Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Τελεσιγραφικά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 13 Ιουνίου, 2015


Ο τίτλος του σημερινού εβδομαδιαίου πολυσυλλεκτικού μας άρθρου αναφέρεται βεβαια στο τελεσίγραφο που, σύμφωνα με κάποιες ειδήσεις, απεύθυναν οι θεσμοί στην ελληνική κυβέρνηση. Βέβαια, η κυβέρνηση έχει διαψεύσει τα περί τελεσιγράφου ενώ έτσι κι αλλιώς την ώρα που θα δημοσιευτεί το άρθρο το τελεσίγραφο, αν υπήρξε ποτέ, θα έχει εκπνεύσει. Παρ’ όλ’ αυτά, ξεκινάμε.

* Και ξεκινάμε με μια ωραία κοτσάνα από το skai.gr. Σε ρεπορτάζ διαβάζουμε ότι ο Μάρτιν Σουλτς προειδοποίησε την ελληνική κυβέρνηση «να μην απορρίψει τη χείρα που της διατείνεται». Διατείνεται; Πώς διατείνεται; Και ποιος διατείνεται; Διότι, σύμφωνα με το ρημάδι το λεξικό, διατείνομαι θα πει ισχυρίζομαι.

Ο φίλος που στέλνει το μαργαριτάρι έχει τη φριχτήν υποψία ότι ο συντάκτης νόμιζε πως το «διατείνεται» σημαίνει περίπου ό,τι και το «τείνεται», ίσως στο πιο έντονο.

* Κι άλλη ακυρολεξία, από ρεπορτάζ του κύπριου Πολίτη για τις τουρκικές εκλογές. «Μετά από άδικο αγώνα, πετύχαμε σπουδαία νίκη», φέρεται να λέει ο (συμ)πρόεδρος του κόμματος HDP που πέτυχε εξαιρετικό αποτέλεσμα στις τουρκικές εκλογές της περασμένης εβδομάδας.

Δεν ξέρω αν αυτό ακούγεται καλά στην Κύπρο, αλλά στα δικά μου, καλαμαράδικα αυτιά δεν στέκει. Όταν δίνεις μάχη με υπέρτερο αντίπαλο δεν δίνεις άδικη μάχη αλλά άνιση μάχη. Ακόμα κι αν ο αντίπαλος μετέρχεται κάθε λογής αδικίες και ατιμίες, ο δικός σου αγώνας είναι δίκαιος αν και άνισος. «Επέσατε θύματα αδέρφια εσείς σε άνιση μάχη κι αγώνα», έλεγε το εμβατήριο.

akrop* Μια από τις αρχαιότερες ελληνικές εφημερίδες, που όμως άνοιξε δρόμους στην ελληνική δημοσιογραφία μόνο στην πρώτη περίοδο της ζωής της, τότε που είχε διευθυντή τον Βλάση Γαβριηλίδη, δηλαδή πριν από 100 χρόνια, είναι η Ακρόπολη. Είχε κλείσει, αλλά κάποιος αγόρασε τον τίτλο και την εξέδωσε ξανά, έστω και ως έντυπο μειωμένης τιμής και κύρους. Ο πηχυαίος πρωτοσέλιδος τίτλος της την περασμένη Δευτέρα ήταν: Δολοφονική επίθεση του εκδότη μας. Αυτό, το μόνο που μπορεί να σημαίνει είναι ότι ο εκδότης της εφημερίδας επιτέθηκε σε κάποιον με σκοπό να τον δολοφονήσει. Αν βέβαια κάποιοι επιτέθηκαν στον εκδότη, όπως… διαρρέει από τον υπέρτιτλο, τότε θα ήταν «Δολοφονική επίθεση εναντίον του εκδότη».

* Κυκλοφορούν κατά καιρούς στα κοινωνικά μέσα διάφορα εξωφρενικά άρθρα, και βλέπεις και σοβαρούς ανθρώπους να τα αναδημοσιεύουν στις σελίδες τους. Πρόσφατο παράδειγμα: στον «τοίχο» δύο φίλων μου είδα, προχτές ή παραπροχτές, μια δήθεν συνέντευξη της Σάρας Πέιλιν, της πρώην υποψήφιας αντιπροέδρου των ΗΠΑ, στην οποία η κ. Πέιλιν ζητάει να βομβαρδιστεί η Ελλάδα με πυρηνικά όπλα -χωρίς να παραλείπεται η αθώα, εν παρόδω, αναφορά ότι είναι Εβραία. Ούτε που είδαν ότι το άρθρο είναι περυσινό, ούτε που τους πέρασε από το μυαλό ότι αν είχαν γίνει τέτοιες εξωφρενικές δηλώσεις θα τις είχε αναδημοσιεύσει και κάποιο εγκυρότερο μέσο κι όχι ένα μπλογκ της συμφοράς. Ούτε βέβαια είναι Εβραία η συντηρητικότατη και χριστιανικότατη κυρία Πέιλιν, απλώς έχει το όνομα Σάρα.

* Και νέο κρούσμα τρόμου της διπλής άρνησης. Συγκεκριμένα, σε άρθρο του Πρώτου Θέματος για τη γκάφα μιας αεροπορικής εταιρείας που έστειλε μιαν ηλικιωμένη επιβάτισσα στη Μάλτα αντί για την Αθήνα, διαβάζουμε ότι: Έτσι, η ηλικιωμένη κατέληξε να ταξιδέψει μέχρι τη Μάλτα, ενώ οι αποσκευές της βρίσκονταν στο αεροπλάνο για Αθήνα όπου, παραδόξως, κανείς την αναζήτησε!

Δεν είναι και τόσο παράδοξο που την αναζήτησε κάποιος, θα λέγαμε -το περίεργο θα ήταν να μην την αναζητουσε κανείς.

* Καλό είναι βέβαια όταν οι ιστότοποι διορθώνουν τα λάθη τους, έτσι όμως… μας παίρνουν τη μπουκιά από το στόμα, εξαφανίζοντας νοστιμότατα μεζεδάκια. Πρόσφατα, το huffingtonpost.gr, σε άρθρο για τη συνεδρίαση της λέσχης Μπίλντεμπεργκ έγραφε: «η Λέσχη Bilderberg θα ασχοληθεί με το ελληνικό θέμα, ενώ πολύ σημαντική θα είναι η παρουσία του Μπενουά Κερέ της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, καθώς εκείνος θα συζητήσει το ζήτημα με την Τράπεζα της Γερμανίας, την Κριστίν Λαζάρντ και τον Banco Santander της HSBC».

Δεν φτάνει που η Κριστίν Λαγκάρντ παίρνει μέρος ινκόγνιτο στις συζητήσεις, παρά συνοδεύεται και από τον δαιμόνιο Μπάνκο Σανταντέρ, τον κορυφαίο τραπεζίτη της Νομανσλάνδης (διότι βέβαια πρόκειται για την τράπεζα Banco Santander!)

Ωστόσο, ο ιστότοπος αντιλήφθηκε το λάθος και το διόρθωσε (δείτε πάντως και τα σχόλια των αναγνωστών) κι έτσι τώρα διαβάζουμε: …πολύ σημαντική θα είναι η παρουσία του Μπενουά Κερέ της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, καθώς εκείνος θα συζητήσει το ζήτημα με την Τράπεζα της Γερμανίας, την Κριστίν Λαγκάρντ και την BSCH. Αλλά βέβαια στο Διαδίκτυο καμιά κοτσάνα δεν χάνεται, όλο και κάποιος θα βρεθεί να την αναδημοσιεύσει και να τη διατηρήσει στους αιώνες των αιώνων!

Κι έτσι, ο Μπάνκο να συνεχίσει να κινεί τα νήματα στα οικονομικά της Νομανσλάνδης!

* Περίεργος τίτλος άρθρου της Καθημερινής για το, γνωστό πάντως επιτάφιο τραγούδι του Σεικίλου: Το αρχαιότερο ελληνικό τραγούδι του κόσμου. Αλλά και στο αρθράκι χώρεσαν κάμποσα λάθη, όπως ότι το τραγούδι αποτυπώθηκε «από τον Σείκιλος» και ότι το Αϊδίνι είναι το σημερινό όνομα «των αρχαίων Τραλλέων». Επειδή υπάρχει και οδός με το όνομα αυτό, στο Γαλάτσι, είναι συνηθισμένο να την παρατονίζουν, όμως οι Τράλλεις στον πληθυντικό κάνουν Τράλλεων.

* Στο tvxs κάποιος με το ψευδώνυμο Martin Eden επιτίθεται στον Π. Τατσόπουλο, και μεταξύ άλλων του καταλογίζει «ακατάσχετες κενόλογες πομφολογίες». Κακός και ψυχρός μπορεί να είναι ο Τατσόπουλος, αλλά τουλάχιστον ξέρει να γράφει. Πομφολογίες δεν υπάρχουν, μόνο πομφόλυγες -εκτός αν θεωρήσουμε ότι προκύψανε απλολογικά από τις… πομφολυγολογίες!

* Μεταφραστική κοτσάνα ολκής από το Πρώτο Θέμα, σε άρθρο για τις τουρκικές εκλογές. Ο Νταβούτογλου, διαβάζουμε, συναντήθηκε με τον Ντενίζ Μπαϊκάλ (του κεμαλικού κόμματος CHP): ο Ντενίζ Μπαϊκάλ πιθανόν προαλείφεται για τη θέση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου, η εκλογή του οποίου αναμένεται να γίνει κατά την πρώτη συνεδρίαση της τουρκικής εθνοσυνέλευσης, σχολιάζει η «Χουριέτ».

Όμως, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ποιανού κόμματος, αφού ανήκει σε άλλο κόμμα; Και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος πάντοτε ορίζεται από τον αρχηγό του κόμματος, δεν εκλέγεται. Προφανώς, κάτι συμβαίνει -αλλά θα το μαντέψατε. Στο αγγλικό κείμενο αναφέρεται ο όρος parliamentary speaker, που όμως, όπως ξέρει όποιος έχει διαβάσει πέντε ειδήσεις στα αγγλικά, δεν είναι ούτε εκπρόσωπος, ούτε ρήτορας, ούτε ομιλητής (όπως έχει αποδοθεί άλλες φορές) αλλά, απλώς, ο Πρόεδρος του Κοινοβουλίου, ο οποίος, πράγματι, εκλέγεται από την εθνοσυνέλευση.

* Και για να μείνουμε στα τουρκικά, που μας χάρισαν άφθονες κοτσάνες τούτη την εβδομάδα, διαβάσαμε ότι τιμωρήθηκε ο αστυνομικός που τον είχαμε δει, σε μια διάσημη φωτογραφία, να ψεκάζει με δακρυγόνα μια διαδηλώτρια με κόκκινο φουστάνι. Ο τίτλος του άρθρου αναφέρει ότι ο αστυνομικός «τιμωρήθηκε με εμφύτευση 600 δέντρων «.

Παρντόν; Εμφύτευση κάνουμε, ας πούμε, όταν μας λείπουν δόντια και τα αντικαθιστούμε με τεχνητά και πανάκριβα εμφυτεύματα. Πώς θα του τα εμφυτεύσουν τα δέντρα του αστυνομικού; Και δεν είναι απάνθρωπο μαρτύριο;

Ευτυχώς, ο συντάκτης του άρθρου (σε αντίθεση με τον υλατζή που έβαλε τον τίτλο) προτίμησε μια πιο στρωτή διατύπωση: το δικαστήριο … τον διέταξε να φυτέψει 600 δέντρα.

* Ο Σπελ Τσέκερ ή η άγνοια της γαλλικής γλώσσας πρόδωσαν τον Τάσο Τέλλογλου. Σε πρόσφατο άρθρο στην Καθημερινή διαβάζουμε ότι: Ένας άλλος παράγοντας που δεν βοήθησε την τότε κυβέρνηση ήταν το γεγονός ότι κυριαρχούσε στις Βρυξέλλες μία ατμόσφαιρα τέλους εποχής («fin du reign»).

Το γαλλικό μας μάρανε… αλλά στα γαλλικά δεν υπάρχει λέξη reign, η αντίστοιχη λέξη είναι règne. Α, και η γαλλική έκφραση δεν είναι fin du, αλλά fin de règne.

* Μεγάλη γκάφα του πανεπιστήμονα και παντογνώστη Κων. Μπογδάνου στο δελτίο του Σκάι την Τετάρτη το απόγευμα. Επειδή τη μέρα εκείνη είχε γίνει η συνάντηση με τους λατινοαμερικανούς ηγέτες, ο Κ. Μπογδάνος έπαιξε μια σκηνή από την αργεντίνικη ταινία «Εννέα βασίλισσες», του 2000, που δείχνει δυο πρωταγωνιστές να φεύγουν από ένα σουπερμάρκετ με τις τσέπες γεμάτες με διάφορα πράγματα που είχαν σουφρώσει. Και καθώς ξεδιαλέγουν τα κλοπιμαία, ο ένας πιάνει μια σοκολάτα, διαβάζει στη συσκευασία ότι είναι ελληνική, και λέει:

Made in Greece… this country is going to hell!

Και ο Μπογδάνος πληροφορεί το φιλοθεάμον κοινό ότι η αργεντίνικη ταινία είχε προβλέψει από το 2000 ότι η Ελλάδα πάει κατά διαόλου! Παρόλο που σπούδασε τόσα χρόνια στα Λονδίνα, δεν έχει μάθει τη διαφορά ανάμεσα στο this και το that, δεν έχει διαβάσει τόσα και τόσα άρθρα που λένε this author και εννοούν τον υπογράφοντα. Κι έτσι, ο Αργεντίνος που λέει this country is going to hell εννοεί ότι η δική του χώρα πάει κατά διαόλου, αφού αναγκάζεται να εισάγει ακόμα και σοκολάτες από το εξωτερικό, και μάλιστα από μια μακρινή μικρή χώρα όπως η Ελλάδα -κάτι ανάλογο με όσα λέμε κι εμείς όταν βλέπουμε στο μανάβικο σκόρδα Κίνας ή λεμόνια… Αργεντινής.

Για του λόγου το αληθές, το αρχείο με την επίμαχη εκπομπή είναι εδώ. Δεν βρήκα σε ποιο σημείο προβάλλεται το στιγμιότυπο από την αργεντίνικη ταινία, αλλά μια αναφορά στο «η Ελλάδα πάει κατά διαόλου» υπάρχει στο 29.10.

* Σύμφωνα με το in.gr, Ένα αιδοίο στις Βερσαλλίες διχάζει τη Γαλλία. Πρόκειται για ένα γλυπτό, που ονομάζεται Dirty Corner, και που διχάζει, όπως φαίνεται, εκτός από τη Γαλλία, και τους συντάκτες του in.gr, αφού στο μεν άρθρο αποδίδεται «Σκοτεινή γωνία» ενώ στη λεζάντα «Βρώμικη γωνία». (Αλλά αν κάπου είναι σκοτεινά, μπορεί να είναι και βρώμικα).

* Συνηθίζεται να λέμε ότι κάποιος «το τερμάτισε», αλλά όσες φορές το έχω πει αυτό για τον Σεραφείμ Πειραιώς έχω πέσει έξω, ο κατήφορος δεν έχει πιάσει πάτο. Οπότε, ούτε τώρα θα το πω για να σχολιάσω τα ιερά λόγια, λόγια αγάπης, σύνεσης και σοφίας που μας χάρισε με το τελευταίο του διάγγελμα για το σύμφωνο συμβίωσης. Παραθέτω μόνο το τέλος της πανταχούσας:

μέ τό ὑπό διαβούλευση νομοσχέδιο ἀπενοχοποιοῦνται οἱ πρακτικές τῆς ὁμοφυλοφιλίας πού ἀναπόδραστα ὁδηγοῦν σέ ἄπειρες λοιμώξεις τοῦ ὀργανισμοῦ καί καρκινογενέσεις, οἱ ὁποῖες μέ τήν σειρά τους θά αὐξήσουν τόν τζίρο τῶν μεγάλων πολυεθνικῶν τοῦ φαρμάκου.

Καί μή χειρότερα!!!

Η κατακλείδα είναι του αγίου Πειραιώς αλλά (για να μη λέτε) τη συμμερίζομαι απόλυτα. (Αλλά τις μπηχτές τι τις ήθελε; )

Λίγο μετά τη δημοσίευση του άρθρου, θα φύγω για την εξωτική βόρεια Ρηνανία, οπότε δεν θα είμαι και τόσο πολύ παρών στο ιστολόγιο. Αλλά αύριο θα ανέβει άρθρο κανονικά.

 

131 Σχόλια to “Τελεσιγραφικά μεζεδάκια”

  1. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    «Αλλά αύριο θα ανέβει άρθρο κανονικά.»
    Κάνω ,ως νέος Τειρεσίας, την πρόβλεψη ότι θα είναι αφιερωμένο σε πατριώτη μου το αυριανό…
    Πολύ ωραία αυτή η αργεντίνικη ταινία! Tη θυμάμαι την «ελαβοράδο εν Γκρέσια…» σκηνή.

  2. Gpoint said

    Πρωτιά ;

  3. Gpoint said

    Μπα, δεύτερος και καταϊδρωμένος

    Οσον αφορά τις Σάρες μερικοί τις ξεχωρίζουν σαν Εβραιόφιλες (Sara) και μη (Sarah)

  4. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ για τα πρώτα σχόλια! -λίγο πριν φύγω

    1: Εμ, καμιά φορά λαθεύει ο προγραμματισμός 🙂

  5. Λ said

    Καλημέρα, βλέπω την τελετή έναρξης των πρώτων Ευρωπαϊκών αγώνων και η Κύπρια παρουσιάστρια του ΡΙΚ είπε «των κουλτουρών».

    Για το δημοσίευμα του Πολίτη συμφωνώ μαζί σας. έκαναν λάθος.

  6. sarant said

    5: Άγαρμπο είναι, δεν είναι λάθος.

  7. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    – Και ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που ειλικρινά θέλουν να είναι Ευρωπαίοι και οι οποίοι ολόψυχα συμμετέχουν, πρεσβεύουν και κηρύττουν τις ευρωατλαντικές αξίες; Τέτοιοι βομβαρδισμοί δεν θα ήταν άδικο για αυτούς;
    Ειλικρινά δεν τους λυμάπαι. Χώσαμε πολλά χρήματα στις τσέπες τους, αλλά δεν κατάφεραν να κάνουν αυτό που έκαναν οι Ουκρανοί συνεργάτες μας στο Κίεβο με τόσα λίγα χρήματα. Με τέτοιες πλουσιοπάροχες χορηγίες, η μόνη λογική εξήγηση για την αποτυχία σας είναι ότι δεν πιστεύετε ειλικρινά για αυτό που αγωνίζεσθε, αλλά σέρνετε μόνο τα πράγματα για να μαδάτε περισσότερα χρήματα. Έλα, δεν είμαι ανόητη και γνωρίζω την φύση των Ελλήνων.
    Αυτοί οι Έλληνες που είχαν πράγματι φιλοδυτικό προσανατολισμό, μετανάστευσαν. Έτσι, οι Ελληνικές δυτικές αξίες είναι ήδη μαζί μας. Ωστόσο, θέλω να παρηγορήσω εκείνους που είναι ακόμη στην Ελλάδα, εκεί μαζί με τα χρήματά μας, και εξακολουθούν να αγωνίζονται για την υπόθεσή μας, για αυτούς και όλα τα άλλα θύματα, μετά την ήττα της Πουτινικής Ρωσίας θα ανεγερθεί ένα μνημείο. Και αν υπάρχουν τυχόν ειλικρινείς, πιστοί στις ευρω-ατλαντικές αξίες μας, που εξακολουθούν να ζουν στην Ελλάδα, να γνωρίζουν ότι δεν υπάρχει τίποτα υψηλότερο από το να πέσουν θύματα στο όνομα της δημοκρατίας και της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Όλοι σας θα αποτελείτε ένα μνημείο – στη μνήμη των θυμάτων της Πουτινικής Ρωσίας, και τα ονόματα όλων σας θα γραφτούν με χρυσά γράμματα – σε μαύρο μάρμαρο!
    😆 😆

  8. LandS said

    @1 Τι Τειρεσίας; Πήρες μέιλ και διάβασε και μέρος του άρθρου. Αλλά έτσι είσαστε εσείς οι Ρουμελιώτες. Πάντα θέλετε να δείχνετε πιο σπουδαίοι από ότι πραγματικά είσαστε. Ακόμα και για τους (πάρα) πολύ σπουδαίους ισχύει αυτό.

  9. Λ said

    Μου έκανε εντύπωση πόσο πολύ μοιάζουν τα αζέρικα με τα τούρκικα. Και ο κύριος στο ιπταμένων χαλί τραγουδάει πολύ ωραία.

  10. Νικος Κ. said

    1, 4: και είπα να στείλω σήμερα δύο καλημέρες (για να πετύχω νταμπλ)!

  11. Γς said

    Μα τι έγινε;
    Είχε πέσει το άρθρο «Ο Αρης Βελουχιώτης νεκρός» και μέχρι να βρω κάτι για να σχολιάσω άλλαξε με τα Μεζδάκια.

    Ποιος άλλος είδε την αλλαγή αυτή;

    Εγώ πάντως αυτό ετοίμασα:

    Κι ο » Θούριος » της Εθνικής Αντίστασης
    «Βροντάει ο Όλυμπος, αστράφτει η Γκιώνα,
    μουγκρίζουν τ’ Άγραφα, σείεται η στεριά.
    Στ’ άρματα, στ’ άρματα, εμπρός στον αγώνα,
    για τη χιλιάκριβη τη λευτεριά.

    Γράφτηκε στα τέλη του 1942 από τον Ιθακήσιο ποιητή και δημοσιογράφο Νίκο Καρβούνη (1880 – 1947 ) και μελοποιήθηκε από τον Άκη Σμυρναίο ( Αστραπόγιαννο ).

    Κι οι δικοί μου της ΕΑΑΚ σε μια άλλη εκτέλεση

  12. cyrusmonk said

    Ναὶ μὲν οἱ Τράλλεις κάνουν γενικὴ πληθυντικοῦ Τράλλεων, ἀλλὰ οἱ κάτοικοί τους; Ἔ; Δὲν εἶναι Τραλλεῖς (γεν. πληθ. τῶν Τραλλέων);
    Τὴν καλημέρα μου, σᾶς τὴν εἶπα; Δὲν σᾶς τὴν εἶπα.
    Χαίρετε, τὶ κάνετε, καλὰ εὐχαριστῶ (διαβάζεται ἀπνευστὶ καὶ σὲ φωνὴ Γιάννη Βογιατζῆ – τοῦ ἠθοποιοῦ, ὄχι τοῦ τραγουδιστῆ. Ὅποιος ἄκουγε τὰ χρόνια ἐκεῖνα τὸ «Ἡμερολόγιο ἑνὸς θυρωροῦ» θὰ τὸ θυμᾶται).

  13. Ο εκδότης της Ακρόπολης επιτέθηκε στον σεφ! 🙂

    Εμφύτευση, αν δεν κάνω λάθος, είναι και νομικός όρος σχετικός με τη γαιοκτησία.
    ΥΓ. Δεν κάνω λάθος: Εμπράγματο δικαίωμα του ενοικιαστή κτήματος για τη δημιουργία φυτείας

  14. Λ said

    Δεκτόν. Η κοπέλα εξάλλου διάβαζε μεταφρασμένο κείμενο. Και ο ποιητής Βύρων που είπε ακούστηκε παράξενα. Αν δεν ήθελε να πει ο λόρδος Βύρωνας ας έλεγε τουλάχιστον ο Μπάιρον όπως έκανε ο Σολωμός. Τρόμαξα να καταλάβω ότι πρόκειτο για το συγκεκριμένο ποιητή.

  15. π2 said

    Νεοκίδιε, στη θεολογική ορολογία η πρόβλεψή σου λέγεται vaticinium ex eventu. 🙂

    Εγώ που δεν μπορώ να προβλέψω το συντελεσμένο μέλλον, να κάνω απλώς μια πρόταση για το άρθρο της ερχόμενης Πέμπτης. Στις 18 του μήνα λοιπόν διεξάγεται το Eurogroup και αυτό μας πλασάρεται για νιοστή φορά ως η απολύτως τελευταία προθεσμία για συμφωνία. Μόνο που στις 18 του μήνα είναι και η επέτειος της μάχης του Βατερλώ. Ημερομηνία με πιο πολυσήμαντο και δίκοπο συμβολισμό δεν θα μπορούσε να βρεθεί. Άσε που την ίδια μέρα απολογείται στον ανακριτή και ο Μαρινάκης και θα έχει κάτι να περιμένει και ο Gpoint.

    ΥΓ. Σε μια προσπάθεια επικοινωνιακού φουσκώματος του δράματος, φαίνεται πως όλοι αναζητούν εφετζίδικες ιστορικές αναλογίες. Οι Financial Times προτίμησαν την αναλογία Τσίπρα – Τρότσκι και την περιγραφή της συμφωνίας με τους «θεσμούς» ως συνθήκη Μπρεστ-Λιτόφσκ: http://tinyurl.com/pg32qxm.

  16. Λ said

    9. στο ιπτάμενο χαλί. Σήμερα παίζω εκτός έδρας και ξέχασα ότι το σμαρτούιν κάνει κόλπα.

  17. atheofobos said

    Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Σεραφείμ προσπαθεί μέσω της ιατρικής να προκαλέσει να προκαλέσει φοβίες γράφοντας πως οἱ πρακτικές τῆς ὁμοφυλοφιλίας ἀναπόδραστα ὁδηγοῦν σέ ἄπειρες λοιμώξεις τοῦ ὀργανισμοῦ καί καρκινογενέσεις με μια μνημειώδη στο παρελθόν ανακοίνωση του, που από τον τύπο χαρακτηρίστηκε ειρωνικά ως Μανιφέστο»Σεραφείμ κατά πεολειχίας !
    Σχετικά έχω γράψει το ποστ : Ο ΤΡΟΜΟΛΑΓΝΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΞΑΝΑΚΤΥΠΑ!
    http://atheofobos2.blogspot.gr/2012/10/blog-post_19.html

  18. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Ένα διεθνές (?) παράδοξο. Είμαστε -δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό- οι αποδιοπομπέστεροι των τράουλων, οι ηλιθιωδέστεροι των ηλιθίων, οι τεμπελότεροι των τεμπέληδων και ρεμαλοειδέστατοι των ρεμαλιών (το λένε και οι γερμανοί αυτό!) αλλά τα προϊόντα μας έχουν δυνατό μπραντνέημ. Ότι γράφει made in Greece εδώ στην Αραπιά, ειδικά σε γαλακτομικό και λάδι και σοκολατοειδές, θεωρειται ό,τι εκλεκτότερο και είναι ό,τι ακριβότερο. Μέχρι και ένα πασέτο 5μετρο βρήκα made in Greece (στην Ελλάδα δεν έχω δει ποτέ!) . Είχε την διπλάσια τιμή από το ανάλογο κινέζικο! 🙂

  19. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα

  20. Πάνος με πεζά said

    Εμ έτσι ντε ! Περίμενα μεζεδάκια και μου βγήκε ο Βελουχιώτης !

    Ωραία μεζεδάκια παντως !

  21. Παναγιώτης Κ. said

    «να μην απορρίψει την χείρα που της διατείνεται»
    Εντάξει το Ελληνικό σχολείο έχει τα κουσούρια του! Σας διαβεβαιώνω όμως ότι δεν μαθαίνουμε τέτοια Ελληνικά στα παιδιά.
    Τι λοιπόν μεσολαβεί από την πρόσληψη κάποιου σε ένα ΜΜΕ έως ότου αρχίσει να δημοσιεύει;
    Και κάτι ακόμα: Δεν μεσολαβεί ένα δεύτερο μάτι πριν από τη δημοσίευση;

  22. Πάνος με πεζά said

    Σαν τη «χείρα που της διατείνεται», ακουσα προχτές «μια παράσταση που ανατρέχει τη μνήμη μας». Κάπως μου χτύπησε, νομίζω ή «ανατρέχει στη μνήμη μας» ή «διατρέχει τη μνήμη μας», όχι;

  23. ndmushroom said

    http://www.theguardian.com/world/2015/jun/08/bilderberg-summit-forget-the-g7
    Europe’s hottest financial potato, Greece, is on the conference agenda, and it’s good to know Benoît Coeuré, a member of the executive board of the European Central Bank, will be there to discuss it in strictest privacy with interested parties, such as the heads of Deutsche Bank, Lazard, Banco Santander and HSBC.

    Το πρωτότυπο άρθρο της Guardian το οποίο πετσόκοψε η HuffPost. Όπου «Λαγκάρντ» βλέπε Lazard (η γνωστή εταιρία συμβούλων που, αν θυμάμαι καλά, είχε απασχολήσει και την Ελλάδα παλαιότερα), και όπου BSCH βλ.Banco Santander και HSBC (εκτός αν η HuffPost έχει αποκλειστικές πληροφορίες για τη συγχώνευση των δύο τραπεζών…)

  24. Παναγιώτης Κ. said

    @18 ( Kid ). Μαζί σου για τα ελληνικά προϊόντα και όχι από πατριωτική αντίληψη αλλά από σχετική εμπιστοσύνη σε μας!
    Έχεις όμως τους εμπόρους, δηλαδή αυτοί που μεσολαβούν μεταξύ κατασκευαστή και καταναλωτή και η δουλειά χαλάει. Δεν δείχνουν προθυμία να προωθήσουν το εγχώριο προϊόν.Αρκετές φορές που ζήτησα ελληνικό με κοίταξαν κάπως περίεργα.Χώρια που μου επεσήμαναν την ξενική του προέλευση του προϊόντος επιχείρημα για να το προτιμήσω.
    Μια και άνοιξες την κουβέντα.Ξεχνώ λοιπόν τις μπετονιέρες και τα αναβατόρια Μαλκότση πριν από 50 χρόνια περίπου; Ήταν η εποχή που δεν υπήρχαν πρέσες.

  25. Παναγιώτης Κ. said

    ως επιχείρημα για να το προτιμήσω.

  26. filnikon said

    Χα χα διορθώσανε τον Μπάνκο αλλά καταφεράνε να πηδήξουν την τράπεζα BSCH

  27. spiral architect said

    Καλημέρα. 🙂
    Καρφώθηκες Νικοκύρη:

  28. ndmushroom said

    11, 27
    Πάντως το cache του γκουγκλ έχει κρατήσει την εξαφανισμένη σελίδα (για τους ανυπόμονους) 😉

  29. 4,
    Βλέπω αποφάσισες να άρεις την λάθος προγραμματισμένη ανάρτηση! 🙂

  30. Παναγιώτης Κ. said

    Κάποιος πρέπει να συστήσει φειδώ στα βόλια που εκτοξεύει κατά των πολιτικών του αντιπάλων ο κ. Martin Eden του TVXS.Γενικά οι υπερβολές δεν κάνουν καλό.
    » Με τη ρητορική της αοριστίας ενός αέρα καινούργιου που στην πραγματικότητα ανανεώνει ο,τι πιο σάπιο και τοξικό (τσ!τσ!τσ!) κουβαλάει μαζί του το παρελθόν».
    Η υπερβολή βλάπτει και η αυστηρότητα ομοίως…Φαίνεται, οι υπερβολικοί και οι αυστηροί ποντάρουν στην κοντή μνήμη των αναγνωστών.
    Και συνεχίζει: » Οι κ.Τατσόπουλοι είναι το αντίβαρο των κ.Κωστόπουλων στη ζυγαριά της ματαιοδοξίας και του εγωκεντρισμού, αλλά όπως πρόσφατα πτώχευσε ο θεσμικός τους φορέας, το ΠΑΣΟΚ, έτσι σιγά-σιγά πτωχεύουν και οι ίδιοι».

  31. Πέπε said

    Μα το Αϊδίνι είναι εκεί που ήταν οι αρχαίες Τράλλεις!

    Αν το μεζεδάκι βρίσκεται στον τόνο, δεν μπορώ να το δεχτώ για μεζεδάκι – είναι πολύ αυστηρό. Λάθος μεν, αλλά λάθος σε μια λέξη με όχι προβλέψιμη κλίση (κλίνεται όπως «αι λύσεις» αλλά χωρίς να έχει ενικό που θα μας ειδοποιούσε), σπάνια, και που δεν μπορείς να την αποφύγεις προτιμώντας κάποια πιο του χεριού σου, όπως γίνεται με την πλειοψηφία των μεζεδακιών που οφείλονται σε υπερεκτίμηση των γλωσσικών ικανοτήτων του γράφοντος.

    Επιπλέον, εκεί που είναι η οδός ΤΡΑΛΛΕΩΝ (χωρίς τόνο φυσικά στις πινακίδες), στα Πετράλωνα, γύρω γύρω όλες οι οδοί είναι Αχαιών, Δωριέων, Τρώων (από το τρώω, επειδή είναι γεμάτη φαγάδικα) κλπ., δηλαδή αναφέρονται σε κατοίκους, όχι σε περιοχές.

  32. georgeilio said

    Την άλλη φορά που θα περάσεις από Βόρεια Ρηνανία, χτύπα και κανα τηλέφωνο. Στο Ντύσσελντορφ είμαι.

  33. Σαρκοζί: Ο Τσίπρας δεν στέκεται στο ύψος των περιστάσεων.

    http://news247.gr/eidiseis/politiki/sarkozi-o-tsipras-den-steketai-sto-upsos-twn-peristasewn-h-ellada-epestrepse-sto-mhden.3525445.html

    Ναι! Ο Σαρκοζί ο Νικολάς!

  34. Πολύ καλό σχόλιο από το τουήτα για τα ελληνικά των ελλαδέμπορων

    https://pbs.twimg.com/media/CHUm8DiWgAA5vHW.jpg:large

  35. LandS said

    @12 που κάνει αναλογία με το 15

    Στην ίδια εκπομπή υπήρχε και μια πιτσιρίκα που όλο παραπονιόταν που η μάνα της την χώριζε από τους μοναδικούς έρωτες της ζωής της. Τον ένα μετά τον άλλον.

  36. Gpoint said

    # 31

    πιο διάσημη η Τραλλέων δστο Γαλάτσι, κάθετος στην Βεϊκου

  37. stratosbg said

    Reblogged στις a hairless ape.

  38. Y. G. said

    » ο Κ. Μπογδάνος έπαιξε μια σκηνή από την αργεντίνικη ταινία «Εννέα βασίλισσες», του 2000, που δείχνει δυο πρωταγωνιστές να φεύγουν από ένα σουπερμάρκετ με τις τσέπες γεμάτες με διάφορα πράγματα που είχαν σουφρώσει. Και καθώς ξεδιαλέγουν τα κλοπιμαία, ο ένας πιάνει μια σοκολάτα, διαβάζει στη συσκευασία ότι είναι ελληνική, και λέει: Made in Greece… this country is going to hell!»

    Οντως γκαφα. Την εποχη των 9 Reinas το πιο δημοφιλες εισαγωμενο προϊον απο την ελλαδα στην αργεντινη ηταν τα σοκολατενια πουρακια Caprice Παπαδοπουλου!; Αν ειναι δυνατον να εχεις εθνικα προϊοντα σαν τα αλφαχορες και αλλα θεϊκα παρασκευασματα με ντουλτσε ντε λετσε και να εισαγεις σοκολατενια πουρακια σε εποχη βαθειας κρισης… Πολυ ευστοχη η παρατηρηση του πρωταγωνιστη.

  39. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    38. Δεν ήταν όμως πουράκια στην ταινία. Ήταν νομίζω κάτι τσιπιτοειδές…

  40. Y. G. said

    39 – ηταν κατι σαν γκροφρετα. Δεν ξερω τι θα πει τσιπιτοειδές

  41. Για όνομα του Μαμωνά!
    Να έχεις τέτοια κουζίνα και να τρως πακοτίνια;

  42. Y. G. said

    41 – Σκυλε μου, συγκρινα το εισαγωμενο γλυκο (ελληνικη σοκολατα) με το εγχωριο γλυκο (dulce de leche). Το αργεντινο ασαδο μονο με το ελληνικο σουβλακι μπορει να συγκριθει. Και το χοιρινο για το ελληνικο σουβλακι –αν δεν απατωμαι — εισαγεται απο την Ολλανδια. Για αυτο και ο Γερουν εκτρεφει ενδεικτικα 3 γουρουνακια στη οικογενειακη φαρμα του κοντα στο Βαχενινχεν. Καθε χρονο σφαζει και απο ενα και το καταλωνουν οικογενειακα 😉

  43. 42

    Μα δε διαφωνώ. Τη φωτό την πήρα απ’ εδώ https://en.wikipedia.org/wiki/Argentine_cuisine που είναι το πορνό του καλοφαγά.

    Αυτό με το Γερούν και το γουρούν’, πάλι, δεν με άρεσε. Να τονε φοβόμαστε; :/

  44. ελενη said

    to άρθρο για τον Βελουχιώτη για ποιο λόγο κατέβηκε;

  45. Y. G. said

    43 Ο Γερουν ειναι αγροτης απο πανω ως κατω. Απο τη πιο μικρη μπουκλα πανω στην κεφαλα του μεχρι τις γαλοτσες που φοραει (φορουσε για την ακριβεια γιατι μας εχει εκμυστηριευτει οτι απο τοτε που κανει κουμαντο στο Γιουρογκρουπ δεν προλαβαινει να ταϊσει τα ζωντανα, τα ταϊζει η συντροφος του) για να ταϊσει καθε μερα τα γουρουνια και τις κοτες του πριν παει στη Χαγη. Ο Γερουν ειναι απο πανω ως κατω, μεχρι το μεδουλι του, » εισαγωγαι-εξαγωγαι » αγροτικων προϊοντων. Ανθρωπο τοσο internally consistent δεν χρειαζεται να τον φοβομαστε.

  46. 45. Μακάρι, αδελφέ, αλλά στην Αργεντινή ζορίστηκαν. Από το ΔΝΤ, βέβαια, όχι από τους «θεσμούς».

    44. Προφανώς για ν’ ανέβει αύριο με τον αυτόματο πιλότο.

  47. physicist said

    Έχω την εντύπωση ότι ο Μ. Πειραιώς αναφέρεται σε κάποιο απ’ αυτά που λένε «αποτελέσματα στατιστικών μελετών» που είχε κυκλοφορήσει πριν λίγα χρόνια και συνέδεε το στοματικό σεξ με κάποια είδη καρκίνου — δεν θυμάμαι τώρα αν ήταν της στοματικής κοιλότητας ή άλλα. Κλασική περίπτωση από τις μελέτες που κυκλοφορούν τρεις στο δεκάρικο και κατά κανόνα δεν τις διαβάζει ούτε ο συγγραφέας τους αλλά πιασάρικο το θέμα, το ανέβασαν όλα τα Χάφινγκτον τότενες και χάφτηκε από μερικούς. Άλλο που δεν θέλανε, δηλαδή, οι διάφοροι καλοθελητές.

  48. Y. G. said

    45 – Μακάρι, αδελφέ, […]

    Αδελφη ειναι το σωστο 🙂

  49. 48

    😳

  50. Πάνος με πεζά said

    Σαν τη «χείρα που της διατείνεται», ακουσα προχτές «μια παράσταση που ανατρέχει τη μνήμη μας». Κάπως μου χτύπησε, νομίζω ή «ανατρέχει στη μνήμη μας» ή «διατρέχει τη μνήμη μας», όχι;

  51. Μαρία said

    >Κυκλοφορούν κατά καιρούς στα κοινωνικά μέσα διάφορα εξωφρενικά άρθρα

    Η μούφα των ημερών είναι η συνέντευξη στη Βελτ της Λουντμίλα Πούτιν, η οποία μούφα κυκλοφόρησε στις 28/3 αλλά τα δικά μας σαΐνια ανακάλυψαν τώρα.
    Εδώ η μούφα με το πλαστό πρωτοσέλιδο https://archive.is/bYanw
    η μετάφραση-αναπαραγωγή της http://kalevholland.planet.ee/wordpress/lyudmila-putin-my-husband-was-long-dead/
    και η αποκάλυψή της http://yudenich.ru/content/feykovoe-intervyu-lyudmily-putinoy-slil-v-set-pozhiloy-transvestit-iz-belgorodas

    Οι δικοί μας δεν έκαναν τον κόπο να ανατρέξουν στη Βελτ, με δυο μόνο κλικ όπως γράφει το παραπάνω ρωσικό.

  52. Ιάκωβος said

    Η Αργεντινή πριν καταρρεύσει οικονομικά είχε αρχίσει να καταρρέει περιβαλλοντικά. Εκείνα τα χιλιάδες βουβάλια-στη-μέση-εσύ είχαν φάει και τρώνε ακόμα τα δάση,το έδαφος, τις καλλιέργειες, τη χώρα.

  53. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    40. Κάτι τέτοιο:

  54. 51 Α, ήταν μούφα η συνέντευξη; Εγώ νόμιζα ότι απλώς είχε παλαβώσει η πρώην…
    http://news.in.gr/perierga/article/?aid=1500004008

  55. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Oι γερμανοί έχουν ψύχωση με τον Πούτιν…

  56. Ιάκωβος said

    Η Αργεντινή είχε όμως έναν από τους πιο καλούς τραγουδοποιούς της Αμερικής, τον Γιουπάνκι που έγραψε ένα από τα ομορφότερα λάτιν τραγούδια.
    Los ejes de mi caretta. Μετάφραση δική μου, ας με συγχωρήσει η Cronopiusa.

    Επειδή δε βάζω γράσο στα αξόνια του κάρου μου μου λένε ότι έχω παραιτηθεί.
    Αφού μου αρέσει η μουσική που βγάζει η ρόδα όταν τρίζει, γιατί να τη γρασάρω;

    Έχω βαρεθεί πια το ίδιο και το ίδιο μονοπάτι
    Τόσο μακρύς ο δρόμος και χωρίς τίποτα να μου φτιάξει το κέφι…

    Δε τη θέλω τη σιωπή. Τι να την κάνω. Δεν έχω κανέναν να σκεφτώ. Είχα. Μα πάει τόσος καιρός από τότε… Τώρα δε σκέφτομαι τίποτα.

    Τα αξόνια του κάρου μου ποτέ δε θα τα ξαναγρασάρω.

    Και τι κιθάρα, ε;

  57. Y. G. said

    53 – Ναι Κιντ, κατι τετοιο ηταν, αν θυμαμαι καλα, σιγουρα οχι πουρακι σοκολατενιο

  58. Μαρία said

    54
    Σάλεψε είναι το σωστό. http://www.efsyn.gr/arthro/politika-paraskinia-12062015 αλλά όχι πολύ, σε εισαγωγικά.

    Μα δεν μπορούσαν να βρουν μια άλλη εφημερίδα και να ψαχνόμαστε;

    55
    Ρώσος είναι ο μασαλτζής.

  59. Y. G. said

    56 – Αθανατος ο Γιουπανκι. Και τι υπεροχη φυσιογνωμια… Μπραβο, Ιακωβε που τον θυμηθηκατε.

  60. 55

    της έκανε καψόνια της Άγγελας, όταν είχε έρθει Κρεμλίνο.

    ήξερε πως η Μέρκελ έχει παθολογικό φόβο για τα σκλιά κι άφησε την Κόνι να μπει μέσα στην αίθουσα.
    πάγωσε η Άγγελα!

    Τότε, νομίζω, της είχε σχολιάσει να μην το παρατραβάει «μην έρθουμε για τρίτη φορά στο Βερολίνο» 😉

  61. Ιάκωβος said

    54,
    Κρίμα που είναι μούφα. Κι εγώ είπα ότι πρόκειται περί διαταραχής.

    Θα ήταν πολύ πιθανό. Εδώ ο Πρόεδρος των Καλμούχων ( και των σκακιστών) ισχυριζόταν ότι τον απήγαγαν οι εξωγήινοι. Ή μας δούλευε; Ή ήθελε να μας εντυπωσιάσει με τις γνωριμίες του; ή να ποζάρει στο λαό του σαν σύγχρονος χάι τεκ σαμάνος, που σκαρφαλώνει στον άξονα του κόσμου για να μιλήσει με τα πνεύματα;

  62. Είναι ΚαλμUFOς!

  63. Y. G. said

    61- If the rules are the same in Africa, Mongolia, etc then the rules are from space.

    Αυτη τη σκεψη αξιζει να την φερει κανεις μερικες βολτες (οχι παρα πολλες βολτες …μερικες!) μεσα στο μυαλο του 🙂

  64. Corto Maltese said

    53, 57 κλπ

    ΠΟΙΟ ΗΤΟ ΤΟ ΕΞ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΙΣΑΧΘΕΝ ΣΝΑΚ ΤΟΥ ΡΙΚΑΡΔΟ ΝΤΑΡΙΝ:

    Στην ταινία κατονομάζεται: Crunchy.
    Παραπέμπει προφανώς στο Crunch της Nestle, προϊόν από το 1938!

  65. Ιάκωβος said

    62, 😀

  66. spiral architect said

    Περί του «εκδότη» της Ακρόπολης (και άλλων παλαιών τίτλων) Τάκη Μαυρίκου από τον Κιμ Φίλμπυ υπηρεσίας:
    Παναγιώτης Μαυρίκος: Ο «γαλάζιος» εκδότης που κολυμπά στην κρατική διαφήμιση
    (ο λίκνος είναι μέσω donotlink.com, πατήστε ελεύθερα)

  67. spiral architect said

    Και η τρολιά της εβδομάδας απο το ελληνικό Onion (Το Κουλούρι) την οποία έχαψε κανονικά ο απόλυτος Έλλην τουιτεράς:
    (που πολλοί τον θέλουν και για αρχηγό της ΝΔ)
    Επιτέλους ήρθε η στιγμή που το Κουλούρι τρόλαρε τον Άδωνι Γεωργιάδη και αυτός ψάρωσε

  68. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    των Τράλλεων,όπως των Σάρδεων, μας το εμπέδωσε ο φιλόλογος οριστικά.Μήπως ήταν και στη γραμματική μαζί η κλίση τους

  69. leonicos said

    Ωχ, καημένες Τράλλεις, που είσαι στον πληθυντικό και δεν βρίσκουμε τη γενική σου. Τι άλλο να ζητήσεις από αυτή τη γλώσσα; Να κάνει μωρό;.

  70. Μαρία said

    Τώρα είδα το βίντεο των Τραλλέων. Ότι ανεβαίνει στο διαδίκτυο προβάλλεται σαν καινούρια ανακάλυψη.
    Ο επιτάφιος του Σείκιλου μελοποιημένος διαφορετικά κυκλοφορεί απο το μακρινό 1979. Έχω το σιντί και βλέπω τώρα οτι κάποιος το ανέβασε εδώ. https://www.youtube.com/watch?v=a1z0zaGDzlQ

  71. Αιμ said

    Εχω καιρό να γράψω σχόλιο, δραττομαι όμως της ευκαιρίας των πολυθεματικων μεζεδακιων γία να ρωτήσω τον Νικοκυρη και την εκλεκτή … ομηγυρη την γνώμη τους για αυτό http://www.imerodromos.gr/symfona/

    Ισχύει;

  72. Dimitris said

    Εδώ που τα λέμε, ο «Banco Santander» θα μπορούσε να γίνει ο επόμενος σούπερ ήρωας της Marvel! Ένας υπερήρωας που θα σώζει την ανθρωπότητα από την οικονομική κρίση και τους αδίστακτους κεφαλαιοκράτες!

  73. Ιάκωβος said

    Το Τραλλέων στα λεωφορεία βάζω στοίχημα ότι έλκεται από το Θρυλέων.

    70.
    Η περίφημη αρχαία μουσική είναι εντελώς μούφα, δεν έχει διαβαστεί ποτέ αρχαία παρτιτούρα και μεταξύ μας ούτε αυτή η εκδοχή του Πανιάγουα βγάζει κανένα μουσικό νόημα.

    Κρίμα γιατί το Άτριουμ έχει βγάλει πολύ καλούς δίσκους παλιάς μουσικής. (Όχι τόοοσο παλιάς). Είχα αυτόν, με ένα πολύ ωραίο κομμάτι, το Χορό των Μάγων, αλλά δεν το βρήκα στο ΥΤ.

    Είχαν βγάλει και Αραβο-ανδαλουσιανά και Σεφαραδίτικα, αλλά δεν ήταν καλά, πολύ δυτικοποιημένα, δεν νομίζω οτι οι δυτικοί κατάλαβαν ποτέ την τροπική μουσική. Τα παλιά Αραβικά τραγούδια της Ισπανίας, πρέπει να ήταν όπως τα σημερινά μαροκινά, ίσως πιο απλά, χωρίς πολύ μακαμίστικο αυτοσχεδιασμό:

  74. sarant said

    Ευχαριστω για τα νεότερα, μόλις τώρα βρίσκομαι με σύνδεση και απελευθέρωσα και μερικά σχόλια από τη σπαμοπαγίδα.

    71 Ο Κωνστ. γράφει κινδυνολογικά για τη γλώσσα και τα πιο πολλά απ’ όσα λέει είναι άκυρα, αλλά σε αυτό το άρθρο έχει δίκιο σε μερικά. π.χ. στην προφορά tonpatera αντί tombatera.. Θέλει συζήτηση όμως…

    51 Oύτε εγώ ήξερα ότι είναι μούφα η συνέντευξη της Πούτινας Τελικά, όλα χαλκεύονται.

    47 Μπορεί να είναι αυτό που λες. Βέβαια, δεν είναι και αποκλειστικότητα των ομό.

    11-27-44 Κατά λάθος έβαλα σημερινή ημερομηνία όταν το έγραφα χτες, αυριανή έπρεπε. Θα δημοσιευτεί αύριο ώρα 09.40.

    38 Ότι εισάγανε ελληνικές γκοφρέτες στην Αργεντινή το βρίσκω κι εγώ εντυπωσιακό.

    32 Κι εγώ. Στείλε μέιλ 🙂

    23 Α μπράβο.

    12 Ναι, οι κάτοικοι είναι Τραλλέων. Αλλά η πόλη Τράλλεων.

  75. Μαρία said

    73
    Τα έχω τα σερφαδίτικα της γερμανικής αρμόνια μούντι μ’ αυτούς http://www.sarband.de/ , όπου και δείγματα απ’ το δίσκο. Δεν τα βρίσκω δυτικοποιημένα.

    Δες κι αυτή την καμπύλα https://www.solstice-music.com/en/performer/Hayet-AYAD
    Κάποια απ’ το πρώτο σιντί μπορεί να τ’ ακούσει κανείς εδώ http://www.hayet-ayad.com/article.php?id=34

  76. Βάταλος said

    Αγαπητοί κύριοι: 1) Οι ψαράδες των Νήσων Φερόαι εσημείωσαν προ ολίγου και δεύτερον τέρμα εναντίον της Εθνικής Ρωμέικου διά τα προκριματικά του Euro και προηγούνται με 2-0 εις το 72ον λεπτόν. Απανωταί αι ξεφτίλαι διά τους χρεοκοπημένους Ρωμιούς.

    2) Μοί προξενεία αλγεινήν εντύπωσιν ότι δεν ευρέθη ούτε είς αναγνώστης του παρόντος ιστολογίου να συγχαρή την ερίτιμον Πρόεδρον της Βουλής του Ρωμέικου, Ζωήν Κωνσταντοπούλου, που επήγε απόψε εις την Εορτήν Υπερηφανείας των Βατάλων και των Τριβάδων εν τη πλατεία Κλαυθμώνος, ωμίλησε, απεθεώθη και υπεσχέθη πως του χρόνου η παρέλασις θα διέλθη μέσα από την Βουλήν διά να λυσσάξουν οι χριστιανούληδες Πατριδέμποροι.

    http://www.zarpanews.gr/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CF%8E%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CF%83%CF%84%CE%BF-athens-pride-%CE%B7-%CE%B6%CF%89%CE%AE-%CE%BA%CF%89%CE%BD%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB/

    Πρόκειται δι’ ισχυρόν πλήγμα εναντίον των μισανθρώπων Γαλιλαίων, που (διά του κακασχήμου ραββίνου των, Σαούλ) εστιγμάτισαν την οπισθογέμισιν ως βαρυτάτην αμαρτίαν, ικανή από μόνη της να σε αποστείλη εις την Κόλασιν. Είναι παραπάνω από βέβαιον ότι με την εξαίρετον αποψινήν πράξιν της κ. Κωνσταντοπούλου θα χαίρονται αι ψυχαί εκατομμυρίων Αρχαίων Ελλήνων που εδημιούργησαν τον Δυτικόν Πολιτισμόν (μέσω της αλληλοδιδακτικής μεθόδου Εραστού + Ερωμένου) διά να τον καπηλευθούν οι ανεπρόκοποι Γαλιλαίοι και να μάς βυθίσουν εις το σκότος του Μεσαιώνος επί 1.200 έτη. Θα χαίρεται ο Δημοσθένης ο Βάταλος, θα χαίρεται και ο Μέγας Αλέξανδρος του οποίου σήμερον 13η Ιουνίου εορτάζομε την 2338ην επέτειον από την κοίμησίν του εν Βαβυλώνι…

    Μετά πλείστης τιμής
    Β.

  77. Βάταλος said

    Τα κατάφεραν οι αλιείς των Νήσων Φερόαι: Ενίκησαν με 2-1 την Εθνικήν Ρωμέικου και οι 5.000 οπαδοί των αλιέων που ευρίσκονται εις το γήπεδον δικαίως πανηγυρίζουν, διότι ξαναέγραψαν Ιστορίαν

  78. Παλαιών Πατρών Ιωάννης said

    @56
    Τι συγκλονιστικός ο Γιουπάνκι!
    Εδώ το Φεγγάρι του Τουκουμάν, επίσης δικό του, από τη μεγάλη Τουκουμάνα Μερσέδες Σόσα:

  79. sarant said

    Μας πήραν τον αέρα οι ψαράδες…

  80. Όλοι κάνομε λάθη.

  81. spiral architect said

  82. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Τώωρα; Μια η γιουροβίζιο,δυο οι Συφεροϊσμένοι απόψε, δεν τη βλέπω καλά τη συφωνία 🙂

  83. cronopiusa said

    75

    Ευχαριστούμε Μαρία!!!

  84. 82

    Μα αυτό, ακριβώς, είναι το κόλπο Τους, ΕΦΗ² μας.
    Να πάψουμε να κερδίζουμε στη μπάλα, στο μπάσκετ, στη γιουροβύζιον, για να ξεκαθαρίζουν τον ανταγωνιζμό! 👿

  85. Ριβαλντίνιο said

    @ 79 sarant
    Μόνο τον αέρα. Αυτοί μας κάναν bloody eagle.

  86. Αν για οπχοιονδήποτε λόγο, επιθυμείτε να ξαναδείτε τη συνάντηση της Εθνικής μας με τους πτσαράδες σε μισή ωρίτσα θα έχει ανέβει στο youporn. Αύριο και στο pornhub. 😳

  87. Ριβαλντίνιο said

    @ 86 Σκύλος της Β.Κ.

    Θα πρέπει να αποφεύγονται τέτοιες ψυχαγωγίες. 🙂 Μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις

  88. Ενώ το 85 είναι ταμάμ*, ε;

    * πρώτο πληθυντικού του ταμέω, ταμώ.
    Εξού και ο γνωστός Ταμήλος

  89. Ριβαλντίνιο said

    Τι είναι το 85 ? Δεν ξέρω ! Εγώ ένα » bloody eagle» αναζήτησα και αυτό μου φάνηκε ωραίο. Έκανα καμιά βλακεία

    και με ψέγεις ?

  90. Γς said

    Κωνσταντοπούλου: Την επόμενη φορά το Athens Pride να περάσει μέσα από τη Βουλή

    Και μετά μου λες για δε σου γράφω…

  91. Γς said

    >ο αστυνομικός «τιμωρήθηκε με εμφύτευση 600 δέντρων»

    Και μια πραγματική εμφύτευση

  92. Gpoint said

    # 90

    Ηθελα νάξερα που ντύνεται η Ζωή…

    Επηρεάζει άραγε το ντύσιμο τον λόγο ;

    Πάντως αν κρίνω κι από τον εγκληματολοζίστ Πανούση, νομικούς από σβέρκο ψωνίζει ο ΣυΡιζΑ

  93. Gpoint said

    Για τους έχοντες απορίες γιατί μας κερδίζουν τα νησιά Φερόε υπάρχει απάντηση σε αγωνιστικό και οικονομικό τομέα που βέβαια συγκλίνουν σ’ ένα κοινό εγκέφαλο

    Αγωνιστικά:

    Μπορεί να έφυγε ο Σαρρής (και νάρθε ο…Γκιζίκης) νά έφυγε ο Ρανιέρι και νάφεραν τον παπού για ένσημα μπορεί να βάλανε τον Καραγκούνη σε ρόλο καραγκιόζη αλλά η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ δεν άλλαξε.
    Αυτή η νοοτροπία που ΕΔΙΩΞΕ τον Σάντος που δεν τους έκανε τα χατηράκια να προβάλλονται παίκτες συγκεκριμένης ομάδας και των δορυφόρων της. Τι διαφορά έχει δηλαδή ο Τασουλής από τον Φούντα για να μην κρυβόμαστε πίσω απ’ το δάκτυλό μας ;
    Με χατηράκια ομάδα δεν κάνεις. Πέρα από Παπασταθόπουλο, Σταφυλίδη,, Μήτρογλου όλοι οι άλλοι που παίζουν είναι ΑΡΓΟΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ, τι να τα κάνεις τα γρήγορα πόδια ; Κι ο Τζιώλης με τον Κατσουράνη στον πάγκο να παίξει ο Φέτφα μπας και πληρώσει τις δόσεις που χρωστάει η ομάδα του στον ΟΣΦΠ…
    Γρήγορα πόδια ο Μανωλάς και τον δουλεύανε ψαράδες κι αβοκάτοι γιατί όλοι οι υπόλοιποι είναι ΡΟΛΛΙΣΤΕΣ αλλά ομάδα χωρίς πρώτο βιολί δεν γίνεται και ποιόν να βάλεις στη θέση του Ζαγοράκη και του Καραγκούνη αφού Τζιώλης-Κατσουράνης σκουπίζουν τους πάγκους ;
    Να παίξουν ;
    Α πα πά ! Θα θυμώσουν ο Μανιάτης κι ο κυρ Σάββας !
    Εμ ποιός να παίξει ;ο Κονέ, ο Φέτφα και ο Λάζαρος; η μήπως ο Σάμαρης ; Πάρε δυο ήττες από τα Φερόε και περίμενε μήπως στείλει η δικαιοσύνη τους ΕΠΟ σπίτια τους για την οργάνωσή τους αλλιώς δεν πρόκειται να δούμε φως

    Οικονομικά

    Τα τελευταία χρόνια οι αποζημιώσεις των ομάδων για τους παίκτες που αγωνίζονται στις εθνικές στους σε μουντιάλ και γιούρο είναι πολύ υψηλές για τα ελληνικά δεδομένα των ομάδων οπότε ο γνωστός Φαταούλ (για τους άσχετους το όνομα του Πακιστανού του οποίου το κινητό χρησιμοποιούσε πρόεδρος μεγάλης ΠΑΕ) σύμφωνα με τα ήθη των εφοπλιστών σκέφτηκε το πλιάτσικο. Η ευνοϊκότερη κλήρωση όλων των εποχών τοους έδινε ευκαιρία για πειραματισμούς (Διαμαντάκος και οι εντελώς αγύμναστοι τότε Σάμαρης-Μήτρογλου + τον Μάνταλο να μη φωνάζει ο «τίγρης») στο πρώτο ματς με τους Ρουμάνους-πρώτη σφαλιάρα.
    Δν πειράζει, περνάει κι ο δεύτερος σκέφτηκαν και συνέχισαν την αποδόμηση της Εθνικής με Τασουλή-Παπάζογλου και λοιπούς συγγενείς, η ισοπαλία εκτός έδρας τους έδωσε φρούδες ελπίδες, ήρθαν δυο ήττες και μετά ψάχνανε την τρίτη θέση για τα μπαράζ και τον Μαρκαριάν.
    Τώρα ψάχνουν τον Αλάντιν και το λυχνάρι του

  94. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Aυτή η δεύτερη ήττα από τα Φαρόε δεν χωνεύεται με τίποτα! Δηλαδή μάς τη λέγαν ως τώρα οι «αγορές», τώρα θα την ακούμε κι από τις ψαραγορές…
    Kανονικά πάντως, πρέπει η ΕΠΟ να κεράσει μια Μύκονο όλους τους Φαριώτες. Φτωχά παιδιά είναι, αλλά τυχεροί που παίζουν στην ποδοσφαιρομάνα του παγωμένου Ατλαντικού…

  95. cronopiusa said

    Αυτός εδώ ο κύριος συγκυβερνά τη χώρα «»Πουστροδικεία», Διεθνής Σιωνισμός και αράπηδες: ‘Ολα τ’ αλέθει ο καλός μύλος Δημήτρης Καμμένος των ΑΝΕΛ…»

  96. cronopiusa said

  97. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Eπιλεγμένες κριτικές κατά τη διάρκεια και μετά το ματς :

    Aν είχαμε χιούμορ θα τους βάζαμε γκολ με κεφαλιά ψαράκι

    Κάνουν αναβάθμιση τον ηλεκτρονικό πίνακα του γηπεδου γιατί δεν είχε προβλεφθεί ότι θα βάλουν ποτέ τα Φερόε 2 γκολ

    Να λέτε μη βάλουν μέσα το βαρύ τους όπλο, τον ασκούμενο δικηγόρο

    Σε λιγο αλλαγη για τα Φεροε θα περασει ο προποτζης στη θεση του τορναδορου που ξυπναει νωρις αυριο

    Βλέποντας προσεκτικά το ματς καταλαβαίνεις οτι στα νησιά Φερόες δεν έχουν τατουατζή

    Στο μόνο που ελπίζω πλέον είναι να βγει μετά το ματς ο Τσίπρας και να πει «Όλα καλά παίδες,είχαμε ποντάρει όλα τα αποθεματικά μας στον άσσο»

    Fish-αει η Εθνική μας σήμερα!

    Το κυλικείο του γηπέδου ανοίγει στο ημίχρονο γιατί ο καντινιέρης παίζει βασικός

    Κάποια στιγμή θα κουραστούν οι παίκτες των Ν. Φερόε. Από 8ωρο έρχονται..

    Τραυματίστηκε παίκτης των Ν. Φερόε. Λογικά, κάποιος συμπαίκτης του θα είναι τραυματιοφορέας.

    Sold out το γήπεδο. Έχουν μείνει στην πόλη 3 άτομα να προσέχουν.

    Και με τα νησια Ιμια&Σπιναλογκα να παιζαμε,παλι θα χαναμε

    Από τα εσωτερικά διπλά τους στις προπονήσεις είχαν να δουν δύο νίκες επί μίας ομάδας τα νησιά Φερόε! Είμαστε Φερόμπες!

    Μας βγήκε η κούραση της διαπραγμάτευσης.

  98. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Πάντως η ήττα της εθνικής ,ήρθε κουτί στους Παοκτζήδες. Θα σου πούνε (και δικαιολογημένα) «εδώ η εθνική έχασε απ’τα Φαρόε… και μείς που χάσαμε από τη τρίπολη και το περιστέρι; » άσε που δεν έπαιζε και κανένας παοκτζής (νομίζω) χθες .
    [φανταστείτε πόσα θα τρώγαμε ,αν έπαιζαν και παοκτζήδες μέσα δηλαδή…]

  99. Γς said

    90:

    Απλώς για πλάκα.

    Τζιμάκος:
    -Δεν είναι τίποτα. Δεν πονάνε τα παιδιά. Είναι σαν να χέζεις. Προς τα μέσα [3:20]

  100. Ο Αυτός said

    «φριχτήν υποψία» ; Σύμφωνα με ποιό λεξικό μια υποψία μπορεί να είναι «φριχτή»;
    » ρεπορτάζ του κύπριου Πολίτη»; Ενοείτε την κυπριακή (εφημερίδα) «Πολίτης»;
    Τα αυτιά των «καλαμαράδων» στην Κύπρο δεν είναι «καλαμαράδικα» αλλά «καλαμαρίστικα». Λεξιλογείτε (όσο μπορείτε), μην λεξιποιείτε.
    «τιμωρήθηκε ο αστυνομικός που τον είχαμε δει». Το «που» που πάει παντού είναι αυτό;
    «το δικαστήριο … τον διέταξε». Τι δουλειά έχουν αυτού τόσες πολλές τελίτσες;

    Δεν μας παρατάτε καλύτερα!

  101. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ για τα νεότερα!

    97 Μα τι άλλο να πεις, μονο στην πλάκα να το ρίξεις μπορείς

    100 Δεν είναι υποχρεωτικό ανάγνωσμα το ιστολόγιο, οπότε εσείς μόνο είστε αρμόδιος να το διαβάσετε ή να το παρατήσετε, αφού έχουμε τόσο αγεφύρωτες διαφορές στο στιλ. Πάντως. οι τελίτσες της τελευταίας σας απορίας δηλώνουν ότι παραλείπεται ένα κομμάτι της φράσης (που επαναλαμβάνεται αυτούσιο).

  102. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    O Xάνσον που άνοιξε το σκορ είναι μηχανικός σε οδοποιίες (γουστάρω infrastructure στα Φαρόε! Θα στείλω CV!) .Γι’αυτό το πλασέ του ήταν «διαβήτης»…

  103. Παύλος said

    Περίεργη χρήση της διπλής άρνησης:
    «Δεν θεωρώ ότι κανένας λογικός ευρωπαίος γραφειοκράτης ή πολιτικός θα επιλέξει αυτή την οδό». Κακή μετάφραση;

    http://www.lifo.gr/now/politics/68287

  104. Παναγιώτης Κ. said

    @56 ( Ιάκωβος). Πολύ ωραίο το τραγούδι.
    Την μόνη αλλαγή που έκανα στη μετάφραση είναι στα αξόνια. Οι μηχανικοί νομίζω ότι τα λένε ακραξόνια.

  105. cronopiusa said

    Πολιτική και αθλητισμός

    Εχτές η Κοινωνική Αλληλεγγύη μας μοίρασε μαριδάκι και τιμώντας τα νησιά Φερόε, βάλανε εμένα τη βεγκανς να το καθαρίσω και να το τηγανίσω! Είμαστε Φερόμπες!

  106. Νέο Kid L'errance d'Arabie said


    Noμίζω πως το αντίστοιχο στο του ποιήματος (για σύγρονα κάρα, δηλαδή αυτοκίνητα) είναι «κρεμαγιέρα» (Rack)
    Tie rod (και joints) τα ακρόμπαρα και ακαραξόνια ,αντίστοιχα.

  107. Gpoint said

    # 98

    Οταν εσύ καταλάβεις γιατί με Καραγκούνη-Μαρκαριάν κι ενώ ο ΠΑΟ πετάει στα πλαίηοφφς παίζει μόνο ο Καρέλης κι ο μισός Νίνης (ενώ ολόκληρος ο Φετφατζίδης) τότε μπορεί να κατανοήσεις γιατί έφτασε σ’ αυτά τα χάλια η Εθνική
    Αλλά ξέχασα δεν γκουγκλίζεται οπότε δεν θα το καταλάβεις ποτέ

  108. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Nίκο, ενημέρωσε σε παρακαλώ τον κύριο του 107. ότι δεν επιθυμώ κανέναν διάλογο ή άλλου είδους διαδικτυακή συναναστροφή μαζί του! Δεν μου το επιτρέπει το ήθος μου.

  109. spiral architect said

    @94: Δηλαδή μάς τη λέγαν ως τώρα οι «αγορές», τώρα θα την ακούμε κι από τις ψαραγορές…
    Tο κλέβω! 😆 😆

  110. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    108. (συνέχεια,προ Νίκο) Εκτός φυσικά, αν βρει το ψυχικό σθένος να ζητήσει δημόσια συγγνώμη για τις ύβρεις που έχει προσφάτως εκτοξεύσει εναντίον μου.

  111. spiral architect said

    Σιωπή, τι το κάναμε εδώ;

  112. Earion said

    Είχα ετοιμάσει ένα σχόλιο για την οδό Τράλλεων με αφορμή όσα είπαν οι συνδαιτυμόνες Cyrusmonk (#12) και Πέπε (#31), αλλά το έφαγε κάποιο σκυλάκι. Και σήμερα που ξανανοίγω το νήμα βλέπω πως ειπώθηκαν διάφορα που καλύπτουν τα δικά μου. Κι επειδή λέω πως είναι κρίμα να πάνε χαμένα, σας ζητώ να μου κάνετε τη χάρη και να με υπομείνετε που τα βάζω εδώ:

    Βλέπω ότι οδοί Τράλλεων υπάρχουν στις εξής γειτονιές της Αθήνας: Άνω Πατήσια-Γαλάτσι (η πιο γνωστή), Νέα Φιλαδέλφεια, Νέα Ιωνία, Νέα Σμύρνη, και Βύρωνα. Δεν είναι τυχαίο που όλες τους βρίσκονται σε καθαυτό προσφυγικούς συνοικισμούς (με εξαίρεση αυτήν του Γαλατσίου) και περιβάλλονται από οδούς με ονόματα πόλεων της Μικράς Ασίας (Εφέσου, Τυάνων, Μουδανιών στη Ν.Φ. – Σμύρνης, Λαμψάκου στη Ν.Ι. – Βουτζά, Αδραμυττίου, Σεβδικίου = Σεβδίκιοϊ, στη Ν.Σ. – Τραπεζούντος, Λυδίας, Αδάνων, στο Β.). Αυτό είναι το αναμενόμενο. Στα Πετράλωνα (που δεν είναι καταρχήν προσφυγικός συνοικισμός) υπάρχει όντως ένα πλέγμα δρόμων με ονόματα αρχαίων εθνών και φυλών (Αχαιών, Δαναών, Αιολέων, Δωριέων, Δρυόπων, Αρκάδων, Τρώων κ.ά.), αλλά δεν βρίσκω να υπάρχει οδός Τράλλεων. Και πολύ σωστά διότι άλλο είναι το πλαίσιο. Ο σκοπός δεν είναι να μνημονευτούν οι κάτοικοι των Τράλλεων, οι Τραλλείς (ποιοι άλλοι τάχα να ‘ναι διάσημοι εκτός από τον μαθηματικό Ανθέμιο;), αλλά η πόλη η ίδια, οι Τράλλεις, το Αϊδίνι, μια από τις κοιτίδες του μικρασιατικού ελληνισμού.

    Οι Τράλλεις, γενική των Τράλλεων, όπως οι γειτονικές Σάρδεις, γενική των Σάρδεων.

    Ευχαριστώ.

  113. sarant said

    112 Ευχαριστούμε για το σχόλιο, άλλο προηγούμενο δικό σου δεν είδα.

  114. spiral architect said

    Κατ’ εξαίρεσιν σήμερα θα ψηφίσω ΠΑΣΟΚ. 😛

  115. Του οπλισμού, του πολλά βαρύ, μην του μιλάτε το πρωί…

  116. Ιάκωβος said

    75, Μαρία
    Λέω για το Atrium musicae της Μαδρίτης του Πανιάγουα, που όπως οι περισσότερες ορχήστρες στην Δύση που παίζανε σεφαραδίτικα, ξεκινούσαν από τη μουσική της μεσαιωνικής Ισπανίας. Φυσικά αυτό μπορεί να αλλάζει τα τελευταία χρόνια.

    Αυτούς τους Sarband δεν τους ήξερα. http://www.sarband.de/
    Είναι πολύ καλοί, αν και νομίζω οτι κάποιοι τραγουδιστές τους είναι διεθνείς, Τούρκοι, Βούλγαροι κλπ. Τα όργανα τα ακούω αυθεντικά. Τα μεβλεβήδικα πχ είναι πολύ ωραία.Το Nur-i-cemali που έχει πιο κάτω πχ σίγουρα το λέει Τούρκος, φαίνεται και στο ταξίμι του τέλους.
    Το nana-nani θυμίζει λίγο Φαϊρούζ και Κεϊρούζ, αλλά είναι σαφώς δυτικοποιημένο στο ύφος.

    Και της Σαβίνας είναι δυτικοποιημένα. Και δε θα μπορούσε η μοναδική φωνή της, η τόσο δουλεμένη με το δυτικό μπελκάντο, να κρυφτεί, παρόλο που την έχει εξασκήσει σε πολλά είδη (ακόμα και overtones, πως το λέτε έξω από τη Μογγολία αυτό, τραγουδάει αρμονικούς με δυο φωνές συγχρόνως) Και βέβαια δεν λέω ότι δε μου αρέσει,απλώς λέω ότι είναι κάτι διαφορετικό και σ’ αυτό φαίνεται η δυτική επιρροή.

    Ένας αυθεντικός τραγουδιστής των σεφαραδίτικων της Θεσσαλονίκης είναι αυτός, και λέει το ίδιο τραγούδι σε άλλο ύφος:

  117. Ιάκωβος said

    Το τρίτο, La Llamada De La Morena

  118. ο Αυτός said

    100/101

    Κύριε Σαραντάκο, προφανώς δεν αναγνωρίζετε στους άλλους το δικαίωμα που εσείς δίνετε στον εαυτό σας. Επικρίνετε τα (γλωσσικά) λάθη εκπομπών της τηλεόρασης (που κανένας δεν σας υποχρεώνει να παρακολουθήσετε), άρθρων εφημερίδων (που κανένας δεν σας υποχρεώνει να αγοράσετε ή να διαβάσετε) και λοιπών μέσων της δημόσιας επικοινωνίας και ενημέρωσης, όπως, φυσικά και ατόμων του δημοσίου βίου. Από τη στιγμή, δυστυχώς, που αποφασίζετε να ιστο-λογήσετε, θέτετε εαυτόν εις την ιδίαν μοίραν ακριβώς,

    Σε αντίθεση με εσας, ωστόσο, που επιλέγετε να δημοσιοποιήσετε τα λάθη άλλων και εν πολλοίς να τα δακωμωδήσετε, ενώ θα μποούσατε να απευθυνθείτε στους άμεσα ενδιαφερομένους, ο αυτός επιλέγει να απευθυνθεί σε εσάς, μέσω του δικού σας ιστολογίου.

    Δεν τίθεται, λοιπόν, θέμα επιλογής ή υποχρέωσης, κύριε. Μάλλον θέμα ευαισθησίας.

    Και καθόλου δεν είναι διαφορές ύφους τα σημεία που (πολύ) επιλεκτικά σημείωσα. Εις το ύφος οπωσδήποτε και δεν θα αναφερόμουν. Δεν είναι δική μου δουλειά, αν και, αν επιθυμείτε, ευχαρίστως να σας γνωστοποιήσω τις σκέψεις μου. Δεν είναι άσχημο κάποτε να ακούμε και κάποιο πιο ειδικό από εμάς τους ίδιους.

    Όσον αφορά τις «τελίτσες», προφανώς και είναι λάθος – όσο και να «γλωσσολογήσετε» επί τούτου.

  119. sarant said

    118: Ποιο δικαίωμα δεν αναγνωρίζω, αγαπητέ; Εγώ δεν γράφω «δεν μας παρατάτε», εσείς το γράψατε και σας είπα ότι: αν σας είναι η ανάγνωση του ιστολογίου ανυπόφορη, μπορείτε να μην το διαβάζετε.

    Ασφαλώς υπάρχουν πιο ειδικοί από μένα σε πάρα πολλά θέματα, αλλά δεν με πείσατε ότι το «τη φριχτήν υποψία» είναι λάθος, ούτε τα άλλα που επισημάνατε, για να μείνουμε σε αυτά -εκτός αν εννοείτε θέματα στίξης που βέβαια σε ένα άρθρο ιστολογίου δεν αντιμετωπίζονται με την ίδια προσοχή όπως σε ένα βιβλίο. Όπως το βλέπω εγώ, πρόκειται για διαφωνίες στο στιλ της γραφής.

    Το μόνο σημείο στο οποίο φαίνεται να έχει κάποια βάση η κριτική σας είναι το «καλαμαράδικα», όπου όμως σας ξέφυγε ότι εγώ γράφω στην κοινή νέα ελληνική και όχι στην κυπριακή, και στην κοινή νέα ελληνική τα αυτιά του καλαμαρά είναι καλαμαράδικα (βλ. και παραδείγματα χρήσης, όχι βεβαίως για τα αυτιά). Εκτός αυτού, αν δεν πέφτω έξω, καλαμαρίστικα λένε οι αδελφοί Κύπριοι κυρίως τη γλώσσα που μιλάνε οι καλαμαράδες, όχι τα ρούχα τους ή τα σουσούμια τους (αλλά είπα, μπορεί να πέφτω έξω).

  120. cronopiusa said

    Ιάκωβε δεν ήξερα τον David Saltiel
    σας ευχαριστώ πολύ

    https://profitoulas.files.wordpress.com/2011/05/pyrkagia.jpg?w=320&h=228

    mos dieron unos tsantires qui de l’ aire s’ envolan, mos dieron pan amargo, qui con agua non se va

  121. Πέπε said

    @112: Α, δεν έχει Τράλλεων στα Πετράλωνα;
    Καλώς λοιπόν, γράψτε λάθος.

  122. Ριβαλντίνιο said

    Γενικά με την εθνική μας πιστεύω ότι έφτασε η ώρα της παρακμής. Είχαμε μια καλή δωδεκαετία (όπως στο παρελθόν Ουγγαρία, Πολωνία, Τσεχία, Δανία, Βέλγιο κ.α.) και τώρα ήρθε η ώρα να γυρίσουμε στην παλιά καλή μας μιζέρια. Ας βάλουμε τίποτα να γελάσουμε

    Και ένα άσχετο με τον Καραγκούνη

  123. Ριβαλντίνιο said

    Και δεν φτάνει που η εθνική μας κέρασε φαρμάκι το Σάββατο, μας σκούπισε και ο ΟΣΦΠ στο μπάσκετ. Δεν πειράζει όμως έχουμε να θυμόμαστε

    Και πιο παλιά

  124. Ριβαλντίνιο said

    Να δούμε και καμιά μονομαχία Διαμαντίδη-Σπανούλη.

  125. JEK said

    Μια ξεκούδουνη απορία βρε παιδιά:
    Οι δημοσιογράφοι συνήθως τι εγκύκλιες σπουδές έχουν;

  126. JEK said

    «Δεν μας παρατάτε καλύτερα!» # 100

    Αφτό τώρα το είδα.

    Διατί κύριε αφτέ μου ομιλείτε αναιδώς εις τον οδηγόν;
    Τι σας πταίει εάν ανεβήκατε σε λάθος λεωφορείον;
    Κατεβείτε περικαλώ στην επόμενην στάσιν.
    Η οποία θα είναι και αφτή λάθος.

  127. Λάμπρος said

    «ακατάσχετες κενόλογες πομφολογίες», εκτός της σωστής επισήμανσης για τις πομφολυγίες, δεν έχουμε και λεκτικό πλεονασμό, ειδικά με το κενόλογες; Μόνο η τελευταία λέξη θα αρκούσε πιστεύω.

  128. Μεζεδάκι διαστημικό:
    H εμφάνιση των σοβιετικών λεωφορείων θυμίζει έντονα τα αντίστοιχα αμερικανικά σκάφη, οι ομοιότητες όμως είναι επιφανειακές -μεταξύ άλλων, τα Buran δεν ήταν σχεδιασμένα να χρησιμοποιούν τους κινητήρες τους κατά την εκτόξευση, και βασίζονταν στους κινητήρες του γιγάντιου πυραύλου Energia που μετέφεραν τα σκάφη.
    Λες και τα αμερικάνικα απογειώνονταν μόνα τους…

  129. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Δύτη, κάτι λίγο, δίνουν και οι κινητήρες στο take-off . Και επειδή μ’αρέσει να μιλώ με δοκουμένδα…:-)

  130. sarant said

    127 Σωστά!

  131. […] Ο τίτλος του σημερινού εβδομαδιαίου πολυσυλλεκτικού μας άρθρου αναφέρεται βεβαια στο τελεσίγραφο που, σύμφωνα με κάποιες ειδήσεις, απεύθυναν οι θεσμοί στην ελληνική κυβέρνηση. Βέβαια, η κυβέρνηση έ…  […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: