Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

ΜΗΣΥΦΑ ή ΜΥΣΥΦΑ, το ακρώνυμο της εβδομάδας

Posted by sarant στο 12 Ιουνίου, 2015


Κλειστά έμειναν χτες τα φαρμακεία της χώρας, επειδή οι φαρμακοποιοί διαμαρτύρονται για την πρόθεση της κυβέρνησης να επιτρέψει να πωλούνται από τα σουπερμάρκετ τα ΜΗΣΥΦΑ ή ΜΥΣΥΦΑ, κι έτσι αυτό το δίκροκο ακρώνυμο ακούστηκε πολύ τις τελευταίες μέρες -άλλωστε οι δυο παραλλαγές είναι ομόηχες, κι έτσι ακούγονται το ίδιο.

Συχνότερα πάντως βλέπει κανείς την παραλλαγή ΜΗΣΥΦΑ: Μη Συνταγογραφούμενα Φάρμακα, με το ακρώνυμο να συνθέτεται από τα δύο αρχικά γράμματα των τριών λέξεων και με μια ιδιομορφία, ότι στο ακρώνυμο η πρώτη λέξη συμμετέχει ολόκληρη, κάτι που δεν ξέρω αν έχει προηγούμενο στον κυκεώνα των ελληνικών ακρωνύμων (εγώ τουλάχιστον δεν βρήκα). Αν βάζαμε τελείες στα συστατικά μέρη του ακρώνυμου (π.χ. ΠΑ.ΣΟ.Κ.) στο «ΜΗ» δεν θα έπρεπε να βάλουμε.

Η άλλη εκδοχή, ΜΥΣΥΦΑ, αντιστοιχεί σε τέσσερις λέξεις: Μη Υποχρεωτικώς Συνταγογραφούμενα Φάρμακα. Την παραλλαγή αυτή πρόσφατα μόνο την αντιλήφθηκα να κυκλοφορεί, και βγάζει κάπως λιγότερες γκουγκλιές από τη ΜΗΣΥΦΑ.

Και οι δυο παραλλαγές βέβαια εννοούν το ίδιο πράγμα: τα απλά και πολύ διαδεδομένα εκείνα φάρμακα, που τα προμηθεύεται κανείς χωρίς συνταγή και δεν αποζημιώνονται από τα ασφαλιστικά ταμεία, όπως το Depon για το κρυολόγημα ή το Trachisan για τον πονόλαιμο ή το Simeco για το στομάχι. Ο κατάλογος των φαρμάκων που περιλαμβάνονται στον κατάλογο αποφασίζεται κάθε φορά από το Υπουργείο Υγείας -στο τέλος αυτού του αξιόλογου άρθρου βλέπετε παραδείγματα φαρμάκων και κατηγοριών.

Στην Ελλάδα μέχρι σήμερα τα ΜΗΣΥΦΑ πωλούνται μόνο από τα φαρμακεία. Διακαής επιμονή της τρόικας ήταν να επιτραπεί η πώλησή τους και από τα σουπερμάρκετ, ώστε ο ανταγωνισμός να ρίξει τις τιμές. Στις άλλες χώρες της ΕΕ η κατάσταση δεν είναι ομοιόμορφη. Υπάρχουν χώρες όπου ισχύει ό,τι και στην Ελλάδα (π.χ. Λουξεμβούργο, πιθανώς και Γαλλία), αρκετές χώρες όπου τα ΜΗΣΥΦΑ πωλούνται και στα σουπερμάρκετ, αλλά σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο και από φαρμακοποιούς, όπως είχε προταθεί να γίνει και στην Ελλάδα, ενώ σε κάποιες χώρες ορισμένα ΜΗΣΥΦΑ επιτρέπεται να πουλιούνται και από παντοπωλεία ή βενζινάδικα. Υπάρχει βέβαια και η αγορά μέσω Διαδικτύου.

Από την άλλη, στην Ελλάδα υπάρχουν περισσότερα φαρμακεία κατά κεφαλήν απ’ ό,τι στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, κι έτσι η απελευθέρωση των σημείων πώλησης δεν πρόκειται να κάνει πολύ ευχερέστερη τη διάθεση, ενώ και οι τιμές είναι ήδη πολύ χαμηλότερες απ’ ό,τι στις χώρες της ΕΕ, ανεξάρτητα από το μοντέλο που ακολουθούν (στοιχεία υπάρχουν εδώ, και τα επιβεβαιώνω και από την εμπειρία μου).

Ο τζίρος των ΜΗΣΥΦΑ αντιπροσωπεύει περίπου το 10-11% του συνολικού φαρμακευτικού τζίρου -βέβαια, επειδή δεν αποζημιώνονται από τα ασφαλιστικά ταμεία, αντιπροσωπεύουν πολύ μεγαλύτερο ποσοστό της ιδιωτικής δαπάνης, αφού για τα…. ΣΥΦΑ ο ασφαλισμένος ιδιώτης πληρώνει μόνο τη συμμετοχή του.

Όμως, εδώ λεξιλογούμε. Και παρόλο που ήδη είπαμε για τα ακρώνυμα, πρέπει να λεξιλογήσουμε και για τη λέξη φάρμακο -έστω και επαναλαμβάνοντας ένα παλαιότερο άρθρο.

Λοιπόν, η λέξη φάρμακον είναι ομηρική, και η αρχική της σημασία ήταν φυτό, βοτάνι με θεραπευτικές ιδιότητες. Η ετυμολογία της λέξης έχει ταλαιπωρήσει τους μελετητές· αν δεν είναι δάνειο, μπορεί να προέρχεται από κάποιο αμάρτυρο *φάρμα, παράγωγο του ρήματος φέρω (όπως από το χαίρω έχουμε το χάρμα). Από την αρχική σημασία, η λέξη έφτασε στη συνέχεια να σημαίνει το παρασκεύασμα με θεραπευτικές ιδιότητες, δηλαδή τη σημερινή σημασία, αλλά και το δηλητήριο (αυτό που λέμε στη νεότερη γλώσσα φαρμάκι, που άλλωστε προέκυψε από τη λέξη φάρμακο μέσω του υποκοριστικού φαρμάκιον). Επίσης, στα αρχαία ελληνικά αναπτύχθηκε και μια τρίτη σημασία, του μαγικού φίλτρου και κατ’ επέκταση της μαγείας, της μαγγανείας.

Η αρχαία φαρμακεία ήταν η χρήση δηλητηριώδους φαρμάκου, αλλά και η μαγεία, ενώ η λέξη έχει διατηρηθεί στον ποινικό μας κώδικα: το αδίκημα της φαρμακείας είναι η δηλητηρίαση. Από την άλλη, η λέξη φαρμακείο είναι νεότερη, από το γαλλ. pharmacie, το οποίο βέβαια, μέσω λατινικών, ανάγεται στα ελληνικά. Κι επειδή τα φάρμακα είναι ακριβά, φαρμακείο έχει επικρατήσει επίσης να λέμε και κάθε κατάστημα που έχει πολύ ακριβές τιμές.

Ο φαρμακοποιός, πάλι, υπήρχε στην αρχαία γλώσσα, με τη σημασία του παρασκευαστή φαρμάκων, του φαρμακοτρίφτη (λεγόταν άλλωστε και φαρμακοτρίβης), και τον 19ο αιώνα οι λόγιοι ανάστησαν τη λέξη για να τη χρησιμοποιήσουν για το καινούργιο επάγγελμα, που οι εκπρόσωποί του ως τότε λεγόντουσαν σπετσιέρηδες, δάνειο από τα ενετικά (spezier, η ίδια ρίζα όπως και στο αγγλικό special), ενώ το φαρμακείο λεγόταν σπετσαρία. Σε ένα πασίγνωστο δημοτικό, η ανήμπορη κόρη ζητάει «το γιατρό και το σπετσιέρη με τα φάρμακα στο χέρι».

Αν σήμερα αποκαλέσετε φαρμακοτρίφτη ή σπετσέρη έναν φαρμακοποιό μπορεί να ενοχληθεί, αλλά είναι αλήθεια ότι οι σημερινοί φαρμακοποιοί πολύ σπάνια ασχολούνται αυτό που υποβάλλει η ετυμολογία του ονόματός τους, δηλαδή να παρασκευάζουν φάρμακα -σχεδόν πάντοτε απλώς πουλάνε έτοιμα σκευάσματα, αν και μού έχει τύχει (μία φορά, αν θυμάμαι καλά) να μου φτιάξει σκεύασμα ο φαρμακοποιός.

Είναι βέβαια αλήθεια ότι ο φαρμακοποιός ξέρει να συμβουλέψει τον ασθενή για τις παρενέργειες των φαρμάκων, συνταγογραφούμενων ή μη, αλλά αυτό θα συμβαίνει και με τον φαρμακοποιό-πωλητή των σουπερμάρκετ. Το θέμα είναι ότι με την πώληση των ΜΗΣΥΦΑ (ή ΜΥΣΥΦΑ) από τα σουπερμάρκετ αφαιρείται πλούτος από ένα καλοστεκούμενο τμήμα της μεσαίας τάξης για να μεταβιβαστεί σε μονοπωλιακές, κάποτε πολυεθνικές, αλυσίδες. Αλλά και γενικότερα η φασαρία για την απελευθέρωση του επαγγέλματος του φαρμακοποιού εκεί κατατείνει, στην επιβολή του αγγλοσαξονικού μοντέλου των Boots με τους μισθωτούς υπαλλήλους, αντί για τους αυτοαπασχολούμενους φαρμακοποιούς -χωρίς εμφανές όφελος για τον καταναλωτή.

Από την άλλη, να μην παραβλέπουμε ότι η προστασία του επαγγέλματος του φαρμακοποιού πλήττει επίσης όσους φαρμακοποιούς δεν είναι παιδιά φαρμακοποιών και δεν έχουν άδεια, όπως επίσης να μην ξεχνάμε ότι το φαρμακείο σήμερα έχει εξελιχτεί σε ένα ιδιότυπο μικρό σουπερμάρκετ για μια γκάμα ΜΗΦΑ προΐόντων, δηλαδή έχει αποσπάσει πελατεία από οπτικούς (που διαμαρτύρονται επειδή τα φαρμακεία δεν περιορίζονται να πουλάνε υγρά για φακούς, αλλά επεκτείνονται και σε άλλα οπτικά είδη) και καλλυντικάδες της γειτονιάς, αφού τα φαρμακεία έχουν γεμίσει με τέτοια προϊόντα -αντηλιακά, διαιτητικά, καλλυντικά κτλ. Έχοντας ήδη ξεφύγει από τον ρόλο του στυλοβάτη της πρωτοβάθμιας περίθαλψης, ο φαρμακοποιός ακούγεται λιγότερο πειστικός όταν επικαλείται αυτό το ρόλο.

Ωστόσο, ανάμεσα στον φαρμακοποιό και στην αλυσίδα, είμαστε με το μέρος του φαρμακοποιού. Και αυτό το κάπως αστείο τελικά ακρώνυμο ΜΗΣΥΦΑ είναι σαν να σημαίνει «Μην φας συ, φαρμακοποιέ, να φάω εγώ» -τα λέει λίγο μπερδεμένα βέβαια, σαν να μην ξέρει καλά τη γλώσσα, περίεργο πράγμα…

Advertisements

182 Σχόλια to “ΜΗΣΥΦΑ ή ΜΥΣΥΦΑ, το ακρώνυμο της εβδομάδας”

  1. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    «.. Μήδεια Κολχίς, η Αιήτου θυγάτηρ, ΦΑΡΜΑΚΙΣΤΑΤΗ γυναικών, ήτις ασινώς εποίησε τον Ιάσονα ζεύξαντα τους πυριπνόους ταύρους αρόσαι την γην… » Μάγισσα η Μήδεια!
    Αλλά και στον αγαπημένο του ιστολογίου Φλάβιο Ιώσηπο τον παιγνιώδη μαθαίνουμε ότι
    ο αδελφός του Ηρώδη Φερώρας υποκύπτει στα θέλγητρα μιας γυναίκας που τον πείθει να δοκιμάσει το εκπληκτικό ερωτικό φίλτρο, που είχε φέρει μια γυναίκα από την Αραβία. Αυτές όμως ήταν φαρμακιστότατες, άλλο αν ο Φερώρας το αγνόησε. «…ΦΑΡΜΑΚΙΣΤΟΤΑΤΑΙ δε εισί γυναικών αι εκ της Αραβίας…» Μάγισσες και οι Αραπίνες!

    [γι’αυτό δεν πλησιάζω φαρμακεία στην Αραπιά. Άσε που είναι φαρμακεία δηλαδή! 2πλάσιες τιμές στην καλυτερότερη από Κύπρο και 3πλασιες από ηρωικό Ψωροκωστάιν]

  2. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρες !
    Αν θέλουμε πάντως να μιλήσουμε για ακρώνυμο, αυτό νομίζω ότι ποτέ δε περιλαμβάνει ολόκληρες λέξεις. Άρα λοιπόν, «ΜΣΥΦΑ», που προφέρεται ΜιΣΥΦΑ, κατά το …χμμ, κόλλησα, για βοηθήστε !, ‘η αλλιώς ΜΥΣΥΦΑ.
    Γιατί όχι όμως και το «ΠΡΟΣΥΦΑ», «Προαιρετικώς Συνταγογραφούμενα…» Ε;
    Άρα καταλήξαμε στο στοχασμό : το «προαιρετικό» είναι το «μη υποχρεωτικό»; Είναι ακριβώς αυτό; Eσείς τι λέτε;

  3. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    1. Η λέξη για τοις μάγισσες είναι «φαρμακίδες» ,’ετσι. «Φαρμακιστάτη» είναι υπερθετικός βαθμός.

  4. Γς said

    Τι ΜΗΣΥΦΑ ή ΜΥΣΥΦΑ, το ακρώνυμο της εβδομάδας;

    «Την πουτσήσαμε» φοβάμαι ότι θα είναι η έκφραση της εβδομάδας!

    Κι όποιου δεν αρχίζουν τα γόνατά του να τρέμουν να μας το πεί.

    Πάω να σηκώσω κανά ευρωπουλάκι απ την τράπεζα, πριν πέσει κάνα κάπιταλ κοντρόλ

  5. Πάνος με πεζά said

    @ 4 : Έτσι, οι πλούσιοι που έχετε καταθέσεις, να γρηγορείτε !

  6. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Μαύρισε πάλι το περιβάλλον…

  7. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστω πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1: Ώστε είναι φαρμακεία τα φαρμακεία στην Τύλο;

    2: Ναι, είναι ιδιότυπη περίπτωση το ΜΗΣΥΦΑ, αλλά πώς αλλιώς θα το πεις;

  8. spiral architect said

    @4: ΜΗΣΥΦΑς ΓουΣού θα φάμε ZOPRANOL! 😀

  9. Ἀπόστολος Βρανᾶς said

    Ἡ λέξη ‘φάρμακο’ εἶναι προ-ὁμηρική, μυκηναϊκὴ γιὰ τὴν ἀκρίβεια … Διεσώθη τῦπος pa-ma-ko. 🙂

  10. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    7. Ναι. Και οι τιμές παίζουν ανάλογα με την «περιοχή» (αν είναι ακριβή δηλαδή.Βασικά όπου έχει πολλούς εξπάτς δυτικούς, βαράνε στο κεφάλι οι Ινδοί φαρμακοτρίφται!) Κυκλοφορούνε πολλά γενόσημα made in U.A.E όμως, που είναι φτηνότερα.

  11. Γοργίας Λεοντίνος said

    Καλημέρα!

    Επειδή βλέπω ότι στο παλιό άρθρο για το φάρμακο δεν το είχε σχολιάσει κανείς, να αναφέρουμε το κείμενο του Ζακ Ντεριντά «Πλάτωνος Φαρμακεία» (La pharmacie de Platon), που ασκεί κριτική στο διπλό νόημα της λέξης φάρμακον (τόσο ίαμα όσο και δηλητήριο) στον Φαίδρο του Πλάτωνα, με σκοπό να αποδομήσει έτσι το πλατωνικό επιχείρημα.

    Για να μη μιλήσουμε για το λογοπαίγνιο του ίδιου του Ντεριντά στον τίτλο, που δεν ξέρεις αν εννοεί τη φαρμακεία, το φάρμακο ή το φαρμακείο (στα γαλλικά οι έννοιες αυτές αποδίδονται με την ίδια λέξη) !

    (Χαίρομαι που το πρώτο μου σχόλιο στο ιστολόγιο -αν και το παρακολουθώ εδώ και καιρό- είναι και το πρώτο της ημέρας!)

  12. Γς said

    Ρε σεις, ανησυχώ σοβαρά.
    Μα τόσο μαλάκες είμαστε;
    Μαζόχες;

    Και μου’ ρθε στο νου εκείνο το γαλλικό ανέκδοτο:
    Ασ, το.
    Πάμε καλύτερα στην γνωστή προτροπή που ταιριάζει σε τέτοιες στιγμές:

    Αν δεν μπορείς να αποφύγεις έναν βιασμό… …τουλάχιστον φρόντισε να τον απολαύσεις.

    Οχι τίποτ άλλο. Να’ χετε να λέτε στα εγγόνια σας.

    Δεν νιώθετε ότι έχετε ραντεβού με την ιστορία;
    που έλεγε κι ο Αντρέας.

    Αντρέας, Αλέξης και πάμε λέγοντας

  13. sarant said

    11: Καλώς ήρθατε! Επειδή ήταν το πρώτο σας σχόλιο, κρατήθηκε στην… καραντίνα -και όταν το πήρα είδηση, είχε χάσει την τυπική πρωτιά αν και ηθικά ήταν πρώτο της ημέρας 🙂

  14. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Η έκφραση «φαρμακείο!» για τα ακριβά υποστατικά υπάρχει επίσης εις την Οστρογοτθικήν. «Αpotheke!»
    (στα εγγλέζικα νομίζω όχι. Για τα φραγκολεβαντίνικα ας πει η Ππάν)

  15. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Όταν οι κεφαλαιούχοι μεγαλοδιπλοτριπλοσυνταξιούχοι καταθέτες ανησυχούν, ο λαός που πεινάει χαίρεται!

  16. Γς said

    14:

    «Apotheke«

  17. Γς said

    Tο φάρμακο που κυκλοφορεί ευρύτατα, χωρίς συνταγολόγηση μάλιστα και με 0% συμμετοχή:
    Το κλείσιμο της τηλεόρασης.

  18. cyrusmonk said

    Καλημέρα. Καὶ ὁ δηλητηριαστὴς νομίζω φαρμακός, ἔτσι δὲν εἶναι; Ἀλλὰ δὲν εἴπαμε τίποτα γιὰ τὴ σύγχρονη (οθντκ) ὀνομασία τῶν ἑσπεροφαρμακείων, τὴν ἑλληνοπρεπέστατη ΑΠΟΘΗΚΗ, ποὺ πιστεύω ὅτι ἀποδίδει καλύτερα τὴ σημασία τοῦ συγκεκριμένου καταστήματος μετὰ τὴν ἐκβιομηχάνιση τῶν φαρμακοσκευασμάτων.
    Πληροφοριακά, πάντως, ἰδιόχειρη παρασκευὴ συνταγῶν ἔχω δεῖ νὰ γίνεται ἀπὸ τουλάχιστον τέσσερις διαφορετικοὺς φαρμακοποιοὺς ἐδῶ στὴ Ρόδο. Ἀφήνω τὰ ἰδιοσκευάσματα ὁμοιοπαθητικῆς ἢ «ὁμοιοπαθητικῆς», ὅπου γίνεται τὸ ἔλα νὰ δεῖς.

  19. cyrusmonk said

    Μέχρι νὰ γράψω τὸ προηγούμενο σχόλιό μου, ἡ «ἀποθήκη» ἐμφανίστηκε ὄχι μία, ἀλλὰ δύο φορές. Γρήγορα πιστόλια!

  20. sarant said

    Ναι, έπρεπε να πούμε και το Apotheke, και το ρώσικο AΠΤΕΚΑ, για τα οποία έχουμε γράψει και στο ιστολόγιο (και με φωτογραφία)

  21. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    18. Οι καλές μπουτίκ λέξεων φροντίζουν πριν από σάς για σάς!
    https://sarantakos.wordpress.com/2013/12/04/mpoutik/

  22. spiral architect said

    Αν ανοίξετε αμερικάνικες ιστοσελίδες-διαδικτυακά φαρμακεία, θα δείτε ότι κατά πλειοψηφία μαζί με τα κλασσικά φάρμακα, γενόσημα ή μη πωλούνται ΜΗΣΥΦΑ σε γιγαντιαίες συσκευασίες και με μεγάλες περιεκτικότητες σε δραστικές ουσίες (π.χ. συμπληρώματα διατροφής, βιταμίνες κλπ «θρεπτικά» για τους σφίχτες) εγκεκριμένα όμως από τον FDA.
    Σχεδόν όλες αυτές οι ιστοσελίδες έχουν προσκλήσεις σε petition για την κατάργηση του FDA!

  23. Πάνος με πεζά said

    H ουσία είναι ότι αν και τα φάρμακα αυτά πάνε στο σούπερ-μάρκετ, ο κόσμος μέσω των κινήτρων έκπτωσης, τελικά θα τα παίρνει από εκεί. Μια αλυσίδα, π.χ., στα 100 ευρώ λογαριασμού, σου χαρίζει 15. Εγώ έχω έκπτωση 1.5% του εκάστοτε ποσού λογαριασμού σε μια ιδιωτική ασφάλεια που έχω. Άλλοι δίνουν πόντους, κατσαρόλες, μαξιλαροσέντονα… Άρα λοιπόν -και αυτό ισχύει σε Ο,ΤΙ πουλάει το σούπερ μάρκετ-, ο ανταγωνισμός είναι περισσότερο από αθέμιτος…

  24. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    “Χρειαζόμουν αναψυχή ενώ έσωζα τον κόσμο” δήλωσε ο πρώην επικεφαλής του ΔΝΤ, Ντομινίκ Στρος Καν στην απολογία του ενώπιον γαλλικού δικαστηρίου, που θα δώσει εντός της ημέρας απόφαση για τις κατηγορίες περί μαστροπείας που τον βαραίνουν, σε σχέση με σεξουαλικά όργια.»
    Να κοινωνικοποιηθεί-ΜΗΣΥΦΑριστεί το Βιάγκρα για τον Ντομινίκ!

  25. Γς said

    15:
    Ούτε κεφαλαιούχος, ούτε μεγαλοδιπλοτριπλοσυνταξιούχος είμαι. Μια πετσοκομμένη σύνταξη έχω και ένα επίσης πετσοκομμένο εφάπαξ στην τράπεζα, για να περάσουμε τα στερνά μας, μιας που ότι είχα και δεν είχα τα έκανα γονικές παροχές.

    Και γιατί να χαίρονται;
    Ούτε να με κλαίνε, αν μας κόψουν εντελώς τις συντάξεις.

    Μόνιμη Βίζα έχω για πέρα. Θα πάρω την κυρά και θα πάμε στα αδέλφια της στη Βοστώνη να φάμε κάτι λεφτάκια που έχω εκεί.

    Και να δεις χαρούλες η θεούσα κυρά. Ολο στην Γκρικ Ορτοντοξ Κομιούνιτι θα είναι, Χόλι Kρός και τέτοια.

    Θα τα λέμε και στο παρόν ιστολόγιον

  26. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα

    Τα φαρμακεία ανήκουν στις μικρομεσαίες και τις πολύ μικρές επιχειρήσεις εξιλαστήρια θύματα στο βωμό του κέρδους, «η κατάσταση είναι «ασφυκτική» για χιλιάδες πλέον φαρμακοποιούς που αδυνατούν το τελευταίο διάστημα να ανταποκριθούν στοιχειωδώς στις υποχρεώσεις τους. »

    Το σύστημα προωθεί τα
    mall , η Διατλαντική Επενδυτική και Εμπορική Συμφωνία (TTIP) τις φαρμακοβιομηχανίες, ο ανασφάλιστος επισφαλώς εργαζόμενος γίνεται ο θεραπευτής του εαυτού του καταφεύγει σε βιβλία και ιστολόγια αυτοβοήθειας, αμφίβολες εναλλακτικές θεραπείες και στις καφετζούδες

  27. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    25. Α μπράβο! Σταμάτα λοιπόν τη μαύρη προπαγάνδα κατά της λαοπρόβλητης κυβερνησάρας! Και μην πανικοβάλλεις τον κόσμο με μπανκ-ραν και τέτοια. Venceremos ,γατάκια!

  28. atheofobos said

    Το φάρμακο αποτελεί και το πρώτο συνθετικό λέξεων δίνοντας τους καθοριστική σημασία, όπως γράφω στο ποστ μου
    ΓΛΥΚΟΜΟΥΝΑ, ΦΑΡΜΑΚΟΜΟΥΝΑ, ΦΑΡΜΑΚΟΨΩΛΗΣ -ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
    http://www.atheofobos2.blogspot.gr/2014/01/blog-post_9.html

  29. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Kαι για να τελειώνω με τα άσχετα, έτσι διά το αρχείον και μόνο ,που λένε, ΧΕΡΙ (και @ωλοδάκτυλάρα ΝΑ! δηλαδή) σε λογαριασμούς και συντάξεις στην Ευρώπη ,προς το παρόν έβαλαν ΔΕΞΙΕΣ κυβερνήσεις (Aη-Νικόλας ο Πατουμπούκαλος, βοήθειά μας!)
    Το σκορ είναι δηλαδή 1-0 για τα μαύρα. Το πολύ πολύ να ισοφαρίσει ο Τσιπράκος, που ΔΕΝ πρόκειται να σας κάνει το χατίρι!

  30. Γς said

    27:

    Ο,τι πιο ομορφο εχει γραψει ο Νικολας.]

  31. Τη φαρμακούλα, την είπαμε; Να φας τηγανόψωμο απ’ τα χέρια της…

  32. Τίτος Εξώς Χριστοδούλου said

    Νικάνδρου του Κολοφωνίου, Αλεξιφάρμακα: Φάρμακα (με θετική έννοια) που καταπολεμούν την δράση φαρμάκων (με την αρνητική έννοια).
    Ανατριχιάζω με το ‘γενόσημα’: δεν τους έκανε το ‘ταυτογενή’ ή το ‘ταυτόσημα’;

  33. Τίτος Εξώς Χριστοδούλου said

    30
    ‘Στις τσιμεντουπόλεις, του θανάτου το συμβάν, ασυγκίνητο σ’ αφήνει’. Ύμνος! Συμφωνώ ότι είναι το καλύτερό του. Κι εκείνο το θρηνώδες τσέλο του!

  34. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    23 Έτσι είναι. Αλλά και τι δεν έχει πάει στα σουπερμάρκετ.,..

  35. Τίτος Εξώς Χριστοδούλου said

    24
    Και κάποιοι αφήσανε την σωτηρία μου στην μέση. Βαλτοί, οπωσδήποτε!

  36. Γς said

    >Λοιπόν, η λέξη φάρμακον είναι ομηρική

    Κι φαίνεται ότι ακούγεται κάπως έτσι. Γι αυτό και η εταιρεία που βγάζει το Geriatric διάλεξε το όνομα Pharmaton

  37. giorgos said

    Tό «ενδιαφέρον» τού φιλελευθερισμού γιά τήν υγεία .
    http://katotokerdos.blogspot.gr/2009/04/3.html

  38. atheofobos said

    25
    Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ανησυχείς για τις συντάξεις τώρα που με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας θα ξαναδώσουν όλα τα λεφτά που έχουν περικόψει.
    Μόνο 1-1,5 δις είναι αυτά.
    http://www.kathimerini.gr/818743/article/epikairothta/ellada/apofash-ste-gia-synta3eis-me-kostos-1-15-dis
    Δηλαδή η τέως τρόικα και νυν θεσμοί δεν θα σεβαστούν την απόφαση αυτή για να μας δώσουν τον παρά ;

  39. Παναγιώτης Κ. said

    Διάβασα το «αξιόλογο άρθρο» στην ΕΦΣΥΝ. Είναι πράγματι αξιόλογο αλλά για την πλευρά των φαρμακοποιών.
    Τον αντίλογο δεν το διάβασα. Δεν μπορεί να μη υπάρχει αντίλογος.Ευτυχώς η ανάρτηση προς το τέλος σώζει τα πράγματα.
    Ο Φαρμακευτικός Σύλλογος εκπροσωπεί πολυάριθμα μέλη και δεν πρέπει να μείνουμε μόνο στο σήμερα όπου γίνεται λόγος για 1,7 δις. Πριν λίγα χρόνια , η φαρμακευτική δαπάνη έφτανε στα 6 δις. Αν κάνουμε κάποιες διαιρέσεις και με το δεδομένο του κέρδους 30% επί του τζίρου (άρα 42% επί της τιμής κτήσης) τότε προκύπτουν κάποιες εκπληκτικές…κονόμες.
    Παρουσιάζονται τώρα μερικοί από μας και μιλάμε για το ψωμί των πολλών (ορθώς) και με υπερασπιστική διάθεση κραυγάζουμε για το… παντεσπάνι των ολίγων!
    Για άλλη μια φορά είναι να απορεί κανείς για τις απόψεις κάποιων επαγγελματικών κλάδων όπως για παράδειγμα των φαρμακοποιών. Θέλουν καπιταλισμό αλά καρτ. Να λειτουργούν λοιπόν οι ίδιοι ως μονοπώλια (διότι τι σόι καπιταλισμός είναι αυτός με κατοχυρωμένο ποσοστό κέρδους και ενιαίο για όλη την επικράτεια) αλλά να διαρρηγνύουν τα ιμάτια τους για αποφάσεις που ευνοούν τον ανταγωνισμό που βεβαίως ρίχνει τις τιμές;

  40. cyrusmonk said

    Νὰ μὴν ποῦμε πράμα καὶ γιὰ τὴν Ἁγι-Ἀναστασία τὴ Φαρμακολύτρα, μεγάλἡχάρη της;
    Καὶ τὸ ποντικοφάρμακο, μὲ βάση τὸ κυάνιο, ποὺ τὸ δόξασε τὸ Κιβώτιο τοῦ Ἄρη Ἀλεξάνδρου (δὲν μέτρησα πόσοι φύγανε ἀπὸ κυανισμό). Τὸ ὁποῖον (κυάνιο) εἶναι γνωστὸ καὶ ὡς πρωσσικὸ ὀξύ. Ἂν καί, νομίζω, ἔτσι λέγεται συγκεκριμένα τὸ ὑδροκυάνιο. Σὲ κάθε περίπτωση μιλᾶμε γιὰ φαρμακεία (ἂς εἶν` καλὰ τὰ φαρμακεῖα!).

  41. sarant said

    39: Αξιόλογο με την έννοια ότι έχει ακριβή και πρωτογενή στοιχεία. Ναι, είναι φιλικό προς τους φαρμακοποιούς, όπως φαίνεται από τον τίτλο του.

    Ότι οι φαρμακοποιοί είναι ή ήταν καλοστεκούμενη μεσαία τάξη, το γράφω και στο άρθρο. Αλλά ότι ο ανταγωνισμός ρίχνει τις τιμές, είναι τάχα τόσο βέβαιο -όταν τα ΜΗΣΥΦΑ είναι πολύ φτηνότερα από την υπόλοιπη Ευρώπη και όταν το γάλα (όπου έχουμε ανταγωνισμό πλέον) δεν είναι;

  42. Παναγιώτης Κ. said

    Συνέχεια στο 39. Ο Φαρμακευτικός Σύλλογος είναι από τους παλαιότερους επαγγελματικούς συλλόγους στη χώρα και νομίζω ότι δεν πέφτω έξω αν υποθέσω ότι έχει και κάποιο κονδύλι για να προωθεί δια του τύπου και άλλων μέσων τους σκοπούς του…

  43. Γς said

    Ε, τότε πάρε αυτό! Το δυναμωτικό!

  44. Παναγιώτης Κ. said

    Στο 39 έγραψα για μια πλευρά του ζητήματος και ίσως νομιστεί ότι διάκειμαι εχθρικά προς τον συγκεκριμένο κλάδο.
    Κάθε άλλο.Πιστεύω ακράδαντα ότι ο συγκεκριμένος κλάδος προσφέρει πρωτοβάθμια περίθαλψη και μιλώ εκ πείρας. Άσε που ο καλύτερός μου φίλος είναι φαρμακοποιός και λέει πολύ περισσότερα για τον κλάδο από όσα λέμε εμείς οι άλλοι.

  45. cronopiusa said

  46. Γς said

    44:
    >Άσε που ο καλύτερός μου φίλος είναι φαρμακοποιός

    Εμένα η καλύτερή μου φίλη είναι φαρμακοποιός.
    [σεβασμό στη διαφορετικότητα]

  47. Παναγιώτης Κ. said

    @17( Γς) Το έκανες τελικά πράξη; Θέλω να πω, απαλλάχτηκες από αυτή τη…λώβα;
    Αισίως πάω στα τρία χρόνια χωρίς τηλεόραση.

  48. Γς said

    47:
    Προσπάθησα, αλλά τζίφος.

    Αν είχα απαλλαγεί, έτσι θα ήμουν τώρα; Που παραμιλάω…

  49. Παναγιώτης Κ. said

    «Καλέ μάνα δεν μπορώ» είναι ο τίτλος του τραγουδιού του Μάρκου όπου τραγουδάει η Καίτη Γκρέι.
    Εκεί λοιπόν ακούγεται και το » καλέ μάνα δεν μπορώ/σύρε φέρε το γιατρό/ το γιατρό και το σπετσιέρη/ με τα φάρμακα στο χέρι».

  50. Αθηνητσι said

    Πάντως έχει γεμίσει το ίντερνετ με φαρμακεία που πουλάνε μυσηφα στη μισή τιμή. Και με αγορές άνω των 50€ κάποια τα στέλνουνε και φρι οβ τσαρτζ. Εμ, πας μετά σ’ αυτό της γειτονιάς;

  51. stratosbg said

    Reblogged στις a hairless ape.

  52. sarant said

    49 Του Μάρκου είναι, αλλά υπάρχει και παρόμοιο δημοτικό.

  53. Αθηνητσι said

    Διόρθωση, δερμοκαλλυντικά πουλάνε, που όμως αρκετός κόσμος ως τώρα εσκαγε διπλάσια χρήματα για να τα αγοράσει από φαρμακείο.

  54. Γς said

    49:
    Είναι κι ο φίλος μου ο Νίκος ο Χέλμης με το στέκι του μπριζολίτσες, λουκάνικα πατάτες στο Βοτανικό. Τον ετυμολόγησα κάποτε από το φάρμακο και πολύ χάρηκε που το ήξερα.

    Ο Χελμός όμως, τα Αροάνια Όρη, δεν ξέρω τι σχέση έχει με το αρβανίτικο φαρμάκι.

  55. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Κοίτα τώρα! Aνοίγω και διαβάζω ΜΗΣΥΦΑ, ταυτόχρονα ακούω στο ραδιόφωνο δήλωση από κάποιον πολιτικό κάτι σαν «χειρότερη συμφωνία,η ΜΗ ΣΥμΦωνίΑ «, λέω αυτό είναι το ΜΗ ΣΥ ΦΑ 🙂

  56. Alexis said

    Πάντως ο Λουράντος έλεγε προχθές ότι είναι λάθος ο όρος Μη Συνταγογραφούμενα Φάρμακα. Κανονικά, λέει, θα έπρεπε να λέγονται Μη Επιδοτούμενα ή Μη Αποζημιούμενα γιατί κι αυτά κανονικά μπορούν (και πρέπει 😉 να συνταγογραφούνται, αλλά δεν χρηματοδοτείται η αγορά τους από τα Ταμεία.

  57. sarant said

    56 Νομίζω πως το βασικό είναι ότι μπορείς να τα αγοράσεις (και) χωρίς συνταγή, άρα σωστότερο είναι το ΜΥΣΥΦΑ

  58. Alexis said

    Ωχ, έβαλα ερωτηματικό και μετά παρέθεση και βγήκε πονηρή φατσούλα!

  59. cronopiusa said

    Ο Ροΐδης για τις μάγισσες του Μεσαίωνα & μία εικονογράφηση

  60. Παναγιώτης Κ. said

    Ο Ουμπέρτο Έκο στο μυθιστόρημά του » Το κοιμητήριο της Πράγας» μιλάει για ένα εργαστήριο στο Παρίσι τον 18ο αιώνα «τριών διαβόητων δηλητηριαστριών, που βρέθηκαν μια μέρα νεκρές, πνιγμένες από τις αναθυμιάσεις των θανατηφόρων ουσιών που απέσταζαν στους φούρνους τους».
    Δηλητηριάστριες λοιπόν! Απ΄όλα είχε ο μπαξές την παλιά…καλή εποχή! 🙂

  61. Δεν έχω διαβάσει τα σχόλια βιάζομαι όμως να γράψω πως χαρακτηριστικό μετά την κρίση σύμπτωμα είναι να απεργούν οι έχοντες ενώ οι μη έχοντες είναι εξουθενωμένοι. Από τους ελάχιστους κλάδους που δεν κτυπήθηκαν από την κρίση τα φαρμακεία μαζί με τα σουβλάκια…
    Οταν απεργούσαν για να πάρουν τα καθυστερούμενα από το κράτος ήμουν μαζί τους, τώρα δεν βλέπω γιατί πρέπει να πουλάνε μόνο αυτοί το ΜΥΣΥΦΑ με κέρδος 26% και οχι τα Σ/Μ που μπορεί να το πουλήσουν με κέρδος 5 % και να ωφεληθούν οι μη έχοντες

  62. Παναγιώτης Κ. said

    Επειδή το ιστολόγιο είναι…πολλαπλών χρήσεων ας υπενθυμίσουμε και την φράση που αποδίδεται στον Ιπποκράτη:
    «Η τροφή σου να είναι το φάρμακό σου και το φάρμακό σου να είναι η τροφή σου».
    Δεν θα το καταχώριζα αν δεν είχα τσεκάρει επάνω μου την αξία του.

  63. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Μεγάλη διαφορά στην τιμή των βρεφικών γαλάτων από τις μαρκέτες και μεγάλη η απώλεια βέβαια από τα φαρμακεία.Αξέχαστες κάτι νύχτες που τρέχαμε σε εφημερεύοντα για αλμιρον 1,2 (αλμυρούτσικον 🙂 )

    -47,48 >>χωρίς τηλεόραση
    Το είχα κάνει σλόγκαν σπίτι: ανοίγω την τηλεόραση ,ίσον ανοίγω το καπάκι του βόθρου
    -22.>>γιγαντιαίες συσκευασίες
    Μας είχαν φέρει από την Αμερική ασπιρίνες σε μια συσκευασία- μπουκάλι,ίσαμε πέντε αυτοκτονίες
    -Φαρμακολύτρια η Αγία Αναστασία
    -Πιπεριά η Φαρμακογλώσσα, στη Φρουτοπία του Τριβιζά
    -Και το ηρωικό και πένθιμο άσμα
    «Ρίχτε στο γυαλί φαρμάκι,μονορούφι να το πιω»t
    -ΜΗ ΣΥριζανελ ΦΑρμακώνεις ΦΑρμακοποιούς

  64. Γέμισαν όλα τα χωριά με φαρμακεία. Μπορεί να αραίωσαν σε πληθυσμό, έχουν όμως πολύ καλούς πελάτες (τους συνταξιούχους). Οι φαρμακοποιοί στα χωριά είναι «κορίτσια για όλες τις δουλειές»: Δίνουν φάρμακα με πίστωση, αντιμετωπίζοντας έτσι την όχι ασυνήθη γραφειοκρατία της συνταγογράφησης. Πάνε τα φάρμακα των ανήμπορων γερόντων στο σπίτι. Κάνουν ενέσεις δωρεάν, μετρούν επίσης δωρεάν την πίεση, το ζάχαρο κλπ. Επιπλέον, το να πωλούνται ή να μην πωλούνται τα ασυνταγογράφητα φάρμακα από τα σούπερ μάρκετ, μου θυμίζει την ρήση «περί όνου σκιάς». Κατά τα άλλα, η αντίδραση που έφεραν οι συνδικαλιστές των φαρμακοποιών για τα γενόσημα ήταν κάτι που πρέπει να ξεχάσουν γρήγορα όλοι τους: Έβαλαν το συντεχνιακό τους συμφέρον πάνω από το ελάχιστο επίπεδο ηθικής που πρέπει να υπάρχει σε κάθε κοινωνική ομάδα, και μάλιστα επιστημόνων!

  65. Παναγιώτης Κ. said

    @61(G…).Πρόσεξε 🙂 γιατί μπορεί να μας κατηγορήσουν για κοινωνικό αυτοματισμό και διάφορα τέτοια που τα καταλαβαίνουν κάποιοι και είναι ακατανόητα σε μας…:)

  66. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Έχω την εντύπωση πως κυριαρχεί -σχεδόν ολοκληρωτικά- η εντύπωση πως ΜΗΣΥΦΑ σημαίνει φάρμακο που μπορείς πάντα ελφρά τη καρδία να το πάρεις από οποιοδήποτε χέρι! ΔΕΝ είναι έτσι! Η αθώα ασπιρίνη ας πούμε, μπορεί να οδηγήσει σε αιμοραγία έναν που παίρνει αντιπηκτικά. το αθώο ντεπόν (παρακεταμόλη γενικώς, παναντόλ ,κι όποια άλλη μάρκα) που μερικοί καταπίνουν με το τσουβάλι ημερησίως, έχει γεμίσει λιπώδεις διηθίσεις στα σκώτια κόσμο και κοσμάκη. Και εγώ που παίρνω αντιπηκτικά τυγχάνω «υψηλής ευφυίας και μορφώσεως» και δεν θα κατανωλώσω ασπιρίνη (εκτός αν μού επιβληθεί για κάποιο λόγο από γιατρό). Άλλοι όμως τυγχάνουν «χαμηλής μόρφωσης» και μπορεί να αγοράζουν φάρμακα για πλάκα ή επειδή τα παίρνει ο Κωστόπουλος και ο Κωστέτσος…
    Αλλά ΚΑΙ γι’αυτό υπάρχουν οι φαρμακοποιοί που είναι ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ και οι ευσυνείδητοι εξ αυτών θα ρωτήσουν και θα διερευνίσουν πριν δώσουν κάτι . Ας τους βάλουμε λοιπόν σε εμπορικό συναγωνισμό (είναι και έμποροι ,τι να κάνουμε τώρα;) με τον Καρφούρη και τον χερ Λιντλ και μετά ας τρέχουμε στη γειτόνισσα για μια μέτρηση πίεσης (που μπορεί να σώσει μια ζωή!) ή για μια συμβουλή μεσα στη νύχτα πιθανότατα σωτήρια. Α! και πολλά βιάγκρα να αγοράζουμε από τα σουπερμάρκετ!
    Εμένα με νοιάζει το ΠΟΙΟ είναι το ΄χερι που μου δίνει το φάρμακο, όπως και ποιο είναι το χέρι που μου χτίζει το σπίτι ή που δίνει ένα βιβλίο στο παιδί μου στο σχολειό.

  67. 12, …Αν δεν μπορείς να αποφύγεις έναν βιασμό… …τουλάχιστον φρόντισε να τον απολαύσεις…

    Γς, ίσως το είχες προλάβει στο Τέξας:

    Το συγκεκριμένο σχόλιο (για την ακρίβεια, ελαφρώς συγκαλυμμένο, πλην σαφέστατο) το 1990 στοίχισε την εκλογή του ως κυβερνήτη στον (ρεπουμπλικάνο) Κλέιτον Γουίλιαμς, γραφικό καουμπόη, Aggie (απόφοιτο του Texas A&M), και σχετικά αυτοδημιούργητο μεγιστάνα. (Εξελέγη τελικά η δημοκρατική Ανν Ρίτσαρντς, την οποία διαδέχθηκε ο υιός Θάμνος.)

    Είχε βγει τότε και Aggie Joke:
    – Πόσοι Άγγηδες χρειάζονται για να εκλεγεί δημοκρατικός κυβερνήτης στο Τέξας;
    – Μόνος ένας!

    Ο Γουίλιαμς μεγάλωσε στο Φόρτ Στόκτον του Πέκος Κάουντι, όχι μακρυά από το Λάνγκτρι, όπου, όπως είχαμε μάθει από το – πάντα αξιόπιστο – Λούκυ Λουκ, έδρασε ο δικαστής Ρόυ Μπιν, «Serving the law and cold beer», και «Ο νόμος δυτικά του Πέκος».

  68. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    61.>>«Η τροφή σου να είναι το φάρμακό σου και το φάρμακό σου να είναι η τροφή σου»
    Φαρμάκωσε και σώπαινε (φάε και σώπα) λένε στην Αρκαδία

  69. Παναγιώτης Κ. said

    @64(Georgios Bartzoudis) Είναι έτσι όπως τα λες.
    Κάποτε που οι φαρμακοποιοί έφτιαχναν οι ίδιοι τα φάρμακα είχαν νόημα οι σπουδές εξ ού και η σχολή Φαρμακοποιών στο Πανεπιστήμιο. Σήμερα όμως;
    Μάλλον τα συντεχνιακά συμφέροντα θέλουν να περιφρουρήσουν.
    Η δυσκολία να εισαχθεί κάποιος στην Φαρμακευτική ξεπεράστηκε. Ας είναι καλά η Μπρατισλάβα και μερικές ακόμα πόλεις.

  70. Παναγιώτης Κ. said

    Πως προέκυψε η φράση για κάποιο ακριβό μαγαζί ή ακριβές υπηρεσίες «φαρμακείο είναι»;

    Έχουμε και τον γνωστό φαρμακοχέρη της 17Ν.

  71. 67 Εδώ λέει σχετικά ότι κάτι πρέπει να έχει το νερό του Τέξας.

  72. Alexis said

    (Των οικιών ημών εμπιπραμένων, ημείς άδομεν):
    Παράνομος κι αν είναι ο δεσμός μας
    εμείς τον πλέξαμε μ’ αγάπη και αισθήματα..

    Ναι, το ξέρω… είμαι ένας άθλιος σεξιστής…
    Ντρέπομαι για λογαριασμό μου! 😳

    υ.γ.: Νίκο, στα σοβαρά τώρα, προτείνω άρθρο για την προέλευση και τη σωστή μορφή του αρχαίου ρητού. Είδα ότι είχε γίνει και σχετική κουβέντα στη Λεξιλογία.

  73. Δύτη στο 71

    και πού να δεις πως κάνουν Pest control με τ’ αγριογούρουνα δυτικά του Πέκος

  74. Ἀχιλλέας Τζάλλας said

    Ὑπάρχει πάντως καὶ τὸ ἀρκτικόλεξο ΑμεΑ.

  75. 71, 😀
    The otherwise law-abiding Mr. Castillio obviously failed to realize that when he broke his leg while trying to perform a sex act with a horse, he also broke Texas law, which explicitly forbids this act with a horse – even though it allows it with whores!

  76. Κι εμείς ζωόφιλοι είμαστε, βρε αδερφέ, αλλά όχι κι έτσι!

  77. Πριν τελειώσω το άρθρο (πού τα σχόλια 😦 )
    Ένσταση κε πρόεδρε! «αφού για τα…. ΣΥΦΑ ο ασφαλισμένος ιδιώτης πληρώνει μόνο τη συμμετοχή του». Τα παλιά τα χρόνια. Τώρα αρκετά απ’ αυτά τα πληρώνει απ’ την τσέπη του γιατί αν πει να πληρώσει το γιατρό να του τα γράψει κοστίζει πολύ παραπάνω (π.χ. το φάρμακο που παίρνω με 8€ το κουτί, αν μου το γράψουν θα πληρώσω 2 (+1 της συνταγής =3 μέχρι πρόσφατα, δεν είμαι σίγουρος αν άλλαξε). Άρα, ακόμα και 2 κουτιά να σούγραφε, αν τον πλήρωνες, έστω και με 10€, έμπαινες μέσα (ή άντε μία η άλλη)

  78. Corto Maltese said

    Ολίγη ρεμπετολογία:

    Η πρώτη (μάλλον) ηχογράφηση του «Καλέ μάνα δεν μπορώ», τραγουδισμένο από τον Σπαχάνη το 1931, αποτελεί και μία από τις πρώτες ηχογραφήσεις μπουζουκιού γενικώς:

    Μπουζούκι παίζει ο Γ. Μανέτας.

  79. 58, Ξέχασες να βάλεις την αριστερή παρένθεση! 😐

  80. Πάνος με πεζά said

    @ 69 : Τότε που έφτιαχναν οι φαρμακοποιοί τα φάρμακα : 🙂

  81. Corto Maltese said

    Μπορούμε επίσης να θυμηθούμε την έξυπνη παρατήρηση του Οδυσσέα Ελύτη για τις επιγραφές των φαρμακείων:

    Κάποτε, μιὰ μέρα χειρότερη καὶ τῆς Κυριακῆς, τὸ συνειδητοποίησα! Ἡ πρωτεύουσα σ᾿ ὅλο τὸ μάκρος της εἶχε γεμίσει τρύπες. Ὄχι ἀπ᾿ αὐτὲς ποὺ ἀνοίγουν οἱ ἐργάτες τοῦ Δήμου στοὺς ὑπονόμους. Μιλῶ γιὰ τὶς ἄλλες, πάνω στὶς προσόψεις τῶν ὑψηλῶν κτιρίων, ὅπου προσεκτικὰ στήνονται οἱ ἐπιγραφὲς ἑταιρειῶν, ἱδρυμάτων καὶ καταστημάτων. ΦαρμακεῖΟ, καφενεῖΟ, ΑἱματολογικΟ ΚέντρΟ, ΠαιδαγωγικΟ ἸνστιτοῦτΟ. Ποὺ ὁ Θεὸς νὰ βάλει τὸ χέρι του.

    Απόσπασμα από το δοκίμιο: Γιὰ μιὰν ὀπτικὴ τοῦ ἤχου. [Ἀπὸ τὸ 2×7 ε, Ἴκαρος 1996.]

  82. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    82. H εξυπνάδα της παρατηρήσεως έγκειται στο ότι το Ο μοιάζει με τρύπα, ή στο ότι έγινε αντιληπτή από τον ποιητή η αποκοπή του τελικού ν ;

  83. sarant said

    63τέλος: Καλό αυτό το ακρώνυμο

    64 Για τα γενόσημα συμφωνώ απόλυτα μαζί σου και το έχω γράψει

    70 Κάτι λέει το άρθρο 🙂

    75 Όχι, είναι ΑμΕΑ (με ειδικές ανάγκες)

  84. sarant said

    82 Ενώ ο Σεφέρης αναρωτιόταν:
    Συλλογίστηκε κανένας τι υποφέρει ένας ευαίσθητος φαρμακοποιός που διανυκτερεύει;

  85. gak said

    Αληθεύει ότι παλαιότερα πουλιούνταν ΜΗΣΥΦΑ και στα περίπτερα;

  86. 86, μόνο κάτι παυσίπονα

    Κατά τις λοιπές ειδήσεις, επειδή κάποιοι νομίζουν ότι ξεχάστηκα, και σήμερα το ελληνικό Ίντερνετς καμαρώνει τον σύντροφο Υπουργάρα Εθνικάρας Αμυνάρας!

    1 και 2.

  87. Πάνος με πεζά said

    Το «ΑμΕΑ» έχει γίνει πλέον ΑΜΚ (Άτομα Μειωμένης Κινητικότητας). Και ήταν σωστότερο φυσικά.

  88. Πάνος με πεζά said

    @ 86 : Συνήθως το «Αλγκόν» της ΧΡΩΠΕΙ, το «Καλμόλ»…Τότε που είχαμε και ασπιρίνες δικές μας…

  89. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    86. Γιατί τώρα δηλαδή δεν πουλάνε ασπιρίνες και ντεπόν τα περίπτερα στην Ελλάδα; Μα έχω χάσει τόσα επεισόδια;
    Gak, τυχερέ/ή! είσαι τζόβενο! (πολύ καλό αυτό! 🙂
    Στην Κύπρο τα περίπτερα (δεν αντιστοιχούν όμως στα ελλαδίτικα περίπτερα, αλλά στα «μίνι-μάρκετ») πουλάνε ντεπόν μπλε. Κόκκινα (extra) μόνο στα φαρμακεία. [συνδικαλιστική κατάκτηση των κυπραίων φαρμακοτριφτών ,υποθέτω…]

  90. Κι αφού διάβασα, ευτυχώς το προηγούμενο (78) δεν τόχει άλλος, Πάμε τώρα σε πολλά περαδώθε πούχω μαζέψει:

    Για τα φάρμακα που φτιάχνει (ποιεί) ο φαρμακοποιός: κλασσική περίπτωση τα φάρμακα που γράφουν οι δερματολόγοι, ειδικά των νοσοκομείων. Οι συνταγές τους είναι συνήθως για φτιαχτά. Κι είναι ο εφιάλτης του φαρμακοποιού.

    Που μπορεί να έχει σπουδάσει και να είναι ειδικός (έστω και της Μπρατισλάβας ή της Σόφιας κλπ) αλλά αυτός είναι που έχει την άδεια. Ο βοηθός που έχει προσλάβει, τι σπουδές έχει; Άσε που στο χωριό μου, όταν λείπει ο φαρμακοποιός αφήνει στο πόδι του τη μάνα του. Οπότε (66) και να ρωτήσει, πού να ξέρει τι γίνεται;

    ΜΥΣΥΦΑ (έτσι μου φαίνεται σωστό) και ίντερνετ. Με ανταγωνιστικότατες τιμές, από ελληνικά φαρμακεία κι από του εξωτερικού. Και τσάμπα παράδοση άνευ χαμηλού ορίου (παράγγειλα ένα μπουκαλάκι υγρά φακών που έκανε 3€ και το πήγανε στο σπίτι). Άρα, τα περί προβλήματος με τα Σ/Μ κλπ μάλλον βερεσέ τ’ ακούω.
    Πάντως, στη Γερμανία τις μεν βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής και τέτοια τα έπαιρνες κι απ’ το Σ/Μ αλλά τα άλλα (στιλ ντεπόν) μόνο απ’ το φαρμακείο. Που τα ΜΥΣΥ ήταν υποκατηγορία των μη επιδοτούμενων (γιατί υπήρχαν και φάρμακα που δεν κάλυπτε το ταμείο αλλά τα έπαιρνες μόνο με συνταγή – με πράσινες γραμμές ενώ ό,τι είχε σχέση με επιδότηση ήταν με πορτοκαλί).

    Α! ναι. Και πού να θυμηθώ πως στο Βέλγιο ήθελα κάτι για το δόντι σε στιλ νιφλαμόλ και μου λέγανε (στο φαρμακείο βεβαίως) πως μόνο με συνταγή γιατρού μπορώ να το πάρω. Και με το ζόρι μου έδωσαν ένα απλό παυσίπονο (μα τελείως απλό).
    Και μιας κι αναφέρθηκα στο νιφλαμόλ: Χρόνια πριν. Δεκαετία του ’80 ακόμα. Βράδυ, πάω σε περίπτερο για καμιά ασπιρίνη ή ντεπόν. «Γιατί το θέλεις» με ρωτάει ο περιπτεράς; «Μ’ έχει ταράξει το δόντι» του λέω. «Μα τότε δεν θες ντεπόν, νιφλαμόλ χρειάζεσαι» μου λέει και βγάζει και μου δίνει (κι όχι ολόκληρο κουτί, 3 – 4 χάπια). Κάγκελο εγώ.

  91. Άλλο ΑΜΚ, άλλο ΑμεΑ. Ο τυφλός και ο κουφός δεν είναι άτομα μειωμένης κινητικότητας!

  92. Πάνος με πεζά said

    Σαν το ανέκδοτο, με τον άλλον που ντρεπόταν τον περιπτερά : –
    – Ένα κουτί προφυλακτικά καιαιαι…κι ένα κουτί ασπιρίνες.
    – Αφού σε βαράει στο κεφάλι ρε άνθρωπε, γιατί δε σταματάς λίγο;

  93. # 23, 34
    Να μην τα θέλουμε όλα δικά μας
    Με την κρίση έχω δει αρκετά καταστήματα που πουλούσαν παπούτσια και λίγα που πουλούσαν γιαλιά να κλείνουν. Δεν είδα όμως να διαμαρτύρεται κανείς των για τα φαρμακεία που πούλαγαν κι αυτά γιαλιά και παπούτσια (και οδοντόκρεμες και γάλατα και υγιεινές τροφές και πασαλειφατέρ καλλυντικά )

    Η Κρονοποιούσα γράφει στο 26
    «Τα φαρμακεία ανήκουν στις μικρομεσαίες και τις πολύ μικρές επιχειρήσεις εξιλαστήρια θύματα στο βωμό του κέρδους»
    Δεν ξέρω αν θέλει και τα γράφει ή της ξεφεύγουν αλλά σχεδόν δίπλα στο σπίτι μου-καθόλου κεντρικός δρόμος άνοιξε το 1997 ένα φαρμακείο. Πριν πέντε (;) περίπου χρόνια ένα βράδυ το «σήκωσαν» ολόκληρο «καλλιτέχνες» του είδους και το μαλλί έπιασε 300 000 ευρώ !
    Μετά από δυο-τρία χρόνια επαναλειτουργίας μετακόμισε σε πιο ακριβές συνοικίες.
    Εαν τώρα ένα μαγαζί με εμπόρευμα 300 000 ευρώ ανήκει «στις μικρομεσαίες και τις πολύ μικρές επιχειρήσεις εξιλαστήρια θύματα στο βωμό του κέρδους», τι να πω !

  94. Η τελευταία πάντως (τραυματική) εμπειρία μου αφορούσε φαρμακείο της επαρχίας όπου κάθε μήνα πέρισυ το καλοκαίρι πλήρωνα 18 ευρώ γιατην συμμετοχή μου στα φάρμακα για πίεση και ζάχαρο που παίρνω. Οταν ήλθα Αθήνα με την ίδια συνταγή μου βάσταγαν πότε 12 πότε 13 ευρώ και υπέθεσα πως θα φθήνηναν με τίποτε νέους καταλόγους αλλά πριν μια βδομάδα που ξανα βρέθηκα στην επαρχία μου ξαναζήτησαν 18 ευρώ. Στις διαμαρτυρίες μου η νεαρότερη υπάλληλος μου είπε πως οι τιμές είναι καθορισμένες από τον ΕΟΠΥ και βγαίνει κοστολόγιο αυτόματα και μου το τύπωσε. Ηταν κάτι που πρώτη φορά το είδα συνήθως κάνανε κάτι υπολογισμούς στην επαρχία αλλά και στην Αθήνα και κόβανε την αντίστοιχη απόδειξη από την ταμιακή…
    Εγραφε 10.90
    Κοκκινίζοντας η άλλη υπάλληλος μου ζήτησε συγγνώμη αλλά μου έδωσε 9 αντί 9.10 ρέστα από εικοσάρικο, η δύναμη της συνήθειας βλέπετε…
    Προφανώς στην Αθήνα το καπέλλο ήταν της τάξης των 1-2 ευρώ μόνο…

  95. Corto Maltese said

    83: Προφανώς η εξυπνάδα της παρατηρήσεως έγκειται στην οπτική της μεγαλογράμματης γραφής στις εμπορικές πινακίδες, όχι στο φιλολογικό επίπεδο, αφού κι ο ίδιος ήταν ας πούμε δημοτικιστής.

    84: Η «ατάκα» του Σεφέρη ήταν ειρωνική/ σατιρική;

  96. Πάνος με πεζά said

    @ 92 : Καλά λες! Κι επισήμως στα περί ραμπών, προσβάσεων κλπ. ακόμα «ΑμΕΑ» αναφέρονται…Άρα είμαι λάθος που νόμιζα ότι είχε αλλάξει…

  97. Συνονόματε (40), το υδροκυάνιο (HCN) είναι αέριο. Ουσία «κυάνιο» κυρίως ειπείν δεν υπάρχει· υπάρχει το «κυανογόνο» (C₂N₂) και φυσικά τα διάφορα κυανιούχα άλατα (κυανιούχο κάλι KCN, νάτριο NaCN κλπ.) Η ονομασία «πρωσσικό οξύ» για το υδροκυάνιο είναι απαρχαιωμένη.
    Ο Νικοκύρης (που έχει και τη σχετική κατάρτιση!) θα μπορούσε να γράψει ολόκληρο άρθρο για τα ονόματα αυτά (γιατί «κυάνιο» = γερμ. Blausäure; τι ήταν (είναι;) το «κυανούν του Βερολίνου» = bleu de Prusse, τα «ροδανίδια» και τα «βροντώδη»;)

  98. Spiridione said

    ΜΗΣΥΦΑ είναι το επίσημο ακρωνύμιο στη νομοθεσία.
    O.T.C. στους αγγλοσάξωνες και διεθνώς. Πάνω στον πάγκο (αλλά όμως στο ράφι!)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Over-the-counter_drug
    Μου θυμίζει το παγκουί, αλλά αυτό σημαίνει μετρητοίς.

  99. EOMEPOL said

    Yπάρχει και το ρήμα «φαρμάκωσα» με τη σημασία γέμισα την κοιλιά μου.-Ωραία φαρμακώσαμε και σήμερα ή -Άντε, φαρμάκωσες; Δίνε του τώρα…

    60, Παναγιώτης Κ.

    Ίσως εννοεί την υπόθεση της Αίθουσας των Δηλητηρίων και την αρχιδηλητηριάστρια Λε Βουαζέν.(Αν και αυτά γίνανε στο τέλος του 17ου). Είχε ανακατευτεί κι η Μανταμ ντε Μοντεσπάν, η επίσημη γκόμενα του 14ου.

    98, Άγγελος
    Το πρωσικό μπλέ το λένε ακόμα οι ζωγράφοι, είναι αυτό, υπάρχει και στο πιο πράσινο.

  100. sarant said

    75-88: Λοιπόν έχει δίκιο ο Αχιλλέας, διότι τα ΑμΕΑ είναι με ειδικές ανάγκες, αλλά τώρα προτιμούν τον όρο Άτομα με Αναπηρίες, άρα ΑμεΑ. Και βέβαια τα δυο ακρώνυμα συνυπάρχουν, αφού οι παλιές πινακίδες παραμένουν.

    96 Στίχος από ποίημα είναι
    http://www.greek-language.gr/greekLang/literature/tools/concordance/seferis/content.html?collection_id=1&text_id=008

  101. Ιάκωβος said

    ‘Ενα καλό δηλητήριο, όπως αυτό του φιδιού, κάνει το αίμα έτσι:

  102. 102

  103. Κασσάνδρα said

    Ο δικός μου καημός ,πως θα βρίσκω φαρμακείο χωρις την βοήθεια του Google Earth,πότε θα συζητηθεί;

  104. Corto Maltese said

    101: Πάντως αυτό το «μαρμαρωμένο βασίλεμα» είναι καταπληκτικό εύρημα!

  105. δὲν ξέρω ἂν λέχθηκε ἀπὸ κάποιον, ἀλλ’ἡ λέξι φάρμακο ἀνευρίσκεται ἤδη στὴν Γραμμικὴ Β.

  106. Παναγιώτης Κ. said

    Ο λογοτέχνης Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης ήταν φαρμακοποιός με πάρεργο το φαρμακείο.
    Αυτοί που ξέρουν λένε ότι είχε ένα γραφείο στο βάθος του φαρμακείου όπου δεχόταν σε αυτό τους φίλους του και συζητούσαν για λογοτεχνία.

  107. 107 Και ο Κητς για ένα διάστημα–υπάρχει ένα ωραίο (και άγνωστο) διήγημα του Κίπλινγκ, όπου χάρη σε κάποια πειράματα που κάνει ένας φαρμακοποιός με τη νέα εφεύρεση του ραδιοφώνου, ο βοηθός του ασυναίσθητα ενσαρκώνει το πνεύμα του ποιητή.

  108. Αυτό το είδα χτες και το ξέχασα

  109. Spiridione said

    90. Στην Κρήτη είναι τολμηροί οι περιπτεράδες
    http://www.ekriti.gr/%CE%BA%CF%81%CE%AE%CF%84%CE%B7-%CE%B7%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%BF/%CE%B7%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%BF-%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AC%CE%B5%CE%B9-%CE%B1%CF%83%CF%80%CE%B9%CF%81%CE%AF%CE%BD%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-depon-%CF%84%CE%BF-%CF%88%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B6%CE%AF%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BB%CE%BF%CF%85%CE%BA%CE%AD%CF%84%CE%BF
    Τώρα που θα βγει το καλοκαίρι και η κρητική ασπιρίνη 🙂
    http://ellinikahoaxes.gr/2015/04/28/%CF%84%CE%B9-%CF%80%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CE%B5%CF%80%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CE%B6%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B7-%CE%BA/

  110. 95 ανάμεσα στα 10,9 και στα 12 ίσως δεν υπάρχει διαφορά γιατί μάλλον καταργήθηκε το 1€ ανά συνταγή (μάζί με το 5ευρω στα νοσοκομεία είχε εξαγγελθεί κι αυτό).

    Άκυρο, ακόμα είναι στο νομοσχέδιο.

  111. Spiridione said

    90. Στην Κρήτη είναι τολμηροί οι περιπτεράδες
    http://www.cretavoice.gr/article.asp?catid=4735&subid=2&pubid=70416
    Τώρα που θα βγει το καλοκαίρι και η κρητική ασπιρίνη 🙂
    http://www.newsbeast.gr/health/arthro/810644/etoimi-na-kukloforisei-i-kritiki-aspirini

  112. ΑμΕΑ, ΑμεΑ, ΑΜΚ.. Καλά, το πρώτο είναι ευπρεπισμός. Το δεύτερο είναι όλοι όσοι έχουν κάποια αναπηρία. Το τρίτο αυτοί που θέλουν βοήθεια στη κίνηση. Μεγάλη κατηγορία, εμφανής, που χρειάζεται ειδικές διευκολύνσεις (ράμπες, χώρο μεγαλύτερο αν έχει καροτσάκι, αλλά και χωρίς αυτό για το αυτοκίνητό του, προτεραιότητα στις ουρές) κλπ. Άρα, κακώς αυτές οι διευκολύνσεις γράφουν ΑμεΑ (ή ΑμΕΑ). Ο τυφλός δεν εξυπηρετείται απ’ τη ράμπα (αλλά, αν έχει μειωμένη όραση, απ’ την ειδική πλακόστρωση που είναι τόσο ειδική που τον στέλνει πάνω σε δέντρα, κολώνες κλπ που υπάρχουν στα πεζοδρόμια).

  113. #108 πῶς λέγεται; κυκλοφορεῖ;

  114. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    107 Και όπως λέει ο μύθος, μια φορά που κάποιος νεαρός ανερχόμενος (και σήμερα διάσημος) λογοτέχνης του είπε «Τι κάνετε, κύριε συνάδελφε;» ο Πεντζίκης απάντησε «Κι εσείς φαρμακοποιός είστε;»

  115. 114 Wireless. Δεν το έχω δει στα ελληνικά (και θα μου φαινόταν απίθανο να υπάρχει).

  116. leonicos said

    @86,87 ασπιρίνη και αλγκόν

  117. leonicos said

    😉 ;( ;() ;)( (;)

  118. leonicos said

    πείραμα έκανα. το ένα πέτυχε μόνο 😉

  119. leonicos said

    Γς… πας χαμένος πλέον 😉 😉 😉

  120. leonicos said

    Πώς βγαίνουν οι ΄;λλες μουρίτσες; Δεν μπορώ να χαμογελάω διαρκώς σαν ηλίθιος! 😉

  121. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    για την πολυφαρμακία είπαμε;
    συνταγογράφηση εκτός ιατρικών αναγκαιοτήτων

    Και μόλις ακούω την Ακριβοπούλου για τα νέα ότι λέγεται τόνα,διαρρέει τ΄ ‘αλλο,γίνεται το τρίτο, «κι όλοι μαζί τα χάπια μας» .

  122. Παύλος said

    @121 Πηγαίνεις το ποντίκι πάνω στη μουρίτσα και βλέπεις πώς βγαίνει.
    Π.χ. η μουρίτσα που έβαλες είναι ένα ερωτηματικό και συνέχεια μια δεξιά παρένθεση.

  123. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Καλμόλ,αλγκόν,ασπιρίνη,καλμαλίνη(τις λέξεις αλλά όχι όλα τα σκευάσματα θυμάμαι) πουλούσαν στο μπακάλικο στο χωριό.Το κινίνο δεν το πρόλαβα,αλλά το πουλούσαν παλιότερα. Α και σουλφαμίδες, θυμάμαι αχνά.

    Τεραμικίνες καμφορές ορούς πενικιλίνες
    σε κάθε αρρώστια θα βαστώ σαράντα κασετίνες
    έλεγε σ’ ένα σχολικό σκετς ο»γιατρός»
    και συνέχιζε: αγιατρευτος στα χέρια μου κανένας δε θα μένει
    και η»φωνή οφ» : Σαράντα θα ν΄ οι άρρωστοι κι εξήντα οι πεθαμένοι!

  124. Leonicos

    http://codex.wordpress.org/Using_Smilies

    https://en.support.wordpress.com/smilies/

  125. Νατάσσα said

    116: Τι καλό! Μου θυμίζει «Το ωραιότερο διήγημα του κόσμου». Είχε ένα θεματάκι με τη μετεμψύχωση ο Κίπλινγκ, έτσι;

  126. Μιας και πιάσαμε το φαρμακολόγιο, το επικόν άζμα με ρεφραίν «Οι ματιες σου οι τσαχπινες, 100 νοβοκαΐνες» τόχετε ακούσει;

  127. «μη υποχρεωτικώς συνταγογραφούμενων φαρμάκων (ΜΗΣΥΦΑ)» απ’ τη μια αναλυτικά αλλά στο ακρωνύμιο διαφορετικά σήμερα στο ιν.

  128. ʕ•ᴥ•ʔ

    κι άμα θες κι άλλα, εδώ http://textfac.es/

    ლ,ᔑ•ﺪ͟͠•ᔐ.ლ

  129. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Koυίζ: Ποιος λογοτέχνης & φαρμακοποιός είναι και αθλητής και μάλιστα και στην Εθνική Ελλάδος στο άθλημά του;

  130. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Είτανε δυο γερούληδες στο χωριό κι ο γλυκύς παπα Μανώλης τρεις, που βάζανε ζαχαρίνες στο σκέτο τους καφέ.Σαν πιο καλοζωισμένους και εαυτούληδες που λέμε σήμερα, τους είχα.Παχουλούληδες,ράθυμοι μιλούσαν πολύ για τα φαγητά και τα ενδεδειγμένα φρούτα.Παίρνανε ασπιρινούλα καθημερινά,έτσι καλού κακού.Μιλούσαν με υποκοριστικά: πατατούλες.μηλαράκια κλπ. Η μαμά μου τους έλεγε φαρμακούληδες με το να βάζουν τις ζαχαρίνες και να πίνουν ασπιρίνες στάνταρ και με τάξη,κάτι πολύ ιδιαίτερο σε σχέση με τους υπόλοιπους βιαστικούς και πολυάσχολους κατοίκους.

    Μας πότισε φαρμάκι το Δουνουτού.Τρίτη η φαρμακερή ακούω. Δραγασάκης, Παπάς,Τσακαλώτος φεύγουν απεσταλμένοι για Βρυξέλλες.

  131. ΚΑΒ said

    Στους ΑΗΠ φαρμακοί ήταν μάγοι, δηλητηριαστές αλλά και αποδιοπομπαίοι τράγοι, άτομα που θυσιάζονταν για να εξιλεωθεί η πόλη. Αποκαλούνταν και καθάρματα. Στην Αθήνα έτρεφαν δημοσία φαύλους που, σε περίπτωση συμφοράς λ.χ. λοιμού, τους έριχναν στη θάλασσα πιστεύοντας ότι έτσι η πόλη εξαγνίζεται από το άγος.

    Από αρχαία σχόλια διαβάζουμε ότι η θυσία γινόταν και με άλλον πολύ περίεργο τρόπο: (δε μεταφράζω, ισχάδες είναι τα ξερά σύκα, ενώ μᾶζα, ας πούμε, η κρίθινη πίτα)
    οἱ φαρμακοὶ δὲ καὶ πρὸς θεραπείαν θυόμενοι πόλεων ἐκαλοῦντο καθάρματα. οὕτω δὲ ἡ τοιαύτη θυσία ἐγίνετο· ἐνσκηψάσης τινὶ πόλει δεινῆς συμφορᾶς, κρατήσαντες ἢ τὸν δυσειδέστατον πάντων ἢ ᾧ μηδεὶς συγγενής, τῇ χειρί τε δόντες ἰσχάδας, μάζαν καὶ τυρόν, ἐς τὸ αἰδοῖόν τε ἑπτάκις ῥαπίσαντες σκίλλαις τε καὶ ἀγρίαις συκαῖς, καὶ μέσῃ τῇ ἀγορᾷ πυρὰν ὑπανάψαντες ξύλοις ἀγρίοις τε καὶ ἀκάρποις, καὶ τοῦτον ὁλοκαυτώσαντες, τὴν τέφραν εἰς ἀποτρόπαιον πάσῃ τῇ πόλει περιερράντιζον.

  132. Ριβαλντίνιο said

    @ 125 Σκύλος της Β.Κ.
    A, ωραία ! Εγώ σε ευχαριστώ πολύ.

  133. 133

    Απολαύστε υπεύθυνα

  134. Ιάκωβος said

    Συνήθως στην Ελλάδα για τα ιδρύματα χρησιμοποιούσανε αρχικά. ΙΚΑ, κλπ.

    Το ΜΗΣΥΦΑ θυμίζει τα ρώσικα ακρωνύμια των οργανώσεων που φυτρώνανε σαν τα μανιτάρια στη Σοβιετική ένωση μετά την επανάσταση και που τα φτιάχνανε χρησιμοποιώντας τις πρώτες συλλαβές. Προλετκούλτ, Σοβινφόρμ, Γκόσκινο, Μοσφιλμ, αλά και Γκουλαγκ.

    Στο βιβλίο του Βογιάζου, Σοσιαλισμός και Κουλτούρα κάπου αναφέρει οτι ο Λένιν είχε απολογηθεί για τη μόδα των κακόηχων σοβιετικών ακρωνύμιων , νομίζω σε κοινόβιο των φοιτητών της Βχούτεμας, της Σχολής Καλών τεχνών.

    Εδώ στην Ελλάδα, το πιο φαιδρό και συγχρόνως τραγικό ακρωνύμιο είναι εκείνο για το Κέντρο Εκπαίδευσης Αυτόνομης Διαβίωσης ΑμεΑ.

    ΚΕΑΔΑ !!!

    Μα ποιος το σκέφτηκε;

    -Πως να το λέμε το ίδρυμα; Να το λέμε Κεάδα.

    -Ήρθαν κάτι ΑΜΕΑ αλλά εντάξει, τους έστειλα στο Κεάδα.

  135. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Α χα! Αδωνικά μυρωδικά:
    πρόταση για συγκυβέρνηση Νδ-Σύριζα με Τσίπρα πρωθργό!
    Πιο πριν έλεγε θα τον έστελνε φυλακή ,τώρα τον θέλει πρωθυπουργό.Συνήθισε να κυβερνά και δεν κρατιέται 🙂

  136. 135

    δεδομένης της απαξίωσης των ΑμεΑ είσαι σίγουρος πως έγινε κατά τύχη;

  137. Πάνος με πεζά said

    @ 136 : Πού αυτό;

  138. pan said

    Από τα super market έκλεισαν τα μπακάλικα (για όσους τα πρόλαβαν στην original εκδοχή τους), από το internet τα video club, από τα ρούχα μαζικής παραγωγής οι ράφτες, από τα παπούτσια μαζικής παραγωγής οι τσαγκάρηδες, από τις ψηφιακές φωτογραφικές τα φωτογραφεία (δεν ξέρω αν το παρατηρήσατε) και η ζωή συνεχίζεται. Γιατί τα φαρμακεία πρέπει να παραμείνουν;

  139. pan said

    Ωπ ξέφυγα, για να λεξικολογίσω, αν τα φάρμακα για τα οποία γίνεται η φασαρία ήταν «Μη Υποχρεωτικώς Συνταγογραφούμενα Φάρμακα.» τότε τα υπόλοιπα θα ήταν «Υποχρεωτικώς Συνταγογραφούμενα Φάρμακα.» που δεν ισχύει, αφού υποχρεωτικώς συνταγογραφούμενα είναι μόνο κάποια ναρκωτικά κλπ. Άρα το ΜΥΣΥΦΑ είναι λάθος.

    Η ιδιότητα που ομαδοποιεί τα φάρμακα αυτά είναι ότι «δεν συνταγογραφούνται», εννοώντας (έστω και χρησιμοποιώντας λάθος λέξεις) ότι δεν μπαίνουν σε συνταγή που καλύπτεται από ασφαλιστικό ταμείο.

    Αν το λάβουμε σαν «μη υποχρεωτικά συνταγογραφούμενα», θα μπορούσε κάποιος να καταλάβει ότι μπορούν να μπουν προαιρετικά σε συνταγή πράγμα που δεν ισχύει, άρα και πάλι το ΜΥΣΥΦΑ είναι λάθος.

  140. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    135 τέλος >>ΚΕΑΔΑ
    και το ΕΣΥ και το ΠΕΔΥ δεν ήταν τυχαία.Σκέτη ειρωνία τελικά

    138.Η Ακριβοπούλου στο Ρίαλ το είπε προ ολίγου . Πρόταση για «συγκυβέρνηση» του Άδωνι που θα συζητηθεί.

  141. Elias said

    Δεν ξέρω για την αρχαιοελληνική λέξη, όμως στα αγγλικά έχω δει το pharmakon με τη σημασία: κάτι που σε μικρές ποσότητες είναι γιατρικό και σε μεγάλες δηλητήριο. Δηλαδή, όχι κάτι που όσο περισσότερο τόσο το καλύτερο, αλλά κάτι στο οποίο πρέπει να βρεις τη σωστή ισορροπία.

    Αυτό το paper αναφέρεται στη γνωστή Επιτροπή Αλήθειας & Συμφιλίωσης, Νότια Αφρική (Ντέσμοντ Τούτου, Νέλσον Μαντέλα κ.λπ.). Έχουν υπάρξει πολλά παράπονα από θύματα του απαρτχάιντ ότι η Επιτροπή προσέφερε εύκολη αμνηστεία σε πολλούς πρώην δυνάστες, καθώς και ότι, σε κάποιες περιπτώσεις τουλάχιστον, τα θύματα πιέστηκαν από κομφορμισμό να δηλώσουν συγχώρεση, χωρίς τη λύτρωση της πραγματικής συμφιλίωσης αλλά με την πικρία της εξαπάτησης.

    Το paper προτείνει ότι θα πρέπει να δούμε την εθνική «συμφιλίωση» (μια λέξη που προκαλεί θετικούς συνειρμούς) ως φάρμακον: όχι όσο περισσότερη τόσο το καλύτερο, αλλά ως κάτι που πρέπει να εντοπίσεις τη σωστή ποσότητα προκειμένου η χώρα πραγματικά να γιατρευθεί, να κλείσει τις πληγές της και να προχωρήσει.

  142. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    130: Κιντ, πιάνεται και το σκάκι στα αθλήματα;

  143. sarant said

    142 Πολύ ωραία χρήση!

  144. https://en.wikipedia.org/wiki/Chess#Birth_of_a_sport_.281850.E2.80.931945.29

  145. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    140. >>άρα και πάλι το ΜΥΣΥΦΑ είναι λάθος.
    Φάρμακα Ελευθέρου Εμπορίου…
    141 τέλος>>που θα συζητηθεί.
    Θα βάλει φυτίλι στα τηλεπαράθυρα εννούσε με τον τόνο που το είπε.Δεν άκουσα πού το είπε.

  146. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    143. Nτροπή να κάνεις εσύ τέτοια ερώτηση…κοτζαμάν τέως αθλητής!

  147. sarant said

    147 Για τους άλλους το κάνω, για να εξασφαλίσω level playing field 🙂

  148. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    136 – Μπα, απλώς είναι συνηθισμένος να γλείφει εκεί που φτύνει. Πόσο άκυρος μπορεί να είναι κάποιος, που έριξε έγκυρο σ΄αυτό το σκουπίδι;

  149. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    «Μη συνταγογραφημένα φάρμακα » που βρίσκω αλλού,αλλάζει κάτι;

  150. Μα συζητάμε για τον Αδώνιδα; Τον άνθρωπο που πήγε να διαψεύσει «Το Κουλούρι»;

  151. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    139 – Γιατί είναι προστατευόμενο είδος (χαμόγελο). Αν είναι να πουλάνε αυστηρά μόνο φάρμακα, ας μείνει κλειστό επάγγελμα, για να έχει και κάποιο νόημα ο φαρμακοποιός, αλλιώς πρέπει να ανοίξει, τα υπόλοιπα δακρύβρεχτα που λένε, είναι για σαπουνόπερα.

  152. Μαρία said

    130
    Παλιά σχολίαζε κι εδώ, ο φαρμακοποιός, λογοτέχνης και σκακιστής Π.Κ.

    Φαρμακοποιός ήταν κι ο μακαρίτης Ηλίας Λάγιος.

  153. Πέπε said

    @2:
    > > «ΜΣΥΦΑ», που προφέρεται ΜιΣΥΦΑ, κατά το …χμμ, κόλλησα, για βοηθήστε !

    Κατά το Γ[ε]ΣΕΕ.

    @139:
    Από τα σουπερμάρκετ πολλά κλείσαν, όχι μόνο τα μπακάλικα. Τελευταία εκτός από ένα σωρό είδη πέρα από τις παροδοσιακές τους (; ) ειδικότητες, έχουν βιβλία και τσιγάρα, που το βρίσκω απροκάλυπτη επίθεση κατά των αντίστοιχων μαγαζιών.

  154. Γς said

    Και μια φαρμακοποιός που δεν ήξερε να κρατήσει ένα [λατινικό] επίπεδο:

    Η ψείρα του εφηβαίου (Phthirus pubis), και η ψείρα της κεφαλής και του σώματος (Pediculus humanus) είναι δύο εντελώς
    διαφορετικά παράσιτα, που δεν μπορούν να ζήσουν στο μύστακα ή το αιδοίο του άλλου.

    Ωχ, και ο Γς στα νιάτα του κόντεψε να τρελαθεί όταν διαπίστωσε την παρουσία αυτών [που δεν μπορούν να ζήσουν στο μύστακα].

    Και παίρνει την απόφαση. Μπαίνει σε ένα φαρμακείο και αμάν, ήταν γυναίκα το αφεντικό.
    Και ήταν και άγρια στην όψη, σαν την Ζωή.

    Και να και δυο τρεις πελάτες πίσω του που ήρθαν αμέσως μετά από αυτόν.
    Και τώρα τι λένε;

    -Τι θέλεις;
    -Να ξέρετε θέλω κάτι για κάτι μαμούνια…
    -Τι μαμούνια;
    -Να κάτι … φθείρες του εφηβαίου…
    -Τι φθείρες του εφηβαίου;
    -Phthirus pubis
    -Μουνόψειρες;

    😦

  155. sarant said

    153 Μπράβο Μαρία!

    154 Ευτυχώς όμως έχουν βιβλία κατηγορίας χαρτιού υγείας (αλλά βέβαια διαμορφώνουν και γούστο…)

  156. Γς said

    156 β:
    Εγώ θα έλεγα «δυστυχώς»

  157. Ριβαλντίνιο said

    Τώρα στο STAR ωραίο έργο μάγισσες vs χριστιανών .

    http://www.star.gr/tv/el/Pages/Movie.aspx?artId=1476&artTitle=black_death

  158. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Γιάννης Κοντός «Το φαρμακείο»
    ως παράλληλο για το «Μελαγχολία του Ιάσονος Κλεάνδρου»

    Είμαι ευτυχισμένος όταν ακούω μουσική και κατοικώ στο παλιό φαρμακείο, με τις πορσελάνες, τα φάρμακα, το λίγο φως. Κάθομαι και ζυγίζω ποσότητες φαρμάκων και λέξεων – εκτελώ πολλές φορές ανύπαρκτες συνταγές – όμως δουλεύω με συνέπεια και υπομονή υποδειγματική. Ακίνητος κοιτάζω πίσω από το θαμπό τζάμι τους περαστικούς. Περιμένω να ανοίξει η πόρτα, να ακουστεί το κουδουνάκι, να σηκώσω με κόπο το ημίπληκτο πόδι μου, να το σύρω μέχρι την είσοδο και να χαμογελάσω στον πελάτη. Όπως ανοίγει η πόρτα μπαίνουν μέσα άλλες εποχές – προηγούμενες και επόμενες – και χάνω για λίγο την ισορροπία μου. Τη βρίσκω αμέσως. Αρχίζω να παιδεύω πάλι τη ζυγαριά και το σώμα μου. Χρόνια διανυκτερεύω. Έχω να κοιμηθώ χιλιάδες ώρες. Πίνω όλα τα φάρμακα (ποιήματα) που φτιάχνω και δε λέω να πεθάνω. Μάλλον δυναμώνω. Φοράω το μαύρο παλτό, το μαύρο κεφάλι. Έξω χιονίζει, δεν ακούει κανείς.

    (Ανωνύμου Μοναχού)

    http://latistor.blogspot.com/2011/03/blog-post_6060.html#ixzz3cstY866U

  159. Alexis said

    Pan (140):
    Υποχρεωτικώς συνταγογραφούμενα φάρμακα είναι όλα όσα γράφουν πάνω στο κουτί «Χορηγείται με ιατρική συνταγή».
    Αυτά για να τα δώσει ο φαρμακοποιός πρέπει να έχει ιατρική συνταγή. Στην πράξη βέβαια αυτό δεν τηρείται (όλοι έχουμε πάρει αντιβιοτικά κάποια στιγμή στη ζωή μας χωρίς συνταγή) και γιαυτό έχει επικρατήσει η εντύπωση ότι συνταγή χρειάζονται υποχρεωτικά μόνο κάποια «βαριά» φάρμακα όπως ψυχοφάρμακα, βαρβιτουρικά κλπ., πράγμα που δεν είναι βέβαια ακριβές.

    Όλα τα άλλα φάρμακα, αυτά δηλαδή που γράφουν «Δεν απαιτείται ιατρική συνταγή» ή δεν γράφουν τίποτα, ασφαλώς και μπορούν να συνταγογραφηθούν προαιρετικά. Άρα αυτά θα τα λέγαμε «μή υποχρεωτικώς συνταγογραφούμενα φάρμακα».

    Αυτό που είπε ο Λουράντος, και νομίζω πως είναι σωστό, είναι πως ο όρος «μη συνταγογραφούμενα φάρμακα» έτσι όπως χρησιμοποιείται, είναι λάθος, γιατί ουσιαστικά δεν εννοεί αυτά που δεν συνταγογραφούνται (όλα τα φάρμακα εν τέλει μπορούν να συνταγογραφηθούν από το γιατρό) αλλά αυτά που δεν χρηματοδοτούνται από τα ταμεία.

    Τώρα, αν τα «μή υποχρεωτικώς συνταγογραφούμενα» ταυτίζονται 100% με τα μη χρηματοδοτούμενα, αυτό δεν το ξέρω, θα χρειαζόταν ίσως να μας διαφωτίσει κάποιος φαρμακοποιός, αλλά πάντως αν θέλουμε να ακριβολογήσουμε θα ήταν σωστότερο να λέμε «μη χρηματοδοτούμενα φάρμακα» ή «μη επιδοτούμενα φάρμακα».

    Άρα λοιπόν το ΜΗΣΥΦΑ είναι σίγουρα λάθος.
    Το ΜΥΣΥΦΑ είναι πολύ κοντά στο σωστό, αλλά πιθανόν να μην είναι απόλυτα σωστό, αν θέλουμε να είμαστε σχολαστικοί.

  160. sarant said

    157 Ναι, από μια άλλη σκοπιά είναι ‘δυστυχώς’

    160 Πρέπει να υπάρχουν και «βαριά» φάρμακα που δεν τα καλύπτουν τα ταμεία. Οπότε καλύτερο είναι το ΜΥΣΥΦΑ.

  161. Βάταλος said

    Αγαπητοί μου Ρωμιοί: 1) Άρτι επιστρέψας από το εξοχικόν μου, σπεύδω να σάς ενημερώσω δι’ εν σοβαρώτατον θέμα: Το εγκυρώτατον αμερικανικόν πρακτορείον Bloomberg αντελήφθη ότι είσθε ανίκανοι να οργανώσητε ακόμη και έν μπάρμπεκιου, πόσον μάλλον να τυπώσητε Δραχμάς αν χρειασθή (είθε ο Γιαχβέ να βάλη το χέρι του, να μή γίνη…).

    http://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/ellada/item/236621-erik-nielsen-unicredit-oi-ellines-den-einai-ikanoi-na-diorganosoun-oute-mparmpekiou

    2) Μοί προξενεί κατάπληξιν ότι εις μίαν τόσον ωραίαν ανάρτησιν περί Φαρμάκων, ουδείς αναγνώστης ετόλμησε να ενημερώση τους υπολοίπους διά το περίφημον «Τετραφάρμακον» του Επικούρου, ό μισούν θανασίμως οι Γαλιλαίοι, διότι κάμνει σμπαράλια τας αρλούμπας του αποσυναγώγου ραββίνου των. Δι’ αυτό – άλλωστε – ουδέποτε μάς το εδίδαξαν εις τα ρωμέικα σχολεία

    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CE%B5%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AC%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%82

    3) Μιά και ανεφέρθησαν κάποιοι σχολιασταί εις την αριστουργηματικήν μελέτην του Εμμανουήλ Ροΐδου «Αι Μάγισσαι του Μεσαιώνος» με παράλληλον ρωμέικην μετάφρασιν εις τα δεξιά, ούτως ώστε οι πάντες να αντιληφθώσι πόσον μισογυνική και απάνθρωπος είναι η θρησκεία των Γαλιλαίων

    Αξίζει να το αναγνώσητε. Είναι μόνον 20 σελίδες το καθαυτόν κείμενον του Ροΐδου

    Μετά πάσης τιμής
    Β.

  162. #116 εὐχαριστῶ

  163. 126 Νατάσσα, πόσο χαίρομαι που βρίσκω κι άλλους κιπλινγκομανείς! 🙂

  164. Γς said

    Να φαρμακοποιός να μάλαμα!

  165. Πέπε said

    165:
    Ε καλά τώρα. Ένας κάφρος έτυχε να είναι φαρμακοποιός. Ό,τι δουλειά και να ‘κανε, από δήμιος μέχρι καλόγρια, άμα είναι κάφρος σημασία έχει ότι είναι κάφρος.

    156:
    > > Ευτυχώς όμως έχουν βιβλία κατηγορίας χαρτιού υγείας (αλλά βέβαια διαμορφώνουν και γούστο…)

    Και τα κακά βιβλία όμως είναι για να ζουν οι τίμιοι βιβλιοπώλες.

  166. Πέπε said

    @165-166:

    Βλέποντας το βίντεο μαζί με την περιγραφή του, στο ΥΤ, μόλις συνειδητοποίησα ότι πουθενά δε δείχνει -όπως νόμιζα- ότι ο κουβάς έχει χλωρίνη. (Το βίντεο έχει κυκλοφορήσει και σε σάιτ με ειδήσεις-περίεργα-mustsee κλπ, και έτσι έλεγε, ότι είναι χλωρίνη).
    Ντάξει, στατιστικά δεν είναι απίθανο να είχε τα σφουγγαρόνερα σ’ ένα τέτοιο κουβά, που συνήθως έχουν και κάποιο απορρυπαντικό μέσα, αλλά τίποτα δεν εποκλείει να ήταν και σκέτο νερό.
    Ε συγγνώμη δηλαδή, άμα μπουγέλωσε το σκύλο με νερό ΔΕΝ είναι είδηση, ΔΕΝ είναι καφρίλα, ΔΕΝ είναι τίποτε που ο σκύλος να το θυμάται μετά από 10 λεπτά, θα το έκανε ο καθένας, ακόμη και γνήσιοι φιλόζωοι, και δε θα ‘χαμε ν’ ασχολούμαστε με τρίχες.

    Σημειωτέον ότι στα σχόλια στο ΥΤ κάποιοι γράφουν ότι «κάπου κυκλοφόρησε» ότι το νερό είχε χλωρίνη. Δηλαδή έχει άτομα που πιστεύουν ότι πίσω από το βίντεο με το μπουγέλωμα υπάρχουν στοιχεία που μας αποκρύπτονται, αλλά που κάποιοι τα αποκάλυψαν και τα έδωσαν στη δημοσιότητα.

    Τα ύστερα του κόσμου…

  167. Πέπε said

    @162.3:

    Κύριε ελέησον! Αυτό είναι Ροΐδης με μετάφραση! (Και με το πρωτότυπο, πάλι καλά)

  168. Πέπε said

    Άσε που ο εκδότης δεν έχει διαβάσει τον τίτλο του βιβλίου. «Αι μάγισσαι του μεσαιώνος» λέει ο Ροΐδης, όπως έλεγαν τότε, «του μεσαίωνος» το μεταφέρει ο εκδότης στο εισαγωγικό του κείμενο.

  169. sarant said

    165-167 Τίποτα δεν λέει ότι ο κουβάς είχε χλωρίνη και στο φέισμπουκ επικρατεί ένας απαράδεκτος βιτζιλαντισμός.

  170. cronopiusa said

    Απειλούν τον άνδρα που δημοσίευσε τα βίντεο με το μπουγέλωμα του σκύλου από φαρμακοποιό

  171. nestanaios said

    Μετά την «εφεύρεση» της «γλωσσόλογόλογίας», καθιερώθηκε μια μέθοδος συνθέσεος λέξεων διαφορετική της ελληνικής.
    Η νέα ελληνική δε, πτωχή ούσα, υπέκυψε.

    Οι λέξεις δεν γίνονται από μέρη άλλων λέξεων. Οι λέξεις γίνονται από συλλαβές και οι συλλαβές από στοιχεία μόρια
    και πνεύματα. Τα στοιχεία συνάγουν τις συλλαβές και οι συλλαβές τα μέρη του λόγου και τα μέρη του λόγου τον λόγο ἄν
    υπάρχει νοιονοιό. Βλέπετε ότι οι λέξεις δεν είναι όλες μέρη λόγου.

    Η ετυμολογία δεν ψάχνει να βρει τίποτα το αληθινό το οποίο κανένας θεός δεν έχει ποτέ αποδείξει ότι έχει σχέση με το «έτυμον».
    Το πιο εύκολο πράγμα είναι να λέμε και να συμβουλεύουμε. Τα δύσκολα αρχίζουν όταν χρειασθεί να αποδείξουμε κάτι.
    «Αυτός είπε και ο άλλος είπε», δεν αρκεί. Η απόδειξη χρειάζεται πολύ περισσότερα.

    Έτυμον είναι το καλώς διαιρεμένο, τεμαχισμένο. Στην γραμματική έτυμον είναι η καλή τμήση των λέξεων. Το πάθος είναι η μετάθεση
    του στοιχείου «τ» από την τρίτη θέση στην δευτέρα θέση για να έχουμε από ευτμον το «ετυμον». Ευτμάω, ευτμώ, καλώς διαιρώ.

    Η λέξη φάρμακο διαιρείται. Φαρ – μακ – ο.

    Δύο είναι οι συλλαβές. «Φαρ» και «μακ». Το «ο» είναι πτωτική κατάληξη και δεν συμβάλει στον προσδιορισμό της έννοιας.
    Ο προσδιορισμός της έννοιας είναι το αντικείμενο της ετυμολογίας. Από την έννοια την οποία προκύπτει από την ετυμολογία και είναι
    πάντοτε μία και μόνον μία και πάντοτε συνυφασμένη με τον άνθρωπο, εκπορεύονται πολλές σημασίες και διαφέρουν από τόπο σε τόπο και χρόνο σε χρόνο.

  172. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Ποιος ποιος έχει γράψει στίχο κι αν το φαρμακείο είναι κλειστό,κι αν έχει πεθάνει ο φαρμακοποιός; Σαχτούρης;

  173. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    173.Ναι, Σαχτούρης
    Από τη «Λησμονημένη»
    Ο σωτήρας
    {…}
    νὰ φέρω φάρμακα καὶ ρόδινες γάζες
    κι ἂν βρῶ τὸ φαρμακεῖο κλειστὸ
    κι ἂν βρῶ πεθαμένο τὸ φαρμακοποιὸ
    κι ἂν βρῶ τῇ γυμνὴ καρδιά μου στὴ βιτρίνα τοῦ φαρμακείου {…}

    Κι άλλος,άλλοι ποιητές έχουν πει για τα φαρμακεία, της νύχτας ιδίως.

  174. ΕΦΗ²

    απαντάς μόνη στην απορία σου;

  175. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    175.Ναι,συχνά 🙂
    Καθὼς μένω στὸ δωμάτιό μου,
    μοῦ ᾿ρχονται ἄξαφνα φαεινὲς ἰδέες
    Φοράω τὸ σακάκι τοῦ πατέρα
    κι ἔτσι εἴμαστε δύο,
    κι ἂν κάποτε μ᾿ ἄκουσαν νὰ γαβγίζω
    ἦταν γιὰ νὰ δώσω
    ἕναν ἀέρα ἐξοχῆς στὸ δωμάτιο
    Τάσος Λειβαδίτης
    και του ίδιου για να το θέμα μας:
    τα φαρμακεία τη νύχτα μοιάζουν με τοπία του φεγγαριού

  176. 176

    Κι εγώ· και συχνά χάνω στην επιχειρηματολογία.

  177. Έχω διαφορετική αντίληψη σχετικά με το «Κι επειδή τα φάρμακα είναι ακριβά, φαρμακείο έχει επικρατήσει επίσης να λέμε και κάθε κατάστημα που έχει πολύ ακριβές τιμές.»

    Νομίζω ότι ο χαρακτηρισμός «φαρμακείο» είναι λίγο αργκό, που προέρχεται από το «έχει τιμές φαρμάκι», αλλά με την έννοια του πικρού, δύσκολου στην κατάποση.

    my 2c. 🙂

  178. cronopiusa said

    Πάω στο φαρμακοποιό, του λεω «ένα φάρμακο».

  179. sarant said

    178 Δεν αποκλείεται να είναι σωστή η δική σας εκδοχή.

  180. Γς said

    167, 170:

    Εγώ δεν είπα τίποτα για χλωρίνη [#165], όμως τώρα που το ξαναμύρισα το βίντεο…

  181. Γς said

    Κι ο Γς συζούσε τρία χρονάκια με μια φαρμακοποιό. Είχε τις χάρες όλες.

    Αλλά εμένα δεν μου έβγαινε απ το μυαλό η υποψία ότι όταν γεράσω [είχαμε και μεγάλη διαφορά ηλικίας] θα με φαρμακώσει.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: