Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Προϋπολογισμένα μεζεδάκια

Posted by sarant στο 10 Δεκέμβριος, 2016


Τώρα που γράφω αυτές τις γραμμές γίνεται στη Βουλή η συζήτηση για τον προϋπολογισμό -ο οποίος, με βάση το πρόγραμμα, θα ψηφιστεί αύριο το βράδυ- κι αυτό μού δίνει τον τίτλο για τα σημερινά μεζεδάκια, παρόλο που μέχρι τώρα δεν έχω ακούσει κάποιο αξιομνημόνευτο μαργαριτάρι.

Αν και μόλις το έγραψα αυτό άκουσα τον κ. Σαλμά της ΝΔ να λέει «κύριε υπουργέ δεν είμαστε αμπορίτζιναλ» και μπορώ να πω ότι κάπως με πείραξε -δεν φτάνει που οι καημένοι οι Αβορίγινες έχουν τραβήξει τα πάνδεινα από τους λευκούς της Αυστραλίας, έχουν και δήθεν μορφωμένους και πολιτισμένους να τους χλευάζουν. Αλλά ας είναι.

* Η είδηση ενδιαφέρουσα, ο τίτλος μαργαριταρένιος: Στίχοι του Ρίτσου διαβάζουν στο μετρό της Στοκχόλμης.

Τι (και πώς) διαβάζουν οι στίχοι, δεν μας το λέει το άρθρο..

* Φίλος μου στέλνει μια είδηση, την αναγγελία του θανάτου ενός Βρετανού ηθοποιού, του Πίτερ Βόγκαν, «ο οποίος πρόσφατα ενσάρκωσε τον Αίμον Ταργκάρυεν, τον Μέιστερ στη Νυχτερινή Φρουρά του Μαύρου Κάστρου»

Επειδή μέχρι σχετικά πρόσφατα νόμιζα ότι το Game of Thrones είναι βιντεοπαιχνίδι, δεν ξέρω τι είναι και πώς προφέρονται ο Μέιστερ και ο Αίμον, ξέρω όμως ότι το επώνυμο Vaughan δεν προφέρεται Βόγκαν, αλλά Βον, με μακρό το ο, γι’αυτό και το έγραφαν παλιότερα και Βων.

* Κατά την ορολογία του ιστολογίου, καραβίδες λέγονται οι προτάσεις που περιέχουν αλλεπάλληλα πραγματολογικά λάθη (για την προέλευση του όρου, δείτε ένα παλιό μας άρθρο).

Το ιστολόγιο αρέσκεται να ψαρεύει καραβίδες, όμως είναι σχετικά σπάνιες. Κι έτσι, με χαρά μου ψάρεψα τις προάλλες μια μεσαίου μεγέθους καραβίδα σε άρθρο της Λιάνας Κανέλλη, όπου γίνεται λόγος για το Καλίνινγκραντ:

Το σφηνωμένο μεταξύ Εσθονίας και Πολωνίας κομμάτι ρώσικης εδαφικής κυριαρχίας, γενέθλια και ταφική πατρίδα του Καντ, αποκομμένο μετά την ενδόρηξη της Σοβιετικής Ενωσης από τη σημερινή Ρωσία, είναι το άμεσα συνορεύον έδαφός της, με την ΕΕ και το ΝΑΤΟ …  Το ΝΑΤΟ απ’ τις βαλτικές χώρες και την Πολωνία ως τη Βουλγαρία και οι Ρώσοι εκτός Καυκάσου και Μαύρης Θάλασσας, μέχρι το Καλίνινγκραντ (μετονομασία του ανατολικοβαυαβρικού Κρόνενμπουργκ προς τιμήν του μπολσεβίκου Μιχαήλ Καλίνιν, μετά τη συμφωνία του Πότσδαμ),

Ας προσέξουμε τον τύπο «ενδόρηξη» που αποδίδει το αγγλικό implosion, και μετά ας περάσουμε στην καραβίδα κι ας αρχίσουμε να μετράμε λάθη.

Σαν προοίμιο, το Καλίνινγκραντ (η πόλη και η επαρχία της) δεν είναι σφηνωμενο «μεταξύ Εσθονίας και Πολωνίας», αλλά μεταξύ Λιθουανίας και Πολωνίας. Η Εσθονία είναι αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα πιο πάνω, αφού μετά τη Λιθουανία μεσολαβεί και η Λετονία.

Και μετά, προσπερνώντας το τυπογραφικό λαθάκι, ερχόμαστε στο «ανατολικοβαυαρικό Κρόνενμπουργκ», το οποίο δεν είναι ούτε ανατολικοβαυαρικό ούτε Κρόνενμπουργκ! Κένιξμπεργκ (Königsberg) λεγόταν παλιά η γενέτειρα του Καντ, Καινιξβέργη εξελληνισμένο όπως ήταν παλιά η μόδα, το Κρόνενμπουργκ είναι προάστιο του Στρασβούργου. Και βέβαια το Κένιξμπεργκ ήταν πρωτεύουσα της Ανατολικής Πρωσίας, όχι της Βαυαρίας, που δεν ξέρω αν έχει διακριτό ανατολικό τμήμα.

diadema* Το Βήμα, που του τρέχει η αριστεία από τα μπατζάκια, έγραψε τις προάλλες για «κινεζικό διάδημα διαμαρτυρίας» -θα είναι κάποιο μαραφέτι που το φοράνε οι Κινέζοι στο κεφάλι σε ένδειξη διαμαρτυρίας, φαίνεται.

Λάθος πληκτρολόγησης θα πείτε -και μπορεί να είναι, αλλά το Β και το Δ δεν γειτονεύουν στο πληκτρολόγιο.

Προσέξτε επίσης ότι, σύμφωνα με τον υπότιτλο, ο Τραμπ «ίσχυε από το 1979».

Όταν δημοσίευσα το μαργαριτάρι στο Φέισμπουκ, στον σχολιασμό που ακολούθησε έγινε ένας σπαρταριστός διάλογος ακριβώς με θέμα το μπέρδεμα του Β με το Δ, τον οποίο αναδημοσιεύω πιο κάτω -περιττό να σας πω ότι συμμετείχε και ο φίλος μας ο Μιχάλης

– Επομένως στο εξής να λέμε «Το Δήμα».

– Μα είναι Βημοκρατία!

– Βίκιο έχεις.

– Υπερβιόρθωση!

– Ναι, μα τον Βία! Ή τον Δία;

– Καταβικάζω τον Δία απ’ όπου κι αν προέρχεται!

– ΥπερΔΟΛές.

– Στη Δράση κολλάει το σίδερο!

– Το σίβερο

– Επιδεδλημένη η βιόρθωση!

– Η αρχή της βεβηλωμένης

* Φίλος από τη Λευκάδα μου στέλνει ένα εξωφρενικό κρούσμα ακλισιάς (και όχι μόνο) το οποίο, αν πάρουμε υπόψη και την επικαιρότητα της προηγούμενης εβδομάδας, λειτουργεί άκρως παραπλανητικά. Θαυμάστε τίτλο:

Αντί επενδυτική η διακήρυξη για την εκμετάλλευση του Κάστρο που «βγήκε στα κρυφά»

Διαβάζεις «η διακήρυξη για την εκμετάλλευση του Κάστρο» και σκέφτεται ότι ο Φιντέλ, που κηδευόταν εκείνες τις μέρες, είχε κάνει κάποια πολύκροτη διακήρυξη για την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο!

Για το Κάστρο βεβαίως πρόκειται, και για τη διακήρυξη (κάποιου πλειοδοτικού διαγωνισμού, ίσως) που δημοσιεύτηκε για την εμπορική εκμετάλλευσή του, η οποία κρίνεται «αντιεπενδυτική» και όχι βεβαίως «αντί επενδυτική» που το θέλει ο (και) σχιζολέκτης συντάκτης.

Κι αν σας πω ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να μπει σε εισαγωγικά το «βγήκε στα κρυφά» θα μου πείτε πως είναι παρωνυχίδα -και θα έχετε δίκιο.

* Κι άλλη ακλισιά, που την έχω συναντήσει ξανά, σε άρθρο για την κατάργηση της βίζας εισόδου στην ΕΕ, όπου ο ακλισιάρικος τύπος δίνει και παίρνει («επαναφορά της βίζα», «άρση βίζα» στον τίτλο).

Το κακό είναι πως υπάρχουν φιλόλογοι που τα προωθούν κάτι τέτοια, μου γράφει ο φίλος που το στέλνει, που είναι εκπαιδευτικός και κάτι θα ξέρει.

* Πλαφόν θα πει ταβάνι, και αυτή τη μεταφορική σημασία είχε και στα ελληνικά, αλλά εδώ και καιρό βλέπει κανείς τη λέξη να χρησιμοποιείται σαν να σημαίνει γενικώς και αδιακρίτως «όριο» -κι έτσι διάβασα χτες ότι θεσπίστηκε «κατώτατο πλαφόν» για τις εισφορές των μισθωτών.

Πάω να ανάψω τις πλαφονιέρες δαπέδου.

* Μεφραδάκι από τον κύριο Τάκη (ο όρος ‘μεφραδάκι’, που τώρα τον έφτιαξα, δηλώνει λαθάκι που εμπίπτει στον νόμο του Μέφρι, που θα τον ξέρετε πια):

Αν δεν κάνω λάθος, και ο περυσινός υπουργός, ο κ. Μπαλτάς, είχε καταφερθεί κατά του προγράμματος PISA, ως άντρο της αριστείας.

Αν είχε επικρίνει ή όχι το πρόγραμμα PISA ο κ. Μπαλτάς δεν το ξέρω, κύριε Τάκη μου, αν όμως έχεις γκόλφι και σταυρό την αριστεία πρέπει να την εφαρμόζεις και στα κείμενά σου. Οπότε, πρέπει να κρατήσεις το ομοιόπτωτο: ο υπουργός είχε καταφερθεί κατά του προγράμματος PISA ως άντρου της αριστείας, διότι έτσι που το λες είναι σαν να εννοείς ότι ο Μπαλτάς μίλησε ως άντρο της αριστείας ο ίδιος.

Βέβαια, είναι εξοργιστική η ειρωνεία για τον νεκρό Γρηγορόπουλο («κάθε χρόνο ανήμερα την εορτή του Αγίου Νικολάου, οπότε εορτάζεται η μνήμη του ήρωος Γρηγορoπούλου») αλλά έτσι γίνεται όταν είναι κανείς ταγμένος στην αριστεία.

* Και κλείνω με τον Σεραφείμ Πειραιώς, ο οποίος τις προάλλες είχε την ονομαστική του εορτή, αλλά  αποφάσισε να μην εορτάσει και το ανακοίνωσε σε μια διάλεκτο που θυμίζει κάπως τα ελληνικά. Γέλασα πολύ με το:

κατά τήν ἑόρτιον μνήμην τοῦ ἁγίου ἐνδόξου Ἱερομάρτυρος Σεραφείμ, ἐπισκόπου Φαναρίου καί Νεοχωρίου τοῦ σούβλῃ διαπερασθέντος ὑπό τῶν ὁμοπίστων τῶν σημερινῶν Ἰσλαμιστῶν,

και με τη φοβερή δοτική «σούβλη διαπερασθέντος», που θα έπρεπε να συμπληρωθεί, όπως έγραψε κάποιος στο Φέισμπουκ και με το «μπούφλη σφαλιαρισθέντος» προκειμένου για τον συντάκτη.

Αλλά αν αντέχετε τα… σπασμένα περσικά του αγ. Πειραιώς προσέξτε ένα υπέροχο μακροβούτι… από το οποίο δεν βγαίνουν όλοι ξανά στην επιφάνεια:

συμμετέχοντες εἰς τήν δοκιμασίαν τοῦ χειμαζομένου ὑπό τοῦ ἀναισχύντου καί ἀναλγήτου συστήματος τῶν διεθνῶν ἀγορῶν, ἐγνωσμένων διά τήν πεισιθάνατον ἐγκληματικήν των δρᾶσιν ἐχουσῶν ὄνομα φθορᾶς καίτοι ὁρισμένοι ἐκ τοῦ καταρρέοντος πολιτικοῦ συστήματος πειρῶνται νά συγκαλύψουν τήν πραγματικότητα ὅταν οἱ πάντες γνωρίζουν π.χ. ὅτι καί οἱ τρεῖς παγκόσμιες ἑταιρεῖες ἀξιολογήσεως τῆς χρηματοπιστοληπτικῆς ἱκανότητος τῶν κρατῶν Standards and Poors, Moody’s καί Fitch ἀνήκουν εἰς ἕν ἐπίλεκτον μέλος τοῦ γνωστοῦ σιωνιστικοῦ λόμπυ, τόν Βαρῶνο Ρότσιλντ, δέν θά ἑορτάσωμεν ἐπισήμως

Πέρα από τον αντισημιτισμό, προσέξτε ότι ξεκινάει «συμμετέχοντες στη δοκιμασία του χειμαζομένου» και δεν μας λέει ποιος είναι ο χειμαζόμενος που δοκιμάζεται! Πρώτο, δεύτερο, τρίτο μακροβούτι, αναδύεται τελικά στην επιφάνεια («δεν θα εορτάσουμε») τρεις αράδες παρακάτω αλλά ο «λαός» (διότι μάλλον αυτόν εννοεί ότι χειμάζεται) απόμεινε στης θάλασσας τον πάτο.

* Ή μάλλον θα κλείσω περιαυτολογώντας, με δυο ανακοινώσεις.

* Καταρχάς, τη Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου, στις 7.30 μ.μ. γίνεται η παρουσίαση των (εφτά) νέων βιβλίων του εκδοτικού οίκου Αρχείο, στον Παρνασσό. Ένα από τα βιβλία είναι και η συλλογή χρονογραφημάτων του Κώστα Βάρναλη «Αττικά», που το έχω επιμεληθεί και θα το παρουσιάσω εγώ.

* Δεύτερον, και πιο κοντά μας, μεθαύριο Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου στις 8 μ.μ. μπορείτε να παρακολουθήσετε το μαγκαζίνο της ΕΡΤ3 «All-ΕΡΤ» που είναι αφιερωμένο στο Λουξεμβούργο και στο οποίο μιλάω κι εγώ.

Έχει και τρέιλερ:

 

 

 

Advertisements

237 Σχόλια to “Προϋπολογισμένα μεζεδάκια”

  1. Γς said

    Καλημέρα

    >κύριε υπουργέ δεν είμαστε αμπορίτζιναλ

    Οι ίδιοι όμως τι λένε [για μας];

  2. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    Στο γιορταστικό πνεύμα τα μεζεδάκια σήμερα: Πλούσια και νοστιμότατα!

  3. atheofobos said

    Μεφραδάκι από τον κύριο Τάκη (ο όρος ‘μεφραδάκι’, που τώρα τον έφτιαξα, δηλώνει λαθάκι που εμπίπτει στον νόμο του Μέφρι, που θα τον ξέρετε πια..

    Και το μεζεδάκι από το κείμενο, αυτόν που ξέρουμε είναι τον νόμο του Μέρφι και όχι τον ανύπαρκτο Μέφρι!

  4. ΓιώργοςΜ said

    1 Γς, άπαιχτο! Έστειλα ήδη το λίκνο στους κουμπάρους στην Αστραλία!

  5. LandS said

    Δεν πρέπει να μας ξενίζει που το πλαφόν χρησιμοποιείται και για το κάτω όριο. Έχουν έρθει τόσο πολύ τα πάνω κάτω. 🙂

  6. ΓιώργοςΜ said

    3 Όχι δα, Μέφρι είναι ο ξάδερφος το Μέρφι που κάνει αντιμεταθέσεις, καθιερωμένος επίσης (να μην κάνω τον έξυπνο, κι εγώ εδώ τον έμαθα).

  7. ndmushroom said

    Μήπως ξέφυγε και κάτι ακόμα από την καραβίδα;
    είναι το άμεσα συνορεύον έδαφός της, με την ΕΕ και το ΝΑΤΟ
    Δηλαδή όλη η ρωσοεσθονική, ρωσολετονική και ρωσολιθουανική μεθόριος ΔΕΝ αποτελεί άμεσο σύνορο με την ΕΕ και το ΝΑΤΟ;

  8. gpoint said

    Καλός ο Σεραφείμ αλλά λίγος…βάλτε περισσότερο να γελάσουμε κι άλλο !

  9. LandS said

    Προσέξατε την ομοιότητα στο στιλ της Κανέλη και του Πειραιώς; Προτάσεις μακρινάρια μέσα σε άλλες προτάσεις, με αυτό που θέλουν να πουν να περνάει χαοτικά από τις μεν στις δε.

  10. Γς said

    >το επώνυμο Vaughan δεν προφέρεται Βόγκαν, αλλά Βον

  11. greggan193 said

    Έφαγε πολύ στόλισμα ο Σαλμάς στο Φατσοβιβλίο. Γρηγόρης Κονδύλης

  12. ΣΠ said

    3, 6
    https://en.wikipedia.org/wiki/Muphry%27s_law

  13. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    Άκου Κρονενμπουργκ το θρυλικό Κενικσμπεργκ με τα τραγουδισμένα εφτά (πάλαι ποτε) γιοφύρια του, πατρίδα της φιλοσοφίας , της μαθηματικής λογικής και των τυχερών παιγνίων! Μάλλον η αξιαγάπητη Λιανα θα είχε σφίξει εφτά μποτίλιες του ομώνυμου ζύθου… κρονενμπουργκ….πφφ!

  14. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το κινέζικο διάδημα διαμαρτυρίας είναι το αντίστοιχο του περιβραχιόνιου που φορούν οι Γιαπωνέζοι, όταν (υποτίθεται πως) απεργούν. Τίποτα δεν ξέρετε και αποπάνω κάνετε και πλακίτσα στο Δήμα που προσπαθεί να σας ξεστραβώσει. Αχαριστία, ρε φίλε!
    Έχω μια μαθήτρια, τη Σύλβια, αστέρι στην προφορική και γραπτή έκφραση. Αλβανικής καταγωγής, δεύτερη γλώσσα της τα ελληνικά, αλλά τα χειρίζεται απίστευτα καλά. Αν θέλετε, κύριε Τάκη, άγιε Πειραιώς, ΔΟΛιοι ηλεδημοσιογράφοι, μπορεί, έναντι λογικής αμοιβής, να επιμελείται τα κείμενά σας και να αποφεύγετε έτσι το σαββατιάτικο γλέντι. Για Σας, άγιε Πειραιώς, θα μεσολαβήσω για μια καλύτερη τιμή, λόγω της μεγάλης συμπάθειας που Σας έχω και επειδή κατανοώ την οικονομική δυσπραγία που μαστίζει την Εκκλησία μας.
    Α, η Σύλβια είναι καλή και στη γεωγραφία, κυρία Κανέλλη μας.

  15. […] […]

  16. Γς said

    >δεν είναι σφηνωμενο «μεταξύ Εσθονίας και Πολωνίας», αλλά μεταξύ Λιθουανίας και Πολωνίας. Η Εσθονία είναι αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα πιο πάνω, αφού μετά τη Λιθουανία μεσολαβεί και η Λετονία.

    Ντάξει μωρέ.
    Μπορεί κείνη την ημέρα που έγραφε το άρθρο της η Κανέλλη η Εσθονά, η Λετονία κι η Λιθουανία να κάνανε σουλάτσο στο μεϊντάνι της Ανατολικής Βαλτικής

  17. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>άκουσα τον κ. Σαλμά της ΝΔ να λέει «κύριε υπουργέ δεν είμαστε αμπορίτζιναλ»
    ε ναι, εμείς όλοι οι άλλοι είμαστε αξημέρωτοι και μας πουλάει χάντρες (επίκουρου), αυτό εννοεί:

    http://www.iliaoikonomia.gr/29369-html

    http://www.newsbomb.gr/politikh/news/story/255666/i-alitheia-gia-tin-ereyna-panaretoy-kai-ta-prosonta-toy-marioy-salma

  18. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μια απορία, Νίκο: διαβάζοντας το βιβλίο με τα χρονογραφήματα του Βάρναλη, είδα στη σελίδα 406 να γράφει «το νόημον κοινόν». Σκέφτηκα ότι μάλλον είναι σαν το φιλοθέαμον κοινό που όλοι το λέμε φιλοθεάμον, το ‘ψαξα, αλλά παντού νοήμον το βρήκα. Τι παίζει εδώ;

  19. Νίκος Κ. said

    Αντίθετα με όσα ισχυρίζεται ο Τάκης, ο Μπαλτάς δεν είχε καταφερθεί κατά του προγράμματος PISA. Φαίνεται πως διάφοροι αρθρογράφοι (όπως ο Τάκης) δεν νοιώθουν καθόλου την ανάγκη να επιβεβαιώσουν τις εκ των προτέρων διαμορφωμένες πεποιθήσεις τους.
    Και για του λόγου το αληθές:

    Απάντηση Μπαλτά σε Φορτσάκη: http://www.esos.gr/arthra/37669/o-ypoyrgos-den-leei-ohi-sto-diagonismo-pisa-program-international-student-assessment

    Απάντηση Μπαλτά σε Μαυρωτά: http://www.alfavita.gr/sites/default/files/attachments/mpaltas.pdf

  20. Γς said

    >ο κ. Μπαλτάς, είχε καταφερθεί κατά του προγράμματος PISA, ως άντρο της αριστείας.

    PISA, την σχολίαζε χτες η Σοφία Οικ.

    Κι εγώ την Σοφία που σχολίαζε την PISA.

    https://sarantakos.wordpress.com/2016/12/08/woty2016/#comment-400520

  21. Γς said

    >τοῦ σούβλῃ διαπερασθέντος ὑπό τῶν ὁμοπίστων τῶν σημερινῶν Ἰσλαμιστῶν

    Και ενθυμήθην ιατρόν τινα:

    http://caktos.blogspot.gr/2013/12/blog-post.html

  22. Kass said

    17 Γιάννης Κουβάτσος

    μπράβο που ξέρει και κάποιος το φιλοθέαμον. Δεν είναι σύνηθες. Όσο για το νοήμον (ουδέτερο) είναι » νοήμον τελεία και παύλα. Το χρησιμοποιεί και ο Σταματάκος στο τρίτομο λεξικο του της Νέας Ελληνικής, μέσα σε παράδειγμα. Αν θες το «γιατί» δεν αναβιβάζεται ο τόνος στο » το νοήμον», ενώ αναβιβάζεται στο » το φιλοθέαμον κοινόν» κοίτα τις σχετικές παραγράφους στη γραμματική του Τζάρτζανου, ή στη νεότερη του Οικονόμου.

  23. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Τα νησιά,του Βόρειου & του Ανατολικού Αιγαίου αποφασίσαμε να αναστείλουμε, για όσο μαίνεται η προσφυγική κρίση, την αύξηση του ΦΠΑ.
    https://twitter.com/atsipras?lang=el

  24. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>Βημοκρατία!
    βημοσκοπήσεις

  25. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    3-6-12 Νόμιζα ότι τόσον καιρόν που τον λέω και τον ξαναλέω θα έχει γίνει γνωστός ο νόμος του ΜέΦΡι, παραλλαγή του νόμου του Μέρφι, αλλά λογικό είναι να υπάρχει μπέρδεμα.

    Διατυπώνω λοιπόν τον μετανόμο του Μέφρι: Κάθε φορά που θα χρησιμοποιήσεις τον όρο «Νόμος του Μέφρι» θα σου υποδείξει κάποιος, ευγενικά συνήθως, ότι το σωστό είναι «Μέρφι» 🙂

    7: Προφανώς έχεις δίκιο -εννοεί ότι δεν συνορεύει με την υπόλοιπη Ρωσία, ίσως

    14 Μπράβο στη Σύλβια και στους δασκάλους της!

    18 Γιάννη, με τιμά ότι διαβάζεις τόσο προσεχτικά το βιβλίο.
    Και μόλις ανακάλυψες -αναπόφευκτο ήταν- το πρώτο λάθος. Δεν υπάρχει «νόημον», το σωστό είναι «νοήμον».

    Πώς δεν το είδαν δέκα μάτια που διάβασαν το χειρόγραφο; Πώς δεν το βρήκε ούτε ο διορθωτής ούτε ο Σπελ Τσέκερ; Μυστήριο….

    19 Α μπράβο, απλώς πετάει λάσπη λοιπόν

    22 Να σημειωθεί πάντως ότι τα λεξικά μας δέχονται τον τύπο «το φιλοθεάμον». Ο Μπαμπινιώτης δέχεται μονο αυτον τον τύπο, το ΛΚΝ και το Χρηστικό και τους δύο (φιλοθεάμον και φιλοθέαμον).

    Κάποτε έλεγα μεταξύ σοβαρού και αστείου ότι όταν μένεις στη Φιλοθέη ανήκεις στο φιλοθέαμον κοινό.

  26. Ριβαλντίνιο said

    Αβορίγινες

    Άσε που είχαμε συμπολεμήσει και μπορεί να συγγενεύουμε :

    χρόνῳ δὲ ὕστερον Ἀβοριγῖνες αὐτὴν παραλαμβάνουσι πολέμῳ μακρῷ τοὺς ἔχοντας ἀφελόμενοι: οἳ τὸ μὲν πρότερον ἐπὶ τοῖς ὄρεσιν ᾤκουν ἄνευ τειχῶν κωμηδὸν καὶ σποράδες, ἐπεὶ δὲ Πελασγοί τε καὶ τῶν ἄλλων Ἑλλήνων τινὲς ἀναμιχθέντες αὐτοῖς συνήραντο τοῦ πρὸς τοὺς ὁμοτέρμονας πολέμου,(…)εἰ δ᾽ ἐστὶν ὁ τούτων λόγος ὑγιής, οὐκ ἂν ἑτέρου τινὸς εἴησαν ἄποικοι γένους ἢ τοῦ καλουμένου νῦν Ἀρκαδικοῦ. (…)εἰ τῷ ὄντι Ἑλληνικὸν φῦλον ἦν τὸ τῶν Ἀβοριγίνων, ὡς Κάτωνι καὶ Σεμπρωνίῳ καὶ πολλοῖς ἄλλοις εἴρηται, τούτων ἔγγονον αὐτῶν τῶν Οἰνώτρων ὑποτίθεμαι. τὸ γὰρ δὴ Πελασγικὸν καὶ τὸ Κρητικὸν καὶ ὅσα ἄλλα ἐν Ἰταλίᾳ ᾤκησεν, ὑστέροις εὑρίσκω χρόνοις ἀφικόμενα. παλαιότερον δὲ τούτου στόλον ἀπαναστάντα τῆς Ἑλλάδος εἰς τὰ προσεσπέρια τῆς Εὐρώπης οὐδένα δύναμαι καταμαθεῖν.

  27. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα

    .. δεν προφέρεται Βόγκαν, αλλά Βον

    Έτσι όπως τα γράφει, μάλλον βογκάν(ε) 🙂 (με γκ κι όχι με γγ 🙂 – ==> **)

    Αλλά κι ο γούγλης, με τα πολλά κοπυπαστώματα που κάνουν (πλέον) όλοι οι «σοβαροί» αναμεταδότες… βγάζει κάπου 14.000 αποτελέσματα για το ”βόγκαν” (ε, μετράει και κάτι άλλα, παρόμοια…, αλλά όσο να ΄ναι..)

    Για το «βον» δεν βάζω τι βγάζει ο γούγλης, γιατί δεν ξέρει να το προφέρει καλά 🙂 και βγάζει παππάδες…

    \
    ** λοιπόν, μιας και λεξιλογούμε:

    Ψάχνοντας για το «βογκαν(ε)» παρατήρησα ότι αλλού αναφέρεται με δύο γ (γγ) κι αλλού με γκ.
    Ε, δεν είναι και περίεργο να αποδίδεται ο φθόγγος g στα Ελληνικά με διαφορετικούς τρόπους…, σκέφτηκα.
    Μετά έπεσα πάνω στον σύνδεσμο που δίνω πιο πάνω (με την δεκαοχτούρα, από το μπλογκ, του 2011 εδώ και άρχισα να το ψάχνω λίγο περισσότερο, δηλ. με δύο γ (που το γράφει κι ο Νίκος, αλλά κι εγώ έτσι το θυμόμουν – απ’ το γογγύζω) ή με γκ ;

    Ο γούγλης βγάζει περισσότερα αποτελέσματα για το γγ (11.500) και λιγότερα για το γκ (2.000 περίπου)

    Αλλά το μεν lexigram μόνο με γκ το δέχεται, η δε πύλη για την ελλ. γλώσσα μόνο μία φορά το βρίσκει σε κείμενο με γγ (εγώ το βρήκα σε περισσότερα, αλλά τέλος πάντων). Και στον Τριανταφυλλίδη δεν το έχει καν με δύο γ (γγ) κλπ.

    Θα μας πουν σίγουρα οι ειδικοί εδωμέσα 🙂 , λέτε να γράφεται μάλλον με γκ;

    Κι ο Κωστής Παλαμάς στον Δωδεκάλογο του Γύφτου γιατί το έχει με γγ;

  28. Avonidas said

    Καλημέρα.
    Φίλος μου στέλνει μια είδηση, την αναγγελία του θανάτου ενός Βρετανού
    ηθοποιού, του Πίτερ Βόγκαν, «ο οποίος πρόσφατα ενσάρκωσε τον Αίμον
    Ταργκάρυεν, τον Μέιστερ στη Νυχτερινή Φρουρά του Μαύρου Κάστρου»

    Πρόσφατα «πέθανε» και στη σειρά. Ένας από τους πιο αγαπητούς χαρακτήρες, τοσο απο το κοινό όσο και μεσα στο συμπαν της σειράς. Ήταν ας πούμε ο Νέστορας της Φρουράς.

    Πέθανε γέρος στο κρεβάτι του (ο Αίμον εννοώ, όχι ο Βον), κι αυτό λέει πολλά για έναν κόσμο όπου το να σκοτωθείς στη μάχη θεωρείται κωλοφαρδία…

  29. sarant said

    27 Η επίσημη ορθογραφία θέλει «βογκάω» και την ακολουθώ στα βιβλία αλλά όχι και στα εδώ άρθρα.

  30. voulagx said

    #27 @Γιαννης Ιατρου: Ειτε με γκ ειτε με γγ, το «βογκανε» προφερεται «vongane». Το συμπλεγμα γκ δεν αποδιδει τον φθογγο g παντα πχ: αγκαλια, αγγιζω, αγκυρα, αγκιστρι, εγγαστριμυθος, εγκυος, εγγειες, βουλάγξ 🙂 , τα γκ και γγ προφερονται προρινισμενα.

  31. Γιάννης Ιατρού said

    29: Ευχαριστώ Νίκο, αλλά γιατί τηρείς δύο γραφές;

    30: Voulagx
    Ο φθόγγος g είναι και σε πολλές ξένες γλώσσες διαφορετικά προφερόμενος.
    ..τα γκ και γγ προφερονται προρινισμενα
    Ενίοτε ναι, εξαρτάται κι από την ετυμολογία (κι απ΄το αν έχεις κρυώσει λιγάκι 🙂 ) Αλλά το λές και μόνος σου, δεν αποδίδει… πάντα. To βογ*΄άνε πάντως εγώ δεν το προφέρω von*.

  32. atheofobos said

    25
    Ως άλλος Ανδρέας αναγνωρίζω το mea culpa για τον νόμο του Μέφρυ, αλλά οι μοναδικές αναφορές που έχεις κάνει μέχρι σήμερα σε αυτόν, μετά από ένα πρόχειρο γκουγκλισμό που έκανα, ήταν πριν από 2 χρόνια!
    Βλέπεις φαίνεται ότι το Emmental ευθύνεται για την πρόσφατη μνήμη!
    https://sarantakos.wordpress.com/2014/08/02/meze-128/
    https://sarantakos.wordpress.com/2014/09/22/toratora/

  33. Y. G. said

    Καλημερα σας και ευχαριστιες για τα ωραια μεζεδακια

    «Το σφηνωμένο μεταξύ Εσθονίας και Πολωνίας κομμάτι ρώσικης εδαφικής κυριαρχίας, γενέθλια και ταφική πατρίδα του Καντ, αποκομμένο μετά την ενδόρηξη της Σοβιετικής Ενωσης από τη σημερινή Ρωσία, είναι το άμεσα συνορεύον έδαφός της, με την ΕΕ και το ΝΑΤΟ … Το ΝΑΤΟ απ’ τις βαλτικές χώρες και την Πολωνία ως τη Βουλγαρία και οι Ρώσοι εκτός Καυκάσου και Μαύρης Θάλασσας, μέχρι το Καλίνινγκραντ (μετονομασία του ανατολικοβαυαβρικού Κρόνενμπουργκ προς τιμήν του μπολσεβίκου Μιχαήλ Καλίνιν, μετά τη συμφωνία του Πότσδαμ)»

    Δεν ειχα διαβασει ποτέ αρθρο της ΛΚ (την εχω δει κανα δυο φορες στην τηλεοραση), γιαυτο εψαξα και το βρηκα (ελπιζω σωστα) ολο το αρθρο εδω –
    http://atexnos.gr/%ce%bb%ce%b9%ce%ac%ce%bd%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%ce%bd%ce%ad%ce%bb%ce%bb%ce%b7-e%ce%bd%cf%84%ce%ad%cf%87%ce%bd%cf%89%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%bf-%ce%b1%cf%84%ce%ad%cf%87%ce%bd%cf%89%cf%82-%ce%bc/

    Αναθεμα με αν καταλαβα τιποτα. Απορω γιατι δεν την περιμαζευει η κ. Παπαρηγα (που ΚΤΓΜ ειναι εξαιρετικη ομιλητρια) να την συμβουλεψει πως να μιλαει σαν ανθρωπος και οχι σαν ξεσαλωμενο παγωνι.

  34. Γιάννης Ιατρού said

    32: Atheofobos

  35. Γιάννης Ιατρού said

    33Ö Z. G.
    …της ΛΚ (την εχω δει κανα δυο φορες στην τηλεοραση)..
    Ε, την μιά απ΄τις δύο φορές, το φαντάζομαι ποιά ήταν 🙂 …

  36. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Καλημέρα.
    Νόστιμα καὶ τὰ σημερινὰ μεζεδάκια.
    Πιὸ πολὺ μοῦ ἄρεσε ὁ ἀπολαυστικὸς διάλογος μὲ τὴν ἀλλαγὴ τοῦ β μὲ τὸ θ.
    Μοῦ θύμισε ἕναν παλιὸ καθηγητή μου ποὺ τὸ β τὸ ἔλεγε φ,τὸ γ τὸ ἔλεγε χ, τὸ δ τὸ ἔλεγε θ καὶ τὸ ζ τὸ ἔλεγε σ. Μᾶς πῆρε κάποιο χρόνο γιὰ νὰ μάθουμε νὰ τὸν ἀποκρυπτογραφοῦμε. Θυμᾶμαι ἀκόμα τὸ «ἠθικὸν φάρος»(=εἰδικὸν βάρος) καὶ τὸν «θείκτη θιαθλάσεως». Στὴν ἀρχὴ γελάγαμε κι ἐκεῖνος ἀποροῦσε:
    «Χιατὶ χελᾶτε φρὲ παιθιὰ; Ἐπειθὴ θὲν μπορῶ νὰ πῶ τὸ θέλτα;»

    Καὶ μιὰ κι ἀναφερθήκαμε σὲ μεζεδάκια ἀπὸ λάθη πληκτρολόγησης (ἀλήθεια, πῶς θὰ τὸ ποῦμε στὰ λατινικὰ; lapsus digiti μήπως; ἄς βοηθήσουν οἰ γνωρίζοντες) νὰ ποῦμε καὶ γιὰ τὴν «κυρὰ τῆς Τῶ» τῆς Ἑλένης Αὐλωνίτου. Ἡ ἐν λόγῳ κυρία εἶναι ὅπου γάμος καὶ χαρὰ, ἀπαραίτητος μαϊντανὸς στὰ τηλεοπτικὰ πηγαδάκια ποὺ ψαρεύουν μονάδες τηλεθέασης ἀπὸ τὸ «ραντεβοῦ μὲ τὴν ὑστερία» τῶν συμμετεχόντων. Ἕνα εἶδος θυληκοῦ Ἄδωνη.

  37. 30 Και Βουλάγχ προφέρανε κάποτε μερικοί αστόχαστοι 🙂

  38. Παπαδημητρίου: «Η χώρα δεν θα οδηγηθεί σε εκλογές»

    «Οι θεσμοί επιβεβαιώνουν την πολιτική σταθερότητα της κυβέρνησης και κατά τη γνώμη μου θα αποφύγουν την αβεβαιότητα και την αποσταθεροποίηση της χώρας με νέες εκλογές,…

    http://news.in.gr/economy/article/?aid=1500120089

  39. Pedis said

    Διαμαρτύρομαι, κύριε Διαχιεριστά!

    Τα μεζεδάκια δεν είναι «αντισυμμετρικά»!

    Τόξερα, τόξερα.

  40. Pedis said

    # 38 – έτσι είναι! Δεν είναι εύκολο να ξανάχεις τέτοια τύχη, 3ο-4ο μνημόνιο χωρίς «κιχ» (που το θυμήθηκα, τώρα, αυτό; Τι λέει το πρόγραμμα της πατριωτικής ένωσης της Βουλής για το ΣΚ, καταδρομική, αναγνώριση, σκηνάκια στη Θράκη;)

  41. Y. G. said

    35 – Ε, την μιά απ΄τις δύο φορές, το φαντάζομαι ποιά ήταν

    Εννοειτε την ιστορια με το χαστουκι; Οχι, αυτη την ειδα σε γιουτουμπακι. Την πρωτη φορα την ειδα τυχαια σε καποιο πανελ στην τηλεοραση, αυτα με τα 150 παραθυρα. . Την δευτερη την ειδα σκοπιμα για να βεβαιωθω 🙂

  42. ΣΠ said

    Σήμερα 10 Δεκεμβρίου είναι η Ημέρα των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Επίσης σήμερα είναι και η τελετή απονομής των βραβείων Νόμπελ, χωρίς την παρουσία του Μπομπ Ντύλαν.
    Στο εορτολόγιο σήμερα είναι των Μαρτύρων Μηνά του Αθηναίου, Ερμογένους επισκόπου Αλεξανδρείας και Ευγράφου, Γεμέλλου του πολυάθλου και Θεοτέκνου πρεσβυτέρου.
    Και ένα τραγούδι του Μίκη Θεοδωράκη για τις 10 του Δεκέμβρη:

  43. «μεταξύ Εσθονίας και Πολωνίας»: λάθος (μεταξύ Λιθουανίας και Πολωνίας)
    «το άμεσα συνορεύον έδαφός της με την ΕΕ και το ΝΑΤΟ»: λάθος, διότι δεν είναι το μόνο όμορο έδαφος
    «οι Ρώσοι εκτός Καυκάσου και Μαύρης Θάλασσας»: λάθος, και στον Καύκασο έχουν εδάφη οι Ρώσοι (την Υπερκαυκασία έχουν χάσει), και φυσικά όλα τα βορειοανατολικά παράλια του Ευξείνου
    Και κορύφωμα βεβαίως το «ανατολικοβαυαβρικό Κρόνενμπουργκ», που ούτε ανατολικοβαβαρικό ήταν, ούτε Κρόνενμπουργκ λεγόταν!
    Πρέπει να είναι κάποιου είδους ρεκόρ…

  44. ΓιώργοςΜ said

    32 Όχι δα, εγώ φέτος άρχισα να συχνάζω εδώ και το ΄χω δει δυο-τρεις φορές

    36 Θυμάμαι ακόμα, τριαντακαιβάλε χρόνια μετά, τη σκηνή από τον «Οδυσεβάχ», όπου φτάνει στη χώρα που όλα τα φωνήεντα είναι «η». Του εξηγεί ένα σωρό σπαρταριστά ένας παλιότερος ταξιδιώτης, όπως για παράδειγμα πως το όνομά του εκεί είναι «Ηδησηβήχ». «Και το δικό σου πώς έγινε;» ρώτησε ο ταξιδευτής. «Α, εγώ δεν έχω πρόβλημα, Δημήτρης.»

  45. Pedis said

    # 38, Σκύλε ιδού η εξήγηση:

    Αλλά εμείς θέλουμε την Τρόικα φίλο

    (αλλά και μέλος της κυβέρνησης (επίσημα, εννοώ!) … α λα «είσαι φίλος, γίνε μέλος» ).

  46. Ριβαλντίνιο said

    Εντάξει οι του ΣΥΡΙΖΑ είναι υποκριτές και λένε ότι δήθεν αντιστέκονται κ.λπ. κ.λπ. ενώ κάνουν ότι και οι προηγούμενοι.

    Εντάξει η ΝΔ του Κούλη είναι νεοφιλελεύθερη και θα ρουφήξει το αίμα του λαού (αν και πρέπει να της αναγνωρίσουμε ότι είναι το μοναδικό κόμμα στην πρόσφατη ιστορία που δεν έχει τάξει προεκλογικά παροχές). (Βέβαια πρόσφατα άκουσα τον Μπούμπουκ να φωνάζει γιατί τα λεφτά της 13ης σύνταξης δεν δίνονται στους ενστόλους !)

    Αλλά
    …οι του ΚΚΕ τι κάνουν κριτική αφ’υψηλού ; Αφού ξεκάθαρα έχουν δηλώσει πως σε παγκόσμιο κλίμα καπιταλισμού αδυνατούν να κυβερνήσουν και να λειτουργήσουν όπως θέλουν. Τι κάνουν δηλαδή ; Κριτική για την κριτική ; Να παίρνουμε ένα 5% – 8% και να βολευόμαστε ;

  47. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Νικοκύρης ἔγραψε:

    «Στίχοι του Ρίτσου διαβάζουν στο μετρό της Στοκχόλμης.»

    Δὲν βλέπω ποῦ εἶναι τὸ πρόβλημα.
    Στὸ μετρὸ διαβάζουν ΤΟΥΣ στίχοι τοῦ Ρίτσου.

    Ὅπως λένε στὸ Ἀνατολικὸ Αἰγαῖο:

    «…ποὺ ἔχει μὲς στὸ τσοῦρμο του ὅλο λεβέντες ΝΕΟΙ». 🙂

  48. Γς said

    25:

    >ο νόμος του ΜέΦΡι, παραλλαγή του νόμου του Μέρφι

    ίσως αν τον λέγαμε:

    Ο νόμος του Μέφρι ξαδέλφου του Μέρφι

    για τους απληροφόρητους;

  49. Γιάννης Ιατρού said

    46 (τέλος): Ρίβα
    Δηλαδή, αν κατάλαβα καλά, εννοείς, ότι γενικά καλό θα ήταν όταν κουνάνε το δάχτυλο να μην έχουνε (με το 5%-8%) τόσο βολεμένο κώλο; 🙂

  50. Kass said

    Το λεξικό του Μπαμπινιώτη δεν είναι το Κοράνι. Εχουν ξεφύγει λάθη. Και οι φοιτητές που το σύνταξαν, παιδιά είναι κι αυτοί.

  51. Avonidas said

    άκουσα τον κ. Σαλμά της ΝΔ να λέει «κύριε υπουργέ δεν είμαστε αμπορίτζιναλ»

    Δεν είναι να λες την σήμερον ημέραν «δεν είμαστε ιθαγενείς», θα σε πιάσουν στις μάπες τα χρυσάβγουλα 😉

  52. Mπούφος said

    Βούλαχ (voulagx);

    -Γιάννη Ιατρού

    τι είναι η πριονισμένη προφορά των γκ?
    ;-0

  53. Pedis said

    # 49 – Γιάννη, λίγα σε παρακαλώ με τα μικρά εκλογικά ποσοστά διότι γρουσουζεύεις σύριζα, πασόκ, δηλ. τις δυνάμεις της δημοκρατικής συμπαράταξης… υπό ένωση, από ό,τι λένε.

  54. Γιάννης Ιατρού said

    52: Μπούφος
    προρινισμενα γράφει, δες κι εδώ https://sarantakos.wordpress.com/2012/11/29/kathiki/#comment-146744

  55. ΓιώργοςΜ said

    Το Σάββατο πρέπει να είναι η πιο εύκολη μέρα τελικά:
    Άγνωστος άνδρας πυροβόλησε αστυνομικούς οι οποίοι επιχείρησαν να τον ελέγξουν με αποτέλεσμα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, να βγάλει το όπλο που είχε στην κατοχή του και να το στρέψει εναντίον των αστυνομικών πυροβολώντας τους.
    http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/2494397/pirovolismi-sti-varvakio

    Πυροβόλησε(…) με αποτέλεσμα να βγάλει το όπλο του και να το στρέψει εναντίον των αστυνομικών (…)
    Πολύ Λούκυ Λουκ διάβαζε ο συντάκτης, αυτός που πυροβόλησε ήταν πιο γρήγορος από τη σκιά του.
    Τραγικό το γεγονός, τραγέλαφος η περιγραφή του…

  56. Γιάννης Ιατρού said

    53: Pedis
    Ε, να βολευτούνε κι αυτοί. Πέδη, αυτά είναι ζήλιες και κατινιές. Ο ΑΤ το σερβίρισε σε κατάλληλο χρόνο κι έπιασε και έχουν φάει τα λυσσακά τους ούλοι τους, ένθεν κι ένθεν. ¨ασε που μερικοί ελπίζανε (ή κι ακόμα ελπίζουν) ότι οι «σωτήρες μας» θα του κάνουν φασαρία μεγάλη. Αλλά τι φασαρία να του κάνουν, που βλέπουν τον Κούλη να καραδοκεί και φτύνουν τον κόρφο τους!

    Το ερώτημα που έχω είναι άλλο: δηλ. οι συνταξιούρχοι έως 850€, έστω και οι πιό κάτω, είναι οικονομικά ποιό αδύναμοι από κάτι ανέργους; Να μου πείς, αυτοί είναι πολλοί και τόσα δεν υπήρχαν …. Πάντως το ερώτημα παραμένει! Ειδικά τώρα που μερικοί έγιναν περιζήτητοι 🙂

  57. ΣΠ said

    36 …λάθη πληκτρολόγησης (ἀλήθεια, πῶς θὰ τὸ ποῦμε στὰ λατινικὰ;

    Δημήτρη (καλησπέρα), δεν ξέρω στα λατινικά αλλά στα αγγλικά υπάρχει ο Typo Demon (δαίμων του πληκτρολογίου).

  58. Πάνος με πεζά said

    Kαλησπέρα, αργοπορημένη ! Πολύ ωραία τα μεζεδάκια. Και μου προξενεί εντύπωση πώς από τη Σάρα Βον δεν ήταν γνωστή η προφορά της συγκεκριμένης γραφής…
    Με την ευκαιρία, θυμήθηκα ότι το πρώτο τέτοιο crash-test μου ήταν στα χαρτάκια της PANINI για το Μουντιάλ του 1978, όπου υπήρχε ο Σκοτσέζος τερματοφύλακας Alan Rough, προφερόμενος φυσικά Ραφ.

    Και για να διορθώσω και το άλλο, «Στίχοι του Ρίτσου εκμεταλλεύονται στο Μετρό της Στοκχόλμης, για την προβολή της χώρας μας». 🙂

  59. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  60. Pedis said

    # 56 – Γιάννη, αυτά είναι ζήλιες και κατινιές.

    Τι εννοείς, ότι ο Τσίπρας αυτοξεκατινιάζεται;

    «Ποιον περιμένει άραγε να πείσει για το success story ο πρωθυπουργός δίνοντάς του μια βδομάδα πριν τη κάλπη, δυο- τρία κατοστάρικα; Πώς πετάει αυτό το ξεροκόμματο της άγνοιας και της περιφρόνησης στα μούτρα των Ελλήνων, επιχειρώντας έτσι να τους αφαιρέσει το τελευταίο που τους έχει απομείνει -την αξιοπρέπειά τους»

    πρόκειται για «πράξη ντροπής, πράξη καταισχύνης, πράξη ταπείνωσης του κάθε πολίτη αυτής της χώρας».

    Επιτέλους, όλα τα κάνει ο Τσίπρας, ακόμη και να αυτοπυροβολείται πιο γρήγορα από τη σκιά του.

  61. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    #57Σταῦρο καλησπέρα.
    Εὐχαριστῶ γιὰ τὸ Typo Demon. Πάντως ἤθελα νὰ δῶ ἄν ὑπάρχει κάτι ἀνάλογο μὲ τὸ lapsus linguae. Βρῆκα τὸ δάχτυλο στὰ λατινικὰ (digitus) ἀπὸ τὴ γκουγκλομετάφραση καὶ ἀπὸ κάποια ψήγματα λατινικῶν ποὺ παραμένουν στὴ μνήμη μου ἀπὸ τὴν τετάρτη γυμνασίου (πρὶν ἀπὸ σχεδὸν μισὸν αἰώνα) προσπάθησα νὰ μαντέψω τὴ γενική του (digiti). Ψάχνοντας λίγο πρὶν στὸν γκοῦγκλο διαπίστωσα πὼς χρησιμοποιεῖται ἔτσι ἀκριβῶς.
    https://en.wiktionary.org/wiki/lapsus_digiti

  62. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    57. (και σχετικά,πιο πριν). Lapsus plectrologii είναι ο όρος που ψάχνετε. Καθιερωμένος παλαιόθεν στο ιστολόι.

  63. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    0. «..Και βέβαια το Κένιξμπεργκ ήταν πρωτεύουσα της Ανατολικής Πρωσίας, όχι της Βαυαρίας, που δεν ξέρω αν έχει διακριτό ανατολικό τμήμα.»
    Πώς δεν έχει Νικοκύρη! Λέγεται «Αυστρία»… 🙂

  64. Pedis said

    # 56 – Γιάννη, είναι τεράστιος: έχει κάνει ήδη την αυτοκριτικη του.

    Και θεωρούμε πράξη ντροπής, πράξη καταισχύνης, πράξη ταπείνωσης του κάθε πολίτη αυτής της χώρας: Από τη μια να αρπάζουν το ψωμί από το τραπέζι εκατομμυρίων ανθρώπων. Και από την άλλη να τους πετούν κάποια ψίχουλα, για να τον εξαγοράσουν. Όπως φαντάζονται ότι θα κάνουν, να εξαγοράσουν τη στήριξή στην ίδια πολιτική που έκλεψε το ψωμί από το τραπέζι κι έχει σκοπό, αν τους αφήσουμε, όχι μόνο το ψωμί, αλλά και το ίδιο το τραπέζι και τις καρέκλες και το σπίτι να αρπάξει.

    Αν αυτό δεν είναι ο απόλυτος πολιτικός ξεπεσμός τότε νομίζω ότι οι λέξεις έχουν χάσει το νόημά τους. Πρόκειται για μια πράξη βαθιά ταπεινωτική, ανήθικη, που δεν μαρτυρά τίποτα άλλο, παρά μονάχα φόβο, μπροστά στην κάλπη που έρχεται. Αλλά και για μια πράξη που δείχνει όχι μόνο πόσο, στην πραγματικότητα, περιφρονούν τον λαό, αλλά και πόσο υποτιμούν την αξιοπρέπεια και την οργή του (…).

    Πώς πετάει αυτό το ξεροκόμματο της άγνοιας και της περιφρόνησης στα μούτρα των Ελλήνων, επιχειρώντας με αυτόν τον τρόπο να τους αφαιρέσει το τελευταίο που τους έχει απομείνει -την αξιοπρέπειά τους;

    «Πώς σας φαίνεται; Σας φαίνεται λογικό να μας στύψουν για να βγάλουν τρία δις, και από αυτά να επιστρέφουν τα 500; Αν δεν είχαν βγάλει κανένα θα ήμασταν συν 2,5 δις αυτή τη στιγμή. Αλλά ποια λογική μπορεί να ψάχνει κανείς να βρει στον παραλογισμό μιας βαρβαρότητας που καταστρέφει μια κοινωνία ολόκληρη και επιχειρεί μετά να την εξαγοράσει με χάντρες και καθρεφτάκια»;

    Για την ακρίβεια είναι το ίδιο το πλεόνασμα αυτό και η διαδικασία του η προετοιμασία για νέο έγκλημα. Αφού συμφώνησαν με την τρόικα να χτίσουν κι άλλους ανθρώπους στα θεμέλια του καθεστώτος τους. Εντάξει, θα πάρουν τη δόση και το πλεόνασμα, που νομίζουν ότι θα τους βοηθήσει στην εκλογική μάχη. Αυτό το μάθαμε. Αλλά τι θα προκειμένου να το πάρουν αυτό, το μάθαμε; Το πώς οι δανειστές εξαγόρασαν τη δυνατότητα που δίνουν στην κυβέρνηση να εξαγοράσει τους πολίτες, το μάθαμε;

    Μπορεί να τη βαφτίζουν όπως θέλουν τη νέα συμφωνία με την τρόικα. Αυτοί είναι ικανοί όχι μόνο να πουν ότι πρόκειται περί συμφωνίας για την ανάπτυξη και για τις μεταρρυθμίσεις, αλλά και συμφωνία για το σοσιαλισμό.

    Μάλιστα, κύριοι!

    http://www.imerodromos.gr/o-tsipras-xeftilizi-ton-tsipra/

    Το επαναλαμβάνω, όπως θα το έλεγε ο λογογράφος του Τσίπρα2014, ο Τσίπρας2016 μοιράζει πενταροδεκάρες για τα κάλαντα στους φτωχούς από τα φράγκα που παράπεσαν από το φορτηγό της χρηματαποστολής της τρόικας!

  65. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ο πραγματικός μεζές λουκούλειο, αλλά σύντεκνε, αυτό το ρήμα μας σα να γράφεται «γείρω» . Όφου και πού θα γείρω, ο χωργιογύρης 🙂

  66. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    56. Γιάννη, ο/η δικαιούχος, μίλα καθαρά 🙂

  67. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    65.λουκούλλειος (λουκανικούλειος 🙂 )

  68. Lapsus clavarii το έλεγα εγώ, αλλά lapsus digiti μου φαίνεται λογικότερο — το δάχτυλο λαθεύει, όχι το πληκτρολόγιο.

  69. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Μὲ τὰ δάχτυλα θυμήθηκα τὸν γιὸ ἐνὸς φίλου, τὸν Ἀχιλλέα ἤ Ἀρχιλέρα ὅπως τὸν ἔλεγε ὁ πατέρας του. Κάποιος ἄλλος φίλος τοῦ μάθαινε τὶς ὀνομασίες τῶν δαχτύλων:
    «Ἀντίχειρας, μέσος…»
    «Ἄστο αὐτὸ τὸ ξέρω, εἶναι τὸ κωλοδάχτυλο», τὸν ἔκοψε ὁ πιτσιρικάς. Καὶ ἦταν τεσσάρων τότε.

  70. Corto said

    Περί Αβοριγίνων

    26 (Ριβαλντίνιο):

    Έλληνες αποίκους θεωρούσε τους Αβορίγινες και ο Κάτων:

    «Cato regarded them as Hellenic immigrants, not as a native Italian people»

    https://en.wikipedia.org/wiki/Aborigines_(mythology)

    Επειδή το θέμα είναι σχετικά γνωστό, αλλά τεράστιας σημασίας, μπορείς να γράψεις από πού ειναι το απόσπασμα που παραθέτεις;
    Ευχαριστώ!
    ______________________

    «κύριε υπουργέ δεν είμαστε αμπορίτζιναλ»

    Είναι κρίμα πολιτικός σε δημόσιο βήμα να αναπαράγει αγγλικούρες, επιπέδου κουτσομπολίστικου περιοδικού, σαν την παρακάτω:
    «Η πρώτη των Αμπορίτζιναλ της Αυστραλίας που κατακτά τον ρόλο του σούπερ μόντελ» και λοιπές αηδίες (δεν βάζω παραπομπή)

    Aborigines (στα αγγλικά) είναι η ονομασία (ουσιαστικό) που αποδίδεται στους ντόπιους προαποικιακούς πληθυσμούς διαφόρων περιοχών, όχι μόνο της Αυστραλίας.
    aboriginal είναι το επίθετο που παράγεται από το ουσιαστικό.

    Παραδείγματα:
    «Aboriginal Australians or Aborigines, the people whose ancestors were indigenous to the Australian continent before British colonisation»
    «Victorian Aborigines, people living in Victoria, Australia, prior to European settlement»

    https://en.wikipedia.org/wiki/Aborigine

    Και βέβαια στα ελληνικά (αιώνες πριν τον Τζαίημς Κουκ):
    Αβορίγινες (ουσιαστικό)
    αυτόχθονες (επίθετο)

  71. Γιάννης Ιατρού said

    66: ΕΦΗ
    καλή η παρατήρηση Έφη 🙂

    60. 64 Pedis
    λυσσάξει έχεις με το θέμα «εκλογές», ούτε ο Κούλης ή ο Λεβέντης νά ‘σουνα! Πάρτο χαμπάρι, όνειρα χειμερινής νυκτός …

  72. Ριβαλντίνιο said

    @ 49 Γιάννης Ιατρού


    Εννοώ ότι δεν έχουν λόγο ύπαρξης . Αν πάρουν την εξουσία θα επιβάλουν κομμουνισμό ; Από ότι έχω καταλάβει όχι γιατί είναι δύσκολο μέσα στις διεθνείς καπιταλιστικές συνθήκες. Άρα γιατί υπάρχουν ; Για να παίρνουν ένα παραδοσιακό 5-8 % και να απολαμβάνουν τα όποια προνόμια προκύπτουν από αυτό το ποσοστό ; Γι’αυτό κι εγώ θέλω να μην μπορούν κόμματα που παίρνουν κάτω από 10 % να μπουν στην βουλή. Γιατί θέλω μόνο κόμματα που να έχουν προτάσεις εξουσίας.

  73. Pedis said

    # 71 – Γιάννη – Αυτό κατάλαβες;

  74. Ριβαλντίνιο said

    @ 70 Corto

    Διονύσιος Αλικαρνασσεύς . Οι παραπομπές είναι στην wiki. Το αρχαίο κείμενο εδώ :
    http://www.perseus.tufts.edu/hopper/text?doc=Perseus%3Atext%3A2008.01.0572

    και στα αγγλικά εδώ :
    http://penelope.uchicago.edu/Thayer/E/Roman/Texts/Dionysius_of_Halicarnassus/home.html

    Γενικά ο Διονύσιος προσπαθεί να δείξει στο έργο του ότι οι της Ιταλίας ήταν ελληνικής καταγωγής ! 🙂 Άρα και οι Αβορίγινες !!! 🙂 😉

  75. Ε, λιγάκι με πλήγωσε που ξεκίνησα τον «σπαρταριστό διάλογο» για το Β και το Δ και τον εμπλούτισα, αλλά τελικώς μνημονεύθηκε μονάχα ο Μιχάλης. Καταγγέλω ευνοιοκρατία.

  76. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Γιάννης Ιατρού (71) said:

    «…όνειρα χειμερινής νυκτός…»

    Χειμέριες χίμαιρες 🙂

  77. Γιάννης Ιατρού said

    70: Corto

    απ΄ εδώ είναι αυτό του Ρίβα (Dionysius of Halicarnassus, Antiquitates Romanae, Books I-XX)

  78. Γιάννης Ιατρού said

    77: Α, μέχρι να απαντήσω εγώ, απάντησε ο Ρίβα, sorry

  79. Γιάννης Ιατρού said

    75: Συνεπωνυμία !!!
    Τίνος είσαι ΄συ πιδίμ΄ ; 🙂

  80. Corto said

    74 (Ριβαλντίνιο) και 77 (Γιάννης):

    Ευχαριστώ πολύ!
    Έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον το θέμα αυτό. Να προσθέσουμε και τις σχετικές αναφορές του Πλουτάρχου (Βίοι, Ρωμύλος) και του Στράβωνα (νομίζω στο Δ’ , Ιταλία). Υπάρχουν και πολλές άλλες αναφορές.

  81. Γς said

    69:

    Πιπέρι!

    Πες το «κατάπυγον»

  82. Γιάννης Ιατρού said

    36, 57, 62 κλπ. περί λαθών πληκτρολόγησης στα λατινικά

    Ρε παιδιά, το πολύ πολύ να τα χαράζανε σε καμμιά πινακίδα ή να τα σμιλεύαν σε κανένα μάρμαρο. Πάντως πλήκτρα δεν είχαν, οπότε Lapsus ??? scalpellii ???

  83. Mπούφος said

    Tα πριονισμένα προρινισμένα δεν μπόρεσα να τα βρώ…παρόλο που πήγα στο λινκ . Και το λεξικό του Μπαμπινιώτη δεν έχει τη λέξη..μπορεί κάποιος να εξηγήσει τι εννοεί ο ποιητής Σαραντάκος;
    ;-(

  84. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    31 Επειδή έχω μάθει το βογγ- Αλλά σε κείμενα που πάνε για έκδοση πειθαρχώ στην επίσημη ορθογραφια, με ορισμένες εξαιρέσεις (βλ. «Ωχ το ρωμέικο καθίκι»)

    32 Ασφαλώς υπάρχουν και άλλες πολύ πιο πρόσφατες αναφορές του νόμου του Μέφρι, βλ. π.χ.
    https://sarantakos.wordpress.com/2016/02/04/tinkefalinklinai/
    (και σχόλιο 52)

    33 Ναι,, αυτό ήταν το άρθρο. Είδες την οίηση; εύστοχη παρατήρηση

    36 Δυστυχώς δεν διαφωνώ ιδιαίτερα. Βέβαια, ήταν πρωταθλήτρια στην κολύμβηση

    39 Δεν είναι επειδή το συζητήσατε χτες μέχρις εξαντλήσεως. Αν και μάλλον θα έπρεπε να αναφέρω τη φράση -αν μη τι άλλο για να βρεθει μια οικονομική διατύπωση που να είναι πιο σωστή.

    47 Ακριβώς

    50 Ασφαλώς έχει λάθη το λεξικό του Μπαμπι γι’ αυτό και σου παρέθεσα τρία λεξικά. Όταν τρία λεξικά δέχονται έναν τύπο δεν μπορεις να τον θεωρείς λανθασμένο. Μπορείς δηλαδή, αλλά δεν με ΄πείθεις

    75 Αγαπητέ, σε καταλαβαίνω, αλλά μνημόνευσα τον τακτικό μας σχολιαστή. Κι έπειτα, αν έλεγα «ο φίλος μας ο Ιατρού» θα μου έλεγε ο Γιάννης ο Ιατρού «εγώ δεν είπα τίποτα»! Αλλά στο χέρι σου είναι να γίνεις κι εσύ ταχτικός θαμώνας 🙂

  85. sarant said

    83 Δες στο λινκ το σχ 317 Εγώ δεν έχω πει τίποτα για το θέμα, ή δεν θυμάμαι να έχω πει

  86. Γιάννης Κουβάτσος said

    72. Έχουν και τα κόμματα διαμαρτυρίας λόγο ύπαρξης, Ρίβα. Άλλωστε, αν κάτι πρέπει να τρέμουμε, είναι τα κυβερνητικά προγράμματα των κομμάτων εξουσίας και η απειλητική πιθανότητα να τα υλοποιήσουν. 😊
    Αυτά τα εκατομμύρια που μοιράζει ο Τσίπρας, δεν τα δίνει καλύτερα στην αναξιοπαθούσα και χειμαζόμενη Πανάθα; Μαζεμένα μπορεί να πιάσουν τόπο, ενώ σκορπισμένα σ’ ένα τσούρμο παππούδες, τι να φτουρήσουν; Αλέξη, θυμήσου την καταγωγή σου!

  87. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    82.
    Tuque ,regnator lyricae cohortis,
    da noui paulum mihi iura plectri,
    si tuas cantu Latio sacraui,
    Pindare, Thebas.

  88. Ριβαλντίνιο said

    @ 86 Γιάννης Κουβάτσος

    Αυτά τα εκατομμύρια που μοιράζει ο Τσίπρας, δεν τα δίνει καλύτερα στην αναξιοπαθούσα και χειμαζόμενη Πανάθα; Μαζεμένα μπορεί να πιάσουν τόπο, ενώ σκορπισμένα σ’ ένα τσούρμο παππούδες, τι να φτουρήσουν;

    +1

    (Και στην προεδράρα μας τον Αλαφούζο που δεν έχει στον ήλιο μοίρα ο καημένος !)

    🙂

  89. Γιάννης Ιατρού said

    72: Ρίβα
    …α μην μπορούν κόμματα που παίρνουν κάτω από 10 % να μπουν στην βουλή..
    Κι έτσι όπως είμαστε αλλά και όπως βλέπω να πηγαίνουμε, το άθροισμα των ποσοστών κομμάτων που (θα) έχουν μεταξύ 3% και 10% δεν (θα) είναι ευκαταφρόνητο κι επομένως δεν είναι σωστό όλος αυτός ο κόσμος να μην αντιπροσωπεύεται… Αν ακολουθούν τακτικές όπως λες, ας μην τους ψηφίσει ο κόσμος. Μην κοιτάς ένα-δυό κόμματα που (λόγω ιδεολογικής ταύτησης) έχουν σχετικά σταθερά ποσοστά στο διάστημα που αναφέρεις. Τα υπόλοιπα δεν είναι και τόσο σταθερά.

  90. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    36.«κυρὰ τῆς Τῶ» τῆς Ἑλένης Αὐλωνίτου.
    Ζαβλωνίτου τη λέει μια φίλη (από φυσικού- δε θήτευσε στου Μιχάλη Ν. 🙂 )
    75. βιάλογο 🙂

  91. Γιάννης Ιατρού said

    87 (82): Κιντο, για πέννα (εντάξει, δεν την ανέφερα στο 82 🙂 ) μιλά da noui paulum mihi iura plectri, όχι για πλήκτρο.

  92. Μαρία said

    83
    Προρινισμένος Σαραντάκος = Sarandakos
    Απρορίνιστος (παλιολλαδίτης μάγκας) Σαραντάκος = Saradakos

  93. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Τί ψήφισμα τί ψήφιση (και έωλη φωτό)

  94. atheofobos said

    34 Γιάννης Ιατρού
    Αυτό που κατάφερα στα νιάτα μου να αποφύγω, δηλαδή να μείνω μετεξεταστέος, όπως γράφω στο ποστ μου ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΚΟΠΑΝΕΣ ΕΝΟΣ ΜΑΘΗΤΗ «ΗΣΣΟΝΟΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ» το έπαθα στα γεράματα !
    http://atheofobos2.blogspot.gr/2016/06/blog-post_10.html

  95. Γς said

    Κι ο Μηχαλολιάκος στη βουλή. Τώρα:

    -Κύριοι συνάδελφοι, είναι εξοπλιστικό!
    [αντί για «εξωφρενικό» προφανώς]

    Καταλαβαίνει το λάθος του και κοιτάζει το χειρόγραφο, δεν το διορθώνει όμως

    Και συνεχίζει να μιλά για το … εξοπλιστικό!

  96. Mπούφος said

    Μαρία 92
    δεσποσύνη
    εκ μέρους πάντων των γλαυκόμορφων συγγενών , τυγχάνω υπόχρεος δια το παράδειγμα το οποίον ημίν επροσφέρατε. Τώρα κατέστη απολύτως κατανοητόν ότι ουδεμίαν σχέσιν με ρινίσματα σιδήρου και μάλιστα πριονισμένα (ως υπέλαβον επιπολαίως εξαρχής), υποκρύπτει η λέξις «προ-ρινι-σμένος» ! Την ερχομένην πρωίαν, θα αναπαυθώ ήσυχος. Σας ευχαριστώ.
    😉

  97. Γιάννης Ιατρού said

    94: Ωραία η ανάρτηση στο μπλογκ σου 🙂

  98. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    71.β

  99. sarant said

    93 Mα καλά, δεν ντρεπεται;!

  100. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  101. Pedis said

    [ρε πώς πορώνονται οι συριζαίοι, όσοι έχουν απομείνει, δηλαδή … θυμίζουν τους πασόκους που διάβαζαν Αυριανή. ]

    Πούνο Σκύλος; Δεν φάνηκε;

  102. Γιάννης Κουβάτσος said

    93. Να τον διαγράψει το κόμμα του; Για έλλειψη σοβαρότητας να τον διαγράψει; Για τα κόμματά μας αυτό είναι λόγος προαγωγής, όχι διαγραφής.

  103. Πέπε said

    @83:
    Προρινισμένο σημαίνει να προφέρεται με ένα ένρινο προηγουμένως. Δηλαδή nd / mb / ng αντί «ξερού» d / b / g.

    Εξαιρουμένων των διαλεκτικών αποκλίσεων, ο γενικός κανόνας είναι ο εξής:

    Το μπ, ντ, γκ στην αχή λέξης ή μετά από σύμφωνο δεν προρινίζεται. Μέσα στη λέξη μετά από φωνήεν υπάρχουν δύο περιπτώσεις:

    α) Σε κάποιες λέξεις και πάλι δεν προρινίζεται, υποχρεωτικά. (Δηλαδή είναι υποχρεωτικό να μην προρινίζεται, εννοώ! 🙂 ) Αφορά κυρίως λέξεις ξένης προέλευσης που στην αρχική τους μορφή έχουν b, d, g.

    β) Στις υπόλοιπες λέξεις υπάρχει προαιρετικός προρινισμός: είτε σε κάποιες περιοχές τον προφέρουν με μεγαλύτερη συνέπεια ενώ σε άλλες τον αποφεύγουν, είτε ορισμένοι ομιλητές τείνουν περισσότερο να προφέρουν το ένρινο και άλλοι λιγότερο, είτε και ο ίδιος ομιλητής στην ίδια λέξη άλλοτε το προφέρει κι άλλοτε όχι.

    Αυτή η περίπτωση αφορά τις λέξεις καθαρά ελληνικής προέλευσης, όσες (για να το πω κάπως συνοπτικά) δεν έχουν υποστεί ιστορικά πάρα πολλές μεταβολές στη μορφή τους, και από ξένης προέλευσης όσες αρχικά είχαν mb, ng, nd. Επίσης εδώ εντάσσεται και η περίπτωση του γγ, εκτός από τις λίγες λέξεις όπου προφέρεται «νγ» (π.χ. έγγαμος, έγγραφο).

    Στα «καλά ελληνικά», π.χ. στα μαθήματα ορθοφωνίας, η τάση είναι να ακούγεται πάντοτε το προαιρετικό ένρινο. Ωστόσο, παραμένει προαιρετικό.

    Έτσι, για παράδειγμα, το όνομα Σαραντάκος (όπως και το Σαράντος και το σαράντα και το τεσσαράκοντα) έχουν το ντ προρινισμένο. Αυτό ισχύει ακόμη και για κάποιον που προφέρει sarada, saradakos. Επομένως το επιχείρημα «στην τάδε λέξη εγώ δεν προφέρω νι πριν από το ντ» δε λέει τίποτε: είναι προαιρετικό και επιλέγεις (συνήθως ασυνείδητα) να μην το προφέρεις, αλλά δεν παύεις να έχεις και τη δυνατότητα να το προφέρεις, χωρίς αυτό να είναι λάθος ή αλλοίωση όπως θα ήταν σε άλλες λέξεις.

    Σημειωτέον ότι στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι Έλληνες ομιλητές δε συνειδητοποιούν αν προφέρουν ή όχι αυτό το προαιρετικό ένρινο. Αυτό φαίνεται π.χ. όταν λένε ξένες λέξεις όπως «γιόνγκα», τη στιγμή που ξέρουν άριστα ότι στα «ξένα» (ας πούμε αγγλικά, άλλο τώρα αν το συγκεκριμενο παράδειγμα είναι ινδικό …) το yoga διαβάζεται χωρίς προρινισμό.

  104. Πέπε said

    @103:
    (Για να είμαι ειλικρινής, με τέτοιους στρυφνούς γλωσσολογικούς όρους δεν είμαι σίγουρος αν το φαινόμενο ονομάζεται «προρινισμός» ή «προρίνιση».)

  105. 90,
    Με την Ζαβλωνίτου μού ήρθε από παλιό άρθρο «πόσα ακόμα ζευγάρια μπορείτε να βρείτε, όπου η αφαίρεση των διαλυτικών δίνει νέα νόμιμη λέξη, σε οποιαδήποτε πτώση, αριθμό και γένος;»

    Προτείνω προσθήκη (αν ευσταθεί)

    Αύλων (Λέσβου) / αΰλων

    στα

    παϊδάκια / παιδάκια
    (των) αϊτών / (ο) αιτών
    Γαΐα / Γαῖα
    (ὁ) Μαίων / Μαΐων
    (να) χαίνης (με την παλιά ορθογραφία, βεβαίως) / χαΐνης
    αϊδώς (ακαταλήπτως, άπαξ λεγόμενο) / αιδώς
    Ἀχαία (ἐπίθετο τῆς Δήμητρος) / Ἀχαΐα
    Λαίς, πουλί, ο πετρίτης / Λαΐς
    φρουδικός (απο το επίθετο φρούδος) / φροϋδικός (απο το Φρόιντ με την ανάλογη ορθογραφία)
    αθροϊστικός (α + θροϊστικός < θροΐζω, θρόισμα) / αθροιστικός (< άθροισμα)
    ναΐσκε (κλητική του ναΐσκος) / ναίσκε (ιδιωματική κατάφαση)
    αϋλισμός / αυλισμός
    αϋλία / αυλία
    προαϋλισμός (αϋλιστικές απόψεις προ του Μπέρκλεϋ) / προαυλισμός

  106. 105 Κάπου διάβαζα ότι τα παϊδάκια στα αγγλικά είναι chϊldren

  107. sarant said

    105 Ωραίο θέμα ξέθαψες

    Δύσκολο να βρούμε κάτι αλλο και να μην είναι και τραβηγμένο απο τα μαλλιά.

    Βρήκα το Μαΐνη (Μάνη) – μαίνη που ήταν ένα ψάρι στα αρχαία (η μαίνουλα; )

  108. 92, …Sarandakos…Saradakos…

    Περίπτωση με κουμbάρα μου στο αεροδρόμιο:

    Δείχνει ένα έγγραφο που γράφει Kodopanteli,
    και κάποιο άλλο απαραίτητο χαρτί που γράφει Kontopanteli.
    Ο αρμόδιος υπάλληλος στο έλεγχο
    δείχνει πανdελή αδυναμία κατανόησης της διαφοράς
    («Ma’am, all I know is they don’t match!»)

    and the plot thickens

    όταν ο άνdρας της, ονόματι Kontoyiannis
    δείχνει κι αυτός το διαβατήριό του προς υπεράσπισή της,
    οπότε ο υπάλληλος αρχίζει να υποψιάζεται
    κάποια καλοστημένη σκευωρία!

    Ευτυχώς αίσιο τέλος, με άφθονο γέλιο.

  109. Μαρία said

  110. Mπούφος said

    97 «πε πράμα και για τ’ αλλα τα παιδιά!»

    😉

  111. Ριβαλντίνιο said

    @ 109 Μαρία

    Την θυμάμαι στην ΕΡΤ3 σε μια εκπομπή (του Βασιλικού 😉 που έλεγε πόσο καλό είναι το βιβλίο του Μπαλτάκου για τον Εφιάλτη και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα ξένα. Η Λιάνα είναι από το Γεράκι Λακωνίας, συνεπώς δεν είναι περίεργο να έχει επαφές με τον επίσης Λάκωνα Μπαλτάκο.

  112. Ριβαλντίνιο said

    ( του Βσιλικού ; )

  113. Corto said

    «Η Εσθονία είναι αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα πιο πάνω»

    Μια προτροπή, αν είναι επιτρεπτό, ειλικρινά χωρίς διάθεση εξυπνακισμού και με όλο τον σεβασμό προς το Ιστολόγιο και την προσφορά του Νικοκύρη μας:

    Καλό είναι να αποφεύγουμε να προσδιορίζουμε την κατεύθυνση Βορράς – Νότος ως «πάνω» ή «κάτω», τουλάχιστον σε γραπτά κείμενα. Αυτή η διαστρέβλωση έχει βλάψει το γλωσσικό και επιστημονικό αισθητήριο της κοινωνίας. Φτάσαμε στο σημείο να υπάρχει κόσμος που νομίζει ότι ο Βόρειος Πόλος του Ουρανού είναι στο Ζενίθ, πάνω από τα κεφάλια μας!!!
    Οι τηλε-μετεωρολόγοι και λοιποί φλύαροι της τηλεόρασης έχουν κάνει αρκετή ζημιά, διαδίδοντας αυτήν την μπαρούφα, Ας την αποφύγουμε εμείς τουλάχιστον.

  114. 101

    Ναι, τι; Έλα! Είχα βγεί για μεσημεριανά τσίπ’ρα στο καφενείο και κατέληξα σε βραδινά με γουρνομεζέδες.

  115. Pedis said

    # 84 – Τώρα, πρόσεξα την απάντηση …

    39 Δεν είναι επειδή το συζητήσατε χτες μέχρις εξαντλήσεως. Αν και μάλλον θα έπρεπε να αναφέρω τη φράση -αν μη τι άλλο για να βρεθει μια οικονομική διατύπωση που να είναι πιο σωστή.

    τώρα πάει, άστο για την επόμενη φορά.

    Να το ξανασυζητησουμε, ίσως, όταν θα απαιτήσει η τρόικα να ψηφιστεί κάνας εκλογικός νόμος που από το πλεόνασμα δημοκρατίας στην ΕΕ, θα δίνει διακόσιες έδρες μπόνους αντισυμμετρικά, από κάτω προς τα πάνω, στο κόμμα που στις προηγούμενες εκλογές ήταν από πάνω και έκανε τόσες θυσίες και πλήρωσε για τη επιτυχία των μνημονίων.

    Έτσι, για να σκάσουν οι οχτροί μας κι ο Κούλης.

  116. Pedis said

    # 114 – Τίποτα, γεια!

  117. Γιάννης Ιατρού said

    114: Εδώ κι άλλο στιγμιότυπο από την σύναξη 🙂

  118. Γς said

    Μόλις τώρα στη βουλή [από τον πωθυπουργό] το «αντισυμμετρικά» έγινε «κατά κλιματικό τρόπο»

  119. Για το 118: άλλοι πίνουν κι άλλοι μεθάνε.

  120. Μαρία said

    Ο καθένας με το γκαϊλέ του.

  121. Ριβαλντίνιο said

    @ 117 Γιάννης Ιατρού

    Και μερικά ακόμη :

  122. Γς said

    123:

    😉

  123. gpoint said

    Αψογος !!!!!!!

  124. Γς said

    125:
    Κι έλεγα να στο στείλω εδώ, μόλις το είπε

  125. 125

  126. Ριβαλντίνιο said

    Τέθωρας ο Τσακαλώτος ;;; Ψηλά, ψηλά, τα μαύρα τα μπερέ … 🙂

  127. 128

    Ρίβα, μπορεί να πέρασε από Αυλώνα, αν και δεν χωράει στο βιογραφικό του (https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%B4%CE%B7%CF%82_%CE%A4%CF%83%CE%B1%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%8E%CF%84%CE%BF%CF%82).
    Θυμάμαι, πάντως, αφήγηση του θειοπαπού του, Θρασύβουλα, που αρνήθηκε να του κάνει βύζμα.
    Πάντως είναι μινιόν και χωράει στο Μ48. Εγώ στα πιό αδύνατά μου (1.87 και 100 κιλά) φράκαρα στη θυρίδα του πύργου, έπρεπε να βγάλω την εξάρτυση (παγούρι πίσω, μπαλάσκες μπροστά) για να περάσω.

  128. 128,
    «Η οικονομία μας είναι θωρακισμένη!» 🙂

  129. Γς said

    Ο Πρωθυπουργός τώρα:
    «Τα σαφή όρη» αντί των σαφών όρίων, όρων;]

  130. Πάνος με πεζά said

    H πλάκα είναι ότι δυο-τρεις ραδιοφωνικοί σταθμοί, για να το παίξουν CNNικότεροι του CNN, γ…σανε όλους τους παραγωγούς του Σαββατοκύριακου (γιατί φαντάζομαι ότι και αύριο το ίδιο θα γίνει), για να αναμεταδίδουν ζωντανά τη Βουλή…Λες και δεν υπάρχει κανάλι, αν θες να μαζοχίζεσαι με όλα δαύτα…
    Είναι κρίσιμα, παιδιά, τα πράγματα…Είναι κρίσιμα… (που θα έλεγε και ο Τζιμάκος)

  131. sarant said

    132 Σήμερα τελειωνει, ψηφίζεται το βράδυ ο προϋπολογισμός

  132. 130

    Μιλώντας για τεθωρακιζμένα…

    Όπου Pzkpfw –> https://en.wikipedia.org/wiki/Panther_tank

    θέλει ο φασίστας να κρυφτεί μα η ερπύστρια τον προδίδει

  133. Πάνος με πεζά said

    @ 133 : A, συνήθως βράδι Κυριακής δεν ψηφιζόταν;

  134. Ριβαλντίνιο said

    @ 129 Σκύλος

    Τον κόβω να πήγε στρατό πάνω από 35 ετών και να έκανε μόνο 3 μήνες, δηλαδή έμεινε όλη του τη θητεία Αυλώνα !!! 🙂 (Πλάκα κάνω)

    @ 130 Μιχάλης Νικολάου

    🙂 🙂

    ===========================================================================

    Φρέσκα νέα. Μόλις πρίν από λίγο η Πανάθα (η αγνή και η ατρόμητη) κέρδισε το Πρωτάθλημα Ελλάδας Πυγμαχίας.

  135. Καλά, εμείς κοροϊδεύουμε αλλά ο κοζμάκης έχει προβλήματα: http://luben.tv/stream/99500

  136. 136 από πηγή αμφίβολης αξιοπιστίας, που αναμεταδίδει φήμες (πάρτοαυγόκαικούρεφτο!)

    http://www.newsit.gr/politikh/Evale-vysma-o-Tsakalotos-gia-na-kanei-6-mines-strato/606444

  137. Babis said

    «* Πλαφόν θα πει ταβάνι, και αυτή τη μεταφορική σημασία είχε και στα ελληνικά, αλλά εδώ και καιρό βλέπει κανείς τη λέξη να χρησιμοποιείται σαν να σημαίνει γενικώς και αδιακρίτως «όριο» -κι έτσι διάβασα χτες ότι θεσπίστηκε «κατώτατο πλαφόν» για τις εισφορές των μισθωτών.»

    Ομολογώ ότι το έμαθα μόλις λίγο καιρό πριν από κάποια άλλη ανάρτηση σας.
    Προ τριακονταπενταετίας δούλευα σε ηλεκτρολογείο αυτοκινήτων. Εκείνη την την εποχή ήταν της μόδας να βάζουν διάφορα ρομαντικά φωτάκια κάτω από τα καθίσματα. Ήταν συχνό λοιπόν ο πελάτης να μας ζητάει να βάλουμε πλαφονιέρες στο δάπεδο κάτω από τα καθίσματα, και εμείς βέβαια βάζαμε πλαφονιέρες στο δάπεδο χωρίς κανένα πρόβλημα. Επίσης ανάβαμε τις πλαφονιέρες δαπέδου και μετά σβήναμε τις πλαφονιέρες δαπέδου για να μην καεί η λάμπα. 😛 😛

  138. Γς said

    134:

    >Όπου Pzkpfw –> https://en.wikipedia.org/wiki/Panther_tank

  139. Γιάννης Κουβάτσος said

    109. Για να ‘μαστε δίκαιοι, η φωτογραφία είναι του 2006, από την παρουσίαση του βιβλίου του Μπαλτάκου «Ερμοκοπίδες». Τότε ο Μπαλτάκος δεν είχε ξεφωνηθεί για παρτίδες με τη ΧΑ και το πάνελ της παρουσίασης ήταν υπερκομματικό μεν, αμιγώς φιλοπαναθηναϊκό δε: Πρετεντέρης, Νάσος Αλευράς, Κανέλλη, Λυκουρέζος.

  140. 140

    Όχι, Γς. Pzkpfw ήταν ο γενικός προσδιορισμός των γερμανικών τεθωρακισμένων. Pink Panther ονομάστηκαν τα Land Rover των βρετανικών ειδικών δυνάμεων (SAS) όταν τάβαψαν ροζ με σκοπό να μην ξεχωρίζουν στην έρημο.

    Το γιατί τάβαψαν ροζ είναι μια ιστορία που ξεκινάει από το Λόρδο Μαουντμπάντεν, θείο της HRH Elizadeath και προξενητή της με τον δικό μας, τον Φίλιππα του Εδιμβούργου.

    Κατά τας λοιπάς ειδήσεις

  141. Γιάννης Κουβάτσος said

    141: Διακομματικό, όχι υπερκομματικό.

  142. Γς said

    142:

    Τι λες ρε σκύλε;

    Μπράβο!

    Κι ο Henry Mancini;

  143. 145 https://en.wikipedia.org/wiki/Pink_Panther_jewel

  144. nikiplos said

    Να μην ξεχνάμε και το πόνημα του Ευλήρου: οι γέφυρες της Κενιξβέργης που πρωτοπόρησαν στη θεωρία γράφων…

  145. Πάνος με πεζά said

    Το ροζ τζιπάκι πάντως, το διάβαζα στην κόρη μου…

  146. Γς said

    146:
    Από τα διαμάντια σν πάνθηρα.

    Κι απ΄΄ο τον Κορκολή(;) στον Κροκόδηλο.

    Κορκοδείλεια είπε πριν καμια ΄ρα ο προθυπουργηός για να το διορθώσει αμέσως σε Κροκοδείλεια

    http://caktos.blogspot.gr/2014/07/blog-post_9.html

  147. 148

    δεν ήξερα πως υπάρχει τέτοιο παραμύθι, δεν έχω παιδιά άλλωστε.

    το μαλακό ροζ το είχε εισηγηθεί ο λόρδος Μαουντμπάντεν ως ιδανικό χρώμα για καμουφλάζ πολεμικών πλοίων (μετά την εξάπλωση του ραντάρ) κατά την ιδανική ώρα για την έναρξη της μάχης: ανατολή του ηλίου με τα ροζάκια να έρχονται από τα ανατολικά. Πριν το ραντάρ, όταν χρησιμοποιούσαν τα οπτικά αποστασιόμετρα για να υπολογίσουν την απόσταση του στόχου, έπαιζε το σουρεαλιστικό καμουφλάζ razzle dazzle (https://en.wikipedia.org/wiki/Dazzle_camouflage). Μεγάαααλη ιστορία!

  148. Alexis said

    «Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν αποποιεί των ευθυνών τους για το αποτέλεσμα που θα λάβουν οι επισκέπτες όλες αυτές τις μέρες, όσων ανέλαβαν να παρουσιάσουν και να ολοκληρώσουν αυτή την προσπάθεια.»

    Κι όποιος κατάλαβε, κατάλαβε…

    Από εδώ

    Καλησπέρα…

  149. Γιάννης Ιατρού said

    147: Εύληρος: Ο ελβετός φυσικομαθηματικός κλπ. Leonard Euler (Όϊλερ), που επέβαλε το γράμμα π για την αναλογία της περιφέρειας ενός κύκλου προς τη διάμετρό του και το γράμμα e για τη βάση του φυσικού λογαρίθμου κλπ. κλπ. Αλλά έχουμε και τον ομόηχο, γεωγράφο, τον Κεφαλλήνα Εύλυρο τον Πυλαρέα (376 μ.Χ), με λίγο σιαφορετική ορθογραφία 🙂

  150. Γς said

    150:
    Μεγάλη, πινκ, οστορία.

    Και τα χάπια πινκ.
    Και οι Πινκ Φλόιντ
    και το πινγκ ποντ ..εεεε! Πήρα φόρα

  151. ping in pink https://www.youtube.com/watch?v=cBU6C6lA6vI

  152. Corto said

    152:
    Κωνσταντίνος Σιμωνίδης ε; Ωραία ιστορία!

  153. ΣΠ said

    Η Πάτι Σμιθ ερμηνεύει Μπομπ Ντύλαν στη τελετή απονομής των βραβείων Νόμπελ:

  154. Πάνος με πεζά said

    Είναι μια σειρά παιδικά βιβλιαράκια, με σελίδες από χοντρό χαρτόνι , 4-5 δίφυλλα, και με τις ρόδες, με τις οποίες, κλειστό το βιβλίο, γίνεται και παιχνίδι. Το περιεχόμενο φυσικά δεν είναι κανένα τεράστιο κείμενο, είναι μερικά ποιηματάκια, σχετικά με το τζιπάκι ή το εκάστοτε τροχοφόρο.
    http://www.susaeta.gr/product.php?products_id=445

  155. Γς said

    156:

    Η Πάτι Σμιθ τραγούδησε Μπομπ Ντίλαν στα Νόμπελ, αλλά ξέχασε τα λόγια

    http://news.in.gr/culture/article/?aid=1500120150

  156. Μαρία said

    156
    Και για να ανεβάσουμε το επίπεδο, η Κατερίνα Στικούδη τραγουδάει στην τελετή αφής … του δέντρου στο Ναύπλιον.

    http://www.nafplio.gr/neamenu/ekdiloseismenu/2953-xristougennaprotoxroniastonafpliot.html
    Μικροί και μεγάλοι μετά το άναμμα του δέντρου θα έχουν την ευκαιρία να διασκεδάσουν με την Κατερίνα Στικούδη που αναμένεται να ξεσηκώσει τους παρευρισκόμενους με ένα μουσικοχορευτικό πρόγραμμα προσαρμοσμένο στην συγκεκριμένη γιορτή.

  157. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Δίωξη για ανθρωποκτονία στον σύντροφο της μητέρας της 16χρονης που πέθανε μετά από επίσκεψη σε οδοντίατρο.
    http://www.pamepreveza.gr/AllArticles/tabid/142/articleId/135772/—-16—-.aspx
    Όπως γράφτηκε και στους τρεις μπορεί να αναφέρεται η είδηση του θανάτου (ή έτσι μου φαίνεται; )

  158. 159

    Αφής του δέντρου; Πώς; Κουκουνάρια, δαδί, προσάναμα, οινόπνευμα και σπίρτο από μακριά;

  159. Γιάννης Ιατρού said

    155: Ναι! του Charles Stewart 🙂 🙂

  160. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    159.Μετά το άναμμα του δέντρου υπόσχονται ότι η Κ.Σ. θ΄ανάψει και τους παρευρισκόμενους,μικρούς-μεγάλους !
    Εδώ το χριστουγεννιάτικο χωργιό έβαλε φωτιά στο γραφείο τύπου του δημου:
    http://www.pamepreveza.gr/AllArticles/tabid/142/articleId/135765/Default.aspx

  161. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    163.Έχει πλάκα που για τη φωτιά που άναψε, έβγαλαν βροχή ανακοινώσεις 🙂

  162. Μαρία said

    164
    Κι αυτό ορέο είναι: δεν αποποιεί των ευθυνών τους για το αποτέλεσμα που θα λάβουν οι επισκέπτες όλες αυτές τις μέρες, όσων ανέλαβαν να παρουσιάσουν ….

  163. gpoint said

    # 156

    Στο 1.02 για να μην τι ψάχνετε

    # 158

    Μάλλον συγκινήθηκε, πάντως της βγήκε καλύτερα έτσι…

  164. gpoint said

    έκρηξη έξω από το γήπεδο της Μπεσίκτας στην Τουρκία. 13 νεκροί τουλάχιστον…

  165. 167

    Ναι, με στόχο -λέει- αστυνομική κλούβα. Εγαμεύθη ο Ζεύς, ο Αλλάχ και η Παναΐτσα ομού και εν ταυτώ.

  166. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    165 🙂 Ναι! ο πρεβεζάνος Alexis σχ.151 μας το κέρασε μα εμείς κάτω ακούσαμε για άναμμα και το πήραμε ντρέτα:
    http://www.candianews.gr/2016/12/06/kriti-evalan-fotia-sto-christougenniatiko-dentro-tis-platias/

  167. Γιάννης Ιατρού said

    169: ΕΦΗ
    κάηκε η μιά πλευρά, γράφει. Καλά, τι γίνεται εκεί; Μεγιστάνες είναι και στολίζουν και την πίσω μεριά του δένδρου, ε;

  168. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    170. Έχουν πίσω μεριά τα δέντρα; 🙂 🙂

  169. Μαρία said

  170. Γιάννης Ιατρού said

    171: ΕΦΗ
    Αμεεεε, να

  171. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

  172. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    172.https://twitter.com/baxebanis/status/803961563614945281

    173 Ω!! 🙂

  173. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    172. https://twitter.com/baxebanis/status/807697771645964288

  174. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Alexis Tsipras
    ‏@atsipras
    Φεσώσατε και τα δισέγγονα μας και είχατε το θράσος να δηλώνετε ότι δεν είναι πρόβλημα αυτό το χρέος. #vouli #Προϋπολογισμός
    11:16 π.μ. – 10 Δεκ 2016

  175. Αμίμητο μεζεδάκι από είδηση του TheTOC για τον εκπλειστηριασμό στο Τέξας μιας μαρμάρινης επιγραφής του πρώιμου Μεσαίωνα με τις Δέκα Εντολές στην εκδοχή των Σαμαρειτών:
    «…ανακαλύφθηκε το 1913 από εργάτες που δούλευαν στην κατασκευή ενός δρόμου κοντά στην πόλη Yavneh, εκεί που κάποτε ήταν η Παλαιστίνη.» Italics mine, που λένε.
    Να τους πεις ότι ελληνικά η Yavneh λέγεται Ιάμνεια, ε, θα ήταν αναζήτηση καλλιγραφίας στης μαϊμούς τα οπίσθια…

  176. Μαρία said

  177. Αγαθίας ο Σχολαστικός said

    Αγαπητοί συμπατριώται,

    1) Η Κοινότης μας (Ελληνόψυχοι Ελληνοαμερικανοί του Ιλλινόϊ) σάς καταγγέλλει απαξάπαντας διότι επί 10 ώρες καλύπτετε τον αρχηγό των χρυσάβγουλων Νίκο Μιχαλόλια, που στην αποψινή (Σαββάτο) ομιλία του για τον Προϋπολογισμό στην Ρωμέικη Βουλή απεκάλεσε ΓΕΩΡΓΙΟ Κορδάτο τον ιστορικό της Αριστεράς Γιάνη Κορδάτο. Αμέσως μετά υπέπεσε σε 2η γκάφφα, λέγοντας πως ο Κορδάτος έχει γράψει την «Ιστορία του Ελληνικού Έθνους», αναφερόμενος προφανώς στην «Κοινωνική Σημασία της Ελληνικής Επαναστάσεως του 1821».

    Ακόμη περισσότερο από εσάς, η Κοινότης μας καταγγέλλει τους πρακτικογράφους της Βουλής που κάλυψαν την γκάφα του αστοιχείωτου Μιχαλόλια, διορθώνοντας το «Γεωργίου Κορδάτου» που είπε ο φύρερ σε «Γιάν(ν)η Κορδάτου» που είναι το σωστό.

    ΙΔΟΥ το βίντεο της ομιλίας του φύρερ Μιχαλόλια, όπου στο 7:05 έως 7:10 αναφέρεται ευκρινώς στο βιβλίο του «Γεωργίου Κορδάτου»

    ΙΔΟΥ και το απόσπασμα από τα Πρακτικά της Βουλής, όπου οι πρακτικογράφοι διόρθωσαν το «Γεωργίου» που ξεστόμισε ο φύρερ σε «Γιάννη», για να μήν καταλάβουν οι χαχόλοι χριστιανοχρυσάβγουλοι ψηφοφόροι πόσο αστοιχείωτος είναι ο Αρχηγός τους

    2) Για να μήν επανερχόμεθα στο χθεσινό νήμα όπου αποκαλύψαμε το χριστιανο-ακροδεξιό παρελθόν του Γρηγόρη Λαμπράκη και επειδή προκληθήκαμε από κάποιον Atheofobo γερο-συνταξιούχο που τόλμησε να μάς αμφισβητήσει, αναρτάμε απόψε την περίφημη χειρόγραφη επιστολή του Γρηγόρη Λαμπράκη προς μία φίλη του από το Βερολίνο, όπου είχε πάει να συμμετάσχει (άλμα τριπλούν) στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1936.

    Όπως βλέπετε, στις 13 Αυγούστου του 1936, ο Λαμπράκης βροντοφωνάζει «Χάιλ Χίτλερ», πράγμα που σάς αποκρύπτει πεισματικά ο γνώστης κ. Σαραντάκος στα 8 έτη λειτουργίας του Ιστολογίου του. Ευτυχώς, όλα αυτά θα αλλάξουν από Φλεβάρη που θα αναλάβουμε ημείς το Ιστολόγιο για λογαριασμό του Ομίλου Τράμπ. Τίποτε δεν θα μένει κρυφό, είτε αφορά χριστιανομπολσεβίκους, είτε χριστιανοπατριώτες

    Είπαμε και ελαλήσαμε και αμαρτίαν ούκ έχομεν

  178. Γς said

    179:

    Και θυμήθηκα ένα βλαχαντερό συνάδελφό μου που σε μια Γ.Σ. δεν του άρεσαν αυτά που έλεγα και μου είπε:

    -Α, ρι βλάχου!

    -Εμένα λες βλάχο ρε; Που στο χωριό σου έχετε για Νάσιονολ Ανθεμ την Καραγκούνα!

    http://caktos.blogspot.gr/2013/05/blog-post_24.html

  179. gpoint said

    # 181

    ;Ελα ρε ! και γω που νόμιζα πως θα ποστάριζες το γάλα ΒΛΑΧΑΣ !!

  180. Γς said

    182:

    για το γάλα γαϊδούρας;

    http://caktos.blogspot.gr/2014/06/blog-post_8890.html

  181. Γς said

    183:

    Γαϊδουρίτσας.

    Και να τι ποστάρει σήμερα στο ΦΒ η καθ’ύλην αρμοδία [καθηγήτρια Ζωικής Πααγωγής, τραγουδίστρια και Δευθήντρια του Μουσικού τμήματος κλπ] η φίλη μας [ποστάρει κι εδώ] Παναγιώτα Κ.

  182. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τα Χάιλ Χίτλερ του Λαμπράκη, εφόσον δεν είναι χαλκευμένα, επιβεβαιώνουν απλώς το πόσο δύσκολο είναι να κρίνεις αντικειμενικά την εποχή σου και τους πρωταγωνιστές της, το πόσο δύσκολο είναι να ξεχωρίσεις την ήρα απ’ το στάρι χωρίς την απαραίτητη χρονική απόσταση. Γι’ αυτό και δεν θα πρέπει να μας ξενίζει ο φιλοναζισμός και ο φιλοσταλινισμός πολλών διανοουμένων της εποχής του μεσοπολέμου, αλλά και η νεοφιλελεύθερη μετάλλαξη πλήθους αριστερών στην εποχή μας.

  183. sarant said

    Ενας αθλητής 24 χρονών χωρίς ανάμιξη στην πολιτικη γράφει γράμμα σε μια Γερμανίδα που ζει στην Ελλάδα και για φιλοφρόνηση χαιρετιζει τον ηγέτη της χώρας -έναν χαιρετισμό που τότε τον χρησιμοποιούσαν πολιτικοί από όλες τις ευρωπαϊκές δημοκρατίες όταν επισκέπτονταν τη Γερμανία.

  184. smerdaleos said

    @181, Γς: Και θυμήθηκα ένα βλαχαντερό συνάδελφό μου που σε μια Γ.Σ. δεν του άρεσαν αυτά που έλεγα και μου είπε:

    -Α, ρι βλάχου!
    —-

    Μήπως σε πέρασε για Ιταλό ή Ουαλό; 🙂 🙂 🙂

    Βάζει ο Σαίξπηρ τον Hotspur (Sir Henry Percy) να πει στον «Βλάχο» Owain Glyndŵr: «πες το ακαταλαβίστικα, πές το στα «Βλάχικα»!» (Let me not understand you then; Speak it in Welsh = Ουαλικά).

    Αγγλικά:

    Ουαλικά:

  185. Τελείως a priori, από τον τρόπο που της γράφει ο 24χρονος Λαμπράκης, εικάζω ότι η κα Γκιουζελέτου το γένος Reinhold ήταν η δασκάλα των γερμανικών του. Βεβαίως ένας συνειδητός αντιφασίστας δεν θα έγραφε ποτέ Heil Hitler, αλλά δεν πρέπει να ξεχνούμε πως ο φασισμός περνούσε στα μάτια πολλών ως μία υγιής αντίδραση στη σάπια πλουτοδημοκρατία, οπς την έλεγε ο Μουσσολίνι. Πιθανότερο βέβαια μου φαίνεται να μην είχε ακόμα πολιτικές ανησυχιες ο νεαρός Λαμπράκης και να είχε απλώς εντυπωσιαστεί από την όλη διοργάνωση των Ολυμπιακών.

  186. Pedis said

    # 185 – Το ίδιο βιολί. Χαίρομαι. Σταθερή αξία.

    Πάντως στο «φιλοναζισμός … πολλών διανονουμένων», το «πολλών» θέλει υποστήριξη. Την έχεις πρόχειρη ή την πέταξες στο έτσι ;

    Εγώ έχω υπόψην μου το φιλοναζισμό των αγγλοαμερικάνικων ΜΜΕ της εποχής, οικονομικών παραγόντων και πολιτικών ανδρών που γλείφονταν μπροστά στο επίτευγμα του Χίτλερ να «βάλει τάξη στα συνδικάτα» και στην ενοχλητική πολιτική αναταραχή κλπ κλπ.

    # 186 – 24 χρονών δεν είναι λυκόπουλο.

    Μήπως ήταν υποχρεωτικός χαιρετισμός λόγω καρτποστάλ;

    Σε κάθε περίπτωση λίγο ενδιαφέρει. Ίσως όταν έπαψε να μελετά ως φυτό, καθότι γιατρός, σκέφτηκε και παραπέρα.

  187. Γιάννης Κουβάτσος said

    189. Ε, ναι, ο καθένας έχει τα κολλήματά του, εσύ θα έπρεπε να το ξέρεις καλά αυτό. Πάμε παρακάτω: δεν πιστεύω ότι δεν έχεις ακουστά για τον φιλοναζισμό ή φιλοφασισμό πολλών διανοούμενων του μεσοπολέμου, που ξεκινούσε από το απλό φλερτάκι και έφτανε μέχρι την ανενδοίαστη αποδοχή και ταύτιση. Σελίν, Ροσέλ, Πάουντ, Χάιντεγκερ, Γέιτς, Χάμσουν, Μαλαπάρτε, Ντ’ Ανούτσιο, Ντυράς, Μαρινέτι, Μπεν είναι απλώς μερικά γνωστά ονόματα. Διάβασε τα «Μεσάνυχτα» του Νταν Φρανκ και τη «Σκοτεινή ήπειρο» του Μαζάουερ για περισσότερες λεπτομέρειες. Όσο για τους σταλινικούς, υποθέτω ότι τους γνωρίζεις.

  188. Pedis said

    # 191 – Χαχα, έχεις πλάκα. Πειραζεσαι, έτσι;

    Πάντως έκανες λόγο για διανοούμενους φιλοναζιστές, όχι φιλοφασίστες. Δεν είσαι ακριβής.

    [Ο φασισμός ήταν κίνημα που παρουσιάστηκε ως λαικό πρωταρχικά με λίγες, τετριμμένες, χυδαίες ρατσιστικές αναφορές, στο ναζισμό ο ρατσισμός του αγγλοαμερικάνικου άριου λευκού τύπου που είναι προορισμένος να γαμήσει και να δείρει ένεκα της βιολογικής προόδου είναι το κύριο στοιχείο.]

    Στους φιλοφασίστες υπήρχαν πολλοί εραστές της και σύζυγοι, από αναρχία μεριά, μέχρι σοσιαλδημοκρατία, και δημοκρατικό χώρο.

    Α, είπα δημοκρατικό χώρο και θυμήθηκα ότι χάρη στα κόμματα του δημοκρατικού τόξου, αυτά που σέβεσαι, κυβέρνησε κοινοβουλευτικά η μαφία του Μουσσολίνι στο ’22-’25.

  189. spiral architect said

    Καλημέρα.
    Η Κανέλλη είναι μια ταξική αποστάτρια.
    (ή αποστάτις)
    Κατά τ’ άλλα η γλώσσα της (και η πένα της) δεν έχει χαλινό.

  190. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    ‏@Lampatzampa πριν 13 ώρες
    Τι ειναι Κεγκέρογλου ?

    @KeratoFrokalo
    Βασίλης Κεγκέρογλου Σεναριογράφος Σεφερλή #politikoi_epaggelma
    3:33 μ.μ. – 10 Δεκ 2016

    @KeratoFrokalo.πριν από 7 ώρες
    Ένας γρόθος από το Ηράκλειο

  191. Pedis said

    # 191, Ρε συ Κουβάτσε, τώρα που ξαναβλέπω τo στάνταρντ και βαρετό, μα το Θεό, πικάρισμα που κάνεις, κι από καιρό ήθελα να σε ρωτήσω αλλά για να μη στη χαλάσω δεν το έκανα, από πού συμπεραίνεις ότι είμαι σταλινικός;

  192. Γιάννης Κουβάτσος said

    Επίσης (πώς μου διέφυγε;) το κλασικό πλέον » Η γοητεία του ανορθολογισμού» του Ρίτσαρντ Βόλιν. Βάλε στους φιλοφασίστες τον Πιραντέλο και τον Γιουγκ. Αναφέρονται κι αυτοί στο εν λόγω καταπληκτικό βιβλίο.

  193. Νίκος Μαστρακούλης said

    187: Ή ενδεχομένως και Βαλόνο:

    «The root of the word Wallonia, like the words Wales, Cornwall and Wallachia, is the Germanic word Walha, meaning the strangers.»

  194. Pedis said

    # 196, Καλά, απάντησέ μου αν θέλεις στο #195, θα είναι περισσότερο ενδιαφέρον.

  195. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καλά, μην παραξηγιέσαι, εμένα μέχρι και δεξιό μ’ έχουν πει εδώ μέσα. Δεν είπα ότι είσαι σταλινικός, άλλωστε αυτό είναι κάτι ξεπερασμένο, έτσι δεν είναι;

  196. Γιάννης Κουβάτσος said

    Σέβομαι τα κόμματα του δημοκρατικού χώρου; Αυτό είναι δικό σου αυθαίρετο συμπέρασμα. Ανέχομαι είναι η σωστή λέξη, επειδή δεν βλέπω κάποια ρεαλιστική εναλλακτική απάντηση σ’ αυτά και επειδή είναι λιγότερο επικίνδυνα από τα κόμματα του λεγόμενου «επαναστατικού χώρου» που, λόγω του δογματισμού τους και του μεσσιανισμού τους, φλερτάρουν επικίνδυνα με τον ολοκληρωτισμό.

  197. atheofobos said

    Αγαπητοί Συμπατριώτες
    Καταγγέλλω τον Ελληνόψυχο Ελληνοαμερικανό του Ιλλινόϊ ότι παρέρχεται όσα έγραψα προς αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας στην μεγαλοπρεπή αρλούμπα που είχε με στόμφο γράψει ότι:
    Κι όταν μπήκαν οι Γερμανοί το 1941 στην Ελλάδα και διόρισαν καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών τον Κ. Λογοθετόπουλο στην θέση του αποπεμφθέντος Νικολάου Λούρου,
    Ως άλλος Τραμπ απαντάει άλλα αντ΄αλλων για τον Λαμπράκη, όταν το μόνο που έγραψα γι΄αυτόν είναι ότι παρέμεινε στην κλινική όταν την πήρε από τον Λούρο ο Λογοθετόπουλος. Ο Λαμπράκης ως ειδικευόμενος τότε είναι προφανές ότι δεν θα σταματούσε την ειδικότητα του γιατί έφυγε ο καθηγητής με τον οποίο είχε ξεκινήσει.
    Προσωπικά κατά την διάρκεια της ειδικότητας μου άλλαξαν 3 καθηγητές!

  198. sarant said

    187-197 Αξίζει άρθρο, το ξέρω

    188 Προφανως δεν ειχε ακόμα πολιτικοποιηθεί.

  199. Γς said

    167:

    Απαικτος!

  200. Γς said

    139:

    >εμένα μέχρι και δεξιό μ’ έχουν πει εδώ μέσα

    Και πολύ σου πέφτει!

    [Πλάκα κάνω!}

  201. spiral architect said

    Σκύλε, ο γνωστός μας καλτσοβιομήχανος επανήλθε δριμύτερος με καινούργια διαφήμιση στην τιβί. Η ανάπτυξη έφτασε.

  202. Ποιόν λες, Σπειροειδή;

  203. Αυτόν; https://twitter.com/hashtag/%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%82?src=hash

  204. spiral architect said

    Τον Πουρνάρα.
    Ιντερνετικό βίντεο δεν βρήκα, αλλά το παίζει στην τηέόραση.

  205. Α, νόμιζα πως μίλαγες για κάνα Στουρνάρα. 😉

    Όταν πήγαινα δημοτικό περνάγαμε από τη Βουλιαγμένης εκεί που σήμερα είναι το Μετρό Αλέξανδρος Παναγούλης και απέναντι βρισκόταν η καλτσοβιομηχανία ΑΡΜΑ. Εκ του ονόματος ΑΡιστείδης ΜΑρατσίνος. Ωραίο όνομα για κάλτσες.

  206. spiral architect said

    Ο Πουρνάρας κάποτε ήταν πίσω από τον Παπαστράτο στον Πειραιά. (Γραβιάς;)
    Την εποχή του χρηματιστηρίου (όπου ήταν μέσα) η βιομηχανία του ήδη είχε γκρεμιστεί, αλλα το αλισβερίσι συνεχιζόταν.

  207. sarant said

    208 Μουφ βεβαίως

  208. 212 Λες; Κρίμα.

  209. Μαρία said

    213
    Ε ναι, ρε συ. Και μόνο που σε υποτίθεται επίσημη αναφορά γράφει Κούλουρη αρκεί. Δεν θα ήταν και τόσο αχμάκης 🙂

  210. sarant said

    213-214

    Και για πολλούς άλλους λόγους δεν μπορεί να είναι αληθινό. Ουτε είχαν τέτοια υλικά γραφής το 1894, με πένα και καλαμάρι έγραφαν.

  211. Γιάννης Κουβάτσος said

    Πάντως η επίσημη γλώσσα αρκετών καραβανάδων υπαξιωματικών του στρατού δεν απείχε και πολύ απ’ αυτά τα σπαρταριστά κείμενα. 😊

  212. http://img.brainjet.com/filter:scale/slides/1/8/8/3/5/6/188356746/ba0db5646aa312cd78355a375f32503d781e1a81.jpeg?mw=650

  213. Μαρία said

    216
    Η γλώσσα μπορεί να μην διέφερε αλλά δεν θα έψαχναν και τη Σταχτοπούτα να της φορέσουν το πασούμι 🙂

  214. Pedis said

    # 199 – προφανώς, δεν παρεξηγούμαι. Γιατί γνωριζόμαστε; Μπορείς να λες ό,τι θες.

    Απλά, επειδή, έχω καταλάβει ότι. όταν μου απευθύνεσαι, αισθάνεσαι την ανάγκη να πετάς ροχάλα σε σταλινιστή και να τελειώνεις σκεφτόμουν ότι, ίσως, θα ήσουν σε θέση να επιχειρηματολογήσεις σχετικά.

    Αλλά δεν είσαι, αν κατάλαβα καλά. Ένας παραπάνω λόγος για να μην παρεξηγούμαι.

    # 200 – Στο #192 σου έγραψα ότι τα κόμματα τα κοινοβουλευτισμού υποστήριξαν, στήριξαν, ανέχτηκαν, «ωσμώθηκαν» (με) τις κυβερνήσεις Μουσσολίνι ’22-’25. Εκτός κι αν ο φασισμός δεν ορίζεται ως ολοκληρωτισμός, αλλά ως πατριωτισμός ή αναγκαία παρέκκλιση από τον κοινοβουλευτισμό.

  215. Pedis said

    Τι έλεγα στο τέλος του # 219;

    Ο Παρασκευόπουλος μας προσφρει ένα υπέροχο παράδειγμα, αγαπητοί κύριοι και αγαπητές μου κυρίες:

    Δημ. «Πώς είδατε το ταξίδι του κ. Καμμένου και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ μαζί με βουλευτές της Χρυσής Αυγής;

    Π. Η εικόνα αυτή της συνύπαρξης στο Καστελόριζο και στην Κω σε πολλούς μας δεν άρεσε. Από την άλλη όμως, πρέπει να αποφασίσουμε τι προτιμούμε: μια προσπάθεια ένταξης της Χρυσής Αυγής στο κλίμα της δημοκρατίας ή τη διάρρηξη; Κατά τη γνώμη μου πρέπει να προηγηθεί η ουσία μιας σύγκλισης, δηλαδή ο εκδημοκρατισμός και να ακολουθήσουν οι εικόνες.

    Δημ. Πως μπορεί να επέλθει σύγκλιση με τη Χρυσή Αυγή;

    Π. Η Χρυσή Αυγή πρέπει να δεχθεί έμπρακτα την υπαγωγή της στους θεσμούς της δημοκρατίας. Και αυτή τη στάση, αν και όταν εκδηλωθεί, πρέπει να στηρίξουν τα δημοκρατικά κόμματα.

    Προβλέπω δηλώσεις και κόντρα δηλώσεις ότι αλλοιώθηκαν αυτά που είπε, παρερμηνέυτηκαν κι άλλα τέτοια θαρραλέα και συριζαίικα.

  216. Γιάννης Κουβάτσος said

    219. Άστο, δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε, μιλάμε άλλη γλώσσα. Βαριέμαι και τους καβγάδες, ενώ εσύ πετάς τη σκούφια σου, οπότε άστο…

  217. smerdaleos said

    @202, Νίκο: 187-197 Αξίζει άρθρο, το ξέρω
    —-

    Νίκο, ένα χρόνο το λες και δε βλέπω προκοπή 🙂 🙂

    Ποιο πιθανό το βλέπω να μάθουμε εμείς ακαταλαβίστικα Ουαλικά …

    IE *morg- «σύνορο» (λ.χ. λατ. margo/marginem) > *k’om-mr.g-os = «συντοπίτης, από την ίδια μεριά του συνόρου» > PClt *kombrogos > Brith. *kumbroγ = «συμπατριώτης» > ουαλικό Cymro = «Ουαλός»

    https://en.wiktionary.org/wiki/Cymro#Welsh
    https://en.wiktionary.org/wiki/Reconstruction:Proto-Brythonic/kumro%C9%A3
    https://en.wiktionary.org/wiki/margo#Latin

  218. Pedis said

    # 221 – Γιατί αισθάνεσαι ότι πρoκαλείσαι σε καβγά; Στο #191 χρησιμοποιώντας ειρωνιούλα με αποκαλείς σταλινικό. Ε, σε ρώτησα, πώς το έχεις συμπεράνει. Και αντί για απάντηση … στρίβειν διά της περιφρόνησης. Να υποθέσω ότι, επειδή το να πετά κανείς την καταγγελία για σταλινισμό είναι πολύ ιν και ξεμπερδεύει, αλλά έλα μου που 99 στις 100 πρόκειται για χαζό αντ όμινεμ, άσε που αποκαλύπτει άγνοια της σχετικής θεματολογίας. Αυτά και μην εκτίθεσαι αδίκως.

  219. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    118.
    Πέραν του γεγονότος πως η συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2008, δεν γινότανε τη νύχτα που καιγόταν το χριστουγεννιάτικο δένδρο όπως γράφει ο Γιάννης Βρούτσης, αλλά 13 ημέρες μετά.
    Για τα ορθογραφικά λάθη, δεν θα πούμε τίποτε. Είναι πταίσμα μπροστά στη ντροπή.
    http://www.efsyn.gr/arthro/vrikame-lathos-k-vroytsi-ena-paidi-nekro

  220. spiral architect said

    @220 τέλος: Παρασκευόπουλος: Παρερμηνεύτηκαν οι δηλώσεις μου για τη Χρυσή Αυγή
    (όχι, θα καθότανε να καμαρώνει)

  221. sarant said

    222 Μόνο ένα χρόνο το λέω; Πάλι καλά 🙂

  222. spatholouro said

    223
    «αντ όμινεμ»

    Ας μου επιτραπεί η παρέμβαση, επειδή εδώ πότε-πότε λεξιλογούμε: τι τον θέλεις τον έρμο τον «εξελληνισμό» άμα δεν το έχεις;

    Γράψε ad hominem νάσαι ωραίος ή, εάν όχι, γράψε «αντ χόμινεμ» νάμαστε κι εμείς ωραίοι που έπεσε, ως μη όφειλε, το μάτι μας εκεί…

  223. Pedis said

    # 227 – έτσι προφέρεται, φίλε. ‘Εχω ρωτήσει τον Τσιτσέρονα.

    (στα ελληνικά το έβαλα γι αυτό ακριβώς το λόγο, για να κάτσει στο μάτι, για πλάκα, όχι να το βγάλει 🙂 . Ως φιλοξενούμενος σέβομαι και ακολουθώ τους κανόνες του Νικοκύρη, που δεν πολυγουστάρει τους λατινικούς χαρακτήρες σε ελληνικό κείμενο.)

  224. spatholouro said

    228
    Να είμαστε καλά να απομαθαίνουμε:

    «το h, είναι κυρίως πνεύμα δασύ (spirĭtus asper), αντιστοιχεί προς τη δασεία των Ελλήνων και προφέρεται όπως ένα χ πολύ ελαφρά: Homērus (Χομέρους), historia (χιστόρια)».

    (Λατινική Γραμματική Γ΄ Λυκείου)
    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-C133/597/3935,17465/

  225. sarant said

    Βέβαια, δεν υπάρχει ενιαία προφορά της λατινικής (Κίκερο και Τσίτσερο)

  226. Pedis said

    # 230 – Πέστα ρε Νικοκύρη (εδώ μέσα μόνο εσένα ακούνε). Μάγια τους έχεις κάνει!;

    # 229 – Ναι, σωστά. Αλλά όταν χρησιμοποιούσες δασείες, τις πρόφερες κιόλας;
    Λ.χ. (χ)υστερία έλεγες; (και να σου πω την αλήθεια, είπα να το προσθέσψ αυτό το «χ» αλλά μετά σκέφτηκα, περιττός σχολαστικισμός.)

  227. spatholouro said

    230
    Οπότε δηλ. αντί να γράφουμε ad hoc (όπως θεωρώ ότι οφείλουμε), μπορούμε κάλλιστα να γράφουμε «αντ οκ»;

    Μπα, δεν θα πάρω…

  228. Γιάννης Ιατρού said

    232: Κώστα, α όλα κι όλα, ατ οκ (κατά το άτοκ(ο)), τα νι να αποφερύγονται μην πάθουμε και καμιά υπεροξυγόνωση 🙂

  229. Avonidas said

    #225. Η δήλωσή μου πάντως καθόλου δεν αναφέρεται στο παρελθόν, στα πεπραγμένα μιας ομάδας που εμφορείται από ναζιστική ιδεολογία, ούτε στα εγκλήματα μελών της που λογοδοτούν ενώπιον της Δικαιοσύνης. Η ιστορία δεν ξεπλένεται», αναφέρει στη δήλωσή του ο κ. Παρασκευόπουλος.

    Ναι, δηλαδή όχι. Δηλαδή ο Κασιδιάρης που εμφανίστηκε παρεούλα με τους Συριζαίους δεν είναι ο Κασιδιάρης που βαρύνεται με εγκλήματα που «δεν ξεπλένονται», είναι ένας άλλος, ιδανικός Κασιδιάρης, που μπορεί άμα λάχει να δει το φως στο δρόμο για τη Δαμασκό…

    Μαλακίες (για να το θέσω ήπια).

  230. Ριβαλντίνιο said

    @ 180 Αγαθίας ο Σχολαστικός

    Αυτό δεν το ήξερα ! Ωραίο ! Λίγο υποκριτής λοιπόν ο Λαμπράκης όταν κατηγορούσε το ’63 στην βουλή τον πρώην ΕΕΣίτη Κων. Παπαδόπουλο για «φιλογερμανισμό» ! 🙂

    Για αντάλλαγμα θα σου πω για την οργάνωση Τρίαινα. Ήταν μια εθνικοσοσιαλιστική οργάνωση την δεκαετία του ’30 που την διέλυσε ο Μεταξάς. Στην Κατοχή όμως μετατράπηκε σε αντιστασιακή. Και μετακατοχικά συνέβαλε στην δημιουργία του ΙΔΕΑ. (Τρίαινα + ΕΝΑ = ΙΔΕΑ). Ένα ηγετικό στέλεχος της Τρίαινας ονόματι Διαμαντόπουλος έγινε αργότερα βουλευτής της Ένωσης Κέντρου.

    Τον Μουσολίνι λένε πως θαύμαζαν και οι Βενιζέλος, Πάγκαλος, Πλαστήρας, Καζαντζάκης και… Καβάφης ( 🙂 🙂 🙂 πλάκα κάνω στο τελευταίο για να θυμίσω στο Νικοκύρη μας τον Καργάκο )

    (Τα παραπάνω με κάθε επιφύλαξη μήπως και έχω γράψει άθελά μου κοτσανίες).

    =====================================================================
    @ 208 Σκύλος

    αλλοφύλου

    Φιλισταίος ή Τούρκος ; 🙂

  231. Pedis said

    # 232 – Βρε Σπαθόλουρο, κάνε όπως σου αρέσει. Μα, επειδή έγραψες (σωστά):

    Να είμαστε καλά να απομαθαίνουμε:

    «το h, είναι κυρίως πνεύμα δασύ (spirĭtus asper), αντιστοιχεί προς τη δασεία των Ελλήνων και προφέρεται όπως ένα χ πολύ ελαφρά: Homērus (Χομέρους), historia (χιστόρια)».

    (Λατινική Γραμματική Γ΄ Λυκείου)

    αναρωτιέμαι αν στο σχολείο ως μαθητής αλλά και όλοι οι σχολιαστές, καθηγητές και πτυχιούχοι κλασσικών σπουδών, όταν διαβάζουν ένα αρχαίο ελληνικό κείμενο δεν πιστεύω οτι ακολουθούν κάποιον από τους αρχαιοελληνικούς κανόνες προφοράς.

    Μην που πεις, δηλαδή, ότι στην ανάγνωση αρχαίου κειμένου προφέρεις τις δασείες, τα μακρά, (τα κοντά, τα χοντρά, τα λεπτά :)) τα διπλά και δεν χρησιμοποιείς απλώς την προφορά των μοντέρνων ελληνικών;

  232. Pedis said

    # 225, 234 – ήταν βέβαιο ότι παρερμηνεύτηκαν. Αυτοτρολλαρίστηκε, ντουβάρια, ε ντουβάρια!

    Με σκοπό να διαπιστώσει το κόμμα πόσοι και ποιοί δεν δείχνουν εμπιστοσύνη στον τρόπο που ο σύριζα διευθύνει τον ανηλεή πολέμο ενάντια στο φασισμό. Χαιβάνια!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: