Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ο Κ. Ζουράρις και η σκανδαλιστική καφετιέρα

Posted by sarant στο 8 Οκτώβριος, 2015


Ολοκληρώθηκε χτες τα μεσάνυχτα στη Βουλή η διαδικασία των προγραμματικών δηλώσεων της νέας κυβέρνησης, χωρίς να κρύβει (τουλάχιστον ως την ώρα που γράφονται τούτες οι γραμμές) σημαντικές εκπλήξεις. Μια από τις αγορεύσεις που συζητήθηκαν ήταν και του βουλευτή Θεσσαλονίκης των ΑΝΕΛ κ. Κώστα Ζουράρι. Ο Κ. Ζουράρις σπάνια αγορεύει στη Βουλή, κι όμως ως τώρα έχει κάνει τουλάχιστον δύο πολυσυζητημένες αγορεύσεις, που και εδώ τις σχολιάσαμε: την παρθενική του στις προγραμματικές δηλώσεις της προηγούμενης κυβέρνησης τον Φλεβάρη, που τότε είχε μιλήσει για τον αρχέκακο όφι τον Αλεμανό (σχολιασμός εδώ) κι έπειτα τον Μάρτιο, στη συζήτηση για τις γερμανικές αποζημιώσεις, την ακόμα πιο πολυσυζητημένη ομιλία για τα μέζεα (σχολιασμός εδώ) που χάρισε στην αργκό μας μια καινούργια λέξη, αφού τώρα μπορούμε να γράφουμε εαυτούς και αλλήλους στα μέζεά μας,  καμαρώνοντας ότι είμαστε τρισχιλιετείς.

Πολυσυζητημένες δεν θα πει ουσιαστικές, βαρυσήμαντες, καίριες ή εύστοχες -θα πει απλώς ότι έκαναν ντόρο. Θόρυβο κάνει και ο ντενεκές που δένανε παλιά οι πιτσιρικάδες στις εξατμίσεις των αυτοκινήτων, κρότο κάνει και η στρακαστρούκα -και μετά δεν μένει παρά λίγος καπνός που κι αυτός διαλύεται αμέσως. Έτσι κι οι δυο προηγούμενες ομιλίες του Κ. Ζουράρι περισσότερο με στρακαστρούκες ή, αν θέλετε, με γλωσσικά πυροτεχνήματα έμοιαζαν. Η προχτεσινή είχε κι αυτή το θεαματικό της στοιχείο, ίσως όμως είχε και λίγο περισσότερη ουσία, αφού ο ομιλητής, πέρα από τις παράτολμες γλωσσικές ακροβασίες, τις φιγούρες και τις φιοριτούρες, υποστήριξε και μια θέση: επέκρινε δριμύτατα τα σχολικά βιβλία -όχι όλα, αλλά ειδικά τα βιβλία που μπήκαν με τη μεταρρύθμιση του 2006 (τέσσερα του δημοτικού και τρία του γυμνασίου), που τα χαρακτήρισε «τρίτη μικρασιατική καταστροφή» [ποια ήταν η δεύτερη;] και «μικρασιατική καταστροφή της ελληνικής γλώσσας».

Και ύστερα άρχισε την ιερεμιάδα εναντίον της καφετιέρας, διότι το βιβλίο Γλώσσας της 6ης Δημοτικού κάνει το… έγκλημα καθοσιώσεως να διδάσκει την προστακτική χρησιμοποιώντας σαν κείμενο βάσης τις οδηγίες χρήσης μιας καφετιέρας. Ο Κ. Ζουράρις δεν μπορεί να το χωνέψει αυτό. Όπως είπε:

 

Ξέρετε πώς διδάσκουν για παιδάκια δεκατριών ετών στην ΣΤ΄ Δημοτικού –σας παρακαλώ- την προστακτική των ρημάτων; Πώς; Δεν είναι δυνατόν, θα πάθετε τέσσερα εγκεφαλικά: Με οδηγίες χρήσεως μιας ηλεκτρικής καφετιέρας.

Στη μια σελίδα υπάρχει η εικόνα της καφετιέρας και στην άλλη υπάρχουν οι οδηγίες χρήσεως «ανεβάζουμε, στρίβουμε, κάνουμε κ.λπ». Καφέ, δώδεκα χρονών τα παιδιά! Αυτό το βλακόμετρον του τότε Παιδαγωγικού Ινστιτούτου είναι και τώρα εν χρήσει.

Βεβαίως ευτυχώς πάρα πολλοί δάσκαλοι δεν το εφαρμόζουν.

 

Και στη συνέχεια πέρασε σε άλλα θέματα, όπως την (υποτιθέμενη) εξαφάνιση των δημοτικών τραγουδιών από τα σχολικά βιβλία ή ότι (τάχα) τα σχολικά βιβλία περιέχουν μόνο παρατακτικό λόγο και όχι καθ’ υπόταξη λόγο (δηλ. με δευτερεύουσες προτάσεις).

Αλλά για να μην τα πω εγώ, που μπορεί να είμαι και προκατειλημμένος, μπορείτε να ακούσετε εσείς την αγόρευση του Κ. Ζουράρι. Το βίντεο της ομιλίας του είναι εδώ:

Και εδώ μια, αρκετά ακριβής, απομαγνητοφώνηση της ομιλίας.

Γιατί άραγε σκανδαλίστηκε τόσο πολύ ο Κ. Ζουράρις από την καφετιέρα; Γιατί θεώρησε πως είναι ατόπημα άνω ποταμών, ικανό να προκαλέσει όχι ένα ή δύο παρά τέσσερα εγκεφαλικά; Ο καφές δεν είναι βέβαια κατάλληλο ρόφημα για 13χρονα παιδιά, αλλά δεν είναι και κάτι άσεμνο ή βλαβερό, δεν είναι τσιγάρο. Η καφετιέρα είναι μια οικεία συσκευή που υπάρχει στα περισσότερα σπίτια, και το παιδί μπορεί να τη χρησιμοποιήσει χωρίς κίνδυνο να τραυματιστεί ή να κάνει μεγάλη ζημιά, όπως π.χ. με την ηλεκτρική κουζίνα ή τον φούρνο.

Αλλά ας δούμε το… σώμα του εγκλήματος, που ευτυχώς υπάρχει ονλάιν. Στην ενότητα του βιβλίου Γλώσσας της ΣΤ Δημοτικού που είναι αφιερωμένη στις συσκευές, και που ξεκινάει με ένα τραγούδι από τη Λιλιπούπολη σε στίχους της Μαριανίνας Κριεζή, υπάρχει ένα απόσπασμα από οδηγίες χρήσης καφετιέρας, με το σκίτσο της συσκευής και στη συνέχεια με τις οδηγίες χρήσης.

Δεδομένου ότι σκοπός του κεφαλαίου είναι να μάθουν οι μαθητές «πώς δίνουμε οδηγίες» και «πότε χρησιμοποιούμε προστακτική και πότε υποτακτική», βρίσκω πολύ πετυχημένη την επιλογή του κειμένου, αφού περιέχει εντολές τόσο θετικές (βάλτε την ποσότητα κρύου νερού, τοποθετήστε αλεσμένο καφέ, περιστρέψτε τη θήκη κτλ.) όσο και αρνητικές (μην ξεπερνάτε ποτέ την ποσότητα, μη βυθίζετε την κανάτα σε νερό, μην καθαρίζετε τη συσκευή με αιχμηρά αντικείμενα κτλ.) Το πλήθος των εντολών δίνει τη δυνατότητα για αρκετές ασκήσεις, μεταξύ άλλων και στην ορθογραφία της προστακτικής: τοποθετήστε καφέ και όχι *τοποθετείστε καφέ, αυτό το συχνότατο λάθος.

Πρέπει όμως να αναγνωρίσω ότι δεν είναι μόνο ο Κ. Ζουράρις που σκανδαλίζεται με την προκλητική καφετιέρα της 6ης Δημοτικού, αλλά και άλλοι, που την έχουν αναγάγει σε σύμβολο της παρακμής και του αφελληνισμού των διδακτικών μας βιβλίων, όπως ο  δάσκαλος του Κιλκίς Δ. Νατσιός, τακτικός αρθρογράφος σε εθνικιστικούς ιστότοπους και με εκπομπή σε παρακάναλο, ο οποίος  από το 2007 σε διαδοχικά άρθρα του ξιφουλκεί εναντίον του βιβλίου της Γλώσσας, που το αποκαλεί «περιοδικό ποικίλης ύλης», και καταγγέλλει την αμαρτωλή καφετιέρα, (ένα σχετικά πρόσφατο παράδειγμα) θεωρώντας πως αυτή φταίει που αγρίεψαν τα παιδιά μας.

Ξαναλέω πως δεν ξέρω γιατί προκαλεί τόσο μένος η καφετιέρα -ίσως θεωρείται κάτι αντιπνευματικό, αν κρίνω ότι ανάλογο μένος έχουν προκαλέσει και μερικές συνταγές μαγειρικής που υπάρχουν στα βιβλία (λέτε να ενοχλούνται οι επικριτές επειδή τις συνταγές τις διαβάζουν και τα αγόρια και η μαγειρική είναι μόνο γυναικεία δουλεια; ).

Ο φιλιππικός κατά της καφετιέρας συνοδεύεται συχνά από θρήνους για τον υποτιθέμενο εξοβελισμο της λογοτεχνίας από τα βιβλία της Γλώσσας -ο Κ. Ζουράρις, όπως είδαμε, κατηγορεί το βιβλίο ότι δεν έχει δημοτικά τραγούδια, ενώ αλλού θα δείτε να καταγγέλλουν την απουσία του Παπαδιαμάντη ή άλλων συγγραφέων. Φαίνεται ότι οι επικριτές αυτοί δεν έχουν προσέξει ότι εδώ και αρκετά χρόνια υπάρχουν ωραιότατα Ανθολόγια με λογοτεχνικά κείμενα, τα οποία συνδυάζονται με το βιβλίο της Γλώσσας, το οποίο δεν έχει βέβαια σταματήσει να περιέχει ποιήματα και λογοτεχνικά πεζά, αλλά φιλοξενεί στις σελίδες του και άλλα είδη λόγου, όπως άρθρα εφημερίδων, στίχους τραγουδιών, επιστημονικά εκλαϊκευτικά άρθρα ή άρθρα προβληματισμού για σύγχρονα θέματα, ακόμα και (ω, το έγκλημα!) συνταγές μαγειρικής.

Προσωπικά, παρόλο που μου ήταν πιο οικεία τα βιβλία παλαιού τύπου, από την τριβή μου με τα βιβλία της γλώσσας όταν τα μελετούσαν τα παιδιά μου έχω σχηματίσει την εντύπωση ότι η καινούργια προσέγγιση έχει αρκετά πλεονεκτήματα, και κυρίως ότι οδηγεί τα παιδιά σε εντυπωσιακά περισσότερη παραγωγή λόγου. Βέβαια, πρέπει και ο δάσκαλος ή ο καθηγητής να προσπαθεί, ίσως περισσότερο από πριν.

Κάθε μεταρρύθμιση συνάντησε αντιδράσεις, και συνήθως όχι καλόπιστες. Για παράδειγμα, το κλασικό βιβλίο του Ζαχαρία Παπαντωνίου «Τα ψηλά βουνά» που σήμερα θεωρείται αριστούργημα στο είδος του, όταν είχε πρωτοκυκλοφορήσει είχε προκαλέσει οργισμένες αντιδράσεις από τους εχθρούς της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης πολύ περισσότερες απ’ ό,τι τα σημερινά βιβλία (με εξαίρεση το βιβλίο Ιστορίας της 6ης Δημοτικού). Μάλιστα, ο συντηρητικότατος γλωσσολόγος Γ. Χατζιδάκις, ο πατέρας της ελληνικής γλωσσολογίας, έγραψε ένα επιστημονικά ανέντιμο φυλλάδιο εναντίον των βιβλίων της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης όπου συγκέντρωσε τα βέλη του ιδίως στα Ψηλά βουνά, που τα κατηγορούσε ότι εσκεμμένα δεν αναφέρουν καθόλου τον Θεό και υποστήριζε ότι η κοινότητα των παιδιών είναι δομημένη στα πρότυπα των Σοβιέτ και άλλους τέτοιους κακόπιστους εξωφρενισμούς.

Πάντως, οι αντιρρήσεις του Κ. Ζουράρι δεν έχουν μεγάλη σχέση με την πραγματικότητα. Τα δημοτικά τραγούδια δεν έχουν καθόλου εξοβελιστεί από τα σχολικά βιβλία, ενώ το τραγούδι της Δέσπως, που ρητά το αναφέρει σαν εξοβελισμένο, περιέχεται, με εκτενή τεκμηρίωση, στο βιβλίο της Α΄ Λυκείου. [Αλλά να γκρινιάξω: νομίζω ότι στον στίχο 11 πρέπει να είναι «σκλάβες Τουρκών μη γίνομε» με τον τόνο στη λήγουσα, όχι «Τούρκων» όπως το εξομαλύνει το βιβλίο. Τσέκαρα και τον Πολίτη, και το έχει και αυτός οξύτονο: Τουρκών, έτσι πάει στο μέτρο]

Επίσης, ο Κ. Ζουράρις παραπονιέται ότι απουσιάζει από το βιβλίο ο καθ’ υπόταξη λόγος, και ταυτόχρονα ότι εξοβελίστηκαν τα δημοτικά τραγούδια -αλλά τα δημοτικά τραγούδια, ωγαθέ, από την ίδια τους τη φύση, πολύ σπάνια έχουν υποτακτική σύνταξη. Αντίθετα, σε πεζά κείμενα, σαν κι αυτά που υπάρχουν στα σχολικά βιβλία (παράδειγμα που το επισήμανε θαρρώ η φίλη Σταυρούλα Τσιπλάκου) η υποτακτική σύνταξη αφθονεί.

Τέλος, βρίσκω πολύ διασκεδαστικό ότι ο κ. Ζουράρις από τη μια θέλει να προστατέψει τα 13χρονα παιδιά από τις οδηγίες της καφετιέρας ή από τους υπαινιγμούς περί κοπάνας, αλλά από την άλλη θεωρεί ότι δεν θα τα πειράξει αν εκτεθούν σε αίματα και σφαγές (όπως με τη σφαγή της Σμύρνης, που ήθελε να δηλώνεται ρητά).

Δεν λέω ότι τα σχολικά βιβλία είναι τέλεια. Υπάρχουν πολύ κακογραμμένα βιβλία, και μάλιστα εξετάζονται στις πανελλήνιες εξετάσεις με απαιτήσεις απομνημόνευσης (εννοώ το βιβλίο της ΑΟΔΕ της Γ΄ Λυκείου), υπάρχουν γλωσσικά βιβλία που κάνουν κακό στους μαθητές διότι διαιωνίζουν μύθους και αυταπάτες για τη γλώσσα, όπως το βιβλίο Αρχαίων της 1ης Γυμνασίου, υπάρχουν βιβλία παραφορτωμένα, άλλα βαρετά. Περιέργως όμως δεν είναι αυτά που συγκεντρώνουν τους μύδρους των ανησυχούντων -αλλά μόνο εκείνα που κάπως ξεχωρίζουν και που χαρακτηρίζονται από μια καινοτόμα προσέγγιση. Ελπίζω ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου, θα εγκύψει στο ζήτημα με νηφαλιότητα, χωρίς κραυγές και χωρίς κινδυνολογία, ελπίζω δηλαδή ότι δεν θα ακολουθήσει τις παραινέσεις του (συμπολιτευόμενου, μην ξεχνάμε) Κ. Ζουράρι.

ΥΓ
Κατά σύμπτωση, με τα σχολικά βιβλία ασχολήθηκε και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο οποίος, σε μια αποστροφή της χτεσινής του αγόρευσης, απευθύνθηκε με ιδιαίτερα οξύ ύφος στην κυβέρνηση, προειδοποιώντας την σχεδόν οργισμένος να μην διανοηθεί να αλλάξει τα σχολικά βιβλία, και ειδικά να μην προσθέσει τις απόψεις του υπουργού Νίκου Φίλη για τη γενοκτονία των Ποντίων. (Ο Ν. Φίλης είχε παλιότερα υποστηρίξει σε άρθρο του ότι η σφαγή των Ποντίων δεν συνιστά γενοκτονία).

Το στιγμιότυπο είναι εξόχως διδακτικό για το πώς σκέφτεται ένας παλαιός πολιτικός, ένας δεξιός σαν τον Ευ. Μεϊμαράκη. Πιστεύει ότι τα σχολικά βιβλία γράφονται καθ’ υπόδειξη του εκάστοτε υπουργού και περιέχουν του υπουργού τις απόψεις! Δεν μπορεί να κατανοήσει ότι υπάρχουν τα αρμόδια όργανα που είναι ανεξάρτητα στο έργο τους.

Αλλά στο θέμα αναφέρθηκε και ο αρχηγός της νεοναζιστικής συμμορίας, ο οποίος επαίνεσε μεν τον κ. Μεϊμαράκη για το ενδιαφέρον του, αλλά το θεώρησε υποκριτικό, αφού, όπως είπε, το βιβλίο της κ. Ρεπούση με τον συνωστισμό της Σμύρνης είχε εγκριθεί επί κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας. Έτσι είναι, όταν παίζεις στο γήπεδο της Χρυσής Αυγής οι γηπεδούχοι θα σου βάλουν τα γυαλιά, το ξέρουν καλύτερα.

 

 

 

Advertisements

176 Σχόλια to “Ο Κ. Ζουράρις και η σκανδαλιστική καφετιέρα”

  1. gbaloglou said

    Αυτός που έγραψε αυτή τη φράση «Ελεύθεροι πολιορκημένοι και δώσ’ του» έπρεπε να ξέρει ότι από αυτούς τους ελεύθερους πολιορκημένους έχει την άνεση και να γράφει αυτά τα πράγματα.

    Ποια είναι η ακριβής φράση/παράγραφος στο σχολικό βιβλίο;

  2. cronopiusa said


    Ζουράρις είναι αυτός, ΤΙΝΑ κάνουμε;

    Την εκδήλωση, στο πλαίσιο του εορτασμού της επετείου των Περσικών Πολέμων, θα χαιρετίσει ο Μαρδόνιος. Θα παραστεί ο Φαρνάβαζος, ενώ παρέμβαση μέσω skype θα κάνει ο Αρταξέρξης. Είσοδος με το συνθηματικό (στην περσική): «Δαρείου-και-Παρυσάτιδος-γίγνονται-παίδες-δύο». Θα υπάρχει αυτόματη μετάφραση.

    Καλή σας μέρα

  3. Κουνελόγατος said

    Ξέρετε πώς διδάσκουν για παιδάκια δεκατριών ετών στην ΣΤ΄ Δημοτικού…

    Ουπς, δεν το διάβασα όλο, 13 χρόνων όμως στην ΣΤ΄ Δημοτικού; ΤΣΠ, μετεξεταστέοι έμειναν ή κάτι χάνω;

  4. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Καλημέρα!

    Γιατί σκανδαλιστική η καφετιέρα;
    Βρήκα απείρως πιο σκανδαλιστική τη (χθεσινή) καστανιέρα.
    (Αφήστε που ντρέπομαι και να τη ζητήσω -και ψάχνω να βρω κανα αθώο παιδάκι να πάει…)

  5. Reblogged στις blog it και σχολίασε
    εχει δικιο ΑΠΟΛΥΤΟ ο Ζουραρης(η Ζουραρις)ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ «ΕΚΤΕΛΕΣΕΙ»… ΕΝ ΨΥΧΡΩ!!! Και η γλωσσα ενος λαου σηματοδοτει πολλα παρα πανω απο την απλη επικοινωνια των ανθρωπων…

  6. Κουνελόγατος said

    Τα βιβλία είναι εν μέρει κακογραμμένα, έχουν ανακρίβειες, μύθους ή δεν ξέρω τι άλλο (ειδικός δεν είμαι), κι επιπλέον, ό,τι κάνει τζιζ, δεν διδάσκεται (εσκεμμένα άραγες;;; από τους δασκάλους/ες, καθηγητές/τριες. :mrgreen: Κάποιος/α να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά.

  7. cronopiusa said

    Διδασκαλία Προστακτικής στους καιρούς Συμβάσεων έκτακτης ανάγκης

  8. Πλάκα έχει το αποπάνω 😉
    Πρόσεξα κι εγώ την ηλικία των πιτσιρικιών όπως ο κουνελόγατος. Τέτοιου είδους βιβλία («Η γλώσσα μας») είχαμε κι εμείς στο γυμνάσιο στα ογδόνταζ, με ανάκατα κείμενα, διαφημίσεις, οδηγίες κλπ. (και παράλληλα ανθολόγιο νεοελληνικών κειμένων, που ήταν άλλο πράγμα). Το βιβλίο αυτό παρεμπιπτόντως ήταν η πρώτη μου γνωριμία με τα κόμικς, εννοώ τύπου Βαβέλ και όχι Τεντέν ή Μικιμάους.

  9. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1: Γκούγκλισα στα σχολικά βιβλία και δεν βρήκα τίποτα σχετικό με ρεπερτόρια, χορωδία και Ελεύθερους Πολιορκημένους. Μπορεί να μη διδάσκεται πλέον αυτό το κείμενο. (Ενώ το άλλο με την καφετιέρα το βρήκα αμέσως).

    5: Ποιοι την έχουν εκτελέσει; Κι αν την έχουν εκτελέσει εμείς εδώ ποια γλώσσα χρησιμοποιούμε; Ποια γλώσσα μελετάμε;

  10. αποπάνω εννοούσα το 5

  11. …και η πλάκα είναι ότι προκειται για reblogging, αναδημοσίευση 🙂

  12. Νατάσσα said

    Καλημέρα.
    1: Η φράση περί ελεύθερων Πολιορκημένων δε βρίσκεται στο ίδιο βιβλίο, παρά στο τετράδιο εργασιών της Γλώσσας Β’ Γυμνασίου, κι είναι παρμένη από ένα απόσπασμα του μυθιστορήματος Λητώ της Χαράς Γιαννακοπούλου.
    Όσο για το από πού αντλεί τις πληροφορίες του ο Ζουράρις, μια ματιά εδώ θα διαφωτίσει.

    Στην ουσία, τώρα. Βασικός άξονας του Αναλυτικού Προγράμματος της Γλώσσας για το δημοτικό είναι η παραγωγή λόγου βασισμένη σε όσο περισσότερα κειμενικά είδη μπορούν να επεξεργαστούν τα παιδιά. Δεν ισχυρίζομαι ότι το ΑΠ είναι ιδανικό, κάθε άλλο -σ’ αυτό το θέμα όμως και σωστό πιστεύω πως είναι, και μια χαρά υλοποιείται μέσα από τα εγχειρίδια. Ναι, οδηγίες χρήσης καφετιέρας. Και διαφήμιση. Και ημερολόγιο, συνταγή, επιστολή, ημέιλ, φυλλάδιο, ποίημα -ως και λίμερικ-, άρθρο, δε συνεχίζω. Ναι, είναι περισσότερος κόπος για τις εκπαιδευτικούς. Ναι, σε αρκετά σημεία είναι ήδη ξεπερασμένη προσέγγιση, καθώς δεν αφήνει αρκετό χώρο στην αφήγηση -πολύ μεγάλο ζήτημα που απασχολεί την εκπαιδευτική έρευνα. Αλλά όχι να κατακρίνουμε αυτά τα βιβλία με παντιέρα την καφετιέρα (και ρίμα, ε;).
    Αλλά μάλλον δεν δικαιούμαι δια να ομιλώ. Είχα τη χαρά να διδάξω εκείνη τη μια και μόνη χρονιά το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ τάξης…

  13. Νατάσσα said

    12: Ξέχασα,Γλώσσα Β’ Γυμνασίου σελίδες 35 -36.
    Βρε παιδιά, όσο έγραφα το 12 είχε ανέβει μόνο το πρώτο σχόλιο. Τόσο αργά πληκτρολογώ πιά; 🙂

  14. gbaloglou said

    1-9 Γκούγκλισα και εγώ και βρήκα, εδώ, το παρακάτω ‘ΑΤΕΛΕΣ’ (από 7-7-14):

    7) Χαρακτηρίζουν ανόητους τους εκπαιδευτικούς που αγαπούν τις εθνικές γιορτές:
    Π.χ. «Το ρεπερτόριο θα’ ναι το συνηθισμένο: Ελεύθεροι Πολιορκημένοι και δώσ’ του.»
    Επιπλέον: «Κάτι Κολοκοτρώνηδες και κάτι σημαίες και δάφνες».
    Η φράση εκφράζει την άκρα περιφρόνηση για τον Γέρο του Μοριά και επιχειρεί να υποβαθμίσει την μεγάλη προσωπικότητα της Επαναστάσεως του 1821 στα μάτια του αναγνώστη –μαθητή ενώ το εθνικό μας σύμβολο- η Ελληνική Σημαία- για το οποίο έπεσαν ηρωικά δεκάδες, χιλιάδες Ελλήνων απαξιώνεται.
    [Nεoελληνική Γλώσσα Β΄ γυμνασίου Τετράδιο Εργασιών (σελ. 35-36) ΟΕΔΒ έκδ.Α΄2006]

  15. gbaloglou said

    13 Κάπως έτσι την έπαθα και εγώ — ευχαριστώ πάντως 🙂

  16. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρες !

    Θυμάμαι λοιπόν, ένα παλιό βιβλιαράκι από ένα αυτοκίνητό μου :«Το βιβλίο αυτό δεν περιέχει οδηγίες χρήσης του αυτοκινήτου. Τις ικανότητες αυτές τις αποδείξατε όταν αποκτήσατε το δίπλωμα οδήγησης».

    Έτσι, όπως το διαβάζετε !

  17. spiral architect said

    Καλημέρα. 🙂
    Μα με τον Ζουράρι ασχολείστε; Εδώ έχουμε χειρότερα προβλήματα! 😆

  18. Γιώργος Κορδομενίδης said

    Συμφωνώ απολύτως με τα σχόλιά σας. Μία μόνο … σχολαστική παρατήρηση: Υπάρχει ένα… επιβλαβές κόμμα, που διαχωρίζει το υποκείμενο από το ρήμα (λάθος που βλέπω να γίνεται κατά κόρον τα τελευταία χρόνια): «Ελπίζω ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου, θα εγκύψει στο ζήτημα…»

  19. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    12: Α μπράβο, ευχαριστούμε πολύ!
    Και πολύ διαφωτιστικό το λινκ του Ιερού Ναού!

    18 Δίκιο έχετε για το περιττό κόμμα, έχει ξεμείνει από προηγούμενη διατυπωση.

  20. Γς said

    >Ο καφές δεν είναι βέβαια κατάλληλο ρόφημα για 13χρονα παιδιά,

    Κι ο 14χρονος Γς με τον πολλά βαρύ του καφέ

  21. Ήταν δυστυχώς σε ένα σημείο πολύ ακριβής πάντως ο κ. Ζουράρις: όταν είπε πως «βεβαίως ευτυχώς πάρα πολλοί δάσκαλοι δεν το εφαρμόζουν». Το ρήμα που χρησιμοποίησε είναι ενδεικτικό της στάσης που υπάρχει και στον εκπαιδευτικό κόσμο και γενικότερα στην ελληνική κοινωνία για τα βιβλία και τη διδασκαλία: γιατί επιτρέψτε μου τα βιβλία δεν εφαρμόζονται, τα προγράμματα σπουδών εφαρμόζονται. Κι αυτά είναι κείμενα πολύ πυκνά σε πολιτικό και ιδεολογικό περιεχόμενο, που πολύ μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας δεν μπαίνουν στον κόπο να τα διαβάσουν.
    (Και γιατί να μην το υποθέσει αυτό ο κ. Μεϊμαράκης: από το 2000 και μετά έχουμε όχι ένα αλλά δύο βιβλία ιστορίας που αποσύρθηκαν, αφού είχαν εγκριθεί από τις αρμόδιες επιστημονικές επιτροπές και αποσύρθηκαν λόγω πολιτικών πιέσεων. Εκτός από το περίφημο της Στ΄ δημοτικού, έχουμε κι ένα για την Γ΄λυκείου, που δεν έφτασε ποτέ στα σχολεία κι έτσι δεν ακούστηκε τόσο η απόσυρσή του).

  22. Παναγιώτης Κ. said

    «Προσωπικά, παρόλο που μου ήταν πιο οικεία τα βιβλία παλαιού τύπου,………, η καινούργια προσέγγιση έχει αρκετά πλεονεκτήματα και κυρίως ότι οδηγεί τα παιδιά σε εντυπωσιακά περισσότερη παραγωγή λόγου.Βέβαια, πρέπει και ο δάσκαλος ή ο καθηγητής να προσπαθεί, ίσως περισσότερο από πριν»

    Επανέλαβα το απόσπασμα γιατί αυτή είναι περίπου η σημερινή πραγματικότητα και ευτυχώς.
    Επαναδιατυπώνω: «Βέβαια, πρέπει και ο δάσκαλος ή ο καθηγητής να προσπαθεί περισσότερο». (Παρέλειψα το ίσως).
    Η όποια πάντως σύγκριση με το σχολικό παρελθόν των περισσοτέρων σχολιογράφων μικρή σχέση έχει με την σημερινή πραγματικότητα για το λόγο ότι οι αντικειμενικές συνθήκες έχουν αλλάξει όπως: Οικογενειακό περιβάλλον με εγγράμματα πλέον μέλη και επομένως ικανό να προσφέρει βοήθεια στο παιδί, εκπαιδευτικοί περισσότερο καταρτισμένοι και λιγότερο εμπειροτέχνες και φυσικά το πλεονέκτημα του διαδικτύου.
    Με την ευκαιρία αυτή, η τριτοβάθμια εκπαίδευση πότε θα μπει σε κριτική;
    Διότι κριτική σε δασκάλους και καθηγητές χωρίς κριτική προς εκείνους που, υποτίθεται, τους έχουν εκπαιδεύσει είναι μια κολοβή κριτική.
    «Πρέπει λοιπόν οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι να προσπαθήσουν περισσότερο».

    Θέτω το εξής ερώτημα, υποθέτω στο γενικό πνεύμα της σημερινής ανάρτησης.
    Αν σας ζητούσαν να πείτε κάτι που σας έμεινε ως παρακαταθήκη για την μετέπειτα πορεία σας από το σχολικό ή πανεπιστημιακό σας παρελθόν έχετε κάτι να αναφέρετε;
    Εγώ για παράδειγμα, θυμάμαι την προτροπή ενός καθηγητή στο Μαθηματικό Αθηνών στις αρχές της δεκαετίας του ΄70.
    «Να μάθετε οπωσδήποτε Αγγλικά για να έχετε πρόσβαση στην διεθνή βιβλιογραφία» και διευκρίνιζε: «Διότι, όποιο καλό βιβλίο κυκλοφορήσει στον κόσμο το παίρνουν οι Αμερικάνοι και το μεταφράζουν αμέσως»
    Μπορώ να σκεφτώ και δυο-τρία ακόμα αλλά όχι περισσότερα και δεν οφείλεται σε ασθενή μνήμη…

  23. Γς said

    17:
    Ναί, αλλά κάποτε ήταν ο οικολόγος του 😉

  24. gpoint said

    Καλημέρα

    Νίκο αν έμενες Αθήνα και πήγαινες κάθε πρωί στις 8 στην δουλειά σου θα έμεινες έκπληκτος από το πλήθος των πιτσιρικάδων που βαδίζουν μ’ ένα φραπέ ή φρεντοτσίνο (ξέρω γω πως το λένε 🙂 στο χέρι. Ο καθένας το δικό του τύπο καφέ σαν στοιχείο της προσωπικότητας του. Δεν ξέρω βέβαια πόσο έχει επιδράσει το σχολικό βιβλίο σ’ αυτή την θεοποίηση του καφέ, μπορεί να προέρχεται από τα σίριαλ της τιβί που δεν βλέπω, πάντως είναι θλιβερό θέαμα και καταλαβαίνω την ενόχκηση του Ζουράρι

    Βλέποντας το βίδδεο σχημάτισα τγην εντύπωση πως το 2006 ήταν η Β Μικρασιατική καταστροφή και πως ο Ζ. προσπαθεί να προλάβει την τρίτη

  25. cronopiusa said

    12

    καθημερινα, στο ραδιόφωνο της Πειραϊκής Εκκλησίας διαβάζουν αποσπάσματα από παλια αναγνωστικα

    «για να ξυπνήσουν μνήμες σε όσους είναι μεγαλύτερης ηλικίας και οργή σε όλους όσους κάνουν τη σύγκριση με τα σύγχρονα τερατουργήματα που διδάσκονται στα σχολεία και τα παιδιά μας»

  26. Γς said

    22 τέλος:

    Ηταν το πρώτο πράγμα που μας είπε στο πρώτο μάθημα ο Καίσαρας Αλεξόπουλος.

    -Αγγλικά. Και μετά μια άλλη γλώσσα ακόμα.

  27. μήτσκος said

    Πάντως είναι ενδιαφέρον ότι οι τρόληδες που διαμαρτύρονται για τα δεινά της γλώσσας συνηθίζουν να γράφουν είτε με το CapsLock πατημένο, είτε χωρίς τόνους.

    (Ενίοτε καταφέρνουν να συνδυάσουν και τα δύο).

  28. gpoint said

    Οσον αφορά το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο προσωπικά το θεωρώ από τους μεγαλύτερους υπεύθυνους του θανάτου της Παιδείας, άνθρωποι που στην πράξη δεν δίδαξαν ποτέ σε μέσου όρου σχολεία (ή και καθόλου), επέβαλαν την ύλη που τους κάπνιζε και που έγραφαν στα παλιά τους παπούτσια τις εκθέσεις καθηγητών και επιθεωρητών. Στην πράξη τα κομματικά και πολιτικά είχαν γι αυτούς μεγαλύτερη σημασία από τα εκπαιδευτικά

  29. Avonidas said

    Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τι κόλλημα έχουν τέλος πάντων στους ΑνΕλ με τα παιδάκια;

    Είναι μήπως γιατί θέλουν να παραμείνουν στο πνευματικό επίπεδο του προέδρου τους, ώστε να μπορεί να τους συντονίζει καλύτερα;

  30. sarant said

    21 Αν θέλετε, πείτε περισσότερα για το βιβλιο Ιστορίας της Γ Λυκείου που αποσύρθηκε πριν φτάσει στις τάξεις, δεν το ξέρουμε οι περισσότεροι.

  31. gpoint said

    # 26

    και μετά κληροδότησε την έδρα του στην ανηψιά του ;

  32. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Έχεις δίκιο, Gpoint (24). Πλέον ο καφές στο χέρι αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο (ανύπαρκτης) προσωπικότητας. Μου έχει τύχει και μέσα στα αστικά λεωφορεία να συναντήσω ηλιθίους, που να κρατούν έναν καφέ (οπωσδήποτε κρύο) στο ένα χέρι, και με το άλλο να σταυροκοπιούνται, κάθε φορά που το λεωφορείο περνούσε μπροστά από εκκλησία.

    Δεν είναι κακή η θεοποίηση του καφέ. Αλλά και θεοί χρειάζονται συγκεκριμένο χώρο και στιγμή για να λατρευτούν. Ένα τζαμί, ας πούμε, μία Κυριακή, μια καφετέρια, μία Παρασκευή…

  33. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    27, !!!.

  34. μήτσκος said

    22 τέλος:
    Αν κάνει μου έμεινε ως παρακαταθήκη από το σχολικό περιβάλλον είναι η αίσθηση ότι πρέπει να προστατέψω τα παιδιά μου από την τοξική του επίδραση.

  35. giorgos said

    Ευτυχώς πού υπάρχει εξέλιξη καί ή γνώση, ή μάλλον ή πρόσβαση σ’ αυτήν θά άλλάξει πολύ σύντομα καί θά γίνει προσωπική υπόθεση τού καθενός .

    «»Η άμηχανία τού μεταπολεμικού καπιταλισμού μέ τίς ίδέες είναι ίσως ή μεγαλύτερή του . Καί λέγοντας «ίδέες» δέν έννοούμε προφανώς αύτές πού συντελούν στήν βελτίωση τών αύτοκινήτων (περί τών όποίων θά άσχοληθούμε κατωτέρω) , άλλά έκείνες πού θά έχρειάζοταν ό άνθρωπος όταν δέν σκέφτεται τά αύτοκίνητα καί τήν Disko. Από τήν μία μεριά ό καπιταλισμός χρειάζεται τίς ίδέες αύτές ,διότι άπεδείχθη ότι τόν βελτιώνουν σάν σύστημα , άπό τήν άλλη όμως οί ίδιες ίδέες ώθούμενες πρός τά κάτω δημιουργούν κοινωνικά αίτήματα καί άπαιτήσεις . Τό ίδεώδες γιά τόν καπιταλισμό θά ήταν νά έγεννιώνταν μαθηματικοί καί φυσικοί άνευ ψυχής καί σώματος , μόνο μέ κόκκαλα καί μυαλό . Ελα όμως πού ή φύση άλλοιώς θάλησε τόν άνθρωπο ! Γιά νά βγάλη ό μαθηματικός τίς νέες ίδέες , πρέπει ν’ άνατραφή παιδιόθεν σέ ένα κοινωνικό περιβάλλον πλούσιο ίδεών καί ψυχικής προσφοράς . Εδώ όμως βρίσκεται καί τό…λεπτό σημείο…Τό πρόβλημα τών ίδεών είναι τό μεγαλύτερο πού έχει νά άντιμετωπίση ό καπιταλισμός στό μέλλον . Eπί τού παρόντος μέ τά πανεπιστήμια , τίς βιβλιοθήκες καί τά μουσεία καταφέρνει ό καπιταλισμός νά κρατάη τό κοινωνικό σταγονομέτρο σχετικά μέ τίς ίδέες.
    Τά μουσεία καί οί βιβλιοθήκες , ίδιαίτερα δέ οί λεγόμενες δανειστικές , όπου παίρνει κανείς τό βιβλίο άπό τόν ύπάλληλο άφού πρώτα τό έψαξε στίς καρτέλες καί χωρίς νά τό πιάση πρίν στό χέρι του , σκοπούν όχι στήν διάδοση άλλά στόν περιορισμό καί τόν έλεγχο τής γνώσης.
    Αλλά ζούμε σέ μιά έποχή πού τό σχολείο θά καταργηθή ώς θεσμός γνώσης . Τό πολύ νά μείνη τό Δημοτικό σάν χώρος μιάς πρώτης κοινωνικότητος τού άνθρώπου . Aπό έκεί καί πέρα ό όποιος άλλος μορφωτικός ρόλος τού σχολείου θά άντικατασταθή άπό τήν αύτομόρφωση λόγω τής άνάπτυξης τών ήλεκτρονικών μέσω σπουδής . Τά βιβλία θά ύπάρχουν σέ μικροφίλμ καί μέ ένα σύστημα αύτοματισμού όπως στά τηλέφωνα θά μπορή κανείς νά διαβάζη τό τυχόν βιβλίο στήν ίδιωτική του όθόνη .
    Ο μελλοντικός ρόλος τού καθηγητή Παν/μίου θά είναι πρώτα έκείνος τού σκηνοθέτη τηλεόρασης .Καί έννοείται ότι μέσα σέ μιά τέτοια κατάσταση πραγμάτων , καί ό ρόλος τής «κοινής γνώμης» θά λάβη άλλα περιεχόμενα άπό τά σημερινά .
    Η μελλοντική διαίρεση τού κόσμου δέν θά είναι μεταξύ «έκμεταλλευτών καί «έκμεταλλευομένων» , άλλά μεταξύ έπαιόντων καί άναλφαβήτων .
    Η αύτομόρφωση θά γίνη προσωπική εύθύνη τού καθενός . Ηδη ή τάξη τών άναλφαβήτων πτυχιούχων Πανεπιστημίου σήμερα διεθνώς πυκνώνει…
    Αύτά δέν είναι θέματα τού άπώτέρου άλλά τού πολύ κοντινού μέλλοντος . «

  36. gpoint said

    Για το πως γράφονται τα βιβλία είχα μια τραυματική εμπειρία επί εποχής Τρίτση αλλά πιο χαρακτηριστική περίπτωση για το πως αντιμετώπιζε την Παιδεία (και όχι μόνο) το ελληνικό κράτος ήταν στα τέλη της δεκαετίας του 70 όταν προέκυψε το θέμα αν οι δάσκαλοι πρέπει να έχουν τετραετή φοίτηση ή διετή όπως ίσχυε μέχρι τότε. ΟΙ…φωστήρες του ΥΠΕΠΘ κάλεσαν έναν ελληνοαμερικανό από την Αμερική να λύσει το πρόβλημα. Ο άνθρω[πος ιδέα δεν είχε από ελληνική εκπαίδευση ούτε είχε σκοπό να χάσει τα μπάνια του παρακολουθώντας τα πρωινά μαθήματα δημοτικού-και τι να καταλάβει προτιμούσε να ενημερωθεί από μένα (αδιόριστος ακόμα) τα βραδάκια στις ταβέρνες. Την επιλογή μας την γνωρίζετε…

  37. sarant said

    29 Χωρίς διάθεση υπεράσπισης, ο Ζουράρις δεν είναι ο τυπικός Ανέλ (έχει δική του παντιέρα), ούτε ο δάσκαλος από το Κιλκίς είναι. Εκφράζουν μια εθνικιστική τάση που έχει και σκληρούς δεξιούς αλλά και καραμπελιάδες ή αριστερούς (π.χ. ο Στάθης Σταυρόπουλος).

  38. Γς said

    31:

    Ε σε ποιον ήθελες ν αφήσει ο Καίσαρας την έδρα; Στον Μάρκο Κλαύδιο Μάρκελλο;

    Δότι η ανηψιά του Καίσαρα δεν αρκεί να είναι απλώς ανηψιά, πρέπει και να φαίνεται

  39. NM said

    Ηξερα μέχρι σήμερα ότι ο καφές έχει πολλους φίλους. Δε φανταζόμουν ότι διαθέτει και ορκισμένους εχθρούς.

  40. gpoint said

    # 32

    Μου θύμισες ναβ ανεβάσω ένα παλιό μου πόνημα

  41. Γς said

    40:

    Σε ποιο απ όλα παραπέμπεις;
    Δια δώσε τον τίτλο.
    [Πως τα έχεις κάνει έτσι;]

  42. cronopiusa said

    Γίνε κομμάτια (Προστακτική και διπλός τόνος)

    οι όροι και τα όρια

  43. Γς said

    >Δια δώσε τον τίτλο.
    Για δώσε

  44. lefterisp said

    Τον κύριο Ζουράρι τον ενόχλησε και κάτι άλλο, που δεν σχολιάζεται εδώ. Σε κάποιο κείμενο απ’αυτά που αναφέρει, τα παιδιά φαίνεται να σκέφτονται «θα χάσουμε και μάθημα». Αυτό, μας λέει ο κύριος βουλευτής, είναι κάτι που λέγεται μεταξύ μεγάλων, όμως ποτέ με τα παιδιά.
    Αυτή η φράση του βουλευτή με ενόχλησε σαν εκπαιδευτικό περισσότερο απ’τα υπόλοιπα, που έτσι κι αλλιώς τα ακούμε απ’αυτούς τους κύκλους συχνά.
    Ουσιαστικά, μ’αυτή του την απαράδεκτη φράση, ο βουλευτής δείχνει τι ακριβώς εννοεί διδασκαλία: ένα υποκριτικό κήρυγμα και μια ατελείωτη ηθικολογία.

  45. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    44: Σωστά το επισημαίνετε, και συμφωνώ απόλυτα. Το σχολίασα αν και φευγαλέα, εκεί που λέω «θέλει να προστατέψει τα 13χρονα παιδιά από τις οδηγίες της καφετιέρας ή από τους υπαινιγμούς περί κοπάνας, «

  46. Γς said

    44:
    Κακά τα ψέματα.

    Τους κάναμε κήρυγμα κατά της αποχής, απεργίας, αλλά έτρεμε και το φυλοκάρδι μας μήπως εισακουστούμε

    >20 χρόνια πριν. Εποχή μεγάλων απεργιών στα Πανεπιστήμια. Πήγαμε για μερικές μέρες στην Ιταλία και καταλήξαμε να την γυρίζουμε ένα μήνα

  47. lefterisp said

    45. Σωστό. Με κέρδισε η καφετιέρα κι εμένα και δεν είδα την κοπάνα.
    Με την ευκαιρία, θυμήθηκα το «σώπα, δάσκαλε, ν’ ακούσουμε το πουλί!», το οποίο βέβαια δεν το είπε ούτε ο Κολοκοτρώνης ούτε κανένας μακεδονομάχος…
    Καλημέρα!

  48. cronopiusa said

    41,43
    Οταν στο τρόλεϋ βρίσκομαι
    να πάω στη δουλειά μου
    κι’ απ’ εκκλησία διέρχεται
    και πέφτουν στη ματιά μου
    νέες, γριές κι’ ανέραστες
    να κάνουν το σταυρό τους
    κι’ απ΄αμαρτίες να ζητούν
    ευθύς τον λυτρωμό τους
    δύο μονάχα πράγματα
    με σιγουριά γνωρίζουν
    θα πάει η μέρα τους καλά,
    το σατανά ξορκίζουν
    και πως οι αμαρτίες τους
    θε να συγχωρεθούν
    αφού ποτέ δεν ξέχασαν
    να σταυροκοπηθούν.

    Λαχείο αν αγοράσουνε
    ξέρουν, δεν θα κερδίσουν
    σύζυγο στην αγκάλη τους
    ξέρουν, δεν θα κρατήσουν
    Κι’ ας ψιθυρίζουν μέσα τους
    ύμνους και ψαλμωδίες
    οι άντρες όλο θα κοιτάν
    για άλλες εμπειρίες.

  49. Γς said

    48:
    Φχαριστώ σε Κρόνη

  50. cronopiusa said

    «…Ώρες μας έπαιρνε τ’ αυτιά ποια φωνήεντα είναι μακρά, ποια βραχέα και τι τόνο να βάλουμε, οξεία ή περισπωμένη κι εμείς ακούγαμε τις φωνές στο δρόμο, τους μανάβηδες, τους κουλουρτζήδες, τα γαϊδουράκια που γκάριζαν και τις γειτόνισσες που γελούσαν, και περιμέναμε πότε να χτυπήσει το κουδούνι, να γλιτώσουμε. Κοιτάζαμε το δάσκαλο να ιδρώνει απάνω στην έδρα, να λέει, να ξαναλέει και να θέλει να καρφώσει στο μυαλό μας τη γραμματική, μα ο νους μας ήταν έξω στον ήλιο και στον πετροπόλεμο γιατί πολύ αγαπούσαμε τον πετροπόλεμο και συχνά πηγαίναμε στο σχολείο με το κεφάλι σπασμένο.
    Μια μέρα, ήταν άνοιξη, χαρά Θεού, τα παράθυρα ήταν ανοιχτά κι έμπαινε η μυρωδιά από μια ανθισμένη μανταρινιά στο αντικρινό σπίτι∙ το μυαλό μας είχε γίνει κι αυτό ανθισμένη μανταρινιά και δεν μπορούσαμε πια ν’ ακούμε για οξείες και περισπωμένες. Κι ίσια ίσια ένα πουλί είχε καθίσει στο πλατάνι της αυλής του σκολειού και κελαηδούσε. Τότε πια ένας μαθητής, χλωμός, κοκκινομάλης, που ‘χε έρθει εφέτο από το χωριό, Νικολιό τον έλεγαν, δεν βάσταξε, σήκωσε το δάχτυλο:

    – Σώπα, δάσκαλε, φώναξε σώπα, δάσκαλε, ν’ ακούσουμε το πουλί!…»

    Αναφορά στο Γκρέκο.

  51. sarant said

    47-50 A γεια σου! προφανώς ο Ζουράρις το καταδικάζει κι αυτό!

  52. Πέπε said

    Εγώ δεν τον βρίσκω παράλογο σε όλα τον Ζουράρι. Ασφαλώς κάνει λάθος για τα δημοτικά τραγούδια, και αντιφάσκει στο ζήτημα «καφές – κακό, ακρωτηριασμός – δεν πειράζει».

    Αλλά υπάρχουν, και ανέκαθεν υπήρχαν, ορισμένες γλωσσικές δεξιότητες που τις κατακτά κανείς μόνος του, και άλλες που δε γίνεται να μη διδαχθούν. Τα σημερινά βιβλία γλώσσας μοιάζουν να καταργούν αυτή τη διάκριση, και θέλουν να διδάσκονται και αυτά που δε χρειάζεται. Δε θα μάθει κανείς σ’ ένα παιδί πώς να συντάσσει σμσ σ’ ένα φίλο του για να τον ειδοποιήσει να τρέξει στην τάξη μη φάει απουσία (υπάρχει κι αυτό κάπου, ίσως στην Α’ Γυμνασίου). Θα το μάθει μόνο του. Μπορεί αυτός ο χρόνος να αφιερωθεί σε περισσότερο υποτακτικό λόγο, γιατί αυτός είναι που χρειάζεται διδασκαλία. Ο παρατακτικός, ο καθημερινός, ο ηλεκτρονικός κλπ., χωρίς καμία διάθεση (δική μου) απαξίωσης, μαθαίνονται και χωρίς ειδική δουλειά στο σχολείο.

    Αντίστοιχα και με το «Ελεύθεροι πολιορκημένοι και δώσ’ του, χάνουμε μάθημα, τέλεια»: εκεί που λέει «αυτά ας τα λέμε μεταξύ μας» μπορούσε να προσθέσει «και τα παιδιά μεταξύ τους». Δεν είναι καθόλου κακό να τα λένε, μεταξύ τους, αλλά δεν είναι και καθόλου ανάγκη να αποτελούν ύλη μαθήματος. Έτσι κι αλλιώς ο διδάσκων κάτι θα πρέπει να σχολιάσει. Ποία η θέσις του; Να το καταδικάσει; Αν άλλη στιγμή οι μαθητές τού δώσουν αφορμή, ας το καταδικάσει τότε. Δε θα γίνουμε εμμονικοί, να φωνάζουμε «μη θέλετε να χάσετε μάθημα» όταν κανείς δεν το έχει θελήσει. Να το αποδεχτεί; Μα επί της ουσίας το έχει ήδη σιωπηρά αποδεχτεί: ο κάθε δάσκαλος ξέρει ότι οι μαθητές προτιμούν να χάσουν μάθημα, το ξέρει γιατί κι ο ίδιος το προτιμά, αλλά έχει αναλάβει να τους ασκήσει στο να μην υπακούν ζωωδώς στα ένστικτά τους όπως έχει ασκηθεί κι ο ίδιος (τύπου «Κι εγώ θα προτιμούσα να είμαι βόλτα, αλλά έχουμε μια δουλειά να κάνουμε και θα την κάνουμε»). Να μην πει απολύτως τίποτε; Κι αυτό μια θέση είναι, η βροντερή σιωπή.

    Σαν παγίδα για το δάσκαλο μοιάζει.

    @21:

    Δε βλέπω γιατί ο κάθε δάσκαλος «οφείλει να εφαρμόζει» το Α ή το Β. Δεν είναι «χειριστής βιβλίου». Ειδικά σε μαθήματα όπως η Γλώσσα και η Λογοτεχνία, η ύλη είναι περισσότερη απ’ όση μπορεί να διδαχθεί, και ο δάσκαλος καλείται να κάνει τις επιλογές του. Τα τελευταία χρόνια ο τρόπος που το Υπουργείο ρυθμίζει τα εσωτερικά του μαθήματος δείχνει να είναι όλο και λιγότερη η εμπιστοσύνη στο δάσκαλο. Οι μαθητές από πού θα λάβουν το παράδειγμα για να κάνουν οι ίδιοι, όταν έρθει η ώρα, τις επιλογές τους;

  53. gpoint said

    # 41

    έχει μεγάλη εισαγωγ’η (για μνα μπαίνεις στο κλίμα)
    Φυσικά στο «σταυροκόπημα» αναφέρομαι

  54. Γς said

    Κουράζει
    και τελικά ακόμα και ένας Γς τα φτύνει

  55. physicist said

    Το ίδιο βιντεάκι υπάρχει σε δύο εκδόσεις, βλέπω: η μία με τον τίτλο «Τι πίνει και δεν μας δίνει ο Ζουράρις;» και η δεύτερη με το στομφώδες «Το ξέσπασμα του Κωνσταντίνου Ζουράρι». Του Κωνσταντίνου, βεβαίως βεβαίως.

    Ψείρα ψόφια με την ουρά κορδωμένη, έλεγε η μάνα μου σε αντίστοιχες φάσεις.

  56. sarant said

    55 Ωραίο αυτό με την ψείρα!

  57. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    O Ζουράρις είναι κορυφαίος πνευματικός άντρας. Ε, αν είναι και λιγάκι ιδιόρυθμος, δεν πειράζει!
    Από το να ήταν «κύριος τίποτας»… (α , και είναι και Παοκτζής! (που δεν είναι και ό,τι καλύτερο βέβαια, αλλά θα μπορούσε να ήταν και γάβρος,σκεφτείτε! )

  58. Θρασύμαχος said

    Και όμως ο περί ου ο λόγος τουλάχιστον υπερψήφισε, μόνος αυτός εκ των ΑνΕλλ, το νόμο 4332 για την ιθαγένεια, επιχειρηματολογώντας μάλιστα, μέσα στο παραλήρημά του, κατά τρόπο καίριο: http://www.hellenicparliament.gr/Praktika/Synedriaseis-Olomeleias?sessionRecord=85b5d09b-2426-4aa4-bba1-a4cf013e3944 «Ένα παιδάκι στον βρεφονηπιακό σταθμό … δεν είναι ούτε δεξιό ούτε αριστερό ούτε κεντρώο. Ένα παιδάκι μέσα στο σχολείο, μέσα στην τάξη και ειδικά όταν είναι έξι χρόνων, επτά χρόνων, οκτώ χρόνων, εννιά, δέκα μέχρι δεκαπέντε, που είναι υποχρεωτική η εκπαίδευση, δεν είναι ούτε Κινεζάκι ούτε Αρβανιτάκι ούτε Αμερικανάκι ούτε Γερμανοτσολιάς βεβαίως! Τι είναι το παιδάκι μέσα στην τάξη; Το παιδάκι είναι ιερό. Και ξαφνικά το στήνετε επί έξι χρόνια ή επί εννέα με το στίγμα της αποβολής, με το ότι είσαι στιγματισμένο, διότι δεν είσαι σαν τα άλλα. Η τάξη είναι αγκαλιά. Αυτή τη στιγμή εδώ η αγκαλιά είναι ελληνική. Αν παίρναμε ένα παιδάκι εδώ και το πηγαίναμε στην Κίνα, θα ήταν Κινεζάκι. Τίποτα δεν καταλαβαίνουν οι ανελλήνιστοι; Το παιδάκι όταν το φέρνεις από την Κίνα, τι ξέρει, όταν δεν έχει άλλη γλώσσα, άλλον τόπο, άλλον χώρο, άλλη αναφορά; Ξέρει τζατζίκι με πίτα με όλα, ξέρει Ρουβά, με το υπέροχο ελληνικό σύστημα, και αν είναι και λόγιο, θα ξέρει ίσως και Τσιτσάνη –αν είναι λόγιο το παιδί- και επομένως, το παιδάκι, πρώτον, είναι ιερό μέσα στην τάξη, δεύτερον, τι είναι; Ό,τι το κάνει η τάξη. … Αν θέλετε να έχετε παιδάκια μέσα στην τάξη και να τα κάνετε εχθρούς, ο καλύτερος τρόπος είναι επί έξι χρόνια να μην τους λέτε Ελληνάκια. Οι δύο διατάξεις άλλωστε λένε μόνιμα και νόμιμα, να παραμένουν».

  59. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    58. Eίπαμε, κορυφαίος (σε σύγκριση με τους τιποτάδες) πνευματικός άντρας!

  60. sarant said

    58 Θρασύμαχε, δεν διαφωνώ σε όλα με τον Ζουράρι και κάπου έγραψα σε σχόλιο ότι δεν είναι τυπικός ΑΝΕΛ, έχει δική του παντιέρα. Δηλώνει άλλωστε κομμουνιστής.

  61. gpoint said

    # 60

    Είναι κι αυτό που λέμε πως στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις !

  62. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Eίναι γνωστό ότι ο καφές περιέχει εθιστικές και βλαβερές ουσίες.
    Γιατί να μη δίδονται οδηγίες από αποχυμωτή ή έστω μπλέντερ ,που θα έδιναν μια ορθότερη πολιτικώς κατεύθυνση στα παιδιά; Αμα είναι έτσι δηλαδή να δώσουμε και οδηγίες για ναργιλέ.
    -Βαράτε το λουμινάκι!
    -ΜΗ βάλετε τα καρβουνάκια μέσα στον καπνό!
    ….

  63. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Πες-πες…τούς γλωσσόφαγε τσ ανθρώπς ο Λάμπρος! (σε λίγο θα έχουμε κάπιταλς κοντρόλς και στο Οστρογοτθάδικο…άκου «Τζον Κράιαν» επικεφαλής της Ντόϋτσε Μπανκ!! (βάλτε και τον Τζώνυ Γουόκερ ρε ! Θα τρίζουν τα κόκκαλα του…)

    «O νέος επικεφαλής της Deutsche Bank, Τζον Κράιαν, ξεκίνησε το ξεκαθάρισμα της μεγαλύτερης γερμανικής τράπεζας, καταγράφοντας ζημιές προ φόρων στο ύψος – ρεκόρ των 6 δισ. ευρώ για το τρίτο τρίμηνο και προειδοποιώντας τους επενδυτές να προετοιμασθούν για το ενδεχόμενο να περικοπεί ή να μη δοθεί καθόλου μέρισμα το 2015.

    Ο Κράιαν έγινε Διευθύνων Σύμβουλος της Deutsche Bank τον Ιούλιο με τη δέσμευση να μειώσει το κόστος λειτουργίας της. Επιταχύνει τα σχέδια του για την πώληση στοιχείων του ενεργητικού της τράπεζας και την έξοδό της από χώρες, με στόχο να περιορίσει το μέγεθός της, ενώ ετοιμάζεται να καταργήσει περίπου 23.000 θέσεις εργασίας ή το ένα τέταρτο του προσωπικού της Deutsche, είπαν πηγές στο Reuters τον περασμένο μήνα.

    «Τα νέα δεν είναι καλά και περιμένω ότι πολλοί από εσάς θα είστε πολύ απογοητευμένοι από αυτά», ανέφερε ο Κράιαν σε ανοικτή επιστολή του προς το προσωπικό. Προειδοποίησε ότι τα μπόνους θα κοπούν, καθώς το προσωπικό πρέπει «να επωμισθεί μέρος του βάρους» των ζημιών.»

  64. Pedis said

    Καφέ στα δεκατριάχρονα; Κι άμα ξυπνήσουν;

    Ο Κατρούγκαλος δεν εγγυόταν τις συντάξεις με του τσιπρανέλ τα ισοδύναμα; Ε, τα ισοδύναμα των συντάξεων των 500 είναι τα 1000 σκατόευρα και ο μέσος όρος … θα είναι τα 200 …

    http://www.efsyn.gr/arthro/syntaxeis-etoimes-gia-prosgeiosi

  65. Avonidas said

    #42. Τι έχετε να πείτε για τις αυτοκτονίες στην Ελλάδα;

    «Είναι μια καλή αρχή, αλλά πρέπει να γίνουν περισσότερα βήματα προς την πλήρη εφαρμογή των συμφωνηθέντων» (θα έλεγε ο Σόιμπλε, αν εκφραζόταν ελεύθερα — ΠΙΟ ελεύθερα, εννοώ).

  66. Pedis said

    Είπε τίποτα σχετικό ο αρχαιοψώναρος για την πιθανή αύξηση της τιμής των εισιτηρίων στα μουσεία οι οποίες σύμφωνα με τον Μπαλτά «είναι απαράδεκτες χαμηλές«;
    http://www.tovima.gr/society/article/?aid=743760

    Φήμες λένε ότι η Φωτίου πρότεινε ισοδύναμο μέτρο την παροχή μίας κούφιας ντομάτας προς άμεση παρασκευή γεμιστών στους συνταξιούχους των 200Ε. Η πρόταση απορρίφθηκε διότι δεν βρέθηκε ισοδύναμο μέτρο για το ρύζι που θα πληρωνόταν από τους συνταξιούχους των 500Ε αν κοβόταν ο ενφια. (Και οι ντομάτες και μάλιστα δωρεάν που δεν τρώγονται να εκτοξεύονται.)

  67. Δημητρης said

    66 αρχαιοψώναρος is what?

  68. Πάνος με πεζά said

    @ 66 : Πάντως, στο Βέλγιο νομίζω, υπάρχει Μουσείο Τηγανιτής Πατάτας, με είσοδο 17 ευρώ… Και 23 είναι στο Μουσείο της (ομάδας) Barcelona…

  69. Alexis said

    #66: Για αυξήσεις των εισιτηρίων στους αρχαιολογικούς χώρους μίλησε ο Μπαλτάς, τον άκουσα με τ’ αυτιά μου.
    Το ίδιο γράφει στο κείμενο και το ΔΟΛιο άρθρο στο οποίο παραπέμπεις αν και στον τίτλο επιχειρεί να κλέψει κουτοπόνηρα κάνοντας λόγο για «μουσεία».

  70. Pedis said

    # 68 – … ανέβηκαν και οι πατάτες τελευταία. Φαντάσου οι τηγανητές!

  71. Alexis said

    #64: Ε, τα ισοδύναμα των συντάξεων των 500 είναι τα 1000 σκατόευρα και ο μέσος όρος … θα είναι τα 200 …
    Αυτό καταλαβαίνεις; Ότι άμα περικόψουν τις άνω των 1000 ευρώ συντάξεις προκειμένου να μην θιγούν οι μικρότερες, θα προκύψουν συντάξεις 200 ευρώ;
    Have a nice day!

  72. Νίκος Κ. said

    Λέει ο Ζουράρις:
    «Στη Β΄ Γυμνασίου έχουν τον υπέροχο ύμνο, τον λόγο προς τα παιδιά στην Πνύκα, του Κολοκοτρώνη. … Μετά τη φράση «ύστερα ήλθαν οι μουσουλμάνοι», κύριε Υπουργέ, το κόψανε οι φωστήρες της «τρισηλίου μαυσωλογίας» του Ινστιτούτου».

    Ξεχνάει ο Ζουράρις:
    Λίγο ακόμη παρακάτω ο Κολοκοτρώνης είπε:
    «Σὰν εἶδε τοῦτο ὁ σουλτάνος, διόρισε ἕνα βιτσερὲ [ἀντιβασιλέα], ἕναν πατριάρχη, καὶ τοῦ ἔδωσε τὴν ἐξουσία τῆς ἐκκλησίας. Αὐτὸς καὶ ὁ λοιπὸς κλῆρος ἔκαμαν ὅ,τι τοὺς ἔλεγε ὁ σουλτάνος.
    … καὶ ἔτσι ὁ λαός, ὅστις στερημένος ἀπὸ τὰ μέσα τῆς προκοπῆς, ἐκατήντησεν εἰς ἀθλίαν κατάσταση, καὶ αὐτὴ αὔξαινε κάθε ἡμέρα χειρότερα· διότι, ἂν εὑρίσκετο μεταξὺ τοῦ λαοῦ κανεὶς μὲ ὀλίγην μάθηση, τὸν ἐλάμβανε ὁ κλῆρος, ὅστις ἔχαιρε προνόμια, ἢ ἐσύρετο ἀπὸ τὸν ἔμπορο τῆς Εὐρώπης ὡς βοηθός του, ἐγίνετο γραμματικὸς τοῦ προεστοῦ. «.
    http://users.uoa.gr/~nektar/history/3contemporary/kolokotronis_pnyka.htm

    Θα ‘θελε ο Ζουράρις (και πολλοί άλλοι) να υπάρχει κι αυτό το απόσπασμα;
    (Έχω την εντύπωση πως όλοι αυτοί θα κατηγορούσαν τότε τον Κολοκοτρώνη ως αντεθνικό στοιχείο).

  73. Γς said

    Και το Νόμπελ Λογοτεχνίας 2015 στην Λευκορωσίδα Svetlana Alexievich

  74. physicist said

    #68. — … Και 23 είναι στο Μουσείο της (ομάδας) Barcelona…

    Η ποδοσφαιρική ομάδα είναι ένας από τους πιο προσοδοφόρους οργανισμούς στην οικονομία της Καταλωνίας, όμως θα πάψει να είναι αν η τελευταία γίνει ανεξάρτητη. Το (και καλά) σύμβολο της ανεξαρτησίας, τα μες κε ουν κλουμπ, οι π@π@ριές, οι χαζοβιόληδες και οι γουαρδιόληδες είναι ΟΚ όσο υπάρχει η Ισπανία να κάνουν το κομάτι τους. Αλλιώς θα γίνει η μπλαουγκράνα κάτι σαν τον Άρη Θεσσαλονίκης: κάθε Κυριακή εκδρομή στα γύρω χωριά για τοπικό ματσάκι και τέρμα.

  75. cronopiusa said

    H απάντηση του «τρομοκράτη»Δερβενιώτη στην Athens Voice- «Free Press , οι υπόλοιποι στη φυλακή»

    1o Γυμνάσιο Γέρακα «Σώπα δάσκαλε να ακούσουμε το πουλί»

  76. Μαρία said

    30
    Ο λόγος κι ο τρόπος της απόσυρσης εδώ.
    https://sarantakos.wordpress.com/2012/11/22/argyropoulos/#comment-145059

  77. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    76 Καλά λες βρε Μαρία, ξεχνάμε!

    72 Καλά λες, καίρια επισήμανση!

    69 Και επιπλέον ο Μπαλτάς είπε «απαράδεκτΑ χαμηλές» και το Βήμα το σκοτώνει σε «απαράδεκτες χαμηλές»

  78. HeadWaiter said

    Δεν μπορώ να είμαι σίγουρος για το αν συμφωνεί και η υπόλοιπη παρέα, αλλά δεν είναι λίγες οι φωνές που θεωρούν οτι υπάρχει μια γλωσσική πενία, όχι μόνο στους νέους αλλά συνολικά στην κοινωνία μας.
    Διάβασα όσο μπορούσα προσεκτικά το post, αλλά και τα σχόλια.

    Ένοιωσα πως η κριτική και τα σχόλια ήταν περισσότερο πολιτικά και λιγότερο επικεντρωμένα στον σκοπό του βιβλίου που θα έπρεπε να είναι παιδαγωγικός.

    Δεν βρήκαμε λάθη στην ανάλυση που έκανε ο Ζουράρης. ( Ας μην ασχοληθώ με τα χρυσαύγουλα)

    Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, οι συγγραφείς, το Υπουργείο, οι καθηγητές κάνουν καλά την δουλειά τους.
    Ότι κριτική γίνεται κρίνεται πολιτικά.

    Ξέρω όμως οτι υπάρχει φτώχια της γλώσσας, αλλά κανένας δεν φταίει.

    Εκτός ίσως από εμένα και το φτωχό DNA μου, που γέννησε χαζά παιδιά.

  79. giorgos said

    #73# Οχι ρε γαμώτο , μέ τή φωτογραφία μού κατέστρεψες τήν φαντασίωση

  80. Νίκος Α. said

    Σχετικά με την προτελευταία παράγραφο:
    Μπορεί τα βιβλία να μη γράφονται με υπόδειξη του Υπουργού όμως σίγουρα σχετίζονται με την εκάστοτε πολιτική. Για παράδειγμα τα βιβλία, κυρίως της ιστορίας, που γράφτηκαν το 2006, γράφτηκαν και «λειάνθηκαν» με γνώμωνα την ελληνοτουρκική προσέγγιση και την συζητούμενη τότε συμφωνία για το Κυπριακό. Υπήρχε λοιπόν όντως επιρροή και κατεύθυνση από το κράτος. Ο Μειμαράκης ίσως κοιμόταν και όταν ξύπνησε είπε να πεταχτεί να πει κάτι γιά το θέμα λαικίζοντας μήπως πάρει κανά πόντο και είμαι σίγουρος οτι θα πήρε παρόλο που όπως εύστοχα λές του βγήκαν από ακροδεξιά.

    Το ερώτημα είναι τι θέλει να κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ στην παιδεία. Το πρόγραμμα του κόμματος για την παιδεία ήταν γενικό, μπερδεμένο και ασαφές, κατά τη γνώμη μου χωρίς συγκεκριμένες προτάσεις. Τώρα ΠΝΠ και γιά τα Συμβούλια των πανεπιστημίων; Γιατί; Γιατι αυτή η βιασύνη τον Ιανουάριο (με τα πρότυπα την αριστεία κλπ) και τώρα με τα Σ.Ι.; Αυτές οι διαρκείς αλλαγές από κάθε νέα κυβέρνηση στην παιδεία τόσα χρόνια δεν μας έμαθαν τίποτα; Νίκο το ερώτημα δεν είναι φιλοσοφικό και θα ήθελα τη γνώμη σου για το ζήτημα παρόλο που ξέρω ότι το θέμα είναι τεράστιο. Οι προθέσεις είναι άριστες αλλά…

    Ένα άλλο θέμα που με έχει απασχολήσει λόγω του ότι έχω παιδιά στο σχολείο είναι το γιατί τα βιβλία αυτά γράφτηκαν το καθένα από 4-6 άτομα. Για παράδειγμα το βιβλίο Φυσικής ΣΤ Δημοτικού είναι σαν συναξάρι πληροφοριών τελείως ανομοιογενές στο ύφος (δεν μπορώ να το πω καλύτερα) και νομίζω ο λόγος είναι οι 9 διαφορετικοί συγγραφείς. Και πόσο να κόστισε άραγε;

    Επίσης ένα θέμα γλωσσικό. Η «αξιολόγηση» έγινε «αποτίμηση». Η νέα ονοματολογία έχει αντικαταστήσει την «αξιολόγηση των εκπαιδευτικών» με την «αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου». Εδώ μιά απορία είναι: Και μετά την αποτίμηση τι; – «Εντάξει κατέστρεψες μερικά παιδάκια στου κασίδη το κεφάλι μωρέ, αλλά από δω και πέρα να προσπαθήσεις περισσότερο έτσι;»

  81. sarant said

    78 Από πού το ξέρετε ότι υπάρχει φτώχεια της γλώσσας όμως;

  82. sarant said

    80 Ενδιαφέρον αυτό με τους πολλούς συγγραφείς που οδηγεί σε ανομοιογένεια.
    Όπως και για τις συνεχείς αλλαγές, άλλωστε.

  83. Pedis said

    # 69 – Μπορεί να αυξηθεί το εισιτήριο στις γκαλερί ως ισοδύναμο για τα εισιτήρια στα μουσεία που θα μείνουν απαράδεκτα χαμηλά …

    # 71 – καλά, καλά …

    # 77 – Πάντως, οι τιμές είναι όντως απαράδεκτες. (Α προπό, το επιχείρημα της κυβέρνησης Μητσοτάκη όταν επανέφερε τα εισιτήρια στα μουσεία -για τους έλληνες- ήταν ότι όταν αυτά ήταν δωρεάν δεν είχε παρατηρηθεί αύξηση στην προσέλευση … οπότε … δεν πειράζει να παρατηρηθεί μείωση.)

  84. HeadWaiter said

    81. Δεν έχω πρόχειρες δηλώσεις πανεπιστημιακών για το επίπεδο των αποφοίτων Λυκείου αλλά μάλλον έχουν γίνει.

    Θα μπορούσε όμως κάποιος να δει και αποτελέσματα πανελληνίων-πανελλαδικών εξετάσεων , όταν δεν υπάρχει πολιτική εντολή για «βατά» θέματα.

  85. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Eίναι γνωστό Αλέξη, ότι τα Κουτσουμποφερέφωνα είναι αδύνατα στις μαθηματικές πράξεις …

  86. Αν παίρνεις τζούρα απευθείας από την καφετιέρα, λες ότι τζουράρεις!

  87. sarant said

    84 Θα πρέπει όμως να τα συγκρίνει με άλλες χρονιές

  88. 16, …Το βιβλίο αυτό δεν περιέχει οδηγίες χρήσης του αυτοκινήτου….

    Το οδηγείς χωρίς οδηγίες;

  89. Γς said

    79:
    Γιατί φαντασίωση;

    Που να σου στείλω μια δίμετρη αυθεντική Ρωσίδα;

  90. physicist said

    #16, #88. — Χωρίς πλάκα, είχα ανοίξει τευχίδιο με οδηγίες εγκατάστασης και χρήσης ενός μίνι-στερεοφωνικού ιαπωνικής κατασκευής, οι οποίες ξεκινούσαν ως εξής (στα Γερμανικά ήταν αλλά μεταφράζω στα Ελληνικά): «Προφανώς και έχετε πλέον ανοίξει το κουτί μέσα στο οποίο είναι το στερεοφωνικό, ειδαλλιώς δεν θα ήσασταν σε θέση τώρα να διαβάζετε αυτές τις οδηγίες». Κάτι πρέπει να είχε πάει στραβά στη μετάφραση από τα ιαπωνικά …

  91. alexisphoto said

    Έτσι από περιέργεια:
    όταν κάποιος -από το βήμα της βουλής!- κάνει μια τέτοια τοποθέτηση, δεν πρέπει να υπάρχει και κάποιος εκπρόσωπος του παιδαγωγικού Ινστιτούτου για να δώσει έστω και τυπικά μια απάντηση;
    έτσι μοιάζει πάρα πολύ με τηλεοπτική τοποθέτηση. Καλοποροαίρετα πάντα.
    Αν αρχίσουμε να βλέπουμε τη ζουραριάδα (και κάθε τέτοια τοποθέτηση) κακόπιστα….. άστα να πάνε….
    Αλλά, ειλικρινά θα ήθελα να ακούσω στο τέλος των τοποθετήσεων την απάντηση από το ίδιο το ΠΙ σε πραγματικό χρόνο.
    Νομίζω λέγεται διάλογος αυτό. Πολλά ζητάω… 🙂
    Ευχαριστώ

  92. 88

    Όοοοχι, έχεις πάντα δίπλα σου τη σύγχρονη «πεθερά», το ναυτικό ξάδερφο του αλιγάτορα.
    Το Navigator.
    Που το ακούω να μου λέει «σε 200 μέτρα δεξιά» και θέλω να το σπάσω!
    Σαν τον Αδώνιδα Γεωργιάδη μιλάει το τσαγκλοκούδουνο!

  93. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    90. Warum? O Ιάπων μπορεί να ήταν απλώς προνοοητικός! Μπορεί κάποιος στο παρελθόν να διάβαζε απόξω τις οδηγίες ,με υπέρυθρες ακτίνες, ακτίνες γ,δ,ε, hard-on colliding particles ξέρω γω ,και να επεχείρησε να τις ακολουθήσει χωρίς να ανοίξει το κτι…οπότε είχαμε προβλήματα, μυνήσεις κ.λ.π…. 😆

  94. physicist said

    #93. — Ή μπορεί να είχε αγοράσει στερεοφωνικό ο γάτος (ξέρεις ποιος), ο οποίος να ήταν εξ ημισείας (κβαντικής) μέσα στο κουτί κι έξω απ’ αυτό.

  95. Pedis said

    # 85 – άμα σοβαρευτείς ….ίσως ν’αξίζει για πάρτη σου να φάω κάρτα από τον νικοκύρη.
    Με την ευκαιρία, Νικοκύρη, έχει γράψει σχετικά με τη γκλίτσα του τσοπάνου;

  96. HeadWaiter said

    84. Έχετε δίκιο, Το ’78 ήταν πολύ κακή χρονιά για το Bordeaux. Το κρασί δεν πήγαινε σε στόμα.

  97. 90, 93, Μού θυμίζετε τώρα φάση που είχα κλειδωθεί έξω απ’ το γραφείο (στα μεταπτυχιακά), καλώ την ασφάλεια του πανεπιστημίου να μού ανοίξει, οπότε μού ζητάει ταυτότητα, και κολλάμε γιατί η ταυτότητα είναι μέσα στο γραφείο, στο πορτοφόλι που έχει και το καρτοκλειδί, κι ο υπεύθυνος δεν μού ανοίγει με τίποτα!
    (Τελικά τον άφησα φύγει, Σαββατιάτικα, και κατέφυγα σε παιδαριώδη διάρρηξη – ούτε γάτα (αβεβαιότητα γι’ αυτό), ούτε ζημιά (αυτό σίγουρα)…)

  98. Παναγιώτης Κ. said

    Πως σας φαίνεται η ιδέα να (ξανα)διαβάσουμε, τώρα στην ωριμότητά μας, τα σχολικά βιβλία; Αν όχι όλα, επιλεκτικά κάποια π.χ της Ιστορίας που το έχουμε οι περισσότεροι ανάγκη.

  99. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    95. Σιγά ρε, φοβηθήκαμε μη μας βρίσεις!… άντε πάγαινε τη βόλτα σου ρε τσοπάνη!

  100. gpoint said

    # 78

    Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, οι συγγραφείς, το Υπουργείο, οι καθηγητές κάνουν καλά την δουλειά τους……….

    οι μόνοι καθηγητές που κάνουν καλά την δουλειά τους είναι όσοι γράφουν στα αρχίδια τους το Παιδαγωγικό ινστιτούτο, το υπουργείο (γράφω στ΄αρχίδια τους και όχι στα παλιά τους παπούτσια για να σου δώσω το κλίμα)
    Οσον αφορά τους συγγραφείς γράφουν σύμφωνα με ις παραγγελιές τους

  101. 99

    Τον τσοπάνη μην κατηγοράς,
    αυτός σου δίνει το αρνί να φάς!

  102. physicist said

    #97. — Από παράθυρο την έκανες τη μπούκα στο γραφείο; Εγώ ξαναπήγα πέρσι στ’ αλησμόνητα μέρη (ξέρεις σε ποια) και διαπίστωσα ότι Σαββατόβραδο οι πόρτες ήταν ανοιχτές και το παλιό γραφείο ξεκλείδωτο … ωραία πράματα!

    [Σε άλλη κλίμακα, αυτή που πειρέγραψες είναι η φάση «για να πάρεις άδεια παραμονής θες συμβόλαιο εργασίας ενώ την ίδια στιγμή το συμβόλαιο εργασίας προϋποθέτει να έχεις έγκυρη άδεια παραμονής». ;-)]

  103. gpoint said

    Φυσικά οι φωστήρες του ΠΙ και του υπουργείου ποτέ δεν σκέφτηκαν να ορίσουν μια πενταμρελή επιτροπή (από καμιά59αριά άτομα , να βολέψουν μερικούς) που να μελετήσουν τα εξωσχολικά βιβλία, μελέτες και βοηθήματα όπου σίγουρα θα βρουν καλό υλικό σε όλα τα ιδασκόμενα μαθήματα και να φτιάξουν από αυτά τα σχολικά βιβλία πληρώνοντας πνευματικά δικαιώματα όπου πρέπει. Πολύ καλύτερα αποτελέσματα θα είχαν από τα βιβλία των «συγγραφέων» τους.
    Θυμάμαι σ’ ένα βιβλίο μαθηματικών «συγγραφέα» κάποιον που δεν είχε διδάξει ποτέ και θέμα αν ήταν 30 ετών. Μετά έγινε δήμαρχος στην πόλη του, μετά βουλευτής κ.λ.π.

  104. Pedis said

    # 102 – Δεν είναι ούτε ο τσοπάνος που τον βαρά ούτε ο σκύλος που φαίνεται ότι τη βρίσκει με την γκλίτσα. Η αιτία είναι τα τσιμπούρια.

  105. Pedis said

    # 104 -> 101

  106. 1) Είδα μόνο το κλείσιμο της ομιλίας του Ζουράρι. Ήταν μια …ελληνοπρεπέστατη βρισιά (που δεν περιλαμβάνεται στην απομαγνητοφώνηση).
    2) Παρά τα όσα κακά στραβά κι ανάποδα επισημαίνονται από πολλούς, νομίζω ότι η στοιχειώδης εκπαίδευση λειτουργεί καλά, σε γενικές γραμμές. Το μεγάλο πρόβλημα είναι στη μέση εκπαίδευση (περισσότερο στο Λύκειο και λιγότερο στο Γυμνάσιο) που οι «λειτουργοί της (αριστεροί και δεξιοί) …την έχουν εκχωρήσει στα (ιδιωτικά) φροντιστήρια. Να ένα …αποτέλεσμα: Οι περισσότεροι απόφοιτοι Λυκείου που έχω συναντήσει, δεν γνωρίζουν ΓΡΑΦΗ και ΑΝΑΓΝΩΣΗ! Κοντολογίς, διαβάζουν ένα κείμενο και δεν μπορούν να καταλάβουν τί λέει. Πάνε να γράψουν κάτι που σκέφτονται και γράφουν άλλα αντ’ άλλων!
    3) Σχετικό (και) με την ανώτατη εκπαίδευση, είναι το σχόλιο που ακολουθεί:
    12 Νατάσσα said: «….Αλλά μάλλον δεν δικαιούμαι δια να ομιλώ. Είχα τη χαρά να διδάξω εκείνη τη μια και μόνη χρονιά το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ τάξης»
    Υποθέτοντας ότι εννοείς τον «συνωστισμό» της κυρίας …σημειώνω τα εξής: Οι πάσης φύσεως καθηγητάρες (και καθηγητριάρες) έχουν ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ να διαφοροποιούνται από τα γενικώς παραδεκτά, εάν και όταν τα βρίσκουν πεπλανημένα. Την όποια όμως διαφοροποίηση, προτού πάνε την περάσουν στα 12/χρονα παιδάκια μέσω του σχολικού βιβλίου (στο …ντούκου που λέμε), οφείλουν να την προβάλουν με επιχειρήματα στην οικεία επιστημονική κοινότητα, όπου βέβαια θα έχουν επιστημονικό αντίλογο. Σε αντίθετη περίπτωση δεν είναι καθηγητριάρες αλλά κατινίτσες του παλιού καλού καιρού!

  107. Γς said

    97:

    Κλειδώματα

  108. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    95 Δεν θυμάμαι να έχω γράψει για τη γκλίτσα. Και μη μαλώνετε.

  109. Κι ένα για να γελάσουμε:

  110. cronopiusa said

  111. cronopiusa said

    Αφήστε τα παιδιά, να έρθουν κοντά μου…

  112. Ιάκωβος said

    Αλλά εμείς προχωράμε ακάθεκτοι, Νίκο 🙂

    Το 95% των πληροφοριών που καταναλώνει η κοινωνία είναι από την τηλεόραση (παλιά στατιστική, μάλλον πρέπει να αφαιρέσουμε κι ένα μεγάλο ποσοστό από αυτό και να το δώσουμε στο Ίντερνετ, αλλά πάλι οι κανάλες δίνουν τον τόνο). Άρα το σχολείο είναι απλά ένα βασανιστικό κόσκινο για να περνάμε στα πανεπιστήμια οι πιο διαβαστεροί, και οι άλλοι, όχι απαραίτητα οι πιο χαζοί,συχνά το αντίθετο, να μένουν απέξω. Οπότε οι συζητήσεις για το επίπεδο μου φαίνονται κάπως περί όνου σκιάς.

    Δεν είμαι σίγουρος ότι χρησιμοποιώ την έκφραση σωστά, αλλά βλέπω την κοινωνία να ψήνεται μέσα στην έρημο της σκουπιδοκουλτούρας, και ο ταλαίπωρος δάσκαλος, σα το γάιδαρο, να προσπαθεί να προστατέψει στη σκιά του, πόσους μαθητές; έναν, δύο; Άσε που κι αυτός ο ίδιος είναι δημιούργημα της ίδιας ατμόσφαιρας.

  113. Γς said

    111:

  114. cronopiusa said

    113

  115. Ιάκωβος said

    Είναι μεγάλο ζήτημα. Ειδικά το σχολείο σαν θεσμός όπου διαμορφώνει την ιδεολογία των παιδιών, έχει πολύ μεγάλα προβλήματα να λύσει. Πχ η ιστορική αλήθεια έναντι του εθνικού αφηγήματος. Οι ήρωες και τα ρεμάλια. Ειδικά στην Ελλάδα, όπου δεν είναι από όλους αποδεκτό, ποιοι είναι οι μεν και ποιοι οι δε, το θέμα είναι δυσκολότερο.
    Εννοείται οτι θα προβάλλεις τον χ Κολοκοτρώνη και τον ψ Αντρούτσο σαν ήρωες. Πόσο όμως είσαι διατεθειμένος να αποκαλύψεις τις μπομπές τους χάριν της ιστορικής αλήθειας;
    Θα πεις πχ, στους μαθητές οτι οι αρματολοί πριν γίνουν ήρωες, ήταν κληρονομικοί τοποτηρητές, ουσιαστικά υψηλόβαθμοι βαθμοφόροι του Οθωμανικού κράτους;
    Θα διδάξεις ότι οι κοτζαμπάσηδες και ο ανώτερος κλήρος επίσης ήταν θεσμοθετημένο κομμάτι της Οθωμανικής εξουσίας;
    Ή θα το παίξεις Ολυμπιακός-Παναθηναικός;
    Ή, στα 12 χρόνια εκπαίδευσης, θα μάθουν τα παιδιά, οτι οι κλέφτες ήταν πραγματικοί κλέφτες, που είχαν ρημάξει κυρίως τους Χριστιανούς πλούσιους;

    Ο σύριζα πχ, είναι διατεθειμένος, ή, έχει τους ανθρώπους που θα βρουν τη χρυσή τομή, μεταξύ αφηγήματος και πραγματικότητας; Που θα δουν τη μεγάλη εικόνα και θα την επιβάλλουν στα σχολεία; Και γενικά έχει στο μυαλό του τη Μεγάλη εικόνα για τα πράγματα; Η σφαιρικότητα και πρόβλεψη δεν είναι ελληνικά σπορ και για το σύριζα επίσης αμφιβάλλω.

    Προσωπικά θα ήθελα να δω εκτός των άλλων, ένα μάθημα πολιτικής αγωγής, που όπως και να το λένε, θα διδάσκει και κυρίως θα δείχνει (τόσα ντοκυμαντέρ υπάρχουν) τι είναι ο ναζισμός, το Ολοκαύτωμα, οι Χρυσοί Ναζί.
    Θα καταδικάζει την ομοφοβία, θα δείχνει, πχ,(υπάρχουν αμερικάνικες ταινίες), τα γκέι παιδιά που η θρησκευόμενη οικογένειά τους τα οδήγησε στην αυτοκτονία. Θα τους μαθαίνει τα περί ισότητας, αδελφότητας. Να τους μαθαίνει τι είναι η άσκηση εξουσίας, η πολιτική. Δε θα μένει μόνο στην περιστασιακή καταδίκη του Μακιαβέλλι, όπως θυμάμαι κάποιος καθηγητής, κι αυτός τυχαία, είχε κάνει σε μας. Δεν είμαι υπερ της κατάργησης των θρησκευτικών, αν είναι να γίνονται χωρίς προσηλιτισμό. Να διδάσκονται και τι είναι οι άλλες θρησκείες, το Ισλάμ, ο Βουδισμός, το Ζεν. Και πολύ σημαντικό, θα τους μαθαίνει τα της Οικονομίας. Αλλιώς θα είναι μια από τα ίδια.

  116. leonicos said

    @35 ή τάξη τών άναλφαβήτων πτυχιούχων Πανεπιστημίου σήμερα διεθνώς πυκνώνει…

    Κακά τα ψέματα, το πτυχίο κάνει τον πτυχιούχο (Μπασιάς)

    @52 εμμονικοί, καταπληκτική λέξη!

  117. Γς said

    Did you miss him? Varoufakis strikes again with mysterious code 1101 (vid)

    http://en.protothema.gr/did-you-miss-him-varoufakis-strikes-again-with-mysterious-code-1101-vid/

  118. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    86>>παίρνεις τζούρα απευθείας από την καφετιέρα,
    κι εσύ τί ζουράρι τραβάς; 🙂 🙂

  119. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    1101
    εκτός από τα χιλιοειπωμένα ήδη, «σκυλιά του Βαρουφακ» για παίξτε λίγο εσείς οι αριθμοτσάκαλοι με αυτό το περίεργο δυαδικό 1 1 0 1

  120. sxoliko said

    «Eξοβελισμος της λογοτεχνίας από τα βιβλία της Γλώσσας»

    Στη γλώσσα της Έκτης τάξης κάθε ενότητα του βιβλίου ξεκινάει με ένα ποίημα:
    1η: Ρίτα Μπούμη-Παπά, Ο θαλασσοπόρος
    Μέσα έχει αποσπάσματα από: Μαργαρίτα Λυμπεράκη, τα Ψάθινα καπέλα, Βερν: Ο Γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες
    2η: Κωστής Παλαμάς, Το σπίτι μου
    Μέσα έχει για τον Καβάφη
    3η: Γιάννης Ρίτσος, Η τελευταία Π.Α. εκατονταετία
    Μέσα έχει Ο Άκης στα όπλα, του Κ. Ντελόπουλου
    4η: Ευγένιος Τριβιζάς, Η πολυ λαίμαργη φάλαινα που έφαγε τη θάλασσα
    Μέσα έχει από τα ελληνικά παραμύθια του Μέγα, τη Χελώνα και τον Ρεβιθάκη
    5η: Κωστούλα Μητροπούλου, Οι τρεις μέρες
    Μέσα έχει Ζωρζ Σαρή, Τα γενέθλια
    6η: Γιώργος Σεφέρης, Λίμερικς (Ήτανε μια κοπέλα στο Πεκίνο…..)
    Μέσα έχει Ηλία Βενέζη, Αιολική γη
    7η: Βούλα Αρβανιτίδη, Το σκιάχτρο
    Μέσα έχει Φωτεινή Φραγκούλη, 39 καφενεία και ένα κουρείο
    8η: Παραδοσιακά κάλαντα
    Μέσα έχει Αγγελική Βαρελλά, Με ευχές,φλουριά και αγάπη, Παύλος Νιρβάνας, Πρωτοχρονιάτικα διηγήματα Ελληνων συγγραφέων
    9η: Μαριανίνα Κριεζή, Λιλιπούπολη
    Μέσα έχει Ευγένιο Τριβιζά, Το μηχάνημα (ήταν και στο παλιό της Ε’ τάξης)
    10η: Δόκτορος Ερρίκου Χόφμαν (μτφ. Τζένη Μαστοράκη)Ο Πετροτσουλούφης
    Μέσα έχει Μπέσση Λιβανού, Με λένε Σόνια, Γαλάτεια Γρηγοριάδου-Σουρέλη, Δρόμο παίρνω… δρόμο αφήνω
    11η: Ομήρου Οδύσσεις, ραψωδία π, η συνάντηση Τηλέμαχου – Οδυσσέα (μτφ. Μαρωνίτη)
    Μέσα έχει Λίτσα Ψαραύτη, Όνειρα από μετάξι, Ρενέ Γκοσινί, Οι διακοπές του ΜΙκρού Νικόλα
    12η: Κλέφτικο τραγούδι
    13η: Ναζίμ Χικμέτ, Χτίστες
    Μέσα έχει Μαρούλα ΚΛιάφα, Ένα δέντρο στην αυλή μας
    14η: Σήμερον κρεμάταιο επί ξύλου, Αι γεναιαί πάσαι, Γρηγόρης Ξενόπουλος: Παιδικό Πάσχα, Δημοτικό τραγούδι: το Μοιρολόγι της Παναγίας, Δημήτρης Καμπούρογλου, Διπλή γιορτή (από το παλιό αναγνωστικό της ε’ του 1979)
    15η: Νικηφόρος Βρεττάκος, Γράμμα στον Τσάρλι Τσάπλιν
    Μέσα έχει Ζωρζ Σαρή, Ε.Π.
    16η: Άθως Δημουλάς, Στο μουσείο
    Μέσα έχει Χρήστος Μπουλώτης, Το άγαλμα που κρύωνε
    17η: Κυριάκος Χαρλαμπίδης, Ανατολή θανάτου και Νίκη Λαδάκη-Φιλίππου, Ομορφίτα
    Μέσα έχει Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ

  121. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Ζουράρις και Βαρουφάκης σ΄ ένα νήμα; ωχωχωχ!

  122. Γς said

    116 @ Λεώ

    >εμμονικοί, καταπληκτική λέξη!

    OBSESSIONS: Jangu, jangu [=Ελα, έλα]

  123. Alexis said

    #85: Είναι η κοινή λογική που επαναστατεί κάποιες φορές με αυτά που ακούμε εδώ μέσα… 🙂
    Όταν ο άλλος θέλει να κάνει αντιπολίτευση ντε και καλά, στο τέλος θα γίνει γραφικός, δεν υπάρχει περίπτωση…
    Κάτι σαν την Κανέλλη δηλαδή…

    #97: Ρε συ Μιχάλη, μήπως σε τραβούσαν βίντεο οι ΑΜΑΝ; 😀
    Τότε που κλειδώθηκες έξω εννοώ… :

  124. Γς said

    Στο MEGA τώρα. Η Ολγα Τρέμη σχολιάζει το βίντεο από την Νορβηγία που
    «Μια ομάδα φαλαινών κολυμπούν υπό το φως του Βόρειου Σέλας»

    Ντάξει του Σέλαος είναι. Δεν πειράζει.

  125. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Eφη. 1101 στο δυαδικό, στο δεκαδικό σύστημα αντιστοιχεί στο 13. Τόσα πρόσωπα εμφανίζονται στο γιουτούμπ νομίζω…

  126. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Για την πέμπτη δημοτικού δεν χαμπάριασαν από το μπλέντερ αλλά στην 6η, τους μάρανε η καφετιέρα.
    Εύγε στη Νατάσσα (σχ.12)που μας έδειξε τον ακοίμητο θεματοφύλακα των αξιών που καταρρακώνει η χρήση της καφετιέρας

    Επί του πιεστηρίου: Ο Κ.Ζουράρις πήγε λέει απόψε στου Τζιτζικώστα τη μάζωξη «να δει το παιδί»

  127. Γς said

    14 + 7 = 21

  128. Pedis said

    # 123 – Αγαπητέ, όταν τα 1000 Ευρά έχουν αρχίσει να θεωρούνται υψηλή σύνταξη, κι όταν ο υπουργός σου λέει ότι
    «Καταβάλλονται προσπάθειες να μη μειωθούν συντάξεις κάτω από 1.000 ευρώ» και επίσης ότι
    «Θα υπάρξει προστασία των μικρών συντάξεων»,

    … κι ο λαγός της εφσυν, από την άλλη, προσθέτει

    «Ουδείς γνωρίζει ποιο θα είναι το ύψος που θα θεωρείται μια σύνταξη μικρή. Η βούληση πάντως είναι να προστατευτεί ένα ποσό λίγο πάνω από το επίπεδο φτώχειας, δηλαδή προστασία των συντάξεων που δεν υπερβαίνουν τα 500 ευρώ.»

    και ακόμη

    «Συγκεκριμένα θα ανακληθεί σειρά διατάξεων που ψηφίστηκαν χωρίς τη συναίνεση των δανειστών μας και τώρα η κυβέρνηση καλείται να τις ανακαλέσει.»

    ε τότε η κοινή λογική των όψιμων μνημονιακών ντήλερς θα σου επιβάλλει … να ‘σαι κι ευχαριστημένος με 200 Ευρά.

    Κι άλλο τι σου λέει η Κανέλλη, άλλο αν εγώ δεν την πάω -δεν είναι αυτό το πρόβλημά μου- κι άλλο «από την πολη έρχομαι και στη κορφή κανέλλα».

    Το μόνο σίγουρο είναι τα 200 άντε και κάτι ψιλά. Βολέψου, αυτή είναι η λογική, η κοινή, η ξεπατωμένη.

  129. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    125. Α ναι; Ω! Τί θέλει να πει ο βελζεβούλος; Δεκατρία πρόσωπα ζητούν συγγραφέα λοιπόν.

  130. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    128.>>ποιο θα είναι το ύψος που θα θεωρείται μια σύνταξη μικρή
    και ποιό το όριο της «πρόωρης» σύνταξης

  131. Γς said

    129:

    >Δεκατρία πρόσωπα ζητούν συγγραφέα

    Δυόμισι και κάτι Λουίτζι Πιραντέλλο

    2.66666 [6 + 6 + 1 = 13]

  132. Γς said

    2.166666

  133. Γς said

    Φτου!

    Δύο και ένα έκτο

  134. 123, Zωή μιμείται τέχνη… 🙂

  135. Παρά πιθανές περί του αντιθέτου πεποιθήσεις, η ταπεινή καφετιέρα μπορεί να χρησιμεύσει ως θαυμάσιο διδακτικό εργαλείο, και για θέματα πέραν των φιλολογικών.

  136. Γς said

    Προσβολή στόχων του ISIS από πολεμικά πλοία της Κασπίας.
    Γουστάρω!
    Και κλάμα η κυρία, ουπς, ο θείος Σαμ.

  137. Γς said

    135:

    Μιχάλη δεν μας ξέρεις, δεν σε ξέρουμε.

    [Με κάτι τέτοια, καφετιέρες και κατσαρόλες-χύτρες ξεκίνησαν κι οι Πυρήνες της Φωτιάς]

  138. cronopiusa said

    Σε ποιον ελπίζεις;

    Πούτιν- Ποιος δημιούργησε την ISIS ;

    Trois Palestiniens jeteurs de pierre blessés par des tireurs infiltrés

  139. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    63 – Κίντο μου, οι τεύτωνες αποδεικνύνοται τελικά ΤΕΥΤΛΟΝΕΣ. Σαν τον γερμανοτραφή Σημίτη με την ισχυρή Ελλάδα, πίστεψαν ότι είναι ισχυροί ΚΑΙ ανεξάρτητοι, πλήν όμως, τα υπερατλαντικά γατόνια (μαζί με τις ένθεν cutllefish) τους έχουν τυλίξει στην λαδόκολλα, και τους έβαλαν στον φούρνο στους 80 να σιγοψήνονται, (το έχουν ξανακάνει με τα γατάκια από την απωνία -χαμόγελο). Εκατό η αλεπού εκατόν δέκα το αλεπουδάκι; δεν λέει, αν δεν δηλώσουν τυφλή υποταγή στον «νονό» θα χαθεί το τόπι σε μερικούς μήνες, το άνοιγμα της ΑΔΙΑΦΘΟΡΗΣ τράπεζας των ΑΔΙΑΦΘΟΡΩΝ Γερμανών στα παράγωγα, είναι πάνω από 15 φορές του γερμανικού ΑΕΠ, ή 5 φορές του ΑΕΠ της Ε.Ε (τουλάχιστον αυτό μπορούμε να δούμε εμείς) ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΤΡΙΣ ΚΙΝΤΟ.
    Το δημόσιο χρέος της Γερμανίας είναι μόλις στο 75% του ΑΕΠ της, από τα χαμηλότερα στην Ευρωζώνη. Εάν όμως υπολογισθούν οι εγγυήσεις του κράτους προς τις περιφερειακές τράπεζες, η οικονομική θέση των οποίων δεν είναι η καλύτερη δυνατή, τότε φτάνει στο 220% του ΑΕΠ – ενώ, στην περίπτωση που θα θελήσει κανείς να το μετρήσει ως ποσοστό επί των φορολογικών εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης, βρίσκεται στην έκτη θέση με 669%, πίσω από την Ιαπωνία (2.359%), τις Η.Π.Α. (979%), την Ισπανία (940%), την Ελλάδα (777%), και τον Καναδά (695%).
    ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΜΑ ΣΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.

  140. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Αντιγράφω
    Συρία-Δαμασκός-αγορά Χαμιντιέ.Χαλιά μεταξωτά,δαμασκηνά,σφυρήλατα σπαθιά. Μπαχαρικά.Μπάμιες αποξηραμένες 8 ευρώ το κιλό.Το πιο διάσημο παγωτό στο Χαμιντιέ από χειροκίνητη «παγωτομηχανή»,παγωτό «κοπανιστό» στο «BAGDADE» zαχαροπλαστείο μέσα στην αγορά του Χαμιντιέ,
    Φρίκε με πράσινο σιτάρι Συρίας(καίνε το σιτάρι,πριν ξεραθεί). Αρακάς σιμιγδάλι, κουκουνάρι, βούτυρο, κοτόπουλο,νερό,κρέας,κανέλα ξυλάκια(που τα βγάζουμε μετά).Για 3/4 μαζί κρέας+αρακά+σιτάρι.Σωτάρουμε κουκουνάρι και αμύγδαλο.
    Φρίκε+κοτόπουλο κα από πάνω αμυγδαλοκουκούναρο
    Ούζι:Κιμά αρνί,αρακά, κουκουνάρι,μανιτάρια,φιστίκια Αιγίνης.
    250 γραμ ρύζι,1φλυτζάνι τσαγιού αρνίσιο κιμά,2 κουτ σούπας κουκουνάρι.
    1 φλιτζάνι μανιτάρια
    1 » καρότα
    2 κουτ σούπας φιστίκια Αιγίν
    2 » » αμύγδαλο
    1 κουταλάκι τριμμένο γαρύφαλο
    1 φλιτζ καφέ λάδι+λάδι για πασάλειμμα
    Λάδι+κιμά+7μπαχαρικά σε μείγμα+ρύζι.Μόλις βράσει,μανιτάρια.
    Φυλλαράκια ζυμαρένια:φύλλα κρούστας που τα γεμίζουμε,στο μέγεθος μέτριου πορτοκαλιού και διπλώνουμε το ρύζι.Σε λαδωμένο ταψί και πασαλείβουμε με λάδι.
    Μαχλούμπα=αναποδογύρισμα
    (συνταγή με αρνάκι φιλετάκια και μελιτζάνες)

    Όλο αυτό είναι από ειρηνικούς καιρούς όταν ο Ηλίας Μαμαλάκης ταξίδευε στη Συρία και μας γνώριζε τον τόπο και τα φαγητά του,που τα μαγείρευε εκεί με ντόπιους μαγείρους και τα βιντεοσκοπούσε για προβολή στην τηλεόραση.
    Βρήκα τα παραπάνω απόψε στο βάθος συρταριού σε τετράδιο «κουζίνας» που το ξεφύλλισα τυχαία και σφίχτηκε η καρδιά μου.Δεν ξέρω γιατί,μου ήρθε να τα αντιγράψω εδώ,όπως ακριβώς τα σημείωνα βιαστικά τότε,σαν καλόπιασμα στη μοίρα των κυνηγημένων του φριχτού πολέμου.
    Η τρίτη συνταγή, η μαχλούμπα ,είναι πολύ εκτεταμένη.Μια άλλη φορά.
    σ,σ, Ξέρω πως μπορεί να υπάρχουν στο διαδίκτυο,μα το κίνητρό μου δεν ήταν, όπως είπα, να γράψω συριακές συνταγές.

  141. Αυτό εδώ το περιβόλι έχει και Ζουράρι: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1500031494

  142. attikanet said

    Παρ’ όλες τις ιδιορρυθμίες του, ο Ζουράρις έχει δίκιο στα περισσότερα. Ατυχής η επιλογή του παραδείγματος με την καφετιέρα σε παιδιά αυτής της ηλικίας, λες και δεν υπάρχουν άλλες συσκευές. Κάκιστη και η φράση «στη χορωδία θα έχει πλάκα», που διαιωνίζει την αντίληψη στα σχολεία μας, ότι η συμμετοχή σε χορωδία είναι κάτι ελαφρύ και της πλάκας. Ωραίο επίπεδο έχουν οι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου! Όσο για το «Ελεύθερη πολιορκημένοι και ….δώστου» , απλά, θλιβερό….

  143. 137, …Με κάτι τέτοια, καφετιέρες και κατσαρόλες-χύτρες ξεκίνησαν κι οι Πυρήνες της Φωτιάς…

    Πυρηνικοί φυσικοί;

  144. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Ο κόσμος αλλάζει με ιλιγγιώδη ταχύτητα, και οι ανα την επικράτεια Ζουράρηδες ζούν στον κόσμο τους. Το σχολείο με αυτή την μορφή, είναι Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ ΜΥΑΛΟΥ, και η χαρά του συστήματος, δηλαδή των εξουσιαστών κεφαλαιούχων, και των κατά τόπους τσιρακιών τους, προύχοντες, ιεράρχες, πολιτικοί. Σε ένα άκρως μεταβαλλόμενο παγκοσμιοποιημένο οικονομικό και πολεμικό περιβάλλον, τα παιδιά αντί να διδάσκονται στην πρωτοβάθμια σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και οικονομική διαχείρηση (τί; είναι μικρά και δεν καταλαβαίνουν; ΧΑΧΑΧΑΧΑ) και στην δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια θεωρία πολέμου, για να μπορέσουν να επιβιώσουν στο πολεμικό οικονομικό περιβάλλον, διδάσκονται πολιτικές, ιστορικές, και θρησκευτικές ηλιθιότητες, με αποτέλεσμα να είναι οικονομικά υποχείρια ηλιθίων όταν μεγαλώσουν.

    116 – «Κακά τα ψέματα, το πτυχίο κάνει τον πτυχιούχο (Μπασιάς)»
    Δεν κάνει όμως τον επιστήμονα.

  145. cronopiusa said

  146. Λ said

    Στο δημοτικό κάναμε οικοκυρικά και πρώτο πρώτο μάθημα ήταν το ψήσιμο του καφέ. Κανείς δεν δυσανασχέτησε τότε.

  147. gbaloglou said

    142 Μια πρώτη εντύπωση είναι ότι αυτό το «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι και δώστου» το είπαν άνθρωποι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ή τέλος πάντων κάποια στελέχη του Υπουργείου Παιδείας ή άλλοι υψηλόβαθμοι εκπαιδευτικοί: όπως έγινε σαφές από το σχόλιο 12, πρόκειται για εφηβικό αφορισμό σε μυθιστόρημα που αναζήτησα σήμερα ανεπιτυχώς: χωρίς πρόσβαση σ αυτό και χωρίς τον χρόνο να εξετάσω τις υπόλοιπες πηγές του σχολικού βιβλίου-τετραδίου … δυσκολεύομαι να αποφανθώ ως ποιο βαθμό έχει δίκαιο ο Ζουράρις στο συγκεκριμένο σημείο, ή ως ποιο σημείο γίνεται συνειδητή προσπάθεια υπονόμευσης του ‘εθνικού αφηγήματος’.

  148. gpoint said

    Φυσικά οι φωστήρες του ΠΙ και του υπουργείου ποτέ δεν σκέφτηκαν να ορίσουν μια πενταμελή επιτροπή (από καμιά 50αριά άτομα για να βολέψουν μερικούς) που να μελετήσουν τα εξωσχολικά βιβλία και βοηθήματα όπου σίγουρα θα βρουν καλό υλικό σε όλα τα ιδασκόμενα μαθήματα και να φτιάξουν από αυτά τα σχολικά βιβλία πληρώνοντας πνευματικά δικαιώματα όπου πρέπει. Πολύ καλύτερα αποτελέσματα θα είχαν από τα βιβλία των «συγγραφέων» τους.
    Θυμάμαι σ’ ένα βιβλίο μαθηματικών «συγγραφέα» κάποιον που δεν είχε διδάξει ποτέ και θέμα αν ήταν 30 ετών. Μετά έγινε δήμαρχος στην πόλη του, μετά βουλευτής κ.λ.π.

  149. […] Από το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου https://sarantakos.wordpress.com/2015/10/08/zouraris-3/ διαβάσαμε […]

  150. Kostas said

    Ο Πάνος Καμένος μαθαίνει στον μικρό Αλέξη πώς να παίζει με το τρενάκι και πώς να γράφει με το αριστερό. Ο Ζουράρις μας λέει πώς πρέπει να διδάσκεται η γλώσσα.
    Απορία! Γιατί δεν έγιναν δάσκαλοι, ώστε με την παρουσία τους στα σχολεία να σωθεί η παιδεία και η εκπαίδευση και με την απουσία τους από τη βουλή να σωθεί η χώρα?

  151. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα, είχα βγει απόψε

    112 Λίγο απαισιόδοξα το βλέπεις Και το ιντερνέτι βαυκαλιζόμαστε να πιστεύουμε ότι δίνει περισσότερες ανάσες από την τηλεόραση.

    119 Στο δυαδικό σύστημα είναι 13

    120 Σε ευχαριστώ για τον κόπο που έκανες: εντελώς εξοβελισμένη η λογοτεχνία!

    124 Και πάλι, η Τρέμη (θέλει ναπιστεύουμε ότι) είναι κορυφαία, τέτοια λάθη δεν συγχωρούνται

    125 Με πρόλαβε!

    136 Με την Κασπία εντυπωσιάστηκα κι εγώ.

    146 Σοβαρά; Να το μάθει αυτό ο Ζουράρις θα πάθει τα τέσσερα εγκεφαλικά που έλεγε!

  152. cronopiusa said

    Μα τόσο το sxoliko στο 120 όσο η Νατάσα το 12
    απέδειξαν ότι ο λαλίστατος είναι διάβαστος και ετερόφωτος

  153. Pedis said

    # 138 –

    Πρέπει να είμαι αληθινά έξυπνη για να καταλάβω ποιον ακριβώς πρέπει να βομβαρδίσω στη Συρία

  154. Για τους αυτοκυβερνώμενους πυραύλους (cruise missiles0 από την Κασπία, μην ξεχνάμε πως ο Πούτιν θέλει όχι μόνο να επιδείξει ισχύ αλλά και να πουλήσει πολεμικό υλικό

    http://foxtrotalpha.jalopnik.com/russia-intercepts-u-s-drones-over-syria-launches-crui-1735207541

    άλλο, τώρα, αν 5-6 πυραυλάκια έπεσαν πριν την ώρα τους, στο Ιράν.

  155. sarant said

    153τέλος: Εμ, δεν έχει και άδικο

  156. 146, …Στο δημοτικό κάναμε οικοκυρικά και πρώτο πρώτο μάθημα ήταν το ψήσιμο του καφέ….

    …το λεγόμενο (κ)αφέψημα!

  157. Γς said

    156:

    http://caktos.blogspot.gr/2014/06/blog-post_25.html

  158. spiral architect said

    Ύστερα από τόσα χρόνια εμπειρίας σαν γονιός μαθητών είδα και κατάλαβα ότι τα παιδιά δίνουν περισσότερη σημασία σε αυτά που λέγαμε κάποτε πρωτεύοντα μαθήματα (τώρα: μαθήματα βαρύτητας) δίνοντας ελάχιστη ή και καθόλου σημασία στα δευτερεύοντα από το δημοτικό ακόμα και με την προτροπή των δασκάλων τους. Έτσι έχω πάψει προ πολλού να ενδίδω στις ζουράρειες ανησυχίες για τα παραδείγματα σε σχολικά βιβλία ή τις ελλαδεμπορικές κλπ θρησκοληψίες διαφόρων βιβλίων ιστορίας και θρησκευτικών γιατί οι άμεσα εμπλεκόμενοι -τα παιδιά- δεν τους δίνουν απολύτως καμία σημασία.

    Υ.Γ.: Σιγά ρε Λάμπρο μην διδάσκονται τα παιδιά βολές κατά ριπάς και χρηματιστηριακές αναλύσεις από το Χρήστο Κώνστα! 😛

  159. sarant said

    158 Ναι αλλά (θα σου πει ο άλλος) η Γλώσσα ειναι δευτερεύον;

  160. Νίκος Α. said

    115 περί κλεφτών κλπ.
    Εντάξει, και εγώ γκρινιάζω αλλά με όλα τα στραβά τους τα βιβλία έχουν βελτιωθεί πολύ απο την εποχή μου τουλάχιστον.

    Ιστορία ΣΤ’ Δημοτικού κεφ. 4:
    «Άλλοι ένοπλοι Έλληνες κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας ήταν οι Κλέφτες. Οι κλέφτες ζούσαν στην ύπαιθρο και είχαν τα λημέρια τους σε δύσβατα μέρη. Ήταν οργανωμένοι σε μικρές ομάδες, η καθεμιά με τον καπετάνιο της και το δικό της μπαϊράκι. Βασικό χαρακτηριστικό των κλεφτών ήταν η εχθρότητα που ένιωθαν για τους Τούρκους και γενικά για την εξουσία, στοιχείο που τους έκανε αγαπητούς στο λαό. Έτσι, οι κλέφτες έγιναν σύμβολο της αντίστασης των υπόδουλων Ελλήνων ενάντια στους κατακτητές.
    Προκειμένου να αντιμετωπίσουν τους κλέφτες και να αποκαταστήσουν την ασφάλεια στην ύπαιθρο, οι Οθωμανοί Τούρκοι χρησιμοποιούσαν ένοπλους Έλληνες, πρώην κλέφτες, τους αρματολούς. Ωστόσο οι Αρματολοί, παρόλο που ήταν βοηθητικά στρατεύματα των Τούρκων, συνεργάζονταν συνήθως με τους κλέφτες. Παρατηρήθηκε έτσι το φαινόμενο, ιδιαίτερα κατά τους τελευταίους αιώνες της Τουρκοκρατίας, πολλοί αρματολοί να εγκαταλείπουν τις θέσεις τους και να προσχωρούν στις τάξεις των κλεφτών.»

    και κεφ. 3:
    «Αλλά σε κάθε πόλη και χωριό, εκτός από την εξουσία του Αρχιερέα, υπήρχε και άλλη, καθαρά κοσμική, εκείνη των αποκαλούμενων Προεστών ή Δημογερόντων και στα τουρκικά Κοτσαμπάσηδων. Αυτοί σε άλλα μέρη προέρχονταν από τις ισχυρές οικογένειες, ενώ σε άλλα εκλέγονταν από τη συνέλευση των Χριστιανών. Συγκέντρωναν τους φόρους από τους ομόθρησκούς τους και τους παρέδιδαν στην εξουσία, είχαν μεγάλη δύναμη και λογοδοτούσαν στους Τούρκους. Οι Δημογέροντες κρατούσαν και ξεχωριστό ταμείο, το οποίο όμως ήταν συνήθως καταχρεωμένο»

    Υπάρχει online εδώ http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-F114/520/3380,13616/

    Παρεμπ. δεν μπορώ να καταλάβω τη συνήθεια ελλήνων εκδοτών να μη βάζουν ημερομηνία έκδοσης στα βιβλία

  161. spiral architect said

    Ο Ζουράρις τώρα στον Μπογδάνο. Η πυρηνική σύντηξη σε εμπορική λειτουργία στην Ελλάδα.

  162. 161

    ουχ;

  163. sarant said

    Καλό αυτό!

  164. Ιάκωβος said

    160,
    Nαι, έχω χάσει επεισόδια. Luxuries. Eμάς μας διδάσκανε τότε μόνο τη μάχη του Πέτα κι αυτή στραβά.
    Κάτι που δε μου άρεσε καθόλου στα νέα βιβλία του Δημοτικού είναι η εικαστική τους αισθητική. Τα περισσότερα σχέδια είναι στην καλύτερη περίπτωση άψυχα, στη χειρότερη, κακά.

    Για τη Συρία.
    Με την εμπλοκή των Ρώσων η ιστορία αυτή μου θυμίζει την σκηνή από το Radio Days,
    (στο 2:50):

  165. Ιάκωβος said

    153, pedis
    «Πρέπει να είμαι αληθινά έξυπνη για να καταλάβω ποιον ακριβώς πρέπει να βομβαρδίσω στη Συρία»

    Δεν είναι μόνο η μπόμπα…

    Η αλήθεια είναι ότι ο ψυχρός πόλεμος ήτανε σχετικά απλό φαινόμενο(φαινομενικά δηλαδή) : οι κακοί Αμερικάνοι-ιμπεριαλιστές-κεφαλαιούχοι-ΙΑ-Πινοτσετ-κλπ από τη μια, οι καλοί λαοί-αντιιμπεριαλιστές-εθνικοαπελ.κινήματα-Βιετκογκ-κομμουνιστές-Ρωσοι-Κινέζοι από την άλλη(Ο Νίξον κάπως μας τα χάλασε).

    Υποψιάζομαι ότι αυτό είχε δημιουργήσει μια ασπρόμαυρη λογική στους περισσότερους από μας, η οποία (μαζί με τη στενοκεφαλιά της νεότητας) από καιρό έχει αποδειχτεί ότι ήταν ένα πολύ αδύναμο εργαλείο για να λύσει τα πολύπλοκα προβλήματα της σημερινής, πχ,πολιτικής. Όμως η πολιτική έτσι ήταν πάντα, πολύπλοκη, απλά κάποιοι δεν το έβλεπαν και ορισμένοι δεν το βλέπουν ακόμα.

    Φαντάσου μετά από εκατό χρόνια να θέλει κάποιος να περιλάβει τη σημερινή πολιτική στη Συρία μέσα σε λίγες γραμμές,πχ, σε ένα βιβλίο Ιστορίας, όταν κι εμείς σήμερα αδυνατούμε να κατανοήσουμε με ακρίβεια τι παιχνίδι παίζουν ο καθένας τους και τι ακριβώς είναι οι πρωταγωνιστές του δράματος:Η Μπααθικοί, η Κυβέρνηση του Άσαντ, η μουσουλμανική Αντιπολίτευση, η άλλη αντιπολίτευση, οι Τζιχαντιστές, οι Κούρδοι και αποκάτω, οι Σιίτες Αλεβίτες, οι Σιίτες της Χεζμπολά, οι σουνίτες της Συριακής Αλκαΐντα, η παλιά Μουσουλμανική Αδερφότητα,οι Χριστιανοί και οι Γιεζίτες και απο δίπλα το Ισραήλ, και ο πρώην κατειλημμένος Λίβανος και από πάνω οι Αμερικανοί ,οι Ρώσοι, οι Τούρκοι, αλλά και το Ιραν και οι φίλοι του, που είναι μεν σιίτες αλλά όχι Αλεβίτες.

    Δηλαδή, για να το πούμε επιστημονικά, της καραπουτανάρας το κάγκελο. Πχ. Η Ελλάδα σαν κράτος ποιους θα έπρεπε να καταδικάσει και ποιους θα έπρεπε να υποστηρίξει σήμερα εκεί;

    Ακόμα, άντε να εξηγήσεις σε ένα βιβλίο Ιστορίας σε δυό γραμμές, τι έγινε τα τελευταία 5 χρόνια στην Ελλάδα. Οι μνημονιακοί και οι αντιμνημονιακοί. Πως και γιατί η ηγεσία του αγώνα κατά των μνημονίων, η ίδια αυτή, μας φόρεσε το τρίτο το μακρύτερο… 🙂

  166. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    158 – «Σιγά ρε Λάμπρο μην διδάσκονται τα παιδιά βολές κατά ριπάς και χρηματιστηριακές αναλύσεις από το Χρήστο Κώνστα!»

    Προσωπικά δεν θα με χάλαγε καθόλου το πρώτο, αρκεί να το διδάσκονταν σωστά, αν και δεν εννοώ αυτό με την διδαχή της θεωρίας πολέμου. Για το δεύτερο εννοείται ότι θα έπρεπε να το διδάσκονται από την τρίτη δημοτικού, (όχι από τον Κώνστα που δεν τον ξέρω) γιατί ο εγκέφαλος μετά τα 14 ανεβάζει στροφές (παλμούς) και μαθαίνει πολύ δύσκολα, μια και είναι προγραμματισμένος από την φύση από αυτή την ηλικία να λειτουργεί για να επιβιώσει, άρα πότε θα μάθουν τα παιδιά τους οικονομικούς κανόνες για να επιβιώσουν στην οικονομική κοινωνία που προορίζονται να ζήσουν; εκτός κι αν δεν είναι οικονομική. Αν ρίξεις μιά ματιά σε όλα τα υπόλοιπα είδη, μικρά μαθαίνουν τους περιβαλλοντικούς κανόνες επιβιώσεως, από μιά ορισμένη (σύντομη) ηλικία και μετά δεν διδάσκονται τίποτα από τους γονείς τους ή την αγέλη, μόνο από τις βιωματικές εμπειρίες. Μόνο οι άνθρωποι συμπεριφέρονται στον ευφυέστατο εγκέφαλό τους λές και είναι νταουνάκι, και «σπουδάζουν» μέχρι και τα 30 ακόμα, για να μάθουν κάποιο «έξυπνο» τρόπο για να βγάζουν λίγα αλλά «σίγουρα» λεφτά (πολλά εισαγωγικά και θα με βρίσει ο Νικοκύρης) που στις περισσότερες περιπτώσεις, αν δεν έχουν μέσο, μένουν με το πτυχίο στο χέρι, και μια και δεν ξέρουν άλλο τρόπο να επιβιώσουν, τους ταϊζουν οι συνταξιούχοι γονείς τους, ή πέφτουν σε κατάθλιψη. Ένα οποιοδήποτε τριάχρονο παιδί, οποιασδήποτε φυλής, αποδεδειγμένα μπορεί να μιλάει τρείς γλώσσες, αλλά ο κάθε βαρεμένος Ζουράρης, παθαίνει 4 εγκεφαλικά, γιατί λέει δεκατριών ετών ΠΑΙΔΑΚΙΑ!!! (ούτε καν παιδιά) δεν διδάσκονται σωστά την προστακτική των ρημάτων. Δεν πέρασε από το μυαλό(;) του παμμεγίστου, ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΓΛΩΣΣΑ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ, ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΓΑΪΔΟΥΡΙΑ ΠΛΕΟΝ, ΕΝΩ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΒΑΣΕΙ ΤΩΝ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ, ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ;
    Τα πράγματα είναι απλά Spiral, στο σχολείο μαθαίνουμε αυτά που πρέπει και όπως πρέπει, τα στατιστικά λάθη που τυχόν θα ξεφύγουν, δεν μπορούν να αλλάξουν την εικονική πραγματικότητα των υπολοίπων, κι αν το προσπαθήσουν, μόνο ορκισμένους εχθρούς θα βρούν απέναντί τους.
    Αναλογίσου (ή αναγαϊδουρώσου-χαμόγελο) αν τις (άπειρες) ώρες που διδασκόσουν τις θρησκευτικές ηλιθιότητες και τους παραλογισμούς, διδασκόσουν πως να διαχειρίζεσαι και να επενδύεις τα χρήματά σου, πού θα ήσουν τώρα. Όμως η οικονομική πυραμίδα στην κορυφή έχει λίγες θέσεις, και οι πολλοί πρέπει να πάνε στην βάση, και να είναι και ευχαριστημένοι, γι΄αυτό, ΑΓΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ, ΑΓΙΟΣ ΙΣΧΥΡΟΣ, ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΤΟΣ ΕΛΕΗΣΟΝ ΗΜΑΣ.

    Υ.Γ – Δύο πράγματα δεν αλλάζει (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) ο άνθρωπος, και τα δύο τα μαθαίνει μέχρι τα 10, ξέρεις ποιά είναι; (δεκτές απαντήσεις κι από άλλους)

  167. 161 Ήρθε η ώρα του γεγονότος για το οποίο μιλούσαν οι Γραφές, στο οποίο ο Κωνσταντίνοc Μπογδάνοc δαιμονίζεται και μιλάει γλώσσες on air παρουσία του Κώστα Ζουράρι

  168. 167
    Τι φκιάνουν, είπες, ο Ζουράρις και το Μπόγδανο;

    imgur.com/hywGPt9

  169. Pedis said

    # 165 – Ιάκωβε (τέλος)

  170. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Το όριό μας δεν είναι ο Γάγγης. Ο Δραχμαπούτρας είναι! 🙂
    (ακούω στο ράδιο)
    169.Βλέποντας τη γελοιογραφία του Στάθη, μου ήρθε μια παραλλαγή»Το έτος των κοψοκόμματων». (πικρό χαμόγελο) γιατί κοψοκόμματο,ακριβώς έτσι ,λέμε το κακοκομμένο ύφασμα, που αχρηστεύτηκε.

  171. εδόδημος said

    ΣΑΜΑΡΑΣ 76η ΔΕΘ, 17/9/2011: «Το περιεχόμενο όλων των διδακτικών βιβλίων θα αναθεωρηθεί από επιτροπές που θα λειτουργούν υπό την εποπτεία της Ακαδημίας Αθηνών»


    «… Όμως, το κύριο πρόβλημα πιστέψτε με δεν είναι πότε δίνονται τα σχολικά βιβλία, αλλά τι γράφουν. Ή τι παραλείπουν να γράφουν πολλές φορές… Η Ιστορία διδάσκεται στα παιδιά μας, χωρίς να καλλιεργεί ούτε την υπερηφάνεια για την Πατρίδα μας, ούτε την κριτική τους σκέψη. Σαν να διδάσκεται, όχι σε Ελληνόπουλα, αλλά σε «μαθητευόμενους διεθνιστές» άλλων καιρών, άλλων καθεστώτων! Ακόμα, εξαφανίστηκαν ή υποβαθμίστηκαν από τα σχολικά βιβλία Έλληνες στοχαστές: Παπαδιαμάντης, Κωστής Παλαμάς, Βιζυινός, Παπαντωνίου, Θεοτοκάς, ολόκληρη η γενιά του τριάντα!
    Σαν ένα αόρατο χέρι να έσβησε κάθε αναφορά στην εθνική μας ίδιο-προσωπεία, στην εθνική παράδοση του τόπου αυτού. Σαν να μη θέλουμε τα παιδιά μας να νιώσουν την Ελληνικότητα και να γίνουν μέτοχοι της Πολιτιστικής μας παράδοσης. Τη στιγμή μάλιστα που όλοι οι άλλοι λαοί … που δεν έχουν την δικιά μας ιστορία, κάνουν ακριβώς το αντίθετο: οι Βρετανοί ανακαλύπτουν τη «Βρετανικότητα», οι Ισπανοί την «Ισπανικότητα»… Για να μη μιλήσουμε για τους Γερμανούς, τους Αυστριακούς, τους Δανούς, τους Σουηδούς, τους Ολλανδούς. Εμείς πηγαίνουμε μόνον ανάποδα απ’ όλους.
    Και αυτό πιστέψτε με θα το τελειώσω! Και το περιεχόμενο των διδακτικών βιβλίων — όλων των βιβλίων θα αναθεωρηθεί από επιτροπές που θα λειτουργούν υπό την εποπτεία της Ακαδημίας Αθηνών»!

  172. sarant said

    171 Ευχαριστούμε!

  173. Avonidas said

    Ζουράρις-Μπογδάνος και όποιος αντέξει!

    Μπερδέψανε τα αΐδια με τα αιδ.., εε, γκουχ.

    (Και μετά μου λέτε για τους τόνους, βάλτε εκεί μην έχουμε κάνα ατύχημα!)

  174. sarant said

    173 Πώς πετάγεται συνεχώς αυτός ο Μπογδάνος….

  175. Ριβαλντίνιο said

    Κατά καιρούς όταν δεν έχουν τι να κάνουν :mrgreen: επαναφέρουν και το βιβλίο της Γ Λυκείου γι’αυτόν τον χάρτη(Μακεδονία) :


    Χάρτης των κυριότερων ναζιστικών στρατοπέδων συγκέντρωσης στη Γερμανία και την κατεχόμενη Ευρώπη, όπου θανατώθηκαν εκατομμύρια κρατούμενοι. Ο χάρτης αναπαριστά την πολιτική δομή της Ευρώπης που είχαν επιβάλει κατά τη διάρκεια της κυριαρχίας τους οι κατακτητές.

    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL106/282/2019,6886/

    Τα βιβλία της Ιστορίας μας ιδεολογικά είναι κάπως έτσι :

    ΣΤ Δημ ουδέτερο-δεξιό (Κολιόπουλος, Μιχαηλίδης, Καλλιανιώτης κ.α.)

    Γ Γυμν. ουδέτερο-αριστερό (κάτι άγνωστοι 😆 και αξιολογητής Ρήγος κ.α. )

    Γ Λυκ. ουδέτερο-δεξιό (Κολιόπουλος, Σβολόπουλος, Χατζηβασιλείου κ.α.)

  176. Χαχά said

    Δεν έχω να ‘πω κάτι τώρα για τον Ζουράρι εκτός απο αυτό:

    [IMG]http://www.quickmeme.com/img/31/311ab87178f17d227f8d63e2d60e49a087ab88293a3dede983a0e04acef83316.jpg[/IMG]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: