Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μηνολόγιον Αυγούστου και φέτος

Posted by sarant στο 1 Αύγουστος, 2015


Το Μηνολόγιο, που το δημοσιεύω εδώ στις αρχές κάθε μήνα (συνήθως την πρώτη του μηνός), ήταν ιδέα του πατέρα μου, του αξέχαστου Δημήτρη Σαραντάκου, ο οποίος αρχικά το δημοσίευε στο περιοδικό Φιστίκι, που έβγαζε επί πολλά χρόνια στην Αίγινα. Στο εδώ ιστολόγιο, το Μηνολόγιο άρχισε να δημοσιεύεται τον Οκτώβρη του 2010 και βέβαια μέσα σε 12 μήνες έκλεισε τον κύκλο. Τότε, αποφάσισα να εξακολουθήσω να το δημοσιεύω στις αρχές κάθε μήνα, επειδή έχει γίνει το σταθερό σημείο αναφοράς για τα γεγονότα του μήνα, που ενημερώνεται συνεχώς με δικά σας σχόλια μέσα στη διάρκεια του μήνα, σχόλια που συνήθως αφορούν επισήμανση ημερομηνιών, αν και κυρίως είναι αγγελτήρια θανάτων.

Οπότε, συνεχίζω τις δημοσιεύσεις όσο θα υπάρχει ενδιαφέρον, προσθέτοντας πάντοτε δικές σας προτάσεις από πέρυσι. Πάντως, σε κάποιες περιπτώσεις η επέτειος έχει εσκεμμένα μετατεθεί κατά μία ημέρα.

Σα  1

Αυτοκτονία Νίκου Ζαχαριάδη στο Σουργκούτ της Σιβηρίας

Κυ  2

† Ερρίκου Καρούζο

Δε  3

Κοίμησις Ιωάννου Παπαϊωάννου του μελωδού και Ανδρέου Εμπειρίκου του υπερρεαλιστού

Τρ 4

† Ιωάννου Χριστιανού Άντερσεν, του μυθοποιού

Τε 5

 Κοίμησις Μέριλυν Μονρόε, Ρίτσαρντ Μπάρτον, σερ Άλεκ Γκίνες. Και γενέσιον Άννης-Σίλιας της διαδικτυακής φίλης. Και του ενός εκ των δύο αριστουργημάτων που εποίησε ο Νικοκύρης.

Πε 6

Γενέσιον Αλεξάνδρου Φλέμιγκ, του ευεργέτου της ανθρωπότητος. Και των εν Χιροσίμα αμάχων.

Πα 7

Ηρακλείτου, του Εφεσίου φιλοσόφου

Σα 8

Του Ινδού διανοητού Ραμπιτρανάθ Ταγκόρ

Κυ 9

Ανάληψις Απολλωνίου του Τυανέως εκ του ιερού της Δικτύννης

Δε 10

† Κωνσταντίνου Χριστοφορίδη, πατρός της αλβανικής φιλολογίας

Τρ 11

† Θανή Ιωάννου Ουνιάδου

Τε 12

Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας

Πε 13

Των εν Μαραθώνι, Ελλήνων προμαχούντων Αθηναίων και Παγκόσμια Ημέρα των Αριστεροχείρων. Και γενέσιον Φιδέλ του Κουβανού επαναστάτη.

Πα 14

Κοίμησις Βερτόλδου Μπρεχτ, του δραματοποιού

Σα 15

Θουκυδίδου Ολόρου Αλιμουσίου

Κυ 16

Πρώτη εγγραφή εις δίσκον της ανθρωπίνης φωνής υπό Θωμά Έδισον

Δε 17

Γενέσιον Πέτρου Φερμά, του μαθηματικού

Τρ 18

† Θανή Ονωρίου Μπαλζακ

Τε 19

Εκτέλεσις του ποιητού Φρειδερίκου Γκαρθία Λόρκα

Πε 20

Των εν Θερμοπύλαις πεσόντων Σπαρτιατών και Θεσπιέων

Πα 21

Ιωάννου Κωνσταντινίδη-Κώστα Γιαννίδη, του γλυκυτάτου μουσουργού

Σα 22

Γενέσιον Δημητρίου Γληνού, του μεγάλου διδασκάλου

Κυ 23

Διεθνής ημέρα κατά του δουλεμπορίου

Δε 24

Μαρτύριον Κοσμά του Αιτωλού και γενέσιον Λέο Φερρέ

Τρ 25

Αλκιδάμαντος του ρήτορος

Τε 26

Κομφουκίου του φιλοσόφου
Πε 27 Διακήρυξις των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και του Πολίτη. Και κοίμησις Σωτηρίας Μπέλλου.
Πα 28 Γενέσιον Ιωάννου Γκαίτε
Σα 29 † Κοίμησις Αττίκ (κατά κόσμον Κλέωνος Τριανταφύλλου) και Γεωργίου Κοτζιούλα, του κατατρεγμένου ποιητή.
Κυ 30 Ρογήρου Βάκωνος

Δε 31

Πλινίου του πρεσβυτέρου

Ο Αύγουστος είναι ο δεύτερος μήνας του χρόνου που πήρε τ΄όνομά του από ιστορικό πρόσωπο -ο άλλος είναι ο Ιούλιος. Προηγουμένως ονομαζόταν Sextilis, έκτος μήνας δηλαδή στο παλιό ρωμαϊκό ημερολόγιο. Η ονομασία δεν άλλαξε όταν προστέθηκαν ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος στην αρχή, κι έτσι ο Sextilis ήταν πια όγδοος μήνας. Αρχικά ο Σεξτίλις είχε 29 μέρες, όταν όμως ο Ιούλιος Καίσαρας έκανε τη μεταρρύθμιση του ημερολογίου (που από τότε ονομάστηκε Ιουλιανό), του πρόσθεσε δυο μέρες. Ο Σεξτίλις ονομάστηκε Αύγουστος προς τιμή του αυτοκράτορα Αύγουστου, πράγμα που έγινε το 8 π.Χ. δηλαδή ενώ ζούσε ο αυτοκράτορας. Ωστόσο, δεν είναι αλήθεια αυτό που λέγεται, ότι τότε ο αυτοκράτορας Αύγουστος πρόσθεσε μια μέρα στον μήνα “του”, που την πήρε από τον Φλεβάρη, για να μην υστερεί ο μήνας “του” από τον Ιούλιο. Όπως είπα, την επιμήκυνση του μήνα την είχε κάνει ο Ιούλιος Καίσαρας.

Ο Αύγουστος δεν έχει κάποια πολύ διαδεδομένη λαϊκή ονομασία (όπως είναι π.χ. ο Αλωνάρης ή ο Θεριστής). Σε κάποια μέρη, π.χ. στα Εφτάνησα και στην Ηλεία, λένε (ή λέγανε) “Άγουστος”. Τον καιρό που η σταφίδα άξιζε χρυσάφι, οι σταφιδοπαραγωγοί περίμεναν τον Άγουστο πώς και πώς -όπως λέει ένας ήρωας του Καρκαβίτσα: “Ο Μάης βγάνει τα κεράσια, ο Θεριστής τ’ αγγούρια, ο Αλωνάρης τα καρπούζια και ο Άγουστος τα τάλαρα”. Και στο ποίημα του Λασκαράτου που ετυμολογεί σατιρικά τα τάλαρα, η Εύα παρακαλεί τον Αδάμ να αγοράσει “μπιστιού” (με πίστωση) και να πληρώσει “τον Άγουστο”, δηλαδή όταν θα πουλούσαν τη σταφίδα. Η λαϊκή αθυρόστομη σοφία αποκάλεσε και Διπλοχέστη τον Αύγουστο, επειδή τρώμε πολλά φρούτα. Λέγεται και Συκολόγος.

Άλλωστε, πολύ γνωστή είναι η παροιμιώδης φράση: Αύγουστε καλέ μου μήνα, νάσουν δυο φορές το χρόνο, που μάλλον δεν την πρωτοείπε τουρίστας αλλά αγρότης. Επίσης, αν πιστέψουμε τις παροιμίες, τον Αύγουστο είναι παχιές οι μύγες και είναι ο καιρός κατάλληλος για να τρώμε κολιό -αλλά πέρυσι ένας φίλος μάς πληροφόρησε ότι σύμφωνα με ζωοφιλικές οργανώσεις ο κολιός τον Αύγουστο είναι σε περίοδο αναπαραγωγής κι έτσι δεν κάνει να τον ψαρεύουμε και να τον τρώμε (και βέβαια, όπως και με όλες τις ημερολογιακές παροιμίες, ο σημερινός Αύγουστος δεν είναι ίδιος με τον Αύγουστο των παροιμιών, τον παλαιοημερολογίτικο).

Οι πρώτες μέρες του Αυγούστου, δρίμες ή μερομήνια, θεωρείται ότι λειτουργούν προγνωστικά για τον καιρό όλης της επόμενης χρονιάς.

Τον Αύγουστο βέβαια έχουμε και τον Δεκαπενταύγουστο που είναι η κορύφωση του καλοκαιριού. Η βδομάδα εκείνη (περίπου) είναι και η περίοδος της απόλυτης νέκρας για υπηρεσίες και επιχειρήσεις της μεγαλούπολης -και για τα ιστολόγια νομίζω. Όμως λίγο μετά τις 20 του μηνός αρχίζουν οι πρώτοι να επιστρέφουν, πέφτει και καμιά πρώτη σταγόνα που έχει διαβάσει Ελύτη και προαναγγέλλει το φθινόπωρο. Από Μάρτη καλοκαίρι κι από Αύγουστο χειμώνα, λέει άλλωστε η μία παροιμία για να την αντικρούσει η άλλη, Μήτ’ ο Μάρτης καλοκαίρι, μήτ’ ο Αύγουστος χειμώνας.

Αυγουστιανά γεγονότα (σαν τα Ιουλιανά δηλαδή ή σαν τα Σεπτεμβριανά) δεν έχουμε, διότι σύμφωνα με τον Ουμπέρτο Έκο “Τον Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις” -ή έχουν πάρει άδεια οι δημοσιογράφοι. Έχουμε το αυγουστιάτικο φεγγάρι το πολυτραγουδισμένο, τα Δυο φεγγάρια τον Αύγουστο του Κώστα Φέρρη και (αν δεν το πω κάποιοι θα μου κόψουν την καλημέρα) τον Αύγουστο του Παπάζογλου. Υπάρχει πάντως και ο Αύγουστος του Λίνου Κόκοτου, σε στίχους ή ποίηση Ελύτη, με τη Ρένα Κουμιώτη.

Ο συγγραφέας Αύγουστος Κορτώ είναι ψευδώνυμο, αλλά ο φιλόσοφος Αύγουστος-Κωνσταντίνος Μπαγιόνας ονομαζόταν όντως έτσι. Υπάρχει και το λαϊκό Αυγουστής, και το θηλυκό Αυγούστα -σπάνια στα ελληνικά, συχνότερα σε άλλες γλώσσες. Ο Αυγουστίνος, που έχουμε κι έναν στο ιστολόγιο, είναι άλλο όνομα.

Συμπληρώσεις στα παραπάνω γίνονται ευχαρίστως δεκτές 🙂

Ο φετινός Αύγουστος μάλλον θα διαψεύσει τον Ουμπέρτο Έκο, αφού θα είναι μήνας διαπραγμάτευσης με την… τετρόικα των δανειστών, κι αφού πολλοί δεν θα κάνουν διακοπές. Βαρύς Αύγουστος προμηνύεται -παρ’ όλ’ αυτά, το ιστολόγιο εύχεται καλό μήνα σε όλους!

Advertisements

78 Σχόλια to “Μηνολόγιον Αυγούστου και φέτος”

  1. ΚΑΒ said

    Καλό μήνα, Νικοκύρη.
    Καλό μήνα σε όλους.

    Περί της υγείας σου τον Αύγουστο ερώτα, λέει μια παροιμία, γιατί λόγω της κατανάλωσης πολλών φρούτων προκαλούνται συχνά γαστρικές ασθένειες. Έτσι τουλάχιστο γράφει ο Γ.Μέγας. Άλλωστε τον Αποκεφαλιστή τον αποκαλούν και Ριγολόγο, Θερολόγο, Κρυαδίτη επειδή αυτόν τον μήνα μάστιζαν τον τόπο μας ελώδεις πυρετοί που η λαΙκή πίστη τους απέδιδε στην ταραχή που αισθάνθηκε η κεφαλή του καρατομημένου αγίου.
    Ο Αύγουστος μπαίνει με τις Δρίμες και τελειώνει με ρίγη.

    Συγνώμη που ξεκίνησα με άσχημα, αλλά και ο Νικοκύρης τέλειωσε με την τετρόικα,όξω και μακριά.

  2. Gpoint said

    Καλημέρα και καλό μήνα

    Αν ισχύουν τα ημερομήνια ο Γενάρης θάναι καλός…

    Για τους εραστές της θάλασσας και των γλάρων τα νέα του Κρισσαίου κόλπου

  3. Παναγιώτης Κ. said

    Καλή μέρα και καλό μήνα.
    Αύγουστος! Οι εκδρομές στο απόγειό τους και εγώ περιφέρομαι στην Ήπειρο με προτίμηση σε μέρη όπου υπάρχουν τοξωτά γεφύρια.Είναι ευχαρίστηση να τα βλέπεις και να σκέφτεσαι τα της κατασκευής τους. Μαζί με τα γεφύρια και τα διάφορα κάστρα. Και αυτά άξια θέας.

    Επισκέφθηκα λοιπόν χθες τον Βοϊδομάτη όπου υπάρχει ένα τοξωτό γεφύρι με μπετόν φτιαγμένο.
    Ρωτάω τους μηχανικούς του ιστολογίου: Είναι απαραίτητο τα τοξωτά γεφύρια αυτού του τύπου να φέρουν οπλισμό;
    Και αν υποθέσουμε ότι οπλίζονται αυτό γίνεται χάριν της στατικής επάρκειας ή απλώς για την καλύτερη συνοχή του μπετόν;
    Το ερώτημα μου δημιουργήθηκε προσπαθώντας να καταλάβω αν υπάρχει διαφοροποίηση ως προς την στατική συμπεριφορά ανάμεσα σε ένα πέτρινο τοξωτό και σε ένα μπετονένιο τοξωτό.
    Παρακαλώ να μου συγχωρεθούν τα λάθη στην τεχνική διατύπωση του ερωτήματος.

  4. alexisphoto said

    καλημέρα,
    και ο Αυγουστίνος Καντιώτης στις λίστες του ιστολογίου!
    Τον μνημονεύσαμε πριν από λίγες μέρες.
    Μπρρρρρ… 🙂

  5. sarant said

    Καλημέρα και καλό μήνα!

    Ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    Τζι, για τα ολοθούρια έχουμε γράψει και στο ιστολόγιο.
    https://sarantakos.wordpress.com/2014/02/20/trepang/

    (Κάποτε θα κανονίσουμε ιστολογική εκδρομή στο Γαλαξείδι!)

    Προς το παρόν όμως θα φύγω για διήμερη εκδρομή σε μια μικρή πόλη της βόρειας Γαλλίας που έχει όνομα αγίου. Θα τα πούμε αν δουλεύει το γουήφι του ξενοδοχείου.

  6. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    3. Παναγιώτη, το σίδερο δεν μπαίνει στο μπετόν για «συνοχή». Μπαίνει για πάρει (ως επί το πλείστον) τις εφελκυστικές τάσεις. Το μπετόν είναι ανισότροπο υλικό. Αντέχει πολύ σε θλίψη (δηλαδή πάτημα,συμπίεση) αλλά η αντοχή του σε εφελκυσμό (δηλαδή τράβηγμα,τέντωμα) είναι υποπολλαπλάσια.

  7. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    6. Την ίδια συμπεριφορά (γενικά μιλώντας…) έναντι τάσεων έχει και η πέτρα (και όλα τα μη συνεκτικά υλικά).

  8. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Καλημέρα.Όλα τ΄Αυγούστου τα καλά κοντά σας.
    Τζη, αυτές οι τρεις τράτες,σκέτη τρόικα-καταστρόικα.Πολύ μου άρεσε η περιγραφή σου και που μας γλύκανες μ΄ελπίδα στο τέλος με το γλαρόνι σου και τη θάλασσα π΄ απλώνεται μεγάλη που θα λεγε κι ο(άλλος)ποιητής. Καλές βαρκάδες 🙂

    Νικοκύρη,Νορμανδία,Βρετάνη; Σαιν Μαλό/Μοντ Σεν Μισέλ; Ωραίες φουσκονεριές εκεί. Στείλε μας αν δύνασαι καμιά φωτό-κουιζάκι, καθώς μας έχεις καλομάθει.

  9. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα και καλό μήνα!

  10. Ορεσίβιος said

    Καλό μήνα!!!

  11. Κι ο κολιός ΩΣ τον Αύγουστο είναι. Από Μάρτη αρχίζει να είναι καλός για κατανάλωση και τον Αύγουστο είναι το απόγειό του (κι ότι είναι σε εποχή αναπαραγωγής κι είναι αυγωμένος δεν θεωρείται μειονέκτημα για τη νοστιμιά του, σήμερα μπαίνουν θέματα για τη συνέχεια του είδους κλπ αλλά αυτό έχει να κάνει με την υπεραλίευση).

  12. 8 Κι εγώ για Σεν Μαλό σκέφτηκα 🙂 (Αλήθεια, γιατί τη μια Σεν την άλλη Σαιν; 🙂 )

  13. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Μερικές ταινίες με Αύγουστο στο θέμα,με καλούς ηθοποιούς και πολύ ωραία μουσική.πχ.Ζεστές νύχτες του Αυγούστου για την ταινία του Βούλγαρη
    Ήσυχες μέρες του Αυγούστου

    Με τον Ορφέα τον Αύγουστο

    Δεκαπενταύγουστος

    August Osage County / Αύγουστος

  14. cronopiusa said

  15. spiral architect said

    Καλό μήνα.

  16. “Τον Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις”
    Πριν από 101 χρόνια υπήρχαν και παραϋπήρχαν: Αύγουστο του 1914 ξέσπασε ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος. (Για τον Β’, ο Χίτλερ περίμενε να μπει ο Σεπτέμβρης…)

  17. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    12.>>Αλήθεια, γιατί τη μια Σεν την άλλη Σαιν;.
    Για να ξεχωρίζει από το Σηκουάνα :).
    Κάτι πρέπει να πω, έτσι δεν είναι κύριε πρόεδρε; ; )..
    Έχει πάντως πολλούς …Σεν(και) κει πάνω.

    …για κείνο το στερνό στην Κόρδοβα ταξίδι:
    Ανέμισες για μια στιγμή το μπολερό
    και το βαθύ πορτοκαλί σου μεσοφόρι
    Αύγουστος ήτανε δεν ήτανε θαρρώ
    τότε που φεύγανε μπουλούκια οι σταυροφόροι

  18. Παναγιώτης Κ. said

    @7. Κid χαίρομαι που πήρα απάντηση και το πιο σημαντικό είναι ότι κατάλαβα.( Έτσι νομίζω)
    Οφείλω να το ομολογήσω΄ δεν είχε πάει ο νους μου στην παράμετρο του εφελκυσμού.
    Έχω ζήσει πάντως το εξής περιστατικό: Στο οδόστρωμα να έχει ανοίξει μια τρύπα διαμέτρου ενός μέτρου διότι η μπετονένια γεφυρούλα-εν είδει μεγάλου ημικυλινδρικού φρεατίου- είχε η ίδια τρυπήσει.στο επάνω της μέρος.
    Σχολίαζαν οι διερχόμενοι τον υποτίθεται ασυνείδητο εργολάβο που δεν έβαλε σίδερα. Ήταν εμφανές ότι το μπετόν δεν ήταν οπλισμένο.. Κάποιος όμως ειδικός μας είπε ότι αυτού του τύπου τις γέφυρες δεν χρειάζεται οπλισμός και από τότε το ερώτημα ήταν αιωρούμενο. Όλα αυτά πριν από 20 χρόνια. Υποθέτω ότι οι σχετικές αντιλήψεις έχουν αλλάξει ( όπως εξάλλου άλλαξαν και σε πολλά άλλα ζητήματα των κατασκευών π.χ ο ρόλος των διανομέων -τσέρκια τα λέγαμε όταν δούλευα στην οικοδομή- ) .

  19. Pedis said

  20. atheofobos said

  21. atheofobos said

    Και 10 ταινίες με τον Αύγουστο στον τίτλο .
    http://www.lifo.gr/guide/cultureblogs/cinemablog/31728

  22. leonicos said

    εκ του ιερού της Δικτύννης

    Δίκτυς, Δίκτυνος δεν είναι ή κάνω λάθος; ένσταση για τα δύο ν
    Αν κάνω λάθος, να μην το μάθει ο Γς και με κοροϊδεύει

    Κωνσταντίνου Χριστοφορίδη, πατρός της αλβανικής φιλολογίας και μεταφραστού της Καινής Διαθήκης εις την Αλβανικήν γράμμασιν ελληνικοις

    (Κάποτε θα κανονίσουμε ιστολογική εκδρομή στο Γαλαξείδι!)
    Κάνετε τσιμπούσια και δεν με ειδοποιείτε. Να δω αν θα μου επίτε για το Γαλαξείδι.
    Κάποτε ήμουν ερωτευμένος με μια πανέμορφη ζαχαροπλάστισσα εκεί. Δεν ήταν παραλιακή. (Ελπίζω να μην παρακολουθεί, και να μην την έχει γνωρίσει και ο Γς)

    Να θυμηθούμε και τον Αύγουστο Κοντ, τον φιλόσοφο;

  23. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Καλημέρα και καλό μήνα!
    Άγουστο έχω συναντήσει και σε επιγραφή του 1778 στην Ήπειρο. Επίσης, Άγουστος είναι και στα τούρκικα http://www.nisanyansozluk.com/?k=a%C4%9Fustos&x=12&y=14
    Τώρα, οι Τούρκοι άκουγαν Άγουστος και το πήραν ή άκουγαν Αύγουστος και το άλλαξε η γλώσσα τους, δεν ξέρω.

  24. cronopiusa said

    4
    και ο Άουγκουστ Στρίντμπεργκ…

  25. Καλό μήνα

    άμα κανονίσουτε τίποτις για Γαλαξείδι, κορνάρετε: απέναντι είμαι.

    Και μια καλή αυγουστιάτικη είδηση: Τεξανός πυροβολεί αρμαντίλο, η μία σφαίρα εξοστρακίζεται στο καύκαλο του αρμαντίλο και πετυχαίνει τον Τεξανό στο σαγόνι! ❤

    http://www.independent.co.uk/news/world/americas/bulletproof-armadillo-puts-texas-man-in-hospital-after-shot-bounces-off-hard-shell-10432102.html

  26. Gpoint said

    # 22

    Λεόνικε αυτό το ζαχαροπλαστείο έχει κλείσει, όσο για την ζαχαροπλάστισσα…αγνοείται η τύχη της (ο Γς ιχυρίζεται πως αυτοκτόνησε όταν έμαθε πως ήσουν παντρεμένος !! )

  27. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Ελικόπτερα Augusta
    http://vathikokkino.gr/archives/93719

  28. […] https://sarantakos.wordpress.com/2015/08/01/august-3/#more-13571 […]

  29. cronopiusa said

    Οδυσσέας Ελύτης

    Ελεγεία της Οξώπετρας

    Τώρα, στη βάρκα όπου κι αν μπεις θα φτάσει
    Εγώ αποβλέπω˙ σ’ έναν μακρύ θαλασσινό Κεραμεικό
    Με κόρες πέτρινες και που κρατούν λουλούδια
    Θα ‘ναι νύκτα και Αύγουστος
    Τότε που αλλάζουν των αστερισμών οι βάρδιες. Και τα βουνά ελαφρά
    γιομάτα σκοτεινόν αέρα στέκουν
    λίγο πιο πάνω απ’ τη γραμμή του ορίζοντα.
    Οσμές εδώ ή εκεί καμένου χόρτου.
    Και μια λύπη άγνωστης γενεάς
    Που από ψηλά κάνει ρυάκι
    πάνω στην αποκοιμισμένη θάλασσα

    Λάμπει μέσα μου εκείνο που αγνοώ
    Μα ωστόσο λάμπει.

    Αχ ομορφιά συ θα με παραδόσεις
    καθώς ο Ιούδας. Θα ‘ναι νύχτα και Αύγουστος
    Πελώριες άρπες που και που θ’ ακούγονται
    και με το λίγο της ψυχής μου κυανό η Όξω Πέτρα
    μεσ’ από την μαυρίλα θ’ αρχίσει
    ν’ αναδύεται
    Μικρές θεές, προαιώνια νέες
    Φρυγισσες ή Λυδές με στεφάνι ασημί
    και με πρασινωπά πτερύγια
    γύρω μου άδοντας θα συναχτούν
    Τότε που και του καθενός τα βάσανα
    Θα εξαργυρώνονται
    Χρώματα βότσαλου πικρού: τόσα
    Με περόνες πόνου όλες σου οι αγάπες: τόσα
    Του βράχου η τύρφη και του άφραχτου
    ύπνου σου η φρικαλέα ραγισματιά: δύο φορές τόσα

    Ώσπου κάποτε, ο βυθός μ’ όλο του το
    πλαγκτόν κατάφωτο θ’ αναστραφεί
    πάνω από το κεφάλι μου. Κι άλλα
    ως τότε ανεκμυστήρευτα σαν μέσ’ από
    τη σάρκα μου ιδωμένα θα φανερωθούν
    Ιχθείς του αιθέρος, αίγες με το λιγνό
    κορμί κατακυμάτων
    κωδωνοκρούστες του Μυροβλήτη

    Ενώ μακρυά στο βάθος
    θα γυρίζει ακόμα η γη
    με μια βάρκα μαύρη κι άδεια
    χαμένη στα πελάγη της

  30. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Αύγουστος
    Ελένη Ζιώγα/ Ευανθία Ρεμπούτσικα/Έλλη Πασπαλά

    Είτανε που λες κατακαλόκαιρο
    κι ο δρόμος σ΄ένα διάφανο ουρανό
    μες στην αγκαλιά μου ό,τι ακριβότερο
    κι ο κόσμος ένα βότσαλο μικρό

    Κι εσύ μου λες να ξεχαστώ
    Τον Αύγουστο να σβήσω από τους μήνες
    Μα κι αν τις μνήμες πολεμώ
    Στον Αύγουστο με πάνε πάλι εκείνες

  31. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    >>8-8 Του Ινδού διανοητού Ραμπιτρανάθ Ταγκόρ
    με τον τρόπο του χαϊκού 5-7-5
    Ραμπιτρανάθ
    Αύγουστο στο Αιγαίο
    κουρσεύεις ύπνους

  32. Γς said

    Γιατί χαίρεται ο κόσμος και χαμογελάει πατέρα;

    4η Αυγούστου

  33. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    >>21.8 Ιωάννου Κωνσταντινίδη-Κώστα Γιαννίδη, του γλυκυτάτου μουσουργού

    Ο εξαίρετος κύριος Γιαννίδης/Κωνσταντινίδης
    Ο θάνατος του Γιάννη Κωνσταντινίδη, στις 17 Ιανουαρίου 1984, σχεδόν συνέπεσε με το θάνατο του λαϊκού συνθέτη Βασίλη Τσιτσάνη, στις 18 Ιανουαρίου. Στην κηδεία του Τσιτσάνη παρέστη σύσσωμος ο πολιτικός και καλλιτεχνικός κόσμος. Στην κηδεία του Κωνσταντινίδη παρευρέθηκαν, μαζί με τους συγγενείς, μόλις 12 άτομα, ενώ η Πολιτεία υπήρξε ηχηρά απούσα.

  34. cronopiusa said

  35. Γς said

    32:

    Η λάβρυς χρησιμοποιείται για να απεικονίσει την λεσβιακή και φεμινιστική δύναμη. Αρκετές λεσβίες το φορούν περήφανα σαν κόσμημα.

    Ηταν και τo Σύμβολο της Ε.Ο.Ν, της δικτακτορίας της 4ης Αυγούστου τότε

  36. Γς said

    32, 35:
    4η Αυγούστου και λάβρυς. Πολύ μαυρίλα…

  37. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Η ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΗΣ ΜΑΥΡΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ
    ΤΟΥ ΠΟΡΟΥ
    Κάθε χρόνο
    κατά το μήνα Αύγουστο
    εισβάλλει στο προαύλιο
    του Μοναστηριού του Πόρου
    η μαύρη πεταλούδα του Μοναστηριού
    πετάει από πέτρα σε πέτρα
    τα παιδιά προσπαθούν
    να την πιάσουν
    αλλά δεν το κατορθώνουν
    είναι η Άγια-Πεταλούδα
    του Μοναστηριού του Πόρου
    πετάει από πέτρα σε πέτρα
    μόνο για λίγες μέρες
    κι ύστερα χάνεται
    για να ξαναεμφανιστεί
    πάλι τον άλλο Αύγουστο
    η Άγια μαύρη-Πεταλούδα
    του Μοναστηριού του Πόρου…

  38. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Τη δροσεράδα του νερού
    και του μελιού τη γλύκα
    την ώρα που σε φίλησα
    στα χείλη σου τη βρήκα
    Στα μάτια σου είδα ομορφιές ολόιδιες τ΄Απρίλη
    και του Αυγούστου τσι χυμούς ήπια στα δυο στα χείλη

  39. Gpoint said

    # 37

    εννοεί την μονή Καλαβρίας ;;

  40. Ριβαλντίνιο said

    Γι’αυτά έχουμε πει ?

    Απ’τον 15ο-16ο αι. έχουμε τοιχογραφίες στις εκκλησίες του Βαλκανικού χώρου με αρχαίους Έλληνες σοφούς που υποτίθεται ότι προφήτεψαν την έλευση του Χριστού. Η «προφητεία των Επτά Σοφών»(5ος αι. μ.Χ.) που προφήτεψαν την έλευση του Χριστού αναφέρει -ανάλογα με τις παραλλαγές- τους : Αριστοτέλη, Πλάτωνα, Θουκυδίδη, Μένανδρο, Πλούταρχο, Σοφοκλή, Σόλωνα, Χείλων, Απολλώνιο, Ασκληπιό, Βία και «Τίτων»(?) . Σε τοιχογραφίες βρίσκουμε και τους Σίβυλλα και Λουκιανό. Η παλαιότερη παράσταση φιλοσόφων σε χριστιανικό μνημείο είναι στα ψηφιδωτά του Ναού της Γεννήσεως στην Βηθλεέμ (1169). Ακόμη πιο παλιά είναι παράσταση της Σίβυλλας στη Santa Maria Maggiore στη Ρώμη. Στο Ναό του Αγίου Γεωργίου Βιάννου Κρήτης έχουμε παράσταση του 1401. Ακόμη έχουμε στο Άγιο Όρος, Ήπειρο, Λακωνία και Μακεδονία από τον 16ο έως τον 19ο αι.

    Πηγή:
    http://media.ems.gr/ekdoseis/makedonika/makedonika_28/ekd_pemk_28_Mylona.pdf
    σελ.1-2 και παραστάσεις σελ.15-22

    Αριστοτέλης

    Πλούταρχος, Θουκυδίδης

    Σίβυλλα, Πλάτων

    Ο Σοφός Σόλων Μεγίστης Λαύρας

    Ο Σοφός Σόλων,Προφήτης Ηλίας Σιάτιστας

    Ο Σοφός Απόλλων με την προφητεία για την γέννηση του Ιησού «, ἐγώ γὰρ ἐφετμεύω, τρισένα μόνον ὑψιμέδοντα θεόν· οὗν λόγος ἄφθιτος ἐν ἀδαή κόρη ἔγκυμος ἔσεται·» Μονή Βατοπεδίου.

    Ο Σοφός Θούλης «Ὁ πατήρ γόνος καὶ ὁ γόνος πατήρ, ἄσαρκος σαρκικός γέγονε, θεός ὑπάρχων». Μονή Βατοπεδίου.

    Ο Σοφός Πλάτων «Ὁ παλαιός νέος καὶ νέος ὁ ἀρχαίος, ὁ πατήρ ἐν τῷ γόνῳ καὶ ὁ γόνος ἐν τῷ πατρί. Τό ἕν διαιρείται εἰς τρία καὶ τά τρία εἰς ἕν». Μονή Βατοπεδίου.

    Ο Σοφός Αριστοτέλης «Άκάματος φύσει Θεοῦ γέννησις ἐξ αὐτοῦ γὰρ ὁ αὐτός οὐσιοῦται λόγος» Μονή Βατοπεδίου.

    Ο Σοφός Σοφοκλής. «Ἔστι θεός ἄναρχος ἀπλοῦς τῇ φύσει· ὅς οὐρανόν ἔτευξεν ἅμα καὶ χθόνα». Μονή Βατοπεδίου.

    Η Σοφή Σίβυλλα. «Ἥξει οὐρανόθεν βασιλεύς αἰώνων, μέλλων κρῖναι πᾶσαν σάρκα, καὶ κόσμο ἅπαντα» Μονή Βατοπεδίου.

    Ο Σοφός Πλούταρχος σε τοιχογραφία που κοσμεί τον εξωνάρθηκα του ναού της Μονής Φιλανθρωπινών στο νησάκι Ιωαννίνων. Η Μονή ιδρύθηκε το 1272 και οι τοιχογραφίες ζωγραφήθηκαν το 1542.

    Ο Σοφός Πλάτων σε τοιχογραφία που βρίσκεται στα λοφία του τρούλου της εκκλησίας της Μονής Ευαγγελίστριας στα Ζαχοροχώρια. Οι τοιχογραφίες ζωγραφήθηκαν το 1809.

    Ο Σοφός Αριστοτέλης σε τοιχογραφία που κοσμεί τον εξωνάρθηκα του ναού της Μονής Φιλανθρωπινών στο νησάκι Ιωαννίνων. Η Μονή ιδρύθηκε το 1272 και οι τοιχογραφίες ζωγραφήθηκαν το 1542.

    Η Σοφή Σίβυλλα. σε τοιχογραφία που βρίσκεται στα λοφία του τρούλου της εκκλησίας της Μονής Ευαγγελίστριας στα Ζαχοροχώρια. Οι τοιχογραφίες ζωγραφήθηκαν το 1809.


    «Οι Αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι
    ΜΟΝΗ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΗΝΩΝ, ΝΟΤΙΟΣ ΕΞΩΝΑΡΘΗΚΑΣ – ΝΟΤΙΟ ΔΥΤΙΚΟ ΤΟΙΧΟΣ – ΙΩΑΝΝΙΝΑ»

    «Περὶ τοῦ ναοῦ καὶ περὶ τῶν διδασκαλείων καὶ
    τῶν θεάτρων ἐν Ἀθήναις
    (Ψευδο-)Ἀθανασίου τοῦ μεγάλου ἐξηγητικὸν περὶ τοῦ ἐν Ἀθήναις ναοῦ.»

    «(…)Και αυτά όσον άφορα στους αφελέστερους από τους Έλληνας, δηλαδή τους αμόρφωτους, πού φέρνουν παραδείγματα δια την θεογνωσία. Ενώ σχετικά με τους σοφούς, κάποιοι Έλληνες σοφοί εκ των αρχαίων σπουδαίων φιλοσόφων, ανέφεραν πολλές μαρτυρίες δια την θεοσέβεια, αλλά προανήγγειλαν αμυδρά και την του Χριστού οικονομία.
    Διότι πολλά έτη προ της Ελεύσεως του Χριστού, κάποιος σοφός ονόματι Απόλλων, από τον Θεό παρακινούμενος όπως πιστεύω, έκτισε τον ναό στην Αθήνα, αφού έγραψε εις αυτόν τον βωμό, Αγνώστω Θεώ. Εις αυτόν λοιπόν συγκεντρώθηκαν οι πρώτοι φιλόσοφοι των Ελλήνων, δια να τον ρωτήσουν σχετικώς με τον ναόν, και δια την προφητεία, και την θεοσέβεια, των οποίων τα ονόματα αυτά θα αναφέρουμε. Πρώτος ο Τίτων, δεύτερος ο Βίας, τρίτος ο Σόλων, τέταρτος ο Χείλων, πέμπτος ο Θουκυδίδης, εκτός ο Μένανδρος, έβδομος ο Πλάτων.(…)Κάποιος άλλος Έλληνας σοφός μαζί με κάποιους άλλους, ο λεγόμενος Ασκληπιός, επειδή ζήτησαν όλοι οι φιλόσοφοι να δώσει ερμηνεία με φιλοσοφικότερο λόγο εις αυτούς δια την φύση τον θεού.
    Ο δε Έρμης λαμβάνοντας έναυσμα έγραψε ως έξης: «Εάν δεν υπήρχε η πρόνοια του Κυρίου όλων, δεν θα ήθελαν να αποκαλύψουν τον λόγο αυτόν, ούτε εσάς θα τοιαύτη επιθυμία δια να ρωτήσετε αυτά. Διότι δεν είναι δυνατόν εις αμύητους να παραδίδονται τοιαύτα αλλά αφού κατανοήσατε με τον νού ακούσατε. Ένα και μοναδικό ήταν Φανερό, το όποιον προϋπήρχε του νοερού Φωτός· και ήταν αυτά ένωση από του Νου δια του Φωτός και του Πνεύματος.Τα πάντα εξ αυτού και εις αυτόν, αφού κατήλθε εις γόνιμο (φύση) εκ γονίμου (Φύσεως), εις γόνιμο ύδωρ, έγκυον κατέστησε το ύδωρ.»
    Γνωρίζεις πως τα παιδιά των Ελλήνων προφήτεψαν και τον προάναρχο Θεό και τον συνάναρχο Υιό αυτού και Λόγο, και το ομόθρονο αυτού και ομοούσιο Πνεύμα προεκύρηξαν, και τα τίμια πάθη, εις αυτόν η δόξα και η ισχύς μαζί με τον άναρχο Πατέρα και το πανάγιο Πνεύμα εις τους αιώνας των αιώνων, Αμήν.»

    http://www.tertullian.org/fathers/legend_of_the_seven_sages.htm
    http://www.apologitis.com/gr/ancient/profiteies.htm#ΝΑΟΣ_ΑΘΗΝΑΣ

  41. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    39.Δεν ξέρω, δεν ξέρω καν αν πήγε ποτέ.Τρυφερός υπερρεαλιστής ο γείτονάς σου,μόνιμος,»εσώκλειστος» Κυψελιώτης.Σ’ ένα άλλο ποίημα του συναντά τον (πεθαμένο) Εμπειρίκο στον Πόρο επίσης.Και το Μάρκο Πόλο στη Φωκίωνος Νέγρη,Ιούλιο μήνα στην έρημη πλατεία.
    Ο Εμπειρίκος πέθανε 3 Αυγούστου και λέω μην είναι η πεταλούδα- ψυχή πάλι εκείνος, και γι αυτό έβαλα και το ποίημα. Κάποιοι
    αναλυτές της ποίησής του θα τα έχουν ΄ξυφάνει αυτά ,αλλά κι αν δεν είναι έτσι, μ΄αρέσει που έτσι το έβαλα εγώ στη σκέψη μου.

  42. sarant said

    Ευχαριστώ για τα σχόλια! Περαστικός είμαι, μην ενοχλείστε 🙂

  43. kikh said

    Νίκο καλημέρα, καλό μήνα, καλό ταξίδι, για όσους/ες ταξιδεύουν, γενικώς και ειδικότερα! Στις 4 Αυγούστου, αν είναι εφικτό, να προστεθεί:
    «Μοιραία συνάντηση πατρός και μητρός του νοικοκύρη», όπως έγραψες για το 1ο Αριστούργημά σου – με τις ευχές μου, να τα εκατοστήσει – τουλάχιστον!
    *Τώρα εξηγεί ένας ειδικός σε δημοσιογράφο του 105,5, τί έγινε με το σβύσιμο για 1 ώρα και…των κρατικών καναλιών χτες βράδυ!
    SBC, ΣΉΜΑ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΠΑΡΟΧΟΣ DIGEA????και άλλα που den katalavainei…

  44. G said

    Γενέσιον του Χέρμαν Μέλβιλ.

    Των εν Βαρσοβία επαναστατησάντων κατά του ναζισμού.

    Έναρξη της ειρηνικής αντίστασης κατά της αποικιοκρατίας στην Ινδία (1920).

  45. Corto Maltese said

    32: Γράφτηκε άραγε για την $η Αυγούστου;

    «Είναι ευρύτατα διαδεδομένη η αντίληψη ότι το γνωστό ποίημα «Γιατί χαίρεται ο κόσμος και χαμογελάει πατέρα;» γράφτηκε από τον λογοτέχνη Τίμο Μωραϊτίνη με σκοπό να εξυμνηθεί το καθεστώς της 4ης Αυγούστου. Σύμφωνα όμως με αφήγηση του γιου του Μωραϊτίνη, Γιώργου, αλλά και με δημοσιεύματα- διαψεύσεις του αθηναϊκού Τύπου από το 1966 έως πρόσφατα (ΑΘΗΝΑΙΚΗ, ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ, ΜΕΣΗΒΡΙΝΗ, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, ΕΘΝΟΣ κ.α) επρόκειτο για ποίημα αφιερωμένο στην επέτειο της 25ης Μαρτίου το οποίο η εφημερίδα Διαδοσίας, όργανο του καθεστώτος, παρουσίασε, εν αγνοία του συγγραφέα, ως ύμνο για την 4η Αυγούστου.»

    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%B1%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%84%CF%8E%CF%82_%CF%84%CE%B7%CF%82_4%CE%B7%CF%82_%CE%91%CF%85%CE%B3%CE%BF%CF%8D%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85

    Αλλά στο αναγνωστικό έτσι χαρακτηρίζεται:

    http://content.yudu.com/Library/A1qrht/1939/resources/index.htm?referrerUrl=http%3A%2F%2Fgnoseis.blogspot.gr%2F2011%2F01%2F1939.html

  46. Μαρία said

    45
    http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63703048

    https://sarantakos.wordpress.com/2013/08/05/4aug/

  47. sarant said

    45 Ο γιος του Μωραϊτίνη μού τα έχει πει κι εμένα αυτά, επανειλημμένα. Μάλλον έχει δίκιο στο ότι το τραγούδι αρχικά είχε γραφτεί για την 25η Μαρτίου. Αν το πήρε ο Διαδοσίας (ενα σατιρικό φύλλο, που ασφαλώς ήταν φιλικό προς το καθεστώς αλλά όχι ακριβώς «όργανο του καθεστώτος») χωρίς να ρωτήσει τον Τίμο ή αν το έδωσε ο Τίμος ή αν του είπε ο αρχισυντάκτης «Τίμο, ένα ποίημα που έχεις να το δημοσιεύσω;» χωρίς να του πει γιατί, αυτό δεν το ξέρουμε.

  48. Corto Maltese said

    46 και 47:
    Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά!
    Πάντως ο Τ. Μωραϊτίνης ήταν εξαιρετικός λογοτέχνης/ λαογράφος, αν κρίνω τουλάχιστον από «τα ρομαντικά χρόνια της Αθήνας».

  49. Βάταλος said

    Αγαπητοί κύριοι, επιτρέψατε και εις τον γερο-Βάταλον να εκφράση ωρισμένας απόψεις επί της παρούσης αναρτήσεως…

    1) Ενημερώνω το εκλεκτόν αναγνωστικόν κοινόν του παρόντος Ιστολογίου ότι οι μήνες εις την Αρχαίαν Ελλάδα είχον ως εξής

    Συνεπώς, αυτήν την στιγμήν διανύομε τον Εκατομβαιώνα και από τας 15 Αυγούστου θα εισέλθωμεν εις τον Μεταγειτνιώνα, που οι Λακεδαιμόνιοι εκάλουν Κάρνειον, προς τιμήν του Καρνείου Απόλλωνος

    http://apocalypsejohn.com/2013/11/karneia-h-megalh-giorth-twn-lakedaimoniwn.html

    2) Αγαπητέ κ. Σαραντάκο (σχόλιον 47) μη σπεύδετε να πιστεύσητε τον φίλον σας, Γιωργάκην Μωραϊτίνην. Είναι πασίγνωστον εις ημάς τους παλαιούς Αθηναίους, ότι ο μακαρίτης Τίμος Μωραϊτίνης την εκοπάνησε από το Ρωμέικον μεσούντος του Συμμοριτοπολέμου, διά να μη έχη την τύχην του Γρηγορίου Ξενοπούλου, που το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ του έκαυσε την οικίαν επειδή συνειργάσθη με τον αυνάνα μπαρμπα-Γιάννην Μεταξάν. Όλα αυτά είναι γραμμένα εις δεκάδες βιβλία, κ. Σαραντάκο, και ουδέποτε ετόλμησε διάψευσιν ο Γιωργάκης Μωραϊτίνης. Αναφέρω μόνον έν παράδειγμα: Τω 2006 εξεδόθη από τον έγκυρον εκδοτικόν οίκον «Βιβλιόραμα» το αποκαλυπτικόν βιβλίον του Βαγγέλη Αγγελή «Γιατί χαίρεται ο κόσμος και χαμογελάει πατέρα;». Εν τη σελίδι 50 αναγιγνώσκομε

    ΕΡΩΤΩ: Διατί ο φίλος σας ο Γιωργάκης δεν ετόλμησε να αποστείλη επιστολήν διαμαρτυρίας εις τας εκδόσεις «Βιβλιόραμα» ότι και καλά θίγουν την μνήμην του πατρός του, αειμνήστου Τίμου Μωραϊτίνη;

    3) Προς διακεκριμένο πνευματικοπαίδι παπα-Μεταλληνού, κ. ΡΙΒΑΛΝΤΙΝΙΟΝ (σχόλιον 40): Νεαρέ μου, δεν αντιλαμβάνεσθε ότι γελάνε και αι κόται με όσα μάς αναρτάτε; Δεν έχετε ακόμη πάρει χαμπάρι ότι αι Συβιλλικαί Προφητείαι (σ.σ.: ότι και καλά οι Αρχαίοι Έλληνες είχον προβλέψει την γέννησιν του Ραββίνου Χριστού) είναι μία από τας μεγαλυτέρας απάτας των Γαλιλαίων, διά την οποίαν έχει αποφανθή οριστικώς η Επιστήμη; Δείτε τι γράφει η Εβραϊκή Εγκυκλοπαιδεία και αν τολμάτε, διαψεύστε την…

    http://www.jewishencyclopedia.com/articles/13629-sibyl

    Δείτε τί γράφει η έγκυρος Wikipedia και πάψατε να αυτορεζιλεύεσθε, αναρτών παλαβομάρας. Όσον διά τας αγιογραφίας Αρχαίων Ελλήνων εις ρωμέικους ναούς (και εν τω Αγίω Όρει…), κομίζετε γλαύκα εις Αθηνας: Ρωτήσατε τον πάτρωνά σας, παπα-Μεταλληνόν: Τας εγκρίνει η επίσημος Ορθόδοξος Εκκλησία; Όχι, βεβαίως… Ύπαγε οπίσω μου, Σατανά…

    https://en.wikipedia.org/wiki/Sibylline_Oracles
    https://en.wikipedia.org/wiki/Sibylline_Books

    Μετά πάσης τιμής
    Β.

    ΥΓ: Αν όντως επιθυμείτε να ξεστραβωθήτε, αγαπητέ κ. Ριβαλντίνιε, έχω να σάς προσφέρω δύο εξαίρετα συγγράμματα διά τας Σιβυλλικάς Προφητείας
    http://en.bookfi.org/book/1371488
    http://en.bookfi.org/book/1167662
    Καταβιβάσατέ τα, ξεφυλλίσατέ τα και είναι βέβαιον ότι θα κοκκινήσετε από εντροπήν διά τας παλαβομάρας που μάς αναρτήσατε, τας οποίας δημοσίως δεν τολμά να υπερασπισθή ούτε ο ίδιος ο παμπόνηρος παπα-Μεταλληνός…

  50. sarant said

    Βάταλε, κι άλλοι συνεργάστηκαν με έντυπα της 4ης Αυγούστου και δεν τους αναφέρει το βιβλίο που παραθέτεις (π.χ. Νίκος Παππάς, Καζαντζάκης) αλλά σε ό,τι αφορά τον Μωραϊτίνη η απλή αυτή αναφορά δεν συνιστά απόδειξη -επαναλαμβάνει την κοινώς αποδεκτή άποψη.

  51. cronopiusa said

  52. Βάταλος said

    Αγαπητε κ. Σαραντάκο (σχόλιον 50)

    δεν υποστηρίζω ότι συνιστά απόδειξιν η αναφορά του Αγγελή. Απλώς, διερωτώμαι διατί ο κ. Γιώργος Μωραϊτίνης δεν ετόλμησε ποτέ διάψευσιν προς τους εκδοτικούς οίκους των δεκάδων βιβλίων τα οποία αναφέρουν τον (ομολογουμένως εξαίρετον) πατέρα του ως στιχουργόν του Ύμνου της 4ης Αυγούστου και περιορίζεται εις την προσωπικήν διάψευσιν «στόμα με στόμα», όπως έπραξε με υμάς.

    Με την λογικήν αυτήν, δεν αποκλείεται μεθαύριον να ιδούμε και την θυγατέρα του μακαρίτου Γιώργου Οικονομίδη, να βγαίνη και να διαψεύδη ότι ο αλησμόνητος πατήρ της υπήρξεν ο στιχουργός του «Ύμνου της 21ης Απριλίου» εις μουσικήν Γιώργου Κατσαρού.

    Μετά τιμής
    Β.

  53. Μαρία said

    Η «απρέπεια» της 4ης Αυγούστου απέναντι στον Τίμο Μωραϊτίνη http://www.biblionet.gr/book/164094/%CE%9C%CF%89%CF%81%CE%B1%CF%8A%CF%84%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%82,_%CE%93%CE%B9%CF%8E%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%82_%CE%A4./%CE%97_

  54. Pedis said

    # 53 και παραπάνω : το έργο του Τ.Μ. δεν το γνωρίζω. Οι συγκεκριμένοι στίχοι, αν και είναι ολοφάνερο ότι δεν έχουν να κάνουν με τον τσόγλανο τον μπαρμπακανατά, είναι … δράμα. Τη γλυτώνουν στο τσάκ διότι αν ο συνθέτης είχε προσπαθήσει να γράψει μουσική δεν θα τους κάλυπτε … οπότε τυχερός και πάλι ο Τ.Μ.

  55. Γς said

    52:

    >Η κόρη του η Μαριλένα με μαμά τη Λιάνα Βιτσώρη , που γι αυτήν έγραψε το περίφημο «Μα εγώ αγαπώ τη Λιάνα»

    Ο Οικονομίδης όμως είχε κι άλλη κόρη που την έχασε μικρή από πνιγμό, όταν στραβοκατάπιε την μπουκιά του, ένα κομμάτι μήλο(;).
    Είχε κάνει πάταγο τότε το περιστατικό και όλες οι μαμάδες, θειάδες γιαγιάδες, πρώτα σου έλεγαν να προσέχεις ΄ταν καταπίνεις και μετά «Τι κάνεις Γιαννάκη;»

    Κιαι θυμήθηκα μια αντίστοιχη πνιγμοφοβία στην Αμερική, που μου ξύπνησε αυτές τις μνήμες και που…Ω! διαβάστε το:

    http://caktos.blogspot.gr/2013/04/blog-post_365.html

  56. Γς said

    55:

    Φτου!

    >να ιδούμε και την θυγατέρα του μακαρίτου Γιώργου Οικονομίδη, να βγαίνη και να διαψεύδη ότι ο αλησμόνητος πατήρ της υπήρξεν ο στιχουργός του «Ύμνου της 21ης Απριλίου» εις μουσικήν Γιώργου Κατσαρού.

    Η κόρη του η Μαριλένα με μαμά τη Λιάνα Βιτσώρη , που γι αυτήν έγραψε το περίφημο «Μα εγώ αγαπώ τη Λιάνα»

    κλπ

  57. cronopiusa said

  58. sarant said

    53 To έχω αυτό.

  59. Ριβαλντίνιο said

    @ 49γ Βάταλος

    Και που ακριβώς εγώ έγραψα ότι «αι Συβιλλικαί Προφητείαι» είναι αυθεντικές ? Αντίθετα λέω «υποτίθεται ότι προφήτεψαν την έλευση του Χριστού.»

    Άρα άδικα με κατακρίνεις και μου τα σούρνεις 😦 😦 😦 😦 😦

  60. Pedis said

    «Μέσα στο «Ημερολόγιο» εμφανίζεται ο πανίσχυρος δικτάτορας ως ένα πλεγματικό ανθρωπάκι που ασχολείται με κάθε άλλο ζήτημα πέρα από τα σημαντικά, ακόμα και κατά τις πιο κρίσιμες ιστορικές στιγμές που έζησε ως στρατιωτικός και ως πολιτικός. »

    http://www.efsyn.gr/arthro/imerologio-enos-mikroy-andros

  61. smerdaleos said

    @49, Βάταλο: Προς διακεκριμένο πνευματικοπαίδι παπα-Μεταλληνού, κ. ΡΙΒΑΛΝΤΙΝΙΟΝ
    ——

    Βάταλε ετοιμάσου. Θα κάνω ανάρτηση για τον ψευτορωμιό παπα-Μεταλληνό που ερυγγάνει νεοελληνοταλιμπανισμό βιάζοντας ταυτοχρόνως την Ρωμαϊκή ταυτότητα, την οποία ισχυρίζεται πως κατανοεί.

  62. Γς said

    61:

    Προαναγγελια:

    >Βάταλε ετοιμάσου

    Βάρδα φουρνέλο!

  63. Μην ειρωνεύεστε το γηραιό. Είναι αποτελεζματικότατος!

  64. sarant said

    60 Mόνο που είναι πολύτιμο και ακριβό το ημερολόγιο. Όσο για το άρθρο των Ιών λιγάκι σαν ξέπλυμα του Ρένου μού φαίνεται.

    63 Πού τα βρίσκεις:!

  65. 64β: παντού! 😉

    Περί Ζαχαριάδη, είδα ετούτο το ενδιαφέρον: http://www.imerodromos.gr/zaxariadhs/

    δεν ξέρω πόσο αυθεντικό είναι, όμως… 😦

  66. Κατά τις λοιπές ειδήσεις, πριν μερικές μέρες ετελέσθη λειτουργία «υπέρ των Ρομανώφ των σφαγιασθέντων υπό των μπολσεβίκων» στην Παναγίτσα Κολοκυνθούς!

    http://left.gr/news/i-leitoyrgia-yper-ton-romanof-ton-sfagiasthenton-ypo-ton-mpolsevikon-stin-panagitsa

  67. physicist said

    #66. — Βλέπω, Σκύλε, οι ενεργοί πολίτες είναι ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στ’ αλέυρι. 🙂

    Πάντως, η αδελφή Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία ανακήρυξε τον Τσάρο Νικόλαο Β΄ Όσιο (ή Οσιομάρτυρα, μη με ρωτάς, δεν κατέχω τι ακριβώς θα πει strastoterpez) το έτος 2000. Μ’ αυτή την έννοια, η Λειτουργία θα ήταν τυπικώς εντάξει για τους Ρωσορθόδοξους, τώρα τι ισχύει για τους δικούς μας, θα σε γελάσω.

  68. 67

    Ναι, και έγινε η τελετή χοροστασούσης της κλούβας και με τα ΜΑΤ να κρατάνε τα εξαπτέρυγα. 👿

  69. sarant said

    65 Ναι, αυθεντικά είναι. Το βιογραφικό σημείωμα μάλιστα το έχουμε παρουσιάσει (σε αποσπάσματα) εδώ:
    https://sarantakos.wordpress.com/2012/01/15/zaxariadis/

  70. Pedis said

    # 64 – «Mόνο που είναι πολύτιμο και ακριβό το ημερολόγιο.»
    Δεν το πιάσα …

    » Όσο για το άρθρο των Ιών λιγάκι σαν ξέπλυμα του Ρένου μού φαίνεται. »
    μπα, δεν κρύβουν τι κουμάσι ήταν και του λόγου … ίσως φαίνεται σαν ξεπλυμα επειδή ο ρένος συγκρίνεται με τον πλεύρη …

  71. Μαρία said

    70
    πολύτομο ήθελε να γράψει αλλά παρασύρθηκε απ’ το ακριβό 🙂

  72. sarant said

    70-71 Ωχ ναι, πολύτομο!

  73. Νικοκύρη, 72

    Game of Thrones δεν βλέπεις, όπως είπες. Lord of the Rings; 😉

  74. Pedis said

    # 71-72 οκ. Σε καμιά περίπτωση δεν χρειάζεται το ημερολόγιο του φλούφλη για να αποκαλυθεί το ποιόν του. Φτάνουν όσα απορρέουν από τα επίσημα ντοκουμέντα. Ο στρατηγούλης δεν ήταν ικανός ούτε ένα πραξικόπημα της προκοπής να κάνει, ούτε ένα κόμμα να φτιάξει που να πάρει μερικές έδρες της προκοπής. Άς όψεται που ήταν γλειφτρόνι το βασιλιά και όλο το πολιτικο αστικό σύστημα του πρόσφερε τη χώρα στην πιατέλα.

  75. Σωσώ Μελετίου said

    Καλά τα σχόλια και τα επισυναπτόμενά τους. Να θυμίσω μόνον κι εγώ ότι μαζί με του Αττίκ έχουμε και την κοίμηση αγαπημένου ποιητή, του Γιώργου Κοτζιούλα, που έχει γράψει και αυγουστιάτικους στίχους.

  76. sarant said

    75: Στις 29 Αυγούστου επίσης, πολύ σωστά, διορθώνω την παράλειψη.

  77. Ένα χρόνο μετά τη δολοφονία του Μάικλ Μπράουν στο Φέργκιουσον της Αλαμπάμα, οι αμερικάνικες αστυνομίες έχουν σκοτώσει 1083 άτομα. Πόλεμος!

    https://pbs.twimg.com/media/CL-TlLPWcAAs2nD.png:large

  78. sarant said

    Πόλεμος; Μονόπαντα πάει το φονικό, και γενοκτονία το λες..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: