Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Divide et impera

Posted by sarant στο 3 Ιουνίου, 2015


Στη χτεσινή του επίσκεψη στο Υπουργείο Παιδείας, που έγινε με την ευκαιρία του τερματισμού των Πανελληνίων εξετάσεων για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων (εμείς, είπαμε, τελειώσαμε από την Παρασκευή) ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας άδραξε την ευκαιρία να μιλήσει, όχι όμως για θέματα παιδείας, αλλά για το θέμα που ταλανίζει εδώ και εβδομάδες τη ζωή της χώρας, τη συμφωνία δηλαδή με τους εταίρους, μάλλον με σκοπό να απαντήσει σε φήμες που είχαν κυκλοφορήσει αποβραδίς για τελεσίγραφο που υπέβαλαν ή θα υπέβαλλαν οι εταίροι στην Ελλάδα ύστερα από την πενταμερή προχτεσινή σύσκεψή τους.

Αν θέλετε σχολιάζετε και επί της ουσίας -το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Αλ. Τσίπρα μπορείτε να το δείτε (και να το ακούσετε) εδώ. Εγώ θα σταθώ σε μια συγκεκριμένη φράση του πρωθυπουργού. Αφού αναφέρθηκε στην ομιλία του επανειλημμένα στον κίνδυνο διαίρεσης της Ευρώπης, είπε:

Συνεπώς, το δίλημμα είναι ανάμεσα σε μια ρεαλιστική προοπτική εξόδου, που αποκλείει μια για πάντα τη διαίρεση ή η επιλογή που μπορεί για κάποιους να είναι η διαίρεση, ακολουθώντας τη στρατηγική του Καίσαρα «διαίρει και βασίλευε».

Δεν έχει τύχει να ασχοληθούμε άλλη φορά με αυτή την παροιμιώδη φράση, οπότε δεν βλάφτει να πούμε δυο λόγια.

Σύμφωνα με το Χρηστικό λεξικό της Ακαδημίας, η φράση χαρακτηρίζει μια στρατηγική που αποσκοπεί στη διαχείριση της εξουσίας μέσω της πρόκλησης διχόνοιας ανάμεσα σ’ αυτούς που διοικεί ή ελέγχει κάποιος, προκειμένου να μην ενωθούν εναντίον του.

Η φράση δεν είναι αρχαία, ή τουλάχιστον δεν απαντά στην αρχαία και βυζαντινή γραμματεία. Με μια πρόχειρη αναζήτηση, τη βρίσκω και σε κείμενα του 19ου αιώνα, π.χ. σε πρακτικά της Βουλής του 1855, όπου γίνεται λόγος για την πολιτικήν ρήσιν ‘διαίρει και βασίλευε’. Πρόκειται για απόδοση του λατινικού divide et impera (και σε παραλλαγή: divide ut regnes, διαίρει προκειμένου να βασιλεύεις), φράση που επίσης δεν απαντά στη λατινική γραμματεία, αλλά μόνο από τα αναγεννησιακά χρόνια και μετά εμφανίζεται, π.χ. στον Μακιαβέλι αν και όχι με αυτήν ακριβώς τη διατύπωση. Η ακριβής λατινική φράση περιλαμβάνεται, ας πούμε, στο παράρτημα του έργου του Καντ για τη διηνεκή ειρήνη, ως πολιτική συμβουλή προς ηγέτες.

Ο Τσίπρας απέδωσε στον (Ιούλιο) Καίσαρα όχι την ίδια τη φράση αλλά τη φερώνυμη στρατηγική, και πράγματι ο Καίσαρας καθυπέταξε τους Γαλάτες εκμεταλλευόμενος την έλλειψη ενότητας ανάμεσα στις πολλές γαλατικές φυλές. Αλλά και νωρίτερα οι Ρωμαίοι έδειξαν καλές επιδόσεις στην εφαρμογή του αξιώματος «διαίρει και βασίλευε», μεταξύ άλλων προκειμένου να κυριαρχήσουν στην Ελλάδα. Και νωρίτερα όμως ο Φίλιππος Β’ της Μακεδονίας την ίδια τακτική είχε εφαρμόσει απέναντι στις πόλεις-κράτη της κεντρικής και νότιας Ελλάδας -με αποτέλεσμα, κάπως μπερδεμένα, η αγγλική Βικιπαίδεια να αποδίδει στον Φίλιππο το λατινικό ρητό divide et impera. Αλλά νομίζω ότι αν αναζητήσουμε τον πρώτο που εφάρμοσε την τακτική αυτή θα πρέπει να πάμε πολύ πίσω, στην αυγή της ιστορίας. Όσο για τη φράση, θα μείνει αγνώστου πατρός -ή, όπως το διατύπωσε ο Μάριος Πλωρίτης σε σχετικό άρθρο του, Αγνωστος είναι ο γεννήτωρ του «σοφού» αυτού αξιώματος, αλλά πολύ γνωστοί οι εφαρμοστές του.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα εφαρμογής του αξιώματος «διαίρει και βασίλευε» βρίσκουμε στις αποικιοκρατικές δυνάμεις, οι οποίες κυριαρχούσαν στις πολυεθνοτικές αποικίες τους εκμεταλλευόμενες τις αντιθέσεις ανάμεσα στις κυριαρχούμενες εθνότητες -κάτι που το είδαμε να εφαρμόζεται π.χ. στην Κύπρο ή στην Ινδία ή στην Ιρλανδία -αλλά και η τραγωδία της Ρουάντας καρπός παρόμοιας πολιτικής είναι.

Στα αγγλικά, το λένε Divide and rule ή Divide and conquer. Ο δεύτερος όρος έχει δώσει την ονομασία του και σε μια προσέγγιση στην επίλυση προβλημάτων με υπολογιστή, που συνίσταται, ακριβώς, στη διαίρεση του αρχικού πολύπλοκου προβλήματος σε σειρά από μικρότερα που επιλύονται ευκολότερα. Το Χρηστικό καταγράφει και αυτή τη σημασία.

Ωστόσο, πέρα από τις αυτοκρατορίες και τις αποικιακές δυνάμεις, η αρχή του «διαίρει και βασίλευε» εκδηλώνεται και στην εσωτερική πολιτική, ιδίως τώρα που με τον κοινωνικό αυτοματισμό που έχει καλλιεργηθεί με την αγαστή συνεργασία των μέσων παραπληροφόρησης, οι εργαζόμενοι έχουν διαιρεθεί σε χαραμοφάηδες δημόσιους υπαλλήλους, φοροφυγάδες αυτοαπασχολούμενους, επιδοματίες τεμπέληδες αγρότες και πάει λέγοντας.

Με βάση όλα τα παραπάνω, μου φαίνεται κάπως ανορθόδοξη η αναφορά του Αλέξη Τσίπρα στο «διαίρει και βασίλευε», αν και κατανοώ ότι ήθελε να δώσει έμφαση στο ότι το ελληνικό θέμα είναι ευρωπαϊκό πρόβλημα, και στην ανάγκη να επιδειχθεί αλληλεγγύη. Ποιος όμως διαιρεί την Ευρώπη για να την κρατάει υποταγμένη; Ή πρόκειται για υπαινιγμό για μιαν Ευρώπη πολλαπλών ταχυτήτων όπου οι αποφάσεις παίρνονται από άτυπα όργανα;

Advertisements

146 Σχόλια to “Divide et impera”

  1. keyser_soze said

    Σας θαυμάζω σχεδόν για την προσπάθεια να «αποκρυπτογραφήσετε» τα λόγια του Τσίπρα, λες και υπάρχει περιεχόμενο κάπου εκεί κρυμμένο.

  2. atheofobos said

    Εαν πετύχει το διαίρει και βασίλευε μάλλον αυτοί θα βασιλεύουν και εμείς απλά θα αρκεστούμε στην ελληνική παροιμία που λέει: όλοι αντάμα και ο ψωριάρης χώρια!

  3. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    O Tσίπρας να βάλει λίγο χέρι και στις τράπεζες που συνεχίζουν (σε αγαστή συμπαιγνία με το απατεώνικο «δημόσιο»…) που κατάσχουν ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ συντάξεις των 600-700 ευρώ. ΠΏΣ θα ζήσει ο κόσμος κυριε Αλέξη;; Στ’αρδόνιά σου και σένα σαν τον Αντωνάκη;
    υγ. Στο Λονδίνο λέει ,οι άστεγοι που κοιμούνται σε «τουριστικούς χώρους» θα πληρώνουν 1000 στερλίνες πρόστιμο…
    Δυτικός πολιτισμός!

  4. Γς said

  5. Παναγιώτης Κ. said

    Νομίζω ότι αξίζει να μας απασχολήσει η έννοια του κοινωνικού αυτοματισμού.
    Χρησιμοποιούμε πολλές φορές νέες εκφράσεις για να κρύψουμε την ουσία.
    Εξ΄όσων γνωρίζω δεν συναντιέται ο σύμπλοκος αυτός όρος στα εγχειρίδια της εγκύκλιας μόρφωσής μας.
    Αναφέρθηκε ο Πλωρίτης και θυμήθηκα μια φράση στην αρχή κάποιου άρθρου του που την είχε πει ο Σαιν Ζυστ (;).Οι άνθρωποι χρησιμοποιούμε τη γλώσσα για να κρύψουμε τη σκέψη μας.

    Προσπαθώ να είμαι ψύχραιμος αλλά δεν με αφήνουν τα καμώματα του ΥΕΘΑ που πήγε στην Αμερική και το έπαιξε αριστοκράτης μένοντας στο ακριβότερο ξενοδοχείο αυτός και η κουστωδία του.

  6. Παναγιώτης Κ. said

    @4. Τι θέλει να πει…ο ποιητής Γς με το βίντεο που μας παρουσίασε;

  7. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα σε όλους !
    Πραγματικά δε φαίνεται να «κολλάει» η φράση στην άποψη που θέλησε να εκφράσει ο Τσίπρας.

    Όσο για την ίδια τη φράση, θυμίζω την παροιμία με παραπλήσιο νόημα, «Κακό χωριό τα λίγα σπίτια».

  8. Γς said

    5:
    >Οι άνθρωποι χρησιμοποιούμε τη γλώσσα για να κρύψουμε τη σκέψη μας.

    Και όχι μόνο

    6:
    >@4. Τι θέλει να πει…ο ποιητής Γς με το βίντεο που μας παρουσίασε;

    Ελα ντε;

  9. Θα μ’ ενδιέφερε κι εμένα η (πώς να την πω) γενεαλογία του «κοινωνικού αυτοματισμού». Ελληνική επινόηση ή μεταφερμένη έκφραση; Και πότε να χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά; Δεν τη θυμάμαι από τα ογδόνταζ που πιτσιρίκι ξεκοκκάλιζα τις εφημερίδες.

  10. Γς said

    Θέλω τα ποσοστά μου

    https://sarantakos.wordpress.com/2015/06/01/june-3/#comment-291248

    Γς said

    2 Ιουνίου, 2015 στις 12:33

    Αλέξης τώρα στην τηλοψία:
    ‘Το διαίρει και βασίλευε του Καίσαρα»

    Σωστό.
    Αλλά σαν έκφραση το είπε κανείς;
    Φίλιππος, Καίσαρ, Ναπολέων ;

  11. Πάνος με πεζά said

    @ 9 : Α, από τέτοιες εκφράσεις άλλο τίποτα…Αναζητούσαμε παλιότερα και την «παράσταση νίκης» !

  12. spiral architect said

    Καλημέρα. 🙂
    Η έκφραση «διαίρει και βασίλευε» στη σημερινή εποχή και πολιτική κατάσταση έχει θέση και υπόσταση μόνο στην σκοπιμα καλλιεργούμενη απ’ το κεφάλαιο λαϊκίστικη αντιπαλότητα του στιλ «ο τεμπέλης Ελληνας τρώει τον παρά και τη σύνταξη του προκομμένου Γερμανού» κ.ο.κ. Εδώ το διαίρει και βασίλευε κάνει μια χαρά τη δουλειά του. Σε οικονομικό και πολιτικό επίπεδο ισχύει ακριβώς το αντίθετο, με μια ενιαία οικονομική ζώνη, που όποιος περνάει απ’ έξω απ’ τα headquarters των Βρυξελλών τον μαζεύουν ντε φάκτο, ανεξάρτητα αν κάνουν κόνξες σαν αυτές που κάνουν με την Τουρκία, ή τη Νορβηγία. 😉

    Ένας μετεωρίτης θα δώσει τη λύση στο μπουρδέλο που λέγεται €€. 👿

  13. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    10: Μα βέβαια, από σένα το είδα και το εμπνεύστηκα (αλλά δεν το θυμόμουν την ώρα πυο το έγραφα) -έχεις 15%, το έχουμε πει αυτό. (Εννοείται ότι πρέπει να προπληρώσεις 23% ΦΠΑ όμως)

    5-9: Καλή ιδέα αν δούμε πότε ειπώθηκε πρώτη φορά ο κοινωνικός αυτοματισμός. Νομίζω ότι είναι καινούργιος όρος.

    12: Δίκιο έχεις, εδώ ταιριάζει πολύ καλά!

    5: Πάντως διάβασα ότι πλήρωσε τη διαμονή με δικά του έξοδα.

  14. Γς said

    12:

    >Ένας μετεωρίτης θα δώσει τη λύση στο μπουρδέλο που λέγεται €€.

    Νεογίδι πιάσε μια κάαμπα

  15. spiral architect said

    @14: Ποια Κάαμπα; Αυτός ήταν μικρός. Θέλει σαν εκείνον που έπεσε στο Γιουκατάν και εξαφάνισε τους δεινόσαυρους. 👿 👿 👿

  16. physicist said

    Εμβόλιμο — μερικώς άσχετο: Τρία ζήτω για την Λορέττα Λυντς, το Υπουργείο Δικαιοσύνης των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής και τους Ομοσπονδιακούς Σερίφηδες, που με την τακτική του «διαίρει, βασίλευε, έμπαινε Γιώργο έμπαινε και κάντα όλα λίμπα» μας απάλλαξαν με συνοπτικές διαδικασίες από εξέχουσες προσωπικότητες του παγκόσμιου αθλητικού σκηνικού.

  17. physicist said

    Κι έβλεπα μόλις προχτές μιαν εκπομπή στο Πρώτο Γερμανικό Κανάλι, όπου ήταν κι ένας Φίφας Ελβετός που είχε βγει από τα ρούχα του επειδή λέει οι Αμερικανοί Σερίφηδες μπουκάρανε με μεθόδους Φαρ Ουέστ στο κυριλέ ξενοδοχείο της καθαρής και άμωμης Ζυρίχης. Βρε ουρτ!

  18. spiral architect said

    😦 😦

  19. spiral architect said

    @17: Εμ τι το’ πε κι αυτός; Με το που γύρισε στο γραφείο του απ’ την πρες κόνφερανς ήλθε η κλήση από το Skype.
    Κάποιος καουμπόης του κούνησε κάτι χαρτιά στην κάμερα. 😎
    Ε, δεν γίνεται η καλύβα στη Χαράρε να γίνεται έπαυλη στη λίμνη Κόμο. 😉

  20. physicist said

    #19. — Αυτό σκεφτόμουν κι εγώ, και γέλαγα μόνος μου. Κάνε και λίγο κράτει βρε αδερφέ, μην εκτίθεσαι, αύριο-μεθαύριο που λέει ο λόγος μπορεί να ψάχνεις καινούργιον εργοδότη, με τι βιογραφικό θα κάνεις αίτηση; 😉

  21. Γιώργος Πρίμπας said

    καλημέρα
    δεν θυμάμαι που το είδα, αλλά έλεγε ότι ο όρος κοινωνικός αυτοματισμός εισάχθηκε από το Ρέπα ή τον Τσουκάτο επί κυβέρνησης Σημίτη.

  22. atheofobos said

    Σχετικά με την διαμονή του Καμμένου
    http://www.protothema.gr/politics/article/480494/1400-to-vradu-gia-ti-souitakai-1000-gia-ta-fileta-tou/

  23. spiral architect said

    Και για να καταλάβουμε ότι το «διαίρει και βασίλευε» πλέον δεν έχει θέση στον σημερινό καπιταλιστικά παγκοσμιοποιημένο κόσμο, ψάξτε και διαβάστε για την TTIP. 😉
    TTIP: Στην Βουλή το …Σύνταγμα των Πολυεθνικών – ThePressProject
    Γιατί η κυβέρνηση αρνείται να πάρει θέση για την TTIP; – ThePressProject

  24. spiral architect said

    Στο Ψυχικό ο Ιταλός πρεσβευτής για να παραδώσει το τελεσίγραφο στον Ελληνα Πρωθυπουργό.. 😮

  25. giorgos said

    «Εξπέρ» στήν τεχνική τού» διαίρει καί βασίλευε» ήταν ή Αγγλία . Μερικοί, μάλιστα θεωρητικοί έφθασαν στό σημείο νά υποστηρίζουν ότι ό ιμπεριαλισμός καί ή αποικιοκρατία είναι οί εσαεί απαραίτητες προυποθέσεις τής δημοκρατίας …Η Αγγλία , ή οποία καθ’ όλη της τήν βιομηχανική επανάσταση δέν γνώρισε ούτε μία επανάσταση .

  26. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Διαίρει και βασίλευε, ή τακτική «σαλαμάκι» ή ο μύθος του Αισώπου με τις βέργες (μία μία σπάνε)

    Αντιγράφω από την εφημερίδα Πατρίς για τη φράση:
    http://www.patris.gr/articles/53172?PHPSESSID=
    6. Dividi e impera (Διαίρει και βασίλευε). Είναι μια φράση που χρησιμοποίησε ο Φίλιππος της Μακεδονίας για να αποδείξει πόση δύναμη περιέχει μια πολιτική έξυπνη. Η ίδια φράση χρησιμοποιήθηκε και από το βασιλιά της Γαλλίας Λουδοβίκο 11ο.

    Ο κοινωνικός αυτοματισμός μου θυμίζει την αυτορύθμιση των φορέων,που άρχισε ν΄ακούγεται πολύ στην εποχή της άνθισης των ΜΙΚΥΟ και των διάφορων θολών ανέλεγκτων επιχορηγήσεων

  27. 😦

  28. Πέπε said

    @26: Καλά, ο Ιταλός συντάκτης του πρωτοτύπου μπορεί να λέει «ο Φίλιππος είπε Dividi & impera» χωρίς, ενδεχομένως, να εννοεί ότι ο Φίλιππος μιλούσε λατινικά. Ο Έλληνας μεταφραστής όμως, που ακριβώς αυτό αφήνει να εννοηθεί;
    -Divide, όπως το λέει ο Νίκος, όχι dividi.

  29. spiral architect said

    @27: Καλό! 😦

  30. Πέπε said

    @28: Α, παρντόν. Δεν είναι λατινικά, είναι ιταλικά (δεν είχα προσέξει ότι λέει e και όχι et). Άρα φαντάζομαι ότι θα είναι σωστό το dividi, όσο για την παράθεση των φράσεων στα ιταλικά μέσα στο ελληνικό κείμενο, περιττή μεν αλλά χωρίς άκυρα υπονοούμενα περί λατινομάθειας των Αηπ.

  31. Ηλεφούφουτος said

    Αυτό που θέλει διόρθωση στα Λατινικά του άρθρου είναι η έγκλιση μετά το ut:
    Divide ut regnEs. Υποτακτική θέλει.

  32. Πάνος με πεζά said

    @ 26 : Άλλο, πάντως, είναι το σαλαμάκι και η σαλαμοποίηση : είναι το «αδιακρίτως» (όχι, που δε θα τό ‘γραφα στην καθαρεύουσα !), το «επί δικαίους και αδίκους», το «όλα μαζί σ’ ένα καζάνι»…

  33. Πάνο με πεζά (32)

    Σαλαμοποίηση είναι να κόβεις σε μικρότερα κομμάτια ένα πρόβλημα που δεν μπορείς να αντιμετωπίσεις ολόκληρο. Φυσικά, κάθε «φέτα» θα ελπίζει να την γλιτώσει και να μην φαγωθεί αλλά οι φέτες είναι ίδιες/όμοιες.
    Τα (υποκειμενικά) συμφέροντά τους, όμως, μπορεί και να αντικρούονται.

  34. Πάνος με πεζά said

    Εγώ αντιθέτως, νομίζω ότι σαλαμοποίηση είναι να ρίχνεις πολλά διαφορετικά πράγματα σε μια μηχανή άλεσης, και να κατασκευάζεις ένα ενιαίο πράγμα. Π.χ. να φτιάξεις ένα φόρο που να τους «πιάνει» όλους.

  35. Πάνος με πεζά said

    Ή τουλάχιστον έτσι νόμιζα, όταν άκουγα «δια της μεθόδου της σαλαμοποίησης»…

  36. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Η «σαλαμοποίηση» δεν είναι λύση
    http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=704575

    http://www.ecocrete.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=5559&Itemid=82
    (το έργο «σαλαμοποιείται» σε υποέργα και υποβάλλονται μελέτες σε διαφορετικές Υπηρεσίες ώστε καμιά Υπηρεσία ή αρμόδιος κρατικός φορέας να μην έχει συνολική εικόνα του όλου εγχειρήματος).

    http://www.topontiki.gr/article/72173/nomothetiki-salamopoiisi
    μία ακόμη φορά νομοθετεί όπως τη βολεύει χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της «σαλαμοποίησης» για τη συζήτηση του νομοσχεδίου «σκούπα» για τις τράπεζες.

  37. Λες τόσα χρόνια να το καταλάβαινα λάθος; Δεν αποκλείεται…

  38. Gpoint said

    Αφού παρατηρήσω πως το ρήμα διαιρώ αναφέρεταιαποκλειστικά σε διαίρση μερισμού και όχι μέτρησης θα επαναλάβω το μη απαντηθέν κουίζ μου με τα δύο ρήματα που ξεκινούν με την ίδια πρόθεση και το ουσιαστικό του ενός ρήματος αναφέρεται στην έννοια του άλλου ρήματος και το ανάπαλιν !

  39. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα και για τη διόρθωση (Ηλεφού)

    Για τη σαλαμοποίηση κι εγώ διαφωνώ με τον Πάνο, έχω την εντύπωση ότι είναι αυτό που λέει ο Σκύλος στο 33 και η Εφη στο 36.

    Με σαλαμοποίηση (γράφτηκε τότε πως) έγινε και η αποστασία του 1965: δεν έφυγαν όλοι μαζί οι αποστάτες αλλά σε τρεις φέτες.

  40. Πάνος με πεζά said

    Απο τα links που διάβασα, κατάλαβα ότι χρησιμοποιείται με διπλή σημασία, κακατερματισμού όσο και συγχώνευσης ! Προβλέπω σύντομα άρθρο για το σαλάμι…

  41. sarant said

    38 Δυσκολα βάζεις

  42. Πάνος με πεζά said

    Ή μάλλον -απ’ όσο βλέπω- είναι έτσι που τα λέτε (χωρίς να το πολυπιστεύω, πάλι…)

  43. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Άλλο σαλαμοποίηση κι άλλο σαλατοποίηση. Άλλο έφη κι άλλο έθη 😉
    Σκύλε,27,πες μου αν είναι αληθινή η φωτό.Είναι πολύ ωραία κι έχει συναίσθημα ρε παιδί μου.
    Άσχετο αλλά τρυφερό σαν τ αρκούδια σου: Βγήκαν τα νέα γατάκια στο φως το πρωί.Τσουπ μπρος στο παράθυρο της κουζίνας.Παραδίδομαι κάθε φορά στην παράξενη γοητεία των αιλουροειδών.Τρεις γλύκες με σηκωμένη ουρά κολλημένα στο πλευρό της ημικεραμιδούς μαμάς τους ένωναν τα νιάου για απαίτηση τροφής.

  44. Πάνος με πεζά said

    Η αλήθεια είναι ότι η χρήση της λέξης, θυμίζει σαλαμο-τομή, και όχι σαλαμοποίηση, αφού διαιρείται το σύνολο. Αλλά είναι από τα περίεργα της γλώσσας…

  45. Spiridione said

    Για τον κοινωνικό αυτοματισμό δυο άρθρα του Ριζοσπάστη του 1997. Ο Ρέππας φαίνεται ότι το πρωτοείπε για τις αγροτικές κινητοποιήσεις
    http://www.rizospastis.gr/story.do?id=3757176

    http://www.rizospastis.gr/story.do?id=3756831

  46. cyrusmonk said

    http://www.youtube.com/watch?v=8MgEibdPZWE

  47. spiral architect said

    @37: Παλαιόν και σοφότατον.
    (τώρα είναι που δεν θα πατάει δικηγόρος εδώ μέσα …) 😛

  48. sarant said

    44 Aκριβώς. Γίνεται λιγάκι πιο λογικό αν ως τελικό προϊόν σκεφτείς τις φέτες -διότι έτσι τις αγόραζε τότε ο κόσμος.

    45 Α μπράβο

  49. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Το σαλάμι ,μπρ…

  50. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Τόσες ώρες από την ανάρτηση του ρέκτη κ. Σαραντάκου και ουδείς από τους χριστιανούληδες αναγνώστες του παρόντος ιστολογίου τόλμησε να αναφέρει ότι το διαίρει και βασίλευε έφτασαν σε δυσθεώρητα ύψη επαγγελματισμού οι αξιωματούχοι του «Βυζαντίου», δηλαδή του Ρωμέικου. Σε τέτοια σημεία αποκτήνωσης τους είχε φέρει η αίρεση του απωσυνάγωγου ραββίνου Μπεν Γιοσουά που ασκούσαν την την εξωτερική πολιτική γεμάτοι αμοραλισμό! 😀

  51. Γς said

    33, 36:
    Εγώ διαφωνώ. Στην εποχή μου η σαλαμοποίηση είχε να κάνει με την ολοκλήρωση μιας κατάκτησης με μικρά βήματα [και στα μουλαχτά]

  52. sarant said

    49 Του Νικολαϊδη είναι το τραγούδι

  53. cyrusmonk said

    @50 – Ἐνῶ προφανῶς ἡ πρὸ Βυζαντίου πολιτικὴ ἦταν γεμάτη ἠθική, ὅπως γιὰ παράδειγμα ἡ στάση τῶν Ἀθηναίων πρὸς τοὺς Μήλιους. Ἔλεος πιὰ μὲ τὰ κολλήματα ὁρισμένων!

  54. cyrusmonk said

    Αὐτὸ τὸ «ἀπΩσυνάγωγου ραββίνου Μπὲν Γιοσουά» μοῦ θυμίζει τὰ πρῶτα μεταπολιτευτικὰ φύλλα τῆς Ἑστίας, ποὺ καυτηρίαζε τὸν «ἐρυθριάζοντα καὶ σφυροδρεπανόφιλον Καραμανλῆ» (ποὺ νομιμοποίησε τὸ ΚΚΕ)!

  55. Γς said

    Κι όταν ερχόταν ο πατέρας μου, που ταξίδευε συνεχώς, η πρώτη του δουλειά ήταν να πάει στον μπκ΄λι και να μου πάρει μερικές φέτες σαλάμι.

    Κι άρχιζε η μυσταγωγία. Τις έπαιρνα μία μία και με προσοχή αφαιρούσα την πέτσα [την φλούδα, πως λέγεται;] την έβαζα στην άκρη και έτρωγα την φέτα.

    Οταν τις τελείωνα. έτρωγα και τις πέτσες!

  56. Γς said

    55:
    >μπκ΄λ
    μπακάλη

  57. Spiridione said

    Και εγώ την σαλαμοποίηση την έχω ακούσει σχετικά με την αποστασία.

  58. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #54
    🙂

  59. Ηλεφούφουτος said

    Η σαλαμοποίηση αντίθετα με τον κοινωνικό αυτοματισμό δεν είναι ελληνική επινόηση, σαν έκφραση εννοώ, γι αυτό τα πράγματα είναι πιο εύκολα ως προς τον εντοπισμό της αρχικής σημασίας:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Salami_tactics
    Έτσι πρωτοέμαθα κι εγώ τη λέξη, από ένα αντικομμουνιστικό κείμενο του Γεωργαλά (που είχε εντρυφήσει σε κείμενα αντιφρονούντων απ το ανατολικό μπλοκ) όπου περιέγραφε ακριβώς την τακτική που αποδιδόταν στο ΚΚ Ουγγαρίας για την εξόντωση των άλλων κομμάτων και ακολούθησε όπως φαίνεται και το ΚΚ Τσεχ/κίας.

    Το διαίρει και βασίλευε στα ενδοευρωπαϊκά το ζούμε ήδη στην πράξη όσοι δουλεύουμε σε πολυεθνικό ευρωπαϊκό περιβάλλον, όπου ο Έλληνας στοχοποιείται από τους ευεπίφορους στην προπαγάνδα των γερμανικών ΜΜΕ· όχι απαραίτητα Γερμανούς, κυρίως κομπλεξικούς της Ανατολικής Ευρώπης με ψυχολογία όπως εκείνη των παππούδων τους που συνεργάζονταν με τους ναζί ελπίζοντας να καταταγούν στην κατηγορία των germanisierbar, το ανώτατο που μπορούσε να ελπίσει ένας Σλάβος τότε.

    Ανατριχιαστικά πράγματα άκουσα από πρώτο χέρι και για το πώς παγιδεύουν τα ΜΜΕ στην Τσεχία τον Έλληνα που καλούν ενίοτε για να παρουσιάσει την ελληνική άποψη της κρίσης, ώστε να υπονομεύεται η θέση του στο γερμανοστραφές πάνελ α πριόρι.
    Από την άλλη, η ζωή του μισθωτού σε αυτές τις χώρες πάει απ το κακό στο χειρότερο αλλά με κάτι τέτοια (ο τεμπέλης Έλληνας που μας τρώει τα λεφτά) δεν συνδέουν ποτέ την πραγματική τους κατάσταση με τις νεοφιλελεύθερες και γερμανοκεντρικές επιλογές της ευρωπαϊκής ηγεσίας, παρά στρέφονται ενάντια στους νότιους και ενάντια στους πολιτικούς γενικά κι αόριστα που αφήνουν τους ξένους να τους τρώνε το ψωμί, που όλοι ίδιοι είναι, τα τρώνε κ.λπ.
    Αν αυτό δεν είναι διαίρει και βασίλευε τι είναι;

  60. Πάνος με πεζά said

    @ 48 : Ναι, αλλά πριν κοπούν οι φέτες, το σαλάμι είχε «ποιηθεί» ήδη ολόκληρο. Εκεί είναι/ήταν η διαφωνία μου και η «προσωπική» μου λανθασμένη εξήγηση…
    Θυμηθήκαμε, με την ευκαιρία, τα σχέδια Κούβελου για τις όμορφες Νηές, που ευτυχώς δεν πήραν σάρκα και οστά…

  61. Ηλεφούφουτος said

    Σαλαμοποίηση με την έννοια ακριβώς του salami-slice strategy είναι και αυτό που βλέπουμε να επιχειρούν πολλοί διαμορφωτές κοινής γνώμης από τας Ευρώπας με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, που βλέπουν ότι η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ είναι για κλάματα και ο λαός δεν στρέφεται στο Ποτάμι.
    Δε λένε ανοιχτά όπως μερικοί δικοί μας που δεν κρατιούνται «ρίχτε τους», αφήνουν μάλιστα να εννοηθεί ότι τον Τσίπρα τον πάνε, αλλά τους ξινίζει πρώτα ο Καμμένος, ύστερα ο Βαρουφάκης, ύστερα οι «ακραίοι» , ελπίζοντας να ωθήσουν τα πράγματα σε έναν ξεδοτνιασμένο ΣΥΡΙΖΑ που όταν τονε βρούνε μπόσιμο θα τον εξοντώσουν κι αυτόν με τις ίδιες μεθόδους μπούλινγκ που εφάρμοσαν και για το Βαρουφάκη.

  62. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    61. Έτσι!

  63. sarant said

    Τελικά όλα συνδέονται, άσε που με ένα άρθρο γράφτηκε κι ένα δεύτερο στα σχόλια, για τη σαλαμοποίηση 😉

  64. Λ said

    Και η εκδοχή του Γκαίτε που βρήκα στη γερμανική Βικι:

    Entzwei und gebiete! Tüchtig Wort;
    Verein’ und leite! Beßrer Hort.“

  65. ΕΦΗ² στο 43

    δυστυχώς πρέπει να είναι αληθινή
    αν και υποψιάζουμαι πως το ένα αρκούδι είναι σερνικό και το άλλο θηλυκό στις μέρες της ❤ ❤ ❤ ❤ ❤

  66. Pedis said

    Διαίρει και βασίλευε, προπαγάνδα «αγαπάτε τους άρχοντες, θέλουν το καλό σας», κοινωνκός αυτοματισμός, όλα στηρίζονται στην κατάλληλη διαμόρφωση των πεποιθήσεων των από κάτω (με βία και πειθώ στις καταλληλες αναλογίες κάθε φορά).

    Ο D. Hume έδινε τις κατάλληλες συμβουλές στους εκλεκτούς αναγνώστες του και ταυτόχρονα εκλπηρούσε τα στάνταρντς της αντικειμενικής ανάλυσης για την οποία τον ευχαριστούμε (συγγνώμη για τα αγγλικά, δεν έχω βρει το χωρίο στα ελληνικά)

    Nothing appears more surprising … than the easiness with which the many are governed by the few […] we shall find, that, as Force is always on the side of the governed, the governors have nothing to support them but opinion.

    ακολουθεί ολόκληρο το σχετικό χωρίο (Essays, Moral, Political, and Literary; Essay 2)

    Nothing appears more surprising to those, who consider human affairs with a philosophical eye, than the easiness with which the many are governed by the few; and the implicit submission, with which men resign their own sentiments and passions to those of their rulers. When we enquire by what means this wonder is effected, we shall find, that, as Force is always on the side of the governed, the governors have nothing to support them but opinion. It is therefore, on opinion only that government is founded; and this maxim extends to the most despotic and most military governments, as well as to the most free and most popular.

  67. Στο λινκ για το σαλάμι τάκτικς, που παρετέθη παραπάνω (http://en.wikipedia.org/wiki/Salami_tactics) βλέπω πως ο όρος θεσπίστηκε από έναν ούγγρο κομουνιστή ηγέτη. Λογικότατον!

    Τα σαλαμάκια ουγγαρίας διάσημα είναι άλλωστε. Και δύσπεπτα.

  68. Γς said

    63:

    Τελικά όλα [σαλάμια, λουκάνικα] συνδέονται.
    Και τελικά όλα έχουν ένα τέλος nur die wurst hat zwei [που λένε κι οι γερμανοί]

  69. EOMEPOL said

    Συμφωνώ με το Νικοκύρη οτι » αν αναζητήσουμε τον πρώτο που εφάρμοσε την τακτική αυτή θα πρέπει να πάμε πολύ πίσω, στην αυγή της ιστορίας» Είναι τόσο βασική στρατηγική που δεν είναι απίθανο να την χρησιμοποίησαν και οι άνθρωποι πριν από τον Σάπιενς ή και άλλοι πίθηκοι (Το λέω αυτό όχι για να υπερβάλλω, όπως συνηθίζω, αλλά γιατί, σύμφωνα με κάποιους, υποτίθεται ότι ο εγκέφαλος του ανθρώπου μεγάλωσε τόσο ώστε να ξεχωρίσουμε από τους άλλους μεγάλους πιθήκους, για διάφορους λόγους, ένας από τους οποίους και η ικανότητα να ελισσόμαστε μέσα στις πολύπλοκες σχέσεις οικογένειας και εξουσίας του κοπαδιού. Και η διαίρεση του αντιπάλου είναι βασική στρατηγική.

    Πάντως κι ο Σουν Τζου, ( σύγχρονος του Πεισίστρατου ) έχει γράψει σχετικά.
    «Αν οι δυνάμεις του εχθρού είναι ενωμένες, διαίρεσέ τις. Αν ο ηγεμόνας του εχθρού με τους υπηκόους του είναι ενωμένοι, διαίρεσέ τους»
    ____________

    Αυτόν τον κοινωνικό αυτοματισμό δεν τον καταλαβαίνω σαν έκφραση. Άραγε αυτός που τον λάνσαρε υποθέτει ότι η αυτόματη αντίδραση του λαού είναι να φαγωθεί μεταξύ του; Γιατί όχι να φάει τους ισχυρούς;

    Προτιμάω την έκφραση κοινωνικός κανιβαλισμός.

  70. Ιάκωβος said

    Συμφωνώ με το Νικοκύρη οτι » αν αναζητήσουμε τον πρώτο που εφάρμοσε την τακτική αυτή θα πρέπει να πάμε πολύ πίσω, στην αυγή της ιστορίας» Είναι τόσο βασική στρατηγική που δεν είναι απίθανο να την χρησιμοποίησαν και οι άνθρωποι πριν από τον Σάπιενς ή και άλλοι πίθηκοι (Το λέω αυτό όχι για να υπερβάλλω, όπως συνηθίζω, αλλά γιατί, σύμφωνα με κάποιους, υποτίθεται ότι ο εγκέφαλος του ανθρώπου μεγάλωσε τόσο ώστε να ξεχωρίσουμε από τους άλλους μεγάλους πιθήκους, για διάφορους λόγους, ένας από τους οποίους και η ικανότητα να ελισσόμαστε μέσα στις πολύπλοκες σχέσεις οικογένειας και εξουσίας του κοπαδιού. Και η διαίρεση του αντιπάλου είναι βασική στρατηγική.

    Πάντως κι ο Σουν Τζου, ( σύγχρονος του Πεισίστρατου ) έχει γράψει σχετικά.
    «Αν οι δυνάμεις του εχθρού είναι ενωμένες, διαίρεσέ τις. Αν ο ηγεμόνας του εχθρού με τους υπηκόους του είναι ενωμένοι, διαίρεσέ τους»
    ____________

    Αυτόν τον κοινωνικό αυτοματισμό δεν τον καταλαβαίνω σαν έκφραση. Άραγε αυτός που τον λάνσαρε υποθέτει ότι η αυτόματη αντίδραση του λαού είναι να φαγωθεί μεταξύ του; Γιατί όχι να φάει τους ισχυρούς;

    Προτιμάω την έκφραση κοινωνικός κανιβαλισμός.

  71. Γς said

    70:
    Μας τα είπε ο EOMEPOL πριν ααπό σένα

  72. gryphon said

    2
    Mαλλον ετσι ειναι.

    Κατανοω την προσπαθεια του Νικου να δειξει επιεικια στον Τσιπρα λογω ιδεολογια επιδη ειναι ψηφοφορος οπαδος κλπ του Συριζα αλλα εγω που δεν ειμαι τιποτε απο αυτα λεω οτι κατα την γνωμη μου καμμια εμφαση δεν προσπαθησε να δωσει.
    Απλα πιστευω οτι δεν γνωριζει πραγματικα την σημασια της φρασης ουτε και την ιστορικη της προελευση που εφαρμοστηκε και γενικα ολ’αυτα που εχουν ανφερθει και στα σχολια.
    Αν μη τι αλλο αυτος και η κυβερνηση του προσπαθουν επιμονα (αν και τελειως αποτυχημενα) απο την πρωτη στιγμη να εφαρμοσουν αυτο το δογμα.Ποτε με συνεχεις διαρροες νον πειπερ και ανυπαρκτων δηλωσεων «εχθρων» και «φιλων» ποτε με BRICKS και προσεγγιση δηθεν με Ρωσια πουε με τους ποδεμος που ερχονται με την επανασταση των ευρωπαικων λαων που ερχεται οπου ναναι.
    Αλλα τιποτα απο αυτα δεν εχει την παραμικρη απηχηση εκτος των ελληνικων συνορων.
    Δεν ξερω τι θα γινει ο κοσμος μπορει να γυρισει αναποδα να γινουν επαναστασεις να βγει ο ηλιος απο την δυση αλλα θεωρω οτι οι υπολοιποι ευρωπαιοι (οι λαοι οχι οι κυβερνησεις) ειναι ενιαιοι και αδιαιρετοι σε ενα πραγμα.
    Στο οτι ο Τσιπρας και τα οσα λεει τους ειναι παντελως αδιαφορα.Η μαλλον κατι ακομη χειροτερο.
    Τους προκαλει τρομερη αντιπαθεια το στυλακι του και αυτο εχει αντικτυπο και σε μας ολους και τις συνεπειες αυτου θα τις βρουμε μπροστα μας στο μελλον.
    Και αλλες πομπωδεις δηλωσεις του Τσιπρα κατα καιρους με εχουν κανει να ξυνω το κεφαλι και να αναρωτιεμαι που κολλανε η εαν ο ανθρωπος ξερει πραηματικα τι σημαινει αυτο που λεει.
    Απο την καραμελλα με την Βαιμαρη (οπου ομως δεν φταιει αυτος το αναμασουν αυτο εκατονταδες αλλοι) μεχρι την αναφορα για ενα νεο new deal (ενα new new deal δηλαδη) που μαλλον του το εχει πει να το λει ο Βαρουφακης που τον εχω ακουσει να λεει και να ξαναλεει γι’αυτο.
    Που κολλαει αυτομε την Ελλαδα αδυνατω να καταλαβω.
    Εγω προσωπικα αμφιβαλλω οτι ο Τσιπρας εχει την παραμικρη ιδεα για το τι ηταν το new deal τι ηθελαν να πετυχουν αυτοι που το προτειναν η αν το εχει διαβασει καν αλλα ενταξει δεχομαι οτι μπορει να ειμαι κακοπιστος.
    Ακομη και η πολυ προσφατη δηλωση του οτι θα προτεινε σε οποιου διαφωνου με αυτα που λεει να διαβασουν το βιβλιο «Για ποιον χτυπα η καμπανα» αδυνατω να καταλαβω ποια η σχεση του βιβλιου με τα τεκταινομενα στην Ελλαδα και ποια χρησιμα συμπερασματα μπορει να βγαλει καποιος γι’αυτα διαβαζοντας το.
    Μαλλον καμμια αλλα το πεταξε ετσι για τον τιτλο και μονο που εξαλλου ειναι και παροιμιωδης φραση και εχει και κατι δραματικο ας πουμε.
    Με ολα αυτα δεν θελω να πω οτι καποιος αλλος ας πουμε ο Σαμαρας π.χ ηταν καλυτερος η ηξερε τι ελεγε.
    Η εγω ας πουμε ειμαι μορφωμενος και λεω τον Τσιπρα αστοιχειωτο.
    Τον λεω δηλαδη αλλα δευτερευοντως.Κυριψς τον λεω αλλαζονα αυτο που οι αγγλοι λενε arrogant.
    Και οπως ειπα πιστευω οτι παντου εκτος ελληνικων συνορων τον εχουν παρει ειδηση

  73. cronopiusa said

    Sun Tsu – The Art of War

    EL ARTE DE LA GUERRA-SUN TZU(COMPLETO)

  74. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    49,52 Ε βέβαια του Νικολαϊδη! Διάλεξα τη σαλαμική εικόνα κι αμέλησα να τσεκάρω το δημιουργό ή να το συμπληρώσω εγώ στο σχόλιο.Ευτυχώς,το άγρυπνο μάτι του Νικοκύρη…
    Όταν ανακάλυψε το τραγούδι ο γιος μου, τ΄ ακούγαμε μόνιμα «στο σπίτι, στο σχολείο, στη δουλειά, στην εξοχή». Πολύ αγαπητό στους εφήβους μα τώρα προχώρησε και στα μικρότερα.Ο Γιώργος της φίλης μου, 9 χρονώ, με το σαλάμι κοιμάται με το σαλάμι ξυπνά.Φρίκη,λέει εκείνη 🙂
    «Το αστείο» ήταν ο τίτλος

  75. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    >>διαίρει και βασίλευε
    (πληροφορική) τρόπος που χρησιμοποιείται σε αλγόριθμους για να απλοποιεί την επίλυση (μετατροπή του προβλήματος σε μικρότερα επιμέρους προβλήματα)

  76. cronopiusa said

    Tsipras renvoie les créanciers d’Athènes à leurs responsabilités

  77. Πάνος με πεζά said

    @ 68 : Aυτό πόσα τέλη έχει, εξυπνάκηδες Γερμανοί;

  78. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Σας το΄πα ; δε σας το΄πα!
    http://tvxs.gr/news/politismos/megali-synaylia-mesa-apo-tis-staxtes-sto-theatro-rematias-fotografies

  79. Spiridione said

    72. Προφανώς το ποίημα του Νταν εννοούσε.
    Είχε πλάκα το πρωί που άκουσα στο ράδιο έναν διάλογο του Μπάμπη και του Πορδοσάλτε για το ποιο ήταν το νόημα της φράσης του Τσίπρα. Ο Μπάμπης έλεγε ότι ο ήρωας του βιβλίου αυτοκτόνησε (!!) και αναρωτιόταν αν αυτό ήταν το μήνυμα που ήθελε ο Τσίπρας να περάσει στους Ευρωπαίους. Ο Άρης έλεγε ότι ο Τσίπρας εννοούσε ότι μετά απ’ αυτόν έρχονται οι φασίστες. Και άλλα τέτοια ωραία.

  80. sarant said

    74 Δεν το λέει και το γιουτουμπάκι, ότι είναι του Νικολαϊδη, εκτός αν δεν το πρόσεξα.

  81. stella tsi tsi said

    Αρχικά συγγνώμη για το άσχετο ερώτημα που θα θέσω, αλλά επειδή λύνετε πολλές απορίες κατά καιρούς είπα να δοκιμάσω…
    Ξέρει κανείς σε ποια περιοχή αναφέρεται ο Ν. Καββαδίας στον στίχο : “Ακόμα ξέρω τον αρχαίο σκοπό του Μινικάπε, τη φοινικιά που ζωντανή θρηνεί στο Παραμέ”. Ρωτάω κυρίως για το Μινικάπε…. γιατί το Παραμέ δίνεται ως πόλη της Γαλλίας. Από το ποίημα Μουσώνας. Ευχαριστώ!

  82. sarant said

    Πριν από μερικές μέρες είχε κυκλοφορήσει ένας «χάρτης ποιημάτων Καββαδία»
    http://tvxs.gr/news/paraksena/oi-topoi-toy-nikoy-kabbadia-sygkentromenoi-s-ena-xarti-google

    Εκεί θα πρέπει να ψάξετε. Πάντως δεν νομίζω ότι το Παραμέ του ποιήματος είναι στη Γαλλία

  83. 82 Για μια φορά με πρόλαβες 🙂

  84. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Κι εδώ προσφατα κάποιος από σας τους γίγαντες τον παρέθεσε το χάρτη του Καββαδία
    Spyroszer said

    16 Μαρτίου, 2014 στις 19:24
    Και εμένα μ΄ άρεσε το ποίημα παρά τη φλυαρία του.
    Μερικά γεωγραφικά: ο φάρος Παρανά πρέπει να είναι στον Ατλαντικό, στη Βραζιλία.
    http://www.unc.edu/~rowlett/lighthouse/bra.htm

    Δηλαδή, ο Καββαδίας δεν μας λέει από πού ξεκίνησε το πειρατικό του Captain Jimmy, αλλά πάντως κατευθύνεται προς το Περού. Ο Μοντεσάντος μας λέει ότι ξεκίνησε ο κάπταιν Μάδη από το Χαϊνάν, ένα νησί της νότιας Κίνας, με κατεύθυνση προς Βραζιλία. Μεγάλο ταξίδι για μπάρκο-μπέστια (ημιμυοδρόμωνα ή δρόμωνα ημιολικό τον μεταφράζουν).
    Οι ξέρες του Ρανή είναι δύσκολο να βρεθούν, οι ξέρες της Ακορά είναι στη Νέα Ζηλανδία.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Akaroa
    Και ένας ωραίος χάρτης με τους τόπους του Καββαδία.
    https://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&t=h&oe=UTF8&msa=0&msid=200081

  85. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Το Σαιν Μαλό δίνει ως Παραμέ
    https://www.google.com/maps/d/viewer?oe=UTF8&dg=feature&t=h&ie=UTF8&msa=0&mid=zT05uF2XS10w.kZmXrDCHkCB8

  86. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Το Μινικάπε είναι ένα μυστήριο. Αν είναι το Mini Cape στο Κέηπ Τάουν Σάουθ Άφρικα ,δεν δένει καθόλου με το Παραμέ …

  87. sarant said

    85 Το βλέπω, αλλά δεν με πείθει. Έχει φοινικιές στο Σεν Μαλό; Και τι σχέση έχει με τον μουσώνα; Πρέπει να είναι άλλο μέρος, στους τροπικούς.

    Δυστυχώς δεν βρίσκω το Γλωσσάριο Καββαδία του Τράπαλη, να δω τι λέει.

  88. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

  89. Παραμέ : μικρὴ παραλιακὴ πόλη κοντὰ στὴ θάλασσα τῆς Μάγχης
    http://users.uoa.gr/~nektar/arts/tributes/nikos_kabbadias/meletes_trapalhs_glossari_a.htm#%CE%A0

  90. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    http://en.wikipedia.org/wiki/Param%C3%A9

  91. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    To Mινικάπε είναι το Κέηπ Τάουν.

  92. leonicos said

    Τι έπαθε ο Γρηγόρης στο 50; Έχω χάσει επεισόδια ή κάνει πλάκα;

    Πάντως η πιο ηθική, φιλάδελφη και ειρηνική εποχή της ελληνικής ιστορίας ήταν η εποχή των Διαδόχων και των Επιγόνων. Όλοι είχαν μαμά τη θεία τους και μπαμπά το θείο τους και συνήθως σφάζονταν γύρω στο 10 είτε από τον μπαμπά, είτε από τη μαμά, είτε από τον αδελφό, είτααπό την αδελφή, είτε από την ξαδέρφη, είτε από την κουμπάρα… και και στα 10 δεν παντρεύονταν συνήθως. Όλοι συμμαχούσαν με όλους και τους υπονόμευαν όλους. Μια εποχήόλο δόξακαι κοπυλτούρα

  93. 91: http://civil2006.blogspot.gr/2012/03/blog-post_19.html
    Υπάρχει ένα Mini Cape που είναι γειτονιά του Κέιπ Τάουν της Νότιας Αφρικής, αλλά μου φαίνεται τραβηγμένο απ’τα μαλλιά.

  94. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    http://webtv.nerit.gr/katigories/politismos/02ion2015-sta-akra/
    02Ιουν2015 – Στα Άκρα
    3 Ιουνίου 2015 09:15
    Eπεισόδιο 16ο «Στέλιος Ράμφος»

    [……]

    Εκ βαθέων εξομολογήσεις, έξω από τα όρια μιας τυπικής τηλεοπτικής συνέντευξης, μέσα από τη συχνότητα της ΝΕΡΙΤ.
    Ο φιλόσοφος Στέλιος Ράμφος μιλάει στη Βίκυ Φλέσσα με αφορμή το νέο του βιβλίο «Η νίκη σαν παρηγοριά» και στοχάζεται για την κρίση, επιδιώκοντας να ιχνηλατήσει τον ψυχισμό των Ελλήνων.

    ΥΓ Προσεξτε οτι με την καταρρευση των καθεστωτικων κομματων που εξεφραζαν το βολεμα των ψηφοφορων τους, ενεφανιστηκαν αλλα κομματα που υποσχεθηκαν κατι φανταστικο, δηλ. την ικανοποιηση των ψευδαισθησεων τους και πολλαπλασιασαν τα ποσοστα τους.

    ΥΓ2 Τα πραγματα ειναι απλα. Δεν ειμαι οπαδος του Σ.Ραμφου, ουτε κανενος. Απλως οι αποψεις του επιβεβαιωνουν τα συμπερασματα μου απο τις παρατηρησεις 40 + ετων για το ανωριμο των περισσοτερων νεο-ελληνων.

    Ενδεικτικα τα συνδρομα που προερχονται απο τον ανωριμο ψυχισμο, την κακη ανατροφη, την σχεδον παντελη ελλειψη αξιοκρατιας, την αρχη της ησσονος προσπαθειας (κν.το βολεμα)

    -της ατομικης κια συλλογικης αυταπατης, των παραισθησεων (δηλ. να πιστευεις οτι εισαι κατι που δεν εισαι)
    – της μικρο-μεγαλομανιας.
    -την αποφυγη για να μην πω αποστροφη προς την χειρωνακτικη εργασια, τις εργασιες τεχνιτη, τεχνικου,…
    -των ανωτατων σπουδων σε ποσοστο 75%*, οταν σε αλλες ευρωπαικες χωρες ειναι μολις 25%.
    – του αρχοντα με δανεικα, τελικως του τζιτζικα
    – της μεγιστης ιδιοτελειας, δηλ. της ελλειψης οποιασδηποτε ιδεολογιας
    -το σταδιακο εκλογικο φτυσιμο των πρωην ευεργετων τους (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ)
    -της εκλογικης συμπεριφορας σε κρισιμες στιγμες ως κοπαδι σαρδελλων οταν επιτιθενται τα αρπακτικα ψαρια (συσπειρωνονται σε μια σφαιρα ή περισσοτερες, ΧΑ, ΣΥΡΙΖΑ, ιδιως το 2012)
    ……………………
    *οταν ειναι γνωστο -και εφαρμοζεται παγκοσμιως- οτι πρεπει να σπουδαζουν σε ανωτατες σπουδες οι υποψηφιοι με την ανωτατη ευφυια και παντως οχι πανω απο το 50% (με IQ μεγαλυτερο ή ισο του 100 που αποτελει τον μεσο ορο, διοτι με χαμηλοτερες επιδοσεις θα εχουν προβληματα κατανοησης της υλης , κ.λ.π.)

  95. Dimitris said

    divide and conquer στην κυριολεξία όμως!!!!!

  96. Μήπως δεν είναι λιμάνι, αλλά άνθρωπος ή θεότητα ξερωγώ ο Μινικάπε; Άντε βρες τον και πάλι δηλαδή αλλά λέω.

  97. Αυτός/ή ο/η Mini Kape μοιάζει να είναι από τη Μαλαισία πάντως.

  98. Παναγιώτης Κ. said

    @55.(Γς) 🙂 🙂 🙂

  99. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    96. Ναι,μπορεί. Σαν την μπαλάντα του ναραγιάμα. 🙂

  100. Γιώργος Πρίμπας said

    (σχόλιο 94)

    http://www.kathimerini.gr/380361/article/epikairothta/ellada/ellada-rekor-foithtwn-sthn-ee

    Η χώρα με τους λιγότερους (αναλογικά με τον πληθυσμό) φοιτητές είναι η Γερμανία – η ισχυρότερη οικονομία της Ευρωζώνης! Οσοι σπουδάζουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας αποτελούν μόνο το 13,6% του συνολικού πληθυσμού ηλικίας από 5 έως 24 ετών. Ακολουθούν η Αυστρία με ποσοστό 15% και η Ολλανδία με 15,8%. Πώς εξηγείται αυτό, την ίδια στιγμή που η Γερμανία αποτελεί μία από τις ισχυρότερες οικονομίες του κόσμου, με ιδιαίτερα μεγάλη ανάπτυξη στον χώρο των επιστημών και της έρευνας;

    «Εχουμε, αναλογικά πάντα, μικρή τριτοβάθμια εκπαίδευση, διότι η χώρα έχει αναπτύξει και προσφέρει στους 18χρονους πολύ καλές εναλλακτικές λύσεις αντί των σπουδών σε κάποιο ΑΕΙ», ανέφερε, μιλώντας στην «Κ», η κ. Κάτια Γέκελ, διευθύντρια του Ενημερωτικού Κέντρου Αθηνών της Γερμανικής Υπηρεσίας Ακαδημαϊκών Ανταλλαγών (DΑΑD).

    Παρότι το γερμανικό μοντέλο υιοθετείται από ολοένα περισσότερες χώρες, η πληθυσμιακή ανάπτυξη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα οφείλεται σε έναν κυρίως λόγο: «εφευρέθηκαν» τίτλοι τμημάτων και ιδρύθηκαν τμήματα σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ της επαρχίας για να εξυπηρετηθούν μικροκομματικές σκοπιμότητες και να τονωθεί η οικονομία των επαρχιακών πόλεων από τους φοιτητές – «μετανάστες».
    ———————————–
    Πράγματι είναι «κρίμα» που οι Έλληνες ψηφοφόροι έφτυσαν σταδιακά τους ευεργέτες τους…
    Ποια είναι η ιδεολογία του Ράμφου; Μαρξιστική: Νεοορθόδοξη; Εκσυγχρονιστική; Νεοφιλελεύθερη; Μάλλον τελευταία προς το τελευταίο κλίνει.
    Παράλειψε να πει βέβαια ότι στην Ελλάδα ανέκαθεν αυτοί που σχεδιάζουν τις λεωφορειακές γραμμές δεν έχουν μπει ποτέ σε λεωφορείο. Γιατί άραγε;

  101. Παναγιώτης Κ. said

    Η πολιτική ορθότητα στέκεται απέναντι από τον κοινωνικό αυτοματισμό και από πολλά άλλα.
    Εκείνο όμως που όλο και πιο συχνά διαπιστώνω είναι ότι η πολιτική ορθότητα έρχεται να εξυπηρετήσει τους διαφόρους βολεμένους, τοποθετώντας τους στο απυρόβλητο ώστε να συνεχίζουν να είναι οι κερδισμένοι του συστήματος.

  102. sarant said

    88: Αυτό είναι από το Παραμέ;

    89: Τι να πω, εξακολουθώ να το βρίσκω πολύ περίεργο. Δεν μου κάνει για ευρωπαϊκό μέρος το Παραμέ του ποιήματος.

  103. 95: Ή επί το καλλιτεχνικότερον

  104. stella tsi tsi said

    Ναι τον έχω υπόψη μου τον χάρτη… τον χρησιμοποιώ σε μια εργασία που κάνω, νομίζω και εκεί γίνεται λόγος για την απορία αυτή, για αυτό ζήτησα τα φώτα σας!!Σας ευχαριστώ πάρα πολύ όλους!! Να είστε καλά!!

  105. stella tsi tsi said

    96. τι να είναι ο αρχαίος σκοπός του Μινικάπε… ; για άνθρωπος δύσκολο..

  106. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    59 – «Αν αυτό δεν είναι διαίρει και βασίλευε τι είναι;»
    Αποβλάκωση από τα ΜΜΕ και την υποχρεωτική εκπαίδευση, που έχει εξαφανίσει την κριτική σκέψη παγκοσμίως. Πλέον κυριαρχεί η αλήθεια των ΜΜαποβλάκωσης.

  107. Λ said

    100. Ναι οι Γερμανοί έχουν φοβερή επαγγελματική εκπαίδευση και τα επαγγελματικά τους συνδικάτα όπως έμαθα πάνε πολύ πίσω. Όταν επιδιόρθωνα το σπίτι μου δούλεψαν κοντά μου κάποιοι νεαροί Γερμανοί, μαθητευόμενοι οικοδόμοι, που ανήκαν σε κάποιο πανάρχαιο επαγγελματικό συνδικάτο. Μέρος της εκπαίδευσής τους ήταν να γυρίζουν τον κόσμο για έξι μήνες για να δουλέψουν και να αποκτήσουν νέες εμπειρίες. Στο σπίτι μου ανέλαβαν να τρίψουν και να καθαρίσουν όλες τις επιφάνειες από πουρόπετρα. Όχι μόνο έκαναν τη δουλειά τους τέλεια αλλά ανέλαβαν και πρωτοβουλία να φτιάξουν παρτέρια στον κήπο ανακυκλώνοντας κάμποσες σκαλιστές πέτρες που είχαμε αφαιρέσει λόγω πολύ μεγάλης φθοράς. Είχαν και κάτι παράξενα μεσαιωνικά καπέλα του συνδικάτου τους αν και ήταν μοντέρνα παιδιά, εννοείται. Ο ένας φορούσε και σκουλαρίκια που δεν ήταν τίποτε άλλο από σπόρους (κοκκώνες όπως τις λέμε) φοινικιών.
    .

  108. sarant said

    105 Σκοπός, μελωδία

  109. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    72 – «Και οπως ειπα πιστευω οτι παντου εκτος ελληνικων συνορων τον εχουν παρει ειδηση»
    Τον Τσίπρα τον πήραν είδηση, τον Σόϊμπλε και τα τσιράκια του που μας δουλεύουν απροκάλυπτα, θέλοντας να μας πείσουν (και το καταφέρνουν) ότι για το χάλι του νότου φταίνε οι τεμπέληδες και αντιπαραγωγικοί εργαζόμενοι, κι όχι οι τράπεζες εργοδότες τους, που χειραγωγούν το libor παγκοσμίως, και «επενδύουν» τα λεφτά των καταθετών σε μοχλευμένα παράγωγα, κερδίζοντας αμύθητα ποσά, πώς και δεν τους παίρνουν είδηση;
    Τον Ντράγκι που αποφασίζει πού, πώς, και πόσα χρήματα θα δώσει η ΕΚΤ, ποιός τον ψήφισε;

  110. physicist said

    #107. — Θρυλικά είναι τα σωματεία των ειδικευμένων εργατών για τον καθαρισμό των καπνοδόχων και τη συντήρηση των συσκευών οικιακής θέρμανσης (σε πιο μοντέρνα έκδοση). Το επάγγελμα αυτό λέγεται Schornsteinfeger στη Γερμανία και Rauchfangkehrer στην Αυστρία (η λέξη σημαίνει ακριβώς το ίδιο: καθαριστής καπνοδόχων). Οι σύνδεσμοι οδηγούν σε φωτογραφίες με τις χαρακτηριστικές τους στολές. Θεωρείται μεγάλη περηφάνια να είσαι καθαριστής καπνοδόχων και γούρι να δεις στο δρόμο σου τέτοιον ντυμένο με τη στολή της δουλειάς του και κουβαλώντας τη σκάλα του.

  111. stella tsi tsi said

    105 προφανώς μελωδία… Έχει ψάξιμο ακόμα… Σας ευχαριστώ και πάλι!

  112. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    94 – «της ατομικης κια συλλογικης αυταπατης, των παραισθησεων (δηλ. να πιστευεις οτι εισαι κατι που δεν εισαι)»
    Λίγο ή πολύ παγκόσμιο φαινόμενο και μάλιστα από παλιά.

    «την αποφυγη για να μην πω αποστροφη προς την χειρωνακτικη εργασια, τις εργασιες τεχνιτη, τεχνικου,»
    Αυτό είναι υγεία, δεν γεννηθήκαμε για να δουλεύουμε για λεφτά με τέτοιο όμορφο ήλιο. Άλλωστε, στην χώρα που η σκέψη έφτασε σε δυσθεώρητα για την εποχή της ύψη, αυτοί που σκεφτόντουσαν, δεν δούλευαν.

    » του αρχοντα με δανεικα, τελικως του τζιτζικα»
    Διαδώσεις των βορείων ανέραστων εχθρών μας, κι αυτοί καταχρεωμένοι είναι, και μάλιστα περισσότερο απο μάς, αλλά δεν μπορούν να απολαύσουν την ζωή σαν τζίτζικες, και παραμένουν υποταγμένα μυρμήγκια.

    » της μεγιστης ιδιοτελειας, δηλ. της ελλειψης οποιασδηποτε ιδεολογιας»
    Οι Γερμανοί ποιά ιδεολογία έχουν; Για τους υπόλοιπους βορειοευρωπαίους δεν τίθεται θέμα, ΑΚΡΟΔΕΞΙΑ.

    «το σταδιακο εκλογικο φτυσιμο των πρωην ευεργετων τους (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ)»
    Σωστή και υγιής αντίδραση, δεν μπορεί οι κηφήνες που έσκασαν να τρώνε, να τους λένε τεμπέληδες και χαραμοφάϊδες, ΑΧΑΡΙΣΤΙΑ.

    «-της εκλογικης συμπεριφορας σε κρισιμες στιγμες ως κοπαδι σαρδελλων οταν επιτιθενται τα αρπακτικα ψαρια (συσπειρωνονται σε μια σφαιρα ή περισσοτερες, ΧΑ, ΣΥΡΙΖΑ, ιδιως το 2012)»
    Σε ποιά χώρα δεν συμβαίνει αυτό;

    «οταν ειναι γνωστο -και εφαρμοζεται παγκοσμιως- οτι πρεπει να σπουδαζουν σε ανωτατες σπουδες οι υποψηφιοι με την ανωτατη ευφυια και παντως οχι πανω απο το 50% (με IQ μεγαλυτερο ή ισο του 100 που αποτελει τον μεσο ορο, διοτι με χαμηλοτερες επιδοσεις θα εχουν προβληματα κατανοησης της υλης , κ.λ.π.)»

    Ποιός αποφασίζει το ποσοστό, και ποιόν εξυπηρετεί αυτό; Αυτό με το IQ, ενώ έχει αποδειχτεί ότι είναι πατάτα, γιατί αναπαράγεται συνεχώς;

    Υ.Γ – Ο «φιλόσοφος» Ράμφος, έχει πάρει είδηση, ότι η παγκόσμια οικονομία δεν βασίζεται στην προσφορά και ζήτηση; Για να λέει τέτοιες φιλοσοφικές μπούρδες, μάλλον κοιμάται τον φιλοσοφικό ύπνο του δικαίου, εκτός κι αν μελετάει και δεν το αντιλήφθηκε, όπως έκανε ο μακαριστός Χριστόδουλος που δεν είχε αντιληφθεί ότι είχαμε χούντα για 7 χρόνια. Συμβαίνει καμιά φορά και στους ευφυείς με πάνω απο 150(;) IQ.

  113. Βάταλος said

    Αγαπητοί κύριοι: Επιτρέψατε και εις τον γερο-Βάταλον να σχολιάση την αποψινήν κρίσιμον νύκτα διά το Ρωμέικον

    Μετά πλείστης τιμής
    Β.

  114. Gpoint said

    Βέρντι, Σούμπερτ…με τις μουσικές μεγαλοφυΐες έμπλεξες σήμερα Λάμπρο, ελπίζω να μην λιποθυμίσεις μετά αλά Ραν Ταν Πλαν (φατσούλα)
    Πέρασε κι η πανσέληνος έε ;
    Το έσωσες με ολίγη από Σοπέν

    Μερικές παρατηρήσεις,,,

    Με την Τραβιάτα σήμερα με έπεισες για την Παπέν, αν δεν ήταν ακριβώς όπως τα λες θα επέλεγες την εισαγωγή στην δεύτερη πράξη (υποθέτω πως ξέρεις το γιατί )

    Αν ο Τσίπρας τους έβαζε ν’ ακούσουν Σούμπρτ πριιν επιχειρηματολογήσει μπορεί να έπειθε περισσίερο τους,,,Θεσμούς και τους Εταίρους

    Ο,τι και να παίξει η Βαλεντίνα είναι σαν να υο ακούς πρώτη φορά. Απίστευτη. Κάπου είχα διαβάσει πως παρά λίγο να θυσίαζε την καριέρα της στην αντίστοιχη του πιανίστα υζύγου της

    Για σένα και το ετχάριστο ξύπνημα, από τον μάγο των μεταγραφών στο πιάνο :

  115. Γς said

    Οκ, δεν λέω. αλλά ας βάλουμε και κάτι από δυνατό [αντρικό] πιάνο.
    [που με φτιάχνει]
    Καλημέρα α τούτι

  116. spiral architect said

    @94, 100: Ήμουνα νιος και γέρασα, διαβάζοντας τους διάφορους Λακαμάδες, ειδικά μετά την είσοδο της Ελλάδας στην ΕΟΚ, να μας τριβελίζουν τ’ αυτιά, ότι η Ψωροκώσταινα έχει:
    – Πολλούς αγρότες
    – Πολλούς μαγαζάτορες
    – Πολλούς αυτοαπασχολούμενους
    – Πολλούς ΔΥ
    εν σχέσει με την Ευρώπη.
    Τώρα (μάλλον πριν 6 χρόνια) ήρθε ο -γνωστός και μη εξαιρετέος- Λακασάς (btw, ψάξτε για το ποιόν του ανδρός) να μας υπενθυμίσει ότι έχουμε πολλούς πτυχιούχους. Δεν πειράζει, ας είναι καλά η Γερμανία που ξέρει να απορροφά τους πτυχιούχους κουνώντας μας ταυτόχρονα το δάχτυλο. Αν μη τι άλλο, τις δεκαετίες του ’50 και του ’60 η Ελλάδα είχε πολλούς εργάτες για να βοηθήσουν τη Γερμανία να γίνει αυτή που είναι. Το τε η Ελλάδα εξήγαγε προλετάριους, τώτα εξάγει επιστημονικό προλεταριάτο. Αν μη τι άλλο, έχουμε πια μορφωμένους μετανάστες με στιλ, όχι τους κουρελήδες του παρελθόντος που άκουγαν Καζαντζίδη.

    Α ρε, άτιμη ταξική κινητικότητα, εσύ που κάνεις τα επαρχιωτόπουλα και τα παιδιά των εργατών Πολιτικούς Μηχανικούς, Χημικούς Μηχανικούς γιατρούς και δημοσιογράφους, αλλά ταυτόχρονα τα κάνεις να ξεχνούν «τις βασικές τους τις αρχές». 😛

  117. sarant said

    116 τέλος: Κάπως έτσι, αν ισχύει ακόμα αυτό για τα παιδιά των εργατών.

  118. 16-17 Λοιπόν σήμερα ξύπνησα με λίγο προβοκατόρικη διάθεση 🙂 και σκέφτηκα να σε ρωτήσω, Φυσικέ, αν θα έλεγες το ίδιο αν είχαν μπουκάρει στη Ζυρίχη Ρώσοι αντί για Αμερικάνοι πράκτορες. Εχθρός ο Ζεπ έχθιστον το δεδικασμένον.

  119. spiral architect said

    @117: Πάντα μεθ’ εξαιρέσεων που επιβεβαιώνουν τον κανόνα της ταξικής παιδείας. 😉

  120. physicist said

    #118. — Στη Φίφα και στην ΔΟΕ, και τζιχαντιστές να κάνανε γιούργια δεν θα έλεγα όχι. 😉 Εντάξει, χωρίς να σφάξουνε κόσμο, εννοείται.

  121. physicist said

    Παρεμπ, διάβαζα με πολύ ενδιαφέρον το βιογραφικό του Τσακ Μπλέιζερ. Ταινία θα μπορούσε να γίνει η ζωή του.

  122. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    121. Mε τον Τσακ Νόρις έχει καμία σχέση; 😉

  123. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    120. Στη ΔΟΕ γιατί να μη σφάξουνε,όμως; (λίγους. όχι πολλούς!)

  124. Γιώργος Πρίμπας said

    Για το Ράμφο να πω ότι δεν τον υπερασπίζομαι. Κάθε άλλο. Είναι εμετικός πλέον ο τρόπος που αντιστρέφει τα πράγματα. Η επί δεκαετίες σχέση «εξουσίας του δικομματισμού – λαού» που μας παρουσιάζει το λαό να είναι ο ισχυρότερος πόλος άρα ο πιο υπεύθυνος είναι απόλυτα ταιριαστή με το κοινό του: την ελίτ, αλλά απολύτως ψεύτικη. Το δικομματικό σύστημα, για να συντηρείται, έφτιαξε το πελατειακό κράτος ευνοώντας τη διάλυση του πρωτογενούς και του δευτερογενούς τομέα της παραγωγής ευνοώντας το δημόσιο και τις υπηρεσίες και υποχρέωνε τον κόσμο να τρέχει σε αυτό για να επιβιώσει. Το ότι έχεις αναλογικά και ποσοτικά πολύ τριτοβάθμια εκπαίδευση για ένα κράτος που με σχέδιο συρρικνώνει τους ανωτέρω τομείς της παραγωγής είναι μάλλον αυτονόητο αφού στις υπηρεσίες και το δημόσιο απαιτούνται αναλογικά περισσότεροι πτυχιούχοι. Ο λαός φταίει και οι νέοι τότε και τώρα που ψάχνουν πώς θα απασχοληθούν;
    Ταυτόχρονα μάλιστα κατηγορεί τους άλλους για πράγματα που ίσως να τον αφορούν.
    Όταν είσαι γαλαζοαίματος (αν θυμάμαι ο όρος είχε να κάνει με τα αδούλευτα λευκά χέρια των κυρίων και των κυριών της άρχουσας και τις φλέβες που φαίνονταν μπλε σε αντιδιαστολή με τα ταλαιπωρημένα χέρια των εργατών/τριών και αγροτών/τισσών) και έχεις την πολυτέλεια να μην ασχολείσαι με χειρωνακτικές εργασίες, ε είναι κάπως να κατηγορείς άλλους που ομοίως τις αποφεύγουν εκτός αν είσαι μεγαλομανής (που ομοίως το κατηγορείς).
    Εδώ http://www.antifono.gr/portal/%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%83%CF%89%CF%80%CE%B1/%CE%BE%CF%85%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%82/%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%86%CF%89%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC/4692-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%AF-%CF%81%CE%AC%CE%BC%CF%86%CE%BF%CF%85.html
    του τα λέει καλά.

  125. 120 Α τότε πάω πάσο 🙂

  126. physicist said

    #123. — Αχ, Κίντο, τσβάι ντούμμεν άιν Γκεντάκνκε αλλά προσπαθώ να τιθασεύω τα πάθη μου και να μην εκφράζω τις εκτροπές της σκέψης μου.

  127. spiral architect said

    @124: Έλα ντε! 🙂

  128. Pedis said

    # 116 – Σωστός Σπάιραλ.

    Από τον αριθμό των πτυχιούχων της τριτοβάθμιας να αφαιρεθεί το 95% των πτυχιούχων των ΤΕΙ. Δεν είναι τριτοβάθμια εκπαίδευση αυτή που δίνουν στα τει, ούτε καν μεταλυκειακή. Εμπορικές ενέσεις στις μικρές κοινωνίες, ναι.

  129. Pedis said

    # 123 – δεν προλαβαίνουν τους ΔΟΕς, έχουν άλλες προτεραιότητες

    Ο «πόλεμος κατά της τρομοκρατίας» άφησε 1,3 εκ. νεκρούς
    https://leonidasvatikiotis.wordpress.com/2015/04/20/%CE%BF-%CF%80%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%AC%CF%86/

  130. spiral architect said

    @128: Κάποιες σχολές των ΤΕΙ είναι αξιόλογες. ΤΕΙ (τα τότε ΚΑΤΕΕ) υπήρχαν και στα χρόνια που’ δωσα εγώ εξετάσεις και σχολές τους ήταν δημοφιλείς, όπως π.χ.της φυσικοθεραπείας, επειδή υποσχόντουσαν άμεση επαγγελματική αποκατάσταση και όχι ένα ξερό χαρτί. Τώρα αν γνωστικά αντικείμενα προέρχονται από ΑΕΙ, (Πανεπιστήμια και ΤΕΙ) ή από απλές μεταλυκειακές σπουδές (τύπου ΙΕΚ) έγκειται στην πολιτική της κάθε χώρας. Π.χ. στην Γερμανία η (καθαρή) Γεωπονική είναι πανεπιστημιακού επιπέδου, ενώ στην γειτονική Ολλανδία είναι μεταλυκειακή. Προφανώς, κανέναν δεν ενδιαφέρει αν ο Ολλανδός γελαδάρης έχει πανεπιστημιακό ή μη πτυχίο Γεωπονικής τη στιγμή που έχει εξασφαλισμένη απασχόληση ή μπίζνα και με τη δουλειά του παράγει ποιοτικά προϊόντα σε μια κατά βάση αγροτική χώρα.

    Το ρεζουμέ είναι η δουλειά για όλους, όλα τ’ άλλα κάνουν δουλειά για divide et impera.

  131. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    130. Εχχμ…ο Ολλανδός γελαδάρης γίνεται …Θεσμός! :mrgreen:

  132. Pedis said

    # 130 = «Κάποιες σχολές των ΤΕΙ είναι αξιόλογες.» Ορθά. Το 5%, να πούμε.
    Τα τει είναι σημαντικότατη τριτοβάθμια εκπαίδευση και πρέπει να διατηρηθεί. Τώρα, όμως είναι ξεφτίλα. Και αυτός είναι ενας λόγος παραπάνω για να φορτωθούν οι απόφοιτοι την ευθύνη που δεν βρίσκουν δουλειά ή όταν βρίσκουν είναι για ψίχουλα και συχνά χρόνια μαθητεία και δυναμικό πλέμπας.

  133. Pedis said

    Υπόψην ότι με ένα σημαντικό ποσοστό διδασκόντων με την ώρα, άσχετων πολλές φορές με το γενικό αντικςείμενο της σχολής στην οποία διδάσκουν, όπου κανείς δεν ζήτησε τη γνώμη τους για το πρόγραμμα σπουδών, πολλά από τα αει της χώρας πάνε να γίνουν τει του κερατά. Φοιτητές που έχουν μοναδικό σκοπό να περάσουν το μάθημα με οποιδήποτε τρόπο (και παρακαλώντας και κλαίγοντας) και διδακτικό προσωπικό που δεν έχει κανένα ενδιαφέρον για το πρόγραμμα σπουδών … γραφειοκράτες, υπάλληλοι με έργο σε ανάθεση, να περνούν την ώρα τους να συμπληρώνουν μαλακόχαρτα για αξιολογήσεις του κώλου.

  134. spiral architect said

    @131: Ο περί ου ο λόγος κοκκινόκωλος γελαδάρης δεν είναι Γεωπόνος, είναι της Αγροτικής Οικονομίας.
    (μη χέσω) 😛

  135. Pedis said

    # 133 + γραφειοκράτες, υπάλληλοι –> και με με σύμβαση ορισμένου χρόνου (με την ώρα ή το εξάμηνο)

  136. sarant said

    133 Κάπως έτσι, δυστυχώς

  137. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Καλό μεσημέρι
    Σας άφησα ψες βράδυ με το Παραμέ του Καββαδία αναπάντητο {αλληγορία αποφάσισα(!) η «ζωντανή φοινικιά»-π.χ. στο…μπράτσο κάποιας, 🙂 } και πήγα στη Ρεματιά.Ήταν όμορφα,πανέμορφα! Κραουνάκης,Κ.Βέττα,Δ.Γαλάνη,Γ.Νέγκα,Φ.Καραμουρατίδης,οι Ενκαρντία,Μιλ.Πασχαλίδης, ο Αλεχάντρο Ντίαζ, Χαλανδραίος πια, κι άλλοι κι άλλοι.Και κόσμος πολύς.Ένα φεγγάρι θωλό μα παιχιδιάρικο πάνω από τις καλαμιές,ποιητική ατμόσφαιρα.
    Με τον εμπρησμό είχανε κάψει το πρανές με την ψηλή βλάστηση πάνω από (και) τις κερκίδες και τώρα τα φρεσκοφυτεμμένα μικρά δέντρα άφηναν ελεύθερη την κατωφερή θέα προς την πλατεία του θεάτρου.Σαν κουπαστή φορτωμένου καραβιού φαινόταν με τον κόσμο από πάνω,σιμά σιμά,να παρακολουθεί από τον πεζόδρομο. Ήρθε και ο ΥΠΠΟ Ξυδάκης ως το τέλος.
    Μπράβο όμως! Σε 15 μέρες ξαναστήθηκε.Παράδειγμα για πολλά «ακατόρθωτα».

  138. Γς said

    137:

    Κι αν σας το ξανακάψουν;
    Να βάλετε διπλοσκοπιές…

    Ο Γς συγκινήθηκε και θυμήθηκε το δικό του θέατρο, που κάηκε στην πρεμιέρα

    Ντάξει. Μικρό ήταν. Θεατράκι.

    Το τραύμα όμως μεγάλο.

    Το παιδικό, που δεν επουλώθηκε κιόλας.

    http://caktos.blogspot.gr/2013/09/blog-post_21.html

  139. sarant said

    137 Πολύ θα ήθελα να είμαι -στήθηκε ολόκληρο, ε;

  140. Γς said

    -στήθηκε ολόκληρο, ε;

    αναστήθηκε

  141. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    239.Ναι, το ετοίμασαν και ξεκινάει μεθαύριο στις 6 Ιουνίου κανονικά το πρόγραμμά του.
    http://www.avgi.gr/article/5572777/to-theatro-rematias-epanaleitourgei-stis-6-iouniou

  142. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    138.Γς, αυτό όντως είναι τραυματικό!Το δημιούργημά σου, η σκηνή σου,που θα κατακτούσες,θα έθελγες μέσα απ αυτήν το σύμπαν, δηλαδή το κοινό σου ,δηλαδή την Αννούλα-χαμόγελο-αλλά δεν κάνω πλάκα.

  143. sarant said

    141 Eντυπωσιάζομαι, μπράβο!

  144. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    114 – Μέσα έπεσες Gee με την Παπέν (χαμόγελο) για τα άλλα συμφωνώ και επαυξάνω. Ευχαριστώ για το όμορφο κομμάτι. Δεν ξέρω αν σου αρέσει αυτό που ακούω τώρα, αλλά στο αφιερώνω, εμένα μου αρέσει πάρα πολύ, κι είχα χρόνια να το ακούσω.

  145. Κουνελόγατος said

    Βρήκα κι αυτό, καλημέρα.
    http://www.inewsgr.com/97/pos-vgike-i-frasi-diairei-kai-vasileve.htm

  146. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: