Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Το πειραγμένο πρωτοσέλιδο του Ελεύθερου Βήματος από το 1922

Posted by sarant στο 28 Απριλίου, 2015


Φίλος μεν Πλάτων, φιλτέρα δε η αλήθεια, λέει το ρητό (το καταγράφει ο βυζαντινός Ιωάννης Φιλόπονος), που το χρησιμοποιούμε όταν αντικρούουμε τα λεγόμενα ενός φίλου μας ή λέμε μιαν αλήθεια που ξέρουμε πως θα τον δυσαρεστήσει. Το ρητό αυτό θα μπορούσα να το χρησιμοποιήσω κι εγώ σαν εισαγωγή στο σημερινό άρθρο -ή θα μπορούσα να το παραφράσω σε κάτι σαν «απεχθής μεν ΔΟΛ, απεχθεστέρα δε λαθροχειρία».

Προχτές λοιπόν, στο ελληνικό Φέισμπουκ κυκλοφόρησε ευρύτατα η εικόνα από ένα παλιό πρωτοσέλιδο του Ελεύθερου Βήματος (που είναι ο πρόγονος του σημερινού Βήματος), με ημερομηνία 2 Σεπτεμβρίου 1922 (παλιό ημερολόγιο), δηλαδή τις μέρες της Μικρασιατικής Καταστροφής, στο οποίο η εφημερίδα παρουσιαζόταν να προτρέπει «Πετάξτε τους στη θάλασσα. Πνίξτε τους» -χωρίς να λέει ποιους, αλλά προφανώς εννοώντας τους πρόσφυγες. Ιδού μια οθονιά:

bloopers2

Η ανάρτηση είχε πάρει λάικ από δεκάδες χρήστες και είχε αναδημοσιευτεί (το λεγόμενο share) 36 φορές, που σημαίνει ότι έφτασε σε σχετικά μεγάλο αριθμό χρηστών, που οι περισσότεροι θα σοκαρίστηκαν βλέποντας μιαν ελληνική εφημερίδα να εκφράζεται έτσι για τους πρόσφυγες.

Ωστόσο, κάτι δεν πάει καλά με το πρωτοσέλιδο, γι’ αυτό ας το δούμε σε μεγαλύτερη ανάλυση:

elvima

Ή μάλλον, πολλά πράγματα δεν πάνε καλά. Ακόμα κι αν δεχτούμε ότι μια εφημερίδα μπορούσε να τυπώσει τέτοια τερατώδη έκκληση στο πρωτοσέλιδό της, αυτή δεν θα ήταν το Ελεύθερο Βήμα, μια βενιζελική εφημερίδα. Αυτό μάς βάζει ψύλλους στ’ αυτιά, και κοιτάμε πιο προσεχτικά την εικόνα. Διαπιστώνουμε ότι η γραμματοσειρά του επίτιτλου (ΠΕΤΑΞΤΕ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ – ΠΝΙΞΤΕ ΤΟΥΣ) είναι πολύ διαφορετική από τη γραμματοσειρά όλων των άλλων τίτλων του πρωτοσέλιδου. Μάλλον έχει γίνει φωτοσοπιά, δεν βρίσκετε;

Τυχαίνει να έχω στο αρχείο μου το σώμα του Ελεύθερου Βήματος εκείνης της χρονιάς, οπότε μπόρεσα γρήγορα να διαπιστώσω ότι πράγματι το πρωτοσέλιδο ήταν πειραγμένο, φωτοσοπημένο. Το αυθεντικό πρωτοσέλιδο είναι εδώ, μπορείτε να το κατεβάσετε και να το δείτε με την ησυχία σας, επειδή είναι μεγάλο και βαρύ μεταφέρω εδώ μόνο το επάνω μέρος του:

elvimareal2

Όπως βλέπετε, ο πραγματικός επίτιτλος είναι Η ΣΜΥΡΝΗ ΚΑΙΕΤΑΙ – Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΕΚΡΕΟΥΡΓΗΘΗ – ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΣΦΑΖΟΝΤΑΙ! Ο παραχαράκτης τον έσβησε και έβαλε στη θέση του το ‘ΠΕΤΑΞΤΕ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ’ ενώ επίσης αντικατέστησε τη φωτογραφία του Χρυσόστομου με μια φωτογραφία (από άλλο έντυπο και άλλη ημερομηνία) σχετική με τον, ας πούμε, συνωστισμό στην προκυμαία της Σμύρνης. Δεν ξέρω από πού προέρχεται αυτή η φωτογραφία, πάντως όχι από το Ελ Βήμα εκείνης της ημέρας ή των επόμενων ημερών (τα κοίταξα).

Εκ των υστέρων με ενημέρωσαν ότι το αυθεντικό πρωτοσέλιδο υπάρχει στο Διαδίκτυο, συγκεκριμένα στη Βικιπαίδεια, αφού προέρχεται από μια αναμνηστική έκδοση με σημαδιακά πρωτοσέλιδα του Ελ. Βήματος που είχε μοιράσει πριν από μερικά χρόνια η εφημερίδα. Υποθέτω ότι αυτό το συγκεκριμένο αρχείο εικόνας χρησίμεψε για την παραχάραξη.

Το Βήμα είναι μια εφημερίδα που έχει πολλές μελανές σελίδες στην ιστορία της -μπορούμε πρόχειρα να αναφέρουμε τη στάση της εφημερίδας στα Ιουλιανά (που έκανε τους αναγνώστες της να κάψουν τα φύλλα της έξω από τα γραφεία της Χρήστου Λαδά) ή τη στάση της τα τελευταία χρόνια, ή, για να πάμε στον τομέα της αξιοπιστίας, το ρεπορτάζ από τη συνάντηση Καραμανλή-Ερντογάν, η οποία δεν έγινε ποτέ. Οπότε, δεν είναι ανάγκη να προσθέτουμε κι άλλες μελανές σελίδες με λαθροχειρία, αρκούν οι πραγματικές. Κι επειδή οι διαχειριστές της σελίδας του Φέισμπουκ δεν απάντησαν στο σχόλιο που άφησα ούτε επανόρθωσαν, κι επειδή έτσι κι αλλιώς το χαλκευμένο (ή χακεμένο) πρωτοσέλιδο έχει διαδοθεί αρκετά, νομίζω ότι το σημερινό άρθρο ήταν επιβεβλημένο, προς αποκατάσταση της αλήθειας.

Κάποιος δικηγόρος του διαβόλου θα έλεγε ίσως ότι το σύνθημα «Πετάξτε τους στη θάλασσα» ασφαλώς δεν γράφτηκε, όμως υπήρχε σαν σκέψη σε κάποιους στην Αθήνα -τους ίδιους που έλεγαν ότι «καλύτερα να τους σφάξει» όλους τους μικρασιάτες Έλληνες ο Κεμάλ «παρά να έρθουν στην Αθήνα και να ανατρέψουν τα πάντα» (η φράση αποδίδεται στον αρμοστή της Σμύρνης, τον Αριστείδη Στεργιάδη, ο οποίος είχε ρητές εντολές από την ελληνική κυβέρνηση να μην επιτρέπει σε Έλληνες της Ιωνίας να φύγουν για την Ελλάδα). Ωστόσο, άλλο είναι αυτό κι άλλο η κατασκευή πειστηρίων. Όσο για τη γενικότερη στάση ελληνικών εφημερίδων απέναντι στους πρόσφυγες, υπάρχουν τόσο πολλά αυθεντικά δείγματα, από την Αφγανιστανούπολη της Βραδυνής και το «δεν θέλομεν τους πρόσφυγας δι’ αναγνώστας» του Βλάχου της Καθημερινής, έως την πρόταση του Κρανιωτάκη να υποχρεωθούν οι πρόσφυγες να φοράνε κίτρινο άστρο, που δεν χρειάζονται οι φωτοσοπιές και οι λαθροχειρίες.

254 Σχόλια to “Το πειραγμένο πρωτοσέλιδο του Ελεύθερου Βήματος από το 1922”

  1. Κουνελόγατος said

    100% δίκιο.

  2. spiral architect said

    Καλημέρα. 🙂
    α. Οι μπλούπερς είναι γνωστοί διαδικτυακοί φωτοσοπάδες.
    β. Το κακό του ίντερνετ (και των μήντια γενικότερα): Πριν την αποδοχή ή την απόρριψη δεν υπάρχει διασταύρωση.
    γ. Το β’ δεν το κάνουν πια ούτε δημοσιογράφοι.

  3. dudasg3 said

    Καλημέρα συμφωνώ όσο δεν πάει στο «απεχθής μεν ΔΟΛ, απεχθεστέρα δε λαθροχειρία», αλλά προσωπικά δεν μπορώ να εκλάβω τη συγκεκριμένη φωτοσοπιά ως λαθροχειρία.

    Νομίζω πως ο σκοπός της παραχάραξης δεν είναι να πείσει ότι αυτός ήταν όντως ο τότε τίτλος, αλλά να καταδείξει το πώς θα ήταν ο τίτλος αν η αντιμετώπιση των τότε προσφύγων ήταν όμοια με την αντιμετώπιση των τωρινών από μεγάλη μερίδα ΜΜΕ.

    Το βλέπω λοιπόν ως σχόλιο προς αυτούς: http://tinyurl.com/paqyqca

  4. Reblogged this on Θεσμοί.

  5. dudasg3 said

    Συμπληρώνω στο 3, ότι η αναδημοσίευση του «πρωτοσέλιδου» ως αληθές είναι ευθύνη μάλλον αυτού που αναπαράγει. Αυτός είναι που εκλαμβάνει και μεταδίδει την είδηση ως αληθινή επειδή ταιριάζει στα γούστα του.
    Τέτοιου τύπου περιστατικά έχουμε δει και στο παρελθόν, για να μην ξεχνάμε τον Παστίτσιο που οι τρολιές του έφτασαν να είναι πρωτοσέλιδο σε έντυπα όπως Ελεύθερη Ώρα

  6. ndmushroom said

    Εκτός όσων αναφέρει ο Spiral architect, η ίδια η ανάρτηση αναφέρεται στο «Ψυχάριον Βήμα του 1922», άλλη μία νύξη στο ότι το εξώφυλλο είναι πειραγμένο. Κατόπιν αυτών, δεν νομίζω πως οι δημιουργοί της δεν επιχείρησαν ποτέ να το παρουσιάσουν ως αυθεντικό. Θα ζήταγε ποτέ κανείς από το Κουλούρι τα ρέστα (ή να επανορθώσει) για τα διάφορα δημοσιεύματά του που έχουν αναπαραχθεί αυτούσια (ως πραγματική είδηση) από διάφορους δήθεν σοβαρούς ειδησεογραφικούς ιστοτόπους;

  7. Λ said

    Καλημέρα. Νικοκύρη χρειάζεται μια διόρθωση στην 4η παράγραφο. Εκεί που μιλάτε για τη γραμματοσειρά.

  8. ndmushroom said

    Και διπλή άρνηση, και άλλα αντ’ άλλων εισαγωγικά… και δεν πίνω και καφέ, τρομάρα μου! 🙂

  9. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια και για τη διόρθωση.

    3: Να σου πω, το σκέφτηκα αυτό, αλλά είδα τα σχόλια στην αρχική δημοσίευση και πολύ περισσότερο στις πάμπολλες αναδημοσιεύσεις, και όλα έπαιρναν τοις μετρητοίς το φωτοσοπημένο πρωτοσέλιδο. Μακάρι να είναι έτσι που τα λες.

    6: Το Ψυχάριον Βήμα του 1922 δεν είναι τόσο σαφής νύξη -άλλωστε, συνηθίζεται να βγαίνουν παλιά πρωτοσέλιδα πχ. της Καθημερινής του 1942 με (αναγκαστικούς) ύμνους προς Χίτλερ.

  10. Η τελευταία πρόταση είναι μια από τις κυριότερες αιτίες που έγινα ΠΑΟΚg’s και την αφιερώνω σε όσους ακόμα εκφράζουν την απέχθειά τους με τα «Μπάουγκ», τουρκόσποροι κ.λ.π. και τα ασπόνδυλα που χρησιμοποιούν την πιο πολιτισμένη έκφραση «φιλοξενούμενοι»…
    Το Βούλγαροι είναι άλλων παπάδων ευαγγέλιο…

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ανακοίνωση του βόλεϋ του ΟΣΦΠ – μετά το 0-2 από τον ΠΑΟΚ- όπου ρίχνει μπηχτές γιατί δεν έγινε ντόπιν κοντρόλ ενώ υπεύθυνος για τα ντόπιν κοντρόλ στην λίγκα του βόλεϋ είναι ο ίδιος ο αντιπρόεδρος του ΟΣΦΠ !!!!!

    Οσον αφορά τα νέα για τον πρόεδρο του ποδοσφαιρικού ΟΣΦΠ εύχομαι σε λίγα χρόνια να του ευχόμαστε «καλή κοινωνία»

  11. Λ said

    Πάντως τη φράση «Δημητράκη φάε το φαγητό σου γιατί θα στο φάνε οι πρόσφυγες» την ξέρω καλά.

  12. Γιώργος Κορδομενίδης said

    Εμπεριστατωμένη η ανάρτησή σας, όπως πάντα. (Λεπτομέρεια: νομίζω πως το «ρεπορτάζ» για τη συνάντηση Ερντο[γ]άν – Καραμανλή δημοσιεύτηκε στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, με την υπογραφή του Δημήτρη Τσιόδρα, ο οποίος «κοσμεί» τις τάξεις του Ποταμιού (δεν είμαι σίγουρος αν είναι βουλευτής ή εκπρόσωπος Τύπου…).

  13. sarant said

    11: Ωχ, εσυ όμως την έχεις ακούσει στην Κύπρο…. ειπώθηκε κι εκεί;

    12: Νάστε καλά. Το ρεπορτάζ από την ψευτοσυνάντηση σίγουρα δημοσιεύτηκε στο Βήμα (δείτε το λινκ που δίνω) αλλά δεν αποκλείω να έγραψε κάτι και η Κυρ.Ελευθεροτυπία.

  14. Νίκος Α. said

    @12 οχι το Βήμα ήταν

  15. Παναγιώτης Κ. said

    Στο χώρο λοιπόν της ενημέρωσης και στην εποχή του διαδικτύου, τα πράγματα γίνονται ρευστά. Ο καλύτερος σύμβουλος για να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση είναι η κρίση μας.

    Προσωπικά, κάθε φορά που κάτι με εντυπωσιάζει είτε θετικά είτε αρνητικά μου δημιουργεί αυτομάτως και επιφύλαξη. Μετρημένη προσπαθώ να είναι η αγανάκτησή μου μετρημένος και ο ενθουσιασμός.

    Πιστεύω ότι σε αυτό τον τόπο διακινούνται μισές αλήθειες. Από τους «εχθρούς» του λαού είναι αναμενόμενο. Δεν υστερούν όμως και οι «φίλοι» του. Ανομολόγητα τόσο οι «εχθροί» όσο και οι «φίλοι» πιστεύουν ότι οι πολίτες είναι μειωμένης αντίληψης και επομένως όλοι όσοι έχουν εξουσία πρέπει να προσπαθούν με κάθε τρόπο για να παρασύρουν τον άλλο στο πολιτικό τους σχέδιο. Να παρασύρουν πρωτίστως και δευτερευόντως να πείσουν.
    Διευκρινίζω: Η κριτική μου δεν αφορά μόνο όσους είναι στην κεντρική πολιτική σκηνή.Ίδια συμπεριφορά παρατηρούμε και στα χαμηλότερα κλιμάκια. Επομένως, έχουμε μια λανθασμένη πολιτική διαπαιδαγώγηση όπου το πολιτεύεσθαι είναι συνώνυμο με την τρίπλα και την εξαπάτηση και τέτοια μέσα χρησιμοποιεί εκείνος που δεν έχει γνώσεις και πολιτικό υπόβαθρο ή δεν έχει προετοιμαστεί για τη θέση στην οποία βρίσκεται.

  16. physicist said

    Υπήρχε γραμματοσειρά Arial το 1922;

    Πέρα απ’ αυτό, οι τύποι που έφτιαξαν τη φωτοσοπιά είναι κατάπτυστοι. Αρκεί να δει κανείς το λογότυπο και το κείμενο που συνοδευει την ανάρτηση. Η «Πατριωτική Δεξιά» την οποία καταριώνται είναι ακριβώς η ίδια που εξομοιώνει την ΕΕ με τους Ναζήδες, σαν το λογότυπό τους. Α, επίσης συμβαίνει να συγκυβερνά με την Αριστερά (που λέει ο λόγος).

  17. Νίκος Α. said

    3
    Καταλαβαίνω οτι το κάνουν για να αποκτήσουν δημοσιότητα και likes στη σελίδα τους ή το σταθμό τους. Όμως το σχόλιο απο πάνω και η αλλαγμένη φωτογραφία όπως και η μη απάντηση στον ΝΣ δείχνουν οτι όχι μόνο είναι λαθροχειρία αλλά νομίζω οτι φτάνει στα όρια της συκοφαντικής δυσφήμισης.

  18. Σωτήρς said

    12: Το φανταστικό άρθρο δημοσιεύτηκε στο φύλλο της Κυριακής 21 Ιουνίου 2009 στο «Βήμα» και το ‘Έθνος» έκανε το ίδιο αλλά με μικρότερο κείμενο και λιγότερες λεπτομέρειες της φανταστικής συνάντησης. Επίσης νομίζω ήταν ανυπόγραφο.

  19. physicist said

    #3. — Όποιος θέλει να κάνει σχόλιο «προς αυτούς» πάει και τα λέει «σε αυτούς», δεν πετάει βρωμιές δεξιά κι αριστερά.

    Αν φάνε καμιά μήνυση ξεγυσριμένη τα αληταριά του Διαδικτύου, μη σκούζουνε για φίμωση και ελευθερία της έκφρασης. Μάρτυρας κατηγορίας θα πάω στη δίκη τους.

  20. Pedis said

    «Φίλος μεν Πλάτων, φιλτέρα δε η αλήθεια» – Εγώ ήξερα ότι η φράση αποδίδεται στον Αριστοτέλη και είχε χρησιμοποιηθεί και από τον Νιούτον βάζοντας μέσα και τον Αριστοτέλη.

    Δείτε κι εδώ (τέλος πάντων, βίκι, αλλά πού ξέρεις)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Amicus_Plato,_sed_magis_amica_veritas

  21. # 12, 13, 14

    Την κουτσουκέλα είχαν κάνει οι Θ.Λάλας και Λ. Ταγματάρχης

    (εκτός και θυμάμαι άλλη κουτσουκέλα που είχαν κάνει οι δυό τους)

  22. sarant said

    20: Σωστά είναι αυτά που λες, αλλά (απ’ όσο ξέρω) ο μόνος συγγραφέας που παραδίδει στα ελληνικά τη φράση είναι ο Φιλόπονος. Δεν έχει σωθεί σε κείμενο του Αριστοτέλη -που δεν είναι και περίεργο.

  23. Pedis said

    # 22 – ΟΚ

  24. spiral architect said

    Φυσικέ, από μια μεριά είναι δικαιολογημένη η αγανάκτησή σου, αλλά -επειδή δεν ζεις στην Ελλάδα- δεν ζεις ταυτόχρονα την προπαγάνδα που πέφτει διαχρονικά απ’ την μεριά των «θιγμένων» συστημικών έντυπων και (κυρίως) ηλεκτρονικών μίντια. Ατυχώς οι τελευταίοι έχουν τη φωλιά τους χεσμένη, έτσι η (όντως άστοχη) συγκεκριμένη φωτοσοπιά των μπλούπερς είναι παρωνυχίδα μπροστά στην διαστρέβλωση που τρώει ο λαός-θεατής-αναγνώστης της προπαγάνδας τους.
    Χαρακτηριστικά αναφέρω την πρόσφατη αλλαγή φρασεολογίας για τους από θαλάσσης πρόσφυγες της Συρίας, που μέχρι τα πρόσφατα σαμαρικά χρόνια αποκαλούντο απ’ αυτούς «λαθρομετανάστες», τώρα αποκαλούνται σκέτο «μετανάστες» ενώ είναι πρόσφυγες, (μετανάστης είσαι εσύ) καλλιεργώντας όμως το ίδιο κλίμα φόβου με το παρελθόν στο λαό.
    Εμείς έχουμε πρόσβαση στο ίντερνετ, μυαλό και παιδεία, ιδεολογική -ίσως- τοποθέτηση και δεν χαμπαριάζουμε απ’ την προπαγάνδα. Οι γονείς σου και οι γονείς μου όμως που ζουν με το φόβο που τους καλλιεργούν;

    Δηλαδή αυτό είναι υβριστικό; Αλήθεια δεν είναι;

  25. giorgos said

    Τό «φίλος Πλάτων φιλτέρα ή αλήθεια» σημαίνει τήν επιστημονική αλήθεια ,λέει εδώ:
    «Στὴν καθημερινὴ ὁμιλία τους οἱ ἄνθρωποι συνεννοοῦνται περισσότερο μὲ τὸ συναίσθημα παρὰ μὲ τὴν λογική. Γιὰ τὴν ὁμιλία μὲ κάποιο ἄλλο πρόσωπο, εἶναι ἀπαραίτητο οἱ λέξεις νὰ εἶναι φορτισμένες μὲ κάποιο συναισθηματικὸ δυναμικό. Γι’ αὐτὸ οἱ ἐμφανίσεις τῆς Δημοτικῆς στὸν καθαρεύοντα λόγο γίνονται στοὺς διαλόγους [10]. Ἀκριβῶς τὸ ἀντίθετο ὅμως συμβαίνει μὲ τὴν ἐπιστήμη : ὅσο πιὸ οὐδέτερες καὶ «νεκρὲς» εἶναι οἱ λέξεις, τόσο ἀμεσώτερα μεταδίδονται τὰ νοήματα. Ὅσο πιὸ λίγες εἶναι οἱ χρησιμοποιούμενες λέξεις σ’ ἕνα ἐπιστημονικὸ θέμα, τόσο διαυγέστερο καὶ ἄμεσο γίνεται, ἐνῷ ἀκριβῶς τὸ ἀντίθετο ἀπαιτεῖται γιὰ τὴν ποίηση. Δὲν ἔπεται βέβαια ὅτι ἕνας μεγάλος ποιητὴς — ὅπως π.χ. ὁ Καβάφης — δὲν μπορεῖ νὰ ἐκφραστῆ μὲ λίγες λέξεις, μὰ ἡ «νέα» λέξη στὴν ποίηση εἶναι πάντα μία μεγάλη προσφορὰ καὶ μεγαλύτερη ἐσωτερική της ἀνάγκη. Τὸ «δὲν ξέρω πιὰ νὰ μιλάω» (Je ne sais plus parler) τοῦ Ρεμπώ, αὐτὸ τὸ πρᾶγμα ἐκφράζει. Σὰν πρόσωπα πρὸς πρόσωπο μιλᾶμε μοναδικὰ καὶ πολυσήμαντα. Ἡ ζωντανὴ στιγμὴ εἶναι ἀνεπανάληπτη. Ἀκριβῶς ἀντίθετα ὅμως μιλᾶμε μέσῳ τῆς ἐπιστήμης. Τὸ «φίλος Πλάτων φιλτέρα ἡ ἀλήθεια» ἔχει ἀκριβῶς τὸ νόημα τῆς ἀπρόσωπης συνεννόησης, τῆς ψυχρῆς κι’ ἀντικειμενικῆς. Ὁ συναισθηματισμὸς τῶν λέξεων σ’ αὐτή τὴν περίπτωση εἶναι στοιχεῖο ἀρνητικό, ὅσο καὶ ὁ ἄμεσος παρεμβατισμὸς τοῦ αἰσθήματος στὴν λογικὴ διαδικασία. Ἡ γραφειοκρατία κι’ ἡ τυποποίηση τῶν λέξεων εἶναι ἀπαραίτητη, ὅταν οἱ ἄνθρωποι συνεννοοῦνται ἀπρόσωπα. Ὁ ἴδιος «φυσικὸς νόμος» τοῦ Ἔλιοτ, πού ἀπαιτεῖ ἡ ποιητικὴ γλῶσσα νὰ μὴν ἀπομακρύνεται ἀπὸ τὴν ὁμιλουμένη, ἀπαιτεῖ ἡ ἐπιστημονικὴ γλῶσσα νὰ χρησιμοποιῆ ὅσο τὸ δυνατὸν φθαρμένες καὶ «νεκρὲς» λέξεις, πού νὰ τὶς καταλαβαίνουν ὅλοι κατὰ τὸν ἴδιο τρόπο καὶ ἀμέσως [11].»

  26. Pedis said

    Μπορούν να το βάλουν στο βιογραφικό τους για όταν αποφασίσουν να ζητήσουν δουλειά στα καλά μμε. Με βάση αυτή την επιτυχία θα ζητήσουν να πληρώνονται και θα τους πιστεύει τόσος καλός, μορφωμένος κι αμόρφωτος, κόσμος κι ούτε κιχ.

  27. Pedis said

    -> 26 να πληρώνονται –> να πληρώνονται καλά

  28. Αυτό, Spiral, είναι οξύτατη κριτική (με σημαντική δόση αλήθειας). Το άλλο είναι κατάφωρο ΨΕΜΑ. Δεν ξέρω αν νομικά υπάρχει αδίκημα συκοφαντικής δυσφήμησης νομικού προσώπου, αλλά αν υπάρχει, σαφώς τελέστηκε εδώ — εκτός αν προκύπτει σαφώς από τον όλο χαρακτήρα του bloopers (που πρώτη φορά το ακούω) ή από τα συμφραζόμενα ότι πρόκειται για παρωδία,

  29. ΚΑΒ said

    Ν.2870/1922 ΦΕΚ119/16-7-1922. Αναζητήστε τον. Είναι ο περίφημος ν. για τα διαβατήρια, με τον οποίο η κυβέρνηση απέκλειε την είσοδο στην Ελλάδα των προσφύγων που θα προκαλούνταν από την αναμενόμενη (το γνώριζαν οι μοναρχικοί της Αθήνας)κατάρρευση του μικρασιατικού μετώπου.

    Με τον νόμο αυτόν στο άρθρο 1 «απαγορεύεται η εν Ελλάδι αποβίβασις προσώπων ομαδόν αφικνουμένων εξ αλλοδαπής εφ΄όσον ούτοι δεν είναι εφωδιασμένοι δια τακτικών διαβατηρίων…».
    Με τα άρθρα 2 και 3 τιμωρείται με φυλάκιση, με χρηματικό πρόσωπο και με στέρηση της άδειας του ναυτικού επαγγέλματος όποιος μεταφέρει τα πρόσωπα του άρθρου 1.

    Διαβάστε τη θέση του Πρωτοπαπαδάκη για τον ν. Απλώς για να υπάρξει και η άλλη πλευρά.

    http://infognomonpolitics.blogspot.gr/2014/09/13-1922.html

  30. stratosbg said

    Reblogged this on a hairless ape.

  31. Pedis said

    Και ποιος θα δηλώσει θιγμένος από τη συκοφαντική δυσφήμιση; Αν το κάνει (το ΒΗΜΑ) τότε θα πρέπε να πάρει και όλο το όνειδος από τότε που πρωτοεκδόθηκε για το ρόλο που έπαιξε στη διαμόρφωση της ελληνικής ιστορίας.
    Κάτι σαν «.. τον πετεινό κεφάλα»

    Η συγκεκριμένη πράξη είναι κατακριτέα επειδή ακολουθεί το μοντέλο της ενημέρωσης της καθεστηκυίας προπαγάνδας. Πέτα ψεύδη σε τίτλους και στριγκλιές και άσε τα μυαλουδάκια να τα μασουλάν σαν το χορτάρι στο στόμα της κατσίκας. Ο κόσμος έχει ανάγκη τόσο την αλήθεια όσο και τον μπούσουλα. Με κάτι τέτοια χάνονται και τα δύο.

  32. sarant said

    31 E, ναι.

    29 Τον Ιούλιο δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ….

  33. physicist said

    Δεν είναι λογική αυτή, Σπάιραλ. Δεν την καταλαβαίνω.

  34. spiral architect said

    Αυτό που είχα να κάνω, το’ κανα:

    Ας πουν κι αυτοί τη γνώμη τους.

  35. Σωτήρς said

    Θα συμφωνήσω με Φυσικό κ Pedis, είναι σαν τους ψεύτικους λογαριασμούς στο τουίτερ. Πετυχημένα και αστεία είναι μερικά αλλά δεν είναι επιχείρημα «ΟΚ δεν το είπε αλλά θα μπορούσε».

  36. spiral architect said

    @33: Είναι η λογική που:
    – Μ’ έχει κάνει να μην αγοράζω χάρτινη εφημερίδα εδώ και μια πενταετία
    (και να τσακώνομαι με τη σύντροφο που μου σερβίρει κάθε Σάββατο την Εφ. Συν!).
    – Να μην ενημερώνομαι από μίντια τύπου in.gr, vima.gr κλπ
    – Nα έχω κάνει την τιβί μου μόνιτορ για ταινίες και σειρές.και
    (πάνω στην αγανάκτησή μου)
    – Nα θέλω να μεταναστεύσω στα γεράματα! 👿

    Άσε μάστορα, δεν ζεις στην Ελλάδα … 😦

  37. sarant said

    36 Ψάρια δεν καθαρίζετε εσείς;

  38. physicist said

    #5. — Συμπληρώνω στο 3, ότι η αναδημοσίευση του «πρωτοσέλιδου» ως αληθές είναι ευθύνη μάλλον αυτού που αναπαράγει.

    Συμπληρώνω ότι γράφετε απίστευτες ηλιθιότητες που προσβάλλουν κάθε έννοια λογικής, ηθικής και κοιού δικαίου. Αν θέλετε να υπερασπιστείτε πάση θυσία τα φιλαράκια σας, να βρείτε τίποτα λοβοτομημένους από την πολλή ανάγνωση μπλούπερς γτπ, που μπορεί και να πιστέψουν τις ουρανομήκεις βλακείες που γράφετε.

  39. Γς said

    21 @ Τζι

    Α, Γιώργο ήταν φοβερή ιστορία:

    Ο Χαρδαβέλας στο Φως το Τούνελ 9ήταν με την Νικολούδη τότε) ‘εψαχνε να βρεί ένα ανήλικο κοριτσάκι. Ολη η Ελλάδα ξενυχτούσε, τρομερή τηλεθέαση. Κι απάμω πού έκλεινε η εκπομπή υξλεφώνησε η κοπέλα:

    -Είμαι καλά. Ελάτε να με πάρετε. Είμαι σ αυτό το σημείο!.

    Τρομερή επιτυχία.

    Ο Ταξιάρχης και ο Λάλας όμως (που είχανε μια δημοφιλή σαχλή εκπομπή «Τα κακά παιδιά») κάτι μυρίστηκαν. Οτι ήταν στημένη όλη η ιστορία.

    Παίρνουν τηλέφωνο λοιπόν τη μάνα της μικρής και δήθεν ότι είναι από την εκπομπή του Χαρδαβέλα και την ρώτησαν αν γίνεται η μικρή να ξαναχαθεί και να την ξαναβρούνε!

    Πρότειναν μάλιστα και ένα μυθικό ποσό κι η μάνα άρχισε να το σκέφτεται.
    Τα ηχογράφησαν όλα αυτά και άρχισαν αμέσως να αποκαλύπτουν ότι έχουν στοιχεία για το βρώμικο παιχνίδι του Χαρδαβέλα τον οποίον καταξευτίλιζαν στα μίντια.
    Μάταια ο κακομοίρης προσπαθούσε να αμυνθεί.

    Θρίαμβος για τα «Κακά Παιδιά».
    Αγαπάει ο θεός όμως τον κλέφτη αγαπάει και τον Χαρδαβέλα, που ήταν πεντακάθαρος.

    Τι είχε συμβεί;
    Είχαν κάνει λάθoς στο τηλέφωνο. Και είχαν πέσει σε μια άσχετη, αλλά γάτα, που κατάλαβε αμέσως τι πήγαιναν να σκαρώσουν του Χαρδαβέλα και τους έριξε στο λάκο [που του έσκαβαν]

  40. Γς said

    39:

    Είχαν ήδη διαφορετικές εκπομπές Χαρδαβέλλας Νικολούλη.

    Διαβάστε [στο λίκνο] πόσο γάτα ήταν η «μάνα» της μικρής και πόσο ρεζίλι έγινε το ΒΗΜΑ με την ιστορία αυτή.

    http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=83587

  41. sarant said

    38 Γιατί τόση βιαιότητα;

  42. Ηλεφούφουτος said

    41 Γιατί οι καλοπροαίρετοι στο παρόν ιστολόγιο είναι πολλοί.

  43. Pedis said

    Να προσθέσω ότι θα είχε άλλη χάρη, με τα ίδια με τα επιδιωκόμενα (υποθέτω) αποτελέσματα, αν οι προβοκατέρ είχαν επιλέξει να χρησιμοποιήσουν λ.χ. έγχρωμη γραμματοσειρά, ή κάνοντας κολλάζ με λέξεις και γραμματοσειρές που έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί σε παρόμοιες περιπτώσεις από ρατσιστές και φασίστες.

    Τότε, μου φαίνεται, και θα πέφταν πολλά τρυγόνια με ένα σμπάρο, και δεν θα έπαιζαν με τους όρους της απάτης της προπαγάνδας των μμε … και ακόμη δεν θα κινδυνεύαμε να χάσουμε τον φυσικό από αποπληξία.

  44. spiral architect said

    @37: Βεβαίως! Από κάτω βάζω Ριζοσπάστες και σε καναδυό μήνες που θα φρεσκάρω το τσαρδί μου, πάλι Ριζοσπάστες θα απλώσω στα πατώματα. 🙂
    (κάποτε αγόραζα και το Ποντίκι, αλλά μετά την πώλησή του από τον Παπαϊωάννου το’ κοψα κι αυτό)

  45. Alexis said

    #38: Φυσικέ δε χρειάζεται να βρίζεις…

    Συμφωνώ πάντως κι εγώ μαζί σου ότι πρωτοφανές ως επιχείρημα το «δεν φταίνε αυτοί που το ΄γραψαν φταίνε αυτοί που το αναπαράγουν ως αληθινό»
    Τι άλλο θ’ ακούσουμε δηλαδή!

  46. Alexis said

    είναι πρωτοφανές… γμτ.

  47. sarant said

    43 Έτσι!

  48. physicist said

    #41, #45. — Πού είδατε τη βιαιότητα και πού είδατε τις ύβρεις; Και για ποιον λόγο δεν είναι βίαιη η προηγηθείσα προσβολή της νοημοσύνης μας στο σχόλιο #5;

  49. Panos said

    @sarant συγχαρητήρια γι’ αυτή την ανασκευή. Τα σκουπίδια είναι το ίδιο, είτε είναι ακραία αριστερά είτε ακραία δεξιά.

  50. Avonidas said

    #38. Φυσικέ, σκέψου λίγο το εξής σενάριο:

    είμαι το Κουλούρι και σκαρώνω τη φωτοσοπιά σαν παρωδία, και είναι φανερό από τα συμφραζόμενα ότι είναι *όντως* παρωδία. Μετά — αφού διαδίκτυο είναι, τζάμπα είναι — το τσιμπάει κάποιος άλλος και το σερβίρει ως αληθινό.

    Ποιός πρέπει να φάει τη μήνυση, λοιπόν; Ποιός έκανε τη συκοφαντική δυσφήμηση;

    Πριν απαντήσεις, σκέψου σε παρακαλώ τι στάση θα κρατούσες αν ήταν ιστορία στυλ Παστιτσιου, κι αν οι αντιδράσεις συμπίπτουν.

  51. sarant said

    48 Διότι το σχόλιο 5 πρέπει να διαβαστεί σε συνδυασμό με το 3, του οποίου αποτελεί συμπλήρωση, όπως γράφεται.

  52. physicist said

    #43. — Α, συνάδελφε, δεν με χάνετε από αποπληξία, μη φοβάσαι, καλά είμαι. Έχω αντέξει κι άλλες ψεύτικες φωτογραφίες για προπαγανδιστικούς σκοπούς στο παρελθόν, ξέρεις εσύ.

  53. physicist said

    #51. — Το #3 δεν είναι λιγότερο προσβλητικό για τη νοημοσύνη μας. Μας λέει ότι έχει ήδη καταλάβει τις προθέσεις των δημιουργών και ότι οι δημιουργεί έχουν καταλάβει σχεδόν 100 χρόνια αργότερα ποιες προθέσεις θα είχαν τότε όχι αυτοί στους οποίους αποδίδεται το πρωτοσέλιδο και το σχόλιο αλλά κάποιοι άλλοι, που τότε δεν υπήρχαν αλλά υπάρχουν σήμερα και στους οποίους όμως δεν κάνουμε απευθείας το σχόλιο γιατί προτιμάμε να το κάνουμε αλλού.

    Αυτό ακριβώς, τίποτε άλλο.

  54. ένας κάποιος said

    Μεγάλο μέρος του, ας πούμε, αντιμνημονιακού φολκλόρ (bloopers κ.α) και του, ας πούμε, φιλομνημονιακού φολκλόρ της κρίσης (Παρατηρητήριο δηλώσεων Τσίπρα κ.α) έχει μια εμφανή ομοιότητα: απευθύνεται σε αναγνώστες ή/και χρήστες κοινωνικών δικτύων αδαείς, με ελλιπή κατανόηση του τρόπου λειτουργίας των μέσων ενημέρωσης, επιπόλαιους πολίτες που μπροστά στα δύσκολα (να κατανοήσουν και να στοχαστούν πάνω στο φαινόμενο κρίση) διάλεξαν τα ευκολάκια. Χαζό χιούμορ, τρολάρισμα, εξαρτημένα αντανακλαστικά (το λέει ο ΔΟΛ/η Αυγή άρα προπαγάνδα), θόρυβος, τσαμπουκάς, μαγκια, σεξισμός και ανοησία.

    Αυτούς τους αναγνώστες εξέθρεψαν τα μμε την τελευταία 20ετία, μηδενός εξαιρουμένου, είτε επειδή τους τάιζαν με αυτό το υλικό είτε επειδή ποτέ δεν τους έδωσαν κάτι ουσιαστικά καλύτερο, αξιακά διακριτό.

  55. ΚΑΒ said

    32. Συγνώμη. Το ΦΕΚ έχει ημερομηνία 20 Ιουλίου 1922 με υπογραφή Κωνσταντίνου εν Αθήναις 16 Ιουλίου 1922.

  56. ένας κάποιος said

    παρεμπιπτόντως(!), οικοδεσποτη του μπλογκ, οι εφημερίδες έχουν πρωτοσέλιδο, όχι εξώφυλλο

  57. Avonidas said

    #2. β. Το κακό του ίντερνετ (και των μήντια γενικότερα): Πριν την αποδοχή ή την απόρριψη δεν υπάρχει διασταύρωση.

    Σε αντίθεση, ας πούμε, με τις φήμες που κυκλοφορούν στόμα με στόμα, όπου όλα συνοδεύονται με ντοσιεδάκι τεκμηρίων.

    Δεν είναι «κακό του ίντερνετ», μην πυροβολείτε το μέσο! Κακό του κεφαλιού μας είναι, που σε μια εποχή που τα πάντα όλα πλαστογραφούνται ευκολότατα, έχουμε ακόμα τα αντανακλαστικά της Πλειστόκαινου.

  58. Pedis said

    # 52 – χαλάρωσε, συνάδελφε.

  59. physicist said

    #58. — Χαλαρός είμαι, μια χαρά και διαυγέστατος. Κερνάω και καφεδάκι. 🙂

  60. Avonidas said

    Α, επίσης, η κύρια προσβολή της νοημοσύνης μας είναι η άτεχνη φωτοσοπιά.

    Μα καλα, ρε παιδιά, τόσα δείγματα χαρακτήρων έχει η σελίδα, δεν μπορούσατε να πάρετε ένα – ένα γράμμα, να παίξει λίγο rescaling από δω, λίγο kerning από κει, να ρθει να δέσει το γλυκό; 😉

  61. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Eιρήνη Υμίν ,αδερφοί μου!

  62. sarant said

    56: Ωχ, στραβομάρα! Το διόρθωσα…

    57 Ναι αλλά η εικόνα έχει άλλη δύναμη πειθούς (το είδα με τα μάτια μου, σου λέει ο άλλος). Κάτι έχει πει και ο Έκο, φέρνοντας παράδειγμα την τηλεοπτική εκπομπή με την κομμουνιστική επανάσταση στο Λουξεμβούργο.

  63. spiral architect said

    @61: Άλλος μετανάστης; 🙄

  64. Avonidas said

    #62. Είναι αλήθεια. Αλλά, ακριβώς επειδή είναι αλήθεια, θα έπρεπε να είμαστε πιο πονηρεμένοι. Διάολε, είμαστε το μοναδικό είδος πάνω στον πλανήτη που έχει τη δυνατότητα να συνειδητοποιήσει πώς χειραγωγείται από τα ίδια του τα ένστικτα! Ας κάνουμε χρήση επιτέλους αυτού του εγκεφάλου, τόσο πόνο στοιχίζει στις μανάδες μας 😦

  65. 12 και 13β

    Ισχύει αν και σε πολύ μικρότερη έκταση και στις μέσα σελίδες.
    Στη β’ έκδοση είχε διορθωθεί.

  66. Alexis said

    #50: Αφού ρωτάς το Φυσικό δεν θα μπω στον πειρασμό να απαντήσω για λογαριασμό του επί της ουσίας.
    Θα παρατηρήσω μόνο ότι :
    1) Η συγκεκριμένη φωτοσοπιά δεν είναι καθόλου φανερό ότι είναι «φάρσα»
    2) Συνοδεύεται από χυδαίο υβρεολόγιο και
    3) Η συγκεκριμένη σελίδα στο Φατσομπούκι δεν μου φαίνεται καθόλου (μα καθόλου) να είναι σελίδα με διαδικτυακές «φάρσες» τύπου «Κουλούρι»

  67. Avonidas said

    #66. Γι’ αυτό κι εγώ ρωτάω, αν θέλουμε να παίξουμε το παιχνίδι της μήνυσης (pun very much intended), είμαστε σίγουροι ότι αυτοί που έγραψαν το υβρεολόγιο έφτιαξαν και την εικόνα; Γιατί, αν αρχίσει να βρέχει μηνύσεις, θα αρχίσουν να αυτολογοκρίνονται κι οι κάθε λογής σατιρικοί. Το θέλουμε αυτό;

  68. Ξέρετε, παλιότερα που ακολοθούσα το σπορ της φοτοσοπιάς (τώρα πια δεν βρίσκω τίποτε αστείο στις πονηρές μέρες που διάγουμε) ακολουθούσα ένα βασικό κανόνα: ό,τι και αν θες να σχολιάσεις και να σατιρίσεις στην επικαιρότητα κάντο πάντα να φαίνεται φοτοσοπιά. Η εικόνα των μπλούπερς αγγίζει οριακά αυτό το σημείο επειδή αφενός η γραμματοσειρά είναι εμφανής πως ανήκει σε άλλη εποχή κι αφετέρου δεν μας είναι και τόσο άγνωστο το ύφος της εφημερίδας έτσι ώστε να εντοπίζουμε την διαφορά μεταξύ σοβαρού και «αστείου». Στη συγκεκριμένη περίπτωση μπορεί να μην είναι και πολύ πετυχημένο, βασικά είναι αρκετά χοντροκομμένο, μα εδώ υπάρχει μια παραδοχή για το κλίμα της εποχής που συγκρίνεται με το παρόν. Ναι, είναι αλήθεια πως η «μητέρα» Ελλάδα αντιμετώπιζε με περιφρόνηση τους μικρασιάτες. Ναι, είναι αλήθεια πως προσπαθούσαν να περιορίσουν τη προσφυγική ροή με τα διαβατήρια που δίνονταν επιλεκτικά. Ναι, είναι αλήθεια πως η μετέπειτα αντιμετώπισή τους ήταν εξαιρετικά βάναυση. Ναι, είναι μάλλον αλήθεια πως ο Αριστείδης Στεργιάδης είπε την επίμαχη φράση, εξάλλου μέχρι και ο Χόρτον στη Μάστιγα της Ασίας έγραφε τα χειρότερα λόγια γι αυτόν. Τα έχουμε ξανασυζητήσει αυτά σε κάποιο άλλο ποστ με αφορμή το Πόλεμος και Εθνοκάθαρση του Κωστόπουλου. Η συλλογική μνήμη από κείνη την εποχή είναι νωπή ώστε να κάνει έναν αναδρομικό σχολιασμό με το παρόν με ό,τι εργαλεία έκφρασης διαθέτει ο καθένας. Στη φοτοσοπιά των μπλούπερς υπάρχει πολιτικός σχολιασμός, που ίσως δεν είναι πολύ πετυχημένος αλλά τονίζει κάτι βασικό, την υποκρισία απέναντι στο τεράστιο προσφυγικό ζήτημα. Αυτό πως το θεωρείτε ορισμένοι ως «προπαγάνδα»; Προπαγάνδα τίνος;

    Παλιότερα είναι κάνει lαυτό. Βρείτε ποιος έκανε την προπαγάνδα.

  69. physicist said

    #67. — Ίσως αν αρχίσει να βρέχει μηνύσεις ν’ αρχίσει να βρέχει και ξεκαθάρσιμα ποιος έκανε τι, και στο μέλλον τα ψευτομαγκάκια να προσέχουν περισσότερο. Διάολε, δεν είναι αστεία αυτά, εδώ προσβάλλονται άνθρωποι υπαρκτοί, όχι θρησκευτικά αισθήματα και κολοκύθια τούμπανα. Αυτή η ξεφτίλα που την είχαμε δει και τις προάλλες εδώ με κάποιους καραγκιόζηδες που έχουν ψευτολογαριασμούς με το όνομα άλλων ανθρώπων, δεν είναι ούτε αστεία ούτε σάτιρα ούτε ελευθερία έκφρασης ούτε τίποτε τέτοιο. Είναι απλώς ξεφτίλα.

  70. 57: Ναι, προφανώς, η διαφορά σήμερα δεν είναι στην ουσία, είναι όμως στην ταχύτητα και την ευκολία.

    Να φέρω ένα άλλο παράδειγμα: Χάρτινα chain letters υπήρχαν από αρχαιοτάτων χρόνων που λένε, μέχρι και το ’70 – ’80 (;). Τότε όμως, αν ήσουν αφελής και εύπιστος, και πίστευες ότι αν δεν στείλεις 10 αντίγραφα σε 10 αγνώστους θα σε βρουν φοβερές κατάρες και λοιπά, έπρεπε να κάτσεις, και με μια χρονοβόρο και λίγο – πολύ επίπονη διαδικασία (όπως έχει γίνει πια το να γράφεις πάνω από μία κόλλα αναφοράς με το χέρι 🙂 ) να κάνεις τα αντίγραφα, και μετά να βγεις στους δρόμους και να τα πετάς κάτω από τις πόρτες. Σήμερα, χωρίς να σκεφτείς καθόλου αν ο κορμοράνος είναι αληθινός ή βαμμένος, πατάς μια προώθηση σε όλο το Address Book σου, και ξεμπερδεύεις μέσα σε ένα δευτερόλεπτο. Και τρέχει μετά το ηρωικό Σώμα των Ανασκευαστών να μαζέψει τα ασυμμάζευτα.

    Είναι λοιπόν ανάγκη να περάσουμε από την Πλειστόκαινο στην Ολόκαινο, αλλά δεν βοηθάει και η καταραμένη η περιρρέουσα ατμόσφαιρα.

  71. Avonidas said

    #68. αν θες να σχολιάσεις και να σατιρίσεις στην επικαιρότητα κάντο πάντα να φαίνεται φοτοσοπιά.

    Στον κόσμο που πολλοί πίστεψαν ότι δύο κοριτσάκια είχαν φωτογραφίσει νεράιδες; Καλή τύχη! 😀

  72. Pedis said

    # 59 – Χαίρομαι που τ’ ακούω. Με τόσες συμφορές που συμβαίνουν γύρω μας κάθε μέρα, δεν είναι δα και μικρή πολυτέλεια να ασχολείσαι με τα σπουργίτια. Ή δεν πετάνε από πάνω σου γύπες ή τους βλέπεις περιστέρες.

  73. physicist said

    #72. — Έλα, άσε τώρα τη Μάρθα Βούρτση και μην πας να μου τη βγεις με moral superiority και κολοκύθια τούμπανα όπως οι θεούσες.

  74. 57 (συμπλήρωμα): Σίγουρα, πάντως, συμφωνώντας απόλυτα με αυτό που λες στο τέλος, από τα χειρότερα που μπορεί να γίνουν, είναι να δαιμονοποιήσουμε το μέσον και να έχουμε τίποτα Λοϋδικού τύπου σπασίματα υπολογιστών, ακυρώσεις συνδρομών ίντερνετ κ.λπ. Και δεν πάω παρακάτω στα σενάρια, γιατί ήδη αρχίζω να ανατριχιάζω.

  75. Avonidas said

    70. Σήμερα, χωρίς να σκεφτείς καθόλου αν ο κορμοράνος είναι αληθινός ή βαμμένος, πατάς μια προώθηση σε όλο το Address Book σου, και ξεμπερδεύεις μέσα σε ένα δευτερόλεπτο.

    Δεν έχω πατήσει ποτέ αυτό το εύκολο κουμπάκι. ΠΟΤΕ. Όλες οι «σοκαριστικές ειδήσεις», οι γλυκανάλατες σαχλαμάρες, οι ακτιβισμοί του κώλου, σταματάνε στο γραμματοκιβώτιό μου (fb δεν έχω και δεν θα έχω ποτέ).

    Κι επειδή ακριβώς τηρώ αυτή τη στάση, διατηρώ το δικαίωμα να κρίνω τις αγαθές θείτσες και τους παππούδες και τις γιαγιάδες που πατάνε το ρημάδι. Αν θεωρούν πως έχουν τις προδιαγραφές για να διαθέτουν fb, ας αναλάβουν και την ευθύνη του τι προωθούν.

  76. #71. Δηλαδή λες ότι 85 άνθρωποι πίστεψαν αυτό για αληθινό;

  77. sarant said

    68 Όχι ότι είναι βασικό, αλλά δεν θυμάμαι να έχουμε συζητήσει εδώ το βιβλίο του Κωστόπουλου. Αλλού μάλλον.

    Ως προς τη δική σου φωτοσοπιά, ολοφάνερα φαίνεται για αυτό που είναι, πολιτικό σχόλιο-σάτιρα. Βασικά, τόγραψε και κάποιος πιο πάνω, εκείνο που ΔΕΝ ταιριάζει καθόλου με την εκδοχή της παρωδίας είναι το συνοδευτικό σχόλιο περί Διαχρονικής, σκατόψυχης, προδοτικής κτλ. δεξιάς.

  78. Pedis said

    # 73 – σε κάνω χάζι.

  79. #77. Εδώ είχε γίνει συζήτηση, μέχρι και που βρέθηκε πεντέφι, αλλά είναι και 621 σχόλια…
    https://sarantakos.wordpress.com/2014/09/05/genocide/

  80. physicist said

    #78. — Be my guest.

  81. Avonidas said

    #76. Δηλαδή, λέω ότι οι συντάκτες ήθελαν να το πλασάρουν για αληθινό, κι αυτό είναι γεγονός που δεν αλλάζει, ανεξάρτητα αν θεωρήσει κανείς ότι φταίει περισσότερο αυτός που τα σερβίρει (όπως λέει ο Φυσικός — και ο Νόμος), ή αυτός που τα χάφτει (όπως λέω εγώ).

    Σάτιρα δεν είναι, λεπτός πολιτικός σχολιασμός δεν είναι, ψέμα είναι, τις προθέσεις τους δεν είμαι μέσα στο κεφάλι τους για να τις ξέρω, αλλά ξέρω ότι (α) είναι ψεύτικο και (β) το ανέβασαν εν γνώσει τους. Αυτό αρκεί.

    Α, και φιλική συμβουλή προς την ελληνική μπλογκόσφαιρα: Παίδες, Jonathan Swift δεν είστε, το A modest proposal δεν πρόκειται να το γράψετε που να χτυπιέστε κάτω, γι’ αυτό βάλτε μπόλικα disclaimer, μιας και δεν το ‘χετε.

  82. JAGO, δεν βλέπω το λίκνο στο #76 αλλά τις φωτογραφίες με τις νεράιδες τις πίστεψε ο πατριάρχης του ορθολογισμού, ο δημιουργός του Σέρλοκ Χολμς… ναι, ο Άρθουρ Κόναν Ντόιλ.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Cottingley_Fairies

  83. Pedis said

    # 80 – Από μακριά και από το πληκτρολόγιο, καλά είναι. Έχω και το ρίαλ θιν(γ)κ του συναφιού και μου φτάνουν για το συκώτι μου.

  84. physicist said

    #81. — Συνάδελφε, πώς βλέπεις την αναλογία με την παραχάραξη του χρήματος; Όσο πιο πιστό είναι το πλαστό χαρτονόμισμα, τόσο βαρύτερη η ποινή. Και βέβαια, η ευθύνη βαραίνει τους παραχαράκτες, όχι τους ανίδεους χρήστες. Όσο πιο λιγότερο πιστό είναι το πλαστό χαρτονόμισμα, τόσο περισσότερο μετατοπίζεται η ευθύνη προς εκείνον που το χρησιμοποιεί στις συναλλαγές και το δέχεται ως μέσο συναλλαγής.

  85. physicist said

    #83. — Όχι, be my guest δεν θα πει γίνε φιλοξενούμενός μου, θα πει, στο συγκείμενο της απάντησής μου, κάνε όπως σου κάνει κέφι. Αλλά αν βρισκόμασταν, ευχαρίστως θα το έπινα το καφεδάκι μαζί σου.

  86. Avonidas said

    #82. Σιγά τον πατριάρχη του ορθολογισμού, μόνο στον χάρτινο κόσμο του Σέρλοκ πετύχαιναν οι επαγωγικές ακροβασίες του 😉

    “It wasn’t by eliminating the impossible that you got at the truth, however improbable; it was by the much harder process of eliminating the possibilities.»

    — Terry Pratchett, Feet of Clay

  87. Avonidas said

    #84. Συνάδελφε, για πάνε σε καμιά τράπεζα με πλαστό χαρτονόμισμα στα χέρια σου, έστω κι αν στο έχει πλασάρει ATM, και θα σου φέρνω μετά τσιγάρα, ή πορτοκάλια,αν δεν καπνίζεις 😉

  88. physicist said

    #87. — Κάπνιζα αλλά το έκοψα, πορτοκάλια να με φέρνεις!

    Μωρέ δεν σου λέω για Τράπεζα, στο καθεμέρα λέω. Άμα ο άλλος έχει κάνει φίνα δουλειά, εμένα θα μπουζουριάσεις που έφαγα τον παπά;

  89. #81 Κι επειδή δεν είμαστε Σουίφτ, απαγορεύεται; Δεν την πιάνω αυτή τη λογική σου.

  90. Avonidas said

    #88. Από όσο ξέρω, ο Νόμος λέει ότι ναι, θα την πληρώσει αυτός που πιάνεται πάνω στη συναλλαγή με πλαστό χρήμα. Φυσικά αν βρουν τον παραχαράκτη θα πάει φυλακή, αλλά άντε να τον βρουν. Με δυο λόγια, ο Νόμος ενθαρρύνει την επιφυλακτικότητα και την επαγρύπνηση στις συναλλαγές.

    Πέρα από αυτό, η αναλογία σου είναι κάπως άδικη. Δεν έχουμε πάντα το χρόνο ή την ετοιμότητα να εξετάζουμε εξονυχιστικά κάθε κέρμα ή χαρτονόμισμα που έρχεται στα χέρια μας, αλλά έχουμε τη δυνατότητα, πολύ απλά, να μη δίνουμε βάση σε καμιά από τις αδέσποτες εικόνες ή ιστορίες που συναντάμε εκεί έξω, μέχρις ότου δούμε τεκμήρια.

  91. physicist said

    #90. — Δεν διαφωνώ καθόλου για την ευθύνη των χρηστών, που ποτέ όμως δεν απαλλάσσει την πηγή από την αρχική και μάλιστα: όσο πιο πιστή η μούφα, τόσο μεγαλύτερη η ευθύνη.

  92. Pedis said

    # 85 – Α γεια σου, από μακριά.

  93. Avonidas said

    #89. Θα σου δώσω ένα παράδειγμα: Αν πάω σε μια τράπεζα και φωνάξω «ληστεία!», και μετά αποδειχτεί ότι είχα πασχαλιάτικο πιστόλι, και λέω ότι το έκανα για φάρσα, ή για να αποδείξω ότι το σύστημα ασφαλείας τους είναι τρύπιο, τι φαντάζεσαι ότι θα μου συμβεί;

    Δεν είναι, βλέπεις, ότι λέω ψέματα, είναι ότι έτσι που τα κατάφερα, δεν μπορώ να αποδείξω ότι ΔΕΝ λέω ψέματα. Γι αυτό σου λέω, έχε πάντα ένα disclaimer πρόχειρο.

  94. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

  95. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

  96. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

  97. Avonidas said

    #96. «Evolution is a theory. It is also a fact.» — Stephen J. Gould

  98. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    97. Γιατί; Ήταν μπροστά αυτός ο Στέφανος όταν τα πιθήκια εβολουσιoνάρανε sich; :mrgreen:
    (η πράσινη φατσούλα δέον όπως θεωρηθεί http://3.bp.blogspot.com/_wv-zoKCaSyA/S2jRBdY79QI/AAAAAAAABmY/g2EhVYEXQ3Y/s400/disclaimer.gif ) 🙂

  99. Ένας κάποιος said

    #81 «In English writing, the phrase «a modest proposal» is now conventionally an allusion to this style of straight-faced satire.» λέει η Wikipedia

    Αναρωτιέμαι αν το ήξερε ο Βαρουφάκης για τη δική του modest proposal. Εκτός αν η ειρωνεία ειναι στο modest και όχι το proposal της πρότασής του…

  100. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Μια κυριολεκτική modest proposal θα είναι το επόμενο βήμα των «εταίρων». Κι εδώ που τα λέμε, από τα να καταλήξει το παιδί σου στα μακντόναλντς του 2025 (είτε ως υπάλληλος ,είτε ως πελάτης) δεν το τρως καλύτερα σήμερα;

  101. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα.
    Μια παραλλαγή στο ίδιο θέμα από μια φίλη;

  102. dudasg3 said

    @Physicist Δε θέλω να ασχοληθώ με τα περί ηλιθιότητας που μου απευθύνεις ούτε με το ότι μιλάς για «φιλαράκια» λες και ήξερα από χθες τους φωτοσοπάδες.

    Απλώς θέλω να ξεκαθαρίσω ότι εξέφρασα μια προσωπική άποψη σε ένα blog που παρακολουθώ καθημερινά και φυσικά δε ζήτησα από κανέναν να την ασπαστεί ούτε καν να την ανεχθεί.

    Η άποψη μου λοιπόν, όσο «ηλίθια» και να φαίνεται είναι ότι παρά την ευθύνη του παραχαράκτη (που δεν την αρνούμαι) η ευθύνη αυτού που πλασάρει την είδηση ως αληθινή χωρίς να τη διασταυρώσει (πράγμα εύκολο εν προκειμένω γιατί δίνεται και η ημερομηνία του φύλλου) είναι εξίσου μεγάλη.

  103. physicist said

    #102. — Απλώς θέλω να ξεκαθαρίσω ότι εξέφρασα μια προσωπική άποψη σε ένα blog που παρακολουθώ καθημερινά και φυσικά δε ζήτησα από κανέναν να την ασπαστεί ούτε καν να την ανεχθεί.

    Κι εγώ απλώς σχολίασα το επίπεδό της.

  104. 96: Ανοιχτόμυαλοι Δημιουργιστές; Δηλαδή όπως λέμε «ο γυμνός με τα χέρια στις τσέπες»; 😛 Ή απλά, επειδή ο Ομοσπονδιακός νόμος υπερισχύει του Πολιτειακού, κάνουμε την ανάγκη φιλοτιμία;

    Να διευκρινήσω ότι δεν ξέρω τι κάνουν στην Κομπ της Τζώρτζια (στον χάρτη το είδα), απλώς τρολλάρω!

    Μου θυμίζει το καθ’ ημάς «Η Ινδοευρωπαϊκή θεωρία καταργήθηκε«! 😀

  105. 28,
    Κι εγώ την λέξη blooper την ξέρω με την παραδοσιακή έννοια δηλαδή το αστείο λάθος εκ παραδρομής, η γκάφα, που γίνεται σε ταινία*, αφήγηση, κλπ. Πχ, το σαρδάμ θα το έβαζα στην κατηγορία των μπλούπερ.

    Υπήρχε (ίσως ακόμα;) και τηλεοπτική σειρά Bloopers and Practical Jokes (Γκάφες και Φάρσες).

    Με την γρήγορη εξέλιξη που έχει η γλώσσα, όμως, ο όρος μπλούπερ μπορεί κάλλιστα να έχει αποκτήσει και την εναλλακτική έννοια που αναφέρεται στο σχ. 2α, ή, πάλι, μπορεί να είναι και απλώς μπλούπερ! 🙂


    Η Βίκη δίνει για παράδειγμα, μεταξύ άλλων,
    «in a film taking place in ancient Greece, an actor may have forgotten to remove his wristwatch and it was caught on film.»
    Μα αγνοεί ότι και τα ωρολόγια χειρός οι ΑΗΠ τα ανακαλύψανε;

  106. Avonidas said

    #105. Είναι από τον ήχο που βγαίνει απ’ τ’ αυτιά τους, όταν το κεφάλι τους βυθίζεται στο νερό 😛

  107. dudasg3 said

    Με αυτό: «…γράφετε απίστευτες ηλιθιότητες που προσβάλλουν κάθε έννοια λογικής, ηθικής και κοινού δικαίου. Αν θέλετε να υπερασπιστείτε πάση θυσία τα φιλαράκια σας…» δεν σχολιάζεις το επίπεδο, κάνεις προσωπική επίθεση και με σταμπάρεις και για βαλτό ρε φίλε, το οποίο είναι άδικο όσο και αν δε σ’αρέσει αυτό που λέω.
    Δεν έχω πρόβλημα να συζητήσω με οποιονδήποτε όσο αντίθετη άποψη και αν έχω, το να καταφεύγεις όμως στην εύκολη λύση των χαρακτηρισμών προς έναν άνθρωπο που δε γνωρίζεις είναι πολύ φτηνό.

    Δε με πειράζει το να ακούω και κανένα μπινελίκι που και που, αλλά με πειράζει ότι το ακούω χωρίς καν να δικαιολογήσεις το γιατί θεωρείς ότι η άποψή μου προσβάλει την νοημοσύνη σου.

  108. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    105. «Μα αγνοεί ότι και τα ωρολόγια χειρός οι ΑΗΠ τα ανακαλύψανε;»
    ..όπως και τις φιάλες προπανίου «Ηνίοχος» -Εταιρείαν Πνευματικών και Πτητικών Εφαρμογών, Λίμιτεδ.

  109. physicist said

    #107. — Δεν είναι καθόλου προσωπική επίθεση, επειδή η κριτική αναφέρεται στο περιεχόμενο του σχολίου σου, όχι σε σένα προσωπικά. Δεν έγραψα απολύτως κανέναν προσωπικό χαρακτηρισμό για σένα.

  110. Εκτός από την γραμματοσειρά του επίτιτλου, υποψίες δημιουργούν αμέσως και τα «πετάξτε, στην θάλασσα, πνίξτε», που είναι στην δημοτική, σε προφανή αντίθεση με όλο το υπόλοιπο φύλλο που είναι στην καθαρεύουσα (πετάξατε/ρίψατε, εις την θάλασσαν, πνίξατε).

  111. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    108. 105. Kαι σύμφωνα με αδιάσειστα ντοκουμέντα που παρουσιάστηκαν από την κυρία Τζάνη, στο πρόσφατο Συνέδριο Επιστημών και Τεχνών ,υπο την αι-γίδα κ.λ.π., κ.λ.π… Πτητικαί συσκευαί υπήρχαν ήδη επί Αχιλλέως και Αίαντος (Σαλαμίνος, όχι Αμστελοδάμου…)

  112. Spiridione said

    9β.
    το «ΝΑ ΠΡΟΣΓΕΙΩΘΩΜΕΝ» της Καθικιμερινής και του Πάσχου

  113. sarant said

    110 Eίναι και η γλώσσα

    108 Καλά, τι δουλειά είχε εκεί η μπουκάλα το γκάζι;

    102 Δεν είναι και τόσο εύκολο να γίνει διασταύρωση -δεν είναι δημόσια προσβάσιμο το αρχείο

  114. dudasg3 said

    Δηλαδή τώρα θες να με πείσεις ότι το «αν θέλετε να υπερασπιστείτε τα φιλαράκια σας» δεν είναι προσωπικό; Τέλος πάντων, από εμένα τουλάχιστον δε θα έχει συνέχεια η στιχομυθία, γιατί απλά δεν έχει πλέον νόημα.

    Συγνώμη αν σε προσέβαλα με οποιονδήποτε τρόπο.

  115. dudasg3 said

    113 Δεκτό.

  116. 111,
    Κιντ, το αεροπλάνο είναι της αεροπορικής εταιρείας Air Apparent!

  117. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    «κι επειδή έτσι κι αλλιώς το χαλκευμένο (ή χακεμένο) πρωτοσέλιδο έχει διαδοθεί αρκετά, νομίζω ότι το σημερινό άρθρο ήταν επιβεβλημένο, προς αποκατάσταση της αλήθειας.»
    Τι είναι αλήθεια όμως, και ποιός μπορεί να την δεί σήμερα;

    36 – «Άσε μάστορα, δεν ζεις στην Ελλάδα .» Δεν χρειάζεται, Bild κυκλοφορούν σε όλο το κόσμο, το όνομα αλλάζει μόνο. Γι΄αυτό μη τσακώνεσαι με την σύντροφο σου για μια κωλοφυλλάδα, υπάρχει καλύτερη λύση πέρα απο τα μίση, άκου και τον θείο Λάμπρο, που σε τέτοια θέματα είναι επιστήμονας (χαμόγελο). Παρεμπιπτόντως, έχω να διαβάσω εφημερίδα πάνω απο 25 χρόνια, όπως και να δώ ειδήσεις στην tv, ό,τι ακούσω στον rock fm και στο τρίτο, άυτή η ενημέρωση είναι αρκετή, οτιδήποτε άλλο, είναι ανούσια υπερπληροφόρηση, ακολούθησε την «μέθοδο» και θα βρείς την ηρεμία σου.

  118. Ας μην εκνευριζόμεθα, αρκεί η εκτός του ιστολογίου τούτου ζωή για να μας εκνευρίσει.

    Από την άλλη, μπορεί να φταίνε και τ’ άστρα σήμερα!

    http://news247.gr/eidiseis/politiki/mpaxalo-entash-kai-fwnes-sth-voylh-vagena-kata-loverdoy-na-erthei-kapoios-na-sas-mazepsei.3438017.html

  119. physicist said

    #114. — Προφανώς και δεν είναι προσωπικό, δεν θίγει την προσωπικότητά σου αν σου πω ότι βλέπω να υπερασπίζεσαι κάποιον που υποθέτω ότι είναι φίλος σου! Το ότι τους υπερασπίστηκες είναι γεγονός. Το ότι τους παρακολουθείς και σου αρέσουν, το είπες. Ότι δεν είναι φίλοι σου, το ξεκαθάρισες και το δέχομαι, αλλά το να σου πω «υπερασπίζεσαι τα φιλαράκια σου» μπορεί να είναι αναληθές ως προς το δεύτερο κομάτι του αλλά δεν είναι προσβολή.

    Εκτιμώ την τελευταία σου πρόταση και εξηγούμαι: βρήκα και τα δύο σχόλιά σου, το 3 και το 5, τόσο εξώφθαλμα και εξοργιστικά μονόπλευρα και διαστρεβλωτικά, ώστε αντέδρασα με ορμή, και θα το ξανάκανα με οποιονδήποτε. Προσωπικά δεν έχω μαζί σου και δέχομαι ότι αλλιώς το εννοούσες, δηλ. ότι βλέπεις την ευθύνη μοιρασμένη ανάμεσα στους μπλούπερς και στους χρήστες (ενώ στο 5 φαίνεται να έριχνες όλη την ευθύνη στους τελευταίους). Για μένα, μπορεί να κλείσει εδώ.

  120. dudasg3 said

    Απλή διευκρίνησηQ: ως blog που παρακολουθώ εννοούσα το παρόν και όχι το bloopers.

  121. physicist said

    #120. — Α, σύμφωνοι, αυτό το κατάλαβα λάθος!

  122. sarant said

    120 Κι εγώ το κατάλαβα λάθος αυτό.

  123. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    113 β. Υποθέτω Νίκο, ότι με την πίεση από την μπουκάλα «εκτοξεύουν» το άρμα στις σκηνές ανατροπής . Health Safety Environment (HSE specs & procedures) πάνω απ’όλα… 😆

  124. Pedis said

    Βρε Νικοκύριε, δεν σηκώνεις και κάνα αληθινό και ορίτζιναλ από τις ιστορικές στιγμές της πολύχρονης μάχης του Συγκροτήματος για την αλήθεια, για να δούμε τότε πόσοι θα τα πάρουν στο κρανίο και ποιοί θα εξηγούν ότι «‘οχι … , μα …, ίσως …, ε ναι, ήταν επιβεβλημένο, γιατί διαμαρτύρεστε … εφημερίδα είναι, σε καιρούς δύσκολους, τι έπρεπε να κάνει, να κατεβάσει ρολά ..» κι άλλα τέτοια;

  125. Φυσικέ, κι εγώ θα προσβαλλόμουν με το 38 πάντως. Να τα λέμε αυτά…

  126. sarant said

    124 Αναφέρω μερικά στο άρθρο.

  127. physicist said

    #125. — Σύμφωνοι, Δύτη. Δική μου η ευθύνη για όποιον προσβάλω με το απότομο ύφος μου, όταν συμβαίνει αυτό.

  128. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    123. Άλλωστε είναι γνωστή η «Δύναμη της μπουκάλας» (Bottle Force) στις ταινίες. Με μια μπουκάλα (κι όχι τέτοια δυνατή. Πυροσβεστήρα της πλάκας ,μικράς προωθητικής ικανότητος…) δεν ταξίδεψε η Σάντρα Μπούλοκ από το ISS στον κινέζικο διαστημικό σταθμό;

  129. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    129. χε,χε! Ρε το τρελοκομείο! 🙂

  130. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    125 – Αγάπα τον συσχολιαστή σου με τα ελαττώματά του, (όταν είναι διαπιστωμένο ότι δεν είναι κάφρος, – χαμόγελο) κι ο Φυσικός με τα όποια ελαττώματα του, π.χ εκρηκτική αντίδραση, σε ό,τι θεωρεί αισχρό-κακό κλπ, παοκτσής,(ουδείς ΑΣΦΑΛΤΟΣ) είναι κιμπάρης.

  131. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Σκύλε, (μιας και οι φυσικοί είναι απασχολημένοι με άλλα θέματα σήμερα) να ενημερώσουμε το τριτοδεσμίτικο κοινό πως είναι η κλασική Αρχή της Φυσικής: «Κλουτσάει το άτμο του τφέκι! «

  132. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    133.:mrgreen: Ναι… και μετά απορούνε οι Σαουδάραβες που δεν μπορούν να κάνουν ζάφτι 5-6 γκράδες των Γεμενήδων… κλωτσάνε βρε τα άτιμα τα F-15! 🙂

  133. Pedis said

    # 126 – Καλά αυτά … (μπορεί να θέλει δουλειά) αλλά εννοώ από το αρχείο σου. Στα κουτουρού στο δίκτυο δεν βρίσκει κανείς παρά ελάχιστα δείγματα του πολυδεκαετούς αγώνα του συγκροτήματος για τη δημοκρατία, την πατρίδα, το δίκιο και την αλήθεια. Έτσι!

  134. Pedis said

    # 135 – Όχι τίποτ’ άλλο αλλά για να είναι ηθικά δικαιωμένο το συγκρότημα να μπορεί να κάνει και μήνυση κατά των σπούργων (και μετά να τους πάρει στη δούλεψή του, αυτό δεν θα είναι έκπληξη).

  135. physicist said

    Άσχετο: Αμερικανικό μεταγωγικό πλοίο φέρεται να κατέλαβε το Ιράν

    Πηγή: http://www.skai.gr/news/world/article/280463/amerikaniko-metagogiko-ploio-feretai-na-katelave-to-iran/#ixzz3YcF1i51o

    Της κατηγορίας «μωρό δάγκωσε σκυλί».

  136. Το κατέλαβε; Και τι εννοούσε το Ιράν, που τόσον καιρό μας μιλούσε φαρσί;
    🙂

  137. Καλά, μεταγωγικο πλοίο, στο οποίο επέβαιναν 24 άτομα; Ψιλοχλωμούτσικο!

  138. physicist said

    🙂

    Τι να σε πω βρε Σκύλε, εδώ μέσα γίνονται πράματα και θάματα.

  139. spiral architect said

    Αν και δεν είμαι ΣΥΡΙΖΑίος, ούτε δέχομαι τις δημιουργικές ασάφειες σαν μέσο διαπραγμάτευσης:
    Πώς στήθηκε το bullying κατά Βαρουφάκη στη Ρίγα – Χειραγώγηση

    (καλά, όχι και bulling ρε παιδιά σε κοτζαμάν γάιδαρο!) 😀

  140. Στο μεταξυ εγώ κάνω truck porn https://www.youtube.com/watch?v=ID_ZicYfPNk

  141. 118,
    Τα εγγονάκια της χελώνας ξέρουν πλέον τι θα ήταν η γιαγιά τους αν είχε ρουλεμάν!

  142. το επίμαχο τεύχος (πρωτοσέλιδο) το ψαρέψαμε από το twitter. Δεν θυμάμαι ποιος λογαριασμός ήταν η πηγή και φυσικά δεν έχω ιδέα κατά πόσο είναι αυθεντικό, όμως είναι κοινή γνώση ο τρόπος με τον οποίο η σκατόψυχη δεξιά του συναγερμού αντιμετώπισε τους πρόσφυγες της μικρασιατικής καταστροφής.
    Αυτή η μισανθρωπία και ο αρχοντοχωριάτικος σνομπισμός μεταφέρθηκαν και στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστικαν από το επίσημο κράτος και την κοινωνία της εποχής. Πάντα «μπροστά» η χώρα μας σε κάτι τέτοια…

  143. Στη σελίδα μας πλέον υπάρχει διορθωτικό με σύνδεσμο σε αυτό το άρθρο. Υπάρχουν όμως και screenshots εδώ:

    Απαιτεί λογαριασμό fb, και ηλικία > 17 για την πρόσβαση στην ανάρτηση.

  144. sarant said

    143: 🙂 🙂 🙂

    144: Ευχαριστώ για την εξήγηση. Βέβαια, το να λες «δεν έχω ιδέα κατά πόσο είναι αυθεντικό» δημιουργεί αμφιβολίες για την ικανότητα κρίσης σου. Επίσης, το 1922 το Ελεύθερο Βήμα ήταν εμφανώς βενιζελικό, δηλαδή με κανένα μέτρο δεν μπορείς να το κατατάξεις στη δεξιά.

    145: Μπράβο.

  145. Οχι, δεν είναι απλή αδυναμία κρίσης, αλλά απουσία γνώσεων. Μηχανικός είμαι ο φουκαράς, όχι φιλόλογος ή ιστορικός. Με ενδιαφέρει το πεδίο, όμως κινούμαι ψάχνοντας.

  146. sarant said

    Κι εγώ μηχανικός είμαι, δεν είναι ντροπή. Αλλά όταν σου δείχνω το μη φωτοσοπημένο εξώφυλλο, πώς λες «δεν έχω ιδέα κατά πόσον είναι αυθεντικό» το φωτοσοπημένο;

  147. Α, όχι, συγγνώμη! Φυσικά και δεν αμφισβητώ την απόδειξη, μάλλον χρησιμοποίησα λάθος χρόνο. Αναφερόμουν στο χρόνο που το ανάβασα. Δικό μου ήταν το «κέντημα», και αλήθεια είναι ότι βρήκα ευκαιρία να εκτονωθώ λίγο για την πρόσφατη τηλεοπτική αλλά και έντυπη ρατσιστική προπαγάνδα. Θα το περάσω από spectum να δω τόνους και από zoom για υφή, και σίγουρα θα διαφέρουν.
    Νάτο, ευδιάκριτο:

    🙂

  148. sarant said

    150: Eντάξει, συνεννοηθήκαμε. 🙂

  149. spiral architect said

    @144: Επειδή εδώ είναι λεξιλογικό ιστολόγιο των μηχανικών 😀 φαίνονται και κάνουν μπαμ -όπως προαναφέρθηκε σε σχόλια- οι διαφορετικές γραμματοσειρές, η διαφορά της οξύτητάς τους (sharpening) αλλά και η διαφορά καθαρεύουσας (των κειμένων) και της κοινής νεοελληνικής του υπότιτλου (πνίξετε / πνίξτε).

    Κατά τα άλλα αν έκανα εγώ το γραφικό, θα’ βαζα ένα διακριτικό λογότυπο (ala JoDi) και αν με εγκαλούσαν για υβριστή, δεν θα απολογιόμουν σε επαγγελματίες σπεκουλαδόρους.

  150. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    >>ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΒΗΜΑ : πετάξτε τους στη θάλασσα -Πνίξτε τους
    κι εμένα η ανακόλουθη γλώσσα θα μου «χτύπαγε» αλλά σκέφτηκα και κάτι άλλο πιο πανούργο: Η αναδημοσίευση,η ταχεία αναδιανομή μιας τέτοιας «παλιάς» είδησης-προτροπής, σε επιπόλαιες ματιές και αβαθείς συνειδήσεις δεν μπορεί να λειτουργήσει υποχθόνια και ως αμβλητική εν τέλει για τη σημασία του εγκλήματος αυτού; Δηλαδή κάπως έτσι: έχουμε δημόσια προτροπή,άρα αποδοχή της (απάνθρωπης κανονικά) πράξης από «σοβαρή» εφημερίδα και μάλιστα για ομοεθνείς τότε,πόσο μάλλον για ξενομπάτηδες,τώρα.Είναι να μην ερεθιστεί η μάζα και ουρλιάξει το «σταύρωσον».

  151. Ρε παιδιά, έχουμε κάνει εκατοντάδες τέτοια, εντούτοις την πατήσαμε. Μερικές φορές θέλεις τόσο πολύ να δεις κάτι, που ακόμα κι όταν δεν υπάρχει, το βλέπεις. Γι αυτό δεν έγινε κανένας έλεγχος. Τόσο απλό.

  152. Κι επειδή εδώ εκτός από λεξιλογούντες μηχανικοί (έστω και στο παραλίγο) είμαστε και κουτσομπόληδαι, κανένας δεν πάει χαμένος! Η Άντζελα επιστρεφει στη μεγάλη οθόνη! Στη δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα, λέμε!

  153. Ριβαλντίνιο said

    Τώρα να πω και εγώ την κακία μου. 🙂

    Γι’αυτό

    «δεν είχα ιδέα κατά πόσο είναι αυθεντικό»

    ανασκευάσαμε έτσι

    «απουσία γνώσεων».

    Αλλά γι’αυτό

    «όμως είναι κοινή γνώση ο τρόπος με τον οποίο η σκατόψυχη δεξιά του συναγερμού αντιμετώπισε τους πρόσφυγες της μικρασιατικής καταστροφής»

    δεν χωράει αμφιβολία. Αντίθετα οι Κεντρώοι και οι Αριστεροί αποδεδειγμένα τους φέρθηκαν καλά.

    @ 146 sarant
    «Επίσης, το 1922 το Ελεύθερο Βήμα ήταν εμφανώς βενιζελικό, δηλαδή με κανένα μέτρο δεν μπορείς να το κατατάξεις στη δεξιά.»

    Τς,τς,τς… Και οι Βενιζελικοί δεξιοί είναι. 🙂 🙂 🙂

  154. physicist said

    Ποιού συναγερμού; Αν μιλάμε για τον Ελληνικό Συναγερμό, αυτός ιδρύθηκε από τον Παπάγο το 1951, 29 χρόνια μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή.

  155. Προτού ρίξω την πέτρα μου στους μπλουπεράδες, οφείλω να παραδεχτώ πως το ίντερνετ μας έχει τσακίσει.
    Ζώντας μέσα στις βεβαιοτητές μας, έχουμε καταλήξει να αντλούμε από το ίντερνετ όχι πληροφόρηση αλλά απλή επιβεβαίωση των προκαταλήψεών μας.
    Κι επειδή το ίντερνετ μας έχει κακοδιδάξει να μην ερευνούμε και να μην πολυδιαβάζουμε (TL;DR), χάβουμε εύκολα ό,τι μας βολεύει.
    Έχει κανείς/μια άλλος/η διαπιστώσει αδυναμία προσήλωσης μετά πολύωρο βόσκημα στο διαδίκτυο;
    Εγώ, αν δεν πρόκειται για το Σούπερ βιβλίο ή την Ταινία, απλώς αφήνω το ένα μάτι στο λάπτοπ και το άλλο στο άλ, λο ενδιαφέρον.

    Είμαι Αbe, Αbe Normal….

  156. Ριβαλντίνιο said

    @ 156 physicist
    Άμα δεν ξέρεις να μιλάς. 🙂 Παλιάσχετε ! 🙂 Βασική προεκλογική δέσμευση του Παπάγου ήταν το κυνήγι των προσφύγων. 🙂

  157. Ριβαλντίνιο said

    Βάλε ένα «μη» μετά το να.

  158. spiral architect said

    Αμάν με αυτά τα τζιφάκια σου Σκύλε! 🙂

  159. gryphon said

    Για τον συνθετη στιχουργο Βασιλη Δημητριου που διαβασα οτι πεθανε σημερα.
    Γαμω τα τραγουδια μουσικα και στιχουργικα και απαραμιλλη ερμηνεια απο τον Νταλαρα

  160. physicist said

    #159. — Μπα, ήταν με μικρό σίγμα. Μάλλον θα εννοούσε ότι οι δεξιοί είχαν βάλει στα σπίτια τους συναγερμό που βάραγε όταν πλησίαζαν πρόσφυγες.

  161. Σπειροειδή, στο 161

    σορρυ, βρε συ, αλλά είναι απορροια της τεμπελιάς μου κι αυτά.

    Τσάκω μιαν ενδιαφέρουσα εικόνα του Σεργκέι Λαρένκοφ

    http://pics.livejournal.com/sergey_larenkov/pic/0006fwdp

    που βρήκα στο σάιτ του

    http://sergey-larenkov.livejournal.com/

  162. Ριβαλντίνιο said

    @ 163 physicist
    A, έτσι μάλιστα. Τώρα εξηγούνται όλα.

  163. spiral architect said

    Οι λογαριασμοί είναι αυθεντικοί τα τιτιβίσματα μην τα πάρετε στα σοβαρά. 😆 😆

  164. Κατά τ’ άλλα, ευτυχώς που όταν πηγαίναμε εμείς για μπάχαλα, οι μαμάδες δεν είχαν σόσιαλ μύντια…

    [video src="http://i.imgur.com/ZfUCxXO.webm" /]

  165. Παναγιώτης Κ. said

    @124. (Pedis). Πάρα πολύ καλή ιδέα!
    Πριν χρόνια επιστολογράφος επικοινωνεί με το Βήμα.
    Γιατί δεν δημοσιεύσατε την επιστολή που σας έστειλα όπου σας υποδείκνυα και σας αποδείκνυα ότι έχετε λάθος; (Δεν θυμάμαι ακριβώς το θέμα.Ήταν οικονομικού ενδιαφέροντος όπου γράφουν αυτά που θέλουν για να εξυπηρετηθούν διάφορες δικές τους σκοπιμότητες)
    Έτσι μας γουστάρει, ήταν η απάντηση!

  166. 148++,
    Doctor: «It’s worse than I feared.»
    Mother: «What is it?»
    Doctor: «I’m afraid your son has … the Knack.»
    Mother: «The knack?»
    Doctor: «The Knack. It’s a rare condition characterized by an extreme intuition about all things mechanical and electrical … and utter social ineptitude.»
    Mother: «Can he lead a normal life?»
    Doctor: «No. He’ll be an engineer

  167. Η αποποίηση συμπεριλαμβάνει και την αποποίηση όμως;
    Non/Fiction

  168. Ριβαλντίνιο said

    Πρέπει να ξέρεις να κουμαντάρεις την οικογένεια σου και οι σύγχρονοι Αμερικάνοι δεν τα καταφέρνουν. Δείτε πως ο Αλ αποφεύγει να αγοράσει σε όλους δώρα.

  169. 169

    Μηχανικοί αμήχανοι

    ¯\_(ツ)_/¯

  170. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    162 Ναι, πέθανε -και σχετικά νέος. Και τραγουδάρα το Πεπρωμένο.

  171. Γς said

    Κι επάνω στην αναμπουμπούλα ακούω τώρα τον Ντάισελμπλουμ να λέει ότι ήταν αυτός που υπέδειξε στον Τσίπρα να εξαιρέσει τον Βαουφάκη μας από τις διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς.

    Μεγάλε!

  172. #146. «Επίσης, το 1922 το Ελεύθερο Βήμα ήταν εμφανώς βενιζελικό, δηλαδή με κανένα μέτρο δεν μπορείς να το κατατάξεις στη δεξιά». Δηλαδή το Ιδιώνυμο δεν το έκαναν δεξιοί; Α σωστά, ακροδεξιοί ήταν θα μου πεις.

    ΥΓ. Θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε ποια ήταν η θέση της συγκεκριμένης εφημερίδας απέναντι στο Ιδιώνυμο.

  173. Ριβαλντίνιο said

    @ sarant
    Όταν τα λέω εγώ ! 😆 😆 😆 😆

  174. sarant said

    175 Τζάμπα τις βάζω τις χρονολογίες. Ίδια ήταν η κατάσταση στην Ελλάδα, ίδιες ήταν οι θέσεις των κομμάτων το 1922 και το 1928-29;
    (Για παράδειγμα, το 1922 ο Γληνός ήταν στους βενιζελικούς -το 1928 δεν ήταν).

  175. sarant said

    177 συνέχεια: Που και πάλι, δηλαδή, και του 1929 οι βενιζελικοί δεν ήταν δεξιοί, όσο υπήρχε το ζήτημα της βασιλείας στη μέση δεν μπορείς με τίποτα να τους ταυτίσεις με τη δεξιά. Το ιδιώνυμο, λοιπόν, το έκαναν κεντρώοι, συντηρητικοί κεντρώοι (ενω το 1922 ήταν προοδευτικοί). Και τον Μπελογιάννη, κεντρώοι τον ρίξανε.

  176. Τίτος Εξώς Χριστοδούλου said

    20. Εύγε! Aristotle’s theory of truth spans several areas of philosophy: philosophy of language, logic, ontology, and epistemology. Paolo Crivelli (Aristotle on Truth, Cambridge UP)
    covers the main aspects of Aristotle’s views on truth and falsehood in this volume by analyzing in detail the relevant passages and addressing well-known problems of Aristotelian semantics. Although Crivelli assesses Aristotle’s theory from the point of view of modern analytic philosophy, his book will be of interest to a wide range of students of ancient philosophy and modern philosophy of language as well.

  177. Γς said

    MEGA ειδήσεις τώρα¨

    Σαραντάκος (δημοσιογράφος):
    Στον Πειραιά κατέπλευσε το κρουαζιερόπλοιο Μέιν Σίφ

    Και μετά η Βουλγάρα μάνα της 4χρονης που χάθηκε:

    -Ψέμματα είπα!.

    Ρε την πόρνη [αυτό επαγγέλεται]. Μέχρι και τα φωτεινά ταμπλό της Αττικής μας πληροφορούσαν για την μικρή.

    Την @αμέίς μετά κύριε Πρόεδρε ή δεν την @αμείς [τσάμπα] .

    Και μετά ο Τσίπρας, λέει για τον τρόπο πληρωμής με κάρτα
    «στα διάφορα κλαμπς«

  178. Γς said

    Της Αττικής οδού

  179. «Και τον Μπελογιάννη, κεντρώοι τον ρίξανε.»
    Τον ρίξανε;

  180. 182

    εννοεί τον ρίξανε νεκρό.

    παρεμπιπτόντως, σήμερα τα ασπόνδυλα βεβήλωσαν το μνημείο του

    http://left.gr/news/fasistes-vevilosan-mnimeio-toy-nikoy-mpelogianni-sto-goydi

  181. Ριβαλντίνιο said

    O Γληνός ήταν ακροδεξιός γιατί σύμφωνα με τις κακές γλώσσες είχε πάρε δώσε με τους Βουλπιώτη, Λογοθετόπουλο και Ράλλη. 😆
    Ο Μπελογιάννης ήταν ακροδεξιός γιατί σύμφωνα με τον αστικό μύθο κέρδισε την συμπάθεια του Παπαδόπουλου στο στρατοδικείο. 😆

    Μην ζητήσετε αποδείξεις. Ξέρω εγώ και ξέρω !

  182. πρώτη φορὰ βλέπω ἐδῶ τὸ πρωτοσέλιδο, ἐντάσσεται κι αὐτὸ στὴν ἐντελῶς ἀνιστόρητη κατὰ τὴν γνώμη μου σύγκρισι τῶν προσφύγων τοῦ ’22 μὲ τὰ σημερινὰ προσφυγικὰ ἢ μεταναστευτικὰ ἢ λαθρομεταναστευτικὰ ῥεύματα σὺν τὴν φωτοσοπιά. δὲν διάβασα τὰ 118 σχόλια -τέτοια ὥρα μᾶλλον δὲν θὰ τὸ κάνω κιόλας- φαίνεται ἀπὸ τὴν πρώτη ματιὰ ὅτι πρόκειται γιὰ θέμα ποὺ ἀνάβει τὶς συζητήσεις.

  183. sarant said

    182 Τον εκτελέσανε. Έτσι το λέγανε τότε -όπως λέει κι ένας ήρωας του Λουντέμη, αν είσαι με 3 κατά 2, δεν σε ρίχνουνε (εννοεί: αν η θανατική καταδίκη ψηφίστηκε με 3-2 από τους 5 στρατοδίκες)

  184. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    174 – Μη ασχολείστε με το τι λένε και κάνουν οι Σοϊμπλεβαρουφακονταϊσεμπλούμηδες, και οι υποτιθέμενοι ηγέτες των κρατών, ολο αυτό τσίρκο είναι στημένο για να αποσπάται η προσοχή των υπερπληροφορημένων «πολιτών» απο την αλήθεια, η οποία αλήθεια βρίσκεται εκεί που είναι το πάρα πολύ χρήμα, εκεί το ψέμα έχει μικρή διάρκεια ζωής, αλλά παραδόξως(;) οι υπερπληροφορημένοι για ό,τι ανούσιο «πολίτες» αρνούνται πεισματικά έστω και να κοιτάξουν στα φειδωλά είναι αλήθεια σχετικά άρθρα, που πάντως δημοσιεύονται. Σκάνδαλα επι σκανδάλων εκατοντάδων δισεκατομμυρίων απο τις αξιόπιστες τράπεζες των αδιάφθορων, παραγωγικών, εργατικών, και τίμιων κρατών, ξέπλυμα μαύρου χρήματος τεραστίων διαστάσεων πάλι απο τα ευαγή ιδρύματα και τις ίδιες χώρες, κι όμως ΚΑΝΕΙΣ ευρωπαίος «πολίτης» δεν ασχολείται, όλη η Ευρώπη ασχολείται με τους τεμπέληδες και αντιπαραγωγικούς Έλληνες, και την πρώτη φορά «αριστερή» (ντρέπομαι και που το γράφω, αυτή είναι η αριστερά που ονειρευόσαστε στα νιάτα σας σύντροφοι) κυβέρνηση. Έχει αναρωτηθεί άραγε κάποιος υπερπληροφορημένος «πολίτης» τι παράγει αυτό το Λουξεμβούργο, μια χώρα(;) 500,000 κατοίκων, και έχει ΑΕΠ 60 δις; και χρυσόσπορους να φύτευαν, πάλι δεν θα έβγαινε το νούμερο.

    Μικρό παιδί είχα απορία, πως γίνεται να διυλίσεις ένα κουνούπι, και να καταπιείς μιά καμήλα, έπρεπε να φτάσω τα 43 για να μάθω, και στα 48 μέχρι να το εμπεδώσω. Απο τότε μέχρι τώρα, πέρασα απο τα στάδια της οργής, του θυμού, της θλίψης, του μπερδέματος, μέχρι να φτάσω στην κατανόηση, ότι είναι σοφό το σύστημα, γιατί βασίζεται στις ψευδαισθήσεις.

  185. Πέπε said

    Στα πρώτα 60 περίπου σχόλια, που διάβασα μέχρι τώρα, δεν είδα να αναφέρει κανείς ότι:

    α) Η γραμματοσειρά του νόθου επικολλημένου κομματιού δεν είναι απλώς διαφορετική, αλλά άσχετη. Την εποχή που συνηθίζονταν γραμματοσειρές σαν της υπόλοιπης εφημερίδας, λίγο στόλισμα είτε με γωνίες είτε με καμπύλες ήταν απόλυτος κανόνας στις γραμματοσειρές. Αυτά τα εντελώς σκέτα αστόλιστα γράμματα αμφιβάλλω αν υπήρχαν πριν το 1980.

    β) Η γλώσσα είναι επίσης άσχετη και αναχρονιστική. Ακόμη και σ’ ένα βίαιο σύνθημα, όπου θα έκρινε ίσως κανείς ότι δε χωράει η καθαρεύουσα της υπόλοιπης ύλης, αν μη τι άλλο θα έγραφαν «στηΝ θάλασσα», και πιθανότατα δε θα διανοούνταν καν ότι μπορεί να λείψει το τελικό νι.

    Ή οι «παραχαράκτες» είναι οικτροί ερασιτέχνες ή ισχύει κάποιο σενάριο σαν του #50 (>είμαι το Κουλούρι και σκαρώνω τη φωτοσοπιά σαν παρωδία…)

  186. ΚΑΒ said

    http://www.avgi.gr/article/5496904/o-baroufakis-kai-oi-dekaefta-nanoi

  187. Πέπε said

    @189: Τελικά και τα δύο είχαν σχολιαστεί, πιο μετά από τα 60 πρώτα. Και, κυρίως, είχε αποκαλυφθεί από αδιαμφισβήτητη πηγή ποιο σενάριο τελικά ίσχυε.

    Το μόνο που δε βρήκαμε είναι ποιος τελικά έκανε (τόσο σκιτζήδικα, επιμένω) τη φωτοσοπιά.

  188. ΙΝ said

    190: Κάποιος να του πει ότι ο Γκέμπελς δεν ήταν «φον» (ήταν, όμως, Δρ.)

  189. sarant said

    102 Ναι, αλλά (πράγμα σπάνιο) γράφει σωστά το «λοιδόρησαν» 🙂

  190. Pedis said

    # 177 – κι εκεί γύρω – Τi ήταν οι βενιζελικοί; Δισεπίλυτο πρόβλημα. Ας επιχειρήσουμε να λύσουμε πρώτα κάτι πιο εύκολο:

    ο Φώτης που κατατάσσεται;

  191. Pedis said

    Τώρα, αν ο πολεμοκάπηλος και γιεσμεν (ή ουί-μεσιέ) Βενιζέλος το ’22 ήταν μέρος των δημοκατικών δυνάμεων, τότε ακόμη κι αν η σημερινή κυβέρνηση καταφέρει μας βάλει σε κάνα τυχοδιωκτισμό στο πλευρό του Ισραήλ θα τη σώσει τη φήμη της.

  192. Βάταλος said

    Αγαπητοί κύριοι, επιτρέψτε μου μιά διόρθωσι: Πολύ πρίν τον Ιωάννη Φιλόπονο, είχε βροντοφωνάξει την φράση «φίλος μεν Σωκράτης, αλλά φιλτάτη η αλήθεια» ο Μέγας Αριστοτέλης, που πρόσφατα το ΜΙΤ ανέδειξε ως τον πλέον διάσημο άνθρωπο όλων των εποχών, αφήνοντας στην 3η θέση τον Ραββίνο Ιησού Χριστό. http://www.protothema.gr/greece/article/362269/mit-o-aristotelis-einai-o-diasimoteros-anthropos-stin-istoria-/

    Παρακαλώ, κάντε πάραυτα την διόρθωση, διότι η ακριβής φράσις του Αριστοτέλους είναι: ««φίλος μεν Σωκράτης, αλλά φιλτάτη η αλήθεια»

    https://books.google.gr/books?id=umJGAQAAMAAJ&pg=PA287&dq=%CF%86%CE%B9%CE%BB%CF%84%CE%AD%CF%81%CE%B1+%CE%B4%CE%B5+%CE%B7+%CE%B1%CE%BB%CE%AE%CE%B8%CE%B5%CE%B9%CE%B1&hl=el&sa=X&ei=Xd8_VZmaA9LhaLqDgOAJ&ved=0CB4Q6AEwADgK#v=onepage&q=%CF%86%CE%B9%CE%BB%CF%84%CE%AD%CF%81%CE%B1%20%CE%B4%CE%B5%20%CE%B7%20%CE%B1%CE%BB%CE%AE%CE%B8%CE%B5%CE%B9%CE%B1&f=false

    Ταπεινώς φρονώ ότι κάτι παραπάνω ξέρει ο νεοπλατωνικός φιλόσοφος Αμμώνιος Ερμείας που συνέγραψε τον Βίο του Αριστοτέλους από τον χριστιανό μαθητή του Ιωάννη Φιλόπονο,

    http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%99%CF%89%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%82_%CE%BF_%CE%A6%CE%B9%CE%BB%CF%8C%CF%80%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CF%82

    την φράση του οποίου μεταφέρει λανθασμένα ο κ. Σαραντάκος στην αρχή του άρθρου του

    Κι επειδή υποψιάζομαι ότι ο ρέκτης κ. Σαραντάκος ενδιαφέρεται για την ιστορία των λέξεων, σάς ενημερώνω ότι αυτός που πρώτος διασκεύασε την ρήση του Αριστοτέλους – Αμμωνίου – Ιωάννου Φιλοπόνου όπως σήμερα την ξέρουμε, ήταν ο προτεστάντης καθηγητής του Οθωνείου (έτσι λεγόταν τότε το ΕΚΠΑ) Πανεπιστημίου Νεόφυτος Βάμβας, στο περίφημο σύγγραμμά του «Στοιχεία Φιλοσοφίας» (Αθήναι 1838)

    https://books.google.gr/books?continue=https%3A%2F%2Fbooks.google.gr%2Fbooks%2Fdownload%2F%25CE%25A3%25CF%2584%25CE%25BF%25CE%25B9%25CF%2587%25CE%25B5%25CE%25B9%25CE%25B1_%25CF%2586%25CE%25B9%25CE%25BB%25CE%25BF%25CF%2583%25CE%25BF%25CF%2586%25CE%25B9%25CE%25B1%25CF%2582.pdf%3Fid%3DPodhAAAAcAAJ%26hl%3Del%26output%3Dpdf&hl=el&id=PodhAAAAcAAJ&q=%CF%86%CE%B9%CE%BB%CF%84%CE%AC%CF%84%CE%B7#v=snippet&q=%CF%86%CE%B9%CE%BB%CF%84%CE%AC%CF%84%CE%B7&f=false

    Σάς ευχαριστώ εκ των προτέρων για την διόρθωση που θα κάνετε

    Β.

    ΥΓ: Επίσης, την φράση του Αριστοτέλους αναφέρει διασκευασμένη στην περίφημη Ιστορία του και ο ελληνογνώστης Νικήτας Χωνιάτης: «Φιλτέρα γάρ υπέρ τους ομογενείς η αλήθεια»

    https://books.google.gr/books?id=0kK0jZEWr4kC&pg=PA746&dq=%CF%86%CE%B9%CE%BB%CF%84%CE%AD%CF%81%CE%B1+%CE%B4%CE%B5+%CE%B7+%CE%B1%CE%BB%CE%AE%CE%B8%CE%B5%CE%B9%CE%B1&hl=el&sa=X&ei=qvg_VeqWONPjatX8gbgN&ved=0CCsQ6AEwAg#v=onepage&q=%CF%86%CE%B9%CE%BB%CF%84%CE%AD%CF%81%CE%B1%20%CE%B4%CE%B5%20%CE%B7%20%CE%B1%CE%BB%CE%AE%CE%B8%CE%B5%CE%B9%CE%B1&f=false

    ΚΑΙ ΕΡΩΤΩ, αγαπητοί κύριοι: Προηγήθηκε ή όχι ο Νικήτας Χωνιάτης του Διονυσίου Σολωμού («το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικό ό,τι είναι αληθές»); Και αφού προηγήθηκε, γιατί μάς το κρύβουν επί 150 χρόνια οι διανοούμενοι του Ρωμέϊκου;

  193. sarant said

    196 Κάτι μου θυμίζει το ύφος σας 🙂

    Πάντως η φράση που λέτε (φίλος μεν Σωκράτης….) δεν υπάρχει στο TLG.

  194. Πέπε said

    Μμμ, καλώς τα δεχτήκαμε!

  195. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Ο ραββίνος Χριστός, ο ρέκτης Σαραντάκος, ρητορικές ερωτήσεις για πράγματα που κάποιοι τα κρύβουν και βέβαια το Ρωμαίικο! 🙂 Έχει να πέσει πολύ βατάλισμα!

  196. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    http://tinyurl.com/p3mxuzc

  197. Pedis said

    Και το έλεγε ο Αριστοτέλης για τους κομήτες ότι είναι ετούτου του κόσμου και όχι ούφο μία φορά ένα ρχονται, να τα βγάζουν φωτογραφία οι πυροβολημένοι πριν εξαφανιστούν (τα ούφο, δυστυχώς όχι οι δεύτεροι). Και δίδασκε επίσης στους ανθρώπους να μην τους φοβόνται, καθότι ως μη αστρονομικά σώματα είναι καταδικασμένα να κατευθύνονται προς τη φυσική τους θέση, τη γη, ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων. Αλλά ποιος τον ακούει τον Αριστοτέλη, πια! Προς τη χάρη σου Νικοκύριε!

  198. Γς said

    196:

    >ο προτεστάντης καθηγητής του Οθωνείου (έτσι λεγόταν τότε το ΕΚΠΑ) Πανεπιστημίου Νεόφυτος Βάμβας, στο περίφημο σύγγραμμά του «Στοιχεία Φιλοσοφίας» (Αθήναι 1838)

    «προτεστάντης» ίσως;

    Ετσι τον αποκάλεσε το εκκλησιαστικό κατεστημένο επειδή συνεργάστηκε με την βρετανική Βιβλική Εταιρεία το 1850 που παρουσίασε την μετάφραση της Καινής Διαθήκης.

  199. # 39

    Οντως φοβερή ιστορία…

    Δεν την είχα πάρει χαμπάρι γιατί τότε δεν άκουγα ραδιόφωνο ή τηλεόραση.

    Ισως τάχω μπερδεμένα αλλά κάτι άλλο θυμάμαι εγώ, κάτι σαν περιγραφή γεγονότος που ήταν να γίνει και δεν έγινε

    Εδώ που τα λέμεαυτό το τραγουδάκι αρχίζει να μου ταιριάζει

  200. Γς said

    203:
    Ετσι ήταν.

    Λάβροι το ΒΗΜΑ και τα «Κακά Παιδιά».
    Πήγαν για μαλλί και βγήκαν κουρεμένοι.

    >Ισως τάχω μπερδεμένα αλλά κάτι άλλο θυμάμαι εγώ, κάτι σαν περιγραφή γεγονότος που ήταν να γίνει και δεν έγινε

    Nα το προσέξεις. Κάπως έτσι αρχίζει αυτό, που ενίοτε καταλήγει σε silver alert!

  201. spiral architect said

    @196, 197, 198: Παροιμιακή έκφραση 😉

  202. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Tι έγινε ρε παιδιά; Γύρισε ο Καπετάνιος;

    ε ρε ρέξιμο που θα πέσει… 😆

  203. Alexis said

    #205: Χα, χα, χα, …κάτι μου θυμίζει!

  204. Alexis said

    #199: Ο ραββίνος Χριστός, ο ρέκτης Σαραντάκος, ρητορικές ερωτήσεις για πράγματα που κάποιοι τα κρύβουν και βέβαια το Ρωμαίικο!
    Ναι αλλά δεν είπε «αποσυνάγωγος»! 🙂

  205. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    148. «Κι εγώ μηχανικός είμαι, δεν είναι ντροπή.»
    Nίκο, τώρα αυτό (ότι δεν είναι ντροπή δηλαδή..) είναι βέβαιο ,δηλαδή fact, ή ένα απλό disclaimer? 🙂

  206. Αριστείδης Καρατζόγλου said

    Καλημέρα. Διάβασα καθυστερημένα το άρθρο, δεν θα πω κάτι καινούριο. Και τρία μέτρα μακριά από την οθόνη να είναι κάποιος, το πρωτοσέλιδο φαίνεται φωτοσοπαρισμένο και μάλιστα από ατζαμή φωτοσοπά. Απορώ ποιοι το εξέλαβαν ως αληθινό…

  207. sarant said

    Καλημέρα!

    209 Βέβαιο είναι ρε συ! (Αλήθεια, πώς τους λένε τους μηχανικούς στα αράπικα; )

  208. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    211. الاستمناء
    ελεστιμνάρ

  209. physicist said

    #212. — El (ισπανική επίδραση από την εποχή της Γρανάδας) esteem (αγγλική επίδραση από την εποχή του Μαντάτου της Μεσοποταμίας) nar (αραβική λέξη, «πολύς» ή «μεγάλος», πιθανώς περσικής-αφγανικής προέλευσης). Εκείνος που του έχουν μεγάλη εκτίμηση, δηλαδή.

  210. sarant said

    Ναρ μπορεί να είναι και το νουρ, φως, λαμπρός!

  211. physicist said

    #214. — Α, μα πώς δεν το είχα σκεφτεί αυτό; Βέβαια, έτσι πρέπει να είναι!

  212. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    213. انجليزيه فيزيائي عظيم!

  213. physicist said

    #216. — Αλετυμνάρ, σαν να λέμε;

  214. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    217. 😆 😆
    Aλ Φυζιέ Αλ Eτύμ Αλ Άκμπαρ!
    ( καλά ρε παλικάρι; غائط είχε το χορτάρι και γλυστράγανε οι δικοί σου στα μπέναλτι; 🙂 )

  215. physicist said

    #218. — 😀

    Μάστορα, έφαγα πίκρα εχτές αλλά πυκνώνουν τα σημάδια ότι αυτή η ομάδα έχει ξεπεράσει το ζενίθ της. Το γκολ της Μπορούσιας ψηνότανε ώρα κι ο Ρόης έχασε κάτι άχαστα μετά. Θα φάω τρίμπαλο με τη Μπάρτσα, τουλάχιστον στη Βαρκελώνη.

  216. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    219. Εγώ βλέπω τελικό Μπάγερν-Γιούβε («κί νον σάλτα ουν τεντέσκο! οέ,οέ!» 😆 )

  217. physicist said

    #220. — Η Γιούβε μπορεί και να το καταφέρει με κάποιο άλφα ζόρι και δεν θα με χάλαγε, αφενός επειδή φοράει τ’ ασπρόμαυρα κι αφετέρου επειδή καλό είναι να ξαναέρθουν οι ιταλίδες, βαρέθηκα το τροπάρι Ρεάλ/Μπάρτσα/Μπάγερν/Τσέλσι. Τη Μπάγερν δεν τη βλέπω καλά με τους Καταλανούς. Η άμυνά της είναι, τουλάχιστον κατά διαστήματα, παιδική χαρά. Με τις πιθανότητες, το βλέπω δηλαδή πιο πολύ για Ελ Κλάσικο στο Βερολίνο.

  218. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Άσχετο, αλλά κάπου πρέπει να το βάλω…
    Η εκλογή Ακιντσί στην Κύπρο, δίνει πολλές ελπίδες για μια λύση! (ν’ανοίξ και κανια δλειά!) Αρκεί βεβαίως να μην αρχίσουμε να ρίχνουμε μόνοι μας τις τορπίλες…

  219. physicist said

    #222. — Μακάρι, Κίντο, αλλά κάπου διάβασα ότι ο Σουλτάνος του σφύριξε τιυ καινούργιου να μην παραπαίρνει θάρρος.

  220. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    223. Ναι τα χώνει γερά στη «μαμά» αυτός ο Ακιντσί! Μακάρι να μην πάθει κανένα «ατύχημα» ή «έμφραγμα»…
    (αλλά με κάθε ειλικρίνεια, πιο πολύ φοβάμαι και πάλι την απ’εδώ αδιαλλαξία (θα την έλεγα και έλλειψη κοινής λογικής))

  221. leonicos said

    Κακομοίρα ελληνική γλώσσα!
    η αναδημοσίευση του «πρωτοσέλιδου» ως αληθές = ως αληθινού / αληθούς (@5)

    Εγώ εκεί! Κονόνια βαράνε, γλώσσα κοιτάζω

    Κάποιος παλιό… επέστρεψε. Ξαναδιάβασα περι ραββίνου Ιησού! Καιρό είχα να το δω κι αυτό.

  222. physicist said

    #224. — Αχά, καταλαβαίνω. Πρέπει να τα πούμε κάποτε αυτά, εγώ έχω χάσει πολλά τεύχη, και τότε με το σχέδιο Ανάν δεν παρακολουθούσα καθόλου. Από κοντά πρέπει να τα πούμε αυτά καμιά φορά …

  223. spiral architect said

    Μετά από τα χθεσινά, ούτε αυτό να πάρετε στα σοβαρά. 😀

  224. Reblogged this on Michael Christoforou Trimithiotis Gerolakkos Cyprus.

  225. Spiridione said

    Καλώς τα τα παιδιά 🙂
    Σχετικά με τη φράση, όποιος έχει όρεξη μπορεί να διαβάσει εδώ την (ενδιαφέρουσα) ιστορία της.
    https://books.google.gr/books?id=G7qO2OtdnskC&pg=PA6&lpg=PA6&dq=amicus+plato+and+other+friends&source=bl&ots=yH0e_I9q_N&sig=4bnx_MEXxLxv-HDxOSzBKyT6_NM&hl=el&sa=X&ei=jI5AVZCVM4fpaOCBAQ&ved=0CDEQ6AEwAg#v=onepage&q=amicus%20plato%20and%20other%20friends&f=false
    Η αρχική πηγή της φράσης «φίλος μεν Πλάτων φιλτέρα δε η αλήθεια» λέει ο συγγραφέας ότι είναι η γνωστή περικοπή στα Ηθικά Νικομάχεια του Αριστοτέλη, που φωτογραφίζει και επιτίθεται στον Πλάτωνα «Τὸ δὲ καθόλου βέλτιον ἴσως ἐπισκέψασθαι καὶ διαπορῆσαι πῶς λέγεται, καίπερ προσάντους τῆς τοιαύτης ζητήσεως γινομένης διὰ τὸ φίλους ἄνδρας εἰσαγαγεῖν τὰ εἴδη. δόξειε δ᾽ ἂν ἴσως βέλτιον εἶναι καὶ δεῖν ἐπὶ σωτηρίᾳ γε τῆςἀληθείας καὶ τὰ οἰκεῖα ἀναιρεῖν, ἄλλως τε καὶ φιλοσόφους ὄντας· ἀμφοῖν γὰρ ὄντοιν φίλοιν ὅσιον προτιμᾶν τὴν ἀλήθειαν» (σε δυικό αριθμό εδώ αλλά λέει ότι ήταν συνηθισμένο να τον χρησιμοποιεί ο Αριστ. ως ενικό). Συσχετίζεται αυτή η αναφορά του Αριστ. με μία περικοπή της Πολιτείας του Πλάτωνα, που λέει ο Σωκράτης κάτι αντίστοιχο για τον Όμηρο: «καίτοι φιλία γέ τίς με καὶ αἰδὼς ἐκ παιδὸς ἔχουσα περὶ Ὁμήρου ἀποκωλύει λέγειν. ἔοικε μὲν γὰρ τῶν καλῶν ἁπάντων τούτων τῶν τραγικῶν πρῶτος διδάσκαλός τε καὶ ἡγεμὼν γενέσθαι. ἀλλ᾽ οὐ γὰρ πρό γε τῆς ἀληθείας τιμητέος ἀνήρ». Υπάρχει επίσης και ένα άλλο σημείο στον Φαίδωνα του Πλάτωνα που ο Σωκράτης λέει «..ὑμεῖς μέντοι, ἂν ἐμοὶ πείθησθε, σμικρὸν φροντίσαντες Σωκράτους, τῆς δὲ ἀληθείας πολὺ μᾶλλον, ἐὰν μέν τι ὑμῖν δοκῶ ἀληθὲς λέγειν, συνομολογήσατε, εἰ δὲ μή, παντὶ λόγῳ ἀντιτείνετε». Η γενική ιδέα ότι η αλήθεια είναι το υπέρτατο καλό και ο ύψιστος σκοπός του φιλοσόφου είναι πλατωνική και απαντάται σε πολλά σημεία στο έργο του Πλάτωνα, αλλά η ιδέα ότι υπάρχει ανάγκη να αμφισβητήσουμε μία αυθεντία για χάρη της αλήθειας, που είναι η βάση της φράσης έστω και παραλλαγμένη, είναι του Αριστοτέλη στα Ηθικά Νικομάχεια, που αναφέρεται συγκεκριμένα στον Πλάτωνα, έστω και χωρίς να τον ονοματίζει. Οι Νεοπλατωνικοί τώρα στην Αλεξάνδρεια (Αμμώνιος Ερμείου κλπ) την Ύστερη Αρχαιότητα θέλησαν να συγκεράσουν τις ιδέες του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη δείχνοντας ότι δεν έρχονται σε σύγκρουση μεταξύ τους. Έτσι, θέλησαν να δείξουν ότι πρώτος ο Πλάτωνας αμφισβήτησε τον δάσκαλο του τον Σωκράτη λέγοντας αυτός πρώτος «φίλος μεν Σωκράτης φίλτερη δε αλήθεια», και ότι ο Αριστοτέλης έκανε το ίδιο αντίστοιχα με τον Πλάτωνα. Υπάρχουν δε τρεις Βίοι του Αριστοτέλη με λατινικές μεταφράσεις που ήταν πολύ γνωστές κατά τον Μεσαίωνα στη Δύση, οι οποίες είναι μάλλον είναι μεταγενέστερες του Αμμώνιου και του Φιλόπονου, αλλά θεωρείται ότι έχουν ως αρχική πηγή κάποιο έργο των Νεοπλατωνικών. Σε μία από αυτές, τη Vita Vulgata, υπάρχει ακριβώς η φράση «φίλος μεν Σωκράτης, φιλτέρα δε η αλήθεια», ότι την είπε δήθεν ο Πλάτωνας για τον Σωκράτη (δεν ξέρω Νικοκύρη γιατί δεν την έχει το TLG).
    https://books.google.gr/books?id=iSeRANTdwGAC&pg=PA35&dq=%22%CE%A6%CE%AF%CE%BB%CE%BF%CF%82+%CE%BC%CE%B5%CE%BD+%CE%A3%CF%89%CE%BA%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%B7%CF%82%22&hl=el&sa=X&ei=kqZAVdf3KZLSaOjxgKgN&ved=0CB4Q6AEwAA#v=onepage&q=%22%CE%A6%CE%AF%CE%BB%CE%BF%CF%82%20%CE%BC%CE%B5%CE%BD%20%CE%A3%CF%89%CE%BA%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%B7%CF%82%22&f=false
    Κάποιοι μάλιστα το αποδίδουν στον ίδιο τον Αμμώνιο (Αριστοτέλους Βίος κατ’ Αμμώνιον).
    https://books.google.gr/books?id=umJGAQAAMAAJ&pg=PA287&dq=%22%CE%A6%CE%AF%CE%BB%CE%BF%CF%82+%CE%BC%CE%B5%CE%BD+%CE%A3%CF%89%CE%BA%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%B7%CF%82%22&hl=el&sa=X&ei=kqZAVdf3KZLSaOjxgKgN&ved=0CDYQ6AEwBA#v=onepage&q=%22%CE%A6%CE%AF%CE%BB%CE%BF%CF%82%20%CE%BC%CE%B5%CE%BD%20%CE%A3%CF%89%CE%BA%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%B7%CF%82%22&f=false
    Ο Ιωάννης Φιλόπονος τώρα, ο οποίος διαφωνούσε με τον συγκερασμό και τη συμφιλίωση αυτή των ιδεών του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη, παραδίδει τη φράση «φίλος μεν Πλάτων, φιλτέρα δε η αλήθεια» αποδίδοντας την στον Αριστοτέλη, την οποία μάλιστα χαρακτηρίζει ως «πολυθρύλητη», που αυτή πράγματι πρέπει να ήταν η αρχική μορφή της φράσης. Οι Νεοπλατωνιστές αντικατάστησαν τον Πλάτωνα με τον Σωκράτη στη φράση και την απέδωσαν στον Πλάτωνα, για τους δικούς τους παραπάνω προσωπικούς λόγους, ενώ ο Πλάτωνας πουθενά στο έργο του δεν χρησιμοποίησε τη φράση σε συσχέτιση με τον Σωκράτη (κάτι που έκανε αντίθετα ο Αριστοτέλης σε συσχέτιση με τον Πλάτωνα). Επειδή μάλιστα οι Βίοι του Αριστοτέλη (Vita Voulgata κλπ) ήταν πολύ δημοφιλείς τον Μεσαίωνα στη Δύση, πολλοί συγγραφείς, όπως ο Μπέικον ή ο Ακινάτης, χρησιμοποιούσαν την παραλλαγή με τον Σωκράτη. Και σήμερα ακόμα υπάρχει σε κάποιο βαθμό η άποψη ότι η αρχική μορφή της φράσης είναι αυτή με τον Σωκράτη.

  226. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    170. Ωραίο Στάζυ! (πάντα θρυλικό το φιουτίλιτυ!) .Τα απόνερα του Επιμενίδη… 🙂

  227. Pedis said

    Με την ευκαιρία του Αριστοτέλη ιδού η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών «Ο Αριστοτέλης» για την κοινή στρατιωτική άσκηση γιάνκηδων-σιωνιστών και ανελιστεράς (ας ελπισουμε ότι δεν θα αποδειχτούν τόσο πολεμοκάπηλοι όπως οι βενιζελικοί που δεν ήταν αριστεροί, μα ούτε δεξιοί, βασιλικοί μα και αντιμοναρχικοί, μα πάνω από όλα ήταν μεγάλοι παπατζήδες)

    «Καμιά συμμετοχή στην άσκηση ΗΝΙΟΧΟΣ Ελλάδας-ΗΠΑ-Ισραήλ»
    http://www.sylaristotelis.com/news/kamia-symmetochi-stin-askisi-iniochos-elladas-ipa-israil/?utm_source=copy&utm_medium=paste&utm_campaign=copypaste&utm_content=http%3A%2F%2Fwww.sylaristotelis.com%2Fnews%2Fkamia-symmetochi-stin-askisi-iniochos-elladas-ipa-israil%2F

  228. sarant said

    197-229 Λάθος έκανα ή πιο σωστά κοίταζα την οφλάιν έκδοση του TLG που είναι πιο γρήγορη. Τώρα που έβαλα την ονλάιν (που έχει και τα κείμενα που προστέθηκαν τελευταία) υπάρχει όντως η Vita Vulgata που λες και δίνει

    καὶ ἐν τούτοις γὰρ τὰ τοῦ Πλάτωνος φρονεῖ.
    (9.) αὐτοῦ γάρ ἐστι λόγος ὅτι μᾶλλον δεῖ τῆς ἀληθείας φροντίζειν ἤπερ
    ἄλλου τινός. ἀμέλει καὶ ἐπὶ λέξεώς φησι ταυτί· “φίλος μὲν Σωκράτης,
    ἀλλὰ μᾶλλον φιλτάτη ἡ ἀλήθεια”. καὶ ἀλλαχοῦ· “Σωκράτους μὲν ἐπ’
    ὀλίγον φροντιστέον, τῆς δ’ ἀληθείας ἐπὶ πολύ”

    Μπράβο Σπύρο -και είχε και δίκιο ο… Βάταλος.

  229. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    232. (τέλος). 🙂

  230. Pedis said

    # 232 – Ο βάταλος άμα δεν σ’ είχε τόσο άχτι … (χα!) θα μπορούσε να γινόταν περισσότερο εξεζητημένος, πιο ύπουλος και να μην τον έσπρωχνε το συναίσθημα να φανερωθεί με την πρώτη φράση. Θα μπορούσε να μοιάσει σε κάνα παράξενο, σουταρισμένο ήρωα σε μυθιστόρημα του Εκο. Αλλά, καλύτερα έτσι, είναι λιγότερο επικίνδυνος, βγάζει τα απιθετικά του αισθήματα με τη μία.

    Και κάτι άλλο, ας του αναγνωρίσουμε την προσπάθεια για τις ώρες που περνά και το στίψιμο των γνωσεών του για να ετοιμάσει τα δηλητηριώδη βέλη του!

  231. spiral architect said

    Εγώ μοναχά τουντονά το Βάταλο κατέω, αυτός που’ναι πλησιό του Φραγκοκάστελλου. 🙂

  232. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    197-198-199-206-208-225-234

    Άλλωστε, ούτε σπάνια βιβλία πρόσφερε δωρεάν, ούτε χάρισε «την μισήν του περιουσίαν».

  233. Be afwaid, be vewy afwaid!

  234. sarant said

    236: 😉

  235. Πέπε said

    @237: Δεν είπαμε ότι οπωσδήποτε είναι αυτός. (Ντάξει, το είπαμε, αλλά σκεφτήκαμε ότι μπορεί και να ‘ναι κάναες άλλος που κάνει πλάκα.)

  236. ΚΑΒ said

    232. Νικοκύρη,είχε βρεθεί αλλά δε σχολιάστηκε. Πάντως χτες το βράδυ, έψαχνα μια φράση του Ιπποκράτη:ὁ γάρ στόμαχος ὁποῖον χῶνος. Με τίποτε να τη βρίσκω. Σήμερα το πρωί με την πρώτη τη βρήκα.

  237. ΚΑΒ said

    .Για το βάταλος η σημασία που δίνει το αγγλικό LSJ είναι πρωκτός και stammerer για τον Δημοσθένη επειδή, γράφει το ελληνικό Λ-Σ, δεν μπορούσε να προφέρει το ρ. βατταρίζω που σημαίνει τραυλίζω.
    Απορώ που το μεν ελληνικό Λ-Σ έχει τη σημασία κίναιδος με παραπομπή στον Κλήμη,ενώ το αγγλικό αποφεύγει αυτήν τη σημασία, εκτός αν θεωρεί ότι όσα γράφει ο Αισχίνης για τον Δημοσθένη είναι μόνο συκοφαντίες, αλλά ένα λεξικό καταγράφει όσα συναντά και δεν κάνει επιλογές. Οι μεταγενέστεροι λ.χ Φώτιος αμφιβάλλουν για την αλήθεια των λεγομένων από τον Αισχίνη. Βλ και όσα γράφει ο Στέφανος σχ. 220

  238. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #241
    Δείτε και την παραπομπή στο 200.

  239. ΚΑΒ said

    242. Ναι, έκανα λάθος παραπομπή 220 αντί 200.

  240. sarant said

    241 Νομίζω ότι το LSJ δεν έχει Χριστιανούς συγγραφείς, γιαυτό και δεν καταγράφει τη σημασία του Κλήμη.

  241. ΚΑΒ said

    244. Δεν το είχα προσέξει. Έκανα 3-4 δοκιμές με λέξεις εκκλησιαστικών συγγραφέων και πράγματι δεν υπήρξε ανταπόκριση στο LSJ. Ευχαριστώ.

  242. sarant said

    Αν δεν κάνω λάθος, ο διαχωρισμός έχει φτάσει σε παρανοϊκό σημείο. To LSJ αποδελτιώνει τα Διονυσιακά του Νόννου του Πανωπολίτη, αλλά όχι τα έργα που έγραψε αργότερα, όταν έγινε Χριστιανός -και δη επίσκοπος!

  243. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

  244. Ριβαλντίνιο said

    Με αφορμή την συζήτηση που είχαν ο Avonidas και ο Φυσικός για το πλαστό χρήμα, η φράση «σε ξέρω σαν κάλπικη δεκάρα/πεντάρα» πώς βγήκε ? Ήταν σε θέση ο κόσμος να ξεχωρίζει τόσο εύκολα τις πλαστές δεκάρες την εποχή που βγήκε η φράση ? Σήμερα δεν νομίζω πως συμβαίνει το ίδιο.

  245. Μη μου πεις ότι δεν έχεις δει την Κάλπικη λίρα!

  246. Ριβαλντίνιο said

    Την έχω ακούσει και σίγουρα έχω δει και σκηνές. Τώρα θα μπω στο γιουτιούμπι να την ψάξω. Πρέπει να προσέξω κάτι συγκεκριμένο σχετικά με το θέμα μας ?

  247. E, ότι στο πρώτο σκετσάκι οι πάντες καταλαβαίνουν την κάλπικη λίρα.

  248. Ριβαλντίνιο said

    Το είδα. Αλλά είναι αλήθεια αυτό ?
    Δηλαδή ο κόσμος ήταν τόσο εξοικειωμένος και αναγνώριζε τα ψεύτικα ?
    Ας πούμε μπορεί κάποιος σήμερα να αναγνωρίσει ένα κάλπικο ευρώ ή μια κάλπικη λίρα ?
    Τεσπα δεν είμαι σίγουρος.

    Να πω κάτι άσχετο που πρόσεξα ? Πραγματικά το 1955 (επειδή πρέπει να το έχω δει και σε άλλες ταινίες ) οι αστυνομικοί κυκλοφορούσαν σιδερωμένοι, στην τρίχα και χωρίς όπλο πάνω τους ή είναι αυτό για τις ανάγκες της ταινίας ? Επίσης αν ήταν έτσι ντυμένοι δεν θα μπορούσαν ούτε να τρέξουν να προλάβουν τους ληστές ! 🙂

  249. sarant said

    252 Και τώρα, πολύς κόσμος τα αναγνωρίζει τα πλαστά χαρτονομίσματα. Εγώ όχι.

  250. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    252 – «Επίσης αν ήταν έτσι ντυμένοι δεν θα μπορούσαν ούτε να τρέξουν να προλάβουν τους ληστές !»
    Μα δεν είναι αυτή η δουλειά τους, γι΄αυτό άλλωστε οι ληστές είναι έξω, μόνο κάνα κλεφτρόνι βάζουν μέσα μέσα για ξεκάρφωμα, και για δικαιολογούν τα φράγκα που παίρνουν..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: