Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Προσχολικά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 10 Σεπτεμβρίου, 2016


Τα λέω προσχολικά τα σημερινά μεζεδάκια επειδή μεθαύριο Δευτέρα αρχίζει η καινούργια σχολική χρονιά, φέτος στις 12 του μηνός αφού η καθιερωμένη 11η Σεπτεμβρίου πέφτει Κυριακή. Βέβαια, εμένα από πέρυσι κιόλας το άνοιγμα της σχολικής χρονιάς δεν με επηρεάζει και πολύ, αφού έχω πια σχολάσει οικογενειακώς, αν και σε μετεφηβική ακόμα ηλικία (δες παρακάτω), αλλά δεν παύει να είναι ένα ορόσημο. Για παράδειγμα, όπως λένε οι παλιοί ταξιτζήδες, στην Αθήνα η κίνηση γίνεται κανονική μόλις ανοίξουν τα σχολεία, ως τότε είναι πιο χαλαρή.

Τα σημερινά μεζεδάκια θα μπορούσα να τα πω και «ακατάληπτα», όχι επειδή δεν θα τα καταλάβετε, αλλά για να απαθανατίσω το πρόσφατο μαργαριτάρι του Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος, στον χαιρετισμό του προς τη Σύνοδο των ηγετών των Μεσογειακών Χωρών της ΕΕ, που είναι κατά τα άλλα μια πολύ σημαντική πολιτική πρωτοβουλία, είπε, μεταξύ άλλων:

Ωστόσο, η Μεσόγειος δεν είναι μονάχα η κοινή εμπειρία των κρίσεων. Είναι, νομίζω, πολλά παραπάνω. Είναι η Ιστορία και ο πλούτος των πολιτισμών και των θρησκειών, είναι η κοινή μας πορεία στον χώρο και τον χρόνο, είναι -αν θέλετε- αυτοί οι ακατάληπτοι δεσμοί που μας φέρνουν σήμερα εδώ, στην πρώτη γραμμή της Ευρώπης.

Οι δεσμοί βεβαίως είναι ακατάλυτοι, που δεν καταλύονται, δεν σπάνε, όχι ακατάληπτοι, έτσι πάει το κλισεδάκι. Το μαργαριτάρι χρεώνεται στον πρωθυπουργό και όχι στην απομαγνητοφώνηση -το είπε, ακούστε το εδώ, στο 2.10′:

Με ρώτησε ένας φίλος αν θα γράψω για το ακατάληπτο μεζεδάκι, και του απάντησα πως αν όντως ειπώθηκε (διότι δεν το είχα ακούσει) θα γράψω, διότι δεν είμαι σαν τους κούληδες, που όταν ο πολιτικός εξόριστος τις προάλλες είπε «τιμητής» εννοώντας «οπαδός», κι έγραψα γι’ αυτό, έβγαιναν κι έλεγαν ότι τάχα τιμητής μπορεί να σημαίνει και «αυτός που τιμά» και ότι τάχα η λέξη έχει δύο σημασίες.

* Και προχωράμε, με ένα χοντρούτσικο μαργαριτάρι, που γράφτηκε -άρα δεν έχει το ελαφρυντικό του προφορικού λόγου.

maniaΣτο κυριακάτικο Βήμα, στην πάλαι ποτέ έγκυρη στήλη του Βηματοδότη, δημοσιεύτηκε ως έκτακτη συνεργασία (γκεστ σταρ, που λένε) ένα σχόλιο με την υπογραφή Μ.Τ. που όπως όλα δείχνουν είναι της κ. Μάνιας Τεγοπούλου, πρώην εκδότριας της Ελευθεροτυπίας.

Διαβάζουμε: Ένα ισπανικο βάσκικο χωριό επέλεξαν σε στενή συνεργασία ο Franco και οι άγγλοι για να τεστάρουν τη δύναμη ισχύος των brand new βομβών τους.

Αυτό, με κάποιον περίεργο τρόπο, συσχετίζεται με την κατάσταση στην Ελλάδα. Αλλά σε αυτό δεν έχω αντίρρηση, ο καθένας έχει δικαίωμα σε παράτολμους συνειρμούς.

Δικαίωμα να αλλάζουν την ιστορία όμως, δεν έχουν, ούτε να διαπράττουν γκάφες χωρίς να πέφτει το επιβεβλημένο κράξιμο. Διότι βέβαια ο Φράνκο (όλα τάχε η Μαριορή, το λατινογραμμένο Franco της έλειπε) δεν συνεργάστηκε με τους *Άγγλους* για τον βομβαρδισμό της Γκερνίκας, αφού αυτό είναι το ισπανικό βάσκικο χωριό, αλλά με τους Γερμανούς.

Και καλά ο/η Μ.Τ., έγραψε μια βλακεία. Στο Βήμα, δεν την είδαν παρά την τύπωσαν ανεξέταστα; Δεν νοιάζονται καθόλου για την υπόληψη της στήλης τους και γενικότερα της εφημερίδας τους; Τόση τσαπατσουλιά;

ΥΓ Περιέργως στο ηλεκτρονικό Βήμα δεν βρίσκω το σχόλιο του/της Μ.Τ. αν και έχει αναδημοσιευτεί σε άλλους ιστότοπους.

* Κι ένα ποδοσφαιρικό μεζεδάκι. Λένε πως ο φετινός Παναθηναϊκός είναι πολύ ενισχυμένος και θα κοντράρει τον αιώνιο αντίπαλο. Εγώ, κρίνοντας από τις εντυπωσιακές εμφανίσεις του Ολυμπιακού στα ευρωπαϊκά κύπελλα, όπου απέκλεισε το μεγαθήριο της Ιβηρικής, την Αρούκα, ενώ προηγουμένως είχε κοιτάξει στα μάτια τον Γολιάθ της ερήμου, την Χάποελ Μπερσαμπέ, δεν είμαι και τόσο αισιόδοξος, πάντως βλέπω με χαρά μου πως ο ΠΑΟ έχει παίχτες που όχι μόνο παίζουν σε όλες τις θέσεις, αλλά παίζουν και ταυτόχρονα σε δύο θέσεις, ενώ άλλοι παίζουν και ταυτόχρονα κάθονται στον πάγκο. Όλα αυτά τα συνάγω από τη σύνθεση της ομάδας στο φιλικό ματς με τον Άρη, όπου, όπως βλέπετε,

Παναθηναϊκός (Α. Στραματσόνι): Στιλ (62΄Βλαχοδήμος Π.), Χουχούμης (46΄Χουχούμης), Κουτρουμπής, Ρέις, Ιμπάρμπο (89΄Χαρζηγιοβαννής), Ζέκα (89΄Αγγελόπουλος), Λέτο (46΄Βλαχοδήμος Π.), Βιγιαφάνες, Λεντέσμα (74΄Στάϊκος), Μεστο (62΄Μαρινάκης), Ρινάλντι

ο μεν Χουχούμης αντικατέστησε στο ημίχρονο τον Χουχούμη, ο δε Π. Βλαχοδήμος μπήκε αλλαγή στο 46 αντί για τον Λέτο και ξαναμπήκε στο 62 αντί για τον Στιλ στο τέρμα. Μικροί παίζαμε μπακότερμα, αυτό είναι εξτρεμότερμα.

* Στη Λεξιλογία έχουμε ένα διαρκές νήμα στο οποίο καταγράφουμε τις περιπτώσεις γενικομανίας, ανάμεσα στ’ άλλα τις αντιπαθέστατες αρμαθιές από αλλεπάλληλες γενικές, που κάνουν σκοτεινό και απωθητικό ένα κείμενο. Στην πρόσφατη απόφαση με την οποία εγκρίθηκε το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες καταγράφτηκε ένα μακρεπίμακρο κομπολόι από 16 διαδοχικές γενικές, το εξής:

Στο διαδίκτυο αναρτήθηκε η απόφαση έγκρισης του πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας του Διαγωνισμού για τη χορήγηση τεσσάρων αδειών παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής, ελεύθερης λήψης, εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου για μετάδοση υψηλής ευκρίνειας.

Αν μέτρησα καλά, δυο και δυο, κι άλλες δυο, και δυο κι οχτώ δεκάξι γενικές, σωστή αρμαθιά!

* Προς δημοσιογράφους και συναφή επαγγέλματα. Λέξη «δεικτικός», από το «δείχνω», μόνο σε μία περίπτωση υπάρχει, που δύσκολα θα τη συναντήσετε έξω από τις σχολικές αίθουσες και τα βιβλία της Γραμματικής, όταν γίνεται λόγος για δεικτικές αντωνυμίες.

Στις άλλες περιπτώσεις, όταν ακούτε /δiktikos/ πρόκειται για τη λέξη «δηκτικός’, από το «δάκνω», δαγκάνω. Δηκτικός τρόπος, δηκτική ερώτηση, δηκτικό ύφος, αιχμηρό, καυστικό, που (είναι σαν να) δαγκώνει.

Τα γράφω όλα αυτά επειδή διάβασα σε άρθρο ότι «Ταυτόχρονα, όμως, με δεικτικό τρόπο η Ιερά Σύνοδος τονίζει ότι με την ευκαιρία ενάρξεως του σχολικού έτους…..»

Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά και δεν θα είναι η τελευταία.

* Πότε λέμε ότι ένα φαινόμενο είναι σπάνιο; Όταν συμβαίνει λίγες φορές, όταν δεν παρουσιάζεται συχνά, όταν είναι ασυνήθιστο -λένε τα λεξικά.

Αλλά τι ξέρουν τα λεξικά; Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Βήματος, ο ανεμοστρόβιλος που «σάρωσε» (σε εισαγωγικά, για να μη νομίζουμε ότι πήρε σκούπα και φαράσι) τη Ζάκυνθο ήταν «σπάνιο αλλά όχι ασυνήθιστο φαινόμενο». Σα να λέμε, ήταν φαινόμενο συνηθισμένης σπανιότητας.

Αναρωτιέμαι τι ήθελε να πει ο συντάκτης -ότι δεν είναι υπερφυσικό; Ξέρω γω;

* Η εισαγωγικομανία της εβδομάδας, σε είδηση για τις πρόσφατες πλημμύρες: Εξαιτίας της κακοκαιρίας οδικές αρτηρίες γέμισαν με  κορμούς δένδρων και κλαδιά, ενώ δρόμοι μετατράπηκαν σε χείμαρρους και σε ορισμένες περιοχές η άσφαλτος «άνοιξε».

Δηλαδή; Πώς άνοιξε σε εισαγωγικά; Δεν άνοιξε στην πραγματικότητα; Άνοιξε μεταφορικά; Άνοιξε μήπως στο χρώμα;

* Φίλος μού στέλνει ένα ρεπορτάζ για την τραγική είδηση της Βρετανίδας τουρίστριας που τυφλώθηκε από νοθευμένα ποτά στον Λαγανά προς δόξαν του τουρισμού μας:

Στην ιδιαίτερη πατρίδα της την Αγγλία, ταξίδεψε χθες το απόγευμα, συνοδεία των γονιών της, η 20χρονη που έχασε την όραση της και έπαθε νεφρική ανεπάρκεια από νοθευμένα ποτά στο Λαγανά Ζακύνθου

Ωστόσο, λέει ο φίλος μου, όταν λέμε για την «ιδιαίτερη πατρίδα» ενός Άγγλου δεν εννοούμε την Αγγλία αλλά την πόλη όπου κατοικεί, το Μπράιτον ας πούμε ή το Λέστερ. Έτσι δεν είναι;

skaeimpogd* Άλλος φίλος μου στέλνει την οθονιά από την εκπομπή του Μπογδάνου και με ρωτάει γιατί οι υπεύθυνοι δεν περνάνε από έναν διορθωτή ορθογραφίας τους τίτλους στα σουπεράκια, οπότε θα απέφευγαν και το «*ξεκλιρίστΙκε».

Δεν ξέρω αν υπάρχει αυτή η τεχνική δυνατότητα, και εν πάση περιπτώσει σιγά μη στάξει η ουρά του Μπογδάνου -παρατηρώ όμως ότι υπάρχει ένα είδος θείας δίκης. Θέλω να πω, όταν κάποιος κάνει ορθογραφικό λάθος σε μια βαρύγδουπη λέξη, το λάθος σαν να αναδεικνύεται περισσότερο -και πάντως το προσέχουν περισσότεροι.

* Τρίτος φίλος (έχω πολλούς) μου στέλνει λινκ προς ένα άρθρο για τις αλλαγές που σχεδιάζονται στο Τσάμπιονς Λιγκ ώστε να ευνοούνται οι τέσσερις μεγάλες (ποδοσφαιρικά) χώρες, όπου υπάρχει και η άγαρμπη γενική «η ένωση των ευρωπαϊκών επαγγελματικών λιγκών».

Μπορούν να γίνουν μερικά καλούτσικα λογοπαίγνια με το «λιγκών», αλλά αφού λέμε «η λίγκα» και «οι λίγκες» (οι διοργανώτριες αρχές των εθνικών πρωταθλημάτων) η άγαρμπη γενική μού φαίνεται δύσκολο να αποφευχθεί ειδικά σε αυτή τη φράση.

* Στον πρόλογο του σημερινού άρθρου γράφω, έτσι παρεμπιπτόντως, ότι βρίσκομαι ακόμα σε μετεφηβική ηλικία. Να εξηγήσω τι εννοώ.

Διαβάζω στο in.gr (που έχει τροφοδοτήσει γενναιόδωρα το σημερινό άρθρο μας) άρθρο με τον τίτλο: Δύο έφηβοι συνελήφθησαν στις ΗΠΑ για χάκινγκ στον αρχηγό της CIA.

Αλλά δυο αράδες πιο κάτω προσδιορίζεται ότι οι δυο έφηβοι ήταν ηλικίας 22 και 24 ετών!

Ε, αφού ο 24χρονος λογαριάζεται ακόμα για έφηβος, θαρρώ ότι κι εγώ θα μπορούσα, με μια κάπως διασταλτικήν ερμηνεία, να διεκδικήσω τη μετεφηβική ηλικία, που θαρρώ πως δίνει και κάποια ελαφρυντικά!

* Και κλείνω με ένα χτεσινό που το ψάρεψε ο φίλος μας ο Σκύλος:

Σε ένα άρθρο που κατατάσσει τις χώρες του κόσμου με βάση το «πού είναι πιο εύκολο να πιάσεις φίλους» (αγνοώ με ποιον τρόπο το μετράνε αυτό, και δεν θέλω να μάθω), στις πρώτες θέσεις του πίνακα βρίσκονται Ταϊβάν, Ουγκάντα και Κόστα Ρίκα.

Ο πίνακας έχει 67 χώρες, η δε Ελλάδα βρίσκεται στην 26η θέση, δηλαδή πάνω από τη μέση, αλλά ίσως όχι τόσο πάνω όσο θα περίμεναν κάποιοι. Αμέσως πιο πάνω από εμάς οι ΗΠΑ και η Κύπρος.

Ως εδώ καλά. Ωστόσο, δέκα θέσεις πιο κάτω από την Ελλάδα, στην 36η θέση, βρίσκουμε τη «γαλοπούλα». Στην εξωτική αυτή χώρα δεν είναι πολύ εύκολο να πιάσεις φίλους. Πράγματι, εγώ τουλάχιστον δεν έχω κανέναν γαλοπουλιανό φίλο.

Βεβαίως, Turkey, είναι και η γαλοπούλα αλλά και η Τουρκία. Το πουλί πήρε το όνομα της χώρας επειδή νόμιζαν ότι ήρθε απο εκεί (περισσότερα για τα ονοματολογικά της γαλοπούλας, εδώ)

Δούλεψε βέβαια μεταφραστήρι. Αλλά και σε έναν κατάλογο χωρών που δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ (L 84/26.3.2008, σελ. 92), ανάμεσα στην Τυνησία και στο Τουρκμενιστάν υπάρχει μια περίεργη χώρα που λέγεται «Κρέας γαλοπούλας»!

Καλό σαββατοκύριακο και αίσια σχολική χρονιά σε μαθητές και δάσκαλους, παρ’όλα τα προβλήματα!

159 Σχόλια to “Προσχολικά μεζεδάκια”

  1. Γς said

    Καλημέρα

    >η Μεσόγειος δεν είναι μονάχα η κοινή εμπειρία των κρίσεων. Είναι, νομίζω, πολλά παραπάνω. Είναι η Ιστορία και ο πλούτος των πολιτισμών και των θρησκειών,

  2. LandS said

    …τεσσάρων αδειών παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής, ελεύθερης λήψης, εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου μεταδόσεων υψηλής ευκρίνειας.

    Εγώ μέτρησα 19 (18 συνολικά και μία κατόπιν ενεργειών μου)

  3. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καλημέρα!
    Η περίπτωση της Μ.Τ. εντάσσεται στο φαινόμενο της μεταμοντέρνας δημοσιογραφικής αγραμματοσύνης, στης οποίας τα κείμενα συνυπάρχουν ανάκατα αβάσταχτη επιπολαιότητα, εξυπνακίστικο ύφος, διανοουμενίστικες μπαρούφες, ξενικούρες γραμμένες με λατινικά στοιχεία και απίστευτες κοτσάνες σε όλα τα πεδία του επιστητού. Μιλώντας για πειραματόζωα, θα μπορούσε η τέως εκδότρια να χρησιμοποιήσει το παράδειγμα του δικού μας εμφυλίου πολέμου, όταν η αεροπορία του ΔΣΕ έριχνε βόμβες ναπάλμ επί τας κεφαλάς των αντρών του Εθνικού Στρατού και των Αμερικανών συμμάχων, δοκιμάζοντας έτσι την αποτελεσματικότητα του νέου υπερόπλου. Ε, αν μπέρδεψα και τίποτα, ξεμπερδέψτε το εσείς. 😉

  4. Γς said

    >[Νικοκύρης] Ε, αφού ο 24χρονος λογαριάζεται ακόμα για έφηβος, θαρρώ ότι κι εγώ θα μπορούσα, με μια κάπως διασταλτικήν ερμηνεία, να διεκδικήσω τη μετεφηβική ηλικία

    Κι εγώ!

  5. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    2: Α, το πείραξες 🙂

    4: Ναι, λέμε -ακόμα νέοι είμαστε όλοι!

  6. gpoint said

    Λίγα σχετικώς αλλά ζουμερά τα μεζεδάκια σήμερα

  7. sarant said

    Θα λείψω, να ειστε φρονιμοι!

  8. Θύμμαχος Θήτης said

    με δεικτικό τρόπο η Ιερά Σύνοδος

  9. Γς said

    Απ το Βικιλεξικό:

    «ακατάληπτος, -η, -ο
    που δεν μπορείς να τον καταλάβεις
    μιλούσε σε μια ακατάληπτη γλώσσα»

    Εμείς όμως τον καταλαβαίνουμε [τώρα πιά]

  10. voulagx said

    «…αλλά το να αντιγράφει λέξεις και προτάσεις στο επίπεδο της συνθηματολογίας («πολυτασικότητα» «ελπίδα» «οδικός χάρτης») αντιπαρέρχεται στο ηγετικό προφίλ, …»
    Απο εδω: http://www.avgi.gr/article/10811/7426894/k-metsotakes-kai-gia-opoion-den-katalabe-ste-n-d-ego-eimai-o-proedros-video-

    Αυτο το « αντιπαρέρχεται στο » μου χτυπαει ασχημα.

  11. ap8938 said

    Στο κείμενο της Μ.Τ, το brand new και το media shops δεν χρήζουν σχολιασμού;

  12. Παναγιώτης Κ. said

    Εγώ πάντως για ένα τέτοιο λάθος δεν θα… «πυροβολούσα» τον πρωθυπουργό! 🙂
    Θα το παρέβλεπα για να μη του δώσω… επιχειρήματα ότι είμαστε πολύ αυστηροί απέναντί του.

  13. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα, με πολύ ωραία μεζεδάκια. Ειδικά το αθλητικό !
    Δε διαβάζετε καλά, η Τουρκική αεροπορία είναι «ξεκλιριστικέ», πώς λέμε «σοφιστικέ»; Είναι μετοχή αόριστου ενεστώτα 🙂 (Αυτό το θυμήθηκα από αστειάκι «Ο ενεστώτας μου είναι αόριστος, και παρακείμενος…»)

  14. Πάνος με πεζά said

    Και μπερδεύτηκα κι εγώ με τα «ι», προσπαθώντας να δικαιολογήσω τα αδικαιολόγητα…

  15. Γς said

    11:

    Τι να σχολιάσεις;

    Η ελευθερία της έκφρασης [και της αυτογελοιοποίησης] είναι ανθρώπινο δικαίωμα

  16. Γς said

    12:

    >Θα το παρέβλεπα για να μη του δώσω… επιχειρήματα ότι είμαστε πολύ αυστηροί απέναντί του.

    Μην το παίζεις και αγαπησιάρης όμηρος.
    [Με σύνδρομο της Στοκχόλμης]

  17. Παναγιώτης Κ. said

    Συνήθιζα να βάζω εργασίες στους μαθητές για διάφορα θέματα π.χ για την Χρυσή Τομή στη Γεωμετρία, στην Τέχνη και όπου αλλού και είχα την χαρά να πάρω πολύ ωραίες εργασίες. Κάποιες μάλιστα τις κράτησα στο αρχείο μου για την αρτιότητά τους.
    Οι μαθητές είχαν εργαστεί με πολύ μεράκι !
    Υπήρχαν όμως και εργασίες όπου ακριβώς οι μαθητές έβαζαν την αυτόματη μετάφραση σε λειτουργία και φυσικά δεν έβγαζες νόημα.

    Φαίνεται ότι κάποιοι μαθητές από αυτή την κατηγορία, που χρησιμοποιούν δηλαδή άκριτα την αυτόματη μετάφραση, έχουν καταλάβει δημοσιογραφικά γραφεία οπότε το… κουσούρι δεν ξεχνιέται. Όπως πολύ σωστά επισημάνθηκε, υπάρχουν εξίσου… άνετοι προϊστάμενοι. Και αυτοί στη συνομοταξία του «ντάξει μωρέ δεν έγινε και τίποτα» !
    ( Εδώ μπορεί και να είμαι λίγο αυστηρός… 🙂 )

  18. Θύμμαχος Θήτης said

    Και μια φράση που αντιγράφουν δεκάδες ΜΜΑ σήμερα το πρωί από αμέ-α(-μ)πέ

    Ο Πρωθυπουργός ενημερώνεται για την πορεία του έργου και με ειδικό βαγονάκι θα προχωρήσει σε βάθος 650 μέτρων για να συναντήσει τον μετροπόντικα και να δει πώς δουλεύει.

    μετρό δεν έχουμε αλλά στο τέλος θα βρούμε πετρέλαιο σίγουρα.

  19. ππαν said

    Καλημέρα. Η αλήθεια είναι ότι συχνά η άσφαλτος είναι πιο ανοιχτόχρωμη, όταν έχει παλιώσει 🙂

  20. Παναγιώτης Κ. said

    @16. Θυμήθηκα ένα σχόλιο-ρητορική ερώτηση που έκανα πριν μερικές μέρες. Είχα γράψει:Μέχρι πότε η ανυποληψία της αντιπολίτευσης στη χώρα μας θα σώζει την παρούσα κυβέρνηση;

  21. Spiridione said

    Μάλλον δεν είναι καν σπάνιο το φαινόμενο

    Νυχτερινές ώρες και με προτίμηση στη Δυτική Ελλάδα «χτυπούν» οι ανεμοστρόβιλοι στη χώρα μας και μάλιστα με ιδιαίτερη συχνότητα καθώς, όπως προκύπτει από μεγάλη έρευνα του Πανεπιστημίου Αθηνών, από το 2000 μέχρι και τον Μάιο του 2009, σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας το φαινόμενο καταγράφηκε 185 φορές.
    http://www.meteoclub.gr/themata/nea/1711-oi-anemostrobiloi-xtypoyn-mesanyxta
    Και εμείς είμαστε τυφωνόπληκτοι, αφού ανεμοστρόβιλος κατέστρεψε το σπίτι μας, και εκατοντάδες άλλα σπίτια, στο χωριό μας στην Τριφυλία το 1957. Μου έλεγε ο παππούς μου ότι βρέθηκε η πινακίδα του Ειρηνοδικείου του χωριού κάπου στη Λακωνία.

  22. 21 Μπα, από πότε είσαι Πελοποννήσιος εσύ (…στρατηγέ Μπολιβάρ), ένας Κερκυραίος;

  23. Spiridione said

    22, Κατά το ήμισυ καταυλακιώτης, απ’ τη μητέρα μου.

  24. Spiridione said

    Και για του λόγου το αληθές
    http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin.asp?c=64&dc=10&db=11&da=1957

  25. cronopiusa said

    Μια αγκαλιά κι ένα φιλί απ΄ τη σπαμοπαγίδα!!!

  26. Avonidas said

    Καλημέρα.

    Για τις δεκάξι γενικές: εντάξει, η αρμαθιά αρμαθιά, αλλά και πώς αλλιώς να το έγραφαν; Η εναλλακτική θα ήταν να γεμίσουν το κείμενο με «για», επιλογή ελάχιστα πιο καλαίσθητη, κατά τη γνώμη μου. Κι άλλωστε, γιατί οι σχοινοτενείς ονομαστικές ή αιτιατικές να είναι προτιμότερες από τις σχοινοτενείς γενικές;

    Το πραγματικό πρόβλημα εδώ είναι οι πολλαπλοί τεχνικοί προσδιορισμοί, που όπως και να τους γράψεις ο αναγνώστης θα σκοντάψει. Στους σχετικούς με τον ακαδημαϊκό χώρο είναι γνωστή αυτή η μάστιγα, που πλήττει τους τίτλους και το σώμα επιστημονικών και τεχνικών κειμένων. Όποτε για παράδειγμα πρέπει να αναφέρω σε κάποιον τον τίτλο της διατριβής μου, ακολουθεί μια αμήχανη σιωπή, καθώς ακόμα και αν ο συνομιλητής μου γνωρίζει από φυσική, παίρνει κάποιο χρόνο να αποκρυπτογραφήσει το μακρυνάρι. 😐

  27. Για την τραγική είδηση της νεαρής Αγγλίδας που έπαθε σοβαρή ζημιά από νοθευμένα (υποθέτω με μεθυλική αλκοόλη) ποτά, μία γλωσσική και μία ουσιαστική παρατήρηση:
    = γράφουν ότι θα συνεχίσει «τις θεραπείες της». Δε λέω, η ακτινοθεραπεία λ.χ. και η χημειοθεραπεία είναι δύο θεραπείες — αλλά δεν σας ενοχλεί κάπως αυτός ο πληθυντικός; Σε πιο προσεγμένο γράψιμο θα έλεγα «τις θεραπευτικές της αγωγές». Κάποτε βέβαια με ενοχλούσαν και οι «πολιτικές» και οι «στρατηγικές», αλλά τις συνήθισα πια (και πώς αλλιώς να τις πεις;)
    = δεν υπάρχει άραγε τρόπος να βρεθεί ο παρασκευαστής των νοθευμένων ποτών και να τιμωρηθεί ως δηλητηριαστής; Επί Χαμουραμπή θα του τα κάνανε κλύσμα…

  28. Από τους Άγγλους, υπάρχει και στην Ελλάδα ένας αδικαιολόγητος βομβαρδισμός, ενώ ο πόλεμος τελείωνε, στην Πρέβεζα, Μάιος 1944. Και ίσως η απόφαση ελήφθη στο σχολείο του Ευκλείδη. Το ωραίο προγονικό του σπίτι στην Πρέβεζα δεν είχε χτυπηθεί.

  29. LandS said

    28 Συγνώμη, ποιος πόλεμος είχε τελειώσει 27 Μάη του 44;

  30. 29

    Ο Α’ Π.Π.;

  31. Δεν ήταν εχθρικό έδαφος (ακόμα) για τους Άγγλους οι ελληνικές πόλεις. Ή μήπως ήταν (εννοώντας με τις σχετικές προεκτάσεις για τον Εμφύλιο); Αυτό το ζήτημα έχει θεσει και η τοπική κοινωνία.

  32. 31
    Ήταν υπό Κατοχή, άρα εχθρικό έδαφος. Τον Ιούνιο του 44 ρημάξανε όλη τη βόρειο Γαλλία για να κάμουν την απόβαση.

  33. # 32.

    Ναι, ήταν κορυφαίο ταχτικό έδαφος η Β. Γαλλία τότε. Αλλά η Πρέβεζα τι ήταν, ώστε μετά τους Ιταλούς και τους Γερμανούς να δεχτεί στο λιμάνι της εγγλέζικους βομβαρδισμούς; Ταχτικό, όχι. Μήπως στρατηγικό για τον Εμφύλιο; Ερώτημα βέβαια.

  34. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    «Άπειρον και ακατάληπτον το θείον.Τούτο μόνον εστί καταληπτόν: η απειρία και ακαταληψία αυτού.»
    (Από τα θρησκευτικά του σχολείου και μη με ρωτήσετε ποιος και πού)

  35. georgeilio said

    Καλημέρα

    *αναδημοσιευτεί (αναδημοσιευθεί δεν νομίζω ότι έχει τύχη…)
    Υ.Γ.. Με βάση τις λίγες γνώσεις μου, ο Παναθηναϊκός έχει δύο Βλαχοδήμους, τον Ο. και τον Π., και οι δύο ομογενείς εκ Στουτγκάρδης, ο εις εξ αυτών πρώην Ολυμπιακός, άρα προδότης.

  36. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ανανήψας είναι ο Π. Βλαχοδήμος. 😊

  37. 😦

    https://twitter.com/hashtag/AsiaRamazanAntar?src=hash

  38. Pedis said

    Αυτό του Τσιπράκου είναι σαρδάμ, πιστεύω. Διάβαζε το κείμενο στο άνετο (που του είχαν γράψει – α προπό: γνωρίζετε ποιοι είναι οι γκοστ ράιτερ του πρωθυπουργού;) και την πάτησε.

    Ο Σόιμπλε τα ‘χει παιγμένα: ποιοι να ‘ναι είναι οι σοσιαλιστές της Μεσογείου;

    Ο Αναστασιάδης; Ο ανταυτού του Ραχόι; Ή ο Ρέντσι; Ο Ρέντσι σοσιαλιστής! (Ο προντιανός μαργαρίτας, πρόσκοπος και καθολικός! (έλα χριστέ και παναγιά!) Όσο για τον Τσίπρμαν αίτηση έχει κάνει στο κλαμπ. Θα τον έχουν ακόμη στον πρόναο, ορφανό κι αβάπτιστο και περιμένει τον νουνό του, τον ΓΑΠ!

    Πάντως, με την απόφαση για την επόμενη μεσογειακή συνάντηση στην Πορτογαλία σώσανε τον Κούλη από την καζούρα …

  39. Pedis said

    Διάβασα πέντε (και παραπάνω) φορές τις αράδες του/της Μ.Τ. χωρίς να κοιτάξω τις διευκρινίσεις του Νικοκύρη και δεν μπορούσα να αποφασίσω αν πρόκειται για χαζό, για τρελλό ή για πλακατζή.

    Ακατάληπτο μεν, ακατάλυτα δεμένο με τον τρικυμιώδη εγκέφαλο της Μ.Τ. (αν είναι του λόγου της).

  40. 40

    Pedis αυτή είναι, είμαι σίγουρος. Είναι χαζή και αμόρφωτη. Αν και δεν ευθύνεται για το κλείσιμο της Ελευθεροτυπίας.
    Τσάκω και μια ωραία παροιμία:

  41. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δεν τα ξέρουν καλά τα σοιμπλεαδωνοειδή: όταν μαζεύονται σοσιαλιστές, σώζεται ο καπιταλισμός. Γνωστή εδώ και δεκαετίες η ανικανότητα των καραδεξιών σαν και του λόγου τους να διαχειριστούν αποτελεσματικά αυτό το σύστημα. Ας πούνε κάνα ευχαριστώ κι ας αφήσουν την πλακίτσα.

  42. π2 said

    Οι Βλαχοδήμοι του Παναθηναϊκού είναι δύο, ο τερματοφύλακας Οδυσσέας και ο εξτρέμ Παναγιώτης, οπότε είναι ένα απλό τυπογραφικό λάθος (το πώς σημειώθηκε το αρχικό του τερματοφύλακα) που έκανε δυο παίκτες να παίζουν ταυτόχρονα σε δύο θέσεις. Προς το παρόν, μην ανησυχείς, δεν έχει ανακαλυφθεί το εξτρεμότερμα. Αλλά ποτέ δεν ξέρεις με το ελληνικό ποδόσφαιρο.

    Στο απόκομμα του Βήματος πρέπει να πω ότι μ’ ενοχλεί εξίσου με το περιεχόμενο η καθιερωμένη πια στις εφημερίδες συνήθεια να αφήνουν χωρίς τόνο το τονιζόμενο κεφαλαίο. Αλλά αυτό το έχουμε συζητήσει πλειστάκις.

  43. π2 said

    Ουπς, δεν είχα δει ότι αναφέρθηκε ήδη για τους Βλαχοδήμους, σόρυ. Ο Παναγιώτης είναι αιτία δικαστικής εμπλοκής, καθώς είχε ρήτρα 300 χιλιάδων η αποδέσμευσή του από τον Ολυμπιακό σε περίπτωση υπογραφής συμβολαίου σε άλλην ελληνική ομάδα, με αποτέλεσμα να τρέχει τώρα ο Ολυμπιακός τον Παναθηναϊκό στα δικαστήρια.

    Και να πω ότι ήταν και κάνας παίκτης της προκοπής, χαλάλι. Αλλά δεν.

  44. Pedis said

    # 41 Pedis αυτή είναι, είμαι σίγουρος. Είναι χαζή και αμόρφωτη.
    και σε θέση (κάποια) εξουσίας. Όλεθριος συνδυασμός.

    Όσο επρόκειτο για σύνοδο σοσιαλιστών άλλο τόσο ήταν σύνοδος του Νότου. Στην πραγματικότητα κολλάει καλύτερα να πει κανείς σύνοδος του Μεσογειακού Βορρά με την Πορτογαλία υπό την εξουσία των Αψβούργων και την Κύπρο επί της προσκολλήσεως. (Α ρε Κούλη!)

  45. Περί επιστολών στις εφημερίδες:

  46. 45

    ναι, οι πρώην εργαζόμενοι είναι ακόμα στα δικαστήρια για τα δεδουλευμένα και τις αποζήμιώσεις. και θα είναι για καιρό…

  47. Pedis said

    http://info-war.gr/kalosorises-lepen/

    Καλά, τόση ενέργεια, προσπάθεια και περηφάνεια για αυτό!;

    Το ότι υπάρχει μπατσικός δάκτυλος (μπορεί και χέρι, ίσως και κεφάλι …) δεν αλληλοαποκλείεται με το ότι αρκετοί από δαύτους είναι «χαζοί κι αμμόρφωτοι», πλην «αγνοί», λέμε, αντιφασίστες.

  48. Γιάννης Κουβάτσος said

    Η Μ.Τ. συνήθιζε από τον καιρό της «Ε» να γράφει ακατανόητα σημειώματα. Ήταν γνωστή γι’ αυτό. Ποιος ξέρει, πρόκειται για στυλ ή για κάποιους είναι κατανοητά; Αλήθεια, με τη βίλα του Γιωτοπουλου στους Λειψούς τι γίνεται; Την έχει ακόμα στην κατοχή της;

  49. 50 Και στον προφορικό της λόγο τα ίδια και χειρότερα. Για τη βίλα δεν ξέρω, κανονικά πρέπει να την έχει πουλήσει.

  50. Jago said

    «Ο Τζον Χίνκλεϊ, ο άνθρωπος που επιχείρησε να πυροβολήσει τον αμερικανό πρόεδρο Ρίγκαν».
    Τελικά μάθαμε αν τον πυροβόλησε;

    Και μια άμπαλη γενική:
    «Απαγόρευση οδήγησης απόστασης άνω των 48χλμ από το σπίτι της μητέρας του»

    http://news.in.gr/world/article/?aid=1500100478

  51. https://twitter.com/hashtag/tha_teleiwsw_ta_exarcheia?src=hash

  52. cronopiusa said

    από τη Μάνια στον Πέδρο

    Grecia: radiografía de un Estado fallido
    PEDRO OLALLA

    Καλή σας μέρα!

  53. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    8 Α γεια σου!

    10 Απάδει ή κάτι τέτοιο ήθελε να πει. Οπωσδηποτε δεν ταιριάζει το αντιπαρέρχεται, αλλά ας το αντιπαρέλθουμε.

    11 Ειδικά΄το brand new έχει πολύ ψωμί. Αλλά αφήνω κάτι και για σας 🙂

    24 Τόσο΄ψηλά έφτασε η πινακίδα του Ειρηνοδικείου; (Ήρχισε να κατέρχεται ο πρώτος Σπούτνικ)

    26 Αρκεί ένα «για» για να σπάσει την αλυσίδα

    36 Το ξέρω ότι έχει δύο, και ο Ο. μπήκε στο τέρμα.

    43 Το έχουμε συζητήσει πλειστάκις και πρώτα θα εξαλειφθεί η πείνα και η φτώχεια από τον κόσμο και μετά θα φτιαχτεί αυτό

    49 Και ο Μέφρι χτύπησε από τη Σολβενία

    54 Αυτό είχε κρατηθεί, συγνώμη

  54. Τελικά καταπίνουμε και τη μεσογειακή Πορτογαλία -από κυβέρνηση κι αξιωματική αντιπολίτευση- και το ανεκδιήγητο #EUMed…

  55. sarant said

    56 Αφού την προσκάλεσαν και συμμετέχει; Αν δηλαδή ήταν μέλος της ΕΟΚ το 1983 μπορεί να έπαιρνε και ΜΟΠ 🙂

  56. «Δεν κάνουμε τίποτα παραπάνω από το να θυμίζουμε πώς οι λεγόμενοι επίστρατοι φέρθηκαν στους προγόνους μας πρόσφυγες που τους ανεβοκατέβαζαν “τουρκόσπορους” ή ζητούσαν να τους κλείσουμε σε στρατόπεδα, να τους βάλουμε περιβραχιόνια, αυτές ήταν οι προσφιλείς τους φράσεις και τα επαναλαμβάνουν σήμερα τα σπέρματα των ηττημένων ναζιστών του 1945», λέει στην εφημερίδα μας ο κ. Μαϊστρέλλης.

    Μπράβο ο τζουντόκας!

    http://www.efsyn.gr/arthro/oi-tzoyntoka-ypoklinontai-stin-anthropia

  57. Jago said

    Στη δήλωση Κούλη για τα Εξάρχεια στο πρω(κ)τοσέλιδο της Real που ανέβασε ο Σκύλος, δεν προσέξατε στη δευτερεύουσα δήλωση μια αντίφαση; Λέει ο γουρλομάτης «Δεν πρέπει να κλείσουν τα κανάλια. Είναι πλήγμα για τη Δημοκρατία». Αν το αντέστρεφα σε «Πρέπει να κλείσουν τα δημόσια κανάλια. Δεν είναι πλήγμα για τη Δημοκρατία» μια χαρά τρισαθλιοφιλελέ συνέπεια δεν έχει ο λόγος του;

  58. Εντωμεταξύ ο Πρετεντέ έχει κόψει καπίστρι, έχει πηδήξει τον ασπάλαθο και άλλα τέτοια

  59. Πέπε said

    > > Στο διαδίκτυο αναρτήθηκε η απόφαση έγκρισης του πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας του Διαγωνισμού για τη χορήγηση τεσσάρων αδειών παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής, ελεύθερης λήψης, εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου για μετάδοση υψηλής ευκρίνειας. Αν μέτρησα καλά, δυο και δυο, κι άλλες δυο, και δυο κι οχτώ δεκάξι γενικές, σωστή αρμαθιά!

    Κατά τη γνώμη μου Νίκο δε μέτρησες σωστά.

    Αυτό που συνιστά κακό στυλ δεν είναι γενικά (pun not intended) οι γενικές, αλλά οι γενικές ως ετερόπτωτοι προσδιορισμοί, δηλαδή οι γενικές που εξαρτώνται από άλλες γενικές (συν η πρώτη απ’ όλες). Οι γενικές ως ομοιόπτωτοι προσδιορισμοί δε νομίζω ότι ενοχλούν κανέναν: το να πεις «της ροδοδάχτυλης νυχτοθρεμμένης αυγούλας» (τρεις γενικές) δεν είναι κατώτερο σε τίποτε από το «η ροδοδάχτυλη νυχτοθρεμμένη αυγούλα» (τρεις ονομαστικές), παρά μόνο στο μέτρο 🙂 .

    Συνεπώς, εγώ θα μέτραγα ως εξής:

    0. [γενικό] περιεχόμενο
    1. [ενημερωτικό] πρόγραμμα [γενικού] περιεχομένου
    2. [επίγεια ψηφιακή τηλεοπτική] ευρυεκπομπή [ενημερωτικού] προγράμματος [γενικού] περιεχομένου
    3. περιεχόμενο [επ. ψ. τηλ.] ευρυεκπομπής [εν.] προγράμματος [γεν.] περιεχομένου (ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΔΩ!!!)
    4. πάροχοι περιεχομένου [επ. ψ. τηλ.] ευρυεκπομπής [εν.] προγράμματος [γεν.] περιεχομένου
    5. [τέσσερις] άδειες παρόχων περιεχομένου [επ. ψ. τηλ.] ευρυεκπομπής [εν.] προγράμματος [γεν.] περιεχομένου
    6. χορήγηση [τεσσάρων] αδειών παρόχων περιεχομένου [επ. ψ. τηλ.] ευρυεκπομπής [εν.] προγράμματος [γεν.] περιεχομένου

    Αφήνω έξω το «ελεύθερης λήψης» και το «εθνικής εμβέλειας» λόγω αμφιβολιών: δεν καταλαβαίνω πού ακριβώς κολλάνε, νομίζω πάντως ότι και αυτά, όπως και το 1 (προγράμματος), προσδιορίζουν το 2 (ευρυεκπομπής).

    Μ’ αυτό τον τρόπο υπολογισμού μαζεύονται 6 γενικές, κρεμασμένες η μία από τα πόδια της άλλης. Καθόλου λίγες, ιδίως αν ληφθεί υπόψη ότι δύο από αυτές, σε διαφορετικά σημεία της συντακτικής αλυσίδας, είναι η ίδια λέξη (περιεχομένου)!

    Δε συμφωνώ με το «και πώς αλλιώς να το έλεγαν»: ας κόψουν το λαιμό τους, πάντως ΟΧΙ ΕΤΣΙ!! Το να καταλάβει κανείς τι λέει εκεί θα ήταν ανησυχητικό.

  60. Πέπε said

    @61:
    Κι όμως, τα είχα κλείσει τα πλάγϊα!

    Ο θεός με φώτισε και έβαλα τους ομοιόπτωτουςσε αγκύλες. Αρχικά είχα κοπυπαστώσει όλη τη φράση μονορούφι και είχα αρχίσει να μπολντάρω, μεμονωμένα, τις γενικές που ήθελα να ξεχωρίσω, αλλά μετά λέω άσε, μη γίνει κάνα λάθος και μαυρίσουν όλα, θα το κάνω με εντός και εκτός αγκυλών.

    Κάποιος πρέπι να το πει αυτό στην γουόρντπρες. Δεν είναι δουλειά αυτή.

  61. ΣΠ said

    Ο τίτλος του ΣΚΑΪ γράφει «ξεκληρίστικε», όχι «ξεκλιρίστικε». Μην τους φορτώσουμε και δεύτερη ανορθογραφία.

  62. sarant said

    60: !!

    61 Να σου πω, και ο Κώστας στη Λεξιλογία είναι της ίδιας σχολής και στο συγκεκριμένο μακρινάρι είχε μετρήσει 8 γενικές. Αλλά η μέθοδος αυτή είναι υποκειμενική. Τέλος πάντων, μπορούμε να μετράμε και τα δύο και να έχουμε τη μικρή και τη μεγάλη, όπως στην πίεση: 16/8

  63. Pedis said

    # 31, 32 – Συνοπτικά:

    Ιn practice, the Allies carried pursued two types of bombing campaigns against Germany. These were precision bombing and area bombing.

    Precision or Pinpoint Bombing: Never as precise as claimed, the primary objective was to destroy a specific military or industrial target using aerial bombardment. Civilians were often killed in these kinds of operations. However, their deaths were considered an unfortunate result of the inaccuracy of precision bombing, the intent was not to target and kill civilians wholesale. By and large, the British pursued this kind of bombing in 1940 and 1941. It was abandoned by the RAF in favor of city-killing, area bombing in February 1942. The US followed suit in December 1943, after the disastrous second Schweinfurt raid, but continued to pursue both area and precision bombing until the end of the war in Europe. In operations over Japan, the USAAF overwhelmingly conducted area bombing.

    Area Bombing (also called Strategic Bombing): In contrast to precision bombing, area bombing targeted entire cities, consisting of many square miles, and not specific military or industrial targets. During area bombing runs wave after wave of bombers, including as many as 1,000 airplanes, would sweep over a wide expanse and drop hundreds, perhaps thousands, of tons of bombs on the target city.
    http://www.worldfuturefund.org/wffmaster/Reading/war.crimes/World.war.2/Bombing.htm

    (και δεν εχω εύκαιρο το Cherwell report για να διαπιστωθεί για τα καλά η λεγόμενη ηθική ανωτερότητα … των «συμμάχων». Στη Συρία και πάλι βομβάρδισαν στρατηγικό άμαχο πληθυσμό…)

  64. cronopiusa said

  65. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    27>>Θεραπείες
    Ποιος θα μας θεραπεύσει από τις θεραπείες. Υπερχρήση της λέξης.Αντί π.χ. για μέθοδος καθαρισμού του προσώπου, του δέρματος ,του εντέρου κλπ πλασάρουν (πονηρότατα) τις θεραπείες.Όπως και συνεδρίες για να δόσουν σοβαρότητα επειδή παραπέμπει σε ιατρική λειτουργία. Στις τόσες συνεδρίες/θεραπείες καθαρίζουμε την αύρα μας, μπουχαχά!

    θεραπεία με: σόδα,λεμόνι,ρόδι, σκόρδο,σταφύλι μπαχαρικά,ξίδι,βότανα,τζίντερ κλπ κλπ, αμέτρητα.

  66. Θρασύμαχος said

    πάντως εκτός από τις αντωνυμίες υπάρχουν και οι τροχιοδεικτικές βολές

  67. 66

    Pedis, ποτέ δεν υπήρξαν βομβαρδισμοί ακριβείας. Στο Β’ Π.Π. οι πιλότοι ήταν νεαροί, με ελάχιστη εμπειρία και πολύ φόβο. Πήγαιναν, τα αμόλαγαν όπου τύχει και τον μπούλο πίσω. Υπήρξαν ελάχιστες περιπτώσεις πιλότων, που πρόλαβαν να αποκτήσουν εμπειρία και υπό τις ιδανικές συνθήκες μπορούσαν να ρίξουν βόμβα μέσα στο φουγάρο ενός πλοίου. Οι περισσότεροι απ’ αυτούς, φυσικά, ήταν Ναζί.
    Τα συμμαχικά αεροπλάνα πετούσαν σε πυκνούς σχηματισμούς, ακολουθώντας τις υποδείξεις του master bomber και τις φωτοβολίδες των Pathfinders. Στο σκοτάδι πήγαιναν, και μάλιστα σε πολλαπλές στρώσεις. Έχουν καταγραφεί καταστροφές βομβαρδιστικών από άλλη βόμβα που τους ήρθε από πάνω!

    Στην απόβαση στη Νορμανδία, όταν προσπάθησαν να συνεργαστούν η αεροπορία με το πεζικό, πολλές φορές φάγανε βόμβες συμμαχικά στρατά από δικά τους αεροπλάνα ή κανόνια.

    Τώρα, στη Συρία, οι Ρώσοι βομβαρδίζουν με βόμβες βαρύτητας (δλδ όχι έξυπνες) και διασποράς. Πώς να μην τα κάνουν λιώμα όλα;

    Εδώ βόμβα διασποράς στη Συρία (νομίζω Χαλέπι). Αν είναι Αθήνα και πέσει Πατησίων, πιάνει από ΕΜΠ μέχρι ΑΣΟΕΕ

  68. Γιάννης Ιατρού said

    Πολύ μου άρεσαν τα σχόλια σήμερα.

    35: ΕΦΗ
    …και μη με ρωτήσετε ποιος και πού
    Καλά τα λέει ο Λάμπρος, κάτι τέτοια μένουν στο μυαλό των παιδιών… 🙂 🙂

    (από τον Δογματολόγο Όσιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό, Ἔκδοσις ἀκριβὴς τῆς ὀρθοδόξου πίστεως , Κεφ. 4, τελευταία παράγραφος)

    Και για να συνδέσω κάπως τα θρησκευτικά με το #53 του Σκύλου 🙂

  69. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αν τ’ αλλάξει λίγο, ελάχιστα, ο Κούλης, το σώζει; 😊
    «Μέσα σ’ ένα μήνα θα τελειώσω τα κανάλια» 😈
    «Δεν πρέπει να κλείσουν τα Εξάρχεια. Είναι πλήγμα για τη δημοκρατία. » 😇

  70. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  71. Pedis said

    # 70, Συμφωνώ απολύτως Σκύλε. Αυτή είναι η πωτη περίπτωση στο # 66 και σχετίζεται με την «ικανότητα», σχεδιασμό, τεχνολογία, εκπαίδευση κλπ. Η δεύτερη περίπτωση, στρατηγικός βομβαρδισμός, είναι πολιτική της βαρβαρότητας, ηθελημένη κι επί σκοπού.

  72. 74
    Οι Αμερικάνοι δεν ξέρω τι κάνουν στη Συρία, καθώς διαθέτουν βόμβες ακριβείας αλλά αυτές οι ρουφιάνες θέλουν επίγειους καταδείκτες με ασφαλείς πληροφορίες. Υπάρχουν μεν αμερικάνοι ειδικοδυναμίτες επί τόπου αλλά ποιός ξέρει ποιοί ντόπιοι τους «ξεναγούν» και -βεβαίως- ποιές είναι οι ιεραρχήσεις τους.
    Οι Ρώσοι, πάντως, κάνουν area denial, πώς-το-λέτε-εσείς-εδώ. Εκκενώνουν ολάκερες περιοχές κι όποιον πάρει ο Χάρος.
    Για τον στρατηγικό βομβαρδισμό, ακόμα κι ο Τσώρτσιλ σοκαρίστηκε όταν είδε φωτογραφίες της Δρέσδης. Σκέψου!

  73. 71

    Γιάννη, τον Άγιο Πέτρο τον Αλεούτιο τον ήξερες;

    http://vardavas.blogspot.gr/2011/12/blog-post_13.html

    Αυτόν θα ασπαστώ για γλιτώσω από την οργή του Κούλη! Είναι πιο κούλ!

  74. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>η άσφαλτος «άνοιξε»
    και μας περιμένει

    >>λογοπαίγνια με το «λιγκών»
    π.χ.Το παιχνίδι των λιγκών ή λυγκών ε;
    Χορεύοντας με τς λύγκες 🙂

  75. Θύμμαχος Θήτης said

    18
    Ξέχασα να βάλω το λινκ από το αμε-απε και το «σε βάθος 650 μέτρων» http://www.amna.gr/article/123742/Programma-gia-dikaii-kai-biosimi-anaptuxi-apo-ton-prothupourgo–

    49
    Το ίδιο συνέβη και με το ΜπραΤηςΣλάβας. Δεν τους έπιασε κάτι ξαφνικό για τη μεσογειακή Σλοβενία, γειτόνισσα της επίσης μεσογειακής Κροατίας. Από το αμπέ ξεκίνησε, τώρα το διόρθωσαν όμως. Και οι άλλοι μετά αντιγράφουν με σαγιονάρα και λάπτοπ απ’ τον καναπέ, δημοσιογραφία και ρεπορτάζ μηδέν, σαβουριάζουν ΕΣΠΑ, ΟΠΑΠ και μπανεράκια τράπεζες.

  76. Καλό, σχετικά με την μλκία του Πρετεντέ στο σχόλιο 60

  77. Θύμμαχος Θήτης said

    70 κλπ

    εν τω μεταξύ στην Γενεύη το γλεντάνε…
    http://www.topontiki.gr/sites/default/files/styles/article_main/public/article/2016-09/lavrov_kerry.jpg

    οι Αμερικάνοι βάζουν τις πίτσες και οι Ρώσοι την βότκα. Πολιτισμός, κερνάει ο Διαφωτισμός.
    http://www.topontiki.gr/article/184582/symfonia-ipa-kai-rosias-gia-ekeheiria-sti-syria-ta-paihnidia-toy-lavrof-me-toys

  78. γλυκό μεζεδάκι

  79. 62: Δοκίμασε αυτό (σε ρύθμιση HTML):
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/text-formatting-toolbar/

  80. Θύμμαχος Θήτης said

    62

    Επίσης υπάρχει και το πρόσθετο (για φάιρφοξ και κρωμ) Λάζαρος https://addons.mozilla.org/el/firefox/addon/lazarus-form-recovery/
    σώζει ότι κείμενο γράψεις σε φόρμα του φυλλομετρητή (σικ) και όταν χαθεί, πχ όταν έχεις πατήσει το κουμπί να το στείλεις, μπορεί να «αναστηθεί».

  81. 55: το brand new έχει πολύ ψωμί
    Υπαινίσσεσαι ότι οι brand new βόμβες μπορεί τελικά να ήταν εμπρηστικές κι όχι ολοκαίνουργιες;

  82. 76,
    Και η Παναγία η Αριζονίτισσα, σε κείμενο από τον (I am not making this up) Αρχιμ. Σαράντη Σαράντο

  83. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Alicia Keys – Brand New Me

  84. 85

    Την βλέπω και ρίχνω στο τραπέζι τον ιερομόναχο Αρσένιο Βλιαγκόφτη εκ Κοζάνης, άμα λάχει! Beat that!

  85. Εντωμεταξύ στα μέρη του Τζιπόιντ …

  86. Και στην οδό Εφέσσου φουλ σέρβις https://pbs.twimg.com/media/Cr3Ubu3XEAApFDZ.jpg

  87. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    The Doors – Riders on the Storm

  88. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    41 – «Pedis αυτή είναι, είμαι σίγουρος. Είναι χαζή και αμόρφωτη.» Γιατί, δεν πήγε σχολείο; 🙂

    45 – «και σε θέση (κάποια) εξουσίας. Όλεθριος συνδυασμός.» Που επαναλαμβάνεται με μαθηματική ακρίβεια αιώνες τώρα. Πώς γίνεται να είναι πάντα οι ηλίθιοι που αποφασίζουν για μάς;

  89. 91α: δεν το τέλειωσε, βαρέθηκε.

  90. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    88.

    Fisherman’s Blues The Waterboys

  91. ΓιώργοςΜ said

    27,68 Θεραπεία είναι μια σειρά ενεργειών για την αντιμετώπιση μιας ασθένειας ή άλλης ιατρικής ανάγκης, με σκοπό την ίαση ή τη βελτίωση της ποιότητας ζωής του πάσχοντος. Συνεπώς, στην περίπτωση της είδησης, αφού πρόκειται για μία πάσχουσα και ένα ιατρικό πρόβλημα, ο πληθυντικός δεν έχει νόημα. Η θεραπεία μπορεί να περιλαμβάνει περισσότερες φάσεις ή συνεδρίες (πχ ενδοφλέβια χορήγηση φαρμάκων, αιμοκάθαρση, ειδική δίαιτα, τρία πατερημά την ημέρα και τέσσερις μετάνοιες), αλλά δεν παύει να είναι μία θεραπεία.
    Όπως και η ακτινοθεραπεία που αναφέρθηκε είναι μία θεραπεία, καταχρηστικά όμως δεν είναι σπάνιο ν’ αναφέρεται σαν θεραπεία η κάθε συνεδρία, χωρίς αυτό να παύει να είναι λάθος.
    Σημαντικές οι λεπτές διαφορές, μιας κι εδώ λεξιλογούμε, των ιατρικών όρων: Ασθένεια- αρρώστια-αδιαθεσία, θεραπεία-ίαση.

  92. ΓιώργοςΜ said

    91β Πώς γίνεται εμείς να τους αφήνουμε; 🙂

  93. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα! Αν έχετε αγωνία για τη Λοθαριγγία, το όψιμο καλοκαίρι συνεχίζεται!

    87 Τι κόβει ο Αρσένιος Βλιαγ-κόφτης;

    84 Το υπαινίχθηκε στο FB κάποιος, και δεν το αποκλείω!

    81 Μπορεί να είναι και κανονική μετάφραση αυτη (θαρρώ είχε συζητηθει στη Λεξιλογία)

  94. 96 τη γιόγκα σίγουρα

    84, 96β τι εννοείτε;

  95. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    50 «Ήταν γνωστή γι’ αυτό. Ποιος ξέρει, πρόκειται για στυλ ή για κάποιους είναι κατανοητά;» Σιγά μην είναι κατανοητά για τον οποιονδήποτε, απλώς, όταν είσαι τίποτα και δεν έχεις να πείς κάτι, αλλά έχεις ένα όνομα, λές ακατανόητα πράγματα, αλλά με στύλ, και τότε γίνεσαι κάτι. Ο φτωχός αν πεί μια βλακεία, λένε τι είπε ο βλάκας, αν την πεί ο πλούσιος, γίνεται καυστικό χιούμορ. 🙂

  96. Ομιλία στη ΔΕΘ τώρα

  97. 99 Τόσο μεγάλο; Κράτα μικρό καλάθι, λέμε!

  98. 100 σωστά. Αλλά για τα κεράσα, όχι για τα ταξίματα. 😉

  99. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    71 – Άγιος ο θεός, άγιος ισχυρός, άγιος αθάνατος ελέησον ημάς (ή υμάς; 🙂 )
    Αυτός είναι ο δρόμος της αληθείας, όλα τα άλλα είναι περιττά.

  100. gpoint said

    # 88

    Οντως βρέχει…

  101. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    The Last Shadow Puppets – ‘Standing Next to Me’ (2008)

    ΥΓ Ποσο θα ηθελα να ειχαμε ενα τετοιο ελληνικο συγκροτημα!

  102. Pedis said

    # 75, Σκύλε, δεν πολυκαταλαβαίνω διαφορά μεταξύ του να πετύχεις το στρατιωτικό στόχο κάνοντάς τα πουτάνα γύρω ή vice versa.

    Φοβάμαι ότι όπως και τότε γινόταν δημόσια αναφορά σε έξυπνα όπλα και κτύπημα στρατιωτικών στόχων μονάχα, έτσι και κι έπειτα και τώρα και αύριο θα γίνεται το ίδιο.

    Όπως καλλιώρα συνέβη και κατά τη διάρκεια του πρώτου πολέμου του κόλπου ή στους ανθρωπιστικούς … βομβαρδισμούς ενάντια στη Σερβία-Κοσσυφοπέδιο. Μετά βγήκαν άλλα στη φόρα αλλά το μετά δεν μετράει για όσους δεν πιστεύουν … στην μεταθάνατον ζωή και τιμωρία.

    Κανείς εθελοντής να ανεβάσει το Cherwell/Lindemann report ή Dehousing memorandum;

  103. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    74 -75 – Mιά χαρά έξυπνοι είναι οι βομβαρδισμοί, απλώς υπάρχουν και οι παράπλευρες απώλειες, θα ρίξουμε στις βόμβες το φταίξιμο, ή στις δυνάμεις της ελευθερίας και της δημοκρατίας; Δηλαδή ΕΛΕΟΣ!!!

    «Για τον στρατηγικό βομβαρδισμό, ακόμα κι ο Τσώρτσιλ σοκαρίστηκε όταν είδε φωτογραφίες της Δρέσδης. Σκέψου!»
    Ναί είναι αλήθεια, ακούστηκε μάλιστα πως δεν έφαγε πρωϊνό, και δεν κάπνισε πούρο για μία ώρα, ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ τι να λέμε τώρα.

  104. Πέπε said

    Mα πού τις βρίσκετε τόσες βροχές και καταιγίδες!

    Εδώ στο Ηράκλειο, χτες μας τρέλανε ο λίβας με κάτι σαν σαραντάρια, και σήμερα μια ήπια ζέστη.

    @Λάμπρο:
    υμάς, δηλ. εσάς (τους υπολοίπους), αφού ρωτάς εσύ 🙂

  105. 97β: εμπρηστικές βόμβες, brandbomben στα γερμανικά, ήταν πολλές απ’ αυτές που πέσανε στη Γκερνίκα· τι brandbomben, τι brand new…

  106. gpoint said

    # 107

    Τι να σου πω ρε Πέπε…εδώ λέμε στον καταραμένο τόπο δεν βρέχει ποτέ !!

  107. 105

    δεν πολυκαταλαβαίνω διαφορά μεταξύ του να πετύχεις το στρατιωτικό στόχο κάνοντάς τα πουτάνα γύρω ή vice versa.

    Το ξεκίνησαν τα Ναζήδια, βομβαρδίζοντας τις βιομηχανικές περιοχές (και τα πέριξ εργατόσπιτα) της Αγγλίας, προκειμένου να θίξουν όχι μόνο τη βιομηχανική παραγωγή αλλά και το ηθικό των εργατόπαιδων που πολεμούσαν.
    Διότι ο εργατάκος που τον επήραν φαντάρο, άμα μάθει πως του σκότωσαν τη μάνα, μπορεί να γυρίσει και καμία ξιφολόγχη στο διοικητή του.
    Φυσικά, το λούστηκαν στο πολλαπλάσιο.
    Αποκορύφωμα, βέβαια, οι ατομικές βόμβες, που τις έριξαν επειδή μπορούσαν. Fuck them!
    Σοκ και Δέος, εις την χιλιοστή δύναμη.
    (κλατς! μείον ένα κουνούπι!)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Strategic_bombing

    Ο στρατηγός της αεροπορίας Κέρτις ΛεΜέυ (καθαρματάρα) έκαψε το Τόκυο σε μια νύχτα (περισσότεροι νεκροί από Χιροσίμα και Ναγκασάκι, μαζί) με εμπρηστικές βόμβες, ξέροντας πως τα σπίτια και τα μαγαζάκια ήταν φτιαγμένα από ξύλο και χαρτί.

    Ή πιστεύεις πως η κινέζικη πρεσβεία στο Βελιγράδι τσίμπησε τον πύραυλο κατά λάθος; 😉

  108. 108

    αάαααχ, ζο!
    Ντάνκε…

  109. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    88 – Όταν η φύση δημιουργεί οργασμικά σχέδια. Από μικρό παιδί με μάγευαν οι αστραπές. Θυμάμαι σε μια άσκηση με τον στρατό πάνω στο Καϊμακτσαλάν (πήραμε ξαφνικά διαταγή να επιβιώσουμε μια βδομάδα, ενώ δεν είχαμε πάνω από μια μέρα ξηρά τροφή) Ιούλιο μήνα, από το απόγευμα να γίνεται της αλεπούς ο θάνατος από αστραπόβροντα, τόσο κοντά μας έπεφταν που σχεδόν ανταλλάσαμε χειραψία. Έμεινα όλη την νύχτα ξάγρυπνος και μαγεμένος να τις κοιτάζω, ενώ η βροντή στο βουνό μέσα στο δάσος, έβγαζε έναν αλλόκοσμο ήχο. Από τα πιο δυνατά πράγματα που έχω ζήσει, κι από τις πιο όμορφες αναμνήσεις που έχω από τον στρατό.

  110. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    95 – «Πώς γίνεται εμείς να τους αφήνουμε;» Αν κοιτάξεις με προσοχή γύρω σου την Δευτέρα το πρωϊ, θα δείς την απάντηση. 🙂

  111. sarant said

    97-108-111 Μια εικασία κάνουμε βέβαια 🙂

  112. Pedis said

    Σκύλε, We will shatter Germany by bombing, στον Ι ΠΠ, δε, ο ίδιος, ξέρεις ποιος, γουστάριζε να κερδίσει τον πόλεμο ενάντια στη Γερμανία δια του λιμού.

    Άμα πας και πιο πίσω θα δεις τον βομβαρδισμό από αέρος κατοικημένης περιοχής (Ιρακ) από τους Βρετανούς (με την κατάλληλη στρατηγική σάλτσα κλπ κλπ).

    Οι Χάρρις και Λε Μευ δεν ήταν παρά τα στρατιωτικά καθάρματα … Διαταγές έπαιρναν από τα πολιτικά καθάρματα. (Πήγαν να στριμώξουν τον Χαρρις μετά τον πόλεμο όταν άρχισαν να βγαίνουν προς τα έξω ότι η καταστροφή των γερμανικών πόλεων δεν ήταν αποτέλεσμα παρπαπλευρων απωλειών αλλά σχεδιασμού και να του τα χρεώσουν όλα αλλά τσίνισε … και τον άφησαν ήσυχο.)

    Είναι ενδιαφέρον να διαπιστώσει κανείς τις ομοιότητες στη χρήση πολεμικών μέσων και τακτικών κατακτημένων εδαφών με σκοπό τη δημιουργία αποικιών μεταξύ ναζιστικής γερμανίας και φιλελεύθερων δημοκρατιών. Ο Χίτλερ διατράνωνε το θαυμασμό του στον τρόπο που οι Αμερικάνοι έλυσαν το πρόβλημα με τους Ινδιάνους και την επιτυχία που είχαν οι Βρετανοί στην κατοχή και διοίκηση της Ινδίας.

  113. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    107 τέλος – Για τον θεούλη το είπα, αλλά δύσκολα αποδίδεται γραπτά το όλο σκεπτικό της στιγμής. 🙂

    109 – Αυτή η αγάπη σου για την Κρήτη, είναι παροιμιώδης. 🙂

    110 τέλος – Τι υπάρχουν υπόνοιες πως δεν έγινε καταλάθος; NTROPI 🙂

    Άντε, σας καληνυχτώ μ΄αυτό το νανούρισμα, πάω να διαβάσω το βιβλίο μου, την Δευτέρα ανοίγουν τα σχολεία, μην πάω αδιάβαστος. 🙂

  114. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    115 – «Οι Χάρρις και Λε Μευ δεν ήταν παρά τα στρατιωτικά καθάρματα … Διαταγές έπαιρναν από τα πολιτικά καθάρματα.» Που έπαιρναν διαταγές από ποιούς;
    Aν δεν βρούμε αυτή την απάντηση, θα ψηφίζουμε μια ζωή σαν μαλάκες.

    ΔΟΥΛΕΥΕ ΨΗΦΙΖΕ ΚΑΙ ΣΚΑΣΜΟΣ.

  115. Γιάννης Ιατρού said

    117: ΛΑΜΠΡΟΣ
    Aν δεν βρούμε αυτή την απάντηση, θα ψηφίζουμε μια ζωή σαν μαλάκες.

  116. π2 said

    Μετά από επιμονή σύσσωμου του τσούρμου των πιτσιρικιών της παρέας αποχαιρετίσαμε το καλοκαίρι με μπάνιο στη θάλασσα παρά τον καιρό. Ωραία ήταν. Διασχίσαμε την Αττική με βαριά συννεφιά, κολυμπήσαμε σε άδεια παραλία με ψιλόβροχο αλλά και ήλιο, επιστρέψαμε στο άστυ με αστραπόβροντα και κεραυνούς, καταλήξαμε σε μεζεκλίκια και αλκοόλ, επιστρέψαμε στο σπίτι με βαριά βροχή.

    Άιντε καλό φθινόπωρο, τα κεφάλια μέσα οριστικά.

  117. Γιάννης Ιατρού said

    105: Pedis
    Κανείς εθελοντής να ανεβάσει το Cherwell/Lindemann report ή Dehousing memorandum;

    Eδώ το κείμενο (30/03/1942) κι εδώ εξηγήσεις (διά βησιγοτθομαθείς 🙂 )

    Και ο ίδιος ο Linemann με φόντο το Αμβούργο (1943) ….

  118. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>το όψιμο καλοκαίρι συνεχίζεται
    ΄ψιμοκαλόκαιρο λοιπόν.
    Κι ένα όψιμο μεζεδάκι:
    Τσουνάμι μαζικών αφίξεων στη Μεγαλόνησο κατά το …όψιμο καλοκαίρι, 26 Απριλίου!

  119. 114,97-108-111

    Δύσκολα ισχύει αυτή η εικασία, δεδομένου του μορφωτικού μας επιπέδου.

    115

    Ε, ναι, ο πόλεμος θέλει καθάρματα. Όλοι έτσι είναι. Ο Ζούκοφ, νομίζεις, καλύτερος ήταν;
    Ο πόλεμος δεν κερδίζεται με τριαντάφυλλα, ούτε με μπαλαρίνες. Απλά, ο πιο σκληρός μπάσταρδος θα υπερισχύσει. Οκ, ο πιό σκληρός μπάσταρδος με τα μεγαλύτερα αποθέματα πρώτων υλών.

  120. georgeilio said

    36 Συγγνώμη που επανέρχομαι, αλλά *αναδημοσιευρεί» γράφει ακόμη…

  121. Γιάννης Ιατρού said

    116: (τέλος) ΛΑΜΠΡΟΣ
    Άντε, σας καληνυχτώ μ΄αυτό το νανούρισμα, πάω να διαβάσω το βιβλίο μου, την Δευτέρα ανοίγουν τα σχολεία, μην πάω αδιάβαστος

    Έμαθα, ότι ένας γνωστός σου είπε να διαβάσεις για τη νέα τάξη πραγμάτων αλλά όχι Λιακόπουλο γιατί είναι πολύ ψαγμένος για σένα ακόμα 🙂 Καληνύχτα ρε συ!

  122. sarant said

    123 Εμ τώρα κατάλαβα τι εννοούσες πριν

  123. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Για το Λάμπρο

  124. Γιάννης Ιατρού said

    87: Σκύλε, δεν βλέπω τον υπεύθυνο της Sacra Congregatio Propaganda Fide του ιστολογίου για να σε μαζέψει λίγο 🙂

  125. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    124.>>όχι Λιακόπουλο
    Ξέρει το Λυκόπουλο… 🙂

  126. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    117. >>ΔΟΥΛΕΥΕ ΨΗΦΙΖΕ ΚΑΙ ΣΚΑΣΜΟΣ.
    και ΠΗΔΑ λέμε μεις, έτσι 😉

  127. cronopiusa said

    DiEM25 : les 7 paris de Varoufakis pour révolutionner l’Europe (et la gauche)

  128. Γιάννης Ιατρού said

    128: ΕΦΗ,
    Λυκόπουλα θεωρούνται αυτοί που έκαναν στρατιωτικό μαζί με τον Λέοντα Σγουρό, όταν αυτός ήταν ακόμα δόκιμος (ή προηγουμένως) 🙂

  129. voulagx said


    Ενας προφητης, μα τι προφητης!

  130. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    131. Μπα; Με το συμμαθητή μου ήσουν συστρατιώτης; 🙂
    (Σα να θυμάμαι ότι έτσι είπες μια φορά.)

  131. Pedis said

    # 120 – Μπράβο Γιάννη, ευχαριστώ πολύ! (Πέρασα από το λίκνο αυτο και δεν το πρόσεξα.)

    In 1938 over 22 million Germans lived in fifty-eight towns of over 100,000 inhabitants, which, with modern equipment, should be easy to find and hit. Our forecast output of heavy bombers (including Wellingtons) between now and the middle of 1943 is about 10,000. If even half the total load of 10,000 bombers were dropped on the built-up areas of these fifty-eight German towns, the great majority of their inhabitants (about one-third of the German population) would be turned out of house and home.

    Investigation seems to show that having one’s house demolished is most damaging to morale. People seem to mind it more than having their friends or even relatives killed. At Hull, signs of strain were evident, though only one-tenth of the houses were demolished. On the above figures we should be able to do ten times as much harm to each of the fifty-eight principal German towns. There seems little doubt that this would break the spirit of the people.

    Our calculation assumes, of course, that we really get one-half of our bombs into built-up areas. On the other hand, no account is taken of the large promised American production (6,000 heavy bombers in the period in question). Nor has regard been paid to the inevitable damage to factories, communications, etc., in these towns and the damage by fire, probably accentuated by breakdown of public services.

  132. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Δελτίο καιρού:
    Θεσσαλονίκη

    Κρήτη

  133. Pedis said

    # 122 – Ναι, ο πόλεμος θέλει καθάρματα, όπως λές. Και δεν είναι δύσκολο να φτιάξεις τοπ λιστ.

    Πρόσεξε ότι για τα καθάρματα μαθαίνεις πολλά από άλλα (ενίοτε μεγαλύτερα) καθάρματα:

    Truman:

    I fired him [σημ. Mac Arthur] because he wouldn’t respect the authority of the President. That’s the answer to that. I didn’t fire him because he was a dumb son of a bitch, although he was, but that’s not against the laws for generals. If it was, half to three-quarters of them would be in jail. That’s why when a good one comes along like General [George] Marshall, why you’ve got to hang onto them, and I did….

  134. Γς said

  135. Γς said

    129:

    >ΔΟΥΛΕΥΕ ΨΗΦΙΖΕ ΚΑΙ ΣΚΑΣΜΟΣ.
    και ΠΗΔΑ λέμε μεις,

    -Και τι τους λέμε; Λίγο σάλιο ρε παιδιά. Βάλτε λίγο σάλιο!

    http://caktos.blogspot.gr/2014/05/blog-post_9854.html

  136. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ο ΝουΔουαντιπρόεδρος,Σπυράδωνηςυμνεί τα κόλετζ/ιεκΞυνή ότι είναι ανώτερα από το δημόσιο παν/μιο.

  137. Γς said

    85:

    Η Παναγία η Αριζονίτισσα κι αναρωτιέμαι τί γίνεται με την Παναγία την Ινδιάνα στην Καλιφόρνια.

    http://caktos.blogspot.gr/2013/05/blog-post_13.html

  138. Γς said

    55:

    >το brand new έχει πολύ ψωμί

    Και θυμήθηκα τον φλούφλη με το Μπραντ Νιου Λαντ – Ρόβερ του.

    http://caktos.blogspot.gr/2015/08/blog-post.html

  139. Γς said

    141:

    Μπραντ νιου, συνέχεια.

    Ηταν κι ένας άλλος τύπος με μια μπραντ νιου καμπριολέ Μερσεντές

    http://caktos.blogspot.gr/2013/08/blog-post_14.html

  140. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    138. Σκοινάκι, μωρέ! 🙂
    Γεια σου Γς .

  141. Γς said

    143:

    Ναλι καλά.
    Πηδιέται το σκοινάκι;

  142. gpoint said

    # 119

    Τι λες ρε φίλε ; Από Δευτέρα ξανακαλοκαιριάζει είναιτο σωστό !

  143. Γιάννης Ιατρού said

    133: ΕΦΗ
    ..Σα να θυμάμαι ότι έτσι είπες μια φορά…

    Όχι ακριβώς, τότε έλεγα για τον άλλο συμμαθητή, τον Tiberius Iulius 🙂

  144. Γιάννης Ιατρού said

    82 (62) Stazyzbo Horn
    ..Δοκίμασε αυτό (σε ρύθμιση HTML)..

    Ναι μεν, αλλά σημειωτέον ότι δεν δουλεύουν όλα αυτά στο παρόν ιστολόγιο, έτσι όπως έχει ρυθμιστεί ….
    (αν δεν ξέχασα κάποιο, μόνο τα bold, italic και strike δουλεύουν στη μορφοποίηση κειμένου σχολίων και οι παραπομπές / σύνδεσμοι εικόνων κλπ.)

  145. Γς said

    126:

    >Εμείς φεύγαμε σχολείο μ 1 φέτα ψωμί μ γλυκό σταφύλι

    Κι εγώ κολλημένος ακόμα με εκείνο το το μέλι που έρεε αργά πάνω στη στρώση του βουτύρου

    http://caktos.blogspot.gr/2013/02/1949.html

  146. Νίκος Κ. said

    Πότε λέμε ότι ένα φαινόμενο είναι σπάνιο; Μια άλλη ερμηνεία:

  147. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    126 – Θεωρώ ό,τι πιο ηλίθιο να παρακαλάς το παιδί σου να φάει, το, «πρέπει να φάς» είναι κυριολεκτικά αρρωστημένη κατάσταση που κάνει μεγάλο κακό στον χαρακτήρα του παιδιού.
    Έχω έρθει άπειρες φορές σε αντιπαράθεση με τους συγγενείς μου και με γνωστούς κι αγνώστους γιαυτό το θέμα, τέτοια σύμπνοια αντίδρασης, μόνο με το θέμα της εκπαίδευσης έχω αντιμετωπίσει, (τα πολιτικά, θρησκευτικά, και σρξουαλικά, ωχριούν μπροστά τους☺). Αλλά είπαμε, δύο πράγματα ζωτικής σημασίας δεν διδασκόμαστε σ’αυτή την κοινωνία, οικονομική διαχείρηση, και πώς να μεγαλώνουμε παιδιά, (τείνω να πιστέψω πως δεν είναι τυχαίο), παραδόξως όμως, όλοι νομίζουν πως τα ξέρουν και τα δύο. Δεν υπάρχει πιο σίγουρος «εχθρός» από τον γονιό που του λές πως κάνει λάθος με το παιδί του.☺
    Καλημέρα.

  148. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    129 – Είστε πολύ προχώ εσείς.☺

  149. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    139- Πού είναι το περίεργο; όλα τα σκυλιά γλείφουν το χέρι που τα ταΐζει, γιατί να κάνει διαφορετικά ο Μάρμαντιουκ;

  150. sarant said

    Καλημέρα και από εδώ!

    149 Το Αλτσχάιμερ κάνει θραύση συνονόματε… Γράφοντας το μεζεδάκι σκεφτόμουν αυτή την ατάκα του Ιωάννου, κι έλεγα, πού να ψάξω να βρω τη γελοιογραφία, και την είχα ανεβάσει εγώ!

  151. gpoint said

    # 116 β

    Είχες και συ πεθερά από την Κρήτη ;

    Αν όχι…μη μιλάς !

  152. Γιάννης Ιατρού said

    154: Γς

    (Η κρητικιά πεθερά και ο γαμπρός)

    Σ΄ ένα χωριό της Κρήτης ένα ανδρόγυνο που ο άντρας δεν τα πήγαινε καλά με την πεθερά του (σπάνιο μεν, αλλά να…) 🙂

    Μια φορά χρειάστηκε να πάει για δουλειές στη Χώρα και έλειπε πέντε μέρες. Η γυναίκα του φώναξε στη μάνα της να κοιμούνται μαζί γιατί φοβόταν.

    Γύρισε νύχτα αυτός, μπήκε αμέσως στην κρεβατοκάμαρα, ξάπλωσε στο κρεβάτι, και άρχισε να κάνει σεξ…. Αμέσως μετά όμως σηκώθηκε, γιατί άκουσε θόρυβο στην κουζίνα.
    Πάει και βλέπει τη γυναίκα του!!!
    – Εσύ είσαι εδώ; Και στο κρεβάτι ποια ήταν;

    Θηρίο έγινε η γυναίκα του…Πάει να βρει τη μάνα της….
    – Καλά αυτός δεν το κατάλαβε εσύ γιατί δεν του πες πράμα;
    – Δυό χρόνια τώρα δε μου μιλεί αυτός και απόψε θα του μιλούσα εγώ;;;

  153. Dimi said

    Το βράδυ του Σαββάτου βρέθηκα στην ομιλία του πρωθυπουργού στην έκθεση Το σκηνικό ήταν περίεργο,σε σχέση με τις δυο προηγούμενες ομιλίες του στον ίδιο χώρο.Πρωτον τα μέτρα ασφαλείας με δυο ελέγχους στο δρόμο, έναν στα σκαλιά του Βελίδειου και ένα στον προθάλαμο της αίθουσας με σκανάρισμα.Σε συζήτηση μετά κατάλαβα ότι ήταν πρώτη φορά που μιλούσε ως πρωθυπουργός.Εδω που τα λέμε δεν είχα ξαναπάει σε ομιλία πρωθυπουργού..
    Έτσι υποστήκαμε ,μια μακροσκελή ψαλμωδία στην αρχή από Άνθιμο και δυο παπάδες,ομιλίες επισήμων και του Ρωσσου πρωθυπουργού κλπ
    Όλα τα λεφτά ήταν η ομιλία Άνθιμου όπου σε κάποιο σημείο που μιλούσε για την ¨Μακεδονια μας ΅ έπεσε ένα χειροκρότημα!
    Τρόμαξα ,μετά κατάλαβα ότι ήταν για να τελειώνει .. ακούστηκαν και αλλά στην διάρκεια της μακροσκελούς ομιλίας του.Οταν τελείωσε δεν ακούστηκε ούτε ένα.Ησυχασα.

    Σίγουρα έκανε σαρδάμ στην ομιλία του οΤσιπρας αλλά δεν τα συγκράτησα!

  154. nikiplos said

    @27, (Αγγελος)
    Αγαπητέ Άγγελε, η κατάσταση πλέον έχει λάβει τόσο τραγικές διαστάσεις, που φίλος ιδιοκτήτης μπαρ μου εξομολογήθηκε πως δεν μπορεί ούτε ο ίδιος να επιλέξει την ποιότητα του ποτού που σερβίρει στο μαγαζί… Δυστυχώς…

    Η λύση στο πρόβλημα είναι προφανής: Να μειωθεί η φορολογία στο ποτό, ώστε αυτό να φθηνύνει… Εναλλακτικά με τσαμπουκά να απορρίψουμε τη φορολογία στο τσίπουρο που είναι άριστο ποτό. Έτσι ο κόσμος θα πίνει τσίπουρα στην Ελλάδα σε λογικές τιμές. Πάντως τα λαθραία ποτά τα βρίσκει κανείς και στις κάβες πλέον…

    το χύμα ποτό που παρασκευάζεται λαθραία δεν έχει τους ποιοτικούς ελέγχους, ή σταθερή παραγωγή… Έχω ακούσει χωρίς να γνωρίζω αν αληθεύει, ότι χημικές αναλύσεις που έχουν γίνει δειγματοληπτικά, έχουν δείξει τραγικά αποτελέσματα…

  155. 147: Το τι δουλεύει στο γουόρντπρες-μετά-φιλοξενίας (στο .com, δηλαδή) το έχουμε πει αλλού. Το πρόσθετο του φάιρφοξ έχει περισσότερες δυνατότητες σύνταξης (σε HTML, BBcode και wiki).

  156. Γιάννης Ιατρού said

    158: Stazybo
    #158…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: