Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μεζεδάκια της Αριάδνης

Posted by sarant στο 14 Ιανουαρίου, 2017


Μια και την περασμένη βδομάδα είχαμε, έστω και με μερικές μέρες καθυστέρηση, τον πολυδιαφημισμένο χιονιά, που τον ονομάσαμε Αριάδνη, είπα να ονομάσω έτσι τα σημερινά μας μεζεδάκια παρόλο που τα χιόνια έχουν αρχίσει να λιώνουν -ή και έχουν λιώσει.

trimetriΣτην ειδησεογραφική κάλυψη του χιονιά είχαμε τον συνήθη πληθωρισμό και τις υπερβολές, όπως εδώ με τους 70 πόντους χιόνι που φτάνουν μεχρι τον αστράγαλο της τετράμετρης δημοσιογράφου.

Πολύ σχολιάστηκε επίσης η ανοργανωσιά του δήμου Θεσσαλονίκης και ιδίως οι παγωμένες του αλατιέρες· βγήκε μάλιστα και τραγούδι. Θα περίμενε κανείς να είναι στο σκοπό του «Πάγωσε η τσιμινιέρα», και ίσως να βγήκε και τέτοια παρωδία, αλλά αυτό που άκουσα εγώ ήταν παρωδία της Ταμπακέρας: Τι μου την πάγωσες αυτή την αλατιέρα. Η ταμπακέρα προσφέρεται πράγματι για παρωδίες. Να θυμίσω ότι κι εδώ στο ιστολόγιο είχαμε παλιά βάλει μιαν παρωδία της, με καμαριέρα (στο τέλος του άρθρου).

* Ένα ακόμα θύμα των άσπονδων φίλων από τη σελίδα του Διεθνούς Βιβλιοπωλείου Ελευθερουδάκη στο Φέισμπουκ:

Καλμέρα σε όλους με ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο από το Theguardian.com, και το πώς διαβάζοντας (λογοτεχνία) μας μαθαίνει να καταλαβαίνουμε καλύτερα τα συναισθήματα/αντιδράσεις των άλλων. Με αποτέλεσμα πολλοί αναγνώστες να είμαστε πιο εμπαθείς. Εσείς τί πιστεύετε?

Και λατινικό ερωτηματικό και τσαπατσούλικη σύνταξη, από τη σελίδα ενός (έστω και χρεοκοπημένου) ιστορικού βιβλιοπωλείου θα περιμέναμε περισσότερη φροντίδα. Αλλά κορυφαίο είναι το «να είμαστε πιο εμπαθείς», που μεταφράζει βέβαια (είτε ρητά είτε υποσυνείδητα) το αγγλικό empathic. Ωστοσο, εδώ έχουμε ψευδόφιλη λέξη -το αγγλικό empathy (ενσυναίσθηση το λέμε συνήθως) είναι καλό πράγμα, το ελληνικό «εμπάθεια» είναι κακό, σχεδόν αντίθετο στη σημασία!

spatwn* Φίλος μου στέλνει φωτογραφία από σακούλα φαρμακείου όπου στη διεύθυνση γράφεται «Λεωφόρος Σπατών». Μεταφέρω το σχόλιό του:

Αν θυμάμαι καλά, κάπου ο Γιάννης Χάρης σχολίαζε αυτούς που μιλούν για το αεροδρόμιο των Σπατών, «λες και η μόνη διαφορά είναι του π από το κ.» Να το και τυπωμένο!

Στο ίδιο σακουλάκι γράφει λίγο πιο κάτω «Σακούλα διασπάσιμη. Φιλική στο περιβάλλον.» Το βλέπουμε βέβαια συχνά, αλλά η χρήση του ‘φιλικός’ (και μάλιστα «σε…») για πράματα μου φαίνεται φρικαλέος ξενισμός (Umweltfreundlich). Δεν μπορούσε να πει ο χριστιανός «Δεν βλάπτει/επιβαρύνει το περιβάλλον»;

Δεν είμαι βέβαιος ότι ένα πράγμα δεν μπορεί να είναι «φιλικό προς το περιβάλλον». Εσείς τι λέτε;

adonkouts* Η αριστεία τρέχει από τα μπατζάκια τους, νο 1.

Τιτίβισμα του Άδωνη, στο οποίο έχουμε πλάι πλάι επιδεικτικά καθαρεύοντες τύπους (εκδότου, συνεργάτου) και το αντιγραμματικό «της κ. ΚουτσούμπαΣ».

(Και είναι λογικό ο Άδωνης να υποστηρίζει ή να διαφημίζει τη συκοφαντία της Ζωής Κωνσταντοπούλου εναντίον μιας από τις πιο συνεπείς μορφές της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς).

* Η αριστεία τρέχει από τα μπατζάκια τους, νο 2.

Το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, σε ανακοίνωση για την επίσκεψη του Κούλη στον Ευαγγελισμό, έγραψε ότι ο Π. Πολάκης «μόνο κατ’ ευθυμισμό μπορεί να αποκαλείται Υπουργός Αναπληρωτής Υγείας».

euqum

Ο «ευθυμισμός» είναι αυτό που λέμε «ευφημισμό» εμείς οι άλλοι, που δεν έχουμε γκαϊλέ με την αριστεία. Ύστερα από αρκετές μέρες το διόρθωσαν σε ευφημισμό, αλλά είχα κρατήσει οθονιά. Έτσι, απονέμω εύθυμο μνεία στο Γραφείο τύπου της ΝΔ διότι μας εκανε να… ευφημήσουμε!

* Υπάρχουν πολυεργαλεία, υπάρχουν και πολυμεζεδάκια. Ένα τέτοιο διπλό μαργαριτάρι ψάρεψε φίλος  σε τηλεγράφημα του ΑΠΕ, σε ρεπορτάζ για τη Συρία, όπου το Ισλαμικό κράτος «ανέλαβε την ευθύνη για την ανατίναξη ενός μεγάλου σταθμού παραγωγής φυσικού αερίου που παρήγαγε το ένα τρίτο της ηλεκτρολογικής ενέργειας της Συρίας»

Καταρχάς, η παραγόμενη ενέργεια δεν ήταν βεβαίως… ηλεκτρολογική αλλά ηλεκτρική!

Κι έπειτα, ο χρόνος εδώ πρέπει να είναι παρατατικός (για να το καταλάβετε, αντικαταστήστε το «παράγω» με το «δίνω»: θα πούμε «που έδινε το ένα τρίτο της ενέργειας». Δείτε και πιο κάτω που λέει «παρήγαγε καθημερινά»).

Αφού όμως είναι παρατατικός, πρέπει να πούμε «παρήγε» διότι το «παρήγαγε» είναι αόριστος, τουλάχιστον στα καλαμαρίστικα. Ομαλότεροι είναι βέβαια οι αναλογικοί τύποι: το εργοστάσιο πάραγε 3 εκατ. κ.μ. αερίου τη μέρα, μέσα σε έναν μήνα πάραξε 90 εκατ. κ.μ.

* Συμβαίνουν και στη Ρώμη. Ο σεβάσμιος πρώην πρόεδρος της Ιταλίας Τζόρτζο Ναπολιτάνο (προερχόμενος από το ΚΚΙ του Μπερλινγκουέρ) χαρακτήρισε απαίσιους τους έμφυλους τύπους ministra (θηλυκό του ministro, υπουργός) και síndaca (θηλυκό του síndaco, δήμαρχος). «Έχω αμέριστο σεβασμό για τον Πρόεδρο, αλλά η κοινωνία αλλάζει», του απάντησε η πρόεδρος της Βουλής.

* Τιτίβισμα του Μανόλη Καψή για τη σύλληψη των δημοσιογράφων των Παραπολιτικών:  Οτι «ακραίο» και να έχουν πει οι 2 δημ/φοι των Παραπολιτικών- τους οποίους δεν εκτιμώ ουδόλως- η σύλληψη τους θυμίζει Τουρκία Ερντογάν!

Καταρχάς, η πρώτη λέξη πρέπει να είναι «ό,τι» με κόμμα -είναι αναφορικό. Έπειτα, το «ουδόλως» είναι τύπος της καθαρεύουσας, μεταξωτή περισκελίδα, άρα δεν αντέχει τη διπλή άρνηση, την οποία, αντιθέτως, απαιτεί η δημοτική.

Ή θα πεις «τους οποίους ουδόλως εκτιμώ», κυρ Μανόλη, ή «που δεν τους εκτιμώ καθόλου».

* Διαβάζω σε άρθρο στο tvxs για τις εξωχώριες εταιρείες: Αλλά τα κεφάλαια αυτά δεν παραμένουν εκεί όπου πρωταρχικά παγιδεύτηκαν λόγω του δέλεαρ της φοροαποφυγής και της εχεμύθειας.

Ναι, το δέλεαρ έχει δύσκολη γενική (του δελέατος), ίσως το έχουμε συζητήσει ξανά. Όμως, αν θέλεις να το χρησιμοποιήσεις ή θα κοιτάξεις να στρίψεις την πρόταση ώστε να αποφύγεις τη γενική, ή θα το βάλεις στη γενική. Προσωπικά, θα έβαζα μιαν άλλη λέξη. Στο κάτω κάτω ο αρθρογράφος έχει ήδη χρησιμοποιήσει παραπάνω το δέλεαρ στην ονομαστική κι έτσι έδειξε ότι ξέρει τη λέξη -γιατί τώρα να τη χρησιμοποιήσει ξανά και να δείξει ότι δεν ξέρει να την κλίνει;

* Με την ευκαιρία του χιονιά που ταλαιπώρησε και τους Ευζώνους στον Άγνωστο Στρατιώτη διαπιστώνω ότι ο ανύπαρκτος μέχρι πρότινος τύπος «ο εύζων – οι εύζωνες» εδραιώνεται, μια και γράφτηκε αρκετά τις τελευταίες μέρες ενώ σε φιλικό ιστολόγιο είδα ότι πέρυσι είχε γίνει και έκθεση με τίτλο «Εσαεί εύζων» στο Πολεμικό Μουσείο.

euzwnosΟύτε στα αρχαία ελληνικά υπήρχε τύπος «εύζων», ούτε στην καθαρεύουσα. Δεν θα τον βρείτε σε κανένα λεξικό. Όπως βλέπετε και στον Δημητράκο αριστερά, ο αρχαίος τύπος είναι «εύζωνος» (ομηρικός ήδη) ενώ στη δημοτική πλάστηκε ο τύπος «εύζωνας».

Τα τελευταία πεντέξι χρόνια, που αναζητούμε στη γλώσσα τα μεγαλεία της υλικής γκλαμουριάς που χάσαμε, κάποιοι θεώρησαν μαλλιαρό τον Όμηρο και πλάσανε τον τύπο «ο εύζων».

* Με τα δισεκατομμύρια του Αρτέμη Σώρρα δεν έτυχε να ασχοληθεί μέχρι τώρα το ιστολόγιο -αλλά θα μου πείτε εδώ δεν ασχολήθηκε ο εισαγγελέας, που θα έπρεπε.

Βλέπω πάντως ότι στο Ναύπλιο ένα τοπικο σάιτ διοργάνωσε δημοσκόπηση με το ερώτημα «πού πρέπει να επενδύσει ο Σώρρας τα 600 δις στο Ναύπλιο».

Η δημοσκόπηση συνεχίζεται, οπότε μπορείτε να ψηφίσετε κι εσείς (αλλά μόνο αν είστε Ναυπλιώτες, να μη νοθέψουμε το αποτέλεσμα). Μαθαίνω πάντως ότι προηγείται με διαφορά το έργο «Να μπουν ανεμιστήρες στα πυρηνελαιουργεία ώστε να καπνίζουν πάντα προς το Άργος», ενώ ακολουθούν τα «Να βγει ο Πανναυπλιακός στο Τσάμπιονς Λιγκ» και «Να κλωνοποιηθεί ο Καποδίστριας».

Με λύπη μου βλέπω ότι περιφρονήθηκε η υποθαλάσσια σήραγγα ανάμεσα σε Παλαμήδι και Μπούρτζι. Ίσως όμως πεισθεί ο κ. Αρτέμης να δώσει κάτι παραπάνω.

germaphobe* Χοντρό μεταφραστικό μαργαριτάρι από δελτίο ειδήσεων (νομίζω του Άλφα). Κυκλοφόρησε μια φήμη ότι ο Τραμπ είχε κρυφές συναντήσεις με πόρνες στη Ρωσία, όπου έκαναν διάφορα πολύ κίνκι πράγματα, χρυσά ντους και τέτοια -δεν επεκτείνομαι διότι με διαβάζει και η μαμά μου.

Για να το διαψεύσει αυτό, ο νέος πλανητάρχης βγήκε στην τηλεόραση και είπε ότι δεν θα μπορούσε να κάνει τέτοιο πράγμα διότι έχει μικροβιοφοβία.

I am a germaphobe, είπε.

Και πώς το απέδωσε αυτό ο φωστήρας ο δικός μας; Έχω γερμανοφοβία!!

Κατόπιν τούτου, η Μέρκελ λιποθύμησε!

* Κλείνοντας, θα σας προτρέψω να υπογράψετε μια διαδικτυακήν αναφορά, όσο κι αν φαίνονται μάταιες τέτοιες πρωτοβουλίες.

Η Ιονία οδός, που θα διασχίζει τη Δυτική Ελλάδα, προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2017 και ένα ισχυρό και δραστήριο λόμπι Αιτωλοακαρνάνων, με την υποστήριξη των τοπικών δεσποτάδων, έχει αρχίσει τις επαφές (παράδειγμα) με αίτημα να αποκτήσει διπλή ονομασία ο καινούργιος δρόμος, δηλαδή εκτός από Ιονία οδός να λέγεται Οδός αγίου Κοσμά του Αιτωλού.

Είναι μια εντελώς παράλογη πρόταση. Το διπλό όνομα θα ήθελε υπερμεγέθεις πινακίδες, είναι εντελώς ασυνήθιστο να δίνονται ονόματα προσώπων σε εθνικές οδούς, το «οδός αγίου Κοσμά του Αιτωλού» θυμίζει οδό πόλης και τέτοιες ονομασίες ταιριάζουν μόνο σε θεοκρατικά καθεστώτα. Θα είναι ντροπή για την κυβέρνηση να ενδώσει στις πιέσεις.

Για το λόγο αυτό, εγώ υπέγραψα χτες αυτή την αναφορά.

 

Advertisements

190 Σχόλια to “Μεζεδάκια της Αριάδνης”

  1. B. said

    Από πού βγαίνει ο γκαϊλές; Κάτι σαν «σκασίλα μου, σκορδοκαΐλα μου» που λέγαμε πιτσιρίκια;Ή μήπως έχει καμιά μακρινή σχέση με την καύλα; (ζητώ συγγνώμη προκαταβολικώς από τη μαμά σας, αλλά εδώ γλωσσολογούμε, ε; )

  2. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  3. leonicos said

    Αγράμματε, Λεώνικε

    Μόλις έμαθα ότι ο εύζων δεν υππάρχει. Κοίτα, ρε,κάτι παγίδες ποπυ μας στήνει ο Σαραντάκος!

  4. leonicos said

    Πάντως… τον έχω συλλάβει τον Όμηρο να μαλλιαρίζει που και που (ή πού και πού;)

    π.χ. οιωνοίσι τε πάσι… παρά νηυσί…. βη δ’ ακέων…

  5. leonicos said

    Όσο για το κας Κουτσούμπας… ευτυχώς που δε ζει ο πατέρας του. Θα ξαναπέθαινε. Ήταν πολύ αξιοπρεπής άνθρωπος και πιασμένος με τα εληνικά, όπως κι εγώ, στο κάτω κάτω. Αλλά τα ήξερε

  6. leonicos said

    ακούσατε τ’ιποτα για τον γκόμενο της Αριάδνης; Όχι τον Θησέα ούτε τον Διόνυσο. Λένε πως θα περάσει κι αυτός

  7. nikiplos said

    αν οι ελληνοβαρεμένοι ήθελαν να κάνουν χαριτωμενιά με το εύζων, θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουν κάτι σαν εύζωος… Η βίβλος είναι γεμάτη από τέτοιες λέξεις… Αλλά η αριστεία και τ’ αρχαία στο σχολείο που έκαναν από την πρώτη γυμνασίου, έκαναν βλέπετε τη δουλειά τους…

    Ελληνικά καλά πάντως θα ακούσετε εδώ:

  8. ΚΑΒ said

    πού και πού

    Ακόμη και ακραιφνείς καθαρολόγοι μαλλιαρίζουν.

  9. gpoint said

    Καλημέρα

    προτείνω πριν από τα μεζεδάκια που προκαλούν ασταμάτητο γέλιο -όπως αυτά με τον Σώρρα και τον Τραμπ να μπαίνει κάτι προειδοποιητικό, ένα αστεράκι, ένα θαυμαστικό, ένα οτιδήποτε γιατί πίνουμε καφέ και πνιγόμαστε !

  10. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    «Άντε που σας πείραξε ο ΓΑΠ. Ξαναφέρτε το Σαμαρά (τότε)» έλεγε ένας Νιγλής στο Ρίαλ ράδιο προλίγου. Χα! το ίδιο δεν κάνει;ΠασοκοΝουδούδες μαζί δεν κυβέρνησαν;Από κοινού δε μας ξέκαναν; Ανταποκεί τους λέω γω.

  11. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα

    6: Λεώ, μη ρωτάς εμάς, εδώ είναι η λύση του μυστηρίου, άντε, να μάθεις την αλήθεια για το τι έγινε 🙂 🙂

  12. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Καλημέρα
    Η Αριάδνη μένει στη Λέρο (σενάριο Θανάσης Σκρουμπέλος)
    http://www.cine.gr/film.asp?id=701052&page=5

  13. LandS said

    «Με λύπη μου βλέπω ότι περιφρονήθηκε η υποθαλάσσια σήραγγα ανάμεσα σε Παλαμήδι και Μπούρτζι. Ίσως όμως πεισθεί ο κ. Αρτέμης να δώσει κάτι παραπάνω»

    Το Ίτς Καλέ θα το παρακάμπτει;

  14. π2 said

    5: Για τον πατέρα Γεωργιάδη έχω ακούσει κι εγώ ότι ήταν αξιοπρεπής άνθρωπος.

  15. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μήπως, Νίκο, ως μια από τις πιο συνεπείς μορφές της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς εννοείς την τροτσκίστρια Αγγελική Κουτσουμπού και όχι τη Δέσποινα Κουτσούμπα που ξεκατινιάζεται με την Κωνσταντοπούλου, προσφέροντας αμφότερες πολύ γέλιο στο φιλοθέαμον κοινό; Καλημέρα κιόλας.

  16. LandS said

    5,14 Είπαμε, δεν υπάρχει οικογενειακή ευθύνη.

  17. Γιάννης Κουβάτσος said

    Να θυμίσουμε, με την ευκαιρία, ότι την Αγγελική Κουτσουμπού τη σακάτεψε σε διαδήλωση εποχούμενος αστυνομικός, αλλά έπεσε στα μαλακά. Ο ασυνομικός. Όχι η Κουτσουμπού. Ως συνήθως.
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.stokokkino.gr/article/12673/Diki-DELTA-Den-odigousa-ego-kai-den-eida-tipota-Eniosa-omos-pos-perasame-pano-apo-kati&ved=0ahUKEwjt94L5pcHRAhVfFMAKHcCPD8UQFghOMBE&usg=AFQjCNErEOYV3vlUfhx8JU6yNilKOTEUig&sig2=UHLCqbD97PgJ0gf8hxcoDA

  18. ndmushroom said

    Ο Υπουργός Αναπληρωτής Υγείας είναι σίγουρα ισοδύναμο του Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας; Εμένα δε μου ακούγεται καθόλου εντάξει. Θα μου πεις, μπροστά στον ευθυμισμό αυτά είναι λεπτομέρειες…

  19. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    15 Επειδή έχω παρακολουθήσει την υπόθεση, δεν νομίζω ότι υπάρχει ευθύνη και των δύο πλευρών. Η ΖΚ κατηγόρησε εντελώς παράλογα την ΔΚ για απόπειρα δωροδοκίας/εξαγοράς συνεργάτη της.

    9 Μόνο που δεν γελάει ο καθένας με τα ίδια 🙂

    1 Φαίνεται σαν να έχει σχέση με την καΐλα κτλ. αλλά δεν έχει. Ειναι δάνειο από το τουρκ. gaile που έχει την ίδια σημασία. Βλ. και το βιβλίο μου «Λέξεις που χάνονται» για να κάνω γκρίζα διαφήμιση.

  20. ndmushroom said

    Μιλώντας για υπερμεγέθεις πινακίδες, πρόσφατα είχα την ευκαιρία να θαυμάσω κι εγώ την πινακίδα της φωτογραφίας. Δυστυχώς δεν πρόλαβα να τη φωτογραφίσω, αλλά ευτυχώς το κάναν άλλοι (για άλλους λόγους αυτοί, αλλά εμένα με βόλεψε ούτως ή άλλως).

  21. LandS said

    15 Αρχικά να πω ότι ο όρος εξωκοινοβουλευτική δεν ταιριάζει στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Συμμετέχει σε όλες τις εκλογές, Τοπικές και Εθνικές, ακόμα και για το Ευρωκοινοβούλιο. Προτιμά βεβαίως να μην εκλέγεται από το να κάνει συμμαχίες (υπάρχει όμως μια σεβαστή τάση που ενθαρρύνει συμμαχίες) ενώ η κ. Δέσποινα Κουτσούμπα είναι εκλεγμένη Περιφερειακή Σύμβουλος στην Αττική. Αντίθετα οι τροτσκιστικού ύφους ομάδες δεν βάζουν υποψηφιότητα ακόμα και όταν συμμετέχουν σε συμμαχικά σχήματα που διεκδικούν ή και αναλαμβάνουν κυβερνητικό ρόλο.
    Και αφού ήθελα να πω αυτό αρχικά …ξέχασα με τι ήθελα να το συνεχίσω.
    Κάτι με το ότι πρέπει να κρίνουμε την/τον πολιτικό από τις πολιτικές του θέσεις, ενέργειες και πράξεις και όχι για το πω αντιδρά σε μια αήθη χωρίς αρχές επίθεση από άτομο που έχει καβαλήσει το καλάμι.

  22. sarant said

    21 Δεν είχα σκεφτεί αυτή τη διάκριση, που έχει βάση

    18 Έχεις δίκιο, ο κανονικός τίτλος είναι Αναπληρωτής Υπουργός Οτιδήποτε

  23. Γιάννης Κ. said

    Το αγαπημένο μου ελληνικό ούζο είναι το «Εύζων» του Βαρβαγιάννη.

    Αυτό: https://www.barbayanni-ouzo.com/evzon-ouzo-aperitif-liquor-gr.html

    Αφού είναι ανύπαρκτη η λέξη, λέω το βράδυ να παρηγορηθώ με το εμφιαλωμένο σημαινόμενο.

  24. Γιάννης Κουβάτσος said

    Η απορία μου, Νίκο, είναι κυρίως για τον χαρακτηρισμό της Δέσποινας Κουτσούμπα ως μιας από τις πιο συνεπείς μορφές της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς. Αυτός ο όρος συνήθως αποδίδεται σε ανθρώπους με δεκαετίες αγώνων και διώξεων πίσω τους και όχι σε μια σαραντάρα που παρεμβαίνει ακόμα και σε εκπομπές της τρας τιβί σαν του Φουρθιώτη.

  25. Ο εύζων λεγόταν, νομίζω, αρκετά παλιότερα, αλλά βέβαια μόνον από στόματα αγραμμάτων, ή γι´αστείο. Ακόμα και η Νεοελληνική Γραμματική (του Τριανταφυλλίδη) του 1941 επισημαίνει διακριτικά κάπου (§615, σελ. 250) ότι «μερικοί λένε οι εύζωνες αντί οι εύζωνοι, που είναι το σωστό.»

  26. LandS said

    22 Έτσι είναι, άλλο να σε βάζει η Κοινωνία στη γωνιά άλλο να το επιλέγεις.

  27. ΣΠ said

    25
    Αφού όμως στην δημοτική υπάρχει ο τύπος «εύζωνας», ο πληθυντικός του δεν είναι «εύζωνες»;

  28. sarant said

    27 Καλή ερώτηση, όπως ο μάγειρας. Βασικά βέβαια στη δημοτική ο πληθυντικός είναι «οι ευζώνοι»

    24 Το έγραψα επειδή ακριβώς έχει εκλεγεί σε θέσεις. Τέλος πάντων, γνώμη μου.

  29. Γιάννης Κουβάτσος said

    Εννοείται πως υπέγραψα την αναφορά και εννοείται πως ανησυχώ ότι η κυβέρνηση θα υποχωρήσει στις πιέσεις των θεοκρατικών κύκλων. Έτσι δεν είναι, Φίλη; Κάτι ξέρεις κι εσύ. Αν, πάντως, οι Αγρινιώτες θέλουν να τιμήσουν έναν μάρτυρα, ας τιμήσουν τον διαιτητή Στέφανο Ράμμο, που μαρτύρησε στο γήπεδό τους το 1976. «Οδός Στεφάνου Ράμμου του ωτοτομηθέντος», καμιά αντίρρηση. 😊

  30. ΚΑΒ said

    και ευζώνοι, άρα εύζωνες

    http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/search.html?lq=%CE%B5%CF%8D%CE%B6%CF%89%CE%BD%CE%B1%CF%82&sin=all

    επίσημα:εύζωνοι

  31. gpoint said

    # 28 α

    Προφανώς εξ ου και η ρήση » χέσε μέσα Πολυχρόνη που δεν γίναμε ευζώνοι !»

  32. Λ said

    Ο τάφος όμως της Αριάδνης βρίσκεται στην Αμαθούντα μας

  33. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα και καλό Σαββατοκύριακο.
    – Ο Άδωνις την έπαθε προφανώς από το διορθωτή του κινητού, ο οποίος θα έχει συναντήσει αρκετές φορές τον Κουτσούμπα στην ονομαστική, και τον υπεννόησε…Ε, τα παθαίνουν κι άλλοι…
    – Το «πάραγε»…να είναι ελληνικά, άραγε; 🙂
    Όσο για τον εύζωνο, κι εγώ τον έμαθα σήμερα !

  34. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Ενα παλιοτερο θεωρητικο κειμενο για την υπερβολη των ελληνων (που κατα την γνωμη μου οφειλεται στην αρκετα καλα κρυμενη μανιοκαταθλιψη) επεκταθηκε – εκτος απο την μονιμη δυσκολια (δηλ. την χρεωκοπια της χωρας και την γενικοτερη οικονομικη κατασταση στους μη εχοντες ) και σε καθε προσκαιρη (χιονιας, πλημμυρα, καυσωνας,…) με την βοηθεια των ΜΜΜ

    26 Ιουνίου 2011 – 5:01 μ.μ.

    1. Οτι ανεβαινει κατεβαινει εστω και με διπλασια ταχυτητα. Να περιμενουμε μεχρι το 2025.

    Οι δημοσιες δαπανες, ελλειμα και χρεος και οι εισαγωγες αυξηθηκαν απο το 1981 εως 2011, με παραλληλη μειωση των εσοδων εξαγωγων και την καταβαραθρωση της κοινωνικου, πολιτιστικου και πολιτικου επιπεδου στην χωρα.

    2. «…..Η κατάθλιψη λοιπόν, αν δεν την έχουμε για συνοδοιπόρο μας πιστό και τίμιο, μέσα στην αχαρακτήριστη καθημερινότητά μας, δεν παύει να είναι ο ήλιος που μας τροφοδοτεί και μας αναζωογονεί. Ένας «μαύρος ήλιος» που αν δεν μας κάνει καλλίτερους, τουλάχιστον μας δείχνει το δρόμο για τον αγώνα: μαύρα κι άραχνα είναι τα πράγματα, κι εμείς καλούμαστε να τα αλλάξουμε, να τα κάνουμε φωτεινά και ωραία. Να λοιπόν, η θετική πλευρά που αναγνωρίζουν πλέον στην κατάθλιψη οι νέοι φιλόσοφοι κι όσοι από τους ψυχιάτρους ενστερνίζονται την άποψή τους. Δεν μπορεί να υπάρξει επαναστατική δράση από κάποιον που δεν τον ταλανίζει η κατάθλιψη. Ο Ιταλός φιλόσοφος Εμμανουέλε Σεβερίνο μιλάει για «ενεργητική κατάθλιψη», την κατάθλιψη που μας κάνει ενεργητικούς, προκαλώντας σκάνδαλο κι ανατρέποντας τα ψυχιατρικά θέσφατα, που έχουν περιορίσει τον καταθλιπτικό στα αρνητικά του συμφραζόμενα: την παθητικότητα, την απάθεια, την αβουλία, την αναβλητικότητα, την παραίτηση από το ζωντανό και ακατάπαυτο γίγνεσθαι του κόσμου, τη διαρκή πρόκληση της ζωής, που μας θέλει συνεργούς και συνένοχους ακόμη και στις ακραίες της επιθυμίες….. »
    http://www.poiein.gr/archives/14122/index.html

    Τελικα παμε καλα. Ειναι ιατρικη εκτιμηση. Η αρκετα καλα -λογω μεγαλης ηλιοφανειας- κρυμενη μανιοκαταθλιψη των ελληνων που -εδω και ενα χρονο – λαμβανει πλεον την μορφη μικρο-καταθλιψης δεν πρεπει να θεραπευθει . Ως επιμηθεις “αιφνιδιαστηκαμε”!!

    http://aristeristrouthokamilos.blogspot.gr/2011/06/blog-post_129.html

  35. ΣΠ said

    Δεν θα χαρακτήριζα το «φιλικός προς το περιβάλλον» φρικαλέο ξενισμό. Ίσως να είναι μεταφραστικό δάνειο αλλά πλέον χρησιμοποιείται ευρύτατα. Ενδεικτικά, στο google το «φιλικός προς το περιβάλλον» δίνει 25.000 αποτελέσματα και το «φιλικό προς το περιβάλλον» 162.000 αποτελέσματα.

  36. alexisphoto said

    «α τελευταία πεντέξι χρόνια, που αναζητούμε στη γλώσσα τα μεγαλεία της υλικής γκλαμουριάς που χάσαμε,»
    Όλη η σημερινή -κακούργα- κοινωνία μας διατυπωμένη σε μία πρόταση.
    καλημέρες

  37. Τηλυκράτης Λεξίμαχος said

    κατ’ ευθυμισμό: γιατί όχι; να σημαίνει «για πλάκα, για κέφι».

    μόνο που ο Πολάκης δεν είναι καθόλου για πλάκα.

    λιώνει: η ορθογραφία της λέξης έχει ενδιαφέρον

    λειώνω, λιώνω και λυώνω (πιο συχνά στο παρελθόν αλλά και σήμερα)

  38. Γιάννης Κουβάτσος said

    Είναι δυνατόν, Αφώτιστε Φιλέλληνα, να πάσχει ένας ολόκληρος λαός από μανιοκατάθλιψη; Τα ψυχικά νοσήματα πλήττουν ανθρώπους, όχι λαούς και μάλιστα στο σύνολό τους και διαχρονικά. Το «Είναι τρελοί αυτοί οι Ρωμαίοι» είναι απλώς μια διασκεδαστική ατάκα. 😊

  39. sarant said

    35 Δεν το διατύπωσα σωστά. Η ένσταση του φίλου δεν αφορά γενικώς τον όρο «φιλικός προς το περιβάλλον» αλλά τη χρήση του για άψυχα αντικείμενα, για πράγματα.

    37α. Διότι δεν υπάρχει η λέξη. 🙂
    37β. Μπαμπινιώτης λειώνω, ΛΚΝ λιώνω, παλιότερα λυώνω -μπορεί και να θέλει άρθρο.

  40. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Στην Αγγελική Κουτσουμπού,συνταξιούχο εκπαιδευτικό ,αναφέρθηκε ο Τόσκας το 2015,όταν διέλυσε το σώμα Δέλτα http://www.avgi.gr/article/10813/5935573/nikos-toskas-dialyetai-e-omada-delta
    Η Δέσποινα Κουτσούμπα ,αρχαιολόγος το 2015 http://www.avgi.gr/article/10966/5515456/stase-ergasias-kai-symparastase-ste-despoina-koutsoumpa

  41. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Στην επικαιρότητα.Νεκρός βρέθηκε ο Αλέξης Μάρδας.Θυμάμαι το «θόρυβο» του γάμου του με την Τάνια Τρύπη, την εποχή της τελευταίας ταινίας της Τώνιας Μαρκετάκη όπου η Τάνια με τη Μισέλ Βάλεϊ ενσάρκωναν τους βασικούς ρόλους.Ποιος ήταν ο «Μαγικός Αλέξης»

  42. Τι καλά, παλιά χωρίς ίντερνετ, που πλακώνονταν το ένα γκρουπούσκουλο με το άλλο, ξεκατινιάζονταν και γίνονταν δέκα κομμάτια χωρίς να το παίρνει χαμπάρι κανείς…

    Νικοκύρη το εστιατόριο που εδράζεται στην Καρθαγένη, το προάστιο της Μπογκοτά, το ξέχασες…

  43. sarant said

    42 Ωχ ναι… Διατηρείται όμως για την άλλη βδομάδα

  44. Γς said

    Οδός Κοσμά του Αιτωλού.

    Και θυμήθηκα τον Κοσμά της Αρκαδίας. Και να ήμασταν τώρα με το χιονιά μέσα σε κανένα μαγαζί κει πάνω για γίδα βραστή

    κι ωραίο κρασάκι

  45. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Για την ταινία «Κρυστάλλινες νύχτες» έλεγα στο σχ. 41.
    http://www.athinorama.gr/cinema/movie/krustallines_nuxtes-1004577.html

    >>Δεν είμαι βέβαιος ότι ένα πράγμα δεν μπορεί να είναι «φιλικό προς το περιβάλλον». Εσείς τι λέτε;
    Χρησιμοποίησα την έκφραση»το ξύλο είναι πιο φιλικό υλικό,στον άνθρωπο είπα, για να τον ακουμπήσει πιο άμεσα,αλλά στο περιβάλλον θα ήταν πληρέστερο, σ΄ένα γείτονα που άλλαζε τα ξύλινες κατάγερες καφέ γαλλικές μπαλκονόπορτες, με άσπρες αλουμινίου. Επεξήγησα,απαλά πλην μάταια,ότι εκτός από την αισθητική που βέβαια,εντάξει, είναι ζήτημα γούστου ,τη συμπεριφορά των δύο υλικών στον ήλιο και στη ζέστη όπου το αλουμίνιο,βράζει ή παγώνει αντίστοιχα, ενώ το ξύλο,μονώνει υπέροχα αδιάφορο στις συνθήκες.Μ΄ένα βερνικάκι ανά δυο χρόνια συντηρείται χωρίς πρόβλημα και χωρίς το κόστος της αλουμινοαλλαγής. Κάπου στα κιτάπια μου έχω σημειώσεις -προπλάσματα υποτίθεται διηγημάτων (ο θεός να τα κάμει) με πρώτο τίτλο»Στα πλαίσια πλαστικού κι αλουμινιου» από την πληγωτική επικράτησή τους κι εκεί όπου δεν ήταν αναγκαίο,ούτε φθηνότερο εντέλει.

  46. Γιάννης Κουβάτσος said

    Συνεπής αγωνίστρια και συνδικαλίστρια η Αγγελική Κουτσουμπού, Έφη, από τα χρόνια του αντιδικτατορικού αγώνα μέχρι και σήμερα, παρά τα προβλήματα υγείας που της άφησε ο τραυματισμός της. Τη Δέσποινα Κουτσούμπα την έμαθε το ευρύ κοινό από εμφανίσεις στις εκπομπές του Πρετεντέρη, του Τριανταφυλλόπουλου, συνεντεύξεις στη Λάιφο κλπ.

  47. Ημερίδα Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (χολή Επιστημών Ανθρώπινης Κίνησης και Ποιότητας Ζωής – Το Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού – Εργαστήριο Οργάνωσης και Διοίκησης Υπηρεσιών & Ποιότητας Ζωής)
    Η Νοερά Προσευχή ως οδηγός ανάπτυξης και ενδυνάμωσης στις σύγχρονες επιχειρήσεις και οργανισμούς
    http://www.sportmanagement.uop.gr/index.php/announces/298-2017-01-10-06-48-54

    Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου FTW!

  48. Pedis said

    Από το γεγονός ότι ο στόχος είναι οι 1000 υπογραφές καταλαβαίνω ότι δεν είναι πολλοί εκείνοι που πιστεύουν ότι υπάρχει ελπίδα.

    Και πώς να υπάρχει όταν το Σύνταγμα της χώρας έχει για στέμμα, οδηγό και κριτή την Αγία Τριάδα;

    Οι πολιτικοί της από τα «αριστερά» μέχρι τους ναζιστές χειροφιλούν παπάδες, κανονίζουν αγιασμούς και επίσημες θείες λειτουργίες;

    Θα σου έλεγα, Νικοκύρη, αντί να τα βάζεις με τα γίδια για το όνομα της Ιόνιας οδού, να ετοιμάσεις μια συλλογή υπογραφών με αίτημα προς την κυβέρνηση

    (τώρα που ετοιμάζεται για συνταγματική αναθεώρηση, αντί για τις πουστιές χάλκευσης ακόμη περισσόετρο της αντιπροσωπευτικότητας)

    ώστε να προτείνει την κατάργηση οποιασδήποτε αναφοράς σε θρησκευτικά σύμβολα και τον ρητό και απόλυτο χωρισμό κράτους και εκκλησίας.

  49. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    47. >>(χολή Επιστημών Ανθρώπινης Κίνησης και Ποιότητας Ζωής

    έγραψε!

    λέει :>>Θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης της ημερίδας.
    Καταλάααβαμε!

  50. ΣΠ said

    39
    Μα ο όρος χρησιμοποιείται για προϊόντα κια υπηρεσίες, δηλαδή και για άψυχα αντικείμενα.

  51. 48: Το πλήθος των υπογραφών ως στόχος, ανανεώνεται αυτόματα, χωρίς ρύθμιση. Δεν έχει νόημα να λες στόχος 1 εκ υπογραφές και να είσαι στις 666.

  52. Λ said

    Πιο αναλυτικά
    http://www.pi.ac.cy/pi/files/epimorfosi/ekpaid_yliko/anthologio_arx_kypr_grammateia/ariadni.pdf

  53. Γς said

    44:

    Πάντως γιατί δεν περοριζόμαστε στον αριθμό της οδου, όπως γίνεται σε Αμερική κι Ευρώπη.

    Τόσοι αριθμοί υπάρχουν

    666 π.χ.

  54. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ρε γαμώτο,γιατί την είπαν την κακοκαιρία Αριάδνη; Κατ΄ ευφημισμόν φαντάζομαι, αλλά έχω ένα γνωστό κοριτσάκι ηλικίας δημοτικού μ΄αυτό το όνομα,κι έφαγε πολλή καζούρα.Κι είναι κι ορφανούλι το μωρό.
    Μα άκου Αριάδνη!Διαμαρτύρομαι.

  55. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    38.»Είναι δυνατόν, Αφώτιστε Φιλέλληνα, να πάσχει ένας ολόκληρος λαός από μανιοκατάθλιψη; »

    Ρητορικη/λογοτεχνικη υπερβολη .

    Ομως αυτο που ηθελα να τονισω ειναι «Η αρκετα καλα -λογω μεγαλης ηλιοφανειας- κρυμενη μανιοκαταθλιψη των ελληνων » στο ποσοστο των πασχοντων που την τελευταια εξαετια εχει φανερωθει/αυξηθει.

  56. Κατά τα διεθνή πρότυπα, το όνομα της κακοκαιρίας έπρεπε να αρχίζει από άλφα, αφού ήταν η πρώτη της χρονιάς. Επόμενα φαινόμενα θα πάρουν ονομασίες από τα επόμενα γράμματα του αλφάβητου. Κι αν οι εμπνευστές θελήσουν να είναι συμβατοί και διεθνώς, θα διαλέξουν τέτοια που να τηρείται η σειρά και στη λατινογραφή.

  57. Pedis said

    # 51 – Α, οκ. Έχω δει πετίσιονς που έχουν βάλει στόχο έναν αριθμό υπογραφών.

    Πάντως, έγω δεν υπογράφω. Δηλ. να μην ονομαστεί η 10χιλιοστή οδός ή πλατεία στη χώρα με το όνομα Αγίου; Γιατί, σε πηγάδι κατούρησε ο Κοσμάκος;

    Σχετικά με την έννοια της νοεράς προσευχής (#47) περιμένω απάντηση (από το χτεσινό ποστάρισμα https://sarantakos.wordpress.com/2017/01/13/cyprus/#comment-407920) από τα παπαδοπαίδια σχολιαστές του ιστολογίου.

  58. Γς said

    56:

    >Σχετικά με την έννοια της νοεράς προσευχής (#47) περιμένω απάντηση

    Δεν σου εδόθη;

    https://sarantakos.wordpress.com/2017/01/13/cyprus/#comment-407922

  59. Πέπε said

    O εύζωνος > εύζωνας > εύζων είναι τελείως Μποστικό. Θα μπορούσαμε αντίστοιχα να σχηματίσουμε:
    -ο πίθηκος > πίθηκας (λέγεται) > πίθηξ (ας ειπωθεί λοιπόν κι αυτό)
    -ο μάγειρος > μάγειρας > μάγειρ
    και διάφορα άλλα (ο άνθρωψ, κλπ.)

    Όμως έχει ενδιαφέρον ο εύζωνας:

    Σ’ εκείνο το λαϊκο νεοελληνικό ιδίωμα που δεν προσιδιάζει σε κάποιο συγκεκριμένο τόπο, δεν είναι ντοπιολαλιά αλλά απλώς «λαϊκά ελληνικά», τα αρσενικά προπαροξύτονα σε -ας έχουν μία τάση να συμφύρονται με τα αντίστοιχα προπαροξύτονα σε -ος, δηλαδή: τα εις -ας κρατάνε το άλφα τους στην ονομ/αιτ/κλητ ενικού, και στην υπόλοιπη κλίση παίρνουν καταλήξεις και τονισμό δευτερόκλιτων:

    ο κόρακας, του κοράκου, τον κόρακα, κόρακα / οι κοράκοι, των κοράκων, τους κοράκους, κοράκοι. (Και με καταχρηστικό/αναλογικό κατέβασμα του τόνου πέραν των τύπων που το απαιτούσαν στ’ αρχαία).

    Δε θεωρείται πολύ σικ να τα κλίνει κανείς έτσι όταν δε μιλάει «χωριάτικα», κι έτσι συνήθως λέμε «του κόρακα», «οι κόρακες», αλλά στην παροιμία ωραιότατα το κρατάμε το «κόρακας κοράκου μάτι δε βγάζει».

    Αντίθετα, μιλώντας «χωριάτικα» η κλίση αυτή διατηρείται πλήρως σε ένα σωρό άσχετα μεταξύ τους ιδιώματα, όπου λένε «ο τζίτζικας – του τζιτζίκου» κλπ. (και το εφαρμόζουν σε όλα τα πιθανά παραδείγματα ουσιαστικών: ο μάστορας – οι μαστόροι, ο γείτονας – οι γειτόνοι…).

    Ο συμφυρμός των δύο κλίσεων προχωράει κι ένα βήμα παραπέρα: ορισμένα προπαροξύτονα ουσιαστικά που αρχήθεν έληγαν σε -ος, όταν βρέθηκαν να συμπίπτουν στη μισή και παραπάνω κλίση τους με τα εις -ας, προσάρμοσαν και τους υπόλοιπους τύπους τους. Έτσι ο μάγειρος (του μαγείρου, τους μαγείρους) έγεινε μάγειρας, ο εύζωνος έγινε εύζωνας, κι επειδή όλο αυτό φαντάζει κάπως αστείο σ’ όσους μιλάνε πιο κομιλφό βγήκαν και τα χιουμοριστικά «ο άθρωπας» κλπ..

    Λοιπόν, η ιδιαιτερότητα του ευζώνου μέσα σ’ όλο αυτό το εξελικτικό πλέγμα είναι ότι σχεδόν όλοι, ασυνείδητα, τον κλίνουμε σύμφωνα με αυτό το απαξιωμένο χωριάτικο πρότυπο: σχεδόν ποτέ δεν ακούμε «ο εύζωνος» (παρά «ο εύζωνας»), στην αιτιατική πληθυντικού όμως «τους ευζώνους» και όχι «τους εύζωνες»! (Έστω κι αν αποφεύγουμε τον παρατονισμό «οι ευζώνοι».)

  60. Avonidas said

    Καλησπέρα.

    Πολύ σχολιάστηκε επίσης η ανοργανωσιά του δήμου Θεσσαλονίκης και ιδίως οι παγωμένες του αλατιέρες· βγήκε μάλιστα και τραγούδι. Θα περίμενε κανείς να είναι στο σκοπό του «Πάγωσε η τσιμινιέρα»

    Μπα, η εργατική τάξη της χώρας έχει από καιρού πάει στον Παράδεισο (ίσως και λόγω καιρού). Δεν είναι πια της μόδας αυτά τα άσματα 🙂

    «ανέλαβε την ευθύνη για την ανατίναξη ενός μεγάλου σταθμού παραγωγής φυσικού αερίου που παρήγαγε το ένα τρίτο της ηλεκτρολογικής ενέργειας της Συρίας»

    Αυτό το Ισλαμιστικό Κράτος, μας έχει φέρει πια στο χείλος της Αναβύσσου! Άντρες απατηλοί κι αποπλανήτες! 😀

    Διαβάζω σε άρθρο στο tvxs για τις εξωχώριες εταιρείες

    Προτιμώ το «υπεράκτιες», κι ας είναι λιγότερο ακριβές, είναι πιο περιγραφικό: παίρνουν τα λαμόγια τα φράγκα τους και σαλπάρουν για άλλες στεριές.

    Όπως βλέπετε και στον Δημητράκο αριστερά

    Έγω βλέπω και το
    εύζωμος — ο παρέχων νόστιμον ζωμόν

    Γεια σου ρε Δημητράκο Πανοραμίξ, κάθε μέρα μαθαίνεις και κάτι καινούριο! 😉

    Με τα δισεκατομμύρια του Αρτέμη Σώρρα δεν έτυχε να ασχοληθεί μέχρι τώρα το ιστολόγιο -αλλά θα μου πείτε εδώ δεν ασχολήθηκε ο εισαγγελέας, που θα έπρεπε.

    Ίσως δεν ήξερε πόσα εκατομμύρια έχει το δισεκατομμύριο:

    http://luben.tv/stream/101973

    «Να κλωνοποιηθεί ο Καποδίστριας»
    Δεν είμαι ναυπλιώτης, αλλά προσυπογράφω με χέρια και πόδια.

  61. Λ said

    «Σακούλα διασπάσιμη. Φιλική στο περιβάλλον.»

    Κι εγώ προχτές είδα τη φράση πυροσβεστήρα με οικολογικό αέριο…

  62. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    56>>Κατά τα διεθνή πρότυπα, το όνομα της κακοκαιρίας έπρεπε να αρχίζει από άλφα, αφού ήταν η πρώτη της χρονιάς.

    Α! από άλφα κ.ο.κ Δεν το είχα υπόψη.
    Του χρόνου την πρώτη μπορούν να την πουν αλλιώς; ή αφού ξεκίνησαν τα βαφτίσια κατοχυρώνεται τ΄όνομα δια παντός; Φτου. Αλλιώς, ας τη πούνε ξερω ΄γω Αφροξυλάνθη, Αρσινόη, Αγριππίνα ,Αρριανή, ελπίζοντας πως δεν υπάρχει παιδάκι με τέτοιο όνομα.
    Στην Κρήτη υπάρχουν πολλές Αριάδνες /Αριάνθες προς εμάς.

  63. Avonidas said

    #56. Κατά τα διεθνή πρότυπα, το όνομα της κακοκαιρίας έπρεπε να αρχίζει από άλφα, αφού ήταν η πρώτη της χρονιάς.

    #62. Του χρόνου την πρώτη μπορούν να την πουν αλλιώς; ή αφού ξεκίνησαν τα βαφτίσια κατοχυρώνεται τ΄όνομα δια παντός; Φτου. Αλλιώς, ας τη πούνε ξερω ΄γω Αφροξυλάνθη, Αρσινόη, Αγριππίνα ,Αρριανή, ελπίζοντας πως δεν υπάρχει παιδάκι με τέτοιο όνομα.

    Αννούλα (του χιονιά)

  64. Καλημέρα.
    Να και μια ωραία ακλισιά, σήμερα, Αγ. Ειρήνης και Ευαγγελιστρίας, που οφείλεται μάλλον όμως στην συνδυασμένη δυσκολία γενικής πληθυντικού + γενικής υποκοριστικών.

  65. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    61.Ναι.Το «φιλικός στο περιβάλλον» νομίζω καθιερώθηκε πια ως εναλλακτικό/συνώνυμο του «οικολογικός».

    Ωραίες μουσικές επιλογές ο Αλέξης Βάκης Στο κόκκινο 105.5 (μέχρι τις 5).Τώρα μ΄ενα καμηλιέρικο με τη Σοφία Παπαζογλου, πριν με του Πάππου/Λαπαθιώτη που έβαλα στο νήμα του Ν.Λ

  66. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    64.>>Να και μια ωραία ακλισιά, σήμερα,
    ναι, νόστιμη! 🙂

  67. Ριβαλντίνιο said

    «Να κλωνοποιηθεί ο Καποδίστριας».

    Αλίμονο ! Να ξανάρθει αυτός που διόριζε τους οπαδούς του, τους φίλους και τους συγγενείς του στις διοικητικές θέσεις. Αντί να πάμε μπροστά σαν κράτος, να γυρίσουμε στα χειρότερά μας. 🙂

  68. Avonidas said

    #67. Εσένα σε κόβω να προτιμάς Κοσμά Αιτωλό, έτσι; 😐

  69. Ριβαλντίνιο said

    @ 68 Avonidas

    Χμμμ, θα προτιμούσα κάτι πιο μεγαλοπρεπές : «Αγίων Σπυρίδωνος, Γερασίμου και Διονυσίου, προστατών πασών των Ιονίων» .

  70. Μωρέ μόνο ο Λαβρόφ θα μείνει στο ρωσικό Υπ.Εξ.

    http://www.matrix24.gr/2017/01/ektakto-dolofonithike-o-rosos-presvis-stin-iemeni/

  71. georgeilio said

    (στη γραμμή ΣΠ)

    ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

    Θα δοκιμαστούν ίσως κι άλλες αποδόσεις, αλλά τελικά θα επικρατήσει το «φιλικός, -ή, -ό προς το περιβάλλον». Το πρώτο συνθετικό (freundlich) στον αντίστοιχο και αφετηριακό γερμανικό όρο (umweltfreundlich) δεν έχει σημασία περιορισμένη μόνο στις φιλικές σχέσεις, αντίθετα άπτεται και των πεδίων του «συμβατού» ή και του «ευνοϊκού». Ήδη έχει εδραιωθεί και στα αγγλικά (envorinment-friendly ή environmentally friendly). Στα ελληνικά μπορεί να μην είναι απολύτως συμβατός ο όρος με την ιστορία της γλώσσας, όμως παρ’ όλα αυτά η φρέσκια σύνθετη λέξη-έκφραση έχει στο σύνολό της διαυγή σημασία και ήδη έχει διαδοθεί.
    Μικρότερη, έχω την αίσθηση, σαφήνεια και διάδοση παρουσιάζει ο, σημασιολογικά παρεμφερής, όρος «φιλικός προς το κλίμα» (klimafreundlich, climate-friendly). Εάν έχουμε ήδη έναν σαφή και δόκιμο όρο (που τον έχουμε, κατά τη γνώμη μου), η οικονομία της γλώσσας σιγά-σιγά παραμερίζει τα όποια επικαλυπτόμενα συνώνυμα. Λένε οι γλωσσολόγοι. Κι αυτοί όμως δεν είναι απόλυτοι (βλ. σπίτι-οίκος-οικία, πόρτα-θύρα). Και στην περίπτωση που συζητάμε, παρατηρείται η παράλληλη χρήση και άλλων δύο συνώνυμων, σε τελευταία ανάλυση, όρων, των πιο κεντρικών: υπερθέρμανση του πλανήτη (Erderwärmung ή global warming) και κλιματική αλλαγή (Klimawandel ή climate change).

    Συνελόντι ειπείν, πώς να το κάνουμε, πιο ωραία ακούγεται το «φιλικός προς το περιβάλλον», παρά το «ανώδυνος για το περιβάλλον». Ίσως πάλι το «ανώδυνος για το κλίμα», ως εναλλακτική λύση αν μπαίνει θέμα αποφυγής επαναλήψεων, να ακούγεται καλύτερα στα ελληνικά αυτιά.

  72. Πέπε said

    @71:
    > > Στα ελληνικά […] η φρέσκια σύνθετη λέξη-έκφραση έχει στο σύνολό της διαυγή σημασία

    Συμφωνώ.

    Ως «φιλικό προς το περιβάλλον» αντιλαμβάνομαι ένα προϊόν ή μια διαδικασία (κατασκευής κλπ.) που δεν προστατεύει μεν ενεργά το περιβάλλον, όμως δεν το βλάπτει, ή το βλάπτει λιγότερο από ό,τι συνηθίζεται.

    Πάντως να παρατηρήσω ότι όταν κάτι είναι φιλικό όχι προς το περιβάλλον αλλά προς κάποιον άλλο αποδέκτη της …φιλίας, στον τρέχοντα προφορικό λόγο συνήθως κρατάμε τον αγγλισμό αυτούσιο: dog-frieldly, gay-friendly. Νομίζω ότι σε στοιχειωδώς επισμότερο επίπεδο έκφρασης θα βάζαμε μια περίφραση (επιτρέπονται – είναι ευπρόσδεκτοι κλπ.).

    Άρα δεν έχει ενσωματωθεί πλήρως η νέα αυτή έννοια του «φιλικός».

    Άλλες δύο λεπτομέρειες:

    α) Φιλικός ΠΡΟΣ το περιβάλλον βέβαια, όχι ΣΤΟ περιβάλλον
    β) Μόνο για άψυχα και αφηρημένες έννοιες μπορώ να το δεχτώ. Άνθρωπος φιλικός προς το περιβάλλον τι θα ήταν, ένας που επειδή όλη του τη ζωή δεν έφαγε πολλά χημικά μπορεί να πεθάνει και να βιοδιασπασθεί χωρίς να ρυπαίνει; 🙂

  73. 21-22
    Μια ζωή βρε παιδιά θυμάμαι η εξωκοινοβουλευτική αριστερά να είναι η αριστερά που δεν καταφέρνει να μπει στη βουλή, όχι η ξερωγώ αντικοινοβουλευτική.

  74. Ρε παιδιά, συγνώμη που ενοχλώ. Σας βρίσκεται κάνας αναπτήρας;

  75. 63α: Παράδειγμα: https://en.wikipedia.org/wiki/Tropical_cyclone_naming

  76. Τηλυκράτης Λεξίμαχος said

    # «Αγίας Μαύρας και Αγίων Σπυρίδωνος, Μεμά και Διονυσίου, προστατών πασών των Ιονίων» .

  77. Τηλυκράτης Λεξίμαχος said

    # 77 για το 69

  78. Παραπονιέστε για το «Κουτσούμπας» ενώ έχουμε σοβαρότερα προβλήματα: Κάνανε οδό της Βίσσης και ΔΕΝ κάνανε της Βανδής!
    🙂

  79. 79

    Εκάμανε και της Έφη Σαρρής. Από τις καλές εποχές που δέναμε τα σκυλιά με τα λουκάνικα

    http://valiacaldadog.blogspot.gr/2007/05/blog-post_06.html

  80. Όπως ίσως κατάλαβατε από το 64 και το 79, σήμερα αποφάσισα να αφήσω τη μηχανή, και να γίνω τουρίστας στην πόλη μου!
    Και στις στάσεις για καφέ, ρίχνω και μια ανάγνωση σε ενα φιλικό μπλογκ. 🙂

  81. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κι εγώ μέσα με χίλια, να κλωνοποιηθεί ο Κυβερνήτης Καποδίστριας. Ριβαλντίνιο, δεν τον γουστάρεις γιατί τα ‘βαλε με τους πλιατσικολόγους συμπατριώτες μας Μαυρομιχαλαίους; 😊

  82. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Vangelis – Rosetta FULL ALBUM (September, 2016)

    Rosetta received a nomination for Best New Age Album at the 59th Annual Grammy Awards to be held in February 2017.

  83. Γς said

    44:

    Πάντως αν είναι να ονοματοδοτηθεί κι η Κορίνθου – Πατρών προτείνω σε Αγίου Πέτρου. Με τις τόσες ψυχές που του στέλνει επάνω.

    Αγίου Πέτρου λοιπόν, που που έτσι και είναι φιλόζωος την έχω βάψει.

    http://caktos.blogspot.gr/2016/04/blog-post_8.html

  84. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    48-51: Με πρόλαβε ο Στάζιμπος. Τώρα που κοίταξα ήταν στο 973. Να ΄δούμε πόσο θα πάει αύριο.

    53 Αριθμός πρέπει πάντα να υπάρχει. Το όνομα βοηθάει αν δεν ξέρεις πού πάει η Α14.

    59 Το πίθηξ το έχω δει να λέγεται μποστικώς. Και το ανήλιξ μαργαριτικώς υπό την επίδρ. του ενήλιξ

    71-72 Ξαναλέω πως ο όρος «φιλικός προς το περιβάλλον» είναι καθιερωμένος (όχι όμως φιλικός στο…) Ο φίλος είχε ένσταση για υλικά πράγματα.

    80 Προχτές (ή εν πάση περιπτώσει τις προάλλες) τον είδα αυτόν τον δρόμο και σκέφτηκα αυτό πυο έγραψες!

  85. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    https://farmakoglwssa-kirki.blogspot.gr/2017/01/blog-post_68.html

  86. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  87. ΓιώργοςΜ said

    >φιλικός προς…
    Όταν χρησιμοποιώ, όπως τώρα, κινητό, σε κάθε καινούργια σελίδα βγάζει ένα παράθυρο για να επιλέξω, αν θέλω, «προβολή φιλική προς τα κινητά».
    Γιατί να μη βουτήξουμε στη δεξαμενή της τρισχιλιετούς και να πούμε:
    Φιλικός προς
    το κλίμα>ευκλιματικός
    το περιβάλλον>ευπεριβαλλοντικός
    τα κινητά>ευκίνητος
    😛 😛 😛

    (Περιττό να πω πως ο κ. Τσέκερ έπαθε τέσσερα εγκεφαλικά μέχρι να γράψω το σχόλιο…)

  88. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  89. Πάνος με πεζά said

    Και αυτό, το 50% τρολιασμλένο.

  90. sarant said

    90 Στρέιτ υπάρχει. Γκαίυ είναι φωτοσόπ;

  91. 91

    Ναι, είναι η Σοφοκλέους, όπου το παλιό Χρηματιστήριο. Που γάμσε κόσμο και κοσμάκη.

    https://www.google.gr/maps/@37.9809097,23.727823,20z?hl=en είναι το ανώνυμο που βγάζει στην Πλ. Κοτζιά

    και βέβαια γράφεται STREIY

  92. 92 ΥΓ

    Εντάξ΄, είμαι λίγο κριάρι. Αλλά καλό κριάρι…

  93. Πάνος με πεζά said

    @ 91 : Nαι, ακριβώς.

  94. Πάνος με πεζά said

    Υπάρχει και άλλη Στρέιτ, κάποιος παράδρομος της Κηφισίας στη Φιλοθέη.

  95. Γιάννης Ιατρού said

    Α ρε Σκύλε, τι μόρφωση …

  96. 97

  97. Μαρία said

  98. ΣΠ said

    Σακούλα διασπάσιμη. Φιλική στο περιβάλλον

    Νομίζω ότι δεν υπάρχει πρόβλημα να το πούμε και για αντικείμενα όπως μια βιοαποδομήσιμη σακούλα (eco-friendly biodegradable bag):
    https://www.google.gr/search?q=eco-friendly+biodegradable+bag&biw=1320&bih=798&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjijqKgpcLRAhUqMZoKHZg1CHYQsAQIPA

  99. Μαρία said

  100. Πέπε said

    @85:
    > > 71-72 Ξαναλέω πως ο όρος «φιλικός προς το περιβάλλον» είναι καθιερωμένος (όχι όμως φιλικός στο…) Ο φίλος είχε ένσταση για υλικά πράγματα.

    Ας πούμε ότι η φιλική προς το περιβάλλον σακούλα (#101, ΣΠ) μπορεί να ξενίζει. Μπορεί να με ξενίζει κι εμένα, δεν έχω καταλήξει. Αν όμως πούμε «σακούλα από υλικά φιλικά προς το περιβάλλον», αυτό δεν είναι γενικώς αποδεκτό;

    Τελείως ομαλό νομίζω ότι είναι επίσης: «το τάδε υλικό είναι φιλικό προς το περιβάλλον».

  101. Επειδή εγώ ήμουν αυτός που χαρακτήρισε «φρικαλέο ξενισμό» τη «φιλική στο περιβάλλον σακούλα», οφείλω να ανακαλέσω τον όντως βαρύ αυτό χαρακτηρισμό. Αφού τόσοι και τόσοι δέχονται τη χρήση αυτή χωρίς δυσφορία… Ίσως κι εμένα να μ’ενοχλούσε λιγότερο αν έλεγε «φιλική προς το περιβάλλον». Πάντως η φιλία για μένα είναι συναίσθημα, και αρνούμαι να χρησιμοποιώ τη λέξη «φιλικός» για περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει υποκείμενο συναισθημάτων. «φιλοκλιματική πολιτική», ναι, «φιλοπεριβαλλοντικά υλικά», έστω, έχουμε άλλωστε και τα βασεόφιλα και ηωσινόφιλα και τον υδρόφιλο βάμβακα, αλλά «φιλικές στο περιβάλλον σακούλες», όχι. Είμαι αρκετά μεγάλος ώστε να δίνω μάχες οπισθοφυλακής. Ο Λεώνικος θα με καταλάβει…

  102. Πέπε said

    104:
    > > Πάντως η φιλία για μένα είναι συναίσθημα, και αρνούμαι να χρησιμοποιώ τη λέξη «φιλικός» για περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει υποκείμενο συναισθημάτων.

    Ντάξει, τα ‘χεις κι εσύ τα δίκια σου Άγγελε.

    Αλλά τι να πούμε για τα σύνθετα σε -φιλία και -φιλος για τις σεξουαλικές διαστροφές; Παιδόφιλος, νεκρόφιλος…

  103. Πέπε said

    +υδρόφιλο βαμβάκι (αλλά υδροχαρή φυτά – που κι η χαρά συναίσθημα είναι…)

  104. 106

    Υδρόφιλο είναι το προϊόν βαμβάκι (το φαρμακευτικό) και όχι το φυτό. Υδροχαρές φυτό είναι το ρύζι. Και η γμένη πικροδάφνη που τραβάει νερό από το βόθρό μου και μου κάνει το αμάξι χάλια. 😦

  105. Corto said

    Καλησπέρα!

    Θα ήθελα να ρωτήσω, όποιον γνωρίζει, η ΚΕΠΕΚ (Κίνηση Ελλήνων Πολιτών για την Εκκοσμίκευση του Κράτους) έχει σχέση με το περιοδικό ΔΑΥΛΟΣ; Επίσης γνωρίζει κανείς τα πρόσωπα που αποτελούν αυτήν την Κίνηση;
    Στο διαδίκτυο όσο έψαξα δεν φαίνεται κανένα όνομα και έτσι προκαλείται μια εικόνα αδιαφάνειας -πιθανότατα να είναι δική μου λανθασμένη εντύπωση. Τονίζω ότι ΔΕΝ έχω άποψη θετική ή αρνητική, αγνοώ το ζήτημα, δεν υπονοώ τίποτα και απλώς διατυπώνω ερώτημα, προς όποιον γνωρίζει, χωρίς ουδεμία ιδεολογική προέκταση.
    Ευχαριστώ!

  106. Λ said

    103, 104 και αλλού

    Ίσως όλα άρχισαν όταν η εταιρία Άππλ πλάσαρε τους υπολογιστές της σαν user friendly, κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 80, όταν εμείς παιδευόμασταν ακόμα με προγράμματα όπως το γουέρντ πέρφεκτ.

  107. Ριβαλντίνιο said

    @ 77 Τηλυκράτης Λεξίμαχος

    Ωχ, ξέχασα τον Άγιο Τιμόθεο και την Αγία Μαύρα. Το 2002 είχα επισκεφτεί το ναό τους στο Μαχαιράδο στην Ζάκυνθο. Το 2007 που επισκέφτηκα το κάστρο τους στην Λευκάδα έμαθα ότι ναός τους στην Ζάκυνθο είχε υποστεί ζημιές από σεισμό που έγινε κάποια στιγμή στην πενταετία που μεσολάβησε. 😦

    ===================================================================

    @ 82 Γιάννης Κουβάτσος

    Τώρα που το σκέφτομαι καλύτερα μεταβάλλω άποψη και τάσσομαι και εγώ υπέρ του Κορφιάτη. Γιατί ήταν πιστός χριστανός ορθόδοξος και αν ξαναγυρίσει , θα τους συγυρίσει κάτι επηρμένους άπιστους σαν τον Avonidas και τον pedis. 🙂

    Στο ερώτημα του Άγγλου Γουίλμοτ Όρτον «Τι πρέπει να εννοήσωμεν λέγοντες Ελλάδα σήμερον;», ο Καποδίστριας απάντησε: –«Το Ελληνικόν έθνος σύγκειται εκ των ανθρώπων οίτινες από Αλώσεως της Κωνσταντινουπόλεως δεν έπαυσαν ομολογούντες την ορθόδοξον πίστην, και την γλώσσαν των Πατέρων αυτών λαλούντες, και διέμειναν υπό την πνευματικήν ή κοσμικήν δικαιοδοσίαν της Εκκλησίας των, όπου ποτέ της Τουρκίας και αν κατοικώσι».

    Και μιας και έχουμε και το κυπριακό :

    Στο ερώτημα «Ποία όρια η Ελλάς επέβαλεν εις την γεωγραφικήν έκτασίν της ;» , η απάντηση του Καποδίστρια ήταν συγκλονιστική :
    «Τα όρια της Ελλάδος από τεσσάρων μέν αιώνων διεγράφησαν υπό δικαιωμάτων, τα οποία ούτε ο χρόνος , ούτε αι πολύμορφοι συμφοραί , ούτε η δορικτησία, ουδέποτε ίσχυσαν να παραγράψωσι, διεγράφησαν δε από του 1821 διά του αίματος του χυθέντος εις τας σφαγάς των Κυδωνίων, της Κύπρου, της Χίου, της Κρήτης, των Ψαρών, του Μεσολογγίου, και εις τας πολυάριθμους ναυμαχίας τε και πεζομαχίας εν αις εδοξάσθη το γενναίον τούτο έθνος. Ορμώμενοι εκ τούτων των γεγονότων, άτινα υπερίστανται της ιστορίας της Ελλάδος, και τον ήδη επταετή αυτής αγώνα επιχαρακτηρίζουσιν, ευκόλως καταπειθόμεθα ότι ούτε περιφιλοδοξία ούτε κερδομανία, αλλά χρέος ιερόν και απαραβίαστον θέλει ενάξη δια παντός την Ελλάδα να συστείλει όσον το ολιγώτερον τα όρια της χώρας αυτής.»

    Αλλά και οι Μαυρομιχάλαι δεν ήταν «πλιατσικολόγοι», αλλά παλληκάρια απ’τα λίγα.

    Όταν ο Ιμπραήμ έστειλε επιστολή στον Γιωργάκη και του έλεγε ότι «σε απελευθέρωσα για να μου παραδώσεις την Μάνη και εσύ με γέλασες και θα’ρθω εκεί και θα σας δείξω», ο Γιωργάκης του απάντησε :

    Ελάβαμεν το γράμμα σου, εις το οποίον είδαμεν να μας φοβερίζης ότι, αν δεν σου προσφέρωμεν την υποταγήν μας, θέλεις εξολοθρεύσει τους Μανιάτας και την Μάνην. Διά τούτο και ημείς σε περιμένομεν με όσας δυνάμεις θελήσης.
    Οι κάτοικοι της Μάνης γράφομεν και σε περιμένομεν.

    Και ο Κωνσταντίνος ήταν ο υπαρχηγός στην μάχη στους Μύλους. Ο δε θάνατος που είχε δεν του άξιζε :

    …Οι δυο ακόλουθοι του Καποδίστρια τράβηξαν αμέσως τα πιστόλια των κι επυροβόλησαν. Αλλά κανένα από τα δυο δεν πήρε φωτιά. Η τρίτη όμως σφαίρα, που έρριξε κατά των δολοφόνων ένας κουλοχέρης Κρητικός, (ο οποίος μολονότι είχε μόνο ένα χέρι, ήταν ο καλύτερος μπιλιαρδιστής στην Ελλάδα) χτύπησε τόσο καλά τον Κωσταντή, ώστε του πέρασε η σφαίρα πέρα – πέρα το θώρακα.

    Μ’ όλη τη βαρειά λαβωματιά ο Κωσταντής έτρεξε σε μια πόρτα και παρακάλεσε να του ανοίξουν. Αλλά δεν του άνοιξαν κι έτσι αναγκάσθηκε να τραπή εις φυγήν, ενώ πλήθος λαού τον κυνηγούσε. Όταν ο λαός τον έφθασε, τον βρήκε κατά γης να πλέει στο αίμα του. Την ώρα δε που το πλήθος τον χτυπούσε με τα μαχαίρια του και τον κομμάτιαζε, πριν ξεψυχίσει ο Κωσταντής είπε:
    -Κάμετε μου ό,τι θέλετε αλλά ο τύραννος πέθανε!

    Το πτώμα το έσυραν στο στρατώνα που ήταν στην πλατεία του Πλατάνου. Ο Τζεκκίνι το πλησίασε, το είδε και με θαυμασμό περιγράφει το λεβέντικο κορμί του:

    «Ήταν ένας από τους ωραιότερους άνδρες της Ελλάδος τόσο για το αθλητικό κορμί του, όσο και για το πρόσωπο που έμοιαζε σαν του Απόλλωνα. Τα σγουρά, ξανθά μακρυά μαλλιά του που έφθαναν ως τον ώμο του, ήσαν γεμάτα αίματα και χώματα».

    https://argolikivivliothiki.gr/2010/03/18/%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%B1%CF%8D%CF%80%CE%BB%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%BF/

  108. Γιάννης Κουβάτσος said

    Άστα, Ρίβα, μέρος του κοτζαμπασικού συστήματος ήταν κι αυτοί, που ήθελε να διαφεντεύει και να απομυζά τους Έλληνες. Γι’ αυτό τον έφαγαν τον Κυβερνήτη, επειδή ήθελε να τους ξεδοντιάσει και να βάλει τάξη. Ο λαός τον λάτρευε κι αυτοί τον μισούσα. Τα περί νεραϊδογέννητων τα διέδιδαν οι ίδιοι και τα τσιράκια τους, για να μην τους αμφισβητούν τα πρωτεία οι άλλες μανιάτικες φαμίλιες. Σαν τους αρχαίους βασιλιάδες, που όλοι τους είχαν θεϊκή καταγωγή. 😉

  109. Ριβαλντίνιο said

    @ 111 Γιάννης Κουβάτσος

    Οι κοτζαμπάσηδες ήταν φορείς δημοκρατικών ιδεών , οι πρωτεργάτες της Επανάστασης και ο λαός τους υπεραγαπούσε. Οι Μαυρομιχαλαίοι υποτίθεται ότι είχαν κάποια γιαγιά νεράιδα γιατί ήταν όλοι πανέμορφοι. Τον Καποδίστρια τον σκότωσαν πάνω από όλα για λόγους τιμής. Επειδή φυλάκισε τον Πετρόμπεη. Σαν μεγαλογεννήτες που ήταν γιατί δεν πλήρωναν κάποιον αχαμνόμερο ή ακουμπισμένο να το κάνει ; Το έκαναν αυτοί οι ίδιοι όμως γιατί το θέμα ήταν πλέον και προσωπικό.

  110. Πάνος με πεζά said

    Πάντως το «φιλικός στο…» έχει ούτως ή άλλως λάθος πρόθεση. Και μάλλον αντιγραφή από το «ανοικτός στ.. (..ις νέες ιδέες, ας πούμε). Και για ανθρώπους να μιλούσαμε, ποτέ δε θα λέγαμε π.χ. ότι «ο Τάδε είναι φιλικός σε μένα».

    Όσον αφορά τα άψυχα (πράγματα), μία αλοιφή ή ένα άρωμα μπορούν κάλλιστα να είναι φιλικά προς το δέρμα.

  111. Παναγιώτης Κ. said

    «Ναι…ξέρεις δεν είναι εκεί το πρόβλημα… είναι και αυτοί εργαζόμενοι…και αυτό που χρειάζεται είναι να παλέψουμε να τους φτάσουμε…»
    Κάπως έτσι τα λένε οι διάφοροι…εργολάβοι των λαϊκών συμφερόντων…
    Τι φάτσα να βάλω; Για γέλια ή για κλάματα;
    😦 😦 😦 😦 😦
    Σε αυτό το ιστολόγιο, θέλω να πιστεύω , ισχύουν κάποια «συμφωνημένα υπονοούμενα». Αυτά λοιπόν υπονοούμενα αφήνουν παγερά αδιάφορο όλο αυτό τον κόσμο στον οποίο εμείς στεκόμαστε αλληλέγγυοι με τις κοινωνιοκεντρικές μας πεποιθήσεις.

  112. Μαρία said

  113. ΚΩΣΤΑΣ said

    114 @ Παναγιώτης Κ

    Μπορείς να γίνεις λίγο πιο σαφής; Βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα την άποψή σας, αν τη κατανόησα σωστά, δεν είμαι όμως τόσο σίγουρος ότι όντως την κατανόησα σωστά.

  114. Pedis said

  115. Παναγιώτης Κ. said

    @116. Δεν έγραψα ότι το σχόλιο μου γράφτηκε με αφορμή το #87 της Έφης. Παράλειψή μου.

    Υπάρχει μια κατηγορία εργαζομένων (εργαζόμενος=αυτός που πουλάει την εργατική του δύναμη) με προνομιακές θέσεις στο ζήτημα των αποδοχών.Είναι εργαζόμενοι του δημόσιου τομέα, στενού και ευρύτερου. Είτε γιατί έχουν την δυνατότητα να εκβιάζουν είτε γιατί η άρχουσα τάξη της χώρας εξυπηρετείται από την ύπαρξη αυτής της κατηγορίας εργαζομένων, βγαίνουν σκανδαλωδώς ευνοημένοι από την διανομή του παραγόμενου πλούτου σε βάρος φυσικά των υπολοίπων πολιτών οι οποίοι δοκιμάζονται οικονομικά.

    Στο δημόσιο διάλογο που γίνεται υπάρχουν κάποιοι που κριτικάρουν αυτή την κατάσταση. Παρουσιάζονται τότε διάφοροι υπερασπιστές των ευνοημένων, χωρίς κατ΄ανάγκη οι υπερασπιστές να ανήκουν στους ευνοημένους, για να πούνε ότι δεν είναι σωστό να γίνεται κριτική σε εργαζόμενους και αν κάποιοι είναι σε καλή οικονομική μοίρα να παλέψουν και οι χαμηλόμισθοι για να τους φτάσουν και…να μη τους ζηλεύουν! (sic)

    Διευκρινίζω ότι η κοινωνική ιστορία στον τόπο μας δεν άρχισε το…2010.

  116. Pedis said

  117. Γιάννης Κουβάτσος said

    Φορείς δημοκρατικών ιδεών οι κοτζαμπάσηδες και ο λαός τούς αγαπούσε; Ε, τώρα, τρολάρεις! 😊
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.mixanitouxronou.gr/kakometachirisi-ke-ekmetallefsi-ton-ftochon-ragiadon-apo-tous-tourkoproskinimenous-kotzampasides/&ved=0ahUKEwiZ2ajy1cLRAhXBESwKHenhDE8QFgg-MAw&usg=AFQjCNFy45snKmP0FKLvjfhKubqqkshr1w&sig2=6qMZtPzpZxe_MqQibgDHNQ

  118. Pedis said

    The coming war on China

  119. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα. Είχα έξοδο, να με συμπαθάτε.

    108 Δεν ξερω, βεβαια, αλλά δεν μου φάνηκαν Δαυλικοί, μάλλον προοδευτικοί

    115 Του Ζούλα είναι αυτό; Λογικό είναι να έχει λυσσάξει, έχασε την κουτάλα.

    119 Μπρρρ

  120. Γς said

    115:

    Με τον κόφτη, το τιγάρο.

    Και ότι άλλο

  121. gpoint said

    # 112

    Ακριβώς όπως οι παναθηναϊκοί πιάσανε από μόνοι τους τους ερυθροαστεριώτες, δεν βάλανε τους χουνταίους να μεσολαβήσουνε όπως με τον Ελιές, το πήρανε προσωπικά .

  122. ΚΩΣΤΑΣ said

    @ 118 Ευχαριστώ! σοφόν το σαφές.

  123. Γιάννης Κουβάτσος said

    115. Ποιος Ζούλας είναι, γιατί υπάρχουν καμιά σαρανταριά από δαύτους; Ο Κωνσταντίνος, να υποθέσω. Πολύ σοβαρός και πολύ αυτοδημιούργητος νέος. Είναι σκάνδαλο που αυτή η κυβέρνηση τον κρατάει εκτός ΕΡΤ και στερεί από εμάς την αντικειμενική ενημέρωση κι απ’ αυτόν την αξιοπρεπή διαβίωση. Αίσχος.

  124. sarant said

    126 Ναι, στη ζούλα πιάσανε όλα τα πόστα

  125. Γς said

    Στην ΕΡΤ ο Καμπουράκης τώρα, μιλάει με τους άλλους εκεί για την γραβάτα.

    Τα γνωστά, Οτι προέρχεται από την Κροάτες και τέτοια

    Κι έκανε κάποιος κι ένα σαρδάμ:

    -Ηταν ένας ακροβάτης…ε, Κροάτης!

  126. Ριβαλντίνιο said

    @ 120 Γιάννης Κουβάτσος

    Ποιος το έχει γράψει αυτό το κείμενο ; Αν είναι Δυναμό… !!! 🙂

    Παραβλέπω τα λάθη απροσεξίας (Το 1909, οι κάτοικοι της Σκύρου απευθύνθηκαν στον Καπουδάν Πασά…) και πάω στο ζουμί.

    Στην Πελ/σο οι χριστιανοί ήταν το 85% και κατείχαν το 33,3% της γής, ενώ οι μουσουλμάνοι το 66,7 %. Στην Στερεά Ελλάδα το 57% ανήκε σε χριστιανούς και το 43% σε μουσουλμάνους. Στην Εύβοια οι χριστιανοί ήταν το 92% και κατείχαν το 57% της γής. Στην περιοχή της Τρίπολης το 88% της μουσουλμανικής γής ανήκε σε 18 μουσουλμανικές οικογένειες. Την στιγμή που μόνη η οικογένεια Αρναούτογλου διέθετε 45.350 στρέμματα, ο πιο πλούσιος Έλληνας γαιοκτήμονας της περιοχής διέθετε 1.800 στρέμματα.

    To 1715 οι πρόκριτοι , βλέποντας ότι οι Ενετοί ούτε διέθεταν και ούτε σκόπευαν να στείλουν επαρκείς δυνάμεις για άμυνα, ήρθαν σε απευθείας επαφές με τους Τούρκους και έσωσαν τον Μοριά από καταστροφικά αντίποινα. Ουσιαστικά οι Τούρκοι έκοψαν μόνο όσους αντιστάθηκαν ή όσους υποχρέωσαν οι Βενετοί να αντισταθούν.

    Όταν η φλόγα έγινε τεράστια λάβα και η επανάσταση απλώθηκε παντού, οι κοτζαμπάσηδες εντάχθηκαν

    Αχαχούχα, βρε οι πρόκριτοι κήρυξαν την Επανάσταση . Την φλόγα και την λάβα οι πρόκριτοι την δημιούργησαν. Οι κοτζαμπάσηδες έκαναν αγώνα για να πείσουν τον λαό να ξεσηκωθεί και να πολεμήσει.

  127. spiral architect said

    @98: O Γατούλης εκτός από δήμαρχος είναι και γιατρός.

  128. Γιάννης Κουβάτσος said

    Θα μας τρελάνεις, βρε κορώνι. 😊 Πάρε κι αυτό απ’ τους γείτονές μας, τους Αρκάδες:
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.arcadians.gr/index.php%3Foption%3Dcom_content%26view%3Darticle%26id%3D165:-%26catid%3D89&ved=0ahUKEwitw5W3oMTRAhUFrRQKHZIaBxMQFghKMAk&usg=AFQjCNFKMBRw3wa0FYF1xKd_NougSlR4YQ&sig2=zOOY5KuudMp4injYbbLIww

  129. Corto said

    122 (Sarant):

    Τώρα είδα την απάντηση! Ευχαριστώ.
    Το ανέφερα γιατί στην ιστοσελίδα τους στο φεης-μπουκ πρώτα πρώτα εμφανίζεται εξώφυλλο του Δαυλού (αυτό με τον Κ. Στεφανόπουλο).

    Κατά πολύ διαβολική σύμπτωση (ή σύμπτωση του Πανός, αν προτιμάει κανείς) στην ίδια ιστοσελίδα υπάρχει ενδιαφέρον καταγγελτικό σχόλιο για τον Σταύρο Ζουμπουλάκη.

    Κώστας Κεχαγιάς:
    Ο απολογητής της ορθοδοξία Ζουμπουλάκης ήταν ο οργανωτής της μάζωξης «Ο παγανισμός της Χρυσή Αυγής», στη Νομική.
    Ανάμεσα στα άλλα ο συγκεκριμένος απολογητής υποστηρίζει ότι: «Ως συνεπής ναζιστική οργάνωση, η Χρυσή Αυγή δεν μπορεί παρά να είναι αντιχριστιανική και παγανιστική.»

    Βλάσσης Ρασσιάς: «Και βεβαίως η μάζωξη πήρε την πρέπουσα απάντησή».

  130. 126: Ορίστε; Γελάσαμε, νάσαι καλά! Έκανε κάτι στη ζωή του χωρίς τον μπαμπά του;

    56, 63: Βίκτωρ, το επόμενο -και το σκίσανε το λατινικό…

  131. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Η κατάσταση στην ερτ αε (κανάλια- και ραδιόφωνα) :
    Μετά το μαύρο επί Σαμαρά/Βενιζέλου,(όλοι οι υπάλληλοι απολυμένοι) η κυβέρνηση τους έφτιαξε νέο φορέα,τη νεριτ. Προχώρησαν σε προκήρυξη αρχές του 2014, για δυο ειδικότητες, δημοσιογράφους και σκηνοθέτες.Μέσω ασεπ. Παραθέτω ένα λινκ στη μέση της διαδικασίας για όποιον θέλει να το ψάξει.
    http://www.diorismos.gr/agora-ergasias/19218/oristika-apotelesmata-ths-prokhrukshs-1k-2014-gia-259-theseis-sth-nerit
    Ξεκίνησε η πρόσληψη από τον κατάλογο των επιτυχόντων.Για πολλούς πρόλαβε να ολοκληρωθεί η διαδικασία αλλά με την υποχρεωτική πλέον εξέταση νομιμότητας των δικαιολογητικών με το ν. 4305/2014 προ της πρόσληψης, υπήρξε σχετική καθυστέρηση κι έπεσαν στις εκλογές.Βγαίνει ο σύριζα το Γενάρη του 2015 κ.ε, ανοίγει-επαναφέρει την ερτ, με όλους τους παλιούς και με συνεχιζόμενη την πρόσληψη εκείνων του διαγωνισμού της νεριτ μέχρι σήμερα.

  132. Ριβαλντίνιο said

    Ο Καποδίστριας φυσικά και έλεγε κακά λόγια για τους αιρετούς ηγέτες του τόπου, αφού ήθελε να επιβάλλει την «ενός ανδρός αρχή» . Ο μεγαλοκαραβοκύρης Κουντουριώτης επίσης αφού τους πολέμησε κατά τον Β΄Εμφύλιο της Επανάστασης.

    Τα λόγια του πατριάρχη Κυρίλλου ΣΤ ΄ (= τρισμέγιστος ιερομάρτυρας του ’21) αφορούν την εκλογή κοτζάμπαση στην Άνδρο. Θα συμμετείχαν ο μητροπολίτης, οι ηγούμενοι , οι πρόκριτοι και οι επισημότεροι του τόπου. Αυτοί θα ψήφιζαν και θα έβγαζαν «ελευθέρως και αφιλοπροσώπως ως κοτζάμπασην ον αν εγκρίνωσι άξιον και ικανόν τούτου του υπουργήματος.» Φυσικό είναι πως αν συμμετείχαν άλλοι από τους εγκεκριμένους στην ψηφοφορία, οι εκλογές θα ήταν παράνομες. Αν συμμετείχαν ναυτικοί ή άλλοι ντόπιοι νησιώτες -με την ανοχή κάποιου υποψήφιου προκρίτου, δηλαδή αυτοί οι «λαίκοί τύποι» δεν θα έβαζαν υποψηφιότητα για λογαριασμό τους ή δεν θα ψήφιζαν τον λαοφιλέστερο, αλλά ήταν τα τσιράκια ενός από τους υποψηφίους – θα ήταν πάλι κοτζάμπασης που θα κέρδιζε τις εκλογές. Αλλά οι υπόλοιποι θα διαμαρτύρονταν και οι εκλογές θα ήταν παράνομες. Έτσι το καταλαβαίνω εγώ.

    Είπαμε κορωνάκι : οι προεστοί ήταν οι σωτήρες του τόπου. Δεληγιάννηδες, Σισίνηδες, Ζαϊμηδες, Λόντους, Νοταραίους, Φωτήλες, Ταμπακόπουλους, Κοντάκηδες, Περουκαίους, Κρεβατάδες, Κοπανίτσες κ.λπ. , όταν τους πιάνει το στόμα μας θα πρέπει μόνο μέλι να στάζει.

  133. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    126. Ζούλας δω,Ζούλας εκεί http://www.kathimerini.gr/692021/opinion/epikairothta/arxeio-monimes-sthles/anadromes-se-gegonota-kai-proswpa
    και Ζούλα από κάτω»κρυμμένη» η Ρίκα,Βαγιάννη-Ζούλα νυν Στεφανή.

  134. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    112, Γεια σου Ρίβα πειραχτήρι,
    προ καιρού που ήταν κάποιο νήμα με πειρατές ή ξεστράτισε η γκουβέντα,δε θυμάμαι, κάποιος έγραψε (συ;) ότι λέγεται πως οι Μαυρομιχαλαίοι είχαν (μεταξύ άλλων) αλισβερίσια προστασίας στόλων διαφόρων κυβερνήσεων μέσω των πειρατικών τους πλοίων και ο Καποδίστριας με τους νέους νόμους θα τους έβαζε χέρι κι αυτός ήταν ο πραγματικός λόγος για τη δολοφονία του.

    120.Γεια σου Γιάννη
    Κοτζαμπάσηδες πασάδες και σεβάσμιοι δεσποτάδες
    κυβερνούσανε τη χώραhttps://www.youtube.com/watch?v=quUVwExVPDE

  135. sarant said

    132 Ο Ρασσιάς δεν είναι ακροδεξιός, αλλά δεν είναι πια και σοβαρος, φευ.

    138 Δεν έχουν καλές σχέσεις με το ήτα, τους θυμίζει την ήττα

  136. Γιάννης Κουβάτσος said

    Άστο το κορώνι να λέει, Έφη, τον πάω γιατί είναι πατριωτάκι, Πανάθα κι έχει ωραίο χιούμορ. 😊
    Θυμάμαι τον πατέρα μου απ’ όταν ήμουν μικρός να μου λέει «Εμείς οι Μανιάτες έχουμε το αίμα δύο κυβερνητών στα χέρια μας, του Καποδίστρια και του (πρωθυπουργού) Δηλιγιάννη. Αδικοσκοτωμένοι κι οι δυο». 😊

  137. Η εύκολη νίκη του Απόλλων και… οι πολλές αναβολές

    http//http://sports.in.gr/football/FootballLeague/article/?aid=1500125127

    Θα τρίζουν τα κόκκαλα του Χρήστος Λαμπράκης.

  138. Ριβαλντίνιο said

    @ 137 ΕΦΗ – ΕΦΗ
    🙂
    Γειά σου ΕΦΗ – ΕΦΗ !
    (Αυτή η περίπτωση με την πειρατεία είναι δύσκολη. Άλλοι έλεγαν έτσι, άλλοι έλεγαν αλλιώς. Άντε να βρείς τι πραγματικά συνέβαινε.)

    @ 140 Γιάννης Κουβάτσος

    Μα, ο μπίπ ο Δηλιγιάννης του έκοψε το ψωμάκι του, του Κωσταγερακάρη απ’την Λάγια.

    (Πραγματικά αδικοχαμένος ο Δηλιγιάννης και αδικημένος στα σχολικά βιβλία. Τώρα τελευταία βλέπω ότι γίνονται προσπάθειες για την απόκατάστασή του :
    Η πολιτική του Θεόδωρου Δηλιγιάννη
    «Η ελληνική δημοσιογραφία και ιστοριογραφία αντιπαραθέτει αυτόν τον πολιτικό [τον Θεόδωρο Δηλιγιάννη] -ο οποίος έγινε τρεις φορές πρωθυπουργός νικώντας τον Τρικούπη και ο οποίος δρομολόγησε πολιτικές εξελίξεις την τελευταία εικοσιπενταετία του περασμένου αιώνα- στον Μεσολογγίτη πολιτικό, παρουσιάζοντας τον αδίκως άλλοτε ως ανερμάτιστο πολυλογά, άλλοτε ως διαλυτικό δημαγωγικό στοιχείο, σε κάθε περίπτωση ως αρνητικό σημείο αναφοράς. Αυτή η αρνητική κρίση δεν αντιστοιχεί στην προσωπικότητά του ούτε μπορεί να εξηγήσει τις μεγάλες πολιτικές επιτυχίες και ήττες, τις συμπάθειες των οπαδών του και τις εντάσεις στο κόμμα του […]. Στον Δηλιγιάννη οφείλουμε -και οι ιστορικοί το ενθυμούνται σπάνια- τη μεγάλη έκδοση της ελληνικής νομοθεσίας από το 1833 μέχρι το 1876».
    Gunnar Hering, Τα πολιτικά κόμματα στην Ελλάδα 1821-1936, τ. Α’, ΜΙΕΤ, Αθήνα 2004, ο. 584-585.

    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL106/282/2016,6868/ )

  139. Γιάννης Ιατρού said

    141: Σκύλε
    είναι ηθελημένος ο τρόπος που βάζεις (τώρα τελευταία, εδώ και 3-4 μέρες αν θυμάμαι καλά) τους λίκνους ή σού ‘χει ξεφύγει εκείνο το αρχικό (http//), ίσως σε κάποιο πρόσθετο κλπ. που χρησιμοποιείς για να τους βάζεις; (και σε μειλ που μου έχεις στείλει, έτσι τους έχεις … π.χ. στις 12/1, 4:46 PM)

  140. Μαρία said

  141. Γς said

    Σκάι, τώρα και διαφημιστική προσφορά για δωρεάν διήμερη παραμονή στην Προεδρική Σουίτα του Τάδε πύργου στη Μάνη.

    Ακου, Προεδρική Σουίτα σε πύργο της Μάνης

  142. spiral architect said

    Νέο κύμα κακοκαιρίας ενόψει
    Ενόψει ή εν όψει; Εγώ προτιμώ και γράφω το δεύτερο

  143. spiral architect said

    Ξανάρχεται η Λάμψη του Κιούμπρικ με 24 επιπλέον λεπτά.

    Να πάμε. Σήμερα.

  144. sarant said

    146 Ο Μπαμπινιώτης το γράφει «εν όψει», ο Παπαναστασίου («Νεοελληνική ορθογραφία») το γράφει «ενόψει».

    Εδώ το άρθρο μας
    https://sarantakos.wordpress.com/2014/10/02/miadyolekseis/

  145. […] Ημερ. Δημοσίευσης:14 January 2017 | 7:40 am Πηγή Συγγραφέας:sarant […]

  146. Μαρία said

  147. 150: Δηλαδή από τα 4,5€, τα 4,05 είναι φόροι, και τα 0,45 η αξία του πακέτου; 90% της τιμής είναι φόρος; 1000% στην αξία του πακέτου; Τι μαθηματικά σπούδασαν Κ.Ζ. και Σ.Μ.;

  148. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  149. sarant said

    Θα μας κάνουν να αλλάξουμε ομάδα….

  150. Γιάννης Ιατρού said

    151: Δες εδώ (04/2016)
    Έχετε αναρωτηθεί πόσο θα πληρώνατε ένα πακέτο τσιγάρων 4 ευρώ στο περίπτερο εάν δεν υπήρχε ο ειδικός φόρος κατανάλωσης αλλά μόνο ο ΦΠΑ 23%. Μόνο 0,84 ευρώ. Και για να το δούμε από όλες τις πλευρές παραγωγοί, καπνοβιομηχανίες, χονδρέμποροι και περιπτεράδες καλούνται να μοιραστούν τα 0,68 ευρώ από ένα πακέτο και τα υπόλοιπα 3,32 ευρώ (ΦΠΑ και Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης) πηγαίνει στα κρατικά ταμεία.

  151. ΓιώργοςΜ said

    151, 154 Το τεράστιο ποσοστό του φόρου είναι γνωστό από πολύ παλιά. Αυτό που δε βάζει στην εξίσωση κανένας από τους φωστήρες που το έκαναν «είδηση» είναι πόσο κοστίζει η νοσηλεία ενός καπνιστή για τα προβλήματα που προκύπτουν λόγω του καπνίσματος. Για κάποιον που καπνίζει 40 χρόνια, τα 59.000 ευρώ περίπου που θα εισπράξει το κράτος δε φτάνουν ούτε για τμήμα της ετήσιας θεραπείας ενός καρκινοπαθούς/καρδιοπαθούς. Στις χώρες όπως η ΗΠΑνία, όπου το σύστημα υγείας λειτουργεί με ιδιωτικούς πόρους (ασφαλιστικές εταιρείες) σε συντριπτικό ποσοστό, οι εκστρατείες απαγόρευσης του καπνίσματος είναι πιο έντονες κι επιθετικές, όχι μόνο από αγάπη στον άνθρωπο. Το πολύ υψηλό κόστος του τσιγάρου έχει σκοπό την αποτροπή του καπνιστή και σε καμμία περίπτωση δεν αντισταθμίζει έστω και μόνο το οικονομικό κομμάτι της βλάβης που προκαλεί.

  152. Γιάννης Ιατρού said

    155: ΓιώργοΜ
    Σωστό από πλευράς υγείας κλπ. αυτά που γράφεις.
    Επειδή όμως θίγεις και θέματα οικονομίας, μην ξεχνάμε την επίδραση αυτών των (καπνικών) προϊόντων στην απασχόληση, άμμεση και έμμεση και τα (φορολογικά) έσοδα (θετικά ή αρνητικά στην περίπτωση της ανεργίας ή κλείσιμο βιομηχανιών ή μείωση τζίρου εμπόρων) από αυτά (από εργαζομένους σε γεωργία, βιομηχανίες και εμπόριο, εμπορία και από βιομηχανίες κλπ.).
    Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να προάγουμε προϊόντα που μας βλάπτουν…. κι ειδικά τα καπνικά. Γιατί κι άλλα πολλά μπορούν να μας βλάψουν (π.χ. ποτά, τροφές), αλλά αυτό τις πιό πολλές φορές εξαρτάται απ΄ το αν κάνουμε κατάχρηση ή όχι. Με τον καπνό, η όποια χρήση είναι επιβλαβής.

  153. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Σήμερα στη Βουλή ο Μητσοτακούλης έκανε μια μεγαλειώδη πρόταση (μεταξύ των άλλων) αναφορικά με αγροτικά προϊόντα:
    Τριαντάφυλλο Ροδόπης
    Αυτά είναι.

    και κάτι «μέλι με χρυσό» και περίμενα να πει στις Σκουργιές,αλλά στην Εύβοια είπε

    -Γιατί γελάτε; αναρωτήθηκε πάλι

  154. Γιάννης Ιατρού said

    157: ΕΦΗ
    Καλά που δεν πρότεινε και τίποτα από την ιδιαίτερη πατρίδα του πατέρα του, π.χ. απ΄την ποικιλία που παίρνει κι ο ίδιος (κάτι σαν σταμναγκάθι εννοώ, μην πάει ο νούς σου αλλού … 🙂 )

  155. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    158. >>από την ιδιαίτερη πατρίδα του πατέρα του
    μούρνα από τις Μουρνιές

    ρόβι από τις Ροβιές
    κατσίκια από τον Κατσικά
    κιθάρες από τον Κιθαιρώνα και
    πέτρες από την Ιεράπετρα 🙂

  156. Πέπε said

    @151:
    > > 90% της τιμής είναι φόρος; 1000% στην αξία του πακέτου;

    Νομίζω ναι. Αν προκληθώ να το τεκμηριώσω παραθέτοντας μία μία τις αποφάσεις για κάθε φόρο και κράτηση, θα συλληφθώ αδιάβαστος, αλλά ότι το τελικό αποτέλεσμα είναι κάπως έτσι το ‘χω ξανακούσει.

  157. Υπάρχει ενωσιακή οδηγία για τη φορολόγηση των τσιγάρων, η οποία ορίζει ότι «Ο συνολικός ειδικός φόρος κατανάλωσης (πάγιος φόρος και αναλογικός φόρος εξαιρουμένου του ΦΠΑ) στα τσιγάρα αντιπρο­σωπεύει ποσοστό τουλάχιστον 57 % της σταθμισμένης μέσης τιμής λιανικής πώλησης των τσιγάρων που τίθενται σε ανάλωση. Ο εν λόγω ειδικός φόρος κατανάλωσης δεν μπορεί να είναι χαμηλότερος από 64 ευρώ ανά 1000 τσιγάρα, ασχέτως της σταθμισμένης μέσης τιμής λιανικής πώλησης.» (Ακολουθούν διάφορες εξαιρέσεις, μεταβατικές διατάξεις κλπ.)
    Δεν είναι αριστούργημα σαφήνειας αυτή η διατύπωση, αλλά υποθέτω ότι αν ένα πακέτο της πιο διαδεδομένης κατηγορίας πουλιέται λιανικώς 4,92 ευρώ (4€ + 23% ΦΠΑ), ο ειδικός φόρος κατανάλωσης πρέπει να είναι τουλάχιστον 0,57*4,92 = 2,80€, η συνολική δηλαδή φορολογική επιβάρυνση να είναι 2,80+0,92 = 3,72€, αφήνοντας 1,20€ για τους καπνοπαραγωγούς και εμπόρους. Δεν είναι 1000%, είναι όμως πάνω από 300%! Και αυτά είναι κατώτατα όρια…
    Ένα άλλο πράμα που με παραξενεύει είναι ότι απαγορεύεται, πάλι με ενωσιακή οδηγία (2014/40/ΕΕ, άρθρο 17), η «κυκλοφορία στην αγορά του καπνού που λαμβάνεται από το στόμα», με ρητή εξαίρεση της Σουηδίας, όπου (εκεί και μόνο) επιτρέπεται. Τόσο πιο ανθυγιεινός είναι άραγε ο ταμπάκος από τα άλλα προϊόντα καπνού;

  158. Μαρία said

    Άρθρο 60
    Τροποποιήσεις των άρθρων 73,81,87 και 97 του ν.2960/2001 «Εθνικός
    Τελωνειακός Κώδικας» 
    1. α. Η παρ. 1 του άρθρου 97 του ν.2960/2001 (Α’ 265) αντικαθίσταται ως εξής:
    «1. Στα τσιγάρα και τα προϊόντα που εξομοιώνονται με αυτά ο ειδικός φόρος κατανάλωσης διαρθρώνεται:
    α) σε ένα πάγιο φόρο, ο οποίος επιβάλλεται ανά μονάδα προϊόντος, το ποσό του οποίου είναι 82,50 ευρώ ανά χίλια (1.000) τεμάχια τσιγάρων (1 φορολογική μονάδα) και είναι το ίδιο για όλες τις κατηγορίες τσιγάρων, και β) σε έναν αναλογικό φόρο, ο συντελεστής του οποίου είναι 26% και υπολογίζεται στην τιμή λιανικής πώλησης χιλίων (1.000) τεμαχίων τσιγάρων (1 φορολογική μονάδα) και είναι ο ίδιος για όλες τις κατηγορίες τσιγάρων.
    Το συνολικό ποσό του ειδικού φόρου κατανάλωσης που υπολογίζεται σύμφωνα με τις ανωτέρω περιπτώσεις α’ και β’ δεν μπορεί να είναι κατώτερο των 117,50 ευρά» ανά χίλια (1.000) τεμάχια τσιγάρων (1 φορολογική μονάδα).» β. Η παρ. 3 του άρθρου 97 του ν.2960/01 αντικαθίσταται ως εξής:
    «3. Στο λεπτοκομμένο καπνό, ο οποίος προορίζεται για την κατασκευή χειροποίητων τσιγάρων, ο συντελεστής του ειδικού φόρου κατανάλωσης ορίζεται στα 170 ευρώ ανά χιλιόγραμμο καθαρού βάρους.»

    Τρέξτε τη σελίδα https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/29251

    Εκτός απ’ τον ΕΦΚ υπάρχει επιπλέον και ΦΠΑ 24% .

  159. Γιάννης Ιατρού said

  160. Μαρία said

    Εγώ πάντως κότσαρα το Μάνο σαν καλοπληρωμένη αργόσχολη κι όχι για τους αριθμούς 🙂

  161. Γιάννης Ιατρού said

    164: Ναι, ναι, αλλά και κανένα οπτοακουστικό βοήθημα για τα λυκόπουλα…. 🙂

  162. spiral architect said

    @157-159: Πιπεριά στο Τυμπάκι, Μετάξι στο Σουφλί, Κατίκι στο Δομοκό, Αμύγδαλα και σουμάδα στον Αγ. Νικόλαο, Αρωματικά φυτά στον Βελβεντό, Μέλι με βρώσιμο χρυσό 😆 στην Εύβοια, Πλευρώτους μανιτάρια στο Κιλκίς, Τριαντάφυλλο στη Ροδόπη, Τσακώνικη μελιτζάνα στο Λεωνίδιο, Ιχθυοτροφείο πέστροφας στις Σέρρες.
    Μόνο, σύκα και φύλακες μουσείων στην Καλαμάτα δεν είπε μπας και παρεξηγηθεί χρονιάρες μέρες ο γκαβός.

  163. spiral architect said

    Αφήστε δε, που πέταξε και την τουβλάρα.
    (υλικό για το Σάββατο)

  164. sarant said

    167 Εννοείται ότι έχει μπει στα υπόψη

  165. Μαρία said

    168
    Πέρα απ’ την πλάκα με τον βρώσιμο χρυσό κλπ γλωσσικό ενδιαφέρον έχει το κλου:
    «Αυτό που σίγουρα δεν υπάρχει είναι ένα συνολικό σχέδιο στήριξης της πρωτογενής παραγωγής.»
    Πράγμα που δείχνει οτι η εξομάλυνση των δικατάληκτων σε -ης, -ες αποκτούν σιγά σιγά και τύπο για το θηλυκό. Πρωτοπόρος ο Σημίτης απ’ τον οποίο άκουσα για πρώτη φορά προ αμνημονεύτων «της διεθνής έκθεσης» πολύ πριν να γράψεις εσύ της Διεθνής 🙂

  166. sarant said

    169 Κι αυτό έχει μπει στα υπόψη, όπως κι ένα (εντάξει, σαφώς πιο κοινό) «του πρωτοφανή» της Φώφης.

  167. Μαρία said

    170
    οκ Το Σάββατο και μ’ άλλα προϊόντα της πρωτογενής παραγωγής.

    Κάποιο ρήμα έφαγα παραπάνω. ….η εξομ. προχωράει και αποκτούν
    Καφέ επειγόντως.

  168. spiral architect said

    Ξέρετε αν, έχουν λογογράφους οι αρχηγοί για τις (πρωτο/δευτερο)ομιλίες τους στις προημερησίαςδιατάξεωςσυζητήσειςστηβουλή;

  169. Γιάννης Ιατρού said

    172: Παντογράφοι κάνουν; 🙂 (κοπυπάστρωρες με φισφιριλίκια)

  170. 172

    Τυπικά, για τις πρωτομιλίες τους πρέπει νάχουν ένα επιτελειάκι λογογράφων/data providers*, που φκιάνει το γενικό καλούπι και δίνει τις κατάλληλες αιχμές προς τους αντίθετους. Για τις δευτερομιλίες, τώρα, που υποτίθεται πως πρέπει να απαντήσουν σε μπηχτές της συζήτησης, πρέπει να γίνεται αυτοσχεδιασμός από τα έδρανα και τα θεωρεία.
    Πάντως, ο Κούλης με τη λίστα των αγροτικών προϊόντων ζωγράφισε, ο μπαγάσας!

    * εμείς, στο ILL-Οινόη, έτσι το λέμε. εσείς εδώ πώς το λέτε;

  171. 47: Παρακολουθήσαμε την ημερίδα με θέμα «Η Νοερά Προσευχή ως οδηγός ανάπτυξης και ενδυνάμωσης στις σύγχρονες επιχειρήσεις και οργανισμούς»

  172. κουτρούφι said

    #175. Με την ανάλογη μουσική υπόκρουση φαντάζομαι: https://www.youtube.com/watch?v=EQ54tDC-AYY

  173. spiral architect said

    @175, 176: Νταξ’ παιδιά, (και) αυτό ήταν ένα σημάδι για το τέλος του «πολιτισμού» μας. Σε αναμονή του μοιραίου λοιπόν, εκτός αν …

  174. Γς said

    Σσσσ…

  175. nikiplos said

    @176, το ινδικής μουσικής τραγούδι είναι άσμα και έχει ιστορία φυσικά… Ενδεικτικά ο πατέρας μου ανήκε σε μια γενιά που από τα 500-600 παιδιά της τάξης του το 90% έφυγαν μετανάστες στην Αυστραλία, στις ΗΠΑ και στον Καναδά. Για τον ίδιο έφυγαν αδέρφια, σχεδόν όλα τα πρώτα εξαδέλφια και φυσικά όλοι οι φίλοι, συμμαθητές, φλερτ κοκ. Έμειναν αυτοί με πολύ μεγαλύτερους σε ηλικία που τους αντιμετώπιζαν ως μοιράκια. Το τραγούδι και πολλά τέτοια άλλα ινδοπρεπή που σήμερα γελάμε, εκείνη την περίοδο αντικατόπτριζαν (και λαφυραγωγούσαν είναι η Αλήθεια) πολύ και πραγματικό πόνο στους ανθρώπους εκείνους.

    Η πρώτη αυτή μετανάστευση με την ΔΕΜΕ του Καραμανλή, είναι αναμφισβήτητα μια υπόθεση και μια ιστορία από τις πιο συνταρακτικές που ακόμη περιμένει κάποιον να την γράψει…
    Μια κάποια προσπάθεια έκανε ο Αλεξανδράκης με την ταινία ο μετανάστης, η οποία βασίστηκε όμως σε έργα του πολύ μεγάλου Παπαδιαμάντη.

  176. ΓιώργοςΜ said

    175, 176
    «Πώς είναι ο καινούριος δάσκαλος, παιδί μου;»
    «Καλός, μπαμπά, αλλά πρέπει να είναι πολύ θρήσκος.»
    «Πώς αυτό;»
    «Να, όταν με ρωτούσε, μετά από κάθε απάντηση, έλεγε: «Έλα Χριστέ και Παναγιά!» .»
    Για κάποιο λόγο το θυμήθηκα αυθορμήτως.

  177. sarant said

    179 Κάτι θυμαμαι από την ΔΕΜΕ στα Στοιχεία για τη δεκαετία του 60 του Βαλτινού

  178. spiral architect said

    @180: 😆 😆 😆 😆

  179. Γς said

    181:

    >Κάτι θυμαμαι από την ΔΕΜΕ

    Με είχαν περάσει οι Γερμανοί, εδώ στην Αθήνα από ιατρικές εξετάσεις και με είχαν θεωρήσει κατάλληλο για κάποια χυτήρια κάποιου εργοστασίου σε κάποια πόλη της Γερμανίας.

    Τα έχω ξεχάσει πια. Εχω όμως το ειδικό διαβατήριο που μου δώσανε και που ίσχυε μόνο για τη Δυτική Γερμανία.

    Χρειαζόμουν μόνο την υπογραφή του πατέρα μου γιατί ήμουν ανήλικος.
    Την πείρα κι αυτή και περίμενα τη μέρα της αναχώρησης.
    Θα δούλευα σκληρά και θα σπούδαζα κιόλας μόλις θα έβρισκα την ευκαιρία.

    Ε, ρε γλέντια όσο πλησίαζε η ημέρα. Σε λίγο θα έσπαγαν οι γέροι μου που το έπαιζαν δήθεν αδιάφοροι. Θα έπεφταν στα πόδια μου. Θα έκλαιγαν με μαύρο δάκρυ και θα με παρακαλούσαν να μην φύγω.

    Εγώ όμως θα έφευγα! Θα τους έκανα να πονέσουν. Θα θα θα…

    Μόνο που αργούσαν να αρχίσουν τα παρακαλετά.

    Και ήρθε η παραμονή της αναχώρησης. Αποχαιρέτησα τα φιλαράκια μου που ποιος ήξερε πότε θα τους ξανάβλεπα. Πρωί πρωί έφευγα απ τον Σταθμό Λαρίσης για Γιουγκοσλαβία, Αυστρία, Δυτική Γερμανία. Ευρώπη σου έρχομαι!

    Πήγα στο σπίτι και είδα στο δωμάτιό μου τη βαλίτσα που είχα ετοιμάσει. Και ξαφνικά άνοιξε η πόρτα. Ηταν ο πατέρας μου.

    Αρχισαν τα όργανα σκέφτηκα.

    Κρατούσε ένα παλτό μου και το έβαλε πάνω στη βαλίτσα.

    -Το ξέχασες. Κάνει πολύ κρύο εκεί πέρα. Καληνύχτα.

    Ετσι στη ψύχρα.

    Όπως στη διαφήμιση Jacobs Flavours:

    -Αγάπη μου, γνώρισα τη Νατάσα και θα ζήσουμε μαζί στη Ρωσία,

    -Να πάρεις το χοντρό σου το πουλόβερ.

    Και σιγά μην έφυγα.
    Μόνο που ποτέ δεν έμαθα αν μπλόφαρε…

  180. nikiplos said

    ΔΕΜΕ ήταν τα αρχικά νομίζω για τη Δημόσια Εταιρεία Μετανάστευσης. Σου πλήρωναν το εισιτήριο και σου εύρισκαν εργασία. Δεν μπορούσες να παραιτηθείς αν δεν τους ξεπλήρωνες αυτήν την εκδούλευση. Υπήρχαν και κάποια άλλα, πχ δεν δικαιόσουν πλήρη ασφάλιση, δεν είχες πολιτικά δικαιώματα μέχρι να ξεχρεώσεις, δεν είχες νομικά δικαιώματα και άλλα πολλά. Φαντάζομαι δεν θα ήταν Ελληνική Πατέντα, όμως ήταν ενδιαφέρον το να είναι νταβατζής μια δημόσια εταιρεία…

    Εκείνο που μου έκανε εμένα εντύπωση πάντως είναι ότι παρόλο που οι Μετανάστες του μεσοπολέμου στις ΗΠΑ και στον Καναδά έφθασαν κατά πλειοψηφία σε μεγάλες ηλικίες, δηλαδή πολλοί έπιασαν τα 90, οι μετανάστες της ΔΕΜΕ έφυγαν οι περισσότεροι νέοι από τα 60 και μετά οι περισσότεροι. Από τους συμμαθητές του πατέρα μου, 40 τον αριθμό κανείς δεν ζει. Μόνο όσοι δεν έφυγαν. Συζητώντας με έναν Πορτογάλλο κάποτε μου επιβεβαίωσε κι αυτός περίπου τα ίδια και επειδή ήταν Ιατρός το ερμήνευε στην έκθεση σε χημικά στις εργασίες των μεταναστών της ΔΕΜΕ. Όλα τούτα όμως είναι εικασίες και μπορεί να περιέχουν πολύ ψευδή πληροφορία αφού δεν γνωρίζω να έχει κάνει κάτι το ελληνικό κράτος περί αυτού… Ούτε καν ένα μεταπτυχιακό να πούμε… μια απλή διπλωματική εργασία…

  181. Μαρία said

  182. 154 κ.ε.: πάλι δεν βγαίνουν τα νούμερα όπως τα λένε Μάνος και Ζούλας

  183. Γιάννης Ιατρού said

    186: Αν πάρεις το 90% που γράφει στην τελευταία γραμμή, 3η στήλη, του πίνακα 1 του #153 (90%) βγαίνει:
    100Χ [1478/(4,5Χ365)] = 100Χ[1478/1642,5]=90%

  184. Γιάννης Ιατρού said

    187: διόρθωση παραπομπής: …του πίνακα 1 του #153163

  185. sarant said

    184β Εντυπωσιακό είναι αυτό το στοιχείο με τη θνησιμότητα…

  186. […] χίλιες και μία) ελληνικές λέξεις τουρκικής προέλευσης Μεζεδάκια της Αριάδνης Εντολοδόχα μεζεδάκια Μεζεδάκια χωρίς […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: