Πριν από 50 χρόνια: Ο Μποστ και η κυβέρνηση Τσιριμώκου
Posted by sarant στο 28 Αυγούστου, 2015
Ο Μποστ αρέσει στο ιστολόγιο και, ελπίζω, σε αρκετούς αναγνώστες και φίλους. Εδώ και κάμποσο καιρό ανεβάζω, πότε-πότε, σκίτσα του Μποστ που σχολιάζουν γεγονότα που συνέβηκαν πριν από 50 χρόνια (εδώ το αμέσως προηγούμενο άρθρο αυτής της σειράς).
Ο Αύγουστος του 1965, όπως και ο φετινός, ήταν μήνας μεστός από πολιτικές εξελίξεις, αλλά, σε αντίθεση με τον φετινόν Αύγουστο, ήταν πολύ πιο ταραγμένος, καθώς το ιουλιανό παλατιανό πραξικόπημα με τον εξαναγκασμό σε παραίτηση του εκλεγμένου πρωθυπουργού είχε πυροδοτήσει μια χωρίς προηγούμενο (και χωρίς επόμενο, ίσως) λαϊκή κινητοποίηση, που εκφράστηκε με καθημερινές μαχητικές διαδηλώσεις επί εβδομήντα συναπτές ημέρες, από τις 15 Ιουλίου έως τα τέλη Σεπτεμβρίου.
Η κυβέρνηση Νόβα, με το πρώτο κύμα αποστατών, δεν κατάφερε να πάρει ψήφο εμπιστοσύνης στη Βουλή (πήρε 131 ψήφους υπέρ: 98 της ΕΡΕ, 8 από τους Προοδευτικούς του Μαρκεζίνη και 25 «αποστάτες» του Κέντρου). Αυτό έγινε τις πρωινές ώρες της 5ης Αυγούστου 1965. Στη συνέχεια, ο βασιλιάς ξεκίνησε σειρά ακροάσεων με τους πολιτικούς αρχηγούς, θέλοντας να κερδίσει χρόνο ενώ στο παρασκήνιο μεθοδευόταν το επόμενο βήμα. Τελικά, στις 14 Αυγούστου ο Ηλίας Τσιριμώκος και ο Στέφανος Στεφανόπουλος δήλωσαν ότι ανεξαρτητοποιούνται από την Ένωση Κέντρου και στις 17 του μηνός δόθηκε εντολή σχηματισμού κυβέρνησης στον Τσιριμώκο.
Το παραπάνω σκίτσο δημοσιεύτηκε στην Αυγή στις 29 Αυγούστου 1965, μία μέρα μετά την καταψήφιση της κυβέρνησης Τσιριμώκου στη Βουλή, η οποία κατάφερε να προσελκύσει μόνο 11 νέους αποστάτες κι έτσι συγκέντρωσε 135 ψήφους υπέρ. Τη χαριστική βολή στις ελπίδες του Τσιριμώκου την είχε δώσει λίγες μέρες νωρίτερα ο πάντοτε απρόβλεπτος Σπ. Μαρκεζίνης, ηγέτης του κόμματος Προοδευτικών, που είχε 8 βουλευτές, ο οποίος αρνήθηκε να στηρίξει την κυβέρνηση Τσιριμώκου, θεωρώντας ότι έπρεπε να σχηματιστεί κυβέρνηση ευρύτατης ενότητας. Ο Παπαπολίτης και η ομάδα βουλευτών της ΕΚ που πρόσκεινταν σ’ αυτόν, αρνήθηκαν επίσης να ψηφίσουν τον Τσιριμώκο.
Επειδή ο Τσιριμώκος σε ομιλία του λίγες εβδομάδες νωρίτερα είχε υποστηρίξει ότι «δεν υπάρχουν στις αποθήκες των Ανακτόρων άλλοι κατεψυγμένοι πρωθυπουργοί», μόλις μεταστράφηκε και πήρε την εντολή κέρδισε το παρατσούκλι «κατεψυγμένος» που χρησιμοποιεί και ο Μποστ εδώ και που το βλέπουμε και σε αυτή τη θαυμάσια φωτογραφία εποχής
Ο τίτλος του σκίτσου, Βασιλείς των οραίων, ούτε ορέων ούτε ωραίων, είναι διπλό λογοπαίγνιο αφενός με το γνωστό έργο του Εδμόνδου Αμπού «Οι βασιλείς των ορέων», επειδή ο Τσιριμώκος διατελέσει «υπουργός του βουνού» στην κυβέρνηση της ΠΕΕΑ το 1944 και αφετέρου με τους ωραίους, επειδή ο Μαρκεζίνης ήταν εντυπωσιακά άσχημος.
Ο Τσιριμώκος (1907-1968) ήταν της αριστεράς πτέρυγας του Κέντρου. Παλιός σοσιαλιστής, του κόμματος ΕΛΔ, στέλεχος του ΕΑΜ, συμμετείχε στις διαπραγματεύσεις για τη συμφωνία της Βάρκιζας (όπου πολλοί του καταλογίζουν ευθύνες), είχε συνεργαστεί και το 1958 με την ΕΔΑ πριν την εγκαταλείψει για να συμμετάσχει στην ίδρυση της Ένωσης Κέντρου. Ήταν όντως αντιπρόεδρος της Διεθνούς Εταιρείας Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (από την οποία διαγράφτηκε εξαιτίας της στάσης του στα Ιουλιανά). Πράγματι έπασχε από καρδιά -άλλωστε δεν επρόκειτο να ζήσει πολλά χρόνια ακόμα και το ήξερε. Τότε είχε πει και τη φράση «τι ψυχή θα παραδώσουμε», που την επαναλαμβάνει στο σκίτσο.
Ο Σπύρος Μαρκεζίνης παριστάνεται «θερμός» επειδή ήταν γενικά νευρώδης αλλά και ως καταγόμενος από την ηφαιστειογενή Σαντορίνη. Φυσικά δεν ήταν «νέος άνευ πείρας»: αυτό είναι σπόντα (που είχε ειπωθεί εκείνες τις μέρες) για τον βασιλιά Κωνσταντίνο. Η δύσκολη ώρα του Μαρκεζίνη επρόκειτο να έλθει το 1973, όταν δέχτηκε να γίνει πρωθυπουργός της χούντας.
Υστερόγραφο: Το σκίτσο ανεβαίνει με αυτόματον πιλότο. Προβλέπω να είμαι εκτός δικτύου για πολλές ώρες σήμερα.
Δύτης των νιπτήρων said
Καλημέρα!
Νομίζω το βιβλίο του Αμπού έχει τίτλο «Ο βασιλεύς των ορέων» — και πρέπει να ήταν πολύ γνωστότερο τότε χάρη στην έκδοσή του στη σειρά του Γαλαξία.
Δύτης των νιπτήρων said
Χμ, φαίνεται να έκανα λάθος στο δεύτερο σκέλος και να είναι του ’68 η έκδοση που είχα στο νου: http://retsasbooks.gr/index.php?instance=book&id=670
cronopiusa said
Καλή σας μέρα!
Corto Maltese said
1: Πράγματι μάλλον στον ενικό ήταν ο τίτλος: «Le roi des montagnes».
Πάντως πιθανολογώ ότι η έκφραση «βασιλεύς των ορέων» ως παρωνύμιο των ληστών δεν προέρχεται αποκλειστικώς από τον Αμπού, αφού απαντάται σε αδέσποτα μάγκικα δίστιχα (μεταγενέστερα αλλά χωρίς λόγιες επιρροές):
«Πού ‘σουν μάγκα το χειμώνα/
πού την είχες την κρυψώνα (και το καλοκαίρι ακόμα)
Ημουν βασιλιάς στά βράχια/
στίς δροσιές καί στά ρουμάνια»
spiral architect said
Ετοιμάσατε πλερέζας
βάλτε μαύρον ρουχισμόν
ήρθαν σκοτειναί δυνάμεις
και διακόψαν τον δεσμόν.
Ιάκωβος said
2. Δύτης
Έχω την εντύπωση ότι οι Βασιλείς των Ορέων εκείνη την εποχή δημοσιευόντουσαν σε συνέχειες σε κάποια εφημερίδα.
voulagx said
#6: Ιακωβε, αν θυμαμαι καλα, δημοσιευονταν στο Ρομαντσο.
ένας στρατολάτης said
Εγώ πάντως τους γνώρισα στα Κλασσικά Εικονογραφημένα.
Γς said
Αντε ρε παιδί μου!
Είδαμε και μια ορκωμοσία της προκοπής.
Με Αρχιεπίσκοπο με Μολυβιάτη με κυρίες [αλλά και άντρες] που φίλησαν το χέρι του παπά.
Στανιάραμε λίγο.
Να κάναμε κι ένα ευχέλαιο λέει.
Να φύγουν τα κακά πνεύματα.
Γιώργος Λυκοτραφίτης said
Είναι γνωστό, μου φαίνεται, αλλά δεν πειράζει να επαναληφθεί, ότι ο Γιάννης Μαρής (ο Έλλην Σιμενόν) ήταν Τσιριμώκος, ξάδελφος του Υπουργού και μετέπειτα Πρωθυπουργού Ηλία Τσιριμώκου. Τώρα το σασπένς βρίσκεται πάλι στο γήπεδό τους.
Γς said
Και πατέρας του Αγγελου, του δικού μας
Γιώργος Λυκοτραφίτης said
«Oι Βασιλείς των Ορέων» (οι νεώτεροι), είναι κι ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο του βρετανού Ματτ Ρέντελλ, μεταφρασμένο σε άλλες γλώσσες αλλά δεν ξέρω αν στα ελληνικά (το διάβασα ισπανικά), όπου τα όρη είναι οι Άνδεις της Κολομβίας, μια μαγική πραγματικά περιοχή, σε κάποιο βαθμό εξιδανικευμένη απ’ την αγάπη του Ρέντελλ γι’ αυτή τη χώρα, όπου -επιτέλους- δεν βρίσκουμε όποια πέτρα κι αν σηκώσουμε ναρκοτραφικάντες ή εμπόρους όπλων αλλά αγνή, παρθένα κι άγρια φύση (ολίγον Μπλανς Επιφανί μου βγήκε -σόρρυ…)
Γιώργος Λυκοτραφίτης said
11, α, δεν το ήξερα … αν και σε κάποια παρουσίαση της Άγρας στον Ιανό πρέπει να τον είχα δει -αν δεν με απατά η μνήμη μου (που σίγουρα με απατά).
Gpoint said
Ριβαλντίνιο, το άλλο με τον Ντοντό, το ξέρεις ;
Και, θεία δίκη, κληρώθηκε η Γκαμπάλα με τον ΠΑΟΚ για να κάνεις συγκρίσεις …
Παναγιώτης Κ. said
Τι είναι αυτό που κάνει έναν πολιτικό να μεταστρέφεται από την μια στιγμή στην άλλη όταν μάλιστα έχει δώσει διαβεβαιώσεις ότι θα μείνει πιστός; Το ερώτημα μου γεννήθηκε από την ιστορία του Τσιριμώκου την οποία ιστορία την ξέρω από το 1965 έστω και αν τότε ήμουν μαθητής στο Γυμνάσιο.
failedevolution said
Προβλέψεις …
http://bit.ly/1ER7kAh
ΕΦΗ-ΕΦΗ said
«Ιππότες των ορέων» ήξερα (πού διάβαζα;) για τους ληστάδες εποχής (τύπου Λιόντα).
ΕΦΗ-ΕΦΗ said
«Τσιριμωκίζει» άκουσα αυτές τις μέρες, μάλλον στο ράδιο.Ποιος για ποιον όμως, δεν ξέρω γιατί μάλλον μισοϋπνωτη ήμουν και δεν το κατέγραψα.Το ανέσυρα τώρα με το νήμα.
Βάταλος said
Αγαπητοί κύριοι,
1)διακόπτω την μεσημβρινήν μου σιέσταν, διά να σας ενημερώσω δι’ έν κοσμοϊστορικής σημασίας γεγονός που συνέβη προ 40 λεπτών (4 μ.μ. ακριβώς ώρα Ρωμέικου, της Παρασκευής 28 Αυγούστου 2015): Εις το συνεχιζόμενον Παγκόσμιον Πρωτάθλημα Στίβου του Πεκίνου, η 23χρονη ΚΑΤΑΛΕΥΚΗ (και γαλανομάτα) Ολλανδέζα Δάφνη Σκίπερς
https://en.wikipedia.org/wiki/Dafne_Schippers
ανεδείχθη η ταχυτέρα γυνή του κόσμου εις τον δρόμον του Σταδίου (200 μέτρα), κατατροπώσασα τας Τζαμαϊκανάς και λοιπάς νέγρας και αποστομώσασα τους φυλετιστάς που διατείνονται ότι οι νέγροι είναι ανίκητοι εις τους δρόμους ταχύτητος. Ήδη η είδησις έχει λάβει παγκοσμίους διαστάσεις (παντού αλλού, πλήν του αποβλακωμένου Ρωμέικου) δεδομένου και του φανταστικού χρόνου της Ελληνολάτρισσας (μέχρις ελληνομανίας) Δάφνης (21.63), που είναι ο 3ος καλύτερος όλων των εποχών. Ιδού ο πίναξ του τερματισμού των 200 μέτρων Γυναικών, όπως τον έδωκε προ ολίγου η IAAF
http://www.iaaf.org/competitions/iaaf-world-championships/15th-iaaf-world-championships-4875/results/women/200-metres/final/result#resultheader
2) Ο γέρων Βάταλος είναι ιδιαιτέρως συγκεκινημένος, διότι γνωρίζει την Δάφνην Σκίπερς από 9 ετών παιδούλαν (2001), εν πανέμορφον κοράσιον που είχε πάθος με τον Αθλητισμόν, εξαιτίας του Φιλελληνισμού των γονέων της: Οι γονείς της τυγχάνουν προσωπικοί φίλοι του γέροντος Βατάλου, έρχονται συχνάκις εις την Ελλάδα και είναι πιστοί της Πατρώας Θρησκείας των Ελλήνων, εξ ού και το αρχαιοελληνικόν όνομα Δάφνη (το φ αντί του ph εις το όνομά της, προέρχεται από προσωπικήν παρέμβασιν του γέροντος Βατάλου, ίνα δεικνύει τον αριθμόν της Χρυσής Τομής, όστις σημαίνει τον Φειδίαν ως γνωρίζητε
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A7%CF%81%CF%85%CF%83%CE%AE_%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%AE
Ήδη οι ειδικοί (ήκουσα προ ολίγου το BBC) θεωρούν ότι η 23χρονη Δάφνη θα εξελιχθή εις την κορυφαίαν σπρίντερ όλων των εποχών, πολύ ανωτέρα του νεγρο-Τζαμαϊκανού Χουσεΐν Μπόλτ, και θα κάμη τους ανθρωπολόγους να αναθεωρήσουν την ρατσιστικήν των άποψιν ότι η Λευκή Φυλή υστερεί εις τους δρόμους ταχύτητος
Μετά πάσης τιμής
Β.
ΥΓ: Επιτρέψατέ μοι να υπενθυμίσω, ότι οι ανεπανάληπτοι Αρχαίοι Έλληνες είχον ανακαλύψει πως η καλυτέρα απόστασις διά να ξεδιπλώση ο άνθρωπος όλην του την ταχύτητα είναι το στάδιον (192 μέτρα) και ουχί τα 100 μέτρα κλπ. Αυτό, μόλις προσφάτως το επεβεβαίωσεν η Επιστήμη, εξ ού και αι φοβεραί επιδόσεις που κάμνουν οι αθληταί εις τα 200 μέτρα, πολύ καλύτεραι των 100 μ. Άλλος είς λόγος διά να θαυμάζωμε τους Αρχαίους Έλληνας, πρίν τους αποβλακώσουν οι βρωμεροί Ραββίνοι Σαούλ και Τζόσουα Μπέν Γιοζέφ. Με τα πρωτόγονα μέσα των είχον εύρει ότι το στάδιον είναι η καλυτέρα απόστασις διά να δείξη ο άνθρωπος πόσον ταχύς είναι!.. Αν είναι δυνατόν…
ΕΦΗ-ΕΦΗ said
Οι ιππότες των ορέων
http://drakotrypa.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=695:2011-03-20-09-47-31&catid=916:2009-03-17-23-21-34&Itemid=212
Ριβαλντίνιο said
@ 14 Gpoint
«κληρώθηκε η Γκαμπάλα με τον ΠΑΟΚ για να κάνεις συγκρίσεις …»
Αυτό δεν έχει να λέει κάτι γιατί θα παίξετε άλλη χρονική περίοδο. Καλό το δούλεμα-μας αξίζει έτσι που τα καταφέραμε-αλλά όλες οι ελλαδικές ομάδες έχουν δεχτεί απρόσμενους αποκλεισμούς και ντροπιαστικές ήττες στην Ευρώπη. Π.χ. βλέπω στην wiki ο ΠΑΟΚ:
απ’την αυστριακή Βίνερ το ’65 με εξάρα,
από μια δανέζικη Βέιλε το ’77 με τριάρα,
από την ελβετική Σερβέτ το ’78 με τεσσάρα,
από την αυστριακή Τιρόλ Ίνσμπρουκ το ’92 με δυο ήττες,
από την Σλάβια Πράγας το «02 με τεσσάρα,
από κάποια ουγγρική Ντέμπρετσεν αποκλεισμός το ’04.
Και γενικά η μεγαλύτερη επιτυχία σας είναι ένας προημιτελικός στο Κυπελλούχων, «άθλο» που έχουν επαναλάβει οι Λάρισα και Πανιώνιος 🙂
Σκύλος said
19 σιγά τα λάχανα, γέροντα
Με έχεις δει πώς τρέχω όταν με κυνηγάνε τα ΜΑΤ;
Μπορεί και η δικιά σου να νόμισε πως την κυνηγούσαν οι μαύρες…
Ριβαλντίνιο said
@ 19
«η 23χρονη ΚΑΤΑΛΕΥΚΗ (και γαλανομάτα)»
Διακρίνω λίγο από Νεάντερταλ μέσα της ! 🙂
«οι νέγροι είναι ανίκητοι εις τους δρόμους ταχύτητος.»
Σιγά ρε συ ! Ο δικός μας ο Κεντέρης, που ήταν σκέτος Homo sapiens, τους είχε διαλύσει σε Ολυμπιακούς και Παγκόσμιο.
«θα εξελιχθή εις την κορυφαίαν σπρίντερ όλων των εποχών»
Όταν δεν την γουστάρουν πια θα την πετάξουν σαν στημένη λεμονόκουπα. Τότε, μα τον Δία που έλεγε και ο λοχαγός Μαρκ, θα μας αποκαλύψουν και τις ουσίες που παίρνει.
» και θα κάμη τους ανθρωπολόγους να αναθεωρήσουν την ρατσιστικήν των άποψιν ότι η Λευκή Φυλή υστερεί εις τους δρόμους ταχύτητος»
Δεν υστερεί, όπως δεν υστερεί και στην πυγμαχία (βλ. τέρατα Ουκρανούς και Ρώσους). Απλώς τα χλομά πρόσωπα δεν ασχολούνται τόσο πολύ.
Τέλος, αν θες, κάνε λίγο κράτει, γιατί θα σε παρεξηγήσουν οι κακεντρεχείς για :
Δημητρης said
Κάποιος που τον κυνηγούσε ένας καρχαρίας, αντί να φωνάζει «Βοήθεια» φώναζε «χρονομετρήστε βρε»..
leonicos said
Επάνοδος
Αγγελος said
Μπράβο της μικρής Ολλανδέζας με το ελληνικό όνομα, και μην τη γρουσουζεύεις, Ριβαλντίνιο, εστω κι αν δεν αποκλείεται βεβαια να βγεις αληθινός (κι ή Κασσάνδρα είχε δίκιο…)
Ας σημειώσουμε, χωρίς να έχει την παραμικρή σημασία, ότι και το αθλητικό σωματείο όπου έκανε τα πρώτα της βήματα στην πατρίδα της την Ουτρέχτη λέγεται Ελλάς (υπάρχει και στη Γάνδη, νομίζω, επαγγελματικη ομάδα ποδοσφαίρου με το ίδιο όνομα).
Όμως, Βάταλε, είναι ντροπής πραματα ή φυλή που (εκ παράλληλου με την κίτρινη, βέβαια, αλλά ανεξάρτητα) δημιούργησε τον πολιτισμό να καμαρώνει για το ότι δεν υστερεί από τους Κάφρους στο τρέξιμο και στο πήδημα!
(Έγραψα σταληθεια εγώ την προηγούμενη φράση;)
Αγγελος said
Γιώργο Λυκοτραφίτη (13), δεν σε απατά ή μνήμη, ιδίως αν μιλάς για τον Ιούνιο του 2012: ήμουν όντως εκεί, και μάλιστα με αναπηρική πολυθρονα.
Αγγελος said
Λειτουργούσαν οι Εκδόσεις Γαλαξία το 1968; Δεν είχαν κλείσει μαζί με τα έντυπα της Βλάχου; Και ποιος κληρονόμησε ή/και διαθέτει το στοκ των εξαιρετικών βιβλίων τους;
Gpoint said
Βάταλε από στίβο είσαι μάλλον άσχετος. Το εκπληκτικό τρέξιμο ήταν της πανέμορφης πιτσιρίκας (21 ετών) Τζαμαϊκανής που λόγω ηλικίας και προόδου (από πέρσι 23.20 κατέβηκε στο 21.66) είναι σίγουρο πως στο εξής θα δείχνει την πλάτη της στην Δαφνούλα.
Εξ άλλου, ΑΝ είδες την κούρσα, σήμερα έχασε από απειρία
Gpoint said
# 21
Τι ψάχνεις βρε πικραμένε στο παρελθόν ; Δες το σήμερα και κλείσε τα μάτια στο αύριο.
Είμαι στους 40 000 + βαθμούς στην Ευρώπη και λογικά θα ανέβω κι άλλο από τα ματς του ομίλου και είσαι στους 13 000. Με άλλα λόγια ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙΣ.
Μίλα για πλέηοφφς όπου με χαρτιά, διαιτησίες, εύνοιες από τιμωρίες και αλλαξοκωλιές με Αστέρα και Ατρόμητο τα καταφέρνεις
Ιάκωβος said
Ο Περσέας:
ΒΑΤΑΛΟΣ
Αἰσχίνης ἐν τῷ παραπρεσβείας. κεκωμῴδηται δὲ ἐπὶ μαλακίᾳ. Εὔπολις δὲ τὸν πρωκτὸν βάταλον λέγει. μήποτε οὖν ἔνθεν τοὺς κιναίδους βατάλους καλοῦσι.
Και Liddel and Scott
Greek Lexicon
βάτᾰλος [βᾱ], ὁ, = πρωκτός
Μάλλον σημιτικής ετυμολογίας.
Γιατί, Βάταλε, Βάταλος;
Ιάκωβος said
Και ποια πατρώα θρησκεία; Μας επεξεργάζεσθε;
Θρησκεία βαρβάρων,ιστοριούλες του βουνού και του λόγγου.
Οι μονοθειστικές (και άλλες) είναι πιο προχώ. Θρησκείες του πολιτισμού, δηλαδή της πόλης. Κάποιος είχε πέντε χρυσά νομίσματα, κάποιος άλλος πήγε για την απογραφή, ο φοροσυλλέκτης, η πόρνη, ο αυτοκράτορας,ο Ρωμαίος μπάτσος, … Σύγχρονα πράματα.
Όχι σαχλαμαρίτσες του στυλ και ο Δίας την έκανε αράχνη, και ο Δίας την έκανε χελώνα, και ο Δίας την έκανε με μικρά πηδηματάκια αφού πήδηξε την Λήδα σε μια σπηλιά…Τι βαρβαρότητες…
Για να μην πούμε για τον Ινδουισμό.
Θρησκεία ανθρώπων που όταν έχτιζαν πόλεις με ορθογώνια ρυμοτομίακαι αποχετευτικό σύστημα (3.300 πX), οι Έλληνες ζούσαν ακόμα στις σπηλιές. 🙂
ΕΦΗ-ΕΦΗ said
Άγγελε, τί έκπληξη! Ο παππούς μου διάβαζε φανατικά Γιάννη Μαρή και του έστελνα απ’ το φοιτητικό μου υστέρημα τα βιβλία του.
Επίσης ένας παλιός κινηματογραφιστής, γύρω στα 85 σήμερα, μού έλεγε προ καιρού, ότι ήταν φίλοι με το Γιάννη Μαρή και στη συζήτηση με αφορμή μια συνωνυμία, ότι θυμάται το γιο του Μαρή πιτσιρικά (άκου τώρα!) που ήταν αριθμητική ιδιοφυία. Αριθμομνήμων ή έκανε αριθμητικές πράξεις στο φτερό- τώρα τόχω μπερδέψει. Για πέστε… 🙂
Αγγελος said
Και ο Πατριάρχης (όχι ο νυν, ο Δημήτριος) διάβαζε Γιάννη Μαρή.Του το είπε ο ίδιος, όταν τον δέχτηκε στο Φανάρι κάποτε (1977;) που είχε πάει στην Πόλη δημοσιογραφικό ταξίδι, και τον άφησε εμβρόντητον, γιατί όσο να ‘ναι … τα βιβλία του ήταν μάλλον ακατάλληλα για ανήλικους και ιεράρχες!
Gpoint said
Ιάκωβε, η μαλακία ως γνωστόν δεν έχει όρια αλλά να χαρακτηρίζεις βάρβαρες τις θρησκείες (ινδική και ελληνική)που ανέδειξαν τον πολιτισμό τα πλησιάζει ασυμπτωτικώς
Ηταν απλώς θρησκείες που οι θεοί ήταν κι από τα δύο φύλλα κι οχι σεξιστικοί, ήταν πατεράδες όλων των λαών και όχι ενός συγκεκριμμένου, θεωρούσαν την γη «ξυνή των ανθρώπων» και όχι υπόσχεση κάποιου αναπόδεικτου και άλλα πολλά.
Τα θεωρείς βάρβαρα αυτά ή πράγματα για τα οποία πάλεωε και παλεύει η ανθρωπότητα ;
Δικαίωμά σου να πιστεύεις ό,τι θέλεις αλλά όταν εκφράζεσαι δημόσια να σκέφτεσαι πριν γράψεις
ΕΦΗ-ΕΦΗ said
34.Τον παππού μου πρέπει να τον είχε «μυήσει» στο Μαρή ένας ξάδερφός του που ζούσε στην Αθήνα.Bρήκα τελευταία στα παλιά ράφια στο χωριό ένα Μαρή σταλμένο απ’ αυτόν, με αφιέρωση το 1962.
Εγώ του έστελνα πολύ αργότερα,περί το ΄80.Υποθέτω τώρα ότι θα μου το είχε ζητήσει.Φυσικά ο,τιδήποτε πια για το Μαρή αμέσως να κι ο παππούς μαζί -τριαντατρία χρόνια μες τη γη.
Αγγελος said
G, νομίζω πως δείχνεις κάποια έλλειψη χιούμορ όταν σχολιάζεις την απάντηση του Ιακώβου στον Βάταλο σαν να ήταν δοκίμιο θρησκειολογίας. Το ζήτημα βέβαια της προόδου στη θρησκεία, όπως και στα ήθη ή στην κοινωνική οργάνωση, είναι πολύ μεγάλο και δεν θα το λύσουμε εδώ. Μετά από όσα έγιναν στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα, δεν νομίζω πως μπορεί κανείς να ισχυριστεί πως η πρόοδος του πολιτισμού (δρόμοι, τράπεζες, φορεισπράκτορες…) συνιστά και πρόοδο του ανθρώπου, αν και ίσως συνιστά αναγκαία (όχι ικανή!) προϋπόθεσή της. Στα ιδανικά όμως κάποια πρόοδος υπάρχει: ή δουλεία π.χ., που άλλοτε τη θεωρούσαμε φυσική και αναγκαία, έχει καταργηθεί. Και οι θρησκείες, παρά την αναμφισβήτητη «αυτονομία του εποικοδομήματος», ακολουθούν κι αυτές, έστω ετεροχρονισμένα, την εξέλιξη της κοινωνίας: η θρησκεια του Αβραάμ ήταν θρησκεία νομαδικών κτηνοτρόφων, ο μισναϊκός ιουδαϊσμός και ο χριστιανισμός είναι θρησκείες κοινωνίας πόλεων ενταγμένων σε αυτοκρατορίες, ο προτεσταντισμός θρησκεία εμποροκρατικών κοινωνιών… (Υπεραπλουστεύω βέβαια, αλλά με καταλαβαίνεις, ελπίζω.) Από αυτή την άποψη, υπάρχει και στις θρησκείες, αν όχι πρόοδος, πάντως εξέλιξη — και χρωστάς μια συγνώμη στον Ιάκωβο.
Ριβαλντίνιο said
@ 30 Gpoint
Έτσι σε θέλω. Συνέχισε να βγάζεις γλώσσα, να το χαρώ περισσότερο το φετινό διπλό στην έδρα σας. 🙂 Αιώνιοι πέμπτοι … στο ποδόσφαιρο εννοείται, γιατί σαν αθλητικό σωματείο είστε στην 11η θέση πίσω από ΠΑΟ, ΟΣΦΠ, ΑΕΚ, ΗΓΣ, Άρη, ΠΓΣ, ΕΓΣ, ΠΓΣΣ, Εθνκό Πειραιώς και Βουλιαγμένη.
@ 35 Gpoint
«ινδική και ελληνική»
(Καταρχάς νομίζω ότι ο Ιάκωβος κάνει αστειάκια με τον Βάταλο και δεν τα έπιασες. Αλλά Μπαοκτζής δεν είσαι ? ¨) )
Για την παγανιστική δεν λέω γιατί δεν θα σταματήσουμε να γράφουμε. Για την ινδική :
Για τους Θαγκ έχεις ακουστά ?
@ 32 Ιάκωβος
«3.300 πX»
Αυτά ήταν δικά μας βρε. 🙂
ΓΗ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Gpoint said
# 37
Αγγελε εγώ θεωρώ πως οι θρησκείες εκφράζουν περισσότερο την πατριαρχική ή μητριαρχική δομή της κοινωνίας. Να μην ξεχνάμε πως ο χριστιανισμός πικράτησε με την σύνοδο της Καζαμπλάνκας όπου απεφάνθησαν ότι η γυναικα έχει ψυχή και δεν είναι res-rei σύμφωνα με το ρωμαϊκό δίκαιο. Η επικράτησή της δημιούργησε την ανάγκη του μωαμεθανισμού όπου ξανάγινε χούρι η γυναίκα για τις ανδρικές ανάγκες.
Από αυτή την άποψη η δωδεκΑθεη θρησκεία ήταν ισορροπημένη , 6 άνδρες και 6 γυναίκες, ακόμη κι στον κάτω κόσμο Αδης και Περεφόνη και δεν δέχομαι τον χαρακτηρισμό βάρβαρη ούτε σαν χιούμορ σε απάντηση του Βάταλου
Και φυσικά δεν ζητάω συγγνώμη, ο Ιάκωβος πρέπει να ζητήσει μια που το (αμφιλεγόμενο0 χιούμορ του δεν είναι τόσο εμφανές όσο η εμπάθειά του.
ΕΦΗ-ΕΦΗ said
>>επειδή ο Μαρκεζίνης ήταν εντυπωσιακά άσχημος.
Σε κάποιες από τις εκλογές που κατέβαινε ο Μαρκεζίνης (με την επεν) είχε κυκλοφορήσει: Ο Χ υποψήφιος μιλάει στους Αθηναίους στην πλατεία,ο ψ μιλάει στους Πειραιώτες στο λιμάνι, ο Μαρκεζίνης στο ζωολογικό κήπο.
ΕΦΗ-ΕΦΗ said
39.>>η γυναικα έχει ψυχή και δεν είναι res-rei
Να κεράσω ένα τραγουδάκι να κάνουμε συκώτι 🙂
Ο κόσμος άλλαξε και πάρτε το χαμπάρι/Μαρίκα Νίνου
Gpoint said
# 38 μικρέ και άμυαλε και κολημένε στο παρελθόν
πέρσι ο ΠΑΟΚ έκανε΄δυο νταμπλ σε βόλλευ και χάντμπολλ ανδρών μια που θες να μετράς κι άλλα αθλήματα. Οταν συνειδητοποιήσεις πως το κυπελλάκι που πήρατε στο μπάσκετ είναι κατά πάσα πιθανότητα ο τελευταίος τίτλος της ιστορίας σας θα το ξανασυζητήσουμε.
Η παρελθοντολογία είναι γι αυτούς που δεν έχουν μέλλον, δεν με αφορά, εσύ θα βλέπεις βίδδεο και στο λάιβ θα σε σφαλιαρίζει η Εστορίλ και η Γκαμπάλα
Καληνύχτα
ΛΑΜΠΡΟΣ said
24 – Έγραψες μεγάλε, ξεράθηκα στα γέλια.
25 – Καλώς τον.
26 – Μην αυταπατάσαι Άγγελε, όλοι οι πρωταθλητές είναι πειραματόζωα των φαρμακευτικών εταιρειών, δεν υπάρχει νικητής από σχολικούς αγώνες και πάνω, πού να μη «φαρμακώνεται» και το χειρότερο; οι ίδιοι οι γονείς «φαρμακώνουν» τα παιδιά τους, ακόμα κι από την ηλικία (κρατήσου) των 5 ετών, υπάρχει τεράστιο πρόβλημα γενικά στον «αθλητισμό» αλλά δεν μιλάει κανείς ανοιχτά, ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΑΓΓΕΛΕ. Φυσικά όπως έλεγε κι ο μεγάλος Βαρτανιάν, της άρσης βαρών, «το γαϊδούρι δεν γίνεται άλογο με φάρμακα» χωρίς φυσικό ταλέντο και τρομακτική προσπάθεια δεν πετυχαίνεις, ά ξέχασα το σημαντικότερο, και το ιδανικό συκώτι που θα μεταβολίζει τις τρομερές ντόπες. Συνεπώς, αυτό δεν μειώνει την αξία των πρωταθλητών, αλλά είναι υποκριτικό να μιλούν για ντοπέ και μή πρωταθλητές.
Αυτά περί φυλετικής ανωτερότητας στον αθλητισμό, τα λένε κάτι κουνουπίδια που τα μόνα μέτρα που τρέχουν, είναι αυτά από την καρέκλα στον καμπινέ απ΄την ακράτεια.
«(Έγραψα σταληθεια εγώ την προηγούμενη φράση;)» Πραγματικά με άφησες άφωνο, γράφει τέτοια ένας ΑΓΓΕΛΟΣ; (χαμόγελο).
29 – Και η Σκίπερς έχει ανάλογη εξέλιξη από πέρυσι, και δεν είναι πιο έμπειρη στα 200, άλλωστε η εκκίνηση της ήταν τραγική για τελικό. Η Τόμπσον αν δεν βάλει μύες στα πόδια, είναι στα όριά της, ενώ η Σκίπερς τους έχει, όπως και η συγχωρεμένη Φλώρενς, αλλά και η θρυλική Κόχ, που τα όταν έκανε το εξωγήινο 47,60 στα 400 μέτρα, τα πόδια της είχαν σχεδόν διπλάσιο όγκο απ΄ότι πρίν δυό τρία χρόνια.
Το σίγουρο, είναι πως θα γίνουν μεγάλες μάχες μεταξύ τους, φαίνεται πως φαρμακευτικές, σε συνεργασία με την IAAF, άλλαξαν το αγωνιστικό μοντέλο που ήθελε έναν υπερπρωταθλητή που σαρώνει τους πάντες στο διάβα του, ο συναγωνισμός φέρνει περισσότερα κέρδη.
Υ.Γ – Ο τζίρος από τις ντόπες, έχει υπολογιστεί σχεδόν επίσημα στο 1,5 τρις$, ανεπίσημα κανείς δεν ξέρει. Να σημειωθεί ότι δεν περιλαμβάνουν τις ντόπες των γυμναστηρίων και του διαδικτύου πλέον, που τις παίρνουν τα ανίδεα νέα παιδιά, κυρίως οι έφηβοι για να αυξήσουν τα μπράτσα τους, και οι νεάνιδες για κοιλιακούς, και όλα αυτά με την ανοχή αν όχι συνενοχή των γονιών τους, ΧΑΟΣ.
Ιάκωβος said
35, Gpoint
Πέρα από την πλάκα,μπας και τσιμπήσει ο Βάταλος, η αλήθεια είναι οτι το «βάρβαρος» και το «πολιτισμένος» είναι πολύ παρεξηγημένες έννοιες. Στην περίπτωση των θρησκειών ανέφερα τα περι βαρβαρότητας καθαρά σε σχέση με τα διαφορετικά κοινωνικά περιβάλλοντα μέσα στα οποία δημιουργήθηκε η καθεμιά τους.
Πάντως δε με κατάλαβες, δεν εκφράστηκα μάλλον σωστά. Εννοούσα ότι η ελληνική «πατρώα» θρησκεία ήταν «βάρβαρη», αλλά αντίθετα, όχι η Ινδική θρησκεία. Ίσα ισα.
Η Αρχαιοελληνική θρησκεία ήταν δημιούργημα ενός συγκρητισμού δοξασιών ανθρώπων που ζούσαν στην φάση του κυνηγού-καρποσυλλέκτη (εξου και τα βουνά, οι λόγγοι κι οι σπηλιές) και ιδεών των πρώιμων αριστοκρατικών κοινωνιών και άντε, με κάποιες επιρροές από τις παλιές αγροτικές κοινωνίες,( εξ ου και οι παράλληλες θρησκείες, Διονυσιακές και Ελευσίνιες, η λατρεία της Δήμητρας και της Αθηνάς) κλπ.
Ακόμα πιο «βάρβαρες» θρησκείες είναι εκείνες που βρίσκουμε στα Νιμπελούγκεν και στις Έντες.
Η ινδική θρησκεία αντίθετα είναι θρησκεία «πολιτισμένη», διαμορφώθηκε μεν πάνω σε παλιότερες βάσεις , αλλά αναπτύχθηκε στις «μεγάλες πόλεις του 3.300 πΧ» και συνέχισε μέχρι σήμερα να λύνει ζητήματα πολύπλοκων αστικών κοινωνιών, Πχ, οι κάστες ή η χορτοφαγία, ή το ντάρμα και το κάρμα, κλπ
Μπροστά της η Ελληνική μοιάζει ανεκδοτάκι.
Νομίζω ότι η αρχαία θρησκεία αποκτά μια παγκόσμια σημασία μόνο με τους τραγικούς ποιητές, που όμως ήταν κοσμικοί, δεν ήταν ιερείς και συν τοις άλλοις ήταν δημιούργημα της κατ εξοχή αρχαίας πόλης, της Αθήνας.
Μεγάλο ζήτημα, εγώ μερικές σκέψεις έκανα, κυρίως γιατί μου φαίνεται εντελώς αδιανόητο και ψέμα κάποιος σήμερα, σα το Βάταλο, να ισχυρίζεται οτι όντως πιστεύει στο …Δία.
ΛΑΜΠΡΟΣ said
31 – «Γιατί, Βάταλε, Βάταλος;» Έχει το γνώθι σ΄αυτόν.
ΛΑΜΠΡΟΣ said
35 – Ρε Gee, στο θέμα του χιούμορ του σχολίου 32 θα συμφωνήσω με τον Άγγελο, εγώ γέλασα, εσύ γιατί αρπάχτηκες; Καταλαβαίνω το άγχος σου από την επιστροφή του αληθινού δικέφαλου στην πρώτη κατηγορία, και πλέον δεν πρόκειται να δείς πρωτάθλημα σ΄αυτή την ζωή (χαμόγελο) αλλά όχι να φτάσεις και σε τέτοια αντίδραση.
Όπως λένε και τα καρντάσια, ΧΑΛΛΛΛΑΡΑΑΑΑ.
Βάταλος said
Αγαπητοί κύριοι,
1) Μοί προξενεί αλγεινήν εντύπωσιν το εξής: Καίτοι επέρασαν 9 ώραι από την ανύψωσιν της παρούσης αναρτήσεως υπό του κ. Σαραντάκου, ούτε είς Ρωμιός αναγνώστης εφιλοτιμήθη να ενημερώση τους υπολοίπους, πού δύνανται να εύρωσι το θρυλικόν σύγγραμμα του Εδμόνδου Αμπού «Ο Βασιλεύς των Ορέων». https://en.wikipedia.org/wiki/Edmond_Fran%C3%A7ois_Valentin_About Ο γέρων Βάταλος το προσφέρει εις την αγγλικήν του μετάφρασιν, από μίαν μνημειώδη αμερικανικήν έκδοσιν του σωτηρίου έτους 1897, επιφυλασσόμενος να αναρτήση και την ελληνικήν μετάφρασιν που κάμνει ακόμη καλύτερον το γαλλικόν πρωτότυπον, διότι είναι εις παπαδιαμαντικήν καθαρεύουσαν του 19ου αιώνος (ο κ. Σαραντάκος θα την ενθυμήται, διότι είχε επανα-κυκλοφορήσει επί Χούντας από τον «Γαλαξίαν» ή τον «Πάπυρον», αν δεν κάμνω λάθος)
http://www.docdroid.net/KH1alih/edmond-about-the-king-of-the-mountains.pdf.html
Με την ευκαιρίαν, ιδού κατά τον Αμπού, διατί οι μόνοι Έλληνες (διάβαζε Ρωμιοί) που τηρούν τον λόγον των είναι οι Λησταί. Ανασύρω από την σελίδα 152 του «Βασιλέως των Ορέων»
2) Συγχαίρω τον κ. Gpoint διά το σχόλιον 35 και απαξιώ να απαντήσω εις τον γέμοντα χριστιανικού μίσους διά την καλυτέραν θρησκείαν που εγέννησεν η Ανθρωπότης κ. Ιάκωβον (σχ. 32).Βλέπω, όμως, ότι προέβη εις ύβρεις κατά της Πατρώας Ελληνικής Θρησκείας διά να με προκαλέση (σχόλιον 44).
Όσον διά το τι σημαίνει το «Βάταλος» (σχ. 31) έχω και άλλοτε εξηγήσει ότι εγώ επιλέγω την θεωρίαν του Πλουτάρχου εις τα «Ηθικά», που ήτο και η άποψις του ιδίου του Δημοσθένους:
Το προσωνύμιον «Βάταλος» έλαβεν ο Δημοσθένης από την τροφόν του, διότι ήτο βραδύγλωσσος. «Βάταλος» εσήμαινε βραδύγλωσσος παρ’ Αττικοίς. Την θεωρίαν αυτήν προσεπάθησε να ανατρέψη ο (εχθρός του Δημοσθένους) Αισχίνης εις το περίφημον Λόγον του «Κατά Τιμάρχου», τον οποίον λεηλατούν και διαστρεβλώνουν όλοι οι Εθνικοπαράφρονες, προκειμένου να αποδείξουν ότι οι Αρχαίοι Έλληνες ετιμώρουν με θάνατον τους Κιναίδους
https://books.google.gr/books?id=oc5QAAAAcAAJ&pg=PA45&dq=%CE%B5%CE%BE+%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82+%CE%BA%CE%B1%CE%B9+%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%AF%CE%B1%CF%82&hl=el&sa=X&ved=0CC8Q6AEwAmoVChMIgYKc1bfMxwIVSF0UCh3j8Q5f#v=onepage&q=%CE%B5%CE%BE%20%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82%20%CE%BA%CE%B1%CE%B9%20%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%AF%CE%B1%CF%82&f=false
Τας λοιπάς σημασίας της λέξεως τας αφήνω διά τους ανεράστους Ρωμιούς, μήπως καταφέρουν και καβλώσουν εκ των όπισθεν. Συνοψίζω: Ο γέρων Βάταλος ομολογεί δημοσίως ότι επέλεξε το προσωνύμιον «Βάταλος» εν των Σαραντακείω Ιστολογίω, διά να «σοκάρωνται» οι ανελλήνιστοι Ρωμιοί (όπως καλή ώρα ο κ. Ιάκωβος) με τας αισχράς σημασίας της λέξεως «Βάταλος», αγνοούντες την άποψιν του ιδίου του Δημοσθένους ότι ωνομάσθη «Βάταλος» χαιδευτικώς από την τίτθην του (την τροφόν του), επειδή ήτο ψευδός και βραδύγλωσσος
https://books.google.gr/books?id=egviCuY92zwC&pg=RA1-PA11&dq=%CE%B2%CE%AC%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CF%82&hl=el&sa=X&ved=0CDIQ6AEwA2oVChMIloTqiLzMxwIVCVYUCh3q-gbx#v=onepage&q=%CE%B2%CE%AC%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CF%82&f=false
3) Διά τον κ. Ριβαλντίνιον (σχ. 23) τι να είπω; Ο νέος αυτός (πνευματικοπαίδι του μισέλληνος παπα-Μεταλληνού, όπως έχω αποκαλύψει) μισεί θανασίμως ο,τιδήποτε ελληνικόν και προεξοφλεί ότι θα συλλάβουν δοπαρισμένην την Δάφνην Σκίπερς. Λές και αι Τζαμαϊκαναί και λοιπαί νέγραι δεν δοπάρονται με απαγορευμένας ουσίας. Μέχρι ανδρικόν σπέρμα καταπίει (ως γνωστόν) τρίς ημερησίως η Βερόνικα Κάμπελ που εκέρδισε σήμερον το χάλκινον μετάλλιον εις τον δρόμον του Σταδίου https://en.wikipedia.org/wiki/Veronica_Campbell-Brown , διό και είναι τόσον δυνατή εις τα 33 της. Μετά λύπης μου βλέπω ότι τα περί Δοπαρισμένων Πρωταθλητών τα υιοθετεί και ο κ. Λάμπρος εν τω σχολίω 43. Έξεστι Ρωμιοίς ασχημονείν…
4) Κύριον Gpoint (σχόλιον 29): Σας συγχαίρω, διότι είσθε (προφανώς) ο μόνος αναγνώστης του Σαραντακείου Ιστολογίου που είδε ζωντανόν τον σημερινόν ιστορικόν θρίαμβον της Δάφνης Σκίπερς. Βεβαίως και απήλαυσα την «κούρσαν» απευθείας από το Eurosport (διότι η ΕΡΤ-2 είχε μίαν καθυστέρησιν 7,5 δευτερολέπτων και δεν άντεχα να περιμένω). Ωστόσον, αυτό που γράφετε διά την μικράν Τζαμαϊκανήν που εκέρδισε το αργυρούν μετάλλιον, είναι προς απόδειξιν. Δεν σας κάμνει εντύπωσιν, πώς μία 21χρονη κατάφερε να κατέβη ενάμισυ δευτερόλεπτον μέσα είς έν έτος εις τον δρόμον του Σταδίου; Ακόμη και σπέρμα γαϊδάρου να καταπίη καθημερινώς, δεν δύναται να το καταφέρη. Είναι βέβαιον ότι δοπάρεται η μικρά. Παρομοία βελτίωσιν εις έν μόνον έτος έχει να ίδη ο Παγκόσμιος Αθλητισμός από τους Ολυμπιακούς των Αθηνών (2004), ότε η Φανή Χαλκιά (η οποία απεδείχθη ότι εδοπάρετο) κατέβηκε δύο ολόκληρα δευτερόλεπτα εις 10 μήνας εις τον δρόμον των 400 μετ’ εμποδίων
5) Τέλος, ευχαριστώ θερμώς τον κ. Άγγελον (σχ. 26) διότι επεβεβαίωσε την ελληνολατρίαν της Δάφνης Σκίπερς, υπενθυμίζων ότι ακόμη και ο σύλλογός της εν τη Ουτρέχτη ονομάζεται «Ελλάς». Αν το έλεγα εγώ, ο κ. Σαραντάκος και κάποιοι αναγνώσται θα με εθεώρουν Ελληνοβαρεμένον, διότι η πληροφορία αύτη δεν έχει ακόμη καταχωρηθή εν τη Wikiepedia. Βεβαίως κ. Άγγελε και είναι τεραστία παγκόσμιος είδησις η σημερινή νίκη της Δάφνης, διότι διαψεύδει τους φυλετιστάς που έχουν πείσει τον κοσμάκην ότι οι νέγροι είναι φυλετικώς ανώτεροι εις τους δρόμους ταχύτητος. Απλώς, συμβαίνει αυτό που υπαινίσσεται ο νεαρός Ριβαλντίνιος: Οι λευκοί δεν ασχολούνται πλέον με τον αθλητισμόν, είτε διότι τους διέφθειρε η καλοπέρασις, είτε διότι ήκουσαν εις το κατηχητικόν την βρωμεράν άποψιν των Γαλιλαίων πως Αθλητισμός σημαίνει ντόπα (θεωρία παπα-Μεταλληνού + Ριβαλντίνιου), είτε διότι οι μαύροι χρησιμοποιούν τον αθλητισμόν ως την μόνην ανθρωπίνην δραστηριότητα εις την οποίαν δύνανται ευκόλως να διακριθούν και να πλουτίσουν
Μετά πάσης τιμής
Β.
Ιάκωβος said
39,Gpoint
δεν πρόκειται να απολογηθεί κανείς συζητάμε, όπως οι αρχαίοι, με οδηγό τη λογική και τη γνώση 🙂
Το ζήτημα της «πατριαρχικής ή μητριαρχικής δομής της κοινωνίας» επίσης τεράστιο και επίσης παρεξηγημένο.
Οι θρησκείες νομίζω ότι παρουσιάζουν αντεστραμμένο το είδωλο, όταν αναφέρονται στη θέση της γυναίκας. Όπου ακούς πολλές Παναγίες, Μαριολατρείες και κλάματα για τη Φατίμα, τόσο περισσότερο καταπιεσμένη είναι η γυναίκα στην κοινωνία που τις λατρεύει.
Η βαρβαρότητα συνδέεται με την σχετική ελευθερία της γυναίκας. Ο πολιτισμός, δηλαδή η νεολιθική-αγροτική επανάσταση και η εμφάνιση των πόλεων φαίνεται ότι είναι εκείνη που έσπρωξε τη γυναίκα σε υποδεέστερη μοίρα.
Η κουλτούρα της αρχαίας Αθήνα ήταν ένα αμάγαλμα «βαρβαρικών» και «πολιτισμένων» παραδόσεων,αντίθετα από τη Σπάρτη, που παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό «βάρβαρη».Γι αυτό η Σπαρτιάτισσα δεν ήταν τόσο κλεισμένη στο σπίτι.
Μη ξεχνάς όμως, ότι οι Αθηναίοι λάτρευαν την Αθηνά, μια γυναίκα, όπως παλιότερα στην περιοχή λάτρευαν τη Μεγάλη Μητέρα, και αργότερα την Παναγία. Και φυσικά η θέση της γυναίκας στην Αττική τα κλασικά χρόνια δε διέφερε από εκείνη στην οποία βρίσκονται οι Μουσουλμάνες σήμερα.
Gpoint said
Μερικά πράγματα εξηγούνται πιο εύκολα με σκεψη και γεγονότα παρά με θεωρίες σοφών που έχουν τις προκαταλήψεις τους, Τα ελληνικά φύλα (νομάδες) έφεραν τον Δία στον ελλαδικό χώρο όπου η κοινωνία ήταν μητριαρχική και φυσικά είχαν θεά. Για να μην τα πολυλογούμε κάποια στιγμή τα βρήκανε οι παλιοί με τους καινούργιους και τα μοιράσανε όλα σε μια καταπληκτική σύνθεση. Οσοι δεν την αποδέχθηκαν κι έμειναν πιστοί στην παλιά θρησκεία επισήμως απέκτησαν κακό όνομα και αποκλείσθηκαν από τους Ολυμπιακούς αγώνες. Φυσικά αρκετοί ήταν που τελούσαν τις μητριαρχικες τους τελετές μυστικά,για «μεμυημένους πχ Ελευσίνια μυστήρια,
Στηις μεσογειακές χώρες η ανάγκη για θηλυκή θρησκεία φαίνεται ακόμα και σήμερα με την Παναγία των ορθοδόξων και την Μντόνα των καθολικών παρότι ο χριστιανισμός είναι «αρσενική» θρησκία
Ιάκωβος said
Βάταλε, παλιότερα καμιά φορά προκαλούσα , τσίγκλαγα συνομιλητές μου στο διαδίκτυο όταν είχα όρεξη για φιλοσοφικές συζητήσεις. Τωρα πια, βαριέμαι.
Πάντως, ούτε …χριστιανός (είμαι από οικογένεια αθέων-όλοι οι ανιόντες, γονείς και θείοι, αριστεροί και δεξιοί ήταν άθεοι), ούτε ανελλήνιστος. Μεγαλύτερη δε αρετή των ΑΗΠ η αγάπη για το διάλογο, την οποία εσύ δεν έχεις, άρα εσύ είσαι ο ανελλήνιστος.
Η δε χρήση από μέρους σου αυτής της σκατοκαθαρεύουσας είναι για γέλια. Στην αρχή μάλιστα, νόμισα ότι ειρωνευόσουν.Πως να γίνει σωκρατικός διάλογος έτσι. Κι ο Σωκράτης ο ίδιος μίλαγε τη γλώσσα της μαμάς του, όχι Ομηρικά.
Ιάκωβος said
Gee,
λες «όπου η κοινωνία ήταν μητριαρχική και φυσικά είχαν θεά»
Αυτή είναι η παρεξήγηση. Είναι και το λάθος των φεμινιστριών που πιστεύουν στην Μητριαρχία της ανατολικής Μεσογείου.
Όπως και η τέχνη ( η μαζική), έτσι και η Θρησκεία, περισσότερο δείχνει αυτό που ΔΕΝ υπάρχει παρά αυτό που υπάρχει.
Όπου υπάρχει η θεά, πχ η Αθηνά, η Παναγία , η Φατίμα στο Ιραν, εκεί να περιμένεις να βρείς τη γυναίκα πιο καταπιεσμένη.
Οι βόρειοι που έχουν τον Τζήζας περι πολλού κι όχι τη Μαρία, έχουν τη γυναίκα σε μεγαλύτερη εκτίμηση.
Και αυτό έχει να κάνει με την πολύ μεγάλη εικόνα, και φυσικά πολύ χοντρικά: μέσα στην Ιστορία «βάρβαρος»= ισότητα, «Πολιτισμένος»= μπούργκα.
Gpoint said
# 47\ (4)
Μα φυσικά αυτό υπαινίσσομαι. Εδώ δημιούργησαν έναν Μπολντ, δεν φτιάξουν κι έναν αντίστοιχο θηλυκό ; Αυτό είναι το προγνωστικό μου
Και κάτι άλλο η κούρσα που τα συνδυάζει όλα είναι για μένα τα 800
sarant said
Καλησπέρα, ευχαριστώ πολύ για τα ωραία σχόλια. Επειδή όμως είμαι σε εκστρατεία, δεν μπορώ να τα σχολιάσω όπως τους αξίζει!
Ριβαλντίνιο said
@ 42 Gpoint
Πληροφοριακά πέρυσι πήραμε και Πρωτάθλημα Ελλάδος Καταδύσεων Ανδρών και Γυναικών και Πρωτάθλημα Ελληνορωμαϊκής Πάλης Ανδρών. Και τον Νοέμβριο-Δεκέμβριο πρώτα ο Θεός θα πάρουμε και το πρωτάθλημα στην Πυγμαχία στους Άνδρες.
Αφού δεν σε ενδιαφέρει η παρελθοντολογία θα τα πούμε φέτος λοιπόν. Δεν ανησυχώ, κάποια δικαιολογία θα βρεις πάλι για τις ήττες σας στα μεταξύ μας παιχνίδια.
Ριβαλντίνιο said
@ 53 sarant
Όχι «μικρασιατική» ελπίζουμε, αλλά ένδοξη σαν του Μεγάλου Αλεξάνδρου. 🙂 🙂
Gpoint said
# 51
Ιάκωβε πολύ επιφανειακά τα βλέπεις και τάχεις μπερδεμένα
Στην αρχαία ελλάδα την θέση της γυναίκας δεν την ξέρουμε με σιγουριά, πάντως κάποιες «καταπιεσμένες» εταίρες έλυναν κι έδεναν
Αν νομίζεις πως η ορθόδοξη είναι το ίδιο καταπιεσμένη με την μουσουλμάνα, τι να σου πώ
Και κάτι ακόμα, αν οι βόρειες δεν ήταν στην πράξη καταπιεσμένες δεν θα κατέβαιναν σαν λυσσασμένες στον νότο
Gpoint said
# 54
Ριβαλντίνιο για τελευταία φορά σου ξαναθυμίζω πως ο ΠΑΟ φαίνεται να δοπάρεται που γράφει κι ο Βάταλος δυο φορές τον χρόνο στους μήνες που έχει τα ντέρμπυ με ΠΑΟΚ και ΟΣΦΠ τα οποία πέφτουν κοντά σκανδαλωδώς τα 5 τελευταία χρόνια. Φέτος που είναι ισχυρή και η ΑΕΚ, ο ΠΑΟ έχει τα τρία ντέρμπυ σε 4 αγωνιστικές !!. Αυτό δεν είναι θέμα προπονητή αλλά διοίκησης γι αυτό και διατηρούσε τον παπού Φερέϊρα (ή κάπως έτσι) και διατηρεί τον ασχετίδη Αναστασίου, μικρό ρόλο παίζει Μικρές δόσεις πέφτουν και για πλαίη οφφς ή κάνα τελικό κυπέλου αλλιώς εξηγησέ μου γιατί μετά την τεσσάρα στον τελικό στα πλαίη οφφς έχασες στην Τούμπα και Χ στο Αλεξάνδρας. Γιατί στα περσινά πλαίη οφφς «πέταγε στα τρία πρώτα παιχνίδια και σέρνεται ακόμα μέχρι σήμερα (αν είσαι απλά σχετικός από μπάλλα κι είδες το Παναιτωλικός-ΠΑΟ ήταν ο ορισμός του συμφωνημένου παιχνιδιού)
Τό έχουν καταλάβει πολλοί γι αυτό και δεν γέμισε το γηπεδάκι ούτε με την Γκαμπάλα κι ας τόβλεπε κατάμεστο ο Σωτηρακόπουλος, να πουλήσει αποκωδικοποιητές ήθελε πιστεύοντας πως θα προχωρήσει ο ΠΑΟ στο Γιουρόπαλιγκ για να δείχνει τα παιχνίδια του το κανάλι που δουλεύει.
Κάποιοι άλλοι παραμυθιάζονται με τους δυο μήνες και είναι ευτυχείς στην τύφλα τους
Βέβαια όποιος βλέπει ποδόσφαιρο κι ακούει συγχρόνως κάτι τύπους σαν τον Σωτηρακόπουλο νομίζει πως μεταδίδει άλλο ματς, χαρακτηριστικό παράδειγμα ο «εξαιρετικός» Νίνης που μετά το 20 λεπτό δεν έχει ανάσες !
Εχε υπ’ όψιν σου πως σε όποιο αθλητικό σάιτ στέλνω σχόλιο για την επαναλαμβανόμενη «σύμπτωση» στην κλήρωση για τον ΠΑΟ δεν το δημοσιεύουν, άρα κάτι τρέχει.
Θα μπορούσα κι εγώ να σου αντιτάξω πως μόνο ο ΠΑΟΚ αποκλείει τον ΟΣΦΠ πό το κύπελλο κι έχει περισσότερες νίκες στα μεταξύ τους πιχνίδια. Κι έπειτα ; Μήπως είμαι καλύτερος ; Οχι ακόμα.
Αν ποτέ σου καταλάβεις πως αντίπαλος του ΟΣΦΠ είναι ο ΠΑΟΚ γιατί ομάδες με γηπεδάκι και άστεγες ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ να τον απειλήσουν θα καταλάβεις γιατί γίνονται τα χατήρια στην ομάδα σου και τα καταφέρνει Πρόσεξε όμως γιατί αν του φανείς άχρηστος (π.χ. να ναλάβει αυτόν τον ρόλο η άστεγη ΑΕΚ) θα έχεις την τύχη του Αρη που «κουνιότανε» με τις πλάτες του ΟΣΦΠ και τις δικές σας όταν ελέγχατε μια χρονιά την παράγκα. Μπορείς επίσης να καταλάβεις πως και γιατί επιβιώνουν ο Αστέρας και το Αστέρι με 1200 οπαδούς έκαστος. Μπορείς να καταλάβεις γιατί ανέβηκε σφαίρα ο Ηρακλής όταν τελείωσε ο Αρης.
Επειδή λοιπόν και φέτος μια από τα ίδια θα έχουμε, μόνο όταν ασκηθεί δίωξη στους ποδοσφαιρικούς παράγοντες που κατηγορούνται και πάψει την λειτουργία της η παράγκα θα συζητήσουμε για ελληνικά ματς, στα ευρωπαίκά που δεν έχει παράγκα βλέπεις άλλη δυναμικότητα έχουν οι ομάδες
Και για να τα εμπεδώσεις όσα σου γράφω πάρε τα πρόστιμα της 1ης αγωνιστικής για υβριστικά συνθήματα οπαδών κι εδώ παράγκα έχει
Καλλονή 3 000 ευρώ
ΟΣΦΠ 2 500 ευρώ
ΠΑΟΚ 10 000 ευρώ
sarant said
55 Υπάρχουν και ενδιάμεσες καταστάσεις 🙂
ΕΦΗ-ΕΦΗ said
Δυο άσχετα:
Η πρωθυπουργός μού φέρνει φατσικά (μην κράξετε) την Εντίθ Πιάφ. Εννοείται όπως θα ήταν σ΄αυτήν την ηλικία και με ξανθό μαλλί.
Η Θήβα γιατί σχολιάζεται σε πολλά και διάφορα,στα ξεκούδουνα; Τί παίζει;
Γς said
59:
>Η πρωθυπουργός μού φέρνει φατσικά (μην κράξετε) την Εντίθ Πιάφ
Κι εμένα ο Χριστοδουλάκης του Υβ Μοντάν
Gpoint said
Μη σου πω και ο Γς του Αντονυ Κουήν στο πιο όμορφο (τώρα αν ο Χριστοτέτοιος υπουργοποιήθηκε ενώ ο Γς όχι, δεν το γνωρίζω και πάλί εκι’ος θέματος είμαι, τι να γίνει )
Gpoint said
Εν τω ματαξύ ο νεανίας πράσινος σαν την σημαία του πρίγκηπα που έφερε ο Τσάκας όλο μλάει για ρωσοπόντιο μαφιόζο ενώ όπου υπάρχει άσπρη σκόνη εμφανίζεται και ερυθρόλευκο φόντο…
από τον τύπο
«To έγγραφο έχει αποστολέα την Δίωξη Ναρκωτικών και παραλήπτη την Αστυνομική Υποδιεύθυνση Σύρου.
Την 14/08/2015 και περί ώρα 01:31, στη χώρα της Μυκόνου, ο… ενεργώντας για λογαριασμό και των υπόλοιπων μελών της εγκληματικής οργάνωσης, πώλησε σε ημεδαπό άνδρα (ονόματος Βαγγέλης) χρήστη της υπ.αριθμ 69…. τηλεφωνικής σύνδεσης ποσότητα ναρκωτικών με την κωδική ονομασία (2) προφανώς κοκαΐνη αντί αγνώστου χρηματικού ποσού ή άλλου ανταλλάγματος. Συνδρομητής της προαναφερθείσας τηλεφωνικής σύνδεσης είναι η Ολυμπιακός ΠΑΕ με έδρα Πειραιά, οδός Π.Λ. Αλεξάνδρας και Λιμ. Ζέας αρ. 2 με ΑΦΜ….. «
Γς said
61:
θενκς
Gpoint said
είναι προφανές πως τους τελείωσαν τα πακιστανικά τηλέφωνα και το γύρισαν στα εταιρικά !
Γιώργος Λυκοτραφίτης said
@58,
μεσοβέζικες.