Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Απ’ τ’ ολότελα, καλή και η υπηρεσιακή

Posted by sarant στο 31 Αύγουστος, 2015


Την Πέμπτη που μας πέρασε ορκίστηκε υπηρεσιακή πρωθυπουργός, με αποστολή να οδηγήσει τη χώρα στις εκλογές  η κυρία Βασιλική Θάνου, πρόεδρος του Αρείου Πάγου -αφού, σύμφωνα με το Σύνταγμα, ο υπηρεσιακός πρωθυπουργός πρέπει να είναι ένας από τους τρεις ανώτατους δικαστικούς της χώρας. Προηγούμενη φορά που είχε γίνει αυτό ήταν μετά τις εκλογές του Μαΐου 2012, όταν είχε οριστεί υπηρεσιακός πρωθυπουργός ο Παναγιώτης Πικραμμένος, ως τότε πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας, και οδήγησε τη χώρα στις εκλογές του Ιουνίου 2012. Το ιστολόγιο είχε σχολιάσει τότε την κυβέρνηση Πικραμμένου, μια και το όνομα έδινε αρκετές λαβές για σχολιασμό, από ορθογραφική, λεξιλογική ή φρασεολογική άποψη. Θα αφιερώσουμε άρθρο και στη νέα υπηρεσιακή πρωθυπουργό, αλλά το ενδιαφέρον δεν θα εστιαστεί στα λεξιλογικά.

Ωστόσο, η ανάδειξη της Βασιλικής Θάνου σε υπηρεσιακή πρωθυπουργό σηματοδοτεί μια καινοτομία ιστορικής σημασίας για την Ελλάδα. Έστω και όχι εκλεγμένη από τους πολίτες, η κυρία Θάνου είναι η πρώτη Ελληνίδα που αναδεικνύεται στη θέση του πρωθυπουργού, η πρώτη Ελληνίδα αρχηγός κράτους ή κυβέρνησης -και αυτό πρέπει να το χαιρετίσουμε, ακόμα κι αν δεν ήταν αποτέλεσμα της λαϊκής εντολής αλλά απόφαση του απερχόμενου πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Φυσικά, η υπηρεσιακή κυβέρνηση θα έχει (εκτός απροόπτου, τουλάχιστον) ζωή λίγων εβδομάδων -εκ των πραγμάτων δεν πρόκειται να πάρει σημαντικές αποφάσεις και ο ρόλος της θα είναι καθαρά διεκπεραιωτικός. Γι’ αυτό και δεν έχει και πολύ μεγάλη σημασία η επιλογή των προσώπων που την στελέχωσαν, ιδίως στα υπουργεία που δεν έχουν άμεση σχέση με την εκλογική διαδικασία.

Έλεγα πιο πάνω ότι η ανάδειξη της Βασιλικής Θάνου στον πρωθυπουργικό θώκο δεν είναι αποτέλεσμα της λαϊκής εντολής. Έτσι, δεν ξεπλένεται εντελώς ο ντροπιαστικός λεκές, το στίγμα που βαραίνει τη χώρα μας, να είναι μια από τις καθυστερημένες χώρες του κόσμου που δεν είχαν ποτέ γυναίκα πρωθυπουργό ή πρόεδρο -τα προσχήματα σώζονται πιο πολύ, να λέμε ότι είχαμε την κυρία Θάνου, έστω και μη εκλεγμένη.

Καθυστερημένη χαρακτήρισα τη χώρα μας, από την άποψη βέβαια της εκπροσώπησης των γυναικών στην πολιτική ζωή -στην Ελλάδα, τα έχουμε ξαναγράψει άλλωστε, όχι μόνο δεν έχει ποτέ εκλεγεί γυναίκα σε ανώτατο αξίωμα (ούτε καν στη θέση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης) αλλά και στη Βουλή της 25ης Ιανουαρίου είχαμε μόνο 70 γυναίκες επί συνόλου 300 (ποσοστό 23,3%) -και πάλι καλά να λέμε, αφού επρόκειτο για ρεκόρ από καταβολής ελληνικού κράτους, ρεκόρ που βέβαια οφείλεται στην εκλογική εκτίναξη της Αριστεράς, και ιδίως του ΣΥΡΙΖΑ, αφού στη Βουλή του 2009 (πριν από την αριστερή εκτίναξη) είχαμε 52 μόνο γυναίκες, και στα παλιότερα χρόνια ακόμα λιγότερες. Πάντως, το 23,3% των γυναικών στη Βουλή, αν και χαμηλό, δεν είναι ντροπιαστικό: βρισκόμαστε στη 18η θέση από τις 28 χώρες της ΕΕ, περίπου στον παγκόσμιο μέσο όρο, με καλύτερες επιδόσεις από πολλές συντηρητικές χώρες, όπως οι ισλαμικές, οι ΗΠΑ ή η Ιαπωνία, όπου το ποσοστό γυναικών στη Βουλή είναι ακόμα χαμηλότερο.

Πολύ πιο ντροπιαστικό ήταν το ποσοστό γυναικών στις κατά καιρούς ελληνικές κυβερνήσεις, ακόμα και στην προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία, παρόλο που είχε κορμό την Αριστερά, παρουσίαζε χαμηλότατο ποσοστό γυναικών, μόλις 6 σε 45 υπουργικούς θώκους συν την Πρόεδρο της Βουλής, κάτι που κανονικά θα έπρεπε να απαγορεύεται από το Σύνταγμα.

Δυστυχώς, παρόλο που ο ΣΥΡΙΖΑ (και ο Συνασπισμός, που αποτελεί τον βασικό πρόγονό του) είναι με μεγάλη διαφορά το πιο προοδευτικό ελληνικό κόμμα σε θέματα έμπρακτης ισότητας και συμμετοχής των γυναικών, έχει κι αυτός μεγάλες αδυναμίες σε θέματα εκπροσώπησης των γυναικών -ας πούμε, στην εκλεγμένη Πολιτική Γραμματεία του μόνο 2 από τα 11 μέλη ήταν γυναίκες (τώρα με τη διάσπαση οι αριθμοί έχουν αλλάξει). Και δεν ξεχνάμε τη μελανή στιγμή του κόμματος σε σχέση με την εκπροσώπηση των ευρωβουλευτών: το 1994 ο Συνασπισμός είχε αποφασίσει, σε περίπτωση που εκλέξει δύο ευρωβουλευτές, να υπάρξει εναλλαγή στα μέσα της θητείας και να παραιτηθούν οι δύο πρώτοι της λίστας (ήταν ο Αλέκος Αλαβάνος και ο Μιχάλης Παπαγιαννάκης) υπέρ της τρίτης στη λίστα Φωτεινής Σιάνου. Όταν όμως ήρθε η στιγμή της εναλλαγής, οι δυο ευρωβουλευτές, ο επικεφαλής του κόμματος (ο Ν. Κωνσταντόπουλος), αλλά και η πλειοψηφία της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής, αποφάσισαν να μην ισχύσει η ειλημμένη απόφαση!

(Άλλωστε, και στις χώρες του λεγόμενου υπαρκτού σοσιαλισμού, παρόλο που η θέση της γυναίκας είχε θεσμικά βελτιωθεί πολύ, στην πράξη υπήρχε τεράστιο έλλειμμα εκπροσώπησης των γυναικών: η μοναδική γυναίκα που ανέλαβε θέση αρχηγού κράτους ή κυβέρνησης σε χώρα του λεγόμενου σοσιαλιστικού στρατόπεδου ήταν η Μίλκα Πλάνιντς, πρωθυπουργός της ενιαίας Γιουγκοσλαβίας από το 1982 έως το 1986).

Βέβαια, η ανάρρηση γυναίκας στο ανώτατο αξίωμα δεν σημαίνει αυτόματα ότι η θέση της γυναίκας στην εν λόγω χώρα είναι αξιοζήλευτη. Πολλές μουσουλμανικές χώρες, όπου η θέση των απλών γυναικών είναι δεινή, έχουν αναδείξει, και μάλιστα με εκλογές, πρωθυπουργούς ή προέδρους γυναίκες από ισχυρές οικογένειες της ελίτ (Πακιστάν, Ινδονησία, Μπαγκλαντές, ίσως και άλλες). Ή, η παντοδυναμία της Ίντιρα Γκάντι στην Ινδία δεν άλλαξε την κακή θέση των γυναικών στην τεράστια χώρα, όπως δείχνουν τα συνεχή ειδεχθή εγκλήματα που γίνονται με θύματα γυναίκες. Ωστόσο, και ο συμβολισμός έχει την αξία του. Άλλωστε, και η Ελλάδα έχει μία τουλάχιστον ισχυρή οικογένεια της ελίτ αλλά η γυναίκα που είναι μέλος της δεν έχει κατορθώσει (ακόμα) να γίνει ούτε πρωθυπουργός ούτε αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ενώ οι μπαγκλαντεσιανές, λιβεριανές, πακιστανές και ινδονήσιες ομόλογές της μάς βάλανε τα γυαλιά -τόσο πίσω είμαστε.

Αλλά, είπαμε, η ανάδειξη της κυρίας Θάνου στο πρωθυπουργικό αξίωμα κάπως σώζει τα προσχήματα -όπως λέει και η παροιμία στην οποία παραπέμπει ο τίτλος, που επίτηδες τη διάλεξα επειδή μπορεί να διαβαστεί και σεξιστικά. Και είναι τίτλος τιμής για τον Αλέξη Τσίπρα και την αριστερή κυβέρνηση, ότι επί των ημερών τους είχαμε την πρώτη Ελληνίδα πρωθυπουργό, στον ορισμό της οποίας, μην το ξεχνάμε, έντονες αντιρρήσεις πρόβαλε η συντηρητική δεξιά του άντρακλα Βαγγέλη Μεϊμαράκη. Οπότε, εστω και με αστερίσκους, να χαιρετίσουμε την πρώτη Ελληνίδα πρωθυπουργό!

 

Advertisements

128 Σχόλια to “Απ’ τ’ ολότελα, καλή και η υπηρεσιακή”

  1. spiral architect said

    Καλή βδομάδα.
    Πονεμένες ιστορίες:
    Οι φεμινιστές και δημοκράτες κακοποιούν τις γυναίκες τους!
    Δικαίωση του Νίκου Κωνσταντόπουλου

  2. Γς said

    Καλημέρα

    κι έχεις και κάτι αχρείους με φαιδρές αναρτησεις στο ΦΒ:

  3. spiral architect said

    :mrgreen:

  4. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    Αναρωτιέμαι, αν αξίζει και αν μπορεί να συγκεντρωθεί το ανώνυμο χιούμορ που τόσο σπάταλα σκορπίζεται στο Διαδίκτυο.

  5. cronopiusa said

  6. spiral architect said

    Άνδρας, γυναίκα, υπηρεσιακή, κανονική Θάνου, Τσίπρας …. δεν υπάρχει περίπτωση να μη στείλουν το ραπόρτο τους οι Ευρωπέη «φίλοι» μας:
    Επιστολή προς την υπηρεσιακή Πρωθυπουργό, Βασιλική Θάνου, έστειλε ο πρόεδρος της Κομισιόν, Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, αξιώνοντας την πλήρη υποστήριξη του προγράμματος βοήθειας.
    Οπότε λοιπόν καλά τα διαδικτυακά αστειάκια για την κυρία Θάνου, αλλά το πρόβλημα παραμένει. 🙄

  7. Ἁρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    Άλλωστε, και η Ελλάδα έχει μία τουλάχιστον ισχυρή οικογένεια της ελίτ αλλά η γυναίκα που είναι μέλος της δεν έχει κατορθώσει (ακόμα) να γίνει ούτε πρωθυπουργός ούτε αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ενώ οι μπαγκλαντεσιανές, λιβεριανές, πακιστανές και ινδονήσιες ομόλογές της μάς βάλανε τα γυαλιά -τόσο πίσω είμαστε.

    Ἂν ἡ μὴ ἀνάδειξη τοῦ συγκεκριμένου προσώπου στὴν πρωθυπουργία μᾶς φέρνει πίσω ἀκόμη καὶ ἀπὸ τὸ Πακιστάν, δὲ μὲ πειράζει καθόλου 🙂

    Τὸ ὅτι χάσαμε δύο φορὲς ἀπὸ τὰ Φερόα τὸ βρίσκω χειρότερο

  8. Gpoint said

    «, παρουσίαζε χαμηλότατο ποσοστό γυναικών, μόλις 6 σε 45 υπουργικούς θώκους συν την Πρόεδρο της Βουλής, κάτι που κανονικά θα έπρεπε να απαγορεύεται από το Σύνταγμα.»

    όπως γράφτηκε είναι σαν να αναφέρεται στην …Ζωή Κωνσταντοπούλου που όμως δεν ήταν η πρώτη γυναίκα πρόεδρος της Βουλής, αν θυμάμαι καλά

  9. Gpoint said

    Πάντως πραγματική ισότητα των φύλων (θα) έχουμε όταν δεν (θα) μετράμε άνδρες και γυναίκες, τα ποσοστά δεν λύνουν το πρόβλημα, ούτε τα αξιώματα. Κατά μείζονα λόγο το σύνταγμα πρέπει να ενδιαφέρεται για την καλύτερη στελέχωση και όχι την φυλετική πποσόστωση

  10. Γς said

    4:

    Βλέπω τώρα και ένα σωρό καυτές ισπανίδες στο Σούπερ Παρανταιζ της Μυκώνου.

    Και μετά τον Βασίλη Λεβέντη

  11. Γς said

    10:

    Ναι. Της Μυκώνου. [για πολύ καυτές ισπανίδες μιλαμε]

  12. atheofobos said

    ενώ οι μπαγκλαντεσιανές, λιβεριανές, πακιστανές και ινδονήσιες ομόλογές της μάς βάλανε τα γυαλιά -τόσο πίσω είμαστε.

    Ως δικηγόρος του διαβόλου θα μπορούσα να πω ότι μετά την 7μηνη διακυβέρνηση Τσίπρα μάλλον καταντήσαμε να προσεγγίσουμε το επίπεδο αυτών των χωρών οπότε η πρωθυπουργία από γυναίκα ήταν αναπόφευκτη 🙂

  13. Alexis said

    #0: η κυρία Θάνου είναι η πρώτη Ελληνίδα που αναδεικνύεται στη θέση του πρωθυπουργού, η πρώτη Ελληνίδα αρχηγός κράτους ή κυβέρνησης

    Μα γιατί το λες αυτό; Είχαμε μία κάποτε που ήταν αρχηγός κράτους, κυβέρνησης, αρχηγός στρατού και στόλου κλπ. κλπ. 🙂
    Μόνο Αρχιεπίσκοπος δεν μπόρεσε να γίνει, καθότι οι Γαλιλαίοι δεν τα σηκώνουν αυτά! 😀

    Η Ντόρα πάντως, έφτασε στην πηγή αλλά δεν ήπιε νερό. Αν είχε κερδίσει την ηγεσία της ΝΔ το 2009 από τον Σαμαρά, θα ήταν φυσιολογικά η πρωθυπουργός της περιόδου 2012-2015.
    Αλλά με υποθέσεις… και με αν…

  14. Γς said

    >Απ’ τ’ ολότελα, καλή και η υπηρεσιακή

    Μπέτερ δαν νάθινγκ.

    Για την Παναγιώταινα, όμως, έχουμε πει τίποτα;

  15. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρες, και πάλι από την Αθήνα (χτες βράδι, δέκα και μισή δέσαμε στη Ραφήνα…)

    Κοίταξε τώρα την ομορφιά της γλώσσας μας : αν ήταν συνηθισμένο και φυσιολογικό, θα ταίριαζε το «γυναίκα Πρωθυπουργός». Με τις δικές μας συνθήκες όμως θα μπορούσαμε να γράφουμε κάλλιστα «γυναίκα-Πρωθυπουργός» : η παύλα υπονοεί το ασυνήθιστο, το εξωπραγματικό (πως λέμε κορίτσι-λάστιχο) ! Καλό;

  16. Πάνος με πεζά said

    Για τη Ντόρα, κρατάτε μικρό καλάθι, μπα και τη βάλουν Αλέξης-Βαγγέλας από κοινού, με καμιά συνεργασία θανάτου…Πολλά δεν έχουμε δεί, άλλωστε;

  17. Alexis said

    #10: Απίστευτο! Ο ίδιος ο πρόεδρος τραγουδάει; 😯
    Καλή φωνή, πλάκα-πλάκα…

  18. Πάνος με πεζά said

    Έπρεπε να δείτε τι γινόταν με το Λεβέντη όταν ήμουν φοιτητής, τέλη 90…Τρέχαμε για το χαβαλέ στις συγκεντρώσεις του! Τώρα όμως, μπα και τον ψηφίσω…Ο επιμένων, νικά ! Είναι και συνάδερφος, άλλωστε…

  19. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    16 Εγώ γι’ αυτό δεν ανέφερα ονόματα, για ξόρκι 🙂

  20. Ελενη said

    Νομιζω οτι το προβλημα εγκειται ακριβως στην υποεκπροσωπηση των γυναικων στον δημοσιο βιο και οχι στο φυλο του πρωθυπουργου. Και η Ντορα να εβγαινε πρωθυπουργος, αν τα συνολικα ποσοστα γυναικων ηταν ιδια, δεν νομιζω οτι θα αλλαζε κατι. Αυτο που αξιζει να αναρωτηθουμε ειναι το αν οι γυναικες θελουν αλλα δεν εκλεγονται, η αν δεν πολυενδιαφερονται για το χωρο για προσωπικους, πρακτικους η κοινωνινκους λογους. Γι αυτο ειμαι κατα της ποσοστοσης, επειδη δυναται να συγκαλυψει τις αιτιες του προβληματος. Το θεμα δεν ειναι να επιβαλουμε την παρουσια γυναικων, ειναι να δημιουργησουμε τις και εργασιακες συνθηκες που θα ενθαρρυνουν και θα διευκολυνουν τος γυναικες να κανουν το ενα βημα παραπανω στη δουλεια η την πολιτικη.

  21. Γς said

    Και τον καιρό της χούντας ο Παπαδόπουλος θέλοντας να καταπολεμήσει την γραφειοκρατία είχε θέσει ένα ερευνητικό κέντρο [το γνωστό Πυρηνοστάσιο] οργανωτικά κατευθείαν στον πρωθυπουργό.

    Ετσι στα έντυπα, φακέλους κλπ του κέντρου προηγείτο της επωνυμίας και διεύθυνσης το «Prime Minister”.
    Κι έχω ακόμη απαντήσεις σε γράμματά μου [Γς Prime Minister, ..street, Athens, Greece] του τύπου:

    Εξοχότατε, Γς, Πράιμ μίνιστερ κλπ

  22. cronopiusa said

    Mulheres de Atenas, Chico Buarque

    Καλή σας μέρα, καλή βδομάδα

  23. Βασίλης Ορφανός said

    Θέλησε, λέει, κάποτε ο Δίας να μάθει ποιοι κάνουν κουμάντο στην επικράτειά του, οι άνδρες ή οι γυναίκες, και ανέθεσε στον Ερμή να κάνει το σχετικό γκάλοπ. Ροβόλησε προς τα κάτω ο Ερμής, και ρωτούσε πόρτα πόρτα: «Ποιος κάνει εδώ κουμάντο;» Και καθώς ήταν πρωί και στα σπίτια ήταν μόνο οι νοικοκυρές, η απάντηση ήτανσταθερά: «Εγώ». «Μπράβο», έλεγε ο Ερμής. «Δώσ’ της μια κότα για τον κόπο της», έλεγε στον Απόλλωνα, που τον είχε πάρει για βοηθό. Είχε βραδιάσει για καλά όταν έφτασαν σε ένα ορεινό κρητικό χωριό. Στο πρώτο σπίτι του χωριού καθόταν ένας Κρητίκαρος κάτω από την κληματαριά και έπινε τη ρακή του. «Κάνουμε ένα γκάλοπ. Ποιος κάνει εδώ κουμάντο», ρωτάει ο Ερμής. «Ίντα θα πει ποιος κάνει επαέ κουμάντο;» απορεί ο Κρητικός. «Εγώ, βέβαια!». «Μπράβο» του λέει ο Ερμής, «για τον κόπο σου να μας απαντήσεις θα σου δώσουμε ένα άλογο. Θέλεις ένα άσπρο ή ένα κόκκινο;» «Μπρε σύ, Μαρία,» λέει ο Κρητικός, στρέφοντας το κεφάλι προς τα μέσα, «το άσπρο να πάρω ή το κόκκινο;» «Μωρέ, δώσ’ του κι αυτουνού μια κότα!» λέει ο Ερμής στον Απόλλωνα. Και πήραν τον γυρισμό για τον Όλυμπο.
    Σημείωση: Ο Ερμής δεν ρώτησε τον Κρητικό αν η γυναίκα του ψηφίζει ό,τι θέλει αυτή ή ό,τι της επιβάλλει εκείνος, γιατί τότε οι γυναίκες δεν ψήφιζαν.

  24. cronopiusa said

    Πέθανε ο Ηλίας Σιμόπουλος.

    Το Δέντρο

    Ο άνθρωπος, αγάπη μου
    Την ίδια ώρα
    γίνεται ποιητής ή δολοφόνος
    Ένας άγγελος τον παραστέκει
    Ένας δαίμονας του Χαμογελά.

    Σκυμμένος στις εξισώσεις του
    Με πολλούς αγνώστους
    Σπέρνει τον όλεθρο στη Χιρισίμα
    Εξακοντίζει τους Σπούτνικ στους αιθέρες.

    Ο άνθρωπος, αγάπη μου
    Μπορεί μονάχος του
    Να γίνεται φως ή νύχτα
    Να σκοτώνεται σ’ όλους τους πολέμους
    Για τη λευτεριά και τη δικαιοσύνη
    Και να λυντσάρει το μικρό νέγρο
    Που τόλμησε να ζητωκραυγάσει έξαλλος
    την ομορφιά μιάς άσπρης.

    Ο άνθρωπος, αγάπη μου
    Την ίδια ώρα
    Σηκώνει από τα Τάρταρα
    Τους ίσκιους του τρόμου
    Να φράξει το δρόμο μας
    Κι ανοίγει τους κρουνούς της ζωής
    Να μας χαρίσει το μέλλον
    Καθώς εσύ ανοίγεις την πόρτα σου
    και λες στους επισκέπτες
    -«Περάστε!».

    Ο άνθρωπος, αγάπη μου
    Ποτίζει μέρα νύχτα
    Με το αίμα του και με τα δάκρυά του
    Το δέντρο της ζωής
    Που μεγαλώνει αφάνταστα
    Για να μας δώσει κάποτε
    Τους πιο γλυκούς καρπούς του.

  25. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    21 Πολύ καλό, πράιμ μίνιστερ!

    23 Αυτό από Κρητικό το έχω ξανακούσει 🙂

  26. Θρασύμαχος said

    Γλώττα λανθάνουσα τ’ αληθή λέγει: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1500021946 «θα ενσκήψουμε όλοι για να εξετάσουμε το αποτέλεσμα των εκλογών»

  27. spiral architect said

    @23: Αν έχετε κάτσει κάτω με το ταίρι σας – όπως εγώ καλή ώρα πριν καναδυό βδομάδες- να αποφασίσετε αν π.χ. στην ανακαίνιση των εξωτερικών κουφωμάτων του σπιτιού σας πρέπει να μπουν κοινά διπλά τζάμια, ή «ενεργειακά» (σωστότερα low e) με τον υποφαινόμενο να προσπαθεί να εξηγήσει διάφορα τεχνικά, από συντελεστές θερμοπερατότητας ως ξερωγώ τις θερμογέφυρες των παλιών κουφωμάτων σε συνδυασμό με τη σκίαση, θα καταλάβετε γιατί οι γυναίκες βαστούν μούτρα, όταν δεν περάσει το (αναπόδεικτο) δικό τους.
    Ακόμα μούτρα μου βαστάει. :/

  28. Πάνος με πεζά said

    Τη λέξη «Υπηρεσιακό», ως επίθετο, νομίζω ότι εκτός από αυτή τη χρήση, τη συναντάμε μόνο σε ξενυχτισμένα λεωφορεία, ή άντε και στην αποστολή εγγράφων (μαζί με το επίρρημα «υπηρεσιακά»).

  29. Κουνελόγατος said

    Κουράγιο, συμπάσχουμε όλοι οι καταπιεσμένοι του ιστολογίου… :mrgreen:

  30. Πάνος με πεζά said

    @ 27 (περι κουφωμάτων) : Έπρεπε εξαρχής να προβάλεις το επιχείρημα-θάνατο, που θα είχε λύσει ακαριαία το θέμα : «να δεις απέναντι που πήγα, στης φίλης σου της Λίτσας, που τα έβαλε πέρσι, μια ζέστη που είχε !»

  31. Πάνος με πεζά said

    (το χειμώνα, εννοείται, ε; Γιατί στο κρυογενές των γυναικών θα πατήσεις…)

  32. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    17.>>Καλή φωνή, πλάκα-πλάκα…
    Καλή φωνή,Λαμπράκη-Πλάκα…
    Οι κυρίες Τουρισμού-Πολιτισμού 🙂

  33. Πάνος με πεζά said

    Εσείς οι προοδευτικοί, που θέλετε Πρωθυπουργούς open-mind τύπου Ξαβιέ Μπετέλ, εμείς είμαστε προς το παρόν μέχρι το Υπηρεσιακό Υπουργείο Τουρισμού. Σιγά-σιγά…

  34. Ιάκωβος said

    Μάλλον γίνομαι βαρετός, αλλά έχω ξαναπεί οτι αυτά τα ζητήματα, ισότητα των δύο φύλων κλπ, δεν λύνονται εύκολα, γιατί πάνε πολύ βαθειά στην ιστορία και την προϊστορία ακόμα.

    Έχω καταλάβει, ότι στις πρωτόγονες κοινωνίες, (κυνηγοί-καρποσυλλέκτες ) υπήρχε μια σχετική ισότητα των φύλων. Η υποδούλωση της γυναίκας ξεκινά από την νεολιθική-αγροτική επανάσταση, όταν γίνεται δυνατή η συσώρευση των αγαθών, και μια ή περισσότερες γυναίκες, μπορούν να παράγουν, πχ με την οικιακή εργασία, τον αργαλειό, κλπ.

    Αυτή η διαφορά μέσα στα χιλιάδες χρόνια έχει προκαλέσει βαθειά ριζωμένες αντιλήψεις και συμπεριφορές, που ισχύουν ακόμα.

    Ο πολιτισμός με κέντρο το σημερινό Ιρακ, όπου πρωτοεμφανίζεται πριν 12000 χρόνια μεταφέρεται προς Δυσμάς και προς την Ανατολή.
    Γι αυτό δεν είναι τυχαίο, πως όσο πιο κοντά στο λίκνο της αγροτικής επανάστασης, δηλ. στη Μεσοποταμία βρισκόμαστε και όσο παλιότερη είναι η είσοδος ενός λαού στον πολιτισμό, τόσο μεγαλύτερος είναι ο διαχωρισμός στα φύλα και τόσο μεγαλύτερη η καταπίεση της γυναίκας. Μουσουλμάνοι, Εβραίοι, κλπ.

    Τρανταχτό παράδειγμα έλλειψης πατριαρχικής ιδεολογίας η Ισλανδία. Εκεί δεν έχουν οικογενειακά επίθετα, αλλά λένε Νίκος γυιός του Γιώργου και Μαρία κόρη του τάδε ή ακόμα και της τάδε. Γκουντμουντσντότιρ, που είναι το επίθετο της Μπιορκ. Ή Χέλγκασον, γυιος της Χέλγκας. Στην επόμενη γενιά, αλλάζει πάλι.

    Οι Έλληνες ιστορικά ήταν πάντα ένα μεγάλο συνοθύλευμα πολιτισμού και βαρβαρότητας. Στην μεν Αθήνα οι γυναίκες ζούσαν λίγο ως πολύ σαν τις σημερινές Μουσουλμάνες, ενώ στην Σπάρτη ήταν ελεύθερες και είχαν ιδιοκτησία και ικανότητα για δικαιοπραξία, πράγμα που στην πολιτισμένη πια Δύση, (κυρίως στο Νότο που αναγνώριζε το ρωμαϊκό δίκαιο), αναγνωρίστηκε εν μέρει μόνο με τον Ναπολεόντειο Κώδικα και ουσιαστικά πολύ αργότερα.
    Στον Αγγλοσαξωνικό κόσμο οι γυναίκες ήταν πάντα πιο ελεύθερες από το νότο.

    Ας λέει ο Τζι, (σε άλλο νήμα) ότι οι βόρειες είναι «καταπιεσμένες σεξουαλικά και γι αυτό έρχονται εδώ για το πήδημα». Οι άντρες τους είναι καταπιεσμένοι γιατί εκείνες τους έχουν ευνουχίσει. 🙂

    Πλάκα κάνω, αλλά το ζήτημα του Λατίνου εραστή είναι άλλη πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα, επίσης έχει να κάνει με πολύ παλιά στερεότυπα, αν και παίζει και η γενετική εδώ.

  35. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    4.>>το ανώνυμο χιούμορ

    «Τον Μειμαρακη αν δεν τον ήξερα από την τηλεόραση θα πίστευα ότι τον έχω πετύχει σε φανάρι Τρίτη μεσημέρι να του έχει σβήσει το Σιτροεν»

  36. Alexis said

    #28: Στο στρατό (Πολεμικό Ναυτικό που υπηρέτησα) το επίθετο υπηρεσιακός -ή -ό, ήταν «ψωμοτύρι» στις καθημερινές κουβέντες και χαρακτήριζε κάθε τι που ήταν σύμφωνο με τους κανόνες της «υπηρεσίας».
    Στο θέμα της αμφίεσης έβγαζε ενίοτε και γέλιο, π.χ.:
    -Ανθύπας (προς ναύτη): Πήγαινε γρήγορα ν’ αλλάξεις κάλτσες!
    -Ναύτης: Γιατί, τι έχουν;
    -Ανθύπας: Δεν είναι υπηρεσιακές! Είναι μπλέ σκούρες. Οι υπηρεσιακές είναι μαύρες!

    Και μία μικρή σχετική ιστορία, ενδεικτική του «εκεί που τελειώνει η λογική αρχίζει ο στρατός»:

    Κατακαλόκαιρο κάνουμε άσκηση κάπου στον Αργοσαρωνικό, και μετά το τέλος της άσκησης πρόκειται να μας επιθεωρήσει εν πλώ κάποιος πολύ «μεγάλος» (αρχηγός στόλου, Α/ΓΕΝ, δε θυμάμαι).
    Ταλαίπωρος ναύτης ανακαλύπτει έντρομος ότι η καλή του άσπρη στολή, την οποία προφανώς δεν έχει ξαναφορέσει, φέρει στο πλάι του παντελονιού μία ρίγα, απροσδιόριστου μπλέ χρώματος. Οπότε πηγαίνει στον οπλονόμο (μονιμάς που ασχολείται με τα του προσωπικού του πλοίου) και ακολουθεί ο εξής διάλογος:
    -Υπόλογε εγώ δεν μπορώ να βγω στην επιθεώρηση!
    -Γιατί;
    -Το παντελόνι… Κοίτα δω!
    -Χμμμ… δεν υπάρχει περίπτωση να μη βγεις στην επιθεώρηση!
    -Και μ’ αυτό εδώ τι να κάνω;
    -Δεν ξέρω, κόψε το λαιμό σου το παντελόνι θα γίνει άσπρο! Και στην επιθεώρηση θα βγείς κανονικά!
    Τι να κάνει κι ο καημένος ο ναύτης, χρησιμοποίησε ένα υλικό που υπήρχε εν αφθονία στο πλοίο, το αθάνατο μπλάνκο (το αποκαλούμενο και «τζατζίκι» στην αργκό του Π.Ν.) και κάλυψε όπως όπως τη ρίγα με αυτό.
    Μπορεί το μπατζάκι του παντελονιού να στεκόταν «κόκαλο» από το πολύ μπλάνκο που είχε φάει, αλλά η επιθεώρηση έγινε κανονικά!

  37. Μύγα said

    Μιλάμε για θηλυκές γυναίκες ή βάσει ληξιαρχικής πράξης ;

  38. spiral architect said

    Και άμα σου κρατάει μούτρα η γυναίκα, κλάφτα Χαράλαμπε! 🙄

  39. Πάνος με πεζά said

    @ 36 : A, στην Αεροπορία λέγανε «προβλεπόμενες/α».

  40. Πάνος με πεζά said

    @ 36 : Μην ξεχνάμε ότι κατά το θρύλο (αλήθεια;) στις επιθεωρήσεις του ΠΝ, τα πλοία (ξανα-ματα)βάφονται γκρίζα, μόνο κατά το ήμισυ, προς την πλευρά της προκυμαίας, που φαίνεται.

    Το ίδιο ισχύει και με κάτι ευκάλυπτους της Αεροπορίας, εκεί στην Ελευσίνα…Πηγαίνοντας από τον κεντρικό δρόμο, όλοι οι κορμοί κατάλευκοι, καρα-ασβεστωμένοι.

    Πηγαίνοντας πίσω από το πεζοδρόμιο, από τα ‘χωράφια», όλοι καφέ… 🙂

  41. Πάνος με πεζά said

    Πάντως, το έχει η ναυτιλία με το «υπηρεσιακό». Το πλοίο που με έφερε χτες στη Ραφήνα έχει «υπηρεσιακή ταχύτητα» 19 κόμβων, όπως λέει εδώ.

    (PS : Δεν είναι νέο πλοίο, είναι μετονομασμένο το «Επτάνησος», για όσους ταξιδεύατε από Κυλήννη). Αλλά καλό, 1989 μοντέλο. Μπροστά στο «μεταπολιτευτικό» Supperferry II του 1974…

  42. Δημητρης said

    Άσχετο, αλλά μιας και εί(μα)στε μια αξιοπρεπής παρέα και θέλω την άποψή σας, επειδή ακούω τον Μητρόπουλο να επιμένει ότι -το αδίκημα- έχει παραγραφεί. Αυτό κατά την άποψή μου σημαίνει ότι «την έχω κάνει τη λαδιά, αλλά για τυπικούς λόγους αγνοείστε το». Στέκει όμως κάτι τέτοιο για έναν αξιοπρεπή πολιτικό; Συν κάτι «είμαι ο πρώτος σε ψήφους βουλευτής του Συριζα» και πουθενά το σύνηθες «τρέφω απεριόριστη εμπιστοσύνη στην Ελληνική Δικαιοσύνη», που δείχνουν άλλα λόγια να αγαπιόμαστε. Εδώ ούτε ο Μανιάτης του Ολυμπιακού δεν ζήτησε να παραγραφεί η απόκρουση με το χέρι στον τελικό κυπέλλου με τον Αστέρα.

  43. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    42.>>έχει παραγραφεί
    Η παραγραφή αφορά στη (μη) δίωξη.
    Για την ηθική-πολιτική πλευρά,θα κριθεί(ή κρίθηκε;) από το σύριζα και από τον κόσμο βέβαια,αν είναι υποψήφιος.

  44. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    26 Ωχ!

    42-43 Δεν νομίζω (και δεν θέλω) να είναι υποψήφιος πάλι.

  45. Γς said

    36:

    >Πήγαινε γρήγορα ν’ αλλάξεις κάλτσες!

    Και οι ίδιοι αχρείοι με τις φαιδρές αναρτήσεις στο ΦΒ [Σχ. 2] ξαναχτύπησαν προ ολιγου:

  46. Κ..... said

    ————————————————————————————————–
    ΟΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΠΗΡΑΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΙΑ
    ————————————————————————————————–

    ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΒΑΛΕΙ ΣΤΗ ΦΥΛΑΚΗ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΣΤΕΣ;

    https://pontosandaristera.wordpress.com/2014/09/09/%CF%80%CE%BF%CE%B9%CF%8C%CF%82-%CE%B8%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%AD%CF%82/

  47. antpap56 said

    Προσωπικά, βλέποντας τη σύνθεση της υπηρεσιακής κυβέρνησης, αναρωτήθηκα: τι καλύτερο θα μπορούσαμε να ελπίζουμε για μετά τις 20 Σεπτεμβρίου; Αν δέκα-είκοσι άνθρωποι, προερχόμενοι από διάφορους πολιτικούς χώρους, κρίνονται στοιχειωδώς ικανοί να κρατήσουν τα ηνία της χώρας για ένα μήνα, γιατί όχι και για δύο, τρία ή τέσσερα χρόνια; Η ‘εκλογή’ από τα εκατομμύρια των Ελλήνων θα τους χαρίσει περισσότερα προσόντα; Αν οι ικανότητες ήταν θέμα ψήφων, τότε κάθε εκλεγμένη κυβέρνηση θα ήταν η άριστη, ενώ η εμπειρία μας έχει δείξει το ακριβώς αντίθετο. Κι έπειτα, ας μη ξεχνούμε ότι ποτέ δεν ψηφίζουμε υπουργούς (= υπό το έργον), αλλά μόνο κομματικά προβεβλημένα στελέχη ως βουλευτές, ενώ τους υπουργούς τους επιλέγει μόνο ο εκάστοτε πρωθυπουργός, κατά το κέφι του. Συνεπώς, αν η υπηρεσιακή κυβέρνηση δώσει καλά δείγματα γραφής, μπορούμε να ψηφίσουμε μόνο για νομοθετική εξουσία, και να κρατήσουμε την δεδομένη εκτελεστική. Έτσι, για αλλαγή. Κι ας αφήσουμε τα κόμματα να επικαλούνται τη θεά Αυτοδυναμία.

  48. antpap56 said

    41: Και τα αεροπλάνα έχουν υπηρεσιακή οροφή πτήσης… Αν δεν κάνω λάθος, εισαγόμενος αγγλισμός και στις δυο περιπτώσεις.

  49. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    44.Υποψήφιος γενικά έλεγα.Αλλού.Να πάει ΄κει που ΄ρθε π.χ.
    Κι ο Κάτρουγκαλ ένα θεματάκι το έχει. Μπορεί δύο.

  50. Κουνελόγατος said

    42-43 Δεν νομίζω (και δεν θέλω) να είναι υποψήφιος πάλι.

    100% ΣΥΜΦΩΝΩ.

    49. Να πάει εκεί απ’ όπου ήρθε.

  51. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Οι τρέχουσες εκλογές βέβαια είναι με λίστα, οπότε δεν κρίνεται κανείς άμεσα και καθαρά από τον κόσμο, που θα κληθεί να ψηφίσει κόμματα μόνο.

  52. Κουνελόγατος said

    51. Γι αυτό είναι ΔΙΠΛΗ ευθύνη του -όποιου- κόμματος, τέλος οι δικαιολογίες…

  53. Βάταλος said

    Αγαπητοί κύριοι,

    βλέπω ότι δεν βάζετε μυαλό, αν και γνωρίζετε πόσον σάς έχει βλάψει η παγκοσμίως γνωστή Ρωμέικη επιπολαιότης. Αποθεώνετε την συνδικαλίστριαν κ. Βασιλικήν Θάνου (η βραχυτέρα πρωθυπουργός της Υφηλίου με ύψος 1.49, συμφώνως με τους Αμερικανούς) και είναι δικαίωμά σας.

    Πού θα κρυφθήτε, όμως, αύριο – μεθαύριο, όταν θα σκάση η είδησις (που ήδη κάμνει θραύσιν εις την δημοσιογραφικήν «πιάτσαν») ότι η πρώτη Γυνή Πρωθυπουργός του Ρωμέικου ήτο μέλος είτε του Πενταμελούς Εφετείου που αθώωσε (27 Μαρτίου 2009) τον ναζιστήν Κώσταν Πλεύρην διά το διαβόητον βιβλίον του «Εβραίοι όλη η Αλήθεια», είτε της Ολομελείας του Αρείου Πάγου που έκρινε νόμιμον την απόφασιν του Πενταμελούς Εφετείου (15 Απριλίου 2010); Ποίον από τα δύο συνέβη, αναμένεται να διευκρινισθή τας προσεχείς ώρας.

    ΕΡΩΤΗΣΙΣ ΚΡΙΣΕΩΣ: Διατί, άραγε, ουδείς μέχρι σήμερα (ούτε κάν το ΚΙΣ, οι «Ιοί», το Indymedia και η «Αντιναζιστική Πρωτοβουλία»!..) δεν έχει τολμήσει να δημοσιεύση τα ονόματα των 5 δικαστών του Α΄ Πενταμελούς Εφετείου Αθηνών που αθώωσαν τον ναζιστήν Πλεύρην, εις τας 27 Μαρτίου 2009;

    Μετά πάσης τιμής
    Β.

    http://www.iospress.gr/extra/extra20090401.htm

    https://athens.indymedia.org/post/1010608/

    http://www.kis.gr/files/Stephen%20Roth%20Institute%20on%20Plevris%20gr.pdf

    http://www.cohen.gr/new/articles/judaism/560-2009-03-27-15-34-29

    http://irakliotis.gr/blog/?p=1242

    http://www.exantas.de/documents/30.pdf

  54. Νικος Κ. said

    Συμφωνώ ότι η απουσία γυναικών από τη διακυβέρνηση είναι ένδειξη καθυστέρησης, ωστόσο ούτε και η παρουσία τους έφερε κάποια διαφορά (όπως ανέμενε το γυναικείο κίνημα).

    Το χειρότερο παράδειγμα είναι η Μάργκαρετ Θάτσερ, η ισχυρότερη γυναίκα-πρωθυπουργός και πρωταγωνίστρια στη δημιουργία του απάνθρωπου συστήματος που ζούμε τα τελευταία χρόνια.

  55. Ελενη said

    Τι διαφορετικο περιμενουμε απο τις γυναικες ομως; Να ειναι πιο ευαισθητες και λιγοτερο σκληρες; Ετσι πεφτουμε στην παγιδα των στερεοτυπων και μαλλον φτανουμε στο αλλο ακρο, οι γυναικες σε θεσεις εξουσιας να ειναι αμειλικτες για να μην τις πουν μαλακες… Η σε κατι υποκριτικα των ισλαμικων χωρων που εχουν υπουργινες γυναικειων θεματων η οικογενειας, λες και μονο αυτα τα ζητηματα απασχολουν τις γυναικες. Με αφορμη το αρθρο σκεφτομουν κιολας οτι οι γυναικες πεφτουμε στην παγιδα του να μεινουμε δηθεν ανεξαρτητες μεχρι τα 35 τουλαχιστον για να σπουδες η καριερα και μετα, στην πιο παραγωγικη εργασιακα ηλικοα, κανουμε παιδια και συνειδητοποιουμε τη δεσμευση και τους περιορισμους. Αυτο που γινεται πλεον αε καποιες ευρωπαϊκες χωρες, να κανουν παιδια μικρες και μετα να εχουν τη ζωη μπροστα τους, ειναι πιο διευκολυντικο για οσες θελουν και οικογενεια και μια καποια σταδιοδρομια.

  56. ακρ. said

    @ 53
    Η κ. Θάνου είναι αρεοπαγίτισσα από το 2008, οπότε αποκλείεται να συμμετείχε σε σύνθεση εφετείου το 2009.
    Εξάλλου, το αν συμμετείχε στη σύνθεση του Άρειος Πάγος που εκδίκασε την ίδια υπόθεση το 2010 (δεν το γνωρίζω) ελάχιστα πράγματα λέει. Ο Άρειος Πάγος είναι αναιρετικό δικαστήριο. Αυτό σημαίνει ότι δεν εξετάζει την ουσία των υποθέσεων, εξετάζει μόνο αν το δικαστήριο της ουσίας (πρωτοδικείο ή εφετείο) διέπραξε κάποιο εμφανές νομικό σφάλμα (αλλά όχι αν είναι ή δεν είναι αληθή τα πραγματικά περιστατικά που δέχτηκε το δικαστήριο της ουσίας).
    Μπορεί πράγματι η απόφαση του εφετείου στη δίκη του Πλεύρη να είναι μια κακή απόφαση (δεν μπαίνω τώρα σ’ αυτή τη συζήτηση) και αυτό να καταλογίζεται στους δικαστές που την εξέδωσαν.
    Όμως το ότι ο ΑΠ δεν αναίρεσε μια κακή απόφαση δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι και αυτουνού η υπόθεση είναι κακή. (Μπορεί εξίσου να σημαίνει ότι το σφάλμα της ελεγχόμενης απόφασης δεν ήταν από εκείνα που ο ΑΠ έχει την εξουσία να ελέγχει).
    Τέλος, σε ένα δικαστήριο με μάλλον περιορισμένη κουλτούρα διαφοροποιήσεων και μειοψηφιών, όπως ο ΑΠ, ακόμη και μια μια πράγματι κακή απόφαση, δεν πρέπει να καταλογίζεται εξίσου σε όλους τους δικαστές της σύνθεσης, αλλά κυρίως στον εισηγητή και τον πρόεδρο του τμήματος.
    Συνελόντι, μάλλον άνθρακες οι φήμες.

  57. Tsopanakos said

    Μήπως μεγαλοποιούμε το ρόλο του Αλέξη στην ανάδειξη της Θάνου; Νομίζω ότι το Σύνταγμα αναγκάζει τον ΠτΔ να δώσει κυβ. εντολή στον πρόεδρο ενός ανωτάτου δικαστηρίου και έτυχε ο πρόεδρος του ΣτΕ να τελεί υπό παραίτηση εδώ και 3-4 μήνες. Τώρα, αν θεωρήσουμε ότι ο Τσιπ σκηνοθέτησε (πριν τις διαπραγματεύσεις με τη ΕΕ και το δημοψήφισμα!!!) το μπέρδεμα στο ΣτΕ και την εκλογή της Θάνου στον ΑΠ (29/6, χαράματα), ώστε κάποια στιγμή να έχουμε την πρώτη ελληνίδα Πρωθ. (ουάου!!), τότε μιλάμε για χοντρό δούλεμα του λαού που ξεπερνάει κάθε μεϊμαράκια συνωμοσιολογία.

  58. Γς said

    Και ήταν κάποια υπηρεσιακή γύρω στο 60, που διορίστηκε υπουργός Υγείας ο μπάρμπας του φίλου μου του Νίκου.

    Και πλάκωσαν οι εταιρείες στο σπίτι τους με ζεμπίλια από καλλυντικά σκευάσματα για την αδελφή του κυρίου Υπουργού, την μάνα του Νίκου.

    Είχε υπογράψει άδειες κυκλοφορίας φαρμάκων και καλλυντικών που περιμένανε ματαίως για χρόνια.

    Μου είχε πει τότε ότι έβαλε και στην από μέσα αρκετά μπικικίνια ο μπάρμπας.

  59. Ιάκωβος said

    Η ουσία είναι ότι ο κόσμος, , ανησυχεί τα μάλα,κι εγώ μαζί, ότι τα χρώματα της «αριστεράς», που έτσι κι αλλιώς είναι μια λέξη-λάστιχο, σιγά σιγά ξεθωριάζουν. Ας περιμένουμε όμως την εκλεγμένη κυβέρνηση, (αν βέβαια βγει σύριζα,που εκεί που φτάσαμε είναι το μικρότερο κακό) να δούμε.

    Η Ελληνική δικαιοσύνη πάντως ήταν πάντα άντρο ανομίας και εθνικοφροσύνης. Αντίθετα με την Ιταλική πχ, που ένα μέρος της είναι μαχόμενο από προοδευτικές θέσεις.
    Εδώ είναι αλλιώς.
    Ήμουνα την άνοιξη στην Ευελπίδων και ο δικηγόρος μου, σούπερ δεξιός, έπιασε κουβέντα με τον από δεκαετίες γνωστό του καψιμιτζή. Αφού έβρισαν τον Βαρουφάκη με το παλιό γνωστό αντιαριστερό μένος, ο γέρος καντινιέρης άρχισε να μιλάει υπέρ του Χίτλερ και πόσο ο ναζί θαύμαζαν τους Έλληνες…

    Υπάρχουν φυσικά στο δικαστικό χώρο άτομα αδιάφθορα και που έχουν δείξει δημοκρατικό ήθος. Η νέα πρωθυπουργός είναι ανάμεσά τους; Το αγνοώ πλήρως.

    Για τον Πλεύρη, από τον Ιό:

    Η ελληνική Δικαιοσύνη έκρινε ότι δεν προτρέπουν σε ρατσιστική διάκριση ή βία, ούτε καν προσβάλλουν (όπως απαιτεί ο αντιρατσιστικός νόμος) φράσεις όπως:

    – «Ετσι θέλουν οι Εβραίοι, διότι μόνον έτσι καταλαβαίνουν: εντός 24 ωρών και εκτελεστικό απόσπασμα».

    – «Εβραίος και άνθρωπος είναι έννοιες αντιφατικές, δηλαδή η μία αποκλείει την άλλη». κλπ

    Ο δε Πλεύρης νεώτερος καλεί σε ναζιστικές δολοφονίες μεταναστών:

    Ο νέος αντιρατσιστικός νόμος για τη δημόσια υποκίνηση βίας και μίσους έστω και κουτσουρεμένος υπάρχει. Δεν υπάρχει κάποιος εισαγγελέας, ή έστω μετά από ενέργειες καποιανού από το σύριζα να κλείσει το ναζιστή μέσα;

  60. Tsopanakos said

    Διόρθωση:σύνταξη πήρε ο ο ΠτΣτΕ. Απλά γκρίνιαξε φεύγοντας για διάφορα και έτσι θυμόμουν λάθος ότι παραιτήθηκε. Τέλος πάντων, το νόημα δεν αλλάζει πολύ.

  61. Ιάκωβος said

    Υπάρχει και μια άλλη πολύ μεγάλη πρωτιά σ΄ αυτήν την κυβέρνηση,που αφορά γυναίκα, αλλά η γειτνίασή μας με τη Μεσοποταμία,( όπως έλεγα στο πρώτο μου σχόλιο 🙂 ) την αναγκάζει να μην τολμά να πει το όνομά της.

  62. Γς said

    10:

    …που σαν θα μεγαλώσουν όλα θα γίνουν Λεβέντες για χάρη του Πειραιά

  63. ακρ. said

    @ 57, 60
    Σωστά. Κανένα απολύτως ρόλο δεν είχε ο Αλ. Τσίπρας στην ανάθεση της κυβέρνησης στην πρόεδρο του ΑΠ.
    Ήταν η μοναδική επιλογή, εκ του συντάγματος, και ο ΠτΔ είχε δέσμια αρμοδιότητα.
    31/6 έληξε η θητεία, λόγω συνταξιοδότησης, και των τριών προέδρων των ανώτατων δικαστηρίων (ΑΠ, ΣτΕ και Ελεγκτικκ Συνέδριο).
    Οι νέοι πρόεδροι επιλέγονται από το Υπουργικό Συμβούλιο με εισήγηση του Υπ. Δικαιοσύνης, μετά από μιαν αρκετά σύνθετη διαδικασία όπου εμπλέκονται επίσης τα ίδια τα δικαστήρια και η βουλή (προτείνονται 6, μετά υποδεικύονται 3, μέχρι να καταλήξει ο Υπ.Δικ. στον ένα).
    Μέχρι τέλος Ιουνίου είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία μόνο για τον ΑΠ, με την επιλογή της κ. Θάνου.
    Για τα άλλα δικαστήρια, μολονότι η διαδικασία είναι σε προχωρημένο στάδιο (μένει μόνο η πρόταση του Υπ.Δικ.), ωστόσο δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Η προκληρυξη του δημοψηφίσματς και όσα ακολούθησαν πάγωσαν τις διαδικασίες.
    Επομένως, προχτές που διαπιστώθηκε και τυπικά η αδυναμία σχηματισμού πολιτικής κυβέρνησης (και οικουμενικής εκλογικής), η μόνη δυνατότητα σχηματισμού υπηρεσιακής εκλογικής κυβέρνησης ήταν υπό την (μοναδική) πρόεδρο ανώτατου δικαστηρίου.

    Α προπό, ένα σημαντικό για τη δικαιοσύνη ζήτημα που τίθεται είναι τις διαδικασίες επιλογής προέδρων στα άλλα δύο ανώτατα δικαστήρια (ΣτΕ και ΕλΣυν) θα ολοκληρωθεί από την παρούσα υπηρεσιακή κυβέρνηση ή από την επόμενη πολιτική, δηλ. μετά τις εκλογές.
    Η γνώμη μου είναι, για διάφορους λόγους, το 2ο.
    Μέχρι τότε, για όσουε τυχόν ανησυχούν, τα 2 δικαστήρια διοικούνται κανονικά και προεδρεύονται προσωρινά από τον αρχαιότερό τους αντιπρόεδρο

  64. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    61.Εννοείς ετούτηνα;
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%86%CE%BB%CE%BA%CE%B7%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82_%CE%A0%CF%81%CF%89%CF%84%CE%BF%CF%88%CE%AC%CE%BB%CF%84%CE%B7
    Ο Κράου χθες της θύμιζε στο ράδιο αυτό το τραγούδι τους
    Αράχνη

  65. ακρ. said

    @ 64
    Κορυφαίο στο βικι-λήμμα που μας παραπέμψατε: «της Αλκήστιδος»!
    wow!, που θα ‘λεγε κάποιος

  66. σιγὰ καλὲ τὸν ντροπιαστικὸ λεκέ, κι ἡ Γαλλία δὲν εἶχε γυναῖκα Πρόεδρο (ποὺ εὔχομαι ν’ἀποκτήσῃ καθότι συμπαθὼ τὴν Λεπέν), ἀλλὰ ἂν ἤμουν γυναῖκα θὰ προτιμοῦσα τὴν Γαλλία ἀπὸ τὸ Πακιστὰν τῆς Μποῦτο.

  67. Ιάκωβος said

    64, Έφη, δε λέω. Μια παρατήρηση με επιστημονικό ενδιαφέρον παράθεσα, δεν το κάνω προσωπικό. Αφού η Ελληνική κοινωνία έτσι θέλει, αλλά και οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι έτσι επιλέγουν και ίσως καλά κάνουν, δεν είμαι εγώ που θα δώσω κανέναν στο πλήθος. 🙂

  68. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    53-56: Τα ονόματα των δικαστών του Εφετείου έχουν δημοσιευτεί, είμαι βέβαιος γι’ αυτό.

    57 Εγινε επί των ημερών του και η Θάνου ήταν η μοναδική απο τους τρεις ανώτατους δικαστικούς που είχε τοποθετηθεί από την αριστερή κυβέρνηση.
    Ο Μεϊμάρ επίσης αντέδρασε για τη Θάνου (ίσως βέβαια να το έκανε έτσι, για την αντιπολίτευση)

    65 Το φριχτό Αλκήστιδος το είπε και κάποιος στο ράδιο

    66 Η Γαλλία όμως έχει γνωρίσει γυναίκα πρωθυπουργό, την Εντίτ Κρεσόν.

  69. Γς said

    64:

    Άλκηστις Σεβαστή Αττικιουζέλ. Αττικιουζέλ το πραγματικό της όνομα. Και πώς να βγήκε άραγε;
    Από την Αττική; Την σοφίτα; Και το τούρκικο κάλος; Εκεί κάτω στην Σκεντερία που είναι η καταγωγή της

    Κι ήταν και μια άλλη Αλκηστις. Στο δημοτικό, μικρες τάξεις. Κι ο Παναγιώτης ο Σαββάκης [με το σάντουιτς της Αρλέτας] που τον θεωρούσα αντίζηλο. Κι όλο έτρεχα να τον σώσω τάχα μου από τους άλλους [και του έδινα τις πιο πολλές].
    Ετρεχε κι η Αλκηστις να τον σώσει από μενα.
    Και την αγαπούσα γμτ. Περίεργο τρίγωνο κι ο Παναγιώτης στον κόσμο του. Μέχρι σήμερα

    Δεν έγινε τίποτα με τον Παναγιώτη.
    Ούτε με μένα.

  70. Gpoint said

    Οι οπαδοί του φεμινισμού (με την τροπή που έχει πάρει) θυμίζουν τους βάζελους που θέλουν να πάρουν την θέση των γαύρων στην παράγκα. Γιατί δεν ενδιαφέρονται τόσο για την ανάδειξη των γυναικείων προσόντων και δεξιοτήτων αλλά καθαρά (και μετρήσιμα, όπως κάνει και ο συμπαθής Νικοκύρης) σε κατάληψη θέσεων εξουσίας. Αυτό όμως έχει σαν αποτέλεσμα να διακρίνονται κάτι εκτοπλάσματα τους στυλ Ζωής κι Θεοδώρας που αλλοίμονο αν θεωρήσουμε πως προάγουν το φεμινιστικό κίνημα, στον χώρο της ανεραστίας το οδηγούν. Γιατί κακά τα ψέμματα, αν πλησιάσει κάποιος την τρίτη ας πούμε σύζυγο κάποιου (πλούσιου αλλιώς δεν θα είχε τρεις) μουσουλμάνου για να διαπιστώσει την καταπίεσή της, θα εκπλαγεί από την καλή ζωή που διάγει σε αντίθεση με τις απότιστες καριερίστριες της Β.Ευρώπης.

    Χιουμοριστικό αλλά και πραγματικό, ο φερετζές εκτός από το ότι εξιτάρει την φαντασία αν θα βγει η Βουγιουκλάκη ή η Βασιλειάδου, δίνει το πλεονέκτημα στις «πρωτοπόρες» της απλευθέρωσης να πηγαίνουν ελεύθερα στα ραντεβού τους χωρίς να μπορεί κάποιος να τις αναγνωρίσει, κάτι για το οποίο οι Ευρωπαίες περίμεναν τις Απόκριες (για να χαμογελάσουν εντός παρενθέσως)

  71. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Όταν είδα της Αλκήστιδος έπαθα…τί να πώ…κυστίτιδα 🙂
    63.>>είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία μόνο για τον ΑΠ, με την επιλογή της κ. Θάνου.
    Ακριβώς!
    61,67 Άλλη; τί «επιστημονικό ενδιαφέρον» να έχει.
    «Είναι ν΄απορείς»
    που λέει ο στίχος της Μαρίνας Λαμπράκη -Πλάκα.
    (Για τα κορίτσια της υπηρεσιακής,λοιπόν ο λόγος-με όλο το σεβασμό στις μεγάλες κυρίες.)

  72. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    70>> θα εκπλαγεί από την καλή ζωή που διάγει
    Τζη, παρακάτω θα σου πω γι΄αυτό.
    Ψάχνω ένα τουί που είχα δει και σε σκέφτηκα ,να το αντιγράψω αυθεντικό,αλλά αφού δεν το πέτυχα ξανά, το λέω στο σχεδόν: «Γατάκι Λαφαζάνη.ψηφίζουμε Αλέφαντο που θα μας βγάλει σίγουρα από την Ευρώπη» Βγαίνει νόημα; τί είναι Αλέφαντος 😉 -πλάκα κάνω.

  73. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    70>> θα εκπλαγεί από την καλή ζωή που διάγει
    Τί είναι «καλή ζωή»; Λούσα,κοσμετική και κοσμήματα και χένα ζωγραφιές στ΄αφράτο κορμί κάτω από τη μπούργκα,κοτούλα κανονική,να τη διαλέξει ο κόκορας;
    Σαν κόκορας μιλάς,που λέει το ποίημα 🙂 🙂

  74. #68 ἔ ναί, ἀλλ’ἐκεῖ ὁ πρωθυπουργὸς δὲν εἶναι ἀκριβῶς ὅ,τι παρ’ ἡμῖν.

    συγγνώμη, ἀλλὰ τὸ Ἀλκήστιδος εἶναι σωστό. ὁλόσωστο. ἂν δὲν κάνω λάθος τὸ ψευδώνυμο τῆς ὑπουργοῦ εἶναι Ἄλκηστις καὶ ὄχι Ἄλκηστη. φριχτὸ ἦταν αὐτὸ τοῦ Πρώτου Θέματος, ποὺ ἔγραφε τῆς Ἄλκηστις!

  75. Tsopanakos said

    @ 68 Νομίζω ότι η κυβέρνηση ΓΑΠ είναι αυτή που διόρισε την πρώτη πρόεδρο ΑΠ και αν δεν ήταν ο βολικός Λουκάς τον Νοέμβρη του 11, ίσως (υπό προϋποθέσεις) να είχε προλάβει εκείνη τη Θάνου. Μιλάμε λοιπόν για συμπτώσεις και εγώ δυσκολεύομαι να δώσω συχαρίκια για μια σύμπτωση. Τίποτα γενναίο εκ μέρους του Αλέξη δε βλέπω, εκτός κι αν… Αλλά όπως είπα, δε θέλω ούτε να το σκέφτομαι, γιατί με πονάει πραγματικά.
    {Έκανα 1000 χμ σε μια μέρα για εκείνο το «όχι» και από τότε παλεύω να πείσω τον εαυτό μου ότι το «ναι» δεν ήταν τόσο πολύ προσχεδιασμένο. Πόνος μεγάλος, φίλες και φιλοι…}

  76. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Ε ναι, της Θέμιδος,της Θέτιδος και της Αλκήστιδος,αλλά εκτός αρχαίων συγγραμμάτων,το ακούσαμε ποτέ; Άλκηστις και Σεβαστή είν τ΄όνομά της.Δε θα διάλεγαν φαντάζομαι ένα τέτοιο καλλιτεχνικό με την μπερδεψούρα στη γενική 🙂

  77. cronopiusa said

    Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων απαντά στο σεξιστικό παραλήρημα του Ψινάκη παρουσία της Πρωτοψάλτη

  78. 32, …Οι κυρίες Τουρισμού-Πολιτισμού…

    Τo λες και τουρισμού-κουλτουρισμού!

  79. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Βρήκα στο διαδίκτυο:Άλκηστις: (αλκή + εστία), η χάρη της οικογενείας. Η ατρόμητη, η ικανή. Νευρώδης κι αεικίνητη, είναι άνθρωπος της δράσης.
    Δεν έχει αγία τέτοια.Αν είχε,σίγουρα θα έλεγε κάπως στο τροπάρι της Αλκήστιδος της οσίας κλπ. Τζίφος 🙂

  80. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    78. :
    κουλτουράκια

  81. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    78. 🙂 Κρυφογέλασα πριν (δε βγήκε το χαμόγελο)

  82. Βάταλος said

    Αγαπητοί κ.κ. Σαραντάκο και Έφη (σχόλια 68 + 71),

    Με όλον τον προσήκοντα σεβασμόν, σάς ερωτώ: Διατί χαρακτηρίζετε «φρικτήν» την γενικήν της «Αλκήστιδος»; Ούτω κλίνεται το «Άλκηστις» εις την θείαν Ελληνικήν Γλώσσαν. Είναι δυνατόν εις το κορυφαίον Γλωσσικόν Ιστολόγιον του Ρωμέικου να θεωρείται φρικτή μία γενική πτώσις που χρησιμοποιεί ο θείος Πλάτων (διά στόματος Φαίδρου) εις το «Συμπόσιον»;

    https://books.google.gr/books?id=lSpIAQAAMAAJ&pg=RA1-PA384&dq=%CE%91%CE%BB%CE%BA%CE%AE%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%B4%CE%BF%CF%82+%CE%BC%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD+%CE%B5%CF%84%CE%AF%CE%BC%CE%B7%CF%83%CE%B1%CE%BD&hl=el&sa=X&ved=0CB8Q6AEwAGoVChMIxKb59-TTxwIVhj0UCh3rVgC3#v=onepage&q=%CE%91%CE%BB%CE%BA%CE%AE%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%B4%CE%BF%CF%82%20%CE%BC%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD%20%CE%B5%CF%84%CE%AF%CE%BC%CE%B7%CF%83%CE%B1%CE%BD&f=false

    Ότε ο αγράμματος Ραββίνος Χριστός εχρησιμοποίησε (Μάρκου 2, 9-11 και Ιωάννου 5,8) την σημιτικήν λέξιν «κράββατος» (ορθώτερον= «κράβαττος») αντί του ελληνικού «σκίμπους», διατί δεν εφρίξατε; Δεκάδες αναρτήσεις έχει κάμει δι’ αυτό το θέμα ο ρέκτης κ. Σαραντάκος και ουδείς αναγνώστης έφριξε διά την κατάργησιν της ελληνικωτάτης λέξεως «σκίμπους» υπό του ανελληνίστου Ραββίνου Ιησού. Μάλιστα (και εύγε του), εις δύο από αυτάς τας αναρτήσεις ο κ. Σαραντάκος διηγείται και την εξαισίαν ιστορίαν που διασώζει ο Σωζομενός με τον Κύπριον βοσκόν Άγιον Σπυρίδωνα και τον ελληνογνώστην διάκονόν του Τριφύλλιον που έφριττε με την βρωμεράν σημιτικήν λέξιν «κράβαττος»

    https://sarantakos.wordpress.com/2012/06/12/phrynichus/

    https://sarantakos.wordpress.com/2014/01/13/language-myths/

    Μετά πάσης τιμής
    Β.

    ΥΓ-1: Συγχαίρω τον ελληνογνώστην κ. Κορνήλιον που ετόλμησε (σχόλιον 74) να βροντοφωνάξη (μέσα εις την έδραν των Ψυχαριστών – μαλλιαροδημοτικιστών) ότι ο τύπος «Αλκήστιδος» είναι ολόσωστος, .

    ΥΓ-2: Το επίθετον που συνώδευε την Άλκηστιν εις την Αρχαιοελληνικήν Γραμματείαν ήτο το «φίλανδρος», τουτέστιν ηρέσκετο εις τους άνδρας, χωρίς να τυγχάνη μητρομανής. Δείτε τι λέγουν σχετικώς ο Πλούταρχος εις τα «Ηθικά» και Ελληνολάτρης Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης Ευστάθιος εις τα Σχόλια

    . https://books.google.gr/books?id=8wpNF3zu3xQC&pg=PA227&dq=%CF%86%CE%AF%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%BF%CF%82+%CF%89%CF%82+%CE%86%CE%BB%CE%BA%CE%B7%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82&hl=el&sa=X&ved=0CB8Q6AEwAGoVChMI58niyuHTxwIVhFcUCh2mpgrq#v=onepage&q=%CF%86%CE%AF%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%BF%CF%82%20%CF%89%CF%82%20%CE%86%CE%BB%CE%BA%CE%B7%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82&f=false

    https://books.google.gr/books?id=v0BIAQAAIAAJ&pg=PA264&dq=%CF%86%CE%AF%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%BF%CF%82+%CF%89%CF%82+%CE%86%CE%BB%CE%BA%CE%B7%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82&hl=el&sa=X&ved=0CEYQ6AEwB2oVChMI58niyuHTxwIVhFcUCh2mpgrq#v=onepage&q=%CF%86%CE%AF%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%BF%CF%82%20%CF%89%CF%82%20%CE%86%CE%BB%CE%BA%CE%B7%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82&f=false

  83. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    59.>>Η Ελληνική δικαιοσύνη
    Ιάκωβε, να και σχετικό τιτίβισμα:
    «Ο Παττακός αποφυλακίστηκε για λόγους υγείας είχε τόσο σοβαρό πρόβλημα που σήμερα 25 χρόνια μετά όντας 102 χρονών κινδυνεύει ακόμα να πεθάνει»

  84. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    38 – Αν σου κρατάει μούρη η γυναίκα μία είναι η λύση, ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΜΙΣΗ………!!! (χαμόγελο)
    Άκου τον πιο παλιό, η Παπέν δεν μου έχει κρατήσει μούτρα ποτέ πάνω από μιά ώρα, εδώ και 33 χρόνια.

    To τραγούδι για να φτιάξεις ατμόσφαιρα, δώρο από μένα, εσύ θα βάλεις το σταφύλι, το παγάκι, και την σαντυγή, αύριο θα είσαι άλλος σχολιαστής (χαμόγελο).

  85. Tsopanakos said

    @82
    Ντήαρ Ελληνογνώστη,
    Οι περισσότεροι φιλόλογοι θεωρούν τον κράββατο ΙΕ λέξη, μάλλον μακεδονική, δηλ., αν θέλετε να απλοποιήσουμε αρκετά τα πράγματα, ελληνική. Ο Τριφύλλιος και οι συν αυτώ αττικιστές απλά δε γουστάρανε τίποτα από τα Τέμπη και πάνω.

    Βέβαια Βάταλος = Δημοσθένης, άρα μήπως και εσείς φθονείτε τον κοσμοκράτορα – ρετσινοκράτορα Μεγαλέκο μας; Ντροπή!

  86. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Πρόοδος, είναι να βγάλουμε σεξουαλική γυναίκα πρωθυπουργό, που να απολαμβάνει τον οργασμό με τον σύντροφό της, τα μεταμφιεσμένα ανοργασμικά ανδροειδή, έχουν αποδειχθεί πολύ πιο άγρια από τους ανοργασμικούς που μας «κυβερνάνε» τόσα χρόνια.

  87. cronopiusa said

    μα που ξέρετε τι κάνουν στο κρεββάτι τους;

  88. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    87 – Φαίνεται κυρίως στο πρόσωπό τους, αλλά και στο σώμα τους, στις κινήσεις τους, και στον ήχο της φωνής τους, είναι αδύνατον να κρυφτεί ο σεξουαλικά καταπιεσμένος.

  89. Γς said

    77:

    Διαχώρισε τη θέση της από τον δήμαρχο Μαραθώνα Ηλία Ψινάκη η υπουργός Τουρισμού.

    «Διαφωνώ κάθετα με δηλώσεις που […] είναι αντίθετη με τον πολιτισμό μου, το ήθος μου και θίγουν την αξιοπρέπειά μου ως γυναίκα και ως Ελληνίδα» και ως…

    Ακου «μερικές αγ… […] που θα τους πετάξουμε τον Σπαλιάρα να τις ξεμπουκώσει να ηρεμήσουμε»

  90. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Φτάνει με τη το σεχ.Καταντάει κι αντιαισθητικό. Η ηδονή του δυνατού ζωντανού μυαλού εμπεριέχει την εφυία ΚΑΙ στο σεξ λοιπόν! Όποιος λέει το αντίθετο,απλώς δεν έχει δοκιμάσει με έξυπνη. Ε μα!
    «Απού ‘ φελά παντού ΄φελά» λέμε κει κάτω.Ο άξιος είναι άξιος παντού.Υπάρχουν ανέραστοι σ΄όλες τις κλίμακες όπως και μοχθηροί και χαζοί και κουτσοί και και ,όλες τις αναπηρίες. Ωχού! Κρουφοβάταλοι θα γενούμε ‘ παε μέσα 🙂

  91. Πάνος με πεζά said

    Εμένα συνήθως η αιτιατική μου τη βαράει : π.χ. «Πήγα στην την κυρία Άλκηστις» (από την Αττική Οδός…)

  92. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  93. sarant said

    74 Δεν είπαμε οτι είναι λάθος, είπαμε οτι το «Αλκήστιδος» είναι φριχτο, όπως π.χ. και της Σαπφούς Νοταρά ή του Θαλού Τσιριμώκου ή του Ερμού Κουρόπουλου.

  94. Gpoint said

    # 72

    Εφη-έφη , κυκλοφορεί το «μόνο ο ΠΑΟ άκουσε τον Λαφαζάνη και βγήκε από την Ευρώπη»

    Η απορία μου είναι ποιόν άκουσε ο ΠΑΟΚ και βγήκε από την…Ελλάδα !!

  95. Gpoint said

    # 73

    Εφη-έφη, η τρίτη γυναίκα αποκτάται με την σύμφωνη γνώμη των δύο πρώτων οι οποίες βοήθησαν τον σύζυγο να έχει την οικονομική άνεση για να την αποκτήσει και την οποίαν βλέπουν σαν την μικρή τους αδελφή με την οποίαν θα μοιράζονται χαρές και υποχρεώσεις.Αν δεν είχε την γλύκα της η (οποιαδήποτε) διαφορετική ζωή από την δική μας, θα την είχαν αλλάξει, νάσαι βέβαιη.
    Αν το δεις από άλλη σκοπιά ποιός δυτικός πλούσιος, διάσημος κ.λ.π.δεν έχει μια τρίτη ερωμένη, σπιτωμένη κ.λ.π., η νομιμότητα των μουσουλμάνων ενοχλεί ;

  96. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    94. 🙂

    Λοιπόν στο προεκλογικό τραπέζι στην ερτ1 ,η ΝΔ έφτασε μέχρι την ίδρυση του ΙΚΑ που το πιστώνει κι αυτό στην παράταξη. Πλάκα έχει.Τουλάχιστον δεν φωνάζουν.Αυτοπυροδοτήθηκε ο ΝΔους Καραγκούνης ,ανέβασε τόνο,αλλά τον επανέφερε γλυκά η ποταμίσια Λυμπεράκη.

  97. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    95. Καλά, αλλά εγώ δε θέλω. 🙂 🙂
    Βλέπω και παράνομες ταινίες…
    http://www.athinorama.gr/cinema/movie.aspx?id=1006351

  98. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Καλό μήνα!

    Aργά τελειώνει ο Αύγουστος.

  99. Γς said

    Τσίπρας: Εκφράσαμε το ‘γαμώτο’ του λαού.
    [και τον γαμήσαμε]

    Δικό μου,

  100. Βάταλος said

    Αγαπητοί κύριοι, ιδού μία θαυμασία φωτογραφία που δεικνύει ευκρινώς το ανάστημα (1.49) της πρώτης γυναικός πρωθυπουργού του Ρωμέικου

    Ποία είδησις εξάγεται από την ανωτέρω φωτογραφίαν; Ότι η πρόεδρος του Αρείου Πάγου και νεοδιορισθείσα πρωθυπουργός του Ρωμέικου βάφει κόκκινα τα νύχια των ποδών της εις ηλικίαν 65 ετών και με 3 παιδιά!..

    ΕΡΩΤΩ: Έχετε ίδει εις κάποιαν Δυτικήν Χώραν γυναίκα να αναλαμβάνει υψηλήν θέσιν και να βάφει προκλητικά τα ποδόνυχά της; Ο γέρων Βάταλος που έχει ζήσει 35 έτη εις ΗΠΑ, σάς διαβεβαιοί ότι: Μάργκαρετ Θάτσερ, Χίλλαρυ Κλίντον, Julia Gillard (άγαμος Πρωθυπουργός της Αυστραλίας 2010-13, γεννηθείσα τω 1961 https://en.wikipedia.org/wiki/Julia_Gillard ) ουδέποτε θα ετόλμων να πράξουν κάτι ανάλογον, διότι θα έτρωγον άγριον «κράξιμον» από τον Τύπον και τους πολίτας της χώρας των. Εδώ εις το Ρωμέικον, ουδείς ασχολείται με το θέμα, διότι θεωρείται «κουτσομπολίστικον», ενώ είναι η μόνη ουσία. Τί να πή κανείς; Τοιούτοι έπρεπε ημίν αρχιερείς…

    Μετά τιμής
    Β.

  101. 80-81,
    Δεν τα ήξερα αυτά τα υπέροχα νέα προϊόντα! 🙂

  102. Γς said

    Των σαράντα παρθένων σήμερα.

    Αδαμαντίνη, Αθηνά, Ακριβή, Αντιγόνη, Αριβοία, Ασπασία, Αφροδίτη, Διόνη, Δωδώνη, Ελπινίκη, Ερασμία, Ερατώ, Ερμηνεία, Ευτέρπη, Θάλεια, Θεανώ, Θεανόη, Θεόνυμφη, Θεοφάνη, Καλλιρρόη, Καλλίστη, Κλειώ, Κλεονίκη, Κλεοπάτρα, Κοραλλία, Λάμπρω, Μαργαρίτα, Μαριάνθη, Μελπομένη, Μόσχω, Ουρανία, Πανδώρα, Πηνελόπη, Πολύμνια, Πολυνίκη, Σαπφώ, Τερψιχόρη, Τρωάς, Χάϊδω και Χαρίκλεια .

  103. cronopiusa said

    100

    ενώ τα δικά σας κάτω άκρα… τριχωτά δυσώδη με υπερκεράτωση, δυσμορφία ,θρυμματισμό και δυσχρωμία ονύχων….

  104. sarant said

    94 Ο ΠΑΟΚ άκουσε τον γέρο Καραμανλή (έξω πάμε καλά)

    96 Το είπε λάιβ και ο Μεϊμάρ στην Πάτρα

    100 Από τη Σαπφώ στη Χάιδω, ενδιαφέρον.

  105. Κουνελόγατος said

    89. Αντανακλαστικά ΡΑΝ ΤΑΝ ΠΛΑΝ τύπου. Ας μη συνεχίσω όμως… Το έθεσε πολύ καλά η cronopiusa πιο πάνω… Στο 5 ίσως;

  106. spiral architect said

    @96, 104β: Μιας και και ο Μεϊμάρ είπε για την ίδρυση του ΙΚΑ από την παράταξη της δεξιάς, ας έλεγε -μιας και βρισκόταν στην Πάτρα- και για την ίδρυση της Αχαϊκής Συμπολιτείας, να το τερμάτιζε. 😀

  107. spiral architect said

    … αφήστε δε, που το κλειστό της ΕΑΠ μετά βίας χωράει 1000 άτομα. 😛

  108. 69 Αττικιουζέλ μάλλον από το τούρκικο adι guzel*, «με ωραίο όνομα» (κατά λέξη: «ωραίο το όνομά του/της»)
    *υποθέστε τελίτσες πάνω από το u

  109. Γς said

    104:

    >100 Από τη Σαπφώ στη Χάιδω, ενδιαφέρον.

    102 Από τη Σαπφώ στη Χάιδω, ενδιαφέρον.

  110. Γς said

    108:
    Αυτό μάλιστα.
    Ευχαριστώ

  111. Ήθελα μέρες να το γράψω και δεν έβρισκα την ευκαιρία 🙂

  112. Γς said

    111:

    Ο ευκαιρίας δοθείσης 😉

  113. Avonidas said

    #86, 88. Αναρωτιέμαι αν ασχολήθηκες ποτέ με τις σεξουαλικές επιδόσεις των ανδρών πρωθυπουργών μας, πλην του Ανδρέα Παπανδρέου, βεβαίως, που ασχολιόταν όλη η χώρα.

    Για να βάλουμε λοιπόν γυναίκα στη Βουλή πρέπει να απολαμβάνει το σεξ, αλλιώς είναι κομπλεξική — είτε είναι 30, είτε 70, είτε 90, έτσι;

    Λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να βρω κάποιον καλό λόγο που να στηρίζει το επιχείρημά σου, εκτός ίσως από την γνωστή παράδοση, να είναι δηλαδή η τσατσά ενός μπουρδέλου παλιά πουτάνα.

  114. Πέπε said

    @82:
    Στο ίδιο απόσπασμα του Πλάτωνα όπως λέει και «μέντοι», «άγανται», «ευ» και άλλα που είναι μεν ολόσωστα για τότε αλλά αν τα λέγαμε/γράφαμε σήμερα θα ήταν φρικτά.

    Άλλωστε η Άλκηστις σήμερα λέγεται Άλκηστη. Θα μπορούσε (θα ήταν μάλιστα αναμενόμενο) να γίνει Αλκήστιδα, αλλά δεν έγινε. Άρα η περιττοσύλλαβη κλίση προσκρούει στη γλωσσική εμπειρία του σημερινού νεοελληνόφωνου. Αν δεν ήταν αυτό, απλώς και μόνο το να μπει στη γενική μια αρχαία κατάληξη δε θα χτύπαγε τόσο. Τώρα όμως έχουμε δύο συσσωρευμένες αποκλίσεις.

  115. Βάταλος said

    Αγαπητοί κύριοι,

    διατί αποκρύπτετε την αποκάλυψιν του Αλέκου Αλαβάνου ότι τω 2001 οι Βέλγοι αστυνομικοί είχον συλλάβει την κ. Βασιλικήν Θάνου διά παράνομον κάπνισμα και εσώθη από το αυτόφωρον χάρις εις ρουσφέτι του προέδρου του Ευρωκοινοβουλίου;

    http://www.iefimerida.gr/news/223845/otan-i-vthanoy-pige-na-kapnisei-sta-kryfa-kai-ti-synelavan

    Μετά πάσης τιμής
    Β.

  116. Κ..... said

    «…Έτσι, η ίδια η κυρία Βασιλική Θάνου -Πρόεδρος της Κυβέρνησης ως Πρόεδρος του Αρείου Πάγου (επειδή οι άλλες κορυφές των ανωτάτων δικαστηρίων δεν ορίστηκαν προ διμήνου όταν έληξαν οι θητείες τους· ας μην μπούμε σ’ αυτό, τώρα…)- δεν είναι μόνον «η πρώτη γυναίκα πρωθυπουργός στη χώρα μας». Είναι και συνδικαλίστρια του χώρου της Δικαιοσύνης. Και όχι απλώς συνδικαλίστρια μαχητική, αλλά αναδειχθείσα μέσα από το εξαιρετικά δυσάρεστο και προσβλητικό ζήτημα των αμοιβών των δικαστών, των αναδρομικών τους κοκ (δηλαδή από τη μοναδική ελληνική πατέντα του «Μισθοδικείου» και την ακραία άκοσμη διεκδίκηση εντελώς ιδιαίτερου καθεστώτος για τους δικαστικούς, μέσα στην κρίση). Τη δε μαχητικότητά της η κυρία Θάνου την ανάδειξε πρώτα σε μηντιακή θερμοκοιτίδα Μάκη Τριανταφυλλόπουλου – αλλά, είπαμε, δημοκρατία έχουμε και ανοιχτή κοινωνία είμαστε…!»
    http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.politiki&id=42697

  117. Βάταλος said

    Αγαπητοί κύριοι,

    καίτοι προυχώρησεν η νύξ, σάς μεταφέρω έν ανέκδοτον που ήκουσα προ ολίγου εις ταβέρναν της Καισαριανής, όπου εγευμάτισα μετά παρέας οικογενειακών φίλων

    Ξημερώνει 2α Σεπτεμβρίου και είναι η πρώτη ημέρα στα θρανία για τους μαθητές πανάκριβου ιδιωτικού σχολείου εν Βοστώνη της Μασσαχουσέτης…
    Η δασκάλα παρουσιάζει στα αμερικανάκια έναν καινούργιο συμμαθητή τους, τον Ιάπωνα Σακίρο Σουζούκι (υιόν του διευθύνοντος συμβούλου της «Mitsubishi») και το μάθημα αρχίζει με ερωτήσεις Ιστορίας…

    – Για να δούμε λοιπόν, πόσο καλοί είστε στην Αμερικανική Ιστορία; λέει η δασκάλα. Ποιος είπε… «δώστε μου ελευθερία ή δώστε μου θάνατο;».
    Κάποιοι μουρμουρίζουν αλλά κανείς δεν σηκώνει το χέρι του, εκτός από τον καινούργιο:
    – Ο Πάτρικ Χένρυ το 1775 στη Φιλαδέλφεια, απαντά το Ιαπωνόπουλο.

    – Μπράβο Σουζούκι. Και ποιος είπε «Κυβέρνηση του λαού, από το λαό και για το λαό;», ξαναρωτά την τάξη η δασκάλα.
    – Ο Αβραάμ Λίνκολν, το 1863 στο Γκέτυσμπουργκ, απαντά και πάλι ο Σουζούκι.

    Η δασκάλα κοιτάζει αυστηρά την τάξη και λέει:
    – Ντροπή σας. Ο Σουζούκι είναι Γιαπωνέζος και ξέρει την Αμερικανική Ιστορία καλύτερα από σας
    Τη σιωπή στην τάξη σπάει μια μικρή φωνή από τα πίσω θρανία:
    – Ρε δεν πάτε να γαμηθήτε όλοι, μαλάκες Γιαπωνέζοι!..

    – Ποιος το είπε αυτό;;; ρωτάει αυστηρά η δασκάλα.
    Ο Σουζούκι σηκώνει το χέρι του και χωρίς να περιμένει λέει: – Ο στρατηγός Μακάρθουρ, το 1942, στη διώρυγα του Παναμά, και ο Λι Ιακόκα το 1982 στη γενική συνέλευση της Τζένεραλ Μότορς.

    Η τάξη βυθίζεται στη σιωπή. «Θέλω να ξεράσω», ακούγεται μια ξεψυχισμένη φωνή.
    – Ποιος το είπε αυτό;;; ξαναρωτάει με το ίδιο βλοσυρό ύφος η δασκάλα.
    Και ο Σουζούκι πετάγεται πάλι: – Ο Τζορτζ Μπους ο πρώτος, στον πρωθυπουργό Τανάκα κατά τη διάρκεια επίσημου δείπνου στο Τόκιο το 1991.

    Ένας μαθητής σηκώνεται όρθιος και ξεσπάει: – Ρε δε μας παίρνεις καμιά πίπα, λέω εγώ, μαλακισμένο;.
    Και ο Σουζούκι, ψύχραιμα : – Μπιλ Κλίντον στη Μόνικα Λουίνσκι το 1997, στο οβάλ γραφείο του Λευκού Οίκου.

    Δυο τρεις μαθητές πετάγονται και φωνάζουν:
    – Άει και γαμήσου… ρε μαλακισμένο, Σουζούκι.
    Ατάραχος ο μικρός Γιαπωνέζος: – Βαλεντίνο Ρόσι, παγκόσμιο πρωτάθλημα μοτοσικλέτας, ράλι Νότιας Αφρικής, το 2002.

    Γίνεται κόλασις εις την τάξιν, οι μαθηταί ουρλιάζουν και πετάνε καρέκλες, η δασκάλα έχει σωριαστεί λιπόθυμη και ξαφνικά ανοίγει η πόρτα και μπαίνει ο διευθυντής: – Ε, μα την Παναγία δεν έχω ξαναδεί τέτοιο μπουρδέλο, φωνάζει έξαλλος, έτοιμος να αποβάλη κόσμο…

    Στο βάθος ακούγεται πάλι η φωνή του Σουζούκι:
    – Η νέα πρωθυπουργός της Ελλάδος, Βασιλική Θάνου, επροχθές, στο πρώτο υπουργικό συμβούλιο της υπηρεσιακής της κυβερνήσεως…

    Μετά τιμής
    Β.

    ΥΓ: Είναι αλήθεια, ότι το ανωτέρω ανέκδοτον είναι διασκευή ενός θρυλικού αμερικανικού ανεκδότου που πρωτοήκουσα την δεκαετίαν του 1960 εν Μασσαχουσέτη όπου ειργαζόμην. Το μετέφερα εδώ με την βοήθειαν του Διαδικτύου. Χαίρομαι που έγινε γνωστόν και εις το Ρωμέικον με καθυστέρησιν μισού αιώνος…

  118. paolodrosi said

    H κ Θανου ειναι αυτη που αποφανθηκε ως προεδρος του Αρειου Παγου, οτι τα μνημονια και οι δανειακες συμβασεις, ειναι Συνταγματικα.

  119. nestanaios said

    Δεν θυμάμαι αν στο πρόγραμμα Θεσσαλονίκης υπήρχε η δέσμευση επιλογής γυναίκας ως υπερεσιακού πρωθυπουργού.

  120. spiral architect said

    @118: Αν ήθελε, ας έκανε κι αλλιώς. 😉

  121. spiral architect said

  122. sarant said

    118-120: Δεν είναι συλλογικές οι αποφάσεις αυτών των σωμάτων;

  123. Γς said

    Ούτε γυναίκα πρόεδρο της Δημοκρατίας είχαμε ποτέ.
    Και να γινόταν λέει καμιά στραβή, από εκεινες τις ιστορικές και να βλέπαμε την Ζωή στο θώκο του Προέδρου της Δημοκρατίας.

  124. nestanaios said

    82.
    Εγώ εδώ βλέπω ένα προβληματάκι. Στην μία περίπτωση έχουμε γενική «Ακλήστιδος» και στην άλλη περίπτωση έχουμε αιτιατική «Άλκηστη».
    Είναι προφανές ότι εδώ έχουμε δύο διαφορετικά θέματα. Το ένα θέμα είναι «Αλκηστιδ» και το άλλο θέμα είναι «Αλκηστ». Λείπει η συλλαβή «ιδ».

    Εκ του «Αλκηστιδ» έχουμε·
    Ονομαστική Αλκηστι-ς (φεύγει το δ προ της πτωτικής καταλήξεως «ς». θα μπορούσε να παραμείνει το «δ» και να έχουμε «αλκηστιζ». Δ και ς επιφέρουν το «ζ» ).
    Γενική Αλκήστιδ–ος
    Δοτική Αλκήστιδ-ι
    Αιτιατική Αλκήστιδ-α

    Εκ του «Αλκηστ» έχουμε.
    Ονομαστική Αλκη-ς ( φεύγει το «στ» προ της πτωτικής καταλήξεως «ς». Θα μπορούσε να παραμείνει το «στ» και να έχουμε ένα διπλό (τς) εκ των ανύπαρκτων
    και ξεχασμένων κατ’εμέ για να έχουμε ·»Αλκηστς». Δύσκολο στην προφορά αλλά είναι επειδή δεν το έχουμε συνηθίσει.)
    Γενική Άλκηστ-ος
    Αιτιατική Άλκηστ-α ἤ Άλκηστ-η

    Βεβαίως, το ίδιο πρόβλημα έχουμε και με την ’Αρτεμιν, Αρτέμιδα αλλά αυτή εδώ είναι μεγάλη θεά βλέπεις.
    Δεν υπάρχουν διθεματικά. Το ένα θέμα ενέχει μία έννοια. Το άλλο θέμα ενέχει άλλη έννοια και πάντοτε συνυφασμένη με την φύση του ανθρώπου.

  125. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    113 – Όχι Αvonida, δεν ασχολήθηκα ποτέ με τις σεξουαλικές επιδόσεις κανενός και καμίας, δεν με ενδιαφέρει τι κάνει ο καθένας στο κρεβάτι του, ούτε παίρνω μάτι από τις «κλειδαρότρυπες» των ΜΜΑ, η σεξουαλικότητα που λέω, δεν έχει να κάνει με τις μεγάλες ή τις μικρές επιδόσεις. Για τους άντρες πρωθυπουργούς γράφω «από τους ανοργασμικούς που μας «κυβερνάνε» τόσα χρόνια» δεν έκανα διάκριση των γυναικών.

    «Για να βάλουμε λοιπόν γυναίκα στη Βουλή πρέπει να απολαμβάνει το σεξ, αλλιώς είναι κομπλεξική — είτε είναι 30, είτε 70, είτε 90, έτσι;»
    Ξαναδιάβασε το σχόλιο, δεν λέω πουθενά αυτά που γράφεις, το βάζω αυτούσιο.

    «Πρόοδος, είναι να βγάλουμε σεξουαλική γυναίκα πρωθυπουργό, που να απολαμβάνει τον οργασμό με τον σύντροφό της, τα μεταμφιεσμένα ανοργασμικά ανδροειδή, έχουν αποδειχθεί πολύ πιο άγρια από τους ανοργασμικούς που μας «κυβερνάνε» τόσα χρόνια.»
    Όπως βλέπεις, είναι εμφανέστατο ότι δεν έχει καμία σχέση μ΄αυτά που γράφεις. Πάντως, ΣΙΓΟΥΡΑ, αν δεν απολαμβάνει το σέξ, ακόμα και στα 70, (είναι μεγάλο κοινωνικό ταμπού, η γεροντική σεξουαλικότητα, η θρησκόληπτη και αρρωστημένη κοινωνία «σκοτώνει τα άλογα όταν γεράσουν» όμως αυτά αισθάνονται υγιέστατα σεξουαλικά) αλλά και στα 90 (αν δεν το έχει απολαύσει επαρκώς) έχει μεγάλο πρόβλημα, το ίδιο ισχύει φυσικά και για τους άντρες. Αν τύχει (που τυχαίνει μονίμως) και έχουν εξουσία αυτά τα άτομα, το πρόβλημά τους το μεταφέρουν στους υφισταμένους τους, τα παραδείγματα είναι άπειρα, από τον πρώτο τυχόντα προϊστάμενο μέχρι τον κάθε Χίτλερ.

    «Λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να βρω κάποιον καλό λόγο που να στηρίζει το επιχείρημά σου, εκτός ίσως από την γνωστή παράδοση, να είναι δηλαδή η τσατσά ενός μπουρδέλου παλιά πουτάνα.»
    Ο λόγος είναι απλός, δεν θεωρώ την κάθε Θάτσερ, Μέρκελ, Ντόρα και Κωνσταντοπούλου, γυναίκες, επειδή διαφέρουν ανατομικά από τους άντρες, στην άσκηση εξουσίας, έχουν αποδειχθεί πολύ πιο αδίστακτες από πολλούς άντρες, συνεπώς, για να κατακτήσουν την εξουσία, έγιναν άντρες χειρίστου είδους.

    » Όποιος παλεύει με τέρατα, πρέπει να προσέξει να μη γίνει τέρας.» Οι γυναίκες μέχρι τώρα δεν έχουν προσέξει.
    Άρα, για να έχουμε αληθινή πρόοδο, δεν αρκεί να βγάλουμε «γυναίκα» πρωθυπουργό (είδαμε και οι χώρες που έβγαλαν τι κέρδισαν) αλλά ΓΥΝΑΙΚΑ.

  126. cronopiusa said

  127. Θρασύμαχος said

    #123: όμως επί ένα μήνα είχαμε γυναίκα αρχηγό του κράτους, 18.11.-19.12.1920

  128. Παναγιώτης Κ. said

    Οι γυναίκες μιμούνται το ανδρικό υπόδειγμα όχι μόνο όταν βρίσκονται στην εξουσία.
    Αρκετές γυναίκες μιμούνται τους άνδρες στο χορό και στην εκφορά του λόγου όπου βρίζουν ανενδοίαστα.
    Τελευταία σε μαθητικό καυγά χώρισα μια μαθήτρια με συμμαθητή της με τον οποίο είχαν έρθει στα χέρια. Κατά τα φαινόμενα ο μαθητής θα έβγαινε χαμένος!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: