Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μητσοτακικά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 3 Ιουνίου, 2017


Αφιερώσαμε και άρθρο στον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, ταιριάζει όμως να τιτλοφορήσουμε προς τιμή του και το πολυσυλλεκτικό μας άρθρο τούτης της εβδομάδας, αν μη τι άλλο σαν αναγνώριση του γεγονότος ότι αρκετά από τα μεζεδάκια μας προέρχονται από τις αντιδράσεις στον θάνατο και στην κηδεία του Επίτιμου -«αν δεν ήταν ο Μητσοτάκης, δεν θα γέμιζε η πιατέλα μας»!

Ξεκινάμε όμως με ένα ορντέβρ που δεν έχει σχέση με τον εκλιπόντα. Διαβάζω στο Χάφιποστ τις εντυπώσεις της ορειβάτισσας Κικής Τσακαλδήμη, η οποία προσπάθησε να γίνει η πρώτη Ελληνίδα που θα κατακτούσε την κορυφή του Έβερεστ. Η προσπάθειά της αυτή δεν στέφθηκε από επιτυχία, όπως εξηγεί και η ίδια, μια και συνάντησαν αξεπέραστες δυσκολίες:

Ήμασταν μόλις 600 μέτρα κάτω από την κορυφή (στα 8250 μ. υψόμετρο), ασθμαίνοντας και παλεύοντας ανάμεσα σε φούριους ανέμους των 100-110 χλμ./ώρα.

Τι είναι όμως οι «φούριοι» άνεμοι; Υποθέτω πως είναι ασυναίσθητος αγγλισμός, προσπάθεια να μεταφερθεί το furious και με επιρροή από το «ούριοι άνεμοι». Μόνο που οι ούριοι άνεμοι είναι ευνοϊκοί, ενώ οι άλλοι είναι λυσσασμένοι!

Ευχόμαστε επιτυχία την επόμενη φορά!

* Ραμονικός τίτλος καταστήματος πρόχειρου φαγητού, όπως μου τον έστειλε φίλος του ιστολογίου -το κακό είναι πως δεν βρίσκω τώρα το ηλεμήνυμά του κι έτσι δεν θυμάμαι αν μου έγραφε πού ακριβώς βρίσκεται το Bonna Petito.

Ραμονικός αλλά και μπερδεμένος, διότι στα γαλλικά το «Καλή όρεξη» είναι Bon appétit και στα ιταλικά Buon appetito.

Nα σημειωθεί ότι το appétit δεν έχει ετυμολογική σχέση με το petit (μικρός) ενώ petito ή κάτι ανάλογο δεν υπάρχει σε άλλη ρωμανική γλώσσα -είναι piccolo, pequeño κτλ.

* Για να μη λέτε ότι μόνο στην Ελλάδα υπάρχουν ψώνια που υποστηρίζουν ότι π.χ. το I can προέρχεται από το κάνω και το after από το ομηρικό «αυτάρ», ιδού κι ένα δείγμα ετυμολογικού σοβινισμού που έρχεται από αλλού.

Aνώτερο στέλεχος μιας ακροδεξιάς ινδικής οργάνωσης, υποστήριξε σε διεθνές οικονομικό συνέδριο ότι η λέξη industry προέρχεται από τον Ινδό ποταμό, Indus!

When the British came to India and saw how advanced it was, they coined the word “industry” after the river Indus…

Βλέπετε, από τη στιγμή που τα πορτοκάλια προέρχονται από την Ινδία, είναι λογικό και οι πορτοκαλισμοί να ευδοκιμούν στη χώρα αυτή!

* Και προχωράμε στα καθαυτό μητσοτακικά μας μεζεδάκια, κάνοντας σεφτέ με ένα ραμόνι.

Στην εκπομπή της Τατιάνας Στεφανίδου πήρε μέρος και ο συνεργάτης του εκλιπόντος, ο Γιάννης Πευκιανάκης, ο οποίος αναφέρθηκε στη συμφωνία με το ΕΑΜ της Κρήτης (που δεν απέτρεψε ούτε τις συνεννοήσεις της ΕΟΚ με τους Γερμανούς, ούτε τους φόνους αριστερών, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία).

Μιλάει λοιπόν ο Πευκιανάκης και ταυτόχρονα γίνεται μεταγραφή στην οθόνη -δεν ξέρω αν γίνεται αυτόματα ή αν την έχει επιμεληθεί δημοσιογράφος. Και, ω του θαύματος, η φράση «με τον Πορφυρογένη του ΕΑΜ» γίνεται «με τον πορφυρογέννητο ΕΑΜ»! (περίπου στο 35.07 του βίντεο).

Το μηχανάκι ή ο συντάκτης δεν ήξεραν τον Μιλτιάδη Πορφυρογένη -αλλά φαίνεται ότι η περιρρέουσα ατμόσφαιρα της οικογένειας έβαλε κι αυτή το χεράκι της ώστε να προτιμηθεί η εκδοχή «πορφυρογέννητος», σαν τον Κούλη ας πούμε.

* Συνεχίζουμε με μαργαριτάρι του Άδωνη, που είναι βέβαια πολύ συνηθισμένο στις μέρες μας, που η λέξη «σορός» χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο στα μέσα ενημέρωσης μια και η λέξη «πτώμα» θεωρείται δυσοίωνη.

Έχουμε ήδη συζητήσει για τη χρήση και την κατάχρηση του όρου «σορός». Στην περίπτωση της κηδείας του Κ. Μητσοτάκη, είχαμε πράγματι σορό, πτώμα έτοιμο να ενταφιαστεί. Δεν είχαμε ασφαλώς «σωρό» όπως θέλησε το ανορθόγραφο τουίτ του αντιπροέδρου της ΝΔ Άδωνη Γεωργιάδη.

Ο Άδωνης έχει δώσει την εντύπωση του ευρυμαθούς επειδή εκδίδει και πουλάει αριστουργήματα της αρχαίας γραμματείας (και άφθονη τοξική ελληνοβαρεμένη σαβούρα) αλλά τα φαινόμενα απατούν. Είναι σαν τον φούρναρη του Καραγκιόζη: ψήνει και πουλάει χιλιάδες φρατζόλες τη μέρα, αλλά ο ίδιος το πολύ να τρώει μία.

Να σημειωθεί ότι, απαντώντας σε κάποιους που τον έψεγαν για το λαθάκι, ο Άδωνης ισχυρίστηκε ότι ο κορέκτορας του κινητού του άλλαξε το «σορός» σε «σωρός». Μπορεί να λέει αλήθεια, αλλά είμαι δύσπιστος διότι έβαλα στο δικό μου κινητό τη φράση «υποδοχή της σορού» και όχι μόνο δεν μου τη διόρθωσε αλλά και, ενώ την έγραφα, μου πρότεινε το «σορού» ενώ είχα γράψει «σορ». Θα συμβούλευα πάντως τον Άδωνη να μην αφήνει ανεξέλεγκτο τον κορέκτορα να διορθώνει, γιατί κινδυνεύει να την πάθει άσχημα, όπως έχουμε δει πολλές φορές και θα δούμε και παρακάτω.

* Πάντως, και κάνω μια παρένθεση από τα μητσοτακικά, για το μαργαριτάρι αυτό του Άδωνη μάλλον δεν φταίει ο κορέκτορας.

Ο Άδωνης δεν πήγε σε συγκέντρωση χήρων (ούτε… χοίρων βέβαια -το μη χείρον βέλτιστον!) αλλά σε συγκέντρωση χηρών -η «ΑΞΙΑ» είναι σύλλογος που έχει ιδρυθεί από χήρες αξιωματικών, όχι από χήρους αξιωματικινών.

Η χήρα, οι χήρες, των χηρών. Ο χήρος, οι χήροι, των χήρων. Μπορούν να γίνουν πάρα πολλά λογοπαίγνια με αυτές τις λέξεις, από το «πότερος Χίρων εστί» μέχρι το «ποίος ήρξατο χηρών αδίκων». Και όπως θα έλεγε κι ένας μουσουλμάνος, το μη χοίρον βέλτιστον.

* Και επιστρέφουμε στα μητσοτακικά μεζεδάκια, όπου βλέπετε ότι και νεκροί αναστήθηκαν, τουλάχιστον σύμφωνα με το newsit.gr το οποίο είδε ανάμεσα στους παρόντες και τον σκηνοθέτη Κώστα Κουτσομύτη, παρόλο που ο σκηνοθέτης άφησε τον μάταιο τούτο κόσμο πέρυσι τον Μάρτιο. Αγνοώ ποιος είναι ο εικονιζόμενος.

* Έγραψα πιο πάνω για τον κορέκτορα του Άδωνη, που δήθεν προκάλεσε το λάθος και έκανε σωρό τη σορό, αλλά κατά σύμπτωση κορέκτορας πραγματικος χτύπησε και το ρεπορτάζ του Κουτιού της Πανδώρας.

Έχω πάρει οθονιά, αλλά προς το παρόν το κείμενο δεν έχει διορθωθεί, οπότε το λινκ ισχύει. Λοιπόν, συμφωνα με το άρθρο :

Παρόντες στην νεκρώσιμη ακολουθία, στην όποια χοροστάτησε ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, ήταν επίσης ο πρόεδρος της βουλής Νίκος Βουτσάς οι πρώην πρωθυπουργοί Κώστας Καραμέλας, Κώστας Σημίτης και Γιώργος Παπανδρέου.

Επίσης, παρευρέθηκαν η Φώτη Γεννήματα, ο Δημήτρης Κουτσούμπας, ο Σταυρός Θεοδωράκης, ο Βασίλης Λεβέντης, ο Θανάσης Θεοχαροπουλος και δεκάδας υπουργοί, βουλευτές και κορυφαία στελέχη της ΝΔ και άλλων κόμματων

Τα μαυρισμένα δικά μου. Εντάξει, υπάρχει τσαπατσουλιά, αλλά για να γίνει Καραμέλας ο Καραμανλής πρέπει να δούλεψε κορέκτορας ή μάλλον το αυτόματο συμπληρωτήρι λέξεων.

Και πριν εκφραστείτε υποτιμητικά για την κατάντια των ελληνικών ιστότοπων, να θυμίσω ότι κοτζάμ CNN είχε παλιότερα μετατρέψει σε Costa Summit τον Κ. Σημίτη και Christ Protoplast τον Χρ.Πρωτόπαπα!

* Και επιστρέφουμε σε μη μητσοτακικά μεζεδάκια, με ένα διπλό μαργαριτάρι από τον Στάθη Σταυρόπουλο, ο οποίος σε πρόσφατη επιφυλλίδα του έγραψε ότι ο Τσίπρας «γεμίζει τα αυτιά του λαού με αναλύσεις επιπέδου λοχία Χίλμεστος για μέτωπα του Νότου»

Λοχίας Χίλμεστος δεν υπάρχει, ούτε λοχίας ήταν, ούτε Χίλμεστος λεγόταν: έχει γίνει αναγραμματισμός και… έχει δοθεί προαγωγή. Πρόκειται για τον τυραννικό δεκανέα Χίμελστος (Himmelstoss), ήρωα του κλασικού πολεμικού μυθιστορήματος «Ουδέν νεότερον από το δυτικό μέτωπο» του Έριχ Μαρία Ρεμάρκ, ο οποίος έκανε δύσκολη τη ζωή των πρωταγωνιστών στο κέντρο εκπαιδεύσεως.

Καλό είναι όποιος κάνει επίδειξη γνώσεων να προσέχει τι γράφει.

 * Φίλος στο Φέισμπουκ εντόπισε μαργαριτάρι σε ξένο σοβαρό βιβλίο -είπαμε, συμβαίνουν και εις Παρισίους.

Ο συγγραφέας ήθελε να παραθέσει τη λατινική μορφή της ελληνικής φράσης «από μηχανής θεός», που είναι deus ex machina, αλλά μάλλον προδόθηκε από τον κ. Σπελ Τσέκερ, που δεν αναγνώρισε το deus και το έκανε deux, που είναι το «δύο» στα γαλλικά.

Δύο από μηχανής, λοιπόν.

* Αλλά βέβαια θα άξιζε ακόμα και ξεχωριστό άρθρο στη λέξη της εβδομάδας, που πιθανώς θα αναδειχθεί και σε (αγγλική) λέξη της χρονιάς. Αν μάλιστα δεν ήταν η κηδεία του Μητσοτάκη και ο ασυγχώρητος (να τα λέμε όλα) επαρχιωτισμός μας, το σημερινό άρθρο θα είχε τιτλοφορηθεί «Μεζεδάκια με κοβφεφε».

Τι είναι το κοβφεφε; Είναι, προφανώς, η ελληνική απόδοση του covfefe -αλλά πώς θα αναδειχτεί αγγλική λέξη της χρονιάς αφού τίποτα το αγγλικό δεν έχει;

Αλλά ασφαλώς θα ξέρετε την απάντηση, οπότε δεν υπάρχει λόγος να παρατείνουμε το σασπένς. Πρόκειται για το διασημότερο τουίτ απ’ όσα έχει εκπέμψει έως τώρα ο Πρόεδρος Τραμπ. Το έστειλε πριν απο μερικές μέρες: Despite the constant negative press covfefe

Ολοφάνερα, ο Τραμπ ήθελε να γράψει coverage. Τι θα έλεγε παρακάτω δεν το ξέρουμε, η φράση έμεινε ξεκρέμαστη: «Παρά τη συνεχή αρνητική δημοσιογραφική κάλυψη….»

Ήθελε λοιπόν να γράψει coverage, αλλά μετά το cov… είτε αποκοιμήθηκε είτε κάτι άλλο έπαθε και απλώς τα δάχτυλά του πάτησαν τυχαία πλήκτρα κι έτσι δημιουργήθηκε το covfefe.

Το παράξενο είναι πως το μήνυμα έμεινε έξι ολόκληρες ώρες στον επίσημο λογαριασμό του Τραμπ -και αναμεταδόθηκε πάνω από 100.000 φορές. Καλά, δεν υπάρχει ένας άνθρωπος να κοιτάζει τον λογαριασμό του Προέδρου όταν αυτός κοιμάται; Ή κανείς δεν τολμάει να τον διορθώσει;

Το ακόμα πιο παράξενο είναι ότι ο εκπρόσωπος του Προέδρου, όταν ρωτήθηκε, αντί να παραδεχτεί ότι ήταν ένα απλό πληκτρολάθος, απάντησε πως «Ο Πρόεδρος και μια μικρή ομάδα συνεργατών του ξέρουν ακριβώς τι ήθελε να πει»!

Εννοείται ότι η λέξη covfefe προκάλεσε παγκόσμιο διαδικτυακό πανζουρλισμό και καταγράφτηκε σε διαδικτυακά λεξικά με διάφορες ευφάνταστες ερμηνείες -για παράδειγμα, στο Urban dictionary δινονται διάφοροι ορισμοί της όπως:

(n.) When you want to say «coverage» but your hands are too small to hit all the letters on your keyboard.

Δεν θα πλήξουμε με τον Τραμπ, αυτό είναι βέβαιο.

* Και επειδή τη Δευτέρα είναι του Αγίου Πνεύματος, που είναι αργία, δείτε τη φωτογραφία αριστερά, ανακοίνωση από παιδικό σταθμό.

Ο φίλος που τη στέλνει θεωρεί αξιοσχολίαστη τη διατύπωση «λόγω αργίας του Αγίου Πνεύματος». Ομολογώ ότι κι εγώ τη βρίσκω αφύσικη -θα έβαζα «λόγω της αργίας του Αγίου Πνεύματος», νομίζω πως το νόημα αλλάζει.

Ή μήπως παραείμαστε αυστηροί;

Σε κάθε περίπτωση, καλά να περάσετε το τριήμερο!

 

Advertisements

220 Σχόλια to “Μητσοτακικά μεζεδάκια”

  1. Γς said

    Καλημέρα

    >Τι είναι όμως οι «φούριοι» άνεμοι;

    Θα μπρούσαν να είναι και φρούριοι φρούριοι!

  2. Jimakos said

    Για να λυθεί η απορία (σε όσους την έχουν πρωί πρωί) ,το Bonna Petito είναι στο Κοκκινόχωμα, έξω από την Καβάλα (προς Ελευθερούπολη). 🙂

  3. spiral architect 🇰🇵 said

    Καλημέρα
    Εγώ πάντως το δήλωσα. Αν θέλετε ψάξτε το:

  4. Γς said

    2:

    >Bonna Petito

    Να ήταν τουλάχιστον Petita…

    Και προσπαθώ να θυμηθώ το σχετικό άσμα.

    Μπόνα πετίτα; Οχι.

    Πείτα μπλάνκα; Ούτε!

    Α, Παλόμα μπιάνκα!

    Καμία σχέση. Είναι όμως ωραίο. Θα μας ανεβάσει

  5. Γς said

    Μπιάκα, μπλάνκα κι άλλα λάθη.

    Φτιάχνω καφέ

  6. Γς said

    >Nα σημειωθεί ότι το appétit δεν έχει ετυμολογική σχέση με το petit (μικρός) ενώ petito ή κάτι ανάλογο δεν υπάρχει σε άλλη ρωμανική γλώσσα -είναι piccolo, pequeño κτλ.

    Βτάξει μωρέ..

    Π’τιτ νά’ ναι

    [Και χωρίς εισαγγελέα ανηλίκων]

  7. Γς said

    >Βτάξει

    Ντάξει, πάω για καφέ

  8. dryhammer said

    φούριος άνεμος= ο άνεμος που φυσάει με φούρια (βιασύνη)

    Καλημέρα.

  9. Γς said

    >η λέξη industry προέρχεται από τον Ινδό ποταμό, Indus!

    Και το Καμάκι απ ο Κάμα Σούτρα

  10. Γς said

    >Η χήρα, οι χήρες, των χηρών. Ο χήρος, οι χήροι, των χήρων

    Α, τι τραβάμε κι εμείς οι δίς-χηροι…

  11. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Καλημέρα κι ἀπὸ μένα.
    Ἐκτὸς ἀπὸ τοὺς φούριους ἀνέμους ὑπάρχει καὶ ὁ δούρειος ἄνεμος τῆς μαντὰμ Σουσοῦς, τοὐλάχιστον στὴν τηλεοπτική της ἐκδοχὴ μὲ τὴν Ἄννα Παναγιωτοπούλου, ἄν θυμᾶμαι καλά. Μπορεῖ νὰ ὑπάρχει καὶ στὸ πρωτότυπο τοῦ Ψαθᾶ.

  12. Γς said

    >και άλλων κόμματων…

    Θεοκόμματων ίσως;

  13. Γς said

    11;

    >ὑπάρχει καὶ ὁ δούρειος ἄνεμος τῆς μαντὰμ Σουσοῦς

    Κι ο Γαρμπής

    http://caktos.blogspot.gr/2014/08/blog-post_69.html

  14. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    «Ἄδωνις ἤρξατο χηρῶν ἀδίκων» Μιχάλης Νικολάου μόουντ ὄφφ.
    Στὴν περίπτωση αὐτὴ ἀδικημένες ἤταν, ἀλλὰ δὲν θά ᾿βγαινε τὸ λολοπαίγνιο*.

    * https://www.slang.gr/lemma/9865-lolopaignio

  15. Avonidas said

    Καλημέρα.

    >η λέξη industry προέρχεται από τον Ινδό ποταμό, Indus!
    Και το Καμάκι απ ο Κάμα Σούτρα

    Και το Cash & Carry από τους ταβερνιάρηδες της Βομβάης, που ειχαν βαρεθεί τους τζαμπατζηδες Βρετανούς στρατιώτες να γράφουν το κάρι στο τεφτέρι, και τους ζητούσαν να πληρώσουν μετρητά!

    Ο Άδωνης έχει δώσει την εντύπωση του ευρυμαθούς επειδή εκδίδει και πουλάει αριστουργήματα της αρχαίας γραμματείας (και άφθονη τοξική ελληνοβαρεμένη σαβούρα) αλλά τα φαινόμενα απατούν. Είναι σαν τον φούρναρη του Καραγκιόζη: ψήνει και πουλάει χιλιάδες φρατζόλες τη μέρα, αλλά ο ίδιος το πολύ να τρώει μία.

    Ή σαν τον «απαίδευτο και πολλά βιβλία ωνούμενο» του Λουκιανού (όχι του καουμπόη).

  16. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    2 Μωρέ μπράβο! Δική σου η φωτογραφία;

  17. dryhammer said

    @15 Οχι, το cash & carry βγήκε απο το κάρι που το συσκεύαζαν σε κάσες για εξαγωγή.

  18. Γς said

    >Και επειδή τη Δευτέρα είναι του Αγίου Πνεύματος, που είναι αργία,

    Και σιγά μην έχει αργία το Αγιο Πνεύμα

  19. Avonidas said

    άλλα πασίγνωστα Ινδικά δάνεια:

    Σιχτιράω -> βλέπω τους Σιχ
    Γάγγραινα -> Γάγγης (είναι μέσα στις λάσπες τα νερά του)
    Μπραχάμι->Μπράχμα
    Καλλιόπη->Κάλι (ας μην το αναλύσουμε)

  20. Παναγιώτης Κ. said

    Το γεγονός των ημερών μας πρόσφερε μια καλή ευκαιρία να ξαναδούμε διαχρονικώς τα οικονομικά στοιχεία της χώρας.

    Η Μαρία στο #334 σχόλιο στην ανάρτηση της 31.05.17 που είχε ως θέμα τον Μητσοτάκη, παραπέμπει σε πολύ διαφωτιστικό άρθρο το οποίο ανατρέπει την κυριαρχούσα άποψη ότι …νοικοκύρης ήταν ο ΚΜ και …ζημιάρης ο ΑΠ.
    Φαίνεται από τα στοιχεία αυτά ότι δεν έβλαψαν εξίσου τη χώρα. Τα πρωτεία έχει ο προσφάτως εκλιπών.

    Είναι καιρός να περάσουμε σε ένα άλλο επίπεδο.Στο σμαρτόφωνο, που σχεδόν όλοι διαθέτουμε, να αποθηκεύσουμε την εξέλιξη των βασικών δεικτών της Ελληνικής Οικονομίας και να μιλάμε με βάση αυτά και όχι να υπερασπιζόμαστε κάθε φορά …την ψήφο μας λέγοντας ό,τι νάναι.

  21. Avonidas said

    @Παναγιώτης Κ.

    Αν πρόκειται να κάνουμε σοβαρή συζήτηση για τα οικονομικά, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη και τη συνήθεια των πρωθυπουργών μας να παραδίδουν μια δημοσιονομική βόμβα στον επόμενο, και να την κάνουν με ελαφρά.

  22. Spiridione said

    Για την ορειβάτισσα, βλέπω ότι οι εντυπώσεις της είναι απ’ το φέισμπουκ στα αγγλικά.

    Κάποια μετάφραση θα έχει βάλει το χέρι της
    https://parallaximag.gr/life/kiki-den-eftase-stin-koryfi-tou-everest

  23. sarant said

    22 Πού είναι τα αγγλικά;

  24. Spiridione said

    23. Στη σελίδα της στο φέισμπουκ

  25. Spiridione said

    We were only 600 metres below the summit (at 8,250 mts altitude), gasping and battling to survive through hurricane winds of 100-110 kmh

  26. sarant said

    25 Οκ, μερσί. The plot thickens, διότι δεν υπάρχει furious!

  27. Emphyrio said

    Everestia furiosa

  28. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @20,21. Νομίζω πὼς δὲν ἔχει νόημα νὰ συζητᾶμε ποιός «τὴν ἔχει (κάνει τὴν) μεγαλύτερη (ζημιά)». Καὶ οἱ δυὸ ἐκλιπόντες ἔκαναν τὸ κατὰ δύναμιν. Τὴν ἀποτίμηση θὰ τὴν κάνουν οἱ ἱστορικοί τοῦ μέλλοντος. Ἂν ὑπάρχουν. Γιατὶ μπορεῖ νά ᾿χει δίκιο ὁ φίλος μου ὁ Λάμπρος καὶ νὰ μὴν χρειάζονται στὶς μελλοντικὲς κοινωνίες τῶν ἀγορῶν. 🙂

  29. O deux ex machina μου θύμισε παλιό γαλλικό μαθητικό λογοπαίγνιο, από την εποχή που όλοι διδάσκονταν ελληνικά:
    Numero deus impare gaudet = Le numéro deux jouit d’être impair.
    (το πρώτο είναι στίχος του Βιργιλίου αναφερόμενος σε κάποια μαγικά όπου δένεται τρεις φορές με τρίκλωνο νήμα ο βωμός, και σημαίνει «ο θεός χαίρεται με τους μονούς αριθμούς», το δε δεύτερο είναι υποτιθέμενη μετάφραση, αλλά σημαίνει «ο αριθμός 2 χαίρεται που είναι μονός»)
    Υπάρχει όμως στο παράθεμα και κάτι άλλο σόλοικο: αρχίζει ως the Greeks had a word for it αλλά η έκφραση που δίνει είναι … λατινική (κατά λέξη βέβαια μετάφραση του ελληνικού «από μηχανής θεός», αλλά όσο να ‘ναι!)

  30. Γς said

    21:

    >να παραδίδουν μια δημοσιονομική βόμβα στον επόμενο

    Λέγε με και

  31. smerdaleos said

    Και όπως θα έλεγε κι ένας μουσουλμάνος, το μη χοίρον βέλτιστον.

    Στο έπος του Διγενή η μουσουλμάνα μητέρα του εμίρη πατέρα του Διγενή γράφει στο γιο της (που έγινε «Σαρακηνός γαμβρός» στη Ρωμανία) ότι απαρνήθηκε πίστη, πατρίδα και συγγενείς … «δι΄ἀγάπην χανζυρίσσης».

    χανζύρισσα = «χοιροφάγα» (υποτιμητικός χαρακτηρισμός για χριστιανούς που τρώνε χοιρινό, εκ του αραβικού ḵinzīr = γουρούνι).

    https://smerdaleos.wordpress.com/2017/06/02/%ce%bf-%cf%83%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%ba%ce%b7%ce%bd%cf%8c%cf%82-%ce%b3%ce%b1%ce%bc%ce%b2%cf%81%cf%8c%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b7-%cf%87%ce%b1%ce%bd%ce%b6%cf%8d%cf%81%ce%b9%cf%83%cf%83%ce%b1-%cf%81/

  32. «την εποχή που όλοι διδάσκονταν ελληνικά λατινικά»
    Και δεν μου φταίει εδώ ο κορέκτορας — αλλά είχα στο νου κάτι θριαμβολογίες που είδα στο ελληνικό Διαδίκτυο, ότι δήθεν τα γαλλικά σχολεία καθιερώνουν και πάλι τα αρχαία ελληνικά τη στιγμή που εμείς πάμε να τα καταργήσουμε, αφετηρία των οποίων ήταν προφανώς αυτές οι δηλώσεις του νέου υπουργού.

  33. Πέπε said

    Άντε πάλι με τις γιγαντοαφίσες…

  34. ndmushroom said

    Το παράξενο είναι πως το μήνυμα έμεινε έξι ολόκληρες ώρες στον επίσημο λογαριασμό του Τραμπ -και αναμεταδόθηκε πάνω από 100.000 φορές. Καλά, δεν υπάρχει ένας άνθρωπος να κοιτάζει τον λογαριασμό του Προέδρου όταν αυτός κοιμάται; Ή κανείς δεν τολμάει να τον διορθώσει;

    Μα δεν πρόκειται για το λογαριασμό του Προέδρου. Πρόκειται για τον προσωπικό λογαριασμό του Τραμπ, τον οποίο οι άμοιροι οι άνθρωποί του έχουν προσπαθήσει εις μάτην να πείσουν (με τρόπους που κυμαίνονται από επιχειρήματα μέχρι κόλπα που συνήθως εφαρμόζουμε στα παιδιά νηπιακής ηλικίας) είτε να μην τον χρησιμοποιεί, είτε να τον αναθέσει σε βοηθό, είτε να χρησιμοποιεί επιμελητή, είτε..Λένε μάλιστα ότι όταν μετά από κόπο τον έπεισαν να αλλάξει το παλιό και εξαιρετικά επισφαλές (σε χάκινγκ) κινητό του με ένα καινούριο iphone, η μόνη εφαρμογή που εγκαταστάθηκε στο νέο του κινητό ήτσν το Twitter.
    Για την ιστορία, ο λογαριασμός του Προέδρου των ΗΠΑ είναι ο @POTUS (όπως η διαφορά μεταξύ του @PrimeministerGR και του @atsipras)

  35. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    (Συνέχεια τοῦ 28). Πάντως ὅσοι βιάστηκαν νὰ μιλήσουν γιὰ τὸ τέλος τῆς Ἱστορίας, μετὰ τὴν πτώση τοῦ ὑπαρκτοῦ, μᾶλλον τὴν πάτησαν.
    Δὲν ἔχω σπουδάσει Ἱστορία, ἀλλὰ εἶμαι σὲ θέση νὰ καταλάβω κάποια ἀπὸ τὰ γεωπολιτικὰ παιχνίδια ποὺ παίζονται. Ὅσο σκαλίζεις τὴν ἐπιφάνεια βλέπεις πὼς οἱ ρίζες φτάνουν δεκαετίες, καμιὰ φορὰ καὶ αἰῶνες πίσω. Κι αὐτὸ ποὺ γινόταν πάντα καὶ θὰ γίνεται καὶ στὸ μέλλον εἶναι ἡ ἐπικράτηση τοῦ ἰσχυρότερου στρατιωτικά. Τὸ εἶπαν ξεκάθαρα οἱ Ἀθηναῖοι στοὺς Μηλιοὺς:
    «Ἀφῆστε κατὰ μέρος αὐτὰ ποὺ μᾶς λέτε γιὰ δικαιοσύνη καὶ ἠθικὴ. Δὲν μπορεῖτε νὰ μείνετε οὐδέτεροι. Ἤ ἐρχόσαστε μαζί μας ἤ σᾶς καταστρέφουμε ὁλοκληρωτικά.».
    Τό ᾿παν καὶ τό ᾿καναν.

    Μήπως τὸ ἴδιο δὲν ἔκαναν καὶ οἱ Ἀμερικάνοι στὸ Ἰράκ δυόμιση χιλιάδες χρόνια ἀργότερα μὲ τὸ δόγμα Μπούς: «Ὅποιος δὲν εἶναι μαζί μας, εἶναι ἐναντίον μας.»

    Ὅταν ἔγραψα πὼς στὸ Πεντάγωνο μελετοῦν τὸ Θουκυδίδη, δὲν τό ᾿γραψα ἀπὸ ἑλληναράδικη ἰδεοληψία.

  36. Γς said

    32:

    Και πήγα στο λίκνο σου

    που είχε και μια διαφήμιση

    A voir aussi Vols à prix mini, partez de Kifisia à partir de 34€

    Πιο φτηνά όμως το τεζεβέ, ουπς, ο Ηλεκτρικός.

  37. cronopiusa said

    Gadjo Dilo – Πέφτεις σε Λάθη – Peftis se Lathi


    Γεια σας…..

  38. Παναγιώτης Κ. said

    @21. Έχοντας σε πρώτη ζήτηση τα στοιχεία, δεν χρειάζεται να λέμε πολλές κουβέντες γιατί αυτά «μιλούν» από μόνα τους και φυσικά, δεν θα κρύψουν τη… συνήθεια του κάθε πρωθυπουργού να παραδίδει στον επόμενο την οικονομία σε δυσμενέστερη θέση από αυτή που την παρέλαβε.
    Πιστεύω πως, αν η πολιτική συζήτηση αρχίσει να γίνεται με βάση τα οικονομικά στοιχεία, τότε θα περάσουμε σε άλλη ποιότητα.
    Φυσικά τα στοιχεία θα μας δείξουν την κατανομή του πλούτου, την παραγωγικότητα του Δημοσίου (η μεγαλύτερη οικονομική δραστηριότητα της χώρας) και των ΔΕΚΟ, θα μας δείξουν πόσοι Έλληνες εργάζονται πραγματικά για να θρέψουν τους υπόλοιπους και πολλά άλλα…
    Η επιθυμία μου όμως, μάλλον δύσκολα πρόκειται να γίνει πραγματικότητα.
    Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία. 🙂
    Το ακούσαμε χθες: Η μεγαλύτερη διαφθορά, αυτούς τους δύσκολους καιρούς που περνάμε, διαπιστώθηκε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση!

  39. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    (Συνέχεια τοῦ 35)
    Καὶ γιὰ νὰ κλείσω τὸ θέμα.
    Στὸ Πεντάγωνο καὶ στὰ ἄλλα μεγάλα κέντρα λήψης ἀποφάσεων δὲν μελετοῦν μόνο Θουκυδίδη, ἀλλἀ Ἱστορία γενικότερα.
    Ἔβλεπα σ’ ἕνα ντοκυμανταίρ γιὰ τὸν Μ. Ἀλέξανδρο (τοῦ BBC νομίζω) ἕναν Ἄγγλο στρατηγό στὸ Ἰράκ νὰ ξεναγεῖ μέσα ἀπὸ τάνκ (ἦταν σὲ ἐμπόλεμη ζώνη) τὸ τηλεοπτικὸ συνεργεῖο στὸ πεδίο τῆς μάχης τῶν Γαυγαμήλων. Πέραν ἀπὸ τὴν ἄριστη γνώση τῶν γεγονότων τῆς μάχης ἀπὸ στρατιωτικὴ σκοπιά, ἔκανε καὶ μιὰν ἐμπεριστατωμένη γεωπολιτικὴ ἀνάλυση χαρακτηρίζοντας τὴν αὐτοκρατορία τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου καὶ τῶν Ἐπιγόνων «Πρώτη Παγκοσμιοποίηση».

  40. ΣΠ said

    Καλημέρα.
    Το είδος δεν ευδοκιμεί μόνο στην Αμερική.
    https://www.facebook.com/groups/1742591076057705/

  41. ΣΠ said

    Επισκεύασαν τις χειρολαβές σε λεωφορείο του ΟΑΣΘ με σελοτέιπ

  42. Παναγιώτης Κ. said

    @28. Κάθε φορά που κάνουμε αναφορές οικονομικού περιεχομένου το πνεύμα του Λάμπρου υπερίπταται. 🙂

  43. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @42. Ὅπως λέμε «ἕκαστος στὸ εἶδος του…» 🙂

  44. Παναγιώτης Κ. said

    @35,39. Εννοείται ότι δεν το έγραψες από ελληναράδικη ιδεοληψία.
    Ο Θουκυδίδης αν υπήρχε τρόπος… να δει τον σημερινό κόσμο θα ένιωθε πολύ καλά με την διαχρονική ισχύ των συμπερασμάτων του.
    Το πρόβλημα το έχει ο σημερινός κόσμος που εξακολουθεί να πορεύεται με την ίδια σκέψη , όπως 2500 χρόνια πριν.
    Οι κάθε λογής καταπιεστές αξιοποιούν τον Θουκυδίδη για να πείσουν και άλλους να συμπορευτούν σύμφωνα με τα σχέδια τους.

  45. sarant said

    31 Εξαιρετικό άρθρο που θα το κλέψω κάποτε 🙂

    34 Μάλιστα, αγύριστο κεφαλι δηλαδή

    40 !!

  46. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα και καλό τριήμερο λόγω… αργίας του Αγ.Πνεύματος. Μην είμαστε αυστηροί με τα tweets, η λειτουργία των διορθωτών διαφέρει από κινητό σε κινητό,κι εμένα προσωπικά σε ενα τελευταίο μοντέλο,με εχει ταλαιπωρήσει αρκετά… Άλλοι διορθωτές σκέφτονται και προτείνουν γρήγορα,κι άλλοι αραδιάζουν δεκάδες λέξεις, σε τονισμένη αλλά και σε άτονη μορφή, και γενικώς αραδιάζουν ακόμα και ανορθογραφίες που έχεις γράψει κάποτε (δηλ. Ο,τι έχεις στείλει το θεωρούν οιωνεί σωστό…)
    Ευτυχώς στο συγκεκριμένο κινητό (MLS) με αποζημιώνει η φωνητική πληκτρολόγηση,που δουλεύει σχεδόν τέλεια, πορϋποθετει ομως σύνδεση στο Ίντερνετ…

  47. Noori said

    Covfefe (pronounced “cuv – fee – fae”) is an Antediluvian term for “In the end we win.” It was commonly used by the sons of Adam to rail against the evil actions of the fallen who had led man astray.
    The term gained popularity prior to the great deluge and was rarely used after the flood subsided. It regained favour around the time Nimrod was building his tower, after which it was entirely lost in translation at Babel.
    Covfefe translates directly into Arabic as “I will stand up“.

  48. Jimakos said

    @16

    Νικοκύρη όχι, δεν είναι δική μου η φώτο! Για την ακρίβεια, δεν έχω περάσει ποτέ από τα πέριξ (τουλάχιστον στην ενήλικη ζωή μου ώστε να το θυμάμαι)! Απλά το γκούγκλισα 🙂

  49. spiral architect 🇰🇵 said

    Το άσμα της ημέρας:

    (ου Λάμπρς ακούει;)

  50. nikiplos said

    @40, Αν ο άνθρωπος έφυγε κάποτε από την εποχή των σπηλαίων, αυτό συνέβη γιατί δεν θεώρησε ότι δικαιούτε ο καθένας να έχει άποψη όσον αφορά τα ντοκουμέντα. Δηλαδή αν μου δείξει κάποιος έναν ελέφαντα, δεν δικαιούμαι να ισχυρίζομαι ότι είναι ιπποπόταμος και ύστερα να λέω: «Άποψή σου πως είναι ελέφαντας. Οφείλεις να σεβαστείς και τη δική μου γνώμη»…

    @37, Crony, πολύ καλοί οι Gadjo Dilo!

  51. …ο οποίος φέρεται να κράτησε αµέτοχη στάση…

    http://www.lifo.gr/now/greece/147239

  52. Γιάννης Ιατρού said

    42: .. το πνεύμα του Λάμπρου υπερίπταται
    απλώστε ρε σεις και κανένα δίχτυ, μη σκοτωθεί κανένας πέφτοντας από τα σύννεφα … 🙂 🙂

  53. 53 Αφού είναι αλεξιπτωτιστής και αιωροπτεριστής δεν κινδυνεύει…

  54. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>Αγνοώ ποιος είναι ο εικονιζόμενος.
    μοιάζει του σαλιγκαρά
    https://www.eleftheriaonline.gr/local/oikonomia/agrotika/item/91750-theodoros-kassimis-apo-ti-vouli-sti-saligkarotrofia

    Οι Τσεφαλογιάννηδες δεν εφανήκανε στη γκηδεία;
    http://kafeneio-gr.blogspot.gr/2017/05/blog-post_491.html#.WTKZeGjyjIV

  55. Γς said

    >την επισκέφτηκε ο καθηγητής, ο οποίος, όπως τονίζει η φοιτήτρια, την παρακάλεσε να µη µαθευτεί παραέξω το συµβάν.

    Ασ τα αυτά μωρή. Για ποιο συμβάν;
    Για πε!

  56. Γιάννης Ιατρού said

    54: Το πνεύμα ρε συ 🙂

  57. Το Bonna Petito μου θυμίζει κάποια πραγματική ιστορία όταν έμενα στο Μπίλεφελντ της Γερμανίας.
    Πήγαινα συχνά σε κάποιο ελληνικό μαγαζί, ας το πούμε σουβλατζίδικο, αν και δεν είχαι σουβλάκια. Ο ιδιοκτήτης είχε προσλάβει κάποιον να τον βοηθάει. Ο βοηθός του δεν ήξερε σωστά γερμανικά. Τα γερμανικά τα μιλούσε όπως κοροϊδεύουμε τους γύφτους. Παρενθετικά σημειώνω ότι γενικά οι Έλληνες μετανάστες-εργάτες στις χώρες υποδοχής δυστυχώς δεν προσπαθούν να μάθουν την γλώσσα του τόπου με αποτέλεσμα πολλά αρνητικά.
    Ο ιδιοκτήτης του μαγαζιού είχε γράψει μια ταμπέλα σχετικά με αυτά που διέθετε το μαγαζί και την έβαλε στο πεζοδόμιο. Είχα προσέξει ότι είχε ένα σοβαρό λαθάκι και το διόρθωσα. Έρχετε ο αγράμματος και το γράφει πάλι όπως ήταν λανθασμένο. Του είπα είναι λάθος και αυτός επέμενα και μάλιστα γινόταν και ιδιαίτερα άγριος. Τότε πήγα στον ιδιοκτήτη και το το είπα. Ο ιδιοκτήτης, γνωρίζοντας ότι όχι μόνο μιλούσα άριστα γερμανικά, αλλά ήμουν και μεταφραστής, του είπε για εμένα ότι είμαι μεταφραστής και όταν λέω ότι αυτή η λέξη είναι λανθασμένη, πρέπει να με αφήνει να την διορθώσω.
    Αυτά για παράδειγμα προς αποφυγή. Κακό να είναι κάποιος αγράμματος, αφού όταν δεν ξέρει την γλώσσα του τόπου, δεν διαφέρει πολύ από τους εντελώς αγράμματους παλαιότερων εποχών. Αλλά ο αγράμματος να επιμένει να διορθώσει αυτόν που ξέρει γράμματα, αυτό ξεπερνάει τα όρια.
    Έτσι εξηγείται το φαινόμενο της πινακίδας του Bonna Petito.
    Αλλά και η τσιγκουνιά παίζει κάποιον ιδιαίτερο λόγο. Κάνει ολόκληρο μαγαζί ο τύπος και τσιγκουνεύεται να δώσει την παραγγελία σε κάποιον μεταφραστή να του γράψει την ταμπέλα με αποτέλεσμα να γελάει και το παρδαλό κατσίκι,, αν υπάρχει.

  58. Μεταφραστής said

    Το ορντέβρ πως θα το λέγαμα καλύτερα στα ελληνικά;

  59. Μεταφραστής said

    Διορθώνω: Το ορντέβρ πως θα το λέγαμε καλύτερα στα ελληνικά;

  60. Γς said

    55:

    Καραβόλοι στη Ρόδο, Χοχλιοί στη Κρήτη, Εσκαργκό στην ορεινή Ραφήνα

  61. 59, 60 Ορεκτικά

  62. Ρβαλντίνιο said

    που δεν απέτρεψε ούτε τις συνεννοήσεις της ΕΟΚ με τους Γερμανούς

    Καλά η ΕΟΚ δεν συμμετείχε στην απαγωγή του Κράιπε ; Ποιες συνεννοήσεις με τους Γερμανούς ; Τελικά υπάρχει μη εαμική αντιστασιακή οργάνωση που δεν «συνεργάστηκε με τους κατακτητές» ; Ο ΕΣ στην Πελ/σο συνεργάστηκε, η ΕΚΚΑ συνεργάστηκε, ο ΕΔΕΣ, συνεργάστηκε, η ΥΒΕ/ΠΑΟ συνεργάστηκε, οι αθηναϊκές (Χ, ΡΑΝ κ.λπ. ) συνεργάστηκαν. Μόνο το ΕΑΜ ήταν αγνό και αμόλυντο ; 😯

  63. Γς said

    60:

    -Και ξέρεις πόσο τρώει. Κι ένα βόδι θα μπορούσε

    -Σώπα ρε!

    -Στοίχημα;

    Και τον βάζουν το φαντάρο, οι στρατηγοί κι αρχίζει να κατεβάζει τα πιάτα σαν βολές κατά ριπάς.

    Κι απάνω που είχε φάει τα 3/4 του βοδιού κάνει νόημα στο σπόνσορά του.

    Χαρά ο άλλος που θα έχανε το στοίχημα.

    -Αφεντικό πες τους να ταματήσουν τα οντέβρ και να φέρουν το βόδι

  64. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @60. «Προκαταρτικὰ» (καὶ ὅ,τι ἤθελε προκύψῃ)

  65. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Ριβαλντίνιο said:

    «Μόνο το ΕΑΜ ήταν αγνό και αμόλυντο ; 😯».

    Ἐδῶ κοτζὰμ «ἁγνὴ κι ἀμόλυντη Πανάθα» ἤθελε τὸ γερμανό* της. 🙂

    *ΝΟΠΟ: Ναζιστικὴ Ὀργάνωση Παναθηναίκῶν Ὀπαδῶν.

  66. sarant said

    62 Ε, ναι

    61 Καρακόις στη Λισαβόνα και η μερίδα έχει πολλά πολλά αλλά μικρούτσικα.

  67. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @65. Προκαταρτικὰ=>ΠροκαταρΚτικὰ

  68. Πάνος με πεζά said

    @ 59,60 : Τα γκαρσόνια τα λένε βαιρεστημένα, στη γλώσα της πιάτσας, «πρώτα» : Από πρώτα έχει …,…,.., και από κυρίως, έχει…

  69. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @67β. Νικοκύρη, πῶς τὰ μαγειρεύουν τὰ καρακόις στὴ Λισαβόνα;

  70. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @70. Θυμήθηκα κι ἕνα φάδο μὲ τὴν Ἀμάλια Ροντρίγκες ποὺ ἔλεγε γιὰ (ε)σπανιόις καὶ καρακόις. Τὸ θυμᾶται κάποια/κάποιος; Ἡ Κρόνη μήπως;

  71. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Καραβαϊκή, ὅπως λέμε Παναχαϊκή. Ἀπὸ τὰ πολλὰ καράβια ποὺ εἶχε. Γι’ αὐτὸ ἐκεῖ ἄνθισε ἡ πειρατεία.

  72. 73 ❤

  73. nikiplos said

    @61, 67:

    Καράβολοι στη Ρόδο, Καρακόϊς στη Λισαβώνα και καράολος ή καραολής στην Κύπρο ο Σαλίγκαρος.

    Υποψιάζομαι πως το επώνυμο του Μιχαλακη (Καραολή) θα βγαίνει από το συμπαθές μαλάκιο…

  74. Pedis said

    (για όποιον λάχει … ενδιαφερονότατο)

    Urban Evolution
    How Species Adapt, or Don’t, to City Living

    https://www.edge.org/conversation/jonathan_b_losos-urban-evolution

  75. Μάντις said

    3 spiral arc. Φοβερή υπόνοια!
    😉
    4 Γς ωραίο! Ευχαριστούμε.
    Παλόμα, ραμόνα..ποιος ξέρει τί είναι ο ραμονικός τίτλος;
    Νικο-κύρη τον πορφυρογέννητον τον άκουσα και γω στις ειδήσεις
    Και θαύμασα και είπα μέσα μου: «πωωω ρε παιδί, μέχρι τους Πορφυρογέννητους έφτασε η χάρη του Μητσοτακέικου; Ποιος θα το φανταζόταν; Και αυτή η ταμπέλα με τους παιδικούς σταθμούς που θα είναι κλειστοί επειδή..αργεί το Άγιο Πνεύμα, τι άλλο μπορεί να μας κάνει να υποψιαστούμε παρά το ότι το Άγιο Πνεύμα πλέον όπως η ανθρωπότητα πορεύεται βρίσκει καταφύγιο μόνο σε εγκεφάλους νηπίων και αυτό με ερωτηματικό;

    18 Γς
    υπέροχη φωτό το πτηνό με τα κυάλια!
    19 Αvonidas
    αυτά τα ετυμολογικά πώς τα σκέφτηκες!
    28 Δημήτρη Μαρτίνο,
    αυτά που έγραφε ο Λάμπρος τις προάλλες και για την υπνωτιστική δύναμη των λέξεων και για τις συγκλονιστικές αλλαγές στην κοινωνία του μέλλοντος, οι περισσότεροι ούτε που τα ψυλλιαζόμαστε.
    35 Δημήτρη Μαρτίνο
    Αλίμονο σε όποιον φουκαρατζήκο λαό, δεν είναι στρατιωτικά ισχυρός. Πάει! Τον έφαγε η Μαρμάγκα!
    41 ΣΠ
    Απίστευτη φωτό! Μου θύμισες φίλη μου που ως φοιτήτρια, κρατήθηκε από χαλασμένη χειρολαβή και όταν φρέναρε δις το λεωφορείο στην Πατησίων, προσγειώθηκε δις, στην αγκαλιά, ενός καθισμένου κυριούλη, παραπλεύρως…Μετά..με το τρίτο φρενάρισμα του λεωφορείου (διότι η υπεραισιόδοξη νέα, επέμενε να ξανακρατηθεί από τη χαλασμένη χειρολαβή) η φίλη, σωριάστηκε φαρδιά πλατιά στο δάπεδο του λεωφορείου. Εσπευσμένα κατέβηκε στην επόμενη στάση και καθ’ όδόν, όσο περπάταγε και αναθυμόταν τι είχε συμβεί , ξεραινόταν μοναχή της στα γέλια!
    44 Παναγιώτης Κ.
    όπως τα περιγράφεις συμβαίνει με τον Θούκο
    46 Πάνος με Πεζά
    Ποιο κινητό έχει φωνητική πληκτρολόγηση. Με ενδιαφέρει!

    53 Γιάννης Ιατρού
    Τι εννοείς για το πνεύμα του Λάμπρου; Είναι πιλότος;

  76. cronopiusa said

  77. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @Μάντις

    #77ε. Ὅπως εἶναι φυσικὸ, ἀδυνατῶ νὰ προβλέψω «τις συγκλονιστικές αλλαγές στην κοινωνία του μέλλοντος». Ἄλλωστε δὲν εἶμαι καὶ …μάντης. 🙂

    #77 (τέλος). Ὁ Λάμπρος εἶναι (μεταξύ ἄλλων) ἐν ἐνεργείᾳ αἰωροπτεριστὴς καὶ ἀλεξιπτωτιστὴς (μὲ ἑκατοντάδες ἅλματα).

  78. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @Κρόνη (78) Εὐχαριστῶ πολὺ γιὰ τὸ καρακόις. Τί ὡραῖο τραγούδι καὶ πόσο κοντὰ στὰ δικά μας ἀκούσματα!

  79. Ριβαλντίνιο said

    @ 66 Δημήτρης Μαρτῖνος

    αγνὴ κι αμόλυντη ατρόμητη Πανάθα :mrgreen:

  80. Γς said

    76:

    >Original English text:
    Lately, I’ve been thinking a lot about squirrels.

    Σιγά μην εξελίσσονται στα νέα περιβάλλοντα.
    Τα περιβάλλοντα εξελίσσονται στα νέα είδη.

    Πλάκα κάνω.

    Πάντως στην περίπτωση των σκουίρελ κόντεψαν μα εξελίξουν εμένα!

    http://caktos.blogspot.gr/2013/02/blog-post_3768.html

  81. Γς said

    82:

    >Τα περιβάλλοντα εξελίσσονται στα νέα είδη.

    Οπως η λίμνη Βικτώρια της Αφρικής, ο παράδεισος ψαριών.

    Μέχρι που οι Αγγλοι μετέφεραν την πέρκα από τον Νείλο. Τα εξαφάνισε όλα.

    Και σύννεφο τα κουνούπια, που δεν υπάρχουν πια οι φυσικοί εξολοθρευτές τους, τα ψάρια

  82. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @Ριβαλντίνιο (81). Συγγνώμην γιὰ τὴν ἀλλοίωση τοῦ χαρακτήρα τῆς Πανάθας ἀπὸ ἀτρόμητη σὲ ἀμόλυντη. Δὲν ἦταν ἐσκεμμένη, ἄς ὄψεται τὸ ἔμμενταλ. Πάντως τὸ ἀτρόμητη τῆς πάει γάντι. Πρὸς τὰ ἐκεῖ τὸ πάει. Κάτι σὰν Ἀτρόμητος. 🙂

  83. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    70 Με σκόρδο και λάδι

  84. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @84. Ψάχνοντας στὸ γκοὺγκλ βρῆκα αὐτό:

    «bussi
    German slang for a kiss – meant to make someone feel better when injured. It’s mostly used to comfort children and is generally seen as a childish/immature word.»

    Κάτι σὰν τὸ «νὰ τὸ κάνω μάκια νὰ περάσει» ποὺ λέμε ἐμεῖς, ἄν κατάλαβα καλά.
    Πολὺ ταιριάζει σὲ ὄσους ἔχουν ἀποκτήσει ἤ ἀποκτοῦν τραυματικὲς ἐμπειρίες ἀπὸ ἐπιχειρηματικὲς δραστηριότητες στὴ χώρα μας.

  85. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @86β. Εὐχαριστῶ γιὰ τὴν πληροφορία. Σίγουρα θὰ εἶναι νόστιμα (γιὰ κάποιον σκορδοφάγο σὰν τὴν ἀφεντιά μου).

  86. giorgos said

    Θά τού τά πάρουν ΟΛΑ .Ραγδαίες εξελίξεις: Δημεύεται η περιουσία του Θέμου Αναστασιάδη

  87. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @89. Ποῦ τὸ εἴδατε; Στὸ γκούγκλ δὲν βρῆκα κάτι, ἀλλὰ μπορεῖ νὰ φταίει τὸ ψάξιμό μου. Παρακαλῶ δῶστε σύνδεσμο, ἄν θέλετε.

  88. giorgos said

    Εδώ http://www.documentonews.gr/

  89. Γς said

    90:

    https://left.gr/news/documento-o-themos-anastasiadis-plironei-5-ekat-eyro-i-dimeyetai-i-perioysia-toy

  90. Πλην του απουσιολόγου και της ληξιάρχου, παρατηρώ ότι δεν πολυτιμήσαμε το Άγιον Πνεύμα.

  91. Γιάννης Ιατρού said

    87: Μόνο «μάκια» Δημήτρη 🙂

  92. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @91, 92. Εὐχαριστῶ πολύ.

    Καιρὸς ἦταν. Ἄραγε θὰ ἔχει μείνει τίποτα ἐδῶ, ἤ θὰ τά ᾿χει «ταξιδέψει»;

  93. 95 Διάβαζα κάπου σήμερα ότι ο κομιστής έχει κάνει πρόσφατα αρκετά ταξιδάκια στη Ζβίτσερη. Για σακούλες δεν ξέρω.

  94. giorgos said

    95. Τώρα τελευταία έκανε πολλά ταξιδάκια πρός τήν Ελβετία , αλλά άμα θέλουνε , θά βρούνε άκρη.

  95. Μπούφος said

    88 Δημήτρη Μαρτίνε
    είσαι σκορδοφάγος; ρίαλι;

    Και γω ξέρω κάτι.. σκορδόπιστες!
    😉
    Δώσε μέιλ για ανταλλαγή σοβαρών απόψεων επί του καυτού θέματος!

  96. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @94. Γιάννη, σ᾿ εὐχαριστῶ γιὰ τὴν διευκρίνηση. Πάντως, ἔστω καὶ μὲ αὐτὴν τὴν ἔννοια, τὸ bussi ταιριάζει σὲ ὅσους κάνουν ἤ ἔκαναν κανονικὲς business στὴ χώρα μας. Ὄχι σὰν αὐτὲς τοῦ Θέμου, φυσικὰ.

  97. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @ Μπούφος (98) dimitrisτελείαmartinosπαπάκιgmailτελείαcom

  98. Μπούφος said

    101 Δημήτρης Μαρτίνος
    αυτό που έγραψες με τόσα …πολυσύλλαβα, για μέιλ δεν το κόβω. Πιο πολύ για συνταγή για κέηκ, μου φάνηκε, αλλά…θα το μεταβιβάσω και να με συνχωρείτε κιόλας!
    😉

  99. gpoint said

    # 67

    Αυτά λέγονται στην γλώσσα της μαγειρικής «τσούπρες» ενώ του # 61 «μπομπόλια»

  100. sarant said

    Tσούπρες τα μικρά; Μάθαμε και κάτι ακόμα!

  101. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @100. Πάντως ἐγκαίνια ΚΤΕΟΥ μόνο μὲ Πανίκα, ἄνεφ* παρουσία τοῦ Τέου, δὲ λέει.

    *ἐτυμολογία ἀπὸ τὸ ἄναξ ἀνέφικτος. Συντάσσεται μὲ ὀνομαστική.

  102. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Μόνο ἔτσι περνάει ἀπὸ τὰ σχόλια (γιὰ νὰ μὴν τὸ πιάσει ἡ σπαμοπαγίδα). Γιὰ νὰ μὴν μπερδευτεῖς, θὰ παρακαλέσω τὸν Νικοκύρη νὰ σοῦ τὸ στείλει κανονικὰ στὸ μέιλ σου.

  103. Γιάννης Ιατρού said

    93: Μεθαύριο είναι ρε συ, αλλά μερικοί έχουν αρχίσει από σήμερα 🙂

  104. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Τὸ 106=>102.

  105. Γιάννης Ιατρού said

    99: Δημήτρη, πρόσεξε πως το γράφεις και προφέρεις, στα γερμανικά, όχι pussi πάντως, ε; 🙂

  106. Γιάννης Ιατρού said

    Ελάτε ρε σεις, με τον κομιστή… Παλιό είναι το Θέμα 🙂 αλλά είχε τους πιάσει λάστιχο κανα δυό χρόνια να βγάλουν το τελικό….
    Εντωμεταξύ, σιγά μην έχει μείνει ποδόχαλος.

  107. Γς said

    102:

    Ελα ρε,
    όπου παπακι -> @
    και τελεία -> .

    Στείλε του κι αυτό
    μαζί με τα άλλα σκόρδα

  108. Μπούφος said

    106 και 107 και 111 εντάξει είμαι χαζόπουλο αλλά..όχι και τόσον βλαξ όσον δείχνω 😉
    Τα κατάλαβααα!

  109. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @109. Αὐτὸ ἔλειπε, Γιάννη μου, νὰ μὴν ξέρω πῶς προφέρεται τὸ b. Ὅπως στὸ παλκόνι.

  110. Corto said

    «Το μηχανάκι ή ο συντάκτης δεν ήξεραν τον Μιλτιάδη Πορφυρογένη»

    Η τυπογραφική αβλεψία είναι επουσιώδης. Η ιστορική αβλεψία είναι πολύ βαρύτερη.
    Αυτός που έπρεπε να αναφερθεί από τον ομιλητή σε σχέση με τις συμφωνίες (δύο ήταν) ΕΑΜ και ΕΟΚ είναι ο Δημήτρης Βλαντάς.

  111. Μπούφος said

    110 Γιάννης Ιατρού
    τι θα πει ποδόχαλος;

  112. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>ορντέβρ/ορεκτικά/προκαταρτικά και
    λιχουδιές για εισαγωγή στο κυρίως γεύμα,κοινώς …μπινελίκια 🙂
    Από το Σουέλ της Καρυστιάνη,ένα νόστιμο (κυριολεκτικά) απόσπασμα:
    μπήκε μια μέρα να ψωνίσει: «…μερακλίδικα μπινελίκια, εκατόν πενήντα δράμια πολυτέλεια σε εργένικες βεγγέρες»
    http://olastakarvouna.blogspot.gr/2006/12/blog-post_18.html

  113. 117 σαλατικά και αλοιφές!

  114. Παλιά τα λέγανε και εντράδες, νομίζω.

  115. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Άσπρα χοχλιδάκια (βρασμένα σ΄αλατόνερο) οι πρώτοι μεζέδες για ρακή. Επαέ ένα τσαμπί,μόνο για φωτό γιατί τα σύρματα είναι σκουργιασμένα

  116. dryhammer said

    @119. Εντράδες ειναι φαγητά μαγειρευτά με κρέας και λαχανικά (μαζί) πχ φρικασέ, στιφάδο

  117. gpoint said

    Κώστας έχεις την 9αντ) απάντησή σου, τελευταία φορά που κάνω δωρεάν μαθήματα που λέει κι ο Λάμπρος

  118. 121 Ναι; Πάλι λάθος είχα. Φχαρ’στώ!

  119. Γς said

    Αν περάσετε απ την Oxford Street

  120. Ο Σπυράδωνης έπαθε κοφβεβέ

  121. Νίκος Κ. said

    Τα πορτοκάλια, πάντως, κυρίως απ τη Βραζιλία προέρχονται (36% της παγκόσμιας παραγωγής) κι όχι τόσο απ την Ινδία (11%) http://www.worldatlas.com/articles/top-orange-producing-countries-in-the-world.html

    Αν υπήρχε αντίστοιχη στατιστική για τους πορτοκαλισμούς, τότε η χώρα μας θα διεκδικούσε τα σκήπτρα.

  122. Pedis said

    # 121 – Πού τα λένε έτσι;
    (είχαμε περιοχή κατακτηένη από τους αραγονέζους ή τους καστιγιάνους; 🙂 )

  123. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    123. Μάλλον τα αντρέ είχες κατά νου 🙂
    http://www.750g.com/recettes_entrees.htm

  124. cronopiusa said

  125. nikiplos said

    Αγαπητή Έφη 117@, στα χρόνια μου στο Λονδίνο το φαγητό ήταν κάτι στο πολύ πεταχτό, μια πρόχειρη και βιαστική λύση. Στην Αυστρία πρωτοδιδάχτηκα ότι ήταν ιεροτελεστία και ερωτικό κάλεσμα, πολύ πριν την Πολίτικη Κουζίνα. Στο Παρίσι, όμως βλέπεις την πεμπτουσία του όλου. Φυσικά μιλάω για τα σπίτια και τους ανθρώπους κι όχι για τα ρεστωράν και τις αρπαχτές για τους Τουρίστες. Το φαγητό είναι δημιουργία, είναι ψυχανάλυση του οικοδεσπότη, ανοίξει την ψυχή του με αυτό, λέει τον πόνο του και τα προβλήματά του. Η επιλογή του κρασιού είναι η ίδια μια ερωτική εξομολόγηση ή μια εξιστόρηση της ζωής.

    Όταν πρωτοπήγα προσκεκλημένος σε γεύμα εκεί σε σπίτι στο Μασί Παλαιζώ, αγόρασα από Κάβα μια Σαμπάνια των 30€. Μου είπε προσεκτικά μια κοπέλα πως αυτό που είχα κάνει ήταν λάθος, αλλά «τη γλύτωσα» γιατί δεν με πήραν ως σνομπ. Αυτοσχεδίασα όμως φτιάχνοντας εκεί με ξερό ψωμί και φρέσκια ρόκα ένα είδος ντάκου… 🙂

  126. 128 Μάλλον αλλά είμαι λίγο βλαχαδερό και το μόνο ορεκτικό που ξέρω είναι τα κοκορέτσα πριν βγάλομε το αρνί από τη σούγλα.

  127. Μαρία said

    100
    Σωστός ο Πανίκας. Έχει αίσθηση της γλώσσας και εντάσσει και τα αρκτικόλεξα στο κλιτικό σύστημα, όπως της δεής, της εσηέας κλπ.

  128. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    131.Δεν είχες στο χουργιό σ΄ σπαραγγόσουπα! Μον ντιε! 🙂
    Με την κολοκυθόσουπα που την έχουν και χριστουγεννιάτικο έδεσμα οι ευρωπαίοι (εμένα μ΄αρέσει δε,πολύ) να δεις δούλεμα οι κρητικοί μου:»Μη χορτάσεις με την κολοκύθα του, εκάμαμε μπριτζόλα και το γουρούνι», επειδή μια φορά που λιμπίστηκα και ζήτησα μια κολοκύθα απ’ τη γειτόνισσα που τις είχε αραδιασμένες για κάποια οικόσιτα γουρνάκια.

  129. Μπούφος said

    131 Σκύλε
    σε φαντάζομαι σαν τον «Ηλία» της «Μουρμούρας» ψηλό, χοντρό, από την Άρτα, που γουστάρει κοκορέτσα και όχι εξευγενισμένες γκουρμεδιές της κακιάς ώρας, να με συνχωρείτε κιόλας, χαχα!

    Εφη
    η φωτογραφία με τα χοχλιδάκια παίρνει πρώτο βραβείο!

  130. 133 Πως δεν έχουμε σπαράγγια δώ χάμου! Έχουμε αλλά δεν έχουμε ποδάρια να κατεβούμε στα γκρεμνά να τα μάσουμε. Ευτυχώς υπάρχουν κάτι γάτοι τσομπαναρέοι, που μας τα κερνάνε πού και πού. Βραστά με ελάχιστο λαδόξυδο! ❤

  131. 134 τέτοιοςειμ’οπούστης! Αρκουδιαρέος σκέτος.

  132. Γιάννης Ιατρού said

    121/119: Σκύλε,
    δεν ‘εχει και τόσο άδικο. Από το είσοδος (entrada ιταλ., entrée γαλλ. entradas ισπ.), τα πρώτα που αναφέρθηκε και πιό πάω.
    Πάντως σήμερα όντως έτσι χαρακτηρίζουν συνήθως φαγητά μαγειρευτά με κρέας και λαχανικά)

    116: Μπούφος
    το είπα με την έννοια του «δεν έμεινε τίποτα, δεν έμεινα ψίχουλο» κλπ. Ιδιωματισμός, από την μητέρα μου (Πελοπόννησος)

  133. Άι ρε, πείνασα με τα μεζεκλίκια. Ευτυχώς, μόλις κατέφτασε ολόφρεσκο μαρουλάκι από γειτονικό μπαχτσέ για βραδυνή σαλάτα, πατημένη στο ξύδι.

  134. Παναγιώτης Κ. said

    @100. Εγκαίνια του ΚΤΕΟΥ που είναι δίπλα στον υποσταθμό της ΔΕΗΣ εκεί κοντά που ο ΟΤΕΣ έχει κεραία; 🙂

  135. 139 Ναι, απέναντι από το σπίτι της Παπαρήγας και πολύ μακριά από την έπαυλη της Ντενίσης.

  136. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    130.Nikiplos >>Η επιλογή του κρασιού είναι η ίδια μια ερωτική εξομολόγηση…αγόρασα από Κάβα μια Σαμπάνια των 30€
    κου ντε φούντρ με γαλλιδούλα; 🙂 🙂 .
    Τί να πρωτοπούμε για το φαϊ και το κρασί των Γάλλων; Ένα τυρί για κάθε μέρα του χρόνου λέμε.

    134β.https://el-gr.facebook.com/ekriti.gr/posts/1367530943341704
    από fb Cleopatra Mathianaki.
    135 >>(τα σπαράγγια) Βραστά με ελάχιστο λαδόξυδο
    Τα αδικείτε βρε. Με αυγά θεόψυχά μου! http://3.bp.blogspot.com/-DgdAUQbImN4/UJb5Hhph4lI/AAAAAAAABTk/gA7D88kEmNE/s400/%25CF%2583%25CF%2580%25CE%25B1%25CF%2581%25CE%25AC%25CE%25B3%25CE%25B3%25CE%25B9%25CE%25B1+%25CE%25BC%25CE%25B5+%25CE%25B1%25CF%2585%25CE%25B3%25CE%25AC.jpg

  137. Μαρία said

    137
    Σήμερα, δηλαδή εδώ και τουλάχιστον 70 χρόνια.

  138. Άι ντου, είναι του-δου-θου. Του-δου-θου. (Άδωνις)

    http://imgur.com/a/yNlfS

  139. Πάνος με πεζά said

    @ 75 : Γι αυτό ακριβώς, καράβολο λέγεται και το διακοσμητικό που μπάινει στα κάγκελα.
    http://www.anco.com.gr/thumb33.php?file=a3MtMzMwLU5FTy5qcGc=

  140. Πάνος με πεζά said

    @ 77 : Όλα τα κινητά της MLS, που είναι ελληνική εταιρία, έχουν όχι μόνο φωνητική πληκτρολόγηση, αλλά και πλήθος άλλων φωνητικών λειτουργιών. Π.χ. λές «Ντέιβιντ Μπάουι», ανοίγει, πάει στη wikipedia KI AΡΧΙΖEI KAI ΣΟΥ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ! Ή λες τίτλο τραγουδιού, και μπαίνει στο youtube και σου το παίζει !
    Περισσότερα, καθώς και τιμές, στο mls.gr

  141. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    112 Το κατάλαβες, οποτε δεν το στέλνω

    133 Η κολοκυθόσουπα μου αρέσει πολύ, πάρα πολύ.

  142. Γιάννης Ιατρού said

    142: Μαρία
    τι ΄ν τα χρόνια μπρος τα κάλλη ρε Μαρία, με πληγώνεις 🙂

  143. Γιάννης Ιατρού said

    141: (τέλος) ΕΦΗ
    εντάξει, έστω με ομελέτα/αυγά, αλλά όχι κι αυτός ο αχταρμάς της φωτογραφία. Ας έκανε μια ωραία, λεπτή, ομελέτα και να τά ‘βαζε στο τέλος μαζί…

  144. 132: Κι ο έξυπνος που συμπέρανε από τη γενική του ΚΤΕΟΥ ότι πρόκειται για αρσενικό γένος, προφανώς λέει κι ο δέντρος – του δέντρου…

  145. Μάντις said

    κολοκυθόσουπα βελουτέ με γιαούρτι εντός, με κάνει να βλέπω οράματα! 😉

  146. Πάνος με πεζά said

    Άντε, και πάμε, φόρτσα Γιούβε !

  147. Μαρία said

    148
    Όχι, ρε συ, αν ήθελα να μπήξω βαθιά το μαχαίρι, θα έβαζα αυτό που έχει και κολοκυθόσουπα. Μόνο που δεν ξέρω πώς την εννοούσαν την εντράδα στο Ναύπλιον.

    Ἀνατ. Τὶ τὰ πῆ λίστα;

    Ξεν. (τῷ δίδει τὸν κατάλογον τῶν φαγητῶν) ὁρίστε. Ἐδῶ ναι γραμμένα τὰ φαγιὰ π’ οὔχουμεν.

    Ἀνατ. Αὐτὰ εἶναι γραμμένα φιράγκικα – ἐγὼ ντὲν μπορῶ νὰ διαβάσω.

    Ξεν. Ῥωμαίϊκα ναι γραμμένα, μὸν’ ἐσεῖς ἔν τὰ βγάνετε· θέτενε νὰ σᾶς τὰ διαβάσω;

    Ἀνατ. Ναὶ τζάνουμ[9], διάβαστο ν’ ἀκούσω.

    Ξεν. (ἀναγινώσκει) σοῦπα ἀπὸ κολοκύθια.

    Ἀνατ. Βάϊ, βάϊ, βάϊ – χὶτζ ποτὲς κολοκύτια τζορμπᾶ γένεται;

    Ξεν. Βραστὸ βουδινό.

    Ἀνατ. Ἐγὼ ἄῤῥωστο ντὲν εἶμαι, ντὲ τέλω.

    Ξεν. Ἐντράδα, κιοφτέδες, γιουβαρλάκια, ντολμάδες, γιαχνὶ, μακαρόνια, ἀτζὲμ πιλάφι.
    http://www.greek-language.gr/greekLang/literature/anthologies/new/show.html?id=22

  148. 150 Ναι, θάναι λιγάκι γιατονμπέο

  149. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    149.Γιάννη,ωραία ομελέτα στην Κρήτη, είναι η …δίπατη :). Τσιγαριαστή/ καλοτηγανισμένη- όχι καμμένη.Γενικά παχύ το σφουγγάτο. Δε διάλεξα αντιπροσωπευτική φωτογραφία.
    Και μάτια τα αυγά μες τ’ άγρια σπαράγγια γίνονται ,άμα έχουμε δυο καλά μάτσα όμως.

    151.Με ξίγαλονα δεις. Θεός!

  150. The US Embassy in Berlin after Trump pulled out of the Paris Climate Accord

    Δίπλα στην Πύλη του Βραδεμβούργου.

  151. Γιάννης Ιατρού said

    155: ..Και μάτια τα αυγά μες τ’ άγρια σπαράγγια.. Βέβαια, ιδίως αν τα έχεις κάνει με βουτυράκι, καθότι το λιωμένο βούτυρο πάει πολύ στα σπαράγγια (κι αν έχεις και δυό-τρεις φετούλες βραστό ζαμπόν, αλλά καλό, από μπούτι ατόφιο ε, και δυο-τρείς βρασμένες πατάτες νέας εσοδείας…. απογειώνεται. Αλλά de gustibus et coloribus non disputandum, κοινώς περί ορέξεως κολοκυθόσπορου, βλ. και 151 🙂 )

    153: Μαρία
    Πάλι καλά, δηλ. φτηνά τη γλύτωσα, ε;
    Πάντως τι να σού πω, ούτε ΄μένα πρόλαβαν να μου το πουν 🙂 (τι πας και βρίσκεις !!!)

  152. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >> φούριους ανέμους
    φουριόζους 🙂

    Έχουμεριφάκι/αρνί φουριάρικο
    και
    φουρόγατο

    Φουριάρης/φουρεύω
    https://www.slang.gr/lemma/20080-fouriaris

  153. ΓιώργοςΜ said

    150 Στο χωριό μου πάντων «ο δέντρος» είναι η βελανιδιά.

  154. Παναγιώτης Κ. said

    Και στο δικό μου το ίδιο.

    Παρεμπ. στα μαστορίστικα ο γαμπρός, λέγεται δέντρος.

  155. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    159. Ναι, δέντρος και στην Αρκαδία η βαλανιδιά. Μας έγινε εφιάλτης να τον κόψουμε/κλαδέψουμε τον δέντρο μας που υψωνότανε στο σύνορο και ίσκιαζε του μπαρμπα Πάνου τ΄αμπέλι. Ο δρυς ,που έλεγε πιο γραμματιζούμενα ο αγροφύλακας. 🙂
    Κάπου δυτικότερα λένε και ο τρένος.

  156. Α. Γιοχάλας said

    Deux ex machina…
    Το ωραίο είναι ότι το αστείο συνεχίζεται, γιατί το μεταφράζει σαν «god in the machine», όπως λέμε ghost in the machine… δεν μπορώ να σκεφτώ αυτή τη στιγμή μια γρήγορη ορθή απόδοση στα αγγλικά, αλλά σίγουρα είναι εύκολο να βρεθεί, μια και η φράση δεν είναι σπάνια. Σίγουρα όμως η δοσμένη απόδοση είναι λάθος.

  157. gpoint said

    MADRID Y NADA !!!!!

    12 Τίτλους, 500 γκολ, 105 ο Ρονάλντο στο τσάμπιονσλίγκ !!!

    Ναι, ναι ξέρω, η καλύτερη ομάδα είναι η Μαρτσελόνα κι ο Μέσι….

  158. Α. Γιοχάλας said

    Μια μικρή διόρθωση: το εξηγεί σαν «god in a machine», που είναι αρκετά σωστό, αλλά εξακολουθώ να νομίζω ότι κάτι λείπει, έστω κι αν το εξηγεί περιφραστικά αμέσως μετά.

  159. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα σχολια!

  160. Πέπε said

    @161:
    > > Ο δρυς ,που έλεγε πιο γραμματιζούμενα ο αγροφύλακας.

    Ο δρυς (αρσενικό) δεν είναι κατ’ ανάγκην γραμματιζουμενίστικο. Έτσι το λένε λ.χ. στην Τζια (που παλιότερα το βαλανίδι ήταν πολύ βασικό για την οικονομία της), και είναι καθαρά λαϊκό, έχει μάλιστα και μια περίεργη ιδιωματική κλίση, νομίζω «ο δρυς – του δρυνιού» (διορθώστε με).

    @144:

    > > @ 75 : Γι αυτό ακριβώς, καράβολο λέγεται και το διακοσμητικό που μπάινει στα κάγκελα.

    Καράολο ή καράουλο λέγεται και το ελικοειδές σχήμα στην κεφαλή του βιολιού, και κατ’ επέκταση και η κεφαλή κάθε εγχόρδου, έχει – δεν έχει σχήμα σαλίγκαρου.

    Στην Κάρπαθο η λέξη είναι «ο καλάουρας», και σημαίνει τόσο το σαλιγκάρι (το ζώο) όσο και την κεφαλή της λύρας, με ή χωρίς το σαλιγκαρωτό διακοσμητικό. Αντίθετα, στην Κρήτη που το σαλιγκάρι το λένε χοχλιό, δεν έχω ακούσει να λένε «χοχλιό» την κεφαλή κανενός οργάνου – ίσως η λέξη περιορίζεται στη στενή της κυριολεξία (ή απλώς δεν έτυχε να το ακούσω…).

    Εκτός ιδιωμάτων, λέμε «σαλιγκάρι» ή «σαλίγκαρο» το σαλιγκάρι, αλλά μόνο «σαλίγκαρο» το σχήμα (π.χ. για την άσκηση που ζητούσαν παλιά στο δίπλωμα οδήγησης).

  161. Μαρία said

    http://www.bbc.com/news/live/uk-40147014

    https://www.theguardian.com/uk-news/live/2017/jun/03/london-bridge-closed-after-serious-police-incident-live

  162. Πέπε said

    Εξ αφορμής ενός από τα μεζεδάκια, μια σειρά σκέψεων που κάνω σχετικά με τα λάθη γενικώς:

    > > Να σημειωθεί ότι, απαντώντας σε κάποιους που τον έψεγαν για το λαθάκι, ο Άδωνης ισχυρίστηκε ότι ο κορέκτορας του κινητού του άλλαξε το «σορός» σε «σωρός». Μπορεί να λέει αλήθεια…

    Συμφωνώ. Είναι κάλλιστα πιθανό να λέει αλήθεια, και κανείς καλοπροαίρετος άνθρωπος δεν έχει λόγο να το αμφισβητήσει.

    Είναι όμως αυτό δικαιολογία; Ο κορέκτορας μπορεί να κάνει ό,τι του δόξει, έχουμε δει και πολύ πιο αστείες επεμβάσεις. Εσύ πώς δημοσιεύεις κάτι πριν του ρίξεις μια τελική ματιά;

    Πάμε λίγο παραπέρα:

    Κάποιος άλλος σε παρόμοια περίπτωση, θα μπορούσε να πει «μου το άλλαξε ο κορέκτορας και δεν το κοίταξα πριν το στείλω». Μάλιστα. Αυτό είναι ανθρώπινο. Λάθος μεν, αλλά και σε ποιον δεν έχει συμβεί; Εξίσου ανθρώπινες είναι κι ένα σωρό άλλες εξηγήσεις πιθανών λαθών:
    -δεν το θυμόμουν
    -δεν το πρόσεξα
    -βιαζόμουν
    -μπερδεύτηκα
    -δεν έχω συνηθίσει το πληκτρολόγιο της καινούργιας μου συσκευής
    -έχω ξεσυνηθίσει να γράφω στο χέρι
    -τυπογραφικό λάθος
    -στον προφορικό λόγο δεν έχουμε την ίδια άνεση να το καλοσκεφτούμε
    δεν το ήξερα
    -είμαι δυσλεκτικός
    -είμαι ανορθόγραφος

    Όλα αυτά είναι ανθρώπινα και συγγνωστά. Για κανένα από αυτά δεν υπάρχουν κυρώσεις, ούτε και θα έπρεπε να υπήρχαν. Από κανέναν δεν απαιτούμε να μην κάνει λάθη, ούτε καν από τον θείο Όμηρο. Συχνά σε κριτικές βλέπουμε «εντόπισα και το τάδε λάθος, το οποίο βέβαια δε μειώνει την αξία του έργου».

    Ένα λάθος δε μειώνει κανέναν.

    Ωστόσο, υπάρχουν σωστά και λάθη, υπάρχει κάποιος διαχωρισμός μεταξύ τους. Για κάποιο λόγο μάλλον θα γίνεται αυτή η διάκριση, έστω κι αν ο λόγος δεν έχει να κάνει με την αξία και την απαξία. Ένα έργο χωρίς λάθη έχει μια άλφα αξία. Το ίδιο έργο με ένα λάθος έχει την ίδια ακριβώς αξία, αλλά έχει και ένα λάθος.

    Όσο ανθρώπινα κι αν είναι τα λάθη, τα σωστά για πότε τα φυλάμε; Πότε νομιμοποιείται κανείς να φροντίσει να μην κάνει λάθη;

  163. Πέπε said

    [Εύκολα μαντεύει κανείς ότι ένα λογύδριο σαν το παραπάνω (#168) δε θα το δημοσίευα χωρίς να το διπλοτριπλοκαρατσεκάρω για λάθη. Και να το το λάθος, μια παύλα κάτω κάτω που περίσσεψε από κάποιο σβήσιμο… Και πάλι μάγκες. Αλλά μάγκες με ένα λάθος.]

  164. Pedis said

    -> # 167 –
    http://info-war.gr/i-exoteriki-mas-politiki-efthynete-gia-tin-tromokratia-lene-i-perissoteri-vretani/

  165. Γς said

    169:

    Πράγματι, η παύλα βγάζει μάτι!

    Ασε μας βρε δόκτωρ!

  166. Γς said

    169:

    >Και πάλι μάγκες.

    Καλώς ήρθες στους «Και πάλι μάγκες» !

    19 φορές έχει ειπωθεί το «Και πάλι μάγκες» εδώ στο ιστολόγιο.

    Από τον Γς!

    Βέβαα υπάρχουν και οι «τζάμπα μάγκες»

    Μακριά από δω…

  167. gpoint said

    # 157

    Τηγανητό οτιδήποτε… φρίκη !
    και μάλιστα με βούτυρο ;;;
    Εν Ελ-λάδι ;;;;;;
    Ε ρε μνημόνια που σας χρειάζονται !!!!!!

  168. Hλίας . said

    To bonna pettito βρίσκεται στο Κοκκινόχωμα Καβάλας , αν δεν με γέλασαν τα ψαχτήρια μου .

    [IMG]http://i65.tinypic.com/2eolcwl.png[/IMG]

  169. Γιάννης Ιατρού said

    174: Ηλίας
    σκέτο το URL φτάνει για να εμφανιστεί η εικόνα, εφ΄ όσον η κατάληξη ειναι .jpg ή .png. Και γενικά αντί «[» και «]» η χρήση &lt ; και > 🙂

  170. Γιάννης Ιατρού said

    175: &lt ; ==> < 🙂

  171. sarant said

    166 Καραβολάκια λένε οι αρχιτεκτονες τα διακοσμητικά σαλιγκαράκια στις σιδεριές.

  172. Παναγιώτης Κ. said

    @169.Ο νόμος του Μέρφι παραμονεύει και γιαυτό, κάθε φορά που θέλω να επισημάνω κάποιο λάθος, το κάνω όσο μπορώ πιο διακριτικά. Μια φωνή λοιπόν παραμονεύει μέσα μου και μου λέει: «Πρόσεξε ρε πως θα το πεις !» 🙂

  173. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    177. Καραβολάκια λένε οι αρχιτεκτονες τα διακοσμητικά σαλιγκαράκια στις σιδεριές.
    Και κατ΄επέκτασιν όλη τη σιδεριά που φτιάχνεται π.χ για να στηρίξει ένα στέγαστρο πάνω από πόρτα,παράθυρο κλπ.Όταν το άκουσα (κι έτσι το έμαθα) πρώτη φορά από μάστορά/σιδηρουργό ειδικών τέτοιων κατασκευών,μα την αλήθεια αναρωτήθηκα πόθεν αυτή η λέξη.Το μυαλό μου πήγε σε προέλευση από καραβο-στάσι.

    178. του ΜέΦρι λέμε! 🙂 🙂

  174. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    168α. Πέπε ,το δοκίμασες στον κορέκτορα 🙂 (αστειεύομαι,μολονότι…) Αλλά κυρίως το θέμα είναι ότι ο συγκεκριμένος κουνάει το δάχτυλο σε όλους ως ελληνόγλωσσος, ελληνολάτρης, ελληνοβαρεμένος εν τέλει όπως καταδεικνύεται από τα τόσα μαργαριτάρια του,τυπικά και πραγματολογικά, προφορικά τε και γραφτά. Δεν είναι ο καθημερινός τουϊτεράς ξέρω γω.Ψέγει για τη γλώσσα και ΄κονομάει γλωσσοπουλώντας μαθήματα και βιβλία στους ανίδεους ή στους πατριδο/γλωσσόπληκτους επίσης. ‘Εχει τη σημασία του,ποιος λαθεύει και σε τί. Πολλές φορές στο νήμα έχει καταδειχθεί το «μακριά από μας η υστερική,άγονη λαθοθηρία». Τουλάχιστον προσωπικά έτσι το έχω εισπράξει, κι έτσι τολμώ και γράφω, με τις κοτσάνες μου ενίοτε κι εγώ :).

  175. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    180.νάτο το φάλτσο! >>Πολλές φορές στο νήμα
    πολλές φορές στο ιστολόγιο

  176. Μάντις said

    Πέπε
    συμφωνώ με το λογύδριο περί λαθών.
    Ερώτηση προς όποιος βούλεται αγορεύειν: δυσλεκτικό ή δυσλεξικό άτομο; ρωτώ επειδή ένας φίλος καθηγητής ειδικός σε θέματα δυσλεξίας υποστήριζε ότι τό σωστό ειναι το δυσλεξικός.

  177. ΣΠ said

    182
    Και τα δύο.

  178. Μάντις said

    Διόρθωση: προς όποιον αγορεύειν βούλεται
    Να τα λέμε σωστά. Δεν είμαι λάτρις του χαρακτήρα «Φατσέα» (ο Σκιαδαρέσης) που παίζει στο «Καφέ της χαράς» . Η Μπούφη ξεπουπουλιάζεται από τον ενθουσιασμό της, άμα πετυχαίνει το Φατσέα εκεί. Βλέπω και παθαίνω για την ξεκολλήσω από την οθόνη! Από το πολύ βλέπε-βλέπε τον υποβαθμισμένο χαρακτήρα για τις ανάγκες του σίριαλ, χαλάει η γλωσσική έκφρασή της. Η μαμά την ακούει και το εγκεφαλικό με τα χίλια ζόρια το αποφεύγει.

    183
    ΣΠ εντάξει.

  179. Πέπε said

    @180:
    > > Πέπε ,το δοκίμασες στον κορέκτορα

    Όχι βέβαια! Αφού είπαμε, είμαι καλοπροαίρετος! 🙂

  180. Μαρία said

    166
    Καράουλο ο κοχλίας του βιολιού; Βαράτε βιολιτζήδες 🙂

  181. Πέπε said

    @172:

    Έχεις κάνει και αντίστοιχη στατιστική για το πόσα σχόλια του Γς δεν αφορούν τον Γς;

  182. Πέπε said

    186:
    Ευρύτατα.
    Αλλά περισσότερο ακόμα, ίσως, η κεφαλή του μπουζουκιού ή του λαούτου κλπ., που δεν έχουν κοχλία.

  183. Μαρία said

    188
    Στους παραδοσιακούς και λαϊκούς οργανοπαίχτες φαντάζομαι. Ο Καβάκος δεν νομίζω να λέει καράουλο τον κοχλία.

  184. 187 ❤

  185. Πέπε said

    189:
    Ναι, στους παραδοσιακούς και λαϊκούς, οι οποίοι άλλωστε δεν έχουν και απολύτως ομοιόμορφο λεξιλόγιο μεταξύ τους (π.χ. μπράτσο = χέρι = μανίκι = μάνικο κλπ.).

    Φαντάζομαι ότι κάποια ποικιλία θα υπάρχει και στων κλασικών το λεξιλόγιο, αλλά καράουλο δε νομίζω, ούτε εγώ, να λένε.

  186. Γς said

    187:

    Σπάσ’ τα και ξαναρίξ’ τα

  187. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Από χαζομάρα δε συνδύασα τον καράβολο με το καράουλο-κλειδιέρα.
    Λύρα.Κατασκευή καράουλου σελ 29 http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/bitstream/handle/123456789/548/lpm_000205.pdf?sequence=1

  188. Πέπε said

    192:

    Για παράδειγμα, στο τρέχον νήμα έχουμε:

    Σύνολο σχολίων (τη στιγμή που γράφω) 193+1

    Σύνολο σχολίων Γς: 23 (1, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 18, 30, 36, 56, 61, 64, 82, 83, 92, 111, 124, 171, 172, 187)

    Εκ των οποίων:

    Απαντούν στο κύριο θέμα της ανάρτησης συνεχίζοντας το ίδιο θέμα: 0
    Απαντούν σε άλλο σχόλιο συνεχίζοντας το ίδιο θέμα: 3 (92, 171, 192)*
    Απαντούν στον εαυτό του / απαντούν σε σχόλιο ή στην ανάρτηση μεταφέροντας το θέμα στον εαυτό του: 9 ή 10 (5, 7, 10, 13, 18, ?61, 82, 83, 111, 172)
    Απαντούν σε σχόλιο ή στην ανάρτηση αλλάζοντας θέμα ή χωρίς κανένα θέμα, ή δεν απαντούν σε τίποτε και δεν έχουν και θέμα: 10 (1, 4, 6, 9, 12, 30, 36, 56, 64, 124)

  189. 194 Καλέ μου άνθρωπε, δεν βγάζεις άκρη με τα ατενσιονχοριλίκια του.
    Ασχολούμενος μαζί του, τού δίνεις θάρρος να συνεχίσει να ποστάρει τεράστιες άσχετες φωτογραφίες και να γράφει με διπλό κενό ανούσια πράγματα.

  190. Pedis said

    # 194 – χαρά στο κουράγιο και την όρεξή σου.

    —-

    έφησε τεράστια κληρονομιά ο σχωρεμένος από τα αριστερά του Κούλη στα δεξιά του Τσίπρα. Λέγκασυ ένα πράμα.

  191. Μαρία said

    194
    Σου ξαναθυμίζω τη μαϊμού https://malvumaldit.wordpress.com/2009/11/23/implementing-plonk-for-wordpress/

  192. Γς said

    Θέλει η μαϊμου, ουπς, η τέλος πάντων η να … μα…δε την αφήνει.

    Επιτέλους ασχολήθηκε με την ταπεινότητά μου.

    -Ε κυρ-Διονύση είσαι θαυμάστρια της γυναίκας μου

    http://caktos.blogspot.gr/2014/01/polaris-ursa-minor.html

  193. Μαρία said

    Ο Σταύρος καταργεί τις καρέκλες http://topotami.gr/o-stavros-katargi-tis-karekles/

  194. Γς said

    194:

    >(Αν και κάποιοι έχασαν αποχρώσεις του γκρι… όχι ο Γς πάντως! )

    Τώρα σε άλλο νήμα

    https://sarantakos.wordpress.com/2017/06/04/murmansk/#comment-436812

  195. Γς said

    194:

    Δρ Πέπε [Dr Pepe, η σόδα]

    είσαι κακός και άδικος.

    Για να μην σου πω και ζηλιάρης

    😉

  196. Γς said

    195:

    Κι ο αγανακτισμένος Σκύλος…

  197. Πέπε said

    @197:

    Μαρία, ευχαριστώ, γιατί η μαϊμού είναι χρήσιμη και όντως δεν τη θυμόμουν.

    Αλλά έχει ένα κόστος. Εγώ ψάχνω τη λύση όπου χάνω ό,τι μ’ ενοχλεί (ή τέλος πάντων μειώνεται), αλλά μου μένει ό,τι μ’ αρέσει. Μόνο που αυτή τη λύση δεν είναι δυνατόν να την εφαρμόσω ο ίδιος, και γι’ αυτό απευθύνθηκα στον Γς.

    Είναι σχολιαστής με χιούμορ. Μπορεί να ποστάρει συχνά -όχι πάντα- κρυάδες, αλλά το πραγματικό χιούμορ φαίνεται στο πώς έχει αντιμετωπίσει, ορισμένες φορές, προκλήσεις (άλλο αν κάποιες ήταν δίκαιες) που έμοιαζαν ότι θα οδηγούσαν αναπόφευκτα σε καβγά.

    Επίσης, έχει γούστο καμιά φορά να διαβάζω ιστορίες από τον προϊστορικό Βύρωνα.

    Είναι πάντα ευγενικός μαζί μου, και είναι γενικά ευγενικός.

    Για όλους αυτούς τους λόγους, και τυχόν άλλους που μου διαφεύγουν, δεν οραματίζομαι έναν κόσμο χωρίς κανένα σχόλιο του Γς.

    Αλλά γεμίζει το μπλογκ σαβούρα και, ναι, οραματίζομαι έναν κόσμο με λιγότερη από αυτή τη σαβούρα.

    Η μαϊμού δεν ξέρει να ξεχωρίσει τη σαβούρα από τη μη σαβούρα του ίδιου χρήστη. Γι’ αυτό το είπα στον ίδιο.

    Και, Σκύλε (#195), για να λέμε του στραβού το δίκιο, κι εγώ διπλό κενό βάζω γιατί μόνο έτσι ξεχωρίζουν σίγουρα οι παράγραφοι. Αλλά νομίζω ότι ο Γς σου ‘χει ρίξει μαϊμού, γιατί αυτό με τις φωτογραφίες το ‘χεις ξαναπεί και δεν εισακούστηκε. Μπορεί να μην εισακουστώ ούτε εγώ, αλλά δε χάνω τίποτα που δοκίμασα.

  198. Πέπε said

    @201 (που δεν το είχα δει όσο έγραφα το προηγούμενο):

    Γς, λυπάμαι που είμαι κακός, δεν το κάνω επίτηδες. Άδικος όμως προσπαθώ να μην είμαι, γι’ αυτό έκανα και την ακριβή καταμέτρηση. Το ζηλιάρης δεν το σχολιάζω, ήταν ατυχές.

  199. Γς said

    194:

    >ή δεν απαντούν σε τίποτε και δεν έχουν και θέμα: 10 (1, 4, 6, 9, 12, 30, 36, 56, 64, 124)

    1: οι «φούριοι» άνεμοι με το επίκαιρο φρουρά φρουρά

    4: Bonna Petito και παραλλαγές πάνω στο θέμα.

    6: Παραλλαγές πάνω στο Petit, petito και … petite. Και ότι αυτό συνεπάγεται

    9: Indus-> industry και γιατί όχι Καμα Σούτρα -> Καμάκι

    12: κόμματων και … θεοκόμματων

    30: δημοσιονομική βόμβα και καυτή πατάτα

    36: Περίεργη διαφήμιση σε κάποιο λίκνο σχολιαστή

    56: Σχολιάζοντας υπονοούμνα φοιτήτριας για τον καθηγητή της

    64: Σχετικό ανέκδοτο με τα ορεκτικά που λέγαμε

    124: Διάβαζα την Σοφία Οικονομίδου στο Fb και δεν άντεξα να μην σας μεταφέρω το τι λανσάρεται στην Oxford Street. Ηταν και οι Ισλαμικές επιθέσεις πιο πέρα, ε το ανάρτησα.

    Θέλεις να σου αναλύσω και τις άλλες κατηγορίες που αναφέρεις.

    Και στο κάτω κάτω αυτά ας έγραψα. Αν θέλετε τα διαβάζετε, αν δεν θέλετε, δεν τα διαβάζετε.

    -Εχετε να δηλώσετε τίποτα άλλο.

    -Οχι

    -Κι αυτή η βαλίτσα τι έχει;

    -Κτηνοτροφές

    -Τι κτηνοτροφές;

    -Για κότες.

    Την ανοίγουν. Τίγκα στα ρολόγια

    -Κτηνοτροφές για κότες είναι αυτά;

    -Δεν ξέρω κύριε τελώνα. εγώ αυτά τους έφερα. Αν θέλουν ας τα φάνε. Αν όχι ασ τ αφήσουν

  200. Γς said

    204:

    >Το ζηλιάρης δεν το σχολιάζω, ήταν ατυχές

    Α, είσαι και παραπονιάρης.

    Ελα βρε. Πλάκα έκανα.

    Οσο για τον Βύρωνα, μου πάτησες τον κάλο.

    Πόσο παλιά τον ξέρεις;

  201. ΣΠ said

    Αγγλικό φλέγμα.

  202. Πέπε said

    @205:
    > > Αν θέλετε τα διαβάζετε, αν δεν θέλετε, δεν τα διαβάζετε.

    Εμείς από την πλευρά μας, πράγματι αυτό μπορούμε να κάνουμε. Αλλά βάλε κι εσύ από τη δική σου ένα χεράκι, αλλιώς γίνεσαι εσύ άδικος.

    (Εντωμεταξύ βλέπω ότι στο εκτός θέματος χωράνε διαφορετικές απόψεις, αλλά η ταμπακιέρα ήταν τα αυτοαναφορικά.)

    @206:
    Καθόλου παλιά, τα τελευταία χρόνια τον ξέρω. Γι’ αυτό ακριβώς: εκεί που κάθομαι να φανταστώ ότι εδώ κάποτε θα ήταν ένα δάσος, εκεί σπιτάκια με αυλές κλπ., πράγματα προϊστορικά (πλην μεμονωμένων επιβιωμάτων που εξάπτουν τη φαντασία για το παρελθόν, κανένα σπιτάκι θαμμένο μέσα στις πολυκατοικίες κλπ.), ο άλλος τα θυμάται πρώτο χέρι! Και τον τύπο που είχε πει σε μια κουβέντα «εγώ θυμάμαι τα πρόβατα να κατεβαίνουν τη Φορμίωνος», τον θυμάμαι γι’ αυτή την ατάκα, κι ας έχω 20 χρόνια να τον δω – και τότε που τον έβλεπα δεν είχαμε και καμιά ιδιαίτερα στενή σχέση.

  203. Γς said

    208:

    >αλλά η ταμπακιέρα ήταν τα αυτοαναφορικά

    Εχουμε και λεμε σύμφωνα με η λίστα που δίνεις στο Σχ. 194.

    5: Μπιάκα, μπλάνκα κι άλλα λάθη, Φτιάχνω καφέ [να συνέλθω]

    7: [που εξακολουθούσα να πληκτρολογώ λανθασμένα]

    10:

    >Η χήρα, οι χήρες, των χηρών. Ο χήρος, οι χήροι, των χήρων

    Α, τι τραβάμε κι εμείς οι δίς-χηροι…

    13:

    >ὑπάρχει καὶ ὁ δούρειος ἄνεμος τῆς μαντὰμ Σουσοῦς

    Κι ο Γαρμπής

    [και εξηγώ το αστείο του ανέμου]

    18:
    >Και επειδή τη Δευτέρα είναι του Αγίου Πνεύματος, που είναι αργία,

    Και σιγά μην έχει αργία το Αγιο Πνεύμα.

    [και μια πετυχημένη φωτο του]

    61:

    Καραβόλοι στη Ρόδο, Χοχλιοί στη Κρήτη, Εσκαργκό στην ορεινή Ραφήνα

    [Μιμήθηκα τον Μπογδάνο με την Ορεινή Νάξο, όταν μιλάει για ξένες λέξεις]

    82:

    [Σχολίασα ένα ενδιαφέρον άρθρο του Pedis κάνοντας ένα λογοπαίγνιο και δίνοντας και μια ιστορία … εξέλιξης]

    83:

    [για όνομα του θεού! Αυτοαναφορικό κι αυτό; Δεν το διάβασες!]

    111:

    [της εξηγώ αυτά που δεν κατάλαβε στην ονομασία του λογαριασμού του ημαίλ. κ επ ευαιρία μιας και έθελε να κάνει σκορδο-ανταλλαγή είπα να ρίξω κι ένα δικό μου σκόρδο]

    172:

    [Είχες πει «Και πάλι μάγκες» και το επικρότησα. Αναφέροντας ότι είναι η αγαπημένη μου φράση, με 19 εμφανίσεις στο μπλόγκ μας, όπως λέει η γκούγκλ]

    Λοιπόν;

  204. Πέπε said

    Εντάξει τώρα…

    Δε θα ανεβοκατεβαίνω όλη τη νύχτα τα σχόλια, γράφοντας παράλληλα σχόλιο, για να ανασκευάσω τη δεύτερη ανασκευή. Είναι τόσο μπελαλήδικη διαδικασία (όπως μάλλον διαπίστωσες) που μπορεί να έβαλα και κανένα νούμερο σε λάθος κουτάκι. Πάντως όχι το 83 – τον τίτλο του κουτακιού δεν τον πρόσεξες.

    Επί της ουσίας, αν πραγματικά διαφωνείς ότι συχνά εκτρέπεις τη συζήτηση προς τον εαυτό σου, τότε ειλικρινά απορώ.

    Βλέπεις ότι εγώ δε μίλησα για ατενσιοχοριλίκι. Δε μ’ αρέσει ο όρος, γιατί εκτός από το να περιγράφει μια πραγματικότητα, χαρακτηρίζει και τον άνθρωπο, και μάλιστα με μια βάναυση προσβολή. Αν υπάρχει όμως όρος που να περιγράφει το ίδιο χωρίς να βρίζει (δοκίμασα λ.χ. με το «αυτοαναφορικά»), εγώ βρίσκω ότι σου ταιριάζει.

    Και για να κλείσω:

    Δε διεκδικώ τον ρόλο του τροχονόμου στο ξένο μπλογκ. Σου απευθύνομαι προσωπικά ως συνομιλητής, όπως θα έλεγα σε κάποιον μιας φυσικής παρέας «το ‘χεις ξαναπεί δέκα φορές» ή «άλλο λέγαμε» ή «νισάφι πια με τα κατορθώματά σου» ή «ό,τι και να πούμε, εσύ το γυρνάς στο ΧΨΩ» ή οτιδήποτε ανάλογο. Σ’ αυτό το πλαίσιο, επαναλαμβάνω την έκκληση να βάλεις ένα χεράκι.

  205. Γς said

    Πάμε για ύπνο;

    Νά’ χουμε να αναρτήσουμε και κανένα όνειρο.

    Φτάνει ν’ ναι τίποτα της προκοπής.

    Καληνύχτα

  206. Μπούφος said

    Εμένα μου αρέσουν τα ερωτικά όνειρα, δεν το κρύβω. Αλλά σχεδόν δεν τα βλέπω ποτέ! ;-(

  207. Γς said

    212:

    Αγάπες και λουλούδια; Ή τίποτα τσόντες και τέτοια;

  208. sarant said

    199 Οπότε δεν θα μπορούν να τους μεμφθούν ότι τα κάνουν όλα για τν καρέκλα!

  209. Μαρία said

  210. Sarant said: «ασθμαίνοντας και παλεύοντας ανάμεσα σε φούριους ανέμους των 100-110 χλμ./ώρα. Τι είναι όμως οι «φούριοι» άνεμοι; Υποθέτω πως είναι ασυναίσθητος αγγλισμός, προσπάθεια να μεταφερθεί το furious και με επιρροή από το «ούριοι άνεμοι»»

    «Νάτος κι έρχεται με φούρια και με κουστουμιά καινούργια», λεει ένα παλιό τραγούδι (του Τσιτσάνη, αν δεν κάνω λάθος). Φούρια=βιασύνη αλλά και ορμή. Και φούριος, φουριόζος ο βιαστικός, ο ορμητικός (ίδε και 8, 158)

  211. sarant said

    Φουριόζος υπάρχει και σημαίνει βιαστικός, ορμητικός όπως λες. Φούριος δεν ξέρω να υπάρχει.

  212. Κάποιος να πει με τρόπο στον Κούλη πως ο γέρο Τζο δεν είναι πλέον αντιμπρόεδρας

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: