Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Επετειακά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 9 Μαΐου, 2015


Επετειακά άρθρα έχουμε δημοσιεύσει πολλά στο ιστολόγιο, επετειακά μεζεδάκια όχι ακόμα -ας κάνουμε την αρχή, αφού αυτές τις μέρες κλείνουν 70 χρόνια από τη συνθηκολόγηση της ναζιστικής Γερμανίας τον Μάιο του 1945 και τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στην Ευρώπη. Όχι ότι τα μεζεδάκια μας θα έχουν άμεση συνάφεια με την επέτειο, πάντως, αν και η Μηχανή του χρόνου φρόντισε για ένα ορντέβρ.

Σε ένα ενδιαφέρον άρθρο με φωτογραφίες των ίδιων σημείων του Βερολίνου το 1945 και σήμερα (που μάλιστα τραβήχτηκαν με το ίδιο μοντέλο φωτογραφικής μηχανής), διαβάζουμε ότι «H αντεπίθεση του ρώσικου στρατού ενάντια στη Γερμανία ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 1945 με αποκορύφωμα τη μάχη του Βερολίνου, που σήμανε και το τέλος του πολέμου….». Εντάξει, το «1945» είναι λάθος, αλλά είναι τάχα σωστό το «Νοέμβριος 1944»; Αν δεν κάνω λάθος, ο σοβιετικός στρατός είχε περάσει στην «αντεπίθεση» αρκετά νωρίτερα, ενώ σε έδαφος της καθαυτό Γερμανίας μπήκε μόλις τον Γενάρη του 1945, αν δεν κάνω λάθος. Τέλος πάντων, ας μας πουν οι ειδήμονες.

skaiautou* Τελικά, το βασιλικό μόrrow (για να θυμηθούμε το άφταστο λογοπαίγνιο Εγεννήθη το μόrrow του Μποστ) θα ονομαστεί Σάρλοτ (αν και θα έχει κι άλλα δυο ονόματα για εφεδρεία), αλλά το in.gr δεν απέφυγε τη σχεδόν υποχρεωτική κοτσάνα, αφού μας ενημερώνει ότι «Η μόλις τριών ημερών τέταρτη διάδοχος του θρόνου θα αποκαλείται η Αυτού Βασιλική Υψηλότητα Σάρλοτ του Κέιμπριτζ». Και πάλι, όχι -η Αυτής Υψηλότητα θα αποκαλείται η μπέμπα.

* Στην ίδια κοτσάνα είχε προηγηθεί η τηλεόραση του Σκάι, όπως βλέπετε αριστερά. Βρίσκω επίσης πολύ ενδιαφέροντα τον συνδυασμό του χοντρού γλωσσικού λάθους στα ελληνικά και της προσπάθειας να αποδοθεί «σωστά» η αγγλική προφορά του (καθιερωμένου, διάβολε) Κέμπριτζ και να γραφτεί Κέιμπριτζ ή, ακόμα πιο εξεζητημένα, Κέημπριτζ (λες και είναι κανένα Kaybridge).

* Το περασμένο Σάββατο, σε μια ταινία που έδειχνε η Nova, το at an IT company (για το πού δουλεύει κάποιος) αποδόθηκε στους υποτίτλους «στην εταιρεία IT» -τώρα ξέρετε ποια ειναι η κορυφαία εταιρεία υπολογιστών της Νομανσλάνδης: η ΙΤ!

* Ένα πολύ ανησυχητικό κρούσμα ακλισιάς εντοπίστηκε πριν από μερικές μέρες στην Καθημερινή: Στον Μπαρτολομέο Κριστοφόρι, τον ιταλό εφευρέτη του πιάνο ο οποίος γεννήθηκε στις 4 Μαΐου το 1655 στην Πάντοβα της βόρειας Ιταλίας, είναι αφιερωμένο το σημερινό doodle της google.

Γιατί το χαρακτηρίζω «ανησυχητικό»; Επειδή, παλιότερα, επικρίνοντας μια πιο διαδεδομένη ακλισιά (ίσως «του τσίρκο»), είχα γράψει «δηλαδή, θα πείτε και ‘του πιάνο'»;

Ναι ρε, θα πούμε, ακούστηκε από το βάθος.

* Γονατούργημα από τον Βασ. Λαμπρόπουλο στο Βήμα: Ο βασικός μάρτυρας έμενε μαζί τους στο διαμέρισμα της Μιχ. Βόδα, με τον οποίο συναντήθηκαν όταν πήγαν στη Βουλγαρία στις 22-23 Απριλίου 2015 για να επιστρέψουν την επόμενη μέρα, στις 24, και να δηλώσουν την εξαφάνιση του παιδιού στο Αστυνομικό Τμήμα Ομονοίας.

Αντί να αρχίσει τα μακροβούτια (και τελικά να πνιγεί), πόσο καλύτερο θα ήταν αν έβαζε μια τελεία μετά το «Μιχ. Βόδα» και να συνεχίσει: Συναντήθηκαν μαζί του… Έτσι που είναι διατυπωμένο, μας λέει ότι συναντήθηκαν στη Βουλγαρία με τον Μιχαήλ Βόδα (ο οποίος, αν σκεφτούμε πως γεννήθηκε το 1784, κρατιέται πολύ καλά για την ηλικία του!)

* Τίτλος στο in.gr: Σεισμός 4,3 βαθμών ταρακούνησε την Κρήτη. Με ρωτάει φίλος: Αν για το 4,3 γράφει ‘ταρακούνησε’, ποιο ρήμα θα χρησιμοποιήσει για τα 6 ή τα 7 ή για το Νεπάλ;

Καλύτερα να μη μάθουμε ποιο ρήμα θα χρησιμοποιήσει, του απάντησα.

* Δεν άκουσα την πρόσφατη συνέντευξη του Σταύρου Θεοδωράκη στον Χατζηνικολάου, μου είπαν όμως ότι ήταν πολύ κακός. Άλλοι που την παρακολούθησαν, επισήμαναν ένα μαργαριτάρι που πέταξε, για μια «κατεπείγον διάταξη» (ή κατεπείγων, πού να ξέρω πώς γράφεται ο σολοικισμός!)

Για να τα λέμε όλα, πάντως, και στη χτεσινή «Ώρα του πρωθυπουργού» στη Βουλή, απαντώντας στον Στ. Θεοδωράκη, ο Αλέξης Τσίπρας φρόντισε να ανταποδώσει το μαργαριτάρι, αφού, μιλώντας για τη διαδικασία, είπε ότι ο πρωθυπουργός «απαντάει στον ερωτών».

Αλλά ο Σταύρος είχε την τελευταία λέξη, όταν λίγο αργότερα παραπονέθηκε στον προεδρεύοντα (τον Αλ. Μητρόπουλο) λέγοντάς του ότι τον «περιπλάνησε» -εννοούσε ότι τον παραπλάνησε, ως προς κάποιο διαδικαστικό θέμα.

* Το επόμενο δεν ξέρω αν πρέπει να το χρεώσω στον Γιάνη Βαρουφάκη ή σε δημοσιογράφο. Βεβαια, εκεί που το βρήκα η φράση δίνεται σε εισαγωγικά, αλλά η συγκεκριμένη πηγή κάθε άλλο παρά έγκυρη είναι, και επειδή η φράση δεν γκουγκλίζεται σε πολλά άλλα μέσα πρέπει να γράφτηκε από τον δημοσιογράφο.

Τέλος πάντων, γράφτηκε ότι: Σύμφωνα με τον κ. Βαρουφάκη, «είναι σημαντικό πως η πρόοδος αυτή θα αποδώσει καρπούς με πολύ γρήγορες και συνοπτικές κινήσεις προς την κατεύθυνση της γεφύρωσης των εναπομεινάντων διαφορών και θα φέρει την Ελλάδα σε μια κατάσταση που όλοι προσμένουμε».

Και πρωθυπουργοί, και καθηγητές πανεπιστημίου, και φιλόσοφοι έχουν κάνει ανάλογο λάθος, κι ο ίδιος ο Μιστριώτης (λέει ο μύθος). Αλλά, βρε παιδιά, στην εποχή μας τουλάχιστον κανείς δεν σας υποχρεώνει να χρησιμοποιήσετε τη μετοχή. Αν βρίσκετε απεχθές το σωστό «των εναπομεινασών διαφορών», τότε απλώς γράψτε: στην κατεύθυνση της γεφύρωσης των διαφορών που απομένουν, ή, ακόμα καλύτερα, κινήσεις ώστε να γεφυρωθούν οι διαφορές που απομένουν».

* Μεσημεριανό δελτίο Μέγκα την Πέμπτη και ακούμε για τον παιδοκτόνο που «συγκλόνισε το πανελλήνιο με το τρομακτικό έγκλημα του ίδιου του του παιδιού». Ε, όχι.

* Γουστόζικο λάθος πληκτρολόγησης, σε άρθρο για τις τροπολογίες στο νομοσχέδιο Κατρούγκαλου, μία από τις οποίες αφορά «Δαπάνες δασοκτονίας για το έτος 2014». Δακοκτονίας, βέβαια -και αναρωτιέμαι αν το λάθος είναι του ιστότοπου ή αν υπάρχει και στο κείμενο του νομοσχεδίου.

* Θα ακούσατε ίσως για ένα ζευγάρι που το πιάσανε σε μιαν ακρογιαλιά της Φλόριντας σε ερωτικές περιπτύξεις και τους καταδίκασαν -και επειδή ο άντρας έχει κάνει φυλακή και δεν έχουν περάσει τρία χρόνια από την αποφυλάκισή του, προβλέπεται τώρα να φάει 15 χρόνια. Διαβάζω την είδηση στα αγγλικά: A jury Monday found a couple guilty of having sex on Bradenton Beach after only 15 minutes of deliberation.

Ομολογώ ότι δεν ήξερα ότι στη Φλόριντα είναι αδίκημα να το κάνεις ύστερα από προκαταρκτικά μόνο 15 λεπτών. Το βρίσκω λίγο αυστηρό. 🙂

* Το διαφημιστικό άρθρο στο Βήμα για το βιβλίο του Μπαμπινιώτη που θα μοιραστεί την Κυριακή είχε μερικά ενδιαφέροντα πράγματα. Καταρχάς, έναν θηριώδη σολοικισμό, που πρέπει να τον χρεώσουμε στη συντάκτρια Μάρνυ Παπαματθαίου:

Όπως εξηγεί [ο Μπαμπινιώτης], η συχνή λ. χ. επιλογή μιας ελληνικής προελεύσεως αγγλικής, γαλλικής ή γερμανικής λέξης ή φράσης σ’ ένα κύριο άρθρο μιας ευρωπαϊκής εφημερίδας ή σε οποιοδήποτε απαιτητικό κείμενο των μεγάλων αυτών γλωσσών, οφείλεται ακριβώς στο επικοινωνιακό γόητρο που εξακολουθούν να τρέφουν για την ελληνική οι ξένοι.

Ώστε οι ξένοι «τρέφουν επικοινωνιακό γόητρο» για την ελληνική γλώσσα, διατύπωση που θυμίζει το «είστε θαυμάστρια της γυναίκας μου» που είχε πει ο Χάρυ Κλυν στον Σαββόπουλο. Η κοτσάνα δεν χρεώνεται στον Μπαμπινιώτη, αν δείτε το βιντεάκι δεν είπε τίποτα τέτοιο.

Ωστόσο, πιο κάτω, ο κ. Μπαμπινιώτης γράφει, για ορισμένα λαϊκότερα κείμενα του 18ου αιώνα: Η καταπληξία (σοκ) που υφίσταται κανείς συναντώντας συχνά μια μορφή σχεδόν μιγαδοποιημένης (κρεολής) ελληνικής από τουρκικές, κυρίως, και ιταλικές λέξεις ….

Δεν θα συζητήσω την ουσία του θέματος, αξίζει χωριστό άρθρο. Αλλά μου κάνει εντύπωση η επίδειξη καθαριστικού ζήλου από τον κ. πρύτανη σήμερα -διότι τι αλλο σημαίνει αυτό το ανεκδιήγητο «η καταπληξία (σοκ) που υφίσταται κανείς…»; Και μόνο η εντός παρενθέσεως επεξήγηση δείχνει πόσο μάταιο είναι το καθαριστικό εγχείρημα. Σε ένα ιατρικό σύγγραμμα έχει τη θέση της η καταπληξία -αλλά στον τρέχοντα λόγο και σε χαλαρές χρήσεις -όπως χαλαρό είναι και το άρθρο του κ. Μπαμπινιώτη- μόνο το «σοκ» ταιριάζει.

* Γελάσαμε τις προάλλες με τους αδελφούς Γεωργιάδη που προσπάθησαν στο Τουίτερ να υπολογίσουν μια μέθοδο των τριών και τα θαλάσσωσαν, αδυνατώντας να βρουν πόσο κάνει 60 διά 3 (ή κάτι άλλο εξίσου προχωρημένο).

Δεν άργησαν να βρουν μιμητές, όμως. Έτσι, στην εκπομπή τους την Πέμπτη, ο Κ. Μπογδάνος και ο συνεργάτης του (δεν συγκράτησα το όνομά του) έδωσαν μια πολύ κωμική παράσταση, δείχνοντας ότι ο Άδωνης βρήκε μιμητές. Το βιντεάκι είναι εδώ, και το επίμαχο απόσπασμα βρίσκεται στο 10.00 έως το 10.30

http://www.skai.gr/player/TV/?mmid=259235

Γίνεται λόγος για την ιδέα επιβολής τέλους 1 0/00 (ένα τοις χιλίοις) στις αναλήψεις, και ρωτάει ο Μπογδάνος:

– Δηλαδή όταν πηγαίνω εγώ να πάρω 20 ευρώ, θα μου λέει το ένα τοις χιλίοις των 20 ευρώ;

– Γιατί δεν λες πόσο είναι; του λέει ο συνεργάτης.

– Δεν θυμάμαι, απαντάει ο Μπογδάνος (προφανώς δεν έχει μάθει να κάνει πράξεις, μόνο απομνημόνευση κάνει).

– 2 λεπτά.

Στη συνέχεια, ο Μπογδάνος επανέρχεται, ρωτώντας αν είναι 0,2 ή 0,02 και μετά ο συνεργάτης τού λέει:

– Στο χιλιάρικο, θα δίνεις ένα ευρουδάκι, και αμέσως μετά, συνεχίζει:

… Στο εκατομμύριο είναι πολύ. Στο εκατομμύριο είναι δεκάρικο,

– Αχά! λέει ο Μπογδάνος.

Αμ δεν είναι δεκάρικο το τέλος ένα τοις χιλίοις στο εκατομμύριο, κύριε συνεργάτα! Χιλιάρικο είναι! Και να φανταστείς ότι αυτός είναι το μαθηματικό μυαλό του ντουέτου -ο Μπογδάνος, όπως είπε, δεν θυμάται πόσο κάνει!

Και τα μισά της χιλιάδας είναι πεντακόσια -καλό μας Σαββατοκύριακο!

Υστερόγραφο:
Προσθέτω, διότι το ξέχασα, ότι την Παρασκευή που μας έρχεται, 15 του μηνός, στις 8 το βράδυ, θα είμαι στην Καλλιθέα, σε παρουσίαση των γλωσσικών βιβλίων μου στο βιβλιοπωλείο Τραβέρσο (Θησέως 152). Θα χαρώ να τα πούμε!

traverso-pros

 

 

249 Σχόλια to “Επετειακά μεζεδάκια”

  1. Γς said

    Καλημέρα

    >Εγεννήθη το μόrrow

    Και θυμήθηκα τον άνακτα όταν γεννήθηκε το πρώτο του παιδί:

    -Γεννήθηκε [μπλα μπλα] Είναι τρεις χιλιάδες πεντακόσια είκοσι δύο χιλιόγραμμα.

    [ντάξει λίγο κρύο]

  2. Μια καλημέρα σε όλους…σήμερα δεν έχω τίποτε να πω τα είπα όλα χθες

  3. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Η αυτού υψηλότης η Δούκισσα (μεγάλη φωνάρα η μακαρίτισσα!) είναι διπλά παράξενο μεζεδάκι,αφού στο πρωτότυπο το HER highness υποθέτω θα γκαρίζει… 🙂 (ούτε το he,she,it , his,her,its re gamoto? Ουτε Α’προκαταρκτική; …)

    (Nα πω την αμαρτία μου ,και γω Καίημπριτζ θα έγραφα πάντως ,καθώς αυτό το Κέμπριτζ με μοιάζει πολλά χωριάτικο… 🙂 )

  4. Γς said

    ας πρόσεχες

  5. Γς said

    4->2

  6. Γς said

    3:
    Χερ Μάτζεστι, δεν είναι;

  7. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    6. Όχι. her highness ή στο πολύ επίσημο her royal highness. Χερ Μάτζεστι είναι η Αλισαβού.

  8. Γς said

    Home – Her Majesty The Queen

    http://www.royal.gov.uk/hmthequeen/hmthequeen.aspx

  9. Γς said

    7:
    Φτου!
    Νόμιζα ότι για την Ελισάβετ μιλούσαμε.

    Πάλι δσυο γραμμές μόνο είχα διαβάσει από σημερινό το άρθρο

  10. ndmushroom said

    Πάντως από ό,τι θυμάμαι, το διάλογος των αδερφών Γεωργιάδη ήταν πλαστός (όχι ότι δεν είναι πιθανό να έχει γίνει, απλά όχι στο twitter). Νικοκύρη, βλέπω ότι (μετά το άρθρο για τη λαθροχειρία των SNB bloopers) συνεχίζεις να δίνεις στο twitter περισσότερη βάση από όση δικαιούται! Για να σε προλάβω, η χτεσινοσημερινή καταιγίδα των tweets που αποδίδονται στο Τζήμερο είναι πλαστά (του Athyrostomix), αλλά <a href="δυστυχώς«>αυτό, δυστυχώς, δεν είναι.

  11. ndmushroom said

    Καταραμένο html, σήμερα νίκησες εσύ! 🙂

  12. atheofobos said

    1
    Δεν θυμήθηκες όμως ποιός ανακοίνωσε έμπλεος ενθουσιασμού σε λέσχη αξιωματικών στους κατάπληκτους ακροατές του πως :
    η βασίλισσα συνέλαβε (την Αλεξία) !
    Ο Σπαντιδάκης!
    Η σύμπτωση μάλιστα της γέννησής της (10-6-1965) με τα Ιουλιανά έφερε το όνομά της στη συνθηματολογία των ημερών με κυρίαρχο το σύνθημα: «Αλεξία πάρε θέση»!

  13. 10 Όντως δεν έγινε στο twitter, στην εκπομπή τους τα συζητάγανε τα μεγάλα μαθηματικά βρήκα ένα ηχητικό https://www.youtube.com/watch?v=KpLUEE1jlG0#t=40

  14. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    O Tάκης Τσουκαλάς λύνει με την πρωτοπόρα γαυρική μέθοδο των τριών, ένα πανάρχαιο άλυτο μαθηματικό πρόβλημα.
    «Πότε θα πάρει πρωτάθλημα ο Τζι;»

  15. Λ said

    Καλημέρα. Είμαι στο Λονδίνο τις τελευταίες δύο εβδομάδες και την περασμένη Δευτέρα που ήταν αργία είχαμε πάει περίπατο ξεκινώντας από τη γειτονιά μας στο Χόλλαντ Παρκ μέχρι το μουσείο φυσικής ιστορίας μέσω των κήπων του Κένσιγκτον. Υπήρχαν έξω από την είσοδο του παλατιού 7-8 βαν ειδησεογραφικών πρακτορείων. στην επιστροφή μας είχε μαζευτεί και κάμποσο κόσμος.Δεν καταλαβαίναμε προς τι ήταν η κοσμοσυρροή. Το μωρό ήταν ήδη στο σπίτι του γιατί η Κέητ βγήκε από το νοσοκομείο μερικές ώρες μετά τη γέννα και το μωρό δεν θα το έβλεπαν. Απομακρυνθήκαμε γρήγορα γιατί δεν θέλαμε να μας πιάσει καμιά κάμερα εκεί αφού φιλοβασιλικοί δεν είμαστε. Μετά μάθαμε ότι πήγε να δει το μωρό η προγιαγιά.
    Το ωραίο όμως είναι που στα μέσα δεν δυστάζουν να κριτικάρουν τους βασιλείς και το σόι τους. Μόλις χθες ή προχθές στην Evening Standard είχανε μια φοβερή κριτική για το σόι της μαμάς της μικρής Σάρλοτ.

  16. Γς said

    >«δηλαδή, θα πείτε και ‘του πιάνο’»

    >Ναι ρε, θα πούμε, ακούστηκε από το βάθος.

    😉 😉 😉

    Δεν κατάλαβες
    ‘του πιάνΩ’ έλεγε.

    Ποιανού;
    Του Πανάγου

    Τι του πιάνει;

    Ασ’ το. Το έχω πληρώσει ακριβά.

  17. Jimakos said

    Νικοκύρη μην είσαι αυστηρός με τον Μπογδάνο και τους λοιπούς. Σαν δημοσιογράφοι (κυριολεκτικά σαν…) θα είναι της θεωρητικής κατεύθυνσης, μην ζητάμε πολλά λοιπόν… Καλημέρες

  18. Λ said

    Έχει ειπωθεί ότι στην Κύπρο λέμε σεντ(ς) και όχι λεπτό/λεπτά. Παλιά που είχαμε τη λίρα λέγαμε μιλς αν δεν κάνω λάθος. Η απόφαση όμως για τα σεντς ήταν καθαρά πολιτική και μάλλον ήταν του τότε υπουργού οικονομικών Σαρρή.

  19. 17 Jimako πλάκα μας κάνεις στο Πάντειο τουλάχιστον παλιότερα για να περάσεις έδινες εξετάσεις και στα μαθηματικά και ο συγκεκριμένος υποστηρίζει (στην Ελλάδα είσαι ότι δηλώσεις) ότι έχει κάνει και σεμινάρια μακρο-οικονομικών στο London Business School. Αυτοί οι καυμένοι έλληνες γονείς τι έχουνε πληρώσει για κάτι τέτοιους κανακάρηδες…

  20. voulagx said

    Είχε πολλά μαργαριτάρια ο Σταύρος στον Ενικό: «τα πλεόνασμα» και δεν θυμαμαι ποια άλλα. https://www.youtube.com/watch?v=RWA7LBcY2aw μας πηρε το ποταμι.

  21. Γς said

    >Αλλά ο Σταύρος […] παραπονέθηκε στον προεδρεύοντα (τον Αλ. Μητρόπουλο) λέγοντάς του ότι τον «περιπλάνησε»

    Αντε [και με λίγες καραμελίτσες] αποπλάνησε …

  22. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύγια τα πρωτα σχόλια!

    18: Σεντς επίσημα αντι για λεπτά; Περίεργο. Και το κλίνετε; Δηλαδή λέτε 1 σεντ και 10 σεντς;

    10: Αγωγή για παρωδία; Ενδιαφέρον θάχει.

  23. sarant said

    Να σημειώσω ότι πρόσθεσα στο άρθρο ένα υστερόγραφο:

    Προσθέτω, διότι το ξέχασα, ότι την Παρασκευή που μας έρχεται, 15 του μηνός, στις 8 το βράδυ, θα είμαι στην Καλλιθέα, σε παρουσίαση των γλωσσικών βιβλίων μου στο βιβλιοπωλείο Τραβέρσο (Θησέως 152). Θα χαρώ να τα πούμε!

  24. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    23. Nα βάλεις live αναμετάδοση όπως είχε ο Χάχαλος τότε με τον Ντώκινς…να μαζευτούμε να σε περιμένουμε …και στο τέλος να μιλήσει ο…Γουσού! 😆

  25. Γς said

    >«Δαπάνες δασοκτονίας για το έτος 2014″. Δακοκτονίας

    Γιατί; Μήπως αφορά τις ανά την επικράτεια πολεοδομίες;

  26. Jimakos said

    @19

    PhotoTraveler, προφανώς και κάνω πλάκα. Δεν θα ήταν δυνατό να μιλάω σοβαρά για τον Μπογδάνο!

  27. gregan said

    Καίμπριτζ δεν το γράφαμε παλιά αυτό; Τώρα το γιατί είναι αλλουνού παπά ιστορία… Μάλλον τότε προσπαθούσαν να απεικονίσουν την προφορά (ˈkeɪmbrɪdʒ), αλλά και πάλι… λάθος το έκαναν κι αυτό.

  28. Γς said

    24:
    Προς τα που πέφτουν τα εμιράτα να γυρίσουμε τσι κεραίες εκπομπής.

    [κι επειδή ο Χάχαλος μετέδιδε απ το Γκάζι]
    http://caktos.blogspot.gr/2013/02/blog-post_3996.html

  29. 26 Ήρθα στα ίσια μου…

  30. Λ said

    Τώρα που το σκέφτομαι όχι το σεντ δεν κλίνεται (από τους επίσημους φορείς) αν και πολλοί λένε τα σεντς. Το μιλ όμως κλίνοταν και θυμάμαι τα μιλς πολύ καλά.

  31. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Το 1879, δηλαδή σύντομα μετά που οι Βρετανοί ανέλαβαν τη διοίκηση της Κύπρου από τους Οθωμανούς, εισήγαγαν την κυπριακή λίρα που ορίστηκε να έχει ακριβώς την ίδια αξία με τη βρετανική λίρα. Αυτή η ισοτιμία ίσχυε μέχρι το 1960 που η Κύπρος έγινε ανεξάρτητο κράτος και συνεχίστηκε ανεπίσημα μέχρι και το 1971 που η αξία της βρετανικής λίρας άρχισε να ολισθαίνει.

    Η κυπριακή λίρα αρχικά χωρίστηκε σε 20 σελίνια όπως χωριζόταν και η βρετανική, αλλά το κάθε σελίνι σε 9 γρόσια παρέχοντας έτσι μια σύνδεση με την τουρκική λίρα η οποία χρησιμοποιείτο στο νησί μέχρι εκείνη τη στιγμή και χωριζόταν (όπως και σήμερα) σε 100 γρόσια. Τέλος, το κάθε γρόσι χωριζόταν σε 40 παράδες. Το 1955 αποφασίστηκε η χρήση του μετρικού συστήματος στο νόμισμα της Κύπρου κι έτσι καταργήθηκαν τα σελίνια και τα γρόσια (οι παράδες είχαν πια χάσει την αξία τους) και η λίρα χωρίστηκε σε 1000 μιλς. Τότε ο κόσμος ονόμασε το κέρμα των 5 μιλς γρόσι και το κέρμα των 50 μιλς σελίνι. Το 1983 αποφασίστηκε η λίρα να χωριστεί σε 100 σεντ αφού το 1 μιλς είχε πια ασήμαντη αξία. Το μικρότερο κέρμα σε χρήση τότε ήταν εκείνο των 5 μιλς που αντικαταστάθηκε με κέρμα του ½ σεντ το οποίο και σύντομα καταργήθηκε.

    (μπάη δε μίλκυ γουέη, και στη Τύλο υποδιαιράμε τα δηναριάκια μας σε 1000 φιλς (κι όχι 100 σεντς, ή εκατοστά…)

  32. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    »Δασοκτονία
    Δαπάνες δακοκτονίας αφορά και διευθετεί το αρθρο 44 του νόμου,πλέον, αυτού

  33. sarant said

    31 Τα οποία fils, ή μάλλον fulus αφού έτσι είναι ο πληθυντικός, για να ξέρεις και να λες στους Τυλίους, είναι δάνειο από το βυζαντινό φόλλις.

  34. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    33. Έλα ρε! Δεν είχα ιδέα περί αυτού του δανείου και περί της υπάρξεως της φόλλας… 🙂
    (δηλαδή ,αφού είναι δάνειο, δικαιούμαι- ως απόγονος των Α.Η.Β.Π- κανά βαρέλι αργό τζάμπα;… 😉

  35. Λ said

    Για τη μικρή Σάρλοτ πάλι ο λόγος. Απορήσαμε λιγάκι για το όνομα γιατί υπάρχει η φράση Σάρλοτ δε χάρλοτ. Από την άλλη είναι ωραία που τίμησαν τον Κάρολο τα παιδιά (και η Σάρλοτ Καρολίνα είναι) γιατί θρόνο θα κάνει μαύρα μάτια να δει.

  36. stratosbg said

    Reblogged this on a hairless ape.

  37. sarant said

    35 Ε, ναι -αν η Λισάβου μιμηθεί τη μητέρα της στη μακροζωία, παίζεται και για τον εγγονό.

    34 Ναι, πες τους και για τους τόκους του δανείου.

  38. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Οι Σιδηρές Παρθένες πανηγυρίζουν τη βασιλική γέννηση…
    Up the Irons! for eva!!

  39. Λ said

    31. Φορού δε ρέκορντμαν το 967 με ένα γροσούι ή αλλιώς μια μπακκίρα αγόραζε χωνάκι χειροποίητο παγωτό. Το έφτιαχνε ένας ξάδελφος σε εφηβική ακόμα ηλικία και το πουλούσε περνώντας στους δρόμους και φωνάζοντας τριανταφύλλου παγωτό.

  40. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    22.>>Αγωγή για παρωδία; Ενδιαφέρον θάχει.
    ‘Εχουν δει πολλά τα μάτια μας:
    «Η δημοσιογράφος Άννα Παναγιωταρέα προβαίνει σε αγωγή εναντίον μου (που δεν είμαι δημοσιογράφος) κατηγορώντας με για «συκοφαντική δυσφήμηση διά του τύπου» για δημόσιο σχολιασμό μου που ποτέ δεν δημοσιεύτηκε στον τύπο…»

  41. Λ said

    Απολογούμαι που το προηγούμενο σχόλιο μου έχει τόσα πολλά λάθη. Ακόμα να μάθω να γράφω απ το κινητό φαίνεται.

  42. Πάνος με πεζά said

    Πριν να διαβασω : η Νεριτ δειχνει επι κοντω απο το…Συνταγμα.Αλλα καθε φορα που ανεβαινει,γραφει απο κατω ‘Υψος μπαρας ….(ταδε)’.Χαθηκε ο ελληνικος ‘πηχυς’ ρε παιδια;

  43. Πέπε said

    Σχετικά με την Αυτού Υψηλότης Δούκισσα:

    Παρά το στριμωξίδι, έχει χωρέσει κι ένα ακόμη λάθος Νίκο. Το επισημαίνει κι αυτός που έβαλε τα τετραγωνάκια στην εικόνα:

    Στα ελληνικά -και στα αγγλικά άλλωστε- προσθέτουμε κι ένα δεύτερο άρθρο, η Αυτής Υψηλότης η Δούκισσα.

  44. Πέπε said

    > > Ο βασικός μάρτυρας έμενε μαζί τους στο διαμέρισμα της Μιχ. Βόδα, με τον οποίο συναντήθηκαν όταν πήγαν στη Βουλγαρία στις 22-23 Απριλίου 2015 για να επιστρέψουν την επόμενη μέρα, στις 24…

    Δεν καταλαβαίνω την είδηση κι έτσι δεν είμαι σίγουρος αν υπάρχει κι ένα ακόμη λάθος ή μήπως όχι, αλλά, κι αν δεν υπάρχει, δράττομαι της ευκαιρίας να καταγγείλω όσους άλλους το κάνουν. Πρόκειται για τον ενοχλητικό αγγλισμό (;) «επιστρέφω» / «γυρίζω» αντί «ξαναπηγαίνω». Στα ελληνικά «επιστρέφω» εκεί όπου ήταν η βάση μου. Αν έχω φύγει από τη βάση μου για να πάω κάπου αλλού για λίγο, και μετά από καιρό πάω για δεύτερη φορά εκεί, δεν είναι επιστροφή. Για παράδειγμα πριν καμιά δεκαριά μέρες διάβαζα ένα άρθρο «Γιατί δεν επιστρέψαμε στη Σελήνη από το 1972», λες και ήμασταν από τη Σελήνη και την εγκαταλείψαμε το 1972. «Γιατί δεν ξαναπήγαμε» λέει ο κόσμος.

  45. Πέπε said

    @44: τώρα που το ξανακοιτάω, στην είδηση σωστά το λένε το «επιστρέφω»: πήγαν Βουλγαρία και την άλλη μέρα επέστρεψαν.

  46. Θα έλεγα ότι η αντεπίθεση των Σοβιετικών άρχισε τον Αύγουστο του 1943 με τν απόκρουση της τελευταίας γερμανικής επίθεσης στη μάχη του Κουρσκ.
    Θα μπορούσε να το πάει κάποοιος και πιο πίσω στον Χειμώνα του 1942 στο Στάλινγραντ. Σίγουρα ήταν πριν το Νοέμβριο του 1945 που λέει το μεζεδάκι αφού τότε είχε τελειώσει και ο πόλεμος στον Ειρηνικό.

  47. FilD said

    >18 . >22 . Αν δεχτούμε πως το λεπτό είναι το 1/60 του όλου (πχ λεπτό της ώρας) και το σεντ, δηλαδή το εκατοστό, είναι ακριβώς αυτό, το 1/100 του όλου, τότε αν αποφασίζαμε να μοιράσουμε την* βασική αξία του νομίσματος σε 100 ίσα μέρη, πώς θα ονομάζαμε την υποδιαίρεση που θα προέκυπτε ;
    (για να μην υπάρξει παρεξήγηση, η ερώτηση ειναι στη λογικη του «ποιο ειναι πιο βαρυ; 1 κιλο σιδερο ή 1 κιλο βαμβακι;)

    * «τη βασικη αξια» ή » την βασικη αξια» ; το «τη(ν)» αναφέρεται στην «αξία», αλλά μεσολαβεί το «βασική» , οπότε ;
    επειδή , όπως και με το λεπτο και το εκατοστο , το αντιμετωπίζω ,ας πουμε, μαθηματικα, λέω πως σωστο ειναι το «την βασικη αξια»

    (Και κατι ακομα. Διαβαζω τα κειμενα και τα σχολια ,θα λεγα, τα τελευταια 2,5 χρονια. Επειδη ειναι η πρωτη φορα που συμμετεχω σε μια κουβεντα – πρωτη φορα γιατι το θεμα του λεπτου vs εκατοστου με απασχολει/ενοχλει απο τοτε που μπηκε (εντος κι εκτος εισαγωγικων) – θα θελα με την ευκαιρια να εκφρασω την εκτιμηση μου για το υφος και τον τροπο σας.)

    Δ.Φ

  48. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    http://www.nooz.gr/perierga/iaponia-onomasan-moro-pi8ikaki-sarlot
    Λίγο αργότερα, από το Μπάκιγχαμ έγινε ένα τηλεφώνημα, ζητώντας να αλλάξουν το όνομα του πιθήκου με κάποιο άλλο.

    «Σκεφτείτε πώς θα σας φαινόταν εάν σε έναν πίθηκο στη Βρετανία δινόταν το όνομα ενός μέλους της βασιλικής σας οικογένειας», είπαν.

    Ως εκ τούτου, εκ μέρους του Ζωολογικού Κήπου ζητήθηκε συγγνώμη και ήδη είναι προς αναζήτηση νέου ονόματος.
    😆

  49. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    43 Σωστά

    47 Επειδή είναι το πρώτο σχόλιό σας, η σπαμοπαγίδα το είχε κρατήσει. Καλώς ήρθατε.
    Εφόσον το ν μπαίνει ή βγαίνει για φωνητικούς λόγους, το «την βασική αξία» δεν στέκει, όσο κι αν δεν ενοχλεί ιδιαίτερα. Για να το δούμε αλλιώς, με τη λογική σας πρέπει επίσης να γράψετε «τη αρχική βάση» (επειδή «τη βάση») που βέβαια είναι τερατώδες.

  50. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Η δραχμή είχε 100 λεπτά από την εποχή του Όθωνα. Δεν είναι παράξενο ,ούτε «λάθος» θεωρώ, να ταυτίζονται πλέον τα λεπτά με τα εκατοστά του ευρώ.

  51. Για όσους φοβούνται την κινέζικη παντοδυναμία και τα πλήθη γενικότερα:

    http://www.theatlantic.com/photo/2015/05/the-chinese-art-of-the-crowd/392531/

  52. Μεγάλο … πέρδεμα από τον Τράγκα (περιμένατε τίποτε καλύτερο;)

    http://harddog-sport.blogspot.gr/2015/05/blog-post_9.html

  53. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Aυτές οι κόκκινες με τα άσπρα μπερεδάκια είναι οι καλυτερότερες!! 😉

  54. 53

    Κινέζικη ευγονική δια επιλεκτικών διασταυρώσεων!

    Διάβαζα για τις αστροναύτισες (ταϊκοναύτρες, ορθότερα), που επιλέγουν οι Σίνοι, δεν θέτουν μόνο προδιαγραφές ικανοτήτων αλλά και εμφάνισης. Οι γκαβές και οι κουτσοδόντες αποκλείουνται, δεμπανάναι και οι καλύτερες πιλότες στον κόζμο!

    http://en.wikipedia.org/wiki/Liu_Yang_%28astronaut%29

  55. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    54. Ει ουν εμαχέσαιτο τας κατά των Ασιατών συναφάς Έλλην, ποι Σινών μ’ αν δ’ Άρην νη θεραπεύοντες τρέψαιντο;

  56. # 14

    Για την ώρα παίζουμε βόλλεϋ (και παίζουμε καλά, έ ; )

    καθένα με την ώρα του

  57. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    56. Eγώ πιστεύω ειλικρινά ότι η Παοκάρα θα σαρώσει, όταν ο Ιβάν μάθει ελληνικά! Oσονούπω δηλαδή…

  58. Εχω δυο ψιλοενστάσεις…

    παιδοκτόνος δεν λέγεται καί κάποιος που σκοτώνει παιδιά που δεν είναι δικά του ;

    η δεύτερη αναφέρεται στους σεισμούς που συνήθως μετρώνται με Ρίχτερ που αναφέρονται σε έκλυση ενέργειας και όχι σε άλλη κλίμακα όπως η Μερκάλι που οι βαθμοί της δείχνουν τις επιπτώσεις στον τόπο που αναφέρονται.
    Ετσι ένας επιφανειακός 4 βαθμών Ρίχτερ μπορεί να έχει μεγαλύτερες επιπτώσεις από ένα υποθαλάσσιο εξάρι

  59. 55 και 56

  60. Λ said

    Οι Ρώσοι υποσχέθηκαν να έχουν βάση στο φεγγάρι μέχρι το 2030.

  61. Δεν παρακολουθούν τον κ. Πρέσβη, κι αυτά παθαίνουν…

  62. Πέπε said

    @58α:

    Όχι. Όπως έτυχε να ακούσω από δικηγόρο αυτές τις μέρες, στο δίκαιο η παιδικτονία είναι μόνο μια πολύ συγκεκριμένη περίπτωση: ο φόνος νεογέννητου βρέφους από τη μητέρα μέσα στις πρώτες ώρες, άντε 1-2 μέρες, από τη γέννησή του. Ο νόμος αναγνωρίζει ότι αυτό το έγκλημα μπορεί να έχει γίνει υπό κάποιες ψυχολογικές συνθήκες που να αποτελούν ελαφρυντικό, οπότε δικάζεται σαν κάτι διαφορετικό.

    Κάθε άλλη περίπτωση φόνου (του παιδιού σου, του ξένου παιδιού, ενηλίκου, ανηλίκου, βρέφους κλπ.) είναι απλώς ανθρωποκτονία.

    Φυσικά δεν τα ξέρω από πρώτο χέρι, μου τα ‘πανε, και το σχόλιο είναι ανοικτό σε κάθε διόρθωση.

  63. Τα δημοσιογραφικά μαθηματικά του ΣΚΑΪ έπρεπε να απαθανατιστούν:

  64. 63

  65. 51, Σκύλε
    Οι Κινέζοι είναι τρομαχτικοί με την πειθαρχία και την φανατική προσήλωση στη φόρμα. Μιλάμε σκυλιά.

    Κινέζοι αστυνομικοί σκύλοι.

  66. Παναΐα μ’!

  67. 17: Κατά τη Βικιπαίδεια, ο Μπογδάνος υπήρξε και σύμβουλος επικοινωνίας και business development στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης.
    http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%89%CE%BD%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%82_%CE%9C%CF%80%CE%BF%CE%B3%CE%B4%CE%AC%CE%BD%CE%BF%CF%82

    Με αυτά τα μαθηματικά…

  68. – 😀 για όλο το πώνημα (το νήμα μέχρι τώρα)!

    Γονατούργημα, εξαιρετικό!
    (Μού θυμίζει καλοκαιρινή ιστορία με ανηψιά μου, μικρή, που ένα χαλικάκι στην παραλία της έκανε μιαν αμυχή στο γόνατο κι έτρεξε λίγο αίμα, θρήνος-κλάμα-σπαραγμός, οπότε μού ήρθε φαεινή ιδέα να την καλμάρω: «Μην σκας, θα του βάλουμε φάρμακο να κολυμπάς καλύτερα κι από πριν, θα γίνει γοργόνατο!». Μετά έψαχνε όλη μέρα τον θείο Μιχάλη να της φτιάξει το γοργόνατο πριν κολυμπήσει…)

    – 23, τέσσερα τετράγωνα από το σπίτι μου στην Καλλιθέα!

  69. 65

    έχω μείνει έκθαμβος (και άφωνος γωνία, στο Παγκράτι)

    και μετά μεταναστεύουν οι Κινέζοι στις ΗΠΑ και καταφέρνουν να κάνουν δαγκανιάρικο ακόμα κι ένα θηλυκό λαμπραντόρ!

  70. Γς said

    70:
    κι έρχεται ο τύπος στον αντιδραστήρα να γεμίσει ένα ειδικό θερμός με υγρό άζωτο.
    Και τον βλέπω να βάζει τα χέρια του στη ροή του υγρού και να κάνει χαρούλες.
    -Τι κάνεις ρε μαλάκα; Του φωνάζω πριν του αποκοπούν τα δάχτυλα εντελώς.
    Κι αρχίζει να χοροπηδάει φωνάζοντας από τον πόνο.

    Ακούει τις φωνές ο άλλος μαλάκας και τρέχει να τον καθησυχάσει.
    -Ελα, μην κάνεις έτσι. Εχω μια αλοιφή που θα σε κάνει περδίκι.
    -Που΄ναι την. Φέρε την γρήγορα.
    -Την έχω σπίτι μου.

  71. Γς said

    69:
    >για όλο το πώνημα

    πω πώ, ένα πόνημα

  72. Κάπως ενοχλητική είναι η χρήση της ίδιας λέξης για τρεις διαφορετικές μονάδες, όταν π.χ. θέλουμε να πούμε ότι το τηλεφώνημα σε κινητό κοστίζει τόσα λεπτά το λεπτό. Φυσικά, πάντοτε μπορούμε να πούμε «λεπτά του ευρώ» ή «ευρωλεπτά» ή και «σεντς», «λεπτά της μοίρας» ή «λεπτά τόξου» και «λεπτά της ώρας»… — Το ότι το λεπτό της ώρας είναι εξηκοστό ενώ το λεπτό του ευρώ εκατοστό δεν δημιουργεί αντιθέτως κανένα πρόβλημα. Η λέξη «λεπτό» δεν έχει ούτε είχε ποτέ (σαν π.χ. τα προθέματα ‘μέγα-‘, ‘μικρο-‘ ή ‘νανο-‘) συγκεκριμένη αριθμητική σημασία. Ήδη στην αρχαιότητα σήμαινε κάποιο νόμισμα πολύ μικρής αξίας (θυμόμαστε το δίλεπτο της χήρας από το Ευαγγέλιο, όπου βέβαια ο Μάρκος (ιβ΄44) λέει «λεπτὰ δύο, ὅ ἐστι κοδράντης») αλλά και λεπτό της ώρας και της μοίρας. Και για όσους τα θυμούνται ακόμη, υπάρχουν και τα λεπτά του εκατονταδικού βαθμού, που και άλλοτε τα κουβεντιάσαμε εδώ μέσα…

  73. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    58 Το λεξικό λέει «παιδοκτονία = η δολοφονία παιδιού, συνήθως από τη μητέρα του ή τον πατέρα του». Νομικά, είναι αυτό που λέει ο Πέπε στο 62.
    Πάντως, πατροκτόνος λέγεται αυτός που σκοτώνει τον δικό του πατέρα, όχι κάποιον πατέρα γενικώς 🙂

    63 Μπράβο!

    68 Θα έκανε κανένα σταζ.

    69 Εξαιρετικό το γοργόνατο!

  74. Γς said

    74:
    >πατροκτόνος λέγεται αυτός που σκοτώνει τον δικό του πατέρα, όχι κάποιον πατέρα γενικώς

    τον φερόμενο ως πατέρα του, δηλαδή αυτόν που έχει παντρευτεί τη μάννα του ή ζει μαζί της.

    Για να είμαστε μέσα δλδ. Μιας κι ο νόμος δεν λέει τίποτα για τεστ πατρότητας και τέτοια.

  75. Σήμερα στη Μόσχα.

  76. Ο Πούτιν έδειξε τα καινούργια του παιχνίδια. (Να σφίγγουν οι κ**οι…)

  77. # 74 α

    Ναι αλλά η λέξη παιδί έχει και ηλικιακό προσδιορισμό, η λέξη πατέρας, όχι.
    Και στους αγώνες έχουμε κατηγορίες, παίδων, εφήβων, ανδρών, δενέχουμε πατεράδων !

  78. LandS said

    @78 Δηλαδή, τώρα που γέρασες, έπαψες να είσαι παιδί των γονιών σου.

  79. 63, 😀

    Αναρίθμητοι!
    (‘Οπως αναλφάβητοι.)

  80. Μη σου πω πως οι αριθμητικές τους γνώσεις είναι ευάριθμες!

    Α, και κάτι που μούρθε το πρωί: η εξονυχιστική έρευνα δεν παραπέμπει λιγάκι σε βασανιστήρια με τανάλιες και νύχια βγαλμένα;

  81. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    81.>>η εξονυχιστική έρευνα δεν παραπέμπει λιγάκι σε βασανιστήρια ;
    ναι, άμα απ το δωδεκάποντο ξώνυχο ξεφύγει η δαχτύλα , σα χοντροσκούληκας με κόκκινο καπέλο που ερευνά τα πέριξ 🙂 (χοχο,κρινοδάχτυλα ,ρε γμτ, ήθελα να μου τα λέγανε )

  82. physicist said

    Το ξέρατε το ακρωτήριο Tenaro; Αφού είναι άκλιτο, μάλλον ξένη λέξη θα είναι, ιταλική. Λες ν’ ανήκει στην Provincia di Peloponneso;

  83. physicist said

    Α, και να μην παραλείψουμε βέβαια ότι το ρυμουλκό κινείται με πολλή ταχύτητα η οποία όμως, παραδόξως, είναι χαμηλή. Μάλλον θα πρόκειται για σχετικιστικό φαινόμενο.

  84. sarant said

    «Ανοικτά του Ταίναρο»!

  85. cronopiusa said

  86. @38: Γειά σου ρε Κίντο, επαυξάνω παρέα με τον Βασιλέα.

  87. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Για πρωθυπουργούς και καθηγητές πανεπιστημίου θα το πίστευα, αγαπητέ μου Νίκο, αλλά όποιος έχει στοιχειώδη γνώση της φιλολογικής συγκρότησης του Μιστριώτη, εύκολα καταλαβαίνει ότι παραείναι μύθος η απόδοση τέτοιων γλωσσικών ολισθημάτων -«των εναπομεινάντων διαφορών» κλπ- σε αυτόν.. (‘Αλλο ζήτημα είναι οι θέσεις του για το γλωσσικό και η δράση του!..)

  88. physicist said

    #85. — Α ναι, και ανοικτά, όπως τα διανυκτερεύοντα βενζινάδικα. 🙂

  89. ΕΦΗ ΕΦΗ said

  90. sarant said

    88 Ο μύθος λέει ότι είχε ξεκινήσει ομιλία με «Λαλούντων των αηδόνων…». Μπροστά δεν ήμουν, μπορεί να είναι μύθος.

  91. Λ said

    Θυμήθηκα τις δύο Καρλότες βασίλισσες της Κύπρου. Η μία ήταν η Καρλότα των Βουρβώνων και ήταν η δεύτερη γυναίκα του Ιανού (χρονολογία δεν θυμάμαι). Η άλλη η Καρλότα στέφθηκε βασίλισσα η ίδια αλλά στη συνέχεια εκδιώχθηκε από τον αδελφό της τον Ιάκωβο τον μπάσταρδο. Μεγάλο δράμα σας λέω και πρέπει να τ πάρουν διάφορα θεατρικά που άκουσα κατά καιρούς στο ραδιόφωνο.

  92. Λ said

    Υπάρχουν θεατρικά έργα

  93. Πάνος με πεζά said

    Ανοικτά της Κάρυστος, άνεμος ευχάριστος. 🙂

  94. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    81 – «η εξονυχιστική έρευνα δεν παραπέμπει λιγάκι σε βασανιστήρια με τανάλιες και νύχια βγαλμένα;¨
    Κι όμως, έχω καταφέρει και έχω «αλλάξει» και τα 10 νύχια των χεριών μου, μερικά δυό και τρείς φορές, τον δε αριστερό δείκτη τουλάχιστον δέκα (σαν κουμούνι που είναι, τον θέλει τον σωφρονισμό του τακτικά) το τι σκεπαρνιά έχει φάει είναι άλλο πράμα. Θυμάμαι το 1976 (και πως να το ξεχάσω δηλαδή) που δούλευα σε βιβλιοδετείο στην Ασκληπειού, φορτώναμε κάτι σειρές του Καζαντζάκη στο φορτηγάκι (κλειστό V W) για να τα πάμε λίγο πιο πάνω που ήταν η κυρά Ελένη, όπως είχα το χέρι μου στην πλαϊνή πόρτα και μίλαγα με ένα συνάδελφο, κλείνει την πόρτα χωρίς να δεί ένας άλλος, και μείναινε 4 νύχια επάνω της, μιλάμε για τρομερό πόνο. Επίσης έχω βγάλει και 5-6 απο τα πόδια μου. Μιά νύχτα στο Μαρούσι, το 80 πρέπει νάτανε, γύρναγα στο σπίτι με τον φίλο μου τον Δημήτρη, λιγοστά ακόμα τότε τα φώτα, βλέπω στο δρόμο ένα ακανόνιστο άσπρο κομμάτι, καμιά δεκαριά πόντουςφελιζόλ υπέθεσα ότι είναι, παίρνω φόρα και του χώνω μιά κλωτσιά (φόραγα όπως σχεδόν πάντα αθλητικά παπούτσια) για να βάλω υποθετικό γκόλ, κι ενώ ο εγκλεφαλος έδωσε εντολή να ξεφωνίσω ΓΚΟΟΟΟΟΛ, ξεφώνισα ενα δυνατό και σπαραχτικό ΑΑΑΧΧΧΧΧΧ, είχε μείνει το νύχι απο το μεγάλο δάχτυλο, πάνω στο μάρμαρο, + μπόνους, δυό διπλανά σπασμένα δάχτυλα. Κάθε φορά που ακούω ή διαβάζω «εξωνυχιστική» το μυαλό μου πονάει, εννοείται ότι δεν ξανακλώτσησα απο τότε τίποτα το βράδυ στο δρόμο.

  95. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    [video src="http://www.gifbin.com/bin/022012/1330628854_kid_stone_soccer_ball_kick_prank.webm" /]

  96. Πάνος με πεζά said

    Συγχαρητήρια, πού θυμήθηκες τους Τερμίτες και την «Αμαρτωλή Μαρία»; Στην οθόνη, η αμερικάνα παλαίμαχη (* αστεράκι εδώ, θα επανέλθω) πορνοστάρ Seka, που έχει και δικό της ομώνυμο τραγούδι στο δίσκο.
    Από τις εποχές που ο Λαυρέντης (κατά τα γραφόμενά του) χρώσταγε 5-6 νοίκια…

    Ο αστερίσκος είναι απορία : άκουσα προχτές «θα παίξουμε στο τάδε τηλεπαιχνίδι απέναντι σε 5 κοπέλες, βετεράνους Ολυμπιονίκες» (αυτό που είδατε χτες, με Δεβετζή, Βερούλη, Μπακογιάννη κλπ.) Κάτι μου τσίνησε, λέω δε μπορεί, βετεράνος θα πρέπει να νοείται μόνο στο αρσενικό, αφού για πολεμιστές έχει βγει.

    Κι αν αυτό είναι σωστό, το «παλαίμαχος» ταιριάζει και στα δύο φύλα, ή όχι; «Παλαίμαχη» μάλλον κάπου πρέπει να το έχω ακούσει…

  97. sarant said

    97 Ο βετεράνος αρχικά ήταν ο πολεμιστής, αλλά αφού λέμε βετεράνος αθλητής θα πούμε και βετεράνα αθλήτρια.

  98. Πάνος με πεζά said

    Θα πούμε βετεράνα; O tempora, o mores… Kαι με τους παλαίμαχους; Η παλαίμαχη;

  99. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    97 – Τι συγχαρητήρια, μ΄αρέσουν οι Τερμίτες και τους ακούω σχετικά συχνά. Για τις δυσκολίες του Λαυρέντη όπως και των υπολοίπων το είχα ακούσει κι εγώ, δεν ήταν και τόσο εύκολη εποχή γι΄αυτό τον ήχο, εξ ού και η συνεργασία με τον Νταλάρα, που τραγούδησε καταπληκτικά (άποψή μου) την σκόνη.

    Μιά χαρά ταιριάζει το «βετεράνους» στις κοπέλες, μ΄αυτά που έχουν καταπιεί, ο Ράμπο μπροστά τους είναι αρσακειάδα (κακία).

    Μια και πιάσαμε τους Τερμίτες, ένα συνειρμικό, αφιερωμένο για σάς τους μηχανικούς του ιστολογίου. Κι ο Λαυρέντης δίνει ρέστα ερμηνευτικά σ΄αυτό το τραγούδι, ειδικά να σκεφτούμε ότι ήταν στην αρχή, η δική σου άποψη βέβαια, μετράει περισσότερο πάνω σ΄αυτό.

  100. Λ said

    Βετεράνες γνώρισα πολλές στη Ρωσία. Ανέβαιναν τις σκάλες και δεν λαχάνιαζαν και εγώ που ήμουν 20άρα λαχάνιαζα.

  101. 83 – 85 Του Ταίναρο ψιλοστέκεται με την έννοια πως είναι του (ακρωτηρίου) Ταίναρο, δηλ. λείπει μια λέξη που εννοείται (έχω την εντύπωση),

  102. sarant said

    102 Πολύ ψιλό όμως. Ή θα πεις «του Όλυμπος»; Ή «του Καφηρέας»;

  103. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    95,100. Ας το τερμιτώσω κι εγώ (το χρωστώ από προχτές που λέγαμε για τον κάλπη,που εδώ λέει «κάλπικο,ψεύτη» και το θυμήθηκα)

  104. Πάνος με πεζά said

    @ 100 : Ο Λαυρέντης τα γράφει αυτά στη συλλεκτική τετρα-σιντία (!!!) με τίτλο «Τερμίτες», και με ένθετο βιβλιαράκι. Ελπίζω να την έχεις, κυρίως για τα κείμενα, τα τραγούδια έτσι κι αλλιώς υπάρχουν πια παντού.
    Ο Νταλάρας του έχει δώσει πράγματι δύο φορές εκτόξευση στην καριέρα του, αλλά τη δεύτερη έφταιγε κι αυτός εδώ ο τύπος του «Μηχανικά», ο συνθέτης Γιάννης «Μπαχ» Σπυρόπουλος. ‘Ηταν αυτός που κατέγραφε σ’ ένα χαρτί τις στρατιωτικές διηγήσεις της παρέας του Λαυρέντη ένα βράδι, για να φτάσει στο «Διδυμότειχο blues»…

    Ο Μπαχ ήταν κατά κάποιο τρόπο «μέσα-έξω» στο συγκρότημα, αφού έκανε και δικές του δουλειές. Ο αδερφός του όμως, ο Φίλιππος Σπυρόπουλος, ήταν ο σταθερός ντράμερ τους. (Θα τον ακούσεις παρακάτω να κάνει ένα ωραίο intro πριν από τη δεύτερη στροφή της «Σκόνης»).

    Ως Τερμίτες (και πριν να διαλυθούν) έκαναν μια μοναδική συναυλία στο Λυκαβηττό, το Σεπτέμβρη του 1986. Το «Τσιμεντένιο κονσέρτο». Ήταν τη μέρα που ξεκινούσα μαθήματα στο φροντιστήριο, για τις πανελλαδικές που έδωσα το 1987, και το Δεύτερο Πρόγραμμα (+Έφη Μεταλληνού – Σοφία Μιχαλίτση) μετέδιδε ζωντανά τη συναυλία, που μέρος της μόνο καταγράφηκε σε ένα μονό βινύλιο. Οπότε, με το γουώκμαν στο φροντιστήριο, έπαιρνα τζούρες…

    Εκεί, ακόμα κι αυτός ο ακατονόμαστος, είπε μια «Σκόνη» που σήκωσε πολλή σκόνη, πανάθεμά τον…Εκείνο που λείπει από τον αποκάτω ήχο, είναι ο Λαυρέντης που λέει «Θα έρθει ένας μεγάλος φίλος τώρα, ο Γιώργος Νταλάρας». και ο Ντ. που λέει «Ευχαριστώ πολύ τα παιδιά που με κάλεσαν, ευχαριστώ κι εσάς». Κάποια στιγμή μάλλον χάνει τα λόγια στο «πνιγμένες χαρές μου» – το κοινό και η αύρα της συναυλίας ήταν πρωτόγνωρη άλλωστε-, αλλά η ζωντανή αυτή ερμηνεία είναι μέρα με τη νύχτα με τη «στουντιακή»…Σου σηκώνει την πέτσα…Ο παλιός, καλός Νταλάρας (γιατί τώρα ως γνωστός, καλός Νταλάρας είναι ο ………)

  105. physicist said

    Η βετεράνα, βέβαια, πώς αλλιώς; Εφόσον λες Αμερικάνα-Αμερικάνος, λαοπλάνα-λαοπλάνος και μαλαγάνα-μαλαγάνος ;-), τι είναι κείνο που σ’ εμποδίζει να πεις βετεράνα-βετεράνος;

  106. Πάνος με πεζά said

    @ Τι μ’ εμποδίζει; Μάλλον το «Ζητείται κοπέλα για μπάρμαν» 🙂 Δεν ξέρω, κάτι δε μου κάθεται. Και νομίζω ότι δεν το έχω ακούσει ούτε καν για πολεμίστριες (π.χ. γυναίκες του Αντάρτικου). Αλλά πάντως, σαν θηλυκό, όπως λες ταιριάζει…

  107. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Έχει πέσει γρίππη ακλισιάς στο Ταίναρο.
    http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231406300

    Από το Δούναβη ως την άκρη του Ταινάρου
    κι από τ’ Ακροκεραύνια στη Χαλκηδόνα
    διαβαίνεις, πότε σαν της θάλασσας Γοργόνα,
    πότε σαν άγαλμ’ από μάρμαρο της Πάρου.
    Κωστής Παλαμάς
    «Πατρίδες» (8ο σονέτο)

  108. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Ακρωτήριο Ταίναρο/Θοδωρής Γκόνης-Νίκος Ξυδάκης
    Βράχος μαντήλι του γιαλού,φανάρι και σινιάλο

  109. physicist said

    #107. — Θέλει να το συνηθίσεις, δεν λέω όχι, αλλά δεν είναι απ’ τα δύσκολα. Με την ευκαιρία, αναρωτήθηκα τι να ισχύει στα ιταλικά απ’ όπου μας έχει έρθει η λέξη, και βλέπω ότι ο τύπος veterana υπάρχει αλλά μόνον με τη μεταφορική σημασία, εκείνης δηλαδή της γυναίκας που έχει μεγάλη εμπειρία σ’ ένα επάγγελμα (σημασία 3 στον σύνδεσμο που ακολουθεί).

    http://dizionari.corriere.it/dizionario_italiano/V/veterano.shtml

  110. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Kαλά…ο ξεφτίλας ο Τσίπρας γιατί δεν πήγε στη Μόσχα; Φοβήθηκε να μην τον κάνει ντα η Αγγέλα; Ού ρε κότες λυράτες!
    ΕΞΩ ΑΠ»ΤΟ %@&@ευρώ ΤΩΡΑ!

  111. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    107>>πολεμίστριες (π.χ. γυναίκες του Αντάρτικου)
    μαχήτριες

  112. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    111.Πάει η Ζωή.
    Ο Πρωθυπουργός,τον άλλο μήνα στα …φόρα
    https://left.gr/news/tilefoniki-epikoinonia-toy-al-tsipra-me-ton-vl-poytin

  113. sarant said

    107 Μαχήτριες -α, με πρόλαβε η Έφη. Και παρτιζάνες και αντάρτισσες.

    111: Λειράτες.

  114. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    112>>Μαχήτριες
    και αγωνίστριες

  115. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    105 – Όχι δεν την έχω αυτή τη συλλογή, όσο για τον Νταλάρα πάντα τον έκρινα σαν καλλιτέχνη, όπως και όλους τους καλλιτέχνες, κι απο αυτή την οπτική, είναι απο τους μεγαλύτερους που έχει αναδείξει η Ελλάδα, ειδικά σε σύγκριση με τον φλούφλη ανέξοδο επανστάτη αντίδικό του, είναι έτη φωτός μπροστά. Ο Σπυρόπουλος Μπάχ, είναι άλλη ιστορία, τον είχα γνωρίσει το 85 μέσω του Τζόνυ Βαβούρα που γνωριζόμασταν τότε, πολύ ωραίος τύπος, μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση η απλότητά του και που ήταν κάπως φευγάτος, ίσως με έχει επηρεάσει στην ζωή μου.

    111 – Κίντο μου άλλο αριστερή ρητορική του 4%, κι άλλο κυβερνητική αριστερή πολιτική, η πρώτη δεν στοιχίζει τίποτα, η δεύτερη απλώς υπάρχει στην φαντασία των συριζαίων ψηφοφόρων, γιατί την εξουσία την ασκούν οι κεφαλαιούχοι εντολείς, κι όχι τα υποχείρια εντολοδόχοι τους. Θα έπρεπε να σε ενοχλεί περισσότερο η μη ανάδειξη απο την πρώτηα φορά αριστερή κυβέρνηση, του θέματος με την επιβολή προστίμου πάνω απο 2δις στην έντιμη Ντόϋτσε μπάνκ, για την χειραγώγηση του libor σε παγκόσμιο επίπεδο, με όφελος δεκάδων δις, την στιγμή που μας επιτιμούν και μας λοιδορούν ως διεφθαρμένους και τεμπέληδες, την δε Κύπρο την έσφαξαν στο γόνατο, κι εσύ βρίσκεσαι μακριά απο την οικογένειά σου, εξαιτίας τους, εκτός κι αν είσαι διεφθαρμένος και τεμπέλης, και πήγες στην αραπιά για διακοπές.

    «ΕΞΩ ΑΠ»ΤΟ %@&@ευρώ ΤΩΡΑ!» Δεν αποφασίζουμε εμείς γι΄αυτά τα θέματα, μήπως μας ρώτησε κανείς αν θέλαμε να μπούμε στο ευρώ;
    Όπως έλεγε και το αναρχικό σύνθημα τοίχου, ΔΟΥΛΕΥΕ ΨΗΦΗΖΕ ΚΑΙ ΣΚΑΣΜΟΣ.

    Υ.Γ – Γνωρίζεις τι παράγουν η Ελβετία, το Λουξεμβούργο, το Μονακό, και το Λιχτενστάϊν, και έχουν τόσο πλούτο;

  116. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    14 – Το παραδέχεσαι κι εσύ ότι είναι ΚΟΤΕΣ!

  117. Ριβαλντίνιο said

    @ 114 sarant
    «111: Λειράτες.»

    Και φαντάζομαι τον Νέο Kid με φωνή Αλέφαντου
    «Εντάξει ρε μορφωμένε πες το κι έτσι!»
    🙂

  118. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Επετειακή μέρα,ας τις αναφέρουμε:
    Οι μαχήτριες του μεγάλου πατριωτικού πολέμου
    διαβιβάστριες πυροβολήτριες,σκοπεύτριες

  119. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Το 117 στο 114 εννοείται. Και μια και είσαι κάτοικος Λουξεμβούργου Νικοκύρη, τι πουλάνε τα παλληκάρια, και έχουν 500,000 νοματαίοι, 60δις ΑΕΠ;

  120. Πάνος με πεζά said

    Ναι, εννοούσα ότι δεν έχω ακούσει τις μαχήτριες, πολεμίστριες, αντάρτισσες κλπ. αυτές, να τις αποκάλεσαν ποτέ «βετεράνες».

  121. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    117 Λάμπρο,μη βάζεις φυτιλιές 🙂
    Τα μιλήσανε,τα συμφωνήσανε, αφού!
    Σε 100 μέρες θα δούμε φως; (μην αρχίσει σεντονοπόλεμος όμως)

  122. Πάνος με πεζά said

    @ 116 : Κι επειδή δε δούλεψε το link, αυτή τη συλλογή.

  123. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    120,>>τι πουλάνε
    προστασία! (των καταθέσεων)

  124. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Ένας βετεράνος,σήμερα στην Κόκκινη Πλατεία.Για βετεράνες ειν αλήθεια δεν είδα.

  125. sarant said

    120: Αέρα, Λάμπρο!

  126. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    123.Στη συλλογή αυτή είναι και τα «τσιμεντένια τρένα»,απ όπου το παραπάνω «τραγούδι της νύχτας».Ήταν η τελευταία δισκογραφική δουλειά που συμμετείχε η φεγγαρένια, το αερικό, Φλέρυ Νταντωνάκη.

  127. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    122 – Όσο πιστεύουμε το παραμύθι, ότι γεννηθήκαμε για να δουλεύουμε παραγωγικά, κι ότι έτσι βγαίνουν τα λεφτά, δεν πρόκειται να δούμε φώς ΕΦΗ μου.

    126 – Το ξέρω Νίκο, και χαίρομαι που το ξέρεις κι εσύ, μένει να δούμε με ποιόν τρόπο θα το αντιληφθεί κι ο πολύς κόσμος, παρ΄όλο που είναι ολοφάνερο.

    Καληνύχτα.

  128. Γς said

    125:

    >Ένας βετεράνος,σήμερα στην Κόκκινη

    Μπα! Ακόμα εκεί είναι αυτός;

    [που μας έλεγε ο Σκύλος το απόγευμα #76]

  129. Πάνος με πεζά said

    @ 127 : Τα «Τσιμεντένια τρένα», nai. Eίναι τίτλος ολόκληρου άλμπουμ τους, ο στίχος όμως (πραγματικά συγκλονιστικός, «τα γήπεδα, σαν τσιμεντένια τρένα, βασίλεψαν στο βλέμμα μου βαθιά…»), ανήκει στο τραγούδι «Περαστικά», γραμμένο περίπου στο πνεύμα του «Κουρσάρου» (αλλά 4 χρόνια μετά), για τους, αυξανόμενους τότε, θανάτους των μηχανόβιων της εποχής…

  130. Γς said

    81:
    >η εξονυχιστική έρευνα δεν παραπέμπει λιγάκι σε βασανιστήρια ;

    Αν όμως διεξάγεται δι απαλών ονύχων;

  131. Πέπε said

    Δεν ξέρω αν έχω ακούσει να λέγεται το «βετεράνες», αλλά δε μου χτυπάει καθόλου παράξενα. Ενώ αντίθετα το «5 κοπέλες, βετεράνους Ολυμπιονίκες» δε μου καλοκάθεται.

    Το περίεργο όμως είναι ότι ο ενικός «βετεράνα» επίσης δε μου καλοκάθεται. Ακούγεται σαν κάτι ανάμεσα σε ψευτομάγκικο και σε ειρωνικό.

    Προσπαθώ να σκεφτώ αν ξέρω άλλες λέξεις που είναι βασικά αρσενικές και που, μεταφερόμενες στο θηλυκό, να ακούγονται πιο αχρωμάτιστες στον πληθυντικό και πιο φορτισμένες στον ενικό. Το μόνο που μου ‘ρχεται είναι το εξής:

    Μια φίλη μου, ηθοποιός, συνηθίζει να λέει «εμείς οι ηθοποιές». Ήδη εκεί υπάρχει σαφώς μια αυτοσαρκασττική διάθεση. Αν φανταστεί όμως κανείς τον ενικό «η ηθοποιά», αυτό δεν είναι πια απλώς (αυτο)σαρκαστικό, είναι σχεδόν βρισιά.

  132. 116, …Γνωρίζεις τι παράγουν η Ελβετία,…, και έχουν τόσο πλούτο;…

    Για την Ελβετία δεν πιστεύω πως είναι σωστός ο υπαινιγμός.

    Το ποσοστό του ΑΕΠ της Ελβετίας από βιομηχανική παραγωγή (manufacturing) είναι περίπου 20%, εφάμιλλο της Γερμανίας (23%), και πολύ μεγαλύτερο της Ελλάδας (8%).

    H φαρμακευτική βιομηχανία της Ελβετίας είναι κραταιά και γνωστή (πχ. Novartis από Ciba-Geigy και Sandoz), όπως δυναμική αλλά λιγότερο γνωστή – γιατί συνήθως τροφοδοτεί ενδιάμεσα στάδια στις αλυσίδες παραγωγής – είναι και η βιομηχανία παραγωγής εξαρτημάτων και μηχανημάτων ακρίβειας (στην παράδοση των ελβετικών ρολογιών, εργστηριακών οργάνων, κλπ) .

    Το ΕΤΗ (Πολυτεχνείο της Ζυρίχης) είναι από τα κορυφαία παγκοσμίως (πέρασε κι ο Αϊνστάιν από κει – η Βίκη πληροφορεί πως συνολικά 21 απόφοιτοι ή καθηγητές από το ΕΤΗ έχουν τιμηθεί με Νόμπελ) και το CERN είναι στην πρωτοπορία της ατομικής φυσικής (εκεί γεννήθηκε και η ιδέα για το WWW, που άλλαξε την ζωή μας άρδην).

    Οι ελβετικές τράπεζες – αν και όχι οι μόνες – μπορεί να έχουν κάνει, ουσιασικά, και δουλειά κλεπταποδόχου (με καταθέσεις από το εξωτερικό – ονόματα δεν λέμε) αλλά αυτό καταργείται.

    Δεν ήταν πάντα πλούσια χώρα η Ελβετία, ούτε βάσισε τον πλουτισμό της σε φυσικούς πόρους, ούτε αποκλειστικά στον προσοδοφόρο τουρισμό. Αναλύοντας τις ομοιότητες και διαφορές μας με τους Ελβετούς, ίσως μπορούμε να μάθουμε κάτι.

  133. Ποιο χρεφ δεν έκλεισα πάλι;…

  134. Σχετικό άρθρο με περισσότερα στοιχεία για το σχ. 133.

  135. Γς said

    Η μαμά μου.
    Ετσι την φωνάζω.
    Και το νιώθω. Στα ταχτοποιημένα ρουχαλάκια μου, στα θαμπωμένα τζάμια της κουζίνας. Στην έννοια που έχει στα δικά μου παιδιά της. Που είναι μητριά τους, μα τα αγαπάει τόσο. Οσο κι αυτά.
    [Λένε, οι κακές γλώσσες, ότι την αγαπάνε γιατί με φορτώθηκε – και με ξεφορτώθηκαν]

    Γιορτή της Μητέρας σήμερα 10 Μαΐου.

    Κι αυτή δεν γνώρισε μάνα.
    Ούτε και πότε γεννήθηκε, κει κάτω μέσα σους πολέμους.
    Και διάλεξε μάνα. Την Παναγία. Και γενέθλια. Στις 15 Αυγούστου.
    Τι να κάνουμε; Είναι και θεούσα.

    Κι όσο σκέφτομαι τη δικιά μου μάνα και τις Χριστοπαναγίες της που πήγαιναν σύννεφο.

    Χέπι, μάδερς ντέι!

  136. Λ said

    Ταυρομάχες δεν υπάρχουν;

  137. Μαρία said

    137

  138. Μαρία said

    137
    Cristina Sánchez http://en.wikipedia.org/wiki/Cristina_S%C3%A1nchez

  139. Λ said

    139. Μαρία είσαι καταπληκτική. πόσο γρήγορα τα βρίσκεις.

    Οι δύο Σάρλοτ της Κύπρου ( κατά τρόπον τινα)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Charlotte_of_Bourbon,_Queen_of_Cyprus
    http://www.hellenica.de/Griechenland/Zypern/Biographie/GR/Charlotte.html

    και ….ο Σαρλώ

  140. # 136

    Βασικά δεν τις πάω αυτές τις «μέρες» κάποιας ιδιότητες (προτιμώ τις νύχτες, ιδιαίτερα της ακολασίας όπου το γιορτάζεις πραγματικά)

  141. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    133. To E Τε Χα Μιχάλη, είναι μια απλή οδοντόκρεμα (για να μην πω ένα σκουπίδι, δηλαδή…) μπροστά στίς δύο Σιγκαπούρες και στο θρυλικό Τσίνγκχουά Γιουνιβέρσιτυ οφ Χανγκ-Κονγκ!
    (καλά, το UCLA μεγάλος πάτος…δεν το συζητώ! 😆 )

    υγ. Tα ΚιουΕς και οι Πίζες τα λένε, μην κατηγοράς εμένα!

  142. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    114. Νικόλα, δεν το έπιασες το σαρκαστικόν στο «λυράτες»… 🙂
    μα να μην ξέρεις τί όργανο βαράει για το πεντοζάλι…! 😉

  143. sarant said

    Καλημέρα από εδώ!

    143: Ωωω, δίκιο έχεις, στέκομαι διορθωμένος που διόρθωσα!

  144. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    144. Eντάξει ,μπορείς να ξανασταθείς διορθωμένος που διόρθωσες τη διόρθωση…γιατί ορθογραφικό ήταν όντως! 🙂
    (αλλά είπα να σού κάνω λίγο χουνέρι ,μιας και υπήρχε η δυνατότητα που παρέξαν (σωστόος;) οι λυράρηδες… 🙂 )

  145. sarant said

    Τατός!

    (Σωστότατος!)

  146. Γς said

    141:
    Κατάλαβα.

    [Τι σου κάνω μάνα μου;!]

  147. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Κιντ ,παραλίγο χτες να είχα πει αυτό,ότι λυράτες από …λύρα στις αγορές,αλλά αυτοσυγκρατήθηκα.Λέω, μη χώνεσαι ανάμεσα σε γίγαντες και δη σε τέτοια μπηχτή,βατράχι.Γέλια

  148. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    148. Α, εσύ να χώνεσαι ελεύθερα, βατράχι! (Εδώ χώνονται οι αχάππαροι…, εσύ που είσαι Θεά το σκέφτεσαι;)
    Και ναι μεν γίγαντες εσμέν, αλλά αγαθοί άμα τε και τίμιοι,αντιστοίχως! Αφού να φανταστείς ,εμένα με φωνάζουνε και Τκατσένκο , και τον Νικοκύρη Καμπούρη! 🙂

  149. Λ said

    Και οι συνθέτριες που είναι δυστυχώς παραμελημένες
    http://www.theguardian.com/music/2015/mar/02/bigger-shift-attitudes-female-composers-radio-3

  150. Και μετά αναρωτιόμαστε γιατί το Tetris εφευρέθηκε στην ΕΣΣΔ κι όχι κάπου αλλού…

  151. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    151. Τώρα, αυτό το σκέφτηκες μόνος σου ρε θεριό! (απ’τη φωτό ορμώμενος) ή το είδες γραμμένο; 😆

  152. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    133 – Δεν την έβαλα τυχαία την Ελβετία Μιχάλη, ούτε το Λουξεμβούργο, η πρώτη είναι περίπου σαν τη Ελλάδα, και το δεύτερο σαν την Κύπρο. Το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι, κυρίως λόγο της τεχνητής παραπλάνησης των ΜΜΕ, είναι η σύγκριση των επιμέρους παραγωγικών ποσοστών, και όχι των ΑΕΠ επι πληθυσμιακού συνόλου. Και μια και ανέφερες την Γερμανία (ο ορισμός της απάτης) η Ελβετία έχει το 1/10 του πληθυσμού της, και το 1/5 του ΑΕΠ της, και είναι μέσα στα κατσάβραχα. Είναι σχετικά εύκολο να συγκεντρώσει κάποιος, τα έσοδα απο κάθε παραγωγικό κλάδο, αν βγάλεις τον τραπεζικό, πόσα θα μείνουν απο τα σχεδόν 700 δις; πίστεψέ με, ούτε το 1/3. Η μεγάλη οικονομική ανάπτυξη της Ελβετίας, ξεκίνησε το 1985 με την επικράτηση του νεοφιλελεύθερου μοντέλου (επιβολή απο το Ρήγκαν καλύτερα, μετά το κράχ του δολαρίου) και έγινε εκθετική, μετά την δημιουργία του ευρώ και της ευρωζώνης, απο 260 δις το 2002 έφτασε στα 687 δις το 2013, ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΜΙΧΑΛΗ, μέσα σε 11 χρόνια, για να είναι απο ρολλόγια και φάρμακα, κι ας είμαστε όλοι άρρωστοι (χαμόγελο).

    «Δεν ήταν πάντα πλούσια χώρα η Ελβετία, ούτε βάσισε τον πλουτισμό της σε φυσικούς πόρους, ούτε αποκλειστικά στον προσοδοφόρο τουρισμό.»
    Μα η Ελβετία δεν έχει φυσικούς πόρους, εν αντιθέση με την Ελλάδα που έχει τεράστιους, αλλά της απαγορεύεται να τους εκμεταλευτεί, ενώ απο το τουρισμό, επειδή έχει ακριβό, έχει περισσότερα έσοδα απο την ελλάδα, και φυσικά δεν συντηρεί τον τεράστιο στρατό που συντηρούμε εμείς ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ.

    «Αναλύοντας τις ομοιότητες και διαφορές μας με τους Ελβετούς, ίσως μπορούμε να μάθουμε κάτι.»
    Γι΄αυτό την ανέφερα, αναλύοντας τις ομοιότητες και τις διαφορές μας, τι μαθαίνουμε τελικά; Ότι το οικονομικό μοντέλο που θα ακολουθήσει κάποια χώρα, αν δεν είναι ανεξάρτητη, δεν εξαρτάται απο την θέλησή της. Το παράδειγμα της Κύπρου, που ακολούθησε το μοντέλο του Λουξεμβούργου είναι ζωντανό, το αίμα της ακόμα αχνίζει, κι αγαπητός μας Kίντ, αναγκάστηκε να ξενιτευτεί για να επιβιώσει, γιατί αποφάσισαν οι Γερμανοί και λοιποί αρχικλέφτες, ότι τα μαύρα ρωσικά κεφάλαια, πρέπει να πάνε στις γερμανολουξεμβουργολιχτενσταϊνές τράπεζες για να ασπρίσουν.
    Αυτό που πρέπει να κατανοηθεί, είναι ότι τα πλούσια κράτη δεν πλούτισαν με την παραγωγικότητα και την εργατικότητα των κατοίκων τους, αλλά γιατί χειραγωγούν και καταληστεύουν όλα τα υπόλοιπα. Φάρος φωτεινός, Η DEUTSCHE BANK.

    Υ.Γ – Και η Σιγκαπούρη φτωχή χώρα ήταν μέχρι το 1990, απο τότε ξεκίνησε μια ανοδική πορεία και ειδικά μετά το 2009 εκθετική, γιατί άραγε; Σήμερα είναι το τέταρτο μεγαλύτερο κέντρο ανταλλαγής συναλλάγματος, μεγαλύτερο απο το Χόνγκ Κόνγκ που πέρασε στην Κίνα το 1999, τυχαίο;

  153. 152

    Kid

  154. 151: Ε, ναι, άμα ήταν στην Γαλλία…

  155. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    155. Ρε το τρελοκομείο! 😆 (ευγενείς όμως αυτοί Γαλάτες! Πήραν τη σκάλα ανάποδα…νάταν στο Ελλάντα… :mrgreen: )

  156. 156: Θάχε φάει ξύλο ο τύπος εδώ τόσα χρόνια…

  157. sarant said

    151: Καλό!

    155: Είναι δυνατόν να μην τον ήξερα; Ή τον ξέχασα;

  158. Πέπε said

    @155 (Ρεμί):

    Είναι αρκετός κόσμος που θεωρεί ότι, αν κρεμάσει στον εαυτό του την ταμπέλα «είμαι αστείος» ή «είμαι φαρσέρ» ή «κάνω ένα κοινωνικό πείραμα» κλπ., ενοχλητικές ή γελοίες συμπεριφορές πρέπει να αντιμετωπίζονται σαν να μην τρέχει τίποτα.

    Δε θα ήθελα να είμαι στη θέση των σταματημένων οδηγών στο φανάρι (1:26 κ.α. στο βίντεο), την ώρα που θα εξηγούν στο αφεντικό τους γιατί άργησαν στη δουλειά, ή που θα βλέπουν το καράβι/αεροπλάνο να φεύγει χωρίς αυτούς.

    Σ’ ένα άλλο σημείο ο τύπος ορμάει στο τραπεζάκι ενός που τρώει στο φαστφουντάδικο και γκρεμίζει όλα τα πιατοπότηρα. Αυτό θα ήταν καφρίλα, αλλά δεν είναι επειδή «να σου εξηγήσω: είμαι ο Ρεμί». Α, είσαι ο Ρεμί; Τότε αλλάζει. Κι εγώ νόμιζα ότι είσαι κάποιος που μου γκρέμισε τα πιατοπότηρα από το τραπέζι.

    Πρώτοι διδάξαντες,ή πάντως οι πρώτοι που ήξερα εγώ, αυτοί που βγάλαν την Κάντιντ Κάμερα, προ αρκετών ήδη ετών.

  159. Παναγιώτης Κ. said

    @116. Γράψε τα Λάμπρο μου γράψε τα! Είσαι πάντα εντός θέματος!
    Εσύ και κάποιοι από μας θα πορευόμαστε με την ελπίδα ότι κάποτε θα γίνουμε πολλοί όπου θα μιλάμε στην βάση των ποσοτικών δεδομένων κόντρα στους δημοσιογράφους που θέλουν τάχα να μας προστατεύσουν και δεν αφήνουν στις συζητήσεις να μπαίνουν τα ποσοτικά στοιχεία… » για να μη κουράζουμε τους τηλεθεατές μας» .Έτσι δεν λένε στις διάφορες τηλεοπτικές συζητήσεις;

  160. Σπάνια πλένω το αυτοκίνητό μου αλλά στη θέση αυτού του οδηγού θα τον είχα δικανιάσει τον Ρεμί

  161. Παναγιώτης Κ. said

    @107. Πάνο, η μάνα μου που έζησε τα γεγονότα τις γυναίκες του Αντάρτικου τις αποκαλεί ανταρτίνες!

  162. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    O Ρεμί είναι παλικάρι πάντως! Ακόμα και με μπάτσους τα βάζει!

  163. Παναγιώτης Κ. said

    @69 (Μιχάλης Νικολάου) Περί γονατογραφήματος και…γονάτου…
    Διεθνές ιατρικό συνέδριο για να αποφανθούν ποιο είναι το πλέον σημαντικό μέρος του σώματος.
    Είναι η καρδιά λέει ο Εγγλέζος και δικαιολογεί την τοποθέτησή του.
    Είναι ο εγκέφαλος ισχυρίζεται ο Γερμανός και εξηγεί.
    Έρχεται και ο γνωστός Έλληνας των ανεκδότων και λέει: Το σημαντικότερο είναι το γόνατο!
    Έκπληξη μαζί με απορία στο ακροατήριο και πίεση για… τεκμηρίωση.
    Είναι σημαντικότερο σε μας γιατί όλοι οι νόμοι και οι εγκύκλιοι γράφονται στο…γόνατο ! 🙂

  164. 🙂

  165. 161, …Σπάνια πλένω το αυτοκίνητό μου…

    Κι εγώ! Η γυναίκα μου μού λέει πως πρέπει επιτέλους να σταματήσει αυτό, αλλά της αντιτείνω πως η σκόνη δημιουργεί ένα ειδικό προστατευτικό στρώμα που προφυλάσσει το χρώμα του αυτοκινήτου από τα στοιχεία της φύσης!

  166. 81, 131, 😀

  167. Πέπε said

    166: Μαζί σου. Επίσης προστατεύει και από τη βρώμα.

  168. Τώρα που το σκέφτομαι, στις γάτες για πετ (με την αγγλική, όχι την γαλλική έννοια του όρου) πολλοί τους βγάζουν τα νύχια, και λίγο παραπάνω (declawing).
    Τι είδους φιλοζωία είναι αυτή πάλι;

  169. physicist said

    Raúl Castro beim Papst: Flirt zwischen Kommunismus und Katholizismus

    Ein Katholik, der als Linker durchgeht, und ein Linker, der sich überlegt, wieder Katholik zu werden: Papst Franziskus hat Kubas Staatschef Raúl Castro im Vatikan empfangen – die Oberhäupter beider Glaubensrichtungen demonstrierten Einigkeit.

    Ο Ραούλ Κάστρο στον Πάπα: φλερτ ανάμεσα στον Κομμουνισμό και στον Καθολικισμό

    Ένας Καθολικός που περνάει για Αριστερός, κι ένας Αριστερός που σκέφτεται να ξαναγίνει Καθολικός: ο Πάπας Φραγκίσκος δέχτηκε τον Ηγέτη της Κούβας Ραούλ Κάστρο στο Βατικανό — οι επικεφαλής των δύο θρησκευτικών οργανισμών επιδεικνύουν ενότητα.

    Για κάτι τέτοια και μόνο, αξίζει να διαβάζει κανείς το Σπήγκελ. 🙂

  170. Τι είδους φιλοζωία είναι αυτή πάλι;

    Έχω γνωρίσει πολλούς που έγιναν φιλόζωοι επειδή μισούσαν τους ανθρώπους.
    Αυτοί με το declawing πρέπει να μισούνε και τα ζώα.

  171. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    161.>> θα τον είχα δικανιάσει τον Ρεμί
    Ρε, μη!!
    169.>>declawing
    Θα τους τροχίζουν και τα δόντια σε λίγο.
    Και θυμήθηκα, με παντοτινή τύψη, το παιδικό μου αμάρτημα που για να γλιτώσω τα γρατσουνίσματα από τα αιχμηρά νυχάκια του γατιού,καθώς το πιλάτευα και με πιλάτευε χαϊδοπαίζοντας,πήγα αφελώς και του ψαλίδισα τα νύχια στα μπροστινά πόδια κι ύστερα κόντεψε να το κατασπαράξουν οι σκύλοι αφού δεν βοηθιόταν να σκαρφαλώνει γρήγορα στα δέντρα κλπ. Ο πατέρας μου με κορόιδεψε στην αρχή «για δες προκοπή να κόψει τα νύχια του κάτη»μα μετά που είδε την αγωνία μου,με παρηγορούσε ότι οι γάτες είναι τετραπέρατες και στη ζωή του δεν είδε κανένα σκύλο να προφταίνει μηδέ κουτσή γάτα.Ο γάτος μας αυτός επιβίωσε,είχε και την υποστήριξη των σκύλων του σπιτιού,αλλά πάντως τα νύχια του δεν επανήλθαν. Μεγάλωσαν μεν αλλά δεν ξαναέγιναν μυτερά .Τα δε πισινά άκοπα νύχια,μάλλον επειδή ανάλαβαν όλο το βάρος της μαεστρίας του σκαρφαλώματος πια, έγιναν θεόρατα και πιο ξυράφια θαρρώ απ΄ ότι αν δεν του έκανα εκείνο το πεντικιούρ του έρμου.

  172. 153,
    … Το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι, κυρίως λόγο της τεχνητής παραπλάνησης των ΜΜΕ, είναι η σύγκριση των επιμέρους παραγωγικών ποσοστών, και όχι των ΑΕΠ επι πληθυσμιακού συνόλου….

    Ίσως δεν το εξήγησα καλά, το ΑΕΠ (ακαθάριστο εθνικό προϊόν, GDP – gross domestic product) είναι για όλη τη χώρα (όχι κατά κεφαλήν). Αυτού του ΑΕΠ (επί πληθυσμιακού συνόλου, δηλαδή), στην Ελβετία το 20% περίπου (υψηλό ποσοστό για ανεπτυγμένες οικονομίες) βασίζεται σε manufacturing.
    (Φυσικά συμφωνώ πως τεχνητή παραπλάνηση από τα ΜΜΕ, υπήρχε, υπάρχει, και θα υπάρχει – caveat emptor.)

    ——–
    …Είναι σχετικά εύκολο να συγκεντρώσει κάποιος, τα έσοδα απο κάθε παραγωγικό κλάδο, αν βγάλεις τον τραπεζικό, πόσα θα μείνουν απο τα σχεδόν 700 δις; πίστεψέ με, ούτε το 1/3.

    Θα μείνει το 93.8%, λέει η Βίκη, δηλαδή 657 δις. (Με την επιφύλαξη ότι διάβασα σωστά στα σύντομα, καθότι η – λιγοστή, σχετικά – εμπειρία μου με την Ελβετία είναι με τον πανεπιστημιακό τομέα και την βιομηχανία (χημικά, εργαστηριακά όργανα, φάρμακα)).

    ——–
    …Αυτό που πρέπει να κατανοηθεί, είναι ότι τα πλούσια κράτη δεν πλούτισαν με την παραγωγικότητα και την εργατικότητα των κατοίκων τους, αλλά γιατί χειραγωγούν και καταληστεύουν όλα τα υπόλοιπα….

    Η χειραγώγηση και η καταλήστευση, σε κάποιο βαθμό, αποτέλεσαν πάντα αναπόσπαστο στοιχείο των ισχυρών (και θα αποτελούν), αλλά δεν ήταν το μόνο, και, πολύ πιθανό, δεν είναι πάντα το σημαντικότερο. Το πώς πλούτισαν (και πώς φτώχυναν) τα πλούσια κράτη είναι όντως ενδιαφέρον και συναρπαστικό θέμα (για το προσωπικό μου γούστο με συναρπάζει περισσότερο να το κατανοήσω παρά να πλουτίσω απ΄ αυτό, αλλά γούστα και βίτσια είναι αυτά 🙂 ) – απ’ τον καιρό των «παχιών και ισχνών αγελάδων», του Wealth of Nations, του Κεφαλαίου, του General Theory of Employment, Interest and Money, και πολλών άλλων συγγραμμάτων και αναλύσεων.

  173. 170, ενδιαφέρον!
    (Richtung δεν είναι η κατεύθυνση;)

  174. 170

    Προσπαθεί ο καθείς να κρατήσει το μαγαζάκι του. Αλλά το ένα είναι 50τόσω χρονώ και το άλλο είναι 2.000 παρά χρονώ. Κι έχει και περ’σότερη πελατεία.

  175. physicist said

    #175. — Ναι, Μιχάλη, «κατεύθυνση της πίστης» κυριολεκτικά, επομένως αλλά το μετέφερα κατά το νόημα με το οποίο χρησιμποιείται η λέξη Glaubensrichtung.

    #176. — Διάβασα ότι ήρθε στην Αθήνα κι ένα λείψανο της προστάτριας του Πυροβολικού κι έγινε κι αυτό δεκτό με τιμές Αρχηγού Κράτους ή κάνω λάθος; Κάτι με παλιές εικόνες, κάτι με λείψανα, κάτι με άγια φώτα, καλά πάνε οι δουλειές, βλέπω.

  176. giorgos said

    174 . Εδώ κ.Νικολάου υπάρχουν κάποια στοιχεία γιά τό πώς πλούτισαν καί πώς φτώχυναν τά πλούσια κράτη.
    http://katotokerdos.blogspot.gr/2010/03/1.html

  177. sarant said

    174 Δεν έχει μεγάλη σημασία, αλλά το GDP είναι Ακαθάριστο Εγχώριο Προιόν, όχι Εθνικό (GNP), και υπάρχει διαφορά.

  178. spiral architect said

    Πάμε και μια ροκιά για να σκάσουν οι οχτροί μας, μιας και το’ χε η μέρα:

  179. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    166 – Ταιριάζουμε απόλυτα σ΄αυτο, μάλιστα αυτούς που πλένουν και γυαλίζουν το αυτοκίνητό τους συνεχώς, και δεν ανέχονται την παραμικρή βρωμιά μέσα κι έξω, τους έχω κατατάξει στην ίδια κατηγορία με τις νευρωτικές νοικοκυρές. που καθαρίζουν συνεχώς τα τζάμια και όλο το σπίτι με antibakterial, που τις έχω στην κατηγορια agamites(χαμόγελο).

  180. 168, Σωστό κι αυτό! 🙂

  181. 179, Ναι, σωστή η διόρθωση, και έχει και διαφορά, όντως.

  182. 178, Ευχαριστώ για την παραπομπή, θα το διαβάσω.

  183. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Τικ κι από μένα στο θέμα «αμάξια σκονισμένα πάντα σκονισμένα»
    Εκτός από ακλισιές,σημειώνονται και απλυσιές (κάρων) δω πέρα. 🙂

  184. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    184. Μιχάλη, όταν το διαβάσεις κάνε κι ένα quantitative take-off αν θέλεις, για μάς τους λιγότερο τολμηρούς…

  185. 181,

    Για το θέμα τάξης και καθαριότητας υπάρχει και το γνωμικό
    «A clean desk is a sign of a dirty mind!»

    Πριν από χρόνια, όταν η γυναίκα μου πρωτομπήκε στο γραφείο μου στο πανεπιστήμιο και είδε το χάος, αποφάσισε να μού κάνει δώρο μια ταμπελίτσα που έγραφε
    «Please, do not straighten the mess on my desk;
    you will confuse me and ruin my whole world!»
    (την έχω ακόμα σε περίοπτη θέση) 🙂

  186. 186, Kid, living on the edge… 🙂

  187. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    174 – Δεν θα επιμείνω άλλο, πάντως, λέγοντας «σχετικά εύκολα» δεν εννοούσα την Βίκη. Αυτή η πρακτική απο αξιόλογους επιστήμονες σαν κι εσένα εδώ μέσα, να χρησιμοποιείτε την Βικι σαν αξιόπιστη πηγή πληροφόρησης για όλα τα θέματα, αν και την έχω κατανοήσει, εξακολουθεί να με ενοχλεί. Απο μια απόπειρα που έκανα βρήκα αυτό,http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%BB%CE%B2%CE%B5%CF%84%CE%AF%CE%B1, όποιος βρεί τον τραπεζικό κλάδο, κερδίζει γλειφιτζούρι κοκοράκι (χαμόγελο) λές και μιλάει για καμιά Αυστρία (άλλο τίμιο γερμανόφωνο πλυντήριο μαύρου χρήματος) κι όχι για την νούμερα ένα χώρα του κόσμου, στην συγκέντρωση κεφαλαίων. Μήπως εξηγεί κάπου η Βικι, πώς αύξησε το ΑΕΠ της κατά 430 δις σε 11 χρόνια; τί και πόσο (ποσότητα) πουλάει; Μιλάμε για αύξηση 10% κάθε χρόνο επι 11 χρόνια, σχεδόν τριπλασιασμό του ΑΕΠ μιάς απο τις πιο ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου, μπορείς να πιστεύεις ότι αυτό γίνεται πουλώντας διάφορα φυσικά και τεχνολογικά προϊόντα, εγώ πάλι με τίποτα, πιο εύκολα θα πιστέψω ότι υπάρχει θεός.

    «Η χειραγώγηση και η καταλήστευση, σε κάποιο βαθμό, αποτέλεσαν πάντα αναπόσπαστο στοιχείο των ισχυρών (και θα αποτελούν), αλλά δεν ήταν το μόνο, και, πολύ πιθανό, δεν είναι πάντα το σημαντικότερο.»
    Απο την οπτική των πλουσίων κρατών, είναι ακριβώς έτσι, άλλωστε το λέει κι ο Μπίλ Γκέϊτς, http://www.topontiki.gr/article/65316/idryma-gkeits-2035-den-tha-yparhei-shedon-kamia-ftohi-hora-ston-kosmo, μη κοιτάς αυτούς τους τεμπέληδες που φεύγουν απο τον παράδεισο των χωρών τους, και έρχονται να πνιγούν στην Μεσόγειο, μάλλον δεν έχουν διαβάσει τί είπε ο πλούσιος σοφός, για να μη πώ για μάς τους τεμπέληδες, που σε πείσμα προς τον Μπίλ, χρεοκοπήσαμε την Ελλάδα και την κάναμε απο πλούσια φτωχή, είμαστε αχαϊρευτος λαός όμως. Εσύ τι λές, θα υπάρχουν φτωχές χώρες το 2035;

    Πρίν κάμποσα χρόνια, είχα διαβάσει το βιβλίο «ο πλούτος και η φτώχεια των εθνών» του Ντέϊβιντ Λάντες, που έχει μια αρκετά ενδιαφέρουσα άποψη για το θέμα, ότι κυρίως είναι το κλίμα που επηρεάζει την οικονομική ανάπτυξη των πλούσιων χωρών, και δεν αφήνει τις φτωχές να αναπτυχθούν. Φυσικά, βλέποντας ποιός ελέγχει την παγκόσμια οικονομία, ποιός δεν τηρεί τους κανόνες του ελεύθερου εμπορίου και δίνει επιδοτήσεις, ενώ το απαγορεύει στις φτωχές χώρες, και τέλος, ποιός ελέγχει τους φυσικούς πόρους των φτωχών χωρών, αλλά και των πλουσίων αραβικών, κατάλαβα ότι είναι άλλο ένα βιβλίο, για να ικανοποιήσει και να απενοχοποιήσει τους κατοίκους των πλουσίων χωρών. Καλό είναι να γνωρίζουμε, ότι σχεδόν όλα τα ηλεκτρονικά gadgets που χρησιμοποιούμε, είναι ποτισμένα με το αίμα πάμπτωχων ανθρώπων, που δουλεύουν για μισό δολάριο την ημέρα στην καλύτερη περίπτωση, τα δε ρούχα, παπούτσια και παιχνίδια, τα παράγουν χιλιάδες παιδιά σκλάβοι. Για το χρυσάφι και τα διαμάντια του Κονγκό και άλλων χωρών με τεμπέληδες ρίξε μια ματιά εδώ.http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=194328

    Όταν ασχολήθηκα πιο ενεργά και εξειδικευμένα με το χρηματιστήριο, και αντιλήφθηκα τον ρόλο των παραγώγων και της μόχλευσης (όσο μπορώ να αντιληφθώ, μιλάμε για χάος) αλλά και ποιός τα ελέγχει κεντρικά, μου αποκαλύφθηκε μια αλήθεια πέρα απο κάθε φαντασία. Απο τότε προσπαθώ να την διαδώσω σε όσους περισσότερους μπορώ, αλλά εκτός απο την γυναίκα μου, τις κόρες μου, και τον φίλο μου πολιτικό μηχανικό Γιάννη.Ζ, όλοι με αντιμετωπίζουν σαν τον τρελό του χωριού, κι ενώ η αλήθεια είναι ολοφάνερη, αρνούνται έστω και να κοιτάξουν προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος, που αναφέρομαι συχνά πυκνά για την εξυπνάδα των μορφωμένων αποφοίτων της ελεγχόμενης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, δεν είναι ότι αμφισβητώ την ευφυϊα τους, αλλά την αντικειμενική κρίση τους εκτός ειδικότητος.
    Θα πώ αυτό και σταματάω, αρκετά σε ζάλισα. Ο Βασικός ρόλος των εταιρειών, είναι η κάλυψη για την δικαιολόγηση των τεραστίων χρηματιστηριακών κερδών μέσω των παραγώγων και της νόμιμης φοροαποφυγής.
    ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΒΓΑΊΝΟΥΝ ΜΕ ΣΚΛΗΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΤΑ ΑΜΥΘΗΤΑ ΠΛΟΥΤΗ, ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΑ ΚΟΡΟΪΔΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΣΤΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΩΝ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ ΤΩΝ ΛΑΩΝ.
    Όταν σκάσει η φούσκα, αναλαμβάνουν έργο τα ΜΜΕ, και οι πολιτικοί, ΜΑΖΙ ΤΑ ΦΑΓΑΜΕ, TOO BIG TO FAIL, (γιατί άραγε, ελεύθερη αγορά δεν έχουμε;) και άλλες χαριτωμενιές, και μετά την συνευθύνη, περνάνε στην αποκλειστική δική μας ευθύνη, κι κόσμος τα αποδέχεται αδιαμαρτύρητα, ΕΞΥΠΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ. Φυσικά κάποτε έρχεται το αδιέξοδο, αλλά επειδή στην δυτικού τύπου δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα, τον λόγο έχει ο πόλεμος για να βάλει τα πράγματα σε μιά ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ. Και ξέρεις ποιοί πάνε στον πόλεμο και γίνονται ήρωες; σωστά μάντεψες, γι΄αυτό σε πάω με χίλια.

    Υ.Γ – Κάποιος απο εδώ μέσα (ξέρει αυτός) μου είχε πεί, «δεν μπορούν να γίνουν όλοι πλούσιοι με το χρηματιστήριο» και του είπα το ξέρω, αλλά αν ασχοληθούν σωστά, τότε θα καταρρεύσει το σύστημα, κι αυτός είναι ο στόχος μου απο τα 13 μου ακόμα, αλλά απ΄ό,τι φαίνεται, θα «φύγω-χαθώ-κοιμηθώ» και το σύστημα θα ζεί και θα βασιλεύει, έχει στέρεες εκπαιδευτικές βάσεις, γι΄αυτό μου βγάζει την γλώσσα και με κοροϊδεύει, ενώ οι υπόλοιποι με κοιτάζουν άγρια, λές και τους σκότωσα την μάνα.

  188. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    160 – Δεν το είχα προσέξει το σχόλιό σου Παναγιώτη, τώρα το είδα. Δεν είμαι απο τους ανθρώπους που ελπίζουν φίλε μου, δεν έχω προσδοκίες απο τους άλλους (γι΄αυτό δεν θυμώνω-χαμόγελο) ούτε διεκδικώ το αλάθητο. Προσπαθώ ό,τι λέω και κάνω, να στηρίζεται πρώτα στην κατανόησή του, το αν το πετυχαίνω το δείχνει ο χρόνος και το αποτέλεσμα. Πιστεύω εδώ και πολλά χρόνια, ότι αυτό το σύστημα είναι άρρωστο και ήθελα απο μικρός να το αλλάξω, αλλά απο την εφηβεία μου ακόμα, αντιλήφθηκα ότι το πρόβλημα δεν βρίσκεται στο σύστημα «σύνολο» αλλά σε μένα «μονάδα» και αν ήθελα να αλλάξει το σύστημα, η αλλαγή έπρεπε να ξεκινήσει απο μένα. Πέρασαν πάνω απο δέκα χρόνια για να καταλάβω για ποιό λόγο, ενώ ήθελα και προσπαθούσα, άλλαζα με απελπιστικά αργό ρυθμό. Τότε επικεντρώθηκα στην κατανόηση της λειτουργίας αυτού «λόγου» και ανακάλυψα ότι κινδύνευε η ελευθερία μου (ενδεχομένως και η ζωή μου) απο την προσπάθειά μου να την κατανοήσουν και οι άλλοι άμεσα. Κατάλαβα (ευτυχώς) ότι οι όποιες κοινωνικές αλλαγές, επειδή οι παλιές αντιλήψεις είναι ριζωμένες αιώνες τώρα, χρειάζονται και τον αντίστοιχο χρόνο για να γίνουν. Οι «ανατροπές» και οι (δήθεν) λαϊκές επαναστάσεις, δεν φέρνουν καμία πραγματική αλλαγή, και πάντα εξυπηρετούν την οικονομική ελίτ, αυτό διδάσκει η ιστορία, τουλάχιστον σ΄αυτούς που θέλουν να μάθουν. Αποφάσισα απο τότε, να διαβρώσω το σύστημα εκ των έσω, με δούρειο ίππο την υπο δημιουργία οικογένειά μου, και λέγοντας όσο πιο απλά μπορώ την άποψή μου γι΄αυτά που θεωρώ πως έχω κατανοήσει, κι όποιος θέλει ας τα ασπασθεί, κι ας αποφασίσει να αλλάξει μόνος του, άλλωστε δεν πιστεύω σε πεφωτισμένους αρχηγούς, παρά μόνο σε συνειδητοποιημένους δημοκράτες ανθρώπους. Μένει να δημιουργηθούν και να φτάσουν στο κρίσιμο αριθμητικό μέγεθος που θα επιφέρει την φυσική-φυσιολογική μετάβαση στην κοινωνική αλλαγή που προσδοκώ, ο σπόρος πάντως απο μέρους μου ερίφθει, και φύτρωσε, (κόρες) θα περιμένω, προσπαθώντας πάντα γι΄αυτό που θεωρώ καλύτερο, να φυτρώσει και η δεύτερη σπορά, και τι «λουλούδια» θα βγάλει, αν κρίνω απο την πρώτη θα είναι ωραία, ΕΙΔΟΜΕΝ.
    Καληνύχτα.

  189. Λ said

    Στις γυναίκες επαγγελματίες συγκαταλέγεται και η παξιμάδι. Υπάρχει πίνακας του Βίκτωρα Ιωαννίδη με αυτό τον τίτλο.

  190. 189, …Μήπως εξηγεί κάπου η Βικι, πώς αύξησε το ΑΕΠ της [η Ελβετία] κατά…10% κάθε χρόνο επι 11 χρόνια,…

    Η αύξηση του ελβετικού ΑΕΠ τα τελευταία 11 χρόνια δεν ξεπέρασε το 4 και κάτι % τον χρόνο, και μάλιστα το 2009 είχε μείωση -2% (προφανώς λόγω της διεθνούς κρίσης) όπως δείχνει αυτό το διάγραμμα της World Bank. Κατά μέσον όρο, με το μάτι, η μέση αύξηση του ΑΕΠ είναι περίπου 2% τον χρόνο. Δεν βλέπω κάτι περίεργο σ’ αυτό το νούμερο.

    Πιθανόν η αύξηση να φαίνεται μεγαλύτερη αν το ελβετικό φράγκο μετατραπεί σε δολλάρια, λόγω της μεγάλης αύξησης της συναλλαγματικής ισοτιμίας φράγκου-δολλαρίου (η αξία του φράγκου υπερδιπλασιάστηκε). Kαι πάλι δεν βλέπω κάτι μυστήριο ή πρωτοφανές.

  191. # 190

    Λάμπρο έχεις λάθος…

    Οχι, είδομεν…Οψόμεθα να λες !

  192. # 190

    Επίσης έχε υπ’ όψιν σου την αραβική παροιμία (όλες οι αραβικές παροιμίες είναι σοφές) πως αν ο δολοφόνος είχε υπομονή, το θύμα θα πέθαινε από μόνο του.

    Το κωλοσύστημα σαπίζει από μόνο του, έγραψε κάπου ο Πετρόπουλος σαν λόγια αλλουνού σοφού…

  193. Γς said

    187:
    >Please, do not straighten the mess on my desk;
    you will confuse me and ruin my whole world.

    Το ξέρω απ έξω. Πολλοί αναφέρονται σ αυτήν την πινακίδα.
    You’ll confuse me and screw up my whole world.
    Το έχω μελετήσει το θέμα.

    Αυτό το mess όμως μου θύμισε κάτι άλλο:
    Την βρώμα που επικρατούσε στους χάι γουέιζ, ιντερστέιτ κλπ στο Τέξας από τα κουτάκια και μπουκάλια μπάτβάιζερ, κόκα κόλας, περιτυλίγματα μπιγκ μακ και τέτοια που πέταγαν οι νταλικέριδες.

    Μέχρι που πρόσεξα σε μερικές καθαρές κομητείες (κάουντι στα ελληνικά), στην Οραντζ ή Σαντα Μπάρμπαρα της Καλιφορνίας ότι το πρόστιμο για ρύπανση στους δρόμους ήταν μερικές χιλιάδες δολάρια.
    Και τότε το 1987 ο Χολαργός του Τέξας, το Ντιπάρτμεντ Μεταφορών, ξεκίνησε μια φοβερή καμπάνια. Μια εκστρατεία. Πόλεμο εν καιρώ ειρήνης…
    Με το mess της βρώμας της ακαταστασίας και με το mess with που τρόμαζε.
    Κάτι σαν Μην τα βάζεις με το Τέξας, θα βρεις το μπελά σου

    Μέρα νύχτα τηλεοράσεις εφημερίδες, πινακίδες, διαφημιστικά σποτάκια:

    Και τα αποτελέσματα εκπληκτικά 80 % κάτω το λίτεριν στους δρόμους…

    Και είχε τέτοια επιτυχία το σήμα, που έγινε περίπου σαν το σήμα κατατεθέν του Τέξας. Και να τρέχει τώρα το Υπουργείο Μεταφορών να το συμμαζέψει από όσους το χρησιμοποιούν χωρίς την άδεια του. Τα Τ-σέρτς λ.χ. του Πανεπιστημίου του Τέξας

  194. Γς said

    Εντάξει, καθαρή πόλη ήταν το Χιούστον,
    Δεν ήταν όπως η Νέα Υόρκη, τότε:

    -Πέρασα από την Νέα Υόρκη. Τι βρώμα ήταν αυτή ρε παιδιά.
    -Δεν μας [μπιπ] ρε ΄σύ; Παράτα μας.
    -Μα τι βρώμα!
    -Ωχ! Ντάξει, μωρέ. Μπορεί να πήγες τη μέρα που δεν είχανε σκουπίσει
    😉

  195. Γς, ναι, το σήμα ζει και βασιλεύει.
    Παράλληλα μεγάλη απήχηση είχε και το πρόγραμμα Adopt a Highway, με εθελοντές που αναλαμβάνουν να διατηρούν καθαρό ένα κομμάτι της εθνικής οδού (2 μίλια). Δεν είναι τόσο το κόστος του καθαρισμού που αποφεύγεται από την πολιτεία, όσο η δημιουργία αίσθησης σε μια ομάδα ανθρώπων για συμμετοχή σε προσπάθεια για τα κοινά.

    Θυμάμαι πως παλιά γινότανε στην Ελλάδα κάτι παρόμοιο σε χωριά, δηλαδή ο πρόεδρος της κοινότητας μάζευε κόσμο σε συλλογική εργασία, ξερωγώ, για να καθαρίσουν ξερόχορτα, ή να κλαδέψουν δέντρα της κοινότητας, ή κάτι παρόμοιο. Νομίζω έχει εγκαταληφθεί αυτή η πρακτική από χρόνια.

  196. Γς said

    Ναι. Και πως πέφτουν οι εθελοντές πάνω στο μίλι τους. Σαν ακρίδες!
    Μαζεύουν τα πάντα.

    Και το μόνο που μένει είναι μερικές μεγάλες σακούλες στην άκρη γεμάτες σκουπίδια, που περιμένουν να τις μαζέψουν.

    Οπως Ελλάδα, ας πούμε 😦

  197. Γς said

    197:

    >η δημιουργία αίσθησης σε μια ομάδα ανθρώπων για συμμετοχή σε προσπάθεια για τα κοινά.

    Γενικά τι ωραίος που είναι ο εθελοντισμός στις ΗΠΑ.

    Αν ήμουν εκεί εγώ ο συνταξιούχος σίγουρα θα ήμουν εθελοντής σε κάποιο πόστο.

    Η κυρά μου [η μακαρίτισσα] ήταν εθελόντρια στο Texas Medical Center sto Xio;yston. Πόσο την γέμιζε αυτό.

  198. Λ said

    191. Παξιμάδού είχα γράψει

  199. sarant said

    200 Αυτός ο κορέκτορας!
    Και τι επάγγελμα έκανε; Γιατί πριν από καμιά εκατοστή χρόνια στην Ελλάδα το παξιμάδα/παξιμαδό ήταν κακόσημο.

  200. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    http://www.nooz.gr/article/potami-to-dimopsifisma-einai-gia-tous-deilois
    Το πιντί μίλησε! Και είπε ότι τα δημοψηφίσματα είναι για τους δειλούς…
    (δειλοί οι Φραντσόζοι, δειλοί και οι Ολλανδοί, δειλοί και όλοι οι Σκανδιναβοί ,δειλοί και οι Χαϊλάντερς…θαραλέος μόνο ο Μπομπολάκης…)

  201. spiral architect said

    @202: Και το Ποτάμι είναι για τους ….. θου Κύριε! 👿

  202. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    192 – https://www.google.gr/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=%CE%B1%CE%B5%CF%80%20%CE%B5%CE%BB%CE%B2%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%B1%CF%82

    Το 2009 ήταν 539,5 δις, το 2011 έφτασε στα 696,3, σου μοιάζει για 2-4% αύξηση το
    χρόνο; 156 δις αύξηση μέσα σε δύο χρόνια, έγινε με ρολόγια, φάρμακα και σοκολάτες;
    Το έχω πεί επανειλημμένα, δεν προσπαθώ να πείσω κανέναν για κάτι που θεωρώ εγώ σωστό, δεν τα ξέρω όλα (που λέει κι ο αγαπητός μου Λεώνικος) δεν είμαι τόσο έξυπνος, αλλά ούτε είμαι και τόσο χαζός, για να κάνω τον έξυπνο σε πραγματικά έξυπνους ανθρώπους. Ό,τι παραθέτω γενικώς στα σχόλιά μου, βασίζεται κυρίως σε βιωματική γνώση, απο θεωρία είμαι πρακτικά σκράπας, ό,τι «αρπάξω» απο σας εδώ μέσα (χαμόγελο). Έχω καταλάβει λοιπόν απο τις εμπειρίες μου στην ζωή, ότι η αλήθεια είναι πολύ αφηρημένη έννοια, σηκώνει πολλή συζήτηση και πολλές ερμηνείες, π.χ πώς δημιουργήθηκε ο κόσμος; πέτυχε η επανάσταση στην ΕΣΣΔ; γι΄ αυτό δεν επιμένω ότι την κατέχω, πόσο μάλλον να την επιβάλλω στους άλλους. Ο καθένας αντιλαμβάνεται τα πράγματα υποκειμενικά, έτσι και τα ερμηνεύει, έγκειται στην παιδεία του και στην ατομική του αντίληψη αν θα δεχτεί κάτι διαφορετικό απο αυτό που πιστεύει, αν είναι αλήθεια ή ψέμα είναι δευτερεύον.

  203. Θρασύμαχος said

    #177b: http://www.romfea.gr/diafora/542-i-athina-upodexthike-tin-agia-barbara-fotobinteo

  204. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    193 – Δεν το ήξερα, θα ακολουθήσω την συμβουλή σου.

    194 – Μιά κάπως αντίστοιχη ρήση, είναι και η βουδιστική, «τα βόδια οργώνουν αργά τη Γή, αυτή όμως έχει υπομονή» έτσι και με το σύστημα, αλλάζει αργά, αλλά κι εγώ που προσπαθώ να το αλλάξω, έχω υπομονή. Είναι σημαντικό, όσοι θεωρούν τον εαυτό τους πρωτοπόρο, να αντιληφθούν ότι μόνο να σπείρουν μπορούν, κι αν είναι καλός ο σπόρος, τον θερισμό θα τον κάνουν άλλοι, αλλιώς μόνο καταστροφή θα θερίσουν.

  205. Ναι ρε, θα πούμε, ακούστηκε από το βάθος.

  206. Μαρία said

    είχε γράψει λίβελο υπέρ του Λεπέν με τον εύγλωττο τίτλο «Ζήτω ο Λεπέν» http://www.avgi.gr/article/5525847/apo-prostatis-tis-eleutherotupias-ratsistis-
    Pamphlet έγραψε ο Μενάρ αλλά όχι με την έννοια του λίβελου (κατά του Λ) αλλά της μπροσούρας.

  207. Γς said

    Βερύκιος στον ΑΛΦΑ ΤιΒι τώρα:

    «Οι πληροφορίες που έχω από το Γιούρογκρουπ είναι ότι δεν θα υπάρξει συμφωνία. Οσον αφορά [είπε κάτι άλλο] την πορεία των συζητήσεων [ας πούμε] δεν έχω αποσαφηνίσει ακόμη».

  208. Γς said

    207:

    16:
    >>Ναι ρε, θα πούμε, ακούστηκε από το βάθος.
    😉 😉 😉

  209. # 209

    Οι πληροφορίες του Βερύκοκου είναι μέσα από τον στάβλο ή δεύτερο-τρίτο χέρι ; Να ξέρουμε να ποντάρουμε !
    Εχει πράκτορες ο Βερύκοκος μέσα στο γιούρογκρουπ που τον πληροφορούν τι θα γίνει…
    και τα χάβουν όσοι έχουνε τιβί…

  210. sarant said

    208 Ωραιο το οξύμωρο!

  211. 204, …Το 2009 ήταν 539,5 δις, το 2011 έφτασε στα 696,3, σου μοιάζει για 2-4% αύξηση το χρόνο;…

    Προφανώς όχι, γιατί τα νούμερα είναι σε δολλάρια, αλλά το εξήγησα ήδη στο σχ. 192.

    Με τον κίνδυνο να γίνω φορτικός το εξηγώ και πάλι, για την περίοδο 2009-2011:
    Το νόμισμα της Ελβετίας είναι το φράγκο.
    Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν επηρεάζεται κυρίως από το φράγκο, όχι από το δολλάριο.
    Η ισοτιμία δολλαρίου/φράγκου πήγε (υπέρ του φράγκου) από περίπου 1,2 φράγκα/δολλάριο στις αρχές του 2009 στα 0,8 φράγκα/δολλάριο στα τέλη του 2011 (και για λίγο μέχρι 0,73)
    («τι να τα κάνεις τα λεφτά δολλάρια όταν δεν έχεις φράγκο*…» 🙂 )
    Κάνε την μετατροπή 539,5 και 696,3 δις από δολλάρια σε φράγκα, και η αύξηση του ΑΕΠ θα βγει όντως πολύ χαμηλότερη από 10% ετησίως.

    Παρεμπιπτόντως, η μόνη μη αμελητέα οικονομία που τις τελευταίες δεκαετίες είχε διψήφιο ποσοστό ετήσιας αύξησης του ΑΕΠ για πολλά χρόνια συνολικά είναι της Κίνας.


    * και για την άσχετη πληροφορία της ημέρας, πρόσφατα έμαθα πως frango στα πορτογαλέζικα είναι το κοτόπουλο!

  212. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    213 – Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος να γίνεις φρικτός, γιατί είσαι γεννημένος ΑΠΙΘΑΝΟΣ (χαμόγελο) μάλλον εγώ κινδυνεύω απο τέτοιο κίνδυνο (διπλό χαμόγελο).

    Όπως είπα και πιο πάνω, δεν επιμένω, ίσως δεν τα εξηγώ σωστά αυτά που θέλω να πώ, το 10% (περίπου) το μετράω απο το 2002 κι όχι την διετία 2009-2011. Πάντως ότι
    ο τραπεζικός τομέας συνεισφέρει στο ΑΕΠ κάτω απο 7% δεν ισχύει με τίποτα, θέλει λίγο παραπάνω ψάξιμο απο την βικι, για να αποδειχτεί ότι δεν βγαίνουν τόσα λεφτά με χάπια ρολόγια και σοκολάτες, το ξαναλέω, ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΜΙΧΑΛΗ (χαμόγελο).

    Αυτό που ήθελα να επισημάνω με την αναφορά μου καί στην Ελβετία, (και χαθήκαμε στην «μετάφραση»-χαμόγελο) αλλά και γενικώς με τις συχνές αναφορές μου για την τίμια, εργατική, και παραγωγική Γερμανία και των δορυφόρων της, (ΗΠΑ, Αγγλία, έχουν την μπάνκα) είναι ότι, οτιδήποτε μαθαίνουμε απο μικρά παιδιά για την οικονομία και ειδικά για το πώς βγαίνουν τα λεφτά, είναι ένα καλοστημένο ΠΑΡΑΜΥΘΙ. Ειδικά μετά το 2008 έχει ξεφύγει πέρα απο κάθε φαντασία το παιχνίδι, αλλά όπως λέω ΦΩΝΑΧΤΑ συνεχώς, έχοντας γίνει φρικτός, παρ΄όλο που δεν είναι κρυφό τίποτα, η πλειονότητα του κόσμου (όλου) όχι μόνο δεν βλέπει τίποτα, αλλά αρνείται έστω και να κοιτάξει προς τα εκεί, όλοι κοιτάζουν εκεί που δείχνουν τα ιδιωτικά και χειραγωγημένα ΜΜΕ, κανείς δεν θέλει να δεί, τι παίζεται π.χ με τα ασφαλιστικά ταμεία των πλουσίων χωρών, και πώς βγάζουν τα κέρδη τους, χρεοκοπώντας τους νότιους τεμπέληδες ασφαλισμένους.

    «(για το προσωπικό μου γούστο με συναρπάζει περισσότερο να το κατανοήσω παρά να πλουτίσω απ΄ αυτό, αλλά γούστα και βίτσια είναι αυτά)».
    Συμφωνώ, γούστα και βίτσια είναι αυτά, αναρωτήθηκες ποτέ γιατί έχεις τέτοια γούστα; Δεδομένου ότι δεν υπάρχει αθώο χρήμα-κέρδος σ΄αυτό το σύστημα που ζούμε, είσαι σίγουρος πως είναι δική σου επιλογή αυτά τα γούστα; (είδες δεν βάζω τα βίτσια, για να μη σκανδαλίσω τους βιτσιόζους -χαμόγελο) γιατί όπως έγραψα και πιο πάνω, κάποιος γνωστός μου απο εδώ μέσα, μου είχε πεί ότι δεν γίνεται να γίνουμε όλοι πλούσιοι, ποιόν λές να συμφέρει κάτι τέτοιο;

  213. Γς said

    Η Τσάκρη στο MEGA, στην εκπομπή των Οικονομέα και Καμπουράκη τώρα:

    -Κύριε Καμπουρέα

    😉

  214. Γς said

    211:
    Πάντως πσαρά μου, στην λανθασμένη χρήση του «έχω αποσαφηνίσει» αναφερόμουν.

  215. 214, …ΗΠΑ, Αγγλία, έχουν την μπάνκα…

    Αυτό, για τις ΗΠΑ κυρίως, έχει σωστή βάση, με την έννοια ότι οι ΗΠΑ είναι η χώρα που εκδίδει το κύριο διεθνές νόμισμα συναλλαγής και αποθεματικών στον πλανήτη (πχ, σε αγοραπωλησίες πετρελαίου, κλπ) γεγονός που ο Ντε Γκολ* είχε χαρακτηρίσει «Εξωφρενικό προνόμιο». Τον ίδιο ρόλο έπαιξε η Αγγλία στο παρελθόν με την στερλίνα (και συνεχίζει να έχει κραταιά θέση στα χρηματοπιστωτικά). Το έκαναν όλες οι αυτοκρατορίες, με όλα τα υπέρ και τα κατά που συνεπάγεται η ευρεία εξάπλωση ενός κοινού και ευρέως αποδεκτού νομίσματος που ελέγχεται από μία πηγή. Να θυμηθούμε ότι, πχ, στην Ιουδαία του Ευαγγελίου, σημαντικό νόμισμα συναλλαγής (εκτός από τα τοπικά) ήταν ρωμαϊκής κοπής («Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι»).

    Η διεθνής αποδοχή είναι, ως γνωστόν, και το μεγάλο στοίχημα του ευρώ.


    * Η Βίκη με ενημερώνει πως η απαρχή του όρου είναι λίγο διαφορετική απ’ ό,τι νόμιζα, από τον Ζισκάρ Ντεστέν το ’60, λέει, αλλά αυτό λίγο αλλάζει την ουσία:
    «The term was coined in the 1960s by Valéry Giscard d’Estaing, then the French Minister of Finance.[2] It is frequently mis-attributed to Charles de Gaulle, who is said to have had similar views.»

    ** Το «Exorbitant privilege» του Barry Eichengreen έχει μια καλή περιγραφή του φαινομένου.

  216. sxoliko said

    μόλις τώρα στη Βουλή βουλευτής Ιωαννίνων ΝΔ για την κατάργηση των τόνων «για να μην κουραστούν τα παιδιά».

  217. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Μιχάλη, νομίζω (αν κάνω λάθος διόρθωσε) ότι μόνο ο Σαντάμ είχε επιχειρήσει (ή πούλησε;) να πουλήσει πετρέλαιο με ευρώ… η τύχη του είναι γνωστή… 🙂

  218. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    217 – Λέγοντας έχουν την μπάνκα δεν εννοούσα ακριβώς το δολάριο, αλλά τον παγκόσμιο έλεγχο των τραπεζών και των χρηματιστηρίων, που μέσω αυτών ελέγχουν, εκτός απο τις οικονομίες όλων των χωρών, και όλο το μαύρο χρήμα, που το ξεπλένουν με πλυντηρέξ και το κάνουν κάτασπρο σαν το χιόνι. Η Αμερική έχει όλα τα καλά και τα κακά του κόσμου, το σίγουρο, είναι ότι ένα δεν έχει, Δημοκρατία (όχι ότι έχουν οι άλλες χώρες βέβαια) την κυβερνά το χρηματοπιστωτικό κατεστημένο, με άκρως δικτατορικό τρόπο, που όμως βαφτίζεται δημοκρατία και φιλελεύθερη οικονομία. Τώρα πώς γίνεται η Μέκκα του φιλελευθερισμού να κρατικοποιεί τράπεζες και να βοηθάει ιδιωτικές επιχειρήσεις με κρατικά κεφάλαια να σωθούν, ενώ την ίδια ώρα, η σωσμένες τράπεζες δημεύουν τα σπίτια δεκάδων εκατομμυρίων χρεοκοπημένων πολιτών, μόνο το φάντασμα του Άνταμ Σμίθ το ξέρει, ο Σοβιετικός κομουνισμός στα καλύτερά του.
    Το τεράστιο πρόβλημα, έγκειται στο ότι οι ΗΠΑ έχουν χρεοκοπήσει, μη κοιτάς τι λένε τα ΜΜΕ για 18 τρις, είναι πάνω απο 80 τρις, (ψάξτο δεν είναι κρυφό, ούτε συνωμοσιολογικό) τόσα χρήματα δεν υπάρχουν σε όλα τα χρηματιστήρια του κόσμου.
    Απο το 2008, προσπαθούν να μοιράσουν το χρέος τους σε όλο τον κόσμο, αλλά οι «σύμμαχοι» τσινάνε, οπότε ψάχνουν να βρούν τον μαλάκα που θα κάνει τον Χίτλερ, για τον γ΄π.π, όμως παρ΄όλες τις ωμές προκλήσεις (Λιβύη, Συρία, Ιράν, νησιά Σενκάκου-Ντιαόγιου, και βέβαια το ναζιστικό πραξικόπημα στην Ουκρανία) Μουλάδες, Κινέζοι και Πούτιν δεν τσίμπησαν, κι ο επόμενος πιο εύκολος και ευάλωτος στόχος, είναι η Ε.Ε.
    Επειδή όλα αυτά μοιάζουν συνωμοσιολογικά, θα σου πρότεινα να ασχοληθείς σοβαρά με τα χρηματιστηριακά (κι ας μη γίνεις πλούσιος, αφού δεν γουστάρεις -χαμόγελο) θα καταλάβεις γιατί ξαφνικά η Ελβετία βρέθηκε στο στόχαστρο της υπερδύναμης για το ξέπλυμα χρήματος και την φοροδιαφυγή, (τόσα χρόνια πούλαγε μόνο σοκολάτες-χαμόγελο) το ίδιο και οι Γαλλικές τράπεζες (πάνω απο 2δις πλήρωσε η PΝΒ) δήθεν για παράνομες συναλλαγές με το Ιράν, και γιατί η Γερμανία δεν μας αφήνει να χρεοκοπήσουμε και τυπικά (προετοιμάζεται για την επίθεση της υπερδύναμης) το καμπανάκι κινδύνου χτύπησε και γι΄αυτήν (βλέπε πρόστιμο στην Ντόϋτσε μπάνκ). Αν δείς την διακύμανση του ζεύγους euro-usd τους δύο τελευταίους μήνες και διαβάσεις τις οικονομικές ανακοινώσεις ένθεν κακείθεν του Ατλαντικού, θα αντιληφθείς την τεράστια αντιφατικότητα των ανακοινώσεων και των διαγραμμάτων διακύμανσης, βλέπεις οι επενδυτές (κεφαλαιούχοι) ξέρουν διαφορετική αλήθεια απο αυτή των ΜΜΕ που μαθαίνουμε εμείς, γιατί αυτοί κερδίζουν και χάνουν δισεκατομμύρια.
    Κοντολογίς, αν δεν βρεθεί θύμα να ξεκινήσει ο γ΄π.π, δεδομένου ότι οι BRICS (Ρωσία, Κίνα, Ινδία, Βραζιλία, Ν.Αφρική) αμφισβητούν το μονοπώλιο του δολαρίου και την κυριαρχία του, και έφτιαξαν το δικό τους ΔΝΤ, οι ΗΠΑ δεν έχουν άλλη επιλογή απο το να επιτεθούν στο ευρώ, για να κρατηθεί το δολάριο ισχυρό, αλλιώς θα βουλιάξουν στον πληθωρισμό, καθώς θα πρέπει να δανείζονται ακριβά, ενώ τώρα το κάνουν δωρεάν. Δεν ξέρω τι θα συμβεί, μόνο εικασίες βάση των χρηματιστηριακών οικονομικών δεδομένων μπορώ να κάνω, που είναι τελείως διαφορετικά απο τις ειδήσεις των ΜΜΕ, όμως επιμενω, ΑΣΧΟΛΗΣΟΥ ΣΟΒΑΡΑ ΜΕ ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ, δεν έχει να κάνει με τα χρήματα, εκεί βρίσκεται η αλήθεια.
    Υ.Γ – Μπορώ να χρησιμοποιήσω το mail σου, για να σου στείλω ενα κάπως πιο προσωπικό μήνυμα;

  219. Μαρία said

  220. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    219 – Δεν κάνεις λάθος, επειδή κι ο Καντάφι άρχισε να έχει πάρε δώσε με Ρώσους και κυρίως Κινέζους, τώρα βλέπει τα ραδίκια, ή μάλλον τις χουρμαδιές ανάποδα.

  221. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    221 – ΕΜΠΡΟΣ ΤΗΣ ΓΗΣ ΟΙ ΧΟΡΤΑΣΜΕΝΟΙ.

  222. Dimitris said

    Λάμπρο μου είσαι χεβυμεταλάς? 😈

  223. Μαρία said

  224. sarant said

    225: 🙂

    218: Προτείνει κάτι τέτοιο;

    213: Εδώ στο Δουκάτο έχει πολλούς Πορτογάλους, κι έχουμε κι ένα κοτοπουλάδικο O melhor frango.

  225. 219,
    To θυμάμαι κι εγώ που είχε συζητηθεί, αλλά δεν το παρακολούθησα, και δεν πήρα τελικά χαμπάρι τι ακριβώς έγινε.

  226. 220, Ευχαρίστως, αν πατήσεις στο όνομά μου, από πάνω, θα σού βγάλει το ημέιλ μου αμέσως.

  227. spiral architect said

    @220: […] όμως επιμενω, ΑΣΧΟΛΗΣΟΥ ΣΟΒΑΡΑ ΜΕ ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ, δεν έχει να κάνει με τα χρήματα, εκεί βρίσκεται η αλήθεια.

    Η αλήθεια βρίσκεται στους Σεξ Πίστολς αλλά, τέλος πάντων μην το παρακάνεις. 🙂 Στα χρηματιστήρια παράγονται οι εικονικές αξίες που γίνονται χρεόγραφα, αυτές χρήμα κ.ο.κ., οι ψαγμένοι έχουν καταλάβει αυτόν τον νόμιμο μηχανισμό απατεωνιάς αλλά η γενεσιουργός αιτία βρίσκεται αλλού.
    Ας μην γίνομαι κουραστικός, ξέρεις. 😉

  228. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    229 – Ναι βρε Spriral ξέρω, δεν είπα ποτέ ότι είναι άλλη η αιτία, όμως πώς την καταπολεμάς την αιτία, επιμένοντας σε μιά αποτυχημένη μέθοδο; Μετά πόσοι είναι οι ψαγμένοι; αν κοιτάξεις πώς λειτουργεί η παγκόσμια κοινωνία, δεν τους λές και πολλούς, και το χειρότερο, κρίνοντας απο την ιστορία, δεν επηρεάζουν καθόλου την δομή του συστήματος, οι γραφικοί του (παγκόσμιου) χωριού γίνονται.
    Απο την στιγμή που πρέπει να είναι κάποιος ψαγμένος, για να αντιληφθεί το ολοφάνερο και το αυτονόητο, έχουμε πρόβλημα, αν δεν λυθεί αυτό το πρόβλημα, δεν θα καταπολεμηθεί ποτέ η γενεσιουργός αιτία, η εικονική πραγματικότητα θα εκλαμβάνεται σαν αληθινή, και θα κυριαρχεί η ελπίδα, που μοιράζεται αφειδώς απο τους λακέδες της εξουσίας, δηλαδή τα κόμματα και τις θρησκείες.
    Το σύστημα δεν θέλει αυτάρκη άτομα, αλλά εξαρτημένη -ες μάζα-ες, αν οι άνθρωποι γίνουν κοπάδι, εύκολα διαφεντεύεται, ξέρεις εσύ κάποιο σύστημα που να βλέπει τους ανθρώπους σαν άτομα, που δεν χρειάζονται θεούλη, αρχηγό, πατερούλη, ή τιμονιέρη;

  229. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    224 – Θα έλεγα μουσικόφιλος γενικά, με ενοχλεί να είμαι ενταγμένος κάπου, η ζωή δεν είναι άσπρο μαύρο, (ας επιμένει ο Gee) ακούω κυριολεκτικά τα πάντα, αρκεί να μου αρέσουν. Μεγάλωσα βέβαια με Ζeppellin, Black Sabbath, και λοιπές «δημοκρατικές» δυνάμεις (χαμόγελο) κι όσο νάναι μου άφησαν τα «κουσούρια» τους. Η κλασική μουσική πάντως είναι στην κορυφή των προτιμήσεών μου, μετά η όπερα, και έπονται τα υπόλοιπα είδη.

  230. sxoliko said

    226: ήμουν ολίγον ασαφής. Μιλούσε για την κατάργηση που έγινε το ’82 (;) και την ανέφερε ως αρνητικό παράδειγμα μιλώντας με ειρωνία πως αυτή έγινε για να μην κουράζονται τα παιδιά. Ήθελε να κριτικάρει πως το σημερινό νομοσχέδιο για την παιδεία είναι ανάλογης ιδεολογικής κατεύθυνσης

  231. sarant said

    232 Αυτό είναι μάλλον έπαινος για το νομοσχέδιο (στα μάτια τα δικά μου). Και η τότε ΝΔ αν και είχε αποχωρήσει από τη Βουλή στη συζήτηση του μονοτονικού, είχε συμφωνήσει επί της ουσίας -άρα η σημερινή ΝΔ είναι πιο αντιδραστική.

  232. Μαρία said

    Το «Κουλούρι» το πιο σοβαρό από τα ελληνικά ΜΜΕ http://www.thepressproject.gr/article/76945/To-Koulouri-to-pio-sobaro-apo-ta-ellinika-MME

  233. Μαρία said

    Οι ερωτώντες βουλευτές
    Χριστίνα Ταχιάου – Α’ Θεσσαλονίκης
    Γιώργος Αμυράς – Β’ Αθηνών
    Σπύρος Δανέλλης – Ηρακλείου
    Ιάσονας Φωτήλας – Αχαϊας
    Γρηγόρης Ψαριανός – Β’ Αθηνών http://topotami.gr/epikera-tis-voulis/erotisi-ke-a-k-e-gia-tin-provoli-vinteo-stous-stathmous-tou-metro-me-ikones-apo-tin-chitleriki-isvoli-stin-athina-to-1941/
    δεν μπαίνουν στο μετρό αλλά ενημερώνονται για το τι παίζει στο μετρό απ’ το Σπίγκελ http://www.koutipandoras.gr/article/140556/anastatothikan-sto-potami-min-tyhon-anastatothei-i-germaniki-kyvernisi-apo-vinteo-gia

  234. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    «Black Sabbath, και λοιπές «δημοκρατικές» δυνάμεις (χαμόγελο) κι όσο νάναι μου άφησαν τα «κουσούρια» τους…»
    A ! έτσι εξηγείται λοιπόν αυτή η μανία που έχεις να πιστεύεις ότι οι αμερικάνοι «χρεωκόπησαν» 😆
    Τρελός Όζυς σε βάφτισε

  235. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    236. Λάμπρο, δώσε βάση και στο «έξτρα» σόλο του μεγάλου Τόνυ Αϊόμι γύρω στο 2.40. Αγέραστος ο μπαγάσας με τα κομμένα ακροδακτυλάκια…!

  236. Κίντο, περάσανε κι από σας αυτοί, οι μερελοί;

  237. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    238. Μπα, δεν νομίζω (χωρίς νάμαι και σίγουρος δηλαδή). Ωραίοι!

  238. Μέχρι να τους πάρουν πρέφα οι σαρικοφόροι…

    ΑλλάχΟυΜπανκσάρ!

  239. Ριβαλντίνιο said

    Οι βλάκες έριξαν το ελεφαντάτσι

  240. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    236 – «A ! έτσι εξηγείται λοιπόν αυτή η μανία που έχεις να πιστεύεις ότι οι αμερικάνοι «χρεωκόπησαν» 😆
    Τρελός Όζυς σε βάφτισε
    Εσύ πάλι γιατί πιστεύεις ότι δεν έχουν χρεοκοπήσει, επειδή δεν το λένε ξεκάθαρα (γιατί αν ψάξεις τα δημοσιευμένα στοιχεία το δείχνουν) τα ΜΜΕ; Ειλικρινά τώρα, πιστεύεις ότι σε μια νύχτα η Ελλάδα βρέθηκε να χρωστάει τα μαλλιοκέφαλά της; Ξαφνικά θυμήθηκαν όλοι ότι έδινε ψευδή στοιχεία (λές και οι άλλες χώρες έδιναν ή δίνουν αληθινά) για τους ισολογισμούς, καλά ρε παιδί μου, τόσα χρόνια δεν βρέθηκε ένας κουτόφραγκος οικονομολόγος ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ να δεί την πουστιά;
    Τρελός Λέμμυς σε βάφτισε. (Μη ξεχνάς την Κύπρο).

    Υ.Γ – Σκέφτεσαι να χρειάζεσαι αίμα, και να κάνεις μετάγγιση απο τον Οζυ; αυτός δεν έχει αιμοπετάλια, λιωμαπετάλια έχει, όσο για τα αιμοσφαίρια, όλα ΑΣΠΡΑ και «σκονισμένα» (χαμόγελο).

  241. spiral architect said

    E ρε και να δω το Λάμπρο να πνίγει γάτες ala Ozzy … 😀

  242. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    243 – Όχι ρε Spiral τ΄αγαπάω τα γατάκια, έχω μεγαλώσει πάνω απο 10, χώρια που δεν ταυτίστηκα ποτέ με τραγουδιστές και γενικώς καλλιτέχνες. Απο μικρός είχα πολύ καλό δάσκαλο (Tζόν ελ Κιούρι) και είχα άλλη στάση ζωής απο τους φρικιασμένους.
    Χειρότερα έκανε ο Άσιμος, που τις έβραζε και τις κοπάναγε στο ταβάνι και το πάτωμα, ήταν ένας απο τους λόγους που τους έγραψα κι έφυγα απο τους τότε αναρχικούς της πλατείας το 1979 (ένα εξάμηνο μετά την ΚΝΕ).

  243. Μαρία said

  244. Γς said

    Γιώργος Αμυράς στον ΣΚΑΪ ΤιΒι τώρα.

    -Πρέπει να βάλουμε μια κερκόπορτα μεταξύ [κλπ]

    Το διόρθωσε αμέσως σε πόρτα σκέτη

  245. Γς said

    246:

    Είπε κι άλλα και δεν άντεξε ο Κατσώτης [ΚΚΕ} του πάνελ:

    -Αντε πάρε το ποδήλατο σου να πας στην παραλία!

  246. […] Επετειακά άρθρα έχουμε δημοσιεύσει πολλά στο ιστολόγιο, επετειακά μεζεδάκια όχι ακόμα -ας κάνουμε την αρχή, αφού αυτές τις μέρες κλείνουν 70 χρόνια από τη συνθηκολόγηση της ναζιστικής Γερμανίας τον…  […]

  247. […] Greek translation & language Πώς βγαίνουν οι ελληνικοί υπότιτλοι στο Ίντερνετ Εξεταστικά μεζεδάκια Επετειακά μεζεδάκια […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: