Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Πάσγουορντ

Posted by sarant στο 27 Αυγούστου, 2015


Καναδυό μέρες πριν φύγω για διακοπές, πήρα ένα στικάκι για να έχω ιντερνέτ στο λάπτοπ. Το εγκατέστησα για να δω αν δουλεύει, βεβαιώθηκα ότι δουλεύει μια χαρά και το άφησα. Όταν έφτασα στην εξοχή και θέλησα να συνδεθώ, διαπίστωσα ότι δεν είχα σημειώσει τον τετραψήφιο κωδικό, το PIN που λέμε, του στικακιού. Ευτυχώς όμως είχα τα χαρτιά του συμβολαίου που ανέφεραν τον αριθμό της σύνδεσης κι έτσι τηλεφωνώντας στην τεχνική βοήθεια μού έδωσαν τον άλλο κωδικό, τον οχταψήφιο, τον λεγόμενο PUK, κι έτσι αφού έκανα τρεις αποτυχημένες δοκιμές και μπλοκάρισα το παλιό PIN, μπόρεσα να το αλλάξω και να βάλω ένα δικό μου -και για ευκολία, έβαλα το PIN του κινητού μου.

Επειδή κινούμαι και στο εξωτερικό και στην Ελλάδα έχω δίκαρτο κινητό, αλλά έχω τον ίδιο κωδικό και στις δυο κάρτες μου. Μακάρι όμως να ήταν μόνο αυτοί οι κωδικοί που πρέπει να θυμάμαι. Έχω δυο πιστωτικές κάρτες και μια χρεωστική, που η καθεμιά τους έχει ένα PIN, τετραψήφιο πάλι κωδικό. Στο λάπτοπ μου δεν έχω βάλει κωδικό, αλλά στον υπολογιστή του γραφείου είμαι υποχρεωμένος να έχω, οπότε κάθε μέρα πληκτρολογώ και εκεί έναν οχταψήφιο κωδικό -ή μάλλον οχταχαράκτηρο, αφού υποχρεωτικά ο κωδικός του γραφείου πρέπει να έχει τουλάχιστον οχτώ χαρακτήρες, ανάμικτους γράμματα πεζά και κεφαλαία και αριθμούς. Άλλους κωδικούς έχω για τα δύο σάιτ των τραπεζών όπου έχω λογαριασμούς, και άλλον για το taxis.

Φυσικά, είμαι γραμμένος σε δεκάδες ιστότοπους, όπως στη WordPress, στο google, στο yahoo, στο Facebook, αλλά εκεί, αντίθετα με τις συμβουλές των ειδικών ασφαλείας, έχω έναν κωδικό, τον ίδιο για όλα τα σάιτ, με έξι μόνο χαρακτήρες, έτσι βάζω πάντα τον ίδιο κωδικό. Ωστόσο, μερικοί ιστότοποι θέλουν να έχουν αυξημένη ασφάλεια, οπότε δεν δέχονται κωδικούς των έξι χαρακτήρων παρά επιμένουν σε οχτώ ή και περισσότερους -έτσι, στον βασικό κωδικό των 6 χαρακτήρων προσθέτω άλλους για να ικανοποιήσω τα καπρίτσια του καθενός ιστοτόπου. Για παράδειγμα, σε έναν ιστότοπο wikiκάτι, έχω προσθέσει τους χαρακτήρες W%.

Κάτι που απλοποιεί τα πράγματα, πρέπει να παραδεχτώ, είναι ότι κάποιοι από τους κωδικούς αυτούς τους απομνημονεύει το μηχάνημα, οπότε αρκεί να θυμάσαι το χρηστώνυμό σου. Στους περισσότερους ιστότοπους όπου είμαι γραμμένος, έχω το ίδιο χρηστώνυμο (ελληνιστί user name), κι έτσι κάπως αλαφραίνει το βάρος.

Να σημειωθεί ότι ως τώρα έχω αναφέρει μόνο τους κωδικούς που πρέπει να τους πληκτρολογώ ταχτικά. Έχω κι άλλους κωδικούς, που όμως είναι μόνιμα αποθηκευμένοι στο μηχάνημα, όπως π.χ. για τα ημέιλ μου (τρεις λογαριασμοί, τρεις κωδικοί), για το ασύρματο δίκτυο (γουήφι) του καθενός από τα δύο σπίτια (δεκαψήφιος κωδικός ο ένας, ο άλλος εικοσιπενταψήφιος) κτλ., αλλά αυτούς τους κωδικούς τους χρειάζομαι μόνο κάθε φορά που αλλάζω υπολογιστή ή που προσθέτω καινούργια συσκευή στο δίκτυο, οπότε αρκεί να τους έχω κάπου σημειωμένους. Ούτε μετράω τους κωδικούς μιας χρήσεως, όπως τον κωδικό υποψηφίου που είχαν οι κόρες μου, που τους σημειώνεις κάπου μια φορά και όταν τελειώσει αισίως η εξεταστική διαδικασία τούς ξεχνάς.

Κάτι που περιπλέκει τα πράγματα, είναι ότι κάποιοι ιστότοποι σου ζητούν κάποτε να αλλάξεις κωδικό για λόγους ασφαλείας -έτσι έκανε πριν από μερικούς μήνες το google, που απαίτησε κωδικό οχτώ χαρακτήρων ενώ είχα των έξι. Καμιά φορά ξεχνάω και βάζω τον παλιό κωδικό, και παίρνω την υπενθύμιση ότι πληκτρολόγησα παλιό πάσγουορντ.

Στον υπολογιστή του γραφείου, ωστόσο, από μια στιγμή και πέρα άρχισαν να μας ζητάνε να αλλάζουμε πάσγουορντ κάθε τρεις μήνες -οπότε, στον κωδικό που είχα πρόσθεσα τους χαρακτήρες ΑΑ, διότι έπρεπε να έχω υποχρεωτικώς και κεφαλαία. Το επόμενο τρίμηνο, έβαλα ΒΒ, μετά CC και ούτω καθεξής. Όταν έφτασα στο ZZ, και συμπληρώθηκε και το εικοστό έκτο τρίμηνο (μιλάμε για εξήμισι χρόνια) είχα έναν ενδοιασμό μήπως συμβεί κάτι ανάλογο με εκείνο που είχε πάθει εκείνος ο κομπιουτεράς στο διήγημα του Άρθουρ Κλαρκ, που βοήθησε τους θιβετιανούς μοναχούς να καταγράψουν όλα τα πιθανά ονόματα του Θεού (κάμποσα εκατομμύρια ή δισεκατομμύρια) -κι όταν έγινε αυτό, καταστράφηκε ο κόσμος. Ευτυχώς όμως όχι μόνο δεν καταστράφηκε ο κόσμος, αλλά και το σύστημα δέχτηκε τον παλιό κωδικό με το ΑΑ, και ξανάρχισε ο καινούργιος κύκλος που είναι τώρα στο GG.

Με δυο λόγια, ο μέσος άνθρωπος ή έστω ο μέσος εργαζόμενος γραφείου, είναι αναγκασμένος να θυμάται και να χρησιμοποιεί καθημερινά ή συχνά καμιά δεκαριά ή και παραπάνω κωδικούς, οπότε δεν είναι περίεργο που πολλοί διαλέγουν πολύ ευκολοθύμητους συνδυασμούς -1234 ή abcd, ας πούμε. Για κωδικό του wi-fi, που συνήθως είναι δεκαψήφιος, πολλοί βάζουν τον αριθμό του τηλεφώνου τους, ή του κινητού τους. Μου έχει τύχει σε πολλά καφενεία και συναφή μαγαζιά να ζητάω τον κωδικό του ασύρματου και να μου δίνουν τον αριθμό του τηλεφώνου τους, που συνήθως γράφεται επάνω στην απόδειξη -και βολεύει. Όταν έκανα διπλωματική εργασία στο ΕΜΠ (σε μια προηγούμενη ζωή), που θέλαμε πολλούς λογαριασμούς για να τρέχουμε περισσότερες φορές τους πίνακές μας (η επιχειρησιακή έρευνα θέλει πολύ αριθμοχαμαλίκι) εντοπίζαμε ανενεργούς λογαριασμούς από άλλες σχολές που είχαν, στερεότυπα, κωδικό εισόδου το pass και τους οικειοποιούμασταν.

Αυτή η ανάγκη να θυμόμαστε δέκα-είκοσι κωδικούς, ασφαλώς βαραίνει τη μνήμη. Αναρωτιέμαι αν έχει γίνει καμιά μελέτη για το πρόσθετο αυτό βάρος, που είναι χαρακτηριστικό του αιώνα μας: παλιότερα δεν το είχαμε.Βέβαια, παλιότερα έπρεπε να θυμόμαστε τηλέφωνα, που σήμερα είναι αποθηκευμένα στη μνήμη του κινητού μας κι έτσι η ανάγκη απομνημόνευσης είναι μικρότερη. Πρέπει να πω ότι στα νεανικά μου χρόνια ήμουν μέγας αριθμομνήμων: θυμόμουν χωρίς κόπο χρονολογίες και τέτοια, έκανα γρήγορα αριθμητικές πράξεις με το μυαλό, αλλά η ειδικότητά μου ήταν οι αριθμοί τηλεφώνου.

Στην ατζέντα που είχα την εποχή εκείνη είχα γράψει γύρω στα 600 τηλέφωνα που τα θυμόμουν όλα απέξω. Αυτοί οι αριθμοί έχουν φαίνεται αποτυπωθεί ανεξίτηλα στη μνήμη μου και όταν συναντιέμαι με κανέναν γνωστό της εποχής εκείνης μπορώ να του ξεφουρνίσω τον (εφταψήφιο) αριθμό τηλεφώνου που είχε στις αρχές των ογδόντα ή στα τέλη των εβδομήντα, αν και στις περισσότερες περιπτώσεις δεν τον θυμάται εκείνος κι έτσι δεν μπορεί να επαληθεύσει την ισχυρομνημοσύνη μου. Ο συμμαθητής μου στο Γυμνάσιο ο Στέλιος, με τον οποίο κάναμε αρκετήν παρέα, τα καλοκαίρια και τα σαββατοκύριακα έμενε συχνά στο σπίτι της γιαγιάς του, και το τηλέφωνο εκείνο το είχα γράψει στην περίφημη ατζέντα (και μάλιστα στο γράμμα Γ: Γιαγιά Στέλιου). Καμιά εικοσπενταριά χρόνια μετά, ξαναβρέθηκα με τον Στέλιο και κάναμε πάλι παρέα’ και μέσα από τα βάθη του μνημονικού μου αναδύθηκε το τηλέφωνο της γιαγιάς -η γιαγιά είχε προ πολλού εγκαταλείψει τον μάταιο τούτο κόσμο, η μονοκατοικία της είχε δοθεί αντιπαροχή και είχε γίνει πολυώροφη πολυκατοικία, αλλά τον αριθμό του παλιού της τηλεφώνου τον θυμόμουν -τον θυμάμαι ακόμα, άλλωστε.

Αλλά τώρα στα γεράματα παρατηρώ ότι δυσκολεύομαι με τους κωδικούς, κι ας είναι μόνο τετραψήφιοι, εκτός αν μου δίνουν κάποια βοήθεια. Τη μια πιστωτική μου κάρτα τη χρησιμοποιώ περισσότερο από την άλλη, διότι έχει κωδικό που συναρτάται με μια χρονολογία του Μεσαίωνα. Και κάθε φορά που χρειάζεται να φτιάξω καινούργιον κωδικό, για κάποιον ιδιότροπον ιστότοπο, περνάω τα βάσανα που διεκτραγωδεί, με την απαραίτητη υπερβολή βέβαια, η παρακάτω αστεία ιστορία που κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο, και που κάθε φορά που τη διαβάζω λύνομαι στα γέλια:

Παρακαλώ, πληκτρολογήστε password.
πατατα

Συγγνώμη, ο κωδικός πρέπει να αποτελείται από τουλάχιστον 8 χαρακτήρες.
βραστη πατατα

Συγγνώμη, ο κωδικός δεν μπορεί να περιέχει κενά.
βραστηπατατα

Συγγνώμη, ο κωδικός πρέπει να περιέχει τουλάχιστον 1 αριθμητικό χαρακτήρα.
1βραστηκωλοπατατα

Συγγνώμη, ο κωδικός πρέπει να περιέχει τουλάχιστον ένα κεφαλαίο γράμμα.
50βραστεςΚΩΛΟπατατες

Συγγνώμη, ο κωδικός δεν μπορεί να περιέχει περισσότερα από ένα διαδοχικά κεφαλαία γράμματα.
50ΒραστεςΚωλοΠατατεςΤουΚωλου!

Συγγνώμη, ο κωδικός δεν μπορεί να περιέχει σημεία στίξης.
ΕχωΑρχισειΝαΤαΠαιρνω50ΒραστεςΚωλοΠατατεςΤουΚωλουΠουΘαΣτιςΧωσω ΣτονΚωλοΑνΔεντοΠάρεις

Συγγνώμη, ο κωδικός αυτός ήδη χρησιμοποιείται.

Αλλά θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρω το αριστουργηματικό μικροδιήγημα του Γιάννη Παλαβού -μ’ αυτό θα κλείσουμε:

Γιάννης Παλαβός – Password

Δυο καλοκαίρια ολό­κλη­ρα, όταν πή­γαι­να στο χω­ριό για δι­α­κο­πές, έκλε­βα δί­κτυ­ο από το γεί­το­να. Στην αρχή το είχε ανοι­χτό, χω­ρίς κω­δι­κό. Όταν κα­τά­λα­βε ότι κά­ποι­ος τον έκλε­βε, έβα­λε p­a­s­s­w­o­rd. Μια μέ­ρα στο κα­φε­νείο τον ρώ­τη­σα την ημε­ρο­μη­νί­α γέν­νη­σής του, δήθεν ότι ήθε­λα να μά­θω τό ζώ­διό του. Γύ­ρι­σα σπί­τι και πλη­κτρο­λό­γη­σα τους αριθμούς. Δυ­ο κα­λο­καί­ρια έτσι κα­τέ­βα­ζα μου­σι­κή. Ως κι ευχε­τή­ρια κάρ­τα σκέ­φτη­κα να του στεί­λω στα γε­νέ­θλιά του. Σή­με­ρα, 12 Ἰ­ου­νί­ου 2009, μό­λις πήρα την άδειά μου, μπήκα στο λε­ω­φο­ρείο για το χω­ριό. Φτά­νω και βλέ­πω απέναν­τι φέ­ρε­τρο. Γνέ­φω στη μά­να μου. «Τον χτύ­πη­σε αυτο­κί­νη­το» είπε. «Πήγε άδι­κα, τό­σο νέ­ος.» Ανέ­βη­κα στο δω­μά­τιό μου, άνοι­ξα τον υπο­λο­γι­στή και πλη­κτρο­λό­γη­σα το p­a­s­s­w­o­rd: δού­λευ­ε ρο­λό­ι.

 

Υστερόγραφο: Το άρθρο θα ανέβει με αυτόματον πιλότο. Φεύγω πολλά πρωί και μάλλον δεν θα βρεθώ εντός δικτύου πριν το βράδυ, και αν.

120 Σχόλια to “Πάσγουορντ”

  1. spiral architect said

    Πως χαλάει ένας ευτυχισμένος γάμος για ένα πάσγουορντ. 😀

  2. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Εφιάλτης αυτά τα &@#%πάσγουoρντς!

  3. Γς said

    Καλημέρα

    Είναι κι αυτά τα PIN των ΑΤΜ αλλά και των ταμείων που δίνεις την κάρτα σου.

    Και πόσο μου αρέσει που όταν τον πληκτρολογούμε γυρίζουν το κεφάλι τους για να μην δώσουν αφορμή σε μερικούς περίεργους να το κάνουν θέμα.

    Ηταν κι ένας άλλος χρουσούζης που φοβόταν ότι θα του κλέψουμε το PIN

  4. Θεοδώρα said

    Πως φαίνεται πως είμαι της «παλιάς σχολής» ; Τώρα πια κρατάω τα passwords σε χειρόγραφη ατζέντα…

  5. physicist said

    Εμένα, όταν ήμουν στην Αμερική, μου έτυχε να χάσω κάρτα εταιρείας πετρελαιοειδών με την οποία κέρδιζες πόντους κάθε φορά που έβαζες βενζίνη στα δικά της πρατήρια κλπ. Είχε πάνω το γνωστό κι από τις πιστωτικές 16-ψήφιο νούμερο. Αφού δεν την έβρισκα πουθενά, τηλεφώνησα στο αντίστοιχο 1-800-μπλα-μπλα της εταιρείας να δηλώσω την απώλεια αλλά έπεσα σε λούπα με αυτόματο τηλεφωνητή: «Αν θέλετε ετούτο, πατήστε το 1, αν θέλετε το άλλο, πατήστε το 2 …» Μετά από 15 λεπτά περιπλάνησης στον λαβύρινθο των επιλογών, έφτασα στο κρίσιμο σημείο:

    If you want to declare a lost or stolen card, please press 5.

    Τσακ, πατάω το 5 περιμένοντας τη λύτρωση.

    Please enter the 16-digit number of your card after the tone.

    Έριξα ορισμένα καντήλια άφτερ δε τόουν αλλά ο αυτόματος δεν κατάλαβε.

  6. cyrusmonk said

    Καλημέρα. Τὸ καλύτερο σύστημα γιὰ κωδικοὺς ἀπὸ ὅσα ἔχω δεῖ, ἀκούσει, διαβάσει κ.λπ, εἶναι νὰ βάζεις μία εὔκολο νὰ θυμηθεῖς φράση μὲ τουλάχιστον 5 λέξεις καὶ μὲ διαδοχικοὺς ἀριθμοὺς στὴ θέση τῶν διαχωριστικῶν κενῶν. Ἐννοεῖται κάθε λέξη ἀρχίζει μὲ κεφαλαῖο. Π.χ. Οπου1Και2Να3Ταξιδέψω4Η5Ελλάδα6Με7Πληγώνει. Κωδικὸς ποὺ σπάει πολὺ πιὸ δύσκολα ἀπὸ τὸν (παράδειγμα καὶ πάλι) 6Fyv@Rw2 καὶ εἶναι πολὺ πιὸ εὔκολο νὰ τὸν θυμᾶσαι.

  7. spiral architect said

    Βάλτε κι αυτό στο εξυπνόφωνό σας με pin το pin του κινητού σας και ξενοιάστε. 🙂
    Αρκεί να μη χάσετε το κινητό σας. 😦

  8. marulaki said

    Say the magic word, sagapo ‘S-A-G-A-P-OOOOOO’!

    Στις κάρτες με πόντους πλέον οι περισσότερες εταιρείες ρωτάνε το τηλέφωνό σου, οπότε δε χρειάζεται να τις κουβαλάς πάντα μαζί, αν και υπάρχουν εφαρμογές και για αυτό, όπως το Key Cards στο AppStore.

    Αυτό με τον κωδικό του δικτύου και τις ημερομηνίες το είχε κάνει διαφήμιση και μια εταιρεία τηλεφωνίας πρόσφατα.

    Ορισμένοι οργισμένοι τα ονομάζουν κιόλας τα ασύρματα δίκτυα ως εξής: ‘OsoKlepsateKlepsate’, ‘TermaTaLaxana’ και διάφορα ευφάνταστα! 🙂

  9. Avonidas said

    Ένα από τα προβλήματα του να δουλεύεις στο CERN είναι ότι το IT Department τους είναι ΠΑΡΑΝΟΪΚΟ με την ασφάλεια του διαδικτύου: ανά 6μηνο με αναγκάζουν να αλλάξω password στους 3 λογαριασμούς που έχω (απο 1 για 2 πειράματα και εναν για τα ΚΩΛΟέγγραφα 😉 )

    Μάλιστα, επειδή είναι μάγκες και καραμπουζουκλήδες, κρατάνε όοολα τα προηγούμενα password μου μέχρι 14ης γενεάς, κι έτσι δεν μπορώ καν να τα εναλλάσσω κυκλικά. Φυσικά, τα βαθμολογούν ως προς την «ασφάλειά» τους, και το μόνο που έχω να πω σχετικά είναι αυτό το στριπάκι του xkcd:

    https://xkcd.com/936/

    Το τελικό αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι, φυσικά, ότι ο κόσμος ή χάνει το ασφαλές του password ή βάζει ένα ανασφαλές, όπου του επιτρέπεται. Κάτι που δεν κάνω ΠΟΤΕ για σημαντικούς λογαριασμούς είναι να αφήσω το σύστημα να το θυμάται· είναι βέβαιο ότι έτσι θα το ξεχάσω, θέλω να το γράφω ξανά και ξανά και ξανά. Είμαι πλατωνιστής επ’ αυτού.

    Περιττό να πω ότι τα password μου είναι συνήθως αριθμοποιημένες βρισιές, φερ’ ειπείν 4EI-$1xT1R-C3RnITd3p 😛

  10. physicist said

    GamI3tai-to-XIgg$-ki-h-Yper$ymme-3!

  11. spiral architect said

    @9: Πιάσε κολλητό τον administrator, αλλιώς δουλειά δεν γίνεται.
    Άκου που σε λέω! 👿

  12. Avonidas said

    #10 Συγγνώμη, ο κωδικός αυτός ήδη χρησιμοποιείται. 😀

  13. physicist said

    #12. — 😀

  14. Κουνελόγατος said

    Να ήταν μόνο 10… Στη δουλειά έχω 3 (ή 4 μήπως;). Στο σπίτι δεν ξέρω πόσα, χώρια τα e-banking, ΑΤΜ, taxis και δεν ξέρω τι άλλο. Κουράστηκα μόνο να τα σκεφτώ.

    0. «Πρέπει να πω ότι στα νεανικά μου χρόνια ήμουν μέγας αριθμομνήμων: θυμόμουν χωρίς κόπο χρονολογίες και τέτοια, έκανα γρήγορα αριθμητικές πράξεις με το μυαλό, αλλά η ειδικότητά μου ήταν οι αριθμοί τηλεφώνου».

    Κάποτε ήμουν κι εγώ έτσι, εν μέρει παραμένω. Έλεγα μάλιστα πως θα φτάσω σε σημείο να λέω σε κάποιους όχι πολύ γνωστούς: «εσύ δεν είσαι που το τηλέφωνό σου είναι 6666666»; Τότε δεν είχε 210 και άλλα. Μετά είδα τον rainman, και κατάλαβα από τι πάσχω. :mrgreen:

  15. Avonidas said

    […] το αριστουργηματικό μικροδιήγημα του Γιάννη Παλαβού

    πριν κάποιο καιρό είχε βγει και μια διαφήμιση κάποιου παρόχου, με έναν τυπάκο που «ψαρεύει» τη γειτόνισσα του κάτω ορόφου για το όνομα του μακαρίτη, ημερομηνία γέννησης, κατοικίδια κλπ., για να βουτήξει wifi 🙂

    Η λεγόμενη και σύνδεση Geitonexx 😉

  16. Καλημερούδια. Στα πεταχτά. Κάπως βολεύτηκα με το keepass αν και το πρόβλημα πάντα υπάρχει. Συμπάσχω 😦

  17. Avonidas said

    #16. Δεν είναι κακή ιδέα, βέβαια, αλλά βρίσκω πιο απλό να γράψω τα password που δεν χρησιμοποιώ συχνά (και άρα δεν θυμάμαι) σε ένα μπλοκάκι ή χαρτάκι που μπορώ να έχω μαζί μου, όπως και σε ένα δεύτερο που έχω στο συρτάρι. Αν οποιοδήποτε από τα δύο κλαπεί, έχω το άλλο για να αλλάξω στα γρήγορα όλα τα password.

    Τα PIN των καρτών τα γράφω εφαρμόζοντας κάποια απλή κρυπτογράφηση, που μπορώ να την θυμάμαι και να την εφαρμόζω με το μυαλό.

  18. Με τα τηλέφωνα είχαμε κάποια δυνατότητα να τα αναζητήσουμε πάλι και να τα ξαναμάθουμε. Για τα πασβόρτια καμιά ελπίδα. 🙂

  19. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    To «Τιμιέται το Χιγκς και η υπερσυμμετρία» (ό,τι διάολο κι αν είναι αυτή… 🙂 ) του Φύζι ,το κατάλαβα.
    Το άλλο ρε συ Αβονίδα, το δικό σου…ΤΙ ΔΙΑΟΛΟ λέει; 😆

  20. Ωραίο κείμενο!
    Εκτός από χρηστώνυμα (εγώ, ως Εμμανουήλ, είμαι Χριστώνυμος;) και τα συνθηματικά, πρέπει να θυμόμαστε κι άλλα στοιχεία, που μπορεί να μας φέρουν σε απόγνωση.
    Δεν λέω για την μυστική φράση (πώς έλεγαν τη γιαγιά σου : Ελένη, σε ποια πόλη έμενες μικρός : Σαλονίκη, κλπ).
    Παίρνεις έναν εκτυπωτή, σου λένε ότι μπορεί να ελέγχεται από την εταιρεία διαδικτυακά και το αποδέχεσαι, περνάνε μερικά χρόνια ηρεμίας, και ξαφνικά κατά τον έλεγχο σου ζητάνε να δώσεις την ημερομηνία αγοράς!
    Δεν ντρέπομαι να παραδεχτώ ότι έχω μια ατζέντα όπου σημειώνω, σε μία σελίδα για κάθε δικτυακό τόπο ή υπηρεσία, όλα αυτά που μου ζήτησαν να δώσω και όλα αυτά που μου έδωσαν να κρατήσω κρυφά. Έχει μέχρι σήμερα 62 σελίδες.

  21. physicist said

    #19. — Όταν στην είσοδο της πολυκατοικίας έχεις από μια κολώνα δεξιά κι αριστερά σε θέσεις συμμετρικές, λέγεται συμμετρία. Άμα είναι και η πόρτα της εισόδου δίφυλλη συμμετρική, λέγεται υπερσυμμετρία.

    🙂

  22. physicist said

    ΥΓ — Άμα του πετάξεις κι ένα αετωματάκι αρχαιοελληνικό από πάνω, έχεις και γαμώ τις συμμετρίες, άλλο επίπεδο λέμε.

  23. Avonidas said

    #19. U n0 5p34k 7331, Kid? 😉

  24. spiral architect said

    Άμα είσαι σαν τον σύγχρονο Σέρλοκ Χολμς, δεν έχεις ανάγκη να θυμάσαι κανένα πάσγουορντ:

  25. Avonidas said

    #23. 7331 -> 1337

  26. vk said

    Πριν κάποια χρόνια βρέθηκα 1η του μήνα σε ένα κατάστημα της Εθνικής. Έχει τεράστιες ουρές από ηλικιωμένους και ο συμπαθής κύριος δίπλα μου ψάχνεται για κουβέντα:

    – Και εσύ για ενημέρωση βιβλιαρίου παλικάρι;
    – Όχι. Και βασικά αυτό που κάνετε δεν έχει κανένα νόημα.
    – Τι εννοείς;
    – Εννοώ ότι το βιβλιάριο δεν έχει καμία πρακτική χρησιμότητα. Τα λεφτά μπαίνουν (ή δεν μπαίνουν) ανεξάρτητα από το αν έρθεις να ενημερώσεις το βιβλιάριο. Και φυσικά μπορείς να παρακολουθείς τον λογαριασμό σου με την καρτούλα του ATM ότι ώρα σε βολεύει χωρίς ουρές και φασαρία.
    – Άσε με ρε παιδί μου! Δεν τα μπορούμε εμείς οι μεγάλοι άνθρωποι αυτά.. Δεν είναι για μας.
    – Γιατί όχι; Το μηχάνημα είναι στα ελληνικά και σε πάει βήμα βήμα.
    – Πρέπει να θυμάσαι τους κωδικούς και εμείς οι μεγάλοι ξεχνάμε!
    – Καταλαβαίνω. Κινητό έχεις;
    – Ναι.
    – Γυναίκα, παιδιά, εγγόνια έχεις;
    – Εεε… βέβαια! Και γυναίκα και 3 παιδιά και 4 εγγόνια!
    – Να σου ζήσουν. Έχουν όλοι κινητά και σταθερά φαντάζομαι..
    – Εκτός από τα δύο μικρά εγγονάκια όλοι οι άλλοι ναι έχουν.
    – Μνήμες και τέτοια δε φαντάζομαι να χρησιμοποιείς στο κινητό;
    – Όχι ρε παιδί μου! Αφού σου είπα εμείς οι μεγάλοι δεν τα μπορούμε αυτά με την τεχνολογία! Τα θυμάμαι και τα χτυπάω στο τηλέφωνο τα νούμερα.
    – Μάλιστα. Θυμάσαι δηλαδή απέξω καμιά δεκαριά δεκαψήφιους αριθμούς (για να μη βάλω σταθερά φίλων και συγγενών που όλοι θυμόμαστε από τα παλιά χρόνια) και δεν μπορείς να θυμηθείς ένα τετραψήφιο PIN της κάρτας;;;;!!!!!
    – ….

    Τελικά ήρθαν τα capital controls για να μάθει και η τεχνοφοβική και συντηρητική Ελλάδα τις κάρτες και το ebanking.

    ΥΓ έχει πάντως software που κρατάνε τους κωδικούς με ασφάλεια και πρόσβαση από παντού και δε χρειάζεται να θυμάσαι τίποτα..

  27. spiral architect said

    @19: 4EI-$1xT1R-C3RnITd3p = Άι σιχτίρ CERN IT Department! 👿

    Κι φυσικά οι moderators, administrators κλπ των κάθε λογής δικτύων έχουν το δίκιο τους, ειδικά στις περιπτώσεις όπου έχεις πρόσβαση στο τοπικό δίκτυο (intranet) από υπολογιστή εκτός αυτού, πχ. το σπίτι σου. Άλλοι admins το αποκλείουν απαγορεύοντας τέτοιες «πόρτες», άλλοι που το επιτρέπουν, καρδιοχτυπούν μην και μέσω της IΡ του οικιακού υπολογιστή, κάποιος κακόβουλος μπει στο τοπικό δίκτυο και τα κάνει μαντάρα.
    Πολλώ δε μάλλον, αν αυτό το τοπικό δίκτυο ελέγχει ένα μεγαλύτερο δίκτυο, π.χ. ηλεκτροδότησης, 😮

  28. Avonidas said

    #27. Τσ, τσ, τσ, μα τι γλώσσα είναι αυτή; Πιπέρι! 😛

  29. Avonidas said

    #27. Έχουν δίκιο για την ασφάλεια ίσως, αλλά γιατί επιμένουν σε «ασφαλείς» κωδικούς που ασφάλεια καμία δεν παρέχουν, όπως δείχνει το στριπάκι που πόσταρα;

    Βεβαίως καταλαβαίνω ότι το ζήτημα είναι δύσκολο. Δεν συμφωνώ με το επιχείρημα που ακούω «άμα εγώ είμαι βλάκας και μου χακάρουν το λογαριασμό, πρόβλημά μου και δικαιωμά μου». Όχι, ΔΕΝ είναι δικαίωμά σου αγαπητέ βλάκα, δεν αφήνεις τη δική σου πόρτα τέντα, αφήνεις τέντα την πόρτα της πολυκατοικίας.

    Αλλά από κει και πέρα, ο μόνος λόγος να αναγκάζεις τους χρήστες να χρησιμοποιούν περίπλοκα (αντί απλώς μεγάλα) password, είναι ότι την ασφάλεια των περίπλοκων password τη μετράς πολύ πιο εύκολα κι αυτόματα: αν μου επιβάλλουν να χρησιμοποιήσω, ας πούμε, 16 χαρακτήρες, εγώ μπορώ να γράψω 0000000000000000, και μετά πρέπει να μετράνε εντροπίες, ενώ αν απλά μου επιβάλουν να βάλω σημεία στίξης, μπορούν απλά να ελέγξουν έναν έναν χαρακτήρα.

  30. Avonidas said

    #26. «Εννοώ ότι το βιβλιάριο δεν έχει καμία πρακτική χρησιμότητα. Τα λεφτά μπαίνουν (ή δεν μπαίνουν) ανεξάρτητα από το αν έρθεις να ενημερώσεις το βιβλιάριο.»

    Αμ, έτσι νόμιζα κι εγώ. Και ξαφνικά μου βγάζουν ανενεργό τον λογαριασμό που έχω τις περισσότερες καταθέσεις μου. Ενώ ενημέρωνα το βιβλιάριο. Ενώ έβγαλα κάρτα ανάληψης. Γιατί, λέει, δεν έχει γίνει κίνηση (ανάληψη ή κατάθεση).

    Και δεν μπορώ να πάρω μια πεντάρα από αυτά τα λεφτά μέχρι να λήξουν τα capital controls 😦

  31. μήτσκος said

    Υπάρχει και η αλγοριθμική μέθοδος, για να δημιουργούμε «δύσκολους» κωδικούς, διαφορετικούς σε κάθε ιστότοπο, χωρίς να χρειαζόμαστε καλή μνήμη.

    Πχ ο κωδικός μου στο άμαζον είναι: f1911an+ER
    – To +ER είναι ένα στάνταρ επίθεμα, αυτό το θυμάμαι
    – το an είναι από το amazon, θα ήταν pa για το βιβλιοπωλείο «πολιτεία», fk για το facebook κτλ.
    – το f1911, που είναι η χρονολογία γέννησης του παππού μου (Φίλιππος 1911), δεν είναι στάνταρ. Αλλάζει ανάλογα με το βαθμό ασφάλειας που θέλω να δώσω. Σε σάιτ της πλάκας, φόρουμ και τα λοιπά, βάζω τη χρονολογία της γυναίκας μου (d1976). Σε πιο σοβαρά σάιτ, βάζω τους γιούς μου (n2005, i2008). O παππούς μπαίνει στα τοπ σήκρετ, εκεί που έχουν στοιχεία πιστωτικών καρτών.
    Αυτό το σύστημα με έχει καραβολέψει και το συστήνω. Μπορεί κανείς να κάνει και τον αλγόριθμο πιο απλό ή πιο σύνθετο ανάλογα με το πόσο σίγουρος θέλει να είναι.
    (Τώρα μην μπείτε αμέσως να με κλέψετε. Δεν είναι αυτός ο αλγόριθμός μου, παράδειγμα είναι.)

  32. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    >>τον αριθμό του παλιού της τηλεφώνου(Γιαγιά Στέλιου)
    του τηλεφώνου της

    «Αν και ξέρω πως λείπεις
    και το τηλέφωνό σου δεν θ’ απαντήσει
    σχηματίζω αργά, τελετουργικά τον αριθμό
    που μεσίτευε άλλοτε τη φωνή σου
    έχοντας την ικανοποίηση του τυφλού
    που χτυπά το ραβδί
    και νομίζει πως βλέπει το δρόμο.
    Παρόλο που έφυγες
    και ξέρω πως δεν θα γυρίσεις
    μιλώ στο κενό χωρίς να φοβούμαι
    πως τα λόγια μου πάνε χαμένα
    γιατί γνωρίζω πως συλλαβίζοντας τ’ όνομά σου
    σου εξασφαλίζω μια μορφή αθανασίας
    παράλληλα στη θλίψη και στο θάνατο…»

  33. spiral architect said

    @29α: Έτσι έλεγα κι εγώ, αλλά όταν μου το εξήγησαν το κατάλαβα:
    Μέσω του υπολογιστή της δουλειάς σου που έστω γράφεις επιστολές και -άντε- επεξεργάζεσαι κάνα εξελόφυλλο, τώρα πια μπορείς να τα στείλεις τα παραπάνω με:
    α. Ηλεκτρονικό πρωτόκολλο και
    β: Ηλεμήνυμα με ηλεκτρονική υπογραφή.
    Οπότε φαντάσου τώρα εν τη απουσία σου να μπει στον υπολογιστή σου η Ρωσίδα κομπιουτερού μεν, καθαρίστρια του CERN δε, να γράψει ότι μαλακία της κατέβει στο κεφάλι απ’ τον υπολογιστή σου που έχει πάσγουρντ 1234 να το στείλει σε καμιά εικοσαριά εσωτερικούς και εξωτερικούς αποδέκτες με την ηλεκτρονική υπογραφή του Αβονίδα και το ηλεκτρονικό πρωτόκολλο του CERN. ;eek:
    Άντε τώρα εσύ στην ΕΔΕ να αποδείξεις ότι είσαι ένας ξεχασιάρης ελέφαντας και γι’ αυτό βάζεις εύκολα πάσγουορντ. 😛

  34. Αγαπούσε ακόμη και τον αριθμό του τηλεφώνου της. (Μανόλης Αναγνωστάκης, ΥΓ.)

    Εγώ που μ’ αρέσει η ΕΦ φαντάστηκα έναν κωδικό να χακάρει τους λογαριασμούς μας 🙂

  35. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Eιλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω τι νόημα έχουν όλα αυτά τα πάσγουορντς και τα σεκιούριτυ λέβελς στο CERN.
    Έτσι κι αλλιώς, αυτά που θα στέλνουν οι βλαμμένοι που δουλεύουν εκεί, δεν συνιστούν από μόνα τους κάποιου είδους κωδικό; 😆 Ποιος λογικός άνθρωπος θέλει να υποκλέψει ακαταλαβίστικά πράγματα; Να τα κάνει τί; 😆

  36. Avonidas said

    #33. Μα αυτό λέω, τα μακριά password ΔΕΝ είναι εύκολα!

    Βεβαίως, αν βάλεις μία λέξη που υπάρχει στα λεξικά, αυτό είναι πανεύκολο να σπάσει (κι όχι βέβαια από την καθαρίστρια, κανείς δεν «μαντεύει» τα password με το χέρι, παίρνει το hash και κάνει reverse engineering με λεξικό). Αν όμως βάλεις 5-6 λέξεις, άσχετες μεταξύ τους, ακόμα κι αν όλες είναι μικρογράμματες η δυσκολία πήγε τώρα στην 5η ή στην 6η δύναμη, ενώ εξακολουθεί να είναι εύκολο για σένα να το θυμάσαι.

    Αλλά ακόμα κι αυτό είναι πιο πολύ σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Στο 99% των περιπτώσεων, ξέρεις πώς χακάρουν τους λογαριασμούς; Πείθουν τον χρήστη μέσω «κοινωνικής μηχανικής» να τους δώσει τον κωδικό… για «έλεγχο από τον πάροχο», «τεχνική υποστήριξη», ή να τον πληκτρολογήσει σε ένα μουφο-σάιτ. Είναι αποκαρδιωτικό, αλλά γεγονός.

  37. Avonidas said

    #35. Τι λε, ρε; Ρε, ά πάαινε, ρε!

    Εμείς εδώ πέρα μέχρι και το PIN του Θεού έχουμε!

    …τον πήραμε τηλέφωνο και του είπαμε, «άμα θες να ξαναδείς το σωματίδιό σου, ξέρνα τα όλα» 😆

  38. Gpoint said

    Νομίζω πως οι ιδιότητες του αριθμομνήμονα είναι άλλε από το να θυμάται κάποια νούμερα από μνήμης. Είχα γνωρίσει Αμερικανό αριθμομνήμονα που ανακάτωσε 4 τράπουλες γύρισε τ 204 φύλλα ένα ένα και αποφάνθηκε πω τα 4 που δεν είχε γυρίσει ήταν ένα 7 σπαθί, ο Ρήγας μπαστόύνι, η Ντάμα κούπα και το δέκα καρό, όπως ήταν πράγματι (τα τραπουλόχαρτα που ανέφερα στη τύχη)

    Ο άλλος ηταν ο Βαγγελάκης, τύπος στην Φωκίονος Νέγρη του 60-70, κοντούλης, βρωμιάρης που αν του έδινες ένα ταλληρο και δυο τετραψήφιους αριθμούς έκανε » γκρ-γκρ-γκρ» για κάνα δυο λεπτά και σου έλεγε το ακριβές αποτέλεσμα του πολλαπλασιασμού !!
    Τον πλησίασα για να μάθω πως το κάνει και ουσιαστηκα απογοητεύτηκα. Εκανε τις ίδιες πράξεις που κάναμε εμείς στο χαρτί απλά αυτός μπορούσε να συγκρατήσει την εικόνατων αριθμών στη μνήμη του, έκανε στο τέλος την πρόσθεση και διάβαζε το αποτέλεσμα !!

  39. Avonidas said

    #38. «Τον πλησίασα για να μάθω πως το κάνει και ουσιαστηκα απογοητεύτηκα.»

    Φυσικά, τι περίμενες, ότι του έρχονται δια μαγείας;

    Ο βασικός λόγος που οι άνθρωποι είναι κακοί στους νοητικούς λογαριασμούς είναι ότι η προσοχή μας περισπάται πολύ εύκολα. Αυτό είναι φυσιολογικό, αν «κολλάγαμε» σε ένα μόνο πρόβλημα δεν θα είχαμε επιβιώσει. Αυτός είναι κι ένας λόγος που οι αυτιστικοί συχνά είναι αριθμομνήμονες ή idiots savants.

  40. Gpoint said

    Η πολλή ασφάλεια βλάπτει…

    Μπήκανε σε μια πολυκατοικία στο Κερατσίνι κι ανοίξανε τα διαμερίσματα. Σε όσους είχαν απλές κλειδαριές, εβγαλαν τους πίρους. Οπου υπήρχαν κλειδαριές ασφαλίας, ξήλωσαν με λοστους τις κάσες από τις πόρτες…

  41. Gpoint said

    #39

    τι να περίμενα βρε Αβονίδα; μαθητής ήμουνα ακόμα τότε

  42. Avonidas said

    #40. Κι ένας φίλος παλιά άφηνε κατεβασμένο το παράθυρο του αυτοκινήτου.

    Είχε διδαχθεί από την πείρα: Με κλειστό παράθυρο, χάνεις το κασετόφωνο του αμαξιού και ένα τζάμι. Με ανοιχτό, χάνεις μόνο το κασετόφωνο 😐

    (Θα μου πεις, πώς και δεν του κλέψανε το ίδιο το αμάξι; Έλα ντε! Κι όμως…)

  43. spiral architect said

    @36: Το άσκημο είναι ότι, στους δικτυωμένους μέσω intranet Η/Υ απαγορεύεται να τους κλείσεις (shut down) έχοντας μόνο το δικαίωμα να τους κάνεις αποσύνδεση (log off).
    Αν ίσχυε το πρώτο, τα πράματα θα ήταν ευκολότερα. Αλλά άγνωσται αι βουλαί του admin …

  44. physicist said

    #37. — Εμείς εδώ πέρα μέχρι και το PIN του Θεού έχουμε!

    Ένα φεγγάρι, πολλοί πίστευαν ότι αυτό είναι τριψήφιο, και μάλιστα ότι είναι ο αριθμός 137 [*]. Λέγεται μάλιστα ότι κάποια φορά που αρρώστησε ο Pauli και πηγε νοσοκομείο, του έτυχε το δωμάτιο 137, οπότε έγινε κάτωχρος και είπε: «Παιδιά αυτό ήταν, δεν βγαίνω κατακορύφως από δω μέσα».

    [*] Κατά σύμπτωση, είναι και Πυθαγόρειος πρώτος. Ό,τι πρέπει για πυροβολημένους.

  45. Avonidas said

    #43. Δεν είναι παράλογο. Εγώ, ας πούμε, αφήνω ανοιχτό το PC στο πανεπιστήμιο, γιατί μπορώ να συνδεθώ μέσω τερματικού (και γιατί μοιράζω τα κέρατά μου σε torrents, αλλά αυτή είναι άλλη ιστορία 😉 )

    Από κει και πέρα, αν κάποιος έχει φυσική πρόσβαση στο μηχάνημα, τα password είναι ανώφελα: βάζεις ένα δισκάκι/στικάκι και παρακάμπτεις όλη την ασφάλεια του εγκατεστημένου συστήματος. Η μόνη προστασία γι’ αυτό είναι να κρυπτογραφήσεις το σύστημα αρχείων, κάτι που πρέπει να κάνεις αν έχεις ευαίσθητα δεδομένα. Από την άλλη, αυτή η μέθοδος δεν επιτρέπει στον εισβολέα να υποκλέψει την ταυτότητά σου και να σε υποδυθεί, εκτός φυσικά κι αν πάρει τα hashes από το δίσκο σου και σπάσει το password.

  46. Κουνελόγατος said

    Μία παρά κι ακόμη να φανεί. Για ρεκόρ πάει (ή όχι;)…

  47. spiral architect said

    Πάντως, όσο και computer geek να αυτοπροσδιορίζομαι, το μόνο που δεν έχω κάνει είναι η ηλεκτρονική τραπεζική. ΑΤΜ, γκισές και άγιος ο θεός!

  48. Avonidas said

    #47. Πώς; Τολμας κι έχεις ακόμα λεφτά;;; 😛

  49. spiral architect said

    @48: Το νοίκι του παιδιού στην Πάτρα τρέχει, γμτ!
    (διατραπεζικά απ’ το γκισέ)

  50. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Πιστεύω εις έναν Κωδικό Πατέρα Παντοκράτορα
    Λένα Πλάτωνος/Κατερίνα Κούκα
    Υπεραγορά – 1990

  51. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Η κυκλοφορώ κι οπλοφορώ, υπουργίνα Τουρισμού τ΄απόγεμα, λέει.

  52. 44 Να λοιπόν κάτι (ακόμα) που δεν ήξερα. Υπάρχει και κοτζάμ βιβλίο!

  53. physicist said

    #52. — Α, Δύτη, χαίρομαι. Είναι δύσκολο να βρεθεί κάτι που να μην το έχεις τουλάχιστον ακουστά!

    Παρεμπ, μ’ αρέσει ο ορισμός του 137 που δίνει η Βίκη: 137 είναι ο αριθμός που έπεται του 136 και προηγείται του 138. 🙂

  54. Γς said

    44:

    Ναι.
    Σ όλη τη ζωή του ο Pauli τράβαγε κάποιο ζόρι με τη Σταθερά λεπτής υφής, που η τιμή της είναι περίπου 1/137.

    Και όντως πέθανε σ αυτό το δωμάιο.

  55. 53 εν οίδα ότι ουδέν οίδα 😉

  56. physicist said

    #54. — Α, ώστε πέθανε πράγματι εκεί; Αυτό δεν το ήξερα, άσε που νόμιζα ότι η ιστορία με το δωμάτιο 137 ήταν μπεντροβάτη.

  57. Γς said

    56:

    Wikipedia:

    In 1958, Pauli was awarded the Max Planck medal. In that same year, he fell ill with pancreatic cancer. When his last assistant, Charles Enz, visited him at the Rotkreuz hospital in Zurich, Pauli asked him: «Did you see the room number?» It was number 137. Throughout his life, Pauli had been preoccupied with the question of why the fine structure constant, a dimensionless fundamental constant, has a value nearly equal to 1/137. Pauli died in that room on 15 December 1958

  58. Φαίνεται αξιόπιστο: παραπέμπει σ’ ένα βιβλίο αυτουνού, που ήταν μαθητής του Πάουλι. Βέβαια το εν λόγω δοκίμιο πρέπει να είναι το “Rational and irrational features in Wolfgang Pauli’s life” (λέει ο γούγλης), οπότε…

  59. physicist said

    #57, #58. — Σειρά μου, λοιπόν, να μάθω πράγματα … δεν ήταν ένα απλό μπεντροβάτο των μεταπτυχιακών φοιτητών, έχει αλλού τη βάση του.

    Ευχαριστώ, παίδες!

  60. spiral architect said

    Γιατί πάσγουορντ και όχι κλειδάριθμος; Σας θυμίζει πια την εφορία;

  61. Άσε που αν διαιρέσεις το έτος με την ημέρα του μήνα που πέθανε ο Πάουλι, θα βγάλεις 130,5. Δεκέμβριος (που πέθανε) μείον Απρίλιος (που γεννήθηκε) μας κάνει 8, μείον το μισό του 130,5 μας κάνει περίπου εφτά. 130 και εφτά; ΟΕΔ

  62. physicist said

    #61. —

    Δεκέμβριος (που πέθανε) μείον Απρίλιος (που γεννήθηκε) μας κάνει 8 …

    Μαζί σου.

    … μείον το μισό του 130,5 μας κάνει περίπου εφτά.

    Χμ. 8 – 130,5/2 = 8 – 65,25 = -57,25.

    Είναι βαθιά η κατάδυσή σου, παλικάρι μ’, και σ’ έχασα.

  63. spiral architect said

    Ν.Σ: Επειδή κινούμαι και στο εξωτερικό και στην Ελλάδα έχω δίκαρτο κινητό …
    Λίγο άσχετο, αλλά μπας και έχετε (όσοι έχετε) κάποιο πρόβλημα με τα δίκαρτα κινητά; Εγώ μέχρι πριν κάνα χρόνο είχα ένα αποτέτοιο, για το δικό μου αριθμό και το εταιρικό, αλλά λίγους μήνες από την αγορά του τηλεφώνου δεν αναγνώριζε τη δεύτερη κάρτα και μετά από λίγο και την πρώτη.
    Τώρα κυκλοφορώ ξανά με δυο συσκευές. 😦

  64. Αχ, αχ εσείς οι θετικοί… Μείον το μισό, το .5 από το 130.5. Μ’ άλλα λόγια, 130.5+8 και… (κάπου εδώ μ’ έχασα κι εγώ)

  65. Κουνελόγατος said

    64. Δεν είχα πρόβλημα με τη συσκευή, μέχρι που μου καταργήσανε το εταιρικό… :mrgreen:

    Για τους υπόλοιπους, όλα αυτά μου θυμίζουν το ανέκδοτο με τον πιανίστα στο $#@λο…

  66. Κουνελόγατος said

    Φτου, 63 έπρεπε να γράψω.

  67. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Τα πιν του έρωντα 🙂

    ‘Ηθελα οθόνη να ΄βανα
    στα φύλλα τση καρδιάς σου
    και να το μάθω μόνο εγώ
    το πιν του έρωντά σου.

    Χάκερ θα γίνω της καρδιάς
    τσι κωδικούς να σπάσω
    να σ’ έχω σ’ ένα σι ντι ρομ
    να μην σε ξαναχάσω!

  68. spiral architect said

    @65: Μπα, μη φανταστείς τίποτα κιμπάρικο εταιρικό. Κλειστή ομάδα χρηστών και κλήση (ούτε καν sms) με τετραψήφιο ή πενταψήφιο αριθμό κλήσης -τμήμα του δεκαψήφιου κανονικού αριθμού του- μόνο προς τα (πολυάριθμα) μέλη της ομάδας. 😦

  69. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Είμαι λίγο… κάπως, καθότι άρτι επιστρέψας από ινδικό (Κέρλα ρήτζιον) τσιμπούσι που οργάνωσαν οι Κερλιώτες Ινδοί της εταιρίας, με εξαιρετικά φαγιά και σάλτσες (μπουκιά και 45 βαθμοί Φαρενάιτ!) ,αλλά όπως βλέπω ο Δύτης εξακολουθεί να έχει τα καλυτερότερα προσόντα για υπουργός οικονομικώνε! :mrgree: 😆

  70. spiral architect said

    @69: Ανέβηκες ενεργειακό επίπεδο λοιπόν! 🙂

  71. Κουνελόγατος said

    68. Εγώ το έχω ακόμη, βλέπεις έμεινε να μου θυμίζει περασμένα μεγαλεία, είχα δωρεάν 100€μήνα, ξόδευα τα 10€ (βία 15€ και όχι πάντα). Καταγωγή κινητού από βόρεια χώρα που μας δημιουργεί δυσκολίες, type RM839, model 301. Πιάνεται αυτό για γκρίζα διαφήμιση;

  72. Μικρέ, όταν μάθεις να γράφεις σωστά τον Mr Green και τις πενήντα αποχρώσεις του, τα ξαναλέμε :mrgreen:

  73. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    72. Σόρυ ρε Δύτη μου! Το ενεργειακό επίπεδο που λέει ο Σπάιραλ,γαρ! 😆

  74. physicist said

    Δυτικά και Κιντικά γενικώς: 😀 😀 😀

  75. Εσύ πάλι Φυσικέ, να προσέχεις πού κλείνεις δωμάτιο γιατί είδες τι έπαθε ο άλλος 😀

  76. physicist said

    Α, εγώ δεν είμαι των σωματιδίων, εμείς δεν έχουμε γραμμή με το Θεό, με κάτι υπαλλήλους του μιλάμε που αμφιβάλλω κι αν τους ξέρει. Φόβος κανείς.

  77. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    76. 😆 O Θεός πάντως,ό,τι και να λες κατηχητικόπουλο 😆 , είναι και ο πρώτος μαγκίτης. Είναι ο μόνος που κάνει κουμάντο στον πλανήτη χωρίς καν να υπάρχει! 🙂

  78. Ποιο είναι το διήγημα του Άρθουρ κλαρκ που αναφέρεται ο Νικοκύρης;

  79. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    78. https://en.wikipedia.org/wiki/The_Nine_Billion_Names_of_God
    Iδέα βασικά κλεμμένη από το μαθηματικό Lucas (τα έχω γράψει παλιότερα στα σκάκια…)

  80. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    79. https://sarantakos.wordpress.com/2012/09/17/skaki/#comment-133558

  81. Γς said

    78:

    The Nine Billion Names of God

  82. Γς said

    78:

    The Nine Billion Names of God +1

  83. Ευχαριστώ Νεοκήδειε της Αραβίας, μου θυμίζει αμυδρά την απάντηση στο Μεγάλο Ερώτημα, το 42 του Ντάγκλας Άνταμς που μπορεί να σατιρίζει κι αυτό.

  84. 81: Ωπ σε πρόλαβε ο Κιντ, ευχαριστώ.

  85. Γς said

    84:

    The Nine Billion Names of God +2

  86. marulaki said

    #60 Ή και κωδικός πρόσβασης.

  87. Γς said

    The Mysterious 137

    Richard Feynman:
    The «hand of God» wrote that number

    Και είχα και τον μεγάλο Κώστα Νιαβή που κάτι τον έπιανε με αυτόν τον αριθμό.

    Και δεν ήταν πάντα για την σταθερά αλλά για τα αριθμοθεατικά του 137:

    There are many reasons great minds have been strongly attracted to this number. Not only is it prime, but is a beautiful prime made up of Unity (1, God) and a prime division of Ten (10 = 3 + 7), with echoes of the Trinity and Perfection, Fulness, Seven Spirits of God. Three united divine digits – 137 – so different from the directional composites 4 (2D) and 6 (3D). To find this as the large prime factor governing the structure of the Divine Prologue – the premier text linking Creation and Light – is certainly intriguing, to say the least. This is all greatly amplified by the concepts associated through its value, such as The God of Truth, Miracle of the Lord, Wheel, and Cross or Crucifix.

    Και ήταν κι ένας άλλος άγνωστος θεούσος ανάμεσά μας, που μας είχε γονατίσει το φωτοτυπικό.

  88. nikiplos said

    Καλησπέρα… Τα συνθηματικά (passwords) καλό είναι ν’ αλλάζουν για πολλούς λόγους. Φυσικά καλύτερα είναι να έχει κανείς μαζί του ένα token στικάκι, με όλα τα συνθηματικά, αλλά κι αυτό μπορεί να το χάσεις… 🙂

    tip για καλά passwords…

    1. Σκεφτείτε έναν όχι και τόσο στενό ή γνωστό, μα ενδιαφέροντα γνωστό/ή σας πχ ένα μακρινό και εξωχώριο φλερτ.
    πχ Stefie Graff. Αμέσως προκύπτει χωρίς τα φωνήεντα το: StfGrff (κεφαλαία τα πρώτα στο όνομα κι επώνυμο). Μπορεί ο γνωστός σας να μην είναι πραγματικά γνωστός, ας πούμε ένας διάσημος συνθέτης Sbignief Preisner ήτοι: SbgnfPrsnr

    2. Εμπλουτισμός:
    !@#$%^ (δηλαδή shift + 12345) · μπορείτε να επιλέξετε και τα πρώτα τρία μόνο: !@#
    Στη συνέχεια βάζετε τη γραμματοσειρά από το όνομα. πχ (Sbgnfprsnr που υποννοεί τον Sbignief Preisner· τα ονόματα τα θυμόμαστε πάντοτε, αυτό μην το ξεχνάτε… )
    Το πρώτο κεφαλαίο έτσι ο κωδικός είναι !@#SbgnfPrsnr.

    3. Τελευταία βάζεται μια ημερομηνία: πχ 1957 (κι αυτές τις θυμόμαστε πάντα· μπορεί να τις αναγραμματίσουμε)

    Έτσι το τελικό αποτέλεσμα είναι: !@#SbgnfPrsnr1957

    Με αυτήν την τεχνική προκύπτουν εύκολα σε μνημονικό passwords…

  89. voulagx said

    Αφου passport = διαβατηριο (απο το διαβαση), γιατι οχι password = προσβατηριο; (απο το προσβαση) 😈

  90. 69, …Κερλιώτες Ινδοί της εταιρίας, με εξαιρετικά φαγιά και σάλτσες (μπουκιά και 45 βαθμοί Φαρενάιτ!)

    Κελσίου, εννοείς! 😉

  91. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    με εξαιρετικά φαγιά και σάλτσες (μπουκιά και 45 βαθμοί Φαρενάιτ!)
    90.>>Κελσίου εννοείς
    Σελτσίου μάλλον 🙂

  92. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    91. 😆 😆 Σωστή η Εφάρα!
    (έχω μια γενική αρχή εδώ στας αραπιές όσον αφορά τα ινδικά φαγιά (που είναι το 80% των φαγιών που κυκλοφοράνε στην πιάτσα) . Ό,τι είναι έντονου χρώματος, πράσινα, μπλε, μωβ και κυρίως κόκκινα!, you go easy on them! (πολύ μικρή test boukitsa, and wait for the epigefsi before proceeding). Aλάνθαστη μεν τακτική, αλλά σήμερα έκαιγαν ακόμα και τα άσπρα γμτ… 🙂 )

  93. 8: Έ, μια και το λες, ας το βάλουμε κιόλας, δεν έχει βαρύνει πολύ το νήμα! Γκίβ δε πασγουόρντ!

  94. Μα ποιά πάσγουορντς μου λέτε, τώρα; Η αφεντιά μου κατάφερε να μείνει χωρίς λάπτοπ ( δύο σε πέντε μέρες!). Και τώρα σας βλέπω από τηνταμπλέτα.

  95. 14: «εσύ δεν είσαι που το τηλέφωνό σου είναι 6666666»;

    Ένα ενδιαφέρον τρίβιο που έμαθα πριν κάμποσο καιρό, είναι ότι οι τηλεφωνικοί αριθμοί στην Αμερική, by design, δεν μπορούν να έχουν τρία συνεχόμενα πεντάρια. Είναι κάτι σαν τα reserved domains που χρησιμοποιούνται μόνο για σκοπούς μάθησης και επίδειξης, όπως http://www.example.com.

    Και πράγματι, από τότε που το διάβασα, όποτε βλέπω σήριαλ ή ταινία που δίνεται ή φαίνεται τηλεφωνικός αριθμός, το προσέχω, και πάντα έχει ένα 555 μέσα (για να μην υπάρξει πιθανότητα να δοθεί πραγματικός αριθμός).

    (Αυτό έχει και λογοπαίγνιο με το όνομα του καναλιού που παιζόταν η σειρά).

  96. Gpoint said

    # 95

    Τα τσιγάρα θρη φάιβς έχουν καμιά σχέση ;

  97. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    94. Κουράγιο σύντροφε!

  98. Ιάκωβος said

    «Στην ατζέντα που είχα την εποχή εκείνη είχα γράψει γύρω στα 600 τηλέφωνα που τα θυμόμουν όλα απέξω.»

    Εντυπωσιακό.

    Εγώ, που από μικρός ήμουνα μέγας αριθμολήσμων, ο μόνος τρόπος να θυμηθώ κάποιον αριθμό τηλεφώνου, ήταν (λέω ήταν γιατί τώρα απλώς δεν προσπαθώ καν κι έτσι δε θυμάμαι κανέναν) ήταν λοιπόν, να τον αναλύσω σε σημαδιακούς αριθμούς, κυρίως ημερομηνίες και να φτιάξω σενάριο. Δηλαδή,13 ο γρουσούζικος, 12 οι απόστολοι, 21, πάντα ήταν η επανάσταση, 36 η δικτατορία, ακόμα και 75 …ένα έτος μετά τη πτώση της χούντας.Ακόμα και το 120, το έμαθα έχοντας στο μυαλό μου την εκκίνηση …πυραύλου. Δύο, ένα , μηδεν, πυυυυρ.
    Σε σας τους αριθμομνήμονες αυτό θα φαίνεται σαν εκείνο το ανέκδοτο με τον χαζό τύπο που ζήτησε ακετυλοσαλικυλικό οξύ κι οταν ο περιπτεράς του είπε Δηλαδή ασπιρίνη, εκείνος απάντησε -Ναι, ξεχνούσα το όνομα.

    Και σίγουρα υπάρχει μια αμοιβαία καχυποψία ανάμεσα στους μεν και τους δε, αντίστοιχη με την έχθρα που ο Νταμάζιο ισχυρίζεται οτι υπάρχει ανάμεσα στα δύο ημισφαίρια του φλοιού του ίδιου ατόμου.

    Είναι, πάντως, σαφές ότι μερικές (πολλές) ιδιότητες κάθε ενός μας, είναι κληρονομημένες, το ίδιο τα ταλέντα και οι διαφορετικού τύπου ευφυΐες, με άλλα λόγια σε μεγάλο βαθμό γεννιόμαστε έτσι.
    Και η αποτυχία στον τρόπο που λειτουργούν τα περισσότερα σχολεία και δάσκαλοι οφείλεται στο ότι παίρνουν σα δεδομένο ότι οι εγκέφαλοι όλων μας είναι δομημένοι το ίδιο από γεννησιμιού μας.
    Γι αυτό μου αρέσει πολύ η γελοιογραφία αυτή:

    http://scholasticadministrator.typepad.com/.a/6a00e54f8c25c98834017c317442ea970b-500wi

    Φυσικά, όταν είναι κανείς μικρότερος η πλαστικότητα του εγκεφάλου είναι πολύ μεγαλύτερη αλλά πάλι μέχρι ενός σημείου. Όταν μεγαλώνουμε, παγιώνεται ένας τρόπος λειτουργίας του νου, τόσο που αν το παρατηρούμε στην καθημερινή ζωή, στους γνωστούς, τους φίλους κλπ,και βέβαια στον εαυτό μας, καμιά φορά καταντάει αφόρητο.

    Εμείς οι αριστεροί, πάντα είχαμε μια κλίση υπερ της ιδέας οτι γενιόμαστε με ντιλίτ στην ταμπλέτα μας, αλλά αυτό δεν ισχύει. Ο Νικοκύρης , ναι μεν, μεγάλωσε σε ανάλογο περιβάλλον, όμως, εγώ πιστεύω, οτι γεννήθηκε με αυτήν την απίθανη για τύπους σαν εμένα, ικανότητα 🙂

  99. 97: Εμένα μου άρεσε πιο πολύ αυτό, και συγκεκριμένα μια background λεπτομέρεια, ο τύπος από τον διπλανό εργασιόκυβο (τς!), που σηκώνεται δύο φορές να δει πάνω από το διαχωριστικό τι γίνεται, αλλά μετά ξανακάθεται. 😛

  100. Ας γράψω και το εκατοστό. Νικοκύρη, θα μπορούσες να ξεκινήσεις μια σειρά με AA, AB, AC, … , AZ, BA, BB, BC, … Θα σε έβγαζε μέχρι να πάρεις σύνταξη!

  101. Akyla said

    Μου συνέβη πριν από κάποια χρόνια ένα απίθανο περιστατικό. Είχα μόλις αποκτήσει μια νέα πιστωτική κάρτα, κι όταν άνοιξα τον φάκελο με το pin, που μου ταχυδρόμησε η τράπεζα, δεν πίστευα στα μάτια μου: ο τετραψήφιος αριθμός ήταν Ο ΙΔΙΟΣ με το pin μιας άλλης κάρτας μου, που ήταν πάντα σε ισχύ και είχε εκδοθεί πολύ παλιότερα από εντελώς διαφορετική τράπεζα! Δεν είμαι μαθηματικός για να την υπολογίσω, αλλά θεωρώ πως η πιθανότητα απόδοσης του ίδιου ακριβώς κωδικού, στο ίδιο πρόσωπο, από διαφορετικούς οργανισμούς είναι ΕΛΑΧΙΣΤΟΤΑΤΗ. Έκτοτε, δεν σας κρύβω ότι έχω μιαν εμμονή μ’ αυτόν τον αριθμό. Όποτε πέφτω σε λαχειοπώλη, αναζητώ τα τέσσερα ψηφία του pin μου στους αριθμούς των λαχείων, κι έτσι και τα βρω αγοράζω το λαχείο αμέσως. Βέβαια, δεν τα ‘χω βρει ποτέ με τη σειρά που έχουν στο pin — ίσως γι’ αυτό, φευ, δεν έχω κερδίσει μέχρι σήμερα τίποτα, εκτός απ’ τον λήγοντα…

  102. Silvechild said

    Για τα πιν δεν έχω λύση, αλλά για τα πάσγουορντ σε ιστοσελίδες το LastPass είναι το καλύτερο!

    https://lastpass.com/

  103. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Eκτός από τους κωδικούς έχουμε και τις κάρτες,με ή χωρίς κωδικό.Πέρα από τις τραπεζικές που μπορεί κανείς να έχει μπόλικες (από την εποχή της φούσκας), θες ειδικό πορτοφόλι-φυσαρμόνικα ένα μέτρο αν ξεσυνεριστείς. Τράπεζες, αεροπλάνα, βαπόρια, βενζινάδικα, κάθε σουπ μάρκετ, κάθε φιρμάτο κατάστημα ρούχων,παπουτσιών κλπ

  104. Γς said

    MEGA ειδήσεις τώρα.

    Παρουσιάζει την μέθοδο «Αναπρογραμματισμού» του Ελληνα ερευνητή Panos Anastasiadis, Ph.D., chair of the Department of Cancer Biology at Mayo Clinic’s Florida campus.

    Κι όλο MicroNA και Μάικροενέι γράφουν και λένε.

    Ανακάλυψαν νέα μόρια!

  105. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    101. «θεωρώ πως η πιθανότητα απόδοσης του ίδιου ακριβώς κωδικού, στο ίδιο πρόσωπο, από διαφορετικούς οργανισμούς είναι ΕΛΑΧΙΣΤΟΤΑΤΗ.»
    Ενδιαφέροντας ο προβληματισμός,αλλά δεν θα χαρακτήριζα την πιθανότητα ελαχιστότατη, αν μιλάμε για 4ψήφιο PIN.
    Είναι 1 στις 10000 (αν θεωρήσουμε ότι υπάρχει PIN 0000) ή 1 στις 9999 αλλιώς.
    Αν θεωρήσουμε δε -που πιθανότατα συμβαίνει- ότι η τράπεζα αποφεύγει κάποιες επαναλήψεις ψηφίων κ.λ.π. η πιθανότητα είναι σημαντικά μεγαλύτερη.

  106. Γς said

    Μπάκγουερντ και φόργουερντ.

    Ολοταχώς!

    [στα βράχια]

  107. Akyla said

    105. Ευχαριστώ για την ενημέρωση. Με προσγείωσες, αλλά η εμμονή με τα λαχεία παραμένει.

  108. Γς said

    107:

    >Με προσγείωσες

  109. Gpoint said

    Ενα μικρό αφιέρωμα στον μικρό Ριβαλντίνιο για τα γιουτουμπάκια που μου έβαλε

    ΝτοΝτο, ΝτοΝτο,,,

    ΕΛΛΑΣ ΕΥΡΩΠΗ ΠΑΝΑΘΗΝΑΊΚΟΣ

    Μάθε στις βαζέλες μπάλα, βρε Γκαμπάλα, βρε Γκαμπάλα (από σήμερα μάθαμε όλοι πως την λένε )

  110. Anna Prot said

    Ξάδερφε Νίκο έχεις τόσο δίκιο!!

  111. Gpoint said

    Προς κατοίκοτς εξωτερικού

    Με τα αποφάγια της ΑΕΚ (Κουτρουμπής, Μπούρμπος, Κλωναρίδης) ομάδα δεν κάνεις. Μπορεί να «διακρίνεσαι» στο ελληνικό πρρωτάθλημα γιατί είναι το συμφέρον της Νόβα και της σούπερλιγκ (και του ΟΣΦΠ να μη παίξει ο ΠΑΟΚ τσουλού) αλλά οι ομάδες και οι διαιτητές της Ευρώπης δεν έχουν τέτοιες ευαισθησίες, μέχι και η απίθανη τρίτη ομάδα του Αζερμπαϊστάν απέκλεισε τον ΠΑΟ δικαιότατα.
    Οπως ξαναέγραψα ο ΠΑΟ θα «πετάει» πάλι δυο φορές τους μήνες που θα δώσει τα μαζεμένα ντέρμπυ που ΟΛΩΣ ΤΥΧΑΙΩΣ του βγάζει η κλήρωση κάθε χρόνο και θα παραμυθιάζονται οι οπαδοί του

  112. physicist said

    Άσχετο: τώρα που έγινε Υπουργός και θα πυκνώσουν τα κείμενα γι’ αυτήν, αναρωτιέμαι πόσες φορές θα μετρήσουμε τη γενική-μαϊμού της Άλκηστις.

  113. Panagiotis said

    Για τα sites υπάρχει μία μέθοδος σχετικά ασφαλής. Βάζεις τα 4 πρώτα γράμματα της ιστοσελίδας όπως φαίνεται στη γραμμή διεύθυνσης χωρίς τα http://, για παράδειγα στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα βάζεις sara και ακολούθως μια δύσκολη αλληλουχία που να περιέχει γράμματα, αριθμούς και σύμβολα. Την ίδια κάθε φορά. Εξασφαλίζεις ένα ισχυρό συνθηματικό και ότι δεν θα το ξεχάσεις ποτέ, από την άλλη όμως έαν κάποιος σου σπάσει τον κωδικό ή μάθει την αλληλουχία, θα μπορέσει να μπει σε όσες σελίδες έχεις κανει register

  114. sarant said

    Σας ευχαριστώ πολύ για όλα τα σχόλια! Τρέχω και δεν μπορώ να σχολιάσω.

  115. spiral architect said

    @112: O Ν. Χριστοδουλάκης υπηρεσιακός Υπουργός Οικονομίας. Δεν έβαζαν τον Σημίτη καλύτερα; 😛

    Για το βάζελο δε λέω πράμα. Σε λίγο θα τον απολαμβάνουμε στο Ιντερτότο. 👿
    (άλλον έλεγαν Καβούρια …)

  116. spiral architect said

  117. physicist said

    #116. — Μην κοροϊδεύετε τους Βάζελους σήμερα, δεν είναι πρωτοφανές στα χρονικά αυτό που συνέβη. Και το ασπόνδυλο είχε αποκλειστεί από ένα χωριό της Κροατίας, την Κοπρίβιτσα. 😉

    ΥΓ. — Το στοίχημα είναι αν θα κατταριφθεί σύντομα ένα άλλο ρεκόρ του Ρούλη, η εξάρα στο Μόναχο.

  118. marulaki said

    #103 Έφη^2, αν έχεις σμαρτφον, δες την εφαρμογή που πρότεινα πιο πάνω (KeyCards)

  119. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    118.Ναι,ναι,από την πρώτη στιγμή τους έδωσα ΄γω τρόπο να μας βρίσκουν η μινόαν,η ετζίαν,ο Σκλαβενίτης αλλά προκύπτουν πολλοί με λιγότερο συχνές χρήσεις και δε θέλω να δίνω το κινητό γιατί με ζαλίζουν στις διαφημίσεις,εκπτώσεις, προεκλογικές λαμακίες. (ε άμα έχεις κάρτα π.χ. του τζάμο, παίρνεις ανάλογα μνματα 🙂 )
    ……………………………………………………………….
    Επί τω ορισμώ υπηρεσιακής κυβέρνησης και έναρξη των προεκλογικών,να κάνω μια πρόβλεψη να μας βρίσκεται.
    Άσχετα με την προσωπική μου επιθυμία και πριν δω τις επιλογές των προσώπων στα ψηφοδέλτια,θεωρώ:
    Με τίποτα λιγότερο από 32% ο Τσίπρας.Εννοείται πρώτο κόμμα. Είναι πολύ μακρύ και πολύ βρώμικο το παρελθόν όλων των μη αριστερών.Έξι μήνες ΔΕΝ ισοφαρίζουν 40 χρόνια.

    Καλημέρα απ’ άκρου σ΄άκρο.
    Η κυρία Λαμπράκη Πλάκα στο Πολιτισμού, ιδιαίτερα καλή επιλογή. Η Άλκηστη στο Τουρισμού μια χαρά. Οι δυο προηγούμενες κυρίες ήταν η αφίσα,τώρα έχουμε τη φωνή, του τουρισμού 🙂

  120. Ριβαλντίνιο said

    @ 109 Gpoint
    😦 😦 😦

    Δεν είμαστε σε φόρμα αυτή την περίοδο. Πουλάμε Καρέλη να πάρουμε χρήματα και πάμε για τους εγχώριους τίτλους.

    «μαζεμένα ντέρμπυ που ΟΛΩΣ ΤΥΧΑΙΩΣ του βγάζει η κλήρωση κάθε χρόνο»

    Σ’αυτό δεν φταίμε εμείς, αλλά η «θεά Τύχη». Δεν ξέρω αν παίζουν ρόλο και άλλοι παράγοντες στην κλήρωση όπως οι τηλεοπτικές μεταδόσεις, οι έδρες των ομάδων κ.α.

Σχολιάστε

 
