Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ιουνιάτικα μεζεδάκια

Posted by sarant στο 6 Ιουνίου, 2015


Ή ίσως Ιουνιανά, αφού είναι τα πρώτα του Ιούνη.

Σας προειδοποιώ πάντως ότι το σημερινό πιάτο δεν θα είναι και παραφορτωμένο -ίσως επειδή ταξίδευα, δεν μάζεψα πολλά. Στήριζα κάποιες ελπίδες στη συζήτηση μεταξύ αρχηγών στη Βουλή, που γίνεται καθώς γράφω αυτές τις γραμμές, και που την ακούω με ένα αυτί, αλλά προς το παρόν λίγα ψάρια έπιασα.

* Αλλά πάνω που τα λέω αυτά, γίνεται ένα φραστικό επεισόδιο με τον Άδωνη Γεωργιάδη, ο οποίος διακόπτει την ομιλία του Π. Καμμένου, και η Ζωή Κωνσταντοπούλου δίνει ένα καλό δείγμα ειρωνείας. «Υπενθυμίζω ότι η συζήτηση γίνεται σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών, κύριε Γεωργιάδη. Κινδυνεύετε να παρεξηγηθείτε».

* Επίσης, σήμερα ήταν η τελευταία αγόρευση του Ευάγγ. Βενιζέλου με την ιδιότητα του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ, αφού ήδη έχει αρχίσει το συνέδριο του κόμματος που θα εκλέξει τον διάδοχό του. Δεν τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή, όμως.

* Νωρίτερα μέσα στη βδομάδα είχαμε και την ιστορία με την κ. Παναρίτη, που διορίστηκε και ξεδιορίστηκε εκπρόσωπος της χώρας στο ΔΝΤ. Από τη σχετική ειδησεογραφία, πρόσεξα μια ενδιαφέρουσα περίπτωση λανθασμένης χρήσης του ομοιόπτωτου με το ως:

Η Έλενα Παναρίτη ήταν προσωπική επιλογή του Γιάνη Βαρουφάκη, τόσο ως συμβούλου στο υπουργείο Οικονομικων και μέλους της αρχικής ομάδας διαπραγμάτευσης στο Brussels Group όσο και ως εκπροσώπου της Ελλάδας στο ΔΝΤ μετά την παραίτηση του Θάνου Κατσάμπα.

Επειδή συχνά μετά το «ως» χρειάζεται γενική, ο συντάκτης του άρθρου κοπάνησε κι εδώ τρεις γενικές να’χει να πορεύεται. Αλλά έτσι που είναι διατυπωμένη η πρόταση, σημαίνει ότι ο Βαρουφάκης, όταν ήταν σύμβουλος στο Υπουργείο Οικονομικών και εκπρόσωπος της Ελλάδας στο ΔΝΤ, επέλεξε την Παναρίτη!

Φυσικά, ξέρουμε ότι δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, και δεν ήθελε να πει αυτό ο συντάκτης. Ατυχία, εδώ ήταν σωστές οι ονομαστικές: Η Έλενα Παναρίτη ήταν προσωπική επιλογή του Βαρουφάκη, τόσο ως σύμβουλος όσο και ως εκπρόσωπος στο ΔΝΤ.

* Διαβάζω δήλωση του κ. Στουρνάρα, σύμφωνα με την οποία: «…ουδείς έχει λάβει πολιτική εντολή για Grexit, είτε εξαιτίας ατυχήματος, είτε από πρόθεση».

Εντολή για ατύχημα; Σκηνοθετημένο ατύχημα δηλαδή;

* Τις προάλλες είχαμε την επέτειο του θανάτου του Φραντς Κάφκα και με αφορμή γράφτηκε στο tvxs ένα άρθρο στο οποίο πρόσεξα κάμποσα μεταφραστικά ψεγάδια.

Καταρχάς, έχουμε και πάλι τον τρόμο της διπλής άρνησης: Καμία από τις αποτυχημένες ερωτικές του σχέσεις κατάφερε να τον βγάλει από την εσωτερική του εξάρτηση. Στα νέα ελληνικά, αυτό δεν λέγεται. Το φυσιολογικό είναι: Καμία από τις αποτυχημένες ερωτικές του σχέσεις δεν κατάφερε να τον βγάλει από την εσωτερική του εξάρτηση.

Έπειτα, μαθαίνουμε ότι ο Κάφκα «Έως το 1917, όταν αρρώστησε από φυματίωση, εργαζόταν στο Workers’ Accident Insurance institution.» Αλλά ο Κάφκα δεν ζούσε σε κάποια αγγλοσαξονική χώρα ούτε εργαζόταν σε αγγλικό ίδρυμα! Στο Arbeiter-Unfallversicherungs-Anstalt δούλευε για να βγάλει το ψωμί του, και ο Άγγλος συντάκτης του κειμένου που χρησίμεψε ως πηγή στο δικό μας πολύ σωστά το μετέφρασε στα αγγλικά. Και ο δικός μας έπρεπε να το μεταφράσει, ας πούμε Ίδρυμα Ασφάλισης Εργατικών Ατυχημάτων.

Τέλος, όταν αναφερόμαστε σε έργα που έχουν ήδη κυκλοφορήσει στα ελληνικά, πρέπει να χρησιμοποιούμε τον καθιερωμένο τίτλο τους. Επομένως, όχι «Το κάστρο» αλλά «Ο πύργος» και όχι «Αμέρικα» αλλά «Αμερική».

alexis* Όταν τις προάλλες έγινε επεισόδιο στο γήπεδο της Κορίνθου και η αστυνομία συνέλαβε τον Αλέξη Κούγια, το Μέγκα έβγαλε το σουπεράκι που βλέπετε αριστερά: Συνελήφθη ο Αλέξης Τσίπρας κατά  τη διάρκεια του αγώνα Παναχαϊκή – ΑΕΚ. Και άντε να αποδείξεις ότι το λάθος ήταν αθώο…

* Ακυρολεξία σε μυτιληνιό ιστότοπο: Σε όλα τα οδικά δίκτυα της Λέσβου και επί 24ωρου βάσεως, συναντά κανείς καραβάνια ανθρώπινων ψυχών, που διανύοντας με τα πόδια δεκάδες χιλιόμετρα, προσπαθούν να φτάσουν στο Κέντρο Υποδοχής Μεταναστών στη Μόρια, για να εξιλεωθούν.

Όχι βέβαια, οι δυστυχισμένοι δεν έχουν κάνει τάμα να περπατήσουν δεκάδες χιλιόμετρα!

*  Σε σχέση με τη συζήτηση των αρχηγών στη Βουλή, πρόσεξα μια αστεία σχιζολεξία σε άρθρο του stokokkino.gr, έστω κι αν στη συνέχεια η είδηση αντικαταστάθηκε από άλλη (αλλά πρόλαβε να αναπαραχθεί σε άλλους ιστότοπους):

Έπειτα από το «ακραίες προτάσεις δεν γίνονται αποδεκτές», το οποίο είπε σε συνεργάτες του, ο πρωθυπουργός απευθύνει το «πάρε τε θέση» στην αντιπολίτευση, απόψε (6μμ) στη Βουλή, στην προ ημερησίας διάταξης συζήτηση που θα γίνει στη Βουλή.

Πάρετε, σύντροφοι! Δεν πρόκειται για το αρχαίο «τε»!

ksenxo* Τυπογραφικά λάθη κάνουν όλοι, αλλά έχει σημασία και πόσο επίσημο, αλλά και πόσο διαχρονικό, είναι το κείμενο στο οποίο γίνεται το λάθος. Άλλην βαρύτητα έχει το λάθος στον πρωτοσέλιδο τίτλο κι άλλην στο μονόστηλο, άλλη σε ιστότοπο (που εύκολα διορθώνεται) κι άλλη σε βιβλίο.

Φαντάζομαι ότι ο υπεύθυνος για την εκτύπωση των Κρατικών λαχείων της Κυπριακής Δημοκρατίας δεν θα αισθάνθηκε και πολύ ωραία όταν είδε φρεσκοτυπωμένα σε δεκάδες χιλιάδες κομμάτια τα λαχεία που ο ίδιος σχεδίασε (βλ. φωτογραφία που μου έστειλε φίλος αριστερά).

Εκεί, το γνωστό σύνθημα ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ έγινε, από τα καπρίτσια του δαίμονα, ΔΕΝ ΞΕΝΧΩ!

Θα αργήσει να το ξεχάσει το λάθος -δεν… ξενχιέται τέτοια πατάτα!

* Και κλείνω με ένα υβρίδιο που πολύ με θυμώνει όταν το βλέπω -φαίνεται έχω γεράσει και έγινα συντηρητικός. Εννοώ όταν κάποιος αρχίζει γράφει με λατινικό αλφάβητο μια λέξη -και συνεχίζει, στην κατάληξη με ελληνικό. Μα, αν το Google μπορούμε να το γράψουμε είτε με λατινικό (αφού είναι φίρμα) είτε με ελληνικό αλφάβητο (αφού είναι κοινότατη λέξη), αν το μπλογκ μπορούμε να το γράψουμε και blog (αν και δεν βρίσκω κανένα λόγο, είναι κι αυτό κοινότατο), το βρίσκω τερατώδες να γράφουν κάποιοι googleάρω το ρήμα «γκουγκλάρω», ή blogόσφαιρα τη μπλογκόσφαιρα, διότι, με το να δημιουργεί μια λέξη σύνθετα και παράγωγα, αποδεικνύει πέρα από κάθε αμφιβολία ότι έχει ενταχθεί πλήρως στο ελληνικό τυπικό, έχει πολιτογραφηθεί ελληνική θα λέγαμε. Τελευταίο κρούσμα αυτού του αδικαιολόγητου υβριδισμού, από άρθρο για το μπάσκετ, το: μπήκε στο… trip-άκι, που το βρίσκω απαράδεκτο συν τοις άλλοις επειδή νομίζω ότι κάνει τον αναγνώστη να σκοντάφτει στην ανάγνωση -ενώ το καθιερωμένο «μπήκε στο τριπάκι» είναι απόλυτα στρωτό (κάποιοι μάλιστα γράφουν «στο τρυπάκι», επανερμηνεύοντας την προέλευση της λέξης).

Μόνη περίπτωση που δικαιολογείται η υβριδική γραφή (όπως και η παύλα) είναι όταν κάνουμε ένα λογοπαίγνιο, όταν δημιουργούμε ένα εφήμερο σύνθετο, όταν θέλουμε να θυμίσουμε στον αναγνώστη ότι η λέξη που διαβάζει είναι θνησιγενής, εφήμερος σχηματισμός. Αλλά το θέμα το έχουμε συζητήσει κι άλλη φορά σε μεζεδάκια, και μάλλον αξίζει ειδικό άρθρο.

 

 

188 Σχόλια to “Ιουνιάτικα μεζεδάκια”

  1. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    «Έως το 1917, όταν αρρώστησε από φυματίωση, εργαζόταν στο Workers’ Accident Insurance institution.»
    Ναι…έφτυσε α’ιμα ο άνθρωπος να συμπληρώνει forms για claims… αλλά τί να λέμ τώρα; Ο άλλος γράφει άρθρο για τον Κάφκα και δεν ξέρει τον Πύργο… 😦
    Aπό σπηλιά!, που είχε πει κι ο Φυσικός. Και μάλιστα ανήλιαγη και βρωμερή.

  2. cronopiusa said

    Ο «Άλλος Άνθρωπος » μαγειρεύει για τους μετανάστες και τους άπορους της Λέσβου.

    Καλή σας μέρα

  3. Γς said

    Κάφκα είναι κι η φιλενάδα [παντρεμένου] στα κυπραίικα…

    Καλημέρα

  4. LandS said

    Για τον Στουρνάρα σας το είχα πει από τότε που τον είχαν κανει Υπουργό Οικονομικών. Με το διαχωρισμό των εννοιών έχει θέμα.

    Επίσης κάποιοι Στο Κόκκινο πρέπει να πάψουν να εμπιστεύονται το voice to text, και να μάθουν να γράφουν, μη πω και να μάθουν να διαβάζουν κιόλας. Άντε!

  5. Καλημέρα! Προσπαθώ να φανταστώ τι ακριβώς ήθελε να πει ο μυτιληνιός με την εξιλέωση. Κάτι με άσυλο;

  6. Gpoint said

    Καλημέρα

    Νομίζω πως άξιζε αναφοράς -στο επεισόδιο από τη Βουλή- και η φράση του Καμμένου στους βουλευτές που φωνασκούσαν με τον Γεωργιάδη » Στα τέσερα, εσείς, στα τέσσερα !» προφανώς αναφερόμενος στην στάση τους απέναντι στις απαιτήσεις της τρόικας.

    Α εν ντε σε κατρ, που λέμε δώθε στη Φωκίδα

  7. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    5. «Λύτρωση» μωρέ ήθελε να πει , και δεν του ήρθε η σωστη λέξη… 😉

  8. leonicos said

    Επιτρέψτε μου… κι αν δεν μου το επιτρέπετε… κάτι τρέχει να ‘ούμε
    Επιτρέψτε μου, τέλος πάντων, να κάνω μερικά άσχετα σχόλια, τα οποία αφορούν την ανάρτηση «Κι αν επιστρέφαμε στην καθαρεύουσα» διότι μελέτησα το άρθρο ξανά (Μη μου βάλετε θερμόμετρο, το παθαίνω συχνά, έτσι κι αλλιώς είμαι συχνα άουτ).

    @237 Νέο Kid L’errance d’Arabie said
    6 Ιουνίου, 2015 στις 08:42
    236. Αλλά μήπως ξέρεις τους αρχιτέκτονες και τούς εργοδηγούς της Πυραμίδας του Χέοπα; Tι θα πούμε όμως; Ότι δεν τις έχτισαν Αιγύπτιοι; (εντάξει, αν αφήσουμε έξω τον Φον Νταίνικεν και τους σιωνιστές. (ΕΜΕΙΣ χτίσαμε τις πυραμίδες! Σαλόμ!)

    Υπάρχει τέτοια χαζομάρα, ότι τις πυραμίδες τις χτίσανε οι εβραίοι; Αν υπάρχει… είναι κάτι ανάλογο με το ‘δεν υπήρξαν πελασγοί’. Κατ’ αρχήν, και κατά γράμμα να πάρουμε την Γραφή, ως λαός εμφανίζονται μετά από την Έξοδο. Οι Μπνε Ισραέλ ήσαν απλώς μια οικογένεια, με τον τότε ορισμό της οικογένειας, μια ‘μείζων οικογένεια’ που θα λέγαμε σήμερα. Σίγουρα, τα τρία εκατομμύρια που τρέχανε 40 χρόνια γύρω γύρω στο Σινά, ήταν πολύ παραπάνω. Άλλωστε μιλάει σαφώς για ένα ‘σύμμεικτο πλήθος’ που ακολούθησε τον Μωυσή, και για το οποίο δεν ξαναγίνεται λόγος, διότι προφανώς αφομοιώθηκαν. Ασφαλώς πολλοί από αυτούς θα είχαν δουλέψει και σε κάποιες πυραμίδες και με διάφορες αρμοδιότητες. Εντούτοις, πάντα κατά το Έλε Σεμόθ (Έξοδος), φαίνεταιότι οι συγκεκριμένοι απασχολήθηκαν σε άλλου είδους έργα, εφόσον τους βάζανε να μαζεύουον το άχυρο για πλίθρες. Και οι πυραμίδες δε χτίστηκαν με χώμα. Με χωμάτινες πλίθρες χτίστηκαν τα ζιγκουράτ της Μεσοποταμίας. Για να είμαι ειλικρινής, πιο πιθανή μου φαίνεται η εκδοχή ότι, με την πτώση της 19ης δυναστείας (Εχνατόν – Τουταγχαμόν) που ήταν σημίτες, οι αιγύπτιοι πήραν ξανά την εξουσία και ή καταδυνάστευσαν τους πρώην δυνάστες τους, ή τους διώξανε ή και τα δυο. Ταυτόχρονα όμως έπεσε και ο μονοθεϊστικός Ατονισμός και αποκαταστάθηκε ο παραδοσιακός πολυθεϊσμός, με αποτέλεσμα εκείνοι που έμειναν πιστοί στον Ατόν (Ηλιακό δίσκο, Αν = δίσκος, Ον = ήλιος) να φύγουν επίσης. Έτσι όμως έπρεπε να βρεθεί μια μέση λύση, να βολευτούν δύο ονόματα, το σημιτικό Γαχβέ και το αιγυπτιακό Ατόν σ’ έναν θεό. Αλλιώς δεν εξηγείται πώς οι εβραίοι δέχτηκαν και τελικώς επέβαλαν ο θεός τους να φέρει ένα ειδωλολατρικό όνομα. Είναι προφανέστατα προϊόν συγκριτισμού. Κάτι ανάλογο υποστηρίζει και ο Κορδάτος σε κάποιο βιβλίο του, αλλά ο Κορδάτος υποθέτει τόσο πολλά που από ιστορικός συχνά γίνεται ανιστορικός.

    @192 Άγγελε, ευχαριστώ για τα Είδωλα

    @181 Κορνήλιος
    πάντως Κακριδῆς καὶ Μπαμπινιώτης δὲν διαφωνοῦν γιὰ τὴν ἐτυμολογία: κατ’ἀμφοτέρους πρόκειται γιὰ ἠχομιμητικὴ λέξι ἀπὸ τὴν ἐπανάληψι τοῦ βὰρ βάρ. ἁπλῶς ὁ ἕνας ἐκ τῶν δύο τὴν θεωρεῖ σημιτικὸ δάνειο. δὲν ξέρω πῶς αὐτὸ ἀποδεικνύεται δεδομένου ὅτι τὴν ἀνάγει στὴν ι.ε.

    Υποθέτω ότι μια ηχομιμητική λέξη δεν χρειάζεται αναγωγή. Για όλους τους ανθρώπους το ‘βουίζω’ προέρχεται από το ‘βουουου’ και το ‘γκρινιάζω’ από το ‘γκρρρρ’. Στο σώματων σουμεριακών κειμένων που έχω στη διάθεσή μου, δεν υπάρχει μόρφημα ‘βαρ-’ εκτός αν είναι θαμμένο σε καμιά ‘βασιλική επιστολή’ που είναι αφόρητα πληκτικές και δεν τις έχω κοιτάξει.
    Στο Τανάχ πάντως υπάρχουν κάποιοι ‘τσουμτσουμίμ’ και είναι πιθανότατο να πρόκειται για σκωπτικό παρωνύμιο λαού που όταν μιλούσε στους άλλους ακουγόταν σαν ‘τσουμ-τσουμ’

    Και κάτι για τον Νοικοκύρη από το χθεσινό άρθρο με τα λάθη που δεν ξέρεις αν είναι επιλογή του συγγραφέα ή λάθος.

    Στα… τέλος πάντων, αυτά που εκδίδω τώρα, έχεις δείγμα, σε μια από τις πρώτες σελίδες, όπου έχει χώρο, βάζω την εξής σημείωση:

    ΣΗΜ. Ετυμολογικής αρχής ορθογραφικές επιλογές του συγγραφέα, στηριζόμενες, αλλ’ όχι άκριτα, στα λεξικά του Κέντρου Λεξικολογίας (κοινώς Μπαμπινιώτη): μαγγάνι, μαγγώνω, πλημύρα, μακελλειό, στριγγλιά, μετανοιώνω (< μετανοώ) αλλά νιώθω, βογγάω, περηφάνια αλλά υπερηφάνεια, παλληκάρι, ξύγγι, αβγό, αφτί, τέσσερεις ώρες αλλά τέσσερις η ώρα, ο πήχυς, τον πήχυ, η αχλύς, την αχλύ, ντελικανής, βαρυγγωμώ, κεραμικά, λόξυγγας, πουγγί.

    Κι έτσι ξέρεις.

  9. Γς said

    >σήμερα ήταν η τελευταία αγόρευση του Ευάγγ. Βενιζέλου με την ιδιότητα του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ

    «Ως μελλοντικός ηγέτης όλης της παράταξης»
    έλεγε λίγο μετά τον μοιραίο καφέ του Ρελου, που αν δεν τον πετύχαινε πιθανόν να ήταν λίγο διαφορετικά τα πράγματα σήμερα

  10. LandS said

    @1 Όπα δικέ μου φάουλ. Και αν είναι του Κολεγίου; Αν στο Αμέρικα που πήρε το BA κάλυψε τα credits στα Humanities με XX Century European Litterature 203; Αν δεν έκανε τίποτα από αυτά και είχε δασκάλα τη Παναγιωταρέα; Τι το βρίζεις το παιδί, αυτό φταίει;

  11. Γς said

    6:

    Εχει κάποια ιστορία με ντόγκι στάσεις και τέτοια ο Καμμένος:

    «δεν θα πέσουμε στα τέσσερα»
    «δεν θα βγούμε στη βίζιτα»
    «Να μας πουν αυτοί που ήταν στα τέσσερα τόσα χρόνια»

  12. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    5-7: Ναι μπράβο, ο Κιντ το βρήκε -λύτρωση ήθελε να πει.

    8: Είσαι καλός, είσαι χρυσός έχεις τις χάρες όλες, αλλά έχεις κουσούρι αθεραπευτο να σχολιάζεις προηγούμενα άρθρα στο εκάστοτε νεότερο! Κι αν θέλω εγώ να σου απαντήσω;

  13. Γς said

    12:
    Για τελευταία φορά ας το μετακινήσουμε στο οικείο άρθρο
    😉

    [για να μην χαθεί εδώ. Και για να απαντήσουν οι αναφερόμενοι]

  14. Γς said

    8:
    >ως λαός εμφανίζονται μετά από την Έξοδο.

    Hooked on Exodus

  15. cronopiusa said

    5-7-12:
    Όμως μες σ’ όλη του την ταραχή και το κακό,
    επίμονα κ’ η ποιητική ιδέα πάει κι έρχεται —
    το πιθανότερο είναι, βέβαια, υπεροψίαν και μέθην·
    υπεροψίαν και μέθην θα είχεν ο Δαρείος.

  16. sarant said

    13: Το μετακίνησα (ή μάλλον το αντέγραψα και εκεί)

  17. Φωτοτυπάκιας said

    Μερικά κανάλια φαίνεται ότι θα προτιμούσαν να συλληφθεί ο Αλέξης Τσίπρας!
    Στην προστακτική λέμε «πάρτε θέση» και όχι «πάρετε θέση». Εκτός κι αν η πρόταση ήταν στην υποτακτική (π.χ. πρέπει να πάρετε θέση).
    Καλό κι αυτό με το ΔΕΝ ΞΕΝΧΩ! Μάλλον την ώρα που εκτύπωναν έπιναν για να ξεχάσουν!

  18. Πέπε said

    Καλημέρα.
    Το «είτε εξαιτίας ατυχήματος (=κατά τύχη) είτε από πρόθεση» νομίζω ότι χρήζει λίγο περισσότερου σχολιασμού.
    Πρόκειται για άλλον ένα ανόητο αγγλισμό που έχει αρχίσει να εμφανίζεται κάπως συχνά.
    Γιατί ανόητο; Δε θα το έλεγα για οποιονδήποτε ξενισμό. Δεν είναι εξ ορισμού ανόητο να υιοθετείς ξένες εκφράσεις και μεταφρ. δάνεια, εν προκειμένω όμως είναι:
    Στα αγγλικά accident σημαίνει και το τυχαίο περιστατικό αλλά και το ατύχημα. Η έννοια του ατυχήματος είναι μάλλον πιο συνηθισμένη, οπωσδήποτε πιο εύκολη στη σύλληψή της, και επομένως εμείς οι Έλληνες, μαθαίνοντας αγγλικά ως ξένη γλώσσα, τη μαθαίνουμε πρώτη και την καταγράφουμε στο μυαλό μας ως βασική. Το αν είναι όντως βασική ή όχι δεν είναι καθόλου προφανές, αφού η αγγλική λέξη προέρχεται (μέσω γαλλικών) από τα λατινικά, στα οποία είναι σύνθετη από μία πρόθεση κι ένα ρήμα που άντε να ξέρεις τι σημαίνουν (ad+cado = χονδρικά προς + πέφτω).
    Από την εντύπωση, που σχηματίζεται -επαναλαμβάνω- ειδικά στους μη φυσικούς ομιλητές της αγγλικής, ότι η λέξη που σημαίνει πρωτίστως ατύχημα μπορεί να σημαίνει και τυχαίο γεγονός, δημιουργείται το αυθαίρετο συμπέρασμα ότι το ίδιο μπορεί να συμβεί και στα ελληνικά. Μα στα ελληνικά, μπούφο, είναι προφανέστατο ότι α-τύχημα (η απουσία τύχης, έστω και με την ειδικότερη έννοια εδώ της καλής τύχης) ΔΕΝ μπορεί να σημαίνει τυχαίο γεγονός!

  19. cronopiusa said

    15
    υπεροψίαν και μέθην θα είχεν ο Δαρείος

  20. Γς said

    17:

    Πάντως πολλοί λίγοι θα το πρόσεξαν. Θα το εξέλαβαν ως το σωστό, τόσες φορές, σαράντα χρόνια τώρα που μεγαλώσαμε [και γεράσαμε μαζί του]

    Οπως κι εγώ που δεν έγινα αντιληπτός με την κανέλα

  21. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    18. Σωστή παρατήρηση περί αγγλισμού Πέπε! Θα υπέθετα (μάλλον εύλογα..) ότι είναι ξεπατίκωμα της στάνταρ έκφρασης by accident που σημαίνει ΜΟΝΟ «κατά λάθος», κι όχι «από ατύχημα ή εξαιτίας κάποιου ατυχήματος» ,οπότε το πράγμα γίνεται ακόμη γραφικότερο…

  22. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρες !
    Φανταστείτε το «ΔΕΝ ΞΕΝΧΩ» να είχε τυπωθεί κατά λάθος μόνο σε ένα από τα δεκάδες χιλιάδες λαχεία…Θα θεωρούνταν γούρικο και θα γινόταν παροξυσμός ποιος θα το βρει να το αγοράσει !

  23. Πάνος με πεζά said

    Και μια που περί αγγλισμών, για το «διαγνώστηκα με καρκίνο» (χτύπα ξύλο), που καθιερώνεται, ποια η γνώμη σας;

  24. Γς said

    22:
    >Φανταστείτε το «ΔΕΝ ΞΕΝΧΩ» να είχε τυπωθεί κατά λάθος μόνο σε ένα από τα δεκάδες χιλιάδες λαχεία…

    Φανταστείτε ένα «ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ» να είχε τυπωθεί σωστά μόνο σε ένα από αυτά τα δεκάδες χιλιάδες λαχεία…

  25. sarant said

    22: Και θα γινόταν συλλεκτικό!

    23: Πρόχειρα, δνε με ενοχλεί γιατί είναι βολικό.

    18: Σωστή παρατήρηση

    17: Στην ίδια είδηση ο τίτλος ήταν σωστός: Πάρτε θέση.

  26. Γς said

    22:

    Fogret it!

  27. Πάνος με πεζά said

    Εξάλλου, σύμφωνα και με εκείνο το κείμενο που τριγυρίζει, αν το πρώτο και το τελευταίο γράμμα κάθε λέξης είναι στη θέση τους, καταλαβαίνεις ακόμα και μυθιστόρημα.

  28. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Nικοκύρη και Πέπε , πέραν από το καθαρά γλωσσικό κομμάτι του θέματος, δεν είναι αξιοπρόσεκτο το γεγονός ότι ο τέως τσάρος της οικονομίας και νυν διοικητής της Τράπεζας της ΕΛΛΑΔΟΣ ,δεν μπορεί να εκφραστεί στα ελληνικά;…
    (και περιμένουμε να μας συμπονέσουν και να μας «σώσουν» ,μετά…)

  29. cronopiusa said

    7ο Φεστιβάλ ΛΕΑ
    Έναρξη: 15/06/2015
    Λήξη: 20/06/2015

    Παρουσίαση του βιβλίου «Το πείραμα της Λατινικής Αμερικής»
    για το βιβλίο θα μιλήσουν η θεσμική οικονομολόγος Έλενα Παναρίτη, ο καθηγητής του ΕΚΠΑ Δημήτρης Δρόσος και ο δημοσιογράφος Χρίστος Βασιλόπουλος, ο οποίος θα συντονίσει και την συζήτηση.

  30. sarant said

    28 Δεν είναι από τα τυπικά προσόντα της θέσης………….

  31. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    30. Σωστά! Η οσφυοκαμψία και ο φιλαυτοτσεπισμός, αρκούν! 😉

  32. physicist said

    Δηλαδή, Νίκο, το μοναδικό σου σχόλιο για τις χυδαιότητες που εκστομίστηκαν εχτές στη Βουλή είναι ο έπαινος για τη φτηνή επιπλέον ειρωνία της Μεγάλης Θεματοφυλάκισσας της Δημοκρατίας, ο οποία μάλιστα είχε ως αποδέκτη της το θύμα αυτών των χυδαιοτήτων; Τόσο πολύ επηρεάζεται η κρίση σου από το γεγονός ότι ο αποδέκτης της χυδαιότητας είναι πολιτικός αντίπαλος και μάλιστα από τους πιο αντιπαθητικούς; Η γλώσσα και οι χειρονομίες τρίτης υποστάθμης, τα χαχανητά, όλο αυτό το θλιβερό θέαμα δεν κίνησε καμία άλλη παρατήρηση εκ μέρους σου;

    Δεν νομίζω ότι θα είχε περάσει ασχολίαστο αν βουλευτής από «μνημονιακό» κόμμα (διάολε, αφού αυτές οι βλακείες καθορίζουν αυτή την εποχή το πολιτικό πλαίσιο, τις αναπαράγω, τι να κάνω) είχε πει «εσείς στα τέσσερα» απευθυνόμενος σε βουλευτίνα «αντιμνημονιακή». Της κακομοίρας θα είχε γίνει. Η συγκεκριμένη σκηνή που διαδραματίστηκε χτες ήταν μία από τις πιο αποκρουστικές του (οΘντκ) κοινοβουλευτικού μας βίου μεταπολιτευτικά, χαρακτηριστική του πολύ χαμηλού επιπέδου στο Κοινοβούλιο. Κανείς άνθρωπος που σέβεται τον εαυτό του δεν θα πάει να βάλει υποψηφιότητα για βουλευτής αν είναι να κυκλοφορεί σε τέτοιο περιβάλλον. Κανείς δεν έχει όρεξη να εκθέτει την αξιοπρέπειά του στις χουλιγκανιές του κάθε κομπλεξικού και στα χαχανητά του κάθε αποτυχημένου εκεί μέσα.

  33. Γς said

    32, 11:

    Τελικά ύποπτη η εμμονή του χοντρούλη με τα ντόγκι, στα τέσσερα και τέτοια.

    Μήπως έχει κάνει παπαδάκι;

  34. Πάντως ο σιγανοποταμάκης περνάει δύσκολες ώρες…

  35. sarant said

    32 Μισό λεπτό γιατί δεν είναι ακριβώς έτσι. Καταρχάς, την έκφραση «στα τέσσερα» την είχε προηγουμένως χρησιμοποιήσει ο Σαμαράς για την τωρινή κυβέρνηση.
    Δεύτερον, ο Άδωνης βρισκόταν εν αδίκω, διότι είχε διακόψει αρχηγο κόμματος που αγόρευε και δεν ξέρουμε (διότι δεν ακούστηκε καλά) τι του είπε. Συμφωνώ ότι η απάντηση του Καμμένου ήταν απαράδεκτη (παρά το ελαφρυντικό της προηγούμενης πρότασής μου) και συμφωνώ ότι η ΖΚ έπρεπε να τον επιτιμήσει, ωστόσο την εκτροπή της διαδικασίας την προκάλεσε ο Άδωνης, πιθανώς και επίτηδες.

  36. sarant said

    (Αλλά δεν πολιτικολογούμε σ’ αυτό το άρθρο,, γι’ αυτό και δεν τα έγραψα αυτά.)

  37. giorgos said

    Κατά τήν γνώμη μου ή επιλογή τής Κωνσταντινοπούλου είναι ότι καλύτερο έχει κάνει ό Τσίπρας μέχρι τώρα .

  38. physicist said

    #35. — Νίκο, χαίρομαι σε κάθε περίπτωση που γράφεις ξεκάθαρα ότι ο Κ. ήταν απαράδεκτος (εγώ λέω χυδαίος, όσο χυδαίος κι όποιος την πρωτοχρησιμοποίησε ή θα τη χρησιμοποιήσει στο μέλλον). Ναι, διέκοψε ο Α.Γ. αλλά αυτά είναι ψωμοτύρι (δυστυχώς) στη Βουλή και στον λεγόμενο δημόσιο διάλογο στην Ελλάδα. Δεν θα πει ότι κάθε φορά που κάποιος διακόπτει, θα τον λούζουμε με βρισιές της τελευταίας υποστάθμης. Ελαφρυντικό δεν υπάρχει.

    #36. — Ναι μεν εδώ «δεν πολιτικολογούμε», αλλά ο έπαινος για την εύστοχη ειρωνία της ΠτΒ δικός σου ήταν, και μη μου πεις ότι ήταν γλωσσικής υφής.

    Αυτά, δεν το τραβάω άλλο. Το έκανα το σημείο μου νομίζω. 🙂

  39. sarant said

    38 Μπορεί και να υπάρχει ελαφρυντικο, γιατί είναι ειδική διαδικασία: μόνο αρχηγοί μιλάνε. Και η εντύπωσή μου είναι πως ο Άδωνης κάτι επιδίωκε, διότι ως τότε (νομίζω) δεν είχε γίνει καμιά άλλη διακοπή στους προηγούμενους ομιλητές. Αλλά το σταματάω κι εγώ εδώ.

    37 Δεν είμαι και τόσο βέβαιος.

  40. physicist said

    Α, και να μην ξεχνάμε, γι’ απόψε: Forza Juve!

    (Όχι ότι έχω ελπίδες βάσιμες αλλά τρίμπαλο σαν κι αυτό που φάγαμε εμείς δεν θα φάει η Κυρία. Ξέρουν από άμυνα οι ιταλίδες).

  41. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Eγώ δεν βλέπω γιατί το «στα τέσσερα» πρέπει νάχει ντε και καλά σεξουαλικό υποννούμενο. Επειδή δηλαδή το μυαλό του κάθε Γουσού πάει εκεί; Υπάρχουν και μη- νιμουβοσκοί! Και οι προσκυνητές που πάνε στην Τήνο πέφτουν στα τέσσερα και σέρνονται, και οι pro-memorandum πέφτουν στα τέσσερα μπροστά στην Αγγέλα, όχι για τους κάνει σεξουαλικά παιχνίδια, αλλά σε ένδειξη σεβασμού και υποτέλειας.

  42. atheofobos said

    35
    την έκφραση «στα τέσσερα» την είχε προηγουμένως χρησιμοποιήσει ο Σαμαράς για την τωρινή κυβέρνηση.

    Πότε έγινε αυτό;
    Ο γνωστός Νικολόπουλος έχει πεί πως του το είπε ο Σαμαράς όταν ήταν υπουργός του στο τηλέφωνο και όχι δημοσίως.
    http://www.iefimerida.gr/news/84550/%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CE%BF-%CF%83%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CF%81%CE%AC%CF%82-%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CE%AF%CF%80%CE%B5-%CE%B8%CE%B1-%CE%BA%CE%AC%CF%84%CF%83%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%AD%CF%83%CF%83%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CE%B2%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF

  43. Γς said

    42:

    Δεν είναι το ίδιο. Στο τηλέφωνο και κτ ιδίαν μπορούν να ειπωθούν τά πάντα [όλα!].

    Αλλά γιατί μωρέ αυτή η αναφορά στον άλλο αδάμαντα της βουλής;

    Γιατί;
    [μεσημεριάτικο]

  44. Να το βάλω κι εδώ, καλύτερα;

    Πίσω από τον αόριστο τίτλο «Διήμερο Πολιτιστικών Εκδηλώσεων» κρύβονται διαμαντάκια:
    http://www.vikelaia.gr/index.php/events/198-dihmero-politisitkwn-ekdhlwsewn-29052015
    https://www.heraklion.gr/press/municipality-press-releases/dihmero-politisitkwn-ekdhlwsewn-29052015.html

    Προλαβαίνετε

  45. ππαν said

    Ναι μωρέ, ούτε στο «στα τέσσερα» σεξουαλικό υπονοούμενο, ούτε η Μύκονος για τον Κακλαμάνη, όλα σωστά 🙂
    Το εικοσιένας μαθητές και εικοσιμία μαθήτριες ειπώθηκε, κι αν ειπώθηκε μήπως ήταν σαρανταδυό συνολικά;

  46. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    45. Α ,για Μύκονο δεν ξέρω. (άλλωστε δεν βλέπω ποτέ αυτές τις εκπομπές στη Βουλή…σχολίασα αυτό που είδα γραμμένο εδώ. Είμαι βιτσιόζος, αλλά όχι τόσο,Ππαν!) Αν πάντως ειπώθηκε στον Κακλαμάνη κάτι τέτοιο, είναι κατάπτυστο, απόπουκιανπροέρχεται. 🙂

  47. 44 όπου και ένας από μας 😉

  48. ένας μόνο; 🙂

  49. π2 said

    Το αριστουργηματικό πολιτικό μεζεδάκι της ημέρας ανήκει στον Νικολόπουλο: https://twitter.com/NikNikolopoulos/status/607055920061927424

    «Δεν είναι τυχαία η επιμονή του Τσίπρα στη μια & ενιαία συμφωνία, Στα αγγλικά ως: foul and comprehensive deal»

  50. LandS said

    @18,21,25
    «…ουδείς έχει λάβει πολιτική εντολή για Grexit, …εξαιτίας ατυχήματος …».
    Δεν υπάρχει αγγλισμός που να φτιάχνει τέτοιο πράμα στα ελληνικά.
    «No one was given a mandate that includes an accidental Grexit…» Δεν βγάζει νόημα. (Κιαν δεν σου κάτσει; Τι ειδους φιρμάνι είναι αυτό;)

    Το «No one has the mandate to Grexit by accident» είναι γιουτουσπιτστηναγγλία.

  51. LandS said

    @28 Γιατί τον έχεις να εκφράζεται στα Αγγλικά;

  52. Pedis said

    ξέρει από «στα τέσσερα» ο Καμμένος, κι όταν παίζει με τρενάκια και κάνει τον μπέμπη κι όταν στήνει πωπό για να κάνει … μπίζνες με τους αμερικάνους
    http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=692307

  53. LandS said

    Ο Σαμαράς είχε πει στη ομιλία του «εσείς λέτε ότι διαπραγματεύεστε όρθιοι ενώ για μας λέγατε ότι διαπραγματευόμαστε στα τέσσερα»
    Αυτό είναι ψέμα. Πολλές φορές ο ΣΥΡΙΖΑ, ακόμα και σε επίσημα κείμενα, είχε μιλήσει για γονατιστή ή σκυφτή διαπραγμάτευση. Πιθανότατα (μετά την αποχώρηση Τατσόπουλου σίγουρα) με την πολιτική έννοια της διαπραγμάτευσης υποτελούς προς κυρίαρχο.

  54. Avonidas said

    Ο έντιμος συμβιβασμός…

    🙂

  55. Avonidas said

    #54. Για όποιον δεν έχει δει την ταινία, η αναφορά είναι στο Amici miei — και πολύ ταιριαστή, νομίζω.

  56. physicist said

    Αβονίδα, να σημειωθεί ότι στην ταινία το τραίνο φεύγει από τον σταθμό.

  57. Avonidas said

    #56. Ναι, είναι το «καλό κατευόδιο» οι φάπες 😛

  58. Δημιουργική ασάφεια: να καψουλεύσουμε τη σουπερλογία 🙂

  59. physicist said

    #57. — Οι επιβάτες, πάντως, έχουν τουλάχιστον ίσες ευκαιρίες — τι λέω, περισσότερες, αφού στέκονται και πιο ψηλά! Να του αστράψει του αλλουνού σφαλιάρα ο ταξιδιώτης, να τούρθει ο ουρανός σφοντύλι.

  60. Y. G. said

    54-57

    Εδω ταιριαζει και αυτη τη σχετικα σπανια φραση που φερεται να ειπε ο Σουλτς – «Ich hab die Faxen dicke.» http://www.n-tv.de/politik/Schulz-veraergert-ueber-Griechen-article15245751.html

    Ελευθερη μεταφραση – [Τους] εχω σιχαθει.

    Και τα συμφραζομενα – Schon zuvor hatte Schulz im ZDF scharfe Kritik an Tsipras und dessen Linksbündnis Syriza geübt. Die griechische Regierung gehe «bisweilen gewaltig auf die Nerven», sagte er. Es sei unverständlich, dass die reichsten Griechen 120 Milliarden Euro außer Landes gebracht hätten und große Reeder nicht besteuert würden: «Ich hab’ die Faxen dicke.»

  61. Y. G. said

    … η σχετικα σπανια φραση…

  62. physicist said

    #60. — Γιατί τη λέτε σπάνια αυτήν την έκφραση; Εγώ την ξέρω για πολύ διαδεδομένη και, επειδή είναι ελαφρώς αργκοτική, θα τη μετέφραζα μάλλον «έχω πλέον μπαφιάσει» ή, ας πούμε σε πιο άγρια μορφή «έχω πάρει ανάποδες» παρά «τους έχω σιχαθεί». Νομίζω έχει σημασία, ειδικά μιας και ειπώθηκε σε σχέση με συγκεκριμένα πρόσωπα.

  63. Avonidas said

    #59. Ίσως οι επιβάτες θέλουν να αποφύγουν τις μονομερείς ενέργειες 😀

  64. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Kαι μείς έχουμε ντι Νάζε φολ με τον κύριο Σουλτς…αλλά δεν το κάνουμε θέμα.

  65. physicist said

    Να και μια ωραία ανάλυση της σημασίας και της προέλευσης αυτής της έκφρασης.

  66. Avonidas said

    #60,62,64: Τους έχω σιχαθεί τους Γερμανούς τους προφεσόρους

  67. Avonidas said

    #66. Εεε, οι παρόντες εξαιρούνται, βεβαίως 😉

  68. LandS said

    Καταπληκτικές ταινίες και οι τρεις.

    Φυσικέ εκείνη η φουκαριάρα η Αρχή Διατήρησης της Ορμής τι έγινε; 😄

    Εκτός αυτού ο ευρισκόμενος στην πλατφόρμα μπορεί και πηδάει για να φτάσει στον επιβάτη. Ο επιβάτης πρέπει να κρεμαστεί με συνέπεια να τρέμει το φυλοκάρδι του μη πέσει.
    Αν είχε πιο πολύ πλάκα να ρίχνει χαστούκια ο επιβάτης, οι εντιμότατοι θα είχαν ανέβει στο τρένο και θα βάραγαν τους από κάτω.

  69. Καλημέρα,

    Να πω κάτι ψιλοάσχετο, που μου ήρθε ακούγοντας τη δευτερολογία του Κουτσούμπα χθες (αν πασάν, μη φανταστείτε ότι στήθηκα επί τούτου). Κάποια στιγμή είπε (περίπου) «…τους θεσμούς, την τρόικα, τους δανειστές…». Και σκέφτηκα ότι με την μετονομασία της τρόικας σε «θεσμούς» γλυτώσαμε τουλάχιστον από τις βαρβαρικές γενικές «της τρόικα» 🙂

  70. atheofobos said

    43
    Γιατί “Φίλος μεν Σαραντάκος , φιλτάτη δ’ αλήθεια”

    53
    Ο Σαμαράς είχε πει στη ομιλία του «εσείς λέτε ότι διαπραγματεύεστε όρθιοι ενώ για μας λέγατε ότι διαπραγματευόμαστε στα τέσσερα»

    Θα με κάνετε στο τέλος απολογητή του Σαμαρά για τον οποίο όποιος παρακολουθεί το μπλογκ μου γνωρίζει ποιά γνώμη έχω.
    Όμως από κυβερνητικά χείλη ακούστηκε:
    Εδώ πλέον διαπραγματεύεται η Ελλάδα, δεν διαπραγματευόμαστε ούτε με σκυμμένο κεφάλι, ούτε στα τέσσερα.
    Ήταν τον Φεβρουάριο που ο Υπουργός της κυβέρνησης Καμμένος τόνιζε επίσης με κάθε σοβαρότητα πως:
    η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είναι έτοιμη να «ανατινάξει» τα θεμέλια της πολιτικής λιτότητας που επέβαλλε όλα αυτά τα χρόνια η Άνγκελα Μέρκελ.
    http://www.newsbomb.gr/politikh/news/story/553602/kammenos-ta-teixi-toy-verolinoy-synithos-peftoyn

  71. Avonidas said

    #68. Νομίζω όλη η πλάκα της υπόθεσης είναι ότι οι επιβάτες ΔΕΝ μπορούν να κατέβουν από το τρένο, φέυγουν γι’ αλλού και τρώνε εκεί μια σφαλιάρα από έναν άγνωστο που δεν πρόκειται να τον ξαναπετύχουν.

  72. physicist said

    #67. — Άντε, τόσωσες 😉

    Δεν ξέρω τι μετέφρασε ο Κούρτοβικ αλλά ο Wolf Biermann μάλλον τους γραφειοκράτες της Ντεντεέρ θα εννοούσε. Στην περσινή Συνεδρίαση του Ομοσπονδιακού Κοινοβουλίου για τα 25 χρόνια από την πτώση του Τείχους, η παρέμβασή του ενάντια στην Κ.Ο. της Linke ήταν συντριπτική.

    Και η ατάκα του Προέδρου της Βουλής Λάμμερτ: «κ. Μπήρμαν, όταν βάλετε υποψηφιότητα και εκλεγείτε βουλευτής, ευχαρίστως να μιλήσετε. Σήμερα όμως σας καλέσαμε να τραγουδήσετε».

  73. physicist said

    #68. — Διατηρείται η ορμή, φίλε μου αλλά μην ξεχνάς ότι η κρούση δεν είναι (ευτυχώς για το κεφάλι αυτουνού που καρπαζώνεται) ελαστική. Έχει το δέρμα και το σώμα του σφαλιαρισμένου ένα σωρό μηχανισμούς ν’ απορροφήσει την ορμή που τρώει από τη χερούκλα του αλλουνού. 🙂

  74. Y. G. said

    62 – » #60. — Γιατί τη λέτε σπάνια αυτήν την έκφραση; Εγώ την ξέρω για πολύ διαδεδομένη και, επειδή είναι ελαφρώς αργκοτική, θα τη μετέφραζα μάλλον «έχω πλέον μπαφιάσει» ή, ας πούμε σε πιο άγρια μορφή «έχω πάρει ανάποδες» παρά «τους έχω σιχαθεί».»

    Εννοω οτι σπανια ακουγεται σε επισημα φορα, απο επισημα χειλη κλπ. Π.χ. θα μπορουσα να πω «Mit ihm … hab ich die Faxen Dicke» αν μιλουσα με ενα συναδελφο για καποιον αλλο, μια προς ενα. Αλλα ποτε δε θα χρησιμοπουσα αυτη τη φραση σε μια συνελευση με συναδελφους. Θα χρησιμοποιουσα αλλο τροπο για να εκφρασω την σιχαμαρα μου για το ατομο. Και ποτε δεν θα περιμενα καποιος σαν τον Σουλτς να εκραγει τοσο πολυ και να ξεστομισει τετοια φραση.

    Επειδη ακριβως ειναι αργκοτικη φραση, μου ακουγεται πολυ συναισθηματικα φορτισμενη, γιαυτο και την απεδοσα με «[τους] εχω σιχαθει».

    Κιντ #1 – το die Nase voll ειναι πιο εκλεπτυσμενο. Συγκριτικος = die Nase gestrichen voll. Υπερθετικος = ich hab die Faxen Dicke.

  75. LandS said

    @70 Ότι το είπε εχτές ο Σαμαράς το είπε. Δεν κοιτούσε τον Καμμένο, τον Τσίπρα κοίταζε. Μίλησα για ΣΥΡΙΖΑ και όχι για «κυβερνητικά χείλη” εν γένει.
    Το πόιντ όμως που ήθελα να κάνω ήταν ότι ο Σαμαράς άλλαξε το θέμα από πολιτική κατηγόρια σε σεξουαλικό υπονοούμενο.
    Μετά τη δική σας παρατήρηση δέχομαι ότι προτίμησε να διαμαρτυρηθεί για το σεξουαλικό υπονοούμενο αντί να απαντήσει επί της ουσίας.

  76. physicist said

    #74. — Ναι, σωστά, από επίσημα χείλη σπανιότατα ακούγεται και συμφωνώ απόλυτα ότι λέγεται σε προσωπική κουβέντα αλλά όχι σε συνέλευση, ενώ να έχουμε τη μύτη γεμάτη είναι ΟΚ. Ακριβώς όπως τα λέτε.

  77. Avonidas said

    #72. Νομίζω πως ο Biermann είναι από κείνες τις περιπτώσεις, όπως ο Orwell ή ο Χρόνης Μίσσιος, που δεν μπορούν εύκολα να χωρέσουν σε στερεότυπα, και που μάλλον θα απεχθάνονταν αρκετούς από κείνους που τους έχουν κάνει σημαία.

    Όσο για τους γραφειοκράτες, νομίζω ότι υπερβαίνουν κι αυτοί τα στερεότυπα. Ένας γραφειοκράτης δεν μπορεί να δεσμεύεται από ιδεολογίες: απεχθάνεται όλους τους ανθρώπους εξίσου 😉

  78. Αν την είδηση για τους μετανάστες που περπατάνε δεκάδες χιλιόμετρα την έλεγε το Μέγκα, θα έγραφε «για να βρουν τη Δικαίωση» 😛

  79. Avonidas said

    #72. Αλήθεια, μπορεί κάποιος να βρει τον πρωτότυπο τίτλο και τους στίχους του τραγουδιού;

  80. physicist said

    #77. — Ναι αλλά η ΟΔΓ ούτε τον εμπόδισε να πάει στην Ντεντεέρ, ούτε τον απέρριψε όταν η τελευταία τον απέλασε λόγω της αντιδικτατορικής του δράσης εκεί ούτε του στέρησε την ελευθερία της έκφρασης. Και, τελικώς, στη Λίνκε τα έψαλε (με λέξεις συντριπτικές) στην επέτειο της πτώσης του Τείχους, όχι στην Τσεντεού ή την Εσπεντέ.

  81. physicist said

    #79. — https://www.youtube.com/watch?v=bp3gOR_NSbU

  82. Y. G. said

    72 – «Και η ατάκα του Προέδρου της Βουλής Λάμμερτ: «κ. Μπήρμαν, όταν βάλετε υποψηφιότητα και εκλεγείτε βουλευτής, ευχαρίστως να μιλήσετε. Σήμερα όμως σας καλέσαμε να τραγουδήσετε».@

    Το θυμαμαι αυτο το επεισοδιο. Τι δουλεια ειχε εκει μεσα ο Μπηρμαν; Την τραβουσε η ψυχαρα του φαινεται την ειρωνια του Λαμμερτ.

    Κιντ #2 – Καπου ειδα γiουτουμπακι με το Ντιεγο. Αρχισε το παγκοσμιο κυπελλο παλι και δεν το καταλαβα; 🙂

  83. LandS said

    @76 Σα να σε κολήσαμε πολιτικήτιδα ή μου φαίνεται;
    Μάγουλο ο επιβάτης, μάγουλο ο αποβάθρας. Χέρι ο ένας, χέρι ο άλλος. Άλλο όμως το από πάνω χέρι, άλλο το πάνω χέρι (πλεονέκτημα ή το ποιο δυνατό χτύπημα)
    😀

  84. LandS said

    73 και οχι 76

  85. physicist said

    #82. — Ήταν επίσημος προσκεκλημένος του Ομοσπονδιακού Κοινοβουλίου στην πανηγυρική του συνεδρίαση για τα 25 χρόνια από την πτώση του Τείχους. Ο Λάμμερτ του υπέδειξε ευγενικά να μην βγάλει λόγο αλλά ο Μπ. απάντησε ότι αρκετά έφαγε απαγόρευση να μιλάει από την αλήστου μνήμης Ντεντεέρ, και ότι είχε δυο λόγια ακόμα να πει.

  86. Πολύ ωραία ιδέα μου ήρθε από την τελευταία παράγραφο του άρθρου, για τον εμπλουτισμό της ειρωνείας στην ακλησιά:

    Αυτό που προφορικά θα λέγαμε «Κλείδωσε όλες τις πόρτα και πάμε στο μικρό μπαρ* να πιούμε δυο μπύρα», στον γραπτό λόγο μπορεί να απογειωθεί ως «Κλείδωσε όλες τις portες και πάμε στο barάκι να πιούμε δυο birrες»!

    *Γιατί οι ξένες λέξεις, αφού «δεν κλίνονται», δεν πρέπει να κάνουν και παραγωγή!

  87. Πάνος με πεζά said

    To είχα στείλει (με λάθος nick από το κινητό) κι εκείνη την ώρα που βλέπαμε την τραγωδία με τα μάτια μας, ένα αυτοκίνητο δηλαδή να έχει φουντάρει στο λιμάνι της Ραφήνας…Μάλλον δεν έχει ανασυρθεί ακόμα…

  88. Avonidas said

    #80. Γιατί να τον εμποδίσει; Η Δύση ήταν πάντοτε πιο διορατική σε σχέση με τις δημόσιες σχέσεις, και πιο επιδέξια στο χειρισμό της κοινής γνώμης από την Ανατολή (με αξιοσημείωτες παρεκτροπές, όπως ο μακαρθισμός, αλλά ξεμπέρδεψαν στα γρήγορα με τους ζηλωτές τους, γιατί είδαν ότι τους έβλαπταν το ίματζ). Το κομμουνιστικό μπλοκ πόνταρε στις μυστικές αστυνομίες και την προπαγάνδα και φυσικά έχασε, γιατί η φανερή καταπίεση είναι, εχμ, φανερή.

    Η ελευθερία της έκφρασης είναι μεγάλο πράγμα: επιτρέπει την αβλαβή διάχυση της δυσαρέσκειας που προκαλείται από την αν-ελευθερία της δράσης. Για ποιο λόγο να ξοδέψεις (άδικα) χρόνο και χρήμα να δυσφημήσεις τον αντίπαλο, όταν μπορείς να επιτρέψεις στους απομέσα να κάνουν τη δουλειά για σένα;

    Φυσικά, σε μερικές περιπτώσεις ο χειρισμός της κοινής γνώμης δεν αρκεί, και πρέπει να επιστρέψουμε στην παλιά καλή μέθοδο της βίας. Δες, ας πούμε, την «μπαλάντα του οπερατέρ», του ίδιου (δεν ξέρω τον πρωτότυπο τίτλο).

  89. physicist said

    #88. — Σε περίπτωση που σου ξέφυγε, συνάδελφε, στο 81 αυτό που ζήτησες στο 79.

  90. Πάνος με πεζά said

    Α, τα νέα είναι κάπως αισιόδοξα.
    http://news.in.gr/greece/article/?aid=1500002863

  91. Avonidas said

    #89. Το είδα τώρα, ευχαριστώ! 🙂

  92. physicist said

    #91. — Νάσαι καλά. Στο 88 δεν απαντώ επειδή φοβάμαι μη γίνουμε Αμέρικαν Μπαρ. 🙂 Όχι ότι δεν έχεις πόιντς αλλά κατά τη γνώμη μου το παρακάνεις με την εξίσωση από δω κι από κει. Τ’ αφήνω καλύτερα.

  93. Γς said

    90:
    >Α, τα νέα είναι κάπως αισιόδοξα.

    Ναι. Ο οδηγός του Ι.Χ. είναι κάπως εντελώς νεκρός!

  94. Pedis said

    Μα αφήνετε τα πιο ενδιαφέροντα θέματα …

    «The Numbers Are Staggering: U.S. Is ‘World Leader’ in Child Poverty »

    The U.S. has one of the highest relative child poverty rates in the developed world. As UNICEF reports, «[Children’s] material well-being is highest in the Netherlands and in the four Nordic countries and lowest in Latvia, Lithuania, Romania and the United States.»

    Τόσο καλά και ελεύθερα και δημοκρατικά και με δικαιώματα περνάνε στη ΓιουΕςΕι, τόσα που εξάγουν πορτοκαλί (και σκατί-φαιοναζί όπως στην Ουκρανία) επαναστάσεις.

    Καλύτερους όρους ζωής έχουν τα παιδιά στην ελλαδα αποικία του ΔΝΤ παρά στην καρδιά του καπιταλισμού.

    unisef report (2013)
    http://www.unicef.org/media/files/RC11-ENG-embargo.pdf

  95. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    94. Aστεία κομμουνιστική προπαγάντα!…

  96. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Να πω κάτι κι εγώ εδώ:
    «Η εξιλέωση» ήταν μια δυνατή ταινία και το Κάστρο του Κρόνιν δεν είναι ο Πύργος του Κάφκα

  97. Avonidas said

    #94. Το θέμα είναι ακριβώς πόσο σκατά τα κατάφερε να τα κάνει το ανατολικό μπλοκ, για να φαντάζει η Δύση παράδεισος.

    Μιλάω πάντα για περιπτώσεις όπως η ΕΣΣΔ ή η Κίνα πριν την κωλοτούμπα. Για κράτη όπως η Β. Κορέα, που έχει ξεφύγει πια σε άλλες σφαίρες δυστοπίας, δεν το συζητώ καν, είναι εκτός συναγωνισμού.

  98. Pedis said

    # 95 – Ναι ρε! Διαστρέφουν την πραγματικότητα. Των φαντασιωμένων.

  99. Pedis said

    #97 – 94. Το θέμα είναι ακριβώς πόσο σκατά τα κατάφερε να τα κάνει το ανατολικό μπλοκ, για να φαντάζει η Δύση παράδεισος.
    έχεις ένα δίκιο που λένε κάποιοι. Αλλά σε ποιους και πόσους φαίνεται παράδεισος η Δύση, άστο καλύτερα.

  100. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Αυτό εδώ
    https://left.gr/news/i-pgdm-apofasise-tin-apagoreysi-ton-eisagogon-lahanikon-apo-tin-alvania
    μήπως σχετίζεται μ αυτό:
    http://www.kathimerini.gr/816145/article/epikairothta/kosmos/diadhlwsh-sthn-pristina-gia-toys-nekroys-antartes

  101. Pedis said

    # 95, 97 – Τι γνώμη να ‘χουν οι άστεγοι για τον καπιταλιστικό κόσμο των ελευθεριών και του δικαίου; Μπορούν να ‘χουν όπoια θέλουν, αφού πληρώσουν το πρόστιμο …

    «Hackney council in east London drops threat to fine rough sleepers »
    http://www.theguardian.com/uk-news/2015/jun/05/hackney-council-drops-threat-to-fine-rough-sleepers

  102. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Pedi mou, ο πρώτος πίνακας στο λινκ με το γιουνισεφ ρηπορτ doesn’t really make sense! H Aυστρία ας πούμε είναι νούμερο 7 στο ματήριαλ γουέλ μπήινγκ αλλά νούμερο 26 στο Health & Safety (κάτω κι από το Ψωρωκωστάιν που είναι 19 στο H&S) . Aν νομίζεις ότι στέκει αυτή η στατιστική κωμωδία, κι ότι τα πλούσια Αυστριακάκια εχουν χειρότερο χελθ ν σέηφτυ (ποιος ήρθε???)από τα φτωχά Ελληνάκια…πάσο! (παρακάτω δεν διάβασα.)

  103. Ξέρω πως μερικοί βόσκετε και στο τουήτα αλλά θέλω να σας κοινοποιήσω δύο φωτογραφίες που είδα χτες και με συγκλόνισαν: δύο γυναίκες φεύγουν από τη Συρία και βγάζουν αποπάνω τους τη μαυρίλα.

  104. physicist said

    #102. — Νομίζω λόγω των σχολικών εμβολιασμών, στους οποίους η Αυστρία είναι λίγο λαξ, να πούμε την αλήθεια, αφού ανέχεται ακόμα κάτι ψωνάρες πυροβολημένες που πιστεύουν ότι οι εμβολιασμοί των παιδιών τους προκαλούν αυτισμό και τα εμποδίζουν από τη συμμετοχή σ’ αυτόν. Αλλά έστω κι έτσι, αυτό δείχνει ότι τα στατιστικά νούμερα που εμφανίζονται εκεί δεν έχουν νόημα αν δεν ερμηνευτούν στα αντίστοιχα πλαίσια.

    Τελικώς συμφωνώ ότι μιλάμε για lies, damn lies and statistics απλώς ήθελα να προσφέρω μια πληροφορία που μερικώς εξηγεί το παράδοξο που επισήμανες.

  105. Pedis said

    # 102-104 – Α κι έλεγα πώς είναι δυνατόν! Δεν είναι το «πίστευε ό,τι σε συμφέρει», είναι οι στατιστικές της unicef που είναι αποτυχημένες.
    Τα αμερικανάκια χαρουν άκρας υγείας, είναι ευτχισμένα, σαν σε χριστουγενιάτικη ταινια της Ντίσνευ. Αυτά που δεν χαίρουν … με το σύστημα υγείας που έχουν δεν μπαίνουν στην στατιστική material well-being.

  106. physicist said

    #105. — Πρόκειται για (εσφαλμένη, κατά τη γνώμη μου) κρίση του Νομοθέτη σχετικά με το πόση δικαιοδοσία έχει ο γονιός ενός παιδιού και πόση το Κράτος στο συγκεκριμένο θέμα. Αυτό ποικίλλει από χώρα σε χώρα και αντανακλά ίσως και παραδόσεις, ιδιομορφίες του πολιτικού σκηνικού ή συμβιβασμούς λόγω κοινοβουλευτικών πλειοψηφιών και συγκυριών. Δεν είναι κάτι θεμελιώδες «στον καπιταλισμό». Χώρες με πολύ παρόμοια συστήματα διαφέρουν σε συγκεκριμένες ρυθμίσεις, εδώ π.χ. σε ό,τι αφορά τα όρια μέχρι τα οποία το Κράτος μπορεί να ασκήσει εξαναγκασμό στο θέμα του εμβολιασμού. Μη δραματοποιούμε, δηλαδή.

  107. RaspK said

    Προσωπικά βρίσκω απαράδεκτο το υβρίδιο, ειδάλλως να γράφουμε και τις λέξεις με ρίζα σε άλλα αλφάβητα με υβριδικό το πρωτότυπο σινικό ή ρωσικό, φερειπείν…

  108. Pedis said

    Ας δούμε αγαπητοί μία άλλη αναξιόπιστη (μετά κομουνιστικού δακτύλου) στατιστική από τη cia

    https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2091rank.html
    για την παιδική θνησιμότητα.

    ΗΠΑ = 6.17 / 1000 γεν.
    Κούβα = 4.70 / 1000 γεν.

    Οι πρώτες ειναι καπιταλιστικά ανεπτυγμένες, ιμπεριαλιστές παρ εξελάνς, λεληλατούν όλον τον πλανήτη εδώ και 100 χρόνια, έχουν ένα σύστημα υγείας σπεννσερμαλθουσιανό, Η δεύτερη είναι μία υποανάπτυκτη χώρα, τέως αποικία, νεοαποικία και αμερικάνικο προτεκροράτο, κάτω από καθολικό εμπάργο εδώ και 60 χρόνια, στην οποία όμως μετά από πολιτική κοινωνική επανάσταση έχει αναπτυχθεί σύστημα υγείας για όλους και όλες (κάνει και εξαγωγή σε γιατρούς και νοσοκόμους στη βάση του διεθνιστικού εθελοντισμού.)

  109. Avonidas said

    #108. Δεν θέλω να γίνω κακός, κι η προσωπική μου άποψη είναι ότι η προπαγάνδα κατά των κομμουνιστικών χωρών ήταν έγκυρη μεν, εκ του πονηρού δε.

    Έχεις όμως κάποια καλή εξήγηση γιατί οι χώρες αυτές, ως επί το πλείστον, χρειάστηκε να χτίσουν φράχτες για να κρατάνε μέσα τον πληθυσμό τους, παρά την επίσης θηριώδη προπαγάνδα για το πόσο χάλια είναι ο καπιταλισμός, ενώ τα καπιταλιστικά κράτη κυρίως χτίζουν φράχτες για να κρατάνε τους φουκαράδες απέξω;

  110. Avonidas said

    #110. Και βέβαια, πολλοί από όσους έφευγαν από την Ανατολική Γερμανία, π.χ., είχαν προσωπικά κάθε λόγο να το κάνουν, εφόσον καταπιέζονταν, και, επίσης ατομικά, εκείνοι στη Δύση που τους βοηθούσαν μπορούσαν να πουν ότι βοηθούν κάποιον να ανακτήσει την ελευθερία του. Αλλά το όλο σύστημα τους διευκόλυνε πρωτίστως με το σκεπτικό «ελάτε, καλοί μας αντιφρονούντες, να σας ταϊσουμε, να σας ποτίσουμε και να μας πείτε όοολα όσα σας κάνουν αυτοί οι κακοί!»

  111. Pedis said

    # 109 – Μεγάλη συζήτηση φίλε. Ούτε είναι έτσι όπως το ‘χεις στο μυαλό σου αλλά ούτε κι έχεις εντελώς άδικο.

    Πάντως, αν θες να παίξεις πιγκ-πογκ ατακες βρες και ρώτα κάνα εγγόνι του Στάλιν και ανεψιό του Μπρέζνιεφ.

    Το πρόβλημα είναι άλλο και μεγαλό: κοίτα γύρω σου.

  112. Sarant said: «Από τη σχετική ειδησεογραφία, πρόσεξα μια ενδιαφέρουσα περίπτωση λανθασμένης χρήσης του ομοιόπτωτου με το ως: Η Έλενα Παναρίτη ήταν προσωπική επιλογή του Γιάνη Βαρουφάκη, τόσο ως συμβούλου στο υπουργείο Οικονομικων και μέλους της αρχικής ομάδας διαπραγμάτευσης στο Brussels Group όσο και ως εκπροσώπου της Ελλάδας στο ΔΝΤ…»
    Δεν γνωρίζω τον βίο και την πολιτεία της Κας Παναρίτη. Σημειώνω μόνο πως την πρώτη (και μοναδική) φορά που την άκουσα στην τηλεόραση, νόμισα ότι άκουγα κάποια «κυρά Κατίνα» (και παρακαλώ να με συγχωρούν όλες οι Κατίνες): Με την ιδιότητά της ως επικεφαλής της ελληνικής ομάδας διαπραγμάτευσης με την Τρόικα (ή …μπρασελέ) εξαπέλυε μύδρους εναντίον των Τροϊκανών συναδέλφων της, αντί να τους αντιμετωπίζει με τεχνοκρατικά επιχειρήματα, ως όφειλε. Όχι διότι μου καίγεται καρφί για την …τιμή
    της Τρόικας αλλά διότι μια τέτοια «κριτική» για τεχνοκράτες («κουτόγραγκους» ή μη), ανήκει στο επίπεδο
    του Πρωθυπουργού και του υπουργού των Οικονομικών, και βεβαίως των ΜΜΕ. Φαίνεται όμως ότι η υπόψη κυρία, με τη μέθοδο του κατινιάσματος, «πήδηξε πολλά παλούκια» ή (ελληνιστί) ξεγέλασε 1-2 πρωθυπουργούς, μια παγκόσμια τράπεζα, ένα πανεπιστήμιο και άλλα πολλά που δεν γνωρίζω. Κατά τα άλλα, το ότι ήταν ΠΑΣΟΚ δεν λέει τίποτα: Το 90% των συριζιφρονούντων και τουλάχισυπον το 50% των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ έχουν βαθιές πασοκικές ρίζες!

  113. physicist said

    #110. — Δεν έφευγαν, δραπέτευαν, και οι συνοριακοί φρουροί είχαν εντολές να πυροβολούν στο ψαχνό. Εκατοντάδες άνθρωποι εκτελέστηκαν εν ψυχρώ στα χερσαια και θαλάσσια σύνορα της Ντεντεέρ επειδή απλώς δεν ήθελαν να ζουν πλέον σε κείνη την κόλαση.

  114. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα και να με συμπαθάτε που έλειπα τόσες ώρες

    43-70: Τότε έκανα λάθος -άκουγα με ένα αυτί.

    44: Α, τι ωραία εκδήλωση -ζηλεύω!

    49: Δεν το είχα δει. Αριστουργηματικό θα ήταν, αν ήταν λογοπαίγνιο!

    54-55: Στο οποίο (αν και σε άλλη ταινία της σειράς) αναφερθήκαμε κατά σύμπτωση χτες

    65 και πριν: Μου διέφυγε αυτή η φράση, που δεν την ξέρω κιόλας (δεν θα είναι από τα φαξ). Θα τη μελετήσω αν προλάβω

    86: 🙂 Μου άρεσε ο τρόπος που σκέπτεσαι!

    103: Φοβερή, δεν την είχα δει!

    111: Εγγόνι του Στάλιν; Υπάρχει;

  115. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να διαβάζουμε Σι Αϊ Εϊ ,όταν υπαρχουν σοβαρές σχετικές και αντικειμενικές μελέτες:
    http://sm.stanford.edu/archive/stanmed/2013fall/article2.html

  116. 114 τέλος

    Sarant αναρωτήθηκε Εγγόνι του Στάλιν; Υπάρχει;

    Ω, ναι!
    Από τον πρώτο γάμο:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Yevgeny_Dzhugashvili

    Κι άλλα τρία από τη Σβετλάνα, την κόρη του από το δεύτερο γάμο, που πέθανε στις ΗΠΑ.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Stalin#Marriages_and_family

    Τον Ιωσήφ, καρδιολόγο, τον χάσαμε νέο

    http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Alliluyev

    Για την Εκατερίνα, δεν ξέρω τίποτε.

    Και η μικρότερη κόρη της Σβετλάνα, που γεννήθηκε στις ΗΠΑ.

    Παίζει κι ένα παράνομο εγγόνι αλλά ίσως είναι ψιλομούφα.

  117. sarant said

    Μερσί! Ο Ευγένιος, βλέπω, έχει περί πολλού τη μνήμη του παππού του. Κι εγώ το ίδιο (αλλά του δικού μου παππού).

  118. skol said

    ΔΝΤ προς Ε.Ε.: Επικεντρώστε στο χρέος, απλοποιήστε τους κανόνες

    Μεταβατικό δεν είναι το επικεντρώνω;

  119. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Χαρίζω 1 γκολάκι σε όποιον Γιουβεντίνο θέλει να βάλει κανα στοίχημα. Με νίκη της Μπάρσα με ένα γκολ διαφορά δηλαδή,χάνω. Όσοι πιστοί προσέλθετε!

  120. Φρέσκια πιατέλα από τη Lifo. Φτάνει και να τσιμπάμε στον τελικό του Τσάμπιοπνς λιγκ

    http://www.lifo.gr/now/world/67825

    Δεν ξέρω αν είναι μετάφραση από μηχάνημα ή από …μεθυσμένο πίθηκο.
    Καλά στα αγγλικά καπετάνιοι είναι όλοι και στα καράβια, και στα αεροπλάνα και ο λοχαγοί. Αλλά εμέις στην Ελλάδα δεν το λέμε.

  121. Πέπε said

    118: Μεταβατικό είναι, αλλά δε συντάσσεται έτσι. Επικεντρώστε [το ενδιαφέρον σας / την προσοχή σας] στο χρέος, ή επικεντρωθείτε στο χρέος.

  122. physicist said

    #119. — Τι λε ρε, εδώ έχουμε παιδιά ν’ αναθρέψουμε. Με τη Γιούβε είμαι, κορόιδο όμως δεν είμαι. 😉

  123. Pedis said

    # 113 – «επειδή απλώς δεν ήθελαν να ζουν πλέον σε κείνη την κόλαση» Κάνε κράτει στην αγανάκτηση, θα χαλάσει η καλή διάθεση όσων ζουν στην εδέμ και θα το ‘χεις κρίμα.

    # 115 – Όου μάι γκοντ, πόσο μαλάκες!

    # 116 – έχεις εντρυφήσει, βλέπω. Είσαι ανανήψας τέως σταλινικός;

  124. sarant said

    121 Εγώ «επικεντρωθείτε» θα έλεγα.

    122: 🙂

  125. Πάνος με πεζά said

    @ 93 : Nαι, πάει ο άνθρωπος… Πάντως δεν το γράφαν όλα τα sites από την αρχή, κι έλεγα μήπως την είχε γλυτώσει…

    Μ’ έκανε χάλια η όλη φάση σήμερα…

  126. Pedis said

    Μα τι, ακόμη βλέπετε και παθιάζεστε για τα στημένα;

  127. Y. G. said

    85 – Ο Λάμμερτ του υπέδειξε ευγενικά να μην βγάλει λόγο αλλά ο Μπ. απάντησε ότι αρκετά έφαγε απαγόρευση να μιλάει από την αλήστου μνήμης Ντεντεέρ, και ότι είχε δυο λόγια ακόμα να πει.

    Φυσικε μου, ειχε ο Μπ. δυο λόγια ακόμα να πει. Δεν αντεξε. Θα εσκαζε αν δεν τα ελεγε τα δυο λογια. ΚΤΓΜ ο Μπ. ειναι ενας βλακας με περικεφαλαια. Και καλα του εκανε ο Λαμμερτ. Τον χαρηκα τον Λ. Μερικοι κανουν για τραγουδια, αλλοι για παρολες. Και οι λιγοτεροι για σιωπη.

    Με εκτιμηση
    YG

  128. Ηλεφούφουτος said

    114, 54-55 Αν εννοείς την πλάκα που σου έκανα με το σιγοντάρισμα στον Βέρντι, απ την ίδια ταινία είναι, την πρώτη της σειράς.

    Τα λεξικά δίνουν το «επικεντρώνω» αποκλειστικά μεταβατικά, εμένα όμως δε με ξενίζει η αμετάβατη χρήση με εμπρόθετο. Το έχω ακούσει κι α΄λλες φορές.
    Μάλλον αναλογία προς το «εστιάζω».

  129. Παλαιών Πατρών Ιωάννης said

    Και ένα ευχάριστο μουσικό διάλειμμα:

  130. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Φύζι, καλός ο τούρκος ο διαιτητής! Μόνο που είναι για άλλο άθλημα και συγκεκριμένα για τάε-κβο-ντό. Μόνο μαχαίρι δεν έχουν τραβήξει οι Ιταλιάνοι σου… 🙂

  131. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Φύζι, καλός ο τούρκος ο διαιτητής! Μόνο που είναι για άλλο άθλημα και συγκεκριμένα για τάε-κβο-ντό. Μόνο μαχαίρι δεν έχουν τραβήξει οι Ιταλιάνοι σου… 🙂

  132. Y. G. said

    129 – Παλαιών Πατρών Ιωάννη, πολυ καλο. Ζητω η Εβορα !

  133. spiral architect said

  134. physicist said

    #131. — Όχι ρε Κίντο, ντάξει, καλος ήταν ο Τούρκος και δεν έπαιξαν σκληρά οι Ιταλοί, αντρικό άθλημα είναι. Και μάλιστα νομίζω ότι στάθηκε πολύ καλά η ιταλίδα απέναντι στη Μπάρτσα — οκ, οι Καταλανοί έχουν άλλη ποιότητα, τι να κάνουμε.

    Καλά που δεν έβαλα το στοίχημα να λες, στο έβδομο των καθυστερήσεων το ζβούριξε ο Νεϋμάρ το τρίτο τεμάχιο.

  135. sarant said

    Τελικά νίκησε το φαβορί….

  136. Y. G. said

    Και ακομα κατι, μια που αναφερθηκε η κυρια ΠτΒ στην εισαγωγη του Νικοκυρη. Εχω δει συνολικα 4-5 γιουτουμπακια με την ΠτΒ πρωταγωνιστρια, και εχω μεινει εκθαμβη με το μεγαλειο της . Π.χ. https://www.youtube.com/watch?v=SGRIutpssP8

    – Εσεις ποιος ειστε ;
    – Πως λεγεστε;
    – Απο ποιο μεσο ειστε;
    – Αυτο το οποιο κανετε ειναι σωστο;
    – Το να με εμποδιζετε να προσελθω στην εκδηλωση ειναι παραβιαση των δικων σας υποχρεωσεων!

    Η ασυμμετρια ισχυος αναμεσα στην ΠτΒ και τον αμοιρο δημοσιογραφο, που προσπαθει να βγαλει το ψωμι του αποσπαζοντας ενα στεϊτμεντ απο την κυρια ΠτΒ, ειναι μαϊντ μπογκλινγκ.

  137. cronopiusa said

  138. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    134. Να σου πώ. Επειδή γουστάρω και Γιούβε, είχα αποφασίσει στην αρχή να το δω το ματσάκι φλώρικα. Ξες, να κερδίσει το ποδόσφαιρο, ο καλύτερος και τετοιες αηδίες…αλλά λίγο πριν αρχίσει μίλησα στο Σκάιπ με τη μικρή μου που είναι φανατική Μεσικιά .Το Μεσάκι μπαμπά. Παίζει το Μεσάκι! 🙂 και έτσι ,καταλαβαίνεις. Επειδή βέβαια ξέρω πολλά καντάρια μπάλα και βλέπω μακριά όσο και το Χάμπλ ,είπα να βγάλω επ’ευκαιρία και κανά ψιλό…αλλά ο βασιλιάς-κελεμπίας δα κάτω απαγορεύει τον τζόγο 😦 και είπα μήπως εδώ κανείς… 🙂 Άντε καληνύχτα ,και του χρόνου με υγεία!

  139. Βάταλος said

    Αγαπητοί κύριοι, επιτρέψατε και εις τον γερο-Βάταλον να εκφράση ωρισμένας απόψεις επί της παρούσης αναρτήσεως…

    1) Μοί προξενεί αλγεινήν εντύπωσιν το γεγονός πως ούτε είς από τους Ρωμιούς αναγνώστας του παρόντος Ιστολογίου ετόλμησε να ενημερώση τους υπολοίπους ότι η Γιουβέντους είναι ελληνικωτάτη λέξις: Πρόκειται διά την Θεάν Ήβην, http://en.wikipedia.org/wiki/Hebe_(mythology) ήτις εις τα λατινικά μετωνομάσθη εις Juventas http://www.talesbeyondbelief.com/roman-gods/juventas.htm και http://en.wikipedia.org/wiki/Juventas , ήτις απετέλεσε την Ρωμαϊκήν Θεάν της Νεότητος επί 500 έτη. Άλλωστε και οι Ιδρυταί του σωματείου Γιουβέντους http://en.wikipedia.org/wiki/Juventus_F.C. , οι αδελφοί Ευγένιος και Ερρίκος Κανφάρι http://en.wikipedia.org/wiki/Eugenio_Canfari ήσαν ελληνολάτραι παγανισταί, εσιχαίνοντο την λατρείαν των Γαλιλαίων προς το γήρας + τα λείψανα και με την ίδρυσιν του σωματείου «Γιουβέντους» επεθύμουν να τιμήσουν την Ελληνο-Ρωμαϊκήν Θεάν της Νεότητος Ήβην – Juventus, ήτις προυκάλει ανέκαθεν το μίσος των νεκροφίλων Γαλιλαίων… http://www.theoi.com/Ouranios/Hebe.html

    2) Μοί προξενεί κατάπληξιν ότι καίτοι εμεσολάβησαν 14 ώραι από την ανάρτησιν του παρόντος άρθρου, η λαλιστάτη Κυπρία αναγνώστρια κ. Λ. δεν εθεώρησε χρέος της να σχολιάση την φοβεράν γκάφαν των συμπατριωτών της Κυπρίων, οίτινες τσιγκουνεύονται να πληρώσουν έναν φουκαράν διορθωτήν εις τα Κρατικά των Λαχεία, με αποτέλεσμα να γελάη ο κάθε πικραμένος με την επιπολαιότητα του Ρωμέϊκου

    3) Μοί προξενεί ακόμη μεγαλυτέραν κατάπληξιν ότι (αν και εμεσολάβησαν 13 ώραι από τας 9 το πρωΐ) δεν ευρέθη ούτε είς Ρωμιός αναγνώστης να ενημερώση τον πολυάσχολον κ. Σαραντάκον διά την νέαν συμβολήν του χριστιανοκομμουνιστού οπαδού του Θουκυδίδου, Κώστα Ζουράρι, εις την μελέτην της θείας Ελληνικής Γλώσσης: Προτού ακόμη αποβλακωθούν από τας χριστιανικάς παρλαπίπας, οι Έλληνες είχον προλάβει να ονομάσουν ακόμη και την ανάμειξιν της ψωλής μας εις ξένα χωράφια, πλάσαντες την λέξιν «ΨΩΛΕΚΤΑΣΙΑ»!..

    Ιδού τι ακριβώς συνέβη, όπως το περιγράφει ο αναρτήσας το βίδεο εις το γιουτούμπιον: «Το βίντεο είναι από την σημερινή (Σάββατο 6 Ιουνίου 2015, ώρα 9 το πρωΐ) εμφάνιση του Κώστα Ζουράρι στην εκπομπή των Ιορδάνη Χασαπόπουλου + Μανώλη Αναγνωστάκη στο «Mega». Ο 75χρονος βουλευτής των ΑΝΕΛ, σχολιάζοντας την πρόταση των δανειστών προς τον Τσίπρα, ανέφερε:
    Κ. ΖΟΥΡΑΡΙΣ: «Τί θέλουν αυτοί; Να τσακίσουν την πρώτη Αριστερή κυβέρνηση στην Ευρώπη. Και επομένως θα κάνουν τα πάντα για να διαλύσουν την πρώτη αριστερή κυβέρνηση στην Ευρώπη… Εμείς με τον Βορίδη που είμαστε οι παλαιοί των νομικών, ξέρουμε ότι de minimis non curat praetor, με τα μηδαμινά δεν ασχολείται ο πραίτωρ… Εγώ έχω μία αρρώστια που λέγεται τηλε-αγγειεκτασία. Για να σάς το φέρω εγώ στα καθ’ ημάς, τί κάνουνε αυτοί οι συμμορίτες, οι χρηματοσυμμορίτες; Προσπαθούν να δημιουργήσουν μίαν ψωλεκτασίαν, μίαν βορβορώδη ψωλεκτασίαν εις βάρος του ελληνικού λαού, αυτό είναι. Και θα τους ΠΗ-ΔΗ-ΞΟΥ-ΜΕ εμείς»…

    Μετά πλείστης τιμής
    Β.

  140. Y. G. said

    138 – Το Μεσάκι μπαμπά.

    Asi es!

  141. cronopiusa said

    136

    Tα γιδοτάγαρα της δημοσιογραφίας

  142. physicist said

    #138. — Ναι, ο άνθρωπος είναι απίστευτος. Σχεδόν τόσο καλός όσο και ο Γκέτσε.

    🙂

    Και του χρόνου αλλά όχι πάλι ισπανίδα και προς Θεού ΟΧΙ Η ΤΣΕΛΣΗ! Δεν θα με χάλαγε να τόπαιρνε, ας πούμε, η Μπάγερν.

  143. Y. G. said

    141 – […] ο-η εκπρόσωπος ρωτήσει το όνομα του- της δημοσιογράφου, τότε αυτός ή αυτή τσακίζεται να το πει.

    Ακριβως. Ειναι καταθλιπτικο πως τσακιστηκε ο δημοσιογραφος να πει το ονομα του. Μου εκανε φοβερη εντυπωση….

  144. physicist said

    Σαν δεν ντρέπεται το γιδοτάγαρο, να μην πει εξαρχής στην ΠτΒ τ’ όνομά του, όπως είναι συνηθισμένο στη χώρα μας. Να της φράξει το δρόμο αντί να έχει προσυμφωνήσει π.χ. να έρθει η ΠτΒ τυχαία καβάλα στη μηχανή και να τη φρενάρει. Ή μήπως ήταν άλλη αυτή η φάση; Τέσπα, δεν έχει σημασία. Και τόλμησε το γιδοτάγαρο να τη ρωτήσει κάτι προτού φροντίσει ν΄αποκαταστήσει ο ίδιος, προσωπικά, όλες τις ανακρίβειες τις οποίες, κατά τη γνώμη της ΠτΒ, έχει διαδόσει ο εργοδότης του από τότε που ιδρύθηκε.

    Δεν είναι mind-boggling τι συμβαίνει. Προφανές είναι.

  145. spiral architect said

    (δεν έχω όρεξη να πολιτικολογήσω …) :/

  146. Y. G. said

    Cronopiusa + Παλαιών Πατρών Ιωάννη

    δεστε αυτο Cesaria Divina – https://www.youtube.com/watch?v=ky5yjog0O0k

  147. leonicos said

    12 Χάθηκαν τα άρθρα;

  148. leonicos said

    Ένα κάθε μ’ερα έχεις δόξα τω Θεώ

  149. cronopiusa said

    Όταν οι ΝΕΡΙΤες διαμαρτύρονται για τη νέα ΕΡΤ

    Miriam Makeba – The Click Song – Subtitulado

    Miriam Makeba – Piece of Ground (subt español)

  150. ππαν said

    Ε, όταν σε λένε Μαρινίκη είσαι σίγουρα γκάγκαρη, δικαίως αγαναχτει η γυναίκα με τα τυριά και τα γίδια, μεγάλωσε με άοσμo munster

  151. Αγάπη said

    Καλημέρα.
    Μιας και μιλάμε για Λέσβο και πρόσφυγες, ίσως εδώ να κολλάει η … εξιλέωση
    http://www.lesvosnews.net/articles/news-categories/koinonia/papa-stratis-dakry-trehei-astamatita-sti-lesvo

  152. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    150. Τι είναι το munster ? Χωριό στη Γερμανία; (δηλαδή πόλη θεωρείται το Μύνστερ ,αλλά στην πραγματικότητα κάθε οικισμός μικρός ή μεγάλος που δεν ανήκει στο greater Berliner Ring είναι χωριό! Γιδοτάγαρα κατοικούν! Εντάξει, το μύνστερ είναι παλαιά Πρωσία ,οπότε δεν έχει πολλά γιδοτάγαρα. 🙂 )

  153. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    152, Ω! Βλέπω στη Βίκη ο αδαής ότι προέρχεται λέει το Μύνστερ από το γκρίχις Μοναστήρι! Mονή Εσφιγμένου κι ετσι (Αγγελλλε! Γύρνα πίσω Άγγελλλε!! 😆 )

  154. leonicos said

    Εγώ έπιασα μεγάλο ψάρι….

    την ακούω μ’ ένα αυτί

    Μη μου πεις ότι τώρα γράφεται με υ όπως το αυγό!

    Μπου-με-ρακγ

    γι’ αυτό επιμένω στο κτήριο, μόλο ποπυ ακόμα και ο Μπαμπ ψιλοδέχεται το κτίριο

  155. leonicos said

    @12 Είσαι καλός, είσαι χρυσός έχεις τις χάρες όλες,

    Αυτά δικιά μου είναι; Πού θα σε βρω να σε φιλήσω; [Μακριά από τον Γς βλεβαια]

  156. physicist said

    #153. — Το Μύνστερ και το Μόναχο: δύο γερμανικές πόλεις με ελληνική ρίζα στο όνομά τους, και μάλιστα την ίδια (μονή-μοναχός). Να μας πληρώνουν ενοίκιο 10 € κάθε φορά που γράφουν τα ονόματα αυτών των πόλεων, σ’ ένα μήνα ξεχρεώσαμε.

    (Στα Αγγλάκια να στείλω λογαριαζμό για το (West-)Minster ή να τ’ αφήσω λόγω που δεν είναι στο Ευρώ;)

  157. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    156. Στην πλάκα-πλάκα , όχι 10ευρο, αλλά 10λεπτο να παίρναμε για κάθε έκνομη χρησικτησία ελληνικιάς λέξεως. 50,000,000 Χ 0.10=…κάτι βγαίνει! (ένα καλό παικτάκι για την Παοκάρα ας πούμε! 😆 )

  158. sarant said

    Καλημέρα!

    155: Ναι ρε, εσύ είσαι.

    154: Το ΛΚΝ (που γενικά το ακολουθώ) γράφει αυγό και αυτι.

  159. physicist said

    #157. — Τι να το κάνεις ένα καλό παικτάκι, εμείς είμαστε για γενική κατεδάφιση κι απ’ την αρχή. Τέσπα.

    Σας αφήνω, θα χάσω τον αεροπλάνο και θα τρέχω μετά ξωπίσω του. Καλή Κυριακή!

  160. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    H Ψωλεκτασία του Ζουράρι πάντως, είναι και μαμώ τις λέξεις! 🙂
    [κάνει και ωραίες ρίμες…Τασία, Ασπασία, ικεσία, Τειρεσία, δασεία…]

  161. sarant said

    Καλό ταξίδι! Σε λίγο θα ανέβει το άρθρο, αλλά εγώ θα έχω πάει βολτίτσα.

  162. leonicos said

    @118 που δεν θα το δεις βέβαια

    Το επικεντρώστε είναι όντως μεταβατικό.

    Πολλές φορές όμως, στον λόγο, υπάρχουν και λέξεις που απλώς εννοούνται.
    Επικεντρώστε στο χρέος νοείται ΩΣ Επικεντρώστε τις προσπάθειες / ενδιαφέρον σας στο χρέος

    Είναι απλό

  163. leonicos said

    @18 Πέπε
    accident ΔΕΝ σημαίνει και το τυχαίο περιστατικό. by accident σημαίνει τυχαίως, κατά τύχην. It is an accident to meet you το λες μόνο ειρωνικά ή για να του πεις ‘τι στα κομμάτια μού’τυχε να σε συναντήσω’

  164. leonicos said

    Ρε πού μα βάζει να γράφω ο νοικοκύρης!

    Θ’ αρχίσω να μιμούμαι τον σύντροφον Βάταλον μπας και διορθωθεί

    Το @139 σήμερα είναι να το καδράρεις και να το έχεις να το βλέπεις

    Εύγε σύντροφε Βάταλε

  165. leonicos said

    @23 ΠμΠ

    ομολογώ ότι δεν θα μου έκανε εντύπωση… και λυπάμαι γι’ αυτό.
    \
    Έχει μπει στο τζάργκον της Ιατρικής για τα καλά

  166. LandS said

    @94 Ζητώ συγνώμη που το επαναφέρω.

    Φίλε και εν γένει ομοϊδεάτη (ομοιοϊδεάτη; ) Pedis, αυτό με την relative poverty να το προσέχεις. Χίλιες φορές relatively poor στο Λουξεμβούργο παρά σημαντικά πάνω από το at risk of poverty threshold στη Ζάμπια (της Αφρικής 😀)

  167. cronopiusa said

    Αγάπη

    Καλή σας μέρα!!!

  168. Αγάπη said

    160 … και πυροπροστασία…αφασία… και … και… 🙂

  169. skol said

    162: Θα μπορούσαμε να πούμε δηλαδή και «αφιερώστε στο χρέος»;

  170. Παλαιών Πατρών Ιωάννης said

    149:
    Eνδιαφέροντα βιντεάκια για τα εντυπωσιακά κλικ της κόσα (Xhosa) – ή μήπως της κόσας; 😉

  171. Pedis said

    # 166 – Χίλιες φορές relatively poor στο Λουξεμβούργο παρά … «»

    Για δοκίμασέ το …

    κι επειδή ο Λουξ πολύ πιο πλούσιο από το γκριις, ο τέως μικροαστούλης των 550 Ε στο προτεκτοράτο του δντ θα ζει χειρότερα από τον άστεγο στο Λουξεμβούργο που έχει δεν έχει 1000 από επίδομα, έτσι;

  172. Pedis said

    # 166 – Αυτός, λές να πληρώνει φόρο για το σκύλο;

  173. Pedis said

    Αυτη δεν είναι η κόλαση της αγανάκτησης του φυσικού, όοοοχι, είναι ο δρόμος για τον παράδεισο. έτσι!

  174. Γς said

    155:

    >Πού θα σε βρω να σε φιλήσω; [Μακριά από τον Γς βλεβαια]

    που τα βλέπει όλα

  175. Ο Ζουράρις να μάθει ότι η αρρώστια του δεν είναι … τηλεπαθητική, παρά λέγεται ΤΕΛαγγειεκτασία. Υπάρχει και ΑΤΕΛεκτασία, επίσης παθολογική κατάσταση, αλλά των πνευμόνων.
    Και ας επισημάνω στον Βάταλο άλη μια φορά ότι άλλο συγγενής και άλλο απόγονος. Η Γιουβέντους ΔΕΝ είναι «ελληνικωτάτη λέξις»· έχει ΙΣΩΣ κοινή ινδοευρωπαϊκή καταγωγή με την ελληνική ήβη, αν και αυτό είναι μάλλον αμφίβολο. Ίσως ο Σμερδαλέος να μας πει περισσότερα. Και πάντως, όταν προσθέτει κάτι αξιοπερίεργο, δεν είναι ανάγκη να εκφράζει την έκπληξή του που δεν το επεσήμανε ήδη κάποιος άλλος!

  176. sarant said

    175 Ναι, έτσι. Και το τελεσίγραφο δεν είναι μάγκικη (ή ξενότροπη) μορφή κάποιου *τηλεσίγραφου 🙂

  177. sarant said

    171-2 Οι φωτογραφίες είναι αυθεντικές πάντως.

  178. Αγάπη said

    ώρα μου να ξαναβάλω κάτι εντελώς άσχετο αλλά πώς να αντισταθώ; Λέω να γίνω χριστιανή…
    http://hellasforce.com/2015/05/22/%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CF%85%CF%88%CE%B7-%CE%BC%CE%AE%CE%BD%CF%85%CE%BC%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84/

  179. Όχι μόνο τους θώπευε αλλά τους χάιδευε κιόλας!

  180. Αγάπη, να γίνεις Χριστιανή (πού ξέρεις; μπορεί να ‘χουν δίκιο και να κερδίσεις την αιωνιότητα, όπως επεσήμαινε και ο θεμελιωτής της θεωρίας των πιθανοτήτων και ένθερμος Χριστιανός Βλάσιος Πασκάλ!), αλλά όχι λόγω μιας μούφας που οι ηλίθιοι του hellasforce.com αναδημοσίευσαν από τον εξειδικευμένο σατιρικό ιστότοπο dailycurrant.com !

  181. spiral architect said

    Η ΡΗΜΑΔ εξέλεξε πρόεδρο κάποιον Θεοχαρόπουλο, που φέρνει στο νου αντιπροσωπεία-σέρβις-ανταλλακτικά Ντάτσουν στον Πύργο Ηλείας. 🙂

  182. Αυτοκίνητο και Πϋργος Ηλείας; Χμμμ… κακά μαντάτα για τους μπάτσοι! 👿

    Στα σοβαρά, τώρα, από φάτσα τον είδες; Θα αγόραζες εσύ μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από δαύτον; 😦

  183. Αγάπη said

    180 Σωστό σε βρίσκω. Προς το παρόν λέω να μάθω αραμαϊκά για να διαβάζω καλύτερα το σώμα μου 🙂

  184. sarant said

    178-180: Χαχά, πάλι την πάτησαν!

  185. Pedis said

    # 177 – Παρόμοιες εικόνες συναντά κανείς σε όλη την Ευρώπη. Άστεγοι παντού. Και στην Αθήνα θα έβλεπες άστεγους με λαπτοπ αν ο Σαμαράς είχε κρατήσει (σιγά τ’ αυγά, τώρα!) την υπόσχέσή του για δωρεάν βιφι.

    Λαπτοπ, σμαρτφον, κινητό δεν είναι σε καμιά περίπτωση, πλέον, γκάντζετ μικρο-μεσοαστού. Όπως και το κινητό, είναι το πρώτο πράγμα που προμηθεύονται οι μετανάστες για να καταφέρουν να επιβιώσουν με όλους τους τρόπους. Αποτελούν ένα επιπλέον έξοδο.

  186. Γς said

    Στο ΣΚΑΪ ΤιΒι τώρα μια παρουσιάστρια [Chef στον Αέρα] τώρα:

    -Οταν μας πιάνει το σιχτίρι για την δουλειά.

    ;

  187. Πέπε said

    @136: Το υφάκι της είναι λίγο εκνευριστικό, αλλά σ’ αυτά που λέει έχει χίλια δίκια. Προσπαθεί να προχωρήσει, ο άλλος τής φράζει το δρόμο, του λέει «θα μ’ αφήσετε να περάσω;», και η απάντηση είναι σχεδόν «όχι αν δεν απαντήσετε στην ερώτησή μου».

    [Γενικά η Κωνσταντοπούλου (το ‘χω ξαναγράψει γιατί μου έχει κάνει μεγάλη εντύπωση) μοιάζει να είναι η τελευταία στην Ελλάδα που θυμάται μερικά αυτονόητα πράγματα. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να σου κόψει το δρόμο επειδή δουλεύει σε κάποιο ΜΜΕ και θέλει μια δήλωση, όπως κανείς δεν έχει δικαίωμα να σε πάρει βίντεο την ώρα που τσακώνεσαι με τον βενζινά (ούτε οποιαδήποτε άλλη ώρα χωρίς την άδειά σου). Και με το κατούρημα των ΜΑΤ κάπως έτσι ήταν, επιστροφή στα αυτονόητα.]

    Αυτά ως προς το πρώτο μισό του βιντέου. Το δεύτερο μισό ομολογώ πως είναι μάλλον ανούσιο:
    -Και αυτοί οι αστυνομικοί που σας συνοδεύουν…
    -Δε με συνοδεύουν ποτέ αστυνομικοί, εσάς συνοδεύουν αυτοί οι αστυνομικοί.
    -Όχι, εσάς συνοδεύουν.
    -Πάρ’ τον παπά.
    -Εσύ παρ’ τον παπά.
    …οπότε είναι γενικά δύσκολο να πεις αν κάποια πλευρά έχει λιγότερο άδικο από την άλλη.

  188. […] Ή ίσως Ιουνιανά, αφού είναι τα πρώτα του Ιούνη. Σας προειδοποιώ πάντως ότι το σημερινό πιάτο δεν θα είναι και παραφορτωμένο -ίσως επειδή ταξίδευα, δεν μάζεψα πολλά. Στήριζα κάποιες ελπίδες στη συζή…  […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: