Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Τα έπη των Αριμασπών – 3 (Δημήτρης Σαραντάκος)

Posted by sarant στο 2 Αυγούστου, 2016


Από την προπροηγούμενη εβδομάδα άρχισα να δημοσιεύω, σε συνέχειες, το μυθιστόρημα του αλησμόνητου πατέρα μου, του Δημήτρη Σαραντάκου, «Τα έπη των Αριμασπών» (2004). Η σημερινή συνέχεια είναι η τρίτη. Η προηγούμενη συνέχεια βρίσκεται εδώ. Όσο είμαστε στο καλοκαίρι θα δημοσιεύουμε συνέχειες κάθε Τρίτη.

Ο αφηγητής, ο Νίκος, σε μια σύσκεψη στο γραφείο του μεγαλοεκδότη Βελή, αναγνωρίζει στο πρόσωπο ενός νεοφερμένου συνεργάτη τον παλιό του φίλο Χρήστο, συναγωνιστή του από την ΕΠΟΝ και αναλαμβάνει να συνεργαστεί μαζί του για την έκδοση ενός τόμου.

mimis_jpeg_χχsmallΓύρισα στο σπίτι  αληθινά αναστατωμένος από την απρόσμενη επανεμφάνιση του παλιού μου φίλου, που, χρόνια τώρα, τον είχα χαμένο. Η Μαργαρίτα από το ύφος μου κατάλαβε πως κάτι έτρεχε και με ρώτησε σχετικά. Της είπα τα καθέκαστα. Από τότε που γνωριστήκαμε την είχα μπάσει στην παρέα μου και ήξερε αρκετά καλά πολλούς φίλους μου εκείνης της εποχής, ενώ της είχα πει πολλά για τον Τάκη και τον Χρήστο, που χάθηκαν στον Εμφύλιο.

Ήρθε πράγματι τη Δευτέρα, συνεπής στο ραντεβού του κι αυτή τη φορά ήταν ο εγκάρδιος φίλος που θυμόμουνα. Αγκαλιαστήκαμε και φιληθήκαμε σταυρωτά. Τον σύστησα στην Μαργαρίτα και στα παιδιά, που τα πρόλαβε πριν ξεπορτίσουν. Η Μαργαρίτα μας κέρασε γλυκό και τσέρι και αφού κάθισε μαζί μας για λίγο, μας άφησε μόνους να τα πούμε με την ησυχία μας. Ήμασταν κι οι δύο πολύ συγκινημένοι. Καθόμουν και τον κοιτούσα πολλήν ώρα. Τον θυμόμουν ένα ψηλό, αδύνατο παλικάρι, με θεληματικό πηγούνι και κάπως παιχνιδιάρικο βλέμμα. Τώρα ήταν ένας γεροδεμένος άντρας, καλοστεκούμενος για την ηλικία μας, αν και ελαφρά κυρτωμένος, με γκρίζα μαλλιά. Διατηρούσε όμως το ίδιο παιχνιδιάρικο βλέμμα.

“Να που συμβαίνουν και νεκραναστάσεις”, έσπασε επί τέλους τη σιωπή ο Χρήστος.

Φάγαμε πολλήν ώρα ανταλλάσσοντας πληροφορίες και αναπολώντας τα παλιά, από τα γυμνασιακά μας χρόνια, ως τότε που βγήκε στο βουνό. Κατάλαβα πως τον φίλο μου τον συγκινούσε πιο πολύ η αναδρομή στα χρόνια που ζήσαμε μαζί στη Νέα Σμύρνη και σεβάστηκα αυτό το δικαιολογημένο του συναίσθημα. Μου είπε για τους γονείς του, που πέθαναν πριν από χρόνια, το μικρότερο αδερφό του, που μετανάστευσε και μου εξήγησε πως η ιδέα να διαδοθεί πως είχε σκοτωθεί ήταν δικιά του για να μην υπάρξουν συνέπειες για τον αδελφό του. Θυμηθήκαμε παλιούς φίλους και συμμαθητές, τους καθηγητές μας και την καζούρα που τους κάναμε, τύπους της γειτονιάς μας και “τ΄ ανθισμένα, ωραία κορίτσια” που στολίζανε τα όνειρά μας. Συζητώντας για τον καιρόν εκείνο ο Χρήστος ξανάγινε στα μάτια μου ο φαρσέρ και καλαμπουριτζής αρχηγός της παρέας μας, ο αναγνωρισμένος καρδιοκατακτητής και ο γραμματέας της επονίτικης ομάδας μας στο Γυμνάσιο. Εγώ όμως ήθελα να μου μιλήσει για αυτά που αγνοούσα. Τι απέγινε  όταν βγήκε στο βουνό, πώς σκοτώθηκε ο Τάκης και πώς εκείνος κατέληξε στην Τασκένδη.

Από όσα μού ΄πε, κατάφεραν να φτάσουν με το λεωφορείο της γραμμής ως τον Μπράλο, όπου ο Τάκης είχε συγγενείς οργανωμένους στο κίνημα. Αυτοί τους έφεραν σε επαφή με τους αντάρτες. Πήραν μέρος σε αμέτρητες μάχες και ατέλειωτες, εφιαλτικές, πορείες. Ο Τάκης σκοτώθηκε το ΄49 στην επίθεση κατά της Καρδίτσας. Ο ίδιος στάθηκε τυχερός. Μετά την υποχώρηση, πήγε στην Τασκένδη, όπου σπούδασε φιλολογία στο τμήμα ανατολικών γλωσσών κι έγινε διδάκτορας της αραβικής φιλολογίας. Ύστερα ασχολήθηκε με τα αρχεία των αραβικών μεταφράσεων, γνωστών και άγνωστων Ελλήνων συγγραφέων.

“Δε μπορείς να φανταστείς πόσος πλούτος, από την αρχαία ελληνική γραμματεία σε αραβική μετάφραση, βρίσκεται ακόμα άγνωστος και ανερμήνευτος”.

“Γίνεται σωστή δουλειά;”

“Σωστή αλλά αποσπασματική. Σου ξεφυτρώνουν εμπόδια από κει που δεν το περιμένεις. Υπάρχουν μερικοί συνάδελφοι πολύ μεγάλης αξίας αλλά και κάποιοι σκέτοι τενεκέδες, οι οποίοι όμως έχουνε γερές πλάτες κι έχουν πιάσει πόστα-κλειδιά”

“Παντού τα ίδια δηλαδή;”

Έμεινε σιωπηλός για λίγην ώρα

“Είναι μεγάλη ιστορία. Ας τ’ αφήσουμε καλύτερα για άλλοτε. Ένα μόνο να ξέρεις. Για την ΕΣΣΔ οι Ελληνες κομμουνιστές είχανε ανέκαθεν τεράστια αγάπη και τεράστια άγνοια. Εμείς σε πολλά σημεία πέσαμε από τα σύννεφα σα φτάσαμε εκεί”, μού ΄πε στο τέλος

“Στην κατηγορία των αραβικών μεταφράσεων που μένουν ανερμήνευτες ανήκουν αυτά τα Αριμάσπεια Επη;” γύρισα την κουβέντα, βλέποντας πως δεν ήθελε να επεκταθεί στις συνθήκες που επικρατούν στην ΕΣΣΔ. Σημείωσα μόνο πως είπε “είχανε” και όχι “είχαμε”. Άρα δε θεωρούσε τον εαυτό του κομμουνιστή.

“Οι στίχοι που απάγγειλα προχτές: Ισσηδοί χαίτησιν αγαλλόμενοι ταναήσι και τα λοιπά, είναι όπως είπα τότε, το ένα από τα δύο αποσπάσματα που σώθηκαν αυτούσια. Τους μνημονεύει ο Τζέτζης στις Χιλιάδες. Έξι στίχοι όλοι κι όλοι. Κάποιος λατίνος συγγραφέας, ο Λογγίνος, έχει επίσης διασώσει άλλο ένα απόσπασμα από έξι επίσης στίχους. Τα έπη όμως τα βρήκα να έχουν σωθεί στο μεγαλύτερο μέρος τους σε αραβική  έκδοση, πράγμα που μέχρι σήμερα παραμένει άγνωστο. Πριν επαναπατριστώ είχα ασχοληθεί μ’αυτό ακριβώς το θέμα”.

“Για πες μου λεπτομέρειες, γιατί εγώ το μόνο που θυμάμαι είναι πως πρόκειται για ένα απωλεσθέν έργο του Αριστέα του Προκοννήσιου, μιας κάπως θολής προσωπικότητας, των αρχών του 7ου αιώνα προ Χριστού”.

“Πράγματι θολής, όπως το λες, και η σύγχιση αυτή εξακολουθεί ως τις μέρες μας. Οι πληροφορίες που αναφέρει ο Ηρόδοτος δεν ξεκαθαρίζουν τα πράματα. Ήταν λέει γιος του Καϋστρόβιου και ανήκε σε μια από τις ευγενέστερες οικογένειες της Προκοννήσου. Μια μέρα μπήκε σε ένα “γναφείον” και ξαφνικά έπεσε νεκρός. Ο γναφέας έκλεισε το εργαστήριό του και έτρεξε να ειδοποιήσει τους συγγενείς του. Όταν όμως μπήκαν στο κλειστό εργαστήριο δε βρήκαν εκεί τον Αριστέα, ούτε νεκρό ούτε ζωντανό. Η είδηση του θανάτου του διαδόθηκε σε όλη την πόλη, τότε όμως ήρθε από την αντικρινή Κύζικο κάποιος που ισχυρίστηκε πως, λίγην ώρα πριν, είδε τον Αριστέα ζωντανό, να βαδίζει από την Κύζικο προς την Αρτάκη. Εφτά χρόνια μετά, ο Αριστέας εμφανίστηκε ολοζώντανος στην Προκόννησο και παρουσίασε ένα εκτεταμένο έπος, τα Αριμάσπεια Έπη”.

“Ναι, αλλά διακόσια σαράντα χρόνια αργότερα εμφανίστηκε στο Μεταπόντιο της Μεγάλης Ελλάδας, προπαγανδίζοντας τη λατρεία του Απόλλωνα”.

“Ξέρεις, πολλοί ισχυρίζονται πως στο Μεταπόντιο φάνηκε το φάντασμά του και όχι ο ίδιος. Γενικά υπάρχει αρκετή μυθοποίηση γύρω από το πρόσωπό του.

Μου κάνει πάντως εντύπωση, Νίκο, το ότι ο Αριστέας είναι άγνωστος στην Ελλάδα. Άκουγα προχτές αυτόν τον κύριο Παπαδόπουλο, (έτσι δε λέγεται;), που φλυαρούσε για την ελληνικότητα των Σουμερίων και όπως κατάλαβα δεν έχει καν ακουστά έναν αυθεντικό Έλληνα, που σε πολύ παλιά εποχή ταξίδεψε στα βάθη της Ασίας”

“Υπάρχει σχετική βιβλιογραφία στο εξωτερικό;.Γιατί στην Ελλάδα, από όσα ξέρω, είναι ανύπαρκτη”

“Από τον περασμένο αιώνα ασχολήθηκαν μαζί του πολλοί ξένοι φιλόλογοι. Υπάρχει κάποιο φιλολογικό “ζήτημα του Αριστέα”, όχι βέβαια ισάξιο αλλά πάντως ανάλογο με το Ομηρικό. Οι φιλόλογοι που ασχολούνται με τον Αριστέα διαιρούνται σε τρεις ομάδες. Στη μία ανήκουν εκείνοι, που τον θεωρούν φανταστικό πρόσωπο, τη δε σύνθεση των Επών την αποδίδουν σε ανώνυμους ραψωδούς των ιωνικών αποικιών της Προποντίδας. Στη δεύτερη ομάδα περιλαμβάνονται όσοι θεωρούν τον Αριστέα ιστορικό πρόσωπο, διάσημο κατά την αρχαιότητα κυρίως για τα ταξίδια του, όχι όμως συγγραφέα των Επών. Μια τρίτη τέλος ομάδα φιλολόγων θεωρεί ότι ο Αριστέας υπήρξε και ότι αυτός έγραψε τα Έπη. Ένας μάλιστα φιλόλογος αυτής της ομάδας, ο Μεγί έχει επισημάνει τις ομοιότητες που συναντούμε στις ιστορίες περί του Αριστέα με όσα σήμερα γνωρίζουμε για τους σαμάνους της Σιβηρίας. Ο Μεγί υποθέτει ότι ο Αριστέας υπήρξε ένας Έλληνας σαμάνος και τα Έπη σαμανικό ποίημα. Αυτά που αναφέρει ο Ηρόδοτος, ή εκείνα που γράφει το λεξικό Σουίδα, πως είχε την ικανότητα να βγάζει και να βάζει την ψυχή στο σώμα του: “τούτου φασί την ψυχήν όταν εβούλετο, εξιέναι και επανιέναι πάλιν” συμφωνούν με σαμανικά επιτεύγματα, που ήταν ήδη γνωστά στους Σκύθες και δι΄αυτών στους Έλληνες.»

“Εσύ τι πιστεύεις;”

“Εγώ δέχομαι την τρίτη άποψη: πως  ο Αριστέας υπήρξε, είναι ο συγγραφέας των Επών και δεν αποκλείεται να ταξίδεψε ως τα βάθη της Σιβηρίας και να ΄φτασε στη χώρα των Υπερβορείων, άνκαι, ο Ηρόδοτος πάλι, αφήνει να εννοηθεί ότι έφτασε ως τη χώρα των Αριμασπών κι ότι όσα αναφέρει για τους Υπερβορείους τα έμαθε εξ ακοής. Νομίζω πως όπως η Οδύσσεια απηχεί τις πρώτες προσπάθειες των Ελλήνων να ανοιχτούν στη Δυτική Μεσόγειο και τα Αργοναυτικά, τα πρώτα ταξίδια τους στον Εύξεινο Πόντο, έτσι και τα Αριμάσπεια Έπη αντικατοπτρίζουν τις πρώτες επαφές των Ελλήνων με τις χώρες της Κεντρικής Ασίας και της Σιβηρίας, ως τη χώρα των Υπερβορείων”.

“Πού τοποθετείται η χώρα αυτή;”

“Παλαιότερα θεωρούσαν ότι οι Υπερβόρειοι κατοικούσαν στα βόρεια της Βαλκανικής, μεταξύ Αδριατικής και Ευξείνου Πόντου, ο Ηρόδοτος όμως, που πρέπει να είχε διαβάσει τα Αριμάσπεια Επη, είναι κατηγορηματικός και τοποθετεί τη χώρα των Υπερβορείων πολύ πιο βόρεια και ανατολικά. Εξ άλλου πολλοί φιλόλογοι θεωρούν ότι το όνομά τους που το γράφουν “Υπερβόριοι” με γιώτα, δεν ετυμολογείται από το υπερ και βορράς αλλά από το υπέρ και βόρα που σημαίνει όρος. Δεν είναι δηλαδή οι πέραν του βορρά άνθρωποι αλλά οι πέραν των ορέων. Το ζήτημα είναι για ποια όρη πρόκειται. Οι νεότεροι και κυρίως σοβιετικοί ερευνητές τους τοποθετούν στην Ανατολική Σιβηρία. Εγώ τους ταυτίζω με τους Αϊνού”.

“Για βάστα, τι μου λές τώρα, αυτοί κατοικούν στην Ιαπωνία”.

“Σήμερα ναι. Πριν από δυόμισι χιλιάδες χρόνια όμως, ήταν εξαπλωμενοι στη Σαχαλίνη, στον κάτω ρου του Αμούρ, στη Μαντζουρία και στη Βόρεια Κορέα. Μην ξεχνάς πως είναι λευκοί και πως την ίδιαν εποχή στη Μογγολία και στο Τουρκεστάν κατοικούσαν λευκοί, που μιλούσαν μάλιστα  ινδοευρωπαϊκές γλώσσες, οι Αριμασποί, στη σημερινή Μογγολία, οι Ισσηδόνες στο Σιν-Κιαγκ, οι Θυσσαγέτες στον Κάτω Βόλγα και στο Δυτικό Καζαχστάν,  οι Σάκες στο Τουρκμενιστάν, οι Μασσαγέτες στο Ουζμπεκιστάν κι άλλοι. Οι σοβιετικοί πάντως πιστεύουν πως οι Υπερβόρειοι κατοικούσαν στην Άπω Ανατολή και, όπως μού΄πε ένας φίλος μου, πλοίαρχος του εμπορικού ναυτικού, στο Βλαδιβοστόκ έχουν στήσει το άγαλμα του Αριστέα!”

“Αν έχεις δίκιο η ανεύρεση των Επών, έστω και σε αραβική μετάφραση, θα αποτελέσει φιλολογικό και ιστορικό γεγονός πρώτου μεγέθους. Έχεις μεταφράσει τίποτα κομμάτια από τα ΄Επη στα ελληνικά;”

(συνεχίζεται)

 

114 Σχόλια to “Τα έπη των Αριμασπών – 3 (Δημήτρης Σαραντάκος)”

  1. Corto said

    Καλημέρα! Εξαιρετικά ενδιαφέρον.

    «βόρα που σημαίνει όρος»

    Άραγε το όρος Βόρας ή Καϊμακτσαλάν έχει την ίδια ετυμολογία;

  2. leonicos said

    Τελικά τα έπη των αριμασπών, των μονόφθαλμων, θα μας γίνουν εφιάλτης.

    Αλλά θα σου γράψω κάτι ενδιαφέρον, ίσως σήμερα, άσχετο βέβαια, στο η-μέηλ σου. Φτλαβνει να το ανασύρω

  3. Γς said

    2:

    >Φτλαβνει

  4. Ένας μάλιστα φιλόλογος αυτής της ομάδας, ο Μεγί έχει επισημάνει τις ομοιότητες που συναντούμε στις ιστορίες περί του Αριστέα με όσα σήμερα γνωρίζουμε για τους σαμάνους της Σιβηρίας.
    ——————————–
    Μεγί, Μελί ή Μώυλι; Ελβετός ήταν: https://de.wikipedia.org/wiki/Karl_Meuli
    https://fr.wikipedia.org/wiki/Arist%C3%A9e_de_Proconn%C3%A8se#cite_note-9

    Αυτό με την ψυχή που μπαίνει και βγαίνει από το σώμα είναι πράγματι σαμανιστικό μοτίβο, που εμφανίζεται όμως (γράφει ο Κάρλο Γκίντζμπουργκ) και σε μια σειρά αφηγήσεις για μάγισσες του μεσαίωνα. Α! και σε μια οθωμανική ιστορία (αν επιτρέπετε): https://dytistonniptiron.wordpress.com/2009/03/17/mirmirogloubayezid/

  5. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Άντε πάλι ξανά μανά στέρηση, (αν και εβδομαδιαία), πρεζόνια θα μας καταντήσεις.

  6. gak said

    Πολύ ενδιαφέρον ως μυθιστόρημα, μόνο που ακούγεται σαν μουσική στα αυτιά των Λιακοπουλων!

    Πολύ θα ήθελα να ήταν αλήθεια το κομμάτι περί ανέκδοτων αραβικών μεταφράσεων….

  7. Παναγιώτης Κ. said

    «Για την ΕΣΣΔ οι Έλληνες κομμουνιστές είχανε ανέκαθεν τεράστια αγάπη και τεράστια άγνοια»
    …και αντί να μιλούν για τα συγκριτικά πλεονεκτήματα στον πνευματικό χώρο, κοντραρίζονταν με τους…δυτικότροπους για τα τεχνολογικά επιτεύγματα στην ΕΣΣΔ.

    Τον πρώτο καιρό μετά την κατάρρευση, οι Δυτικογερμανοί παινεύτηκαν στους συμπατριώτες τους της άλλης πλευράς για την τεχνολογική τους υπεροχή. Εκείνοι τους απάντησαν και η απάντησή τους πολύ μου αρέσει: Ναι όμως εμείς ξέρουμε φιλοσοφία.
    Το ότι η Στάζι είχε… χιλιόμετρα φοριαμών με τους φακέλους των Ανατολικογερμανών πολιτών φαίνεται ότι ήταν αυτό που τους είχε μείνει από τον γερμανικό τρόπο όπου τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη μαζί βεβαίως με την φιλοσοφία για την οποία έγραψα πριν.

  8. Παναγιώτης Κ. said

    «Είχανε» και όχι «είχαμε». Άρα δεν θεωρούσε τον αυτό του κομμουνιστή….

    1975. Φοιτητική εκδρομή στην Βουλγαρία-Ρουμανία.
    Επίσκεψη στο στέκι των πολιτικών προσφύγων στην Σόφια. Συζητήσεις επί συζητήσεων για το κίνημα, τον Εμφύλιο και όλα αυτά και περιέργεια να γνωρίσουμε τον…κομμουνιστή άνθρωπο εμείς οι νέοι.
    Οπότε κάποιος από τους συμπατριώτες μας πολιτικούς πρόσφυγες, ίσως αγανακτισμένος, είπε τούτη την κουβέντα: «Όχι εμείς δεν είμαστε κομμουνιστές.Οι Έλληνες Αριστεροί είστε κομμουνιστές».

    Θυμήθηκα και τον καθηγητή τον Στρατή τον Κουνιά , τον εκλογολόγο του ΚΚΕ για όποιον δεν τον θυμάται, που ήταν μαζί μας. Είχαμε περάσει πολύ ωραία!

  9. gpoint said

    Επιτέλους ξέφυγε από τα εμφυλιακά που κουράζουν κι απέκτησε τεράστιο ενδιαφέρον.

  10. Corto said

    «όπως μού΄πε ένας φίλος μου, πλοίαρχος του εμπορικού ναυτικού, στο Βλαδιβοστόκ έχουν στήσει το άγαλμα του Αριστέα»

    Βρήκα τυχαία την παρακάτω ενδιαφέρουσα αφήγηση:

    http://sepik.net/nea/pos-den-sinantisa-ton-propappo-mou-sto-vladivostok/

    Δεν ξέρω μήπως ο Δημήτρης Σαραντάκος (ή ο «Χρήστος») είχε υπόψιν του τον ίδιο πλοίαρχο, τον καπετάν Νικόλα Νταντίκο.

  11. 9 Τα εμφυλιακά ωστόσο είναι απαραίτητα. Νομίζω μόνο έτσι (και με το χρόνο τοποθετημένο γύρω στα μέσα-τέλη της δεκαετίας του ’70, όπως είχαμε υπολογίσει) θα μπορούσε να στέκεται η υπόθεση αραβικών μεταφράσεων γνωστών εισέτι μόνο εντός ΕΣΣΔ (εντάξει, πάλι με κάποια υπερβολή…).

  12. Γς said

    10:

    Μπράβο.

    Κι εγώ κάτι τέτοιο γύρευα.
    Vladivostok Aristea Statue και τέτοια.

    Μετά κουράστηκα. Κι όπως ήμουν ξενύχτης την έπεσα για λίγο.

    Στην αρχή είδα κάτι σαμάνους. Δεν θυμάμαι λεπτομέρειες.
    Μετά όμως είδα τέσσερις καθηγητές πανεπιστημίου που χτυπούσαν τέσσερις φοιτητές.
    Μιλάμε για πολύ ξύλο.

    -Καλά ρε δεν φοβάστε τους δικούς τους; Τους ρώτησα.

    Κι εκείνει την στιγμή χτυπάει η πόρτα και μπαίνουν τέσσερις πατεράδες τους [μπορεί και θείοι τους]

    Κι αμέσως καπάκι χτυπάει το τλφ:

    -Σε ξύπνησα;

    Η κυρά μου.

    Μόλις τώρα.
    Κι ήρθα εδώ στο γρφείο μου

  13. Corto said

    12:
    Αν οι καθηγητές ήταν σαμάνοι, τότε ισχύει αυτό που λέμε μας έβγαλαν την ψυχή.

  14. Γς said

    >να διαδοθεί πως είχε σκοτωθεί

    Ηταν τα πρώτα χρόνια του εμφύλιου.
    Μόλις και περπατούσα. Κι όμως με παίρνανε τα άλλα παιδιά της γειτονιάς και με βάζανε πρώτο στη σειρά, στα στρατιωτάκια, που παίζανε.
    Και το χαιρόμουν.

    Κι αυτό γιατί είχε σκοτωθεί ο πατέρας μου.
    Δούλευε οδηγός στο λεωφορείο Αθήνα Γιάννενα και πολλές φορές έκανε μερες να επιστρέψει.

    Εκείνη τη φορά όμως είχε παραγίνει. Ηταν κάτι φοβερές επιχειρήσεις που είχαν κόψει τις οδικές αρτηρίες για βδομάδες.
    Βρέθηκε κι ένας καλοθελητής που «είδε» λέει ότι σκοτώθηκε.

    Χάος. Επικοινωνία καμία εκείνη την εποχή.
    Οι αδελφές του, οι θείες μου, φόρεσαν μαύρα.

    Μόνο η χήρα του, η 22 χρονών τρελη μάνα μου καθόταν στα σκαλοπάτια της οδού Γραβιάς και κοίταζε στο τέλος του δρόμου, κει κάτω. Νύχτα μέρα.
    Τη θυμάμαι καλά.

    Κι ήμουν μπροστά ένα απόγευμα που πετάχτηκε σαν λάστιχο στην κατηφόρα φωνάζοντας

    -Χρήστο!

    Για να πέσει στην αγκαλιά του

    [συμπαθάτε με]

  15. Γιάννης Ιατρού said

    14: Α ρε Γς, κάτι τέτοια γράφεις και μας συγκινείς !

  16. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Πολύ ωραία και η συνέχεια των Αριμασπών! Ευχαριστούμε.Μας ταξιδεύει σε φυλές και άκρες σχεδόν μυθικές της Ευρώπης και Ασίας.Με τί κίνητρο να συναντούσα εγώ τους Αϊνού;
    >>τους ταυτίζω με τους Αϊνού
    Αϊνού σε φωτογραφία του 1904 (Από τη Βικιπέδια)

  17. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>εξαπλωμενοι στη Σαχαλίνη, στον κάτω ρου του Αμούρ,
    » …Η Σαχαλίνη βρίσκεται στην Αχοτσκική θάλασσα και με τον όγκο της χωρίζει τον ωκεανό από την Ανατολική Ακτή της Σιβηρίας και από την είσοδο του Δέλτα του Αμούρ. …»
    Από το συγκλονιστικό βιβλίο του Τσέχοφ «Νήσος Σαχαλίνη»,που κυκλοφορεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Λέμβος σε μετάφραση της Ελένης Κατσιώλη και πρόλογο του Στέλιου Ελληνιάδη. Ο Τσέχοφ ήταν ο μοναδικός Ρώσος συγγραφέας που τόλμησε να φτάσει στην παγωμένη Σιβηρία και από εκεί στην τρομερή Σαχαλίνη όπου τον Ιανουάριο επικρατούσαν μείον 20 βαθμοί.Ταξίδεψε το 1890, σε ηλικία 30 ετών, κάνοντας τρεις μήνες να πάει και τρεις μήνες να γυρίσει, αφού έμεινε εκεί άλλους τρεις μήνες.
    http://www.parathyro.com/?p=41076

  18. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    12. Άκου ένα Σαμάνο να ρθεις στα ίσα-ξυπνήσα σου 🙂 .

  19. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα και τα δεύτερα σχόλια! Είχα φύγει πολλά πρωί οπότε τώρα γύρισα στη βάση μου ύστερα από μια ωραία πεζοπορία.

    11 Βρισκόμαστε στα τέλη της δεκ. του 1980 νομίζω.

  20. BLOG_OTI_NANAI said

    4: Σε μεγάλο αριθμό μεταφρασμένων έργων όπου ο Meuli αναφέρεται συχνότατα, ούτε ένας ευλογημένος δεν βρέθηκε να μεταφράσει το όνομα του. Πάντως, και αντίστροφα, ούτε Μεγί όνομα βρίσκω εκτός από έναν «Μεγί Έρντινγκ» Αμερικανό ορθοπεδικό χειρουργό στο λεξικό «Ηλίου» αλλά δεν δίνει λατινικούς χαρακτήρες.

  21. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα,
    τα έπη των Αριμασπών ο Ορφέας, οι συνειρμοί Αριστέας και Ζαν Κοκτώ!

  22. Γιάννης Ιατρού said

    Και κάτι άσχετο με την σημερινή, Νίκο πολύ ενδιαφέρουσα κι αυτή τη φορά, ανάρτηση
    (ή και σχετική ;;;, αν σκεφτούμε τι μαύρη εποχή για την ελευθερία της έκφρασης κλπ. ήσαν τότε τα χρόνια μετά τον ΒΠΠ στην Ελλάδα – κι όχι μόνο….):

    Διαβάζω λοιπόν ότι ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία το πρωτόκολλο του Στρασβούργου (oδηγία 2013/40/ΕΕ και κάτι …πρόσθετα σ΄αυτή) για το διαδικτυακό έγκλημα.

    Δεν αμφιβάλλω ότι οι καθ΄ύλην αρμόδιες 🙂 κι αμόδιοι εδώ μέσα θα μας διαφωτίσουν σχετικά, εγώ ερασιτεχνικά κάνω κάποιες παρατηρήσεις/σχόλια:

    Βλέπω λοιπόν ότι η αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, στη διάταξη Δ’ “Το πρόσθετο πρωτόκολλο του Συμβουλίου της Ευρώπης σχετικά με την ποινικοποίηση ξενοφοβικής και ρατσιστικής φύσης πράξεων, αναφέρει:

    * Με το Πρόσθετο Πρωτόκολλο διευρύνεται το πεδίο εφαρµογής της Σύµβασης για το έγκληµα στον Κυβερνοχώρο, προκειµένου να αντιµετωπισθούν και ξενοφοβικής και ρατσιστικής φύσης πράξεις, εναρµονίζεται το ισχύον στα Συµβαλλόµενα Μέρη ουσιαστικό ποινικό δίκαιο, σχετικά µε τη διακίνηση, µέσω του Διαδικτύου, υλικού ξενοφοβικής και ρατσιστικής φύσης και παρέχεται σε αυτά η δυνατότητα χρήσης των προβλεπόµενων από τη Σύµβαση για το έγκληµα στον Κυβερνοχώρο δικονοµικών µέσων…..

    * Διευκρινιστικά, σύµφωνα µε το άρθρο 2 του Πρωτοκόλλου ο ορισµός «ρατσιστικό και ξενοφοβικό υλικό» περιλαµβάνει κάθε είδους έγγραφο υλικό (π.χ. κείµενα, βιβλία, περιοδικά, δηλώσεις, µηνύµατα κλπ.), εικόνες (π.χ. αναπαραστάσεις, φωτογραφίες, σχέδια κλπ.), δηλαδή γενικά κάθε υλικού που (μπορεί να) διαδίδεται σε ψηφιακή μορφή.

    Τώρα βέβαια η απόσταση από κατάπτυστα άρθρα/σχόλια/εικόνες κλπ. και την ελεύθερη έκφραση πάντα ήταν ένα μεγάλο θέμα και πεδίο αντιπαραθέσεων…. Θά ΄χουμε πανηγύρια μου φαίνεται 🙂 🙂

  23. BLOG_OTI_NANAI said

    Δεν υπάρχει βεβαιότητα ότι Από το λεξικό του Πάπυρου:

    υπερβόρειος
    -α, -ο / ὑπερβόρειος, -ον, ΝΜΑ, και ιων. τ. υπερβόρεος, -έη, -ον, Α· (νεοελλ.) αυτός που βρίσκεται στα βορειότερα μέρη τής Ευρώπης ή κατάγεται από τα μέρη αυτά («ξανθή υπερβόρεια καλλονή»)· || (αρχ.) 1. (το αρσ. ως κύριο όν.) ὁ Ὑπερβόρειος·προσωνυμία τού Απόλλωνος· 2. (το αρσ. πληθ. ως κύριο όν.) oἱ Ὑπερβόρε(ι)οι· (μυθ.) οι κάτοικοι μιας χώρας παραδείσιας, πέρα από τον Βορρά, όπου είχε την κατοικία του και ο Βορέας, οι οποίοι συνδέθηκαν με τη λατρεία τού Απόλλωνος στους Δελφούς και στη Δήλο· 3. (φρ.) «υπερβόρειος ωκεανός»· οι θάλασσες στα βόρεια τής Ευρώπης, πέρα από την Γερμανία και την Σουηδία, στις ακτές τών οποίων κατοικούσαν οι Υπερβόρειοι.
    [ΕΤΥΜΟΛ. Αβέβαιης ετυμολ. Οι περισσότεροι μελετητές θεωρούν το όν. τού μυθικού αυτού λαού ως σύνθ. από την πρόθεση ὑπέρ και τη λ. Βορέας και τού αποδίδουν τη σημ. «αυτοί που κατοικούν πέρα από τον βόρειο άνεμο», ενώ άλλοι ερμηνεύουν τη λ. «αυτοί που κατοικούν πέρα από τα βουνά» (για την πιθανή αναγωγή τής λ. Βορέας σε μια λ. με σημ. «βουνό» βλ. λ. βορράς). Έχει διατυπωθεί, τέλος, και η άποψη ότι ο τ. Ὑπερβόρεοι είναι τ. τής μακεδονικής διαλέκτου, ο οποίος συνδέεται (με τροπή τού -φ- σε -β-) με την ονομ. Περφερέες αυτών που συνόδευαν τις παρθένες τών Υπερβορείων, οι οποίες στέλνονταν στη Δήλο].

    βορράς
    και βοριάς, ο (AM βορρᾱς, Α και Βορέας, -ου, Βορέης και Βορῆς, -έω και Βορεύς -έως)· το ένα από τα τέσσερα κύρια σημεία του ορίζοντα, αυτό που βρίσκεται προς τον Βόρειο Πόλο· 2. βόρειος άνεμος.
    [ΕΤΥΜΟΛ. Άγνωστης ετυμολ. Ερμηνεύθηκε ως «άνεμος του βουνού» και θεωρήθηκε παράγωγο μιας λέξεως με σημ. «βουνό», η οποία εμφανίζεται σε αρκετές ινδοευρ. γλώσσες με διαφορετική μεταπτωτική βαθμίδα ρίζας· πρβλ. αρχ. ινδ. girί = αβεστ., gairi- «βουνό», λιθ. gὶrė «δάσος», αρχ. σλ. gora «βουνό» κ.ά. Εξάλλου, ο σχηματισμός του θέματος της λέξεως δεν είναι σαφής. Ο τ. Βορράς, που χρησιμοποιείται κυρίως στην αττική διάλεκτο, προήλθε από τον τ. Βορέας, με συνίζηση του -ε- σε -ι- από τη συμπροφορά του με την επόμενη συλλαβή και αφομοιωτική επίδραση προς το προηγούμενο -ε- που οδήγησε σε διπλασιασμό του -ρ-, προτού το φωνήεν συναιρεθεί τελικά με το ακολουθούν σε -α-. Η κλίση σε -ᾱς, γεν. -ᾱ πιθ. αναλογικά προς τα προσηγορικά και ανθρωπωνύμια σε -ᾱς* (πρβλ. Αγαθᾱς, αργᾱς, φαγᾱς κ.ά.].

  24. 20 Δεν χωρά αμφιβολία ότι πρόκειται για αυτόν, αν δεις το γαλλικό λινκ που δίνω. Καρλ τον έλεγαν, στα γερμανικά φαίνεται να έγραφε, αποδελτιώνεται στο Neue Deutsche Biographie — ε, μάλλον Μόιλι θα προφέρεται.
    https://www.deutsche-biographie.de/gnd118581635.html#ndbcontent

  25. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    19.>>ύστερα από μια ωραία πεζοπορία.
    Κανένα ελλάνιο πόκεμον μπήκε στο σακούλι; Ιδιαίτερο λέμε. 🙂

  26. gpoint said

    Θα γίνει της μόδας από την Παρασκευή, δεν υπάρχει αμφιβολία…. Αλλο αν εγώ τάλεγα αυτά <a href="τρία χρόνια πριν εν όψει μουντιάλ !!!

  27. Γς said

    22:

    >Θά ΄χουμε πανηγύρια μου φαίνεται:

    «Μπλόκο» στην ελευθερία έκφρασης…

  28. BLOG_OTI_NANAI said

    Ανέβασα για τους Υπερβόρειους κάποιες σελίδες σε PDF ( http://tinyurl.com/zho9ckf ) από τον τόμο «Λαοί της Ανατολής» του λεξικού «Ηλίου» του Ιω. Πασσά.
    Το χρήσιμο είναι στην τρίτη σελίδα κάποια αναφορά (την έχω με κίτρινο χρώμα) όλων των σχετικών πηγών, και το… ενδιαφέρον είναι η κουφή ατάκα πάλι στην τρίτη σελίδα περί, «ανεύρεσις ελληνικών λέξεων στη γλώσσα των Χαβανέζων«!

    Γενικά δεν βρίσκω κάτι για άγαλμα του Αριστέα στο Βλαδιβοστόκ ή στη Ρωσία. Επίσης δεν βρίσκω κάποια αναφορά για αριμάσπεια έπη σε αραβική μετάφραση.

  29. sarant said

    25 Eλλάνιο ανέβηκα πέρυσι, φέτος το πρόγραμμα έχει γύρο του νησιού (αν και πάλι δεν αποφεύγω τις αναβάσεις)

    28 Η αραβική μετάφραση είναι, αν δεν κάνω λάθος, εύρημα του πατέρα μου -δεν υπάρχει. Θα μπορούσε να υπάρχει.

    Το άγαλμα στο Βλαδιβοστόκ όμως, αν δεν μου παίζει παιχνίδια η μνήμη μου το έχω δει σε φωτογραφια.

  30. Corto said

    23 (BLOG_OTI_NANAI):

    «πέρα από τον Βορρά, όπου είχε την κατοικία του και ο Βορέας»

    Χώρα που να ονομάζεται Βορράς αναφέρεται σε κάποια αρχαία πηγή; Μήπως είναι λάθος του λεξικού;

  31. BLOG_OTI_NANAI said

    24: Ναι, Karl. Πολύ βιβλιογραφημένος σε έργα της θεματολογίας αυτής. Ούτε «Μόιλι» βρίσκω κάποιον, προφανώς ο δημοφιλέστερος τρόπος παραπομπής είναι με λατινικούς χαρακτήρες. Δεν βρήκα μεταφραστή να πήρε το… ρίσκο της απόδοσης στα ελληνικά!

  32. aerosol said

    Είναι σαγηνευτικό αφήγημα!
    Από μια πλευρά «θυμώνω» που έβαλες πρώτη εκείνη την αχώνευτη θειά και όχι τους Αριμασπούς. Αλλά χαλάλι, ο πατήρ Σαραντάκος όλα με μαστοριά και μεράκι τα έγραφε!

  33. Εβαλα στο γκουγκότρανσλέιτ να μου φκιάξει στα ρώσσικα τη φράση άγαμα στο Βλαδιβοστόκ κι αναζήτησα φωτογραφίες. Ιδού:

    https://www.google.gr/search?hl=en&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1536&bih=704&q=%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%8F+%D0%B2+%D0%92%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BA&oq=%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%8F+%D0%B2+%D0%92%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BA&gs_l=img.12…2375.2375.0.3906.1.1.0.0.0.0.177.177.0j1.1.0….0…1ac.2.64.img..0.0.0.2jSvWlyvXaU

  34. BLOG_OTI_NANAI said

    30: Χώρα τέτοια δεν βλέπω. Μόνο «Βορέα» και τους γιους του «Βορεάδες», όλοι προσωποποιήσεις ανέμων. Μήπως επειδή γράφει το «μυθ.» στην αρχή της πρότασης, μας λέει απλά τι πίστευαν τότε και με τη φράση «πέρα από τον Βορρά, όπου είχε την κατοικία του και ο Βορέας» μας δίνει την έννοια του μυθολογικού και γι’ αυτό, απροσδιόριστου γεωγραφικά;

  35. BLOG_OTI_NANAI said

    33: Η αναζήτηση είχε και «Αριστέα» μέσα ή γενικά για άγαλμα;

  36. Εγώ είχα βάλει την αντίστοιχη αναζήτηση Αριστέας και Βλαδιβοστόκ (ας είναι καλά η ρώσικη βίκι και το κόπι-πέιστ)… χωρίς αποτέλεσμα.

  37. Γς said

    26:

    Κι ο Αποστόλης μεγάλωσε και χαθήκαμε.
    Πάνε μερικά χρόνια που έμαθα γι αυτόν. Εγινε ναυτικός και όργωσε τις θάλασσες.

    Παντρεύτηκε μια Βραζιλιάνα μαύρη. Μεγάλη πρόκληση για την εποχή εκείνη. Μιας και την έφερε να μείνουνε στην Ελλάδα.

    Κι αρρώστησε ξαφνικά ο καπετάνιος και πέθανε. Κι έμεινε μόνο του το κορίτσι απ την Ιπανέμα, που πηγαίνει και περιποιείται τον τάφο του.

    Χάρηκε που μας είδε

    Orfeu negro ή και να γινόταν η Ευριδίκη να κατέβει στον Αδη για τον Καπετάνιο

  38. Corto said

    34:
    Εδώ γράφει ότι ο Βορέας κατά τον Ελλάνικο ήταν η προσωποποίηση του όρους Βόρα της Μακεδονίας.
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%92%CE%BF%CF%81%CE%AD%CE%B1%CF%82

    Πιθανότατα να αντιστοιχεί σε κάποια μυθική περιοχή, διότι γεωγραφικώς δεν νοείται σημείο πέραν του Βορρά.

  39. 35
    Πώς να βάλω τον Αριστέα στα ρώσσικα; Κι αν μούβγαζε το Χαριστέα;

  40. Corto said

    39 (Σκύλος):
    Πάντως βρήκες γρύπες και αρχαιοελληνικό αρχιτεκτονικό στυλ:

    http://irina-chisa.livejournal.com/276180.html?thread=6105812

  41. 40

    Δεν τα λες και πανέμορφα αυτά τα αγάλματα…

  42. 39 Βίκι, λέμε!
    https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%B9_%D0%B8%D0%B7_%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B5%D1%81%D0%B0

  43. Γιάννης Ιατρού said

    39: / 40:
    Κοίτα; τώρα τι σου βγαίνει, όταν ψάχνεις στο γούγλη για άγάλματα στο Βλαδιβοστοκ και τέτοια 🙂
    Enten !!!

  44. Jago said

    Με ιντρίγκαρε η αναφορά στο άγαλμα του Χαριστ… εεε του Αριστέα στο Βλαδιβοστόκ. Δόξα που έχουμε γερά εργαλεία σήμερα σαν το Google Earth με το street view και το Panoramio οπότε χρειάζεται ομαδική δουλειά να εντοπίσουμε αν αληθεύει αυτή αναφορά και μάλιστα επιβεβαιωμένη εις διπλούν σύμφωνα με το λίκνο που παρατέθηκε στο 10 από τον Κορτό. Οπότε χρειαζόμαστε μερικά τιπς για να την ελέγξουμε.

    1. Το πιο σημαντικό που πρέπει να έχουμε πάντα υπόψη. Επί ΕΣΣΔ στους ξένους ήταν απαγορευμένο να επισκέπτονται την πόλη εξαιτίας του ρωσικού ναυστάθμου που καταλαβαίνουμε εύκολα ότι βρίσκεται στο νότιο κόλπο του Βλαδιβοστόκ. Η πόλη είναι χοντρικά διαιρεμένη σε δύο τμήματα με το νότιο τμήμα από το κεντρικό λιμάνι να είναι μάλλον κυρίως βιομηχανική – εργατική περιοχή. Το αποκλείουμε αυτό. Η αναφορά του Έλληνα καπετάνιου δεν μας λέει ότι είδε αυτοπροσώπως το άγαλμα του Αριστέα αφού υπήρχε απαγόρευση κυκλοφορίας για τους ξένους αλλά μας μετέφερε την πληροφορία που μπορεί να του την είπαν. Συν του ότι οι ναυτικοί ποτέ δεν ξεμάκραιναν από το λιμάνι αφού ειδικά για εμπορικό καράβι υπήρχε η φορτοεκφορτωτική εργασία.

    Έχουμε δύο ενδεχόμενα λοιπόν. Είτε το άγαλμα βρίσκεται στο λιμάνι και το είδε ο καπετάνιος αφού θα μπορούσε να κινείται στα όρια του χώρου αυτού. Είτε η πληροφορία αφορά προφανώς σε αυτό που ορίζουμε «κέντρο της πόλης» οπότε περιοριζόμαστε γεωγραφικά κυρίως στο βορινό τμήμα πάνω από το λιμάνι.

    Ιδού πεδίο δόξης λαμπρό για το εργαλείο του Google Earth. Αν βρεθεί το άγαλμα, προτείνω ο νικητής να λάβει δώρο ένα αντίτυπο του Σαραντάκειου βιβλίου που όλο και κάποιο κρυμένο στοκ θα διαθέτει ο Νικοκύρης.

  45. 43

    Και πού να δεις τι βρίσκεις όταν σε τσουβαλιάζει η αστυνομία και μετά υποχρεώνεται να σου δώκει και τη δικογραφία 😀

    http://news.in.gr/greece/article/?aid=1500093669

  46. Jago said

    Επίσης το άγαλμα μπορεί να μην είναι εκτεθειμένο ανεξάρτητα αλλά να αποτελεί διακοσμητικό και δομικό στοιχείο κάποιου κτιρίου κάτι που μας δυσκολεύει αρκετά. Αυτό που μένει ασαφές και αναπάντητο είναι για ποιο λόγο οι κάτοικοι του Βλαδιβοστόκ να στήσουν μνημείο για τον Αριστέα;

  47. Αναζήτησα στο γούγλη φωτόζ με κριτήριο Аристей из Проконнеса και μου βγάζει κεραμικά και διακοζμητικούς γρύπες. Άιντε πάλιιιι…

  48. gpoint said

    # 37

    Α, ρε Γιάννη..,

    Μια Δευτέρα του 79, 6 ώρα το πρωί χαιρετήθηκα μ’ ένα φίλο μου Αμερικάνο. Είχε έρθει την Κυριακή στον Πόρο να φάμε μια τσιπούρα που είχα πιάσει και κατεβήκαμε μαζί Αθήνα γιατί αν έμεναΠόρο έπρεπε να παρουσιαστώ στις 7 ενώ αν ερχόμουν με το καράβι στις 11, Εγώ τράβηξα για Πειραιά κι αυτός στον Διόνυσο όπου χειριζόταν ένα λέίζερ για το Σμισθόνιαν Ινστιτιούτ. Είχε κάνει κάτι χρόνια στην Μπαΐα και μ’ έψηνε να πάω μετά το ναυτικό για μια σεζόν τουλάχιστον. Με είχε ΄μισοψήσει και εντελώς ψήσει να ανεβούμε μαζί στον Ολυμπο…
    Ωραίος τύπος…31 ετών. .ενας λάθος χειρισμός, 10 000 Βολτ, μόλις έφτασα στον Πόρο το έμαθα…
    Τέρμα τα όνειρα για Βραζιλίες.

  49. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Βλαντιβοστόκ – μνημεία και αγάλματα

    https://www.tripadvisor.com.gr/Attractions-g298496-Activities-c47-t26-Vladivostok_Primorsky_Krai_Far_Eastern_District.html

    https://www.tripadvisor.com.gr/ShowUserReviews-g298496-d10111055-r357736361-Monument_to_Osip_Mandelstam-Vladivostok_Primorsky_Krai_Far_Eastern_District.html#UR357736361

  50. 49

    Προγενέστερους ειπαμε!
    Βρήκα κι εγώ του Σολτζενίτσυν https://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/08/f8/05/d6/caption.jpg

  51. Γιάννης Ιατρού said

    45: Ναι το διάβασα και γέλαγα. Έψαχναν τον πληροφοριοδότη, καρα-κατάσκοπο κλπ. και τό ‘χαν δώσει οι ίδιοι 🙂 🙂

  52. Γιάννης Ιατρού said

    Σκύλε, και μακρυά από μπαλκόνια και τέτοια, ε;
    Οργή έχει προκαλέσει βίντεο-σοκ με σκύλο που έριξαν από μπαλκόνι στο κέντρο της Αθήνας

  53. Jago said

    45, 51 και σιγά το απόρρητο δηλαδή, ότι η τουρκική πρεσβεία ζήτησε μέτρα προστασίας. Το αντίθετο, απόρρητο πως ΔΕΝ ζήτησε μέτρα θα προξενούσε έκπληξη με τη δημοσιοποίησή του.

  54. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    50.Ε ναι, αλλά δε θα χάλασαν κι όλα τα παλιά 🙂 . Έπεσα πάνω και μ΄άρεσε του Μάντελσταμ και το «ανέδειξα» Και Κατιούσα έχει, και του Γιουλ Μπρύνερ που δεν ήξερα πως ήταν το χωργιό του το Βλαδιβοστόκ.

  55. 51, 52

    No fear, πληρώνω τακτικά τα νοίκια μου και μένω σε ημιόροφα με μίνιμουμ μπαλκόνι.

    54

    Υπέροχα αγαλματάκια, δε λέω…

  56. IN said

    22: Διευκρινιστικά για το σχέδιο νόμου στο οποίο αναφέρεται ο κ. Ιατρού και το οποίο, όπως βλέπω, ψηφίστηκε στη Βουλή το βράδυ της Πέμπτης.

    Με το άρθρο πρώτο του νομοσχεδίου που ψηφίστηκε (σελ. 11 του pdf που ανοίγει αν κάνουμε κλικ στο λινκ του κ. Ιατρού – η σελίδα αυτή πάνω-πάνω γράφει 22) κυρώνεται, μεταξύ των άλλων, και το το «Πρόσθετο Πρωτόκολλο (υπ’ αριθμ. 189) της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης για το έγκλημα στον κυβερνοχώρο,αναφορικά με την ποινικοποίηση πράξεων ρατσιστικής και ξενοφοβικής φύσης που διαπράττονται μέσω συστημάτων υπολογιστών
    που υπογράφηκε στο Στρασβούργο στις 28 Ιανουαρίου 2003».

    Το Πρόσθετο Πρωτόκολλο κλπ. το βρίσκετε εδώ στην Αγγλική γλώσσα. Όπως θα δείτε αν το διαβάσετε, δεν δημιουργεί, το ίδιο, εγκλήματα αλλά απλώς δημιουργεί υποχρέωση των συμβαλλομένων κρατών που το υπέγραψαν και το κύρωσαν (άρα και της Ελλάδας) να καθιερώσουν εγκλήματα για την τιμωρία των «πράξεων ρατιστικής και ξενοφοβικής φύσης» στις οποίες αναφέρεται στα άρθρα 3 έως 7.

    Το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε την Πέμπτη, εκτός από το να κυρώσει το εν λόγω πρωτόκολλο (και άρα και την υποχρέωση της Ελλάδας να διώκει ποινικά αυτές τις συμπεριφορές) δεν κάνει τίποτε άλλο γι’ αυτό το θέμα. Το νομοσχέδιο καθιερώνει, πράγματι, με το άρθρο δεύτερο (σελ. 12 ως 14 του pdf που πάνω γράφουν 146 – 148) διάφορα νέα εγκλήματα που έχουν να κάνουν με υπολογιστές, κανένα από αυτά, όμως, δεν αφορά ρατσιστικές ή ξενοφοβικές συμπεριφορές.

    Επομένως, επί του παρόντος δεν αλλάζει τίποτε για τους χρήστες του Διαδικτύου από την κύρωση του πρωτοκόλλου αυτού. Θα δούμε, αν και όταν νομοθετήσει η Ελλάδα για να συμμορφωθεί με το πρωτόκολλο αυτό. Εύλογα θα μπορούσε να υποστηριχθεί ότι οι συμπεριφορές στις οποίες αναφέρεται το πρωτόκολλο (ή κάποιες από αυτές) είναι ήδη αξιόποινες στην Ελλάδα και καλύπτονται από τους ισχύοντες ποινικούς νόμους, που εφαρμόζονται, βέβαια, και για συμπεριφορά στο διαδίκτυο.

    Με άλλα λόγια (και ζητώντας προκαταβολικώς συγγνώμη για τα παραδείγματα) είτε πω κατάμουτρα στον κ. Χ, ομοφυλόφιλο, «εσάς τους παλιοπούστηδες πρέπει να τους καίνε σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, όχι που θέλετε και να μου παντρεύεστε» είτε τού το γράψω ως σχόλιο στο FB, την καταδίκη, αν μη τι άλλο για εξύβριση (αν και μάλλον θα με πιάσει κανένα βαρύτερο αδίκημα που δεν το έχω πρόχειρο τώρα) την έχω σίγουρη.

  57. Υπερτρισχιλιετής λέμε! https://pbs.twimg.com/media/Co3NYMlW8AAvB3c.jpg

  58. 57 πηγή: https://twitter.com/a0an0/status/760231941933268992

  59. sarant said

    Eυχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    Η διαδικτυακή αναζήτηση δεν βρήκε άγαλμα του Αριστέα, και το λίκνο του 10, στην καταπληκτική αυτή αφήγηση, λέει ότι, παρά την μαρτυρία του ναυτικού, ο επισκέπτης που έφτασε ίσαμε το Βλαδιβοστόκ επίσης δεν βρήκε άγαλμα.

    Να το γκρέμισαν;

  60. cronopiusa said

    37 Γς

    Orfeo Negro (1959 -Subt.Español) Marcel Camus – Vinicius de Moraes

  61. 59

    Γιατί να το γκρέμισαν; Ο Στάλιν ήτανε;
    Εκτός εάν το άγαλμα ήταν μπρούντζινο και το πήγαν για ανακύκλωση.

  62. Γιάννης Ιατρού said

    56: ΙΝ
    Ευχαριστώ για τις διαφωτιστικές εξηγήσεις κλπ.

    61: Σκύλος

    …Εκτός εάν το άγαλμα ήταν μπρούντζινο και το πήγαν για ανακύκλωση…

    και το σχετικό που θυμήθηκα 🙂

    Ένας «συλλέκτης μεταλλικών αντικειμένων» (τά ‘πε και ο ΙΝ στο #56 🙂 🙂 ) κυκλοφορεί στο δρόμο με το DATSUN γεμάτο ως πάνω, παλιοσίδερα, χαλιά, κασέτες, καρπούζια, γλάστρες, κρεμμύδια και ότι μπορεί να φανταστεί κανείς. Μπροστά αυτός κι η σύζυγος και όσα παιδόπουλα χωρούσαν. Το ένα που περίσσευε το βόλεψαν στη καρότσα, πάνω από τα χαλιά.

    Βλέποντάς τον ο τροχονόμος του κάνει νόημα να σταματήσει για έλεγχο, ο οδηγός «συλλέκτης μεταλλικών αντικειμένων» όμως δίχως να δώσει σημασία συνεχίζει ακάθεκτος.

    Χωρίς να χάσει χρόνο ο τροχονόμος καβαλάει τη μηχανή και καταδιώκει το DATSUN, πλησιάζει τον οδηγό και του γνέφει να κάνει στην άκρη του δρόμου.

    Όταν σταμάτησε το όχημα τον ρωτά νευριασμένος ο τροχονόμος
    -γιατί δεν σταματάς που σου κάνω σινιάλο;
    -άσε ρε φίλε και που να σε βάλω, δε βλέπεις είμαι τίγκα!

  63. Κι ένα πολύ γλυκό κείμενο για τον Αύγουστο στο χωριό

    https://spigaro.wordpress.com/2016/07/06/august/

  64. BLOG_OTI_NANAI said

    38: «γεωγραφικώς δεν νοείται σημείο πέραν του Βορρά»

    Ρεαλιστικά μιλώντας όχι, αλλά όταν αφορά το άγνωστο, το ανεξερεύνητο, μπορεί να έχει νόημα η έκφραση ότι ο Βορέας κατοικούσε πέρα από τα έως τότε γνωστά έδαφη στον Βορρά.
    Πάντως, όλες οι παραδόσεις συσχετίζουν τον Βορέα με τα Ριπαία όρη, απ’ όπου πίστευαν ότι ερχόταν ο αέρας αυτός. Τα Ριπαία όρη ήταν βεβαίως μυθικά και η θέση τους πήγαινε όλο και μακρύτερα ανάλογα με την γεωγραφική γνώση των αρχαίων.

    Έψαξα και στην TLG τα φραγκμέντα του Ελλάνικου και δεν βρίσκω ούτε μία φορά τη λέξη «Βορέας». Άρα, πώς λέει η Βίκι ότι ο Ελλάνικος αναφέρει την κατοικία του Βορέα; Η Βίκι μάλιστα δεν δίνει πηγή οπότε πιστεύω πως υπάρχει λάθος. Στον Ελλάνικο υπάρχει 5 φορές μόνο το «Υπερβόρειοι». Μάλιστα, ένα φραγκμέντο αναφέρει χαρακτηριστικά:
    «τούς δέ Υπερβορέους Ελλάνικος υπέρ τά Ριπαία όρη οικείν ιστορεί·«.

    Τα όρη αυτά δεν βρίσκοντας στις ελλαδικές περιοχές αλλά πολύ μακρύτερα, όπως π.χ. στην περιοχή των Ουραλίων. Γενικά πάντως, δεν βρήκα κάποια αναφορά για διαμονή του Βορέα στο όρος όρος Βόρας-Καϊμακτσαλάν. Βεβαίως, μπορεί να υπάρχει αλλά να μην κατάφερα να τη βρω.

    Πιστεύω όμως ότι ταιριάζει με την μυθική σκέψη για το άγνωστο, η αντίληψη ότι κάποια μορφή όπως ο Βορέας κατοικεί πέρα από εκεί που τελειώνει η γνώση μας για τις βόρειες χώρες.

  65. Γς said

    60:

    Ευχαριστώ Κρόνη

    Orfeu Negro.

    Ευχαρίστως το ξαναβλέπω κοντά 60 χρόνια μετά

  66. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    63. Σκύλε ,μ΄έφτιαξε(ς) ! Τονε διαβάζω το Drone αλλά σαν τουιτερά μόνο.Ευχαριστώ για τη «γνωριμία»
    Πάω στη Ρεματιά να βολτάρω με τη σκέψη στα ωραία σημερινά κείμενα. Οι Αριμασποί με τα σούπερ παρελκόμενά τους 🙂

    Υ.Γ κρυφά από τς άντρες μου,για πείτε μου κανένα καλό εργαλείο (ταμπλετάκι) όχι πανάκριβο, να πάρω. Τα έφτυσε-κόλλησε οριστικά μάλλον- ένα χαρισμένο απ΄την αδελφή μου(παλιάς κοπής και λίγο μαϊμουδέ) όταν μας διαρρήξανε και κλέψανε όλα τα κομπιουτερικά. Συστήστε μου για την περίπτωσή μου 🙂

  67. 66

    Πάρε ένα Samsung εφτάιντσο και πες του γιού να το ξεφορτώσει από τα πολλά περιττά προγράμματα. ‘Ετσι και δεν θα ξελιγώνει την μπαταρία και δεν θα υπερθερμαίνει τον επεξεργαστή.

    Πήρα Samsung πλυντήριο της μάνας μου και βρήκα την υγειά μου!

  68. Γιάννης Ιατρού said

    67: Ρε σύ, tablet θέλει, για πάρτη της (και να μη βγάζει τα μάτια της στο πλύσιμο 🙂 🙂 )

    ΕΦΗ, δκυρίως ύο κατηγορίες, μία 80 έως 120€ και μία 160 έως 220€ (+- 10%). Σε ποιά; Έχουν σημαντικές διαφορές (κυρίως στη μνήμη/οθόνη).

  69. BLOG_OTI_NANAI said

    66: ΕΦΗ, εάν θέλεις τάμπλετ με Windows και διαθέτεις 200€, σου προτείνω ένα συγκεκριμένο διότι είναι δοκιμασμένο σε καθημερινή συνεχή χρήση αρκετούς μήνες: http://tinyurl.com/hkp74td (VERO Tablet W10i 10.1» IPS, INTEL QUAD CORE up1.8GHz 2GB/32GB WINDOWS)

    ΥΓ
    Πέρα από την ΕΦΗ, γενικά, μην νομίζει κάποιος ότι για το γεγονός ότι το παρόν ιστολόγιο «σέρνεται» σε τραγικό βαθμό, ευθύνεται ο υπολογιστής. Αυτά είναι τα τραγικά αποτελέσματα που έχουν οι συνεχείς αναρτήσεις Video από Youtube και οι ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΕΣ εικόνες. Πάντα ήθελα να πω, ας κατεβάζει ο καθένας τις εικόνες στο PC του να τις μικραίνει κάπως και μετά να τις αναρτά. Επίσης, τα βίντεο στο Youtube ας δίνονται μέσω λινκ όπως μέσω του tinyurl.com.
    Διαφορετικά, έχω εφαρμόσει τη χρήση του addon για Firefox, του NoScript ( http://tinyurl.com/ljlsjs4 ). Μάλιστα, όταν επισκέπτομαι το παρόν ιστολόγιο το βάζω σε ρύθμιση να θεωρεί το wordpress ως «Μη Έμπιστο» και έτσι «κόβει» τα πάντα, με αποτέλεσμα ακόμα κι αν υπάρχουν δεκάδες βίντεο αναρτημένα, εμφανίζει στη θέση τους μόνο ένα πλαίσιο και έτσι η σελίδα κυλάει κανονικά.

  70. BLOG_OTI_NANAI said

    69: Το τάμπλετ αυτό έχει οθόνη 10 ίντσες και WIndows 8.1 αλλά μόλις το ξεκινήσεις και είναι συνδεδεμένο στο ίντερνετ, σε ρωτάει και με αυτοματοποιημένη διαδικασία χωρίς προβλήματα αναβαθμίζεται δωρεάν σε WIndows 10. Μέχρι στιγμής, ούτε ένα κόλλημα δεν είχε.

  71. sarant said

    Eυχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

  72. Corto said

    64 (BLOG_OTI_NANAI):

    Έκανα παρομοίως μια μικρή διερεύνηση και δεν βρήκα καμία συσχέτιση του όρους Βόρας με τον μυθικό Βορέα. Παντού αναφέρεται ως κατοικία του η Θράκη. Εξάλλου ως και πρόσφατα ο λαός τον βορεινό άνεμο τον ονόμαζε «θρακιά».

    Κατά την εγκυκλοπαίδεια Ηλίου και τα Ριπαία όρη στην Θράκη βρίσκονται:
    «Ούτος (ο Βορέας) μετά των τριών αδελφών του Νότου, Ζεφύρου και Εύρου, κατώκει εν Θράκη εντός σπηλαίων κατά τα Ριπαία όρη και ήταν ο ισχυρότερος των τεσσάρων αδελφών.»

    Οπωσδήποτε είναι πολύ εύστοχη η παρατήρηση ότι η θέση των Ριπαίων ορών «πήγαινε όλο και μακρύτερα ανάλογα με την γεωγραφική γνώση των αρχαίων».

    Να υποθέσουμε ότι τα Ριπαία όρη σχετίζονται ετυμολογικώς με τις ριπές του ανέμου;

  73. Γιάννης Ιατρού said

    69/70 BLOGoN κλπ.
    Συμφωνώ και επαυξάνω με το ίδιο σε χαρακτηριστικά νεώτερο μοντέλο W102i (148€) και 5 ΜΠ κάμερα εδώ

  74. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    48 – Kρίμα, έτσι είναι η ζωή, απρόβλεπτη, πάντα γελάω με τους ανθρώπους που δεν το λαμβάνουν υπόψιν αυτό, και ζούν μόνο για το αύριο, κι είναι πολλοί. Τουλάχιστον ανέβηκες στον Όλυμπο; αν όχι, κάντο τώρα, ΑΞΙΖΕΙ, είναι ονειρικό βουνό, και η ανάβασή του μυθολογική εμπειρία. Η κατάβαση κι αυτή ονειρική, και με «αλλο» τρόπο, ΜΑΓΙΚΗ.

  75. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    67,68,69,70,73,
    Ευχαριστώ σας πάααρα πολύ! Έρευνα αγοράς εγγυημένη,χάρη στη συλλογική σοφία. 🙂 Θα τα μελετήσω και θα προχωρήσω στο ταιργιαστότερο 🙂

    >> ο λαός τον βορεινό άνεμο τον ονόμαζε «θρακιά».
    Βέβαια! το αξέχαστο του Βιζυηνού:
    «Φυσά βοριάς, φυσά θρακιάς γεννιέται μπόρα φοβερή…»

  76. Γιάννης Ιατρού said

    75α ΕΦΗ
    Εδώ κοντά σου μπορείς να τα δεις 🙂

  77. Η αναζήτηση η σωστή είναι στο yandex, βέβαια…

  78. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    76. Ωραία!Κομπλέ! Σώζομαι από το μπλαμπλα του σόπιν που δε μ΄αρέσει ντίπι.Στω και πάλι.:)

    61.>>Γιατί να το γκρέμισαν; Ο Στάλιν ήτανε;Εκτός εάν το άγαλμα ήταν μπρούντζινο και το πήγαν για ανακύκλωση.
    Ακριβώς τις σκέψεις αυτές έκανε και ο άνθρωπος από την Προικόννησο που δεν κατάφερε να βρει το άγαλμα(Corto σχ.10).

  79. sarant said

    Eυχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    (Δεν ακούει κανείς από Βλαδιβοστόκ να μας λύσει το μυστήριο, ε; )

  80. BLOG_OTI_NANAI said

    72: Έτσι πρέπει να είναι. Ο «Πάπυρος» γράφει:

    Ρίπαι
    αἱ, Α· μυθική οροσειρά στον Βορρά, τα Ριπαία Όρη.
    [ΕΤΥΜΟΛ. < ῥιπή «ορμή, δύναμη» (< ῥίπτω) με την έννοια ότι από το μέρος αυτό ξεκινά ο Βορράς, που είναι ο πιο ισχυρός άνεμος.

    Και αλλού:

    ριπαίος (I)
    -αία, -ο, Ν· (για άνεμο) αιφνίδιος και σφοδρός.
    [ΕΤΥΜΟΛ. < ριπή + κατάλ. -αίος*. Η λ. μαρτυρείται από το 1894 στην εφημερίδα Ακρόπολις].

    Άρα, όπως μθαίνω κι εγώ τώρα, το αρχαίο είναι «αι ΡίΠΑΙ» (τόνος στο γιώτα) από το «ρίπτω«.
    Αλλά ο τύπος «ΡΙΠΑίΟΣ» είναι νεώτερο. Αυτό λέει και ο Μπαμπινιώτης «ριπαίος, -α, -ο [1894) (λόγ.) (για άνεμο) ξαφνικός, σφοδρός και μικρής διάρκειας.«.

  81. Γιάννης Ιατρού said

    Το Reuter αναφέρει ότι ο δόναλδ απέλυσε τον σύμβουλό του Εντ Μπρούκοβερ….. Μάλλον θα αναβαθμιστεί ο γαμβρός …. 🙂 🙂

  82. Jago said

    79 «(Δεν ακούει κανείς από Βλαδιβοστόκ να μας λύσει το μυστήριο, ε; )»

    Που να έκανες αφιέρωμα στο Νίκο Ζαχαριάδη προχτές, στο ΦΒ βλέπεις πόσο «ξεθάρρεψαν» πολλοί κοινοί μας φίλοι και μιλάνε ανοιχτά πως «δολοφονήθηκε από τους σοσιαλφασίστες». Δύσκολα πράματα αυτά, δύσκολες εποχές περνάμε.

  83. Γς said

    82:

    Γι αυτό σου λέω, διάβασε το Κόκκινο Ταγκό.

  84. Γς said

    81:

    >Μάλλον θα αναβαθμιστεί ο γαμβρός ….:):)

    Ποιος γαμβρός;
    Της πεθεράς Γιολάντας;

  85. Παναγιώτης Κ. said

    @83. Την παρουσίαση του βιβλίου την παρακολούθησες. Το ίδιο το βιβλίο το έχεις διαβάσει;
    Αν ναι ποιες οι εντυπώσεις σου;

  86. Γς said

    85:

    >Την παρουσίαση του βιβλίου την παρακολούθησες.

    Ναι. Στον Ιανό. Ηταν θαυμάσια. Και εντυπωσιάστηκα. Ιδίως απ τους διθυράμβους του Ευάγγελου Βενιζέλου.

    >Το ίδιο το βιβλίο το έχεις διαβάσει;

    Ναί.

    >Αν ναι ποιες οι εντυπώσεις σου;

    Για τον αείμνηστο Κουτσομύτη δεν τίθεται θέμα.
    Γνωστής ικανότητας μεταφοράς θεμάτων σε σενάριο και στην οθόνη.
    Και η επιτυχία των βιβλίων του άλλου συγγραφέως.
    Που τυχαίνει να είναι φίλος μου και γιατρός μου.

    Και επειδή πιθανόν διαβάζει το ιστολόγιο, ότι σου πω εδώ, μπορεί να το θεωρήσει εγκωμιαστικό.

  87. sarant said

    82 κ.ε. Οι διθύραμβοι του Βενιζέλου, ομολογώ, ήταν ο ένας παράγοντας που με απέτρεψε από το να αγοράσω το βιβλίο. Ο άλλος παράγοντας ήταν ότι έχω μια στοίβα αδιάβαστα, ανάμεσα στα οποία και ένα για τον Ζαχαριάδη (του Τσέκερη, περσινό ή προπέρσινο). Αλλά και πάλι, αν δεν ήταν ο Βενιζέλος θα το αγόραζα τουλάχιστον. Βέβαια, δεν αμφιβάλλω πως η παρουσία του στην παρουσίαση θα πρόσθεσε πολλούς αγοραστές.

  88. BLOG_OTI_NANAI said

    Το μόνο άγαλμα του Αριστέα που βρίσκω είναι αυτό που αναφέρει ο Ηρόδοτος και στήθηκε στην Κάτω Ιταλία, στο Μεταπόντιο:

  89. Corto said

    80 (BLOG_OTI_NANAI):

    Ευχαριστώ για την απάντηση! Είναι πολύ γοητευτική η ανίχνευση μετεωρολογικών φαινομένων μέσα στους αρχαίους μύθους (Βορέας, Ριπαία Όρη, Χιόνη κλπ).

  90. BLOG_OTI_NANAI said

    89: Σάμπως κι εγώ, τώρα τα έμαθα! Ένα από τα μοναδικά χαρακτηριστικά του ιστολογίου είναι οι συνεχείς αφορμές για έρευνα και τα ερεθίσματα να μαθαίνουμε κάτι νέο για ένα σωρό θέματα. Είμαι βέβαιος ότι όλοι όσοι είμαστε εδώ έχουμε το ίδιο μικρόβιο!

  91. Jago said

    83, 86, 87 Δεν έχω τόση πολύ αδημονία να το διαβάσω καθώς η παράπλευρη δημοσιότητα (ίδε Β. Βενιζέλος) δεν το τιμά ιδιαίτερα. Θα ψάξω για κάποια σοβαρή κριτική για να καταλάβω πως πραγματεύεται το θέμα, καθώς το ξεφύλλισα βιαστικά τις προάλλες δεν μου πολυάρεσε η επιλογή της μυθιστορηματικής αναπαράστασης. Ίσως το αδικώ αφού λες τόσο καλά λόγια Γς. Πάντως παραμένω (ακόμα) σταθερός σ’ αυτό.

  92. Λ said

    Πάντως έψαξα για αρκετή ώρα και μνημείο αφιερωμένο στον Αριστέα στη Σαχαλίνη δεν βρήκα.

  93. Γς said

    Για τον Βενιζέλο κι εγώ θα είχα την ίδια γνώμη.
    Ομως ήταν τόσο διαφορετικός από αυτόν που περίμενα. Με πάθος και χωρίς χειρόγραφο για πολύ ώρα. Εμένα τουλάχιστον με γοήτευσε. Τόσο πολύ που άρχισα να ανησυχώ.
    Ηταν μια πολύ καλή παρουσίαση. Μακάρι να υπάρχει σε βίντεο η ομιλία του.
    Κι ο Πέτρος Τατσιόπουλος ήταν πολύ σοβαρός στη δικιά του ομιλία.

    Κι έπιασε και μια ψιλοκουβέντα μετά ο Γς με Σταύρο Θεοδωράκη και λοιπούς. 😉

  94. Γς said

    93->91

  95. Jago said

    93 Εσύ δεν είσαι σιγανό ποτάμι αλλά παραποταμάκι μου φαίνεται 😀

  96. Γς said

    95:

    Σσσσ!

  97. Γς said

    83, 86, 87, 91:

    Ναι.
    Μας διαβάζει. Και έγραψε ο Ε.Μ. για τα σχόλιά μας εδώ στο ΦΒ:

    «Ευάγγελος Μαυρουδής Ευχαριστώ για το σχολιασμό και τα εύσημα, αγαπητέ Γιάννη.

    Όσον αφορά τους δισταγμούς και τις επιφυλάξεις των φίλων, που διατυπώνονται στο ιστολόγιο, οφείλω να διευκρινίσω πως «Το κόκκινο τανγκό» είναι μυθιστόρημα (όχι μελέτη, όχι βιογραφία, όχι ιστορικό δοκίμιο).
    Το βιβλίο του Πέτρου Ανταίου (η φωτογραφία του δημοσιεύεται λίγο παρακάτω στο ιστολόγιο) αποτελεί μία από τις σημαντικότερες πηγές που αξιοποιήθηκαν για τη συγγραφή του.

    Όπως λέει ένας από τους μεγαλύτερους λογοτέχνες όλων των εποχών (ο Ντοστογιέφσκι) η αλήθεια δεν είναι συνήθως αληθοφανής. Γι’ αυτό χρειάζεται και το ψέμα για να γίνει αληθοφανέστερη.
    Αυτό κάνουμε στο συγκεκριμένο (ιστορικό) μυθιστόρημα, χωρίς να συκοφαντούμε, χωρίς να αγιοποιούμε, χωρίς να δαιμονοποιούμε, χωρίς να γελοιοποιούμε, χωρίς να μεγαλοποιούμε, χωρίς να προδίδουμε.
    Ο λογοτεχνικός ήρωας Νίκος δεν αποτελεί έκδοχο του ιστορικού προσώπου Ζαχαριάδης αλλά ζωντανό μέσο προσέγγισης γεγονότων, συναισθημάτων, σκέψεων και καταστάσεων που η ιστορική επιστήμη δεν δικαιούται να χρησιμοποιεί.»

  98. Γς said

    93:

    Ναι, υπάρχει σε βίντεο η ομιλία του Βενιζέλου στην παροσίαση του βιβλίου «Το Κόκκινο Ταγκό»

  99. Γς said

    98:

    Και εδώ σε γραπτή μορφή

  100. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Λόγια σοφά, θολά νερά φυλάξου από το λάθος
    μη σε πλανά το θόλωμα και το νομίσεις βάθος.

    Αν μου το δανείσει κάποιος, μπορεί και να το διαβάσω.Για να το αγοράσω,τσου.
    Πάντως μέχρι στιγμής δε φαίνεται να το έχει διαβάσει κανείς εδώ 🙂

  101. Γς said

    100:

    Εγώ.

    Και θα στο δάνειζα, αλλά το έχω δώσει στην κόρη μου.
    Και μάλλον το έχει τελειώσει. Να της πω να σου το περάσει;

  102. Jago said

    97 – 99. Ευχαριστούμε τον κο Μαυρουδή. Όντως ενδιαφέρουσα η παρουσίαση του Βενιζέλου.

  103. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    92. Λ.>>μνημείο αφιερωμένο στον Αριστέα στη Σαχαλίνη δεν βρήκα.
    Στο Βαλδιβοστόκ (δες νήμα και σχ.10).Και σκεφτόμουν μην είχες κανένα παλιό συμφοιτητή βλαδιβοστοξιανό, μια γειτονιά ντε με τη Μόσχα! (9 ώρες με τ΄αερόπλανο) 🙂 🙂

    101.Ευχαριστώ! Πιστεύω θα με συναντήσει αυτό ,αν αξίζει 🙂

  104. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Η Ελιά του Βενιζέλου τί απόγινε είπαμε;
    Στο σταυροδρόμι που θάψαμε τη μεγάλη αγάπη μας
    θα φυτέψω μιαν ελιά να θυμάμαι εσένα.
    Είναι νωπά τα τραύματά μου. (Απ ΄αλλού είν αυτό αλλά είμαι σαν την αφίσα της Κύπρου «ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ»

  105. sarant said

    97-99 Ευχαριστούμε για την παρουσίαση. Η απέχθεια για τον Βενιζέλο παραμένει, αλλά με τον καιρό μπορεί να ατονήσει και να διαβάσω και το βιβλίο.

  106. Γς said

    102, 105:

    Ντάξει. Μη σπρώχνετε.
    Την έχω κάνει ήδη.

    😉

  107. Θύμμαχος Θήτης said

    99

    Βέβαια, δεν πρέπει να λησμονούμε ότι πρόσωπα όπως ο Ευάγγελος Βενιζέλος έπαιξαν με τις τύχες της χώρας λόγω της συγκρότησή τους, της παιδείας τους, της αντίληψής τους για την ιστορία, της αντίληψής τους για το έθνος, της αντίληψής τους για τον διεθνή και περιφερειακό συσχετισμό δυνάμεων. Αυτοί οι άνθρωποι επωμίστηκαν ένα τεράστιο βάρος λαμβάνοντας αποφάσεις χωρίς θεσμική δημοκρατική νομιμοποίηση, αποφάσεις οι οποίες είχαν μία, υποτίθεται, ιστορική αυτονομιμοποίηση, όλα γίνονταν de facto, και έκριναν την τύχη της χώρας.

    Είδες; Δυο λέξεις αλλάζεις από ομιλία παρουσίασης μυθιστορήματος και την απογειώνεις!

  108. Θύμμαχος Θήτης said

    ο γαμιάς της μισής Αθήνας είπε τίποτα καλό για το μυθιστόρημα ή μόνο με Μπένι την βγάλατε;

  109. Θύμμαχος Θήτης said

    Η κατάσταση αυτή δεν έχει αλλάξει πολύ στην ουσία, μόνο στην έκφρασή της. Μετά την κατάρρευση των ολοκληρωτικών καθεστώτων και την κονιορτοποίηση του μαρξισμού-λενινισμού, οι δυτικοί διανοούμενοι στην πλειονότητά τους περνούν τον καιρό τους εξυμνώντας τα δυτικά καθεστώτα ως καθεστώτα “δημοκρατικά”, που μπορεί να μην είναι ιδεώδη (δεν γνωρίζω τί μπορεί να σημαίνει αυτή η έκφραση), αλλά πάντως είναι τα καλύτερα ανθρωπίνως δυνατά καθεστώτα, και δηλώνοντας ότι οποιαδήποτε κριτική αυτής της ψευδοδημοκρατίας οδηγεί κατευθείαν στο Γκουλάγκ. Κι έτσι έχουμε την ακατάσχετη επανάληψη της κριτικής του ολοκληρωτισμού που φτάνει με καθυστέρηση ενδομήντα, πενήντα, σαράντα, τριάντα, είκοσι χρόνων (πολλοί σημερινοί “αντιολοκληρωτικοί” υποστήριζαν τον μαοϊσμό ως τις αρχές της δεκαετίας του ’70) και που επιτρέπει την αποσιώπηση των καυτών προβλημάτων του παρόντος: της αποσύνθεσης των δυτικών κοινωνιών, της απάθειας, του κυνισμού και της διαφθοράς που βασιλεύουν στην πολιτική, της καταστροφής του περιβάλλοντος, της κατάστασης των εξαθλιωμένων χωρών κλπ. Ή πάλι, άλλη υποπερίπτωση του ίδιου φαινομένου, βλέπουμε πολλούς να αποτραβιούνται στον πλαστικό πύργο τους και μέσα σε αυτόν να κανακεύουν τα πολύτιμα προσωπικά τους δημιουργήματα.

    Η άνοδος της ασημαντότητας (1995), Κ. Καστοριάδη, σελίδα 115.

  110. Γς said

    107:

    >Είδες; Δυο λέξεις αλλάζεις από ομιλία παρουσίασης μυθιστορήματος και την απογειώνεις!

    και την [μπιπ], τη συζήτηση

    Ντάξει ρε μεγάλε!

  111. Γς said

    108:

    >ο γαμιάς της μισής Αθήνας […] μόνο με Μπένι την βγάλατε;

    Αχ, που το ρίξαμε στις τσαχπινιές και πως θα βγάλουμ’ άκρη…

  112. Γς said

    109:

    >Η άνοδος της ασημαντότητας (1995), Κ. Καστοριάδη, σελίδα 115.

    Μάθανε ότι βιβλιοκριτικάρουμε, λέμε τώρα, και πλάκωσαν κι οι [μπιπ].

    Οι φιλοσοφημένοι [μπιπ].
    Οι φιλοσοφημένοι Θύμαχοι Θήται θέλω να πω.

  113. Γς said

    110, 111, 112:

    Συγνώμη βρε Αρχηγέ, αλλά με προκάλεσε.

    Απάνω που είχε καταλαγιάσει η σκόνη, η πνευματική κι η άλλη.

    Και σιγά μην το άφηνα έτσι.

    Διαφήμιση να γίνεται.

    Τρώτε μακαρόνια, ούπς, διαβάζετε Ταγκό, Κόκκινο Ταγκό, η ποιότης μας εις όλους σας γνωστή

  114. Γιάννης Ιατρού said

    63: Σκύλε, τό ‘βαλα καταλάθος αλλού, δες το εκεί https://sarantakos.wordpress.com/2016/08/05/psofos/#comment-375402

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: