Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Προδημοψηφισματικά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 4 Ιουλίου, 2015


Τα μεζεδάκια της περασμένης εβδομάδας τα είχα πει «Δημοψηφισματικά» και κάποιος φίλος μου επισήμανε ότι έπρεπε να διατηρήσω τον αρχικό τους τίτλο και να τιτλοφορήσω «Δημοψηφισματικά» ετούτα εδώ, αφού αύριο έχουμε το δημοψήφισμα και μοιραία αυτό κυριαρχεί σε όλες τις συζητήσεις. Όμως το καλό το παλικάρι ξέρει κι άλλο μονοπάτι, κι έτσι τούτα τα μεζεδάκια τα είπα «προδημοψηφισματικά», και τίποτα δεν αποκλείει της επόμενης βδομάδας να τα πω «μεταδημοψηφισματικά», δυο λέξεις που ως τώρα ελάχιστες γκουγκλιές έβγαζαν, αλλά που ο Νίκος Λίγγρης στη Λεξιλογία πιθανολογεί ότι μπορεί και να μείνουν στη γλώσσα, ειδικά η δεύτερη.

Φτάσαμε πάντως στην Παρασκευή για να αναγνωρίσει ο Ντόναλντ Τουσκ ότι «Το δημοψήφισμα δεν αφορά την παραμονή ή την αποχώρηση της Ελλάδας από την Ευρωζώνη», σε ένα άρθρο που παρουσιάστηκε σε πολλούς ιστότοπους με τον άτσαλο τίτλο «Η Ελλάδα θα μείνει στην ευρωζώνη ανεξάρτητα του δημοψηφίσματος». Ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, θα έλεγα. Ή έστω, ανεξαρτήτως του αποτελέσματος.

* Φίλος μού στέλνει ένα άρθρο του Πρώτου Θέματος που ξεκινάει ως εξής: «Πέντε μήνες μετά τις εκλογές, η προεκλογική προπαγάνδα του ΣΥΡΙΖΑ για το «κανονικό» μετεκλογικό ξημέρωμα, μοιάζει να επαληθεύεται ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία μπροστά στα εκτός λειτουργίας ΑΤΜ των τραπεζών.»

Και σχολιάζει ο φίλος μου: Καταρχάς είναι αυτονόητο ότι μια «αυτοεκπληρούμενη προφητεία» επαληθεύεται, γιατί αλλιώς δεν θα ήταν «εκπληρούμενη». Αλλά πώς διάολε εκπληρώνεται η προφητεία, όταν (αυτό που υπονοεί ο συντάκτης είναι ότι) σήμερα ΔΕΝ είναι μια κανονική μέρα στην Ελλάδα, με κλειστές τις τράπεζες; Του άρεσε φαίνεται πολύ το «εύρημα», γιατί παρακάτω το επαναλαμβάνει: «Πέντε μήνες μετά, ο,τιδήποτε άλλο ξόρκιζε η προπαγάνδα της ομάδας που απολύτως απαράσκευη ανέλαβε τις τύχες της χώρας τον περασμένο Ιανουάριο, το βρίσκει πλέον μπροστά της, με τη μορφή, ίσως, της αυτοεκπληρούμενης προφητείας.» Το πόνημα έχει και κανά δυο ασυνταξίες ακόμη, αλλά είναι πταίσματα.

Νομίζω ότι ο φίλος μου έχει δίκιο. Πέρα από αυτό να σημειώσω πως όταν γράφετε «οτιδήποτε» δεν έχετε κανένα λόγο να βάζετε υποδιαστολή μετά το όμικρον (*ο,τιδήποτε δηλαδή). Στο αναφορικό ό,τι βάζουμε υποδιαστολή για να το ξεχωρίσουμε από το άλλο «ότι», τον σύνδεσμο. Με το οτιδήποτε δεν υπάρχει περιθώριο σύγχυσης.

* Μιλώντας για το δίλημμα του δημοψηφίσματος και την άκυρη επιλογή του ΚΚΕ, η Λιάνα Κανέλλη είπε: Όποιος απαντήσει, απαντάει σε κάτι που δεν τον αφορά.  Είναι μεταξύ λαιμητόμου και καρμανιόλας.

Θα έλεγα κάτι παραπάνω, που λένε και οι Ντυπόν στον ΤενΤέν: Είναι μεταξύ λαιμητόμου, καρμανιόλας και γκιλοτίνας!

Πάντως, εκλεκτός παλιός φίλος του ιστολογίου, που δεν γράφει πια εδώ, επέμενε ότι η καρμανιόλα είναι άλλο πράγμα απο τη λαιμητόμο.

* Κάτι που άκουσα να το λέει η Ζωή Κωνσταντοπούλου αλλά το λένε πολλοί: το τάδε είναι «η κοινή συνισταμένη» κάποιων άλλων πραγμάτων. Για πλεονασμός μου φαίνεται -η συνισταμένη είναι εξ ορισμού κοινή, έτσι δεν είναι; Τι λένε φυσικοί και λοιπές επιστημονικές δυνάμεις;

Έπειτα, συνισταμένη, σύμφωνα με το λεξικό, σημαίνει «το αποτέλεσμα που προκύπτει από τη σύνθεση δύο ή περισσότερων συντελεστών».  Για το λόγο αυτό αναρωτιέμαι αν είναι σωστό να γράφεται, ας πούμε, ότι «Η αποφυγή ή αδυναμία απάντησης στο κρίσιμο ερώτημα «και μετά το δημοψήφισμα, τι;» ήταν η κοινή συνισταμένη των τριών χθεσινών συνεντεύξεων κορυφαίων κυβερνητικών αξιωματούχων».

Η (κοινή, μάλιστα) συνισταμένη ήταν ή μήπως το κοινό χαρακτηριστικό, το κοινό σημείο; Ή είμαι αυστηρός;

* Ένα γουστόζικο ορθογραφικό: Τσίπρας: αποδεκτή απολύτως η ετοιμηγορία του ελληνικού λαού.

Θα τη δεχτεί… σαν έτυμος από καιρό, σα θαρραλέος!

* Η γενικομανία της εβδομάδας από το Βήμα: Του λουκέτου των τραπεζών ακολουθεί η χρεοκοπία. Αλλά το «ακολουθώ», κύριε Καρακούση μας, δεν συντάσσεται στη νεοελληνική γλώσσα με γενική. Και προσέξτε πόσο αφύσικη ακούγεται η γενική όταν έχεις να κάνεις με λαϊκές λέξεις, ακόμα κι όταν είναι σωστή. Φανταστείτε, ας πούμε, να λέγατε ότι η πόρτα «χρήζει λουκέτου» ή ότι το κλειδαράδικο του Βαγγέλη «βρίθει λουκέτων».

* Η σχιζολεξία της εβδομάδας από το tvxs: Το χρονικό ενός εκ προ μελέτης εγκλήματος αποκαλύπτουν 6 έγγραφα που διέρρευσαν….

E, αφού ήταν προ μελετημένο, τι να πούμε κι εμείς.

* Η ακλισιά της εβδομάδας από τον υπουργό Πάνο Καμμένο ο οποίος τιτίβισε την απαίτηση «να γίνει απόλυτα σεβαστό το θέμα του ειδικού καθεστώς για το ΦΠΑ στα νησιά».

* Ένας φίλος μου στέλνει το εξής απόσπασμα: «Δεν ήταν μια εύκολη απόφαση», σημείωσε πηγή του ΔΝΤ. «Δεν ζούμε σε έναν πύργο από ελεφαντόδοντο εδώ. Αλλά η ΕΕ πρέπει να καταλάβει ότι δεν μπορούν να αποφασίζονται τα πάντα με βάση τις δικές της προτεραιότητες», πρόσθεσε.

Θα υπάρχει σίγουρα καλύτερη απόδοση του «ivory tower» που μάλλον ήταν το πρωτότυπο, λέει ο φίλος.

Το θέμα το είχε συζητήσει παλιά η Λεξιλογία και δεν έχω να αλλάξω τίποτα απ’ όσα λέει ο Νίκος Λίγγρης. Όπως θα δείτε, η έκφραση «ελεφάντινος πύργος» υπάρχει ακόμα στο Άσμα Ασμάτων, όπου βέβαια ελεφάντινος με την αρχαία σημασία της λέξης, δηλαδή φιλντισένιος. Ωστόσο, όπως σημειώνει ο Λίγγρης, έχουμε στα ελληνικά «καθιερωμένη και διαδεδομένη έκφραση, τον «γυάλινο πύργο». Περασμένη στα λεξικά, με τιμή και με δόξα. (ΛΝΕΓ: ο χώρος στον οποίο απομονώνεται εκούσια κάποιος από το περιβάλλον, τον κοινωνικό του περίγυρο, αδιαφορώντας για ό,τι συμβαίνει γύρω του, μένοντας αμέτοχος στις εξελίξεις. ΛΚΝ: χώρος εκούσιας απομόνωσης από το κοινωνικό περιβάλλον.)»

Και σχολιάζει επίσης: «Δεν είναι η μοναδική περίπτωση που μια μετάφραση επιχειρεί να παραγκωνίσει μια ήδη καθιερωμένη έκφραση».

* Ο Μαρκ Μαζάουερ έγραψε άρθρο στη Νιου Γιορκ Τάιμς, στο οποίο θεωρεί λανθασμένες τις κινήσεις του ΣΥΡΙΖΑ και κάνει μια συνολική πολύ αρνητική αποτίμηση για την ηγετική ομάδα του κόμματος και τον Αλέξη Τσίπρα. Το άρθρο αυτό το μετέφρασε η Καθημερινή, κι αντί να το μεταχειριστεί με τη σοβαρότητα που αρμόζει σε έναν αξιόλογο ιστορικό, που επιπλέον λέει πράγματα που της είναι ευάρεστα, το ανέθεσε προφανώς σε κάποιον μη επαγγελματία μεταφραστή, ο οποίος το κατακρεούργησε στη μετάφραση.

Εδώ είναι το πρωτότυπο, και εδώ η μετάφραση της Καθημερινής. Μερικές μεταφραστικές ανακρίβειες είναι πιθανώς εκούσιες, όπως όταν το the government’s rather cavalier attitude μεταφράζεται «βελτιωμένο» σε «εξαιρετικά υπεροπτική στάση της κυβέρνησης». Ωστόσο, στις περισσότερες περιπτώσεις έχουμε γνήσια ανικανότητα, χωρίς υποψία δόλου.

Θα μπορούσα άρθρο ολόκληρο ν’ αφιερώσω στο γονατούργημα αυτό, αλλά θα αναφέρω ένα μόνο πολύ διασκεδαστικό λάθος που… δεν υπάρχει πια. Λέει ο Μαζάουερ περιγράφοντας την κατάσταση μετά τη μεταπολίτευση: It was passionate, literate in Marxist theory, highly factional and partisan.

Αυτό μεταφράστηκε αρχικά στην Καθημερινή: Ήταν πιασμένη, με γνώσεις Μαρξιστικής θεωρίας, με μεγάλη λειτουργικότητα και κομματικοποίηση. Προσέξτε ότι από τις τέσσερις λέξεις οι δυο είναι ξεκάθαρα λάθη. Και το μεν «πιασμένη» μπορεί να είναι τυπογραφικό λάθος αντί για «παθιασμένη», αλλά το factional (φατριαστική, φραξιονιστική) αποδόθηκε «λειτουργική» επειδή ο μεταφρατζής το μπέρδεψε με το functional!

Ωστόσο, κάποιος στην Καθημερινή αντιλήφθηκε οτι η πρόταση δεν βγάζει νόημα, κι έτσι αντί να το ρισκάρει να τη διορθώσει, απλούστατα την έκοψε από το μεταφρασμένο άρθρο, κι έτσι τώρα όσο κι αν ψάξετε δεν θα τη βρείτε. Υπάρχει όμως στους δεκάδες ιστότοπους που αναδημοσίευσαν τη μετάφραση της Καθημερινής, ας πούμε στο skai.gr.

* Κι άλλο ένα μεταφραστικό. Μεταφράζοντας το άρθρο του Στίγκλιτς για το δημοψήφισμα, το tvxs έγραψε: «Μέσα σε ένα σενάριο «κάνοντας τη δουλειά ως συνήθως» τα χρήματα που εισπράχθηκαν κατά το πιθανότερο θα καταλήξουν να δανειστούν εκ νέου στην Ελλάδα».

Πολύ άγαρμπη απόδοση του business as usual, που είναι ο όρος που χρησιμοποιείται στο πρωτότυπο. Καλύτερο κάτι σαν «Ακολουθώντας την πεπατημένη…» Βέβαια και αυτό το «να δανειστούν» είναι άγαρμπο και όλη η μετάφραση κουτσαίνει έντονα.

parbunkells* Δεν ξέρω αν το προσέξατε, αλλά ως τώρα όλα τα μεζεδάκια της πιατέλας έχουν άμεση σχέση με το δημοψήφισμα (εκτός αν κάτι μου ξέφυγε). Ταιριάζει λοιπόν να κλείσουμε με κάτι άλλο, άσχετο.

Μια Αμερικανίδα καλλιτέχνισσα, λέει, βρήκε σε κάποιο παλιό κείμενο, του 17ου αιώνα, τη λέξη parbunkells, που σημαίνει κάτι με κόμπους, (πιο συνηθισμένη είναι η παράλληλη γραφή parbuckle), και όταν διαπίστωσε ότι δεν γκουγκλίζεται έφτιαξε μια τεράστια πινακίδα με αυτή και μόνο τη λέξη και την έστησε στη στέγη του σπιτιού της (ή κάποιου άλλου σπιτιού, δεν πρόσεξα). Ταυτόχρονα, έφτιαξε μια ιστοσελίδα που είχε αυτή τη λέξη, το parbunkells ως τίτλο, κι έτσι όσοι περνούσαν από το σπίτι και πρόσεχαν την πινακίδα, απορούσαν, γκούγκλιζαν και, πολλοί απ’ αυτούς, επισκέπτονταν αυτή τη σελίδα.

Ευτυχισμένοι οι άνθρωποι που έχουν τέτοιες σκοτούρες!

ΥΓ Κι ένα που το ξέχασα, πάλι για το δημοψήφισμα. Τεράστια ώθηση στο Όχι έδωσε ο Κ. Μπογδάνος, ο γνωστός δημοσιογράφος του Σκάει (ο Γκέμπελς από τη ζήλια του), όταν δήλωσε ότι σε περίπτωση που βγει το Όχι την Κυριακή, εκείνος θα παραιτηθεί.

Όμως απειλή είναι αυτό; Μάλλον σε μπούμερανγκ θα γυρίσει. Αν ήθελε να απειλήσει έπρεπε να πει ότι, σε περίπτωση που βγει το Όχι, θα εκδώσει καινούργια ποιητική συλλογή -τότε θα έβγαινε Ναι με 80%. Κι εγώ Ναι θα ψήφιζα!

Advertisements

168 Σχόλια to “Προδημοψηφισματικά μεζεδάκια”

  1. LandS said

    Ο κοινός παρανομαστής, το κοινό στοιχείο, η κοινή συνιστώσα, κλπ των τριών συνεντεύξεων. …
    Όχι δεν είσαι αυστηρός δεν στέκεται μη κοινή συνισταμένη.

  2. 0. 1. Μάλλον ο συντάκτης ήθελε να πει ακριβώς την κοινή συνιστώσα, αλά μιας και τα ελληνικά του είναι φτωχά, κάτι θυμόταν για το συν-τάδε, κάπου κάτι του έλεγε η συνισταμένη απ’ το σχολειό που πήγαινε, έριξε μια κοινή συνισταμένη και ξεμπέρδεψε. Έτσι κι αλλιώς, πολλοί θα το δούνε λίγοι θα το καταλάβουνε, κάποιοι θα γελάσουνε, κάποιοι θα κουνήσουν το κεφάλι, ε, και τι έγινε…

  3. …η κοινή συνισταμένη των τριών χθεσινών συνεντεύξεων…

    Πιστεύω πως σώνεται με την έννοια «κοινή και για τις τρεις συνεντεύξεις», δηλαδή κάθε μια από τις τρεις είχε συνολικά την ίδια συνισταμένη (κατάληξη).
    Μπερδεύει αρκετά, πάντως.

  4. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1: Ναι, κοινός παρονομαστής -πολύ καλό!

    3: Αλλά το συνισταμένη περιέχει το κοινή.

  5. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Συμφωνώ με Μιχάλη. Κοινή συνισταμένη είναι η ίδια συνισταμένη που προκύπτει από διαφορετικές συνιστώσες.
    Π.χ δύο ή περισσότερα τελείως ξένα μεταξύ τους κλειστά δυναμοπολύγωνα ,ασχέτως αριθμού,διευθύνσεως και μέτρου των συνιστωσών (ανυσμάτων), έχουν την ίδια συνισταμένη. Το μηδενικό διάνυσμα. 🙂

  6. Νικος Κ. said

    Αυτοεκπληρούμενη προφητεία: Πιστεύω πως έχει να κάνει με κάτι που συμβαίνει επειδή το «προφήτευσες» (π.χ. πιστεύεις για κάποιον που δεν ξέρεις ότι συμπεριφέρεται σκάρτα και πας και τσακώνεσαι μαζί του λόγω της προκατάληψής σου). Το δημοσίευμα του Πρώτου Θέματος με τίποτα δεν δικαιολογεί τη χρήση του όρου (εκτός αν υπονοεί ότι τα προβλήματα ήρθαν λόγω των προβλέψεων της ΝΔ, αλλά δεν νομίζω).

  7. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    5. Αν μιλάμε για ένα και μόνο σύνολο συνιστωσών η λέξη «κοινή» είναι πλεονασμός στο συνισταμένη. Αν μιλάμε για περισσότερα σύνολα «δράσεων» η «κοινή συνισταμένη» έχει νόημα. Είναι η ίδια κατάληξη που προκύπτει από 2 ή περισσότερους διαφορετικούς επι μέρους τρόπους.

  8. gak said

    Καλημέρα. parbunkells να έχει άραγε κάποια σχέση με τα μπαρμπούτσαλα; Βρήκα μόνο ότι μπαρμπούτσαλα<μπαρμπούτσικα< it. bar+bucicare
    http://www.stougiannidis.gr/AENAON/ASE/48.pdf
    Άρα μάλλον δύσκολο, εκτός αν κάποιος μπορεί να υποστηρίξει σχέση ανάμεσα στα bunkells (που θα πει κάτι σαν κοτρώνα στα γερμανικά) και το bucikare (πλανώμαι;)

  9. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    8: Ηχητικά μόνο μοιάζουν, αλλά έχει πλάκα

    Θα λείψω για μερικές ώρες, εστέ ψύχραιμοι παρακαλώ!

  10. leonicos said

    αυτοεκπληρούμενη προφητεία

    Δεν διαβάζω το Πρώτο Θέμα, και δεν ξέρω τι ακριβώς είχε κατα νουν ο συντάκτης του άρθρου, αλλά το αυτοεκπληρούμενη προφητεία ΕΙΝΑΙ ΟΝΤΩΣ ΕΥΡΗΜΑ. Σημαίνει εκπληρούμενη προφητεία χωρίς θεϊκή παρέμβαση. Και σαν τέτοια είναι 100% IN

  11. gryphon said

    Καλημερα.Να πω παντως για ενα εστω θετικο στοιχειο του Μπογδανου που εχω παρατηρησει.
    Ειναι ο πρωτος που καθιερωσε η μαλλον προσπαθει να καθιερωσει (μιας και δεν βλεπω πολλους μιμητες) ενα πιο χαλαρο στυλ παρουσιασης ειδησεων λιγοτερο σοβαροφανες πειραζει τους αλλους συντακτες προσπαθει να πει καποιο αστειο εστω και αποτυχημενο κλπ.
    Συγκριτικα ολοι και ολες παρουσιαστες -τριες ειδησεων εξακολουθουν να ειναι σφιγμενοι σοβαροφανεις ακαμπτοι σαν να εχουν καταπιει μπαστουνι και κρεμαστρα μαζι που ελεγε και ο Μητσιχωστας για τον Μπαγεβιτς.

  12. nikiplos said

    καλημέρα… για το αυτοεκπληρούμενη προφητεία: Μερικές φορές έχει και την έννοια της μόχλευσης υπέρ του αποτελέσματος, καθώς το προφήτεψε (είναι προφήτεψε ή προφήτευσε – δεν μού ‘ρχεται τώρα) κάποιος. Πχ, ο πρωθυπουργός μιλάει για μελλοντική ύφεση, την οποία στη συνέχεια προκαλεί με μέτρα υφεσιακά… κάτι σαν το ΔΝΤ, ένα πράμα… 🙂

  13. Sarant said: «Κάτι που άκουσα να το λέει η Ζωή Κωνσταντοπούλου αλλά το λένε πολλοί: το τάδε είναι «η κοινή συνισταμένη» κάποιων άλλων πραγμάτων. Για πλεονασμός μου φαίνεται….»
    Όχι, δεν είναι πλεονασμός. Έχει δίκιο η Ζωίτσα, και θα το αποδείξω …μαθηματικά: Στα μαθηματικά λοιπόν η συνισταμένη συμβολίζεται με μιά ευθεία (εντάξει …διάνυσμα), που «συνίσταται» από την διανυσματική πρόσθεση δύο ή περισσότερων «ευθειών» (και μέχρι …17 ή 27 …δεν ξέρω). Τί γίνεται όμως όταν μία τουλάχιστον από τις συνιστώσες δεν είναι «ευθεία» αλλά …στραβή; (Κάτι θα γνωρίζει επ’ αυτού η Ζωίτσα!). Προσθέτοντας κάθε φορά με μια, από τις πολλές, διευθύνσεις της …στραβής θα βγαίνει μια διαφορετική συνισταμένη! Το συπέρασμά μου: Η Ζωίτσα λέει μιλά σωστά και ο Σαράντ λάθος!

  14. Αγάπη said

    Χρησιμοποίησα την καινούρια μου ηλ. διεύθυνση και με συνέλαβε το δίχτυ 🙂

  15. vagelford said

    Το «κοινή συνισταμένη» έχει νόημα αν θέλεις να πεις ότι όλοι καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα για παραδειγμα.
    Αν αυτό που θέλεις να πεις είναι ότι όλες οι τοποθετήσεις είχαν αυτό το κοινό σημείο τότε το σωστό θα ήταν να πεις «η κοινή συνιστώσα».

  16. cyrusmonk said

    Καλημέρα σὲ ὅλους.
    Συμφωνῶ ὅτι, χωρὶς νὰ εἶναι ἐντελῶς λάθος ἡ κοινὴ συνισταμένη, ἀφοῦ ὑπάρχουν περιπτώσεις ποὺ ἔχει νόημα ὡς ὅρος, ὅτι στὸ προκείμενο ἡ σεβαστὴ πρόεδρος τῆς Βουλῆς μᾶλλον κοινὴ συνιστώσα ἤθελε νὰ πεῖ.
    Ὅσο γιὰ τὸ αὐριανό, ἂς εἶναι καλὰ ὁ Γς ποὺ μὲ ἔπεισε ἐντελῶς – δαγκωτὸ πλέον τὸ ὄχι μου, μετὰ τὸν πανικὸ ποὺ ἐπιχείρησε νὰ σπείρει ὅλες αὐτὲς τὶς μέρες. Χρησιμοποίησε ὅλα τὰ ἐπιχειρήματα ποὺ πείθουν κάποιον ὅτι τὸ ναὶ εἶναι γιὰ ὅσους ἔχουν ἀκόμα κάτι νὰ χάσουν – πέρα ἀπὸ τὶς ἁλυσίδες τους.
    Ἂν ἦταν τρολιὰ ἡ στάση του, κρίνεται ἄκρως πετυχημένη.
    Σὲ κάθε περίπτωση, νάναι καλά. Παραμένει μιὰ ἀπὸ τὶς συμπάθειές μου ἐδῶ μέσα, κυρίως χάρη στὸ χιοῦμορ του.

  17. Gpoint said

    Η έκφραση κοινή συνισταμένη υπάρχει για να διακρίνεται από τις επί μέρους συνισταμένες στην περίπτωση πολλών συνιστωσών

  18. cyrusmonk said

    Τὸ κακὸ μὲ τὶς παρενθετικὲς προτάσεις εἶναι ὅτι συχνὰ ξεφεύγουν περιττές λέξεις, ὅπως τὸ διπλὸ ὅτι στὴν προηγούμενη ἀτάκα μου.
    Mea culpa – δὲν θὰ τὸ ξανακάνω (never say never).

  19. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    ερτ 2 τώρα
    μοροσυκιά ή φραγκοσυκιά

  20. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρες !
    Στη φυσική προφανώς και υπάρχει κοινή συνισταμένη (ήδη σχολιάστηκε), αφού δύο διαφορετικές ομάδες δυνάμεων είναι δυνατόν να διατάσσονται έτσι που να δίνουν την ίδια, κοινή, συνισταμένη. Το λέγαμε και στη Γεωμετρία ίσως, με την «κοινή διχοτόμο».
    Στον καθημερινό λόγο φυσικά, η γενίκευση γίνεται κατ΄ επέκταση του «κοινός παρονομαστής» ή «κοινός τόπος», όπως αναφέρθηκε παραπάνω. (κατά το «πέταξε λευκή πετσέτα»), χωρίς πάντως να αποκλείσουμε ότι ίσως σε κάποιες φράσεις να «στέκεται», όπως λένε τα σχόλια 1 και 3.
    «Κοινή συνισταμένη όλων των αυτών των προεκλογικών τηλεοπτικών συζητήσεων είναι ότι τελικά δημιουργούν περισσότερη σύγχυση στον ψηφοφόρο».

    Βιαστικό, γιατί φεύγω…

  21. Νικοκύρη νομίζω ότι ξέχασες το δυσκολοχώνευτο μεζεδάκι του Σαμαρά ότι η προσφυγή σε δημοψήφισμα είναι πραξικόπημα.

    Είδα στο λεξικό ότι:
    Πραξικόπημα είναι αιφνιδιαστική ενέργεια μιας κυβέρνησης ή ένοπλων στρατιωτικών τμημάτων, που ανατρέπει βίαια την υπάρχουσα (νόμιμη) πολιτική κατάσταση μιας χώρας, παραβιάζει το Σύνταγμα, περιορίζει τις λαϊκές ελευθερίες και σφετερίζεται την εξουσία.

    Πως διαολο το δημοψήφισμα είναι πραξικόπημα;

  22. cyrusmonk said

    @21: Προφανῶς αὐτὸ δὲν θεωρεῖται μεζεδάκι, ἀλλὰ πιάτο βαρυφορτωμένο ἀπὸ δωρεάν μπουφέ (ὅπου βλέπει κανεὶς τὰ Ἰμαλάια ἀπὸ ἑτερόκλητες τροφές πάνω σὲ ἕνα πιάτο – πλάι πλάι μιὰ γερὴ κουταλιὰ ρώσικη σαλάτα, τέσσερις κεφτέδες, δύο ἢ τρία τυροπιτάκια, τριῶν εἰδῶν σαλάτες, λουκανικάκια καὶ τάρτα βερύκοκο στὴν κορυφὴ μιᾶς λοφοσειρᾶς ἀπὸ ρύζι).
    Μετὰ ἀπὸ ἕνα τέτοιο «μεζεδάκι» χρειάζεσαι ἐπειγόντως σόδα (τουλάχιστον).
    Ἀλλὰ δὲν παραξενεύει ἡ ἄποψη αὐτή, ἂν σκεφτοῦμε τὶς διάφορες κατὰ καιροὺς ἐκφρασμένες ἀπόψεις τοῦ τέως πρωθυπουργοῦ γιὰ τὸ τί εἶναι δημοκρατία.

  23. Elias said

    Ivory tower: Ζω στον κόσμο μου, στην κοσμάρα μου

  24. Γς said

    14:
    >με συνέλαβε το δίχτυ

  25. Stella said

    Καλημέρα, σε όλους σας.
    Επιτρέψατέ μου…
    Εάν το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος είναι 50% και μια ψήφος (το ΚΚΕ θα έχει παίξει καθοριστικό ρόλο, σ΄αυτό) , τότε θα έχουμε:
    α) παραίτηση της κυβέρνησης,
    β) δήθεν «διεργασίες» για την εύρεση ικανού τεχνοκράτη (σίγουρα τον έχουν – ήδη – επιλέξει και θα είναι κάτι μεταξύ Προβόπουλου και Στουρνάρα,
    γ) αερομεταφερόμενες παλέτες χαρτονομισμάτων,
    δ) αριστερή παρένθεση,
    ε) κοψοχέρηδες, όπως:
    1.κατόχους «κόκκινων δανείων»,
    2. ομαδικές απολύσεις τραπεζοϋπαλλήλων, ΟΤΕ κ.α.,
    3. άμεση κατάργηση ΕΚΑΣ,
    4. συνταξιούχους μηδενικού ελλείμματος-δλδ. είσαι π.χ. 61 ετών και βγαίνεις στη σύνταξη, αλλά θα λάβεις πλήρη σύνταξη με τη συμπλήρωση του 65ου έτους,
    5. πλημμύρα ιδιωτικοποιήσεων,
    6. μείωση συντάξεων,
    7. κατάργηση επικουρικών συντάξεων…και
    ν΄. πανηγυρισμούς της πλουτοκρατίας.

    Πλήρη αποικιοποίηση της χώρας, (συμβουλή:μάθετε γερμανικά).
    ΚΑΙ Το χρέος μη βιώσιμο (εκτός και γίνει δεκτή η – πρόσφατη – έκθεση του ΔΝΤ)
    Αιωνία μας η μνήμη.

  26. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    » Πλήρη αποικιοποίηση της χώρας, (συμβουλή:μάθετε γερμανικά).»
    Σωστό αυτό! Πρέπει να μάθουμε τη γλώσσα του εχθρού! 🙂

    [όπως παλιά οι καραβανάδες στο στρατό που νομίζω πως έπαιρναν εξτραδάκι (νομίζω ενίσχυε και την «προαγωγιμότητα» με «μόρια») αν μάθαιναν τη «γλώσσα του εχθρού». Στα παλιότερα χρόνια ήταν τα Ρώσικα (ο κομμουνιστικός, αντινατοϊκός κίνδυνος,γαρ!) στα νεότερα τα Τούρκικα. ]

  27. cronopiusa said

    Greek bailout referendum causes passions to flare
    http://www.bbc.com/news/world-europe-33393633

  28. leonicos said

    Έχασα τη σύνδεσή μου μετά το προηγούμενο σχόλιό μου περί ‘αυτοεκπληρούμενης προφητείας’

    Αντί συνισταμένη έπρεπε να πει ‘κοινή συνιστώσα’. Έχει δίκιο ο Ν. Ν. στα περί συνισταμένης. Δεν υπάρχει κοινή συνισταμένη. Αλλά το νόημα των συνετεύξεων δεν αλλάζει

  29. Γς said

    16:

    >ἂς εἶναι καλὰ ὁ Γς ποὺ μὲ ἔπεισε ἐντελῶς – δαγκωτὸ πλέον τὸ ὄχι μου

    Χαίρομαι!

    Όπως έλεγα και χτες μπορεί να το χρυσοπληρώσουμε το όχι αλλά θα απολαύσουμε άφθονο αυτό που μόνο μπορούν και ξέρουν να προσφέρουν:

    Το γέλιο της αρκούδας

  30. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    27. «Que les den» δώσε τους;; 😆 Λα μάδρε κε λος παριό ! 👿
    Πρέπει να εντρυφήσουν περισσότερο στις βωμολοχίες των ΑΗΠ οι Σπανιόλοι! 😉

  31. leonicos said

    Ένα άλλο σχόλιο το έφαγε η μαρμάγκα του Ίντερνετ

    γυάλινος πύργος vs ελεφάντινος πύργος

    Ο Λίγρης έχει δίκιο για τον γυάλινο πύργο ως ‘αυτοεγκλεισμό και απομόνωση’. Αλλά εδώ πρόκειται για τον πύργο όπου την έχει κλείσει ο σκληρός και άκαρδος πατέρας της για να διαφυλάξει την ‘ακεραιότητά της’ και να την παντρέψει με τον γέρο άλλα επικίνδυνο εχθρό του, και να σώσει το κεφάλι του, από το παράθυρο του οποίου το κορίτσι χύνει δάκρυα αλλά και μαλλιά, από τα οποία ο ιππότης ανεβαίνει κλπ κλπ
    Αυτός ο πύργος είναι κρυστάλλινος ή φιλντισένιος, στα παραμύθια μου

  32. leonicos said

    Γς, απέκτησες και συμπάθειες, τρομάρα σου! (@16)

    Καλά, ο άνθρωπος δεν είχε κάτι έξυπνο να πει; Δεν υπάρχει άλλος να συμπαθήσει; Δεν εννοώ τον Νίκο που χάνει μόνο από τη φωτογραφία. Θα έβγαζα μια δικιά μου αλλά δεν ξέρω πώς γίνεται. Και ασφαλώς κανείς εδώ δεν θα με βοηθήσει, για να μη σας σβήσω όλους.

    Μόνη μου ελπίδα ο Βάταλος, αλλά κι αυτός λείπει. Αυτός σίγουρα δεν με αντιστρατεύεται στην ομορφιά. έχει τη σοφία του και το καλύπτει.

  33. (31) «γυάλινο κλουβί» είναι στο τραγούδι της Παναγιωτίτσας της λυγερής.
    (27) Υπέθεσα κι εγώ ότι στο σκίτσο με τον Αριστοτέλη χρειαζόταν αιτιατική: «τη μάνα που τους γέννησε»…

  34. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    33. Aγγελε, ό,τι έβγαλε το καημένο το γκούγκλ 🙂
    https://translate.google.com/#es/el/que%20les%20den
    [μα χάθηκε να ρωτήσουν τον Αριστοτέλη! Άκου «δώσε τους» για το… χμ,χμμ… ]

  35. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Πάντως, προς τιμήν του, το μεταφραστήρι αναγνωρίζει σωστά τις παραδομένες αρχαίες βωμολοχίες:
    https://translate.google.com/#el/en/%CE%9C%CE%BF%CE%BB%CF%8E%CE%BD%20%CE%9B%CE%B1%CE%B2%CE%AD!
    αλλά όχι σωστά τις πραγματικώς ειπωθείσες…:
    https://translate.google.com/#el/en/%CE%9A%CE%BB%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B5%20%CE%BC%CE%B1%CF%82%20%CF%84%CE%BF%CE%BD%20%CF%80%CE%BF%CF%8D%CF%84%CF%83%CE%BF!

  36. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Παρντόν. Το σωστό λινκ:
    https://translate.google.com/#el/en/%CE%9A%CE%BB%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B5%20%CE%BC%CE%B1%CF%82%20%CF%84%CE%BF%CE%BD%20%CF%80%CE%BF%CF%8D%CF%84%CF%83%CE%BF!

  37. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Eεεε… 3η και φαρμακερή, ελπίζω…
    https://translate.google.com/#el/en/%CE%9A%CE%BB%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B5%20%CE%BC%CE%B1%CF%82%20%CF%84%CE%BF%CE%BD%20%CF%80%CE%BF%CF%8D%CF%84%CF%83%CE%BF!

  38. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Δεν καταλαβαίνω γιατί μου αφαιρεί το θαυμαστικό στο τέλος,όταν κοπυπαστώνω το λινκ. Προστακτική ρε αγράμματο γκούγκλ! 🙂

  39. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    -Καλημέρα σε όλους.
    Καλημέρα Στέλλα,συμφωνώ κι επίτρεψέ μου να συμπληρώσω στις σκέψεις σου θεωρώντας πως συντελώ στην ενάργεια: (μπα; 🙂 )
    25.>>Εάν το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος είναι 50% και μια ψήφος
    Στο δημοψήφισμα,το ποσοστό των άκυρων (που άκυρο είναι:ό,τι διαφορετικό περιέχει ο φάκελος πλην του ψηφοδελτίου, ή άδειος), όπως ξέρουμε, προσμετράται ,μόνον, στο αναγκαίο συνολικό ποσοστό συμμετοχής,δηλαδή στο απαιτούμενο 40% των ψηφοφόρων.
    Το αποτέλεσμα όμως βγαίνει επί του αριθμού των εγκύρων. Δηλαδή,π.χ.αυτό που το κκε θα διανείμει απέξω ως δικό του διαφορετικό ψηφοδέλτιο, δεν προσμετράται κατά την εκλογική διαλογή κι έτσι δεν επηρεάζει το τελικό αριθμητικό ποσοστό που θα κρίνει το ναι και τ’ όχι.
    Το να υπολογίζει κανείς-υποθετικά- πώς αν το κκε(ή οποιοσδήποτε άλλος πχ.οι απέχοντες) έδινε στο ναι ή στο όχι, κάποιο ποσοστό ψήφων και θα έγερνε αλλού η ζυγαριά, αυτό παίζει σε κάθε εκλογική διαδικασία και νομίζω δεν έχει ειδική σημασία σ΄ αυτή εδώ την περίπτωση.Παρά το ότι το κκε ,ξέρουμε, ότι είναι στο όχι ,καθολικά: όχι στο ναι,όχι και στο όχι.

    -25 τέλος>> ν΄. πανηγυρισμούς της πλουτοκρατίας.
    Ακριβώς! μα ακριβώς! το δράμα είναι για αυτούς που κλαίνε σήμερα,θεωρώντας πως «οι άλλοι» – η κυβέρνηση Τσίπρα- τους κάνουν ζημιά. Αυτοί οι δύστυχοι,μέλλεται να κλαίνε και τη Δευτέρα ΟΠΟΙΟ ΚΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ. Όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα.

    -Κοινός τόπος, πάει; Ίσως επειδή παραπέμπει και σε μαθηματικά, τον χρησιμοποιώ ,προσωπικά,θαρρώ,πιο πολύ. (Πωπω κόμματα !)

  40. Κίντο, είσαι γίδι!

    Οι αποδέλοιποι πάρτε ένα τραγουδάκι που δεν υποτιμήθηκε ποτέ με την πάροδο του χρόνου https://www.youtube.com/watch?v=ALSjjsAQ1l4

  41. Πέπε said

    #0:
    > > (Κανέλη) Όποιος απαντήσει, απαντάει σε κάτι που δεν τον αφορά. Είναι μεταξύ λαιμητόμου και καρμανιόλας.

    Πέρα από την ταυτολογία, τι πα’ να πει δεν τον αφορά; Πες το κάπως αλλιώς, ότι είναι ψευδοδίλημμα ξέρω γω (ωραία κνίτικη λέξη από εκλεκτή ξυλεία). Ότι είναι μικρής σημασίας, παραπλανητικό, οτιδήποτε. Όχι όμως ότι δε μας αφορά. Αν δεν αφορά τον αποκεφαλισθησόμενο, ποιον άλλον αφορά;

    > > (Κωνσταντοπούλου) Κοινή συνισταμένη.

    Κατ’ αρχήν, μεζεδάκι ή όχι, πρέπει να σχολιάσουμε ότι η Ζωή μιλάει καλύτερα ελληνικά από λ.χ. τον Αλέξη. Θα έλεγα γενκώς καλά ελληνικά – δεν την έχω δει και πάρα πολύ βέβαια.
    Πέραν αυτού, τελικά η απορία του Νίκου, που τη συμμερίζομαι κι εγώ, εμένα δε μου λύθηκε. Θυμάμαι από το σχολείο τι είναι η συνισταμένη των δυνάμεων, μπορώ να καταλάβω γιατί είναι περιττό να προσθέσουμε «κοινή», αλλά τη φράση «κοινή συνισταμένη» την ακούω πολύ συχνά. Από πού προέρχεται; Δε θέλω να μου πει κανείς ότι είναι δυνατόν να ειπωθεί (π.χ. για πολλά σύνολα δυνάμεων – για τη συνισταμένη των συνισταμένων), αλλά αν όντως λέγεται. Υπάρχει τέτοια φράση στη σχολική φυσική; Αλλιώς, από πού προέκυψε;

    > > Αλλά το «ακολουθώ», κύριε Καρακούση μας, δεν συντάσσεται στη νεοελληνική γλώσσα με γενική.

    Ούτε στην αρχαία. Σε ιδιώματα όμως, ναι. Στην Κάρπαθο το άκουγα συχνά, «κλούθα μου», «κλουθώ σου». Και, παρεμπιπτόντως, εκεί έμαθα ότι το ρήμα «κλουθώ», που στο Γυμνάσιο μου είχε φανεί φριχτά ψεύτικο όταν το διάβαζα στον Όμηρο του Καζαντζάκη Κακριδή, είναι τελικά αληθινός νεοελληνικός λαϊκός τύπος.

    > > ελεφάντινος με την αρχαία σημασία της λέξης, δηλαδή φιλντισένιος

    Και η σημερινή σημασία η ίδια είναι. Κλασικό παράδειγμα το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς. Μπορεί να μη λέμε πολύ συχνά τη λέξη, όποτε όμως την πούμε αυτό εννοούμε, από ελεφαντόδοντο, κι όχι από τον ίδιο τον ελέφαντα (δε λέμε π.χ. ελεφάντινες μπριζόλες).

  42. Γς said

    32:

    >Γς, απέκτησες και συμπάθειες, τρομάρα σου! (@16)

    Γιατί ρε μπαγάσα; Εσύ δεν μ αγαπάς;

    Ετοιμος να σε βοηθήσω για την φωτογραφία σου

  43. Τι τα θέτε; Ζούμε σε υπέροχες εποχές! –> https://pbs.twimg.com/media/CI4tPJBXAAA_M1j.jpg

  44. Katerina Perroti said

    OXI, Νίκο μας!

  45. Μανώλης said

    «Δεν ήταν μια εύκολη απόφαση», σημείωσε πηγή του ΔΝΤ. «Δεν ζούμε σε έναν πύργο από ελεφαντόδοντο εδώ. Αλλά η ΕΕ πρέπει να καταλάβει ότι δεν μπορούν να αποφασίζονται τα πάντα με βάση τις δικές της προτεραιότητες», πρόσθεσε.
    http://news.in.gr/economy/article/?aid=1500009966
    Ποιος είναι ο πύργος αυτός;
    Ο γυάλινος είναι βαλκάνιος;

  46. Αγάπη said

    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΚΟΥΠΑ
    Τεχνική μελέτη και αυτοψία
    Τόποι, σημεία και φωταψία, τρομακτική
    στους στύλους του Ολυμπίου Διός ριπή αέρα.

    Δεν είναι τίποτα η κληρονομιά. Γιο τίποτα.
    Κόρες μόνες πολλές γκάνγκστα
    . Πιτσιρίκες του ’60 της πλατείας Καραμανλάκη.

    Μισός αιώνας επάνω μας τσούζει
    . Το πάρκο Πατησίων και Κύπρου αναβλύζει
    Γυμνά κορμιά της Φυλής, μασκοφόρα ανδρείκελα

    . Πόλη γιατί πόλη ξανά γράφει ο δρόμος «αλλαγή»
    – ξεκίνα ξήλωνε το νήμα
    έως που
    τέλος.

    Να βγάλει κι’ άλλα τέτοια; Με τρομάζεις

  47. Γιάννης Μπούρας said

    Κύριε Σαραντάκο , νομίζω οτι θα πρέπει να λάβετε δημόσια θέση σχετικά με το δημοψήφισμα, εμείς οι ΄΄ κακοί φασίστες ΄΄πάντως είπαμε χωρίς δεύτερη σκέψη ΟΧΙ στους καπιταλιστικούς εκβιασμούς, όπως κάναμε και το 1940 με την επίθεση των φασιστοναζιστών!

  48. sarant said

    Eυχαριστώ πολυ΄για τα νεότερα σχόλια!

    44: Νομίζω πως αυτό με τον αγρότη είναι παλιότερο -όχι ότι χάνει την επικαιρότητά του βέβαια

    45: Γεια σου Κατερίνα!

    48: ΟΧΙ, ΟΧΙ!!

  49. Γιάννης Μπούρας said

    Εαν ένα σχόλιο είναι κόσμια και κόβεται , το blog φασίζει!

  50. Katerina Perroti said

    Καταρχήν αδελφε υπάρχει πρόβλημα με τη σύνταξη.

  51. Γιάννης Μπούρας said

    Ευχαριστώ που μου δόθηκε ο λόγος, όπως λένε παρέα χωρίς χοντρό και blog χωρίς εθνικιστή δεν υπάρχει !

  52. Katerina Perroti said

    Συγνώμη για το σχόλιο. Δεν εχω παρακολουθήσει τη συζήτηση. (50)

  53. Αγάπη said


    ξέρουμε καλά πού απευθύνεται 🙂

  54. sarant said

    50: Το πρώτο σχόλιο του καθενός μπαίνει σε αναμονή μέχρι να εγκριθεί.

  55. Λ said

    Οι δύο τελευταίες μέρες του Ιούνη και αυτός ο μήνας θα βγάλει τις περισσότερες υποψήφιες λέξεις της χρονιάς.

  56. Katerina Perroti said

    Νίκο μας, πολύ σε ευχαριστούμε!!! Για όσα έχεις γράψει, για όσα γράφεις!!!! Με την άδειά σου, παίρνω πολύ υλικό από την ιστοσελίδα σου για την τάξη. Σε ευχαριστούμε και πάλι !!

  57. Stella said

    25 (Συμπλήρωμα)
    Τα (εργολαβικά) ΜΜΕ (προσέφεραν άριστες υπηρεσίες), που νοιάζονται για ίδια συμφέροντα…θα λάβουν την αμοιβή τους. Και ποιά θα είναι αυτή? Οριστικό κλείσιμο της ΕΡΤ (ούτε καν ΝΕΡΙΤ) ή (στην καλύτερη – οθντκ – περίπτωση) Πρόεδρος ΕΡΤ η κ. Τρέμη, Διευθύνων Σύμβουλος ο κ. Πρετεντέρης, Διευθύντρια τηλεόρασης η κ. Κοσιώνη και Διευθυντής ραδιοφωνίας ο κ. Προτοσάλτε (ή οι ισάξιοί [!] τους). Τρέμε ΕΣΣΔ.
    Σενάριο επιστημονικής φαντασίας? Περιμένετε. Τα χειρότερα έρχονται (έτσι ή αλλιώς).

    ΥΓ. Καλή ψήφο. Ραντεβού στα γουναράδικα.

  58. Γιάννης Μπούρας said

    Εντάξει , ορθά, απλως θερμοκεφάλιασα με όσους σε αυτό το μπλογκ. έκλαιγαν για τους αγώνες της εθνικής αντίστασης και σε τρεις μέρες έσπασαν ,και εγω ο δήθεν φασίστας με 4 παιδιά με μηδέν σίγουρο εισόδημα με μηδέν κρυμμένα χρήματα , δεν σκέφτηκα ουτε μια στιγμή την αντίσταση .

  59. Λ said

    Θα βγάλουν

  60. Γιάννης Μπούρας said

    59. την αντίσταση που επιβάλλεται να κάνω ,ψηφίζοντας οχι.

  61. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    13,
    θα παρακαλούσα το «Ζωίτσα» να παραμείνει κατακυρωμένο στη Λάσκαρη!
    Δεν μπορείτε να σβήνετε έτσι, μονοκοντυλιά (αν και το επαναλαμβάνετε) παραδόσεις δεκαετιών, νάματα που μας γαλούχησαν.
    Κι επιπλέον, κι επειδή οι καιροί είναι πονηροί, θεωρώ ότι, κατά την παρούσα κατάσταση, η ΠτΒ χρήζει ενός μεγαλυτέρου σεβασμού, παρά τις όποιες (δικαιολογημένες, κατά την γνώμη μου) λεκτικές ή θυμικές της υπερβάσεις.

  62. 62

    Συμφωνώ κι επαυξάνα. Ζωάρα! http://luben.tv/politix/50622

  63. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    63,

    τώρα εσύ είσαι μαζί μου ή με το λιοντάρι, Σκύλε;

  64. Katerina Perroti said

    Λεω ΟΧΙ γιατί πιστεύω στην αντίσταση!!

  65. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    63.Θείε Βάλια,τα ευγενικά αγοράκια δε μιλάνε στα κορίτσια με το -άρα
    μην κοιτάς που το -άρα στα αρσενικά σα να υπονοεί ρώμην τε και αλκήν…

  66. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Thanks!

  67. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    68+
    στο 65.

  68. Παύλος said

    Και ο χρησμός του Βέλτσου με τίτλο Δημοψήφισμα παντός καιρού:

    Διότι Δημοκρατία είναι το χάος εφοδιασμένο με κάλπες.

  69. Walter Ego said

    66,
    είναι, άλλωστε, και η 4η Ιουλίου σήμερα!
    (Το 1982, σαν σήμερα, πληροφορούμαι από έγκυρη πηγή, γεννήθηκε η Χάννα Χάρπερ).

  70. Gpoint said

    Το ναι είναι αργός θάνατος και το όχι ακαριαίος αλλά έχει το πλεονέκτημα πως μπορεί να πάρει κι άλλους μαζίι του ,

    Ποιός είχε πει το «αποθανέτω η ψυχή μου μετά των αλλοφύλων» ή κάπως έτσι ;

  71. 67 https://pbs.twimg.com/media/CI2_NDeWIAAqedm.jpg

  72. Katerina Perroti said

    Θα ήθελα να πω πως θα νοιώσω πολύ περήφανη αύριο, αδέλφια!!!!

  73. Ριβαλντίνιο said

    @ 72 Gpoint
    O Σαμψών.

  74. Σαν σήμερα είπε κι ο Γκάρι εκείνη τη μπαρούφα του για τους Γερμανούς. Έτσι είναι, άμα σημαδεύουν τον ουρανό στα (μ)πέναλτι οι συμπαίκτες σου.

  75. Katerina Perroti said

    Την Κυριακή, δλδ!!

  76. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    72:

    Ο Θάνατος ήρθε ένα βήμα πιο κοντά.
    Μου φαίνεται πως δεν κρατάει δρεπάνι αλλά απόχη.
    Μα έχω πια μάθει να σκέφτομαι σωστά
    στα ερωτήματα που κανένας απαντά
    με ένα ΝΑΙ ή ένα ΟΧΙ.

    Νάσος Βαγενάς, «Σκοτεινή μπαλλάντα γ’ «.

  77. Katerina Perroti said

    78, ΟΧΙ,( αν μου επιτρέπεις!)

  78. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    79,

    εντάξει, βρε Κατερίνα -γι’ αυτό το βάλαμε και πρώτο (απόπάνω) στο χαρτί!

  79. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    73. ‘Oxι είπα,αφού ρωτάς! Κοινός τόπος ζωή μου.

  80. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    76,

    ξαναδιαβάζω το σχόλιό σου και δεν καταλαβαίνω: δυο κρυπτικές προτάσεις, η μία μετά την άλλη.

  81. Katerina Perroti said

    Ταμαμ!!!

  82. 82: Είναι για ποδοσφαιρόφιλους.

  83. cronopiusa said

  84. Katerina Perroti said

    Εισαι ο Νικος μας!! Σε ευχαριστούμε πολύ γι’ αυτό!!!

  85. aerosol said

    #67:
    Αλλά οι άντρες μια χαρά λέμε πράγματα που τα ευγενικά αγοράκια αποφεύγουν:
    «Φτου σου κοπελάρα μου
    Ε,ρε τι μου κάνεις, πω,πω,πω!
    Έτσι μου γουστάρεις
    Έτσι σ’ αγαπώ.»

    Διότι είναι τοις πάσι γνωστόν πως το -άρα προς τις γυναίκες δεν αναφέρεται σε μέγεθος αλλά αποτελεί έπαινο για μεγαλείο, ομορφιά, χάρη, τόλμη, χαρακτήρα ή/και εντυπωσιακή σιλουέτα. Όλο και κάποιος θα σε είπε «κοριτσάρα μου» ΕΦΗ ΕΦΗ -και ελπίζω να εισέπραξε φιλί! 😉

  86. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    84,

    Σ’ ευχαριστώ, Στάζυμπε! (Μερικές φορές νιώθω αουτσάιντερ -όχι εξαιτίας σου, βέβαια!…)

  87. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    87. Στα ονόματα λέμε! Κουλάρα,Φροσάρα,Φωφάρα

  88. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    89.Ίσως εξαιρείται το Ελενάρα, μιας κι έχει τραγούδι,αλλά κι αυτό μιαν άλλη εποχή που ήταν στη μόδα τα πλούσια ελέη,καμπύλες και καμάρες. 🙂

  89. 90

    Ε, μην με πεις, ΕΦΗ², πως η Ζωάρα μας δεν τάχει όλα αυτά! Δύο μέτρα γυναικάρα, λέμε! https://pbs.twimg.com/media/B8YkAIsCIAAJLkA.jpg:large

  90. cronopiusa said

    Η ώρα του ΟΧΙ: Οι υπογραφές στο κείμενο της Επιτροπής Πολιτισμού για την υπεράσπιση του Όχι

    Ο τόπος ξαναγίνεται τρισένδοξο αλωνάκι
    που το κυκλώνουν γίγαντες και το ξεσχίζουν δράκοι.
    Ερρίφθη ο κύβος. Σας κρατούν σε σιδερένια απόχη.
    Μα σαν ηχώ, κι από μακριά, αντιλαλούσε τ’ Όχι.

    Ξανά ποια μοίρα κλείνεται σε ποια στενά μονάχη
    και την ισκιώνουν φόβητρα και την πλακώνουν βράχοι;
    Κράτος και Βία, οι Δυνατοί, θα ρίξουν φλογοβρόχι.
    Μα σαν ηχώ, κι από παλιά, αντιδονούσε τ’ Όχι.

    Νύχτα είναι ο κόσμος γύρω μου, κι εγώ αγρυπνώ βαθιά του.
    Καθένας και τα όπλα του. Καθένας κι η μεριά του.
    Θα σας συντρίψουν μέχρι ενός. Ζαρώστε σε μια κώχη.
    Και σαν ηχώ, κι από βαθιά, αντιβροντούσε τ’ Όχι.

    Θεοδόσης Βολκώφ, «Όχι»

    Καλώς ήρθες Κατερινούλα, έχουν σειρά η Μύγα και η Ιμόρ

  91. sarant said

    57 Νάσαι καλά Κατερίνα!

    62 Έτσι

    70 Φιλοσοφημένο 🙂

    76 Μπα; Τότε το είπε;

    92 Πω πω τι ωραίο ποίημα ο Θεοδόσης!

  92. 90

    Στα σοβαρά, τώρα:

    Στο λύκειο, είχα καθηγήτρια φιλόλογο, τη θεία της Ζωάρας, την κυρία Βάσω Κωνσταντοπούλου, εξαιρετικό άνθρωπο και δασκάλα. Και πολύ υπομονετική με μας, τα μουλάρια του «Πρακτικού».
    Καθώς οι γονείς μου ήταν εκπαιδευτικοί, είχαν γνωριμία με την κα Βάσω, κι έτσι γνώρισα τη γιαγιά της Ζωής, την κυρία Ζωή, επιβλητική ψηλή ασπρομάλλα καθηγήτρια στα Κρέστενα, συνταξιούχο βέβαια πια όταν την γνώρισα πριν περίπου 40 χρόνια.
    Από τότε, πάγια συνήθειά μας, εμού και αρκετών συμμαθητών μου, ήταν όποτε βλέπαμε τον κυρ-Νίκο να σπεύδουμε με προτεταμένο το χέρι «Κύριε Πρόεδρε!» Ψοφάει για κάτι τέτοια ο κυρ-Νίκος! Και στο καπάκι «Τα χαιρετίσματά μας στην κυρία Βάσω!»
    Την τελευταία φορά που του το έκανα (α, παναΐαμ, Γς έγινα!) ήταν παρούσα και η Ζωή, με την οποία ψιλογνωριζόμασταν και πιάσαμε κουβέντα.
    Εάν επαναλαμβανόταν, βέβαια, τώρα αυτή η συνάντηση, θα υλοποιόταν το γνωστό γνωμικό πως στην Ελλάδα αν πετάξεις πέτρα, ή πρόεδρο θα χτυπήσεις ή σκύλο… 😉

  93. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Κρόνη οι αναρτήσεις σου με εμπνέουν (και την πληρώνετε 🙂 )
    :

    Με της καρδιάς την αφοβιά
    με της ψυχής τη λόχη
    και με του νου το μέτρημα
    θα ξαναπούμε τ’ όχι

  94. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    95.Ωπ ανάποδα(το πήγα μονοκοντυλιά)
    Με της ψυχής την αφοβιά
    με της καρδιάς τη λόχη
    και με του νου το μέτρημα
    θα ξαναπούμε τ’ όχι

  95. 88: Παρατηρώ, ωστόσο, ότι παρέλειψα και στο ποστ να αναφέρω τη φράση, θεωρώντας την γνωστή: Football is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, the Germans win.

  96. Αστράλια, Μέλμπουρν, ρε!

  97. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    97,

    ο Νίκος, φαίνεται (93δ), την ήξερε!!!

  98. Να πέσω απ’ τα σύννεφα; Πανεπιστημιακή έρευνα αποκαλύπτει πως οι καύσωνες είναι πιο αισθητοί στα αστικά κέντρα! Έεεεεεελα! 💡

  99. 99 Κι εγώ την ήξερα, φροντίζουν να μας τη θυμίζουν όλοι οι ρεπόρτερ σε κάθε μουντιάλ.

  100. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    101, για να δούμε στο Ρίο του χρόνου, θα έχω τον νου μου…

  101. Gpoint said

    # 89

    Κλάρα ;;;;;;

    Σάρα ;;;;; (και η Μάρα από κοντά)

  102. Μαρία said

    101
    Μέχρι κι εγώ που είμαι άμπαλη.

  103. 102: Στα Ευρωπαϊκά και τα Παγκόσμια κύπελα, όχι στους ολυμπιακούς. Στη Ρωσία, το νου σου το 18.

  104. η στη Γαλλία του χρόνου

  105. sarant said

    Ναι, και έλεγα να πάω σε κανα ματς της Εθνικής -αλλά αποκλειστήκαμε.

  106. 62: Γιώργος Λυκοτραφίτης said
    «…..επειδή οι καιροί είναι πονηροί, θεωρώ ότι, κατά την παρούσα κατάσταση, η ΠτΒ χρήζει ενός μεγαλυτέρου σεβασμού, παρά τις όποιες (δικαιολογημένες, κατά την γνώμη μου) λεκτικές ή θυμικές της υπερβάσεις».
    66: Katerina Perroti said: «Λεω ΟΧΙ γιατί πιστεύω στην αντίσταση!!»
    Αγαπητέ Λυκοτρίφτη: Αλίμονό μας αν οι «πονηροί καιροί» κάνουν τη Ζωίτσα Πρόεδρο της Δημοκρατίας (αν, ας πούμε παραιτηθεί ο Παυλόπουλος). Δεν ξέρω μέχρι που θα φτάσουν οι «θυμικές υπερβάσεις» της.
    Αγαπητή Κατερίνα, εγώ το θεωρώ κοροϊδία και δεν θα ψηφίσω καθόλου: Όμως, από μέσα μου θέλω να βγει το ΟΧΙ (όχι βέβαια για να κάνουν μερικοί/ες μια τόσο …εύκολη αντίσταση). Προτιμώ να βγει ΟΧΙ διότι ένα ΝΑΙ θα δώσει την ευκαιρία στον ευθυνόφοβο (το έχω ξαναπεί) Τσίπρα να δραπετεύσει μαζί με όλη την παρέα του. Με το ΟΧΙ ελπίζω ότι θα παραμείνει στην κυβέρνηση, θα πιούμε μαζί του το πικρό ποτήρι (που ήδη αρχίσαμε να το πίνουμε) αλλά θα έχουμε ένα πολύτιμο κέρδος: Η Ελλαδούλα μας θα απαλλαγεί από τον λαϊκισμό για τα επόμενα 30-40 χρόνια!

  107. eran said

    Εγώ κάνω χάζι τους Αμερικάνους: πάνω που κλείσανε τα μέτωπα με την Κούβα (!) και το Ιράν (!) (!), τους ανοίγει ο Σόιμπλε καινούρια μανούρα με την Ελλάδα.

  108. Αποκάλυψη (για μένα) ο Θ. Βολκώφ – ούτε που ήξερα. Ε ρε τί μαθαίνει κανείς δω μέσα! Ευχαριστώ.

  109. Γς said

    «Βόμβα» Βαρουφάκη: Στο υπουργείο Οικονομικών προετοιμαζόμαστε για “πόλεμο”– Έχουμε αποθέματα πετρελαίου για 6 μήνες και φαρμάκων για 4!

    Τι τραβάμε κι εμείς οι χορεύτριες

  110. spiral architect said

    Μεζεδάκι από τα μέζεα του Ν. Φαλήρου:
    (που πρέπει πάραυτα να κλείσουν)

    Οι έλληνες της διασποράς στέλνουν τρόφιμα σε συγγενείς και φίλους μέσω internet

    Περιμένετε λίγο καθότι έχει πιτώσει ο σέρβερ και ίσως κατά το βράδυ μπορεί να κατεβάσετε κάνα αμερικάνικο πακέτο μακαρόνια. 😛

  111. spiral architect said

  112. christos k said

    …Είπε λέει η Αγγέλα στον Βλαντιμιρ «Πρόεδρε,σε ποια πόλη της Ρωσίας θα διεξαχθούν οι περισσότεροι αγώνες στο παγκόσμιο;» και αυτός απάντησε «Άμα συνεχίσεις τις μαλ…ες στο Βερολίνο» . Ισχύει ρε παιδιά ή ράδιο αρβύλα; Εγώ πάντως έφυγα από καρέκλα μόλις το άκουσα!

  113. smerdaleos said

    @111, Γς: «Βόμβα» Βαρουφάκη: Στο υπουργείο Οικονομικών προετοιμαζόμαστε για “πόλεμο”– Έχουμε αποθέματα πετρελαίου για 6 μήνες και φαρμάκων για 4!
    —-

    Si vis pacem para bellum = «αν θες ειρήνη ετοιμάσου για πόλεμο», Βεγέτιος

  114. 114

    Ωραίο! Αλλά δε νομίζω… Σαν κι αυτό που φέρεται να είπε ο Βλαντιμίρ «Μην κατέβουμε για τρίτη φορά στο Βερολίνο…» Εννοώντας πρώτη με τον Μέγα Πέτρο και δεύτερη με τον Στάλιν. 👿

  115. Πάντως μεταξύ της παλιάς ΕΚΟΝ Ρ.Φ. το σκοράκι πάει 800-251 (Οχι-Ναι)

    http://left.gr/news/800-rigades-kai-rigitisses-psifizoyn-ohi

    http://rednotebook.gr/2015/07/file-taki-tou-giorgou-nikola%CE%90di/

    Χαλλλλαρά τους πάμε! 😎

  116. Γς said

    115:

    >Βαρουφάκης: Στο υπουργείο Οικονομικών προετοιμαζόμαστε για “πόλεμο”

  117. Έτσι, έτσι! http://lolsnaps.com/upload_pic/9c658cc2-go-for-it.png

  118. Γς said

    115:

    >Βαρουφάκης: Στο υπουργείο Οικονομικών προετοιμαζόμαστε για “πόλεμο”

  119. Μαρία said

    117
    Τους 250 τους πήρα είδηση απο άλλον Τάκη http://www.avgi.gr/article/5686172/xrusanthema-xoris-ton-xrusantho
    Ανάμεσά τους, εννοείται απ’ αυτούς που ξέρω, υπάρχουν 2 που δεν είχαν σχέση με το Ρήγα.

    Ώρα είναι να δούμε σε κείμενο «250 παλιοί κνίτες υπέρ του ΝΑΙ» τις υπογραφές του Κύρτσου και της Τρέμη.

  120. 121,

    Ναι, έκανα λάθος κι έκαψα τα τακάκια μου!

  121. Ιδού μια μικρή αποζημίωσις! https://pbs.twimg.com/media/CI2m1FNWwAAsiAr.jpg

  122. Πάει… οι Ναιναίκοι λαλήσανε! https://pbs.twimg.com/media/CJF9HUmUMAAHIpj.jpg

  123. Μαρία said

    122
    Έτσι εξηγείται το 251 σου. Λαθροσκυλοχειρίες 🙂

  124. Αθηνητσι said

    Ερώτηση: Είναι εντύπωση μόνο δική μου ότι στο εξωτερικό έχουμε γίνει ολίγον σύμβολο αντίστασης και σπεύδουν να μας στηρίξουν είτε μέσω συγκεντρώσεων είτε μέσω σοσιαλ μίντια; Και αν ναι, πως θα τους φανουμε αν τελικά βγει το ΝΑΙ (φτου κακά); Ρόμπες ίσως;

  125. 126

    Ναι, δεν είναι μόνο δική σας εντύπωση. Βοηθάει και η μυθολογία, βλέπετε… Τι 300, τι Αριστοτέληδες, τι δημοκρατίες και λίκνα…

  126. Μαρία said

    127
    Φωτογραφία του Πλάτωνα του Σαμίου, δεν μπόρεσα να βρω. Αυτός σίγουρα μας υποστηρίζει, αφού όπως είχε δηλώσει ο πατέρας του «κάνει πολλά πράματα αλλά σαν γνήσιος Έλληνας όχι πάντα με το σωστό τρόπο».
    Παίζει όμως το ΟΧΙ στην Αγγέλα https://www.youtube.com/watch?v=0chDVGiwqbw#t=10

  127. smerdaleos said

    @127: Ναι, δεν είναι μόνο δική σας εντύπωση. Βοηθάει και η μυθολογία, βλέπετε… Τι 300, τι Αριστοτέληδες, τι δημοκρατίες και λίκνα…
    —-

    Αχχ Κουτόφραγκοι … αυτό πια το παράκαναν οι Κουτόφραγκοι βρε παιδί μου. Ο Russell Crowe νόμιζε πως οι Σταυροφόροι περνώντας από την «Ελλάδα» (διάβαζε Ρωμαΐδα/Ρωμανία, Αρχή/Βασιλεία/Ηγεμονία των Ρωμαίων) τον 12ο μ.Χ. αιώνα … θα έβλεπαν «democracy at work in Greece» 🙂 🙂 🙂 🙂 …. θα τρίζουν τα κόκαλα του του Αλέξη (όχι του Τσίπρα 🙂 … του Κομνηνού).

    Βέβαια δεν μπορείς να τον παρεξηγήσεις … λίγα λεπτά πριν πετάξει την μπαρούφα … ο αφηγητής του ντοκυμαντέρ λέει ότι η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία «έπεσε» τον 5ο αιώνα.

  128. Avonidas said

    @126. Όλα εδώ πληρώνονται… η ιστορία παίρνει εκδίκηση για τη σφαγή της Μήλου με 2500 χρονια καθυστερηση.

  129. RaspK said

    Να μπέρδεψε την καρμανιόλα με την κρεμάλα, την κοινή ονομασία της αγχόνης; Μπορεί.

  130. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    61 – Aντίσταση, είναι τα καθημερινά μικρά όχι στην ηλίθια συστημική αντιαισθητική και αντισεξουαλική άποψη για την ζωή. Το όχι ή το ναί στο στημένο δημοψήφισμα, είναι η αποδοχή και επικύρωση της εξουσίας των κεφαλαιούχων. Το αληθινό ΟΧΙ, είναι η στάση ζωής των αισθήσεων, και όχι των παραισθήσεων, του φόβου και των ψευτοδιλημμάτων.
    Γι΄αυτό ΣΥΝΕΙΔΗΤΟ ΑΚΥΡΟ, σ΄αυτούς που θέλουν (και εν πολλοίς το έχουν καταφέρει) να ακυρώσουν την ταυτότητά μας, και το δικαίωμα να αποφασίζουμε για τον εαυτό μας.

    Υ.Γ – Εσύ αφού αυτοπροσδιορίζεσαι φασίστας, για ποιό λόγο ψηφίζεις; Θα μπορούσες να ζήσεις χωρίς αρχηγό και εντολές;

  131. RaspK said

    Δεν ξέρω, ειλικρινά, μιλούσε ασυνάρτητα.

  132. Γς said

    126:

    >Και αν ναι, πως θα τους φανουμε αν τελικά βγει το ΝΑΙ (φτου κακά); Ρόμπες ίσως;

    Αυτό είνα!
    Επιτέλους κατάλαβα γιατί γίνεται αυτός ο αγώνας.

  133. Πέπε said

    @127: Ναι, δεν είναι μόνο δική σας εντύπωση. Βοηθάει και η μυθολογία, βλέπετε… Τι 300, τι Αριστοτέληδες, τι δημοκρατίες και λίκνα…

    Δε νομίζω ότι είναι θέμα Αριστοτέληδων. Όταν το 2011 ήμασταν στο Σύνταγμα, μας παρακολουθούσε όλος εκείνος ο κόσμος που παρακολουθούσε και την Πουέρτα δελ Σολ, την Ταχρίρ, το Ταξίμ κλπ..

  134. Μαρία said

    131
    Όχι. Πρόκειται για το τελευταίο κλισέ του ΚΚΕ που ξανασχολιάστηκε εδώ με αφορμή την ομιλία του Καραθανασόπουλου. http://www.902.gr/node/70419
    Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους, ανέργους, αυτοπασχολούμενους, λαϊκά στρώματα πόλης και υπαίθρου να μην ακούσουν τις Σειρήνες του συστήματος που προσπαθούν να τον τρομοκρατήσουν, να τον εξαπατήσουν, να τον εγκλωβίσουν ανάμεσα στη “Σκύλλα” που είναι η πρόταση-καρμανιόλα της ΕΕ, της ΕΚΤ και του ΔΝΤ ή τη “Χάρυβδη” που είναι η πρόταση-λαιμητόμος της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

  135. Πέπε said

    @134:

    > > Επιτέλους κατάλαβα…

    Γς, αυτό -ειδικά αυτό- είναι άνω ποταμών. Σε παρακαλώ μην ξαναπείς «κατάλαβα».

  136. cronopiusa said

    http://i.guim.co.uk/img/media/7bcb4577a153a52d31dca0a0f8008bcec9ce85a2/0_0_3543_2126/master/3543.jpg?w=700&q=85&auto=format&sharp=10&s=69229200be7781e87d3ca4f3d4158884

  137. Γς said

    137:

    Κατάλαβα σου λέω:

    «Για μια ρόμπα αδειανή για μιαν ….»

    Φαναρες μι ρόμπα βανάλια ντε ροχέρος παρόχας.

  138. cronopiusa said

  139. Γς said

    139:

    Φτου! Λάθος λίκνο για το

    Φαναρες μι ρόμπα βανάλια ντε ροχέρος παρόχας

    Το σωστό:
    http://caktos.blogspot.gr/2013/02/charles-de-gaulle.html

  140. Πέπε said

    Όχι Γς. Έχεις κάνει τεράστιο αγώνα προκειμένου να μην καταλάβεις χριστό.

  141. Μαρία said

    Μπογδάνε, κλάψε κι άλλο! http://www.thepressproject.gr/article/78935

  142. sarant said

    (Επανήλθα στα πάτρια!)

    143 Κάνει ό,τι μπορεί για να βγει το Όχι!

  143. smerdaleos said

    @143

    Εμετικά γλοιώδης ο Μπογδάνος.

    [02:49]

  144. smerdaleos said

    @145 Διόρθωση [02:12]

  145. Avonidas said

    #143. Μέχρι τώρα εκείνη η έκφραση, «λακές της μπουρζουαζίας», μου φαινόταν ξύλινη κι αδιάφορη.

    Όχι πια! Τώρα έχει πρόσωπο.

    Το πρόσωπο ενός σκατόφλωρου γιάπη.

  146. Ριβαλντίνιο said

    @ 147 Avonidas
    «Το πρόσωπο ενός …»

    Τς τς τς τς. Τι γλώσσα ! 🙄 :mrgreen:

    ΠΡΟΣΟΧΗ !!!
    ΠΡΟΣΟΧΗ !!!
    ΠΡΟΣΟΧΗ !!!

    Το παρακάτω βίντεο περιέχει πολύ αισχρή γλώσσα. 👿 👿 👿

    Χίος για Μπογδάνο

  147. Μαρία said

    Το σύνθημα των συγκεντρωμένων έξω από το Mega δονούσε την ατμόσφαιρα.

    Δεν ήταν πολύ μεγάλη η συγκέντρωση το απόγευμα, αλλά ήταν αξιοπρεπής. Και ειρηνική. Με εύστοχα κι έξυπνα συνθήματα, σαν αυτό για τον Γιάννη Πρετεντέρη.

    Μετά σκόπευαν να κατηφορίσουν και προς Φάληρο μεριά, προς τον Σκάι. Είχαν ετοιμάσει ήδη το κατάλληλο σύνθημα και το πρόβαραν κι έξω από το Mega: «Το πάθος για το χρήμα σε κάνει Παύλο Τσίμα».

    Δεν ξέρω αν έφτασαν τελικά στο Σκάι. Κι αν συνάντησαν εκεί τον Κωνσταντίνο Μπογδάνο να βγαίνει από το κανάλι, αφού τελείωσε την παράνομη (πρωτοφανές!) πολιτική του εκπομπή. Σάββατο σήμερα, Σάββατο πριν τις εκλογές, ημέρα που απαγορεύεται από το νόμο να γίνονται πολιτικές εκπομπές στα ΜΜΕ. Και όμως ο Σκάι παρανόμησε για μία ακόμα φορά, χωρίς αιδώ, όλα θυσία στο βωμό των πολιτικών σκοπιμοτήτων. http://www.efsyn.gr/arthro/san-ton-kenteri-tha-treheis-pretenteri

  148. Πέπε said

    @149:
    > > Το πάθος για το χρήμα σε κάνει Παύλο Τσίμα

    Την πατρότητα αυτού του συνθήματος διεκδικεί ο πιτσιρίκος (και δεν έχω λόγο να το αμφισβητήσω). Έχει γράψει μάλιστα κάποτε ότι όταν το είδε γραμμένο σ’ ένα τοίχο ένιωσε την απόλυτη δικαίωση.

  149. Μαρία said

    Το κατέβασαν,διαβάζω, αλλά κάποιοι το διέσωσαν.

  150. Gpoint said

    # 150

    Κι αυτός κάπου θα το άκουσε…
    είναι γραμμένο σε τοίχο της οδού Κυψέλης κατεβαίνοντας αριστερά (του Ταχ. Ταμ. ;;) τουλάχιστον από το 2008

  151. Γς said

    Μέσα στην μεγάλη συμφορά που μας βρήκε, σκέφτομαι και μια από τις παράπλευρες συνέπειες:

    Στα χρόνια μου η Αριστερά ήταν κάτι σεβαστό και για τους οπαδούς της και για τους πολέμιούς της.
    Μου πήρε πολλά χρόνια να καταλάβω ότι η γιαγιά έπαιζε θέατρο όταν μας «δασκάλευε» για τους κακούς αριστερούς και δεξιούς. Απλώς φοβόταν τα εγγόνια της να μην έχουν περιπέτειες σαν τους γιους της, τους μπαρμπάδες μου.

    Κι όταν πέθανε ένας απ αυτούς στην ξενιτιά ο δεξιός γιος του βρήκε γράμματα-ύμνους προς την αριστερά που του έστελνε η αδελφή του, η μάνα μου. Αυτή που επίσης φοβόταν και μας νουθετούσε με ένα τόσο ύποπτο αλλά και ολοφάνερο σεβασμό.

    Ολοι όσοι μεγαλώσαμε μες τον εμφύλιο «δεξιοί» κι «αριστεροί» τρέφαμε αυτόν τον βαθύ σεβασμό Ενα περίεργο μίγμα αγάπης-μίσους για ένα κομμάτι από το σώμα μας.
    Σαν την Αριστέα πιχι.

    Κι όμως μαζί με μας [που μας είχαν ξεκάνει οι άλλοι, αλλά αναπνέαμε ακόμη] κατάφεραν να βάλουν μέσα στην κάσα που μας έριξαν και την αριστερά.
    Την αριστερά που δεν γνώρισαν τα παιδιά μας και που θα είναι πια «φτου κακά» όταν και αν πατήσουν ξανα στα πόδια τους.

  152. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Καλημέρα,καλό βόλι.
    Οδηγία προς δημοψηφοφόρους: {ειδικά οι κυρίες με τα κραγιόν στα χείλη}:
    Ο φάκελος δεν έχει αυτοκόλλητο, μα δε χρειάζεται να βάλετε τη δική σας γλώσσα.
    Με το ψηφοδέλτιο σταυρωμένο μέσα στο φάκελο, απλώς βάλτε τη γλώσσα του φακέλου μέσα του και ρίξτε τον στη σχισμή της κάλπης.
    Ούτε σάλια ούτε κραγιόν

  153. Γς said

    154:
    Την έπαθα εγώ. Εχω εκείνο το δόντι που σας έλεγα που αιμορραγεί.

    Οι κοπέλες μου είπαν ότι πιθανόν είναι άκυρος ο φάκελος έτσι που τον χρωμάτισα εκεί που έβαλα τη γλώσσα μου.

    Δεν μου έδωσαν όμως άλλον. Δεν είχαν λέει ούτε για τους εγγεγραμμένους καλά καλά. Και τέτοια

  154. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Ο Θ.Τάσιος τώρα στο Μέγκα (διέκοψαν για τον Καμίνη που ψηφίζει)

  155. Πάνος με πεζά said

    @ 56 : Πράγματι πολλές οι υποψήφιες λέξεις της χρονιάς ήδη. Βεβαίως, δε θυμάμαι αν παίζουν οι ξένες («capital control», :ATN», «bail-in» και τέτοια) έναντι των ντόπιων (ρευστότητα, κούρεμα καταθέσεων κλπ.). Κάποιοες βέβαια, ευχόμαστε να ΜΗ γίνουν λέξεις της χρονιάς….

  156. eran said

    Πάντως, όποιος ξέρει πρόσωπα και πράγματα για το 251 – 800 δε θα εκπλαγεί: Η διαχωριστική γραμμή του 1985 -1986 μετεξέλιξη – αναβάθμιση είναι ακριβώς ίδια με αυτήν του 2015 ναι -όχι. Ελάχιστοι άλλαξαν στρατόπεδο.

  157. sarant said

    Καλημέρα και από εδώ. Πολύ καλά μερικά σχόλια.

    158 Ε, δεν είναι ακριβώς έτσι: πάρα πολλοί της ΕΑΡ είναι τωρα στον ΣΥΡΙΖΑ και στο Όχι. Αλλά θα σμφωνήσω ότι ΑΥΤΗ η διαχωριστική γραμμή παραμένει.

    157 Και ακόμα είμαστε στη μέση της χρονιάς.

  158. skol said

    http://webtv.ert.gr/katigories/enimerosi/03iol2015-on-ert/
    Στο 14:40 ο Μικρούτσικος μιλάει για τον αρειμάνιο Κώστα Καραμανλή. Φαίνεται ότι μπερδεύει τον αρειμάνιο με τον μακάριο.

  159. Γς said

    160:
    Μιλάς για τον πανάξιο μουσικό που πήρε απαλλαγή απ τον στρατό τον καιρό της μεταπολίτευσης.
    Κι η Πολιτεία τον αντάμειψε κάνοντάς τον Υπουργό

  160. Ηλεφούφουτος said

    127 Παίζει και αυτό (με τη μυθολογία λέω)

    Αλλά το μεγάλο κέρδος με την ιδέα του δημοψηφίσματος είναι οτι απο δω και πέρα δεν μπορούν να συνεχίσουν οι ευρωζωνάρηδες το παιχνίδι με την Ελλάδα στα μουλωχτά.

    Πριν πει ο Τσίπρας «δημοψήφισμα» οι γερμανικές εφημερίδες έγραφαν απλώς ότι επίκειται νεο bailout για την Ελλάδα (=πάλι θα σώσουμε την Ελλάδα), η Herald Tribune πρόβαλλε κι αυτή πόσο προνομιακή είναι η μεταχείριση της Ελλάδας σε σχέση με τη Βουλγαρία και κάτι τέτοια.

    Το παιχνίδι που παίζουν κλασικά με τις διαπραγματεύσεις είναι να σε αλαλιάζουνε με τα σχέδια και κόντρα σχέδια, απαιτήσεις και νέες απαιτήσεις, με πολλά πρόσωπα από αυτά που βρίσκει απέναντί του ο Έλληνας διαπραγματευτής να αλλάζουν, σε στριμώχνουν στη γωνία και τελικά υπογράφεις αυτό που σου δίνουν.
    Έχει κάτι αυτό από συμμορία μπράβων που στριμώχνουν το θύμα τους στα σκοτεινά, η αγέλη από ύαινες ή τσακάλια που ξεμοναχιάζει το ετοιμόρροπο θύμα της.

    Με το δημοψήφισμα ο Τσίπρας ξέφυγε από αυτή τη θέση.
    Όλα τα μάτια είναι πλέον στραμμένα στη διαπραγμάτευση Ελλάδας-Ευρωζώνης και αντεκδικήσεις τύπου «ψήφισες όχι, τώρα θα δεις τι θα σου κάνω!» δεν θα είναι καθόλου εύκολες για τη Γερμανία.

    Τωρα το πώς βρίσκει ο Σόιμπλε τόσους ξεδιάντροπους προθύμους στην Ελλάδα από το πολιτικό, δημοσιογραφικό, τηλεμαϊντανικό προσωπικό και όλα αυτά μας φαινονται φυσιολογικά …
    Πρέπει να μελετήσω καλύτερα νεοελληνική Ιστορία, και δη την κληρονομιά του δωσιλογισμού κτό

  161. Γς said

    162:

    >Πρέπει να μελετήσω καλύτερα νεοελληνική Ιστορία, και δη την κληρονομιά του δωσιλογισμού κτό

    Να μελετήσεις. Συμφωνώ. Είσαι ανιστόρητος!
    🙂

    Εντάξει αυτό το «ανιστόρητος» είναι παρακινδυνευμένο καλαμπούρι.

    Ελπίζω να έχεις χιούμορ για να μπλέκεις την ανικανότητα και ανευθυνότητα της επώδυνης φαρσοκωμωδίας που βιώνουμε με τον δωσιλογισμό και τέτοια

  162. Ηλεφούφουτος said

    163
    Όχι φαρσοκωμωδία.
    Ίσα ίσα που με αφορμή το δημοψήφισμα πέσανε πολλές μάσκες κακών κωμικών.

  163. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    55% OXI- 45% NAI
    Eίναι τελικό.
    162. Ηλεφού , αυτό είναι. Ο Τσιπραδόρ κέρδισε >μισή Ευρώπη (και κάμποσους μπόλικους Γερμανούς!)
    ..αλλά πού να πάρουν χαμπάρι τα γίδια… 😉

  164. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Tι έγινε Νικοκύρη; Ψαλίδι στους οικονομικοί μετανάσται ,να ούμε;;

  165. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    166. Παρντόν. Άκυρο το 166. (υπάρχει ένα lag στην αναρτηση των σχολίων τελευταία.)

  166. Κίντο, όχι,

    υπάρχει δυσκολία δημοσίεψης στην γουόρντπρέσς!

    Ακόμα και για τους ανοικονόμητους ντόπιοι…. 😉

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: