Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ο Μποστ και η Νόρμα της Μαρίας Κάλλας

Posted by sarant στο 2 Σεπτεμβρίου, 2016


Κάθε Παρασκευή του αποκαλόκαιρου έχουμε πει να βάζουμε Μποστ, τουλάχιστον μέχρι τα μέσα Σεπτέμβρη δηλαδή, μπορεί και ως τα τέλη του μήνα. Την περασμένη Παρασκευή είχαμε δει ένα σκίτσο του Μποστ για ένα επεισόδιο του Ψυχρού Πολέμου, την κατάρριψη του αμερικανικού κατασκοπευτικού αεροσκάφους U-2 τον Μάιο του 1960. Σήμερα θα δούμε τον Μποστ να σχολιάζει όχι ένα πολιτικό παρά ένα καλλιτεχνικό γεγονός: την εμφάνιση της Μαρίας Κάλλας στην Επίδαυρο.

mpost-norma

Το σκίτσο δημοσιεύτηκε στην Ελευθερία στις 28 Αυγούστου 1960, πριν από 56 χρόνια και κάτι μέρες. Η Μαρία Κάλλας είχε προσκληθεί για να τραγουδήσει τη Νόρμα του Μπελίνι στην Επίδαυρο, κάτι που ήταν το καλλιτεχνικό γεγονός της χρονιάς. Η μεγάλη ελληνίδα σοπράνο βρισκόταν διαρκώς στην επικαιρότητα όχι μόνο για τις εμφανίσεις της αλλά και εξαιτίας του ειδυλλίου της με τον πάμπλουτο εφοπλιστή Αριστοτέλη Ωνάση, καθώς και του διαζυγίου της με τον Ιταλό Τζοβάνι Μπατίστα Μενεγκίνι.

Η Κάλλας ήρθε στην Ελλάδα στις 9 Αυγούστου και έδωσε συνέντευξη τύπου στην οποία διέψευσε ότι επίκειται γάμος της με τον Ωνάση, ο οποίος ακολούθησε λίγες μέρες αργότερα με τη θαλαμηγό του. Λίγες μέρες νωρίτερα, η συνέλευση ιερέων της Σιάτιστας, διεκτραγωδώντας την ένδεια των ιερέων της υπαίθρου, κατήγγειλε ότι πολλοί ιερείς, για να τα βγάλουν πέρα, αναγκάζονται να δουλεύουν ως ημερομίσθιοι εργάτες σε έργα οδοποιίας και ο Μποστ πιάνεται από αυτό το άσχετο γεγονός: ο γάμος Ωνάση-Κάλλας δεν μπορεί να γίνει γιατί δεν βρίσκουν ιερέα αφού όλοι είναι απασχολημένοι ως εργάτες!

Στις λεζαντούλες (με τα μποστικά χεράκια) η Κάλλας χαρακτηρίζεται «τίγρης της Επειδαύρου» και ο Ωνάσης «λέων και πετρελέων των θαλασσών». Και αφού το όνομα της Κάλλας είναι Καλογεροπούλου, ο γάμος πρέπει να γίνει με την παρουσία κληρικών!

Ο τίτλος του σκίτσου («ειδωλολάτρις και αντίχριστος Νόρμα») όπως και η λεζαντούλα «το κατηραμένον και αντίχριστον πλοίον» με κάνουν να υποθέτω ότι το ανέβασμα της Νόρμας στην Επίδαυρο είχε σχολιαστεί αρνητικά από κύκλους της εκκλησίας, ίσως επειδή η ηρωίδα του έργου είναι ειδωλολάτρισσα ιέρεια. Ωστόσο, δεν βρήκα τίποτα τέτοιο στις εφημερίδες της εποχής.

Πάντως, οι παραστάσεις της Νόρμας στην Επίδαυρο σημαδεύτηκαν από ατυχείς συγκυρίες: η πρεμιέρα ήταν προγραμματισμένη για τις 21.8 αλλά λόγω καταρρακτώδους βροχής μετατέθηκε για τις 24. Μάλιστα, σε ρεπορτάζ των εφημερίδων, «κάτοικοι της περιοχής» μίλησαν για «μήνιν των θεών», επειδή το θέατρο βεβηλώθηκε με όπερα! Η δεύτερη παράσταση δόθηκε κανονικά στις 26, αν και η Κάλλας τραγούδησε με πυρετό, αλλά η τρίτη παράσταση ματαιώθηκε επειδή η Κάλλας είχε κρυολογήσει.

Ωστόσο, η παράσταση της 24ης Αυγούστου 1960 θεωρείται μια από τις μεγάλες στιγμές της καριέρας της Κάλλας, σε έναν ρόλο που ήταν από τους αγαπημένους της και που τον έχει δισκογραφήσει αρκετές φορές -ιδού μία από αυτές:

kallas

Από την άφιξη στο Ελληνικό

Το κείμενο της μπορντούρας παρωδεί ένα ρεμπέτικο τραγούδι, τη «Μάρω» του Απόστολου Χατζηχρήστου. Υποτίθεται ότι το λέει ο Ωνάσης στη Μαρία (Μάρω) Κάλλας:

Μάρω μου γλυκιά πάρ’ το πλοίον κι έλα
μ’ αερόπλανον πάω στην Καστέλα
Κι αν δε με βρης εκεί, έλα παρακάτω
κάποιος ιερέφς είναι στο Μοσχάτο
Μου’ παν πως «αργεί» κε δε σπάει κοτρώνεις
τον ανέλαβεν ο εργολάβος Κολοκοτρώνης.
Άλλαξε λοιπόν και κύτα μην αργήσεις
προ ολίγου συνέλαβαν 2 της Λαρίσης
Από Μοσχάτον, Λάρισαν και Σιάτισταν γυρίζων
ουδένα διαθέσιμον ήμην αντικρύζων
άλλος αργεί, άλλος συλλαμβάνεται, άλος σκάπτη
στο τέλος θα καταλήξουμε σε σκέτο κανδηλανάπτη.

Και πάλι, δεν έχω ξεδιαλύνει τι ακριβώς είχε συμβεί με συλλήψεις ιερέων στη Λάρισα, όπως υπαινίσσεται ο Μποστ.

 

57 Σχόλια to “Ο Μποστ και η Νόρμα της Μαρίας Κάλλας”

  1. spiral architect said

    Καλημέρα.
    Για «αντίχριστον» δεν ξέρω, αλλά η θαλαμηγός Χριστίνα όντως ήταν «κατηραμένον» πλοίον.
    http://www.onassis.org/onassis-magazine/issue-56/christina
    http://maritimematters.com/2012/05/oh-christina/
    Μέσα έπεσε ο Μποστ.

  2. Έχω την αίσθηση ότι σπόντες για την ματαιωμένη παράσταση της Κάλλας πετάει και σε ένα πεζό του κείμενο ο Μποστ.

  3. spiral architect said

    Και φυσικά η Χριστίνα φέρει υπερηφάνως δυο σημαίας Λιβερίας. 😉

  4. spiral architect said

    … ίσως και τρίτη, αλλά δεν φαίνεται καλά.

  5. Θρασύμαχος said

    Ευτυχώς που υπάρχει η κατακλείδα «με τη θαλαμηγό του», διότι χωρίς αυτήν η φράση «διέψευσε ότι επίκειται γάμος της με τον Ωνάση, ο οποίος ακολούθησε λίγες μέρες αργότερα» θα άφηνε τον ανυποψίαστο αναγνώστη με την απορία αν τελικά έγινε ή όχι εκείνος ο γάμος.

  6. spiral architect said

    Και φυσικά, το μποστικόν χιουμοριστικόν στιγμιότυπον με το ζεύγος και τη θαλαμηγό διαδραματίζεται στο λιμάνι του Ναυπλίου.
    (δεξιά στο βάθος το Μπούρτζι)

  7. spiral architect said

    … αριστερά. 😳

  8. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ για τα πρώτα σχόλια!

    3-6 Πολύ σωστές και οι δύο παρατηρήσεις. Το Μπούρτζι το είχα δει και ξέχασα να το γράψω, τη λιβεριανή σημαία δεν την είχα προσέξει.

    2 Για Επίδαυρο εχει γράψει τον ξεκαρδιστικό Ηρακλή Μαινόμενο, αλλά δεν βλέπω να λέει για όπερα
    http://www.snhell.gr/anthology/content.asp?id=36&author_id=30

  9. Πάνος με πεζά said

    Ποιός έλεγε χτες για την Κορίνθου Πατρών; Σήμερα παραδίδεται, βρε ! (εντάξει, παραδίδονται 100-200 μέτρα, αλλά απ τ’ ολότελα…)
    Καλημέρες !

  10. spiral architect said

    Η καλλιτεχνική σχέση μιας Ελληνίδας τραγουδίστριας της ΕΛΣ με τη Μαρία Κάλλας με αναφορές στις παραστάσεις του ’60 στην Επίδαυρο: http://grekamag.gr/57720/

  11. atheofobos said

    Κι αν δε με βρης εκεί, έλα παρακάτω
    κάποιος ιερέφς είναι στο Μοσχάτο

    Σε ιερέα του Μοσχάτου με 4 παιδιά η αρχιεπισκοπή είχε επιβάλει 4μηνο αργία ενώ ο δήμαρχος της περιοχής Κολοκοτρώνης και οι δημότες ήσαν υπέρ του. Προηγουμένως του είχε επιβληθεί και δίμηνη αργία για την οποία είχε ξεκινήσει απεργία πείνας. Είχε καταγγείλει πριν 5 χρόνια αρχιμανδρίτη για θέματα ηθικής τάξεως τον οποίο βέβαια τον έκαναν μετά μητροπολίτη!

    Την Σιάτιστα την αναφέρει γιατί από εκεί το τοπικό συνέδριο του εφημεριακού κλήρου είχε στείλει τηλεγράφημα διαμαρτυρίας για τους ιερείς που αναγκάζονταν να εργάζονται σε έργα οδοποιίας.
    Σχετικά στο κύριο άρθρο της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ
    http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin_ftr.asp?c=64&pageid=25961&id=-1&s=0&STEMTYPE=0&STEM_WORD_PHONETIC_IDS=ASRASNASZASNASRASa&CropPDF=0

    Τέλος το -συνέλαβαν 2- πιθανώς αναφέρεται σε συλλήψεις 2 μελών του ΚΚΕ ως πράκτορες της Αλβανίας
    http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin_ftr.asp?c=64&pageid=25847&id=-1&s=0&STEMTYPE=0&STEM_WORD_PHONETIC_IDS=ASRASNASZASNASRASa&CropPDF=0

  12. sarant said

    11 Για τη Σιάτιστα γράφει το άρθρο, αλλά όχι για το Μοσχάτο -ευχαριστώ!

  13. spiral architect said

    @11γ: Γράφει επίσης και για το «πρότυπον καταδίκου» που θα γίνει ο πιλότος Πάουερς του προηγούμενου μποστικού αφιερώματος «για να μετριασθή η ποινή του». 😀

  14. cronopiusa said

    Κι αν δε με βρης εκεί, έλα παρακάτω
    κάποιος ιερέφς είναι στο Μοσχάτο
    Μου’ παν πως «αργεί» κε δε σπάει κοτρώνεις
    τον ανέλαβεν ο εργολάβος Κολοκοτρώνης.

    Οι χουντικοί δήμαρχοι Ζίας και Κολοκοτρώνης μπάζωσαν την παραλία Μοσχάτου

    την μετέτρεψαν σε Κρανίου τόπο που δεν έπαψαν να διεκδικούν οι πολίτες

    και που τώρα παραχωρήθηκε στην Περιφέρεια Αττικής

  15. spatholouro said

    Εδώ και ο Μοσχάτος ιερέφς (20-23/8/1960, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ)

    http://efimeris.nlg.gr/ns/..%5Coutput/64_25938_-1.pdf

    http://efimeris.nlg.gr/ns/..%5Coutput/64_25960_-1.pdf

  16. spatholouro said

    Για να δούμε τώρα:

    http://efimeris.nlg.gr/ns/..%5Coutput/64_25938_-1.pdf

    http://efimeris.nlg.gr/ns/..%5Coutput/64_25960_-1.pdf

  17. ΓιώργοςΜ said

    14 Μπαζώθηκε, εν μέρει χτίστηκε (το τελευταίο οικοδομικό τετράγωνο) και φτιάχτηκε η παλιά και στη συνέχεια η νέα παραλιακή. Δεν ξέρω αν θυμάμαι σωστά τα γεγονότα (τα έχω ακούσει δεύτερο χέρι), ας επιβεβαιώσουν ή ας διορθώσουν οι παλιότεροι.

  18. spatholouro said

    Καλά (Μοσχάτος ιερέπς)
    ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

    20/8/1960: σελ. 4

    23/8/1960: σελ. 8

  19. ΓιώργοςΜ said

    17 (συνέχεια) Δεν είχα δει το άρθρο, οπότε μάλλον το σχόλιό μου περιττεύει.

  20. spatholouro said

    Για τους 2 της Λαρίσης, πάλι ιερείς πρέπει να είναι. Έτσι φαίνεται στο πρωτοσέλιδο της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ όπου παραπέμπει το #11: βλ. τρίτο σχόλιο στο ΕΛΕΥΘΕΡΑ

  21. cronopiusa said

    «Φυσικό Πάρκο Φαληρικού Δέλτα»

  22. AK (o) said

    μήπως τα αντίχριστος και αντίχριστον δεν έχουν να κάνουν με εκκλησία, αλλά με τη Χριστίνα;

  23. Πάνος με πεζά said

    Κάπου ήταν χωμένη και η Αεροπορία εκει μέσα στο φαληρικό δέλτα, εξ ου και υπάρχει μέχρι σήμερα το τοπωνύμιο (νομίζω εκεί προς το Ταεκβοντό).

  24. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    20 Για να λέει για «βρωμερό σκάνδαλο» και για σμηνίτες, κάτι σεξουαλικό θα ήταν

  25. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Βάνει κι ένα ελικοφόρο αεροπλανάκι να κάνει περατζάδα στην πρύμνη της Χριστίνας.

  26. ΓιώργοςΜ said

    21 Αχ, θυμήθηκα τα sands of Forvie, <a href="http://goo.gl/02mFXG&quot; (φωτο1) <a href="http://goo.gl/1DpWSM"(φωτο2) ένα βιότοπο βόρεια του Αμπερτήν που είχα επισκεφτεί φοιτητής, και μελαγχόλησα.
    Εκεί βέβαια που και το κράτος είναι σοβαρό και οι πολίτες ασχολούνται, κάνουν <a href="http://www.gov.scot/Publications/2004/06/19426/38116&quot; μελέτες για ν’ αποδείξουν πως, ακόμα και οικονομικά, η ανάδειξη τέτοιων τόπων συμφέρει. Εδώ, τα θάματα (όταν γίνουν) τρεις μέρες, τα μεγάλα τέσσερις…

  27. ΓιώργοςΜ said

    γμτ… οι σωστοί σύνδεσμοι:
    http://goo.gl/1DpWSM
    http://goo.gl/02mFXG
    http://www.gov.scot/Publications/2004/06/19426/38116

  28. spatholouro said

    24/20
    Έτσι ακριβώς:

    Στις 17/4/1960 (ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ) διαβάζουμε ότι το υπουργείο Παιδείας έστειλε και νέο έγγραφο στην Ιερά Σύνοδο για την αυστηρή τιμωρία των «τυχόν ενεχομένων εις τας καταγγελθείσας ηθικής φύσεως ανωμαλίας κληρικών της ιεράς μητροπόλεως Λαρίσης».

  29. Ρε μανία με τους σμηνίτες οι τράγοι. Κι ο πρώην άγιος Αττικής με υπαξιωματικό της αεροπορίας δεν καυλάντιζε;
    Οι πεζικάριοι είναι πολύ μαυρισμένοι και κουρασμένοι, φαίνεται… Ρε από τι γλιτώσαμε!

  30. atheofobos said

    Επί χούντας δόθηκε η άδεια στους εργολάβους να ρίχνουν τα μπάζα τους στην παραλία του Φαλήρου για να γίνει ο παραλιακός δρόμος. Επειδή δεν τους σταμάταγε κανείς τελικά ρίχνοντας χωρίς μελέτη τα μπάζα κατάφεραν να ξεπεράσουν το ύψος του φυσικού εδάφους και έτσι μας προέκυψε η υπερυψωμένη παραλιακή λεωφόρος Ποσειδώνος.

  31. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    29. Ὄχι μόνο μὲ τοὺς σμηνίτες ἀλλὰ καὶ μὲ τοὺς ναῦτες. Ἵσως ἐπειδὴ (οἱ δεύτεροι) ἐθεωροῦντο «νηστήσιμοι» (ὡς θαλασσινὰ) καὶ μποροῦσαν νὰ «καταλύονται» καὶ στὶς νηστεῖες. Κάπου ἔχω διαβάσει μιὰ σχετικὴ ἱστορία, ἀλλὰ δὲν ξέρω ἄν πράγματι συνὲβη.

  32. ΓιώργοςΜ said

    31 Δε θυμάμαι αν το έχω ξαναπεί εδώ:
    Μητροπολίτης επισκέπτεται περιφερειακό ναό και ρωτάει τον καντηλανάφτη πού είναι ο παπάς
    «Κοιμάται, δέσποτά»
    «Α, βρίσκεται στας αγκάλας του Μορφέως.»
    Κι ο καντηλανάφτης, ζεματισμένος:
    «Εεε, ένας ναύτης ήτανε, δεν ξέρω πως τον λένε!»

  33. gpoint said

    #23

    Η αεροπορία ηταν 200-300 μέτρα μετά τον ιππόδρομο πηγαίνοντας προς Αλιμο, είχε και μια δύσκολη στροφή εκεί ο παλιός παραλιακός δρόμος.

  34. ConspiRaki Theologist said

    Eκτός θέματος.

    Προτεινόμενο αυριανό μεζεδάκι (αν δεν το έχουν διορθώσει):
    Ο Αλέξης Τσίπρας επισήμανε ότι η κυβέρνηση υπερασπίστηκε με το διαγωνισμό το δημόσιο συμφέρον και έτσι θα συνεχίσει και τόνισε ότι πλέον μπαίνει στην ανομία και την ασυδοσία που επικρατούσε επί 27 χρόνια στον τηλεοπτικό χώρο. [εντάξει, δεν είναι κάνα τρομερό μεζεδάκι, ένα «τέλος» λείπει, αλλά η γλώσσα λανθάνουσα εδώ σπαέι κόκκαλα]

    Και παρακάτω στο ίδιο άρθρο
    Ο διαγωνισμός, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό «δίνει ένα μήνυμα εντός και εκτός Ελλάδας ότι σε αυτόν τον τόπο σταματάει η ανομία και η ασυδοσία. Μετά από 27 χρόνια ανομίας στον τηλεοπτικό χώρο, όλοι θα είναι ίσοι, οι νόμοι θα ισχύουν για όλους. Αν είσαι και παπάς με την αράδα σου θα πας και αυτό δεν αφορά τον υπουργό Επικρατείας».
    Σύμπτωση επαναλαμβανόμενη…

    Κι αν γίνω λεπτολόγος θα συμπεριλάβω και το παρακάτω «Οι πολίτες που τόσο έχουν υποφέρει τα έξι χρόνια της κρίσης θα πρέπει να έχουν την αίσθηση ότι επικρατεί το δίκαιο και η ισονομία, επισήμανε ο πρωθυπουργός» Ο άνθρωπος είναι σαφέστατος, δεν χρειάζεται να επικρατεί το δίκαιο και η ισονομία, αρκεί οι πολίτες να έχουν την αίσθηση ότι επικρατεί. Μα καλά, ορό της αλήθειας είχε πάρει ?

  35. ΓιώργοςΜ said

    34 Εντάξει, δεν είναι λογοτεχνικό μνημείο, αλλά το 2ο είναι λογοπαίγνιο και η ερμηνεία για το 3ο ψιλοσοφιστεία…

  36. spatholouro said

    Για μένα, που δεν πολυενδιαφέρομαι κιόλας, καθώς έχει βγεί από πολλά χρόνια η τηλεόραση από τη ζωή μου, η διατύπωση όχι του συγκεκριμένου αλλά του κάθε πρωθυπουργού θα έπρεπε να ήταν: «οι πολίτες κλπ θα πρέπει να έχουν τη ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ κλπ κλπ»

    Τι, με την «αίσθηση» στο χέρι θα μείνουμε οι πολίτες; Θα ψυχανεμιζόμαστε δηλαδή περί δικαίου και ισονομίας;;;

    Εκεί για μένα είναι το φάουλ της διατύπωσης…

  37. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τους χάλαγε τους κατοίκους της περιοχής Επιδαύρου η όπερα και η Κάλλας. Βεβήλωναν τον χώρο. Ενώ στα χρόνια τα δικά μας τα σακάτικα ο χώρος δοξάζεται από τον Αθερίδη, την Παπούλια και άλλους τηλεοπτικούς αστέρες. Ελλαδάρα κι Ελληνάρες.

  38. Πάνος με πεζά said

    Δε λες που τη γλυτώσαμε από τα παλλόμενα πέη…

  39. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    38. 🙂 🙂

  40. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    34-35-36 Το πρώτο είναι βέβαια αστείο λάθος -άραγε του Τσίπρα ή της απομαγνητοφώνησης; Το τρίτο έχει γούστο, αλλά δεν το λες και λάθος. Το δεύτερο είναι λογοπαίγνιο.

    22 Το σκέφτηκα αλλά μάλλον το αντίστροφο ισχύει

  41. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  42. Πέπε said

    @31:
    Νομίζω με τον Τσαρούχη.
    Και νομίζω (με λιγότερη βεβαιότητα) ότι παραδίδεται από τον Πετρόπουλο.

  43. Γιάννης Ιατρού said

    42: Πέπε,
    Μήπως στο βιβλίο (του Ηλία Πετρόπουλου) «Ελύτης, Μόραλης, Τσαρούχης», στο «Ένας ναύτης ο βίος του Τσαρούχη» ;

  44. Πέπε said

    Γιάννη (43), δεν το ξέρω αυτό το βιβλίο (αλλά φυσικά δεν αποκλείεται να το παραθέτει κανένας άλλος που έχω διαβάσει).

  45. Γιάννης Ιατρού said

    44 Πέπε
    Ανήκει στις «Βιογραφίες» που έγραψε, δεν το ‘χω πρόχειρο τώρα εδώ στο ερημητήριο για να το ψάξω …

  46. Πέπε said

    Ντεμέκ ερημίτης μου φαίνεσαι.

    Γίνεται να καλογερέψει άνθρωπος χωρίς να διαβάζει Πετρόπουλο; Πώς θα σώσει την ψυχή του;

    [Νεότερος τον διάβαζα με ρυθμούς εξαρτημένου ατόμου. Μετά την απεξάρτηση τον σιχάθηκα.]

  47. Γιάννης Ιατρού said

    46: 🙂 🙂 καλό!
    (τέλος) 2-3 βιβλία του έχω, δεν τον θεωρώ ιδιαίτερα αξιόπιστο …

  48. sarant said

    41 Α μπράβο, όλα βρίσκονται!

    46-47 Να το συζητησουμε ευρύτερα μια μέρα.Εννοώ τον Πετρόπουλο.

  49. Γιάννης Ιατρού said

    48β Ναι, στα υπ’ όψιν … 🙂

  50. gpoint said

    # 47

    έχει γράψει όμως το ωραιότερο-έβερ- ποίημα ( 6 λέξεις όλες κι όλες, για την Μαίρη του, βέβαια… )

  51. 14, 17,
    Θυμάμαι τι κλάμα είχα ρίξει πιτσιρίκος με τα μπαζώματα και το ανάχωμα από Τζιτζιφιές μέχρι Νέο Φάληρο…
    Εκεί που πρωτύτερα με πήγαινε ο παππούς μου να παίξω με το κουβαδάκι μου, τώρα δεν έβλεπες ούτε την θάλασσα. Και να περνάμε κάθε πρωί από μπροστά κατά μήκος της παραλίας πηγαίνοντας προς το γυμνάσιο στον Πειραιά, και θάλασσα γιοκ…
    Είχαν γίνει και κάτι διαμαρτυρίες για το νέο «Τείχος του Αίσχους», αλλά πού…

  52. Γιάννης Ιατρού said

    50: Γιώργο,
    της δεύτερης γυναίκας του, της επίσης λαογράφου Μαίρης Κουκουλέ

  53. Γιάννης Κουβάτσος said

    Οι πολίτες θα πρέπει να έχουν την αίσθηση ότι επικρατεί το δίκαιο και η ισονομία. Αυτή η αίσθηση θα διαρκέσει μέχρι να ξενερώσουν απ’ ό,τι πήραν και σταδιακά θα επανέλθουν στην ελληνική πραγματικότητα. Χότ σταφ.

  54. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Πριν πάνε στην Κάλας στην Επίδαυρο νωρίτερα ακούγανε Καζαντζίδη στο Μοσχάτο
    http://3.bp.blogspot.com/-JTYdXnE0o0k/VSZ7NCnbvGI/AAAAAAAAGEg/0neVyPOETNk/s1600/10455099_872254326170647_2843153940473424716_n.jpg-=
    και Τσιτσάνη στις Τζιτζιφιές. 🙂

  55. Γιάννης Ιατρού said

  56. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Την Κάλλας δε θυμάται πια
    της Επιδαύρου μου το αηδόνι

    Φοίβος Δεληβοριάς/Ο μπάσταρδος γιος

    55. 🙂 Ευχαριστώ!

  57. Wire_n_Wood said

    «ΣυλαΝβάνονται». Όπως ενβόλιο, ενβατήριο, βανβάκι.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: