Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Το αυγό (διήγημα του Στάθη Κοψαχείλη)

Posted by sarant στο 21 Μαΐου, 2017


Αυγό ή αβγό; Θα ασχοληθούμε άλλη φορά με το… φλέγον αυτό ερώτημα, σήμερα είναι Κυριακή κι έτσι έχουμε ύλη λογοτεχνική -αν λεξιλογήσουμε, θα γίνει στο περιθώριο.

Θα δούμε σήμερα ένα διήγημα από μια σχετικά πρόσφατη συλλογή διηγημάτων, το βιβλίο του Στάθη Κοψαχείλη «Η δρακοντιά» (είναι φυτό, που έχει και αρκετό λεξιλογικό ενδιαφέρον), μια συλλογή του 2015 που σχολιάστηκε πολύ από την κριτική αλλά που, ομολογώ, δεν έχω αξιωθεί να διαβάσω. Η φίλη μας η Μαρία το διάλεξε και το πληκτρολόγησε.

Η Δρακοντιά είναι η δεύτερη συλλογή του Στάθη Κοψαχείλη, ο οποίος γεννήθηκε το 1957 στο Λιτόχωρο και ζει στη Θεσσαλονίκη. Περιλαμβάνει 12 διηγήματα. Είχε προηγηθεί η συλλογή «Παραμιλητά» το 2011.

Στο τέλος του κειμένου, βάζω ένα απόσπασμα κριτικής και κάποια λίγα λεξιλογικά.

Το αυγό
Στον Δημήτρη Παπαθανασίου

Το πρωί της Δευτέρας 8 Ιουνίου του 1942 ο Αποστόλης Βαρθαλαμής, που έχει πατήσει για καλά τα εξήντα, ξύπνησε άκεφος. Ένιωθε μεγάλη αδυναμία, εξαντλημένος από την παρατεταμένη ασιτία και, παρ’ ότι έκανε ζέστη, αυτός κρύωνε. Δυο μέρες τώρα δεν έβαλε τίποτα στο στόμα του, εκτός από μερικές κληματσίδες που μάζεψε απ’ το αμπέλι του. Τις τρώει αλλά μετά υποφέρει απ’ τους πόνους, γιατί είναι στομαχικός. Λίγες μέρες πριν με πολλές προφυλάξεις περπάτησε στο κομμάτι της σιδηροδρομικής γραμμής ανάμεσα στα δυο γερμανικά φυλάκια και βρήκε μια μουχλιασμένη κουραμάνα. Την καθάρισε και μ’ αυτή πορεύτηκε άλλες τρεις μέρες.

Περπατώντας με κόπο, έτοιμος να καταρρεύσει, βγαίνει απ’ την καλύβα του και κάθεται λίγο στον ήλιο να συνέλθει. Σκυμμένος, με κλειστά μάτια, ακουμπάει το κεφάλι του στις παλάμες και σκέφτεται μέχρι πού μπορεί να τραβήξει το κακό. Παρηγοριέται κάπως στην ιδέα ότι τουλάχιστον αυτός ως εργένης πέρα απ’ τον εαυτό του, δεν έχει να νοιαστεί για κάνεναν άλλο. Από τον περασμένο Οκτώβρη, όταν η πείνα άρχισε να σφίγγει, όπως πολλοί χωριανοί, κατέβηκε κι αυτός στο Βακούφικο, στο κτήμα του, και μένει στην καλύβα. Μαζεύει ραδίκια, λάπατα, νεροτσούκνιδα, καμιά γαλατσίδα και μ’ αυτά ξεγελάει την πείνα του. Όσο για αλάτι, βράζει σ’ ένα ταψί θαλασσινό νερό κι, όταν αυτό εξατμιστεί, παίρνει το αλάτι που σαν χιόνι μένει στον πάτο. Είχε φέρει μαζί και τις λιγοστές κότες του, αλλά άλλες τις έφαγαν οι αλεπούδες, άλλες ψόφησαν, μία την έφαγε ο σκύλος του και του απόμειναν μόνο δυο· κάθε δεύτερη ή τρίτη μέρα γεννούν ένα αυγό, που το περιμένει πώς και πώς, γιατί μ’ αυτό κάπως στυλώνεται.

Σήμερα όμως ο Αποστόλης Βαρθαλαμής είναι πολύ ανήσυχος. Είναι η πέμπτη μέρα που δεν έχει βρει αυγό στη φωλιά κι αυτό τον βάζει σε σκέψεις. Πριν δύο μέρες, ενώ άκουσε την κότα να κακαρίζει – σημάδι πως γέννησε – και πήγε να πάρει το αυγό, στη φωλιά βρήκε μόνο το προσφώλι. Γι’ αυτό σήμερα θα έχει τον νου του. Μόλις την ακούσει να κακαρίζει, θα πάει κατευθείαν στο καλύβι με τα άχυρα να δει τι συμβαίνει.

Σηκώνεται σιγά σιγά και κάνει μια μικρή βόλτα στο περιβόλι του να περάσει η ώρα. Περπατάει σκεπτικός ανάμεσα στα δέντρα και μετά στέκεται κάτω από μια ελιά κοιτάζοντας προς το βουνό. Η κακή όρασή του, λόγω της υψηλής μυωπίας, δεν του επιτρέπει να το δει, αλλά αυτό τον Αποστόλη δεν τον πειράζει καθόλου. Μπορεί και το φαντάζεται με όλες τις λεπτομέρειές του σαν να είναι εκεί, ανάμεσα στις οξιές, τα σφεντάμια, τις κουμαριές, τα γαβριά και τα άρια. Στα χαμόκλαδα βλέπει να φτεροκοπούν οι κοκκινολαίμηδες, τα τρυποσάκια, τα κοτσύφια και οι πασχαλίτσες. Πιο πέρα, πάνω στα κατσάβραχα, στέκουν αγριοκάτσικα και μέσα στις κλεισούρες του Αγιάννη βλέπει κρυμμένους αντάρτες. Θα ήθελε πολύ να ήταν νέος και να είναι κι αυτός μαζί τους, αλλά μετά κάπως μελαγχολεί, γιατί σκέφτεται πως εξαιτίας της μεγάλης μυωπίας του ούτε στρατιώτης δεν έκανε… Για τον ίδιο λόγο καμία γυναίκα δεν θέλησε ποτέ να τον παντρευτεί. Έτσι μοναχός πέρασε τη ζωή του μέχρι τώρα, αλλά ο Αποστόλης δεν παραπονιέται για τίποτα. Είναι λεπτή και ευγενική ψυχή, τα φέρνει βόλτα με τα χωραφάκια του και στον ελεύθερο χρόνο σκαλίζει με τον σουγιά του κουφόξυλα φτιάχνοντας ζώα, πουλάκια, δράκους και μπαρμπαδέλια, που τα χαρίζει μετά στα παιδιά. Έτσι είναι ο Αποστόλης, εύθραυστος και ευαίσθητος, γι’ αυτό στενοχωριέται και θυμώνει πολύ, όταν σκέφτεται πώς κατάντησαν οι άνθρωποι μ’ αυτό το «κακό» που σαν βαρύς ίσκιος πλάκωσε τη χώρα και τη δηλητηρίασε.

Καθώς συνεχίζει αυτή την περιδιάβαση κάτω απ’ τα δέντρα, ξαφνικά ακούει το κακάρισμα της κότας που του φαίνεται κάπως αλλιώτικο, πιο ηχηρό, σαν τρομαγμένο. Όσο μπορεί πιο γρήγορα κατευθύνεται στο καλύβι και μπαίνει μέσα. Περιμένει λίγο να συνηθίσει στο λιγοστό φως, διορθώνει τα χοντρά γυαλιά στη μύτη του και μετά σκύβει πάνω απ’ τη φωλιά. Δεν βλέπει καλά, σκύβει περισσότερο και τότε παγώνει, καθώς διακρίνει μια χοντρή οχιά κουλουριασμένη πάνω στα άχυρα, έχοντας στο διάπλατα ανοιγμένο στόμα της το αυγό. Ταράζεται αλλά δεν χάνει την ψυχραιμία του. Βγαίνει έξω και πάει στην καρυδιά, όπου στον κορμό της έχει ακουμπισμένο το κρανίσιο ραβδί του που καταλήγει σε μια κοντή διχάλα, ειδικά για τον πνίξιμο των φιδιών. Ξαναμπαίνει στο καλύβι και περιμένει πάλι λίγο να ξεθαμπώσουν τα μάτια του. Πλησιάζει προσεχτικά την οχιά, που στο μεταξύ έχει κατεβάσει το αυγό μέσα στο στόμα της, κεντράρει τη διχάλα του ραβδιού στο λαιμό της και με μια απότομη κίνηση τη πιέζει με δύναμη, ενώ στο νου του έρχεται κατευθείαν μια φράση από την Αγία Γραφή που τη διαβάζει συχνά και λέει για τον αρχέκακο όφι … Την ίδια στιγμή το αυγό βγαίνει ακέραιο από το στόμα της οχιάς και κυλάει πάνω στα άχυρα, ενώ αυτή χτυπάει την ουρά της πέρα δώθε, τυλίγεται και ξετυλίγεται στο ραβδί, αλλά ο Αποστόλης την έχει μαγκώσει γερά και τη ζουπάει με όση δύναμη έχει. Σε λίγο η οχιά χαλαρώνει, οι κινήσεις της γίνονται άτονες, μέχρι που δεν σαλεύει καθόλου. Μετά τη σέρνει με το ραβδί και την πετάει έξω απ’ το κτήμα του, μέσα στις ζίγρες. Επιστρέφει με φούρια και, καθώς περνάει κάτω απ’ τη συκιά, κόβει ένα φύλλο. Γονατίζει δίπλα στη φωλιά, πιάνει με το συκόφυλλο το αυγό κι ύστερα βγαίνει έξω στο φως του ήλιου, όπου το εξετάζει προσεκτικά περιστρέφοντάς το πολλές φορές. Του φαίνεται ότι σε μια μεριά υπάρχει μια μικρή ραγισματιά, αλλά πάλι δεν είναι σίγουρος. Πάει στο βαρέλι με το νερό και με μαλακές κινήσεις αρχίζει να το πλένει σχολαστικά. Το ξαναστρέφει στο φως εξετάζοντάς το – τώρα βλέπει καθαρά τη ραγισματιά – και μετά κοντοστέκεται μπροστά στο άνοιγμα της καλύβας με το αυγό στο χέρι, κατάλευκο σαν μεγάλο κουφέτο. Βρίσκεται σε δίλημμα˙ να το φάει ή να μην το φάει; Δεν ξέρει τι να κάνει. Δίπλα στην καλύβα είναι μια ασπρόπετρα, μεγάλη ίσα με μια αγκαλιά. Αφήνει προσεκτικά το αυγό πάνω στην πέτρα, παίρνει ένα κούτσουρο και με διστακτικές κινήσεις κάθεται μπροστά στο αυγό. Κάτω από τον μεσημεριανό ήλιο που καίει το κοιτάζει επίμονα για πολλή ώρα, δίβουλος και αναποφάσιστος. Η πείνα του αλέθει τα σωθικά, του ’ρχεται να το αρπάξει και έτσι, όπως είναι ωμό, να το ρουφήξει, αλλά αν απ’ αυτή τη μικρή ραγισματιά πέρασε δηλητήριο μέσα στο αυγό; Του φαίνεται υπερβολή να σκέφτεται κάτι τέτοιο αλλά, αν υπάρχει έστω και μια μικρή πιθανότητα, αξίζει να το διακινδυνεύσει; Βασανίζεται για πολλή ώρα ακόμη μ’ αυτές τις σκέψεις, ώσπου ξαφνικά νιώθει να σβήνει, να του ’ρχεται λιγοθυμιά, μια σκοτοδίνη και παρά λίγο να πέσει κάτω. Την τελευταία στιγμή συνέρχεται, ανοίγει τα μάτια και σαν υπνωτισμένος ξανακοιτάζει για ώρα το αυγό. Ξαφνικά, σαν να ανέκτησε μεμιάς όλες του τις δυνάμεις, ο Αποστόλης Βαρθαλαμής πετάγεται όρθιος σαν ελατήριο και με βήμα ταχύ κατευθύνεται στο εσωτερικό της καλύβας. Σε ελάχιστο χρόνο βγαίνει έξω κρατώντας στα χέρια μια βαριοπούλα. Στέκεται μπροστά στην πέτρα με τα πόδια ανοιχτά για να ισορροπεί καλύτερα, σηκώνει με τα δυο χέρια τη βαριοπούλα ψηλά και, αφού μένει για μερικές στιγμές έτσι ζυγίζοντάς τη, βγάζει μια άναρθρη κραυγή και την κατεβάζει με δύναμη πάνω στο πάλλευκο αυγό.

Γράφει ο φίλος Νώντας Τσίγκας για το διήγημα αυτό:

Μικρό σχολιασμό θα ήθελα ακόμα να κάνω πάνω στο εξαιρετικής δύναμης και αριστοτεχνικό διήγημα με τον τίτλο «Το αυγό». Πολλοί θα βρουν μέσα σ’ αυτό –και δικαίως– υπαινιγμό βαθύ σχετικά με «το αυγό του φιδιού» και ο νοών νοείτω. Όλα ενυπάρχουν, σαν υλικό–τροφοδότης του συσχετισμού, στο διήγημα. Και το αυγό και το φίδι (η προφανέστατα επίσης πεινασμένη οχιά) και «[…] αυτό το κακό που σαν βαρύς ίσκιος πλάκωσε τη χώρα και τη δηλητηρίασε». Όμως η συγκλονιστική στιγμή που ο πεινασμένος Αποστόλης Βαρθαλαμής, που «δυο μέρες τώρα δεν έβαλε τίποτα στο στόμα του εκτός από μερικές κληματσίδες που μάζεψε από το αμπέλι του», αφού παλέψει με το σχεδόν ανίκητο ένστικτο της επιβίωσης και της αυτοσυντήρησης, δεν θα φάει το αυγό που μόλις απόσπασε από το στόμα του φιδιού με τη βία. Το αυγό που είχε προηγουμένως καταβροχθισθεί από το φίδι μέσα στη φωλιά αμέσως αφού το γέννησε η μία από τις δυο κότες του Αποστόλη. Εκείνος λοιπόν δεν θα το σπάσει απλώς. Δεν θα το πετάξει μακριά, δεν θα το ποδοπατήσει, παρά θα το συντρίψει με μια βαριοπούλα που, μέσα στο καλοκαιριάτικο καταμεσήμερο, θα υψώσουν τα δυο του χέρια για τον σκοπό αυτό πάνω από το κεφάλι του…

Και κλείνω με μερικά λεξιλογικά για να μην ξεχνιόμαστε:

  • Το μπαρμπαδέλι είναι βορειοελλαδίτικος ιδιωματισμός, που σημαίνει ανθρωπάκι, κουκλάκι αλλά και μπιχλιμπίδι. Λέγεται και μπαρμπαδάκι και πρέπει να προέρχεται από τη λέξη μπάρμπας (με τη σημασία ‘άνθρωπος’). Με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, η λέξη πήρε νέα ζωή, αφού το ανθρωπάκι που έτρεχε στην οθόνη ονομάστηκε μπαρμπαδάκι/μπαρμπαδέλι, ενώ τώρα έχω δει τη λέξη να χρησιμοποιείται για τις αβατάρες και για τις φατσούλες στα κοινωνικά μέσα.
  • ζίγρες. Η ζίγρα, λέξη που ακούγεται από Θεσσαλία και πάνω (ίσως όχι στην Ήπειρο) είναι ο βάτος. Ζίγρες, τα βάτα.
  • τα γαβριά και τα άρια από τα συμφραζόμενα θα είναι δέντρα, ενώ τα τρυποσάκια είδος πουλιού. Δεν τα ξέρω, και γκουγκλίζοντας βρίσκω ότι τρυποσάκια λέγονται τα άγανα, αλλά βρίσκω και πουλί με το ίδιο όνομα.
  • Προσφώλι ή πρόσφωλο ή φώλι είναι ένα ψεύτικο (ή αληθινό) αυγό που βάζουν στη φωλιά της κότας για να την παρακινήσουν να γεννήσει εκεί και όχι όπου νάναι

Μπορείτε επίσης να ακούσετε τον συγγραφέα να διαβάζει το διήγημά του «Ο τσουτσουλιάνος» (= ο κορυδαλλός) που επίσης ανήκει στη συλλογή αυτή, από εκδήλωση του 2014 στην Καλαμαριά.

 

 

 

Advertisements

130 Σχόλια to “Το αυγό (διήγημα του Στάθη Κοψαχείλη)”

  1. Καλημέρα! Λεπτομέρεια άσχετη με την ουσία του διηγήματος: δεν παθαινεις τίποτα καταπίνοντας δηλητηριο φιδιού (εκτός κι αν έχεις αμυχη στο στόμα και περάσει στο αίμα, αλλα και πάλι η ποσότητα θα είναι τόσο μικρή ώστε δεν θα κινδυνεύσεις).

  2. Γς said

    Καλημέρα

    >βρήκε μια μουχλιασμένη κουραμάνα. Την καθάρισε και μ’ αυτή πορεύτηκε άλλες τρεις μέρες.

    Κι ήμουν ένα απόγευμα στον Αγιο Τρύφωνα μέεσα στην Ακαδημία Πλάτωνα [τον αρχαολογικό χώρο] και βλέπω ένα φουκαρά αλλοδαπό να παίρνει ένα πρόσφορο απο ένα βαρελάκι έξω από την εκκλησία. Το εξετάζει και το αφήνει πάλι πίσω.

    Ηταν τα σκουπίδια.

    -Νο Γκουτ, Μου λέει,

    Ηταν μουχλιασμένο

  3. Α said

    Τι ειναι το προσφωλι

  4. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ για τα πρώτα σχόλια!

    Προσφώλι ή πρόσφωλο ή φώλι είναι ένα ψεύτικο (ή αληθινό) αυγό που βάζουν στη φωλιά της κότας για να την παρακινήσουν να γεννήσει εκεί και όχι οπου νάναι

  5. ΚΑΒ said

    3. Αυγό κανονικό ή τεχτητό που το βάζουμε στη φωλιά της κότας για να την παρακινήσουμε να γεννήσει.. Λέγεται και πρόσφωλο (< φωλιά).

  6. ΚΑΒ said

    6. καλημέρα

    . τεχνητό

  7. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα κι από εδώ.
    Ωραία η γραφή, οι συμβολισμοί κλπ, όμως το πραγματολογικό δε μ’ αφήνει να το ευχαριστηθώ. Εγώ θα έτρωγα και το αυγό, και το φίδι…

    3 Είναι μία πέτρα, ή ένα μπαγιάτικο αυτό, ή κάτι με αυτό το σχήμα, που μπαίνει στη φωλιά της κότας για να την… εμπνεύσει να γεννήσει. Εγώ το ήξερα πρόσβολο.
    Υπάρχει και η παροιμία «πρόσβολο έβαλες, αυγά θα μαζέψεις», που σημαίνει πως οι πράξεις έχουν συνέπειες.

  8. Αγάπη said

    Πάρα πολύ δυνατό – και παροτρύνει, άλλωστε, σε αποφασιστικές, θαρραλέες λύσεις: έχουμε τόση δύναμη;

  9. ΚΑΒ said

    Το προσφώλι λέγεται και απότοκο.

  10. ΚΑΒ said

    Αν έρτεις στ’ αυγό, βάρα το στον τοίχο.

  11. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

  12. Λ said

    Το αυγό από τον κ΄ λο της όρνιθας, ζεστό ακόμα, μας έδινε μεγάλη χαρά. Τα καλοκαίρια περιμέναμε την κότα να κουκκουτάσει και τρέχαμε στη φωλια να της κλέψουμε αμέσω το αφκό. Συνήθως το πρώτο το έπαιρνε ο μεγαλύτερος, το δεύτερο ο επόμενος στην ηλικία. Εγώ που ήμουν έβδομη σπάνια πετύχαινα αυγό. Αλλά άμα τα κατάφερνα. μου άρεσε να το κρατώ έτσι ζεστό ζεστό

    Την κλημαρσίδα την λέμε κληματζία

    Οι όρνιθες κουκκουτάζουν (και οι οι σκύλλοι λάσσουν)

    Πολύ ωραίο διήγημα.Με μετρημένα λόγια δείχνει τη δύναμη της ψυχής του Αποστόλη Βαρθαλαμή. Αν ήταν άλλος θα έτρωγε το φίδι. Σε άλλες περιπτώσεις μέχρι και ανθωποφαγία υπήρξε

  13. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Καλημέρα. Δέθηκε κόμπος το στομάχι μου.Ευθύβολο και στο πραγματικό και στο αλληγορικό του επίπεδο.Λιτή γραφή ,απ΄το Λιτόχωρο 🙂

    Τα τρυποσάκια που μ΄άρεσε καθώς υποθέτω ποιο λιλιπούτιο πουλάκι θάναι, οι δικοί μας τρυποκάνηδες. Μικρότατα φτερωτά .Οι τρυποφράχτες που τους λεν αλλού.

  14. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    Κουίζ:
    Πώς βρίσκουμε το ύψος της Πυραμίδας του Χέοπα χρησιμοποιώντας μόνο 2 αυγά;

  15. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    9. Ναι! απότοκοτο το λέγαμε και ήταν συνήθως ένα ούργιο (άδειο παλιό) αυγό, συνήθως μικρότερο απ΄τα κανονικά που προέρχονταν λέγανε από γέννα που πριν είχε φάει η κότα σαμιαμύθι η φίδι και δεν το τρώγαμε έτσι κι αλλιώς,σύμπτωση τώρα!

    Ο Αποστόλης δεν κάνει αυγολόι* που γινότανε κάθε πρωί και με σιγουριά ξέραμε ποιες όρνιθες είχαν τ΄αυγό «στον πόρο-πόρο» και έτσι για ασφάλεια είτε τις μαντρώναμε είτε είχαμε το νου να μην το «ξενοκάμει» (σ΄άλλη φωλιά).
    *Το αυγολόι ήταν κυριολεκτικά κ@λοδάχτυλο στην κότα. Αλλού είδα να τη ζουλούν εξωτερικά κάτω από την ουρά κι έτσι να καταλαβαίνουν αν έχει αυγό έτοιμο για την ημέρα.

  16. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  17. sarant said

    12-13-15 Να άνθρωπος που ξέρει!

    Θα λείψω λίγες ώρες

  18. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    14. Καλημέρα στους ξενίτες της Αραβίας .
    Τρώμε τα αυγά στον ίσκιο της και μετά τον μετράμε με τη…σκιώδη μέθοδο 🙂

    Να ο τρυποφράχτης ή τρωγλοδύτης https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CF%81%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%86%CF%81%CE%AC%CF%87%CF%84%CE%B7%CF%82

  19. leonicos said

    @14 Τα τρώμε και γκουγκλίζουμε την απορία μας

    Η σάρκα του φιδιού δεν είναι δηλητηριώδης. Άρα το τραγούδι με την κακιά πεθερά είναι μούφα.

    Τα δηλητήρια των φιδιών είναι βλεννοπρωτεϊνες και απλώς πέπτονται στο στομάχι.

    Αλλά αυτό το είπε πρώτη η Αόρατη Μελάνη στο @1

  20. Γς said

    Τσα!

  21. leonicos said

    Γειά σου, Λ. Χαιρετισμούς και από Φ.

  22. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Μαρία ευχαριστούμε. Στην ώρα του το διήγημα. Να είσαι καλά που μας το τράταρες στο κυριακάτικο λογοτεχνικό τραπέζι του Νικοκύρη.
    Για όταν περπατάς σε εξοχές Νικοκύρη , αυτός ειν ο τρυποσάκιας. Ζει παντού και είναι η εποχή του ,όπως όλως σχεδόν των στρουθίων.

  23. Γς said

    Σιγά τ αυγά!

    Δεκαετία του 60. Σταθμός υπεραστικών λεωφορείων.
    Εκείνα τα πράσινα λεωφορεία με τη σκάλα στο πίσω μέρος που κατέληγε στην οροφή, στη σχάρα, όπου τοποθετούσαν, που έδεναν, τις αποσκευές, πριν τις σκεπάσουν με το μουσαμά.
    Βαλίτσες, καλάθια, νταμιτζάνες και βάλε.

    Εχει ανεβεί λοιπόν ο οδηγός πάνω εκεί και ο βοηθός του πέταγε ένα ένα τα ελαφριά κομμάτια από κάτω με κατάλληλες κινήσεις και παλμούς. Σαν σφαιροβόλος ή δισκοβόλος να πούμε.

    Ηρθε και η σειρά του σακ βουαγιάζ μου. Ελαφρύ. Μια αλλαξιά, πάνινα παπούτσια, κάνα δυο βιβλία.

    Την πιάνει απ τα χερούλια και παίρνοντας φόρα ετοιμάζεται να την εκσφενδονίσει στον από πάνω.
    Μου φάνηκε λίγο αστείο και του φώναξα:

    -Σιγά τα αυγά!

    Αμάν.
    Και αναβάλει την εκτόξευση, τη ρίψη. Κι αρχίζει να κάνει γύρους περί εαυτόν για να αποσβέσει ομαλά τη φόρα που είχαν πάρει και να μην σπάσουν τα αυγά.
    Σαν τον σφυροβόλο που βλέπει ότι θα είναι άκυρη η βολή του.

    Ακολούθησε η τοποθέτηση των εσωρούχων μου στην οροφή με όλους τους κανόνες ασφαλούς μεταφοράς ωών.

  24. gpoint said

    Χρόνια Πολλά στους εορτάζοντες και ειδικά στο Σπαθόλουρο !

    Το ψεύτικο αυγό εγώ το ήξερα φώλο και συνήθως χρησιμοποιούσαμε τα τρύπια μπαλάκια του πιγκ-πογκ.
    Με το δάκτυλο στην αμάρα καταλάβαινες αν η κότα θα γεννήσει σήμερα, αύριο, μεθαύριο

  25. Γς said

    22:

    Ο Woody Woodpecker κολλάει;

  26. gpoint said

    Λέγε-γράψε εδώ άρχισε να με αντιγράφει «κορυφαίος ρεπόρτερ»- χαχαχ

    http://www.sportdog.gr/apokleistika/article/397347/bombes-koryfaioy-reporter-stimenos-o-kominis-yper-panathinaikoy-doryforos-toy-olympiakoy

  27. Η θύμηση της τελευταίας σκηνής είναι πολυ χρήσιμη για να παίρνεις δύσκολες αλλά σωστές αποφάσεις, ξεπερνώντας βασανιστικά διλλήματα.

  28. Λ said

    Για το έργο του Ζερικώ στο 12

    Η σχεδία της Μέδουσας

    Το ναυάγιο ξεπέρασε τα όρια μιας καταστροφής λόγω των φαινομένων ΚΤΗΝΩΔΙΑΣ και ΚΑΝΙΒΑΛΙΣΜΟΥ που έλαβαν χώρα μεταξύ των επιβαινόντων. Από τους 150 περίπου επιβαίνοντες περισυνελέγησαν ζωντανοί μόνον δέκα…

    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%97_%CE%A3%CF%87%CE%B5%CE%B4%CE%AF%CE%B1_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%9C%CE%AD%CE%B4%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B1%CF%82#.CE.99.CF.83.CF.84.CE.BF.CF.81.CE.B9.CE.BA.CF.8C_.CF.85.CF.80.CF.8C.CE.B2.CE.B1.CE.B8.CF.81.CE.BF

  29. cronopiusa said

    Χρόνια Πολλά στις εορτάζουσες και στους εορτάζοντες

    Μαρία και Νικοκύρη σας ευχαριστούμε.

  30. Όχι μόνο το δηλητήριο του φιδιού τρώγεται ακίνδυνα, όπως μας είπαν και οι γιατροί (19), αλλά και το ίδιο το φίδι. Οι Κινέζοι τα τρώνε τακτικά. Κρίμα που πεινασμένος άνθρωπος δεν τόλμησε να το φάει…

  31. Λ said

    Γεια και σε σας Λεώ και Φ. :). Εύχομαι όμορφο Καλοκαίρι χωρίς τις περσινές περιπέτειες!

    15. Το αυγολόι δεν το ήξερα αλλά μου έτυχε να δω σφαγμένη κότα με αυγά στην κοιλίτσα της σε διάφορα στάδια ανάπτυξης

  32. Το προσφώλι είναι «προς φωλιά»: Να γεννήσει δηλαδή η κότα στο μέρος που «της υποδευκνύουμε» ότι είναι φωλιά και όχι όπου νάναι. Για να μην μπερδεύει η νοικοκυρά κάποιο σχετικώς πρόσφατο προσφώλι με τα κανονικά φρέσκα αυγά, το έβαφε το προσφώλι με κάρβουνο, κάνοντας γραμμές κατά την έννοια του …μεσημβρινού.

  33. Γιάννης Ιατρού said

    14: τα αυγά που έχουν μέσα και μιά φούσκα αέρα, ε; 🙂

  34. Γς said

    Τα πρώτα 2-3 χρόνια της ζωής μου τα πέρασα στη θεια μου. Δηλαδή στην αυλή της.

    Φτώχεια και των γονέων. Να κυνηγάω τις κότες που μοιραζόμασταν το ενδιαίτημα.

    Και μόλις γεννούσαν κάνα αυγό, το βούταγα, το έσπαγα με μια πετρούλα και το ρούφαγα.

    Αυθωρεί και παραχρήμα

  35. Λ said

    Το ερώτημα αν ήταν πρώτα η κότα η το αυγό έχει λυθεί οριστικά. Πρώτα ήταν η κότα

    Το Βακούφικο πρέπει να ήταν τσιφλίκι των οθωμανών ιμάμιδων που μετά την απελευθέρωση μοιράστηκε στους αγρότες της περιοχής.

  36. Λ said

    34. Πολύ ωραίες κότες Γς. Θυμάμαι το 74 που φεύγοντας απελευθερώσαμε τις κότες μας απ το κοτέτσι (γουμά) καθώς και τα κουνέλια και τα περιστέρια και αφίσαμε τη βρύση μισάνοικτη καθώς ήταν Αυγουστος με θερμοκρασίες πάνω από 40 βαθμούς Κελσίου…

  37. Γς said

    33:

    Ο Κόκορας

  38. Γς said

    37->35

  39. Γς said

    36:

    >το 74 που φεύγοντας απελευθερώσαμε τις κότες μας απ το κοτέτσι

  40. Γς said

    39:μ

    Ηταν και η ΒΟΚΤΑΣ με πολλά πτηνοτροφία ανά την επικράτεια.
    Και όταν φαλίρισε, απλά τα κλείδωσε και τα παράτησε.
    Θυμάμαι σ ένα απ αυτά, στα Μεσόγεια οι κότες αλληλοφαγώθηκαν μέχρι τελευταίας φτερούγας

  41. Λ said

    Μια και έτυχε η κουβέντα για αυγά σήμερα που είναι της Αγ. Ελένης ας θυμηθούμε και την ωραία Ελένη που γεννήθηκε από αυγό .

    Απομυθοποίηση της ωοτοκίας[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
    Στην πραγματικότητα κανένα αξιοπερίεργο ή αφύσικο γεγονός δεν είχε συμβεί στη γέννηση της Ελένης και των δίδυμων αδελφών της των οποίων ο τοκετός φαίνεται να ήταν απόλυτα φυσιολογικός, σχετικά εύκολος αλλά και ασφαλής. Από τη σχετική περιγραφή του μύθου διαφαίνεται ότι τόσο η Ελένη όσο οι αδελφοί της, ή τουλάχιστον μόνο ο Πολυδεύκης, μετά από εννεάμηνη κύηση, γεννήθηκαν φερόμενοι μέσα στον «αμνιακό σάκο»[28] προσδίδοντας έτσι εικόνα αυγού. Πρόκειται για την λεγόμενη «προσωπίδα» ή «προσαψίδα» όπως αποκαλείται σήμερα σε λαϊκές εκφράσεις. Αυτό το γεγονός ήταν η αιτία να διεγείρει τη φαντασία και τη σχετική μυθοπλασία κατά την αντίληψη των αρχαίων Ελλήνων, εμπλέκοντας ακόμα και τον Δία στη θαυμαστή ωοτοκία της Λήδας, που αποτέλεσε βασικό θέμα πλείστων καλλιτεχνών, ζωγράφων και γλυπτών ανά τους αιώνες.

    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%BB%CE%AD%CE%BD%CE%B7_(%CE%BC%CF%85%CE%B8%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1)#.CE.91.CF.80.CE.BF.CE.BC.CF.85.CE.B8.CE.BF.CF.80.CE.BF.CE.AF.CE.B7.CF.83.CE.B7_.CF.84.CE.B7.CF.82_.CF.89.CE.BF.CF.84.CE.BF.CE.BA.CE.AF.CE.B1.CF.82

  42. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Δρακοντιά (φιδόχορτο τ΄άκουσα δω πάνω) λέμε ένα είδος άγριου μη βρώσιμου φυτού που μοιαζει στα φύλλα και στο ρίζωμα με τις κάλες(τα κρίνα της μεγαλοβδομάδας) αλλά τα άνθη είναι μωβ και ο καρπός σπυρωτός κίτρινος,μετά κοκκινος, σαν κεφάλι καλαμποκιού. Τα κατσικοειδή δεν την έτρωγαν αλλά τα πουλιά ναι. Βάνανε μάλιστα οι πουλοθήρες στις πλάκες (παγίδες με πλακουτσές πέτρες) για τις τσίχλες ή τα κοτσίφια από μια χάντρα που λόγω χρώματος τράβαγε το βλέμμα των θυμάτων από μακριά.

  43. spatholouro said

    Ευχαριστώ θερμά για τις ευχές γενικώς, και ειδικώς Gpoint και Ιατρού!

    Αφιερώνω ένα τσιτσάνειο (πώς λέμε τιτάνιο) άσμα για έναν Κωστάκη που πολύ μ’ αρέσει:

  44. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    36,Λ. >>και αφίσαμε τη βρύση μισάνοικτη καθώς ήταν Αυγουστος
    Ή το ήξερα απ΄άλλη φορά ή το φανταζόμουν αλλά διαβάζοντάς το πάλι βούρκωσα.Το πικρό ΄74.

    Κιντ αν είναι πραγματικό το κουίζ σου σχ.14, μιλάμε για κανονικά αυγά; Μήπως βρασμένα;

    Η αντίθετη ψυχολογική κατάσταση της τελικής σκηνής -της απόφασης/κίνησης να συνθλίψει τ΄αυγό με τη βαριοπούλα-είναι η αγωνία για «τ΄αυγό ανάμεσα σε δυο λιθάρια».

  45. Η απάντηση στο κουίζ του Κίντο είναι

    τα κερνάμε σε έναν τοπικό ξεναγό και μας λέει το ύψος της πυραμίδας

  46. Μαρία said

    Νικοκύρη, διόρθωσε. Τσουτσουλιάνο λέμε τον κορυδαλλό.
    Οι Θρακιώτες τον λένε τσιρτσιλιάγκο https://www.youtube.com/watch?v=PpDjtT9zu8E

  47. voulagx said

    #45: Οχι βεβαια. Τα κανουμε ομελετα, την οποια καταβροχθιζουμε καθως γκουγκλαρουμε και η θεια μας δινει το υψος της πυραμιδας.

  48. Λ said

    Εγώ την ξέρω σε χρώμα λευκό και τέτοιες δρακοντιές είδα πολλές κατα μήκος του δρόμου Μυστρά Σπάρτης μια άνοιξη (Το μονοπάτι κατά μήκος του Ευρώτα το είχε πάρει ο ποταμός και αναγκάστηκα να περπατήσω κατά μήκος της δημοσιάς)

  49. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>Το πρωί της Δευτέρας 8 Ιουνίου του 1942
    Μ΄ένα πρόχειρο γκούγκλισμα, τί γινόταν εκεί μες την Κατοχή,εκείνη την περίοδο:

    «…Ειδικότερα, η επίθεση στο Βαρικό έλαβε χώρα στις 25 Μαρτίου 1942 και επρόκειτο για την κορύφωση της οργής των πεινασμένων χωρικών του Λιτοχώρου. Οι τελευταίοι με επικεφαλής τον Καρακίτσιο έσπασαν τις αποθήκες επισιτισμού και άρπαξαν το σιτάρι και το καλαμπόκι, τα οποία είχαν συγκεντρωμένα οι Γερμανοί. Η ίδια ενέργεια έγινε και στην Καρίτσα, όπου όμως σκοτώθηκαν δύο ανάπηροι του Πολέμου του 1940. Στο Λιτόχωρο έγιναν αθρόες συλλήψεις…»
    http://www.makedoniaholidays.gr/article.php?idr=54&tl=%CE%99%CE%A3%CE%A4%CE%9F%CE%A1%CE%99%CE%91%20%CE%A4%CE%97%CE%A3%20%CE%A0%CE%99%CE%95%CE%A1%CE%99%CE%91%CE%A3:%20%CE%9A%CE%91%CE%A4%CE%9F%CE%A7%CE%97%20%CE%9A%CE%91%CE%99%20%CE%91%CE%9D%CE%A4%CE%99%CE%A3%CE%A4%CE%91%CE%A3%CE%97

    Και μια ιστορία από την ίδια περίοδο,στο Λιτόχωρο επίσης. http://www.economy365.gr/article/17130/sygklonistiki-istoria-meta-apo-hronia-vrikan-kryfo-domatio-poy-esose-ti-zoi-5-evraion

  50. 47 ❤ http://lolsnaps.com/upload_pic/dcf1982d-possibly-the-best-car-accessory-out-there.gif

  51. cronopiusa said

  52. Λ said

    15. ήταν συνήθως ένα ούργιο (άδειο παλιό) αυγό

    https://sarantakos.wordpress.com/2015/10/22/fantarodict/

  53. Λ said

    στο 53 είναι το σχόλιο 192

  54. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Σκύλε, μπας κι έπεσες πάνω στο τουί που λέει ότι κάποιες σκοτεινές δυνάμεις (ξέρω γω συνωμο-σιωνισμού) έβαλαν να αλληλοεξουδετερωθούν οι χριστιανικές Τσεσεκά και Ολυμπιακός για να μείνει η τούρκικη στο προσκήνιο. Λολ αλλά δεν το βρίσκω γμτ. Απαντεί κι ένας «τότες να λέμε για Τουρκολίγκα»

  55. 55 Α, εγώ τα προσέχω αυτά http://lolsnaps.com/upload_pic/597f159b-today-s-good-boy.jpeg

  56. Αλλά αυτό μου ξέφυγε και με χτύπησε κατάστηθα https://pbs.twimg.com/media/DATdNYOXgAA9dq7.jpg

  57. 55

  58. Ριβαλντίνιο said

    Χρόνια πολλά στους Κωνσταντίνους και στις Ελένες και σε όποιον άλλον έχει την γιορτή του.

  59. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    54. Ναι,τα λέγαμε και πρόσφατα 🙂

    🙂 🙂 🙂 Σκύλε !

    Αυτό με το φίδι που τρώει αυγά,δεν ήταν και πολύ σπάνιο.Μου έτυχε και στη φωλιά των ορνίθων αλλά και σε φωλιά σπουργιτιών καθώς άπλωνα να πιάσω τα πουλάκια που νόμιζα πως θα είχαν ξεπουλιάσει, το τελευταίο δευτερόλεπτο είδα να κρέμεται ο φίδης. Μπρρ! λίγο έλειψε να πέσω από τη σκάλα που είχα στερεώσει για να φτάσω την εσοχή στο χάλασμα που ήταν το σπουργιτόσπιτο.
    Εδώ τρώει αριστοκρατικά απ΄το τραπέζι της κουζίνας, ξαναμπρρρ!
    http://mag.sigmalive.com/article/974/anatrihiastiko-vinteo-me-fidi-poy-troei-aygo

  60. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Γειά σας καὶ χρόνια πολλὰ στὶς ἑορτάζουσες καὶ στοὺς ἑορτάζοντες καὶ ἰδιαιτέρως στὸ Σπαθόλουρο.

    Ἡ σημερινὴ μέρα μοῦ φέρνει μιὰ θλίψη. Μοῦ θυμίζει κάποιους καλοὺς φίλους ποὺ δὲν εἶναι πιὰ ἐδῶ γιὰ νὰ γιορτάσουν.
    Καὶ γιὰ νὰ μὴν τὸ κλείσω λυπητερά, νὰ μιὰ μικρὴ ἱστορία ἀπὸ τὰ Θερμιὰ τῶν παιδικῶν μου χρόνων.

    Τ’ ἁϊ-Δημήτρη ἀνήμερα ὁ μπαρμπα-Γιάννης μὲ τὴν κυρά του ἐπισκέπτονται ἕναν ἑορτάζοντα. Ἔχουν προηγηθεῖ ἀρκετὲς ἄλλες ἐπισκέψεις μὲ τὰ σχετικὰ κεράσματα. Κι ὅταν λέμε κεράσματα δὲν ἐννοοῦμε γλυκὸ καὶ λικεράκι, ἀλλὰ μεζὲ μὲ μπόλικο κρασί.
    Ὁ μπαρμπα-Γιάννης εὔχεται στὸν ἑορτάζοντα, τὴ γυναίκα του, τὰ παιδιά του καὶ γυρίζοντας στὴν ὑπόλοιπη παρέα:
    «Κι ὅσοι ἄλλοι ἔχετε Κώστηδες, νὰ τσὲ χαιρουσάστε!»

  61. Pedis said

    καλή και η διχάλα και η βαριοπούλα του Αποστόλη. Αλλά είναι και η βρωμάρα η κότα που κάνει ότι δεν ξέρει ποιον ταίζει που θέλει ξετίναγμα απο το λαιμό.

    άλλα μέσα, άλλα έξω

  62. Παναγιώτης Κ. said

    Αβγό!
    Αμαρτάνω πολύ; 🙂

  63. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    62. (Συνέχεια). Πολὺ δυνατὸ τὸ σημερινὸ διήγημα. Ἀκόμα καὶ χωρὶς τοὺς ἰδεολογικοὺς συμβολισμοὺς. Γιὰ νὰ εἶμαι εἰλικρινὴς μὲ συνεπῆρε ἡ ἱστορία καὶ δὲν τοὺς κατάλαβα διαβάζοντάς το.
    Καὶ κάποια λεξιλογικά.
    Φώλι τὸ λέμε στὰ Θερμιά. Ἡ λέξη χρησιμοποιεῖται καὶ μεταφορικὰ γιὰ κάποιον ποὺ δὲν ξεκουνάει. Βγὲς καὶ λιγάκι ὄξω.Φώλι ἔχεις γίνει παδά*.
    *παδά: ἐδῶ
    Ἔχουμε καὶ τὸ τρυποσάκι, τὸ πουλί.

  64. Μπούφος said

    Χρόνια πολλά με υγεία και ειδικά στο Σπαθαίλουρο… Είχα γράψει πολλά σε πολλούς σήμερα, αλλά πάτησα κάτι λάθος και ΄χαθηκε η σελίδα, αι να χαθώ και γω , το αποφώλιον τέρας! Τόση γκαντεμιά. Ούτε το Μητσοτάκη να είχα συναντήσει μεσημεριάτικα. Σπάστηκα!
    ;-(

  65. 64 Πάς φυρί-φυρί για καυγά; 😎

    ΥΓ Μετά την εγκατάστασιν της προσωπικής μου βιβλιοθήκης, σήμερον ηνοίχθη και το ίντερνετς.
    Γουάι φάι;
    Διότι πεινάει!

  66. Παναγιώτης Κ. said

    Κληματσίδες για φαΐ; Πρώτη φορά το διαβάζω και δεν το άκουσα ποτέ!

    «Πέρα από τον εαυτό του δεν είχε να γνοιαστεί για κανέναν άλλο».
    Ο εργένης μπορεί να πεθαίνει καημένος αλλά έχει πολλούς βαθμούς ελευθερίας.

    Πάντως, άνθρωπος στην ύπαιθρο που κανείς δεν το κυνηγάει και να είναι πεινασμένος μέχρι λιποθυμίας , δεν στέκει!

    Το δάσος βοήθησε τους αντάρτες να μη πεθάνουν από την πείνα!

  67. Παναγιώτης Κ. said

    @Καβγάς!
    Δεν σώζομαι με τίποτα; 🙂

  68. Παναγιώτης Κ. said

    @34. Υπέροχη φωτό!
    Η δε αριστερή πουλάδα, από τις σπάνιες!

  69. Παναγιώτης Κ. said

    @36. Λ. 😦 😦 😦

  70. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @Pedis (63). Πολὺ ἐνδιαφέρουσα ἡ παραπομπή σου. Καὶ πόσα ἔχουμε νὰ μάθουμε ἀκόμα, ὅταν (καὶ ἂν) ἀποχαρακτηριστοῦν καὶ τὰ ὑπόλοιπα ἀπόρρητα ἔγγραφα τῶν μυστικῶν ὑπηρεσιῶν.

  71. 72, 63 τώρα το είδα. Μυθιστορηματική φιγούρα ο Ξαν Φήλντινγκ. Θα πάω να το βρω το βιβλίο.

  72. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    67 >>.64 Πάς φυρί-φυρί για καυγά;
    Αυγά του καθαρίζουνε 🙂
    Παναγιώτη, για ψάξε, νομίζω ότι εδώ υιοθετήθηκε το αβγό για τα χάβγουλα και αυγό για …τα δυο αυγά Τουρκίας, λέμε τώρα 🙂 . Παρεμπιφτού, γράψε διάβασε για αυγά, έφαγα αυγό και χόρτα σε απόκλιση από το κυριακάτικο κοτοπουλο/πατατες που φάγαν οι υπόλοιποι 🙂 .

  73. Λαϊκή ρήση: Όταν κλωσσας αυγά φιδιού, μην περιμένεις να σου βγούν αηδόνια

  74. Reblogged στις Το σημειωματάριο του Χριστόφορου.

  75. Pedis said

    # 72, 73 – έχουν πάντα ενδιαφέρον τα ραπόρτα των πρακτόρων που έχουν γραφτεί κατά την περίοδο της δράσης τους.

    Σε κάθε περίπτωση, στην προσπάθεια αξιολόγησης των σχετικων ντοκουμέντων πρέπει να εισάγεται και κείνο το φίλτρο το σχετικό με την τάση του πράκτορα να καλύπτει τον πωπό του ως προς τις ενδεχόμενες ευθύνες που μπορεί να του ζητηθούν ως προς τις αδυναμίες στη δουλειά του.

    Προφανώς, κανείς λογικός άνθρωπος δεν πιστεύει ότι σε οποιαδήποτε περίπτωση, οποιουδήποτε πληθυσμού, όταν δεν υπάρχει οργανωμένη αντίσταση και ελπίδα επιτυχίας το ποσοστό του πληθυσμού που είναι διατεθειμένο να ριψοκινδυνεύσει δεν ξεπερνά το ένα τοις 0/0000…

  76. Pedis, ξέρω πως δεν σ’ ενδιαφέρει η μπάλλα αλλά http://karditsasportiva.gr/%ce%b7-%ce%b2%ce%b1%ce%b3%ce%b3%ce%b5%ce%bb%ce%af%cf%84%cf%83%ce%b1-%ce%ba%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b9%ce%ac%ce%bd%cf%84%ce%b6%ce%b1-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%b7-%ce%bd%ce%ad%ce%b1/

  77. Corto said

    Χρόνια πολλά σε όλες και όλους τους εορτάζοντες!

    Και πολλές ευχές στο Spatholouro, που μας χαρίζει απλόχερα τις γοητευτικές του ανακαλύψεις!

  78. 61,
    Φαίνεται απειλητικός ωόφις!

  79. daeman said

    «απότοκον:
    1) Το εν τη φωλεά της όρνιθος διαρκώς μένον ωόν δια να προσελκύεται αύτη και να γεννά εκεί και ουχί αλλαχού (πολλάκις αντί ωού δύναται να τεθή άλλο παρόμοιον πράγμα, οίον λευκός λίθος, λευκόν κρόμμυον, λευκός σάπων κττ.)
    2) Το τελευταίον γεννηθέν ωόν»

    ~ Ιστορικό Λεξικό της Νέας Ελληνικής

    επίσης αποφώλι, και με τις δύο σημασίες (https://el.wiktionary.org/wiki/αποφώλιον)

    αποφώλι το, region. (Epir etc) egg left in hen’s nest in order to attract her to lay eggs there, nest egg (syn in απότοκο) [cpd w. φώλι] (http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/search.html?lq=αποφώλι&sin=all)

    «Τον Κίτσο! Της λέω «Θεια, να σφάξω τη γερόκοτα, την Πλουμού… αυγά πια δε γεννάει, τρώει του κάκου το κριθάρι, έκαμε το τελευταίο, τ’ αποφώλι, ένα αυγουλάκι στρίγκλικο… θα κάνει και καλό ζουμί… θεια, να τη σφάξω;»
    ~Μένης Κουμανταρέας, «Ο γιος του θυρωρού»

    «Ο χωρατατζής του χωριού μου, ο Βασίλης του παπά είχε φαίνεται εναν τέτοιο πελάτη που του έκλεβε τα αβγά. Κάποτε τον πλησίασε και του είπε χαμογελώντας. “Μιχαλιό, ε Μιχαλιό, εψόφησε η φασουλάτη” μόνο άμε δα να πάρεις και το απόκοτο”.»
    http://www.patris.gr/articles/25168?PHPSESSID=#.WSG4Is5SCUl

    «Ανάθεμα την όρνιθα απού ‘ναι χοχλιδάτη
    δίχως το αποφώλι τζη που δε γεννά· γινάτι
    Το χόχλακα δα τση ‘βαλα· αβγό σα δω, σπολλάτη
    Ταχιά τη σφάζω αν δε μπορεί, να φάμε ντη κρασάτη
    Ω γδυμνολαίμη πετεινέ, κύρη του κοτετσού μου
    που τς όρνιθες τζιμπολογάς στ’ αυλίδι του κυρού μου
    να τη συβάσεις ανε θες, αλλιώς βάνω στο νου μου
    εσέ να σφάξω, να γενείς κύρης του τσικαλιού μου»

    http://lexilogia.gr/forum/showthread.php?12640-χοχλιδάτη-όρνιθα-barred-rock-hen&p=170507&viewfull=1#post170507

  80. ‘Αμαν όμως είχε έναν κόκκορα μπορεί νάτρωγε το αυγούλι του ο δυστυχής

  81. daeman said

    @ 34 + 70 «Η δε αριστερή πουλάδα, από τις σπάνιες!»

    Η αριστερή πουλάδα λέγεται στην Κρήτη «χοχλιδάτη»:

    «χοχλίδης και χοχλιδάτος, δηλούντα ζώον ή άλλο πράγμα (λ.χ. ύφασμα) ποικίλον το χρώμα μάλιστα εναλλάσσον φαιόν και λευκόν (ως του κοχλίου, χοχλιού, σαλιγκαριού)· ούτω λέγεται χοχλίδης πετεινός, χοχλίδα όρνιθα καί χοχλιδάτη.»
    ~ Στέφανος Ξανθουδίδης, «Μελετήματα» (https://goo.gl/f71Ntk)

    «Διάλεξε με το μάτι μια γέρικη κότα, τη χοχλιδάτη, μα την ώρα που άπλωνε το χέρι της να την αρπάξει η χοχλιδάτη κουκούβισε, και χίμηξε απάνω της με ανοιχτές τις φτερούγες ο κόκορας· το Λενιό ανάγλειψε τα στεγνωμένα χείλια και κοίταζε ξαναμμένη· και άμα μοναστραπίς τελείωσε ο έρωτας, το Λενιό την ψυχοπόνεσε και διάλεξε μιαν άλλη.»
    ~ Ν. Καζαντζάκη, «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται»

    ενώ αλλού «φασουλάτη» ή «πετρωτή». Πιο μακριά, τη λένε Plymouth Rock chicken ή barred rock hen (https://www.wikiwand.com/en/Plymouth_Rock_chicken, https://www.mypetchicken.com/chicken-breeds/Plymouth-Rock-B85.aspx)

    http://lexilogia.gr/forum/showthread.php?12640-χοχλιδάτη-όρνιθα-barred-rock-hen

  82. 43,
    Το τσιτσάνειο καταγράφεται

  83. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    83, >>Βέβαια χοχλιδάτη η αριστερά, η άλλη κόκκινη και η άλλη γαλανή (άσπρη)
    Ε γδυμνολαίμη πετεινέ κατέβα από την κοίτη
    τη χοχλιδάτη όρνιθα να πάρεις στο τζιρίτι*
    *τρεχάλα

    83β>>ούτω λέγεται χοχλίδης πετεινός,
    και χοχλοπετεινός, ο τσαλαπετεινός

  84. Λεύκιππος said

    Υπάρχει και το όχι τόσο συχνό σήμερα, Αυγαταίνω, νομίζω αυξάνω ή κάτι τέτοιο.

  85. Γς said

  86. Και το καλό νέο της ημέρας

  87. Γς said

  88. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Η πόλη που μεγάλωσα μου ‘στελνε τα φιλιά της.
    Μόνο η καλή μου έλειπε
    γιατί έμπλεξε στις ζίγρες τα μαλλιά της.

  89. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    89.Ο σουλτάν Ερδογάν θα είναι παρών.Το νου σας.

  90. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Χρόνια πολλά στους εορτάζοντες και ιδιαίτερα στο Σπαθόλουρο που μας μαγεύει με τα σχόλιά του.
    Ωραίο το διήγημα και οι συμβολισμοί του αλλά το πρόβλημα δεν βρίσκεται στο αυγό αλλά στην αιτία που το γεννάει κι αυτή μέχρι και σήμερα μένει ανέγγιχτη.

  91. ΚΑΒ said

    αβγαταίνω και αβγατίζω. Καμιά σχέση με αυγά

    http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/search.html?lq=%CE%B1%CE%B2%CE%B3%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B6%CF%89&sin=all

    91. Μάλλον δε θα είναι ο σουλτάνος στο γήπεδο.

  92. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>τις κουμαριές, τα γαβριά
    Για τα γαβριά,τα άγρια δέντρα του διηγήματος
    «Γάβρος (ό), Γάβρα (τά), Γαβριάς (ό). Πρόκειται για ονόματα περιοχών όπου υπάρχει μόνο του ή σέ συστάδες τό δασικό φυλλοβόλο δέντρο Ζυγία ή δίξιφος (Carpinus duinensis/C.orientalis) ή Όστρύα ή ζυγιόφυλλος (Ostrya carpinifolia) των Κυπελλοφόρων [..] Ακόμα μέ τύπο Γαβριά (ή) υπάρχει χωριό της έπαρχίας Αρτας.», Λεξικογραφικό Δελτίο της Ακαδημίας Αθηνών, τομ.14, σ.197-198, 1982. -«Τοποθεσία όπου παλιά υπήρχε γάβρος. Κατά τον Gustav Meyer παράγεται από το σλάβ. gabrù < grabrù.», Λεξικογραφικό Δελτίο της Ακαδημίας Αθηνών, τομ.15, σ.25.
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CE%B1%CE%B2%CF%81%CE%B9%CE%AC_%CE%86%CF%81%CF%84%CE%B1%CF%82

  93. Ριβαλντίνιο said

    Στηρίζουμε την ομάδα απ’το Φανάρι, τον Ζότς και το μεταναστόπουλο τον Σλούκα. Εξάλλου η Φενέρ δεν είναι καν τούρκικη ομάδα. Έχει Σέρβο προπονητή, 1 Έλληνα παίκτη, 2 Σέρβους, 3 ΗΠΑνούς, 1 Καναδό, 1 Σκοπιανό, 1 Ιταλό και 1 Τσέχο για βασικούς.

    Μου είναι ψιλοαδιάφορο βέβαια . Θα βλέπω κυρίως σουρβάιβορ και απ’τις 22:30 θα ακούω Πειραϊκή Εκκλησία που θα διαβάζουν για τον Μεγάλο Κωνσταντίνο ( μάλλον από αυτό το βιβλίο ).

    Τραγουδάκι που άκουσα στο ραδιόφωνο και μου άρεζε η μουσική του :

    =============================================
    @ 88 Σκύλος

    Εγώ δεν κατάλαβα τι έγινε. Ποιος είναι αυτός ;

  94. asparagus said

    To γαβρί είναι όντως δεντρο (Carpinus betulus). Το χωριό του πατέρα μου (Γάβρος Καλαμπάκας) έχει πάρει το όνομά του από αυτό το δέντρο, μιας και κυριαρχεί στη βλάστηση της περιοχής.

    Οσο για τον τρυποσάκο, στη Θεσσαλία λέγαν έτσι ένα πουλί που λόγω του μικρού μεγέθους τρύπωνε στα στενά ανοίγματα που είχαν οι φτιαγμένοι απο κλαριά ή πέτρες φράχτες των μαντριων.

  95. Και το Γάβροβο από κεί έλκει τ’ όνομά του;

    http://www.gtp.gr/LocPage.asp?id=63584&lng=1

  96. 95ΥΓ ένας νεοδεξιός αμερ’κάνος της AltRight, πολύ προκλητικός, που υποστήριξε Τράμπ κι έγινε διάσημος όταν έφαγε μπουκέτο μπροστά στην κάμερα.

  97. sarant said

    Επανήλθα και ευχαριστώ για τα νεόερα!

    30 Πράγματι…

    44 Χρόνια πολλά φίλτατε. Ζόρικο τραγούδι, ζόρικη και η Νταίζη Σταυροπούλου.

    46 Ωχ έχεις δίκιο, κι έμεινε τόσες ώρες!

    68 Όμως είχε πολύ μεγάλη μυωπία ο Βαρθαλαμής

    77 Ε μα!

    83 Τι ωραία ονομασία, χοχλιδάτη!

    86 Μόνο που είναι αβγαταίνω και δεν έχει σχέση με τα αυγά

  98. Ριβαλντίνιο said

    @ 98 Σκύλος

    Και τι του έκαναν ; Τον πέταξαν έξω από ένα γυμναστήριο ; Και αφού είναι νεοδεξιός τραμπικός γιατί τον λένε ναζί ;
    Αυτοί πάντως που επικροτούν την βία πρέπει να ξέρουν ότι το αντί έχει δύο άκρες. Εδώ το αντίστροφο :

  99. Στούμπος said

    Καλησπέρα σας και χρόνια πολλά σ’ όσες και όσους γιορτάζουν σήμερα. Υπήρχε και το παρατσούκλι, προσφώλι, που το έδιναν κοροιδευτικά σε μικροκαμωμένους.

  100. 100 Ναι, τον πέταξαν έξω όταν ζήτησε την προστασία ενός αφροαμερικανού. Ναι, δύο άκρες. Αλλά η κοινωνία οφείλει να διώχνει τους ναζήδες. ❤

  101. Pedis said

    # 78 – Σκύλος – ο αθλητισμός είναι να υποστηρίζεται κι ακόμη περισσότερο να επιροτούνται ενέργειες σαν αυτη του κι ακόμη περισσόετρο αυτή που μας πόσταρες «ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΒΑΓΓΕΛΙΤΣΑ ΚΟΥΤΣΙΑΝΤΖΑ».

    Αντίθετα, αυτό που λένε αθλητισμός είναι οι αρένες για αποκτηνωμένους και αποβλακωμένους υπηκόους.

    Γυναίκα βαράν οι ομοιδεάτες σου; εκατό εναντίον ενός/μιας, όπως συνηθίζουν οι ύαινες.

  102. Pedis said

    103β -> 100, προφανώς, όχι στο Σκύλο.

  103. 103 ❤ ❤ https://pbs.twimg.com/media/DAXkZJ8XoAEKKqU.jpg

    Για να βρίσκουν οι μπαράγοντες λαουτζίκο πρόθυμο για πάρτη τους.

  104. gpoint said

    # 89

    Να θυμίσω αυτό που λένε οι Αμερικάνοι… ο πρώτος είναι πρώτος, ο δεύτερος τίποτε

  105. cronopiusa said

    Creatures Of Kefalonia HD

  106. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    68.Παναγιώτη κι εγώ το σκέφτηκα για την τόση πείνα στην εξοχή αλλά υπό ειδικές συνθήκες (αυτές της κατοχής) μπορούσε να συμβεί-και συνέβαινε.Πόσο να τρως (να βόσκεις) χορταρικά χωρίς λάδι κιόλας; Οι κληματσίδες εδώ μάλλον είναι τα τρυφερά βλαστάρια του αμπελιού,αυτά που γίνονται κορφολόι και που είναι η εποχή που ακόμη δεν έχουν μεστώσει. Τα τρώμε αυτά.

  107. cronopiusa said

    Το πρόβλημα της Ελένης…της κάθε Ελένης.

  108. nikiplos said

    Καλησπέρα…

    Πολύ ωραίο διήγημα… και δυνατό… Έχοντας κάνει μιαν εξέταση που λέγεται εντερόκλυση – απαιτεί πραγματική νηστεία και αφαγία 3 ημερών, γνωρίζω τα πολύπλοκα συναισθήματα της πείνας… Δεν γνωρίζω της απόγνωσης, γιατί εγώ μετά από 3 ημέρες και την επώδυνη εξέταση μπορούσα να φάω, ενώ εκείνοι τότε ή οι σημερινοί ομόλογοί τους σε τούτον τον κόσμο δεν έχουν ορίζοντα 3ήμερου… Και φυσικά η αφαγία δημιουργεί όλη αυτή την σύγχυση, κακή κρίση, νευρικότητα, κακούς υπολογισμούς και άλλα πολλά, γιατί το ένστικτο της αυτοσυντήρησης είναι ισχυρότερο…

    Όσον αφορά τώρα το διήγημα. Η πρώτη ανάγνωση σαφώς παραπέμπει στο αυγό του φιδιού. Το αυγό της κότας, έχει δηλητηριαστεί από το φίδι, το κατάλευκο κέλυφός του, το έχει διαπεράσει το αόρατο κι άοσμο δηλητήριο. Τώρα πλέον οι άνθρωποι αλλάζουν, το κακό δηλητηριάζει μέχρι το μεδούλι, δεν είναι σαν το ψωμί που μπορείς να το καθαρίσεις από τη μούχλα. Σαφώς αυτό το δηλητήριο που έχει δηλητηριάσει τη χώρα είναι επικίνδυνο, δεν είναι μούχλα… Είναι μεγάλη η απόγνωση ενός πεινασμένου να πρέπει να συνθλίψει και να συντρίψει το δηλητηριασμένο αυγό… Είναι στη σφαίρα του υπερβατικού η ψυχοσύνθεσή του, γιατί πλέον δεν έχει να κάνει με ανθρώπινα, αλλά με δαίμονες, άλλωστε δεν είναι τυχαία η προσωποποίηση του Σατανά με όφιν…

    Είναι η υπέρβαση, πλέον που κάνει έναν καλοκάγαθο και άκακο άνθρωπο, στυγνό δήμιο… δύσκολα να τα καταλάβουμε σήμερα αυτά στην μετα-αφθονιακή ακόμη κραταιή (ένεκα αδράνειας) τρυφηλότητά μας…

  109. Λ said

    86. Συνώνυμο του αβγαταίνω είναι το θαλασσώνω. Το είδα σε Λευκαδίτικο προικοσύφωνο

  110. Ριβαλντίνιο said

    @ 103 Pedis

    Δεν είναι ομοϊδεάτες μου Κουκουέ. Εγώ είμαι κατά της βίας. Δεν αντέχω όμως να ακούω διαμαρτυρίες για την βία από άτομα που την επικροτούν, όταν εισπράττουν τα επίχειρα της κακίας τους.

    Πάρε και ένα παλαιοδιαθηκικό ρητό που έγινε και ταινία να το έχεις στο μυαλό σου :
    ἐὰν δὲ μὴ ποιήσητε οὕτως, ἁμαρτήσεσθε ἔναντι Κυρίου καὶ γνώσεσθε τὴν ἁμαρτίαν ὑμῶν, ὅταν ὑμᾶς καταλάβῃ τὰ κακά ( = εάν δεν πράξετε έτσι , αμαρτάνετε έναντι του Κυρίου , και θα καταλάβετε την αμαρτία σας, όταν σας βρούν τα κακά ).

  111. Λ said

    11ς. Ψέματα είπα, το αβγαταίνω δεν είναι θαλασσώνω αλλά κάνω κάτι θάλασσα

  112. Πανδαιμόνιον said

  113. Pedis said

    # 112 –

    φανατικός θρησκόληπτος χριστιανός εθνικιστής τουρκοφάγος ισλαμομάχος βυζαντινολάγνος δηλώνει

    «Εγώ είμαι κατά της βίας.»

    Ψυχιατρικώς δεν αποκλείεται.

    Όμως αν ληφθεί επιπλέον υπόψην ότι παρακολουθεί αδιαλείπτως και με πάθος το ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου,

    τότε μιλάμε για αποκορύφωση της απόγνωσης.

  114. Πέπε said

    > > «τον πνίξιμο των φιδιών»: τυπογραφικό

    @25:
    > > Ο Woody Woodpecker κολλάει;

    Όχι, δεν κολλάει. Ο Γούντι ο Τρυποκάρυδος δεν είναι τρυποκάρυδος, είναι δρυοκολάπτης. Λαϊκό όνομα τσικλιτάρα (θα υπάρχουν κι άλλα). Ο τρυποκάρυδος είναι τελείως άλλο πουλί. Άγνωστο γιατί τον μετέφρασαν τρυποκάρυδο, πάντως από τότε έχει αρχίσει να υπάρχει σύγχυση ανάμεσα στο γνωστό πουλί και το συγκριτικώς άγνωστο με γνωστό όμως όνομα.

  115. gpoint said

    # 115

    Μπα, μυρουδιάς είναι, ψάχνει να προσηλυτήσει κανέναν απεγνωσμένο βάζελο…

    Αφού να φαντασθείς πιθανόν να είναι ο τρίτος μετά τον (Παπ)Αρη Γάτα και την Γαρουφαλιά Κανέλλη που μπορεί να υποστηρίξει πως ο Μπεργκ είναι υπόδειγμα ήθους και δεν έπρεπε να τιμωρηθεί !!

  116. Γς said

    Εχει και κάτι μίσθαρνα όργανα ο Σουλτάνος δω μέσα

  117. Γς said

    116:

    Κι αυτός; Σίγουρα δεν κολλάει

  118. Reblogged στις agelikifotinou.

  119. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    112 – Και στην βία της εξουσίας, πώς ακριβώς λέει η παλιοδιαθήκη να απαντήσουμε χωρίς να αμαρτήσουμε;

  120. Ριβαλντίνιο said

    @ 115 Pedis

    φανατικός : Δεν είμαι.
    θρησκόληπτος : Δεν είμαι.
    χριστιανός : Είμαι και φαίνομαι.
    εθνι(κι)στής : Είμαι και φαίνομαι.
    τουρκοφάγος : Είμαι μερικώς.
    ισλαμομάχος : Είμαι μερικώς.
    βυζαντινολάγνος : Είμαι μερικώς.

    Δεν βλέπω το ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου. Δεν θα κάτσω ποτέ να δώ Αστέρας Τρίπολης – Πανιώνιος, εκτός κι αν αρχίσουν να προσφέρουν το θέαμα της Μπάγιερν και της Μπαρτσελόνα. Τον Παναθηναϊκό κυρίως παρακολουθώ σε όλα του τα τμήματα.

    @ 117 gpoint

    μυρουδιάς είναι

    Είμαι μέγας γνώστης !

  121. gpoint said

    # 122

    Αφου το ζητάς θα σου πω τι είσαι… το περιγράφει ο Σ.Φ.ΠΑΟΚ Κορδελιού στο Υ.Γ. του στην απάντηση του στις αηδίες του Κούβελου για …λαθρεμπόριο του Σαββίδη με την ΣΕΚΑΠ κάποια χρόνια πριν την αγοράσει !!!!!
    Η μόνη μου διαφωνία είναι πως δεν πιστεύω πως είσαι «επ’ αμοιβή» αλλά θρησκόληπτα ταγμένος

    «Θαυμάστε Μούτρα που έχουν το θράσος να σχολιάζουν αρνητικά και με κόμπλεξ τον Π.Α.Ο.Κ.

    Βρωμιάρηδες Μην ξαναπιασετε τον Π.Α.Ο.Κ Στα στόματα σας γιατί η απάντηση που θα πάρετε θα είναι τόσο ηχηρή που θα το φυσατε και δεν θα κρυώνει.
    Δεν φτάνει που διαλύσατε την χώρα έχετε το θράσος να πουλάτε και ήθος.,Φορέστε τις ερυθρολευκες πατσαβουρες με χορηγία Ζίμενς,Βάλτε τον κυρηκα Χανίων στην μασχάλη,τα χρέη Στην Αγροτική Τράπεζα και το φιάσκο του Βόλου εκεί που ξέρετε και μην λεκιαζετε τον μεγάλο Π.Α.Ο.Κ με την γλίτσα σας.

    Επιλεκτικά ευαίσθητε με τις λαθρεμπορίες υπέπεσε κανένα αταξίδευτο καράβι με δύο τόνους πρέζα στην Προσοχή σου; Η και εσύ διάβαζες εκείνη την περίοδο.

    Υ.Γ. Ευχαριστούμε εκ βαθέων τον τουιτι και όλα τα επ αμοιβή τζουκ μποξ του, που έπειτα από 90 χρόνια δικαιώνουν Τον κόσμο μας.
    Σύσσωμος ο συρφετός της χαβουζας ξεχειλίζει από μίσος για τον δικέφαλο αετό,Πρασινοκοκκινοι κοκοι προσπαθούν να ξεπλυνουν Ένα αιώνα διαπλοκής στην Ελληνική Κοινωνία και τον Ελληνικό αθλητισμό μέσα σε έξι μήνες. Με τον κόσμο του Π.Α.Ο.Κ ενωμένο δεν φοβόμαστε κανένα και τίποτα και σας περιμένουμε».

  122. Ριβαλντίνιο said

    @ 123 gpoint

    Βρωμιάρηδες Μην ξαναπιασετε τον Π.Α.Ο.Κ Στα στόματα σας γιατί…

    Σιγά , σκιαχτήκαμε . 😆 😆 😆

  123. gpoint said

    # 124

    ερχόμαστε… ή μήπως έχουμε έρθει και δεν τόχουμε πάρει χαμπάρι ακόμα ;

    Τ Ρ Ε Μ Ε ΤΕ !!!!!!!

    (λολ)

  124. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Γιὰ νὰ τὸ ἀλαφρύνουμε λιγάκι.

    Λόγῳ τῆς μὴ εὐοδώσεως τῆς ἐξαγορᾶς τοῦ ἱστολογίου ἀπὸ τὸν Δόναλδ καὶ τοῦ μπανιαρίσματος τοῦ πολυωνύμου, προτείνω:

    1.Ἐξαγορὰν τοῦ ἱστολογίου ὑπὸ τοῦ Ἰβάν.
    2.Δημιουργίαν θεματικῶν ἐνοτήτων (ποδοσφαιρικὰ, γκομενικὰ, πολιτικὰ καὶ, παρεμπιπτόντως, λεξιλογικὰ, λογοτεχνικὰ καὶ τὰ τοιοῦτα*) ὅπου θὰ δύναται ἕκαστος νὰ ἐξάγῃ τὰ ἐσώψυχά του.
    3.Νὰ ὑπάρξῃ εἰδικὴ ἑνὸτης ἀναπομπῆς λιβανιστηρίων. Οἰ συμμετέχοντες αὐτοβούλως εἰς τὴν ἑνότητα ταύτην νὰ λαμβάνουν ἀντιμίσθιον (μέλαν, ὅπως συνάδῃ μετὰ τοῦ χρώματος τῆς ὁμάδος).
    4.Νὰ ἐξουσιοδοτηθῇ ἁρμοδίως ὁ Τζῆ, ὅπως προβῇ εἰς τὰς σχετικὰς διαπραγματεύσεις, συνεπικουρούμενος ὑπὸ τριμελοῦς ἐπιτροπῆς ἀπὸ πεντέξι ἄτομα.

    *τοιοῦτα: τὸ ἔγραψα ἔτσι, ἐπειδὴς ὁλαφτὰ εἶναι ἀδερφίστικα.

    🙂 🙂 🙂

  125. 126 Συμφωνώ και επαυξάνω. Δέχομαι να αμείβομαι όχι εις χρήμα αλλά εις κούτες BF μπλέ.

  126. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @127. Μὴν ἀναφέρεις τὴ λέξη μπλὲ γιατὶ μπορεῖ νὰ γίνει κανα μπέρδεμα καὶ νὰ καταλήξεις μὲ τίποτα πίτσες μπλέ.

  127. Όσο είναι πίτσες, νο πρόμπλεμ.

  128. Γιάννης Ιατρού said

    129: ναι, βιλγαρίας 🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: