Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Πριν από 50 χρόνια: Ο Μποστ για το Παλομάρες

Posted by sarant στο 12 Φεβρουαρίου, 2016


Ο Μποστ αρέσει στο ιστολόγιο και, ελπίζω, σε αρκετούς αναγνώστες και φίλους. Εδώ και δυο περίπου χρόνια ανεβάζω, πότε-πότε, σκίτσα του Μποστ που σχολιάζουν γεγονότα που συνέβηκαν πριν από 50 χρόνια (εδώ το αμέσως προηγούμενο άρθρο αυτής της σειράς). Η επετειακή αυτή σειρά δεν πρόκειται να διαρκέσει πολύ ακόμα, αφού ο Μποστ, κουρασμένος από τη δουλειά της εφημερίδας, σταμάτησε τη συνεργασία τον Ιούλιο του 1966. Αλλά ακόμα είμαστε στον Φλεβάρη, και σήμερα θα δούμε ένα σκίτσο δημοσιευμένο πριν από 50 χρόνια παρά μία μέρα.

a66-02-13

Το σκίτσο δημοσιεύτηκε στην Αυγή στις 13 Φεβρουαρίου 1966 και είναι ένα από τα πολλά σκίτσα που αφιέρωσε ο Μποστ σε ένα γεγονός που είχε συνταράξει τη διεθνή κοινή γνώμη, τη συντριβή του αμερικανικού αεροσκάφους στο Παλομάρες της Ισπανίας. Στο ιστολόγιο έχουμε δει κι άλλο ένα σκίτσο του Μποστ αφιερωμένο στο Παλομάρες, οπότε αναπόφευκτα θα επαναλάβω αρκετά πράγματα από το παλιότερο άρθρο.

Λοιπόν, στις 17 Ιανουαρίου 1966, ένα αμερικανικό βομβαρδιστικό Β52 που έφερε τέσσερις βόμβες υδρογόνου συγκρούστηκε με αεροπλάνο ανεφοδιασμού ενώ επιχειρούσε εν πτήσει ανεφοδιασμό πάνω από την Ανδαλουσία, στη νότια Ισπανία. Οι τρεις βόμβες έπεσαν στην ξηρά, κοντά στο μικρό ψαροχώρι Παλομάρες, μολύνοντας με ραδιενέργεια μια έκταση 2 τετρ. χιλιομέτρων (απομακρύνθηκαν 6.000 βαρέλια με μολυσμένο χώμα), ενώ η τέταρτη βυθίστηκε στη θάλασσα.

Η έκρηξη προκάλεσε εντονότατες διαμαρτυρίες της ισπανικής κυβέρνησης (παρά το ότι η δικτατορία του Φράνκο ήταν πιστός σύμμαχος των ΗΠΑ) και λίγο αργότερα απαγορεύτηκαν οι πτήσεις νατοϊκών αεροπλάνων με πυρηνικά πάνω από την Ισπανία. Αντιπυρηνικές διαδηλώσεις έγιναν σε όλο τον κόσμο, ενώ έντονη ήταν η ανησυχία για ενδεχόμενο εξάπλωσης της ραδιενέργειας. Στην Ελλάδα η Αριστερά ανέδειξε το γεγονός τονίζοντας την ανάγκη να απομακρυνθούν τα πυρηνικά από τη χώρα, ενώ το πάθημα της υπερδύναμης σχολιάστηκε με χαιρεκακία –μάλιστα έγινε και τραγούδι του Μίκη Θεοδωράκη σε στίχους Φ. Λάδη.

Το βομβαρδιστικό του δυστυχήματος συμμετείχε στην Επιχείρηση «Θόλος Χρωμίου», στο πλαίσιο της οποίας αμερικανικά Β52 με πυρηνικές κεφαλές εκτελούσαν συνεχείς περιπολίες πάνω από τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη. Με το Παλομάρες, το πρόγραμμα αυτό δέχτηκε πλήγμα και όταν συνέβη κι άλλο ένα παρόμοιο ατύχημα, δυο χρόνια αργότερα, εγκαταλείφθηκε.

Η βόμβα που είχε πέσει στη θάλασσα βρέθηκε ύστερα από δυόμισι μήνες, στις αρχές Απριλίου 1966. Η περιπέτεια της ανέλκυσης αποτέλεσε αντικείμενο της ταινίας Men of Honor. Περισσότερα για το θέμα αυτό, στα σχόλια του προηγούμενου άρθρου.

Η γελοιογραφία είναι σχεδόν χωρίς λόγια, μόνο με δύο τίτλους. Ο Μποστ παρουσιάζει μια αρένα, με έναν εξαγριωμένο ταύρο (την ισπανική κυβέρνηση) να στριμώχνει με τα κέρατα τον Αμερικανό πρόεδρο Λύντον Τζόνσον. Στις κερκίδες της αρένας βλέπουμε τη μαμά Ελλάς ντυμένη Σπανιόλα, τον Πειναλέοντα να παρακολουθεί με προσήλωση, καθώς και χαρακτηριστικούς τύπους από λαούς που είχαν υποστεί αμερικανικές επεμβάσεις: Βιετναμέζους, Άραβες, Τούρκους και άλλους αδιευκρίνιστους.

Η πρώτη λεζάντα λέει «Πολομάραις» αντί «Παλομάρες»  (ή έστω Παλομάραις). Αν δεν είναι λάθος και κρύβει λογοπαίγνιο δεν μπόρεσα να το ξεδιαλύνω. Ίσως μπορέσετε εσείς.

Σαν υστερόγραφο, να επαναλάβω από το προηγούμενο άρθρο μερικά πράγματα για το ελληνικό τραγούδι για το Παλομάρες, που ανήκει στο δίσκο «Γράμματα απ’ τη Γερμανία» και το ακούμε εδώ σε ηχογράφηση του 1975 θαρρώ από τη νεότατη τότε Άννα Βίσση:

http://www.youtube.com/watch?v=DjIECn4H7t8

Οι στίχοι του Φώντα Λάδη είναι ελαφρώς σουρεαλιστικοί και δεν γίνονται εύκολα κατανοητοί σήμερα, αφού ξεκινάει μιλώντας για τον εκνευρισμό που είχαν οι στρατηγοί του ΝΑΤΟ («ένα δάσος κλάρες» -κλάρες είναι οι ανώτατοι αξιωματικοί) αφενός για το φιάσκο του Παλομάρες και αφετέρου για τον Ντε Γκολ που τότε είχε αποχωρήσει από το στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ, αλλά ύστερα ερμηνεύει κυριολεκτικά τις κλάρες και μιλάει για λιόδεντρα.

Στην παρέα μου, τα Γράμματα από τη Γερμανία τα τραγουδούσαμε πολύ, ενώ το συγκεκριμένο τραγούδι το είχαν παραλλάξει λίγο έτσι ώστε στο ρεφρέν (τον αχάριστο, τον κλέφτη, τον χωριάτη, τον αλήτη) να πέφτει μπηχτή για έναν της παρέας. Το 1978 είχαμε ανέβει στη Θεσσαλονίκη κι ένα βράδυ στην Πανεπιστημιούπολη το είχαμε ρίξει στο τραγούδι, είχαμε και μπουζούκι, οπότε μαζεύτηκε κόσμος που σεγοντάριζε. Όταν παίξαμε το «Ένα δάσος κλάρες», μας πλησιάζει ένας «μεγάλος» (μπορεί να ήταν και εικοσπεντάρης) και μας ρωτάει:

— Δικό σας είναι αυτό;
— Όχι, του Θεοδωράκη, απαντάμε.
— Και τα λόγια τα βάλατε εσείς;

Άντε να του εξηγήσεις…

Κι άντε να γελάσεις όταν σκέφτεσαι ότι ο στόχος της παράφρασης των στίχων, το πιο καλό παιδί, δεν ζει πια…

Advertisements

112 Σχόλια to “Πριν από 50 χρόνια: Ο Μποστ για το Παλομάρες”

  1. Καλημέρα! Μια φορά κι εγώ!

  2. spiral architect said

    Καλημέρα.
    Το Παλομάρες εκτός από χωριό πρέπει να είναι και σύνηθες επώνυμο στην Ισπανία. Ένας χαρακτήρας από μια ισπανική τηλεοπτική σειρά που προβάλλει η ΕΡΤ2 αυτόν τον καιρό είναι ο επιθεωρητής Παλομάρες.

  3. Παλομάρες είναι τα μεγάλα περιστέρια;

  4. Neo Kid phone home said

    Palomares sta Ispanika shmainei peristerwnes. Paloma=peristeri

  5. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα!

    paloma περιστέρι
    palomar περιστερώνας
    palomares περιστερώνες

    Así fue el accidente de Palomares

    La verdad oculta de Palomares, 50 años después

    Spain demands US clears earth from site of 1966 nuclear bomb mishap

  6. Όλοι βέβαια γράφουν ακόμα στη σιρκονφλέξ, γι’ αυτό δεν έχει κίνηση εδώ.

  7. 2 Σπάιραλ το έχω διαπιστώσει και άλλοτε ότι βλέπουμε τις ίδιες σειρές 🙂 Λίγο στρογγυλευτική δεν την βρίσκεις όμως αυτήν; Αν και ο υπουργός εξωτερικών και πρώην αρμοστής Μαρόκου είναι υπαρκτό πρόσωπο. Ο Παλαβομάρες, δεν ξέρω 😉

  8. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    «Κι άντε να γελάσεις όταν σκέφτεσαι ότι ο στόχος της παράφρασης των στίχων, το πιο καλό παιδί, δεν ζει πια.» Δύσκολο συναίσθημα αυτό, κάθε φορά που θυμάμαι τον απίστευτο φίλο μου Γιώργο, ανοίγω διάπλατα το στόμα από το χαμόγελο, και σε λίγα δευτερόλεπτα το κλείνω μηχανικά, μια ελαφριά μελαγχολία σκεπάζει την χαρά μου.

  9. argyris446 said

    Reblogged στις worldtraveller70.

  10. spyridon said

    Η ηχογράφηση του 1975 είναι με την Αφροδίτη Μάνου. Αυτή με τη Βίσση πρέπει να έγινε αργότερα.

  11. Corto said

    «από λαούς που είχαν υποστεί αμερικανικές επεμβάσεις: Βιετναμέζους, Άραβες, Τούρκους»

    Ερώτηση: ποια αμερικάνικη επέμβαση είχε γίνει στην Τουρκία μέχρι το 1966; Αναφερόμαστε σε στρατιωτικές ή πολιτικές επεμβάσεις;

    (απορία εκφράζω, όχι αμφισβήτηση, διότι δεν το γνωρίζω το θέμα)

  12. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρες !
    Δικός μας και ο Φώντας Λάδης, πατριωτάκι εκ Λακωνίας (ίσως και ψευδώνυμο το «Λάδης»;) Λάδης, βέβαια, ίσον «πάγωσε η τσιμινιέρα», κινητοποιήσεις, συλλαλητήρια, και μην ξεχνάμε ότι σήμερα έχουμε και γιορτή της δημοκρατίας, με τρεις ζώνες τρακτερο-ελέγχου και μπλόκων (στα τρακτέρ)…

  13. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    10 Νομίζω ότι και οι δύο έγιναν το 1975

    11 Το έγραψα με την έννοια της ποδηγέτησης του καθεστώτος.

  14. Corto said

    13 (Sarant): Πολιτική παρέμβαση δηλαδή. Υποθέτω το ίδιο και για τους Άραβες, γιατί νομίζω στρατιωτικές επεμβάσεις δεν είχαν γίνει στην Μ. Ανατολή μέχρι την πτώση της ΕΣΣΔ.
    Ευχαριστώ για την απάντηση!

    Παρεμπιπτόντως οι δύο τύποι δεξιά του Τούρκου κάπως παραπέμπουν σε Περσία (σάχης;).

  15. leonicos said

    Έξυπνο το σκίτσο του Μποστ
    Συγκινητικές οι αναφορές σε φίλους που έφυγαν. Έχουν πληθύνει επικίνδυνα στη σειρά μου.
    Τρομακτική η γελοιότητα να απαιτούν να ‘περιπολούν’ φορτωμένοι πυρηνικά. Τι άλλο θ’ ακούσουμε βέβαια, για να πούμε ότι ο Πούτιν παραμένει καλύτερος.

    Το μόνο δυσάρεστο είναι ότι ένα υπέροχο κοριτσάκι μ’ εκπληκτικά αισθαντική φωνή, που λεγόταν Άρνα Νίση, έχει το ίδιο όνομα με κάποιο σημερινό εν κυκλοφορία ανεκδιήγητο σούργκελο.

    Τι θα πει διασημότης; Ποιος θα ήξερε το Παλομάρες ή την Γκέρνικα, αν δεν είχαν συμβείτα όσα συνέβησαν;

    Αλλ’ όταν αυτό συμβαίνει σε ανθρώπους, και μάλιστα όταν ζεις παράλληλα με αυτούς και παρακολουθείς την προς τ’ άνω κατρακύλα, είναι για να κλαις και γι’ αυτόν και για σένα και για κείνους που τον σπρώχνουν. Τουλάχιστον η Κοκκίνου, ήταν ό,τι ήταν απότην αρχή.

  16. spiral architect said

    @7: Πολύ στρογγυλεμένη θα’ λεγα. Άλλωστε, καταπώς ξέρω από την ιστορία, φαντάζομαι τη συνέχεια: Κατασκοπεία υπέρ των Άγγλων σε μια χώρα σύμμαχο των Γερμανών στο Β’ΠΠ και όχι θέατρο πολέμου μετά τον Ισπανικό Εμφύλιο. Αλλά, ας μην κάνω σπόιλερ περαιτέρω. 😉

  17. Corto said

    Άκυρο αυτό που έγραψα στο 14.
    Ο τύπος τέρμα δεξιά (με τα γένια) πιστεύω ότι είναι ο Φιντέλ Κάστρο.

  18. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Αν επιλέξεις από το «Πολομάραις» έναν βασικό κορμό γραμμάτων, παίρνεις το «Πολάρις», το οποίο ήταν -απ’ ότι θυμάμαι- ένα αμερικάνικο υποβρύχιο σύστημα αποθήκευσης και εκτόξευσης πυρηνικών βλημάτων (..εικάζοντας το πιθανό λογοπαίγνιο του Μπόστ..).

  19. Γς said

    5:
    Και ‘ενας άλλος περιστερώνας.
    Το βουνό Πάλομαρ στο Σαν Ντιέγκο Καλιφορνίας.
    Με το αστεροσκοπείο του

  20. Κουνελόγατος said

    Μοι προκαλεί (ή προξενοί;;;) αλγεινήν εντύπωσιν, πως πήγε 2 η ώρα και μόλις 20 σχόλια. Τιδια, αγρότες είναι οι θαμώνες του ιστολογίου; 🙂

  21. 20

    Πάντως όχι ΜΑΤατζήδες! 😉 https://twitter.com/giopso/status/698112025772355584

  22. Παναγιώτης Κ. said

    12 Φεβρουαρίου 1945: Συμφωνία της Βάρκιζας.
    Έτσι για να θυμόμαστε.
    Άκουσα ένα ευφάνταστο σενάριο (;) για πέρυσι 12 Φεβρουαρίου 2015. Είχαμε, λέει , φτάσει σε συμφωνία με τους δανειστές. Μια συμφωνία λιγότερο επώδυνη από αυτή του Ιουλίου αλλά η 12η Φεβρουαρίου ήταν το εμπόδιο. Μετά από 70 χρόνια νέα Βάρκιζα θύμισαν την ημερομηνία στον Τσίπρα και εκείνος… έκανε πίσω.

  23. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    22 – «12 Φεβρουαρίου 1945: Συμφωνία της Βάρκιζας.» Όχι και συμφωνία, αναίσχυντο ξεπούλημα των αγωνιστών, από τα τσιράκια του Στάλιν ήταν. Τώρα που το σκέφτωμαι, με διαφορά λίγων μηνών, η ιστορία επαναλήφθηκε, απλώς τώρα χωρίς αίματα και φασαρίες, οι νεκροί δεν φαίνονται πουθενά. Τι Σιάντος, τι Τσίπρας, και οι δύο δεν υπέγραψαν την πρώτη και καλύτερη συμφωνία, και οι δύο μετά από λίγο καιρό συνθηκολόγησαν άνευ όρων, ξεπουλώντας τον λαό. Και οι δύο αριστεροί; (λέμε και καμιά μαλακία να περνάει η ώρα).

  24. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    22 Και τι τον εμπόδιζε να την υπογράψει στις 13;

    20 Είδες; Κεσατια σήμερα… 🙂

    17 Λες να ειναι ο Φιντέλ; Τι λένε οι άλλοι; Εννοιολογικά ταιριάζει.

  25. 24γ

    Τώρα που το λέτε, έχει και την επική μυτόγκα του Φιντέλ.

  26. Κουνελόγατος said

    24.
    α. Ακριβώς το ίδιο σκέφτηκα κι εγώ… Μάλλον είναι τα γνωστά…
    γ. Συμφωνώ με τον κύριο CORTO. Φιντέλ δαγκωτό.

    Και η απογοήτευση…
    http://left.gr/news/lae-kai-me-tin-tropologia-gia-tis-adeies-i-diaploki-tha-synehisei-na-zei-kai-na-vasileyei

  27. Αυτές είναι δουλειές, ρε σεις! news.in.gr/perierga/article/?aid=1500057902

    Και φωτό γνωστού γέροντος σχολιαστού του παρόντος ιστολογίου! ❤ https://pbs.twimg.com/media/CbAWpCvXIAAg03d.jpg

  28. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Δεν νομίζω ότι υπάρχει κανένα σπουδαίο λογοπαίγνιο ή κρυμμένο hint στο Παλομάραις. Απλά κατά το -αι των ενδιαφέρουσαι ταβρομαχίαι. Bosstian Estet

  29. Ιάκωβος said

    Άραγε θα βάλει τις κανάλες να ξεράσουν τα λεφτά που χρωστάνε ή θα πάνε κι αυτά υπερ πίστεως;

    Και άραγε θα μπεί χέρι και στα επαρχιακά κανάλια, που κι αυτά κι αν είναι φωλιές διαπλεκόμενων λαμόγιων.

    Το ότι το Μητσοτάκουλο εξομοίωσε τα κανάλια με τις άλλες επιχειρήσεις,πχ τα σούπερ μάρκετ είναι η απόδειξη οτι το άτομο πρόκειται για βαμμένο, τυφλό και θανατικό ναζιφιλελεύθερο.

    Δεν χρειαζόμαστε κράτος. Δώστε τα όλα στις Εταιρείες. Την Παιδεία, τα Πανεπιστήμια, το στρατό, τον πόλεμο, τις φυλακές.

    Η εκκλησία πως τους ξέφυγε; Έτσι που πάμε, θα το δούμε κι αυτό:
    -Αύριο, λειτουργία στην εκκλησία της Αγίας Θέκλας-Αντίντας.

    Στο δικό μου σύστημα πάντως η τηλεόραση θα ήταν μια όντως κατοχυρωμένη και περιορισμένη από το σύνταγμα Τέταρτη εξουσία. Όπως τα Δικαστήρια, τα Υπουργεία και η Βουλή.

    Το να είναι η Πληροφόρηση στα χέρια ιδιωτών ακόμα κι αν δεν είναι διαπλεκόμενοι, για μένα είναι αδιανόητο.Πολιτικά είναι η κατάργηση της Δημοκρατίας. Πολιτιστικά είναι το τελευταίο στάδιο του καπιταλισμού, δηλαδή το μπουρδέλο.

  30. sarant said

    28 Tο ερώτημα είναι αν γράφει πΟλομ- (αντί πΑλομ-) από λογοπαίγνιο ή απο αβλεψία.

  31. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    29 – «Η εκκλησία πως τους ξέφυγε; Έτσι που πάμε, θα το δούμε κι αυτό:»
    Μα αυτή είναι ιδιωτική, κι όπως κι άλλες μεγάλες εταιρείες, τα παίρνει χοντρά από το κράτος, και δεν πληρώνει τίποτα.

  32. Ιάκωβος said

    Μεγάλη κουβέντα, αλλά μεταξύ μεγάλης εταιρείας-επικεφαλής της κοινωνίας και εκκλησίας-πικεφαλής της κοινωνίας, το μακράν μικρότερο κακό είναι η εκκλησία.

    Ευτυχώς δεν τίθεται έτσι το δίλημμα, αλλά πάντως η εκκλησία,το τζαμί,ο καρδινάλιος και ο σείχης ή και το κομμουνιστικό κόμμα, ιστορικά τις περισσότερες φορές, κάτι πήρε, κάτι κατάστρεψε αλλά και κάτι έδωσε. Η εταιρεία μόνο παίρνει και θα καταστρέφει, μέχρι να πιεί το αίμα της ανθρωπότητας.

    Θέλω να πω οτι η γραμμή Μητσοτάκη-Μπουμπούκου-Μιχαλολιάκου Κάτω το κράτος Ζήτω η Εταιρεία θα αποδειχτεί χειρότερη από ότι έχει γνωρίσει η ανθρωπότητα.

  33. Μετά τις Τρέλλες στις Σεϋχέλλες,
    και Πελλάρες στο Πολομάραις…

  34. 18, Κι εμένα στο Πολάρις πήγε το μυαλό μου.

  35. Πάνος με πεζά said

    Στο «Διάλε, τς’ απολυμάρες σου» δεν πήγε κανενός το μυαλό; Γιατί εμένα εκεί πρωτοπήγε !

  36. Σκύλε, σου θυμίζει λίγο τον Αρκουδέα αυτό το ρεπορτάζ; 😀 http://news.in.gr/features/article/?aid=1500057937

  37. 37

    Error 404 μου βγάζει, δώσε τίτλο.

  38. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    33 – Διαφωνώ απολύτως, η εκκλησία είναι ΜΑΚΡΑΝ το μεγαλύτερο κακό στην κοινωνία.Εκτός του ότι παρασιτεί απομυζώντας τον λαό, επιπλέον τον αποβλακώνει με τους θρησκευτικούς παραλογισμούς που υποχρεωτικά διδάσκεται, τον αρρωσταίνει με τις σεξουαλικές διαστροφές που του επιβάλλει από την βρεφική ηλικία, και τον παραδίδει ανίκανο να αντιδράσει στην εξουσία των κεφαλαιούχων. ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΚΑΚΟ για την κοινωνία.

  39. Δύτη, το βρήκα

    Από την Ζωή στους αγρότες: Ο αστυνομικός που «αγαπούν» οι διαδηλωτές

    αλλά είναι ψόφιο το λινκ
    τίποτε δε συγκρίνεται με το Νίκωνα!

  40. Ε ναι, αυτός δεν ήταν άνθρωπος, ήταν μια ιδέα, ως γνωστόν 😉

  41. Τηλυκράτης Λεξίμαχος said

    Ίταλο Καλβίνο, Πάλομαρ

    Ο Πάλομαρ είναι ένας άνθρωπος για τον οποίο δεν ξέρουμε τίποτα. Το μόνο που μαθαίνουμε γι’ αυτόν είναι οι σκέψεις του – σκέψεις άλλοτε γεμάτες έκπληξη με όσα συμβαίνουν στη ζωή, άλλοτε συγκαταβατικές κι άλλοτε αντιφατικές και αλληλοσυγκρουόμενες. Διότι ο κύριος Πάλομαρ είναι σαν το συνονόματο του παρατηρητήριο. Μόνο που ο Πάλομαρ δεν παρατηρεί μονάχα τον ουρανό· παρατηρεί και το γυμνό στήθος μιας γυναίκας, κι ένα σαμιαμίδι που καταβροχθίζει τα θύματά του, κι ένα κύμα που σκάει στην ακρογιαλιά, και μια βιτρίνα με τα καλύτερα γαλλικά τυριά: κοιτάζει όλα όσα συμβαίνουν γύρω του, άλλοτε με τον ενθουσιασμό μικρού παιδιού κι άλλοτε με την ηρεμία του σοφού ανθρώπου. Ο Πάλομαρ δεν είναι ποτέ σίγουρος για τον εαυτό του, δεν κατέχει καμιά μοναδική αλήθεια, και δεν φοβάται να αλλάζει άποψη όταν αυτό του επιβάλλει η ζωή και ο κόσμος. Ως alter ego του Ίταλο Καλβίνο, ο σιωπηρός Πάλομαρ δίνει στον συγγραφέα τη δυνατότητα να στήσει ένα από τα καλύτερα, τα πιο γοητευτικά και τα πιο παιχνιδιάρικα βιβλία του.

  42. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    34: 🙂

  43. Ιάκωβος said

    39, ΣΤΑΥΡΟ
    Αυτό που περιγράφεις υπήρξε η μία πλευρά.

    Πρέπει όμως να δεις το ζήτημα σα μια πορεία, μια εξέλιξη, ενταγμένο στη μεγάλη εικόνα της κίνησης της Ιστορίας. Η Θρησκεία και σε τελευταία ανάλυση η εκκλησία ήταν έναν σκαλί στον εξανθρωπισμό του ανθρώπου. Πιστεύω, (και υπάρχουν και οι επιστημονικές μελέτες) ότι αυτό που λέμε ανθρώπινη ιστορία, προϊστορία, εξέλιξη κλπ, σε κάποιο βαθμό και πάντα περιπλεγμένη με την τυχαιότητα, είναι η πορεία ενός από τα θηλαστικά, που για να επιβιώσει, αντικατάστησε σταδιακά τη δύναμη της βίας με τη δύναμη του νου.

    Οι θρησκείες υπήρξαν το θεωρητικό και ηθικό κομμάτι αυτής της πορείας. Φυσικά η μεταφυσική σήμερα είναι ξεπερασμένος τρόπος σκέψης. Όμως για να φτάσουμε εδώ που είμαστε, έπρεπε να περάσουμε από κεί, δηλαδή από τη θρησκεία και το μιμίδιο «Θεός». Το να κατηγορείς τη θρησκεία γενικά σαν ιστορικό φαινόμενο, είναι σαν να στέκεσαι πάνω σε ένα σκαλί και να κατηγορείς το προηγούμενα σκαλιά, ότι και καλά είναι χαμηλά.

  44. Ιάκωβος said

    Και μαλιστα και η ίδια η θρησκεία εξελίχτηκε πάνω στο ίδιο πάτερν. Το δωδεκάθεο πχ, και η αρχαία ηθική έπρεπε να πεθάνει και ευτυχώς που πέθανε χάριν του χριστιανισμού, γιατί ήταν μια ιδεολογία βαμμένη στο αίμα των δούλων και των δορυάλωτων ξένων, και άσε το Βάταλο να λέει. Ο «ραβίνος» τουλάχιστον πρόβαλλε την Αγάπη.

    Κι Χριστιανισμός κάποια στιγμή πρέπει να μας αφήσει χρόνους, αυτό όμως δε θα γίνει αν δε βρεθεί τίποτα καλύτερο να τον αντικαταστήσει. Και δεν μπορεί να το κάνει αυτό η Μεγάλη Εταιρεία, η κοκακόλα και η διάλυση των δεσμών της κοινωνίας χάριν του δολαρίου και του γιουαν. Ούτε ο πόλεμος επειδή η Κέλογκ ήθελε να την πληρώνει ο Αμερικανός φορολογούμενος τρία γεύματα για 100.000 στρατιώτες στο Ιράκ.

    Που σημαίνει ότι η θρησκεία απαντά -δεν έχει σημασία πως- στον άνθρωπο στα μεταφυσικά του ερωτήματα και αγωνίες. Η Μεγάλη εταιρεία ούτε καν θέτει τέτοια προβλήματα. Αρκεί να σε ξεζουμίζει.

  45. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    29.Ιάκωβος
    Το ότι το Μητσοτάκουλο εξομοίωσε τα κανάλια με τις άλλες επιχειρήσεις,πχ τα σούπερ μάρκετ είναι η απόδειξη οτι το άτομο πρόκειται για βαμμένο, τυφλό και θανατικό ναζιφιλελεύθερο.
    >>Δεν χρειαζόμαστε κράτος. Δώστε τα όλα στις Εταιρείες. Την Παιδεία, τα Πανεπιστήμια, το στρατό, τον πόλεμο, τις φυλακές.
    Ακριβώς. Οι δέκα τομείς που συμφώνησαν με τους Γερμανούς και που η εταιρία Παπασταυρο-Μαρεβας κλπ «Ανώνυμη Εταιρεία Παροχής Υπηρεσιών Συμβούλων»,σα να είχε φτιαχτεί να τα υλοποιήσει. Αμ πώς;
    – Αναμόρφωση του συστήματος υγείας,
    – δημιουργία της Τράπεζας Ανάπτυξης,
    – συνέργειες σε ζητήματα μετανάστευσης, ασύλου και ασφάλειας συνόρων,
    – ανταλλαγή τεχνογνωσίας σε θέματα τουρισμού,
    – προγράμματα έρευνας και τεχνολογίας,
    – συνεργασία στην αναμόρφωση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης,
    – ανταλλαγή τεχνογνωσίας σε εργασιακά θέματα,
    – προώθηση διμερών προγραμμάτων επισκέψεων,
    – συνεργασία στον τομέα της παιδείας, κατάρτισης και πιστοποίησης επαγγελματικών προσόντων,
    – προώθηση προγραμμάτων σχετικών με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.»
    http://www.spirospero.gr/index.php/politiki/38986-nees-apokalypseis-gia-to-prothypourgiko-symvoylio

  46. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    12.τρακτερο-ελέγχου και μπλόκων (στα τρακτέρ)

    Τρακτεραξιόν

  47. gpoint said

    Οποιος είχε δει την ασποβολή του βδελυρού Zeca περίμενε μια ποινή μεγαλύτερη από 2 αγωνιστικές και επαυξημένη κατά το ήμισυ μια που έφερε και το περιβραχιόνιο του αρχηγού. Ω του θαύματος όμως τιμωρήθηκε μόνο με μια αγωνιστική ενώ συγχρόνωςγια τον αναπτήρα που πέταξαν οι οπαδοί του ΟΣΦΠ η ποινή ήταν επίσης μία αγωνιστική με άδειες κερκίδες παρ’ ότι ήταν υπότροπος. Ισχυσε λέει στη μέτρηση των ποινών το κριτήριο της αναλογικότητας !!!!!!!! Και βεβαιωθήκαμε όλοι πως ο γραφικός Αλαφούζος κυνηγάει την παράγκα όπως ο Κούλης αγωνίζεται για την αξιοκρατία και την τήρηση των νόμων…

  48. ΕΦΗ²

    α, ρε, παλληκάρια που βγάζ’ η Λεβεντογέννα! ❤

  49. Corto said

    24 (Sarant), 25 (Σκύλος) και 26 (Κουνελόγατος):
    Χαίρομαι που συμφωνείτε ότι δεν αποκλείεται να είναι καρικατούρα του Φιντέλ.
    Να ριψοκινδυνεύσουμε και την υπόθεση ότι ο δεύτερος από δεξιά (με το στρατιωτικό καπέλο) είναι ο Νάσερ;

    Έψαξα διάφορες μορφές της εποχής (Σάχη, Τίτο, Σουκάρνο κλπ) αλλά μόνο αυτός μου «κολλάει». Πάντως δεν πιστεύω ότι είναι μία τυχαία φάτσα.

  50. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    49 – Aς μην ανοίξουμε κουβέντα καλύτερα, για τα παλληκάρια της λεβεντογέννας.

    Υ.Γ- Ακροδεξιοί πρέπει να είναι αυτοί με τις σημαίες, που διαμαρτύρονται ενάντια στην αριστερή κυβέρνηση των εργαζομένων ε;

  51. 50

    Τυχαία φάτσα σίγουρα δεν είναι. Παίζει νάναι ο Νάσερ, καθώς τότε μόλις είχε «επανεκλεγεί», αποκλείοντας από τις εκλογές όλους τους αντιπάλους του. Εξάλλου, σχετικά πρόσφατη ήταν και η κρίση του Σουέζ, στα τέλη του ’56. Δεδομένου, δε, ότι στην κρίση του Σουέζ είχαν βάλει το χεράκι τους και οι Βρετανοί, που τότε ταλαιπωρούσαν την Κύπρο, να πως γίνεται συμπαθής ο Νάσερ.

  52. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    46 – » Οι δέκα τομείς που συμφώνησαν με τους Γερμανούς και που η εταιρία Παπασταυρο-Μαρεβας κλπ «Ανώνυμη Εταιρεία Παροχής Υπηρεσιών Συμβούλων»,σα να είχε φτιαχτεί να τα υλοποιήσει. Αμ πώς;»
    Επειδή δεν ξέρω, αλλά και δεν το έχω δεί πουθενά, μήπως μπορείς να βάλεις τι υπέγραψε ο Τσίπρας στο τρίτο μνημόνιο; (όχι αυτό που θα έσκιζε μόλις θα γινόταν πρωθυπουργός).

  53. 51

    Καλύτερα όχι, να μη σκυλιάσουμε, εδώ χάμου κι αρχίσουνε τα όργανα! 😉

  54. sarant said

    50 Να κι ενας Νάσερ διά χειρός Μποστ, αν και είναι προφίλ

    https://sarantakos.wordpress.com/2013/08/23/parabost-4/

  55. Corto said

    52: Έψαξα και κάποιους λατινοαμερικάνους, αλλά δεν βρήκα κανέναν ένστολο και «αδέσμευτο». Από τους γνωστούς ένστολους ο Τίτο είχε έντονα χονδροειδή χαρακτηριστικά και αγριεμένο βλέμμα. Ο Σάχης πάλι δεν είχε μουστάκι, χώρια που δεν ήταν αδέσμευτος.
    Από την άλλη ο Νάσερ την δεκαετία του ’60 είχε βγάλει τα στρατιωτικά, αλλά όσο να’ ναι ένας σκιτσογράφος έτσι θα τον τυποποιούσε, ένστολο.

  56. Corto said

    55 (Sarant): Προφανώς έπεσα έξω. Δεν μοιάζουν και επιπλέον τον αποδίδει μελαψό. Βέβαια το σκίτσο του ’66 είναι κάπως πιο πρόχειρο, οπότε μπορεί να απέφυγε τις λεπτομέρειες. Δεν ξέρω, υποθέσεις κάνω.

  57. αγάπες λάθρες said

    «Το να είναι η Πληροφόρηση στα χέρια ιδιωτών ακόμα κι αν δεν είναι διαπλεκόμενοι, για μένα είναι αδιανόητο.Πολιτικά είναι η κατάργηση της Δημοκρατίας. Πολιτιστικά είναι το τελευταίο στάδιο του καπιταλισμού, δηλαδή το μπουρδέλο.»

    Αυτό ισχύει πάντα, ή μόνο όταν κυβερνάται οι φασίστες θυμόσαστε να φυμώσετε τον τύπο?

    (ρε τι άλλες παλαβομάρες θα διαβάσεις κανείς εδώ)

    Τελικά, ο ορισμός της αριστεράς είναι να κάνει συνεχώς τα ίδια λάθη και ποτέ να μη μαθαίνει από αυτά. Διαφορετικά θα ήξερε, χίλιες φορές προτιμότερο διαπλεκόμενα κανάλια παρά φύμοτρα και λογοκρισίσα. Η αριστερά αγαπάει την λογοκρισίσα, μη κρύβεσται. Κι αυτές αγάπες είναι αυτές.

  58. Μαρία said

    Τα μπόστεια αι φταίνε.

  59. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Αποχαιρετισμοί
    http://www.stokokkino.gr/article/1000000000025837/Efuge-o-skitsografos-Giannis-Kalaitzis

  60. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    44 – Ιάκωβε (αν μιλάς σε μένα κι όχι στον Σταύρο ή σταυρό) η διαφωνία μας είναι πλήρης, και δεν νομίζω πως υπάρχει περιθώριο συζητήσεως. Σου απαντώ επειδή σε σέβομαι σαν συνομιλητή μου γενικώς εδώ, αλλά με αυτές τις απόψεις που έχεις, δεν θα συνεχίσω, χωρίς παρεξήγηση αυτό έτσι;

    «Πρέπει όμως να δεις το ζήτημα σα μια πορεία, μια εξέλιξη, ενταγμένο στη μεγάλη εικόνα της κίνησης της Ιστορίας.» Έτσι το έχω δεί εδώ και δεκαετίες, τρείς λέξεις, ΚΑΤΑΠΙΕΣΗ, ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΗΣΗ, ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟΣ.

    » Η Θρησκεία και σε τελευταία ανάλυση η εκκλησία ήταν έναν σκαλί στον εξανθρωπισμό του ανθρώπου.» Η σεξουαλική καταπίεση και η αποβλάκωση, δεν εξανθρωπίζει τον άνθρωπο, τον ΑΠΟΚΤΗΝΩΝΕΙ, άπειρα τα παραδείγματα, ακόμα (ίσως ειδικά) και σήμερα.

    «Πιστεύω, (και υπάρχουν και οι επιστημονικές μελέτες) ότι αυτό που λέμε ανθρώπινη ιστορία, προϊστορία, εξέλιξη κλπ, σε κάποιο βαθμό και πάντα περιπλεγμένη με την τυχαιότητα, είναι η πορεία ενός από τα θηλαστικά, που για να επιβιώσει, αντικατάστησε σταδιακά τη δύναμη της βίας με τη δύναμη του νου.» Κι εγώ το πιστεύω αυτό.

    «Οι θρησκείες υπήρξαν το θεωρητικό και ηθικό κομμάτι αυτής της πορείας.» Ξεπερνάς τις αντοχές μου (χαμόγελο). Πώς έγινε αυτό, φιμώνοντας και σκοτώνοντας οποιοδήποτε φωτισμένο μυαλό δεν συμφωνούσε με τους παραλογισμούς της; Και ποιό είναι το ηθικό κομμάτι αυτής της πορείας, η δολοφονία της ζωής στα βρέφη; Τι είναι ηθική για σένα Ιάκωβε; έχεις συναντήσει πολλούς ηθικούς θρήσκους ανθρώπους; εγώ πάντως με τα δικά μου μέτρα, ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ.

    «Φυσικά η μεταφυσική σήμερα είναι ξεπερασμένος τρόπος σκέψης.» Εξακολουθεί όμως να επιβάλλεται.

    » Όμως για να φτάσουμε εδώ που είμαστε, έπρεπε να περάσουμε από κεί, δηλαδή από τη θρησκεία και το μιμίδιο «Θεός».» Για να φτάσουμε σε τόσα πολλά χρόνια εννοείς, γιατί αν δεν υπήρχε αυτό το γ@@νο μιμίδιο, θα βρισκόμασταν έτη φωτός μπροστά, και χωρίς ψυχασθενείς εγκληματίες να κυβερνούν.

    «Το να κατηγορείς τη θρησκεία γενικά σαν ιστορικό φαινόμενο, είναι σαν να στέκεσαι πάνω σε ένα σκαλί και να κατηγορείς το προηγούμενα σκαλιά, ότι και καλά είναι χαμηλά.» Δεν την κατηγορώ σαν ιστορικό φαινόμενο, αλλά σαν υπαρκτό κοινωνικό καρκίνο, αν δεν το έχεις αντιληφθεί, δεν έχει πεθάνει, ολοζώντανη είναι, και συνεχίζει να ΑΠΟΜΥΖΕΙ, ΑΠΟΒΛΑΚΩΝΕΙ, ΑΡΡΩΣΤΑΙΝΕΙ τους ανθρώπους.

    «Το δωδεκάθεο πχ, και η αρχαία ηθική έπρεπε να πεθάνει και ευτυχώς που πέθανε χάριν του χριστιανισμού, γιατί ήταν μια ιδεολογία βαμμένη στο αίμα των δούλων και των δορυάλωτων ξένων» Γιατί είπα εγώ το αντίθετο, όλες οι δογματικές θρησκείες φασιστικές είναι.

    «Ο «ραβίνος» τουλάχιστον πρόβαλλε την Αγάπη.» Έχεις καμιά απόδειξη ότι υπήρξε αυτός ο ραβίνος; Αν η αγάπη που πρόβαλε, είναι αυτή που διδάσκει η εκκλησία, είναι αρρωστημένη, και παράγει απύθμενο μίσος για την ζωή κι οτιδήποτε ζωντανό. Απ΄την άλλη, δεν εμπόδισε τους χριστιανούς να έχουν δούλους μέχρι σήμερα, και να σκοτώνουν στο όνομα της αγάπης του θεού τους.

    «Κι Χριστιανισμός κάποια στιγμή πρέπει να μας αφήσει χρόνους, αυτό όμως δε θα γίνει αν δε βρεθεί τίποτα καλύτερο να τον αντικαταστήσει.» Η φυσική σεξουαλική λειτουργία και αυτορυθμιζόμενη δημοκρατία δεν χρειάζονται θρησκεία, όσο θα δολοφονούνται, θα υπα΄ρχουν θρησκείες.

    «Και δεν μπορεί να το κάνει αυτό η Μεγάλη Εταιρεία, η κοκακόλα και η διάλυση των δεσμών της κοινωνίας χάριν του δολαρίου και του γιουαν. Ούτε ο πόλεμος επειδή η Κέλογκ ήθελε να την πληρώνει ο Αμερικανός φορολογούμενος τρία γεύματα για 100.000 στρατιώτες στο Ιράκ.» Όλα αυτά στηρίζονται στις θρησκείες και στις εκκλησίες, που έχουν μετοχές σ΄αυτές τις εταιρείες, (έχουν έξοδα οι θεοί, με τόσα σπίτια, μόνο για ΕΝΦΙΑ θέλουν ενα σκασμό λεφτά, μη κοιτάς που δεν πληρώνουν, τα κορόϊδα γι΄αυτό υπάρχουν) ρώτα να μάθεις αν έχει μετοχές η εκκλησία της Ελλάδος, ΘΕΑΡΕΣΤΟ.

    «Που σημαίνει ότι η θρησκεία απαντά» ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑ. «δεν έχει σημασία πως» ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ. «στον άνθρωπο στα μεταφυσικά του ερωτήματα και αγωνίες.» ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΤΟΥ ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ ΑΡΛΟΥΜΠΕΣ, ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΓΝΟΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΑ ΤΟΥ, ΚΡΑΤΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΠΑΝΤΑ ΣΚΛΑΒΟ.

    » Η Μεγάλη εταιρεία ούτε καν θέτει τέτοια προβλήματα. Αρκεί να σε ξεζουμίζει.» Πάντως, αν δεν υπήρχαν οι μεγάλες εταιρείες, και βασιζόμασταν μόνο στις θρησκείες, ακόμα με τετράποδα θα πηγαίναμε, μη σου πώ πως θα είχαμε γίνει οι ίδιοι, άλλωστε δεν υπάρχουν και λίγα θρησκευτικά «τετράποδα» στον κόσμο.

    Όπως βλέπεις φίλε μου, οι απόψεις μας, είναι διαμετρικώς αντίθετες, ο Νικοκύρης νάναι καλά, και τα λέμε σε κάποιο μελλοντικό νήμα.

    Αυτό που ακούω για σένα.

  61. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Κάντο όπως στην Ευρώπη

    http://gr.euronews.com/2015/03/31/end-of-milk-quotas-will-hurt-small-farmers/

  62. 60 Όχι ρπμ, από τους αγαπημένους μου.
    http://gianniskalaitzis.gr/

  63. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ένα δάσος κλάρες

    Ο Λάδης έγραψε τους στίχους των 14 τραγουδιών του το Μάρτιο του 1966. Τον επόμενο μήνα, τους πήρε ο Θεοδωράκης και τους μελοποίησε. Τα τραγούδια τα ερμήνευσε ο Γιώργος Ζωγράφος για 1η φορά στις αρχές Ιουλίου του ίδιου έτους(1966) και καθώς η προσέλευση του Κοινού ήταν μεγάλη, τα ξανατραγούδησε και πάλι στις 1 και 2 Σεπτεμβρίου. Εκείνη την εποχή όμως, δεν μπορούσαν να εκδοθούν σε δίσκο επειδή η λογοκρισία δεν επέτρεψε να γίνει αυτό
    Έτσι μεσολάβησε η επταετής Χούντα και το 1975 επιτέλους ηχογραφήθηκαν και εκδόθηκαν σε δίσκο. Η 1η έκδοσή τους έγινε απ’ την εταιρεία Lyra τον Αύγουστο του έτους εκείνου με ερμηνευτές τον Αντώνη Καλογιάννη, την Αφροδίτη Μάνου και το Γιάννη Συρή. Επειδή όμως η έκδοση αυτή δεν έκανε την επιτυχία την οποία ήθελαν οι δημιουργοί των τραγουδιών, γύρω στα Χριστούγεννα του ίδιου έτους, έγινε και μια 2η έκδοση απ’ την εταιρεία Μίνως με ερμηνευτές το Γιώργο Ζωγράφο, την Άννα Βίσση και το Γιάννη Θωμόπουλο, στην οποία όμως μπήκαν μόνο τα 13 τραγούδια.
    http://kithara.to/ss.php?id=NDM0NjY3ODc4

  64. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ερτ 1. τώρα
    Αvonidas είστε εδώ;
    Δαμάζοντας τα βαρυτικά κύματα

  65. Πάνος με πεζά said

    @ 62 : Επειδή δεν παρακολούθησα, ποιος απεικονίζεται στην κίτρινη σημαία των τρακτέρ; Ο Μαρίνος Αντύπας;

  66. sarant said

    60-63 Πολύ στεναχωρήθηκα, πάρα πολύ.

  67. Μαρία said

    Η τελευταία του.

    κι η προτελευταία του http://www.efsyn.gr/sites/efsyn.gr/files/styles/teaser_big/public/comics/kalaitzis_020216.jpg?itok=Nbl8QfAA

  68. Νίκος Κ. said

    18, 33: Και σε εμένα το Πολομάραις θυμίζει τους Polaris. Που μάλιστα δεν ήταν υποβρύχια αλλά βαλλιστικοί πύραυλοι (που εξόπλιζαν υποβρύχια) https://en.wikipedia.org/wiki/UGM-27_Polaris

  69. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    66.Δεν είδα κι εγώ από κοντά ούτε από τηλεόραση, αλλά νομίζωναι , οι μουστάκες σα να ναι του Μαρίνου Αντύπα

  70. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    B-52 crash at Palomares

  71. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    68. Μου ήρθε ν΄ αναζητήσω την τελευταία του και κάπως μ΄έπιασε μια πίκρα, ένα σιχτίρι και δε συνέχισα.

  72. nikiplos said

    Ο Αντύπας πρέπει να είναι… (Ο Μαρίνος, όχι ο άλλος 🙂 )

  73. nikiplos said

    …μια χούντα που επι 40 χρόνια παραμένει 7 ετών… δια χειρός Ιωάννη Καλαϊτζή…

    ευφυέστατος…

  74. spyridon said

    Άσχετο και συγχωρήστε με.

    Στο Σκάει έλεγαν για το πόσο φοβερές (εκφοβιστικές μάλλον εννοούσαν) είναι οι γκλίτσες .
    Ο Κατρούγκαλος πιστεύει ότι: «Η μαγκούρα είναι σύμβολο μικροπολιτικής, όχι αγροτιάς»
    Ισχύουν όμως αυτά και για τις κατσούνες;

  75. nikiplos said

    και για του λόγου το αληθές: http://www.ksm.gr/wp-content/uploads/2013/03/10.jpg

    @75, Spyridon, Οι κρητίκαροι με τις κατσούνες, ουκ ολίγες φορές έχουν σκοτώσει ανθρώπους στα μέρη τους… Μην κοιτάς που είμαστε ολίγον γραφικοί… φαντασιώσου τους στο Κεντάκυ να έδερναν έτσι Αμερικανούς Αστυνομικούς τι θα είχε συμβεί… 🙂

  76. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    http://hysteria.gr/33668/

  77. 69, …18, 33:… Polaris. Που μάλιστα δεν ήταν υποβρύχια αλλά βαλλιστικοί πύραυλοι (που εξόπλιζαν υποβρύχια)…

    Τι να πεις, Πολάρις, κατέληξαν τώρα να είναι υποβρύχια ρομποτάκια που καθαρίζουν πισίνες αυτόματα. 🙂

  78. sarant said

    Και μια του Καλαϊτζή από το 2001

  79. Ιάκωβε, όταν λες ότι «Το να είναι η Πληροφόρηση στα χέρια ιδιωτών ακόμα κι αν δεν είναι διαπλεκόμενοι, για [σ]ένα είναι αδιανόητο», με τρομάζεις. Το εφαρμόζεις και στις εφημερίδες αυτό; Δε λέω, ιδεώδες θα ήταν να είναι και αυτές εκφάνσεις αυτοδιαχειριζόμενων φορέων σε μια αυτοδιαχειριζόμενη κοινωνία, αλλά αντιλαμβάνεσαι τι σημαίνει στον υπαρκτό κόσμο αυτό που λες;
    Όπως είχαμε πει σε μια παλιότερη σχετική κουβέντα, η ελευθερία του λόγου, ζωτικό στοιχείο της οποίας είναι και η ελευθεροτυπία, μου φαίνεται τόσο πολύτιμο αγαθό, που ακόμα και τους Πλεύρηδες θα δίσταζα να φιμώσω νομικά!

  80. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Η Σεμίνα η Διγενή κλείνει την εκπομπή της στο ράδιο (Την Ελένη Δήμου είχε νωρίτερα προσκαλεσμένη) με τη Μαρία Δημητριάδη «Κι ήθελε ακόμη πολύ φως να ξημερώσει» , «αφιερωμένο σ΄αυτό που συνέβη σήμερα στο Σύνταγμα να διαδηλώνουν οι αγρότες ενάντια στις μεταρρυθμίσεις» είπε.
    Αυτή τη συμπαράσταση να την πω στους Σήφηδες.
    Α έβαλε και το «δεν είμαι πασόκα ούτε κουκουέ» του Σαββό για καληνύχτα.

  81. Λ said

    Αποζημίωσαν οι Αμερικάνοι τους Παλομαρίτες ή έπεσε στα χαμηλά το θέμα αποζημίωσης;

  82. Δέον όπως (πιστεύω) στο εξής οι αναφορές στη σημερινή κυβέρνηση να συνοδεύονται από το ακρωνύμιο «γτΠ» (όπως αντίστοιχα χρησιμοποιείται το «οΘντκ» – με προφανή ερμηνεία: «για τον Π@@@σο». Έτσι είναι και κρίμα.

  83. Pedis said

    [δεν με ενθουσίαζε ποτέ το μηνυμα -σε αντίθεση με το εύρημα της εκρηκτικότητας στη σύνθεση – στα σκίτσα του συγχωρεμένου αλλά αυτό είναι μία εξαίρεση]

  84. Μαρία said

    49
    Τώρα και στο μπιμπισί. http://www.efsyn.gr/arthro/oi-ithageneis-tis-kritis-sto-bbc

  85. sarant said

    82 Δεν έχω ιδέα, μάλλον έκαναν κάποια αποκατασταση στον χώρο (πήραν το μολυσμένο χώμα)

    84 Δεν το είχα δει, πολύ ωραίο.

  86. Γς said

    Ανεπιθύμητο πρόσωπο για τη Ζάκυνθο, με απόφαση δημοτικού συμβουλίου, θα κηρυχτεί ο δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ Κωνσταντίνος Μπογδάνος με αφορμή μία αναφορά του στον Διονύσιο Σολωμό.

    Κατηγορείται ότι αποκάλεσε τον Διονύσιο Σολωμό μασόνο, εβραίο, αλκοολικό, και ομοφυλόφιλο.
    Και με τη σειρά του μιλάει για
    « αλήτες και τους οπαδούς αυτών, που κρίνουν το έργο ενός ποιητή από τα στοιχεία της ταυτότητάς του, τις επιλογές και τα πάθη του»

    http://www.zappit.gr/stories/Anepithymhto-prosopo-sth-Zakyntho-o-Konstantinos-Mpogdanos/48955

  87. Γς said

    85:
    Ρίχνουμε και καμιά μπαλοθιά που και που για να περνάει η ώρα…

  88. Γς said

    74, 79:

    Ψάχνω να δώ που αναφέραμε ότι έφυγε σήμερα.

  89. Γς said

    73:

    >Ο Αντύπας πρέπει να είναι… (Ο Μαρίνος, όχι ο άλλος )

    Να δεις εγώ τι έπαθα, που δεν ήξερα … τον άλλο.

    http://caktos.blogspot.gr/2014/06/blog-post_28.html

  90. Γς said

    84:

    Κι άλλη μία

  91. Γς said

    Ο «χάρτης» των ποιημάτων του Ν. Καββαδία

    Μου άρεσε

    http://www.paideia24.gr/2016/02/blog-post_587.html

  92. Βάταλος said

    Εντιμώτατοι κύριοι,

    άρτι επιστρέψας εκ του ερημητηρίου μου εις το κλεινόν άστυ, εκφράζω την βαθείαν απογοήτευσίν μου διά την απερίγραπτον ανικανότητα των Ρωμιών αστροφυσικών του Ιστολογίου: Είναι άριστοι εις τον αυνανισμόν και εις το να αερολογούν περί όνου σκιάς, αλλά επί 48 ώρας δεν έχουσι αντιληφθή την κορυφαίαν ανακάλυψιν του 21ου Αιώνος, διά την οποίαν βοά ο πλανήτης Γή: Ανιχνεύθησαν τα κύματα της Βαρύτητος απο την ελληνόψυχον Ελληνίδα αστροφυσικόν εκ Σερρών, Βίκυν Καλογερά, φανατικήν οπαδόν της Πατρώας Θρησκείας των Ελλήνων, ήν ο γερο-Βάταλος γνωρίζει από την εποχήν (2000) που ειργάζετο εις ΗΠΑ.

    Ωμίλησα εις το τηλέφωνον με την κ. Καλογερά εις τας 11 την νύκτα της Παρασκευής 12 Φλεβάρη 2016, αμέσως μετά την 10λεπτον συνέντευξίν της εις το Δελτίον Ειδήσεων της ΕΤ-1, ένθα συνωμίλησε με τον αδαή δημοσιογράφον Πάνον Χαρίτον, όστις την ηρώτα ερωτήσεις «άλλα λόγια ν’ αγαπιώμαστε», εξευτελισθείς πανελληνίως και ισοβίως…

    Και με εβεβαίωσεν η Βίκυ ότι η ανίχνευσις των Βαρυτικών κυμάτων θα έχη καταλυτικάς συνεπείας εις την εξαφάνισιν της παραφροσύνης που ονομάζεται Χριστιανισμός, αλλά δεν προλαμβάνω να σάς το εξηγήσω απόψε, διότι η νύξ προυχώρησεν και κοντεύει να ξημερώση. Απλώς σάς διαβεβαιώ πως πρόκειται διά το τελειωτικόν κτύπημα εις την κλίκαν των Γαλιλαίων που ταλαιπωρούν την Ανθρωπότητα επί 20 αιώνας. Έν κτύπημα που δεν ηδυνήθη να τους δώκη η Θεωρία της Εξελίξεως του Καρόλου Δαρβίνου, εις την οποίαν και προσηρμόσθησαν λαμπρώς οι απατεώναι ούτοι…

    Συγχαίρω την κ. Έφην – Έφην που με το σχόλιον 65 προσεπάθησε να σώση την τιμήν του Σαραντακείου Ιστολογίου και να εξυπνήση τον μακαρίως κοιμώμενον κ. Αβονίδαν.

    Είναι παραπάνω από βέβαιον ότι από χθές που ανεκοινώθη το Ιστορικόν γεγονός, η ενταύθα παρεπιδημούσα Κλίκα του Μεταλληνού βλέπει εφιάλτας, διό και εξηφανίσθη τας τελευταίας 48 ώρας, πλήν του υπαλλήλου της κ. Σμερδαλέου, όστις δεν έχει πάρει ακόμη χαμπάρι το παραμικρόν, ασχολούμενος με τας τροπάς των συμφώνων. Όσον διά τον ίδιον τον παπα-Μεταλληνόν, ημείς της Πατρώας Θρησκείας είμεθα ευτυχείς που έζησε αρκετά διά να ιδή τον καταποντισμόν της παραφροσύνης εις την οποίαν ηνάλωσε την ζωήν του, παρασύρας χιλιάδας αθώας ψυχάς.

    Μετά τιμής
    Γέρων Βάταλος
    αιμύλος και σπουδαιόμυθος

    ΥΓ: Όσον διά την παρούσαν γελοιογραφίαν του Μέντη Βοσταντζόγλου διά τον κορυφαίον Αμερικανόν Πρόεδρον του 20ού Αιώνος, Λύντονα Τζόνσον, ισχύει νομίζω ο Αισώπειος Μύθος «Κώνωψ επί κέρατος Βοός»: Την εποχήν που εδημοσιεύετο η γελοιογραφία του Μπόστ, ο Λύντων είχε ήδη θεσμοθετήσει την πλήρη Ισότητα Νέγρων και Λευκών εν ΗΠΑ, είχε σώσει την Ελλάδα το 1964 από έναν καταστροφικόν Ελληνοτουρκικόν Πόλεμον εξαιτίας των αλητειών του Μακαρίου Μούσκου εν Κύπρω και πολλά άλλα. Την ιδίαν εποχή, η αγαπημένη πατρίς του Μέντη Βοσταντζόγλου, η Σοβιετική Ένωσις, είχε τα γκουλάγκ εν πλήρει λειτουργία, όπου εβασανίζοντο και εσήποντο άνω των 2 εκατομμυρίων Σοβιετικοί πολίται

  93. gpoint said

    # 93

    » εις την οποίαν και προσηρμόσθησαν λαμπρώς οι απατεώναι ούτοι…»

    Βατά-λειος τύπος

  94. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    «..η ανίχνευσις των Βαρυτικών κυμάτων θα έχη καταλυτικάς συνεπείας εις την εξαφάνισιν της παραφροσύνης που ονομάζεται Χριστιανισμός, αλλά δεν προλαμβάνω να σάς το εξηγήσω απόψε…»
    Mε το πάσο σου,Καπετάνιε! Θα είμαστε όλο αυτιά! 😆

  95. 90,
    Γς, αφιερωμένο (για τον Αντύπα).

  96. alexisphoto said

    @92:
    Τέλειος ο χάρτης.
    Πριν από καμιά εικοσπενταριά χρόνια ψάχναμε με μια παρέα για αυτά τα μέρη.
    Μετά χαθήκαμε – χάθηκε και η προσπάθεια.
    Ένα μεγάλο ευχαριστώ από όλη την παρέα…

  97. Γς said

    84:
    Είναι ένα ιστολόγιο «αρχαίος» που αποκλειστικά έτσι αναφέρει τους απατεώνες [ειδικευόμενο στους εβραίους και τέτοια-αν αυτό λέει κάτι]

  98. Γς said

    Καλημέρα

    Λίγο αργεί σήμερα να εμφανιστεί το νέο άρθρο

  99. sarant said

    Καλημέρα!

    95 Κι ο Φερμά έτσι είχε πει

    99 Δίκιο έχεις. Ήταν λάθος του αυτόματου πιλότου. Απολύθηκε πάραυτα.

  100. LandS said

    Λίγο; Έχει ανατραπεί όλος ο προγραμματισμός του Σαββατοπρωινού.

    Όπα! Άκουσα φου-φου-φι-φί-ου . Αυτό θαναι.

  101. Παναγιώτης Κ. said

    Μη τάξεις σ΄ άγιο κερί
    και σε…παιδί κουλούρι. 🙂
    Γιατί έχουμε…ανατροπές σήμερα;
    Ξέρετε, απευθύνομαι κυρίως στους νέους του ιστολογίου, όταν ανατρέπονται οι …κανονικότητες πάει ο νους μας στο κακό ημών των μεγάλων.

  102. sarant said

    101-102 Είπαμε, έκανα λάθος στην ώρα ανάρτησης ή πιο σωστά στη ζώνη της ώρας.

  103. Πορτρέτο του Φώτου Λαμπρινού από το Γιάννη Καλαΐτζή (<3) σε στυλ Μποστ. Δεν τόχα ξαναδει!

    http://gianniskalaitzis.gr/index.php/portreta

  104. Ιάκωβος said

    Αγγελος said

    Ιάκωβε, όταν λες ότι «Το να είναι η Πληροφόρηση στα χέρια ιδιωτών ακόμα κι αν δεν είναι διαπλεκόμενοι, για σένα είναι αδιανόητο», με τρομάζεις.
    …η ελευθερία του λόγου, ζωτικό στοιχείο της οποίας είναι και η ελευθεροτυπία…
    ____________

    Η ελευθερία του λόγου έρχεται σε αντίθεση με ένα άλλο, επίσης σημαντικό στοιχείο της Δημοκρατίας, την Ισηγορία. Την αρχαία εποχή οι προ-προ-προ-προ-παπούδες μας, ταύτιζαν αυτές τις δύο. Ήταν λογικό. Μία η συνέλευση, ένα το ακροατήριο, αν ο καθένας μπορούσε να μιλάει πέντε λεπτά, ιδού.

    Σήμερα όμως, αν εσύ έχεις κανάλι που το ακούνε 10.000.000 θεατές με Άδωνη να στριγγλίζει δέκα ώρες τη μέρα και εγώ έχω μια ντουντούκα, που είναι η ισηγορία;

    Και που είναι η ελευθεροτυπία; Και που η δημοκρατία;

  105. Ιάκωβος said

    Πολύ στενοχωρήθηκα με τον Καλαϊτζή.

  106. 106

    Ήταν πολύ γλυκός και γενναιόδωρος άνθρωπος. Ένας αρκούδος, σκέτος. ❤

  107. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    53.(τώρα είδα)
    Λάμπρο, κανείς δεν είπε ότι το μνημόνιο ήταν καλό.Η ιστορία θα δείξει αν είχε,και ποιο, περιθώριο ελιγμών η κυβέρνηση.

  108. Μανούσος said

    76
    Δεν χρειάζεται να φανταστούμε το Κεντάκυ όταν υπάρχει το Όρεγκον
    http://www.nytimes.com/2016/02/12/us/oregon-standoff.html?_r=0

  109. Ριβαλντίνιο said

    Το μικρό κοριτσάκι στον Μικρό Σερίφη το έλεγαν Παλόμα και ήταν μια μιγάς (Ινδιανολατίνα ή Μεξικανίδα).
    Η παρέα αποτελούταν απ’τους Τζιμ Άνταμς, Ντιάνα, Πεπίτο Γκονζάλες, Τσιπιρίπο ( Κομάντσι στην καταγωγή) και Παλόμα.

  110. Λ said

    Palomares revisited
    https://www.theguardian.com/world/2015/oct/19/us-to-clean-up-spanish-radioactive-site-49-years-after-palomares-plane-crash

  111. cronopiusa said

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: