Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Εγκλωβισμένοι στα χοτ σποτ

Posted by sarant στο 7 Μαρτίου, 2016


Tο άρθρο που ακολουθεί δημοσιεύτηκε χτες, πρώτη Κυριακή του μήνα, στα Ενθέματα της κυριακάτικης Αυγής, στην ταχτική μηνιαία στήλη μου «Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία». Το αναδημοσιεύω εδώ χωρίς αλλαγές. Η φωτογραφία που συνοδεύει το άρθρο είναι του Γιάννη Μπεχράκη.

8-sarantakosΤο άρθρο μας του περασμένου μήνα ήταν αφιερωμένο στους πρόσφυγες, αλλά και το σημερινό γύρω από το ίδιο θέμα θα περιστραφεί, καθώς η πρωτόγνωρη αυτή κρίση έχει κυριαρχήσει στην επικαιρότητα και απειλεί να κλονίσει συθέμελα το εγχείρημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μιας Ένωσης που μέχρι τώρα έχει σταθεί ανήμπορη να δώσει μιαν ευρωπαϊκή απάντηση σε ένα πρόβλημα που, κοιταγμένο συνολικά, δεν θα έπρεπε να είναι και τόσο δυσεπίλυτο, αφού μια ένωση εύπορων κρατών με πληθυσμό πάνω από 500 εκατομμύρια εύκολα μπορεί να απορροφήσει ένα ή δύο ή τρία εκατομμύρια κατατρεγμένους –πολύτιμο νέο αίμα, στην πραγματικότητα.

Η προσφυγική κρίση που περνάμε μάς έχει δώσει και καινούργιες λέξεις, και μια από αυτές θα μας απασχολήσει σήμερα· πιο σωστά, δεν είναι μία λέξη, αλλά σύμπλοκος όρος δύο λέξεων, και επιπλέον πρόκειται για δάνειο από τα αγγλικά, που έχει μπει ασυμμόρφωτο και ατελώνιστο στα ελληνικά· θα το είδατε στον τίτλο, εννοώ τον όρο «χοτ σποτ» ή hot spot αν προτιμάτε στα αγγλικά.

Η χώρα μας έχει αναλάβει την υποχρέωση να κατασκευάσει και να θέσει σε λειτουργία πέντε ή έξι χοτ σποτ, Κέντρα Πρώτης Υποδοχής όπως ονομάζονται στην επίσημη ελληνική ορολογία, η οποία προϋπήρχε, αφού με αυτήν την ονομασία εμφανίζονται ήδη στον νόμο 3907 του 2011, που μετέφερε στο εθνικό μας δίκαιο μιαν κοινοτική οδηγία του 2008. Επειδή εκείνος ο νόμος ουδέποτε εφαρμόστηκε, τέτοια κέντρα δεν φτιάχτηκαν ποτέ –αν είχαν φτιαχτεί, πιθανώς να είχε εδραιωθεί στη γλώσσα το ευκολοπρόφερτο ακρώνυμο ΚΕ.Π.Υ. (όπως τα ΚΕΠ ή τα ΚΑΠΗ) και να μην είχαμε σήμερα να στραβώνουμε τη γλώσσα μας με το σχεδόν απρόφερτο στα ελληνικά χοτ-σπότ — αλλά, βέβαια, μακάρι να ήταν αυτό το πρόβλημά μας!

Η αγγλική λέξη spot, που ήταν spotte στα μεσαιωνικά αγγλικά, ανάγεται στο αρχαίο σκανδιναβικό spotti, που σήμαινε «κομματάκι», και η αρχική της σημασία φαίνεται πως ήταν, ακριβώς, ένα μικρό κομμάτι γης. Ωστόσο, σταδιακά εξελίχθηκε σε έναν μονοσύλλαβο πρωτέα, αφού αυτή η λεξούλα έχει πάρει στα αγγλικά πολλές και διάφορες σημασίες, όπως: η βούλα· ο λεκές, η κηλίδα, τόσο με την κυριολεκτική όσο και με τη μεταφορική σημασία· το σημείο, η θέση, η τοποθεσία· το κέντρο ψυχαγωγίας· το νούμερο στις επιθεωρήσεις· το σπυράκι· η μικρή ποσότητα, ενώ επίσης ως επίθετο σημαίνει «αιφνιδιαστικός» ή «της τελευταίας στιγμής».

Η λέξη έχει περάσει και στα ελληνικά, και μάλιστα πάνω από μία φορά, αφού έχουμε καταρχάς το διαφημιστικό σποτ, το σύντομο διαφημιστικό μήνυμα στην τηλεόραση ή στο ραδιόφωνο, ενώ αργότερα μπήκαν στη γλώσσα μας και οι λαμπτήρες σποτ, τα σποτάκια, οι μικροί προβολείς που μπαίνουν στην οροφή ή ψηλά στον τοίχο και φωτίζουν ένα συγκεκριμένο σημείο –εδώ έχουμε σύντμηση από το spotlight. Στα οικονομικά, έχουμε την τιμή ή την ισοτιμία σποτ – την άμεση, την τρέχουσα.

Όσο για το αγγλικό hot spot, κι αυτός ο όρος έχει ήδη χρησιμοποιηθεί αρκετές φορές και σε διάφορους τομείς. Ας πούμε, πριν από καναδυό χρόνια, σε πιο ξένοιαστους καιρούς, αρκετοί αναζητούσαν πώς και πώς να βρουν ένα χοτ σποτ, διότι έτσι ονομάζονται (και) τα σημεία όπου μπορεί κανείς να συνδέσει το κινητό του με ένα ασύρματο δίκτυο (Wi-fi), ενώ στη γεωλογία ο όρος δηλώνει τα σημεία έντονης ηφαιστειακής δραστηριότητας, θερμά σημεία δηλαδή, ενώ ακόμα πιο παλιά ο όρος σήμαινε ένα «καυτό» κέντρο διασκέδασης ή ακόμα και μια δερματική φλεγμονή.

Ωστόσο, τώρα κυριαρχεί η νιόφερτη σημασία, των κέντρων υποδοχής προσφύγων στις χώρες πρώτης γραμμής, και κυρίως στην Ελλάδα. Στα κέντρα αυτά θα γίνεται λοιπόν η καταγραφή των προσερχομένων, η διαλογή των προσφύγων από τους μετανάστες – αλλά δεν είναι σαφές τι θα γίνεται στη συνέχεια, αφού η προώθηση των προσφύγων στις χώρες όπου επιθυμούν να εγκατασταθούν γίνεται με το σταγονόμετρο, ενώ ακόμα πιο δύσκολη έχει αποδειχτεί, τουλάχιστον ως τώρα, η επιστροφή εκείνων που δεν μπορούν να χαρακτηριστούν πρόσφυγες στην Τουρκία ή στις χώρες καταγωγής τους. Είναι δηλαδή υπαρκτό το ενδεχόμενο η χώρα μας να γίνει, όπως και τόσες άλλες, όχι απλώς χώρα διέλευσης προσφύγων αλλά και χώρα εγκατάστασης — για να μην πούμε και χώρος εγκλωβισμού, ένα τεράστιο χοτ σποτ με διάφορες έννοιες της λέξης.

Σε αυτή τη δύσκολη περίσταση, η αλληλεγγύη των απλών ανθρώπων έλαμψε συγκινητική και επισκίασε τόσο τη μαυραγορίτικη συμπεριφορά κάποιων αετονύχηδων όσο και τους κρωγμούς των ακροδεξιών ή τα κροκοδείλια δάκρυα των μεγάλων καναλιών. Μέσα στις τόσες συμφορές που τους χτύπησαν, τα καραβάνια των απελπισμένων έχουν τουλάχιστον την μικρούλα τύχη ότι βρήκαν την Ελλάδα με αυτή την κυβέρνηση και με αυτό το κίνημα αλληλεγγύης, μιας αλληλεγγύης που έχει αρχίσει να πιάνει τόπο και να δροσίζει την κάψα των χοτ σποτ.

 

Advertisements

262 Σχόλια to “Εγκλωβισμένοι στα χοτ σποτ”

  1. Γς said

    Καλημέρα

    «Χοτ σποτ».
    [Στα ελληνικά «τον ήπιαμε»]

  2. Γς said

    >Είναι δηλαδή υπαρκτό το ενδεχόμενο η χώρα μας να γίνει, όπως και τόσες άλλες, όχι απλώς χώρα διέλευσης προσφύγων αλλά και χώρα εγκατάστασης — για να μην πούμε και χώρος εγκλωβισμού, ένα τεράστιο χοτ σποτ με διάφορες έννοιες της λέξης.
    [είπαμε: τον ήπιαμε]

  3. Γς said

    >με αυτό το κίνημα αλληλεγγύης, μιας αλληλεγγύης που έχει αρχίσει να πιάνει τόπο και να δροσίζει την κάψα των χοτ σποτ.

    να ζεσταίνει την παγωνιά των χοτ σποτ.
    [εν προκειμένω, μέχρι να ομαλοποιηθει η κατάσταση και να έρθει και το καλοκαίρι]

  4. Πάνος με πεζά said

    Τους παρέδωσα κράτος, και το κάνανε ένα απέραντο hot spot… (Α. Σαμαράς)

    Πολύ περισσότερα hot spots μαθαίνω ότι θα είναι έτοιμα μέχρι τις 15 Μαρτίου (Καθαροδευτέρα…), αρκεί βεβαίως μέχρι τότε, να μην πάνε να τα οργώσουν…(σύμφωνα με το γνωστό «top 5» σκατοψυχιάς).

  5. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ για τα πρώτα σχόλια!

    4: Ευτυχώς που δεν είναι αυτός στα πράγματα.
    Δίκιο έχεις, Καθαροδευτέρα την άλλη Δευτέρα.

  6. Γς said

    4:
    >Τους παρέδωσα κράτος, και το κάνανε ένα απέραντο hot spot… (Α. Σαμαράς)

    Αυτή η χώρα [ήταν, είναι και θα] είναι ένα απέραντο τρελοκομείο.
    Κ. Καραμανλής

  7. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα!

  8. Τσούρης Βασίλειος said

    Καλημέρα σας
    Θυμάμαι και τη φωτομέτρηση spot στις ακριβές φωτογραφικές μηχανές.

  9. Γς said

    5:
    >Ευτυχώς που δεν είναι αυτός στα πράγματα[Σαμαράς]

    Ε, βέβαια, Θα είχαμε τρίτο [και φαρμακερό] μνημόνιο, κάπιταλ κοντρόλ, κλείσιμο Αμυγδαλέζας και ανοιχτές αγκαλες κυρίας Τασίας;
    Και τον Κούλη [που τον βάζετε κι αυτόν;]

  10. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα,
    θέτω υπόψη το παρακάτω, σύμφωνα με το οποίο η ΕΕ έχει προϋπολογίσει 5δις για τη συριακή κρίση.

    http://ec.europa.eu/echo/node/323

    Δεν είδα να συζητιέται πολύ τι από αυτά προορίζεται για την Ελλάδα, έστω και με τη μορφή υλικής βοήθειας και όχι χρημάτων (οι αετονύχηδες καραδοκούν και έχουν πολύ ευμετάβλητο πολιτικό στίγμα).
    Φαντάζομαι πως υπάρχουν λόγοι που το θέμα περνάει «στα ψιλά» (πχ για να αναδειχθεί τι μπορέσαμε και κάναμε με ίδια μέσα και πόσο αυτά τα μέσα έχουν εξαντληθεί ώστε να ζητήσουμε περισσότερα και με περισσότερη τεκμηρίωση), ενδεχομένως όμως να είναι θέμα αδράνειας.
    Ενσυνείδητα κάνω μια καλόπιστη έως αφελή προσέγγιση, πιστεύω οι υπόλοιπες εκδοχές θα αναδυθούν πολύ εύκολα.

  11. Γς said

    Hot spots και τα σημεία πάνω στα χρωμοσώματα που συμβαίνουν αναστροφές [chromosomal inversions]

  12. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,
    4α: κάτι θυμάμαι που ‘λεγε

  13. Γς said

    Sex and the City Hotspots

  14. Γς said

    12:

    Είπαμε. Τον ήπιαμε [γενικώς]

    http://caktos.blogspot.gr/2013/12/sucess-story.html

  15. Παναγιώτης Κ. said

    Βιώνουμε μια κατάσταση και θα μας βόλευε η ερμηνεία της με την λογική «μαύρο-άσπρο».Η πραγματικότητα όμως εξελίσσεται στην περιοχή του γκρίζου και εδώ είναι η δυσκολία του ζητήματος.
    Η κόρη μου βρέθηκε προχθές στην Ειδομένη για να μοιράσει τρόφιμα και ρούχα και στην ερώτησή μου αν ένιωσε απελπισία από αυτό που είδε μου απάντησε αρνητικά διευκρινίζοντας ότι δεν έφτασε στο πιο πυκνό τμήμα των συγκεντρωμένων.
    Ο πόλεμος στη Συρία είναι το ένα ζήτημα και μένουμε μόνο σε αυτό.
    Το μείζον και διαχρονικό πρόβλημα στην Αφρική και στην Ασία που είναι η φτώχεια μάλλον το προσπερνάμε.
    Είναι προβληματική η κατάσταση με το μεταναστευτικό- προσφυγικό.(Πολύ έντονα βιώνουμε τις έννοιες των λέξεων) Γενικά οι μεγάλες και απότομες αλλαγές στις κοινωνίες, φέρνουν αναστατώσεις και διλήμματα.
    Οι εγκλωβισμένοι τι θα κάνουν μένοντας στην Ελλάδα;
    Γενικά μπορεί να «λειτουργεί » ένας άνθρωπος χωρίς δουλειά, χωρίς σπίτι και χωρίς να γνωρίζει τη γλώσσα του τόπου στον οποίο βρίσκεται; Και τι θα γίνει με τις ασθένειες των μικρών παιδιών αλλά και των μεγάλων;

  16. Γς said

    15:
    >Η κόρη μου βρέθηκε προχθές στην Ειδομένη για να μοιράσει τρόφιμα και ρούχα και στην ερώτησή μου αν ένιωσε απελπισία από αυτό που είδε μου απάντησε αρνητικά διευκρινίζοντας ότι δεν έφτασε στο πιο πυκνό τμήμα των συγκεντρωμένων.

    Μας γείωσες!

  17. ΓιώργοςΜ said

    Hot spot επίσης σημείο του σώματος όπου έχει συγκεντρωθεί ραδιενεργό υλικό στις εξετάσεις πυρηνικής ιατρικής (σπινθηρογραφήματα). Επίσης, σημείο ρυπασμένο από ραδιενεργό υλικό.

  18. Γιάννης Ιατρού said

    Και η γενική εικόνα:


  19. Γς said

    Κι έχεις [τώρα στο ΣΚΑΙ ΤΒ] για κάποια εκδήλωση [κονόμα] ρομποτικής.
    Κι από κάτω με μεγάλα γράμματα:

    Ασυνόδευτα προσφυγόπουλα σε Διαγωνισμό Ρομποτικής
    [;]

    Τι μηχανή κι αυτή;

    Πριν καιρό είχαν παρουσιάσει μια ομάδα παιδιών Ρομά ότι παρουσίασαν [;] εργασία στη Ρομποτική[!].

    Τώρα 8 παιδιά «ασυνόδευτα’ προσφυγόπουλα, που όπως λέει τώρα [κάποιος Βασιλείου]:

    «που ήρθαν μόνα τους και ζήτησαν να πάρουν μέρος στο διαγωνισμό. Πήραν το τρίτο βραβείο!»

  20. Γς said

    18:

    17400.
    Πα μαλ.
    Καλά πάμε.
    Τώρα μάλιστα που έκλεισαν και τα σύνορα….

    17400. Να έχουμε να λέμε
    [όταν θα κλαίμε]

  21. Γιάννης Ιατρού said

    20: Ναι ρε Γς, αλλά:
    Κάτοικοι από Ν.Φιλοθέη & Τουρκοβούνια προσέφυγαν στο ΣτΕ για να μην πάνε μετανάστες στο Αττικό Άλσος!
    Δυναμώνει η υποψηφιότητα για το Νόμπελ 🙂

  22. cronopiusa said

    Hotspot: Πόσοι πρόσφυγες, πού και με ποιον τρόπο φιλοξενούνται (αναλυτικοί πίνακες)

    Το γράμμα-απάντηση των προσφύγων στους κατοίκους των Τρικάλων: «Οι άνθρωποι εδώ είναι άγγελοι»

  23. Γς said

    21:

    Ti;

    Κάτοικοι από Ν.Φιλοθέη & Τουρκοβούνια προσέφυγαν στο ΣτΕ για να πάνε μετανάστες στο Αττικό Άλσος;

    [Μην αρχίσεις και μου λές ότι μερικοί τον ήπιαν απ τ αυτιά. Το διάβασα σου λέω. Στραβά;]

  24. Παναγιώτης Κ. said

    @16.Θυμάσαι το σκοπό της γείωσης τότε που μάθαινες ηλεκτρονικά;

  25. Γς said

    Αχ, Ευρώπη!
    Εσύ μας μάρανες

  26. Κουνελόγατος said

    15. Α, γεια σου. Και οι πόλεμοι να σταματήσουν (άμποτε), πάλι θα φεύγουν από εκεί για καλύτερες συνθήκες (όχι μόνον οικονομικές, είναι και ζητήματα Δημοκρατίας, ζωής παιδιών και γυναικών, σίγουρα ξεχνάω και άλλα…).

  27. sarant said

    18 Πολύ χρήσιμος ο πίνακας

    15 Ευχαριστώ για τη μαρτυρία

  28. Γς said

    24:
    Δεν ήθελα να σε πειράξω.
    Αλλά έτσι που είχες αρχίσει περίμενα περιγραφή.

    Να και μια άλλη γείωση:

    http://caktos.blogspot.gr/2013/07/santa-lucia.html

  29. Avonidas said

    #7. Σημασία έχει η διαδικασία:

    😉

  30. cronopiusa said

  31. http://vivliothekarios.blogspot.gr/2016/03/blog-post_7.html

  32. Γς said

    Η Εφημερίς της Κυβερνήσεως άλλαξε τίτλο μετά από 180[;] χρόνια.
    Εγινε
    Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
    Το 2196 θα γίνει
    Εφημερίδα της Κυβέρνησης

  33. spatholouro said

    32
    Μήπως κάνεις λάθος;

  34. sarant said

    32-33 Θα έχουμε άρθρο, αλλά όχι αύριο (είναι η θεία η Μαρίνα). Μεθαύριο.

    31 Το διάβασα αυτό, μου άρεσε πολύ

  35. Γς said

    33:

    http://www.skai.gr/news/weird/article/308978/metonomasia-tis-efimeridos-tis-kuverniseos-sti-dimotiki-alla-kata-to-imisu/

  36. cronopiusa said

  37. ΓιώργοςΜ said

    32,33 μπορεί να γίνει «Γκαζέτα του Γκουβέρνου» 🙂

    21 γίνεται πιο προφανές πως αλληλεγγύη βρίσκεις ευκολότερα από αυτούς που έχουν λιγότερα να χάσουν.

    Για να κάνω όμως και λίγο το δικηγόρο του διαβόλου, η ξαφνική τοποθέτηση ενός μεγάλου αριθμού ανθρώπων μέσα στον αστικό ιστό πρέπει να γίνει με τρόπο ώστε η όχληση να είναι μικρή και να μην υπάρχουν θέματα ασφάλειας.
    Εκτός της όχι ασήμαντης πιθανότητας να βρίσκονται και δέκα-είκοσι άτομα μέσα στα χίλια που να έχουν εύκολη την παραβατικότητα, υπάρχει κι η απελπισία που θα σπρώξει τους πεινασμένους να κλέψουν ψωμί όπου το βρουν.
    Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν οτιδήποτε γίνει, να γίνει οργανωμένα. Στο θέμα της οργάνωσης όμως έχουμε μια τοσηδά αδυναμία.

    Για να μην παρεξηγηθώ, η χωροθέτηση δομών φιλοξενίας οποιουδήποτε τύπου πρέπει να γίνει. Οπουδήποτε όμως και να γίνει, πρέπει πρώτα να προβλεφθούν θέματα επιμελητείας (logistics που λέμε σε απλούστερη γλώσσα), αλλιώς θα υπάρξουν προβλήματα (που θα μεγεθυνθούν αναλόγως από τους αντικειμενικούς φακούς των ΜΜΕ, φυσικά).

  38. Ευτυχώς που απαλλαγήκαμε έγκαιρα από την κυρα-Τασίτσα. Ας προεδρεύει (απλώς) εκεί που είναι. Πιστεύω να της έχει απαγορευτεί να περνά …απέξω από το υπουργείο μεταναστευτικής πολιτικής.

  39. cronopiusa said

  40. sarant said

    37 Eίπαμε, υπομονή ως μεθαύριο.

  41. Vrach said

    Ευτυχώς που δεν καπνίζω, γιατί μ’ όσα βλέπω και ακούω τελευταία για το προσφυγικό (για το οποίο έχω μια ιδιαίτερη ευαισθησία) τώρα θα είχα χαρμανιάσει…! Το ότι ποτέ -ούτε τη δεκαετία του ’90 που υπήρχαν και τα φράγκα και ήταν η κατάλληλη στιγμή-δεν κάναμε (εννοώ στην Ελλάδα – η Ευρώπη είναι άλλη ιστορία-) σοβαρή μεταναστευτική πολιτική, γιατί βόλευε πολλούς το «χύμα», τώρα το πληρώνουμε και θα το πληρώσουμε και στο μέλλον με τόκο. Τα hot spots εκτός όλων των ερμηνειών που αναφέρθηκαν ήδη, μοιραία θα γίνουν (ή μάλλον ήδη έγιναν) «καυτά σημεία» = που καίνε και τσουρουφλίζουν, τα σημεία του πόνου και των συμπλοκών.
    Παναγιώτη Κ. (στο 15) καλά τα λες, μόνο που έχω την εντύπωση ότι πια ούτε στην Αφρική ούτε στην Ασία το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι η φτώχεια. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η βία, η άκρατη βία, ο πόλεμος με ανείπωτες αγριότητες -που προέρχεται βέβαια από την πείνα και τη φτώχεια… Πάντως ακόμα και το σκελετωμένο υποσιτισμένο οκτάχρονο της Αγκόλας ή της Βιρμανίας αποτελεί, θαρρώ, μια κάπως ρομαντική – στερεοτυπική δυτική άποψη, ενώ η πραγματικότητα (πολύ φοβάμαι ότι) είναι πολύ χειρότερη: είναι το οπλισμένο οκτάχρονο που έχει ήδη ξεκοιλιάσει καμιά δεκαριά ή αυτό που το έχουν ρίξει στην πορνεία, αφού το έχουν βιάσει ομαδικά και κατ’ επανάληψη ή του έχουν αφαιρέσει μερικά όργανα -σε κάθε περίπτωση πάντως ένα οκτάχρονο που έχει χάσει ανεπιστρεπτί την παιδική του ηλικία.
    Όσο για το προσφυγικό/μεταναστευτικό, δεν ξέρω αν μόνο σε μένα φαίνονται κάποιες συνεπαγωγές αυτονόητες: Σήμερα που ακόμα και στην έρημο Γκόμπι, μπορεί να μην έχουνε να φάνε αλλά δορυφορική έχουν, που κινητό έχουν ακόμα και οι ζητιάνοι, όλοι ξέρουν πώς ζούμε εμείς οι προνομιούχοι στη Δύση. ΓΙΑΤΙ λοιπόν να μη θελήσουν, όχι μόνο αυτοί που οι βόμβες σκάνε δίπλα τους και οι ρουκέτες σβιντινίζουν πάνω από το κεφάλι τους, αλλά και όσοι ζουν μέσα στα ερείπια ενός πολέμου που τέλειωσε, στο φόβο της βίας, της ανελευθερίας, του φασισμού, στην απελπισία της πείνας και της φτώχειας, να φύγουν από τον τόπο τους, να γευτούν τα αγαθά της Δύσης, να διεκδικήσουν κάποια από τα ανθρώπινα δικαιώματά τους, να προκόψουν; Μπορεί για τις πολιτικές και τα κατάστιχα των διαφόρων κυβερνώντων να χρειάζεται να γίνει πλήρης διαχωρισμός των «προσφύγων» από τους «μετανάστες», αλλά είναι τάχα τόσο διαφορετικό στην πράξη να ζεις σε ένα ρημαγμένο Χαλέπι (=πρόσφυγας) απ’ ό,τι σε μια ρημαγμένη και μπαμπουλωμένη Καμπούλ ή να σε κυνηγάνε στη Σομαλία με τη μαχαίρα για να σου κάνουν κλειτοριδεκτομή (=μετανάστης); Εγώ στη θέση τους θα ‘χα φύγει χίλιες φορές.
    Πόσο υποκριτικά και για πόσο ακόμη μπορεί να εθελοτυφλεί η Δύση και να σφυρίζει κλέφτικα γυρνώντας την πλάτη και υψώνοντας φράχτες στους «τριτοκοσμικούς» που τόλμησαν να ζητήσουν λίγα από τα αγαθά της; Οκ, ασφαλώς το θέμα είναι πιο σύνθετο και ίσως αυτά που γράφω είναι επίσης μια αφελής αντιμετώπιση, αλλά εδώ νομίζω ότι κάποια πράγματα αποτελούν ζήτημα κοινής λογικής. Οι υπόλοιποι της παρέας τι λέτε;

  42. Νίκος Κ. said

    17: Στα ραδιενεργά ατυχήματα υπάρχουν και τα hot particles (μικροσκοπικά σωματίδια με μεγάλη συγκέντρωση ραδιενεργού υλικού). Αν σκάσει τίποτα σχετικό στην ευρύτερη γειτονιά μας θα χουμε να συζητάμε …

  43. gpoint said

    #41

    Οποιος νομίζει πως ο πόλεμος είναι η αιτία που ξεριζώνονται οι λαοί δεν μπορεί να δει πιο πέρα από την μύτη του. Με τον πόλεμο αυτοί που φεύγουν είναι αυτοί που έχουν κάτι να χάσουν οι άλλοι μένουν και υπομένουν. θυμηθείτε ποιοί την κάνανε για Αιγυπτο το 41…ο απλός λαός ή οι κυρίες της αυλής με τα σκυλάκια τους ; Μήπως με πόλεμο έγιναν οι ανταλλαγές πληθυσμών Ελλάδας-Τουρκίας ή μετά τον πόλεμο ; Μήπως με πόλεμο ξεριζώθηκε αργότερα το ελληνικό στοιχείο της Πόλης ;

  44. @35

    Ο τίτλος «Εφημερίδα της Κυβερνήσεως» εκφράζει, πιθανότατα, τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ + ΑΝΕΛ. Ο Σύριζα κράτησε το πρώτο μισό (ως μεγαλύτερος συγκυβερνήτης) του τίτλου και οι μικρότεροι το δεύτερο.

    Οπότε το αποτέλεσμα είναι απολύτως λογικό και ανταποκρίνεται στους περίεργους καιρούς μας 🙂

    Όμως το μεγάλο και αληθινό πρόβλημα είναι ο υπότιτλος: «της Ελληνικής Δημοκρατίας» αντί του ορθού «της Δημοκρατίας της Ελλάδας»….

    Εκτός πια και αν το πήραμε απόφαση ότι τούτο δω το μόρφωμα εκφράζει το σύνολο του όπου γης ελληνισμού

    Μ-π

  45. Vrach said

    Και κάτι ακόμα: Διάβασα πως κάποιοι στην κυβέρνηση (ο Μουζάλας; ο Ξυδάκης;) βρήκαν ένα «θετικό», δηλ. πως με τους εγκλωβισμένους που ήρθαν για να μείνουν μπορεί να λυθεί το «δημογραφικό πρόβλημα» της Ελλάδας, όπως άλλωστε έγινε και με την ανταλλαγή των πληθυσμών το 22… Οκ, το δημογραφικό (λέμε τώρα) μπορεί και να λυθεί. Όμως μπορούν να θεωρούνται συγκρίσιμες οι δύο ομάδες προσφύγων; Το ίδιο είναι; Μην τρελαθούμε! Η διαφορετική γλώσσα, θρησκεία, εθνότητα, πολιτισμός δεν παίζουν κανέναν ρόλο; Ασφαλώς και υπάρχουν αντιστοιχίες (μόνο τις φωτογραφίες να δει κανείς…) αλλά ε, όχι και το ίδιο!

  46. Διαβάζω πως σε ένα από τα τελευταία Hotspots, οι οικίσκοι (μεγέθους κοντέινερ) κοστολογήθηκαν πάνω από 30.000 € έκαστος, όσο ένα δυάρι στην Κυψέλη, δηλαδή. Όλως τυχαίως συμμετείχε και η κατασκευαστική του Κόκκαλη. Ομως, όσο κι αν κοστίζουν, όποιοι κι αν ωφελούνται, όπως και να τα ονομάσεις, αυτά τα κέντρα κράτησης θα προσφέρουν μόνο εξαθλίωση.

    ΥΓ 45 μην ξεχνάς πως το 22 ήρθαν και πολλοί τουρκόφωνοι.

  47. gpoint said

    # 46

    έχεις χάσει επεισόδια.. με 17 000 τριάρι και όχι υπόγειο , 40μ από Φ.Ν.

  48. gpoint said

    # 46 συνέχεια

    με 38 000 οροφοδιαμέρισμα 120 τ.μ. πλήρως ανακαινισμένο πέρισυ, δίπλα στο δικό μου. Φέτος η ιδιοκτήτρια κλαίει τα λεφτά της…

  49. Γς said

    Κι οι Τσετσένοι (τάχα μου ομογενείς διαφόρων Σοβιετικών Σοσιαλιστικών δημοκρατιών περί τον Καύκασο)

  50. Γς said

    47:
    >40μ από Φ.Ν.

    ;

  51. 47

    Προφανώς έχω χάσει επεισόδια. Ντεν έκω σπίτι, καρντγιά μου! ❤

    50

    Κάτι σαλλονικιώτικο θα είναι. 😉

  52. Γιάννης Ιατρού said

    50: Φωκ. Νέγρη (i guess)

  53. Γς said

    52:
    Ναι, βρε γμτ

  54. Πάνος με πεζά said

    Aπλώς διορθώνω, ότι τα «πολλά» που πρόκειται να ανοίξουν μέχρι τις 15 του μήνα, είναι καταυλισμοί. Τα hot spots θα είναι πιο λίγα.

    Αλλά, κάτσε να δούμε πάλι, γιατί τώρα η κυρα-Μέρκελ ψιθυρίζει ότι «κανείς δε μπορεί να κρατήσει κλειστά σύνορα»…Να δεις χαρούλες που θα κάνουν οι Αυστριακοί (τους οποίους βάλατε και μπροστά) κυρά μου…

  55. Γιάννης Ιατρού said

    46: κάπου 12.000€ / τεμ., χωρίς την έκπτωση
    εδώ

  56. cronopiusa said

  57. Γιώργος Πρίμπας said

    Απ’ ότι (αλλά και ό,τι) φαίνεται το πρόβλημα θα το έχει η Ευρώπη και ιδίως κράτη όπως η Σλοβακία, η Φιλανδία (που θα καταλάβει πρώτη, με τα λάντα μιας χρήσης, που έρχονται και μπαίνουν από Ρωσία μεριά με πρόσφυγες, τι σημαίνει σύνορα ερμητικά κλειστά στα βόρεια της Ελλάδας), οι Βαλτικές (που αφού τα λάντα ξεκίνησαν για Φιλανδία εύκολα θα στρίβουν και προς αυτές), η Κροατία, η Ουγγαρία κλπ που τις έχει πιάσει αμόκ μη λερωθούν πολιτισμικά. Δεν μπορούνε να το διαχειριστούνε και αυτό θα τους γυρίσει μπούμερανγκ. Οι πεντακάθαροι … Η Γερμανία όχι. Εξάλλου χρειάζεται, λόγω υπογεννητικότητας και των παρενεργειών της στο κοινωνικό σύστημα ασφάλισης και παραγωγής, νέους ανθρώπους και θα βρει τρόπο να επιλέξει. Ούτε εμείς, στο βαθμό που η μεγάλη μάζα του κόσμου δεν φοβάται πολιτιστική απειλή (που δεν υπάρχει) και συμπαρίσταται. Και να πω και κάτι άλλο. Ακόμη κι ένα εκατομμύριο πρόσφυγες αυτή τη στιγμή να μείνουν εδώ πάλι δε βλέπω μακροπρόθεσμα πρόβλημα. Μια καλή διαχείριση θέλει. Στη Ελλάδα υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες παρατημένα σπίτια, πολλά αγνώστου πια κατόχου. Με μια καλά σχεδιασμένη πολιτική (που θα λαμβάνει υπόψη της όλες τις παραμέτρους), και πρόταση προς την Ευρώπη να χρηματοδοτήσει στοιχειώδεις πρώτες επισκευές σε αυτά, ώστε να μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν για να μείνουν, και κατασκευή νέων με κάλυψη των απολύτως βασικών λύνεται ένα πρόβλημα. Δεν μιλάω για Αθήνα, αλλά για αγροτικές περιοχές. Θα δουλέψουν και θα ενταχθούν κανονικά. Το έχουμε ζήσει και πάλι. Είμαι αισιόδοξος γιατί στην κοινωνία δεν υπάρχει πανικός. Οι μεμονωμένες γελοιότητες (με τα κεφάλια γουρουνιών) με αφήνουν αδιάφορο.

    Να δω αργότερα τους ευρωπαίους τι θα κάνουνε με τους πρόσφυγες από την κλιματική αλλαγή, που προκάλεσε, και αυτήν, ο δυτικός πολιτισμός (απ’ τον οποίο «εμπνεύστηκαν» και ακολουθούν την σύγχρονη παραγωγική διαδικασία στην Ιαπωνία, την Κίνα, την Ινδονησία, την Ινδία κλπ). Το Μπαγκλαντές των 150 εκ. σήμερα, ας πούμε, ενδέχεται να πνιγεί από την άνοδο της θάλασσας στα επόμενα 100-150 χρόνια.

  58. Εγώ από τιμές αντίσκηνων ξέρω μόνο

  59. Avonidas said

    #41. σε κάθε περίπτωση πάντως ένα οκτάχρονο που έχει χάσει ανεπιστρεπτί την παιδική του ηλικία.

    «Τούτο εδώ,» είπε το Φάντασμα, δείχνοντας το αγόρι, «είναι το τελευταίο, τέλειο υπόδειγμα ενός ανθρώπινου πλάσματος παντελώς στερημένου από αναμνήσεις σαν εκείνες που απαρνήθηκες[…] διότι το άθλιο αυτό πλάσμα από τη γέννησή του εγκαταλείφθηκε σε μια κατάσταση χειρότερη κι από τα κτήνη, και δεν υπάρχει στο νου του καμιά αντίθεση, κανένα ανθρώπινο άγγιγμα που θα έκανε το σπόρο μιας τέτοιας ανάμνησης να φυτρώσει στην αποξηραμένη καρδιά του».
    […]
    «Αλί και τρις αλί στο έθνος που έχει εκατοντάδες, χιλιάδες από αυτά τα κτήνη!»
    […]
    «Καθένα τους», είπε το Φάντασμα, «σπέρνει μια σοδειά που τους καρπούς της πρέπει μοιραία να δρέψει η ανθρωπότητα. Από κάθε σπόρο κακού σ’ αυτό το παιδί, ένα χωράφι συμφοράς φυτρώνει, που θα θεριστεί και θα ξανασπαρεί, σε όλα τα πλάτη του κόσμου, μέχρι να καλυφθούν απέραντες εκτάσεις με τόση αχρειότητα που θα κάνει να φουσκώσουν τα νερά ενός δεύτερου Κατακλυσμού. […] Δεν υπάρχει ούτε ένας ενήλικας, άντρας ή γυναίκα, που να μην είναι υπεύθυνος γι’ αυτό το άγος. Δεν υπάρχει ούτε μια χώρα στον κόσμο που να μην πέφτει η κατάρα του πάνω της· καμιά θρησκεία πάνω στη γη που να μην την απαρνιέται· κανένας άνθρωπος στον κόσμο που να μην τον ντροπιάζει»

    –Κάρολος Ντίκενς, Το Δώρο του Φαντάσματος

  60. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    46-55 Κι εγώ κάπου είδα για κάτω από 10000 τιμή.

  61. Γιάννης Ιατρού said

    57: Το κάνουν στην Ιταλία (Νότιο κυρίως) από καιρό και μάλλον θετικά είναι τα αποτελέσματα. Να ρωτήσει ο Αλέξης τον φίλο του τον Ρέντσι για τις λεπτομέρειες, γιατί υπάρχουν σοβαρά νομικά κωλύματα (περιουσιακά κλπ.)

  62. ΓιώργοςΜ said

    #43,41 Ο λόγος που κάποιος φεύγει από τον τόπο του για κάπου αλλού είναι η ελπίδα να κάνει τη ζωή του καλύτερη. Αυτό δε σημαίνει πάντα εξαθλίωση. Μπορεί να σημαίνει πως πχ ένας ηθοποιός με κασέ 500.000/ταινία φεύγει από τη Γαλλία για να πάει στο Χόλυγουντ, ένας πτυχιούχος από τη χώρα Α που ενδιαφέρεται για την αεροναυπηγική να ψάξει δουλειά στη χώρα Β που έχει σχετική βιομηχανία κλπ.
    Οταν ολόκληροι πληθυσμοί αλλάζουν όμως τόπο, σημαίνει πως ο βίος εκεί είναι αβίωτος. Ο πόλεμος είναι ένας λόγος, αλλά δεν είναι ο μόνος λόγος.

    #45,46(ΥΓ) Η γλώσσα δεν είναι το κύριο πρόβλημα. Από τους πρόσφυγες του 22 καθομιλουμένη ή κάτι κοντά σε αυτή μιλούσαν μόνο οι εκ Θράκης/Κωνσταντινούπολης/Ιωνίας, οι Πόντιοι μιλούσαν Ποντιακά η/και Τουρκικά. Όλοι όμως αντιμετωπίζονταν σκαιότατα από τους ντόπιους («τουρκόσποροι», θαρρείς και οι Τούρκοι από το 1453 ως το 1821 ή το 1912 δεν έσπερναν…). Το μόνο που διέσωσε κάπως την κατάσταση ήταν το επίσημο κράτος, το οποίο θέλοντας και μη, έστω και με καθυστερήσεις, έστω και με μισή καρδιά, έστω και από ενοχή, παραχώρησε γη και μέσα στον κόσμο για να κάνει κάτι με τη ζωή του. Να σημειώσω επίσης ότι η δεύτερη γενιά οικονομικών μεταναστών ήδη μιλάει το ίδιο καλά ελληνικά με τα παιδιά μου-και δεν αναφέρομαι μόνο στους ελληνικής καταγωγής. Τα περί πολιτιστικής ταυτότητας συζητήσιμα, αλλά όχι ανυπέρβλητα προβλήματα.

  63. Γιάννης Ιατρού said

    56:

  64. 61

    Στο Ριάτσε ❤ https://en.wikipedia.org/wiki/Riace

  65. 63, Γιάννη,

    Χμμμ… όχι έτσι αλλά έτσι!

  66. Γιάννης Ιατρού said

    64: Ναι, εν τω μεταξύ κι αλλού, πιό βόρεια (!) http://www.theguardian.com/cities/2016/mar/02/turin-refugees-italy-abandoned-olympic-village
    Για Riace κι εδώ http://www.theguardian.com/world/2013/oct/12/italian-village-migrants-sea
    Για Satriano εδώ http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-03-01/italian-villages-reach-out-to-refugees-as-oblivion-fear-mounts

  67. Γιάννης Ιατρού said

    65: Ααααα, κι από μέσα:

  68. NM said

    Στην Ιταλία, όπως ήδη γράφτηκε κι εδώ, διάφορες Περιφερειακές Διοικήσεις χρηματοδοτούν με €30/μέρα/άτομο τις οικογένειες που δέχονται να στεγάσουν πρόσφυγες. Στην Ιταλία βέβαια δεν υπάρχει και σπουδαίο οικιστικό κεφάλαιο, σε αντίθεση με την Ελλάδα όπου υπάρχει περίσσευμα.
    Υπάρχουν και αυτές οι «ευρωπαϊκές ποσοστώσεις» που δεν ξέρω από ποιόν και με τι κριτήρια καθορίστηκαν, αλλά που ορίζουν τον αριθμό προσφύγων που οφείλει να φιλοξενήσει η κάθε χώρα και που πολλές χώρες αρνούνται να εφαρμόσουν.
    Σκέφτομαι λοιπόν ότι αν αυτές οι χώρες που δεν καταδέχονται να δεχτούν πρόσφυγες, υποχρεωθούν να καταβάλλουν σε κάποιο κοινοτικό ταμείο ένα ποσό / μέρα / κεφάλι, πολύ μικρότερο από εκείνο της Ιταλίας, τότε το πρόβλημα μάλλον θα λυνόταν σε όφελος της Ελλάδας και άλλων καταχρεωμένων χωρών.
    Στην πραγματικότητα δεν θα χρειαστεί να καταβάλλουν καθόλου χρήματα. Αυτά θα μπορούσαν να προέρχονται από τα τοκοχρεωλύσια δανείων της Ελλάδας και άλλων που όλοι γνωρίζουν ότι στην πραγματικότητα είναι αδύνατο να εξοφληθούν.
    Το όφελος για την ελλ. οικονομία έγκειται στο ότι τα χρήματα που ματώνουμε καθημερινά για να πληρώνουμε θα επιστρέφουν και θα καταναλώνονται στη χώρα μας, δίνοντας έτσι το απαραίτητο «καύσιμο» στην τοπική οικονομία.
    Επιπλέον δεν χρειάζεται αυτά τα ποσά στο σύνολό τους να διανέμονται ούτε μέσω του ελληνικού κράτους ούτε σε «ζεστό» χρήμα, αλλά να πιστώνονται σε ατομικές τραπεζικές κάρτες που θα γίνονται δεκτές σε POS και σε ηλεκτρονικές συναλλαγές και που λόγω των capital controls δεν θα μπορούν να χρησιμέψουν στους κατόχους τους εκτός ελλ. επικράτειας.
    Μπορεί να παρακρατείται στην πηγή ένα περίπου 10% από το κράτος σε αντάλλαγμα υπηρεσιών που θα τους παρέχει. Π.χ δικαίωμα περίθαλψης, φοίτηση σε σχολεία για τα παιδιά, Γραφεία γραφειοκρατικής εξυπηρέτησης & διερμηνέων (σαν ειδικά ΚΕΠ), δωρεάν χρήση ΜΜΜ κλπ. Ένα άλλο περίπου 10% (αρχικά μεγαλύτερο – μέχρι να γενικευτεί η χρήση POS) θα μπορούσε να εκταμιεύεται από ΑΤΜ σε ρευστό για να εξυπηρετούνται οι μικρές συναλλαγές.
    Θα χρειαζόταν επίσης και μια μεταβολή του καθεστώτος μίσθωσης κατοικιών (και έχουμε χιλιάδες ακατοίκητα διαμερίσματα για γνωστούς λόγους) μόνο γι αυτούς τους ανθρώπους, έτσι ώστε να μπορούν να νοικιάσουν σπίτι για μικρότερο χρονικό διάστημα και με ειδικές συνθήκες. Κάτι σαν καθεστώς πανσιόν – ενοικιαζόμενου διαμερίσματος.
    Με αυτές τις συνθήκες δεν θα χρειαστεί να μεταβληθεί ή να ανασταλεί και η συνθ. του Σεγκεν. Αυτοί οι άνθρωποι θα κυκλοφορούν ελεύθερα σε όλες τις χώρες για να επισκεφτούν συγγενείς τους ή να αναζητήσουν δουλειά. Αυτό που θα αποτρέπεται εκ των πραγμάτων θα είναι η εγκατάστασή τους εκεί καθώς δεν θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις κάρτες αγορών τους. (Που όπως είπαμε θα είναι ατομικές και η χρήση τους θα συνοδεύεται από επίδειξη ταυτότητας υποχρεωτικά)
    Νομίζω ότι ένα σύστημα σαν το παραπάνω θα μπορούσε να λειτουργήσει ικανοποιητικά. Είναι κάτι σαν το ήδη υπάρχον «εμπόριο ατμοσφαιρικών ρύπων» που ο ρυπαίνων αγοράζει δικαιώματα ρύπανσης από χώρες που τους περισσεύουν τέτοια (και συγχωρέστε με για την παρομείωση στα όρια της βλασφημίας).
    Η μεγαλύτερη δυσκολία στην εφαρμογή του είναι το πώς θα υποχρεωθούν οι διάφορες χώρες να αναλάβουν τη χρηματοδότησή του. Αλλά κι αυτό όμως τελικά ίσως να μην αποδειχτεί και τόσο δύσκολο αν αναλογιστούμε τις πιθανές και ολέθριες συνέπειες που θα έχει -στο όχι και τόσο μακρυνό μέλλον και όχι μόνο στην Ελλάδα- η διαιώνιση του προβλήματος που καθημερινά διογκώνεται.

  69. argyris446 said

    Reblogged στις worldtraveller70.

  70. Γς said

    57:
    >Ακόμη κι ένα εκατομμύριο πρόσφυγες αυτή τη στιγμή να μείνουν εδώ πάλι δε βλέπω μακροπρόθεσμα πρόβλημα.

    Στα πόσα εκατομμύρια κουβαρντά μου, αρχίζεις και βλέπεις;

  71. Γς said

    68:
    Κουβαρντά μου και σύ ΝΜ…

  72. Γιώργος Πρίμπας said

    H φωτογραφία, τραβηγμένη σήμερα το πρωί στην κοίτη του ρέματος Πολυδρόσου – Χαλανδρίου, λίγο πιο κάτω από το ύψος της Αττικής οδού. Αριστερά διακρίνεται τείχος κατασκευασμένο (από πέτρες δεμένες με συρματόπλεγμα) επί της όχθης του ρέματος με προφανή στόχο να αποτρέψει τη διάβρωσή της από το χείμαρρο.

    Αφιερωμένη στους ελεγκτές ροής χειμάρρων 🙂

  73. Γς said

    67:
    Αυτή είναι απόδραση:¨

  74. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Ἄς προσπαθήσουμε νὰ δοῦμε τὸ θέμα ψύχραιμα, χωρὶς ρατσιστικὲς προκαταλήψεις ἀλλὰ καὶ χωρὶς ἀφελεῖς ἰδεολογικοὺς ἐξωραϊσμοὺς. Ὑπάρχουν κάποια δεδομένα ποὺ μποροῦμε νὰ δεχτοῦμε ὁλοι οἱ καλοπροαίρετοι καὶ χωρὶς ἰδεολογικές παρωπίδες ἄνθρωποι:
    1. Ὅλα εῖναι θέμα ποσότητας. Ἀπὸ ἕναν άριθμὸ προσφύγων καὶ πάνω ἀκὸμη καὶ οἱ πιὸ πονόψυχοι θὰ γἰνουν ἀρνητικοὶ ἤ καὶ ἐχθρικοὶ, ὅταν οὶ συνθῆκες γίνουν ἀφόρητες γιὰ ὅλους.
    2. Εἶναι γεγονὸς ὅτι ἡ κοινωνία μας κατάφερε ν’ ἀφομοιώσει κατὰ ἀπὸ τὸ 1990 μέχρι τὸ 2010 ἕνα μεγάλο ἀριθμὸ μεταναστῶν. Δέν πρέπει ὅμως νά ξεχνᾶμε πὼς ἡ μεγάλη τους πλειοψηφία ἧταν ἀπὸ χῶρες τῆς Άνατολικῆς Εὐρώπης καὶ ἡ οἰκονομικὴ κατάσταση ἀσύγκριτα καλύτερη.
    Ἡ συντριπτικὴ πλειοψηφία ἀπὸ τοὺς τωρινοὺς πρόσφυγες( ΚΑΙ μετανάστες) εἶναι μουσουλμᾶνοι. Πέρα ἀπὸ κάθε προκατάληψη, εἶναι γεγονὸς ἀναμφισβήτητο πὼς ὑπάρχουν μεγάλες πολιτιστικὲς διαφορὲς, ὅπως ἔχουμε διαπιστώσει ὅσοι ἔτυχε νὰ επισκεφθοῦμε μουσουλμανικὲς χῶρες. Ἡ ἐμπειρία ἄλλων χωρῶν (π.χ. Γαλλία, Ἀγγλία) μᾶς δείχνει πὼς ἀκόμα καὶ μετὰ ἀπὸ δυὸ γενιὲς δὲν ἔχουν ἐνσωματωθεῖ πλήρως καὶ μάλιστα σὲ συνθῆκες κοινωνικῆς ἀνισὸτητας (παρὰ τὸ συγκριτικὰ ὺψηλὸτερο ἐπίπεδο κοινωνικῶν παροχῶν τῶν χωρῶν αὐτῶν) εἶναι πολὺ δεκτικοὶ σὲ κελεύσματα ἀκραὶων φανατικῶν.
    3.Εἶναι γεγονὸς ὅτι δὲν εἴχαμε μεταναστευτικὴ πολιτικὴ τὰ τελευταῖα 25 χρόνια. Ἐν τούτοις εῖχαν γίνει κάποιες, μεμονωμένες ἔστω, προσπάθειες περιορισμοῦ καὶ κάποιου στοιχειώδους ἐλέγχου.
    Δυστυχῶς, στὸ κρίσιμο σημεῖο τῆς ἔντασης τῶν μεταναστευτικῶν ροῶν ἐξ αἰτίας τῆς ἐπιδείνωσης τοῦ ἐμφυλίου στὴ Συρία, ἡ παρουσία τῆς κας Χριστοδουλοπούλου στὸ ἁρμόδιο ὑπουργεῖο ἔδωσε τὸ μήνυμα, κυρίως στὰ κυκλώματα τῶν διακινητῶν, ὅτι «ὁ δρόμος εἶναι ἀνοιχτὸς γιὰ ὅλους». Σήμερα βέβαια (σωστὰ) διαχωρίζουμε τοὺς πρόσφυγες ἀπὸ τοὺς (παράτυπους) μετανάστες, ὄμως ἡ κατάσταση δὲν φαίνεται διαχειρίσιμη. Ἄν ἐπὶ πλέον λάβουμε ὑπ’ ὅψιν τὴν ἀλλοπρόσαλλη πολιτικὴ τῶν Εὐρωπαίων, τὰ τεράστια οὶκονομικὰ συμφέροντα τῶν διακινητῶν καὶ τοὺς οἰκονομικοὺς (καὶ λοιποὺς) δεσμοὺς τους μὲ τὸ τουρκικὸ κράτος (καὶ τὸ παρακράτος τοῦ «σουλτάνου» Ἐρντογὰν) καὶ τὰ γεωπολιτικὰ παιχνίδια ποὺ παίζονται στὶς πλάτες τῶν δυστυχισμένων, μᾶς περιμένουν δύσκολες μέρες.
    Γι’ αὐτὸ χρειάζεται ψυχραιμία, νηφαλιάτητα καὶ προπαντὸς «μὴ φαγωθοῦμε μεταξὺ μας».
    … «Χίλια μύρια κύματα μακριὰ τ’ Ἀϊβαλὶ».

  75. Hot spot αναφέρεται και σε τοπικά υψηλή θερμοκρασία σε βιομηχανικούς αντιδραστήρες. Άλλοτε αποτελεί εγγενές στοιχείο του σχεδιασμού του αντιδραστήρα, άλλοτε είναι αποτέλεσμα λειτουργικού προβλήματος ή παράβλεψης, που μπορεί να καταλήξει και σε ατύχημα.

    Αποφασιστικός ήταν ο ρόλος της τοπικά υπερβολικής αύξησης της θερμοκρασίας στο γνωστό ατύχημα του Σεβέζο στην Ιταλία το 1976 (διαφυγή διοξίνης):
    «With the stirrer not running, the heating was highly localised – confined to just the portion of the upper layers of reaction mixture adjacent to the reactor wall», όπως το ανέλυσε και ο δικός μας Θεοφάνους.

  76. Γς said

    74, 1, 2:

    Είπαμε: Τον ήπιαμε!

  77. nikiplos said

    Καλησπέρα…

    Το Μεταναστευτικό είναι ένα πολύ δύσκολο ζήτημα να το προσεγγίσουμε με 10-12 αράδες… Εντούτοις μια προσπάθεια θα την κάνω:

    Παράμετρος 1η: Κανείς από όσους έρχονται εδώ, δεν θα ήθελε να φύγει από τον τόπο του για έναν ξένο τόπο, όπου θα είναι πολίτης Γ’ κατηγορίας (προσοχή όχι Β’ κατηγορίας). Οι μεν που φεύγουν από τόπους που υπάρχει πόλεμος, άκρατη βία, εξαντλητική πείνα· Μαλινέζοι στο Ανδρέας Συγγρός μου είπαν ότι στην Αθήνα μπορούν κάλλιστα – και το έκαναν – να πιουν νερό από το αυτόματο πότισμα του γρασιδιού στο Χίλτον, ενώ στο Μάλι πρέπει να περπατήσουν 10Km για να πιούν νερό με κοκκινόχωμα…

    Παράμετος 2η: Τα μέρη με έκρηξη υπερπληθυσμού, δεν κάνουν πολλά παιδιά, γιατί το λεν οι παππάδες ή για να «κατακτήσουν τον κόσμο», αλλά γιατί έτσι δουλεύει η οικονομία τους. Για τον παππού μου, (Αρβανίτης Αγρότης), τα πολλά παιδιά σήμαιναν χέρια, δλδ χρήματα. Τα πολλά αγόρια ευτυχία, γιατί είχε χέρια και λίγα «γραμμάτεια» δλδ κορίτσια να προικίσει. Έτσι έκανε πολλά παιδιά. Τ’ αδέρφια του στην Πόλη έκαναν από 1-2 το καθένα ή και κανένα… Οι Μανιάτες το ίδιο, λίγα παιδιά… μόνο το πολυπόθητο αγόρι… Επομένως η οικονομία εκείνων των κρατών βασίζεται σε ένταση εργασίας, δλδ θέλει χέρια, γι’αυτό και τα πολλά παιδιά ήταν πάντοτε εκεί ζητούμενο. Αυτή η οικονομία σήμερα ανατρέπεται δραματικά. Στο πακιστάν, εκεί που χρειάζονταν 100-200 άνθρωποι, να τιθασσεύσουν τη γη, απαιτείται κανένας. Στη Μπαμακό θέλουν μόνο σκλάβους ή στη μοντέρνα πόλη ελάχιστους… Επισκεπτόμενος το νότιο ΙΡΑΚ, κάποτε ένας φίλος είχε τραβήξει άπειρες φωτογραφίες με εκατοντάδες νέους που κοπροσκύλιαζαν, γιατί εργασία δεν υπήρχε, ούτε τους ήθελε κανείς… Στο Πακιστάν και την Ινδία, εκατοντάδες περπατούν άσκοπα κάθε μέρα… Ο Πρώτος Κόσμος μετατρέπει τον Τρίτο σε βίαιη αγορά, τον αλλάζει με ταχύτητα που δεν μπορεί – εκ των πραγμάτων – να παρακολουθήσει…

    Μήπως τα ίδια δεν έχουν γίνει και εδώ με τα δύο εκατομύρια ανέργους? Τι λέτε αν πεθάνουν οι γέροι που παίρνουν τις συντάξεις? Τι θα κάνει η νεολέρα? Λέτε να κάτσει με σταυρωμένα χέρια, ή θα πάρει τον ομματιόν της ή θα αρχίσει την τυφλή βία? (ληστεία και φόνους ακόμη και για 5€)?.

    Παράμετρος 3η: Συμφωνώ με τον σχολιαστή/στρια @Vrach (Σχόλιο 41)· Η χώρα μας πληρώνει ακριβώς την αδράνειά της να εγκαθιδρύσει Μεταναστευτική Πολιτική από τα 90ς, που και χρήματα υπήρχαν, αλλά και χέρια είχαμε ανάγκη γιατί είχαμε σε εξέλιξη το πρότζεκτ ΑΘΗΝΑ2004. Επειδή μέχρι το μιλένιουμ εργάστηκα στα εργοτάξια του Αεροδρομίου και του ΟΑΚΑ, μπορώ να βεβαιώσω τον πιο δύσπιστο, ότι σχεδόν το 90% των έργων έγινε από μαύρη εργασία… Τι έχει να πει για αυτό ο πολύς κος Σαμαράς ή ο κος Σημίτης της «ισχυρής Ελλάδας»? Δεν τους ρωτώ ως πολιτικούς γιατί τους θεωρώ τιποτένιους, αλλά ως οικονομολόγους. Είναι ωραίο που η χώρα δανείστηκε τεράστια-αμύθητα ποσά και το 90% βγήκε εκτός σε άδηλους προορισμούς ως εμβάσματα των μεταναστών της μαύρης εργασίας?

    Παράμετρος 4η: Απουσίας Μεταναστευτικής Πολιτικής, κάποιος ξεφορτώνει αθρόα μετανάστες στην Πρωτεύουσα. Στο κέντρο της κυρίως που είναι εγκαταλελειμμένο. Αλήθεια, ποιός το αποφασίζει αυτό? Έχει πάει κανείς στις πάλαι ποτέ ελληνικές συνοικίες του κέντρου της Αθήνας? Τι ακριβώς διαπιστώνει εκεί? Αστικό τοπίο Δυτικού Τύπου (πχ μπανλιέ του βόρειου Παρισιού) ή χωματερή ψυχών, όπως πχ στο Ντητρόϊτ του 1969?

  78. Γς said

    Αμαντέους Μοντιλιάνι και η «λάγνα’ Ανατολή.

    Πολιτιστικό σοκ

  79. Γς said

    Πολιτισμικό

  80. spiral architect said

    Προσφυγόπουλα παρακολουθούν καρτούν σε προβολή στο χωράφι της Ειδομένης, το Σάββατο.

  81. Στο 76 ο Γς διαπίστωσε με ήπια φρίκη:

    Είπαμε: Τον ήπιαμε!

    Τι να κάνουμε, αφεντικό, άμα ο άλλος, ο συνταξιούχος, πάει και παντρεύεται αλλοδαπέζα, 30 χρόνια μικρότερή του; 😎

  82. Γς said

    Ant1 TV Ειδήσεις, τώρα:

    -Οι Αφγανοί δεν μιλούν Αραβικά. Εχουν την δική τους γλώσσα. Τα φαρσί.

  83. Ριβαλντίνιο said

    @ 76 Γς
    «Είπαμε: Τον ήπιαμε!»

    Στα έλεγε ο Μπουμπύκος ! Ετοιμάσου να σου πάρουμε το σπίτι τώρα. 😈

    😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆

  84. spiral architect said

    Mην βρομίζετε το ιστολόγιο! 👿

  85. Ριβαλντίνιο said

    @ 82 Γς
    Παστούν είναι. Πάστο μιλάνε οι άνθρωποι.

    Και είναι και ρατσιστές ! Λένε για τις μειονότητές τους :

    «Οι Τατζίκοι να πάνε στο Τατζικιστάν, οι Ουζμπέκοι στο Ουζμπεκιστάν, οι Τουρκμένιοι στο Τουρκμενιστάν και οι Χαζάρα(1) στον διάβολο !»

    (1)Ιρανόφωνοι τουρκομογγολικής καταγωγής που φυσικά δεν έχουν δικό τους κράτος.

  86. Ριβαλντίνιο said

    @ 84 spiral architect
    Βρωμιά κοτζάμ αντιπρόεδρας ; 🙂

  87. spiral architect said

    @86: … κι έχει στρώσει κάτι προγούλια.

  88. 85

    Για τους Χαζάρα, ο Άρθουρ Καίστλερ έχει γράψει την «13η Φυλή», που λέει ότι μεταξύ Χριστιανών και Μουσουλμάνων, κάποτε οι Χαζάρα αποφάσισαν (δια του ηγεμόνος τους) να επιλέξουν τον Ιουδαϊσμό, γενόμενοι έτσι η 13η φυλή του Ισραήλ. Και αργότερα, σπρωγμένοι από τις εξ ανατολών επιδρομές, βρέθηκαν στην Πολωνία, όπου αποτέλεσαν τον βασικό πυρήνα των πολωνοεβραίων και γερμανοεβραίων.

    87 –> τον ταΐζει το Ευγενάκι τον μπουμπούκο της. ❤

  89. Γς said

    83:
    >Ετοιμάσου να σου πάρουμε το σπίτι τώρα.

    Τ @@ μου.

    [Τα σπίτια μου τα έχω κάνει γονικές παροχές, εδώ και πολλά χρόνια]

  90. Κι έχεις και κάποιους θεούληδες που εξυμνούν τα ειρηνικά σύνορα της Ευρώπης! Ουάου, που θάλεγε και μια ψυχή!

    http://www.boredpanda.com/europe-borders-borderline-frontiers-of-peace-valerio-vincenzo/

  91. Γς said

    88:
    Η υπόθεση της Χαζαρικής καταγωγής στους Ασκεναζίτες έχει αποτελέσει αντικείμενο στο νέο πεδίο της γενετικής των πληθυσμών, όπου έχουν προβληθεί ισχυρισμοί με στοιχεία τόσο υπέρ όσο και εναντίον της. Το γενικό συμπέρασμα είναι ότι, αν υπάρχουν ίχνη προέλευσης από τους Χαζάρους στα γονίδια των Ασκεναζιτών, η συμμετοχή τους θα είναι ελάχιστη ή αμελητέα.
    Βίκη

  92. Ριβαλντίνιο said

    @ 88 Σκύλος

    Γλυκουλίνι τσόου τσόου μου αυτοί είναι οι Χαζάροι που λες. Δεν υπάρχουν σήμερα. Οι Χαζάρα του Αφγανιστάν είναι άλλο πράμα. Πάντως και οι δύο τουρκομογγολικής/αλταϊκής καταγωγής !

  93. Ριβαλντίνιο said

    Να εδώ

    https://en.wikipedia.org/wiki/Khazars (οι δικοί σου ).

    https://en.wikipedia.org/wiki/Hazaras

  94. Γιάννης Ιατρού said

  95. 92

    Λες ότι έλεγα χαζαμάρες; Δεν αποκλείεται. Πάντως, ο μακαρίτης ο Καίστλερ τους ταύτιζε. Βέβαια, την εποχή που το έγραφε αυτό, το DNA ήταν ακόμα στη φαντασία των Γουώτσον και Κρικ που έπαιρναν LSD μπας και τους κατέβει καμιά ιδέα για Νόμπελ!

  96. Tο παραπανω σποτ για τον Ντοναλντ Τραπ ειναι πολυ καλο.

  97. Ριβαλντίνιο said

    @ 95 Σκύλος

    Πάντως οι Χαζάρα του Αφγανιστάν είναι σιιτικά μουσλίμια (έτσι λέει η wiki δηλαδή) .

    Μην μου μιλάς για Γουότσον, Κρικ και Γουίλκινς που άφησαν στην απέξω την Φράνκλιν. 👿

  98. Σκύλε (88), άλλο οι Χάζαροι της Βυζαντινής εποχής, που όντως είχαν υιοθετήσει (ή τουλάχιστον η βασιλική τους αυλή) τον Ιουδαϊσμό και που εξαφανίζονται από την ιστορία στον ύστερο Μεσαίωνα, με αποτέλεσμα να μην είναι παράλογη η εικασία του συναρπαστικού βιβλίου του Κέστλερ, και άλλο οι Χαζάρα του σημερινού Αφγανιστάν, που την κατάστασή τους περιγράφει o Χαλέντ Χουσεΐνι στο μπεστ-σέλερ του The Kite Runner, ελληνικά «Χαρταετοί πάνω απ’ την πόλη», που έγινε και ταινία.

  99. gpoint said

    # 98

    όπως λέμε…par hasard

  100. Τραμπ

  101. Ριβαλντίνιο said

    Στηρίζουμε Ντόναλντ γιατί είναι σόουμαν

    και ρεπουμπλικανούς !

  102. cronopiusa said

    Μίλοραντ Πάβιτς, Το Λεξικό των Χαζάρων, εκδ. Καστανιώτη

  103. http://www.heritagedaily.com/2013/01/new-study-sheds-light-on-the-origin-of-the-european-jewish-population/
    (έχω μαζέψει διάφορα σχετικά εδώ, αν ενδιαφέρεστε: https://dytistonniptiron.wordpress.com/2010/01/18/pashtun/ )
    Αλλά, δεν φανταζόμουν ότι θα ήταν τόσο γνωστή η θεωρία του Κέστλερ, ομολογώ. Πετάει η ομάδα! 🙂

  104. cronopiusa said

    90

  105. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεοτερα!

    Διαβάζω ωραία σχόλια, πολύ χαίρομαι!

    94 Από πότε είναι αυτό Γιάννη;

  106. Μαρία said

    98
    Να συμπληρώσω και το Λεξικό των Χαζάρων του Μίλοραντ Πάβιτς.

  107. kotsos said

    Στα ολυμπιακα εργα μπορει να υπηρχε και ανασφαλιστη εργασια ομως ηταν μικρο ποσοστο. Οι εργολαβοι που αναλαμβανουν δημοσια εργα πληρωνουν εισφορες ως ποσοστο της συμβασης-τζιρου τους και δεν μπορουν να ξεφυγουν. Επισης τα ολυμπιακα εργα ηταν εντασεως κεφαλαιου και οχι εντασεως εργασιας. Ειχαν πολλα και ακριβα υλικα. Αν ενα εργο κοστιζε 100 στον εργολαβο ουτε τα 10 δεν πηγαιναν σε μεροκαματα.

    Hot spot για τους μηχανικους ειναι τα θερμα σημεια που εντοπιζουμε με θερμογραφικο ελεγχο (με χρηση θερμοκαμςρας) σε λεβητες, πινακες, καλωδια, σωληνες κλπ

  108. Γιάννης Ιατρού said

    105: Νίκο, Αθήνα, 1835 !

  109. sarant said

    108 Tόσο νωρίς; Μερσί!

  110. Ριβαλντίνιο said

    @ 89 Γς
    «Τα σπίτια μου τα έχω κάνει γονικές παροχές, εδώ και πολλά χρόνια»

    Μπράβο, να μην έχουν και προβλήματα οι κληρονόμοι.

  111. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Γκαθ ‏@Gath πριν από 7 ώρες
    Τα επίσημα στοιχεία της Υπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες για να μη σας πρήζουν τα ακροδεξιά ταγάρια
    https://pbs.twimg.com/media/Cc8gAa2WIAAaI0h.jpg:large

  112. Γιάννης Ιατρού said

    109: Νίκο, τό γραφε κι ο Σουρής
    Φεγγαράκι μου ωραίο, φέγγε μου να περπατώ,
    Και στο σπίτι να πηγαίνω και να μην παραπατώ.
    Φύλαγέ με από κλέφτες, υπονόμους και στενά,
    Από το Αεριόφως και φανάρια σκοτεινά.

    Φύλαγέ με από ξύλο ξαφνικό και μαχαιριαίς,
    Φύλαγέ με από σκύλους και ηρώων κουμπουριαίς.

  113. Γς said

    110:
    Εντάξει;
    Τίποτε άλλο θέλεις;
    Εφυγα

  114. Γιάννης Ιατρού said

    109: Από ΄δω, του Θωμά Σιταρά,
    Η παλιά Αθήνα ζει, γλεντά, γεύεται 1834-1938, Ωκεανίδα, 2011

    (το άλλο του τόχαμε πεί εδώ 🙂 https://sarantakos.wordpress.com/2015/12/11/dorobiblio-3/#comment-324714 …)

  115. Ριβαλντίνιο said

    @ 113 Γς
    «Εφυγα»

  116. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    98 – » και άλλο οι Χαζάρα του σημερινού Αφγανιστάν, που την κατάστασή τους περιγράφει o Χαλέντ Χουσεΐνι στο μπεστ-σέλερ του The Kite Runner, ελληνικά «Χαρταετοί πάνω απ’ την πόλη», που έγινε και ταινία.»
    Άγγελε, είναι ένα βιβλίο που ήθελα να πάρω τα χριστούγεννα, κι έλεγα να ρωτήσω εδώ αν είναι καλή η μετάφραση, αλλά με τις γιορτές τελικά το ξέχασα. Τώρα που είδα να το αναφέρεις, μου έκανε φλασιά, για πές, είναι καλή η μετάφραση; γιατί τόσα χρόνια που διαβάζω τα σχόλιά σας, με κάνατε εκλεκτικό και «ψαγμένο» παλιά ούτε που κοίταζα ποιός είναι ο μεταφραστής, δεν ήξερα και κανέναν βέβαια (χαμόγελο).

  117. Πάνος με πεζά said

    @ 72 : Tα λεγόμενα «συρματοκιβώτια» ή «σαρζανέτια», από το ιταλικό serasanetti.

  118. sarant said

    114 Μερσί!

    117 Βρε τι μαθαίνει κανείς….!

  119. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Βλαχοεστέτ ‏@giopso 4 Μαρ
    Η Μεγάλη Ιδέα του Βενιζέλου κατέληξε το ΄22 στη Μικρά Ασία.
    Η Μεγάλη Ιδέα της Ευρώπης θα καταλήξει πάλι στα ίδια παράλια.

  120. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    117«συρματοκιβώτια» λοιπόν!
    Πετρόδιχτα τα έλεγα αυτοσχεδιαστικά, καθώς τα βλέπω κάθε μέρα σχεδόν.

  121. sarant said

    117 Γκουγκλίζεται και ο γαλλοπρεπής τύπος «σαρζανέτ», και μάλιστα υπάρχει και ιστολόγιο με αυτό τον τίτλο
    http://sarzanet.blogspot.lu/

  122. Γιάννης Ιατρού said

    Τα νεότερα από αριθμούς

  123. Γιάννης Ιατρού said

    και το ιστορικό/εξέλιξη

  124. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Για τα σαρζανέτια (ή «ζαρζανέτια» στην μαστορικήν) το κουφό είναι ότι η «ιταλική» λέξη serasanetti υπάρχει μόνο σε ελληνικές πηγές (εταιρείες, τεχνικές προδιαγραφές, κ.λ.π.)! Δεν βρίσκω καμία Ιταλική πηγή ,ούτε υπάρχει σε λεξικά (?)
    Δεν είμαι ειδικός σε ιταλική τεχνική ορολογία ,αλλά δεδομένου ότι οι εγγλέζοι και οι γάλλοι τα λένε gabion (κοφίνια) θα μου φαινόταν περίεργο να μην τα λένε τα σαρζανέτια και οι Ιταλοί «γκαμπιόνε» (ή κάπως έτσι τεσπά…)
    Μυστήριο…

  125. 124

    Έλα, ρε Κϊντο, κι έμαθα πως παρέδιδες μαθήματα στις ΔυοΘάλασσες!

  126. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Άντεξαν όμως τα σαρζανέτια στο ρέμα Ραφήνας
    http://www.eastrunner.gr/v2/?p=15827

  127. sarant said

    124 Πράγματι! Μόνο σε ελληνικά σάιτ γκουγκλίζεται! Και το λεξικό μου το ιταλικό δεν την έχει τη λέξη… Α, εδώ υπάρχει μυστήριο!

  128. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    125. Ναι…στα ερέκτιονς είμεθα ειδικοί ,όσο να πεις… 😆 😳

  129. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    127. Νίκο, το μόνο σχετικά κοντινό που βρίσκω είναι αυτό:
    http://www.etymonline.com/index.php?allowed_in_frame=0&search=sarcenet
    «σαρζινέ» λέει στα μεσαιωνικά γαλλικά ,ήτοι σαρακήνικο. Αλλά πρόκειται για ύφασμα. Μήπως κάνας χιτώνας αλυσσοτέτοιος σαρακηνός ? Τα συρματοκιβώτια (ειδικά τα κυλινδρικά) φέρνουν όντως πολύ σε θώρακα τύπου Σαλαχουντίν. 🙂
    Συνεχίζω ψάξιμο τεσπά… (άτιμη insomnia!)

  130. 129

    Μπόμπο μ’, αφού ψάχνεις που ψάχνεις, δες και το δαμασκηνό (https://en.wikipedia.org/wiki/Damascus_steel) που σε μικροκλίμακα (nanotubes που λέει κι ο Νανόπουλας) κάνει το ίδγιο.

  131. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Η λέξη-φάντασμα serasanetti υπάρχει σε ΦΕΚ, προδιαγραφές ΕΛΟΤ, κ.λ.π! Μάλλον κάποιος παλιός συνάδερφας την εφηύρε και καθιερώθηκε… 🙂
    Ρε μπας και είναι τούρκικο το σαρζανέτι; (δεν του μοιάζει για τούρκικο πάντως,ε;)

  132. Υπάρχουν, πάντως, οι αδερφές
    Ανδριάνα (σικ) και Αντονέλα
    Σέρα Ζανέτι,
    πρωταθλήτριες του τένις, λέει.
    (Ίσως αντί για διχτάκι να έπαιζαν με κοτετσόσυρμα.)

  133. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    132. 🙂 Ναι, τη βρήκα κι εγώ την αντισφαιρίστρια Μιχαλιό και μάλιστα γκούγκλαρα μήπως και είναι όνομα παλιού μηχανικού-εφευρέτη ξέρω γω, αλλά μπαα…
    Κάνω μια τελική (για σήμερα) παρακινδυνευμένη υπόθεση για το θέμα:
    Eπειδή τα σαρζανέτια πρέπει να είναι σχετικά παλιός όρος στα Infrastructure έργα , και επειδή οι δάσκαλοί μας σ’αυτά τα έργα έν Ελλάδι ήταν Γάλλοι , μπορεί να πέφταν τίποτε βράχια ξέρω γω στην Κακιά Σκάλα ή στον Ισθμό της Κορίνθού και οι Γάλλοι που σιάσαν τα gabions, τα είπαν «σαρακήνικα (γιλέκα)» =sarrasinet …ή κάπως έτσι, τόπιασε ο μαστρομήτσος της εποχής…κι έμεινε σαρζινέτ…σαρζανέτι.

  134. 121, …117 Γκουγκλίζεται και ο γαλλοπρεπής τύπος «σαρζανέτ», και μάλιστα υπάρχει και ιστολόγιο με αυτό τον τίτλο
    http://sarzanet.blogspot.lu/

    …όπου βλέπω τοίχο μπατικό,
    οπότε με το σαρζανέτ,
    μιλάμε μάλλον για
    σαρζαμπατικό.

  135. Γιάννης Ιατρού said

    132: Antonella Serra Zanetti εδώ

  136. Γιάννης Ιατρού said

    133, 134 που να σας πιάσω ρε, σαν τον άνεμο τρέχετε :), ένα link πήγα να βάλω, δύο ξεφυτρώσαν πριν 🙂 🙂

  137. Γιάννης Ιατρού said

    το όνομα υπάρχει ( Serzanetti Giovanni) εδώ Να δούμε τι έκανε ακριβώς ….

  138. Κοίτα να δεις που έβαλα το Σέρα Ζανέτι στο 132 για τις τενίστριες,
    και ήταν – εντελώς κατά σύμπτωση – το σωστό όνομα, απ΄ ό,τι φαίνεται!
    Ο Ιούλιος Σέρα Ζανέτι πήρε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το σαρζανέτι
    την χρονιά του «ατυχούς πολέμου»: 1897.
    Κάτι σαν το καριοφίλι, δηλαδή!
    (Αν ισχύει για το καριοφίλι, που φαίνεται πως όχι.)

  139. sarant said

    138 Μιχάλη, το βρήκες, μπράβο ρε σεις, το λύσαμε το μυστήριο με τα ζαρζανέτια.
    Μιλάμε, τίποτα δεν μένει αξεδιάλυτο!

  140. Γιάννης Ιατρού said

    Bingo, μπράβο Μιχάλη 🙂

    Εγώ το Zanetti το υποψιάστηκα γιατί στα Ιταλικά το τσ πρίν από το a μόνο με Z γράφεται, κλπ.

  141. Γιάννης Ιατρού said

    139: Τι αξεδιάλυτο,. εδώ φράκαρε προς στιγμή ο γούγλης και ζήταγε extra authentification 🙂 🙂

  142. Γιάννης Ιατρού said

    Το όνομα φαίνεται να υπάρχει και να βασιλεύει στη Bologna, μαλλον κάποιος απόγονος έχει τώρα κοσμηματοπωλείο (τι ζαρζανέτια, τι κολιεδίακια και βραχιόλια 🙂 ) κλπ.
    https://www.google.gr/maps/@44.494061,11.3441906,3a,75y,188.93h,92.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1su7DMp1V2wWTYN2ukcIyNYw!2e0!7i13312!8i6656

  143. sarant said

    Κάμποσοι γκουγκλίζονται με το διπλό επώνυμο.

  144. Μαρία said

    140
    Όχι. Γράφεται και με ci. Αλλά πού το βρήκες το τσ;

    Και τα τζινέτια είναι πατέντα κάποιου κύριου Ginetti;

  145. Γιάννης Ιατρού said

    144: Μαρία μου, θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω ριζικά.
    Με ci θάταν Canetti (προφέρεται Κανέττι) ή έστω Cianetti (προφέρεται Τσιανέττι). To Zanetti είναι το σωστό. Με S δηλ.Sannetti (προφέρεται στα ιταλικά Σανέττι, όχι Ζανέττι όπως θάταν στα γερμανικά π.χ.) θα πήγαινε μεν, αλλά το πιθανότερο θάταν να μετατρέπαμε όχι σε σε Ζανέτ* αλλά σε Σανέτ*, κι εδώ λοιπόν ταιριάζει το Zanetti. 🙂

  146. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Mπράβο Μιχάλη! Το serasanetti των επίσημων χαρτιών βέβαια παραμένει φάντασμα. Ser(r)a Zanetti λοιπόν.
    Σωστόος ο Τσαμπίκος (Mέθοδος SERAZANETI) 🙂
    http://www.gabion.gr/gabions.html

  147. Γιάννης Ιατρού said

    140: που το βρήκες το τσ
    τζ ρε Μαρία, κάτω από το Σ 🙂 Εκ παραδρομής της χειρός, εννοείται!

  148. 146,
    Κιντ,
    Είναι «βαρέου τύπου», λέει!

  149. Γιάννης Ιατρού said

    143: Αυτοί από την Bologna (απ΄εκεί ήταν ο εφευρέτης!) πρέπει να είναι απόγονοι, μάλλον πρόκειται για γνωστή οικογένεια, γιατί πχ. ο του #142 γράφει (Alberto) Serrazanetti Di Serrazanetti Massimo (via degli orefici 5), ένας άλλος εκεί κοντα έχει ρολογάδικο κλπ.

  150. Λάμπρο (116), δυστυχώς δεν μπορώ να σε φωτίσω — μόνο στα αγγλικά το έχω διαβάσει.

  151. Γς said

    126:
    Από το λίκνο σου:

    >Άντεξαν τα σαρζανέτια

    Οχι όμως και η ορθογραφία:

    >μετα την κατάρρευση του τοιχείου
    .

  152. Γς said

    Με νικητή την Τουρκία, χαμένους χιλιάδες πρόσφυγες και την Ελλάδα στάσιμη με εγκλωβισμένους μετανάστες, ολοκληρώθηκε η Σύνοδος Κορυφής στις Βρυξέλλες

    Τον ήπιαμε κι εδώ

  153. gpoint said

    # 51

    Σκύλε, Αθηναίος γκάγκαρος είμαι και Θεσ/νίκη έχω 30 χρόνια ν’ ανέβω. Το ΠΑΟΚg’s είναι επιλογή μου από τον καιρό της χούντας όταν έμπλεξαν την «πολιτική» με τον ΠΑΟ του Γουέμπλεϋ. Η μεταπολίτευση βολεύτηκε με το κόλπο της χούντας και το συνέχισε όπως συνέχισε να παίρνει 500 αντί 50 φοιτητές στα τμήματα ξεφτιλίζοντας τις σπουδες στο όνομα του δικαιώματος του λαού στην μόρφωση. η χούντα το έκανε για εκτόνωση του τότε φοιτητικού κινήματος, η Νουδου καιτο ΠαΣοΚ το συνέχισαν ακριβώς για τον ίδιο λόγο.
    Το άσπρο ή μαύρο είναι συνδεδεμένο μ’ αυτό που στα ελληνικά λέμε integrity, δεν υπάρχουν γκρίζες ζώνες και κατά μείζονα λόγο χρώματα στην ζωή παρά μόνο σε μη χειροπιαστά πράγματα. Στα υπόλοιπα απλά καλύπτουν τις εσωτερικές αντιφάσεις του καθενός π.χ. φαντάσου κάποιον που πάει σ’ όλες τις εκδηλώσεις της αριστεράς και μετά στο «Καραϊσκάκης» να αποθεώσει τον Μαρινάκη ή να ακούει τις αηδίες του Αδριανόπουλου περί «εθνικά επικίνδυνου, ρωσοπόντιου λαθρομετανάστη Σαββίδη», του γελοίου πολιτικάντη που διοργάνωνε φιέστες με τον απατεώνα Κοσκωτά για την αποδοχή του Ντέταρι. Κάπου χάνει αλλά το βλέπει μόνο στους άλλους, όχι στον εαυτό του…

  154. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    150 – Δεν πειράζει Άγγελε, θα εμπιστευτώ την κρίση σου πως είναι καλό και θα πάω το Σάββατο να το πάρω, πόσο κακή μπορεί να είναι η μετάφραση, σάμπως μπορώ να την κρίνω; η θα μου αρέσει η όχι το βιβλίο, θα δούμε.

  155. Γς said

    154:
    Κράτα μα ενήμερους
    😉

  156. sarant said

    146-148 Οπότε ετυμολογήσαμε οριστικά τη λέξη. Να περιμένετε άρθρο αν έχω κεσάτια καμιά μέρα.

  157. Γιώργος Πρίμπας said

    καλημέρα.
    Μακάρι! (για τα κεσάτια)

  158. Chris said

    Από το άρθρο:
    «καθώς η πρωτόγνωρη αυτή κρίση έχει κυριαρχήσει στην επικαιρότητα και απειλεί να κλονίσει συθέμελα το εγχείρημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μιας Ένωσης που μέχρι τώρα έχει σταθεί ανήμπορη να δώσει μιαν ευρωπαϊκή απάντηση σε ένα πρόβλημα που, κοιταγμένο συνολικά, δεν θα έπρεπε να είναι και τόσο δυσεπίλυτο»

    Μάλλον δεν έχει καταλάβει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη βρει την λύση, την ώρα που εμείς ακόμη ψαχνόμαστε τι θα κάνουμε, ενώ τα υπόλοιπα περί κλονισμού του εγχειρήματος είναι ευσεβής του πόθος, όπως και όσων το επαναλαμβάνουν.

  159. sarant said

    158 Θα δούμε

  160. Pedis said

    https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlt1/v/t1.0-0/s526x395/12814776_10153978222206306_1630798750869879784_n.jpg?oh=b9b6c18a8f354bdead4e43c367b44c12&oe=5790C50D

  161. Pedis said

    […] και σκίζεις το διαβατήριό σου σε τουαλέτες αεροδρομίων

    κλαίγοντας καθώς κάθε μπουκιά χαρτιού

    δηλώνει ξεκάθαρα ότι δεν πρόκειται να γυρίσεις

    πρέπει να καταλάβεις

    ότι κανένας δε βάζει τα παιδιά του σε μια βάρκα

    εκτός αν το νερό είναι πιο ασφαλές από την ξηρά

    κανένας δεν καίει τις παλάμες του

    κάτω από τρένα, ανάμεσα από βαγόνια

    κανένας δεν περνά μέρες και νύχτες στο στομάχι ενός φορτηγού

    τρώγοντας εφημερίδες

    εκτός αν τα χιλιόμετρα που ταξιδεύει

    σημαίνουν κάτι παραπάνω από ένα ταξίδι.

    κανένας δε σέρνεται

    κάτω από φράχτες

    κανένας δε θέλει να τον δέρνουν

    να τον λυπούνται

    κανένας δε διαλέγει τα στρατόπεδα προσφύγων

    ή τον πλήρη σωματικό έλεγχο σε σημεία

    όπου το σώμα σου πονούσε

    ή τη φυλακή,[…]

    Ποίημα της Κενυάτισσας ποιήτριας Ουαρσάν Σάιρ με τίτλο «HOME»
    https://www.auth.gr/it/node/19486
    via
    http://www.iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=23684:nbogiop-varka&catid=72:dr-ekdilosis&Itemid=279

  162. Pedis said

    Νικοκύριε, επειδή συχνά-πυκνά ο τσίπρας (κάνει πως) εξανίσταται μπροστά στην πολιτική της ΕΕ σχετικά με το προσφυγικό και πιπιλίζει μπανάλ γενικούρες περί ευρωπαικού πολιτικό πολιτισμού, για τις αξιες, τα ιδεώδη, το πνεύμα του κλπ κλπ, και βλέποντας καθημερινά στα μμε ξεβρασμένα πτώματα παιδιών, μα και άλλα, περισσότερο τυχερά που επιβίωσαν στο ταξίδι, να τα περιμενει μία ζωή πίσω από συρματοπλέγματα ή όπου τα κάνουν σκλάβους, μου ήρθε η φλασιά.

    Τι λες, να είναι ο συγγραφέας του ένας από τους πατέρες του ευρωπαικού πολιτικού πολιτισμού;

    Besides the grown people above mentioned [σημ. ζητιάνοι και περιφερόμενοι άνεργοι τους οποίους δεν συλλαμβάνουν οι αρχές και δεν τιμωρούνται], the children of labouring people are an ordinary burden to the parish, and are usually maintained in idleness that their labour also is generally so lost to the public till they are 12 or 14 years old.

    The most effectual remedy for this that we are able to conceive,
    and which we therefore humbly propose, is that in the forementioned
    new law to be enacted, it be further provided that
    working schools be set up in each parish, to which the children of
    all such as demand relief of the parish,above 3 and under 14 years
    of age, whilst they live at home with their parents, and are not
    otherwise employed for their livelihood by the allowance of the
    overseers the poor, shall be obliged to come.

  163. αγάπες λάθρες said

    σούρχετε τρέλλα με αυτά που γίνονται και δηλώνονται (σχεδόν μόνο) από ελληνικής πλευράς. Κατηγορούμε τους άλλους γι αυτό που κάνουνμε εμείς στο Έβρο και ευχαρίστως θα κάναμε και αλλού αν ήταν δυνατον να γίνει. Και η Ελλάς στο Έβρο έχει φράκτη και ναρκοπέδιο εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Θα έστυνε φράκτη στα νησιά αν μπορούσε. Τι άλλο κάνονυ οι άλλοι. Ζητάμε από την Τουρκία να κάνει αυτά που ζητάνε οι άλλοι να κάνουμε εμείς. Όπωε εμείς και οι Τούρκοι. Να φύγουν όσο γίνεται πιο γρύγορα οι λάθρο προς δυτικά, όμως κι εμείς διαθέτουμε σχεδόν επίσημα τραίνα και λεωφορία να φύγουν προς βορρά. Σε καμία περίπτωση δεν θ’ελουμε να μείνουν οι λάθρο εδώ ούτε μια μέρα, ακριβώς όπως και οι μακεδόνες δεν θέλουν να μείνουν στο έδαφος τους. Αλλά, οι άλλοι είναι κακοί εμείς οι μόναδικοί καλοί και το νόμπελ διακιωματικά μας ανήκη. Για γέλεια, αν υπομένεις την θλίψη και τα κλάματα.

  164. Γιάννης Ιατρού said

    Ενημρωτικά
    Επίσημη Συνοπτική κατάσταση προσφυγικών ροών 09-03-2016 (08/03/2016)

  165. sarant said

    Μπράβο, καλά κάνεις και τα βάζεις

  166. Γς said

    164:
    Καλά πάμε

  167. Γς said

    Ωχ!

    -Διαφορετικά, πόλεμος!

    http://www.iefimerida.gr/news/255568/apisteyti-dilosi-toy-yf-exoterikon-dimitri-marda-gia-tin-toyrkia-i-diplomatiki-lysi-i

  168. Γιάννης Ιατρού said

    167: Έλα, τι ωχ. Καλά το είπε, αλλά δεν πρέπει να βλέπεις μόνο τις επικεφαλίδες (τώρα αν δεις εκεί κοντά σου κανα ύποφτο πλεούμενο…., σφύρα 🙂 ).
    …Εμείς προτείνουμε, με τη διπλωματική οδό, να λύσουμε αυτά τα προβλήματα. Η δεύτερη λύση, η οποία υφίσταται, είναι αυτό που σας είπα προηγουμένως (σ.σ.: πόλεμος)…..

  169. Γς said

    168:

    >τώρα αν δεις εκεί κοντά σου κανα ύποφτο πλεούμενο…., σφύρα

    Ο Γς αναδιπλώνεται. Εγκαταλείπει το προκεχωρημένο παρατήριο του απέναντι από την Μακρόνησο και επιστρέφει στα πάτρια εδάφη.

  170. Pedis said

    # 162 – https://books.google.it/books?id=VON6HsQ_jlkC&pg=PA190&lpg=PA190&dq=The+most+effectual+remedy+for+this+that+we+are+able+to+conceive,+and+which+we+therefore+humbly+propose,+is+that+in+the+forementioned+new+law+to+be+enacted,+it+be+further+provided+that&source=bl&ots=CgHD3Wdh34&sig=qaH8PMm3oiic4swhHl978OLfblo&hl=it&sa=X&ved=0ahUKEwj0jafq_LPLAhVMBBoKHb3bDTUQ6AEIIjAB#v=onepage&q=The%20most%20effectual%20remedy%20for%20this%20that%20we%20are%20able%20to%20conceive%2C%20and%20which%20we%20therefore%20humbly%20propose%2C%20is%20that%20in%20the%20forementioned%20new%20law%20to%20be%20enacted%2C%20it%20be%20further%20provided%20that&f=false

    ο φιλελεύθερος διανοητής, ανασπόστατο μέρος του «Ευρωπαικού πολιτισμού», έχει πολλές και καλές λύσεις για την αντιμετώπιση της κοινωνικής αταξιας. Για παράδειγμα, όποιος φτωχός πιάνεται να γυρνοβολάει όπου δεν του επιτρέπεται, την πρώτη φορά, να του κόβονται τ’ αυτιά. Τη δεύτερη πακέτο στον Νέο Κόσμο.

    Μήπως πιστοί στην ευγενή αυτή παράδοση του ευρωπαικού πολιτισμού να πάρουν μέτρα για τους πρόσφυγες;

  171. Έκανε κι ένα καλό ο μαστρο-Σούλτς! http://news.in.gr/greece/article/?aid=1500063754

    Τομπούλογλου ο στρατηγός!

  172. Γιάννης Ιατρού said

    171: ¨οχι σαν κάτι τάχα μου-τάχα μου που όλο απειλες ήσαν …..
    Και πήγε ο τύπος (της ασφάλειας) με την καδένα που δεν σήκωνε και πολλά, είχε και το σχετικό format :), και καθάρισε!

  173. Γς said

    171:

    >Τομπούλογλου ο στρατηγός!

    ;

  174. 173

    Τον πούλο, δηλαδή. http://www.slang.gr/lemma/3973-tompouloglou

  175. Γιάννης Ιατρού said

    169: ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ: Από της16:56 ώρας της σήμερον τα ημέτερα τμήματα προκαλύψεως, ανασυνταχθέντα επί της γραμμής άμυνας Ν. Μάκρης – Ραφήνας – Λαυρίου, αμύνονται σθεναρώς του Πατρίου εδάφους 🙂

  176. Γς said

    175:

    https://sarantakos.wordpress.com/2015/03/10/axtos-37/#comment-276419

  177. 171 Ο λόγος είναι η παρέμβαση του ευρωβουλευτή για το προσφυγικό, όπου ανέφερε ότι «όπως έχουν γράψει Οθωμανοί επιστήμονες, οι Τούρκοι είναι βάρβαροι είναι βρώμικοι, είναι όπως τα σκυλιά που γαβγίζουν και όταν επανέλθει ο εχθρός υποχωρούν».
    Πλάκα έχει αυτό. Δεν ξέρω ποιες ήταν οι πηγές του στρατηγού (υποψιάζομαι καναδυό) αλλά προφανώς αναφέρεται στην κλασική οθωμανική χρήση του όρου «Τούρκοι» (etrâk), αντίστοιχη με την παλιά αθηναϊκή χρήση του όρου «βλάχοι».. Συνδέστε ελεύθερα με τις ομηρικές διαμάχες περί Ρωμιών κι Ελλήνων εδώ 🙂

  178. cronopiusa said

    161

    Γενικό Λύκειο Άμφισσας 2016. Από το πολιτιστικό πρόγραμμα «Όταν η πατρίδα μένει πίσω».

  179. Γιάννης Ιατρού said

    177: Τώρα έβαλες και το «βλάχοι» και δεν θα μείνει κολυμπηθρόξυλο 🙂 🙂
    …κι έχουμε και τον φίλο μας τον Voulagx !

  180. Γς said

    173:

    Ναι. Μπερδεύτηκα από το «στρατηγός». Δεν ήξερα ότι ήταν αντιστράτηγος

  181. Γιαυτό είπα «παλιά αθηναϊκή χρήση», προσέχω τα νώτα μου και ξέρω ότι ο Βουλάγξ λουρκίζει 😉

  182. Γς said

    179:
    >δεν θα μείνει κολυμπηθρόξυλο

    Καμιά σχέση με κολυμπήθρα

    http://www.slang.gr/lemma/10156-den-tha-meinei-kolympithroksylo

  183. 180

    Βεβαίωωωωωςςςς… και δη των ειδικώνε δυναμέων.

  184. Ανδρέας said

    177
    »προφανώς αναφέρεται στην κλασική οθωμανική χρήση του όρου «Τούρκοι» (etrâk), αντίστοιχη με την παλιά αθηναϊκή χρήση του όρου «βλάχοι».. Συνδέστε ελεύθερα με τις ομηρικές διαμάχες περί Ρωμιών κι Ελλήνων εδώ»

    Εύγε δύτη! Εύστοχη η παρατήρηση και διαχρονικό το φαινόμενο με παλιότερες ρίζες. Αν θες, να σε παραπέμψω.

  185. Γιάννης Ιατρού said

    182: Γς, εννοιολογικά έχεις δίκιο. Η ρίζα όμως, το κολυμπώ, είναι κοινή, επομένως μία ετυμολογική συγγένεια την έχουν.

    183: Έχουμε και σκύλους, ειδικώνε (και δικώνε) δυνάμεων 🙂 http://sofrep.com/wp-content/uploads/2012/03/NavySEAL1.jpg

    184: Ανδρέας Όντως. Εμ, αν κατέχεις τις ξένες γλώσσες και μάλιστα τα περιρρέοντα αυτών….

  186. sarant said

    177 Σε σχέση με τον χρυσαβγίτη στρατηγό, από εγκυρότατες πηγές έχω να σας πω ότι δεν είπε μόνο αυτά, είπε επίσης (ότι κάποιοι ιστορικοί λένε ότι οι Τούρκοι είναι) «αγύρτες, θεομπαίχτες, βρομιάρηδες». Ζητήθηκε να το μεταφράσουμε στα αγγλικά για να εκτιμηθεί η σοβαρότητα των χαρακτηρισμών.

  187. Γς said

    185 α:

    Που υπάρχει το κολυμπηθρόξυλο, αφού όλες οι κολυμπήθρες είναι μεταλλικές;
    😉

  188. Γιάννης Ιατρού said

    187: Όχι κι όλες-όλες 🙂

  189. Γς said

    188:
    Μεταλλική είναι κι αυτή!

  190. Γιάννης Ιατρού said

    186: Μα υπάρχει και το βίντεο (άκουσα). Δεν ακούγεται τι λέει;

  191. Μαρία said

    186
    Απ’ το λινκ του Σκύλου στο 171.
    Κύριοι, όπως έχουν γράψει Οθωμανοί λόγιοι: Ο Τούρκος είναι πνευματικά βάρβαρος, θεομπαίχτης, αγύρτης και βρομιάρης. Ο Τούρκος είναι σαν το σκυλί· κάνει τον άγριο, αλλά όταν πρέπει να αντιμετωπίσει τον αντίπαλο το βάζει στα πόδια. Ο μόνος ουσιαστικός τρόπος να αντιμετωπίσεις τον Τούρκο είναι με πυγμή και αποφασιστικότητα. Τέτοια χαρίσματα όμως λείπουν από τους εκλεγμένους και μη πολιτικούς αφεντάδες της Ευρώπης. Έχετε ξεπουληθεί στον Οθωμανό Ερντογάν.»

    Έκανε τους Τούρκους τουρκοκεφαλή, που θα έλεγαν κι οι Γάλλοι.

  192. Στις ειδήσεις που είδα το βίντεο πάντως μίλαγε για «οθωμανούς λόγιους», όχι «επιστήμονες», όπως γράφτηκε.

  193. Μπράβο συγχρονισμός!
    Αστείο δεν είναι όμως που ο χρυσαυγίτης επικαλείται τους Οθωμανούς; Θυμήθηκα τώρα κάποιον παλιό οθωμανολόγο ή τέλος πάντων οθωμανολογοειδή που τον είδαμε εδώ να χρυσαυγίζει!

  194. Γς said

    190:
    Ναι. Υπάρχει βίντεο

  195. 193 Εδώ εννοούσα: https://sarantakos.wordpress.com/2013/05/14/7kalokairia-34/#comment-171620 Πλαστοπροσωπίες, απ’ όλα είχε ο μπαξές σ’ εκείνο το νήμα!
    Ωστόσο δεν μοιάζει να είναι ο περίεργος καθηγητής η πηγή του ευρωβουλευτού, κι ας έχουν κοινούς προσανατολισμούς: http://endiameseperioche.blogspot.gr/ Μάλλον θα τα διάβασε στο βιβλίο του συναδέλφου του, του Φράγκου Φραγκούλη (ή Φραγκούλη Φράγκου;), κι εκείνος από κανέναν Σαρρή ή Χιδίρογλου.

  196. Μαρία said

    195
    Θες να πεις οτι του χρειαζόταν να διαβάσει, για να στολίσει τους Τούρκους; Μπορεί «η πηγή του» να είναι κι ότι θυμάται απ’ τη σχολή πολέμου.

  197. Για να αναφέρει τους «Οθωμανούς λόγιους», αυτό μου έκανε εντύπωση.

  198. sarant said

    191κε Α, ωραία.

    Πάντως, αυτή τη μέθοδο («δεν τα λέω εγώ, τα λένε άλλοι/λόγιοι/οι δικοί τους») την έχει χρησιμοποιήσει και ο Πλεύρης στο βιβλίο του για τους εβραίους.

  199. Ανδρέας said

    195
    Το κείμενο που διάβασα στο λινκ που έδωσες δύτη, του κτσκ, μου θυμίζει παγανόν και όχι κτσκ. Ο κτσκ είναι άρρωστος με το πολυτονικό. Επίσης μην ξεχνάμε ότι ήταν ένας από τους τρεις ιδεολόγους της επταετίας. Δεν ξέρω μπορεί να είναι και το ίδιο πρόσωπο και να έχει πολυσχιδή προσωπικότητα, τι να πει κανείς; Επίσης μέσα από το μπλογκ του έχει τείνει χείρα φιλίας προς την χα. Δύσκολα πάντως μπορείς να βγάλεις το ψυχολογικό του προφίλ.

  200. Ανδρέας said

    Άκυρο το 199 σχόλιο μου. Διάβασα παρακάτω στο νήμα για την επικοινωνία του με τον Νικοκύρη.

  201. Μαρία said

    Και το βίντεο της αποβολής. Ο μίστερ Ζιναντίνος κάθεται μπροστά απ’ το Λεπέν που λύσσαξε.

    197
    Και του Σουλτς του το έχουν μεταφράσει οθωμανοί επιστήμονες. Μάλλον δεν κάνουν διάκριση μεταξύ επιστημόνων και λογίων.

  202. Γιάννης Ιατρού said

    200: Ανδρέα, όχι και –του. Ο Νίκος επικοινώνησε με τον πραγματικό, όχι με αυτό το troll 🙂

  203. Γιάννης Ιατρού said

    Μια και συζητήσαμε για troll, τι να πώ, κάτι μου θυμίζει, κατί μου θυμίζε, και ο τόπος που ζει …. 🙂 🙂

  204. Γς said

    203:

    Αντε, πες το!

  205. Γιάννης Ιατρού said

    204: Αμάρτυρον ουδέν αείδω….

  206. Ριβαλντίνιο said

    Μ’αρέσει που ο Δύτης ψάχνει για σοβαρές πηγές του στρατηγού. 🙂

    Η «πηγή» του πρέπει να είναι η παρακάτω :

    Θέματα Γενικής Μορφώσεως δι’ εισαγωγικάς εξετάσεις Α Σ Π, Συμπλητωματικές Εκδόσεις Διεύθυνσης Εκδόσεων/ΓΕΣ 95, Αθήνα 1982

    Κεφάλαιο 25 Τουρκία/Γενικά σελ.465 – 466

    Η νοοτροπία του συγχρόνου Τούρκου βασικώς δεν διαφέρει της τοιαύτης των παλαιοτέρων τουρκικών ορδών, αν και φροντίζουν σήμερον να την καλύπτουν με επίχρισμα συγχρόνου πολιτισμού. Τα κυριώτερα εκ των χαρακτηριστικών των Τούρκων είναι :

    (α) Λαός με πρωτόγονον ψυχήν καθιστάμενος ευκόλως όχλος.
    (β) Έχουν σύμπλεγμα κατωτερότητος και είναι λίαν καχύποπτοι.
    (γ) Κολακεύονται ευκόλως διά θαυμασμού της δυνάμεώς των.
    (δ) Έχουν έμφυτον το ένστικτον της αρπαγής.
    (ε) Είναι θρασείς όταν διαπιστώσουν αδυναμίαν και δουλοπρεπείς μέχρι εξευτελισμού όταν ο αντίπαλος αντιδράση.

  207. Βάταλος said

    Εντιμώτατοι κύριοι,

    1) Μοί προξενεί αλγεινήν εντύπωσιν ότι ακόμη και τα λαγωνικά του Ιστολογίου (δεσποινίς Μαρία, κ.κ. Ιατρού + Δύτης των Νιπτήρων, Κλίκα του Μεταλληνού κλπ.) του κ. Σαραντάκου συμπεριλαμβανομένου, δεν κατώρθωσαν επί 10 ολοκλήρους ώρας να εύρουν πόθεν ήντλησε την πληροφορίαν του ο εθνικοπαράφρων στρατηγός. Τόσον πολύ έχουν αποβλακώσει αι παρλαπίπαι των Γαλιλαίων τους Ρωμιούς!..

    Ο γέρων Βάταλος, άρτι επιστρέψας εκ του ερημητηρίου του, εγούγλισε μερικά δευτερόλεπτα και το ηύρε: Από την ιστοσελίδα του γνωστού τουρκολόγου Χειλαδάκη Νικολάου, όστις μάς πληροφορεί ότι αι δηλώσεις διά τας οποίας εξεδιώχθη ο Συναδινός υπό του βιβλιοπώλου Μαρτίνου Σοούλτς (ομιλούμε διά τον «Άδωνιν Γεωργιάδην» της Γερμανίας!) ανήκουν εις τον καθηγητήν της Οθωμανικής Ιστορίας Cemalettin Taşkıran εν τω Πανεπιστημίω Γκαζί της Αγκύρας και έγιναν εις την εφημερίδα «Radical» προ ολίγων ημερών!

    Ωστόσον (όπως βλέπω τώρα εν τω βιδέω που ανήρτησεν η δ. Μαρία (σχόλιον 201), ο χρυσαυγίτης στρατηγός υπήκουσε εις την εντολήν του Ραββίνου Χριστού να γυρίζωμε και το άλλο μάγουλον εις αυτόν που μάς χαστουκίζει: Ότε τον απέβαλε ο βιβλιοπώλης Σούλτς, δεν ανέφερε το παραμικρόν ότι αι «ρατσιστικαί» δηλώσεις του διά τους Τούρκους εδημοσιεύθησαν εις τον Τουρκικόν Τύπον («Radical») και δεν ήνοιξε μύτη εις την Τουρκιάν

    Επειδή γνωρίζω πως αι παλαβομάραι των Γαλιλαίων έχουν κάμει τεμπέληδας τους αναγνώστας του παρόντος Ιστολογίου, επιτρέψατέ μοι να αναρτήσω έν απόσπασμα των όσων εκπληκτικών αναφέρει ο Χειλαδάκης εις το λίκνον που παρέπεμψα προηγουμένως, διά να αντιληφθήτε πόθεν ήντλησε τας «ρατσιστικάς» δηλώσεις του ο χρυσάβγουλος στρατηγός

    2) Όσον δι’ αυτό που συνέβη χθές εν τη Ευρωβουλή, επιτρέψατέ μοι την φράσιν… «χέστηκε η φοράδα στ’ αλώνι». Ο αγράμματος βιβλιοπώλης Μαρτίνος Σούλτς αγνοεί – προφανώς – πόσον ρατσιστικώς έχουν εκφρασθή διά τους Τούρκους ο Αρχηγός του Γαλλικού Διαφωτισμού Βολταίρος, ο Κάρολος Δίκενς, ο Κάρολος Δάρβιν, ο Γλάδστων και τόσοι άλλοι μεγάλοι άνδρες. Διά τους αγραμμάτους που τα αγνοούν όλα ταύτα, παραπέμπω εις την Wikipedia (λήμμα= Αντιτουρκισμός)

    Επίσης, προσφέρω δωρεάν από την προσωπικήν μου βιβλιοθήκην το μνημειώδες σύγγραμμα του Ozay Mehmet «Islamic Identity» (Routledge 1990) διά να πληροφορηθείτε πόσον υβριστικός ήτο ο χαρακτηρισμός «Τούρκος» επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Αναρτώ έν μόνον απόσπασμα από την σελίδα 115, όπου μανθάνομε τι λέγει ο κορυφαίος Αγγλο-Εβραίος Τουρκολόγος Βερνάρδος Λούϊς

    Μετά τιμής
    Γέρων Βάταλος
    αιμύλος και σπουδαιόμυθος

    ΥΓ: Μόλις τώρα βλέπω την νέαν γκάφφαν της Μεταλληνικής κλικός διά του παραγιού της νεαρού Ριβαλδίνιο (σχόλιον 206). Καλώ το θρασύ αυτό μειράκιον να ζητήση δημοσίως συγγνώμην, αφού αναγνώση προσεκτικώς όσα έγραψεν ενταύθα ο γέρων Βάταλος

  208. spyridon said

    85 Οι μισοί τουλάχιστον Αφγανοί έχουν μητρική γλώσσα τα Νταρί (η άλλη διάλεκτος των Περσικών που έχει διαφορές από τα Φαρσί). Αλλά την μιλούν σχεδόν όλοι, είναι η λίγκουα φράνκα τους. Η εμπειρία μου είναι ότι ομιλητές των Φαρσί και Νταρί συνεννοούνται άνετα μεταξύ τους.

    57 και άλλοι
    Οι Καναδοί που ήδη ανακοίνωσαν σήμερα ότι θα πάρουν 300.00 πρόσφυγες έχουν σαν βάση της κοινωνικής πολιτικής τους την συνεχή είσοδο μεταναστών. Δύο τρίτα των κατοίκων του Καναδά, από τη στιγμή που δημιουργήθηκε ως τώρα ήταν και είναι γεννημένοι εκτός της χώρας. Μπορούμε να πούμε ότι μια τεράστια σε έκταση χώρα κάνει κάτι τέτοιο πανεύκολα. Αλλά φυσικά δεν είναι θέμα χώρου αλλά οργάνωσης. Η Ελλάδα είναι από τις αραιοκατοικημένες χώρες της ΕΕ και μια χώρα που δεν παρήγαγε ποτέ σε μεγάλο βαθμό εξαγώγιμα προϊόντα. Η είσοδος μεταναστών λειτουργεί θαυμάσια σε μια οικονομία σαν κι αυτή που ήταν πάντα η Ελληνική, αυτοσυντηρούμενη. Και το πείραμα των τροικανών να την κάνουν εξαγωγική ξέρουμε ότι δεν θα πετύχει.

    186
    «αγύρτες, θεομπαίχτες, βρομιάρηδες». Ζητήθηκε να το μεταφράσουμε στα αγγλικά για να εκτιμηθεί η σοβαρότητα των χαρακτηρισμών.
    Πολύ θα ήθελα να δω κάποια μετάφραση των παραπάνω. Ιδίως το θεομπαίχτες.

  209. Γιάννης Ιατρού said

    Χι, χι, χι
    Εδώ (#207) υπάρχει εσωτερική πληροφόρηση 🙂 , κάτι σαν συγκοινωνούντα δοχεία….

    Άσε που γίνεται μνεία για λόγιους που αναφέροντα ήτε σε παλιές αποχές, π.χ. στον 16ο αι. (Ναϊμα) ή ακόμη πιό παλιά (15ο αι, Τσελεμπί), o άλλος (Κεριμεντιν) αναφέρεται σε Turds, δηλ σε λαούς στην οθωμ. αυτ/ρια (Πέρσες, Αρμένιους, Σύριους, Ισραηλίτες, Έλληνες κλπ) που ήταν μεν τούρκοι υπήκοιοι αλλά όχι τουρκικής καταγωγής κλπ.

    Αλλά αυτά τα τεχνάσματα είναι γνωστά, όταν φοβάσαι προσπαθείς δια της γελιοποίησεως του αντιπάλου να δημιουργήσεις εντυπώσεις….. Γνωστά κόλπα προπαγάνδας των εκάστοτε Göbbels, κάτι τέτοια έλεγε και για τους Ρώσους κλπ.

  210. Γιάννης Ιατρού said

    209: Συνέχεια

    Εδώ γέροντα, την επόμενη της διαλέξης (2/12/1013) του Cemalettin Taşkıran υπήρξαν οι ανάλογες (παραμορφώσεις των λεχθέντων) σε «ανακοινώσεις» σε βαρεμένα μπλογκ, που μετά, το 2015, αντιγράφει ατόφιες ο τουρκολόγος σου, ο μέγας Χειλαδάκης…

    Βάταλε, έρχεσαι δεύτερος, τι δεύτερος, τριτοδεύτερος θά λεγα, στις πηγές σου 🙂

  211. Γιάννης Ιατρού said

    208: Ιδίως το θεομπαίχτες

    scoffers ίσως;

  212. Ριβαλντίνιο said

    @ 207 Βάταλος
    «Καλώ το θρασύ αυτό μειράκιον να ζητήση δημοσίως συγγνώμην, αφού αναγνώση προσεκτικώς όσα έγραψεν ενταύθα ο γέρων Βάταλος»

    @ 208 a) spyridon
    Αν έχεις προσωπική εμπειρία πάω πάσο.

  213. Γιάννη Ιατρού (209), τολμώ να ελπίζω πως όσο και αν περιφρονούσε όποιους περιφρονούσε ο Πώς-τον-λένε, Turds πάντως δεν θα τους είπε 🙂

  214. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #206 & 207
    Ο ένας κόβει, ο άλλος ράβει… Τι βολικό!
    Θα έπρεπε να υπήρχε τρόπος (ή υπάρχει;) να δούμε σε πόσα σχόλια του νεαρού απολωλότος Γαλιλαίου έρχεται σαν τρέιλερ ο Γέρων να τον «διορθώσει» και σε πόσες αναρτήσεις εμφανίζονται (σχεδόν) ταυτόχρονα ή απουσιάζουν κλπ. 😀

  215. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    214. Μα τι εμμονή κι αυτή που έχεις ρε Γρηγόρη! Αφού ο ένας είναι γάβρακλας κι ο άλλος βαζελίνας,μπρε! 🙂

  216. spiral architect said

    Εκ στόματος κόρακος «κρα» εξελεύσεται.

  217. spiral architect said

    @208, 211β: god’s players! :mrgreen:

  218. Γς said

    H σύζυγος του προέδρου της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, Εμινέ, δήλωσε ότι το οθωμανικό χαρέμι συνιστούσε «ένα σχολείο για να προετοιμαστούν οι γυναίκες για την ζωή».

    http://www.newsit.gr/kosmos/Syzygos-Erntogan-To-xaremi-itan-sxoleio-zois-gia-tis-gynaikes/591798

  219. Γιάννης Ιατρού said

    213: Tuks βεβαίως, sorry !!

  220. Γιάννης Ιατρού said

    219 Turks γμτ!

  221. Γς said

    219:
    http://www.youtube.com/watch?v=IFkcsqjKrFY

  222. spiral architect said

    @218: … Εμινέ χανούμ!

  223. Γς said

    220:
    https://www.youtube.com/user/TheYoungTurks

  224. Γς said

    222:

    Γροθιές για τα μάτια της Εμινέ Χανούμ

  225. spiral architect said

    @224: Αυτό το υπέροχο όνομα μου φέρνει στο νου, όχι την γυναίκα του Ταγίπ, αλλά τον ανεκπλήρωτο έρωτα του καπετάν Μιχάλη.

  226. Γς said

    225:
    …και τον μισογυνισμό του Καζαντζάκη

  227. sarant said

    208-211 Θα ρωτήσω, δεν το ξέρω, Πάντως είχαμε συζήτηση αν το αγυρτης αποδίδεται καλά με το charlatan ή αν θέλει κάτι πιο βαρύ.

  228. Γς said

    224:
    vagabond;

  229. Γιάννης Ιατρού said

    225: Σπιραλ, ο καπετάν Μιχάλης, όπως είναι γνωστό, μαχαιρώνει την Εμινέ, τη γυναίκα που ποθούσε, προκειμένου να απαλλαγεί από τις κατώτερες σαρκικές σκέψεις του και να αφιερωθεί στην απελευθέρωση της Κρήτης …
    Τώρα τι θα κάνει ο Ταγιπ δεν ξέρω…. 🙂

    218: Γς, η ερώτηση εδώ είναι, διατί επί 24ωρον αποκρύπτει η Εμινέ την διδακτέα ύλη και γενικώς το πρόγραμμα του σχολείου;
    224: σφάζονται γι αυτή ρε!

  230. Γς said

    228->227

  231. 201 scholars θα το μετέφρασαν που σημαίνει και τα δύο.
    Ωραίος τουρκολόγος ο Χειλαδάκης που χρειαζόταν δημόσια δήλωση του 2013 για να μάθει τι σήμαινε συχνά (και ουχί πάντα) ο όρος στην οθωμανική πρακτική!
    Γιάννη Ιατρού, πήγες τον Ναϊμά δυο αιώνες πίσω, το 1716 πέθανε ο άνθρωπος (και μάλιστα στην Πάτρα).

  232. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #215
    Όλοι (σχεδόν) έχουμε από μια εμμονή σε αυτό το μπλογκ (και μια το μπλογκ, δύο!). 🙂
    Κοίτα που τώρα που κοιμούνται στο άλλο ημισφαίριο (γιατί εκεί ζει η καπετάνισσα) είναι άφαντοι και οι δύο (συν κάτι άλλα συμπαρομαρτούντα…). 😀

  233. Γιάννης Ιατρού said

    231 Δύτη, καλημέρα: μου λές ..πήγες τον Ναϊμά δυο αιώνες πίσω, το 1716 πέθανε…

    ‘Αλλο γράφω εγώ! Γράφω ότι ο Ναϊμα αναφέρεται στον 16ο αι, όχι ότι τότε έζησε. Ξαναδιάβασε το σχόλιο #209β και θα δεις 🙂

    Συγκεκριμένα αναφέρομαι στο έργο του «Ravḍatü ‘l-Ḥüseyn fi ḫulāsat-i aḫbāri ‘l-ḫāfiqayn», γνωστότερο και ως «Târih-i Na’îmâ» (στα Ελληνικά κάπως σαν: Ο κήπος του Χουσεΐν µε την επιτοµή/χρονικό των ειδήσεων δύσης κι ανατολής).

    Σ΄αυτό καλύπτει περίπου το διάστηµα 1591-1660. Γι αυτό γράφω και 16ο αι.

    Πηγές του Ναϊμα -µεταξύ άλλων- είναι τα έργα του Peçevi, του Kâtib Çelebi (του οποίου το Fezleke σχεδόν -δηλ. σε µεγάλο βαθµό, ιδίως στους δύο πρώτους τόµους- αντιγράφει), του Hasan Begzâde, του ‘Âlî, του Vecihî κλπ.

  234. Βάλε καλύτερα 17ο, για τα δέκα χρόνια του 16ου αντιγράφει σχεδόν λέξη προς λέξη τον Κιατίπ Τσελεμπή. Είναι αρκετά σύνθετο το πράγμα (ανάλογο με τους «Έλληνες» και «Ρωμαίους» στο Βυζάντιο, δεν το είπα τυχαία). Οι Οθωμανοί είχαν συνείδηση ότι ήταν Τούρκοι, είχαν και ενός είδους τουρκική περηφάνεια, να το πω έτσι (ιδίως για τη γλώσσα τους, που την έλεγαν Turkî, αλλά και για την απώτερη καταγωγή τους), η λέξη «Τούρκος» όμως σήμαινε συνήθως (όταν αναφερόταν στο παρόν) τον άξεστο χωρικό, βουνίσιο συνήθως ή νομάδα.

  235. Γς said

    233:

    >Δύτη, καλημέρα: μου λές ..πήγες τον Ναϊμά δυο αιώνες πίσω, το 1716 πέθανε…

    στην Πάτρα.

  236. Γιάννης Ιατρού said

    234: Εντάξει, δεν θα τα χαλάσουμε σ΄αυτό (16ος / 17ος). Νομίζω ότι το εξήγησα στο 233 αναλυτικά :).
    Συμφωνώ μαζί σου για την παρατήρηση «Ελληνες/Ρωμιοί». Το θέμα πάει στα τελευταία (10-20 ??) χρόνια και προς την μεριά «Κούρδοι». Ένα θέμα που ανακινείται στην γείτονα είναι η προσπάθεια να χαρακτηριστούν «άξεστοι χωρικοί, βουνίσιοι, απολίτιστοι» κλπ.
    Γι αυτό και η παρατήρησή μου στο #209 …αναφέρεται … σε λαούς στην οθωμ. αυτικρατορία … που ήταν μεν τούρκοι υπήκοοι αλλά όχι τουρκικής καταγωγής….

  237. Ριβαλντίνιο said

    @ 214, 232 Γρηγόρης Κοτορτσινός

  238. Γιάννης Ιατρού said

    227: Νίκο, γαιτί δεν βάζεις το Tramps, όπως η «πηγή» στο 210 (τέλος) που το αναφέρει ήδη στα αγγλικά; Έτοιμη σχεδόν την έχεις την μετάφραση εκεί … 🙂

  239. Γς said

    Ο Βαλκανικός δρόμος, που
    βάλτωσε στις λάσπες της Ειδομένης

  240. Γιάννης Ιατρού said

    Η σημερινή, 10/3, εικόνα με τους πρόσφυγες

  241. Γς said

    240:

    Καλά πάμε.
    Κι είμαστε ακόμα στη σερμαγιά.

  242. Γιάννης Ιατρού said

    241: Αν δεις την καπύλη πως εξελίσσεται…

  243. Γς said

    Ντάξει. Ρίμαστε στην λαγκ φέις. Δεν είμαστε [ακόμα] στην εκθετική φάση της 🙂

  244. Γιάννης Ιατρού said

    243 κι έχω βάλει και λάθος (αναγραμματισμός 41,973 ==> 49,173) στο σημερινό … 😦

  245. Γς said

    Μου σπαράζεις την καρδιά

  246. 245

    Μη λες μλκίες, όσο μπορείς.

  247. Γς said

    Παρντόν;

  248. Γς said

    242:

    Είναι τα δίδακτρα που πληρώνουμε για τα μαθήματα του μικρού.

    Κι απάνω που θα μάθει θα την πάθουμε σαν τον γάιδαρο του Χότζα.

    Κι όσο σκέφτομαι ότι θα μας αφήσει πίσω του τον άλλον της ΝΔ…
    Κόλαση

  249. Γιάννης Ιατρού said

    και το γράφημα

  250. Γιάννης Ιατρού said

  251. Γς said

    249:

    Πάει για πλατό ή μου φαίνεται;

  252. Γς said

    150:

    اليونان تنهار تحت ضغط المهاجرين وأوروبا
    Ελλάδα καταρρεύσει υπό την πίεση των μεταναστών και της Ευρώπης

  253. sarant said

    249 Ποιος Άγιος Ανδρέας είναι αυτός; Εκεί που είναι οι εγκαταστάσεις των αξιωματικών;

  254. Γς said

    253:
    Κοντά, αλλά στις κατασκηνώσδις του Υπουργείου Προνοίας (ή όπως λέγεται τώρα)

  255. Γιάννης Ιατρού said

    251: Ίσως, σε 2-3 μέρες θα δούμε καλύτερα

  256. Γιάννης Ιατρού said

    Εδώ τροφή για συμπεράσματα και σκέψεις (Greece data snapshot 11 March 2016 UNHCR, σε pdf)
    http://data.unhcr.org/mediterranean/download.php?id=865

  257. Γιάννης Ιατρού said

    Τα νεώτερα. Κάποια μείωση φαίνεται, αλλά μπορεί να οφείλεται σ΄αυτούς που πέρασαν, όπως πέρασαν…, τα σύνορα με την ΠΓΔΜ χθές

  258. Spiridione said

  259. Γιάννης Ιατρού said

    Πήραμε πάλι την άγουσα…

  260. Γς said

    259:
    Απάνω που θα πιάναμε πλατο, πιάσαμε τα …

  261. Γιάννης Ιατρού said

    261: Και πού ΄σαι ακόμα … Τα σημερινά

  262. Γιάννης Ιατρού said

    ΟΔΗΓΟΣ: Όλα τα hoaxes για πρόσφυγες που κυκλοφόρησαν αυτές τις μέρες σε ένα…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: