Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μηνολόγιον Οκτωβρίου και πάλι

Posted by sarant στο 1 Οκτώβριος, 2016


Το Μηνολόγιο, που το δημοσιεύω εδώ στις αρχές κάθε μήνα (συνήθως την πρώτη του μηνός), ήταν ιδέα του πατέρα μου, του αξέχαστου Δημήτρη Σαραντάκου, ο οποίος αρχικά το δημοσίευε στο περιοδικό Φιστίκι, που έβγαζε επί πολλά χρόνια στην Αίγινα. Στο εδώ ιστολόγιο, το Μηνολόγιο άρχισε να δημοσιεύεται τον Οκτώβρη του 2010 και βέβαια μέσα σε 12 μήνες έκλεισε τον κύκλο. Τότε, αποφάσισα να εξακολουθήσω να το δημοσιεύω στις αρχές κάθε μήνα, επειδή έχει γίνει το σταθερό σημείο αναφοράς για τα γεγονότα του μήνα, που ενημερώνεται συνεχώς με δικά σας σχόλια μέσα στη διάρκεια του μήνα, σχόλια που συνήθως αφορούν επισήμανση ημερομηνιών, αν και κυρίως είναι αγγελτήρια θανάτων.

Οπότε, συνεχίζω τις δημοσιεύσεις όσο θα υπάρχει ενδιαφέρον, προσθέτοντας πάντοτε δικές σας προτάσεις. Να σημειωθεί ότι μερικές φορές η επέτειος έχει εσκεμμένα μετατεθεί κατά μία ημέρα, όπως εδώ ο θάνατος του Καζαντζάκη (που συνέβη 26.10 αλλά τον τιμάμε στις 27).

Να πούμε ακόμα ότι σήμερα εκτός από πρώτη του μηνός είναι και μέρα Σάββατο, δηλαδή μέρα που συνήθως δημοσιεύουμε τα μεζεδάκια της εβδομάδας. Όταν τυχαίνει να πέσει Σάββατο η πρωτομηνιά, άλλοτε υποχωρεί το Μηνολόγιο και πάει για την επομένη και άλλοτε τα μεζεδάκια. Τώρα το νόμισμα ήρθε γράμματα και τα μεζεδάκια θα δημοσιευτούν αύριο Κυριακή.

Σα 1 Πρώτη κυκλοφορία του «Κεφαλαίου» υπό Καρόλου Μαρξ
Κυ 2 Θανή Αριστοτέλους του Σταγειρίτου και Μαχάτμα Γκάντη γενέσιον
Δε 3 Φραγκίσκου της Ασίζης γέννησις
Τρ 4 Θάνατος Τζάνις Τζόπλιν και Γκλεν Γκουλντ
Τε 5 Εκτόξευσις του Σπούτνικ Ι, του πρώτου τεχνητού δορυφόρου της Γης
Πε 6 Εφεύρεσις τηλεφωνίας υπό Αλεξάνδρου Γκράχαμ Μπελ και θάνατος του επανεφευρέτη της, Στιβ Τζομπς
Πα 7 Έδγαρδου Άλαν Πόε θανή
Σα 8 Πιττακού του Μυτιληναίου
Κυ 9 † Ερνέστου Τσε Γκεβάρα τελευτή (και Κορνηλίου του πολυτονιστού στιχοπλόκου γενέσιον)
Δε 10 Γενέσιον Ιωσήφ Βέρντι
Τρ 11 Κάθοδος Εμπεδοκλέους του Ακραγαντίνου εις τον κρατήρα της Αίτνης -Εντίθ Πιαφ και Ζαν Κοκτώ θάνατος
Τε 12 Ανακάλυψις της Αμερικής (αποφράς ημέρα)
Πε 13 Πρώτη έκδοσις του «Καλού στρατιώτου Σβέικ» υπό Γιάροσλαβ Χάσεκ
Πα14 † Λεονάρδου Μπερνστάιν
Σα 15 † Ευγενίου Ο΄Νηλ
Κυ 16 Γενέσιον Όσκαρ Ουάϊλντ
Δε 17 † Κοίμησις Φρειδερίκου Σοπέν
Τρ 18 Επιμενίδου του Κρητός
Τε 19 Γενέσιον Αυγούστου Λυμιέρ
Πε 20 Γενέσιον Αρθούρου Ρεμπώ
Πα 21 Νικολάου Εγγονοπούλου γενέσιον
Σα 22 Ξενοφάνους του Κολοφωνίου
Κυ 23 Γενέσιον Εμμανουήλ Χατζηδάκη του μελωδού
Δε 24 † Ανδρέου Καρκαβίτσα
Τρ 25 Γενέσιον Παύλου Πικάσσο
Τε 26 Δημητρίου του Μυροβλύτου, Πανός του μεγάλου.
Πε 27 † Νικολάου Καζαντζάκη και Λου Ριντ
Πα28 Επέτειος του ΟΧΙ
Σα 29 Αναχάρσιος του Σκύθου
Κυ 30 Γενέσιον Θεοδώρου Δοστογέφσκι αλλά και Κωνσταντίνου Καρυωτάκη· θάνατος Αναστασίου Λειβαδίτη
Δε 31 † Φρειδερίκου Φελλίνι· και Ναπολέοντος Λαπαθιώτη γενέσιον

Ο Οκτώβριος ή Οκτώβρης ή Οχτώβρης είναι ο δέκατος μήνας του ημερολογίου μας, όσο κι αν ολοφάνερα το όνομά του παραπέμπει στον αριθμό “οχτώ”. Για την ανακολουθία φταίνε οι Ρωμαίοι -διότι τα ονόματα των μηνών, όλα, είναι δάνειο από τα λατινικά. Το παλιό ρωμαϊκό μηνολόγιο άρχιζε από τον Μάρτιο και ο October ήταν ο όγδοος μήνας. Όταν αργότερα μεταρρυθμίστηκε το ημερολόγιο και μπήκαν στις δυο πρώτες θέσεις ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος, η αντιστοιχία χάλασε μια και ο Οκτώβριος είναι πια ο δέκατος μήνας.

Στον προφορικό λόγο, πολλοί, ίσως οι περισσότεροι, λένε “ΟκτώΜβριος”. Κάποιοι το γράφουν κιόλας. Αυτό θεωρείται από τους λαθοθήρες (αλλά και από πολλούς καλοπροαίρετους) έσχατο δείγμα αμορφωσιάς, ενώ δεν είναι παρά ένας λαϊκός τύπος, μειωμένου ίσως κύρους, πάντως με πολύ παλιά ιστορία στη γλώσσα μας -όπως είχα γράψει παλιά, οχτακόσια χρόνια λάθος το λέμε!

Εγώ πάντως δεν λέω Οκτώμβρης, προτιμώ να λέω Οχτώβρης ή Οκτώβριος, αλλά και, όταν μιλάω γρήγορα, Σεπτέβρης, Νοέβρης, Δεκέβρης, το βρίσκω πιο εύκολο -αυτό το μβρ δεν είναι ό,τι το πιο ευκολοπρόφερτο.

Ο Οκτώβρης στο λαϊκό μηνολόγιο λέγεται (; ) Αγιοδημητριάτης, από τη γιορτή του Αγίου Δημητρίου στις 26 του μήνα. Δεν έχουν όλες οι ευρωπαϊκές γλώσσες και χώρες τα λατινικά ονόματα των μηνών. Έτσι, στα τσέχικα, όπου τα ονόματα προέρχονται από το παλιό σλάβικο μηνολόγιο, ο Οκτώβρης είναι Říjen ενώ στα αλβανικά Tetori. Ο Οκτώβρης έδωσε το όνομά του στην Οκτωβριανή επανάσταση, η οποία όπως ξέρετε έγινε στις 25 Οκτωβρίου 1917 με το Ιουλιανό (παλιό) ημερολόγιο που ίσχυε τότε στη Ρωσία, κι επειδή μια από τις πρώτες ενέργειες των μπολσεβίκων ήταν να αλλάξουν το ημερολόγιο υιοθετώντας το Γρηγοριανό, αμέσως η επέτειος μεταφέρθηκε στις 7 Νοεμβρίου, κι έτσι όλα τα χρόνια η Οκτωβριανή γιορταζόταν Νοέμβριο.

Τα δικά μας Οκτωβριανά είναι η εξέγερση στην Κύπρο τον Οκτώβρη του 1931 κατά των Άγγλων, αν όμως ανοίξετε το λεξικό Μπαμπινιώτη ή το ΛΚΝ θα δείτε ότι “Οκτωβριανά” λέγονται (δήθεν) οι συγκρούσεις που έγιναν μεταξύ Ελλήνων επιστράτων και Γάλλων στην Αθήνα τον Οκτώβριο του 1916. Πρόκειται για λεξικογραφική γκάφα πρώτου μεγέθους, οι συγκρούσεις αυτές έγιναν Νοέμβριο και είναι τα Νοεμβριανά -για αυτή την απίστευτη τσαπατσουλιά δείτε εδώ αναλυτικότερα (πάντως στην τελευταία του έκδοση (2012) το Λεξικό Μπαμπινιώτη έχει διορθώσει τη γκάφα).

Στο τραγούδι του Παντελή Θαλασσινού, ο Οκτώβρης είναι σημαία στα μπαλκόνια:

Ο Οχτώβρης είναι ο πρώτος πραγματικά φθινοπωρινός μήνας -την τελευταία Κυριακή αλλάζει και η ώρα, νυχτώνει απότομα νωρίτερα και επισημοποιείται έτσι ο επικείμενος ερχομός του χειμώνα. Επειδή όμως αλλάζει και η ώρα, και παίρνουμε πίσω την ώρα που είχαμε χάσει στα τέλη Μαρτίου, ο Οκτώβρης είναι ο μήνας του χρόνου με τη μεγαλύτερη διάρκεια, αφού διαρκεί 31 μέρες και μία ώρα. Ως τότε πάντως, μπορούμε να διατηρούμε την αυταπάτη ότι, αφού έχουμε θερινή ώρα, το καλοκαίρι δεν έχει ακόμα φύγει εντελώς.

Έτσι κι αλλιώς, καλό μήνα!

Advertisements

102 Σχόλια to “Μηνολόγιον Οκτωβρίου και πάλι”

  1. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Τα μεζεδάκια αύριο;; Τσαγκαροκυριακή ; Πρωτοχρονιάτικα; (αύριο είναι η πρωτοχρονιά μας…) Αίσχος!

  2. Γς said

    Καλημέρα
    κλό μήνα

    >Κυ 16, Γενέσιον Όσκαρ Ουάϊλντ

    Η Βεντάλια της Λαίδης Ουίντερμηρ

    http://caktos.blogspot.gr/2013/08/blog-post_7364.html

  3. leonicos said

    Νέοι και σβέλτοι!!!

  4. gpoint said

    Καλημέρα

    Δεν έχει μεζεδάκια ;

    Κι είχα μια πείνα !

  5. leonicos said

    Ξεχάσαμε τον Ουάιλντ; Δεν το θεωρ’ω πιθανό

  6. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα, καλό μήνα!
    Καλύτερα Κυριακή τα μεζεδάκια, για να έχοουμε γεμάτο στομάχι αν ακολουθήσει και καμμιά τσιπουροκατάσταση-από τις τελευταίες θερινές.

  7. gpoint said

    Τε 26 Δημητρίου του Μυροβλύτου, Πανός του μεγάλου.

    Πρόκειται για τον Καμμένο ή τον δικό μας, με τα πεζά ;;

  8. Παναγιώτης Κ. said

    Η πιατέλα λοιπόν θα σερβιριστεί αύριο. 🙂

  9. Λεύκιππος said

    Καλημέρα και καλό μήνα

  10. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    να δούμε, αν μας βγει σχετικά καλοκαιρινός, όπως πέρισυ…
    Πάντως σήμερα ‘δωπέρα είναι σχεδόν καλοκαιριάτικη η μέρα

    Κι αν δούμε τα σκούρα, ξαναγυρίζουμε στη βάση μας 🙂

    Και το αξέχαστο…

  11. Γς said

    >Πα 21

  12. Γς said

    9:

    Καλημέρα

    Λεύκιππε…

  13. Παναγιώτης Κ. said

    Ο Επιμενίδης από την Κρήτη είχε γράψει σε ένα ποίημά του: » Κρήτες αεί ψεύσται » ( Οι κρητικοί είναι πάντοτε ψεύτες )
    Είναι ένα παράδειγμα πρότασης για την οποία δεν μπορούμε να αποφανθούμε αν είναι αληθής ή ψευδής. Είναι όπως αλλιώς λέμε , μια μη αποκρίσιμη πρόταση.
    Φέρει τον τίτλο, «το παράδοξο του Επιμενίδη».
    Υπάρχει και το παράδοξο του Ράσελ στην ίδια κατηγορία.

  14. Γς said

    11:

  15. raf said

    Ωραίο το «Καλεντάρι» του Θαλασσινού και του Κατσούλη, ακόμα πιο ωραίο θεωρώ το «Ονειροπόλων Μόχθοι» του Ορφέα Περίδη. Και οι δύο τρυφεροί και ελλαδικοί δίσκοι.

  16. Avonidas said

    Καλημερα και καλο μηνα.

    Τε 26 Δημητρίου του Μυροβλύτου, Πανός του μεγάλου.
    Πρόκειται για τον Καμμένο ή τον δικό μας, με τα πεζά ;;

    Πανός του Μυριοβλήτου 😛

  17. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καλημέρα και καλό μήνα!
    Μήνας απονομής των Νόμπελ λογοτεχνίας ο Οκτώβριος. Στις 24 του μηνός, το 1963, απονεμήθηκε στον Σεφέρη και στις 18, το 1979, στον Ελύτη.
    Επίσης, στις 18 Οκτωβρίου 1981 η Ελλάδα, με δημοκρατικές διαδικασίες, έγινε σοσιαλιστική χώρα.

  18. sarant said

    Καλημέρα, καλό μήνα, ευχαριστώ για τα πρώτα σχόλια!

    17 Σωστά, έχουμε και τα Νόμπελ, ξέχασα να το γράψω.

    1: Ναι, η πιατέλα αύριο. Αλλά γιατί έχετε Πρωτοχρονιά στις 2 του μηνός στην Τύλο;

  19. spatholouro said

    «Εμμανουήλ Χατζηδάκη του μελωδού»

    Εδώ διαφωνώ οριζοντίως και καθέτως:
    Τρόμαξα να καταλάβω περί τίνος πρόκειται και το κατάλαβα στο «μελωδός»…

    Καταρχάς, εφόσον ονομαζόταν και αυτοονομαζόταν «Μάνος», γιατί να του επιδαψιλεύσουμε το «Εμμανουήλ»;
    Και ως προς το επώνυμο, τώρα, εφόσον «Χατζιδάκις» γραφόταν, γιατί να του επιδαψιλεύσουμε το «Χατζηδάκης»;

  20. sarant said

    19 Ο πατέρας μου είχε διαλέξει να το γράψει έτσι.

  21. spatholouro said

    Σύμφωνοι, αλλά θα το αφήσουμε έτσι, εφόσον πρόκειται (το επώνυμο άνευ ετέρου) για κατάδηλο σφάλμα;
    Είχα την αίσθηση ότι η επικαιροποίηση/ενημερότητα καταλαμβάνει και κάτι τέτοια..

    Άρα και το «Έδγαρδου» να μην ελπίζω ότι θα γίνει «Εδγάρδου»;

  22. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Όχι μόνο στην Τύλο. Αύριο είναι το Islamic new year. Σήμερα το βράδυ επιτρέπεται η χαρτοπαιξία και το κουμάρι ελεύθερα. Επιτρέπεται επίσης η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών.

  23. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μια που ήρθε ο λόγος στα Νόμπελ κι επειδή έχει μείνει πολλά χρόνια εκτός νυμφώνος η χώρα μας, τι θα λέγατε να ξεκινήσει το ιστολόγιο διαδικτυακή συλλογή υπογραφών, ώστε να προταθεί ως υποψήφιος για το Νόμπελ μαλ…, συγγνώμη, λογοτεχνίας ο ποιητής Κωνσταντίνος Μπογδάνος; Ως έχων την ιδέα, υπογράφω πρώτος και περιμένω να ακολουθήσουν τουλάχιστον 5 εκατομμύρια υπογραφές. Αν ο παγκοσμίως άγνωστος Σεφέρης κατατρόπωσε τους γίγαντες (κομμουνιστή) Νερούντα, (μηδενιστή) Μπέκετ και (ανήθικο) Ναμπόκοφ, το αγόρι μας θα κάνει πάρτι με τα ατάλαντα γατάκια που κυκλοφορούν στη διεθνή λογοτεχνική πιάτσα. Εμπρός! 👍

  24. sarant said

    21 Ε, δεν είναι ίδιο με μιαν αβλεψία

    22 Χρόνια πολλά τότε, χαιρετισμούς στον εμίρη!

  25. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    24. Άκου «εμίρη»! Bασιλεύς περικαλώ!

  26. sarant said

    Όλοι εμίρηδες είναι εκεί -εκτός από τους κακομοίρηδες που δουλεύουν στο λιοπύρι!

  27. Ευαγγελος Μ said

    Γιατι τοσο μισος για την Αμερικη; Γιατι αποφρας ημερα; Ειμαι αρκετα χρονια αναγνωστης σας, απολαμβανω καθε ημερα το sarantakos.wordpress.com, παρ ολον που οι αποψεις μου διαφερουν απο τις δικες σας. Αλλα γιατι; δεν θελω να χαρακτηρισω την διαθεση σας για την Αμερικη. Δεν θελω να πω πολλα. Σεβομαι τις αποψεις του αλλου, αλλα δεν μπορω να κατανοησω αυτο το μισος. Ημουν 33 χρονια στην Αμερικη απο οπου γυρισα πριν 2 χρονια γιατι βασανιζομουν απο «νοστιμον ημαρ». Η Ελλαδα ειναι ωραια αλλα εμεις, πολιτες, πολιτικοι, δημοσιοι υπαλληλοι, δικαστες την τραυματιζουμε.

  28. sarant said

    27 Η αναφορα είναι (φανερά) ειρωνική. Επίσης, είναι του μακαρίτη του πατέρα μου, οπότε ούτε θα την αλλάξω ούτε θα τη δικαιολογήσω.

  29. Για όσους δεν το ξέρουν, η μουσουλμανική πρωτοχρονιά φέτος πέφτει στις 2 Οκτωβρίου. Επειδή όμως το μουσουλμανικό ημερολόγιο είναι αμιγώς σεληνιακό, κάθε χρόνο η Πρωτοχρονιά (και μαζί της το Ραμαζάνι, τα Μπαϊράμια κλπ.) πέφτουν 11 περιπου μέρες νωρίτερα σε σχέση με τον ήλιο και συνεπώς και με το γρηγοριανό ημερολόγιο. Πρέπει να είναι μοναδικό στον κόσμο παράδειγμα ημερολογίου που συνειδητά αγνοεί τελείως τις εποχές!

  30. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Καλό μήνα, και καλά χταποδοψαρέματα για τους γνώστες.

    7 – Φυσικά και πρόκειται για τον δικό μας Πάνο, αφού λέει του μεγάλου κι όχι του γεμάτου. 🙂

  31. Γς said

    23:

    Κολλημένε, με το ίνδαλμά σου …

  32. Γιάννης Κουβάτσος said

    22. Επιτρέπεται η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών; Μα κανένας λαός πια δεν έμεινε ανεπηρέαστος από τον (νεο) ελληνικό πολιτισμό!

  33. Γιάννης Ιατρού said

    30: Ωχ, αρχίσανε τα ad hominem 🙂 Άμμες ποκ΄ ήμες άλκιμοι νεανίαι ρε Λάμπρο!

  34. Γιάννης Κουβάτσος said

    31. Να το θεωρήσω υπογραφή; Ωραία, είμαστε δυο! 👬

  35. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Βρε είμαστε ζωντανοί! Αναβάλλεται η Συντέλεια.Τζάμπα το μαύρο φεγγάρι χτες 🙂

    Καλημέρα ,καλό μήνα με νέα σελήνη.Πρωί πρωί μου λέει η αδελφή μου πως δεν έχει βρέξει καθόλου στα νότια κι αν από σήμερα με το νιο φεγγάρι δε βγάλει νερό,χαιρετίσματα, γιατί οι ελιές είναι πάνω στα φουσκώματά τους εκεί.Πάνω που «λαδώνουν».
    http://www.cretalive.gr/science/giati-gia-emas-kai-thn-eyroph-h-shmerinh-nea-selhnh-den-tha-einai-mayrh

  36. Γς said

    34:

    >Ωραία, είμαστε δυο! 👬

  37. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    33 – 🙂 🙂 🙂

    35 – Στους αγίους τόπους (Ηλεία μεριά :)) έχει ρίξει αρκετό νερό τον Σεπτέμβρη, κι οι ελιές της Παπέν είναι φορτομένες. Δεν μπορεί, κάποιο μέσον θα έχουν με τον θεό αυτοί εκεί κάτω, (και πού δεν έχουν;) εκτός κι αν ισχύει αυτό που λέει ο Gee για τον καταραμένο τόπο. 🙂

  38. Σουμέλα said

    Η γιαγιά μου η πόντια τον έλεγε Τρυγομηνά τον Οκτώβριο, Ήταν ο μήνας του τρύγου. Επίςης κατέβαζαν τα ζώα από τα παρχάρια στους μεζερέδες και τα μαντριά για να ξεχειμωνιάσουν.. Ήταν απο τα Κοτύωρα και τον έλεγαν και Αϊ- Δημήτρη,
    Σουμέλα

  39. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    38. «Καλές λαδιές» λοιπόν! έτσι ευχόμαστε κάτω. Η περιοχή μας έχει καταγραφεί στις υπό ερημοποίηση.Διαλέγω ένα ιστότοπο που δεν ξέρω την εμβέλεια κι αξία του (για την ξηρασία μάλλον σωστά τα λέει) αλλά έχει (μεταξύ άλλων) το ωραίο μεζεδάκι(;) πλήγεται.
    >>Η μείωση των Βροχοπτώσεων με αποτέλεσμα την πτώση του υδροφόρου ορίζοντα. Η υπερβόσκηση, παρόλο που το νησί έχει πλήρως ανεπτυγμένη την Κτηνοτροφία. Η ανεξέλεγκτη βοσκή έχει ως αποτέλεσμα τον αφανισμό φυτών, που με τη σειρά τους βοηθούν στο φαινόμενο. Οι πυρκαγιές σε δασικές και χορτολιβαδικές εκτάσεις. Η μη σωστή χρησιμοποίηση καλλιεργητικών μεθόδων.
    >>πέραν δε του Τουρισμού που και αυτός πλήγεται
    http://www.ekriti.gr/kriti/i-erimopoiisi-apeilei-tin-kriti#sthash.khUeZH9s.dpuf

  40. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    40 Εμ δεν φταίει μόνο η μείωση των βροχοπτώσεων…

    29 Και το εβραϊκό σεληνιακό δεν είναι;

  41. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Στο χωργιό δε θυμούμαι να λέμε καν τη λέξη φθινόπωρο.
    Οχτωβριάδες ή Σετεμπροχτώβρη λέγανε για την εποχή.
    Ο Νεόμπρης (Νοέμβρης) αναφερόταν σαν ξεχωριστός,για το βαθύ φθινόπωρο.

  42. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    10.
    Το γιασεμί στην πόρτα σου
    τινάζεις και μυρίζει
    μα η μυρωδιά έχει καημό
    κι όποιος περνά δακρύζει
    Τα φθινοπωρινά γιασεμιά,με ενθουσιάζουν.Τρεις ποικιλίες έχω για να πετυχαίνω σχεδόν όλο το χρόνο τα μαγικά τους λουλουδάκια και το άρωμα.Θυμάσαι ένα απίθανο γαλλικό σήριαλ 5-6 συνέχειες ήταν, που διαδραματιζόταν στον νότο του,μέσα στις γιασεμοκαλλιέργειες για τα περίφημα αρώματά τους.

    Στο μεταξύ Στοκόκκινο 105.5, ο Άρης Χατζηστεφάνου, θυμίζει πράματα με αφορμή την κηδεία του Σιμόν Πέρες

  43. (41β) Ναι, αλλά προσθέτει κάθε δυο-τρία χρόνια έναν εμβόλιμο 13ο μήνα, ούτως ώστε το Πάσχα π.χ. να πέφτει πάντοτε στην αρχή της άνοιξης και η Πρωτοχρονιά τέτοιον περίπου καιρό (φέτος γιορτάζεται μεθαύριο).

  44. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  45. Pedis said

    Η cocacola (μέσα σε όλα) σπονσοράρει νον-πρόφιτ … που χρηματοδοτεί επιστήμονες … να κάνουν έρευνα σχετικά με την παχυσαρκία, τις αιτίες και την αντιμετώπιση.

    Since 2008, the company has also provided close to $4 million in funding for various projects to two of the organization’s founding members: Dr. Blair, a professor at the University of South Carolina whose research over the past 25 years has formed much of the basis of federal guidelines on physical activity, and Gregory A. Hand, dean of the West Virginia University School of Public Health.

    Coke’s involvement in the new organization is not the only example of corporate-funded research and advocacy to come under fire lately. The American Society for Nutrition and the Academy of Nutrition and Dietetics have been criticized by public health advocates for forming partnerships with companies such as Kraft Foods, McDonald’s, PepsiCo and Hershey’s. Dietitians have also faced criticism for taking payments from Coke to present the company’s soda as a healthy snack.

  46. Pedis said

    Leading nutrition experts have expressed alarm over a US pressure group led by scientists that downplays the risks of junk food and sugary drinks in favor of exercise in the fight against obesity – and receives funding from soft drinks giant Coca-Cola.

  47. venios said

    13: To «παράδοξο του Επιμενίδη», που το γνωρίζω με τη μοφή «πας Κρης ψευστης» δεν είναι παράδοξο, αλλά αποκρίσιμη πρόταση, και μάλιστα ψευδής: Υπάρχουν Κρητικοί που λένε πάνατα την αλήθεια (αντίθετη πρόταση, αληθής). Προφανώς ο Επιμενίδης ο ίδιος δεν συγκαταλέγεται μεταξύ αυτών, καθώς μόλις είπε ψέματα.
    Τώρα, τι σχέση έχουν αυτά με τον Οχτώβρη δεν ξέρω.

  48. ΓιώργοςΜ said

    47, 48 Στα (σοβαρά) επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια είναι πλέον υποχρεωτικό να αναγράφεται σε ειδική παράγραφο η πηγή χρηματοδότησης της έρευνας, ή τυχόν επαγγελματική σχέση των ερευνητών με εταιρείες ή οργανισμούς που ενδεχομένως επηρεάζονται από το αποτέλεσμα της έρευνας αυτής. Απόδειξη του πόσο συχνά είναι τα φαινόμενα αυτά, όχι μόνο σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, αλλά και σε προϊόντα ή μεθόδους που απευθύνονται σε πιο περιορισμένο και καταρτισμένο κοινό.
    Δεν έχω πρόχειρη αναφορά, αλλά νομίζω πως είναι γνωστό στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ πως για χρόνια οι παραγωγοί ζάχαρης στις ΗΠΑ χρηματοδοτούσαν διατροφικές μελέτες που υποβάθμιζαν το ρόλο που παίζει στην παχυσαρκία.
    Όπως επίσης είναι γνωστό πως όταν βλέπει ή ακούει κανείς «οι κλινικές μελέτες έδειξαν … » καλό είναι να κρατάει μικρό καλάθι. Παλιότερα τουλάχιστον, έβαζαν δέκα άτομα να πλένουν τα δόντια τους με τη Χ οδοντόκρεμα για τρεις μήνες, κι επαναλάμβαναν το πείραμα μέχρι να βρεθεί μια δεκάδα στην οποία αυτοί με τη Χ οδοντόκρεμα να έχουν τα ευεργετικά αποτελέσματα που διαφήμιζε η εταιρεία.
    Το εγχειρίδιο που μας είχαν προτείνει στο μεταπτυχιακό (το ’91!) ήταν το «How to lie with statistics» , ένα βιβλίο που απ’ ότι είδα στο λίκνο πρωτοβγήκε το ’54 και δεν παλιώνει.

  49. sarant said

    44 Σωστά, το ξέχασα

  50. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    52 – Οι δεξιοί κι οι αριστεροί πλούσιοι, είναι σύντροφοι και στο τέλος πάντα τα βρίσκουν, οι δεξιοί κι οι αριστεροί οικονομικοί σκλάβοι, απλώς είναι διαιρεμένα κορόϊδα.

  51. ΓιώργοςΜ said

    53 Ε, όχι δα, είσαι κάπως ισοπεδωτικός. Όπως έλεγε κι ο Χάρυ Κλυν, «Άλλο είναι να πεις »Λάβατε φίλτατε τα δέοντα δια την διεκπεραίωση της υποθέσεως» κι άλλο »Τσάκω ρε μόρτη τετρακό και κάντηνε γαργάρα τη δουλειά»» 🙂

  52. Γς said

    48:

    http://caktos.blogspot.gr/2015/10/blog-post_97.html

  53. Γιάννης Ιατρού said

    43: ΕΦΗ
    Άψογο το ποιηματάκι!
    Καλά, κόβει το μάτι σου όμως 🙂

    Το σήριαλ, νομίζω στη Grasse, la ville aux mille parfums, 12 χιλόμετρα από τις Κάννες, τη γαλλική ριβιέρα.
    Μήπως λες αυτό (2006) ;;;;

  54. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

  55. Παναγιώτης Κ. said

    @49. (Venios). Στο μηνολόγιο του Οκτωβρίου και στις 18 αναφέρει: Επιμενίδου του Κρητός. Από εκεί λοιπόν το ερέθισμα.
    Είναι μη αποκρίσιμη γιατί αυτός που λέει την πρόταση είναι κρητικός και όχι κάποιος άλλος.

    Στην ίδια κατηγορία τοποθετώ και το εξής: Μπορεί ο Θεός να φτιάξει μια πέτρα που να μη μπορεί να την σηκώσει; (ο θεός ως γνωστόν είναι…παντοδύναμος).

  56. Σωτήρς said

    13, 49: Ήταν κοινός τόπος στην αρχαιότητα και στο μεσαίωνα ότι οι Κρητικοί είναι ψεύτες, ότι η Σέριφος έχει άφωνα βατράχια, η Σικελία θορυβώδη τζιτζίκια και άλλα πολλά. Αυτό για τα σερίφια βατράχια είναι ψέμα, για τα άλλα δεν ξέρω …

  57. Λ said

    Τα χρυσάνθεμα τα λέμε οχτωβρούες
    http://www.outdoorcreations.com.cy/gr/read-article/19/%CE%A7%CF%81%CF%85%CF%83%CE%AC%CE%BD%CE%B8%CE%B5%CE%BC%CE%B1—%CE%9F-%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CE%AC%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%86%CE%B8%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%80%CF%8E%CF%81%CE%BF%CF%85

  58. gpoint said

    Τι έγραφα πριν από τρία και βάλε χρόνια…

  59. Κύριοι, γελάει ο κόζμος με τα χάλια μας

  60. Pedis said

    Is Academic Medicine for Sale?

    The ties between clinical researchers and industry include not only grant support, but also a host of other financial arrangements. Researchers serve as consultants to companies whose products they are studying, join advisory boards and speakers’ bureaus, enter into patent and royalty arrangements, agree to be the listed authors of articles ghostwritten by interested companies, promote drugs and devices at company-sponsored symposiums, and allow themselves to be plied with expensive gifts and trips to luxurious settings. Many also have equity interest in the companies.

    Although most medical schools have guidelines to regulate financial ties between their faculty members and industry, the rules are generally quite relaxed and are likely to become even more so. For some years, Harvard Medical School prided itself on having unusually strict guidelines. For example, Harvard has prohibited researchers from having more than $20,000 worth of stock in companies whose products they are studying. (6) But now the medical school is in the process of softening its guidelines. Those reviewing the Harvard policy claim that the guidelines need to be modified to prevent the loss of star faculty members to other schools. The executive dean for academic programs was reported to say, «I’m not sure what will come of the proposal. But the impetus is to make sure our faculty has reasonable opportunities.» (7)

    (εξαιρετικά ενδιαφέρον, διαβάστετο ολόκληρο, και δεν έχει χάσει την επικαρότητά του, αντίθετα …)

  61. ΣΠ said

    Ο Θεόδωρος Σκουλικίδης, που τον είχα καθηγητή στο ΕΜΠ, στα βιβλία του έγραφε «καφουρά» αντί «καμφορά». Όταν τον ρωτήσαμε σχετικά, μας απάντησε: «Ο Οκτώβριος και η καφουρά δεν έχουν μ».

  62. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ωραίο κείμενο, Τζι! Τέτοια, μωρέ, γράφε, μη σπαταλιέσαι με γραφτά για το δυσώδες ελληνικό «ποδόσφαιρο» και τους απατεώνες παράγοντές του.

  63. Λ said

    Για τα Οκτωβριανά του 31 κάποιος παρομοίωσε την κατάληψη του Κυβερνείου των Βρετανών με την κατάληψη της Βαστίλης.

  64. Λ said

    Πώς τεκμηριώνεται ότι η μάχη των Γαυγάμηλων ήταν την πρώτη του Οχτώβρη;
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1285412908177895&id=136951149690749

  65. 68

    Είναι η εποχή που ωριμάζουν τα μήλα.

    Καλά, το βουλώνω. 😳

  66. Λ said

    γαβ γαβ
    https://www.sansimera.gr/articles/175

  67. ΣΠ said

    13, 49, 58
    Το παράδοξο του Επιμενίδη φέρει το όνομά του αλλά δεν το διατύπωσε ο ίδιος. Σε ένα ποίημά του υπάρχει η φράση «Κρήτες, αεί ψεύσται» και επειδή και ο ίδιος ήταν από την Κρήτη αυτό δημιουργεί παράδοξο σχετικά με το αν η φράση είναι αληθής ή ψευδής. Αυτό επισημάνθηκε το 1740. Ο Bertrand Russell διατύπωσε το δικό του σχετικό παράδοξο με χρήση της θεωρίας συνόλων, ενώ υπάρχουν και άλλες διατυπώσεις. Ο πρώτος πάντως που διατύπωσε ένα παρόμοιο παράδοξο φαίνεται να είναι ο Ευβουλίδης τον 5ο αιώνα π.Χ. Κοινό στοιχείο όλων αυτών των παραδόξων είναι η αυτοαναφορά.

  68. Πάνος με πεζά said

    «Όταν τυχαίνει να πέσει Σάββατο η πρωτομηνιά, άλλοτε υποχωρεί το Μηνολόγιο και πάει για την επομένη και άλλοτε τα μεζεδάκια.
    Kι άλλοτε βγαίνει και το αυγό δίκορκο, με διπλή δημοσίευση σε μια μέρα ! Αλλα νομίζω ότι δεν ήταν ποτέ με μεζεδάκια, ήταν μηνολόγιο+κάτι άλλο.
    Καλό μήνα σε όλους !
    Mερικές παροιμίες που βρίσκω στους Σμυρνιωτάκη-Σηφάκη :
    – Οκτώβρης βροχερός, χρόνος καρπερός.
    – Οκτώβρης και δεν έσπειρες, οκτώ σωρούς δεν έκαμες.
    – Οκτώβρης και δεν έσπειρες, τίποτα δεν έκαμες.
    – Οκτώβρη και δεν έσπειρες, καρπό πολύ δεν παίρνεις.
    – Τ’ Άη-Δημητριού μέσα κρεβάτι, τ’ Αι-Γιωργιού έξω κρεβάτι. (σ.σ. : οι μέρες συμπίπτουν και με την αλλαγή στολής στις Ένοπλες Δυνάμεις)
    – Του Αγίου Λουκά σπείρε τα κουκιά.
    – Όποιος σπέρνει τον Οκτώβρη, κάνει οχτώ σωρούς στ’ αλώνι. Κι όποιος σπέρνει το γενάρη, τρώει στην ανεμοζάλη.
    – Αη-Δημητράκη, μικρό καλοκαιράκι.
    – Πίσω-μπρος του Άη-Δημητριού, το έμπα του χειμώνα.Παίρνει ο νιος τα βόδια του και πάει για το χωράφι, κι η κόρη που τον αγαπά παίρνει ψωμί και πάει.

  69. 72

    Αλλα νομίζω ότι δεν ήταν ποτέ με μεζεδάκια, ήταν μηνολόγιο+κάτι άλλο.

    Ναι, ήταν μηνολόγιο + Σουρής. Αλλά έκλεισε τον κύκλο.

  70. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Πα 7 Έδγαρδου Άλαν Πόε θανή

    » Το εγκλημα της οδου Μοργκ
    Δυο γυναίκες βρίσκονται νεκρές, στο σπίτι της οδού Μοργκ. Η τοπική αστυνομία βρίσκεται σε σύγχυση και το μόνο στοιχείο που υπάρχει είναι ότι οι φόνοι έγιναν από κάποιον με μεγάλη μυϊκή δύναμη.

    […]

    Ο Αύγουστος Ντυπέν είναι σίγουρα επιβλητικός λογοτεχνικός ήρωας. Βουλιαγμένος σε μια πολυθρόνα μέσα στο σκοτεινό διαμέρισμα της οδού Ντυνώ 33 στο Παρίσι, παρουσιάζεται να κάθεται σιωπηλός τις περισσότερες ώρες μαζί με τον επιστήθιο φίλο του και αφηγητή των ιστοριών, μέσα σε σύννεφα καπνού απ’ τη μόνιμα αναμμένη πίπα του. Ο επιθεωρητής Ντυπέν δεν είναι αστυνομικός. Η αστυνομία του Παρισιού και ο διοικητής της προσωπικά προσφεύγουν σ’ αυτόν σε εξαιρετικές περιπτώσεις αινιγματικών και ανεξιχνίαστων εγκλημάτων, μπροστά στα οποία σηκώνουν τα «χέρια ψηλά». Η παρισινή αστυνομία διαθέτει πλούσια εμπειρία, καταρτισμένα στελέχη, άρτιο εξοπλισμό, μεθοδικότητα κι επιμονή. Αυτά όμως δεν είναι πάντα αρκετά. Εκεί που τα «λαγωνικά» θα σταματήσουν ν’ απαριθμούν στοιχεία χωρίς να βγάζουν νόημα, ο επιθεωρητής με λογική αναγωγή και «μαθηματική» σκέψη θα αναπλάσει την ιστορία για να αποκαλύψει το μυστήριο. Χρησιμοποιώντας ένα διάλογο σωκρατικού τύπου, ο Πόε δίνει στον αναγνώστη όλη την αναλυτική σειρά των λογικών συμπερασμάτων που φέρνει τη λύση των γρίφων και παχυλές αμοιβές στον επιθεωρητή.

    Οι φόνοι της οδού Μοργκ είναι το πρώτο μυστήριο που απασχολεί τον επιθεωρητή Ντυπέν. Ο Πόε αντιλαμβάνεται το αυξημένο ενδιαφέρον της κοινής γνώμης για την εγκληματικότητα των αστικών κέντρων που αυξάνεται τόσο όσο και ο πληθυσμός τους. Το μέχρι τότε καθαρά δημοσιογραφικό χαρακτήρα που είχε η παρουσίαση των γεγονότων αυτών, ο Πόε μετέτρεψε σε σελίδες λογοτεχνίας. Άνθρωπος των γραμμάτων και του Τύπου αφουγκραζόταν ό,τι καινούριο και συναρπαστικό κυκλοφορούσε στην αμερικανική κοινωνία. Η τερατολογία και ο εξωτισμός με άρωμα Αφρικής αντανακλώνται π.χ. στους Φόνους της οδού Μοργκ, με την αναπάντεχη λύση του μυστηριώδους φονικού. Το μυστήριο της Μαρί Ροζέ βασίστηκε σε μια πραγματική ιστορία ειδεχθούς εγκλήματος που μονοπώλησε επί μακρό της στήλες των εφημερίδων.

    Σύμφωνα με τον Ερνέστο Σάμπατο και ένα μικρό κείμενό του για την αστυνομική λογοτεχνία που βρίσκεται στο βιβλίο του Ετεροδοξία, ο Έντγκαρ Άλαν Πόε ήταν λάτρης των μαθηματικών και επινόησε με μιας το απόλυτο αστυνομικό είδος. Κατ’ αυτόν, ένα μυστηριώδες σύνολο στοιχείων, όπως ένα ματωμένο γάντι, ένα δακτυλικό αποτύπωμα, ένα μισοτελειωμένο τσιγάρο, ένα χαμόγελο, μπορούν να βοηθήσουν τον ερευνητή στην εξιχνίαση ενός εγκλήματος. Επομένως, ο ήρωας του Πόε, ο Αύγουστος Ντυπέν, δεν χρειάζεται ούτε να μεταμφιέζεται ούτε να κρατάει πιστόλι, του αρκεί να κάνει μια σειρά από συλλογισμούς για να φτάσει στη λύση του αινίγματος.

    Ο Πόε ο εισηγητής της τυπολογίας του επιθεωρητή που λύνει αστυνομικούς γρίφους, στα διηγήματά του χρησιμοποιεί μια γερή αποδεικτική διαδικασία ώστε να δώσει αληθοφάνεια στη λύση του αινίγματος. Στους «Φόνους της οδού Μοργκ» γράφει τη φράση: «Η αναλυτική ικανότητα μπορεί να ενισχυθεί πολύ από την ενασχόληση με τα μαθηματικά και ιδίως με τον ανώτερο κλάδο τους». Ο επιθεωρητής Ντυπέν είναι ο πρώτος λογοτεχνικός ήρωας τα επιτεύγματα του οποίου παρουσιάζονται σε «συνέχειες».
    […]

    http://plusmag.gr/article/%CE%A4%CE%BF_%CE%B3%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CE%BC%CE%B1_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%BF%CE%B4%CE%BF_%CE%9C%CE%BF%CF%81%CE%B3%CE%BA

  71. 65, …έγραφε «καφουρά» αντί «καμφορά»…

    …που είναι και η σωστή προμφορά, χωρίς στόφο.

  72. 75

    https://en.wikipedia.org/wiki/Canfora

  73. ΣΠ said

  74. cronopiusa said

    Καλησπέρα σας

    Καλό μήνα σε όλες και όλους !

  75. ΣΠ said

    Μεζεδάκι
    Το ελληνικό χωριό που χωρίζει στη μέση ποτάμι
    Βέβαια, το ποτάμι χωρίζει το χωριό στην μέση και όχι το αντίστροφο.

  76. 78

    Ουχ, ο τόπος παραθερισμού μου! Κλαψ.

  77. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    65-75 Ομολογώ πως δεν τον παρακολουθούσα και πολύ. Αλλά δεν καταλαβαίνω το «καφουρά». Εντάξει, είναι ο λαϊκός τύπος αλλά τότε και ο ΟκτώΜβριος είναι ο λαϊκός τύπος.

    79 Μωρό δάγκωσε σκυλάκι. Κανονικά, «που ΤΟ χωρίζει στη μέση ποτάμι». Αλλά το μοναδικο; Τόσα ποτάμια υπάρχουν και τόσα χωριά -ας πούμε η Πλατανούσα με τον Άραχθο.

  78. geobartz said

    Ο Αη-Δημήτρης (26 Οκτωβρίου), όπως και ο Αη-Γιώργης (23 Απριλίου ή Δευτέρα του Πάσχα), ήταν οι μοναδικές αργίες των (μισθωτών) τσομπάνηδων, αφού όλες τις άλλες μέρες του χρόνου εργάζονταν, ήτοι φύλαγαν τα κοπάδια των αφεντικών τους. Το «συμβόλαιό» τους (προφορικό βεβαίως) ήταν 6/μηνης διάρκειας και έληγε στις , δύο αυτές μέρες. Τότε άφηναν τα κοπάδια, …έβαζαν τα καλά τους και κατέβαιναν στα χωριά, αναζητώντας νέο αφεντικό και νέο «συμβόλαιο». Στα πιο παλιά χρόνια ο μισθός τους ήταν συνήθως 1-2 ζευγάρια παπούτσια (ή τσαρούχια), 1-2 φορεσιές, 2-3 αρνιά ή κατσίκια, ψωμί και φαϊ (πέρα από το γάλα και το τυρί που το είχαν …δωρεάν). Αργότερα (και μέχρι τις μέρες μας) προστέθηκε και ένας εξαμηνιαίος μισθός, καθόλου ευκαταφρόνητος!

  79. ΣΠ said

    81α
    Δεν πρέπει να είναι λαϊκός τύπος, υπάρχει και σε επίσημο έγγραφο:
    http://publications.europa.eu/resource/cellar/f17043da-de2e-465d-96b2-2a3c48880827.0007.02/DOC_1

  80. spatholouro said

    Ακριβώς, όπου κοίταξα κι εγώ, από εγχειρίδια του 19ου αιώνα έως κανονισμούς ΕΟΚ, «καφουρά» φαίνεται είναι το επίσημον

  81. Αγαθίας ο Σχολαστικός said

    Αγαπητοί συμπατριώται,

    Διακόπτουμε επ’ ολίγον την σιωπή μας (η ώρα εδώ είναι 1 το μεσημέρι και ετοιμαζόμαστε για την μεσημεριανή μας σιέστα) για να καταγγείλουμε από το έντιμο Ιστολόγιό σας την ιστορική αλητεία του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, που (ενώ είναι δεδηλωμένος αντίχριστος και ελληνόψυχος) πήγε και βάφτισε ένα παιδάκι με όλο το χριστιανικό τυπικό των απατεώνων Γαλιλαίων. Είπε, φυσικά, το «Πιστεύω» και απετάξατο τον Σατανά, τουτέστιν τον Γενάρχη των Ελλήνων Ιαπετό (Ι=10 + Α=1 + Π=80 + Ε=5 + Τ=300 + Ο=70 + Σ=200 = 666)

    Πρόκειται περί πρωτάκουστης αλητείας (αυτοί οι Συριζαίοι έχουν γελοιοποιήσει τα πάντα) που την καταγγέλλουμε ημείς οι Ομογενείς από το μακρυνό Σικάγο, καθόσον ούτε ο κ. Σαραντάκος (ακούγεται έντονα ότι σύντομα θα αντικαταστήσει τον κ. Φίλη στο υπ. Παιδείας), ούτε οι χριστιανούληδες συνταξιούχοι αναγνώστες του Ιστολογίου θα τολμήσουν να την καταγγείλουν δημοσίως, φοβούμενοι μη τους στείλη καρκίνο ο Γιαχβέ – Ιησούς Χριστός

    Μετά πάσης τιμής
    Κοινότης Ελληνοψύχων Ελληνοαμερικανών του Ιλλινόϊ

  82. Νίκος Κ. said

    27: Η ανακαλυψη της Αμερικης ήταν πράγματι «αποφρας ημερα» για τους ντόπιους κατοίκους, τους Ινδιανους. Θεμα οπτικης γωνΙας

  83. Μαρία said

    81 κλπ
    Διατήρησαν το μεσαιωνικό http://www.greek-language.gr/greekLang/medieval_greek/kriaras/search.html?lq=%CE%BA%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%BD&dq=

    http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AC&dq=

  84. Γιάννης Ιατρού said

    85: Σχολαστικέ των Αμπελοκήπων

    Λένε πως αν διαβάζεις δυνατά τις φυλλάδες που μας κοτσάρεις μπροστά σε αναμμένα κεριά τα μεσάνυχτα, τότε πάνω απ’ το κεφάλι σου εμφανίζεται το IQ σου…

  85. Λ said

    Το δύσκολο έναι ότι στην κάθε όχθη του Άραχθου υπάρχουν διαφορετικά διοικητικά διαμερίσματα και είναι ιστορία ο πόνος. Τα παιδιά από την Πλατανούσα και το Μονολίθι που προσπαθούν να αξιοποιήσουν τον ποταμό (ράφτινγκ καγιακ κα) συναντούν δυσκολίες στη χρήση των
    υποστατικών τους στην άλλη όχθη που ανήκει στους Ραφταναίους. Εκεί δεν είναι ψηφοφόροι και δεν . έχουν στοιχειώδη δικαιώματα όπως η ελεύθερη πρόσβαση. Πρέπει να τσακώνονται καθημερινά την τουριστική περίοδο.

  86. 89

    Ράφτινγκ στους Ραφταναίους. Πολύ ταιριαστό! ❤

    88

  87. Μαρία said

    Παραιτήθηκε ο Σάντσεθ.
    https://twitter.com/hashtag/psoe?lang=el

  88. sarant said

    91 Άρα το ΣΚ θα στηρίξει Ραχόι

    83-84-87 Ακριβώς, το μεσαιωνικό. Αλλά τα γενικά λεξικά έχουν καμφορά, κάμφορα.

  89. nikiplos said

    @85, του Ιλινόη, που αν ήσουν εκεί θα ήξερες τι καιρό έκανε σήμερα…

    Στο τυπικό της βάφτισης, υπάρχει το προσκύνημα της μητέρας του παιδιού στην πνευματική μητέρα ώστε αυτή να το δώσει πίσω… Αυτό φυσικά τις εποχές που η Ορθοδοξία μας είχε πραγματική εξουσία και όσοι δεν βαφτίζονταν τους έτρωγε το μαύρο σκοτάδι (μετά τον Μ. Θεοδόσιο και μέχρι την Άλωσιν), θα σήμαινε ότι τις πρόσφατες εποχές η δήλωση μετανοίας κατά του κομμουνισμού… Και το προσκύνημα δεν μπήκε τυχαία. Θα μπορούσε ας πούμε να ενυπάρχει στο τυπικό ο Χριστιανικός Ασπασμός του πλησίον…

    Όλοι όσοι βαφτίζουν εκ του Ρωμαίϊκου ποιούν την νήσσαν…

    Μοι προξενοί αλγεινήν εντύπωσιν αγαπητέ Σχολαστικέ που δεν το παρατηρήσατε ποτέ… κι εμείνατε στα κουμπαριά του Φίλη… (ένα από τα πολλά υποψιάζομαι, γιατί μια εποχή οι Αριστεροί τις κουμπαριές τις είχαν… εύκολες)…

  90. Γιάννης Ιατρού said

    Και το κάτι τις για τους οπαδούς / ποδοσφαιρόφιλους (ψάρια θα φάνε μερικοί … ψαράδες 🙂 )

  91. Γιάννης Ιατρού said

    Μοι προξενεί αλγεινοτάτην εντύπωσιν, ότι ουδείς εκ των εντιμωτάτων σχολιαστών – πλην της εικόνος του σχολαστικού των Αμπελοκήπων εις το σχόλιον #85 –

    ανηφέρθη εις την σημερινήν παγκόσμιαν ημέραν των ηλικιωμένων (01/10)

  92. cronopiusa said

  93. Πέπε said

    95
    Άκου «of older persons»… Τι γελοία κορεκτίλα! Αναρωτιέμαι, το γλωσσικό αίσθημα του φυσικού ομιλητή των αγγλικών δεν ενοχλείται από ένα συγκριτικό χωρίς δεύτερο όρο σύγκρισης; Το «ηλικιωμένων» ή «τρίτης ηλικίας», ενώ παραμένουν πολιτικώς ορθά, είναι ταυτόχρονα ανθρωπινές διατυπώσεις.

    (Δεν ξέρω αν σας το ‘χω ξαναπεί: διαβάσαμε ένα λαϊκό παραμύθι στο σχολείο, και τους ζήτησα να μου το ξαναπούν με δικά τους λόγια. «Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας ηλικιωμένος και μια ηλικιωμένη»!!)

  94. cronopiusa said

  95. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    56.Αναφερόταν στη ζωή πριν και επί γερμανικής κατοχής(βαρβαρότητας) εκεί γύρω στη Γκρας.Η πανέμορφη μυρωδάτη ύπαιθρος με τις καλλιέργειες των γιασεμιών,γνωρίζει την αγριότητα και τη μαύρη αλλοτρίωση του πολέμου. Το εξώφυλλο του βιβλίου κάτι μου λέει.Ευχαριστώ για το έναυσμα, θα το ψάξω περαιτέρω.
    Στις μαντινάδες συχνά ενδιάμεσα στις στροφές λέγεται σφήνα «το γιασεμόκλαδό μου» 🙂

    Είδα το ντοκιμαντέρ «Νοσταλγώντας το φως», να το δείτε.
    http://www.athinorama.gr/cinema/article/nostalgontas_to_fos-2516532.html

  96. cronopiusa said

    http://www.ustream.tv/recorded/26976695

  97. cronopiusa said

    Nostalgia de la luz (2010) με αγγλικούς υπότιτλους

    http://www.ustream.tv/recorded/26976695

  98. Γιάννης Κουβάτσος said

    Επιμένει ο Βάταλος για ανάθεση του υπουργείου Παιδείας στον Νίκο. Οπότε, μπορώ να αναφωνήσω «Μνήσθητί μου, Νικοκύρη, όταν έλθεις εν τη υπουργία σου». 😉

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: