Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μηνολόγιον Δεκεμβρίου για μιαν ακόμα φορά

Posted by sarant στο 1 Δεκεμβρίου, 2016


Το Μηνολόγιο, που το δημοσιεύω εδώ συνήθως την πρώτη του μηνός, ήταν ιδέα του πατέρα μου, του αξέχαστου Δημήτρη Σαραντάκου, ο οποίος αρχικά το δημοσίευε στο περιοδικό Φιστίκι, που έβγαζε επί πολλά χρόνια στην Αίγινα. Στο εδώ ιστολόγιο, το Μηνολόγιο άρχισε να δημοσιεύεται τον Οκτώβρη του 2010 και βέβαια μέσα σε 12 μήνες έκλεισε τον κύκλο. Τότε, αποφάσισα να εξακολουθήσω να το δημοσιεύω στις αρχές κάθε μήνα, επειδή έχει γίνει το σταθερό σημείο αναφοράς για τα γεγονότα του μήνα, που ενημερώνεται συνεχώς με δικά σας σχόλια μέσα στη διάρκεια του μήνα, σχόλια που συνήθως αφορούν επισήμανση ημερομηνιών, αν και κυρίως αγγελτήρια θανάτων.

Οπότε, συνεχίζω τις δημοσιεύσεις όσο θα υπάρχει ενδιαφέρον, προσθέτοντας πάντοτε δικές σας προτάσεις από πέρυσι. Πάντως, σε κάποιες περιπτώσεις η επέτειος έχει εσκεμμένα μετατεθεί κατά μία ημέρα.

Το μηνολόγιο τούτου του μήνα έχει μιαν ιδιαιτερότητα, μια και στις 17 του Δεκέμβρη κλείνουν τα πέντε χρόνια από τότε που χάσαμε τον πατέρα μου. Δεν θεώρησα άτοπο να μνημονέψω τον πατέρα μου στο μηνολόγιο, που ήταν άλλωστε δικη του ιδέα: ανάμεσα σε έναν ποιητή που αγαπούσε και σ’ έναν επαναστάτη που θαύμαζε πιστεύω πως θα έχει καλή παρέα.

Πε  1 Παγκόσμια ημέρα κατά του AIDS  και γενέσιον Ιωάννου Συκουτρή
Πα 2 Αντιφώντος   του σοφιστού, Μαρίας Καλογεροπούλου της καλλιφώνου και Διονυσίου Σαββόπουλου της νιότης μας
Σα 3 Αυγούστου Ρενουάρ και γενέσιον Νίνου Ρότα του μουσουργού
Κυ   4 Ο Θωμάς Έδισον εφευρίσκει τον ηλεκτρικόν λαμπτήρα  
Δε 5 Θεοφίλου Μόζαρτ τελευτή
 
Τρ   6 Νικολάου Μύρων και των Διοσκούρων, προστατών των πλοϊζομένων και Αλεξάνδρου Γρηγοροπούλου αναίρεσις
 
Τε 7 Των τριών Χαρίτων  
Πε 8 Δάμωνος και Φιντίου· και Ιωάννου Λένον του πολυκλαύστου αναίρεσις  
Πα   9 Ιωάννου Βοκκακίου και της Ανθρωπίνης Κωμωδίας του  
Σα 10 Των ανθρωπίνων δικαιωμάτων  και τελευτή Άλκη Αλκαίου του στιχουργού
Κυ 11 Γενέσιον Μαξίμου Γκόρκι  
Δε 12 Διογένους του  Κυνός  
Τρ 13 Γαλιλαίου ταπείνωσις και Μέντη Μποσταντζόγλου τελευτή  
Τε 14 Ανάληψις Απολλωνίου του Τυανέως εκ του ιερού της Δικτύννης  
Πε 15
Αναξαγόρου του φιλοσόφου  
Πα 16  Τελευτή Κωνσταντίνου Βάρναλη, ποιητού των Μοιραίων  
Σα 17 Δημητρίου Σαραντάκου του συγγραφέως και Σίμωνος Μπολιβάρ του ελευθερωτού  
Κυ 18 Του χορού του Ζαλόγγου  
Δεα 19 Προμηθέως καθήλωσις επί του Καυκάσου  
Τρυ 20 Της εν Επιδαύρω πρώτης Εθνοσυνελεύσεως  
Τε 21 Χειμερινόν ηλιοστάσιον   
Πε 22 Ησιόδου του Ασκραίου και των Έργων και Ημερών αυτού  
Πα 23 Κρυσταλλοτριόδου της θαυματουργού γενέσιον
 
Σα 24 Λουδοβίκου Αραγκόν τελευτή
  
Κυ 25 Γέννησις Ιησού του Ναζωραίου, Ορφέως και Μίθρα  
Δε 26 Σωτηρίας Μπέλλου της υμνωδού  
Τρ 27 Πινδάρου του Θηβαίου  
Τε 28 Κινηματογράφου γέννησις  
Πε 29 Γενέσιον Παύλου Καζάλς
Πα 30   Ίδρυσις Σοβιετικής Ενώσεως
Σα 31 Εφεύρεσις του τηλεσκοπίου  

Ο Δεκέμβριος ή Δεκέμβρης είναι ο δωδέκατος και τελευταίος μήνας του ημερολογίου μας, παρόλο που το όνομά του παραπέμπει ολοφάνερα στον αριθμό δέκα, decem. Για την ανακολουθία φταίνε οι Ρωμαίοι -διότι τα ονόματα των μηνών, όλα, είναι δάνειο από τα λατινικά. Το παλιό ρωμαϊκό μηνολόγιο άρχιζε από τον Μάρτιο και ο Decem-ber ήταν ο δέκατος μήνας. Όταν αργότερα μεταρρυθμίστηκε το ημερολόγιο και μπήκαν στις δυο πρώτες θέσεις ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος, η αντιστοιχία χάλασε και ο Δεκέμβρης είναι πλέον δωδέκατος.

Ο Δεκέμβρης λαϊκά λέγεται και Γιορτινός -και όχι άδικα: είναι ο μήνας με τις πολλές γιορτές, ξεκινώντας από τα Νικολοβάρβαρα (4-6 Δεκεμβρίου) και καταλήγοντας στα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά -και ενδιάμεσα έχουμε επίσης την Άννα, τον Σπύρο, τον Λευτέρη, τον Διονύση. Να είναι σύμπτωση οι τόσες γιορτές στον σκοτεινότερο μήνα της χρονιάς, όπου η μέρα βρίσκεται στα μικρότερά της;

Στα τούρκικα, ο Δεκέμβριος λέγεται Aralιk, που θα πει «μεσοδιάστημα». Στα ελληνικά, αραλίκι βέβαια λέγεται η ξεκούραση, και κατά σύμπτωση ή όχι  ο Δεκέμβρης είναι μήνας ξεκούρασης για τους περισσότερους αγρότες, αφού είναι ο μήνας που έχει τις λιγότερες αγροτικές δουλειές: τα χωράφια έχουν σπαρεί, τα ζώα μένουν κλεισμένα και τρώνε από τα αποθηκευμένα, η μέρα είναι μικρή και εκ των πραγμάτων δεν έχεις πολύ χρόνο για δουλειές. Έτσι είναι ο μήνας που οι πιο πολλοί αγρότες ξεκουράζονται, αν και αυτό δεν ισχύει στα μέρη όπου καλλιεργείται η ελιά, αφού εκεί έχουν φούριες: τη συγκομιδή.

Να πούμε πάντως ότι με το παλιό ημερολόγιο, που είχαμε ως το 1923, το χειμερινό ηλιοστάσιο έπεφτε γύρω στις 9 Δεκεμβρίου -έτσι εξηγούνται και κάποιες παρετυμολογικές παροιμίες, ότι της Αγίας Άννας η μέρα παίρνει μιαν ανάσα ή ότι του Αγιού Σπυρίδωνα η μέρα παίρνει ένα σπυρί, δηλ. αρχίζει λίγο-λίγο να μεγαλώνει.

Ο Δεκέμβριος είναι από τους μήνες που έχουν δώσει το όνομά τους σε γεγονότα -εννοώ βέβαια τα Δεκεμβριανά, τις συγκρούσεις του Δεκέμβρη του 1944 στην Αθήνα. Ο όρος χρησιμοποιήθηκε πρόσφατα και για τα όσα ακολούθησαν τη δολοφονία του 15χρονου Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου το 2008. Δεκεμβριστές λέγονται οι επαναστάτες που πήραν μέρος στην αποτυχημένη εξέγερση του Δεκεμβρίου 1825 στην τσαρική Ρωσία.

Να βάλουμε κι ένα τραγούδι όχι απλώς για τον Δεκέμβρη, αλλά για τη σημερινή μέρα, την Πρώτη του Δεκέμβρη, του Σπανού σε στίχους Μάνου Ελευθερίου, από τον Γιώργο Νταλάρα:

Ο Δεκέμβρης είναι ο μήνας όπου η μέρα έχει τη μικρότερη διάρκειά της: εννιάμισι ώρες στην Ελλάδα, αλλά πολύ λιγότερο βορειότερα (κάτι ξέρουμε κι εμείς). Είναι όμως και ο μήνας όπου η μέρα θα αρχίσει να μεγαλώνει, από τις 23 και μετά.

Θα είναι και δύσκολος μήνας, ειδικά για όσους βρίσκονται μακριά από το σπίτι τους. Κουράγιο όμως και καλό μήνα!

209 Σχόλια to “Μηνολόγιον Δεκεμβρίου για μιαν ακόμα φορά”

  1. Πέπε said

    Καλημέρα, καλό μήνα.

    > > Να είναι σύμπτωση οι τόσες γιορτές στον σκοτεινότερο μήνα της χρονιάς, όπου η μέρα βρίσκεται στα μικρότερά της;

    Εκ πρώτης όψεως, η απάντηση είναι εύκολη:

    > > ο Δεκέμβρης είναι μήνας ξεκούρασης για τους περισσότερους αγρότες, αφού είναι ο μήνας που έχει τις λιγότερες αγροτικές δουλειές

    Αλλά έχω μία απορία:

    > > αν και αυτό δεν ισχύει στα μέρη όπου καλλιεργείται η ελιά

    Δηλαδή είναι πολλά τα μέρη στην Ελλάδα όπου δεν καλλιεργείται η ελιά;;

  2. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα και καλό μήνα
    Θα είναι και δύσκολος μήνας, ……… Κουράγιο όμως ….

    Εμ, τι άλλο να ήταν Ν;iκο, αφού είναι μήνας Χρεοστουγέννων ….
    Κι εύχομαι να μην έχουμε και τίποτα άλλες εκπλήξεις…

  3. cronopiusa said

    κι αν λυθούν οι κόμποι
    τι θα γίνει, Σκόμπι
    με την αγγλική πολιτική

    Καλή σας μέρα και καλό μήνα!

  4. Γιάννης Ιατρού said

    1: (τέλος) Πέπε

    Κοίτα, αν η καλλιέργεια της ελιάς έχει στόχο την ελαιοπαραγωγή, αν θέλουν καλό λάδι, θα τις έχουν μαζέψει αρκετά νωρίτερα. Δυστυχώς πολλές φορές, για να βγάλουν λίγο μεγαλύτερη ποσότητα λαδιού, τις αφήνουν επάνω στα δένδρα μέχρι Δεκέμβρη/Γενάρη, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ποιότητα σημαντικά. Ε, και τα κλαδέματα τον Γενάρη/Φλεβάρη.

  5. LandS said

    «[Γ]ια τους περισσότερους αγρότες…είναι ο μήνας που έχει τις λιγότερες αγροτικές δουλειές»

    Τότε γιατί κλείνουν τα διόδια από τέλος Γενάρη έως μέσα Φλεβάρη, κάθε χρόνο.

    Αν και σήμερα άκουσα στις ειδήσεις ότι άρχισαν το ζέσταμα στον Κάμπο.

  6. Ευάγγελος said

    Καλημέρα,καλό μήνα

  7. gpoint said

    Bonjour et bon mois

  8. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Καλημέρα και καλό μήνα.
    Ο Δεκέμβρης, είναι κι ο μήνας που λένε τα παιδιά τα κάλαντα, κι οι μεγάλοι αναπολούν με συγκίνηση την αγωνία να ετοιμάσουν τα τρίγωνα, και την χαρά της προσδοκίας του κέρδους. Θυμάμαι πόσους λογαριασμούς κάναμε με τον αδερφό μου και τους φίλους μας την προηγούμενη μέρα.☺

  9. Παναγιώτης Κ. said

    @4. Ακριβώς αυτό λέει και ο φίλος μου ο Λεωνίδας στο Ρέθυμνο (Λατζιμάς;) για τη συγκομιδή του ελαιοκάρπου. Πρέπει να μαζεύεται ενωρίς για να έχει υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά το λάδι. Το έκανε ο ίδιος πράξη. Αρχικά τον…κορόιδευαν οι συντοπίτες του τώρα αρχίζουν σιγά-σιγά και τον μιμούνται όσοι πραγματικά ενδιαφέρονται για να βγάλουν ποιοτικό λάδι.

  10. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα και καλό μήνα σε όλους. Ο Δεκέμβριος έχει την ιδιαιτερότητα να «περνάει’ πολύ γρηγορότερα από τους άλλους, εκτόςκι αν είναι μόνο δική μου ιδέα. Κάτι που υπάρχουν πολλές ονομαστικές γιορτές, κάτι που είναι ο τελευταίος του χρόνου, κάτι που περιμένουμε τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, φεύει σαν νερό.
    Αντιθέτως, ο πιο δύσκολος μήνας οικονομικά πιστεύω ότι είναι ο Ιανουάριος…Λόγω των διαφόρων εξόδων που «κλείνουν» στο τέλος του χρόνου, αλλά και των εορτών που διαρκούν, η νωρίτερη έστω και κατά 1-2 μέρες καταβολή του μισθού του Γενάρη, αποκτά…εγκληματικές διαστάσεις, αφού μεγάλο μέρος εξανεμίζεται γρήγορα στην αύρα των γιορτών, κι ακολουθούν 31 μέρες…

  11. Kαλημερες said

    Kαλό μήνα σε όλους και καλά Χρεοστούγεννα, πράγματι, Γιαννη, Γιαννάκη μου! (για Χριστούγεννα ας μη γίνεται λόγος).Φέτος στην Πελοπόννησο έπεσε δάκος στην ελιά. Τη ρήμαξε. Μην το κάνουμε, όμως, ζήτημα.Διεκδικεί και ο δάκος, δικαίωμα στη… δολιοφθορά!

  12. spiral architect said

    Καλό μήνα. Τα αρκουδίσια δουλεύουν στο φουλ, (πού λεφτά για πετρέλαιο, και πάλι καλά να λέμε, αλλά κάποιοι συνάνθρωποί μας παγώνουν.😦

  13. Πέπε said

    10:

    Από το νηπιαγωγείο μέχρι τη σεβάσμια ηλικία όπου βρίσκομαι σήμερα, τις σχολικές διακοπές των Χριστουγέννων τις είχα σχεδόν αδιαλείπτως (μαθητής > φοιτητής > εκπαιδευτικός). Μπορώ λοιπόν και από αυτή τη σκοπιά να το επιβεβαιώσω: από παραμονές Χ’γέννων μέχρι Πρωτοχρονιά τρέχει ευχάριστα, από Πρωτοχρονιά μέχρι Άη Γιάννη σέρνεται βαρετά και χωρίς να περιμένεις κάτι. (Κάτι περιμένεις δηλαδή πάλι, αλλά δεν είναι γιορτή!)🙂

  14. Mπούφος said

    9 Παναγιώτης Κ.

    Οι Κρητικοί αργούν να μαζέψουν το λάδι, το αφήνουν και «σαπαίνει» που λένε οι αγρότες στην Πελοπόννησο, με αποτέλεσμα να παίρνει στις περισσότερες περιπτώσεις μια οσμή…σμερδαλέα, (για όσους ξέρουν από καλό ελαιόλαδο).
    Καλό μήνα σε όλους.Καλές γιορτές!

  15. gpoint said

    # 4

    Σε μέρη που δεν βρέχει συχνά το μάζεμ αρχίζει ακόμα και Γενάρη. Οταν δεν μαζεύεις χαμάδα η ποιότητα δεν πέφτει. Μερικές ελιές που μένουν πάνω στο δέντρο ζαρώνουν. Τις ξεπικρίζεις με χοντρό αλάτι σ’ ενα καλάθι και μετά τις ξεπλένεις με κρασί. Είναι οι γνήσιες ζαρωμένες, απίθανης γεύσης, καμιά σχέση με του εμπορίου. Βέβαια αυτά τα τελετουργικά γινονται πάνω από τ’ αυλάκι, κάτω οι ελιές ωριμάζουν πιο γρήγορα, για να ζαρώσουν στο .δεντρο πρέπει να κάνεις αργά τα κλαδέματα

  16. sarant said

    Kαλημέρα, καλό μήνα, ευχαριστώ για τα πρώτα σχόλια!

    8 Κι εμείς τα ίδια κάναμε, και απο την αγωνία δεν μπορούσα να κοιμηθώ εκείνο το βράδυ

  17. LandS said

    @1 Τέλος
    Δηλαδή είναι πολλά τα μέρη στην Ελλάδα όπου δεν καλλιεργείται η ελιά;;

    Όχι πολλά, αλλά υπάρχουν. Ακόμα και πεδινά.

  18. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα, καλό μήνα!
    Για πολλούς αγρότες η ελιά είναι πάρεργο, συμπληρωματικό εισόδημα αν καλυφθεί η ανάγκη της οικογένειας.
    Επίσης, δεν υπάρχει φούρια όπως τα καλοκαιρινά φρούτα (το αχλάδι πχ που κουβεντιάσαμε πρόσφατα) για να μην παραγίνουν στο δέντρο, οπότε η συγκομιδή δεν έχει χαρακτήρα επείγοντος. Πηγαίνει δηλαδή κανείς όταν ο καιρός το επιτρέπει. Μόνο στις περιοχές με μεγάλη παραγωγή υπάρχει βιασύνη (αλλιώς δεν θα τελείωνε ποτέ η συγκομιδή).
    Όσοι δεν έχουν πολλές ελιές, πηγαίνουν/πήγαιναν «μπορμπολόι», δηλαδή μαζεύοντας επιλεκτικά τις καλύτερες ελιές από τα δέντρα κάθε φορά, για να πιάσουν καλύτερη τιμή στον έμπορο (για βρώσιμες ελιές φυσικά).
    Και φυσικά υπάρχει ο κάμπος με τα τρακτέρ του, που δε συμφέρει η καλλιέργεια της ελιάς, όπου ο αποκλεισμός των δρόμων έχει γίνει πλέον έθιμο, κάτι σαν πανηγύρι. Τσίπουρα, λουκάνικα, χαβαλές, χωρίς να πληρώνεις τον ταβερνιάρη ούτε το ΦΠΑ, έρχονται και τα κανάλια…

  19. spiral architect said

    Παραμονή Δεκέμβρη 2016 – Στενό Μυκόνου-Τήνου.
    (για να σκεφτόμαστε και αυτούς τους ήρωες)

  20. cronopiusa said

    Greek Olive Oil Press (Maritsas), Peloponnesos

    The tale of olive- Το παραμύθι της ελιάς- Zeytin masalı

  21. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    Aν δεν κάνω λάθος, ο μοναδικός νομός που δεν έχει καθόλου (αλλά ντιπ ,καταντίπ!) λιόδεντρα είναι ο νομός Ιωαννίνων.

  22. Μάντις said

    Τα κάλαντα! Τι αξέχαστες μέρες! Μαζεύαμε τα λεφτουδάκια μας, ίδιοι ο θέίος Σκρουτζ, ολόφτυστοι!

  23. ΓιώργοςΜ said

    12 Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Μετά το ’22 και μέχρι να χτιστούν σπίτια στα οικόπεδα που παραχωρήθηκαν, η γενιά των παπούδων μου πέρασε αρκετούς χειμώνες στα αντίσκηνα. Δε θυμάμαι τη χρονιά (1924?) που είχε βαρύ χειμώνα με πολύ χιόνι, οπότε τα αντίσκηνα όσων δε σκέφτηκαν να το τινάξουν από πάνω έσπασαν και τους πλάκωσαν.
    Μετρημένοι στα δάχτυλα οι ντόπιοι (μικτό χωριό το χωριό μου) που έβαλαν τους πρόσφυγες στα σπίτια τους. Και υπήρχαν κι ετοιμόγενες ή μικρομάνες. Και ήταν κι Έλληνες (κι ας μην τους το αναγνώριζαν ακριβώς), οπότε θεωρητικά πιο εύκολο να αισθανθεί κανείς αλληλεγγύη (όχι πως θα έπρεπε να έχει σημασία).

  24. ΓιώργοςΜ said

    20 α:
    Να κάνει κρύο.
    Να έχεις ψοφήσει στη δουλειά δυο-τρεις μέρες.
    Να πηγαίνεις στο λιοτρίβι, για να πάρεις το λάδι απο τις ελιές που μάζεψες.
    Να ξεροψήνεις χωριάτικο ψωμί στη σόμπα που καίει τον πυρήνα.
    Να το βάζεις κάτω από το φρέσκο λάδι όπως βγαίνει από την κάνουλα (η ρίγανη προαιρετική).

    Καλύτερο πρόγευμα δεν υπάρχει.
    (Δεν είπα το σημαντικότερο: Να είσαι 18-20 χρονών….)

  25. Μπούφος said

    24 Γιώργο Μ

    Μωρέ και 27 να είσαι, καλά είναι!

  26. Πάνος με πεζά said

    @ 19 : Φαίνεται ηρωϊκή η πλεύση στον Τσικνιά (ακρωτήριο της Τήνου, που έχει ονοματίζει και το στενό), αλλά νομίζω ότι τα παραλέμε, για τέτοια πλοία… Να ήταν καμιά «Πηνελόπη Α», ΟΚ.
    (όχι δηλαδή ότι και στο «Πάρος», θα την έβρισκα να ήμουνα μέσα…)

  27. cronopiusa said

    23

    Στην ιστορία – Φώτης Αγγουλές

    Έλληνες ήρθαν πάλι…

    Η θάλασσα τούς ξέβρασε στις ανατολικές αχτές,

    προχτές.

    Βγήκαν πνιγμένοι στη στεριά και παραμορφωμένοι,

    πρησμένοι σαν τουμπιά και μελανοί,

    μα όσο κι αν τόκρυψε η νυχτιά το δράμα τους να μη φανεί,

    το νόημα βγαίνει.

    Τον ξέρομε τον ένοχο, είναι γνωστή η αιτία…

    Στα φαγωμένα μάτια τους κοίταξε μέσα και θα δεις

    μια χαλασμένη πολιτεία.

    Μα μην τους θάψετε, γιατί, θα χάσει σχήμα η Φρίκη.

    Κι όταν γραφτεί η ευγενικιά φασιστικιά ιστορία,

    έτσι, πρησμένους, βάλτε τους κι αυτούς σε μια προθήκη.

    Δεν πάει άλλο. Βρείτε τώρα στεγασμένους χώρους για τους πρόσφυγες

    The smell of death won’t leave Aleppo: A young man mourns his dead mother as airstrikes pound the city.

  28. Πάνος με πεζά said

    Να σκεφτείτε ότι όταν έχει τέτοιο Βοριά, το πλοίο φεύγοντας από Μύκονο για Τήνο, αντί να πάει ΒΑ, πάει ΝΔ (προς Σύρο), με τον καιρό πλάι και πίσω, και μόλις πιάσει το ίχνος της Τήνου που κόβει το κύμα, γυρνάει κόντρα Βόρεια.

  29. Πάνος με πεζά said

    (αντί να πάει ΒΔ)

  30. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

  31. ΓιώργοςΜ said

    27 Το κακεντρεχές μυαλό μου πάει στο κεχρί: Πόσο δύσκολο είναι να στήσεις 10, 20, 30 κοντέινερ σ’ έναν δημόσιο χώρο; Πόσο κοστίζει; Ειδικά όταν υπάρχει χρηματοδότηση από ΕΕ;
    Μάλλον κοστίζει περισσότερο από το να στήσεις τα ίδια κοντέινερ κάπου κοντά, στην Αττική πχ, και να γλιτώσεις τα μεταφορικά. Είτε υπάρχει ανάγκη είτε όχι. Αρκεί να βγουν τα νούμερα στις αναφορές: Στέγαση για 5000 άτομα = ΧΧ κοντέινερ=ΧΧΧ.ΧΧΧ ευρώ, ιδού και τα τιμολόγια, ευχαριστούμε πολύ, Κομισιόν, σε καλή μεριά, κκ κατασκευαστές και μεσάζοντες. Disaster economics.
    Μακάρι να κάνω λάθος.

    25 και 97 καλά είναι, αν μπορείς να τα κάνεις όλα αυτά🙂 εγώ το ιδανικό περιέγραψα (και τις αναμνήσεις).

  32. Cyrus Monk said

    Καλὸ μήνα κι ἀπὸ δῶ μεριά. Ἀτύχημα μὲ καθήλωσε γιὰ καμμιὰ δεκαριὰ μέρες στὴν ὀρθοπ*δικὴ κλινικὴ τοῦ ΠΓΝ Ρόδου (Περιφερειακὸ Γενικὸ Νοσοκομεῖο σημαίνουν τὰ ἀρχικά), ὅπου ἔμαθα ὅτι αὐτὴ τὴν ἐποχὴ πέφτει πολλὴ δουλειὰ στὴ συγκεκριμένη μονάδα, λόγῳ … ἐλιᾶς! Εἶναι πολλοὶ αὐτοὶ ποὺ τὸ παίζουν τζόβενα καὶ σκαρφαλώνουν στὰ ψηλά, μὲ ἀποτέλεσμα σωρεία ἀτυχημάτων. Διὰ τοῦ λόγου τὸ ἀληθές, μόνο στὸν θάλαμό μου φιλοξενήθηκαν σὲ ἕνα δεκαήμερο τέσσερα τέτοια περιστατικά (ὅλοι πάνω ἀπὸ ἑξῆντα), ἐκ τῶν ὁποίων τὸ ἕνα ἀρκετὰ σοβαρό: κάταγμα στὴ σπονδυλικὴ στήλη.
    Ἐπικίνδυνο χόμπυ οἱ ἐλιές!

  33. Μάντις said

    Cyrus Monk
    περαστικά! 😉
    Να προσέχουν λοιπόν όλα τα φανταστικά και πραγματικά τζόβενα της σελίδας!

  34. geobartz said

    Όσο αργότερα μαζεύεται η ελιά τόσο χαλάει η ποιότητά του, ΑΝ συμβεί να έχουν προσβληθεί οι καρποί, κυρίως από δάκο, διότι ΣΑΠΙΖΕΙ το προσβληθέν μέρος του καρπού. Παλιότερα υπήρχε στην αγορά το «αγουρέλαιο», γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο!

  35. spiral architect said

    @26: Τσικνιάς, άι γειά σου που μου θύμισες το στενό. Το’ χα κάνει πριν πολλά χρόνια πάλι χειμωνιάτικα, νέος μηχανικός που δούλευα κάτι αφαλατώσεις στη Μύκονο και στη Σύρα. Το πλοίο όμως ήταν το «Παναγία Τήνου».😱

    (Όχι ότι το καλοκαίρι έχει κάλμα, μια από τα ίδια είναι κεια πέρα …

  36. sarant said

    32 Σιδερένιος, φίλτατε!

  37. spiral architect said

    Το Δεκέμβρη (πολλοί δήμοι και από πιο νωρίς) ξεκινάει και ο αστικός γιορτινός διάκοσμος.😀

  38. spiral architect said

    Περαστικά στον άρρωστο συμφορουμίτη.

  39. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    16 – Πού να μας πιάσει ύπνος, κάνα δυό ώρες και στις πέντε το πρωϊ στο πόδι.
    Ακόμα θυμάμαι την μεγάλη χαρά που κάναμε, όταν πήγαμε μετά κι αγοράσαμε με λεφτά από τα κέρδη, τον Φωτεινό παντογνώστη. Θα πρέπει να έπαιζε ενα βασικό ρόλο σ΄αυτό, και το ταξικό λαμόγιο ονόματι αη Βασίλης, που δεν μας είχε φέρει ποτέ του δώρο.🙂

    24-25- Όσο χρονών κι αν είσαι, αυτή η διαδικασία, κάνει αυτή τη γεύση μεγαλείο, γιατί είναι η γεύση της ζωής.

    26 – Ε ναί, αυτή την λέξη ήρωας, με τα παράγωγά της, την έχουμε ξεχειλώσει πιά.

    «(όχι δηλαδή ότι και στο «Πάρος», θα την έβρισκα να ήμουνα μέσα…)»
    Εμένα πάλι, μόνο με τέτοιο καιρό με συναρπάζει το ταξίδι, ακόμα και με την Δημητρούλα, ή με την πάλαι ποτέ φοβερή και τρομερή Αρσινόη, από Αλεξανδρούπολη στα βόρεια νησιά.🙂

  40. spiral architect said

    @31: Οι «προσωρινοί» χώροι στέγασης προσφύγων χρηματοδοτούνται όχι από την €€, αλλά από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες – UNHCR με υπεργολαβίες σε ΜΚΟ. 😉
    (κωλύομαι να είπω περαιτέρω)

  41. smerdaleos said

    Ο Δεκέμβρης είναι ο μήνας όπου η μέρα έχει τη μικρότερη διάρκειά της … Είναι όμως και ο μήνας όπου η μέρα θα αρχίσει να μεγαλώνει, από τις 23 και μετά.

    Επειδή στο ιστολόγιο υπάρχουν και δυσσεβείς γέροντες που γλίτωσαν το τιμωρόν ξίφος (gladius ultor) των αοιδίμων εν βασιλεύσι Κωνσταντίου Β΄ και Θεοδοσίου του Μεγάλου, ο Δεκέμβρης είναι ο μήνας που πεθαίνει και αναγεννάται ο Sol Invictus Comes = Ο Συμπολεμιστής Ανίκητος Ήλιος, επίσημη θεότητα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας κατά την περίοδο της Τετραρχίας.

    Σύμφωνα με τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο, η 25 Δεκεμβρίου ήταν ανέκαθεν η γενέθλια ημέρα του «αληθινού ηλίου» Χριστού, απλώς οι πολυθεϊστές λάτρευαν την (ανα)γέννηση του λάθος ήλιου.🙂

    https://smerdaleos.wordpress.com/2015/09/30/%ce%bf-%cf%85%ce%b9%cf%8c%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b8%ce%b5%ce%bf%cf%8d-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%84%ce%b1-%cf%87%cf%81%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%8d%ce%b3%ce%b5%ce%bd%ce%bd%ce%b1/

    Τώρα επειδή άνοιξε συζήτηση για το που φυτρώνει η ελιά, το φύτρωμα της ελιάς είναι το πιο απλό κριτήριο ορισμού του μεσογειακού κλίματος (μεσογειακή λεκάνη, Καλιφόρνια και κάτι άλλα ψιλά εδώ και εκεί).

    https://en.wikipedia.org/wiki/Olive
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mediterranean_climate

  42. ΓιώργοςΜ said

    34 Το αγουρέλαιο είναι ανώτερη ποιότητα ελαιολάδου και αν εμπορεύεται ως τέτοιο είναι σημαντικά ακριβότερο. Προέρχεται από πράσινες ελιές που μόλις έχουν αρχίσει να ωριμάζουν. Η ανωτερότητά του έχει να κάνει νομίζω με τα συστατικά του-περισσότερο είναι «χυμός ελιάς» παρά λάδι, έχει εξαιρετικές θρεπτικές ιδιότητες και ξεχωριστή γεύση, αλλά δε μπορεί να διατηρηθεί πολύ-πρέπει να καταναλωθεί σε μερικούς μήνες. Ωμό πάντα, σε σαλάτες κλπ.
    Τω καιρώ εκείνω, όταν ασχολούμασταν με κάτι λίγες ελιές που υπήρχαν στο χωριό, πηγαίναμε συνήθως 28 Οκτωβρίου για ένα τριήμερο (ώστε να μην έχουμε σχολείο), και τις μαζεύαμε όλες, πράσινες, κόκκινες, μαύρες. Λάδι βγάζαμε από όσες ήταν πολύ μικρές για να πουληθούν (η ποικιλία ήταν βρώσιμη, Αμφίσσης), πολλές πράσινες μεταξύ τους. Το άρωμα αυτού του λαδιού απίθανο.

  43. sarant said

    41 Eνδιαφερον το άρθρο για τις 25-12

  44. Πάνος με πεζά said

    @ 35 : Mε το Γιάννη τον Τσεκούρα;

  45. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    27-31- Δεν πάει άλλο, βρείτε τώρα τρόπο να σταματήσει η διαδικασία δημιουργίας προσφύγων, ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ, ΜΟΝΙΜΗ ΛΥΣΗ, όλα τα άλλα παρατείνουν το πρόβλημα, και απενοχοποιούν τους βολεμένους που αμέσως ή εμμέσως, ευθύνονται.

    32 – Περαστικά σου συνσχολιαστή, και καλότυχος από δω και πέρα, δεν πιστεύω να έπεσες από καμιά ελιά;🙂

    35 – «Το πλοίο όμως ήταν το «Παναγία Τήνου».» Καλοτάξιδο σκαρί κι αβύθιστο, γιατί είχε την ευλογία της παναγιάς.🙂

  46. Πάνος με πεζά said

    Περαστικά βεβαίως και στον πάσχοντα. Ο κορμός της ελιάς είναι από τους πιο γλιστερούς, γενικώς… Πικρή εμπειρία, από κάποιο παλιό αθηναϊκό drive-in, περιοχής Ολυμπιακού Σταδίου…

  47. ΓιώργοςΜ said

    32 Περαστικά κι από μένα!
    Ας μην ξεχνιόμαστε οι κάθε ηλικίας καρεκλοκένταυροι και ας έχουμε επίγνωση της φυσικής μας κατάστασης. Ένας τριαντάρης που σηκώνεται από την καρέκλα μόνο όταν καλεί η φύση ή για να περπατήσει μέχρι το αυτοκίνητο στην πιλοτή είναι εξίσου (ή και περισσότερο) επίφοβος με έναν εξηνταπεντάρη αγρότη για τέτοια ατυχήματα.
    Το ίδιο δέντρο στο οποίο πριν από είκοσι χρόνια ανέβαινα σαν να ήταν σκάλα, φέτος το γύριζα γύρω-γύρω για να βρω εύκολο πάτημα…

  48. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Στὰ Θερμιὰ ὅπως καὶ σ’ ἄλλα μικρὰ Κυκλαδονήσια δὲν ὑπῆρχε καλλιέργεια τῆς ἐλιᾶς, ἐπειδὴ τὰ χωράφια τὴν μιὰ χρονιὰ τὰ ἔσπερναν κριθάρι, καὶ τὴν ἄλλη ἔβαζαν μέσα τὰ αἰγοπρόβατα ποὺ τὰ βοσκοῦσαν καὶ τὰ κόπριζαν. Γι’ αὐτὸ καὶ ὅλα τὰ χωράφια ἦταν τοιχογυρισμένα, γιὰ νὰ μην φεύγουν τὰ ζωντανά. Λιγοστὲς ἐλιὲς καἰ κάποια ἄλλα δέντρα (ἀχλαδιὲς, βερυκοκιὲς, ἀμυγδαλιὲς κὰ μπόλικες συκιὲς) εἶχαν σὲ μικροὺς κήπους (ποὺ δὲν ἔμπαιναν τὰ ζωντανὰ) καὶ στὶς ἄκρες κάποιων ἀμπελιῶν.

    Πάντως μέσα στὶς γιορτὲς εἶχαν ξενύχτια ἐπειδὴ γεννούσανε τὰ ζωντανά.

  49. Spiridione said

    Στη Μεσσηνία που ξέρω το πολύ μέχρι μέσα Νοέμβρη έχουν μαζευτεί οι μαυρολιές, και μετά ξεκινάνε τις βάτσικες, τις οποίες συνήθως το πολύ μέχρι μέσα Δεκέμβρη έχουν μαζευτεί.

  50. cronopiusa said

    Παγκόσμια ημέρα κατά του AIDS σήμερα
    Πρώτα η καταδίκη και μετά η δίκη: Πώς τα ΜΜΕ «δολοφόνησαν» την υπόθεση των οροθετικών

  51. Pedis said

    Ενα εισιτήριο για… το κρατητήριο

    (τι γίνεται με τους ελεγκτές; πώς γίνεται να τους κοπεί λίγο η φόρα; Κάμια καμπάνια για μπερντάχι θα έλυνε κάτι; )

  52. Alexis said

    Ιδανικό στάδιο για το μάζεμα της ελιάς για λάδι είναι όταν οι καρποί αρχίζουν ν’ αλλάζουν χρώμα από πράσινο σε βιολετί-μωβ (όχι μαύρο). Το στάδιο αυτό χρονικά ποικίλλει, ανάλογα με την ποικιλία, από τα μέσα Οκτώβρη μέχρι το τέλος Δεκέμβρη ή και αργότερα κάποιες φορές.
    Οι άγουρες ελιές (πράσινες) βγάζουν καλής ποιότητας λάδι (αγουρέλαιο) αλλά με γεύση και άρωμα που δεν αρέσουν πάντα σε όλους (πικράδα) αλλά και με σημαντικά μικρότερη απόδοση επί τοις εκατό σε λάδι.
    Βέβαια ό,τι χάνεις σε απόδοση μαζεύοντας άγουρες το κερδίζεις συνήθως από την μεγαλύτερη ποσότητα καρπού που θα μαζέψεις, αφού αν τις αφήσεις να ωριμάσουν μπορεί να χάσεις ένα μέρος της σοδειάς από καρπόπτωση.
    Οι νομοί της Ελλάδας που δεν καλλιεργούν την ελιά είναι αρκετοί, εκτός από τα Γιάννενα, ολόκληρη η Δυτική Μακεδονία και η Ευρυτανία (τουλάχιστον).

  53. spiral architect said

    @44: Πού να θυμάμαι …🙄

  54. 32 Περαστικά! Για κάτι τέτοιους λόγος ξεφορτώθηκα 120 ρίζες ελιές στην Καλαμάτα.

    45α
    Λάμπρομ’ και ΣΗΜΕΡΑ να σταματήσει ο πόλεμος της Συρίας, χρειάζεται τουλάχιστον ένας αιώνας για να επουλωθούν στοιχειωδώς οι πληγές που άνοιξη.
    Δες σχετικά, τον ελληνικό εμφύλιο που διήρκεσε το μισό χρονικό διάστημα απ’ ό,τι μέχρι τώρα ο συριακός και είχε το 1/5 των θυμάτων απ’ ό,τι ο τωρινός. Και κρίνε…😦

  55. Αχ, Μπαναΐτσαμ’! https://www.instagram.com/richkidsofgreece_/

  56. Πάνος με πεζά said

    @ 53 : Στον Κόρφο, πάντως, και με τη χερσόνησο του Αη-Γιάννη άχτιστη και κρανίου τόπο, τότενες… Είναι το πιο στενό σημείο της Μυκόνου, με τον Κόρφο και τον Ορνό δύο κόλπους που «μπαίνουν» από βόρεια και νότια στο περίγραμμα του νησιού.

  57. Το ΤΙΜΕ εξέλεξε το πρόσωπο της χρονιάς https://pbs.twimg.com/media/CykTR2RXAAAsavU.jpg

  58. Cyrus Monk said

    Εὐχαριστῶ γιὰ τὶς εὐχές. Τὸ ἀτύχημα δὲν εἶχε σχέση μὲ ἐλιές, ἀλλὰ θὰ μποροῦσε νὰ ἔχει σχέση μὲ λάδια· μηχανῆς, ὄχι βρώσιμα. Τὸ ὁδόστρωμα ἦταν ὀλισθηρό, μετὰ δὲ τὴν πτώση μου ἔγινε ἀκόμα πιὸ ὀλισθηρό, ἀφοῦ ἡ μηχανούλα μου ἄρχισε νὰ βγάζει τὰ λάδια της στὸν δρόμο ἀλύπητα.
    Τώρα εἶμαι μὲ γυψονάρθηκα, κάταγμα στὸ ὠλένακρο καὶ ἐκνευριστικὴ δυσκολία στὴν πληκτρολόγηση καὶ στὸ κιθαρίζειν :Ρ
    Προβλέπεται δύσκολος Δεκέμβρης.

  59. Spiridione said

    Διάφορες παροιμίες για τον Δεκέμβρη.
    Παρετυμολογούσαν τον Δεκέμβρη με το δίκιο. Υπάρχουν παροίμιες σε διάφορες παραλλαγές σχετικά με τη σπορά. Ας πούμε:
    Δικέβρης, δίκια κι’ αν επόσπειρες, κι’ αν έχης κι’ άλλο, σπείρε 
    Δηλαδή υπάρχει περιθώριο και το Δεκέμβρη ακόμη για σπορά

    http://repository.kentrolaografias.gr/xmlui/browse?type=lemma&value=%CE%94%CE%B5%CE%BA%CE%AD%CE%BC%CE%B2%CF%81%CE%B7%CF%82

  60. Πάνος με πεζά said

    Και για να επανέλθουμε στο θέμα, από τις πιο γλαφυρές περιγραφές του Δεκέμβρη σε τραγούδι, είναι αυτή γενέθλιου μήνα του Διονύση Σαββόπουλου, Δεκέμβριο του 1944. (Ημερομηνία, η 2η, άλλωστε γράφεται άλλωστε και στον πίνακα).
    Δεκέμβρης του σαράντα τέσσερα
    με μια μοτοσικλέτα του ΕΛΑΣ
    η μάνα μου ετοιμόγεννη, γυρίζει ο θανατάς
    Να η μαμή, ανασηκώνει το μανίκι
    έτσι γεννήθηκα στην Σαλονίκη

  61. Γιάννης Ιατρού said

    55: Σκύλος

  62. Spiridione said

    Και μια άλλη του Λουκάτου από την Ιθάκη (έχει πρόβλημα αυτό το σάιτ με τις αναζητήσεις), με πολλές παρετυμολογίες
    Τον Οχτώβρη, οχτώ κλωνιά (= λίγα φτάνουν). Το Νοέμβρη, νόγα σπέρνε (= σκέψου, λίγα περισσότερα). Το Δεκέμβρη δίκια σπέρνε (= κανονική χουφτιά). Το Γεννάρη πιάσ΄ τα γένεια σου και σπέρνε (= μπόλικα)
    http://repository.kentrolaografias.gr/xmlui/handle/20.500.11853/290217

  63. gpoint said

    # 52

    Ετσι.

    το καλό αγουρέλαιο είναι πικρό και θέλει και κανένα μήνα να κατακαθίσει η μούργα του. Αυτή πίκρα όμως είναι καλή για την υγεία

  64. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  65. 62

    Μπααα, εγώ είμαι με τις καθαρίστριες που απειλεί ο Κούλης

  66. Ωπ, τι έγινε μάγκες; https://left.gr/news/kke-kataggellei-tilefonikes-parakoloythiseis-enimerose-idi-voytsi-pappa-kai-kommata

  67. Pedis said

    «Μποφόρ» αγανάκτησης για τον ΦΠΑ στα νησιά

    Γνωρίζει κανείς πώς δικαιολογούν (δηλ. ποια είναι τα πολιτικά/κοινωνικά/οικονομικά επιχειρήματα που επικαλούνται) οι «φοροεισπράκτορες» την επιβολή του φουπουά;

  68. 68

    Επικαλούνται, ως «λαγό», τα τουριστονήσια και τα χαρατσώνουν όλα. Ίδιο, δλδ, ο Άη-Στράτης με τη Ρόδο. Που, και στη Ρόδο, δεν είναι ίδιος ο μεγαλοξενοδόχος με τον φτωχομπινέ αγρότη.

  69. Πάνος με πεζά said

    O ΦΠΑ, αν το καλοσκεφτείς, από το 198τόσο που καθιερώθηκε, είναι χοντρικά 20% χαράτσι σε κάθε αγορά. Λογικά θα έπρεπε να είναι ένα ολοένα διογκούμενο ποσόν, αν σκεφτείς ότι το κράτος κάνει πια ελάχιστες δαπάνες, κι από πολλές απαλάσσεται από τον ΦΠΑ, ενώ ο κοσμάκης πλερώνει…
    Η μάλλον, τον πλερώνει σε κάποιον που δεν ξέρει αν τον αποδίδει…

  70. Γιάννης Ιατρού said

    67: Σκύλος

    Έλα ρε, μάλλον δεν θα πέτυχε ο κοριός που βάλαμε στον γνωστό σχολιαστή… 🙂 γμτ$#%^

  71. Γιάννης Ιατρού said

    70: Πάνος μΠ
    …τον πλερώνει σε κάποιον που δεν ξέρει αν τον αποδίδει…

    Αυτό πές το πολύ δυνατά Πάνο, γιατί μετά σε φωνάζουν να πληρώσεις κι από πάνω ακόμα μεγαλύτερους φόρους για να το ισοφαρίσουν … Η εύκολη λύση😦

  72. Idom said

    Καλησπέρα, καλό μήνα!

    Άλλο πάλι τούτο. Από ποιες πηγές ξέρουμε πότε καθήλωσαν τον Προμηθέα στον Καύκασο;

    Idom

  73. Γιάννης Ιατρού said

    67: Σκύλος

    Σε πολλά τηλεφωνικά κέντρα εγκαθιστούν στην ουσία συστήματα βασισμένα σε SIP (που δουλεύει κάπως σαν το skype, πολύ χοντρικά, σαν επεξήγηση του όρου). Η φηφιοποιημένη φωνή μεταδίδεται με πακέτα σαν του ιντερνετ. Κι αυτό συντελεί στην καλύτερη αξιοποίηση του διαθέσιμου εύρους. Κι έτσι τους έρχεται πολύ φτηνότερα και στους παρόχους και στους πελάτες. Αν είναι έτσι, ας ρίξουν μια ματιά, αν όλα τα τηλ. κέντρα που είχαν το πρόβλημα είναι του ίδιου κατασκευστή (ή παρόχου;) και κυρίως αν τρέχουν το ίδιο λογισμικό ….🙂

    Μιά σκέψη έκανα μόνο ….

  74. ΓιώργοςΜ said

    73 Υποθέτω προσωπικές μαρτυρίες, κάποιοι από τους εδώ σχολιαστές το θυμούνται, αν και μικροί τότε🙂

  75. Σωτήρς said

    18, ΓιώργοςΜ – μπορμπολόι που το λένε; Στα φωκικά το ξέρω αργολόι, αργιλόι. Πιο συχνά στη φράση «δεν έχω ελιές φέτος, αργιλόικες μόνο».

    19+, Σα το αξέχαστο «Αιολίς» που συνδέει Λήμνο – Άγιο Στράτη δεν είναι βεβαίως. Η φήμη είναι ότι ήταν ποταμόπλιο που του κότσαραν πλαϊνά για να πλέει καλύτερα. Δεν θα ξεχάσω που δεν μας έδινε απόπλου το λιμενικό να φύγουμε από Λήμνο γιατί ήταν πολλά τα μποφόρ. Και στο τέλος είπαν «δύο φαντάρια έχει μέσα και πράματα, δήλωσε το φορτηγό να φύγουμε». Αξέχαστες ώρες στο Αιγαίο.

    Και για το ΦΠΑ στα νησιά τι να πω. Μου βγαίνει η αγανάκτηση για όλα τα τουριστονήσια και τα στρατονήσια. Στη Λήμνο οι ντόπιοι, στην πλειοψηφία, περνούσαν ζάχαρη με τόσα στρατόπεδα. Στον Άγιο Στράτη κανονικά πρέπει να τους δίνουν επίδομα και ένα μετάλλειο για κάθε χρόνο που ζουν εκεί.

  76. ΓιώργοςΜ said

    76 μπορμπολόι: Β. Ευβοια

  77. 73, 75

    Το καταθέτει ως αυτόπτης μάρτυς γνωστός πολιτικός, νομικός και εκδότης εφημερίδος των Χανίων, πατήρ του αρχηγού της αξκής αντιπολιτεύσεως. Είχε εκπαιδεύσει το γύπα πούτρωγε τα σκώτια του Προμηθέως!

    http://valiacaldadog.blogspot.gr/2012/03/blog-post_28.html

  78. smerdaleos said

    @78, Σκύλο: πατήρ του αρχηγού της αξκής αντιπολιτεύσεως. Είχε εκπαιδεύσει το γύπα πούτρωγε τα σκώτια του Προμηθέως!
    —-

    Αυτός θυμάται και την περίοδο που ο ελληνικός κλέφτης της φωτιάς Προμηθεύς και ο βεδικός κλέφτης της φωτιάς pramathyus (= «κλέφτης» σανσκριτιστί) (M)Atarisvan («πυρανάπτης» αν διαβαστεί δίχως το /m/) ήταν ακόμα κοινό Ελληνο-Άριο μύθευμα.

    https://smerdaleos.wordpress.com/2014/09/02/%ce%bf-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%bc%ce%b7%ce%b8%ce%ad%ce%b1%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b7-%ce%ba%ce%bb%ce%bf%cf%80%ce%ae-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%86%cf%89%cf%84%ce%b9%ce%ac%cf%82/

  79. 79

    Παναπεί ο μύθος είναι κλεμμένος; Το λες και ινσέπτσιο (κλοπή εντός της κλοπής)

    Επίσης, ο Δεκέμβριος είναι ο μήνας των ημερολογίων.
    Κάτι δια τα κυρίας του ιστολογίου http://www.boredpanda.com/french-farmers-calendar-2017-fred-goudon/?_t=1&_f=featured

  80. smerdaleos said

    @80, Σκύλος: Παναπεί ο μύθος είναι κλεμμένος;
    —-

    Όχι κλεμμένος, αλλά κοινή ελληνο-άρια κληρονομιά Ελλήνων και Ινδο-Αρίων.

    Μετά την διάσπαση της ΠΙΕ, υπήρχε ένας θυγατρικός Ελληνο-Άριος κλάδος (Greco-Aryan) που αποτέλεσε τον κοινό πρόγονο της Ελληνικής, της Αρμενικής , της Φρυγικής και των Ινδο-Ιρανικών γλωσσών.

    Μαζί με τις αποκλειστικές γλωσσικές ομοιότητες που χαρακτηρίζουν αυτές τις ΙΕ γλώσσες (λ.χ. παρελθοντική αύξηση φέρω/φερον ~ bharami/abharam ~ αρμ. berem/eber) υπάρχουν και ορισμένα κοινά μυθεύματα, όπως η κλοπή της φωτιάς από τους θεούς και η περιγραφή του κλέφτη από την ρίζα *pro-math2- «κλέβω».

    Κάτι σαν το φράσημα *klewos n.-dhgwhi-tom > κλέος ἄφθιτον της Ιλιάδας και το ολόιδιο σανσκριτικό śrávas akṣitam τους «εὔιππους» δίδυμους Διόσκουρους και τους βεδικούς svaśva (su-aśva = εὔ-ιππους) Asvin/Nasatyas που περιγράφονται ως Divò .. putraḥ ~ «Διός κούροι/υιοί».

    https://smerdaleos.wordpress.com/2015/05/21/%CE%B7-%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CE%BD%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-%CE%B4%CE%B9%CF%8C%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%BF%CE%B9/

  81. sarant said

    51 Και η γιατρίνα πήγε εθελοντικά στο τμήμα -αν ήθελε δεν πήγαινε…

    58 Mπρρρ

    60 Σε μιαν άλλη λέει πως και το Γενάρη μπορείς να σπείρεις αν το χωράφι είναι καλό

    75😉

  82. Pedis said

    # 69, 70, 76 – καλά, αλλά γνωρίζετε το «επιχειρημα» για την επιβολή αυτού του φόρου;

    Λ.χ. η επιβολή αναλογικού φόρου στο εισόδημα έχει το γνωστό επιχείρημα …, η μη-επιβολή φόρου ή ελαχιστοποίησής του στα ανώτερα εισοδηματικά στρώματα δικαιολογείται με επιχειρήματα τύπου τρικλ ντάουν ή με τα ακόμη παλιότερα του κλασικού φιλελευθερισμού ότι πρόκειται για κλοπή περιουσίας, για τα διόδια ότι πρόκειται για τη συντήρηση ή την αποπληρωμή των έργων, λέμε τώρα …

    ε, αυτός ο κερατοφόρος ο φουπουά, γνωρίζετε, πώς δικαιολογείται επίσημα;

  83. 83

    Διότι μπορεί να μην έχεις/δηλώνεις εισοδήματα αλλά θα ντυθείς/φας/κοκ, οπότε θα στα πάρουν και από εκεί.😉

  84. Πάνος με πεζά said

    Ως πρώην «φόρος κύκλου εργασιών»…Το νυν όνομα, «προστιθέμενης αξίας», που έρχεται από την ξένη μετάφραση, παραλογισμός είναι… Δηλαδή κάτι, επειδή το αγοράζω, αποκτά προστιθέμενη αξία, ενώ αν έμενε στο ράφι δε θα την είχε – αν κατάλαβα καλά.

  85. Γιάννης Ιατρού said

    85: Πάνο, δεν είναι ακριβώς ετσι, γιατί οι ενδιάμεσοι, από τον παραγωγό έως τον αγοραστή δεν πληρώνουν ΦΠΑ. ΦΠΑ πληρώνει ο τελικός χρήστης. Οπότε, από την, έστω, πρωτη ύλη/εξαρτήματα,έως το τελικό προϊόν προσετέθη αξία …

    Λέμε τώρα …

  86. Στ. Χατζόπουλος said

    Στο μηνολόγιο Δεκεμβρίου νομίζω καλό είνι να ανφέρεται στις 10 τουν μήνα «Άλκη Αλκαίου του στιχουργού τελευτή»

  87. sarant said

    87 Έγινε ήδη!

  88. Triant said

    Άσχετο, αλλά μόλις το είδα είπα να κεράσω για το καλό του μήνα.

    «Έπειτα από μακρά συνομιλία του Γιάννη Αλαφούζου με τον Αντρέα Στραματσόνι, με απόφαση του Προέδρου, για την προστασία της ομάδας από επικίνδυνες εξελίξεις, που δεν συνδέονται άμεσα με το ποδόσφαιρο, ο Αντρέα Στραματσόνι παραιτήθηκε από προπονητής της πρώτης ομάδας. »

    Με απόφαση του Προέδρου … ο Αντρέα Στραματσόνι παραιτήθηκε από προπονητής της πρώτης ομάδας!

    Πάλι το ποδόσφαιρο δείχνει τον δρόμο, έ Τζί;

  89. Πάνος με πεζά said

    @ 86 : Ναι, ήταν ο παλιός «κύκλος εργασιών». Τώρα, με τη μεταφορά του ΦΠΑ και στις υπηρεσίες, βεβαίως πληρώνουν (;) κι αυτοί.

  90. Γς said

    >Δε 26 Σωτηρίας Μπέλλου της υμνωδού

    Σωτηρία Μπέλου και το Νοσοκομείο Σωτηρία

    Πλακούλες της Ειρήνης

    Κατ και Ειρήνη.

    Κι ήσουν μια γάτα καλή μου

    http://caktos.blogspot.gr/2014/05/blog-post_24.html

  91. Γιάννης Ιατρού said

    90: με τη μεταφορά του ΦΠΑ και στις υπηρεσίες…πληρώνουν (;) κι αυτοί
    Μόνο αν είναι οι τελικοί αποδέκτες της υπηρεσίς (που είναι συνήθως, π.χ. όταν μια εταιρεία επισκευάζει ένα μέσο παραγωγής και πληρώνει ΦΠΑ για την δουλειά του επισκευαστή και τα ανταλλακτικά).
    Άλλο θέμα είναι, ότι αυτα τα έξοδα στις εταιρείες εκπίτπουν μετά από τα έσοδα…. Εδώ γίνονται οι μεγάλες κομπίνες, εντός κι εκτός έδρας🙂
    Σε μερικές άλλες χώρες, και για τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να εκπέσουν έξοδα/δαπάνες που είναι αναγκαίες για την απόκτηση του εισοδήματός τους (π.χ. Werbungskosten στην Γερμανία) και δεν καλύπτονται από το γενικό ποσό που προβλέπει ο φορολογικός νόμος (κάτι σαν το δικό μας αφορολόγητο, αλλά με διαφορετική λογική, αλλά παρόμοιο αντίκτυπο).

  92. w2016blog said

    81 Το οτι στον Ελληνικό μύθο αναφέρεται σαν αδελφός του Προμηθέα ο Επιμηθέας σημαίνει κάτι;Υπαρχει κατι αντίστοιχο στην Φρυγική και των Ινδο-Ιρανικη παραδοση;

  93. Γιάννης Ιατρού said

    93: Σε καταγγέλω ότι αποκρύπτεις την άλλο του αδελφό, το Άτλαντα🙂🙂

  94. Ιστορική ημερομηνία από σήμερα!

    Ο Πανάρας βαράει γερμανικό στα σύνορα με την Αλβανία

    http://www.onalert.gr/stories/o-kammenos-dianyktereyei-se-fylakio-sta-synora-me-albania-minima-se-rama/53222

    Ω, ρε, φουκαργιάρικα φαντάρια…

  95. ΓιώργοςΜ said

    85, 86 Η μετάφραση είναι ακριβής. Value Added Tax, Φόρος Προστιθεμένης Αξίας, γιατί αφορά την αξία που προσθέτει σ’ ένα προϊόν ο καθένας που συμμετέχει στη γραμμή από την παραγωγή ώς την κατανάλωση. Ο τελικός καταναλωτής πληρώνει φυσικά το σύνολο, όμως αυτοί που συμμετέχουν στην παραγωγή πληρώνουν ένα ποσοστό. Στο πιο απλουστευμένο παράδειγμα, ο αγρότης παράγει ένα κιλό μήλα και το πουλάει 1€ στον χονδρέμπορο. Σε αυτό προστίθεται ο ΦΠΑ, έστω 20%. Ο χονδρέμπορος (που έχει πληρώσει 1,20) το πουλάει στο σουπερμάρκετ 2€ συν 20%=2,40€. Ο χονδρέμπορος αποδίδει τη διαφορά του ΦΠΑ, δηλαδή 0,40 που εισέπραξε μείον 0,20 που πλήρωσε, δηλ 0,20€ κοκ μέχρι τον τελικό καταναλωτή.
    Το άδικο αυτού του φόρου είναι ότι πληρώνουν το ίδιο για κάθε προϊόν φτωχοί και πλούσιοι, οπότε καταστρατηγείται η αρχή της αναλογικότητας, του να πληρώνει δηλαδή φόρο ο καθένας ανάλογα με το εισόδημά του, και δη από το κομμάτι εκείνο του εισοδήματός του που είναι πάνω από κάποιο ελάχιστο όριο διαβίωσης.
    Η μείωση του ΦΠΑ στην άγονη γραμμή είναι ένας εύκολος τρόπος να αντισταθμίσει κανείς το υψηλό κόστος των προϊόντων και των υπηρεσιών που παράγονται εκεί (αφού η μεταφορά προς και από τα νησιά κοστίζει πολύ περισσότερο από τις επίγειες μεταφορές), αλλά δημιουργεί και κάποιες στρεβλώσεις: Κάποιοι αγόραζαν αυτοκίνητα από τη Σάμο ή τη Χίο, γλιτώνοντας κάποια χιλιάρικα, πολλά ηλεμάγαζα είχαν χαμηλότερες τιμές από τα αντίστοιχα στην ηπειρωτική χώρα κλπ.
    Όταν μια χώρα παράγει την πολιτική της, μπορεί να βρει λύσεις ενδεχομένως καλύτερες. Όταν την πολιτική την παράγουν οι δανειστές, οι οποίοι λένε με λίγα λόγια «κόψε το λαιμό σου και φέρε τα λεφτά» (αρκετά κοντόφθαλμοι ώστε να σφάξουν τη χήνα αντί να μαζέψουν τα αυγά), τα πράγματα είναι αλλιώς.

  96. Pedis said

    Κι εγώ σκέφτομαι ότι πρόκειται για έναν έμμεσο φόρο … σας τον επιβάλλουμε και σκασμός, δεν έχουμε ούτε χρειαζόμαστε καμιά αιτιολόγηση με αναφορά σε κάποιο αφηρημένο ευρύτερο κοινωνικό όφελος ή κάποιας εξεζητημένης όσο και φανταστικής οικονομικής επιδίωξης (ανάπτυξη, επενδύσεις και τα ρέστα).

    Προσωπικά, επειδή είχα καταλάβει το εντελώς παράλογο του φόρου αυτού, όπου μπορώ να τον αποφύγω το κάνω, προφανώς μην ζητώντας την απόδειξη. Και τα τελευταια χρόνια, που είναι βέβαιο ότι όλα αυτά καταλήγουν στις τράπεζες (που έχουν ως υπαλλήλους τους διάφορους ντάιζεμπλάουμ και το εγχώριους πολιτικούς τους υπηρέτες) το επιδιώκω ακόμη περισσότερο.

  97. smerdaleos said

    @93:Το οτι στον Ελληνικό μύθο αναφέρεται σαν αδελφός του Προμηθέα ο Επιμηθέας σημαίνει κάτι;
    —-

    Σημαίνει ότι η φιγούρα του «Επιμηθέα» ως μη προνοητικού αδελφου΄του Προμηθέως ανακαλύφθηκε αφού η λαϊκή ετυμολογία (folk etymology) είχε ήδη συσχετίσει το όνομο Προμηθεύς με την προμήθεια και τον προμηθή = προνοητικό.

    Αντίστοιχα, το μύθευμα του τυφλώματος του μονόφθαλμου Κύκλωπος που υπάρχει στην Οδύσσεια, προέκυψε αφού η λαϊκή ετυμολογία είχε ήδη ετυμοληγήσει το όνομα Κύκλωψ ως «αυτός που έχει έναν μόνο «κυκλοτερή» οφθαλμό».

    Βέβαια το όνομα Κύκλωψ κατά πάσα πιθανότητα είναι Πκύκλωψ = Pk’u-klōp-s = «ζωοκλέφτης» (λ.χ. κλώψ = κλέφτης και γυναικόκλωψ = «αυτός που έκλεψε τη γυναίκα άλλου», λ.χ. ο Πάρις την Ελένη).

    Το πρώτο συνεθτικό *pk’u- είναι μηδενικός βαθμός του ΙΕ *pek’u- «κινητή περιουσία, το βιος σε ζώα» (λ.χ. λατινικό pecu, αγγλικό fee), το οποίο είναι πρω΄το συνθετικό του ιρανικού όρου που κρύβεται πίσω από τον «τσομπάνο» (fsu-pāna = ζωο-προστάτης, picuraru που λένε και οι Αρμάνοι/Βλάχοι).

    https://en.wiktionary.org/wiki/%CE%9A%CF%8D%CE%BA%CE%BB%CF%89%CF%88
    https://en.wiktionary.org/wiki/picurar
    https://en.wiktionary.org/wiki/%DA%86%D9%88%D9%BE%D8%A7%D9%86

    https://smerdaleos.wordpress.com/2014/01/09/o-%ce%ba%cf%8d%ce%ba%ce%bb%cf%89%cf%88-%ce%bf-%cf%84%cf%83%ce%bf%ce%bc%cf%80%ce%ac%ce%bd%ce%bf%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%bf-%cf%80%e1%be%b6%ce%bd/

  98. Pedis said

    # 96 – Το άδικο αυτού του φόρου είναι ότι πληρώνουν το ίδιο για κάθε προϊόν φτωχοί και πλούσιοι, οπότε καταστρατηγείται η αρχή της αναλογικότητας …

    όπως συμβαίνει με κάθε τυπο έμμεσης φορολογίας.

    τΤο ειδικότερο ζήτημα εδώ είναι ότι λείπει, μου φαίνεται, η αιτιολογία επιβολής του από το κράτος βασισμένη σε επιχειρήματα «κοινού συμφέροντος» (βλ. # 97).

    Και στα υπόλοιπα που γράφεις συμφωνώ.

  99. Περί ΦΠΑ

  100. Pedis said

    # 82 – 51 Και η γιατρίνα πήγε εθελοντικά στο τμήμα -αν ήθελε δεν πήγαινε…
    αυτό είναι επιχείρημα; Μια που ήρθες σε κρατάμε, αν δεν ερχόσουν θα τη γλύτωνες;

  101. Γιάννης Ιατρού said

    98: Γιατρέ μου, να σου βάω ένα τραγουδάκι για τον Προμηθέα μας, μιας και μας φωτίζεις επί μονίμου βάσεως με τα σχόλιά σου🙂

  102. sarant said

    89 Τον παραίτησε δηλαδή

    101 Όχι, δεν το λέω γι’ αυτό -λέω τι παθαίνει όποιος δείχνει συνεργάσιμος

  103. Γς said

    24:

    Δεν είπα το σημαντικότερο: Να είσαι 18-20 χρονών…

    25:

    >Μωρέ και 27 να είσαι, καλά είναι!

    και 27 αναγραμματισμένα;
    [σουασάντ ντουζ]

  104. ΓιώργοςΜ said

    99 (97) Άδικο είναι, όχι παράλογο. Είναι η εύκολη λύση ενάντια στη φοροδιαφυγή, όταν δεν έχεις τρόπους να φορολογήσεις το εισόδημα. Όσο ο κόσμος αγοράζει πράγματα, το κράτος θα εισπράτει φόρους.

    Όσο για το «κλέβω το ΦΠΑ»=»αντίσταση στο ντόπιο και ξένο κατεστημένο/τις τράπεζες/στην παγκοσμιοποίηση», δε με βρίσκει σύμφωνο. Τουλάχιστον, όποιος το κάνει, ας ζητάει έκπτωση τουλάχιστον 25%, αλλιώς είναι, εκτός από οτιδήποτε άλλο, και κορόιδο: Ο έμπορος δεν αποδίδει το ΦΠΑ για το προϊόν ενώ έχει εκπέσει ο αντίστοιχος ΦΠΑ κατά την αγορά από τον προμηθευτή του. Επίσης δεν εμφανίζει το κέρδος που αντιστοιχεί στην αγοραπωλησία, άρα κερδίζει επιπλέον 20-30% από τον φόρο εισοδήματος.
    Με λίγα λόγια, για μια αγορά 100€, το καθαρό ποσό χωρίς ΦΠΑ είναι 100/1.23~81€. Αν το κέρδος του είναι 20€, ο φόρος εισοδήματος είναι 7-8€. Άρα, για να πουλήσει με το ίδιο κέρδος χωρίς ΦΠΑ πρέπει να πάρει 70€ μέσες-άκρες.
    Αυτά τα 30€ θα λείψουν όμως από το λογαριασμό κάποια στιγμή, και έχω την εντύπωση πως θα λείψουν πρώτα από τους συνταξιούχους, τα νοσοκομεία κλπ, οι καρχαρίες το μερίδιό τους θα το πάρουν πρώτοι.
    Θα πει βέβαια ο Λάμπρος (και σωστά), πως τα ποσά της «νόμιμης» φοροδιαφυγής (ή φοροαποφυγής) είναι πολύ μεγαλύτερα. Ε, αυτοί τόσο μπορούν, τόσο κλέβουν. Αν κάνω κι εγώ το ίδιο, δεν έχω καμία μεγάλη διαφορά σε θέμα αρχής.
    Βέβαια, αν δεν έχω ψωμί να φάω, θα κλέψω. Δε νομίζω όμως πως είναι όλοι όσοι ακολουθούν αυτή την πρακτική σε τέτοιο επίπεδο ένδειας.

  105. Pedis, ο κύριος λόγος ύπαρξης των φόρων είναι για να βγάζει τα έξοδα λειτουργίας του το κράτος (και να τρώνε οι λειτουργοί του, θα προσέθεταν οι κακεντρεχείς). Τα άλλα όλα είναι παρενέργειες: ο φόρος κληρονομιάς δυσκολεύει τη συγκέντρωση και διατήρηση μεγάλων περιουσιών στις οικογένειες [πράγμα που βεβαίως μπορεί να κρίνεται επιθυμητό], ο φόρος μεταβιβάσεως ακινήτων καθιστά λιγότερο ρευστή την αγορά ακινήτων [πράγμα κατά κανόνα όχι επιθυμητό], ο ΕΝΦΙΑ δυσκολεύει την ιδιοκτησία ακινήτων [πράγμα κοινωνικά ανεπιθύμητο αλλά ίσως οικονομικά επιθυμητό σε κάποιες περιστάσεις], οι εισαγωγικοί δασμοί προστατεύουν την εγχώρια παραγωγή, οι εξαγωγικοί δασμοί συγκρατούν τις τιμές κλπ. — αλλά ο κύριος σκοπός των φόρων είναι, ή πρέπει να είναι, ταμιευτικός: να προσπορίζουν χρήματα στο κράτος.
    Ο ΦΠΑ έχει το καλό ότι είναι ουδέτερος. Κάθε αγαθό επιβαρύνεται το ίδιο, άσχετα με το πόσα στάδια μεσολαβούν ή πόσες επιχειρήσεις υπεισέρχονται στη δημιουργία του και πού βρίσκονται αυτές. Γι’ αυτό και οι τοπικές ελαφρύνσεις/απαλλαγές είναι αντίθετες στη λογική του και ορθώς καταργούνται σταδιακά. Αν το κράτος θέλει να βοηθήσει τους Κουφονησιώτες (γιατί όχι και τους Ευρυτάνες;), ας βρει άλλα μέσα, επιδοτήσεις λ.χ. των μεταφορών.

  106. Για να τονωθεί η απασχόληση και η τοπική αυτάρκεια, έχει προταθεί να επιβληθεί βαρύτατος ΦΠΑ (ως και 100%) στα αγαθά, πλην των τελείως πρώτης ανάγκης, τροφίμων π.χ., και μηδενικός ή μηδαμινός στις υπηρεσίες. Ετσι π.χ. θα έχουμε κίνητρο να μαντάρουμε τις κάλτσες μας ή να επισκευάζουμε τα ψυγεία μας, δίνοντας δουλειά στις μανταρίστρες και στους ηλεκτρολόγους/ψυκτικούς, αντί να τα πετάμε άμα χαλάσουν και ν’αγοράζουμε καινούργια από την Κίνα. Δεν μου φαίνεται εφικτό, τουλάχιστον όχι χωρίς άγριο κλείσιμο των συνόρων (στην Κούβα ίσως να μπορούσε να λειτουργήσει), αλλά ως ιδέα είναι ενδιαφέρουσα.

  107. smerdaleos said

    @102, Γιάννη

    Ε τότε να μην αφήσουμε παραπονεμένο το επίθετο της Αρτέμιδος «ἰοχέαιρα», του οποίου το δεύτερο συνθετικό οι αρχαίοι δεν μπορούσαν να ερμηνεύσουν, ενώ είναι πανεύκολο αν κάποιος γνωρίζει ότι ο ινδικός θεός Indra ήταν vajra-hasta (j=dž) = «με ρόπαλο στο χέρι» και isu-hasta «με βέλη στο χέρι».

    *h1ey-s- > μηδενόβαθμο *h1isus = «βέλος» > αναθεματοποιημένο *h1isw-os > ihwos > ῑός (και ο-βαθμο *h1oys-tos > οἰστός)
    *g’hes-r. = «χέρι» > χείρ και *g’hos-tos > ἀγοστός = «παλάμη» ~ hasta «χέρι»

    *h1iswo-g’hes-r.-ih2 > iswo-ghes-ar-ya > ihwo-kheharʲrʲa > īwo-khehayra > ἰοχέαιρα = «με βέλη στα χέρια».

    https://smerdaleos.wordpress.com/2015/05/22/%ce%b7-%ce%b9%ce%bf%cf%87%ce%ad%ce%b1%ce%b9%cf%81%ce%b1-%ce%ac%cf%81%cf%84%ce%b5%ce%bc%ce%b9%cf%82/

  108. ΚΑΒ said

    Καλό μήνα.

    60,82 Δεν πολυσυμφωνώ με τις ερμηνείες στις παροιμίες.
    Του Γενάρη λ.χ. η σπορά θα ευδοκιμήσει μόνο αν ακολουθήσουν καλοί καιροί. Γι’ αυτό οι πολλές παροιμίες για αρνητική έκβαση της σποράς αυτού του μήνα όπως: του Γενάρη το ζευγάρη διάολος θε να το πάρει. Ακόμη και το καλό χωράφι δε θα δώσει παραγωγή αν δεν ευνοήσουν οι καιροί, όπως έγινε φέτος. Υπάρχουν κι άλλες παροιμίες σχετικές που δεν τις αναφέρω.
    Ένας γεωργός.

  109. ΚΑΒ said

    109. ζευγάρι

  110. Γιάννης Ιατρού said

    108: Είδες τι συμβαίνει, όταν κόβονται οι επικοινωνίες; Άσε το που να βρούν έναν *(s)merd– ==> σμέρδ(ν)ο σχολιαστή🙂

  111. giorgos said

    «Ωστόσο αίτίες γιά μιά βελτίωση τών πραγμάτων ύπάρχουν . Πώς είναι λ.χ. δυνατόν νά έχωμε ΦΠΑ καί Τελωνεία ταυτόχρονα ?
    Ο ΦΠΑ — πού μετεφράσθηκε έτσι άπό τά Αγγλικά καί Γαλλικά (Taxe sur la valeur ajoutee) –είναι ένα σοσιαλιστικό έκ μέρους τού άστικού Κράτους μέτρο καί είναι φόρος έπί τού προιόντος , ήγουν φόρος έπί τής ύπεραξίας πού θέλει νά είσπράττη ό καπιταλιστής .
    Τό Κράτος δηλαδή δέν τόν άφήνει νά άσυδοτή , ούτε όμως καί τόν περιορίζει καθόλου .
    Αν ή «ίδιωτική πρωτοβουλία» τού καπιταλιστή τόν ώθή νά θέλη νά κερδίση άντί Α 100Α , τό κράτος τού τό έπιτρέπει , ύπό τήν προυπόθεση , όμως ότι σ’ αύτή τήν περίπτωση , θά πληρώση περισσότερον φόρο ύπεραξίας , επί πλέον δέ πρέπει νά λάβη ύπ’ όψη καί τό σπουδαιότερο γεγονός ( πού άποτελεί τήν ούσία τού φιλελεύθερου άστικού κράτους ) : ότι ό δίπλα καπιταλιστής , έχοντας κι’ αύτός τόν ίδιον βαθμό έλευθερίας βουλήσεως , μπορεί νά κατασκευάζη τό ίδιο προιόν καί νά άρκήται νά κερδίζη μόνο 2Α. Οπότε βέβαια ύπάρχει κίνδυνος ό άλλος καπιταλιστής νά χρεωκοπήση .
    Γιά νά λειτουργούν όμως αύτές οί άσφαλιστικές δικλείδες τού συστήματος , είναι άπαραίτητο ή Οίκονομία νά είναι πράγματι έλεύθερη ,χωρίς άγορανομίες , «διατάξεις» , τελωνεία καί κρατική κάλυψη τής ίδιωτικής έπιχειρήσεως .
    Τά πράγματα βέβαια αύτά δέν είναι δέν είναι προφανώς ζητήματα οίκονομίας –καί όρθώς δέν περιλαμβάνονται στά οίκονομολογικά συγγράμματα–μιά καί στηρίζονται στήν σημασία τής…έλεύθερης βούλησης (ήγουν στίς ώραίες έφευρέσεις τού Βολταίρου μέ τόν Μοντεσκιέ …) .
    Στήν Ελλάδα έπειδή τά θεωρούμε ώς τέτοια καί έν άπορία περί τής φύσεως τού συγχρόνου καπιταλισμού–ταυτοσήμου μέ τό άδέσποτον κέρδος! — , είναι δυνατόν ν’ άκούση κανείς τίς πιό άπίθανες έκφράσεις γιά τόν ΦΠΑ :»είναι φόρος πού μάς τόν έπιβάλλουν» , «δέν τόν χρειαζόμαστε» , «δέν μάς είναι άπαραίτητος» κλπ. !!! Καί βέβαια άπό τήν διεθνώς πασίγνωστη ώς πρός τήν ίδεολογική της συγκρότηση Αριστερά μας , ότι είναι καί «φόρος άντιλαικός» ! Πώς όμως μπορεί νά είναι τέτοιος , άφού τελικώς δέν είναι είμή παρακράτηση ένός μέρους τού κυκλοφορούντος χρήματος άπό τήν παραγωγή γιά τήν άσκηση κοινωνικής πολιτικής (παιδεία , ύγίεια κλπ.) ? Καλό θά ήταν — μιά καί ύποτίθεται ότι οί Αριστερές έχουν σέ άνώτερο βαθμό συνειδητοποιημένες τίς διαδικασίες τού καπιταλιστικού συστήματος — νά μπορούσε νά ξεφύγη όλίγον ή δική μας άπό τίς άναμνήσεις τών ήρωικών κατωρθωμάτων τών βουνών καί νά καταλάβη ότι ό σύγχρονος κόσμος (έξ ίσου καί ή Σοβ.Ενωση ) έχει ξεφύγει κατά πολύ άπό τά παλαιά συνθήματα τού Μάρξ καί τού Λένιν , τά όποία ήσαν άπλώς μιά άρχή γιά τήν σοσιαλιστικοποίηση τής παραγωγής , ή όποία συμβαίνει σήμερα διεθνώς μέ φορέα τήν άνάπτυξη τής τεχνολογίας . ………………….
    Εν πάση περιπτώσει , καί χωρίς τίς ίδέες τού Μάρξ καί τού Ενγκελς –μιά καί έν Ελλάδι παρέμειναν όλοσχερώς άγνωστες καί σήμερα άποτελούν μάλλον έργο τών ίστορικών καί τών φιλοσόφων — θά μπορούσε τουλάχιστον ή έλληνική Αριστερά νά έπιδιώξη νά έμβαθύνη στήν τρέχουσα δομή τού καπιταλιστικού κόσμου καί , μέσα στά μέγιστα περιθώρια πού αύτή άφήνει γιά τήν σοσιαλιστική τροπή της , νά άσκήση όντως μιά κάποια φιλολαική πολιτική στήν πράξη καί όχι στά συνθήματα .
    Αντί π.χ. νά λέη , ότι ό ΦΠΑ είναι «άντιλαικός» , καλύτερα θά ήταν νά λέη (πρός προστασία τού «λαού» ) , ότι ή φορολογική διαφυγή μ’ αυτόν πρέπει νά κολάζεται ώς ποινικό άδίκημα (δηλ. μέ φυλακή ώς κλοπή , όχι κατά τού «Δημοσίου» , άλλ’ ώς πρός άτομον όπως τού κοινού διαρρήκτη ) , άφού ό ΦΠΑ προπληρώνεται άπό τόν καταναλωτή καί είναι σχέση τού ίδίου πρός τό Κράτος μέσω τού παραγωγού. Αύτό πάει νά πή «φιλεργατική πολιτική» –άξιοποίηση τών εύκαιριών μέ τήν κατανόηση τών νοημάτων . Καί άκόμη ,άν μπορούσε ή Αριστερά μας ν’ άντιληφθή ότι «ό λαός» δέν ύπάρχει μόνο στήν Ελλάδα (όπου καταπίνει μόνο «συνθήματα» ) άλλά καί στίς χώρες τής Εύρώπης , στήν Αμερική ή τήν Ιαπωνία , κατανοώντας τήν μεταβολή τής έννοίας τής «άστικής ίδιοκτησίας» πού έπέβαλαν οί άλλοι λαοί , θά μπορούσε νά τήν κάνη πραγματικότητα καί στήν Ελλάδα , πάντοτε μέσα στά «άστικά δεδομένα» , άπαιτώντας τά έσοδα τών άκινήτων νά προκύπτουν άναγκαστικώς καί νά ύπαχθούν μέ κατάλληλον συντελεστή στόν ΦΠΑ .
    Οχι δηλαδή ό έντιμος έλληνοχριστιανικός κάτοχος άκινήτων (ίδιώτης άλλά μή έξαιρουμένων συνταγματικώς καί τών «νομικών προσώπων» ) νά τά κρατή κλεισμένα έπειδή είναι «δικά» του , γιά νά μήν μπή σέ άλλην φορολογική βαθμίδα , μέ άποτέλεσμα τήν κρίση στέγης , τήν αύξηση τών ένοικίων καί τήν έπένδυση τού είσαγομένου συναλλάγματος σέ τοίχους . Ομιλούμε τήν στιγμή αύτή μέ «μαρξισμό τής πράξης» καί όχι τού «μαρξισμού» , δηλαδή περί τών «έργατών» τού Βλγίου καί τής Γερμανίας , οί όποίοι , όσοι έρχονται ή μπορούν νά έλθουν , ένώ θά μπορούσαν νά έπενδύσουν τά χρήματά τους σέ έπιχειρματικούς τομείς , διατηρώντας τήν έπιχειρησιακή έπαφή μέ τίς χώρες πού έζησαν καί τονώνοντας έτσι τήν έσωτερική άγορά , άναγκάζονται νά τά έπενδύσουν σέ τοίχους , διότι τό πρόβλημα πού άντιμετωπίζουν , παρά τούς τόνους μπετόν , είναι τό πρόβλημα τής στέγης . Καί τούτο , διότι ή δίς Ζωίτσα ,έτών 87 καί άειπαρθένος , έχουσα «δικές» της τρείς πολυκατοικίες έκ διαρκούς κληροδοσίας άπό τό 1821 καί στενώς πιστή στά έλληνοχριστιανικά περιβάλλοντα , άρκείται μόνο στήν μία , γιά ν’ άποφεύγη τήν έφορεία , καί τίς άλλες δύο τίς άφήνει νά έρειπώνουν , έχοντάς τες τάξει «τάμα» στήν Αγία Εύλαμπία μετά τόν θάνατό της , έπειδή τήν έβοήθησε στήν ζωή της άπ’ τούς «κακούς έραστές» !…Αύτά έδώ , στήν Εύρώπη όμως οί άνύπαντροι πληρώνουν περισσότερα γιά φόρους απ’ όσα παίρνουν στό χέρι .
    Η δίς Ζωίτσα δέν προσέφερε τίποτε μέ τήν ζωή της στούς άλλους καί στό Κράτος : ούτε παιδιά ούτε κάποιο πνευματικό έργο –τά δύο πού άποτελούν τήν βάση τής ζωής . Κατά ποιόν λοιπόν τρόπο «τά έκ ίδιοκτησίας δικαιώματα δέν δύνανται νά άσκώνται είς βάρος τού γενικού συμφέροντος» στήν περίπτωσή της ?
    Βεβαίως ή «δίς Ζωίτσα » δέν περιλαμβάνεται στούς πίνακες περιεχομένων τών έργων τού Μάρξ καί τού Ενγκελς , διότι δέν άποτελεί έννοιαν άστική . Αποτελεί έννοια έλληνοχριστιανική καί έδώ είναι πού σύμφωνα μέ τά θεωρήματα τά κατά τόπους κομμουνιστικά κόμματα όφείλουν νά άναλύουν τίς έπιτόπιες συνθήκες καί νά μεταβάλουν τήν δίδα Ζωίτσα άπό πράγμα σέ έννοια .
    Αύτά βέβαια όλα , άν συζητάμε γιά τόν «λαό» . Ολίγη άσχολία περί τάς έννοίας δέν θά έκανε κακό στήν Αριστερά . »

    Από τό βιβλίο «Επί Τής Δομής Τού Νεοελληνικού Κράτους»

  112. Corto said

    Καλησπέρα και καλό μήνα!

    «Πα 9 : Ιωάννου Βοκκακίου και της Ανθρωπίνης Κωμωδίας του»

    Γιατί όμως; Η Ανθρώπινη Κωμωδία δεν είναι του Μπαλζάκ;

  113. νεσσίμ said

    67. φαίνεται οι γερμανοι του ΟΤΕ φέραν τα παλιά ανατολικογερμανικά μηχανήματα υποκλοπών που τα είχε φάει η υγρασία!

  114. Γιάννης Ιατρού said

    114: Corto
    …Το «Δεκαή μερο», ονομάστηκε, σαν αντίθεση προς τη «Θεία Κωμωδία» του Δάντη, «Η Ανθρώπινη Κωμωδία» του Ιωάννη Βοκάκιου..
    (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)

  115. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Famous Capricorn (only December)

    …..
    Bowie, David (January 8)
    The innovative rock star who was Ziggy Stardust
    Bowles, Paul (December 30)
    Author of The Sheltering Sky
    …….
    Diddley, Bo (December 30)
    The early rock ‘n’ roll inventor nicknamed «The Originator»
    Dido (December 25)
    Singer of the tune «Here With Me» and «If I Rise»
    Dietrich, Marlene (December 27)
    …..
    Gibb, Robin (December 22)
    One-third of the pop group The Bee Gees
    Hines, Earl (December 28)
    Influential jazz pianist
    …….
    Legend, John (December 28)
    Singer of the 2005 hit «Ordinary People»
    …….
    Lynne, Jeff (December 30)
    The main guy from Electric Light Orchestra
    ……
    Martin, Ricky (December 24)
    Latino pop singer who did «Livin’ La Vida Loca»

    …….
    Shannon, Del (December 30)
    The singer of the hit song «Runaway»
    ……………
    Raspy-voiced singer of «Maggie May»
    Summer, Donna (December 31)
    …………

  116. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    54β – Σκύλε μου δεν είναι μόνο Σύριοι οι πρόσφυγες, και δεν είναι λύση να στιβάζονται συλλήβδην οι άνθρωποι σε στεγασμένους χώρους ή κοντέϊνερς, εκτός κι αν θεωρείς πως έτσι θα κλείσουν οι πληγές τους. Και πόσα εκατομμύρια μπορεί να φιλοξενήσει έστω και με στοιχειώδεις συνθήκες η Ελλάδα, 2,5,10 εκατομμύρια; πάλι οι πρόσφυγες είναι πολλοί περισσότεροι.
    Μήπως πρέπει να αναρωτηθούμε τι και ποιός φταίει γι’ αυτή την κατάσταση;
    Μήπως να πιέσουμε να σταματήσουν οι πόλεμοι; Αλλά που να ξεβολευτούμε και να πάμε να τα κάνουμε λαμπόγιαλο στα κέντρα αποφάσεων ε; Μεγαλώσαμε κι όλας, δεν υπάρχει και ΕΣΣΔ., μας άφησε κι ο Φιντέλ, κάνει και κρύο, έρχονται και τα χριστούγεννα, καλύτερα οι στεγασμένοι χώροι και τα κοντέϊνερς, ας γεννηθεί ο θεάνθρωπος με το καλό, και μετά έχει ο θεός.

    Επιμένω, δεν είναι λύση οι στεγασμένοι χώροι και τα κοντέϊνερς, είναι υποκρισία και απενοχοποίηση των βολρμένων αυτούντου κόσμου.

  117. sarant said

    114-116 Πάλι με προλάβατε!

  118. 118

    Ίσως να θυμάσαι παλιότερα που είχα αναφέρει πως ένας οικίσκος κοντέινερ στοίχιζε στο δημόσιο πάνω από 30,000 ευρά και είχα σχολιάσει πως τα είχαν προμηθεύσει Κόκκαλης, Μπόμπολας κι ένας άλλος. Ο Τζιπόιντ είχε πει πως με αυτά τα λεφτά αγοράζεις τριάρι στην Κυψέλη, θυμάμαι.
    Λόγω της σχέσης μου με τις κινήσεις αλληλεγγύης γνωρίζω πως διακινούνται τεράστια ποσά. Υπάρχουν ΜΚΟ που εισπράττουν περί τα 1.000 ευρώ μηνιαίως ανά πρόσφυγα κι όμως δεν παρέχουν αντίστοιχες υπηρεσίες.
    Λες πως δεν είναι μόνο Σύριοι. Ναι, είναι και Λίβυοι, Αφγανοί, Ιρανοί, Ιρακινοί και άλλοι.
    Δεν μπορείς να πιέσεις να σταματήσουν οι πόλεμοι. Δεν βγήκε και η Χίλαρυ, βέβαια, και μπορεί ο Τράμπας να την δει απομονωτιστής.
    Συμφωνώ πως δεν είναι λύση τα στέγαστρα και τα κοντέινερ αλλά είναι καλύτερα από τα αντίσκηνα και τις τέντες.

  119. Pedis said

    # 105 – Τουλάχιστον, όποιος το κάνει, ας ζητάει έκπτωση τουλάχιστον 25%,
    προφανώς.

    # 106 – Άγγελε, οι έμμεσοι φόροι, και ιδιαίτερα στα είδη πρώτης ανάγκης, δεν μπορούν να έχουν καμια επαρκή και πειστική δικαιολόγηση και μάλιστα δεν είναι παράξενο που κανείς από τους εισπράκτορες δεν ενδιαφέρεται να δωσει, έστω για το ονόρε. Είναι απλά εισπρακτικού χαρακτήρα. Και πλήττουν το πόπολο.

  120. gpoint said

    # 120

    δεν θυμάσαι καλά ΔΥΟ τριάρια αγοράζεις !! ( 17 000 πουλιούνται τώρα το ένα )

  121. gpoint said

    Περί Αλαφούζου σας τα έχω πει…

    προκειμένου να αποζημιώσει τον Στραπατσάδα θα τον χρησιμοποιήσει, λέει΄σε άλλο πόστο…κτίζει εκείνες τις σουΐτες κι άντε να βρεις φτηνούς μπογιατζήδες…

  122. leonicos said

    Bέβαια, κάποιος θα τοι είπε πιο πάνω, αλλάμόλις μπήκα, πώς λέγεται ο Δεκέμβρης στα τούρκικα; Αραλίκ

  123. ΣΠ said

    Στις 7 Δεκεμβρίου 1941 έγινε η επίθεση της Ιαπωνίας στο Περλ Χάρμπορ.

  124. Corto said

    116 και 119:

    Α, δεν το ήξερα! Ευχαριστώ για την απάντηση!

  125. ΣΠ said

    Δε 26 Σωτηρίας Μπέλλου της υμνωδού

  126. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    105-106- Ο φπα είναι μιά μεγάλη καλοστημένη απάτη, για να φοροδιαφεύγουν νόμιμα οι πλούσιοι μέσω των αε εταιρειών τους. Φυσικά και όλοι οι υπόλοιποι προς τα κάτω, με φθίνουσα πορεία ώς τον ελεύθερο μικροεπαγγελματία που γλύφει το κόκαλο από το μπούτι, που άφησαν οι ααπό πάνω, άλλωστε, ΜΑΖΙ ΤΑ ΦΑΓΑΜΕ.☺ Δεν υπάρχει επαγγελματίας στον πλανήτη, που δεν έχει κλέψει ΝΟΜΙΜΑ, Φ.Π.Α, αλλά το μεγάλο πανηγύρι, γίνεται στα ψηλά τα δώματα. Ολόκληρες βίλες εκατομμυρίων έχουν χτιστεί και χτίζονται με μη απόδοση ΝΟΜΙΜΑ του φπα, εις υγείαν των κορόϊδων μισθωτών και συνταξιούχων που πληρώνουν, όχι φυσικά λόγο αρχών όπως λές Γιώργο Μ, αλλά επειδή δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς, είναι ένα από τα τιμήματα της «σίγουρης» δουλειάς, γιατί αν είχαν την δυνατότητα να φοροδιαφύγουν νόμιμα, θα το έκαναν, δεν συμφωνείς Γιώργο Μ; Πώς γίνεται όμως και κλέβουν νόμιμα φπα; Το μυστικό είναι στα έξοδα, π.χ παίρνω μια δουλειά να χτίσω ένα σπίτι (μόνο τους τοίχους εννοώ) που στοιχίζει στον ιδιοκτήτη 10.000 + φπα24%= 12.400, άρα πρέπει να αποδώσω στην εφορία 2.400 ευρώ σωστά; ΛΑΘΟΣ, γιατί έρχεται ο νόμος και μου λέει, ό,τι έξοδα έχεις κάνει γι’αυτή την δουλειά, αφαιρούνται από το φπα που είναι να δώσεις, για να μη μακρυγορήσω, νομίζω πως καταλάβατε πώς γίνεται η δουλειά. Ο μισθωτός κι ο συνταξιούψος, πρώτα πληρώνουν φόρο (κρατήσεις) και μετά πληρώνονται για να ξοδέψουν, οι εταιρείες πάσης φύσεως, πρώτα πληρώνονται, μετά ξοδεύουν, και μετά πληρώνουν φόρο. Στην πρώτη περίπτωση δηλαδή, έχουμε , φόρο, έσοδα, έξοδα, στην δεύτερη, έσοδα, αφαίρεση εξόδων, απόδοση φόρου, ΤΕΛΕΙΟ;☺ Βάλτε με το νού σας, τι και πόσα έξοδα μπορεί να βάλει κάποιος, σας λέω μόνο ότι, όσο πιο ψηλά τόσα πιο πολλά.☺

    Κουϊζάκι.
    Επειδή με την αφαίρεση εξόδων από τα έξοδα μιάς δουλειάς, δεν μπορούν να βγούν τόσα πολλά λεφτά για να χτιστεί μιά βίλα, τι άλλο πονηρούτσικο γίνεται;

    Όπως λέει και το γηπεδικό σύνθημα.
    ΕΙΝΑΙ ΧΑΖΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΧΖΟΣ Ο ΜΙΣΘΩΤΟΟΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΧΑΖΟΣ Ο ΜΙΣΘΩΤΟΣ.☺

    Μαζί τα φάγαμε ΡΕΕΕΕΕΕΕΕΕ.☺

    Υ.Γ – Για την νόμιμη χρηματιστηριακή ΥΠΕΡΦΟΡΟΑΠΟΦΥΓΗ, θα σας τα πώ άλλη φορά, μη σας πέσει βαρύ και δεν μπορείτε να χωνέψετε, είναι και βράδυ.☺

  127. w2016blog said

    98
    Αν το κυκλωψ αρχικά σήμαινε ζωοκλέφτης τότε αρχικα το τέρας που είχε έναν οφθαλμό πως το αποκαλούσαν; .
    1. Δηλαδή όταν κάποιοι έφτιαξαν αυτόν τον μύθο ,για την ύπαρξη ενός όντος με ένα μάτι , τότε αποφάσισαν να του δώσουν το συγγενές όνομα του κυκλωπος= ζωοκλέφτη ;
    2. επειδή τους ταίριαζε καλύτερα μια και τους θύμιζε η λέξη το σχήμα του κύκλου.;
    3. η αυτό το φανταστικό ον ,είχε άλλο όνομα στην αρχη και με το πέρασμα των χρόνων ξεχάστηκε και πήρε το ξεχασμένο όνομα του κύκλωπα =ζωοκλέφτη;
    4. αυτα ολα γινονται πριν την εμφάνιση -γεννηση της οδύσσειας;
    5. Η λέξη κύκλος πάλι συναντάται στις ινδό γλώσσες;

  128. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    120- Ναι αλλά δεν είπες πού θα χωρέσουν τα τόσα εκατομμύρια που περιμένουν στην σειρά για να έρθουν, γιατί νομίζεις πως γαυγίζει ο Ερντογάν στα μούτρα της Ε.Ε. ξέρεις πόσους έψει μαντρωμένους;

  129. smerdaleos said

    @129

    1)Αν το κυκλωψ αρχικά σήμαινε ζωοκλέφτης τότε αρχικα το τέρας που είχε έναν οφθαλμό πως το αποκαλούσαν;

    Όσο ήξεραν την σημασία του όρου κύκλωψ ως «ζωοκλέφτης» δεν υπήρχε το μυθικό τέρας. Το τέρας προφανώς προέκυψε όταν ξέχασαν την σημασία «ζωοκλέφτης» και άρχισαν να φαντάζοντια κάτι με ένα μάτι.

    2) Η λέξη κύκλος πάλι συναντάται στις ινδό γλώσσες;

    Η λέξη κύκλος είναι από τις σημαντικότερες ΙΕ λέξεις.

    ρηματική ρίζα *kwel- «γυρίζω» > «σπασμένος διπλασιασμός» (broken reduplication) > *kwe-kwl-os = «τροχός» (η αρχική σημασία), με εναλλαγή ablaut e~o στην πρώτη συλλαβή.

    https://en.wiktionary.org/wiki/%CE%BA%CF%8D%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%82
    https://en.wiktionary.org/wiki/Reconstruction:Proto-Indo-European/k%CA%B7%C3%A9k%CA%B7los

    Συγγενείς του ελληνικού κύκλος είναι το αγγλικό wheel, το σανσκριτικό cakra, το αβεστικό caχra και οι υπόλοιποι όροι που θα βρεις στην λίστα απογόνων της ρίζας στο βικιλεξικό.

    Ειδικά για την ρηματική ρίζα *kwel- «γυρίζω» μπορείς να διαβάσεις αυτήν την ανάρτηση:

    https://smerdaleos.wordpress.com/2016/07/19/%ce%b7-%ce%b9%ce%b5-%cf%81%ce%af%ce%b6%ce%b1-kwel-%ce%b3%cf%85%cf%81%ce%af%ce%b6%cf%89/

    Για την ΙΕ ορολογία της τροχοζωήλατης μεταφοράς μπορείς να διαβάσεις αυτές τις αναρτήσεις:

    https://smerdaleos.wordpress.com/2015/03/20/%ce%b7-%ce%b9%ce%b5-%ce%bf%cf%81%ce%bf%ce%bb%ce%bf%ce%b3%ce%af%ce%b1-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%87%ce%bf%ce%b6%cf%89%ce%ae%ce%bb%ce%b1%cf%84%ce%b7-%ce%bc%ce%b5%cf%84/

    https://smerdaleos.wordpress.com/2015/04/01/%cf%84%ce%bf-%ce%b9%ce%b5-%ce%bb%ce%b5%ce%be%ce%b9%ce%bb%cf%8c%ce%b3%ce%b9%ce%bf-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%87%ce%bf%ce%b6%cf%89%ce%ae%ce%bb%ce%b1%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%bc%ce%b5%cf%84/

  130. gpoint said

    Τελικά η μόνη λύση για το προσφυγικό είναι να τους κάνει μαθήματα ο Λάμπρος πως μπορούν να βγάζουν τον επιούσιο από συναλλαγές, θα πάρει λίγο χρόνο αλλά θα είναι ριζική λύση !!

  131. Γιάννης Ιατρού said

    128: ΛΑΜΠΡΟΣ
    Λίγο μου τα μπερδεύεις (π.χ. το καθαρό εισόδημα φορολογείται π.χ. στους μισθωτούς, βεβαίως με «κάποια» σειρά στο τι εκπίπτει από τα μεικτά κλπ.), αλλά στο βασικό συμφωνώ, δηλ. στο ότι γίνεται πάρτυ με την φοροαποφυγή κλπ.

    Κοίτα στις διαλέξεις από Φεβρ./Μάρτιο (τράμπας… γαρ) να τα χτενίσεις λίγο🙂

  132. MA said

    Καλησπέρα και καλό μήνα,
    Στην ΕφΣυν ο Γ. Σταματόπουλος (ΓΣ και όχι Γς 😉) κατέθεσε μια πρόταση για τη στέγαση προσφύγων και αστέγων που, όπως ο ίδιος παραδέχεται, την έβλεπε ουτοπική. Πλην όμως σήμερα δημοσιεύει τη συνέχεια:
    http://www.efsyn.gr/arthro/gia-ta-spitia-kai-ta-horafia
    Θα ήταν κάποια λύση…

  133. ΓιώργοςΜ said

    128 >…που στοιχίζει στον ιδιοκτήτη 10.000 + φπα24%= 12.400, άρα πρέπει να αποδώσω στην εφορία 2.400 ευρώ σωστά; ΛΑΘΟΣ..
    Μα αυτό είναι το νόημα του ΦΠΑ. Η εφορία θα πάρει συνολικά 2.400 ευρώ, που είναι ο ΦΠΑ που εισέπραξες μείον το ΦΠΑ που πλήρωσες στους προμηθευτές σου, που η εφορία το έχει πάρει από εκεί κι έτσι εκπίπτει από εσένα. Αν εσύ έχεις μεγάλο ποσοστό κέρδους, θα πληρώσεις μεγαλύτερο ποσοστό από τα 2.400.
    Αν δηλαδή οι τέσσερις τοίχοι (τούβλα, λάσπη, ασβέστης) κάνουν 1000€ και το υπόλοιπο είναι εργασία, θα πληρώσεις τα 9/10 περίπου του τελικού ΦΠΑ.
    Αν έχεις περίπτερο, όπου αγοράζεις τα προϊόντα 0,95 και πουλάς 1, το ποσοστό του ΦΠΑ που σου αναλογεί είνα μικρό.
    Αυτό που συχνότατα συμβαίνει, και είναι όντως απάτη και κλοπή, είναι να κόβονται εικονικά τιμολόγια μεταξύ επιχειρήσεων. Κάποιος πχ που για οποιονδήποτε λόγο (πχ έχει πολλά «μαύρα» έσοδα και δε μπορεί να τα δικαιολογήσει) θέλει να εκδόσει τιμολόγιο, το εκδίδει σ’ ένα φίλο του ο οποίος το συμπεριλαμβάνει στα έξοδά του, οπότε φαίνεται να έχει λαμβάνειν ΦΠΑ ρέστα από την εφορία (αφού δεν παρουσιάζει έσοδα).
    Ένας νομότυπος τρόπος να εκμεταλλεύεται κανείς τα συστήματα φορολόγησης (υπάρχουν σίγουρα πολλοί, αυτόν, αφού τον ξέρω εγώ, τον ξέρουν και τα ραδίκια) για να μεγιστοποιεί τα κέρδη του είναι οι τριγωνικές χρεώσεις: Αγοράζω χριστουγεννιάτικα στολίδια με 0,01€ το τεμάχιο από την Κίνα, χρησιμοποιώντας μια Βουλγάρικη ή Κυπριακή εταιρεία-φάντασμα (ΓιώργοςΜ Κύπρου ΕΠΕ). Στη συνέχεια μεταπωλώ στη ΓιώργοςΜ Ελλάδος ΑΕ το ίδιο αντικείμενο για 0,98€. Πληρώνω χαμηλό φόρο εισοδήματος στην Κύπρο (~10%) για το μεγάλο ποσοστό του κέρδους μου. Η ελληνική εταιρεία πουλάει στον καταναλωτή το αντικείμενο 1€ και πληρώνει φόρο 30% στα 0,02€ που παρουσιάζει σαν κέρδος στην Ελλάδα.
    Έχω την εντύπωση πως τα έχουμε ξαναπεί αυτά, όμως.

    Οι δυσκολίες ενός φορολογικού συστήματος είναι αφενός να βρει τρόπους για να μην υπάρχουν νόμιμα κόλπα αφενός, και να τεκμηριώσει το εισόδημα και να εισπράξει το φόρο που αναλογεί σε αυτό αφετέρου.
    Δεν έχω υψηλές προσδοκίες…

  134. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    132 ☺☺☺

    134 – Έχω πεί πως έχω εγγενείς αδυναμίες δεν είμαι κάνας προφεσόρος (μόνο στο σέξ☺), οπότε αν κάνετε τον κόπο να διαβάζετε τα σχόλιά μου, θα πρέπει να μου συγχωρείτε την όποια μικρομεγάλη ασάφεια στις διατυπώσεις μου.☺

  135. Πέπε said

    @129, 131:
    > > Όσο ήξεραν την σημασία του όρου κύκλωψ ως «ζωοκλέφτης» δεν υπήρχε το μυθικό τέρας. Το τέρας προφανώς προέκυψε όταν ξέχασαν την σημασία «ζωοκλέφτης» και άρχισαν να φαντάζονται κάτι με ένα μάτι. (Σμερδ.)

    Τουλάχιστον στην Οδύσσεια δε δίνεται πολύ ξεχωριστή σημασία στο γεγονός ότι είχε ένα μάτι. Οι Κύκλωπες περιγράφονται ως ένας άγριος, απολίτιστος λαός. Βόσκουν ζώα αλλά δεν καλλιεργούν τη γη (η οποία όμως είναι πολύ καλή στο νησί τους και παράγει από μόνη της καρπούς, που τους μαζεύουν), δεν έχουν κανενός είδους κοινωνική οργάνωση, μένει ο καθένας στο μιτάτο του χωρίς να νοιάζεται για το τι κάνει ο άλλος στο δικό του μιτάτο λίγο παραπέρα, δεν έχουν αλληλεγγύη, πιθανόν δεν έχουν καν στοιχειώδεις κοινωνικές επαφές μεταξύ τους, και δεν έχουν αίσθηση του δικαίου. Δεν αναφέρεται αν έχουν έστω οικογένειες (ο Πολύφημος δεν είχε), αλλά σε γενικές γραμμές περιγράφονται πράγματα αρκετά ρεαλιστικά: ένας παλαιολιθικός λαός απομονωμένος σε κάποιο νησί, ειδωμένος με τη ματιά του πολιτισμένου.

    Χωρίς να παίρνω όρκο, θαρρώ πως η τερατώδης φύση τους -το ένα μάτι δηλαδή- δεν αναφέρεται παρά όταν έρθει η ώρα για το κόλπο του Οδυσσέα που τον τύφλωσε. Αναφέρεται βέβαια ότι ήταν γιγαντόσωμοι, αλλά μέχρις εκεί (και ποιος δεν ήταν γιγαντόσωμος στη μυθική εποχή).

  136. smerdaleos said

    @137, Πέπε

    Έτσι είναι όπως τα λες. Οι εντελώς απολίτιστοι Κύκλωπες σχηματίζουν αντιθετικό δίπολο με τους πολιτισμένους συγγενείς τους Φαίακες.

    Είναι και οι δύο απόγονοι του Ποσειδώνα και, κάποτε, συζούσαν δίπλα δίπλα, όπου οι Κύκλωπες ενοχλούσαν (προφανώς με επιδρομές) τους Φαίακες. Τότε οι Φαίακες αποφάσισαν να μεταναστεύοσυν στο νησί τους και έκαναν την προκοπή τους.

  137. Μαρία said

    98
    >Βέβαια το όνομα Κύκλωψ κατά πάσα πιθανότητα είναι Πκύκλωψ = Pk’u-klōp-s

    Ο Chantraine χαρακτηρίζει αυτή την ετυμολόγηση απ’ τον Paul Thieme hypothèse fantaisiste.

  138. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    135 – «Μα αυτό είναι το νόημα του ΦΠΑ. Η εφορία θα πάρει συνολικά 2.400 ευρώ, που είναι ο ΦΠΑ που εισέπραξες………! Αυτό κατάλαβες Γιώργο; μάλλον είσαι μισθωτός.☺
    Λοιπόν Γιώργο, θα σου πώ μόνο αυτό, 400 ευρώ και αν, θα πάρει η εφορία, τα υπόλοιπα 2000 που θα λείπουν, θα τα πάρει από τα διαχρονικά κορόϊδα (μη το πάρεις προσωπικά) τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, που παραδόξως, είναι αυτοί που στηρίζουν αυτό το σύστημα, για σκέψου για ποιό λόγο γίνεται άραγε αυτό.

  139. Pedis said

    Οι μεγάλοι και ισχυροί τον κατακρατούν τον ΦΠΑ για κάνα αιώνα, τον ζυμώνουν, τον πλάθουν, τον ψήνουν, τον κάνουν κουλουράκια, τα πουλάνε και μετά κάνουν διακανονισμό να τον αποδώσουν από τα κέρδη (και μάλιστα ως ένδειξη κοινωνικής ευαισθησιας και προσφοράς χάρη των οποίων, ασφαλώς και δικαίως, υπάρχουν τρόποι να φοροαπαλλάσσονται!)

    Τέλος πάντων, ιδού μία ωραία περίπτωση με μια καθωσπρέπει, καλή και τίμια γερμανική επιχείρηση.

    Περίπτωση Χόχτιφ

    (προσπαθώ να θυμηθώ τις λεπτομέρειες από την περίπτωση όπου ο όμιλος Βαρδινογιάννη καμιά εισοσαριά χρόνια πριν (?) μασούλησε αβέρτα από τη μη καταβολή φπα … τους έγινε διακανονισμός, ζητώντας τους συγγνώμη, δεν ξέρω, αλλά δεν γνωρίζω πόσα και σε πόσες χιλιάδες δόσεις τον επέστρεψε στο τέλος … η παλαιότερη ελληνική ειδησεογραφία στο ίντερνετ είναι για τα μπάζα, μου φαίνεται …)

  140. Γιάννης Ιατρού said

    138: κλπ. περί μονόφθαλμων
    (μόνο μυθολογικά βεβαίως-βεβαίως, γιατί στραβοί και μονόφθαλμοι π.χ. πολιτικοί υπάρχουν και σήμερα🙂 ).

    Εδώ προχθές είχαμε άρθρο για τους Αριμασπούς σε 16η συνέχεια, τους οποίους νομίζω πως τους αναφέρει ο Ηρόδοτος στο ταξίδι του Αριστέα στη χώρα των Ισσηδόνων. Εκεί, μας λέει, έμαθε (ο Αριστέας) ότι βορειότερα από αυτούς (τους Ισσηδόνες) κατοικούσαν οι μονόφθαλμοι Αριμασποί.

  141. gpoint said

    # 141

    Επι Σαμαρά, όταν αρνήθηκαν να εφαρμόσουν για τον Σαββίδη τον νόμο για την μη πληρωμή των προσαυξήσεων (20 εκ) σε όσους εξοφλούσαν το χρέος στη εφορία, εξαφάνισαν προσαυξήσεις 600 και 200 (τα νούμερα στο περίπου) εκατομμυρίων στον Βαρδινογιάννη σίγουρα και μάλλον (δεν θυμάμαι σίγουρα) στον Λάτση.

  142. Μαρία said

    142
    μουνόφθαλμοι
    Αριμασπούς άνδρας μουνοφθάλμους, Ηροδ. Γ, 116

  143. Πέπε said

    @138:

    Άρα, μήπως να συμπεράνουμε ότι ακόμη επί Ομήρου δεν ονομάζονταν «μονόφθαλμοι» αλλά «κατσικοκλέφτες»;

    (Καλά, χώρια που από το «Κύκλωψ» δεν προκύπτει πουθενά, ακόμη και παρετυμολογικά, ότι το μάτι ήταν ένα.)

  144. Γιάννης Ιατρού said

    144: Μαρία, ναι ακριβώς
    Ο Ηρόδοτος λέει ότι η ονομασία Αριμασποί προέρχεται από τις σκυθικές λέξεις «άριμα» που σημαίνει «ένας» και «σπου» που σημαίνει «οφθαλμός». (Ηρ. 4.27)

    … γινώσκονται μὲν δὴ καὶ οὗτοι, τὸ δὲ ἀπὸ τούτων τὸ κατύπερθε Ἰσσηδόνες εἰσὶ οἱ λέγοντες τοὺς μουνοφθάλμους ἀνθρώπους καὶ τοὺς χρυσοφύλακας γρῦπας εἶναι, παρὰ δὲ τούτων Σκύθαι παραλαβόντες λέγουσι· παρὰ δὲ Σκυθέων ἡμεῖς οἱ ἄλλοι νενομίκαμεν, καὶ ὀνομάζομεν αὐτοὺς σκυθιστὶ Ἀριμασπούς· ἄριμα γὰρ ἓν καλέουσι Σκύθαι, σποῦ δὲ ὀφθαλμόν….

  145. Pedis said

    # 143 – για την περίπτωση Βαρδ. έχω την εντύπωση ότι η μονάδα μέτρησης ήταν σε δραχμές.

    Σε όλο αυτό το πανηγύρι συνεργάζονται υψηλά ιστάμενοι εφοριακοί, πολιτικά γραφεία και κυβερνήσεις. Δεν γίνεται από μόνο του. Απαιτείται η άοκνη εργασία του εθνικού κορμού (γραφειοκρατία, πολιτικοί, δικηγόροι, δικαστές και βεβαίως οι στυλοβάτες της οικονομίας μας). Παστρικές δουλειές.

  146. smerdaleos said

    @139, Μαρία: Ο Chantraine χαρακτηρίζει αυτή την ετυμολόγηση απ’ τον Paul Thieme hypothèse fantaisiste.
    —-

    Να μην αποδεκτεί την ετυμολόγηση είναι δικαίωμά του. Να τη θεωρεί «φανταστική υπόθεση» όμως είναι υπερβολή.

    Η δομή της κατασκευής *pk’u-klōp-s πάντως είναι κανονικότατη.

    1) ανήκει σε εκείνα τα σύνθετα με μηδενόβαθμο πρώτο συνθετικό, όπως λ.χ. η τράπεζα (*kwtr.-ped-ih2, *kwetr. > τέτρα-) που επίσης έχασε το πρώτο σύμφωνο *kwtr.- > *kwtra- > τρα-.
    2) Το μηδενόβαθμο συνθετικό pk’u- απαντά σε σύνθετες λέξεις άλλων ΙΕ γλωσσών (λ.χ. ιρανικό fsu-)
    3) Οι δύο ΙΕ ρίζες (*pek’u-, klep-) αναφέρονται μαζί σε φρασήματα άλλων ΙΕ γλώσσών για ζωοκλοπή, λ.χ. το λατινικό pecudes clepere = «ζώα κλέπτειν» και το γοτθικό faihu hlifand = «βιος» κλέπτουσιν.
    4) Το δεύτερο συνθετικό κλώψ σχηματίζει σύνθετα στην Ελληνική (γυναικόκλωψ, αρχίκλωψ).

    Τόσοι και τόσοι την θεωρούν πιθανή.

  147. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Παγκόσμια ημέρα κατά του AIDS
    https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ9mbQFIwzI8U0-CyZQUAEQVrUk-KFFQmdUujXXBPXnGDzik6IT

  148. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  149. Πέπε said

    148:

    Δηλαδή η τράπεζα αντί τετράπεζα δεν είναι απλώς απλολογία; Αν ορθώς αντιλαμβάνομαι, *τετράπεζα δεν υπήρξε ποτέ;

    (Ντάξει, το ‘χουμε παραπλατύνει. Για τον Προμηθέα λέγαμε. Με όλα αυτά τα «όπως π.χ. στο τάδε» και «όπως π.χ. στο δείνα» πάει μακριά η βαλίτσα. Αλλά έχει ενδιαφέρον πανάθεμά το!)

  150. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Καλό μήνα! Πολύ ωραία βρίσκω τηη ιδέα της προβολής του σήματο για τη μέρα κατά του AIDS πάνω στον τοίχο της Βουλής απόψε.»Έδειχνε» μες τη νύχτα.

  151. Pedis said

    Εδώ από έναν παλιό, ξεχασμένο αλλά εθνικά ωφέλιμο διακανονισμό μόλις 400 δισ. δραχμών το 1997:

    συμπεριλαμβάνονται και 72 δισ. από φπα που … πέταξε.

    (# 135 – ΓιώργοΜ θα βρεις και το τριγωνικό (κέρατο) που έλεγες.)

    Εδώ γίνεται συνοπτικά λόγος για 1 τρισ. δρχ από φπα που δεν είχε αποδοθεί το ’96.

    δεν βρίσκω την περίπτωση του μη αποδοθεντος φπα από τον Βαρδινιγιάννη (μπορεί να με γελάει η μνήμη μου σε αυτή τη λεπτομέρεια) αλλά βρήκα τα 200 δισ. δρχ που χαρίστηκαν σε Βαρδινογιάννη, Λάτση και λοιπούς πετρελαιάδες από τέλη υπερημερίας χρεών στο δημόσιο.

    Κατά τ’ άλλα, μαζί τα φάγαμε μαλακάκο.

  152. smerdaleos said

    @151, Πέπε

    Σου παραθέτω τι γράφει ο Beekes στο ετυμολογικό λεξικό της ελληνικής της σειράς Leiden-Brill:

  153. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  154. Μαρία said

  155. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    137-138 Και σε κάποιο μεταγενέστερο έργο λέει για τους Κύκλωπες «άχορον οικούσι χθόνα», μέρος χωρίς χορό =απολίτιστο

  156. Πέπε said

    @154:
    Ευχαριστώ Σμερδαλέε.

    Πολύ ενδιαφέρον: θα έπρεπε να μας το έχεις πει από τότε που η λέξη τράπεζα, θεωρούμενη ως απλολογία αντί τετράπεζα (όπως νόμιζα άλλωστε κι εγώ), είχε χρησιμοποιηθεί ως παράδειγμα που νομιμοποιεί διάφορες νεοελληνικές απλολογίες.

  157. Πέπε said

    @155:
    Πόση πιθανότητα; Καμ(μ;)ία πιθανότητα.

    Όπως λέμε: πόσος άνθρωπος ήρθε; Κανένας άνθρωπος. (Countable)

    Ή: πόσος κόσμος; Κανένας κόσμος. (Uncountable)

  158. Γς said

    156:

    A man who dressed up as a clown to cheer children trapped in war-devastated east Aleppo was reportedly killed in a missile strike on Tuesday.

    http://time.com/4587741/aleppo-clown-killed-syria/

  159. Γς said

    160:

    Καριόλες. Καραγκιόζηδες

  160. spiral architect said

    @150, 152: Τον αλητάμπουρα το Λοβέρδο τον ρώτησαν;

  161. Γς said

    162:

    «Εγινε πια κι αυτό και τώρα ο κύριος Λοβέρδος μπορεί να κοιμάται ήσυχος. Η κοινωνία σχεδόν καθάρισε από αυτές τις κοπέλες κι αυτό το φρόντισε ο ίδιος.

    Εξευτέλισαν το παιδί μου, ήρθαν στο χωριό και το ΚΕΕΛΠΝΟ εξέτασε το εγγόνι μου μέσα στο σχολείο, μας εκθέσανε όλους, μας ξεφτίλισαν.

    Δημόσια μας εξευτελίσανε και τώρα εγώ δημόσια ανταποδίδω λίγο πριν θάψω την κόρη μου ότι μπορεί πλέον να κοιμάται ήσυχος ο Ανδρέας Λοβέρδος.

  162. spiral architect said

    Χθεσινή συνέχεια: Υπογράψτε για να κατέβουν οι φωτογραφίες των γυναικών που διαπομπεύθηκαν.

  163. Γς said

    164:

    Καμιά πρωτοβουλία για διαπόμπευση του διαπομπευσαντος;

  164. spiral architect said

    Καταδικάζουμε τις διαπομπεύσεις απ’ όπου κι αν προέρχονται.

  165. ΓιώργοςΜ said

    140 Εντάξει, διορθώνω, 2400 θα πρέπει να πάρει.
    Αυτό δεν έχει να κάνει με τον τρόπο λειτουργίας του ΦΠΑ, αλλά με την αδυναμία (λόγω έλλειψης μέσων, λόγω διαπλοκής, λόγω απροθυμίας) των ελεγκτικών μηχανισμών να κυνηγήσουν, και αφορά οποιονδήποτε φόρο. Το τελειότερο φορολογικό σύστημα να υπάρχει, αν δεν υπάρχει διάθεση για έλεγχο, είναι σαν να μην υπάρχει.
    Είναι γνωστό άλλωστε πως αν κλέψεις ένα καρβέλι ψωμί (ή ακόμη αν χρησιμοποιήσεις εν αγνοία σου ένα πλαστό εισιτήριο του 1€) πας φυλακή, ενώ αν κλέψεις 200-300 μύρια € κάνεις διακανονισμό, ή ούτε καν αυτό.
    Τρόποι ελέγχου υπάρχουν. Σε κάποιες μακρινές εξωτικές χώρες, όταν εκκαθαρίζεται μια χρηματική συναλλαγή (αποστολή μιας επιταγής στο εξωτερικό, πχ), το κράτος κρατάει από την επιταγή αυτή τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του εκδότη.

  166. Babis said

    Περί Κύκλωπος.

    Πριν μερικά χρόνια μετά από την ανάγνωση ενός σχετικού άρθρου, είχα ψάξει την Οδύσσεια και πουθενά δεν βρήκα να αναφέρεται ρητά ότι οι Κύκλωπες ήταν μονόφθαλμοι.

  167. sarant said

    168 Θέλει άρθρο θαρρώ

  168. smerdaleos said

    @157, Νίκο: 137-138 Και σε κάποιο μεταγενέστερο έργο λέει για τους Κύκλωπες «άχορον οικούσι χθόνα», μέρος χωρίς χορό =απολίτιστο
    —-

    Καλημερίζω την σαραντάκειο πολιτεία!

    Υπάρχει μια ωραία περιγραφή στην Οδύσσεια της έλλειψης πολιτισμού των Κυκλώπων. Την έχει αναφέρει ο Πέπε:

    [9.106-115]

    Κυκλώπων δ’ ἐς γαῖαν ὑπερφιάλων ἀθεμίστων
    ἱκόμεθ’, οἵ ῥα θεοῖσι πεποιθότες ἀθανάτοισιν
    οὔτε φυτεύουσιν χερσὶν φυτὸν οὔτ’ ἀρόωσιν,
    ἀλλὰ τά γ’ ἄσπαρτα καὶ ἀνήροτα πάντα φύονται,

    πυροὶ καὶ κριθαὶ ἠδ’ ἄμπελοι, αἵ τε φέρουσιν 110
    οἶνον ἐριστάφυλον, καί σφιν Διὸς ὄμβρος ἀέξει.
    τοῖσιν δ’ οὔτ’ ἀγοραὶ βουληφόροι οὔτε θέμιστες,
    ἀλλ’ οἵ γ’ ὑψηλῶν ὀρέων ναίουσι κάρηνα
    ἐν σπέεσι γλαφυροῖσι, θεμιστεύει δὲ ἕκαστος
    παίδων ἠδ’ ἀλόχων, οὐδ’ ἀλλήλων ἀλέγουσι.

    Είναι «ἀθέμιστοι» (άννομοι), δεν γνωρίζουν την γεωργία (ό,τι φυτρώνει στη γή τους είναι «ἄσπαρτο» και «ἀνήροτο» = δεν προέκυψε από άροση/όργωμα), δεν έχουν ούτε «βουληφόρους ἀγοράς» (εκκλησίες στις οποίες λαμβάνουν πολιτικές αποφάσεις) ούτε κοινούς νόμους, αλλά ο κάθε πάτερ φαμίλιας «θεμιστεύει» (αποφασίζει τι είναι δίκαιο και άδικο) στον οίκο του όπως γουστάρει και, τέλος, «οὐδ ἀλλήλων ἀλέγουσι» (δε νοιάζονται ο ένας για τον άλλο).

    Μου θύμισε τις αναρτήσεις που έκανα πριν λίγο καιρό για το το Στρατηγικόν του Μαυρίκιου εκτιμάει την εθνοπολιτική κατάσταση των βάρβαρων εθνών και το τι πίστευαν οι Ρωμαίοι της ύστερης αρχαιότητας και του μεσαίωνα για τη δική τους πολιτεία.

    https://smerdaleos.wordpress.com/2016/11/17/h-%ce%b5%ce%b8%ce%bd%ce%bf%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%b9%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%ac%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%83%ce%b7-%cf%89%cf%82-%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%bb%cf%85%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae/

    https://smerdaleos.wordpress.com/2016/11/26/%ce%b7-%ce%b2%cf%85%ce%b6%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%b9%ce%bd%ce%ae-%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%af%ce%bb%ce%b7%cf%88%ce%b7-%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%af-%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%b9%cf%84%ce%b5%ce%af%ce%b1%cf%82/

  169. Κοίτα να δεις που το ξανασυζητούσαμε το μάτι του Κύκλωπος, δις:
    https://sarantakos.wordpress.com/2013/03/31/dkourtovik/#comment-166639
    https://sarantakos.wordpress.com/2015/06/11/quizdom/#comment-293074

  170. Κοίτα να δεις που είχαμε ξανακουβεντιάσει για τον Κύκλωπα και μάλιστα δις:
    https://sarantakos.wordpress.com/2015/06/11/quizdom/#comment-293074
    https://sarantakos.wordpress.com/2013/03/31/dkourtovik/#comment-166639

  171. Ωχ, τι βλακεία έκανα εδώ;

  172. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    173 – Δεν είναι βλακεία, αφού το ξανασυζητούσατε δις.☺

  173. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    171. Δύτα, η περίφημη «συλλογική μνήμη» του ιστολογίου βαίνει προς είδος σε εξαφάνιση… (λογικό βέβαια με την αποχώρηση ή αραίωμα των παλιοσειρών και με τόσους γκάβακες που έχουν μαζευτεί …)

  174. Πέπε said

    @171:
    (άρα και @172🙂 )
    Ναι, αλλά με συγκεκριμένα ετυμολογικά τεκμήρια μόνο εδώ.

  175. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    167 – Γιώργο πάλι δεν κατάλαβες, αυτό που σου λέω, είναι πως η εφορία θα πάρει το πολύ 400 από τα 2400, όχι λόγο ελεγκτικής αδυναμίας, αλλά γιατί ο φπα είναι έτσι σχεδιασμένος, για να κλέβουν νόμιμα οι πλούσιοι τους φτωχούς, χωρίς αυτοί να διαμαρτύρονται.Τα τελικά κορόϊδα του φπα, είναι οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι, που δεν έχουν την δυνατότητα να κλέψουν, (αλλιώς☺) που την έχουν όλοι οι άλλοι, από τον πιο μικρό επαγγελματία, μέχρι π.χ τον Λάτση και με την ανάλογη δυνατότητα κλεψιάς. Γενικά το φορολογικό σύστημα στην ελεύθερη οικονομία, σε οποιαδήποτε χώρα, είναι σαν το νομικό, προστατεύει τους καρχαρίες, και πιάνει την μαρίδα. Μη κοιτάς τι λένε διάφοροι φωτισμένοι εδώ μέσα, και στα ΜΜΑ (που κι αυτοί έχουν κλέψει και κλέβουν όσο μπορούν το κράτος) για παραγωγικότητα, μεταρρυθμίσεις, ανταγωνιστικότητα, κλπ, αλλά τι λέει ο Γουόρεν Μπάφετ, κι αυτός είπε πως η γραμματέας του, πληρώνει αναλογικά περισσότερο φόρο απ’ αυτόν.

  176. ΓιώργοςΜ said

    177 Δεν εξηγείς το πώς, αλλά δεν έχει σημασία, ας μην τρώμε το χώρο με κουβέντες εκτός θέματος.

  177. smerdaleos said

    @176, Πέπε: Ναι, αλλά με συγκεκριμένα ετυμολογικά τεκμήρια μόνο εδώ.

    Να προσθέσω τότε και μερικά ακόμα:

    1) Στο κύκλωψ ως *pk’u-klōp-s το επίθετο του Ερμή «βοόκλεψ» = «κλέφτης βοδιών»

    2) Στην περι τράπεζας συζήτηση για μηδενόβαθμο πρώτο συνθετικό *kwt(w)r.-ped-ih2, υπάρχει και το τρυφάλεια = κόρυς τετράφαλος

    Εδώ έχουμε μηδενόβαθμο *kwetwor- > *kwtwr- > μετάθεση wr>rw και φωνηεντοποίηση του ημιφωνικού rw>ru (όπως συνέβη καιστο λατινικό quadru-pēs = τετράπους και στο αβεστικόcatru-/caθru– = τέτρα-) και εν τέλει kwtru- > tru- = τρυ-φάλεια = τετρά-φαλος.

    https://en.wiktionary.org/wiki/quadrupes

    Γράφει ο Beekes:

  178. Idom said

    !!!
    Σάς ευχαριστώ όλους για την τόση πολύ πληροφορία, αλλά εγώ το μόνο που ρώτησα είναι ποια πηγή έχουμε σχετικά με το πότε (σε επίπεδο ημερομηνίας!) κάρφωσε ο Δίας τον Προμηθέα στον Καύκασο. Ο Νικοκύρης ισχυρίζεται στις 19/12. (Με αναγωγή στο δικό μας ημερολόγιο;)
    Αναμένω πάντα την απάντηση! 🙂

    Idom

  179. Pedis said

    # 177, 178 – Θα ‘χει κάναν αλγόριθμο ο Λάμπρος, αλλά δεν μας τον αποκαλύπτει. Θα ‘ναι πατέντα.

    Τέλος πάντων, το ρεζουμέ είναι ότι μέρος του φπα το κατακρατούν οι μεγάλοι και τον χρησιμοποιούν ως έξτρα πηγή χρηματοδότησης ή σπατάλης, αλλά φαντάζομαι κι όσοι μικροί (με στενέματα ώστε να αναπνεύσουν) έχουν άκρες στις τοπικές εφορίες, στους κομματάρχες και στους φίλους τους τοπικούς βουλευτές ώστε να μην μείνουν ακάλυπτοι, αν κάποιος άσχετος τους τσιμπήσει. Οι δεύτεροι θα τον αποδώσουν κάποτε, για τους πρώτους θα γίνει διακανονισμός (-> # 153).

  180. Γς said

    180:

    Και στην εκπομπή της Τατιάνας στο Κανάλι Ε ο Προμηθέας στο ρόλο του Ατλαντος

    Οπου μια γλάστρα τς εκπομπής λέει σε μια άλλη που κρατούσε κάτι πάνω στο κεφάλι της

    -Που πας μωρή σαν τον Προμηθέα που κρατούσε τη Γη στο κεφάλι του;

  181. Πέπε said

    182:
    Από κει και τα ονόματα των βιβλίων με χάρτες: Παγκόσμιος προμηθέας, Σχολικός Προμηθέας κλπ..

    Ή όχι;

  182. smerdaleos said

    @180, Idom: αλλά εγώ το μόνο που ρώτησα είναι ποια πηγή έχουμε σχετικά με το πότε (σε επίπεδο ημερομηνίας!) κάρφωσε ο Δίας τον Προμηθέα στον Καύκασο.

    Εννοείται βρε συ Idom πως δεν υπάρχει καμία πληροφορία.

    Είναι δυνατόν να υπάρχει «απόδειξη» ενός γεγονότος που συνέβη σε αυτό που οι αρχαίοι Έλληνες εξελάμβαναν ως μυθικό παρελθόν;

    Τώρα πως κατέληξε αυτή η βλακεία στο ημερολόγιο αυτό δεν το ξέρω. Σίγουρα επινοήθηκε μετά την ίδρυση του Νεοελληνικού Κράτους για την «ανάπτυξη του φρονήματος».

    Σαν τους Μακεντόντσι ένα πράμα που μια δεκαετία πριν, στα δελτία καιρού … έλεγαν και τον καιρό της «υποδουλωμένης» Μακεδονίας (Εγκέισκα και Πιρίν).🙂🙂🙂

  183. Γιάννης Ιατρού said

    182: Έλα ρε Γς, αδέρφια ήσαν, μιά εξυπηρέτηση θα τού ΄κανε🙂
    Κι εσύ πιά δεν έχεις αφήσει μορφωτική εκπομπή στην Τηλεόραση που να μην την παρακολουθείς. Αλλά καλά κάνεις, γιατί πως αλλιώς θα μαζεύαμε μεζεδάκια🙂

  184. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    178 – To εξήγησα, απλά μέσω των εξόδων, αλλά φαίνεται είναι δύσκολο να κατανοηθεί, αν δεν έχεις κόψει τιμολόγιο. Ίσως γι΄αυτό δεν απάντησε κανείς στο κουϊζ, από κάνα δυό τρείς που περίμενα να ξέρουν, ή δεν διάβασαν το σχόλιο, ή προτίμησαν να το αποφύγουν.🙂

    181 – Όχι Pedis, δεν έχω κανένα αλγόριθμο, το εξήγησα πως είναι τα έξοδα, και το κέρδος προκύπτει από την διαδικασία, έσοδα (το συμφωνηθέν ποσό) – έξοδα (τα υλικά + μεροκάματα + ό,τι άλλα έξοδα σου επιτρέπεται να βάλεις, και είναι αρκετά, πάντα σε σχέση με την εταιρεία, με κορυφή τις Α.Ε) – απόδοση φόρου, ό,τι περισέψει, καλό είναι να περισσεύει κάτι, π.χ τα 400 από τα 2,400, ενώ στους μισθωτούς είναι, κράτηση φόρου, (οι κρατήσεις του μισθού) έσοδα (ο μισθός) και τα έξοδα που κάνει για να ζήσει. Μην τα μπερδεύετε με την ετήσια φορολογική δήλωση, αυτή είναι άλλο μαγικό καπέλο για τους πλούσιους και τις Α.Ε τους.

  185. Γιάννης Ιατρού said

    186: ΛΑΜΠΡΟΣ
    α. που τό ΄δες ρε συ το κουϊζ στο 177; και
    β (181) Pedis τι αλγόρυθμο, άλογο_ρυθμό διακρίνω αμυδρά εγώ🙂
    (Λάμπρο μ’, μην πτοείσαι, να του πάρεις περισσότερα δίδακτρα λόγω μαθησιακών δυσκολιών (από Φεβρουάριο, you know..)

  186. Pedis said

    # 186 – Λάμπρο, το γυρίζεις στο τσάμικο. Μάλλον, δεν το έχεις καθαρό στο μυαλό σου. Αν, όμως, έχω μαντέψει τι λες, τότε το μόνο που μπορείς να προσάψεις στη διαδικασία απόδοσης του φπα, σύμφωνα παντα με αυτά που έγραψες, είναι ότι αντί να αποδίδεται στα πλαίσια μιας ξεχωριστής πράξης (και άμεσα χωρίς καθυστέρηση), συμψηφίζεται με άλλες επιστροφές που είναι προβλεπόμενες από το νόμο. Στο αλγεβρικό άθροισμα δεν γίνεται καμιά ζημιά. Δεν διαφωνείς;

    Τέλος πάντων, αν δεν είναι αυτό που υποπτεύομαι ότι έγραψες κάπου παραπάνω, τότε εξήγησέ το στον Γιάννη που είναι υπομονετικός άνθρωπος και σβέλτος κι αν το καταλάβει και θέλει, θα μας το μεταφέρει με ακριβή και απλό τρόπο.

  187. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    187 – Ποιό 177 βρε, στο χθεσινό 128 είναι. Τελικά δεν υπάρχει τέλειο σύστημα επόπτευσης, είναι παρήγορο που κι ο μεγάλος αδερφός, δεν τα βλέπει όλα.☺

  188. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα και από εδώ!

    175 Όπου ο Νεο-κίντ έχει από καιρο γίνει παλιός🙂

  189. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    190. Παλιό-κίντ πάντως δε γίνομαι, που να χτυπιέσαι χάμω! (δε λέει για το image μου, καταλαβαίνεις…😉 )

  190. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    191.>>Παλιό-κίντ πάντως δε γίνομαι, που να χτυπιέσαι χάμω!
    Τα νιόπαιδα τ΄ατίθασα 🙂

  191. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    188 – Στο αλγεβρικό άθροισμα δεν γίνεται καμία ζημιά, στο πρακτικό άθροισμα όμως, έχω τσεπώσει 2000 χιλιάρικα, και το κράτος θα πρέπει να τα βρεί από κάπου, (βρές εσύ από πού☺) γι’ αυτό και οι οικονομολόγοι όσοι δεν είναι πληρωμένα λαμόγια, είναι μπαρουφολόγοι.
    Ό,τι κατάλαβες, κατάλαβες Pedis, κράτα αν θέλεις ότι ο φπα είναι φτιαγμένος για νόμιμη εταιρική φοροαποφυγή όπως και όλο το φορολογικό σύστημα, γι’ αυτό και οι πλούσιοι έχουν πολλές θυγατρικές εταιρείες ( πέρα από τα ιδρύματα☺). Πάμε γι άλλα, η ζωή συνεχίζεται.☺

  192. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    191 – https://www.youtube.com/watch?v=0Czd7rJmkyY🙂🙂🙂

  193. Pedis said

    # 193 – 188 – Στο αλγεβρικό άθροισμα δεν γίνεται καμία ζημιά …

    Είδες Λάμπρο, ότι κάνεις φούρλες για να πετάς τετριμμένες, πλην όμως, μπαρούφες;

    (Άλλαντάλλα της παρασκευής το γάλα.)

  194. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    195 – Eίπαμε σύντροφε πάμε γι΄άλλα, η ζωή συνεχίζεται, γιατί νομίζεις φωνάζω για την υποχρεωτική εκπαίδευση.🙂

  195. MA said

    μόλις διάβασα ότι στις 2.12.1980 απεβίωσε φτωχή, άρρωστη και λησμονημένη η Ρόζα Εσκενάζυ

  196. sarant said

    191 Παλιοκίντ, ποτέ!

  197. Pedis said

    # 196 – Το νου σου, Λάμπρο … πρόοοσεχεε!

  198. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    199 -Θα προσέχω σύντροφε, θα προσέεεεεχωω, ειδικά από δω και πέρα, μου πήρε κάμποσο καιρό αλλά το χώνεψα τελικά, ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΧΑΣΕΙ.🙂

  199. Pedis said

    # 200 – καααλά, μην σε ξαναπιάσω κακομοίρη μου … δύσκολο, να ξανασυμβεί, στην προκειμένη ήσουν λιτός και έπιασα την κουτουράδα, αλλά γενικά τις καλύπτεις πίσω από τα σεντόνια που κατεβάζεις.

  200. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    201 – Όχι σύντροφε, δεν έκανα καμιά κουτουράδα για να την πιάσεις, απλώς ο τρόπος σκέψης σου, είναι γραμμικός 1+1=2 (ξέρεις για ποιό λόγο☺) και δεν έπιασες αυτό που είπα, βλέπεις η πραγματικότητα δεν είναι άλγεβρα. Πάντως, παρ’ όλο που δείχνεις μονίμως τσαντισμένος, εγώ σε πάω, πιστεύω πως από κοντά είσαι ωραίος τύπος, και θα κάνεις καλή παρέα. Ποιός ξέρει, μπορεί να τα πιούμε και να τα πούμε από κοντά κάποτε.☺

    Επειδή δεν έχω το επίπεδό σου, ΝΑ ΚΟΙΤΑΖΕΙΣ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΛΕΩ, και μην χάνεσαι στις αούσιες λεπτομέριες.
    Φιλικά και με εκτίμηση πάντα.

  201. gpoint said

    …ΝΑ ΚΟΙΤΑΖΕΙΣ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΛΕΩ, και μην χάνεσαι στις α(ν)ούσιες λεπτομέριες….

    …της αγαπης την ουσια την μετρας στην απουσια…

    αλλά και να γνωρίζεις πως οι επιστήμονες (και ειδικά οι ασχολούμενοι με την εργαστηριακή φυσιολογία) έχουν ανακαλύψει και την πληνουσία σαν αντίδοτο της συνουσίας,,,

  202. gpoint said

    Περισσότερα περί πληνουσίας εδώ

  203. Pedis said

    # 202 – μεγάλος μαλαγάνας είσαι Λάμπρο.

    Δούλεψες σε κατάστημα γυναικείων υποδημάτων;

    Η ουσία με τον φπα είναι λίγο-πολύ γνωστή Λάμπρο και σχετίζεται με την ελαστικότητα στον έλεγχο της απόδοσης του και στην πατέντα του διακανονισμού a.k.a διαγραφή Αλλά άμα θέλεις να κάνεις ντε και καλά τον μάγκa και τον απομέσα χάνεις και την ουσία και του μπακλαβά τη γωνία.

  204. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    203 – Aγάπη χωρίς συνουσία, σκορδαλιά χωρίς σκόρδο.🙂
    Eπειδή τυχαίνει να γνωρίζω κάμποσους επιστήμονες, και με μερικούς κάνουμε και παρέα, λέω ότι ο μικρόκοσμός τους, είναι μια μικρογραφία του κανονικού κόσμου, ό,τι αντιστοιχεί στον κανονικό, το ίδιο και στον επιστημονικό.

    Υ.Γ – Αντίδοτο της συνουσίας δεν υπάρχει🙂 γιατί είναι η πεμπτουσία της ζωής.

  205. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    205 – Γιατί μαλαγάνας σύντροφε; δεν ξέρω με ποιούς συναναστρέφεσαι, αλλά εγώ όταν μιλάω για ανθρώπους, ό,τι λέω το εννοώ, να ξέρεις μόνο, πως έχω για μένα την καλύτερη δυνατή εικόνα που μπορεί να έχει άνθρωπος για τον εαυτό του, αλλά έχω και το γνώθει σ΄αυτόν.🙂
    Mε το φπα, άστο δεν τόχεις, αφού έχω πεί τόσες φορές πως σχεδόν όλα όσα γράφω, είναι βιωματικά, 30 χρόνια κόβω τιμολόγια, δεν έχει να κάνει με την ελαστικότητα της απόδοσής του, αλλά με την δυνατότητα να κλέβεις νόμιμα, μη κοιτάς που δεν το λένε στο κόμμα οι μικροεπαγγελματίες, αλλά και οι μεγαλοεπιχειρηματίες κκεδες, όποιος κόβει τιμολόγια και έχει αντίθετη άποψη, εδώ είμαι για να μου το αποδείξει.
    Ααυτό που δεν καταλαβαίνουν οι μικροεπαγγελματίες, είναι πως στην στραβή όπως τώρα, παίζουν το ρόλλο των Δ.Υ, είναι οι κοπρίτες που κλέβουν το δημόσιο και το χρεώνουν, γι΄αυτό τους καίνε στην πυρά.🙂
    Φιρί φιρί το πάς, για να απλώσω σεντόνι, αλλά θα μείνεις με το κιλίμι.🙂

  206. Idom said

    @ 184

    Σμερδαλέε, ναι και όχι για αυτό που λες.
    Ναι, φυσικά αν υπάρχει «επίσημη» ημερομηνία καρφώματος τού Προμηθέα, θα είναι μέσα στην λογική τού μύθου. Όσο αληθινός ο Προμηθέας και η τιμωρία του, άλλο τόσο η ημερομηνία τής τιμωρίας.
    Όμως δεν είναι απαραίτητο ότι η συμπληρωματική πληροφορία τής ημερομηνίας πλάστηκε κοντά στα χρόνια μας. Μπορεί ήδη από τα αυθεντικά αρχαία χρόνια, κάποιος γουαναμπής Όμηρος ή Ησίοδος ή Δενξερωγώ να έγραψε ότι ήταν βαρυχειμωνιά όταν ο Δίας συνέλαβε τον Προμηθέα, στα μέσα τού Ποσειδεών τον δίκασε και 15 μέρες μετά, η ποινή εκτελέστηκε. Οπότε, βουαλά η 19η Δεκεμβρίου.
    Τα κάναν κάτι τέτοια οι Αρχαίοι…

    Idom

  207. w2016blog said

    168 babis

    κοίτα το μόνο που παίζει είναι ο Πολύφημος να ήταν κατά διαβολική σύμπτωση ο μοναδικός μονόφθαλμος απ όλους τους Κυκλωπες , πχ να είχε βγάλει το άλλο του μάτι σε ατύχημα.

    απ τον μύθο φαίνεται ότι ένα μάτι είχε

    380
    οἱ μὲν μοχλὸν ἑλόντες ἐλ
    άινον, ὀξὺν ἐπ ̓ ἄκρῳ,
    ὀφθαλμῷ ἐνέρεισα
    385
    ὣς τοῦ ἐν ὀφθαλμῷ πυριήκεα μοχλὸν ἑλόντες
    δινέομεν
    395
    αὐτὰρ ὁ μοχλὸν
    ἐξέρυσ ̓ ὀφθαλμοῖο πεφυ
    ρμένον αἵματι πολλῷ.

    Και επειδή μετα δεν έβλεπε την τύφλα του

    415
    χερσὶ ψηλαφόων ἀπὸ μὲν
    λίθον εἷλε θυράων

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: