Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Τραμπάλα

Posted by sarant στο 10 Νοεμβρίου, 2016


Η λέξη τραμπάλα, το πολύ διαδεδομένο παιδικό παιχνίδι, είναι δάνειο από τα ιταλικά -από το ρήμα traballare που θα πει ταλαντεύομαι, λέει το ετυμολογικό λεξικό του Μπαμπινιώτη, από την πρόθεση tra και το ρήμα ballare, που είναι απώτερης ελληνικής αρχής καθώς ανάγεται στο αρχαίο βαλλίζω.

Τράμπα – τραμπαλίζομαι, πέφτω και τσακίζομαι, λέει το παιδικό τραγουδάκι, αλλά σήμερα κατ’ εξαίρεση δεν λεξιλογούμε -την τραμπάλα την ανέφερα μη μπορώντας ν’ αντισταθώ στον πειρασμό για ένα εύκολο λογοπαίγνιο, αν και θα μπορούσα να πω ότι στις αμερικανικές εκλογές ο Ντόναλντ Τραμπ ανέτρεψε τα προγνωστικά, τα έφερε όλα τραμπ-άλα και πολύς κόσμος έπεσε (από τα σύννεφα; ) και τσακίστηκε.

Για ένα ιστολόγιο σαν το δικό μας, που δημοσιεύει ένα άρθρο κάθε πρωί, οι αμερικανικές εκλογές είναι πολύ άβολο πράγμα -εξαιτίας της διαφοράς της ώρας, δεν προλαβαίνει κανείς να γράψει άρθρο την επομένη των εκλογών, ενώ τη μεθεπομένη το άρθρο έρχεται καθυστερημένο, σαν καλεσμένος που καταφθάνει στο σχόλασμα της φιέστας.

Επιπλέον, οι περισσότεροι από σας ήδη σχολιάσατε το αποτέλεσμα στο χτεσινό άρθρο, οπότε ίσως έχετε κορεσθεί -αλλά εγώ δεν το έχω σχολιάσει, οπότε θα μου επιτρέψετε να γράψω εδώ μερικές σκόρπιες σκέψεις, όχι πολύ συγκροτημένες μια και αυτές τις μέρες βρίσκομαι εκτός έδρας και έχω ελαφρώς αποσυντονιστεί.

Λοιπόν, παρά τα προγνωστικά, ο αμερικανικός λαός προτίμησε τον Ντόναλντ Τραμπ. Εδώ βέβαια πρέπει να βάλουμε έναν αστερίσκο, και να επισημάνουμε ότι, τουλάχιστον σύμφωνα με τα όχι τελικά αποτελέσματα που κυκλοφορούσαν χτες το βράδυ, η Χίλαρι Κλίντον είχε συγκεντρώσει 200.000 ψήφους περισσότερες από τον Τραμπ. Ωστόσο, εξαιτίας του εκλογικού συστήματος, που δίνει (με μερικές εξαιρέσεις) όλους τους εκλέκτορες μιας Πολιτείας στον υποψήφιο που θα πλειοψηφήσει, ο Τραμπ συγκέντρωσε σαφώς περισσότερους εκλέκτορες. Κάτι τέτοιο πάντως έχει συμβεί κι άλλες φορές στο παρελθόν, πολύ πρόσφατα το 2000, όταν ο Αλ Γκορ υπερτέρησε στη λαϊκή ψήφο αλλά Πρόεδρος εξελέγη ο Τζορτζ Μπους.

Οπότε, ο Τραμπ νίκησε, συν τοις άλλοις επειδή ήρθε πρώτος, έστω και με ελάχιστη διαφορά, σε ορισμένες κρίσιμες Πολιτείες, όπως στα μεσοδυτικά όπου βρίσκεται η κάποτε κραταιά βαριά βιομηχανία. Από διάφορες δημοσκοπήσεις εξόδου, προκύπτει ότι ο Τραμπ πήρε την πλειοψηφία των λευκών ανδρών, ενώ μαύροι, ισπανογενείς και ασιάτες προτίμησαν την Κλίντον αν και με μειωμένα ποσοστά απ’ ό,τι τον Ομπάμα το 2012. Επίσης, μειώθηκε αρκετά το ποσοστό των συνδικαλισμένων εργατών που ψήφισαν την υποψήφια των Δημοκρατικών αφού πολλοί βιομηχανικοί εργάτες πείσθηκαν από τις εξαγγελίες του Τραμπ εναντίον των συμφωνιών ελεύθερου εμπορίου.

Θα παρατηρήσατε κάποιες ομοιότητες με το πρόσφατο βρετανικό δημοψήφισμα, όπου επίσης η πλειονοτική ομάδα στράφηκε υπέρ του Μπρέξιτ και οι μειονότητες υπέρ της παραμονής. Η άλλη ομοιότητα που υπάρχει είναι ότι και στις δυο ψηφοφορίες αποδοκιμάστηκαν οι ελίτ. Κάτι τέτοιο το είχαμε δει και σε παλιότερα δημοψηφίσματα, όπως το γαλλικό το 2005, όταν η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτικών δυνάμεων και σχεδόν όλα τα μέσα ενημέρωσης ήταν υπέρ του Ναι, αλλά οι κάλπες έβγαλαν Όχι. Κύριε, όχι με αυτούς, που λέει και ο Σεφέρης.

Διότι βέβαια, στη νίκη του Τραμπ φαίνεται πως έπαιξε ρόλο (ακριβώς όπως και στο Μπρέξιτ) η αντίδραση των λευκών ανδρών στην αλαζονεία των ελίτ και το αίσθημα ματαίωσης που νιώθουν βλέποντας ότι ελάχιστα καρπώνονται από την ιλιγγιώδη αύξηση του πλούτου και της παραγωγικότητας, με αποτέλεσμα να δέχονται τη ρητορεία ενός ακροδεξιού δημαγωγού που φόρεσε αντισυστημική λεοντή και βρήκε βολικούς αποδιοπομπαίους τράγους.

Ομολογώ πως θεωρούσα πιθανότερη τη νίκη της Κλίντον αλλά δεν απέκλεια να νικήσει ο Τραμπ. Σε ένα άρθρο που δημοσίευσα εδώ πριν από ένα μήνα (παρά κάτι μέρες) είχα γράψει:

Για να μην πω ότι η συντονισμένη εκστρατεία δυσφήμισης του Τραμπ από τα μέσα ενημέρωσης όλου του κόσμου τον κάνει λιγότερο αντιπαθή στα μάτια μας -όχι τόσο ώστε να τον προτιμήσουμε πάντως. Ωστόσο, δεν αποκλείω ένα κομμάτι του εκλογικού σώματος να αντιδράσει με πείσμα και να ψηφίσει Τραμπ ακριβώς επειδή τον χτυπάνε όλοι.

Κάποιοι φίλοι με ειρωνεύτηκαν για το «συντονισμένη εκστρατεία δυσφήμισης» αλλά δεν αποκλείω να έπαιξε κάποιο ρόλο’ στον ψηφοφόρο δεν αρέσει να του λες με κραυγαλέο τρόπο τι να ψηφίσει, μπορεί να εξεγερθεί όταν ακούει ότι όλες οι κοινωνικές ομάδες είναι υπέρ της Χίλαρι Κλίντον.

Τέλος, αν και δεν μπορώ να το αποδείξω, δεν μου φεύγει από το νου η σκέψη ότι η Χίλαρι Κλίντον ηττήθηκε όχι επειδή ήταν η υποψήφια του κατεστημένου και του στρατιωτικοβιομηχανικού συμπλέγματος που θα μας έφερνε πιο κοντά στον πόλεμο, αλλά, ανάμεσα στ’ άλλα, επειδή είναι γυναίκα. Επίσης, επειδή ο αντίπαλός της έπαιξε το χαρτί της ισλαμοφοβικής υστερίας. Θέλω να πω, με ενοχλεί η αίσθηση ότι η Χίλαρι ηττήθηκε για τους λάθος λόγους. Διότι βέβαια, υπήρχαν πολλοί λόγοι για να μην ψηφίσει κανείς τη Χίλαρι Κλίντον -κι αν είναι γελοίος ο Τραμπ και απωθητικά τα σεξιστικά του σχόλια, υπάρχει τάχα πιο άσεμνο θέαμα από έναν πολιτικό που χοροπηδάει σε ζωντανή μετάδοση μαθαίνοντας τη θανάτωση ενός ανθρώπου;

Και πόσο χειρότερα θα ήταν με τον Μπέρνι Σάντερς; Πριν από κανα χρόνο και βάλε, όταν μόλις είχαν αρχίσει οι προκριματικές εκλογές, ένας φίλος που ψήφιζε στις ΗΠΑ έγραψε ότι βρισκόταν πιο κοντά στον Σάντερς, αλλά θα στήριζε Χίλαρι επειδή ο Σάντερς τού φαινόταν unelectable. Πόσο πιο δυσεκλέξιμος (πρόταση άλλου φίλου στο FB) θα ήταν ο Σάντερς; Τουλάχιστον οι ψηφοφόροι του θα το ευχαριστιούνταν, ενώ τώρα όσοι ψήφισαν την κυρία Κλίντον το έκαναν, οι περισσότεροι, με βαριά καρδιά.

Ωστόσο, δεν θα χαρούμε για τη νίκη του Τραμπ. Δεν είναι δική μας νίκη. Η νίκη του Τραμπ επιβεβαιώνει μια γενικότερη συντηρητική στροφή που την παρατηρούμε παντού στον λεγόμενο δυτικό κόσμο. Τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα η επίδρασή της θα είναι πολύ αρνητική στην Ευρώπη –και πρώτα πρώτα με αποχαλίνωση της αντιπροσφυγικής δημαγωγίας.

Όχι, δεν έχουμε λόγο να χαιρόμαστε.

 

201 Σχόλια to “Τραμπάλα”

  1. gpoint said

    Καλημέρα

  2. Καλημέρα σας🙂 Καταρχήν, καλές διακοπές!! Όταν γυρίσετε, να γράψετε και κανένα άρθρο για τη Μάλτα γιατί θα πάω κι εγώ εκεί τον Μάρτιο και θέλω να έχω πληροφορίες εκ των έσω!!!
    Συμφωνώ απόλυτα με τις απόψεις σας, και δε μου φαίνεστε καθόλου αποσυντονισμένος. Το έργο το έχουμε ξαναδεί, μία με το Μπρέξιτ, την άλλη με τον Τσίπρα (και το δημοψήφισμα). Το αίσθημα της ματαίωσης, όπως λέτε, σίγουρα αυξάνεται στον δυτικό (ΟΘΤΝΚ) ανεπτυγμένο κόσμο και πολύ φαβάμαι ότι έρχονται χειρότερες μέρες…

  3. gpoint said

    Οι Αμερικανοί τα έκαναν σαλάτα μόνοι τους με την ανάδειξη δυο ακατάλληλων υποψηφίων.

    Απο κει και πέρα δεν είμαι καθόλου βέβαιος πως το μη χείρον είναι βέλτιστον, μάλλον χειρότερο είναι !!

  4. Γς said

    κουάντο ιλ κούλο ντελλα ντόνα τραμπάλα, σε νον ε πουτάνα, ιλ προβέρμπιο σμπάλια !!

    Πσαράς

  5. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα!

  6. tasos said

    Για τη Χίλαρι δεν ειπώθηκε, όσο γνωρίζω, «μην την ψήφιζετε διότι είναι γυναίκα». Αντίθετα ειπώθηκε πολλές φορές το ¨ψηφίστε την επειδή είναι γυναίκα». Κι όμως πήρε 49 % των γυναικών έναντι 47% του Τραμπ. Αμελητέα διαφορά πιθανώς στα όρια του στατιστικού λάθους.
    Ίσως καταψηφίστηκε για τα προβλήματα υγείας της.
    Κι εγώ συμφωνώ ότι οι Αμερικάνοι είχαν να διαλέξουν μεταξύ δύο κακών υποψήφιων. Εγώ θα απείχα από το συγκεκριμένο δίλημμα.

  7. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα !
    Δυστυχώς, δεν έχουμε λόγο να χαιρόμαστε για πολύ περισσότερα πιο κοντινά και καθημερινά μας πράγματα, παρά για τη νίκη του Τραμπ. Αυτό, από έναν πολέμιο της θεωρίας της πεταλούδας, και οπαδό του «κοιτά τα χάλια σου…».

  8. μήτσκος said

    Δεν μου αρέσει που παρουσιάζεται η Κλίντον ως η «υποψήφια του κατεστημένου». Δε θεωρώ ότι το «κατεστημένο» είναι ένα, αδιαίρετο και μονολιθικό. Απλά πολλοί παράγοντες που παραδοσιακά υποστηρίζουν ρεπουμπλικάνους γύρισαν την πλάτη στον Τραμπ. Άλλοι παράγοντες του αμερικάνικου «κατεστημένου» όμως, εξίσου επιφανείς και σημαντικοί, τον στήριξαν αναφανδόν. Παραδείγματα είναι το λόμπι των όπλων (NRA), οι ευαγγελικές εκκλησίες, πιθανότατα και το λόμπι των πετρελαϊκών.

  9. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Καλημέρα κι από μένα!

    Νομίζω ότι η αμερικανική (βορειοαμερικανική, για να ακριβολογούμε) πολιτική είναι πλέον η ίδια -είτε εκφράζεται από χείλη δημοκρατικών ή ρεπουμπλικανών, είτε από χείλη αντρών ή γυναικών, είτε από μαύρα ή λευκά.
    Ψευδοπροβλήματα για να κυλάει η μπάλα στο γήπεδο.

  10. tasos said

    Διόρθωση στο 6 . Τελικά 54 % των γυναικών ψήφισαν Κλίντον έναντι 42 % που ψήφισαν Τραμπ. Αντίστροφα ήταν τα ποσοστά των ανδρών. Το 49- 47 του προηγόυμενου σχολίου μου το άκουσα χθες σε ένα ελληνικό κανάλι (μαλλον Σκάι). Μέα κούλπα (και του Σκάι)

  11. leonicos said

    Καλημέρα
    Δεν έχω ξαναπει, νομίζω, το θεωρώ περιττό, άλλωστε σπάνια βγαίνω νωρίς, αλλά για να μην πω τίποτα …. λέω καλημέρα

    Εδώ δεν θα έχει διαφορά αν βγει ξανά ο Τσίπρας ή ο Κούκος. Θα έχει αν έβγαινε η Χίλλαρι; εμένα με πονάνε οικαταστροφές των αρχαιολογικών χώρων στη Συρία και οι νεκροί που σωριάζονται.

    Ποια Κλίονοτν και ποιος τραμπ;

  12. geobartz said

    Νομίζω ότι τα προβλήματα υγείας της Χίλαρυ έπαιξαν ρόλο. Θυμάστε πότε είχε πάρει την κατηφόρα ο «δικός μας» Μάικλ Δουκάκις; Όταν απεκαλύφθη ότι είχε αντιμετωπίσει κάποια προβλήματα ψυχικής υγείας …η σύζυγός του!

    Το ότι είναι γυναίκα, έπαιξε ρόλο, θετικόν μεν, περιορισμένον δε, για δυο λόγους: (α) Το μάλλον «γηρασμένο» παρουσιαστικό της απήρεσκε στους ψηφοφόρους αμφοτέρων των φύλων. Και, δεν αναφέρομαι στην ηλικία. Θυμάστε την Αλέκα Κατσέλη; Σχεδόν μέχρι τα τελευταία της είχε την όψη γηραιάς Κυρίας! (β) Ιδίως οι γυναίκες δεν την συγχώρησαν που «έπνιξε» τις ερωτοδουλειές του συζύγου της με αντάλλαγμα το ύπατο δημόσιο αξίωμα!

    Η αποκάλυψη μιας …βροχής από σεξιστικά σκάνδαλα του Τραμπ, ίσως τον ωφέλησε. Κάποια από αυτά ήταν μάλλον ύποπτης προέλευσης, όπως η καταγγελία μιας (περίπου) πορνοστάρ ότι της εθώπευσε τον πισινό. Επιπλέον, για ένα όχι ασήμαντο τμήμα του γυναικείου πληθυσμού των ΗΠΑ, όλα αυτά τα σεξιστικά μάλλον …διαφήμιζαν τον «ανδρισμό» του Τραμπ.

    Ας ευχηθούμε για τον Τραμπ, να …μην είναι συνεπής με τις προεκλογικές του εξαγγελίες!

  13. ndmushroom said

    Το αν θα χαρούμε ή όχι, θα το κρίνει η ιστορία. Είναι πολύ νωρίς να κρίνουμε:
    1. Τι θα κάνει ο Τραμπ ως πρόεδρος. Εκτός των συνεχών παλινδρομήσεών του και του απίστευτα γενικόλογου «προγράμματός» του, δεν ξέρουμε καν αν έχει την πρόθεση να ασχοληθεί με το ζήτημα ή αν, όπως είχε κυκλοφορήσει το καλοκαίρι, ο Αντιπρόεδρος θα ασχολείται με τις εσωτερικές και τις εξωτερικές υποθέσεις και ο ίδιος ο Τραμπ με το «Making America great again». Υπενθυμίζεται, πάντως, ότι ο Τραμπ θεωρείται, από το ίδιο το κόμμα που τον εξέλεξε, πολύ «φιλελεύθερος» (με την αγγλοσαξωνική έννοια του προοδευτικού, όχι με τη δική μας του οικονομικού φιλελευθερισμού), έχει υποστηρίξει την ανάγκη για ενίσχυση των δημοσίων δαπανών, ενώ είναι λιγότερο «γεράκι» από την Κλίντον όσον αφορά την εξωτερική πολιτική.
    2. Πόση εξουσία θα έχει πραγματικά. Μπορεί οι δύο βουλές να είναι κατακόκκινες, αλλά σε καμία περίπτωση οι Ρεπουμπλικανοί βουλευτές και γερουσιαστές δεν στηρίζουν τυφλά τον Τραμπ. Πολλοί τον έχουν αποδοκιμάσει, πολλοί έχουν δημόσια δηλώσει ότι θα ψήφιζαν την Κλίντον, και πολλοί θα ήθελαν να τον αντικαταστήσουν με έναν πιο «δικό τους» Πρόεδρο. Το ήδη βεβαρυμένο από σκάνδαλα παρελθόν του και η ανεξέλεγκτη συμπεριφορά του Τραμπ σημαίνουν ότι οι Ρεπουμπλικανοί θα βρεθούνε σύντομα σε θέση να απομακρύνουν (μέσω impeachment) τον Τραμπ όποτε το θεωρήσουν σκόπιμο. Στη δε παγκόσμια σκηνή, ο Τραμπ στερείται ασφαλέστατα του διεθνούς κύρους και βάρους που είχε η αντίπαλός του, πράγμα που σημαίνει ότι θα είναι δυσκολότερο για αυτόν να συγκεντρώσει την απαραίτητη διεθνή στήριξη για να ξεκινήσει μια νέα στρατιωτική επέμβαση, αγαπημένο χόμπι των περισσότερων προέδρων. και, το κυριότερο,
    3. Πώς θα αντιδράσουν οι δημοκρατικοί. Ήδη έχουν πληθύνει οι φωνές που βάλλουν κατά της (αντιδημοκρατικότατης) Κεντρικής Επιτροπής (ας πούμε…) του Δημοκρατικού Κόμματος, που προώθησε λυσσαλέα την Κλίντον και αγνόησε (όταν δεν υπονόμευσε) την ολοφάνερη δυναμική και απήχηση της υποψηφιότητας του Σάντερς (παρεμπιπτόντως, ο Τραμπ κέρδισε χάρη ακριβώς στις δημογραφικές ομάδες που, υπό άλλες συνθήκες, θα μπορούσε να προσελκύσει ο Σάντερς -και το είχε κάνει στις προκριματικές εκλογές), με αποτέλεσμα 6 περίπου εκατομμύρια ψηφοφόροι του Ομπάμα το 2012 να καθίσουν σπίτι τους το 2016, απογοητευμένοι από την προσφορά υποψηφίων. Αν όλο αυτό μετουσιωθεί σε μια πραγματική προοδευτική στροφή (όπως επιχειρείται να γίνει, παρά τις αντιδράσεις του εκεί κατεστημένου, στη Μεγάλη Βρετανία), και αν η προεδρία του Τραμπ είναι έστω και κατά το ένα δέκατο όσο καταστροφική προμηνύεται από τους απανταχού «ειδικούς», οι εκλογές του 2018 θα φέρουν μια σαρωτική ανατροπή στις δύο βουλές, και οι προεδρικές εκλογές του 2020 μια πραγματικά προοδευτική προεδρία. Αν γίνει αυτό, το αποκρουστικό και δυνάμει ολέθριο καμπανάκι της εκλογής του Τραμπ θα αξίζει τον κόπο.

  14. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Μια χαρά είναι ο Τράμπαρίφας προς το παρόν!… 1 ευρωτέτοιο 1.09 μπακς .Οκ! Αϊντε και 0.99 . Ινσιάλλα!

  15. spiral architect said

    Καλημέρα.
    […] επειδή ο Σάντερς τού φαινόταν unelectable. […]
    Ο Σάντερς είναι unelectable, ο οικολόγος (ναι, υπήρχε και τέτοιος υποψήφιος) είναι δυο φορές unelectable, το (οθντκ) CPUSA δεν κατέβασε καν υποψήφιο, για να ψηφίσουν οι δυνητικοί του ψηφοφόροι την Σκίλαρι, ο ένας μάς ξυνίζει, ο άλλος μάς βρωμάει … ε, άιντε στο διάολο!

    Προς τι τα μπινελίκια και οi αφορισμοί; Σε προσωπικό επίπεδο και καθ’ υπέρβασιν της κοσμοθεωρίας μου τείνω πια να προσεγγίσω αυτούς που πιστεύουν ότι, η εκλογή Τραμπ (ή μια μελλοντική γαλλική κόντρα Μαρί Λεπέν και Σαρκοζί) είναι μια ευκαιρία να φανεί καθαρότερα το πρόσωπο του καπιταλισμού για να ξεσηκωθούν μετά οι μάζες. Αποκτώ σιγά-σιγα μια επιθυμία για το χειρότερο, με την ελπίδα ότι το σοκ θα μας οδηγήσει σε απότομη συνειδητοποίηση, έστω κι αν αυτό το σοκ χαλάσει τη βολή κάποιων που ακόμα έχουν ένα ξεροκόμματο να ροκανίσουν.

    Τέλος παίρνω ξεκάθαρη θέση σε ανύπαρκτα διλήμματα τύπου Κλίντον vs Τραμπ, ή Λεπέν vs Σαρκοζί, ή πρόσφατα στα μέρη μας ΝΑΙ vs ΟΧΙ σε ένα ακατανόητο ερώτημα και γενικεύοντας μαχαίρι vs πιστόλι με την απάντηση Κανένας απ’ τους δυο και κάνω τα πάντα να τους ανατρέψω.

    Ναι λοιπόν, Τραμπ, μπας και δούμε στο μέλλον άσπρη μέρα. 👿

  16. spiral architect said

  17. Νίκος Κ. said

    Η ψήφος στον Τραμπ και στο Brexit εκφράζουν την αναδίπλωση των κοινωνιών στο εθνικό κράτος, σαν καταφύγιο απέναντι στη λαίλαπα της παγκοσμιοποίησης και τη φτωχοποίηση / ανεργία. Ανέδειξε και το σοβαρό οικονομικό πρόβλημα που έχει μεγάλο πλήθος Αμερικανών.

    Θα κινηθεί ο Τραμπ ρατσιστικά; Θα δώσει τέλος στην TTIP; Θα έχει μια φιλειρηνική προσέγγιση με τη Ρωσία και την Κίνα; Υπάρχει πράγματι δυνατότητα οικονομικής αναδίπλωσης στο εθνικό κράτος; Ερωτήματα που σύντομα θα απαντηθούν.

    Ας μην ξεχνάμε και την απειλή της Κλίντον για ζώνη απαγόρευσης πτήσεων πάνω από τη Συρία που μπορούσε να οδηγήσει σε απευθείας σύγκρουση με τη Ρωσία, ακόμη και σε Γ’ Παγκόσμιο. https://www.theguardian.com/world/2016/oct/25/hillary-clinton-syria-no-fly-zones-russia-us-war
    Θα πραγματοποιούσε την πολεμοχαρή απειλή της; Θα την υιοθετήσει ο Τραμπ παρά τα όσα έλεγε; Το μόνο σίγουρο είναι πως δεν θα πλήξουμε.

  18. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  19. Spiridione said

  20. Σωτήρς said

    Καλημέρα,

    15, αυτή τη λογική, να πάρει την εξουσία η ακροδεξιά στην ευρώπη μπας και μετά καταλάβει το λάθος του ο λαός και ξεσηκωθεί την ακούω τους τελευταίους μήνες από μέλη του ΚΚΕ και όχι μόνο, δες και Ζίζεκ. Συγνώμη αλλά μου φαίνεται αστεία έως τραγική μια τέτοια στάση. Μου βγάζει κάτι σε «σφάξε με αγά μου να αγιάσω».

    Θα ήθελα να ακούσω από κάποιον έλληνα που μένει αμερική να μας πει εντυπώσεις.

  21. ΚΑΒ said

    >> Η Κλίντον είχε συγκεντρώσει 200.000 ψήφους περισσότερες από τον Τραμπ. Ωστόσο εξαιτίας του εκλογικού συστήματος,… ο Τραμπ συγκέντρωσε σαφώς περισσότερους εκλέκτορες. Κάτι τέτοιο πάντως έχει συμβεί κι άλλες φορές στο παρελθόν.

    Και στην Ελλάδα έχει συμβεί τουλάχιστο 2 φορές:

    Στις εκλογές της 1 Νοεμβρίου 1920 οι Φιλελεύθεροι του Βενιζέλου πήραν 375.803 ψήφους, αλλά εξέλεξαν 118 έδρες
    ενώ η Ηνωμένη αντιπολίτευση με 368.678 ψήψους εξέλεξε 251 βουλευτές. Αν καί πήρε 7125 περισσότερες ψήφους ο Β. εξέλεξε 133 λιγότερους βουλευτές από την Η.Α.

    Στις εκλογές της 19ης Φεβρουαρίου 1956 η Δημοκρατική Ένωση του Γ. Παπανδρέου πήρε 48,15%, αλλά 132 έδρες, ενώ η ΕΡΕ του Καραμανλή με ποσοστό 47,38 έβγαλε 165 βουλευτές. Εδώ με 25895 ψήφους λιγότερες ο Κ. πήρε 33 έδρες περισσότερες.

  22. spiral architect said

    @20: Σωτήρ, όταν έχεις στο σπίτι σου διαρροή νερού, ή σου κρεμάσει μια πόρτα και περιμένεις τον εργολάβο να’ ρθει να σου αποκαταστήσει τη βλάβη, μη κάνοντας την κίνηση να πιάσεις το σωληνοκάβουρα, ή το κατσαβίδι, ξέρεις δεν ξέρεις να τα δουλεύεις, είσαι άξιος της τύχης σου.
    Πάρε την τύχη τη δική σου, των δικών σου, της γειτονιάς σου στα χέρια σου (σας) και χέσε το κάθε (γραφικό) ΚΚΕ.
    Μπορείς να μην εξαρτάσαι απο τον κάθε λογής εργολάβο;

  23. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    15 Δεν βλέπω τον Σαρκοζί να κερδίζει τις προκριματικές εκλογές.

    21 ΚΑΒ, αυτό για τις εκλογές του 1920 είναι μύθος που ξεκίνησε από κάποιες λογιστικές αλχημείες του Παπαναστασίου.

  24. sarant said

    Ωστόσο, κι αυτό που γράφω στο άρθρο για τις εκλογές του 1960 είναι λάθος. Το 2000 συνέβη κάτι τέτοιο.

  25. Γιάννης Ιατρού said

    Πιάνομαι από αυτό που έγραψε ο Νίκος:
    … το αίσθημα ματαίωσης που νιώθουν βλέποντας ότι ελάχιστα καρπώνονται από την ιλιγγιώδη αύξηση του πλούτου και της παραγωγικότητας, με αποτέλεσμα να δέχονται τη ρητορεία ενός ακροδεξιού δημαγωγού που φόρεσε αντισυστημική λεοντή και βρήκε βολικούς αποδιοπομπαίους τράγους….
    Ε λοιπόν λέω να γράψω, κι εγώ κατ΄ εξαίρεση ένα σεντονάκι, για μονό κρεβάτι🙂

    Όταν αισθάνεται κάποιος (ή έστω μια ομάδα) απειλούμενος (π.χ. υπαρξιακά από την οικονομικο-πολιτική κατάσταση, πού ‘σαι ρε Λάμπρο…🙂 ), έχει βασικά δύο τρόπους να φροντίσει για την ασφάλειά του. Ο ένας είναι η άμυνα/περιχαράκωση σε ατομικό (προσωπικό, οικογενειακό, φυλετικό κλπ.) επίπεδο και ο άλλος είναι η συλλογική προσπάθεια «της αγέλης», αν εκ των πραγμάτων μπορεί να σχηματιστεί κάποια τέτοια (άσχετα από άλλες, πιθανές, διαχωριστικές γραμμές). Η επιλογή επηρεάζεται αρκετά από την δομή της εκάστοτε κοινωνίας, τον συνήθη τρόπο και τόπο ζωής κλπ. Παράδειγμα για την συλλογική προσπάθεια άμυνας/προστασίας είναι οι μέλισσες, τα μερμήγκια, τα άλογα, οι ελέφαντες ή οι λύκοι κλπ., πάντως πολύ σπάνια οι άνθρωποι, ιδίως τα τελευταία χρόνια.

    Στην σημερινή, (ανάλογα με τον τόπο διαμονής) λιγότερο ή περισσότερο βιομηχανοποιημένη, κοινωνία η συλλογικότητα, οι επαφές των ανθρώπων έχουν ατονήσει σημαντικά (σε σύγκριση με την κατάσταση μερικές δεκάδες χρόνια, έστω ένα-δυό αιώνες, πριν). Ο κάθενας κλείνεται στο καβούκι του (ή στο φατσοβιβλίο του, σχετικά απρόσωπα). Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό σημείο των καιρών (άσε που πέφτουν και κάτι ψυχολογικά/μελαγχολίες/βίαια ξεσπάσματα κλπ. εξαιτίας αυτής της συμπεριφοράς, σε ποιόν να πεις τον πόνο σου πιά, ν΄ ακούσεις μια συμβουλή, ένα καλό λόγο ή έστω και μια κριτική καλοπροαίρετη…).

    Τρανταχτό παράδειγμα είναι η «γειτονιά» (ιδίως στις πόλεις, που μαστίζονται από την οικονομική μιζέρια, την ανεργία, λιτότητα κλπ. ίσως περισσότερο απ΄ ό,τι η ύπαιθρος, αν και η τελευταία κάνει κι αυτή άλματα πλέον…) Η «γειτονιά», αντιπροσωπευτικά για την συλλογικότητα, αυτή που δεν υπάρχει πλέον. Πολλές φορές δεν ξέρει (ή νοιάζεται) κανείς (για το) ποιός μένει δίπλα του, ακόμα και στην ίδια πολυκατοικία, στο διπλανό διαμέρισμα (αλλά το φατσοβιβλίο θριαμβεύει…). Αλλά και οι συνάξεις φίλων/συγγενών/γνωστών, είτε σε δημόσιο είτε σε ιδιωτικό χώρο, γίνονται όλο και πιο σπάνιες (μη βλέπετε κάτι συνταξιούχους σχολιαστές, αυτοί δεν είναι πλέον αντιπροσωπευτικοί🙂 ).

    Ε, λοιπόν, δεν είναι απορίας άξιο, πως αυτή η φοβισμένη/απειλούμενη, αλλά και αποξενωμένη μεταξύ της κοινωνία είναι περισσότερο ευάλωτη σε δημαγωγούς (λέγε με ακόμα και τηλεβιβλιοπώλη) των άκρων, στη χειραγώγηση μέσω των ΜΜΑ, σε θεωρίες συνομωσιών κλπ. Και είναι επίσης εχθρική σε οτιδήποτε άγνωστο (με την ευρεία έννοια και προς τον διπλανό) και ξενοφοβική (π.χ. μας παίρνουν τις δουλειές οι ξένοι –όχι βέβαια οι ατσίδες που πάνε τα εργοστάσια στους φορολογικούς παραδείσους κλπ.- ή τα παιδία μας δεν θα πάνε στο ίδιο σχολείο με τα προσφυγάκια –κι ας ήταν οι παππούδες τους οι ίδιοι πρόσφυγες- κλπ. κλπ.). Και ψάχνει τον μεσσία σε κάτι τύπους σαν τον Τράμπα. Και πολλές φορές παρασύρεται γενικότερα απ΄ όποιον υπόσχεται την όποια λύση παριστάνοντας τον πατριώτη, τον αντισυστημικό και τα τοιαύτα (δεξιά κι αριστερά….). Α, έχεις και μερικούς, που περιμένουν (αιωνίως) τον ξεσηκωμό, συνήθως από τους άλλους …, το γνωστό «εγώ θα βγάλω το φίδι απ΄ την τρύπα;», συνήθως ταυτόχρονα οπαδοί του «να του καεί κι αυτουνού του πούστη το βίντεο».

    Ελπίζω, η Αμερική να μην μας δείχνει τον δρόμο…
    Γιατί γενικότερα, οι χρυσές αυγές ξημερώνουν μαύρες μέρες!

    Και να με συμπαθάτε για το σεντόνι🙂

  26. Avonidas said

    Όχι, δεν έχουμε λόγο να χαιρόμαστε. Αλλά ίσως έχουμε λόγους να καθίσουμε να σκεφτούμε νηφάλια πώς συνέβη αυτό, ώστε κατ’ ελπίδα να μην ξανασυμβεί.

    Παρακολουθώντας τις διαδικτυακές συζητήσεις Αμερικανών liberals (δεν γράφω ‘φιλελεύθεροι’, γιατί σε μας παραπέμπει αλλού) διαπιστώνω ότι δεν θέλουν να αντικρίσουν την αλήθεια για την ήττα της Χίλλαρυ. Τα περισσότερα σχόλια είναι του τύπου «φταίνε αυτοί οι μαλάκες λευκοί ρατσιστές κωλόγεροι» που ψήφισαν Τραμπ, όπως επίσης και οι «ανόητοι» που «πέταξαν την ψήφο τους» σε τρίτα κόμματα. Καμία αποδοχή των ελαττωμάτων της Χίλλαρυ και της κάκιστης επιλογής της για το χρίσμα, καμία αναγνώριση των πραγματικών αιτημάτων των φτωχότερων λευκών στρωμάτων της κοινωνίας που καπηλεύτηκε ο Τραμπ, και για τα οποία ο Σάντερς πιθανότατα να έδειχνε αληθινό ενδιαφέρον.

    Παντού και πάντα αυτή η αλαζονεία, ότι εμείς είμαστε οι φωτισμένοι προοδευτικοί, δεκτικοί σε όλες τις φυλές και όλες τις σεξουαλικές προτιμήσεις, κι αυτοί είναι κάτι μπουρτζόβλαχοι και χαμένη υπόθεση.

    Στις ΗΠΑ, κι όχι μόνο, έχει ανδρωθεί μια γενιά νέων ανθρώπων, στις πόλεις κυρίως, που επιχειρηματολογούν με πάθος στο διαδίκτυο για τα δικαιώματα των μειονοτήτων, των γυναικών, των γκέι, των αναπήρων (πολύ σωστά και δίκαια), αλλά λησμονούν μια κρίσιμη κατηγορία διακρίσεων, τις ταξικές διακρίσεις. Στον ιδανικό κόσμο που ονειρεύονται, μπορείς να παντρευτείς την καφετιέρα σου, μπορείς να απολαμβάνεις ίσα δικαιώματα αν είσαι ροζ με πράσινες βούλες, αλλά αν είσαι φτωχός λευκός, να πα να ψοφήσεις στην ανεργία.

    Δυστυχώς γι’ αυτούς, αυτό το είδος της καταπιεσμένης πλειονότητας δεν συχνάζει σε μπλογκ, φου-μπου και τιτιβιστήρι, για τον απλούστατο λόγο ότι έχει σοβαρότερα ζητήματα να ασχοληθεί — ζητήματα επιβίωσης. Ούτε απασχολεί ιδιαίτερα τα ΜΜΕ, παρά μόνο σαν καρικατούρα μπουρτζόβλαχου. Ε, λοιπόν, οι μπουρτζόβλαχοι αυτή τη φορά αποφάσισαν να κάνουν την παρουσία τους αισθητή στις Μαρίες Αντουανέτες. Και μιας και οι Δημοκρατικοί φρόντισαν να βγάλουν τον Σάντερς από τη μέση, στράφηκαν στο κακέκτυπό του.

    Μέχρις ότου οι «προοδευτικοί» αναγνωρίσουν την πραγματικότητα, και προσπαθήσουν να ξανακερδίσουν αυτό το μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού, θα συνεχίσουν να θάλλουν οι πορτοκαλί μολόχες.

    Και να με συμπαθάτε για το σεντόνι.

  27. Avonidas said

    #25. Πιάσε κόκκινο, ρε Γιάννη, ειλικρινά δεν την είχα δει την κατακλείδα σου πριν πατήσω ποστ😀

  28. Ήθελα μόνο να πω ότι νομίζω πως ο Τραμπ θα μας βγει πολύ λιγότερο απρόβλεπτος και ανεξέλεγκτος απ’ όσο φαίνεται. Πάρτε τον Ρήγκαν, υποτίθεται ότι ήταν τέτοιος τύπος αλλά τελικά το πιο ανεξέλεγκτο που έκανε ήταν να αστειευτεί από μικροφώνου για τους πυρηνικούς πυραύλους που μόλις είχαν εκτοξευτεί κατά της Αυτοκρατορίας του Κακού.
    Αυτό όμως με τις εκλογές του ’21 και ότι είναι μύθος ότι οι Φιλελεύθεροι πήραν περισσότερες ψήφους (#23β), δεν τόξερα και μ’ ενδιαφέρει.

  29. Νεσταναίος. said

    11. Πολύ καλό. Εγώ συμφωνώ μαζί σου.

    Τώρα , η Κλίντον δεν ηττήθηκε επειδή είναι γυναίκα. Η Κλίντον ηττήθηκε επειδή εκπροσωπεί την παγκοσμιοποίηση και οι λαοί δεν θέλουν να τους πειράξεις
    την θρησκεία, την γλώσσα και τα χρήματά τους (το νόμισμα). Η Κλίντον σαν γυναίκα ηττήθηκε και πριν οκτώ χρόνια από έναν «μαύρο» ο οποίος ήταν σε
    χειρότερη θέση ρατσιστικά από την γυναίκα Κλίντον. Η Κλίντον ηττήθηκε για τις ιδέες της και τις γνωστές πράξεις του συζύγου της.

    Εγώ, στο πρόσωπο του προέδρου Obama έβλεπα μια δυσαρέσκεια όταν κλήθηκε να την υποστηρίξει δημοσίως.

    Η εκλογή Trump πρέπει να θεωρηθεί ως ένα δεύτερο νέο «D-day». Το πρώτο ήταν το δημοψήφισμα στην Βρετανία.
    Ο αγώνας για την απογερμανοποίηση της Ευρώπης συνεχίζεται με νίκες.

  30. ΚΑΒ said

    23. https://sarantakos.wordpress.com/2009/10/29/ekloges1920/

    Σωστά. Γράφει ο Νικολόπουλος: την απουσία επίσημων συνδυασμών (της αντιπολίτευσης στη δυτική και ανατολική Θράκη) εκμεταλλεύεται ο Αλεξ. Παπαναστασίου στους μεταγενέστερους υπολογισμούς του (Δημοκρατία και εκλογικό σύστημα, Αθήνα 1923),για να συνυπολογίσει, λανθασμένα, το σύνολο των ψηφοφόρων της Θράκης (11% του εκλογικού σώματος) ως «βενιζελικούς» και επομένως να ισχυριστεί ότι οι Φιλελεύθεροι, έστω και οριακά,ξεπέρασαν σε ψήφους την Ηνωμένη Αντιπολίτευση στο σύνολο της χώρας.Με βάση τους υπολογισμούς αυτούς διαμορφώθηκε ένας βενιζελικός μύθος που, παρηγορητικά, μπορούσε να μεταθέσει την ευθύνη της ήττας στις ιδιομορφίες του πλειοψηφικού εκλογικού συστήματος».

  31. sarant said

    28
    Κάτι λέω ότι λέει ο Νικολακόπουλος εδώ

    https://sarantakos.wordpress.com/2009/10/29/ekloges1920/

  32. Pedis said

    Πολλή σημασία στα εξιτ πολ (κατ’εξοχήν του ποδαριού) δίνεις, μου φαίνεται, Νικοκύρη. Ποια/ες ακριβώς χρησιμοποίησες;

    Το αμερικάνικο αντιπροσωπευτικό σύστημα

    προεδρικό, δύο επιπέδων, πλειοψηφικό 1000/100, με χίλια-δυο εμπόδια για έστω τρίτο υποψήφιο, με προβλεπόμενο από τους κρατικούς θεσμούς αυστηρό έλεγχο των εσωτερικών των κομμάτων, είναι σαν «κουφό» ανέκδοτο στη ιστορία της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας.

    Αποτελεί το μοντέλο, το σύστημα-απάντηση των ελίτ, ήδη από τα μισά του 19ου αι, στις πιέσεις των εργαζομένων για δημοκρατία. Πτυχές του, αλλού λιγότερο αλλού περισσότερο έντονες βρίσκονται παντού, σχεδόν σε όλα τα εκλογικά-αντιπροσωπευτικά αστικά συστήματα.

    Είναι στα πλαίσια του καλύτερου δυνατού συστήματος, κατά την προοδευτική αστική διανόηση που μπορεί να προσφέρει εξασφάλιση της εξουσίας και συναίνεση.

    Πρόκειται για το περίφημο «μεικτό» σύστημα κατά Πολύβιο (αλλά και Θουκυδίδη, Ξενοφώντα κά) όπου η ελίτ κυβερνά αποσπώντας με το έναν ή τον άλλο τρόπο τη συγκατάθεση ή την μη-βίαιη παράδοση των από κάτω.

  33. ΚΑΒ said

    Έκοψα πρώτος το νήμα για κλάσμα δευτερολέπτου.

  34. spiral architect said

    @25, 26: Κάπως έτσι.🙂

    @23: Έστω κι έτσι Νίκο, οι φίλοι μας οι Γάλλοι θα έχουν να επιλέξουν (στο δεύτερο γύρο) μεταξύ δυο κακών υποψηφίων, δυο υποψηφίων που σε αντίθεση με το παρελθόν δεν μπορούν να πάρουν αποφάσεις υπέρ του λαού τους.
    Η Tata, η Michelin κλπ θα συνεχίσουν να κλείνουν εργοστάσια στη Γαλλία και ο Πρόεδρος δεν θα μπορεί να κάνει τίποτα για τους ανέργους που θα αφήσουν πίσω, εκτός από το να θεσμοθετεί προγράμματα επανακατάρτησης στο MSOffice για πενηντάρηδες πρώην εργάτες φάμπρικας.

  35. ΚΑΒ said

    32. Ο Ομπάμα άρχισε να υπερασπίζεται την Κλίντον, όταν φάνηκε στις κρυφές δημοσκοπήσεις πως τα κουκιά λιγοστεύουν.

  36. ΚΑΒ said

    Το 35 στο 29

  37. 37 εννοείς στο 28, και το 28 ευχαριστεί🙂

  38. sarant said

    32 Δεν μπορώ να βάλω λινκ από εδώ.

    34 Η Τάτα δεν ξέρω να έχει μεγάλη παρουσία στη Γαλλία, ίσως Μιττάλ

  39. cronopiusa said

  40. Γιάννης Ιατρού said

    27: Avonidas
    🙂🙂 Ναι, ναι… Βλέπεις που καλά το γράφω λοιπόν, κι εσύ δεν ξέρεις κανείς τι κάνει ο γείτονάς σου🙂🙂

  41. Pedis said

    Το τραγικό … είναι ότι, τώρα, με την εκλογή Τραμπ ξεσηκώνονται διαμαρτυρίες στις ΗΠΑ ενάντια στο ρατσισμό. Δεν είναι κακό αυτό. Κάθε εμπόδιο για καλό και οι ευκαιρίες να μην χάνονται.

    Αλλά πόσοι από δαύτους που τώρα διαμαρτύρονται έχουν υποστηρίξει δημοκρατικούς υποψηφιους που τελικά εκλέχθηκαν και έκαναν το καθήκον τους, δηλ. διεκπεραίωσαν την ίδια, κλασική ρατσιστική πολιτική της αμερικάνικης ελίτ σε όλο τον πλανήτη (πόλεμοι, λεηλασία, επιβολή με τη βία των βολικών καθεστώτων), αλλά και μέσα στην ίδια τους τη χώρα;

    Και, ακόμη, όσοι διαφωνούσαν και κατέγγελναν την ιμπεριαλιστική -κατ’ εξοχήν ρατσιστική- πολιτική, τον νεοφιλελευθερισμό -κατ’ εξοχήν ρατσιστική πολιτική, επίσης- στις επόμενες εκλογές υποστήριζαν την επόμενη βάρδια δημοκρατικού χασάπη (*);

    Ποτέ δεν είναι αργά αλλά μη δουλευόμαστε κιόλα!

    (*) Πάντα με το δίλημμα «στο βρακί του Πλαστήρα ή στο καυλί του Παπάγου;».

  42. Νικοκύρη, με όλο το σεβασμό, ένα σχολιάκι:

    Έγραψες «…υπάρχει τάχα πιο άσεμνο θέαμα από έναν πολιτικό που χοροπηδάει σε ζωντανή μετάδοση μαθαίνοντας τη θανάτωση ενός ανθρώπου;»

    Εάν αναφέρεσαι στην ιστορική φωτογραφία Situation Room του Πίτ Σούζα, που δείχνει το επιτελείο Ομπάμα να παρακολουθεί ζωντανά τη δολοφονία (σικ, ρε) Μπιν Λάντεν, αυτό δεν ισχύει.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Situation_Room#/media/File:Obama_and_Biden_await_updates_on_bin_Laden_annotated.svg

    https://en.wikipedia.org/wiki/Situation_Room

  43. Λεύκιππος said

    ……..υπάρχει τάχα πιο άσεμνο θέαμα από έναν πολιτικό που χοροπηδάει σε ζωντανή μετάδοση μαθαίνοντας τη θανάτωση ενός ανθρώπου;

    Ητανε η περίπτωση Καντάφι, αν θυμάμαι καλά;

  44. spiral architect said

    @39β: Σωστά η ArcelorMittal περισσότερο.🙂

  45. Λεύκιππος said

    Ερώτημα προς την γενική σοφία και γνώση του ιστολογίου. Αν ο Τραμπ πεθάνει πριν ορκιστεί στις αρχές του Γενάρη, τι γίνεται; Είχε συμβεί ποτέ κάτι παρόμοιο;

    Ρητορική η ερώτηση. Δεν ξέρω ούτε εύχομαι τίποτε.

  46. 44

    Τότε πάω πάσο.
    Το έψαξα και έχετε δίκιο και οι δύο

  47. Pedis said

    # 43 – Σωστά, Σκύλε, το σκέφτηκα κι εγώ.

    Είναι αναρίθμητες οι σχετικές περιπτώσεις. Σε όλη την ντοκουμενταρισμένη ιστορία των ΗΠΑ.

  48. Pedis said

    -> 48 – Οι πολιτικοί στις ΗΠΑ λειτουργούν δημόσια ως σερίφης+ράμπο+εξολοθρευτής. Αποτελεί παράδοση των … δημοκρατικών τους παραδοσεων.

  49. spiral architect said

    Σκυλί του πολέμου η Σκίλαρι, άμεση χρηματοδότρια του ISIS:

    Clinton took the lead role in organizing the so-called “Friends of Syria” (aka Al Qaeda/ISIS) to back the CIA-led insurgency for regime change in Syria.
    http://bit.ly/2b5VHPy

  50. Λεύκιππος said

    43 Κύττα σύμπτωση…..

  51. Pedis said

    -> 49 – Κάτι τύποι σαν το πρότυπο του ηλίθιου μέσου ρατσιστή και αγράμματου αμερικάνου όπως ο Μπους ο νεώτερος ή σαν τη Χίλαρυ, όντας γυναίκα σε παραδοσιακούς πατριαρχικούς ρόλους δεν γνωρίζει τα όρια και τα ξεπερνάει καθότι κομπλεξαρισμένη που θελει να αποδείξει ότι είναι εξίσου ικανή, υπερβάλλουν στο κλασικό ρόλο.

  52. Α, εντάξει

    http://www.naftemporiki.gr/story/1169801/anepithumitos-o-ompama-gia-ton-dimo-kaisarianis

    Δεν θα άντεχα να δώ τον Ομπάμα να καταθέτει γαρύφαλα.

  53. Να σημειώσουμε πως αυτή η -υποτιθέμενη- δήλωση του Δόναλδ είναι χόακας.

  54. http://www.snopes.com/1998-trump-people-quote/

  55. spiral architect said

    To ωραίο είναι ότι, σε πολλές αμερικάνικες πόλεις και πανεπιστημιακά κάμπους γίνονται συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας κατά του Τραμπ.
    Αναρωτιέμαι αν όλοι αυτοί:
    – Ψήφισαν;
    – Ψήφισαν Χίλαρι;
    – Αποδέχονται το (αστικό) εκλογικό σύστημα;
    – Γιατί διαμαρτύρονται τότε;
    – Ποια θα είναι η εξέλιξη των κοινητοποιήσεών τους;

  56. spiral architect said

    … το σκότωσα στο τέλος.😳

  57. Pedis said

    # 56 – είναι για κλάματα (-> #42).

  58. Spiridione said

    54. Έχει πει όμως:
    «I could stand in the middle of 5th Avenue and shoot somebody and I wouldn’t lose voters,»
    http://edition.cnn.com/2016/01/23/politics/donald-trump-shoot-somebody-support/

  59. 56

    Από τα 320 μύρια αμερικανών ψήφισαν περίπου τα 130. Χοντρικά πάντα, ε;

    Σου περ’σεύουν 190 εκατομμύρια. Διάλεξε και πάρε.
    Πιστεύω πως πολλοί από τους διαδηλωτές θα είχαν ψηφίσει Μπέρνι Σάντερς αλλά δεν πήγαν να το ρίξουν στην Ιλαρή.

  60. aerosol said

    Οι ΗΠΑ θα ζήσουν τον δικό τους Μπερλουσκονισμό λοιπόν….

    Η δική μου οπτική:
    Η Κλίντον σαφώς θεωρείται πως είχε δομήσει την πολιτική ύπαρξή της πάνω σε συμμαχίες με κύκλους χρηματοπιστωτικούς, πολεμικής βομηχανίας και ΜΜΕ. Επιπλέον, οργιάζουν οι φήμες για οικονομικά σκάνδαλα του Ιδρύματος Κλίντον καθώς και για προνομιακή αντιμετώπιση από το FBI στο φλέγον θέμα των email της -που, αν κατάλαβα σωστά, αποθηκεύονταν σε server που δεν έπρεπε και διέρευσαν λόγω ελλειπέστατης ασφάλειας, κάτι που τα έκανε εθνική απειλή. Η προσωπική της ανοχή στον άντρα της θεωρήθηκε από αρκετούς απόδειξη μέγιστου οπορτουνισμού.

    Το ζουμί όμως για μένα είναι πως και στις ΗΠΑ λειτούργησε ένας μηχανισμός που επικαλέσθηκε μια «στάση ευθύνης» «κόντρα στον λαϊκισμό», από μια ελίτ που είχε πιάσει όλα τα γεφύρια και με χαρά άφηνε τον λαό να βυθίζεται σε όλο και μεγαλύτερη αθλιότητα. Κι εκεί χρησιμοποιήθηκαν οι σφυγμομετρήσεις για άσκηση πολιτικής και όχι για καταγραφή της. Κι εκεί υπάρχει μια μεγάλη, πολτοποιημένη, απολίτικη μάζα (λούμπεν προλεταριάτο κατά την κομμουνιστική αργκό) που ξέρει καλά πως την έχει πατήσει αλλά δεν έχει ασκημένα κριτήρια για το πού να στραφεί, και επιλέγει ό,τι μοιάζει με μπαλαντέρ και εκτός κατεστημένου.

    Είναι ο Τραμπ εκτός κατεστημένου; Από πολλές πλευρές όχι, είναι βαθύ κατεστημένο ο ίδιος και το κόμμα του. Όμως δεν είναι επαγγελματίας πολιτικός, ως πάμπλουτος θεωρείται πως δεν έχει προσωπική ανάγκη να γλείψει το κεφάλαιο και δεν τηρεί την πολιτική, ξύλινη γλώσσα. Αυτά ήταν αρκετά να θεωρηθεί θεμιτή επιλογή αντίδρασης από ένα μεγάλο κομμάτι ταλαιπωρημένων, φοβισμένων και (συχνά) τραγικά απληροφόρητων ψηφοφόρων.

    Είναι πρόβλημα της παγκόσμιας πολιτικής σκηνής το ότι τα πολιτικά συστήματα έχουν εγκαθιδρύσει μια κατάσταση που δεν υποφέρεται και αγωνίζονται να την υπερασπιστούν μέχρι τέλους. Δομημένη εναλλακτική είτε δεν υπάρχει (διότι η Αριστερά… [μπιπ]!) είτε καταπολεμιέται στα πρώτα βήματα. Ο Μπέρνι Σάντερς είναι λαμπρό παράδειγμα. Παίρνοντας λεφτά μόνο από τον κόσμο, έκανε σκληρό αγώνα κερδίζοντας ειδικά την νεολαία και πετυχαίνοντας νίκες που δεν περίμενε κανείς. Αλλά ο κομματικός μηχανισμός (της Χίλαρυ) τον καταπολέμησε, μάλλον ΚΑΙ με παράνομους/ηθικά ύποπτους τρόπους. Τα ΜΜΕ έπαιζαν την κασσέτα πως δεν έχει πιθανότητες, ενώ τον άφηναν εκτός δελτίου ειδήσεων ακόμα και όταν κέρδιζε πολιτείες. Έστω κι έτσι, για λίγο έστρεψε την δημόσια κουβέντα σε δρόμους πρωτόγνωρους για τις ΗΠΑ.

    Αν τα δεις με αυτή την λογική δεν είναι παράξενο ούτε ο Τραμπ στην Αμερική, ούτε το Μπρέξιτ, ούτε οι φασίζουσες κυβερνήσεις στην καρδιά της Ευρώπης. Ένα σύστημα καταρρέει και δεν το βλέπει, ο θυμός του κόσμου δεν έχει πού να διοχετευτεί παρά σε κλόουν (διότι οι «σοβαροί» δεν μπορούν να αρθρώσουν ουσιαστικό λόγο, παιδιά του συστήματος και οι ίδιοι) και οι δημοσιογράφοι τονίζουν ξανά και ξανά την «έκπληξη» μας για πράγματα που… ειλικρινά, δεν είναι πια καθόλου έκπληξη!

  61. sarant said

    43,44 Με προλάβατε, τον Καντάφι εννοούσα

  62. Γς said

    Και πάντα καχύποπτη…

    http://caktos.blogspot.gr/2015/10/blog-post_99.html

  63. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Fatboy Slim – Sunset (Bird of Prey) [Official Video]

  64. Avonidas said

    #46. Αν ο πρόεδρος παραιτηθεί, υποστεί πρόταση μομφής (impeachment) η οποία και θα περάσει, πεθάνει ή γενικά δεν είναι πια σε θέση να κυβερνήσει για οποιονδήποτε λόγο, αναλαμβάνει ο αντιπρόεδρος. Γενικά, αυτή είναι σχεδόν η μόνη αρμοδιότητα του αντιπροέδρου, εξ ου και το αστειάκι ότι «ο αντιπρόεδρος είναι η ρεζέρβα της κυβέρνησης».

    Επομένως, αν ο Τραμπ για οποιοδήποτε λόγο έπεφτε από την προεδρία, θα αναλάμβανε ο Μάικ Πενς. Και να εύχεσαι να μη συμβεί αυτό, γιατί ο Τραμπ μπορεί να είναι κλόουν, αλλά ο Πενς θα είναι ο κλόουν από το Stephen King’s It.:-/

    Μάλιστα, αυτό το σενάριο συζητιέται πολύ αυτό τον καιρό, ότι δηλαδή οι Ρεπουμπλικάνοι του έβαλαν από δίπλα τον Πενς με σκοπό να του πατήσουν μια πρόταση μομφής στην πρώτη ευκαιρία, και να αναλάβει τα ηνία κάποιος που είναι εντελώς του χεριού τους. Επομένως τον Τραμπ και τα μάτια μας😛

    Κατά τα άλλα, βεβαίως και έχει συμβεί στο παρελθόν αυτό, κυρίως με τους αρκετούς δολοφονημένους προέδρους των ΗΠΑ. Ακόμη, δύο πρόεδροι έχουν δεχτεί πρόταση μομφής, ο Τζόνσον το 1868 και ο σύζυγος της κερατούκλως το 1998😉 Και οι δύο αθωώθηκαν από τη Γερουσία. Ο Νίξον την έκανε α λα γαλλικά και παραιτήθηκε για να μη τον παραιτήσουν και βγει όλη η βρώμα στον αφρό.

  65. Avonidas said

    Στο μεταξύ, ο κυρ-δοναλδ εκπαιδεύεται:

    https://scontent.fath4-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/15036400_10155111225741840_5420920078627694460_n.jpg?oh=4f618597bba4b89459eb584c8282dfbf&oe=58CB3369

  66. ChrisMaGR said

    68 Ο Αντιπρόεδρος επίσης προεδρεύει στη Γερουσία και ψηφίζει σε περίπτωση ισοψηφίας.
    Και όπως φαίνεται η ιστορία των Μπους Τσένι επαναλαμβάνεται με πολλούς τρόπους. Ο Μπους δεν κέρδισε τη λαϊκή ψήφο αλλά κέρδισε τις εκλογές και είχε δίπλα του τον Τσένι, ο οποίος ήταν πολύ πιο επικίνδυνος από τον Μπους (και για πολλούς ο πραγματικός πρόεδρος).
    Έχουμε όμως κι άλλη επανάληψη της ιστορίας: Το Δημοκρατικό κατεστημένο το 2004 προώθησε τον Κέρι αντί για τον Χάουαρντ Ντιν ο οποίος ήταν πιο δημοφιλής στις εργατικές τάξεις, αλλά «unelectable». Τα αποτελέσματα με τον «electable» Κέρι τα είδαμε.

  67. Pedis said

    # 60 Πιστεύω πως πολλοί από τους διαδηλωτές θα είχαν ψηφίσει Μπέρνι Σάντερς αλλά δεν πήγαν να το ρίξουν στην Ιλαρή.

    μα ο Μπέρνι υποστήριξε την Κλιντόνα.

    Δουλευόμαστε κανονικά!

    # 68 – Ορθά μιλάς. Αν δεν τον κάνουν 100% του χεριού τους (όπως έχουν τους πολιτικούς υπαλλήλους, καριερίστες πολιτικούς) θα τον φάνε λάχανο. 100% κι αυτό.

    Διατηρώ, βέβαια, μια μικρή αμφιβολία: είναι δυνατόν να πάθει κακό ένας άνθρωπος με τέτοιο γούστο;

    https://peopledotcom.files.wordpress.com/2016/08/melania-trump-01-1024.jpg?w=1024&h=768

  68. Pedis said

  69. 72α

    Δεν δουλευόμαστε. Το ότι υποστήριξε ο Μπέρνι την Κλιντόνα δεν σημαίνει πως πείστηκαν και οι υποστηρικτές του να την ψηφίσουν.

  70. Avonidas said

    #71. Τι παπαριά αυτό το unelectable… εντάξει, ιστορικά τα «εάν» δεν έχουν και μεγάλη αξία, αλλά είμαι τόσο μα τόσο βέβαιος ότι ο Μπέρνι Σάντερς θα σκούπιζε το πάτωμα με τον Τραμπ, που έλεγαν κι οι ΑΗΠ. Ο άνθρωπος κατάφερε, αν και αουτσάιντερ, να φέρει νέους ανθρώπους να ψηφίσουν στις προκριματικές εκλογές. Είναι βέβαιο ότι αρκετοί από όσους ψήφισαν Τραμπ επειδή τον είδαν για αντισυστημικό κι όχι επειδή είναι ρατσιστές, θα το έριχναν Μπέρνι αν ήταν αυτός ο υποψήφιος των Δημοκρατικών.

    Από την άλλη, πιστεύω ότι έπραξε σωστά να μην κατέβει ως ανεξάρτητος ή με τρίτο κόμμα όταν απέτυχε να πάρει το χρίσμα. Έδειξε ότι ξέρει να χάνει, και κυρίως απέδειξε ότι δεν κατέβαινε στις εκλογές για την πάρτη του, αλλά όντως πίστευε αυτά που έλεγε. Κι αυτό πιθανώς έπεισε αρκετούς από τους υποστηρικτές του να στηρίξουν Χίλλαρυ, έστω με μισή καρδιά.

  71. Avonidas said

    #73. Μιας κι ο σεξισμός είναι πλέον και επισήμως in, να πω την αμαρτία μου: δεν μου αρέσει καθόλου η Μελάνια, τη βρίσκω εντελώς αλόγα. Από αυτή την άποψη είναι ταιριαστό ζευγάρι με τον δόναλδ.

    Γενικά, ο νέος πρόεδρας έχει το ίδιο κακό γούστο στις γυναίκες με τον Μπιλ, μόνο που αυτός τις παντρεύεται.

  72. ΣΠ said

    Τράμπα – τραμπαλίζομαι, πέφτω και ζαλίζομαι, λέει το παιδικό τραγουδάκι…

    Εγώ το ξέρω «τράμπα – τραμπαλίζομαι, πέφτω και τσακίζομαι«, που είναι πιο λογικό, αφού πρώτα ζαλίζεσαι, μετά πέφτεις και μετά τσακίζεσαι.

  73. ΣΠ said

    Τα exit polls ασφαλώς δεν είναι ακριβή, αλλά μια ιδέα για τις τάσεις που εκδηλώθηκαν την δίνουν. Να μερικά:

    Κλίντον – Τραμπ

    (%)

    Άνδρες: 41 – 53
    Γυναίκες: 54 – 42

    Κάτω από 45 ετών: 52 – 40
    Πάνω από 45 ετών: 44 – 53

    Λευκοί: 37 – 58
    Άλλη φυλή: 74 – 21

    Πτυχιούχοι πανεπιστημίου: 52 – 43
    Μη πτυχιούχοι: 44 – 52

    Εισόδημα κάτω από 50 χιλ. δολ.: 52 – 41
    Εισόδημα πάνω από 50 χιλ. δολ.: 47 – 49

    Περισσότερα υπάρχουν εδώ.

  74. ΣΠ said

    Τελικά ένας ΤΡΑΜΠούκος έγινε πλανητάρχης ή μάλλον πλανητΟΡΧΙΣ.

  75. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Τετάρτη, 9 Νοεμβρίου 2016
    Στέλιος Πάλλας: Για τις εκλογές των ΗΠΑ

    Από το fb

    Ας τα πάρουμε από την αρχή. Η νίκη του Τραμπ δίνει το σήμα σε κάθε ημίτρελο να υπόσχεται ό,τι θέλει, να λέει ό,τι θέλει και να εκλέγεται. Οι ΗΠΑ είναι θωρακισμένες θεσμικά και βεβαίως η ανεξαρτησία των βουλευτών και των γερουσιαστών θεσμοθετημένη και βαθιά ριζωμένη. Η Ουγγαρία όμως δεν είναι. Είναι μέγα λάθος να εστιάζουμε στο εκάστοτε πρόσωπο και φορέα του λαϊκισμού αλλά στην σκιά που αφήνει και κυρίως στους λόγους που ανήλθε στην εξουσία.

    Όλοι οι ψηφοφόροι του Τραμπ δεν είναι φασίστες, ούτε αμόρφωτοι, ούτε βλάκες, ούτε hillbillies, ούτε deplorable — σίγουρα υπάρχουν και white supremacists, συνωμοσιολογοι και μισάνθρωποι — όπως και οι συμπολίτες μου που ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ. Ασχέτως αν και οι Έλληνες οπαδοί του Τραμπ ήταν οι πρώτοι που τους αποκαλούσαν γίδια. Θύμαμαι ένα νέο παιδί από την Δυτική Βιρτζίνια που ζητούσε δουλειά, μόνο δουλειά — όχι επιδόματα. Οκ, έλεγε και τα «τρελά» του ότι οι αμερικανικές εταιρείες που έφυγαν από την χώρα, την πρόδωσαν. Αλλά ποιος μπορεί να τον λοιδορήσει; ποιος θα τολμήσει; θυμάμαι στην τηλεόραση τον δήμαρχο της πόλης του Monessen, τον κ. Σταυράκη, μιας πόλης της Πενσυλβάνιας που έσφυζε από ζωή λόγω των steel industries, μιας πόλης των unions και των δημοκρατικών να δηλώνει ότι θα ψηφίσουν Τραμπ επειδή η NAFTA τους κατέστρεψε και δεν θέλουν να βιώσουν την κόλαση με την TTIP.

    Ενδιαφέρθηκε κανείς γι’ αυτούς τους ανθρώπους, που υφίστανται το κόστος μιας θεαματικής αλλαγής που ευνοεί το σύνολο της κοινωνίας αλλά αυτοι υφίστανται ένα δυσανάλογα μεγάλο κόστος; τους εξήγησε κανείς τα οφέλη του ελεύθερου εμπορίου, όταν ο Τραμπ έβγαζε τον anti free trade άσσο από τον μανίκι; Από το πρωί μέχρι το βράδυ, συντηρητικοί πολίτες έτρωγαν στα μούτρα την χλεύη της Miley Cyrus και της Μαντόνα για τον τρόπο ζωής τους. Αν κάτι διακρίνει μια φιλελεύθερη κοινωνια είναι διάφοροι δρόμοι προς την ευτυχία.

    Τις έφτυσαν στα μούτρα με την ψήφο τους — συνεχίστε λοιπόν να ασχολείστε με το ποιος παει στην Τήνο και το όνομα σας δεν θα το δείτε ούτε στις δημοσκοπήσεις πολλω δε μάλλον στην κάλπη. Ακομη και αν έχανε την προεδρία ο Τραμπ, πάλι κερδισμένος θα ήταν. Κέρδισε τα ΜΜΕ, το establishment του ρεπουμπλικανικού κόμματος, την Ουάσινγκτον, την Νέα Υόρκη και την ηλιόλουστη Καλιφορνια, μετουσίωσε το tea party σε trump party. Τελικά εκτός από τον λευκό, blue collar, άνδρα και η ελιτ δεν μπορεί να κατανοήσει την νεα πραγματικότητα και κάποιος αλλος θα γεμίσει το κενό. Αυτή ειναι η φυσική πορεία των πραγμάτων.

    http://mhmadas.blogspot.gr/2016/11/blog-post_9.html

  76. Pedis said

    # 76 – Βρε άστη την αγορασμένη. Τη διακόσμηση πρόσεξε.

    # 74 – Δουλευόμαστε, Σκύλε, δουλευόμαστε, διότι εκείνος που θα υποστήριζαν ως διαφορετικό και εναλλακτικό (Σάντερς), στη στροφή υποστήριξε την Κλιντόνα.

    Και την αθώα αυτή κωλοτούμπα, τουλάχιστον, την φάγανε στη μάπα χωρίς πρώτα να εκλεγεί.

    Αναρωτιέμαι πόσες κωλοτούμπες να αντέχει το στομάχι του μέσου αριστερού χέστη (αυτού ντε με το καρπούζι μόνιμα παραμάσχαλα).

  77. Ο ελέφαντας στο δωμάτιο,πάντως, είναι αυτό που οι Κινέζοι λένε Μου μου έ.

    Μπορεί οι Αμερικάνικες κανάλες να ήταν εναντίον του, όμως και ίδιος ο Τραμπ ήταν γέννημα θρέμμα της τηλεόρασης. Έπαιξε το χαρτί της δημοσιότητας, κατ αρχήν σα διαφήμιση των μαγαζιών του, δηλαδή σαν μέσο να αυξήσει τη φούσκα των επιχειρήσεών του. Μετά, με τον ίδιο τρόπο, πόζαρε για δυνατός ηγέτης. Και το παίξιμό του ήταν πιο αληθινό από της Χίλαρυ, που υπερπαίζει την δραστήρια και την ενεργητική, ενώ φαίνεται από κάτω κουρασμένη, με αποτέλεσμα να παίρνει εκφράσεις παρανοϊκής γυναίκας.

    Η ΤV, και ο Μπερλουσκονισμός όλα αυτά τα χρόνια συνέβαλαν στη γενική κατινοποίηση της δημόσιας ζωής και υποβίβασαν το ήδη χαμηλό επίπεδο της πολιτικής αντιπαράθεσης.

    Αυτό που θεωρώ σίγουρο, πάντως, είναι ότι μετά τη μεγάλη καταστροφή που θα φέρει η Κρίση (πόλεμοι, πείνα, λιμοί και καταποντισμοί λόγω κλιματικής αλλαγής,κλπ) οι εξεγέρσεις που θα ακολουθήσουν, δε θα ξεκινήσουν από έφοδο σε κάποιου είδους χειμερινά ανάκτορα αλλά έφοδο στα Κανάλια και δε θα πετάει ο κόσμος τους Επισκόπους από τα καμπαναριά, αλλά τους δημοσιογράφους από τους ουρανοξύστες.

    Αν προλάβουν δηλαδή τη γενική κατάρρευση…

  78. Πάντως τον Τράμπ δεν τον φοβάμαι τόσο. Ο Τράμπ είναι ένας φούσκας. Ένας φούσκας που πούλησε φούσκες σε μια εποχή-φούσκα.

    Θέλω να πω, όλοι αυτοί οι τσαμπουκάδες είναι για το θεαθήναι, είναι διαφημιστικά κόλπα, είναι ένα καλοπαιγμένο Τζακσονικό τεατράλε. Τώρα που έγινε πρόεδρος, τα περισσότερα θα τα καταπιεί.

    Η Αμερική, αντίθετα πχ με την Ουγγαρία, έχει τους θεσμούς και τα κανάλια να τον κρατήσουν σε όρια αποδεκτά για το σύστημα.

    Βέβαια, θα κάνει όσα νεο-φιλελεύθερα μπορεί. Θα κόψει τους φόρους στους πλούσιους, θα θάψει το κοινωνικό κράτος, που ήταν ήδη θαμμένο, κλπ. Και ίσως κάνει κάποιου είδους προστατευτισμό, δεδομένου οτι ο περίφημος μπαμπούλας, η Παγκοσμιοποίηση, είναι από καιρό ψόφιος.
    Αλλά τι θα κάνει για να υποστηρίξει τον «λευκό άνδρα που δουλεύει» απέναντι στις μισητές μειονότητες; Θα καταργήσει τους νόμους για τα διαζύγια, που ευνοούν τις γυναίκες; Ή θα πάρει πίσω τη νομιμοποίηση των γκέι γάμων;
    Ωραία, θα υποστηρίζει περισσότερο τους μπάτσους που σκοτώνουν μαύρους. Αλλά αυτό κάνει και το σημερινό σύστημα στην Αμερική.

    Στο εξωτερικό, πάλι, επιμένω, θα είναι μάλλον λιγότερο επικίνδυνος από τους Κλίντον και τους ανθρωπιστικούς τους βομβαρδισμούς.

    Μακάρι να μπορούσε να υλοποιήσει τις κατά καιρούς εξαγγελίες για φιλία με την Ρωσία, και την αποστασιοποίηση από την Σαουδική Αραβία. Αλλά μάλλον κι αυτά ήταν φούσκες για να πάρει μαζί του τη ψυχή της βαθειάς τζακσονικής Αμερικής. Δε θα μεταφέρει την πρεσβεία των ΗΠΑ από το Τελ Αβίβ στην Ιερουσαλήμ. Ούτε θα χτίσει κανένα τείχος με το Μεξικό, για τον απλό λόγο ότι το τείχος ήδη υπάρχει.

    Το μεγάλο κακό είναι ότι η ρητορική του επηρεάζει και άλλους και έτσι βγαίνουν δικαιωμένοι η Λεπέν, ο Μπουμπούκος (που δήλωσε ότι τον υποστηρίζει), οι νεο-ναζί, κλπ και οι κοινωνίες μοιάζει να στρέφονται προς τα δεξιά και θα πήξουμε στα ντουμάνια από το λιβάνισμα των εθνικών κρατών.

  79. Avonidas said

    #81. Βρε άστη την αγορασμένη. Τη διακόσμηση πρόσεξε.

    Κι η Μελ διακόσμηση είναι😉

    διότι εκείνος που θα υποστήριζαν ως διαφορετικό και εναλλακτικό (Σάντερς), στη στροφή υποστήριξε την Κλιντόνα.

    Όπως είπα, θεωρώ ότι σωστά έκανε, και στο κάτω κάτω ποιες ήταν οι επιλογές του σε εκείνη τη φάση; Ανταγωνίστηκε για το χρίσμα τη Χίλλαρυ, και έχασε. Από τη στιγμή που κινήθηκε μέσα στο πλαίσιο του Δημοκρατικού κόμματος, πάει να πει ότι αποδεχόταν τους κανόνες του παιχνιδιού. Το να αποφασίσει κατόπιν εορτής ότι ήταν στημένο παιχνίδι θα ήταν υποκριτικό, θα έστελνε τα χειρότερα μηνύματα. Σε τελική ανάλυση, ο Σάντερς τη ΔΙΚΗ τους ψήφο αποδέχτηκε, του κόσμου των Δημοκρατικών. Το να τον κατηγορούν γιατί δε συνέχισε όταν δεν τον ψήφισαν για να το κάνει είναι κωμικό.

    (Και δεν είναι τόσο ότι η Χίλλαρυ «έκλεψε», όσο ότι ο μηχανισμός ήταν με το μέρος της από την αρχή. Αλλά αυτό το ξέραμε και το ήξερε κι ο Σάντερς. Ας τον ψήφιζαν περισσότεροι στην τελική, και τότε οι Δημοκρατικοί θα αποδέχονταν το αποτέλεσμα θέλοντας και μη).

    Επίσης, αν καταλαβαίνω καλά ότι κάνεις σύγκριση με την κωλοτούμπα του Τσίπρα, καμία μα καμία σχέση. Ο Σάντερς αγωνίστηκε με νύχια και με δόντια, και *σε κάθε βήμα* έκανε την καλύτερη δυνατή επιλογή με βάση τις συνθήκες. Δεν πυροβόλησε τον εαυτό του στο πόδι και μετά να πει «πώς να τρέξω, ρε παιδιά;» Απλά, δεν συνέχισε να τρέχει όταν η Χίλλαρυ είχε κόψει το νήμα…

  80. ndmushroom said

    81
    Περί Σάντερς, οπαδών του και «στροφής».
    Ο Σάντερς είχε δηλώσει εξ αρχής ότι θα υποστηρίξει τον υποψήφιο των Δημοκρατικών (μην ξεχνάμε ότι όταν κατέβηκε υποψήφιος, τυπικά δεν ανήκε στο Δημοκρατικό κόμμα). Παρότι δέχτηκε τόσο αήθη, μετωπική και εν δυνάμει παράνομη (εκκρεμούν αγωγές κατά του DNC) από τον κομματικό μηχανισμό, και παρότι θα είχε χίλια δίκια αν δεν το έκανε, τήρησε εν τέλει την υπόσχεσή του. Αυτό δεν είναι κατ’ ανάγκην καταδικαστέο, ακόμα κι αν δεχτούμε ότι υπήρχαν ιδιοτελή κίνητρα από πίσω (τα οποία, σημειωτέον, ακόμα δεν έχουν διαπιστωθεί).
    Οι οπαδοί του, από την άλλη, δεν είχαν δώσει καμία τέτοια υπόσχεση. Σε αντίθεση δε με άλλες ομάδες ψηφοφόρων, που εμφανίζουν νοοτροπία κοπαδιού (block voting το λένε εκεί), οι ψηφοφόροι του Σάντερς, νέοι στην πλειοψηφία τους, δεν είχαν κανένα λόγο να ακολουθήσουν έναν άνθρωπο που μπορεί να θαύμαζαν ή να εκτιμούσαν, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είχαν αναγάγει σε Μεσσία (όπως κάνουν οι εδώ οπαδοί του εκάστοτε κόμματος). Κάποιοι ψήφισαν Κλίντον (υπό το φόβο του Τραμπ), κάποιοι (ελάχιστοι) ψήφισαν Τραμπ (υπό το φόβο της Κλίντον), και άλλοι (πολλοί) κάναν αυτό που η δημογραφική τους ομάδα έκανε εδώ και πολλές, πολλές εκλογικές αναμετρήσεις, και έκατσαν σπίτια τους, απογοητευμένοι από τις διαθέσιμες επιλογές.

  81. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    73

  82. Pedis said

    # 84 – Κι η Μελ διακόσμηση είναι
    Σωστός!!

    Όπως είπα, θεωρώ ότι σωστά έκανε, και στο κάτω κάτω ποιες ήταν οι επιλογές του σε εκείνη τη φάση; Ανταγωνίστηκε για το χρίσμα τη Χίλλαρυ, και έχασε. Από τη στιγμή που κινήθηκε μέσα στο πλαίσιο του Δημοκρατικού κόμματος, πάει να πει ότι αποδεχόταν τους κανόνες του παιχνιδιού. Το να αποφασίσει κατόπιν εορτής ότι ήταν στημένο παιχνίδι θα ήταν υποκριτικό, θα έστελνε τα χειρότερα μηνύματα.

    Καθόλου δεν διαφωνώ!

    Εκείνο που τονίζω είναι ότι ο Σάντερς πλασαρίστηκε και εκεί και πολύ περισσότερο από τους επαγγελματίες απατεώνες της διεθνούς σοσιαλητείας -και στη χώρα μας- ως διαφορετικός, εναλλακτικός, ριζοσπάστης, επαναστάτης, ενώ ακριβώς, όπως είπες ορθότατα, κινήθηκε μέσα στο πλαίσιο του Δημοκρατικού κόμματος, πάει να πει ότι αποδεχόταν τους κανόνες του παιχνιδιού.

    Συνεπώς, δουλευόμαστε.
    q.e.d.

  83. Pedis said

    # 84 – Επίσης, αν καταλαβαίνω καλά ότι κάνεις σύγκριση με την κωλοτούμπα του Τσίπρα, καμία μα καμία σχέση.

    Όντως. Ο Σάντερς δεν τόπαιξε *και* κουμουνιστής.

  84. Triant said

    @78

    Σύμφωνα με αυτά που γράφεις οι μή πτυχιούχοι φαίνεται να έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να έχουν εισόδημα πάνω από 50.000 – το ξέρω, δεν είναι ακριβώς έτσι, αλλά μοιάζει.

  85. Avonidas said

    #87. Μισό λεπτό! Εγώ εννοώ ότι αποδέχτηκε τους κανόνες του εκλογικού παιχνιδιού, κινήθηκε στα πλαίσια του κόμματος πάει να πει πειθάρχησε στις διαδικασίες του. Δεν είπα, και δεν θέλω να υπονοείς ότι είπα, ότι ακολουθούσε την ίδια γραμμή που θα ακολουθούσε και η Κλίντον, αφού ακριβώς προσπάθησε να αλλάξει αυτή τη γραμμή. Πιστεύω ότι αν έπαιρνε το χρίσμα και την προεδρία θα προσπαθούσε τουλάχιστον να εφαρμόσει τις πολιτικές που εξήγγειλε.

    Θεωρώ τον Σάντερς πολύ πιο ριζοσπάστη από τον Ομπάμα, και μάλιστα αποτελεσματικό και ικανό ριζοσπάστη, αφού αντί να δώσει μια χαμένη μάχη σαν υποψήφιος τρίτου κόμματος, σε ένα εκλογικό σύστημα που τους πετάει στον κάλαθο, έκανε μια σοβαρή προσπάθεια να πάρει το τιμόνι ενός μεγάλου κόμματος και να το οδηγήσει εκεί που έτσι κι αλλιώς προσποιείται ότι ανήκει (το κόμμα). Φυσικά δεν είναι κομμουνιστής, και ποτέ δεν ισχυρίστηκε ότι είναι επαναστάτης, αλλά αυτά τα κατ’ εσέ μετριοπαθή που είπε θα ήταν μεγάλο βήμα προόδου, αν γινόντουσαν πράξη. Και τι σημασία έχει για τι «πλασαρίστηκε», ειδικά από τα δικά μας αφασικά ΜΜΕ; Ο άνθρωπος εξήγγειλε το πρόγραμμά του, και πιστεύω πως ήταν ειλικρινής. Το αν θα επιλέξεις να το πεις αριστερό ή ριζοσπαστικό πρόγραμμα είναι δικό σου θέμα.

  86. Γιάννης Ιατρού said

    86: ++++++++++++++++

  87. Avonidas said

    #87. Να σημειώσω ακόμα ότι ποτέ μου δεν κατάλαβα αυτή την απαίτησή μας εδώ κάτω, να συμμορφώνονται οι πολιτικοί υποψήφιοι των ΗΠΑ με τις δικές μας πολιτικές ευαισθησίες. Οπωσδήποτε, είναι φαιδρό να περιμένει κανείς ότι η κατάσταση στις ΗΠΑ θα αλλάξει με… κομμουνιστική επανάσταση. Ακόμα κι ένα New Deal σήμερα θα ήταν για τα δεδομένα των ΗΠΑ κοσμοϊστορική ανατροπή. Όταν, δε, σκεφτεί κανείς και το χάσμα ανάμεσα σ’ αυτά που ρητορεύουμε και στο τι κάνει ο Έλληνας όταν βρεθεί μπροστά στην κάλπη, θα έλεγα ότι ο Αμερικανός είναι πιο ρεαλιστής, και πιο πιθανό να φτάσει σε κάτι που θα προσεγγίζει το σοσιαλισμό με μικρές, σταδιακές κατακτήσεις.

  88. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    15 – «είναι μια ευκαιρία να φανεί καθαρότερα το πρόσωπο του καπιταλισμού για να ξεσηκωθούν μετά οι μάζες.»
    Πότε συνέβη αυτό στην σύγχρονη (αλλά και στην παλιότερη) ιστορία Spiral; ΠΟΤΕ!!! Οι μάζες, όσο δεν αποτελούνται από αυτοδιοίκητα άτομα, ήταν είναι και θα είναι υποταγμένες, και μέχρι τώρα, ΚΑΝΕΙΣ δεν φρόντισε για την δημιουργία τέτοιων ατόμων, όλοι θέλουν άβουλους και υπάκουους, στρατιώτες, πιστούς, ψηφοφόρους, καταναλωτές, με την γενική ονομασία, ΠΕΛΑΤΕΣ.

    22 – «Πάρε την τύχη τη δική σου, των δικών σου, της γειτονιάς σου στα χέρια σου (σας) και χέσε το κάθε (γραφικό) ΚΚΕ.
    Μπορείς να μην εξαρτάσαι απο τον κάθε λογής εργολάβο;»
    Αυτά που γράφεις, μου θυμίζουν πολύ έντονα, κάποιο σχολιαστή από το HΑWΚ CITY, ρε μπάς και είστε το ίδιο πρόσωπο;🙂

  89. 74, 81α

    Ε, τότε ας ειπούμε πως ο κοζμάκης, που υποστήριζε Σάντερς, θεώρησε πως ο γερο-Μπέρνι έκανε μια λυκοσυμμαχία με την Ιλλαρή και του γύρισε την μπλάτη. ΟΚ, τώρα;😉

  90. Γιάννης Ιατρού said

    92: Τι λές ρε Avonida, οι αμερικάνοι, όταν εμείς εδώ κάναμε δήμαρχο τον Μπεο, αυτοί τρίβανε πέτρες για ν’ ανάψουν φωτιές🙂

  91. ΣΠ said

    Μερικοί το πήγαν μακριά…

    ?ref_src=twsrc%5Etfw

  92. ΣΠ said

    Ο Μάικλ Μουρ έγραψε στο FB:

    Morning After To-Do List:
    1. Take over the Democratic Party and return it to the people. They have failed us miserably.
    2. Fire all pundits, predictors, pollsters and anyone else in the media who had a narrative they wouldn’t let go of and refused to listen to or acknowledge what was really going on. Those same bloviators will now tell us we must «heal the divide» and «come together.» They will pull more hooey like that out of their ass in the days to come. Turn them off.
    3. Any Democratic member of Congress who didn’t wake up this morning ready to fight, resist and obstruct in the way Republicans did against President Obama every day for eight full years must step out of the way and let those of us who know the score lead the way in stopping the meanness and the madness that’s about to begin.
    4. Everyone must stop saying they are «stunned» and «shocked». What you mean to say is that you were in a bubble and weren’t paying attention to your fellow Americans and their despair. YEARS of being neglected by both parties, the anger and the need for revenge against the system only grew. Along came a TV star they liked whose plan was to destroy both parties and tell them all «You’re fired!» Trump’s victory is no surprise. He was never a joke. Treating him as one only strengthened him. He is both a creature and a creation of the media and the media will never own that.
    5. You must say this sentence to everyone you meet today: «HILLARY CLINTON WON THE POPULAR VOTE!» The MAJORITY of our fellow Americans preferred Hillary Clinton over Donald Trump. Period. Fact. If you woke up this morning thinking you live in an effed-up country, you don’t. The majority of your fellow Americans wanted Hillary, not Trump. The only reason he’s president is because of an arcane, insane 18th-century idea called the Electoral College. Until we change that, we’ll continue to have presidents we didn’t elect and didn’t want. You live in a country where a majority of its citizens have said they believe there’s climate change, they believe women should be paid the same as men, they want a debt-free college education, they don’t want us invading countries, they want a raise in the minimum wage and they want a single-payer true universal health care system. None of that has changed. We live in a country where the majority agree with the «liberal» position. We just lack the liberal leadership to make that happen (see: #1 above).

    Let’s try to get this all done by noon today.
    — Michael Moore

  93. Ο Μίλκος από το Χάρβαλ

  94. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    25 – «Ε, λοιπόν, δεν είναι απορίας άξιο, πως αυτή η φοβισμένη/απειλούμενη, αλλά και αποξενωμένη μεταξύ της κοινωνία είναι περισσότερο ευάλωτη σε δημαγωγούς» και όλο το υπόλοιπο.
    Είναι απορίας άξιο όμως, για το πού έχει πάει η κριτική σκέψη, μορφωμένοι άνθρωποι είναι.

    «Ελπίζω, η Αμερική να μην μας δείχνει τον δρόμο…» Η Αμερική δεν δείχνει ποτέ τον δρόμο, τον δημιουργεί, και αναγκάζει τους άλλους να τον περπατήσουν, επιβάλλοντάς τους την «δημοκρατική ελευθερία της».

    56 – «Ποια θα είναι η εξέλιξη των κοινητοποιήσεών τους;» Θα πάνε για χάμπουργκερ.

    63 – «Είναι πρόβλημα της παγκόσμιας πολιτικής σκηνής το ότι τα πολιτικά συστήματα έχουν εγκαθιδρύσει μια κατάσταση που δεν υποφέρεται και αγωνίζονται να την υπερασπιστούν μέχρι τέλους. » Το τραπεζικό σύστημα έχει εγκαθιδρύσει αυτή την κατάσταση, τα πολιτικά συστήματα απλώς την υπηρετούν.

    «Δομημένη εναλλακτική είτε δεν υπάρχει (διότι η Αριστερά… [μπιπ]!) είτε καταπολεμιέται στα πρώτα βήματα.» Θα μπορούσε πολύ εύκολα και γρήγορα να δημιουργηθεί, αλλά χρειάζεται ανθρώπους με βούληση.

  95. spiral architect said

    Πουθενά οι "πολιτικοί" δεν αποτελούν ένα πιο ξεχωριστό και πιό ισχυρό τμήμα του έθνους, όσο ακριβώς στη Βόρεια Αμερική. Εδώ το καθένα από τα δυο μεγάλα κόμματα, που διαδέχονται το ένα το άλλο στην εξουσία, διευθύνεται με τη σειρά του από ανθρώπους που κάνουν την πολιτική προσοδοφόρα υπόθεση, που κερδοσκοπούν πάνω στις έδρες τής νομοθετικής συνέλευσης τόσο της ομοσπονδίας όσο και των ξεχωριστών πολιτειών ή που ζουν από τη ζύμωση που κάνουν για το κόμμα τους και πού όταν το κόμμα τους νικήσει ανταμείβονται με θέσεις. Είναι γνωστό πως οι αμερικάνοι τριάντα χρόνια τώρα προσπαθούν ν' αποτινάξουν το ζυγό αυτό που έγινε αφόρητος και πως, παρ' όλα αυτά, βουλιάζουν όλο και πιο βαθιά μέσα στο βάλτο της διαφθοράς. Ακριβώς στην Αμερική μπορούμε να δούμε καλύτερα πώς συντελείται αυτή η ανεξαρτοποίηση της κρατικής εξουσίας από την κοινωνία που αρχικά ήταν προορισμένη να γίνει απλό όργανό της. Εδώ δεν υπάρχει καμιά δυναστεία, δεν υπάρχουν ευγενείς ούτε μόνιμος στρατός, εκτός από τους λίγους άνδρες για την επίβλεψη των ινδιάνων, δεν υπάρχει ούτε γραφειοκρατία με μόνιμες θέσεις ή με δικαίωμα σύνταξης. Κι όμως, έχουμε εδώ δυο μεγάλες συμμορίες από πολιτικούς κερδοσκόπους που παίρνουν διαδοχικά στα χέρια τους την κρατική εξουσία και την εκμεταλλεύονται μέ τα πιο διεφθαρμένα μέσα και για τούς πιο διεφθαρμένους σκοπούς, ενώ τό έθνος είναι ανίσχυρο μπροστά στους δυο μεγάλους αυτούς συνασπισμoύς των πολιτικών, πού βρίσκονται δήθεν στην υπηρεσία του, μα που στην πραγματικότητα το εξουσιάζουν και το καταληστεύουν.
    Φρήντριχ Ένγκελς, απόσπασμα από την εισαγωγή στο «Ο εμφύλιος πόλεμος στη Γαλλία» του Καρλ Μαρξ.

  96. ΣΠ said

    http://www.koolnews.gr/sites/default/files/styles/scale-800×412/public/cwz6bhdxeaabskz.jpg?itok=oS380LBG
    http://www.koolnews.gr/sites/default/files/styles/scale-800×412/public/cwzdoxtveaaqbc1.jpg?itok=6dHwEGaw
    http://www.koolnews.gr/sites/default/files/styles/scale-800×412/public/cwy-meixuaufcx4.jpg?itok=er-UkCIe
    http://www.koolnews.gr/sites/default/files/styles/scale-800×412/public/cwzdowewiaa5gmw.jpg?itok=0-rh48zm

  97. Λεύκιππος said

    Η διαφορά είναι ότι ο Τραμπ πρώτα απέκτησε λεφτά και μετά ασχολήθηκε με την πολιτική, ενώ οι δικοί μας ακολουθούν τον αντίθετο δρόμο. Αν θες, το λες και θετικό…..

  98. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    102 – Από τότε υπήρχαν τα πράσινα και τα γαλάζια παιδιά ε; Για άλλη μια φορά, δημιουργώντας μιά τρίτη εναλλακτική, τα ΡΟΖ παιδιά, οι Έλληνες έδωσαν τα φώτα τους στον κόσμο.

    «Ακριβώς στην Αμερική μπορούμε να δούμε καλύτερα πώς συντελείται αυτή η ανεξαρτητοποίηση της κρατικής εξουσίας από την κοινωνία, που αρχικά ήταν προορισμένη να γίνει απλό όργανό της.»
    Κάτι που πλέον, συμβαίνει με όλους τους κοινωνικούς θεσμούς.

    Αυτό που δεν είχαν δεί (η δεν ήθελαν να δούν) ο Ένγκελς και ο Μάρξ, ήταν η συσπείρωση των αριστοκρατών πίσω από τις τράπεζες, εξαπλώνοντας αργά αλλά σταθερά σε όλο τον κόσμο το τραπεζικό χρηματοπιστωτικό τους σύστημα, κι αντί οι καπιταλιστές κεφαλαιούχοι να βιομηχανοποιήσουν τις τράπεζες όπως όριζε το ταξικό τους συμφέρον, (και ευελπιστούσαν οι δύο μεγάλοι διανοητές) οι αριστοκράτες με τον καιρό, τραπεζικοποίησαν τις βιομηχανίες, και πλέον ελέγχουν τους πάντες και τα πάντα. Έχασαν μια μεγάλη μάχη, και πολλές άλλες μικρότερες, αλλά τελικά κέρδισαν τον πόλεμο.

  99. ΓιώργοςΜ said

    89 Ο Λάμπρος-τώρα-δικαι-ώνε-ται!🙂
    Δεν κάνω πλάκα.
    Η ικανότητα να βγάζεις λεφτά δεν είναι σε γραμμική σχέση με το μορφωτικό επίπεδο.
    Έχω ακούσει να αποδίδεται σε περισσότερους από έναν, πως όταν βρεις τον τρόπο για να βγάλεις το πρώτο σου εκατομμύριο (δραχμές είχαμε τότε), είναι διαδικαστικό τελείως το να βγάλεις τα επόμενα εκατό.
    Αλήθεια, οι επαΐοντες του αντικειμένου, έχουν υπόψη τις σπουδές των ξερωγώ 20 πλουσιότερων στον κόσμο/στη Χ χώρα;
    Το ίδιο και για να βρεθείς στην πολιτική-ασχέτως αν μερικά κορόιδα πήραν τρία πτυχία σε εφτά χρόνια…

  100. nikiplos said

    Εν τω μεταξύ το ελληνόψυχον του Δόναλντ ήρχισε ευθύς αμέσως να εκδηλώνεται… ο πρώτος υποψήφιος σύμβουλός του (aka spindoctor) εξεδηλώθη…
    http://www.kathimerini.gr/882838/article/epikairothta/kosmos/paradosh-gkioylen-sthn-toyrkia-proteinei-koryfaios-symvoylos-toy-tramp

  101. gpoint said

    # 95

    Την πολιτεία του Μπέου την βλέπουμε φάτσα-κάρτα, του άλλου που κρύβεται πίσω από τον Μόραλη πότε θα δούμε ;

  102. Παναγιώτης said

    Στο χωριό μου που δεν ξέρουν τι θα πει
    «αίσθημα ματαίωσης»,
    θα έλεγαν » τι να σε φάει γάιδαρος, τι να σε φάει αρκούδα».
    Υπάρχει κόσμος που δεν έχει διλήμματα και
    μάλλον είναι πολύς στο αμέρικα.

  103. 110

    Gpoint

    πονηρέψανε και οι οκτάποδες!

  104. Not my president

    http://www.theatlantic.com/photo/2016/11/not-my-president-thousands-march-in-protest/507248/

  105. spiral architect said

    Αμερική, μια μέρα μετά την εκλογές και με αφορμή τη δήλωση Κασιδιάρη για τη νίκη του Τραμπ, το ντόπιο σκυλολόι αναρωτιέται αν ο Κασιδιάρης είναι Άριος.😀
    http://fb.me/7vnKi4hGq
    Πολύ γέλιο!

  106. Spiridione said

    102.
    Spoils system ή patronage system. Από τον Τζάκσον ξεκίνησε, που λέει κι ο Ιάκωβος.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Spoils_system

  107. Βρε, τον μαύρο τον Ομπάμα… Κοίτα κάτι μούτρα.

  108. Εντωμεταξύ, αυτός εδώ https://twitter.com/ShaunKing καταγράφει ένα-ένα τα περιστατικά απειλών προς ασιάτες/μουσουλμάνους/μαύρους/κοκ από Τραμπιστές που ξετσουτσούρωσαν.

    Στο άλλο ποστ (Αριμασποί) μέχρι και ο Βάτταλος των Αμπελοκήπων απειλεί!

  109. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Συγκροτήθηκε το ΕΣΡ
    Πέμπτη, 10 Νοεμβρίου 2016 19:11 UPD:20:07

    http://www.naftemporiki.gr/story/1169939/sugkrotithike-to-esr

    Who cares ?

  110. Pedis said

    # 90 – #87. Μισό λεπτό! Εγώ εννοώ ότι αποδέχτηκε τους κανόνες του εκλογικού παιχνιδιού, κινήθηκε στα πλαίσια του κόμματος πάει να πει πειθάρχησε στις διαδικασίες του. Δεν είπα, και δεν θέλω να υπονοείς ότι είπα, ότι ακολουθούσε την ίδια γραμμή που θα ακολουθούσε και η Κλίντον, αφού ακριβώς προσπάθησε να αλλάξει αυτή τη γραμμή. Πιστεύω ότι αν έπαιρνε το χρίσμα και την προεδρία θα προσπαθούσε τουλάχιστον να εφαρμόσει τις πολιτικές που εξήγγειλε.

    Εγώ, όχι! Ούτε καν αυτά τα ελάχιστα που τραύλιζε.

    Και για να μην γράψω κατεβατά σου δίνω ένα μόνο επιχείρημα: στην πολιτική ιστορία των ηπα δεν έχει συμβεί ποτέ στο παρελθόν!

    Στην περιπτωση του Ρούζβελτ (είναι ιστορικό αξιοπερίεργο) τη στροφή στο new deal την έκανε αφού εκλέχθηκε. Το προεκλογικό του πρόγραμμα ήταν «συμβατικό».

  111. Β... said

    Διάβαζα στην μετά τον ανασχημαστισμό ‘Αυγή» στις σελίδες «υπότυπώσεις» έναν παράξενο τίτλο πάνω από δύο ποιήματα του άμοιρου του Μπρεχτ: «Στοιχεία για τον έμφυλο καπιταλισμό»….

    Ξέρεις κανείς τι εννοεί ποιητής; Ο καπιταλισμός επέλεξε να είναι αρσενικός ή θηλυκός; Ή μήπως του επέβαλαν την υποχρέωση του μονοδιάστατου φύλου;

    Ή μήπως ο τίτλος έχει κάτι σαν προεκλογική νύξη για τον αμερικανικό καπιταλισμό και την ξεκάθαρη προσπάθεια να παρουσιαστούν οι Τραμπ και Χίλαρι ως άνδρας και γυναίκα, ενώ θα μπορούσε να ήταν και το αντίθετο εάν είχαν επιλέξει ελεύθερα το φύλο τους;

  112. Μαρία said

    http://www.liberal.gr/arthro/92119/apopsi/arthra/O-tramp-i-semnotufi-kentrodexia-ki-o-adonis.html
    Κι αν μερικές φορές χάνει το μέτρο, ας μην ξεχνάμε ότι ο Κυριάκος εμάς τους φιλελεύθερους μάς έχει. Για να κερδίσει, όμως, χρειάζεται και κάποιους άλλους. Που γουστάρουν όσους χάνουν το μέτρο και τα λένε χύμα και πεζοδρομιακά. Και για να σαρώσει, όπως απαιτούν οι συνθήκες, χρειάζεται πολλούς από αυτούς τους «άλλους». Που αν δεν ζουν και δρουν στο πεζοδρόμιο, σε κάθε περίπτωση δεν πίνουν τον καφέ τους στο Κολωνάκι αμπελοφιλοσοφώντας. Κι όποιος έχει θέμα με αυτό, ας δει τι πάθανε η Hillary, οι Bremain κι οι λοιπές αστικές δημοκρατικές δυνάμεις σε σχεδόν όλες τις πρόσφατες εκλογικές αναμετρήσεις ανά την υφήλιο.

    Αν λοιπόν, θέλουμε να νικήσουμε, ας διδαχθούμε και από τους αντιπάλους μας. Δεν χρειάζεται να χάσουμε την ψυχή μας. Αλλά δεν πειράζει να λερωθούμε και λίγο.

    Ο Φιλελεύθερος

  113. spiral architect said

    @120: Ψιλά (σικ ρε!) μαθηματικά φίλε-η μου.🙂

  114. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    68 Αν το πάμε στις συνωμοσίες, να σου πω κι εγώ μία. Καμιά 35αριά εκλέκτορες του Τραμπ αποστατούν και ψηφιζουν Χίλαρι. Ή αποστατούν όλοι και ψηφίζουν κάποιον άλλον.

    77 Κι εσύ και μια φίλη που μου έστειλε ιδιωτικό μήνυμα έχετε δίκιο, απλώς έτρεχα όλη μέρα και δεν πρόλαβα να διορθώσω

    101 Βέβαια, την εκλογή Ομπάμα κάποιοι απο τον ΣΥΡΙΖΑ την είχαν χαιρετίσει από το 2008, δεν υπάρχει στροφή σε αυτό το θέμα

    118 I do🙂

    120 Θα βοηθουσε να είχαμε και το κείμενο και δεν το βρίσκω

    121 Φαήλος ινκόγνιτο;

  115. ndmushroom said

    94
    Παρότι παρακολουθώ αρκετά στενά τα τεκταινόμενα στις ΗΠΑ (ιδίως δε στο στρατόπεδο του Σάντερς, το οποίο παραμένει δραστήριο), δεν έχω δει κανέναν να του γυρνάει την πλάτη. Υπήρξαν ορισμένοι που εξέφρασαν την απογοήτευσή τους όταν ο Σάντερς τήρησε τη δέσμευσή του και στήριξε τον νικητή των προκριματικών, αλλά σήμερα ο Σάντερς εξακολουθεί να έχει την ίδια επιρροή στο προοδευτικό κομμάτι της Αμερικής που είχε και όταν κατέβηκε υποψήφιος.

  116. spiral architect said

    @120, 123στ: Στοιχεία για τον έμφυλο καπιταλισμό

  117. spiral architect said

    Περιμένουμε ανταπόκριση του Μιχάλη Νικολάου από το Χιούστον αργά το βράδυ.🙂

  118. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    114 – Αν όμως δούμε και την άλη πλευρά, πως αυτό το σκυλολόι, είναι καλύτερα (δια) δικτυομένο σε όλο τον κόσμο και ειδικά στην όπου γής ομογένεια, από κάθε άλλο ελληνικό κόμμα, κι ότι έχει μεγαλύτερη απήχηση στην νεολαία πάλι από κάθε κόμμα, ειδικά μετά ξεδιάντροπη κωλοτούμπα του ΣΥΡΙΖΑ, και το ποσοστό των συμπαθούντων, σε όλα τα πνευματικά, και κοινωνικά επίπεδα, είναι υπερδιπλάσιο του εκλογικού, τότε το πράμα σηκώνει πολύ κλάμα.
    Κάτι είναι πολύ σάπιο, αλλά είναι απίθανο να το δούμε και να το διορθώσουμε, όσο δεν κοιτάμε μέσα μας.

  119. spiral architect said

    @127: Αχ ρε Λάμπρε με τση αποψάρες σου! Διαδικτυωμένοι είναι όλοι, πίσω όμως από τις ιντερνετικές περσόνες κρύβονται, άνθρωποι, φύλα, φυλές Προφανώς, σύμφωνα με την ιδεολογία τους, αν κατέβαινε ο Κασιδιάρης προς Μισισίπι μεριά δεν θα’ μενε νύχι απο δαύτον.
    Think out of the box, που λένε και στο ΙλΟινόη.😉

  120. sarant said

    125 Κι έχει μόνο ένα ποίημα του Μπρεχτ. Προφανώς θα υπήρχε και άρθρο.

  121. Μαρία said

    123
    http://www.avgi.gr/insets/6996611
    To τραγούδι του οποίου περιλαμβάνεται κι η παρτιτούρα στις Υποτυπώσεις είναι το 16ο της 2ης πράξης https://en.wikipedia.org/wiki/Rise_and_Fall_of_the_City_of_Mahagonny#Act_2_2

    Ο Β… νομίζω οτι τρολάρει.

  122. Νόμιζα ότι η τραμπάλα ήταν ότι το 9/11 έφερε το 11/9.

  123. Μαρία said

    129
    Οι μεταφράσεις και των 2 απο δω http://www.politeianet.gr/books/9789601701660-brecht-bertolt-upsilon-biblia-mpalanta-gia-ti-maria-148367 όπου η Έβελιν έγινε Μαρία δικαιολογημένα, μια και στο μπρεχτικό είναι σαφής η αναφορά στην οσία Μαρία την Αιγυπτία🙂

  124. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  125. Γιάννης Ιατρού said

    132: Αστέρι είσαι!🙂

    Εμ, σ΄αυτό το μπλογκ είναι όλα ωραία και καλά, τακτοποιημένα, ο καθείς και η ευθύνη του, το ξύδι του για τη σαλάτα ή η ζαχαρίτσα για το τσάι του. Γιαυτό. Νίκο, κι ανεβαίνει συνεχώς η χρημαστηριακή του αξία ….🙂🙂

  126. w2016blog said

    the world’s most private search engine presents
    SNOWDEN LIVE
    The world’s most famous whistleblower is here to address questions about how the US Election results will affect your privacy and his pardon, as well as other questions submitted via social media.
    https://www.startpage.com/snowden/?op=ta&prf=bd96c779377fd7b5a2c1f270814a7a7f#hmb

  127. Γιάννης Ιατρού said

    …………………

  128. paolodrosi said

    Η Χιλλαρι ειναι πιο γερακι απο τον Τραμπ.
    Αυτο αποδειχτηκε απο τη θητεια της, ως υπουργος εξωτερικων. Κυριως απο την αναμειξη της στη δολοφονια του Κανταφι και τον υποπτο ρολο της στη Συρια.
    Οι δικαιολογιες της για τα η-μειλ, ηταν για παιδια δημοτικου.
    Ο Τραμπ βγηκε, γιατι υποστηριξε το προφανες.
    Ας δουμε τι γινεται πρωτα στα του οικου μας, και μετα βλεπουμε για τα εξωτερικα.
    Για παραδειγμα, το 2008 περιπου 29 εκ. ανθρωποι τρεφονταν απο τα κουπονια σιτισης. Σημερα ειναι πανω απο 46 εκ.
    http://dailysignal.com/2015/08/30/in-2008-fewer-than-30-million-used-food-stamps-now-46-million-do/
    Πανω στην φτωχοποιηση του μεσου Αμερικανου πονταρε. (Αυτο βεβαια μπορουσε να το κανει και ο Σαντερς. Αλλά στις ΗΠΑ τον αποκαλουσαν κομμουνιστη).

    Ο ΤΤΙΡ δεν περναει, γιατι περασε ο CETA.
    Μετα μην αναρωτιομαστε, γιατι θα βγει η Λεπεν, ή ο αλλος ο Αυστριακος.

  129. w2016blog said

    78
    Τα exit polls ασφαλώς δεν είναι ακριβή, αλλά μια ιδέα για τις τάσεις που εκδηλώθηκαν την δίνουν

    δηλαδή τωρα θα μας δώσουν μιαν ιδέα τα ίδια exit polls οπως πχ το ipsos των reuters που εδιναν πιθανοτητα στην Χιλαρυ 96% να κερδισει;

  130. Pedis said

    Episodes in Recent American History
    by Jeremy Pikser

    Johnson wages genocidal war on Vietnam, but the idea of Nixon winning seems impossible.

    Nixon wins. Is worse than anyone imagined.

    Carter promises a new era of honesty and all decent people rejoice when he wins.

    He doesn’t do anything to undo damage of Nixon, but supports Shah of Iran and funds the birth of Islamic fundamentalists to bring down USSR but the thought of an idiotic right wing phony like Reagan winning seems impossible.

    Reagan wins. Is much worse than anyone imagines is possible. Much worse than Nixon.

    Clinton promises a new era of populism and all decent people rejoice when he wins.

    Clinton doesn’t do anything to undo damage of Reagan, (except make economy profitable again for the 1%)but starves half million Iraqi children to death, repeals glass steagal, privatizes prison system and ends welfare, but the idea that such a big idiot and right wing nut as Bush could win seems impossible.

    Bush wins. Is much more terrible than anyone imagined. Much worse than Reagan.

    Obama promises new era of post racial hope and change and wins. The whole world rejoices.

    Obama doesn’t undo any of the damage of Bush (except making the economy profitable for the 1% again) bombs 7 countries but the thought that an absolute lunatic like Trump could win seems ABSOLUTELY impossible….

    http://www.counterpunch.org/2016/11/10/episodes-in-recent-american-history/

  131. Pedis said

    Να συμπληρώσω τη λίστα, δεν είναι παράξενο που λείπει ο

    Kennedy; Ο περίφημος και αγιοποιημένος JFK, κερδίζει τις εκλογές υποσχόμενος έκρηξη στις δαπάνες για πυρηνικά ολπικά συστήματα. Τηρεί την υπόσχεση με το παραπάνω.

    Ξεκινάει την θητεία του με την επιχείρηση ανάκτησης της Λατ. Αμερικής. Αμερικάνοι σύμβουλοι σε όλόκληρη τη νότια αμερική με σκοπό να οργανώσουν την βίαιη καταστολή των λαικών κινημάτων.

    Επιχείρηση Mongoοse ενάντια στην Κούβα, έπειτα από την απόβαση στον κόλπο των χοίρων, με σκοπό την πρόκληση δολιοφθορών και αναταραχών στο νησί τις οποίες θα ακολουθούσε αμερικανική επέμβαση.

    Εγκαίνια της στρατιωτικής ανάμειξης στο Νότιο Βιετνάμ με τη στήριξη του καθεστώτος Ντίεμ αρχικά και της πραξικοπηματικής ανατροπής του έπειτα. Βομβαρδισμοί στο Νότιο Βιετνάμ.

    Σχεδιασμός πραξικοπήματος στη Βραζιλία (1963). Δολοφονήθηκε πριν το χαρεί.

    Τόσο μικρή προεδρική θητεία αλλά πλούσιο έργο (και άπειρα ψεύδη σχετικά).

  132. Γιάννης Ιατρού said

    Pedis,

    αν παρακολουθήσει κανείς την ιστορία, διάλεξε ποιά, όλες οι εκάστοτε «μεγάλες δυνάμεις» και οι ηγέτες τους, ανέκαθεν, τα ίδια έκαναν. Εκείνο που έχει σημαντικά αλλάξει πλέον, είναι η ταχύτητα της μετάδοσης της πληροφορίας (της όποιας…. πληροφορίας τελικά φτάνει στον αποδέκτη) καθώς και λόγω της «τεχνολογίας» η φονικότητα των χρησιμοποιουμένων μέσων…

  133. w2016blog said

    SNOWDEN LIVE μολις άρχισε!

    Μια απο τις μοναδικές συνεντεύξεις για την ελευθερία του τύπου

  134. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

  135. NM said

    Εντάξει μάθαμε για το πως άρχισε η περίοδος Τραμπ. Να δούμε όμως το πώς θα τελειώσει. Γιατί αυτό το σημείο είναι το ενδιαφέρον. Γιατί προβλέπω πολύ γέλιο
    http://luben.tv/stream/96287

  136. Πάνος με πεζά said

    Από προχτές έσπασα το κεφάλι μου, ποιόν μου θυμίζει ο Τραμπ, ποιον μου θυμίζει…Τελικά το βρήκα. Αμερική-Αμερική…

  137. Γιάννης Ιατρού said

    145: ΝΜ
    Προς γαρ το τελευταίον εκβάν, έκαστον των πριν υπαρξάντων κρίνεται (του Δήμου αυτό🙂 )

  138. Pedis said

    # 141, ναι, και;

  139. Γιάννης Ιατρού said

    148: τι ε, και; Το απόσμασμα που γράφεις, τι θέλει να μας πει; Το σερί πάντως δεν χαλάει. (αποπουκιανπροερχεται🙂 )

  140. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    141 – Εκείνο που έχει αλλάξει σημαντικά, είναι το οικονομικό οπλοστάσιο της υπερδύναμης, με τις ανεξέλεγκτες εταιρίες αξιολόγησης, που ελέγχουν τους πάντες και τα πάντα, με τον έλεγχο του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος μέσω της BIS, και με τις κατα το δοκούν ισοτιμίες συναλλάγματος, που αφανίζουν σε ελάχιστο χρόνο τον πλούτο της χώρας που θα στοχοποιηθεί.
    Έχει αλλάξει ο κόσμος, το ίδιο και τα συστήματα της οικονομικής ελίτ. Οι δικτατορίες δεν γίνονται με τάνκς αλλά με πορτοκαλί χρώμα. Η Νότια Αμερική ξαναπερνάει στον άμεσο έλεγχο των ΗΠΑ, που προετοιμάζονται για τον γ’π.π χωρίς να πέσει ούτε μία τουφεκιά, κι ας ανατρέπονται δημοκρατικά εκλεγμένες κυβερνήσεις, που τις αντικαθιστούν υπάλληλοι της Goldman Sakhs, π.χ στην Βραζιλία. Φυσικά ο ευαίσθητος για την δημοκρατία δυτικός κόσμος, κοιμάται τον ύπνο του δικαίου, μέχρι και την ανατραπήσα αλλά δημοκρατικά εκλεγμένη ουκρανική κυβέρνηση, την είπαν δικτατορική, ενώ την πραξικοπηματική των ναζιστών, την λένε δημοκρατική, ενώ στην ε.ε έχουμε κεντρικό τραπεζίτη, υπάλληλο της Goldman Sachs, κι ο Μπαρόζο προσλήφθηκε πρόσφατα.
    Ο ορισμός της χειραγωγημένης σκέψης.

  141. Pedis said

    # 149 – εννοώ, απαλλάσσονται (οι ηπα);

    Άσε που το 99% δεν είναι γνωστά ή όσα είναι, έχουν γίνει γνωστά ως «ανθρωπιστικές επεμβάσεις», «για την ελευθερία και τη δημοκρατία» κοκ.

  142. Pedis said

    -> 151 – στην αρχαία Ρώμη οι παρόμοιοι «υψηλοί λόγοι» ονομάζονταν «ειρήνευση».

  143. Γιάννης Ιατρού said

    151: Ναί, ΟΚ.

  144. Αγαθίας ο Σχολαστικός said

    Αγαπητοί συμπατριώται,

    μετά την παγκοσμίου βεληνεκούς επιτυχία του Επιτελείου μας να προβλέψει μετά βεβαιότητος τον Θρίαμβο του Τράμπ από το παρόν Ιστολόγιο, νομίζουμε πως είναι δίκαιο να μάς χορηγήσει ο κ. Σαραντάκος 70 ημερών ασυλία (μέχρι 20 Γενάρη που θα ορκισθή στον Γιαχβέ ο Ντόναλντ), ώστε να μπορούμε να εκφραζόμεθα ελευθέρως για να ξεστραβώνονται οι συμπατριώται μας κάτω στο Ρωμέικο. Παρεμπιπτόντως ενημερώνουμε τους πάντες για κάτι που επί 8 έτη έχουν αποκρύψει απαξάπαντες οι «μαγκιά – κλανιά και κώλος φινιστρίνι» δημοσιογραφούντες ενταύθα: Το Αμερικανικό Σύνταγμα τόσο πολύ προστατεύει την Ελευθερία της Εκφράσεως, που η Άρνησις του Ολοκαυτώματος ΔΕΝ αποτελεί ποινικό αδίκημα στις ΗΠΑ (όπως και στην Αγγλία αν δεν κάνουμε λάθος)…

    1) Καλούμε τον έντιμο κ. Σαραντάκο να καταγγείλει από τα μεθαυριανά μεζεδάκια του τον μέχρι πρόσφατα κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ, χριστιανο-μπολσεβίκο Μάριο Μπέγζο, που από την σελίδα του στο Facebook είχε την αφροσύνη να παραπέμψει σε άρθρο που υμνεί την τελειότητα της Θείας Ελληνικής Γλώσσης, ότι είναι η γλώσσα των υπολογιστών, ότι την θαυμάζει ο Μπίλ Γκέητς και όλα αυτά που κατά καιρούς έχει καταγγείλει ως φαντασιώσεις των ελληνοβαρεμένων το παρόν Ιστολόγιο. Γιατί δύο μέτρα και δύο σταθμά, αξιότιμε κ. Σαραντάκο Γιατί δεν τολμάτε να καταγγείλετε και τον χριστιανομπολσεβίκο κοσμήτορα Μάριο Μπέγζο, όπως έχετε στο παρελθόν καταγγείλει τον Αντώνη Κουνάδη και άλλους επώνυμους ελληνόψυχους; Μήπως γιατί ο κύρ-Μάριος είναι συνεργάτης της «Αυγής» και εκ των διοργανωτών του περιφήμου Συνεδρίου «Εκκλησία και Αριστερά» που διοργάνωσε το ΑΠΘ;

    2) Μάς προκαλεί αλγεινή εντύπωση ότι 40 ώρες μετά τον καταποντισμό της Χίλαρυ, ουδείς από τους στοιχηματάκηδες αναγνώστες ενημέρωσε τους λοιπούς ότι ο θρίαμβος του Ντόναλντ έγινε αιτία να χρεοκοπήσουν μιά σειρά εταιριών στοιχημάτων και να προκληθεί αρμαγεδδών στις τάξεις των bookmakers

    3) Είμεθα απόψε στην ευχάριστη θέση σάς ανακοινώσουμε (άλλη μία αποκλειστικότης του Ιστολογίου για την οποία πρέπει να μάς χορηγηθεί η αιτηθείσα 70ήμερος Ασυλία) ότι στην σημερινή συνάντηση ελληνόψυχου Ντόναλντ – ηλιοκαμμένου Ομπάμα στον Λευκό Οίκο ήτο παρών και ο ελληνόψυχος Ράϊνς Πρίμπους (συμπατριώτης του κ. Σαραντάκου από το Πλωμάρι της Λέσβου), πράγμα που σημαίνει ότι έκλεισε η θέσις του Προσωπάρχου. Αυτό δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη επισήμως, αλλά το Επιτελείο μας το ανακοινώνει εδώ για να δείτε πόσο έγκυρες είναι οι πηγές του: Ο Ντόναλντ θα έχει Έλληνα Προσωπάρχη στον Λευκό Οίκο και μάλιστα ένα μέλος της Κοινότητός μας (Ελληνόψυχοι Ελληνοαμερικανοί του Ιλλινόϊ), τον αξεπέραστο Ράϊνς Πρίμπους, 50% Έλληνα από την μητέρα του Ρούλα (Δήμητρα), η οποία και επέμενε να βαφτιστεί χριστιανός ορθόδοξος…

    Όταν στις 10 το πρωΐ (ώρα Ρωμέικου) της Τετάρτης 9 Νοέμβρη, ο Τράμπ βγήκε να κάνει δηλώσεις για την Νίκη του, τον μόνο συνεργάτη του που απεκάλεσε «super-star» και τον κάλεσε στο βήμα να μιλήσει ήτο ο Πρίμπους. Αναρτάμε το σχετικό βίντεο για τους γνωστούς κακόψυχους συνταξιούχους που θα τολμήσουν να μάς αμφισβητήσουν και για να δούν όλοι πόσο ντροπαλό παιδί είναι ο αυριανός Προσωπάρχης του Λευκού Οίκου, ο άνθρωπος που θα κανονίζει τα ραντεβού και το πρόγραμμα του Πλανητάρχου Ντόναλντ…

    4) Περαίνουμε την αποψινή μας παρέμβαση με ένα μεζεδάκι ολκής για τον κ. Σαραντάκο που το Επιτελείο μας αλίευσε από την χθεσινή (Τετάρτη 9/11) εκπομπή του Άδωνι στο «Κόντρα» με καλεσμένο τον ανεψιό του (πρωτότοκο γιό του Λεωνίδα), Φοίβο Γεωργιάδη: Επί 1,5 λεπτό, θείος και ανεψιός διαβεβαίωναν τους αποβλακωμένους τηλεθεατές τους ότι ο «κροκόδειλος» είναι αυτός που δειλιάζει μπροστά στον κρόκο (κίτρινο χρώμα), παραθέτοντας το περίφημο λήμμα του λεξικού της Άννης Κομνηνής «Ετυμολογικόν το Μέγα»που είναι γεμάτο παρετυμολογίες. Ελπίζουμε ο κ. Σαραντάκος να έχει το θάρρος να καταγγείλει τον ελληνόψυχο Άδωνι, όπως τον κατήγγελλε και πρίν γίνει αντιπρόεδρος στην Ν.Δ.

    ΙΔΟΥ και το βίντεο της εκπομπής για τους άπιστους Θωμάδες: Δείτε από το 53:27 έως το 54:33 την γκάφφα του κ. Αντιπροέδρου

    ΥΓ-1: Καλούμε κι εμείς τον κ. Γιάννη Κουβάτσο να επιστρέψει στο Ιστολόγιο κι άς έχασε το στοίχημα. Άς είναι όμως βέβαιος ότι από τούδε και στο εξής θα κριτικάρουμε αυστηρά (εφόσον μάς χορηγηθεί η αιτηθείσα 70ήμερος ασυλία) τις παρλαπίπες που αραδιάζει στα σχόλιά του, για να μή αποβλακώνονται ακόμη περισσότερο οι λοιποί αναγνώσται

    ΥΓ-2:Ευχαριστούμε θερμώς τον νεαρό οπαδό μας κ. W2016blog (με τον οποίο δεν έχουμε την παραμικρά σχέσι, όπως υπέθεσαν οι γνωστοί κακοήθεις του Ιστολογίου) για τα καλά του λόγια στο παρόν νήμα και στο χθεσινό…

  145. Pedis said

    # 153 – Ωραία.

    Και μια στο εκατομμύριο -και κάτι παραπάνω- συμβαίνει η πτώση στο δρόμο για τη Δαμασκό … είναι κι αυτή μία ελπίδα, το «λάθος» του συστήματος.

    «I spent 33 years and 4 months in active service as a member of our country’s most agile military force–the Marine Corps. I served in all commissioned ranks from second lieutenant to Major General. And during that period I spent most of my time being a high-class muscle man for Big Business, for Wall Street and for the bankers. In short, I was a racketeer for capitalism. I suspected I was part of a racket all the time. Now I am sure of it. Like all members of the military profession I never had an original thought until I left the service.»

    Major General Smedley Darlington Butler, USMC
    1881 – 1940
    (double recipient of the Congressional Medal of Honor)

  146. Γιάννης Ιατρού said

    Όπως πληροφορούμαστε από τον ανταποκριτή μας στις ΗΠΑ, ο φερόμενος (προσεχώς) προσωπάρχης του νεοεκλεγέντος Τ. , που τυγχάνει βαπτισμένος ορθόδοξος χριστιανούλης, είναι βαθεία θρησκευόμενος κι ένθερμος οπαδός του παπα-Μεταλληνού. Επίσης διαπιστώθηκε πως, όχι μόνο δεν κουνάει τα καντήλια, αλλά αντιθέτως τα κατεβάζει τρίς της ημέρας, μεγαλοφώνως, σε κάτι γλυψιματίες εθνικούς.

  147. Αγαθίας ο Σχολαστικός said

    Σχολίου 154 (4) ημαρτημένον: Το «Ετυμολογικόν το Μέγα» (κατεβάστε το εδώ) είναι της γκόμενας του Κων. Παλαιολόγου, Άννης Νοταρά, και ουχί βεβαίως της Άννης Κομνηνήςπου είχε πεθάνει 300 χρόνια νωρίτερα

    ΥΓ: Το σχόλιο 156 διαστρέφει την αλήθεια: Ο Πρίμπους είναι μέν βαπτισμένος Ορθόδοξος, ωστόσο διάκειται ευμενέστατα προς την Πατρώα Θρησκεία των Ελλήνων, όπως απαξάπασα η Κοινότης μας. Και θα δείτε ότι αυτό θα είναι κάτι που θα του το χτυπήσουν οι γνωστοί – άγνωστοι μόλις αναλάβει Προσωπάρχης

  148. Γς said

    154:

    >Καλούμε κι εμείς τον κ. Γιάννη Κουβάτσο να επιστρέψει στο Ιστολόγιο κι άς έχασε το στοίχημα

    Στοιχήματα.
    Αδολα, αγνά…

    Σαν αυτό που έλεγα χτες

    https://sarantakos.wordpress.com/2016/11/09/translation-2/#comment-393806

  149. Das Trumpenproletariat

  150. Μαρία said

    Πάει κι αυτός.
    https://www.theguardian.com/music/2016/nov/11/leonard-cohen-obituary

  151. «The media took Trump
    literally but not seriously.
    Trump’s voters took him
    seriously but not literally.»

    Κατά το κλισέ για την προσέγγιση στην Βίβλο
    seriously but not literally.

  152. Κι ένα μοντέλο που προβλέπει σωστά τον επόμενο πρόεδρο των ΗΠΑ για πάνω από τρεις δεκαετίες, μέχρι τώρα.

    Περισσότερες λεπτομέρειες στις ακαδημαϊκές δημοσιεύσεις του Lichtman, όπως εδώ, το 2008 – όπου, βέβαια, η ειρωνεία είναι πως ενώ προβλέπει σωστά τον επόμενο πρόεδρο, στην σ. 307 εκτιμά «It does not appear that the economy will suffer a recession in 2008», λίγο πριν από το Great Recession!

  153. 160,😦

  154. 154, …να επιστρέψει στο Ιστολόγιο κι άς έχασε το στοίχημα….

    Μην καταλήξει ένα στοίχημα σε δυστοίχημα.

  155. gpoint said

    # 162

    καλές είναι οι προβλέψεις αλλά οι μεταβλέψεις πιο σίγουρες !!

  156. gpoint said

    # 160

    κλαψ…

  157. Μαρία said

    162
    H νίκη Τράμπ δεν αποτελεί έκπληξη. Υπήρχαν αναλύσεις και δεδομένα που τεκμηρίωναν την εκδοχή ότι η εκλογή του ήταν πολύ πιθανότερη από αυτήν της Κλίντον. Μπορείτε παραδείγματος χάριν να βρείτε στον τοίχο μου με ημερομηνία 30/10 την ανάρτηση υπό τον τίτλο «τα 13 κλειδιά του Λευκού Οίκου», στην οποία παρουσιάζεται η μέθοδος Lichtman, μια μεθοδολογία πρόβλεψης της προεδρικής εκλογής των ΗΠΑ, η οποία «έδειχνε Τραμπ» όσο πιο καθαρά γινόταν.

  158. gpoint said

    Ιδού τι μας αποκρύπτει ο Μαλ…έεε ο Αγαθίας !!

    http://www.xeroteana.com/kypraios-trump/

  159. spiral architect said

    […] η βροχή του Λονδίνου είναι χειρότερη και από την ομίχλη του Κεμπέκ.
    «Είδα λοιπόν την πόρτα της Τράπεζας της Ελλάδας μπροστά μου», δήλωσε ο Κοέν το 1991, σε μια συνέντευξη στο περιοδικό Les Inrockuptibles.
    «Μπήκα και είδα κάποιον ταμία αρκετά μαυρισμένο πίσω από το ταμείο. Τον ρωτάω «Τι καιρό κάνει στην Ελλάδα;» και μου λέει «Είναι άνοιξη». Δύο ημέρες αργότερα έφευγα για την Ελλάδα». […]

  160. spiral architect said

    H Αμερική που αγαπάμε μερικά χρόνια μετά σε ένα Reunion:

  161. Γς said

    160:

  162. Γς said

    166,171:

    Σόρι Πσαρά. Δεν σε είδα.

    Εχω μια στο τλφ και ακούμε τραγούδια του και μετά τον Barry White, τον Marvin Gaye κλπ.
    Μαυρούλα ούσα…γιου νοου

  163. sarant said

    Καλημέρα από εδώ. Κρίμα για τον Λέοναρντ….

    Η αιτηθείσα παράταση χορηγείται.

  164. ChrisMaGR said

    Ένα από τα πολλά παρόμοια σχόλια που έγιναν κατά την επίσκεψη Τραμπ στον Λευκό Οικο:

  165. LandS said

    154 «2) Μάς προκαλεί αλγεινή εντύπωση ότι 40 ώρες μετά τον καταποντισμό της Χίλαρυ, ουδείς από τους στοιχηματάκηδες αναγνώστες ενημέρωσε τους λοιπούς ότι ο θρίαμβος του Ντόναλντ έγινε αιτία να χρεοκοπήσουν μιά σειρά εταιριών στοιχημάτων και να προκληθεί αρμαγεδδών στις τάξεις των bookmakers»

    Μας προκαλεί αλγεινή εντύπωση πως και απόγονος του Πυθαγόρα έχει τέτοια άγνοια της αρμονίας των αριθμών ώστε να μη γνωρίζει ότι α) Οι μπούκηδες ποτέ δεν χάνουν β) κερδίζουν τόσο πιο πολλά όσο πιο μακρινά είναι τα οντς.
    Επειδή μέχρι τις μιάμιση το πρωί (ώρα ανατολικών στέιτς) της Τετάρτης, φαβορί ήταν «αυτή» μάλλον έκαναν γερή μπάζα.

    Επίσης θα προσέξατε την απότομη πτώση των αγορών μόλις φάνηκε ότι ο Τραμπ είχε μεγαλύτερες πιθανότητες επικράτησης. Πτώση, η οποία μεταφράστηκε σε πιο απότομη άνοδο όταν έκλεισαν οι Ασιατικές Αγορές και είχε πλέον εκλεγεί. Τετάρτη και Πέμπτη παρατηρήθηκε ένα από τα μεγαλύτερα ξεσκαρταρίσματα μικροεπενδυτών και μεταφοράς χρημάτων προς τα μεγάλα φαντς και τραπεζικά κογγλόμερετς στην Ιστορία.

  166. Β... said

    @Sarant

    Συνεχίζοντας για τον… «Έμφυλο Καπιταλισμό»

    Δεν υπήρχε κανένα κείμενο , παρά μόνο τα 2 ποιήματα του Μπρεχτ (στην διαδικτυακή έκδοση εμφανίζεται μόνο το Die Legende der Dirne Evelyn Roe, ενώ υπάρχει και το Den Wie Man Sich Better, so Liegt Man)

    @Μaria

    Kανένα τρολάρισμα από την πλευρά. Ίσως σαρκασμός!

    Πάντως η απορία παραμένει:

    » Τι σημαίνει «Στοιχεία για τον ΕΜΦΥΛΟ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟ»…. πάνω από 2 ποιήματα του Μπρεχτ;

    Ξέρεις κανείς τι εννοεί ποιητής; Ο καπιταλισμός επέλεξε να είναι αρσενικός ή θηλυκός; Ή μήπως του επέβαλαν την υποχρέωση του μονοδιάστατου φύλου;

    Ή μήπως ο τίτλος έχει κάτι σαν προεκλογική νύξη για τον αμερικανικό καπιταλισμό και την ξεκάθαρη προσπάθεια να παρουσιαστούν οι Τραμπ και Χίλαρι ως άνδρας και γυναίκα, ενώ θα μπορούσε να ήταν και το αντίθετο εάν είχαν επιλέξει ελεύθερα το φύλο τους;»

  167. gpoint said

    # 175

    Του τάχω πει ρε Lands αλλά που να καταλάβει ο στόκος πως οι αποδόσεις διαμορφώνινται ανάλογα με τον στοιχηματισμό που στην πραγματικότητα είναι αμοιβαίος και ο μπουκ κονομάει έτσι κι αλλιώςτην γκανιότα… αλλά αμα του έκοβε θα ήτανε στα μαθηματικά εφάμιλλος του Μπουμπούκου ;

  168. spiral architect said

    @175, 177: Όσο δεν θέτει την πρατίνα επι της τραπέζης δια την οποίαν έχει προκληθεί πολλάκις, άσπρη ημέρα εις το παρόν ιστολόγιον δεν θα είδει.😀

  169. cronopiusa said

    EE UU: Las siete propuestas de Trump que los grandes medios censuraron… y que explican su victoria. Por IGNACIO RAMONET / monde-diplomatique

    block voting Η Νοοτροπία του Κοπαδιού – Ντέιβιντ Άικ

    Secret World of US Election: Julian Assange talks to John Pilger (FULL INTERVIEW)

  170. Spiridione said

    Τα γεράκια του ελληνόψυχου Δόναλδ στηρίζουν λέει ο Ιγνατίου την Τουρκία;
    https://mignatiou.com/2016/11/ta-gerakia-tou-trab-stirizoun-tourkia-erntogan-ti-allazi-gia-tin-ellada/

  171. γρηγορησ said

    162. ούτε και η πλειοψηφία των ψηφοφόρων όμως είχε εκτιμήσει σωστά την επερχόμενη ύφεση και για αυτό πέτυχε το συγκεκριμένο κριτήριο.

  172. MA said

    Καλημέρα και από μένα,
    Μόλις διάβασα την ακόλουθη ερμηνεία της εκλογής Τραμπ από Πάγκαλο και Μπογδάνο (δεν παίζονται!!!): http://www.stokokkino.gr/article/1000000000047978/Monty-Python

  173. spiral architect said

    Πίκραααα!

  174. ΓιώργοςΜ said

    Το ανέφερε κανείς μέχρι τώρα, γιατί ο πλανητάρχης είναι ελληνόψυχος; (η τελευταία φωτό όλα τα λεφτά!)
    http://luben.tv/stream/96272

  175. Idom said

    Għodwa t-tajba

    «… βρήκε βολικούς αποδιοπομπαίους τράγους.»

    Έ όχι και αποδιοπομπαίοι τράγοι η Χιλαρυ και όλο το σύστημα που την στήριζε! Είναι Ο ΤΡΑΓΟΣ, ο τρισκατάρατος, ο Βελζεβούλης, που σε αυτήν του την έλευση έχει εμφανιστεί ντυμένος Φιλελέ.

    Idom

  176. spatholouro said

    #120/125/129/132/176
    Μια που γυροφέραμε στον Κοροπούλη, να της ίδιας Κυριακής η ιδιοφυής -αν και απρόσιτη τόπους τόπους- εκ μέρους του κατεδάφιση του «έντεχνου» τραγουδιού, ή πάντως μιας ορισμένης εκδοχής του:

    http://www.avgi.gr/article/10811/7617753/treis-angeloi-zographisan-me-krasionia-byssinia

  177. 182,
    «…αντί να περνάει από εμάς τους πυλωρούς ο εκάστοτε πολιτικός ή η εκάστοτε πολιτική,…» (Μπογδάνος).

    Κρίση αυτογνωσίας ο Μπογδάνος στη συνομιλία με Πάγκαλο;

    Αναγνώρισε τη θέση του στο κοινωνικό σώμα, σαν τον υπεύθυνο για το ποια σκατά θα βρεθούν στον αέρα;

  178. sarant said

    188 Εμένα και το έντεχνο μου αρέσει και ο Κοροπούλης. Και οι πωρωμένοι γράφονται με ωμέγα🙂

  179. Περί electable/unelectable κλπ

  180. spiral architect said

    Έξω από λονδρέζικη πάμπ:

  181. Α, Σπειροειδή είσαι απρόσεχτος! Το έβαλα στο 184.

  182. Γιάννης Ιατρού said

    184, 193: Ναι, αλλά τα κυριότερα στο UK τα αποσιωπάτε🙂

  183. Avonidas said

    #182. Μόλις διάβασα την ακόλουθη ερμηνεία της εκλογής Τραμπ από Πάγκαλο και Μπογδάνο

    Έλλλλεοοοοςςςς!

    Κι όπως λέει κι ο John Oliver, αν κοιτάξετε ψηλά, ψηλά στον ουρανό, πάνω απ’ τα σύννεφα, ακόμη πιο ψηλά… θα δείτε τον απόλυτο πάτο.

    Εδώ που βρισκόμαστε είναι ο από-πατος. Ούτε κι ο Φελλίνι δεν θα μπορουσε πλεον να υμνήσει την παρακμη μας…

  184. […] του προχτεσινού μας ά&rho…. Φυσικά, αν θέλετε […]

  185. spiral architect said

  186. ¨Εψαξα για τα υποχρεωτικά γιουτουμπάκια Hitler reacts σχετικά με τον Δόναλδ αλλά είναι σα να τα έγραψε ο Σεφερλής.

  187. Θύμμαχος Θήτης said

    Για τις Αμερικανικές εκλογές, το #Brexit, την αριστερά και τα πραγματικά διλήμματα
    http://www.respublica.gr/2016/11/column/brexittrumpleft/

  188. MA said

    Επιστρέφει στα πάτρια ο Νιγηριανός νομπελίστας (το όνομα δεν μου λέει τίποτα) λόγω επικράτησης Τραμπ
    http://tvxs.gr/news/kosmos/o-nompelistas-poy-eskise-tin-prasini-karta-toy-logo-tramp

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: