Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Η συζήτηση με τον Αλέξη Βάκη στο Κόκκινο

Posted by sarant στο 14 Απρίλιος, 2017


Την Κυριακή που μας πέρασε, των Βαΐων, ήμουν καλεσμένος στην εκπομπή του Αλέξη Βάκη στον ραδιοσταθμό Κόκκινο 105.5. Συζητήσαμε επί δύο ώρες (μείον τα διαλείμματα για ειδήσεις και διαφημίσεις) μάλλον χαλαρά, δηλαδή χωρίς κάποιο καθορισμένο από τα πριν θέμα.

Επειδή το θέμα δεν ήταν προκαθορισμένο, δεν έχω γραπτό κείμενο να ανεβάσω εδώ. Όμως ανεβάζω εδώ τα ηχητικά αρχεία της εκπομπής και περιγράφω επιγραμματικά τα θέματα της συζήτησης, με επικεφαλίδες.

Ανέβασα τέσσερα ημίωρα ηχητικά αρχεία, που το καθένα διαρκεί από 22 έως 28 λεπτά αλλά συμβατικά τα ονομάζω «Ημίωρα». Με πλάγια στοιχεία τα τραγούδια που ακούγονται, που τα μισά τα διάλεξα εγώ και τα άλλα μισά ο Αλέξης Βάκης.

Πρώτο ημίωρο:


Απρίλη μου ξανθέ (Θεοδωράκης)

Όποτε πάω στην εκκλησιά βάγια μοιράζουνε

Ευρώπη, ο πολιτικός καιρός νεφελώδης

Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ, τον γιο μου Νικολό

Σημερινό άρθρο περί λιτότητας, η Σαρακοστή κάποτε τελειώνει

Ένα σπίρτο στο τραπέζι (Χατζιδάκις)

Λεξιλογικά για την Κυριακή των Βαΐων: βάγια τα κλαδιά της φοινικιάς, φοινικόδασο του Βάι, μετά βαΐων και κλάδων

Γενικά για την επιρροή της εκκλησιαστικής γλώσσας στο λεξιλόγιο και στη φρασεολογία μας.

Παρερμηνείες, π.χ. περνάει ζωή χαρισάμενη

Επί ξύλου κρεμάμενος

άρον άρον

από τον Άννα στον Καϊάφα

άραγε τις χρησιμοποιούν οι νεότεροι τις εκφράσεις αυτές;

Το Τρίτο στεφάνι του Ταχτσή διασώζει τον λόγο των λαϊκών ανθρώπων της εποχής, σήμερα η λογοτεχνία δεν είναι τόσο φορτωμένη με στερεότυπες εκφράσεις. Γεωργούλας Μπέικος.

Η Κασσιανή/Κασσία της Μεγάλης Τρίτης [εδώ τα έμπλεξα λίγο: η Κασσιανή είναι ίδιο πρόσωπο με την Κασσία]

Στο πέρασμά  σου (Σπανός)

Για ποιο γεγονός γράφτηκε το ποίημα του Βάρναλη (κατά τον Αργυρίου)

Σαμπάχ το λένε το πρωί (Κοροβίνης)

Δεύτερο ημίωρο:

Στο σοκάκι που μεγάλωσες (Κηλαηδόνης-Πρωτοψάλτη)

Τραγούδι του 1981 σε στίχους Σπύρου Ζαχαράτου

Το σκέρτσο, τα… σκέρτσα

Λεξιλογικά του Πάσχα: η λέξη Πάσχα, άκλιτη, δάνειο από τα αραμαϊκά. Αυτός προσπέρασε. Ο άγγελος Κυρίου στην Έξοδο.

ο αμνός ο αίρων την αμαρτίαν του κόσμου

Τα αρνιά που είχαμε στα σπίτια, Λαπαθιώτης

Κουνέλια, Αίγινα, Μάλτα

Λεξιλογικά: οβελίας, αλλά και οβολός

Συντηρητικά της γλώσσας, παράς, δραχμοφονιάς.

Σούβλα –σουβλάκι, μας ακούνε στη Θεσσαλονίκη

μανόν-όζα, «την ισιωτική τη λένε μασιά» (η νησιωτική; )

αλοιφές, τυρί –ποιο είναι το σωστό; οικοδομή/πολυκατοικία

Η γλώσσα είναι πράγμα απέραντο και μόνο εκ των υστέρων μπορείς να το εξηγήσεις, δεν μπορείς να το προβλέψεις –παραδείγματα αποτυχημένων προβλέψεων μεγάλων γλωσσολόγων

Οι νότες είναι εφτά (Ρασούλης-Βαγιόπουλος)

Ο Ρασούλης ήταν μια αποκάλυψη όταν πρωτοφάνηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Στίχοι του έχουν γίνει παροιμιώδεις «οι μάγκες δεν υπάρχουν πια».

Η δεκαετία του 1980 που τώρα προσπαθούν να την απαξιώσουν και να της χρεώσουν όλα τα στραβά κουλούρια –στην πραγματικότητα ό,τι προοδευτικό μέτρο είχε θεσπιστεί τότε, εργασιακά δικαιώματα ας πούμε, ενώ βάζουν μπροστά και χλευάζουν τις βάτες για να μουτζουρώσουν τις εργασιακές κατακτήσεις.

Ζω στο Λουξεμβούργο αλλά το Internet έχει συρρικνώσει τον κόσμο, μπορείς να τον κρατήσεις μες στην παλάμη σου.

Στο Λουξεμβούργο υπάρχουν 5000 σχεδόν Έλληνες επί συνόλου 550.000 κατοίκων. Το εκλογικό σύστημα στο Λουξεμβούργο, και οι 2 έδρες του κόμματος της αριστεράς.

Ο μπάσταρδος γιος (Δεληβοριάς) – σχόλιο

Τρίτο ημίωρο:

Θερμαστής (Μπάτης)

Λεξιλογικά και πραγματολογικά του θερμαστή: στόκολο, ρασκέτα, μπέης, έξι φωτιές και το σχετικό δίλημμα. Ο Φέρρης για το πώς γνωρίσανε το τραγούδι.

Πέντε μάγκες στον Περαία (Γιοβάν Τσαούς)

Μαίνεται η διαμάχη αν «πάμε εκεί στο *ουνελάκι» είναι Βουνελάκι ή Κουνελάκι. Δεν έχω βρει σε πρωτογενή πηγή πουθενά το Κουνελάκι, αντίθετα φίλος ερευνητής έχει εντοπίσει σε εφημερίδες του 1930 αναφορές στο Βουνελάκι του Καραβά. Κατά τη γνώμη μου, χωρίς αμφιβολία Βουνελάκι.

Πώς μια πολύ μικρή λογική δυσκολία (ένας εναλλακτικός τύπος που τυχαίνει να μην τον ξέρω) οδηγεί στο να πλάσουμε έναν βουνό από απιθανότητες.

Γιοβάν Τσαούς, λοχίας. Τσαούσης σήμερα ο αυταρχικός. Δείνωση των δανείων: χάλι, βίζιτα.

Εσύ πασά μου φάε και πιε (Καλδάρας)

Τέταρτο ημίωρο:

Στου Θωμά (Ξαρχάκος-Φέρρης)

Πολύ σημαντικός δίσκος, όταν έγραφα στον Ήχο είχα γράψει ότι πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία.

Ραμόνια και ο βιολιστής Ροβιόλι.

Γιατί τα είπα ραμόνια.

Αναφορές σε διάσημα ραμόνια

Όχι μαζί (Μαμαγκάκης-Ιωάννου)

Ο παλιός μου συμμαθητής και η κοσμία διαγωγή (θα το συζητήσουμε σε άρθρο την άλλη εβδομάδα)

Στους μπαξέδες  (Μούτσης-Ελευθερίου)

Απολογισμός και αποχαιρετισμοί

Το σίδερο (Κραουνάκης-Νικολακοπούλου)

Advertisements

79 Σχόλια to “Η συζήτηση με τον Αλέξη Βάκη στο Κόκκινο”

  1. Σουμελα said

    Καλημέρα από την Θεσσαλονίκη. Μεγάλη Παρασκευή σήμερα και ο ναός Αγίου Μηνά θα ξεκινήσει πρώτος την περιφορά του επιταφίου στις 16:30.
    Καλό Πάσχα σε όλους.

  2. sarant said

    Καλημέρα Σουμέλα και οι άλλοι!

    Φεύγω για κάποια πάτρια εδάφη (δεν θα πάω με πλοίο). Θα τα πούμε το βράδυ.

  3. Alexis said

    Α, ωραία τρίπλα μας έκανες σήμερα Νίκο, να ακούσουμε τα ημίωρα και μετά να σχολιάσουμε! 😆

  4. Γς said

    2:

    >Φεύγω για κάποια πάτρια εδάφη (δεν θα πάω με πλοίο). Θα τα πούμε το βράδυ.

    Να δεις που θα πάει με τρένο. Στη Μυτιλήνη.

  5. gpoint said

    Μου φαίνεται δύσκολο αλλά όχι εντελώς απίθανο να πάρει πρωτάθλημα ο Ιβιτς με την πρώτη ολόκληρη χρονιά του :
    αν ληφθεί υπ’ όψιν το φύλλο αγώνος για τους προπηλακισμούς και τις απειλές εναντίον των διαιτητών στο ημίχρονο του αγώνα ΟΣΦΠ-ΑΕΚ η ποινή είναι -6 βαθμούς ! Ακριβώς η ελάχιστη αναγκαία για να αλλάξει ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας !

  6. Γς said

    Σττο ραδιόφωνο έχει φωτογένεια.

    Στην Τηλοψία δεν ξέρω

  7. Γς said

    Διαβάζω εδώ

    «Αν και η νομοθεσία στην Ελλάδα απαγορεύει από το 2012 την χρήση ζώων σε θεάματα πληροφορηθήκαμε ότι στην πολυδιαφημισμένη έκθεση «documenta 14» (που θα διαρκέσει από τις 8 Απριλίου έως 16 Ιουλίου) και στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών θα εκτεθούν 54 βαμμένα – λουλακί – πρόβατα»

    Και συνεχίζει με οδηγίες που και πως για διαμαρτυρίες και τέτοια.

    Κι ούτε κουβέντα για τα κοπάδια αρνιών που πάνε αδιάβαστα αυτές τις ημέρες

    Φαρισαίοι υποκριτές!

  8. Γς said

    και δεν έκλεισαν τα χρεφ κι έγιναν όλα λουλακί σαν τα πρόβατα

  9. Λεύκιππος said

    Όταν λέμε πάτρια κυριολεκτούμε; Τα μήτρια δηλαδή, είναι άλλα; Άσε που όταν παντρευτείς αποκτάς και τα πεθέρια ones. Τέλος πάντων, καλή Ανάσταση

  10. Λεύκιππος said

    9 πατρια εδάφη φυσικά

  11. No Politica σου λέει μετά.

  12. Triant said

    11:
    Τι ηδονή ν’ ακούς τον γαύρο να διαμαρτύρεται για τη διαιτησία! Η οποία (ηδονή) ενισχύεται στον ύψιστο βαθμό αν υπάρχει η υποψία ότι έχει δίκιο!
    Μόλις χάθηκαν τα εκατομύρια του τσουλου ο χοντρός τον άφησε στη μοίρα του (αφού ρευστοποίησε ότι μπορούσε).

  13. Triant said

    Λόγω εκδρομής της υπόλοιπης οικογένειας είχα τη πολυτέλεια να ακούσω όλο το δίωρο. Πέρασα πολύ ωραία.

    Επειδή θα ήθελα να το γράψω σε σιντι για να το δώσω κάπου, υπάρχει η δυνατότητα να το κατεβάσω;

  14. ΣΠ said

    13
    Μπορείς να το κατεβάσεις από εδώ:
    [audio src="http://www.stokokkino.gr/uploads/170409_150000.mp3" /]

  15. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    13 Το βράδυ θα βάλω τα λινκ για να κατεβάσετε τα ηχητικά.

  16. spatholouro said

    Αυτό το «κουβούκλιο» που βλέπω μού θύμισε τις δύο φορές που με έσυρε εκεί οιονεί «βιαίως» (ή μπας και τραβάτε με κι ας κλαίω;) ο παλαιός κι εξαίρετος φίλος Στέλιος Ελληνιάδης. Βλέπω εσύ του έχεις πάρει κάργα τον αέρα του «αέρα»!

    Πολύ ωραία τη βρήκα τη χαλαρή επί παντός λεξιλογικού συζήτηση. Εύστοχες και οι επιλογές τραγουδιών (κορυφαίο για μένα το «Όχι μαζί»)

    Κάνα δυο σκόρπια σχόλια:
    Για τον «Θερμαστή» και τις φωτιές θυμήθηκα ένα σχετικό σχόλιο του Gauntlett από προσωπική επικοινωνία: παρατήρησε δηλαδή ο Στάθης ότι θέμα «τσι φωτιές» δεν πρέπει να τίθεται και για τον επιπλέον λόγο ότι σε άλλο σημείο το άσμα λέει «τις φτυαριές σου» και όχι «τσι φτυαριές σου».

    Για τον δίσκο «Ρεμπέτικο», επειδή σε έχω κι εσένα «φακελωμένο», να πω ότι το άρθρο σου δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο 1984 (τχ. 132) και έγραφες επακριβώς για την «ανεφάρμοστη πρόταση να εισαχθεί η μελέτη του δίσκου στη διδακτέα ύλη της Μέσης Εκπαίδευσης για λόγους εθνικού φρονηματισμού».

    Για τους περίφημους «Πέντε μάγκες» του Τσαούση του Λοχία, να πω ότι ο τίτλος αποτελείται από τις δύο μόνο λέξεις που έγραψα, ενώ και ο πρώτος στίχος δεν κάνει λόγο για πέντε μάγκες «στον Περαία» αλλά «του Περαία». Με την ευκαιρία, ευχαριστώ θερμά για τα καλά λόγια, αλλά μάλλον τα παραείπες… Ως προς τον επίσης περίφημο «καβγά» vounelaki/kounelaki, θυμίζω για την ώρα το σχόλιο 42 που είχα κάνει στο ιστολόγιο (https: // sarantakos. wordpress .com /2016 /01 /28 /thermastis/).

    Τέλος να πω ότι, εάν με ρώταγαν να διαλέξω ένα και μόνο ρεμπέτικο από τα χιλιάδες, ας πούμε το πιο εμβληματικό για μένα, αυτό θα διάλεγα!

  17. sarant said

    16 Νάσαι καλά! Στον Στέλιο έχω πάει κι εγώ μια φορά, το 2011
    (Τίποτα δεν ξεφεύγει, ως προς τον Ήχο…)

    Τα αρχεία, όποιος θέλει να τα κατεβάσει, είναι εδώ:

    http://kiwi6.com/file/hnsnbkmkey
    http://kiwi6.com/file/zjsvi9yv33
    http://kiwi6.com/file/o5avt4joqs
    και
    http://kiwi6.com/file/viape5sji8

  18. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>Στα πάτρια
    προπαππούδικα εδάφη ίσως:

    «…Τα τέμπλα των εκκλησιών της Τσίπας και του Βαχού είναι δικά του δημιουργήματα…»
    https://sarantakos.wordpress.com/2013/10/08/axtos-2/

  19. ΣΠ said

    Για τις λέξεις και εκφράσεις της Θεσσαλονίκης μιας και γεννήθηκα και μεγάλωσα εκεί:
    Σουβλάκι είναι το κρέας περασμένο στο καλαμάκι. Το ίδιο ισχύει και στην Πάτρα. Αλλού ισχύει κάτι άλλο;
    Πράγματι η όζα στην Θεσσαλονίκη είναι το μανόν στην Αθήνα.
    Την μασιά για τα μαλλιά την ξέρω, δεν ήξερα την ισιωτική.
    Για αλοιφές δεν έχω ακούσει με τέτοια χρήση.
    Πράγματι θυμάμαι από την παιδική μου ηλικία ότι τυρί ήταν η φέτα, ενώ το άλλο ήταν κασέρι. Τότε όμως υπήρχαν μόνο αυτοί δύο τύποι τυριών. Τώρα πια, που υπάρχουν τόσοι διαφορετικοί τύποι τυριών, δεν ισχύει αυτό. Όλα τυριά λέγονται.
    Πράγματι λένε μερικές φορές οικοδομή εννοώντας πολυκατοικία, αλλά το συνηθέστερο είναι να λένε πολυκατοικία.

  20. gpoint said

    # 16, 17

    Βελτιωμένο το βλέπω το στούντιο απ’ ότι το θυμάμαι το 07 (;) όταν είχα πάει για την παρουσίαση ενός βιβλίου μου12-2 τα μεσάνυχτα στην εκπομπή του Κυψελιώτη Ηλία κι αμα θυμηθώ το επίθετο το γράφω…Αλλες εποχές τότε και κουλούρι από τον φούρνο τις μικρές ώρες,,,

  21. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    19.>>Όλα τυριά λέγονται.
    ε ναι, και η φέτα! 🙂 🙂

  22. Triant said

    @14,15
    Ευχαριστώ πολύ.

  23. gpoint said

    # 19

    και στα χωριά της Φωκίδας με το τυρί εννοούσαν την φέτα ή αυτό το κοντινό της φέτας που έπηζε ο καθένας μόνος του

  24. sarant said

    20 Τον Ηλία τον ξέρω κι εγώ. Αναστασόπουλος.

  25. Δεν προχωράει η μετα-συζήτηση. Τι διάλο, όλοι εκκλησία πήγατε;

  26. Γς said

    23:

    >αυτό το κοντινό της φέτας που έπηζε ο καθένας μόνος του

    της φέτας που έπαιζε
    διάβασα εγώ και ήμουν έτοιμος να σου βάλω την «Φέτα σε φα ελάσσονα»
    που στο σουπερ μάρκετ:

    -Και μισό κιλό φέτα.

    -Τι φέτα; [διαβάζει] Ηπείρου, Καλαβρύτων, Ελάσσονας;

    -Ελάσσονας; Μείζονας έχετε;

  27. Μαρία said

    25
    Χαίρε, Σκύλε. Ακούω τα εγκώμια του ωραίου κάλλει απ’ την τηλεόραση 🙂

  28. Αμ´ εγώ που το ‘μανόν’ το ´μαθα στα 35 μου; (Η μάνα μου, Αθηναία εκ γενετής, το έλεγε απλώς ‘βερνίκι’. Η γυναίκα μου, Θεσσαλονικιά, το λέει ‘όζα’…)

  29. 27 Γαίτάνος κι έτσ΄;

  30. Γς said

  31. Μαρία said

    29
    Με προσβέλνεις.
    Μητρόπολη παίζει η ΕΡΤ2.

  32. Αχά, Τζερώνυμο Γκρούβη. ❤

  33. Μαρία said

    28
    Κι εγώ την ισιωτική την Κυριακή απ’ το Νικοκύρη. Το μανόν στα 12, όταν πήγα κατασκήνωση με αθηνάκια 🙂

  34. Γς said

    Και ο Επιτάφιος
    [του Περικλέους]

  35. Λεύκιππος said

    Τι να πω κι εγώ που δεν τα ξέρω ούτε τώρα, μανόν, όζα, κτλ Θα μου πεις ότι δεν τα χρησιμοποιώ βέβαια κι αυτό ακούγεται λίγο ρατσιστικό.

    ΥΓ Άντε να μαζέψουμε σχόλια, μέρα που είναι……

  36. Μαρία said

    33
    Και καλόγριες στις ΕΡΤ3. Το έχω δίπορτο 🙂

  37. gpoint said

    Ελπίζοντας και στην ανάσταση της διαιτησίας γιατί η αλλαγή χαλίφη δεν λέει τίποτε, αφιερωμένο στον Ρίβα η φάση όπου ο τύπος με τα κόκκινα (Κομίνης) περίπου στα 10 μέτρα δεν «είδε» πως η μπάλλα σταμάτησε στο τεντωμένο χέρι του Χουλτ,,,

  38. Γς said

  39. 37 Εγώ πιγκουίνους στο Άνιμαλ Πλάνετ (ΟΤΕ ΤιΒί)

  40. Γς said

    Ο επιτάφιος του Σείκιλου

    ο επιτάφιος του Σείκιλου

  41. Γς said

    http://www.youtube.com/watch?v=gLSJZ8Xoy2I

  42. Έγινε και η πρώτη διαδήλωση-διαμαρτυρία στο διάστημα. Κατά του Τραμπ, βεβαίως.

    https://www.indy100.com/article/protest-donald-trump-autonomous-space-agency-network-edgar-mitchell-7682096

  43. Αγάπη said

    Θα μπορούσαμε να πούμε «το φοινικόδασος τού Βαγιού»; (το έχω ακούσει, με ξένισε αλλά όχι απαραιτήτως δυσάρεστα)

  44. Το Βάι είναι άκλιτο, νομίζω.

  45. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    44/45 Ναι άκλιτο το λέμε το φοινικόδασος του Βάι στη Στεία.

    Μεγάλη Παρασκευή
    Βαριά τα βήματά μου σέρνω
    στο φως της μέρας το θαμπό
    κρίνα της άνοιξης σου φέρνω
    και στο σταυρό σου τ’ ακουμπώ
    φίλε δακρυοπότιστε
    των πρωτίστων πρώτιστε.
    των πρωτίστων πρώτιστε.
    Άρρωστος κύλησε ο αιώνας
    κι ο ήλιος βγαίνει μισερός
    σαν το φτερό της χελιδόνας
    που το σακάτεψε ο καιρός
    φίλε τρισμακάριστε
    των αρίστων άριστε.
    των αρίστων άριστε.
    Σήμερα ο Άδης ηνεώχθη
    γεφύρι εγίνη ο Γολγοθάς
    και στου θανάτου εσύ την όχθη
    άφατο δρόμο ακολουθάς
    έγγιστε κι ανέγγιστε
    των μεγίστων μέγιστε.
    των μεγίστων μέγιστε.
    Νίκος Γκάτσος, «Μέρες Επιταφίου»
    http://www.poiein.gr/archives/36339/index.html

  46. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Του Βάι
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A6%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%BF%CF%82_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%92%CE%AC%CE%B9
    Λέμε όμως Κυριακή τω Βαγιώ (ή σκέτα Τω Βαγιώ)
    Τω Βαγιώ Βαγιώ Βαγιώ
    τρώνε ψάρι και κολιό
    και την άλλη Κυργιακή
    καλιτσούνια και ρακή

  47. Γς said

    46:
    >το φοινικόδασος του Βάι στη Στεία.

    Στη Σητεία [ή σκέτη Στεία;]

  48. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    48. Γς, ναι Στεία/Στειακοί , στη ντοπιολαλιά.
    Ο Ερωτόκριτος τελειώνει:
    Bιτσέντζος είν’ ο ποιητής,
    και στη γενιάν Kορνάρος, 1535
    που να βρεθεί ακριμάτιστος,
    σα θα τον πάρει ο Xάρος.
    Στη Στείαν εγεννήθηκε,
    στη Στείαν ενεθράφη,
    εκεί ήκαμε κ’ εκόπιασεν
    ετούτα που σας γράφει.

  49. gpoint said

    Απορία μου πως και δεν προτιμήθηκε αυτή η εκτέλεση ;

  50. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>άρον άρον

  51. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    50. Εκτός από του Σπανού με τον Κάραλη και των Χειμερινών Κολυμβητών,
    κουίζ ποια άλλη μελοποίηση έγινε και ποιος το τραγούδησε;

  52. Γιάννης Ιατρού said

    Τι να σας κάνω που από το πρωί έχω μπλέξει με τα μπακαπ και τώρα με τις αναβαθμίσεις. … και με το κινητό δεν γίνεται χωργιό

  53. Γιάννης Ιατρού said

    Σαν να τελείωσαν τα βάσανα, σφεντόνα πάει 🙂 :), μέχρι και ορθογραφικά στα σχόλια μου δείχνει!

  54. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    50 Την εκτέλεση (ή μάλλον τη μελοποίηση, μια και είναι διαφορετική) τη διάλεξε ο Βάκης

  55. Γς said

    δεν φτιάχνει καφέ όμως;

  56. Γς said

    56->54

    >μέχρι και ορθογραφικά στα σχόλια μου δείχνει!

    δεν φτιάχνει και καφέ όμως;

  57. Γιάννης Ιατρού said

    56: Όχι βέβαια, αλλά το τσαγάκι το πετυχαίνει 🙂

  58. Γιάννης Ιατρού said

    Πλάκα-πλάκα, αλλά αυτό με την ορθογραφία είναι πολύ βολικό, μιάς και συνήθως γράφοντας σχόλια όλο και κάτι ξεφεύγει. Και τα κοκκινίζει όπως και στο word (χρησιμοποιεί το λεξικό του και μπορείς να προσθέσεις λέξεις κλπ.)

  59. Γς said

    59:

    Καλά αυτό το κάνει και το δικό μου. Αν και είναι λίγο σπαστικό. Κοκκινίζει αρκετές φορές αδικαιολόγητα.

  60. Γιάννης Ιατρού said

    εμένα μέχρι τώρα δεν το ‘κανε, τι browser χρησιμοποιείς;

  61. Γς said

    Μιλώντας για καφέ να πω και για την νέα μου πατέντα:

    Ολα όπως στην παρασκευή καφέ φίλτρου.
    Μόνο που αντί καφέ στο φίλτρο βάζουμε 2-3 πρέζες φασκόμηλο!

    Για 2-3 φορές μόνο. Σήμερα έβαλα καφέ.
    Αύριο πάλι το φασκόμηλο

  62. Γς said

    61:
    Chrome

  63. Γιάννης Ιατρού said

    Α, μάλιστα, ίσως γι αυτό. Εγώ την Αλεπού της φωτιάς… Τώρα όμως διαπιστώνω πως η νέα ακμή έχει γίνει αρκετά καλή.

  64. Γς said

    64:
    Η νέα ακμή;
    Ποια είναι;

  65. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    52. Αμάν, Λάκης Καραλής (όχι Κάραλης) ο άθρωπος,κυριελέησο!

    Ο Αντώνης Μποσκοϊτης γράφει:
    …ας γίνει γνωστό επιτέλους ότι η δεύτερη μελοποίηση στο Πέρασμα σου του Βάρναλη, μετά τον Γιάννη Σπανό και την Τρίτη Ανθολογία του, δεν ανήκει στον Αργύρη Μπακιρτζή και τους Χειμερινούς Κολυμβητές, αλλά στον κ. Γεωργιάδη με τον Γιάννη Φλωρινιώτη ερμηνευτή! Αν δεν είναι αυτό σουρεαλισμός, τότε τι άλλο μπορεί να είναι;
    http://www.lifo.gr/team/prosklitirio_nekron/43972
    και
    http://bosko-hippydippy.blogspot.gr/2008/06/blog-post_27.html

  66. Γιάννης Ιατρού said

    65: edge

  67. Γς said

    66:

    >με τον Γιάννη Φλωρινιώτη ερμηνευτή! Αν δεν είναι αυτό σουρεαλισμός, τότε τι άλλο μπορεί να είναι;

  68. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>Τα αρνιά που είχαμε στα σπίτια,/το αρνί και το μαρτύριό του

  69. Γς said

    69:

    https://sarantakos.wordpress.com/2017/04/14/vakis/#comment-426283

  70. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  71. Γς said

    Κλεάνθης Τσιρώνης

    Αν, σε έναν φανταστικό κόσμο, τα ζώα αποφασίσουν να μας εκδικηθούν, ο Κλεάνθης Τσιρώνης θα δικαστεί για γενοκτονία. Πόσα αρνιά και κατσίκια να έχουν περάσει από τα χέρια του;

  72. spatholouro said

    #66/52
    Έφη για τον Κώστα Καράλη δεν μιλάμε (Σπανός «Τρίτη Ανθολογία»); Ο Λάκης Καραλής πώς προέκυψε;

  73. sarant said

    Kαλημέρα από εδώ.
    Ομολογώ πως δεν ήξερα τη μελοποίηση με τον Φλωρινιώτη

  74. Triant said

    68 !!!

  75. leonicos said

    Περί του Πάσχα

    Δεν κατάλαβα γιατί το χαρακτηρίζεις ‘δάνειο από τα αραμαϊκά και όχι από τα εβραϊκά’. Ας είναι, μικρό το κακό.

    Αυτό που δεν ξέρεις είναι ότι είναι εβραϊκό δάνειο από τα αρχαία αιγυπτιακά, fsx (με διάφορα υποθετικά φωνήεντα), το πιο γνωστό ως ‘φάσχα’ και δεν αναφέρεται σε κανέναν άγγελο, αλλά στο ‘ξεπέρασμα’ της νύχτας από την ημέρα. Στην πραγματικότητα αναφέρεται στην εαρική ισημερία.

  76. leonicos said

    εαρινή ισημερία

  77. sarant said

    76 Με την έννοια ότι στα ελληνικά μπήκε η αραμαϊκή λέξη, όχι η εβραϊκή. Μερσί για τα υπόλοιπα

  78. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    73. Σπαθό μου, του μυαλού μου ροκανίδια, προέκυψε! Πώς μου ήρθε; Ο Μέφρι είχε κέφια (ή ο Άλτσι 😦 )

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: