Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μεταπολιτευτικά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 23 Ιουλίου, 2016


Και τα λέω έτσι, βέβαια, επειδή σήμερα είναι η επέτειος από την πτώση της δικτατορίας το 1974, και ταυτόχρονα η ημερομηνία έναρξης της μεταπολίτευσης, μιας περιόδου που πολλοί βιάζονται πολύ να την τελειώσουν ή να της φορτώσουν όλα τα στραβά κουλούρια -ξεπλένοντας έτσι τη δικτατορία που προηγήθηκε.

Θα μπορούσα να τα πω και «πραξικοπημένα» μεζεδάκια, μια και η βδομάδα που μας πέρασε κυριαρχήθηκε από την αντεπίθεση του καθεστώτος Ερντογάν που εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία που του πρόσφερε το πεντάωρο πραξικόπημα για να θέσει υπό τον ελεγχό του τη γειτονική μας χώρα -αλλά και «απλοαναλογικά» μεζεδάκια, αφού χτες ψηφίστηκε στη Βουλή η απλή αναλογική, έστω και με όριο εισόδου, αν και όχι με την ενισχυμένη πλειοψηφία που χρειαζόταν για να εφαρμοστεί από τις επόμενες εκλογές, όποτε γίνουν αυτές.

Έτσι κι αλλιώς, και τα δύο αυτά γεγονότα, πραξικόπημα και συζήτηση στη Βουλή, έδωσαν κάποια από τα μεζεδάκια της σημερινής μας πιατέλας.

* Και ξεκινάμε με ένα μαργαριταρένιο κολιεδάκι που βρέθηκε σε μιαν ανάλυση για την απόπειρα πραξικοπήματος στην Τουρκία. Γράφει ο, προσοχή, συγγραφέας Αλέξανδρος Μασαβέτας:

Αν πετύχαινε, θα ήταν το τέταρτο «κλασικό» πραξικόπημα της τουρκικής ιστορίας. Επίσης θα είχε –παρά τα όσα διατίθενται πολλοί εκ των υστέρων – σημαντικής στήριξης.

Ολοφάνερα, ήθελε να γράψει «διατείνονται» και έγραψε «διατίθενται», ενώ στο «θα είχε … σημαντικής στήριξης» ή είναι λάθος η πτώση ή, το πιθανότερο, δεν μπήκε το ρήμα (π.χ. θα είχε τύχει σημαντικής στήριξης).

Αλλά τόση τσαπατσουλιά πια; Κανείς στην εφημερίδα δεν διαβάζει τα κείμενα πριν δημοσιευτούν;

tzimerosiptikos* Συνεχίζουμε με μια τζημεριά, που όμως έχει ενδιαφέρον διότι είναι ενδεικτική της στάσης απέναντι στη γλώσσα. Ο Θάνος Τζήμερος δημοσίευσε στον τοίχο του στο Φέισμπουκ το σχόλιο που βλέπετε αριστερά, στο οποίο εξανίσταται με τον όρο «σηπτικό χειρουργείο», που φαίνεται πως τον θεωρεί οξύμωρο, και με την ευκαιρία επιτίθεται και στον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη.

Θα συμφωνήσω ότι ο όρος «σηπτικό χειρουργείο», αν δεν τον έχει κανείς ακούσει ξανά, μπορεί να ξενίσει. Ωστόσο, είναι απόλυτα καθιερωμένος εδώ και πολλά χρόνια. Στο σηπτικό χειρουργείο, που βρίσκεται συνήθως κοντά στο κανονικό χειρουργείο, αλλά και σε χώρο στα εξωτερικά ιατρεία ενός νοσοκομείου, γίνονται κάποιες μικροεπεμβάσεις όπως αφαίρεση κύστεων, λιπωμάτων, μικροακρωτηριασμοί, αφαίρεση σπίλων, ονυχεκτομές, διάνοιξη αποστημάτων και γενικότερα όποια χειρουργική πράξη δεν απαιτεί ολική αναισθησία, δηλαδή μικροεπεμβάσεις που δεν απαιτούν πλήρη αντισηψία του χώρου, παρά μόνο του χειρουργικού πεδίου και των εργαλείων. Τα «κανονικά» χειρουργεία λέγονται άσηπτα.

Η αντίδραση του Τζήμερου είναι χαρακτηριστική της αλαζονείας που τον διακρίνει -και δυστυχώς όχι μόνον εκείνον. Προσέξτε τι γίνεται: Ακούμε έναν όρο που μας φαίνεται παράλογος και αντί να έχουμε την ταπεινοφροσύνη να σκεφτούμε ότι δεν είναι στο πεδίο της ειδικότητάς μας και ότι μπορεί να έχει καθιερωθεί έτσι, αντί να διερευνήσουμε για ποιον λόγο λέγεται έτσι, καταγγέλλουμε με στόμφο όσους τον χρησιμοποιούν -κι έτσι αντί να ξεσκεπάσουμε την αμάθεια των άλλων βγάζουμε στη φόρα τη δική μας ημιμάθεια…

* Και το επόμενο μεζεδάκι έχει να κάνει με τον Ν. Φίλη και τη γνωστή πια διαμάχη για τη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών. Σε άρθρο που γράφτηκε σε ελληνοκεντρικόν ιστότοπο, η συντάκτρια θέλησε να κάνει λιγάκι πιο αρχαίο τον τόσο ταλαιπωρημένο στίχο «την γλώσσα μού έδωσαν ελληνική», οπότε του φόρεσε δυο τελικά νι να ντιντινίζουν σαν τα γυαλικά στη σάλα, μασκάρεψε και τη γλώσσα σε γλώττα και (νόμισε πως) καθάρισε: την γλώτταν μου έδωκαν ελληνικήν -στην πραγματικότητα, έφτιαξε απλώς έναν τραγέλαφο, σαν να φοράει κανείς χλαμύδα με παντελόνι και σκαρπίνια (μα, ούτε τη δοτική; )

Το έχουμε ξαναπεί, ακόμα και οι υμνητές της καθαρεύουσας δεν μπορούν να τη γράψουν, απλώς κρεμάνε στο πέτο τους ένα κουρελάκι καθαρευουσιάνικο, ένα παραπανίσιο τελικό νι ας πούμε, για να αναγνωρίζονται μεταξύ τους.

* Μεταφραστική κοτσάνα σε άρθρο για τη μανία με τα Πόκεμον. Κάποιος είδε έξω από το σπίτι του δυο νεαρούς που κυνηγούσαν Πόκεμον, βγήκε να δει τι κάνουν και επειδή το αυτοκίνητό τους κινήθηκε προς το μέρος του, πυροβόλησε. Ή αλλιώς: «Επειδή πίστευε ότι το όχημα προσπαθούσε να τον χτυπήσει, αποφόρτισε το όπλο του πάνω σε αυτό»

Πώς «αποφορτίζει» κανείς το όπλο του; Μάλλον το πρωτότυπο έλεγε discharge, δηλαδή τους πυροβόλησε (ή ίσως το όπλο να εκπυρσοκρότησε).

* Στα προπροηγούμενα μεζεδάκια, στα σχόλια, έγινε λόγος για το προσκύνημα που δήθεν θα γινόταν στα γυαλιά του Παΐσιου στα Χουνταλέικα. Ευτυχώς, ήταν χόακας, πλαστή είδηση, τρολιά, όπως διάβασα στον μυθοκτονικό ιστότοπο ellinikahoaxes.

Έβγαλε ανακοίνωση και η Μητρόπολη Αργολίδας, και μάλιστα συνταγμένη σε πολυτονικό. Ωστόσο, οι άγιοι πατέρες δεν έχουν εντρυφήσει στον… Μουφλουζέλη διότι γράφουν:

Ἡ Ἱερά Μητρόπολη Ἀργολίδος οὐδέποτε ἀνακοίνωσε ἤ ἔλαβε γνῶση τῆς Ἀνακοίνωσης ποὺ ἀναρτήθηκε στὸ διαδίκτυο.

Κι όμως, όταν η λήγουσα είναι μακρά, η ρημάδα η παραλήγουσα δεν περισπάται!

Προσθήκη: Τελικά ΔΕΝ ήταν χόακας, την εκδήλωση φαίνεται να την παραδέχεται ο μητροπολίτης Αργολίδος Νεκτάριος, σε εκτενέστατη ανακοίνωσή του.

* Ενδιαφέρουσα παραδρομή σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στο in.gr αλλά και στο ηλεΒήμα. Παρουσιάζοντας την πρώτη συνέντευξη του Ερντογάν μετά το πραξικόπημα, η συντάκτρια έγραψε ότι είναι η «πρώτη συνέντευξη που παραχωρεί μετά το αποτυχημένο δημοψήφισμα της 15ης Ιουλίου»

Βέβαια, το είδαν και το διόρθωσαν, και τώρα το άρθρο αναφέρει «αποτυχημένο πραξικόπημα», αλλά η λαθεμένη διατύπωση επιβιώνει αδιόρθωτη σε αναδημοσιεύσεις.

Αλλά για ποιον λόγο μπερδεύουμε το δημοψήφισμα με το πραξικόπημα; Μόνο επειδή είναι κι οι δυο λέξεις πεντασύλλαβες;

* Σπάνιο ρήμα σε τίτλο άρθρου της Lifo: Η Τουρκία ατιμώνει τους προδότες.

* Την Τρίτη το βράδυ, στο τέλος του δελτίου ειδήσεων του Σκάει, η εκφωνήτρια αναγγέλλει με στόμφο ότι μια βρετανική εφημερίδα (η Τέλεγκραφ, αν άκουσα καλά) έφτιαξε κατάλογο με τα 15 καλύτερα έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, από τα οποία τα 9 είναι… «ελληνικών συγγραφέων». Ένα από τα έργα αυτά, για να ξέρετε, είναι οι…. Παράλληλες ζωές του Πλούταρχου!

Χειρότερα κι από Ποσειδωνιάτες έχουμε καταντήσει. Καμαρώνουμε σαν γύφτικα σκεπάρνια κάθε φορά που ένας ξένος λέει κάτι επαινετικό για τον πολιτισμό των αρχαίων, αλλά όχι τα έργα τους δεν διαβάζουμε αλλά ούτε και τους τίτλους δεν ξέρουμε.

Και κατά τα άλλα φταίει ο Φίλης που θα καταργήσει (αν…) τη διδασκαλία των αρχαίων από το πρωτότυπο στο γυμνάσιο!

* Και πάλι για το γλωσσικό θέμα. Στην Καθημερινή, σχεδόν σε κάθε φύλλο, υπάρχει στη σελίδα της αλληλογραφίας των αναγνωστών, ένα γράμμα αρχαιοβαρεμένου επιστολογράφου. Χαρακτηριστικό δείγμα από την πρόσφατη σοδειά, ένας ύμνος στη σχιζολεξία:

Kύριε διευθυντά
Oρος εκ των ων ουκ άνευ για την αν-όρθωσι / ανα-στήλωσι της πολυπαθούς ελληνικής παιδείας, η πλήρης επ-ανα-φορά του μαθήματος των Aρχαίων Eλληνικών εις απάσας τας βαθμίδας της εκ-παιδεύσεως, του Δημοτικού συν-περι-λαμβανομένου. Δεν υπ-άρχει ωραιότερο παιχνίδι από την ετυ-μολογία των λέξεων!

(…)

Aθανασιος K. Παπατζιμας
Eταιρεία Γεωγλωσσικών Xαρτογραφήσεων
Θεσσαλονίκη

Απ-ορώ πάντως γιατί ο επιστολο-γράφος άφ-ησε α-χώριστο τον τίτλο της Εταιρείας του. Αν και κοτζάμ γεω-γλωσσο-χαρτογράφος κάτι θα ξέρει…

* Η εισαγωγικομανία της εβδομάδας, από το Ποντίκι. Το άρθρο για την κακοποίηση του φερόμενου ως αρχιπραξικοπηματία, του στρατηγού Οζτούρκ, έχει τίτλο Τα «βασανιστήρια» στον Οζτούρκ. Δηλαδή; Τον βασάνισαν ή απλώς τον άφησαν να στέκεται όρθιος πολλή ώρα;

* Η γλωσσική μπούρκα της εβδομάδας σε συνέντευξη του νεαρού τενίστα Στέφανου Τσιτσιπά, που διακρίθηκε στο Γουίμπλεντον: Οι γονείς μου ήταν μέσα στον χώρο του τένις …  η μητέρα μου ήταν επαγγελματίας τενίστρια, και στη συνέχεια σχολιαστής αγώνων τένις

Αλλά αφού ήταν τενίστρια, γιατί δεν έγινε και σχολιάστρια;

* Σε ενδιαφέρον ρεπορτάζ για τα Καναντέρ, διαβάζω ότι είναι «γαλλικής κατασκευής» -καλά, δεν σκέφτηκε ο αρθρογράφος ότι για να λέγονται Καναντέρ κάποια σχέση θα έχουν με τον Καναδά; Ή σκέφτηκε το καμαμπέρ;

* Και κλείνω με την κοτσάνα του μήνα, από τη συζήτηση στη Βουλή, όταν ο Κούλης Μητσοτάκης ισχυρίστηκε πολύ σοβαρά: «Εγώ ήμουν πολιτικός κρατούμενος 6 μηνών από τη χούντα».

koulispanaΑναπόφευκτα, η κοτσάνα του Κούλη έδωσε λαβή σε αμέτρητα μιμίδια, όπως την φωτογραφία αριστερά ή παρωδίες αντιδικτατορικών τραγουδιών, σαν το:

Πήραν το βράδυ την πιπίλα του Κυριάκου
μετρώ το κλάμα, το γάλα μετρώ,
μετά τη χούντα πάλι θα ‘μαστε παρέα
αγκού εσύ, αγκού κι εγώ.
[Πιτσιρίκος]

Μια μικρή επιλογή από τα μιμίδια, εδώ.

Ο Κούλης λέγοντας ότι ήταν πολιτικός κρατούμενος επαναλαμβάνει ουσιαστικά μια δήλωση του πατέρα του. Συγκεκριμένα, ο Κων. Μητσοτάκης διέφυγε στο εξωτερικό μέσω Τουρκίας τον Αύγουστο του 1968 και η οικογένειά του τέθηκε σε κατ’ οίκον περιορισμό επί αρκετούς μήνες, ώσπου τελικά η χούντα τούς έδωσε διαβατήρια και τους επέτρεψε να φύγουν για το εξωτερικό τον Ιούνιο του 1969.

Στην πρώτη συνέντευξη που έδωσε ο Μητσοτάκης στο Λονδίνο το 1968, αναφέρθηκε και στον «μικρότερο κρατούμενο της γης», τον Κυριάκο, πέντε μηνών τότε. Αλλά αν η υπερβολή της δήλωσης του πατέρα Μητσοτάκη δικαιολογείται στις συνθήκες της εποχής, είναι πέρα για πέρα κωμικό να λέει σήμερα, μετά από 50 σχεδόν χρόνια, ο Κυριάκος ότι ήταν «πολιτικός κρατούμενος» σε ηλικία 6 μηνών.

Είναι όμως και θλιβερό. Διότι υπήρξαν πολλά παιδιά και βρέφη που όντως έζησαν τα πρώτα τους χρόνια σε φυλακές και τόπους εξορίας, που γεννήθηκαν στη φυλακή ή που κλείστηκαν φυλακή σε πολύ μικρή ηλικία ακολουθώντας τις μητέρες τους -όπως, ας πούμε, ο Νίκος, γιος του Νίκου Μπελογιάννη, που έζησε στη φυλακή τα πρώτα χρόνια της ζωής του.

Αυτούς τους συμπολίτες μας λερώνει ο αμετροεπής πορφυρογέννητος Κούλης με την καπηλικότατη δήλωσή του.

* Αλλά η σημερινή μέρα έχει το σπάνιο προνόμιο να έχει τραγούδι που να αναφέρει στους στίχους την ημερομηνία, οπότε θα κλείσουμε το άρθρο ακούγοντας από τη Χαρούλα Αλεξίου το «Και», σε μουσική Γιάννη Σπανού και στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου.

Ο υπότιτλος, ας πούμε, του τραγουδιού είναι «23 του Ιούλη και Τρίτη». Μιλάει δηλαδή για τις 23 Ιουλίου 1974 (ήταν Τρίτη) -τη μέρα που ο Κούλης Μητσοτάκης γκρέμιζε μόνος του τη δικτατορία.

 

Advertisements

163 Σχόλια to “Μεταπολιτευτικά μεζεδάκια”

  1. Γς said

    Καλημέρα

    >Eταιρεία Γεωγλωσσικών Xαρτογραφήσεων

    Κάτι μεταξύ Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού και Υδρογραφικης Υπηρεσίας Πολεμικου Ναυτικου

  2. BLOG_OTI_NANAI said

    Καλημέρα! Δεν μπορούσα να πιστέψω ότι είπε κάτι τέτοιο ο λα Κουλί. Λέω, κάτι άλλο θα είπε και γελάνε. Άρα, είναι βλάκας. Μόνο ένας βλάκας θα έλεγε κάτι τέτοιο. Άλλη εξήγηση δεν υπάρχει.

  3. Γς said

    >«Εγώ ήμουν πολιτικός κρατούμενος 6 μηνών από τη χούντα»

    Πολιτικός κρατούμενος κι ο μπαμπάς κρατούμενος στο ξενοδοχειο Πικέρμι [Γνωστό και για τις ερωτικές διευκολύνσεις του].

    Κι έχω ένα φίλο σειρά εδώ, τακτικό θαμώνα του ξενοδοχείου.

    -Φτου! Μου δώσανε το δωμάτιο του χρουσούζη του Δρακουμέλ.
    -Πως το κατάλαβες μωρέ;
    -Από τις αφλογιστίες

  4. gpoint said

    Καλημέρα…

    έπιασα κάτι μεζεδάκια στη θάλασσα αλλά κι εδώ βλέπω δεν πάτε πίσω !

  5. George said

    Είναι πραγματικά να απορεί κανείς με την αλαζονεία όχι μόνο του Τζημερου, αλλά και των Τζημερων γενικά. Στην ανάρτηση περί σηπτικου χειρουργείου, ένας οπαδός του κατακεραύνωσε τους »αγράμματους» που λένε απλά »κινητό» αντί για »κινητό τηλέφωνο». Όμως, αν δεν κάνω λάθος, πρόκειται για διαχρονικο φαινομενο, τρομερά συνηθισμένο στα ελληνικά, από παλιά (ποντικός, πανικός, νερό, συκώτι) ως σήμερα (κινητό, παραλιακή, σταθερό, κλπ). Πόση ημιμάθεια;

  6. Spiridione said

    Έκανε παρέμβαση και ο Χωμενίδης για το θέμα στο φμπ.
    Ας μάθουν οι ανιστόρητοι, γιαλαντζί Αριστεροί, ότι υπήρξαν πολλά βρέφη και μεταβρέφη πολιτικοί κρατούμενοι.
    Ο γιός της Έλλης Παπά και του Νίκου Μπελογιάννη γεννήθηκε στη φυλακή και παρέμεινε έγκλειστος όλα τα πρώτα χρόνια του.
    https://www.facebook.com/christos.chomenidis?fref=nf&pnref=story

  7. Λ said

    Καλημέρα. Πάντως για τον Άγιο Π. είχαμε και εδώ προσκύνημα και κοίταξα πολύ προσεκτικά την ανακοίνωση. Μιλούσε για ιερά κειμήλια του αγίου αλλά δεν ανέφερε ούτε γυαλιά ούτε παντόφλες. Έπρεπε να πήγαινα τα γέρημα. Να δω ιδίοις όμμασι!

  8. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρες ! Πολύ ωραία και πάλι τα μεζεδάκια.
    Πες ρε παιδί μου «άδειασε το όπλο του», που σε πιάνει ο ευπρεπισμός ! Εντάξει, και για το κινητό μπορεί να το απλοποιήσουμε και να το πούμε έτσι !
    Ελληνικών συγγραφέων; Ο επιμένων, που λέμε;

  9. Αγάπη said

    Υπάρχουν κι’ άλλοι εκτός τού Μητσοτάκη που έχουν τόσο ψηλό iq που αδυνατώ να συλλάβω το ύψος τους – ή το βάθος, θα έλεγε κάποιος, αλλά αυτό είναι άλλου παπά βαγγέλιο
    «Μετά την φυλάκιση του εξάμηνου Κυριάκου, η Φώφη θα αποκαλύψει ότι την υποχρέωσαν σε αναγκαστική αναπηρική σύνταξη», έγραψε ο Πάνος Καμμένος εδώ http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26509&subid=2&pubid=114071507

  10. Πάνος με πεζά said

    @ 5 : Το φαινόμενο αυτό συνεχίζεται, με πραγματικά ακαταλαβίστικες εκφράσεις. Άκουγα π.χ. σποτάκι που έλεγε ότι το τάδε πρόγραμμα «είναι μια σύγχρονη τραπεζική»…Και προσπαθούσα να καταλάβω : παροχή; λειτουργία; διεργασία; προσφορά; αντίληψη;

  11. Λ said

    Ελλήνων συγγραφέων σίγουρα και όχι Ελληνικών. Παρεμπιπτόντως την Τέλεγκραφ στο σπίτι τη λέμε Τόρυγκραφ.

  12. Λ said

    Τελευταία συναντώ τον όρο αποφορτιστής μπαταριών. Υπάρχει;

  13. BLOG_OTI_NANAI said

    Προς τι η ειρωνία κατά των Α.Η.Π. αγαπητέ; Το μυθιστόρημα «Παράλληλες ζωές» του Πλουτάρχου είναι το αρχαιότερο που κυκλοφόρησε σε πάπυρο τσέπης. Αλλά αυτά μας τα έχουν κρυμμένα.
    Και θα φανερώσω από την προσωπικήν μου βιβλιο-θήκην το μέγα μυστικόν, ότι το ερω-τικό μυθ-ιστόρημα «50 απο-χρώσεις του γκρι» ήταν το πρώτο αρχαιοελληνικό Άρλεκιν το οποίον έγραψε ο Φιλόστρατος.
    Και ιδού οι αποδείξεις και οι ομοιότητες εις το περιεχόμενον:

  14. Η προπαραληγουσα δεν περισπαται, ετσι δεν παει? Ισχυει και για την παραληγουσα ο κανονας? (Εγω μονο το τραγουδι ξερω)

  15. 12 Λ. ναι υπάρχει.
    Οι επαναφορτιζόμενες μπαταρίες, προκειμένου να αντέξουν πολύ χρόνο, πρέπει να φορτίζονται τελείως όταν έχουν αποφορτιστεί εντελώς. Ο αποφορτιστής είναι ένα μαραφέτι που όταν, ας πούμε, η μπαταρία είναι στο 10%, την πάει αμέσως στο 0%, αντί να κάθεσαι εσύ και να παίζεις με τα κουμπάκια…

  16. Καλά, σοβαρά ‘χαροπός’ σήμαινε γκρίζος τότε; Και γιατί εμείς το γράφουμε με ω;

  17. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    5: Δεν το πρόσεξα αυτό το σχόλιο περί κινητού. Και βέβαια έχεις απόλυτο δίκιο -και μου θυμίζεις ότι χρωστάω άρθρο για το φαινόμενο αυτό.

    10: Μπορεί να είναι και τραπεζική σκέτο (=banking)

    11: Ναι, αλλά είπε «ελληνικών» -και δεν ήταν αυτό το βασικό μαργαριτάρι 🙂

    14 Η προπαραλήγουσα δεν περισπάται ποτέ. Η παραλήγουσα δεν περισπάται όταν η λήγουσα είναι μακρά (π.χ. γνώση). Αυτά λένε οι κανόνες -ο Μουφλουζέλης δεν τους αναφέρει σωστά, ειρωνικά το έγραψα.

  18. BLOG_OTI_NANAI said

    Από το Ιστορικό Λεξικό της Ακαδημίας Αθηνών:

  19. sarant said

    16 Είναι άλλη λέξη, επίθετο αμφιβόλου σημασίας λέει το Λίντελ Σκοτ.

  20. Πάνος με πεζά said

    Και τί είναι η τραπεζική σκέτο, σαν την πρακτική και την πολιτική, ας πούμε;

  21. BLOG_OTI_NANAI said

    16: Δυστυχώς αυτό δεν το ξέρω.
    Δεδομένου ότι το λεξικό του Πάπυρου γράφει πως το «γλαυκός -ή, -ό (AM γλαυκός, -ή, -όν)· […] 2. αποδίδεται σε διάφορους χρωματικούς τόνους τού γαλάζιου ή τού γκρίζου (για σταφύλια, αμπελόφυλλα, σμαράγδια)«, o Σταματάκος λέει τα εξής:

  22. Panoselgrecpanaisgrec, πόσων χρονών είσαι, αν επιτρέπεται, και δεν έχεις καν ακούσει αυτά τα φαντάσματα που επί χίλια χρόνια ταλαιπωρούσαν τα μαθητούδια; Περισπωμένη έπαιρνε η παραλήγουσα ΜΟΝΟΝ όταν ήταν μακρά και ή λήγουσα ήταν βραχεία. Στη λέξη ‘γνώσις’, το μακρό ω έπαιρνε πράγματι περισπωμένη, διότι το ι ήταν βραχύ (πού το ξέρουμε αυτό, είναι άλλη ιστορία…) Αφότου όμως τη γράφουμε ‘γνωση’, με ή, που ήταν εξ ορισμού μακρό, έπαιρνε οξεία.

  23. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    Ακούμε έναν όρο που μας φαίνεται παράλογος και αντί να έχουμε την ταπεινοφροσύνη να σκεφτούμε ότι δεν είναι στο πεδίο της ειδικότητάς μας και ότι μπορεί να έχει καθιερωθεί έτσι, αντί να διερευνήσουμε για ποιον λόγο λέγεται έτσι, καταγγέλλουμε με στόμφο όσους τον χρησιμοποιούν -κι έτσι αντί να ξεσκεπάσουμε την αμάθεια των άλλων βγάζουμε στη φόρα τη δική μας ημιμάθεια…

    Πάντως ἐγὼ ἀρνήθηκα ὅσο σπούδασα νὰ χρησιμοποιήσω τὸν ἐξίσου καθιερωμένο ὅρο «il paziente pediatrico». Νόμιζα ὅτι τὸ ἔλεγαν μόνο στὴν Ἰταλία ἀλλὰ κατὰ τὴν ἐπιστροφή μου τὸ ἄκουσα καὶ ἑλληνιστὶ «ὁ παιδιατρικὸς ἀσθενής». Ἐγώ ἢ θὰ πῶ «ὁ μικρὸς ἀσθενὴς» ἢ θὰ πῶ «τὸ ἄρρωστο παιδί» Τὸ «παιδιατρικὸς ἀσθενὴς» μὲ ἐξοργίζει τὰ μάλα

  24. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    24. σπούδαζα

  25. ππαν said

    9. Μπορεί να μην είναι αστείο μεζεδάκι αλλα είναι τερατώδες, όχι του μήνα αλλα του εξάμηνου. Πρεπει οι εποδεδειεγμένα άρρωστοι άνθρωποι να ντρεπονται για τις αναπηρικές τους συντάξεις;

  26. Λ said

    Παρεμπιπτόντως σήμερα είναι η επέτειος θανάτου της προμεταπολιτευτικής εθνικής γατούλας. Το θυμάμαι γιατί συμπέφτει με τα γενέθλια του αν ανεψιού μου.

  27. atheofobos said

    Πολύ σωστά όσα γράφεις για το άσηπτο και σηπτικό χειρουργείο.
    Μόνο που για να λειτουργήσουν αυτά χρειάζονται χειρουργοί, αναισθησιολόγοι και χειριστές των μηχανημάτων τους!
    Διαβάζω εδώ σχετικά τι είπε η ΠΟΕΔΥΝ:
    https://www.efsyn.gr/arthro/anoixe-nosokomeio-thiras
    Συγκεκριμένα αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της ότι στο νοσοκομείο «το οποίο εγκαινίασε ο πρωθυπουργός την προηγούμενη Παρασκευή και άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό τη Δευτέρα, δεν λειτουργούν τα χειρουργεία για τεχνικούς λόγους και από έλλειψη γιατρών, δεν υπάρχει αναισθησιολόγος, δεν υπάρχει προσωπικό για να λειτουργήσει τον ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό και δεν καλύπτονται οι εφημερίες γιατί δεν υπάρχει επαρκής αριθμός γιατρών.
    Και βέβαια δεν μπορεί να λειτουργήσει νοσοκομείο σε ένα από τα ακριβότερα τουριστικά μας μέρη με τις παρακάτω προϋποθέσεις:
    «Το προσωπικό που προσλήφθηκε από την ΑΕΜΥ Α.Ε. εκτός ΑΣΕΠ είναι με συμβάσεις εργασίας ενός έτους. Οι αμοιβές τους είναι 800 ευρώ τον μήνα. Είναι σε τραγική κατάσταση καθότι προέρχονται από άλλες περιοχές της χώρας και για την ενοικίαση σπιτιού απαιτείται σχεδόν ολόκληρος ο μισθός τους. Αναγκάζονται, λοιπόν, να διαμένουν στις κλίνες του Κέντρου Υγείας που έβαλε λουκέτο και σε ξενώνα του δήμου. Τρεις εργαζόμενοι σε κάθε ένα μικρό δωμάτιο»
    Τα κόκκινα αυγά είναι γνωστό με τι δεν βάφονται.
    Έτσι και τα νοσοκομεία δεν λειτουργούν επειδή τα εγκαινίασες.

  28. Αιμ said

    14 Η προπαραληγουσα δεν περισπαται ποτέ των ποτών. Η παραληγουσα όταν η ληγουσα είναι μακρά.

    Τα γιαλικα στα ράφια ντιντινιζουν, απο δονήσεις οταν χόρευαν ας πούμε, οχι στη σαλα . Εκτος αν σαλα σημαίνει κάτι άλλο. Υπάρχει και στίχος ( του Ρίτσου ; ) μελοποιημενος με τα γιαλικα στα ράφια.
    Ή μήπως τώρα που το ξανασκεφτομαι και στη σαλα αμα τα ‘χουν βάλει σε δισκους ;

  29. Πέπε said

    @29:
    Αν βρεθείς μόνος σε ξένο σπίτι, στολισμένο με γυαλικά (άχρηστα+πανάκριβα+συναισθηματικής-ιστορικής αξίας) στη σάλα, και γίνει σεισμός και τ’ ακούσεις να ντιντινίζουν όλα μαζί εν χορώ, είναι ΤΡΟΜΟΣ.

  30. ππαν said

    29: Στο τραγούδι το οποίο αναφέρει, όμως, ο Νικοκύρης, ο Μουφλουζέλης λεει για την προπαραλήγουσα. Αρα, αθωος ο Τζήμερος! 🙂

  31. sarant said

    29 Στον στίχο αυτό ήθελα να παραπέμψω αλλά κατά λάθος έγραψα «στη σάλα» αντί ‘στα ράφια’ -βέβαια και τα ράφια μπορεί να βρίσκονται στη σάλα 🙂

    26 Όχι ασφαλως. Θέμα με την ΦΓ υπήρξε, αν υπήρξε, για την αργομισθία που είχε πριν αρρωστήσει. Το πρόβλημα υγείας που είχε είναι όχι απλώς υπαρκτό αλλά και σοβαρό. Από την άλλη, βέβαια, δεν έχουν όλες οι ομοιοπαθείς της πάρει τόσο εύκολα σύνταξη.

  32. αγάπες λάθρες said

    Δηλαδή, αν έλεγαν απλά «γενικής απολύμανσης» και «μερικής απολύμανσης» χειρουργείο θα κατατρόμαζε και τους ασθενείς και τους χειρούργους. Ενώ το «άσηπτο» μια χαρά τους βόλεψε. Σαν να έχει δίκιο ο Τζήμερος, αλλά τα κόμπλεξ σας ….

  33. 17,22,29 Ειμαι 39, πηγα σχολειο μετα την Αλλαγη. Αλλα, μια που το ανοιξαμε, γιατι υπαρχει αυτος ο κανονας? Εννοω, αφου οι αρχαιοι αρχαιοι εγραφαν με κεφαλαια, σε ποιους κανονες (προφορας?) βασιζεται ο κανονας αυτος που εβγαλαν οι νεοτεροι αρχαιοι (ελληνιστικη εποχη – ή πιο μετα?)?

  34. Αιμ said

    Νικοκυρη, κολακευομαι που έγραψα τα ίδια αλλά ως συνήθως δεν είχα κανει ανανέωση !

  35. ππαν said

    32: Ενώ μετά τις εξυπνάδες του Καμμένου θα παιρνουν ευκολότερα σύνταξη οι ομοιοπαθείς της; Ή φταίει και γι΄αυτό η Γεννηματά; Δεν σώζεται απο πουθενά.

  36. αγάπες λάθρες said

    #33 Εκτός αν εννοούν, αυτή η χειρουργική επέμβαση δύναται να διμηουργήσει σηπτική κατάρρευση (σηπτικό σόκ) και η «άσηπτη» επέμβαση δεν δύναται. Και πάλι ο τζήμερος έχει δίκιο.

  37. Τον σχιζολέκτη επιστολογράφο τον θυμάμαι από πολύ παλιά, από την Ελευθεροτυπία. Έχω την εντύπωση ότι τον έχω γνωρίσει κιόλας, στη Θεσσαλονίκη!

  38. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    34. Ὅταν ἔχουμε δύο συνεχόμενες τελικὲς μακρὲς συλλαβές, ποὺ στὸν ἀρχαῖο λόγο προφέρονται, δὲν μποροῦμε νὰ περισπάσουμε τὴν προτελευταία διότι θὰ τονίσουμε πρὶν τὴν προπαραλήγουσα, κάτι ποὺ δὲν ὑπάρχει στὴν ἑλληνικὴ γλῶσσα, ἀρχαία καὶ νέα. Π.χ στὴ Γερμανικὴ αὐτὸ γίνεται «arbeiten» ἀλλὰ στὴν ἑλληνικὴ εἶναι χασμωδία.

  39. BLOG_OTI_NANAI said

    ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ

    [O] πολιτικός [Κυριάκος Μητσοτάκης] κρατούμενος [στην αγκαλιά του μπαμπά του]

  40. αγάπες λάθρες said

    #37 Και γεννάται το φλέγον ερώτημα, προς τι τόσο μένος προς τον Τζήμερο? Έχει τόση απήχηση στους κόλπους της αριστεροφροσσύνης και φοβάσται μη χαθούν και άλλα ερίφθια?

  41. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>κινητά
    και τα ακίνητα ομοίως 🙂

    Η συγκεκριμένη αναπ.συνταξιούχος (Φ.Γ) είναι ειδική και ξέχωρη.Σηματοδοτεί άλλους συνειρμούς.
    Παίζει να δούλεψε ούτε μια μέρα στην τράπεζα. Δεν το αναφέρει καν στο βιογραφικό της.Από πολιτική σε πολιτική θέση ήταν και όταν έχασε το να μπει το ψηφοδέλτιο Επικρατείας λόγω ασυμβίβαστου με το πρώην υπερνομαρχιλίκι της, έπεσε πασοκπανικός,»τώρα τί θα την κάνουμε;» (αυτήκοος μάρτυρας τέτοιας συζήτησης).

  42. nikiplos said

    Στα Μεζεδάκια, την παραλήγουσα την έβαλε ο ελληνοκεντρικός ιστότοπος. Ο Τζήμερος εξανέστη για τον όρο «σηπτικο χειρουργείο». Μου θύμισε έναν γυμναστή που κάποτε θύμωνε για την έκφραση «άλμα άνευ φοράς» που λεγόταν για ένα παλαιό άθλημα που δεν υφίσταται πλέον, όπου ο άλτης δεν έπαιρνε φόρα. Και αυτός έλεγε ότι «φορά» είναι η κατεύθυνση, κάτι που επιβεβαιώναμε από τα βιβλία της Φυσικής… Άκρη δεν έβγαλα, πάντως το άθλημα επίσημα ονομάζεται «άλμα άνευ φοράς».

  43. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    42.>>Παίζει να δούλεψε ούτε μια μέρα στην τράπεζα
    ο δαίμονας της πιατέλας έφαε το μη !

    Παίζει να ΜΗΝ δούλεψε ούτε μια μέρα στην τράπεζα

  44. Αιμ said

    37 Μήπως είσαι ο …Τζημερος ;

  45. nikiplos said

    Αγάπες Λάθρες ο όρος «σηπτικό χειρουργείο» αναφέρεται στους Ιατρούς και το προσωπικό του Νοσοκομείου. Σαφώς όχι στους ασθενείς ή τους συνοδούς τους, που στα ελληνικά νοσοκομεία έχουν το προνόμιο να κυκλοφορούν όπου γουστάρουν και να εισβάλλουν σε χώρους με άγνωστα σε αυτούς ονόματα απαιτώντας με αγένεια από το (απλήρωτο) προσωπικό να τους ικανοποιήσει…

    Το σωστό είναι ο ασθενής να ενδιαφέρεται μόνο για την υγεία του, δηλαδή να τον φροντιζουν Ιατροί πιστοποιημένοι, χωρίς πλαστό πτυχίο, χωρίς «εκτός ΑΣΕΠ», με το απαιτούμενο προσωπικό, χωρίς «μεγαλοϊατρισμό» και φακελάκι. Οι συγγενείς του το ίδιο, να ενδιαφέρονται μόνο για τις ώρες του επισκεπτηρίου. Φυσικά αυτά όλα είναι terra incognita για τη χώρα μας…

  46. Εγώ said

    Ξέρει κανείς αν τα τραγούδια του Τέρη Χρυσού ήταν απαγορευμένα επί Χούντας;

  47. sarant said

    33-37 Ο Τζήμερος δεν μπορεί να έχει δίκιο γιατί η γλώσσα δεν είναι ιδιωτική. Όταν ένας όρος έχει καθιερωθεί και χρησιμοποιείται έτσι, είναι μάταιο και κωμικό να επιμένει κανείς πως είναι λάθος.

    35 Δεν με ενδιαφέρει να δικαιολογήσω τον Καμμένο. Αλλά πλάι στην επίκριση που γίνεται στον Καμμένο δεν βλάφτει να θυμίσουμε και την αργομισθία της Φώφης.

  48. Πέπε said

    @48α:
    Δε συμφωνώ Νίκο.
    Ανεξάρτητα από τη συγκεκριμένη περίπτωση και τον Τζήμερο, γενικά μιλώντας, ένας επαγγελματικός ή επιστημονικός κλπ. χώρος μπορεί να καθιερώσει έναν όρο που είναι λανθασμένος, π.χ. «μια φραντζόλα τυρί» που γράφουν τα σουπερμάρκετ: έχει καθιερωθεί, αλλά εξακολουθεί να είναι λάθος επειδή ακριβώς η γλώσσα δεν είναι ιδιωτική.

  49. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    35./48β Κι εγώ δεν είχα κάνει ανανέωση. 🙂 Αυτολογοκρίθηκα κιόλας και δεν έβαλα λινκ με το θέμα.
    Η Φ.Γ. να θυμηθούμε, ορίστηκε και Αναπλ.Υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας επί Σαμαροβενιζελίας, Ιουν.2013-Ιαν.2015.

  50. αγάπες λάθρες said

    Ο Τζήμερος μόνο δίκιο μπορεί να έχει. Διότι αυτή που επινόησαν τον όρο «σηπτικό» και «άσηπτο» χειρουργείο δεν ξέρανε τι είναι «σηπτικό», αλλά απλά τους βόλεψε η αμάθεια τους. Επίσης, αυτοί που τρέχουν και κάνουν κόπι-πέιστ από ένα συγκερκιμένο σάιτ για να δικαιολογήσουν το «σηπτικό» ιατρείο, πάλι δεν ξέρουν τι είναι «σηπτικό».

  51. αγάπες λάθρες said

    #51 δηλαδή, έμαθαν από το συγκεκριμένο σάιτ τι είναι ένα «σηπτικό χειρουργείο», δεν έμαθαν όμως τι λέει η λέξη «σηπτικό».

  52. BLOG_OTI_NANAI said

    49: Επειδή το φραντζόλα χρησιμοποιείται σε παρομοιώσεις (παλαιότερα έλεγαν κοπλιμέντο, γυναίκα αφράτη σαν φραντζόλα) έτσι ίσως μπορεί να ειπωθεί «τυρί [στο σχήμα που έχει η] φραντζόλα«.

  53. Πέπε said

    @53
    Καλά, ένα παράδειγμα ήταν. Μπορούν να βρεθούν και καλύτερα. Δε νομίζω να αμφιβάλλει κανείς ότι οι εμπορικές ονομασίες/περιγραφές προϊόντων καμία φορά καταστρατηγούν τη γλώσσα και παρά ταύτα καθιερώνονται.

  54. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>σηπτικό
    ΦΕΚ Α’ 199/14.9.2000
    σελ.3150. Στο 2.2.2: σηπτικό χειρουργείο

  55. nikiplos said

    Αγαπητέ Αγάπες Λάθρες, ίσα ίσα… Ο όρος είναι απολύτως δόκιμος… Απλά ο Τζήμερας χώνει τη μύτη του παντού… Το ιατρικό προσωπικό πρέπει να διαβάζει (και να καταλαβαίνει απόλυτα σε ελληνικά) τι εστί ένα «σηπτικό χειρουργείο»… και στο εξωτερικό (άντε εμείς είμαστε … μπανανία) οι όροι είναι δόκιμοι και μιλούν για septic και aseptic theaters ή για septic και aseptic surgical procedures…

    Είπαμε οι τίτλοι δεν απευθύνονται σε ασθενείς αλλά εσείς δεν θέλετε να το δείτε έτσι…

  56. 39: Ούτε στη Γερμανική γίνεται. Εν προκειμένω, το arbeiten είναι τρισύλλαβο: |ar|bei|ten.

  57. Φραντζόλα κανείς;

    https://sarantakos.wordpress.com/2015/09/03/frantzola/

  58. Ξαναπροσπαθώ: |ar|bei|ten

  59. http://www.duden.de/_media_/audio/ID4111957_181980059.mp3

  60. Pedis said

    Αααα με αυτόν τον Τζήμερο! Ο τύπος έχει αντιληφθεί ότι είναι η αρνητική διαφήμιση που θα τον βγάλει βουλευτή.

    Εδώ ακόμη και τα σκατά έχουν την τιμητική τους.

    [Μουσεία σκατού ανοίγουν εδώ κι εκεί. Πέρα από την παρομοίωση με τον Τζήμερο -ωχ! να σου πάλι η αρνητική διαφήμιση- τέτοια μουσεία-εκθέσεις δεν είναι για πλάκα.]

    Τι δηλ. ο (μαλακο)Λεβέντης πώς τα κατάφερε; Βάζοντας στη μόστρα, με επιμονή και διάρκεια, την εμμονική πλευρά του βλαμμένου.

  61. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    58. Έφτασεεε!!!!!!!!!!

  62. 62

    ε, να μην κάνει κι ο Νικοκύρης ένα μπάνιο με την ησυχία του;

  63. Pedis said

    Δηλ. σε αυτούς που απευθύνεται και πείθει ο Τζημερος είναι πιο μαλάκες από τους ψηφοφόρους του Τραμπ ;

  64. gpoint said

    και… ζήλεια ο Μέσι !!!!

  65. Pedis said

    για να μην μιλήσπυμε για την Κλιντόνα. Πολύ σικ.

  66. Pedis said

    συμβουλή: η παράνομη ρίγανη να μεταφέρεται με πλοίο …
    http://www.efsyn.gr/arthro/elate-tora-me-noor-1-den-perieihe-kai-rigani-gia-na-kanete-etsi

    Γκρίζα προπαγάνδα οι μειώσεις των συντάξεων, είπε ο Κατρούγκαλος, λέμμμμε

  67. Ή εξήγηση του Α.Α. είναι σωστή, αλλά λίγο συγκεχυμένη για όποιον, σαν τον νεαρό 😉 Panoselgrec, δεν κατέχει ήδη το θέμα. Το ζήτημα είναι ότι στα ελληνικά, από τον Όμηρο μέχρι σήμερα, ο τόνος πέφτει υποχρεωτικά σε μία από τις τρείς τελευταίες συλλαβές. Στα αρχαία, τα λεγόμενα μακρά προφέρονταν πράγματι μακρά, και όταν τονίζονταν, ο τόνος μπορούσε να πέφτει είτε μόνο στην αρχή τους (κάτι σαν άα — και αυτό ονομάζουμε περισπωμένη), είτε περισσότερο στο τέλος τους (κάτι σαν αά — και αυτό ονομάζουμε στα μακρά οξεία). Οπότε όταν η λήγουσα ήταν μακρά, η προπαραλήγουσα δεν τονιζόταν, γιατί δεν μπορούσαν να πουν π.χ.πρόβατωων, και αν τονιζόταν η παραλήγουσα, έπαιρνε αναγκαστικά οξεία, γιατί πάλι δεν μπορούσαν να προσφέρουν π.χ. χώωρωων. Αυτό βέβαια δεν εξηγεί γιατί, όταν τονιζόταν η μακρά παραλήγουσα και η λήγουσα ήταν βραχεία, η παραλήγουσα έπαιρνε υποχρεωτικά περισπωμένη (χώωρος — αν και υπήρχαν και κάποιες εξαιρέσεις), ούτε γιατί η τυχόν μακρά παραλήγουσα δεν εμπόδιζε τον τονισμό της προπαραλήγουσας (άνθρωωπος). Φυσικά, τίποτε απ’ όλα αυτά δεν μας μάθαιναν στο σχολείο• τους κανόνες του τονισμού τους μαθαίναμε τελείως μηχανικά, «μακρόν προ βραχέος περισπάται» κλπ. Νεαρέ Πάνο, δεν ξέρεις τι έχασες 😂

  68. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    49 Τη φραντζόλα τυρί την έχουμε συζητήσει κι εδώ, σε ειδικό αρθρο. Προφανώς δεν συμφωνούμε. Τον όρο τον έχουν καθιερώσει κάποιοι και χρησιμοποιείται στον συγκεκριμένο κλάδο, άρα δεν τίθεται θέμα ιδιωτικής χρήσης.

  69. constant said

    Όταν ακούω σηπτικός μου έρχεται στο μυαλό ο σηπτικός βόθρος. Ο άλλος τύπος βόθρου που δεν είναι σηπτικός (επιτρέπει την άμεση αποστράγγιση των υγρών λυμάτων στο έδαφος) δεν λέγεται άσηπτος αλλά απορροφητικός.
    Κατά την ίδια λογική, το αντίθετο του άσηπτου χειρουργείου δεν θα έπρεπε να λέγεται σηπτικό.

    Οι γιατροί του ιστολογίου ας μας πουν περισσότερα…

  70. Πέπε said

    @68:
    > > Αυτό βέβαια δεν εξηγεί γιατί […] η τυχόν μακρά παραλήγουσα δεν εμπόδιζε τον τονισμό της προπαραλήγουσας (άνθρωωπος).

    Μια λογική υπόθεση που μπορεί κανείς να κάνει -ίσως η μόνη- είναι ότι η μακρότητα προφερόταν πιο έντονα μόνο στη λήγουσα και στις τονισμένες συλλαβές, και ότι στις άτονες πλην λήγουσας δεν έφτανε μέχρι του σημείου το μακρό φωνήεν να ακούγεται σαν δύο βραχέα.

    (Για το κομμάτι του σχολίου σου που δεν παρέθεσα, δεν έχω καμία λογική υπόθεση.)

    @69:
    Έγραψα και πιο πάνω ότι η φραντζόλα είναι απλώς ένα παράδειγμα, ίσως όχι το πιο εύστοχο.

    Αν βγάλω στο εμπόριο μια καινούργια δική μου εφεύρεση, που προφανώς δεν είχε όνομα μέχρι τώρα αφού δεν υπήρχε, και τη βαφτίσω με μια λέξη που δεν είναι σωστή, και το προϊόν πιάσει και μπει στο λεξιλόγιο αρκετών ανθρώπων, ποιο θα είναι το αποτέλεσμα; Αρκετοί άνθρωποι να ονομάζουν ένα πράγμα λανθασμένα. (Και μάλιστα όχι απλώς αρκετοί, αλλά το 100% όσων αναφέρονται ποτέ σ’ αυτό το πράγμα.)

    Ακόμη χειρότερα όταν δεν πρόκειται για κάτι καινούργιο αλλά απλώς για καινούργια ονομασία…

  71. ΣΠ said

    Αν θέλει κανείς να ακριβολογήσει θα μπορούσε να πει μη άσηπτο χειρουργείο ή καλύτερα χειρουργείο σε μη άσηπτες συνθήκες. Όμως ο όρος σηπτικό χειρουργείο έχει επικρατήσει, χρησιμοποιείται από τους γιατρούς και επομένως είναι σωστός. Δεν έχει νόημα να μιλάμε για λάθος. Κάτι τέτοιο συμβαίνει συχνά χάριν συντομίας και επικρατεί. Λόγου χάρη ο ΦΠΑ, φόρος προστιθέμενης αξίας, θα έπρεπε να είναι φόρος προστιθέμενος επί της αξίας.

  72. Νίκος Κ. said

    26: Δικαιούνται αναπηρική σύνταξη οι άνθρωποι που έχουν ασθενήσει από καρκίνο; (εφόσον μάλιστα έχουν αποδεδειγμένη δυνατότητα για σημαντική δραστηριότητα). Αν δικαιούνται, η κα Γεννηματά έχει δίκιο (αν και δεν βλέπω γύρω μου να εφαρμόζεται αυτός ο κανόνας). Αν όχι, τότε καταλαβαίνουμε ποιο είναι το τερατώδες.

  73. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  74. spatholouro said

    16/19/21
    χαροπός/χαρωπός

    Δεν πρόκειται για άλλη λέξη αλλά για την ίδια λέξη
    Το «χαρωπός» θεωρείται μεταγενέστερος τύπος του «χαροπός» (βλ. Δ. Ζαλούχου «Επίτομον Λεξικόν της ελληνικής Γλώσσης» 1898, αλλά και Babis).

    Ο Ζηκίδης πάντως («Λεξικόν ορθογραφικόν και χρηστικόν της ελληνικής γλώσσης») είναι κατηγορηματικός υπέρ της γραφής διά του «ο» και όχι διά του «ω». Το ίδιο και ο Ν. Σηφάκις («Πλήρες αναλυτικόν και χρηστικόν ορθογραφικόν λεξικόν της ελληνικής γλώσσης», 1973): «χαρωπός: ορθόν –οπός».

    Τέλος ο Σταματάκος («Λεξικόν της Νέας») δέχεται και τους δύο τύπους.

  75. spatholouro said

    Και ο Δημητράκος (επίτομος και πολύτομος) δίνει στο λήμμα «χαροπός» νέωτ. και δημ. γρ. «χαρωπός»

  76. Πολλοί επιστημονικοί /τεχνικοί όροι, αλλά και πολλές λέξεις της κοινής γλώσσας, είναι στραβά φτιαγμένοι — οι «φανταστικοί αριθμοί» στα μαθηματικά, οι «κυψέλες καυσίμου» (=fuel cells, όπου cell είναι απλώς το ηλεκτρικό στοιχείο), η φωτογένεια (photogenic = φωτο(γραφιο)γόνος, προσφερόμενος για φωτογραφία), ακόμα κι ο «ιπποπόταμος», που λογικά θα έπρεπε να είναι»ποταμόιππος»– αλλά έχουν επικρατήσει. Και το «σηπτικό χειρουργείο», που δεν το είχα ξανακούσει, σ’αυτή την κατηγορία ανήκει. Να πεις «βρε Ασκληπιάδες, πώς το ονοματίσατε έτσι; Σηπτικό ήταν το χειρουργείο του Δημοτικού Μαιευτηρίου της Βιέννης πριν από 150 χρόνια!», αυτό ναι. Αυτό που ενοχλεί είναι ή αλαζονεία του Τζήμερου.

  77. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    Μιὰ φορὰ μιὰ κυρία εἶχε πολλὰ πυοσφαίρια στὴ γενικὴ οὔρων ἀλλὰ δὲν ἔβγαζε κανένα μικρόβιο στην καλλιέργεια. Ἀφοῦ τὴ ρώτησα ἂν εἶχε πάρει ἀντιβίωση καὶ μοῦ εἶπε «ὄχι», τῆς εἶπα ὅτι μπορεῖ τὰ πυοσφαίρια νὰ προέρχονται ἀπ’τὸν κόλπο ἢ ὅτι μπορεῖ νὰ πρόκειται γιὰ ἄσηπτη φλεγμονή. Πρὶν προλάβω νὰ πῶ τὶ σημαίνει «ἄσηπτη φλεγμονὴ» κόντεψε νὰ λιποθυμήσῃ

  78. αγάπες λάθρες said

    «septic και aseptic surgical procedures… »

    Ότι λέω στο #37. Όπότε πρέπει να διαχωρίσουμε το «χειρουργείο» σαν χώρο επέμβασης (που δεν μπορεί να είναι σηπτικός) από το «χειρουργείο» ως την καθαυτού επέμβαση (που μπορεί να προκαλέσει σήψη ή δεν το μπορεί (σηπτική ή άσηπτη επέμβαση)). Μάλλον αυτό το μπέρδεμα γίνεται και γίνεται από ανθρώπους που δεν πολυέμαθαν τι είναι «σηπτικό» και όλα τα συναφή. Τι κακό είναι ότι το μπέρδεμα έγινε σε εποχές που μάθανε κάργα τα αρχαία στα σχολεία. Διαταύτα, ας καταργήσουν τα αρχαία, σε κανέναν δεν βοήθησαν.

  79. spatholouro said

    77
    Δεν τον βρίσκω καθόλου στραβά φτιαγμένο τον «ιπποπόταμο», και αν θέλαμε «ορθότερα» να τον ονοματίσουμε, δεν θα τον λέγαμε «ποταμόιππο» αλλά «ποτάμιο ίππο», όπως επίσης τον έλεγαν. Ελληνιστικός ο τύπος «ιπποπόταμος» μας λέει το Λεξικό:

    ιπποπόταμος ο [ipopótamos] Ο20α : μεγαλόσωμο παχύδερμο θηλαστικό ζώο, που ζει κοντά σε λίμνες και σε ποτάμια της Aφρικής. || (χλευ.) για πολύ χοντρό και άσχημο άνθρωπο.
    [λόγ. < ελνστ. ἱπποπόταμος] (Λεξικό Τριανταφυλλίδη)

  80. Ε, πώς, Σπαθόλουρο; Ποταμόπλοιο είναι το πλοίο του ποταμού, Μυλοπόταμος ο ποταμός του μύλου. Σ’αυτού του είδους τα σύνθετα το α’ συνθετικό προσδιορίζει κανονικά το β’. Δεν αμφισβητώ ότι η λέξη είναι ελληνιστική, ούτε εισηγούμαι να την αλλάξουμε, αλλά στραβοφτιαγμένη είναι!
    Ο ΦΠΑ, απεναντίας, ΣΠ, είναι σημασιολογικά σωστός. Ο επιπλοποιός π.χ.
    αγοράζει ξύλα από το πριονιστήριο και πληρώνει ΦΠΑ, τα δουλεύει και φτιάχνει έπιπλα, τα οποία πουλάει και εισπράττει ΦΠΑ επ’αυτών, αλλά στο κράτος αποδίδει τη διαφορά του φόρου που εισέπραξε μείον το φόρο που πλήρωσε, δηλαδή (αν οι συντελεστές είναι ίδιοι) το φόρο που αναλογεί στην αξία που προσέθεσε με τη δουλειά του στα ξύλα μετατρέποντάς τα σε έπιπλα.

  81. Chequechak said

    Σ’ όλο τον κόσμο έτσι ονοματίζουν τα χειρουργεία : σηπτικά και άσηπτα. Αυτό λένε και οι ταμπέλες στις εισόδους. Φαντάζεστε να λέει ο γιατρός στον τραυματιοφορέα για κάποιον που χρειάζεται μια μικροεπέμβαση : «να μεταφερθεί ο ασθενής στην αίθουσα χειρουργείων όπου δεν επικρατούν άσηπτες συνθήκες»; «Στο σηπτικό χειρουργείο» θα πει.
    Το πρόβλημα με τον Τζήμερο είναι πως χωρίς να κάνει χειρουργική επέμβαση έχει πάθει σήψη, η οποία αρχίζει και «βρωμάει» όλο και πιο πολύ.

  82. Κι ένα λεξιλογικό από τη χτεσινή σφαγή

  83. Chequechak said

    Σ’ όλο τον κόσμο έτσι ονοματίζουν τα χειρουργεία και έτσι γράφουν στις πινακίδες : σηπτικά και άσηπτα. Φαντάζεστε γιατρό να λέει στον τραυματιοφορέα : » να πας τον ασθενή στα χειρουργεία που επικρατούν άσηπτες συνθήκες»; » Στο «σηπτικό χειρουργείο» θα πει.
    Το πρόβλημα με τον Τζήμερο είναι πως χωρίς να κάνει χειρουργική επέμβαση έχει πάθει σήψη και έχει αρχίσει να «βρωμάει» πολύ.

  84. Μα τώρα, τι πάει να πει έχει δίκιο ή άδικο ο Τζήμερος; Είναι δυνατόν να βλέπεις κάτι ουδέτερο που έχει γραφτεί και να βγάζεις όλον το βόθρο που έχεις μέσα σου; Πες, είναι λάθος, θα έπρεπε να είναι έτσι! Τον βαρέθηκα, δε βγάζει γέλιο…

  85. Chequechak said

    85: Θα παρακαλούσα να είσαι πιο ευγενής με τους άλλους. Δε σχολίασα εσένα, τον Τζήμερο σχολίασα.

  86. #86
    Δεν κατάλαβες σωστά, δεν σχολίασα εσένα, τον Τζήμερο σχολίασα και γενικά τον ντόρο για τις σαχλαμάρες που γράφει. Όταν σχολιάζω κάτι που είπε κάποιος σε αυτό το μπλογκ βάζω και τον αριθμό του ποστ ή/και το όνομά του, όπως τώρα.

  87. αγάπες λάθρες said

    Το βαθύ πρόβλημα είναι, ο Τζήμερος μπορεί να σφάλει ή δεν μπορεί. Δεν έχει σημασία, μια γνώμη είπε με ήφος χιλίων καρδιαναλίων, όπως εσείς το κάνετε συνεχώς. Επειδή όμως πάτησε πολύ γερά τον κάλο, επικεντρώνεστε σε δευτερεύων ζητήματα (όπως εδώ με το «σηπτικό») και δεν τολμάτε τα κυρίως θέματα. Έτσι ξημεροβραδιάζετε στο τουίτερ μη τυχών πει κάτι παράξενο ώστε να του την πείτε, διαφοετικά σας έχει πρόχειρους. Όπως τόσες φορές είπα, αυτή είναι η προσφιλή σας μέθοδος προπαγάνδας. «Δολοφονείτε τον χαρακτήρα» ώστε και στα κυρίως θέματα να χάσει τελείως την αξιοπιστία. Εκεί δεν τολάμτε να τον αντιμετωπίσετε, διότι όσες φορές το επιχειρήσατε, σας έβγαλε νόκάουτ. (Όπως και με τον Άδωνη, εξάλλου)

  88. Τώρα, αυτό το σκυλάκι δεν μοιάζει με μαστούρι; Το ρεπορτάζ λέει πως είναι καθαρό…

    Bubba, a seven-month-old puppy who underwent four months of treatment for exposure to illegal narcotics, is held at the Orange County Animal Care in Orange, California. Bubba was found high on methamphetamine and heroin in a Southern California motel room. He is now drug-free and up for adoption.

    Πηγή: http://www.telegraph.co.uk/news/2016/07/23/animal-pictures-of-the-week-23-july-2016/bubba-a-seven-month-old-puppy-who-underwent-four-months-of-treat/

  89. #89
    χαχα. Στα κυρίως θέματα λέει χειρότερα!
    http://www.dimiourgiaxana.gr/el/

  90. αγάπες λάθρες said

    #89 Όπως είπα κάποτε, η θεωρία σας είναι ευάλωτη, μη πλήρες και γεμάτο κενά , δεν είναι ολοκληρωμένη σαν σύστημα. Δεν είναι ο Τζήμερος τίποτα έξυπνος ούτε είναι τίποτα σπουδαίο κατόρθωμα. Ο κάθε ένας μπορεί να βρεί τα σφάλματα. (Εκτός από εσάς, εσείς αδυνατείτε)

  91. faltsos said

    Απορώ διαπιστώνοντας ότι σχεδόν όλοι μέχρι τώρα αντιμετωπίζουν λάθος το θέμα Τζήμερου. Αν σχολίαζε απλά τον όρο «σηπτικό χειρουργείο» κρίνοντάς τον λανθασμένο, θα το θεωρούσα δικαίωμά του. Αλλά ο άνθρωπος δεν τα βάζει ούτε καν με την ΕΡΤ που χρησιμοποίησε τον αδόκιμο κατά τη γνώμη του όρο. Βρίσκει την ευκαιρία να ξεσπάσει κατά του Υπουργού Παιδείας και να βρίσει τους φίλους του Υπουργού που θέλουν να κάνουν τη γλώσσα σαν τα μούτρα τους!
    Ευτυχώς, δεν είμαι φίλος του Φίλη …

  92. Παναγιώτης Κ. said

    Δεν πρέπει να μας ξενίζει η κουβέντα του Μητσοτάκη.
    Δεν είναι πρώτη φορά που πολιτικοί κοροϊδεύουν τους πολίτες.
    Προφανώς θα υπάρξει κόσμος, που θα χάψει την μπαρούφα του.

  93. atheofobos said

    Η αναγκαιότητα της ύπαρξης του σηπτικού χειρουργείου προέκυψε αρχικά τα χρόνια που δεν υπήρχαν αντιβιοτικά, ώστε να παραμένει όσο το δυνατόν άσηπτο το περιβάλλον των άλλων χειρουργείων, γιατί η επιμόλυνση ενός χειρουργημένου πολλές φορές είχε σαν κατάληξη τον θάνατο του..
    Σε αυτό έμπαιναν σηπτικά περιστατικά με μολυσμένα τραύματα, διανοίξεις αποστημάτων κτλ
    Σήμερα ο όρος χρησιμοποιείται για τις αίθουσες που γίνονται μικροεπεμβάσεις, συνήθως με τοπική αναισθησία, στις οποίες δεν χρειάζεται τόσο το προσωπικό όσο και οι ασθενείς να αλλάξουν τον ρουχισμό τους.

  94. Να μια πληροφορία που δεν ήξερα, σχετικά με τη μπούρδα Καμμένου περί Φώφης

  95. faltsos said

    93 Συνέχεια σχολίου: Αν και η αναζήτηση στο δίκτυο (ελληνιστί γκουγκλάρισμα) δεν είναι τεκμήριο ορθότητας, δείχνει χωρίς αμφιβολία αν έχει επικρατήσει ένας όρος. Και η απλή έρευνα είναι σε βάρος του Τζήμερου. Για τη χρήση του επίμαχου όρου δεν ευθύνεται ούτε η ΕΡΤ, ούτε ο Φίλης ούτε οι φίλοι του.
    Διόρθωση, αν και δεν έχει μεγάλη σημασία: την Παιδεία θέλουν να κάνουν σαν τα μούτρα τους οι φίλοι του Φίλη και όχι τη γλώσσα

  96. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα σχόλια!

  97. cronopiusa said

  98. gmich said

    Παράλλες Ζωές . Μ΄αυτόν τον τίτλο ίσως γράψει ο Χρ. Χωμενίδης τις παράλληλες ζωές του Νίκου Μπελογιάννη γιου (ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΎΜΕΝΟΥ) – Κυρ. Μητσοτάκη (πολιτικού κρατούμενου -μαϊμού) και του Νίκου Μπελογιάννη – Παύλου Μπακογιάννη. Ακριβώς Βίοι Παράλληλοι που δεν συμπίπτουν πουθενά

  99. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Οι διαφημιστές έχουνε υπέρτατη αρχή: «λακιρντί να γίνεται για το θέμα».
    Αν καταφέρνει το θανοτζήμερο, με τονα και με τ΄άλλο παπαροκελάιδισμα να απασχολούμαστε μαζί του, μάλλον πετυχαίνει το σκοπό του.

  100. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  101. Αιμ said

    Αν και έχουν ειπωθεί όλα και ο φυσιολογικός ορός δεν έχει τίποτε το φυσιολογικό.

  102. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  103. Έτσι πες το, Αθεόφοβε! Τώρα ναι, καταλαβαίνω γιατί λέγεται σηπτικό. Ως τώρα έλεγα «Κύριε ελέησον, πώς διανοήθηκαν να το ονομάσουν έτσι;»

  104. sarant said

    104 🙂

  105. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    105. 🙂 🙂 🙂

  106. Λ said

    ατιμάζω στα κυπριακά σημαίνει πέρνω την τιμή, διάβαζε παρθενιά, μιας κόρης. Υπάρχει όμως ακόμα ένα ρήμα το τιμάζω που σημαίνει βρίζω, βάζω κατάρες σε κάποιο.

  107. Αγάπη said

    Προ ολίγο άκουσα στον σκάι «[ο δράστης] πυροβολούσε αδιάκριτα…»

  108. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Σύντροφος Κυριάκος
    https://left.gr/news/syntrofos-kyriakos

  109. Λ said

    Για το τιμάζω

    http://noctoc-noctoc.blogspot.com.cy/2011/08/blog-post_07.html

    επίσης βρήκα αυτά τα τσιατιστά

    Η μάνα της με τίμαζεν να με βρει μες το γέμα
    γιατί έκαμα την κόρην της τζιαί εθ θέλει άλλον που μένα.

    Η μάνα της με τίμαζε να μεν εφκάλω πάσχα
    μα έφτασα τζιαί σήκωσες τζιαί γίνηκα τζιαί μάσκα.

    Η μάνα της με τίμαζε τζι κόρη εβλαστήμαν
    μεν τον τιμάζεις μάνα μου τζι εν ορφανός τζι εν κρίμα.

  110. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  111. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    111 Λ, είναι πολύ ωραία αυτά!
    και φαίνεται ξεκάθαρα το τιμάζω=καταριέμαι.

    Μεζέδων συνέχεια

  112. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    94 – «Δεν πρέπει να μας ξενίζει η κουβέντα του Μητσοτάκη.
    Δεν είναι πρώτη φορά που πολιτικοί κοροϊδεύουν τους πολίτες.»
    Μήπως θα μπορούσες να μου πείς, μία (1) φορά που δεν τους κορόϊδεψαν;

    «Προφανώς θα υπάρξει κόσμος, που θα χάψει την μπαρούφα του.» Πολύς κόσμος, πάρα πολύς, όλοι αυτοί που χάψανε τα «λεφτά υπάρχουν – Ζάπειο 2 – και τον νταουλιέρη που έκανε τις αγορές να χορεύουν».
    ΠΟΛΥΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ Παναγιώτη Κ. (χαμόγελο).

    101 – Και γιατί ασχολείστε μαζί του βρε ΕΦΗ; ποτέ δεν κατάλαβα γιατί αρκετοί, τον αναφέρετε συχνά εδώ πέρα, ακόμα κι ο Νικοκύρης κάμποσες φορές στα μεζεδάκια. Το μέγεθος του ανθρωπάκου, δεν δικαιολογεί τέτοια δημοσιότητα, έστω και αρνητική.
    Ίσως είναι σημείο των καιρών, οι κρετίνοι να κερδίζουν δημοσιότητα, και να μένουν στην αφάνεια οι αξιόλογοι, άλλωστε έτσι βγάζουν το παντεσπάνι τους οι Λαζόπουλοι, οι Ράδιο αρβύλα, όλες οι τηλεκατίνες, κλπ, όμως αυτό το ιστολόγιο τι κερδίζει να ασχολείται με τους κρετίνους;
    Όποιος ανακατεύεται με τα πίτουρα….!

  113. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Γεια σου Λάμπρο.
    Γεμίσαμε κρετίνους,πιο πολλοί από τα πόκεμον κοντεύουνε:

    Αντιγυρίζω το ωραίο τραγούδι με το Γαλατά Μανέ

  114. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    115 – Δεν είναι ότι γεμίσαμε κρετίνους, φαίνονται πολλοί γιατί ασχολούμαστε μαζί τους, και με τις παπαριές που ξεστομίζουν κάθε τόσο, για να τραβήξουν την προσοχή, έστω και αρνητικά, ή μάλλον ΜΟΝΟ αρνητικά, ο κρετίνος δεν έχει θετικό. Η τηλεόραση και πλέον και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχουν επιβάλλει τον κρετινισμό στην καθημερινότητά μας, και στην διασκέδασή μας, στο χέρι μας (κυριολεκτικά) είναι να το αλλάξουμε αυτό.
    Κάποιοι μας φαίνονται μεγάλοι, γιατί είμαστε σκυφτοί.

    Άσχετο, το βιβλίο του Περούλη το διάβασε κανείς; Εγώ το διάβασα, και θα πώ μόνο, πως σοφά διάλεξε ο Νικοκύρης να δημοσιεύσει το Μουσείο.

  115. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    116β. Τον διάβασα τον Περούλη. Του αμπελουργού και του δικηγόρου τα κομμάτια μου φάνηκαν σχεδόν ισάξια με του συγκολλητή. Τα άλλα,αδύναμα. Ίσως και το λοιμωδών καλούτσικο.Έχει κοφτή κινηματογραφική που λέμε γραφή αλλά το Γκιακ,μιας κι έτυχε να το συγκρίνουμε,πολύ καλύτερο.

    Μαρίνα Σάττι – Κούπες

  116. sarant said

    116-117 Ο αμπελουργός είναι κττγμ το καλύτερο -δεν το παρουσίασα επειδή είναι πιο μεγάλο.

  117. Alexis said

    #114: …άλλωστε έτσι βγάζουν το παντεσπάνι τους οι Λαζόπουλοι, οι Ράδιο αρβύλα, όλες οι τηλεκατίνες, κλπ, όμως αυτό το ιστολόγιο τι κερδίζει να ασχολείται με τους κρετίνους;

    Μην τα ισοπεδώνεις όλα. Τελείως διαφορετικές περιπτώσεις τα τρία παραδείγματα που αναφέρεις. Και καθόλου κρετίνοι κατά τη γνώμη μου οι δύο πρώτοι…
    Με τον Τζήμερο το ιστολόγιο ασχολείται γιατί:
    1) Όταν ανοίγει το στόμα του για να κάνει μαθήματα περί γλώσσας, παιδείας κλπ. είναι στανταράκι ότι θα πετάξει μαλακία.
    2) Βγάζει γέλιο και το γέλιο κάνει καλό στην υγεία. 🙂

  118. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    118.Ευχαριστούμε Νικοκύρη.
    Όντως του αμπελουργού είναι πιο ενυδατωμένο, διαπερνά άμεσα ή έμμεσα πολλά ζητήματα.Του δικηγόρου διαλέγει σαν σε μονοπλάνο μια μέρα με μια υπόθεση στην Ευελπίδων αλλά αφηγημένο καλά, με ρεαλισμό.Όμως δίνει αποσπάσματα, και μόνο την επαγγελματική συμπεριφορά, ενώ στον αμπελουργό (και στον συγκολλητή) αναδείχνει και το χαρακτήρα τους κττγμ.

  119. nikiplos said

    Καλησπέρα… Με το πνευματικό απόστημα που ονομάζεται ΘΧ, δεν ασχολήθηκε κανείς από εμάς… Μας τον φόρεσε η τηλεκουλτούρα των βοθροκάναλων, το κύκλωμα των εκδοτών που εκδίδει Λένες Μάντολες και Χρυσιήδες, τα δωρεάν λαμογοπεριοδικά[*] γLifo και AVου και τα κατινάδικα του μεσημεριού που τον είχαν μόνιμο τιμητή της χειμαζόμενης από την κρίση κοινωνίας. Εκφράζει με κάθε ευκαιρία την ιδεολογία του ΚΛΙΚ: Το διαπλεκόμενο λαμόγιο που δεν πρέπει να έχει ενοχές να τ’ αρπάζει από οποιονδήποτε γιατί δεν είναι αυτός σαν κι εμάς: «λιγούρης, μπασκλασαρία, άπλυτος και βρωμιάρης με απωθημένα». Εξέφρασε κυρίως τα κωλόπαιδα – διάσημους γόνους, που αισθάνονται ότι η κοινωνία τους χρωστάει κι από πάνω.

    Και είναι άδικο να συγκρίνει και να εξομοιώνει κανείς τον Λάκη Λαζόπουλο και τους Ράδιο Αρβύλα με τέτοια εμμέσματα. Και να διευκρινίσω ότι δεν συμπαθώ καμία από τις δύο εκπομπες, όμως αυτοί κάνουν σάτιρα, δεν βρίζουν τον κόσμο, ούτε ζητούν κρεμάλες, ούτε κάνουν επιθέσεις ad-hominem σε αδύναμους ανθρώπους που τους έχει ξετινάξει η κρίση. Ο ΛΛ ή οι ΡΑ, είτε σου αρέσουν είτε όχι. Αν όχι, απλά αλλάζεις κανάλι…

    Ζητώ συγνώμη προκαταβολικά για όποιον ή όποια προσβλήθηκε από το ανωτέρω σχόλιο μου και ζητώ από τον Νικοκύρη να το σβήσει, εάν κρίνει ότι δεν συνάδει με το πνεύμα του blog…

  120. Pedis said

    Οι Τζήμερ μπίινκγς δεν είναι μεγάλο πρόβλημα.

    https://i.guim.co.uk/img/media/b49fedab2a110ed8e3ec6d39d82c3c9416e56090/0_251_3938_2363/master/3938.jpg?w=620&q=55&auto=format&usm=12&fit=max&s=84a54c90d4413bc60504864a527cc874

    https://i.guim.co.uk/img/media/3cb4e3bb73aca03f97f2559680905b0a14252060/0_0_3500_2476/master/3500.jpg?w=1010&q=55&auto=format&usm=12&fit=max&s=5fc9dfe8f90768799c40725b498a7a3a

    Όταν μεγαλώσουν, όμως, γίνονται από μικροί, μεγάλοι κλόουν και τα κάνουν όλα τσίρκο.

  121. Pedis said

    Κοιτούσα το λήμμα της βικι για τον Τζήμερο. Όπως και σε αρκετά άλλα βιογραφικά λήμματα (ζώντων της πολιτικής σσόου μπιζ) που έχω επισκεφτεί έτσι και σε αυτό διαπιστώνω ότι η βικι αποτελεί «δημόσιο» χώρο κραγμένης ιδιωτικής διαφήμισης.

  122. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    103. >>ο φυσιολογικός ορός δεν έχει τίποτε το φυσιολογικό
    Νωρίτερα το βραδάκι πήγα στο φαρμακείο κι αγόρασα «φυσικό δάκρυ» γιατί με κόβει το μάτι μου και τίποτα δεν του ΄κανε το δικό του δάκρυ που έτρεχε κορόμηλο,το …αφύσικο! 🙂

    Ήθελε ο γιος μου αμμωνία να ξασπρίσει ένα μπλουζί, όπως διάβασε λέει στο ίντερνετ, δεν είχα στο σπίτι (τη σκόνη που βάζουν στα κουλούρια θεώρησα) και ζήτησα στο φαρμακείο μιας και πήγα. Ανεβαίνει στο πατάρι η βοηθός και σε λίγα λεπτά τη βλέπω να κουτρουβαλάει τη σκάλα και να πετάγεται ως έξω πλανταγμένη κοντανασαίνοντας. Τρελάθηκα. Ιδέα δεν είχα ότι πρόκειται για υγρή αμμωνία κι ότι είναι ένα ζόρικο,υπό ορισμένες συνθήκες, υλικό. «Λες κι έβαλα πρώτη φορά αλλά έχει ζέστη και είναι πολύ πτητική. Να το προσέξετε κι εσείς» είπε η γυναίκα. Μια ηλικιωμένη πελάτισσα που κράταγε το σακούλι με τα φάρμακά της κι έβγαινε την ώρα του περιστατικού, κοντοστάθηκε κάπως σα να αλαφιάστηκε και …έφτυσε στο πεζοδρόμιο μόλις άκουσε το «πτητική». Δεν ξέρω,μπορεί να ήταν σύμπτωση,καθώς στο μεταξύ μύρισε και λίγο αμμωνία η ατμόσφαιρα. Στο μυαλό μου ξαφνικά ξεπήδησε το περιστατικό με το γιατρό (τον πραγματικό) εδώ, σχ.78, με την «άσηπτη φλεγμονή» και μου ήρθε να γελάσω, στο άσχετο και άκαιρο.
    υ.γ.Ούτε που ήθελα να την πάρω πια την κακούργα την πτητική, ούτε ανέφερα ότι την αγόρασα και την ξόρισα στο πάνω πάνω ράφι του μπάνιου 🙂

  123. Θύμμαχος Θήτης said

    123

    Η ουδετερότητα αυτού του (β)λήμματος αμφισβητείται. Πιθανότατα παρουσιάζει κάποια γεγονότα ή απόψεις μονομερώς ή με δυσανάλογη ισορροπία σε σχέση με την αντίστοιχη βαρύτητά τους.

  124. Θύμμαχος Θήτης said

    Ο σχιζολέκτης με το γεωτρύπανο πώς την χώρισε έτσι την ετυ-μολογία;! 🙂

  125. cronopiusa said

  126. spatholouro said

    81
    Ο Παπαγεωργίου («Η παραγωγή και η σύνθεση λέξεων στη νέα ελληνική γλώσσα», Αθήνα 1977) καταχωρίζει τη λέξη στο περί κτητικών συνθέτων κεφάλαιο, ως παράδειγμα κτητικού-προσδιοριστικού συνθέτου, με κυρίαρχο το προσδιοριστικό:
    «Ιπποπόταμος=ίππος του ποταμού, αλλά ποτάμιος (ποταμήσιος) ίππος, οπότε είναι καθαρά προσδιοριστικό» (σελ. 243)

  127. Χαράλαμπος Αλεξόπουλος said

    #70 Το Αντίθετο του σηπτικού βόθρου δεν είναι ο απορροφητικός αλλά ο ασηπτικός ή άσηπτος. Το απορροφητικός αναφέρεται στην στεγανότητα του βόθρου, ενώ το σηπτικός στην βιολογική λειτουργία του.
    Ένας σηπτικός βόθρος πρέπει οπωσδήποτε να είναι στεγανός, ενώ ένας ασηπτικός μπορεί να είναι είτε στεγανός είτε απορροφητικός.

  128. sarant said

    124 Ωραίο!

    126 Α-στοχησε το γεω-τρύπανο

    128 Δίνει άλλα παραδείγματα παρόμοιου σχηματισμού;

  129. spatholouro said

    130/128
    Ελληνόπυργος= πύργος Ελλήνων, αλλά και ελληνικός πύργος

  130. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    117-118- Ίσως επειδή μου θύμισε τα παιδικά μου χρόνια, ο συγκολλητής μου άρεσε περισσότερο, και μετά σε αρκετή απόσταση, ο δικηγόρος και ο αμπελουργός (με αυτή τη σειρά), τα υπόλοιπα ήταν επιεικώς χάλια. Ειδικά με τον έφηβο «trader» τρικυμία σκέτη, καμία σχέση με την ΣΗΜΕΡΙΝΗ πραγματικότητα, και το χειρότερο, έτσι όπως είναι δοσμένο, αναπαράγει την στερεότυπη ιδέα για τις χρηματιστηριακές συναλλαγές, αποτρέποντας τους γονείς να στρέψουν το ενδιαφέρον των παιδιών τους για να ασχοληθούν ΣΟΒΑΡΑ μ΄αυτές, κάτι που εξυπηρετεί αφάνταστα την οικονομική ελίτ, μια και θα έχει έτοιμα υποψήφια θύματα για τα επόμενα 99-2007-κλπ, και απεριόριστους εξαρτημένους απ΄αυτήν οικονομικούς σκλάβους.
    Η ιδέα γενικώς ήταν έξυπνη, αλλά το γραπτό αποτέλεσμα λίγο, ΠΟΛΥ ΛΙΓΟ, από την αρχή μέχρι το τέλος το ίδιο μοτίβο, μόνο τα ονόματα και οι ειδικότητες άλλαζαν, περίμενα πως θα είχε εμβαθύνει στον κάθε τομέα και στην ψυχολογία του, αλλά έκανε μια αφηγηματική περιγραφή του τύπου, «άκουσα πως γίνεται- μου είπαν πως) και δεν είδα πουθενά το ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ στίγμα του συγγραφέα. Στο μόνο που φαίνεται να έχει εμπεριστατομένη άποψη, είναι με τον εφοριακό, αλλά κι εκεί τα έχει κάνει μακαρονάδα, δεν ξέρεις ποιός πηδάει ποιόν και πότε, καμία οργάνωση (χαμόγελο).
    Για σύγκριση με το Γκιάκ, ούτε συζήτηση, το Γκιάκ είναι νιτρο και γλυκερίνη, χωριστά κι ανεμειγμένα.

    Διαβάζοντας στην χάρτινη κορδέλα «βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα» αναρωτήθηκα, ΚΑΛΛΑ, ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΤΙ ΕΓΡΑΨΑΝ; Και θυμήθηκα ένα αστείο που είχα διαβάσει πολύ παλιά σε κάποιο περιοδικό (Το Τεστ νομίζω).
    Στέλνει ο νέος συγγραφέας σε ένα κριτικό, το βιβλίο του με τίτλο, ΓΙΑΤΙ ΖΩ; Μετά από δυο βδομάδες, του στέλνει ο κριτικός την απάντηση, ΖΕΙΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ, ΓΙΑΤΙ ΕΣΤΕΙΛΕΣ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΏΣ, ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΕΦΕΡΕΣ Ο ΙΔΙΟΣ.

    Υ.Γ – Αυτό για τους άλλους διαγωνιζομένους, όχι για τον Περούλη, δεν είναι τόσο κακό το βιβλίο.

  131. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    119 – «Μην τα ισοπεδώνεις όλα. Τελείως διαφορετικές περιπτώσεις τα τρία παραδείγματα που αναφέρεις. Και καθόλου κρετίνοι κατά τη γνώμη μου οι δύο πρώτοι…»
    Τι και ποιά ισοπεδώνω βρε Αλέξη; δεν είπα αυτούς κρετίνους (αν κι ο πρώτος, μάλλον έχει καταντήσει πλέον) αλλά αυτούς που παρουσιάζουν, δίνοντάς τους πανελλήνια δημοσιότητα, με το αζημείωτο για την δική τους τσέπη. Αν έλεγα αυτούς κρετίνους, θα έλεγα και τον Νικοκύρη, μάλλον δεν διάβασες το τέλος του σχολίου μου, που λύνει κάθε σχετική παρανόηση.

    «Με τον Τζήμερο το ιστολόγιο ασχολείται γιατί:
    1) Όταν ανοίγει το στόμα του για να κάνει μαθήματα περί γλώσσας, παιδείας κλπ. είναι στανταράκι ότι θα πετάξει μαλακία.» Και μόνο γι΄αυτό δεν θα έπρεπε να ασχολείται ΑΥΤΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ, αλλά δεν μου πέφτει λόγος, ο Νικοκύρης ξέρει καλύτερα, εγώ την απορία μου είπα.

    «2) Βγάζει γέλιο και το γέλιο κάνει καλό στην υγεία.:»
    Αν και γελάω πολύ εύκολα, με τις βλακείες-μαλακίες του κάθε κρετίνου, άντε να γελάσω μια δυο φορές, μετά μου προκαλούν αηδία, κι όταν βλέπω να είναι μονίμως στην επικαιρότητα, θλίψη, γι΄αυτό επιλέγω να τους αγνοώ. Έχω άλλο μέτρο για το χιούμορ, και το αστείο, προτιμώ το έξυπνο αστείο από το χαζό, δεν μου αρέσει να σπάω πλάκα με τους άλλους.
    Την δεκαετία του 70, που είχαμε μόνο δύο ασπρόμαυρα κανάλια, είδα για πρώτη φορά τον Μπένι Χίλ, άσκησε τρομερή επιρροή επάνω μου ως προς το τι είναι χιούμορ, κι από τότε τον όρισα ως αφετηρία, όπως τον Διακογιάννη για την αθλητικογραφία, τον Φρέντυ Γερμανό για την δημοσιογραφία και την τηλεοπτική παρουσίαση, κλπ. Από τότε, με ελάχιστες εξαιρέσεις, (όπως ο Λαζόπουλος με τους μικρούς Μήτσους, και οι ΑΜΑΝ) ΚΑΝΕΙΣ δεν πέρασε την αφετηρία μου. Αυτά βέβαια, είναι τα δικά μου μέτρα, και είναι σωστά για μένα, δεν σημαίνει πως είναι σωστά για όλους, ούτε ότι είναι τα μόνα σωστά.

    Και για να ευθυμήσουμε, ένα τηλεοπτικό κουϊζάκι, για να θυμηθούμε οι παλιότεροι, και να μάθουν οι νεότεροι. Εγώ βρήκα τα 15 από τα 20, (νίκησα κατά κράτος την Παπέν που βρήκε 10-χαμόγελο), δεν βρήκα τα 1, 7, 13, 16, 19.
    Καλή επιτυχία.

    https://logomnimon.wordpress.com/tag/%CF%83%CE%B1%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%AC-%CF%84%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CF%8C%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%B7/

  132. Μα, Σπαθόλουρο, και στις δύο περιπτώσεις πύργος είναι ο Ελληνόπυργος (Ασπρόπυργος, Λουτρόπυργος…), όπως είναι ποταμός ο Ασπροπόταμος, κάστρο το Ξυλόκαστρο 🙂 κλπ. — ενώ ο ιπποπόταμος ΔΕΝ είναι ποταμός, είναι ίππος, ή τουλάχιστον μεγαλόσωμο ζώο. Ευστοχότερο παράδειγμα θα ήταν ίσως μία ο ιππόκαμπος, που τον έχουμε κουβεντιάσει κι εδώ, αλλά που μάλλον είναι σχηματισμός του είδους ‘τραγέλαφος’.

  133. Pedis said

    Ε ρε τιμές ! (… οι ρεζίληδες)

    U.S. presidential candidate Hillary Clinton called on other NATO members to spend more on defense.

    http://money.cnn.com/2016/07/08/news/nato-summit-spending-countries/index.html

  134. daeman said

    Περί ιπποπόταμου: τι πονοκέφαλος κι αυτός. Ή μήπως κεφαλόπονος; 🙂

  135. sarant said

    135 Ειμαστε κιμπάρηδες, πάει τελείωσε

    136 🙂

  136. Θρασύμαχος said

    Ε όχι λοιπόν, η ιστορία με τα γυαλιά του Παϊσίου δεν ήταν «χόακας, πλαστή είδηση, τρολιά», ακόμη και απέναντι σε «μυθοκτονικό ιστότοπο» ας είμαστε επιφυλακτικοί. Η τοπική μητρόπολη δεν το διέψευσε, παρά μόνο δήλωσε ότι είχε συμβεί χωρίς προηγούμενη άδεια ή γνώση της. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Σε εκτενέστερη ανακοίνωσή του, http://www.exapsalmos.gr/2016/07/18/o-mitropolitis-argolidos-nektarios-edose-tis-dikes-tou-exigisis-gia-ta-gyalia-tou-agiou-pesiou/ ο τοπικός μητροπολίτης παραδέχεται τη γνησιότητα της αφίσας αλλ’ απλώς την αποδοκιμάζει: «ο ευλαβής αυτός επίτροπος από υπερβάλλοντα ζήλο ανέγραψε στην ανακοίνωση και τα σχετικά με τα γυαλιά». Προσοχή, δεν διαψεύδει καν την ύπαρξη των γυαλιών! Ολόσωστη και δίκαιη, επομένως, η διαδικτυακή καζούρα.

  137. sarant said

    139 Μπράβο, μας εβαλες τα γυαλιά (όχι του Παΐσιου!) Όπως λες, πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί απέναντι και στους μυθοκτόνους.

    Διορθώνω στο άρθρο και θα διορθώσω και στο ΦΒ

  138. Θρασύμαχος said

    ##139-140: διαβάζω, μάλιστα, σε άλλο άσχετο μπλογκ, http://www.pieria.tv/%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%BA%CF%85%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%B9%CE%B8%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CE%B3%CF%85%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85/ πάντως χωρίς σοβαρή τεκμηρίωση αναλόγου κύρους προς το έγγραφο του μητροπολίτη: «Επειδή κάποιοι δέν θεωρούν το δημοσίευμα με την αφίσα ώς πραγματικό, επικοινώνησα με την Ι.Μ. Αργολίδος για την ανάλογη διασταύρωση. Η αφίσα υφίσταται και κυκλοφόρησε στην περιοχή από έναν επίτροπο της εκκλησίας τους. Ο Πρωτοσύγκελος της Ι.Μ. Αργολίδος μου είπε ότι ενήργησε ο επίτροπος μόνος του και από… υπερβάλλοντα ζήλο! Διευθετήθηκε το θέμα και απεσύρθη η αφίσα. Τα γυαλιά όμως του Παΐσιου υπάρχουν όπως με διαβεβαίωσε ο Πρωτοσύγκελος. Σε ερώτηση μου πώς υπάρχουν αυτά τά γυαλιά εφόσον σε καμία φωτογραφία του δέν φοράει γυαλιά ο Παΐσιος, μου είπε ότι συνήθως βγάζουμε τά γυαλιά όταν πρόκειται για φωτογράφιση». Πάει και τέλειωσε, κυκλοφορούν μεταξύ μας με ή χωρίς τα γυαλιά τους.

  139. spiral architect said

    Η μανσέτα του θανάτου:

  140. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    141 – «Πάει και τέλειωσε, κυκλοφορούν μεταξύ μας με ή χωρίς τα γυαλιά τους.»
    Mακάρι να ήταν έτσι, αλλά δυστυχώς, κυκλοφορούμε μεταξύ τους, με γυαλιά ή χωρίς. Όλο το σύστημα βασίζεται στους όλων των ειδών «πιστούς» αφελίμ, που παράγονται σωρηδών κι έχουν κατακλύσει τον πλανήτη.
    Από τη στιγμή που ένας άνθρωπος, έχει ή του δημιουργείται η ανάγκη να πιστέψει σε κάτι άλλο έκτός από τον εαυτό του, έχει χάσει την ανεξαρτησία του, και θα είναι πάντα υποχείριο της όποιας πίστης του, και δεν θα βλέπει πως κάποιοι έξυπνοι την ελέγχουν και μέσω αυτής τον ελέγχουν, ζώντας μια χαρά εις βάρος του και στην υγειά του αιώνιου κορόϊδου.

    Πιο πολύ κι απ΄τους ανθρώπους, την μουσική τους αγάπησα.

  141. ΓιώργοςΜ said

    Καλησπέρα, νοστιμότατα τα μεζεδάκια αν και τα δοκιμάζω λίγο μπαγιάτικα, επιστρέφοντας από Σ/Κ άνευ διαδικτύου.
    Μια μικρή (σχολαστική ίσως) παρατήρηση (#72): Ο ΦΠΑ ορθώς ονομάζεται Φορος Προστιθέμενης Αξίας (παλαιότερα ΦΚΕ, Φόρος Κύκλου Εργασιών), γιατί αφορά την αξία που προστίθεται σ’ ένα προϊόν από τον επαγγελματία. Ο αγγλικός όρος (φαντάζομαι παλαιότερος από τον ελληνικό) είναι ακριβώς το ίδιο, value added tax, VAT.

  142. spiral architect said

    Φάτε μάτια … χμμ … ψάρια! 😮 😮

    (χθες στο Προεδρικό Μέγαρο)

  143. cronopiusa said

    Ένας νεκρός και 12 τραυματίες από βομβιστική επίθεση Σύρου στο Άνσμπαχ της Γερμανίας…

  144. sarant said

    145 Ποια είναι η κυρία;

  145. spiral architect said

    @147: Αννα Καραμανλή, Βουλεύτρια Β’ Αθήνας και πρώην αθλητικογράφος στην ΕΡΤ.
    http://bit.ly/2a3AEMW

  146. LandS said

    147 Το πρόσωπό της, από όσο ελάχιστα το κοίταξα, μου θυμίζει την βουλευτίνα της ΝΔ και πρώην παρουσιάστρια αθλητικών ειδήσεων κ. Καραμανλή. Η εικόνα του μικρού της ονόματος δεν μου έρχεται με τίποτα στο μυαλό.
    Ο άλλος ποιος είναι;

  147. sarant said

    148 A, ευχαριστώ! Εχει προσόντα να διαπρέψει (εννοώ το επώνυμο)

  148. spiral architect said

    😀 😀 😀

  149. spiral architect said

    Μεζεδάκια ειδησεογραφικών σάιτ του κώλου:

  150. Νίκος Μαστρακούλης said

    139: Στον λίκνο του 139 σημειώνω την ανάγνωση του ονόματος: tou agiou pesiou, που δικαιολογείται και από την απουσία διαλυτικών στον τίτλο της ανακοίνωσης.

    Επί τη ευκαιρία, πάντως, έχει ενδιαφέρον ο λόγος του μητροπολίτη, που βασικά υπερασπίζεται στην ουσία την πρόθεση του Παστίτσιου. Σημειώνω και τη φράση του «ο αλήστου μνήμης ‘αυριανισμός’ δεν παύει να επιβιώνει και στις μέρες μας».

  151. Θύμμαχος Θήτης said

    Ανατροπή και κόντρα ανατροπή με τον γέροντα! Γυαλιά-καρφιά θα τα κάνουν οι οπαδοί του στο τέλος…

  152. Γιάννης Ιατρού said

    Ε, άργησα λίγο να διαβάσω το νήμα αυτό, αλλά βρίσκω την πληροφόρηση λίγο ελλειμματική ως πρός την μετέπειτα εξέλιξη του νεογνού «…Ο Κούλης λέγοντας ότι ήταν πολιτικός κρατούμενος…» και γι αυτό είπα να βάλω κι εγώ ένα λιθαράκι για την πληροφόρηση του φιλοαναγνωστικού κοινού:

    Λοιπόν…,
    μετά την αποφυλάκισή του (σε ηλικία μόλις 7 μηνών περίπου), ανέλαβε την επιμέλειά του και τον ανέθρεψε η Siemens 🙂

  153. Γιάννης Ιατρού said

    Α ναι, και τού ‘δωσαν την σωστή ανατροφή και τού ‘μαθαν και καλούς τρόπους.
    Π.χ.όταν μιλάει με κάποιον να μην κοιτάει δεξιά κι αριστερά όπως κάτι άλλοι, τελείως ανάγωγοι, αλλά να τον προσέχει.
    Όσο συνομιλούν, να τον κοιτά στα μάτια! 🙂

  154. ΓιώργοςΜ said

    Παλιό, αλλά:
    «Κοίτα με στα μάτια… στα μάτια σου λέω!»

  155. Γιάννης Ιατρού said

    145/156: Και να πω ότι ήταν μικρή η φωτό σου ρε Spiral… 🙂 Διανοιχθήσονται ημών οι οφθαλμοί ….

  156. ΓιώργοςΜ said

    Δε γίνεται, μάλλον ο συντάκτης έχει όνειρο να παρουσιαστεί εδώ, και το επιχερεί μέσω των εισαγωγικών. Και είναι κρίμα για το θέμα, που γελοιοποιείται;

    http://goo.gl/kyVMrN

  157. sarant said

    Ναι, μάλλον έχει βάλει κάποιο στοίχημα, δεν εξηγείται αλλιώς.

  158. […] λογιοτατοσύνη του Τζήμερου, που διόρθωσε την ιατρική ορολογία δεκαετιών, απορρίπτοντας τον όρο “σηπτικά” χειρουργεία;.Τους […]

  159. constant said

    #129.
    Άσηπτος ή ασηπτικός βόθρος ! Πού άκουσες ή είδες αυτή την φράση;

  160. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Νεο-μεταπολιτευτικό
    Η Αριστερά που έφαγε χρόνια αληθινά στις εξορίες και στα απανταχού Μακρονήσια, δεν είναι ακόμα η νέα μεταπολίτευση όπως ισχυρίζονται, δεν μπορούν ακόμα να ασκήσουν νέα πολιτική, δεν ήρθε η Νεοπολίτευση, κουτσαίνει κι είναι ανηφορικός ο δρόμος.
    http://www.stokokkino.gr/article/1000000000039622/Lakis-Lazopoulos-I-Makronisos-thumatai-ton-Kuriakorn

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: