Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Τα διαζύγια είναι μπελαλίδικη δουλειά

Posted by sarant στο 30 Μαρτίου, 2017


Μην ανησυχείτε, ο τίτλος δεν κυριολεκτεί, δεν πρόκειται να σας αφηγηθώ κάποια σπαραξικάρδια (γι’ αυτόν που την υφίσταται, αλλά βαρετή για τους ακροατές) ιστορία διαλυμένου γάμου και πικρού διαζυγίου -ούτε έχω πείρα από τέτοιες ιστορίες, ούτε μ’ αρέσει να κοινολογώ τα προσωπικά είτε τα δικά μου είτε αλλωνών που μου τα εκμυστηρεύτηκαν.

Όπως μου αρέσει να λέω, εμείς εδώ λεξιλογούμε, σήμερα όμως θα κάνουμε μιαν εξαίρεση -δεν θα λεξιλογήσουμε, δεν θα εξετάσουμε τη λέξη «διαζύγιο» ή έστω την ιστορία του θεσμού. Θα σχολιάσουμε την επικαιρότητα, κάτι που το κάνουμε σπανιότερα, ιδίως όταν πρόκειται για τη διεθνή επικαιρότητα.

Διότι το διαζύγιο που θα μας απασχολήσει σήμερα είναι διεθνές -θα καταλάβατε βεβαίως ότι εννοώ το Μπρέξιτ, την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Χτες η βρετανή πρωθυπουργός Τερέζα Μέι, που γράφεται Theresa May και θα μπορούσε να δώσει λαβή για εύκολα λογοπαίγνια του τύπου MAY MAY GO ON IN MAY, έστειλε στον Ντόναλντ Τουσκ, πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, την επιστολή με την οποία του ανακοινώνει ότι το Ηνωμένο Βασίλειο επικαλείται το άρθρο 50 της Συνθήκης της Λισαβόνας, κάτι που αποτελεί την επίσημη, ας πούμε, έναρξη της διαδικασίας για την αποχώρηση της χώρας από την ΕΕ, το κοινώς λεγόμενο Μπρέξιτ.

Θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς το Μπρέξιτ γεγονός ιστορικών διαστάσεων. Πρώτη φορά θα έχουμε αποχώρηση κράτους μέλους από την ΕΕ. Στο παρελθόν είχαμε βέβαια την αποχώρηση της Γροιλανδίας, η οποία ενώ ανήκει στο Βασίλειο της Δανίας με καθεστώς ενισχυμένης αυτονομίας αποφάσισε με δημοψήφισμα το 1982 να αποχωρήσει από την (τότε) ΕΟΚ, αλλά αυτό δεν συνιστά αποχώρηση κράτους μέλους -ούτε άλλωστε η μη ένταξη της Νορβηγίας, που ο λαός της απέρριψε, και μάλιστα δυο φορές, το 1972 και το 1994 τη συμφωνία προσχώρησης στην ΕΟΚ και στην ΕΕ αντιστοίχως. Εδώ έχουμε κανονικό κράτος μέλος, και αν όχι ιδρυτικό, πάντως από τα παλαιότερα, αφού το Ηνωμένο Βασίλειο μπήκε στην τότε ΕΟΚ κατά την πρώτη-πρώτη διεύρυνση, το 1973, όταν τα έξι ιδρυτικά μέλη έγιναν 9 με την ενταξη της Δανίας, της Ιρλανδίας και του ΗΒ. Θα γίνονταν 10 αν έμπαινε τότε και η Νορβηγία. Τελικά το δέκατο μέλος προστέθηκε το 1981. Ξέρετε ποιο ήταν.

Ένα από τα παλαιότερα και ένα από τα μεγαλύτερα κράτη μέλη -με πολύ σημαντικές στρατιωτικές δυνατότητες, ειδικές σχέσεις με όλες τις χώρες της Κοινοπολιτείας, και με ένα από τα σημαντικότερα χρηματοοικονομικά κέντρα παγκοσμίως. Μπορεί όλα τα κράτη μέλη να είναι ίσα, αλλά δεν έχουν το ίδιο ειδικό βάρος. Από την άλλη, το Ηνωμένο Βασίλειο ποτέ δεν ήταν ένα κράτος μέλος όπως όλα τα άλλα’ μαζί με τη Δανία διεκδίκησαν και πέτυχαν επανειλημμένες εξαιρέσεις από μια σειρά διαδικασίες στενότερης ολοκλήρωσης των κρατών μελών -πρόχειρο παράδειγμα το ευρώ, αλλά η ιστορία ξεκινάει από την εποχή των διεκδικήσεων της Θάτσερ που υποστήριζε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο πληρώνει δυσανάλογα μεγάλα ποσά για την κοινή αγροτική πολιτική. Κακά τα ψέματα, το αυτοκρατορικό παρελθόν βάραινε στις σχέσεις του μεγάλου νησιού με την ήπειρο, του νησιού που, παροιμιωδώς, όταν η ομίχλη έκλεινε τη Μάγχη σκεφτόταν πως η Ευρώπη έχει αποκλειστεί.

Οπότε, επιφανειακά, δεν είναι μόνο ευσεβής πόθος ή παρηγοριά στον άρρωστο η άποψη που εκφράστηκε από ορισμένους ευρωπαίους αναλυτές ότι με την αποχώρηση του ΗΒ η Ένωση των 27 θα βγει πιο ισχυρή επειδή θα έχει κερδίσει σε ομοιογένεια. Έχει στοιχεία αλήθειας, αλλά δεν μπορούμε να παραβλέπουμε ότι στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή ο κλυδωνισμός του Μπρέξιτ μπορεί να αποβεί μοιραίος -χώρια ότι θα έχει συμβεί το αδιανόητο (να θυμίσω ότι πριν από τη Συνθήκη της Λισαβόνας δεν υπήρχε καν πρόνοια για την αποχώρηση κράτους μέλους).

Το μαχαίρι όμως κόβει κι από τις δυο μεριές. Μπορεί το Μπρέξιτ να σταθεί ο καταλύτης για τη διάλυση της ΕΕ, μπορεί όμως και το Ηνωμένο Βασίλειο να μη βγει σώο και αβλαβές. Ήδη η Σκωτία ξεκίνησε διαδικασία δεύτερου δημοψηφίσματος, για την αποχώρηση από το Ηνωμένο Βασίλειο και την επανασύνδεση με την ΕΕ, ενώ οι συνέπειες στη Βόρεια Ιρλανδία μπορεί να είναι εκρηκτικές. Όταν είχε γίνει το πρώτο σκωτσέζικο δημοψήφισμα το 2014, που απέρριψε την ανεξαρτητοποίηση της Σκωτίας, υπήρχαν πολλοί φιλοευρωπαίοι οπαδοί της ανεξαρτησίας, οι οποίοι φοβήθηκαν να ψηφίσουν Όχι, επειδή ο πρωθυπουργός του ΗΒ, ο Κάμερον, είχε καταστήσει σαφές ότι αν επικρατούσε το Όχι η ανεξάρτητη Σκωτία δεν θα γινόταν μέλος της ΕΕ. Δεν ξέρω αν αυτοί οι ψηφοφόροι ήταν αρκετοί, αναρωτιέμαι όμως πώς θα σκέφτονται τώρα, που βγαίνουν από την ΕΕ επειδή ψήφισαν Ναι.

Όπως είπα στον τίτλο, τα διαζύγια είναι μπελαλίδικο πράγμα. Δυο χρόνια προβλέπεται να κρατήσει η διαδικασία -και, όπως λέει η αγγλική έκφραση, ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες. Εξάλλου, όσοι έχετε παρακολουθήσει διαζύγια φίλων σας (ή, αν είστε τόσο τυχεροί να μην έχετε εμπειρία από πρώτο ή δεύτερο χέρι, υπάρχουν πάντα οι ταινίες, όπως ο τόσο ταιριαστός Πόλεμος των Ρόουζ), θα ξέρετε ότι ακόμα κι όταν οι δυο πρώην σύζυγοι ξεκινουν με σχετικά ήπια διάθεση, όχι σπάνια η διαδικασία εξελίσσεται τελικά σε πικρή και ψυχοφθόρα ολομέτωπη σύγκρουση. Τα κράτη, βέβαια, είναι πιο συγκρατημένα και λιγότερο παρορμητικά από τα άτομα, αλλά και πάλι το βρετανικό διαζύγιο δεν προβλέπεται να εξελιχθεί εντελώς βελούδινα -να θυμίσω ότι βελούδινο διαζύγιο είχε χαρακτηριστεί ο χωρισμός της Τσεχίας από τη Σλοβακία στη δεκαετία του 1990.

Μια πρώτη γεύση πήραμε ήδη, όταν η Αγγέλα Μέρκελ απέρριψε την πρόταση της Τερέζας Μέι να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις για μια νέα εμπορική σχέση ΕΕ27-ΗΒ παράλληλα με τη διαδικασία του άρθρου 50. Αυτό δεν γίνεται για το ίρτζι της Μέρκελ, για το ονόρε, για να ταπεινωθεί ο ατίθασος εταίρος που θέλησε να αποχωρήσει -έχει και ουσία. Η ΕΕ υποθέτω ότι θα θελήσει να απαιτήσει από το Ηνωμένο Βασίλειο να συνεχίσει να συνεισφέρει σε διάφορα πολυετή προγράμματα που έχουν ήδη ξεκινήσει -όπως όταν ένα αντρόγυνο αρχίζει να χτίζει ένα σπίτι και στα μισά χωρίζουν. Δεν έχω δει το γερμανικό πρωτότυπο της δήλωσης της Μέρκελ αλλά αν βασιστώ στο αγγλικό κείμενο βλέπω δυο λέξεις που υπονοούν πολλά (τις μαυρίζω): «The negotiations must first clarify how we will disentangle our interlinked relationship… and only when this question is dealt with, can we, hopefully soon after, begin talking about our future relationship.»

Κι επειδή είμαστε γλωσσικό ιστολόγιο, δεν πρέπει να αμελούμε και τη γλωσσική διάσταση του Μπρέξιτ. Αυτή τη στιγμή τα αγγλικά είναι η κυρίαρχη γλώσσα στην ΕΕ (δεν ήταν πάντοτε έτσι: τις πρώτες δεκαετίες, τον προηγούμενο αιώνα, κυριαρχούσαν τα γαλλικά). Όμως, μετά το μπρέξιτ τα αγγλικά θα μείνουν «ορφανά», με την έννοια ότι δεν θα είναι πρώτη επίσημη γλώσσα σε κανένα κράτος μέλος -στην Ιρλανδία είναι τα γαελικά και στη Μάλτα τα μαλτέζικα. Για το θέμα αυτό είχα γράψει κάτι αμέσως μετά το Μπρέξιτ και οι εννιά μήνες που πέρασαν δεν με έκαναν σοφότερο, οπότε ας επαναλάβω το συμπέρασμά μου εκείνο: «Το θεωρώ απολύτως απίθανο να πάψουν να είναι επίσημη γλώσσα τα αγγλικά -αν και ασφαλώς η σημερινή τους πρωτοκαθεδρία ίσως διαβρωθεί λιγάκι».

Αλλά βέβαια το γλωσσικό καθεστώς της ΕΕ των 27 έχουμε καιρό να το συζητήσουμε -προς το παρόν μένει να δούμε αν το διαζύγιο που ξεκίνησε χτες θα εξελιχτεί συναινετικά ή συγκρουσιακά. Γιατί τα διαζύγια είναι μπελαλίδικη δουλειά…

 

Advertisements

200 Σχόλια to “Τα διαζύγια είναι μπελαλίδικη δουλειά”

  1. spiral architect said

    Καλημέρα.

    (βάλτε ήχο, αξέχαστη σειρά)

  2. Γς said

    Καλημέρα

    Βελούδινο διαζύγιο της Τσεχίας και Σλοβακίας δεν έχω ακούσει [Βέβαια είμαι και λίγο κουφός]

    Βελούδινη Επανάσταση [του 1989] όμως…

  3. Γς said

    2:

    Λάθος μου.

    Κσι βελούδινο διαζύγιο και βελούδινη επανάσταση.

    Και 5 προς 1, Επανάσταση/διζύγιο στο γκουγκλ

  4. Εδώ λοιπόν έπρεπε να βάλω το χτεσινό. Το ξαναγράφω:
    Σήμερα [χθες] που επισήμως η Μεγάλη Βρετανία ζητά την έξοδο από την ΕΕ, η Ryanair στέλνει μέιλ με τίτλο «Αποδράστε από την Ευρώπη στο Ηνωμένο Βασίλειο από 19,99 €» 😀

  5. Γς said

    >Ήδη η Σκωτία ξεκίνησε διαδικασία δεύτερου δημοψηφίσματος, για την αποχώρηση από το Ηνωμένο Βασίλειο και την επανασύνδεση με την ΕΕ,

  6. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    Eπειδή ακούω σε μόνιμη βάση στ’αμάξι BBC (καθότι οι υπόλοιποι σταθμοί έχουν είτε αλακμπάρια,είτε μουσική που δεν ακούγεται…) διαβεβαιώ ότι η σωστή προφορά είναι Tερήζα Μέη ,κι όχι Τερέζα (μια κατσαριδούλα…)

  7. spiral architect said

    Κατά την ταπεινή μου γνώμη η αποχώρηση της ΜΒ από την €€ είναι τρικυμία στο ποτήρι του φραπέ μου. Ό,τι παίζει τώρα είναι για τα μάτια του κόσμου, προπαγανδιστική τρομοκρατία για να μην υπάρξουν διαλυτικές καταστάσεις τύπου fraxit, italext, espexit κλπ.
    (για grexit δεν γράφω, πρώτα θα αποχωρήσει η Γερμανία απ’ το ευρώ και ύστερα εμείς 😀 )
    Πού κρύβεται το χαρτί της κυκλοφορίας του χρήματος στο ΗΒ; Στο Σίτι! Το Σίτι δεν είναι στην €€ και ποτέ δεν το ένοιαξε να είναι, αλλά το χρήμα από και προς αυτό με όλους μαζί και με την €€ ανέκαθεν κινείτο και θα συνεχίσει να κινείται, business as usual που λένε και από την άλλη μπάντα. 😉
    Μιλάει κανείς για το Σίτι;
    Για σκεφτείτε το λιγάκι.

  8. Γς said

    4:

    Μα και η ίδια η Ryanair said that it had already “pivoted growth away from the UK to other EU airports”.

    http://www.independent.co.uk/news/business/news/brexit-ryanair-flgits-europe-grounded-uk-leave-eu-travel-industry-trade-deals-a7655226.html

  9. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    7. Άκουγα πρόσφατα Σπάιραλ μια ωραία συζήτηση στο BBC γι’αυτό ακριβώς το θέμα. Θα συνεχίσει το Σίτυ να είναι Σίτυ; (δεν μου πάει να γράψω Σίτι ,με τίποτα όμως! 🙂 ) Το ρεζουμέ ήταν ότι οι εγγλεζάδες είναι σίγουροι ότι το Σίτυ θα παραμείνει Σίτυ και μετά το Μπρέξιτ. Θα δούμε…

  10. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα !
    Το συναινετικό διαζύγιο διάβασα ότι πλέον βγαίνει σε μισή ώρα (κάτι λίγο παραπάνω από το «σε χωρίζω, σε χωρίζω, σε χωρίζω»).
    Ε, το διαζύγιο με την ΕΕ, παίρνει πολύ, και μόνο συναινετικό δεν είναι…

  11. Γς said

    Και το’ χα δει ‘γω τ όνειρο προχτές.

    Το ξαναβάζω:

    Και βλέπω λέει ότι ήταν βράδυ και θέλαμε να πάμε για ύπνο με μια Εγγλέζα, λεπτή και φίνα.

    Και πήγαμε στο κρεβατάκι μου

    Εκείνο όμως το κατούρημα τι το ήθελα;

    Οταν γύρισα ήταν μεσημέρι και αγγλίδα, λεπτή και φίνα πουθενά.

    Φτου!

  12. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    6 Φυσικά δίκιο έχεις -αλλά θα αναφέρουμε την συγκερασμένη προς το ελληνικότερο μορφή του ονόματος, αφού υπάρχει και στα ελληνικά.

    Μου θυμίζεις την πρώτη αγγλικού των κοριτσιών μου, στο δημοτικό, τη μις Τιρίζα όπως την πρόφερναν -κι επειδή τα παιδιά πυο μαθαίνουν σήμερα αγγλικά προφέρουν πιο έντονα τα αρχικά t,p, d κτλ. απ’ ό,τι εμείς, ουσιαστικά το πρόφερναν Μις Τσιρίζα, πες τσιρίδα.

  13. Γς said

    Κι ήταν κι εκείνος ο ζενεράλ που δεν την ήθελε στην ΕΟΚ

  14. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    «Το θεωρώ απολύτως απίθανο να πάψουν να είναι επίσημη γλώσσα τα αγγλικά -αν και ασφαλώς η σημερινή τους πρωτοκαθεδρία ίσως διαβρωθεί λιγάκι».

    Φυσικὰ καὶ θὰ πάψη. Ξεχᾶστε τὰ λόουερ καὶ τὰ προφίσενσυ, θἆναι ἄχρηστα. Σορμπόν καὶ Ντελφ ἀπὸ ὲδῶ καὶ πέρα.

  15. 4: Μια φωτιά στον πισινό, έχει ανάψει κι αυτωνών όλων…
    http://fistfulofeuros.net/afoe/brexit-and-airlines/

  16. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    Ίσως το έχω ξαναγράψει, αλλά ήδη από το 91 που ήμουν εκεί, το αίτημα για αυτονομία στη Σκωτία ήταν πολύ έντονο. Παραχωρήθηκε έκτοτε το τοπικό κοινοβούλιο, γεγονός που ηρέμησε κάπως τα πνεύματα, αλλά οι σχέσεις Αγγλίας-Σκωτίας είναι περίπου σαν τις δικές μας με την Τουρκία σε συναισθηματικό επίπεδο.
    Θυμάμαι χαρακτηριστικά σε μια από τις ομιλίες που παρακολουθούσαμε εμείς οι αλλοδαποί φοιτητές, ένας (ένθερμος εθνικιστής, με τελείως άλλη έννοια του όρου από αυτή που έχουμε συνηθίσει), τσίταρε κάποιον Σκωτσέζο βασιλιά από την εποχή που ήταν χωριστά βασίλεια. Είχε πει, μέσες-άκρες, πως «ο μόνος εχθρός που έχει η χώρα μου είναι στο ίδιο νησί!», καθώς η χώρα είχε πολύ καλές σχέσεις, εμπορικές και διπλωματικές, με όλες τις τότε χώρες. Πολύ υψηλό πνευματικό επίπεδο επίσης, αντίθετα με την εικόνα των άγριων ορεσίβιων (είχε και πολλούς τέτοιους) που δίνουν εμμέσως πλην σαφώς οι ταινίες: Στη Σκωτία υπήρχαν τέσσερα πανεπιστήμια όταν στην Αγγλία υπήρχαν μόνο δύο, κι αυτό πεντακόσια και βάλε χρόνια πριν. Για το λόγο αυτό κτγμ υπάρχει βάση σ’ ένα δεύτερο δημοψήφισμα.

  17. spiral architect said

    @9: Και όπως είπαμε Κίντο, δεν θ’ ακούσεις για το Σίτυ. την Εταιρεία και κανένας στο ΗΒ δεν νοιάζεται για το brexit.

  18. Γς said

    Tερήζα είπατε;

  19. Φοίβος said

    Δεν υπάρχει πρόβλημα: να προτείνουμε τα ελληνικά και να χάσουμε πάλι με μια ψήφο, θα λέει ο θρύλος

  20. spiral architect said

    @16: It’s shite being Scottish!
    (τι ταινιάρα!)

  21. Παναγιώτης Κ. said

    Αν γνωρίζαμε καλά τους μηχανισμούς περί το χρήμα θα μπορούσαμε να κάνουμε πιο εμπεριστατωμένες παρατηρήσεις.
    Μας λείπει και ο Λάμπρος!
    Πάντως κάθε άλλο παρά βελούδινο προβλέπεται το διαζύγιο.Αν είναι βελούδινο τότε το κάθε μέλος εύκολα θα αποφασίσει να εγκαταλείψει τον ΕΕ οίκο και κάτι τέτοιο δεν είναι επιθυμητό.
    Ευγενής πάντως ο Τουσκ τους είπε. «Μας λείπετε ήδη. Σας ευχαριστούμε και αντίο»
    Αυτοί που ξέρουν κάτι παραπάνω για τα διεθνοπολιτικά λένε ότι οι Γερμανοί μόνο τους Εγγλέζους υπολογίζουν. Όλους τους υπόλοιπους τους έχουν στο χέρι τους και τους παίζουν κομπολόι! Έχεις βλέπεις και τον κόσμο που… τρελαίνεται με τα Μερσεντέ και τα Μπεμβέ!

    Η σχέση της Νορβηγίας με την ΕΕ μας πρόσφερε κάποια συμπεράσματα;

  22. sarant said

    15 Κι άλλα πολλά τέτοια θα έχουμε

  23. Γς said

    19:

    Θρύλος;
    Ποιος Θρύλος;

  24. Παναγιώτης Κ. said

    Ερώτηση: Μέχρι τον Μάρτη του ΄19 το ΗΒ θα είναι σαν να μην έφυγε από την ΕΕ;
    Δηλαδή στη φωτογραφία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου θα βλέπουμε την Τερέζα Μέι; 🙂

  25. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    «Αυτοί που ξέρουν κάτι παραπάνω για τα διεθνοπολιτικά λένε ότι οι Γερμανοί μόνο τους Εγγλέζους υπολογίζουν.»
    Σωστό,Παναγιώτη! Κι όχι μόνο τούς υπολογίζουν. Τρελαίνονται απ το γεγονός ότι αυτοί (οι Γερμανοί) που σνομπάρουν τους πάντες (ειδικά τους γείτονές τους), σνομπάρονται με τη σειρά τους απ τους Εγγλέζους (οι οποίοι σνομπάρουν ακόμη και τον Τσακ Νόρις!). Οι Εγγλέζοι διαχρονικά έγραφαν στα παπάρια τους τους Γερμανούς, οι Γερμανοί αυτό το ξέρουν,το αισθάνονται, και κομπλάρουν!

  26. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    25. Ἔ, ὄχι καὶ τὸν Τσὰκ Νόρις

  27. ΣΠ said

    Καλημέρα.
    Θα περίμενα, όπως συνηθίζεται στο ιστολόγιο, να περιλαμβάνει το άρθρο και κάποια λεξιλογικά στοιχεία για το διαζύγιο. Πότε εμφανίστηκε η λέξη και αν σήμαινε από την αρχή λύση του γάμου.

  28. Γς said

    25:

    >οι Γερμανοί μόνο τους Εγγλέζους υπολογίζουν

    Και μόνο το Scotland the Brave τους έκανε να τρέμουν από φόβο στον ΠΠ 2

    Το βάλαμε στο #5.
    Ας βάλουμε ένα άλλο με bagpipes

  29. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    Koυιζάκι (σχετικό! όποιος έχει παρακολουθήσει εγγλέζικη βουλή…θα απαντήσει εύκολα) :
    Ποια αγγλική λέξη (πολύ κοινή) αν της κοτσάρεις ένα Α στην αρχή μετατρέπεται σε πληθυντικό; 🙂

  30. ΣΠ said

    το Ηνωμένο Βασίλειο ποτέ δεν ήταν ένα κράτος μέλος όπως όλα τα άλλα

    Το Brexit είναι το διαζύγιο σε έναν εν διαστάσει γάμο.

  31. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    29. Mετατρέπεται σε πληθυντικό, με το ίδιο νόημα που έχει η αρχική λέξη στον ενικό, that is.

  32. 12 Η Ελληνίδα Τερέζα από πού βγαίνει; Μια θεια της γυναίκας μου πάντως που την φωνάζαν Τερέζα ήταν Θηρεσία!

  33. spiral architect said

    @29, 31: Σιγά μη βλέπουμε τη Βουλή των Κοινοτήτων. 😛 Για τη ΜαύρηΟχιά να σου πω ό,τι θέλεις, την ξέρω απέξω κι ανακατωτά! 😀

  34. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    Mαύρη Οχιά! ِAye!! 🙂 😉

  35. spiral architect said

    @34: Αξεπέραστος Έντμουντ. ❤
    (άμα θέλουν να κάνουν κωμωδία οι κωλοάγγλοι, τους παίρνουν παραμάζωμα όλους)

  36. sarant said

    32 Τερέζα είναι η Θηρεσία

    27 Τεμπέλιασα

    24 Το ΗΒ είναι ακόμα μέλος αλλά δεν ξέρω τι θα γίνεται με τα Ευρωπαϊκά Συμβούλια.

  37. ΠαπαΣτρουμφ said

    Βλέποντας το κατάντημα (Μέι, Φαράτζ, Τζόνσον) και το μπρέξιτ, μάλλον είναι ώρα να αλλάξει και η επίσημη ονομασία του κράτους σε OBG: Once Great Britain.

  38. Avonidas said

    Καλημέρα.

    #1. Ωωωω, λατρεύω Sir Humphrey!
    (τον αυθεντικό Nigel Hawthorne, όχι την απομίμα)

    Μπορεί όλα τα κράτη μέλη να είναι ίσα
    🙄 😆 😆 😆

  39. Alexis said

    Τον Τσακ Νόρις μόνο ένας τόλμησε να τον σνομπάρει:

  40. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    33.

  41. Triant said

    Blackadder! Κάποτε είχα διακόψει επαγγελματική συνάντηση για να πάω σπίτι να το δώ στο αλήστου μνήμης Seven. Ταυτοχρόνως το έγραφα για τις επόμενες γενιές.

    Εκτός των άλλων είναι και κλασικό παράδειγμα του τι σημαίνει ηθοποιός. Για τον Hugh Laurie ο λόγος, που έκανε τόσο πειστικά τον ηλίθιο και μερικά χρόνια αργότερα, στον House, σε έπειθε με το βλέμα του ότι είναι μεγαλοφυία.

  42. Pot said

    καλημέρα ! με ένα τραγούδι του Μάρκου

  43. spiral architect said

    @41: Σωστά, αυτόν τον ξεχάσαμε.
    Παρεμπιπτόντως, ο Χιού Λόρι είναι απόφοιτος του Ίτον και του Κέιμπριτζ.

  44. sarant said

    37 Bρε καλώστον!

  45. ΓιώργοςΜ said

    41,41 και έχει γράψει ένα απίθανο βιβλίο, που το διάβασα απνευστί και δε μου έμεινε άντερο από το γέλιο, ενώ είναι ένα αξιολογότατο αστυνομικό/νουαρ/θρίλερ κλπ.

  46. leonicos said

    Τις απόψεις μου περί του Μπρέξιτ τις ξέρει καλά ο Gs και τον οποίο επιφορτίζω να τις εκθέσει.
    Είναι σημαντικές απόψεις, όπως θα περίμενε κανείς, διότι έχω πληροφορίες από πρώτο χέρι.
    Πρέπει όμως να τις αναφέρω συγκαλυμμένα για να μην τις πιάσει η σπασμοπαγίδα και να μη βαλουν τη μύτη τους οι κατάσκοποι

    Είμαι και χάλια γενικώβε, κουρασμένος και άυπνος

    Λεξιλογώ

    Μπρέξιτ, λέξη σύνθετη από το Μπρε και το Ξιτ. Το Μπρε βγαινει από το βρε, αυτό από το ρε καιπάει λέγοντας.

    Το Ξιτ δεν ξέρω από πού βγαίνει, αλλά αφού έτσι κι αλλιώς σημαίνει έξοδος, μπορεί και από το Ξουτ

    Αυτά τα λίγα. Τα υπόλοιπα ο Θείος Τερέζος = Γς

  47. spiral architect said

    Κώδικας -exit για μελλοντική χρήση:

  48. sarant said

    47 Cexit ή Cyxit για την Κύπρο;

  49. ΓιώργοςΜ said

    48 Απ’ ότι κατάλαβα, το e του exit διατηρείται όταν η προηγούμενη συντομογραφία τελειώνει σε φωνήεν, αλλιώς διατηρείται το καταληκτικό φωνήεν της συντομογραφίας. Φωνήεντα προστίθενται στη συντομογραφία μόνο όταν υπάρχει ανάγκη διαχωρισμού παρόμοιων.
    (Τι γράφω μεσημεριάτικα ο άνθρωπος και ξεμέθυστος…)

  50. gpoint said

    # 11

    Εγγλέζα χωρις πιασίματα δεν λέει…

  51. Μαύρος λάβρος γάβρος said

    Ε ρε πλάκες…
    Ο Περισσός ανακάλυψε μετά από 15 χρόνια την γοητεία του Φλας-Μομπ!

  52. gpoint said

    Ο Δδε Γγολ είχε πιάσει το νόημα και δεν ήθελε τα Εγγλέζια στην τότε ΕΟΚ… Ενιωθε πως η παράδοση της αρχηγίας από Εγγλέζια στα Αμερικάνια δεν έγινε στο ξεκούδουνο και οι δεσμοί των δυο κρατών έγιναν ισχυρότεροι από οποιαδήποτε εμπορική συμφωνία όπως ήταν η ΕΟΚ. Και όντως τα Εγγλέζια σαν πράκτορες των αμερικάνικων συμφερόντων λειτουργούσαν μέσα στην Ε.Ε., σαμποτάρανε το ευρώ πρώτα με την μη συμμετοχή τους κι όταν σφίξαν τα πράματα για το δολλάριο έκαναν την μεγάλη κίνησή τους.
    Μου θύμισαν κάτι μαμόθρεπτες γυναίκες που αντί να κάνουν ότι συμφωνήσανε με τους άντρες τους εξακολουθούσαν να κάνουν ότι τους έλεγε η μάνα τους-κακιά πεθερά του !!
    Προτείνω να τους πετάξουμε έξω και από το τσουλού να ανοίξει και καμιά θέση για τις φτωχές χώρες του Νότου…
    Μουρίνιε, Βενγγέριε και λοιποί, επιστρέψατε πάραυτα στις χώρες της ΕΕ κι αφήστε τα εγγλέζια στην ποδοσφαιρική αμορφωσιά τους !

  53. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  54. Γιάννης Ιατρού said

    Τα του Μπρεξιτ τα έχουμε αναλύσει/πιθανολογήσει/σχολιάσει προ πολλού στο σχετικό παλαιότερο νήμα. Και από τότε δεν άλλαξε κάτι ουσιώδες.

    Αφού πλέον άρχισε το παιχνίδι του πόκερ και τα χαρτιά υποχρεωτικά αρχίζουν να ξεσκεπάζονται, ουσιαστικά, εκείνο που έμεινε για ν’ ασχοληθούμε και να σχολιάσουμε είναι ο πλέον ο όλο και πιο ορατός γινόμενος σχεδιασμός διεκπεραίωσης, οι κινήσεις των υπολοίπων χωρών/οικονομικών συμφερόντων (και κυρίως της Γερμανίας με τους δορυφόρους της, αλλά και της Γαλλίας και των άλλων χωρών της Μεσογείου/του Νότου) καθώς και οι επιπτώσεις στον κάθε ένα από τους 27 εναπομένοντες. Χρόνο για να προετοιμαστούν και να οργανωθούν είχαν αρκετό, όλοι.

  55. Γς said

    46:

    >Το Ξιτ δεν ξέρω από πού βγαίνει<

    Κι ακόμα ηχεί στ αυτιά μου η φωνή ενός μπάτσου στο Penn Station στο Μανχάταν.

    Ε ξ ι τ !

    Τον είχε ρωτήσει ευγενέστατα μια φοβισμένη κοπελίτσα με σχιστά μάτια:

    Γουέρ ιζ δε εξάιτ? Πρίζ…

  56. Κοίτα θέμα πούβαλε ο Νικοκύρης, τη μέρα που μετακόμιζα! Σημαδιακούλι.

    Επιχείρησις «Γυφταργιό» εστέφθη με επιτυχία.
    Έπεται η επιχείρησις «Πολλά πλυντήρια», η οποία θα ολοκληρωθεί με το «Θα φτιάξεις ποτέ τη βιβλιοθήκη σου, ρε μλκ; Αύγουστος μπήκε!»

  57. Α! Και για το Σπειροειδή –> https://petapixel.com/2017/03/21/can-browse-437-complete-issues-soviet-photo-magazine-online/

  58. Νίκος Κ. said

    Φοβάμαι ότι το Brexit είναι το πρώτο κομμάτι του ντόμινο. Ακόμη πιο ανησυχητική είναι η απάθεια με την οποία το αντιμετωπίζει η Ε.Ε. Είναι η ίδια απάθεια με την οποία αντιμετώπισε το αποτέλεσμα των προεδρικών εκλογών στην Αυστρία, το προσφυγικό θέμα, τις συγκρούσεις στα σύνορά της (που μάλιστα τις υποδαύλισε) και τις τραπεζικές κρίσεις σε Ελλάδα, Κύπρο, Ιταλία (κι ενδεχομένως Γερμανία). Νεοφιλελευθερισμός και άγιος ο θεός. Εν τω μεταξύ οι 5 αστέρες στην Ιταλία έχουν πάρει για τα καλά κεφάλι. https://en.wikipedia.org/wiki/Opinion_polling_for_the_next_Italian_general_election
    Κι ο Τιτανικός συνεχίζει αγέρωχος την πορεία του. Αν το πηδάλιο είναι αδύνατον να στρίψει ας ακούσουμε για λίγο ακόμη τους ήχους μιας ευχάριστης μουσικής.

  59. Γιάννης Ιατρού said

    56: Πρόσεξε γιατί θα γίνει επιθεώρηση από κλιμάκιο 🙂

  60. 59 Από Μάη, στρατηγε μου! Κατέβασα και το γερμανικόν μου σχεδιαστήριον. Περί τα 30 χρόνια είχε να λειτουργήσει το πεντάλ αλλαγής κλίσης και τσούλησε πανάλαφρα!

  61. Γς said

    Είναι κι η άλλη Μέι. Η Βανέσα

    Toccata & Fugue, πριν 20 χρόνια

  62. sarant said

    61 Μέι κι αυτή;

  63. Γς said

    62:

    Ετσι προφέρεται Vanessa Mae

    Είναι και το Μέι Ντέι

  64. ΣΠ said

    Υπάρχει και αυτή η Τερέζα Μέι. Μια μικρή διαφορά στο πώς γράφει το όνομά της.
    http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/teresa-glamour-model-who-appeared-8398810

  65. Μπούφος said

    Εμείς πότε θα το πάρουμε το διαζύγιο από την Ε.Ε; Τι λένε οι καλώς πληροφορημένοι Σκύλοι (μπάτε, αλέστε και αλεστικά μη δώστε);

  66. Γς said

    64:

    Να’ σαι λέει με την Τερέζα Μέι με τα βυζιά και να σου λέει:

    -Αμα δεν σε βάλω κάτω ρε, να μην με λένε Θηρεσία!

    Στο τέλος όμως:

    -Εξπερμάτωσες χάνι;

  67. 65 Εγώ είμαι ένας χωριάτης, πλέον. Δεν ξέρω απ’ αυτά

    66 Κατουρα και λίγο, ρε συ! Ρίχνει και το σάκχαρο.

  68. ΣΠ said

    66
    Σκέφτεσαι όμως την ίδια φάση με την άλλη Τερέζα Μέι;

  69. Γς said

    68:

    Ε, μην φτάσουμε και στην Θηρεσία, ουπς, την Μαργαρίτα

    Εδώ με τον Γκόρμπι

  70. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Sparks – This Town * Ain’t Big Enough For Both Of Us

    Ron Mael – Russell Mael – Ian Hampton – Trevor White – Dinky Diamond

    *Union

    Τα αδελφια Mae(l)

  71. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    «This Town Ain’t Big Enough For Both Of Us»

    Zoo time is she and you time
    The mammals are your favourite type, and you want her tonight
    Heartbeat, increasing heartbeat
    You hear the thunder of stampeding rhinos, elephants and tacky tigers

    This town ain’t big enough for both of us
    And it ain’t me who’s gonna leave (R)

    Flying, domestic flying
    And when the stewardess is near do not show any fear
    Heartbeat, increasing heartbeat
    You are a khaki-coloured bombardier, it’s Hiroshima that you’re nearing

    R

    […]

    http://www.azlyrics.com/lyrics/sparks/thistownaintbigenoughforbothofus.html

  72. … Theresa May και … εύκολα λογοπαίγνια του τύπου MAY MAY GO ON IN MAY, …

    Ο ποδόγυρος της Μέι:

    May may make for major mayhem after May’s Mayday.

  73. μπελαλίδικη καὶ ὄχι μπελαλήδικη; ὁ μπελαλῆς δὲν εἶναι;

  74. Avonidas said

    #65. Εμείς πότε θα το πάρουμε το διαζύγιο από την Ε.Ε;

    Εμείς πληρώνουμε ήδη διατροφή…

  75. sarant said

    73 Ακολουθώ το ΛΚΝ, που το γραφει με ι:
    http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%22-%CE%AF%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%82+-%CE%AF%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B7+-%CE%AF%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%BF%22&dq=

  76. Μαρία said

    71
    Με η η παλιά: μπελαλήδ (ες) + -ικος
    Με ι η απλοποιημένη.

  77. gpoint said

    Κι αφού σκοτώθηκα ναρθώ με τις τομάτες μου τις πιπεριές, την βερυκοκιά τις τριανταφυλλιές, τις κοπριές και τα συμπαραμαρτυρούντα ανακαλύπτω πως άσπλαχνοι ληστές μου έκλεψαν τα περισσότερα εργαλεία και στηρίγματα για τις τοματιές….
    Πλησιάζουμε τον πάτο\ ή μου φαίνεται ;.

  78. leonicos said

    75
    Δεν ξέρω γιατί το λινκ σου χαρακτηρίζει την ορθογραφία μερακλίδικος ως απλοποιημένη. Θα τη θεωρούσα κανονική.

    Ακόμα και το σαφώς τουρκογενές ‘λι’ που σημαίνει ιδιότητα, καταγωγή κλπ δεν έχει κανένα λόγο να μεταγραφεί στην ελληνική με ‘η’, αφού ούτε και στην τουρκική είναι σταθερό λόγω της φωνηεντικής αρμονίας. Γράφονται ελληνικά σε ‘-λής’ επειδή η ελληνική κλίση το επιβάλλει.

    Πολλά είπα για να συμφωνήσω. Σκέψου τι θα έλεγα για να διαφωνήσω. Αλλά για όλα φταίει ο Gs

  79. leonicos said

    Φίλησε ο Γκορμπ τη Θάτσι;

    Πάντως το φιλί είναι ρώσικο. Άρα είχε την πρωτοβουλία. Πώς να μη βουλιάξει ένα κράτος με τέτοιον άντρα στο τιμόνι;

    Το ‘γενικώβε’ μου πιο πάνω πολύ μου άρεσε. Λέω να το καθιερώσω προσεχώβε

    Τον Γιώργο στο 49 είμαι ο μόνος που τον κατάλαβα;

  80. Γιάννης Ιατρού said

    77: Γιώργο, τι εργαλεία για ντοματιές; Δηλ. και εργαλεία, γενικά, και στηρίγματα; Από το ερημητήριο;

  81. Λ said

    Η πεθερά μου ήταν Τερέζα ή Ττιρίζα αν θέλετε, και στο κυπριακό πιστοποιητικό θανάτου της έγραψαν Θερέζα.

  82. gpoint said

    # 80

    τσουγκράνα, κασμά, φτυαράκι φυτεύματος από τα γενικά και μεταλλικά καλυμμένα με πλαστικό στηρίγματα του 1,5 μέτρου καμιά 50αριά… Είδα και τον απέναντι πρώτη φορά να δένει με αλυσίδα το σαράβαλο-μηχανάκι του, παναπεί αγριέψαν τα πράματα

  83. Πέπε said

    @78:
    Ναι, αλλά τα επίθετα σε -ήδικος (-λήδικος ή -τζήδικος) δεν παράγονται από τα ουσιαστικά σε -ής (πληθ. -ήδες);

    Ο μερακλής/μπελαλής/αεριτζής, ο μερακλήδικος κλπ..

    Αλλιώς δεν μπορούμε να δικαιολογήσουμε το δέλτα.

    Ναι μεν είναι δάνειο το -λι- (ή -τζι-), αλλά έχει υποστεί περαιτέρω εξελίξεις στα ελληνικά. Αν φτάναμε μόνο μέχρι τον δανεισμό και τέρμα, π.χ. «το Σεβνταλί-σοκάκι», εκεί θα ήταν σωστό το γιώτα. Αλλιώς, μου φαίνεται ότι ούτε συνεπές είναι ούτε απλούστερο από το ήτα.

  84. Μπούφος said

    74 χαχα!
    δεν τη σκέφτηκα βρε τη διατροφή. Εχεις δίκιο.

  85. Γιάννης Ιατρού said

    82: Δώσε τη γάτα για υιοθεσία και βρες ένα σκύλο άμεσα.

  86. Γιάννης Ιατρού said

    74: Avonidas

  87. #83 μὲ εἶχε ξαναπσχολήσει προσφάτως τὸ θέμα ὅταν μὲ τρόμο διαπίστωσα τὴν ἐξάπλωσι τὼν καταλήξεων -Ιδικο (πατσατζίδικο) ἀντὶ -ήδικο.δὲν συνηθίζονται μὲ τίποτε!

  88. spatholouro said

    #73/75
    Πιο εύλογο το αναπλοποίητο -ήδικο: έτσι ο Babis, αλλά και ο Τσοπανάκης στη Γραμματική του

  89. 47: Της Κροατίας και των τριγύρω τα σωστά είναι hrkst, cskst, slvskt, κλπ.

  90. Γς said

    77:

    >άσπλαχνοι ληστές μου έκλεψαν τα περισσότερα εργαλεία

    Πσαρά μου. Και σ άλλα μέρη

    Ένα μεσημέρι στης Ακρόπολης τα μέρη
    άπονοι ληστές
    κάναν τις πέτρες τις ζεστές λημέρι

  91. ΚΩΣΤΑΣ said

    Άσχετο, λίγο ακατάλληλο, αλλά επίκαιρο, ας το γράψω.

    Ο … γιλαδουγάμ’ς

    Ήταν η εποχή που ο ΟΤΕ είχε εγκαταστήσει, σε ένα καφενείο κάθε χωριού, εκείνα τα περίεργα τηλέφωνα – καβουρδιστήρια, γύριζες τη μανιβέλα και … έλα κέντρο, σύνδεσέ με με το τάδε νούμερο, και μιλούσες.
    Ο καφετζής του χωριού μας είχε φτιάξει σε ένα λερό δεφτέρι και έναν πρόχειρο τηλεφωνικό κατάλογο με 5-6 νούμερα, όπως: του γιατρού που δούλευε κοντότα – να μια λέξη με ενδιαφέρον, της αστυνομίας, μιας πιάτσας ταξί και τελευταίο είχε και το όνομα… γιλαδουγάμ’ς. Ε! έτσι είχε κατανοήσει και ερμηνεύσει τη λέξη σπερματεγχύτης. Είχε βγει η μόδα να γονιμοποιούν τις αγελάδες με τεχνητή σπερματέγχυση.

    Γιατί τα λέω αυτά; ε, να σήμερα έμαθα για το επίδομα αλληλεγγύης που πήρε ο Μπαλαούρας.

    Καημένη αγελάδα, να έχεις άντρα βόδι, παιδί μοσχάρι και να σε… τακτοποιεί ο Μπαλαούρας!

    http://www.topontiki.gr/article/211600/mpalaoyras-doyleya-os-spermateghytis-ageladon

  92. Γιάννης Ιατρού said

    αφού δεν βλέπω κίνηση με το μπρέξιτ ….

  93. Σωτήρς said

    «Fog on the Channel – Continent cut off»
    (Ομίχλη στο Στενό (της Μάγχης) – Αποκλείστηκε η ήπειρος)

    Πως ακούγεται τώρα πια το αστειάκι;

    Πριν λίγους μήνες διάφοροι εγγλέζοι πολιτικάντηδες απειλούσαν ότι θα γίνουν φορολογικός παράδεισος, τώρα η Μέι συνδέει εμπορική συμφωνία με την ασφάλεια, λέγοντας ότι είναι δύσκολοι καιροί για την Ευρώπη.
    Τι είναι το επόμενο που θα πούνε για να αποκτήσουν πρόσβαση στην ενιαία αγορά χωρίς τους ευρωπαϊκούς κανόνες; Λέτε να μας βομβαρδίσουν με σπαμ σπαμ σπαμ;

  94. ndmushroom said

    Σχεδόν εκατό σχόλια και κανένας δεν πρόσεξε ότι ο Νικοκύρης έχει ανάποδα τις επιλογές του Σκωτσέζικου δημοψηφίσματος; Πολύ ντεφορμέ μας βρίσκω σήμερα…
    https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRfClL8Dhx4bAOgXpcuo9_IBPIloYvaU0e350AynULPA3rbkAnhxQ

  95. Pedis said

    να θυμηθούν τα ώριμα νειάτα τους οι οβερσίξτυ όταν ακόμη υπήρχαν κωθώνια και ψιλά για μασούλημα.

    Πλέον δεν έχουν μείνει τα ψιλά.

  96. Γιάννης Ιατρού said

    96. καλά τό είπα στο #93 πως έρχεται Πάσχα ….

  97. Pedis said

    Οι τσοπαναραίοι άλλαξαν κάπα, Γιάννη. Μυαλά, τα πρόβατα, όχι.

  98. ΚΑΒ said

    75, 76. Η ίδια περίπτωση και με τα -ήσιος ή -ίσιος; π.χ. παλικαρίσιος ή παληκαρίσιος; Ο Μπ. θέλει -ήσιος, το ΛΚΝ -ίσιος. το χρηστικό, όπως συνήθως, θέλει και τα δυο.,

  99. ΚΑΒ said

    99. Το χρηστικό το θέλει μόνο -ίσιος.

  100. Γς said

    Κι ένα ευφυολόγημα του ποινικολόγου Σάκη Κεχαγιόγλου στην εκπομπή του Γρηγόρη Αρναούτογλου The 2night Show στον Ant1 τώρα:

    -Νόμος είναι το δίκιο του πελάτη

  101. Pedis said

    Αυτός εδώ ήταν υπουργός επί Σαμαρά στο β’ μνημόνιο, έγινε ΔτΤΕ, ακούνητος και καπετάν γαμάω επί σύριζα του γ’ μνημονίου, λύνει και δένει, και μας τη λέει:

    Το ασφαλιστικό σύστημα παρά τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει με τα προηγούμενα μνημόνια παραμένει δαπανηρό και γενναιόδωρο υποστήριξε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας …

    και συνεχίζει ο κοπρίτης

    Οι πολιτικές αυτές περιλαμβάνουν την παράταση του εργασιακού βίου και την αύξηση της απασχολησιμότητας των εργαζομένων μεγαλύτερης ηλικίας

    Δεν δίνω τον λίκνο επειδή είναι της ΣΚατημερινής.

  102. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
    Βρέθηκαν στην… Καραϊβική 2,5 εκατ. δολάρια του ΥΠΕΞ
    […]
    Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου τα προγράμματα αυτά δεν υλοποιήθηκαν, καθώς η ελληνική πλευρά δεν είχε μεριμνήσει για τη σύνταξη και υπογραφή του απαιτούμενου Μνημονίου Κατανόησης, στο οποίο θα προβλέπονταν υποχρεώσεις και μηχανισμοί για την παρακολούθηση και τον έλεγχο εφαρμογής της Συμφωνίας.

    «Η συνέπεια των “παραλείψεων” ήταν να βρεθεί το εν λόγω ποσό, χωρίς να μας είναι γνωστό με τίνος την απόφαση, ως επένδυση σε έντοκο ομόλογο δημοσίου, χώρας της Λατινικής Αμερικής, με μηνιαία απόδοση 5%» τονίζεται στην ανακοίνωση.

    Επιπλέον, το υπουργείο Εξωτερικών έχει ήδη εντοπίσει και ζητήσει την επιστροφή άλλων 10 εκατομμυρίων δολαρίων που είχαν δοθεί (κατά την περίοδο 2008-2009) χωρίς τις απαραίτητες διασφαλίσεις σε διάφορους οργανισμούς και φορείς του εξωτερικού. Τα ποσά αυτά παραμένουν έως σήμερα αναξιοποίητα.

    Τέλος, το ΥΠΕΞ υπογραμμίζει ότι θα προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να αποδοθούν διαπιστούμενες ευθύνες.

    http://www.efsyn.gr/arthro/vrethikan-stin-karaiviki-25-ekat-dolaria-toy-ypex

  103. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα

    91 Για την κοντότα έχουμε γράψει άρθρο
    https://sarantakos.wordpress.com/2012/06/29/condotta/

    95 Δίκιοέχεις, το έβαλα ανάποδα

    102 Όχι ότι μπορούσε ο ΣΥΡΙΖΑ να αλλάξει τον διοικητή της ΤτΕ η οποια υπάγεται στην ΕΚΤ

  104. EΦΗ - ΕΦΗ said

    https://mobile.twitter.com/konel_valar/status/847398251628183553

  105. ΚΩΣΤΑΣ said

    104 α
    Συγνώμη, είμαι σχετικά νέος στο ιστολόγιο, θα το μελετήσω.

  106. Γς said

    102:

    >Δεν δίνω τον λίκνo επειδή είναι της ΣΚατημερινής.

    😉

  107. Pirros said

    Για τα δημοψηφίσματα του 1972, περί εισόδου στην ΕΟΚ την 1/1/1973:

    Έγιναν σε τρεις χώρες (Ιρλανδία, Δανία, Νορβηγία). Οι δύο πρώτες είπαν ναι (οι Ιρλανδοί με 83%, οι Δανοί με 63%), ενώ οι Νορβηγοί είπαν όχι με 53%. Δημοψήφισμα έγινε και στη Γαλλία, για τον αν δέχονται τη διεύρυνση. Τη δέχτηκαν οι Γάλλοι, με ποσοστό 68%.

    Η Βρετανία μπήκε στην ΕΟΚ χωρίς δημοψήφισμα, όμως έγινε αργότερα (το ’75) με το ερώτημα αν θέλουν να παραμείνουν. Οι Βρετανοί είχαν πει ναι, με ποσοστό 67%.

  108. Pedis said

    # 194 – 102 Όχι ότι μπορούσε ο ΣΥΡΙΖΑ να αλλάξει τον διοικητή της ΤτΕ η οποια υπάγεται στην ΕΚΤ

    Καλά είναι φανερό, τίποτα δεν μπορεί να κάνει ο σύριζα … απλώς προεδρεύει … το ύστατο επιχείρημα των πασόκων. Το θυμάσαι;

    —-

    Να με βάλεις να κοιτάξω τώρα το καταστατικό της ΤτΕ; Για να μου βρει μετά ο/η αποκάτω τη διάταξη Χ/$/Σ#1781/14 βαση της οποίας, τάχα μου, δέθηκαν τα χέρια της κυβέρνησης, που θέλει αλλά δεν μπορεί, και δεν ήθελε αλλά μπόρεσε να κάνει τα ακριβώς ανάποδα από κείνα που έλεγε ότι ήθελε και μπορούσε;

    Ο ∆ιοικητής και οι Υποδιοικητές διορίζονται για μία εξαετία, με Προεδρικό ∆ιάταγμα, μετά πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου, κατόπιν προτάσεως του Γενικού Συμβουλίου της Τράπεζας, υποχρεούνται δε να διαθέτωσιν ολόκληρον τον χρόνον
    αυτών διά τας υποθέσεις της Τραπέζης, εξαιρουμένων των περιπτώσεων καθ’ ας νόμω αποτελούσι μέλη ∆ιοικητικών Συμβουλίων νομικών προσώπων ∆ημοσίου ∆ικαίου ή ∆ημοσίων Επιχειρήσεων ή Κρατικών συμβουλευτικών Σωμάτων. Λαμβάνουσι μισθόν και αμοιβάς οριζομένας υπό του Γενικού Συμβουλίου. Η αμοιβή αυτών δεν δύναται να ορίζηται υπό την μορφήν προμηθείας (ποσοστών) ή συμμετοχής εις τα κέρδη της Τραπέζης. Ο τε ∆ιοικητής και οι Υποδιοικηταί δύνανται να επαναδιορισθώσιν.
    (άρθρο 29)
    http://www.bankofgreece.gr/BoGDocuments/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C_%CE%88%CE%BA%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%B7_%CE%99.pdf

    Όλα γίνονται, Νικοκύρη, πλέον, και του σπανού τα γένια.

    (Άσχετο: ο γραμματικός του αρχιεπισκόπου κάνει υπερωρίες στη γραμματεία της ΤτΕ;! )

  109. 99, … 75, 76. Η ίδια περίπτωση και με τα -ήσιος ή -ίσιος; π.χ. παλικαρίσιος ή παληκαρίσιος; …

    Εξαιρούνται τα
    παραδείσιος,
    μαρκήσιος,
    Iλίσιος (στον πληθυντικό),
    Αρτεμίσιος,
    Διονύσιος,
    Χ-νήσιος,
    γνήσιος,
    ακιπήσιος,
    περίσσιος,
    Παρίσιος (στον πληθυντικό) και
    – last but not least –
    Παΐσιος.

  110. 109, … ο γραμματικός του αρχιεπισκόπου κάνει υπερωρίες στη γραμματεία της ΤτΕ;! …

    Απ’ την Αγία Τράπεζα
    στην
    Τράπεζα της Ελλάδος;

  111. spiral architect said

    Αχ Ευρώπη, αχ Ευρώπη
    εσύ μας μάρανες, εσύ μας μάρανες
    Μας τη φέραν οι βάρβαροι
    Μας θαμπώσαν με δώρα
    Με χαντρούλες πολύχρωμες
    και κουτιά κόκα κόλα

    Μας τη φέραν οι βάρβαροι
    μας φλομώσαν στο ψέμα
    μας τρελάναν στα πέναλτι
    και δεν έχουμε τέρμα.

  112. Alexis said

    #109: Το «εγώ απλώς προεδρεύω» ήταν του Αντρέα και δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση «το ύστατο επιχείρημα των πασόκων». Από το 87-88 που ειπώθηκε μέχρι το 2004 που η εκσυγχρονιστική ΠΑΣΟΚάρα παρέδωσε στον Κωστάκη τον Β’ γίνανε πράματα και θάματα (ή σημεία και τέρατα, αν προτιμάς). Δες και δική σου φωτό στο σχόλιο 96, το οποίο, αν δεν κάνω λάθος, είναι από τις εκλογές του 2000, ή από τις ευρωεκλογές του 1999.
    Το απόσπασμα από το καταστατικό της ΤτΕ που έβαλες τι ακριβώς αποδεικνύει;
    Σαφώς και μπορούν να γίνουν τα πάντα στην πολιτική.
    Αρκεί να υπάρχουν δύο πράγματα: 1)Πολιτική βούληση και 2)Η απαραίτητη λαϊκή στήριξη.
    Στην περίπτωσή μας ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ μπορούσε ούτε ο λαός ήθελε τη σύγκρουση.

    With farts eggs cannot be dyed.

  113. spiral architect said

    Έχουμε πιάσει πάτο. Πιο κάτω δεν γίνεται.
    H ποινικοποίηση των αστέγων στη Βρετανία

  114. Μεταφραστής said

    Έχουμε και το άλλο το πρόβλημα. Πως θα την ονομάζουν οι Άγγλοι την αστυνομία του Λονδίνου; Αφού η ονομασία Scotland Yard θα ακούγεται πολύ σκωτσέζικη και δεν θα τους αρέσει χωρίς τη Σκωτία ως τμήμα του ΗΒ, αλλά μέλος της ΕΕ.
    Πω πω πω πονοκέφαλος!!!

    χαχαχαχαχα

  115. giorgos said

    https://www.efsyn.gr/arthro/katadikazoyn-tin-ellada-gia-ti-manolada

  116. Παναγιώτης Κ. said

    @116. Αυτό και αν δεν είναι θέμα για σχολιασμό!

  117. Πέπε said

    @99:
    Κατά τη γνώμη μου δεν είναι ακριβώς ίδια περίπτωση. Στα -[i]δικος το η στηρίζεται σε λόγους που δεν αμφισβητούνται από όσους θέλουν ι, απλώς αυτοί απλοποιούν. Στα -[i]σιος υπάρχουν άλλα επιχειρήματα για το η και άλλα για το ι, και άλλοι προκρίνουν τα μεν, άλλοι τα δε.

  118. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    Που είναι το φρέσκο; 9.55 πήγε. Αίσχος!

  119. sarant said

    Καλημέρα από εδώ!

    119 Aργησαν να το φέρουν, είχε κίνηση στο δρόμο 🙂

    109 Από αυτό ακριβώς που παραθέτεις επιβεβαιώνεται ότι ΔΕΝ μπορεί η ελληνική κυβέρνηση να ΑΛΛΑΞΕΙ τον Διοικητή της ΤτΕ Μπορεί να τον διορίσει μόνο όταν λήξει η θητεία του προηγούμενου.

    Αν θυμάσαι, το 2014 που διορίστηκε ο Στουρνάρας, ο Τσίπρας είχε πει ότι δεν μπορεί ο Σαμαράς να διορίσει διοικητή χωρίς συνεννόηση με την αντιπολίτευση, ακριβώς διότι η θητεία του θα έπιανε και της επόμενης κυβέρνησης χωρίς δυνατότητα αλλαγής.

  120. Μεταφραστής said

    114
    Σχετικά με νόμους ποινικοποίησης των αστέγων αλλά και για την δημιουργία αστέγων οι Άγγλοι είναι πολύ εφευρετικοί. Αλλά και οι λεγόμενες ΜΚΟ που δήθεν υποστηρίζουν τους άστεγους δεν υστερούν.
    1) Όταν κάποιος ψάχνει να νοικιάσει διαμέρισμα ή μάλλον δωμάτιο, αφού τα νοίκια των διαμερισμάτων είναι απλησίαστα, το πρώτο που συνήθως ρωτάει ο ιδιοκτήτης ή το μεσιτικό γραφείο είναι αν ο υποψήφιος πέρνει κάποιο επίδομα. Αν ναι, απορρίπτεται ασυζητητί, ενώ ξέρουν ότι το επίδομα ενοικίου το πληρώνει ο δήμος. Αλλά το κάνουν ανάμεσα στα άλλα και για να κρύψουν εισόδημα, ώστε να μην πληρώσουν φόρο.
    2) Ενώ σε πάρα πολλές ευρωπαϊκές χώρες υπάρχει ανώτατο όριο στα νοίκια, στη Βρετανία δεν υπάρχει. Αυτό σημαίνει, ότι αν ο ενοικιαστής υπογράψει συμβόλαιο για κάποιο δωμάτιο μινιατούρα και στο συμβόλαιο το νοίκι ορίζεται σε π.χ. ένα εκατομμύριο λίρες την εβδομάδα ή το μήνα, αυτό είναι νόμιμο, ενώ σε άλλες χώρες οι ιδιοκτήτης πάει φυλακή λόγω εκμετάλευσης.
    3) Ξέρω μια λεγόμενη ΜΚΟ που βοηθάει, λέει, τους άστεγους να βρούν να νοικιάσουν για να μην μένουν στους δρόμους, αλλά υπό την προϋπόθεση, ότι μέχρι να βρούν σπίτι, θα κοιμούνται σε χώρο αυτής της ΜΚΟ τη νύχτα και θα διαμένουν όλη την ημέρα εντός αυτού του χώρου. Πες τε το όπως θέλετε, αλλά εμένα μου θυμίζει φυλακή.

  121. Γς said

    116, 117:

    Εγώ ακόμα δεν μπορώ να φάω φράουλες χωρίς να φοβάμαι μην σπάσω κανα δόντι.
    Από τα σκάγια…

  122. Pedis said

    120 – Νικοκύρη,

    στο 102 λες

    Όχι ότι μπορούσε ο ΣΥΡΙΖΑ να αλλάξει τον διοικητή της ΤτΕ η οποια υπάγεται στην ΕΚΤ

    σου απέδειξα ότι είναι άσχετο πού υπάγεται, επειδή ο διορισμός είναι εσωτερική υπόθεση, δηλ. της κυβέρνησης,

    στο οποίο επανέρχεσαι, το δέχεσαι, και το χρησιμοποιείς έτσι:

    Αν θυμάσαι, το 2014 που διορίστηκε ο Στουρνάρας, ο Τσίπρας είχε πει ότι δεν μπορεί ο Σαμαράς να διορίσει διοικητή χωρίς συνεννόηση με την αντιπολίτευση, ακριβώς διότι η θητεία του θα έπιανε και της επόμενης κυβέρνησης χωρίς δυνατότητα αλλαγής.

    ενώ αμέσως πιο πάνω γρέφεις:

    Από αυτό ακριβώς που παραθέτεις [σ.σ. χωρίο το καταστατικού -> # 109 ] επιβεβαιώνεται ότι ΔΕΝ μπορεί η ελληνική κυβέρνηση να ΑΛΛΑΞΕΙ τον Διοικητή της ΤτΕ Μπορεί να τον διορίσει μόνο όταν λήξει η θητεία του προηγούμενου.

    Χέλι είσαι;!

  123. Pedis said

    Να τον πέταγε να πάει στο διάολο το τομάρι.

    Αν η κυβερνηση δεν μπορεί, σύμφωνα με την προσέγγισή σου, να απολύσει τους υπάλληλους της στρατηγικής διεύθυνσης της χώρας, να μας το πουν,

    να ξέρουμε ότι ψηφίζουμε για τις θέσεις Β’ βοηθού του τοποτηρητή μάνατζερ της Ευρωπαικής Κεντρικής Τράπεζας.

  124. Pedis said

    -> 113 απάντησες στον Νικοκύρη … -> πολιτική βούληση.

    Μερσί.

  125. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    Νικοκυρη είσαι αξιοθαύμαστος! Μέχρι το Πάσχα ,αν συνεχίσεις με ζέση και πίστη, που ξέρεις! Μπορεί το ντουβάρι να αποκτήσει αυτιά και νοημοσύνη… θαύματα γίνονται!

  126. sarant said

    123 Δεν καταλαβαίνω πού υπάρχει αντίφαση σε αυτά που γράφω. Από την αρχή έγραψα (διότι αυτό ισχύει) ότι η κυβέρνηση κάθε χώρας διορίζει μεν τον διοικητή της κεντρικής τράπεζας αλλά δεν μπορεί να τον αλλάξει εφόσον έχει διοριστεί.

  127. Pedis said

    Ε, καλά, είναι όλα γραμμένα.

    Και δίκιο να είχες, που δεν έχεις, ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να κάνει κάτι επειδή ο διορισμός τοτ Διευθυντη της ΤτΕ είναι υπόθεση της ΕΚΤ

    και δίκιο να είχες, που δεν έχεις, ότι επειδή ο διορισμός είναι για εξαετία η κυβέρνηση δεν μπορεί να τον στείλει στα κομμάτια,

    φαινεται να αποδέχεσαι ως εφικτό ότι η κυβέρνηση μπορεί να στέλνει στο γεροδιάολο 10 εκ μαλάκες.

  128. Pedis said

    και τάχα μου:

    Οι προτάσεις Στουρνάρα προκάλεσαν εκ νέου την αντίδραση του Μαξίμου και σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, κυβερνητικές πηγές σχολίαζαν πως ο διοικητής της ΤτΕ Γιάννης Στουρνάρας «προωθεί απόψεις που είναι πιο ακραίες, ακόμα και από αυτές των υπερασπιστών του πιο σκληρού αμερικανικού φιλελευθερισμού» και πως οι απόψεις αυτές «οδηγούν στην πλήρη απορρύθμιση και είναι της λογικής, ο καθένας μόνος του»

    Από την εφσυΡ

    Προσοχή! θα χαλάσουν οι σχέσεις σας, θα κακιώσει ο κοπρίτης, κι άμα το μάθει ο Ντράγκι, θα το πει στον Γερούν και θα μαλώσουν τον Τσακαλώτο ότι δεν κάνει καλά το χόμγουρκ και στο τέλος θα βρούμε τον μπελά μας!

  129. Alexis said

    #125: Όχι, δεν απάντησα στο Νικοκύρη, απάντησα σε σένα, στο γιατί δεν άλλαξε ο ΣΥΡΙΖΑ τον Στουρνάρα.
    Δεν προβλέπεται αλλαγή του Διοικητή της ΤτΕ από την εκάστοτε κυβέρνηση.
    Ουσιαστικά ο μόνος τρόπος για να τον αντικαταστήσει ήταν να τον εξαναγκάσει (με ποιόν τρόπο άραγε; ) σε παραίτηση. Και να διορίσει μετά κάποιον άλλον.
    Προφανώς θα υπήρχε κάποιος νομιμοφανής τρόπος για να τον «παραιτήσει», γιαυτό έγραψα ότι «στην πολιτική όλα γίνονται». Αλλά τότε θα έπρεπε να συγκρουστεί με Ε.Ε. και Ε.Κ.Τ.
    Ε, δεν το έκανε.
    Αυτά. Χωρίς άλλα σχόλια…

  130. voulagx said

    #128: 10εκ. + 1 εσυ = 10.000.001, μαθε αριθμητικη, ρε μαλακα.

  131. Alexis said

    Ποιος παλιός πολιτικός είχε πει «Μην υποβάλλετε παραιτήσεις διότι ενίοτε γίνονται αποδεκτές»;

  132. Pedis said

    # 131 – Ρε μπαγάσα, θες να μειώσεις κατά ένα εκατομμυριοστό το βάρος της μαλακίας που σου αναλογεί. Θυσιάζομαι.

  133. Pedis said

    # 130 – Κοίτα, Alexis, αν δεχτείς ότι η εκάστοτε κυβέρνηση δεν είναι σε θέση να διορίσει άνθρωπους της εμπιστοσύνης της σε στρατηγικής σημασίας, (και μιλάμε για μη αιρετές, έτσι;) γραφειοκρατικές θέσεις, τότε τι νόημα έχει το πανηγύρι. Αλλά δεν είναι ότι δεν μπορεί, αλλά ότι κι ο Στουρνάρας και η κυβέρνηση είναι στην ίδια μπάντα.

  134. sarant said

    128 Δεν απέδειξες το «που δεν έχεις», πάντως.

  135. Pedis said

    # 135 – Ε, καλά, θες να το κουράσουμε κι άλλο; Απλά ήταν αυτά που ανταλλάξαμε … και στο κάτω-κάτω εσύ μας μαθαίνεις ελληνικά δω μέσα … 🙂

    Αν δεν θες να παραδεχτείς ότι δεν απολύουν τον Στουρναρα επειδή δεν θέλουν, επειδή τους βολεύει, επειδή τάχουν κάτσει σε όλα σε αυτό θα κάνουν τους θιγμένους, επειδή είναι στην ίδια μπάντα κι όχι επειδή δεν μπορούν ή έχουν τα χερια δεμένα δεν ξέρω από ποιο νόμο, θεό ή δαίμονα, δεν θα χαλάσουμε τις καρδιές μας.

  136. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    98.Pedis >>Οι τσοπαναραίοι άλλαξαν κάπα
    τσοκαναραίοι ε; 🙂

    Άραγε οι υπάλληλοι της ΤτΕ έχουν και άλλο μισθοδοτικο-συνταξιοδοτικό (μη «ελεγχόμενο»από τα μέτρα λιτότητας) καθεστώς έναντι των άλλων τραπεζοϋπαλλήλων;

  137. voulagx said

    #133: Αφου παραδεχτηκες οτι εισαι μαλακας, εκτιμω δεοντως την θυσια σου.

  138. Γιάννης Ιατρού said

    Καλά πάμε από αβρότητες … Να μου πείτε, όλα έχουν ειπωθεί εδωμέσα. Απλά δεν τα έχουν ακούσει όλοι.

    Ένα πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ότι αυτοί που θα έπρεπε να είναι στην ψειρού συνήθως είναι στην Ψαρρού!

  139. Pedis said

    # 138 – κρίμα, αν και ομολογώ ότι δεν περίμενα ένα πιο εξεζητημένο γύρισμα από σένα.

  140. Γιάννης Ιατρού said

    140: Σκύλε, το είδα κι εγώ χθές, αλλά δεν έβγαλα συμπέρασμα. Δηλαδή κεραυνός του έπεσε; Περίεργο, γιατί τα λάστιχα του αυτ/του συνήθως μονώνουν, οπότε … έχεις μιά περίπτωση όπως περίπου του αεροπλάνου στον αέρα.

  141. Μην ήταν κανένα καλώδιο υψηλής τάσης (αόρατο για το θολό βίντεο);

  142. ΓιώργοςΜ said

    Κεραυνός δύσκολα πάντως, δε φαίνεται η διαδρομή του πουθενά. Εγώ βλέπω μόνο μια έκρηξη, ίσως ηλεκτρική, ίσως όχι, και καπνούς μέσα από το αυτοκίνητο. Θα μπορούσε να είναι έκρηξη βενζίνης. Η ψευδαίσθηση της επιμήκους μορφής της λάμψης οφείλεται μάλλον στο φακό-εκτείνεται και κάτω από το σημείο της έκρηξης
    [CSI mode off]

  143. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    Mπορεί να είναι κεραυνός. Τα λάστιχα δεν προστατεύουν από τέτοια εκκένωση.Είναι μονωτής, ναι . Αλλά αν σκεφτούμε ότι ο κεραυνός «καίει» κεραμικούς μονωτές καλώδίων ή απλά ότι όταν ο κεραυνός πέφτει έχει ήδη διασχίσει αρκετά χιλιόμετρα ατμόσφαιρας (που είναι εξαιρετικό μονωτικό!) καταλαβαίνουμε οτι η όποια προστασία προσφέρουν τα λάστιχα του αυτοκινήτου (ή οι λαστιχιένιες σόλες σε έναν πεζό) είναι αστείο πράμα για τα εκαττομμύρια Βολτ του κεραυνού! Απλά το αυτοκίνητο είναι ένα είδος κλωβού του Φάραντεη και προστατεύει μέσω μεταφοράς της ηλεκτρικής ενέργειας από τη μεταλική οροφή στα υπόλοιπα μέταλα εξωτερικά του αυτοκινήτου και απο κει στη Γη.

  144. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    144. Πώς να φανεί η διαδρομή και το ζιγκ-ζαγκ από τόσο κοντινή λήψη; Βλέπουμε τον κλάδο στα τελευταία του μέτρα μόνο.

  145. Pedis, δεν σε καταλαβαίνω. Το τι θα ήθελε ισως να κάνει η Κυβέρνηση είναι άλλο ζήτημα, αλλά ο Νόμος είναι σαφής: η Κυβέρνηση διορίζει τον Διοικητή, αλλά ΔΕΝ τον παύει, τουλάχιστον όχι κατά βούληση (υποθέτω κάτι θα προβλέπεται για περιπτώσεις παρατεταμένης απουσίας κλπ.) Τώρα βέβαια, πλειοψηφία έχει (ακόμα) στη Βουλή, θα μπορούσε ν’ αλλάξει τον νόμο — αλλά αν το έκανε , θα ερχόταν σαφώς σε σύγκρουση με την ΕΚΤ και τις χώρες (δεν είναι μόνο η Γερμανία) που θέλουν όντως ανεξάρτητη την Κεντρική Τράπεζα, κατά τα οριζόμενα στη Συνθήκη του Μααστρίχτ, και από τις οποίες αυτή τη στιγμή ζητιανεύει δανεικά, οπότε μάλλον δεν θα ήταν σκόπιμο!

  146. Pedis said

    # 147 – Τώρα βέβαια, πλειοψηφία έχει (ακόμα) στη Βουλή, θα μπορούσε ν’ αλλάξει τον νόμο …

    Μπράαβο. (Και δεν το επιχείρησε ούτε είχε σκοπό.)

    … αλλά αν το έκανε , θα ερχόταν σαφώς σε σύγκρουση με την ΕΚΤ …

    Μέχρι εδώ, μέσα! Δηλ. έτσι είναι από την οπτική γωνία των πολιτικών επιδιώξεων, στοχεύσεων και … ντιλς των κυβερνήσεων γαπ, παπαδήμα, σαμαρά, ορθή εκτίμηση. Δεν αντιλέγω καθόλου.

    Αυτό που λέω, όμως, είναι το ίδιο ισχύει (τετριμμένο, πλέον) και για την τωρινή κυβέρνηση, την αλτέρνατιβ, τρομάρα της …

    και ήταν φως φανάρι και πριν το ’15 ότι θα κατέληγε εδώ που έφτασε (φοβόμουν ότι θα το έκανε ολισθαίνοντας και δεν θα γινόταν αμέσως κατανοητό από τον κόσμο του, μα το έκανε με άλματα, αλλά και πάλι …).

  147. sarant said

    147-8 Δεν είναι μόνο ότι θα έβρισκε αντίθετους τους δανειστές, είναι ευθεία παραβίαση του ενωσιακού δικαίου, το οποίο υπερισχύει ακόμα και σε σχέση με το Σύνταγμα.

  148. Pedis said

    α. Ε, και;

    β. στους «έξω» δεν τάχανε πει αυτά, μα με την άνεση που το γράφεις καταλαβαίνω ότι οι «πιο μέσα» είχαν υπόψη μέχρι πού θα τους επιτρεπόταν να παίξουν το ρόλο του εναλλακτικού και μάγκα σε σχέση με στους γαπαπαδημοσαμαράδες, έτσι;

  149. Pedis said

    α προπό, έχεις διαθέσιμο τον σχετικό κανονισμό, ότι η αλλαγή του καθεστώτος διορισμού του Διευθυντή της ΤτΕ, όχι ο διορισμός αυτός καθευατός που όπως σου έδειξα πιο πάνω είναι εσωτερική υπόθεση, υπάγεται στην δικαιοδοσία έγκρισης της ΕΚΤ και ότι η όλη διαδικασία υπάγεται στο ενωσιακό δίκαιο κλπ κλπ ;

  150. Γιάννης Ιατρού said

    145: Όντως κεραυνός Κίντο, εδώ από το σχετικό καρέ επεξεργασμένο η τροχιά

  151. Pedis ==> https://twitter.com/samoporadidop/status/847514221097205761

  152. Γιάννης Ιατρού said

    152: (συνέχεια) Αλλά φαίνεται πως το πήρε ξώφαλτσα και κτύπησε κυρίως στην άσφαλτο/δρόμο, το όχημα συνεχίζει λίγο τηξν πορεία του, αλλά τελικά η φωτιά επεκτείνεται προφανώς (κοντά) στο ντεπόζιτο καυσίμων και μετά από λίγο θεριεύει κλπ. με τα τελικά αποτελέσματα.

    Εδώ το καρέ που συνεχίζει την πορεία του το όχημα μετά τον κεραυνό και ένα πρός το τέλος που αρχίζει η εγκατάληψη, αφού αυτό σταματά

  153. Οι τελευταίοι καπνοί είναι από το πεπτικό σύστημα των επιβατών.

  154. ΓιώργοςΜ said

    145, 152: Ο κεραυνός δε μονώνεται με τα λάστιχα βέβαια, αλλά διαλέγει τη διαδρομή ελάχιστης αντίστασης προς το έδαφος. Ανάμεσα σε τόσα κτίρια και κολόνες, για να τραβήξει τον κεραυνό το αυτοκίνητο θα έπρεπε να ήταν κάργα φορτισμένο με στατικό (που δεν αποκλείεται, βέβαια).
    Επίσης, αν δει κανείς ολόκληρο το καρέ, η ένταση φωτός είναι ίδια σε μια ευθεία γραμμή εκατέρωθεν της έκρηξης, οπότε μάλλον είναι ψευδοεικόνα. Θα περίμενα πολύ ισχυρότερη λάμψη και μεγαλύτερη σε διάρκεια (πχ εδώ ), δεν επιμένω όμως γιατί η ποιότητα του βίντεο είναι πολύ κακή και ίσως και το frame rate πολύ χαμηλό για να το «γράψει».

  155. Pedis said

    Μωρέ είναι κούκλος, φτύστον. Από το 2012, πέντε χρονάκια κοντά, ακλόνητος. Δερβέναγας. Αλλά και πριν, παπανδρεοσημιτικός, μακριά καριέρα. Θα τον δεις και παραπάνω, νέος είναι

  156. Pedis said

    158 -> 153

  157. Γιάννης Ιατρού said

    157: Γιώργο,
    βασικά έπεσε πίσω από το όχημα, εδώ με περεταίρω επεξεργασία φαίνεται καλύτερα

  158. spiral architect said

    Σκύλε και Κίντο, οι κεραυνοί στην αστική περιοχή σπάνια πέφτουν σε καταστρώματα δρόμων ή θα περάσουν μέσα από άνθρωπο γιατί υπάρχουν ψηλότερα κτίρια που θα αναλάβουν αυτή τη δουλειά, αν και κάποτε στην παραλία του Μοσχάτου περιμένοντας με συνάδελφο να κοπάσει η βροχή μέσα σε αυτοκίνητο είδαμε κεραυνό (και ξεκουφαθήκαμε κιόλας) που έπεσε στην μπαζωμένη παραλία μετά τη Λ. Ποσειδώνος.
    Και ναι, το βίντεο δείχνει μια ατμοσφαιρική εκκένωση-κεραυνό με αίτιο τη φορτισμένη ατμόσφαιρα και αφορμή το αυτοκίνητο -ποιος θα το περίμενε- που προκάλεσε ιονισμό-διάσπαση του μονωτικού μέσου, του αέρα.

  159. Σπειροειδή, αυτό το είδες; https://petapixel.com/2017/03/21/can-browse-437-complete-issues-soviet-photo-magazine-online/

  160. Γιάννης Ιατρού said

    161: Σπειροειδή
    Σωστό αυτό με τα κτή(ί)ρια 🙂 κλπ. γύρω-γύρω. Αλλά αν προσέξεις, ο δρόμος αυτός με τα κτίσματα σ΄αυτό το σημείο γύρω του στο βιντεάκι μπορεί να χωρέσει μια «σφαίρα» με ακτίνα ~20μ. (που είναι και η μικρότερη δυνατή ακτίνα) για μία rolling sphere και για εκκένωση τάξεως Ι (περίπου 3 kA). Μάλλον κανένα καπάκι αποχέτευσης στον δρόμο (;;;)

  161. sarant said

    Eντυπωσιάζομαι από τα σχόλια!

  162. Ριβαλντίνιο said

    @ 155 Σκύλος

    🙂 🙂 🙂

    =================================

    Να ρωτήσω μια παιδική απορία ; Αφού πέφτει κεραυνός στην θάλασσα πως αυτή δεν παραμένει ηλεκτρισμένη ; Δηλαδή να μπαίνουμε μέσα και να παθαίνουμε ηλεκτροπληξία και να γινόμαστε κάρβουνο ; Την ίδια απορία έχω και για τα ηλεκτροφόρα χέλια. Καταλαβαίνω πως η θάλασσα είναι τεράστια και τα εξασθενεί. Αλλά μπορεί κάποιος να εξηγήσει εκλαϊκευμένα με λίγα λόγια πώς συμβαίνει ;

    Υ.Γ. Εάν με κράξετε ή με χλευάσετε θα επανέλθω ρωτώντας πως γίνεται αφού η Γή γυρίζει γύρω γύρω να μην πέφτει το νερό της στο διάστημα ! 🙂 🙂

  163. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    Ρίβα, ο κεραυνός που πέφτει στη Γη «αποδίδει» περίπου 8 χιλιάδες Βατώρες (ή 8 κιλοβατώρες 🙂 ) ενέργεια. Αρκετή ενέργεια για να λειτουργήσει ας πούμε ο υπολογιστής σου καμιά βδομάδα …αλλά όχι για να κρατήσει τη θάλασσα «ηλεκτρισμένη». Το νερό είναι καλός αγωγός του ηλεκτρισμού και σε μια ακτίνα καμιά δεκαριά μέτρα ακτίνα από το σημείο πτώσης του κεραυνού (φαντάσου ένα ημισφαίριο ) το ρεύμα απλώνει και μπορεί να ψήσει κανένα ψαράκι ή κανέναν άτυχο δύτη…αλλά ως εκεί. Η διαφορά με την ξηρά είναι ότι επειδή η ξηρά είναι «μονωτής» , ο κεραυνός δεν «απλώνει» και τρως όλη την ενέργειά του σχεδόν σημιακά και «κατακέφαλα».

  164. Ριβαλντίνιο said

    @ 166 Νέο Kid Al Kuwaiti

    Πολύ ωραία ! Σε ευχαριστώ πάρα πολύ !!!

  165. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    Όσο για το γιατί δεν φεύγει το νερό στο διάστημα, εσύ τουλάχιστον έπρεπε να το ξέρεις! Φυσάει κόντρα ο Μεγαλοδύναμος και το κρατάει στη θέση του! 🙂

  166. Ριβαλντίνιο said

    @ 168 Νέο Kid Al Kuwaiti

    Η μόνη λογική και επιστημονικά τεκμηριωνένη εξήγηση !!! 🙂
    (Κάτι με τις δυνάμεις δεν παίζει ; )

  167. Ριβαλντίνιο said

    Νικήσαμε και την ΤΣΣΚΑ στο Μπάσκετ !

  168. Γιάννης Ιατρού said

    166: Κίντο, μου φαίνεται ότι λίγα τα λες, υπολογίζω κάπου 4Χ (μικρός), 7Χ (μέσος=Norm) και έως 30Χ (πολύ δυνατός) κατ΄ εμέ (55 .. 280 kWh), χωρίς αυτό να αλλάζει κάτι σημαντικά στα υπόλοιπα, που συμφωνώ.

  169. Pedis, δες π.χ. εδώ, ιδίως εκεί που λέει ότι η ανεξαρτησία «των διοικητών των ΕθνΚΤ […] διασφαλίζεται ως ακολούθως:
    πενταετής τουλάχιστον θητεία των διοικητών των ΕθνΚΤ, […]
    απαλλαγή από τα καθήκοντα τους μόνο λόγω ανικανότητας εκτέλεσης των καθηκόντων αυτών ή σοβαρού παραπτώματος,
    το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι αρμόδιο για την επίλυση οποιασδήποτε διαφοράς.»
    Το νομικό κείμενο όπου ορίζονται αυτά είναι το Πρωτόκολλο 4 της Συνθήκης ΕΕ, άρθρο 14.

  170. Pedis said

    Αν, όπως εικάζετε, κεραυνοβολήθηκε το τουτού θα ηταν τράμπαντ, κατά πάσα πιθανότητα.

  171. Μαρία said

    172
    Και τα εθνικά καταστατικά αναπαράγουν με τον τρόπο τους το άρθρο 14.
    Γαλλική κεντρική τράπεζα. https://www.banque-france.fr/sites/default/files/media/2016/11/22/statuts-banque-de-france.pdf
    Section 4 Le gouverneur et les sous -gouverneurs
    Art. L. 142-8
    Il ne peut être mis fin, avant terme, à leurs fonctions que s’ils deviennent incapables d’exercer celles-ci ou commettent une
    faute grave, par révocation sur demande motivée du conseil général statuant à la majorité des membres autres que l’intéressé.

    Τράπεζα της Ελλάδας άρθρο 24 http://www.bankofgreece.gr/BoGDocuments/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C_%CE%88%CE%BA%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%B7_%CE%99.pdf

  172. Pedis said

    # 172 – Μερσί Άγγελε, το πρόβλημα είναι πραγματικά τόσο σοβαρό που η κυβέρνηση,

    συναισθανόμενη την εθνική ευθύνη, το κρίσιμο του ζητήματος για την πορεία της ΕΕ, το δέος μπροστά στο θεσμό της ΕΚΤ, τη σημαντικότητα του προσώπου του κεντρικού τραπεζίτη,

    ενδέχεται να επιδιώξει λύση μέσω δημοψηφίσματος όπως φαίνεται να υπονοεί ο θείος

    Σε αυτό το πλαίσιο, υπογράμμισε πως το θέμα είναι να ερωτηθεί η κοινωνία εάν κρίνει ότι ο κεντρικός τραπεζίτης εκτελεί σωστά τα καθήκοντά του. Εάν ναι τότε εντάξει, αλλά εάν όχι τότε το θέμα δεν είναι προσωπικό αλλά θεσμικό.

    Μία πρόταση τρε φαντεζί. Σαν να απειλείς να εξοντώσεις αρουραίο με εκτόξευση διηπειρωτικού πυράυλου.

    Τι πέταξαν πάλι !

  173. Pedis said

    # 172,174 – προβλέπεται απομάκρυνση για βαρύ παράπτωμα. Ο Στουρνάρας από μόνος του είναι παράπτωμα.

    Αν δεν πιάσει, τότε τι να πω, να καταργηθούν οι εθνικές εκλογές (έτσι κι αλλιώς προτεκτοράτο είμαστε) και όλη η αριστερά ενωμένη να κάνει πειτίτιον στην Αυλή να ορισθεί ο τσίπρας στη θεση υπασπιστή του Ντράγκι. Τουλάχιστον, νάχουμε άνθρωπο δικό μας στα κεντρικά.

  174. Γς said

    165:

    >Εάν με κράξετε ή με χλευάσετε θα επανέλθω ρωτώντας πως γίνεται αφού η Γή γυρίζει γύρω γύρω να μην πέφτει το νερό της στο διάστημα !

    Αμ, τα κεραμίδια; πως δεν φεύγουν στο διάστημα; Ποιος τα κρατάει; Τα κεραμίδια.

    Ποιος κρατάει και τ αστέρια για να μην πέσουν στη γη;

    Δεν ξέρω για τα κεραμίδια αλλά τα αστέρια τα κρατάει αυτός που τα έβαλε εκεί.

    «Ποιος τ άστρα σκόρπισε σ άπειρα ύψη» που λέει και στο τραγούδι «Θεού το κράτος» την
    ελληνική κατηχητική εκδοχή του Die Ehre Gottes aus der Natur του Μπετόβεν.

  175. Γς said

    177:

    Κεραμίδια, Αστέρια και «Θεού το Κράτος».

    Και πως ήθελα στο κατηχητικό να είχα ένα τεράστιο εκκλησιαστικό όργανο για να το παίζω.
    Το Die Ehre Gottes aus der Natur, είπαμε!
    Του Μπετόβεν. Του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν!

    Και πήγα το απόγευμα στους Χαιρετισμούς.
    Εριξα γρήγορα μισό ευρώ στο παγκάρι και δυο τρία κεριά στο πάτωμα, πάνω στη φούρια μου ν ανάψω κανα μπουζί [όπως λέμε εμείς οι γαλλομαθείς το κερί] και να πάω να βρώ καρέκλα, κάθισμα, παγκάρι να καθήσω.

    Τελικά βρήκα δύο άδεις καρέκλες και κάθισα στη μία. Στο τσαχ πρόλαβα, με φωτο φίνις ένα ηλικιωμένο ζευγάρι που κατευθυνόταν κι αυτό εκεί.
    Κάθισε το γεροντάκι κι εγώ έκανα το κορόιδο για τη κακομοίρα τη γιαγιά που τον άφησε κι έφυγε. Ηρθε όμως να τον δει πως ήταν αρκετές φορές.

    Αυτό που παρατήρησα ήταν ότι δεν σηκώθηκε ο παππούς ούτε μια φορά, ενώ εγώ είχα το νου μου και μόλις το εκκλησίασμα σηκωνόταν, όρθιος κι εγώ, σαν να το έκανα από μόνος μου.

    Ντάξει, καλά ήτανε, λέμε τώρα, άκουσα και το Τη Υπερμάχω κανα δυο φορές.

    Ψιλοβαρέθηκα όμως και την έκανα προς το τέλος, με ελαφρά πηδηματάκια…

    Ηταν μωρέ κι αυτός απέναντι που με κοίταζε βλοσυρά και καχύποπτα όλη την ώρα.

    Δεν τον ήξερα, πρώτη φορά τον έβλεπα:

    Ο Αγιος Αλέξανδρος σε μια μεγάλη εικόνα.

    [Ο Μέγας Αλέξανδρος σε μια άγια εικόνα, δεν πάει ε;]

  176. Γς said

    178:

    >παγκάρι να καθίσω.

    Στασίδι!

  177. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    171. Γιάννη, δε διαφωνούμε επί της ουσίας ,αλλά για χάρι συζήτησης και μόνο, μας ενδιαφέρει η ενέργεια του κεραυνού που φτάνει στο έδαφος. Οι χρόνοι «ενεργείας»/»δράσης» στο νομογράφημα του DIN μού φαίνονται τεράστιοι (800(!) ή και 400 μικροσεκούντε πρέπει να αφορούν στην ΟΛΙΚΗ ενέργεια του κεραυνού. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της ενέργειας καταναλώνεται σε θερμότητα κ.λ.π. πριν ο κεραυνός χτυπήσει το έδαφος. Εγώ υπολόγισα μια μεγαλύτερη τάση 1ΤεραΒάτ αλλά δράση για 30 μικροδευτερόλεπτα (που μου φαίνεται πιο λογική τάξη μεγέθους) κι αυτό δίνει τις 8 κιλοβατώρες.

  178. Γιάννης Ιατρού said

    180: Δεκτό Κίντο, δεν έχω σκεφτεί το τι φτάνει τελικά στο «στόχο» 🙂 , Οι υπολογισμοί για την αντικεραυνική προστασία γίνονται βάσει του DIN, αλλά κάποιο δίκιο έχεις, θα έλεγα ακόμα πως μέρος της ενέργειας καταναλώνεται και σε ακτινοβολία/ιονισμό,
    Στο Hasse, Wiesinger: Handbuch für Blitzschutz und Erdung,1993 η ενέργεια που κτυπά τον στόχο σε ένα μέσο κεραυνό εκτιμάται σε τουλάχιστον 16 kWh. 🙂

  179. Γς said

    Και τότε που δεν υπήρχαν κιλοβατώρες, πως υπολόγιζε ο Δίας την ενέργεια των κεραυνών του;
    Σε τι μονάδες;

  180. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    181. Οκ δεν θα τα χαλάσουμε. Και στο 180. εννοούσα βέβαια Ισχύ 1 ΤW κι όχι τάση. ( μη μας περάσουν και γι αγράμματους…)

  181. Σαφώς, από τη στιγμή που μία χώρα μπαίνει στη Νομισματική Ένωση, χάνει τελείως τη νομισματική της αυτοτέλεια. Δεν μπορούμε να τυπώνουμε χαρτονόμισμα ούτε να ασκούμε αυτόνομη νομισματική πολιτική, όπως δεν μπορούμε να επιβάλλουμε μόνοι μας δασμούς, όπως δεν μπορούσε η Κρήτη και δεν μπορεί η Καλιφόρνια. Αν σε κάτι φταίνε οι πολιτικοί μας εν προκειμένω, είναι ότι δεν το είπαν αρκετά καθαρά στο λαό!

  182. Ριβαλντίνιο said

    @ 178 Γς

    Και εγώ πήγα χτές στον Ακάθιστο Ύμνο !

    Υ.Γ.
    (Κάτσε να σε πειράξω λίγο).
    ένα ηλικιωμένο ζευγάρι που κατευθυνόταν κι αυτό εκεί. Κάθισε το γεροντάκι

    Δηλαδή πόσο μεγαλύτεροι και γεροντότεροι ήταν από σένα ; ! 🙂 🙂

  183. ε, δύο-τρία χρονάκια

  184. Ριβαλντίνιο said

    @ 186 Σκύλος

    🙂

  185. Γς said

    185:

    >Δηλαδή πόσο μεγαλύτεροι και γεροντότεροι ήταν από σένα ;

    Ε, δεν θα τους έριχνα 5-6 χρόνια;

  186. Pedis said

    # 184 – Σαφώς, από τη στιγμή που μία χώρα μπαίνει στη Νομισματική Ένωση, χάνει τελείως τη νομισματική της αυτοτέλεια …

    Βεβαίως, αυτό είναι τετριμμένα ορθό.

    Μα η ΤτΕ δεν είναι για να τυπώνει μόνο χρήμα …

    Όμως, η συζήτηση που ξεκίνησε επειδή ο Νικοκύρης και επίκουροι επιδιώκουν συστηματικά να αθωώνουν τον σύριζα

    με το μόνο επιχειρημα (και παραλλάγες) ότι ο σύριζα δεν μπορεί, έχει δεμένα τα χέρια, είναι πιασμένος σε παγίδα κι άλλα τέτοια,

    το συγκεκριμένο, λοιπόν, επεισόδιο της σεράς σχετίζεται με το αν η κυβέρνηση δύναται να αντικαταστήσει τον Διευθυντή της ΤτΕ

    και όπως είδαμε, παρόλα τα πρωτόκολλα υπερισχύος των Ευρωπαικών κανονισμών επί των εθνικών (ποιος τα βράζει, πρώτον, ποιος λαός τα ενέκρινε, δεύτερον …)

    ο Διευθυντής προβλέπεται να αντικατασταθεί αν πραπέσει σε βαρύ παράπτωμα (-> παραπτωμα = Στουρνάρας μπάι ντεφώ),

    και τα υπόλοιπα είναι προφάσεις εν αμαρτίαις τουτέστιν εκ του πονηρού.

    Είδες τι δήλωσε ο μπάρμπας στο # 175 ?

    Σε αυτό το πλαίσιο, υπογράμμισε πως το θέμα είναι να ερωτηθεί η κοινωνία εάν κρίνει ότι ο κεντρικός τραπεζίτης εκτελεί σωστά τα καθήκοντά του. Εάν ναι τότε εντάξει, αλλά εάν όχι τότε το θέμα δεν είναι προσωπικό αλλά θεσμικό.

    Εκτός του ότι είναι για γέλια να προτείνεις δημοψήφισμα για να διώξεις έναν κρατικοδίαιτο κορπίτη με τριαντακονταετή καριέρα στο δημόσιο και στις περί αυτού δραστηριότητες της συμβουλευτικής και διαχειριστικής αρπαχτής,

    ο μπάρμπας σου λέει,

    μπορούμε να το κάνουμε αλλά τρέμει ο κώλος μας αλλά αν μας πας κόντρα στα δικά μας ντιλς και μπιζνα, Γιαννάκη κούκλε, θα βάλουμε τον κοσμο να σε φάει ζωντανό.

  187. sarant said

    176-189 Δεν τα διαβάζεις όμως καλά. Προβλέπεται αποπομπή του Στουρνάρα αν πέσει σε βαρύ παράπτωμα, αλλά ποιος τον διώχνει; Όχι η κυβέρνηση αλλά η ΓΣ των μετόχων. Το ελληνικό δημόσιο έχει νομίζω το 9% των μετοχών.

  188. Pedis said

    Ναι, των μετόχων … όπως τον διόρισαν οι μέτοχοι …

    Διαβάζω και καταλαβαίνω πολύ καλά ..

  189. 169, … Κάτι με τις δυνάμεις δεν παίζει ; …

    Ασφαλώς, το εξήγησε ο Κιντ στο 168: «… ο Μεγαλο-δύναμος»!

    Για τον ίδιο λόγο η Γη έχει κρατήσει την ατμόσφαιρά της,
    ενώ το φεγγάρι (λόγω έλλειψης Μεγαλο-Δύναμης) την έχει χάσει,
    όπως και σχεδόν ό,τι άλλο εξατμίζεται εύκολα.

    Oι Μεγάλες Δυνάμεις επεμβαίνουν παντού!

  190. Pedis said

    νωρίς τον θυμήθηκαν …

    άκου ολόκληρη πέμπτη φάλαγγα ένας άνθρωπος μόνο και Στουρνάρας.

    Ποιες είναι οι άλλες τέσσερις, οι δικές μας;

  191. Pedis said

    Βιογραφικό του πεμπτοφαλαγγίτη

    (αφήνω έξω τα ακαδημαικά κατορθώματα …

    δηλ. άμα έχει ερευνητικό και διδακτικό έργο με τόσα διαχειριστικά καθηκοντα που έχει αναλάβει, δηλ. αν έχει πατήσει στο γραφείο του στο πανεπιστήμιο, τότε μπράβο του κι ως ελάχιστο χάρισμα θα έχει αυτό της πανταχού παρουσίας …)

    Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα και την εκπλήρωση των στρατιωτικών του υποχρεώσεων εργάστηκε ως Ειδικός Σύμβουλος του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών (1986-1989) σε θέματα Δημοσίων Επιχειρήσεων και Εισοδηματικής Πολιτικής, και της Τράπεζας της Ελλάδος (1989-1994) σε θέματα Νομισματικής Πολιτικής. Την περίοδο εκείνη εκπροσωπούσε την Τράπεζα της Ελλάδος ως αναπληρωματικό μέλος στις Συνόδους των Διοικητών των Κεντρικών Τραπεζών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Από το 1994 έως τον Ιούλιο του 2000 ήταν Πρόεδρος του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών. Από τη θέση αυτή συμμετείχε στο σχεδιασμό της μακροοικονομικής και διαρθρωτικής πολιτικής (ιδιαίτερα στην εκπόνηση των Προγραμμάτων Σύγκλισης) και εκπροσωπούσε το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών στη Νομισματική Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από τη θέση αυτή συμμετείχε στις διαπραγματεύσεις για τη συμμετοχή της Ελλάδας στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση.

    Επίσης είχε την ευθύνη για τις ετήσιες διαβουλεύσεις με τους διεθνείς οικονομικούς οργανισμούς, όπως το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).

    Από το 1994 έως το 1997 ήταν Αντιπρόεδρος της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ),

    ενώ ήταν μέλος στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Διαχείρισης Δημόσιου Χρέους (ΟΔΔΗΧ) από το 1998 έως τον Ιούλιο του 2000.

    Από τον Ιούλιο του 2000 μέχρι τον Μάρτιο του 2004 ήταν Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εμπορικής Τράπεζας και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών από τον Οκτώβριο του 2000.

    Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου η Εμπορική Τράπεζα αναδιαρθρώθηκε με σκοπό την ισχυροποίησή της στο χώρο της λιανικής τραπεζικής και συνήψε στρατηγική συμμαχία με τη Γαλλική Τράπεζα Crédit Agricole.

    Διετέλεσε (2000-2005) Πρόεδρος του Ομίλου Προβληματισμού για τον Εκσυγχρονισμό της Κοινωνίας μας (ΟΠΕΚ) και trustee της Γενναδείου Βιβλιοθήκης (2005-2009)

    Από τον Σεπτέμβριο του 2005 έως τον Αύγουστο του 2008 εργάσθηκε ως Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΑΠΠΑ ΑΧΕΠΕΥ.

    Από τον Σεπτέμβριο του 2008 διετέλεσε επιστημονικός και στη συνέχεια γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ έως τον Μάιο του 2012 οπότε ορκίσθηκε Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

    Τον Ιούλιο του 2012 αναλαμβάνει τα καθήκοντα του Υπουργού Οικονομικών, θέση που διατηρεί έως σήμερα.


    http://www.econ.uoa.gr/an8ropino-dynamiko/melh-d-e-p/alfabhtika/stoyrnaras-iwannhs.html
    (θέλει επικαιροποίηση)

    Μάλιστα. Ένας άλλος κρατικοδίαιτος νεοσοσιαλφιλεύθερος εκλεκτός στη μοιρασιά των πόστων διοίκησης και ατζέντης στα διεθνη χρηματοπιστωτικά νονιλίκια.

  192. Μαρία said

    194
    Αφού ανακαλύπτεις τώρα το βιογραφικό του Στουρνάρα, διάβασε τουλάχιστον το καλό http://www.tovima.gr/vimagazino/interviews/article/?aid=482499

  193. Pedis said

    ναι μωρέ, κλασικός κάθικος.

  194. Pedis said

    να διευκρινισω για να μην παρεξηγηθώ:
    το «κλασικος», σύμφωνα με το τσωρτσίλιο απόφθεγμα, το «κάθικος» είναι ευθέως κατανοητό.

  195. Pedis said

    Αλλά, λύσε μου την απορία, Μαρία, εγώ που είμαι μικρός, ας πούμε ότι δεν τον γνώριζα, οι μεγαλύτεροι και σοφότεροι πώς και το θυμήθηκαν τώρα πίσω-πίσω; Τι να υποθέσω;

  196. sarant said

    195 Πάντως πράγματι στα ορυχεία αυτά στη Μήλο είχαν καταφύγει (και όχι καταλύσει, που λέει το άρθρο) πολλοί αριστεροί μετά το 1945.

  197. Pedis said

    Για να δούμε, θα πιάσει τα δειλά μα πονηρά μηνύματα που του στέλνουν …

    http://www.efsyn.gr/arthro/kyrion-ioannin-stoyrnara-entaytha

    και να απαντήσει παρομοίως,

    να μην τα βρουν στα κρυφά, όπως τα έχουν βρει εδώ και δύο χρόνια και δεν είχε ανοίξει μύτη,

    ώστε να μάθουμε κι άλλα, νοστιμότερα εκατέρωθεν.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: