Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ο καύκος του πλανητάρχη

Posted by sarant στο 11 Μαρτίου, 2016


Εδώ και σαράντα μέρες έχει ξεκινήσει ένα πολιτικό σόου που θα τελειώσει στις αρχές του καλοκαιριού και που η παγκόσμια κοινή γνώμη το παρακολουθεί αν όχι με κομμένη την ανάσα πάντως με αρκετό ενδιαφέρον -εννοώ τις αμερικανικές προκριματικές εκλογές, από τις οποίες θα προκύψουν οι δυο μονομάχοι που θα διεκδικήσουν στη συνέχεια, τον Νοέμβριο, την εκλογή τους στον Λευκό Οίκο, στις καθαυτό προεδρικές εκλογές.

Οι προεδρικές εκλογές, βέβαια, θα διεξαχθούν μια Τρίτη του Νοέμβρη, την ίδια μέρα σε όλη τη χώρα (την Τρίτη 8 Νοεμβρίου, τώρα που το κοίταξα). Ωστόσο, στο αμερικάνικο σύστημα, στις προκριματικές εκλογές δεν ψηφίζουν όλες οι πολιτείες ταυτόχρονα: η διαδικασία διαρκεί πολλούς μήνες, γι’ αυτό και τη χαρακτήρισα σόου. Κάποιες πολιτείες ψηφίζουν μόνες τους, ενώ σε άλλες περιπτώσεις έχουμε πολλές μαζί -όπως την «σούπερ Τρίτη», την 1η Μαρτίου, που είχαμε προκριματικές εκλογές σε 11 πολιτείες.

Φυσικά, υπάρχουν στις ΗΠΑ και άλλα κόμματα που θα κατεβάσουν υποψήφιους στις προεδρικές εκλογές, αλλά ο αμείλικτος αμερικάνικος δικομματισμός δεν αφήνει πολύ χώρο για τρίτη δύναμη. Κι όταν υπήρξε υπολογίσιμος τρίτος υποψήφιος, ήταν ανεξάρτητος (ο δισεκατομμυριούχος Ρος Περό, το 1992 είχε κερδίσει το 19% της λαϊκής ψήφου αλλά κανέναν εκλέκτορα).

Μέχρι στιγμής, τα αποτελέσματα των προκριματικών εκλογών δεν ήταν ακριβώς τα αναμενόμενα. Στο Ρεπουμπλικανικό Κόμμα, πριν αρχίσει η διαδικασία οι περισσότεροι αναλυτές περίμεναν να γίνει μάχη ανάμεσα στους 6 ή 7 υποψηφίους, αλλά προς το παρόν ο Ντόναλντ Τραμπ προηγείται πολύ καθαρά. Στο Δημοκρατικό Κόμμα αναμενόταν καθαρή επικράτηση της Χίλαρι Κλίντον αλλά ο μοναδικός αντίπαλός της, ο σοσιαλδημοκράτης Μπέρνι Σάντερς κατάφερε να κερδίσει κάμποσες πολιτείες, συχνά ανατρέποντας τις προβλέψεις (ή τις επιθυμίες; ) των δημοσκόπων.

Για να το δούμε αλλιώς, στο Ρεπουμπλικανικό κόμμα βλέπουμε να προηγείται ένας ακραίος υποψήφιος που δεν τον θέλουν τα στελέχη του κόμματος αλλά τον προτιμάει μεγάλο μέρος της βάσης, ενώ στο Δημοκρατικό κόμμα οι μεγάλες κεφαλές θέλουν την Κλίντον, που όμως δεν συγκινεί και τόσο τους ψηφοφόρους. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι «εγκεκριμένοι» υποψήφιοι των Ρεπουμπλικανών, ο Κρουζ να πούμε, δεν είναι επίσης συντηρητικότατοι -απλώς είναι πιο ευπαρουσίαστοι από τον απρόβλεπτο Κροίσο.

Επειδή οι ΗΠΑ είναι κράτος ομοσπονδιακό, οι προκριματικές εκλογές δεν έχουν ενιαίο χαρακτήρα. Σε 15 πολιτείες έχουμε κλειστές προκριματικές, δηλαδή για να ψηφίσει κανείς πρέπει να έχει εγγραφεί μέλος του αντίστοιχου κόμματος πριν από τη μέρα των εκλογών, ενώ σε άλλες 13 έχουμε «ημίκλειστες» προκριματικές, με την έννοια ότι μπορούν επίσης να ψηφίσουν και οι πολίτες που δεν είναι γραμμένοι σε κανένα κόμμα (όχι όμως τα εγγεγραμμένα μέλη του άλλου κόμματος). Σε άλλες πολιτείες μπορούν να ψηφίσουν οι πάντες, ενώ υπάρχουν και άλλες ενδιάμεσες περιπτώσεις.

Τέλος, σε μερικές πολιτείες (Αϊόβα, Νεβάδα, Τέξας, Κολοράδο) δεν γίνονται προκριματικές εκλογές σε εκλογικά τμήματα, αλλά κομματικές συνελεύσεις, που έχουν την ονομασία caucus (πληθυντικός caucuses). Εκεί βέβαια συμμετέχουν μόνο μέλη των κομμάτων.

Κάθε πολιτεία εκλέγει έναν αριθμό αντιπροσώπων για το συνέδριο του κόμματος, από όπου θα δοθεί το χρίσμα στον υποψήφιο πρόεδρο. Σε κάποιες πολιτείες ο νικητής των προκριματικών παίρνει όλους τους αντιπροσώπους, σε άλλες υπάρχει πιο αναλογική κατανομή. Το Δημοκρατικό Κόμμα έχει και αρκετές εκατοντάδες αριστίνδην αντιπροσώπους (super delegates), που είναι εκλεγμένοι αξιωματούχοι του κόμματος. Όπως θα περίμενε κανείς, αυτοί στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι με το μέρος της Χίλαρι Κλίντον, και ίσως αποβούν καθοριστικοί για την τελική εκλογή της.

Όπως έγραφε ένας φίλος στο Φέισμπουκ τις προάλλες, ο Μπέρνι Σάντερς, ο εβραίος σοσιαλδημοκράτης από το Βερμόντ, έχει καταφέρει να ενώσει σχεδόν όλους τους Έλληνες που παρακολουθούν και σχολιάζουν τις αμερικάνικες εκλογές, εφόσον όλοι σχεδόν τον υποστηρίζουν. Βέβαια, ένας άλλος φίλος, που επίσης τον συμπαθεί, έγραψε ότι είναι unelectable, μια λέξη που δεν μπορεί να αποδοθεί μονολεκτικά στα ελληνικά (το «μη εκλέξιμος» είναι δύο λέξεις), και σημαίνει, προφανώς, ότι δεν έχει καμιά πιθανότητα να εκλεγεί Πρόεδρος.

Ωστόσο, κάποιες σφυγμομετρήσεις (όσο αξίζουν) άλλα δείχνουν -ότι ο Σάντερς θα νικούσε τον Νοέμβριο όποιον αντίπαλο κι αν είχε από τους τρεις μπροστάρηδες της ρεπουμπλικάνικης κούρσας (Τραμπ, Κρουζ και Ρούμπιο), ενώ η Κλίντον θα κέρδιζε τον Τραμπ αλλά θα έχανε από τους άλλους δύο.

Προσωπικά, πιστεύω ότι τελικά η Χίλαρι Κλίντον θα πάρει το χρίσμα των Δημοκρατικών, αν και θα ήθελα τον Σάντερς, ο οποίος έχει καταφέρει να κινητοποιήσει νέες και προοδευτικές δυνάμεις. Ωστόσο, και παρά το γεγονός ότι πολλοί Ρεπουμπλικάνοι δεν θέλουν να δουν ούτε ζωγραφιστόν τον Τραμπ και δεν θα τον ψηφίσουν, δεν θα στοιχημάτιζα σε μια τελική νίκη της Χίλαρι, παρόλο που θα την ήθελα. Πέρα από όλα τα άλλα στραβά της, έχει μια ιδιότητα που ίσως της στοιχίσει τη νίκη: είναι γυναίκα, κι αυτό είναι μεγάλο κουσούρι σε μια χώρα όπου τόσο πολύς κόσμος πιστεύει στην Παλαιά Διαθήκη, άρα στην εγγενή κατωτερότητα των γυναικών.

Αλλά εμείς εδώ λεξιλογούμε, οπότε θα σταματήσω εδώ τα προγνωστικά, περιμένοντας βέβαια με πολύ ενδιαφέρον να ακούσω τα δικά σας και γενικά τη γνώμη σας για τις αμερικάνικες εκλογές. Θα κλείσω λοιπόν λεξιλογώντας πάνω σ’ αυτή την περιεργότατη λέξη caucus (νομίζω πως προφέρεται «κόκας») που, όπως είπαμε, χρησιμοποιείται για τις κομματικές συνελεύσεις από τις οποίες, σε ορισμένες πολιτείες, εκλέγονται οι αντιπρόσωποι του συνεδρίου, αλλά όχι μόνο -μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί και για άλλες, κομματικές πάντοτε, συνελεύσεις και συσκέψεις, πέρα από τον κύκλο των προεδρικών εκλογών.

Η λέξη είναι τυπικά αμερικανική, δεν υπάρχει στα βρετανικά αγγλικά, και οι πρώτες καταγραφές της χρονολογούνται πριν ακόμα από την ανεξαρτησία των ΗΠΑ, στις πολιτείες της Νέας Αγγλίας, δηλαδή της ανατολικής όχθης. Η ετυμολογία της λέξης είναι σκοτεινή, και στο OED διαβάζω ότι ήδη το 1774 οι μελετητές δεν μπορούσαν να βρουν ικανοποιητική εξήγηση της προέλευσης της λέξης.

Κι αν δεν μπορούσαν τότε, που την είχαν φρέσκια, πώς να βρεθεί εξήγηση σήμερα, θα πείτε. Η πιθανότερη πάντως εκδοχή λέει ότι θα μπορούσε να προέρχεται από μια ινδιάνικη λέξη, της γλώσσας των Αλγκονκίνων, cau′-cau-as′u, που σημαίνει, περίπου, «συμβουλάτορας». Συνηθιζόταν, λένε, στη Νέα Αγγλία, οι διάφορες λέσχες να παίρνουν ινδιάνικα ονόματα. Ωστόσο, δεν υπάρχει κανένα απτό τεκμήριο.

Οπότε, επόμενο είναι να προτείνονται και πιο παρακινδυνευμένες θεωρίες. Μία από αυτές λέει ότι ίσως η λέξη caucus προήλθε από τη βοστονέζικη λέσχη Caucus Club, η οποία, λέει, ενδέχεται να πήρε το όνομά της από τη λέξη «καύκος», ναι, την ελληνική λέξη «καύκος» που σημαίνει το ποτήρι, ιδίως το ποτήρι ή την κούπα του κρασιού -και από την ίδια ρίζα έχουμε και το καυκί, όπως και το καύκαλο.

Πάλι τον καύκον έπιες, πάλιν τον νουν απώλεσας, θα θυμάστε ότι φωνάζανε οι Πράσινοι στον Ιππόδρομο της Κωνσταντινούπολης στον αυτοκράτορα Φωκά (όχι τον Νικηφόρο, τον άλλον, τον παλιότερο). Αλλά δεν είναι ανάγκη να υποθέσουμε ότι την Αμερική την ανακάλυψαν οι Βυζαντινοί πριν από τον Κολόμβο, η ελληνική λέξη είχε περάσει στα λατινικά από παλιότερα, πάντοτε με τη σημασία της κούπας, οπότε θεωρητικά μπορεί κάποιοι λατινομαθείς βοστονέζοι να ονόμασαν έτσι τη λέσχη τους.

Ωστόσο, στα μεσαιωνικά ελληνικά, η λέξη «καύκος» πήρε και μιαν άλλη σημασία, αν και δεν είναι σαφές το πώς. Καύκος ή καύχος ήταν ο εραστής, ο αγαπητικός, και καύκα ή καύχα η ερωμένη.

Η λέξη «καύκα» επιβιώνει στην Κύπρο, όπου σημαίνει την ερωμένη παντρεμένου άντρα και γενικά τη φιλενάδα, τη γκόμενα. Στο cyslang διαβάζω ότι οι παλιότεροι χρησιμοποιούν τη λέξη με την πρώτη σημασία, ενώ οι νεότεροι με τη δεύτερη. Σύμφωνα με ένα γουστόζικο που δεν ξέρω αν είναι αλήθεια ή απλώς μπεντροβάτο, στη δεκαετία του 1970 ένας Κύπριος τελωνειακός δεν επέτρεψε να εισαχθεί στη χώρα μια παρτίδα αντίτυπα της Δίκης του Κάφκα, διότι βλέποντας το μεγάλο ΚΑΦΚΑ με κεφαλαία στο εξώφυλλο συμπέρανε ότι πρόκειται για άσεμνο δημοσίευμα.

Οπότε, εκτός από τον καύκο του πλανητάρχη, μπορεί να έχουμε και την καύκα του πλανητάρχη.

 

 

Advertisements

156 Σχόλια to “Ο καύκος του πλανητάρχη”

  1. Κουνελόγατος said

    Καλημέρα. Sanders θέλω, αλλά δυστυχώς συμφωνώ με τα προγνωστικά σου, με την ελπίδα ν’ αποδειχθούν άστοχα… 🙂

  2. έσφαλε κι ο ρήγας· έκανε το λιγωμένο
    μα είχε στο πισωπόρτι και δυο καύχες.
    http://www.snhell.gr/anthology/content.asp?id=2&author_id=44

  3. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,
    τι προγνωστικά κλπ. Μόνος ΕΝΑΣ έχει εσωτερική πληροφόρηση.
    Θα τρίβετε τα μάτια σας! 🙂 🙂 🙂

  4. Παναγιώτης Κ. said

    Θα με ενδιέφερε να πληροφορηθώ, στη διαχρονία του ζητήματος, επί Δημοκρατικών ή επί Ρεμπουπλικανών ζημιώθηκε περισσότερο η Ελλάδα.
    Κάνουμε προβολή στις ΗΠΑ των δικών μας ιδεολογικών προτιμήσεων όπως αυτές διαμορφώνονται σε μας και δεν ξέρω αν είναι ο σωστός τρόπος.
    Διαισθητικά μιλώντας νομίζω ότι το ελληνικό συμφέρον επιτάσσει οι ψήφοι της ομογένειας να μοιραστούν στα δύο κόμματα. (Μήπως τελικά αυτό συμβαίνει; Εννοώ ότι μοιράζονται )

  5. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα

  6. FotisTz said

    Νομίζω ότι στα κυπριακά υπάρχει και ο αρσενικός τύπος καύκος που σημαίνει αντίστοιχα τον φίλο, γκόμενο. Ας το επιβεβαιώσει κάποιος ρε κουμπάρε

  7. ΓιώργοςΜ said

    Είναι γνωστή η ρήση του Α. Λίνκολν
    «Μπορείς να κοροϊδέυεις μερικούς συνέχεια, μπορείς να κοροϊδέψεις όλους για λίγο, αλλά δε μπορείς να τους κοροϊδεύεις όλους συνέχεια».
    Το είπε με σκοπό να αποδείξει πως το σωστό, η αλήθεια κλπ θριαμβεύει, κολακεύοντας λίγο (κι έτσι κοιμίζοντας, πιστεύω) τους ψηφοφόρους.
    Με μια λίγο πιο ρεαλιστική (και ίσως λίγο κυνική) ανάγνωση, σημαίνει πως αρκεί να κοροϊδέψεις το 50% των ψηφοφόρων+1 ψήφο για μια μέρα για να γίνεις πρόεδρος. Σε μια χώρα που ψηφίζει (διορθώστε με αν κάνω λάθος), ένα σκάρτο 10-15% των πολιτών, αρκεί να πάρεις την ψήφο των μισών από αυτούς που θα ψηφίσουν.
    Αυτό μπορεί να σημαίνει καμμιά φορά να πείσεις περισσότερους υποστηρικτές σου να (σε) ψηφίσουν (δημαγωγώντας ασύστολα είναι ο ασφαλέστερος τρόπος) ή να φροντίσεις ώστε να μην πάνε να ψηφίσουν πολλοί από τους υποστηρικτές του αντιπάλου σου (φθείροντας με αρνητική διαφήμιση, που επιτρέπεται στις ΗΠΑ).
    Πόσο ορθά απεικονίζει τη βούληση της κοινωνίας μια τέτοια πολωτική διαδικασία μπορεί να το κρίνει ο καθένας.

  8. alexisphoto said

    καλημέρα,
    Γιατί όχι «ανεκλέξιμος» ή «δυσεκλέξιμος», κατά το αναερόβιος, δυσεπίλυτος κ.α..;
    ευχαριστώ

  9. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    8: Δεν θυμάμαι άλλη λέξη με αν- ή α- και -ιμος, αλλά μπορεί να πέφτω έξω. Το άλλο, με το δυσ- μ’ αρέσει,

  10. Γς said

    http://caktos.blogspot.gr/2013/10/caktos-for-president.html

  11. Οι ίδιες προσδοκίες που θα καταρρεύσουν εν μια νυκτί, με τον Μπέρνυ Σάντερς. Όσων πιστεύουν ότι μια υποψηφιότητα προοδευτική, σε σχέση με τους αντιπάλους, έχει περιθώρια στο αμερικάνικο πολιτικό σύστημα να αλλάξει ριζικά κάποια πράγματα.
    http://giati-baba.blogspot.gr/2016/02/blog-post.html

  12. ΓιώργοςΜ said

    9 Δεν θυμάμαι άλλη λέξη με αν- ή α- και -ιμος,

    αδόκιμος;

    πάντως κι εμένα οι δύο προθέσεις (αν-εκ-) στη σειρά μου γρατσουνίζουν λίγο τ’αυτιά, ίσως είναι θέμα συνήθειας.

  13. Σωτήρς said

    Καλημέρα, και ένα άρθρο:

    Andrew Jackson: Donald Trump’s presidential forefather

    Επειδή, εφόσον εκλεγεί, δεν θα είναι ο πρώτος παλαβός που βγήκε πρόεδρος στις ΕΠΑ.

  14. 12 Είσαι ανεκδιήγητος! 🙂

  15. alexisphoto said

    @9:
    «ανέντιμος» και με επιφύλαξη «ανέτοιμος».

  16. ΓιώργοςΜ said

    14 ίσως γι’ αυτό! 🙂

  17. sarant said

    12-14 Δεν είναι θέμα δυο προθέσεων. Το αδόκιμος πράγματι, αλλά δεν έχει εμφανές ρήμα πίσω του.

  18. Παναγιώτης Κ. said

    Πριν μερικά χρόνια, στις καλοκαιρινές διακοπές , είχα παρατηρήσει έναν συμπαραθεριστή να μην αφήνει από τα χέρια ένα βιβλίο από αυτά που τα λέμε και…τούβλα λόγω του μεγέθους τους. Τίτλος του βιβλίου «Αρκτικός Κύκλος» γραμμένο από τον πολύ Νταν Μπράουν. Τελείωσε λοιπόν το συγκεκριμένο βιβλίο και περίεργος εγώ να διαπιστώσω τι το ενδιαφέρον διάβαζε του το ζήτησα. Επρόκειτο για ευκολοδιάβαστο μυθιστόρημα αλλά εκείνο που μου έκανε εντύπωση και γιαυτό και το συγκεκριμένο σχόλιο, ήταν ότι αναδείκνυε τα πολλά κέντρα εξουσίας των ΗΠΑ που κατά κάποιο τρόπο δρουν αυτόνομα με την έννοια της σχετικής αυτονομίας που έχει η γραφειοκρατία.
    Αναδεικνυόταν επίσης στο συγκεκριμένο μυθιστόρημα η αποφασιστική δύναμη του εκάστοτε προέδρου των ΗΠΑ ο οποίος έχει στη δικαιοδοσία του διάφορες υπηρεσίες. Π.χ στρατιωτικές μονάδες που μπορούν να πραγματοποιούν καταδρομικές ενέργειες.

  19. giorgos said

    Μάλλον είναι άνευ σημασίας ποιός θά βγεί γιατί ή αμερικανική πολιτική εξαρτάται βασικά από τήν CIA.
    http://katotokerdos.blogspot.gr/2011/03/1-de-la-discussion-jaillit-la-lumiere.html

  20. ΓιώργοςΜ said

    18 Συνήθως οι καλοί συγγραφείς ευπώλητων βιβλίων κάνουν αρκετή έρευνα ώστε να μη γράφουν κάτι απολύτως αναληθές, δεν είναι σπάνιο να είναι τραβηγμένες από τα μαλλιά οι ιστορίες που σκαρώνουν. Η τέχνη τους έγκειται στο να σε κάνουν να τα πιστέψεις έστω και ως ακραία εκδοχή.
    Για να μην πω για τα χολυγουντιανά σενάρια όπου δε φαίνεται απίθανο τις καταδρομικές ενέργειες να τις κάνουν οι ίδιοι οι πρόεδροι. Ειδικά εντός της χώρας φαίνεται κάτι «βγαλμένο από τη ζωή»….

  21. Saradako Yamamura said

    Ποια είναι η πρωτεύουσα του Κολοράδο;;;

  22. 12 Ανέκδοτα λες για ανεκπλήρωτους πόθους…

  23. ndmushroom said

    21
    Το Δένβερ! 🙂

  24. ndmushroom said

    Παρότι παρακολουθώ σε 24ωρη σχεδόν βάση τα τεκτενόμενα στις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ, δε θα κουράσω κανέναν με αναλύσεις και προβλέψεις. Αλλά αυτό νομίζω ότι αξίζει να διαβαστεί, κι ας είναι μακρυνάρι.

  25. sarant said

    24 Eίχε γραφτεί κάτι ανάλογο στα ελληνικά και είχε θεωρηθεί συνωμοσιολογικό. Αλλά τούτο εδώ είναι πειστικό.

  26. JustAnotherGoneOff said

    Για το καύχημα – καυχησιάρη τα λεξικά δεν βοηθάνε ετυμολογικά, υπάρχει συγγένεια με τον καύκο;

  27. sarant said

    26 Όχι, δεν υπάρχει.

  28. Ένα ζήτημα είναι ότι σχολιάζουμε την μικρο-πολιτική στην Αμερική με ελληνικά ή ευρωπαϊκά δεδομένα. Δεν είναι έτσι!

  29. Avonidas said

    https://en.wiktionary.org/wiki/caucus_race

    caucus race:

    Etymology 1

    From caucus ‎(“special party meeting for vote allocation”) + race ‎(“contest between people”).

    (US, idiomatic) The competitive process in which a political party selects their candidate, especially presidential; a primary election via caucus.

    Etymology 2

    (originally Britain, idiomatic) A laborious but arbitrary and futile activity; an activity that amounts to running around in a circle, expending great energy but not accomplishing anything.

    Εσείς διαλέγετε τη σημασία που προτιμάτε 😉

  30. ΓιώργοςΜ said

    29 Το πτηνόν ταιριάζει στους αναδιπλασιασμούς που είχαμε τις προάλλες: Ντο-ντο (dodo), που σημαίνει αφελης,ηλίθιος. Επειδή ήταν εύκολο να το πλησιάσει και να το σκοτώσει κανείς, κυνηγήθηκε και εξαφανίστηκε εδω και καμμιά εκατοστή χρόνια.

  31. Avonidas said

    Πέρα από όλα τα άλλα στραβά της, έχει μια ιδιότητα που ίσως της στοιχίσει τη νίκη: είναι γυναίκα, κι αυτό είναι μεγάλο κουσούρι σε μια χώρα όπου τόσο πολύς κόσμος πιστεύει στην Παλαιά Διαθήκη, άρα στην εγγενή κατωτερότητα των γυναικών.

    Καλά, ετοιμάσου για τεράααστιο σεντόνι από τους συνήθεις υπόπτους! 😐

    Εγώ πάντως θα περιοριστώ να παρατηρήσω ότι στις ΗΠΑ εκλέξανε Πρώτη Φορά Μαύρο πρόεδρο, κι ακόμα περιμένουνε την Αλλαγή. Εδώ εκλέξαμε Πρώτη Φορά Αριστερά (καλά, όχι), και μας έχει ήδη πατήσει το τραίνο στο τούνελ που βλέπαμε φως. Φαντάζομαι ότι την Χίλαρυ θα την πλασάρουν με όλες τους τις δυνάμεις, και για λόγους αρχής, για Πρώτη Φορά Γυναίκα προεδρίνα, ενώ στην ουσία είναι Ούτε Πρώτη Ούτε Τελευταία Φορά γερακίνα…

  32. sarant said

    28 Ε, εξήγησέ την εσύ όπως πρέπει 😉

    30 Κάτι παραπάνω από 100 χρόνια, θαρρώ.

  33. #32 έκανα μια προσπάθεια στο #11…

  34. ΓιώργοςΜ said

    Έχω την εντύπωση πως οι περισσότεροι θαμώνες είμαστε αρκετών Μαΐων. Ακόμη, λόγω αντικειμένου και ύφους της σελίδας, σχετικά εγγράματοι.
    Από το συνδυασμό των παραπάνω νομίζω αβίαστα προκύπτει πως κανείς δεν περιμένει να εντυπωσιαστεί από τα έργα και τις ημέρες των επερχόμενων προέδρων ανεξάρτητα από το χρώμα, το φύλο, την ομάδα αίματος ή το διαιτολόγιό τους. Για να εκλεγεί κανείς χρειάζεται χρηματοδότηση και υποστήριξη και δούναι χωρίς λαβείν δεν έχει ούτε εκεί ούτε πουθενά αλλού. Συνεπώς α) αν δεν μας κάνει δεν τον αφήνουμε να προχωρήσει (κλείνοντας την κάνουλα), β)αν παρόλα αυτά εκλεγεί και κάνει του κεφαλιού του, μπορεί να το φάει (το κεφάλι του). γ,δ κλπ μπορούμε να φανταστούμε αρκετά χωρίς να πέσουμε και πολύ έξω.

    Αν το δει κανείς λυρικά θα θυμηθεί τον Κεμάλ του Χατζηδάκι (δεν αλλάζουν οι καιροί/ με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί), αν το δει κωμικά ίσως το Χάρυ Κλυνν (όλα τούτα είναι πράσινα δαμάσκηνα και ψιλές ελιές).

  35. mellechman said

    Μια μικρή παρατήρηση για να λεξιλογήσουμε και στα Αγγλικά: δεν διαφωνώ ότι το caucus είναι αμερικανικής προέλευσης, αλλά έχει καθιερωθεί και σε άλλες αγγλόφωνες χώρες, πλην του ΗΒ. Το βρίσκω σε Καναδά, Νότια Αφρική, Ζιμπάμπουε, Νέα Ζηλανδία, Ινδία. Σχετικό λήμμα με πληροφορίες έχει και η Αγγλόφωνη Βίκι.

  36. sarant said

    35 Συμφωνώ. Αλλά πρέπει να τονιστεί ότι η αρχή της λ. ειναι αμερικάνικη.

  37. KALLIOPE said

  38. Corto said

    Υπάρχει και η λέξη «καούκα» που την χρησιμοποιούμε ειρωνικά για τα υπερβολικά φουντωτά και ατημέλητα μαλλιά.

  39. antonislaw said

    Φοβήθηκα προς στιγμήν ότι το άρθρο είναι «ροζ» γιατί ως κρητικός το καύκος χρησιμοποιείται ακόμα (=εραστής) και είπα με το νου μου γύρευε τώρα τι θα μάθουμε και για τον Ομπάμα. Επίσης υπάρχει και ένα εξαιρετικό ριζίτικο, το «Χριστέ και να ξεδίλυενε» ή «ο καύκος» ή «ο μπέλος» με πολλές εκτελέσεις, και πολύ πρόσφατες, με τους εξής στίχους :
    «Χριστέ και να ξεδίλυενε τ’όνειρο που ‘δα απόψε
    τον καύκο μου είδα κυνηγό τον άντρα μου είδα αγρίμι
    Χριστέ και να το σκότωνε ο κυνηγός τ’αγρίμι
    Να το ‘φερνε στο σπίτι μας στο στύλο να το κρέμα
    ν’ανοίξω το στηθούρι ντου να βγάνω τη καρδιά ντου
    και με το αίμα τση καρδιάς να βάψω τα μαλλιά μου.
    Χριστέ και να ξεδίλυενε..»
    Επίσης αντί για το ο»καύκος» σε κάποιες εκτελέσεις αντικαθίσταται από το «μπέλος», το οποίο σαφώς είναι πιο καθωσπρέπει…
    (με «καύκο»)


    (με «μπέλο»)

    http://www.anoomi.com/index.php?action=search&ytq=%CE%A1%CE%99%CE%96%CE%99%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%9F%20%CE%A7%CE%A1%CE%99%CE%A3%CE%A4%CE%95%20%CE%9A%CE%91%CE%99%20%CE%9D%CE%91%20%CE%9E%CE%91%CE%94%CE%95%CE%99%CE%9B%CE%99%CE%95%CE%9D%CE%95
    Το θηλυκό «καύκα» δεν την έχω ακούσει. Για την ερωμένη έχω ακούσει τη λέξη «αμπολιαρέ, η» και για ερωμένο τον «αμπολιάρης» αλλά με μικρότερη συχνότητα από τον καύκο. Επίσης τη λέξη καύκο την έχω ακούσει με μάλλον αρνητική χροιά, κάτι σαν το «γ…ιά» της νεοελληνικής

  40. 39

    Στα καλιαρντά καούκα είναι η περούκα.

    Και ξαφνικά καταλάβαμε γιατί οι αμερκάνοι γουστάρουν τον Τράμπ http://lolsnaps.com/upload_pic/8d95a926-suddenly-i-know-why-people-are-voting-for-trump.jpg

  41. Gerassimos Zorbas said

    Η λέξη caucus χρησιμοποιείται ευρύτατα στa γαλλικά του Καναδά και ιδιαίτερα στο Κεμπέκ ( Quebec) με την έννοια της συνάντησης με σκοπό να συζητηθούν πολιτικές και κομματικές εξελίξεις Εχει πάρει όμως και την έννοια του κόμματος. Ετσι το Συντηρητικό κόμμα αναφέρεται συχνά στο τύπο σαν caucus conservateur.

  42. Γιάννης Ιατρού said

  43. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα σχόλια!

  44. Γιάννης Ιατρού said

    43: ΠΑΤΩΝΩ το λένε το ρήμα, νομίζω … 🙂

  45. Avonidas said

    #40. γιατί ως κρητικός το καύκος χρησιμοποιείται ακόμα (=εραστής)

    Το χρησιμοποιεί 2-3 φορές κι ο Καζαντζάκης, στη μετάφρασή του της Θείας Κωμωδίας.

  46. Corto said

    Υπάρχει και το όρος Καυκί Ευρυτανίας:

    http://xriso.blogspot.gr/2008/02/blog-post_347.html

    «Διανύσαμε μια απόσταση 15-20 χιλιομέτρων και φτάσαμε και στρατοπεδεύσαμε βορείως του πανύψηλου βουνού Καυκί, απόλυτου υψομέτρου κορυφής 1733 μ. Εδώ μας περίμεναν τα αντάρτικα τμήματα της 172ης Ταξιαρχίας και το 1ο Τάγμα της 144 Ταξιαρχίας, το Τάγμα του θρυλικού Παπούα.»

  47. Όποιος έζησε την πανωλεθρία του Τζωρτζ ΜακΓκόβερν το 1972 (απ’ όλες τις πολιτείες, πλειοψήφησε έναντι του Νίξον μόνο στη Μασαχουσέτη), δύσκολα μπορεί να αισιοδοξεί για τον Μπέρνι Σάντερς, αν τελικά είναι αυτός ο υποψήφιος των Δημοκρατικών. Βέβαια, άμα έχει ανθυποψήφιο τον Τράμπ, ίσως έχει ελπίδες…
    Το Βερμόντ, μαζί με το Μέιν, ήταν οι μόνες πολιτείες όπου το 1936 ο Ρεπουμπλικάνος υποψήφιος ξεπέρασε τον Ρούσβελτ. Ίσως έχει αλλάξει τώρα, επηρεασμένο από τη γειτονική Μασαχουσέτη 🙂

  48. κουτρούφι said

    1. Βασίλης Λογοθετίδης, στην ταινία «Σάντα Τσικίτα»:
    «φουρτουν καυκάλ»

    2. «Πάλι τον καύκον έπιες, πάλιν τον νουν απώλεσας». Δεν το ήξερα αυτό. Μετά από 15-16 αιώνες υπάρχει ο στίχος «πάλι μεθυσμένος είσαι, πάλι τα ποτήρια σπας»: Εδώ σε ηχογράφηση του 1906.

  49. Corto said

    Το Καύκαλο του Κώστα Καρυωτάκη σε κόμικ:

    http://2d-domain.blogspot.gr/2015/03/short-stories.html

  50. Pedis said

    Από μια άποψη, ο σάντερς χειρότερος από τον τσίπρα δεν μπορεί να ‘ναι, οπότε τι περισσότερο έχουν να χάσουν οι αμερικάνοι από τους ρωμιούς; Μαύρο έκαναν, «σοσιαλιστή» τον ετοιμάζουν, αντε να δούμε πώς μετά απ’ όλες αυτές τις «επιτυχίες» θα τη γλυτώσουν από κυβέρνηση ΚΚΚ (ΚουΚλουξΚλαν) … εδώ πάντως, ειναι πλέον φανερό ότι την έχουμε βαμμένη για τα επόμενα πενηντα χρονάκια.

    «Όσον αφορά τα υπόλοιπα άρθρα κινούνται στην …γνωστή πεπατημένη των ΝΑΤΟικών συμβάσεων που προβλέπουν ότι η «φιλοξενούσα χώρα»(στην προκειμένη η Ελλάδα) παράσχει την βοήθεια της κατά προτεραιότητα ενώ τα απαιτούμενα κονδύλια προέρχονται από τον πάγιο λογαριασμό για την εξυπηρέτηση των ΝΑΤΟικών αναγκών του υπουργείου Εθνικής Αμυνας.»

    http://www.imerodromos.gr/nato-syriza/

  51. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    48 Πλειοψήφησε και στην ΝτιΣι, αλλά ήταν πράγματι συντριβή -και η ειρωνεία της ιστορίας είναι ότι ο θριαμβευτικός νικητής έφευγε ντροπιασμένος ένα-δυο χρόνια αργότερα.

  52. Γιάννης Ιατρού said

    Για να μην ξεχνιόμαστε… Σήμερα κλείνουν 5 χρόνια από την Φοκουσίμα (2011).

    48: Άγγελος
    Κι εδώ μια ανάλυση (μετφρ. από ΑΜΠΕ) από την Laure Mandeville/le Figaro,US, πρόσφατη, για τον Trump
    … Η Αμερική, παραλυμένη, βλέπει το φαινόμενο να διογκώνεται, ενώ η Χίλαρι Κλίντον αναρωτιέται πώς να τον αντιμετωπίσει….

    Για γαλλοτραφείς (https://sarantakos.wordpress.com/2016/03/09/ephemeris/#comment-341288 🙂 ) εδώ το original
    Donald Trump peut-il devenir le prochain président des États-Unis?

  53. Γς said

    53:
    Που παραιτήθηκε λόγω του σκανδάλου Ουώτεργκεϊτ.
    Και έτσι εχασε και την ευκαιρία να γίνει αυτομάτως πρόεδρος ο δικός μας Σπύρο Αγκνιου, αφού είχε παραιτηθεί κι αυτός από αντιπρόεδρος για οικονομικές ατασθαλίες.

  54. «Οπότε, εκτός από τον καύκο του πλανητάρχη, μπορεί να έχουμε και την καύκα του πλανητάρχη»

    Το έκοψες απότομα εκτός αν κάτι ξέρεις. Γιατί περίμενα και τον καύκο της πλανητάρχισσας στο τέλος 🙂

  55. 55

    Βέβαια, ο Σπίρο Άγκνιου, φιλαράκι του μεγάλου δωρητού Τομ Πάπας!

    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CE%BF%CE%BC_%CE%A0%CE%AC%CF%80%CE%B1%CF%82

  56. sarant said

    56 Θυμήθηκα έναν άλλον πρόεδρο των ΗΠΑ 🙂

  57. BLOG_OTI_NANAI said

    O Σάθας, στο «Ιστορικόν δοκίμιον περί του θεάτρου και της μουσικής των Βυζαντινών ήτοι εισαγωγή εις το κρητικόν θέατρον» (1878) στην Εισαγωγή, σ. σοζ΄, έχει την εκτενή σημείωση (1), όπου γράφει κάποια σχετικά με τα caucatus, caucus, καύκος, καυκίον.

  58. Παλιοσειρά said

    «Η λέξη caucus χρησιμοποιείται ευρύτατα στa γαλλικά του Καναδά και ιδιαίτερα στο Κεμπέκ ( Quebec) με την έννοια της συνάντησης με σκοπό να συζητηθούν πολιτικές και κομματικές εξελίξεις Εχει πάρει όμως και την έννοια του κόμματος. Ετσι το Συντηρητικό κόμμα αναφέρεται συχνά στο τύπο σαν caucus conservateur.»

    σαν κοκύ κονσερβατέρ;
    Τρολάρουν απίθανα οι εφημερίδες του Κεμπέκ 🙂

  59. Λγς said

    Η λέξη είναι τυπικά αμερικανική… (Νομίζω πως είναι και ουσιαστικά…)
    Αυτό το τυπικά είναι σίγουρα γερμανισμός. Είναι και αγγλισμός ή γαλλισμός;

  60. Γιάννης Ιατρού said

    61: Λγς????? Γς™ !!!!

  61. aerosol said

    Το βασικό εμπόδιο για την Χίλαρυ δεν είναι το φύλο της. Είναι πως πολλοί την θεωρούν ένα «γεράκι», ξεδιάντροπα διαπλεκόμενη με τους πιο ανελέητους κύκλους συμφερόντων και αρκετά φιλόδοξη που να μην μπορεί να κρύψει το πόσο επί πτωμάτων πατάει για να προχωρήσει. Ακόμα και ανάμεσα σε αυτούς που θα την ψηφίσουν η δημοτικότητά της δεν είναι πραγματικά μεγάλη. Δεν έχει ρεύμα, είναι απλά μια λύση ανάγκης. Η «μη-εκλεξιμότητα» του Σάντερς σε κάποιο βαθμό είναι μηντιακό κατασκεύασμα το οποίο αρχίζει να αμφισβητείται τώρα που κέρδισε την πρώτη μεγάλη του πολιτεία, το Μίσιγκαν (διαψεύδοντας τις δημοσκοπίσεις κατά 15-30%!). Ακόμα κι έτσι βέβαια είναι το αουτσάιντερ.

    Είναι, πάντως, συναρπαστικό το πώς ένας υπερήλικας πολιτικός έχει συναρπάσει την νεολαία των ΗΠΑ με σαφέστατα αριστερή ρητορική -κάτι που ως τώρα ήταν ταμπού για όποιον ήθελε να πολιτευτεί με επιτυχία. Δείχνει την μεταστροφή ενός λαού όταν συνειδητοποιεί πως αυτά που θεωρούσαν δεδομένα οι μεγαλύτερες γενιές είναι οριστικά παρελθόν. Το χάσμα των γενεών έχει γίνει ιδιαίτερα έντονο εφόσον (κι εδώ μου θυμίζει Ελλάδα των προηγούμενων ετών) οι γηραιότεροι δεν αντιλαμβάνονται πως όσο σκληρά και να δουλέψουν τα παιδιά και τα εγγόνια τους, σε μεγάλο ποσοστό προορίζονται για μια ζωή κοντά στα όρια της φτώχιας.

  62. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Ἄκρως ἐνδιαφέρων καὶ διδακτικὸς ὁ σημερινὸς καῦκος. Τὰ εἶχε ὅλα. Γλωσσικὰ ( μοῦ ἐπανέφερε στὸ προσκήνιο τῆς μνήμης μιὰν ἔννοια τῆς λέξης ποὺ ὑπῆρχε καὶ στὴ ντοπιολαλιὰ τῆς Κύθνου, αὐτὴν ποὺ ἀναφέρει ὁ antonislaw στὸ ἐξαιρετικὸ του σχόλιο #40:»τη λέξη καύκο την έχω ακούσει με μάλλον αρνητική χροιά, κάτι σαν το «γ…ιά» της νεοελληνικής»).
    Μουσικὰ ( πάλι ὁ antonislaw μὲ τὸ θαυμάσιο ριζίτικο «Χριστέ και να ξεδίλυενε» ).
    Τέλος πολὺ ἐνδιαφέροντα καὶ πειστικὰ (χωρὶς συνομωσιολογικοὺς «δράκους») ὅσα ἀναφέρονται στὴν παραπομπὴ τοῦ/τῆς ndmushroom στὸ #24.

  63. Νίκος Κ. said

    Εύκολα μπορούν κάποιοι να υποτιμούν μια ενδεχόμενη επιτυχία τού Μπέρνι Σάντερς. Φυσικά και είναι δύσκολο ένας Πρόεδρος να αλλάξει τη ρότα των ΗΠΑ προς μια προοδευτική κατεύθυνση. Το ότι μπόρεσαν όμως να λεχθούν κάποιες αλήθειες (και μάλιστα σε αυτό το επίπεδο), είναι σημαντικό.

    Αντιγράφω από ένα εξαιρετικό άρθρο του Π. Παπακωνσταντίνου»
    «Ο Σάντερς κράτησε στάση αρχών σε όλες τις κρίσιμες καμπές, συμπεριλαμβανομένου του πολέμου στο Ιράκ, πηγαίνοντας κόντρα στο ρεύμα μετά την 11η Σεπτεμβρίου. Όσοι τον κατηγορούν για “λαϊκισμό” μάλλον θα έπρεπε να κοκκινίζουν. Ήθελε πολλά κότσια για έναν δημόσιο άνδρα να αψηφίσει το ρεύμα της τρομοϋστερίας και της ισλαμοφοβίας που κατέκλυζε την Αμερική εκείνη την εποχή.» http://iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=23384:sosial-papakon&catid=81:kivernisi&Itemid=198

    Και κάτι τελευταίο:
    Δύσκολα οι Αμερικανοί θα έδειχναν ενδιαφέρον για ιδέες σαν αυτές του Σάντερς. Η άνοδός του, (όπως άλλωστε κι η άνοδος του ακραίου και επικίνδυνου Τραμπ), είναι μάλλον οι προσεισμοί μιας επερχόμενης οικονομικής κρίσης (που για πολλούς ψηφοφόρους είναι ήδη ορατή).

  64. Λγς said

    62: Όχι, άσχετο!

  65. Pedis said

    όταν επιθεωρεί τους φτωχούς η υπερδύναμη, κλαίνε τα μωρά από την πείνα.
    https://www.kar.org.gr/2016/03/10/idomeni-prosagogi-sto-astynomiko-tmima-gia-to-vrefiko-gala/

  66. …caucus (νομίζω πως προφέρεται «κόκας»)…

    Ναι, είναι κάτι ανάμεσα σε κόκας και κόκους,
    όπως «με μπλε και πράσινους κόκκους»
    ή
    «με μπλε και κόκκινους caucus»
    για την περίπτωση.

  67. Η απλούστερη – άρα η καλύτερη – πρόβλεψη που έχω δει συνοψίζεται στο
    1992 + 1988 + Florida = Dems

    Αλλά, όπως λένε κι οι Γερμανοί,

    Wenn der Hahn kräht auf dem Mist,
    dann ändert sich das Wetter,
    oder es bleibt wie es ist.

    (Όταν ο κόκορας λαλήσει στον σωρό της κοπριάς,
    τότε ο καιρός θ’ αλλάξει ή θα μείνει όπως είναι.)

  68. Caucus ή μη,
    φαίνεται πως ο/η επόμενος/η πρόεδρος
    θα είναι πάλι
    Caucasian

  69. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Μεταξύ Χίλαρυ και Ντόναλντ Ντακ…χίλιες φορές Ντόναλντ!
    Είμαι στους πολλούς που » την θεωρούν ένα «γεράκι», ξεδιάντροπα διαπλεκόμενη με τους πιο ανελέητους κύκλους συμφερόντων και αρκετά φιλόδοξη που να μην μπορεί να κρύψει το πόσο επί πτωμάτων πατάει για να προχωρήσει» που έγραψε ο φιλτατος Αεροζόλ.

  70. takis#13 said

    Και εδώ στο νησί , την λέξη καύκος (γκόμενος) την είχα ακούσει παλιότερα από μία ηλικιωμένη θεία . Σήμερα την ξέρουν μόνο οι μεγαλύτεροι σε ηλικία .

  71. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα σχόλια!

    65 Εύστοχο αυτό με τον λαϊκισμό και τη στάση του Σάντερς στον πόλεμο.

  72. ΚΑΒ said

    . Ο καύκος ήταν πήλινο ποτήρι κυρίως για το κρασί με αρχικό σχήμα ημισφαιρικό και αργότερα με το σχήμα του σημερινού ποτηριού. Λεγόταν και καυκί (ον) και καυκάλιον.

    .Οι θεραπαινίδες στο Βυζάντιο ονομάζονταν καύκαι και καυκίτσες

    . 40. Στο κρητικό ριζίτικο το καύκος θα μπορούσε να αντικατασταθεί με το φίλος ήδη από την αρχαιότητα με τη σημασία εραστής. Στις Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη στ.478κ.ε.:

    ὅτε νύμφη μὲν ἦν τρεῖς ἡμέρας,
    ὁ δ’ ἀνὴρ παρ’ ἐμοὶ καθηῦδεν. Ἦν δέ μοι φίλος,
    ὅσπερ με διεκόρησεν οὖσαν ἑπτέτιν.

    .Το ψίδι, η μύτη του παπουτσιού στο Βυζάντιο ονομαζόταν καύκαλον

    . Η(ο) BLOG_OTI_NANAI μπορεί να βρει το κείμενο του Κουκουλέ Λαογραφία 6,538 σχετικά με το καύκος;

    .Διάβαζα σήμερα ότι ο Τραμπ, αν εκλεγεί πρόεδρος, θα κατασκευάσει τείχος στα σύνορα του Μεξικού και θα απελάσει τα 11 εκ. παράτυπων μεταναστών που ζουν στις ΗΠΑ, κάτι όμως που θα πλήξει την οικονομία και θα ενισχύσει τη μαύρη αγορά εργασίας.

  73. ΣΠ said

    Οι αναλύσεις έχουν την σημασία τους. Όμως οι αμερικανικές προεδρικές εκλογές συχνά κρίνονται από απρόβλεπτα γεγονότα. Κι αυτό επειδή η εικόνα (image) παίζει πολύ μεγαλύτερο ρόλο από την ουσία. Μια κακή στιγμή σε ένα debate (βρείτε μου έναν ελληνικό όρο, το «τηλεμαχία» του Μπαμπινιώτη δεν μ’ αρέσει), ένα μικροατύχημα (πτώση) μπροστά στις κάμερες κλπ. μπορούν να οδηγήσουν σε απώλεια ενός κρίσιμου ποσοστού ψήφων και τελικά και των εκλογών. Ο Δουκάκης το 1988 είχε δυο-τρεις τέτοιες στιγμές (όπως η παρουσία του στο τελευταίο debate ή η εικόνα του πάνω σε ένα άρμα μάχης).

  74. gryphon said

    Μεχρι να διαβασω ολοτο αρθρο και μετα για λιγα λεπτα ακομη νομιζα οτι ο τιτλος ειναι ο κουκος του πλανηταρχη και δεν μποροτσα να καταλαβψ τι σχεση εχει.Δεν ειναι θεμα ορασης οπως νομιζα γιατι μου συμβαινει συχνα οταν διαωαχω αλλα κατι με το οτο κομπλιτι του μταλου μου που συμπλητωνει λεξεις πριν καλα καλα τις δει.Δεν ξερω εαν αυτο συμβαινει σε αλλους…
    Τελος παντων παμε παρακατω.
    Δεν εχω σκοπο να υπερασπιστω τον Τραμπ (αν και για μενα το οτι ολα τα παγκοσμια συστημικα μμε τα cnn bbc huffington post nyt reuters κλπ ξενα χαλκεια οπως και τα ντοπια τυπου απε και ολων των υπολοιπων τον θαβουν απο το πρωι ως το βραδυ ειναι κατι που μετρα στα υπερ του) αλλα θελω να σχολιασω ενα δυο πραγματα σε σχεση και με το σχ 24 για το την επιρροη του ιντερνετ κλπ.
    Βλεπω ας πουμε οτι στο αρθρο ο Τραμπ χαρακτηριζεται σαν Κροισος αλλα και ο Ρος Περο σαν δισεκατομυριουχος.
    Και ολα τα μεσα που αντιμαχονται τον Τραμπ το τονιζουν αυτο το οτι ειναι πλουσιος.
    Και περναει και στον πολυ κοσμο οτι κοιτα αυτος εχει πολλα λεφτα και αυτα του εξαδφαλιζουν αδικα πλεονεκτημα .
    Ειναι ομως ετσι.Αν καποιος ομως ωαξει λιγο πιο βαθια βλεπει οτι αυτο αποτελει πληρη διαστρεβλωση της πραγματικοτητας.
    Γιατι ο Τραμπ ειναι μεν κροισος και δισεκαρομυριουχος σαν ατομο αλλα στα πλαισια της προεκλογικξς καμπανιας ειναι το φτωχαδακι της ιστοριας.Κοιταμε λοιπον λιγο πιο βαθια απο τα ντοπια και ξενα βρωμικαναλα και βλεπουμε οτι μεχρι και την Σουπερ Τριτη ο «δισεκατομμυριουχος» Τραμπ ειχε ξοδεψει 21 εκατομμυρια δολλαρια ενω οΙ Κρουζ και Ρουμπιο απο 60 εκατομμυρια δολλαρια εκαστος.Τρεις φορες περισσοτερα
    Ποιοι εχεουν τα πολλα λεφτα αρα ; Και που τα βρισκουν κυριως.Αν ο πολυ κοσμος το προσεχε αυτο δεν θα αλλαζαν οι εντυπωσεις;
    Για την Χιλαρυ δεν λεω.Αυτη ριχνει τοσα λεφτα οσα ολοι μαζι οι υπολοιποι υποψηφιοι ρεπουμπλικανοι και δημοκρατικοι.

    13
    Ναι; Ποιος το λεει αυτο;
    Εχω ξαναγραψει αρκετες φορες για τον Αντριου Τζακσον τον μεγαλυτερο Προεδρο στην ιστορια των ΗΠΑ.
    Δεν εχω βεβαια απαιτηση να τα εχει διαβασει καποιος οποτε επναλαμβανω μερικα πραγματα και ισως καποιος τα προσεξει.
    Ειχα γραψει οτι και στην βικι και αλλου και γενικα στην Αμερικη γινεται μια ανευ προηγουμενου προσπαθεια συκοφαντησης του old hickory και η αιτια ειναι προφανης σε οποιον ξερει δυο τρια πραγματα παραπανω για την αμερικανικη ιστορια απο τον μεσο αμερικανο.
    Και ο περιεργος αυτος τυπος στο λινκ ποτ παυαθετεις ενω λεει πολλα και διαφορα για ρατσισμους και τετοια τα οποια δεν ειναι της ωρας παραλειπει να ανφερθει στο σημαντικοτερο γεγονος της θητειας του.
    Στο οτι ο Αντριου Τζακσον μια ωραια πρωια εξεδωσε ενα διαταγμα κοντρα ακομη και σε μελη του ιδιοτ ροτ ροτ κομματος και εν ονοματι του αμεριακνικου λαου διελυσε την FED κατηγορωντας την οτι ειναι μια τραπεζα ξενων συμφεροντων που λειτουργει ανεξελεγκτα μονοπωλιακα και σε βαρος των συμφεροντων του αμεικανικου λαου και εθνους.
    Ναι την ιδια FED που δυστυχως ξαναφτιαχτηκε για τριτη φορα 100 περιπου χρονια μετα τον Τζακσον και που επισης δυστυχως υπαρχει μεχρι σημερα με προεδρο την Τζανετ Γιελεν.
    Εδω ο επαναστατης Τσιπρας δεν μπορει να διωξει τον κλητηρα Στουρναρα και ο αλλος διελυσε κηρυξε σε εκκαθαριση το ιδιο το ιερατειο την ιδια την πηγη του κακου του παγκοσμιου χρηματοπιστωτικου συστηματος με μια προσωπικη αποφαση.
    Παλαβο θα τον πουν βεβαια.

  75. Περί λαϊκισμού και Σάντερς.
    Λυπάμαι που θα στεναχωρήσω κάποια συντρόφια αλλά οι λαϊκιστές το 1963 δεν ασχολούνταν με τα ανθρώπινα δικαιώματα https://en.wikipedia.org/wiki/Bernie_Sanders#/media/File:Bernie_Sanders_Arrested_1963_Chicago_Tribune.jpg

  76. Σκύλε, άρχισε το πάρτι;

  77. Ριβαλντίνιο said

    Και σε μια παραλλαγή της Πενταγιώτισσας

    Στα Σάλωνα σφάζουν αρνιά και στο Χρυσό κριάρια
    και στης Μαρίας τη ποδιά σφάζονται παλληκάρια.
    Κλείσε τα παραθύρια σου, σκέπασε τη φωτιά σου,
    να μη φανεί ο ασίκης σου που έχεις στη ποδιά σου.
    Τι ‘ν το κακό που έκαμες στο δόλιο το Θανάση;
    Τον αδερφό της σκότωσε τον καύκο να μη χάσει !
    Στον Κάρκαρο τον έριξε ο αγαπητικός της
    και λέει πως τον έσπρωξε η αγάπη κι ο καημός της.

    (…)

    ΑΝΤΙΕΞΟΥΣΙΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΛΗΣΤΕΣ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (1821-1871) (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
    ΚΑΣΣΗΣ Δ. ΚΥΡΙΑΚΟΣ
    σελ.274

  78. Μπα, σήμερα βαργιέμαι! http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/03592/potd-dog-van_3592907k.jpg

    Θενκς, μαν

  79. Γιάννης Ιατρού said

    80, 78
    Τέτοια πάρτυ γίνονται μόνο σε εκδηλώσεις κομμάτων στις ΗΠΑ, που πάνε όλα τα κομματόσκυλα 🙂

  80. 81 ❤

    Καυκί δεν λέμε και την ξεραμένη κολοκύθα που χρησιμοποιούσαν παλιά για να πίνουν απ' το πηγάδι;

  81. Σόρρυ για το άσχετο αλλά άρχοντας!

  82. sarant said

    83 Tόσο νέος είναι ο μακροβιότερος στον πλανήτη;

  83. gryphon said

    Καυκι η γιαγια στο χωριο ελεγε και το οποιο σκευος (συνηθως καποιο παλιο μεταλλικο βαθυ πιατο η μικρη λεκανη ) ειχαν σαν μονιμο ας πουμε σε μια θεση για το φαγητο και το νερο του σκυλου η και της γατας του σπιτιου.

  84. 84

    Έτσι λέει και η Βίκη (έχει λήμμα με την ιστορία του)

  85. BLOG_OTI_NANAI said

    74: Το άρθρο του Κουκουλέ (οι 4 πρώτες σελίδες που αφορούν τις συγκεκριμένες λέξεις): Σελίδα 1, Σελίδα 2, Σελίδα 3, Σελίδα 4.

    ΥΓ
    BLOG_OTI_NANAI = Άρρεν 🙂

  86. ΚΑΒ said

    87.Αγαπητέ, ευχαριστώ πολύ.

  87. Pedis said

    Λόγω των ημερών

    http://www.imerodromos.gr/ypage-opiso-satana/

    αν και δεν κάνει μόνο το ράσο τον μασκαρά.

  88. Γιάννης Ιατρού said

    74: ΚΑΒ
    Εδώ όλο το «Δύο λέξεις από γλωσσικής και λαογραφικής απόψεως εξεταζόμεναι» του Κουκουλέ που ψάχνεις, σε πιντιεφι, 12 σελίδες

  89. BLOG_OTI_NANAI said

    88: Τίποτα, και μάλιστα, αφού χρειάστηκε να ψάξω για κάτι, δική μου ήταν η ευχαρίστηση!

    ΥΓ
    90: Το ΑΠΘ, απορώ γιατί δεν βάζει… μεγαλύτερα υδατογραφήματα να σκεπάζουν όλη τη σελίδα! Τα ίδια και οι «Δημόσιες Βιβλιοθήκες».

  90. Γιάννης Ιατρού said

    91: Βγαίνουν εύκολα 🙂

  91. sarant said

    87-90: Μπράβο, το έχω κάπου αυτό το άρθρο (σε χαρτί όμως)

    92 Βγαίνουν εύκολα; Από τα σάιτ των Δημόσιων Βιβλιοθηκών δεν είχαμε βρει εύκολο τρόπο.

  92. argyris446 said

    Reblogged στις worldtraveller70.

  93. Γιάννης Ιατρού said

    93β θα σου πω.. 🙂

  94. ΚΑΒ said

    90. Ευχαριστώ για την προθυμία. Κάποιους συσχολιαστές τους εκτιμώ βαθύτατα, χωρίς να θέλω να θίξω τους άλλους

  95. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #95
    Θα μου πεις κι εμένα; 🙂
    Δηλαδή ξέρεις να βγάζεις το ΑΠΘ;!

  96. BLOG_OTI_NANAI said

    Έχω την εντύπωση πως όταν μεγεθύνω τέρμα τις σελίδες του ΑΠΘ, αλλοιώνεται το υδατογράφημα. Αυτό ίσως σημαίνει ότι δεν είναι κείμενο, αλλά εικόνα και αυτό είναι πιο δύσκολο. Δεν λέω αδύνατον, διότι (σχεδόν) όλα γίνονται, όμως νομίζω ότι είναι μπλεγμένο με το κείμενο και δεν κάθεται απλά επάνω από το κείμενο.
    Έτσι μου μοιάζει εμένα τουλάχιστον.

  97. Γιάννης Ιατρού said

    97, Το ΑΠΘου, από που 🙂

    Θα κάνω κάποιες δοκιμές, θα γράψω και κάτι σχετικά και θα σας ειδοποιήσω.

    Όπως λέει σωστά κι ο ΒΟΝανα, αν είναι εικόνα, πλήρως ενσωματομένη σε άλλη εικόνα, υπάρχουν δυσκολίες. Θα υπάρξει κάποιο τίμημα στην ποιότητα του τελικού.

  98. BLOG_OTI_NANAI said

    Επίσης, όταν λέμε «αφαίρεση» εννοούμε αφαίρεση, έτσι; 🙂
    Γιατί απλά το να μην φαίνεται το υδατογράφημα το ξέρουμε και είναι αρκετά απλό:

  99. BLOG_OTI_NANAI said

    Σόρρυ, κουλουβάχατα τα έκανα! Ήθελα να βάλω λινκ και έβαλα να φανεί ολόκληρη εικόνα-τέρας.

    ΥΓ
    Τώρα είδα το 99. Εμένα μου φάνηκε δύσκολο να αφαιρεθεί. Βγαίνουν κομμάτια μεν, αλλά μαζί με το κείμενο. Μου φαίνεται ενσωματωμένο ως εικόνα.

  100. Γιάννης Ιατρού said

    έτσι κάνει;

  101. Γιάννης Ιατρού said

    είναι όντως δύσκολο στο συγκεκριμένο, το πρόγραμμα έκανε 10′ !!! για να το φτιάξει. Είναι εικόνα ενσωματομένη σε εικόνα. Επομένως γ΄λινεται επεκεργασία εικόνας, αλλά αυτόματα

  102. Γιάννης Ιατρού said

    103: Κι αναρωτιέμαι, γιατί να το βγάλει κανείς, εκτός κι αν ενοχλεί το OCR, αλλά κι εκεί υπάρχει δρόμος.

  103. Γιάννης Ιατρού said

    104: Αν κάνει κανείς το mesh λεπτότερο, γίνεται και πολύ καλύτερο, αλλά ο χρόνος μεγαλώνει εκθετικά 😦

  104. Πέπε said

    @89:
    Έξυπνο, εύστοχο. Είναι όμως αλήθεια; Όντως η Εκκλησία τάσσεται κατά του καρναβαλιού; Το έχω δει αυτό σε μικρά μέρη όπου τελούνται παραδοσιακές αποκριάτικες τελετουργίες με τη γνωστή αθυροστομία και όλο το πακέτο των γονιμικών -για να μην πω παγανιστικών- αναφορών. Αλλά αυτό που συμβαίνει σε μεγάλη και πανελλήνια κλίμακα είναι απλώς οι μασκαράτες. Τις καταδίκασαν όντως;;;

  105. BLOG_OTI_NANAI said

    102: Μπράβο! Τέλειο Αποτέλεσμα. Άρα αναγκαστικά το σβήνει, διότι εφόσον είναι εικόνα δεν μπορεί να το αφαιρέσει.

    Μπορείς να το βάλεις να επεξεργαστεί και μια εικόνα γεμάτη με κείμενο να δούμε πόσα ίχνη μένουν τελικά; Αν όχι τώρα, επειδή θέλει ώρα, όποτε σε βολέψει.

  106. Γιάννης Ιατρού said

    89: 106: Εδώ υπάρχει πεδίον λαμπρόν για σχολιασμό. Θα δούμε το μεταμεσονύκτιον, αν έγινε αντιληπτόν το σχόλιο…. 🙂
    Πάντως αυτό του Μπογ. περιέχει αλήθειες, αλλά και σε μερικά υπερβολές, π.χ. όταν λέει για την αμφίεση. Π.χ. νομίζω ότι εδώ η εκκλησία αναφέρεται σε ντυσίματα προκλητικά σεξουαλικώς, όχι γενικά σε αμφιέσεις αποκριάτικες.

  107. Γιάννης Ιατρού said

    107: Ναι, ΟΚ
    το πρόγραμμα δουλεύει με τη λογική της αντικατάστασης pixel, παραμετροποιήσιμες οι περιοχές αντικατάστασης/αντιγραφής, χρώμα κλπ. καθώς και μερικά άλλα στοιχεία (π.χ. αριθμός pixel, διαφάνει κ,ά) και μετά μπορεί να κάνει και υπέρθεση παλιού / επεξεργασμένου. ¨ολα σε ένα σχετικά εύκολο σε χρήση GUI φτιαγμένο γι αυτό το σκοπό.

    Αν δεν είναι εικόνα σε εικόνα, τότε η αφαίρεση είναι ένα κλικ μόνο

  108. Υπάρχει κανένα νόημα για τέτοια σχόλια, αν δεν αναφέρεται ρητά το εργαλείο; Παράνομο είναι το εργαλείο μήπως; ή πρέπει να αρχίσει κανείς τα «δώσε κι εμένα, μπάρμπα»; ή δεν είναι σάμπως δημοσιευμένος κάπου ο μπούσουλας; Είναι δύσκολη ή παράνομη η υπόδειξη της διεύθυνσης δημοσιευμένου υλικού;

  109. Μαρία said

    106
    Εγώ το βρίσκω πολύ φτηνό.
    Φυσικά και η επίσημη εκκλησία είναι κατά του καρναβαλιού, επειδή το θεωρεί παγανιστικό, ακόμα απ’ την 6η οικουμ. σύνοδο. Μας δασκάλευαν κι οι θεολόγοι μας στο σχολείο να μη ντυθούμε.

  110. Ψηφίζω αναφανδόν Caucus Club της Βοστώνης. Και ο ύμνος της χώρας από κάτι παρόμοιο προήλθε, από το ανακρεόντειο κλαμπ του Λονδίνου, ως προς τη μουσική.

  111. Μαρία said

    106
    Απο Πατρινό http://www.impantokratoros.gr/49C7D396.el.aspx

  112. Πέπε, στο 106 … 😦

    http://valiacaldadog.blogspot.gr/2009/02/blog-post_1603.html

  113. BLOG_OTI_NANAI said

    89: Δεν έχεις βαρεθεί με αυτόν τον χαμηλού επιπέδου λαϊκισμό; Αν για παράδειγμα κάποιοι γονείς εργάζονται κάπου όπου προβλέπεται συγκεκριμένη ενδυμασία, και πούνε στην κόρη τους «μα πως ντύνεσαι έτσι για να βγεις», εκείνη θα τους δείξει φωτογραφία με το πως είναι ντυμένοι στην εργασία τους για να ειρωνευτεί την παρατήρηση; Άσε μας σε παρακαλώ με τα διαδικτυακά φούμαρα που ξεφορτώνεις εδώ…

    Αντίστοιχης ανοησίας ήταν εκείνο το απίθανο, όπου είχε μια φωτογραφία κάποιου να βγάζει ένα προσφυγόπουλο από το νερό, και ειρωνευόταν το έθιμο του Σταυρού στα Θεοφάνια, λες και ο διασώστης ήξεραν ότι δεν είναι ορθόδοξος, λες και ήξεραν αν είχε πέσει ή όχι για τον Σταυρό, ή λες και τα προσφυγόπουλα τα σώζουν από το νερό άνθρωποι που… απεχθάνονται τις Ορθόδοξος παραδόσεις…

    Αυτός που τα πρωτοδημοσιεύει μπορεί και να κονομάει από αυτά, βάζοντας διαφημίσεις στο blog του για να τις βλέπουν ομοϊδεάτες. Αλλά αυτός που τα χάβει και τα αναπαράγει χωρίς κριτική σκέψη τι είναι;

    ΥΓ
    89: Ασφαλώς δεν καταδικάζονται οι μεταμφιέσεις γενικά κι αόριστα, αλλιώς θα υπήρχε πρόβλημα από τα… σκετς στο Δημοτικό, μέχρι στο κατά τόπους ντύσιμο με τις παραδοσιακές στολές που είναι επίσης μεταμφίεση.
    Αυτά που λέμε καρναβάλια, καταδικάστηκαν διότι διατηρούσαν ακόμα εξωτερικές σχέσεις με τους παγανιστικούς θεούς. Από τις διατυπώσεις βλέπουμε ότι τότε διατηρούνταν στίχοι τραγουδιών που αναφέρονταν στον Διόνυσο κ.λπ. Ήταν ασύμβατα το ένα με το άλλο. Βεβαίως στην πορεία των αιώνων αποσυνθέδηκαν εντελώς με την ειδωλολατρία και μετατράπηκαν σε απλή διασκέδαση. Βεβαίως,η Εκκλησία αναφέρεται πάντα στις υπερβολές όπως τα φαλλικά σύμβολα, οι βωμολοχίες, η μέθη κ.λπ.
    Αυτό όμως που παραμένει εντελώς ασύμβατο είναι ότι φέτος π.χ. στις 21 Φλεβάρη «άνοιξε» το λειτουργικό βιβλίο που λέγεται Τριώδιο, το οποίο βιβλίο αναφέρεται ιδιαιτέρως στη συνολική νηστεία της περιόδου, σωματική και πνευματική, αλλά 3 βδομάδες μετά, γίνεται το καρναβάλι. Άρα, πάντα θα είναι ασύμβατο όσο διατηρούνται αυτές οι ημερομηνίες.

  114. Μαρία said

    114
    Ο καλύτερος http://hatzakis1938.gr/index.php?route=product/category&path=59
    Σ’ αυτόν ράβεται κι ο πατριάρχης.

  115. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Η γνώμη μου, είναι ότι ο Τράμπ θα βγεί πρόεδρος για πλάκα για δύο κυρίως λόγους. Πρωτος και βασικότερος, είναι ο ιδανικός κρετίνος που θα πατήσει το κουμπί για τον γ’ π.π που επιζητούν απεγνωσμένα οι ΗΠΑ, αλλιώς κινδυνεύουν με καταρρευση. Ο δεύτερος, είναι μακράν από τους πιο πετυχημένους επιχειρηματίες, κι όλους τους οικονομικά ετρρόφωτους αντιπάλους του, τους έχει για πρωϊνή γυμναστική, μια ματιά στα προεκλογικά έξοδα είναι αρκετή για να καταλάβει κάποιος, τι σημαίνει σωστή επιχειρηματική διαχείρηση των χρημάτων. Αυτό είναι ένα ατού που σίγουρα έχει πέραση στα κατώτερα στρώματα, πέρα που εκφράζει και το αμερικανικό όνειρο, αν και δεν είναι ακριβώς αυτοδημιούργητος, σίγουρα όμως αυτός εκτοξευσε στο διάστημα την εταιρεία του, κι όσοι τον αποκαλούν βλάκα, κοιμούνται όρθιοι και πληρώνουν ξενοδοχείο. Πέτυχε ότι ονειρεύονται όλοι, ενδόμυχα η φανερά στην δύση, και πλέον στα εβδομήντα του, αποφάσισε να ικανοποιήσει την ματαιοδοξία του γινόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ – πλανητάρχης, κι αφού δεν έχει τίποτα να χάσει, είναι πρόθυμος να υπακούσει στις διαταγές του βιομηχανοστρατιωτικού κατεστημένου, που ελέγχει κατά κύριο λόγο τους προέδρους.
    Αυτή είναι απλώς η γνώμη μου, δεν σημαίνει πως είναι έτσι τα πράγματα.

  116. Γιάννης Ιατρού said

    110: Stazybo
    Δεν καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις, δηλ. που το πας ουσιαστικά, με το σχόλιό σου. Τι εργαλείο θέλεις να αναφέρω; Το πρόγραμμα που το έχω φτιάξει εγώ, αρχικά (πολύ πιο απλό σε δυνατότητες) σε UNIX (HP-UX το 1990), μετά με Linux σε C++, με περισσότερες δυνατότητες. Όταν έχω καιρό το βελτιώνω. Σήμερα χρησιμοποιεί επίσης το Gimp και το Distiller για ορισμένες δουλειές. Φτιάχτηκε αρχικά για άλλους σκοπούς (image recognition για SMD placing). Και μπούσουλες υπάρχουν σχεδόν για όλα. Επομένως τίποτα το παράνομο ή επιλήψιμο. Ελπίζω να ικανοποιήθηκες, αν όχι, λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να κάνω και κάτι άλλο 😦

    107: ΒΟΝάναι, εδώ το αποτέλεσμα σε μία σελίδα από το ίδιο pdf, όπως πρότεινες.

  117. BLOG_OTI_NANAI said

    110: Τώρα, αν κάποιος το έχει πληρώσει, ή το έχει φτιάξει μόνος του, είναι κατανοητό. Σου λέει, «το πλήρωσα για να το δώσω σε σένα», ή «το έφτιαξα για να μοιραστούμε όλοι μαζί τον κόπο μου»; Σε αυτό το πλαίσιο, το καταλαβαίνω να πω την αλήθεια.

  118. BLOG_OTI_NANAI said

    118: Όντως, πολύ καλό. Ωραία δουλειά. Προσωπικά, όπως είδες μόνο μετά από μετατροπή σε αποχρώσεις του γκρι μπορώ να το σβήσω.

    Για να πούμε και πως γίνεται:

    – Θέλουμε το Finereader 12

    – Εισάγουμε σελίδες ή ολόκληρο βιβλίο και κατόπιν αποθηκεύουμε το εισαχθέν σε αποχρώσεις του γκρι, σε format χωρίς πολλές απώλειες (π.χ. BMP, TIFF)

    – Ξαναεισάγουμε τις σελίδες (γκρι αυτή τη φορά) και «παίζουμε» με τις ρυθμίσεις δύο εργαλείων:

    1. Εργαλείο «Φωτεινότητα και Αντίθεση» (όταν το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό, επιλέγουμε «εφαρμογή σε όλες τις σελίδες» ή «στις επιλεγμένες σελίδες»)

    http://s12.postimg.org/5w2f4i4rx/fot.jpg

    2. Εργαλείο «Επίπεδα» (όταν το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό, επιλέγουμε «εφαρμογή σε όλες τις σελίδες» ή «στις επιλεγμένες σελίδες»)

    http://s12.postimg.org/gk663cer1/epip.jpg

    Έτσι εξαφανίζονται τα περισσότερα υδατογραφήματα. Από πείρα να πω ότι τα χειρότερα που έχω δει είναι αυτά της Ακαδημίας Αθηνών. Φεύγουν μεν, αλλά με αρκετή απώλεια της ποιότητας του κειμένου.

  119. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    115 – Όμως άλλο εργασία κι άλλο λειτούργημα, άλλο τα ρούχα τις δουλειάς, κι άλλο τα ρούχα του λειτουργήματος, τα οποία θα έπρεπε να είναι σαν του ιδρυτή της εκκλησίας, όχι: Βέβαια, οι χριστιανιστές ιεράρχες, έχουν τόση σχέση με τον χριστό που υποτίθεται υπηρετούν, όση και μαρξιστές με τον Μάρξ, που την θεωρία του, υποτίθεται πως υπηρετούν.

  120. BLOG_OTI_NANAI said

    121: Λάμπρο, κάνεις λάθος. Τα ρούχα αυτά είναι αποκλειστικά λειτουργικά και είναι ακριβώς όσο το δυνατόν καλύτερα όπως βάζεις και εσύ και όλοι μας τα καλά μας για να πάμε σε έναν γάμο ώστε να τιμήσουμε αυτόν που μας τίμησε με το να μας προσκαλέσει.
    Αν θέλω να γεννήσω άρνηση για τα πάντα, μπορώ με ευκολία. Δεν χρειάζεται εξυπνάδα να το κάνει κάποιος. Είναι πανεύκολο.

    Οι Εκκλησιαστικές Παραδόσεις αλλάζουν αργά. Και αυτό δεν είναι πάντα κακό. Η σταθερότητα έχει σημασία ακόμα και στην καθημερινότητα. Σήμερα, η σκέψη πολλών ανθρώπων έχει αλλάξει. Και πολλοί πιστοί, αν έβλεπαν τους ιερείς με τριμμένα ράσα, θα αισθανόντουσαν μεγαλύτερη κατάνυξη. Πολλές φορές σε ναούς βλέπω κάποιους ιερομόναχους επισκέπτες από μοναστήρια, που λειτουργούν μαζί με τον εφημέριο με ράσα μπαλωμένα και από πάνω μόνο το πετραχήλι, και τους βλέπω πιο ωραίους έτσι. Όμως, όλα έχουν τον τρόπο τους και οι παραδόσεις έχουν τους αιώνες τους και θέλουν τον χρόνο τους.

  121. Γιάννης Ιατρού said

    120: Blog_Oti_Nanai
    Ναι, καλή μέθοδος. Παίζοντας με την αντίθεση/φωτεινότητα κλπ., όταν η διαφορά μεταξύ υδατογραφήματος και κειμένου είναι αρκετή, τότε πετυχαίνει. έστω και με κάποια απώλεια στην ποιότητα του τελικού κειμένου (μπορείς να την ενισχύσεις ίσως εκ των υστέρων…). Θα μπορούσες να το κάνεις και μόνο με προγράμματα επεξεργασίας εικόνας, π.χ. το xnview που διατίθεται δωρεάν, χωρίς διαφημίσεις/πρόσθετα κλπ και έχει όλες αυτές τις δυνατότητες που θέλεις. Ρίξε του μια ματιά, είναι πιο ευέλικτο σ΄ αυτά από το OCR του Finereader. Με πείραγμα στα levels πετυχαίνεις επίσης πολλά :).

    Εγώ ένα μόνο λόγο βλέπω να κάνει κανείς τον κόπο. Αν το OCR επηρεάζεται πολύ από το υδατογράφημα και θέλεις να έχεις στο αρχείο την δυνατότητα να ψάχνεις για κείμενο, κι επομένως πρέπει να το περάσεις από το OCR.

    Αν έχεις pdf που *δεν είναι εικόνα με ενσωματωμένο το υδατογράφημα σαν εικόνα*, τότε με το acrobat XII μπορείς κατ’ ευθείαν να αφαιρέσεις background ή watermark κλπ.

  122. BLOG_OTI_NANAI said

    123: Αν και καμιά φορά όταν βολευόμαστε με κάτι δεν το αλλάζουμε, όμως θα το κοιτάξω αυτό που λες μήπως είναι πιο γρήγορο.
    Εμένα η αφαίρεση του υδατογραφήματος με εξυπηρετεί και στην εκτύπωση. Με ενοχλεί στο μάτι να διαβάζω με το υδατογράφημα μες στη μέση.
    Το acrobat το είχα δοκιμάσει αλλά στην έκδοση 11. Θυμάμαι όμως ότι δεν είχα καταφέρει να βγάλω όλων των ειδών τα υδατογραφήματα. Κάποια τα αφαιρούσε όντως, κάποια όχι. Εκτός αν η έκδοση 12 είναι βελτιωμένη σε αυτό.

  123. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Καυκάρα είναι η κουφάλα του δέντρου(χώστηκε σε μια καυκάρα και δεν τον είδανε οι Γερμανοί). Εκαυκάργιασε το ψωμί ίσαμε να το φέρει στο σπίτι, το άδειασε από την ψίχα.
    Καυκί,η κούπα, το κομμένο φλασκί (όπως είπατε ήδη), το κρανίο,η αδεια κολοκύθα,αλλά και ένα ύψωμα γυμνό από δέντρα. Και βέβαια η ερωμένη,η αγαπητικιά.
    Η (επίκαιρη) καυκαλίθρα, άσχετο μοιάζει 🙂

  124. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    122- BLOG, δεν επιδιώκω να αντιπαρατεθούμε για την θρησκεία, κατάλαβες πολύ καλά τι εννοώ με τα λειτουργικά ρούχα, επίσης, γνωρίζεις πως αυτά τα χρυσοποίκιλτα ρούχα συν την “περικεφαλαία” στοιχίζουν εκατοντάδες χιλιαδες ευρώ. Όπως και να το δεί κανείς, δεν ταιριάζουν με τον βίο και την πολιτεία του ιδρυτή της εκκλησίας ως θα όφειλαν, εγώ αυτό είπα, από κεί και πέρα, ο καθένας ας τα ερμηνεύσει όπως θέλει, άλλωστε γνωρίζουμε και οι δύο πως δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι στο άμεσο και έμμεσο μέλλον, ίσως στο απότερο, αλλά και πάλι η εκκλησία έχει την εμπειρία εκατοντάδων αιώνων, στο πλασάρισμα της ελπίδας, οπότε, σίγουρα έχει τον πρώτο λόγο..☺

  125. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Την καούκα (στο κεφάλι),την έλεγε η Μαλβίνα για τη μόδα. Τριγυρνάει σαν τον Πατακό με καούκα και εγκαινιάζει έργα,έλεγε για τη Βάσω Π΄΄νδρέου,όταν ήταν υπουργός Δημ.Έργων.

  126. Βάταλος said

    Εντιμώτατοι κύριοι,

    προυχώρησεν η νύξ και δεν θα δυνηθώ να είπω πολλά. Εκκινώ με όσα προλάβω, μέχρι να με καλέση η γραία Βατάλαινα.

    1) Γνωρίζετε, ασφαλώς, ότι έζησα 30 και πλέον έτη εν Βοστώνη και τα πέριξ. Σάς διαβεβαιώ ότι απαξάπαντες οι μορφωμένοι Βοστωνέζοι γνωρίζουν ότι η ετυμολογία των caucuses προέρχεται από το ελληνολατρικόν Caucus Club της Βοστώνης και ουχί από τους Ινδιάνους της Βιργινίας, ός θέλει να πιστεύη ο κ. Σαραντάκος, επηρεασμένος – ασφαλώς – από την διδαχήν του Ραββίνου Χριστού ότι δίκαιον έχουσι πάντοτε οι άλλοι και ουχί οι Έλληνες («εχθροί του ανθρώπου οι οικιακοί αυτού» εβροντοφώναξεν ο Χριστούλης εις το Ματθαίου 10,36 – τουτέστιν… εχθροί σου είναι οι δικοί σου άνθρωποι). Το Online Etymology δηλοί σαφώς ότι δεν γνωρίζει ποία εκδοχή είναι πλέον πειστική: Των Ινδιάνων ή του Βοστωνέζικου κλωβού, ωστόσον ο κ. Σαραντάκος εμφανίζεται ενταύθα ΠΕΠΕΙΣΜΕΝΟΣ ότι η λέξις προέρχεται από τους Ινδιάνους και ουχί από τους Έλληνας!.. Δεν σχολιάζω περαιτέρω, διά να μή εισπράξω νέαν πορτοκαλιάν κάρταν…

    2) Μοί προξενεί αλγεινοτάτην εντύπωσιν ότι επί 16 ώρας τώρα, τα λαγωνικά του Ιστολογίου (κ.κ. Ιατρού, Blog-oti-nanai κλπ.) προτιμούν να αυνανίζωνται, προσπαθούντες να καθαρίσουν το pdf του Κουκουλέ, αντί να ερευνήσουν τί αναφέρουν ο Μέγας Σάθας και ο Αθ. Σακελλαρίου, εξ ών αντλεί ο Κουκουλές!…

    Γράφει ο Μέγας Σάθας εν τη μνημειώδη μελέτη του Δοκίμιον περί του Θεάτρου και της Μουσικής των Βυζαντινών (Βενετία 1878, σελ. σοζ + σοη, τουτέστιν 279 + 280 του pdf)

    Γράφει ο σπουδαίος Αθ. Σακελλαρίου εν ταις σελίσι 303 + 304 των «Κυπριακών» του (τα οποία καλά θα κάνετε να καταβιβάσητε επιτέλους διότι είναι μνημειώδες έργον)

    3) ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Α) Ο μέν Σάθας αποκαλύπτει ότι ο βρωμερός Άγιος των Γαλιλαίων, αυτοκράτωρ Ιουστινιανός, ευθύνεται που η ελληνικωτάτη λέξις «καύκος» κατήντησε να σημαίνη την πόρνην και την μοιχευομένην γυνήν, καθώς και το αιδοίον της γυναικός, εξαιτίας του θανασίμου μίσους της Χριστιανικής Θρησκείας προς τας Ελληνικάς Καλανδικάς εορτάς (καρναβάλια), περί ού θα κάμω συνταρακτικάς αποκαλύψεις το μεσονύκτιον του Σαββάτου προς Κυριακήν, διότι ο αρχηγός των Μεταλληνιστών, κ. Blog-oti-nanai, μάς εκλαμβάνει όλους ως αγραμμάτους κάφρους εν τω σχολίω 115.

    Β) Ο δέ Σακελλαρίου αποκαλύπτει ότι εν Κύπρω αποκαλούσι «καύλαν» την όχι πολύ κοσμίαν γυνήν, πράγμα που μάς αποκρύπτει (διατί, άραγε; Από χριστιανικήν σεμνοτυφίαν;) επιμελώς η Κυπρία αναγνώστρια κ. Λ. Σταματώ εδώ, διότι με καλεί η γραία Βατάλαινα

    Μετά τιμής
    Γέρων Βάταλος
    αιμύλος και σπουδαιόμυθος

    ΥΓ: Να μή λησμονήσω το κυριώτερον: Προ ολίγων ωρών, η εν Αμερική διαμένουσα θυγάτηρ μου (έχω άλλας δύο εν τω Ρωμέικω, δόξα νά έχη ο Ζεύς Σωτήρ) – ήτις εργάζεται εν τω επιτελείω του Golden Donald – με ενημέρωσεν ότι οι έμπιστοι του Ντόναλδ θεωρούν βεβαίαν την νίκην του εν Φλωρίδα την προσεχή Τρίτην με έν απλούν στρατιωτικόν περίπατον, πράγμα που σημαίνει ότι ο Ντόναλδ θα αρπάξη και τους 99 (αν δεν κάμνω λάθος) εκλέκτορας της Πολιτείας. Θα σάς ενημερώσω ξημερώματα Τετάρτης διά το παρασκήνιον, όπως έπραξα και με τον Μισσισσιπήν. Το βέβαιον είναι (διά να μή κουράζεσθε με εικασίας, εφαρμόζοντες την γνωστήν ρωμέικην μέθοδον «Δεξιώτερα Κουροπάτκιν») ότι οι Ελληνόψυχοι των ΗΠΑ έχουν ξεσηκωθή και ψηφίζουν φανατικώς Ντόναλδ. Δεν γνωρίζω αν θα εκλεγή τελικώς Πλανητάρχης (έχομε ακόμη 8 μήνας μέχρι τον Νοέμβριον) και δεν αποκλείεται να τον δολοφονήσουν μέχρι τότε οι γνωστοί – άγνωστοι!.. Αυτός είναι – άλλωστε – και ο εφιάλτης των οπαδών του. Σάς διαβεβαιώ, όμως, ότι εν Φλωρίδα θα θριαμβεύση την προσεχή Τρίτην, ενώ αυτήν την στιγμήν αι δημοσκοπήσεις τον δίδουν αουτσάΪντερ…

  127. Γιάννης Ιατρού said

    128: Κόψε τους μπαφους, για το καλό σου!

  128. Pedis said

    # 114 – !
    # 115 – Γράφε, γράφε … με βγάζεις απ’ τον κόπο να απαντήσω.

  129. ΓιώργοςΜ said

    Έπεσα πάνω σ’αυτό χτες, ενδιαφέρον και απομυθοποιεί όπως μόνο η σάτιρα μπορεί:

  130. Alexis said

    #117: κι όσοι τον αποκαλούν βλάκα, κοιμούνται όρθιοι και πληρώνουν ξενοδοχείο
    Λάμπρο, αυτή την έκφραση «όρθιος κοιμάται, ξενοδοχείο πληρώνει» την έλεγε η μάνα μου, είχα πολλά-πολλά χρόνια να την ακούσω! Πού τη θυμήθηκες βρε άτομο;(!!!) 🙂

    Επί της ουσίας, συμφωνώ κι εγώ ότι ο Ντόναλδ(!) θα εκλεγεί (δυστυχώς) πρόεδρος, εκτός αν μεσολαβήσουν συνταρακτικές εξελίξεις.
    Μπορεί να μην κάνει τον Γ’ Π.Π. αλλά όντας πιστός στο δόγμα «σοκ και δέος» του πανίβλακα Μπους Τζούνιορ θα εμπλακεί σε αρκετούς τοπικούς «τσαμπουκάδες» ανά την υφήλιο (προς χάριν του γοήτρου της υπερδύναμης πάντοτε και των συμφερόντων της στρατιωτικής βιομηχανίας). 😦
    Ίδωμεν!

  131. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    132.117. Αει μωρέ παιδιά τώρα! Λες και η Χίλαρυ θα μοιράζει σοκολατάκια και περιστέρια… (τον είδαμε και το σαξοφωνίστα πόσο «ειρηνιστής» ήταν… 😦 )

  132. gpoint said

    # 132

    Μια που εδώ λεξιλογούμε…αυτό το ίδωμεν πολύ της μετάφρασης των Ο΄μου μοιάζει, που θάλεγε κι ο γεροΒάταλος. Οψόμεθα

  133. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολυ για τα νεεότερα σχόλια!

    128 Το να παράγεται η καύκα από την καύλα δεν ειναι και τόσο πιθανό, κι ας λέει ο Σακελλαρίου.

    118-123 Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά. Άρα, αν κατάλαβα καλά, το υδατογραφημα μπορείς μεν συχνά να το κάνεις να μη φαίνεται αλλά (συνήθως) δεν μπορείς να το αφαιρέσεις.

  134. BLOG_OTI_NANAI said

    126: Δεν θα διαφωνήσουμε απαραίτητα, αλλά ούτε και θα συμφωνήσουμε. Διότι δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε τα ίδια σχόλια και για τους ναούς; Γιατί να μην φτιάχναμε μια λυόμενη κατασκευή από λαμαρίνα, ή ακόμα καλύτερα να μην είχαμε σκηνές από πανί με κάποιο σκέπαστρο για τη βροχή.
    Είναι λοιπόν θέμα αξιών: ποια ιδέα έχει αξία για μένα. Αυτήν την ιδέα που τιμώ, φροντίζω και να δείχνει ότι αντικατροπτίζει την αξία που έχει για μένα.
    Για να μπορούμε να συννενοούμαστε χωρίς να τσακωνόμαστε, θα πρέπει να κάνουμε προσπάθεια να αντιληφθούμε την αξία του άλλου.
    Φαντάσου τώρα μια σκέψη:
    Πάει ο άλλος που δεν αθλείται ποτέ, και λέει καλά τρελλοί είναι; Ξοδεύουν τόσα λεφτά σε γήπεδα για να βαράνε μπάλες και μπαλάκια αντί να τα δώσουν στους φτωχούς; Πάει και ο άλλος που δεν έχει παιδιά, και βρίζει για τα λεφτά που ξοδεύονται σε παιδικές χαρές, διότι πιστεύει ότι αυτά τα λεφτά θα μπορούσαν να έχουν πιο χρήσιμα διότι δεν τον ενδιαφέρουν τα παιδιά των άλλων. Φανταστείτε και τα κόστη στον πλανήτη για πολιτικές καμπάνιες, ή για κάθε είδους φεστιβάλ που αφορά τις τέχνες, τον κινηματογράφο, την οικολογία, την πολιτική, την παρουσίαση εμπορικών προίόντων ή οτιδήποτε άλλο.
    Γράφονται βιβλία π.χ. για τον αθεϊσμό, τον παγανισμό, τον αντιχριστιανισμό κ.λπ.. Και μπορώ να σκεφτώ: καλά, τρελοί είναι; Αν αθροίσουμε τα κόστη όλων αυτών των βιβλίων που «είναι άχρηστα χωρίς λόγο ύπαρξης», αν δίνονταν όλα αυτά τα λεφτά στους φτωχούς ο πλανήτης θα ήταν καλύτερος. Οι λεγόμενοι «αντιεξουσιαστές» στην Αθήνα γεμίζουν τον κόσμο με κάθε είδους (ανιστόρητα) φυλλάδια και αφίσες για κάθε γεγονός που μπορεί να φανταστεί ο καθένας, πληρώνοντας ένα σωρό λεφτά σε τυπογραφεία ή υλικά εκτυπώσεων.

    Δηλαδή, όταν ανοίγει το κουτάκι με τις μαμακίες η λίστα είναι ατέλειωτη με το τι μπορεί να σκεφτεί ο καθένας για την «εξοικονόμηση χρημάτων».

    Η δική μου γενική θέση είναι ότι, αυτός που δεν έχει την βασική αντίληψη να κατανοήσει τις αξίες του διπλανού του ή το γενικό πλαίσιο αναγκών της κοινωνίας όπου ζει, λέει ψέματα ότι το κάνει δήθεν επειδή κατανοεί τις ανάγκες των… φτωχών. Αν τα είχε τα λεφτά αυτός ο συγκεκριμένος, θα τα έβαζε στη τσέπη του και θα τα έτρωγε σε σουβλάκια, ή στα χόμπι και τις διασκεδάσεις του και δεν θα τα έδινε σε κανέναν. Ακριβώς διότι με αυτά που ισχυρίζεται αποδεικνύει ότι είναι «παρτάκιας» και δεν τον νοιάζει τίποτα και για κανέναν εκτός από τις προσωπικές του ιεροποιημένες σκέψεις ότι δηλ. μόνο η δική του αντίληψη αξίζει στον κόσμο.
    Όμως, δεν είναι έτσι.

    Το ζήτημα είναι να γίνονται όσα είναι αναγκαία να γίνουν, ώστε να υπηρετήσουν τις αξίες όλων των ανθρώπων, αλλά με συνείδηση και της αξίας εκείνης που λέγεται εξοικονόμηση χρημάτων ώστε να γίνονται όλα -και όχι μόνο αυτά που νοιάζουν εμάς- αλλά με έναν λογικά οικονομικό τρόπο. Να μην δαπανώνται περισσότερα χρήματα από τα απαραίτητα σε κάθε τομέα. Εκεί συμφωνούμε σαφώς.

  135. spatholouro said

    Ιδού και το σχετικό λήμμα από το «Μικρό λεξικό σεξουαλικών όρων» του Χ. Τσούκα, που λέγαμε στο πιπερένιο νήμα:
    καύκος: καύχος/ο εραστής/μοιχός (απ’ το «καυκί»: κεφάλι), καυλόκαυχος (κατακαυλωμένος ή τρυφερός εραστής)

  136. ΓιώργοςΜ said

    135 (118-123) Γενικά ο μόνος τρόπος να ΜΗΝ μπορείς να αφαιρέσεις ένα υδατογράφημα (ή οποιαδήποτε λεπτομέρεια, μουτζούρα κλπ) είναι να έχει το ίδιο χρώμα ή τους ίδιους τόνους γκρι με το κείμενο. Σε κάθε άλλη περίπτωση είναι εφικτό με ένα πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας (υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα δωρεάν στο δίκτυο). Είναι αρκετά χρονοβόρο για να το κάνει κανείς σελίδα-σελίδα για ολόκληρο βιβλίο, αν και υπάρχει τρόπος (δε χρειάστηκε να το κάνω κι έτσι δεν ξέρω πόσο εύκολος ή αξιόπιστος είναι) να εφαρμοστεί ένα σετ επεξεργασίας σε μια ομάδα εικόνων (batch processing).

  137. BLOG_OTI_NANAI said

    135: Για την πληρη αφαίρεση υπάρχουν κάποια shareware επί πληρωμή, αλλά συνήθως υπόσχονται περισσότερα από όσα κάνουν. Είχα δοκιμάσει κανα δυο με «σπαστήρια» που είχα βρει αλλά ήταν τελικά σχεδόν άχρηστα, δεν άξιζε να τα αγοράσει κανείς.

  138. ΓιώργοςΜ said

    138 (συνέχεια) μόλις θυμήθηκα τη γνωστή φωτογραφία του Στάλιν με 3-4 κεφαλές του κόμματος τη δεκαετία του 30, από την οποία αφαιρούνταν ένας-ένας με το πέρασμα των χρόνων οι διαφωνούντες. Χωρίς ψηφιακή επεξεργασία… Προσπάθησα να τη βρω και το γκούκλισμα έβγαλε πολλά παρόμοια περιστατικά, πχ

    http://www.businessinsider.com/people-who-were-erased-from-history-2013-12

  139. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα:
    138: ΓιώργοΜ Σωστά. Αλλά μόνο όταν το κείμενο (δηλ. το υπόλοιπο έγγραφο) είναι φωτογραφία/εικόνα.
    135β Νίκο, σαν μπούσουλάς: αν μπορείς να επιλέξεις, έστω και μερικώς, το κείμενο στο pdf, τότε η απομάκρυνση του υδατογραφήματος είναι πολύ εύκολη.

  140. sarant said

    137 Το δεύτερο μπορεί και νάναι ιδιοκατασκευή.

  141. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Πάντα νόμιζα ότι η καύκα βγαίνει από το κάψιμο, την καψούρα…

  142. BLOG_OTI_NANAI said

    139: Στις Δημόσιες Βιβλιοθήκες για παράδειγμα, το υδατογράφημα δεν είναι σαν του ΑΠΘ, αλλά είναι πληκτρολογημένο κείμενο με δύο λέξεις που έχει επικαθίσει επάνω από τις εικόνες των βιβλίων.
    Βεβαίως, με την τεχνική του Finereader 12 εξαφανίζεται και αυτό με μεγάλη επιτυχία στα περισσότερα βιβλία, εκτός των περιπτώσεων που η απόχρωση του βιβλίου συγγενεύει πολύ με την απόχρωση του υδατογραφήματος, οπότε μαζί με το υδατογράφημα θα σβηστεί και το κείμενο.

    Πάντως, το υδατογράφημα στις Δημόσιες Βιβλιοθήκες δεν είναι ενσωματωμένο στις σελίδες. Είναι ξεχωριστό. Κάθεται απλά από πάνω. Υποτίθεται λοιπόν ότι αυτά τα shareware ανιχνεύουν τις δύο αυτές λέξεις και με αυτοματοποιημένο τρόπο τις αφαιρούν από κάθε σελίδα σε πολύ λίγο χρόνο. Αυτό εννοώ με τον όρο «αφαίρεση».
    Βεβαίως, τα shareware που δοκίμασα ανιχνεύουν κολοκύθια τούμπανα και μετά την υποτιθέμενη «επιτυχή επεξεργασία» το υδατογράφημα «Δημόσιες Βιβλιοθήκες» ήταν ακόμα στη θέση του… Ασφαλώς, μην ξεχνάμε ότι τα ελληνικά για πολλούς δημιουργούς προγραμμάτων δεν λαμβάνονται καν υπόψη όπως και ένας Έλληνας προγραμματιστής θα λάμβανε υπόψη του π.χ. τα αγγλικά αλλά όχι τα Κινέζικα.

    Με το Finereader πάντως, όταν μιλάμε για πολυσέλιδα βιβλία το batch converting είναι ήδη εκεί με το πάτημα ενεός κουμπιού. Άπαξ και βρήκε κάποιος την κατάλληλη ρύθμιση, με ένα κλικ την εφαρμόζει σε όλες τις σελίδες. με κάποια καθυστέρηση προφανώς.

    Να πούμε βεβαίως και ότι η καθυστέρηση σε αυτού του είδους τις επεξεργασίες οφείλονται σε μεγαλό ποσοστό στην υψηλή ανάλυση πολλών ψηφιακών βιβλίων. Για παράδειγμα τα περισσότερα βιβλία στην Ανέμη ή στα Google Books και σε άλλες παρόμοιες βιβλιοθήκες, είναι σκαναρισμένα σχεδόν πάντα στα 600dpi, ή τουλάχιστον από 400dpi και άνω, και αυτό είναι που βραδύνει πολύ την επεξεργασία.

    Αντίθετα, στις «Δημόσιες Βιβλιοθήκες» που τα σκαναρίσματα αγγίζουν πολλές φορές το κατώτερο όριο της αθλιότητας των 96dpi, η επεξεργασία ειναι πιο γρήγορη.

  143. Yannis_h said

    Ετυμολογία ονόματος ινδιάνικης φυλής

    In the late 19th century, there was this tribe of Indians, see, who had become nomadic. They were forced off their ancestral lands by pioneers, peace treaties and the United States Cavalry.

    So an agent from the Bureau of Indian Affairs was sent to interview them at one of their temporary encampments, to learn who and what they are — or to be more exact — who and what they used to be. He asked the name of the tribe. They said, «We are the Fuh-kar-wee.»

    The agent wanted to know if the name had a special meaning. They said it had in fact been adopted only recently and was based on what their chief, who had just died, wailed in despair at sunset on every day of their aimless wandering:

    «Where the Fuh-kar-wee?»

    http://www.keithmurphy.info/1102/vonnegut.htm

  144. Αιμ said

    Ανεντιμος, άτιμος, ανώριμος

  145. sarant said

    146 Ασφαλώς -αλλά τα δυο πρώτα έχουν το -ιμ στο θέμα τους (τιμή), δηλαδή δεν είναι με το επίθημα, ενώ στο τρίτο έχει ξεχαστεί το ουσιαστικό (ώρα).

  146. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Πανωκαύκαλο – κατωκαύκαλο στο παξιμάδι. Το πάνω και το κάτω μέρος της κριθαροκουλούρας.
    Το καύκαλο του πόδα, το μετατάρσιο (κουντεπιέ).

  147. 118: Αυτό ακριβώς προσπαθούσα να καταλάβω· αν έλεγες εξαρχής, είναι μια δική μου εφαρμογή, δεν θα απέπνεαν μυστικότητα τα σχόλια… 🙂 Εκτός αν έχω χάσει επεισόδιο, και το είχες αναφέρει στο παρελθόν.

  148. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    132 – «αυτή την έκφραση «όρθιος κοιμάται, ξενοδοχείο πληρώνει» την έλεγε η μάνα μου, είχα πολλά-πολλά χρόνια να την ακούσω! Πού τη θυμήθηκες βρε άτομο;(!!!) Έτσι μου κατέβηκε ρε Αλέξη μες στα άγρια χαράματα, γιατί παίζει πολύ από πολλούς «Τράμπ=βλάκας» κι ακόμα χειρότερα, ότι είναι σαν τον Μπούς τον νεώτερο που είναι αποδεδειγμένα ΒΛΑΚΑΣ, ε όχι, μπορεί να είναι οτιδήποτε άλλο, εκτός από αυτά τα δύο. Τώρα για το δυστυχώς που λές για την εκλογή του, δεν το πολυκαταλαβαίνω, το ευτυχώς δηλαδή ποιό θα ήταν; έχει κάποια ιδιαίτερη σημασία για μάς, το ποιός θα είναι πρόεδρος των ΗΠΑ, ειλικρινά πιστεύεις κι εσύ σ΄αυτή την πατάτα; Από πότε αποφασίζουν οι πρόεδροι αυτοβούλως στο Αμέρικα και δεν το έχω πάρει είδηση;
    Τον γ΄π.π θα τον κάνει γιατί δεν βγαίνει με τίποτα ο λογαριασμός, κι όχι για το γόητρο, μην ακούς τι λένε τα ΜΜΑ, κοίτα την πραγματικότητα στα χρηματιστήρια (ΦΟΥΣΚΑ) και στους ισολογισμούς των Κ.Τ των μεγάλων χωρών, και των ΗΠΑ, ΧΑΟΣ.

    133 – «Αει μωρέ παιδιά τώρα! Λες και η Χίλαρυ θα μοιράζει σοκολατάκια και περιστέρια… (τον είδαμε και το σαξοφωνίστα πόσο «ειρηνιστής» ήταν..»
    Όχι ρε Κίντ, σιγά μη μοιράζει σοκολατάκια η κερασφόρος, όμως οι δημοκρατικοί εκφράζουν διαφορετικά λόμπι, ας πούμε κάπως πιο ήπια, ενώ οι ρεπουμπλικάνοι καθαρά το γενικό στρατιωτικό σύμπλεγμα, και τους πετρελαιάδες, που ΟΛΩΣ ΤΥΧΑΙΩΣ, είναι πάντα πίσω από κάθε πόλεμο στον πλανήτη.

  149. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    136 – Καημό τόχω ρε BLOG, να μου απαντήσεις έστω ΜΙΑ ΦΟΡΑ (αριθ.1) πάνω στο θέμα που συζητάμε, τι συγκινησιακό κατεβατό είναι αυτό πάλι; πού κολλάνε όλα αυτά με αυτό που είπα εγώ; Καταννοώ βέβαια πως δεν απαντάς σε μένα, αλλά σ΄αυτούς που τυχόν σε διαβάζουν, τους απ΄έξω δηλαδή, αλλά βρε φίλε, απάντησέ μου κι εμένα μια φορά, έτσι για το γαμώτο, νάχω να το λέω (χαμόγελο).
    Επί της ουσίας BLOG, οι ντυμένοι στο χρυσάφι ιεράρχες, έχουν καμιά σχέση με τον ιδρυτή της εκκλησίας, ΝΑΙ η ΟΧΙ; είπε ο ιδρυτής να χτίζονται ναοί (ας αφήσουμε τα μεγαθήρια) για να δοξάζουν οι πιστοί τον θεό ΝΑΙ η ΟΧΙ; είπε να ζούν έτσι οι πιστοί χριστιανο ΝΑΙ η ΟΧΙί; είπε να βαφτίζονται οι χριστιανοί στην βρεφική ηλικία ΝΑΙ η ΟΧΙ; όποιος δεν ακολουθεί τις διδαχές του, είναι πιστός, ΝΑΙ η ΟΧΙ;
    Αν είναι να μου απαντήσεις, θέλω μονολεκτικά, αλλιώς αγνόησέ με.
    Όσο για την κατανόηση των αξιών του καθενός, θα πρέπει πρώτα να μην επιβάλλονται οι αξίες των ισχυρών στους αδυνάτους, και μετά το συζητάμε.

    Υ.Γ – Όλα αυτά τα «περιττά» έξοδα (που πολλά είναι) από όλους αυτούς που αναφέρεις, είναι σταγόνα στον ωκεανό των εκκλησιαστικών περιττών εξόδων, που επειδή είναι κρατικά, τα πληρώνουμε όλοι, «πιστοί» και άθρησκοι. Και βέβαια, δεν μίλησα ΠΟΥΘΕΝΑ για φτωχούς, δηλαδή ΕΛΕΟΣ.

  150. gpoint said

    # 147

    Δηλαδή δεν είναι αναγνωρίσιμα ;

  151. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    152, Να εκφράζει το αντίθετο νομίζω ήταν το ζητούμενο.
    Υποθετικά: ανεκλέξιμος , ανελέγξιμος

  152. Παίξε την τρομπέτα του Τράμπ!

    http://trumpdonald.org/

  153. antonislaw said

    125 με αφορμή την καυκαλήθρα ή καυκαλίδα (καυκίον με το καυλίον(κοτσάνι) , αν διαβάζω σωστά το παράθεμα του Jo. Toup Καυκίον, καυλίoν.
    https://books.google.gr/books?id=PNxkAAAAcAAJ&pg=PA317&dq=%CE%BA%CE%B1%CF%85%CE%BA%CE%AF%CE%BF%CE%BD&hl=el&sa=X&ved=0ahUKEwjzj7-HiMXLAhXsCJoKHQvSAWcQ6AEIJTAC#v=onepage&q=%CE%BA%CE%B1%CF%85%CE%BA%CE%AF%CE%BF%CE%BD&f=false
    128, 135: επομένως ίσως δεν είναι τόσο απίθανη η συσχέτιση του καύλα με το καύκα, κατ’αναλογία
    – μην ξεχάσουμε και το ξεκαυκαλώνω=αποκεφαλίζω,σπαζω το κεφάλι, καταστρέφω, βγάζω το καπάκι

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: