Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Κανάλια και καναλάρχες

Posted by sarant στο 5 Αυγούστου, 2015


Τις μέρες αυτές γίνεται συζήτηση για το νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές άδειες, και πρόσεξα ότι χρησιμοποιείται πολύ ο όρος «καναλάρχης», όχι μόνο στις ανεπίσημες συζητήσεις αλλά και σε άρθρα εφημερίδων -για παράδειγμα, η Αυγή είχε προχτές άρθρο με τίτλο «Εκβιάζουν με απολύσεις οι καναλάρχες«.

Ο καναλάρχης, βέβαια, είναι ο ιδιοκτήτης τηλεοπτικού σταθμού, καναλιού όπως το λέμε στην καθομιλουμένη. Φυσικά είναι λέξη λαϊκή, αλλά δεν μπορούμε να την πούμε νεολογισμό, αφού λημματογραφείται όχι μόνο στο πρόσφατο Χρηστικό λεξικό της Ακαδημίας, αλλά και στην τρίτη έκδοση του λεξικού Μπαμπινιώτη (2008), αλλά και στο Αντίστροφο λεξικό της Άννας Συμεωνίδη (2003). Οπότε, όσο κι αν είμαστε αιωνοφάγοι, έναν όρο λεξικογραφημένον εδώ και δώδεκα χρόνια δεν τον λες νεολογισμό -το πολύ να τον πούμε «πρόσφατον όρο», όπως τον είχε χαρακτηρίσει (αλλά πριν από πέντε χρόνια) ο φίλος Νίκος Λίγγρης σε ένα άρθρο του από το οποίο θα αντλήσω υλικό.

Ο καναλάρχης προέρχεται από τη λέξη «κανάλι» και το επίθημα «-άρχης». Κανάλια λέμε τους τηλεοπτικούς σταθμούς και ο όρος, που είναι απόδοση του αγγλικού channel, βρίσκεται μαζί μας από τα πρώτα πρώτα χρόνια της τηλεόρασης, από τα μέσα ή τα τέλη των 60. Η λέξη «κανάλι» είναι δάνειο από τα λατινικά (υπάρχει ήδη το ελληνιστικό κανάλιον, από το canalis).

Το επίθημα -άρχης, που με βάση αυτό πλάστηκε ο καναλάρχης, είναι πολύ παραγωγικό στη νέα ελληνική, για τον σχηματισμό λέξεων που δηλώνουν 1. το πρόσωπο που ασκεί εξουσία κάπου, π.χ. σε πολιτικό ή στρατιωτικό τμήμα: νομάρχης, κοινοτάρχης, σωματάρχης, ταγματάρχης, στρατοπεδάρχης, ή  2. τον δημόσιο λειτουργό που προΐσταται σε υπηρεσία, π.χ. γυμνασιάρχης, δασάρχης, λιμενάρχης, προσωπάρχης, τμηματάρχης, ή  3. τον ιδιοκτήτη αυτού που δηλώνει το α’ συνθετικό, π.χ. εργοστασιάρχης, καταστηματάρχης -και εδώ ανήκει και ο καναλάρχης. Στο ΛΚΝ βρίσκουμε πάνω από πενήντα όρους με -άρχης.

Το επίθημα είναι ζωντανό, δηλαδή προσφέρεται για τη δημιουργία νεολογισμών και εφήμερων σχηματισμών, που κάποιοι από αυτούς καθιερώνονται (όπως ο καναλάρχης ή ο πλανητάρχης, δηλαδή ο πρόεδρος των ΗΠΑ από τότε που έγιναν η μοναδική υπερδύναμη του πλανήτη στην τελευταία δεκαετία του περασμένου αιώνα). Άλλοι εφήμεροι σχηματισμοί δεν μακροημερεύουν.

Ας πούμε, το slang.gr καταγράφει τους όρους ρουμάρχης, βυσματάρχης, παοκάρχης, μπουρδελάρχης. Ή, στο γήπεδο υπάρχει ο «θυράρχης», ο μεγαλύτερης ηλικίας οπαδός που εμψυχώνει και συντονίζει τους νεαρούς φανατικούς της θύρας των οργανωμένων. Από τον αττικάρχη, τον διευθυντή των αστυνομικών διευθύνσεων Αττικής, προέκυψε και ο ΓΑΔάρχης.  Θεσσαλιάρχης (νομίζω ότι) είχε αποκληθεί ο Σουφλιάς παλιά, ενώ το Ποντίκι από τα τέλη των 70 και μετά αποκαλούσε «καμπινεδάρχη» τον Μητσοτάκη, επειδή στη βίλα του (λέγανε ότι) είχε φτιάξει εφτά τουαλέτες (στην αργκό των ευρωϋπαλλήλων έτσι αποκαλείται ο προϊστάμενος του ιδιαίτερου γραφείου (cabinet) ενός επιτρόπου ή άλλου μεγαλοσχήμονος).

Το επίθημα -άρχης είναι ήδη αρχαίο, αν και η αττική διάλεκτος χρησιμοποιούσε κυρίως το -αρχος, που κι αυτό έχει δώσει πολλούς όρους (δήμαρχος, φύλαρχος, ναύαρχος κτλ.) αλλά τελικά έχασε τη μάχη με το -άρχης. Υπάρχουν πάντως κάποιοι όροι και με τις δυο καταλήξεις (συμποσιάρχης και συμποσίαρχος) ενώ σε δυο περιπτώσεις το επίθημα συνδέεται με αλλαγή σημασίας: άλλο ο γυμνασιάρχης και άλλο ο γυμνασίαρχος, άλλο ο ταξιάρχης και άλλο ο ταξίαρχος. Πάντως και το επίθημα -αρχος δίνει και νεολογισμούς ή ευκαιριακούς σχηματισμούς -στο slang.gr βρίσκω τον γούδαρχο και τον τσόνταρχο, ενώ στις ηλεκτρονικές λίστες συζήτησης, τον πρόδρομο εκείνο των κοινωνικών μέσων υπήρχε ο λίσταρχος, ο υπεύθυνος της λίστας.

Για να επανέλθουμε στον καναλάρχη. Είναι λέξη λαϊκή, που λέγεται σε οικείο ύφος: έτσι τη χαρακτηρίζει, και σωστά, το λεξικό του Μπαμπινιώτη. Ωστόσο, ο καναλάρχης ως λέξη έχει κι άλλο ένα χαρακτηριστικό, ότι υποδηλώνει κριτική στάση απέναντι στο φαινόμενο της διαπλοκής στα μέσα ενημέρωσης και τους πρωταγωνιστές του. Δεν είναι, πιστεύω, τυχαίο, ότι στην Αυγή, εφημερίδα της αριστεράς, ο όρος έχει δεκαπλάσιες ανευρέσεις απ’ ό,τι στην Καθημερινή, της οποίας μάλιστα οι λιγοστές ανευρέσεις του όρου χρονολογούνται, στη μεγάλη πλειοψηφία των περιπτώσεων, σε εποχές πριν από το 2008.

Δεν ξέρω αν το νομοσχέδιο για τα κανάλια και τους καναλάρχες, που βρίσκεται ήδη σε διαβούλευση, θα φτάσει να γίνει νόμος και πόσο θα αλλάξει στην πορεία -ομολογώ μάλιστα ότι δεν το έχω διαβάσει, ούτε ξέρω το περιεχόμενό του, οπότε δεν μπορώ να το σχολιάσω (αλλά, αν έχετε άποψη, ευχαρίστως θα την ακούσω). Πάντως, ειδικά αυτή η κυβέρνηση, που ήδη έχει δεχτεί πολύπλευρη και ολομέτωπη την επίθεση όλων ανεξαίρετα των ιδιωτικών καναλιών, δεν έχει θαρρώ να φοβηθεί τίποτε περισσότερο αν δυσαρεστήσει τους καναλάρχες -ο βρεμένος δεν φοβάται να βραχεί περισσότερο, ούτε απ’ το θολό νερό των καναλιών.

 

201 Σχόλια to “Κανάλια και καναλάρχες”

  1. Να σημειώσουμε και τη σκωπτική χρήση του -άρχη όταν παραπέμπεται στους όρχεις όπως τότε με τον πλανητάρχη Κλίντον και τη φιλόδοξη συζυγό του αποκαλούν «πλανητάρχιδα».

    Πρώτο σχόλιο; Καλημέρα σας.

  2. spiral architect said

    Καλημέρα.
    Κανάλι στη ραδιοηλεκτρονική και στις τηλεπικοινωνίες είναι ένα εύρος συχνοτήτων που αναφέρεται στην σύνδεση μεταξύ μιας πηγής (πομπός) και ενός προορισμού (δεκτης). Το κανάλι μπορεί να είναι ένα ζευγάρι σύρματα, ενα τηλεφωνικό καλώδιο ή UTP ο αέρας ή το κενό, όπου διαδίδεται το ακτινοβολούμενο σήμα -αναλογικό ή ψηφιακό- που μεταφέρει την πληροφορία.

  3. spiral architect said

    Eύρος συχνοτήτων τηλεοπτικών καναλιών αναλογιών και ψηφιακών.

  4. Gpoint said

    Καλημέρα και σόρρυ για το άσχετο…
    αντίπροχθες πήγα και μάζεψα καμιά τρακοσαρια δολώματα να έχω.. σήμερα στην βάρκα υπήρχαν μόνο τα πενήντα παλιά με τα οποία έπιασα μεν ένα κιλό λυθρίνια αλλά μόνο που σκέπτομαι το σκύψιμο που πρέπει να ξανακάνω…τον πούστη που τάκλεψε !
    Αυτά τα κακά έχει ο Αύγουστος που μαζεύεται κάθε καρυδιάς καρύδι να κάνει…εξοχή και σπορ !

  5. Gpoint said

    Να μην ξεχάσουμε και τον κοπαπανατζή από το σχολείο τον σκασιάρχη !

  6. cronopiusa said


    Ξεραΐλα στον κήπο με τις τηλεοπτικές ντάλιες

    Καλή σας μέρα και το πρώτο γιουτουμπάκι

  7. derwanderer said

    Μια και αναφέρεστε στον «αττικάρχη», να υπενθυμίσουμε (να θυμούνται οι παλιοί, να μαθαίνουν οι νέοι 🙂 ) ότι ο όρος πλάστηκε και λανσαρίστηκε ειδικά για τον Νίκωνα Αρκουδέα, τον αρχιπασόκο, ανώτατο αξιωματικό της Αστυνομίας, όταν ανέλαβε (82; 83; 84; κάπου εκεί, πάντως, αμέσως μετά τη συγχώνευση Αστυνομίας Πόλεων και Χωροφυλακής) την Γενική Διεύθυνση Αστυνομίας Αττικής. Ο Αρκουδέας ήταν ιδιαίτερα επικοινωνιακός και ορατός, στους δρόμους και στα ΜΜΕ, και υπηρέτησε στην αρχή «αττικάρχης» και στη συνέχεια διοικητής της ΕΛΑΣ, καθ’ολη την ταραγμένη εκείνη περίοδο, έντονες πορείες Πολυτεχνείου, δολοφονία Καλτεζά, κατάληψη κι εκκένωση Χημείου, πολλαπλές «επιχειρήσεις Αρετή» στα Εξάρχεια (κατά των «περιθωριακών και ναρκομανών») , δράση της 17Ν κλπ. Όσοι πέρασαν από τα φοιτητικά αμφιθέατρα εκείνη την περίοδο (84-90, κυρίως) θα θυμούνται ασφαλώς το «ενωτικό» και σκωπτικό σύνθημα «Αλλαγή δεν γίνεται χωρίς τον Αρκουδέα, αυτός δεν είναι άνθρωπος είναι μια ιδέα» – και πιο σπάνια παραλλαγή «Ο ΙΔΕΑ», αναφορά στην ακροδεξιά κλίκα παρακρατικών και μετέπειτα χουντικών αξιωματικών.

  8. Gpoint said

    Επίσεδώ βλέπουμε και μια ποιοτική διαφορά μεταξύ ΠΑΟΚ και βάζελου διότι ο μεν Σαββίδης μπορεί να χαρακτηρισθεί ΠΑΟΚάρχης ενώ η αντίστοιχη προσπάθεια για τον Αλαφούζο δημιουργεί τέτοια χασμωδία που ούτε εγώ -φίλοςς του Αώου- δεν μπορώ να την αντέξω !

  9. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρες !

    Ο καναλάρχης φυσικά βρήκε έδαφος μέσα στη δεκαετία του ’90, με την έναρξη εκπομπής της ιδιωτικής τηλεόρασης. ωστόσο, η πρώτη έκφραση που χρησιμοποιήθηκε τότε μάλλον ήταν ο «βαρώνος των media». (από δίπλα, και οι, κατά το συχωρεμένο Μιχάλη Γαργαλάκο «μεγαλοεΓδότες»).

    Στις ερμηνείες σου να προσθέσω και τον «‘έχοντα τη γενική εποπτεία» κάποιας ενέργειας : τελετάρχης, αλυτάρχης, συσσιτιάρχης (στο στρατό κόβαμε και το ένα «σι») κλπ.

  10. agapanthos said

    Καλημέρα. Μια χαριτωμένη σκηνή με έναν καναλάρχη και μια επίδοξη παρουσιάστρια υπάρχει στο βιβλίο του Βαγγέλη Ραπτόπουλου Η επινόηση της πραγματικότητας. Το βιβλίο είναι του 2003 νομίζω.

    Κράξιμο σε καναλάρχη υπάρχει και στο τραγούδι Λόλα της Δανάης Παναγιωτοπούλου, από το δίσκο Homo Logotypus του 2009. Υποψιάζομαι ότι ένας όρος που ήδη έχει περάσει στο βιβλίο και (ακόμα χειρότερα στη μάλλον συντηρητική) δισκογραφία μόνο νεολογισμός δεν είναι.

  11. Θρασύμαχος said

    # «ο όρος … βρίσκεται μαζί μας από τα πρώτα χρόνια της τηλεόρασης»: δεν νομίζω, αντίθετα θυμάμαι καλά ότι εκείνα τα χρόνια το ΕΙΡΤ και η ΥΕΝΕΔ αυτοαποκαλούνταν «δίαυλοι»

  12. Πάνος με πεζά said

    Και φυσικά ο όρος επεκτείνεται, με το αντιαισθητικό «μιντιάρχης».

  13. Γιάννης Ιατρού said

    το θολό νερό των καναλιών
    Βενετία γίναμε.

  14. spiral architect said

    @11: Δίαυλος –> κανάλι και αγγλιστί μέσα στο κανάλι υπάρχει το carrier
    (αμετάφραστο το τελευταίο)

  15. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    4: Στο λαιμό να τους κάτσει, Τζι. Σκουλίκια μάζευες;

    7: Πολύ χρήσιμη η αναδρομή.

    10: Ναι, έτσι είναι,

    11: Δίαυλοι ήταν η επίσημη ονομασία ίσως, αλλά όλοι λέγανε/λέγαμε «κανάλια». Και μάλιστα Κανάλι 5 και Κανάλι 11 επειδή σε αυτές τις θέσεις πιάναμε τους σταθμούς. Και «αχ και να είχαμε κανάλια πολλά» που είπε αργότερα ο Χάρυ Κλυν

  16. cronopiusa said

    Φίλιππος Δρακονταειδής Σταθμάρχης της Μποχοριτσα

  17. Ἁρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    Καλημέρα, μιλήσαμε περισσότερο γιὰ τὸ δεύτερο συνθετικὸ καὶ λιγότερο γιὰ τὸ πρῶτο ποὺ ἔχει κι αὐτὸ μεγάλο γλωσσικὸ ἐνδιαφέρον. Ἐκμεταλλεύομαι τὴν εὐκαιρία νὰ πῶ δυὸ λόγια γιὰ τὰ κανάλια τῆς Βενετίας. Σὲ ὅλον τὸν κόσμο, συμπεριλαμβανομένης τῆς Ἰταλίας λέγονται κανάλια. Ἐλάχιστοι ὅμως γνωρίζουν πὼς οἱ Βενετσιἀνοι κανάλια ὀνομάζουν μόνο τὰ δύο κεντρικά, τὸ μεγάλο καὶ τὸ μικρὸ κανάλι. Ὅλα τὰ ἄλλα τὰ μικρότερα τὰ ὀνομάζουν «rii (ἑνικὸς rio». Ὑποθέτω ὅτι ἀπὸ ἐκεῖ προέρχεται καὶ τὸ Ρίο τῆς Πάτρας.

  18. cronopiusa said

    Από Τελετάρχης κομματάρχης

  19. Πάνος με πεζά said

    @ 7 : Και η παραλλαγή του συνθήματος, «ΜΑΤ και ΜΕΑ ψηφίζουνε Αντρέα, συγκέντρωση δε γίνεται χωρίς τον Αρκουδέα».

    Από τους όρους που έχουν εκλείψει, ο «αυλάρχης» και ο Σχολάρχης (διευθυντής Σχολαρχείου).

  20. Πάνος με πεζά said

    Λάθος, το «σχολάρχης» βλέπω ότι χρησιμοποιείται ακόμα, κυρίως για Εκκλησιαστικές Σχολές.

  21. marulaki said

    Για το λήσταρχο τίποτα όμως, και είναι και πολλοί! Καλημέρα!

  22. Γιάννης Ιατρού said

    Από τα μέσα Απριλίου Βεβαιώθηκαν στις κατά τόπους εφορίες οι οφειλές των καναλιών, δηλ. το 2% του τέλους για τις συχνότητες που χρησιμοποιούν για το 2010-2014

    Ηδη οι καναλάρχες κατάφεραν να πάρουν αναβολή για την καταβολή της α’ δόσης(16 εκατ.) της οφειλής των 24 εκατ. ευρώ. Το δικαστήριο έκρινε (τέλος Ιουνίου) πως η βεβαίωση των οφειλών από την αρμόδια ΔΟΥ έγινε την 30ή ημέρα, συνεπώς δεν τηρήθηκε ο νόμος που ορίζει πως πρέπει να περάσουν 30 ημέρες μέχρι να γίνει η πράξη. Το δικαστήριο εξέδωσε προσωρινή διαταγή επί του συνόλου της οφειλής, που σημαίνει ότι, αν και τα χρέη είναι βεβαιωμένα, δεν μπορούν να πληρωθούν, πριν συζητηθεί η προσφυγή. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί (εκτός E-TV, που απείχε από τη συνολική κινητοποίηση) θα αναμένουν την εκδίκαση της κύριας προσφυγής στο Διοικητικό Εφετείο.

    Ειδε κανείς να έχει πληρωθεί κάτι; Μάλλον άδικα περιμένουμε….

  23. alexisphoto said

    Η αλήθεια είναι ότι ο όρος καναλάρχης έχει πεδίο εφαρμογής και τους τρεις ορισμούς των λεξικών ταυτόχρονα!!!! 🙂
    καλημέρες

  24. (Γραμματική) Το επίθεμα συγκαταλέγεται ανάμεσα σε άλλα (-της, -άρχης, -μέτρης, – πώλης, -τρίβης – ώνης) που σχημάτιζαν την κλιτική σε -α. Διευθυντής – κε διευθυντά, γυμνασιάρχης -κε γυμνασιάρχα, παντοπώλης -κε παντοπώλα – τελώνης -κε τελώνα. Το κύριε διευθυντά ή κύριε καθηγητά δεν μας ξενίζει ακόμη και σήμερα. Αδικαιολόγητο νομίζω είναι και το ότι κάποια ονόματα σχηματίζουν την κλητική σε ε (πχ κυρία πρόεδρε , κύριε πρόεδρε) άλλα σε ο και μερικές φορές και τα δύο. πχ κύριε Ευαγγελάτε ή κύριε Ευαγγελάτο.

  25. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    17 Ούτε αυτό το ήξερα, με τα ρίι

    22 Να δούμε, να δούμε

    24 Η ίδια η γραμματική αναγνωρίζει τη διτυπία για τα επώνυμα σε -ος

  26. spiral architect said

    Όπως είδατε σχολίασα μόνο το κανάλι και το τεχνικό κομμάτι του. Για τους μπαταξήδες καναλάρχες της ημεδαπής απαξιώ ακόμα και να τους σχολιάσω, αν και ήδη τους σχολίασαν άλλοι συνδαιτυμόνες. 😛

    Eδω και καιρό η 47άρα τηλεόρασή μου -σαν συσκευή- έχει γίνει μόνιτορ ταινιών και σειρών με μόνιμα κομπλάρισμένο επάνω της ένα σκληρό δίσκο.
    Birdman, Interstellar, ταινίες του Τριφό, House of Cards and … dry bread!

  27. Θρασύμαχε (11), δεν θυμάσαι τη διαφήμιση της εκπομπής «Παιχνιδίσματα»;
    Απ’ το πέντε, πέντε, πέντε,
    Απ’ το πέντε το κανάλι
    Ήρθε γι’ άλλη μια φορά
    Δυνατή σαν τον πουνέντε (!)
    Σαν τη θάλασσα μεγάλη,
    Ή χαρά, χαρά, χαρά!
    (Ανάλογου επιπέδου ήταν κι η εκπομπή, οπότε καλώς δεν τη θυμάσαι…)

  28. sarant said

    27 Παιχνιδίσματα -πού το θυμήθηκες!

  29. giorgos said

    http://katotokerdos.blogspot.gr/2015/07/blog-post_23.html#more

  30. spiral architect said

    @26: … αν και η ΕΡΤ συνεχίζει με καλές σειρές του BBC, όπως το Sherlock και το Yes, Prime Minister, που δεν χάνονται εύκολα. :/

  31. Γιάννης Ιατρού said

    @26, @30 Spiral, Συμφωνώ! Βλέπεις, μόνο η ιταλική τηλεόραση τα βγάζει όλα στη φόρα. Οφείλω να αναγνωρίσω την επιμορφωτική και κοινωνική αξία της. http://s14.postimg.org/lrnt02czl/image.jpg

  32. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    » στο γήπεδο υπάρχει ο «θυράρχης» »
    ??? θυράρχης;; δεν παίζει τέτοιο πράγμα. «Οργανωτής» ,ναι. Αν και συνήθως η πιάτσα μιλάει συγκεκριμένα.
    Ο Χατζηχρήστος (ΑΕΚ οriginal), O Νικόλας ο μανάβης (Θεός σχωρέστον,ΜΠΑΟΚ), Ο Ατίλιο (τώρα ο Τσουκαλάς-no comment!), ο Εθνικάρας (Θεός σχωρέστον το Μαντζουράκη) κ.λ.π. 🙂

  33. spiral architect said

    Άσχετο, αλλά τώρα το παρατήρησα: Σε θέαση από πισί δεξιά στη μπάρα διευθύνσεων έχει ένα σύμβολο reader’s view, με δυνατότητα αλλαγής φόντου μεγέθους και είδους χαρακτήρων. Καινούργιο είναι αυτό;

  34. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Eργοταξιάρχης (Site ή Construction manager)

  35. Αξίζει πράγματι να μελετηθεί (και δεν αμφιβάλλω ότι θα έχει μελετηθεί) το φαινόμενο της κλητικής των αρσενικών ονομάτων σε -ος. Τα κοινά στη συντριπτική τους πλειονότητα τη σχηματίζουν σε -ε: αρχηγέ, φίλε, λύκε.. Τα κύρια επίσης, όταν είναι οξύτονα ή προπαροξύτονα: Παττακέ, Παπαδόπουλε (πού πάει κι εμένα ο νους…). Δισταγμός υπάρχει για τα παροξύτονα, όπου τα συγκεκομμένα βαφτιστικά (Νίκο, Βάσο, Ντίνο… – εκεί ίσως εντάσσεται και το ‘γέρο’), και κατ’ αναλογία και άλλα δισύλλαβα (Μάρκο, Πέτρο…) σχηματίζουν την κλητική σε -ο ενώ τα ολόκληρα, ιδίως αν είναι αρχαία ή πάντως παλιά (Κωνσταντίνε, Αισχύλε…), εξακολουθούν συνήθως να τη σχηματίζουν σε -ε με αποτέλεσμα τα επώνυμα… να μην ξέρουν ποιά αναλογία να ακολουθήσουν. Έτσι, νομίζω ότι λέμε «Κύριε Τσιριμώκο», αλλά (σκωπτικό στιχάκι από τον καιρό της αποστασίας) «Τσιριμώκε Φασουλή»!

  36. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    32. Γιάννης Ματζουράνης (όχι Ματζουράκης) ,παρντόν!

  37. Γιάννης Ιατρού said

    @33 Δεν είναι καινούργιο, βγαίνει μόνο αν είσαι συνδεδεμένος (logged in) στο wordpress. Και δεν δείχνει τα πάντα, π.χ. τα σχόλια, αλλά μόνο το κύριο άρθρο.

  38. 30 Σπάιραλ, ωραία είναι και μια ιταλική σειρά που παίζει η ΕΡΤ τα μεσημέρια (τρεις με τέσσερις), riccordami ή κάπως έτσι.

  39. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    35. Οι Κύπριοι κλητεύουν «Κωνσταντίνο!», το οποίο όταν το ακούω γελάω,γιατί μου φαίνεται εντελώς γελοίο. Παράξενο, μιας και το «Ντίνο!» το λέμε όλοι…

  40. sarant said

    35-39 Και το δικό μου το επώνυμο έχει διτυπία, αν και εμείς στην οικογένεια θέλουμε να μας καλούν με το -ο. Ο Γιάννης Χάρης είχε διαγνώσει μια τάση των καναλιών προς την κλητική σε -ο, και είχε γράψει «Θρύλο, Θεό μου, Ολυμπιακό μου»!

    http://yannisharis.blogspot.com/2009/10/blog-post_31.html

    Νομίζω πως το άρθρο αυτό είναι καλή αφετηρία για συζήτηση

  41. spiral architect said

    @38: Ναι, το «Θυμάμαι …», μια μικροαστική οικογένεια στη Ρώμη των 60s. Την έδειχνε τα απογεύματα μέχρι τότε που’ κλεισε η ΕΡΤ.

  42. physicist said

    #40. — Όντως, θυμάμαι πόσο είχα γελάσει με μια προσφώνηση της τότε αγκυρογυναίκας Λιάνας Κανέλλη σε συνάδελφό της που έκανε ρεπορτάζ πάνω στην κηλίδα: «Σε ακούμε, Γιώργο Βαρεμένο».

  43. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Το ΠΑΟάρχης (όπως αφήθηκε να εννοηθεί…) ή το Βαζελάρχης δεν παίζουν, διά τον απλούστατο λόγο ότι οι βάζελοι οπαδοί είναι σκεπτόμενοι και ελεύθεροι άνθρωποι και δεν μπαίνουν σε αγέλες κάτω από ΠΑΟΚάρχες ,Γαβράρχες και λοιπά αποβράσματα. Μη ξεχνούμε άλλωστε ότι το θρυλικό «Βαρδινογιάννη φουστανά, βάλε στο μώλο τα λεφτά!» το πρωτοφώναξαν οι ίδιοι οι αγνοί και ατρόμητοι και τιμημένοι βάζελοι οπαδοί.

  44. physicist said

    #43. — Μη ξεχνούμε άλλωστε ότι το θρυλικό … το πρωτοφώναξαν οι ίδιοι οι αγνοί και ατρόμητοι και τιμημένοι βάζελοι οπαδοί.

    Εχμ, όχι. Θυμάμαι να το πρωτολένε (εντός λεκανοπεδίου) γάβροι και αεκτζήδες, εκεί γύρω στις αρχές της δεκαετίας του ογδόντα, με αφορμή την υπόθεση της ελληνοποίησης του Ρότσα-Μπουμπλή. Οι περήφανοι Βάζελοι είχαν απαντήσει με το επίσης θρυλικό: «Πρωτάθλημα και Κύπελλο, μπαγάσα Νταϊφά, στα γήπεδα κερδίζονται και όχι στα χαρτιά!»

  45. Πονεμένη ιστορία ανοίξατε με τα εις -ος, μια και πιάνει και το δικό μου όνομα που όμως το έχω παιδιόθεν συνηθίσει να κάνει κλιτική σε -ο.

  46. cronopiusa said

    ο ουρανός πάνω απ τον Αντένα φλέγεται και ο αρχιπραξικοπηματίας ΧΑΡΡΥ ΚΛΥΝΝ… για μια μέρα

  47. physicist said

    #45. — … που όμως το έχω παιδιόθεν συνηθίσει να κάνει κλιτική σε -ο.

    Η κλιτική είναι η πτώση που χρησιμοποιούμε όταν θέλουμε να κλίνουμε ένα όνομα.

    🙂

  48. Ω θε μου… τι έγραψα! Εγώ, ένας παραδοσιακά δεινός ορθογράφος 😦

  49. cronopiusa said

    ο ουρανός πάνω απ τον Αντένα φλέγεται και ο αρχιπραξικοπηματίας ΧΑΡΡΥ ΚΛΥΝΝ… για μια μέρα καναλάρχης …

  50. physicist said

    #48. — Ω, τι τραγικό σφάλμα, δεινό ορθογράφο! 😉

  51. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    48. Και νάταν μόνο αυτό… Δηλαδή σε φωνάζουν Δύτο και όχι Δύτε; :mrgreen: 😉

  52. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    44. Δεν θυμάσαι καλά, αλλά δεν θα κάνω το λάθος να argue with a Physicist… 😆

  53. sarant said

    Ψήνεται άρθρο, βλέπω 😉

  54. ditto

  55. physicist said

    #52. — Μικρέ, όταν μιλάω για τα γεγονότα που αφηγούμαι, εσύ δεν είχες ακόμα γεννηθεί. 😀

  56. physicist said

    … όταν συνέβαιναν τα γεγονότα για τα οποία μιλάω … κλπ κλπ …

  57. cronopiusa said

    21

    Λήσταρχος Νταβέλης – Διονύσης Τσακνής

  58. Πέπε said

    #2
    > > Το κανάλι μπορεί να είναι ένα ζευγάρι σύρματα, ενα τηλεφωνικό καλώδιο ή UTP ο αέρας ή το κενό, όπου διαδίδεται το ακτινοβολούμενο σήμα -αναλογικό ή ψηφιακό- που μεταφέρει την πληροφορία.

    Α, ώστε έτσι! Για πρώτη φορά καταλαβαίνω γιατί επιλέχθηκε αυτή η λέξη, κανάλι, γι’ αυτή την έννοια. Από μικρός την έπαιρνα απλώς ως δεδομένη. Όταν πρωτοάκουσα την (αδέξια) μετάφραση «δίαυλος» στην αρχή απόρησα, και μετά έβαλα το μυαλό μου να δουλέψει και κατάλαβα ότι δίαυλος είναι η ελληνική λέξη για μια άλλη, άσχετη έννοια του «καναλιού», όπως π.χ. στα βενετσιάνικα κανάλια ή στο Μπρίτις Τσάνελ. Για να είμαι ειλικρινής, ακόμα και τώρα η μετάφραση «κανάλι ραδιοτηλεοπτικό > δίαυλος» μου φαίνεται κομμάτι επιπέδου How from here morning morning, όσο κι αν λέμε «κανάλια επικοινωνίας / δίαυλοι επικοινωνίας» κ.ά.. Μόνο για όποιον κατέχει τις παραπάνω παρατεθείσες ειδικές τεχνικές γνώσεις (#2) έχει μια λογική.

    #11
    > > θυμάμαι καλά ότι εκείνα τα χρόνια το ΕΙΡΤ και η ΥΕΝΕΔ αυτοαποκαλούνταν «δίαυλοι»

    Μεγάλωσα σε σπίτι χωρίς τηλεόραση, μέχρι τον 2ο ή 3ο χρόνο της ελεύθερης τηλεόρασης, οπότε οι γονείς μου αποφάσισαν ν’ αγοράσουν. Επομένως δεν είχα ιδιαίτερη επαφή με το τι έλεγε η ΕΙΡΤ και η ΥΕΝΕΔ ή η ΕΡΤ1 και η ΕΡΤ2 οι ίδιες για τον εαυτό τους. Πάντως τέτοια λέξη, δίαυλος, δεν είχε κυκλοφορήσει στο κοινό λεξιλόγιο. Την πρωτοάκουσα από ένα κανάλι του ελεύθερου ραδιοφώνου, που λεγόταν Δίαυλος 10 ή Δίαυλος 1.

  59. sarant said

    57 Κάπου τον ξέρω αυτόν

    58 Δίαυλος 10

  60. Gpoint said

    # 15 α

    Οχι, σκαρτσίνια της άμμου, κίτρινα, αρκετά σπάνια αλλά έχω ανακαλύψει ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης. Τα αγαπημένα των λυθρινιών

    #43

    Σκεπτόμενε και ελεύθερε άνθρωπε σαν βάζελος οπαδός θεωρείς πως τα παράνομα καπέλλα στα εισιτήρια που έβαλε πέρσι ο ανιδιοτελής Τουήτυ πήγαν στις…μεταγραφές του Λόϋντ (;) και του Βρόμερ (;)-αμφιβάλλω αν γνωρίζει τα ακριβή ονόματά τους άλλος πλην των μανάδων τους- ή έγιναν κάβα για την επέκταση (χαχαχαχ) του γηπέδου ;

  61. 33: Firefox 38 εδώ και δυο μήνες. Μαζί με pocket και μερικά ακόμη καλούδια.

  62. Καλά νέα για τους καναλάρχες: http://www.huffingtonpost.gr/2015/08/05/koinonia-fylakes-vip-pteryga_n_7937328.html

  63. ndmushroom said

    33, 61
    Αν δεν απατώμαι ξεκίνησε από τη έκδοση για τα κινητά (όπου έχεις τη δυνατότητα να σώσεις τη σελίδα για offline reading, εξαιρετικά χρήσιμο για όσους δεν έχουν data plan), αλλά επειδή όντως κάνει πιο ελαφριά τη σελίδα και άρεσε αρκετά, πέρασε και στην έκδοση για desktop.

  64. https://support.mozilla.org/el/kb/firefox-reader-view-clutter-free-web-pages

  65. Λ said

    Υπάρχει ένα μυθιστόρημα με τίτλο «ο Λήσταρχος Νταβέλης».

  66. Λ said

    65. Άρχισα να το διαβάζω αλλά έλειπαν σελίδες και το άφησα.

  67. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Nίκο, ενημέρωσε σε παρακαλώ τα Ορκς ότι δεν ομιλώ ούτε αντιλαμβάνομαι την ακατάληπτη και βάρβαρη γλώσσα τους!

  68. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Για να είναι ο όρος καλά δηλωτικός του περιεχομένου, τους λέω καναλάρχηδες και κανάληδες (θυμίζει κανάγιες).Βοθροκάναλα,άλλος γενικός όρος και τσοντοκάναλα κάποια.
    Οι καναλάνθρωποι εντάσσονται στο σχετικό λεξιλόγιο.
    Κανάλια,χωριό του θεσσαλικού κάμπου.
    Η Παναγιά
    ηΚανάλαanchor text

  69. Πέπε, «σε σπίτι χωρίς τηλεόραση, μέχρι τον 2ο ή 3ο χρόνο της ελεύθερης τηλεόρασης [δηλαδή ως το 1987], οπότε οι γονείς [σ]ου αποφάσισαν ν’ αγοράσουν»; Αντιστέκονταν δηλαδή επί 20 χρόνια στην κρατική προπαγάνδα και στον πειρασμό να βάλουν το παιδί να δει καμία σαχλαμάρα να τους αφήσει λίγο ήσυχους; Αξιοθαύμαστοι! Γι’ αυτό έβγαλαν τέτοιο γιο ☺

  70. physicist said

    #66. — «Έπιασα να μάθω Γερμανικά από ένα βιβλίο των 500 σελίδων αλλά δεν τα κατάφερα γιατί έλειπαν οι τελευταίες και όλα τα ρήματα ήταν εκεί».

    (Ελεύθερα αποδοσμένο από τον Μαρκ Τουαίην, τον οποίο μου θύμισε το σχόλιό σου!)

  71. cronopiusa said

    Πόλεμος» ανακοινώσεων ΕΛ.ΑΣ. – ΕΦΕ για τις προσαγωγές ρεπόρτερ

    δεύτερο γιουτουμπάκι, αν και τώρα που το σκέφτομαι έπρεπε να βάλω το προφητικό του Χάρρυ Κλιν «ο ουρανός πάνω απ τον Αντένα φλέγεται και ο αρχιπραξικοπηματίας ΧΑΡΡΥ ΚΛΥΝΝ…» του 46

  72. Λ, μα ο λήσταρχος Νταβέλης είναι διαβόητο ιστορικό πρόσωπο της εποχής του Όθωνα.
    Πιο γνωστό όμως λησταρχικό μυθιστόρημα είναι ο Βασιλεύς των Ορέων (Le Roi des montagnes) του Εδμόνδου Αμπού, που τελειώνει με την αμίμητη φράση «Οι πιο αληθινές ιστορίες δεν είναι αυτές που έχουν συμβεί πραγματικά.»

  73. Γιάννης Ιατρού said

    Σε λιγότερο από μία ώρα (15:30) Συνέντευξη Τύπου της Ζωής Κωνσταντοπούλου για το κοινοβουλευτικό έργο. Ζωντανά από το κανάλι της Βουλής. 🙂

  74. Καναλάρχισα και η Ζωάρα; Γατάκιααααααααα! http://lolsnaps.com/funny/137280/this-tiger-looks-like-it-s-having-an-existential-crisis

  75. Γιάννης Ιατρού said

    @74 Σκύλε, κι εδώ! http://www.deite-to.com/wp-content/uploads/2015/07/62-500×322.jpg

  76. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Τί κλαδάρχης και δεντράρχης μου λες;έχει καμιά σχέση ουσίας με την εκδήλωσή μας που να πρέπει να τον καλέσουμε,να τον ταϊσουμε,να τον κοιμήσουμε;έλεγε ένας ψυχωμένος αριστερός που δεν ίδρωνε τ΄αυτί του από παραγοντίστικους πασοκισμούς μιας αλήστου μνήμης εποχής.

  77. Αλήθεια είναι πως η τηλεόραση της Βουλής έχει σοκαριστεί από την έλευση του τυφώνα Ζωή. Προφανώς θα υπήρχαν και κάποιοι αργόμισθοι που ξεβολεύτηκαν, φαίνεται όμως πως δεν ήταν μόνο αυτοί που ταλαιπωρούνται.

  78. Πάνος με πεζά said

    @ 32, 36 : Ρε συ μι βιάζεσαι, ζει ο Εθνικάρας ! Αλίμονο, θα το είχαμε μάθει.

  79. physicist said

    #78. — Επιπλέον, υπάρχει ακόμα μια διαφορά με τους υπόλοιπους. Ο Μάκης ο μανάβης, π.χ., κι ο Αττίλιο και οι άλλοι, ήτανε ηγέτες της κερκίδας. Ο Μαντζουράνης είναι η κερκίδα.

  80. Γιάννης Ιατρού said

    @78, @79 Κι είπα και ‘γω πως παραλίγο να ξεφύγουμε απ’ το θέμα μας 🙂

  81. physicist said

    #80. — Όχι, δεν ξεφεύγουμε από το θέμα ποτέ! Η φράξια του χαβαλέ αγρυπνεί κι επεναφέρει τα πάντα στην τάξη. 😉

  82. Γιάννης Ιατρού said

    @0 Η Τάση το λένε σήμερα, έστω η πλατφόρμα 🙂 Το φράξια είναι démodé

  83. physicist said

    #82. — Εγώ φίλε μου δεν είμαι μεταμοντέρνος, εγώ είμαι προβιομηχανικός. (Κι ο Κίντος είναι Μηχανικός).

  84. Γιάννης Ιατρού said

    @83

  85. physicist said

    #84. — !!!

    Δεν με είχανε καλέσει στο Συνέδριο, κι ας ήμουν αυτόπτης μάρτυρας … πφφφφφ … ρεζίληδες 😉

  86. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    83. Tι μηχανικός ρε;; ΥΠΟΜΗΧΑΝΙΚΟΣ! (πώς λέμε «τι Θεός ρε; ΗΜΙΘΕΟΣ!») 🙂

  87. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    85. Σιγά μην πρόλαβες και τις Φρυκτωρίες και τους αραμπάδες ρε συ! Δεν είσαι δα και τόσο αρχαίος… (ξέρεις και τα Κουάρκς,απότι μουχουν πει… 😆 )

  88. physicist said

    #87. — Three Quarks for Muster Mark! Ο Τζέημς Τζόυς το έργαψε αυτό, μαθητής μου στο Δημοτικό λέμε.

  89. sarant said

    Ωραία, βλέπω πως παρά τη ζέστη δεν χάνουμε το κέφι μας!

    Εγώ μόλις επέστρεψα από οδοντίατρο, που έχει το γιατρείο του σε δρόμο με σημαδιακό όνομα: Λεωφόρος των νέων που θυσιάστηκαν το 1940-1945

  90. 87

    Τι Airbus, τι αραμπάς.

    89

    Άου! 👿

    Ψιλομεσοβέζικο το όνομα του δρόμου. Σα να αποκαλούμε το Δίστομο «χωριό που κάποια στιγμή ξαφνικά μειώθηκε το προσδόκιμο επιβίωσης» ή τα Καλάβρυτα «προίόν αιφνιδιαστικής πολεοδομικής μεταρρύθμισης». 😦

  91. Πάνος με πεζά said

    @ 89 : Θυμίζει το μικρό και ευέλικτο τίτλο «Σύνδεσμος Φυλακισθέντων & Εξορισθέντων Αντιστασιακών 1697-1974»

  92. Γς said

    4:

    Οποιος έκλεψε τα δολώματα του Πσαρά μας του Τζη, αυτός κι όλο του το σόι!

  93. Pedis said

    # 19 – Να κι οι Σχολάρχες.
    «Μ.Κουρουτός: Σχολάρχες απολύουν το σύνολο του προσωπικού!»
    «Όπως οι καναλάρχες, έτσι και οι σχολάρχες θέλουν να απαξιώσουν τους αρμόδιους υπουργούς», είπε ο κ. Κουρουτός
    έλα ρε φούστη μου! Ταξικός πόλεμος ενάντια στην κυβέρνηση.

    Και ποιος κυβερνάει αυτόν τον τόπο ρε γαμώτι; Εμείς, ο πανούσης, τα ματ, οι συνεπενδυτές του Σταθάκη και του Τσακαλώτου;
    «Σαν να μην πέρασε μια μέρα στις Σκουριές»
    https://left.gr/news/san-na-min-perase-mia-mera-stis-skoyries
    (υπομονή θα περάσει και κι αυτή η μέρα. Και με τα ψέμματα κι η αυριανή και βλέπουμε …)

  94. Pedis said

    -> 93 : https://left.gr/news/mkoyroytos-sholarhes-apolyoyn-synolo-toy-prosopikoy

  95. Γιάννης Ιατρού said

    @86 الاستمناء

  96. Με το κανάλι = δίαυλος, Διαυλάρχης είναι ένα βήμα πέρα από το Αυλάρχης, «επικεφαλής της αυλής του παλατιού»

  97. 86, 🙂
    Τι λογιστής, ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ!

  98. Γιάννης Ιατρού said

    @ 90a Damn, even the dog knows!!

  99. Και μέγας Σταβλάρχης, που φροντίζει για τα αλόγατα του βασιλέως!

    Παλιά στο ΕΜΠ είχαμε τους Κνίταρχους και τους Πασπάρχες, μέχρι που ήρθε η ΔΑΠ με τις εκδρομές Μύκονο κι Αράχωβα.

  100. sarant said

    95 Δεν το είχα δει αυτό 🙂

  101. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    90γ, που θυσιάστηκαν, υπονοεί υπέρ πατρίδος πεσόντων 🙂

    Συγκεντρωσιάρχης,μέγας τίτλος!

  102. 95

    I see what you did there!

  103. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    73,74. Καναλαρχόντισσα Ζωή

  104. Λ said

    72. Δεν έχω το βιβλίο μαζί μου τώρα.Αν αξιωθώ να παω στο χωριό αυτό το καλοκαίρι θα το ψάξω μήπως ήταν άλλος ο λήσταρχος.

  105. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    89. Oδοντίατρος!!! Ωχχ…ελπίζω να μην πήγες για root canal …speaking of. 🙂

  106. Γς said

    36:

    Γιάννης Ματζουράνης

    Κι είχε χαθεί ένα διάστημα [μεγάλο διάστημα] μετά τις βλακείες του με την γυναίκα του Κοσκωτά που τον είχε παγηδεύσει. [«Σςς μην λες ονόματα» γι όσους θυμούνται]

    Και ήταν μια από τις δίκες που μου έκανε στην Τηλεόραση ο Δημοσιογράφος με δέλτα κεφαλαίο όταν είχε κατηγορήσει κάποιον ότι έγινε καθηγητής προσφέροντας οικόπεδα στο Διόνυσο. Και που έχασε μετά τη δίκη και άρχισε να τα βρίσκει με το βρωμοκαθηγητικό απευθυσμένο που μεταξύ των άλλων του έδωσε και ένα χοτ βίντεο μου με μια συνάδελφό μου που μου χακέρευσαν και του είπαν να το προβάλει όπως με τον Κορκολή.

    Και ξαφνικά παρουσιάζεται ο Γιάννης Ματζουράνης, πρώην γραμματέας του Πασόκ, συνήγορος του Κωσκοτά 9ή της Κοσκωτά) και άλλα πολλά.
    Και μου αρχίζει ένα κατεβατό στην τηλεόραση, άλλο πράγμα.
    Και ήρθε η σειρά μου να του απαντήσω:

    -Μπα τι βλέπω, έχουμε μούτρα να βγαίνουμε και στη τηλεόραση τώρα; Κάναμε ρικάβερι; χα χα χα. Ξεχάστηκαν όλα;
    Αντε πάγαινε από δω ρε!

    Και τέτοια.

    Εβγαλε πολύ γέλιο η «παρέμβασή» του και εξαφανίστηκε πάλι για μερικά χρόνια από τα κανάλια.

    Θα το ανεβάσω κάποια στιγμή στο YouTube για να δείτε την ψυχρολουσία που του έκανα

  107. Γιάννης Ιατρού said

    @81 Μου φαίνεται ότι ξεφύγαμε πάλι από το θέμα. ΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗ! Να δώσω και και μια μικρή ώθηση 🙂

  108. Γιάννης Ιατρού said

  109. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Από τα κανάλια,έχουμε το καναλίζεται και το κανάλισμα (όχι καναλιζάρω και καναλιζάρισμα )

    Κανάλισμα της θαλασινής αύρας
    Το πλάτος του σοκακιού, όπως και όλων των άλλων που
    είναι κάθετα στην παραλιακή οδό, δεν είναι τυχαίο. Εξυπηρετούσε στο κανάλισμα της θαλασσινής αύρας την καλοκαιρινή περίοδο, ώστε να δροσίζεται η πόλη και ο πληθυσμός της. Αυτό το παρατηρούμε σε όλες τις περιοχές που δόμησαν οι Ενετοί (και γενικότερα οι Ιταλοί κατακτητές

  110. Λ said

    Τον εθνάρχη Μακάριο ξεχάσαμε καλέ καθώς και την εθναρχία.

  111. 107

  112. sarant said

    101 Ε, ναι

    109 Κανάλισμα, δεν το ήξερα.

  113. Γς said

    89:

    Η φίλη μου η Λίνα έμενε στην ανηφορική οδό Κυπρίων Αγωνιστών στο Χαϊδάρι.

    Τόσο ανηφορική που εγώ την έλεγα Κυπρίων Ορειβατών

  114. Γς said

    97:

    Εργολάβοι Υπεργολάβοι

    http://caktos.blogspot.gr/2013/02/blog-post_8502.html

  115. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Χρόνια πολλά της Νικοκυροπούλας!Ορθόπλωρη πάντα.

  116. voulagx said

    #83: Φυσικε, τι θες να πεις με το «προβιομηχανικος»; οτι εισαι μηχανικος της προβιάς;

  117. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    116.Κάνει παρέα με ιππομηχανικούς

  118. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  119. 116

    Από φυσικο μαλλί μόνον!

  120. Εν τω μεταξύ στο Κιργίζιστάν… https://www.youtube.com/watch?v=gE9r1LkRCV0

  121. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    το πρώτο πειρατικό κανάλι
    Ο πρώτος ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθμός,1987 στην Αττική ,
    το Ι.Τ.Α 8 Λεωνίδα Τούντα (ψησταριές ΛΕΩΝΙΔΑΣ) αγορασμένο και κατασκευασμένο από τον πρώτο τηλεπειρατή Τάσο Αγγελόπουλο.
    120. αριστούργημα!

  122. Πάνος με πεζά said

    Στην Αεροπορία (δεν ξέρω για τα άλλα Όπλα) υπάρχει και o όρος του «Επιτελάρχη», όπως θα δείτε στη λεζάντα αυτής της ωραίας φωτογραφίας.

  123. Πάνος με πεζά said

    Κάπως αμυδρά, πάλι από ΠΑ, θυμάμαι και τη λέξη «Κλαδάρχης». Δεν ξέρω αν ήταν επίσημη για το διοικητή κάποιου κλάδου, ή φανταρίστικη, από τις «κλάρες» στο πηλίκιο των ανώτερων βαθμών. Μάλλον επίσημη ήταν όμως…

  124. 122

    Τι γεράκια! ❤

    Εν τω μεταξύ έξω από την 4η μεγαλύτερη πόλη της Ουκρανίας, το Ντνιεπροπετρόφσκ…

  125. και το σχετικό βίντεο εδώ https://www.youtube.com/watch?t=55&v=jye40dwDDlc τι τρέλλα, ρε γμτ!

  126. Πάνος με πεζά said

    Ένα-ένα έρχονται : είναι και ο αντιαισθητικός (κυρίως για τη γενική πληθυντικού) «Τομεάρχης», φορεμένη λέξη των τελευταίων ετών.

  127. Πάνο με πεζά,

    Επιτελάρχης παίζει παντού όπου υπάρχει επιτελείο. Είναι ο δεύτερος τη τάξει του σχηματισμού, επιφορτισμένος με καθήκοντα συντονισμού του επιτελείου, δηλαδή δεν διοικεί μάχιμη μονάδα.
    Κλαδάρχης συναντάνται μόνο στην αεροπορία, όπου έχουν διαφορετικούς κλάδους, νομίζω.

  128. Πάνος με πεζά said

    Όχι, κλαδάρχηδες (!!!) στο Google τελικά βρήκα αρκετούς, παντού.

  129. Πάνος με πεζά said

    Και σε κάποια παλιότερη δομή της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, η Φώφη Γεννηματά είχε τον άτυπο τίτλο «Υπερνομάρχης», προίστάμενη των Νομαρχών Ανατολικής και Δυτικής Αττικής, η δε Αττική ήταν «Υπερνομαρχία». Πως λέμε Υπέρ Πριζουνίκ Μαρινόπουλος…

  130. Κλαδάρχηδες; o_O 😕

  131. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    «ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ» Στ.Κρουνάκης/Κ.Τριπολίτης/Β.Μοσχολιού
    Δεν είμαστε στην ίδια την συχνότητα
    δεν είμαστε στον ίδιο τον σταθμό
    τα όνειρά μου έχουνε ταυτότητα
    τα όνειρά σου έχουν αριθμό

    Τα πλανα προβληθηκαν την παραμονη της Πρωτοχρονιας του 1984 στο εορταστικο μουσικοχορευτικο show της ΕΡΤ » Αφιερωματα ενος Τηλεπειρατη » , με παρουσιαστη τον δημοφιλη κωμικο ηθοποιο Δημητρη Πιατα .

    62.Καλά νέα για τους καναλάρχες
    Τους αφιερώνω το παραπάνω τραγούδι του Κράου.Οι στίχοι του Τριπολίτη είναι…διακαναλικοί

  132. physicist said

    #116. — Μόνο για πρόβειες προβιές, όμως.

    Το πώς θα πούμε στα Ελληνικά bioengineer το κουβεντιάσαμε ποτέ; Bioengineering applications — βιομηχανικές εφαρμογές. Χα! Αιώνες μπροστά η τρισχιλιετής. Θα είναι από τα πολλά τελικά νυ.

  133. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    130.Κλαδική,δεν είχες στο χωργιό σου;

  134. Λ said

    Στο στρατό πρώτος και καλύτερος είναι ο ομαδάρχης

  135. sarant said

    129 Δεν ήταν άτυπος τίτλος, υπήρχαν υπερνομαρχίες στην Αττική και στη Θράκη μέχρι τον Καλλικράτη

  136. Πάνος με πεζά said

    Είναι και η λέξη «Ιεράρχης», που εκτός από τους συγκεκριμένους τρεις, είναι αντίστοιχη των παραπάνω που έγραψα, για ανώτερους βαθμούς της ιεροσύνης. Από αυτήν μας ήρθε το «ιεραρχικά» και η «ιεράρχηση» των αναγκών.

  137. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    117. Μπα.Με μηχαμνοικούς για πολιορκητικούς κριούς 🙂

  138. Πάνος με πεζά said

    @ 129 : Τις λέγαν επισήμως «Υπερνομαρχίες» ή «Διευρυμένες Νομαρχίες»; Δε θυμάμαι.

  139. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Γουάου! Τω Φυσικώ αφιερούται. (αν και σιχαίνομαι τα μάλα την εβραϊκή φανέλα…Σωστή η Κάριν! 😆 )
    http://www.nooz.gr/sports/agorasan-stoli-tis-mpagern-na-mi-fulakistoin
    «Αγοράστε τη στολή της Μπάγερν Μονάχου και η ποινή σας θα μειωθεί»: αυτή ήταν η περίεργη, αλλά ευρηματική, απόφαση γερμανίδας δικαστή για δύο οπαδούς αντίπαλης ποδοσφαιρικής ομάδας που δικάζονταν για επίθεση κατά φιλάθλου.»

  140. physicist said

    #139. — Χαχά, Κίντο, πολύ καλό, δεν το είχα πάρει είδηση. Σωστή η δικαστίνα.

    Γλωσσικό εύρημα στο τέλος του ρεπορτάζ:

    … Το θύμα της επίθεσης συμφώνησε με την απόφαση της δικαστή.

  141. Λ said

    Τον τελετάρχη τον είπαμε;

  142. physicist said

    Κάτσε, έχει κι άλλο, που κάνει νοηματικό σλάλομ:

    «Δεν πρόκεται για ‘χάρντκορ οπαδούς’ που προτιμούν να μπουν φυλακή παρά στη μπουτίκ της Μπάγερν. Αλλωστε γι΄αυτούς, είναι η πιο βαριά ποινή», εξήγησε ο συνήγορός τους.

    Δηλαδή είναι πιο βαριά ποινή να πάνε στη μπουτίκ της Μπάγερν από το να πάνε φυλακή. Άρα, αυτονόητο να διαλέγουνε να πάνε στη μπουτίκ, σωστά;

    Καλά το νοόζ μετέφρασε πάλι ό,τι ήθελε από εδώ. Τα βασικά τάπιασε, πάντως. Μπάγερν, Μόναχο 1860, μανούρες, μπουτίκ, μέσα είμαστε.

  143. Πάει, έληξε. Ανηκομεν εις τον Τρίτον Κόζμον.

    Ιδού μέιλ που σέρνεται στα ίντερνετς. Από Ναιτζήριαν Σκαμ περάσαμε στο Άκης Σκαμ

  144. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    140. Πάντα υποστήριζα Φυσικέ, ότι μια λύση (ή έστω βελτίωση) στο θέμα της γηπεδικής βίας θα ήταν ΟΧΙ οι αυστηρότερες ποινές -που υποστηρίζουν οι ολιγόμυαλοι…- αλλά οι ΕΛΑΦΡΥΤΕΡΕΣ ποινές!
    Αυτό που εννοώ είναι ότι ο δικαστής αν θέλει να εφαρμόσει το νόμο πρέπει να ρίξει φυλακή βαριά σε -συνήθως- μικρά παιδιά. Ε, κανένας σχεδόν δικαστής δεν καταστρέφει εύκολα έναν ανήλικο ή και 20άρη ,25άρη, και καλά κάνει! Ενώ αν το νομοθετικό πλαίσιο του έδινε την ευχέρεια να κάνει ας πούμε αυτό που έκανε η Κάριν ή ξερω γω να μπορούσε να βάλει στη φυλακή -χωρίς να λερώνει το ποινικό μητρώο- για μια-δυο μερούλες τον ψευτομαγκίτη να δει τη γλύκα…να δούμε πόσοι θα το ξαναέκαναν! 🙂
    Τώρα ,υποχρεούται να του ρίξει χρόνια και όταν το κάνει παίζουν «βύσματα» ,εξαγορές, «να μην καταστρέψουμε το παιδί, ο βολευτής σας!» κ.λ.π. Ελαφρύτερες λοιπόν ποινές,ΑΛΛΑ να εφαρμόζονται πάραυτα και χωρίς εξαιρέσεις.

  145. Ασταδγιάλα! Καλώς ήρθαμε στον τρίτο κόζμο πράγματι :0

  146. Λ said

    Φρούραρχος

  147. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    145. 143. Και χειρότερα εγγλέζικα κι από Ινδούς γκασταρμπάιτερς η …Φρόσω 😆

  148. physicist said

    #144. — Το βλέπω τι λες αλλά υπάρχουν παραβάσεις και παραβάσεις, από τίποτα ψιλές μέχρι άγριες καφρίλες ή και σοβαρούς τραυματιμσούς και φόνους. Μην πούμε δα και για τους ακροδεξιούς που φωλιάζουν κειμέσα. Δεν έχω λύσεις αλλά συμφωνώ πως στη συγκεκριμένη περίπτωση η Κάριν έπραξε σοφά.

    Για ποινές γενικώς σε άτομα τέτοιας ηλικίας, γουστάρω πολύ την κοινωνική προσφορά. Τρεις μήνες φροντίδα ηλικιωμένων, έξι μήνες να μοιράζεις φαΐ σε άστεγους, ένα χρόνο να πηγαίνεις τον ανάπηρο βόλτα, τέτοια πράματα. Να δεις και λίγο παραέξω από Θύρα 4 και καφριλίκι.

  149. 148

    Σωστόοοοοςςςςςςςςςςς! ⭐

  150. Στο μεταξύ, δηλώνω περήφανος που είμαι φίλος με το Νασίμ και τον Αζίζ

    http://www.efsyn.gr/arthro/allileggyi-giati-i-kratiki-mihani-einai-apoysa

  151. Πάνος με πεζά said

    @ 121 : Αστεία-αστεία, οι ψησταριές του Λεωνίδα ξέρετε τι εξαγωγές κάναν σε όλη την Ευρώπη; Αλλά, θα μου πεις, τότε βγάζαμε πολλά πράγματα…

  152. J. Iatrou said

    @150: Αν βάζανε μερικά από αυτά τα παιδιά σε καμιά νευραλγικη θέση σε κανένα υπουργείο, πιό καλά θα δούλευε, απ΄ ότι με τους μέχρι τώρα μανδαρίνους. Έχουν και οργανωτικό ταλέντο και πιάνει το μάτι τους γρήγορα τι χρειάζεται να γίνει. Δεν το λέω μόνο για την υπόθεση με τους πρόσφυγες, αυτά είναι προσόντα πού ή τα έχεις ή δεν τα έχεις, ασχέτως τομέα….

  153. physicist said

    Σκύλε, ξέροντας για τη δράση σου και τη δουλειά σου με τους μετανάστες, πρέπει να σου πω ότι τελευταία κοιτάω τις φωτογραφίες από το Πεδίο του Άρεως και τους ανθρώπους που βοηθάνε με περισσότερη περιέργεια, αναρωτώμενος μήπως και μπορέσω να σε μαντέψω πουθενά. Όμως να μην ανησυχείς: αφενός δεν το έχω πετύχει, αφετέρου είμαι τάφος. 🙂

  154. Πάνος με πεζά said

    @ 133 : Ο «της κλαδικής» δε λεγόταν -νομίζω- ποτέ κλαδάρχης. Λεγόταν «της κλαδικής». 🙂

  155. Γς said

    133:

    >Κλαδική,δεν είχες στο χωργιό σου;

    Κυκλαδική όμως;

  156. 153

    Δεν είμαι εκεί, φίλε. Είμαι στο χωριό για να βοηθάω τους (πολύ) γέρους μου. Τώρα μίλησα με το Νασιμ μπας και στείλω κάνα φράγκο.

    Συνήθως είμαι πίσω από τις κάμερες. 😉

  157. physicist said

    #156. — Έτσι εξηγείται η αποτυχία των σερλοκομικών μου προσπαθειών. 😉

    Να περνάς καλά και να έχουν καλή υγεία τα γερόντια, να στέκονται όσο πιο καλά γίνεται.

  158. 152

    Γιάννη, Ο Νασίμ, πρόσφυγας από το Αφγανιστάν, κατάφερε να τελειώσει το Λύκειο στις φυλακές ανηλίκων (έγκλημα του: η παράνομη είσοδος/έμεινε ενάμιση χρόνο) και να μπει στο πανεπιστήμιο.

    Ο Αζίζ, από τη Σενεγάλη, έφτιαξε μ΄εναν Πέρση (κι έναν πρόπερσι, όπως του λέμε) μια μικροκαντίνα και πουλάει φελάφελ στα Εξάρχεια. Εδώ τραγουδάει σε ενα μωρό…

  159. Γς said

    Χωρίζουν 😦

  160. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    http://media-arxeio.blogspot.gr/
    Το Καλοκαίρι του 2010 είναι αυτό του ΔΝΤ , αυτό του 1989 ήταν της Ιδιωτικής Τηλεόρασης.

  161. Δημητρης said

    Κι απ τον Μπακαλόγατος το αφεντικό έψαχνε τον Χατζηχρήστο φωνάζοντας «Ζηκε, Ζηκε εισαι εδω;»

  162. Ανδρέας said

    Το κανάλι σουμεριακής αρχής είναι Νικοκύρη.
    Ούτε ιταλικό ούτε ελληνικό.
    Είναι δάνειοαντιδάνειοκαιματααντιδάνειο στα ελληνικά.

    κάννα, η (ουσ.)
    [δάνειο από σουμεριακό gin καλάμι], καλάμι || κάθετι κατασκευασμένο από καλάμι, ψάθα, πλέγμα για περίφραγμα || παράγ. κάναθρον ή κάνναθρον, κάναστρον, κάνεον, αττικ. κανούν, κάνης, κάν( ν )αβος, κανών, κανονίζω.

    canal (n.)
    early 15c., from French canal, chanel «water channel, tube, pipe, gutter» (12c.), from Latin canalis «water pipe, groove, channel,» noun use of adjective from canna «reed» (see cane (n.)). Originally in English «a pipe for liquid,» its sense transferred by 1670s to «artificial waterway.»

    cane (n.)
    late 14c., from Old French cane «reed, cane, spear» (13c., Modern French canne), from Latin canna «reed, cane,» from Greek kanna, perhaps from Assyrian qanu «tube, reed» (compare Hebrew qaneh, Arabic qanah «reed»), from Sumerian gin «reed.» But Tucker finds this borrowing «needless» and proposes a native Indo-European formation from a root meaning «to bind, bend.» Sense of «walking stick» in English is 1580s.

  163. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Ο Περαρχης κι ο Ραπταρχης μείνανε από τους παλιούς.

  164. ακρ. said

    #129, 138
    Να το «Υπερνομαρχία» καθιερώθηκε δημοσιογραφικά. Ο επίσημος όρος ήταν, αν θυμάμαι, «Διευρυμένη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση»

  165. Γς said

    Να ποιοι χαλάνε την πιάτσα. Σκεπτόμουν το μεσημέρι βλέποντας τον μορφονιό να μιλάει στη γκόμενα δίπλα στο Μπραντ Νιου Λαντ – Ρόβερ του.

    -Ναι αγαπούλα μου. Ναι μωρό μου. Ναι καρδούλα μου. Στο συνεργείο είμαι.
    Δεν με πιστεύεις; Θέλω να δουν το αμάξι πριν φύγουμε για το ταξίδι.
    Καλά ματάκια μου έρχομαι να σε πάρω.

    Αξιολύπητος. Τον σέρνει απ τη μύτη, η τύπισσα.
    Κρίμα. Κρίμα το Land Rover Range Rover Sport
    Κι έφυγε ο φλούφλης.

    Και ξαναγύρισε με «την αγάπη του, το μωρό του, την καρδούλα του».

    Το αγοράκι του, που αμέσως μπήκε στο συνεργείο να δει να μάθει να περιεργαστεί κοντά στον μπαμπά του.

  166. Canal Street είναι γνωστή και ιστορική κεντρική λεωφόρος στην Νέα Ορλεάνη, που χωρίζει τoν – ακόμα πολύ γραφικό και πιπεράτο – Γαλλικό Τομέα (French Quarter) από την υπόλοιπη πόλη προς τα νοτιοδυτικά.
    Χαρακτηριστικά είναι τα τραμ (streetcars) της λεωφόρου, σαν αυτό που έπαιρνε η Μπλανς Ντιμπουά στο Λεωφορείον ο Πόθος.

  167. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    143 Ωχ ωχ!

    162 Δεν το έγραψα επειδή δεν είναι απολύτως βέβαιο ότι το canalis είναι από την canna (< κάννα) όπως άλλα αντιδάνεια (κανόνι, κανελόνι κτλ.) Κακώς ίσως. Με παρέσυρε ο Μπαμπινιώτης, που γράφει καννόνι και καννάτι, διότι τα θεωρεί αντιδάνεια, αλλά όχι καννάλι 🙂

  168. cronopiusa said


    https://soshalkidiki.wordpress.com/

  169. Ανδρέας said

    167
    Είναι λέξη αλήτης πλάνητας που παραπλανά 😀

  170. vk said

    @9 «συσσιτιάρχης (στο στρατό κόβαμε και το ένα «σι»)»

    Μήπως ισχύουν και τα δύο;
    Συσσιτιάρχης ο υπεύθυνος για το συσσίτιο των στρατιωτών δηλαδή το καθημερινό φαγητό
    Σιτιάρχης ο υπεύθυνος για το σιτίο (ή σιτία) δηλαδή τα τρόφιμα, τις προμήθειες.

  171. Γς said

    166:

    Είναι κι ένα άλλο κανάλι Μιχάλη σε διπλανή πολιτεία.

    Θυμάμαι την πρώτη μέρα στο Χιούστον οδηγώντας στο 610 Loop βλέπω στο κέντρο της πόλης κατάρτια και τσιμινιέρες.

    Που να το φανταστώ ότι ένα κανάλι έφερνε την θάλασσα από το Γκάλβεστον μπέι βαθιά μεσα στην πόλη 50 μίλια και βάλε μακριά.

    Το Houston Ship Channel

  172. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    168. Φοβερό.για τέτοιο τοπίο,τέτοια βλάστηση γύρω μιλάμε… Αμαζόνια εικόνα.

  173. Ανδρέας said

    Μην ξεχνάμε και τα κανιά (πόδια) και το καλάμι (κνήμη).
    Ας επανέρθουμε όμως στο θέμα το σημερινό.
    Οι καναλάρχες καβάλησαν το καλάμι και αν εφαρμοστούν κάποια στιγμή αυτά που λέγονται στην πιάτσα περί πληρωμής πολλών χρωστούμενων εκατομμυρίων ευρό τελικά θα τους φύγει το καλάμι (κανάλι) και θα μείνουν με το δεύτερο συνθετικό -αρχης και τα παράγωγα του στο χέρι.

  174. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    170.>> σιτίο (ή σιτία)
    και σιτηρέσιο
    το συσσιτιάρχη τον αναφέρει και η Λεξιλογία που παραθέτει ο Νικοκύρης.

  175. Λ said

    Έχει και η Αγ. Πετρούπολη τα κανάλια της σαν μια καθώς πρέπει Βενετία του βορρά. Στο Έγκλημα και Τιμωρία φιγουράρει ένα από αυτά ενώ σ ‘ένα άλλο αυτοκτόνησε η Ελιζαβέτα της Ντάμας Πίκας.

    The Griboedov Canal itself, around which the events occur, was formerly known as Yekaterinsky and called “Kanava” (“ditch”) by locals. It did not receive this scornful name for nothing: Waste was constantly dumped into it, producing an evil smell in the neighborhood.
    http://rbth.co.uk/literature/2013/07/14/st_petersburg_in_the_footsteps_of_raskolnikov_28057.html)

  176. Λ said

    Εκτός από το Μακάριο υπήρξε κανένας άλλος εθνάρχης;

  177. Λ said

    και αφού έχουμε μπανανία κάθε πρόεδρος είναι και μπανανάρχης

  178. Γς said

    175:
    Ολα τα κανάλια συνδέονται με τον ποταμό Νέβα, που ρίξανε ζωντανό ακόμη τον Ρασπουτιν που δεν έλεγε να τα τινάξει ούτε με δηλητήριο ούτε με σφαίρες

  179. A. B. Normal said

    όλων ανεξαίρετα των ιδιωτικών καναλιών

    Αδικείτε τον σεμνό αγνωνιστή της δημοκρατίας Γιώργο Κουρή.

  180. Πάνος με πεζά said

    @170, 179 : Δεν αποκλείεται. Και το «συσσιτιάρχης» να είναι και φανταρίστικο…

  181. Πάνος με πεζά said

    @ 176 : Και ο Καραμανλής αποκαλούνταν εθνάρχης, και σατιρικά σε κάποια έντυπα, παραφρασμένο σε «αυνάρχης»…

  182. sarant said

    179 Ναι, τον ξέχασα….

  183. Πάνος με πεζά said

    Ωστόσο, πράγματι, επισήμως μόνο «Εθνάρχου Μακαρίου» συναντάμε στις οδούς…

  184. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Τα χάλια μου τα χάλια μου
    τα βλέπω στα κανάλια μου
    Σαν επεισόδιο που δεν ήθελα να δω
    μεσ’ στην οθόνη σας κι εγώ θα εμφανιστώ
    Ο τηλεχρόνος μου τελειώνει κάπου εδώ
    μια καληνύχτα κι ένα τηλευχαριστώ

  185. Βάταλος said

    Αγαπητοί κύριοι, επιτρέψατε και εις τον γέροντα Βάταλον να εκφράση ωρισμένας απόψεις επί της παρούσης αναρτήσεως…

    1) Η πλέον περίεργος ελληνική λέξις με την κατάληξιν –άρχης είναι ο «ελεφαντάρχης», που καταγράφει ο Αππιανός εις τους «Συριακούς Πολέμους»: «τῇ δὲ φάλαγγι Φίλιππος ὁ ἐλεφαντάρχης καὶ τοῖς προμάχοις Μύνδις τε καὶ Ζεῦξις». Μία επίσης ωραιοτάτη λέξις που αγνοούν οι πάντες είναι ο «σκοπάρχης» (= ο αρχηγός των ανιχνευτών») που καταγράφει το Liddell-Scott. Επίσης, μη ξεχνάμε και τον περίφημον «σπουδάρχην» (= ο θεσιθήρας») υποκοριστικόν του οποίου είναι το διαβόητον «σπουδαρχίδης» (= ο μικρός θεσιθήρας)

    2) Η αποψινή παρέμβασις του γέροντος Βατάλου έχει σκοπόν να αποκαλύψη κάτι συγκλονιστικόν εις τους Ρωμιούς αναγνώστας του παρόντος Ιστολογίου, το οποίον ουδέποτε εδιδάχθησαν εις τα Ρωμέικα σχολεία και το οποίον συνοψίζω ευθύς αμέσως: Οι Έλληνες ηγνόουν (και ουδέποτε είχον χρησιμοποιήσει) τας λέξεις «Πατριάρχης» και «Εθνάρχης», διότι τας εύρισκον κάργα ρατσιστικάς!. Οι εφευρέται των δύο αυτών λέξεων είναι οι Εβδομήκοντα Ραββίνοι μεταφρασταί της Παλαιάς Διαθήκης. Επίσης, οι Έλληνες ηγνόουν παντελώς την λέξιν «Ελληνισμός». Εφευρέται και αυτής της λέξεως είναι οι Εβραίοι συγγραφείς του «Μακκαβαίων Β΄» Πράγματι, διαβάζομε εις το 4,13 του 2ου Βιβλίου των Μακκαβαίων, που είναι ιερόν βιβλίον της Αγίας Γραφής κατά την φιλτάτην Ορθοδοξίαν μας: «Β Μακ. 4,13 ήν δ ούτως ακμή τις Ελληνισμού και πρόσβασις αλλοφυλισμού διά την τού ασεβούς και ουκ αρχιερέως Ιάσωνος υπερβάλλουσαν αναγνείαν…»,

    ΜΕΤΑΦΡΑΣΙΣ Ι. ΚΟΛΙΤΣΑΡΑ: «Β Μακ. 4,13 Ητο δε τόσον μεγάλη η ακμή του εξελληνισμού, της ειδωλολατρικής εκτροπής και η φορά προς τας συνηθείας των αλλοφύλων εξ αιτίας της μεγάλης διαφθοράς του ασεβούς Ιάσωνος, ο οποίος δεν ήτο αρχιερεύς…»,

    3) Την λέξιν «Εθνάρχης» που ουδέποτε εχρησιμοποίησαν οι Έλληνες, την ελάτρευον οι ελληνόφωνοι Εβραίοι!. Ρίψατε μίαν ματιάν εις τα αποσπάσματα του κορυφαίου Ιουδαίου ιστορικού όλων των εποχών, Φλαβίου Ιωσήπου και θα πάθετε κολούμπραν

    http://perseus.uchicago.edu/perseus-cgi/search3torth?dbname=GreekFeb2011&word=%E1%BC%90%CE%B8%CE%BD%CE%AC%CF%81%CF%87*&OUTPUT=conc&ORTHMODE=ORG&CONJUNCT=PHRASE&DISTANCE=3&author=&title=&POLESPAN=5&THMPRTLIMIT=1&KWSS=1&KWSSPRLIM=500&trsortorder=author%2C+title&editor=&pubdate=&language=&shrtcite=&filename=&genre=&sortorder=author%2C+title&dgdivhead=&dgdivtype=&dgsubdivwho=&dgsubdivn=&dgsubdivtag=&dgsubdivtype=

    Ωστόσον, η πρώτη φορά που καταγράφεται η λέξις «Εθνάρχης» εις την Ιστορίαν είναι εις το προηγηθέν του Ιωσήπου, 1ον Βιβλίον των Μακκαβαίων, όπου συναντούμε τον όρον 3 φοράς και αναφέρεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΩΣ εις τον Εθνάρχην των Εβραίων!..

    Α Μακ. 14,47 και επεδέξατο Σίμων και ευδόκησεν αρχιερατεύειν και είναι στρατηγός και εθνάρχης των Ιουδαίων και ιερέων και τού προστατήσαι πάντων.
    Α Μακ. 15,1 Καί απέστειλεν ο Αντίοχος υιός Δημητρίου τού βασιλέως επιστολάς από των νήσων της θαλάσσης Σίμωνι ιερεί και εθνάρχη των Ιουδαίων και παντί τώ έθνει.
    Α Μακ. 15,2 και ήσαν περιέχουσαι τον τρόπον τούτον· «Βασιλεύς Αντίοχος Σίμωνι ιερεί μεγάλω και εθνάρχη και έθνει Ιουδαίων χαίρειν,

    Ακολούθησε ο Ραββίνος Σαούλ (καλλιτεχνικόν ψευδώνυμον Απόστολος Παύλος), όστις αναφέρει την λέξιν «Εθνάρχης» εις την 2αν Επιστολήν του προς Κορινθίους, όπου λέγει: «Β Κορ. 11,32 εν Δαμασκώ ο εθνάρχης Αρέτα τού βασιλέως εφρούρει την Δαμασκηνών πόλιν πιάσαι με θέλων,»

    ΣΥΝΟΨΙΖΩ: Οι Εβραίοι είναι οι εφευρέται της λέξεως «Εθνάρχης» εις την Ελληνικήν Γλώσσαν και την πρωτοχρησιμοποίησαν διά να δηλώσουν τον Εθνάρχην των Εβραίων.

    4) Προυχώρησεν η νύξ και δεν με παίρνει να κάμω ανάλυσιν, διατί οι Έλληνες άφησαν τους Εβραίους να εφεύρουν την λέξιν «Εθνάρχης». Απλώς θα είπω ότι οι Έλληνες είχον την λέξιν «γενεάρχης» που καταγράφει ο Απολλόδωρος εις το 2ον βιβλίον της «Βιβλιοθήκης» του: «Ἀγήνωρ μὲν οὖν εἰς Φοινίκην ἀπαλλαγεὶς ἐβασίλευσε, κἀκεῖ τῆς μεγάλης ῥίζης ἐγένετο γενεάρχης»

    5) Όσον διά την λέξιν «Πατριάρχης», μια ματιά εις το έγκυρον Liddell-Scott θα σας πείση αυτομάτως ότι οι Έλληνες ηγνόουν την λέξιν και όλαι αι αναφοραί της είναι από Εβραϊκάς Πηγάς. Διά την ιστορίαν, η πρώτη αναφορά της λέξεως «Πατριάρχης» εις την Βίβλον γίγνεται εις το 1ον βιβλίον των Παραλειπομένων 24,31 . Εις το Α΄Παραλειπομένων 27,22 οι Εβδομήκοντα μας διευκρινίζουν ότι η λέξις Πατριάρχης ταυτίζεται με τας Φυλάς του Ισραήλ:

    Α Παραλ. 27,22 τώ Δάν Αζαριήλ ο τού Ιρωάβ. ούτοι πατριάρχαι των φυλών Ισραήλ.

    6) Οφείλω, τέλος, να προσθέσω ότι οι Έλληνες ηγνόουν και την λέξιν «Πατριά» που αναφέρεται συνεχώς εις το βιβλίον των Αριθμών και σημαίνει τας Πατριαρχικάς Οικογενείας του Ισραήλ. Υπόψιν ότι τον καιρό του Χριστούλη οι Εβραίοι εθεώρουν ότι ο ανήρ δίδει την φυλετικήν συνέχειαν εις μίαν οικογένειαν (το ίδιο επίστευον και οι Έλληνες) και δι’ αυτό αι γενεαλογίαι του Χριστού τόσον εις τον Ματθαίον, όσον και εις τον Λουκάν, καταλήγουν εις τον μνήστορα Ιωσήφ, ο οποίος – όμως – καμμίαν συμμετοχήν δεν είχεν εις την δημιουργίαν του Ραββίνου Χριστού! Αντιθέτως, εδώ και μερικούς αιώνας, οι Εβραίοι θεωρούν ότι η γυναίκα δίδει την φυλετικήν συνέχειαν εις μίαν οικογένειαν. Αρκεί να έχεις γεννηθή από Εβραίαν (φυλετικώς) μητέρα διά να θεωρείσαι κι εσύ Εβραίος και να λάβης αμέσως πολιτικά δικαιώματα εις το Ισραήλ.

    Μετά πάσης τιμής
    Β.

  186. agapanthos said

    Από ό,τι κατάλαβα οι περισσότεροι θαμώνες του ιστολογίου δεν είναι οπαδοί της ελεύθερης κατασκήνωσης, αλλιώς θα είχε αναφερθεί ήδη η λέξη παραλιάρχης (όπου παραλιάρχης είναι ο χαριτωμένος εκείνος άνθρωπος -ενίοτε και ανθρώπισσα- που έρχεται σε αυτή την παραλία δέκα χρόνια τώρα, και έχει φτιάξει την καβάντζα έτσι ώστε να μοιάζει με αυθαίρετο, και αυτή η καβάντζα είναι η ΔΙΚΗ ΤΟΥ και δεν πρόκειται να κατασκηνώσεις εσύ σε αυτήν και ας μην συνεχίσω γιατί τσαντίστηκα ήδη).

    Επίσης, προτείνω σε όποιον δεν ξέρει να χάνει να μην παίξει ποτέ σκραμπλ με τον Αζίζ που εμφανίζεται στο βίντεο του σχολίου 158.

  187. Γς said

    179:

    >Αδικείτε τον σεμνό αγνωνιστή της δημοκρατίας Γιώργο Κουρή.

    Τον θυμήθηκα προχθές που μιλούσαμε για τον Τεριάντ, τον μυτιληνιό τεχνοκριτικό και το μουσείο του.

    Ο νους μου πήγε στον γκαλερίστα και συλλέκτη έργων τέχνης Ιόλα και στις περιπέτειες που είχε με τον Κουρή και τον Αυριανισμό του.

    Πήγα μάλιστα να δώ αν έχουμε γράψει κάτι σχετικό εδώ και έπεσα σε δικιά μου ανάρτηση πριν ένα χρόνο.
    [και το Αλτσχάιμερ καλά κρατεί 😦 ]

  188. Gpoint said

    Αγάπανθε ποτέ μου δεν ήμουνα της σκηνής ( και της…παλουκής) αλλά όποτε γουστάριζα ερημική παραλία πριβέ έκανα το απλούστερον μια ξύλινη ταμπέλλα με την επιγραφή » ΝΕΡΑ ΜΟΛΥΣΜΕΝΑ » και καθάριζα προσποιούμενος πως ντεν γκνωρίζω ελλήνικος

  189. Γς said

    Κελάηδησε πάλι χθες η Zωή

  190. Γς said

    185:

    Οι Μακκαβαίοι. Η επανάστασή τους και οι αγώνες τους εναντίων των Ελλήνων. Των Σελευκιδών της Συρίας.

    Κι η μεγάλη γιορτή των εβραίων η Χανουκά η οποία γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 25 του Εβραϊκού μήνα Κισλέβ και διαρκεί οκτώ ημέρες, και είναι για τη νίκη των εβραίων επί των στρατευμάτων του επίγονου του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Αντίοχου του Επιφανούς (και η σφαγή των Ελλήνων που κατοικούσαν στην Παλαιστίνη).

    Την αγνοούσα και έπαθα τη πλάκα μου όταν για πρώτη φορά είδα να την γιορτάζουν όσο καμιά άλλη γιορτή τους οι εβραίοι στην Αμερική. Ολο για τους Ελληνες που τους κάναναν σκόνη και τέτοια. Τρόμαξα!

    Ε, διάβασα και έμαθα

  191. Γς said

    >που τους κάναναν σκόνη

    έκαναν

  192. Γς said

    188:

    Για όλα σε έχω ικανό.
    Ακόμα και να βάζεις γαλάζιες σημαίες [καθαρής πλαζ] στις παραλίες του Περάματος και της Ψυτάλλειας.

    Και μια ωραία αμμουδιά

  193. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    183. Στην Κύπρο ,στις πινακίδες σκέτο «Μακαρίου Γ ή ΙΙΙ » ή «Αρχιεπισκόπου Μακαρίου ΙΙΙ »
    Σε όλες τις πόλεις της Κύπρου ,διά λόγους πολιτικής ισορροπίας υποθέτω…, υπάρχει μία Λεωφόρος Μακαρίου και μία Γρίβα Διγενή . 🙂 Θυμίζω ότι πόλεις στην Κύπρο είναι αυστηρώς οι : Χώρα, Λεμεσός, Βαρόσι, Κερύνεια,Πάφος ,και Σκάλα. Η Μόρφου είναι «κωμόπολις».

  194. sarant said

    186 Eλληνικό σκραμπλ, να υποθέσω;

  195. Γιάννης Ιατρού said

    Επειδή τελικά οδηγεί σε κακόφημα σοκάκια ο τελικός λίκνος…., το άνοιγμα με δική σας ευθύνη 🙂
    Ποιός καναλάρχης μείωσε τον Ιούλιο κατά 30% τους μισθούς του προσωπικού.. http://www.triklopodia.gr/parti-karatzaferides-tin-proti-fora-aristera/

  196. 186

    Σωστά (παραλιάρχης) και πολύ σωστά (Αζίζ κι ελληνικό σκράμπλ)

    194

    Νικοκύρη: και γαλλικό σκράμπλ άμα λάχει!

  197. agapanthos said

    194 & 196 Στο γαλλικό τον έχω δει να χάνει μια φορά, στο ελληνικό…

  198. sarant said

    Μωρέ μπράβο!

  199. Παναγιώτης Κ. said

    @144 (Kid).Είναι ακριβώς έτσι!
    Ο καλύτερος τρόπος για να μην αλλάξει κάτι είναι οι βαριές ποινές. Όχι μόνο στο χώρο του ποδοσφαίρου αλλά στον οποιοδήποτε τομέα.
    Φίλος δικηγόρος που έχει φάει με το κουτάλι τα φορολογικά μου έλεγε ότι οι αυστηρές ποινές δεν φέρουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα γιατί καλούνται να τους εφαρμόσουν…οι συμπατριώτες μας οπότε «τι νόμος και ξενόμος ανθρώπους έχουμε απέναντί μας! Θα τους καταστρέψουμε;» (παραφράζω μια αφήγηση του Τσαρούχη από τον πόλεμο του ΄40 όπου έδωσε διαταγή ο αξ/κός για πυρ.Ήταν τόσο πλεονεκτική η θέση των ημέτερων δυνάμεων έναντι των Ιταλών που κάποιοι αγαθοί Χιώτες φαντάροι…εξεγέρθηκαν λέγοντας: Τι πυρ και ξεπυρ μπρε! ΑνθρΩ΄ποι είναι δεν είναι σφαχτά )
    Είναι πολλές οι πλάνες που έχουμε εγκατεστημένες στο κεφάλι μας και λόγω αυτών καρκινοβατούμε.

  200. Dim said

    #1 Κάπως έτσι μετετράπη από ορισμένους ο Καραμανλής ο πρεσβύτερος από Εθνάρχης σε Εθνόρχις!

  201. Γιάννης Ιατρού said

    Εκκλησιάρχης ==> (πηγή) https://sarantakos.wordpress.com/2015/08/07/arberesh/#comment-304551

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: