Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μορφωμένοι και αμόρφωτοι

Posted by sarant στο 6 Ιανουαρίου, 2016


Βγήκα μια βόλτα το πρωί σε γειτονιές του Πειραιά. Σε έναν τοίχο είδα γραμμένο ένα σύνθημα που μου άρεσε και είπα να το φωτογραφίσω.

Βγήκε υπό γωνία, αλλά διαβάζεται άνετα. Προειδοποιώ όμως ότι πρόκειται για σύνθημα αθυρόστομο, έστω κι αν έχει διαστάσεις ταξικές και κοινωνικές.

toixo1

Αν δεν μπορείτε να το διαβάσετε, λέει:

Βαζέλες μορφωμένοι, πού καιρός για γράμματα
τις μάνες σας γαμούσαμε μέχρι τα χαράματα.

Το σύνθημα δεν το είχα ξανακούσει και απ’ όσο μπόρεσα να δω δεν γκουγκλίζεται, οπότε, παρά την αθυροστομία, ας το καταγράψουμε. Λογικό είναι άλλωστε, όταν κάποιος ξενυχτάει, ανεξαρτήτως αιτίας, να μην μπορεί να αποδώσει την άλλη μέρα στο σχολείο.

Ναι μεν δεν γκουγκλίζεται το σύνθημα, αλλά το κλισέ με τους μορφωμένους Παναθηναϊκούς και τους αγράμματους Ολυμπιακούς υπάρχει. Βλέπω εδώ σε σάιτ πολιτικοποιημένων γαύρων ένα αρθράκι που προσπαθεί αφενός να επιστρέψει τη μομφή, με αφορμή ένα ορθογραφικό λάθος του 1962 και αφετέρου τη δικαιολογεί με επιχειρήματα που πλησιάζουν πολύ τη λογική του συνθήματος, αφού μιλάει και για γράμματα και για χαράματα -και αφήνει και τον υπαινιγμό:

Το »γαύροι ανορθόγραφοι» δίνει και παίρνει δεξιά κι αριστερά. Εμείς λαικά παιδιά είμαστε, στην πλειοψηφία μας. Δεν είχαμε καιρό για γράμματα, αφού, μέχρι τα χαράματα, κάναμε άλλες δουλειές. Άσε που πολλοί από εμάς παρατήσαμε το σχολείο, επειδή μπλέξαμε με άλλα και μαθαίναμε και τραμπάλα σε επικίνδυνα μέρη. Βιοπάλη εννοούμε, μην το πάτε αλλού.

toixo2Πάντως, για να τα λέμε όλα, οι τοίχοι δεν είχαν μόνο γαυροσυνθήματα -με μεγαλύτερα γράμματα, λίγο παρακάτω, ορατό και από μακριά, υπάρχει σύνθημα για το πρόβλημα της ιδιωτικοποίησης:

Κάτω τα ξερά σας απ’ το λιμάνι.
Ενιαίο άλσος στα λιπάσματα.

Επειδή η βόλτα μου έγινε σε γαυρογειτονιές, είδα και άλλα πολλά συνθήματα αλλά όχι κάτι αρκετά αξιολογο για να το φωτογραφίσω -με εξαίρεση ένα… αντεθνικό που δεν ξέρω αν είναι παλιότερο, ας πούμε πενταετίας, ή αν είναι φρέσκο, οπότε συμπεραίνουμε πως η ΑΕΚ έγινε ξανά αξιόλογος στόχος για τις οπαδικές βρισιές. Να μην το καταγράψω, δεν είναι καν έξυπνο.

toixo3

Και αμέσως μετά, ένα μεγάλο σύνθημα που δεν χωρούσε ολόκληρο στη φωτογραφία.

toixo4

 

«Ποιος ο λόγος για να ζω χωρίς τον Ολυμπιακό», λέει.

Το αρθράκι αφιερωμένο στον φίλο Γιώργο Κεντρωτή, περήφανο γαύρο, που τον είδα χτες αναπάντεχα και πολύ το χάρηκα.

Advertisements

75 Σχόλια to “Μορφωμένοι και αμόρφωτοι”

  1. Αγάπη said

    Καλημέρα
    κρατάει πολλά χρόνια η ιστορία με τα γκράφιτι, τα συνθήματα σε τοίχους – παλιά νομίζω πως ήταν κυρίως πολιτικά, με ένα μικρό διάλειμμα ίσως
    Εδώ http://www.iefimerida.gr/news/209907/apisteyto-ekanan-gkrafiti-pano-se-arhaia-stin-pnyka-eikones «καταστροφή» αρχαίων
    Χειρότερο ή ίδιο με τη γνωστή πρόσφατη υπόθεση τού Πολυτεχνείου;
    Εδώ http://m.eirinika.gr/tags/gkrafiti φωτογραφία του, μεταξύ άλλων

    Όμως ο λόγος εδώ για συνθήματα.
    Είχε εκδώσει ο Δημαράς δυο βιβλιαράκια με συλλογές συνθημάτων. Λίγα θυμάμαι, ένα ήταν «Εμπρός στον έτσι που χάραξε ο τετοιος» – πρέπει να ήταν και τίτλος ενός από τα δυο βιβλία.
    Το ωραιότερο, όμως, για μένα ήταν ένα ακατάγραφο απ’ όσο ξέρω στο κύμα καταλήψεων τού ’80: σωρός έδρανα και καρεκλες στο αμφθιέατρο Σαρίπολου, έφταναν μέχρι το ταβάνι εμποδίζοντας την «πορεία» από την είσοδο ως τον πίνακα. Στο ταβάνι είχαν κρεμάσει ένα βέλος που έδειχνε τον σωρό κι’ είχαν γράψει από πάνω του: «Αυτό είναι το ποιοτικό άλμα»

  2. Καλός είσαι αλλά ‘ενα είναι το σύνθημα, τι να λέμε τώρα!

  3. Γιάννης Ιατρού said

    …Ναι μεν δεν γκουγκλίζεται το σύνθημα…

  4. Neo Kid phone home said

    Oi gavroi den einai amorfotoi. Mhn yperbaloume! Einai xazoi. An den htal alloste xazoi,den tha htan gavroi. Aplh logikh

  5. Γιάννης Ιατρού said

    2: και η εξέληξη από τον Μάρτη του ’94
    https://www.google.com/maps/@37.4391773,24.9399641,3a,75y,210.19h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1sPdh01AoV7wRH1dhsGHrWcw!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DPdh01AoV7wRH1dhsGHrWcw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D204.79761%26pitch%3D0!7i13312!8i6656

  6. Γιάννης Ιατρού said

    5: εξέλιξη

  7. 5

    Ναι, αυτή η πύλη είναι.

  8. Neo Kid phone home said

    Kai kaka ta psemata, to koryfaio ghpediko grafity htan einai kai tha einai to..paroligon me rima:Toumpa Iran Kampotzh Vietnam (ase pou einai ksana epikairo dhladh kai tha mporousan na to rimaroun teleia sthn ERT :Toumpa Iran Kampotzh Texeran. 🙂

  9. sarant said

    Kαλησπέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχολια!

    1: Το ένα βιβλίο του Δημαρά, με αυτόν τον τίτλο, το θυμάμαι. Για τα ποδοσφαιρικά συνθήματα έχει βγει ένα που έγραψε (εργασία στο πανεπιστήμιο ήταν βασικά) ο γιος του Μπουκάλα, ο αδικοσκοτωμένος.

    3: Καλά να πάθω, έβαλα μόνο το «βαζέλες μορφωμένοι» (το οποίο δεν γκουγκλίζεται)

    4: Θα παραπονιέσαι του χρόνου ότι δεν σε έβαλε ο Στάζιμπος στους πρώτους σχολιαστές της χρονιάς επειδή είχες πολλά χρηστώνυμα! 🙂

  10. Το λαπιτόπι του ΝεοΚίντ

  11. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    >>Μορφωμένοι και αμόρφωτοι
    Καθώς έλεγα για τα Άγρια Μωρά του Κ.Μητρόπουλου είδα και το δεύτερο σημερινό ωραίο νήμα. Ανεξάντλητος -φτου φτου- ο Νικοκύρης.Οι «τοιχο-γραφίες» είναι ιδιαίτερα αγαπητές.Σπάνε τη ρουτίνα της διαδρομής και ζωντανεύουν τη ματιά . Είναι η …λαϊκή παράδοση των τουϊ, όχι;
    https://scontent.fath3-2.fna.fbcdn.net/hphotos-frc3/v/t1.0-9/543965_324268394340645_1123318097_n.jpg?oh=46a4df954dcd4959764b003c33555370&oe=57036FF0

  12. Γιάννης Ιατρού said

    9β «βαζέλες μορφωμένοι» δεν γκουκλίζεται

    Εμ, βέβαια. Τι περίμενες; Η google εκφράσεις χωρίς νόημα δεν τις καταγράφει 🙂

  13. Γιάννης Ιατρού said

    12: Ενώ αν βάλεις «αμόρφωτοι βάζελοι» όλο και κάτι βγάζει η google 🙂

    ε, αμάν πιά, κανένας δεν πήρε φωτιά ακόμα; Τόση προσπάθεια κάνω…

  14. Πάνος με πεζά said

    Και δεύτερο σημερινό;
    (οι φωτογραφίες πρέπει να είναι από Πέραμα, σαν να βλέπω τις παλιές δ/ξ της Shell 🙂
    Oι γαύροι αμόρφωτοι; Καλέ τι λέτε, με πτυχία ΑΕΙ, «επιστήμονες» κατά Αργύρη Σαλιαρέλη !

  15. sarant said

    12 Χαχά!

    14 Από Πέραμα οι τελευταίες, από Κερατσίνι ή Δραπετσώνα οι πρώτες.

  16. Πάνος με πεζά said

    Δε βρίσκω πουθενά οπτικοποιημένη την ατάκα «επιστήμονες» του Σαλιαρέλη, ωστόσο ο χαρακτηρισμός πέρασε μέχρι και στη Wikipedia !

  17. antpap56 said

    Νικοκύρη, συμπάθα με, χρονιάρα μέρα που είναι, αλλά η κάθε αθυροστομία του κάθε ανεγκέφαλου είναι άξια καταγραφής;;;

  18. Πάνος με πεζά said

    Eν τω μεταξύ, λες και το ήξερα για το ποδόσφαιρο, εδώ και ώρα λαθρο-στριμάρω ένα φρικτό παιχνίδι, Λεβαδειακός-ΑΕΚ….

  19. sarant said

    17 Έτσι μου φάνηκε.

  20. Πάνος με πεζά said

    Υπάρχουν ολόκληρα λογοτεχνικά πονήματα με καταγεγραμμένες γηπεδικές βρισιές, ιδίως στην Αγγλία βέβαια. Πρόχειρα θυμάμαι το «Η φυλή του ποδοσφαίρου».

  21. gpoint said

    Στις αρχές της δκαείας του 60 που πήγαινα πολύ στα γήπεδα τα συνθήματα δεν είχαν»κακιές» λέξεις με εξαίρεση ίσως το «διαι-τη-τή, μα-λάκα» που αρκετές φορές το φώναζαν μαζί οι οπαδοί και των δυο ομάδων ! Ισως το γεγονόςπως οι οπαδοί δεν ήταν χωρισμένοι τους έκανε πιο επιφυλακτικούς. Ακούγονταν τα κλασσικά «θρύλος-πέθανε», «χανουμάκια βλήματα, κάντε μας κουνήματα» και » βαζελίνες γκόμενες, γκόμενες τρελλές» που έδωσαν αργότερα τη θέση τους σε πιο σεξιστικά από τη (μέλλουσα) Θ13 όπως :

    Εχουμε Λουκανίδαρο στα γήπεδα καλπάζει
    σε κόκκινους και κίτρινους λουκάνικα μοιράζει και

    Εχουνε βρε για σέντερμπάκ τον Μίμη Στεφανάκο
    που σύκα μωρέ πούλαγε σ’ ένα στενό δρομάκο

    Η πρώτη φορά που άκουσα καθαρά σεξιυαλικά συνθήματα ήταν σε ματς της (τότε) Β’ εθνικής την Ριζούπολη σε αγώνα του Απόλλωνα με τον ΠΑΣ Γιάννινα

    ΠΑΣ ,ΠΑΣ, ΠΑΣ, το αγγούρι θα το φας και
    Γάννινααα, νάααα συνοδευόμενο ε την κατάλλη χειρονομία

    Μετά…άστα να πάνε.
    Θα αναφέρω μονάχα το μόνο αντιχουντικό που ακουγότανε από ΠΑΟΚτσήδες » Αρη, γαμήσου, εσύ κι οι στρατηγοί σου»

  22. ακρ. said

    Μην Πατάτε τον Τοίχο, της Κατερίνας Χριστοδούλου.
    Πρέπει να ήταν η πρώτη καταγραφή συνθημάτων τοίχου κάπου εκεί στα έιτις

  23. Γς said

    13:

  24. spiral architect said

    Aκτή Βασιλειάδη προς Δραπετσώνα, οι δυο τελευταίες στα καζάνια της Σελ (περιοχή «Ηρακλής» – Δραπετσώνα)

  25. Πάνος με πεζά said

    Και η κατάλληλη παραλλαγή για τη σημερινή άγια μέρα :

  26. Πάνος με πεζά said

    @ 24 : Τά’ παμε, τα’ παμε. Μερικές από τις «επάνω» δεξαμενές είναι από τη γερμανική κατοχή, με τις βερόλες τους κολλημένες με ηλώσεις ! (Σε αχηστία σήμερα, βεβαίως, και πώς αλλιώς…)

  27. Γιάννης Ιατρού said

    23: Άντε ρε Γς, επιτέλους 🙂

    17: Η καταγραφή είναι κάτι το ουδέτερο, σκέψου τα documentaires. Οι κάτοικοι, o Δήμος κλπ. που τα αφήνουν χρόνια εκεί;

  28. Δημήτρης said

    Μόλις πέρασε ο παπάς από το σπίτι για τον αγιασμό

    – Δεν σας έχω δει στην εκκλησία, είπε.

  29. Πάνος με πεζά said

    @ 28 : -Σοβαρά, πάτερ; Κρίμα, κι ήταν να σας δώσω δεκάρικο !

  30. gpoint said

    Παρακαλούνται οι γάβροι σχολιαστές να βάλουν και καμιά φωτό του προέδρα τους, ειδικά αυτές με την νεφραμιά έξω που βγάζει συνήθως για να δείχνει ποιότητα και να χαμογλάσουμε λιγουλάκι…
    Αν δεν έχετε να στείλω μια στον Νίκο γιατί εγώ δεν ξέρω να ανεβάζω φωτό

  31. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

  32. sarant said

    24 Οι δυο τελευταίες είναι από το Πέραμα

  33. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Kαι ένα για το φίλο Μάγο 🙂

  34. Πάνος με πεζά said

    Το θέμα είναι ότι το «Ενιαίο άλσος στα Λιπάσματα» θα είναι το χρύσωμα στο χάπι, για το «Κάτω τα χέρια απ’ το λιμάνι»…

  35. Πάνος με πεζά said

    Αν γίνει δηλαδή, και δε φυτέψουμε μόνο δυο-τρεις κούνιες…

  36. sarant said

    34 Ε, μάλλον

  37. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @9. Εκτός από τα δύο αυτά βιβλία με συνθήματα γηπέδων που αναφέρεις, Νίκο, υπάρχει κι ένα ακόμη -σχετικά πρόσφατο και πολύ καλό- του δικού μας (δηλ. Θεσσαλονικιού..) Λέοντα Ναρ, υπό τον τίτλο «Το παιχνίδι της εξέδρας». Και το μεν βιβλίο του Ναρ είναι εξαιρετικό αλλά δράττομαι της ευκαιρίας να καταγγείλω εδώ τον ίδιο τον συγγραφέα ο οποίος, Σαλονικιός ών, γαβροφέρνει…

  38. Βάταλος said

    Εντιμώτατοι κύριοι,

    1) Μοί προκαλεί αλγεινήν εντύπωσιν το ότι επί 4 μέχρι τούδε ώρας, δεν ευρέθη είς γενναίος Ρωμιός αναγνώστης να βροντοφωνάξη εις τον κ. Σαραντάκον ότι ανεκάλυψε τον Τροχόν. Ο γέρων Βάταλος συχνάζει εις το Καραϊσκάκη από την εποχήν του Αχιλλέα Γραμματικόπουλου του Βάζου και του Μπέμπη και δύναται να σάς βεβαιώση ότι το σύνθημα που εφωτογράφισε σήμερον ο κ. Σαραντάκος υπάρχει από την εποχήν του Συμμοριτοπολέμου (τουλάχιστον!) εις διαφόρους παραλλαγάς. Ανέκαθεν οι Παναθηναϊκοί εκατηγόρουν τους Ολυμπιακούς ως αγραμμάτους και οι Ολυμπιακοί απήντων αναλόγως. Το 2012 το σύνθημα που εφωτογράφησεν ο κ. Σαραντάκος έκαμε τον γύρον όλων των αθλητικών εφημερίδων + ιστοσελίδων, αφού το ανήρτησαν εις πανώ εντός του Καραϊσκάκη οι Ολυμπιακοί και ειλικρινώς απορώ πώς το αγνοούν απαξάπαντες οι αναγνώσται του Σαραντακείου Ιστολογίου.

    2) Όλα εξεκίνησαν ότε οι Γαύροι έγραψαν την λέξιν «συγχαρητήρια» με νί ({συΝχαρητήρια), και οι Παναθηναϊκοί απήντησαν με ανορθόγραφο σύνθημα, λοιδορώντες την αγραμματοσύνην των. Η απάντησις των Ολυμπιακών ήτο το σύνθημα που εφωτογράφησε σήμερον ο κ. Σαραντάκος. Πράγματι ευρηματικόν, αλλά υπάρχει εις τας αλάνας του Πειραιώς από την εποχήν του Συμμοριτοπολέμου, ως προείπα. Τοιουτοτρόπως έχει η ιστορία του συνθήματος και η ιστορική δικαιοσύνη επιβάλει να είπωμεν ότι σήμερον το Σαραντάκειον Ιστολόγιον ανεκάλυψε τον Τροχόν και επί 4 ώρας δεν κατώρθωσε να το πάρη χαμπάρι ουδείς αναγνώστης του, ούτε κάν ο βετεράνος κ. Gpoint, που είναι γνωστός ποδοσφαιρόφιλος.

    3) Αλλά υπάρχει και βιδεοσκοπημένη απάντησις των Παναθηναϊκών (Θύρα 13) εις το σύνθημα που ανεκάλυψε σήμερον ο κ. Σαραντάκος

    «Τις μάνες σας γαμάμε στο λιμάνι
    Τις αδερφές σας στο Πασαλιμάνι
    Και ο πατέρας σας ο παλιοπουσταράς
    Γαμιέται ο θρύλος και ο Πειραιάς» !

    Μετά πάσης τιμής
    Γέρων Βάταλος
    αιμύλος και σπουδαιόμυθος

  39. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    ♣ Τρίφυλλος ♣ ‏@trifyllos 31 Δεκ 2015
    Θα πέσει το βράδυ το φλουρί σε κάνα γαύρο και θα ζητάει πέναλτι.

  40. Πάνος με πεζά said

    Βλέπω, όλο και το ομορφαίνουμε…
    Τέλος πάντων. Μια τετάρτη του 95-96, κάπου εκεί, γίνεται νοκ-άουτ αγώνας στη Φιλαδέλφεια, ΑΕΚ-Ιωνικός. Έκανα που έκανα διάλειμμα το μεσημέρι, αποφάσισα να πάω στο γήπεδο.
    Προπονητής στον Ιωνικό τότε ο Γιάτσεκ Γκμοχ, και οι δικοί μου τραγουδούσαν το ευρηματικό όσο και οξύμωρο

    «Ωχ, ωχ, γ@μιέσαι κύριε Γκμοχ !»

    Aποτέλεσμα 0-1, η ΑΕΚ έξω από το Κύπελλο, και το μόνο που μου έμεινε να θυμάμαι και να γελάω, ήταν αυτό το σύνηθμα…

    Άλλη μια τέτοια Τεταρτιάτικη έμπνευση είχα και με την Ξάνθη, στο περίφημο ματς με διαιτητή τον αστυνομικό Παπίλια, που μετά «πέρασε» κι από τις Ζούγκλες του Τριανταφυλλόπουλου…

  41. Γς said

    Τεστ

  42. Εκτός από μορφωμένους και αμόρφωτους, υπάρχουν και οι παραμορφωμένοι…

  43. @#30: Δεν προκειται για νεφραμια, αλλα για σκωταρια μαζι μαζι τη μπολια!

  44. Πάνος με πεζά said

    Eδώ, μετά από αναζήτηση, τυπωμένη και όχι οπτικοποιημένη, η περίφημη δήλωση Σαλιαρέλη για τους επιστήμονες.
    Στο youtube του παιχνιδιού εκείνου (Ολυμπιακός-Αθηναϊκός 2-2), υπάρχει το σχόλιο ότι φαίνεται ο Τάκης Τσουκαλάς νέος, με μαύρο μαλλί, και, κατά τη γνώμη μου, πρέπει να είναι ο κύριος έξω από τη γραμμή του άουτ, στο 0:34, όπου φαίνεται και το επίμαχο φάουλ…

  45. Γιάννης Ιατρού said

    Ενημερώνω, εν είδει παρεκβάσεως, ότι σήμερα το βράδυ στο Star TV έχει ταινία που μάλλον θα ενδιαφέρει ιδιαίτερα τους γνωστούς, εγνωσμένης αξίας και φήμης, επιγνώμονες της ημετέρας μυθολογίας πρεσβύτες σχολιαστές.

    ΥΓ: Εικάζεται ότι η ταινία αύτη υπήρξεν τω όντι ουκ άλλον τι ή μία δολία επινόησις των πλέον σκοτεινών (π.χ Εβραιο-Μασωνικών) κύκλων, των εν αενάω διαπλοκήν όντων μετά των ωσαύτως σκοτεινών και κρυφίων παντοειδών αιρέσεων. 🙂

  46. Γς said

    45:

    Μια δεκαετία μετά την επική νίκη του επί του τερατώδους Κράκεν, ο Περσέας – ο ημίθεος γιος του Δία – επιχειρεί να ξεκινήσει μια πιο ήσυχη ζωή ως ψαράς, έχοντας επιφορτιστεί με την ευθύνη να αναθρέψει ολομόναχος τον δεκάχρονο γιο του, Ήλιο. Στο μεταξύ η μάχη για την επικράτηση συνεχίζεται ανάμεσα σε Θεούς και Τιτάνες. Έχοντας χάσει την αφοσίωση των ανθρώπων, οι Θεοί έχουν αρχίσει να χάνουν τον έλεγχο επί των φυλακισμένων Τιτάνων και του θηριώδη αρχηγού τους, Κρόνου – πατέρα των Δία, Άδη και Ποσειδώνα – που αφότου τον ανέτρεψαν, τον έριξαν στην άβυσσο του Τάρταρου. Ο Περσέας όμως, δεν μπορεί να αδιαφορήσει όταν ο Άδης, μαζί με τον γιο του Δία, Άρη, συμμαχούν με τον Κρόνο, προκειμένου να φυλακίσουν τον Δία. Η δύναμη των Τιτάνων γίνεται ολοένα και ισχυρότερη, καθώς οι θεϊκές δυνάμεις του Δία συρρικνώνονται και επικρατεί χάος στη Γη.

  47. leonicos said

    λαθρο-στριμάρω

    γαπητέ ΠμΠ, μπορείς να με διαφωτίσεις επί της σημασίας του στριμάρω

    Ένας φίλος λεξιπενής

  48. leonicos said

    Θέλω να σχολιάσω ανωνύμως κατά του Γς

    Γίνεται;

  49. Πάνος με πεζά said

    Μπαίνω σε site που μεταδίδει λαθραία αγώνα από συνδρομητικό κανάλι. Δεν το βρίσκεις με την πρώτη, ή να δείχνει απρόσκοπτα και χωρίς διακοπές, αλλά μελίγο ψάξιμο, κάτι βρίσκεις.
    Η ποδοσφαιρική αξία ορισμένων συνδρομητικών παιχνιδιών δε, το δικαιολογεί απόλυτα…

  50. leonicos said

    κ. Βάτταλε

    υπερέβητε εαυτόν εσχάτως

  51. spyridon said

    Το 1985, Αθήνα πολιτιστική πρωτεύουσα.
    Ο Μιτεράν και ο Λανγκ πήγαν Πέραμα στο ναυπηγείο του Ψαρρού
    http://www.psarrosyard.gr/ για να δουν την καινουργιοφτιαγμένη τριήρη. Σε μια τελετή χουντικού κάλους, αν θυμάμαι καλά, με ημίγυμνους κωπηλάτες κτλ.
    Έπρεπε να περάσουν λοιπόν εκεί από τα καζάνια της Σέλ. Οι μάντρες των δυό τελευταίων φωτογραφιών του Νικοκύρη καλύφθηκαν με επίσημο γκράφιτι. Κατά παραγγελία του υπουργείου πολιτισμού. Με καραβάκια και συνθήματα για την πολιτιστική πρωτεύουσα.
    Τα ωραία ήρθαν μετά όταν τα ανεπίσημα γκράφιτι άρχισαν να απαντούν στα επίσημα.
    Φαινόντουσαν ως το 2000 περίπου.

    Εκεί γράφει και πολιτικά συνθήματα το ΚΚΕ αλλά τα πληρωμένα χρυσάβγουλα, οι υπάλληλοι του Μαρινάκη δηλαδή φροντίζουν να τα καλύψουν με επίσημα του Ολυμπιακού.
    Δεν ξέρω αν έχει συζητηθεί το No Politica εδώ.
    http://sxedio-b.gr/index.php/articles/item/332-marinakis

    Δυο τρία στενά πάνω από το ναυπηγείο του Ψαρρού μένει ο Μιχάλης.

  52. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Το αβίαστο συμπέρασμα που βγαίνει από τα ποδοσφαιρικά συνθήματα, όπου γής, είναι ότι η σεξουαλική πείνα έχει γίνει λιμός.

  53. Βάταλος said

    Εντιμώτατε κ. Λεώνικε (σχόλιον 50)

    ευχαριστώ διά τα καλά σας λόγια, αν και υμείς είσθε ευγενής με τους πάντες. Είναι βέβαιον ότι δεν έχω ακόμη αποδώσει ούτε το 66% της αξίας μου, δεδομένου ότι ζώ συνεχώς υπό την απειλήν της πορτοκαλιάς κάρτας, κατ’ απαίτησιν της κλίκας του Μεταλληνού, ως γνωρίζητε…

    Είμαι πλέον 81 ετών (γεννηθείς τω 1935) και δεν έχω άλλην φιλοδοξίαν παρά να αποκαλύψω μερικά απ’ όσα γνωρίζω προτού μεταβώ εις τα Ηλύσια Πεδία, ώστε να μή τα πάρω όλα εις τον τάφον μου. Επέλεξα το Ιστολόγιον του κ. Σαραντάκου διά να εκφρασθώ, διότι το θεωρώ ως μακράν το καλυτέρας ποιότητος εις το Ρωμέικον, καίτοι διά την Αμερικήν όπου έζησα επί 32 έτη είναι χαμηλοτάτου επιπέδου: Όχι εξαιτίας του κ. Σαραντάκου που έχει μεγάλας δυνατότητας, απέραντον περιέργειαν και κάμνει ό,τι μπορεί, αλλ’ εξαιτίας των Ρωμιών αναγνωστών που αγνοούν και τα πλέον στοιχειώδη. Παρόλον τον κόπον μου και την προσφοράν μου, βλέπετε ότι δέχομαι καθημερινώς τας ύβρεις και τας λοιδορίας των χριστιανούληδων αναγνωστών, τους οποίους υπομένω ως ο Ραββίνος Χριστός υπέμεινε τους σταυρωτάς του.

    Γνωρίζητε, ίσως, εντιμώτατε κ. Λεώνικε, ότι παρέλαβα το Σαραντάκειον Ιστολόγιον από την 2.675ην θέσιν του πίνακος τηλεθεάσεως της Αλέξας την περασμένην Άνοιξιν και το επήγα εις την 922αν θέσιν (ρεκόρ όλων των εποχών) εις τα μέσα Δεκεμβρίου. Δεν επιζητώ επαίνους από κανέναν, γνωρίζων από μικράς ηλικίας πόσον αγνώμων φάρα είναι οι Ρωμιοί. Αν ο κ. Σαραντάκος νομίζη ότι του χαλνώ το Ιστολόγιον, ας μού ζητήση να εξαφανισθώ με εν μικρόν σχόλιον και θα το πράξω αυθωρεί και παραχρήμα.

    ΑΝ πολλάκις μού ξεφεύγουν ωρισμέναι προκλητικαί λέξεις, δεν το κάμνω διά να προκαλέσω: Έχω συνηθίσει να ομιλώ ελευθεροστόμως, κατά τας τρείς δεκαετίας που έζησα εις τας ΗΠΑ. Είναι βέβαιον ότι πολλοί Ρωμιοί σοκάρονται με την ελευθεροστομίαν, όπως ο κ. Antpap του σχολίου 17 που ελέγχει τον κ. Σαραντάκον διότι εφωτογράφησε και κατέγραψε την παρούσαν αθυροστομίαν! Με την ιδίαν ακριβώς λογικήν, επί 17 αιώνας οι χριστιανούληδες ελογόκρινον τα αρχαία ελληνικά συγγράμματα και είναι μυστήριον πώς εσώθη ο Αριστοφάνης. Σταματώ εδώ, διότι με καλεί η γραία Βατάλαινα… Χαιρετισμούς εις την κ. Φωτεινήν…

    Μετά τιμής
    Γέρων Βάταλος
    αιμύλος και σπουδαιόμυθος

  54. NM said

    Απάντηση στο #1 (Αγάπη):
    Είναι γνωστή η εδώ και πολλά χρόνια (από την εποχή του Σημίτη) η αντίσταση των κατοίκων της περιοχής Φιλοπάππου εναντια στα συμφέροντα των επιχειρηματιών της νύχτας και της καφετιέρας, που θέλουν να «αξιοποιήσουν» τους σχεδόν ανέγγιχτους ως τώρα λόφους του Φιλοπάππου. Δυστυχώς σε αυτή τους την προσπάθεια έχουν βρει αρωγούς εκτός από ορισμένους ξεπουλημένους δημοσιογράφους και μια ομάδα αρχαιολόγων/δημοσίων υπαλλήλων που η κοινωνία τους είχε εμπιστευτεί ακριβώς αυτό το καθήκον της προστασίας και της ανάδειξης των αρχαιολογικών εγκαταστάσεων.
    Το μακρόχρονο σίριαλ έχει πολλά επεισόδια. Αλλα δραματικά, άλλα ευτράπελα, άλλα «άγρια» που δεν δεν μπορώ βέβαια να διηγηθώ μ’ ένα σχόλιο.
    Περιορίζομαι λοιπόν μόνο στο θέμα που αναφέρατε στο σημερινό σας σχόλιο και σας παραπέμπω στο μπλογκ των κατοίκων για την απάντηση στο γεγονός και το δημοσίευμα που παραθέσατε.
    «Το γκράφιτι ως φτηνή προβοκάτσια. Θλιβεροί μικροαπατεώνες, αντι για προστάτες του Φιλοπάππου»: https://filopappou.wordpress.com/2015/06/04/1-89/
    Οποιος επιθυμεί περισσότερη ενημέρωση ας ανατρέξει σε άλλες αναρτήσεις του ίδιου μπλογκ.

  55. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    37 Δεν το ήξερα το βιβλίο αυτό.

    40 Τουλάχιστον τον είπαν κύριο, έστω και για το μέτρο.

    54 Βάζε τα λινκ να τα βλέπουμε

  56. NM said

    Ο λίκνος είναι: https://filopappou.wordpress.com . Η Πόρσε δίνει τη δυνατότητα αναζήτησης και (σε βάθος χρόνου που λέμε!) παλαιότερων αναρτήσεων.
    Δε λησμονώ και την υπόσχεσή μου για την οργάνωση μιας περιήγησης – ξενάγησης στην περιοχή («Από Φιλοπάππου μέχρι Γεωπονική και τα ανάμεσά τους σημεία») για τους φίλους του ιστολόγιου, με ξεναγούς-ομιλητές μεταξύ άλλων διαπρεπών και τους κ.κ Γς και Νικοκύρη.
    Την έχω υποσχεθεί 1,5 χρόνο τώρα με αφορμή την επιτυχημένη ανάλογη στα Εξάρχεια. Εκείνη λέω που κατέληξε στο σπίτι του Λαπαθιώτη. Ας όψονται τα διάφορα δυσάρεστα και ευχάριστα που την καθυστερούν. Ελπίζω πάντως να την πραγματοποιήσουμε μέσα στην εποχή που ανθίζουν και (επισήμως) οι αμυγδαλιές.
    —————————————-
    Μιας και ανέφερα το σπίτι του Λαπαθιώτη: Εκεί κοντά, στην Κουντουριώτη & Νοταρά 26 -Εξάρχεια, μια ομάδα νέων παιδιών, κρατάει με νύχια και με δόντια ένα αυτοδιαχειριζόμενο και ουδόλως ενισχυόμενο απο φορείς και κράτος καταφύγιο προσφύγων. Το σθένος τους και η δουλειά που κάνουν είναι καταπληκτική και αποστομωτική για όσους είναι απαισιόδοξοι για το μέλλον της γενιάς στην οποία παραδώσαμε ή παραδίνουμε τη σκυτάλη.
    Εχουν όμως την ανάγκη μας και τη συμπαράσταση όλων μας για να συνεχίσουν. Οχι τόσο σε είδη αλλά πολύ περισσότερο σε ψυχή και χέρια.
    Από τη μια η εξεταστική που πλησιάζει ακάθεκτη (φοτητές και μαθητές είναι στη συντρηπτική τους πλειοψηφία) και από την άλλη η κτηνωδία των ευρωπαίων μας που αρνείται το άσυλο σε όσους δεν προέρχονται από συγκεκριμένες χώρες, δημιουργούν σιγά-σιγά ένα νέο δυσεπίλυτο πρόβλημα. Εκείνο των «εγκλωβισμένων» που πληθαίνουν απειλιτικά σε σχέση με τους μέχρι τώρα «διερχόμενους».
    Ακόμα κι αν οι λέξεις αλληλεγγύη, αυτοοργάνωση κλπ δε σας λένε και πολλά πράγματα, ή ακόμα κι αν η οικονομική σας κατάσταση ή ο ελεύθερος χρόνος σας δεν είναι αυτό που λέμε ανθηρά, τότε σκεφτείτε ότι η Ελλάδα, αυτούς τους καιρούς της οικονομικής κρίσης και της κατασυκοφάντισης, έχει στη διεθνή κοινή γνώμη δύο πρόσωπα. Το πρώτο είναι του δύστροπου κακοπληρωτή και το άλλο του φτωχοποιημένου λαού της που αν και δεινά χειμαζόμενος υλικά δίνει -παγκοσμίως- μαθήματα ακούραστης αλληλεγγύης και ανθρωπισμού.
    Γι αυτό σας λέω σπεύσατε ! Πηγαίνετε εκεί – στη Νοταρά 26 & Κουντουριώτου – (ή οπου αλλού νομίζετε) και προσφερθείτε να βοηθήσετε με όποιο τρόπο μπορεί ο καθένας σας.

  57. Pirros said

    Καραϊσκάκη 1965-66.

  58. Δὲν ξέρω τί λέει, ἀλλά τὸ olympiakos ἀκούγεται καθαρά.

  59. Idomeneo said

    ποιημα ερωτευμενου Μπαοκτση στην αγαπημενη του

    Σκυβω στ ουρανου την ακρη
    και πινω από τα ματια σου το δακρυ
    τ αστερια σβηνουνε σαν με κοιτας
    γαμιεται ο θρυλος κι ο πειραιας ! …

  60. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Ο Γιώργος Κεντρωτής, πάντως,
    είναι μορφωμένος γαύρος.

  61. Αγάπη said

    54 Τα γνωρίζω 🙂 και μάλλον καλά ίσως. Πρέπει να είμαστε γείτονες

    56 Γνωστές και οι καταλήψεις και οι ανάγκες τους. Ωστόσο στις δύο συνελεύσεις που παρακολούθησα ένοιωσα δυστυχώς πλήρη απομόνωση λόγω ηλικίας: νομίζω πως προκάλεσα καχυποψία… αν και συμβάλλω όπου μπορώ αλλού εδώ και χρόνια

  62. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Της Μελίνας θαύματα
    μέχρι τα χαράματα!

  63. π2 said

    21: Έχεις δίκιο ότι η κυριαρχία των υβριστικών σεξιστικών συνθημάτων είναι σχετικά πρόσφατη. Πάντοτε υπήρχαν, αλλά τώρα δεν ακούς τίποτε άλλο. Παλαιός πωρωμένος γαύρος, που έχει φάει τα γήπεδα με το κουτάλι, μου έλεγε τις προάλλες με παράπονο ότι του φαίνεται προσβλητικό να ακούει πια μόνο συνθήματα για τις μανάδες του αντιπάλου. Αντί να υποστηρίζει την ομάδα της, η πιτσιρικαρία (κι ακόμη και η λιγότερο πιτσιρικαρία) ασχολείται πλέον σχεδόν αποκλειστικά με τη σεξουαλική ζωή των αντιπάλων. Μου έλεγε μάλιστα πόση εντύπωση του είχε κάνει όταν έβλεπε στην τηλεόραση ευρωπαϊκό αγώνα του ΠΑΟ (τότε που έπαιζε στην Ευρώπη ο ΠΑΟ…:)) κι άκουγε μόνο για τον Πειραιά και τις μανάδες των γαύρων.

    Κατά τα άλλα, είναι ενδιαφέρον ότι το κλισέ του λαϊκού Ολυμπιακού και του αστού Παναθηναϊκού, που δεν ανταποκρίνεται εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες σε οποιαδήποτε κοινωνική πραγματικότητα, συνεχίζει να αναπαράγεται με περηφάνεια από τους ενδιαφερομένους.

  64. sarant said

    64 τέλος: Ακριβώς!

  65. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Ορίστε ! Τί σάς έλεγα ; Ότι είναι υπερβολή το αμόρφωτοι γάβροι. Ο Π2 είναι αναμφισβήτητα μορφωμένος!…χμμ μού χαλάει βέβαια τη λογική διαδικασία στο σχ.4. και τη Στατιστική, καθώς είναι αναμφισβήτητα έξυπνος επίσης. 🙂
    Γειά σου Π2ε έξυπνε γάβρε! (δεν ακούγεται λιγο οξύμωρο ρε γμτ;) και Καλη χρονιά! 🙂

  66. Κουνελόγατος said

    Καλημέρα και χρόνια πολλά στους εδώ επισκέπτες. Να γράψω από την άλλη, πως στο βιβλίο «οι κόκκινοι βαρκάρηδες» του Θανάση Σκρουμπέλου, υπάρχει σύνθημα-λογοπαίγνιο με το όνομα του Γιάννη Βάζου και άλλα, που αυτήν τη στιγμή δεν έχω πρόχειρα, μιλάμε δηλαδή για δεκαετία των τριάνταζ…
    Κατά τα λοιπά ως γαύρος, έχω σιχαθεί πολλά πράγματα, ένα από αυτά είναι και τα τέτοια συνθήματα…

  67. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    «Κατά τα άλλα, είναι ενδιαφέρον ότι το κλισέ του λαϊκού Ολυμπιακού και του αστού Παναθηναϊκού, που δεν ανταποκρίνεται εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες σε οποιαδήποτε κοινωνική πραγματικότητα, συνεχίζει να αναπαράγεται με περηφάνεια από τους ενδιαφερομένους.»

    Στο Χαλουμονήσι πάντως ,τα κλισέ καλά βαστούν (αν και ελαφρώς διαφοροποιημένα, αφού δεν αξιολογούν «μόρφωση» ή «αστικότητα» ,αλλά πολιτικές πεποιθήσεις). Όλοι οι «κομουνιστές» είναι Ολυμπιακοί και όλοι οι «δεξιοί» είναι Παναθηναϊκοί*. Kάποιος ταρίφας παλιότερα ,προσπάθησε να ψαρέψει τις πεποιθήσεις μου έμεσα, ρωτώντας με τι ομάδα είμαι και σοκαρίστηκε όταν διαπίστωσε ότι είμαι Πανάθα… 🙂

    * Oι Κύπριοι Αεκτζήδες,Παοκτζήδες και Αρειανοι είναι τόσο λίγοι που δεν αποτελούν Στατιστικώς Σημαντικό μέγεθος.

  68. sarant said

    68 Οπότε αν βγεις στον δρόμο με τριφύλλι μπορεί να σου την πέσουν είτε οι δεξιοί (που θα σε περάσουν για Ομονοιάτη) είτε οι αριστεροί (που θα σε νομίσουν για Πανάθα);

  69. π2 said

    69. Γι’ αυτό και ο Πλατανιάς έχει σήμα το κόκκινο τριφύλλι, για να τα έχει καλά με όλους.

  70. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    69. Ναι,ναι.:-) Γι’αυτό οι χαλουμοβαζέλες δεν φορούν ποτέ φανέλες με σκέτο τριφύλλι. 🙂
    Kαι υπόψι ότι οι Ομονοιάτες, ως τριφυλλοφόροι μεν κομουνισταί δε, είναι Ολυμπιακοί.

  71. π2 said

    Καλή χρονιά Κιντ της Αραβίας!

  72. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    70. 😆 exactly!

  73. Anestios said

    Ποιοί «λαϊκοί» Ολυμπιακοί και «αστοί» Παναθηναϊκοί και τα ρέστα, ρε παιδιά! ιδού ό,τι περισσότερο έχει ενδιαφέρον στο ποδόσφαιρο σήμερα:

    http://www.topontiki.gr/article/153487/den-xeneronoyne-pote-panigyrisan-me-kapnogona-aytogkol-tis-omadas-toys-video

    Για την ιστορία, το όνομα «Τηγανίτης» η ομάδα το πήρε προς τιμήν ενός κρητικού (Ανωγειανού), ο οποίος εκδικήθηκε το δοσίλογο – καταδότη του αδερφού του (και υπεύθυνο για το θάνατο 400 περίπου αγωνιστών κρητικών από «καρφώματα» που έκανε στους ναζί), σφάζοντάς τον με μαχαίρι μέσα στο δικαστήριο, τη μέρα που ο δοσίλογος (Μαγιάσης) δικαζόταν για τη «δράση» του (1947). Το παρατσούκλι του εν λόγω εκδικητή Ανωγειανού ήταν «Τηγανίτης», λόγω του μελαψού δέρματός του.

    Εγώ πιτσιρικάς ήμουνα γαύρος (και φανατικός), αλλά εδώ και πάααρα πολλά χρόνια τους έχω σιχαθεί άπαντες, είμαι δε και παρακολουθώ μόνο Αστέρα Εξαρχείων, Απείθαρχο Ιωαννίνων, Μαρίνο Αντύπα Λάρισας, Προοδευτική Τούμπας, Ελευθεριακό Βόλου και Τηγανίτη Ηρακλείου (όντας και Ηρακλειώτης)

  74. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    67.>>«οι κόκκινοι βαρκάρηδες» του Θανάση Σκρουμπέλου,
    Ξέρεις τα νέα του Σκρου;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: