Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Πασχαλινά μεζεδάκια και φέτος

Posted by sarant στο 30 Απρίλιος, 2016


Και λέω «και φέτος» επειδή τον ίδιο τίτλο τον έχω χρησιμοποιήσει και στο παρελθόν, αφού, κατά μια περίεργη σύμπτωση, συμβαίνει συχνά το Πάσχα να πέφτει Κυριακή.

Θα μπορούσα να τα πω και «αγιοφωτισμένα» μεζεδάκια, αφού το βράδυ θα έρθει από τα Ιεροσόλυμα το Άγιο Φως. Η μεταφορά του Αγίου Φωτός, ένα πανάρχαιο έθιμο που ξεκίνησε το 1988, αρχικά ήταν προσφορά κάποιου ταξιδιωτικού πράκτορα, αλλά από το 2002 (επί πρωθυπουργίας του… εκσυγχρονιστή Κ. Σημίτη) τα έξοδα τα ανέλαβε η ελληνική πολιτεία, και από τότε αυτή τα πληρώνει, είτε γκλαμουράτη με ξένα κόλλυβα είτε χρεοκοπημένη.

Αλλά το μεγάλο θαύμα δεν θα ήταν να ανάψει με μαγικό τρόπο το φως, θα ήταν να αναλάμβανε τα έξοδα της μεταφοράς του η Εκκλησία της Ελλάδος. Αλλά τέτοιο θαύμα, αμφιβάλλω αν θα γίνει ποτέ.Τέλος πάντων, θυμίζω ότι το ιστολόγιο έχει άρθρο για το θέμα.

Και προχωράμε στα μεζεδάκια μας.

* Ξεκινάμε με μια εξωτική πόλη που τη διάβασα σε άρθρο αθλητικού ιστοτόπου, από το οποίο πληροφορήθηκα ότι εκτός από μπρέξιτ και γκρέξιτ υπάρχει ενδεχόμενο και για… σπέξιτ, τουλάχιστον στο μπάσκετ.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Mundo Deportivo στην ηλεκτρονική της έκδοση «η απόφαση ελήφθη το Σάββατο (23/4) από την εκτελεστική επιτροπή της παγκόσμιας ομοσπονδίας, η οποία συνεδρίασε στη Χινέμπρα για να συζητήσει τα μέτρα που θα πάρει για την κρίση που έχει δημιουργηθεί.

Ποια είναι τάχα η Χινέμπρα; Οι Ισπανοί ξέρουν ότι η Ginebra είναι η ελβετική πόλη που εμείς λέμε Γενεύη, αλλά το ξέρει τάχα ο Έλληνας αναγνώστης;

* Εισαγωγικομανία που μπορεί να θεωρηθεί και μακάβρια, στον τίτλο άρθρου του skai.gr:

Bild: «Φεύγει» ο Τσακαλώτος.

Να βάλει και τις τρεις λέξεις σε εισαγωγικά, το καταλαβαίνω. Αλλά μόνο το «φεύγει», τι νόημα έχει; Τι προσφέρουν τα εισαγωγικά εδώ, μπορεί κανείς να μας πει;

* Από την ομιλία του Κούλη Μητσοτάκη στο συνέδριο της ΝΔ φίλος επισήμανε (και μου έστειλε) το εξής απόσπασμα:

Διεξάγαμε ένα συνέδριο διαφορετικό από τα προηγούμενα, υπήρχε ένας άνεμος δημιουργικής αλλαγής, ανοίξαμε τις πόρτες να μπει οξυγόνο για την παράταξη και τη χώρα.

Τι χρόνος είναι το «διεξάγαμε»; Παρατατικός. Ο αόριστος θα ήταν «διεξαγάγαμε» (ο αμαληκιτικός τύπος) ή «διεξάξαμε» (ο αναλογικός, που χρησιμοποιείται στην Κύπρο και τον λέγαμε κι εμείς τον 19ο αιώνα). Στη συγκεκριμένη φράση του Κούλη, ταιριάζει πιο πολύ αόριστος ή παρατατικός; Ακολουθεί ένα ρήμα σε παρατατικό (που όμως περιγράφει μια διαρκή κατάσταση) και ένα σε αόριστο, αλλά για να βεβαιωθούμε ας αντικαταστήσουμε το «διεξάγω» με το «πραγματοποιώ». Τι θα ταίριαζε περισσότερο; Πραγματοποιούσαμε ένα συνέδριο διαφορετικό ή πραγματοποιήσαμε ένα συνέδριο διαφορετικό;

Ασφαλώς το δεύτερο. Άρα, το «διεξάγαμε» εδώ είναι λάθος. Η χρήση αναλογικού τύπου, θα το απέτρεπε.

* Λένε πως η πίστη «και βουνά μετακινεί», αλλά η δημοσιογραφική απροσεξία μετακινεί πόλεις.

Έτσι, σε πρόσφατο άρθρο του in.gr για ένα περιστατικό του αστυνομικού δελτίου στη Γαλλία, διαβάσαμε ότι «Στο θάνατο τουλάχιστον δύο ατόμων έχει καταλήξει περιστατικό με πυροβολισμούς μπροστά από σχολείο στη Γκρενόμπλ της νοτιοδυτικής Γαλλίας».

Ωστόσο, η Γκρενόμπλ βρίσκεται στη νοτιοανατολική Γαλλία -νοτιοδυτικά είναι η Τουλούζη. Παρεμπιπτόντως, αναφέροντας τον τίτλο της γαλλικής εφημερίδας (Dauphiné Libéré), το άρθρο τρώει και τις τρεις αξάν. Οι άντρες δεν βάζουν αξάν άλλωστε.

panagiatin* Θα είδατε τις εντυπωσιακές φωτογραφίες με το «Παναγία Τήνου» μισοβυθισμένο μέσα στο λιμάνι του Πειραιά.

O τίτλος στο Κουτί της Πανδώρας θα μπορούσε να παραπέμπει σε σκάνδαλο μεγατόνων, αφού μιλάει καθαρά ότι υπάρχουν υπόνοιες για δολιοφθορά από τον αρμόδιο υπουργό, τον Θοδωρή Δρίτσα.

Ξέρουμε βέβαια ότι δεν είναι έτσι, ότι η αναγκαστική συντομία των τίτλων έφερε (όχι αναπόφευκτη) αμφισημία. Ο τίτλος σχολιάστηκε αρκετά, και τελικά ο ιστότοπος τον άλλαξε: Υπόνοιες από τον Δρίτσα για δολιοφθορά.

* Μια ενδιαφέρουσα κασιματιά είχαμε τις προάλλες, στην οποία ο αρθρογράφος της Καθημερινής  διαστρέβλωσε βάναυσα τον Ρούζβελτ, θέλοντας να παινέψει μια ρήση του Κούλη Μητσοτάκη. Γράφει ο Στέφανος Κασιμάτης: Στον περίφημο λόγο που εκφώνησε ο Φράνκλιν Ντελάνο Ρούζβελτ τον Ιανουάριο του 1941, με τον οποίο ουσιαστικά κήρυξε το τέλος της περιόδου του απομονωτισμού των ΗΠΑ, αναφέρθηκε στις τέσσερις ελευθερίες: «ελευθερία λόγου, ελευθερία θρησκευτικής λατρείας, ελευθερία από την ένδεια, ελευθερία από τον φόβο». Η ελευθερία από τον φόβο είναι η ασφάλεια (αυτό για το οποίο έγινε η συζήτηση των αρχηγών στη Βουλή) και έχει σημασία ότι την αφήνει τελευταία, γιατί είναι η προϋπόθεση ώστε να υπάρχουν και οι άλλες ελευθερίες.

Η ομιλία του Ρούζβελτ είναι πράγματι περίφημη, οπότε ας θυμηθούμε τι είπε σχετικά με την τέταρτη ελευθερία: The fourth is freedom from fear, which, translated into world terms, means a world-wide reduction of armaments to such a point and in such a thorough fashion that no nation will be in a position to commit an act of physical aggression against any neighbor — anywhere in the world.

Όπως βλέπετε, ο Ρούζβελτ κηρύσσει παγκόσμια μείωση των εξοπλισμών ώστε καμιά χώρα να μη μπορεί να βλάψει κάποια γειτονική της -μια πρόταση που μπορεί να χαρακτηριστεί ή όχι ουτοπική, αλλά που πάντως καμιά σχέση δεν έχει με αυτά που αναφέρει και εκείνα που υπονοεί ο στρατευμένος αρθρογράφος της Καθημερινής.

Και για να μη φωνάζει ο Καίσαρας, να πω ότι η επισήμανση και η έρευνα δεν έγιναν από μένα, εγώ τα είδα εδώ.

* Όπως συμβαίνει κάθε φορά που πρόκειται να συνεδριάσει κάποιο σώμα ή που γίνεται λόγος για την προσέγγιση των οικονομιών, τα ομόηχα μπερδεύουν τους συντάκτες μια και δεν τα πιάνει ο κ. Σπελ Τσέκερ, ο μόνος διορθωτής που απέμεινε στις περισσότερες εφημερίδες. Άρθρο στο (οΘντκ) έγκυρο Βήμα: [Ο Αλέξης Τσίπρας] Θα ζητήσει άμεση σύγκλΙση Συνόδου Κορυφής.

Σύγκληση βέβαια. Πάλι καλά που δεν έγραψε την οδοντιατρική σύγκλειση ή τη σύγκλυση των νερών, την πλημμύρα.

unnamed_175* Με διαφημιστικά κριτήρια, δηλαδή να μην περάσει απαρατήρητη, η πασχαλινή ευχετήρια κάρτα της Φώφης Γεννηματά κρίνεται πετυχημένη.

Ή ίσως όχι, αν κρίνουμε από το γεγονός ότι χρειάστηκε επεξηγηματική ανακοίνωση.

Επειδή εγώ είμαι ίσως ο μοναδικός στην Ελλάδα (μπορεί και στην Ευρώπη) που δεν έχω παρακολουθήσει ούτε δευτερόλεπτο από το Game of Thrones (μάλιστα μέχρι πρότινος νόμιζα πως είναι παιχνίδι για πισί) δεν πιάνω και πολύ τι συμβαίνει με τους δράκους. Πάντως, μια φίλη στο Φέισμπουκ υποστήριξε ότι τα εικονιζόμενα δεν είναι αυγά αλλά μπάλες του κουίντιτς -που μου φαίνεται πιθανό.

* Εδώ και λίγο καιρό η Ένωση Κεντρώων έχει τροποποιήσει το πάγιο αίτημά της για σχηματισμό οικουμενικής κυβέρνησης, και πλέον ζητάει «κυβέρνηση ευρέος πέλματος». Θυμίζει λίγο πλατυποδία αυτό, αν και έχει λογική βάση ο όρος.

Βέβαια, όπως συμβαίνει με όλες τις ανάλογες λόγιες γενικές, που προέρχονται από επίθετα σε -ύς, πολύς κόσμος τις μπερδεύει με επιρρήματα (θα χρειαζόταν άρθρο, εδώ που τα λέμε) κι έτσι τις γράφει με -ως. Κι όμως, άλλο το «ευρέως γνωστό» κι άλλο το «ευρέος πέλματος». Παράδειγμα, σε πρόσφατο άρθρο του skai.gr, όπου βρήκα και το πολύ αστείο «αγκομαχεί» (σαν το «δεν εκτιμείται η επιστήμη», που έλεγε και κάποιος σε μια κωμωδία) που δεν ξέρω αν πρέπει να το χρεώσω στο κόμμα του κ. Λεβέντη ή στον ιστότοπο.

* Το γνωστό απόφευγμα του Πολύβιου τώρα και σε επιστολή αναγνώστη στην Καθημερινή : Γι’ αυτό το θέμα της διατηρήσεως και εκμαθήσεως της ελληνικής γλώσσας είναι κεφαλαιώδους σημασίας. Αξίζει να το προσέξουμε. Το ζήτημα δεν είναι ούτε ρομαντισμός ούτε συντηρητισμός, καθ’ ότι ισχύει το του Πολυβίου «εν καιροίς χαλεποίς μέμνησο της γλώσσης».

Όπως έχουμε ξαναγράψει, ο καημένος ο Πολύβιος ουδέποτε είπε τέτοιο πράγμα, ούτε και θα μπορούσε να το πει (για λόγους που αναφέρω στο άρθρο). Δεδομένου μάλιστα ότι ο αναγνώστης της Κ. που ανησυχεί για τη γλώσσα είναι ιεροκήρυκας, υπάρχει φόβος το δήθεν ρητό να το αναφέρει και σε κηρύγματά του και να μεταλαμπαδεύει έτσι το ψέμα.

* Το Χάφιποστ έχει ένα άρθρο με «27 δημοφιλή ονόματα από μάρκες που προφέρουμε λάθος«. Ποιους όμως εννοεί το πρώτο πληθυντικό πρόσωπο του τίτλου; Αν το διαβάσετε θα δείτε πως είναι απλή μετάφραση αμερικάνικου άρθρου -και ότι σε πολλές περιπτώσεις έχει ονόματα εταιρειών που τα προφέρουΝ λάθος οι Αμερικανοί, ενώ στα ελληνικά τις προφέρουΜΕ σωστά ή πιο σωστά.

Παρεμπιπτόντως, πρόσεξα (και επικρότησα) την αποφυγή της γενικής πτώσης στον τίτλο. «Ονόματα μαρκών», δεν λέγεται.

* Φίλη μού στέλνει το εξής, ζητώντας από τον στρατολόγο της Στρατιάς των Αγνώριστων να επιληφθεί του θέματος:

Μετά το ματς το γύρισα εγκαίρως στο κανάλι της Βουλής για να πετύχω έναν της Στρατιάς των Αγνώριστων. Τον Αντρέα ΜΟντένια, νόθο του Μοντένιου και του γνωστού ζωγράφου. Αλλά νομίζω ήταν ανώτερο που έδωσε την ημερομηνία έτσι: χίλια διακόσια ΜΗΔΕΝ πέντε 🙂

Πρόκειται για τον Αντρέα Μαντένια, η δε εκπομπή λεγόταν «Τα χρώματα του ιερού πάθους», ελληνικό ντοκιμαντέρ. Μάλιστα, αν άκουσε σωστά η φίλη μου, λίγο αργότερα έγινε λόγος για «καρασκούρο».

* Ο Αντώνης Πανούτσος σε πρόσφατο άρθρο του ασχολήθηκε με θέματα γλωσσικά, που τα προσέγγισε με την ημιμάθεια που τον διακρίνει όποτε μιλάει για κάτι άλλο πέρα από το ποδόσφαιρο και με την ευαισθησία προς την αλήθεια που χαρακτηρίζει την εφημερίδα που τον φιλοξενεί.

Τα όσα γράφει για το «πλέριος» δεν έχουν πολλή σχέση με την πραγματικότητα, αλλά αξίζουν χωριστό άρθρο και θα σας παρακαλέσω να περιμένετε να το γράψω. Προς το παρόν θα σταθώ σε μιαν άλλη λέξη που τον ενοχλεί, τον τύπο «βουλεύτρια».

Και βεβαίως, έχει κάθε δικαίωμα να βρίσκει άκομψο ή κακόηχο ή οτιδήποτε άλλο τον συγκεκριμένο τύπο.

Έτσι, η Ζωή Κωνσταντοπούλου, όταν ήταν πρόεδρος της Βουλής, έκανε τη μεγάλη επίθεση στα διγενή και μονοκατάληκτα. Αποφάσισε ότι το βουλευτής δεν μπορεί να είναι το ίδιο για τον άνδρα και τη γυναίκα. Ετσι, λάνσαρε το θηλυκό «βουλεύτρια», που ευτυχώς η αποτυχία της να επανεκλεγεί το καταδίκασε σε αχρησία.

Ίσως είναι της μόδας οτιδήποτε θεωρεί κανείς απεχθές ή επαχθές ή επονείδιστο να το φορτώνει στη Ζωή Κωνσταντοπούλου, αλλά το σχόλιο του κ. Πανούτσου αποτελεί βάναυση παραβίαση της πραγματικότητας. Η χρήση του τύπου «βουλεύτρια» από βουλεύτριες του ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε πολύ πριν αναλάβει ΠτΒ η Ζωή Κ. (παράδειγμα εδώ,  άρθρο της Αγγέλικας Ψαρρά στην Αυγή, από τον Φλεβάρη του 2013, μαζί με δικά μου σχόλια, που αναφέρεται σε πρωτοβουλία της βουλεύτριας του ΣΥΡΙΖΑ Αφροδίτης Σταμπουλή για την καθιέρωση του όρου) και συνεχίζεται και τώρα που η Ζωή Κ. δεν είναι πλέον βουλεύτρια.

Μάλιστα, απ’ όσο θυμάμαι, και νομίζω πως θυμάμαι καλά, ως πρόεδρος της Βουλής η Ζωή Κωνσταντοπούλου δεν χρησιμοποιούσε τον τύπο «βουλεύτριες» -ακόμα έχω στ’ αυτιά μου το άκομψο «οι κυρίες βουλευτές και οι κύριοι βουλευτές» που χρησιμοποιούσε. Δηλαδή ο κ. Πανούτσος κατηγορεί την Ζωή Κ. για κάτι που αφενός ήταν σωστό και αφετέρου δεν το έκανε εκείνη, αλλά άλλες βουλεύτριες.

* Ο Όμηρος μας εξηγεί πως δεν θα αρρωσταίνουμε ποτέ, ισχυρίζεται άρθρο που μου έστειλε φίλος. Απολαύστε υπεύθυνα.

Ελπίζω πάντως να μην το δω να γίνεται ανακοίνωση σε κανένα επιστημονικό συνέδριο…

* Και κλείνω με ένα σπαμ που μου ήρθε στο Φέισμπουκ -που δείχνει ότι τα τζαμπέ μεταφραστήρια έχουν κάνει προόδους αλλά όχι πάρα πολλές.

Είμαι ένα συγκεκριμένο δανειστή και είμαι από τη γαλλική υπηκοότητα και θα προσφέρουμε δάνεια με επιτόκιο 3 % για κάθε άτομο που χρειάζεται ένα δάνειο. Το ποσό κυμαίνεται από 2000€ έως 800.000€. Θα ήθελα να ασχοληθώ με ειλικρινείς ανθρώπους και αξιόπιστος. Πληρώνω τα λεφτά μου μόνο για τους ανθρώπους που μπορούν να μου την επιστροφή. Εάν η εφαρμογή σας είναι σοβαρή, παρακαλώ στείλτε μου ένα email στο….

Οπότε, αν μπορείτε να του την επιστροφή κι αν η εφαρμογή σας είναι σοβαρή, πείτε μου να σας στείλω το μέιλ του «συγκεκριμένο δανειστή» (αλήθεια, ποια αγγλική λέξη αντιστοιχούσε στο ‘συγκεκριμένο’; )

Και καλή Ανάσταση!

Advertisements

180 Σχόλια to “Πασχαλινά μεζεδάκια και φέτος”

  1. ndmushroom said

    Υπομονή, ΝΙκοκύρη. Μια μέρα θα’ρθει η Αριστερά στα πράγματα και θα καταργήσει τις δημοσία δαπάνη θρησκευτικές ακρότητες!
    Όσο για τα αυγά της Φώφης, δεν πρόλαβα να το σχολιάσω τότε που πρωτοεμφανίστηκε στο ιστολόγιο, αλλά ποια Game of thrones και κουραφέξαλα; Στο Jurassic park παραπέμπει η Ανάσταση του ΠΑΣΟΚ, και ελπίζω να μείνει στην ίδια σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας. 🙂

  2. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Bonjour
    Je suis Monsieur Nouveau Kid L’errance d’Arabie, un particulier qui offre des prêts aux particuliers qui
    ont besoin d’un investissement personnel avec un taux de 3 %.
    Le montant varie de 2000 EURO à 800.000 EURO . Je suis rapide et
    équitable. Donc je souhaite aussi les gens honnêtes et digne de confiances.
    Veuillez me préciser dans vos demandes de prêt le montant exact que vous
    souhaiteriez et la durée de remboursement de votre choix.
    Veuillez m’écrire pour vos prêts personnels

    υγ. danizomen kai eis barelia petrelaion…

  3. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Tα αυγά της Φώφης (θα γούσταρα πολύ μια γκουγκλομετάφραση στα εγγλέζικα… :mrgreen: ) ,εμένα μου θυμίζουνε τα αυγά του Άλιεν…it hatched!

  4. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Από τη Χαρ. Τρικούπη επισήμαιναν -ενδεχομένως για να εξηγήσουν σε όσους δεν παρακολουθούν τη σειρά και τους είναι ανοίκεια η εικόνα με τα τρία αυγά- ότι η κάρτα «απεικονίζει τα τρία αυγά από τα οποία γεννήθηκαν οι δράκοι με τους οποίους η Daenerys Targaryen ξεκινά έναν αγώνα με τον οποίο απελευθερώνει λαούς από τη σκλαβιά».

    Ρε , δεν πάτε καλά σ’αυτή τη χώρα! Καθόλου καλά, μιλάμε…

  5. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Δηλαδή ο συνάδερφας Λεβέντης ζητάει κυβέρνηση …ρεμπουπλικάνων;
    https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTnQppOf72DLWEAwgw0fUe_zAhmlmTbqH_BgJwvJYYVCz6ZVqlY
    (αν μιλάμε για ευρύυυυ πέλμα ,δηλαδή.)

  6. κιλκίς said

    «Επειδή εγώ είμαι ίσως ο μοναδικός στην Ελλάδα (μπορεί και στην Ευρώπη) που δεν έχω παρακολουθήσει ούτε δευτερόλεπτο από το Game of Thrones…» κι εγώ! κι εγώ!… ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

  7. Ο Αντώνης Πανούτσος με έχει διχάσει. Όση πλάκα έχει όταν σχολιάζει τα ποδοσφαιρικά τόσο «τζήμερος» είναι όταν σχολιάζει τα πολιτικά. Δεν το ήξερα αυτό για το Σημίτη. Υπό κανονικές συνθήκες θα του χάλαγε το αντιλαϊκίστικο προφίλ που μεθοδικά του καλλιεργούν (και καλλιεργούσαν), αλλά κομμάτια να γίνει.

  8. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δυσκολεύομαι ακόμα, παρ’ όλες τις διασαφηνίσεις, να πιστέψω ότι το όλο σκηνικό με τις ευχές του φωφικού ΠΑΣΟΚ δεν είναι τρολιά. Δεν ξέρω γιατί, αλλά δυσκολεύομαι. Και μια απορία: αν, ο μη γένοιτο, γίνει αεροπειρατεία και συλληφθεί όμηρος το Άγιον Φως, ποιος θα πληρώσει τα λύτρα, ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε Ανάσταση; Η πολιτεία; Κι αν ναι, θα προλάβει να πάρει την απαραίτητη έγκριση για το κονδύλιο από τους προτεστάντες θεσμούς; Μουσική αγωνίας, παρακαλώ.

  9. Λεύκιππος said

    ΄Εχω την εντύπωση ότι ο Πανούτσος ούτε στα αθλητικά είναι αποδεκτός.

  10. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Πανούτσος: ένα βρωμερό Κοκκαλόσκυλο ,εξίσου -αν όχι περισσότερο- γλοιώδης με το alter ego του, Καρπετόπουλο. Με «χιούμορ» και καλά ψαγμένο, αλλά ουσιαστικά κατωτάτης υποστάθμης . Και βαθειά ημιμαθής (περί ποδοσφαιρικών και γενικότερα).

  11. alexisphoto said

    καλημέρα,
    χρόνια πολλά και καλά,

    Πως είναι δυνατόν αρχηγός κόμματος και εν δυναμει πρωθυπουργός (μακρά από εμάς εύχομαι) να μην έχει άνθρωπο για να «χτενίζει» τους λόγους του.
    Θυμάμαι παλιότερα ο Α. Παπανρέου είχε δυο-τρεις για αυτή τη δουλειά. Ο Σημίτης είχε τον Νίκο Θέμελη για αυτό το λόγο και ο Κ.Καραμανλής τον Ζαχόπουλο (αν τα θυμάμαι καλά).
    Δεν είανι τόσο το ίδιο το λάθος, αλλά το ότι γίνεται σε συγκροτημένο γραπτό λόγο μου φαίνεται περίεργο.

    Και εγώ στη διμοιρία αυτών που δεν έχουν δει ποτέ GoT.

    καλή ανάσταση σε όλους

  12. Παναγιώτης Κ. said

    Η πεπλατυσμένη βάση μιας τσιμεντένιας κολόνας ή ενός τοιχίου στα θεμέλια της οικοδομής λέγεται πέλμα ή πέδιλο.
    (Οι μηχανικοί του ιστολογίου ας μας διαφωτίσουν περισσότερο).
    Υποθέτω ότι ο Λεβέντης, όντας πολιτικός μηχανικός, από εκεί εμπνεύστηκε το…ευρύ πέλμα…

  13. LandS said

    Αυτοί στο ΠΑΣΟΚ, όταν βγάζανε την ανακοίνωση για τα αυγά της Φώτης, ντρεπόντουσαν τόσο πολύ που έγραψαν ότι βλακεία τους ήρθε για να μη προσέξουμε ότι το μπλε και το κόκκινο είναι ζαρωμένα με ρωγμές σα νάναι σάπια για πέταμα.
    Ενώ το αυγό στο χρώμα του ΠΑΣΟΚ !

    Για να μη θυμηθώ ότι οι δράκοι της Καλίσι, όταν δεν σκορπούν τον όλεθρο σε όποιον την πέφτει στη μάνα τους, τρώνε τα πρόβατα κάτι φουκαράδων τσοπάνηδων.

    Έχω και σεξιστικά σχόλια σε βάρος της Φώφης αλλά δεν μου επιτρέπει η ανατροφή μου να τα ξεστομίσω.

    Καλή Ανάσταση πριν μας πάρει ο διάολος.

  14. Παναγιώτης Κ. said

    Ούτε εγώ έχω δει GoT και από ότι φαίνεται δεν πρόκειται να το δω.

  15. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    12. Μεμονωμένα πέδιλα σε κολόνες …τείνουν να εκλείψουν. Πεδιλοδοκοί ή γενικές κοιτοστρώσεις ,πλέον. 🙂

    (χωρίς να θέλω να κρίνω το συνάδελφο επί του γνωστικού του -τύποις- αντικειμένου… ο Βασίλης πρέπει να έχει να δει από κοντά τοιχίο ή έστω τοιχάκι…πολλά τέρμηνα! 😆 (λόγω ενασχόλησης με την Πολιτική, δηλαδή ,ίσως και λόγω της απίστευτης ανεργείας στον κλάδο)

  16. Emphyrio said

    «Me Three» λεω για το Game of Thrones… Ουτε καν βιβλιο του συγγραφεα δεν εχω διαβασει, την εποχη (μιντ-εϊτιζ) που ηταν γεματα απο αυτον τα ραφια της Στοας του Βιβλιου.

    Το πελμα του μεγαλου πανοικουμενικου αρχηγου της πασης υφηλιου να το φανταστω κατι σαν το carbon footprint;

  17. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    No viewer of GoT:

  18. Γιάννης Κουβάτσος said

    7. Αν δεν τζημερίζεις τη σήμερον ημέρα, είναι δύσκολο να βρεις δουλειά στα ΜΜΕ.
    Ας όψεται ο μακαρίτης ο Μπαζίνας, που δεν περιοριζόταν στα αθλητικά, αλλά μιλούσε και έγραφε επί παντός του επιστητού, δημιουργώντας έτσι και τη σχετική μόδα. Μόνο που εκείνος ήταν βαθιά καλλιεργημένος άνθρωπος.

  19. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρες, και καλή Ανάσταση σε όλους !

    Ωραίος ο ηλε-δανειστής, αλλά κάτι υποψιάζομαι, ότι ευρώ δεν δίδει !

    @ 12 : Όχι Παναγιώτη, το πέλμα αφορά μια διατομή δομηκού στοιχείου, καθαυτή, όχι το στοιχείο όπου καταλήγει. Πλατύπελμες διατομές είναι π.χ. τα HEA και τα HEB, με πλάτος πέλματος όσο και το ύψος τους (περίπου για τα ΗΕΑ), ενώ τα στενά I, IPE κλπ. (που όμως, δε λέγονται «στενόπελμες» !)
    «Ευρύ πέλμα», δηλαδή σαναλέμε μεγαλύτερο από το πλάτος του κορμού της, έχει και μια προεντεταμένη δοκός, γνα να δωρέσουν και ν’ απλωθούν οι τένοντες (δες κάτω από γέφυρες). Να εδώ, δοκοί με πλατύ πέλμα, τόσο άνω όσο και κάτω, για διαφορετικούς λόγους. Παλιότερα μάλιστα ένας ‘Ελληνας προκατασκευαστής, έχει οπτικοποιήσει τις μορφές αυτές με ονόματα τύπου ΛΕΩΝ» και «ΓΛΑΡΟΣ» !
    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSNrUfFdhYYXAMR27Teie2U3_eTtlTq_6vP8qJ4rrjJ57dNbbcd

    Στην κυριολεξία τώρα, το ευρύ πέλμα όπως καταλαβαίνεις, μειώνει τις τάσεις αιχμής. Τις μοιράζει…Είναι αυτό που θέλει να πει ο λεβέντης.

  20. Πάνος με πεζά said

    δομικού, διάολε ! Όταν γράφω έχω το «σύνδρομο μετέπειτα ορθογράφησης», σκέφτομαι δηλαδή τί «ι». «ο» και «ε» θα βάλω στη μεθεπόμενη λέξη.

  21. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Το παπούτσι του πεδίλου ή της πεδιλοδοκού λέγεται και πέλμα. Ο Παναγιώτης Κ. έχει δίκιο.

  22. BLOG_OTI_NANAI said

    Η πρώτη επίσημη αναφορά και συζήτηση σε επίπεδο κυβερνητικό και Προέδρου Δημοκρατίας για τη μεταφορά του Αγίου Φωτός με την Ολυμπιακή ήταν το 1988. Δεν βρήκα αν πραγματοποιήθηκε. Πάντως, η πρωτοβουλία ανήκε σε κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, αλλά όχι επί Σημίτη αλλά επί Ανδρέα Παπανδρέου.

  23. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    «Τι χρόνος είναι το «διεξάγαμε»; Παρατατικός.»
    Νικοκύρη, ο παρατατικός δεν είναι διεξήγαμε;

  24. Παναγιώτης Κ. said

    Σαράντα και πλέον χρόνια πριν στην οικοδομή, μιλούσαμε για κώνους και πέλματα ή πέδιλα και έχω εικόνα αυτού που προσπάθησα να περιγράψω.
    Νομίζω ότι πολλές αντιλήψεις περί την οικοδομική έχουν αλλάξει και αυτό που συνέβαινε πριν σαράντα χρόνια δεν συμβαίνει σήμερα. Φέρνω ως παράδειγμα τον ρόλο των διανομέων (τσέρκια). Τότε πιστευόταν ότι ο ρόλος τους ήταν να κρατούνε σε συγκεκριμένες θέσεις τις σιδερένιες ράβδους που χρησιμοποιούμε στο μπετόν.
    Είδα όμως πριν μερικά χρόνια κάποιες φωτογραφίες που δημοσίευσε ο Καρύδης (;) και εκεί φαίνεται και άλλος ρόλος των διανομέων πολύ σημαντικός, που αφορά την αντισεισμικότητα ενός κτιρίου.

  25. Παναγιώτης Κ. said

    @23. Με ξένισε και μένα και θέλοντας να βεβαιωθώ το έψαξα και ως παρατατικός προέκυψε …διεξήγα.

  26. kikdem15 said

    Μήπως ο συντάκτης της φράσης «φεύγει» ο Τσακαλώτος ήθελε να τρολάρει την πληροφορία του σταθμού του, να μαςκάνει να υποψιαστούμε ότι η πληροφορία είναι μούφα;

  27. Ελπίζω να μην ξέρει η Bild κάτι που δεν ξέρουμε εμείς για την υγεία του Τσακαλώτου 🙂

  28. Ένα αρχείο σαπίζει στον κάμπο της Ζακύνθου… 😦

    http://left.gr/news/ena-arheio-sapizei-ston-kampo-tis-zakynthoy

  29. lpanoss said

    Αμβρόσιος χθες Μ.Παρασκευή:
    http://www.koutipandoras.gr/article/apotropiasmos-apo-to-neo-paralhrhma-misoys-toy-ambrosioy

    πολλή αγάπη λέμε…

  30. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Τελικά, Νίκο, θα μας αποκαλύψεις τί είναι αυτό το Game of Thrones;

  31. Παύλος said

    #29
    «όσον αφορά στο κρέας που θα φάνε απόψε οι άθεοι που θα κάνουν τραπέζι, να γίνει δηλητήριο και να τους τρυπήσει το στομάχι. Να γίνει πέτρα και να μην το χωνέψουν».
    Ευτυχώς δηλαδή που δεν πήγα…

  32. Παύλος said

    #30
    Φαίνεται ότι κανένας εδώ, περιλαμβανομένης της αφεντιάς μου, δεν έχει δει το GoT αλλά όλοι ξέρουν τι είναι!

  33. Σε πέντε χρόνια θα έρθει πάλι η σειρά του πράσινου αυγού να πιάσει την μέση, δηλαδή να κυβερνήσει πάλι -αν δεχτούμε πως το ροζ αντιστοιχεί στον Σύριζα και το γαλανό στην ΝΔ.

  34. atheofobos said

    Ελπίζω αυτή την φορά που μας το φέρνει η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη και ο υφυπουργός Εξωτερικών Γιάννης Αμανατίδης να το πείσουν να κάνει δηλώσεις και έτσι να εκπληρωθεί και η επιθυμία της συζύγου του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά που έχει μείνει ανεκπλήρωτη εδώ και 4 χρόνια, από την εποχή που οι Συριζαίοι κορόιδευαν αυτά που κάνουν τώρα !
    http://www.koolnews.gr/ellada/agio-fos-poso-tha-kostisei-i-metafora-toy-me-times-arhigoy-kratoys

  35. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα και τα δεύτερα σχόλια! Να με συμπαθάτε, έφυγα από το σπίτι πολλά πρωί.

    Χαιρομαι πάντως που δεν είμαι μόνος μου κι είναι κι αλλοι που δεν έχουν δει Game of Thrones.

    2: Α γεια σου, αυτό ήταν

    8: 🙂

    12 Ναι, από εκεί θα το σκέφτηκε

    23 Ε, η αύξηση αυτή είναι προαιρετική.

    30 🙂

    31 Και μόνο κάτι τέτοιες δηλώσεις δείχνουν ότι δεν ήταν άσκοπη η χτεσινή «πρόκληση»

    34 Καλά κάνεις και κοροϊδεύεις

  36. cronopiusa said

    Καλή Ανάσταση,
    καλό Πάσχα,
    με υγεία και χαρά ….

  37. Καλά, κάνετε εικόνα την Φώφη, με την αντίστοιχη αποκαλυπτική ένδυση, στον ρόλο της Καλίσι; 😛

  38. Για όσους δεν έχουν υπόψη τους

  39. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Εἶμαι κι ἐγὼ ἕνας ἀπ’ αὐτοὺς ποὺ δὲν βλέπουν Game of Thrones. Γενικῶς δὲν τὰ πάω καλὰ μὲ τοὺς πάσης φύσεως θρόνους καὶ «καρέκλες», καὶ ἰδιαίτερα μὲ τοὺς ἐραστές τους.

  40. Και αυτή με το δρακόπουλο…

  41. antpap56 said

    «Σύγκλ*ση». Λέξη κι αυτή, να έχει (τουλάχιστον) τέσσερεις διαφορετικές ορθογραφίες, με διαφορετική σημασία καθεμιά…Αλλά μόνο στα ελληνικά συμβαίνει αυτό (?).
    Καλή Ανάσταση σε όλους!

  42. sarant said

    40 Ο γραμματέας της νεολαίας είναι αυτός;

  43. Γιάννης Ιατρού said

    40, 42: Ασε ρε Νίκο, όλο φωτοσοπιές βάζουν, αυτό είναι το αυθεντικό 🙂

  44. daeman said

    Το «αγκομαχεί» μπορεί να φαίνεται αταίριαστο στο άρθρο του Σκάει (και πλαντά-ει) —και το διόρθωσαν— αλλά στην Κρήτη δύσκολα θα το ακούσεις αλλιώς, μόνο «αγκομαχεί» (όπως το «πλαντάει» λέγεται μόνο «πλαντά»).

    Συναιρετικοί αθρώποι, παιδί μου. 🙂

    Και όχι μόνο στην Κρήτη, όπως μου λέει η γκούγκλα (238 ευρήματα δεν είναι ευκαταφρόνητα, ούτε λάθος πια), π.χ.

    http://www.avgi.gr/article/5503429/agkomaxei-stin-anifora-pali-i-amerikaniki-oikonomia

    Γιατί, καρδιά μου, αγκομαχείς, γιατί βαριοστενάζεις;
    Βαρύ γουμάρι δεν κρατείς, βουνά δεν ανεβαίνεις

    Καλή Ανάταση σε όλους!

  45. Avonidas said

    Καλησπέρα.

    επειδή εγώ είμαι ίσως ο μοναδικός στην Ελλάδα (μπορεί και στην Ευρώπη) που δεν έχω παρακολουθήσει ούτε δευτερόλεπτο από το Game of Thrones

    Την καλύτερη δουλειά κάνεις, είναι ψυχοφθόρα συνήθεια, ή μάλλον εξάρτηση :-\ αλίμονο σε μας που κολλήσαμε…

  46. Avonidas said

    Πάντως, μια φίλη στο Φέισμπουκ υποστήριξε ότι τα εικονιζόμενα δεν είναι αυγά αλλά μπάλες του κουίντιτς

    Τα μπαλάκια του Κινγκ Κονγκ είναι 😛

  47. Πάνος με πεζά said

    Kid, δε θα τσακωθουμε Πασχαλιάτικα, αλλά μίλησε για πέλμα κολόνας (όρος που δεν υπαρχει) και για πέλμα τοιχίου, που οι κανονισμοί το λένε θεμέλιο. Τώρα, πέλμα πεδίλου, αν και θα μπορούσε κάποιος να το πει, πάλι σχεδόν λάθος το βρίσκω, παρά μόνο ίσως για βαθιά εξοπλισμού (pedestals). Σε πέδιλα οικοδομών δε μιλάμε για πέλμα. Σε πεδίο δικούς, φυσικά ναι. Γενικά τον όρο πέλμα τον χρησιμοποιώ σε δομικά στοιχείο όταν μπορώ να μιλήσω και για άλλη περιοχή που τη λέω κορμό.

  48. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Παρόλο που για την επιλογή από την διπλοτυπία των στιγμιαίων χρόνων στα σύνθετα του άγω έχεις αναγνωρίσει παλαιότερα την αξία την αισθητικής πρόσληψης (πώς «χτυπάει» στο αυτί του κάθε χρήστη), δεν χάνεις την ευκαιρία να «ρίχνεις γκάζια» για τα διεξ/παρ/ κλπ-αγάγω. Τα κακοβάφτισες αμαληκιτικά, τα θεωρείς κακόηχα και μη προσιδιάζοντα σε φυσιολογικούς ανθρώπους (ναί! ναί!), τα υποψιάζεσαι για νεοκαθαρευουσιάνικα κλπ. Προσωπικά, χρησιμοποιώ ασμένως και τους δύο τύπους (..με βαθύ σεβασμό για τα ελληνικά των Κυπρίων και την καθαρεύουσα των Λασκαράτου, Κονδυλάκη και με βαθειά απαξίωση για την γλώσσα των συνδικαλιστών της ΟΤΟΕ..) αλλά ο λόγος που ανεβάζω αυτό το σχόλιο δεν είναι για να καταθέσω την αντίθετη ακουστική μου αισθητική παρά για να αναφέρω την άποψη ενός σπουδαίου εργάτη της Δημοτικής, του πρόωρα χαμένου παλιού φιλολόγου του Π.Σ.Π.Θ (και μετέπειτα του Α.Π.Θ) Χρίστου Τσολάκη: «[..] να το πούμε μιά για πάντα: τύποι σε -άξω [..] δεν υπάρχουν (δεν είναι δόκιμοι) στον νεοελληνικό λόγο. Δεν είναι εύχρηστοι. Κάποτε λέγονται και από υψηλά ιστάμενα πρόσωπα. Τους παρακαλούμε να είναι προσεκτικοί [..] Σε καμιά περίπτωση δεν θα πούμε ‘Το Υπουργείο αποφάσισε να εισάξει κλπ'». Αναφέρω δε την ως άνω εκδοχή του Τσολάκη, όχι για να κλείσω τελεσίδικα το ζήτημα αλλά για να επιβεβαιώσω τα από αιώνων κυκλοφορούντα περί ορέξεως και κολοκυθόπιττας…

  49. Πάνος με πεζά said

    Καλά, μου τα έκανε ο διόρθωσης που….

  50. Avonidas said

    Μιας και λέμε για Game of Thrones, κι είναι και Μ. Σάββατο, ας θυμηθούμε και τους πιο μακάβριους οδοδείκτες όλων των εποχών:

    …δείχνουν το δρόμο προς το Σοσιαλισμό

  51. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Τώρα λίγα σχετικὰ μὲ τὴ μεταφορὰ τοῦ Ἁγίου Φωτὸς μὲ τιμὲς ἀρχηγοῦ κράτους. Ὅπως γράφεις καθιερώθηκε τὸ 1988, σὲ μιὰ περίοδο ποὺ τὸ ΠΑΣΟΚ καὶ, ἰδιαίτερα, ὁ Ἀντρέας ἀντιμετώπιζαν πολὺ σοβαρὰ προβλήματα (σκάνδαλο Κοσκωτὰ, «ἐπίθεση» μεγαλοεκδοτῶν κλπ) καὶ προσπαθοῦσαν νὰ «ψαρέψουν» ψήφους ἀπ’ ὅπου μποροῦσαν. Ἐξ ἄλλου, τέτοιου εἴδους λαϊκίστικες κινήσεις ἦταν τὸ σῆμα κατατεθὲν τὸσο τοῦ ἴδιου τοῦ Ἀντρέα ὅσο καὶ τῆς ἡγετικῆς ὁμάδας (Λαλιώτης, Μένιος κλπ.).
    Ἡ διατήρηση αὐτοῦ τοῦ «ἐθίμου» (μαζὶ μὲ πολλὰ ἄλλα βέβαια) δείχνει τὸ πόσο βαθειὰ διαποτισμένη ἀπὸ τὸ πνεῦμα τοῦ Παπανδρεϊκοῦ λαϊκισμοῦ εἶναι ἡ σημερινὴ πολιτικὴ ἡγεσία τοῦ τὸπου σὲ ὀλόκληρο σχεδὸν τὸ πολιτικὸ φάσμα.
    Πιστεύω πὼς εἶναι πρόκληση νὰ διατηρεῖται τὸ συγκεκριμένο «ἔθιμο», δεῖγμα γκλαμουριᾶς τῶν ἐποχῶν τῆς ἐπίπλαστης εὐμάρειας, στὶς σημερινὲς συνθῆκες. Νομίζω δὲ πὼς κανένας καλὸπιστος ἄνθρωπος, ἀκόμα κι αὐτοὶ ποὺ ἔχουν
    πιὸ στενὴ σχέση μὲ τὴ θρησκεία, δὲν θὰ εἶχε ἀντίρρηση γιὰ τὴν κατάργησή του. Ἄς μὴν ξεχνᾶμε πῶς πορευόμαστε πρὶν τὸ 1988 ἤ τὶ κάνουν αὐτοὶ ποὺ βρίσκονται σὲ μέρη (νησιὰ, απομακρυσμένα χωριὰ) ποὺ δὲν φτάνει τὸ Ἅγιο Φῶς. Ἄν πάλι τὸ θέλει ἡ ἡγεσία τῆς Ἐκκλησίας, ἄς ἀναλάβει τὰ ἔξοδα.

  52. Γιάννης Ιατρού said

    47: Μαλώνεις ρε;

  53. Γς said

    43:

    Αυτή είναι:

  54. Γιάννης Ιατρού said

    53: Εμ εσύ τη δείχνεις και «αν φάς». Εμείς νηστεύουμε 🙂

  55. Γιάννης Ιατρού said

    54: Γς, τώρα που το παρατηρώ καλύτερα, δεν έχει γίνει η αναγκαία παρέμβαση στο χρώμα στο λαιμό και στη σκιά στο κάτω μέρος του αριστερού μάγουλου. Για κάνε μου την χάρη να βάζεις ποιοτικές απεικονίσεις, υπάρχουν και ελάχιστες προδιαγραφές 🙂

  56. Alexis said

    50: Τι είναι αυτό ρε Αβονίδα; Και πού κολλάει ο σοσιαλισμός;

  57. Avonidas said

    #56. Από το Game of Thrones είναι. Ο σοσιαλισμός είναι inside joke.

  58. Της Μηχανής Ραψίματα said

    Η κυρά-Φώφη την έχει δει Καλήσι;;;; Χα,χα προς το παρόν της έχω βρει έναν τίτλο ΠΑΣΟΚογέννητη.

    Η Καλήσι φέρει τον εξής τίτλο:

    Βασίλισσα των Άνταλς και των Ρόυναρ και των Πρώτων Ανθρώπων, αρχόντισσα των Επτά Βασιλείων, Καλήσι της Θάλασσας των Ντοθράκι, καταλύτρια των Αλυσίδων,
    βασίλισσα του Μηρήν , πριγκίπισσα του Ντράγκονστοουν!! Ναι ναι έτσι συστήνεται η ίδια και ποιός ξέρει τι θα προσθέσει μέχρι το τέλος της σειράς (τα βιβλία δεν τα έχω διαβάσει και ούτε πρόκειται) Τα ψευδώνυμά της είναι τόσα και άλλα τόσα αλλά δεν ήθελα να σας κουράσω παραπάνω.

    Τον τίτλο τον βρήκα εδώ:
    http://wiki.westeros.gr/index.php?title=%CE%9D%CF%84%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%AD%CF%81%CF%85%CF%82_%CE%A4%CE%B1%CF%81%CE%B3%CE%BA%CE%AC%CF%81%CF%85%CE%B5%CE%BD

    Υ.Γ. κε Σαραντάκο μόνο στον παραπάνω σύνδεσμο να μπείτε και θα ΄χετε μεζεδάκια για πάντα. Καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα!!

  59. gpoint said

    Και μένα γράψτε με με όσους δενξέρουν τι είναι το ΓκέιμςοφΘρόουνς

    ¨οσο για τον Πανούτσο το έχω ξαναγράψει, του βγάζεις το αν και έχεις την πνευματική του αξία. Συμφωνώ και για τον Ερπετόπουλο, είναι οι δυό που λένε μπούρδες με ύφος διανοούμενου κι όταν τους στριμώξεις με επιχειρήματα σου σβήνουν το σχόλιο.

  60. sarant said

    44 Στέκομαι διορθωμένος Δαεμάνε!

    48 Δεν χάνω ευκαιρία όταν/επειδή βλέπω ότι οι αμαλητικοί τύποι οδηγούν λάθη του τύπου «έχω εισάγει» (ενώ κανείς δεν θα πει «έχω βάζει», «έχω παίζει»).
    Το «να εισάξει» είναι καθιερωμένο στην Κύπρο.

    «Σε ό,τι αφορά την αγορά φαρμάκων, έχει ληφθεί απόφαση για όσες ελλείψεις παρουσιάζονται αυτή τη στιγμή στην αγορά να προχωρήσει το Υπουργείο Υγείας να εισάξει, με βάση την εξαγγελία που έχουμε κάνει προηγουμένως, φάρμακα από το ΙΦΕΤ (Ινστιτούτο Φαρμακευτικής Έρευνας και Τεχνολογίας). Την Πέμπτη θα έχω συνάντηση με τους εισαγωγείς φαρμάκων και θα διερευνήσω εάν υπάρχει προθυμία από δικής τους πλευράς να εισάξουν τα φάρμακα τα οποία ελλείπουν σήμερα από την αγορά, αν αυτά δεν εμποδίζονται από την εναρμονιστική νομοθεσία, διαφορετικά θα προχωρήσει το Υπουργείο Υγείας να τα εισάξει».

    51 Μου είπαν πάντως ότι πέρυσι (όπως απάντησε ο Κοτζιάς σε ερώτηση του Μπαλαούρα) τα έξοδα τα πλήρωσε ιδιωτική εταιρεία (η Ετζίαν προφανώς)

    58 Οι διαρρήκτες έχουν πολλά ονόματα, ξέρω εγώ.

  61. sarant said

    59 Φαρμακερός!

  62. sxoliko said

    Αν μετρηθούμε θα βγούμε πολλοί που να μην έχουμε δει ούτε δευτερόλεπτο.

  63. sxoliko said

    Όσο για τον άγιο με τ’ άγια λόγια, μην ξεχνάμε ότι την αξία τους την πέρνουν κι από όλους αυτούς που στέκονται και τον ακούν. Και μετά δεν βγάζουν κι άχνα.

  64. BLOG_OTI_NANAI said

    51: Αυτό είναι το σωστό, ότι το ΠΑΣΟΚ, επίσημα ως κυβέρνηση το έφερε πρώτη φορά το 1988. Και φυσικά θα μπορούσε να καταργηθεί το «έθιμο» χωρίς να προσβάλει κανέναν απολύτως.

  65. 59 . Δεν γνωριζω τι είναι το ΓκέιμςοφΘρόουνς, ισως ειναι μια ακομη αποδειξη οτι αρχισα να μεγαλωνω 🙂

  66. 59. Αφηστε τον Πανούτσο 🙂 και ασχοληθειτε με τον Παπανούτσο και τον Λουκη Ακριτα, απο την λαμπρη – προ ημίσεως αιώνος- εκπαιδευτικη μεταρρυθμιση του πρωτου επι υφυπουργιας του δευτερου εμαθε μιση γενια γραμματα (1965-1981) και κυριως εμαθε να μαθαινει.

  67. Μαρία said

    Την ανάληψη της πλήρης ευθύνης για τις ζημιές που θα υποστούν οι περιουσίες τους κατά την διενέργεια του φετινού εθίμου του ρουκετοπόλεμου ζητούν από το Δήμο Χίου και την Αστυνομία, 21 κάτοικοι του Βροντάδου, δημοσιοποιώντας και την εξώδικη δήλωση που κατέθεσαν σήμερα μέσω του δικηγόρου τους στους αρμόδιους φορείς. http://www.politischios.gr/koinonia/exodiko-21-katoikon-toy-brontadoy-gia-ton-royketopolemo

    Μήστητί μου, Κύριε!

  68. Πάνος με πεζά said

    Γύρισα πριν από λίγο…
    Σημείο αναφοράς, όπως πάντα, το καπάκι του πιάνου…
    Βούρκωσα, έκλαψα, μου πέρασε !
    Καλή Ανάσταση σε όλους !

  69. ΚΑΒ said

    Σήμερα έμαθα κι εγώ τι είναι αυτός ο περίφημος Game of Thrones!

    Mη στη μύτη μου, Κύριε!

    Καλή ανάσταση, που λέει κι ο Νικοκύρης.

  70. Παναγιώτης Κ. said

    @51.Α γεια σου !

    @66.Αυτό είναι! Μια γενιά έμαθε να μαθαίνει και μάλιστα με ένα πανεπιστήμιο όπου οι ατομικές ή οι ομαδικές εργασίες για τους φοιτητές ήταν είδος…εν ανεπαρκεία!

  71. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    62.Bάλε κι εμένα. Τώρα (καλά κρασά!) κατάλαβα από πού το σήμα του πασοκοπρασινόδρακου και τη μούρη της Φωφίτσας αυγουλωτή και φιδίσα.

  72. Gerassimos Zorbas said

    Εγώ πάντως απαγοητεύτικα από τους κυβερνώντες συριζαίους γιατί θα μπορούσαν να διαφοροποιηθούν από τους προηγούμενους φέρνοντας μαζί και μια νταμιζάνα ιερό ύδωρ από τον ποταμό Ιορδάνη. Αφου πήγε που πήγε το αεροπλάνο στα Ιεροσόλυμα τι κόστιζε να πάει ένας αξιότιμος αντιπρόσωπος του ορθοδόξου έθνους μας μεχρι το πέρασμα, εκεί που ο Ιωάννης ο βαπτιστής βάπτισε τον Θεάνθρωπο και που, στα Θεοφάνεια με τη ρίψη του τίμιου σταυρού έγινε θαύμα και τα νερά του ποταμιού γύρισαν πίσω. Σύμφωνα με την Αγία μας Εκκλησία μόλις ο Ιησούς Χριστός εισήλθε στα νερά του Ιορδάνη για να βαπτισθεί από τον Άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο «Ο Ιορδάνης εστράφη εις τα οπίσω»! Από τότε , όχι όμως κάθε χρόνο όπως με το άγιο φώς, επαναλαμβάνεται το θαύμα γιατι έχει πλέον μπει στο DNA του ποταμού. Για καλό και για κακό με το θαυματουργό νερό θα ράντιζα στις 9 Μαίου και το κουαρτέτο μπάς και γίνει πραγματική ανάσταση στο Eurogroup. Κακόμειρε Ηράκλειτε που έλεγες ότι τα πάντα ρέουν……

  73. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα! Βλέπω πως είμαστε πολλοί οι άγευστοι GoT, αλλά ίσως είναι και ηλικιακό το θέμα

    67 Είχα διαβάσει ότι φέτος δεν θα γινόταν, εξαιτίας των αντιδράσεων.

  74. sxoliko said

    73: ε, όχι. Δεν έχω ακόμα τα χρόνια σας (χι χι χι!) Το τσερνομπίλ το θυμάμαι στο δημοτικό.

  75. ΚΑΒ said

    Έτσι δικαιολογείται και το χρηστώνυμο !

  76. Πάνος με πεζά said

    Aν και έχω ταξιδέψει μέχρι τη Χίο «τζαμπαντάν» ένα Πάσχα, για το ρουκετοπόλεμο, που δεν έλεγε τίποτα (αλλά θα σας εξηγήσω πώς το εννοώ), είμαι υπέρ του να παραμείνει. (Εμείς, a propos, περάσαμε ένα πολύ ωραίο υπόλοιπο Πάσχα στο μεσαιωνικό χωριό των Μεστών).
    Λοιπόν : για να δεις το ρουκετοπόλεμο, ανεβαίνεις σε ένα λόφο, που είναι όμως αρκετά μακριά από το πεδίο της μάχης. Φαντάσου να είσαι στο Λυκαβηττό, και να γίνεται στο Σύνταγμα, κάπως έτσι. Είναι πολύ καλύτερη δηλαδή η εικόνα από την τηλεόραση, παρά εκ του φυσικού. Βάλε μποτιλιαρίσματα, στριμωξίδι αυτοκινήτων κλπ., μάλλον ταλαιπωρία είναι (τουλάχιστον αν πας για πρώτη φορά, χωρίς να ξέρεις πού να πας να σταθείς).

    Σε ένα σοβαρό κράτος ομως, ο Δήμος ή όποιος άλλος φορέας, θα αγόραζε μόνος του και θα έστηνε τους κλωβούς, τα συρματοπλέγματα και ό,τι άλλο χρειάζεται, θα έκανε την πλήρη και ασφαλή προετοιμασία, και θα διαιώνιζε το έθιμο, από του οποίου την προβολή θα αποκόμιζε φυσικά και τεράστια ωφέλη.

    Σε ένα άλλο κράτος βέβαια, σοβαρό…Σαν αυτά που κάνουν ντοματοπόλεμους, ομελέτες-γίγαντες ή άλλα τέτοια, και τα πουλάνε για έθιμα…

  77. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Όλα μια ατέλειωτη τρολιά μου μοιάζουν.
    http://www.stokokkino.gr/article/1000000000031556/Tis-xarmolupis

  78. Λεύκιππος said

    Μια και αναφέρθηκε πιο πάνω. Υπάρχει άλλο ελληνικό (;) όνομα εκτός από το Ιορδάνης, που να προέρχεται από ποτάμι;

  79. sarant said

    87 Μια κόρη του Θανάση Κανελλόπουλου έχει όνομα Νέδα, που είναι και όνομα ποταμού.

  80. Πάνος με πεζά said

    @ 78 : Το (κυπριακό) Σολωμός; 🙂

  81. gryphon said

    Κι εγω σε αυτους που δεν εχουν παρακολουθησει ουτε ενα επεισοδιο (ολοκληρο) του GoT.
    Εχω δει τοσο οσο χρειαστηκε ωστε να το θεωρησω αφορητα πληκτικο.Ειναι ισως και ηλικιακο το θεμα αλλα οχι απολυτα.
    Ξερω ανθρωπους μεγαλυτερους απο μενα 55 συν ας πουμε που ξερουν τα παντα γι’αυτο και το παρακολουθουν φανατικα

    Για τον Πανουτσο συμφωνω με αλλους σχολιαστες που εκφραστηκαν αρνητικα γι’αυτον.
    Ειναι καλος ομως μαζι με τον αλλον για να περναει η ωρα και παλαιοτερα που εκανα νια βαρετη δουλεια βαζαμε παντα σπορfm να τους ακουμε να σαχλαμαριζουν και το διωρο περνουσε χωρις να το καταλαβουμε.
    Παντα απορουσα πως προεκυψε ειδικος ΟΘΝΤΚ επι του ποδοσφαιρου.
    Πριν πολλα χρονια τον ειχα γνωρισει στα γραφεια ενος περιοδικου μοτοσυκλετας του ΜΟΤΟ απεναντι απο το παλιο Χολιντευ Ιν.
    Ηταν κατι σαν διευθυντης η συμβουλος συνταξης
    Κι εκει δηλαδη δεν εκανε τεστ τις μηχανες αλλα εγραφε κατι λογοτεχνιζοντα αρθρα περι μοτοστκλετισμου οτι κι αν ειναι αυτο.
    Ειναι πονηρος ομως επαγγελματικα.Γιατι πηγε σε εναν σταθμο που τον παρακολουθουν κυριως ατομα που ενδιαφερονται για μπαλα και δεν σκαμπαζουν πολλα για οτιδηποτε αλλο και σου λεει θα πουλαω μουρη.
    Εκει που μιλανε με τον αλλο τον Καρπετοπουλο για τον Μπακασετα θα πεταω κατι ξερω γω για τα μπλουζ και ξερεις ο ταδε τοτε εκανε αυτο κλπ και οι αλλοι που ακουνε θα λενε «πω ρε ποσα πραγματα ξερει το ατομο» .
    Συνηθως λεει απιστευτες ανακριβειες αλλα ειπαμε αυτοι που ακουνε δεν σκαμπαζουν συνηθως τιποτα απο τα θεματα με τα οποια καταπιανεται και ετσι δεν καταλαβαινουν το ποσο ασχετος ειναι.
    Και στον ετερο Καππαδοκη τον σινεφιλ Καρπετοπουλο αρεσει νομιζω πολυ το GoT αν λεει κατι κι αυτο.
    Σταματαω ομως γιατι δεν μου αρεσει και να κακολογω που ελεγε και ο Ζηκος και ευχομαι Καλη Ανασταση

  82. Παύλος said

    78 Υπάρχει επώνυμο Λούσιος που είναι παραπόταμος του Αλφειού.

  83. Κασσάνδρα said

    Ως φαίνεται ,όλοι όσοι δεν βλέπουν τo GoT,είναι και επισκέπτες στον Νικοκύρη.
    Ξεκινήστε από το πρώτο επεισόδιο, και μην εγκαταλήψετε πριν τη μέση του 1ου κύκλου (το έκανα 3 φορές ,και μετά κόλλησα) .
    Καλή Ανάσταση,και με τις ευχές του Αμβρόσιου.

  84. Παύλος said

    #83 «Καλή Ανάσταση,και με τις ευχές του Αμβρόσιου.»
    που να φάει τη γλώσσα του 🙂

  85. ΣΠ said

    78
    Υπάρχει όνομα Νείλος.
    http://www.11888.gr/list-names?_wpType=name&_wpName=%CE%9D%CE%95%CE%99%CE%9B%CE%9F%CE%A3&_wpWhere=

  86. Γιάννης Ιατρού said

    77: ΕΦΗ
    Όλα μια ατέλειωτη τρολιά μου μοιάζουν.

    Τι, τρολιά;
    Eτσι είναι τα ΜΜΕ. Κι η είδηση της Ανάστασης ξεκίνησε από κάποια τέτοια, που γράφανε κάθε τόσο
    «Έσβησε χθες αθόρυβα ο 33χρονος ξυλουργός, θύμα επίθεσης Ρωμαίων στρατιωτών»

  87. ΚΑΒ said

    http://www.tanea.gr/news/world/article/5354933/eisbolh-xiliadwn-siitwn-moysoylmanwn-sto-koinoboylio-toy-irak/

    Βάρδα φουρνέλο!

  88. cronopiusa said

    Κίνησε ο Μάης για να ‘ρθει

  89. Κασσάνδρα said

    Ο Αγιος Νείλος ,είναι ολόκληρη συνοικία στην Καλλίπολη,πέριξ του ομώνυμου ναού..

  90. Ανδρέας said

    87 Ισμήνη

  91. Παύλος said

    #85
    Βέεβαια, και ο Νείλος Σακελλαρίου ο μαθηματικός.

  92. BLOG_OTI_NANAI said

    Κι εγώ -γύρω στα 50- δεν έχω δει το GoT.

  93. Ανδρέας said

    το 90 στο 78

  94. sarant said

    83τέλος Μπρρρ!

    85 Σωστά!

    86 🙂

  95. LandS said

    Για το GoT.
    Οι πρώτες τρεις σεζόν ήταν πολύ καλές και είχαν ενδιαφέρον. Για παράδειγμα, νομίζω δεν έχει ξαναγίνει ο πρωταγωνιστής της σειράς να σκοτώνεται στο τέλος της πρώτης σεζόν. Κάτι που πήγαν να το επαναλάβουν και στην πέμπτη με τον νόθο γιο του.
    Η τέταρτη και πέμπτη σουρνόντουσαν. Φανερό ότι η παραγωγή κεφαλαιοποιούσε στην επιτυχία που είχαν οι προηγούμενες. Φυσιολογικό.
    Θα δω και την έκτη, η οποία μάλλον θα είναι και η τελευταία.
    Εδώ αντέχουμε έκτη χρονιά μνημόνιο, την έκτη σεζόν ενός παραμυθιού με (λίγο)δράκους θα φοβηθούμε;

  96. Γς said

    65:

    Για το Χατζηκυριάκειο

    και για τον άγιο Nείλο

  97. Γιάννης Ιατρού said

    83: Τέλος

    Αν ήταν καλοί χριστιανοί, έπρεπε χθες να τον ξυρίσουν, κατευθείαν!

  98. Γς said

  99. Γιάννης Ιατρού said

    89: Κασσάνδρα
    Ο Αγιος Νείλος ,είναι ολόκληρη συνοικία στην Καλλίπολη,πέριξ του ομώνυμου ναού..

    Εδώ 🙂 https://sarantakos.wordpress.com/2015/11/12/karyon-2/#comment-319728

  100. Πάνος με πεζά said

    Τελευταίο, προαναστάσιμο σχόλιο. Αφιερωμένο στους κυβερνώντες μας. Με το ξεκίνημα του στίχου της, η Σώτια Τσώτου, μου δίνει το ερώτημα…

    Αγάπη σ’ όλους σας ! (όχι στους κυβερνώντες, βρε !)

  101. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    78.
    Μαρίτσα 🙂

  102. Γς said

    100:

    Να το αναβαθμίσουμεν ολίγον τι

  103. Γς said

    101:

    Ο Εβρος στα Βουλγάρικα

  104. sarant said

    101-3 Ε, κλέβετε λίγο! 🙂

  105. Γς said

    78:

    Οταν ο Νικοκύρης θυμήθηκε την κόρη του αδελφού του νονού του
    [τα λέω καλά;]

  106. Γιάννης Ιατρού said

    84: Παύλος
    που να φάει τη γλώσσα του 🙂

    Όχι ότι δεν τον ξέραμε, αλλά για επανάληψη, εκτενώς… O Ταγματάρχης Χωροφυλακής Αμβρόσιος Λενής

  107. Γς said

    105-> 79

  108. ΣΠ said

    Ο ποταμός Σάββας της Σερβίας.

  109. #59 είναι τρεις-τέσσερις. Πανούτσος, Καίσαρης, ο Καραγιαννίδης, ο Μπαζίνας (αυτός πέθανε ή κάνω λάθος;)

  110. sarant said

    105 Καλά τα λες

  111. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    «Μαρίτσα»
    Ξεχωρίζει ακόμη μία συναισθηματική ιστορία, που έχει όμως και την πρόθεση του δόλου. Ο Αυτοκράτορας Ισαάκιος Κομνηνός (ο ιδρυτής της Μονής της Κοσμοσώτηρας) και ο ιστορικός του 13ου αιώνα Γεώργιος Ακροπολίτης, αποκαλούν τον Έβρο «Μαρίτσα». Αυτή η ονομασία διασώζεται μέχρι και σήμερα. Ο ιστορικός και φιλόλογος από τη Φιλιππούπολη Κοσμάς – Μυρτίλος Αποστολίδης, υποστηρίζει ότι το όνομα «Μαρίτσα» προέρχεται από το αρχαίο Μαρίσας ή Μόρις, με το οποίο οι Θράκες ονόμαζαν τα ποτάμια, από το φεγγοβόλημα της επιφάνειάς τους. Ο λαός μας το συνδέει με τη ρομαντική ιστορία μιας πανέμορφης κόρης, από πλούσια και σημαντική οικογένεια της Αδριανούπολης, που την έλεγαν Μαρία ή Μαρίτσα. Αυτό το πανέμορφο κορίτσι, σε μια στιγμή ερωτικής απογοήτευσης, έπεσε στον Έβρο και πνίγηκε. Το δραματικό της τέλος ξεσήκωσε το λαϊκό αίσθημα, που αγνόησε τα αυστηρά ήθη της εποχής και χωρίς τυπικές διαδικασίες ονόμασε τον Έβρο Μαρίτσα.
    http://ordoumpozanis-teo.blogspot.gr/2009/01/blog-post_2328.html

    και Μαρίτζα ή Μαρίτσα ή Μάρτσα
    http://www.tosoufli.gr/martsa.htm

  112. 2, …υγ. danizomen kai eis barelia petrelaion…

    Κιντ, με το κάθε βαρέλι να έχει μαγαλύτερη αξία
    από το πετρέλαιο που περιέχει,
    η θρηνωδία που άκουγα χθες στο Χιούστον ήταν
    «Ω γλυκύ μου φρέαρ»…

  113. Γς said

    112:

    on Yoakum Street

  114. sxoliko said

    ζωη χαρισάμενος, αλλά συνεχώς ζωή θνήσκουσα

  115. Pedis said

    «Να σαπίσει το χέρι του Φίλη, αν υπογράψει κάτι τέτοιο», συνέχισε ο Μητροπολίτης, αφήνοντας εμβρόντητους τους συγκεντρωμένους.

    Καταράστηκε επίσης όσους ήθελαν το βράδυ της Παρασκευής να φάνε κρέας.

    «Να τρυπήσουν τα στομάχια όσων θα συμμετέχουν σε αυτό το δείπνο»,

    Βαριέμαι να δω το βίντεο με τον σκατόπαπα να φτύνει τις χριστιανοροχάλες στον κόσμο για να επιβεβαιώσω αν τα είπε έτσι οπως του τα καταμαρτυρούν. Αλλά τον έχω ικανό τετοιο κατακάθι που είναι.

    http://diktiospartakos.blogspot.gr/2016/04/blog-post_384.html

    Από την άλλη μεριά, ευχαριστώ το θεό που έχει στη δουλεψή του τέτοιους πλασιέδες …

    (και με τη μαγειρίτσα, όσοι έκαναν πραγματική νηστεία, προσοχή! Θα τους βρει η κατάρα του κωλόπαπα.)

  116. Γς said

    Και σε μηδέν χρόνο [dt=0] κατεβήκαμε, ανάψαμε τις λαμπάδες, χτύπησαν οι καμπάνες, Χριστός Ανέστη, οι ιερείς, κι ο κόσμος όπου φύγει φύγει.

    Ας είναι.
    Και του Χρόνου!

    —–

    Γιάννη Ιατρου, ευχαριστούμε για το ε-μέλι σου

  117. Γιάννης Ιατρού said

    116: 🙂

  118. Ανδρέας said

    Ο σιδηρουργός Παρασκευόπουλος, βλέποντας ζήτηση και αυξήσεις πωλήσεων στη δουλειά, αποφασίζει να πάει σε μια διαφημιστική εταιρεία να ζητήσει να του κάνουν μια διαφήμιση.
    Μια και δυο, παίρνει τον δρόμο, πάει στον παραγωγό και του εξηγεί τι θέλει. Μάλιστα του λέει ο παραγωγός, και δε μου λέτε ποιο προϊόν σας πουλάει πιο πολύ; Χμμ, σκέφτεται ο σιδεράς και του απαντάει καρφιά, πρόκες τέτοια πράματα. Μάλιστα του απαντά ο παραγωγός. Λοιπόν κε Παρασκευόπουλε να κάτσετε στην τηλεόραση σας στις επτά το απόγεμα την ερχόμενη Παρασκευή να δείτε την διαφήμισή σας. Πολύ ωραία απαντάει ο σιδεράς και φεύγει περιχαρής από το διαφημιστικό γραφείο.
    Την ερχόμενη Παρασκευή στις επτά παρά πέντε κάθεται αναπαυτικά στην πολυθρόνα με ένα σκατς στο χέρι και περιμένει να αρχίσει η διαφήμιση. Στις επτά ακριβώς σκοτεινιάζει η οθόνη και μέσα από καπνούς αρχίζει και φεγγίζει δείχνοντας από πλάγια λήψη γκρο-πλάν δυο χέρια να αρπάζουν ένα τρίτο χέρι να το πατικώνουν δυνατά πάνω στο ξύλο κι ένα τέταρτο χέρι με ένα σφυρί να καρφώνει το πιασμένο χέρι με μια πρόκα να, και μια βαριά στεντόρια φωνή να λέει: Καρφιά Παρασκευόπουλος τα Καλύτερα!
    Το βλέπει αυτό ο σιδεράς κοκκινίζει πετάγονται οι φλέβες απ’τον λαιμό και το κούτελο κοκκινίζουν τα μάτια του πάει να σκάσει κι αρπάει το τηλέφωνο. Ντριιινν το τηλέφωνο στο γραφείο του παραγωγού.. Εμπρός λέει ο παραγωγός. Τι είναι αυτά ουρλιάζει ο σιδεράς τι έκανες; θα μου κλείσεις το εργοστάσιο.
    ΑΑΑ αν δεν σας άρεσε, του απαντάει ψύχραιμα, ο παραγωγός κανένα πρόβλημα! Να την αλλάξουμε. Λοιπόν την επόμενη Παρασκευή να κάτσετε στην τηλεόρασή σας στις επτά να δείτε την διαφήμισή σας. Εντάξει του απαντά ο σιδεράς.
    Έρχεται η Παρασκευή κι επτά παραπέντε κάθεται στην πολυθρόνα του ο σιδεράς με ένα σκατς στο χέρι. Όπως την προηγούμενη φορά στις επτά ακριβώς σκοτεινιάζει τελείως η τηλεόραση, αρχίζει και φωτίζει σιγά σιγά και δείχνει σε ανφάς, χαμηλή από κάτω προς τα πάνω λήψη γκρο-πλάν , δυο πόδια. Η πατούσα του ενός ποδιού επάνω στο κουτουπιέ του άλλου, δυο χέρια να κρατάνε τα πόδια στα ίσα, ένα τρίτο χέρι με ένα μεγάλο σφυρί γκαπ γκαπ γκαπ να χτυπάει μια νταβανόπροκα να, με το συμπάθειο που την κρατά το τέταρτο χέρι. Η γνωστή στεντόρια, περασμένη από λίγο έκο, φωνή ακούγεται ξανά: Καρφιά, Παρασκευόπουλος Η Σίγουρη Λύση.
    Γουρλώνει τα μάτια, στραβοκαταπίνει την γουλιά απ το σκατς γκουχ, γκουχ βήχει να μην πνιγεί αρπάει το τηλέφωνο θα σε σκοτώσω του φωνάζει εξαγριωμένος, έρχομαι εκεί τώρα. Μια στιγμή, του λέει με ψυχραιμία ο διαφημιστής, πως κάνετε έτσι δεν έγινε δα και τίποτα. Καθίστε το ερχόμενο Σάββατο στις δώδεκα το μεσημέρι στο σαλόνι στην τηλεόραση να δείτε την διαφήμισή σας.
    Έρχεται και το ερχόμενο Σάββατο 12 παραπέντε έχει στρώσει μια μακαρονάδα και τρώει ο Παρασκευόπουλος και περιμένει να δει. Σβήνει η οθόνη και ανάβει δείχνοντας δυο Ρωμαίους στρατιώτες σε πλήρη εξάρτηση ακόντια, ασπίδες, κοντές φουστίτσες, κράνη να τρέχουν μεσ’ στο πλακόστρωτο στενό της παλιάς πόλης δίπλα δίπλα και να ουρλιάζει ο ένας στον άλλο: Kαι σου ‘πα ρε μ@λ@κ@ να τον καρφώσεις με καρφιά Παρασκευόπουλος, που να τον βρούμε τώρα;;;

  119. Γιάννης Ιατρού said

    118: +++++++++++++++

  120. gpoint said

    # 111

    έχω την αίσθηση πως Μαρίτσα ονμάζουν οι Σέρβοι τον Αξιό (ή τον Νέστο:)

  121. gpoint said

    μπορεί όμως και να θυμάμαι λάθος…π’αντως η ταβένα της Μαρίτσας στο γαλαξίδι είναι πιο γνωστή !!

  122. Υαλτις said

    115 pedis
    «με τον σκατόπαπα να φτύνει τις χριστιανοροχάλες
    τετοιο κατακάθι που είναι.
    κατάρα του κωλόπαπα.)»
    .Μ αυτο το πλουσιο λεξιλόγιο κρίμα που δεν εγινες Μητροπολίτης.Θα τον ξεπερνούσες τον Αμβροσιο.

  123. Ανδρέας said

    Πάντως για τους τύπους που θέλαν κοκορέτσα Μεγαλοπαρασκευιάτικα μια κουβέντα ταιριάζει:
    Πενία τέχνας κατεργάζεται.

  124. Βάταλος said

    Εντιμώτατοι κύριοι,

    άρτι επιστρέψας από την Ανάστασιν του Αδώνιδος (αυτήν εορτάζομεν ημείς της Πατρώας Θρησκείας), επιθυμώ να μοί επιτραπή να εκφράσω ολίγας (καθό,τι προυχώρησεν η νύξ εις το Ρωμέικον) ρηξικελεύθους απόψεις που πιθανόν να μοί στοιχίσουν νέαν πορτοκαλιάν κάρταν…

    1) Διατί ο κ. Σαραντάκος και οι αντιρατσισταί αναγνώσται του που επιτίθενται από την πρωΐαν εις τον ελληνόψυχον Δεσπότην Αμβρόσιον Λενήν (λές και δεν ηξεύρουν ότι επί 20 αιώνας με κατάρας και απειλάς εμεγαλούργησεν ο Χριστιανισμός…), δεν έχουν βγάλει άχναν επί 15 ώρας δι’ όσα αναφέρει εις το Πασχαλινόν μήνυμά του ο Αρχιεπίσκοπος των εν Αθήναις Γαλιλαίων κ. Ιερώνυμος Λιάπης; Δύνασθενα εύρητε το Μήνυμα ενταύθα, αλλά επιτρέψατέ μοι να αναρτήσω το επίμαχον απόσπασμα:

    ΕΡΩΤΩ τον κ. Σαραντάκον: Διά ποίαν «ανωτερότητα της πολιτισμικής καταγωγής» των αποβλακωμένων Ρωμιών ομιλεί ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος των εν Αθήναις Γαλιλαίων; Αν εγώ ετόλμων να ομιλήσω διά «πολιτισμικήν ανωτερότητα» των Ελλήνων, δεν θα ήμην ρατσιστής και δεν θα εισέπραττα νέαν πορτοκαλιάν κάρταν; Διατί ο κ. Λιάπης δεν είναι ρατσιστής (ή έστω λαϊκιστής…), που κολακεύει τόσον απροκάλυπτα τους χρεοκοπημένους Ρωμιούς; Και ΤΟ ΚΥΡΙΩΤΕΡΟΝ: Διατί τον καλύπτει ο κ. Σαραντάκος και οι αναγνώσται του, ενώ αν είπη κάτι παρόμοιον κάποιος παγκοσμίως άγνωστος, θα σπεύσουν να τον κράξουν παντοιοτρόπως από το παρόν Ιστολόγιον; Τί λέγουν ο εντιμώτατος κ. Blog-oti-nanai και ο παραγιός του ο Ριβαλδίνιος; Όντως έχουσι πολιτισμικήν ανωτερότητα οι Ρωμιοί και δεν το ξέραμε;

    2) Η υποψία μου ότι ο κ. Σαραντάκος είναι κρυφοχριστιανούλης ενισχύεται και από έν άλλον γεγονός: Εις τας 23 Αυγούστου 2011 είχε δημοσιεύσει έν άρθρον που αφήκε εποχήν, καταγγέλλων το ανύπαρκτον ρητόν του Πολυβίου Μεγαλοπολίτου «εν καιροίς χαλεποίς μέμνησο της γλώσσης», που εμνημόνευσε κάποιος κ.Μπελλές, αγνώστων λοιπόν στοιχείων…

    ΕΡΩΤΩ: Την περασμένην Τετάρτην 27 Απρίλη 2016 που επανέλαβε την γκάφφαν εις την έγκυρον <a href="«>«Καθημερινήν» ο ιεροκήρυξ της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και προϊστάμενος του Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου, αρχιμανδρίτης Χρυσόστομος Παπαθανασίου, διατί ο κ. Σαραντάκος δεν έβγαλε άχναν; Μήπως σκοπεύη να υπανδρεύση κάποιαν εκ των θυγατέρων του εις τον πολυτελή ναόν του Κολωνακίου και θέλει να τα έχη καλά με τον ιεροκήρυκα εφημέριον του ιστορικού ναού της οδού Σκουφά;

    Διά τους τεμπελχανάδες αναγνώστας, αναρτώ το επίμαχον σημείον της επιστολής του αρχιμανδρίτου (ο οποίος υπήρξεν επί έτη κορυφαίος δικαστικός και – τον γνωρίζω, γιατί είναι προσωπικός μου φίλος – εξαίρετος άνθρωπος…) Είναι απορίας άξιον πώς δεν ευρέθη είς διορθωτής – αναγνώστης του Σαραντακείου Ιστολογίου, διά να προστατεύση την «Καθημερινήν» από την μεγαλειώδη γκάφφαν

    Μετά πάσης τιμής
    Γέρων Βάταλος
    αιμύλος και σπουδαιόμυθος

  125. Βάταλος said

    Σχολίου 124 συνέχεια….

    Ξαναστέλνω το λίκνον με τα «Γράμματα Αναγνωστών» της «Καθημερινής», όπου δημοσιεύεται η επιστολή του εφημερίου του Ιερού Ναού του Κολωνακίου, διά τους απίστους Θωμάδες…

    http://www.kathimerini.gr/857959/opinion/epikairothta/politikh/grammata-anagnwstwn

  126. NM said

    (#122). To «κατάρα του κωλόπαπα» εγώ δεν το βλέπω στο #115. Πρόκειται για κλασσική περίπτωση θαύματος μάλλον.

  127. Πάνος με πεζά said

    Τι ωραίο το κοντοσούβλι του Γεωργιάδη, μετά από πενήντα μέρες….Χριστός ανέστη!

  128. sarant said

    Χριστός ανέστη είπαμε;

    124 Τρολάρεις; Αφού τον έχω τον αρχιμανδρίτη σου.

    118 «Με πρόκες Κατσαμάκα, δουλειά στο τάκα-τάκα»
    «Και του τόπα του μαλάκα, βάλε πρόκες Κατσαμάκα»

  129. Πάνος με πεζά said

    Όπως καταλάβατε, επέστρεψαν και οι νυχτερινοί ορθοί μεταλαβόντες… Mε αρκετό κόσμο, φέτος, που κάθισε… Η Εκκλησία στα πάνω της, ο κόσμος ψάχνει να κρατηθεί, η αντιδρά έτσι. Τουλάχιστον φέτος, μαζί και με το χτεσινό Επιτάφιο, αυτό εισέπραξα, και φυσικά, μακριά από εμένα ο προσηλυτισμος…

  130. Πάνος με πεζά said

    Εμείς στο ανέκδοτο δουλεύαμε τα καρφιά «Ραϊμόνδος»!

  131. Ανδρέας said

    128 αληθώς ο κύριος

    του κατσαμάκα ειναι καταυλακιώτικη έκδοση λολ

  132. Υαλτις said

    126
    κάθε θάμα τρεις ημέρες
    στο 115 κατω κάτω

    http://diktiospartakos.blogspot.gr/2016/04/blog-post_384.html

    Από την άλλη μεριά, ευχαριστώ το θεό που έχει στη δουλεψή του τέτοιους πλασιέδες …

    (και με τη μαγειρίτσα, όσοι έκαναν πραγματική νηστεία, προσοχή! Θα τους βρει η κατάρα του κωλόπαπα.)

  133. Βάταλος said

    Σχολίου 128 απάντησις:

    Ωχ, ανέγνωσα διαγωνίως το άρθρον σας και δέν αντελήφθην ότι έχετε περιλάβει την γκάφφαν της «Καθημερινής» (διά χειρός εφημερίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου) εις τα μεζεδάκια!..

    ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗΝ, διά την επιπολαιότητά μου. Αναμένω να καταδικάσητε και το ρατσιστικόν ατόπημα του Μακαριωτάτου, με την ιδίαν ζέσιν που καταδικάζουν οι αναγνώσται σας και τας κατάρας του ελληνοψύχου πρώην χωροφύλακος, Αμβροσίου Λενή

    Β.

  134. Ανδρέας said

    Ε Ραϊμόνδος είναι όνομα και πράμα. 🙂 Κεφαλλονίτης βρισταράς;

  135. Ανδρέας said

    ο παρασκευό είναι ινδογιουροπαίος

  136. Γς said

    116:

    Διόρθωση:

    Γιάννη Ιατρου, ευχαριστούμε για το ε-μέλι σου [και την καρτα σας 😉 ]

  137. Γς said

    121:

    Είπαμε [ #103],
    Μαρίτσα λένε τον Εβρο οι Βούλγαροι.

    Wikipedia:

    O Έβρος, γνωστός και ως Μαρίτσα, (βουλγαρικά: Марица – Μαρίτσα, τουρκικά: Meriç – Μερίτς)

  138. NM said

    #132. Εχετε δίκιο. Η επίμαχη έκφραση βρίσκεται σε άλλο σημείο του κειμένου. Θεώρησα ότι παραθέτετε ενιαίο κείμενο παρασυρμένος από την θαυμαστή ικανότητά σας στην κοπτοραπτική που χωρίς υπερβολή θα έλεγα ότι παραλαμβάνει φουστανέλα και παραδίδει φράκο.

  139. Pedis said

    # 126 – Ναι, είναι θαύμα που δεν ξέρεις να διαβάζεις (ή να καταλαβαίνεις τα ελληνικά .. τέλος πάντων … του σκατόπαπα στο βίντεο).

    # 122 – καλά, συγγνώμη, δεν φανταζόμουν ότι θα σε εχοχλούσαν δύο κουβέντες περισσότερο από τα σκατά στη μάπα.
    (Θα μου πεις τόσοι τον άκουσαν να παραληρεί και μόνο μία είχε τα κότσια να τον κράξει.)

  140. Γς said

    … αβρότητες

  141. κουτρούφι said

    Άπονη Μαρίτσα (Θεόφραστος Σακελλαρίδης 1934):

  142. Υαλτις said

    138
    η με μπερδεύετε με άλλον η σας πέσαν βαριές οι μαγειρίτσες

  143. Υαλτις said

    139
    δεν μ ενοχλούν οι κουβεντες
    μονο το οτι, ειχε δεν ειχε ο Αμβρόσιος σε έκανε σαν τα μούτρα του.

  144. Ηλίας said

    128 @ Sarant .

    Ρωτάς τον Βάtrollο αν trollάρει … Μάάάάλιστα .

    Τουλάχιστον έστειλες γιά μπανάκι ( ευγενικά και με τον τρόπο σου ) την αδαή . Σ’ ευχαριστώ γι αυτό . Από βίτσιο , διαβάζω τους πάντες στο μπλογκ σου εδώ και χρόνια . Ο Τιπούκειτος μου λείπει. Ένιγουέϊ .

    Περί GoT .
    Ντεν έκω τελεόραση καρντιά μο , πολλά κρόνια τώρα οπότε δεν έχω ιδέα γιά τι πράγμα συζητάμε. Ο θείος Γούγλης μου έβγαλε μπόλικο πράγμα περί αυτού . Αδιάφορο . Αν με θέτε στην παρέα των ασχέτων με το GoT , κρατήστε μου θέση .

    Τον Ερπετόπουλο ( ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ στον « νονό » . Του ταιριάζει απολύτως . ) δεν τον ξέρω . Το « δεν τον ξέρω » που έγραψα , αφορά τα προσωπικά του . Νομίζω πως φοιτήσαμε στο ίδιο Πανεπιστήμιο , στην Φλωρεντία . Έτσι ακούγεται . Είναι πολύ μικρότερός μου και δεν μπορώ να επιβεβαιώσω . « Ερπετόπουλος » και πάπαλα . Θεϊκό .

    Τοοοον Πανούτσο όμως , τον γνώρισα από μιά παρέα μοτοσυκλετιστών . Γιά να ξεχωρίζει και γιά να δείξει πόσο είναι fan του περιοδικού Μοτό που εξέδιδε τότενες παρέα με έναν ψηλό γκραν μοτοσυκλετισταρά ονόματι Χ. Χατζάρα , είχε κάμει ένα κάτι τις σαν τατουάζ στους άνω αριστερούς προγόμφιους που έμοιαζε με το σήμα του . Του Μοτό , εννοώ . Νομίζω πως είχε ανακατευτεί και με ένα μπαρ-κλαμπ , το « ο μάγος του ΟΖ » ( και με ένα ομότιτλο περιοδικάκι μουσικής ) , κάπου στην Αγ. Μελετίου , στην Αγαθουπόλεως . Μετά τον πετύχαινα στο Γαλατικό χωριό , στην Οκτάνα που μονίμως την έλεγα οκτάβα . Κακές γλώσσες λένε πως είχε κάποια μακρινή ή κοντινή σχέση με την αλκοόλη . Κάτι τέτοιο πήρε το γέρικο αυτί μου . Γέρος άνθρωπος . Βαριακούω . Από μουσική ήξερε δέκα πραματάκια , πάντως .
    Βλέπω με χαρά , πως βρήκε στέγη σε έναν εργοδότη που ξεκίνησε ως το παιδί της τελευταίας σελίδας . Αν πάλι δεν με απατά η γέρικη και ασθενής μνήμη μου , ο Θέμος Αναστασιάδης έγραφε κάτι σαν « αστείες μοτοϊστορίες » στην τελευταία σελίδα ενός άλλου περιοδικού μοτοσυκλέτας . Του Μotosport . Φήμες ανεπιβεβαίωτες και ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ κακεντρεχείς , λένε πως είχε υποστεί ανελέητο bullying από τους μοτοσυκλετιστές που σύχναζαν στην Κυπριάδου , στην Πλ. Παπαδιαμάντη , γιά την ομιλία και γιά τα περιττά κιλά του .
    Κοίτα πως τα φέρνει ο μοτοτροχός , βρε παιδί μου … Ανμπglίβαμπλ …

    Ανάσταση ακούω και ανάσταση δεν βλέπω .
    Η Αριστερά είναι σαν το τσάϊ . Το καλό είναι του βουνού .

    …γραμμένο σε τοίχο , κάπου στη Δαμάρεως .
    Καλή Πρωτομαγιά !!!

  145. gpoint said

    Καλημέρα σας

    Χρόνια πολλά σε όλους τους θρησκευόμενους,άθεους κι ένθεους, να είναι καλά και να διαιωνίζουν τα έθιμα του τόπου μας.
    Στους μη θρησκευόμενους εύχομαι μόνο καλή πρωτομαγιά.

  146. BLOG_OTI_NANAI said

    145: Επίσης, Χρόνια Πολλά και ευχές για ό,τι καλύτερο σε όλους τους φίλους.
    Χριστός Ανέστη!

  147. sarant said

    Καλημέρα και Χριστός ανέστη!

    130-131 Ο Κατσαμάκας κάνει και ρίμα, αφού!

    144 Νάσαι καλά Ηλία. Ο Τιπούκειτος ως πολύτεκνος δεν γράφει συχνά ούτε στο δικό του.

  148. Χρόνια πολλά, για την Πρωτομαγιά.

  149. sarant said

    Χαίρε. Στάζι, καλά να περνάς!

  150. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  151. Ανδρέας said

    151 lol

  152. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ο Ραγκούσης κάνει κόμμα λέει την Τετάρτη της Διακαινησίμου.Ησύχασα τώρα.

  153. ΚΑΒ said

    Να μην είναι Τρίτη και πάει το κόμμα κατά διαόλου!

  154. sarant said

    151 Πολύ έξυπνο αυτό!

    153 Κι έχει κι έναν μακρόσυρτο τίτλο, αλλά δεν τον θυμάμαι

  155. Μαρία said

    155
    Επόμενη Ελλάδα. Γιατί μακρόσυρτος;

  156. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    155β «Κόμμα-φράση» είχα γράψει και μετά αυτολογοκρίθηκα 🙂 Κάτι σαν ταινία: η επόμενη μέρα.

  157. sarant said

    156 Πιο μεγάλο το είχα δει.
    Α, ναι: «Με την Επόμενη Ελλάδα»

  158. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    156. 🙂 Πολυσύλλαβο και με άρθρο .
    Επ.Ελ. (αση). Θα χουμε υλικό

  159. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    158.Ναι,Με την επόμενη Ελλάδα, από δω το είδα κι εγώ:
    https://www.efsyn.gr/arthro/kai-o-ragkoysis-kanei-komma

  160. Γιάννης Ιατρού said

    Ο Ραγκούσης από τον Οκτ. του 2014 ξυνόταν για ίδρυση κόμματος ….π.χ. εδώ

  161. Μαρία said

  162. Μαρία said

    το Mega μπέρδεψε τον Ρούντολφ Ες του Αουσβιτς (Rudolf Höss, 1901-1947) με τον στενό συνεργάτη του Χίτλερ Ρούντολφ Ες (Rudolf Hess, 1894-1987), με αποτέλεσμα οι φωτογραφίες και τα βίντεο που συνόδευσαν τη συνέντευξη να αναφέρονται σε λάθος άνθρωπο.
    http://www.efsyn.gr/arthro/gkafa-moy

  163. Γιάννης Ιατρού said

    163: Εμ, δεν διαβάζουν Σαραντάκο, να ξεστραβωθούν … Το πιό πρόσφατο εδώ https://sarantakos.wordpress.com/2016/04/16/meze-215/#comment-349549 αλλά και παλιότερα.

    Πρέπει πλέον να γίνει υποχρεωτική η ανάγνωση, καθημερινώς, πρίν δώσουν τις νέες άδειες 🙂

  164. sarant said

    163-4 Γι’ αυτό και θα το ξαναπούμε την άλλη βδομάδα

  165. Γιάννης Ιατρού said

    165: Τας θύρας, τας θύρας· εν σοφία πρόσχωμεν 🙂

  166. Μαρία said

    Κι ο μπαμπάς είχε εκμεταλλευτεί την ομοιότητα.

    Επαθα σοκ και με την προτροπή του καθηγητή μου («έχεις δικαίωμα να μάθεις»), τηλεφώνησα στον πατέρα μου και τον ρώτησα.
    Και αυτός μου είπε: «Παιδί μου, ήταν μάλλον ορθογραφικό λάθος. Θα εννοούσαν τον Ρούντολφ Ες (Hess), τον υπαρχηγό του Χίτλερ. Το δικό μας επίθετο γράφεται Hoess». Δεν είχα άλλη διέξοδο, όπως κάθε παιδί σ’ αυτή την ηλικία εμπιστεύτηκα τον πατέρα μου.
    http://www.efsyn.gr/arthro/o-pappoys-moy-o-dioikitis-toy-aoysvits

  167. argyris446 said

    Reblogged στις worldtraveller70.

  168. vagelford said

    Θλίψη για τους δασκάλους, τον Καραθεοδωρή και την κατάντια μας…

  169. sarant said

    169 Μούφα δεν είναι το ρητό του Αϊνστάιν;

  170. ΣΠ said

    170
    Φυσικά είναι μούφα. Ο Καραθεοδωρής δεν υπήρξε ποτέ δάσκαλος του Αϊνστάιν. Ήταν άλλωστε μόνο 6 χρόνια μεγαλύτερός του. Η μόνη σχέση που είχαν ήταν ότι είχαν ανταλλάξει κάποιες επιστολές σε επιστημονικά θέματα. Άλλωστε το όνομα μόνο κάποιος έλληνας θα το έγραφε Karatheodoris αντί του διεθνώς καθιερωμένου Caratheodory.

  171. vagelford said

    Είναι από την περίφημη «τελευταία συνέντευξη».

  172. vagelford said

    Την πάτησε το PI. Δεν πήρε υπόψιν του τα λόγια του ανδρός,

  173. sarant said

    🙂

  174. Μαρία said

    171
    π.χ. αυτή http://www.perimeterinstitute.ca/node/99742

  175. vagelford said

    @175 Όχι, η Ασιμήνα είναι σοβαρή. Απλά αυτή η εικόνα κυκλοφορεί στο διαδίκτυο από τους γνωστούς κύκλους και κάποιος στο PI ήταν απρόσεκτος.

  176. vagelford said

    Ασιμήνα = Ασημίνα

  177. Μαρία said

    177
    Και η Ασιμήνα θα μπορούσε να είναι σοβαρή 🙂

  178. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Περί Γκέιμ οφ Θρόουνς ολίγα… 🙂
    Στο τέλος της προηγούμενης σεζόν, ο πιο συμπαθής, γενναίος κι όμορφος χαρακτήρας δολοφονήθηκε στυγερά από γρούπο 🙂 υφισταμένων και δη ευεργετηθέντων. Όμως, στο επεισόδιο που προβλήθηκε ανήμερα του Ελληνικού Πάσχα 🙂 ο καλός μας …αναστήθηκε από μια μάγισσα! Ασφαλώς, πρόκειται για δάκτυλο ελληνόψυχου μέλους της παραγωγής… 😀

  179. […] εφευρετικά σημεία στίξης που δυστυχώς δεν έπιασαν Πασχαλινά μεζεδάκια και φέτος Ελληνικούρες και λαθοθηρία Μεζεδάκια του Λαζάρου […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: