Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ο θείος Αλκιβιάδης ο αλπινιστής – ΙI (Δημ. Σαραντάκος)

Posted by sarant στο 28 Ιουνίου, 2016


Εδώ και μερικούς μήνες δημοσιεύουμε σε συνέχειες τη συλλογή διηγημάτων του πατέρα μου, του Δημήτρη Σαραντάκου, «Γιατί η θεία μου μπορεί και να πήγε στον Παράδεισο«. Από την προηγούμενη συνέχεια  έχουμε περάσει στην τρίτη -και τελευταία- νουβέλα του βιβλίου, στην οποία πρωταγωνιστεί ο θείος Αλκιβιάδης, ο επιλεγόμενος και «Αλπινιστής». Με την επόμενη τρίτη συνέχεια ολοκληρώνεται η νουβέλα αυτή -και το βιβλίο. Να θυμίσω ότι έχουμε σταματήσει στον Μάη του 1941 και ο θείος Αλκιβιάδης, έχοντας πολεμήσει στην Αλβανία, επιστρέφει με καΐκι στο νησί.

mimis_jpeg_χχsmallΣτο χωριό έπιασε δουλειά στο μπακάλικο του πατέρα του. Οι δουλειές φάνηκε να ανοίγουν. Ο κυρ Βασίλης στην αρχή νόμισε πως είχε βρει την ευκαιρία της ζωής του. Στο κεφαλοχώρι υπήρχε γερμανική φρουρά, αλλά, καθώς βρισκόταν στο κέντρο του νησιού περνούσαν απ΄ αυτό συχνά γερμανικές μονάδες. Οι Γερμανοί στρατιώτες αγόραζαν τα πάντα, δίνοντας στρατιωτικά μάρκα. Αλλά και οι χωριανοί αγόραζαν ό,τι βρίσκανε. Ο κυρ Βασίλης μάζεψε σε δυο μήνες κάπου εκατό χιλιάδες τέτοια μάρκα. Μάζεψε επίσης κάπου μισό εκατομμύριο δραχμές. Ταχτοποίησε τα χαρτονομίσματα προσεκτικά σε δεσμίδες και βάζοντας όλον αυτόν τον θησαυρό σε μια μεγάλη τσάντα, κατέβηκε στη Χώρα, με βοϊδάμαξα φυσικά,  να ανανεώσει το εμπόρευμα του και να βάλει μερικά στην πάντα. Γύρισε σε δύο μέρες, πάλι με βοϊδάμαξα, ερείπιο. Ο θησαυρός του δεν άξιζε τίποτα. Οι μεν δραχμές, με τον πληθωρισμό που κάλπαζε,  είχαν χάσει, στο μεταξύ, τα εννέα δέκατα της αξίας τους, τα δε μάρκα δεν τα έπαιρνε κανείς. Στην Εμπορική Τράπεζα, με την οποία συναλλασσόταν  από παλιά, ο διευθυντής της του εξήγησε πως τα στρατιωτικά μάρκα δεν είχαν καμία πέραση.

«Να ήταν ράιχσμαρκ, θα σου τα άλλαζα αμέσως, αυτά όμως είναι φέλντμαρκ, είναι για συναλλαγές των στρατιωτών με τις καντίνες τους, δεν είναι κανονικά χαρτονομίσματα. Και να σου πω κυρ Βασίλη, υποπτεύομαι πως τα χρησιμοποιούν για ένα είδος νομότυπη λεηλασία των κατεχομένων. Κι άλλοι την έπαθαν σαν και σένα».

Ο πατέρας του δε μπόρεσε ποτέ να συνέλθει από το χτύπημα που δέχτηκε η φιλοχρηματία του και σε λίγο πέθανε, μάλλον από εγκεφαλικό. Στο σπίτι έπεσε δυστυχία και σ΄ αυτόν η ευθύνη να τα βγάλει πέρα. Ήταν πια ο αρχηγός της οικογένειας. Ευτυχώς είχαν κάτι χτηματάκια με καρπερή γη και ο Αλκιβιάδης ρίχτηκε με τα μούτρα στη δουλειά. Αποδείχτηκε καλός αγρότης και μέσα σ΄ ένα χρόνο όχι μόνο επιβίωσαν κι αυτός κι οι τρεις γυναίκες της οικογένειας, η μάνα του κι αδερφές του, αλλά φάνηκε η αυγή μιας νέας οικογενειακής ευμάρειας. Το νησί, όπως και όλη η ελληνική ύπαιθρος, είχε ξαναγυρίσει στο καθεστώς της κλειστής οικονομίας, όπου όλες οι συναλλαγές γίνονταν με ανταλλαγές, με βάση το λάδι.

Το καλοκαίρι του ΄43 ο Αλκιβιάδης ένοιωσε πως ξανάρχισε να ζει. Στον αέρα ήταν διάχυτη μια ατμόσφαιρα αισιοδοξίας. Όλα δείχνανε πως ο πόλεμος είχε κριθεί και το τέλος του ήταν κοντά. Οι Ρώσοι κυνηγούσαν τους Γερμανούς και οι Σύμμαχοι τους είχαν διώξει από την Αφρική και ετοιμάζανε απόβαση στην Ιταλία. Στα χωριά πολλοί μιλούσαν για την «Οργάνωση». Δεν έλεγαν το όνομά της αλλά ήταν φανερό πως ήταν κατά των Γερμανών.  Στο τέλος τον πλησιάσανε κάποιοι παλιοί συστρατιώτες του από την Αλβανία και του πρότειναν «να οργανωθεί». Τα ίδια του είχε πει κι ο πατέρας μου, που πήγε κάποτε στο χωριό του, αυτή τη φορά όχι για να βρει τρόφιμα.

Ο Αλκιβιάδης όμως δίσταζε και φοβόταν. Η μεγάλη του αδερφή ήταν έτοιμη να παντρευτεί και η μάνα του ήταν φιλάσθενη. Πώς θα τις άφηνε; Έτσι αρνήθηκε να μπει στην Οργάνωση, μόλο που αυτό του στοίχισε πολύ, καθώς διαισθανόταν πως δεν ανταποκρίθηκε ούτε στην επικρατούσα τάση, ούτε στα μύχια αισθήματά του.

Ότι δεν κατόρθωσαν όμως οι φίλοι και συγγενείς του κόντεψε να το πετύχει μια κοπελίτσα. Κόντευε πια η Απελευθέρωση. Το χωριό και όλη σχεδόν η επαρχία ήταν ουσιαστικά ελεύθερες περιοχές. Εμφανίστηκε μια οργάνωση των νέων, που άνοιξε λέσχη, έφτιαξε χορωδία και δημιούργησε βιβλιοθήκη. Η Δεσποινούλα, μια μαυρομάτα γειτόνισσά του, που είχε οργανωθεί από τις πρώτες, του ζήτησε να δωρίσει στη βιβλιοθήκη όσα βιβλία του τα είχε διαβάσει και κατά κάποιον τρόπο του περίσσευαν. Ο Αλκιβιάδης δέχτηκε και μαζί με τα βιβλία πήγε κι αυτός στη Λέσχη. Του άρεσε πολύ εκεί και πιο πολύ του άρεσε το Δεσποινιό, που δεν ήταν μονάχα όμορφη αλλά καλόκαρδη και έξυπνη.  Τότε όμως αντέδρασε η μάνα του:

«Δε βλέπεις βρε,  πως αυτή σε κυνηγά για να σε παντρευτεί. Αυτό μας έλειπε τώρα. Να έχεις δυο αδερφές ανύπαντρες και να κουκουλωθείς πρώτος. Δεν είναι πράματα σωστά αυτά. Θα μας αναγελά το χωριό. Άσε που είναι κουκουέδες και θα μπλέξεις»

Τη μάνα του δεν την ένοιαζε πως η Δεσποινούλα και η οικογένειά της ήταν κουκουέδες. Οι περισσότεροι στο χωριό τέτοιοι ήταν. Την ένοιαζε πως οι κόρες της ήταν ανύπαντρες ακόμα και πως η τάξη ήταν ο αδερφός να τις παντρέψει πρώτα κι ύστερα να βρει κι αυτός μια κοπέλα, με καλή προίκα, να πάρει. Και φυσικά η Δεσποινιώ ούτε προίκα είχε ούτε τίποτα.

Για άλλη μια φορά υποχώρησε και σταμάτησε να πηγαίνει στη Λέσχη. Άλλωστε κι αυτή σε λίγο την έκλεισαν οι Εθνοφύλακες. Ύστερα καθώς όλοι οι  κουκουέδες κυνηγήθηκαν, η οικογένεια της Δεσποινούλας έφυγε από το χωριό και εγκαταστάθηκε στη Χώρα.

Για να ξεχάσει το όνειρο που έσβησε πριν καλά καλά γεννηθεί, το έριξε στη δουλειά. Εκτός από τα χωράφια, έβαλε ξανά μπρος το μπακάλικο, που ο θάνατος του πατέρα του το είχε κλείσει. Κατάφερε και πάντρεψε όχι μόνο την αδερφή του τη μεγάλη αλλά και τη μικρή, δίνοντας και στις δύο προίκες αξιόλογες, χωράφια και μετρητά. Τότε η μάνα του έκρινε πως έπρεπε να νοικοκυρευτεί κι αυτός. Μια φιλενάδα και γειτόνισσα της είχε κόρη της παντρειάς. Ήταν καλοστεκούμενη οικογένεια, έδινε και καλή προίκα και οι δυο γριές βάλθηκαν να ολοκληρώσουν το προξενιό.

Του Αλκιβιάδη αυτή η υπόθεση δεν του έκανε ούτε κρύο ούτε ζέστη. Η Μερόπη δεν ήταν όμορφη, ούτε όμως και άσκημη μπορούσες να την πεις. Ο χαρακτηρισμός «άχαρη» της ταίριαζε καλύτερα. Ούτε αυτό τον πείραξε τον Αλκιβιάδη. Μια γυναίκα του  ΄πεφτε, ας ήταν η Μερόπη. Εκείνο που τον κρύωσε ήταν πως η κοπέλα, ήταν ψηλομύτα, φιλάρεσκη και από την αρχή εκδήλωσε την τάση να του επιβάλει τις δικές της απόψεις. Τον πρώτο κι όλας μήνα της γνωριμίας τους, στις δοκιμαστικές τους, εγκεκριμένες από τις μανάδες τους, εξόδους στα ζαχαροπλαστεία της κωμόπολης, του έκανε παρατηρήσεις για το ντύσιμό του, γιατί δε φορούσε γραβάτα, παράλειψη που στα μάτια της έπαιρνε διαστάσεις εγκλήματος καθοσιώσεως και γιατί δεν αντιχαιρετούσε τους γνωστούς που συναντούσαν στις βόλτες που κάνανε στην πλατεία.

Όσο γνωριζόταν περισσότερο με τη Μερόπη, ο Αλκιβιάδης διαπίστωσε πως αν και είχε τελειώσει το Γυμνάσιο, ήταν τελείως αμόρφωτη ή μάλλον, και το χειρότερο, ημιμαθής. Νόμιζε πως τα ήξερε όλα και δεν ανεχόταν την παραμικρή παρατήρηση ή διόρθωση από τον μέλλοντα αρραβωνιαστικό της. Στο τέλος τα χάλασαν «δι΄ ασήμαντον αφορμήν» που λένε. Ήταν τέλη Αυγούστου, που γιόρταζε ο πολιούχος του τόπου τους.

«Αύριο γιορτάζει ο  Άη Γιάννης ο αποκεφαλιστής, θα πάμε στο πανηγύρι;» του λέει

«Ο αποκεφαλισθείς» τη διόρθωσε, «δεν αποκεφάλιζε ο άνθρωπος, τον αποκεφαλίσανε».

Είδε πως δεν της άρεσε καθόλου η διόρθωση

«Πολύ τα ψιλολογάς καημένε. Το ίδιο δεν είναι; Ο Αη Γιάννης ο βαπτισθείς, πάλι,  είναι ο ίδιος ή άλλος;»

«Ο βαπτιστής είναι το σωστό. Βάφτιζε, δεν τον βαφτίσανε»

Η Μερόπη δεν το βάσταξε

«Για άκου να σου πω, όταν λέω – στής  μου λες – σθής κι όταν λεω –σθής μου λες – στής. Επίτηδες το κάνεις; Θαρρείς πως εσύ τα ξέρεις όλα κι εγώ είμαι αγράμματη; Μόνο να με διορθώνεις ξέρεις. Τέτοιος ψωροπερήφανος είσαι».

Το προξενιό ματαιώθηκε. Η υποψήφια τον βρήκε πληχτικό και σχολαστικό κι εκείνος δήλωσε πως δεν παίρνει μιαν αγράμματη ψηλομύτα και ξαναγύρισε στη μοναξιά του.

Για μερικά χρόνια οι μόνες φροντίδες του Αλκιβιάδη ήταν η μάνα του, το μπακάλικο και τα χωράφια του, όσα του μείνανε μετά την προικοδότηση των κοριτσιών, αλλά η ζωή που ζούσε δεν τον ικανοποιούσε καθόλου. Η μητέρα του ήταν ανέκαθεν γκρινιάρα και  φιλάσθενη ή μάλλον κατά φαντασίαν ασθενής, όσο ζούσε όμως ο πατέρας του, ο βαρύς ίσκιος του περιόριζε πολύ τη γκρίνια της και απέκλειε την προσφυγή στις υπηρεσίες γιατρών.

«Τα λεφτά που δίνεις σε γιατρούς και δικηγόρους είναι πεταμένα» έλεγε και φυσικά δε δεχόταν επ΄ ουδενί τρόπω να πληρώσει γιατρό, οπότε κι εκείνη γιατρευόταν από τις πραγματικές ή φανταστικές αρρώστιες της, είτε από μόνη της είτε με κάτι ματζούνια, που της είχε μάθει να φτιάχνει μια γειτόνισσα.

Τώρα όμως έχοντας τον καλόβολο και υπομονητικό Αλκιβιάδη και το ασφαλιστικό του ταμείο, η γριά του έδωσε και κατάλαβε. Εκτός από τις συχνές και ταχτικές επισκέψεις του γιατρού, στο ιατρείο του ή στο σπίτι τους, αγόραζε τεράστιες ποσότητες φαρμάκων. Ο Αλκιβιάδης τα υπέμενε αυτά και πλήρωνε πρόθυμα τη συμμετοχή του, χωρίς να παραπονιέται που το ΤΕΒΕ πολύ λίγο τον αλάφραινε στις δαπάνες αυτές. Εκείνο που δε μπορούσε να αντέξει ήταν η ανυπόφορη γκρίνια της μάνας του.

Οι αδερφές του, πονηρότερες,  την είχαν με τρόπο κάνει πέρα και όχι μόνο αυτό αλλά σα μεγάλωσαν λίγο τα παιδιά τους, τα ξεφορτώνονταν, στέλνοντάς τα «να κάνουν παρέα στη γιαγιά». Έτσι η μοναδική απόλαυση που του είχε απομείνει του Αλκιβιάδη, να γυρίζει στο σπίτι και να κάθεται στην αγαπημένη του πολυθρόνα, διαβάζοντας την εφημερίδα του ή ακούγοντας στο ραδιόφωνο διάφορα ραδιορομάντζα, δηλητηριάστηκε από τη συνεχή παρουσία τριών κακομαθημένων διαβόλων.

Για να βρει την ησυχία του, ξανάρχισε τις ορειβασίες. Αυτή τη φορά μάλιστα έγινε μέλος του παραρτήματος που είχε η Περιηγητική Λέσχη στο νησί και εκτός από κάποιες αναβάσεις στον Όλυμπο και τον Λεπέτυμνο, τα μόνα άξια του ονόματός τους βουνά του νησιού, πήγε και δυο εκδρομές – αναρριχήσεις: στον μεγάλο Όλυμπο της Θεσσαλίας και στο Παγγαίο. Ανταποκρίθηκε ικανοποιητικά στις απαιτήσεις των περιστάσεων και μάλιστα απέσπασε την εύφημη μνεία του αρχηγού της ομάδας τους. Εκείνο που δεν τον ικανοποίησε ήταν πως το μεν πνεύμα του ήταν πρόθυμο και ζωηρό και θα τον παρακινούσε να πάρει μέρος ακόμα και σε αναβάσεις στο Έβερεστ ή έστω στις Άλπεις, αν τύχαινε τέτοια ευκαιρία, το σώμα του όμως δε στάθηκε στο ίδιο ύψος. Αισθανόταν δύσπνοιες, ταχυκαρδίες, ζαλάδες και ο αρχηγός της ορειβατικής ομάδας, που του ανακοίνωσε τι ένοιωθε, του συνέστησε να πάει οπωσδήποτε να τον δει γιατρός.

Έτσι γυρνώντας στο νησί, μέσω Καβάλας, μετά από την ανάβαση στο Παγγαίο, και πριν πάει στο χωριό του, πήγε στο Νοσοκομείο. Ο γιατρός που τον εξέτασε, τον τρόμαξε. Του βρήκε καρδιακή ανεπάρκεια, υπέρταση και αυξημένο σάκχαρο και του συνέστησε όχι μόνο να σταματήσει τις αναβάσεις στα βουνά, αλλά και τη δουλειά στα χωράφια, να περιορίσει ακόμα και την ορθοστασία στο μπακάλικο.

Γύρισε στο σπίτι του πραγματικά καταπτοημένος και με το ηθικό του πεσμένο. Η προοπτική να περνάει από δω κι εμπρός τον καιρό του κλεισμένος στο σπίτι του και υφιστάμενος τη γκρίνια της μάνας του και τις σκανταλιές των ανεψιών του, δεν του άρεσε καθόλου. Δεν μπορούσε όμως και να κάνει τίποτα. Με την εγκαρτέρηση, που του είχε γίνει πια δεύτερη φύση, αποφάσισε να προσαρμοστεί σ΄αυτόν τον τρόπο ζωής.

Τότε όμως η τύχη, απροσδόκητα, του χαμογέλασε: Κέρδισε στο εθνικό λαχείο ένα πολύ μεγάλο ποσό και την ίδια βδομάδα πέθανε η μάνα του. Βέβαια το δεύτερο περιστατικό μονάχα ένας κυνικός θα το έβλεπε σα χαμόγελο της Τύχης κι ο Αλκιβιάδης δεν ήταν τέτοιος. Τη μητέρα του, παρά τη γκρίνια και τη μεροληπτική της στάση, προς όφελος των κοριτσιών, την αγαπούσε και λυπήθηκε ειλικρινά σαν πέθανε. Ταυτόχρονα όμως ένοιωσε  απολυτρωμένος. Τώρα πια θα μπορούσε να κάνει ό,τι ήθελε, χωρίς να δίνει λογαριασμό ή να υπολογίζει κανέναν.

Αποφάσισε λοιπόν να φύγει. Όχι μόνο από το χωριό του αλλά και από το νησί. Σε διάστημα δύο μηνών πούλησε το σπίτι και τα χωράφια, έδωσε το μπακάλικο στους δυο παραγιούς του, παίρνοντας ικανοποιητικό ποσό για «αέρα» και λεύτερος σαν το πουλί και με έναν γερό λογαριασμό στην Τράπεζα, ήρθε στην Αθήνα. Στην αρχή έμεινε σε ένα ξενοδοχείο αλλά γρήγορα κατάφερε και βρήκε σε τιμή ευκαιρίας ένα επιπλωμένο σπιτάκι κοντά στα Μελίσσια, με αρκετά μεγάλο κήπο γύρω του. Επί πλέον, για να ολοκληρωθεί η ευνοϊκή τροπή της μοίρας του, με τη μεσολάβηση του πατέρα μου, βρήκε δουλειά σε μιαν εκδοτική εταιρεία, στην Αθήνα.

 

Advertisements

266 Σχόλια to “Ο θείος Αλκιβιάδης ο αλπινιστής – ΙI (Δημ. Σαραντάκος)”

  1. Κουνελόγατος said

    Αυτή η φάμπρικα με τους εμπόρους που πωλούσαν προϊόντα κι εισέπρατταν κατοχικά μάρκα, πόσοι καταστράφηκαν. Δεν ξέρω όμως αν μπορούσαν να κάνουν κι αλλιώς.
    Επίσης, πολλοί την πάτησαν το πρώτο διάστημα, διότι πούλησαν το όποιο εμπόρευμα στην τρέχουσα τιμή, όμως ο πληθωρισμός κάλπαζε και όταν το κατάλαβαν ήταν αργά.
    Καλημέρα σας.

  2. Ηλίας said

    Τότε η μάνα του έκρινε πως έπρεπε να νοικοκυρευτεί κι αυτός.

    Αθάνατη Ελλαδάρα .
    Η ζωή των αρσενικών , δύο κόλποι .
    Καλημέρα μας .

  3. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    αμ, έπρεπε ν΄αδράξει την ευκαιρία με τη Δεσποινούλα….. Οι ευκαιρίες συνήθως μια φορά έρχονται 🙂
    Για να δούμε, μπορεί και να την ξανασυνατήσει στην Αθήνα!

  4. Παναγιώτης Κ. said

    Οι συναλλαγές στη Λέσβο είχαν ως βάση το λάδι.
    Η ΠΕΕΑ αργότερα (Μάρτης του 1944) είχε καθιερώσει ως βάση το σιτάρι.

  5. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    Η απορία θα λυθεί σε 15 μέρες.

  6. Κουνελόγατος said

    5. Οι συνέχειες είναι 3;
    3. Γιάννη κι εγώ ελπίζω να βρει τη Δέσποινα, μου προξένησε «αλγεινή εντύπωση» που δεν πήγε να τη βρει στη χώρα. Αλλά πάλι, δε γίνεται λόγος για νταραβέρι, με λίγη φαντασία υπονοείται.

  7. Κουνελόγατος said

    Α, και κάτι άλλο, δε μας λέει πόσων χρόνων ήταν όταν πέθανε η μητέρα του και πήγε στην Αθήνα.
    Αλήθεια, οι ιστορίες αυτές είναι 100% αληθινές (μ’ εξαίρεση τα ονόματα) ή υπάρχουν και στοιχεία μυθοπλασίας; Δε θυμάμαι να έχει αναφερθεί ούτε στη θεία Μαρίνα, ούτε στην άλλη (οι δυο φίλοι του παππού).

  8. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρες !

    «του έκανε παρατηρήσεις για το ντύσιμό του, γιατί δε φορούσε γραβάτα» : Ποιον μου θυμίζει, ποιον μου θυμίζει…

    Πόσο ωραία υποβόσκουν μέσα στο διήγημα τα αιώνια προβλήματα του ασφαλιστικού…Υπερσυνταγογράφηση, ψηλή συμμετοχή…

    Και ξαφνικά, το λαχείο και η ανατροπή στη ζωή του Αλκιβιάδη ! Είναι πια ένας αστός !

  9. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καλημέρα!
    Αυτή είναι η διαφορά βάρβαρων λαών και πολιτισμένων: οι βάρβαροι κατακτητές θα μπούκαραν διά της βίας σε σπίτια και μαγαζιά και θ’ άρπαζαν τα εμπορεύματα και τα άλλα χρειώδη. Ενώ οι Γερμανοί, κύριοι, τηρούσαν τους κανόνες του εμπορίου, πληρώνοντας με φέλντμαρκ. 😊

  10. Κουνελόγατος said

    Με συγχωρείτε, αλλά δεν ξέρω αν είδατε αυτό.
    http://www.inewsgr.com/267/tzimeros-tora-katalavaino-pos-egine-fasistaras-o-pavlos-fyssas.htm

    Ο άνθρωπος πρέπει να είναι σκασμένος που δεν τον «παίζει» κανείς… :mrgreen: Αλλά να προκαλέσει περισσότερο, αυτά είναι πάινατς…

  11. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ο Αλκιβιάδης είναι κλασική περίπτωση ανθρώπου, που θα ήταν καλύτερα να είχε μεγαλώσει σε ορφανοτροφείο. Όλες του οι δυστυχίες προκλήθηκαν απ’ τους συγγενείς του αλλά και από τη μοιρολατρία του. Τίποτ’ απ’ αυτά που ήθελε δεν διεκδίκησε. Ούτε μόρφωση, ούτε γυναίκα, ούτε ανεξαρτησία. Κι αν δεν είχε πεθάνει η μάνα του, θα είχε βρει τρόπο να του φάει τα λεφτά υπέρ θυγατέρων, ανιψιών και ακριβών …φαρμάκων. 😊

  12. sarant said

    7 Τα πρόσωπα είναι υπαρκτά, όχι όμως όλα τα γεγονότα

  13. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>καθεστώς της κλειστής οικονομίας, όπου όλες οι συναλλαγές γίνονταν με ανταλλαγές, με βάση το λάδι.
    Το πρόλαβα στο ξεψύχισμά του αυτό το αλισβερίσι. Κλειστό φορτηγό-μπακάλικο πέρναγε στα χωριά με όλα τα σχετικά είδη και οι γυναίκες πήγαιναν με τις κανίστρες το λάδι και ψώνιζαν.Το ίδιο και με είδη ρουχισμού,σπιτιού κλπ που έφερναν οι γυρολόγοι με φορτηγάκια στις μέρες μου.Παλιότερα,με διπλά γαϊδουράκια όπου στο ένα τα ψώνια(τα πουσούνια) και στ΄άλλο μικροβάρελα -ντίνες τα λέγανε- για το λάδι της πληρωμής.

  14. Γιάννης Κουβάτσος said

    10. Δεν είναι απλή σκατοψυχιά. Απλώς, κάποιος ονειρεύεται να γίνει ο Έλληνας Δόναλδ Τραμπ. 😛

  15. Νίκος Α. said

    Σιγά μη τον περίμενε το Δεσποινάκι

  16. Θύμμαχος Θήτης said

    καλημέρα

    Στην αυτο-οργάνωση ο Άλκης. Κρίμα που άκουσε την κακίστρω τη μάνα του και δεν πήρε την Δέσποινα.

  17. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    10. Και πού είσαι ακόμη. Να επιτρέπουν να βρίζει ο φονιάς τη μάνα του θύματος.
    http://www.enikos.gr/society/396670,Prokalei-o-Roypakias-Evrise-thn-mhtera-toy-Payloy-Fyssa–BINTEO.html

  18. Θύμμαχος Θήτης said

    Τι γέλιο, είδα και στα χτεσινά ότι κάποιος ψηφάει αβέρτα. Λοιπόν έκανα ένα τεστ και έριξα δυο ψήφους σε ένα προηγούμενο, η αξιολόγηση με τα αστεράκια, όπως είναι τώρα, επιτρέπει πολλαπλές ψήφους από τον ίδιο, αρκεί να σβήνει κάθε φορά το μπισκοτάκι. Αυτό το πρόσθετο με τα αστεράκια λογικά θα είναι παραμετροποιήσιμο και λογικά θα παίρνει περιορισμό ανά header ή καλύτερα ανά διεύθυνση. Όχι ότι με πειράζει να βάζει κάποιος 300 αρνητικούς ψήφους, αλλά να τον βοηθήσουμε να βρει κάτι πιο χρήσιμο να κάνει!

  19. Γιάννης Κουβάτσος said

    Πάντως, με το αποκεφαλισθείς και αποκεφαλιστής υπάρχει πρόβλημα. Ο περισσότερος κόσμος »αποκεφαλιστής» λέει. Αν κάτσεις να διορθώσεις, σε κοιτάνε περίεργα. Αν γκουγκλάρετε, θα δείτε ότι μόλις γράψετε Ιωάννης ο απ…, πρώτη επιλογή από κάτω είναι »ο αποκεφαλιστής». Και η Βίκη:
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%86%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%99%CF%89%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%82_%CE%BF_%CE%91%CF%80%CE%BF%CE%BA%CE%B5%CF%86%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%82

  20. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>Οι περισσότεροι στο χωριό τέτοιοι ήταν.
    Φρίκη! κάλιο «τοιούτοι» από «τέτοιοι» 😦 🙂

  21. Γιάννης Ιατρού said

    19: Θα είχε πολλούς απογόνους η Μερόπη… 🙂

  22. Θύμμαχος Θήτης said

    18 μεζεδάκι;: αρνητικους ψήφους 🙂

  23. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    19.
    >>Η γιαγιά μου τον Αη-Γιάννη τον Πρόδρομο τον έλεγε πάντα “ο Άγιος Ιωάννης ο Αποκεφαλιστής” (από το αποκεφαλισθείς) και εξηγούσε μάλιστα ότι ο Ιωάννης ήταν μεγάλος στρατιώτης του Χριστού και αποκεφάλιζε όλους τους άπιστους.
    https://sarantakos.wordpress.com/2011/01/24/roviolis/

  24. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    23.Το σχόλιο 34 στο λινκ
    και
    σχόλια 122,125,154
    https://sarantakos.wordpress.com/2009/02/24/ramoni/

  25. sarant said

    18 Δεν έχω έλεγχο πάνω στη βαθμολογία των άρθρων -πάντως ο λεγάμενος έπιασε δουλειά και στο σημερινό, που όσο και να πεις δεν είναι από τα άρθρα που εξάπτουν τα παθη, Ήδη σε δυο ώρες έχει ρίξει 78 ψήφους. Ελπίζω να έχει σκριπτάκι που το κάνει -λες να το κάνει με το χέρι;!

  26. Θα έχει βάλει τη γραία συμβία να κάνει το χαμαλίκι 🙂

  27. Θύμμαχος Θήτης said

    25 Πολύ πιθανό! Εκτός άμα έχει εμπειρία από τίποτις γουέμπ-τέστινγκ προγράμματα και έφτιαξε σκριπτάκι (μη βάζουμε και ιδέες αλλά η αλήθεια είναι πως έτσι θα έκανε κάτι αναμφίβολα πιο δημιουργικό)

  28. Νίκος Α. said

    10, 17
    Η hufpost μιλάει γιά «στοίχους των τραγουδιών του» πάντως.

  29. Γς said

    Και πήγε λοιπόν στα Μελίσσια και έστησε και μια σκηνή μέσα στο σπίτι του για να ζήσει το παιδικό του όνειρο να γίνει πρόσκοπος, αλπινιστής κλπ.
    Τα έχουμε ξαναπεί εδώ για το θεό εδώ.
    Δεν βάζω λίκνο 😉

  30. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ο τύπος με τις αρνητικές ψήφους δεν σας θυμίζει κάτι τύπους-κάτι τύπισσες που , μετά την απόρριψη, έρχονται μες στη νύχτα και χτυπάν τα κουδούνια ή σου χαρακώνουν τ’ αμάξι; 😊

  31. Κουνελόγατος said

    Ελπίζω να κάνεις πλάκα.

  32. Γς said

    >Τα έχουμε ξαναπεί εδώ για το θεό εδώ

    Τα έχουμε ξαναπεί εδώ για το θείο.

  33. Γς said

    32->29

  34. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    28. Δηλαδή τί λέει με όλα αυτά ο Τζημερ; ότι ήταν έγκλημα προμελετημένο και βαθιά πολιτικό αφού τον σκότωσε για τις ιδέες του.

  35. Αγάπη said

    19, 23 πήρε την εκδίκησή του ο αποκεφαλισΘείς και άλλαξε ρόλο με την αλλαγή ενός μόνο γράμματος 🙂

  36. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    Δε θυμάμαι αν έχω ξαναγράψει την ιστορία, που άκουσα στο μουσείο χαρτονομισμάτων, στην Κέρκυρα: Ένας αγρότης πούλησε ένα κτήμα και κατέβηκε στην πόλη με τρία τσουβάλια λεφτά, την επόμενη μέρα. Όταν του είπαν πως με τα λεφτά αυτά αγοράζει τρία αυγά, πήρε τα πίσω μπρος, κι έφτιαξε με τα λεφτά ένα στρώμα, να ‘χει να λέει…

    25/18 Το χέρι ίσως έχει συνηθίσει τις παλινδρομικές κινήσεις…

  37. Γιάννης Κουβάτσος said

    Παλαιότερα, τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε το φαινόμενο Τζήμερος, θα ‘5-6 χρόνια, όταν δημοσίευες κάποιο σχόλιο στον ιστότοπο του Βήματος, σχόλιο επικριτικό για τον Τζήμερο, μέσα σε λίγα λεπτά είχες μαζέψει δεκάδες ντισλάικ και αρνητικά σχόλια στο σχόλιό σου. Πολύ οργανωτικός ο Θάνος αλλά στις κάλπες …τζίφος. 😊

  38. Νίκος Α. said

    34 Για την ανορθογραφία το έγραψα. Ο Τζ. είναι απλά εμετικός. Αυτό που με προβληματίζει πάντως είναι ο τρόπος που λειτουργεί η ελληνική δικαιοσύνη με τόσες αναβολές καθυστερήσεις και με βρισιές μέσα στο δικαστήριο. Είναι ντροπή.

  39. Κουνελόγατος said

    Μικρός σαν ήμουνα (αρχές 70ζ), βρήκαμε στο σπίτι του παππού στο Αίγιο κατοχικά και μετακατοχικά χαρτονομίσματα, δε θυμάμαι έτος έκδοσης. Θυμάμαι πως ήταν αξίας δις (ίσως 1 δις) και εκατομμυρίων (πόσα, δε θυμάμαι πλέον). Η μητέρα μου -ανάμεσα σε άλλα και στο πως βρέθηκαν εκεί- μας εξήγησε ότι αυτά έχασαν την αξία τους και κανείς δεν τα ήθελε.
    Εμείς βεβαίως-βεβαίως τα χρησιμοποιήσαμε για να παίζουμε χαρτιά (δηλωτή και ξερή) με «αληθινά λεφτά».
    Μετά, όταν βαρεθήκαμε, παίζαμε χαρτιά με μικυμάους… 🙂 Είχανε μεγαλύτερη -για εμάς- αξία.

  40. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα! Η Λεπέν στο Ευρωκοινοβούλιο χαιρέτισε το βρετανικό Όχι ως το σημαντικότερο γεγονός στην ήπειρο μετά την πτώση του τείχους του Βερολίνου.

  41. Γς said

    39:

    Κι εμείς μετά τον πόλεμο παίζαμε με τα τσουβάλια των πληθωριστικών χαρτονομισμάτων της
    κατοχής.
    Θυμάμαι όμως και κάτι γερμανικά «κέρματα» από πεπιεσμένο χαρτί. Μάρκα τα λέγαμε.
    Τι στο καλό ήταν;

    Το έχω ξαναπεί εδώ και το έχουμε συζητήσει.
    Δεν έχει όμως επιβεβαιωθεί η ύπαρξή τους από κάποιον άλλον και όσο κι αν έψαξα πουθενά δεν αναφέρεται η δημιουργία και η χρήση τους.

    Τα θυμάμαι όμως. Ηταν τόσο όμορφα αυτά τα άτιμα πολύχρωμα χαρτονένια κέρματα που παίζαμε εμείς τα νήπια.

    Που θα πάει; Κάποτε θα βρω κάτι για δαύτα.

  42. ΣΠ said

    Θυμάμαι γραμματόσημο (ίσως να το έχω ακόμα κάπου) αξίας 1 εκατομμυρίου δρχ.

  43. Κουνελόγατος said

    39 συνέχεια, θυμάμαι και χαρτονόμισμα αξίας 100 εκατ. €. Αυτά.

  44. Κουνελόγατος said

    Αμάν, τώρα το είδα, 100 εκατ. δρχ. βεβαίως-βεβαίως.

  45. Οι κατοχικές δραχμές ανταλλάχθηκαν μετά την Απελευθέρωση 50 δισεκατομμύρια παλιές προς μία νέα — που κι αυτή, με τα όσα ακολούθησαν, πολύ γρήγορα εξευτελίστηκε, αλλά όχι σε κατοχική κλίμακα (περίπου στο 1/200 της αξίας που επιδιώχθηκε αρχικά να έχει). Το 1954, ένα χρόνο μετά την κατά 50% υποτίμησή της από τον Μαρκεζίνη, κόπηκαν τρία μηδενικά και εκδόθηκαν τα χαρτονομίσματα και τα κέρματα που θυμούνται όσοι είναι σήμερα 50-65 ετών. Κατοχικά χαρτονομίσματα όλοι λίγο-πολύ έχουμε δει, διότι ο πληθωρισμός κάλπαζε τόσο γρήγορα τους τελευταίους μήνες της Κατοχής (και τον πρώτο της Απελευθέρωσης) που πολλά ξέμειναν σε τσέπες και συρτάρια. Απεναντίας, όσοι δεν είχαν γεννηθεί το 1950 σπάνια έχουν δει μεταπολεμικά χαρτονομίσματα της εποχής, διότι είχαν ακόμα κάποια αξία το 1954 και ανταλλάχθηκαν.

  46. Κουνελόγατος said

    Και θυμάμαι με πόση αποστροφή λέγανε κάποιοι όταν ήμουνα μικρός «αυτός είναι κουκουές».

  47. Θύμμαχος Θήτης said

    ωραίο αυτό με τον αποκεφαλιστή. 🙂

    Θυμήθηκα και τον Αμβρόσιο από το βίντεο με τις κατάρες για τα χέρια και τα στομάχια των άπιστων σκυλιών. Λέει στην αρχή: «Και τότε ο προφήτης Ηλίας, ο προφήτης του Θεού, είπε ρίχτε τους στον γκρεμό, τους παπάδες του Βάαλ. Και τους σκότωσε όλους! Και είχε την ευλογία του Θεού!»

    Φαίνεται, λοιπόν, πως υπάρχει και ο Ηλίας ο κατακρημνιστής (ή γκρεμοτσακίστρας). Και δεν είναι παραφθορά από το κατακρημνησθείς 🙂

    Για να μην ξεχνιόμαστε, λίγες μερές μετά ο Ιερώνυμος δήλωσε για τον Αμβρόσιο: «Είναι εκπρόσωπος μιας μερίδας, ενός λαού που σκέπτεται έτσι και οφείλουμε να τον σεβόμαστε, να τον ακούμε και να προσπαθούμε να δούμε να μην ισοπεδώνεται το πρόβλημα, να αντιμετωπίζεται. Όσοι δεν τον έχουν γνωρίσει τον παρεξηγούν. Είναι άνθρωπος με ενδιαφέροντα. Αν πρόσεχε την ροή του λόγου του θα ήταν καλύτερα. Δεν το κάνει από κακία, απλά εκρήγνυται περισσότερο από ότι πρέπει.»

  48. Θύμμαχος Θήτης said

    47 φτου! => κατακρημνισθείς

  49. Θύμμαχος Θήτης said

    και συγγνώμη από τον Ηλία που γράφει σχόλια εδώ 🙂 Το όνομα μια χαρά είναι! Απλά ο προφήτης (και κάτοχος του ονόματος) εκρήγνυτο (ή εξερρήγνυτο) περισσότερο από ότι έπρεπε.

  50. spatholouro said

    41
    Για κοίτα στη σελίδα 43, μπας και έχει κάποια σχέση..

    https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiR0oD6w8rNAhUGsxQKHT3QDDUQFggaMAA&url=http%3A%2F%2Fdemo.openeclass.org%2Fmodules%2Fdocument%2Ffile.php%2FDEMO-A1356%2F%25CE%2588%25CE%25B3%25CE%25B3%25CF%2581%25CE%25B1%25CF%2586%25CE%25B1%2520%25CF%2580%25CF%2581%25CE%25BF%25CF%2582%2520%25CE%25BC%25CE%25B5%25CE%25BB%25CE%25AD%25CF%2584%25CE%25B7%2F%25CE%2595%25CE%25A1%25CE%2593%25CE%2591%25CE%25A3%25CE%2599%25CE%2591%2520%25CE%259C%25CE%2591%25CE%2598%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%25A9%25CE%259D%2520%25CE%259B%25CE%25A5%25CE%259A%25CE%2595%25CE%2599%25CE%259F%25CE%25A5%2520%25CE%2593%25CE%2599%25CE%2591%2520%25CE%25A4%25CE%259F%2520%25CE%25A7%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%259C%25CE%2591.pdf&usg=AFQjCNF-HE1KNcaYb7YUaAsiYQMxin0_iw

  51. 50 Στη σελ. 46 μάλλον: «Mια ακόμα περίεργη σειρά χαρτονομισμάτων κυκλοφόρησε στη Θεσσαλονίκη, όπου η κατοχή παρατάθηκε μέχρι τα τέλη Oκτωβρίου. Πρόκειται για χάρτινες μάρκες που χρησιμοποιούσαν οι Γερμανοί στρατιώτες για μικροαγορές στις καντίνες τους. Aυτές σφραγίσθηκαν με γερμανική και ελληνική σφραγίδα και οι Έλληνες υποχρεώθηκαν να τις δέχονται σε ισοτιμίες που καθόριζαν οι γερμανικές αρχές.»

  52. Διάφορα εδώ, αλλά όχι οι μάρκες που ψάχνουμε: http://www.joelscoins.com/wwii.htm

  53. spatholouro said

    Ναι, αλλά στη σελ. 43 κάτω κάτω έχει φωτό ενδιαφέρουσα…

  54. Ναι, αλλά ψάχνουμε «γερμανικά «κέρματα» από πεπιεσμένο χαρτί»…

  55. ΓιώργοςΜ said

    Γκουγκλίζοντας ακόμη και για ψεύτικα (παιχνίδια), βγαίνουν μεταλλικά (οι συλλέκτες μαζεύουν οτιδήποτε). Μήπως ήταν κάποιο παιδικό παιχνίδι; Το χαρτόνι ήταν το πλαστικό της εποχής.

  56. spatholouro said

    Βλέποντας εκεί λοιπόν τη φωτό του νομίσματος των 50 μάρκων, κάνω και την υπόθεση εργασίας μπας και είχαν τυπωθεί και του ενός μάρκου σε χαρτώα μορφή

  57. spatholouro said

    «Μάρκα» λέει τα λέγαμε, και ήταν από χαρτί…

  58. Πεπιεσμένο χαρτί όμως. Νομίζω η φράση που απομόνωσα στο #51 χρησιμεύει, αλλά άντε βρες την πηγή της (δεν γκουγκλίζεται). Έκανα διάφορες έρευνες για WWII paper tokens αλλά χωρίς επιτυχία…

  59. Τα κατοχικά μάρκα τυπώνονταν από τα κινητά τυπογραφεία της Βέρμαχτ, που ακολουθούσαν τις δυνάμεις κατοχής. Οι εμπόροι, ακόμα κι αν υποψιάζονταν πως είναι «μούφες», δεν είχαν πολλές επιλογές αφού ο «πελάτης» είχε όπλο.

    Κι αναλογίζομαι πόσες ζωές, σαν του Αλκιβιάδη, να χαραμίστηκαν από τα «πρέπει» των προγόνων τους. 😦

  60. spatholouro said

    Εμ, τότε, μπας και τα λέγανε «μάρκες» και όχι μάρκα;; (οπότε ταιριάζει με τη φράση του #51)

  61. Παιδιά ήσαντε όπως ήθελαν τα έλεγαν 🙂 Φωτογραφίες ή άλλες αναφορές δεν βρίσκουμε όμως!

  62. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    «Τότε όμως η τύχη, απροσδόκητα, του χαμογέλασε: Κέρδισε στο εθνικό λαχείο ένα πολύ μεγάλο ποσό και την ίδια βδομάδα πέθανε η μάνα του.»
    Μου θύμισε το σχετικό ανεκδοτάκι – Γυναίκα κέρδισα στο λαχείο 10 εκατομμύρια – Τι σοβαρά, αααχχ η καρδιά μου «τέζα η κυρά» – ΑΜΑ ΣΕ ΘΕΛΕΙ Η ΠΟΥΤΑΝΑ Η ΤΥΧΗ (χαμόγελο).

  63. ΓιώργοςΜ said

    Μήπως θυμίζουν κάτι ετούτα; Είναι προγενέστερα (1910-1925 περίπου αν κατάλαβα καλά), τα λένε notgeld και είναι από χαρτί ή πηλό
    https://goo.gl/g2t4JR
    http://goo.gl/CeztVu

  64. Corto said

    60 και 61:
    Αυτό μήπως σχετίζεται;

  65. Πάνος με πεζά said

    @ 62 : Ένα παρόμοιο που έχω ακούσει, από έναν μισότρελο που παρίστανε τον ασφαλιστή : «Ασφάλισα έναν, και την άλλη μέρα πέθανε ! Δεν έχω δει πιο τυχερό άνθρωπο !». Εννοούσε προφανώς ότι οι δικοί του εισέπραξαν την ασφάλεια ζωής με μηδενικό κόστος, αλλά έτσι που το έλεγε…

  66. sarant said

    Πολύ ενδιαφέρουσα αυτη η κουβέντα με τις μαρκες και τα μάρκα!

  67. Γς said

    Σας ευχαριστώ πάρα πολύ,

    Ηταν από πεπιεσμένο χαερί. Κάτι σαν τα μεταλλικά νομίσματα των 10 πφένιχ σε όψη και μέγεθος [ή κάπως μικρότερα].

    Να ήταν κανένα παιχνίδι για τα πιτσιρίκια;
    Αλλά πάλι δύσκολο, τέτοια λούσα εκείνες τις εποχές.

    Χάρτινα,
    Ολα τελικά είναι ψεύτικα. Από χαρτί.

    Εκτός απ το χαρτί, που είναι απο ξύλο…

  68. Γς said

    >Ηταν από πεπιεσμένο χαερί.

    χαρτί

  69. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  70. Γιάννης Ιατρού said

    67: Γς
    κάτι τέτοιο;

  71. Απόθανε ο Μπάντ Σπένσερ, ο αγαπητός αρκούδος των γουέστερν σπαγκέτι. 😦

    https://en.wikipedia.org/wiki/Bud_Spencer

    Κούκλος ήτανε στα νιάτα του

  72. Σοβαρά γράφει ο δράστης «1 μάρκο = 1 ευρώ»; Τόσο άσχετος είναι

  73. Γιάννης Ιατρού said

    69: ΕΦΗ, πληροφοριακά 1Ευρώ = 2 Μάρκα
    Τώρα η άσκηση μπορεί να είναι θεωριτική κλπ. 🙂

  74. Γιάννης Ιατρού said

    72: Άγγελε, μαζί γράψαμε 🙂

  75. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τέρενς Χιλ και Μπαντ Σπένσερ στις ταινίες «Τρινιτά». Αναμνήσεις της νιότης μας. 😊

  76. Γιάννης Ιατρού said

    θεωρητική γμτ$#%&^

  77. Γιάννης Ιατρού said

    71: Σκύλος
    Ναι, κι ο Ρέντσι (ο Ιταλός πμ) του έγραψε ένα ωραίο τουϊ, τι είδα χθες κάπου (ότι όλοι τον αγαπούσαν, κάτι τέτοιο…)

  78. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

  79. κε Κουβάτσο στο 75

    τις προάλλες διάβαζα για τη υική σας σχέση με τον χαλκέντερο σχολιαστή της «Ελευθεροτυπίας» κι αυτόματα μούρθε στο μυαλό ένα φωτεινό λαμπάκι
    «Μιχ. Κουβάτσος, ταξίαρχος ε.α., Καμένα Βούρλα». Καλά θυμάμαι;

    Κατά τις λοιπές ειδήσεις, χαζεύοντας τον Μπαντ Σπένσερ του 21ου αιώνα έπεσα στο Ίνστα του ισλανδικού τέρατος, που υποδύεται The Mountain (στο Game of thrones κι έτσι)

    Εδώ

    Three generations – the genes are genius.. #Genes #SuitUp @suitupreykjavik

    A post shared by Hafþór Júlíus Björnsson (@thorbjornsson) on

    πάει στο ράφτη με τον μπαμπά του και τον παππού του! Προσέξτε τον φουκαρά τον καναπεδάκο στο βάθος. Γαμογονίδια…

  80. Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΜΠΛΕ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΣΤΑ ΕΞΑΡΧΕΙΑ
    Τέλος εποχής για το ιστορικό Floral
    Πέφτει η «αυλαία» σε ένα ιστορικό κεφάλαιο της αθηναϊκής ζωής: το καφέ Floral, σήμα-κατατεθέν της πλατείας Εξαρχείων από το 1933, αναστέλλει από αύριο τη λειτουργία του.

    […]

    Αλλά και το νέο Floral, το οποίο λειτουργεί από το 2009 (σ.σ.: έπειτα από μια διακοπή δυόμισι ετών), διέγραψε μια σημαντική πολιτιστική πορεία, δικαιώνοντας, κατά τον ιδιοκτήτη του, την ιστορία που κληρονόμησε. Πάνω από 300 παρουσιάσεις βιβλίων και 1.000 συναυλίες, συζητήσεις, χορευτικές βραδιές, προβολές ταινιών και δεκάδες φιλοσοφικά, κοινωνικά και πολιτικά σεμινάρια και αφιερώματα είναι ο απολογισμός των τελευταίων επτά ετών. «Δεκάδες συγγραφείς παρουσίασαν αλλά και ολοκλήρωσαν το έργο τους στον χώρο μας» λέει ο κ. Θαλασσινός.
    Ωστόσο, «το νέο αυξημένο μισθωτήριο του ακινήτου και, κυρίως, η αφόρητη κατάσταση» ήταν οι δύο λόγοι για το τέλος εποχής του Floral.
    […]

    http://www.ethnos.gr/koinonia/arthro/telos_epoxis_gia_to_istoriko_floral-64398899/

  81. Για την Αναπτυξη-1(συνοψη)

    Αφηστε τους ενθουσιασμους για την Deve-λοπη
    να πατε ευθυς μεταναστες στην Ευρωπη
    ………………………………………………………….

    Την γκομενα μου αφηστε μη γινει φασαρια
    την Deve-λοπη την ψηλη, ριξτε τα στην Μαρια
    οσο εγω εδουλευα αργιες και γιορτες
    στα μπλογκια κωλοβαραγαν οι συριζιστες

    Στο Συνταγμα ελυνατε θεματα παγκοσμια
    πανευρωπαϊκα, ελληνικα κι εγκοσμια
    ………………………………………………….

    Η Deve-λοπη ηλθε για τους εργατικους
    αυτους που οι τεμπεληδες λετε μικροαστους
    γιατι το χρημα το φυσατε στην Κοβα της κονομας
    αριστεροι μηχανικοι κοντευει ενας αιωνας.

    Γι αυτο σας λεω τεμπεληδες της ευφορης κοιλαδας
    τυρια και βουτυρα απ’ ολα τα μερη της Ελλαδας
    λιαζονται στο Φλοραλ και στο Μοναστηρακι
    4 ευρω ο espresso , τα μισα στο Κολωνακι.

    18.05.2013

    Αφωτιστος Φιλελλην

  82. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ναι, Σκύλε, καλά θυμάσαι. Υποστράτηγος ε.α. πλέον. Τσίμπησε ένα βαθμουλάκι κατόπιν προσφυγής. 😊

  83. 82

    Ωραίος ο υποστράτηγος!
    Αυτόν θυμάμαι, από τότε που διάβαζα 10-12 εφημερίδες την ημέρα (στη δουλειά) και έναν άλλον, τον κ. Νικόλα Ρίζο, Παγασών 4, Βόλος.
    Και κάποια μέρα που βρέθηκα με κάτι άλλα παλιόσκυλα σε ένα τσιπουρεμπετάδικο του Βόλου, βλέπω απέναντι την οδό Παγασών. Πάω στο Νο 4 και βλέπω το όνομα του κ. Ρίζου στα κουδούνια. Κατόπιν ωριμοτέρας σκέψεως δεν χτύπησα να ανέβω για καφεδάκι και πουρπαρλαί.

  84. 80, 81.

    Η εξηγησις ειχε δοθει εγκαιρως. Πολυ ακριβος καφες, 4 ευρω ο διπλος espresso.
    Μονον που δεν τοιχοκολλησα το ποιημα.

    «λιαζονται στο Φλοραλ και στο Μοναστηρακι
    4 ευρω ο espresso , τα μισα στο Κολωνακι.»

  85. Γς said

    77:

    >Σκύλος. Ναι, κι ο Ρέντσι (ο Ιταλός πμ) του έγραψε ένα ωραίο τουϊ, τι είδα χθες κάπου (ότι όλοι τον αγαπούσαν, κάτι τέτοιο…)

    Το έβαλα εδώ πρωί πρωί:

    Matteo Renzi
    ‏@matteorenzi

    Ciao #BudSpencer
    Ti abbiamo voluto bene in tanti

  86. Γς said

    Φτου!

    Το έβαλα εδώ πρωί πρωί:

  87. Γιάννης Κουβάτσος said

    83. Τώρα στέλνει στην «Κ», αλλά σπανίως του τα δημοσιεύουν. Δεν είναι αρκετά νεοφιλελέ. Βγάζει το άχτι του σε εφημερίδες αποστράτων. Έχει να το λέει πάντως: «Στην «Ε» μου τα έβαζαν όλα». 😊

  88. Γς said

    Φτού, φτού!
    Εδώ, εδώ:

    https://sarantakos.wordpress.com/2016/06/27/barrel/#comment-367798

  89. 87

    στην Καθημερινή; α, μόνο τα νεοφιλελέ, παρακαλώ.

  90. Γς said

    70:

    Που το βρήκες αυτό Γιάννη;

    Μπράβο.

    Pressed cardboard 30mm

    Πολύ μεγάλο πάντως.
    Εκείνα πρέπει να ήταν περίπου d=10mm

  91. Γιάννης Ιατρού said

    85: Ναι ρε Γς, το θυμήθηκα κι εγώ μετά (ε, είναι και η ζέστη, είναι και τ΄ άλλα…. 🙂 ), ότι το είχα δει από ‘σένα στο χθεσινό νήμα!

  92. 86.

    Deux Super Flics (1976) vf/fr – Terence Hill et Bud Spencer

  93. Γιάννης Ιατρού said

    90: Αυτά ήσαν κάτι μετάλλια που δίναν στη νεολαί(ρ)α του εθνικοτέτοιου κόμματος το 1938/1940. Αλλά το κόλπο κατασκευής χρησιμοποιήθηκε και για άλλα παρόμοια. Διαβάζοντας το χρώμα που περιγράφεις και το υλικό κατασκευής το θυμήθηκα. Εϊναι βέβαια κάπως μεγάλο, αλλά μοιάζει (;) Αν σου κάνει να στο μικρύνω λίγο 🙂

  94. Γς said

    Και από τις πολλές λαμακίες ήταν κι αυτή που γιορτάζουμε τον ένα χρόνο σήμερα.

    Του ξεκαθαρίσματος των συνιστωσών και στις αμπλαούμπληκες ανεύθυνες ταρζανιές που οδήγησαν στα Κάπιταλ Κοντρόλ και μας πήρε ο διάολος και μας σήκωσε…περήφανα.

    Αντε να δούμε πόσους [και πόσες εταιρείες] θα φάει ακόμα ο μπέμπης που έκελεισε σήμερα τον ένα χρόνο του

  95. Γς said

    93:

    >Αν σου κάνει να στο μικρύνω λίγο:)

    Οχι, άστο. Οσο είναι.

    Φέτα είναι;

    -Ενα διακόσια. Να την αφήσω;

    [Εκτός αν και στα μεττάλια η διάμετρος μετράει]

  96. Γιάννης Ιατρού said

    94: Πάντως κάτι για κακοδιαχείρηση κυκλοφορεί από καιρό στην πιάτσα κι όχι τα capital controls …. Κρίμα θά ΄ναι να συμπαρασύρει και τους προμηθευτές του!

  97. Γιάννης Ιατρού said

    95: Θα ψάξω να το βρώ, αλλά θα είναι λίγο τσαλακωμένο. Από πίσω είχε μια παραμάνα ή κάτι τέτοιο. Και σε μιά διαδηλωσούλα στη Στουττγάρδη το ΄70 μας ήρθε ένας 50άρης ντουλάπα με το «κουμπί» καρφιτσωμένο στο πέτο και μας έβριζε κλπ. Κι όταν πήρα είδηση το έμβλημα που είχε πάνω, πιστήκαμε λίγο στα χέρια και του το ξεκόλλησα και το πάτησα κάτω. Αυτός την έκανε (μαζεύτηκαν και κάτι άλλα καλόπαιδα από την παλιοπαρέα…) κι έτσι μου έμεινε το ενθύμιο. Γι αυτό το θυμόμουν 🙂

  98. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κάπιταλ κοντρόλ, κακοδιαχείριση, δόλια χρεοκοπία που είναι και της μόδας, ποιος ξέρει, η ουσία είναι ότι θα την πληρώσουν πάλι μόνον οι συνήθεις ύποπτοι: οι εργαζόμενοι.

  99. Γς said

    96:

    >Πάντως κάτι για κακοδιαχείρηση κυκλοφορεί από καιρό στην πιάτσα κι όχι τα capital controls

    Μη συγκρίνεις ανόμοια πράγματα.
    Την καλή ή κακή διαχείρηση με τη εν ψυχρώ προσβολή της δημοσίας αιδούς.

    Εννοώ τον αυνανισμό [δημοσίως] που η οικονομία και όλοι μας πληρώσαμε, πληρώνουμε και θα πληρώνουμε

    Τζάμπα αυνάνες!

  100. Γς said

    Πάω για κούρεμα Γιάννη [πραγματικό στην Αρίστη]

  101. Γιάννης Ιατρού said

    98: ¨ολο και κάποιος θα εκμεταλλευτεί το κενό και θα πάρει κάποιο μερίδιο… Αλλά, όπως λές, αρκετοί θα κλάψουν …., μιάς και οι θέσεις «εργασίας» τύπου Τζάμπο δίνουν και παίρνουν!

    Ωχ, έπιασε και καταιγίδα εδώ στην Πέυκη, μόλις τώρα. Θα δροσίσει βέβαια κάπως και θα σβήσει και λίγο τη φωτιά στα Δερβενοχώρια, εύχομαι μην την πατήσουν άλλοι!

  102. Alexis said

    «Με λένε Τρινιτά και δέρνω δυνατά»
    Κρίμα… 😦
    Ένας ακόμα ήρωας της νιότης μας πέρασε στην ιστορία…
    Πάντως δεν ξέρω κατά πόσο είναι σωστός ο χαρακτηρισμός «γουέστερν σπαγγέτι» για τις ταινίες του.

  103. Γιάννης Ιατρού said

    100: Αϊ κουρέψου ρε 🙂

  104. 102

    Δίκιο έχεις. Γουέστερν σπαγκέτι ήσαν εκείνα που γύρισε ο Σέρτζο Λεόνε στην Ισπανία, σαν την τριλογία του δολάριου με τον Κλίντ Ίστγουντ. Οι Τρινιτά ήταν σπαγκέτι των σπαγκέτι.

    Γιάννη Ι., χρειάζεσαι επιστημονικό βοηθό; http://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uploads/2016/06/funny-snapchats-58-57725f9fd29ae__605.jpg

  105. Γιάννης Ιατρού said

    104β: Μόνο κορυφές με βαθιά γνώση του αντικειμένου 🙂

  106. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα και προσοχή στο χαλάζι!

  107. Κουνελόγατος said

    Εδώ ρίχνει αρκούδες με τα αρκουδάκια 45.000 γενεών. Ελπίζω να μη γίνει κανά κακό. Μόνο; καλό, θα σβήσει οριστικά η φωτιά. ΠΡΟΣΟΧΗ!!!

  108. Γιάννης Ιατρού said

    107: Συντεταγμένες δεν δίνεις ρε μάστορα!

  109. Λειβαδιά;

  110. Εντωμεταξύ στο Ρίο ντε Τζανέιρο ετοιμάζουνται για Ολυμπιάδα

  111. 71, …Απόθανε ο Μπάντ Σπένσερ,
    ο αγαπητός αρκούδος των γουέστερν σπαγκέτι.😦
    …ήταν πολίστας…

    Πολική αρκούδα, επομένως!

  112. Γς said

    103:

    Κουρεύτηκα.

    Κούκλο μ έκανε η Αρίστη

  113. Κουνελόγατος said

    Ηλιούπολη καλυτέρεψε, ακόμη ρίχνει αλλά ψιλό. Κατέβηκε όλο το βουνό. Αυτά.

  114. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Δελτίο καιρού:
    Στο Χαλάνδρι,όλο φοβέρα,φυσομάνησε λίγη ώρα,βρόντηξε αγριευτικά καναδυο φορές, μας άδειασε και μερικές ψεκαστήρες,μέτρια πράματα και πάει

  115. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    112.Mε γεια, τσάκα μια!

    Σαν σήμερα άρχισε και σαν σήμερα τέλειωσε ο ΑΠΠ.

  116. Απέναντί μου, Ιτέα-Γαλαξίδι, το ρίχνει κανονικά. Και ο σύννεφος πάει δυτικά. Εμείς, εδώ χάμου, στη στέγνα.

  117. 114 Χαλάνδρι, ε; Μία παλιά συνάδερφος συμφωνεί

  118. Γιάννης Ιατρού said

    Είναι να μη γίνει το κακό ΕΦΗ σε τέτοιες μπόρες.
    Ρίχνει τουλούμια 10-20 λεπτά, την παθαίνεις και μετά σταματάει, άμα είσαι άτυχος (…κι απροετοίμαστος με φραγμένα λούκια κι απλωμένη μπουγάδα 🙂 ή σε κανένα δρόμο με …έργα/μπάζα ή/και φραγμένους υπονόμους κλπ. κλπ.).
    Την πατάς και μετά άντε να το φέρεις στα ίσα του.

  119. Γιάννης Ιατρού said

    112: Πάντα κούκλος ήσουν, αλλά τώρα το ανέδειξε 🙂 🙂 Άριστη Αρίστη! (κοκκοράκι μπροστά σου ‘κανε;)

  120. Νταξ’, ο Άδωνις βρήκε τον υπεύθυνο!

  121. Corto said

    67 (Γς):
    Κάτι ανάλογο, αλλά …αμερικάνικο (και πολυμερές, υφής σαν το καουτσούκ):

    https://en.wikipedia.org/wiki/Office_of_Price_Administration

  122. α, ΟΚ, ετεροχρονιζμένο από πέρυσι

  123. sarant said

    120 Για τον Κούλη λέει;

  124. Για το χαλάζι, μονο τους αγροτες που περιμενουν συγκομιδη να κλαιτε, σιγουραντζηδες 🙂 συνελληνες.

    To Λ.Α.* ειναι σαν το L.A. και γενικοτερα την Southern California

    * Λεκανοπέδιο Αθηνών

    Albert Hammond – It Never Rains In Southern California

    ΥΓ Εξαλλου κυκλοφορω με μοτοσυκλετα ( με 3 διαδοχικα δικυκλα ακριβως 40 ετη ). Στανταρντ πληροφορηση απο meteo και στανταρντ εξοπλισμος αδιαβροχο στο σακιδιο πλατης.
    Και στο γραφειο μια αλλαξια εσωρουχα κια ρουχα και υποδηματα για τον χειμωνα. Ο.Ε.Δ.

  125. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ή το ‘χει κάψει εντελώς ο Άδωνης ή έχει υποδόριο χιούμορ. Κάτι, τελοσπάντων, πρέπει να του βρίσκει η Ευγενία. 😗

  126. Γς said

    116:

    Που το θυμήθηκες.

    Ωραίο [αν κι ελαφρώς επώδυνο] έθιμο

  127. Γιάννης Κουβάτσος said

    Α, στον περσινό Ιούνιο αναφέρεται. Είχε ρίξει πέρσι σαν σήμερα τέτοια βροχή; Ρε, μπας κι έχει δίκιο ο Άδωνης; Σύμπτωση επαναλαμβανομένη… 😨

  128. Γς said

    121:

    Ναι κάτι τέτοιο [προς το …χάρτινο].

    ευχαριστώ

  129. 125

    Κάτι, τελοσπάντων, πρέπει να του βρίσκει η Ευγενία.

    Ναι, σίγουρα:

  130. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    ₯ DenAntexWallo ‏@Lampatzampa 25 Ιουν
    Οταν σε κοβει η μανα σου τα μαλλιά και σε λεει ποσο ομορφος εισαι.

  131. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    129. Άμα δεις τον προηγούμενο…

  132. 131 ναιναι, ξεύρω!

    εντωμεταξύ, σκληρή δουλειά το ευρωβουλευτιλίκι, δείτε τον τυπάκο στο βάθος

  133. Γιάννης Κουβάτσος said

    Από το βιβλίο «Αι περιπέτειαι του κ.Κρακ» ,με άρθρα του Μιχαήλ Μητσάκη, που κυκλοφόρησε πρόσφατα:
    (9 Απριλίου 1988)
    «Ιδέαι του Γιαννούκου:
    Ωμίλουν ενώπιόν του περί των τελευταίων γεγονότων και κάποιος έλεγεν ότι η κυβέρνησις εσχάτως προέβη εις πολλά βίαια μέτρα ων αποτέλεσμα αλλού βεβαίως θα ήτο ο εξερεθισμός του λαού.
    Και ο Γιαννούκος: Δυστυχώς, φίλε μου, απεδείχθη προ πολλού ότι οι Έλληνες ομοιάζουν με τους οκτάποδας. Όσον τους κτυπάς τόσον μαλακώτεροι γίνονται».
    Διαχρονικός ο καναπές, έτσι; 🐑

  134. Γιάννης Κουβάτσος said

    1888 βεβαίως. Αλλιώς θα ήταν ανταπόκριση απ’ τον παράδεισο. 😊

  135. Πάνος με πεζά said

    @ 94 : Φέτα είναι;

    -Ενα διακόσια. Να την αφήσω;
    -Ναι ! Να την αφήσεις, και να κόψεις άλλη, όση σου είπα !

    Όσο για το Μαρινόπουλο (σχετική κουβέντα!), δεν ξέρω, πράγματι ακούγονται πράγματα για κακοδιαχείριση. Σίγουρα, φυσικά, δε θεωρείται (ή όχι;) κακοδιαχείριση το να χρωστάει στους εργαζόμενους αυτή τη στιγμή μόνο τον Ιούνιο (που δεν έχει τελειώσει κιόλας).

    Σίγουρα όμως υπάρχει γόνιμο πεδίο να μιλήσεις για κακοδιαχείριση στα σούπερ μάρκετ, εφόσον είναι από τις ελάχιστες πια επιχειρήσεις που εισπράττουν μετρητοίς (φανταστείτε κάθε «μπιπ» της κάθε ταμιακής σε τί αντιστοιχεί), ενώ πληρώνουν με καθυστέρηση.

  136. Πάνος με πεζά said

    @ 131 : Βρείτε τις διαφορές !

  137. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    136.Ο ένας είναι καλό πινέλο λέει.

  138. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    135 – Έχει αλλάξει εδω και είκοσι χρόνια ο τρόπος που βγαίνουν τα μεγάλα κέρδη για τις εταιρείες (και όχι μόνο) αλλά δεν ( θέλετε η δεν μπορείτε) το βλέπετε, κι αναμασάτε αυτά που μάθαμε από μικρά παιδιά. Οι ημερίσιες χρηματιστηριακές συναλλαγές που δεν παράγουν τίποτα, είναι δεκαπλάσιες της παραγωγικής οικονομίας. Η παραγωγική οικονομία, ΕΧΕΙ ΠΕΘΑΝΕΙ, τον προηγούμενο αιώνα, και για όσους δεν το γνωρίζουν, έχουμε πλέον 2016.

  139. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    136 – Ο ένας είναι ηλίθιος, κι ο άλλος πανηλίθιος.
    ΚΕΡΔΙΣΑ:☺

  140. Πάνος με πεζά said

    @ 137 : Πάλι καλά που δεν τον ειπες «καλή παλέττα», θα τον παίρναμε για χειριστή κλαρκ ! 🙂

  141. Πάνος με πεζά said

    @ 138 : Εντάξει ρε Λάμπρο, αλλά τα σούπερ μάρκετ δεν είναι στην παραγωγική, αλλά στη μεταπρατική οικονομία (αν το λέω καλά). Όπως, άλλη οικονομία παράγει η αυτοκινητοβιομηχανία κι άλλη ο ταπετσέρης των αυτοκινήτων.

  142. Pedis said

    # 69 – Εφη – … και 100 δρχ (η τυρόπιττα) πήγε 1 Ευρώ. Να γίνουν πληρωμές σε τυρόπιττες. Σε κάθε μάρκο θα μείνου και ρέστα για μασούλημα.

    Τι σκέφτεται η χαίλω, η παλιοτζημέρω στην εικόνα;

    # 120 – Σκύλος – θα ρίξει καρεκλοπόδαρα, πάρε ομπρέλλα … Αύριο

    # 133 – Γιάννης – καλή η ιστορία μεν, λίγο διδακτική, δε … έχεις δει χταπόδι να επιλέγει τον καμακά που θα το γουλίσει;

    Μαλάκιο, ναι, χαζομαλάκας, όχι.

  143. sarant said

    133 Δεν ηξερα αυτή την έκδοση, ευχαριστώ!

  144. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    141 – Δεν έχει σημασία σε ποιά οικονομική παράμετρο του συστήματος είναι μια εταιρεία, τα μεγάλα κέρδη τα βγάζει από το χρηματιστήριο, είτε είναι ο Μαρινόπουλος ( η μητρική, όχι τα franchise) είτε η κόκα κόλα, είτε η Μikrosoft, είτε η BMV, είτε η όποια τράπεζα. Η παγκόσμια οικονομία, λειτουργεί χρηματιστηριακά, κι οσο πιο γρήγορα το αντιληφθεί και το κατανοήσει κάποιος, τόσο το καλύτερο γι’ αυτόν και τα παιδιά του, οι υπόλοιποι, δες τους νέους αποφοίτους στον κόσμο, και βγάλε συμπέρασμα (για την Ελλάδα δεν το συζητάω, γιατί δεν υπάρχει στον χάρτη).

  145. 138, 141,

    Super Market – Stock Market: 0-1 🙂

  146. Pedis said

    … άλλη μαλακοτζημέρω από δω.

    [(μάλλον μεζεδάκι … το νουμεράκι έχει λάθος) αλιευμένο στο http://kartesios.com/?cat=28%5D

  147. nikiplos said

    Ο Θάνατος του Μαρινόπουλου, είναι άμεση συνέπεια της εξόδου της Carefour και της εξωτραπεζικής πιστοληπτικής της πιστότητας (της Carefour)… Σε ότι αφορά το θάνατο της Ελληνικής αλυσίδας Carefour-Μαρινόπουλου, οι στοιχειωδώς σχετικοί τον περιμένουν εδώ και 3-4 χρόνια, καθώς έκτοτε η εν λόγω εταιρία συντηρείται μόνο με τα … «μηχανήματα» (aka κρατική παρέμβαση για αναστολή πληρωμών ΦΠΑ, φόρων, ασφάλιστρων, μισθών, αποζημιώσεων κλπ)… Απορώ που η είδηση παίζει τώρα…

  148. ΕΦΗ2 (115), πώς «και σαν σήμερα τέλειωσε ο ΑΠΠ»; Εμείς δηλαδή στην Εσπερία τι γιορτάζουμε στις 11/11;
    Εξάλλου, ούτε σαν σήμερα άρχισε. Σαν σήμερα πυροδοτήθηκε το φυτίλι, αλλά ήταν βραδύκαυστο, και ο πόλεμος άρχισε ένα μήνα μετά.

  149. sarant said

    146 Θεσμική δικλείδα είναι να υπάρχει ένα διορισμένο συμβούλιο, να επικυρώνει τα αποτελέσματα 🙂

  150. Μαρία said

    149

  151. Pedis said

    # 149 – … συμβούλιο διορισμένο από κυβερνώντες που χαίρουν -δεν χαίρουν- την προτίμηση του 20% των εκλογέων ! 🙂 🙂

  152. Pedis said

    # 150 – Ποιος Γιάννης; Ο δικός μας;;;

    Και ποιες «κακοτοπιές» … αφού είναι ανεγκέφαλη. Σκάβει το λακκο της με τις εμπνεύσεις που έχει.

  153. Μαρία said

    152
    Ο Γιάννης του Τιγράνη 🙂

  154. Pedis said

    Α ο Διαμαντοπούλος …

    Είπα κι εγώ!

  155. sarant said

    Αυτό με τον Τιγράνη δεν το ήξερα 🙂

  156. Μαρία said

    155
    Αρμένος ο Τιγράνης;

  157. Μαρία said

    Για χρήση εικονικών τιμολογίων κατηγορείται η Carrefour-Μαρινόπουλος http://www.capital.gr/story/1481188

  158. Γς said

    Μαρινόπουλος
    Και θυμήθηκα το Φαρμακείο του Μαρινόπουλου στα Χαυτεία.
    Ηταν και του Μπακάκου στην απέναντι μεριά της Ομόνοιας, αλλά σαν την [ονόματα δεν λέμε], την ταμεία του Μαρινόπουλου δεν είχε.

    Μαρινόπουλος. Και μετά ξανοίχτηκε σε άλλες δραστηριότητες, τα Prisunic Marinopoulos, τα πρώτα σουπερ μάρκετ, τα Γαλλικά.

    Κι ήταν κι ο φίλος μου Παναγιώτης που πήγαινε για καλό σκοπό με τη κοπέλα του που ήταν και της γαλλικής φιλολογίας.

    Και τη ρώτησε μια μέρα τι παει να πει στα γαλλικά Prisunic κι αυτή του απάντησε: -Τίποτα.

    Και πολύ προβληματίστηκε ο Παναγιώτης για τη γνώση της γαλλικής της κοπέλας του.

  159. Γς said

    Και μετά ήρθαν τα Κοντινεντάλ [εκείνο το τεράστιο στο Ελληνικό] και τα Καρφούρ.

    Κι ανοιξε κι ένα μεγάλο Καρφούρ Μαρινόπουλος στο Γέρακα.

    Και ήταν και δυό τύποι της ασφάλειας με ένα καροτσάκι που παρίσταναν τους πελάτες που ψώνιζαν.

    Και πάω δήθεν συνομοτικά και τους ρωτάω:

    -Ρε παιδιά πως γίνεται να βγάλω έξω το [γεμάτο] καροτσάκι μου χωρίς να περάσω από το ταμείο;

    Κι αυτοί κομπλαραν. Τα έχασαν και δεν ήξεραν τι να κάνουν. Μέχρι που τους γέλασα και κατάλαβαν ότι τους δούλευα.
    Και συνήλθαν

  160. Γς said

    Κι αυτός [όχι ο κύριος, το μαγαζί στο βάθος] είναι ο Μαρινόπουλος της γειτονιάς μου.

    Ο μελαμψός καρεκλάς ήταν από άλλη γειτονιά

  161. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα

    160: Ωραίος ο τύπος (…κι αυτό το δώσε κάτι πρώτα που σου είπε, εμπορικό δαιμόνιο, έμφυτο 🙂 )

    Και πόσα επαγγέλματα δεν χάθηκαν (ή χάνονται πλέον) με την «τεχνολογική» εξέλιξη….
    Καρεκλάς, γανωτζής, κανατάς, σιδεράς/πεταλωτής, τσαγκάρης, γαλατάς/παγωτατζής κλπ. κλπ.

  162. spiral architect said

    Καλημέρα.
    Θα’ θελα να’ ξερα, τι έγραψαν πάνω στον τάφο του θείου Αλκιβιάδη …
    (βιάζομαι, ε;)

  163. Γς said

    161:

    Κι ο μπαλωματής

  164. Γς said

    162:

    Ρώτα τον ίδιο.
    Σε πρώτη ευκαιρία

    Φτου, φτου!

    [Ο Γς φτύνει τον κόρφο του]

  165. Κουνελόγατος said

    Πάντως τα Καρφούρ είχαν πρόβλημα από το 2010 (ίσως και πριν). Για ποιον λόγο όμως, δεν ξέρω. ας πει όποιος γνωρίζει.
    Καλημέρα και χρόνια πολλά στους Πετροπάβλους.

  166. Γιάννης Ιατρού said

    165: Ναι, κι από μένα χρόνια πολλά, και στις Παυλίνες, Πάολες κλπ. (έχουμε και τον Paolodrosi 🙂 αλλά είναι φτιαχτό 🙂 )

  167. Γς said

    163:

    >Τότε όμως η τύχη, απροσδόκητα, του χαμογέλασε: Κέρδισε στο εθνικό λαχείο ένα πολύ μεγάλο ποσό

    Αλλος ένας υποδηματοποιός. Της γειτονιάς κι αυτός αλλά με κυριλέ μαγαζί στο [παλιό] τέρμα της Μεταμόρφωσης, στον Κοπανά του Βύρωνα.

    Με αυτόν γνωριζόμασταν καλύτερα μιας και το σπίτι του ήταν απέναντί μας και καθημερινά είχαμε πάρε δώσε μ αυτόν, την γυναίκα του και τα παιδιά του.

    Κέρδισε κάποτε και κάποιο σοβαρό ποσό στο λαχείο και μου είχε κάνει εντύπωση που τίποτε δεν άλλαξε στη ζωή του και στην συμπεριφορά του απέναντί μας.

    Τον είδα τις προάλλες, που είχα κατέβει στην κόρη μου, υπέργηρο, να κάθεται σε μα καρέκλα κοντά στο παλιό του μαγαζί.

    Τον χαιρέτησα, αλλά με κοίταζε σαν να μην με γνωρίζει.
    Του είπα ποιος είμαι και τόν ρώτησα αν είναι ο κυρ Σπύρος ο τσαγκάρης που έμενε απέναντί μας κλπ.
    Η απάντησή του ήταν; -Δεν θυμάμαι.

    Ναι, μου είπε η κόρη μου. Δεν θυμάται πια ποιος ήταν…

  168. spiral architect said

    @165: Γιατί τα δάνεια και τα κέρδη τα’ βγαζαν διαχρονικά οι Μαρινόπουλοι (και ο κάθε «Μαρινόπουλος») σε οφσόρ. Σιγά λοιπόν μην καθήσουν να το παίξουν μπακάληδες πληρώνοντας τις επιταγές των προμηθευτών κι τους 13000 εργαζόμενους. Πέρα απ’ το ότι, το σόι δραστηριοποιείται και σε άλλες δραστηριότητες (π.χ. Φαμάρ), όπως και είναι μέτοχοι στην Τράπεζα Πειραιώς απ’ την οποία έχει πάρει κάμποσα δάνεια.
    Εν ολίγοις, Γιάννης κερνά, Γιάννης πίνει και τα κορόιδα πληρώνουν τα γαμησιάτικα.

  169. Γς said

    166:

    Κι από μένα, που άκουγα κάποτε και στο όνομα Πέτρος.

    -Αχ, Πέτρο μου

  170. Κουνελόγατος said

    168. Spiral αυτά είναι κακίες των κομμουνιστών, που ως γνωστόν, μισούν την επιχειρηματικότητα, γιατί είναι άθεοι και θα ξυρίσουν τους παππάδες.
    Για τη Marfin όμως δε λένε κουβέντα.

  171. spiral architect said

    @170: Ένα κομμουνιστή και έναν που ξέρει μαθηματικά (όχι τα οικονομικά μαθηματικά) 😉 δεν μπορείς να τους κοροϊδέψεις. Οι θεωρίες τους είναι διαχρονικά θεμελιωμένες. 🙂

  172. Κουνελόγατος said

    Έναν αναρχοκομμουνιστή που ξέρει μαθηματικά;

  173. Γς said

    shift over time. διαχρονικά

  174. Θύμμαχος Θήτης said

    152 και της Μερόπης; και του 46; ένα ένα τα κομμάτια… δένει το παζλ… με την ιστορία του θείου Αλκιβιάδη…
    :O

  175. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    171 – Μια χαρά μπορείς να τους κοροϊδέψεις, και να τους κάνεις να σε υπηρετούν, ενώ ο πρώτος θα νομίζει πως παλεύει να σε ανατρέψει, ο δεύτερος έτσι κι αλλιώς, έχει εκπαιδευτεί να μην βλέπει πέρα από τους αριθμούς του. Είναι διαχρονικά θεμελιωμένο το κόλπο, πάνω από 100 χρόνια κρατάει αυτή η κολόνια (χαμόγελο).

  176. spiral architect said

    @175: Κοίτα εσύ το Φόρεξ, μη σου φύγει καμια μετοχή και άσε τα θεωρητικά για άλλους. (κλαυσίγελως)

  177. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Αναρχοκομμουνιστής που ξέρει Μαθηματικά; Ιέτα!

  178. sarant said

    Καλημέρα από εδω σε κομμουνιστές και μαθηματικούς!

  179. Μαρία said

    166
    Συνοδική θεία λειτουργία στον Αγ. Παύλο Ψαρών. Κάνοντας ζάπινγκ πέφτω σε φοβερό χερουβικό. Λέω: Έχουν τέτοιους ψαλτάδες στα Ψαρά! 🙂
    Λίγο πριν απ’ το Λάβετε φάγετε ο Ιερώνυμος κάνει ένα ενδιαφέρον ολίσθημα, που το διορθώνει πάραυτα:
    Η χάρις του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και η αγάπη … και η κοινωνία του Αγίου ΣΩΜΑΤΟΣ Πνεύματος….

    168
    Επίσης Μαρξ εντ Σπένσερ με δικαιόχρηση.

  180. Πάνος με πεζά said

    Με αφορμή τη σημερινή γιορτή Πέτρου και Παύλου (χρόνια πολλά, a propos, στους εοράζοντες), βρίσκω τους πιο πολλούς ναούς αφιερωμένους στα δύο ονόματα, κι από κει και πέρα, «σκέτους» το ναό του Αγ.Πέτρου στο Άργος (που μάλιστα γιορτάζει στις 3 Μαίου, όχι σήμερα), και κάπως περισσότερους «σκέτους» ναούς Αγίου Παύλου.
    Ένας πασίγνωστος μάλιστα, είναι στην Αθήνα, στη Χίου, κοντά στα παλιά γραφεία της Finos Films.

  181. Γιάννης Ιατρού said

    168 τέλος Spiral

    Εμ, κι απειλεί 12.500 θνητούς με ανεργία και 3.000 πιστωτές με λουκέτο.
    Χρωστά 1,35δις κι έχει 280 εκ. συνολικά διαθέσιμα! Αλλά η Πειραιώς, που είναι και μέτοχος ο Μαρινόπουλος αν δεν απατώμαι, της έδινε μέχρι πρότινος δάνεια….

    Το πιό δύσκολο θέμα είναι οι πιστωτές, γιατί πιστεύω ότι τουλάχιστον ένα μέρος του προσωπικού της θα απορροφηθεί από αυτούς που θα πάρουν το μερίδιό της στην αγορά.

    Τι να πεί κανείς… Εκείνο που δεν μου χωρά στο μυαλό, είναι πως μπορεί να δέχεσαι/εξακολουθείς (με το ρίσκο να κλείσεις κι εσύ το μαγαζί και να μπεις και μέσα!) να είσαι προμηθευτής κάποιου που σου χρωστά τόσα πολλά. Τους βάζουν στο χέρι και μετά τους εκβιάζουν (με την εξόφληση κλπ) …., αλλά ρε παιδί μου, τυφλοί είναι, πως την πατάνε έτσι; Καλύτερα να πουλήσεις λιγότερα από το να τα διαθέσεις (και νά ΄χεις το κόστος υλών & παραγωγής) και να μη στα πληρώσουν.

  182. Πάνος με πεζά said

    Η συγκεκριμένη αγορά των S/M, όπως και άλλες, συρρικνώνεται σε λιγότερους «παίκτες». Μην ξεχνάμε ότι λίγο πριν από το Πάσχα, στο «τσακ» τη γλύτωσε ο Βερόπουλος, με απορρόφηση από τα «My Market», κάτι που επιχείρησε και ο Μαρινόπουλος, με deal με το Σκλαβενίτη, για τα μεγάλα πόστα μόνο, όμως (τα γιγάντια Carrefour). Αλλά δεν πρόκανε.

    To θέμα είναι ότι εμείς, ως βόιδα, πάμε και ψωνίζουμε από τα Lidl…

    Όσο για το παιχνίδι με τους προμηθευτές, σας έχω πει και από παλιά : όταν ο πατέρας μου δούλευε στη Lowenbraw, οι κύριοι θέλανε έξι μηνών απλήρωτες παραγγελίες, μόνο και μόνο «αέρα» για να σε βάλουν στο ράφι τους… Και μιλάμε για εποχές ’90, όχι για τώρα…

  183. Πάνος με πεζά said

    Κι είχε πει ο πατέρας μου το αμίμητο, «αν είναι να πιάσω τον κ@λο μου, φτάνει και το δικό μου το χέρι». Κι έμεινε η μπιρίτσα μόνο με το βαρέλι και την κάνουλα, πεδίο στο οποίο κυριολεκτικά διέπρεψε…

  184. Κουνελόγατος said

    Δεν είναι το ίδιο, όμως πόσοι εργαζόμενοι παραμένουν στη δουλειά τους, ενώ από την αρχή φαίνεται πως δε θα πάρουν το μισθό τους;
    Επίσης, μην ξεχνάτε την Ελλάδα των εκσυγχρονιστών, του χρηματιστηρίου και της αρπαχτής. Ποιος ξέρει αν οι μέτοχοι των επιχειρήσεων είναι πλούσιοι, ενώ αυτές κλείνουν και ο κόσμος μένει χωρίς δουλειά; Καλά, ξέρω, δε γίνονται τέτοια πράγματα στον καπιταλισμό…

    Δείτε κι αυτό.
    https://left.gr/news/pragmatiki-leilasia

  185. Κουνελόγατος said

    Έλα, δεν το πιστεύω…
    http://www.inewsgr.com/61/se-FUND-TOY-QATAR-me-terastia-akiniti-periousia-i-oikogeneia-marinopoulou.htm

  186. spiral architect said

    Ένας άλλος Σαραντάκος γράφει και στοχεύει στην καρδιά του προβλήματος:

    [..] Η πραγματική οικονομία έχει διαλυθεί πλήρως και τα λουκέτα δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα φυσικό επόμενο μιας πολιτικής που έχει ως βασικό άξονα την υπερφορολόγηση, την καχυποψία έναντι των επιχειρήσεων και των επιχειρηματιών, και τον διαχωρισμό μεταξύ του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.[..]
    http://bit.ly/29o9Ypj

  187. Κουνελόγατος said

    Βρε spiral, το έγραψα και παραπάνω. Όταν έβγαιναν διαταγές πληρωμής σε βάρος των Καρφούρ το 2009-2011 (αν θυμάμαι καλά), προφανώς ο Saradakos διάβαζε γλωσσικά ιστολόγια και δεν το πήρε χαμπάρι… Ήταν και η ισχυρή Ελλάδα του ποντικομαμή, έδιναν και δάνεια σε όλους -λτ- οι τράπεζες, όλα καλά.

  188. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    176 – Μα πάντα την θεωρία την αφήνω για άλλους, εμένα ανέκαθεν με ενδιέφερε η πράξη, (γενικώς-χαμόγελο) γι΄αυτό σχεδόν πάντα, μιλάω κυρίως βιωματικά. Όσο για τις μετοχές, δεν φεύγουν, εκεί είναι καθημερινά 300 χρόνια τώρα, και καθορίζουν τις ζωές μας, άλλο αν οι περισσότεροι θεωρητικοί της ζωής δεν τις βλέπουν, ή κάνουν πως δεν τις βλέπουν, ή δεν θέλουν να τις δούν, ανατρέπουν την θεωρία τους βλέπεις.

  189. Γς said

    186:

    Που θα πάει όμως;

    Θα τελείώσουν οι ξεκλείδωτες πόρτες και θα μας μείνουν τα λουκέτα αμανάτι

  190. Γς said

    188:

    Εχεις και τον Λάμπρο μας που άρχισε τις νεκροψίες 😦

  191. Πάνος με πεζά said

    Eγώ θεωρώ ότι τα «κανόνια» που σκάνε το ένα μετά το άλλο, είναι η απόδειξη μιας πλήρως φεσωμένης αγοράς, που λειτουργούσε με κ…χαρτα επιταγών, από τον καλό καιρό ήδη, και που απλά οι συνθήκες τα φέραν έτσι που αυτό το πράγμα να μη μπορεί πια να συνεχιστεί.
    Γι αυτό και οι «μάγκες», μόλις δουν τα σκούρα, και είναι οι επιχειρήσεις ακόμα οικονομικά υγιείς, τις πουλάνε και πάνε παρακάτω…

    Τώρα, το ποιος ωφελείται, μεταξύ πιστωτή και οφειλέτη συνήθως, σε περιπτώσεις κανονιοβολισμών επιχειρήσεων, δεν θέλει και πολύ ρώτημα…

    Πολλά είναι που δεν καταλαβαίνω : όπως π.χ., πώς μπορεί να είσαι Α.Ε., και να μη δημοσιεύεις υποχρεωτικά, οικονομικά στοιχεία !
    Και το λέω γιατί τα άλλα ξυπνοπούλια, της Lidl, έχουν κάνει εδώ και 20 χρόνια που είναι στην Ελλάδα, Ο.Ε. και όχι Α.Ε. (Λιντλ Ελλάς και ΣΙΑ Ο.Ε.), και δεν έχουν δημοσιεύσει (προφανώς λόγω Ο.Ε.) οικονομικά στοιχεία ποτέ !

  192. Πάνος με πεζά said

    Όσο για τον Sarantakos, ωραία το πάει γύρω-γύρω… Ούτε για υπερδανεισμό επιχειρήσεων μιλάει, ούτε για απλήρωτα δάνεια… Ε, στου pegasus το σπίτι, δε μιλάμε για τέτοια…

  193. Κουνελόγατος said

    191. Πμπ, δεν είμαι σίγουρος για τα Lidl. Όμως, έπεσε κάποτε στα χέρια μου ο ισολογισμός του 2010 (αν θυμάμαι καλά). Ξέρεις ποια ήταν τα προ φόρων κέρδη τους; Γύρω στις 130 χιλ. €. Ναι, λίγο παραπάνω από περίπτερο. Δε μπορείς όμως να πεις, κάνουν δωρεές σε ιδρύματα…

  194. Pedis said

    Έλα μωρέ, για ένα δις κάνετε έτσι; Χθες τα μοιράζαμε, τα δις, μόλις τα παίρναμε. Κάτι θα ‘χει μείνει στην μπάντα. Δεν μπορεί. Από τα ισοδύναμα, ίσως, …

    Δηλ. αυτός τι έχει, στο πηγάδι κατούρησε; Τόσοι και τόσοι φάγαν, (τους) πλήρωσαν , ξαναφάγαν και (τους) ξαναπλήρωσαν.

    Ο Μαρινόπουλος που νοιάζεται τόσο κόσμο, με 13 χιλ. στη δουλεψή του, έναν τέτοιο ευεργέτη, φιλάνθρωπο, αλτρουιστή πρωτεργάτη της οικονομίας, Έλληνα, θα τον αφήσουμε αβοήθητο στη δύσκολη στιγμή;

    (Καλά πάει το κομμάτι για εκπομπή Αυτιά, ή αν το χρωματίσω λίγο διαφορετικά, στο πιο συνταξιούχος με απολυτήριο εξατάξιου γυμνασίου, να πάει για Πορτοσάλτε; )

  195. spiral architect said

    @191β: Πάνε με το γράμμα του νόμου, (που είναι ραμμένος κοστούμι για πάρτη τους) φορολογούνται αφού ολοκληρωθούν οι τριγωνικές συναλλαγές (που, ο ΣΥΡΙΖΑ στα νιάτα του έλεγε ότι θα τις καταργούσε, αλλά του τράβηξαν τ’ αυτί απ’ τους «θεσμούς») και τα οικονομικά στοιχεία ενδεχομένως να εμφανίζονται σε κάποια άλλη χώρα ή «εξωχώρα», οπότε ποιος νοιάζεται.
    Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στον κύριο Γιούνκερ. Είναι ο ειδικός: http://www.thepressproject.gr/luxleaks/ 😉

    Κατά τ’ άλλα, μαζί με το Saradakos, χτες τ’ απόγευμα ο ζουμπάς και ο λακέρδας στον Σκάει_γάιδαρο_στον_ανήφορο προσπαθούσαν να πείσουν το πόπολο, ότι για το κλείσιμο του Μαρινόπουλου, φταίνε αποκλειστικά τα κάπιταλ κοντρόλ και ο ΣΥΡΙΖΑ. Νταξ’, υπάρχει κόσμος που τους πιστεύει και πέρα απο μερικές κουβέντες μπας και τους ανοίξεις τα μάτια, αποχωρείς.
    Με το ζόρι παντρειά δεν γίνεται.

  196. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    191 – «Eγώ θεωρώ ότι τα «κανόνια» που σκάνε το ένα μετά το άλλο, είναι η απόδειξη μιας πλήρως φεσωμένης αγοράς, που λειτουργούσε με κ…χαρτα επιταγών, από τον καλό καιρό ήδη, και που απλά οι συνθήκες τα φέραν έτσι που αυτό το πράγμα να μη μπορεί πια να συνεχιστεί.»
    Είναι επακόλουθο της χρηματιστηριακής λειτουργίας που προηγείται πάντα, και επηρεάζει τα πάντα. Αν θέλετε να είστε ενημερωμένοι, διαβάζετε τας ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΑΣ γραφάς, δεν είναι κρυφές, απλώς δεν μπαίνουν στις πρώτες ειδήσεις των ΜΜΑ.
    Από πρόπερσι είχα βάλει εδώ τα δημοσιευμένα στοιχεία για την καταδίκη της Ντόϋτσε μπάνκ σε πρόστιμο πάνω από τρία δις, λόγο χειραγώγησεις του libor με άλλα ευαγή και «αδιάφθορα» τραπεζικά ιδρύματα, αποκομίζοντας κέρδη ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΩΝ δις, αλλά το προσπεράσατε όλοι, και τώρα πέφτετε απ΄ τα σύννεφα, διυλίζοντας τον κώνωπα Μαρινόπουλο. Αυτά τα εκατοντάδες δις, συν τα άλλα από την νόμιμη φοροαποφυγή που παρκάρονται σε φορολογικούς παραδείσους, είναι που δημιουργούν τα ελλείμματα των χωρών, κατ΄επέκτασην τις φούσκες, και φυσικά την ύφεση. Η παραγωγικότητα, ο δημόσιος εργατικός τομέας, οι μεταρρυθμίσεις και άλλες παπαριές, είναι για να ρίχνουν οι πλούσιοι μέσω των χειραγωγημένων πολιτικών, την ευθύνη στα ΑΙΩΝΙΑ κορόϊδα.

    Η «αριστερή» κυβέρνηση πόσους βουλευτές έχει που έχουν ή συμμετέχουν σε οφσορ εταιρείες; Η λίστα Panam papers γιατί δεν δημοσιεύεται, μια και δεν είναι παράνομο να έχεις ή να συμμετέχεις σε τέτοια εταιρεία;

  197. Πάνος με πεζά said

    @ 193 : Να κάτι παλιότερο σχετικό εδώ, και η απάντηση της εταιρίας, μέσω πτήσης χαρταετού…

    Tώρα, όταν αρχίζουμε για ΜΚΟ και δωρεές, κατάλαβες…Σαν το ΙΚΕΑ, που τα κέρδη από τα μικροπράγματα που φτιάχνουν παιδάκια, τα επενδύει στον αγώνα κατά της παιδικής εργασίας..(λ.ε.τ.)

  198. sarant said

    195 Ζουμπάς και λακέρδας 🙂

  199. Πάνος με πεζά said

    @ 196 : Ρε συ λάμπρο, γιατί κολλάς με το Χρηματιστήριο; Το Χρηματιστήριο είναι μια απάτη, και το ξέρουν πια (φαντάζομαι) όλοι. Εδώ έγινε ολόκληρο Brexit, έπεσε το Χρηματιστήριο του Λονδίνου 2%, και το δικό μας 13… Σαν τους ακριβούς στα πίτουρα, δεν έχει !

  200. ΓιώργοςΜ said

    Το «έλλειψις χρημάτων, στάσις εμπορίου» λεγόταν, αν θυμάμαι καλά από παλιά. Όταν η πίτα(= ο όγκος συναλλαγών, ο τζίρος) μικραίνει, μοιραία θα συμβαίνουν τέτοια φαινόμενα. Τα μικρομαγαζάκια έκλεισαν πρώτα, τα μεγαλύτερα, λόγω αδράνειας, αργότερα. Ένα μικρό τσέρκι (για να κάνω σύνδεση με τα προηγούμενα), αν σταματήσεις να το σπρώχνεις, θα πάει δέκα μέτρα, μια ρόδα ποδηλάτου είκοσι, μια ρόδα τραίνου εκατό. Ακόμη δηλαδή και στην υπεραπλουστευμένη θεωρητική προσέγγιση πως όλα δουλεύουν σε μια σχετικά υγιή βάση, όταν δεν υπάρχει το χρήμα που τροφοδοτεί, όλα ξεφουσκώνουν, αργά ή γρήγορα.
    Οικονομία μόνο πάνω στο εμπόριο δε μπορεί να σταθεί. Δεν είναι οι χώρες γυρολόγοι, ν’ αγοράζουν απ’ την πόλη και να πουλάνε στο χωριό. Ακόμη κι οι χώρες που το κάνουν (χαμηλός φόρος-τριγωνικές χρεώσεις), παρασιτούν πάνω σε αυτές που παράγουν, αν οι παραγωγικές χώρες λείψουν, αργά ή γρήγορα θα ψοφήσουν και τα παράσιτα.
    Εμείς τι κάνουμε δεν ξέρω…

  201. Κουνελόγατος said

    Το χρηματιστήριο είναι μια απάτη, νόμος είναι … :mrgreen:

  202. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    199 – Με τι να κολλήσω, αυτό επηρεάζει άμεσα τις ζωές μας, πως είναι δυνατόν να το προσπερνάω αδιάφορα; Και τι εννοείς «είναι μια απάτη» αν είναι απάτη το χρηματιστήριο, όλο το οικονομικό οικοδόμημα είναι απάτη (που είναι) κι όσοι το υπηρετούν, είτε αφεντικά είτε «εργαζόμενοι» (οικονομικοί σκλάβοι) είναι απατεώνες. Το ζήτημα, είναι πως η δική μας τάξη, έχει ΠΛΗΡΗ άγνοια του τι είναι και πώς λειτουργεί το χρηματιστήριο, ΚΑΝΕΙΣ δεν μας διδάσκει ΤΙΠΟΤΑ γι΄αυτό, ενώ οι πλούσιοι που κυβερνούν, το μαθαίνουν στα παιδιά τους από την νηπιακή ηλικία, (ΤΥΧΑΙΟ;) βρές μου το κορόϊδο.

  203. Γς said

    Ισως κανενας Ελληνας δεν μπορεί να έχει πιο πλήρη και ολοκληρωμένη εικόνα για τους λόγους που η Βρετανία αποχωρεί από την ΕΕ, από τον sir Βασίλη Μαρκεζίνη, το διακεκριμένο ακαδημαϊκό που ζει μόνιμα στην Βρετανία.

    Ενδιαφέρουσα ανάλυση

  204. Γιάννης Ιατρού said

    182β Πάνος με Πεζά
    ..To θέμα είναι ότι εμείς, ως βόδια, πάμε και ψωνίζουμε από τα Lidl

    Το λένε πολλοί αυτό Πάνο. Και ακούγεται σαν κάτι αρνητικό/επιλήψιμο κατά κάποιο τρόπο κλπ.
    Δεν συμφωνώ, κι αυτό από την δική μου εμπειρία με το λεγάμενο (εκπτωτικό;;;) ΣΜ.
    Για να δούμε, αν είναι δικαιολογημένη κάποια αρνητική στάση, τουλάχιστον στην πρόσφατη χρονική περίοδο:

    Να βάλω πρώτα τα αρνητικά:
    1. Μερικές φορές οι τιμές που πωλούν εδώ συγκεκριμένα είδη είναι μεγαλύτερες από αυτές σε άλλες χώρες/στη Γερμανία
    2. Δεν είναι Ελληνικής ιδιοκτησίας (δηλ. και ποιοί είναι πλέον… αλλά τέλος πάντων) και έχουν πολλά γερμανικά είδη στη γκάμα τους (αλλά και ιταλικά/ισπανικά/γαλλικά/ολλανδικά)
    3. … Θα βρούνε και κάποια άλλα που μου διαφεύγουν τώρα οι σχολιαστές εδώ

    Να πω και τα υπέρ όμως:
    1. Απασχολούν Έλληνες, όπως κι άλλοι (πιστεύω ότι δεν είναι ούτε καλύτεροι, ούτε χειρότεροι στα εργασιακά/αμοιβές)
    2. Διαθέτουν πάρα πολλά Ελληνικά προϊόντα. Και τα άλλα ΣΜ δεν διαθέτουν «μόνο» ελληνικά προϊόντα.
    3. Όταν βάζουν στη γκάμα τους Ελληνικά προϊόντα, αυτά διατίθενται και στις άλλες χώρες (πρωτίστως Γερμανία) και επομένως αυξάνουν το μερίδιο σε Ελληνικά προϊόντα έξω, κάτι που δεν γίνεται στα άλλα ΣΜ
    4. Οι τιμές τους είναι τις περισσότερες φορές καλύτερες από αυτές των Ελληνικών ΣΜ, τουλάχιστον δεν είναι χειρότερες. Να φέρω ένα εύκολο παράδειγμα: *Ελληνική* (και γερμανική) μπύρα 0,5λ κουτάκι με 0,56€ παλιά, 0,75€ τώρα (όχι προσφορά, κανονικά και μονίμως) με την αύξηση του ΦΜΑ σε 24% και του φόρου στα ποτά (από 2,6 σε 5 ευρώ ανά 100 λίτρα και από 1,3 σε 2,5 ευρώ ανά 100 λίτρα μπύρας για τις μικρές ζυθοποιίες, ανά βαθμό plato, η μπύρα έχει περίπου 12 βαθμούς plato). Και η ποιότητα είναι standard γερμανικής μπύρας, όχι από ρύζι, καλαμπόκι κλπ…. Ε, πες μου πόσο βρίσκεις π.χ. την Amstel, Heineken, Fix κλπ. στα άλλα ΣΜ (πάνω από 1€, και λίγα λέω)!!!
    5. Στις προσφορές τους δεν κοροϊδεύουν τόσο, όσο κάτι άλλοι… Παράδειγμα δεν είδα να χρησιμοποιούν τα κόλπα:
    ….α. Στα π.χ. δύο παίρνετε τρία προϊόντα (χωρίς να λένε τιμή)
    …. β. xx% περισσότερο κλπ. (χωρίς να λένε τιμή)
    *χωρίς* να αναφέρουν την προηγούμενη και τη νέα τιμή/κιλό ή τέλος πάντων στην εκάστοτε μονάδα μετρήσεων *και* χωρίς να αναφέρουν την τελική, νέα τιμή για να κάνει κανείς μια σύγκριση (αυτό είναι κάτι που γίνεται αν όχι πάντα, τουλάχιστον αρκετά συχνά σε πολλά άλλα ΣΜ – π.χ. στον ΑΒ)
    6. Η ποιότητα δεν είναι κακή (σημειωτέον ότι σε όλα τα ΣΜ έχουν παρατηρηθεί πότε-πότε αποσύρσεις λόγω διαφόρων αιτιών…, αλλά αν γίνει καμιά πατάτα στα Lidl, τότε μπροστά-μπροστά στις εφημερίδες!).
    7. Έχουν πάντα πολλές και εναλλασσόμενες προσφορές σε καθημερινά ρούχα, διάφορα οικιακά προϊόντα, εργαλεία (ερασιτεχνικά), είδη κήπου και αυτοκινήτου και σε ηλεκτρ. μικροσυσκευές. Η ποιότητα δεν είναι κακή.
    8. Σου αλλάζουν ή δέχονται επιστροφή και σου δίνουν πάντα τα χρήματα στο χέρι, χωρίς πρόβλημα, σε ό,τι αγοράσεις (εκτός τροφίμων και μερικών άλλων που έχουν ανοιχτεί οι συσκευασίες)
    9. Η πρόσβαση και οι δυνατότητες παρκαρίσματος είναι καλές και τα βρίσκεις και στην επαρχία.

    Τέλος, αν δεν είχαν συμφέρουσες τιμές και κάποια καλή ποιότητα, δεν θα έρχονταν ακόμα και εστιάτορες/καντίνες/μπακάληδες και ψιλικατζίδικα από χωριά κλπ. και θα αγόραζαν με το τσουβάλι για τα καταστήματά τους (με τιμολόγιο).

    Να ξεκαθαρίσω, ότι ούτε συνεργάζομαι μαζί τους ούτε έχω κάποιο ιδιαίτερο λόγο να τους κάνω διαφήμιση! Και πολύ θα χαιρόμουν, αν μπορούσα να αγοράζω μόνο από καθαρά Ελληνικά ΣΜ. Αλλά δυσανασχετώ όταν βλέπω να γίνεται μια αρνητική αναφορά, μόνο και μόνο επειδή είναι γερμανικής καταγωγής.

  205. Γς said

    203:

    Βασίλειος Μαρκεζίνης: «Το Brexit θα ξεσηκώσει και τους Έλληνες που τώρα κάθονται στον καναπέ»!

  206. Γς said

    204:

    Εγραψες.

    Το καημένο και παρξηγημένο Lid,
    που

    >Η πρόσβαση και οι δυνατότητες παρκαρίσματος είναι καλές

  207. Αφελεις αποψεις ενος αφωτιστου

    Το 1973 απο τους 100.000 αποφοιτους 6-ταξιου γυμνασιου εισηχθησαν περι τους 15.000 σε ΑΕΙ/ΚΑΤΕ. Προσθεστε και μερικες χιλιαδες Ιταλους, Βρεττανους,….

    Οι μεγαλυτεροι και ικανοτεροι ετυχε να βρεθουμε στην καταλληλη εποχη με ρυθμους αυξησης του ΑΕΠ 4% και -τελικα- μπηκαμε μεσα απο ενα συντομο χρονικα παραθυρο ευκαιριας (1960-1980) για καλη μορφωση σε καλα δημοσια σχολεια (ευνοημενοι απο την λαμπραν εκπαιδευτικη μεταρρυθμιση , οπου μαθαμε να μαθαινουμε ) και ασκηση επαγγελματος που μας εκανε καλυτερους ανθρωπους.

    Ομως ο πολιτικαντικος λαϊικισμος οδηγησε σε μαζικοτατες σπουδες σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, ωστε ενω σπουδαζε εντοπιως το 15% των αποφοιτων (6-ταξιου γυμνασιου) λυκειου το 1973 το ποσοστο αυτο εκτοξευθηκε στο 75%, περι το 2010!

    Οπως οι επαρχιωτες της γενιας μου την δεκαετια του 70 σπουδασαν κατι για να μην σκαβουν (και αυτοι τουλαχιστον ηταν ικανοι) , τα παιδια μας (αστοι και μετοικοι) σπουδασαν κατι σε ΑΕΙ/ΑΤΕΙ, ενω οι μεταναστες αδελφια μας ανελαβαν -σχεδον ολες- τις δουλειες που απαιτουσαν χειρωνακτικη εργασια, με αρχη τους Μπαγκλαντεζους της δικτατοριας και στη συνεχεια τους Πολωνους φυγαδες απο την δικατορια του Γιαρουζελσκι και τους Αλβανους-Βορειοηπειρωτες του Α.Σαμαρα,….

    Το αυθεντικο λαϊκο στοιχειο -βαθμιαιως- εξελιπε και αντικατασταθηκε απο τον ελληναρα/ελληναρου και τον τσιφτετελληνα/τσιφτετελληνιδα.

    Καρικατουρες κοριτσια αυτοτραυματισμενα (με πολλα σκουλαρικια και body piercing) και αγορια με σκουλαρικια * (τα οποια ηταν χρυσοι κρικοι μερικων γραμμαριων, αμοιβη αυτου που θα εθαβε τον πνιγμενο ναυτικο, πειρατη ή κουρσαρο) και με tattoo (λες και καταγονται απο την Πολυνησια ή ειναι καταδικοι ή πολεμιστες ).

    Αποβιομηχανοποιηση, υπερχτισιμο νομιμων και αυθαιρετων κατοικιων, εγκαταλειψη της υπαιθρου,.
    1/3 της καλλιεργησιμης γης παρατημενη, 1/3 των υπαρχοντων διαμερισματων ακατοικητα, παροικονομια σχεδον 35% ΑΕΠ…

    Ε, λοιπον η Σλοβενια εχει εξαγωγες περιπου 29 δις δολλαρια και η Ελλας με πενταπλασιο πληθυσμο και 6-πλασια εκταση μολις 26 δις. Ομως η απασχοληση στην βιομηχανια ειναι 35% (Ελλας13.3%) .

    Αν παρατηρησατε, συχνα χωρες με οικονομικο δυναμισμο εχουν επιτυχιες καi στο ποδοσφαιρο 🙂 και αντιστροφως.

    Μια χώρα με έφηβους χωρίς όνειρα, ευνουχισμένους από το εκπαιδευτικό σύστημα, με «καμένη» ευφυΐα, με πενιχρή ανάπτυξη επιχειρηματικότητας, δηλ. αυτό που καθόριζε τον ελληνισμό κυρίως, όταν δραστηριοποιείται εκτός Ελλάδος.

    * «Among sailors, a pierced earlobe was a symbol that the wearer had sailed around the world or had crossed the equator.[4] In addition, it is commonly held[citation needed] that a gold earring was worn by sailors in payment for a proper burial in the event that they might drown at sea. Should their bodies have been washed up on shore, it was hoped that the earring would serve as payment for «a proper Christian burial».

    https://en.wikipedia.org/wiki/Earrin

  208. Πάνος με πεζά said

    @ 204 : Ας μην ξανοιχτούμε σε δίκη των Lidl. Τα Lidl πράγματι, όπως ίσως ξέρεις, στη Γερμανία ιδρύθηκαν υπό φιλανθρωπικό μανδύα, και αυτό το χαρακτήρα διατηρούν και στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα βεβαίως, ακόμα και με τις καλύτερες προθέσεις να έρθεις, γρήγορα προσαρμόζεσαι… Μόνο που τη γλύτωσαν από τον ΕΦΕΤ (αλλάζοντας μάλιστα το διοικητή του…) για τρόφιμα με e-coli, μου αρκεί…

    Από οικιακά είδη, έχω ψωνίσει και ψωνίζω ακόμα. Από τρόφιμα, και δη δικής τους τυποποίησης, μη μου πεις να πάρω, που να πεθαίνω της πείνας…

  209. Γς said

    Το καημένο και παρεξηγημένο Lidl

  210. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Το χρηματιστήριο, είναι σαν τον κβαντικό κόσμο, ενώ μας επηρεάζει άμεσα, οι περισσότεροι δεν τον αντιλαμβανόμαστε καν, η πληροφόρησή μας γι΄αυτόν είναι ελάχιστη, ακόμη και τότε όμως, δεν τον κατανοούμε, οπότε αδιαφορούμε γι΄αυτόν, δεν υπάρχει για μάς, μας είναι πιο εύκολο να πιστεύουμε σε θεούς που έφτιαξαν τον κόσμο, έχουμε και κάτι «χειροπιαστό» για να ρίξουμε την ευθύνη για τα όποια δεινά μας. Όμως, ο κβαντικός κόσμος, είναι εδώ και εξακολουθεί να μας επηρεάζει άμεσα, το ίδιο και το χρηματιστήριο στην οικονομική κοινωνία που ζούμε, κι ας το δαιμονοποιούμε λόγο αγνοίας.

  211. Πάνος με πεζά said

    @ 206 : Νάτος κι ο άλλος. Μόνο που παρκάρεις και ως πεζός, μπροστά στα ταμεία, όπου αναλογεί ένας ταμίας για 100 άτομα. Κι όλοι ουρλιάζουν «γιατί δε βάζετε κι άλλο ταμείο;»

    Εμένα φίλε, επιχείρηση που δε μου βγάζει ανθρώπινο πρόσωπο, που δεν έχει μια όμορφη χασάπισσα, που δεν έχει μια τσαχπίνα ταμία (θα πούμε άλλη φορά ποια…), τι να την κάνω… Εξάλλου, το χαμόγελο ή μη των υπαλλήλων, πιθανώς αντανακλά και αυτά που περνάνε…

  212. Γιάννης Ιατρού said

    206/208/209: Ρε σείς, δεν είπα ότι δεν κάνουν ό,τι κάνουν και οι άλλοι (τριγωνικές κλπ.). Είπα ότι η προέλευση δεν είναι λόγος να τα αποκλείει κανείς. Και Πάνο, τέτοια θέματα (με e-coli κλπ.) είχαν *όλοι τους*, αλλά τα μεν τα κρεμάμαι στα μανταλάκια …, τα άλλα αναφέρονται περιφρασικά σε καμιά γωνίτσα. Και Γς, δεν είναι τζάμπα το πρακάρισμα παντού, για ρίξε μιά ματιά π.χ. στο The Mall (κι αλλού). Αυτό είπα.

  213. sarant said

    Να σημειώσουμε την πρόσφατη παροιμιώδη έκφραση «από τα Λιντλ» που σημαίνει «γτπ, δευτεροκλασάτος, κακής ποιότητας», π.χ. «επαναστάτης από τα Λιντλ, οικονομολόγος από τα Λιντλ»

  214. Γιάννης Ιατρού said

    211: Ρε Πάνο, συμφωνώ, ο ΣΚΛ με τη χασάπισσα είναι ακτύπητος 🙂 (και γενικά καλός). Αλλά είδες εσύ στο Μαρινόπουλο ή στον πουλιου το γάλα ποτέ χαμογελαστά πρόσωπα; Με πατίνια έτρεχαν λόγω αποστάσεων….., κάτι θυμάμαι 🙂

  215. Γς said

    208:

    >Μόνο που τη γλύτωσαν από τον ΕΦΕΤ (αλλάζοντας μάλιστα το διοικητή του…) για τρόφιμα με e-coli, μου αρκεί…

    Τα έλεγα πριν 4 χρόνια, εδώ, όταν τα είχα βάλει με τον Γιάννη Μίχα.

    https://sarantakos.wordpress.com/2012/10/13/meze-35/#comment-138241

    «Ωραίος ο Μίχας στο βίντεο.

    Τον έκανε ο τότε Υπουργός Υγείας Λοβέρδος πρόεδρο του ΕΦΕΤ μόλις ο μέχρι τότε πρόεδρος Καθηγητής Μικροβιολογίας Γ. Νυχας έκανε το μοιραίο –όπως αποδείχτηκε– λάθος να απαιτήσει για μια φορά το αυτονόητο, δηλαδή την εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας, βάσει της οποίας έπρεπε να απαιτηθεί η απόσυρση παρτίδας προϊόντων του γερμανικού LIDL, στα οποία ανιχνεύτηκε το μικρόβιο E.coli.

    Βλέπετε για το Εσερίσια κολάι (η κόλι ή Κολοβακτηρίδιο) ήταν πιο αρμόδιος ο Μίχας από τον φίλο μου καθηγητή τμήματος Τεχνολογίας Τροφίμων του Γεωπονικού Πανεπιστημίου, που τον σχόλασε αστραπιαία ο LIDL, ούπς, ο Λομβέρδος.

    Αξιος ο μισθός του από ότι βλέπω στο βίντεο!
    Και τι να πρωτοθυμηθεί κανείς γι αυτόν;
    Την εμπλοκή του στο σκάνδαλο των υποβρυχίων;
    Τους βεντετισμούς του στο αεροδρόμιο των Βρυξελών;΄

    Δεν παραβλέπω βέβαια την πατριωτική αντιμοναρχική του πράξη να ρίξει πρόστιμο στον τέως 300.000 ευρώ για την τέντα στις Σπέτσες τη μέρα του γάμου του «Πρίγκηπος» Νικολάου.»

  216. Γιάννης Ιατρού said

    213: Ε, ναι. Κι ο Κικέρωνας το κατείχε το σπόρ με την Καρχηδόνα. Λέγε-λέγε … κάτι θα μείνει. ¨οπως και με το όλοι οι ¨ελληνες είναι ψεύτες και κλεφτες που κυκλοφορεί (-ούσε;;;) πολύ έξω…

  217. Γς said

    211:

    >επιχείρηση που δε μου βγάζει ανθρώπινο πρόσωπο, που δεν έχει μια όμορφη χασάπισσα, που δεν έχει μια τσαχπίνα ταμία (θα πούμε άλλη φορά ποια…)

    Τη Νανά ρε μπαγάσα;

    Λίγο αφράτη βέβαια 😉

  218. Γς said

    214:

    >Με πατίνια έτρεχαν λόγω αποστάσεων….., κάτι θυμάμαι

    Που το θυμήθηκες το μουρλό;
    Στο Καρφούρ του Γέρακα ήταν

  219. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    204 – Δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα, να συγκρίνεις τις τιμές σε ίδιες μάρκες, από κεί και πέρα, εφαρμόζουν εργασιακό μεσαίωνα στα καταστήματά τους, κάνουν ντάμπινγκ τιμών (όπως η Γερμανία με τους «ευέλικτους» εργάτες) και εξοντώνουν τα εγχώρια ΣΜ στις χώρες που δραστηριοποιούνται, δημιουργόντας αργά αλλά σταθερά μονοπώλειο.

    http://www.economist.gr/index.php/2012-02-09-10-57-23/2012-02-09-11-11-58/20629-portogalia-mia-xora-ypo-oikonomiki-germaniki-katoxi

    «Αλλά δυσανασχετώ όταν βλέπω να γίνεται μια αρνητική αναφορά, μόνο και μόνο επειδή είναι γερμανικής καταγωγής.»
    Και μόνο αυτός ο λόγος, έπρεπε να είναι αρκετός για να μην πατάει κανένας Έλληνας στα Lidl, αλλά οι Γερμανοί, είναι φίλοι μας (χαμόγελο).

    Υ.Γ – Γνωρίζω ότι έχεις ζήσει στην Γερμανία μεγάλο μέρος της ζωής σου, όμως, μην αφήνεις τις όποιες ωραίες αναμνήσεις σου, και τα πολλά σωστά που έχει σαν χώρα, να σε εμποδίζουν να δείς πως είναι από τις πιο διεφθαρμένες χώρες του πλανήτη. Και μόνο ότι έχει για υπουργό οικονομίας τον αποδεδειγμένα διεφθαρμένο Σόϊμπλε, είναι αρκετό.

  220. Πάνος με πεζά said

    @ 217 : Όχι, άλλη ! Θα σου στείλω mail όμως, για να μην εκθέτουμε υπολήψεις…

  221. Γιάννης Ιατρού said

    219: ΛΑΜΠΡΟ, τα ίδια θα έγραφα κι αν ήταν από τη οποιαδήποτε άλλη χώρα. Και δεν συγκρίνω ποτε τις ίδιες πάρκες, το ίδιο προϊόν συγκρίνω. Τι λές τώρα!

    Και τ΄άλλο που λές (…Και μόνο αυτός ο λόγος, έπρεπε να είναι αρκετός..), ε, αν αρχίσουμε έτσι… σε λίγο τι θα διαφέρει από το να αρχίσουμε άλλα ρατσιστικά (μαύροι, εβραίοι, μουσουλμάνοι κλπ.)… Όσο θυμωμένοι και να είμαστε από τις (βρωμερές) πολιτικές κλπ. και από (γνωστά) πρόσωπα, δεν πρέπει να καταφεύγουμε σε τέτοια (καταγωγή, λαοί, θρήσκευμα κλπ.). Αυτή είναι η γνώμη μου.

  222. Πέρυσι τέτοιαν εποχή

  223. Γς said

    222:

  224. ΓιώργοςΜ said

    Σχετικά με τη δίκη των μεγαλομπακάλικων, να σχολιάσω ταπεινά πως αν ψωνίζαμε από αμιγώς ελληνικά σουπερμάρκετ αμιγώς ελληνικά προϊόντα, πιθανόν να μας έτρωγε ο ποδαρόδρομος (ή να ψωνίζαμε το 20% των προϊόντων που ψωνίζουμε σήμερα).
    Όλα δίνουν δουλειά (με όποιες συνθήκες το καθένα, δε νομίζω πως είναι τεράστιες οι διαφορές) σε κόσμο, όλων τα κέρδη κάποιος ιδιοκτήτης τα τσεπώνει· έχει σημασία τι διαβατήριο χρησιμοποιεί για ν’ ανοίξει λογαριασμό στα Κέιμαν;

  225. Pedis said

    Πάνε καλά οι δουλειές; Τρώνε του σκασμού!
    Πάνε πάτο; (Στα) Τρώνε πάλι για να ικανοποιήσουν τις υποχρεώσεις προς στις (δικές τους) τράπεζες, τις (δικές τους) εταιρείες και με πρόσχημα τους εργαζομενους και τους προμηθευτές, δηλαδή τους δυο που δεν χέζει κανείς πριν γίνουν πρόσχημα.

    Γιατί, ακούγεται, ότι θα κάνει να τη σώσει την κατάσταση η κυβέρνηση …

    win-win … για να υπάρχει εγγύηση υγείας στην … επιχειρηματικότητα (-> υγιής επιχειρηματικότητα)

  226. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    221 – «Και τ΄άλλο που λές (…Και μόνο αυτός ο λόγος, έπρεπε να είναι αρκετός..), ε, αν αρχίσουμε έτσι… σε λίγο τι θα διαφέρει από το να αρχίσουμε άλλα ρατσιστικά (μαύροι, εβραίοι, μουσουλμάνοι κλπ.)… Όσο θυμωμένοι και να είμαστε από τις (βρωμερές) πολιτικές κλπ. και από (γνωστά) πρόσωπα, δεν πρέπει να καταφεύγουμε σε τέτοια (καταγωγή, λαοί, θρήσκευμα κλπ.). Αυτή είναι η γνώμη μου.»

    Σεβαστή η γνώμη σου Γιάννη, αλλά δεν έχει να κάνει με ρατσισμό, ούτε με θυμό, αλλά με μη βίαιη και αναίμακτη αντίδραση στην κατοχική δύναμη, γιατί αν δεν το έχεις πάρει είδηση, να σε πληροφορήσω (με όσες αποδείξεις θέλεις) πως οι Γερμανοί έχουν κατακτήσει την Ελλάδα, και την ελέγχουν ΑΠΟΛΥΤΑ οικονομικά, με την αγαστή βοήθεια και στήριξη της ντόπιας οικονομικής ελίτ, και τον δοσίλογων πολιτικών Σαμαροβενιζελοτσιπρέων (και όχι μόνο) που έχουν μουρλαθεί στις κωλοτούμπες.
    Εγώ, οτιδήποτε γνωρίζω πως είναι γερμανικό, απλώς δεν το αγοράζω, και δεν έχω τίποτα με τους γερμανούς πολίτες, αλλά με τις πολυεθνικές της οικονομικής ελίτ τους που ελέγχουν την χώρα «μου» και σχεδόν όλη την Ε.Ε. επιβάλλοντας την φασιστική λιτότητα που έχει ξεκάνει χιλιάδες Έλληνες και ευρωπαίους, ενώ είναι ανοιγμένες στα παράγωγα εκατοντάδες τρις.

  227. Πάνος με πεζά said

    @ 226 : Εγώ όμως Λάμπρο, είχα βάλει ένα ρελέ στο διαμέρισμα το 1990. Το διαμέρισμα, δεκαετίες ημιτελές, μπήκε μπροστά και τέλειωσε το 2007. Και κατά το 2015, βάζει μια βίδα ο μικρός (2 χρονών) στην πρίζα,το κοιμώμενο επί 25 χρόνια ρελέ πέφτει, και ο μικρός τη γλυτώνει…
    Το ρελέ έγραφε SIEMENS…
    Με τη Γερμανική ποιότητα, δύσκολο να τα βάλουμε.
    Με άλλα, βεβαίως…

  228. Κουνελόγατος said

    Δεν ψωνίζω από ΣΜ που ανοίγει Κυριακές και αργίες, προτιμώ -και γι αυτόν τον λόγο και για τη συμπεριφορά του στο προσωπικό- Σκλαβενίτη. Προσπαθώ -όχι πάντα με επιτυχία- να αγοράζω Ελληνικά προϊόντα.
    Κάποτε πήγαινα στα Λιντλ γιατί άρεσαν στη σύζυγο κάποια προϊόντα ενδιαφέροντος Βούλτεψη και Σπυράδωνι, 🙂 τώρα βρίσκω αλλού παρόμοια. Σταμάτησα, διότι μου την έσπαγε η συμπεριφορά των υπαλλήλων. Όχι, δεν ήταν αγενείς, κάτι όμως μου την έδινε. Τέλος, μου τη σπάει που σε όλες τις χώρες πουλάνε φθηνότερα σε σχέση με την Ελλάδα. Ακόμη κι αν παραμένουν φθηνοί, μου τη σπάνε. Ο κουμπάρος μου -του αυτού ποδοσφαιρικού φυράματος με τον κύριο Τζι- μεγάλωσε στο Ντόρτμουντ και ψωνίζει συχνά από εκεί, εγώ πάλι όπως έγραψα, σπάστηκα, τέλος.
    Με συγχωρείτε για την πολυλογία.

  229. 227

    Κι εγώ το Lada Niva ό,τι ηλεκτρικό χάλαγε, τούβαζα γερμανικό ανταλλακτικό.
    Σε μερικά άλλα, όμως, σημεία, το σοβιετικό ατσάλι είναι ανεκτίμητο. 😉

  230. gryphon said

    204
    Oλοι οι ομιλοι ΣΜ ειναι λιγο πολυ μπακαληδες και το εννοω κυριως με την περιφρονητικη εννοια της λεξης του ανθρωπου που ενδιαφερεται και για τις πενταροδεκαρες.
    Τετοιος ειναι και αυτος που εχει τα ΙΚΕΑ π,χ και ας ειναι απο τους πλουσιοτερους ανθρωπους στον κοσμο.
    Τα Λιντλ ειναι αναμφισβητητα πρωταθλητες παντως αναμεσα στα ΣΜ που δραστηριοποιουνται εδω.
    Ειναι τελοιοι ελλεεινο μπακαληδες που καθονται και κανουν διαφημιση στο ραδιοφωνο και την τηλεοραση για προσφορες στα καροτα !!!! και τα πορτοκαλια .Ελεος ρε παλιο μπακαληδες λεω που θα ερθω στα Λιντλ να αγορασω καροτα η πορτοκαλια που τα εβρισκα 35 λεπτα το κιλο σε ολες τις λαικες .
    Και απατεωνες που διαφημιζαν τοτε γυρω στο Πασχα πατατες Κυπρου προσφορα λεει μονο 1,19!!!!! ευρω το κιλο οταν τις εβρισκα τοτε στην λαικη με 85 λεπτα η και φθηνοτερα τωρα που ειναι καλοκαιρι.
    Σε ολα σχεδον τα επωνυμα και αναγνωρισιμα προιοντα ευρειας καταναλωσης νεσκαφε Νουνου κλπ π,χ οι τιμες τους ειναι παντα ακριβοτερες απο αλλα ΣΜ εκτος καποιας περιοδου προσφορας.
    Εχουν προιοντα δικης τους ετικετας οπως μακαρονια ρυζι γαλα αλευρι κλπ που ειναι οντως φτηνα αλλα το ιφιο ειναι και περισσοτερο τα αντιστοιχα του Σκλαβενιτη η αλλων.
    Επισης σε αλλα ελληνικα ΣΜ βρισκεις επωνυμα ελληνικα π.χ ζυμαρικα Στελλα Μελισσα κλπ σε προσφορες 50% και εγω προτιμα να δινω τα λεφτα μου εκει εχοντας την ψευδαισθηση ισως οτι βοηθαω μια ελληνικη βιομηχανια
    Και οι μπυρες τους δεν λενε σπουδαια πραγματα.Νεροπλυματα ειναι βασικα και ας ειναι γερμανικες.
    Σε αλλο ΣΜ ελληνικο εχω βρει γερμανικη μπυρα weiss δικης τους εισαγωγης 0,90 το κουτακι των 500ml .Πολυ ανωτερη απο τις μπυρες του Λιντλ αν και αυτο ειναι υποκειμενικο.
    Κατι ειδη οικιακου εξοπλισμου ροτχα παπουτσια κλπ που οντως μερικες φορες ειναι πολυ φτηνα εχω να πω οτι και εχουν περιορισμενες ποσοτητες και ετσι εξαφανιζονται πολυ γρηγορα η σε μερικα μικροτερα καταστηματα δεν τις εμφανιζουν ποτε.
    Παλαιοτερα πηγαινα οι συμπαθεις Ρομα απο τις 8 το πρωι και τα επαιρναν ολα οσα διεθεταν και τα μεταπωλουσαν.
    Κρεας ουτε συζητηση.Ειναι πανακριβο και αμφιβολου προελευσης και ποιοτητας.Μπορει καποιος να βρει ελληνικο η ολλανδικο κρεας στην μιση τιμη απο οσο πουλαει το Λιντλ.

  231. Pedis said

    https://www.alfavita.gr/apopsin/akoy-tzimere

    Βλέπω σαιτέσιονς στον Νικοκύρη και στον Σκύλο (;)

    Τέλος πάντων, ο Τζήμερος έχει κατορθώσει να κάνει το επίθετό του … επίθετο.

  232. spiral architect said

    Σημερινή συνέχεια στο λίκνο που έδωσα στο #195:

    (δεν έπαιζα κάνα στοίχημα σα το Λάμπρο) 🙄

  233. Pedis said

    Λέει (https://www.alfavita.gr/arthron/asteio-toy-tsipra-sto-deipno-ton-igeton-tis-ee-kai-trolarisma-ston-kameron) ότι συνέβη …

    Σε δημοσίευμά τους, οι Financial Times αναφέρουν ότι «το κλίμα βελτιώθηκε αισθητά με τα λόγια του Αλέξη Τσίπρα, του τελευταίου πρωθυπουργού που προκάλεσε Σύνοδο Κορυφής με δημοψήφισμα».

    Σύμφωνα με τους FT, ο Αλέξης Τσίπρας είπε ότι «τέτοιες ψηφοφορίες δεν είναι δύσκολες. Υπήρχουν μόνο δύο πιθανά αποτελέσματα και πρέπει να είσαι προετοιμασμένος και για τα δύο, γι’ αυτό είμαι έκπληκτος με την κατάσταση στο Ηνωμένο Βασίλειο».

    Ε, οι Τόρρις δεν έχουν Τσίπρα που έχει καβάντζα έτοιμες κωλοτούμπες την επόμενη μέρα, έχουν όμως Κέρι …

    http://www.efsyn.gr/arthro/tzon-keri-brexit-mporei-na-mi-ginei-pote

  234. 231 Pedis

    Δεν είμαι εγώ, δεν έχω φέισμπουκ
    Κάποια κυρία το έχει γράψει, είναι πολύ ωραίο κείμενο και το προσυπογράφω με χέρια και με πόδια.
    Τζήμερος=πατημένη κουράδα

  235. Προσθήκη στο 234 https://twitter.com/katsandres/status/747762615393357824

  236. Γιάννης Ιατρού said

    226: ΛΑΜΠΡΟ
    Ναι, αλλά Ελληνικά προϊόντα μπορείς να αγοράσεις (και) από τα LIdl. Και σε πληροφορώ ότι πολλά τα έχει φτηνότερα από άλλα φαινομενικά Ελληνικά ΣΜ … Κι εγώ, όπου μπορώ, ελληνικά προϊόντα θα προτιμήσω, έστω και λιγάκι ακριβότερα, αλλά όχι με κλειστά τα μάτια ως προς την ποιότητα.

    228: Κούνελε,
    το Lidl δεν έχει ανοικτά τις Κυριακές, τουλάχιστον όχι κατά κανόνα (την προπερασμένη Κυριακή ξεχνόντας τι μέρα ήταν και περνόντας από μπροστά, μπήκα στο πάρκινγκ που το είδα ανοικτό – όπως διαπίστωσα κάτι επισκευαζόνταν μέσα… και ο φύλακας έτρεχε σαν τελλός πίσω μου να δει τι ήθελα 🙂 🙂 ).

    Τέλος πάντων, νομίζω ότι υπάρχουν αρκετές προκαταλύψεις, ο καθένας ας κάνει ο,τι νομίζει. Αλλά να μην διαστρεβλώνουμε ή μέσα στην δικαιολογημένη εν πολλοίς αποστροφή μας προς πολιτικές και πρόσωπα, εθελοτυφλούμε. Σίγουρα κοντεύω να φανώ ότι τα πέρνω χοντρά από το εν λόγω ΣΜ, οπότε σταματάω το θέμα εδώ.

  237. 210, …Το χρηματιστήριο, είναι σαν τον κβαντικό κόσμο,
    ενώ μας επηρεάζει άμεσα,
    οι περισσότεροι δεν τον αντιλαμβανόμαστε καν,
    η πληροφόρησή μας γι΄αυτόν είναι ελάχιστη…

    Για την ακρίβεια το χρηματιστήριο είναι μάλλον δυσανάλογα πολυσυζητημένο στα ΜΜΕ διεθνώς, παρόλο που επηρεάζει πολύ λιγότερο τις χρηματοδοτικές διαδικασίες απ΄ ό,τι φαντάζεται κανείς. Πρόσφατα, μάλιστα, υπάρχει η τάση σε εταιρείες που αναπτύσσονται γρήγορα – κλασικό παράδειγμα η UBER – να καθυστερούν σημαντικά την έκδοση μετοχών στο χρηματιστήριο προτιμώντας ιδιωτική χρηματοδότηση.

    Ενδεικτικά παραθέτω απόσπασμα από το (πανεπιστημιακό) The Economics of Money, Banking and Financial Markets by Frederic Mishkin. Τα νούμερα είναι λίγο παλιά, αλλά δεν αλλάζουν την ουσία</a.

  238. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    232 – «(δεν έπαιζα κάνα στοίχημα σα το Λάμπρο)» Mα εγώ δεν παίζω στοίχημα, στοίχημα παίζουν μόνο τα κορόϊδα, οι έξυπνοι, είτε στο χρηματιστήριο, είτε στο στοίχημα, ΕΠΕΝΔΥΟΥΝ.

    237 – «Για την ακρίβεια το χρηματιστήριο είναι μάλλον δυσανάλογα πολυσυζητημένο στα ΜΜΕ διεθνώς,» Πολυσυζητημένο μπορεί να είναι (που δεν) στα ΜΜΑ, αλλά μόνο περιληπτικά και ποτέ δεν έχει γίνει συζήτηση επί της ουσίας, που είναι η ελεύθερη διακίνηση κεφαλαίων, η τρομακτική μόχλευση, και τα παράγωγα και πόσο επηρεάζουν και διαστρεβλώνουν την παγκόσμια οικονομία.

    «παρόλο που επηρεάζει πολύ λιγότερο τις χρηματοδοτικές διαδικασίες απ΄ ό,τι φαντάζεται κανείς.»
    Δεν είπα ποτέ πως επηρεάζει τις χρηματοδοτικές διαδικασίες, και είναι λάθος το παράδειγμα που έφερες με την uber, οι νέες εταιρείες δεν χρηματοδοτούνται από το χρηματιστήριο, (ποιός τρελός κεφαλαιούχος θα βάλει τα λεφτά του σε μια άγνωστη εταιρεία) άλλωστε δεν συμφέρει και τον επιχειρηματία να κάνει συνεταίρους από την αρχή (πόσες μετοχές να κόψει;). Μόλις εδραιωθεί σαν επιχείρηση, νάσαι σίγουρος πως θα μπέι στην wall street, και θα γίνει πολυδισεκατομμυριούχος ο ιδιοκτήτης της, όπως έγινε με το google, με το facebooc, το twitter κλπ. Αυτό που επηρεάζει άμεσα, είναι τις οικονομίες των κρατών και τις ζωές μας, με την ελεύθερη διακίνηση κεφαλαίων, ειδικά οι τελευταίες, παίζονται στα ζάρια κάθε μέρα στο χρηματιστήριο του Σικάγου. Και μια και είπες πως είναι πολυσυζητημένο στα ΜΜΑ, ξέρεις κάτι για το συγκεκριμένο χρηματιστήριο; ξέρει κάποιος γνωστός σου;
    Ας ρωτήσω κι εδώ μέσα, ΠΟΣΟΙ ΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΣΙΚΑΓΟΥ, ΚΑΙ ΤΙ ΕΠΙΡΡΟΗ ΕΧΕΙ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ;

  239. Πάνος με πεζά said

    Εν τω μεταξύ πλάκα έχει που όλη αυτή η εκτροπή της συζήτησης, δεν είναι ουσιαστικά άσχετη με το άρθρο, αφού για…μπακάλικα, και την εξέλιξή τους μιλάει !

  240. sarant said

    232 Eντάξει, με αναστολή πήγαν, 12 μήνες ο ένας και 9 ο άλλος. Εδώ που τα λέμε, υπήρχε αδίκημα -τους κυνηγούσε η PWC, όχι το κράτος.

  241. 238, …χρηματιστήριο του Σικάγου….ξέρεις κάτι για το συγκεκριμένο χρηματιστήριο; ξέρει κάποιος γνωστός σου;…

    Υποθέτω αναφέρεσαι στο Chicago Mercantile Exchange (Merc), όχι στο Chicago Stock Exchange, που είναι συγκριτικά μικρό με άλλα παγκοσμίως.

    Το Merc (όπως το NYMEX) είναι για εμπορεύματα (commodities). Η πάλαι ποτέ φαινομενικά χαοτική ατμόσφαιρά τους – προ υπολογιστών – έχει αποτυπωθεί στην παλιά σπαρταριστή ταινία (με εκλεκτό καστ) Πολυθρόνα Για Δύο (Trading Places), προς το τέλος της ταινίας, όπου γίνεται το πατατράκ με την πορτοκαλάδα (αυτό θα μπορούσε να είναι και όνομα για κοκτέιλ!)

    Αν ξέρω κάτι συγκεκριμένο; Όχι παραπάνω απ’ αυτά που μπορείς να βρεις εύκολα στο διαδίκτυο. 🙂

  242. Θύμμαχος Θήτης said

    232-240 κράτος είναι η κάθε PwC.

    Περίεργο που αθωώθηκε ο δημοσιογράφος.

  243. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    241 – Ακριβώς όπως τα λές, όπως βλέπεις, μπορεί να γίνεται υπερβολική συζήτηση για το χρηματιστήριο στα ΜΜΑ, όμως στην πραγματικότητα, πέρα από τα κλασικά, «είναι απάτη – είναι τζόγος» δεν ξέρουμε τίποτα γι’ αυτό, και πώς επηρεάζει άμεσα την ζωή μας. Για το πώς μπορούμε να βγάλουμε λεφτά απ’ αυτό, ούτε συζήτηση.☺

  244. Μαρία said

    241
    Την πολυθρόνα για δύο πρέπει να την έχω δει ίσαμε 5 φορές, αρχικά σε θερινό σινεμά. Πολύ γέλιο.

  245. 207. Με αρκετη δοση στωϊκοτητας 🙂

    Πολυ κακο για το -σχεδον – τιποτα μακροπροθεσμα.

    Και υπενθυμιζω την υπενθυμιση:-) του Κεινς :

    “The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.”
    ― John Maynard Keynes, A Tract on Monetary Reform

    https://www.goodreads.com/author/quotes/159357.John_Maynard_Keynes

    ΥΓ Μεσοπροθεσμα (λ.χ. σε 10 ετη) θα ημουν ευχαριστημενος εαν :

    οι ελληνικες εξαγωγες απο 26 δις δολ. να εφταναν στα 50 δις.
    το 25% στην τεχνικη επαγγελματικη εκπαιδευση να γινοταν 35%
    η παραοικονομια απο 35% του ΑΕΠ να «ασπριζε» μολις κατα 5%

  246. Πάνος με πεζά said

    @ 236 : «Σίγουρα κοντεύω να φανώ ότι τα πέρνω χοντρά από το εν λόγω ΣΜ, οπότε σταματάω το θέμα εδώ.

    Όχι ρε συ Γιάννη, δε σε παρεξηγούμε ! Εξάλλου, η άποψή σου

  247. 244, Κι εγώ!

  248. Γιάννης Ιατρού said

    Πανούλη,
    με τόσο γλύψιμο θα τις φας μου φαίνεται 🙂

  249. 243, …πώς μπορούμε να βγάλουμε λεφτά απ’ αυτό…

    Υπάρχει η ανυπέρβλητη συνταγή του Γουΐλ Ρότζερς:

    «
    …buy some good stock, and hold it till it goes up, then sell it.
    If it don’t go up, don’t buy it.
    » 🙂

  250. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Γιάννη να ισοφαρίσω τη «διαφήμιση» σου 🙂
    http://sibilla-gr-sibilla.blogspot.gr/2015/07/lidl.html

    http://lougantina.blogspot.gr/2015/07/lidl_27.htm

    http://ellinikahoaxes.gr/2015/08/17/efet-molismenatrofima-aposirsi/

    http://www.triklopodia.gr/lidl-apistefti-proklisi-paretithite-ragiades-xeftilismeni-germanodouli-sfazete-ton-ellina-ke-skivete-sta-afentika/

  251. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    248.>>με τόσο γλύψιμο
    κοντεύεις να γίνεις …άγαλμα 🙂

  252. Γιάννης Ιατρού said

    249: Μιχάλη, εδώ η σωστή συμβουλή 🙂

  253. Γιάννης Ιατρού said

    250: ΕΦΗ
    Εκτός από το ellinikahoaxes, τα άλλα blog διέφευγαν της προσοχής μου μέχρι τώρα 🙂 🙂

  254. Μαρία said

  255. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    253.Κι εγώ μόνο αυτό και το άλλο με το ΦΠΑ στην παραμεθόριο που είχα δει παλιότερα, ήξερα,αλλά κάνοντας μια γουγλιά έβγαλε κάμποσα (εκτός αυτά που έβαλα) 😦
    Τα Σ/Μ τα έχω πιάσει όλα (τα μεγάλα, που ψωνίζουμε πιο συχνά) να κάνουν απατεωνίτσες και με τιμές και με ποιότητα προϊόντων.

  256. Γιάννης Ιατρού said

    254: Εμ βέβαια Μαρία, που στη Μύκονο που ήταν κοντά του κουβαλιόντουσαν όλοι οι συγγενείς κάθε φορά και τους φιλοξενούσε… 🙂

    255: Ναι ρε ΕΦΗ, όλα την ίδια μύτη έχουν, ανεξαρτήτως καταγωγής (αλλά βάλε κανένα αστεράκι, έτσι: h**p:// κλπ. μην παίρνουν και θάρρος 🙂 🙂 )

  257. Γιάννης Ιατρού said

    254: Να εδώ π.χ.

  258. 252, Excellent advice, although good tennis balls are always inflated! 🙂

  259. Κουνελόγατος said

    Αλήθεια, έγραψε κανείς πως η εταιρεία δεν είχε δημοσιεύσει ισολογισμό από το 2011 (ή μήπως το 2012); Ποιος έχει την ευθύνη γι αυτό; Γιατί δεν εφαρμόστηκε η διαδικασία; Θα μάθουμε πως χάθηκαν τόσα χρήματα;

    Διάβασα κάπου και μια κακία (πως πούλαγε ράφια), αλλά δεν τη βάζω από σεβασμό στους εργαζόμενους.

  260. Πάνος με πεζά said

    Και τώρα σιγά-σιγά μαθαίνουμε κι άλλα : ενώ υποτίθεται ότι οι εργαζόμενοι είναι πληρωμένοι κανονικά, τώρα στην αίτηση πτώχευσης μπαίνουν και θυγατρικές, με οφειλές προς εργαζομένους…800 χιλιάρικα η Express Markets, 260 χιλιάρικα ο Ξυνός, να σου ένα εκατομμυριάκι…
    http://www.newsit.gr/oikonomia/Marinopoylos-Nees-aitiseis-ypagogis-sto-arthro-99-ypevale-simera-o-Omilos-Oi-imerominies-kleidia-Ti-tha-ginei-me-ta-xrei/631824
    Εν τω μεταξύ, το Μάρτιο υποτίθεται ότι όλα ήταν καλά : http://www.newsit.gr/oikonomia/Symfonia-Marinopoyloy-trapezon/593119
    Άσε που η «πιάτσα» , λέει, ήξερε (και κάτι Κορκίδηδες που τα ξέρουν αυτά και τα κρύβουν, για να εκφράσουν μετά ανησυχίες πάνω από το χυμένο γάλα…) από εδώ και τέσσερα χρόνια τα προβλήματα της εταιρίας…

  261. Θύμμαχος Θήτης said

    Αν ισχύουν αυτά περί 2011, ισολογισμών και Κατάρ, μιλάμε για μεγάλη κομπίνα. Και φοβάμαι πως δεν μπορεί νομικά να σταθεί ως χρόνος πτώχευσης ο Αύγουστος του 2011. Δηλαδή θα βγει και λάδι. Για να δούμε.

    Πάντως είναι ντροπή να χρωστάς 1.324 εκ. και από αυτά να χρωστάς 4 εκ. σε εργαζομένους. Δώστα ρε καρμοίρη τώρα. Όχι ότι τα υπόλοιπα σε προμηθευτές δεν λείπουν από τον κόπο άλλων ανθρώπων αλλά μου φάνηκε μεγάλη γυφτιά αυτό.

  262. Θύμμαχος Θήτης said

    χθεσινό άρθρο εδώ, έχει το σχέδιο «εξυγίανσης» με αποπληρωμές προμηθευτών σε βάθος 15 χρόνων, την ανακοίνωση του δικηγορου των προμηθευτών για το Kατάρ, και το λινκ στο τέλος με τα χρεή αναλυτικά.

  263. Pedis said

    # 234 – Σκύλος –
    231 Pedis

    Δεν είμαι εγώ, δεν έχω φέισμπουκ
    Κάποια κυρία το έχει γράψει, είναι πολύ ωραίο κείμενο και το προσυπογράφω με χέρια και με πόδια.
    Τζήμερος=πατημένη κουράδα

    Νάτο:

    Στα ελληνικά δεν υπάρχει λέξη για όσους χάνουν το παιδί τους. Αν χάσεις τη μάνα σου είσαι ορφανός, αν χάσεις τον σύντροφό σου είσαι χήρα, αν σκοτωθεί το παιδί σου η ύβρις των άγραφων νόμων δεν επιτρέπει να σχηματιστεί όνομα για κάτι που διακόπτει τη φυσική αλληλουχία της ζωής.

    Ο Ernesto Sabato έγραψε βιβλία πολλά και λέξεις και δάφνες. Ένα απόγευμα καθώς σκάλιζε, βρήκε θαμμένο στον κήπο το κουβαδάκι που χε κρύψει εκεί το νεκρό πια παιδί του. Αργότερα μαρτύρησε πως θα θυσίαζε όλο το έργο της ζωής του για να μπορούσε μονάχα για 5 λεπτά να καθίσει ξανά με το παιδί του και να το δει μεγαλωμένο.

    Σε πολλούς πολεμοχαρείς πολιτισμούς του παρελθόντος, ακόμα κι εκεί που η σφαγή ή η θυσία ή ο πόλεμος ήταν καθημερινή ενασχόληση , η μητέρα ενός νεκρού ήταν πρόσωπο που έχαιρε έστω άτυπα συμπόνιας. Πολλές τέτοιες απεικονίσεις βρίσκουμε σε διασωθέντα κείμενα, στη λογοτεχνία, στα έμμετρα προφορικά έπη.

    Κάποτε σε ένα διάλειμμα μιας δίκης βρέθηκα δίπλα στη Μάγδα Φύσσα. Ζαλιζόταν, μα εξακολουθούσε να μυρίζει κεραυνό. Με ίδιο το βλέμμα της τίγρης που με νύχια και δόντια προστατεύει το μωρό της ανάμεσα σε δέκα αναμμένες κάνες. Οι τίγρεις προστατεύουν το μωρό τους ακόμα και νεκρό. Αιώνια.

    Καταιγίδα και κεραυνό μυρίζουν πάντα οι γυναίκες που αγωνίζονται ενάντια στο θάνατο. Και θάνατος είναι ό,τι εκπίπτει ζωής, θάνατος είναι ό,τι αφαιρεί απ’τον κόσμο την ύπαρξη, όπως ο φασισμός.

    Έτσι λοιπόν αγαπητή κυρία δημοσιογράφε του Σκάι. Συγχωρέστε την ασθενή μου μνήμη που αγνοεί το όνομά σας.
    Συμβαίνουν κι αυτά στις ζωντανές εκπομπές. Έτσι λοιπόν καμία εντύπωση δε μου προκαλεί που κατατίθεστε ενάντια στην καταιγίδα, δεν εντυπωσιάζομαι από το γεγονός πως διατυπώνετε τη φράση «προκάλεσε» για μια γυναίκα που αγωνίζεται.

    Είναι ένα παιχνίδι που έτσι παίζεται από πάντα, σχεδόν για όλες τις γυναίκες που σηκώνουν ανάστημα, είναι η συνέχεια μιας αρχής που ξεκίνησαν πολλοί συνάδελφοι σας για το πως μια γυναίκα με το όνομα Μάγδα Φύσσα προκάλεσε το δολοφόνο του γιού της, καμιά εντύπωση δε μου προκαλεί, από αιώνες συμβαίνει ανάμεσα στα δυό στρατόπεδα και είναι το πρώτο πράμα που μαθαίνεις να αποδέχεσαι: πως ο αγώνας είναι πρόκληση. Μονάχα που ο καθένας την πρόκληση την διαβάζει ανάλογα με την στράτα που αποφάσισε να πάρει.

    Μονάχα που υπάρχει ένα σημείο κυρία δημοσιογράφε- συγχωρέστε και πάλι την ασθενή μου μνήμη- που ο κόσμος εκπίπτει ανεπανόρθωτα στο θάνατο.

    Είναι εκείνη η μέρα που μια γυναίκα όπως εσείς δεν μπορεί να ακούσει ούτε έστω από προβολικό φόβο το ουρλιαχτό στα σπλάχνα μιας μητέρας που της σφάξαν το παιδί της.

    Κανένας βάρβαρος, κανένας «απολίτιστος» δε σημείωσε ποτέ τέτοιο ξεπεσμό.

    Τιμή στη Μάγδα Φύσσα.
    Τιμή στις γυναίκες που στο πεδίο των τραυμάτων τους παλεύουν να φυτρώσει μια μέρα άλλη.

    Βάλια Καλντά

    https://www.kar.org.gr/2016/06/28/agapiti-kyria-dimosiografe-tou-skai-den-entyposiazome-apo-to-gegonos-pos-diatyponete-ti-frasi-prokalese-gia-ti-magda-fyssa/

  264. Γς said

    94:

    >Αντε να δούμε πόσους [και πόσες εταιρείες] θα φάει ακόμα ο μπέμπης που έκελεισε σήμερα τον ένα χρόνο του

  265. Γς said

    Αμ, κι εκείνο που είχε βάλει κείνη την ημέρα κάποιος από δω μέσα [Γς]:

    http://caktos.blogspot.gr/2015/07/blog-post_17.html

    Καλημέρα
    Καλό μήνα

  266. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: