Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μεζεδάκια του Μπρέξιτ

Posted by sarant στο 25 Ιουνίου, 2016


Το σημερινό πιάτο, μοιραία, έχει έντονα βρετανικό χρώμα, αφού δημοσιεύεται δυο μέρες μετά το βρετανικό δημοψήφισμα που έβγαλε, αναπάντεχα για πολλούς, αποτέλεσμα υπέρ της Εξόδου της Βρετανίας από την ΕΕ, το κοινώς λεγόμενο Μπρέξιτ, δηλαδή που έβγαλε τη Βρετανία από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αναπάντεχο ήταν και για μένα το αποτέλεσμα, ας το παραδεχτώ -υπολόγιζα να επικρατήσει η Παραμονή και μάλιστα με ποσοστό μεγαλύτερο από 52%. Οπότε, ας το παραδεχτώ, έπεσα έξω. Για κάποιους το προχτεσινό αποτέλεσμα είναι μια καταδίκη των μη εκλεγμένων γραφειοκρατών των Βρυξελλών -φοβάμαι όμως πως, εξίσου ή περισσότερο από αυτό, ήταν μια ξεκάθαρα αντιπροσφυγική ψήφος, που συνδυάστηκε βέβαια με τον παραδοσιακό βρετανικό ευρωσκεπτικισμό.

Τέλος πάντων, τα σχετικά με το βρετανικό δημοψήφισμα τα συζητήσαμε στο ειδικό άρθρο μας, στο οποίο συνεχίζετε να σχολιάζετε. Εδώ σερβίρουμε τα μεζεδάκια της εβδομάδας, που βέβαια δεν είναι απαραιτήτως σχετικά με τη Βρετανία ή την ΕΕ. Και να θυμίσουμε ότι σε ανύποπτο χρόνο το ιστολόγιο είχε λανσάρει τη λέξη «μπρεξιταρισμένος».

Και ξεκινάμε με το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος -θα προσέξατε ίσως ότι ενώ τα μεσάνυχτα της Πέμπτη ή λίγο αργότερα τα πρώτα αποτελέσματα ή οι πρώτες εκτιμήσεις έδιναν Παραμονή, η αυγή έβγαλε όχι μητροπολίτη αλλά ανατροπή των αρχικών αποτελεσμάτων. Οπότε οι εφημερίδες, τόσο οι πρωινές όσο και οι «απογευματινές» (εδώ τα εισαγωγικά έχουν τη σημασία τους) είχαν δίλημμα ως προς τον τίτλο που θα έβαζαν για το βρετανικό δημοψήφισμα.

Από τις πρωινές, η Αυγή βασίστηκε στις πρώτες εκτιμήσεις κι έτσι έβαλε επίτιτλο Exit Poll – No Brexit, η Καθημερινή κατέφυγε στην γενικότητα («Ιστορική απόφαση για Βρετανία κι Ευρώπη») ενώ ο Ριζοσπάστης απλώς αγνόησε το γεγονός στην πρώτη σελίδα του. Και καλά οι πρωινές, που έτσι κι αλλιώς κλείνουν νωρίς την ύλη τους. Οι απογευματινές όμως;

Οι απογευματινές για μιαν ακόμα φορά απέδειξαν πως είναι «απογευματινές», αφού καμιά τους δεν είχε στην πρώτη της σελίδα μνεία του Μπρέξιτ, που ήταν γνωστό ήδη από την ανατολή του ήλιου -βέβαια, στην εποχή μας δεν βασίζεται κάποιος στις εφημερίδες για να ενημερωθεί για τέτοια γεγονότα, αλλά και πάλι είναι ειρωνικό να σκεφτούμε ότι πριν από τριάντα, ας πούμε, χρόνια, οι απογευματινές εφημερίδες θα έβρισκαν μια γωνίτσα στην πρώτη σελίδα τους για να αναγγείλουν το 52% Μπρέξιτ.

Έτσι, Νέα και Ελεύθερος Τύπος προτίμησαν τη γενικότητα («Στην κόψη του ξυραφιού» ο τίτλος και των δύο) ενώ η Εφημερίδα των Συντακτών προτίμησε να βασιστεί στις πρώτες εκτιμήσεις -και εκτέθηκε, αφού έβαλε τίτλο «Μένει Ευρώπη«. Άλλες, όπως η Εσπρέσο, δεν είχαν πρόβλημα -ο τίτλος «Τράβηξε πιστόλι η Ρούλα» δεν φοβάται πολιτικές εξελίξεις και ανατροπές.

Αλλά δεν είναι σωστό αυτό που έγραψα πρωτύτερα, ότι καμιά «απογευματινή» εφημερίδα δεν είχε στο πρωτοσέλιδό της τα αποτελέσματα του δημοψηφίσματος. Η Κόντρα του Κουρή έβαλε τα γυαλιά στις άλλες, αφού όχι μόνο έδωσε τα αποτελέσματα αλλά πρόλαβε να έχει και κύριο άρθρο, στο οποίο μάλιστα πανηγυρίζει που η Αγγλία «για μια ακόμη φορά απελευθερώνει την Ευρώπη από τη γερμανική κατοχή» -αποδεικνύοντας έτσι ότι είναι ‘απογευματινή’ εκτός εισαγωγικών. Αν είναι εφημερίδα ή «εφημερίδα», αυτό το συζητάμε.

* Και συνεχίζουμε με ένα μπρεξιτογενές μεζεδάκι. Στη συζήτηση που έγινε στην ΕΡΤ το βράδυ του δημοψηφίσματος, καλεσμένος πανεπιστημιακός, θέλοντας να εξάρει τη μαζική προσέλευση στο βρετανικό δημοψήφισμα έκανε λόγο για «πανδημία στις κάλπες».

Στα αρχαία ελληνικά, πανδημία σήμαινε «το σύνολο του λαού», και έχουμε διατηρήσει το επίθετο «πάνδημος», αλλά στα νέα ελληνικά η λέξη «πανδημία» έχει μία και μόνη σημασία, την επιδημία που εξαπλώνεται γρήγορα και προσβάλλει το σύνολο του πληθυσμού μιας χώρας!

Δοκιμάζει κανείς τον πειρασμό να πει ότι η γκάφα του πανεπιστημιακού αποτελεί καλό παράδειγμα για το πώς η γνώση των αρχαίων ελληνικών σε κάνει να μιλάς χειρότερα νέα ελληνικά και να πετάς κοτσάνες!

* Οι Άγγλοι έκαναν ό,τι μπορούσαν για να μας αποπροσανατολίσουν, αλλά εμείς δεν πάψαμε να συζητάμε τα μεγάλα και σοβαρά ζητήματα, δηλαδή τη διδασκαλία των αρχαίων στο Γυμνάσιο.

Τελευταίο όπλο στη φαρέτρα των αρχαιόφιλων ένα άθλιο κείμενο με τίτλο «Τα αρχαία και οι ιδεοληψίες της Αριστεράς«, που δημοσιεύτηκε στο (και καλά) φιλελεύθερο capital.gr

Το χαρακτηρίζω άθλιο διότι είναι μια συρραφή από ψέματα, διανθισμένη με πομφόλυγες -και είναι απορίας άξιον πώς βρίσκονται φιλόλογοι να επιδοκιμάζουν ένα άρθρο που γράφει, ας πούμε, ότι υπάρχουν «νοηματικές» λέξεις (ελπίζω τουλάχιστον να μην τα λένε αυτά μέσα στις τάξεις και στραβώνουν τα παιδιά). Δεν θα επιχειρήσω όμως συνολική ανασκευή, απλώς θα απαντήσω σε ένα ψέμα του που αποτελεί προσβολή μνήμης νεκρού.

Συγκεκριμένα, το άθλιο αυτό άρθρο προσβάλλει τη μνήμη του Ιωάννη Κακριδή διότι του αποδίδει ένα απόφθεγμα που όχι μόνο δεν το είπε ποτέ αλλά και που αποτελεί ευθεία διαστρέβλωση των γλωσσικών του θέσεων. Γράφει συγκεκριμένα:

Ι. Κακριδής, Καθηγητής και εξέχων δημοτικιστής, είπε το 1984, οχτώ χρόνια μετά την κατάργηση των Αρχαίων στο Γυμνάσιο (1976):
«Η γλώσσα μας αργοπεθαίνει, της λείπει το οξυγόνο, δηλαδή τα Αρχαία. Μόνο όποιος έχει διδαχθεί τα Αρχαία μπορεί να γράφει και να μιλά σωστά την νεοελληνική δημοτική».

Πρόκειται για ψέμα που όμως έχει διαδοθεί πολύ από διάφορους γλωσσοκάπηλους. Αυτουργός της χάλκευσης ο ακαδημαϊκός Αντώνης Κουνάδης, ο οποίος, όταν προκλήθηκε από τον Φάνη Κακριδή, γιο του εκλιπόντος, να παραθέσει πηγές, ομολόγησε ότι έχει κάνει συρραφή φράσεων. Εκτός αυτού, και για τη μισή φράση που αποδίδεται στον Κακριδή δεν υπάρχει καμιά έγκυρη μαρτυρία.

Περισσότερα για το δήθεν απόφθεγμα του Κακριδή, σε παλιό μου άρθρο από το 2010.

* Ακούστηκε σε δελτίο ειδήσεων: Τα επεισόδια διαδέχονται το ένα μετά το άλλο.

Θα έλεγα κάτι παραπάνω, όπως οι Ντυπόν και Ντιπόν: διαδέχονται το ένα μετά το άλλο αλληλοδιαδόχως.

* Νατσουλισμός στον θεολογικό ιστότοπο dogma.gr, όπου η έκφραση «του μπήκαν ψύλλοι στ’ αυτιά» αποδίδεται, εντελώς ατεκμηρίωτα βέβαια, σε ένα βασανιστήριο που είχε εμπνευστεί ο Ιουλιανός για να τιμωρεί τους ωτακουστές. (Δεν θα έχαναν την ευκαιρία οι φανατικοί χριστιανοί να αγκαλιάσουν την αγυρτεία, αφού με αυτόν τον τρόπο ρίχνουν μιαν ακόμα ρετσινιά, λες και χρειαζόταν, στον φιλόσοφο αυτοκράτορα).

Το πρόβλημα είναι ότι δεν έχουμε μια πειστική εξήγηση για την προέλευση της έκφρασης, και η αβεβαιότητα είναι το γόνιμο έδαφος που πάνω του φυτρώνει ο κομπογιανιτισμός. Η η έκφραση θα μπορούσε να προέρχεται από τους σκύλους, που τεντώνουν τα αυτιά τους παίρνοντας κατά κάποιο τρόπο στάση προσοχής όταν αισθανθούν ότι μπήκε μέσα ψύλλος. Πάντως, η έκφραση υπάρχει απαράλλαχτη και στα γαλλικά, και οι Γάλλοι μελετητές έχουν χύσει πολύ μελάνι χωρίς να καταλήξουν σε οριστική εξήγηση για την αρχή της.

* Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατηγόρησε προχτές την κυβέρνηση ότι «δηλώνει ‘τιμητής’ της κοινωνικής αλληλεγγύης, αλλά εφαρμόζει πολιτικές που αποτυγχάνουν να παράξουν πλούτο, στραγγαλίζουν την οικονομία, οδηγούν τους πολίτες στην ανέχεια και αναδιανέμουν τη φτώχεια»

Ας προσπεράσουμε το «να παράξουν» (προσωπικά το εγκρίνω, αλλά δεν θέλω να σταθούμε σε αυτο). Η πρόταση έχει ένα ουσιαστικό γλωσσικό λάθος, διότι τιμητής δεν είναι αυτός που τιμά ή εκτιμά κάτι, όπως νομίζει ο Κ.Μ. Τιμητής είναι εκείνος που κρίνει και επικρίνει, συχνά κακόπιστα ή αυστηρά, τις πράξεις των άλλων.

Δεν θα πω ότι ο Κούλης είναι αδαής. Το γλωσσικό αυτό λάθος είναι συχνό και είναι ευεξήγητο. Θέλω όμως να παρατηρήσω πως αν το ίδιο λαθάκι το είχε κάνει ο Αλέξης Τσίπρας, ως τώρα θα το είχαν κάνει αφισάκι οι Ομάδες Αλήθειας, θα το είχαν γράψει άρθρο οι iefimerides, θα το έπαιζαν το βράδυ τα κανάλια, και την επόμενη μέρα ο Πετρουλάκης θα είχε κάνει γελοιογραφία μ’ αυτό το θέμα. Τώρα, δεν το σχολίασε κανείς (άλλος).

* Φίλος μού στέλνει μαργαριτάρι από σελίδα υποτίτλων, για προσθήκη στη γεωγραφία της Νομανσλάνδης:

Tα γεγονότα από τον πόλεμο του 1944, από το Blue Hills στη σερβική χερσόνησο, μέσα απ τα μάτια Εσθονών στρατιωτών οι οποίοι έπρεπε να διαλέξουν πλευρά και να πολεμήσουν εναντίων αδελφών.

Από το «εναντίων» θα καταλάβατε ότι κάτι δεν πάει καλά. Το Blue Hills προφανώς είναι λάθος -αλλά δεν ξέρω ποιο είναι το σωστό- ενώ η σερβική χερσόνησος, που ως διά μαγείας μεταφέρθηκε στη Βαλτική είναι το Sõrve Peninsula. Σου λέει, σερβ, άρα Σέρβοι.

* Και πάλι ο τρόμος της διπλής άρνησης (ή μια παραλλαγή του) σε ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας. Όποιος επισκεπτόταν την Πέμπτη την ιστοσελίδα της υποβολής μηχανογραφικών δελτίων έβλεπε το μήνυμα:

yppai

… που έλεγε ότι η εφαρμογή «δεν θα είναι διαθέσιμη όλη την ημέρα».

Αυτό, κανονικά, σημαίνει ότι θα είναι διαθέσιμη κάποιες ώρες της ημέρας -χωρίς να προσδιορίζουν ποιες ακριβώς.

* Μετά την Κοίμηση της Θεοτόκου έχουμε και την κοίμηση του Ελύτη και στην Κρήτη γιορτάζονται τα είκοσι χρόνια της. Μόλις προλαβαίνετε να δηλώσετε συμμετοχή.

* Σύμφωνα με επιστημονική είδηση στην ert.gr, χάρη σε ένα πείραμα με βλαστοκύτταρα, Χοίροι «τρώνε σαν γουρούνια» με σαγόνια εργαστηρίου.

Να είναι τάχα άλλο ζώο ο χοίρος; Ή μήπως το γουρούνι που συμμετέχει σε επιστημονικό πείραμα πρέπει να αναβαθμιστεί σε χοίρο (ίσως και με έναν φιόγκο στον λαιμό) για να ανταποκρίνεται στο πρεστίζ του πειράματος;

* Γέλασα διαβάζοντας στην Καθημερινή την εξής επιστολή αναγνώστη για το θέμα της διδασκαλίας των αρχαίων -της Φιλιάδας, πείτε το αν θέλετε.

Στο φύλλο της 9ης Ιουνίου της έγκριτης εφημερίδας σας δημοσιεύθηκε επιστολή του κ. Κωνσταντίνου Χρ. Τράκα, αντιπροέδρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου ε.τ., με τον τίτλο «Αρχαία Ελληνικά “παρά φύσιν”»! Σε αυτήν ο νυν υπουργός Παιδείας χαρακτηρίζεται «απόβλητος από την Ελλάδα και από την πολιτισμένη ανθρωπότητα», επειδή θεώρησε αφύσικο στην Α΄ Γυμνασίου οι μαθητές να διδάσκονται Αρχαία Ελληνικά από το πρωτότυπο περισσότερες ώρες απ’ όσες Νέα Ελληνικά. Υποθέτω πως ο κ. Τράκας ήταν μαθητής γυμνασίου όταν τα Αρχαία Ελληνικά αποτελούσαν κύριο και πολύωρο μάθημα. Δεν γνωρίζω πόσο καλά τα έμαθε.

Oπωσδήποτε, όμως, τα Νέα Ελληνικά του ελέγχονται. Στη δεύτερη παράγραφο της επιστολής του ισχυρίζεται πως «η αρχαία ελληνική φιλοσοφία και γενικώς η αρχαία ελληνική γραμματεία… έχουν τις ρίζες τους στον ανθρωπισμό, στην Αναγέννηση, στον Διαφωτισμό, στον φιλελευθερισμό, στα ανθρώπινα δικαιώματα», αντιστρέφοντας έτσι την ιστορική πραγματικότητα. Ο κ. Τράκας ίσως έτσι δικαιώνει τον κ. Φίλη...

* Και κλείνω όπως άρχισα, με το Μπρέξιτ και τις παραφυάδες του.

Καταρχάς, μια ωραία σατιρική είδηση στο Βατράχι (κάτι σαν το Κουλούρι):

Στη μέση του Ατλαντικού θεάθηκε να πλέει από το πρωί η Αγγλία.

Το χαμένο νησί λοιπόν, μετά τον Καραγάτση. Βέβαια, η Σκωτία ίσως ξεκοπεί και αφεθεί στο Γκολφ Στριμ για να επιστρέψει στην παλιά της θέση.

* Κι ένας σατιρικός διάλογος που τον δημοσίευσε ο φίλος Ευθύμης Κοσμίδης στο Φέισμπουκ:

– Ναι, καλημέρα σας, εδώ είναι το γκισέ για έξοδο από την Ε.Ε.;
– Σας παρακαλώ κυρία μου, περιμένετε στην ουρά.
– Μα… δεν υπάρχει άλλος στην ουρά!
– Όχι, έ; Καλά, περιμένετε τότε πρώτη στην ουρά.
– Μάλιστα κύριε.
Μετά από τρεισήμισι ώρες αναμονής.
– Συγγνώμη καλέ μου κύριε, αλλά θα με εξυπηρετήσετε;
– Α, δεν θα τα πάμε καλά μ’ αυτή τη γριά… Ναι, πείτε μου τί θέλετε.
– Είμαι η Βασίλισσα του Ηνωμένου Βασιλείου και ήρθα για να εκτελέσω την εντολή του Λαού. Θα ήθελα να καταθέσω την αίτηση εξόδου από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Μας είπε ο κύριος Γιούνκερ ότι το ειδικό γραφείο είναι εδώ στην Ελλάδα, σε εσάς.
– Μάλιστα…
– Μάλιστα.
– Χμ… δώστε μου σας παρακαλώ πιστοποιητικό γεννήσεως επικυρωμένο από την κοινότητά σας.
– Μα είμαι η Βασίλισσα της Αγγλίας, δεν έχω πιστοποιητικό γεννήσεως!
– Και εγώ είμαι ο Δούκας των Άνω Λιοσίων, αλλά πιστοποιητικό έχω.
– Oh my God…
– Καλά-καλά, μην φωνάζετε. Αφού δεν έχετε πιστοποιητικό γεννήσεως, πεταχτείτε σε ένα ΚΕΠ να κάνετε αίτηση ταυτοπροσωπίας, όπου θα βεβαιώνετε ότι είσαστε εσείς και όχι άλλη.
– Χρειάζεται κάτι για να κάνω αυτή την αίτηση;
– Ναι, το πιστοποιητικό γεννήσεως σας.
– Μα σας είπα, δεν έχω πιστοποιητικό γεννήσεως!
– Ναι, αλλά για να βεβαιώσετε ότι δεν έχετε, πρέπει να υπογράψετε την αίτηση έχοντας το πιστοποιητικό. Αλλά, τέλος πάντων, θα βρούμε μια λύση…
– Oh well, thank you so much sir.
(Μιλώντας στην διπλανή) – Τώρα αυτή με έβρισε;
– Όχι, Μπάμπη μου, απλά είπε ότι θα σε κάνει σερ.
– Μα αυτοί είναι όλοι λούγκρες. Της φάνηκα για αποτέτοιος;
(γυρνώντας στην Λίζυ) – Πάρτε αυτές τις αιτήσεις και πηγαίνετε στο γραφείο 17 για να τις πρωτοκολλήσετε και μετά ελάτε πίσω.
Μετά από δύο ώρες, γυρνάει καταϊδρωμένη.
– Κύριε Παπαντόπουλος, δεν υπάρχει γραφείο 17, το ψάχνω δύο ώρες και δεν το βρίσκω πουθενά.
– Ε, μα φυσικά δεν υπάρχει! Αυτό είναι το γραφείο πρωτοκόλλησης για έξοδο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά αφού δεν έχει φύγει άλλη χώρα ώς τώρα, δεν είχε χρειαστεί να το φτιάξουμε.
– Δηλαδή;
– Ε, δεν είναι τίποτα. Θα ειδοποιήσουμε το υπουργείο και θα κάνει μια διϋπουργική επιτροπή για να δουν τί χρειάζεται προκειμένου να φτιαχτεί το γραφείο 17. Υποθέτω θα προκηρυχτεί διαγωνισμός για τον χώρο και τα άτομα που θα προσληφθούν για να στελεχωθεί το γραφείο, αλλά δεδομένου του ελέγχου από τους Θεσμούς, και της απαγόρευσης προσλήψεων στο Ελληνικό Δημόσιο, δεν προβλέπεται να δημιουργηθεί γρήγορα.
– Δηλαδή, προκειμένου να καταθέσουμε την αίτηση, πρέπει η Ελλάδα να φύγει απ’ τα Μνημόνια;
– Κάπως έτσι μανταμίτσα μου, σωστά το πας.
– Oh my God, this is unbelievable.
(Γυρνώντας στον Executive PA της) Please call those assholes in Brussels and tell them that the proud United Kingdom stays in E.U.
– Should we tell them the reason?
– Oh no, you don’t have to. They pretty well know why. Just tell them that united we stand strong and all this bs that write well in newspapers.
– Certainly My Queen.
– Εντάξει μαντάμ; Τελειώσαμε; Άντε γιατί έχει πάει δύο η ώρα και έχω αργήσει να σχολάσω.
– Oh yes, I think we’re done.
– Γειά χαρά νταν επίσης

 

245 Σχόλια to “Μεζεδάκια του Μπρέξιτ”

  1. LandS said

    Κάπου διάβασα ότι μετά το δημοψήφισμα η Μ. Βρετανία αποχωρεί και από το Σύνταγμα. Κρύο; Ε, λιγουλάκι. ☺

  2. π2 said

    Εγώ το περίμενα το Μπρέξιτ, λόγω των πληροφοριών που μου έδιναν από το Νησί. Η βαθιά Αγγλία, που λένε, στάθηκε αποφασιστική. Από τα πολλά που γράφτηκαν το πιο χαριτωμένο είναι μάλλον η διαπίστωση ότι η Μ. Βρετανία βγήκε από την ΕΕ σ’ ένα παιχνίδι εξουσίας μεταξύ δύο αποφοίτων του Ήτον. Ο τυχοδιωκτισμός των δυο πρωταγωνιστών ήταν πρωτοφανής. Ο ένας ήθελε να κολακεύσει την ευρωσκεπτικιστική πτέρυγα και έταξε δημοψήφισμα, ο άλλος κήρυξε ανένδοτο κατά της ΕΕ χωρίς να θέλει στην πραγματικότητα την έξοδο.

    Αλλά αυτά έχουν μικρή σημασία τελικά. Η πολύ προχωρημένη απονομιμοποίηση της ΕΕ στα μάτια των ευρωπαϊκών λαών είναι πιο ουσιαστικό συμπέρασμα. Έκατσα και είδα το ντιμπέιτ του BBC μια μέρα πριν από το δημοψήφισμα. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση ότι οι υπέρμαχοι του Leave ένιωθαν πιο άνετα και αποσπούσαν το μεγαλύτερο χειροκρότημα όχι όταν μιλούσαν για οικονομία (όπου έλεγαν μπούρδες και ψεύδη εξάλλου) και εθνική κυριαρχία ούτε όταν πετούσαν διακριτικές ξενοφοβικές κορώνες, αλλά όταν κατακεραύνωναν τη γραφειοκρατία των Βρυξελλών και την έλλειψη δημοκρατικής λογοδοσίας στο ευρωπαϊκό κατασκεύασμα.

    Με ποδοσφαιρικούς όρους, δεν πάει άλλο.

  3. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα !
    Ωραία μεζεδάκια, και πάλι. Αυτό με τη σελίδα του Υπουργείου Παιδείας, ομολογώ ότι έκανα 2-3 αναγνώσεις για να το καταλάβω, και ομολογώ ότι ένα απλό κόμμα, πριν από το «όλη την ημέρα», ίσως να το ξεκαθάριζε.\
    Το καλύτερο φυσικά θα ήταν να το φέρουμε μπροστά, «την Πέμπτη τάδε, και για όλη τη μέρα, η εφαρμογή δε θα είναι διαθέσιμη». Έχει μέσα λίγη καθαρεύουσα, αλλά να που χρειάζεται κι αυτή…

    Πάντως με την ευκαιρία, θυμήθηκα σχετική φωτογραφία (ίσως και φτιαχτή) :

  4. Πάνος με πεζά said

    Όχι, δεν έχει καθαρεύουσα, θα έγραφα «καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας», αλλά το άλλαξα !

  5. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολυ για τα πρώτα σχολια!

    1: Θα το πουν «Σκωτία» ή «Λονδίνον»

    2: Ο Μπόρις Τζόνσον αρχικά ήταν υπέρ της παραμονής και το γύρισε κυρίως εποφθαλμιώντας τη θέση του Κάμερον.

    3: Φτιαχτή, αλλά πώς;

  6. ζαπ said

    Καπου διαβασα οτι τωρα υπαρχει επιπλεον 1 GB διαθεσιμο στην ευρωπη.Καλημερα!!

  7. Πάνος με πεζά said

    Ε, κάποιος θα έκανε στη φωτογραφία με photoshop το 6,7 (από την άλλη μεριά, δε χωράει). Αν και είναι αρκετά αληθοφανής…

  8. Καλημέρα.
    «Ξεκάθαρα αντιπροσφυγική ψήφος»; Ο σωστός sportsman πρέπει να ξέρει να χάνει…δε θα πιστωθεί ο Φάρατζ το αποτέλεσμα, που έχει άλλα χαρακτηριστικά (και αυτό που αναφέρατε αλλά όχι κυρίαρχα).

  9. Πάνος με πεζά said

    Στα αστεία είμαστε πρώτοι… Κάποιος είπε ότι θα σταματήσουν να χορηγούνται όλες οι συντάξεις σε καθηγητές Αγγλικών, επειδή δίνονται από ευρωπαϊκό δανεισμό…

  10. nestanaios said

    It was a great day. It was another «D-DAY».

  11. Καλημέρα κ. Σαραντάκο.
    Μου κάνει εντύπωση το μένος που έχετε για οποιαδήποτε απόπειρα κανείς κάνει για να φανερώσει το γεγονός ότι η ελληνική γλώσσα εμπεριέχει άδηλο νόημα, άφατη μαγεία, αριθμούς και σύμβολα και οτιδήποτε άλλο τέτοιο. Αφήστε μας να το νομίζουμε, εσείς είστε ο υπερασπιστής της Αλήθειας; Και πού ακριβώς γνωρίσατε την αλήθεια αυτή; Πώς θα μπορούσε άραγε να υπάρχει αυτή η γνώση στα Πανεπιστήμια και στους κύκλους των γλωσσολόγων, αφού υποτίθεται πως πρόκειται για ¨κρυμμένη γνώση»;

    Μόνον ή σκέψη και η παρατήρηση μπορούν να φανερώσουν ή να κατανοήσουν την γνώση αυτή. (Ο Μπαμπινιώτης λέει να μην βάζω ν κατά τους γνωστούς κανόνες. Γιατί αυτός ξέρει; Γιατί αυτός ορίζει το πώς θα γράφω; Πώς ορίζεται δηλαδή τόσο εύκολα το γραμματικά ορθόν; Δεν μου αρέσει ο Σφακιανάκης by the way, είμαι βαθιά δημοκράτης.)

    Εξάλλου, μου κάνει εντύπωση, ενώ είστε έξυπνος, μορφωμένος και καλλιεργημένος άνθρωπος, που αρνείστε πεισματικά οτιδήποτε δεν σας χωράει.

    Τέλος πάντων, περί brexit, κι εγώ έξω έπεσα και είμαι και 100% υπέρ της Ευρώπης, των Ενώσεων γενικά κ.ο.κ. Όμως με την ευκαιρία του μβρέξιτ, σκέφτηκα ότι ίσως χρειάζεται πρώτα να διαλυθεί στα εξ ων συνετέθη το τερατούργημα και ύστερα, pretty soon, να κάνουνε οι άνθρωποi μια σοβαρή και δημοκρατική Ένωση.

    Δείτε και το εξής παρακαλώ και μην με πείτε βλάσφημο, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. http://gorgonasarhs.blogspot.gr/2016/06/blog-post_65.html
    Ότι δηλαδή εσείς που καταλάβατε ότι ο Ελύτης μιλούσε μεταφορικά και συμβολικά έχετε το δίκιο, ενώ εμείς που νομίζουμε ότι κάθε μία λέξη ήταν προσεκτικά επιλεγμένη και κυριολεκτικά χρησιμοποιημένη έχουμε το άδικο;

    Αυτά από εμένα,
    Καλή σας μέρα.

  12. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καλημέρα!
    Στατιστικά επιβεβαιωμένο: όσοι στέλνουν γράμματα στις εφημερίδες, ανησυχώντας για τη γλώσσα και διεκτραγωδώντας την παρακμή της, είναι συνταξιούχοι πέντε επαγγελματικών ομάδων: γιατροί, δικηγόροι, εκπαιδευτικοί, ανώτεροι δημόσιοι υπάλληλοι και στρατιωτικοί. 😊
    Το τιμητής, το ευάριθμος και το δεσμώτης έχουν πάρει πολύ κόσμο στον λαιμό τους. Τα χρησιμοποιούν λανθασμένα ακόμα και έμπειροι μεταφραστές λογοτεχνικών έργων.
    Δεν θες να ξέρεις, Νίκο, με τι κοτσάνες στραβώνουν τους μαθητές τους πολλοί εκπαιδευτικοί. Π.χ. δεν βάζουμε ΠΟΤΕ κόμμα πριν και μετά το «και». Μιλάμε για σούπερ λερναίο, που κάνει θραύση στις τάξεις του δημοτικού.

  13. #12
    χαχαχα. Ναι, έτσι είναι!

  14. nikiplos said

    Cher Γοργόνας: Την απόδειξη υποχρεούται να προσκομίσει εκείνος που διατυπώνει ότι κάτι υφίσταται, υπάρχει, φέρει κάποια(ες) ιδιότητα(ες). Όχι εκείνος που δεν πιστεύει γιατί δεν πείστηκε από τις γελοιότητες…

    Όσο για τον έντυπο Τύπο, ήταν ενδεικτικό ότι η «ασθένεια» δεν είναι μόνο δική μας πλέον. Έπεσαν έξω οι γκαλοπτσήδες και εκεί. Τυχαίο? δεν νομίζω…

  15. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    «Most of the broadleaf forest is located on the «Zilie Kalni» or «Blue Hills», which are geologically one of the most recognizable features of the park. Thousands of years ago, the Zilie Kalni formed the ancient shore of the Baltic ice lake »
    https://en.wikipedia.org/wiki/Sl%C4%ABtere_National_Park

  16. Γιάννης Ιατρού said

    5γ Νίκος
    3: Φτιαχτή, αλλά πώς;

  17. Μα γιατί να οφείλω να αποδείξω το οτιδήποτε λέτε;

  18. Γιάννης Ιατρού said

    16: μεγέθυνση γμτ#$%^ όχι μεγένθ 😦 😦

  19. Ο ακριβης επιδημιολογικός ορισμός της πανδημίας είναι επιδημία που εξαπλώνεται σε όλες τις ηπέιρους ή σε πολύ μεγάλη γεωγραφική έκταση υπερβαίνοντας τα διεθνή σύνορα (κατα τον Παγκόσμιο Οργανισμό-και οχι «Οργάνωση»-Υγείας) αλλά, ορθότατα, η λέξη «πανδημία» όπως και η «ενδημία» και η «επιδημία» παραμένουν σε χρήση μόνο στην ιατρική επιδημιολογία, και πουθενά αλλου (Το …»αποδημία» δυστυχως όχι!)

  20. Επειδή από μακριά όλα τα υψώματα φαίνονται γαλάζια, Blue Hills υπάρχουν σε πλείστα όσα μέρη του αγγλόφωνου κόσμου. Τα συγκεκριμένα όμως είναι στην Εσθονία, βλ. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sinim%C3%A4ed_Hills.

  21. Πάνος με πεζά said

    @ 16 : Ουάου, που θα έλεγε και ο Βαρουφάκης !

  22. spatholouro said

    1)Νίκο, συμπάθα την επαγγελματική διαστροφή: στην τέταρτη παράγραφο, όχι «τα μεσάνυχτα της Πέμπτη» αλλά της «Πέμπτης»

    2) «για το πώς η γνώση των αρχαίων ελληνικών σε κάνει να μιλάς χειρότερα νέα ελληνικά και να πετάς κοτσάνες!»

    Κάτι δεν μου κάθεται καλά εδώ: είναι δυνατόν ο εγκρατής των αρχαίων, εκ του γεγονότος μάλιστα αυτού, να πάθει αυτά τα καζίκια που λες; Δυσκολεύομαι να υποθέσω ότι π.χ. κάποιος είναι τόσο αρχαιογλωσσόπληκτος, ζη στην τωρινή Ελλάδα ως αρχαίος, και στο λεξιλόγιό του και στα αφτιά του έχει μόνο την αρχαία «πανδημία» και ότι ποτέ δεν άκουσε όσα χρόνια ζη στη νέα Ελλάδα ότι η λέξη χρησιμοποιείται αποκλειστικά σε ιατρικά συμφραζόμενα…

  23. spiral architect said

    Γοργόνες και Τράμπες.

  24. Γιάννης Κουβάτσος said

    Προφανώς τον θάνατο δεν τον αντέχει ο νους μας, γι’ αυτό χρησιμοποιούμε ευφημισμούς, που πολλές φορές δυσχεραίνουν τη συνεννόηση. Στην τηλεόραση π.χ. κανείς δεν πεθαίνει πια, όλοι φεύγουν και, αν ήταν βαρύτατα ασθενείς ή τραυματίες, καταλήγουν. Και δεν φεύγουν για όπου κι όπου αλλά για τη γειτονιά των αγγέλων. Έτσι λοιπόν φτάνουμε μοιραία και στην Κοίμηση του Ελύτη. Τουλάχιστον στο χωριό χρησιμοποιούν τη γλυκιά και όμορφη λέξη σχωρέθηκε.

  25. Πάνος με πεζά said

    Eδώ, στην ειδησεογραφική επριγραφή του μακελειού της εβδομάδας στην Αγία Νάπα, στο 1:26 ο παρουσιαστής αναφέρει ότι » ένας εκ των μελών της αστυνομίας ανέσυρε πιστόλι και πυροβόλησε τον ένα εκ των δύο εκτελεστών «…

    Eντάξει, με τους Κύπριους δε μπορείς ποτέ να ξέρεις πώς ακριβώς χρησιμοποιούν τις λέξεις…

  26. maderius said

    Καλημερα

    Καλο το χιουμοριστικο αλλα απο την εμπειρια μου παντα υπαρχει γραφειο 17 απλα μερικες φορες λειπει ο αρμοδιος η τις περισσοτερες δεν ειναι αρμοδιος,και πρεπει να παρεις το χαρτι απο το 97

    δεν ηξερα οτι και η Λιζη βριζει

    12 Δεν θες να ξέρεις, Νίκο, με τι κοτσάνες στραβώνουν τους μαθητές τους πολλοί εκπαιδευτικοί. Π.χ. δεν βάζουμε ΠΟΤΕ κόμμα πριν και μετά το «και». Μιλάμε για σούπερ λερναίο, που κάνει θραύση στις τάξεις του δημοτικού.
    Αυτο ηταν απο τα λιγα που επεμενε ο δασκαλος μου στο δημοτικο
    ΜΗΝ μου πεις οτι δεν ισχυει

    16 εντυπωσιακο αλλα νομιζω οτι υπαρχουν λιγοι καταναλωτες του διαδικτυου πια
    οπως οι παλαιοτεροι βλεποντας κατι στη τηλεοραση ηξεραν που το πηγαινε
    ετσι και οι(δεν ξερω πως να τους πω, οχι κυβερνοναυτες) του διαδικτυου εχουν δει αρκετα παρομοια και ξερουν πως να αντιδρασουν(πιστευουν αυτο που θελουν ) και ειναι συνηθως υποψιασμενοι
    (και οχι ψεκασμενοι )

  27. Γιάννης Κουβάτσος said

    22. Πόσοι είναι εγκρατείς των αρχαίων ελληνικών; Ελάχιστοι. Οι πιο πολλοί πέφτουν θύμα της ημιμάθειάς τους και εξ ου τα κωμικά αποτελέσματα. Άσε που και το εγκρατής που χρησιμοποιείς με την έννοια του καλά καταρτισμένος μπορεί να παρεξηγηθεί νοηματικά, αφού για τον σημερινό μέσο χρήστη των ελληνικών εγκρατής είναι αυτός που δεν ενδίδει στις σωματικές ηδονές. 😊

  28. Κιλκίς said

    @12 «δεν βάζουμε ΠΟΤΕ κόμμα πριν και μετά το «και». Μιλάμε για σούπερ λερναίο, που κάνει θραύση στις τάξεις του δημοτικού.».

    Κάθε χρόνο στην Α’ Γυμνασίου έχω το θέμα να πείσω τα μικρά ότι ΜΠΟΡΕΙ να χρειαστεί να βάλουμε κόμμα πριν το «και». Μου τρώει πολύ χρόνο και πολύ περισσότερα στραβά βλέμματα από τα πιτσιρίκια («τι λε αυτός εδώ ρε!»). Νομίζω όμως ότι δεν μπορούν στο δημοτικό να κάνουν κάτι άλλο: δεν θα μπορούσαν να το καταλάβουν ούτε 2-3 παιδάκια σε κάθε τμήμα. Οπότε καταλήγουν στο «δεν βάζουμε ΠΟΤΕ κόμμα πριν και μετά το «και»», καλύπτουν το 95 % και προχωράμε…. Νομίζω σωστά…

  29. spatholouro said

    27
    Ε, αυτό που θέλω να πω είναι ότι ο συγκεκριμένος (και ο κάθε συγκεκριμένος) δεν την πάτησε επειδή ήξερε τι σημαίνει η λέξη στα αρχαία, αλλά μάλλον επειδή δεν είχε ακριβώς συνειδητοποιήσει τι και μόνον σημαίνει η λέξη στα νέα…
    Εκτός κι αν ήθελε να πει ότι αρρωστήσανε όλες οι κάλπες από το πιάσε πιάσε των ψηφοφόρων…

  30. Γιάννης Κουβάτσος said

    26. Δεν ξέρω αν αστειεύεσαι 😊, αλλά προφανώς και δεν ισχύει. Π.χ. Ήρθαν μαζί μας ο κύριος Κώστας, ο πατέρας του φίλου μου, και ο κύριος Δημήτρης. Χωρίς κόμμα πριν το και φαίνεται σαν να ήρθαν μαζί μας τρεις άνθρωποι.
    Φόρα πήρα όμως, αλλά δέκα μέρες εκτός τάξης ένα σύνδρομο δασκαλίστικης στέρησης το παθαίνεις. 😄

  31. Γς said

    >Αφού δεν έχετε πιστοποιητικό γεννήσεως, πεταχτείτε σε ένα ΚΕΠ να κάνετε αίτηση ταυτοπροσωπίας, όπου θα βεβαιώνετε ότι είσαστε εσείς και όχι άλλη.
    – Χρειάζεται κάτι για να κάνω αυτή την αίτηση;
    – Ναι, το πιστοποιητικό γεννήσεως σας.

    Πήγα λοιπόν στο δήμο Αθηναίων και έκανα αίτηση [ευπειθέστατος ο αιτών] για πιστοποιητικό γεννήσεως

  32. Γιάννης Κουβάτσος said

    28. Για να μιλήσουμε ρεαλιστικά, εγώ είμαι ευτυχισμένος, αν τα παιδιά, φεύγοντας απ’ το δημοτικό, έχουν μάθει να βάζουν σωστά τις τελείες. 😊 Το κόμμα σ’ αυτές τις ηλικίες είναι είδος πολυτελείας για προικισμένους μαθητές.
    Εις ό,τι αφορά το «και» και το κόμμα, εγώ το εξηγώ στην τάξη με αρκετά παραδείγματα, γιατί τι φταίτε και οι καθηγητές να διορθώνετε τα στραβά τα δικά μας; Αρκετά μου σούρνουν δυο φίλοι μου φιλόλογοι ότι τους στέλνουμε, λέει, τα παιδιά αγράμματα. ☺

  33. Γς said

    23:

    Γοργόνες [και Μπρέξιτ]

    Κι η GB, που είναι [ή δεν είναι] νησί.

    Ηταν η γοργόνα η αδελφή του Μέγαλέξανδρου

  34. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    19.>>και η «επιδημία» παραμένουν σε χρήση μόνο στην ιατρική επιδημιολογία, και πουθενά αλλου
    Επιδημία λέγεται και η (επί πλέον) άδεια στους αρχαιολόγους και μηχανικούς του ΥΠΠΟ για εκπαιδευτικούς/ επιστημονικούς σκοπούς. Επ΄ευκαιρία να ρωτήσω γι΄αυτόν τον εξεζητημένο όρο που φέρνει από αμηχανία μέχρι γέλιο ν΄ακούς «έχει επιδημία» ή «λείπει με επιδημία». Γλωσσικά θα είναι σωστό(αλίμονο) αλλά είναι δόκιμο; Εκπαιδευτική άδεια/ επιστημονικής έρευνας ξέρω γω δε μπορούσαν να την πουν;
    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:1V4qylblNdgJ:www.hellenicparliament.gr/UserFiles/bbb19498-1ec8-431f-82e6-023bb91713a9/NOM_NOM_%25CE%25A4r_2433_2204_31_H%25CE%259316.doc+&cd=1&hl=el&ct=clnk&gl=gr

  35. Κιλκίς said

    @32… Εγώ πάντως δε σούρνω στους δασκάλους 🙂 Και χαίρομαι πολύ που τα περισσότερα παιδιά γράφουν: γάλα, ζάχαρη, μπισκότα και κουλούρια (ή δε βάζουν κόμμα πουθενά. Ελάχιστες φορές πάντως έχω δει: γάλα, ζάχαρη, μπισκότα, και κουλούρια….

  36. Γοργόνας Αρη, σωστά λες ότι μόνο η σκέψη και η παρατήρηση (συνδυασμένες — ούτε η άκριτη παρατήρηση σκέτη, ούτε ο ξεκομμένος από την παρατήρηση στοχασμός) μπορούν να οδηγήσουν στη γνώση. Ε, δοκίμασε να τα εφαρμόσεις στις διάφορες ανοησίες που έχει για χόμπι ν´ ανασκευάζει ο Νικοκύρης και δες τι βγαίνει!
    Μαγεία όντως έχει η ελληνική γλώσσα στα χέρια του Ελύτη, όπως έχει η γαλλική στα χέρια του Ουγκό, η αγγλική στα χέρια του Σέξπιρ κλπ. — γοητεύουν δηλαδή οι στίχοι τους τον ακροατή ή τον αναγνώστη. Οποιος όμως παίρνει τη λέξη ‘μαγεία’ με πιο κυριολεκτικό νόημα, ή παραλείπει τον προσδιορισμό «στα χέρια του Δείνα», ε, λέει ανοησίες.
    Αυτό που λες για τον Μπαμπινιώτη και το τελικό ν ανήκει σε άλλη σφαίρα. Η ορθογραφία είναι μια σύμβαση, που καλό είναι ν´ ακολουθεί την προφορά, αλλά υπακούει και σε άλλα κριτήρια. Η κριτική παρατήρηση μας επιτρέπει να διαπιστώσουμε λ.χ. ότι στο αρσενικό και θηλυκό άρθρο της αιτιατικής ενικού ακούγεται πάντοτε ένα ν πριν από φωνήεντα («τον άνθρωπο»), το οποίο δεν ακούγεται πριν από εξακολουθητικά σύμφωνα («το φίλο», «τη ρόδα»), τουλάχιστον όταν ο ομιλητής μιλεί φυσικά, χωρίς να κομπιάζει, ενώ πριν από στιγμιαία σύμφωνα συνήθως δεν ακούγεται αλλά τα ηχηροποιεί όταν είναι άηχα («την Τρίτη» προφέρεται tidrîti). Από κει και πέρα οι γραμματικοί συστήνουν με διάφορα κριτήρια πώς να το γράφουμε. Η κρατική γραμματική του 1941 («του Τριανταφυλλίδη») συνιστά να το γράφουμε πριν από φωνήεντα και στγμιαία σύμφωνα και να το παραλείπουμε πριν από εξακολουθητικά· η σχολική της επιτομή του 1976 συνιστά να το γράφουμε πάντοτε στο αρσενικό, ακόμα κι όταν σαφώς δεν προφέρεται, για να αποφεύγεται η σύγχυση με το ουδέτερο, αλλά να το παραλείπουμε στο θηλυκό όταν δεν προφέρεται· στο μέλλον μπορεί να κρίνουν οι εκπαιδευτικοί ότι με τίποτα δεν μαθαίνουν αυτόν το(ν) μυστήριο κανόνα τα παιδιά και να εισηγηθούν να το γράφουμε πάντοτε, ή να ακολουθούμε πάντοτε την προφορά. Δεν ξέρω αν ο Μπαμπινιώτης έχει συγκεκριμένη άποψη επί του προκειμένου — πάντως καλό είναι να ακολουθούμε κάποιες κοινές συμβάσεις στη γλώσσα, απλώς και μόνο για να καταλαβαινόμαστε. Και δημοκρατία δεν σημαίνει να κάνει καθένας ό,τι του καπνίσει, σημαίνει ν´ ακολουθούμε όλοι νόμους κοινής αποδοχής!

  37. Γς said

    Ενα εκατομμύριο περίπου υπογραφές έχουν ήδη συλλεγεί για ένα δεύτερο δημοψήφισμα στο ΗΒ.

  38. Spiridione said

    Ένα χαριτωμένο μεζεδάκι από συνέντευξη του Π. Ιωακειμίδη στη Ναυτεμπορική:
    «Μία μεγάλη οικονομία, μία χώρα με παγκόσμια επιρροή, αποχωρεί. Αυτό κάθε αυτό είναι κάτι ιδιαίτερα αρνητικό».
    Ίσως νόμιζε ο δημοσιογράφος ότι εννοεί ότι κάθε τέτοιο γεγονός είναι ιδιαίτερα αρνητικό.
    http://www.naftemporiki.gr/story/1119995/brexit-i-epomeni-mera

  39. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Για το θανάσιμο λάθος «κόμμα πριν το και «(όλοι μικροί μεγάλοι το πιπιλάνε) :
    Ένας λεβεντοπίτουρας διευθυντάς μού διόρθωσε το πάλαι, μετά στόμφου και απαξιωτικού αέρα («είσαι και της νομικής»), το κόμμα πριν το και καθώς και το «εξακτινώνεται» ότι δεν υπήρχε τέτοια λέξη.

    Σ.Σ.Μη μαλαγρώνετε βρε! Ούτε τηγάνι ούτε γυάλα 🙂

  40. BLOG_OTI_NANAI said

    Αν γράψουμε ένα κείμενο, και κατόπιν υπάρξει πρώτη και δεύτερη ανάγνωση και μάλιστα κάπως φωναχτά ώστε να ακούμε, τότε, προσωπικά, αν πίστευα ότι χρειάζεται κόμμα μετά από κάθε «και» σε ένα κείμενο 1.000 σελίδων, θα το έβαζα παντού.

    Την παραπάνω πρόταση, την έγραψα έτσι ακριβώς όπως ήθελα. Δεμπαναμουέλεγαν 100 φιλόλογοι ότι έβαλα πολλά κόμματα ή κόμμα πριν από «και»· Θα την άφηνα έτσι οπωσδήποτε, διότι έτσι ήθελα να διαβαστεί. Δεν νομίζω ότι οι κανόνες πάρχουν για να μας εμποδίσουν να γράψουμε τη σκέψη μας όπως θέλουμε.

    11: «γοργόνας Άρης» φαντάζομαι εννοείς το σύνολο των λέξεων και των προτάσεων που έχουν την ικανότητα να δημιουργούν όμορφες εικόνες και νιώθουμε μια μαγεία όταν αυτός που τις δημιουργεί είναι μάστορας του λόγου. Εκεί συμφωνούμε. Σκέτες όμως οι λέξεις, σε κάθε είδους συμφραζόμενα, δεν βλέπω να έχουν μαγεία, γιατί αν είχαν, θα έπρεπε να την εκδηλώνουν σε κάθε διατύπωση. Όταν ακούσουμε π.χ., «ρε Μήτσο, δε σου να πας να πετάξεις τα σκουπίδια το κερατό μου;» θα μαγευτούμε;
    Αντιθέτως, με τα δοκίμια ή τα ποιήματα ή και την αλληλογραφία ακόμα ενός Σεφέρη, Ελύτη, Εγγονόπουλου μπορούμε να μαγευτούμε.
    Οι άνθρωποι που λένε τις μπαρούφες με την δήθεν ΑΥΤΟΝΟΜΗ μαγεία των λέξεων και των γραμμάτων, εννοούν ότι κάθε γράμμα και κάθε λέξη έχουν από μόνα τους κάποια υπερφυσική ιδιότητα. Όμως, αν ακούσεις π.χ. κάποιον λόγο μίσους από έναν φασίστα όχι μόνο δεν μαγεύεσαι αλλά θες να κάνεις εμετό. Άρα, δεν υπάρχει καμία μαγεία στις λέξεις. Η μαγεία που αισθάνεται κάποιος όταν ακούει όμορφο λόγο, υπάρχει μόνο στην καρδιά αυτού που τον εκφράζει. Γι’ αυτό καμιά φορά λέξεις που έχουν μπει στη σειρά με βία ώστε να μοιάζουν ωραίες, τελικά ακούγονται μηχανικές και πομπώδεις και εγωκεντρικές, ενώ όταν προκύπτουν από τον χαρακτήρα, ακόμα και αν είναι ξαναδιαβασμένες και προσεγμένες, τότε ηχούν πιο όμορφα.

    Μαγεία στα γράμματα και σε όλες τις λέξεις σε κάθε χρήση, δεν την βλέπω.

  41. Ηλίας. said

    17 @ Άρης Μεγαλέξαντρος .

    Καλά .

    Τουλάχιστον , Μπας και μπορείτε να εξηγήσετε αυτή την φράση :

    « Μα γιατί να οφείλω να αποδείξω το οτιδήποτε λέτε; »

    Γιατί ως υπερασπιστής των κρυφών νοημάτων , τον νοηματικών λέξεων και τί νόημα έχει η ζωή μας τα πάντα ατμός Θρασύβουλας , μας μπερδεύετε και χανόμαστε .
    Δεν κάνετε κάτι πιό απλό ; Να αποδείξετε αυτά που εσείς ισχυρίζεστε ; Ε ; Τί λέτε ;

  42. maderius said

    30 Μαλλον δυστυχως, δεν αστειευομουν, ετσι το ειχω μαθει αλλα φανταζομαι ποτε δεν ειναι αργα.

    Ενα αλλο που εχω προσεξει ειναι οτι οι ανθρωποι των γραμματων διαφωνειται συχνα πυκνα
    χωρις να φαινεται σε μας τους υπολοιπους το τοσο τρομερο λαθος
    θελω να πω πολλες φορες κρινεται ενα τρομερο λαθος και εγω μετα απο προσπαθεια καταλαβαινω ποιο λετε, επειδη θα μπορουσα να το εχω κανει και εγω(καλα δεν ειναι και τοσο δυσκολο τα φιλολογικα εκτως των αρχαιων σε μεταφραση δεν ειναι το φορτε μου και αυτο φαινεται)

    τελικα υπαρχει η εντυπωση οτι Και οι ανθρωποι με επαγγελμα το λογο δημοσιογραφοι,μεταφρατες,συγγραφεις,δασκαλοι, εκπαιδευτικοι κανουν αν οχι συχνα καποια μεγαλα λαθη

  43. spatholouro said

    34

    Το βρίσκω αξιοσημείωτο που έχει επιβιώσει αυτούσια μία αρχαία σημασία στα νεοελληνικά διοικητικά τεκταινόμενα, και σε ευχαριστώ για την ερεθιστική άκανθα.

    Το ρήμα είναι «επιδημώ»=ζώ, μένω σε έναν τόπο/ξένος ων μένω εν τινι τόπω, και «επιδημία»=η διαμονή σε έναν τόπο.

    Λοιπόν στην περίπτωση που αναφέρεις ΕΦΗ-ΕΦΗ, πρέπει η λέξη να πρωτοαπαντά στο βασικό Νομοθετικό Διάταγμα 1521/1942, που τροποποιούσε και συμπλήρωνε τον ΑΝ 1947/1939 «Περί οργανώσεως υπηρεσίας αρχαιοτήτων». Εκεί λοιπόν στο άρθρο 10 γίνεται λόγος, για όσους υπηρετούν σε επαρχίες, ότι «επιδημούσιν» επί δίμηνο στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη, «προς επιστημονικήν επεξεργασίαν των αρχαιολογικών ζητημάτων της περιφερείας των και συμπλήρωσιν της καταρτίσεώς των». Στη δε παρ. 4 του ίδιου άρθρου κατανοούμε ότι αυτή η «επιδημία» ήταν (και είναι, ως φαίνεται) άδεια παραμονής στην Αθήνα ή Θεσσαλονίκη χάριν μελετών.

    Άρα σημασιολογικά, καλώς είχαν εντοπίσει οι νομοθετήσαντες και χρησιμοποιούσαν αυτή τη λέξη (επιδημώ/επιδημία) και φαίνεται πως μέχρι τις μέρες μας δεν βρέθηκε άλλη, ώστε μονολεκτικά να σηματοδοτεί αυτού του τύπου τη δίμηνη εκπαιδευτική άδεια: τη συγκεκριμένη άδεια, δηλαδή, που παίρνουν οι «επαρχιώτες» υπηρετούντες, για να πάνε σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη «χάριν μελετών»…

  44. stella said

    Μολις ακουσα απο αθλητικογραφο οτι , στην περιπτωση οριστικης αποχωρησης της Βρετανιας (πισω εχει η γηραια Αλβιων την ουρα της) απο την ΕΕ, θα δημιουργηθει προβλημα με τους βρετανους ποδοσφαιριστες που παιζουν σε ομαδες χωρων της ΕΕ. Συγκεκριμενα, αναφερθηκε στην περιπτωση του ουαλλου Μπαιηλ, της Ρεαλ. Σωστη η παρατηρηση του, αλλα εδω υπαρχει λυση, ελληνικη. Θα βρεθουν ελληνικες ριζες του απο την οικογενεια «ΜΠΑΛΛΗΣ», ισως του μεγαλου νομομαθη. Εχει συμβει , εξαλλου, τοσες φορες στο παρελθον…Θυμηθειτε τον Δεμελλο..

  45. Φαντάζομαι θα είδες και τον Μπαμπινιώτη, Νικοκύρη…
    https://sarantakos.wordpress.com/2010/10/07/rekounadis/#comment-366960

  46. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Δικαίωμά σου, αγαπητέ μου Νίκο, να δοκιμάζεις ό,τι πειρασμό τραβάει η ψυχή σου αλλά το εξώφθαλμα προκατειλημμένο συμπέρασμά σου «πώς η γνώση των αρχαίων ελληνικών σε κάνει να μιλάς χειρότερα νέα ελληνικά και να πετάς κοτσάνες!» θα σου πρότεινα να μην το συναγάγεις.. Πέρα από την κραυγαλέα αυθαιρεσία στην γενικότητά του, στηρίζεται -σοφιστικά!- στο παράδειγμα του (παντελώς αγνώστου μου) πανεπιστημιακού, που έκανε λόγο για «πανδημία στις κάλπες». Αλλά μου φαίνεται απιθάνως απίθανο να μην ήξερε ο καθηγητής την τρέχουσα σημασία της (γνώση γυμνασιόπαιδος..) ενώ η άλλη, η αρχαιοελληνική, μπορεί να γίνει πανεύκολα κατανοητή, είτε από αυτούς που γνωρίζουν την σημασία «το σύνολο του λαού» είτε από αυτούς που έχουν την στοιχειώδη γλωσσική ικανότητα να κατανοούν το τί σημαίνει η σύνθεση του «παν» με το «δήμος», ειδικότερα σε μιά συζήτηση που αφορούσε σε δημοψήφισμα και στην σχετική προσέλευση. Και βέβαια, πολύ καλύτερα από εμένα γνωρίζεις ότι συχνά χρησιμοποιούνται τέτοια σχήματα στον δημόσιο λόγο («Ζουραρικά σχήματα»!- Κώστα, μήπως μας διαβάζεις;;) δηλ. χρήσεις λέξεων και λογοπαίγνια, με την αρχαιοελληνική σημασία αυτών των λέξεων..

  47. Οι σκηνές, οι εικόνες, οι σιωπές, κι άλλα τέτοια, διαδέχονταν η μία την άλλη σχεδόν σε όλες τις ταινίες που προσπαθούσε να παρουσιάσει ο Μπακογιαννόπουλος τη δεκαετία του 80 -και του 90- στην εκπομπή Κινηματογραφική Βραδιά και Κινηματογραφική Λέσχη.

  48. ωραία τα λέτε 🙂

  49. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Η ΕΡΤ έχει στεγάσει πολλούς αστοιχείωτους (τους βλέπουμε καθημερινά..) αλλά εδώ νομίζω πως κάνανε λογοπαίγνιο με τον «χοίρο» (κυριολ.) που «τρώει σαν γουρούνι» (μεταφ.), εκτός πιά κι αν επρόκειτο για «ινδικά χοιρίδια» που χρησιμοποιούνται συχνά σε πειράματα..

  50. Pedis said

    Τελευταίο όπλο στη φαρέτρα των αρχαιόφιλων ένα άθλιο κείμενο …
    ναι, είναι τόσο ελεεινό (πόσοι άχρηστοι υπάρχουν!) που έκανες λάθος διότι (κατα)κρίνοντάς το τό διαδίδεις … Η στόφα του φαίνεται από τις πρώτες αράδες. (Μην αρχίσεις να ανασκευάζεις ό,τι κυκλοφορεί σε «θέμα» με το «μακελειό» στον «πρω(κ)τό» του κάθε βρωμιάρη, χάθηκες. Θα μου πεις ότι το συγκεκριμένο το έχει το capital. Επίπεδο! )

  51. Pedis said

    Για την αξία των γκάλλοπ και των έξιτ πολ τα ‘χούμε χιλιοπεί.

    Την πάτησα κι εγώ στη συγκεκριμένη περίπτωση, επειδή σκέφτηκα ότι αναπτυγμένη χώρα, με παράδοση στον ποσιτιβισμό, στην ακρίβεια, ε, δεν θα κάνουν τζερεμοδουλειές! Τρίχες κατσαρές.

    Στο άρπακόλλα κι εκεί όπως παντού. Τίποτα τηλεφωνικές έρευνες στα σταθερά θα έκαναν. Εγγύησις!

    Τα φράγκα να πέφτουν με το κόστος στον πάτο κι ολ ράιτ.

    ‘Ασε που, στη χώρα των αλογομούρηδων, των αργόσχολων εισοδηματιών και των στοιχηματιών, μπορεί να στήθηκε και κάνα παιχνίδι με τα οντς την τελευταία στιγμή. Και να έρευσε το παραδάκι στις τσέπες κανενός Winshaw.

  52. gpoint said

    Την στιγνή που το Μπρε-ξουτ παλιόκοτα! δεν επηρεάζει ψάρια και χταπόδια μου ήταν παντελώς αδιάφορο το αποτέλεσμα. Απορίας όμως άξιον πως οι κατά τα άλλα άριστα παρακολουθώντες εδώ μέσα τα τεκμαινόμενα αιφνιδιάστηκαν από το αποτέλεσμα που για μένα ήταν βέβαιο γεγονός όταν κάπου πήρε το μάτι μου ένα αρθράκι που έλεγε πως κάνουν ουρές οι Βρεττανοί για να αλλάξουν τις λίρες τους με ευρώ. Διιότι μπορεί τα παπαγαλάκια κι οι μπούκηδες να διαμορφώνουν στο προφορικό το κλίμα που τους βολεύει, όμως το πραγματικό χρήμα δεν κάνει κολπάκια

  53. ΣΠ said

    37
    Και 40.000 υπογραφές για ανεξαρτητοποίηση του Λονδίνου!
    http://tribune.com.pk/story/1129858/petition-london-independence-president-sadiq-signed-thousands-brexit-vote/

  54. gpoint said

    # 44

    Ρε Στέλλα που να θυμούντε τον Ντε μέλο… Πες τους Χουάν Ραμόν ¨Ρότσα» Μπουμπλής με ρίζες πό Αιγάλεω να το εμπεδώσουν !!

  55. Tίτος Εξώς Χριστοδούλου said

    Brexit; Τους καίει τώρα το briexit, η απώλεια του brie από το μπρέκφατ στις μπρασερί, αφού το 28% των τροφίμων στην Βρετανία εισάγονται από την Ευρώπη!

  56. Tίτος Εξώς Χριστοδούλου said

    ‘Eίμαι ειδικός’, δηλώνει ή δηλοί η δημόσια ανωτέρα υπάλληλος, στην Κυπριακή τηλεόραση. Προσέξατε την σταδιακή εγκατάλειψη του θηλυκού γένους στην γλώσσα μας; Δεν ανησυχώ, απελπίστηκα. Τρείς φοιτήτριές μου με ρώτησαν: ‘κύριε, τί σημαίνει ‘μεταμέλεια’; Τους έγραψα στον πίνακα: ‘καμμία μεταμέλεια, όσοι με τα μέλια’!

  57. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Φρέσκια ανάλυση στο Σαββατιάτικο τραπέζι μεταξύ βλήτων και κολιού, ότι το εγγλέζικο φλέγμα έπαιξε το ρόλο του.Σου λέει μέχρι και φόνος έγινε να μας πείσει να κάτσουμε στην Ε.Ε. να κι εμείς, βρέξει, χιονίσει,δολοφονήσει, μπρέξιτ, μπρε!!!

  58. Αγάπη said

    Λέει ο φίλος Σαραντάκος: «Οι Άγγλοι έκαναν ό,τι μπορούσαν για να μας αποπροσανατολίσουν, αλλά εμείς δεν πάψαμε να συζητάμε τα μεγάλα και σοβαρά ζητήματα, δηλαδή τη διδασκαλία των αρχαίων στο Γυμνάσιο.»

    Τώρα με το μπρέξιτ είναι ευκαιρία να επιβάλλουμε τα αρχαία ελληνικά ως επίσημη γλώσσα τής Ευρωπαϊκής Ένωσης;

    Και σοβαρότερα : οι βρετανικές βάσεις είναι αγγλικό έδαφος; Και τί γίνεται με το οξύμωρο «ύπαρξη αγγλικών περιοχών – δηλ. εκτός ΕΕ – σε χώρες που ανήκουν στην ΕΕ»;

  59. ΓιώργοςΜ said

    56 Στα πλαίσια της απεξάρτησης της Αυτοκρατορίας από τις μιαρες ξενόφερτες συνήθειες, θα θεσπιστεί νομοθεσία που να μην επιτρέπει άλλα φαγητά εκτός από Yorkshire Pudding και fish&chips στα εστιατόρια (το τελευταίο όσο παραμένει η Σκωτία στο ΗΒ). Εξετάζεται το ενδεχόμενο να επιτραπούν υπό όρους φαγητά χωρών της κοινοπολιτείας, οπότε ίσως να βρει κανείς σεφταλιές και χοτ μαντράς, αν ψάξει. 😛

  60. sarant said

    Eυχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    6: Γιατί 1 GB παραπάνω;

    8: Και πριν από το αποτέλεσμα είχα γράψει » κακά τα ψέματα, αυτό που φέρνει αέρα στα πανιά του Μπρέξιτ είναι το αντιπροσφυγικό και αντιμεταναστευτικό μένος, και όχι βέβαια οι (τεράστιες) αδυναμίες της ΕΕ. Και βέβαια, στην απίθανη περίπτωση που επικρατήσει το Μπρέξιτ, αυτό θα είναι μια τεράστια νίκη για την δεξιά μέσα στη Βρετανία, και ένας Αρμαγεδώνας εναντίον μεταναστών και προσφύγων στην υπόλοιπη Ευρώπη.»
    Οπότε, δεν το λέω τώρα επειδή βγήκε αυτό που δεν ήθελα.

    11: Κύριε Γοργόνα, επειδή σε κάθε σας αναρτηση κάνετε σπαμ για τα άρθρα σας, δεν θα ξανασχολιάσετε εδώ.

    12 Ποτέ κόμμα πριν από το και, το λέγανε και στην εποχή μου….
    Αλλά και το σχόλιο 28 έχει κάποιο δίκιο

    15-16-20: Ευχαριστώ, ευχαριστώ!

    22 Έχω ελαττωματικό πληκτρολόγιο…

    44 Το ίδιο ή μάλλον μεγαλύτερο πρόβλημα θα έχουν οι ομάδες της Αγγλίας διότι οι κοινοτικοί θα χρειάζονται πλέον άδεια εργασίας.

    45 Όχι, δεν το είχα δει

    47 «διαδέχονταν η μια την άλλη», ναι. Όχι όμως «η μια ΜΕΤΑ την άλλη»

    51 Pedis, πάντα υπάρχει αυτός ο φόβος, αλλά ήδη είχε αρκετή διάδοση

    57 Ωραίο λογοπαίγνιο, Τίτο!

  61. aerosol said

    2:
    «Η πολύ προχωρημένη απονομιμοποίηση της ΕΕ στα μάτια των ευρωπαϊκών λαών είναι πιο ουσιαστικό συμπέρασμα.»
    Ακριβώς αυτό. Το ποιός θα εκφράσει αυτό το γεγονός, ποιός θα προσπαθήσει να κερδίσει από αυτό, ποιός θα το μεταχειριστεί/καπηλευτεί, είναι σημαντικό -αλλά έρχεται δεύτερο. Μένουμε στην επιφάνεια ασκούμενοι σε ατέλειωτα ad hominem για το κατά πόσο όσοι δηλώνουν αυτή την αλήθεια είναι, ανά περίπτωση, μπολσεβίκοι που θα μας κάνουν Β.Κορέα ή φασίστες που μισούν τους πρόσφυγες.
    Θα μείνω στο καθοριστικό (κατά την δική μου άποψη) γεγονός πως η ευρωπαϊκή αριστερά που στην θεωρία ήθελε εδώ και δεκαετίες να «αλλάξει την ΕΕ εκ των έσω» στην πράξη δεν έδειξε καμιά τέτοια επιθυμία. Στην καλύτερη περίπτωση φλέρταρε με την ιδέα αλλά δεν είχε τα κότσια να το εννοεί όταν απαιτήθηκαν πράξεις. Η υπάρχουσα δυσαρέσκεια θα βρει τρόπο να βγει στην επιφάνεια και αυτός ο τρόπος δεν θα είναι πάντα του γούστου μας.

    Στο μεταξύ, το έγκριτο (οΘντκ) Βήμα στην διαδυκτιακή του μορφή έγραφε πως «Η Σκωτία έκανε το καθήκον της» ψηφίζοντας υπερ του Bremain. Διότι ειδησεογραφία είναι να αξιολογείς τις χώρες ανάλογα με το πόσο ευθυγραμίζονται με τις απόψεις του αφεντικού σου.

  62. Γιάννης Κουβάτσος said

    55. Ή Στογιάκοβιτς-Κίνης, έτσι, Τζι; 😎

  63. Γς said

    38:

    >Ίσως νόμιζε ο δημοσιογράφος ότι εννοεί ότι κάθε τέτοιο γεγονός είναι ιδιαίτερα αρνητικό.

    Νομίζω ότι νόμιζε ο δημοσιογράφος ότι εννοεί αυτό ακριβώς που έγραψε:

    «Αυτό κάθε αυτό είναι κάτι ιδιαίτερα αρνητικό».

  64. ΣΠ said

    6, 61α

    Κάνει λογοπαίγνιο με το GB, που σημαίνει Gigabyte αλλά και Great Britain.

  65. sarant said

    65 Ω ναι, τώρα έπεσε η δεκαρούλα!

  66. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τη λύση στο ζήτημα να παραγάγω ή να παράξω μάλλον θα τη δώσει το ποδόσφαιρο. Στις μεταδόσεις των αγώνων του Γιούρο ακούμε συνεχώς για ομάδες που μπορούν ή δεν μπορούν «να παράξουν φάσεις».
    «Σήμερα από ποτέ» είπε ο Τσίπρας στην ενδοσυριζαική ομιλία του. «Σήμερα περισσότερο από ποτέ» νομίζω πως είναι το σωστό.

  67. Γς said

    66:
    Κι απάνω που απορούσα πως και δεν έπιασε το χωρατό με το GB ο Νίκος ήρθε η δεκαρούλα που δεν κααλαβαίνω.
    Η πεσούσα δεκαρούλα…
    ;

  68. Γς said

    67:

    Τι το ψάχνεις;

    Δημιουργική ασάφεια γενικώς

  69. Γς said

    62:
    >Διότι ειδησεογραφία είναι να αξιολογείς τις χώρες ανάλογα με το πόσο ευθυγραμίζονται με τις απόψεις του αφεντικού σου.

    Λες έ;
    Φτου, γμτ.
    Οχι τίποτα άλλο αλλά κατα σύμπτωση και τα δικά μου κριτήρια αξιολόγησης συμπίπτουν με του Ψυχάρη.

    Δεν πάμε καλά.
    Επειγόντως, να αλλάξει απόψεις ο εκδότης αυτός.

    Δεν χωρούμε δύο στην ίδια συχνότητα…

  70. Pedis said

    Varoufakis στον Guardian:

    https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/jun/24/brexit-britain-disintegrating-eu-yanis-varoufakis

    … το exit πρέπει να εκληφθεί ως remain στη … νέα ευρώπη … (κλέβει το ρολάκι από τον πράιμ μίνιστερ …)

    The repercussions of the vote will be dire, albeit not the ones Cameron and Brussels had warned of. The markets will soon settle down, and negotiations will probably lead to something like a Norwegian solution that allows the next British parliament to carve out a path toward some mutually agreed arrangement.

    ΟΚ, αυτό το έχουν πιάσει πολλοί.

    Άλλο με ενδιαφέρει με το κείμενο του Varoufakis. Απ’ όσο μπορώ να κρίνω τα αγγλικά του (θα είναι και κατάλληλα επιμελημένα, όχι, βέβαια, πως δεν τα κατέχει …)
    είναι έξελλεντ. Δεν βρίσκετε, όμως, ότι χρωματίζει με τρόπο εξεζητημένο τις φράσεις του;

  71. Γς said

    57:
    Για πιο δύσκολες έννοιες να τις παράπεμψετε [τις φοιτήτριές σας] σε μένα.

    http://caktos.blogspot.gr/2013/04/blog-post_206.html

  72. Γς said

    57:

    >‘Eίμαι ειδικός’, δηλώνει ή δηλοί η δημόσια ανωτέρα υπάλληλος, στην Κυπριακή τηλεόραση

    Και τι έπρεπε να πει;
    Eίμαι ειδική;

    Δεν λέει, δικέ μου

  73. ΓιώργοςΜ said

    Ενα γλωσσολογικό περί πανδημίας κλπ.: Ο αγγλικός όρος είναι νομιζω epidemic, επιδημικός. Μήπως πρόκειται για αντιδάνειο της σύντομης εκδοχής ενος όρου (πχ επιδημικος αντι του επιδημικος πυρετός), οπότε έχουμε χαθεί στη μετάφραση; Δε θα είναι κι η πρώτη φορά…
    Δεν έχω να το στηρίξω κάπου, απλως μου φάνηκε εύλογο.
    Ρίχνω την πέτρα στο πηγάδι, μήπως τσιμπήσει κανείς και βουτήξει… 🙂

  74. Ριβαλντίνιο said

    Πολωνία – Ελβετία
    Κόκκινες ομάδες, αλλά στηρίζουμε Πολωνούς που είναι έθνος σε αντίθεση με τους Γερμανογαλλοϊταλούς.

    ———————————————————-
    Νομίζω ο πρώτος ελληνοποιημένος ξένος που έπαιξε στην Α Εθνική ήταν κάποιος Μιγκουέλ του ΟΣΦΠ.

    Γνωρίζει κάποιος αν ο Γιούτσος (ή Γιούτσεφ ; ) ήταν Έλληνας ;

  75. spatholouro said

    Ο Νίκος Γιούτσος ήταν σταρ στην Ελλάδα πριν ακουμπήσει μπάλα. Στα 24 χρόνια του τον ανακάλυψε ο Ολυμπιακός στην Ουγγρική Τσέπελ (Czepel). Δεν ήταν εύκολη η μεταγραφή του γιατί το καθεστώς της χώρας προστάτευε τα ταλέντα του. Κι ο Γιούτσος ήταν ένα από αυτά. Ακόμα κι όταν πείστηκαν οι Ούγγροι όμως έπρεπε να πεισθούν και οι υπεύθυνοι του Υπουργείου Εξωτερικών να συμφωνήσουν. Την εποχή εκείνη βλέπετε, 16 χρόνια μετά το τέλος του εμφυλίου, δεν ήταν εύκολο να περάσεις για Έλληνα έναν που λεγόταν «Γιούτσοφ». Ακόμα κι αν ήταν παιδί του παιδωμαζόματος. Τελικά τα εμπόδια ξεπεράστηκαν κι η τύχη τόφερε ο Γιούτσος που έγινε Γιούτσοφ στην Ουγγαρία και ξανάγινε Γιούτσος στην Ελλάδα να παίξει για πρώτη φορά με την «ερυθρόλευκη» φανέλα στις 10 Ιανουαρίου 1965 στη Λεωφόρο κόντρα στον Παναθηναϊκό.
    http://www.pamesports.gr/274829/1965-h-prwth-toy-nikoy-gioytsoy-sthn-ellada

    Ο Νίκος Γιούτσος είναι Έλληνας παλαίμαχος διεθνής ποδοσφαιριστής. Γεννήθηκε στην Καστοριά στις 16 Απριλίου 1942[1] αλλά μεγάλωσε στην Ουγγαρία. Χαρακτηριστικό έχει μείνει το σύνθημα των φιλάθλων του Ολυμπιακού : «Έμπαινε Γιούτσο!».
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CE%AF%CE%BA%CE%BF%CF%82_%CE%93%CE%B9%CE%BF%CF%8D%CF%84%CF%83%CE%BF%CF%82

  76. Ριβαλντίνιο said

    Ευχαριστώ !

  77. Γς said

    Εμπαινε Γιούτσο! Κι εκείνη την εποχή είχα ένα μαθητή Γιούτσο, που έγραφε το γιώτα πιό ψηλό από τα υπόλοιπα γράμματα [και πολύ κοντά, κολλητά σχεδόν, στο Γ].
    Το παλιόπαιδο…

  78. Ριβαλντίνιο said

    Ουαλία – Β.Ιρλανδία
    Στηρίζουμε Ουαλούς παρόλο που είναι κόκκινη ομάδα.

    Πορτογαλία – Κροατία
    Στηρίζουμε Πορτογάλους. Δεν θέλουμε να σηκώσει άλλος Βαλκάνιος Γιούρο.

  79. Γιάννης Ιατρού said

    72: 🙂 🙂 🙂
    Όχι πως σκέφτηκα πουτέ ότι θα σού ξέφευγε το λαυράκι !!

  80. Γιάννης Κουβάτσος said

    Νομίζω ότι πρώτος διδάξας στις μαζικές ελληνοποιήσεις αλλοδαπών ποδοσφαιριστών ήταν ο ΠΑΣ Γιάννενα με Γκλασμάνη, Παστερνάκη και Κοντογεωργάκη και λίγους μήνες αργότερα ακολούθησαν οι γαύροι με Πολέτι, Νικολάου και Άλτσιμπαρ (Αλχιμπάρης! ). Αρχές 1972 αυτά τα ωραία. 😊

  81. aerosol said

    73:
    Γς, παραείσαι μεγάλος για να μην καταλαβαίνεις την διαφορά.
    Εσύ έχεις απόψεις. Ο Ψυχάρης, εγώ και ο καθένας έχουμε απόψεις. Φυσικό και αυτονόητο.
    Όμως ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΑ δεν είναι άσχετοι αφορισμοί που βασίζονται στις απόψεις.

    Η Σκωτία έκανε το «καθήκον» της απέναντι σε ποιόν; Ποιό είναι το «καθήκον» που το ξέρεις εσύ και ο Ψυχάρης και οι Σκωτσέζοι που «το έκαναν» και οι Άγγλοι που «δεν το έκαναν»;
    Αυτά είναι αστειότητες, όχι καταγραφή ειδήσεων.

  82. sarant said

    67β Ε, ναι

    68 The penny has dropped

    71 Νομίζω πως ο Βαρούφ κάνει επίδειξη αγγλομάθειας και φιοριτούρας, αλλά, ας πούμε, με την καλή έννοια της λέξης

    81 Κι εγώ τον ΠΑΣ θυμάμαι για πρώτο στους ελληνοποιημένους

  83. Ιδού και τα παραδοσιακά βινδεάκια «Ο Χίτλερ πληροφορείται το Brexit. Όχι κι απ’ τα καλύτερα.

  84. Ριβαλντίνιο said

    Ναι ο ΠΑΣ, αλλά στην Β Εθνική.

  85. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ωπ! Να το το μεζεδάκι που το κουβεντιάσαμε τις προάλλες. Σελίδα 2 στο ένθετο Νησίδες της σημερινής Εφσυν, σε αφιέρωμα στα Ιουνιανά του 1863. «…που ήρθε ως αποκορύφωμα μιας περιόδου βαθέΩς διχασμού…».Σταύρος Μαλαγκονιάρης ο διαπράξας. 😊

  86. ΓιώργοΜ, αγγλικά η επιδημία είναι όντως epidemic (οπότε υποθέτω κι εγώ ότι ιστορικά εξυπακούεται η λέξη disease), γαλλικά όμως είναι épidémie, ουσιαστικό διακρινόμενο από το επίθετο épidémique, και πάντως η ιατρική σημασία υπήρχε ήδη από την αρχαιότητα, αν και με λίγο διαφορετική χροιά, αν πιστέψουμε το LSJ, που αναφέρει τις χρήσεις «επιδημία νουσήματος» και «επιδήμιος ίκτερος».

  87. Συνήθως δε λέμε στα ελληνικά «έπεσε το τάλιρο»; Τον καιρό που οι δεκάρες είχαν ακόμα κάποια αγοραστική αξία, δεν υπήρχαν αυτόματοι πωλητές!

  88. Μαδέριε, ο κανόνας «πριν από το ´και´ δεν μπαινει κόμμα» είναι επιπέδου Β´-Γ´ Δημοτικού και αφορά πρωτίστως τις απαριθμήσεις: «ο Νίκος, ο Γιάννης κι ο Αλέξης παίζουνε μπάλα.» Σαφώς μπαίνει κόμμα όταν υπάρχει λόγος, π.χ. όταν παρεμβάλλεται παρένθετη πρόταση («ο Νίκος, που μου κάνει το φίλο τελευταία, κι ο Γιάννης ήρθαν να με ευχηθούν»), και μπορεί να μπει όταν δεν νιώθουμε πως εκφράζουμε απαρίθμηση, λίστα, παρά απλώς αναφέρουμε διάφορα πράγματα με χαλαρή σχέση μεταξύ τους («ο Νίκος μένει στα Πατήσια, και έχει μια όμορφη αδερφή.»)
    Κανόνας απαράβατος όμως είναι ότι τις φράσεις τις αρχίζουμε με κεφαλαίο και τις τελειώνουμε με τελεία (θαυμαστικο, ερωτηματικο, αποσιωπητικά) 🙂

  89. Περαστικος said

    Ο Ελύτης και ο Σεφέρης μάλλον θα ήταν αγραμματοι για να πιστεύουν πως η γνώση όλης της Ελληνικής είναι σχεδόν απαραίτητη προϋπόθεση για να γράψει κανείς σωστοτερα τη σύγχρονη γλώσσα, με μεγαλύτερη άνεση και χίλια δυο άλλα. Και πώς να μη συμβαίνει αυτό, αφού η Ελληνική αποτελεί ιδιαζουσα περίπτωση γλώσσας με συνεχή γραπτή παράδοση τοσων αιώνων. Μην αναφέρει πάλι κανείς τη γνωστή αφέλεια, ότι δηλ. για να καταλάβουμε αρχαία χρειάζομαστε ένα σωρό γραμματικες και συντακτικα. Στερείται νοηματος αυτό το «επιχειρημα». Όταν λέμε σύνεχεια της Ελληνικής εννοούμε ότι δεν έπαψε ποτέ να μιλιεται – τίποτα άλλο. Τα λατινικά κάποτε έγιναν νεκρή γλώσσα, γι’ αυτό έχουμε και λατινογενεις γλώσσες ενώ, αντίθετα, δεν έχουμε ελληνογενεις.
    Αυτονόητο λοιπόν είναι πως μαθαίνεις σε βάθος τη σύγχρονη γλώσσα, αν πας στις ρίζες των λέξεων,ότι εμπλουτιζεις τη σύγχρονη γλώσσα αν ασχοληθείς με τα μεσαιωνικα και αρχαία ελληνικά, αφού πρόκειται για την ίδια γλώσσα. Κι αυτό διακρίνεται και στη γραφή όλων αυτών των 56 (και βάλε) ψευτοπροοδευτικων φιλολογων,γλωσσολογων, μεταφραστων και δεν ξέρω εγώ τι άλλο, γιατί δεν νομίζω να είναι τόσο αγραμματοι ώστε να μην το αντιλαμβάνονται. Με λίγα λόγια, θεωρούν, υποθέτω, πως οι παλιότερες μορφές της γλώσσας είναι κτήμα τους και συμβουλευουν τους άλλους να μην ασχοληθούν (ενώ οι ίδιοι τα ξέρουν!). Όμως είναι πασιφανες πως τα κίνητρα τους είναι άλλα.
    Και για να τελειώνω, εννοείται πώς η επαφή με τα αρχαία πρέπει να ξεκινά από το Γυμνάσιο. Δεν παθαίνει τίποτα το παιδάκι αν μάθει για τον δημο κτλ.
    Και αν μπερδευτεί (που κι αυτό είναι μεγάλη κουβέντα) θα ξεμπερδευτει αργότερα. Μόνο καλό θα το κάνει εντέλει.
    Ντροπή και απεχθεια για όλους αυτούς τους «επιστήμονες», οι οποίοι με πρόσχημα τη γλώσσα ικανοποιούν πολιτικά βιτσια και ψευτοιδεολογικες ονειρωξεις.

  90. Γιάννης Κουβάτσος said

    Πλάκα έχουν όλοι αυτοί που μιλούν συνεχώς για τις ιδεοληψίες της Αριστεράς και των «ψευτοπροοδευτικών» (θολοκουλτουριάρηδων στην αργκό τους), ενώ οι δικές τους ιδεοληψίες (γλωσσικές, εθνικιστικές κλπ) βγάζουν μάτι. 😜

  91. gpoint said

    # 75, 76

    ΄Παραμυθάκια…

    είχαν έρθει -λόγω Μπούκοβι- ο Συνάτκας και ο Τσάτσος τους οποίους παρουσίαζε με πρωτοσέλιδα το «ΦΩΣ» και τίτλους «σ’ αυτούς πιστεύουμε και τσόντα μαζί τους ο Γιούτσος που έτυχε και βγήκε παικταράς.
    Δεύτερη τέτοια περίπτωση ο Περσίδης που είχε τιμή το 1/10 από όσα πλήρωσε ο Γουλανδρής-ένα μηδενικό παραπάνω στον αριθμό της επιταγής-τον οποίον είχε ψήσει στην Ερέτρια όπου έκανε διακοπές κάθε καλοκαίρι ο Πετρόπουλος. Κι αυτός βγήκε παικταράς από το τίποτε
    Να μην ξεχνάμε πως και η ΑΕΚ βάστηξε τον Χαανς και τον Τσανλάίντερ και απέρριψε κάποιον 18χρονο νεαρό ονόματι Καρλ Χαινς Ρουμενίγκε !!!!

  92. Θύμμαχος Θήτης said

    Μήπως το «αντιπροσφυγική ψήφος» είναι «αντιμεταναστευτική»; Και πιθανόν έτσι είναι για ένα τμήμα που ψήφισε Μπρέξιτ.

    Όχι όμως για πολλούς άλλους, π.χ. ένα πιο σημαντικό κριτήριο ήταν το πόσα λεφτά έχει ο κάθε Βρετανός σε καταθέσεις. Ή τι προοπτική έχει η κοινωνική ασφάλιση εντός ΕΕ. Ή πολλά άλλα. Ας δεχτούμε την υπαρκτή πολυπλοκότητα στην απόφαση, αυτοί που δέχονται το καπέλωμα του Φαράνζ παίζουν άθελα τους το παιχνίδι του(ς). Άλλος έχει σοβαρά κριτήρια για την ζωή του και την χώρα του μακροπρόθεσμα και το έριξε Μπρέξιτ και άλλος είδε τον Αη Γιώργη τον δρακοκτόνο όραμα πίσω από το παραβάν και το έριξε επίσης Μπρέξιτ.

    Για το προσφυγικό πάντως είδαμε και την υπόλοιπη ΕΕ. Φράχτες, συμφωνία με την Τουρκία, ΝΑΤΟ στο αιγαίο και απελάσεις προσφύγων στην Τουρκία. Ο ΟΗΕ και τα ψηφίσματά του υπάρχουν όταν μας συμφέρει. Μακριά από μας λένε όλα τα κράτη της ΕΕ. Και για μόστρα το παίζουν φιλάνθρωποι.

  93. sarant said

    93 Φυσικά όλα τα κράτη λένε «μακριά από μας» -αλλά αν δεν υπήρχε η ΕΕ ως τέτοια, δεν θα είχαν γίνει δεκτοί ούτε όσοι πρόσφυγες έχουν γίνει δεκτοί. Και η συμφωνία με την Τουρκια είναι απλώς προσπάθεια διαχείρισης αυτού του δυσεπίλυτου προβλήματος.

    90 Πού το γράφει ο Σεφέρης ότι «η γνώση όλης της Ελληνικής είναι σχεδόν απαραίτητη προϋπόθεση για να γράψει κανείς σωστοτερα τη σύγχρονη γλώσσα, με μεγαλύτερη άνεση και χίλια δυο άλλα»;

  94. gpoint said

    # 92 συνέχεια

    Να μην ξεχνάμε επίσης τον βάζελο που βάστηξε τους Γκραμάχο και Ιράλα και απέρριψε τον Γκουερίνο που διέπρεψε στον ΠΑΟΚ. Επιαης είχε φέρει δυο αδέλφια ομογενεις από την Ουγγαρία οι οποίοι τελικά ανέλαβαν το μπογιάτισμα του γηπέδου γιατί για μπάλλα δεν κάνανε !!
    Με Σκλαβούνο κι άλλους τέτοιους μάναντζερ γινότουσαν θαύματα όπως ο Αντρεούτσι (αδερφός του κανονικού-έδειξε τα ούμπαλά του κι ανεχώρησε) κάποιος Μπιστάκης που λέγεται και μάλλον ήταν ο Αρφάρο της Εθνικής Αργεντινής, ο Νικολά, ο Αρτσιμπαρ και το..νύχι του κι άπειρες ιστορίες γέλιου !
    Βέβαια το κλού ήταν ο ΠΑΙΚΤΑΡΑΣ Χουάν Ρότσα (κι όχι ο δαντελένιος Ζάγιετς που ποτέ δεν άλλαξε την ροή ενός παιχνιδιού όπως έκανε άπειρες φορές ο Ρότσα)

  95. Το θέμα της κομματικής πειθαρχίας (12, 26, 28, 30, 32, 35, 39, 40, 61, 89) έχει απασχολήσει πολύ και στα αγγλικά, όπου υπάρχει το Oxford ή Harvard comma με ένθερμους οπαδούς υπέρ και κατά (πχ εδώ και εδώ.
    Ευτράπελα από την χρήση του η μη προκύπτουν συχνά.
    Προσωπικά το χρησιμοποιώ.

  96. 49,
    EU later, alligator!

  97. spatholouro said

    90/94
    Εδώ απόψεις Σεφέρη περί ελληνικών, κατά παρουσίαση Babi (φτου κακά για κάποιους αλλά τι να κάνουμε…):

    http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=119759

  98. Pedis said

    # 83 – 71 Νομίζω πως ο Βαρούφ κάνει επίδειξη αγγλομάθειας και φιοριτούρας, αλλά, ας πούμε, με την καλή έννοια της λέξης

    Ναι. Δεν με χαλάει, άλλωστε. Το διασκεδάζω. Κοίτα το παρακάτω (πώς το δένει;! … άραγε, μιλάει/γράφει και στα γαλλικά ή ισπανικά ή ιταλικά;):

    I visited towns in England, Wales, Scotland and Northern Ireland, seeking to convince progressives that dissolving the EU was not the solution. I argued that its disintegration would unleash deflationary forces of the type that predictably tighten the screws of austerity everywhere and end up favouring the establishment and its xenophobic sidekicks.

    Μάλλον την βρίσκει να δείχνει στους καλλιεργημένους Άγγλους ότι, αν θέλει, μπορεί να γράψει με ακόμη συνθετότερο τρόπο. (Να κατορθώνουν, άραγε, να τελειώνουν την ανάγνωση των κειμένων του οι Αμερικάνοι;) 🙂

  99. 43.»Το ρήμα είναι «επιδημώ»=ζώ, μένω σε έναν τόπο/ξένος ων μένω εν τινι τόπω, και «επιδημία»=η διαμονή σε έναν τόπο.»

    Παράδειγμα : Οι Αθηναίοι ❤ υποφέρουν από την επιδημία μεγάλου πλήθους εσωτερικών μεταναστών, καλουμένων και μετοίκων.

  100. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δεν υπήρξε Άρτσιμπαρ που να ‘χει παίξει έστω κι ένα λεπτό στο πρωτάθλημα με τον Παναθηναϊκό, Τζι. Τα ‘χεις μπερδέψει. Όσο για τον Νικολάε ήταν ό, τι καλύτερο μπορούσε να πάρει μια ελληνική ομάδα τότε, με βάση το βιογραφικό του. Δεν έπιασε, συμβαίνουν αυτά. Ο Ζάετς μια χαρά έπαιξε και ομόρφυνε το ελληνικό πρωτάθλημα, αναλόγως με το ξύλο που έτρωγε από γνωστούς εγκληματίες των γηπέδων. Να μη θυμηθούμε τα παλτά του Μπάοκ(κάτι Σμολ, Όσβολντ, Μιλάνκο, Αμαφούλε και δε συμμαζεύεται 😂).

  101. Ωραίο το άρθρο του Μπ. και πολύ ωραία αυτά που λέει ο Σεφέρης (αν και μερικά, π.χ. τα περί εσπεράντο 🙂 δεν τα καταλαβαίνω), αλλά δεν βλέπω να λέει πουθενά αυτά που του αποδίδει ο Περαστικός (90). Μάλλον το αντίστροφο λέει: «η σύγχρονή μας λογοτεχνία είναι απαραίτητη για να καταλάβουμε, όχι μόνο την αρχαία λογοτεχνία, αλλά και όλη την ελληνική παράδοση». Ότι τονίζει τη συνέχεια της ελληνικής, αυτό ναι.

  102. 30, … Ήρθαν μαζί μας ο κύριος Κώστας, ο πατέρας του φίλου μου, και ο κύριος Δημήτρης. Χωρίς κόμμα πριν το και φαίνεται σαν να ήρθαν μαζί μας τρεις άνθρωποι….

    Πάντως, και με το κόμμα πάλι για τρεις ανθρώπους μού φαίνεται, αν δεν ξέρω ποιος είναι ο κ. Κώστας.
    Για να φαίνονται δύο ίσως θα μπορούσε να είναι
    Ήρθαν μαζί μας ο κύριος Κώστας, ο πατέρας του φίλου μου, και ο κύριος Δημήτρης.

  103. Spiridione said

    102. Άγγελε, εδώ περί εσπεράντο κλπ.
    https://sarantakos.wordpress.com/2014/01/26/seferisglossa/

  104. Γιάννης Κουβάτσος said

    103. Ναι, σωστά, Μιχάλη. Λέγεται όμως και με άρθρο, γι’ αυτό και είναι απαραίτητο το κόμμα πριν από το και. Αν ήταν τρία πρόσωπα, το κόμμα θα περίττευε.

    Γιατί τόσος καημός για το τι είπε ο Σεφέρης και ο Ελύτης; Το αλάθητο είχαν ή θα επιστρέψουμε στην εποχή της λατρείας της αυθεντίας; Για να μην πάμε μακριά, διαβάζω καθημερινά σ’ αυτόν τον ιστότοπο ένα σωρό σχόλια σε άψογα ελληνικά. Όλοι αυτοί οι σχολιαστές έμαθαν να χειρίζονται τόσο καλά τη γλώσσα χάρη στην άρτια γνώση των αρχαίων ελληνικών; Αφού αρκετοί έχουν δηλώσει ότι δεν σκαμπάζουν από αρχαία.

  105. Περαστικος said

    Δεν το έχει διατύπωσει ακριβώς έτσι ο Σεφέρης, αλλά από τα συμφραζομενα, που λέμε, και κυρίως από την ποίηση του, αυτό το συμπέρασμα εξαγεται. Ή μήπως θα έγραφε έτσι αν δεν ήξερε όλη την παράδοση;
    Όσο για τον άλλον χρήστη, που μου προσδίδει… θολοκουλτουριαρηδες ιδεοληψιες, θέλω να του πω ότι εν προκειμενω για την ελληνική γλώσσα δεν θα πρεπε να μας αφορούν οι ιδεολογιες του καθενός. Είναι καθαρά θέμα ιστορικοτητας, όπως πολύ σωστά έχει επισημάνει ο Μπαμπινιωτης. Αυτό που γράφουμε σήμερα αγαπητέ δεν είναι δημοτική, αλλά ένα μείγμα δημοτικής και καθαρευουσας. Δημοτική έγραψαν ο Ψυχαρης και κανα δυο άλλοι. Ακόμα κι ο Σολωμος έλεγε να θεωρούμε εθνικόΝ ότι είναι αληθές. Αν ήθελε να το πει στη δημοτική θα έλεγε «εθνικό» και «αληθινό» . Τα εκανε μαντάρα στο θέμα της γλώσσας βέβαια ο Σολωμος, και ο «Διάλογος» δεν θα έπρεπε να διδάσκεται πουθενά. Μετά ήρθε κι ο Κριαρας, ο οποίος το αποτελειωσε. Ακόμα κι ο Ψυχαρης έλεγε πως «μιλώ τη γλώσσα του λαού, κι αν δεν έχει λέξη ανατρεχω στην αρχαία γλώσσα». (Δεν θυμάμαι την ακριβή διατύπωση. )

    Υγ :Γράφω από κινητό και δν υπάρχει απ αρίθμηση στα σχόλια, ώστε να είναι σαφές που απαντω.

  106. sarant said

    98-102 Ακριβώς! Και όταν ο Σεφέρης το 1946 διαμαρτύρεται για τη γλώσσα που διδάσκεται στην εκπαίδευση, διαμαρτύρεται *για τον αποκλεισμό της δημοτικής*!

    104 Α, τα έχουμε πει ήδη 🙂

    Όπως βλέπετε ο Μπαμπινιώτης λογοκρίνει τον Σεφέρη, για να μη φανεί ότι ο Σεφέρης στρεφοταν εναντίον της καθαρεύουσας.

  107. sarant said

    106 Περαστικέ, δεν έλεγε αυτό ο Σεφέρης. Ο Ελύτης, είχε πει κάτι.

  108. Alexis said

    Δεν είναι ακριβώς «τρόμος της διπλής άρνησης» το παράδειγμα με το Υπουργείο Παιδείας. Με την έννοια ότι δεν υπάρχει κάποια διπλή άρνηση που θέλησε να αποφύγει ο συντάκτης της ανακοίνωσης. Απλά η διατύπωση πάσχει γιατί έχουν λάθος σειρά οι λέξεις. Αν έλεγε «την Πέμπτη 23 Ιουνίου και για όλη τη διάρκεια της ημέρας ….δεν θα είναι διαθέσιμη… κλπ» δεν θα υπήρχε πρόβλημα.

    #31: Φαίνεται παράλογο αλλά δεν είναι, αν το καλοσκεφτείς. Βέβαια πιο σωστό θα ήταν να λέει «με την επίδειξη αστυν. ταυτότητας ή άλλου ταυτοποιητικού εγγράφου».
    Το γεγονός ότι κάποιος πάει να βγάλει ταυτότητα δεν σημαίνει απαραίτητα ότι δεν έχει ταυτότητα.
    Μπορεί να μην έχει (να την έχει χάσει, ή να βγάζει για πρώτη φορά) ή να θέλει απλώς να αντικαταστήσει την παλιά.

  109. gpoint said

    # 101

    Δεν έχω μπερδέψει τίποτε, εσύ κατάλαβες λάθος. Αρτσιμπαρ ή ΄Αρτσιμπαλντ, στον ΟΣΦΠ εποχής Πολέτι μηδέποτε αγωνισθεις λόγω προβλήματος στον όνυχα…
    Φυσικά και δεν έχουν σχέση τα παλτά του Αναστασιάδη Αμαφούλε και σία με τους ΕΛΛΗΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥΣ που συζητάμε αλλά θέλεις κάτι να γράψεις εναντίον της ομάδας που σε πονάει ακόμα για τον Γκουερίνο..
    Οσο για τον Ζάγιετς και τον Ρότσα τόση μπάλα ξέρουνε οι βάζελοι,έτσι κρίνανε, είχε ξανασυμβει με Δομάζο Ελευθεράκη, άλλος να παίζει μπάλα στα σκληρά εκτός έδρας ματς κι άλλος να αποθεώνεται.για περίτεχνες ενέργειες με την Προοδευτική και τον Παγκορινθιακό.

    κοίτα να το συνηθίσεις,το τραγούδησε κι ο Ντύλαν

    For the loser now
    Will be later to win
    For the times they are a-changin’.

  110. Βαζω στοιχημα ενα καφασι μπυρες Kaiser οτι εως να αρχισουν οι διαδικασιες εξοδου του ΗΒ απο την ΕΕ θα διεξαχθει παλι δημοψηφισμα.

    Ειναι πως να το πω -να τα χεις με καποια εξυπνη, ομορφη αλλα λιγο καταπιεστικη και πανω στα νεβρα 🙂 σου για να κανεις τον μαγκα… να της πεις χωριζουμε, ενω την αγαπας και -το κυριοτερο- την εχεις αναγκη..

    Θα γυρισεις πισω, εκτος κι αν αυτη σε σουταρει μακρια.

  111. ΓιώργοςΜ said

    111 Καλή επιλογή η Κάιζερ, αν χαθεί το στοίχημα δεν θα έχει και δασμούς εισαγωγής! 🙂

  112. Ειρήνη said

    Sinimäed Hills

    https://en.wikipedia.org/wiki/Sinim%C3%A4ed_Hills

  113. Θύμμαχος Θήτης said

    112 Λάντον Πράιντ χύμα. Μετά το έκτο ποτήρι θα την βλέπουμε κι εμείς έξυπνη και όμορφη.

  114. 114 Και χωρις πολλα παϊντς Λάντον Πράιντ χύμα τις βλεπω….

    …., Έλεν Μίρεν, Τζούλι Κρίστι, Ζακλίν Μπισέ, Κάθριν Ζέτα Τζόουνς,Κέιτ Γουίνσλετ,……

  115. sarant said

    110 O παίχτης νομίζω πως λεγοτανε Άλτσιμαρ ή Άλτσιμπαρ, ελληνιστί Αλχιμάρης.

  116. Θύμμαχος Θήτης said

    Περίεργο που δεν είδα κανένα σκοτεινό σενάριο για την άστοχη δημοσκόπηση του γιουγκόβ (Ρώσος στατιστικολόγος 🙂 ). Ας βγάλουμε μια συνομωσιολογία:

    Το γιουγκόβ έχει βρει στην δημοσκόπηση ότι θα βγει Μπρέξιτ. Δώδεκα η ώρα ενημερώνει τον Τζωρτζ. Μισή ώρα που κλείσαν οι κάλπες ανακοινώνει το ακριβώς αντίθετο. Τα χαϊβάνια ορμάνε και αγοράζουν στερλίνα που ανεβαίνει. Ο Τζωρτζ πουλάει πανάκριβα τις στερλίνες του. Το Μπριμέην περνάει μπροστά καθώς ενσωματώνεται μπόλικη Σκοτία, τα μπότς αγοράζουν σαν τρελά και ο Τζωρτζ ξεπουλάει. Μετά, όσο νυχτώνει το Μπρέξιτ μεγαλώνει. Και το πρωί ο Τζώρτζ αγοράζει πίσω τις στερλίνες του σε πολύ προσιτές τιμές.

  117. Γιάννης Ιατρού said

    117: Μπαίνεις σε ξένα χωράφια! Πρόσεχε 🙂 🙂

  118. sarant said

    Αυτοί οι Ρώσοι δεν ορρωδούν προ ουδενός 🙂

  119. Γιάννης Κουβάτσος said

    Για να πούμε το αυτονόητο που δεν κατανοείς λόγω ακραίου φανατισμού, Τζι, η μόνη ομάδα που μας πονάει εμάς τους Παναθηναικούς είναι ο Ολυμπιακός. Καμία άλλη. Όσο για τον …ΠΑΟΚ, συμπαθής ομάδα, αλλά πέραν τούτου ουδέν.

  120. Γιάννης Ιατρού said

    Λέτε νά ΄χουμε κανένα εκατομυριούχο εδώ μέσα και να μας το αποκρύπτει;;;;; Τι στο καλό, τόση εξειδίκευση να έχει πάτει στον πάτο της Τζιάς και να έχασε την ευκαιρία;

  121. sarant said

    109 Γι’ αυτό και είπα για «παραλλαγή» του τρόμου της διπλής άρνησης.

    Κι ένα παράδειγμα μόλις τώρα από τη μετάδοση του αγώνα Κροατίας-Πορτογαλίας. «Πάμε σε μερικές διαφημίσεις ακόμα για να μη χάσουμε οτιδήποτε από το δεύτερο ημίχρονο» ( = για να μη χάσουμε τίποτα)

  122. Γιάννης Ιατρού said

    120: Γιάννη, ο ΠΑΟΚ έχει κονέ….

  123. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ενιαιοποίηση και ενοποίηση ενώθηκαν σε…ενιοποίηση.Το έχετε ακούσει ή τ΄αυτιά μου ακούν πουλάκια.Δυο φορές από χθες,μια επίσημα και μια ανεπίσημα.

  124. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Μια και όλη την εβδομάδα δεν είχα διαδίκτυο, δεν ήτα δυνατόν να διαβάσω όλα τα νήματα και τα σχόλια, γι΄αυτό ξεκίνησα από το σημερινό διαβάζοντας μόνο τους συνήθεις υπόπτους (χαμόγελο). Να πώ μόνο, πως για μένα ήταν μια υπέροχη εβδομάδα, και ειδικά με το Μπέρξιτ έγινε σχεδόν οργασμική, και γιατί ήμουν υπέρ, και
    γιατί είχα τοποθετηθεί από την προηγούμενη Παρασκευή για έξοδο.

    «Για κάποιους το προχτεσινό αποτέλεσμα είναι μια καταδίκη των μη εκλεγμένων γραφειοκρατών των Βρυξελλών -φοβάμαι όμως πως, εξίσου ή περισσότερο από αυτό, ήταν μια ξεκάθαρα αντιπροσφυγική ψήφος, που συνδυάστηκε βέβαια με τον παραδοσιακό βρετανικό ευρωσκεπτικισμό.»
    Νίκο πέφτεις στην χαζή προπαγάνδα των φασιστών, και χάνεις την ουσία, που είναι πως η Ε.Ε είναι φασιστική και αντιεργατική, στην Βρετανία όπως και στην Γερμανία, δουλεύουν ανασφάλιστοι εκατομμύρια άνθρωποι για τρείς κι εξήντα την ημέρα, με «ευέλικτο» ωράριο, (ημιαπασχόληση, που όμως κρατάει τον εργαζόμενο-σκλάβο σε επιφυλακή όλη την ημέρα, γιατί πρέπει να είναι στην δουλειά όταν τον θέλει το αφεντικό) συνήθως τρείς ημέρες την εβδομάδα, και φυσικά δεν προσμετρώνται στους ανέργους. Όλα για το χρηματιστήριο γίνονται και την οικονομική ελίτ, που όπως έλεγε κι ο Κάρολος παλιά, ΠΑΡΑΣΙΤΕΙ (όπως παλιά). Όσοι δηλώνετε αριστεροί, κι έχετε εξασφαλισμένα έσοδα για μια ανθρώπινη και αξιοπρεπή επιβίωση, ωφείλετε να σκύψετε με ανοιχτό μυαλό στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εκατομμύρια ευρωπαίων ανέργων, που προέρχονται από το τραπεζικό δικτατορικό κατετσημένο που ελέγχει τον πλανήτη. Το προσφυγικό είναι τεχνητό πρόβλημα.
    Όσο για το απρόσμενο για πολλούς αποτέλεσμα, δεν θα κάνω των μετά χριστόν προφήτη, αλλά όποιος κοίταζε στο σωστό μέρος κι όχι στο τι έλεγαν τα ΜΜΑ, θα το έβλεπε. Το αναλύει πολύ ωραία και σωστά (ευχάριστη έκπληξη για μένα) ο Gee στο 53, «Διιότι μπορεί τα παπαγαλάκια κι οι μπούκηδες να διαμορφώνουν στο προφορικό το κλίμα που τους βολεύει, όμως το πραγματικό χρήμα δεν κάνει κολπάκια» ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΤΣΙ.

    «Το χαρακτηρίζω άθλιο διότι είναι μια συρραφή από ψέματα, διανθισμένη με πομφόλυγες -και είναι απορίας άξιον πώς βρίσκονται φιλόλογοι να επιδοκιμάζουν ένα άρθρο που γράφει, ας πούμε, ότι υπάρχουν «νοηματικές» λέξεις (ελπίζω τουλάχιστον να μην τα λένε αυτά μέσα στις τάξεις και στραβώνουν τα παιδιά).»
    Μην αγχώνεσαι για τα παιδιά, αν ήταν να λένε μόνο αυτά οι εκπαιδευτικοί (στην πλειονότητά τους πάντα) για να τα στραβώσουν, θα «εβλεπαν» μια χαρά, αλλά……!!!

    Για πάμε με κάτι δυνατό από τα παλιά, για να γιορτάσουμε την βρετανική έξοδο (αν κρατήσει).

  125. Γιάννης Ιατρού said

    125: Για το διαταύτα δεν μας είπες! Πόσα;;;;;;;; 🙂 🙂

  126. sarant said

    Γεια σου Λάμπρο!

  127. Λάμπρο, δεν διαφωνώ με τον ισχυρισμό σου ότι «στη Βρετανία δουλεύουν ανασφάλιστοι κλπ.», αλλά:
    1. γιατί άραγε τόσοι και τόσοι λαθρομετανάστες που βρίσκονται ήδη στην Ευρώπη, π.χ. στο Καλαί, πασχίζουν, ακόμη και με κίνδυνο της ζωής τους, να περάσουν στην Αγγλία;
    2. το ξήλωμα του κοινωνικού κράτους, που κάποτε — τουλάχιστον το ΕΣΥ — το θαυμάζαμε και το ζηλεύαμε, δεν το ξεκίνησε η Θάτσερ, έστω κι αν τη μιμήθηκαν και άλλοι; Η ΕΕ φταίει γι’αυτό; Ή μήπως θα διορθωθεί άμα φύγει η Αγγλία;

  128. cronopiusa said

  129. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    125.Καλώς το Λάμπρο με την ακατάλυτη χαρά (ακατάληπτη εννοώ 🙂 )
    >>γιατί είχα τοποθετηθεί από την προηγούμενη Παρασκευή για έξοδο.
    Στοιχημάτισες πολλά; για να καταλάβω το οργασμικό της υπόθεσης 🙂

  130. Γιάννης Ιατρού said

    130: Εμ αυτό ρωτώ στο 126 🙂 Είδες, μόλις έκανα το σχόλιο 121, αμέσως υπήρξε ανταπόκριση !!!!
    Λοιπόν ακούμε 🙂 🙂

  131. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    126 – Μπροστά σ΄αυτά που έβγαλε ο Σόρος (πάνω από 1 δις) ούτε καν ψίχουλα (χαμόγελο).

    128 -1 Το γράφω και πιο πάνω Άγγελε για όσους έχουν εξασφαλισμένα έσοδα, σε παρακαλώ μην φέρνεις παράδειγμα τους λαθρομετανάστες, έχεις ιδέα τι σημαίνει οικονομική (και όχι μόνο) απελπισία; Οι άνθρωποι αυτοί, έχουν συγκεκριμένη πληροφόρηση (από ποιούς άραγε;) στις χώρες τους, για τις χώρες που πρέπει να θέλουν να πάνε.

    «2. το ξήλωμα του κοινωνικού κράτους, που κάποτε — τουλάχιστον το ΕΣΥ — το θαυμάζαμε και το ζηλεύαμε, δεν το ξεκίνησε η Θάτσερ, έστω κι αν τη μιμήθηκαν και άλλοι; Η ΕΕ φταίει γι’αυτό; Ή μήπως θα διορθωθεί άμα φύγει η Αγγλία;»
    Δεν είπα ότι θα διορθωθεί άμα φύγει (κάτσε να φύγει πρώτα) ισχυρίστηκα πως οι Βρετανοί, δεν ψήφισαν έξοδο λόγο του προσφυγικού που λέει ο Νίκος, αλλά γιατί αντιμετωπίζουν τεράστια εργασιακά και οικονομικά προβλήματα, (κυρίως από την λιτότητα που έχει επιβάλει η Γερμανία στην Ε.Ε για τους δικούς της λόγους) η Ε.Ε φταίει εκ προοιμίου γιατί λειτουργεί φασιστικά, εκτός κι αν θεωρείς δημοκρατία να αποφασίζουν μη εκλεγμένοι τραπεζίτες για τις τύχες ολόκληρων λαών.

  132. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    131.Εμ ξέφυγε απ΄το μάτι μου η Τζια να τον ταυτοποιήσω. 🙂
    Τώρα θ΄απλώσει η τράτα δίχτυα (σεντόνια).
    Λάμπρε σου χαρίζω το άσμα «Βουτάμε γυμνοί» του Πορτοκάλογλου που δεν τον συμπαθώ πια αλλά έχει έναν στίχο σ΄αυτό που μ΄αρέσει πολύ:
    Μα τι ειν’ αυτά που φοράμε
    Kι από ποιαν εποχή;
    Στη σκιά τα πετάμε
    και βουτάμε γυμνοί…

    Υ.Γ. Έτσι να μας κάνεις κι εσύ τις αφιερώσεις ,να γράφεις τον τίτλο (κόπι) και τον τραγουδιστή κι εμείς θα το βρίσκουμε στο γιουτούμπι. Δε χάνεται ποτέ έτσι και δε φορτώνει το νήμα 🙂

  133. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    130 – Για τα δικά μας δεδομένα ήταν πολλά, και δεν στοιχημάτισα, δεν είναι στοίχημα, (με την γνωστή έννοια) γιατί στην αντίθετη περίπτωση δεν θα έχανα πάνω από το 10% αυτών που έβαλα.
    Την Δευτέρα το απόγευμα στην ΕΡΤ έτσι;

  134. Γς said

    Πορτογαλία λοιπόν!

  135. Ριβαλντίνιο said

    Πολωνία – Ελβετία 1-1 (πεν. 5-4) 🙂
    Ουαλία – Β.Ιρλανδία 1-0 🙂 🙂
    Πορτογαλία – Κροατία 0-0 (παρατ. 1-0) 🙂 🙂 🙂

    Για τα ξημερώματα :

    ΗΠΑ – Κολομβία
    Επανάληψη του πρώτου ματς της διοργάνωσης. Στηρίζουμε ΗΠΑνούς για να πάρουν εκδίκηση για την ήττα τους.

    Για αύριο :

    Γαλλία – Ιρλανδία
    Χμμμμμμ… Δίλημμα ! Απ’την μία οι πράσινοι Κέλτες, απ’την άλλη η οικοδέσποινα και μια από τις διαχρονικές δυνάμεις του παγκοσμίου ποδοσφαίρου. Και τι θα ήταν ωραιότερο/ιντριγκαδορικότερο να δούμε στον προημιτελικό : Ιρλανδία – Αγγλία ή Γαλλία – Αγγλία ; Ιδού η απορία. Ας υποστηρίξουμε ότι θέλει ο καθένας.

    Γερμανία – Σλοβακία
    Είμαστε με τα Πάντσερ φυσικά. Οι Σλοβάκοι δεν έχουν κάτι θετικό για να μας κάνουν να τους υποστηρίξουμε.

    Ουγγαρία – Βέλγιο
    Με τους Ούγγρους βεβαίως. Οι Βέλγοι έχουν τα ίδια αρνητικά με τους Ελβετούς. Εξάλλου αν φτάσουν μακρυά οι Ούγγροι θα έχουμε να λέμε και εμείς : «Κοιτάξτε που θα είχαμε φτάσει αν περνούσαμε» ή «Αποκλειστήκαμε -αν και δεν ηττηθήκαμε- από ομάδα που έφτασε στους 8 της Ευρώπης».

  136. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ο Λάμπρος κάνει την πάπια 🙂 🙂
    http://giphy.com/gifs/yosub-money-donald-duck-cash-xTiTnqUxyWbsAXq7Ju

  137. Ριβαλντίνιο said

  138. όνειρα γλυκά

  139. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    133 – Δές αυτό το διάγραμμα και βγάλε συμπέρασμα. Έχει αλλάξει ο κόσμος ΕΦΗ, έχει αλλάξει πολύ, σ΄αυτό το ολιγόλεπτο γκάπ, ξέρεις πόσα ελληνικά χρέη διακινήθηκαν; Μην ακούτε παραμύθια, ασχοληθείτε με τα χρηματιστηριακά για να ενημερωθείτε και να κατανοήσετε τι και πώς συμβάινει στον κόσμο, δεν είναι απαραίτητο να είστε ενεργοί, απλώς, ΕΚΕΙ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ, κι οφείλουμε να την δείξουμε στα παιδιά μας, αλλιώς τα στέλνουμε σαν άβουλα πρόβατα στα κρεματόρια της οικονομικής ελίτ.

    Υ.Γ – Τα τραγούδια θα τα βάζω έτσι όπως ξέρω, κι όταν βαραίνει το νήμα, θα σας αφήνω χωρίς μουσική )χαμόγελο).
    http://www.dailyfx.gr/fx/view_list/gbp-usd/2016-06-24/70419

  140. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    137 – Καμία σχέση ΕΦΗ, ξέρεις πως φαίνεται ο κόσμος από πολύ ψηλά κι από πολύ βαθιά; δεν υπάρχουν εκεί χρήματα, μόνο ΑΛΗΘΙΝΕΣ ΑΞΙΕΣ, αισθήσεις λέγονται και είναι ΔΩΡΕΑΝ.

    Σας καληνυχτώ μ΄αυτό το τραγούδι που πολύ μου αρέσει.

  141. Pedis said

    # 129 α,β – Κρονόπη- Έτσι, μπράβο!

  142. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    141. Ναι βρε! Το παπί συμβόλισε τον πραγματικό θησαυρό σου, την Παπέν 😉
    Καλό βράδυ και πάντα έτσι διορατικός 🙂

  143. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    143. Η φωτό συνοδεύει αυτό το τουί
    Ian Harris‏@bognorb
    Live scenes from the channel tunnel #EURefResults #EUref #referendum

  144. Γιάννης Ιατρού said

    141: ΕΦΗ, αν δεν ξέρεις πως φαίνεται βαθιά ο κόσμος, εδώ η φωτό του Λάμπρου, που ανασύρει τα τσουβάλια με τα δίφραγκα που έβγαλε από το BREXIT 🙂

  145. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    145.Και λέγεται και …Βρετανικός το ναυάγιο ! 🙂
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%92%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82

  146. Γιάννης Ιατρού said

    Εμ, τι τό ‘βαλα νομίζεις 🙂

  147. Γιάννης Ιατρού said

    Άντε και να δούμε τι λαυράκι θα βγάλουν οι εκλογές σήμερα στην Ισπανία !!!!

    Κρόνη,
    κοίτα τις ανταποκρίσεις να μπορούμε κάπως να τις καταλάβουν και οι μή έχοντες ιδιαίτερη κλίση στις λατινογενείς γλώσσες 🙂 🙂

    Το 129α, συγκλονιστικό, όχι ότι τα ακούει για πρώτη φορά κανείς, αλλά όταν τα βλέπεις μαζεμένα και σκέπτεσαι και τα εδώ……

    Να δούμε 🙂

  148. Γς said

    Ε, ρε γλέντια τα πουρά της Αλβιώνος

  149. Γιάννης Ιατρού said

    149: Γς, στη νήσο είσαι ακόμα ή στα πάτρια εδάφη;

  150. Γς said

    148:

    Ασε τον να λέει.

    Κε μπονίτoς όχος τιένες Κρόνη

  151. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    43.Το ρήμα είναι «επιδημώ»=ζώ, μένω σε έναν τόπο/ξένος ων μένω εν τινι τόπω, και «επιδημία»=η διαμονή σε έναν τόπο.
    Ευχαριστώ!Το παρεπιδημώ έχει επίσης επιζήσει και χρησιμοποιείται με την έννοια του διαμένω σ΄έναν τόπο, μια πόλη, προσωρινά.

    145.Το όμορφο υπερωκεάνιο έγινε αυτό το ερείπιο,το ναυάγιο τελοσπάντων! Ακριβώς 100 χρόνια μετά,τη χρονιά του Μπρέξιτ.
    Κοίτα τώρα τί μαθαίνει (και τί παθαίνει) κανείς! Οι σταυροί του Βρεταννικού που φαίνονται στη φωτό του στη βίκι, μου θύμισαν φοβερές σκηνές από την τελευταία ταινία του Μιχάλκοφ «Ψεύτης ήλιος 2» με κατάφορτο καράβι-τραυματιοφορέα του Ερυθρού Σταυρού, στο Β΄ΠΠ βέβαια εκείνο.

  152. Γιάννης Ιατρού said

    151: Ρε ανερμάτιστε, μπονίτα, όχι μπονίτος 🙂 🙂 Χρειάζεσαι ταχύρυθμα, εντατικά 🙂

  153. gpoint said

    # 120

    Θα μιλάς για μπάσκετ φυσικά…
    ή έχεις μονονερείς φαντασιώσεις γιατί ο ΟΣΦΠ ασχολείται μόνο με τον ΠΑΟΚ εδώ και χρόνια και σας έδινε και κανένα σπρώξιμο για να τον βαστάει πίσω (φέτος όπως είδες στα πλαίη ώχ του τελείωσε), μια ματιά στις φυλλάδες του και στην ΕΠΟ το αποδεικνύει. Είδες φέτος για τον μηδενισμό του ΠΑΟΚ δεν αφαιρέθηκαν βαθμοί από τα πλαι ωχ όπως όταν πανηγύριζες στο CAS

    Η κατάντια του ΠΑΟ είναι που υποχρεώνται να πάει με την παράγκα μήπως ξαναβγεί δεύτερος γιατί αλλιώς η τέταρτη θέση είναι ταβάνι πλέον, ας προσέχανε όταν έμπλεξαν με Ντόρα και Νικήτα για διπλή ανάπλαση και φούμαρα, τώρα σοβαρός επενδυτής δεν πλησιάζει τον ΠΑΟ- μην ξεχνάς τον Τσάκα και τους πρίγκηπες- μέχρι κι ο Δημ. Γιαννακόπουλος επενδύει στην Σπάρτη-σε 2 χρόνια σούπερλιγκ

  154. Γς said

    150:

    Γύρισα βέβαια.
    Κι έβλεπα εκεί στα στενά του Κάβο Ντόρο κι Ανδρου να ανεβαίνουν γκαζάδικα και τέτοια για Μαύρη Θάλασσα, Ρουμανίες, βουλγαρίες, Ουκρανίες Ρωσίες.

    Και θυμήθηκα τον Βρετανικός σου που ανέβαινε για Λήμνο και μας έμεινε τόσους πολέμους πιό κάτω στη Τζιά…

  155. Γιάννης Ιατρού said

    152: Όπως και λέγεται στο «οι παρεπιδημούντες την Ιερουσαλήμ» 🙂

    Μιάς και δεν έχει βάρδια τώρα ο Οτι_Νάναι, εδώ ένα απόσπασμα 🙂 🙂

    Ήσαν δε κατοικούντες εν Ιερουσαλήμ Ιουδαίοι, άνδρες ευλαβείς από παντός έθνους των υπό τον ουρανόν· ……Ιδού, πάντες ούτοι οι λαλούντες δεν είναι Γαλιλαίοι; Και πως ημείς ακούομεν έκαστος εν τη ιδία ημών διαλέκτω, εν ή εγεννήθημεν; Πάρθοι και Μήδοι και Ελαμίται και οι κατοικούντες την Μεσοποταμίαν, την Ιουδαίαν τε και Καππαδοκίαν, τον Πόντον και την Ασίαν, την Φρυγίαν τε και την Παμφυλίαν, την Αίγυπτον και τα μέρη της Λιβύης της κατά την Κυρήνην και οι παρεπιδημούντες Ρωμαίοι, Ιουδαίοί τε και προσήλυτοι, Κρήτες και Άραβες….</i?

  156. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Από της Κρόνης τα στοιχεία στο σχ.129, στάθηκα στα 2,3 εκατομ. παιδιά στην Ισπανία που ζουν στη φτώχια. Αναλογικά είμαστε στην ίδια κατάσταση.Λίγο πάνω από 400χιλ.στην Ελλάδα.
    http://socialpolicy.gr/2016/04/%CE%AD%CE%BA%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7-unicef-%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CF%8E%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-3.html

  157. Γς said

    153:

    >Ρε ανερμάτιστε, μπονίτα, όχι μπονίτος

    Μπονίτος!
    Βonitos ojos, Ομορφα μάτια.

    Ανερμάτιστε 😉

  158. gpoint said

    # 134

    Μπράβο !!

    Περιμένουμε τώρα να μας κάνεις το τραπέζι σε ταβέρνα της επιλογής σου, μια που είναι κι ο Νίκος εδώ !

  159. Γιάννης Ιατρού said

    155: Καλά που δεν είδες εκεί στα στενά του Κάβο Ντόρο κι Ανδρου να ανεβαίνουν και τίποτα πολεμικά τούρκικα …. 🙂

  160. Γς said

    159:

    Μέσα!

  161. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    156.Εν τούτοις για τους παροικούντες κάνουμε πιο συχνά λόγο.Λάθος ή από άλλο εδάφιο;

  162. Pedis said

    Μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση από τον John Pilger:

    http://johnpilger.com/articles/why-the-british-said-no-to-europe

    This was, in great part, a vote by those angered and demoralised by the sheer arrogance of the apologists for the «remain» campaign and the dismemberment of a socially just civil life in Britain. …

    A forewarning came when the Treasurer, George Osborne, the embodiment of both Britain’s ancient regime and the banking mafia in Europe, threatened to cut £30 billion from public services if people voted the wrong way; it was blackmail on a shocking scale. …

    In Britain today, 63 per cent of poor children grow up in families where one member is working. For them, the trap has closed. More than 600,000 residents of Britain’s second city, Greater Manchester, are, reports a study, «experiencing the effects of extreme poverty» and 1.6 million are slipping into penury.

    Little of this social catastrophe is acknowledged in the bourgeois controlled media, notably the Oxbridge dominated BBC. During the referendum campaign, almost no insightful analysis was allowed to intrude upon the clichéd hysteria about «leaving Europe», as if Britain was about to be towed in hostile currents somewhere north of Iceland.

  163. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    158.
    >>Βonitos ojos, Ομορφα μάτια.
    Ανεμάτιστε! 🙂

  164. gpoint said

    # 161

    και το χταπόδι, δικό μου, να δοκιμάσει κι ο Γιάννης !

  165. Γς said

    Εγινε!
    Εχουμε και λέμε λοιπόν.

    Εγώ, Γιάννης, Λάμπρος, Πσαράς [αβέκ … ξέρει αυτός]

    Για δηλώστε σ’ ιλ βου πλε,,,

  166. Γιάννης Ιατρού said

    158: / 164: Άλλα μου λέει ο γούγλης 🙂

  167. Γιάννης Ιατρού said

    166: Να γίνει άμεσα προσκλητήριο της ολομέλιας 🙂

  168. Γιάννης Ιατρού said

    166: ο Νίκος δεν θά ‘ναι εδώ;
    Σκύλος (αν δεν είναι στο ερημητήριο…,), Πάνος; κλπ. κλπ. Ουυυυ, έχουμε κι άλλους πολλούς, είπαμε, προσκλητήριο 🙂

  169. Γιάννης Ιατρού said

    164: ΕΦΗ κι αυτό 🙂 🙂 🙂

  170. Γιάννης Ιατρού said

    Καλά ρε σεις, θέλετε να εξαφανιστεί ο Λαμπρούκος για όλη τη σαιζόν ;;;; 🙂 🙂

  171. Γιάννης Ιατρού said

    162: ΕΦΗ
    Από άλλο είναι το παροικούντες. Εδώ η εξήγηση στη λεξολογία
    Στον Λουκά (24:13-32) βρίσκουμε την ιστορία της συνάντησης του Ιησού μετά τη σταύρωση με τον Κλεόπα κι άλλον ένα μαθητή στο δρόμο προς την Εμμαούς. Όταν τους ρώτησε ο Ιησούς γιατί ήταν σκυθρωποί, ο Κλεόπας τού είπε: «Σὺ μόνος παροικεῖς Ἰερουσαλὴμ καὶ οὐκ ἔγνως τὰ γενόμενα ἐν αὐτῇ ἐν ταῖς ἡμέραις ταύταις;»

  172. Γς said

    167:

    Ωχ, άκουσε την κλασική εκτέλεση της Μαλαγκένια [#151, πιο πάνω]:

    Κε μπονίτος όχος τιένε, Τι ωραία μάτια έχεις.

  173. Γιάννης Ιατρού said

    173: Ναι ρε, δίκιο έχεις, αλλά για το γούγλη λέω, γιαυτό τό ‘βαλα. Φαίνεται ότι είσαι ο πρώτος που το γράφει ελληνικά έτσι 🙂
    Είπαμε, πρωτοπορεία!!!!!

  174. Γιάννης Ιατρού said

    173: σαν τάσια από VW 🙂

  175. Γς said

    174:

    Εχεις δίκιο.

    Πάντως πρέπει να εγκύψω στο πρόβλημά σου, που απροσδόκητα μας ενέσκηψε.

    Τα λέω καλά;
    ;

  176. NM said

    Δεν ξέρω αν αναφέρθηκε ήδη, αυτό το μεζεδάκι:

  177. Θύμμαχος Θήτης said

    Ήρθε το τέλος του πολιτισμού; Βουλιάξαμε στον βούρκο του λαϊκιζμού;

    Όχι! Γιατί το Ποτάμι είναι εδώ και έβγαλε πύρινη ανακοίνωση

  178. Γιάννης Ιατρού said

    176: Ναι. Σωστά και με η(τα) το ενέσκηψε. Πολλοί το γράφουν λάθος με υ(ψιλον).
    Εγκύπτω σημαίνει εξετάζω. Το ενσκήπτω σημαίνει σκύβω.
    Το λάθος γίνεται πολλές φορές ,ε τους αορίστους (ακούγονται παρόμοια):
    ενέσκηψα του ενσκήπτω και
    ενέκυψα του εγκύπτω 🙂 🙂

  179. Γιάννης Ιατρού said

    177: ΝΜ
    Ναι το είδα το απόγευμα. Αλλά η δημοσιογράφος το έκανε, όχι ο Μάρδας. Η εικόνα μπερδεύει, πρέπει κανείς να το ακούσει…

  180. 125, …όλη την εβδομάδα δεν είχα διαδίκτυο…

    Είχαμε προσωρινό Lambrexit! 🙂

  181. NM said

    #180: Είπα εγώ ποιός το έκανε;
    Δηλαδή όποτε λέγεται μια μ@#$&ια και είναι παρών κι ο Μάρδας, πρέπει σώνει και καλά να την έχει πετάξει αυτός;
    Αλλά ακόμα και μόνο με την εικόνα είναι προφανές για το ποιός απ τους δύο θα το έκανε:
    Η ξανθιά βεβαίως που προφανώς είχε μέσον για να διοριστεί δημοσιογράφος στην ΕΡΤ .
    Οχι κοτζαμ Μάρδας που έγινε υπουργός λόγω των πρωτοπόρων ιδεών του ! (όπως εκείνη με τους «οικισμούς υπερυψωμένου κελύφους» και άλλες παρόμοιες)

  182. Θύμμαχος Θήτης said

    http://www.telegraph.co.uk/news/2016/06/23/high-turnout-for-eu-referendum-vote-could-break-uk-records/

    Στο τέλος της δημοσίευσης αυτής έχει έναν πίνακα με σύντομα επιχειρήματα για Brexit/Bremain

  183. cronopiusa said

    Desconectados del 26J: voto rogado, migrantes y libertarios

    Καλή σας μέρα, δεν μπορώ να συμμετάσχω ενεργά, η μαμά μου αγγελοκρούεται…

  184. Γιάννης Ιατρού said

    184: Καλημέρα Κρόνη,
    εύχομαι να πάνε όλα καλά!

  185. sarant said

    Καλημέρα από εδώ!

    Κρόνη, κι εγώ το ίδιο εύχομαι!

    166 κε Δυστυχώς δεν θα είμαι εδώ παιδιά, ξαναφεύγω αύριο το πρωί. Ίσως στις 13 του μήνα.

  186. 184

    😦 ❤

  187. Γιάννης Ιατρού said

    186: 13/7 (?) θα ληφθεί σοβαρά υπόψη Νίκο! Μέχρι να ρευστοποιήσει τα κέρδη ο Λάμπρος….
    Μάλλον για να τρομάξει τον Λαμπρούκο τό ‘βαλε ο Γς (ε, ξεφαντώσαμε λίγο τα λυκόπουλα τις μικρές ώρες … όπως θα είδες) 🙂 Αλλά πλάκα-πλάκα κάτι θα βγεί στο τέλος….

  188. spatholouro said

    179
    ενσκήπτω
    όχι σκύβω, αλλά πίπτω αιφνιδίως επάνω σε κάτι (επί κεραυνών, νόσων και έρωτος)

  189. sarant said

    Κερνάει ο Λάμπρος λοιπόν!

  190. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    184.Κουράγιο. Ό,τι είναι καλύτερο για κείνην…

    Α ρε μαμά
    Έβαζες ψεύτικες φωνές,
    γελούσες κι έκανες πως κλαις
    κι εγώ παιδί
    Α ρε μαμά
    Πίσω μου τρέχεις μια ζωή
    με ένα πιάτο και μια ευχή
    Τότε με κράταγες σφιχτά
    τώρα κοιτάς από μακριά
    Μέσα απ’τα δόντια να μιλάς,
    σ’ακούω σαν τώρα
    «μη με σκας,δε θα σε ανεχτεί κανείς,
    θα πας χαμένος,θα το δεις»
    Α ρε μαμά,α ρε μαμά

    Ύστερα λόγια στο χαρτί
    «συγνώμη,σ’αγαπώ πολύ,είμαι εδώ»
    Α ρε μαμά
    Ζωγράφιζες και μια καρδιά,
    με νίκαγες με ζαβολιά
    κι έβαζες πάντα στο πικάπ
    το δίσκο με το Ave Maria
    Ave Maria
    Χανόσουνα στη μουσική,
    εσύ γινόσουν το παιδί
    κι εγώ ένας άγγελος στη γη
    να σε προσέχω μια ζωή

    Τις πόρτες άνοιγες στο φως
    να μπει ο ήλιος κι ο Θεός
    να μας φυλάει
    Α ρε μαμά
    Τα βράδια ήσουν μια αγκαλιά
    κι ανάμεσα απ’τα φιλιά
    έκανες τη φωνή λαγού,
    το λύκο και την αλεπού
    Και όταν γύριζα αργά
    «θα σου τα πάρω τα κλειδιά,
    θα βρεις τις πόρτες πιά κλειστές,
    θα με πεθάνεις,αυτό θες;»
    Α ρε μαμά,α ρε μαμά

    Ύστερα λόγια στο χαρτί
    «συγνώμη,σ’αγαπώ πολύ,είμαι εδώ»
    Α ρε μαμά
    Ζωγράφιζες και μια καρδιά,
    με νίκαγες με ζαβολιά
    κι έβαζες πάντα στο πικάπ
    το δίσκο με το Ave Maria
    Ave Maria
    Χανόσουνα στη μουσική,
    εσύ γινόσουν το παιδί
    κι εγώ ένας άγγελος στη γη
    να σε προσέχω μια ζωή
    Μαμά
    Πού πας

    Πού πας
    Μαμά,μαμά
    Πού πας

    Μουσική :Σαρλ ΑζναβούρCharles Aznavour
    Διασκευή: Βασίλης Παπακωσταντίνου
    Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου

  191. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    191.Θυμάσαι;Αυτή είναι η σοβαρή δημοσιογράφος που ένας σοβαρός πολιτικός της τσίμπησε το μαγουλάκι στο στούντιο της τηλεόρασης.Πώς στο καλό τη λένε;

  192. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    193. Μπα,άλλη σοβαρή δημοσιογράφος ήταν εκείνη που της έπιασε το μάγουλο ο σοβαρός Κ.Σ.

    182>>Η ξανθιά βεβαίως που προφανώς είχε μέσον για να διοριστεί δημοσιογράφος στην ΕΡΤ .
    Μόνιμη από παλιά η εν λόγω Β.Π. που είπε την κοτσάνα
    https://left.gr/news/kataggelia-ergazomenon-tis-ert-gia-toys-imeteroys-toy-aimilioy-liatsoy

  193. Γιάννης Ιατρού said

    194β: Καλά μωρέ, έχουν ειπωθεί κι άλλα πολλά από μεγάλους φωστήρες, όχι βέβαια ότι δεν ήταν αυτό κοτσάνα…
    Να δούμε, αν είθιστε ασχημονείν 🙂

  194. Γιάννης Ιατρού said

    189: Ναι, έχεις δίκιο. Τα υπόλοιπα του #179 σωστά; (μιας και δεν είμαι του συναφιού 🙂 )

  195. Γιάννης Ιατρού said

    195 είθισται γμτ%%$^%#@

  196. Γιάννης Ιατρού said

    197: Τι θα γίνει ρε Νίκο, κανένας ορθογράφος να βαράει σφαλιάρες με τις ενίοτε κοτσάνες μας δεν παίζει στο μπλόγκ; 🙂 🙂

  197. Γιάννης Ιατρού said

    192: ΕΦΗ ωραίο αυτό που έγραψες!
    τέλος: Και en Español εδώ! Όσο μπόϊ του λείπει του τύπου ….. (μάθαμε γαλλικά με τα τραγούδια του το ’60, που λέει κι ένας φίλος) 🙂

  198. nikiplos said

    Αγγελοκρούεται… τι ωραία έκφραση…

  199. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    159 – 165 – ENNOEITAI (και με το θεϊκό χταπόδι δικό σου, τζάμπα μου έρχεται, κορόϊδο σε πιάνω, ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΟ TRADE – χαμόγελο). Κανονίστε το, η μάλλον ας αναλάβει την οργάνωση ο καθ ύλην αρμόδιος John doktor, εγώ αυτή την βδομάδα έχω λίγο τρεξιματάκι, γιατί θα φύγει την Πέμπτη η Δανάη για Εράσμους στην Γαλλία, και δεν είναι άλλος εύκαιρος στο σπίτι. Ταβερνούλα προτείνω το Καπηλειό στον Γέρακα που ξέρω και την κυραΠόπη, κι έχει και τραπέζια έξω στην αυλή κάτω από τα δέντρα, αλλιώς όπου θέλετε.

  200. Γιάννης Κουβάτσος said

    177, 178: Πόση ασχετοσύνη πια! Τελικά, είτε ανοικτή είτε κλειστή η ΕΡΤ, το μαύρο επικρατεί. Έστω και με ξανθιές ανταύγειες.
    Όσο για την ανακοίνωση του Ποταμιού, κλασική! Έχουν συμπεριλάβει και τον Κίπλιγκ, τον υπέρμαχο της αποκιοκρατίας και της ανωτερότητας του λευκού ανθρώπου. Ποιος ξέρει πού τον πήρε το αυτί του κυρ Σταύρου και τον κοτσάρισε κι αυτόν. ..Ό, τι να ‘ναι…

  201. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    181 – Κύριε Νικολάου, μήπως θα βρίσκεστε στα πάτρια εδάφη, για να μας τιμήσετε με την παρουσία σας στην χταποδοσύναξη; (χαμόγελο).

    186 – Να σε περιμένουμε τότε αρχηγέ, χταποδοσύναξη χωρίς Νικοκύρη, σεξ χωρίς σύντροφο (χαμόγελο).

    188 – Τι να τρομάξω ρε Πήλιο Γούση (μόνο τι στολή φόραγα δεν αποκάλυψες-χαμόγελο) εγώ δεν τρόμαξα όταν παντρεύτηκα!!!

    190 – Το ντιλ ΕΚΛΕΙΣΕ.

  202. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    184 – Κρόνη, η σκέψη όλων όσοι σ΄αγαπούμε εδώ μέσα, είναι μαζί σου.
    «Αγγελοκρούεται» μόνο εσύ μπορούσες να εκφράσεις έτσι αυτή την κατάσταση.

  203. Παναγιώτης Κ. said

    @194. Οι δημοσιογράφοι δεν έχουν… πρόβλημα.! 🙂
    Οι αναγνώστες- ακροατές έχουμε… πρόβλημα που τους έχουμε υπερτιμήσει.

    Πάρα πολλοί προβεβλημένοι υπήρξαν συμμαθητές μας, συμφοιτητές , συνάδελφοί και, κατά το κοινώς λεγόμενο, «γνωρίζουμε τι ψάρια πιάνουν». Σίγουρα, σε πολλές περιπτώσεις, δεν είναι ξεχωριστοί άνθρωποι.Τι να γίνει όμως; Δεν μπορούμε να κάνουμε…εισαγωγή κάποιων περισσότερο κατάλληλων. 🙂

  204. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    199. Μπράβο! Αυτό ήθελα να βάλω αλλά,αλλαγιάλλα εγώ η …αγγελοκρουσμένη (το λέμε και για τους αλαφροϊσκιωτους- έτσι,να «λεξιλογήσουμε» ας πούμε- για τη δύσκολη πικρή ώρα εκείνη του αποχαιρετισμού των γονιών μας.
    Απαλά τα τέλη και η ιεραρχία να κρατιέται, τίποτ΄άλλο δε μπορείς να πεις, μόνο να κλάψεις πολύ μ΄αγάπη και παράπονο.
    Ορφανεύεις γαμώτο κι ας είσαι 60 χρονών, είπε ο αδελφός μου το βράδυ που κηδέψαμε τη μάνα μας.(Τον χάιδευα και γελούσα ,όπως γελά κανείς αυτήν τη μέρα, και του έλεγα «ορφανούλι μου εσύ»).

  205. 109: Ο τρόμος της διπλής άρνησης είναι:
    Δεν θα είναι διαθέσιμη καθόλου
    Δεν θα είναι διαθέσιμη κανένα διάστημα της ημέρας

    Δίωξε την άρνηση και στρώνει αμέσως:
    Θα είναι εκτός λειτουργίας όλη την ημέρα.

    Άσχετο: Ότι θα ζούσα να δω Αυγή με σιντί της Κετιμέ, δεν το περίμενα. Μένει να δω να αναδημοσιεύει και την περίφημη κριτική Γεωργουσο.

  206. Γιάννης Ιατρού said

    203γ : Ρε Λάμπρο, δεν είπα τίποτα γιατί δεν ήθελα να υποψιαστούν γιατί σε διέπει αυτή η ευφορία ….
    Πάντως δεν άρχισα εγώ με «τη θέα από ψηλά και στα βάθη της θάλασσας» … και τα παρόμοια. Τρίβεσαι ρε στη γκλίτσα του Τσοπάνη 🙂 🙂

    201 / 203 τέλος: Καλά, θα γίνουν οι σχετικές στοχευμένες ενέργειες, as usual.
    Κοίτα μόνο να ρευστοποιήσεις… καημένε μου, γιατί η αφιλοκερδώς προσφερόμενη τερψιχταποδική εμπειρία, ενδεχομένως μετά αρωματικής οξάλμης ή με οινώδες έμβαμμα, είναι μόνο ορεκτικό. Άσε την μετ΄αυτού συνδεόμενη σχετική (οινο)πνευματική ανάνηψη κλπ. κλπ. 🙂

  207. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    207>>Θα είναι εκτός λειτουργίας όλη την ημέρα.
    Stazy το «εκτός λειτουργίας» είνα καραμπαμπάμ. Το «δεν θα είναι διαθέσιμο» είναι μαλακότερο. Δε βγάζει μάτι π.χ. το ότι στις μέρες αιχμής το σύστημα τα ΄παιξε :). Είμαι πολύ καχύποπτη ε; αλλά κάτι ψιθυρίζεται για τα ακριβο-πολυπληρωμένα, από χρόονια, ηλεσυστήματα της Δανιμαρκίας…

  208. stella said

    Για ποδοσφαιροφιλους :
    Πελε απο το Πελεκης εγραφε μια αθλητικη εφημεριδα, συμπληρωνοντας οτι ειχε «ελληνικη καταγωγη» καθως » η γιαγια του παπου του ειχε θειο στην Ανδραβιδα ή ,κατ αλλους, ( να το κομμα.. και ενα ειναι το κομμα και το χρωμα , που ειπε ο Χαριλαος δια στοματος Χαρρυ Κλιν ) προγονος του εφαγε τον κροκοδειλο του Αμαζονιου που ειχε φαει ελληνα ιεραποστολο»
    Αλτσιμπαρ η Αλτσιμπαριδης . Η κορουλα του γεννηθηκε στην Ελλαδα και επεδιωκε, με στηριξη καποιων πολιτικων, να παρει ελληνικη υπηκοοτητα, πριν κλεισει τα 18 της.
    Μην ξεχναμε, Μοντεζ, Αλβαρεζ βεροι καλαματιανοι και μετα γιαννιωτες. Και τα συνθηματα της θυρας 13 για τον Αλβαρα, Αλβαρα… οχι αυτον της Ωναση.
    Οι γνωσεις προερχονται απο τον ανδροκοσμο της οικογενειας καθως και διαφορες περιπλανησεις σε πολλες ηπειρους και χωρες λογω επαγγελματος.

  209. Στρατος Βασδεκης said

    @22 στο 2. Εγω θα το διατυπωνα ετσι: «…για το πώς η γνώση των αρχαίων ελληνικών ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ Η ΑΚΡΙΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ σε κάνει να μιλάς χειρότερα νέα ελληνικά και να πετάς κοτσάνες!» Πιστευω πως μια τετοια διατυπωση ειναι δικαιοτερη και βρισκεται πλησιεστερα στην αληθεια, διοτι δεν αντιμετωπιζει με τον ιδιο τροπο ολους τους γνωστες των αρχαιων ελληνικων.

  210. Μαρία said

    191
    Αν δεις τη συνομιλία με Μάρδα απ’ την αρχή, δείχνει οτι ξέρει οτι το ΗΒ είναι εκτός ευρωζώνης. Σταθερή πασοκική αξία η Πετούρη αλλά όχι κι έτσι. http://webtv.ert.gr/katigories/enimerosi/25ion2016-o-d-mardas-sto-epta/

  211. spiral architect said

    Los poulos και οι Podemos στην Ισπανία. 😒

  212. cronopiusa said

    Μάνα μου υπερήφανη
    και ντροπαλή μου μάνα
    δεν το πιστεύω πως χτυπά
    για σένα η καμπάνα.

    Φεγγάρι παραγγέλνω σου
    και μην το λησμονήσεις
    τη μάνα μου στα σκοτεινά
    δεν θέλω να αφήσεις.

  213. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    214. Κρόνη συλληπητήρια.
    Κλαίω γιατί με αυτό το μοιρολόι αποχαιρέτησα κι εγώ τη μαμά μου. Πήγε στο μαμαδότοπο τ΄ουρανού. Εκεί μαζεύονται όλες κι από κει μας φυλάνε.
    Σου στέλνω μια μεγάλη ηλεαγκαλιά

  214. Γς said

    Φεγγάρια, καμπάνες, μοιρολόγια, μαμαδότοποι τ ουρανού …

    σε λίγες ώρες ξημερώνει

  215. cronopiusa said

    Ευχαριστώ…

    … είναι τσαλακωμένη, χαροπατημένη τούτη η νύχτα,
    γεμάτη φυλαχτά, κιτρινισμένες φωτογραφίες και παλιά αταξίδευτα γράμματα

    -noche que noche nochera

  216. Γς said

    Κρόνη συλληπητήρια.

  217. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Συλληπητήρια Κρόνη για την μαμά σου, άφησε όμως δυνατή παρακαταθήκη στην ζωή.

  218. gpoint said

  219. ΓιώργοςΜ said

    Συλληπητήρια κι από εμένα.

  220. Γιάννης Ιατρού said

    222: Να είσαι καλά να την θυμάσαι Κρόνη, και τα δικά μου συλληπητήρια!

  221. spiral architect said

    😞😞😞😞

  222. Κουνελόγατος said

    Cronopiusa να είσαι καλά, να τη θυμάσαι πάντα. Γμτ, τι γίνεται;

  223. Στρατος Βασδεκης said

    Δεξου και τα δικα μου συλλΥπητηρια, Κρονη!

  224. Pedis said

    Κρόνη, τα συλλυπητήριά μου.

  225. Γιάννης Ιατρού said

    225: Τό ΄δα Στράτο 🙂 🙂 δίκο έχεις!

  226. Γς said

    227:

    Ας όψεται η ΕΦΗ-ΕΦΗ, που μας [Γς, ΛΑΜΠΡΟΣ, ΓιώργοςΜ και Γιάννης Ιατρού] πήρε στο λαιμό της…

  227. Γιάννης Ιατρού said

    228: 🙂 🙂 Ναι ρε, αλλά κι εμείς ….. ΑΜΑΣΗΤΑ;;;;

  228. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    228 -229 – Η ορθογραφία είναι σύμβαση, τα συναισθήματα όχι, ή τα έχεις ή δεν τα έχεις.

  229. ΓιώργοςΜ said

    228/229 Η δική μου ανορθογραφία ήταν λάθος δακτυλογράφησης (ή υποσυνείδητο οπτικό κοπυπάστωμα;), το συναίσθημα όμως (όπως λέει κι ο Λάμπρος), ειλικρινές.

  230. Ριβαλντίνιο said

    Θερμότατα συλλυπητήρια Κρονοπιουσούλα. Την ευχή της να έχεις. Να ζήσεις να την θυμάσαι.

    ———————————————————————

    (…)Μάνα θα πει για το παιδί, γλυκειά του ήλιου αχτίδα,
    μέσα στα σκότη της ζωής, παρηγοριά κι ελπίδα (…)
    Όντας την χάσει θα ιδή τ’είχε και τι του λείπει
    και θα τρώει την καρδιά η πίκρα και η λύπη,
    Απ’τον πατέρα το παιδί ορφανό ποτέ δεν μένει,
    μ’από τη μάνα έρημος κι ο άνδρας απομένει.
    Αχ ζούσες μάνα μου γλυκειά και χάμω δεν πατούσα,
    σε έχασα και τα φτερά κοπήκαν που πετούσα.
    Ζούσες κ’ ήσουν ο φύλακας, μανα μ’ ο αγγελός μου,
    σε έχασα κι εχάθηκα κι εσβήστηκε το φώς μου,
    Μάνα μ’ και γέρος με παιδιά κι εγγόνια θα σε κλαίω,
    θα ξεψυχώ και «Μάνα μου, Μανούλα μου» θα λέω.
    (Ο Ηλίας Καπετανάκης για την δική του μαμά)
    http://www.etlasp.gr/meletes/81-meletes/110-tetradia-istorias-ths-manhs

  231. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ωχ, λυπάμαι…
    230. 🙂

  232. Νίκος Μαστρακούλης said

    Κρόνη συλλυπητήρια…

  233. cronopiusa said

    Σας ευχαριστώ πολύ για τα ποιήματα, τις μουσικές, τον γλυκασμό, να είστε καλά…

  234. Cronopiusa καλή μου, αγκαλιά από 148 χλμ μακριά.
    Να είσαι καλά και να την θυμάσαι.

  235. π2 said

    Θερμά συλλυπητήρια κι από μένα.

  236. Cronopiusa,
    Συλλυπητήρια .

    ΥΓ Ως ορφανο δεκαετιας (Μ 2006, Π 2009) τους θυμαμαι με πιο πολυ αγαπη απ’ οταν ηταν ζωντανοι, (ενω κανονικα επρεπε με την ιδια αγαπη).

  237. Θρασύμαχος said

    Νά ‘τηνε πάλι, η θρυλική βενιζελική «ετερογονία των σκοπών»: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1500086785

  238. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Της μάνας
    Μ.Πρατικάκης

    Τί απαλά θροΐζουν τα μαλλιά σου
    όταν φυσά ο αγέρας μες στη
    μνήμη μου.
    Τί ζωντανή που φαίνεσαι πάνω στα
    χόρτα,
    όταν η λάμψη μιας παλιάς χειρονομίας
    στα μαλλιά μου, σε φωτίζει.
    Τί απαλά που λάμπεις στο μυαλό μου
    και σηματοδοτείς μ’ ένα δικό σου φως τις πλεύσεις.

  239. sarant said

    Κρόνη, τώρα το είδα, ταξίδευα σήμερα. Τα πιο θερμά μου συλλυπητήρια, να ζεις να τη θυμάσαι!

  240. Νίκος Μαστρακούλης said

    239: Στο ίδιο, «του ευρωπαϊκού λαϊκισμού ευρέως φάσματος».

  241. npo said

    26, 28

    🙂 Γι’αυτό αγαπάω ετούτον δω τον τόπο. Κι εγώ μερικές φορές βάζω κόμμα πριν το «και» γιατί μου μοιάζει λογικό, αν και αισθανόμουν τύψεις (πολύ μικρές) γιατί νόμιζα πως τυπικά ήταν λάθος. Αλλά να που δεν είναι.

    Νίκο, ο μόνος τρόπος να μάθεις πως βγήκε η έκφραση «του μπήκαν ψύλλοι στ’ αυτιά» είναι να επιτρέψεις σε μερικούς ψύλλους να τα επισκεφθούν. Ειδικά αν φανεί πως οι ψύλλοι σφυρίζουν διάφορα περίεργα 🙂
    Υπάρχει και η άλλη περίπτωση. Έχω ενα θειό που όταν σκέφτεται κάτι αδιανόητο βάζει το δάχτυλο στο αυτί του.

    δλδ αντι να κάνει αυτό

    κάνει αυτό

    Κάπου εκεί τον ρωτάς αν του μπήκαν ψύλλοι στ’αυτιά 🙂

  242. RaspK said

    Πολύ καθυστερημένο σχόλιο, αλλά κάπως έτσι αναπολεί κανείς τις στερεότυπες εκφράσεις: κάποτε, θα έγραφαν απλά: «[…] την Πέμπτη 23 Ιουνίου και για όλη τη διάρκεια της ημέρας […]» και ήταν απολύτως σαφές το νόημα, αποφεύγοντας ταυτόχρονα και την παγίδα της ασάφειας και τη διπλή άρνηση, άμα την βρίσκεις τόσο κακόγουστη. Αυτές οι μεσοβέζικες λύσεις ξεχωρίζουν για την τσαπατσουλιά τους…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: