Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μνήμη Μέντη Μποσταντζόγλου (1918-1995)

Posted by sarant στο 18 Δεκέμβριος, 2015


Την περασμένη Κυριακή έκλεισαν 20 χρόνια από τον θάνατο του Χρύσανθου Βοσταντζόγλου, που έμεινε αθάνατος ως Μέντης Μποσταντζόγλου ή Μποστ.

Αγαπώ πολύ τον Μποστ και θα το έχετε διαπιστώσει όσοι διαβάζετε το ιστολόγιο, αφού συχνά-πυκνά βάζω σκίτσα του, σχολιασμένα πλέον προκειμένου να καλυφθεί το κενό των δεκαετιών από τότε που πρωτοδημοσιεύτηκαν.

Έτσι, γίνεται ακόμα πιο ασυγχώρητη η αμέλειά μου, που ενώ είχα σκεφτεί, σε ανύποπτο χρόνο, ότι στις 13 του μήνα κλείνουν τα 20 χρόνια από τον Μποστ, όταν έφτασε η μέρα της επετείου εγώ κοιμόμουν τον ύπνο του δικαίου. Μου το θύμισαν με μέιλ τους κάμποσοι, αλλά ήταν πολύ αργά.

Όμως, κάλλιο αργά παρά ποτέ, και ταυτόχρονα κάθε εμπόδιο για καλό. Διότι ακριβώς επειδή άργησα, το σημερινό άρθρο έχει ένα σπάνιο ντοκουμέντο, τη φωτογραφία από ένα εικαστικό πρωτόλειο του Μποστ, όπως την παρουσίασε στα κοινωνικά μέσα ο γιος του, ο φίλος μου Κώστας Βοσταντζόγλου, μαζί με ένα πολύ συγκινητικό κείμενο που έγραψε για τα είκοσι χρόνια του πατέρα του.

Θα παρουσιάσω το κείμενο του «Κώστα Μποστ», αλλά ας βάλω πρώτα ένα σύντομο βιογραφικό του Μποστ, γραμμένο από μένα.

Ο Μποστ γεννήθηκε ως Χρύσανθος Βοσταντζόγλου το 1918 στην Κωνσταντινούπολη. Από το 1920 έως το 1926 έζησε με την οικογένειά του στη Ρουμανία και μετά στην Αθήνα. Ως μαθητής γυμνασίου αρχίζει τα σκίτσα. Την ίδια εποχή αποκτά το παρατσούκλι Μέντης, από ένα μέντιουμ που του είχε κάνει μεγάλη εντύπωση. Εισάγεται στη σχολή Καλών Τεχνών, αλλά σύντομα την εγκαταλείπει. Στην Κατοχή οργανώνεται στο ΕΑΜ και μέσα στα Δεκεμβριανά γράφει τους πρώτους του στίχους, κάλαντα που τα ψάλλει στα νοσοκομεία του ΕΛΑΣ μαζί με τον φίλο του Γ. Σεβαστίκογλου.

Στη συνέχεια ανοίγει ένα διαφημιστικό γραφείο που δεν θα μακροημερεύσει, εργάζεται ως εικονογράφος σε παιδικά περιοδικά, παντρεύεται τη Μαρία Παπαγιαννακοπούλου, κάνει δυο γιους, τον Κώστα και τον Γιάννη, και το 1952 πιάνει δουλειά στην Καθημερινή, αρχικά ως διανομέας και από το 1955 ως εικονογράφος στις Εικόνες. Το 1957 μεταπηδά στο συγκρότημα Λαμπράκη και τον Ταχυδρόμο· αρχικά εικονογραφεί τις ιστορίες του Ν. Τσιφόρου (Βιβλικά χαμόγελα, Σταυροφορίες κτλ.) και σταδιακά η εικονογράφηση αυτονομείται από το κείμενο· τότε εμφανίζεται το πρώτο του ανορθόγραφο σκίτσο· το 1959 στρέφεται στην πολιτική γελοιογραφία, με το Μποστάνι του Μποστ, όπου σταδιακά πλάθει τους ήρωές του: τη μαμα-Ελλάς, τον Πειναλέοντα και την Ανεργίτσα. Τον Δεκέμβριο του 1959 εκδίδει το πρώτο του άλμπουμ, «Σκίτσα του Μποστ»· θα ακολουθήσει, το 1960, το «Λεύκωμά μου» και το 1961 το «Κείμενα και σκίτσα». Το 1959-60 κάνει εκκεντρικές διαφημίσεις που έμειναν ιστορικές, μεταξύ άλλων για το Ρενώ Ντοφίν και τα χρώματα Φλόου Κοτ.

mpost-flow

mpost-laikeΑπό το 1960 έως το 1963 θα συνεργαστεί με την Ελευθερία, ενώ θα αρχίσει να γράφει για το θέατρο και να συνεργάζεται με το Μίκη Θεοδωράκη. Το φθινόπωρο του 1963 πηγαίνει στην Αυγή, όπου δημοσιεύει καθημερινά πολιτικό χρονογράφημα και την Κυριακή σκίτσο. Κατεβαίνει στις εκλογές του 1964 με την ΕΔΑ. Εξαντλημένος από το καθημερινό χρονογράφημα, σταματάει τον Ιούλιο του 1966, ενώ στο μεταξύ έχει ανοίξει στο Κολωνάκι το κατάστημα «Λαϊκές εικόνες» (η διαφημιση αριστερά είναι του 1966).

Με την κήρυξη της δικτατορίας κρύβεται για αρκετές μέρες· στις έρευνες στο σπίτι και το μαγαζί του, χάνεται μεγάλο μέρος του αρχείου του. Γράφει θεατρικά έργα και το 1973 ξαναρχίζει συνεργασία με τον Ταχυδρόμο, με αντιδικτατορικά σκίτσα, και με το Αντί (ένα και μοναδικό τεύχος, που κατασχέθηκε).

Με τη μεταπολίτευση ξαναρχίζει τη συνεργασία με χρονογράφημα στην Αυγή και με το Αντί. Εκδίδει τα 18 Αντι-κείμενα. Γράφει πάντοτε για το θέατρο, κατεβαίνει με τον συνδυασμό του Μίκη Θεοδωράκη στις δημοτικές εκλογές του 1978 στην Αθήνα, συνεργάζεται με την Πρωινή και την Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία και με τον Ριζοσπάστη και κατεβαίνει υποψήφιος βουλευτής του ΚΚΕ το 1981 και το 1985, πάντοτε χωρίς να εκλεγεί. Την τελευταία δεκαετία της ζωής του, ιδιαίτερα γόνιμη είναι η συνεργασία του με τον Θανάση Παπαγεωργίου, τη Λήδα Πρωτοψάλτη και το θέατρο Στοά. Κύκνειο άσμα του, η Μαρία Πενταγιώτισσα, που ανεβαίνει το καλοκαίρι του 1995 στο Ηρώδειο. Στις 13 Δεκεμβρίου 1995 πεθαίνει.

* * *

Το πλακάκι της φωτογραφίας έχει μια ξεχωριστή ιστορία, που θα μας την αφηγηθεί ο Κώστας Βοσταντζόγλου.

plakaki

Πέρασαν είκοσι χρόνια από τότε που σε χαιρέτισα τελευταία φορά. Ακόμα δε συνήθισα να λείπεις. Είπα μέσα μου να ξεθάψω μια στιγμή μας. Έτσι! Σαν φόρο τιμής. Ξέρω. Θα με κοίταξεις μ’ εκείνο το μισοειρωνικό ύφος που παίρνεις όποτε είσαι έτοιμος να ξεφουρνίσεις ένα απόφθεγμα και θα μου πεις ξανά: «το πολύ συναίσθημα δεν ωφελεί τα στήθη». Κοίτα ποιος μιλάει… Εσύ τα λες ρε πατέρα; Eσύ ο ευσυγκίνητος; Ο κάργα συναισθηματικός; Eσύ που έκλαιγες όταν με κουρέψανε παρά τη θέλησή σου εν χρώ για να με δεχτούν στο δημοτικό; Εσύ που ερχόσουνα και μας σκέπαζες τις νύχτες μην κρυώσουμε; Εσύ που σπάραζες και μας έλεγες «συγχωρήστε με για το κακό που σας έκανα» επειδή ήσουνα κομμουνιστής και μας είχανε χαρακτηρισμένους στο στρατό; Είδαμε και πάθαμε να σε πείσουμε πως δεν χρειαζόμασταν την βοήθειά σου για να πάμε σε στρατόπεδα ανεπιθυμήτων. Πως είμαστε κι εμείς κομμουνιστές – πιο φανατικοί από σένα – και ξέραμε τη μοίρα μας επί χούντας. Οπότε, πού τα πουλάς αυτά; Σε τα μας; Eσύ; Ας τα αυτά! Δεν περνάνε! Εγώ το ξέρεις. Σκέφτομαι όπως εσύ. Ανορθόγραφα. Άμα πιστέψω, πίστεψα. Άμα αγαπήσω, αγάπησα. Άμα κλαίω, κλαίω και χέστηκα τι θα πεις. Μεταξύ μας μπορούμε να είμαστε όσο συναισθηματικοί θέλουμε. Έξω, εντάξει! Θα το παίξουμε αυστηροί, σοβαροί, κόσμιοι, είρωνες και σκληροί. Έτσι δεν λες; Να μη δούνε πως έχουμε αδυναμίες γιατί θα μας πατήσουν. Εντάξει. Αυτά τα κάνουμε κατά γράμμα. Παιχνιδάκι. Λοιπόν. Στο διά ταύτα.

Θυμάσαι τότε που πήγαμε στο Μαρούσι στο εργαστήρι του Βαλσαμάκη; Μέναμε στον Παράδεισο Αμαρουσίου τότε. Πήγαμε με τα πόδια. Φύγαμε νωρίς το απόγευμα και μέχρι να φτάσουμε είχε σκοτεινιάσει. To ‘54 θα ήτανε. Χειμώνας. Δεν καλοθυμάμαι. Ήθελες να δοκιμάσεις τη ζωγραφική σε πορσελάνη. Είχες πάρει από το σπίτι ένα άσπρο πλακάκι που περίσσεψε από το ντύσιμο της κουζίνας. Ο Βαλσαμάκης σου έδωσε χρώματα σε σκόνες και μου παραπονιόσουνα χαμηλόφωνα πως δεν είχε σε σκόνες όλα τα χρώματα που ήθελες.Τέλος πάντων. Δοκίμασες να ζωγραφίσεις στο πλακάκι ένα ελληνικό θέμα. Μετά από ώρα και αφού ζήτησες τη γνώμη του Βαλσαμάκη σαν ειδικού και τη δική μου σαν πενταετούς τεχνοκριτικού, έμεινες σχετικά ικανοποιημένος. Δυστυχώς ο φούρνος του Βαλσαμάκη έψηνε μόνο πήλινα. Ήταν σε χαμηλές θερμοκρασίες και δεν μπορούσες να ψήσεις το πορσελάνινο πλακάκι σου. Έπρεπε για να σταθούνε τα χρώματα στην πορσελάνη να ψηθούνε στους 1000 βαθμούς Κελσίου για ώρες. Τύλιξες το πλακάκι προσεκτικά σε ένα άσπρο χαρτί, ευχαρίστησες και φύγαμε. Εγώ ικανοποιημένος που δεν είχα κάνει καμιά ζημιά στο εργαστήρι παρόλο που βαριόμουνα και υπήρχαν ένα σωρό κανάτια για σπάσιμο στα ράφια, εσύ απογοητευμένος μέχρι θανάτου που η δουλειά έμεινε μισή.

Αυτό το πλακάκι είναι το πρώτο που ζωγράφισες και μου άρεσε τρελά. Άρεσε και στη μάνα. Τη γνώμη του Γιάννη δεν τη ζητήσαμε γιατί ήταν μικρός ακόμα και τα έκανε επάνω του. Το πλακάκι μπήκε στο κομό του προχώλ και ξεχάστηκε για χρόνια. Όταν το ξεθάψαμε, είχες δικό σου φούρνο πια, ψήναμε πορσελάνινα πιάτα, δοχεία νυκτός, μολυβοθήκες και άλλα και σου είπα να το ψήσεις. Είπες: «Μπααααα! Δεν αξίζει τον κόπο». Αυτό το άψητο πλακάκι το φωτογράφισα και είπα να το δείξω μια και κανένας έξω από εμάς δεν το έχει δει. Έτσι για να σε θυμηθούν και να θυμηθούν και κάτι απ’ αυτά που έκανες. Ξέρω! Θα πεις: «Αυτό είναι πρωτόλειο. Άσε τις βλακείες». Ξέρεις όμως καλά τι αγύριστο κεφάλι είμαι. Σε πολλά δεν σου έμοιασα. Σ’ αυτό όμως είμαστε ίδιοι. Με έφτυσες και με έκανες που έλεγε κι η μάνα. Το ότι μου λείπεις ξέρω πως το θεωρείς δεδομένο. Το ότι ακόμα πονάω που σε έχασα, χέστο. Άντε γειά, πριν με πιάσουν τα ζουμιά και δεν κάνει. Φιλιά στους επάνω. Πού θα πάει; Θα έρθω κι εγώ κάποια στιγμή να σε φιλήσω και να τα πούμε.

 

 

Advertisements

76 Σχόλια to “Μνήμη Μέντη Μποσταντζόγλου (1918-1995)”

  1. Δάκρυσα

  2. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  3. Stella said

    ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ!

  4. leonicos said

    Gw

  5. leonicos said

    Άλλο κι αυτό! Νόμιζα πως ήμουν πρώτος, και μέχρι να πατήσω τη σκανδάλη… βρέθξκα 4ος

    Γς εννοούσα. Δεν ξέρω τι μού’ρθε. Έμενα Θουκυδίδου και Νικοδήμου, είκοσι βήματα από την Ξενοφώντος και τον Μποστ. Τους έβλεπα καθημερινά. Από την άλλη η ρώσικη εκκλησία και η Ώρα.

    Τώρα έχει και πάρκιν η Φιλιλλήνων. Αλλά δεν έχει ούτε Μποστ ούτε Ώρα. Δεν ξέρω καν αν ανοίγει η Αγγλικανική Εκκλησία. Πήγαινα καμιά φορά…

    Μας έχει μείνει ο Γς. Ας τον βρίζουμε όσο μπορούμκε για να μη μετανοιώσουμε κάποτε

  6. leonicos said

    Ο Μαντζούριος δεν ανοίγει καλά

  7. Γς said

    5 @ Λεώ

    >Γς εννοούσα. Δεν ξέρω τι μού’ρθε. Έμενα Θουκυδίδου και Νικοδήμου,

    Απέναντι από τη σχολή Hill

  8. atheofobos said

    Πολύ ωραίο το σημερινό αφιέρωμα στον αξέχαστο Μποστ!
    Από τα νιάτα μου τον παρακολουθούσα μετά μανίας και ακόμα θυμάμαι πόσο μεγάλη εντύπωση μου είχε κάνει, μαζί με το γέλιο που είχα ρίξει, όταν πρωτοδιάβασα κείμενο του με την περιγραφή που έκανε για την παράσταση της Μήδειας στην Επίδαυρο, στις Εικόνες; στον Ταχυδρόμο; δεν μπορώ να θυμηθώ πια!
    Νομίζω πως αξίζει στο αφιέρωμα αυτό να παραθέσω τα κείμενα μου που αναφέρονται σε γελοιογραφίες του Μποστ.
    ΠΤΩΜΑΤΟΛΕΙΨΑΝΟΛΟΓΙΑ…. 12-1-10
    http://www.atheofobos2.blogspot.gr/2010/01/blog-post_12.html
    Ο ΜΠΟΣΤ ΚΑΙ ΤΑ ΣΟΥΡΙ-ΓΛΑΣΕ ! 12-4–12
    http://www.atheofobos2.blogspot.gr/2012/04/blog-post_12.html
    Η ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΟΥ ΧΟΥΝΤΙΚΟΥ ΤΑΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ 12-6-12
    http://www.atheofobos2.blogspot.gr/2012/06/blog-post_12.html
    ΟΙ ΠΡΩΤΕΡΓΑΤΕΣ ΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ ΕΚΤΟΠΙΣΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΤΖΙΑ 5-7-12
    http://www.atheofobos2.blogspot.gr/2012/07/blog-post_05.html
    ΜΙΑ ΣΠΑΝΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΤΟΥ ΜΠΟΣΤ 15-9-13
    http://www.atheofobos2.blogspot.gr/2013/09/blog-post_15.html
    Η ΚΑΥΣΤΙΚΗ ΣΑΤΙΡΑ ΤΟΥ ΜΠΟΣΤ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΙΑΡΧΟ 18-9-13
    http://atheofobos2.blogspot.gr/2013/09/blog-post_18.html
    ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟΙ-Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΟΝ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΑ 25-1-13
    http://www.atheofobos2.blogspot.gr/2013/01/blog-post_25.html
    Α- ΜΠΟΣΤ-ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΜΟΡΕΩΣ- ΦΡΑΓΚΙΚΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΔΙ΄ ΑΦΡΑΓΚΟΥΣ! 3-10-2014
    http://atheofobos2.blogspot.gr/2014/10/blog-post.html
    Β- ΜΠΟΣΤ-ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΜΟΡΕΩΣ- ΦΡΑΓΚΙΚΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΔΙ΄ ΑΦΡΑΓΚΟΥΣ! 5-10-2014
    http://atheofobos2.blogspot.gr/2014/10/blog-post_5.html
    Γ- ΜΠΟΣΤ-ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΜΟΡΕΩΣ- ΦΡΑΓΚΙΚΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΔΙ΄ ΑΦΡΑΓΚΟΥΣ! 7-10-2914
    http://atheofobos2.blogspot.gr/2014/10/blog-post_7.html
    Δ- ΜΠΟΣΤ-ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΜΟΡΕΩΣ- ΦΡΑΓΚΙΚΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΔΙ΄ ΑΦΡΑΓΚΟΥΣ! 9-10-2014
    http://atheofobos2.blogspot.gr/2014/10/blog-post_9.html
    Ε΄- ΜΠΟΣΤ-ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΜΟΡΕΩΣ- ΦΡΑΓΚΙΚΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΔΙ΄ ΑΦΡΑΓΚΟΥΣ! 11-10-2014
    http://atheofobos2.blogspot.gr/2014/10/blog-post_11.html
    ΣΤ΄- ΜΠΟΣΤ-ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΜΟΡΕΩΣ- ΦΡΑΓΚΙΚΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΔΙ΄ ΑΦΡΑΓΚΟΥΣ! 13-10-2014
    http://atheofobos2.blogspot.gr/2014/10/blog-post_13.html
    Ο ΕΠΙΚΗΔΕΙΟΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΝΕΚΡΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΕΞΙΑΣ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ 1961 ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΠΟΣΤ. 15-10-2014
    http://atheofobos2.blogspot.gr/2014/10/1961_15.html

  9. Vrach said

    Αχ! Τέτοια λόγια, τέτοιες καρδιές, τέτοιοι άνθρωποι -παράδεισος! Και συχνά αναρωτιέμαι, πού χάθηκαν όλοι αυτοί ρε να πάρει; Και όταν κλείνω τα μάτια έναν τέτοιο κόσμο ονειρεύομαι, με τέτοιους ανθρώπους, τέτοιες ψυχές, όπως παλιά, όπισθεν ολοταχώς…. Από την άλλη, δεν μπορεί, λέω, υπάρχουν ακόμη… Και η αλήθεια είναι πως σ’ αυτό εδώ το μπλογκ κάπως αυτή η ουσία θαρρώ είναι παρούσα – κι ας μην έχω γνωρίσει κανέναν σας προσωπικά.

    Και κάτι άσχετο: αγαπητέ κύριε Σαραντάκο, θα μπορούσατε να μου στείλετε στο μέηλ μου που έχετε καταχωρημένο κάποιο μέηλ επικοινωνίας μαζί σας, γιατί θέλω να σας στείλω κάτι που δεν αφορά (προς το παρόν) αυτό το μπλογκ; Ευχαριστώ!

  10. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    Αθεόφοβε, πολύ καλά έκανες και πρόσθεσες τους δικούς σου μποστικούς λίκνους!

    6: Μαντζούριος;

    9: Στέλνω μέιλ

  11. Γς said

    Ηταν κι η Ψωροκώσταινα.
    Τόσο πολύ την πατρονάρισε που έμεινε ως η «Ψωροκώσταινας του Μποστ».
    Και σίγουραδεν είναι λίγοι οι νέοι σήμερα που την θεωρούν δημιούργημα του Μποστ.

    Το έχουμε εξαντλήσει το θέμα;

    Ηταν η Πανωραία Χατζηκώστα της Βίκι;

    Κι εγώ ο Γριλάκιας:

    «Και να με λίγα λόγια η ιστορία που άρχισε πριν 55 χρόνια: Βάλανε 3Τ (τριφασικό ρεύμα) στο σπίτι του Μιχάλη του φίλου μου. Μεγάλη πρόοδος για το πενήντα τόσο, για την εποχή της Ψωροκώσταινας του Μποστ. Και ανέλαβα να τους συνδέσω την καινούργια τους ηλεκτρική κουζίνα».

  12. Γιάννης Ιατρού said

    Νίκο, καλωσόρισες στα πάτρια εδάφη 🙂
    Πολύ ωραίο το σημερινό. Και ταιριάζει και με το χθεσινό. Να τους θυμόμαστε!

  13. Δημήτρης said

    ……..κατεβαίνει υποψήφιος βουλευτής του ΚΚΕ το 1981 και το 1985, πάντοτε χωρίς να εκλεγεί.

    Κι όσο σκέφτομαι πόσοι και ποιοι εκλέγονται σήμερα, απλά και μόνο επειδή τους ξέρει ο κόσμος από τις εμφανίσεις τους στην τηλεόραση. Βράσε ρύζι.

  14. Παναγιώτης Κ. said

    Θυμήθηκα το μαγαζί του σε έναν κάθετο (;) της οδού Σίνα. Παρακαλώ βοηθήστε την μνήμη μου !

    Την Τρίτη που μας πέρασε το Δεύτερο πρόγραμμα μετέδωσε συνέντευξή του από το αρχείο της ΕΡΤ.
    Ένα σωρό ωραίες κουβέντες για το πολύπλευρο ταλέντο του.Σκίτσο, ζωγραφική, θέατρο, επιθεωρησιακά νούμερα. Σας συνιστώ να την αναζητήσετε.

  15. Γς said

    13:

    Ναι. Αλλά όχι όσο αφορα το ΚΚΕ.
    Την εποχή εκείνη τουλάχιστον δεν έβγαινες αν δεν έπεφτε ντιρεκτίβα
    Οπως [δεν] συνέβη στον Μποστ, υποθέτω.

  16. gpoint said

    Καταπληκτικό το σημερινό άρθρο !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Να συνεισφέρω κάτι, θυμάμαι αμυδρά μια διαφήμιση του φλόου κοτ που έδειχνε ένα ζυγάρι να φεύγουν απόμια φλεγόμενη πόλη (Σόδομα ή Γόμορα ;;) και την λεζάντα (αυτή μου είχε αποτυπωθεί καλά) :

    Αριβεντέρτσι χρώμα
    γκουντμπάι φλόου κότ
    ψιθύρισεν η Σάρα
    η σύζυγος του Λοτ

    δεν είμαι βέβαιος αν και αυτή ήταν του Μποστ

  17. sarant said

    13-15: Ο Λυκούργος Καλλέργης και η Αιμιλία Υψηλάντη είχαν βγει βουλευτές με το ΚΚΕ στην Α Αθήνας χωρίς να είναι στη σταυροδοσία -ήταν όμως γνωστοί.

    16 Μποστ κι αυτή.

  18. Σπουδαίος καλλιτέχνης ο Μποστ.
    Η φράση στο περιθώριο «ειδικά για οπλοπόλας μεγάλη πικιλία εις τα μαύρα» μου θύμισε τον Χένρι Φόρντ, για το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, μοντέλο Τ, «Ο πελάτης μπορεί να διαλέξει αυτοκίνητο σε ό,τι χρώμα θέλει, αρκεί να είναι μαύρο».
    Νομίζω ότι και σε πρόσφατη εκδήλωση έγραφε η πρόσκληση «μπορείτε να φορέσετε ό,τι χρώμα ρούχο θέλετε, αρκεί να είναι μαύρο».

  19. 16 «Συμφορά! Καίγεται το μαγαζί του Αβεσσαλώμ!» – «Τρεχάτε, γρήγορα στη Βερνιχρώμ!»
    Και από δίπλα: – «Θεέ μου, ρίξε μας το έλαιόν σου» – «Ασεβή! Μη ρίχνεις λάδι στη φωτιά!»

  20. Γς said

    Φτου!
    -Εμπρός [γυναίκα]
    -Καλημέρα. Σας καλούμε από το πολιτικό γραφείο του κ. Μητσοτάκη.
    -Ε; Καλημέρα, καλημέρα.

    [κι «άντε γιά!»]

    Είπαμε: Ηταν γυναίκα…

  21. sarant said

    20 Μεθαύριο ψηφίζουμε τον νέο ηγέτη, ε;

  22. Alexis said

    ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ άρθρο!!!
    Όντως πολύ συγκινητικό το κείμενο του γιού για τον πατέρα του…
    Και απολαυστικά όπως πάντα τα σκίτσα.
    Εξαιρετικά ευρήματα το «κατάστημα περιστροφικόν ειδών» και ο «οπλοπολών της μετριτοίς»!

    #0: …νοσοκομεία του ΕΛΑΣ…
    Τι είναι αυτό;

    #9: Και όταν κλείνω τα μάτια έναν τέτοιο κόσμο ονειρεύομαι, με τέτοιους ανθρώπους, τέτοιες ψυχές, όπως παλιά, όπισθεν ολοταχώς….
    Συμφωνώ. Εμπρός …πίσω, που λέμε… 🙂

  23. Alexis said

    #21: Ουπς, και μόλις τώρα θυμήθηκα ότι δεν έχω ψηφίσει για τη λέξη της χρονιάς!
    Τρέχω να ρίξω το κουκί μου γιατί θα το ξεχάσω πάλι! 😀

  24. cyrusmonk said

    > Θυμήθηκα το μαγαζί του σε έναν κάθετο (;) της οδού Σίνα. Παρακαλώ βοηθήστε την μνήμη μου !

    Παράλληλη τῆς Σίνα. Ἦταν ἐπὶ τῆς ὀδοῦ Ὁμήρου, ἀνάμεσα Ἀκαδημίας καὶ Σόλωνος, νομίζω (ἢ ἴσως ἀκριβῶς πάνω ἀπὸ τὴ Σόλωνος ; )

  25. takis#13 said

    Πρωτόλειο; Έτσι , σε λίγη ώρα , έφτιαξε αυτόν τον πανέμορφο πίνακα ; Πόσο μου αρέσει ο Μπόστ !

  26. atheofobos said

    8
    Το κείμενο που έγραψα ότι είναι από την παράσταση της Μήδειας στην Επίδαυρο είναι τελικά το σπαρταριστό κείμενο του Ηρακλής Mαινόμενος
    Θα είχα σκάσει αν δεν to εύρισκα, αλλά όχι μόνο το βρήκα αλλά υπάρχει και στο ιντερνέτ και μπορείτε να το απολαύσετε εδώ:
    http://www.snhell.gr/anthology/content.asp?id=36&author_id=30

    Και για επιδόρπιο ένα μικρό ακόμα διαμάντι με το κλασσικό του παιχνίδι με τις λέξεις!

    Tο βαπόρι εις την Σύρον μπήκε Συρίζον και Σύρον κι εγώ τα βήματά μου και Σύρον παραλλήλως και την βαλίτσαν κατήλθον εις την Σύρον. Ήμουν λιγάκι εκνευρισμένος, διότι προ ολίγου ακριβώς είχα μια οξύτατη συζήτηση με μια νεαρή Γαλλίδα, την οποία έβαλα στη θέση της καταλλήλως. Ήμασταν διάφοροι επιβάται στη γέφυρα του πλοίου κι εγώ, εν τη επιθυμία μου να την διευκολύνω, της είπα δείχνοντάς της τον υπέροχο όγκο του νησιού, χωρίς καμιά υστεροβουλία:
    – Iσί μαμζέλ, λα ιλ ντε Συρ.
    – Bουζέτ Συρ; με ρώτησε (δηλαδή αν είμαι από την Σύρον)…
    – Nο, απάντησα, ζε σουί Aτέν (από τας Aθήνας).
    Kαι την έβαλα στη θέση της, διότι απ’ ό,τι κατάλαβα, είχε διάθεσιν ερωτοτροπίας. Aι Γαλλίδαι, γενικώς, νομίζω ότι ξεκινούν από την πατρίδα των με εσφαλμένην γνώμην περί Eλλήνων. Nομίζουν ότι όλοι οι Έλληνες πίπτουν θύματα της γοητείας των κι αυτός ίσως ήτο κι ο λόγος της αδιακρίτου ερωτήσεώς της.
    «Αιγαίον: Αφτό το άγνοστον». Πεζά Κείμενα 1960-1965. Ερμής, 1998. 35-36.

    24
    Στην Ομήρου ανεβαίνοντας από την Ακαδημίας αριστερά περίπου στο μέσον πριν την Σόλωνος.

  27. Έχω ακόμα ένα σταχτοδοχείο του Μποστ με την επιγραφή «Ο καπνίζων σταθερώς καρκινοβατεί», ένα καθικάκι με την επιγραφή » Τα κακά κόποις κτώνται», και (νομίζω) ένα μπουκαλάκι μαύρο που γράφει «βιτριόλη δι’ απίστους εραστάς».

  28. 27 Α, το μπουκάλι με το «βιτριόλη δι’ απιστίας» το έχω κι εγώ!

  29. Γιάννης Ιατρού said

    26β: Αθεόφοβε, πολύ ωραίο!

    Στοιχηματίζω μάλιστα την ημίσεια περιουσίαν μου, ότι άλλοι επιγνώμονες σχολιαστές εναγωνίως ανέμεναν τον μικρόν αυτό αδάμαντα περί Γαλλίδων του Μπόστ. Βεβαίως ως έναυσμα δια να αναπτύξουν ενδελεχώς και εκτενώς τας απόψεις ή/και σχετικάς εμπειρίας των 🙂 Οψόμεθα…

  30. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    26 Να και μια γελοιογραφία του Μποστ με τον Ηρακλή Πενόμενο (Μαινόμενο)
    https://sarantakos.wordpress.com/2009/03/18/penomenos/

    22 Πρόχειρα νοσοκομεία για τους τραυματίες των Δεκεμβριανών

  31. Γς said

    27:

  32. Γς said

    27, 38:

  33. Γς said

    29:

    Γκουχ, γκουχ…

  34. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    1″1987-1988 ΦΑΥΣΤΑ
    ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ – 1981-1990
    1987-1988 ΜΠΟΣΤ »ΦΑΥΣΤΑ»
    ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
    ΜΟΥΣΙΚΗ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
    ΣΚΗΝΙΚΑ-ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: ΜΠΟΣΤ
    ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΑΡΙΑ ΑΛΒΑΝΟΥ
    Έπαιξαν οι ηθοποιοί: Λήδα Πρωτοψάλτη(Φαύστα), Θανάσης Παπαγεωργίου(Γιάννης), Κωνσταντίνος Τζούμας(Ριτσάκι), Παύλος Ορκόπουλος(Κος Ιατρού), Χαρά Ρωμούδη(Μαριάνθη), Δημήτρης Γιαννόπουλος(Υιός Ιατρού), Νανά Τσόγκα(Ελένη και Κα Ιατρού). Συμμετείχε η Μαρίκα Κούρου
    ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ: 17.10.1987
    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ: 24.4.1988

    http://www.theatrostoa.gr/parastaseis/centralstage/1981-1990/11-2011-01-12-23-28-34.html

    2..»Τι συμβαίνει όταν η Μήδεια, μια καλόγρια, ένας καλόγερος, ο Ιάσων, αλλά και ο ίδιος ο Ευριπίδης… συναντιούνται στη σύγχρονη Ελλάδα, κουβαλώντας το παρελθόν και το παρόν τους; Άλλαξε άραγε κάτι στην ελληνική κοινωνία από το 1993, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε η Μήδεια του Μποστ σημειώνοντας τεράστια επιτυχία; Γιατί ο Έλληνας χαίρεται να μαστιγώνεται από το καυστικό χιούμορ του Μποστ; »

    http://greekfestival.gr/gr/events/view/theatro-stoa-thanasis-papageorgiou-2015

  35. Γιάννης Ιατρού said

    33: Γειά σου ρε Γς, αστέρι 🙂

  36. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Αφιέρωμα στον ΜΠΟΣΤ.

  37. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    η νήσος των αζορών (προφητικός ΜΠΟΣΤ)
    Tomazo Pagonis

    Ωκεανός Μουσικής: Μίκη Θεοδωράκη
    Κύματα Φωνής: Γρηγόρη Μπιθικώτση
    Θάλασσα Στίχων: ΜΠΟΣΤ

  38. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    https://www.google.gr/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi0oeu-7uXJAhXFiRoKHbbwCWQQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fstrongeuro.blogspot.com%2F2010%2F03%2Fblog-post_17.html&psig=AFQjCNEo7d6LLZt1BrUEuPDAREWhxVqPMA&ust=1450543664758713

  39. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

  40. Αχ, ρε μαύρε Μποστ, πόσο μπροστά ήταν η τέχνη σου από τη Ζωή… 😦

  41. sarant said

    Ευχαριστω για τα νεότερα!

    Πολύ ωραίες προσθήκες όλα αυτά!

  42. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    40. Tιν μπόλη τιν αγηασοφειά ο Βλαδίμηρος θα πάροι (αν και το βασικό είναι να πάρει κανα πρωτάθλημα στην Μπαοκάρα…αλλά αυτό είναι δύσκολο)

  43. sarant said

    40 Τρολιά, ε;

  44. Γιάννης Ιατρού said

    40: Χι, χι, Σκύλε, διατί αποκρύπτεις ότι η εν λόγω ανάτηση προέρχεται από καλώς πληροφορημένους κύκλους του κέντρου των Αθηνών; 🙂 🙂

  45. 43

    φοβούμαι πως όχι

    44

    Και να αφήσω άεργο έναν ακάματο και άοκνο γέροντα; 👿

  46. Γς said

    Και να δεις που έψαχνα ανεπιτυχώς, να βρώ το φιλμ που πρωταγωνιστούσε ο Γιάννης Βοσταντζόγλου, ως διοικητής αστυνομικού τμήματος, που τα είχε με μια καθαριστού [μάνα του Κωστάκη;] και μετά με την κόρη της.

    Πως την λέγανε την ταινία γαμώτο;

  47. Γς said

    44:
    Εσύ μην δεις σκύλο, αμέσως να βγείς να στείλεις μηνύματα.
    Λες και δεν έχετε κι εκείνη την πριβέ ανταλλαγή σινιάλων πάνω από τον κορινθιακό.

  48. 46

    πάψε ζουλιάρη

    http://www.imdb.com/name/nm0098211/?ref_=fn_al_nm_1

  49. Μίλησε κανείς για σύγχρονες παναγίες;

    https://twitter.com/hashtag/RefugeeLifeMatters

  50. Γιάννης Ιατρού said

    45β: Ναι, ναι, λές γι αυτόν ….που δεν μπορεί να βρεί και να αναρτήσει ούτε το επίμαχο βιβλίο του Richter 😦

    Και κυρίως επί μήνες του διαφεύγει (ενώ είναι γνωστό στους εκπροσώπους της κλίκας του Μεταλληνού), ή αν το γνωρίζει (ακόμα χειρότερα) αφήνει εις το σκότος τους εκλεκτούς αναγνώστας του δημοφιλούς αυτού ιστολογίου για το τί ψάχνουν να βρουν οι τούρκοι στις υπόγειες μυστικές στοές της Αγιάς Σοφιάς!

  51. Γιάννης Ιατρού said

    47: Έ, έχουμε αγκαταστήσει ειδικό link ολούθε

  52. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

  53. Μαρία said

    34
    Στην πρώτη παράσταση της Φαύστας το 1965 σε σκηνοθεσία Εμιρζά τη Φαύστα υποδύθηκε η Ντίνα Κώνστα. Το έργο ανέβηκε για 2η φορά το ’72 στη Θεσσαλονίκη απ’ το θεατρικό εργαστήρι πάλι σε σκηνοθεσία Εμιρζά και μουσική Κηλαηδόνη. Στο ρόλο της Φαύστας η Ελένη Μακίσογλου, της Ελένης η Ρούλα Πατεράκη και της Μαριάνθης η Σοφία Φιλιππίδου. Έξω απ’ το θέατρο έπαιζε η ασφάλεια που έκοβε φάτσες.

  54. Corto said

    «αρχικά εικονογραφεί τις ιστορίες του Ν. Τσιφόρου (Βιβλικά χαμόγελα, Σταυροφορίες κτλ.)»

    Συγχαρητήρια για το αφιέρωμα στον μεγάλο μας Μποστ!
    Μία διόρθωση μόνον, αν μου επιτρέπεται:
    Τις Σταυροφορίες του Τσιφόρου τις εικονογράφησε ο Κώστας Μητρόπουλος.
    Ο Μποστ ζωγράφισε το εξώφυλλο και την μπορντούρα του τίτλου της εισαγωγή στα «Ρεμάλια Ήρωες».

  55. 54 Ο Μποστ σίγουρα έχει εικονογραφήσει τις Σταυροφορίες. Φαντάζομαι όμως πριν εκδοθούν σε βιβλίο, όσο δημοσιεύονταν σε συνέχειες.

  56. sarant said

    54-55: Ακριβώς, ο Μποστ εικονογραφούσε τις συνέχειες στο περιοδικό. Από εκεί είναι και μερικές διάσημες (και πολιτικά μη ορθές) γελοιογραφίες. Λένε πάντως ότι ο Τσιφόρος δεν έβλεπε με πολύ καλό μάτι την «αυτονομημένη» εικονογράφηση του Μποστ.

    53 Είχε και τραγούδια, άραγε;

  57. Γς said

    Eικονογραφούσε και σ εκείνο τον ανεπανάληπτο Γκαούρ Ταρζάν

  58. Γς said

    53:

  59. Γς said

  60. Βάταλος said

    Εντιμώτατοι κύριοι, επιτρέψατε και εις τον πάππον σας τον γερο-Βάταλον να προβή εις ωρισμένας καταιγιστικάς επισημάνσεις επί της παρούσης αναρτήσεως, χωρίς την δαμόκλειον σπάθην της πορτοκαλιάς κάρτας….

    1) Μοί προκαλεί αλγεινήν εντύπωσιν ότι εις εν επετειακόν κείμενον διά τα 20 έτη από την εν Ραββίνω Χριστώ κοίμησιν του Μπόστ, δεν εχώρεσεν ούτε μία γραμμή διά την προσφοράν του αειμνήστου Χρυσάνθου Βοσταντζόγλου εις την δημιουργίαν της «Νεολαίας Λαμπράκη». Αναβιβάζω έν μικρόν απόσπασμα από την μνημειώδη μελέτην της Ιωάννας Παπαθανασίου «Η Νεολαία Λαμπράκη την δεκαετίαν του 60» («Ινστιτούτον Νεοελληνικών Σπουδών» 2008), διά να αντιληφθήτε πόσον σοβαρά είναι η παράλειψις του κ. Σαραντάκου και των (αποβλακωμένων από τας παρλαπίπας των Γαλιλαίων) Ρωμιών αναγνωστών του

    2) Με κίνδυνον να δεχθώ νέαν πορτοκαλιάν κάρταν, ερωτώ τον κ. Σαραντάκον: Πώς η ακροδεξιά και βασιλόφρων «Καθημερινή» προσέλαβε το σωτήριον έτος 1952 τον 34χρονον Μπόστ, εις μίαν εποχήν όπου διά να εργασθής εις τα ουρητήρια της Ομονοίας έπρεπε να καταθέσης πιστοποιητικόν κοινωνικών φρονημάτων μέχρι τρίτου εξαδέλφου; Μήπως μέχρι το 1952 (όπως λέγουν αι πληροφορίαι του γέροντος Βατάλου) ο Μπόστ ήτο καραδεξιός και χριστιανούλης; Και διατί ο αγνώμων Μπόστ την δεκαετίαν του 60 ειρωνεύετο την ευεργέτιδά του, Ελενίτσαν Βλάχου, διά τα φλιπεράκια και τας μαύρας κάλτσας των Λαμπρακισσών που εκαύλωναν και παρέσυραν τους εθνικόφρονας νέους; Διατί δεν το έχει ψάξει ποτέ αυτό ο ρέκτης κ. Σαραντάκος: Τί εμεσολάβησε και ο δεξιώτατος και χριστιανικώτατος μέχρι το 1955 Μπόστ έγινε φανατικός μπολσεβίκος και σημαία της ΕΔΑ;

    3) Επίσης: Διατί ο κ. Σαραντάκος αποκρύπτει τον λόγον διά τον οποίον έφυγε από την «Αυγήν» το θέρος του 1966 ο Μπόστ, περιοριζόμενος να μάς είπη την αστείαν δικαιολογίαν ότι ο Χρύσανθος εξηντλήθη από το καθημερινόν χρονογράφημα; Αν προκληθώ, θα καταθέσω τον λόγον εις την αυριανήν μεταμεσονύκτιον παρέμβασίν μου, εφόσον – εννοείται – λάβω την διαβεβαίωσιν ότι δεν θα δεχθώ τρείς ερυθράς κάρτας κατακέφαλα…

    4) Διατί ο κ. Σαραντάκος συστηματικώς αποκρύπτει ότι η «Νεολαία Λαμπράκη» ήτο δημιούργημα Ρωμιών νέων που ελάτρευον την Ρωμιοσύνην; Αναρτώ ευθύς αμέσως τας αποκαλυπτικάς σελίδας 24 + 38 του εξηφανισμένου (από τους Γαλιλαίους) «Μανιφέστου των Λαμπράκηδων» («Ελληνικά Γράμματα 2003) που έγραψε το 1963 ο Αρχηγός των, 90χρονος μουσικοσυνθέτης Μιμίκης Θεοδωράκης. Όσον διά το μνημειώδες και αποκαλυπτικώτατον αυτό δοκουμέντον, καταβιβάσατέ το εδώ , προτού το εξαφανίση η κλίκα του Μεταλληνού, διά να μή μάθωμε την συμμαχίαν των Ρωμιωσυνιστών με τους Μπολσεβίκους κατά την δεκαετίαν του 1960. Άλλωστε (ο νεαρός Ριβαλδίνιο και ο αρχηγός της κλίκας του Μεταλληνού, κ. Blog-oti nanai το γνωρίζουν άριστα…) ο παπα-Γιώργης Μεταλληνός επρωτοστάτησε το 1962-63 εις τας πολυημέρους διαδηλώσεις των φοιτητών της Θεολογίας που κατέληξαν εις το 1-1-4…

    5) Κύριον Ιωάννην Ιατρού (σχόλιον 50): Το βιβλίον του κρυφοναζιστού ΧάΪντς Ρίχτερ δεν δύναμαι να το εύρω, διότι το έχουσι εξαφανίσει από την πιάτσαν (τάχα… εξηντλήθη μέσα εις 4 έτη!), αι εκδόσεις «Γκοβόστη», δι’ ευνοήτους λόγους: Διά να μή το εύρουν οι μάρτυρες της δίκης + οι δημοσιογράφοι και μάθει ο κοσμάκης τί φοβερά πράγματα γράφει μέσα ο Ρίχτερ διά τους ψεύστας (κατά ραββίνον Σαούλ) Κρητικούς και την Μάχην της Κρήτης, όπως φαίνεται από την επιστολήν του στρατηγού Παραγιουδάκη που ανήρτησα και αποσιωπούσαν επί 24 ολοκλήρους ώρας ΟΛΟΙ οι αναγνώσται του παρόντος Ιστολογίου, του κ. Σαραντάκου συμπεριλαμβανομένου…

    Μετά πάσης τιμής
    Γέρων Βάταλος
    αιμύλος και σπουδαιόμυθος

    ΥΓ: Όσοι δεν γνωρίζουν ακόμη τον τρόπον να καταβιβάζωσι από το Scribd, ας καταβιβάσουν το μνημειώδες σύγγραμμα της Παπαθανασίου διά την Νεολαίαν Λαμπράκη εδώ

  61. Corto said

    55 και 56:
    Άρα μιλάμε για την εικονογράφηση στο περιοδικό κι όχι στο βιβλίο. Πολύ ενδιαφέροντα αυτά. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις!

  62. Γς said

    Οι τρεις πιο χαρακτηριστικοί ήρωες των γελοιογραφιών του Μποστ και προσωπικά του δημιουργήματα είναι η Μαμά Ελλάς με τα παιδιά της, τον Πειναλέοντα και την Ανεργίτσα [η μετεπειτα Ανεργία και νύν Ανέργω]

  63. Μαρία said

    56
    Ε ναι, το ίδιο το έργο έχει τραγούδια π.χ. αυτό της Φαύστας στη 2η σκήνη:

    Οι βεδούινοι πάντοτε στας έρημους εκτάσεις,
    απαραιτήτως καθ’ οδόν παρατηρούν οάσεις.
    Οάσεις δε βαπτίζομεν λωρίδας επιμήκεις,
    με κελλαρύζοντα νερά και άφθονους φοινίκεις,
    Κι’ όπως ματαίως προχωρούν οι Αραπάς πολλάκις
    τους τρώγουν τέλος ύαιναι, τσακάλεις και κοράκεις. (Μπόστ, Φαύστα και διάφορα διηγήματα, εκδόσεις Ερμείας, 1971)

  64. sarant said

    63 Ναι, αλλά έλεγα αν έχουν κυκλοφορήσει του Κηλαηδόνη.

    Το σκίτσο του Μποστ στο οποίο αναφέρεται η Ιωάννα Παπαθανασίου είναι αυτο:
    https://sarantakos.wordpress.com/2010/03/20/mpost-dendro/

  65. Γς said

    60:

    Και μια και αναφέρθηκε και η θητεία τυ Μποστ στην Καθημερινή, ας πουμε ότι εκδιώχθη από την Βλάχου όταν σ εκείνο το σατιρικό του «Το επάγγελμα της μητρός μου» υπερέβη τα εσκαμμένα

    https://sarantakos.wordpress.com/2013/09/29/epaggelmamitros/

  66. Κι όσοι δεν τσιμπάτε με τον αρχιψεύταρο, πάτε κατευθείαν στην πηγή…
    http://www.iaen.gr/i_neolaia_lampraki_ti_dekaetia_tou_1960-b-72.html

  67. 63 αν θυμάμαι καλά, στον πρόλογο της Φαύστας ο Μποστ γράφει ότι το έργο είναι πασπαρτού, μια και μπορεί δια της προσθήκης τραγουδιών να μεταβληθεί σε μιούζικαλ, δια της αφαιρέσεως αυτών σε δράμα, δια της προσθήκης μερικών κομματιών έργο πολιτικόν κ.ο.κ.

  68. Μαρία said

    64
    Δε νομίζω.
    Εδώ όλοι οι συντελεστές http://pergamos.lib.uoa.gr/dl/object/uoadl:50294 Κάπου πρέπει να έχω και το πρόγραμμα.

    67
    Ναι.
    «Επιπροσθέτως έχει τας εξής πρωτοτυπίας και προσόντα: α) Με την παρεμβολήν 17 τραγουδιών, γίνεται μιούζικαλ διαρκείας δύο ωρών. β) Αφαιρουμένων των τραγουδιών γίνεται μονόπρακτον μιας ώρας. γ) Διά της προσθέσεως 30-40 στίχων μεταβάλλεται εις έργον πολιτικόν και δ) Δια της αφαιρέσεως των πολιτικών αιχμών γίνεται σκηνικό παιχνίδι». Είναι δηλαδή έργον αυξομειούμενον εις διάρκειαν, κατάλληλον δι’ όλους τους θιάσους και δι’ όλας τας σκηνάς, πράγμα που ουδείς συγγραφεύς κατάφερεν εις την παγκόσμιον δραματογραφίαν. Αισθάνομαι δε ιδιαιτέρως υπερήφανος, διότι αυτό που ο Σαίξπηρ και ο Αισχύλος δεν κατώρθωσαν να πραγματοποιήσουν, το κατώρθωσα εγώ χωρίς να κουρασθώ πολύ. Έτερον δεν έχω να προσθέσω. »
    ΜΠΟΣΤ

  69. sarant said

    68 🙂

  70. atheofobos said

    Υπάρχουν και τα παρακάτω σκίτσα του Μποστ από την εποχή του εμφύλιου μάλλον από την δεξιά εφημερίδα ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ .

    Τα εμφυλιοπολεμικά σκίτσα του νεαρού Μποστ
    https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/03/11/ta-emfyliopolemika-skitsa-mpost/
    Λίγα ακόμη από τα εμφυλιοπολεμικά σκίτσα του νεαρού Μποστ
    https://xyzcontagion.wordpress.com/2014/08/26/liga-akomi-emfyliopolemika-mpost/

  71. Pedis said

    # 70 – Κρυφοαριστερός, δηλ. Και το ‘κανε επίτηδες να βγάζει τέτοιο χιούμορ, για κράμπες στα μάγουλα, για να κάνει ζημιά στους μοναρχοφασίστες.

  72. Γς said

    🙂

  73. sarant said

    70-71 Ναι, είναι γνωστά κι αυτά.

  74. Γς said

    73:

    >είναι γνωστά κι αυτά.

    Χρέωσέ τα κι αυτά στη φωτιά!

  75. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Σας διάβασα αργά και κοιμήθηκα βουρκωμένη,με το τάμπλετ στα λινκ για το Μποστ, να με ονειροταξιδεύει στο χαρούμενο και πικροχαρούμενο κόσμο των σκίτσων/ζωγραφιών και των κειμένων του. Μποστάρω κάτι κι εγώ εις μνήμην,με ευγνωμοσύνη .
    Αντιγράφω από κείμενο του ΚΥΡ, από την έκδοση/αφιέρωμα 40 χρόνια Μποστ, Ωρα 1987 : Στον άνθρωπο που με οτιδήποτε καταπιάστηκε το έκανε επιτυχία.Παραλίγο να έκανε επιτυχία τον τόσο αποτυχημένο χώρο της πολιτικής! Πιστεύω ότι αν ο Μποστ έβγαινε βουλευτής η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ θα τριπλασίαζε απότομα την κυκλοφορία της.Ο Μποστ δεν έκανε γελοιογραφία!έκανε επανάσταση! Εφεύρε ένα δικό του τρόπο γελοιογραφίας με πολύ προσωπικότητα,πολύ Ελλάδα και πολύ σάτιρα.Είνα σα να εφεύρε ένα καινούργιο εμβόλιο.Ενα εμβόλιο που θα μας προστατεύει από τον ιό της κακογουστιάς για τουλάχιστον 1000 χρόνια!Ο Μποστ έχτισε τη σατιρική Ελλάδα του 3000!

    κι εδώ ένα λινκ κι από τους κομιστες : Μποστ ο αθάνατος Έλληνας σατιριστής
    http://www.komistes.gr/%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84-%CE%BF-%CE%B1%CE%B8%CE%AC%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CF%83%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%82/

    Νικοκύρη, Μίμης Σαραντάκος και Μποστ δυο μέρες κοντά κοντά μου γέμισαν την καρδιά.Σα να εξοικονόμησα ένα έκτακτο κομμάτι θάρρος για τα δύσκολα που περνούμε.Αλήθεια.
    Καλημέρα.

  76. venios said

    Σίγουρα ο Μποστ εικονογράφησε τις Σταυροφορίες – μεταξύ άλλων τα αξέχαστα «Σταυροφόρος παίζων με πάθος το όργανόν του» ή «Θα έλθω μετά του Αλφόνσου – φέρε και έναν συνάδελφόν σου».
    Επίσης ανακάλυψα κάποτε ότι αρκετά «Κλασικά Εικονογραφημένα» με ελληνικό θέμα (αυτά που δεν ήταν μετάφραση από την αμερικάνικη έκδοση), όπως Θησέας («ζήτω του Μάχα του στομάχα) ή Κωνσταντίνος Παλαιολόγος είχαν εικονογράφηση (μήπως και λόγια;) του Μποστ. Ξέρει κανείς λεπτομέρειες;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: