Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Η κοσμία και ο κόσμος

Posted by sarant στο 18 Απρίλιος, 2017


Η είδηση κυκλοφόρησε εδώ και αρκετές μέρες, στις αρχές του μήνα, αλλά δεν τη συζητήσαμε τότε επειδή είχαμε άλλη επίκαιρη ύλη. Ωστόσο, πρόσφατα στα σχόλια κάναμε πάλι λόγο για το θέμα -εννοώ την εξαγγελία του υπουργού Παιδείας ότι θα καταργηθεί η αξιολόγηση της διαγωγής των μαθητών. Και αφού πέρασε το Πάσχα και κάθε κατεργάρης ξαναγυρίζει στον πάγκο του, δεν είναι κακή ιδέα να συζητήσουμε σε ξεχωριστό άρθρο το θέμα της «διαγωγής κοσμίας».

Η εξαγγελία του Κ. Γαβρόγλου έγινε ύστερα από ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι ζητούσαν να καταργηθεί η διάκριση της διαγωγής των μαθητών, η οποία, όπως υποστήριζαν, κάπως ασύντακτα, οι βουλευτές, «χρησιμοποιήθηκε για την περιθωριοποίηση μαθητών, πολλές φορές λόγω των ιδεών τους, την πολιτική δράση τους, τη θρησκεία, το χρώμα τους κ.λπ. Ο Ελευθέριος Βενιζέλος καθώς και νυν βουλευτές έχουν τιμωρηθεί ως μαθητές με τον χαρακτηρισμό της διαγωγής τους ως κοσμίας» -μια άποψη που χαρακτηρίστηκε «αριστερή ιδεοληψία«.

Διαβάζω ότι στις μέρες μας «διαγωγή κοσμία» επιβάλλεται πολύ σπάνια και ότι σχεδόν πάντοτε η διαγωγή των μαθητών χαρακτηρίζεται «κοσμιότατη». Οι παλιότεροι θα θυμόμαστε ότι η κοσμία δεν είναι το τελευταίο σκαλοπάτι, κάθε άλλο -υπάρχει και η επίμεμπτη, για πιο σοβαρά παραπτώματα του μαθητή. Αυτά ισχύουν από το 1979. Παλιότερα υπήρχαν πέντε διαβαθμίσεις της διαγωγής, αλλά δεν θυμάμαι ποιες ήταν οι άλλες δύο. Ας συμπληρώσει όποιος θυμάται.

Μια υπουργική απόφαση του 2007 ορίζει ως εξής τις διαβαθμίσεις:

4. Η διαγωγή κάθε μαθητή χαρακτηρίζεται «κοσμιότατη», «κοσμία», «επίμεμπτη», ανάλογα με τα συνιστώντα αυτή χαρακτηριστικά στοιχεία ως εξής:

α) «κοσμιότατη», χαρακτηρίζεται η διαγωγή του μαθητή, όταν αυτός τηρεί απόλυτα την κατά την έννοια της παρ. 3 του παρόντος άρθρου προσήκουσα διαγωγή,

β) «κοσμία», χαρακτηρίζεται η διαγωγή του μαθητή, όταν αυτός τηρεί μεν κατά κανόνα την κατά την έννοια της παρ. 3 του άρθρου αυτού προσήκουσα διαγωγή, όχι όμως και χωρίς παρεκκλίσεις,

γ) «επίμεμπτη», χαρακτηρίζεται η διαγωγή του μαθητή, όταν αυτός παρέκκλινε από την κατά την έννοια της παρ. 3 του άρθρου αυτού προσήκουσα διαγωγή σε βαθμό ανεπίτρεπτο, αλλά η παρέκκλιση αυτή κρίνεται επιδεκτική παιδαγωγικής επανόρθωσης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος. ΄Οταν ο μαθητής παρεκκλίνει από την προσήκουσα, κατά την έννοια της παρ. 3, διαγωγή, σε βαθμό ώστε η παρέκκλιση αυτή να δημιουργεί παιδαγωγικό πρόβλημα που υπερβαίνει τις επανορθωτικές δυνατότητες της ΕΠΑ.Σ που φοιτά ο μαθητής, ο μαθητής αυτός υποχρεώνεται σε αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, για να του δοθεί η ευχέρεια βελτίωσης της διαγωγής του στα πλαίσια των νέων σχολικών συνθηκών.

Επειδή εδώ είμαστε γλωσσικό ιστολόγιο, παρατηρώ ότι η ορολογία έχει εκσυγχρονιστεί αλλά όχι απόλυτα. Επί καθαρευούσης η διαγωγή χαρακτηριζόταν: κοσμιωτάτη, κοσμία, επίμεμπτος, ενώ σήμερα κοσμιότατη, κοσμία, επίμεμπτη. Το υπερθετικό (κοσμιωτάτη/κοσμιότατη) έπαιρνε ωμέγα πριν από την ορθογραφική μεταρρύθμιση διότι η προηγούμενη συλλαβή υποτίθεται πως ήταν βραχεία. Σε μια γλώσσα που δεν διακρίνει βραχέα και μακρά, εύλογα δεν είχε τόπο αυτή η γραφή. Ενώ όμως ανέβηκε ο τόνος στην κοσμιότατη, η κοσμία δεν έγινε «κόσμια».

Ο χαρακτηρισμός της όχι καλής διαγωγής ως «κοσμίας» είναι ευφημισμός, αφού κατά τα άλλα η λέξη «κόσμιος» δεν σημαίνει, βέβαια, «όχι και τόσο καλός» ή ακόμα και «όχι άριστος», όπως η διαγωγή, αλλά «απόλυτα σύμφωνος με τα κοινωνικώς αποδεκτά». Για να το πω αλλιώς, η διαγωγή που χαρακτηρίζεται κοσμία μάλλον δεν είναι κόσμια.

Το επίθετο «κόσμιος» είναι αρχαίο, και είχε και στην αρχαιότητα παρόμοιες σημασίες: εύτακτος, ευγενής, καλότροπος. Προέρχεται βέβαια από το πολυσήμαντο ουσιαστικό «κόσμος» που είχε στην αρχαία ελληνική ορισμένες διακριτές και βαριές σημασίες: α. τάξη, β. στολίδι, κόσμημα, γ. το σύμπαν, δ. η οικουμένη, η ανθρωπότητα. Αλλά θα συγκρατηθώ και δεν θα λεξιλογήσω για τη λέξη αυτή διότι αξίζει να της αφιερωθεί ιδιαίτερο άρθρο.

Η τυποποιημένη φράση «Διαγωγή κοσμία» έχει δοθεί ως τίτλος σε συλλογή διηγημάτων, σε ραδιοφωνική εκπομπή και σε δίσκο των Panx Romana. Είχα την εντύπωση πως υπήρχε και ελληνική ταινία με αυτόν τον τίτλο, αλλά γκουγκλίζοντας δεν βρίσκω τίποτα.

Δεν ξέρω αν σήμερα ο στιγματισμός (ή η… αξιολόγηση) της διαγωγής του μαθητή με τον χαρακτηρισμό «κοσμία» έχει κάποιες συνέπειες. Την εποχή που ήμουν κι εγώ μαθητής, είχε.

Το ξέρω από πρώτο χέρι, διότι ως μαθητής είχα πάρει κοσμία διαγωγή και μάλιστα στο απολυτήριο του εξαταξίου γυμνασίου. Δεν τιμωρήθηκα, φευ, για διακίνηση αναρχοκομμουνιστικών εντύπων, παρόλο που και τέτοια διακινούσα, αλλά για μια εφηβική ανοησία -στις απολυτήριες εξετάσεις, ενώ τελείωνα το σχέδιο (στο μάθημα των Τεχνικών), μουτζούρωσα το χαρτόνι και υποτονθόρισα μια βλαστήμια. Μέσα από τα δόντια μου, νόμιζα -όμως την άκουσε ο (θεολόγος κιόλας) επιτηρητής που ήταν και υποδιευθυντής του γυμνασίου, κι έτσι μου σπορκάρισε το χαρτί, που θα έλεγε κι ο Παπαδιαμάντης.

Κι έτσι, πήρα κοσμία στο απολυτήριο, πράγμα που σήμαινε πως αν ήθελα να δώσω εισαγωγικές εξετάσεις για τον παιδαγωγικό κύκλο (τότε δίναμε εισαγωγικές τον Σεπτέμβρη) δεν θα μπορούσα. Εγώ βέβαια είχα βλέψεις για το Πολυτεχνείο, και δεν με ένοιαξε, όμως ο συμμαθητής μου που πήρε κοσμία και ήθελε να πάει για δάσκαλος αναγκάστηκε τελικά να στραφεί, τελευταία στιγμή, στα οικονομικά. (Δεν θυμάμαι καλά ποιο ήταν το παράπτωμά του, μάλλον τον έπιασαν με σκονάκι στις εξετάσεις)

Δεν νομίζω πως τέτοια παραπτώματα ανήλικων παιδιών πρέπει να διατηρούνται εσαεί και να στιγματίζουν εφ’όρου ζωής τον ενήλικο, οπότε συμφωνώ με την υπουργική εξαγγελία και περιμένω να υλοποιηθεί. Με ενδιαφέρει να ακούσω τη γνώμη σας, είτε συμφωνείτε είτε διαφωνείτε. Και βέβαια, θα συμφωνήσω ότι δεν είναι αυτό το μείζον πρόβλημα της Παιδείας αλλά πολλά άλλα, που επείγουν πολύ περισσότερο, ανάμεσά τους η ανεπαρκής στελέχωση των σχολείων. Δεν βλάφτει όμως να ταχτοποιηθεί και αυτό το θέμα.

 

 

Advertisements

174 Σχόλια to “Η κοσμία και ο κόσμος”

  1. Γς said

    Καλημέρα

    Αυτό βρήκα με «διαγωγή κοσμία»

  2. Γς said

    1:

    Μας έφυγε με διαγωγή κοσμιοτάτη

  3. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    Εντελώς δευτερεύον ,αν όχι τριτεύον , θέμα επί της ουσίας. Ήδη στον καιρό μου (δεκαετίες 70-80) δεν έμπαινε ποτέ «κοσμία» σε κανέναν. Πόσο μάλλον σήμερα (υποθέτω…)

  4. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    Δεν ήξερα καν ότι η διαγωγή έπαιζε ρόλο σε κάτι ουσιαστικό (όπως η μη/εισαγωγή σε σχολές). Ενδιαφέρον.

  5. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    4 Και όμως…

  6. Alexis said

    Καλημέρα.
    «Κοσμία», «Κοσμιοτάτη» είναι τυποποιημένες λέξεις, σχεδόν απολιθώματα, και δύσκολα αλλάζουν.
    Και η «κοσμιοτάτη» που έγινε «κοσμιότατη» στην ΥΑ, δύσκολα θεωρώ ότι θα αλλάξει στον προφορικό λόγο.
    Σαν τη «λεωφόρο Κηφισίας» ένα πράγμα…

  7. spatholouro said

    Νίκο, εάν βολεύεσαι με τη «Διαγωγή Μηδέν» (1949), ιδού:
    http://www.tainiothiki.gr/v2/filmography/view/3/2516

  8. Alexis said

    Είμαι υπέρ των παλιών καλών μεθόδων ευπρέπειας και σωφρονισμού των μαθητών, όπως κούρεμα με την ψιλή και πηλίκιο για τα αγόρια, ποδιές για τα κορίτσια, ξύλο με τη βέργα, υποχρεωτικό εκκλησιασμό κάθε Κυριακή (όχι εργάσιμη ημέρα γατάκια, για να χάνετε μάθημα), διαγωγή με πέντε διαβαθμίσεις όπως παλιά, αποβολές «δια παντός» για τους παραβάτες, και καμία διαπόμπευση πάνω σε γαϊδούρι για τους υποτροπιάζοντες δεν θα με χάλαγε (όπως στην ταινία «Νόμος 4000»).
    Ο,τιδήποτε διαφορετικό συνιστά αριστερή ιδεοληψία.

  9. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα, και πάλι χρόνια πολλά !
    «Κοσμιωτάτη» θυμάμαι εγώ, αυτή την ορθογραφία δηλαδή, και αυτό τον τονισμό (καρφώθηκα και για σπασίκλας…)

  10. Πάνος με πεζά said

    Θυμάμαι κι εκείνο το ηχητικό του Χάρρυ Κλυνν, «οι παίκτες της αντιπάλου ομάδος διαμαρτύρονται κοσμίως : «Βαράτε τον ρε…τί τον κοιτάτε, ρε !»

  11. sarant said

    7 Μάλλον αυτόν τον τίτλο θα εννοούσα, μερσί!

  12. ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ said

    Συνονόματε Νίκο, οι ταινίες με τηλέξη διαγωγή είχαν τίτλο «Διαγωγή Μηδέν»(1949) και «»Κολωνάκι διαγωγή μηδέν (1967), όσο για τις κλιμακωσεις της διαγωγής υπήρχαν η «Κακή» και η «Μετρία».

  13. spatholouro said

    #8
    Μια και είναι πολύ συνηθισμένο λάθος, ας μου συγχωρεθεί η διόρθωση: πηλίκιο=πηλήκιο
    (αν είναι lapsus calami, συγγνώμη!)

  14. ΣΠ said

    Καλημέρα.
    Υπάρχουν δύο ξένες ταινίες που προβλήθηκαν στην Ελλάδα με τίτλο «Διαγωγή κοσμία».
    Από ελληνικές υπάρχει αυτή που ανέφερε το spatholouro (σχ. 7) και η Κολωνάκι Διαγωγή Μηδέν (1967).

  15. Πάνος με πεζά said

    Στον έλεγχο, διαγωγή είχα κοσμιωτάτη, όμως οι συναναστροφές, όλες αυτές, μου βγάλανε το μάτι…

  16. Alexis said

    #8 (συνέχεια): Α, ξέχασα: Έπαρση και υποστολή σημαίας πρωί-μεσημέρι μετά ανακρούσεως του εθνικού μας ύμνου, και στους εορτασμούς των εθνικών μας επετείων να περιλαμβάνονται απαραιτήτως τα άσματα: «Στην Αγια-Σοφιά αγνάντια βλέπω τα ευζωνάκια» (25η Μαρτίου) και «Έχω μια αδερφή, κουκλίτσα αληθινή» (28η Οκτωβρίου).
    Επίσης: Την 21ην Απριλίου εκάστου έτους θα εορτάζεται πανηγυρικώς ή εθνοσωτ… ουπς, πολύ φόρα πήρα, μάλλον το παράκανα… 😳

  17. Αρχιμήδης Αναγνώστου said

    Επειδή εδώ είμαστε γλωσσικό ιστολόγιο, παρατηρώ ότι η ορολογία έχει εκσυγχρονιστεί αλλά όχι απόλυτα. Επί καθαρευούσης η διαγωγή χαρακτηριζόταν: κοσμιωτάτη, κοσμία, επίμεμπτος, ενώ σήμερα κοσμιότατη, κοσμία, επίμεμπτη. Το υπερθετικό (κοσμιωτάτη/κοσμιότατη) έπαιρνε ωμέγα πριν από την ορθογραφική μεταρρύθμιση διότι η προηγούμενη συλλαβή υποτίθεται πως ήταν βραχεία. Σε μια γλώσσα που δεν διακρίνει βραχέα και μακρά, εύλογα δεν είχε τόπο αυτή η γραφή. Ενώ όμως ανέβηκε ο τόνος στην κοσμιότατη, η κοσμία δεν έγινε «κόσμια».

    Καλημέρα, χρόνια πολλά Χριστός Ανέστη. Για να λέμε του στραβού το δίκιο, ναι μεν στους ελέγχους γράφεται κατ’εντολήν των αρχών «κοσμιότατη», κανείς όμως όταν μιλάει, από τον πιο μορφωμένο ως τον πιο αμόρφωτο δεν τη λέει έτσι. ‘Ολοι κοσμι*τάτη την ονομάζουν ανεξάρτητα αν θα την έγραφαν με ο και ω. Αν λοιπόν «δημοτική γλώσσα» σημαίνει τη γλώσσα του λαού, το «κοσμιότατη» κάθε άλλο παρά δημοτικό μπορεί να θεωρηθεί. Αν πολεμήθηκε η καθαρεύουσα επειδή ήταν δήθεν φτιαχτή, εξίσου φτιαχτή είναι κι αυτή η ψευδοδημοτική που έχει επιβληθεί στους δημοσίους λειτουργούς

    ΥΓ Σας άρεσε η Βάθεια;

  18. Τσούρης Βασίλειος said

    9. Πάνος με πεζά
    Αυτό πρέπει να θυμάσαι:

    Διαγωγήν δ΄επεδείξατο κοσμιωτάτην

  19. Πάνος με πεζά said

    @ 18 : Όχι, νομίζω δεν είχε τόση καθαρεύουσα. Ήταν στη Δημοτική η όλη διατύπωση (…»παρακολούθησε τα μαθήματα του Νηπιαγωγείου τάδε» – περί το 1974 αυτά), και στο τέλος καταλήγει «…και διαγωγή» και πάνω στις τελείτσες έχουν συμπληρώσει καλλιγραφικά «Κοσμιωτάτη». Θα το δω το βράδι στο σπίτι, μπορεί να θυμάμαι και λάθος.

  20. Πάνος με πεζά said

    Εμένα βεβαίως πάντα με εντυπωσίαζαν τα πτυχία : «Εξ Αθηνών (ή κλπ.) ορμώμενος» ! Που κι αυτό, νομίζω ότι έχει μείνει -αν έχει μείνει- στα Πανεπιστημιακά πτυχία, το δικό μου του ΕΜΠ δεν το γράφει.

  21. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Καλημέρα κι ἀπὸ μένα.

    Ἔχω ἀκούσει «διαγωγὴ ἐξαίρετος» καὶ «διαγωγὴ χειρίστη», ἀλλὰ δὲν ξέρω ἄν ἀναφέρονταν σὲ σχολικὴ διαγωγή.

    Πάντως δὲν νομίζω πὼς ἡ κατάργηση τῆς ἀξιολόγησης τῆς διαγωγῆς θὰ βελτιώσει τὴν κατάσταση τῆς δευτεροβάθμιας ἐκπαίδευσης. Μᾶλλον τὸ ἀντίθετο θά ‘λεγα. Ἔχω σχετικὰ πρόσφατες ἐμπειρίες ( ἡ κόρη μου τέλειωσε τὸ λύκειο πέρισυ) ἀπὸ περιστατικὰ ἐνδοσχολικῆς βίας. Πολλὰ, τὰ περισσότερα ἴσως, ἀφοροῦσαν ρατσιστικὴ συμπεριφορὰ ἀπέναντι σὲ παιδιὰ μεταναστῶν καὶ εἶχαν ἔμμεση ἤ ἄμεση χρυσαυγίτικη ὑποκίνηση ἤ ἐπιρροή. Σὲ κάποιες περιπτώσεις ἡ ἀλλαγὴ σχολικοῦ περιβάλλοντος βοήθησε τὴ διεύθυνση τοῦ σχολείου νὰ διαχειριστεῖ τέτοια περιστατικά. Ὅσον ἀφορᾶ στὶς πιθανὲς ἐπιπτώσεις ἀπὸ μιὰ κακὴ διαγωγὴ στὸ ἀπολυτήριο τοῦ λυκείου θὰ ἔλεγα πὼς ἀπὸ τὴ στιγμὴ ποὺ ἕνας/μία δεκαεφτάχρονος/η ἔχει τὸ δικαίωμα ψήφου μπορεῖ νὰ ἔχει καὶ τὴν εὐθύνη τῶν πράξεών του/της.
    Καλύτερα ὅμως νὰ μιλήσουν οἱ καθ’ ὕλην ἁρμόδιοι, οἱ ἐκπαιδευτικοὶ ποὺ ζοῦν τὴν καθημερινὴ σχολικὴ πραγματικότητα.

  22. ΣΠ said

    Αν θυμάμαι καλά, οι πέντε διαβαθμίσεις ήταν κατά σειρά: κοσμιωτάτη, κοσμία, καλή, επίμεμπτος, κακή.
    Φαίνεται ότι ισχύουν ακόμα στην Κύπρο:
    http://archive.philenews.com/el-gr/koinonia-eidiseis/160/321842/poines-stous-mathites-kai-gia-paraptomata-ektos-scholikou-chronou

  23. ΣΠ said

    Ένα σχόλιό μου το έπιασε η φάκα.

  24. ΣΠ said

    Εντάξει, ελευθερώθηκε.

  25. Alexis said

    #13: Ωχ, έχεις δίκιο βέβαια, κι έλεγα γιατί μου το κοκκινίζει ο κορέκτορας!

    #17: Δεν είναι ακριβώς έτσι, νομίζω ότι μόνο στις συγκεκριμένες χρήσεις έχουν μείνει οι καθαρευουσιάνικοι τύποι και γι’ αυτό τους χαρακτήρισα «σχεδόν απολιθώματα».
    Σκέψου χρήση εκτός σχολικού περιβάλλοντος: «Παρά το φορτισμένο κλίμα η συμπεριφορά των ποδοσφαιριστών μέσα στο γήπεδο ήταν κόσμια».
    Θα έλεγες ποτέ κοσμία; Δε νομίζω. Αν τώρα ήθελες να πεις το ίδιο αλλά με το επίθετο σε υπερθετικό βαθμό, θα έλεγες κοσμιότατη φαντάζομαι. Αν πεις κοσμιοτάτη, αυτομάτως παραπέμπεις σε μαθητές και σχολική διαγωγή.

    #19: Κάπως έτσι το θυμάμαι κι εγώ Πάνο, «με βαθμό άριστα Δέκα (10) και διαγωγή κοσμιωτάτη». (έχεις φυλάξει το απολυτήριο από το Νηπιαγωγείο ρε θηρίο;) 🙂

  26. Παναγιώτης Κ. said

    Η λέξη «κοσμία» στην πραγματικότητα των δικών μου σχολικών χρόνων αποτελεί το…τέλειο παράδειγμα όπου το ιδεολογικό φορτίο της λέξης… συνθλίβει το γλωσσικό της περιεχόμενο.
    Αν με κάποιο τρόπο μπορούσαμε να τη δούμε και στα τρία παραθετικά της ( κοσμία, κοσμιωτέρα, κοσμιωτάτη) ίσως να μετριαζόταν…το κακό.Να συνειδητοποιούσαμε τέλος πάντων ότι το επίθετο κόσμιος έχει απολύτως θετική σημασία.

    Για μένα υπάρχει και άλλη μία λέξη που έχει αυτόνομο χαρακτήρα, αποκομμένη και αυτή από το γλωσσικό της περιεχόμενο. Είναι η λέξη Lower η οποία παραπέμπει σε…αγγλομαθή. Πόσοι άραγε από τους κατόχους Lower συνειδητοποιούν ότι βρίσκονται στο… χαμηλότερο επίπεδο; 🙂

  27. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Η διαγωγή των μαθητών, είναι καθαρά θέμα οικογενείας, συνεπώς οι γονείς θα έπρεπε να τιμωρούνται κι όχι οι μαθητές.
    Πάντως, από το 82 και μετά στα σχολεία χάθηκε το τόπι, οι εκπαιδευτικοί έχασαν την όποια «εξουσία» είχαν, και πλήν ελαχίστων δεν μπορούν να επιβληθούν με την παρουσία τους στους μαθητές, κι οι περισσότερες τάξεις θυμίζουν « το ξύλο βγήκε απ’ τον παράδεισο» πρίν τα χαστούκια, ενώ τα παιδιά, ειδικά της γενιάς του πολυτεχνείου, έχασαν το μέτρο της ελευθερίας, αν το διδάχθηκαν ποτέ τους στην οικογένειά τους. Το αποτέλεσμα, είναι αυτή η ιλαροτραγική κατάσταση μέσα στις τάξεις αλλά και έξω απ’ αυτές.
    Οι όποιες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις σ’ αυτό στόχευαν φυσικά, οπότε εκ του αποτελέσματος μπορούμε να τις θεωρήσουμε πετυχημένες.

  28. LandS said

    Μισός αιώνας πέρασε για να μάθω (θυμηθώ μάλλον) πόσες διαγωγικές 🙂 διαβαθμίσεις είχαμε στο σχολείο.
    Άκου πέντε.
    Μία ξέραμε, την άλλη μας την είχαν για απειλή.
    Ακόμα και την χρονιά που είχα φάει έξι μέρες αποβολή (οι δύο μόνο ήταν καθαρά δικές μου, όλα τα αγόρια της τάξης είχαν φάει τέσσερις – για το ίδιο παράπτωμα) «κοσμιωτάτη» έγραψαν στο ενδεικτικό.

  29. Pedis said

    A. Einstein : 14/31879 – 18/4/1955

  30. LandS said

    29 Νάσαι καλά. Είδα που είχα αφήσει εκείνες τις σημειώσεις που έψαχνα εξήντα χρόνια 🙂

  31. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεοτερα!

    18 Πολύ ωραία χρώματα είχε η Βάθεια!

    29 Κι αυτός κοσμία είχε πάρει; 🙂

  32. LandS said

    27 Στο βαθμό που μπορούμε να γενικεύσουμε είναι θέμα σχολείου. Κάθε σχολείο έχει τις δικές του επιδόσεις και στη διαγωγή. Κάθε γειτονιά έχει τα δικά της στη συμπεριφορά των νέων παιδιών.

  33. Παναγιώτης Κ. said

    Τότε ο χαρακτηρισμός «κοσμία» αποτελούσε…στίγμα.
    Έχω μερικούς φίλους που θυμούνται το μαθητικό τους παρελθόν και σχεδόν με…καμάρι λένε ότι αποφοίτησαν με «κοσμία». Εμμέσως λένε σε όλους εμάς που κινηθήκαμε στην…πεπατημένη ότι δεν ήταν…φλώροι. 🙂
    (Νικοκύρη, εσύ πήγαινες σε καλό σχολείο και… έπεσες θύμα της αυστηρότητας που είχε)
    Επιβιώνουν πάντως διάφορες ανοησίες στα μυαλά αρκετών από τους σημερινούς ώριμους. Ανοησίες που κτγμ, τροφοδοτούν τις παθογένειες μας.

  34. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    8. Το Κατηχητικό ξέχασες και την Εξομολόγηση-υποχρεωτική, εμμέσως πλην σαφώς- η θρησκευτικού έφερε παπά στην Γ΄ ή Δ’ γυμνασίου γι΄αυτό το λόγο! Απαίσια εμπειρία. Ο παπάς επιχειρούσε να κατασκευάσει «αμαρτήματα»

  35. ΚΑΒ said

    >> Το υπερθετικό (κοσμιωτάτη/κοσμιότατη) έπαιρνε ωμέγα πριν από την ορθογραφική μεταρρύθμιση διότι η προηγούμενη συλλαβή υποτίθεται πως ήταν βραχεία.

    Γιατί υποτίθεται; Οι αρχαίοι την είχαν βραχεία και γι’ αυτό έγραφαν π.χ. κοσμιώτατοι Ἑλλήνων πάντων κοσμιώτατοι Σπαρτιᾶται

    και στην ποίηση η συλλαβή σμι-είναι βραχύχρονη.

  36. gpoint said

    # 22

    Εγώ νομίζω πως ήταν κοσμιοτάτη, κοσμία, καλή, σχεδόν καλή, κακή

    Η πεντάρα αποβολή σήμαινε καλή διαγωγή

  37. Pedis said

    Αυτός έπαιρνε κοσμιαάτη.

    Πάρτε την περίπτωση του σπασίκλα με προορισμό και πεπρωμένο.

    Ε, καμιά σχέση.

    Επιστήμονας, υπερτζίνιους και τόλεγε η περδικούλα του.

    Εξαιρετικά σπάνιος συνδυασμός.

    1914: απάντηση στον μαζικό πολεμικό φανατισμό, εθνικισμό και μιλιταρισμό της γερμανικής ακαδημαικής κοινότητας και στο Mανιφέστο των 93:

    Manifesto to the Europeans

  38. Pedis said

    # 37 -> 31 (29)

  39. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    8.
    Μηδέν εις το πηλήκιο 🙂

  40. Alexis said

    #34: Εγώ θυμάμαι, κάπου στο γυμνάσιο, ο θεολόγος-παπάς καθηγητής μας άρχισε μία μέρα να διαβάζει στα καλά καθούμενα τα ονόματα των παιδιών της τάξης και μόλις ο μαθητής απαντούσε «παρών» τον ρωτούσε «πας Κατηχητικό;» και το σημείωνε στην κατάστασή του.
    Την αρχική έκπληξή μας διαδέχτηκαν οι διαμαρτυρίες «τι πράγματα είναι αυτά» «μας φακελώνετε κύριε» κλπ., οπότε έσπευσε να μας διευκρινίσει ότι το κάνει για εντελώς δικούς του λόγους, και ότι καμία επίπτωση δεν θα είχε αυτό στη βαθμολογία μας. Δεν ξέρω πού απέβλεπε τελικά όλο αυτό, γενικά ήταν ήπιος και καλοπροαίρετος άνθρωπος και καθόλου αυστηρός θα έλεγα…
    Πάντως για πολύ καιρό είχε γίνει κάτι σαν σλόγκαν μεταξύ μας, «πας κατηχητικό;» ρωτούσαμε ο ένας τον άλλον και βάζαμε τα γέλια…

  41. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Ως πνευμα «αντιλογιας» στο αυταρχικο περιβαλλον του 6-ταξιου Γυμνασιου (1967-1973) ελαβα διαγωγη κοσμια στην 4η και την 6η. Προηγουμενως στην 6η Δημοτικου αν κια αριστος μαθητης λογω κακαης διαγωγης ειχα λαβει 9 αντι 10..

    Αναστοχαζομενος ποσο καλα περασα στο Γυμνασιο (ως ημι-αλητης) κανοντας τα εντελως απαραιτητα ζητουμενα απο το σχολειο και ενω η βαθμολογια μου ηταν 14,7 (4η) και 15 1/12 (6η) χωρις αυτο να με εμποδισει να εισαχθω στο ΕΜΠ, ενω ο σπαστης απουσιολογος μας και ο δευτερος καλος μαθητης μας απετυχαν και εισηχθηκαν με την δευτερη.

    Παραλληλα ειχα και τον πρωτο ερωτα και ικανοποιωντας τα εφηβικα μου σχεδια παρακολουθωντας -στο μετρο του δυνατου- ως παιδι των ΒΑ προαστειων κινηματογραφο (Ευδοκια , easy rider,) και μαζι με τον κολλητο μου συμμαθητη προοδευτικη ροκ (Led Zeppelin, Wishbone Ash,, Emerson, Lake & Palmer, Pink Floyd,…) ,

    Φοβαμαι οι θα σοκαρω ολιγον

    Η κοσμια διαγωγη ειναι για τους μαθητες 6-ταξιου Γυμνασιου ενα παρασημο ανδρειας . Οπως λιγα χρονια μετα μου ειπε ο κολλητος μου οταν μετα απο μια νυχτα κραιπαλης κολλησα βλενορροια μου ειπε γελωντας τωρα πηρες παρασημο εγινες λοχαγος (στις 5 φορες γινοσουν στρατηγος)

    ΥΓ Ο μεγιστος Ν. Νικολαιδης εχει δημιουργησει απο μονος του μια σχολη μετα-μπητ (αν ειναι δοκιμος ο ορος).Στο τελευταιο του μυθιστορημα“Μια στεκιά στο μάτι του Μοντεζούμα” αρχιζει ως εξης:

    1

    Όλες οί βλεννόρροιες θεραπεύονται εκτός από τήν πρώτη.
    Ήταν ή εποχή που είχαμε άφθονο ρόκ ν’ ρόλλ, ελάχιστο σεξ καί καθόλου ναρκωτικά.
    Πάρ’ όλ’ αυτά νομίζω ότι δέν τά πήγαμε καί τόσο άσχημα.

  42. Alexis said

    #39: Εντάξει, ένα ορθογραφικό έκανα, μη με ξεφτιλίζεις έτσι, θα έρθω με τον κηδεμόνα μου. 😀
    Κι αυτός που ανέβασε το βίδδεο που λινκάρεις «πηλίκιο» το έγραψε! 😆

  43. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    25. Ἀκόμα καὶ ἂν ἡ χρήση τοῦ τύπου κοσμι*τάτη χρησιμοποεῖται ἀποκλειστικὰ στὸ σχολικὸ περιβᾶλλον δὲν παύει νὰ εἶναι ὁ σωστὸς τύπος γι’αὐτὴ τὴ χρήση ἀπὸ τὸ φυσικὸ ὁμιλητῆ τῆς γλώσσας, συνεπῶς ὁ τύπος αὐτὸς γι’αὐτὴ καὶ ὄχι μόνο λέξη ἔχει ἀφομοιωθεῖ ἀπὸ τὴ δημοτικὴ καὶ ὀφείλουν τὰ βιβλία νὰ τὸν περιλάβουν, ἀλλὰ καὶ τὰ ἐπίσημα ἔγγραφα νὰ τὸν ἀναγράφουν ἀναλόγως. Δὲ θὰ χρησιμοποιῦσα τὸν ὑπερθετικὸ βαθμὸ οὔτε τῆς μία μορφῆς οὔτε τῆς ἄλλης,στὸ παράδειγμά σας. Θὰ ἔλεγα «ἡ συμπεριφορὰ τῶν ὁπαδῶν ἦταν ὑποδειγματική». Ὅμως θὰ ἔλεγα γιὰ νὰ συλλυπηθῶ κάποιον, ἄν ἔπρεπε νὰ τὸ κάνω σὲ ἐπίσημο ὕφος «ἐκφράζω τὴ βαθυτάτη μου θλίψη (ἀλλὰ ὄχι θλίψιν)» καὶ σὲ καμία περίπτωση τὴ «βαθύτατή μου θλίψη» ποὺ τὸ βρίσκω ἀποκρουστικά

  44. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    32 – Ποτέ δεν ήταν θέμα σχολείου και δεν θα μπορούσε να είναι, σκέψου το λίγο.
    Η κοινωνική συμπεριφορά των παιδιών έχει να κάνει κυρίως με το οικογενειακό περιβάλλον, αναλόγως το οικογενειακό επίπεδο, αυτό αντανακλάται και στο σχολείο, το ίδιο συμβαίνει και σε κοινωνικό επίπεδο. Οι νόμοι καταπατούνται από αυτούς που δεν έχουν μάθει να τους σέβονται, ανεξαρτήτως οικονομικής επιφανείας ή γνώσεων.

  45. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    43 ἐκ παραδρομῆς ἡ περισπωμένη στὸν ὁμιλητή

  46. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    42. Ακριβώς! 🙂 🙂

    Αποβολή

  47. Γς said

    40:

    >«πας κατηχητικό;» ρωτούσαμε ο ένας τον άλλον και βάζαμε τα γέλια…

    «πας σχολείο;» ρωτούσαμε ο ένας τον άλλον και βάζαμε τα γέρια… Για όσους το ξέρουν

  48. Μεταφραστής said

    Σύμφωνα με αυτά που ορίζονται στην αναφερόμενη παράγραφο 3 σχεδόν κανένας μαθητής δεν θα μπορούσε να πάρει διαγωγή κοσμιότατη/κοσμιωτάτη, αφού κανένας δεν είναι άγιος.
    Συμφωνώ να καταργηθεί αυτή η αξιολόγηση των μαθητών με εξαίρεση πολύ βαριές περιπτώσεις.

  49. leonicos said

    Στα ετεροχρονισμένα λέμε όχι…. στα άσχετα όμως λέμε ΝΑΙ

    Μπουμμμμμμ!

    Δεν είναι έκρηξη… φούρνος γκρεμίστηκε.

    Δυστυχώς, και με πολύ πόνο καρδιάς, αναγκάζομαι να αποδεχτώ ως νόμιμη και την αμφιλεγόμνη γραφή ‘κτίριο’ της λέξης που ορθά γράφεται ‘κτήριο’.

    Όχι, δεν με έπεισε ο νοικοκύρης. Αλλά περιδιαβάζοντας τις διάφορες ετυμολογικώς προτεινόμενες υπερδιορθώσεις διαφόρων λέξεων, κατάλαβα ότι η ετυμολογική αναδρομή, ιδίως όταν δεν είναι οφθαλμοφανής, ώστε να επιβάλλει την εμμονή στην ιστορική μορφήτης λέξης, αποτελεί σχολαστικισμό του αισχίστου είδους. Πιο απλά, δεν έχει νόημα.

    Νιώθω ευτυχής που δεν θα χρειαστεί να γράψω τσηρώτο και καθοίκι, αγώρι δεν θα έγραφα με τίποτα διότι ναί μεν προέρχεται από το ‘άωρος’ αλλά μέσω του ‘άγουρος’, δι’ ο και το ‘ω’ δεν έχει θέση. Κάποτε σκέφτηκα ν’ αρχίσω να γράφω τον ‘γιο’, ‘γυιο’ αλλά στραβομουτσούνιασε ο Νικ Νοικ και το μάζεψα (αυτό του το χρωστάω)

    Αλλά για το ‘κτίριο’, μολονότι αντιλαμβάνομαι ότι επιχαίρει επίτη ήττη μου, είναι προσωπική απόφαση οφειλόμενη στο αδιέξοδο της ενίοτε άγονης ετυμολογικής αναδρομής.

    Βέβαια, ο απαίσιος Γς θα με κοροϊδεύει τώρα, αλλά τι να κάνουμε; Πότε αυτός και πότε εγώ!

  50. leonicos said

    η διαγωγή των μαθητών χαρακτηρίζεται «κοσμιότατη

    Η δική μου ήταν πάντοτε κοσμιοτάτη και όχι κοσμιότατη

    Του Γς ήταν και είναι άκοσμος. Επειδή δεν προβλεπόταν, ξέφυγε και ππήρε πτυχίο.

  51. Μια και …μας τελείωσαν οι αριστερές επιλογές, «δεν βλάφτει … να ταχτοποιηθεί» η κατάργηση της διαγωγής, για να αναθερμάνουμε έτσι την (κλεψίτυπη) αριστερή μας ταυτότητα. Η οποία βέβαια δεν επιβάλλεται στα «παιδιά» (ή δεν πρέπει να επιβάλλεται), «λόγω των ιδεών τους, την πολιτική δράση τους, τη θρησκεία, το χρώμα τους κ.λπ», αλλά για παραπτώματα όπως …ξυλοδαρμός καθηγητών κλπ, κλπ. Έτσι, από δω και πέρα, τα πάσης φύσεως πρώιμα φασιστοειδή (πάντα υπάρχουν οι …εξαιρέσεις από τον κανόνα) θα μπορούν να λοιδορούν και να δέρνουν τους δασκάλους, να παραμένουν …άσπιλοι αμόλυντοι και άμωμοι, να χρίζονται δάσκαλοι, και να διδάσκουν …τρόπους καλής συμπεριφοράς σε άλλα παιδιά! (Τί έχουν τα έρμα και ψοφάν’, λένε οι τσιμπάνηδες του χωριού μου).
    Εξάλλου, τα όποια «παραπτώματα ανήλικων παιδιών» δεν τα στιγμάτιζε «εφ’όρου ζωής» ο τυχόν …στολισμός με διαγωγή κοσμία. Κατά πρώτον, δεν νομίζω ότι νοιώθει στιγματισμένος ο Νοικοκύρης, επειδή του κόλλησαν την «κοσμία» στο απολυτήριο Γυμνασίου (εμένα μου την κόλλησαν στο απολυτήριο στρατού και δεν μου κάηκε καρφί!). Υπήρχε όμως παλαιότερα (ίσως υπάρχει και σήμερα) διαδικασία άμεσης …αποκόλλησης της «κοσμίας»: Εν έτει …της 10/ετίας του ’50, συμμαθητής μου που «στιγματίστηκε» με «κοσμία», προσέφυγε στο συμβούλιο των διδασκόντων που αναβάθμισε τη διαγωγή του σε κοσμιωτάτη και έτσι μπόρεσε να δώσει εξετάσεις σε Σχολή που απαιτούσε αυτό το προσόν.
    Και, μια και έγινε λόγος, θυμάμαι ότι παλαιότερα υπήρχαν 5 διαβαθμίσεις διαγωγής. Οι τρεις πρώτες ήταν: Κοσμιωτάτη, Κοσμία, Καλή. Δεν θυμάμαι τις δυο τελευταίες αλλά νομίζω ότι ήταν Μέτρια και Κακή. Και δεν τις θυμάμαι διότι η «Καλή» διαγωγή ήταν η πιο …κακή που είχε ποτε ακουστεί ότι επιβλήθηκε (ή απειλήθηκε η επιβολή της).

  52. leonicos said

    η διαγωγή των μαθητών χαρακτηρίζεται «κοσμιότατη

    Η δική μου ήταν πάντα κοσμιωτάτη και ποτέ κοσμιότατη

    Του Γς ήταν άκοσμος και όχι επίμεμπτος. Κι επ[ειδή δεν προβλεπόταν,ξέφυγε και πήρε απολυτήριο

  53. leonicos said

    Έχω ακούσει την απειλή ‘θα σου βάλω κοσμία’

    Αλλά ποτέ δεν άκουσα να υλοποιήθηκε

  54. leonicos said

    κι έτσι μου σπορκάρισε το χαρτί

    Τι ελληνικά μαθαίνει κανείς εδώ μέσα!

    Θα γράψω 20 φορές: σποκάρω τον Γς, για να τη μάθω

  55. leonicos said

    Η αίσθηση που είχα είναι ότι χρειαζόταν κάτι πολύ πιο βαρύ απόένα σκονάκι για να χαρακτηριστεί η διαγωγή κάποιου κοσμία

  56. Γιάννης Ιατρού said

    30: Lands
    Ακόμα γελάω, νά ΄σαι καλά 🙂

    44: ΛΑΜΠΡΟΣ
    Ποιά οικογένεια, σχολείο κλπ. Μόνο η καταγωγή παίζει ρόλο! Να, ΕΔΩ, για τους άπιστους Θωμάδες 🙂

    46: ΕΦΗ
    Αποβολή της Κ.Π., αλλά αυτά που έγραφε στο τουίτα (και μετά τ΄ έσβηνε βιατικά) ο αντι-πρόεδρος τα περνάει στο ντούκου …

  57. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Μετά την πάροδο κάποιου χρόνου(τρία-πέντε; έτη) νομίζω ότι μπορούσε να διορθωθεί η διαγωγή στο απολυτήριο.Εχ υπόψη πραγματικό περιστατικό γιου κομμουνιστή (επί δικτατορίας τον πήραν με τις κάλτσες νύχτα για το Τμήμα) που δε μπορούσε μετά να δώσει εξετάσεις στο Παν/μιο λόγω Κοσμίας. Ένας μπαστουνόβλαχος μπάρμπας βρήκε άκρη με κάποιον κολλητό τής εξουσίας και μπόρεσε να πάρει διαβατήριο για το εξωτερικό. Επιστρέφοντας πήγε στο σχολείο και διόρθωσε τη διαγωγή και μάλιστα βρήκε ακόμη τον πρώην καθηγητή του. Προφανώς θα προβλέπονταν σε κάποια διάταξη.(Μαρία πού είσαι;).

    Στα τεφτέρια μου έχω το παρακάτω σχεδίασμα για διήγημα για όταν και αν αξιωθώ να τα γράψω:

    Η κοσμία
    -Κύριε Γυμνασιάρχα, χαίρεται… μια στιγμή…
    -Λυκειάρχης
    -Ε…με συγχωρείτε… εγώ Γυμνάσιο τέλειωσα μαζί σας ,το ΄72 . Είμαι ο Κ…
    -Και τί θέλεις; Κλείνω.
    -Να ήρθα από την Αθήνα, πρέπει…ορίστε, αυτό πρέπει να διορθωθεί για να κάνω αίτηση για μια θέση.
    -Τί να διορθωθεί; Οι βαθμοί; διορθώνονται;Ωραίο κι αυτό!
    -Όχι, να, η κοσμία μου.
    -Ποιος είσαι;
    -Ο Κ. σας είπα, δε με θυμάστε; Έφυγα έξω, τέλειωσα το Πν/μιο και τώρα θέλω να υποβάλω τα χαρτιά μου για μια θέση.
    -Δεν καταλαβαίνω.
    -Πέρασε το διάστημα…Τώρα άλλαξε, μπορεί να διορθωθεί και το χρειάζομαι, ήρθα κατ΄ευθείαν από την Αθήνα να προλάβω ανοιχτό το σχολείο.
    -Ναι, έλα την Τετάρτη, τώρα πέρασε η ώρα,έφευγα…

  58. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    56β. Κα-κοσμία, Γιάννη 😦 .

  59. Παναγιώτης Κ. said

    @3. Είναι τριτεύον θέμα για να μη πω άνευ ουσίας.
    Το σύγχρονο δημόσιο σχολείο δεν έχει σχέση με την αυστηρότητα.
    Δεν ξέρετε τι «μάχες» δίνονται μεταξύ σχολείων για να πάρουν κάποιο μαθητή από ένα άλλο σχολείο ώστε να συμπληρωθεί συγκεκριμένος αριθμών τμημάτων κ.λπ, κ.λπ. !

    Οι αντιπολιτευόμενοι την κυβέρνηση λένε ότι αυτά τα θέματα αφορούν το εσωτερικό ακροατήριο του κυβερνώντος κόμματος.
    Αφού αυτό έχασε τη μάχη στη… βάση (οικονομία) τώρα ρίχνει το βάρος στο… εποικοδόμημα. 🙂

  60. leonicos said

    Γειά σας για πάντα

    Πάω ν’ αυτοκαταργηθώ.

    Δεν ξέρω ακόμα αν θ’ αυτοκτονήσω, αν πάρω τα όρη και τα βουνά, αν θα πάω στη ζούγκλα ή αν θ ακλειστά σε κανένα μοναστήρι.

    Αλλά δεν είμαι για εδώ. Δεν είμαι άξιός σας.

    Δεν κόλλησα ούτε μια βλεννόρροια. Ούτε σίφυλη ούτε μαλακό έλκος. Μεγαλώνοντας δεν κόλλησα aids ούτε ηπατίτιδα C.

    Κι όμως είχα κορίτσι πάντα.

    Από τα πιο ευτυχισμένα και δημιουργικά χρόνια στη ζωή μου τα θεωρώ από τα 3 ώς τα 13 με τους ραββίνους. Και δεν έχω μετανοιώσει ούτε και τώρα που γνώρισα γίγαντες ανομίας σαν τον Γς.

    Έφαγα ένα χαστούκι όλο κι όλο στο γυμνάσιο, διότι σε μια εκδρομή στο Ναύπλιο μπήκαμε σε βαρκούλες που μας πήγαν στο Μπούρτζι χωρίς άδεια. Στην πραγματικότητα δεν φανταστήκαμε ότι θα έπρεπε να πάρουμε άδεια. Το θεώρησα μεγάλη προσβολή και η φιλόλογος μου, η υπέροχη Μαρία Κιταριόλου, με παρηγόρησε ότι ‘δεν μπορούσε να εξαιρεθώ εφόσον όλοι φάγανε ένα χαστούκι’.

    Το απολυτήριό μου ήταν μετριότατο, αλλά μπήκα τρίτος. Και δεν διάβαζα ποτέ στις εξετάσεις. Τέτοιο χάλι, ο άθλιος!

    Τελικά, όλοι της σειράς 1962-1968 γίναμε το ίδιο καλοί γιατροί ανεξαρτήτως των επιμέρους επιδόσεων, μαγκιάς ή μη, αλητε΄πιας ή μη, χαρτοπαιξίας ή μη, απώλειας ετών ή μη (τότε έχανες χρόνο, πριν τη μεταφορά μεταφερομένου). Αυτό δείχνει ότι τίποτα δεν παίζει ρόλο στη ζωή εκτός από την προσωπικότητά σου.

    Ακόμα κι ο Γς πέτυχε! Άκου να δεις!

  61. Μαρία said

    57
    Αυτή η δυνατότητα δεν υπάρχει απο το 1979, οπότε κι οι χαρακτηρισμοί απο 5 έγιναν 3. Στο σχετικό Π.Δ. αναφέρεται ρητά οτι ο χαρακτηρισμός είναι αποκλειστικά για σχολική χρήση και ως εκ τούτου δεν υπάρχει δυνατότητα τορποποίησης.https://sarantakos.wordpress.com/2017/04/09/vuggari/#comment-425801

    Π.Δ.104/1979, άρθρ. 26

  62. leonicos said

    σπορκάρω….. όχι σποκάρω

    ανεπίδεκτος είμαι!

  63. leonicos said

    Δεν μπορώ να πραγματοποιήσω την απειλή μου λόγω προσεχούς Σαββάτου.

    Μετά όμως… Ομερτά (θα το έβαζα ιταλικά για να σκάσει ο Γς, αλλά μου λείπει το a με τον τόνο λοξά δεξιά, κοινώς βαρεία)

  64. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    61.Μαρία, πολύ σ΄ευχαριστώ! Μου είχε ξεφύγει η προηγούμενη απάντησή σου παρόλο που μ΄ ενδιέφερε πάρα πολύ πραγματολογικά, ειδικά όταν είδα να λέει ο Νικοκύρης για απαγόρευση μόνο σε παιδαγωγικές σχολές,αλλά ίσχυσε αργότερα αυτό τελικά. Αποκλεισμό απ΄όλες τις σχολές λοιπόν ήταν παλιότερα, όπως δένει και με όσα θυμόμουν για το φίλο μου και τη γελοία συμπεριφορά του καθηγητή του που άσπρισε όταν τον είδε μπροστά του-μεταπολίτευση πια.

  65. Γιάννης Ιατρού said

    63: Leonicos
    ..μου λείπει το a με τον τόνο λοξά δεξιά..

    Λεώ: πλήκτρο ALT+0224 ==> à και ALT+0225 ==> á αλλά οι αριθμοί από το αριθμητικό πληκτρολόγιο, όχι από το κανονικό (δηλ. ενεργοποίησε το NUMLOCK !!) 🙂

  66. Avonidas said

    #29 Κι αυτός κοσμία είχε πάρει; 

    Σχετικά είναι αυτά… 😉

  67. Triant said

    @60
    Ούτε *****ψειρες βρε Λεώνικε; Αμάν πιά. Πράγματι, αποτελείς όνειδος για το είδος.

  68. ΚΑΒ said

    Μόνο σε μαθητή με διαγωγή «κοσμιότατη» απονέμεται αριστείο ή βραβείο προόδου.

  69. Ρουμπίνη said

    Δεν έχει και πολύ νόημα αν λέγεται «κοσμία» ή «κόσμια», «κοσμιοτάτη» ή «κοσμιότατη», αν γράφεται με -ο- ή με -ω-, γιατί απλούστατα αν ήμασταν ειλικρινείς θα βλέπαμε ότι αυτές οι πρώτες δυο «βαθμίδες διαγωγής» σπάνια πλέον απαντώνται, άρα δεν μας χρειάζεται και ο χαρακτηρισμός τους… Τα παιδιά μας δεν έχουν τρόπους, «καλή συμπεριφορά», δεν γνωρίζουν από σεβασμό, δεν ξέρουν καν να εύχονται καταλλήλως ανάλογα με την περίσταση… Και φυσικά δεν έχουν απολύτως καμία ευθύνη για όλο αυτό, αφού εμείς -οι καθ’ ύλην αρμόδιοι να τους τα διδάξουμε, με το ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ μας και όχι με βαρετές θεωρητικολογίες- είμαστε απόντες από την καθημερινότητά τους… Αλλά κι εκεί να ήμασταν, τι πρότυπα θα δίναμε;

    Ας ΒΓΕΙ ο χαρακτηρισμός της διαγωγής των μαθητών από τα απολυτήριά τους…Και τι έγινε; Τίποτα δεν θ’ αλλάξει. Πώς θα γίνει να ΜΠΕΙ αυτός ο χαρακτηρισμός για τη συμπεριφορά του κάθε Έλληνα στην καθημερινότητά του; Να υπήρχε, βρε παιδί μου, ένας τρόπος να χαρακτηρίζομαι για το πώς μιλάω στους συμπολίτες μου, για το αν καλημερίζω στο δρόμο τους ανθρώπους, για το αν περιμένω στην ουρά στωικά, για το αν σέβομαι τον άνθρωπο που εξυπηρετώ στη δουλειά μου ή αν από την άλλη μιλώ ευγενικά στον άνθρωπο που με εξυπηρετεί, για το πώς οδηγώ, για το πού παρκάρω κτλ. κτλ.

    Απομακρύνθηκα από το θέμα μας, αλλά αισθάνθηκα την ανάγκη να πω τον πόνο μου…

  70. Μαρία said

    64
    Ο αποκλεισμός απ’ όλες τις σχολές αφορά την επίμεμπτη κι όχι την κοσμία.
    Η οποία επίμεμπτη, μια που λεξιλογούμε, απαντούσε και με τον τύπο επίμομφη.

    68
    Και μόνο μαθητής ή μαθήτρια κοσμιότατη ορίζεται σημαιοφόρος.

  71. Alexis said

    Ξέρει κανένας αν παλιότερα χρειαζόσουν οπωσδήποτε «κοσμιοτάτη» για διορισμό στο Δημόσιο ή σε στρατό-αστυνομία;

  72. leonicos said

    Μια και μιλάγαμε για βόμβες τρομερές, χτυπήστε αυτό:
    2017 Nangarhar airstrike,

    επεδειξάμην διαγωγήν επίμεπτον, έγνων, αλλά δεν βαστιόμουνα

  73. ΚΑΒ said

    70. Μήπως επιμεμφής;

  74. Μαρία said

    71
    Ναι, γι’ αυτό και αναγκάζονταν να ζητήσουν βελτίωση του χαρακτηρισμού. βλ.και λινκ σχ. 61.
    Αλλά και για τον ιδιωτικό τομέα υπήρχαν προβλήματα. Γιατί να προσλάβει κάποιος ένα ρεμάλι ή μια πουτάνα;

  75. leonicos said

    @ Τριάντ, τις ξέχασα. Ούτε κι απ’ αυτές!

    Όνειδος! Όνειδος! Όνειδος, μομφή και ψόγος!

  76. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    70α. Δεν ξέρω μήπως όταν γινόταν η κουβέντα, μετά το ΄80, ειπώθηκε συμβατικά στο «κοσμία». Δεν ήξερα καθόλου για τις παλιές διαβαθμίσεις. Χρειάζεται τότε να τονε βρω να ρωτήσω επακριβώς.

    Λη Φέρμορ (ή Μιχάλης ή Φιλεντέμ κατά την Αντίσταση).
    Τον μελετήσαμε πρόσφατα, άνοιξα στο βιογραφικό του και βλέπω μεταξύ των άλλων :
    «…Ως παιδί ο Λη Φέρμορ είχε προβλήματα με τη δομή και τους περιορισμούς της ακαδημαϊκής πειθαρχίας. Για αυτό τον έστειλαν σε σχολείο για «δύσκολα παιδιά». Αργότερα αποβλήθηκε από το Κινγκς Σκουλ, του Καντέρμπουρι… »
    Εν τούτοις έγινε πετυχημένος αξιωματικός της αντίστασης, περιηγητικός συγγραφέας, άφησε το μάταιο κόσμο υπέργηρος και «Υπήρξεν έτι το άριστον εκείνο.Ελληνικός»

  77. spatholouro said

    Δεν γνωρίζω εάν το Β.Δ. «Περί των εγγραφών, μετεγγραφών, ποινών, εξετάσεων μαθητών σχολείων Μέσης Εκπαιδεύσεως» του 1955 (ΦΕΚ Α΄ 173) ίσχυσε έως το 1979, ωστόσο σύμφωνα με αυτό (άρθρο 14) η διαγωγή χαρακτηριζόταν ως κοσμιωτάτη, κοσμία, καλή, επίμεμπτος και κακή.

    Σε περιπτώσεις κακής ή επίμεμπτης διαγωγής, η απόφαση του συλλόγου διδασκόντων υπέκειτο σε έγκριση του οικείου Γενικού Επιθεωρητού, που μπορούσε να τροποποιήσει τον χαρακτηρισμό. Επίσης, σε περίπτωση επίμεμπτης διαγωγής, μπορούσε ο μαθητής να συνεχίσει στο ίδιο σχολείο μόνο αν δεν υπήρχε άλλο στην ίδια πόλη. Σε περίπτωση όμως κακής διαγωγής, ο μαθητής έφευγε οπωσδήποτε από το σχολείο του και μπορούσε να πάει σε άλλο μόνο κατόπιν έγκρισης του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

    Τέλος, άρση ή τροποποίηση χαρακτηρισμού διαγωγής μπορούσε να γίνει με απόφαση του καθηγητικού συλλόγου μετά από έγκριση της αρχής που ενέκρινε τον χαρακτηρισμό της διαγωγής.

  78. leonicos said

    @65 Βρε, δε βαριέσαι! Θα μου τα πεις το Σάββατο, πρώτα ο Θεός

  79. Μαρία said

    73
    Όχι, επίμομφος αλλά βέβαια με την παθητική σημασία του επιμεμφούς.
    Β.Δ. 25-5-1912, αρθρ. 64 κατέβασέ το http://www.et.gr/index.php/2013-01-28-14-06-23/search-laws

  80. Γς said

    49:

    Ars aedificio

    Ovid, oops, Leonicus

  81. Να προσέχετε τα βιβλία σας!

    http://news247.gr/eidiseis/koinonia/vivlio-poy-eixe-odhghthei-sthn-anakuklwsh-ekryve-15-000-eyrw.4629803.html

  82. Γς said

    Διαγωγή κοσμία.

    Εφιάλτης μου είχαν γίνει στο Δημοτικό οι σωφρονιστικές μέθοδοι της εποχής.
    Δεν μάσαγα όμως!
    Τουλάχιστον στα όνειρα.

    Θυμάμαι ότι τσιμπιόμουνα και αν δεν πονούσα τότε ήταν όνειρο.

    -Δώστε μου το χάρακα κύριε!

    Αυτός αντιστεκόταν. Τα κατάφερνα όμως και του βούταγα το χάρακα, τη βέργα, τη βίτσα και

    -Ανοιξε τις παλάμες σου!

    Φαπ! Ούρλιαζε από τον πόνο

    -Και από την ανάποδη τώρα!

    Φαπ! Πάνω στα κόκαλα των δακτύλων του

    Και δεν ξύπναγα κιόλας πάνω στο καλύτερο!

  83. Γιάννης Ιατρού said

    75: Λεώ
    …Όνειδος! Όνειδος! Όνειδος, μομφή και ψόγος!…

    Αδικείς τον εαυτόν σου Λεώ (#60) 🙂 🙂 🙂

  84. Γς said

    Μπορεί να παρακολουθήσει κανείς την εκτόξευση του πυραύλου «Atlas V» με τους δύο ελληνικούς μικροδορυφόρους στο κανάλι της NASA στο YouTube . Η ζωντανή μετάδοση θα ξεκινήσει στις 17:00 ώρα Ελλάδος.

    http://news247.gr/eidiseis/texnologia/ektokseuontai-duo-ellhnikoi-mikrodoryforoi.4629187.html?utm_source=News247&utm_medium=MintaXasete_article&utm_campaign=24MediaWidget

  85. Γς said

    84:

    Επίσης, πλάκα έχει να παρακολουθείς live την θέση του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού πάνω από τη Γη.
    Τώρα π.χ. είναι πάνω απ ο Καζακστάν

    http://www.esa.int/Our_Activities/Human_Spaceflight/International_Space_Station/Where_is_the_International_Space_Station

  86. Γς said

    85:

    Και πως τρέχει ο μπαγάσας, ο ISS, ;eftase ki;olaw sthn K;ina

  87. Γς said

    … εφτασε κιόλας στην Κίνα

  88. Γς said

    Μπά ξυστά πέρασε από την Κίνα. Περνά πάνω απ την Ινδία τώρα και πάει για βρούβες, οθπς, για Μπούρμα και Ινδοκίνα.
    [Εμένα μου αρέσουν οι παλιές ονομσίες]

  89. Γς said

    Τώρα φτάνει στην Μπούρμα [που την είπαμε μετά Βιρμανία και τώρα Μιανμάρ]

  90. Γιάννης Ιατρού said

    Αν το δούμε κι από μια άλλη πλευρά το θέμα: Η εν γένει συμπεριφορά κρίνεται όχι μόνο στο σχολείο (κατά την εκπαίδευση) αλλά και μετά, π.χ. κατά στον εργασιακό βίο.

    Σκεφτείτε τις διάφορες διατυπώσεις σε συστατικές επιστολές που δίνονται και μπορούν να προάγουν ή να θάψουν κάποιο…. Γενικά, η μη κατάθεσή τους ή η έλλειψη είναι λόγος για ανησυχία τον επόμενο εργοδότη….

    Νομίζω πως δεν είναι άτοπο να δίνεται μια αποτίμηση όχι μόνο των ικανοτήτων, αλλά και της εν γένει συμπεριφοράς για την χρονική περίοδο της συνεργασίας. Σε μερικά κράτη μάλιστα είναι υποχρεωτική η σχετική έκδοσή της από τον εκάστοτε εργοδότη και σε περίπτωση που κάποιος θεωρεί πως αδικείται ή πως το κείμενο περιέχει «κρυφά μηνύματα»* μπορεί να προσφύγει σε δικαστήριο για εργατικά ζητήματα (που τότε αποφασίζει τελεσίδικα, τι θα γραφεί ακριβώς).

    *π.χ. για τον Γς μας, εγώ θα έγραφα: …και έδειχνε ιδιαίτερο ζήλο για την άρτια εκπαίδευση και εν την γένει βελτίωση της εμπειρίας των ερευνητριών του τμήματός του… 🙂 🙂

  91. Γς said

    Πάλι ξυστά απ την Μιανμάρ. Στη Σουμάτρα τώρα και τον βλέπω πάνω απ την Ανταρκτική σε μερικά λεπτά! Μα πως τρέχει!

  92. Γς said

    90:

    >π.χ. για τον Γς μας, εγώ θα έγραφα: …και έδειχνε ιδιαίτερο ζήλο για την άρτια εκπαίδευση και εν την γένει βελτίωση της εμπειρίας των ερευνητριών του τμήματός του…

    Ντοcteur, παράτα τα γήινα ξκι έλα να δεις τι γίνεται δω πάνω στον ISS

  93. Γς said

    Πέρασε και πάνω απ τη Νήσο των Χριστουγέννων. Ντουγρού για Νότιο Πόλο

  94. Γς said

    Κι είχα μπερδέψει την Αυσττραλία με την Ανταρκτική. Πάνω απ την Αυστραλία είναι τώρα καθι βλέπω να περνά και από την Τασμανία πριν την Ανταρκτική

  95. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Σχετικὸ μὲ τὸν σημερινὸ τίτλο: Ὁ Κοσμὰς κι ὁ κόσμος. https://www.youtube.com/watch?v=tKtiVra-QQU

  96. Γς said

    Αφησε και την Τασμανία και τους διαβόλους της [σιγά μην πήρανε χαμπάρι]

  97. Γς said

    Και εκτόξευση που λέγαμε Σχ. 84 εδώ

  98. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα σχόλια!

    49 Δεν επιχαίρω, συγχαίρω!

    57 Να τα γραψεις όμως!

    83 Σε χρονο μηδέν μιλάμε!

  99. Η ειρωνεία είναι πως ενώ «κοσμία» δεν βρίσκεται στην κορυφή της διαγωγής, το πρότυπο ήταν «ευπρεπής και κόσμιος».

  100. Λεύκιππος said

    Ο πιο καλός ο μαθητής…..

  101. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ο «άριστος» και ο αχάριστος.

  102. ΚΩΣΤΑΣ said

    Ποίον σε έπος φύγεν έρκος οδόντων Νικοκύρη; Κι αν ήσουν σε ιδιωτικό, καλά να πάθεις! 🙂

  103. Γς said

    95:

    >Ὁ Κοσμὰς κι ὁ κόσμος.

    Ο Κόσμος Δημήτρη μου είναι εδώ.

    Ολός ο καλός [και κακός] κόσμος. Κάτω από τον ISS.

    Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες

    Ο γύρος του κόσμου σε 92 λεπτά!

    Και πέρσε ο ISS πάνω απ τον Παναμά και είναι τώρα ση Φλόριντα στο δρόμο του για την Ευρώπη.

    Κι ο Γς όταν τα σχεδίαζε αυτά στο Χιούστον

  104. ΚΩΣΤΑΣ said

    51- 69
    🙂 🙂 Η άλλη άποψη… και έχει ενδιαφέρον!

  105. Γς said

    Καμιά 20ριά αναρτήσεις του θαυμαστού Κόσμου του Διαστήματος κι ούτε ένα σχόλιο!

    Κόβω κι εγώ την αναμετάδοση από δω πάνω!

  106. 106 Αν μας ενδιέφεραν, θα μπορούσαμε να τα είχαμε δει και μόνοι μας.

  107. Γιάννης Ιατρού said

    106: π.χ.

  108. Γς said

  109. 107 Μόνο; https://media0.giphy.com/media/TUHHzlkGrFUD6/200_s.gif

  110. Γς said

    Πάνε και βγάζουν τα μάτια τους με τη μία και την άλλη και μετά σου λένε…

  111. Γιάννης Ιατρού said

    Άσε ρε Σκύλε, άσημα νέα γμτ$%#@!

  112. gpoint said

    # 67, 75

    Μετά λύπης διαπιστώνω πως δεν υπάρχουν στο ιστολόγιο απόφοιτοι του περιφήμου Casino di Mery, Instituto di Sexologia, Moskonission e Santo Meletius, Athene, όπου στην αρχή της δεκαετίας του 60 η γνωστή καθηγήτρια κοινοποιούσε στους εκλεκτότερους των (μόνο) διαπιστευμένων από τον φύλακα του Ινστιτούτου σπουδαστών της το μυστικό του «σεξ χωρίς φόβο και προφύλαξη, μόνο για ατομική τους χρήση¨αφού τους όρκιζε σε αιώνια σιωπή για το συμφέρον της φάρας της
    Η γνώση είναι πλούτος έλεγε, δεν κάνει να πέφτει στα χέρια του πρώτου τυχόντα, η μυστικίστρια

  113. ΚΩΣΤΑΣ said

    Σίγουρα, κάποιο μκροπαράπτωμα ενός 17/χρονου νέου είναι άδικο να τον ακολουθεί σε όλη του τη ζωή, με μείωσης διαγωγής. Εδώ εγκληματίες σε 6-7 χρόνια αποδίδονται καθαροί στην κοινωνία… και ενίοτε ξανασκοτώνουν!

    Για να κάνουμε μια καλή συζήτηση στο θέμα διαγωγή μαθητών, είναι απαραίτητο να ξέρουμε τη θέση των παιδαγωγών επ’ αυτού και τι συμβαίνει σε άλλες χώρες. Ιδιαίτερα θέλω να μάθω – αν κάποιος μπορεί να μας πληροφορήσει – τί ίσχυε στα ελληνόφωνα σχολεία των πολιτικών προσφύγων στις τότε σοσιαλιστικές χώρες, αν έμπαινε ή όχι ένδειξη διαγωγής.

  114. 111 Ποιό εννοείς; https://twitter.com/oykusanaldi/status/853647438086901760

  115. Γιάννης Ιατρού said

    114: Δίκιο έχεις, εδώ, αυτή

  116. 115 Ναι, τόδα. Κι έχω περάσει καιρό κουβαλώντας συνεργεία για να καθαρίζουμε τα χαμόκλαδα από τις άκρες των παράλληλων οδών, έτσι ώστε να λειτουργούν καλά οι ανακλαστήρες που έχουν βάλει για τ’ αρκούδια, να τρομάζουν όταν βλέπουν φώτα αυτοκινήτων.

    http://valiacaldadog.blogspot.gr/2013/11/blog-post_3550.html

  117. ΚΑΒ said

    79. http://docplayer.gr/8192662-Politikes-kai-ideologikes-anazitiseis-mathiton-toy-gymnasioy-kavalas-sta-1932-34-kai-dioxeis-enantion-toys-nikolaoy-tsoympaki.html

    Στις 23 Μαΐου 1932 ο σύλλογος καθηγητών του Γυμνασίου συνεδριάζει εκ νέου και με το υπ αριθμ. 45 πρακτικό αποφασίζει: για τον μαθητή Γιαλτιτζόγλου Νέστωρα της ΣΤ τάξεως και για την μαθήτρια Μηλίδου Σμαρώ της Ε τάξεως την αποβολή διά παντός εκ του Γυμνασίου Καβάλας. Η απόφαση πάρθηκε κατά πλειοψηφία. Επίσης, στις 6 Ιουλίου τρέχοντος έτους ο σύλλογος καθηγητών συνεδριάζει και με το υπ αριθμ. 54 πρακτικό αποφασίζει για την διαγωγή της ΣΤ ως εξής: Μαδεμλή Σωτηρίου- καλή, Στρατηγόπουλου Γεωργίου, Γιαλτιτζόγλου Νέστορος, Προέδρου Βενιζέλου Επίμομφος, Σωτηρέλλη Χαράλαμπου κακή, όλων των υπολοίπων κοσμιοτάτη.

  118. 81: Ο θησαυρός του μακαρίτη http://www.dailymotion.com/video/x418ic0 14:30

  119. 118 Σωστά. Απορώ πως δεν τα πέταξαν στο δρόμο, όπως συμβαίνει συχνά. Και ποιός ξέρει τι βιβλία θα πολτοποιήθηκαν. 😦

  120. basmag said

    Από όσα θυμούμαι ο συλλογος καθηγητών είχε το δικαίωμα να τροποποιήσει τη διαγωγή των τελειόφοιτων μαθητών έως και 6 μήνες μετά την αποφοίτησή τους. ϊσως για λόγους προληπτικούς για κάποια ενδεχόμενη «εκδίκητική» συμπεριφορά εκ μέρους τους…

  121. Μα τι επιτροπές αναθεώρησης και κουραφέξελα. Ιδού ο τρόπος! http://www.naftemporiki.gr/story/1225796/thessaloniki-katigories-plastografisis-kata-duo-astunomikon

  122. Η απόλυτη τήρηση της δεοντολογίας στη σύνταξη της λεζάντας https://twitter.com/NickatFP/status/854124323384283136

  123. Από την περσινή προκήρυξη εισαγωγής σπουδαστών στις στρατιωτικές σχολές -φαντάζομαι τα ίδια θα λέει και αυτή των αστυνομικών:

    10. Τα προσόντα, τα οποία πρέπει να έχουν οι υποψήφιοι των ΑΣΕΙ και ΑΣΣΥ είναι τα εξής:

    α. Να έχουν την Ελληνική Ιθαγένεια. Γίνονται δεκτοί και υποψήφιοι – ες ομογενείς που δεν έχουν την Ελληνική Ιθαγένεια, την οποία όμως αποκτούν χωρίς άλλη διατύπωση, με την εισαγωγή τους (την ημέρα κατάταξης) στα ΑΣΕΙ – ΑΣΣΥ, όπως ορίζει ο Κώδικας της Ελληνικής Ιθαγένειας (Ν. 3284/2004 – ΦΕΚ 217/Α’).

    β. Να έχουν υγεία και άρτια σωματική διάπλαση, όπως ορίζει το ΠΔ 11/2014(ΦΕΚ 17 Α΄/27-1-2014)

    γ. Να είναι κάτοχοι τίτλου σπουδών που θα τους επιτρέπει τη συμμετοχή σε γραπτές εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ ή ΤΕΙ της χώρας.

    δ. Η αναγραφόμενη διαγωγή στον τίτλο σπουδών να είναι τουλάχιστον ΚΟΣΜΙΑ.

  124. Μαρία said

    117
    Ωραίο εύρημα. Αυτός ο Χαράλαμπος που τσίμπησε την κακή + φυλάκα, εξορία πρέπει να είναι 99,9% πατέρας του συνταγματολόγου, που είναι του Χαράλαμπου και Θασίτης.

  125. Μαρία said

    123
    δ. Όπως παλιά για πανεπιστήμια και πολυτεχνείο.

  126. Γς said

    Ο ISS πάνω απ το Τζιμπουτί τώρα

  127. Γς, πάρε αυτό κι άντε να παίξεις έξω http://www.boobpedia.com

  128. Στάζυ, Χάι-τέκης ο Μελανσόν στη Γαλλία http://news247.gr/eidiseis/kosmos/diethnis-politiki/melanson-apo-to-mellon-me-ologramma-se-eksi-gallikes-poleis-taytoxrona.4630357.html

  129. raf said

    Πρέπει ακόμη να έχει συνέπειες η διαγωγή (μέχρι να καταργηθεί ασφαλώς). Θυμάμαι πολύ πρόσφατα μια καθηγήτρια να μιλάει για κάποιους πολύ άτακτους μαθητές, όπου μεν συζητιόταν ανοιχτά να αλλάξουν σχολείο, όμως δεν τίθονταν θέμα να υποβαθμίσουν τη διαγωγή τους.

  130. Κυριάκος said

    Τα φετινά βραβεία που δώσαμε στους μαθητές, γράφαν κοσμιοτάτη και όχι κοσμιότατη, Με το κοσμιοτάτη συμφωνεί και το ΛΚΝ:
    http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE&dq=

  131. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Ασχετο με την διαγωγη κοσμια. Σχετικο με τους βιβλιοφαγους

    ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ
    Βρήκαν στην ανακύκλωση βιβλίο με 15.000 ευρώ
    Ένα μικρό θησαυρό έκρυβε ένα βιβλίο που είχε οδηγηθεί στην ανακύκλωση. Το βιβλίο εντοπίσθηκε από εργαζομένους στο εργοστάσιο ανακύκλωσης του Ηρακλείου, όταν κατά τη διάρκεια διαχωρισμού των υλικών οι εργαζόμενοι ανακάλυψαν πως μέσα σε αυτό ήταν κρυμμένα 15.000 ευρώ.
    ΕΘΝΟΣ On Line
    14:53, 16
    Βρήκαν στην ανακύκλωση βιβλίο με 15.000 ευρώ
    Το βιβλίο με τα χρήματα πιθανότατα ανήκε σε κάποιον ηλικιωμένο, ο οποίος φύλαγε τα χρήματά του στις σελίδες του, και όταν έφυγε από τη ζωή κανείς δεν αντιλήφθηκε τα ευρώ που υπήρχαν μέσα σε αυτό, με αποτέλεσμα να καταλήξει στα σκουπίδια.

    ΥΓ Πιθανολογω 30 πεντακοσαρικα.

  132. 131 Ναι, το σχολιάσαμε παραπάνω.

    Εντωμεταξύ πανόπτης ο ιμπεριαλισμός! https://twitter.com/BasedMonitored/status/854327666316636160

  133. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    102 Όχι, την εποχή μου σε ιδιωτικό πήγαιναν κυρίως όσοι δεν μπορούσαν να περάσουν την τάξη (και οι συνήθεις αριστοκράτες)

    81-118-131 Μόνο που δεν μας λέει ποιο βιβλίο ήταν! Θα είχε ενδιαφέρον…!

    123 Και η κοσμία δεκτή λοιπόν

    117-124 Αμ ο άλλος παραβατικός που λεγόταν Βενιζέλος Προέδρου;

    128 Το έχει ξανακάνει -αλλά όχι σε 6 πόλεις. Ρισπέκτ.

  134. Γιάννης Ιατρού said

    132β: Αυτές τους ριχτήκανε πρώτες 🙂 🙂

  135. Γιάννης Ιατρού said

    133 (τέλος): Τι, σιγά τα λάχανα! Αυτό που λέει ο Σκύλος (#128) το κάνει (έκανε 🙂 ) προ πολλού και γνωστός σχολιαστής…

  136. 134 Τους κουνήσανε την ουρίτσα τους.

  137. Πάνος με πεζά said

    Kι έχω μπροστά μου διάφορα ενχεικτικά και απολυτήρια. Ό,τι είναι bold είναι γραμμένο με στυλό, τα άλλα είναι τυπωμένα. Π.χ. στο πρώτο, η Κοσμιωτάτη διαγωγή είναι τυπωμένη, βρέξει-χιονίσει.
    Νηπιαγωγείον Νέας Πεντέλης, ENΘΥΜΙΟΝ. Ο Πάνος με πεζά παρακολούθησε τις ενασχολήσεις του Νηπιαγωγείου κατά το σχολικό έτος 1974-1975, παρουσίασε πρόοδον και επιμέλειαν Αρίστην. Προάγεται δια το Δημοτικόν Σχολείον . H διαγωγή του ήτο Κοσμιωτάτη. Εν…, 22-6-1975″

    – Eνδεικτικό 2ας Δημοτικού, 1976-77 : … και διαγωγή κοσμιωτάτη

    – Ενδεικτικό 4ης Δημοτικού, 1979 : Αν και μοιάζει με το προηγούμενο, δεν αναγράφει τίποτα περί διαγωγής, σταματάει στο γενικό βαθμό.

    – Πράσινος έλεγχος Γυμνασίου, 1981. Στο κουτάκι «ΔΙΑΓΩΓΗ», χειρόγραφα η λέξη Kοσμιότατη. Είναι αρχικά γραμμένη με ωμέγα, και κάποιος ξαναπάτησε από πάνω ο στυλό και το έκανε «ο». ΠΑΣΟΚ, 1981 αφού…

    – Πράσινος έλεγχος, 1983-84 : Στο ίδιο κουτάκι της διαγωγής, αναγράφεται «Α΄».

    – Πράσινος έλεγχος 1983-84 : Βαριούνται και δε γράφουν τίποτα στο κουτάκι.

    – Μπεζ έλεγχος Λυκείου, 86-87 : Το ίδιο, καμία ένδειξη στο κουτάκι της διαγωγής.

    – Aπολυτήριο Λυκείου, 1987 : …και διαγωγή A

    Αυτά.

  138. Πάνος με πεζά said

    Διόρθωση στο «μουτζουρωμένο» του 1981, «κοσμιότατη», με τόνο στο «ο», κι από πριν, που ήταν με «ω».

  139. Πάνος με πεζά said

    Σημείωση : λόγω αμερόληπτης Παιδείας, ο έλεγχος στο Γ’ τρίμηνο της Γ’ Λυκείου, έχει 11 20άρια (μέχρι και στη Φυσικη Αγωγή !), κι ένα 18άρι στην Έκθεση (για να μην «προσγειωθούμε» στης Γενικές…) Τα δε γραπτά των εξετάσεων του Λυκείου σε Θρησκευτικά, Νέα, Ιστορία, Στοιχεία Δημ.Πολιτεύματος, Φιλοσοφικά και Αγγλικά, έχουν τέσσερα 20άρια και δύο 19άρια…

  140. ΚΩΣΤΑΣ said

    132 α

    Ευχαριστώ! για την εν μέρει απάντηση Νικοκύρη. Συμφωνώ μαζί σου, το γνωρίζω κι εγώ. Απέναντι από το ιστορικό Α΄ Γυμνάσιον Αρρένων Λαρίσης, στο οποίο φοίτησα, υπήρχε ένα ιδιωτικό, του Μίχου. Οι περισσότεροι από τους συμμαθητές μου που έμεναν μεταξεταστέοι ή απορρίπτονταν, την επόμενη χρονιά μετακόμιζαν εκεί.

    Οι αναμνήσεις μου από τους/τις καθηγητές/τριες είναι άριστες. Καλύτερη όλων θεωρώ τη Γαλλίδα μας. Ήταν μια εξαιρετικά όμορφη, καλλιεργημένη και ευγενεστάτη κυρία. Οι μάγκες της τάξης μας στο μάθημά της δεν έκαναν φασαρία αλλά επιδίδονταν σε άλλες δραστηριότητες, ήτοι… προσέφεραν θυσίαν στον Αυνάν. Ένας, τη στιγμή της κορύφωσης έβγαλε και κραυγή, οπότε έγινε αντιληπτός από τους πάντες, φυσικά και από την καθηγήτριά μας. Ευγενεστάτη αυτή τον πλησίασε, του είπε απλά να μην το ξανακάνει, του υποσχέθηκε ότι δεν θα το πει ούτε στο γυμνασιάρχη, ούτε στους γονείς του και παρακάλεσε και μας να μην το πούμε πουθενά. Από τότε όλοι μας στραφήκαμε εναντίον των λειτουργών του Αυνάν και τελικά… την έκοψαν την τελετουργία.

  141. sarant said

    137-138 Ευχαριστουμε για τα ντοκουμέντα!

    140 Ρισπέκτ στη γαλλικού!

  142. Γς said

    Για να δω που είναι o ISS τώρα.

    Α, είναι πάνω από τη Μαυριτανία. Στη Σαχάρα

    Και δε βρίσκω νυχτερινή φωτό της ερήμου

  143. Πάνος με πεζά said

    @ 103 : Eίχαν πει ότι θα φτιάχναμε και δικιά μας διαστημική βάση, στην Καλαμάτα !

    Στο ακρωτήριο Κανάβουραλ !

  144. Γιάννης Ιατρού said

    143: Πάνο,
    …διαστημική βάση, στην Καλαμάτα.. Τι βάση μόνο, ΠΥΛΗ ρε συ, να εδώ 🙂

  145. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  146. Γς said

    Τώρα είναι πάνω απ τη θάλασσα των Κοραλλιών της Αυστραλίας

  147. Γς said

    Μόλις έχει ξημερώσε εκεί…

  148. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  149. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Κάτι γίνεται στο Σινά
    https://left.gr/news/oros-sina-ekrixi-konta-sti-moni-tis-agias-aikaterinis

  150. Γς said

    Και τώρα ο ISS πάνω απ την Βρετανική Κολούμπια του Καναδά. Πάνω απ το Βανκούβερ. Τόσο γρήγορα πέρασε όλον τον Ειρηνικό από την Αυστραλία που ήταν στις 23:52, Σχ. 146

  151. Λγς said

    Κάποιος το ανέφερε πριν: Δεν μπαίνει ποτέ πλέον «κοσμία» στο σημερινό σχολείο (αναφέρομαι στα Λύκεια, άρα για τα Γυμνάσια ούτε λόγος), αλλά και κανείς δεν ασχολείται· η «κοσμιότατη» είναι η λέξη που κολλάει τυπικά στον έλεγχο ή στο απολυτήριο.
    Αυτό που είπαν οι βουλευτές, όπως διαβάζω, είναι παραμύθι ολκής: ότι «υπάρχουν κάποια ελάχιστα σχολεία, δημόσια και ιδιωτικά, που, για να καλύψουν την παιδαγωγική τους ανεπάρκεια ή για να τιμωρήσουν για όλη του τη ζωή έναν απόφοιτο της μη αρεσκείας τους, εφαρμόζουν συχνά την υποβάθμιση της διαγωγής των μαθητών». Αμφιβάλλω πραγματικά αν βρίσκεται και ένα έστω τέτοιο σχολείο στην επικράτεια.
    Ποια είναι η πραγματικότητα; Σε περιπτώσεις άκρως ακραίας προβληματικής συμπεριφοράς γίνεται αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις ακραίας προβληματικής συμπεριφοράς δεν γίνεται τίποτε: οι καθηγητές υφίστανται ή ανέχονται την αναίδεια, την επιθετικότητα, τις βιαιότητες, τις ύβρεις και τα λοιπά ωραία, χωρίς να έχουν άλλο μέσο αντιμετώπισης από την πειθώ (δεν πιάνει κατά κανόνα) και από την προσωπική τους ψυχική υγεία (στον βαθμό που τη διαθέτουν). Α, ξέχασα: Υπάρχουν ακόμα οι αποβολές, από 1 έως 3 μέρες συνήθως, για σοβαρά παραπτώματα.
    Αλλά και η σχολική κοινότητα προφανώς είναι μικρογραφία της υπόλοιπης κοινωνίας…

  152. leonicos said

    Αύριο με το καλό!

    Δεν αδικώ τον εαυτό μου. Νάζια κάνω για να με παρηγορείτε.
    \
    Και πλάκα όταν χρειαστεί

    Δεν μπορώ να είμαι πάντα σοβαρός σαν τον Γς

  153. Γς said

    152@Λεώ

    😉

  154. Πέπε said

    Από την προσωπική μου πείρα έχω να καταθέσω τα εξής:

    α) Προ 25ετίας περίπου, η κοσμία δεν είχε καμία συνέπεια. Έβγαλα με κοσμία την Α και τη Β λυκείου, και όλοι έλεγαν ότι και μόνο γι’ αυτό θα έπαιρνα κοσμία και στο απολυτήριο, ανεξαρτήτως της πραγματικής μου διαγωγής. Αποδείχτηκε εντελώς ψαρωτικό.

    β) Σήμερα η συμπεριφορά ενός μαθητή δεν έχει καμία συνέπεια στη διαγωγή του. Έχω δει αλλαγές σχολικού περιβάλλοντος, αλλά διαγωγή που να μην είναι κοσμιότατη δεν έχω δει ούτε σε άτακτους ούτε σε βίαιους ούτε σε χασικλήδες ούτε σε κανέναν. Από μια τέτοια κοροϊδίστικη απονομή αριστείων διαγωγής στους πάντες αδιακρίτως, η κατάργηση είναι αξιοπρεπέστερη.

  155. Γιάννης Ιατρού said

    151: Λγς
    … σχολική κοινότητα προφανώς είναι μικρογραφία της υπόλοιπης κοινωνίας..

    Μία παρατήρηση στο ενδιαφέρον αυτό σχόλιο (που εν πολλοίς περιγράφει και την δική μου αντίληψη):
    Η κατάσταση αυτή (π.χ. ενδεικτικά η επιθετικότητα, βιαιότητα κλπ. καθώς και η αντιμετώπισή της από τους εκπαιδευτικούς και την οικογένεια γενικότερα) θεωρώ πως υφίσταται και σε άλλες χώρες, αν δούμε τις ειδήσεις που διαβάζουμε κάθε τόσο, π.χ. για συμβάντα στις ΗΠΑ αλλά και σε άλλες χώρες.στην Ευρώπη. Με λίγα λόγια, δεν είναι μόνο ένα ελληνικό φαινόμενο.

  156. Alexis said

    #154: Σωστά είναι αυτά που γράφεις, είχε καταντήσει κοροϊδία και δεν ανταποκρινόταν σε τίποτα πλέον. Σωστό είναι να καταργηθεί.
    Όμως η ρητορική των 28 βουλευτών μου φαίνεται προβληματική.
    Να καταργηθεί η διαγωγή επειδή κάποτε (στο μακρινό παρελθόν) χρησιμοποιήθηκε (αν χρησιμοποιήθηκε) «για την περιθωριοποίηση μαθητών πολλές φορές λόγω των ιδεών τους, την πολιτική δράση τους, τη θρησκεία, το χρώμα τους κ.λπ.»;
    Και να φέρνουν σαν παράδειγμα τον …Ελευθέριο Βενιζέλο;
    Τα όσα γράφει ο σχολιαστής του #151, νομίζω ότι αποτυπώνουν σε μεγάλο βαθμό την σημερινή πραγματικότητα στα σχολεία…

  157. Γς said

    Και να δούμε τι θα γίνει όταν οι δάσκαλοι θ αρχίσουν να οπλοφορούν.

    Την είχα μυριστεί εγώ τη δουλειά στη σύντομη θητεία μου στη δευτεροβάθμια, που πήγα να βάλω μπρος το VW μου μετά από ένα διαγώνισμα με ζόρικα θέματα και δεν γύριζε το τιμόνι.
    Μου το είχαν κάνει 4×4 [ξεφούσκωτοι κι οι 4 τροχοί].

  158. Ταλαίπωρος δάσκαλος said

    Στο εξατάξιο γυμνάσιο δεν ήταν όλων η διαγωγή κοσμία επειδή ήταν «ωραίοι τρελοί» ή αναρχοκομμουνιστές. Υπήρχαν και καθάρματα, που έπρεπε να συγκρατηθούν πριν γίνουν φονιάδες. Σήμερα, που υπάρχει μεγάλο πρόβλημα παραβατικότητας, δεν το θεωρώ σωστό να καταργηθεί ο χαρακτηρισμός της συμπεριφοράς, γιατί δεν θα υπάρχει καν φρένο. Όχι πώς ο έλεγχος της συμπεριφοράς, από το σχολείο, είναι αρκετός αλλά αν διωχθεί κάποιος από 2-3 σχολεία ως ανεπιθύμητος, ίσως συγκινηθούν οι γονείς ή κάποιος συγγενής. Δεν το θεωρώ προοδευτικό το να καταργηθεί η βαθμολόγηση της συμπεριφοράς. Ίσως να ήταν προοδευτικό πριν 50 ή 60 χρόνια αλλά σίγουρα όχι σήμερα. Ξέρω ότι η κατάργηση θα γίνει για «καλό σκοπό» αλλά δεν πιστεύω ότι μεκροπρόθεσμα θα είναι για το καλό των μαθητών. Ούτε είναι «μικρό» το θέμα, είναι μείζον την εποχή της παραβατικότητας και των κλοπών για τη δόση.

  159. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ για τα νεότερα!

    Υπάρχει πάντως μια αντίφαση -αν λέμε ότι σήμερα η παραβατικότητα έχει αυξηθεί κατακόρυφα και ταυτόχρονα ότι ουδέποτε επιβάλλεται κοσμία (ή, πολύ περισσότερο, επίμεμπτη) αυτό δεν σημαίνει, τάχα, ότι ο χαρακτηρισμός της διαγωγής έχει ουσιαστικά καταργηθεί;

    Γιατί να μην καταργηθεί και τυπικά; Για να χαρακτηρίσουν κάποιον αναρχικό μαθητή στο μέλλον; Διότι, όπως είπαμε, οι παραβάτες δεν χαρακτηρίζονται.

  160. Γιάννης Ιατρού said

    159: Ο (κάθε) χαρακτηρισμός έχει συνέπειες μόνο αν τον προσέχει (τον αξιολογεί) η κοινωνία και αντιδρά ανάλογα. Αν έπαιρνες παλιά «κοσμία¨ (άσχετα αν γινόταν από εκδίκηση, για τα φρονήματα ή τέλος πάντων γιατί όντως έκανες κάποια χοντρή λαδιά), τόσο στο άμεσο περιβάλλον όσο και γενικότερα (βλ. αυτά που συζητήθηκαν πιο πάνω) είχε συνέπειες. Σήμερα ποια είναι τα κριτήρια της κοινωνικής κατακραυγής;

  161. Alexis said

    #157: Η πιο ακραία περίπτωση ενδοσχολικής βίας εδώ στην Ελλάδα είχε συμβεί κάπου στη Λακωνία, δεκαετία του ’70 (γύρω στο 1976-77 αν θυμάμαι καλά) όταν 19χρονος μαθητής εισέβαλλε με καραμπίνα στο σχολείο, στο γραφείο των καθηγητών, και εκτέλεσε εν ψυχρώ τον γυμνασιάρχη και άλλον έναν καθηγητή.
    Είχε γίνει σάλος τότε.
    Ο λόγος; Δεν τον πέρναγαν στις εξετάσεις για να πάρει το «χαρτί».
    Γράφω από μνήμης, χωρίς να γκουγκλίσω, δεν ξέρω κάν αν υπάρχει τίποτα στο διαδίκτυο…

  162. Γς said

    Το ανάλογο του φοιτητή στο Ηράκλειο.

    Ημουν εκεί:

    Ετυχε να είμαι στο Ηράκλειο για ένα συνέδριο στο Ινστιτούτο Μοριακής Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας όταν ένας μεταπτυχιακός φοιτητής ο Γ. Πετροδασκαλάκης μπούκαρε μέσα σε μια αίθουσα του Παεπιστημίου και με μια καραμπίνα ξάπλωσε στον τόπο τους καθηγητές Βασίλη Ξανθόπουλο και Στέφανο Πνευματικό.

    Χαμός!
    Ο φονιάς απειλούσε ότι θα καθαρίσει και τους υπολοίπους του τμήματος.
    Για να μπούμε στο Πανεπιστήμιο περνούσαμε από κόσκινο.

    Τέλος πάντων. Ένα μεσημέρι κείνες τις μέρες έπιασα την κουβέντα με μια κρητικιά στη παραλία που την είχα ρωτήσει για κάτι.

    -Καλά δεν το ξέρεις;

    -Όχι

    -Δεν είσαι απ εδώ;

    Όχι και τα λοιπά και τι κάνεις εδώ και είμαι για ένα συνέδριο στο Πανεπιστήμιο και

    -Α, εκεί που καθάρισε ο φοιτητής τους δύο καθηγητές

    -Ναι αλλά εσείς εδώ λέτε ότι καλά τους έκανε;

    -Α, να το συζητήσουμε.

    -Να το συζητήσουμε.

    -Εδώ; Πάμε κάπου.

    Και τράβηξα για το Ξενία δίπλα που έμενα.

    Πριν καθίσουμε κάτω στο μπαρ είπα να αφήσω τα πράγματά μου στο δωμάτιό μου. Από κοντά αυτή στο ασανσέρ. Μπήκε και στο δωμάτιό, στρογγυλοκάθισε και στον καναπέ.

    -Στο Πανεπιστήμιο ε; Σήμερα διορίστηκε κι ο αδελφός μου εκεί.

    Και θυμήθηκα αμέσως ότι ο φίλος μου ο (ονόματα δεν λέω) μου είχε δείξει έναν τύπο στο μικροσκόπιο στο εργαστήριό του και μου είχε πει ότι είναι βιολόγος (λέμε τώρα) που διορίστηκε εκείνη την ημέρα.

    Και σαν μαλάκας της απαντάω:

    -Α, ναι ξέρω. Ένα παιδί με χοντρά γυαλιά και αλογοουρίτσα.
    Πάγωσε.

    -Εάν ταις γλώσσαις των ανθρώπων λαλώ και των αγγέλων, αγάπην δε μη έχω, γέγονα χαλκός ηχών ή κύμβαλον αλαλάζον.

    -Παρντόν;

    -Η αγάπη μακροθυμεί, χρηστεύεται, η αγάπη ου ζηλοί, η αγάπη ου περπερεύεται

    -Τι λες μωρή;

    Είχε σηκωθεί πήγε στη πόρτα. Πήγαμε στο ασανσέρ και κατεβήκαμε. Ελεγε ακόμα διάφορα από τις Πράξεις των Αποστόλων όταν μούντζωσα τον εαυτό μου

  163. Alexis said

    Βρήκα τώρα γκουγκλίζοντας, σε κάποιο δύσοσμο σάιτ (δεν βάζω λινκ), ότι η χρονιά ήταν το 1978 και τα θύματα ήταν ο Λυκειάρχης και ένας ενωμοτάρχης της Χωροφυλακής.
    Ιούνιος του 1978. Στο 2ο Λύκειο Θηλέων Σπάρτης όπου οι μαθητές έδιναν πανελλαδικές εξετάσεις. Ο ενωμοτάρχης τυχαία είχε βρεθεί εκεί για την επιτήρηση του αδιάβλητου των εξετάσεων.

  164. gpoint said

    # 162

    Δεν πειράζει ρε Γς, δεν έχασες και τίποτα…. μάπα η Ευ…έεεεπ είπαμε να μη λέμε ονόματα, μάπα σου λέω !!

  165. Γς said

    104:

    Προς Πσαρά

  166. sarant said

    160 Πέρα από την κοινωνία, υπάρχουν (ή μπορεί να υπάρξουν/θεσπιστουν) και οι επιπτώσεις -πχ να μη μπορείς να δώσεις εξετάσεις/ να προσληφθείς κάπου

    163 Περιέργως (γιατί θα είχε κάνει ντόρο) δεν το θυμαμαι.

  167. Πάνος με πεζά said

    Είμαι τεντυμπόης, έριξα γιαούρτι στον καθηγητή μου.

    Ένας νόμος που καταργήθηκε το 1983 από το ΠΑΣΟΚ.

  168. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα, χρόνια πολλά σε όλους!
    Για το θέμα της (αναγραφής της) διαγωγής, είναι προφανές πως είναι ένα τυπικό απομεινάρι χωρίς σκοπό ύπαρξης και για το λόγο αυτό καλώς καταργείται. Άλλωστε, ακόμη και στην ιδανική χρήση της, η λειτουργία της είναι προβληματική: Δύσκολα πείθεται ένας ταραξίας να συμμορφωθεί επειδή μετά από κάποια χρόνια δε θα μπορεί να μπει στη Χ σχολή ή δε θα βρίσκει δουλειά στην Ψ υπηρεσία.
    Για το θέμα της διαγωγής αυτής καθεαυτής, για το τι κάνει το σχολείο γι’ αυτήν, είναι άλλη κουβέντα και ειπώθηκαν ήδη αρκετά πράγματα με τα οποία συμφωνώ (πχ 154, 160), είναι όμως μεγάλο κεφάλαιο. Για τους μαθητές εκείνους με την προβληματική συμπεριφορά θα πρέπει να υπάρχουν μέσα που θα ωθούν στη βελτίωσή της αφενός και μέσα προστασίας του υπόλοιπου σχολικού περιβάλλοντος αφετέρου.
    Ιδανικά (ουτοπικά ίσως), θα έπρεπε να υπάρχουν επιπτώσεις πολύ κοντά χρονικά με το παράπτωμα και ανάλογες με αυτό. Αν πχ κάποιος βανδάλισε ένα κοινόχρηστο χώρο, να τον επαναφέρει στην αρχική του κατάσταση με προσωπική εργασία και έξοδα.
    Όλα αυτά βέβαια προϋποθέτουν πως κάποιος ιθύνων νους ασχολείται με τη συμπεριφορά των παιδιών. Προφανώς αυτό δε συμβαίνει, ούτε για τα παιδιά, ούτε για τους μεγάλους. Καλά όσα λέμε και άγια, αλλά δύσκολο να βρεθούν ευήκοα ώτα….

  169. Καλημέρα και χρόνια πολλά (είπα; δεν είπα μέχρι τώρα θαρρώ, αλλά κι αν τα ξαναείπα δεν πειράζει, μια ευχή είναι, όποιος θέλει την κρατά 🙂 )
    Για τον χαρακτηρισμό πάντως της διαγωγής γίνεται αναφορά στο πρακτικό του συλλόγου των καθηγητών (για γυμνάσια και λύκεια – δεν ξέρω τι γίνεται στο δημοτικό). Κι αν μέχρι πρόσφατα κάποιες φορές το ξεχνάγαμε στο παρελθόν, σήμερα δεν μπορείς να κάνεις έκδοση αποτελεσμάτων φοίτησης στο myschool (να που είμαι υποχρεωμένος να χρησιμοποιήσω λατινικά στο κείμενό μου – κάτι που απεχθάνομαι, αλλά έτσι μας το έχει καθιερώσει η πολιτεία, ενώ με το project – ερευνητική εργασία υπάρχει διπλή αναγραφή).

    Καλά, ερώτημα να καταργηθεί η αναγραφή (και ο χαρακτηρισμός) της διαγωγής έγινε. Η αναγραφή του θρησκεύματος (το οποίο και ΔΕΝ προκύπτει από πουθενά);

  170. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  171. 29: Και όπως λένε και οι Α/Σ, «A clean desk is a sign of a filthy mind».

  172. Μαρία said

    Ο υποφαινόμενος τιμωρήθηκα με διαγωγή επίμεμπτο (στην πράξη αυτό σήμαινε αποβολή από όλα τα δημόσια σχολεία). Αρκετοί άλλοι συμμαθητές μου τιμωρήθηκαν με ελαφρύτερη ποινή γιατί, ενώ είδαν τα συνθήματα, δεν «έσπευσαν να τα καταγγείλουν» στη διεύθυνση!
    http://www.avgi.gr/article/10811/8084352/1-omologese-oti-einai-aristeros-

  173. Μια ερώτηση αυτό ισχύει και για το δημοτικό και για το νηπιαγωγείο;

  174. Ριβαλντίνιο said

    Και ένα «Κόσμιος» :

    Αν είναι αληθινά αυτά που λένε οι φιλόσοφοι για τη συγγένεια του Θεού και των ανθρώπων, τι άλλο μένει στους ανθρώπους παρά εκείνο του Σωκράτη, που όταν τον ρωτούσε κανείς «από πού είσαι ;» , δεν απαντούσε ποτέ, είμαι Αθηναίος ή Κορίνθιος, αλλά , «είμαι κόσμιος» ; Γιατί λες πως είσαι Αθηναίος και όχι απλώς από εκείνη τη γωνίτσα όπου έπεσε το σωματάκι σου όταν γεννήθηκες ; Δεν είναι φανερό ότι από το κυριώτερο αυτό , που περιέχει όχι μόνο εκείνη τη γωνίτσα, αλλά και όλο σου το σπιτικό και γενικά απ’όπου βγήκε το γένος των προγόνων σου και έφθασε σ’εσένα, από εκεί παίρνεις το όνομα και λέγεσαι Αθηναίος και Κορίνθιος ; Εκείνος λοιπόν που έχει μελετήσει πως διοικείται ο κόσμος και κατάλαβε ότι «το πιο μεγάλο, το πιο σημαντικό , το πιο περιεκτικό απ’όλα, είναι αυτό το σύστημα που αποτελείται από ανθρώπους και Θεό και ότι από εκείνον τα σπέρματα έχουν πέσει, όχι στον πατέρα μου μονάχα ούτε στον παππού μου , αλλά σε όλα όσα γεννιούνται και φυτρώνουν στη γή, πρώτα πρώτα όμως στα λογικά όντα, που αυτά μόνο δημιουργήθηκαν ώστε να έχουν επαφή με το Θεό, γιατί συνδέονται μαζί του από τη λογική», εκείνος που το κατάλαβε αυτό γιατί να μην ονομάσει τον εαυρό του ,b>κόσμιο ; Γιατί να μην τον πεί υιό του Θεού ; Γιατί να φοβηθεί τίποτα από αυτά που συμβαίνουν στην ανθρωπότητα ; Συγγένεια όμως με τον Καίσαρα ή με κανέναν άλλο ισχυρό στη Ρώμη , αρκεί για να σου δώσει ασφάλεια, για να ζείς ακαταφρόνητος και χωρίς να φοβάσαι τίποτα, και το να έχεις τον Θεό δημιουργό σου, πατέρα και κηδεμόνα , δεν φθάνει για να μας βγάλει από λύπες και φόβους ; «Κι από που θα φάω», λέει κάποιος, «όταν δεν έχω τίποτα» ; Πώς λοιπόν κάνουν οι δούλοι , πώς οι δραπέτες ; σε τι βασίζονται και φεύγουν από τους αφεντάδες τους ; στα χωράφια τους ή στους δούλους τους ή στα ασημικά τους ; Πουθενά παρά μόνο στον εαυτό τους. Και όμως δεν τους λείπει η τροφή. Ώστε θέλετε ο φιλόσοφος να αντλεί το θάρρος του από άλλους , να επαναπαύεται σε άλλους και να μην φροντίζει ο ίδιος τον εαυτό του και χειρότερος και δειλότερος να είναι από τα άλογα θηρία, που το καθένα των αρκείται στον εαυτό του και μολοντούτο ούτε η κατάλληλη τροφή του λείπει ούτε οι όροι του βίου που αρμόζουν στη φύση τους ;

    Επίκτητος ( στον Αρριανό )

    Το αρχαίο κείμενο εδώ : http://www.perseus.tufts.edu/hopper/text?doc=Perseus%3Atext%3A1999.01.0235%3Atext%3Ddisc%3Abook%3D1%3Achapter%3D9

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: