    The round Lakh reached, but softly murmured on
    «Then comes the koti, nahut, ninnahut,
    Khamba, viskhamba, abab, attata,
    To kumuds, gundhikas, and utpalas,
    By pundarikas unto padumas,
    Which last is how you count the utmost grains
    Of Hastagiri ground to finest dust;
    But beyond that a numeration is,
    The Katha, used to count the stars of night;
    The Koti-Katha, for the ocean drops;
    Ingga, the calculus of circulars;
    Sarvanikchepa, by the which you deal
    With all the sands of Gunga, till we come
    To Antah-Kalpas, where the unit is
    The sands of ten crore Gungas. If one seeks
    More comprehensive scale, th’ arithmic mounts
    By the Asankya, which is the tale
    Of all the drops that in ten thousand years
    Would fall on all the worlds by daily rain;
    Thence unto Maha Kalpas, by the which
    The Gods compute their future and their past.»

    The Light of Asia

    Edwin Arnold

    Καλή Μεγάλη Εβδομάδα και καλή Ανάσταση για όλους

  125. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    76 – Τι έγινε ρε, χαθήκανε όλες οι σταθερές αξίες πιά; Αν υποψιαστώ οτι ο σεϊχης Κίντ αλ αράμπ σε αλλαξοπίστησε με τα πετροδολάριά του, θα φάω τυρί για βράδυ μεγαλοδευτεριάτικα, και όλοι ξέρουν οτι πάνω απο την θρησκεία δεν βάζω τίποτα.
    ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ.

  126. 31, …Kάποιοι λογιστές δα κάτω γράφουν mm ή ΜΜ τα εκατομμύρια…

    Αχ, Κιντ, ξύνεις πληγές:

    Το Μ στο Mscf, λέει, σημαίνει χίλια στάνταρ κυβικά πόδια (χωρίς πλατυποδία), όχι Mega.
    MMscf είναι το εκατομμύριο στάνταρ κυβικά πόδια, (Για να μην το μπερδεύω θυμάμαι τα δύο μ στο εκατομμύριο…)
    Μετά πάει Bcf, Tcf, και Qcf, για δισ- τρισ- και τετράκισ-εκατομμύριο πόδια (κι αυτά χωρίς πλατυποδία, παρότι λείπει το s…)

  127. Και το «μυριόστομο αχ των φιλάθλων».
    (Ας μην επεκταθούμε σε λιγότερο ευγενείς ιαχές…)

  128. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    102-103: Ο Τσίρκας λέει Γεροσόλυμα

    113: Μυργιός; Δεν το ήξερα!

    124: Καλή Ανάσταση Βιοάννη!

    126: Κακό είναι το Κ για τις χιλιάδες;

  129. καλά που υπάρχουνε κι οι λογαρίθμοι…

  130. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    126. Τι ν αυτό ρε Μιχαλιό; 🙂 ..αυτό για να το καταλάβεις, πρέπει νάχεις δυο-τρία Πιτσινί ,μή σε πω και Μάστερ! 😆

  131. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    130. Πιτσιντί, μπαρδόν! 🙂

  132. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    85 – Εδώ και μια βδομάδα θέλω να γράψω για την απουσία της Ετεροδημότισσας, κι όλο κάτι συνέβαινε με τα σχόλια και το ξέχναγα.
    Αυτόνομη συντρόφισα όπου κι αν είσαι, εύχομαι να είσαι καλά και να περνάς ακόμα καλύτερα με την οικογένειά σου, πολλά φιλιά στην υπέροχη σούπερ μπέμπα σου. Nα ξέρεις πάντως οτι μου λείπουν τα σχόλιά σου, έστω και απο διαφορετική αφετηρία, είχαμε αρκετά κοινά, γι΄αυτό σε καλώ να επιστρέψεις στον σχολιαστικό αγώνα.
    Άλλωστε εδώ είμαστε μια ευτυχισμένη ιστολογική οικογένεια.
    Αυτό για σένα (και για την μπέμπα για να κοιμηθεί ήρεμα).

  133. vioannis said

    Και ένα κουίζ για το Νέο Kid: Δεδομένου ότι ένας γογγύλος είναι 10^100 και ένα γογγυλόπλεγμα είναι 10^γογγύλο, πόσος είναι ο ΝεοKidιος αριθμός σε γογγυλοπλέγματα;

  134. Mille miglia, περίφημος αγώνας αυτοκινήτων στους δρόμους της Ιταλίας (εξού το GT-gran turismo για σπορ αυτοκίνητα). Διάβαζα γι’ αυτόν μικρός στους 4 Τροχούς (όπως και για το θρυλικό Targa Florio (εξού Porsche Targa), που ξαναείδα πρόσφατα να μνημονεύται σε διαφήμιση).

    Τα Μίλε Μίλια τα έχει αποτυπώσει και ο Φελλίνι στο υπέροχο Αμαρκόρντ (1:15).

  135. 130, Τι μάστερ, από σεΐχης και πάνω!

  136. Για να δω αν έμαθα να μη βαραίνω το νήμα ή είμαι ανεπίδεκτος μαθήσεως όπως κάποιοι άλλοι εδώ μέσα, ονόματα δεν λέμε, υπολήψεις δεν θίγουμε (φατσούλες)

    http://www.youtube.com/watch?v=4Sdfwan5tMw

  137. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    xμμ… 10^(-9999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999996999999999997) γογγυλοπλέγματα.

  138. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

  139. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    96 – Είναι θέμα ιεραρχίας φίλε μου, μια κι όπως έλεγε ο Κορδάτος, οι θρησκείες είναι αντικαθρέφτισμα της κοινωνίας, οι ορθόδοξία είναι η κυβέρνηση που ξεμπροστιάζεται, αυτοί που εξουσιάζουν πραγματικά δεν γελοιοποιούνται, μένουν στο απυρόβλητο, έτσι και οι καθολικοί, είναι ήρεμοι, τα δικά μας τα παπαδομωρά είναι πιο άγρια.

  140. @88 Για το Googol που λέει ο Κιντ:

    Googol-1= 9,99999…*10^99 ήταν και το μεγαλύτερο αποτέλεσμα που μπορουσαν να δειξουν τα «επιστημονικά» κομπιουτεράκια που είχαμε φοιτητές. Τώρα το κομποιουτεράκι στο κινητό έχει και τριψήφιες δυνάμεις του 10.

    (Μπορεί το 8 να μου ξέφυγε αλλά το 88 το είδα 😉 )

  141. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Προτιμώ να γράψω το γογγυλόπλεγμα του Βιωάννη δις (ο Τσακ Νόρις το είχε γράψει τρις και μετά το έσβησε με γόμα) παρά να προσπαθήσω να καταλάβω το νέο εισαγωγικό σύστημα… CRITICAL BRAIN-OVERFLOW !

  142. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    119 – «Αλλα τον Σημιτη ; Τον Σημιτη ;» Τα σιγανά ποταμάκια να φοβάσαι, ενώ π.χ απο το ποτάμι τι να φοβηθείς. Κάποια μέρα ίσως στο μέλλον, θα βγεί στην φόρα η καταστροφή που προκάλεσε στην χώρα «ο Σηίτης; ο Σιμήτης;»

    136 – Εγώ είμαι απόφοιτος παιδικής χαράς, και έχω και χαρτί απο το Δρομοκαϊτειο (λευτεριά στην συντρόφισα Βίκη) με το ακαταλόγιστο, οπότε μη περιμένεις να βελτιωθώ.
    Αυτό για τιμωρία σου.

  143. Με (πολύ) μεγάλους αριθμούς έχει ασχοληθεί και ο ευρηματικότατος και πολυβραβευμένος John Conway (εφευρέτης και του Game of Life, μεταξύ άλλων).
    Επινόησε και αντίστοιχα σύμβολα για την συνοπτικη παράσταση τέτοιων αριθμών, οι οποίοι, παραδόξως, προκύπτουν και σε διάφορα πρακτικά προβλήματα.

  144. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    1. Αριστοτέλης
    2. Πλάτωνας
    3. Ιησούς Χριστός
    4. Σωκράτης
    5. Μέγας Αλέξανδρος
    6. Λεονάρντο Ντα Βίντσι
    7. Κομφούκιος
    8. Ιούλιος Καίσαρας
    9. Όμηρος
    10. Πυθαγόρας

    Kαλά… ντιπ αμερικανάκια είναι σ’αυτό το ΜΙΤ 😦
    O Λαζόπουλος πού είναι ρε γιάνκηδες;; Αϊ, γκοου χομ!

  145. Γαμήθ’καν τα πάντα, σε λλλέω!

  146. Λ said

    112. Προσπάθησα μα δεν τα κατάφερα.
    117. Μπράβο.Είναι ένα ποίημα που άκουσα εκατοντάδες φορές από τη μάνα μου και την έχω ηχογραφήσει κιολας να το απαγγέλλει και δεν μου ήρθε καν στο νου.

  147. Γς said

    132:

    Στέρηση Λάμπρο; Στέρηση;
    Η δικιά σου.
    Φωτό από το ΦΒ της.
    [ελπίζω να επιτρέπεται η δημοσίευση]

    Ηταν και μοντέλο.
    Τι να παίζει άραγε;

    Debussy?

  148. gryphon said

    142
    Tο ξερω ρο εχω γραψει κι εγω ισως κι εδω δεν θυμαμαι.
    Πολλα οικονομικα και αλλα που μας ταλαιπωρουν και θα μας ταλαιπωρουν και στο μελλον ξεκινησαν επι πρωθυπουργιας του.
    Ειχες παει στην συναυλια ΖΖ ΤΟP ;.
    Αψογοι επαγγελματιες με την καλη εννοια, δηλαδη που παντα κανουν καλα αυτο που ξερουν να κανουν με σεβασμο στο κοινο τους.
    Και τελειος ηχος.Respect που λενε

  149. 129, Πράγματι.

    Υπάρχουν διάφορες παρουσιάσεις με εικόνες από την φύση σε διαφορετική κλίμακα, από μεγάλον αρνητικό λογάριθμο μέχρι μεγάλο θετικό.
    Πχ εδώ ή εδώ.

    Τις έχω δει συχνά και σε μαθήματα για χημικούς μηχανικούς, ως περιγραφή του εύρους κλίμακας που πρέπει να καταλαβαίνει ο φοιτητής όταν αποφοιτήσει.

  150. Μόλις διάβασα τὸ σημερινὸ ἄρθρο μοῦ ἦρθαν στὰ νοῦ αὐτὰ ποὺ .ἐγράφησαν στὸ 8, ἀλλ’ἀφοῦ ἐγράφησαν ἐγὼ ἁπλῶς καληνυχτῶ!

  151. Γς said

    147:

    Περισσότερες Σρατούλες εδώ Λάμπρο:

    https://www.facebook.com/strata.stratoula.9?sk=photos

  152. Κάτι λέγαμε για ορθοδοξοταλιμπάνηδες;

    Η Εκκλησία ζητεί να αποσυρθούν… βέβηλα παπούτσια!

  153. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    144. The One million dollars multiple choice question:
    6 Έλληνες ,2 Ιταλοί, Ένας Εβραίος κι ένας Κινέζος διαμορφώσαν έναν πλανήτη:
    a) Όνειρο
    β) Όμορφο
    γ) Ειρηνικό
    δ)Μπουρδέλο
    (με πλειοψηφία ελλήνων…τι περιμένατε δηλαδή! σιγά μη σας δώσουμε και μύριο…πφφ! κορόιδα! )
    Άιντε σαλαμαλέκουμ και εσαύριον τα σπουδαία (καλά ,ο Μουχαμέτης δεν «διαμόρφωσε» κι αυτός λίγο πλανήτη;;)

  154. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Μιχάλη, πολύ ωραία τα ζουμ ιν -ζουμ άουτ!

  155. αντιγράφω για όσους πιθανόν να ακολουθήσουν τον δρόμο που χάραξα πριν 40τόσα χρόνια προσθέτοντας ένα Κ…

    Το PAOK24 σας είχε ενημερώσει ήδη για το ρόλο που έχει παίξει ο μεγαλομέτοχος της ΠΑΕ ΠΑΟΚ στη συνάντηση του Αλέξη Τρίπρα με τον Ρώσο πρόεδρο Βάντιμίρ Πούτιν και σήμερα έρχεται η ιστοσελίδα http://www.pontos-news.gr για να αναφέρει την πολύ σοβαρή πιθανότητα να πραγματοποιηθεί και συνάντηση του κ. Σαββίδη με τον Πρωθυπουργό και μάλιστα επί Ρωσικού εδάφους.

    Σύμφωνα με το δημοσίευμα η συνάντηση πρόκειται να γίνει την Μεγάλη Τετάρτη (8/4) και θα πραγματοποιηθεί στο διάστημα που ο Έλληνας Πρωθυπουργός θα βρίσκεται στη Μόσχα για την προγραμματισμένη, αλλά πολυσυζητημένη συνάντησή του με τον Ρώσο πρόεδρο. Και από την πλευρά του ο Ιβάν Σαββίδης έχει πολλά θέματα που μπορεί να τον ενδιαφέρουν στη διάρκεια αυτών των επαφών και συναντήσεων που θα γίνουν στη Μόσχα μέσα στη Μεγάλη εβδομάδα.

    Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι στο δημοσίευμα ο μεγαλομέτοχος του ΠΑΟΚ αναφέρεται με τις υπόλοιπες ιδιότητές του, δηλαδή του συντονιστή της 5ης περιφέρειας ΣΑΕ πρώην χωρών της ΕΣΣΔ, και πρόεδρο της Εθνικοπολιτιστικής Αυτονομίας των Ελλήνων της Ρωσίας.

  156. Γς said

    132, 151:

    Φτου!

    Εμπλεξα α μπούτια μου.
    Στη Στράτα Στρατούλα πήγε ο νους μου.

  157. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Μιά και μετά την αίτηση των αθέων, γίνεται γενική κουβέντα για την αεροπορική μεταφορά του αγίου (λέμε τώρα) φωτός, λύστε μου μια απορία οι φυσικοί, ΠΩΣ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΤΟ ΦΩΣ (έστω και άγιο) ΜΕ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ; Μήπως είναι πιο σωστό η μεταφορα της φλόγας ή της φωτιάς;

    148 – Εννοείς στο Φάληρο; μέσα ήμουν, αν και συνταξιούχοι, ήταν πολύ καλοί. Ας τους ξανακούσουμε.

  158. Γς said

    155:
    Πσαρά, τι άλλο εκτός απ τον ΠΑΟΚ, θα συζητήσουν οι Πούτιν Τσίπρας;

  159. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    156 – To κατάλαβα απο την φωτογραφία οτι μπερδεύτηκες, γι΄αυτό δεν απάντησα.
    Πού τη θυμήθηκες την Στρατούλα που τελικά δεν μάθαμε αν είναι στρατούλα ή Στράτος.

  160. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    157. To άγιο φως Λάμπρο , είναι το μοναδικό φως που όντως μεταφέρεται σε κουτί. Ειδικό κουτί με καθρέφτες 100% ανακλαστικούς. Δεν αποροφούν καθόλου φωτόνια δηλαδή και έτσι το φως δεν εκφυλίζεται σε θερμότητα και διατηρείται «παγιδευμένο».

  161. Γς said

    152:

    Να ένα παρόμοιο παπούτσι πόρνης της αρχαιότητος

  162. 160

    Are you shitting me?

    Κι από πού μπαίνει ο αήρ να γίνει η καύσις, ωρέ μάστωρ;
    Ε, από ‘κει βγαίνει και η θερμότ’ς!

  163. 161

    δηλαδή, οι πουτανιάρηδαι διάβαζαν ΙΘΥΟΛΟΚΑ;
    Σαν ιχθυόσκαλα σε φαγωμένη σόλα με φαίνεται… 😎

  164. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Tα σημαντικότερα νέα της ημέρας: Η μεγάλη κερασιά στην παγόδα άνθισε και φέτος.Σε δυο μέρες ,με μια φούσκα ήλιο, φούντωσε το καμάρι μου,η νυφούλα μου,η κυρά μου. Ποιο ευλογημένο χέρι φύτεψε μια κερασιά στην Αλεξανδρας,ένα στενό πιο μέσα, κι έφτασε ως το τρίτο όρορφο η χάρη της. Μέσα στα τσιμέντα και την άσφαλτο σε μια τσουρούτικη πρασιά πολυκατοικίας,βρήκε περάσματα και υψώνεται κι απλώνεται η πανώρια.
    Το απόγεμα ,μεταξύ δυο ήλιων, έριξε για πέντε λεπτά ένα τσαχπίνικο χαλαζάκι.Τούκου τούκου ολοστρόγγυλο κι ολόλευκο μιας στιγμής ζωή. Ρύζι καλορίζικο πάνω απ΄ την πόλη.Ωραίο είτανε.

  165. sarant said

    161-163 Κι εμένα μου φαίνεται πως έπρεπε να τα γράφουν κατοπτρικά για να βγουν έτσι που να διαβάζονται.

  166. Γς said

    164:
    στο ουζερί στη Μπούσγου

  167. # 158

    Ναι, αυτό !

  168. Γς said

    161, 163, 165:

    Ε, λοιπόν σας κόβει.

    Απο εδώ πάντως την πήρα

  169. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Τα Γεροσόλυμα υπάρχουν στην Ήπειρο. Σχετικό πασχαλιάτικο τραγούδι ονομάζεται «Ο Γεροσόλυμος» (χορός ίσως).
    Το Άγιο Φως νομίζω το ανάβει από «ακοίμητη» κανδήλα εντός του Κουβουκλίου, όπως δηλαδή το ανάβουν όλοι οι ιερείς ανά τον κόσμο.

  170. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Κάτω στα Γεροσόλυμα, ξεκινάνε κάλαντα κάποιου νησιού,δε θυμάμαι. Γεράπετρο λέμε όλοι τη Ιεράπετρα.

  171. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    166.Ναι,στο ουζερί στη Μπούσγου. Η κερασιά άνθισε και φέτος.Το ξαναγράφω (τρίτη χρονιά αναφέρομαι εδώ) εις μνήμην Λουντέμη. A και κοίτα τώρα,αρχές Απριλίου καθώς είναι θα ξεκινάει κάποιο από τα πικνικ στις κερασιές των Ιαπώνων. Γκουγκλίστε hanami sakura 2015

  172. Pedis said

    # 149 – Ενδιαφέρον το 10 «εδώ». Η μουσική να έλειπε … Τι κακό κι αυτό με τη μουσική επένδυση στα πάντα. Θόρυβος.

  173. voulagx said

    #145: Γαμήθ’καν τα πάντα;! Ε, όχι, ρε Σκύλε! Κι έλεγα ότι το μόνο που φοβάμαι είναι μη τυχόν, αντί για σύνταξη, μούρθει καμμιά σύντηξη κατακέφαλα και εξαϋλωθώ σε μαύρη τρύπα. Πάει, χάλασε ο κόσμος!

  174. Για το «Αγιο» Φως τα έχει πει όλα ωραιότατα και με την απολαυστική του γλώσσα ο Κοραής. Δεν θέλω να κάνω χαλάστρα του Νικοκύρη, αλλά αν δεν το έχει κάνει άρθρο ως το Σάββατο, θα το αναρτήσω στο δικό μου μπλογκ, όπου προς το παρόν μπορείτε να απολαύσετε το σχετικό λήμμα της Μεγάλης Ελληνικής Εγκυκλοπαίδειας.

  175. Μαρία said

    163
    Έφεσος, χωρίς λόγια, για αναλφάβητους και αλλόγλωσσους.
    http://www.1monde2photos.com/ephese/ephese08.html

    173
    Τόνοι! Διαλυτικά! Χάλασ’ ο κόσμος.

  176. voulagx said

    #175β: Le monde c’ est moi!

  177. ΚΑΒ said

    Δεν μπόρεσα να διαβάσω τα σχόλια. Σίγουρα θα έχει αναφερτεί η κάθοδος των μυρίων του Ξενοφώντα.

    Και μια επίκαιρη:

    http://www.efsyn.gr/arthro/o-samaras-kai-i-kathodos-ton-myrion-apo-tis-skoyries

    Καλημέρα.

  178. sarant said

    174 Aγγελε, λογάριαζα να γράψω περί την Πέμπτη, τον Κοραή τον έχω, αλλά και το άρθρο σου δεν είναι κακό, μπορεί να σου το κλέψω!

  179. Θρασύμαχος said

    Παραλογοτεχνικό άσχετο: χθες στη Βουλή http://www.hellenicparliament.gr/Praktika/Synedriaseis-Olomeleias?sessionRecord=b32ce059-b6d7-45d8-8f22-a4730040a5ac ο κ. Βενιζέλος επανέλαβε το ανεξερεύνητο τσιτάτο που μας έχει απασχολήσει και στο παρελθόν, «κάποια στιγμή ξαναγύρισα ως Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης … γιατί το θέμα μου δεν ήταν να βάλω τα προσόντα μου στον τόκο και να περιμένω να καταστραφεί η χώρα για να γίνω Πρωθυπουργός». Δεν μπορεί, κάποτε θα βρεθεί η προέλευση!

  180. Καλημέρα

    από τις ειδήσεις :

    «Κινέζος… Καζανόβα έβγαινε ραντεβού με 17 γυναίκες ταυτόχρονα, αλλά πιάστηκε στα πράσα μετά από τροχαίο, όταν όλες οι σύντροφοί του πήγαν να τον επισκεφθούν στο νοσοκομείο»

    Γου Σου Τσαν λεγόταν άραγε ;

  181. Γς said

    180:

    >Γου Σου Τσαν λεγόταν άραγε ;

    Από τις μικρές μου παρόμοιες περιπέτοιες

  182. sarant said

    179 Το άκουσα κι εγώ και, φυσικά, σε σκέφτηκα αμέσως 🙂

    180: 🙂

  183. Θρασύμαχος said

    #182α: δεν εξηγείται αλλιώς, αυτός πρέπει να διαθέτει κάτι σαν τζουκ-μποξ με λογοτεχνικά τσιτάτα, πατάει ένα κουμπί και όλο τα ίδια και τα ίδια επανέρχονται

  184. marulaki said

    #113 Άργησα, μα να ρωτήσω: Έφη, ξεσβηνιώσανε λες το ξεσμηλιώσανε που λέμε;

  185. Λ said

    Για μουσικό διάλειμμα θα μπορούσαμε να βάζαμε το θαλασσινό τριφύλλι από τα ρω

  186. gbaloglou said

    Ιδού/Άκου

  187. Γς said

    185:

    Θα μπορούσαμε

    http://www.youtube.com/watch?v=0YHA-TBtoaQ

  188. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    184.Ναι. Ξεσφηγγώσανε το λένε αλλού.Όταν χαλάς ή πειράζεις τη φωλιά των σφηγγών ή των μελισσών και ξεχύνουνται μιλιούνα τα έντομα.
    Μπουρλιάζω και μια μαντινάδα:
    Δίχως σου ξαναπέρασα, τόπους που μας αρέσαν
    κ εξεσβηνώσαν΄οι καημοί και να με φάνε ΄πέσαν
    Καλό μεσημέρι, της Κασσιανής 🙂

  189. Γς said

    Ωχ, με πρόλαβε ο κ. Gbaloglou [#186]

  190. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    188. Tση Εφη-έφης η λαλιά,γλυτσιά ναι σαν το μέλι
    Πιάνει να φάει η κοπελιά, διά και στο κοπέλι 🙂

  191. Νίκος Α. said

    101, 105 Συμπτωματικά πριν ένα χρόνο ακριβώς (7/4/2014) ο στιχουργός είχε δημιουργήσει κάποιο θέμα με ένα άρθρο του εναντίον άλλου κριτικού.

    Προσωπικά εξακολουθεί να μου αρέσει το τραγούδι και η φράση έχει σχεδόν ταυτιστεί με αυτό.

  192. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    190. 🙂 Επιφυλάσσομαι για μαντινάδα αλλά τώρα γλακώ

  193. sarant said

    191 Κι άλλες φορές έχουμε γράψει εδώ (επικριτικά) για κείμενα που έχει γράψει ο Γεωργουσόπουλος (αν και όχι για όσα έχει γράψει ο Μύρης)

  194. Ο Κιiνέζος άσος του Multitasking

    Όταν τον πιάσανε έκανε τον Κινέζο.

    http://news247.gr/eidiseis/psixagogia/erasths-apw-anatolhs-eixe-17-syntrofoys-parallhla-mexri-poy-trakare.3400966.html

  195. Σχετικά με τον αριθμό των επισκεπτών που δεν σχολιάζουν, θυμάμαι τις προάλλες που με αφορμή κάποια σκόρδα αναφερθήκαμε στον αξιαγάπητο Ioannis Skordopoutsoglou, συσχολιαστή από κάποια άλλη παλιότερη e-ζωή. Και στο καπάκι, αμέσως μετά, τσουπ! εμφανίζεται ο Σκορδοπέογλος, ο οποίος προφανώς διαβάζει στα μουλωχτά. Κι έχω να τον δώ και πέντε χρόνια…

  196. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Σκυλ, έχει γεννήσει η γάτα κάπου (έρχεται μόνο για φαϊ)κι όπου να ΄ναι θα μου φέρει πάλι τέτοια πεντάμορφα αιλουράκια.Έτσι μου ρχεται που είδα τη φωτό σου, να πα τα ψάχνω με το φακό νυχτιάτικα στις άκρες του κήπου.
    Ετοιμάστηκα όμως να κρεμάσω αυτό το μυριόστομο:

    Μίκης Θεοδωράκης – Τροπάριο της Κασσιανής

    Εψάλει για πρώτη φορά στην Τρίπολη, όπου ο νεαρός τότε συνθέτης διηύθυνε τετράφωνη εκκλησιαστική χορωδία. Τότε ασφαλώς θα ακούστηκε χωρίς συνοδεία. (Λέει ένα σχόλιο)

  197. ΕΦΗ² και μένα, η αληταρία, αλλά πού τα έχει κρύψει; Δεν τάχω δει ακόμη.
    Της αφήνω φαΐ αλλά περνάνε κάτι άλλοι γάτοι και μπορεί να το τρώνε αυτοί.

  198. Λ said

    186,187 Οφείλω να πω ότι η ανάρτηση του 186 με τις ζωγραφιές των παιδιών ήταν πολύ ωραία.

  199. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Α όχι. Άμα έρχεται,τότε βγάζω το φαγητό της.Ανεβαίνει και κάνει νιάου το πρωί πρωί μπρος το τζάμι πριν φύγουμε και τ΄απόγεμα όταν καταλαβαίνει ότι ήρθαμε για να την ταίσουμε.Μετά εξαφανίζεται.Έρχεται και ο πασάς μου ένας φουντωτός νορβηγός (σαν του Τζη τη λαίδη Μπριζ). Οι πολλοί αδέσποτοι μεζεδιάζουν αλλού, σε δημόσιο χώρο. Τ απόγεμα πέρασα και τους κέρασα.

  200. Και μιας και πχιάσαμε το τάιζμα των αδεσπότων, προσπάθησε να μην κλάψεις.

  201. Λ said

    Έφη την περασμένη χρονιά γέννησε η γάτα στην ποδιά μου. Ήθελε χάδια και της χάιδευα την κοιλιά ξέροντας ότι ήταν ετοιμόγεννη. Ξαφνικά έβγαλε μια κραυγή και της λέω τι είναι κορίτσι μου και κοιτάζω τριγύρω τίποτα. Μετά είδα το κουπεπάκι να έχει βγει . Το έγλυψε καλά καλά και το πήρε απ το σβέρκο και έφυγε. στη συνέχεια επέστρεψε για να γεννήσει άλλα τέσσερα χωρίς πολλά κλάματα. Ανακάλυψα ότι τα πήγε σε ένα παρατημένο ξυλόφουρνο και της πήρα νερό. Την επόμενη μέρα έτρεξα να της αγοράσω κιμά και όταν της τον έψησα και της τον πήγα με κοίταζε με κάτι μάτια μεγάλα και φωτεινά. Αμφιβάλλω αν κοιμήθηκε καθόλου τη νύχτα. Δυστυχώς μου την έχουν φαρμακώσει και δεν ζει πια. Τα γατιά ζουν και ξέρω πιο γεννήθηκε πρώτο και πιο δεύτερο.

  202. Και στα Γιαπωνέζικα υπάρχει λέξι για τις δέκα χιλιάδες: 万(ιδεόγραμμα Κάντζι) ή まん (συλλαβάριο Χιραγάνα). Στη γραφή Ρομαντζί (Λατινικό αλφάβητο) μεταγράφεται man, αν και η προφορά του είναι κάτι μεταξύ «μαν» και «μαμ». Συχνά οι Ιάπωνες λένε «ίτσι μαν» («ichi man», γράφεται 一万 ή 1万), που θα μπορούσε να αποδοθή «μια μυριάδα».

  203. sarant said

    202: Α, ευχαριστούμε!

  204. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    201.Λ.Μεγάλη τιμή ήταν αυτή που σου έκανε να ξέρεις.Οι γάτες δεν εμπιστεύονται για τέτοια σοβαρά θέματα. Κρίμα την κακομοίρα που πήγε φαρμακωμένη.Τερατώδες.

  205. Γς said

    202:

    και στα κινέζικα, από όπου το πήραν οι Ιάπωνες, το ίδιο [一万, γιί γουέν] σημαίνει 10 000. Μυριάδα

  206. Γς said

    201:

    Τα πέντε μου γατακια

  207. Λ said

    Τη Μανούλα την είχε φέρει στο χωριό από τη Λεμεσό η γειτονοπούλα μου, καλομαθημένη και με το κόκκινο της το κολλάρο.Ήταν γατί του σαλονιού και δυσκολευόταν πολύ στο χωριό. Ελπίζω να είναι στον γατοπαράδεισο τώρα.

  208. Λ said

    Πάντως βλέπω γατιά της πόλης που πια δεν σκάβουν για να χώσου τα κακά τους και τα κάνουν πάνω στην άσφαλτο σαν τα σκυλιά.

  209. 205: Γς, εννοείς απ’ όπου πήραν το ιδεόγραμμα, γιατί τη λέξι μάλλον δεν την πήραν από τους Κινέζους οι Ιάπωνες, εκτός αν είναι προφορά ον’γιόμι (on’yomi/ 音読み), Κινεζικής πρόέλευσης, δηλαδή, που δεν μοιάζει.

  210. Γς said

    Εννoώ το ιδεόγραμμα βέβαια.

    Καμιά φορά όμως μπορεί να πήραν και τη λέξη, αν κρίνω από την όμοιότητα της προφοράς τους.

    Όπως αυτό το ιδεόγραμμα 門 που στους μνημονικούς μου κώδικες το έχω σαν «πόρτα σαλούν». Μον στα Ιαπωνέζικα και μεν στα Κινέζικα. Πόρτα, πύλη και στις δυό γλώσσες [και introduction εισαγωγή, μεταφορικά στα Ιαπωνέζικα].

    ありがとう [Arigatō]
    谢谢 [χιεχιέ]

  211. 210. Ναι, ασφαλώς υπάρχουν Κινέζικες λέξεις στην Ιαπωνική, λογικό είναι. Η ίδια η λέξι για τα λογογράμματα και ιδεογράμματα, Κάντζι (kanji/ 漢字), είναι Κινεζική, Χανζί (hànzì/ 漢字), που θα πη «γράμματα των Χαν», αν και δεν είμαι σίγουρος αν αυτό σημαίνη την εποχή της δυναστείας των Χαν (οπότε, ίσως, καθιερώθηκε αυτό το είδος γραφής στην Κίνα) ή γενικώς την εθνοτική ομάδα των Κινέζων Χαν, που είναι η πολυπλυθέστερη και κυρίαρχη ομάδα Κινέζων.

    Το ενδιαφέρον είναι ότι πολλές φορές τα λογογράμματα και ιδεογράμματα Κάντζι, πέραν του τι σημαίνουν ως αντικείμενο ή ιδέα/ έννοια, διαβάζονται με δύο τρόπους: με μια Κινεζική προφορά (ή, τέλος πάντων, αυτό που στα Ιαπωνικά αυτιά μοιάζει ότι είναι η Κινεζική προφορά ή αυτό που το Ιαπωνικό στόμα μπορεί να προφέρη), την προφορά ον’γιόμι (on’yomi/ 音読み), και μια Ιαπωνική, την προφορά κουν’γιόμι (kun’yomi/ 訓読み).

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι χαρακτήρες για την τελετουργική αυτοκτονία, 切 (στομάχι/ κοιλιά) και 腹 (κόψιμο), αν μπουν με τη σειρά αυτή, δηλαδή 切腹, διαβάζονται σέπουκου (seppuku), που είναι προφορά ονγιόμι, πιο επίσημη και η μόνη που χρησιμοποιείται σε γραπτό λόγο (με εξαίρεσι, ίσως, τη λογοτεχνία), ενώ αν μπουν ανάποδα, μαζί με το γράμμα ρι (ri/ り) του συλλαβαρίου Χιραγάνα, δηλαδή 腹切り, διαβάζονται χαρακίρι (harakiri), προφορά κουνγιόμι, που χρησιμοποιείται κυρίως στον προφορικό λόγο.

  212. sarant said

    E λοιπόν αυτό για το σέπουκου και το χαρακίρι δεν το ήξερα και με εντυπωσιάζει!

  213. Γς said

    211:
    >οι χαρακτήρες για την τελετουργική αυτοκτονία, 切 (στομάχι/ κοιλιά)

    Αχ, αυτή κοιλιά [στην Ιαπωνία]:

    http://caktos.blogspot.gr/2014/09/blog-post_23.html

    Τα λέμε.
    Την κάνω και έχω και πολλές διαδρομές [και περίεργες αποστολές] χρονιάρες μέρες

  214. 213. Τω όντι!!!

    Μην ξεχνάμε ότι στην παραδοσιακή Ιαπωνική αντίληψι το στομάχι/ η κοιλιά, ως ανατομικό κέντρο του σώματος, ήταν ο χώρος όπου εδραζόταν το ανθρώπινο πνεύμα. Γι’ αυτό κι η τελετουργική αυτοκτονία απαιτούσε αυτοξεκοίλιασμα.

    212. Νικοκύρη, τι ακριβώς σε εντυπωσιάζει;

  215. sarant said

    212 Η ιστορία των λέξεων και της διαφορετικής γραφής/προφοράς.

  216. 215 Ναι, είναι ενδιαφέρον το ότι δημιουργούνται λέξεις (προφορές) από τη γραφή, ενώ συνήθως είναι το ανάποδο, η προφορά/ ο ήχος προϋπάρχει και καταγράφεται μετά με τη γραφή. Βέβαια, αυτό συμβαίνει μόνο για τις ονγιόμι προφορές, οι κουνγιόμι, ως γηγενείς Ιαπωνικές, προϋπάρχουν της γραφής.

  217. Βάταλος said

    Αγαπητοί κύριοι: Πώς είναι δυνατόν να αναφέρει ο Κουμανούδης ότι το «εκατομμύριον» μπήκε στην ελληνική γλώσσα το 1853, όταν ο Βάμβας καταγράφει τη λέξη στη Γραμματική του από το 1836;

    https://books.google.gr/books?id=CTlGAAAAcAAJ&pg=PA53&dq=%CE%B5%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%BC%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%BF&hl=el&sa=X&ei=LmAtVf7NAcWXapqSgZgH&ved=0CFUQ6AEwCg#v=onepage&q=%CE%B5%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%BC%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%BF&f=false

  218. sarant said

    Καλησπέρα!

    Καταρχάς, ο Κουμανούδης δεν είναι αλάνθαστος, ούτε είχε στη διάθεσή του τα μέσα που έχουμε σήμερα για αναζήτηση σε σώματα κειμένων. Έχει τύχει πολλές φορές να βρούμε εμφανίσεις λέξεων πρωιμότερες από αυτές που καταγράφει ο Κουμανούδης.

    Ωστόσο, εδώ διαβάσατε απρόσεχτα το άρθρο, που λέει:
    Τη λέξη εκατομμύριο έπλασε ο Κοραής το 1805 ή τουλάχιστον έτσι λέει η Συναγωγή του Κουμανούδη, απ’ όπου βρίσκω επίσης ότι η λ. εκατομμυριούχος καταγράφεται από το 1853.

    Ο Κουμανουδης δίνει 1853 για τη λέξη εκατομμυριούχος, ενώ για το εκατομμύριο δίνει 1805.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: