Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Εξεταστικά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 23 Μαΐου, 2015


Εξεταστικά είπα να τιτλοφορήσω τα σημερινά μεζεδάκια μας, επειδή τούτη τη βδομάδα ξεκίνησαν (και συνεχίζονται βεβαίως την επόμενη) οι πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στις ανώτατες σχολές. Μάλιστα, κάποια από τα πιάτα του μπουφέ μας θα έχουν και άμεση σχέση με τις εξετάσεις -και με αυτά θα ξεκινήσουμε.

Έτσι, σε έναν ιστότοπο που μοιάζει εκπαιδευτικός, υπάρχουν «Οδηγίες και μυστικά» για να γράψει κανείς καλύτερα στις πανελλήνιες εξετάσεις. Στην πρώτη κιόλας «οδηγία», διαβάζω:
Αρκετοί μαθητές μόλις παίρνουν τα θέματα, κοιτάζουν κατευθείαν το τελευταίο θέμα για να διαπιστώσουν πόσο δύσκολο είναι. Αν όντως είναι δύσκολο, τότε απογοητεύονται, και προσπαθούν να γράψουν με άγχος και κατεστραμένη ψυχολογία, καθώς συνειδητοποιούν ότι δεν πρόκειται να γράψουν τόσο καλά όσο πίστευαν. Παράλληλα χάνουν την αυτοσυγκέντρωσή τους, κάτι που οδηγεί στο να κάνουν επιπλεόντα λάθη ακόμη και ζητήματα που γνωρίζουν.

Δεν είμαι καν σίγουρος αν είναι σωστή η οδηγία και επί της ουσίας, αν δηλαδή είναι καλύτερο να αρχίσεις να γράφεις το πρώτο θέμα χωρίς να έχεις καν δει το τελευταίο -πώς θα κάνεις διαχείριση χρόνου; Αλλά κι αυτά τα «επιπλεόντα» λάθη, βγάζουν μάτι!

Το λογοπαίγνιο με το «επιπλέον» και τη μετοχή του «επιπλέω», θυμάμαι, είχε αξιοποιηθεί διαφημιστικά πριν από καμιά εικοσαριά χρόνια, σε μιαν εκστρατεία των τσιγάρων Κάμελ, όπου υπήρχε το σύνθημα «Πάρε ένα Κάμελ επιπλέον» και η εικόνα έδειχνε, αν θυμάμαι καλά, τη γκαμήλα του Κάμελ πάνω σ’ ένα στρώμα θαλάσσης. Εδώ όμως δεν έχουμε λογοπαίγνιο, έχουμε απλή και άδολη τσαπατσουλιά και ασχετοσύνη -και μάλιστα σε… εκπαιδευτικόν ιστότοπο.

* Εξετάσεις έχουν και στην Κύπρο -και ξεκινούν κι εκεί με γλώσσα. Φέτος ακούστηκαν πολλές διαμαρτυρίες, επειδή ζητήθηκε από τους υποψήφιους να γράψουν έκθεση με βάση την εξής παράγραφο από κείμενο του Γ. Γραμματικάκη:

Μέσα σε αυτό το παγκόσμιο πλαίσιο που είναι κινούμενο και κλυδωνιζόμενο η πατρίδα μας παραμένει πάντα μια ιδιαιτερότητα. Έζησε πολλά αυτή την περίοδο, λίγα όμως φαίνεται να διδάχτηκε. Τα τελευταία χρόνια βιώνει, ωστόσο, μια ιστορική στιγμή της: Το τέλος των ψευδαισθήσεων.

Δεν με ενθουσιάζει η πρώτη πρόταση της παραγράφου, εσάς; Το αστείο είναι ότι σε πολλούς ιστότοπους δούλεψε κάποιο σπασμένο τηλέφωνο που μετέτρεψε το «παγκόσμιο πλαίσιο» σε «Παγκύπριο πλαίσιο» -αν και στους υποψηφίους δόθηκε η σωστή εκφώνηση. Έμαθα, με την ευκαιρία, ότι στην Κύπρο η υπηρεσία που βάζει τα θέματα λέγεται «Επιτροπή Θεματοθέτησης».

* Για το θέμα της έκθεσης στις πανελλήνιες εξετάσεις δεν άκουσα πολλές διαμαρτυρίες, αν και σημείωσα μιαν ένσταση της καθηγήτριας Βάσως Κιντή στον τοίχο της στο Φέισμπουκ:
Και η διευκρίνιση ότι η ‘όσμωση’ ή ‘ώσμωση’ σημαίνει αλληλεπίδραση ενώ σημαίνει αμοιβαία εισροή, διείσδυση! Πόσες αστοχίες σε τρεις σειρές!

Κι όμως, το γεγονός ότι η ώσμωση (ή όσμωση, ας αφήσουμε κατά μέρος τη διτυπία) μεταφορικά έχει τη σημασία της αλληλεπίδρασης είναι ορισμός παρμένος από λεξικό (του Μπαμπινιώτη). Αλλά στην κυριολεξία, το φαινόμενο της ώσμωσης δεν περιλαμβάνει αμοιβαία εισροή, διείσδυση, αλλά μονόδρομη, αφού άλλωστε γίνεται μέσω ημιπερατής μεμβράνης: γίνεται διείσδυση μορίων διαλύτη από το αραιότερο διάλυμα προς το πυκνότερο.

(Για τα λεξιλογικά της ώσμωσης, άλλη φορά).

* Και προχωράμε στα μη εξεταστικά μεζεδάκια, ξεκινώντας από ένα δείγμα αθλητικογραφικού ευπρεπισμού. Σε άρθρο για τον τραυματισμό μπασκετμπολίστα του Παναθηναϊκού, διαβάζω ότι: Τελικά, οι εξετάσεις έδειξαν ρήξη μηνίσκου και πρόσθιου χιαστού, κάτι που σημαίνει ότι ο παίκτης θα πρέπει να μπει άμεσα στο χειρουργείο για επέμβαση και έκτοτε οι γιατροί θα ενημερώσουν για το διάστημα απουσίας του, το οποίο υπολογίζεται σε περίπου 5 με 6 μήνες.

Ναι, αλλά το έκτοτε, αν δεν κάνω λάθος και διορθώστε με, σημαίνει «από τη χρονική στιγμή κατά την οποία συνέβη αυτό που μόλις είπαμε και μετά, από τότε», δηλαδή αναφέρεται πάντοτε σε κάτι που έγινε στο παρελθόν, και ποτέ για κάτι που θα γίνει στο μέλλον -«έκτοτε αγνοείται η τύχη του», έτσι τελείωναν οι στερεότυπες ανακοινώσεις στις αναζητήσεις του Ερυθρού Σταυρού. Στην περίπτωσή μας, ο παίκτης θα μπει στο χειρουργείο και στη συνέχεια ή, απλώς «και μετά» οι γιατροί θα εκτιμήσουν πόσον καιρό θα μείνει εκτός αγώνων. Αλλά φαίνεται πως το «έκτοτε» φάνηκε πιο φιγουράτο.

* Άλλος ευπρεπισμός που συνδυάζεται με ξεκάθαρη απάτη, σε διαδικτυακή διαφήμιση για κάποια «αποτοξινωτικά» επιθέματα, που κάνουν 14 ευρώ τα δέκα κομμάτια και τα κολλάς στις πατούσες σου και κοιμάσαι -και όταν ξυπνήσεις, λέει η διαφήμιση, «τα επιθέματα θα έχουν λάβει ένα σκούρο χρώμα», οπότε εσύ θα νομίσεις ότι έβγαλες από το σώμα σου τοξίνες. Προσοχή, θα έχουν λάβει χρώμα, δεν θα έχουν πάρει σκούρο χρώμα -στην καθαρεύουσα είναι πιο πειστική η απάτη.

Γιατί τα ντετόξ είναι, βεβαίως, απάτη.

* Κάποιοι στην Αυγή (μάλλον)  στο ΑΜΠΕ μπερδεύουν την Αρκτική με την Ανταρκτική. Έτσι, σε άρθρο για εργασίες εξόρυξης σε ευαίσθητες πολικές περιοχές, ο τίτλος μάς πληροφορεί ότι η Shell «στήνει γεωτρύπανα στην Ανταρκτική», αλλά όταν διαβάζουμε ότι η εξέδρα (που προορίζεται για την Ανταρκτική!) έχει φτάσει στο Σιάτλ καταλαβαίνουμε ότι κάτι δεν πάει καλά, και πράγματι προχωρώντας διαβάζουμε ότι αυτά θα γίνουν δυτικά της Αλάσκας (ή της Αλάσκα, στην αδικαιολόγητα ακλισιάρικη διατύπωση), ενώ στο τέλος μάς πληροφορούν ότι δημιουργούνται κίνδυνοι για το ευαίσθητο οικοσύστημα της Αρκτικής.

* Τρόμος της διπλής άρνησης σε γατοφιλικό άρθρο της Λάιφο: Κανείς μπορούσε να καταλάβει ότι η Chiro ήταν θηλυκιά μιας και σταματούσε να καταουράει την στιγμή που αντιλαμβανόταν ότι την φωτογράφιζα την ώρα που έκανε την ανάγκη της. Το μισούσε αυτό.

Το χειρότερο είναι πως έτσι που ξεκινάει η πρόταση πρέπει να φτάσεις στα μισά για να βεβαιωθείς ότι κάτι δεν πάει καλά. Στα ελληνικά, βεβαίως, λέμε: Κανείς δεν μπορούσε να καταλάβει….

Προσθήκη: Κι όμως, το λάθος το έκανα εγώ, η διατύπωση της Λάιφο είναι «σωστή» (δείτε το σχόλιο αριθ. 2, όπου το αγγλικό: You can tell Chiro’s a girl by the way she stops peeing when I try to photograph her going to the bathroom. She really hates that). Αλλά, τότε, βρε παιδιά, γιατί δεν προτιμούσατε την απείρως πιο στρωτή απόδοση: Εύκολα καταλαβαίνει κανείς / Καταλαβαίνεις ότι…. ;

* Ίσως το χειρότερο κείμενο που γράφτηκε για την γνωστή υπόθεση του μνημείου των 1484 Εβραίων της Καβάλας που βρήκαν τον θάνατο στο Ολοκαύτωμα να είναι η ανακοίνωση της τοπικής Μητρόπολης, στην οποία μαθαίνουμε αφενός ότι η μνήμη των θυμάτων της ναζιστικής θηριωδίας δεν έχει ανάγκη από μνημεία «σε κεντρικούς δημόσιους χώρους» και ότι πρέπει να τιμηθούν και τα θύματα όλων των άλλων γενοκτονιών της ιστορίας (παρόλο που δεν αφορούσαν κατοίκους της Καβάλας).

Και βέβαια, για να ταιριάξει και ο αντισημιτισμός με την ασχετοσύνη, μπερδεύουν και την πεντάλφα και τη θεωρούν κάτι παρόμοιο με το αστέρι του Δαβίδ!

* Ο υλατζής του left.gr έδωσε προαγωγή στον πρίγκιπα Κάρολο και τον αναβάθμισε σε βασιλιά! «Συνάντηση του βασιλιά Καρόλου με τον Τζέρι Άνταμς», λέει ο τίτλος. «Κι άλλος διορισμός μετά τον Ταγματάρχη!» σχολιάζει ο φίλος που το στέλνει.

* Κάποιος φίλος από το Αγρίνιο μού έστειλε ένα άρθρο από τοπική ιστοσελίδα, με εγχείρηση αλλαγής φύλου στον τίτλο: Νυχτερινοί «έφοδοι» στο Αγρίνιο. Βέβαια, αφού είναι με εισαγωγικά, μπορεί οι έφοδες να γίνανε αρσενικές.

* Μια ενδιαφέρουσα εκδήλωση γίνεται τη Δευτέρα το απόγευμα για τα έξι χρόνια από τον θάνατο του Μιχάλη Παπαγιαννάκη -μπορεί και να πάω. Και ενώ η επίσημη ανακοίνωση λέει σωστά ότι θα γίνει παρουσίαση του αρχείου Μ. Παπαγιαννάκη από την κυρία Αμαλία Παπά, αναπληρώτρια διευθύντρια στα ΓΑΚ, ορισμένες αναδημοσιεύσεις  φοράνε μπούργκα στην κυρία Παπά, αφού λένε για «διευθυντή στα ΓΑΚ».

* Ένα ενδιαφέρον απόφευγμα από τον φίλο Νίκο Μπογιόπουλο σε πρόσφατο άρθρο του:

Στην πολιτική λίγη σημασία έχει από την άποψη του αποτελέσματος – όπως αυτό επιδρά στη ζωή των ανθρώπων – να εξαντλείσαι στο να κρίνεις καλές ή κακές προθέσεις. Όχι επειδή οι προθέσεις δεν έχουν σημασία αλλά επειδή ακριβώς «ο δρόμος προς την κόλαση είναι στρωμένος με τις καλύτερες προθέσεις», όπως προειδοποιούσε και ο Δάντης.

Ωστόσο, μπορεί ο Δάντης να έγραψε πράγματι (για) την Κόλαση, αλλά απ’ όσο ξέρω δεν ασχολήθηκε σε τόση έκταση με το οδικό της δίκτυο -θέλω να πω, η φράση για τον δρόμο προς την Κόλαση δεν είναι του Δάντη, είναι αγνώστου πατρός, είναι παροιμία.

* Ένα γουστόζικο τυπογραφικό λάθος (υποθέτω, τουλάχιστον) σε ρεπορτάζ του in.gr: Ο κ. Καραμούζης μιλώντας για την πρόοδο της Κύπρου, που εκτίμησε ότι το αργότερο έως τον Μάρτιο 2016 θα έχει βγει από το ευρώ, κάλεσε την Ελλάδα να την μιμηθεί

Γλώσσα λανθάνουσα; Η συνέχεια μάς δείχνει ότι κάτι άλλο ήθελε να πει: ….καθώς το μέλλον της Ελλάδας ήταν, είναι και θα παραμείνει στο ευρώ.

Μάλλον από το μνημόνιο ήθελε να πει ο κ. Καραμούζης ότι θα βγει η Κύπρος -αν και ποτέ δεν ξέρει κανείς.

* Το κακό με το Τουίτερ είναι πως, όταν γράψεις μια κοτσάνα, τη βλέπουν πολλοί, και μετά, ακόμα κι αν τη σβήσεις ή τη διορθώσεις, κάποιος θα την έχει φωτογραφήσει. Έτσι την πάτησε φιλελεύθερος καθηγητής, δραστήριος στα κοινωνικά μέσα (μα, να μην ξέρει το ourselves; )

* Και κλείνω με ένα μεζεδάκι που δεν ξέρω αν είναι ευφυές λογοπαίγνιο ή ένδειξη άγνοιας. Το διάβασα σε πρόσφατο σχόλιο του Γραφείου Τύπου του ΠΑΣΟΚ (ναι, υπάρχει ακόμα):

Ο κ. Βαρουφάκης έχει υπερβεί προ πολλού τα όρια της πολιτικής αναξιοπιστίας,  επιπολαιότητας και ανευθυνότητας. (…) Μετά τη όπερα μούφα με τον ΦΠΑ, αποκαλύπτει σήμερα ότι κατέγραψε (με κάμερα ή μαγνητόφωνο;) τη συνεδρίαση του Eurogroup στη Ρίγα!

Όπερα μπούφα, βεβαίως, το είδος της κωμικής ιταλικής όπερας, που έδωσε αριστουργήματα, αλλά που έχει πράγματι πάρει και υποτιμητική χροιά όταν χρησιμοποιείται μεταφορικά. Να είναι το «όπερα μούφα» πανέξυπνο λογοπαίγνιο ή να οφείλεται σε άγνοια; Αν επεκτείνουμε την παλαιά αρχή (Μην αποδίδεις σε δόλο ό,τι εξηγείται από βλακεία) θα θεωρήσουμε πιθανότερη την άγνοια -ή, απλώς, το λάθος πληκτρολόγησης.

* Επί του πιεστηρίου, προσθέτω κάτι που λογάριαζα να το θίξω και τελικά το ξέχασα.

Το κωμικό επεισόδιο με τη βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτα Κοζομπόλη-Αμανατίδη, η οποία έσφαξε όλα σχεδόν τα ονόματα των ξένων που προτείνονται να προσκληθούν ως μάρτυρες στην Επιτροπή της Βουλής που εξετάζει πώς φτάσαμε στο μνημόνιο δίκαια διασκέδασε το πανελλήνιο, με τον Στρίγκλιτς και τον Ζαν Κλάουντ Τρίκετ (= Τρισέ!). Αυτό δείχνει πόσο λάθος είναι να γράφουμε τα ονόματα στα λατινικά χωρίς να έχουμε δίπλα την ελληνική απόδοση -μερικές φορές είναι αδύνατο να ξέρεις την προφορά αν δεν ξέρεις την εθνικότητα: ας πούμε, ο παλιός προπονητής του Ολυμπιακού, Michel, ήταν Μίτσελ και όχι Μισέλ.

Δείχνει επίσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ στην προκειμένη περίπτωση έδειξε ασυγχώρητη επιπολαιότητα και έλλειψη προετοιμασίας. Έτσι όμως υπονομεύεται το κύρος των εργασιών της επιτροπής, που επίσης υπονομεύτηκε από την πλειοδοσία των άλλων κομμάτων, που πρότειναν να κληθούν ως μάρτυρες ο Σόιμπλε και διάφοροι ξένοι αξιωματούχοι -μόνο ο Ομπάμα και η Μέρκελ δεν κλήθηκαν.

* Κατά τα άλλα, η αγγλοπρεπής προφορά ενός Γάλλου (αλά Τρίκετ) είναι καλό τέχνασμα -επί χούντας, οι ταινίες του Ζαν Λυκ Γκοντάρ περνούσαν τη λογοκρισία με το μασκάρεμα του σκηνοθέτη σε Τζον Λιουκ Γκόνταρντ!

* Και καλό σαββατοκύριακο!

159 Σχόλια to “Εξεταστικά μεζεδάκια”

  1. physicist said

    Περίμενα ότι ο Γουόλτερ Ραντεμέχερ, ο Στρίγκλιτς, ο Τρίκετ Ζαν Κλάουντ και οι άλλοι φίλοι τους από τη Νομανσλάνδη θα έχουν εξέχουσα θέση στα σημερινά μεζεδάκια αλλά διαψεύστηκα. Δεν πειράζει, καλά είναι κι αυτά. 🙂

    Καλημέρα!

  2. ndmushroom said

    «Κανείς μπορούσε να καταλάβει ότι η Chiro ήταν θηλυκιά μιας και σταματούσε να καταουράει την στιγμή που αντιλαμβανόταν ότι την φωτογράφιζα την ώρα που έκανε την ανάγκη της. Το μισούσε αυτό.»

    Δεν είμαι σίγουρος ότι το «δεν» είναι απαραίτητο. Εξαρτάται από το τί θέλει να πει ο συντάκτης. Η γάτα σταματούσε να κατουράει όταν αντιλαμβανόταν ότι τη φωτογραφίζουν, άρα δεν ξέρουμε το φύλο της, ή σταματούσε και άρα ήταν θηλυκό;

    Η απάντηση (από το αγγλικό) θα σας εκπλήξει (εμένα όχι τόσο): You can tell Chiro’s a girl by the way she stops peeing when I try to photograph her going to the bathroom. She really hates that. When Yoko was in the hospital (http://ilove.cat/en/2131)

    Καλό Σ/Κ σε όλους

  3. spiral architect said

    Και καλή επιτυχία στα μαθήματα κατεύθυνσης. 🙂

  4. spiral architect said

    Το ξέρετε ότι στη Γιουροβίζιον συμμετέχει και η Αυστραλία;

  5. Για το θέμα της έκθεσης θα υπερασπιστώ του θεματοδότες αφού η εξήγηση έλεγε πως η όσμωση όπως χρησιμοποιείται στο κείμενο, μεταφορικά δηλ. σημαίνει την αλληλεπίδραση (αντιγράφω: όσμωση ή ώσμωση: (μτφ.) η αλληλεπίδραση .).

  6. 4 επίτιμη καλεσμένη, λέει. Τώρα πώς και την καλέσανε, τι να πω, δεν ξέρω.

  7. physicist said

    #4. Μάλλον θα έγινε η γνωστή παρεξήγηση, παρά τις επανειλλημένες προειδοποιήσεις.

  8. Α! ναι. Βρήκα και το άλλο. Το έκτοτε θα μπορούσε ωραία και καλά να είναι σκέτο τότε (…και τότε οι γιατροί θα ενημερώσουν…) οπότε και δεν θα υπήρχε πρόβλημα ούτε στη σημασία ούτε στην κατανόηση. Αλλά η νεοκαθαρευουσιανιά χτυπάει ύπουλα. Λέει ο άλλος ας το κάνουμε πιο επίσημο. Να του βάλουμε ένα εκ ν’ ακούγεται πιο όμορφο. Αλλά άμα δεν ξέρεις την πατάς.

  9. 3 σχόλια; Πολλά. Έφυγα (να δώσω τα βιβλία) 🙂

  10. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1: Φυσικέ, τουσέ. Το είχα σκοπό και το παρέλειψα. Έγινε η προσθήκη, στο τέλος.

    5: Μα. δίκιο έχουν οι θεματοτέτοιοι!

    2: Έχεις απόλυτο δίκιο, αλλά είναι πολύ παραπλανητική η διατύπωση. Χάθηκε να πουν κάτι σαν «Καταλάβαινες εύκολα ότι…»;

    3: Νάσαι καλά!

  11. cyrusmonk said

    Ἔ, μετὰ ἀπὸ τὸ μποϋκοτὰζ στὴ Ρωσία, χήρεψε μία θέση καὶ εἴπανε νά…

  12. physicist said

    #10. — Έγινε, Νίκο, ωραίος.

    Ένα άλλο αξιοσημείωτο (όχι μεζεδάκι) από τη σκηνή είναι η (καραβανάδικη) συνήθεια να γράφονται και να διαβάζονται ορισμένα ονόματα «ανάποδα», με το επώνυμο στην αρχή. Δηλαδή ναι μεν ήταν διασκεδαστικός για τους δικούς του λόγους ο «Τρίκετ Ζαν Κλάουντ» αλλά θα ήταν επίσης διασκεδαστικός ο «Τρισέ Ζαν Κλώντ». Τά ΄χει γράψει αυτά προ πολλού κι ο ιστολόγος Σαραντάκος Νικόλαος αλλά δεν τον ακούει κανείς.

  13. Y. G. said

    Καλημερα σας.

    http://www.xronometro.com/mitropoli-anakoinosi/ — » Γενικότερα, η μνήμη των θυμάτων της ναζιστικής θηριωδίας διατηρείται ζωντανή και χωρίς αναθηματικές στήλες σε κεντρικούς δημόσιους χώρους.»

    Ωστε ετσι! H μνήμη διατηρείται ζωντανή και χωρίς συμβολα. Ουαου. Και το ισχυριζεται αυτο η εκκλησια που ειναι αδιανοητη χωρις συμβολα. Αφηνει ομως γεναιοδωρα ενα περιθωριο για συμβολα σε περιθωριακους δημοσιους χωρους, ακα σε κατσαβραχα ;

  14. physicist said

    #13. — Σςςςςς, μη λέτε κακές κουβέντες για τη θρησκεία της αγάπης προς τον πλησίον.

  15. Y. G. said

    #14

    Ειναι για να γελα ο καθε πικραμενος με τις εκκλησιαστικες ασυναρτησιες…

  16. giorgos said

    Πιτσιρικάς πού διαμαρτύρεται…

  17. Estrellita Fugaz said

    @11, μα, η Ρωσία συμμετέχει (λείπει η αλεπού απ’ το παζάρι;) και μάλιστα με ξανθιά (λες και θα μπορούσε να ήταν άλλο τι) ελληνομαθή (το ακούσαμε πλειστάκις), που έμαθε τη γλώσσα μας (ήτοι: του Σοφοκλέους, του Περικλέους,…) κατά την διάρκεια επανειλημμένων θερινών της διακοπών στη χώρα μας.

    Τώρα, γιατί φρουρείται ανελλιπώς είναι άλλο θέμα…

  18. http://luben.tv/web/www/57228

  19. physicist said

    #17. — Βεβαίως και συμμετέχει, μάλιστα ο Ρώσος αρχιπαπάς της ευχήθηκε ν’ αποτύχει, αφού παίρνει μέρος σ’ αυτό το όργιο του διαβόλου και της παρακμής.

    Με αφορμή τη Γιουροβίζιον, ο Δήμος της Βιέννης εγκατέστησε στο κέντρο νέα φανάρια για πεζούς, που υποδηλώνουν την αγάπη και την ανοχή των κατοίκων της πόλης στα ζευγάρια ανεξαρτήτως και γενικώς. Δυστυχώς δεν έχει ακόμα υπάρξει επέκταση για περιπτώσεις όπου συμμετέχουν τουλάχιστον τρεις. Στο μέλλον, ίσως.

  20. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρες!
    Ωραία και πάλι τα μεζεδάκια !

  21. Estrellita Fugaz said

    @19, το άκουσα κι εγώ χτες και φρίκαρα. Και για τον αφορισμό, βέβαια, φταίει πάλι η Κοντσίτα (και είναι τόσο γλυκό κορίτσι!) Βρε … βουρστ που χάθηκε! (για τον αρχίπαπα, εννοείται!)

  22. physicist said

    Ενδιαφέρουσα λεξιπλασία της Αντιδημάρχου της Βιέννης Μαρίας Βασιλάκου, σε σχόλιό της για τα νέα φανάρια των πεζών, υπογραμμισμένη:

    Vizebürgermeisterin Maria Vassilakou: «Der Zuspruch zu den Ampelpärchen ist wirklich überwältigend. Das ist großartig für die Akzeptanz von lesbischwulen Paaren und ein echtes neues Motiv für Touristen in Wien.»

    Θα μπορούσαμε κι εμείς άραγε να λέμε τα λεσβιγκέα ζευγάρια;

  23. LandS said

    Ο Γκούγκλης πάντως είναι πιο λαρτζ από τον Φυσικό μας
    Αντιδήμαρχος Μαρία Βασιλάκου: «Η απάντηση στα ζεύγη φανάρι είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Αυτό είναι μεγάλο για την αποδοχή των γκέι και λεσβιακά ζευγάρια και ένα πραγματικό νέο κίνητρο για τους τουρίστες στη Βιέννη. «

  24. physicist said

    #23. — Να ένα καλό παράδειγμα που ο γούγλης την πατάει με τρόπο δύσκολο να διαπιστωθεί: μεταφράζει το Motiv σαν κίνητρο και πραγματικά βγάζει κάποιο νόημα εκ πρώτης όψεως. Από την άλλη μεριά ποιος τουρίστας θα είχε κίνητρο τα φανάρια των πεζών για να επισκεφτεί τη Βιέννη; Εδώ ισχύει στην πραγματικότητα μια άλλη σημασία της λέξης Motiv που θα πει «χαρακτηριστική εικόνα», «τυπικό μοτίβο», «έμβλημα». Μαζί δηλαδή με τον Καθεδρικό του Αγίου Στεφάνου, τη Ρόδα του Πράτερ και το Δημαρχείο, οι τουρίστες τώρα φωτογραφίζουν και τα νέα φανάρια σαν χαρακτηριστικά σουβενίρ από τη Βιέννη.

  25. LandS said

    @24 Τόξερα 🙂

  26. physicist said

    #25. — Δεν το έγραψα για σένα, για τους χόι πολλόι το έγραψα. Εσένα σε ξέρω ότι είσαι αητός. 🙂

  27. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Με το ΠΑΣΟΚ δεν έχω ΚΑΜΙΑ σχέση αλλά νομίζω (το συμπεραίνω από τις πρόσφατες ανακοινώσεις του) ότι το Γραφείου Τύπου του το έχει αναλάβει κάποιος που του κόφτει. Πιθανότατα, λοιπόν, εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα ευφυές λογοπαίγνιο- Τα του ΠΑΣΟΚ τω ΠΑΣΟΚ!

  28. LandS said

    Χωρίς πλάκα τώρα. Το Google Translate, πρόσεξα, άμα πας τον κέρσορα πάνω από το μεταταφρασμένο κείμενο επιλέγει λέξεις ή φράσεις, ανοίγει μενού για να κάνεις διορθώσεις. (Αλλά μάλλον θα το γνωρίζατε) . Εγώ σήμερα το πρόσεξα.

  29. ππαν said

    Καλημέρα. Κι εγώ πιστεύω πως η όπερα-μούφα ήταν λογοπαίγνιο.

  30. LandS said

    @27 Νομίζω ότι πρόκειται για τον κ. Δημήτρη Καρύδη.

  31. spiral architect said

    Τουιτερικές δηλώσεις Ορέστη Καλογήρου και ένα ασφαλές συμπέρασμα:

  32. Γλωσσικό μεζεδάκι δεν έχει μεν η ανακοίνωση της Μητρόπολης, είναι όμως μνημείο ασυναρτησίας. Μερικές εισαγωγικές αοριστολογίες (αφού έγινε τόσος ντόρος, ας πούμε κι εμείς τη μπούρδα μας, το θέμα να παρουσιάζεται με το περιεχόμενο που έχει), η εξωφρενική διαπίστωση ότι «Πρόκειται … για τη δημιουργία μνημείου σχετιζόμενου με αποτρόπαια και καταδικαστέα γεγονότα που δεν συνέβησαν στον τόπο μας» (Ναι, η θανάτωση των Εβραίων της Καβάλας έγινε στην Τρεμπλίνκα, η σύλληψη όμως και ο εκτοπισμός τους πού έγινε; Κακώς δηλαδή υπάρχουν μνημεία του Ρήγα και του Υψηλάντη;), μια σχοινοτενής φράση από την οποία δεν συνάγεται σαφώς αν δεν συντρέχουν λόγοι πολιτικοί, συναισθηματικοί κλπ. για να στηθεί το μνημείο στο κέντρο της Καβάλας [μάλλον αυτό εννοεί, αφού προσθέτει μετά ότι «η μνήμη των θυμάτων… διατηρείται ζωντανή και χωρίς αναθηματικές στήλες»!!!] ή αν απεναντίας πρέπει να γίνει αυτό ανεξάρτητα από τους όποιους λόγους επικαλούνται κάποιοι, και τέλος η απαραίτητη μνεία άλλων γενοκτονιών, που αυτές βέβαια σαφώς «δεν συνέβησαν στον τόπο μας». Με κάποια δόση κακίας, θα έλεγα ότι θέλει ο αντισημίτης να κρυφτεί, μα η χαρά δεν τον αφήνει…

  33. stratosbg said

    Reblogged this on a hairless ape.

  34. Y. G. said

    #32 – «θα έλεγα ότι θέλει ο αντισημίτης να κρυφτεί, μα η χαρά δεν τον αφήνει…»

    Εξαιρετικο. Μπραβο σας, Αγγελε 🙂

  35. skol said

    Πικετί: Γιατί οι νέοι της Ελλάδας είναι πιο υπεύθυνοι για τα λάθη απ’ ότι οι Γερμανοί το ’53;

    Με μπέρδεψε για λίγο αυτός ο τίτλος. Θα ήθελα ένα «να» πριν από το «είναι» -στο κείμενο υπάρχει.
    (Λείπει και ένα κόμμα από το «ότι» αλλά αυτό δε με μπέρδεψε!)

  36. Pedis said

    # Διασκεδαστικά και τα σημερινά.

    Τι σόι μαλάκας είναι ο τυπος που έγραψε τις οδηγίες για τις εξετάσεις;
    «Κατ΄αρχήν αποφύγετε να διαβάσετε όλα τα θέματα από την αρχή.»
    Είναι δυνατον να γράφει τέτοια πράγματα; Μάλλον το κείμενο το έχει γράψει φιλόλογος της παπαγαλικής κατεύθυνσης. Αφου τα ‘χεις μάθει όλα απέξω, ξέρασέ τα όπως στα ζητάνε και μην αγχώνεσαι.

    Και μετά, αν δεν ξέρετε την απάντηση σε ένα θέμα …
    «Αρκετά συχνά σε κάποια ερωτήματα δεν ξέρουμε τί να γράψουμε είτε επειδή δεν διαβάσαμε τη συγκεκριμένη ενότητα, είτε επειδή ‘κόλλησε το μυαλό’.»
    … γράψτε κάτι, ό,τι σας κατέβει, μπορεί και να πάρετε καμιά μονάδα. Οδηγος του τσαρλατάνου.

    Αμ το άλλο; Κάτω από τον βαρύγδουπο τίτλο «Κατανοήστε την ‘φιλοσοφία’ του τρόπου απάντησης»
    εννοεί τη σωστή αρίθμηση των απαντήσεων και χρήση ενδεχομενων παραπομπών στις σελίδες του γραπτού.
    Μπόλικη φιλοσοφία.

    Κάναν «επιπλέοντα μαλάκα» είχε η μάνα του/της;

  37. Philippos said

    «όπερα μούφα»: Αν ακολουθήσουμε την ερμηνευτική αρχή της χάριτος (Principle of Charity), όπως οφείλουμε, πρέπει να το αποδώσουμε σε δόλο!

  38. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Είναι δυνατόν; Είναι δυνατόν;
    Ανατρίχιασα με τη σκέψη ότι αυτοί που έγραψαν τις οδηγίες για τις εξετάσεις μπορεί να είναι διορθωτές φιλόλογοι των παιδιών σας,Νικοκύρη και Σπιράλ,κι όλως των άλλων βέβαια.
    Έχουμε «έννομο συμφέρον» που λένε, να τους βρούμε αυτούς τους ορνιθογράφους.
    Ξεσπάθωσα αυθόρμητα και θα προσθέσω ότι το σύστημα έχει τρύπες πονηρές και άνομες.

  39. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    για την όπερα-μπαρούφα, απλώς απόλαυσα όσα γράψατε.Το παρακάτω του:
    >>έχει υπερβεί προ πολλού τα όρια της πολιτικής αναξιοπιστίας,
    είναι σωστό νοηματικά; τα όρια που ΔΕΝ πρέπει να υπερβαίνει κανείς είναι της αξιοπιστίας,αλλιώς καλά κάνει και τα υπερβαίνει.

  40. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Αμάν έβγαλα τ ακουστικά απ το ραδιάκι για λίγο και παρολίγο να χάσω την ομιλία του πρωθυπουργού. Μιλάει τώρα και περιμένουμε με αγωνία

  41. ΕΦΗ²

    μπααα, μην περ’μένεις από λόγια, καλή μου
    από τις πράξεις μας κρινόμαστε όλοι

  42. 38 τους ορνιθογράφους 😀

  43. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Ας μην αγχώνουμε τα παιδιά! Οι πανελλήνιες δεν είναι το παν. Το παν είναι το τηγάνι! (στα εγγλέζικα…)

  44. Τα όρια της αξιοπιστίας και της αναξιοπιστίας είναι τα ίδια, αφού ό,τι δεν είναι αξιόπιστο είναι αναξιόπιστο 🙂 όπως τα κατά ξηράν σύνορα της Ιρλανδικής Δημοκρατίας και της Βόρειας Ιρλανδίας ταυτίζονται.

  45. Νικος Κ. said

    Το λάθος, που εύστοχα επισημαίνει ο Νικοκύρης, για την ώσμωση, επιτείνεται από το γεγονός ότι η αρθρογράφος που υπέπεσε σ’ αυτό είναι χημικός.

  46. Τα επιπλέοντα λάθη είναι μακράν το καλύτερο μεζεδάκι της χρονιάς ή μάλλον δεύτερο μετά από αυτές τις ίδιες «πανελλήνιες εξετάσεις» που ούτε εξετάσεις είναι ούτε και πανελλήνιες αλλά καταπίνονται αμάσητες

  47. Y. G. said

    » έχει υπερβεί προ πολλού τα όρια της πολιτικής αναξιοπιστίας, επιπολαιότητας και ανευθυνότητας.»

    Εμπειρικα σωστο θα ηταν αν ελεγαν «έχει υπερβεί προ πολλού τα όρια της λογοδιαρροιας.» Ενα τετοιο στεϊτμεντ θα παρηγαγε καθολικο κονσενσους (ελπιζω οτι οι περισσοτεροι 0α συμφωνουσαν…αλλα δεν μπορω να ειμαι σιγουρη…), δηλαδη κατι σπανιο στη χωρα μας και καλο.

  48. Πέπε said

    Δε νομίζω ότι μπορούσε κανείς να καταλάβει το φύλο του γατιού από την κατουρητική του συμπεριφορά, τουλάχιστον όχι εύκολα, γιατί αν ήταν τόσο προφανές δε θα είχαν δημιουργηθεί παρανοήσεις αν λείπει ή περισσεύει η άρνηση!!

    Έκτοτε: Πράγματι, αναφέρεται σε μια περίοδο που ξεκινάει από κάποια στιγμή του παρελθόντος. Δεν υπάρχει όμως καμία λογική σ’ αυτό, αφού ετυμολογικά η λέξη σημαίνει απλώς «από τότε», και το «τότε» μπορεί να είναι οποτεδήποτε. Δυστυχώς, για να χρησιμοποιήσει κανείς σωστά αυτή τη λέξη πρέπει …να την ξέρει.

    > > Και προχωράμε στα μη εξεταστικά μεζεδάκια, ξεκινώντας από ένα δείγμα αθλητικογραφικού ευπρεπισμού. Σε άρθρο για τον τραυματισμό μπασκετμπολίστα του Παναθηναϊκού, διαβάζω ότι: Τελικά, οι εξετάσεις έδειξαν …

    Συγκεντρώσου Νίκο! Ακόμα στα εξεταστικά είσαι!

  49. 45 Νίκος Κ. είπε επιτείνεται από το γεγονός ότι η αρθρογράφος που υπέπεσε σ’ αυτό είναι χημικός.

    Παναΐα μ’, έχει δίκιο!

    http://www.phs.uoa.gr/an8ropino-dynamiko/melh-dep-kai-biografika/basiliki-kinti.html

    Αλλά όλοι θυμόμαστε γιατί ο Στυλιανός Παττακός πήρε Νόμπελ Χημεία, ε;

  50. Πέπε said

    «Έχει υπερβεί τα όρια της αναξιοπιστίας» σημαίνει ότι και στην αναξιοπιστία υπάρχουν όρια, κι αυτός τα έχει υπερβεί. Δηλαδή έχει υπερβεί τα όρια εντός των οποίων η αναξιοπιστία είναι ανεκτή. Σωστό το βρίσκω.

  51. physicist said

    Εχμ, το τι ακριβώς είναι αμοιβαία και όχι μονόδρομη εισροή και το πώς εννοείται η λέξη αλληλεπίδραση κι αν είναι σωστό να λέμε την όσμωση αλληλεπίδραση ή όχι: όλα αυτά μπορούν να συζητηθούν σε μια κουβέντα που όμως είναι σε γενικές γραμμές άσκοπη. Από τη Χημεία, πάντως, μην περιμένετε να βγει μονοσήμαντο αποτέλεσμα. 🙂

  52. Βάταλος said

    Αγαπητοί κύριοι, επιτρέψατέ μοι να διακόψω την μεσημεριανήν μου σιέσταν, διά να καταγγείλω από το έντιμον ιστολόγιόν σας τον Άδωνιν Γεωργιάδην, όστις (χθές Παρασκευή 22 Μαΐου 2015, ώρα 5.22 το απόγευμα εις τον δίαυλον «Κόντρα») ετόλμησε να προαναγγείλη ότι ο λαοπρόβλητος Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας θα έχη την τύχην του Γούναρη και θα εκτελεσθή εις το Γουδή!..

    Πηγαίνετε εις το 20:35 του βίδεο (και ακούσατε μέχρι το 21:10) διά να φρίξητε τί λέγει ο ακροδεξιός μπουμπούκος διά το Γουδή και τον Τσίπραν…

    ΕΠΙΣΗΣ, μεταβήτε εις το 21:40 του βίδεο (και ακούσατε μέχρι το 22:12), διά να εκπλαγήτε αντιλαμβανόμενοι πόσον αγράμματος είναι ο ακροδεξιός Άδωνις: Δηλώνει δημοσίως ότι ο Ελευθέριος Βενιζέλος είχεν είπει την περίφημον φράσιν του «Η Ελλάς είναι πολύ μικρά χώρα διά να διαπράξη τοιαύτην ατιμίαν», ότε του είπον να εγκαταλείψη η Ελλάς την Αγγλίαν και να υπάγη με την Γερμανίαν. Ενώ, όπως ασφαλώς γνωρίζητε, η ανωτέρω φράσις του Βενιζέλου ελέχθη διά την Σερβίαν, ότε οι Αυστριακοί μάς συνεβούλευσαν να της επιτεθώμεν διά να την αποδυναμώσωμεν και να λάβωμε μεγαλυτέραν λείαν από τον διαμοιρασμόν των Βαλκανίων.

    ΚΑΙ ΕΡΩΤΩ, αγαπητοί κύριοι: Δεν είναι αυτό πολύ μεγαλύτερον από όλα τα μεζεδάκια που κατέγραψε ο ρέκτης κ. Σαραντάκος εις την σημερινήν ανάρτησίν του;

    Μετά πλείστης τιμής
    Β.

    ΥΓ: Θα επανέλθω και μεταμεσονυκτίως διά την συνήθη παρέμβασίν μου, διότι η τωρινή ήτο έκτακτος, καθώς τα μεσημέρια κοιμούμαι, λόγω ηλικίας: Επάτησα τα ογδόντα…

  53. Τα δε επιπλέοντα λάθη μας θυμίζουν μια σχετική παροιμία, μετά συγχωρήσεως και με το συμπάθειο!

  54. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    H επιτροπή θεμάτων:

    ..και ο επιλέων μαλάκας:

  55. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    13: Ναι ρε παιδί μου, να μη φαίνουνται. Όπως και τις εκκλησίες που τις έχουν υπογειες.

    22: Χάθηκε το «ομόφυλα» ζευγάρια;

    32: Έτσι

    35: Ακριβώς. Επειδή δεν είναι προφορικός λογος, το «να» ειναι απαραίτητο.

    27-29-37: Μπορεί νάχετε δίκιο και νάναι λογοπαίγνιο.

    38: Δεν νομίζω να ειναι επίσημη σελίδα (ελπίζω, δηλαδή)

  56. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Oποιαδήποτε ομοιότης του επιπλέοντος μαλάκα με τον Καπετάνιο (ΕΝΑΣ είναι ο Καπετάνιος!) είναι τυχαία.

  57. physicist said

    Το γεγονός ότι κατά το φαινόμενο της όσμωσης υπάρχει μια καθαρή ροή διαλύτη από τη δεξαμενή Α στη δεξαμενή Β μέσω της ημιπερατής μεμβράνης δεν σημαίνει ότι η ροή είναι μονόδρομη. Ας κάνουμε στο νου μας ένα νοητικό πείραμα, και συγκεκριμένα το εξής:

    Αρχικά, οι δύο δεξαμενές είναι χωρισμένες αναμεταξύ τους από μιά ημιπερατή μεμβράνη και από ένα μετακινούμενο, πλήρως αδιαπέραστο τοίχωμα που συμπίπτει με τη μεμβράνη. Προσθέτουμε στη μία δεξαμενή μια κίτρινη χρωστική ουσία και στη άλλα μια μπλέ. Αυτές οι ουσίες περνάνε από τις τρύπες της μεμβράνης και δεν αλλάζουν τις φυσικές ή τις χημικές ιδιότητες του διαλύτη, απλώς τους κάνουν διακριτούς στην όραση. Έχουμε επομένως: στη μία δεξαμενή κίτρινο νερό και διαλυμένη ουσία και στην άλλη μπλε νερό χωρίς καμία διαλυμένη ουσία.

    Τραβάμε το διαχωριστικό και η όσμωση ξεκινά: μπλε νερό περνάει προς την κίτρινη δεξαμενή, η στάθμη της οποίας ανεβαίνει. Επειδή όμως τα μόρια έχουν θερμική, τυχαία κίνηση, συγχρόνως περνά και κίτρινο νερό στην αντίθετη κατεύθυνση, απλώς σε μικρότερη ποσότητα ανά μονάδα χρόνου. Αν η ροή ήταν μονόπλευρη, με την περάτωση του φαινομένου θα είχαμε καθαρό μπλε νερό με χαμηλότερη στάθμη στη μια μεριά και κιτρινομπλέ με διαλυμένη ουσία και ψηλότερη στάθμη στην άλλη. Αυτό όμως δεν συμβαίνει: και οι δύο δεξαμενές έχουν μείγμα από κίτρινο και μπλε.

    Ήγουν: δεν ξέρω τι εννοούσε η κ. Κιντή αλλά αν κανείς προσπαθούσε να της επισημάνει ότι έκανε λάθος, κι αν θυμάται τη Χημεία που σπούδασε, θα του απαντούσε: «Σκέφτεσαι μακροσκοπικά: σε μικροσκοπικό επίπεδο, ασφαλώς και η ροή είναι αμφίδρομη. Δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς».

  58. physicist said

    ΥΓ: Χημεία και κουραφέξαλα, με παρασύρατε, πανάθεμα τη μπακαλική σας: Στατιστική Φυσική είναι βρε! Μπόλτσμαν, Γκιμπς και τα μυαλά στα κάγκελα 🙂

  59. Φυσικέ,

    το μείγμα από κίτρινο και μπλέ λέγεται πράσινο :mrgreen:

  60. physicist said

    #59. — Σκύλε, τάπιασες τα λεφτά σου — είμαι χρωματικά προκεκλημένος. 😀

  61. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Φυσικέ, με φόβο και σεβασμό στον άτιμο Εμεντάλερ…, η διάχυση τότε τί είναι; (σαν να θυμάμαι ότι η διαδικασία που περιέγραψες λέγεται «διάχυση») . Αν κάνω λάθος, έ! έκανα ρε! τι θες τώρα; 🙂

  62. Ναι, διάχυση και διαπήδηση λέγαμε στο λύκειο και γελάγαμε σαν τα χαζά, που ήμασταν…

  63. physicist said

    #61. — Κίντο, συγγενεύουν αυτά αλλά έχουν σαφή διαφορά: διάχυση λέμε τη διαδικασία με την οποία εξισώνονται οι συγκεντρώσεις όταν έχεις concentration gradient σε σταθερή θερμοκρασία ή οι θερμοκρασίες αν υπάρχει temperature gradient — τότε όμως λέγεται thermodiffusion. Στην όσμωση έχουμε μια διαδικασία εξισώσεως του χημικού δυναμικού του διαλύτη, επειδή λόγω της διαλυμένης ουσίας και της ημιπερατής μεμβράνης υπάρχει ένα chemical potential gradient.

  64. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    63. Λίγο τ’ανάσκελα τα γλιέπω τούτα…αλλά επειδή δεν με παίρνει να ζητήσω διευκρινίσεις… ΟΚ! I rest my «case»… 😆

  65. physicist said

    #64. — Σε παίρνει αλλά θα μας πάρουνε με τις τσουγκράνες οι υπόλοιποι — τα λέμε κι αλλιώς όποτε θέμε. 😉

  66. Κίντο, μην ντρέπεσαι: ρώτα εσύ, να μαθαίνομε κι εμείς.
    Και ηλε-τσουγκράνες δεν έχουν ακόμα εφευρεθεί.

  67. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    66. Συγκεντρώσουυυ! 😆

  68. physicist said

    Ασφαλώς, καθένα μόριο από μόνο του δεν «ξέρει» αν ο λόγος για τον οποίο η τροχιά του έχει μια συγκεκριμένη κατεύθυνση είναι λόγω διαφοράς στη συγκέντρωση, τη θερμοκρασία ή το χημικό δυναμικό: αυτές είναι θερμοδυναμικές έννοιες, που αποκτούν νόημα σε στατιστικά σύνολα. Αν, λοιπόν, παρατηρούσες μία μοριακή τροχιά και μόνο μία κάθε φορά, δεν θα μπορούσες να πεις, α αυτό είναι διάχυση ή όχι, αυτό είναι όσμωση. Το συλλογικό φαινόμενο, όμως, και οι συνθήκες κάτω απ’ τις οποίες γίνεται, αυτά διακρίνονται.

  69. physicist said

    Δηλαδή αν έβλεπες το ίχνος ενός ανθρώπου να ανεβαίνει τη Σταδίου, δεν θα ήξερες αν πάει βόλτα, για δουλειές ή για ψώνια και γενικώς τι βιολί βαράει. Αν όμως έβλεπες καμια δεκαριά χιλιάδες ίχνη από ανθρώπους ν’ ανεβαίνουν όλοι τη Σταδίου, μάλλον θα έβγαζες συμπέρασμα ότι πάνε πορεία στη Βουλή. Κάπως έτσι και με τα άλλα συλλογικά φαινόμενα, στα οποία υπερτίθεται πάντα μια τυχαία, θερμική συνιστώσα της ταχύτητας λόγω κρούσεων.

  70. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    69. Ωραία η παραβολή! Πολύ παιδαγωγική !
    Μου θύμισε λίγο το ανέκδοτο:Two random variables were talking in a bar. They thought they were being discrete but I heard their chatter continuously. 🙂

  71. physicist said

    #70. — Which bar? An h-bar?

    (Νταξ, λέμε, μη βαράς …)

  72. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    72. No,this bar:
    A physicist, a biologist, and a mathematician are sitting on a bench across from a Bar. They watch as two people go into the Bar, and then a little later, three people walk out.

    The physicist says, «The initial measurement was incorrect.»

    The biologist says, «They must have reproduced.»

    And the mathematician says, «If exactly one person enters that Bar, it will be empty.»
    (ok. Zαν μαρί Ντηνκανά… )

  73. physicist said

    #72. — 😀 😀 😀

    Θετικοί κουφάλες, έρχονται τσουγκράνες!

  74. Νικος Κ. said

    57-58: Αγαπητέ Φυσικέ,
    Θεωρητικά έχεις δίκιο. Όμως αν ανοίξουμε το παράθυρο και φυσάει αέρας μέσα στο δωμάτιο, λέμε «μπαίνει αεράκι», και όχι «μπαινοβγαίνει αεράκι, αλλά εισέρχεται περισσότερο απ’ όσο εξέρχεται»

    Όσο για τη Χημεία που (τάχα) δεν δίνει μονοσήμαντα αποτελάσματα (σχόλιο 51), δείτε πρώτα παρακαλώ εσείς οι φυσικοί να εξηγήσετε πιο κατανοητά αυτή τη «διπλή φύση του φωτός» 🙂

  75. physicist said

    #74. — Αγαπητέ Νίκο Κ., συμφωνώ ότι μακροσκοπικά έτσι είναι αλλά η εικόνα που μπορεί να έχει η κ. Κιντή στο νου της για την όσμωση ίσως είναι (δικαιολογημένα) διαφορετική. Δεν είναι, βλέπεις, όρος καθημερινός, όπως το φύσημα του αέρα από το ανοιχτό παράυθυρο κι έχω διάθεση να της δώσω την αμφιβολία της αθωότητας που λένε. Ή, αλλιώς, έχω απλώς διάθεση για κουβεντούλα. 🙂

    Το «η Χημεία δεν δίνει μονοσήμαντα αποτελέσματα» δεν ήταν έμμεση μομφή στη Χημεία αλλά ορεκτικό για το macroscopic vs. microscopic που εξήγησα μετά. Το «μπακαλική» ήταν όντως μπηχτή για την εξαδέλφη αλλά με τη διπλή φύση του φωτός με στρίμωξες άγρια και λέω να πάω καμια βόλτα να οσμώσω καθαρό αέρα. 😉

  76. Θεούλι μου!

  77. spiral architect said

    @52: Μπα, παιδάριον είσθε ακόμη, αγαπητέ παραθαλάσσιε σύντεκνε!

  78. Η φράση Learning through Osmosis είναι αρκετά διαδεδομένη στους εκπαιδευτικούς κύκλους, όταν ο μαθητής δεν μαθαίνει από άμεση αλληλεπίδραση με τον δάσκαλο, αλλά εμμέσως. Το έχω ακούσει από πολλούς μεταπτυχιακούς, όταν μεταξύ του φοιτητή και του καθηγητή παρεμβάλλεται ένα (τουλάχιστον) στρώμα από ποστντοξ, ασόσιετς, κλπ, και η ροή γνώσης είναι μάλλον μονόδρομη και με αργό ρυθμό.

  79. sarant said

    76 Αυθεντικό ειναι αυτό;

  80. physicist said

    #78. — Άλλος ένας ευφημισμός για τον καθηγητή που έχει τόσο μεγάλο γκρουπ ώστε βλέπει τον διδακτορικό του για πρώτη φορά στο Thesis Defense. 😉

  81. Μαρία said

    78
    Μ’ αυτή τη σημασία της μονόδρομης και ανεπαίσθητης ροής γνώσης μάθαμε την όσμοση απ’ το Μπουρντιέ κι έτσι χρησιμοποείται στην κοινωνιολογία της εκπαίδευσης. Μόνο που αυτός χρησιμοποίησε την παρομοίωση (comme par osmose) για τη μεταβίβαση μορφωτικού κεφαλαίου, στάσης απέναντι στη σχολική γνώση κλπ (το habitus που αναφέραμε παλιότερα με το φυσικό) στο παιδί απο ένα προνομιούχο οικογενειακό περιβάλλον.

  82. 79

    Ωναι!

    Και bonusάκι: η τέχνη της σχοινοτενούς γραφής

    http://lolsnaps.com/funny/131394/lawyer-speak

  83. Μαρία said

    79
    Δες και τα σχόλια https://twitter.com/mpeosaxilleas

  84. 19, …Με αφορμή τη Γιουροβίζιον, ο Δήμος της Βιέννης εγκατέστησε στο κέντρο νέα φανάρια για πεζούς, που υποδηλώνουν την αγάπη και την ανοχή των κατοίκων της πόλης στα ζευγάρια ανεξαρτήτως και γενικώς. Δυστυχώς δεν έχει ακόμα υπάρξει επέκταση για περιπτώσεις όπου συμμετέχουν τουλάχιστον τρεις. Στο μέλλον, ίσως.

    Φανάρι για ζευγάρια πρέπει να ήταν και το αρχαίο του Δυογένη.
    Με την επέκταση στους τρεις ακούγεται και το «Είμαστε δυο, είμαστε τρεις».
    Και για εορτασμό, καλιφορνέζικο κρασί «Ménage à Trois» – πολύ καλό, ιδιαίτερα για την τιμή του.
    Από συνδυασμό (ή συντριασμό;) τριών ποικιλιών, όταν ξεκίνησε το οινοποιείο («εν αρχή οινολόγος»), τώρα έχει επεκταθεί και σε άλλα προϊόντα.

  85. 81,
    Ωραίο αυτό, δεν το ήξερα.

  86. 84

    «εν αρχή οινολόγος»

    I see what you did there…

  87. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Πριν καμιά ώρα στο Ρίαλ πήρε τηλέφωνο ένας κύριος Γιάννης (όπως τον χαιρέτησε ο παρουσιαστής-δεν άκουσα το επίθετό του)είπε ότι η ελληνική γλώσσα απειλείται από διάφορους γλωσσολόγους (καταργούν τα φωνήεντα κλπ) και γι αυτό,θα μιλήσουν για τη σωτηρία της γλώσσας των παπούδων μας τώρα τον Ιούνιο (ή 6 ή 10 ,δε θυμάμαι) στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων στην Ακαδημίας.

  88. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Νωρίτερα ένας άλλος, τώρα καθηγητής λέει στο πανμιο του Μπέρμπιχαν,αλλά πριν στο Αριστοτέλειο, είπε ότι το Ασουάν είναι η Νάουσα,το Σουέζ,Ζέους-Δίας και …ωχ το ξέχασα,(πάλι κάτι ανεστραμμένο «ελληνικό»). Κάπου τα έχετε νομίζω ήδη αναφέρει εδώ αυτά.Πού; Λέω να τους στείλω το λινκ.

  89. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Μπέρμιγχαμ,βλάχο

  90. Πέπε said

    87-88: Ακριβώς το ίδιο φαινόμενο όπως με τα κόκκαλα της Αγιάς Βαρβάρας, κατά τη γνώμη μου. (Δεν εννοώ τον κάθε πιστό που θα έχει όλη μου την ανοχή και το σεβασμό αν τα προσκυνάει όσο γουστάρει, αλλά το να γίνεται αυτό σε πιο επίσημα και θεσμικά επίπεδα).

  91. Πέπε said

    88: …και το Πορτ Σάιντ Δίας (SAID – DIAS). Τι κερδίζω;

  92. Ναι, και το Μάτσου Πίτσου βλάχικο είναι. Ή μπορεί και αρβανίτικο…

  93. Μαρία said

    87
    Μήπως έχασε τις ημερομηνίες;
    Αυτή βρίσκω http://deeaef.gr/?p=501
    με πιο ενδιαφέρουσα ανακοίνωση:
    Χαράλαμπος Σπυρίδης, Καθηγητής Μουσικής Ακουστικής-Πληροφορικής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, Από την διαχρονική μελέτη της σχέσεως (φωνήεντα):(σύμφωνα) στην Ελληνική Γλώσσα, στη διαχρονική εκτίμηση της μεταβολής της μέσης θερμοκρασίας της ατμόσφαιρας του ελλαδικού χώρου

  94. Εσείς που τα παρακολουθείτε αυτά, έκανε λόγο στη σημερινή του ομιλία ο Τσίπρας για «στροφή 360 μοιρών»;

    Διότι στην ομιλία του δεν βλέπω κάτι τέτοιο

    http://left.gr/news/savvatokyriako-23-245-synedriazei-i-kentriki-epitropi-toy-syriza

  95. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    93. !!!!

  96. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    93. Το πέτυχες! Ναι, ο τίτλος είναι ακριβώς αυτός αλλά κάτι είπε ότι γινεται επανάληψη ή κάνουν ακόμη μια ομιλία τον Ιούνιο,(10;) και ώρα 5-7 (θαρρώ!) στο Πν.Κέντρο,Ακαδημίας 50. Το σάιτ του Πν.Κέντρου δεν ξέρω, α μπορεί η ΔΕΠΑΝΟΜ

  97. Μαρία said

    94
    Ναι, κάπου μετά το 13. Είναι διορθωμένο στην απομαγνητοφώνηση.

  98. physicist said

    #95. — Καλά λέει ο άνθρωπος για την κορρελέησιον. Άμα κάνει ζέστη, πληθαίνουν τα φωνήεντα, άμα κάνει κρύο λιγοστεύουν. Πού ν’ ανοίγεις το στόμα τρεις πιθαμές να λες π.χ. «Άρια Σάιγιονμάα» όταν ζεις σε μέρη που κάνει ψοφόκρυο;

  99. Φυσικέ, εσύ όμως προχώρησες περισσότερο και έκανες το γνωστό λογικό άλμα από το κορελέισον στο κοζέισον 🙂

  100. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    96. ΟΠΑΝΔΑ βέβαια ο οργανισμός του Δήμου και στο αμφιθέατρο “Α. Τρίτσης” που το ενοικιάζουν διάφοροι για διάφορα

  101. physicist said

    #99. — Ναι, ήταν πράγματι φάουλ και ασέβεια δικιά μου σε σχέση μ’ αυτόν τον Πύργο της Λογικής και της Καθαρής Σκέψης να κάνω τέτοιο ατόπημα. 🙂

  102. Μαρία said

    96
    Μ’ αυτό τον τίτλο έχουν κάνει διαλέξεις κι άλλοι 🙂

    101
    http://www.music.uoa.gr/an8ropino-dynamiko/melh-dep/g-tomeas/xaralampos-x-spyridhs.html

    Στο ΔΣ αυτής της εταιρείας εκτός απ’ αυτόν είναι κι ο Θεοδοσίου και γενικά φυσικοί με φιλοσοφικές ανησυχίες.

  103. physicist said

    Διδακτορικό Δίπλωμα από το Τμήμα Φυσικής της Σχολής Θετικών Επιστη­μών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με τίτλο:

    • «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΔΟΜΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟ­ΤΙΚΩΝ ΚΑΛΑ­ΜΑ­­ΤΙΑΝΩΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙ­ΚΕΙ­ΜΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΜΟΝΟΦΩ­ΝΙΚΗΣ
    ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΗ­ΜΕΙ­Ο­­ΓΡΑΦΙΑ» (1983).

  104. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Δύτη και Φύζι ,καλά τα λέτε, αλλά να διευκρινίσω ότι ένα (για να μην πω δύο, δηλαδή…) θαυμαστικό ,από τα 4 στο 95. αφορούσαν το «Καθηγητής Μουσικής Ακουστικής-Πληροφορικής» … 😆

  105. Μαρία said

    103
    Δεν είναι και σαν την «εντροπία στην ποίηση του Σεφέρη»!

  106. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    103 Μπα, συνάδελφός σου;

    87 κε: Για το suez-zeus δεν θυμάμαι να έχουμε αφιερώσει άρθρο, αλλά έχει αναφερθεί σε σχόλια.

  107. physicist said

    #105. — Αυτό πάλι τίνος είναι;

    #106. — Με τόσα πτυχία και σπουδές, το περίεργο θα ήταν να μην είναι συνάδελφός μου (ή συνάδελφος οποιουδήποτε for that matter).

  108. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    106. Ωχ… σαν να βλέπω μπροστά μου τον Φύζι να βγάζει καπνούς απ’τα ρουθούνια, μ’αυτό το «συνάδελφός σου;» 😆

  109. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    107. (τέλος) 😆 😆 😆

  110. leonicos said

    Δεν νομίζω ότι ο Γραμματικάκης είναι αυτό που εξαγγέλλεται με τυμπανοκρουσίες. Και μη μου πείτε πως η Κόμη της Βερενίκης διαβαζεται

  111. physicist said

    #108. — Όχι ρε μάστορα, το αντίθετο, έχω πεθάνει στο γέλιο, μα την αλήθεια. Τριγυρνάω λίγο στα βιογραφικά του ΔΣ της Εταιρίας μέχρι να γίνει το φαΐ και την έχω κάνει λαχείο!

  112. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    «(ή συνάδελφος οποιουδήποτε for that matter).»
    To organization chart επιβεβαιώνει το Φυσικό! 😆

  113. physicist said

    Πάντως, ορισμένα υβρίδια εντροπίας και λογοτεχνίας συμβαίνουν και αλλού, χρηματοδοτούνται από πολύ αξιοσέβαστους οργανισμούς, κι επί πλέον φέρουν και το ακρώνυμο ΕΛΛΗΝΑΣ, στο περίπου λέμε.

  114. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Mαθαίνουμε κι ότι η ΜΗΧΑΝΙΚΗ έχει τους επιμέρους κλάδους: Hλεκτρολογία, Χημική Μηχανική(!), Μηχανολογία και…Αρχιτεκτονική (!!) 😆

  115. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    O λαός του Μπλογκ απαιτεί να οργανωθεί πάραυτα συνέδριο επιστημών και τεχνών με δαύτους ,που θα συντονίσει ο Χάχαλης, θα είναι καλεσμένος ο Τσόμσκι και ο Φυσικός (αλλά τελευταία στιγμή θα τους πιάσει κόψιμο…) και θα περιγράψει λάιβ ο Λάμπρος ο κομάντος επικίνδυνων αποστολών!

  116. leonicos said

    Αγαπητέ Βάταλε

    κοπι-πέστ: Ενώ, όπως ασφαλώς γνωρίζητε,

    παρήγαγες μεζεδάκι κι εσύ

    Κι εγώ δεν είμαι ρέκτης επιπλεόντων

  117. spiral architect said

    Ρωμανιάς σήμερα το πρωί εναντίον Γιακουμάτου:

    (ν’ αγιάσει ο στόμας του)

  118. Μαρία said

    107
    Τι τίνος; Αυτού του ιδίου αλλά δεν το έγραψε μόνος του. Κόλλησες στη διατριβή και δεν προχώρησες λίγο παρακάτω.

  119. physicist said

    #118. — Α! Ναι, δεν προχώρησα, έγινα overwhelmed που λένε. Αναρωτιέμαι τι την έκανε την εντροπία στην ποίηση του Σεφέρη κι αν την μέτρησε.

  120. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

  121. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    91. >>Πορτ Σάιντ Δίας (SAID – DIAS)
    Ναι κι αυτό είπε.Ευχαριστώ.
    Πήρε τηλέφωνο στη μεσημεριανή εκπομπή «κι άλλο πιάτο στο τραπέζι» και δήλωσε πως ήταν καθηγητής τριάντα χρόνια στο Αριστοτέλειο και τώρα στο Μπέρμιγχαμ.Δεν έπιασα τ΄όνομά του,κάτι σε -όπουλος. Μιλούσαν για την Παλμύρα και την καταστροφή των αρχαίων της και κατά τον ομιλούντα, καταστρέφονται τόποι του αρχαίου ελληνισμού όπως δηλώνουν τα ονόματα που έδωσαν σε περιοχές εκεί οι Έλληνες αλλά οι Άραβες τα διάβασαν ανάποδα, όπως τα αραβικά (Σάιδ,Σουέζ,Ασσουάν).

  122. Μαρία said

    121
    ΑΠΘ – Μπέρμιγχαμ σε όπουλος η ρουφιάνα λέει οτι αφήνουμε το φυσικό και περνάμε στον Κιντ 🙂
    http://www.birmingham.ac.uk/schools/civil-engineering/people/profile.aspx?ReferenceId=34962
    http://ccb.civil.auth.gr/

  123. Pedis said

    Στο φαινόμενο της ώσμωσης υπάρχει φορά.

    Με τη γενικότερη έννοια (όχι με την μικροσκοπική που ανέλυσε ο φυσικός ορθά, αλλά αυτή η Κιντή ούτε που θα την έχει μυριστεί, πιθανολογώ …) ακόμη κι έτσι μπορεί να εννοηθεί αλληλεπίδραση. Κάποιος παίρνει διότι κάποιος άλλος του δίνει. (Σωστός ο Μπαμπινιώτης, μάλλον, άθελά του κι αυτός).

    Αλλά, πάλι, και τα δύο μέρη παίρνουν και δίνουν. Το ένα μέρος παίρνει θετικές ποσότητες, το άλλο αρνητικές.
    (Η τζήνιους αιντία του Ντίρακ, φυσικέ!)

  124. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    122.Μαρία, ναι!! πήγα να γράψω (το έσβησα μετά) κάτι από Μπ…όπουλος. Έλεγε ότι έχει ταξιδέψει και φιλοξενηθεί,ξεναγηθεί,συνεργαστεί, κάπως έτσι, στην Ιορδανία και πόσο πολύ αγαπούν εκεί την Ελλάδα.Νορμάλ και καλά ακουγόταν όσα έλεγε. Μετά είπε τη Νάουσα/Ασουάν και τα ΄παιξα

  125. Reblogged this on anastasiakalantzi50.

  126. Pedis said

    Μαχαίρι στους χοντρομίσθιους. Ο βαρούφης, λέει, έστειλε,

    «Σήμα προς τα «golden boys» ότι τελειώνουν οι εξωφρενικοί μισθοί στο Δημόσιο..»
    http://www.efsyn.gr/arthro/peftei-koyrema-stoys-misthoys-toy-ths

    από 200 παρακάτι χιλιάρικα στα 100 κειγύρω. Θα πεινάσετε λαμόγια!

    (Μένει βέβαια
    (α) να εφαρμοστεί η συγκεκριμένη απόφαση
    (β) από φέτος και όχι αολο το 2020
    (γ) να μην τους τα επιστρέψουν με πριμ
    (δ) και να μην τους δώσουν τη διαφορά σε οδοιπορικά.)

    Τώρα, το δημσίευμα κάνει λόγο για την εκπληκτικού μεγέθους εξοικονόμηση των 300000Ε. Γοαυάου! 5-6 γκόλντεν μπόις. Αυτοί που κατούρησαν στο πηγάδι.

    Η εφ.συν αποδεικνύεται σε αυθεντικό κλωνο της «Ε» … Ο κώλος έχει αλλάξει, η γλώσσα όχι.

  127. Αληθεύει ότι ο Τσίπρας έκανε σε σημερινή του ομιλία το γνωστό λάθος με τις 360 μοίρες; Γιατί αν το εννοούσε πραγματικά, βεβαίως, ζήτω που καήκαμε…

  128. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    127: Ναι, το είπε.

    126: Υπάρχει κι άλλη μια προϋπόθεση, να μη διαφωνήσουν οι θεσμοί. Αλλά τέτοια μέτρα έχουν συμβολικό χαρακτήρα.

  129. Pedis said

    # 128 (β) – Σωστό κι αυτό. Μα κι εγώ στο συμβολικό χαρακτήρα του μέτρου αναφερόμουν … 🙂

  130. Μαρία said

    128, 129
    Η έγκριση απ’ την ευρωομάδα μου έκανε εντύπωση απο προχτές που διάβασα για την περικοπή των μισθών.
    Ιδιωτικού δικαίου είναι το ΤΧΣ και προσλαμβάνει στελέχη με τους κανόνες της πιάτσας αλλά σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο οι μισθοί τους καθορίζονται αποκλειστικά απ’ τον Υπ. Οικ.

  131. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    122. 124. Aυτά παθαίνουν (και κάνουν) οι μηχανικοί που πάνε να το παιξουν γλωσσολόγοι ,χωρίς να έχουν περάσει από ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, το ΑΙΙΣΝ («Ανώτατο Ιστολογικό Ίδρυμα Σαραντάκου Νικολάου»). Καταντάνε είτε Ακαδημαϊκοί, είτε μπούλες απ’τη Νάουσα…

  132. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    131. «Aκαδημαϊκοί» με την ελληνική έννοια, ε! (έχω bachelors κι απ’το ΑΙΙΣΝ, δεν είμαι τυχάρπαστος εγώ!)
    Όχι τη βαρβαρική.

  133. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    131. 132. Mπάι δε γουέη ρε αφεντικό! 4 χρόνια συμπληρωμένα έχω δα μέσα. Μικρό ριφάκι μπήκα στη στάνη κι έχω γίνει τράουλος… Πότε θα με δώσεις μάστερς; (στο Αλπάιν θα είχα ήδη 3 διδακτορικά zur Posιtion eines Professorin of applied LinguistiK)

  134. spiral architect said

    @121, 122 κλπ: Πολύ πρεμούρα έπιασε διάφορους για μια ενδεχόμενη καταστροφή της Παλμύρας:

    κανένας όμως κερατάς δεν λέει κουβέντα για το ποιοι εξόπλισαν τον ISIS. 👿

  135. Γς said

    Τι αστείο ειναι κι αυτό;

    Δάφορους μόνο;
    Κι αυτοί που δεν έχουν βήμα και δυνατότητα να φωνάξουν;
    Εγώ κι εσύ π.χ. δεν μας έχει πιάσει «πρεμούρα», τρόμος και αγανάκτηση για τα ΖΩΑ εκει πέρα;

  136. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Πάντως,για να ακριβολογούμε, μέχρι στιγμής δεν έχουν σπάσει τίποτα τα παιδιά στην Παλμύρα. Είναι φρόνιμα…

  137. Γς said

    135:
    Χτες είχα πάει με την κυρά σε ένα αφρικάνικο κομμωτήριο για τα μαλλιά της.
    Εκεί να δεις τι έλεγαν για δαύτους οι «διάφορες».
    Θα μου πεις βέβαια ότι ήταν χριστιανές, Ορθόδοξες, Κόπτισσες [cpmptic] και τέτοια

  138. Γς said

    136:
    Ναι, επιδίδονται στο άλλο τους σπορ με τα μαχαιρια

  139. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    134 – «κανένας όμως κερατάς δεν λέει κουβέντα για το ποιοι εξόπλισαν τον ISIS. :evil:»
    Ο αλάχ τον εξόπλισε ΑΠΙΣΤΕ, γιατί, μόνο ο θεός θα εξοπλίζει τους χριστιανούς;

    Υ.Γ – Για πρόσεξε την μετάφραση απο την επικόλληση της φατσούλας, πολύ γέλιο.

  140. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    128 – τέλος, 129 – Γιατί κανείς δεν μιλάει για μείωση των εξοπλισμών και των αμυντικών δαπανών μας, στο επίπεδο της Πορτογαλίας, Ιρλανδίας, ή Δανίας, Βελγίου, Σουηδίας, ή έστω Γερμανίας; Ούτε η «πρώτη φορά αριστερή κυβέρνηση» ούτε οι θεσμοί (sic) θέτουν επιτακτικά τέτοιο θέμα, για τους ψηφοφόρους ας μη πώ καλύτερα, και με αρχίσουν στα μπινελίκια κυριακάτικα.

  141. sarant said

    133: 🙂

    134-135: Θέλει να πει πως αυτοί που πρόπερσι έκαναν έκκληση να βομβαρδιστεί ο Άσαντ καλύτερα να μη μιλάνε τώρα.

  142. Δεν πρόλαβα να διαβάζω τα σχόλια, αλλά Γραμματικάκης έπεσε και στις πανελλήνιες των Επαγγελματικών Λυκείων, την περασμένη βδομάδα.

  143. #36 Πάω στοίχημα ότι τόγραψε νευροεπιστήμων, σπουδάσασα στο Ηνωμένο Βασίλειο, με ολίγον από ψυχολογία και ειδική αγωγή (ό,τι δηλώσεις)…

  144. Pedis said

    Ε, ποιος εξόπλισε τον isis; Οι σύμμαχοι του καμμένου και της κυβέρνησης με τους οποίους κάνουν μαζί ασκήσεις. Μάλλον θα πρόκειται για ασκήσεις για τη στιγμή που θα αποφασίσουν να αφοπλίσουν τον isis. Τι άλλο; Να πηγαίνουν τόσα λεφτά χαμένα και να μην πηγαίνουν για τη δόση; Θα τα ‘χε πάρει ο Σόιμπλε και θα την πλήρωνε και πάλι ο τρέντυ καρπαζοεισπράκτορας.

    (Tο θεωρείται απίθανο να στείλει η κυβέρνηση της ανελιστεράς στρατιωτική βοήθεια όταν αποφασιστεί από το αφεντικό για την προστασία των μνημείων, άμα λάχει, και για την προστασία των χριστιανών, να ουμ;)

  145. Pedis said

    «όταν σφάζαμε άμαχους στο Ιρακ ήμασταν τρομοκράτες, τώρα που κάνουμε το ίδιο στη Συρία , είμαστε πατριώτες.»

  146. Pedis said

  147. 143: Μπορεί και όχι, τελικά…

    2009, 2010, 2011, 2012

    Είναι γεγονός πως αν θελήσουμε να μάθουμε το πιο σωστό τρόπο για να γράφουμε σωστά και με σύστημα στις πανελλήνιες εξετάσεις, θα λάβουμε αρκετές απόψεις οι οποίες αρκετές φορές είναι και αντιδιαμετρικά αντίθετες.
    Με συζητήσεις που είχαμε με μαθητές που έδωσαν πανελλήνιες εξετάσεις τις προηγούμενες χρονιές, και ύστερα από τις σκέψεις που εξέφρασαν, διαφοροποιήσαμε λίγο τις θεωρούμενες «αποδεκτές» πρακτικές.

    Παρακάτω λοιπόν παραθέτουμε τις προτάσεις που συγκεντρώσαμε, χωρίς να επιμένουμε πως αυτές είναι οι σωστές τεχνικές που πρέπει να ακολουθούνται. Απλώς παρουσιάζουμε κάποιες προτάσεις που ίσως να βοηθήσουν στην προσπάθεια απόκτησης καλύτερου αποτελέσματος στις πανελλήνιες εξετάσεις…

    2013, 2014

    Μέρος της προσπάθειας των υποψηφίων για ένα καλύτερο αποτέλεσμα στις πανελλαδικές εξετάσεις είναι και η αναζήτηση τρόπων και υποδείξεων που θα βοηθήσουν στο να γράψει σωστά και με σύστημα. Αν και η εύρεση τέτοιων πληροφοριών είναι σχετικά εύκολη, εντούτοις είναι πιθανό αρκετές φορές να λάβει πληροφορίες και προτάσεις, οι οποίες είναι ακόμη και αντιδιαμετρικά αντίθετες μεταξύ τους.

    Αντί λοιπόν να προχωρήσουμε στην αναπαραγωγή παρόμοιων «εξειδικευμένων» θεωρητικών προσεγγίσεων επιλέξαμε να απευθυνθούμε σε υποψηφίους προηγουμένων ετών ώστε να καταγράψουμε τις δικές τους προτάσεις και εμπειρίες. Αυτή η επιλογή οδήγησε στη διαφοροποίησή μας από επιστημονικά αποδεκτές αναλύσεις, προσεγγίζοντας περισσότερο την πρακτική επίτευξη του επιδιωκόμενου στόχου.
    Παραθέτουμε λοιπόν κάποιες από τις προτάσεις που συγκεντρώσαμε, χωρίς βέβαια να υποστηρίζουμε ότι αυτές είναι οι «μαγικές συνταγές της επιτυχίας». Ο βαθμός επιτυχίας εξαρτάται απόλυτα από τον κόπο και την προσπάθεια που καταβάλει ο κάθε υποψήφιος. Θεωρούμε όμως ότι είναι επιθυμητή και κάθε πρόταση που μπορεί να βελτίωσει το τελικό αποτέλεσμα της όλης προσπάθειας στι πανελλήνιες εξετάσεις…

    2015

    Μέρος της προσπάθειας των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις είναι και η αναζήτηση τρόπων και υποδείξεων που θα βοηθήσουν στο να γράψει σωστά και με σύστημα, με στόχο πάντα ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Αν και η εύρεση τέτοιων πληροφοριών είναι σχετικά εύκολη, εντούτοις είναι πιθανό αρκετές φορές αυτές οι πληροφορίες να δημιουργούν περισσότερη σύγχηση με αλληλοαναιρούμενες προτάσεις.

    Εμείς προτιμήσαμε αντί να προχωρήσουμε στην αναπαραγωγή παρόμοιων «εξειδικευμένων» ή θεωρητικών προσεγγίσεων, να απευθυνθούμε σε υποψηφίους προηγουμένων ετών και να καταγράψουμε τις δικές τους προτάσεις και εμπειρίες. Αυτή η επιλογή οδήγησε ίσως στη διαφοροποίησή μας από επιστημονικά αποδεκτές αναλύσεις, προσεγγίζοντας όμως περισσότερο την πρακτική επίτευξη του επιδιωκόμενου στόχου.
    Βέβαια κανένας δεν μπορεί να υποστηρίζει ότι κατέχει «τις μαγικές συνταγές της επιτυχίας». Ο βαθμός επιτυχίας εξαρτάται απόλυτα από τον κόπο και την προσπάθεια που καταβάλει για την προετοιμασία ο κάθε υποψήφιος. Απλώς θεωρούμε ότι είναι παράλληλα χρήσιμη και κάθε πρόταση που μπορεί να βελτίωσει το τελικό αποτέλεσμα της όλης προσπάθειας στι πανελλήνιες εξετάσεις…

  148. Τα λάθη-φελλοί σκάσανε μύτη στο φετινό ρετουσάρισμα. Ως πέρσι ήταν επιπλέον λάθη.

  149. sarant said

    147-148 Μάλιστα, πολύ ενδιαφέρον το εύρημα!

  150. Πάνος με πεζά said

    Τώρα τελευταία ακούω σε ραδιοφωνικό σποτάκι εταιρίας τηλεφωνίας «δωρεάν κόστος ενεργοποίησης ενεργής γραμμής»…

  151. LandS said

    Στοιχειώδες αγαπητέ.
    Δωρεάν η ενεργοποίηση στην εταιρεία μας γραμμής ενεργής σε άλλη εταιρεία.

  152. Πάνος με πεζά said

    Α, μάλιστα… Είδες πόσο κολλάει το μυαλό, όταν σας παππούς κατσικωθείς σ’ έναν πάροχο;

  153. Γς said

    Ειδήσεις στον ΑΛΦΑ ΤιΒι τώρα:

    Συμπλοκή Ρομά στα Μέγαρα, οι οποίοι
    «δέχτηκαν ενέδρα»

  154. skol said

    Είχαν ένα ενδιαφέρον οι διάφορες προσεγγίσεις στη μετάφραση του τίτλου «A Finance Minister Fit for a Greek Tragedy?» των ΝΥΤ

    1: NY Times: «Βγαλμένος από ελληνική τραγωδία;» ο Γ.Βαρουφάκης
    2: Ενας υπουργός Οικονομικών κατάλληλος για μία ελληνική τραγωδία;
    3: Ένας υπουργός Οικονομικών που ταιριάζει στην ελληνική τραγωδία;

    Στο capital gr προτίμησαν την τελευταία παραλλαγή:
    «WSJ: Ένας υπουργός Οικονομικών που ταιριάζει στην ελληνική τραγωδία;»
    άλλα έκαναν λάθος στην εφημερίδα (WSJ αντί NYT). Αφού το διόρθωσαν ο τίτλος έγινε:
    NYT: Ο Βαρουφάκης κατέγραφε το Eurogroup στη Ρίγα

  155. Γς said

    Ειδήσεις στον Ant1 τώρα:

    -Είμαι πολύ ευτυχισμένη που εγκαινιάζουμε για πρώτη φορά την έκθεση

  156. Γς said

    Σε ένα πάνελ στο ΡΙΚ τώρα:

    «Πρέπει να βλέπουμε το παρελθόν και να προσπαθούμε να το διορθώσουμε «

  157. Μαρία said

  158. […] language Πώς βγαίνουν οι ελληνικοί υπότιτλοι στο Ίντερνετ Εξεταστικά μεζεδάκια Επετειακά […]

  159. Μαρία said

    Βεβήλωση του μνημείου των Καβαλιωτών Εβραίων http://www.proininews.gr/06/21/%CE%B2%CE%B5%CE%B2%CE%AE%CE%BB%CF%89%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B2%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CF%89%CF%84%CF%8E%CE%BD-2/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: