Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ένα άρθρο 8.888 λέξεων

Posted by sarant στο 4 Μαΐου, 2016


Η παροιμία το λέει, μια εικόνα (ή μια φωτογραφία στο πιο μοντέρνο) αξίζει όσο χίλιες λέξεις. Με απλά μαθηματικά βρίσκουμε ότι δυο εικόνες ή φωτογραφίες αξίζουν όσο 2.000 λέξεις, τρεις φωτογραφίες 3.000 λέξεις, και ούτω καθεξής.

Με τη λογική αυτή πρόπερσι είχα παρουσιάσει ένα άρθρο με 7 φωτογραφίες, που το τιτλοφόρησα Ένα άρθρο 8.000 λέξεων, αφού οι 7 φωτογραφίες αντιστοιχούσαν σε 7.000 λέξεις και άλλες 1000 λέξεις έπιανε ο σχολιασμός τους. Δεν ξέρω αν μια τέτοια επιχειρηματολογία θα έπειθε έναν εκδότη του παλιού καιρού, που πλήρωνε τους συνεργάτες του εντύπου του με τη λέξη -αλλά το ερώτημα είναι ακαδημαϊκό, αφού εκδότης που να πληρώνει είναι σπάνιο είδος. Προς το παρόν, σκέφτηκα να επαναλάβω το προπέρσινο άρθρο, με μια σειρά φωτογραφίες, που τις τράβηξα εγώ τον τελευταίο καιρό, και που έχουν όλες τους κάποιο γλωσσικό ενδιαφέρον.

ph1Και ξεκινάμε με ένα δείγμα ευπρεπισμού από το σουπερμάρκετ της γειτονιάς.

Ανάμεσα στα μήλα, πουλούσαν ένα σύνεργο για να τα κόβεις (δεν φαίνεται στη φωτογραφία). Αυτό το σύνεργο λέγεται «κόφτης» στα ελληνικά, αλλά ο υπεύθυνος του σουπερμάρκετ θεώρησε χυδαίο το «φτ» κι έτσι το ευπρέπισε σε «κόπτης».

Βέβαια, Κόπτης είναι στα ελληνικά ο Χριστιανός της Αιγύπτου. Κόπτες υπάρχουν και στην Αιθιοπία. Όπως φαίνεται όμως, μια μικρή παροικία υπάρχει και στη Μήλο.

* H επόμενη φωτογραφία έχει πολυγλωσσικό περιεχόμενο. Είναι μια επιγραφή που υπάρχει στην είσοδο της Χριστιανίας, της ελεύθερης πόλης της Κοπεγχάγης, που την επισκέφτηκα πριν από ένα μήνα. Η Χριστιανία ήταν πρώην στρατόπεδο, που όταν το άδειασε ο στρατός, πριν από πολλά χρόνια, το κατέλαβαν διάφοροι αναρχικοί-χίπηδες. Οι προσπάθειες να τους διώξουν δεν έχουν σταματήσει, ενώ οι κάτοικοι της «πόλης» προωθούν ένα σύστημα ιδιοκτησίας, και εκδίδουν μετοχές (αν και είναι γενικά προβληματικό το νομικό καθεστώς).

Οπότε, στην είσοδο υπάρχει σε πολλές γλώσσες το μήνυμα «Υποστηρίξτε τη Χριστιανία. Αγοράστε μια μετοχή». Δεν είδα τα ελληνικά και σε ένδειξη διαμαρτυρίας δεν αγόρασα (αστεία το λέω). Δίπλα υπάρχει και η σημαία που αντιστοιχεί στη γλώσσα, οπότε δεν θα είναι δύσκολο να απαντήσετε στο κουίζ, ποια είναι η κάθε γλώσσα.

ph2

Τα προφανή τα βάζω εγώ. Να δούμε αν μπορείτε να συμπληρώσετε τον πίνακα χωρίς γκούγκλισμα.

1η στήλη: 1. Δανέζικα. 2. Αγγλικά. 3. Ισπανικά, 4. Γερμανικά, 5. Γαλλικά, 6. ; 7. ; 8. ;

2η στήλη: 1. ; 2. ; 3. ; 4. Ρώσικα 5. Πολωνικά 6. Ιταλικά. 7. ; 8. ;

3η-4η στήλη: 1. ; 2. ; 3. ;

ph3* Η πινακίδα αυτή υπάρχει στις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος Νιάρχου στο Παλιό Φάληρο, εκεί όπου (υποτίθεται ότι) θα μεταφερθούν η Εθνική Βιβλιοθήκη και η Λυρική Σκηνή.

(Λέω «υποτίθεται», επειδή πρόσφατα διάβασα μια συνέντευξη του πρώην μάνατζερ του έργου, του κ. Τροχόπουλου, ο οποίος, αν μεταφέρθηκαν σωστά όσα είπε, δήλωσε ότι δεν θα χαθεί κι ο κόσμος αν δεν λειτουργεί η Εθνική Βιβλιοθήκη -και λίγο αργότερα παραιτήθηκε).

Αλλά εδώ συζητάμε το γλωσσικό της επιγραφής, και συγκεκριμένα το «Αφιππεύσατε από τα ποδήλατα – Dismount from bikes».

Με ξενίζει το «αφιππεύσατε» από τα ποδήλατα, αμφιβάλλω αν είναι δόκιμο -χώρια που δίνει μια στρατιωτική χροιά στην εντολή.

Το απλό «κατεβείτε από το ποδήλατο» φαίνεται ότι δεν ταιριάζει στο πρεστίζ του έργου.

ph4* Ο καημένος ο Κατσίμπαλης πολλαπλά βανδαλισμένος στο πάρκο έξω από το πνευματικό κέντρο του Δήμου Αθηναίων (αν λέγεται έτσι -εννοώ απέναντι από το βιβλιοπωλείο Πολιτεία).

Άγρια αντίσταση στη βιομηχανική εξημέρωση, ζητάει ο βάνδαλος γκραφιτάς που υπογράφει με το αλφάδι και ένα Φ (αγνοώ τι σημαίνει). Προφανώς, το σύνθημα το έγραψε με κάρβουνο, διότι βέβαια ο μαρκαδόρος βγαίνει από βιομηχανία.

Αλλά βανδαλισμό θεωρώ και το «Ο κολοσσός του Αμαρουσίου» στη βάση του βάθρου. Καλώς ή κακώς, το βιβλίο του Χένρι Μίλερ, που έδωσε και τον τίτλο στο έργο, έχει αποδοθεί στα ελληνικά «Ο κολοσσός του Μαρουσιού«.

Αν και, βέβαια, όποιος γράψει «Μαρουσιού» τη σήμερον ημέρα κινδυνεύει να του κάνει ασφαλιστικά μέτρα ο χρυσοποίκιλτος κ. Πατούλης, δήμαρχος Μαρουσιού.

*

Τη φωτογραφία κάτω αριστερά την τράβηξα τις προάλλες κάπου στα Καλύβια.

«Απαγορεύεται η κυκλοφορία ζώων καθώς και το λούσιμο αυτών».

Δεδομένου ότι  σε όλον τον περίπατο δεν είδα κανένα ζώο να κυκλοφορεί, και πολύ περισσότερο να λούζεται, χαίρομαι που έχουμε τόσο έξυπνα ζώα, που ξέρουν ανάγνωση.

Η δεύτερη φωτογραφία, δεξιά, είναι από το Λουξεμβούργο. Τα λουξεμβουργέζικα σκυλιά δεν ξέρουν ανάγνωση, αλλά μπορούν και καταλαβαίνουν τη σημασία απλών πικτογραμμάτων, αν κρίνω από το γεγονός ότι σπάνια βλέπω… βιοδηλωτικά ίχνη εκεί που περπατάω, σε αντίθεση με την Αθήνα.

ph5ph6

* H επόμενη φωτογραφία από ποτάδικο στην Αργυρούπολη. Να πούμε με την ευκαιρία ότι η αποδελτίωση «ευρηματικών» (ας είμαστε επιεικείς) τίτλων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος μάλλον θα έδινε υλικό για ολόκληρο άρθρο, αλλά προς το παρόν ας εστιαστούμε στο συγκεκριμένο παράδειγμα.

ph7

Δεν βρίσκω κακό τον τίτλο, αλλά δεν είναι γραμμένος σωστά. Οινόφλυξ είναι, όχι Οινοφλύξ. Οινόφλυξ είναι ο μεθυσμένος ή/και ο μπεκρής, ο μέθυσος. Η λέξη σύνθετη, το δεύτερο συνθετικό από το ρήμα «φλύω» που σημαίνει αναβράζω, ξεχειλίζω. Από την ίδια ρίζα και η φλύκταινα, όπως και ο φλύαρος.

Σκέφτομαι πάντως πως το «Οινοφλίξ» θα ήταν εξαιρετικό για κανέναν μεθύστακα Γαλάτη σε περιπέτειες του Αστερίξ!

ph8* Και κλείνω με μια παρωνυχίδα.

Η φωτογραφία από την Ηλιούπολη, τιμά τον αρχαίο φιλόσοφο, αλλά τον γράφει ανορθόγραφα, αφού λεγόταν Πύρρων, του Πύρρωνος -ήταν ο εισηγητής του πυρρωνισμού, του σκεπτικισμού δηλαδή και της διαρκούς αμφιβολίας.

Βέβαια, για να είμαι δίκαιος πρέπει να πω ότι σε άλλες πινακίδες παρακάτω το όνομα γραφόταν σωστά, Πύρρωνος. Οπότε, σκέφτομαι, ότι ο δήμαρχος θέλησε έμμεσα να αποτίσει φόρο τιμής στα διδάγματα του Πύρρωνα.

Τι πιο ταιριαστό, για κάποιον που κηρύσσει τη διαρκή αμφιβολία, να υπάρχει αμφιβολία ως προς την ορθογραφία του ονόματός του;

Οχτώ οι φωτογραφίες, 8.000 λέξεις. Και με λίγη προσπάθεια, κατάφερα να βάλω και 888 λέξεις στο άρθρο, άρα το σύνολο, μας κάνει, μούμπλε μούμπλε, 8888 λέξεις. Όπερ έδει φτάσαι δηλαδή!

 

 

 

 

Advertisements

165 Σχόλια to “Ένα άρθρο 8.888 λέξεων”

  1. Γς said

    Καλημέρα

    >Αυτό το σύνεργο λέγεται «κόφτης» στα ελληνικά

    Και το άλλο [που σε πονεί και που σε κόβει];

    Κόφτης «εξπρές» στο Δημόσιο: Ποιοι θα δουν τον μισθό τους να μειώνεται

  2. Καλημέρα. Πρώτη στήλη-6: μάλλον αραβικά, αλλά ποια αραβικά; Αιγυπτιακά; -7: Ολλανδικά (εύκολο) -8: λατινογενής γλώσσα. Μήπως ρουμάνικα, να μην ξέρουν όμως πως είναι η σημαία;
    Δεύτερη στήλη-1: Γροιλανδία. -2: Φινλανδία. -3: Ισλανδία -7: Σουηδία (αυτά ήταν εύκολα) -8: Νεπάλ;Μπουτάν;Θιβέτ; Η γραφή μοιάζει των χωρών των Ιμαλαΐων.
    Τρίτη-τέταρτη στήλη -1: Νορβηγία. -2: Πρέπει να είναι η γλώσσα που μιλάνε οι μαύροι της Νοτίου Αφρικής. Η επίσημη του Εθνικού Αφρικανικού Κονγκρέσου. -3: Νησιά Φερόε. Όλοι μάθανε τη σημαία τους, μετά το πατατράκ της εθνικής ποδοσφαίρου.

  3. Γς said

    >ο υπεύθυνος του σουπερμάρκετ θεώρησε χυδαίο το «φτ» κι έτσι το ευπρέπισε σε «κόπτης».

    Οπως στην αποχυδαιοποιημένη απειλή ή εξευγενισμένη Σαλονική πρόταση:

    -Θα σε κάνω κεπτεδάκια

  4. Noori said

    • 2η στήλη: 2. Φινλανδικά, 3. Ισλανδικά, 7. Σουηδικά • 3η στήλη: 1. Νορβηγικά

  5. κουτρούφι said

    Δεν το τρώμε το κοπτόν:
    h**ps://www.youtube.com/watch?v=YuGUmxFpiqc

  6. Γιάννης Κουβάτσος said

    Όντως μεγάλο και ανεξάντλητο θέμα οι … ευρηματικές πινακίδες. Αυτή που μου έχει μείνει και τη χρησιμοποιώ σαν παράδειγμα στην τάξη κατά τη διδασκαλία του κόμματος (του σημείου στίξης, μην παρεξηγηθώ, έτσι; 😊) την είδα στη Λακωνία. Προσπαθούσε να εφιστήσει την προσοχή των οδηγών στη συχνή διέλευση ζώων αναγράφοντας «ΠΡΟΣΟΧΗ ΖΩΑ». Κάποιος, λοιπόν, πήγε και πρόσθεσε με σπρέι ένα κόμμα, μετατρέποντας έτσι την ονομαστική σε κλητική «ΠΡΟΣΟΧΗ, ΖΩΑ». Και βλέποντας πώς οδηγούσαν κάποιοι, μάλλον καλά έκανε. 😊

  7. Γιάννης Κουβάτσος said

    Να εΠιστήσει την προσοχή. Το κάναμε το μεζεδάκι μας. 😊

  8. Γς said

    >Με ξενίζει το «αφιππεύσατε»

    Εται έπρεπε να πώ του νεαρού που μας μίλαγε με κυπραίκη ακσάν.

    -Κύπριος είσαι;
    -Οχι αλλά τα είχα με μια Κύπρια.
    -Δεν πρέπει να κατέβαινες και καθόλου.

    Το «αφίππευες» θα ταίριαζε καλύτερα

  9. Διονύσης said

    Στήλη 1η: 6. google, 7. Ολλανδικά, 8. google (αλλά μήπως θα μπορούσε να είναι Βλάχικα;)
    Στήλη 2η: 1. Γροινλανδικά (Ινουίτ;), 2. Φινλανδικά, 3. Ισλανδικά . 7. Σουηδικά, 8. Κοπτικά(;)
    Στήλη 3η – 4η: 1. Νορβηγικά, 2. Μπαντού (;), 3. Νήσων Φερόε.

  10. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    Βλέπω πως αντιστέκεται το 8 της πρώτης στήλης.

    6-7: Ο Μέφρι που λέγαμε 🙂

  11. Γς said

    >Τη φωτογραφία κάτω αριστερά την τράβηξα τις προάλλες κάπου στα Καλύβια.

    Απαγορεύεται το γιαούρτωμα…

  12. Γς said

    >Τα λουξεμβουργέζικα σκυλιά δεν ξέρουν ανάγνωση, αλλά μπορούν και καταλαβαίνουν τη σημασία απλών πικτογραμμάτων, αν κρίνω από το γεγονός ότι σπάνια βλέπω… βιοδηλωτικά ίχνη εκεί που περπατάω, σε αντίθεση με την Αθήνα.

    Καλά. Κι εκεί κι εδώ αυτά τα πικτογράμματα τα έχουν χ**μένα!

  13. LandS said

    «Αφιππεύσατε από τα ποδήλατα – Dismount from bikes»

    Καλά, τι θέλατε να δώσει το μεταφραστήρι;

    Αφιππεύσατε των ποδηλάτων;
    Ξεκαβαλήστε τα ποδήλατα;
    Ξεκαβαλήστε από τα ποδήλατα;
    Ξεκαβαλήστε των ποδηλάτων;

    Αποποδηλατηστείτε ή Αποποδηλατοτεύσατε;

    Ευτυχώς που μετάφρασαν (λέμε τώρα) το dismount στα ελληνικά. Φανταστείτε να είχαν μεταφράσει το κατεβείτε στα αγγλικά. Step down from bikes 🙂

  14. paolodrosi said

    Κοντρα κουιζ.
    Απο που ειναι η παρακατω φωτογραφια ?

  15. Γς said

    >μούμπλε μούμπλε

  16. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα και μία ωραία φωτογραφία

    Ύψωσε τη γροθιά της μπροστά στους ναζιστές

  17. Διονύσης said

    #14 Paolodrosi

    Η διαφήμιση για τα 40 χρόνια της αντιπροσωπείας θα είχε γούστο.

  18. Ευάγγελος said

    Καλημέρα σας
    Το 8 της πρώτης στήλης είναι Esperanto..

  19. sarant said

    18 Aκριβώς!

    14 Α, πολύ με ενδιαφέρει αυτό -αλλά δεν ξέρω. Κανένας αμερικανός που έχει αντιπροσωπεία και λέγεται Sarant;

  20. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρες !
    Ωραίος ο τρόπος καταμέτρησης των λέξεων ! Θυμίζει εκείνο τον πίνακα ζωγραφικής :
    -Καλά, και ο Στάλιν πού είναι;
    -Στο Παρίσι !

    Αρχικά, με το «κόπτης» διαφωνώ. Υπάρχει λαχανοκόπτης, π.χ., που κανείς δεν τον είπε λαχανοκόφτη. Υπάρχουν και οι κοπτοράπτες, που κανείς δεν τους είπε κοφτοράφτες. Φυσικά, και ο νυχοκόπτης, που κανείς δεν τον είπε νυχοκόφτη.
    Αλλα, από την άλλη, υπάρχει και ο λεμονοστίφτης, που κανείς δεν τον είπε λεμονοστύπτη.

    Στο κουίζ, κάποια προφανή ξέρω (π.χ. Ολλανδία και σκανδιναβικές χώρες), αλλά μια που δεν τα ξέρω όλα, ας μην το προσπαθήσω.

    Ο Νιάρχος ήταν από τη Λακωνία, όπου φυσικά η επιγραφή θα έλεγε «Ξεκαβαλικέψτε από τα ποδήλατα». (ούτε καν «ξεκαβαλήστε»).

    Μαρουσιού είναι μια γενική που ίσως μόνο στο συγκεκριμένο βιβλίο να υπήρξε επισήμως. Δεν ξέρω πάλι, οι κάτοικοι της περιοχής μπορούν να μας πούνε, για σχολεία, δημόσιες υπηρεσίες κλπ.

    Όταν απαγορεύεται η κυκλοφορία των ζώων, πώς θα λάβει χώρα το λούσιμο αυτών; Ίσως με κάποιο ελικόπτερο, που θα τα κατεβάζει με ανεμόσκαλα στο νερό;

    Ο «Οινόφλυξ» ατύχησε να μοιάζει, με αλλαγή του τόνου, με τα του Αστερίξ, και να προσπαθήσει να κερδίσει κόσμο από εκεί…

  21. cronopiusa said

    Πώς χάρισαν το Ελληνικό στη Lamda Development Άρθρα της καθηγήτριας του ΕΜΠ, Ελένης Πορτάλιου και του οικονομολόγου, Παύλου Δερμενάκη

    επειδή κάποιοι συνεχίζουν να μιλάνε για Ελληνική Ριβιέρα…

  22. Γς said

    20:

    Και σένα τι σε κόπτει;

  23. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    «Treating You Like Family Since 1968» 🙂
    http://www.sarantcadillac.com/

  24. Πάνος με πεζά said

    @ 22 : Αυτό, το λέμε συνήθως «κόφτει». Όπως επίσης σε αντιδιαστολή, τον κόφτη των ηλεκτρολόγων, τον κόφτη στροφών κλπ.

  25. Γς said

    21:

    Μπράβο Κρόνη!

    Με την Ερηνούλα σου θυμήθηκα ότι σήμερα γιοτάζει η κυρά.
    Και έτσι δεν θυμήθηκε ότι δεν το θυμήθηκα.
    Την πρόλαβα 😉

  26. Πινακίδα για του ποδηλάτες στο Κέιμπριτζ στα λατινικά και στα ελληνικά https://www.google.gr/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiZq7So-b_MAhXjDcAKHZZnAgUQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.standard.co.uk%2Fnews%2Fuk%2Fsign-in-cambridge-tells-cyclists-not-to-attach-bikes-to-fence-in-latin-and-ancient-greek-10167044.html&bvm=bv.121099550,d.ZGg&psig=AFQjCNFOIfZGTY0LuO6eohsSLfAx9j_xMg&ust=1462435065078868

  27. sarant said

    23 Μάλλον Σαραντάκος θάναι αυτός…

  28. BLOG_OTI_NANAI said

    Βεβαίως, όταν εμείς λέγαμε για μετοχές, όλοι αυτοί ήταν ακόμη στα δέντρα και βοσκάγανε βελανίδια.
    Το παρακάτω τεκμήριο προέρχεται από την TLG και το «Ονομαστικόν» του Ιούλιου Πολυδεύκη, ο οποίος σε ένα κεφάλαιο που αφορούσε τα οικονομικά, έλεγε σαφώς ότι μετοχές, σημαίνει πλούτος και περιουσία, ενώ αυτός που δεν έχει μετοχές είναι άπορος και φτωχομπινές:

    ΥΓ1
    Φυσικά, όποιος γνωρίζει τα αρχαία κείμενα, θα ξέρει ότι η γνώση περί μετοχών δεν είναι τίποτε, όταν γνωρίζουμε από μαρτυρία του ψευδο-Γαληνού (2ος αι. μ.Χ.), ότι ήδη, ο Πλάτωνας είχε αυτοκίνητο. Το απόσπασμα είναι από τη μαρτυρία που αναφέρει κάποιο τρακάρισμα που είχε ο Πλάτωνας με διερχόμενο όχημα που πεπεσε επάνω του:

    Μάλιστα, ο ελληνόψυχος Πλάτων, όταν του ζήτησαν τα ρέστα, εκείνος δεν καταδέχτηκε να το συνεχίσει, και απλώς τους χαρακτήρισε με τον παραδοσιακό, ελληνικό τρόπο:

    ΥΓ2
    Και αν τολμήσει κάποιος να αμφισβητήσει τις μαρτυρίες, θα πω στον Βάταλο να του κάνει κατήχηση για τον ελληνόψυχο Τραμπ(αρίφα)

  29. ΚΩΣΤΑΣ said

    Γράφω σύμφωνα με τις εμπειρίες μου. Κόπτης – κόφτης. Για ειδική ομάδα θρησκευομένων υποχρεωτικά «πτ» – κόπτης, για εργαλεία σκέτη η λέξη συνηθίζεται με «φτ» – κόφτης. Σύνθετη ποικίλει, άλλοτε «φτ» και άλλοτε «πτ», μηλοκόφτης, καφεκόπτης.

    Επειδή δεν γνωρίζω κανένα κανόνα της γραμματικής που να τα καθορίζει αυτά και επειδή για μένα νόμος είναι το δίκιο του {εργάτη – μου έφαγε τη διαγραφή το σύστημα του wordpress) ζωντανά ομιλούντος απλού λαού, χρησιμοποιώ κατά περίπτωση αυτό που έχει εντυπωθεί μέσα μου από συζητήσεις. Δεκτές οι όποιες αντιρρήσεις.

  30. Πάνος με πεζά said

    @ 6 : Μια ανορθόγραφη πινακίδα που όμως κατάντησε επίκαιρη, είναι και η «ΠΡΟΣΟΧΗ, ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΠΑΙΔΙΑ».

  31. Ορεσίβιος said

    Χρόνια Πολλά και Καλό μήνα.
    Ξεκαβαλάτε από τα ποδήλατα. Επιτρέπεται το καβαλίκεμα μόνο σε άλογα.

  32. cronopiusa said

    La percée inattendue de Donald Trump
    Guerre civile au sein de la droite américaine

  33. Πάνος με πεζά said

    Κουιζάκι σχετικό : γνωστή, πασίγνωστή μας οικονομική προσωπικότητα, σύμφωνα με κακές γλώσσες, έχει -μεταξύ άλλων- και το παρατσούκλι «ποδήλατο», από την εποχή που ανελισσόταν εντός εσωτερικού χώρου, για να φτάσει σήμερα σε διεθνές πόστο.
    Έλα, εύκολο…

  34. Πάνος με πεζά said

    Το «αφιππεύσατε» είναι σίγουρα λάθος, γιατί δεν έχουμε να κάνουμε με ίππο. Το «κατεβείτε» είναι σωστό, καθημερινό και ανθρώπινο. Μάλιστα χαίρομαι όταν οι επιγραφές σε διάφορες πόρτες, αντικαθιστούν το «Ωθήσατε» με το «Σπρώξτε», και το «Έλξατε» με το «Τραβήξτε».

  35. Αμίμητο το «αφιππεύσατε»! Αλλά και το dismount, σωστό είναι μεν, αλλά … καθαρευουσιάνικο. Το συνηθισμένο, όταν δεν απαγορεύεται να μπάσεις μέσα ποδήλατο αλλά απλώς δεν επιτρέπεται να τρέχεις με ποδήλατο, είναι walk your bike.

    Το κάτω αριστερά στην είσοδο της Χριστιανίας είναι πράγματι Εσπεράντο, και μάλιστα σωστά γραμμένη (με τον τόνο στο ĉi). Γενικά, αυτά που μπορώ να κρίνω είναι όλα σωστά γραμμένα, πράγμα σχετικά σπάνιο σε πολύγλωσσες επιγραφές — αν και το γαλλικό θα ήταν σωστότερο να λέει soutiens αντί supporte.

    Η αφρικάνικη γλώσσα είναι, υποθέτω, σουαχιλικά. Η ασιατική πρέπει να είναι θιβετιανά, διότι η σημαία (αν τη βλέπω καλά), με τον ήλιο ν’ ανατέλλει πάνω από μια βουνοκορφή, είναι η σημαία του άλλοτε ανεξάρτητου Θιβέτ.

  36. Παναγιώτης Κ. said

    @Sarant. Δεν το είδες λοιπόν γραμμένο στα Ελληνικά …πείσμωσες και δεν αγόρασες. Το ίδιο πάντως θα έκανα και εγώ. Αλήθεια ότι είμαστε του…πεταματού ως χώρα σου πέρασε από το μυαλό;

    Θυμήθηκα πριν από χρόνια σε ξενοδοχείο της Θουριγγίας και στο κατάλογο που έχει στην πόρτα, ήταν γραμμένες οι πληροφορίες σε πολλές , απίθανες θα έλεγα , γλώσσες απουσίαζαν όμως τα Ελληνικά. Με είχε ενοχλήσει και δεν το κρύβω.
    Είχε συμπέσει αυτή η έλλειψη με ένα άλλο περιστατικό που είχαμε διαβάσει εκείνη την περίοδο στις εφημερίδες όπου τον τότε υπουργό Γεωργίας Τζουμάκα τον είχε πάρει ο ύπνος σε μια σύσκεψη στην ΕΕ επειδή το προηγούμενο βράδυ είχε ξενυχτήσει προφανώς όχι εργαζόμενος αλλά διασκεδάζοντας.
    Οι διάφοροι υπουργοί, είχαμε σκεφτεί , δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους δηλαδή δεν φροντίζουν όσο πρέπει τα συμφέροντα της χώρας.

  37. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Η σέλα λέγεται και εφίππιο (είτε είναι ίππος, είτε γάιδαρος ,είτε ποδήλατο). Οπότε δεν είναι λάθος το αφιππεύσατε. Άλλωστε και στα εγγλέζικα μια λέξη υπάρχει, και για μπλάρια και για ποδήλατα.Το dismount.

  38. Επίσης, το αρχικό Α στο «ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ» μοιάζει πιο μαύρο απ’ τα άλλα γράμματα. Μήπως προστέθηκε εκ των υστέρων, ίσως και με μπογιά, από κάποιον ανόητο χωρατατζή; Γιατί δύσκολο μου φαίνεται να το έγραψε κάποιος που ήξερε, έστω κατ’ όνομα, τον Κατσίμπαλη!

    Τέλος, τα ζώα κυκλοφορούν, έστω κι αν δε λούζονται. Δεν θα πείτε «Στο τάδε σαφάρι παρκ τα λιοντάρια κυκλοφορούν (=περιφέρονται) ελεύθερα;»

  39. (36) Εμένα μου έκανε κακή εντύπωση, αλλά από την ανάποδη, κάτι παρόμοιο, όταν πρωτοεπισκέφθηκα το στρατόπεδο του Ντάχαου το 1969: οι ενδείξεις ήταν στις αναμενόμενες γλώσσες (γερμανικά, γαλλικά, αγγλικά, ίσως — δεν είμαι σίγουρος — και ρωσικά), το μόνο όμως που υπήρχε και στα ελληνικά ήταν το «Μη γράφετε στους τοίχους»!

  40. Πάνος με πεζά said

    @ 37,38 : Α, τότε πολύ σωστά και τα δύο ! Πολλές λέξεις μαθαίνουμε καθημερνώς ! Αν και ένα «Απαγορεύονται τα ζώα στην παραλία» θα ήταν σαφέστερο, ή ίσως όχι;
    Το «Α» του Μαρουσιού είναι πράγματι πρόσθετο, από κάποιον αδαή like me μέχρι σήμερα, φαίνεται άλλωστε από τη στοίχιση, κοινώς alignment…

  41. Παναγιώτης Κ. said

    Έχουμε δει ταμπέλες και ταμπέλες στα διάφορα μαγαζιά που σωρηδόν ανοίγουν (και κλείνουν) τα τελευταία χρόνια.
    Μπαίνουν συνήθως δύο ζητήματα: Θα είναι ελληνική ή ξενική ταμπέλα; Αν επιλεγεί ελληνική τότε η πιθανότητα να εμπνέεται από την αρχαιότητα είναι μεγάλη. Όμως συνηθισμένες είναι και σύνθετες λέξεις του τύπου …αρτολιχουδιές.
    Αν επιλεγεί ξενική ονομασία τότε πάλι συναντάς απίθανα ονόματα. Τελευταία βρέθηκα σε ένα μαγαζί με τον τίτλο «sebriko». Συνειρμικά μου ήρθαν στο νου η λέξεις σέμπρος, σεμπριά , επειδή είδα 3,4 νεαρούς συνιδιοκτήτες. Δεν βρήκα την ευκαιρία να τους ρωτήσω τι ακριβώς σημαίνει γιαυτούς το όνομα.
    Ο άλλος που πουλάει κοτόπουλα ψητά το ονόμασε…chicken house. Αυτόν τον ρώτησα και μου είπε ότι είχε φτιάξει έναν κατάλογο πιθανών ονομάτων και ο κόσμος προτίμησε αυτό.

  42. gpoint said

    Ας βάλω και την άλλη Ειρήνη , γνωστή και σαν…Πουσούντο !

  43. Παναγιώτης Κ. said

    …οι λέξεις σέμπρος, σεμπριά

  44. Παναγιώτης Κ. said

    @42. 🙂

  45. Πάνος με πεζά said

    @ 41 : Εμένα μου τη σπάνε οι «ψαγμένες» επιγραφές με τις δύο ελληνικές λέξεις, η πρώτη στη Γενική. Π.χ. Γεύσεων πολιτεία, Άρτου ποιήματα, Κοκορετσιού το ανάγνωσμα κλπ.

  46. Γς said

    8:
    αφιππεύσατε.

    Δεν είναι σωστή η χρήση του στην περίπτωση της Κυπρίας ;

    και στην περίπτωση του ποδηλάτου;
    Του άλλου ποδηλάτου 😉

  47. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ταμπέλες -επίκαιρες
    https://twitter.com/search?q=from%3Asteliossmar&src=typd&f=realtime

  48. Πάνος με πεζά said

    @ 47 : Σου έχω πει, σε ενεχυροδανειστήριο στην Κρήτη, «Αγοράζονται κοσμήματα, λύρες«. Μου το είχαν στείλει φωτογραφία, αλλά δεν ξέρω πού είναι – μάλλον στο Ηράκλειο. Ε, ίσως στην Κρήτη, το όργανο να έχει μεγαλύτερη αξία από το νόμισμα, όταν το «ακουμπήσεις» στο σαράφικο…

  49. smerdaleos said

    Υπάρχει και το τυρί caciocavallo ( όχι cazzo) επειδή κρεμάται συμμετρικά σε «εφιππεύουσα» θέση («sta a cavallo» λένε οι Ιταλοί τον τρόπο καθίσματος κάπου με τα πόδια κρεμαστά εκατέρωθεν).

    https://en.wikipedia.org/wiki/Caciocavallo

    Στην ανατομία χρησιμοποιείται το ρήμα «εφιππεύω» (και οι Ιταλοί λένε «sta a cavallo», όταν μια δομή «καβαλικεύει» μια άλλη).

    Λ.χ. στην τετραλογία του Fallot οι αγγλοσάξωνες μιλάνε για «overriding aorta» (ride = ιππεύω, καβαλικεύω), εμείς για «εφιππεύουσα αορτή» και οι Ιταλοί για «aorta a cavallo, aorta a cavaliere».

    https://en.wikipedia.org/wiki/Overriding_aorta

  50. Ανδρέας said

    2
    »3: Νησιά Φερόε. Όλοι μάθανε τη σημαία τους, μετά το πατατράκ της εθνικής ποδοσφαίρου.»

    και λιγότεροι το νησί Μυκίνες με τους Μυκινιάτες τους. Βέβαια τούτοι ειναι Μιτσοί κι όχι Μικοί. Ίσως είναι Κρητικοί τελικά οι Μιτσ’νέοι κι όχι Μυκονιάτες.

    Mykines village (pronounced ‘Mitch’ness’)[1] is the only settlement on Mykines Island, the westernmost of the Faroe Islands. It is a beautiful little coastal village with bright houses with turf roofs, with an old turf-roofed stone Church dating from 1878, and a small stream flowing through the village.

  51. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ξεπεζεύω, κατεβαίνω από άλογο, μηχανή, αυτοκίνητο,ποδήλατο και …καλάμι 🙂

  52. Πιθανώς να την έχω ξαναβάλει αυτήν τη φωτογραφία. Βρίσκεται στην οδό Αχιλλέως (Μεταξουργείο).

    «ΤΗΣ ΜΕΤΡΟΙΤΗΣ». Πολύ λογικά σκέφτηκε ο άνθρωπος, όταν πληρώνουμε με μετρητά είναι η μετρητή, γενική της μετρητής. Κάπου στο βάθος του μυαλού του όμως θυμόταν ότι είχε και κάτι «εξωτικό» αυτή η στερεότυπη έκφραση. Μα ναι! Έχει ένα όμικρον – γιώτα! Και το έβαλε στην μόνη θέση που έμπαινε, στο πρώτο i, το δεύτερο i είναι η κατάληξη της γενικής. 🙂

  53. Παναγιώτης Κ. said

    Αλήθεια ο κάθε αλφάδης που πάει και λερώνει με το μαρκαδόρο τα μάρμαρα πιστεύει ότι κάνει αντίσταση;
    Μα έχουν γκοτζάμ τοίχο στο …fb δεν τους φτάνει;
    Αλλά και το hysteria.gr μια χαρά κάνει τη δουλειά του και τον κάθε εμπνευσμένο νεαρό θα τον διαβάσουν πάρα πολλοί.

    Είχα μια διένεξη κάποτε με έναν συνάδελφο στο σχολείο, ( σε «περιθωριακή» ειδικότητα αν και προσωπικά δεν θεωρώ περιθωριακή καμιά ειδικότητα αλλά, τόσο οι γονείς όσο παιδιά έτσι βλέπουν π.χ το μάθημα των Τεχνικών, περιθωριακό) ο οποίος, στην οργή μου για μαθητές που είχαν γράψει στον τοίχο της τάξης με το μαρκαδόρο είπε ότι δεν πειράζει και ας αφήσουμε τα παιδιά να …εκφράζονται!

    Λένε ότι δεν πρέπει να προσπαθήσουμε για να πείσουμε έναν ανόητο σε κάτι λάθος και μάλιστα ενώπιον άλλων διότι και αυτοί που ακούνε ίσως δεν καταλάβουν την διαφορά μεταξύ των αντιμαχόμενων πλευρών…

  54. sarant said

    Eυχαριστώ πολύ για τα νεότερα σχόλια!

    38-40 Στραβομάρα μου που δεν πρόσεξα πως το Α- είναι πρόσθετο στο «Μαρουσιού». Άρα, βάνδαλος ευπρεπιστής!

    36 Αστεία το είπα πως γι’ αυτό δεν αγόρασα.

    45 Κι εμένα. Αλλά και τα ουδέτερα σύνθετα μιξοαρχαία με Ν στο τέλος (Καλλιψήστειον κτλ.)

    50 Και που δεν έχω μάθει γιατί ονομάστηκε έτσι το νησί

    51 Ναι, ξεπεζεύω είναι το καλύτερο -αλλά…

    52 Πολύ σωστή η επανανάλυση 🙂

  55. 48 https://ricudis.wordpress.com/2012/12/27/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%B5%CF%82-%CF%87%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CE%AC%CE%B4%CE%B5%CF%82-%CE%BB%CE%AF%CF%81%CE%B5%CF%82/

  56. Anasto said

    Επιτρεπόταν η φωτογράφιση στην είσοδο της Χριστιανίας ή θα σου έρθει κλήση σπίτι; 😛 Εγώ πάντως δεν έβγαλα καμία καλού κακού για να μην έχω ντράβαλα.

    Κι όσο αφορά στην ανεξαρτησία και στην αυτονομία της «πόλης», με όλο το θάρρος (και την επίγνωση του ότι μια επίσκεψη που με πήραν τα ντουμάνια και λίγο γκούγκλισμα δεν με κάνουν και ειδικό ακριβώς) θα πω πως περισσότερο μου φάνηκε σαν ένα γκέτο όπου μπορείς να πας να γίνεις όμορφα κι ωραία και χωρίς τσους, παρά μια ελεύθερη αναρχική πόλη. Καλά, τώρα μπορείς να κάνεις τεράστια κουβέντα (1.000 λέξεις και βάλε) για το τι είναι ελεύθερο, τι είναι ανεκτό, τι ευθύνες αλλά και τι όρια έχει ο καθένας που συμμετέχει σε ένα τέτοιο εγχείρημα, αλλά την εντύπωσή μου είπα να την πω.

    Παρεμπιπτόντως δεν καταλαβαίνω γιατί δεν φτιάχνουμε κι εμείς ένα τέτοιο πράμα. Έχουμε κι έτοιμες τις πινακίδες άπαξ και τ’ αποφασίσαμε, ένα «Γ» χρειάζεται κι έγινε μέχρι και τουριστικός προορισμός η Κάντζα. 😛

  57. Γιάννης Κουβάτσος said

    Είχα την ίδια συζήτηση, Παναγιώτη Κ., με φίλη δημοσιογράφο αναρχικών φρονημάτων. Υποστήριζα ότι το να κάνεις γκράφιτι στα κτίρια, ιδίως σ’ αυτά που έχουν ιδιαίτερη αισθητική αξία, είναι βανδαλισμός, υποστήριζε ότι είναι εικαστική παρέμβαση και πράξη αντίστασης. Όταν της είπα ότι θα έρθω στη Σύρο, την πατρίδα της, και θα κάνω εικαστική παρέμβαση στους τοίχους του υπέροχου κτιρίου του δημαρχείου της Ερμούπολης, ανατρίχιασε και μόνο με την ιδέα. Και δικαίως.

  58. sarant said

    55 Χαχαχά!

    54 Βασικά, μπήκα από την πίσω πόρτα (περπάτησα στην ακρη των οχυρώσεων, παράλληλα στο κανάλι), έβγαλα μερικές φωτογραφίες κοντά στο Nemo (ή όπως λέγεται το εστιατόριο εκείνο) και μετά έκρυψα τη μηχανή, έκανα μια βόλτα και βγαίνοντας από την κύρια είσοδο έβγαλα τη φωτο που εμφάνισα εδώ.

    Για τα συμπεράσματα; δεν θα διαφωνήσω, αν και εγώ δεν είδα κανέναν, ήταν Κυριακή 10 το πρωί.

  59. bibliothekarios said

    Πλήρης η συνέντευξη του Τροχόπουλου, εδώ: http://www.blod.gr/lectures/Pages/viewlecture.aspx?LectureID=2702

  60. giorgos said

    53. Υπάρχουν όμως καί κάτι αγάλματα πού τόν θέλουν τόν βανδαλισμό τους.
    http://giorgos-dozas33.blogspot.gr/

  61. Στον Καραβόμυλο Φθιώτιδος:

    Απαγορεύεται το λούσιμο μαλλιών και ποδιών!

  62. Υαλτις said

    34
    «Το «αφιππεύσατε» είναι σίγουρα λάθος, γιατί δεν έχουμε να κάνουμε με ίππο»

    δηλαδή το ιππαστί ,είναι σίγουρα λάθος ;

  63. Γιάννης Κουβάτσος said

    Έκανες κίνηση ματ, Υάλτι. Ύστερα απ’ αυτό κάθε συζήτηση περί αφιππεύσατε θεωρείται λήξασα. 😊

  64. 38, …Επίσης, το αρχικό Α στο «ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ» μοιάζει πιο μαύρο απ’ τα άλλα γράμματα. …

    Το έκανε Αμαυρουσίου…

  65. 19β, Βγάζει διάφορους Sarant το ψαχτήρι, όπως τον Αλφρέδο-Νώντα:

    Alfred Epaminondas Sarant,
    also known as Filipp Georgievich Staros and
    Philip Georgievich Staros (1918 – March 12, 1979),
    was an engineer and a member of the Communist party
    in New York City in 1944.

    He was part of the Rosenberg spy ring
    that reported to Soviet intelligence.

    Sarant worked on secret military radar
    at the United States Army Signal Corps laboratories
    at Fort Monmouth, New Jersey.

    Alexandre Feklisov, one of the KGB case officers
    who handled the Rosenberg spy apparatus
    described Sarant and Joel Barr as among
    the most productive members of the group.

  66. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    64. Ωραίοοοοο! 🙂

  67. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    48. Δεν το ξέρω αλλά λύρες έχει και …χρυσές (μινιατούρες) 🙂

  68. Πάνος με πεζά said

    @ 62 : Όχι βεβαια, κάποιες μερακλούδες πηγαίνουν και με άλογα ! 🙂
    @ 57 : Πολύ αργά…Τα κτίρια της Ερμούπολης έχουν αρχίσει να γίνονται και αυτά θύματα βανδαλισμών…Εδώ είναι η πίσω πλευρά του Θεάτρου Απόλλων, ξαναβαμμένη, αλλά αν κάνετε μια εικονική περιήγηση στα κάπως πιο κρυφά σημεία (π.χ. Πλατεία Τσιροπινά, στη Νομαρχία), θα δείτε ότι σιγά σιγά η μόδα εξαπλώνεται, και είναι δυστυχώς θέμα χρόνου να χαλάσει τα πάντα…

  69. Πάνος με πεζά said

    Εδώ : https://www.instantstreetview.com/@37.445858,24.943634,131.05h,-4.32p,0.66z

  70. Γιάννης Κουβάτσος said

    Εδώ ταιριάζει, Πάνο, η κατάρα του Αμβρόσιου «να τους σαπίσει το χέρι». Ναι, ξέρω, ακούγεται βαρύ, αλλά έχουμε καταντήσει αηδία.

  71. sarant said

    65 Τον είχα εντοπίσει αυτόν παλιότερα!

  72. 67, Με κοφτή τρίπλα!

  73. Από Κυπαρισσία ή Cypress, TX?
    (Από Κύπρο, για την ακρίβεια – στο Phoenicia, Houston)

  74. Δυο γερανοί (Salt Lake City)

  75. Chemical & Biomolecular Engineering Dept.
    University of Houston

  76. Καλαμάτα

  77. Houston, TX

  78. Key West, Florida

  79. Πυρασφάλεια.
    Από σούπερμάρκετ στο Χιούστον.

  80. Δια τας κυρίας του ιστολογίου! ❤

    https://www.instagram.com/lasselom/?hl=en

  81. Γιάννης Ιατρού said

    Ωχ, τι γίνεται εδώ ρε συμφορουμίτες, μόνο πεταχτά είδα εικόνες 🙂

  82. Γιάννης Ιατρού said

    Κι ένα στα γρήγορα, με τηλέφωνο 🙂

  83. Γιάννης Ιατρού said

    Α, να βάζουμε και κανένα γλωσσολογικό κλπ.

  84. Γιάννης Ιατρού said

    22: Γς
    Και σένα τι σε κόπτει;

    Ρε Γς,

  85. Υαλτις said

    81
    Δια τας κυρίας του ιστολογίου!❤

    https://www.instagram.com/lasselom/?hl=en

    o Πέτρος Γαιτάνος είναι;

  86. 86

    Ναι! Και αυτή η Κατερίνα Στανίση. ❤

    https://www.instagram.com/monicabellucciofficiel/

  87. Γς said

    53:

    >είπε ότι δεν πειράζει και ας αφήσουμε τα παιδιά να …εκφράζονται!

    με το κραγιον της μάνας τους

  88. cronopiusa said

  89. 25 ΓΣ, μην σε μπερδεύουνε. Αύριο γιορτάζουν οι Ειρήνες οι εκκλησιαστικές. Όσες έχουν να κάνουν με «ειρήνη – ύφεση – αφοπλισμό» και τέοιτα, γιόρταζαν παλιότερα μερικές μέρες αργότερα, (στις 9) αλλά τις μετακόμισαν το Σεπτέμβρη…

  90. Υαλτις said

  91. Γς said

    60:

    Μπά!

    Οσο για το λίκνο σου: της πλάκας!

    Του τα έσυραν προφανώς στα σχόλια που ακολουθούν.

    Και στα τρία:
    «Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου».
    .

  92. Πάνος με πεζά said

  93. Γς said

    91:

    Ναι το κατάλαβα μετά [μου το είπε] αφού το είχα τερματίσει με την «σημερινή γιορτή».

    Κρονο-Δανεική μνήμη είναι αυτή

  94. Χρόνια πολλά είπαμε, μέρα πούναι;

  95. Γς said

    62:

    Και θυμάμαι την κλήση που άρπαξε ο ντάντης από την τροχαία γιατί οδηγούσε ιππαστί [την διαχωριστική γραμμή].

    Τον ρώτησα τι πάει να πει ιππαστί και μου είπε για κάτι της μάνας τους

  96. Γς said

    77:

    Κι εδώ

  97. Γς said

    84:

    Της σχολής Τανάγρα [που λέγαμε χτες].
    Μέντιουμ δηλαδή.

  98. Γς said

    85:

    και όχι μόνο

  99. argyris446 said

    Reblogged στις worldtraveller70.

  100. Γς said

    Στις ειδήσεις του ΑΛΦΑ ΤιΒι τώρα:

    «Αυξηση στα τσιγάρα, πάνω από 0,50 ευρώ το λίτρο»

  101. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μια απορία: Στην επιγραφή που υπάρχει στην προτομή του Κατσίμπαλη αποκαλείται μαικήνας. Μαικήνας όμως δεν είναι ο πλούσιος χρηματοδότης καλλιτεχνών; Ήταν κάτι τέτοιο ο Κατσίμπαλης; Μέντορας δεν είναι σωστότερο; Μέντορα της γενιάς του ’30 τον αποκαλούσε και η Νόρα Αναγνωστάκη. Σχολαστικό το ερώτημα; 😊

  102. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Ἄλλου εἴδους σάντουιτς ἐννοοῦσε. (http://www.slang.gr/definition/2414-santouits)

  103. Γς said

    104:

    Ασε, τους πληροφόρησα εγώ [#99]
    [κατά τι κομψότερα]

  104. 99, Happy Medium!

  105. Avonidas said

    Καλησπέρα.

    Σκέφτομαι πάντως πως το «Οινοφλίξ» θα ήταν εξαιρετικό για κανέναν μεθύστακα Γαλάτη σε περιπέτειες του Αστερίξ!

    Εσύ το λες για πλάκα, Νικοκύρη, αλλά κάπου στις μεταφράσεις της Μαραντέι υπάρχει ένας Ρωμαίος «Οινόφλυκους»…

  106. 102, …«Αυξηση στα τσιγάρα, πάνω από 0,50 ευρώ το λίτρο»…

    Τι σού ‘κανα και πίνεις
    τσιγάρο το τσιγάρο

  107. ΣΠ said

    104
    Γνωστό με τα αρχικά DP.

  108. Γιάννης Ιατρού said

    104, 105: Επειδή αυτά τα παραδείγματα δεν συνάδουν με τις αξίες του συλλόγου «Πνεύμα και Ηθική», έβαλα προς αποφυγή τέτοιων παρανοήσεων την σχετική επεξήγηση στο #84 από κάτω. Αλλά εσείς…. 🙂 🙂

  109. Υαλτις said

    https://pbs.twimg.com/media/ChiChTNW0AEby8i.jpg:large

  110. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    105, 110. Συγγνώμη, δὲν τὸ εἶχα πιάσει τὸ ὑπονοούμενο.

  111. Γς said

    109:
    Double Penetration
    [πιπέρι!]

  112. Γς said

    112:

    Κι εγ’ω που δεν το έπιασα….

  113. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    109.@ ΣΠ Εἶχα γράψει σὲ παλιὸτερο σχόλιό σου (ἀρκετὰ καθηστερημένα, γι αὐτὸ δὲν πρέπει νὰ τὸ εῑδες) πὼς φοίτησα κι ἐγὼ στοὺς Χημικοὺς Μηχανικοὺς τοῦ ΕΜΠ (1970-75) καὶ συμμετεῖχα στὶς συνελεύσεις. Σίγουρα θὰ ‘χουμε συναντηθεῖ. Ἤμουν ὁ (πιὸ) ψηλὸς μὲ τὰ γένια.

  114. ΣΠ said

    113
    Συ είπας.

  115. ΣΠ said

    115
    Σου απάντησα καθυστερημένα (την επόμενη μέρα). Δες εδώ:
    https://sarantakos.wordpress.com/2016/05/02/may-4/#comment-353442

  116. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Γιὰ νὰ γυρίσουμε στὸ σημερινὸ ἄρθρο, κάτι σχετικὸ μὲ τὴ μεταττροπὴ τοῦ φτ σὲ πτ: Πολλοὶ (συνήθως ὄχι «ἀγράμματοι») μετατρέπουν τὰ δευτερὸλεπτα σὲ δεΠΤερόλεπτα. Ἐπίσης ἔχω ἀκούσει νὰ μετατρέπουν (συνήθως ἁπλοὶ ἄνθρωποι ποὺ προσπαθοῦν νὰ τὰ ποῦν «περὶ διὰ γραμμάτου») τὴ Δευτέρα σὲ ΔεΠΤέρα καὶ τὸ Λευτέρη σὲ ΛεΠΤέρη.

  117. giorgos said

    93. τό λικνο δέν είναι τής πλάκας . Τό blog είναι τής «πλάκας» γιατί τό έφτιαξα μόνο καί μόνο γιά πειραματισμό , καί τά σβησμένα σχόλια ,δικά μου σχόλια ήταν . Αυτό τό μπλόκ δέν τό έπισκέπτεται κανένας καί γι’ αυτό δέν υπάρχουν καί σχόλια κανενός άλλου εκτός από κάποια δικά μου τά όποία τά έσβησα μετά αφού διαπίστωσα πώς δουλεύει τό «σύστημα» .

  118. Γς said

    118:

    >Ἐπίσης ἔχω ἀκούσει […] Λευτέρη σὲ ΛεΠΤέρη

    Εγώ δεν το έχω ακούσει.

    Ούτε αυτό:

    Δεν υπάρχει εΠτυχία [που να κόβεται στα τρία]

  119. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ταμπέλα για την ταμπέλα. Κοφτερή πάντως τη λέει. Η γέφυρα πιο κάτω έχει γκρεμιστεί !

  120. Γς said

    119:

    Δηλαδή σε δουλειά να βρισκόμαστε…

  121. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    117. Συγγνώμη, δὲν τὸ εἶχα δεῖ. Μὲ τὸν Κοσμαδάκη εἴχαμε βρεθεῖ πρὶν 3-4 χρόνια, σὲ κάποια (μικρὴ) συνάντηση συμφοιτητῶν. Μὲ ποιὸν Μαρινάκη ἤσουνα, τὸν Γιάννη ἤ τὸν Μίμη; Μὲ τὸν Κυριάκο τὸ Ζυγουράκη ἥμαστε μαζὶ ἀπὸ τὸ Γυμνάσιο. Πολὺ καλὸ παιδὶ καὶ φοβερὸ μυαλὸ. Δυστυχῶς χαθήκαμε ἀπὸ τὸτε ποὺ πῆγε στὴν Ἀμερικὴ. Ἄν ἐπικοινωνεῖτε στεῖλε του χαιρετίσματα. Ἐσὺ ποῦ εἶσαι τώρα; Ἄν θέλεις μποροῦμε ν’ ἀνταλλάξουμε ἠλεδιευθύνσεις μέσῳ τῦ Νίκου.

  122. Nina_A. said

    Πέρα από το Μαρουσιού – Αμαρουσίου, τι λέτε και για την λεωφόρο Κηφισίας που οδηγεί στη Κηφισιά; Γιατί όχι Κηφησιάς δηλαδή;

  123. ΣΠ said

    123
    Τον Γιάννη Μαρινάκη. Εγώ είμαι στην Πάτρα. Κάνε κλικ πάνω στο ΣΠ για να δεις την ιστοσελίδα μου. Έχει εκεί όλα τα στοιχεία μου.

  124. Γς said

    123:

    >Ἄν θέλεις μποροῦμε ν’ ἀνταλλάξουμε ἠλεδιευθύνσεις μέσῳ τῦ Νίκου.

    Οχι.
    [Για ν ακούμε και τι λέτε]

  125. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Στα πτ φτ, : Νάπτης του Αιγαίου, λεφτά αισθήματα.
    83. Να τα μαζέψουμε καμιά φορά αυτά.Όνομα καθηγήτριας χορού Κουτσού, τραγουδίστριας (καλής) Τσιρίδου κ.π.α

  126. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    http://i0.wp.com/www.tilestwra.com/wp-content/uploads/2015/10/11021071_782979971795306_4717326183750657247_n.png?resize=620%2C459

  127. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    125. Τὰ βρῆκα. Θὰ ἐπικοινωνἠσουμε ἀπ’ εὐθείας γιὰ νὰ σκάσουν οὶ περίεργοι (126) (χαμόγελο). Καλὴ ὑπόλοιπη νύχτα. Πάω γιὰ τὸ μάτς.

  128. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα σχόλια και για τις αλλεπάλληλες πολύ καλές φωτογραφίες, γέλασα πολύ.

    94 Βέβαια, όλες οι φωτογραφίες αυτής της κατηγορίας (διαχειριστής σε ασανσέρ κτλ.) είναι ύποπτης αυθεντικότητας

    124 Παλιότερα, λεγόταν όντως Οδός Κηφισιάς (και τότε ξεκινούσε από το Σύνταγμα, δηλ. ήταν και η σημερινή Βασ. Σοφίας. Στα αρχαία είναι Κηφισιά, της Κηφισιάς, το Κηφισίας είναι λάθος. Φοβάμαι όμως πως έχει καθιερωθεί.

  129. sarant said

    127 και πριν. Κλασικό είναι το νάπτης, πράγματι, ενώ κάπου είδα και τους κεπτέδες.

  130. gryphon said

    Δεν εχει σχεση με την σημερινη αναρτηση αλλα επειδη υπηρξε σημερα και το θεμα οπου σε μια ακομη πομπωδη δεκαρολογια του ( πιο κοινα παπαριά) ο Παυλοπουλος χρησιμοποιησε και το ταλαιπωρημενο ρητο του Πρωταγορα.
    Τα συμπολιτευομενα μεσα και τα παπαγαλακια τυπου Ολυμπια το θεωρησαν σωστο.
    Τα αντιπολιτευομενα μεσα υποστηριζουν οτι με τον τροπο που το χρησιμοποιησε ο Παυλοπουλος μεσα στον λογο του φαινεται οτι δεν εχει ιδεα τι σημαινει η τι εννοει ο Πρωταγορας.Ετσι πιστευω κι εγω αλλα θα ηθελα να διαβασω γνωμες σχολιαστων εδω που ξερουν καλυτερα.

  131. sarant said

    132 Πάντων χρημάτων μέτρων άνθρωπος;

    Η λέξη χρήμα έχει αλλάξει σημασία από τότε, αλλά το έχω δει κι άλλη φορά να χρησιμοποιείται έτσι. Ο Παυλόπουλος καθηγητής της νομικής είναι, φαντάζομαι θα ξέρει τις σημασίες.

  132. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>στο πάρκο έξω από το πνευματικό κέντρο του Δήμου Αθηναίων (αν λέγεται έτσι -εννοώ απέναντι από το βιβλιοπωλείο Πολιτεία).
    Πάρκο της Νομικής για πάντα 🙂

  133. gmich said

    Η κυβέρνηση αντιπροτείνει στους θεσμούς αντί να ψηφίσει προληπτικά μέτρα να βάλει αυτόματο κόφτη. Αλλά δεν τον δέχονται οι θεσμοί γιατί πιστεύουν ότι κόφτης θα είναι πλαστικός και σπάσει στο πρώτο κόψιμο. … Οι λέξεις είναι 888 χωρίς τους αριθμούς.

  134. sarant said

    134 Οκ

    135 Να σου πω, ό,τι υπολόγισε η wp ανέφερα, δεν τις μέτρησα μία προς μία

  135. Μαρία said

    127, 131
    Όπως αναφέρει ο Κρουμπάχερ, κυρία, που συνάντησε ένας φίλος του, υποστήριζε οτι νάπτης είναι ο αξιωματικός του ναυτικού, ενώ νάφτης ο σκέτος.
    σ. 12 του βιβλίου http://digital.lib.auth.gr/record/126146/files/001.pdf

  136. gpoint said

    Ξεφύγατε σήμερα και σε πνεύμα και σε ηθική !!

  137. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    138. Τζη, σκέφτομαι τα μοσχομπίζελα που υπήρχαν άγρια κι ευωδιαστά στην κοιλάδα του Τάνου, στα παραλιακά χωράφια του Άστρους.Ολόκληρα στεφάνια φτιάχναμε με τα υπέροχα αυτά πολύχρωμα ψυχανθή. Δεν πήγα όμως τώρα τώρα να σου πω νεότερα. Θα το έχω στο νου μου να ψάξω όταν πάω.

    Εδώ να δεις και πνεύμα και ηθική η καθηγήτρια

  138. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Θυμήθηκα κι εκείνο το παλιό του Λαζόπουλου

    Τι μου προσάπτεις, τι μου προσάπτεις
    πως ο πατέρας μου ήταν φτωχός
    κι εμποροράπτης.

  139. giorgos said

    132. Σ’ αύτό τό άπόσπασμα πού αναφέρεται στό ρητό τού Πρωταγόρα υπάρχει μιά παραπομπή πού ίσως νά εξηγεί …
    «Τί θά πή ((τά πάντα ρεί))? Σημαίνει τάχα ότι τά πάντα μπορούν μεταβληθούν, χωρίς νά δύναται κανείς ν’ άντισταθή ? Τί σημαίνει ότι πάντων τών χρημάτων μέτρον είναι ό άνθρωπος ? Σημαίνει ίσως ότι τά όρια τής μικρής πόλεως μπορούν νά λάβουν ανατολικές διαστάσεις (καί στήν Ασία τά καθεστώτα τών «βαρβάρων» μέ πόλεις-κράτη έκφράζονται) καί μέσα σ’ αύτές νά έχωμε ένα άλλο πολίτευμα ? Στούς στρατούς τών Περσών συνεκστρατεύουν καί Ελληνες .

    Οταν ρωτάνε τόν Πρωταγόρα γιά τούς Θεούς , δηλ. γιά τά συστατικά στοιχεία τής ((πόλεως)) καί τού πολιτεύματός της , ό Πρωταγόρας άποκρίνεται πώς δέν μπορεί νά όρίση τίποτε γιά τήν φύση τών θεών , έπιλέγοντας ώς θέση τήν έκ τού άγνωστικισμού σχετικοκρατία . Καί άπαντά άπό τήν θέση του σωστά : στήν θρησκευτική συνύπαρξη τής Ανατολής οί θεοί είναι ταυτόχρονα άπόλυτοι καί σχετικοί , ό ένας δίπλα στόν άλλον . Στήν Αθήνα είναι μοναδικοί καί οί Αθηναίοι δέν έχουν άλλον τρόπο λογικής ένεργείας παρά νά κάψουν τά βιβλία τού Πρωταγόρα .(1)

    Βλ.Saec.Weltgesh.τόμ.ΙΙ,σελ.173 κ.ε.

  140. Γιάννης Ιατρού said

    138: Έλα ντε ρε Τζι! Να βάλουμε και κάτι για πάρτη σου

  141. gpoint said

    # 139

    πολλά παραδοσιακά λουλούδια έχου εξαφανισθει με κυριότερο χαρακτηριστικό την μυρουδιά τους-στις ράτσες τριανταφυλλιάς που απέμειναν είναι σχεδόν γενικό φαινόμενο, το ίδιο και στα γαρύφαλλα. Μας φάγανε οι διαταυρώσεις και τα υβρίδια.Οι τριανταφυλλιές μου μαράθηκαμν μαζικά με την συμπλήρωση 50ετίας και τώραψάχνομαι με κλαδάκια να τις αντικαταστήσω γιατί δεν πουλιώνται αυτές οι ράτσες

  142. gpoint said

    # 142

    αμα δεν μπεις στο λούκι δεν μπορεις να καταλάβεις τι κ@υλα είναι ο ΠΑΟΚ, καμία σχέση με το αποτέλεσμα, καμιά σχέση με το ξενέρωτο οπαδηλίκι του κέντρου…όπως λέει και το άσμα :

    γιατί είσαι στην ευρώπη
    το καλύτερο σιρόπι…

    είναι ενθουσιασμός που βρίσκαμε μόνο στα αυθόρμητα εφηβικά πάρτυ τα βράδια στις παραλίες το να βλέπεις τις φανέλλες να βγαίνουν στο γήπεδο. μόνο η ύπαρξη τους φτάνει. Γι αυτό δεν μπορεί κανένας πρόεδρος να εκμεταλλευτεί τον λαό του ΠΑΟΚ όπως γίνεται σε ΠΑΟ, ΟΣΦΠ, ΑΕΚ και Αρη

  143. Γιάννης Ιατρού said

    143: Έχω ακόμα 2-3 τέτοιες (κατακόκκινο μεγάλο άνθος, μεσαίο κίτρινο-πορτοκαλί και ολόλευκο) που ευωδιάζουν απο 1 μέτρο, επίσης 35-40 ετών ρίζες. Αν θέλεις σου δίνω μόσχευμα. Θύμησέ το μου Τζί !

  144. 123, Ο Κ. Ζυγουράκης είναι καθηγητής στο Ράις (Χιούστον). Θα τού μεταφέρω τα χαιρετίσματα.

  145. Γιάννης Ιατρού said

    144: Gpoint
    Ε, ναι. Τώρα κοίτα, υπάρχουν και αυτοί που ξεφεύγουν, και σε πνεύμα και σε ηθική (#138),
    αλλά εμείς τους καταδικάζουμε ανεπιφύλακτα … Να, κάτι τέτοιους κατάπτυστους εννοώ Τζί 🙂

  146. ΣΠ said

    Και μια και μιλάμε για πνεύμα και ηθική, δείτε κάτι οπαδούς που έχει ο επίδοξος πλανητάρχης Ντόναλντ Ντακ:
    http://www.newmoney.gr/diethni/282919-deite-proin-pornostar-na-kanei-kampania-iper-tou-ntonalnt-tramp

  147. gpoint said

    # 145

    Γιάννη η απόλυτη τριανταφυλλιά έχει σχετικά μικρά βαθυκόκκινα -σχεδόν μαύρα- λουλούδια με τέλειο σχήμα και μυρίζει υπέροχα και σε μεγάλη απόσταση. πρέπει όμως να βρει την κατάλληλη θέση της στον κήπο αλλιώς κάνει ροζ που δεν μυρίζουν πολύ. Πιάνει πολύ δύσκολα από κλαδάκι γιατί ο κορμός έχει πολλή ψύχα και δεν βοηθάει, είχα παιδευτεί μήνες μέχρι να πιάσει.Την είχα πετύχει μετά από διαδοχικές αλλαγές θέσης στον κήπο μουκαι μου την έκαψαν με ασβέστη όταν σοβάντισαν οι γείτονες. Τώρα έχω βάλει δυο πολύ μικρά κλαδάκια από τον Δεκέμβρη και είναι μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας αν θα πάρουν μπροστά.
    Σαφώς και θέλω μοσχεύματα, θα σου στείλω μεηλ να συνενοηθούμε

  148. sarant said

    148 Πρώην είναι; Και νυν τι κάνει;

  149. Υαλτις said

    Aντε να καταλάβεις
    »
    Οι ακριβές μου κόρες».

    Στο βιβλίο η Μαρίσα Μπρούνι-Τεντέσκι εξομολογείται ότι ο βιολογικός πατέρας της Κάρλας ήταν ο γιος του εραστή της και το ειδύλλιο εξελίχθηκε όταν εκείνος ήταν 19 ετών και η μητέρα της Μπρούνι 35.
    Της είπα: Μην παραπονιέσαι έχεις δυο αντί για έναν και οι δύο είναι πολύ καλοί.

    – ότι ο βιολογικός πατέρας της Κάρλας ήταν ο γιος του εραστή της(του εραστη της Καρλας¨);
    -ήταν ο γιος του εραστή της και το ειδύλλιο εξελίχθηκε όταν εκείνος ήταν 19 ετών (ποιος ηταν 19 ετων ς;ο γιός η ο εραστής;)Αν ο εραστης ηταν 19 τοτε ο γιός πόσο ηταν;

    Δηλαδή η Κάρλα ειχε εναν εραστή ο ο οποίος είχε έναν γιό.Αυτος είχε γκαστρωσει την μητέρα της Καρλας.
    η Κάρλα οταν μεγάλωσε τα εφτιαξε με τον πατέρα του κοκ

    – έχεις δυο αντί για έναν και οι δύο είναι πολύ καλοί.(Εδώ έχασα το μέτρημα)

    πολυ γέλιο.το ιδιο κέιμενο και στο Ενικός

    /www.iefimerida.gr/news/265294/i-mitera-tis-karla-mproyni-apokalyptei-tin-ekana-me-ton-19hrono-gio-toy-erasti-moy#ixzz47j0YPKgW

  150. Μαρία said

    148
    Η κυρία είχε κατεβεί για κυβερνήτρια της Καλιφόρνιας το 2003 και με καλό πρόγραμμα https://fr.wikipedia.org/wiki/Mary_Carey
    Πήρε 0,13% https://en.wikipedia.org/wiki/California_gubernatorial_recall_election

    150 Το γύρισε στη σκηνοθεσία.

  151. Βάταλος said

    Εντιμώτατοι κύριοι, θα είπω ελάχιστα απόψε, διότι η νύξ προυχώρησεν…

    1) Θα επληροφορήθητε, ίσως, ότι μετά τον απατεώνα Κρούζ, παρητήθη και ο Ιωάννης Χασίσης (John Kasich), μετά τον θρίαμβόν μας εν Ινδιάνα. Επιτέλους, οι χριστιανούληδες του GOP απεδέχθησαν την πραγματικότητα και θα δώκουν το Χρίσμα εις τον Ντόναλδ.

    2) Μοί προκαλεί αλγεινήν εντύπωσιν ότι κάποιοι εκ των σχολιαστών του παρόντος νήματος, προσπαθούν να μάς πείσουν ότι ο Ντόναλδ θα είναι κακός Πλανητάρχης, επειδή τον υποστηρίζει η πρώην πορνοστάρ και νύν Αναγεννημένη Χριστιανή Mary Carey. Επειδή αγνοείτε τα των ΗΠΑ, σάς πληροφορώ ότι την κυρία αυτή την έβαλαν να κάμη το σόου της αι χριστιανικαί οργανώσεις εις τας οποίας ανήκει, διά να πλήξουν την εικόνα του Ντόναλδ. Το έχει ξανακάμει η εν λόγω πόρνη (μή λησμονούμε ότι αι μισαί αγίαι των Γαλιλαίων είναι πρώην πόρναι): Τω 2005 και ενώ ήτο εν ενεργεία πορνοστάρ (απεσύρθη τω 2008) εις γεύμα με τον Πρόεδρον Μπούς είχε δηλώσει πως είναι μία προσευχόμενη χριστιανή κλπ.

    3) Καλώ τον κ. Σαραντάκον να είναι ανελέητος εις τα μεζεδάκια του Σαββάτου και να μή λυπηθή τον Πρόεδρον Πάκην διά την χονδρήν γκάφφαν που διέπραξε την Τρίτην του Πάσχα εν Άργει, διαστρέφων επί το χριστιανικώτερον την διάσημον φράσιν του Πρωταγόρου, όπως την διασώζουν ο Πλάτων εις τον Θεαίτητον και ο Διογένης Λαέρτιος εις τον βίον του μεγάλου σοφιστού. Αγράμματε Πάκη, ο Πρωταγόρας όχι μόνον ΔΕΝ θεωρείται πατήρ του «Χριστιανικού Ανθρωπισμού», όπως υπενόησες, αλλά είναι παγκοσμίως ανεγνωρισμένος ως ο πατήρ του «υποκειμενισμού», του «αγνωστικισμού» και του «σχετικισμού».

    4) Αλλά ο αστοιχείωτος Πάκης διέπραξε μίαν ακόμη μεγαλυτέραν γκάφφαν εις την εν Άργει ομιλίαν του. Εδήλωσε πως ο Όμηρος εις την Ιλιάδα αποκαλεί τους Έλληνας… «Αργείους»!.. ΙΔΟΥ επί λέξει τί ξεστόμισεν ο Πάκης: «Την σπουδαιότητα αυτήν ακριβώς αναδεικνύει η πιο αξιόπιστη μαρτυρία του καιρού εκείνου, τα έπη του Ομήρου, στα οποία οι Έλληνες αναφέρονται, γενικώς, ως «Αργείοι».

    Αλλά, κ. Πρόεδρε της Ρωμέικης Δημοκρατίας, στην Ιλιάδα του Ομήρου, αι ελληνικαί συμμαχικαί δυνάμεις περιγράφονται με τρία διαφορετικά ονόματα: Αργείοι, Δαναοί και Αχαιοί: Το όνομα Αργείοι χρησιμοποιείται 170 τουλάχιστον φορές, το Δαναοί 148 και το Αχαιοί 598 φορές.

    Μετά πάσης τιμής
    Γέρων Βάταλος
    αιμύλος και σπουδαιόμυθος

  152. Γς said

    153 @ Βάταλος

    >κάποιοι εκ των σχολιαστών του παρόντος νήματος, προσπαθούν να μάς πείσουν ότι ο Ντόναλδ θα είναι κακός Πλανητάρχης

    Είναι κι εκείνα τα κηδειόχαρτα του Ρεπουμπλικανικού κόμματος αγαπητέ

  153. Γς said

    148:

    >και μια και μιλάμε για πνεύμα και ηθική,

  154. Pedis said

  155. ΓιώργοςΜ said

    155 τελειώνοντας το βιντεάκι, μια από τις προτάσεις του γιουτούμπ είναι εντός θέματος
    (ίσως έχει ξαναμπεί, δεν το είδα όμως)

  156. sarant said

    153 Δηλαδή ο Παυλόπουλος καλώς είπε ότι στον Όμηρο το «Αργείοι» εννοεί όλους τους Έλληνες.

  157. π2 said

    Για το αφιππεύω έχω ένα ιστορικό πρωτοσέλιδο για τον Gpoint:

    (για τα ιστορικά: http://www.contra.gr/Longread/to-prwto-ntermpi-ths-epoxhs-kokkalh-ston-olympiako.4040213.html)

  158. Προ πέντε ετών ήμουν Διευθυντής στο 11ο Δημοτικό Σχολείο Κερατσινίου, το οποίο βρίσκεται επί της οδού ΧΗΛΗΣ. Μόλις ανέλαβα άλλαξα όλα τα έγγραφα που ανέφεραν τη διεύθυνση του σχολείου με την ονομασία οδός ΧΙΛΗΣ με γιώτα , αφού παρέπεμπε στη χώρα της λατινικής Αμερικής.Το τι τράβηξα είναι αδύνατο να περιγραφεί. Μέχρι και τηλεφώνημα από την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας δέχθηκα. Σημειωτέον ότι οι περισσότεροι δρόμοι της περιοχής φέρουν ονόματα μικρασιατικών πόλεων.

    Ο παρακάτω σύνδεσμος οδηγεί στον επίσημο ιστοχώρο του Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας και δείχνει τη σύνδεση μεταξύ της Μικρασιατικής Χηλής και της ονομασίας της οδού Χηλής στο Κερατσίνι. http://keratsini-drapetsona.gr/index.php/el/component/k2/item/950-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CE%B1%CE%B3%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B5%CF%81%CE%B1%CF%84%CF%83%CE%B9%CE%BD%CE%AF%CE%BF%CF%85

  159. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    146. Εὐχαριστῶ πολὺ γιὰ τὴ διεύθυνση τοῦ Κ. Ζυγουράκη.

  160. sarant said

    161 Την ξέρω τη Χηλή, και όταν ήμουν φαντάρος στη Θράκη θυμάμαι ότι λέγανε και για μια Χηλή προάστειο της Αλεξανδρούπολης, αλλά δεν τη βρήκα τώρα που γκούγκλισα λίγο.

  161. Χηλή και στα μέρη μου, στην Κύμη: http://www.evia-guide.gr/town/%CF%87%CE%B7%CE%BB%CE%AE.html

  162. Υαλτις said

    Νομίζω οι Εβρίτες την αποκαλούν Νεα Χιλή

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: