Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Αύριο ψηφίζουν στο Λονδίνο

Posted by sarant στο 7 Ιουνίου, 2017


Δεν είναι σκοπός του ιστολογίου να σας ενημερώνει για τις εκλογικές αναμετρήσεις στον πλανήτη γενικά ή έστω στην Ευρώπη ειδικότερα. Εκλογικά άρθρα βάζουμε κυρίως για τις εγχώριες εκλογές, αν και πρόσφατα είχαμε επίσης αφιερώσει ένα άρθρο στις προεδρικές εκλογές της Γαλλίας. Σήμερα όμως κάνουμε μια εξαίρεση, ίσως επειδή οι αυριανές αγγλικές εκλογές είναι αρκετά ιδιόμορφες.

Και στη Γαλλία ψηφίζουν, παρεμπιπτόντως, αλλά όχι αύριο -την Κυριακή που μας έρχεται και την επόμενη, 11 και 18 του μήνα, διότι οι Γάλλοι ακολουθούν την πεπατημένη ενώ οι Βρετανοί (όπως και οι Ολλανδοί) επιμένουν να διοργανώνουν τις εκλογές τους σε εργάσιμη μέρα.

Στη Γαλλία ψηφίζουν περίπου υποχρεωτικά, θα λέγαμε, αφού στο ημιπροεδρικό γαλλικό σύστημα οι προεδρικές εκλογές σχεδόν πάντοτε ακολουθούνται από βουλευτικές, τον δε πρωθυπουργό τον ορίζει ο πρόεδρος -κι έτσι, μετά την εκλογή του Μακρόν τον περασμένο μήνα ακολουθούν τώρα οι βουλευτικές εκλογές, όπου από τις σφυγμομετρήσεις φαίνεται πως το κόμμα του νέου προέδρου, παρότι νεοπαγές, καταφέρνει να εξαργυρώσει την αποδοχή του ηγέτη του και βρίσκεται κοντά στο να αποκτήσει όχι απλώς σημαντική εκπροσώπηση, όπως ήταν οι αρχικές του βλέψεις, αλλά πιθανώς και αυτοδύναμη πλειοψηφία. Το κατορθώνει αυτό κυρίως κονιορτοποιώντας το σοσιαλιστικό κόμμα, ενώ η πέραν των σοσιαλιστών Αριστερά (Μελανσόν και κομμουνιστές) παρόλο που δεν μπόρεσε να καταλήξει σε πανεθνική συνεννόηση και ενιαία ψηφοδέλτια, θα καταφέρει μάλλον, χάρη σε τοπικές συμφωνίες και αμοιβαίες υποχωρήσεις, να αυξήσει τον (πολύ χαμηλό πάντως) αριθμό των βουλευτών της. Η άκρα δεξιά του Εθνικού Μετώπου της Λεπέν, εξαιτίας και του εκλογικού συστήματος (μονοεδρικές με δύο γύρους) που ευνοεί τις συμμαχίες, δύσκολα θα βγάλει περισσότερους από 10-15 βουλευτές -στους 577 που έχει η γαλλική Εθνοσυνέλευση.

Παρασύρθηκα με τη Γαλλία όμως, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο ψηφίζουν αύριο -και μάλιστα μια κι έξω, σε έναν γύρο, και πάλι σε μονοεδρικές περιφέρειες. Η απερχόμενη πρωθυπουργός, η Τερέζα Μέι των Συντηρητικών, προκήρυξε πρόωρες εκλογές δήθεν για να προσέλθει στις σκληρές διαπραγματεύσεις για το Μπρέξιτ αναβαπτισμένη σε νωπή λαϊκή εντολή, στην πραγματικότητα για να εκμεταλλευτεί τις εσωτερικές διχόνοιες των Εργατικών και την έντονη αμφισβήτηση του Τζέρεμι Κόρμπιν από τη δεξιά πτέρυγα του κόμματος (οι δεξιές πτέρυγες, όταν χάνουν τις εσωκομματικές εκλογές, εκνευρίζονται πολύ) και να καταγάγει συντριπτική νίκη, δεδομένου ότι ήλπιζε να απορροφήσει τις περισσότερες ψήφους του ακροδεξιού Ukip.

Ωστόσο, χάρη στην πολύ καλή προεκλογική εκστρατεία των Εργατικών και στα αλλεπάλληλα λάθη των Συντηρητικών, η δημοσκοπική ψαλίδα άρχισε να κλείνει, σε σημείο που οι Συντηρητικοί (που είχαν άνετη αυτοδυναμία στη Βουλή που διαλύθηκε) όχι μόνο να μην έχουν πιθανότητες να αυξήσουν τις έδρες τους αλλά να κινδυνεύουν και με απώλεια της αυτοδυναμίας. Αν αναδειχθεί Κοινοβούλιο χωρίς πλειοψηφία, hung Parliament που το λένε οι Αγγλοι, θα είναι πανωλεθρία για τους Συντηρητικούς και προσωπικός θρίαμβος του Κόρμπιν. (Σχετικά με τον Κόρμπιν, δείτε ένα άρθρο του βουλευτή και φιλόσοφου Κώστα Δουζίνα, που ειναι βαθύς γνώστης της αγγλικής πραγματικότητας).

Για εκεί πήγαινε το πράγμα, όταν ήρθε το τρομοκρατικό χτύπημα στη γέφυρα του Λονδίνου, το δεύτερο μετά το μακελειό στο Μάντσεστερ. Υπήρξαν σκέψεις για αναβολή των εκλογών, αλλά τελικά απλώς σταμάτησε για μια-δυο μέρες η προεκλογική εκστρατεία.

Θα επηρεάσουν τα τρομοκρατικά χτυπήματα το εκλογικό αποτέλεσμα; Και σε ποια κατεύθυνση; Εκ πρώτης όψεως, οι Συντηρητικοί θα ωφεληθούν. Αφενός επειδή κάθε έκτακτη κατάσταση λίγες μέρες πριν από εκλογές βοηθάει τους απερχόμενους -είτε επειδή προκαλεί ανακλαστικά συσπείρωσης είτε επειδή τα μέσα ενημέρωσης προβάλλουν αναγκαστικά την ηγεσία της χώρας που απευθύνει μηνύματα ενότητας ή παίρνει μέτρα ανακούφισης: αυτό το είδαμε π.χ. στην επανεκλογή του Σρέντερ το 2002 μετά τις πλημμύρες ή, για να μην πάμε μακριά, στη νίκη του Κ. Καραμανλή το 2007 μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές. (Υπάρχει όμως και το αντιπαράδειγμα, της ήττας του Ραχόι στην Ισπανία αμέσως μετά το τρομοκρατικό χτύπημα του 2004, όταν οι ψηφοφόροι τιμώρησαν τη χονδροειδή προσπάθεια του κυβερνητικού κόμματος να χρεώσει το μακελειό στην ΕΤΑ).

Ο δεύτερος παράγοντας υπέρ της Τερέζας Μέι είναι ότι, κακά τα ψέματα, όταν έρχονται στο προσκήνιο ζητήματα ασφάλειας πολλοί αναποφάσιστοι ψηφοφόροι στρέφονται προς τα δεξια επειδή θεωρούν ότι η δεξιά, πιο σκληρή σε θέματα καταστολής και λιγότερο προσεχτική σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, είναι αποτελεσματικότερη. Ωστόσο, οι Συντηρητικοί κατηγορούνται ότι επί των ημερών τους έγιναν πολλές περικοπές θέσεων στην αστυνομία. Κι έπειτα, υπάρχει η ελπίδα, όπως το διατυπώνει ο Δουζίνας, να επικρατήσουν το φλέγμα και η στωικότητα του βρετανικού λαού -όπως φαίνεται στη φωτογραφία που έγινε ιότροπη, με τον θαμώνα της παμπ που τρέχει μεν να σωθεί μετά το τελευταίο χτύπημα, αλλά χωρίς να χύσει σταγόνα από το ποτήρι μπίρα που κρατάει!

Πάντως, όποιο και να είναι το αποτέλεσμα των εκλογών, η Δυτική Ευρώπη έχει ανεπαισθήτως -μετά τα χτυπήματα του Σαρλί Εμπντό, ας πούμε- περάσει σε μια νέα εποχή όπου τα λιγότερο ή περισσότερο πολύνεκρα τρομοκρατικά τζιχαντιστικά χτυπήματα εναντίον πλήθους δεν είναι πια κάτι το αδιανόητο ή το μεμονωμένο αλλά τείνουν να γίνουν κομμάτι της καθημερινής ζωής.

Φυσικά, η λύση δεν είναι στην περισσότερη αστυνόμευση, διότι δεν επαρκεί το προσωπικό της αστυνομίας για τη φύλαξη και την επιτήρηση όλων των χώρων όπου συναθροίζεται κόσμος. Στη συναυλία που έγινε στο στάδιο του Μάντσεστερ στη μνήμη των θυμάτων της τρομοκρατικής επίθεσης που είχε σημειωθεί πριν λίγες μέρες στην πόλη στο ίδιο στάδιο εφαρμόστηκαν, διάβασα, δρακόντεια μέτρα ασφαλείας, με πολλαπλούς ελέγχους, ενώ ένα ελικόπτερο της αστυνομίας έκανε βόλτες πάνω από το στάδιο. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνεται σε κάθε συναυλία, δεν μπορεί να γίνεται σε κάθε γήπεδο ποδοσφαίρου, σε κάθε σημείο όπου μαζεύεται κόσμος. Κάποια γενικά μέτρα μπορούν να παρθούν αλλά η φύλαξη των πάντων είναι αδύνατη -ήδη ο προϋπολογισμός της Γαλλίας δοκιμάζεται από τα πρόσθετα μέτρα ασφαλείας.

Μια και ανέφερα τη Γαλλία, θα προσέξατε ότι χτες, στο καλύτερα φυλασσόμενο σημείο της γαλλικής πρωτεύουσας ένας σαραντάχρονος Αλγερίνος φοιτητής επιτέθηκε με σφυρί σε περίπολο αστυνομικών, τραυματίζοντας τον έναν, πριν τον πυροβολήσουν οι άλλοι και τον ρίξουν κάτω σοβαρά τραυματισμένο. Η επίθεση λοιπόν «απέτυχε», αφού σχεδόν δεν υπήρξαν θύματα; Από μια άποψη νομίζω ότι πέτυχε να σταλάξει στις καρδιές όλων -όχι μονάχα στο Παρίσι ή στη Γαλλία αλλά σε ολη την Ευρώπη, λίγο περισσότερη ανασφάλεια, φόβο, μίσος, παραίτηση.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η λύση είναι να χτυπηθούν τα αίτια, είτε πρόκειται για την περιθωριοποίηση των φτωχών μεταναστών δεύτερης και τρίτης γενιάς στα προάστια των μεγαλουπόλεων, είτε για τους πολέμους που ανακινεί και διεξάγει η Δύση στις αραβικές και μουσουλμανικές χώρες, είτε για την προκλητική ανοχή που δείχνει στο σαουδαραβικό καθεστώς. Ωστόσο, το τζίνι έχει ήδη βγει από το μπουκάλι και το χτύπημα των αιτίων δεν φέρνει αποτέλεσμα παρά μακροπρόθεσμα.

Σε συνδυασμό με την προσφυγική/μεταναστευτική κρίση, φοβάμαι πως δημιουργούνται οι αντικειμενικές συνθήκες για μια μετατόπιση του εκλογικού σώματος των χωρών της Ευρώπης προς συντηρητικότερες κατευθύνσεις, και όχι μόνο στις χώρες που έχουν ήδη πληγεί, χωρίς βέβαια αυτό να εξασφαλίζει καν την εξάλειψη των τρομοκρατικών χτυπημάτων. Και αυτό αφορά φυσικά και τη χώρα μας, και όχι μόνο ως χώρα υποδοχής προσφύγων. Όχι, δεν βλέπω κάποια λύση, εύχομι όμως να κάνω λάθος.

Κι ας δούμε και τι θα ψηφίσουν αύριο στο Λονδίνο.

 

Advertisements

218 Σχόλια to “Αύριο ψηφίζουν στο Λονδίνο”

  1. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    Mια μικροδιόρθωση Νικοκύρη. «της ήττας του Ραχόι στην Ισπανία αμέσως μετά το τρομοκρατικό χτύπημα του 2004, όταν οι ψηφοφόροι τιμώρησαν τη χονδροειδή προσπάθειά του να χρεώσει το μακελειό στην ΕΤΑ»
    Δεν ήταν του Ραχόι η πατάτα, αλλά του κολοσσού Αθνάρ… (ναι. ο ίδιος που είχε πει το θρυλικο «Εσπάνια βα μπιέν»…)

  2. Γιατί η Ευρωπαϊκή Χρηματοπιστωτική Δικτατορία θα συνεχίσει να στραγγαλίζει την Ελλάδα τουλάχιστον ως το 2019

    … και πως συνδέεται αυτό περισσότερο με τις Βρετανικές, παρά με τις Γερμανικές εκλογές

    http://bit.ly/2s9VxkE

  3. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    Απ’αυτα που ακούω στο BBC μάλλον «μιά ή άλλη» θα εξαργυρώσουν Τόρηδες και Λέημπορς από τα χτυπήματα της αραπιάς. Ο Κόρμπιν κατηγορείται ότι ήθελε να μειώσει τον αριθμό των μπατσων. Η μικρή Τερήζα θα πληρώσει το ότι ο ένας από τιυς μακελάρηδες του Λονδίνου είχε εμφανιστεί πέρσι σε ντοκιουμένταρυ στην τηλεόραση να τουρλοκωλιάζεται με άλλους σε πάρκο του Λονδίνου με τα λάβαρα του Ισλαμικού κράτους…,αλλά οι αρχές αγρόν ηγόρασαν.
    Σκατοκατάσταση γενικώς, που μάλλον θα οδηγήσει (αν και υπάρχουν έντονς φωνές αντίρησης. Οι Εγγλέζοι δεν αλλάζουν έτσι εύκολα την παράδοσή τους) στο να εξοπλιστούν οι εγγλέζοι μπάτσοι, που πραδοσιακά είναι άοπλοι.

  4. cronopiusa said

    Only you can rid us of this useless UK political system. Go vote! – video

    Καλή σας μέρα!

  5. spiral architect 🇰🇵 said

    Nα εξοπλιστούν οι εγγλέζοι μπάτσοι; Why?

  6. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολυ για τα πρώτα σχόλια!

    1: Η πρόταση είναι σωστή κατά το πρώτο σκέλος: ο Ραχόι ηττήθηκε στις εκλογές, διότι ο Αθνάρ δεν κατέβαινε ξανά.

  7. ChrisMaGR said

    Καλημέρα,
    Μια διόρθωση: Η συναυλία της Κυριακής στο Μάντσεστερ έγινε σε διαφορετικό χώρο. Η επίθεση έγινε στη Manchester Arena, ενώ η συναυλία που ακολούθησε στο Old Trafford Cricket Ground.
    Όσον αφορά τις γαλλικές εκλογές, οι βουλευτικές μετά τις προεδρικές εκλογές είναι κάτι που συνηθίζεται, αλλά δεν είναι κανόνας. Ο νέος Πρόεδρος έχει τη δυνατότητα να διαλύσει τη Βουλή και να προκηρύσσει εκλογές όταν δεν έχει πλειοψηφία στη Βουλή.
    Όλα αυτά τα έμαθα στο μακρινό 1989, στα πλαίσια των εξετάσεων για πτυχίο γλωσσομάθειας. Αν δεν θυμάμαι καλά, ή έχουν αλλάξει τα πράγματα, ας με διορθώσει κάποιος.

  8. cronopiusa said

  9. spiral architect 🇰🇵 said

    Απλά θεούλης:
    «Fuck you, I’m Millwall!«΅

    Οι οπαδοί της Μίλγουολ (ομάδας του ανατολικού Λονδίνου κάτι σα το δικό μας τον Ατρόμητο Περιστερίου) αποκαλούνται και «λιοντάρια».
    (και του Ατρόμητου «Φενταγίν») 😀

  10. Jimakos said

    Το καλύτερο βίντεο που είδα αναφορικά με τα περιστατικά στο Λονδίνο, είναι του Τζον Όλιβερ, κι ειδικά από το 1.45 κ μετά.

  11. LandS said

    Πέρσι λέγαμε ότι οι μισοί συντηρητικοί, οι Γιουκιπικοί και ένα τροτσκιστικό γκρουπούσκουλο μικρότερο της ΔΕΑ δεν φτάνουν για πείσουν τους Βρετανούς για το Μπρέξιτ. Όμως ο Δουζίνας, ένας αντι-μααστριχτιανός αλλά σταθερός υπερασπιστής της Ενωμένης Ευρώπης, προειδοποιούσε ότι αυτό είχε ήδη συντελεστεί (ως αντίδραση στον καταστροφικό μερκελισμό) και οι πιθανότητες για νίκη του Μπρέξιτ ήταν μεγάλες.
    Φέτος λέει ότι ο Κόρμπιν έφτασε στο κατώφλι του 10 της οδού Ντάουνινγκ! Για, πάνω κάτω, τους ίδιους λόγους που το Δημοψήφισμα έβγαλε Μπρέξιτ (Δημόσια Υγεία-Ασφάλιση-Δωρεάν Παιδεία)
    Επίσης τέτοιο partisanship στα ρεπορτάζ των εκλογών από τη Γκάρντιαν, σα το φετινό, δεν έχω ματαδεί.
    Λέτε;

  12. giorgos said

    «Ουδέν κακόν άμιγές καλού» …Ενα άναγκαστικό προστάδιο πού θά περάση ή δυτική Εύρώπη πρό αύτής τής όλοκλήρωσης θά είναι άκριβώς ό …έθνικοσοσιαλισμός .Είναι ή άναγκαστική τάξη πραγμάτων πού άπορρέει άπό τήν ίδεολογία τής «εύμάρειας» καί τών «οίκονομικών θαυμάτων» ! ….http://katotokerdos.blogspot.gr/2009/06/1.html#more

  13. LandS said

    Τι σας έλεγα;

    https://www.theguardian.com/politics/commentisfree/video/2017/jun/07/britain-transformed-election-what-on-earth-is-going-on-video

  14. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    9. Toν ρώτησαν αν η γενναιότητά του ήταν προϊον «ευεξιας» και είπε «Μπα. 4-5 πάιντς είχα πιεί μόνο»… 😆 😆

  15. LandS said

    Τι σας έλεγα; (ξανά)

    https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/jun/07/for-the-many-not-the-few-asks-voters-to-see-the-world-differently-it-could-work

    9. Εντάξει δεν τα είχε πιει μονορούφι. Αν και κάτι τύποι σα και αυτόν κάνουν διαγωνισμό ποιος θα κατεβάσει πρώτος ένα γαλόνι και εξακολουθούν να στέκονται όρθιοι.

  16. ChrisMaGR said

    14. Τα 4-5 πάιντς σημαίνουν ότι ήταν στα μισά του στόχου του για εκείνη τη βραδιά!

  17. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    16. Ε ναι! Μισά με το που είχε τελειώσει το ματς Ρεαλ-Γιούβε , και δεν ήθελε τουλάχιστον άλλο τόσο για την ανάλυση του ματς μετά; 🙂

  18. sarant said

    7 Μερσί για τη διόρθωση, την έκανα.
    Για τη Γαλλία έκανα μια τροποποίηση, πάντως από το 1981 και μετά μόνο οι προεδρικές εκλογές του 1995 δεν ακολουθήθηκαν απο βουλευτικές

  19. spiral architect 🇰🇵 said

    Αυτά που ήθελαν τα πέτυχαν:
    – Ο Ιερεμίας κουβαλάει το άγος του Μπλερ για την εισβολή στο Ιράκ με πρόσχημα τα όπλα μαζικής καταστροφής. Γι’ αυτό παρέα με την αυτοαπαξίωση της ευρωπαϊκής σοσιαλδημοκρατίας είναι χαμένος από χέρι.
    – Για το παραπάνω, βγαίνει χαλαρά η ασχημομούρα άνευ αγώνος και χωρίς θέσεις. Αυτή η ίδια που το κόμμα της χρηματοδοτούσε έμμεσα ή άμεσα τους Ίσιδες και τις κάθε λογής «αραβικές άνοιξες» που κατέληξαν σε στυγνές δικτατορίες με ηγεσίες υποκείμενες στη Δύση.
    – Η πολυπολιτισμική κοινωνία έγινε ουτοπία. Οι κοινωνικές αντιθέσεις οπλίζουν χέρια, που δεν έχουν τίποτα να χάσουν ζώντας την ένδεια μέσα στο σπίτι τους ή/και παραδίπλα. Καμιά σκέψη για ταξικότητα απ’ τους άνεργους μετανάστες.
    – Για το παραπάνω οι μηχανές παραγωγής οπλών συνεχίζουν δουλεύουν ακατάπαυστα. Business as usual, δηλαδή. 😉
    – Ο φόβος διαχύθηκε παντού. Όχι μόνο θα σκέφτεσαι να πας Λονδίνο ή Παρίσι, αλλά πια κοιτάς με φόβο το μελαψό που μπαίνει με το σακίδιο στο βαγόνι του μετρό στο Περιστέρι. Αυτό θέλουν ακόμα κι εδώ.

    Το επόμενο βήμα θα είναι το ερώτημα: «Θέλετε ελευθερία ή περισσότερη αστυνόμευση;»
    Εσείς τι θα διαλέγατε;
    (όχι ότι συμφωνώ βέβαια, αλλά ποιος μ’ ακούει;)

  20. spiral architect 🇰🇵 said

    Φρέσκα ζεστά κουλούρια! Πυροβολισμοί στο ιρανικό κοινοβούλιο και στο μαυσωλείο του Χομεϊνί (upd)

  21. Pedis said

    Κι έπειτα, υπάρχει η ελπίδα, όπως το διατυπώνει ο Δουζίνας, να επικρατήσουν το φλέγμα και η στωικότητα του βρετανικού λαού -όπως φαίνεται στη φωτογραφία που έγινε ιότροπη, με τον θαμώνα της παμπ που τρέχει μεν να σωθεί μετά το τελευταίο χτύπημα, αλλά χωρίς να χύσει σταγόνα από το ποτήρι μπίρα που κρατάει!

    Η σκηνή δεν εμπίπτει στο φλέγμα αλλά στην αρρώστια και στο βίτσιο. Μην και χάσει σταγόνα. Μέχρι και νόμος υπάρχει που ορίζει πώς πρέπει να γεμίζει, λόγος υγρού και αφρού, η πίντα.

    Νικοκύρη, εγώ «προτιμώ» συντηρητικούς από «αριστερούς». Να μην το ξεφτιλίσουν άλλο το όνομα. Ας αφήσουν να υπάρξει η ελπίδα, μπας και ξεχαστεί το χάλι τους, σε καμιά εκατοστί χρόνια.

  22. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    19. Spiral, σωστά και σοφά τα λες ,αλλά έχω μια μικρή ένσταση στο «Οι κοινωνικές αντιθέσεις οπλίζουν χέρια»
    Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι οι κοινωνικές αντιθέσεις μόνο. Θέλω να πώ ,δεν κάνει να βγάζουμε λάδι τη θρησκεία και για «όλα φταίει η περιθωριωπίοιηση των «σκούρων» και η κακιά ιμπεριαλιστική Δύση». Και οι Ινδοί και οι Μπαγκλαντεσιανοί και οι μαύροι Αφρικάνοι και οι Κύπριοι ακόμη! είναι «σκούροι» στην Αγγλία (κι αν έχουν γευτεί κι αυτοί όλοι τον εγγλέζικο ιμπεριαλισμό στο πετσί τους!), αλλά δεν έγιναν τρομοκράτες.
    Και στο φινάλε, υπόρρητος-ξευπόρρητος ρατσισμός, όλοι επίσημα είναι Αγγλοι πολίτες και είχαν ίδια δικαιώματα σε μια πολυπολιτισμική και ανεκτική κοινωνία που η υπόλοιπη Ευρώπη (ακόμα και η Γαλλία) δεν έχει δει ποτέ!
    Η συγκεκριμένη θρησκεία είναι ένα αδιάκοπο μαρτύριο και μια συνεχής βιωματική ομολογία μίσους και πόρωσης. Ένα πλυντήριο εγκεφάλων που δε βγαίνει ποτέ από την μπρίζα. Κάθε «κέντρο ισλαμικών σπουδών» (πλούσια χρηματοδοτούμενα από τους υποκριτές του Κόλπου) είναι μια εστία ψυχικής ανωμαλίας του χειρίστου είδους. Μην κοροιδευόμαστε τώρα.

  23. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα !
    Άσχετη παρέμβαση, link το θέμα της Έκθεσης των Πανελλαδικών (που βέβαια, η Έκθεση διαφέρει πολύ από την εποχή τη δική μας…)
    http://www.newsbomb.gr/images/news/2017/06/07/them_glo_gen_c_hmer_170607.pdf
    Στο Β.3, αν προσέξετε, ζητείται η αντικατάσταση κάποιων λέξεων σε φράσεις, ώστε να μην αλλάζει το νόημα :
    – Η επιστήμη ως αέναος αγώνας του ανθρώπου.
     η επιστήμη παραμένει προσηλωμένη στην κατάκτηση της
    γνώσης.
     Η προώθηση των φυσικών επιστημών και η έκρηξη της
    τεχνολογίας […] εγείρουν απορίες.
     το άγχος και η αγωνία αλλοτριώνουν […] την πνευματική
    ολοκλήρωση των ανθρώπων.
     κάθε επιστημονικό επίτευγμα […] θα αποβεί […]
    καταστρεπτικό.

    Θα είχε πλάκα να κάναμε την προσπάθειά μας κι εμείς (για 5/105 μονάδες). Διαβάζοντας και τις φράσεις ολοκληρωμένα, προτείνω (τίμια, χωρίς google), δημιουργώντας και κάποιο ύφος στο κείμενο, «ακατάπαυστος», «ταγμένη», «γεννούν (sic)», «αλλοιώνουν», «ολέθριο».

  24. Avonidas said

    Καλημέρα.

    …και τι μας νοιάζει εμάς τι θα γίνει στη Βρετανία; Σάμπως Ευρώπη είναι; 😛

  25. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    19
    – Ο φόβος διαχύθηκε παντού. Όχι μόνο θα σκέφτεσαι να πας Λονδίνο ή Παρίσι, αλλά πια κοιτάς με φόβο το μελαψό που μπαίνει με το σακίδιο στο βαγόνι του μετρό στο Περιστέρι. Αυτό θέλουν ακόμα κι εδώ.

    Αυτό είναι το βασικό.

    23 Καλή προσπάθεια. Και καλά θέματα.
    Ωραίο το ταγμένη, δεν το είχα σκεφτεί.
    Στο γ θα έβαζα προκαλούν, πιο απλά.

  26. Πάνος με πεζά said

    Εγώ αυτόν τον Σκαλκέα (συγγραφέα του κειμένου της Έκθεσης) πού τον ξέρω; Ένας διάσημος καρδιολόγος δεν είναι; Γνωστός από περιπέτεια υγείας πολιτικού;

  27. Avonidas said

    τα λιγότερο ή περισσότερο πολύνεκρα τρομοκρατικά τζιχαντιστικά χτυπήματα εναντίον πλήθους δεν είναι πια κάτι το αδιανόητο ή το μεμονωμένο αλλά τείνουν να γίνουν κομμάτι της καθημερινής ζωής

    Και της ερευνητικής ζωής. Μας τα χει ζαλίσει η Φαμπιόλα του CERN, με τα email «εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στα αθώα θύματα του [συμπληρώστε τοποθεσία του πιο πρόσφατου τρομοκρατικού χτυπήματος]»

    Κάποτε έβγαινε και καμιά ανακοίνωση για φυσική, τώρα πάπαλα.

  28. cronopiusa said

  29. 26 Ναίσκε

    http://news247.gr/eidiseis/koinonia/paideia/grhgorios-skalkeas-o-giatros-poy-epese-ws-thema-stis-panellhnies.4709605.html

  30. ένας σαραντάχρονος Αλγερίνος φοιτητής
    —-
    Είχε λοιπόν δίκιο η Αννούλα ότι οι αιώνιοι φοιτητές είναι πρόβλημα 🙂

    Από την προσωπική μου τουλάχιστον πρόσφατη εμπειρία, νομίζω ότι σε μια πραγματικά μεγάλη πόλη όπως το Λονδίνο ή το Παρίσι ο φόβος ξεχνιέται. Μπορεί να φοβάται κάποιος να πάει, αλλά έτσι και πάει (και μείνει λίγο παραπάνω) δεν φοβάται παραπάνω από το να τον πατήσει ξερωγώ ένας μεθυσμένος οδηγός. Έχουμε δηλαδή πολύ ακόμα μέχρι να φτάσουμε τον καθημερινό αντίστοιχο φόβο σε μια πόλη της Μέσης Ανατολής ας πούμε.

  31. Πάνος με πεζά said

    @ 26 : Ναι, 90 χρονών πλέον ο Γρηγόρης Σκαλκέας του θέματος των εξετάσεων.

  32. Πάνος με πεζά said

    Τουλάχιστον, Σκύλε, δώσαμε διαφορετικά links ! 🙂

  33. Πάνος με πεζά said

    Και, ρε παιδί μου, πόσο χαζό να γράφεις «ο γιατρός που «έπεσε» ως θέμα στις εξετάσεις», αντί του απλού «ο γιατρός που «έγραψε» το θέμα των εξετάσεων»;
    Τι να πω με αυτή την ιντερνετική δημοσιογραφική γλώσσα, πια…

  34. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    «Έχουμε δηλαδή πολύ ακόμα μέχρι να φτάσουμε τον καθημερινό αντίστοιχο φόβο σε μια πόλη της Μέσης Ανατολής ας πούμε.»

    Τι πα να πει αυτό Δύτη; Ότι για τον καθημερινό αντίστοιχο φόβο σε «μια» (στις περισσότερες πάντως -ειδικά τις πλούσιες- θα αισθανόμουν πολύ ασφελέστερος απ την Αθηνα ,ας πούμε…) πόλη της Μ.Ανατολής ευθύνονται τα κοριτσάκια του Μάντσεστερ ή ο μπάρμπας στην πάμπ;
    Δε σε πιάνω.

  35. 30 Δύτη, σκέψου όμως ότι στο Τορίνο ποδοπατήθηκαν 1000τόσοι όταν έσκασε ένα βαρελότο ανάμεσα στον κόσμο που παρακολουθούσε τον τελικό. Αυτό είναι τρόμος.

    32 Πάνο ❤

    33 ❤ ❤

  36. spiral architect 🇰🇵 said

    Κόψε τη χρηματοδότηση στους θρησκόληπτους μουσάτους, να δούμε άμα θα ξανασηκώσουν κεφάλι.
    Αλλά δεν κόβεται. Ο λόγος περιγράφεται εποπτικά παρακάτω:

    Γι’ αυτό ο Άσαντ είναι «αιμοσταγής δικτάτορας».

  37. Pedis said

    Κάφροι λόγω θρησκείας. Φανερό. Μπανάλ.

    Ακόμη στα εκατοντάδες εκατ. μουσουλμάνων στη Μ. Ανατ. και στη Β.Αφρική θα βρεθούν μερικές χιλιάδες που θα γίνουν καρακάφροι και δολοφόνοι, κι αν δεν είναι για κοινωνικούς λόγους, ακόμη και που την έχουν δει θρησκευτικώς, μάρτυρες, φτάνει και περισσέυει να πάρουν στο λαιμό τους καμιά εκατοστή τη φορά για τη δόξα του Αλλάχ.

    Τώρα, οι «αποδώ» που αποφασίζουν να ξεπαστρέψουν κόσμο και κοσμάκη ορθολογιστικά, αφανάτιστα, σπέρνουν τον τρόμο καθημερινά σε εκατόμμυρια κοσμάκη, τους έχουν «απορρυθμίσει την καθημερινότητα» να το πούμε φλεγματικά, τι είναι;

    Δεν είναι κάφροι και δολοφόνοι;

    Οι παράλλοι που πατάνε τα κουμπάκια δεν είναι κάφροι;

    Να ‘ναι επειδή είναι χριστιανοί;

    Και τόσοι και τόσοι που υποστηρίζουν και ψηφίσουν τους ορθολογιστές αρχικάφρους ή βρίσκουν δικαιολογίες τι είναι, καλά και μυαλωμένα ανθρωπάκια που θέλουν να ζουν με ειρήνη και ασφάλεια, τι ειναι του λόγου τους;

    —-

    Καλά το έθεσες Δύτη, αλλά πού;

    —-

    κάφροι μουσουλμάνοι φανταζομαι υπηρχαν κατά χιλιάδες και πριν από δέκα, είκοσι χρόνια και βάλε. Πώς και δεν την είχαν δει μάρτυρες τότε; Δεν θα ήταν ακόμη πιστοί και καλοί μουσουλμάνοι, μάλλον …

  38. Λ said

    Καλημέρα, διαφωνώ με τον σπάιραλ ότι ο Κορμπ χρεώθηκε την απόφαση του Μπλερ για τον πόλεμο στον Κόλπο. Ο ιδιος εξ αρχής εκφράστηκε κατά του πολέμου αυτού. Γιατί να τον χρεωθεί; Αντίθετα μάλιστα αφού ο Μπλερ πολέμησε τον Κορμπ όσο κανείς, μονο να κερδίσει μπορούσε.
    Παρακολουθώ τις εκλογές κυρίως μεσω συμβίου και γελώ πολύ με τη Μέη που 3 μέρες μετά τη ανακοίνωση του εκλογικού προγράμματος της αναγκάστηκε να το αποσύρει. Προέβλεπε πχ για το λεγόμενο φόρο ανοίας (dementia tax). Όταν δηλαδή ξοδευτεί ένα ποσό και πέρα από το εθνικό συστημα υγείας για τη φροντίδα ασθενών που πάσχουν από άνοια η κυβέρνηση θα δικαιούται να τους πάρει το σπίτι. Απώθησε έτσι ενα μεγάλο αριθμό βέβαιων ψηφοφόρων καθώς οι περισσότεροι υπερήλικες είναι εκ φύσεως συντηρητικοί και ψηφιζουν συνήθως τόρι.

  39. 34 Όχι, βασικά είπα απλά ένα δικό μου συμπέρασμα, την αίσθηση που είχα τέλος πάντων, και σε ένα δεύτερο επίπεδο σκέφτηκα το πόσο μακριά είμαστε από την καθημερινή φρίκη στην Τρίπολη ή το Χαλέπι. Αν θες να το προεκτείνουμε, να σου πω ότι είναι σαν να γκρινιάζουμε για τα οικονομικά χάλια μας τα τελευταία χρόνια (δικαίως), αλλά να έχουμε συναίσθηση του τι σημαίνει η αντίστοιχη φτώχεια στη Μποτσουάνα φερειπείν (και ποια είναι η σχέση μεταξύ των δύο). Αυτό βέβαια δεν έχει καμία σχέση με το να πει κανείς ότι φταίει ο μπάρμπας, που είναι κι αυτός διπλό θύμα – εκτός αν δεχτούμε ότι ζούμε στο ομορφότερο πολίτευμα και οι λαοί έχουν πράγματι τους ηγέτες που τους αξίζουν (δεν το πιστεύω).
    Άλλο με εξέπληξε: στην Αθήνα δεν αισθάνεσαι ασφαλέστατος; Μήπως σε κυνηγάνε; :mrgreen:

  40. Λ said

    Εξ’ αλλου η Μέη είναι σαν το Μητσοτάκη που δεν μπορείνα μιλήσει εκ του προχείρου. Που να τα βάλει με το χαρισματικό Κόρμπυν. Παρ’όλα αυτά ελπίζω να κερδίσουν οι τόρι με μειωμένη όμως πλειψηφία. Οποιος κερδίσει τώρα θα χάσει σίγουρα τις επόμενες εκλογές αφού τα πράγματα δεν είναι καθόλου εύκολα με το Μπρέξιτ.

  41. Λ said

    στο 38 λάθος είπα υπερήλικες. Ηλικιωμένοι μάλλον θα έπρεπε να πω

  42. Pedis said

    έχει μαλλιάσει η γλώσσα του …

    Terror in Britain: What Did the Prime Minister Know?
    John Pilger

    http://johnpilger.com/articles/terror-in-britain-what-did-the-prime-minister-know

  43. Avonidas said

    #38. Όταν δηλαδή ξοδευτεί ένα ποσό και πέρα από το εθνικό συστημα υγείας για τη φροντίδα ασθενών που πάσχουν από άνοια η κυβέρνηση θα δικαιούται να τους πάρει το σπίτι.

    Και γιατί όχι κατευθείαν στο θάλαμο αερίων, ρε παιδιά; Τι μεσοβέζικα πράματα είναι αυτά; :-/

  44. Μεταφραστής said

    Στη Γαλλία ψηφίζουν περίπου υποχρεωτικά, θα λέγαμε, …

    7

    Από ό,τι θυμάμαι, η πρώτη φορά που έγιναν βουλευτικές μετά τις προεδρικές εκλογές στην Γαλλία ήταν όταν έγινε πρόεδρος ο Φρανσουά Μιτεράν. Ο Μιτεράν ήταν αριστερός και η βουλή ήταν κατά πλειοψηφία δεξιά. Έτσι δήλωσε δημόσια ότι δεν μπορεί να κυβερνήσει με αυτήν την βουλή και την διέλυσε για να γίνουν βουλετικές εκλογές. Αλλά οι Γάλλοι ψηφοφόροι ήταν διαφορετικής γνώμης και ψήφισαν πάλι κατά πλειοψηφία δεξιά βουλή. Έτσι ο Μιτεράν αναγκάστηκε να κυβερνάει με βουλή που δεν του άρεσε. Τότε άρχισε να χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στην πολιτική στην Γαλλία η γαλλική λέξη «cohabitation» που σημαίνει συγκατοίκηση. Δηλαδή έπρεπε να τα βρεί ο πρόεδρος με δεξιόστροφη βουλή και να μοιράζεται την εξουσία και όρισε δεξιό πρωθυπουργό. Η εξουσία του προέδρου στην Γαλλία είναι κατά πολύ ενισχυμένη συγκριτικά με άλλες χώρες.

    Αφού έκανε την αρχή ο Μιτεράν, από τότε συνηθίζεται, αν δεν αρέσει η σύνθεση της γαλλικής βουλής στον πρόεδρο της γαλλικής δημοκρατίας, να διαλύει την βουλή και να προκυρήσει βουλευτικές εκλογές.

    36
    Συμφωνώ. Το πρόβλημα όμως δεν είναι μόνο οι θρησκόληπτοι μουσάτοι, αλλά και η διεθνής μαφία πετρελαίου και φυσικού αερίου. Γι΄ αυτό έχουν γίνει τόσοι πόλεμοι και θα γίνουν πολύ περισσότεροι.

  45. leonicos said

    Γειά σου Λ. Σου τηλεφώνησα (απόπειρα)

    Η CIA λέει ότι το 2035 θα φοράμε τσαντόρ στην Αθήνα

  46. spiral architect 🇰🇵 said

    @19: Το επόμενο βήμα θα είναι το ερώτημα: «Θέλετε ελευθερία ή περισσότερη αστυνόμευση;»
    Kαι πριν αλέκτωρ λαλήσαι, η πρωθυπουργός των Συντηρητικών σημείωσε πως η Βρετανία οφείλει να κάνει περισσότερα για να περιορίσει τις κινήσεις φερόμενων ως εξτρεμιστών ακόμη και εάν δεν έχει επαρκή αποδεικτικά στοιχεία για να τους ασκεί ποινικές διώξεις.

  47. aftercrisis said

    Σήμερα τα φρέσκα νέα της τρομοκρατίας ήρθαν από χώρα εκτός «Δύσης». Τα «βαρελότα» σκάσανε στην Τεχεράνη. Στη βουλή και στο μαυσωλείο του «αιρεσιάρχη».
    Μήπως λοιπόν είναι πολύ «ιδεολογικές» (δηλαδή γεννήματα ψευδούς συνείδησης), κάποιες καθιερωμένες «αριστερές» πεποιθήσεις; Ότι αυτού του είδους η τρομοκρατία είναι – μόνον, κυρίως ή σε πολύ μεγάλο βαθμό – «απάντηση» στους πολέμους του Μπλερ και του Μπους Τζούνιορ ή αντίδραση περιθωριοποιημένων νεαρών ή σαραντάχρονων μουσουλμάνων από τις συνοικίες των δυτικών μητροπόλεων;
    Όταν τα γεγονότα δεν συμφωνούν με καθιερωμένες σκέψεις και πεποιθήσεις, ο δρόμος που έχει λογική και είναι διανοητικά έντιμος είναι σαφής: Σκέφτομαι πιό πολύ, πιό βαθιά, με πιό μεγάλη ένταση,φεύγω πιό μακριά από την πεπατημένη.

  48. Avonidas said

    #47. Εδώ και κάτι 10ετίες πεθαίνουν ανατιναγμένοι οι φουκαράδες εκτός «Δύσης», αλλά τα ξεφτιλισμένα ΜΜ»Ε» αγρόν ηγόραζαν…

  49. aftercrisis said

    Μαλώνουν και οι μουσουλμάνοι πρίγκηπες, βασιλείς και άλλοι ηγεμόνες στον Κόλπο.
    Σαν τους χριστιανούς ηγεμόνες μετά την θυροκόλληση στην εξώπορτα του Μητροπολιτικού Ναού της Βιτεμβέργης, ένα πράμα…
    Ας ελπίσουμε ότι δεν θα συμβούν και στις χώρες του Κόλπου γεγονότα όπως εκείνα που έφεραν το 1645 τον Σουηδικό στρατό (του ήδη σκοτωμένου «Λέοντα του Βορρά» Γουσταύου Αδόλφου Β’) μέχρι τις πύλες της Βιέννης.

  50. spiral architect 🇰🇵 said

    @38α: Λογικό, αλλά πιστεύεις ότι θα ψηφίσουν πολιτικούς που έχουν πια έξη στο ψέμα; Και το Κύπελλο Μουντιάλ να τους υποσχεθεί δεν τον ψηφίζουν. Η ρετσινιά του ψεύτη και του αναξιόπιστου δεν φεύγει.
    Και άλλοι είπαν ότι, θα σκίσουν μνημόνια, αλλά μας φόρτωσαν άλλα δυο … and still counting.
    Άστα, γιατί δικαιώνεις το Λάμπρο και θα’ χουμε άλλα ντράβαλα! 😳

  51. Κουνελόγατος said

    Άσχετο, όμως κάτι θυμάμαι πως δεν ισχύει.
    http://tvxs.gr/news/eyropi-eop/i-elliniki-leksi-poy-den-mporei-na-metafrastei

  52. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    44 Δεν θυμάσαι καλά. Στις εκλογές που έγιναν το 1981 μετά την εκλογική νίκη του Μιτεράν, το Σοσιαλιστικό Κόμμα νίκησε και πήρε αυτοδυναμία. Τότε η προεδρική θητεία ήταν επταετής ενώ η βουλή είχε πενταετία. Όταν ξαναέγιναν εκλογές, το 1986, νίκησαν οι κεντροδεξιοί και τότε είχαμε κοαμπιτασιόν.

  53. spiral architect 🇰🇵 said

    @44: Η μαφία του πετρελαίου και οι κυβερνήσεις που παίζουν το παιχνίδι των πρώτων δεν εμπλέκονται με αιματηρές δουλειές, γι’ αυτό και τα’ χουν αναθέσει απ’ ευθείας σε εργολάβο. 😉

  54. 53 Μιλώντας για αργολάβους http://www.thedrive.com/the-war-zone/11215/humanitarian-cargo-contractor-secretly-supported-u-s-spec-ops-in-yemen

  55. spiral architect 🇰🇵 said

    @53: Άλλωστε τη δουλειά του βαφτίσματος του κρέατος σε οψάριον την ξέρουν από παλιά:

    Άντε, μάζεψ’ τους τώρα.
    (ή μήπως όχι;) 😉

  56. spiral architect 🇰🇵 said

    @54: Πολύ χρήμα φίλε. Πολύ!

  57. Avonidas said

    #55. Από ακόμα πιο παλιά την ξέρουν:

  58. Γιάννης Ιατρού said

    Και να μην ξεχνάμε τα βασικά… Η τιμή του πετρελαίου/φυσικού αερίου επηρεάζουν ευθέως την Ρωσία και την Κίνα ο.ε.δ.

  59. Μεταφραστής said

    52
    Ναι, μάλλον έτσι ήταν. Δεν θυμάμαι καλά και δεν κοίταξα για πληροφορίες στο διαδίκτυο.

  60. aftercrisis said

    Μια γεύση «πραγματικής πραγματικότητας»:
    Qatar Investment Authority με τη θυγατρική της Qatar Holding 17. Η κρατική (δηλαδή της πριγκηπικής οικογένειας) εταιρία επενδύσεων του Κατάρ των 2 εκατομμυρίων. Ιδού που – μεταξύ πολλών άλλων – έχει επενδύσει τα κέρδη από το φυσικό αέριο (και τι διασπορά !!!)
    VW (17 % του μετοχικού κεφαλαίου της), Deutsche Bank (10 %, ο μεγαλύτερος μέτοχος), Hapag Lloyd (14 %), Harrods (100 %), Glencore (9 %, ο μεγαλύτερος μέτοχος), Rosneft (η ρωσική «όγδοη αδελφή του πετρελαίου» – 19,5 %), Empire State Building (9,9 %), British Airways + Iberia (20 %)…

    http://www.spiegel.de/fotostrecke/katar-wo-der-zwergstaat-ueberall-beteiligt-ist-fotostrecke-148026.html

    Οι μεγαλύτεροι εξαγωγείς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), 2015 (πηγή International Gas Union)
    Exporteur Mio. Tonnen Weltmarktanteil in %
    1 Καταρ 77,8 εκ. τόννοι ποσοστό στην παγκόσμια αγορά 31,8%
    2 Αυστραλία 29,4 12,0%
    3 Μαλαισία 25,0 10,2%
    4 Νιγηρία 20,4 8,3%
    5 Ινδονησία 16,1 6,6%
    6 Τρινιτάντ 12,5 5,1%
    7 Aλγερία 12,1 5,0%
    8 Ρωσία 10,9 4,5%

    Κατά κεφαλήν ΑΕΠ 2016 ($, πηγή Global Finance Magazine)
    1 Kατάρ 129.726
    2 Λουξεμβούργο 101.936
    3 Σιγκαπούρη 87.082
    4 Μπρουνέι 79.710
    5 Κουβέιτ 71.263
    6 Ιρλανδία (!) 69.374
    7 Νορβηγία 69.296
    8 Εμιράτα 67.969
    9 Σαν Μαρίνο 64.443
    10 Ελβετία 59.275

    (Χρηματοπιστωτικά, υδρογονάνθρακες και η …Ιρλανδία)

  61. Για να θυμηθούμε πως είμαστε γλωσσικό ιστολόγιο, ας παρατηρήσω, με αφορμή το φιλελληνικό άρθρο του BBC για το φιλότιμο, πόσο με ενοχλεί η μηχανιστική απόδοση του αγγλικού γερουνδίου με μετοχή στα ελληνικά.

    Διαβάζουμε:

    Τί απαντούν στο BBC για το «φιλότιμο» οι ίδιοι οι Έλληνες;
    «Κάνοντας το σωστό», λέει η γιατρός …
    «Αγαπώντας και τιμώντας τον Θεό και την κοινωνία», απαντά ο ιερέας …
    «Προσπάθεια για την τελειότητα» λέει ο ηθοποιός Κωστής Θωμόπουλος.
    «Βγαίνοντας από τη ζώνη της άνεσής μας για να βοηθήσουμε κάποιον που έχει ανάγκη», προτείνει …

    Είναι φανερό πως το πρωτότυπο, που δεν το έχω δει, έλεγε «doing the right thing», «loving and honouring God», «coming out of our comfort zone».

  62. spiral architect 🇰🇵 said

    Από την εποχή του Πολέμου της Ινδοκίνας κάθε Αμερικανός Πρόεδρος έχει χρεωθεί τουλάχιστον από ένα πόλεμο. Χρέωση έχει ακόμα και ο νομπελίστας ο μπάμιας. Ο Δόναλντ μάλλον θα χρεωθεί το Ιράν. 😦

  63. 62 Λες ότι θα βαρέσει μπιστόλι;

    http://www.thefirearmblog.com/blog/2016/12/27/potd-trump-45/

  64. ουχ… http://news247.gr/eidiseis/kosmos/news/pyrovolismoi-sth-voylh-toy-iran.4709479.html

  65. sarant said

    60 Περίεργο αυτό με την Ιρλανδία

    61 Κι εμένα πολύ με ενόχλησαν τα γερούνδια αυτά.

  66. Νεο kid Al Kuwaiti🔪 🇸🇦🔪🌵 said

    Το GDP της Ιρλανδίας είναι εν ολίγοις πλασματικό. Ο λόγος που είναι τόσο ψηλό είναι ότι πολλές αμερικανικές εταιρείες δήλωσαν έδρα εκεί, εκμεταλλευόμενες το χαμηλό εταιρικό φόρο κατά και μετά την κρίση
    , και «ανέβασαν» έτσι το αβερειτζ…Ο,τι λάμπει δεν είναι χρυσός…

  67. Avonidas said

    #66. Ωστόσο, οι φόροι των εταιρειών που δηλώνουν έδρα offshore δεν «πέφτουν» στην τοπική οικονομία; Είναι βέβαια μειωμένοι (εξ ου και η προτίμηση των εταιρειών σε offshore), αλλά και πάλι δεν είναι ένα σημαντικό έσοδο;

  68. spiral architect 🇰🇵 said

  69. spiral architect 🇰🇵 said

    Στην εποχή των σόσιαλ μήδια ότι αναρτάται στο τουίτερ είναι … πώς το λένε … certified:

    Χαλαρά δικό της το ματσάκι. 😒

  70. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    68.Στο Μάντσεστερ συννέφιασε
    και στο Λονδίνο βρέχει
    κι από των «‘Οιλ» τις μάνικες
    πετρέλαιο κι αίμα τρέχει

  71. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Με Κεν Λόουτς σκηνοθέτη
    loach-labour.jpg
    Ο διάσημος Βρετανός σκηνοθέτης πίσω από τα σποτάκια των Εργατικών
    07.06.2017, 17:01 | Ετικέτες: Εργατικό Κόμμα, Τζέρεμι Κόρμπιν, σκηνοθέτες
    Συντάκτης:
    efsyn.gr
    «Για τους πολλούς, όχι τους λίγους» τιτλοφορείται το νέο προεκλογικό σποτάκι του Εργατικού Κόμματος, το οποίο σκηνοθετεί ο βραβευμένος σκηνοθέτης Κεν Λόουτς. Το σποτάκι επικεντρώνεται στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.

    Ο 80χρονος πρωτοπόρος σκηνοθέτης στηρίζει το Εργατικό Κόμμα και τον Τζέρεμι Κόρμπιν και έχει δημιουργήσει αρκετά σποτ για τις επερχόμενες εκλογές.

    Στο τελευταίο Βρετανοί γιατροί μιλούν για τον αποκλεισμό εκατομμυρίων πολιτών από την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη εξαιτίας των μεγάλων περικοπών στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.

    Το Εργατικό Κόμμα υπόσχεται πως θα δώσει 7 δισ. λίρες για το Εθνικό Σύστημα Υγείας (NSA).

    http://www.efsyn.gr/arthro/me-ken-looyts-skinotheti

  72. Λ said

    Dementia tax stuff

    https://www.theguardian.com/society/2017/may/22/theresa-may-u-turn-on-dementia-tax-cap-social-care-conservative-manifesto

    50. Δεν ξέρω αν κατάλαβα καλά αλλά ο Κόρμπιν δεν είναι ψέφτης. Αντίθετα άκουσα πολλούς να τον λένε «a descent guy»

  73. Νίκος Κ. said

    Οι βρετανοί δημοσκόποι μάλλον έχουν τα προβληματάκια τους. Σε αντίθεση με τους Γάλλους συναδέλφους τους (που τα πήγαν εξαιρετικά), κάποιοι δίνουν τους Συντηρητικούς να προηγούνται με 11%, κάποιοι με 4% και κάποιο με 1%
    https://en.wikipedia.org/wiki/Opinion_polling_for_the_United_Kingdom_general_election,_2017

    Ας δούμε όμως τη γενική εικόνα:

  74. Λ said

    Ακόμα ένα άρθρο για το φόρο ανοίας
    https://www.theguardian.com/society/2017/may/25/dementia-tax-still-hangs-over-us-after-theresa-may-u-turn

  75. cronopiusa said

    πετρέλαιο και Βενεζουέλα
    για ισπανομαθείς

  76. sarant said

    73 Kάπου διάβασα ότι οι διαφορές εξηγούνται από τις παραδοχές που κάνουν

  77. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    65- Δεν είναι περίεργο, είναι αυτό που λέει ο Κίντ σε συνδυασμό πως επειδή οι εταιρείες είναι αμερικάνικες, οι εταιρείες αξιολόγησης που όλως τυχαίως είναι κι αυτές αμερικάνικες, μαγειρεύουν τα στοιχεία για να βρίσκονται οι εταιρείες μέσα στην Ε.Ε χωρίς φορολογικά προβλήματα και με ελάχιστο ανταγωνισμό. Καθαρές δουλειές που βασίζονται στην παραγωγή, στις μεταρρυθμίσεις, και στην παραγωγικότητα των Ιρλανδών, ασχέτως αν όλα τα καλούδια των εταιρειών φτιάχνονται στην Κίνα, καμία σχέση με αεριτζίδικα πράγματα.☺

  78. 76 Νικοκύυυυυρη, δουλειά! –>

    σε μελετάνε

  79. Avonidas said

    Δεν ξέρω αν κατάλαβα καλά αλλά ο Κόρμπιν δεν είναι ψέφτης. Αντίθετα άκουσα πολλούς να τον λένε «a descent guy»

    Που κατεβαίνει; 😛

  80. Avonidas said

    #79. Που -> Πού

    μας έπιασε ο Μέφρι

  81. spiral architect 🇰🇵 said

  82. Avonidas said

    #78. Υποκύων 😀 😀 😀

  83. ΣΠ said

    78
    Στα σπορ χρησιμοποιούν το «αουτσάιντερ», που δεν είναι βέβαια ελληνικής προέλευσης λέξη. Αλλά ούτε και το «φαβορί» είναι.

  84. Avonidas said

    #82. Οπτικό βοήθημα:

  85. spiridione said

    83. Και όχι μόνο στα σπορ.

  86. spiridione said

    http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/search.html?lq=%CE%B1%CE%BF%CF%85%CF%84%CF%83%CE%AC%CE%B9%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%81&sin=all

  87. Μαρία said

    84
    Και το φαβορί λέγεται top dog.

  88. Μόνο το μουλάρι ο Αστραχάν, μούρχεται

  89. 78, 82, 84,
    … κι ένα ακόμα

  90. 88,
    Ασφαλώς, ο Αστραχάν ήταν διάσημος
    ιπποκύων.

  91. Μαρία said

    Τη λέξη την έμαθα απο άρθρο του Ν. Διαμαντούρου που μιλούσε για underdog culture και μάλιστα σαν άσχετη νόμισα οτι πρόκειται για μειωτικό χαρακτηρισμό. Κάποιες αποδόσεις στα ελληνικά: κουλτούρα των απο κάτω, των υποτελών τάξεων, του αδύναμου.

  92. spiridione said

    Για την Ιρλανδία
    http://www.economist.com/node/3261061

  93. spiridione said

    91. O τουιτεράς ρώτησε για το αντίθετο του φαβορί.
    Για την underdog culture εδώ
    https://sarantakos.wordpress.com/2015/10/10/meze-188/

  94. Μαρία said

    26 κεπ
    Στη Βαλένσια πρωτοπόρησαν. Έβαλαν άρθρο που σχολίαζε τις πρόσφατες δηλώσεις του Γερούν για τα γουρουνάκια.
    http://www.elperiodico.com/es/noticias/sociedad/articulo-periodico-examen-selectividad-6087512

    http://www.documentonews.gr/article/ispania-eisagwgikes-ebalan-thema-sthn-ekthesh-ton-ntaiselmploym-ta-pota-kai-tis-gynaikes

  95. Μαρία said

    93
    Ναι, βρε. Έγραψα πότε έμαθα τη λέξη.

  96. και λέμε εμείς για τις πανελλήνιες

    http://parallaximag.gr/life/ekpedefsi/anekdoto-tis-imeras-ta-skonakia-stin-india-einai-oikogeneiaki-ypothesi

  97. Μαρία said

    96
    Παλιό το βίντεο, του 2015. Πρέπει να το έπαιξε κι η δικιά μας τηλεόραση.

  98. 97 Ε, δεν χάθηκε ο κόσμος

    Εντωμεταξύ στη μάχιμη δημοσιογραφία επιστρέφουν στον μαλλιαρισμό

    …hκαθώς δεν έχει αποδειχθεί ακόμη με τεκμήρια συγκεκριμένα, πού ακριβά θα γινόταν η χρήση αυτών των μηχανημάτων.

    http://www.koutipandoras.gr/article/kat-entolh-kartel-narkwtikwn-oi-klopes-sta-ellhnika-nosokomeia

  99. NM said

    Σήμερα έμαθα ότι το να λες «καλή επιτυχία» είναι απαράδεκτος πλεονασμός και ότι η ευχή πρέπει να αντικατασταθεί από την λέξη «επιτυχία».
    Σήμερα, πρώτη μέρα των πανελλαδικών, μοιράστηκε στα παιδιά το σύνηθες φυλλάδιο οδηγιών & ευχών του Minedu, που τελειώνει με τη φράση: «Η Διεύθυνση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων του Υπουργείου Παιδείας σου εύχεται ΕΠΙΤΥΧΙΑ»
    Απ όσα μου είπαν τα παιδιά έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό σχετική εκστρατεία στο ιντερνετ. Το ψαξα λίγο και βρήκα πολύ πράμα. Πλην όμως όλα τα σχετικά δημοσιεύματα (αυτά που βρήκα τουλάχιστον) μου φαίνονται απ αυτά που συνήθως αποκαλούμε «ελληνοβαρεμένα»
    Κάποια γνώμη του ευγενούς Σαραντάκειου κοινού;

  100. nikiplos said

    Τα πράγματα φαίνονται πολύπλοκα – παρουσιάζονται έτσι από τα Μήδεια και τους Αναλυτές, ενώ είναι στην πραγματικότητα απλά. Πριν όμως δούμε ή σκεφτούμε οτιδήποτε σύνθετο, ας δούμε τρία πραγματολογικά δεδομένα:

    α. Πριν τα 70ς μπούρκα και μαντήλα έβλεπε κανείς μόνο στη Σαουδική Αραβία ή σε άλλες τέτοιες κοινωνίες: (Κατάρ, Ντουμπάϊ κοκ). Παντού αλλού ο μουσουλμανικός κόσμος ήταν ανεκτικός έναντι της προόδου της κοινωνίας. Ακόμη και σήμερα έτσι είναι στην πλειοψηφία του. Ακόμη και στην Καμπούλ του Αφγανιστάν στα 50ς δεν έβλεπες και πολλές μαντήλες. Η επικράτηση εξ’ ονόματος του Ισλάμ μιας σέκτας φανατικών τραγικά μειοψηφικής, όπως ήταν της Σαουδικής Αραβίας, έγινε συστηματικά, αφού καλλιεργήθηκε, επιδοκιμάστηκε, προωθήθηκε από τη Δύση. Χρηματοδοτήθηκαν αδρά οι μουζαχεντίν κοκ.

    β. Οι Μουσουλμανικές κοινωνίες δεν είναι αποδομημένες και είναι εν πολλοίς ανεκτικές. Μας φαίνεται παράξενο αυτό βέβαια με όσα συστηματικά καλλιεργούνται από τα Μήδεια τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι τυχαίο πως οι φανατικοί που σκάνε σαν πυροτεχνήματα ή κάνουν ακραίες ενέργειες προέρχονται από Δυτικές Χώρες. Το ακραίο Ισλάμ είναι εκείνο που στηρίζεται, προβάλλεται και χρηματοδοτείται αδρά δήθεν από άγνωστες πηγές. Οι πηγές είναι γνωστότατες και συγκεκριμένες.

    γ. Οι Δυτικές κοινωνίες είναι αποδομημένες. Αυτό οφείλεται κυρίως στην εξιδανείκευση του Ατόμου, ως οντότητα, την προβολή και επιδοκιμασία του άκρατου Ατομισμού. Ως κοινωνίες του υπερΕΓΩ οι δυτικές δεν έχουν ούτε ενδοιασμούς ούτε και συνοχή. Ξεπηδούν από αυτές αδίστακτα άτομα – μονάδες πρόθυμοι να κάνουν τις μεγαλύτερες βιαιότητες. Δεν έχουν συνεκτικούς δεσμούς (πχ θρησκευτικούς ή κοινωνικούς) με άλλους. Περιχαρακώνονται στα σπίτια τους, παίρνουν μέτρα ασφαλείας, έχουν νόμους που τους επιτρέπουν να σκοτώσουν τους εισβολείς. Αυτή όλη η βία και ο φόβος έχει καλλιεργηθεί εδώ και δεκαετίες. [*]

    Το bullying, οι φόνοι συμμαθητών με όπλα κοκ συμβαίνουν στα καλά κι ακριβοπληρωμένα κολέγια δυστυχώς.

    [*] Ο δαιμόνιος Michael Moor είχε κάνει ένα ντοκυμανταίρ όπου σε μια πόλη των ΗΠΑ στα σύνορα με τον Καναδά, ο φόβος είχε φθάσει τους κατοίκους στα όρια της τρέλας. Ασύμμετρη οπλοφορία, μέτρα ασφαλείας, περιπολίες πολιτών κοκ. Ακριβώς απέναντι (από ένα στενό ποτάμι) στον Καναδά, ο Μάϊκλ και το συνεργείο του έμπαιναν μέσα στα σπίτια και καλησπέριζαν τους κατοίκους, αφού οι πόρτες των σπιτιών τους ήταν ξεκλείδωτες. «Μα καλά δεν φοβόσαστε?» ρωτούσαν οι δημοσιογράφοι. «Ποιόν?» ρωτούσαν απορημένοι οι ανυποψίαστοι Καναδοί (γείτονες των τρομοκρατημένων ΗΠΑνιτών) που δεν είχαν υποστεί βομβαρδισμό «απευθείας» ειδήσεων με φόνους, σκληρά εγκλήματα, προβεβλημένους ψυχάκηδες κοκ…

    Τα συμπεράσματα δικά μας…

  101. nikiplos said

    99@, πιστεύω πως είναι φιξ φράζ, και πλέον αποτελεί δεδομένο: «καλή επιτυχία» … όλα τα άλλα είναι επινοήματα…

    ας πούμε «κοκαλόπο@τσος» που μας ευχόταν ένας λοχίας στο Στρατό σε κάθε μας έξοδο!

  102. spiral architect 🇰🇵 said

    Η συνέχεια της γελοιογραφίας του #81:
    Ο φερόμενος ως βομβιστής αυτοκτονίας, Salman Abedi, ήταν μέλος μιας εξτρεμιστικής ομάδας με το όνομα LIFG (Libyan Islamic Fighting Group) που μεσουρανούσε στο Μάντσεστερ και η οποία καλλιεργήθηκε και χρησιμοποιήθηκε από την MI5 για πάνω από 20 χρόνια.
    Μιλάμε πια για κυνικούς καριόληδες! 👿

  103. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    99 Το βρίσκω ανόητο να ψαχνεις να βρεις λάθος σε μια παγιωμένη φράση.

    78-83 Θα πω κι εγώ αουτσάιντερ. Αυτόχθονα λέξη δεν έχουμε. Κάποιος έλεγε «υπόσκυλο», ίσως για πλάκα

  104. Μαρία said

    99
    ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΊΑ http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2017/EXETASEIS-2017/them_glo_epal_c_hmer_170606.pdf

  105. Μαρία said

    104
    Και σήμερα το ίδιο http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2017/EXETASEIS-2017/them_glo_gen_c_hmer_170607.pdf

  106. NM said

    Ευχαριστώ Μαρία. Ο λίκνος σου αφορά τα θέματα (νομίζω μάλιστα τα χτεσινά- των ΕΠΑΛ). Το κείμενο που εννοώ εγώ είναι ένα άλλο μονόφυλλο που δόθηκε σήμερα (στα ΓΕΛ) και έχει τίτλο: «Οδηγίες για τους υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων 2017» . Δυστυχώς δεν μπορώ να το βρω σε e-μορφή.

  107. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    Υπάρχει για το φαβορί και το σχεδόν συνώνυμο «επικρατέστερος/η/ο». Αλλά δεν υπάρχει (?) αντίθετο.

  108. NM said

    Τωρα είδα και το #105. Απ ότι φαίνεται υπάρχει διχογνωμία στο Μινεντού. Αλλά γράφουν αυτοί που βάζουν τα θέματα και άλλα η «Δνση εξετασεων & πιστοποιήσεων».

  109. sarant said

    108 Εμείς πάντως λέμε «Καλή επιτυχία»!

  110. Λ said

    79. Τι σου κάνει ένα σ!

  111. Λ said

    Θυμάμαι το καλοκαίρι του 14 που πήγα στο Λονδίνο ακριβώς την περίοδο των εκλογών. Η ανεψούλα μας που ήταν τότε 9 χρονώ προτιμούσε τον Κάμερον γιατί φοβόταν ότι θα ερχόντουσαν οι εργατικοί να φορολογήσουν τους γονείς της. Υπήρχε τότε στο διαδίκτυο ένα κουίζ για να βοηθήσει τον ψηφοφόρο να διαλέξει τι να ψηφίσει. Η ανεψιά μας το έκανε αμέσως και το αποτέλεσμα ήταν ότι έπρεπε να ψηφήσει τους εργατικούς. Εγώ που συμπάθούσα τους εργατικούς βγήκα πράσινη. Κάναμε όμως πολλή πλάκα.

  112. ΣΠ said

    107
    Ίσως το «ασθενέστερος/η/ο».

  113. Λ said

    Βρήκα κάτι ανάλογο
    https://uk.isidewith.com/en/political-quiz

  114. Μαρία said

    http://www.stokokkino.gr/article/1000000000058836/Douzinas-xeiroteri-proeklogiki-kampania

  115. 113 Μέβγαλε μεταξύ Εργατικών και ΣινΦέιν. Όχι κι άσκημα.

  116. Γιάννης Ιατρού said

    102: Spiral
    Διατί αποκρύπτεις πως στο εξής ελευθερία έκφρασης θα έχουν μόνο όσοι υπερασπίζονται τα κρατικά μέτρα;

  117. Λ said

    115. Εγώ είμαι εργατικότατη

  118. Γιάννης Ιατρού said

    106: ΝΜ
    Δες εδώ την ανακοίνωση

  119. Μαρία said

    118
    Η σύνδεσή σας δεν είναι ασφαλής.

  120. Γιάννης Ιατρού said

    119: Ναι, επειδή δεν έχουν ανανεώσει κάποιο πιστοποιητικό. Παρέκαμψέ το, δεν έχει άλλο πρόβλημα

  121. Εντωμεταξύ, όπως έχω αναφέρει, κατά την μετακόμισή μου στο χωργιό κατέβασα ένα σκασμό ρούχα, τα οποία σιγά-σιγά ξεδιαλέγω και όσα δεν μ’ αρέσουν ή δεν μου κάνουν πια, τα βάζω πλυντήριο, τα τακτοποιώ και τα πασάρω στον παπά-Γείτονα να τα δώσει σε ΚΑΠΗ ή στις φυλακές Αγίου Στεφάνου Πατρών.
    Απόψε, που η 86χρονη μαμά γύρισε από την βόλτα νεκροταφείο-καφενείο, έκανε ένα ντους και εμφανίζεται με κλαρινογαμπριάτικο πόλο κοντομάνικο σκούρο μπλέ με κίτρινη ρίγα σε γιακά και μανίκια. Και το αριστερό στήθος να γράφει Sheraton Bahrain. Το είχα τσουρνέψει το 2004, τότε που υπήρχαν λεφτά και μας καλούσαν και σε ταξίδια.

    http://www.starwoodhotels.com/sheraton/property/overview/index.html?propertyID=435

  122. 119 Χωρίς το ς

    http://paidis.com/2017/06/06/%CE%B3%CE%B5%CE%BB-%CF%84%CF%85%CF%81%CE%BD%CE%B1%CE%B2%CE%BF%CF%85-%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CE%B9%CE%B5%CF%83-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%83-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%88%CE%B7%CF%86%CE%B9/

  123. Μαρία said

    120
    Φέρτε ούζο του Τυρνάβου. Πλάκα μας κάνεις;

  124. Γιάννης Ιατρού said

    119/120: Οθονιά εδώ 🙂
    (τελειώνει με «καλή επιτυχία»)

  125. nikiplos said

    Με έβγαλε κυρίως British Nationals αλλά και Εργατικούς… άγνωσται αι βουλαί του κουίζ…

  126. Μαρία said

    125
    Καλά εμένα μ’ έβγαλε πρώτα πράσινη και μετά …Ουαλή.

  127. Avonidas said

    Κι ενώ οι Βρεταννοί σκληραίνουν τα αντιτρομοκρατικά μέτρα, στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας υποψήφια διδάκτορας καταδικάζεται σε 13 χρόνια κάθειρξη με μισό δείγμα DNA, επί ΠΦΑ :-/

    …τώρα, αν ανεβάσω το «είμαστε τρομοκράτες όλοι» του Άσιμου, θα θεωρηθεί προτροπή σε εγκληματικές πράξεις;!

  128. Πέπε said

    @99:
    Μου φαίνεται στείρος εξυπνακισμός να προσπαθείς να βγάλεις ότι μια τέτοια έκφραση (καλή επιτυχία) είναι λάθος. Όποιος θέλει να λέει «εύχομαι επιτυχία», ας το κάνει, αφού κι αυτό στέκει ωραιότατα, αλλά αν λείπει το ρήμα είναι σαφές ότι δεν μπορείς να πεις σκέτο «επιτυχία!».

    Τώρα, ανεξάρτητα από το αν είναι σωστό ή λάθος, έχει όντως πλεονασμό;

    Η προφανής απάντηση είναι ναι, αφού κακή επιτυχία δε νοείται. Όμως νομίζω ότι το «καλή», εδώ, δεν είναι τόσο ποιοτικός χαρακτηρισμός της επιτυχίας, όσο δείκτης ευχής:

    -καλημέρα, καλησπέρα, καληνύχτα
    -καλά Χριστούγεννα, καλό καλοκαίρι
    -καλό ταξίδι, καλό δρόμο, καλή τύχη, καλό βόλι, καλά κρασιά (υποθέτω ότι θα το έλεγαν στον τρύγο), καλή όρεξη
    -καλό πτυχίο, καλός πολίτης (για φαντάρους), καλή πατρίδα (=καλή επάνοδο στην πατρίδα), καλή αντάμωση, καλά στέφανα

    Στα περισσότερα από αυτά το «καλό/καλή» στέκει και κυριολεκτικά: σου εύχομαι να είναι καλή η μέρα σου / το ταξίδι σου / η τύχη σου. Σε κάποια όμως όχι και τόσο: «καλός πολίτης» κυριολεκτικά δε σημαίνει τίποτε ιδιαίτερο, απλώς «θυμήσου ότι κάποτε θα ξαναγίνεις πολίτης, για να παίρνεις κουράγιο». «Καλή όρεξη» επίσης, σημαίνει πιο πολύ «εύχομαι να ‘χεις όρεξη», δηλαδή ουσιαστικά να ευχαριστηθείς το φαί σου. Και στην «καλή αντάμωση», ναι μεν θα προτιμούσες φυσικά η επόμενη συνάντηση να μην είναι π.χ. σε καμιά κηδεία, αλλά αυτό έρχεται δεύτερο. Βασικά εύχεσαι να ξαναϊδωθείς με τον άλλο, να μην είναι αυτή η τελευταία σας συνάντηση.

    Από την άλλη πλευρά, όλες αυτές οι ευχές, με ή χωρίς κυριολεξία, έχουν το κοινό ότι στέκουν μόνες τους, χωρίς το «εύχομαι». Όταν ευχόμαστε κάτι πιο εξειδικευμένο / προσωποποιημένο, για το οποίο δεν έχει προβλεφθεί στερεότυπη έκφραση, πρέπει οπωσδήποτε να βάλουμε το «εύχομαι», π.χ. «εύχομαι γρήγορη ανάρρωση» – δεν πάει να πεις σκέτο «γρήγορη ανάρρωση», ενώ «καλή ανάρρωση» το λέμε. Ή έστω, αν όχι «εύχομαι», πάντως κάποιο ρήμα, π.χ. «να είσαι πάντα ευτυχισμένος» – δε λέμε «ευτυχία» έτσι σκέτο. Άρα, όταν η πρόταση είναι ελλειπτική, χωρίς ρήμα, βάζουμε το «καλό / καλή».

    Δεν είναι απόλυτος κανόνας ότι αν δε βάλεις ρήμα πρέπει οπωσδήποτε να βάλεις «καλό», γιατί λέμε π.χ. «περαστικά», «όνειρα γλυκά», «με τη νίκη», «και στα δικά σου / στων παιδιών σου». Κατά πλειοψηφία όμως έτσι ισχύει, οι δε εξαιρέσεις -όσες μου ‘ρχονται τώρα- είναι κι αυτές στερεότυπες εκφράσεις, ενώ για τη λέξη «επιτυχία», εφόσον δε σημαίνει στην ευχή κάτι διαφορετικό απ’ ό,τι σε κάθε άλλη χρήση, πρέπει κάπως να δηλωθεί ότι εδώ αποτελεί ευχή.

    Αυτή τη λειτουργία θεωρώ ότι επιτελεί η λέξη «καλή» στο «καλή επιτυχία», κι ας είναι, τυπικά, πλεονασμός.

  129. cronopiusa said

    ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΩΝ – ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ ΜΑΖΙΚΕΣ ΔΟΛΟΦΟΝΙΕΣ ΑΜΑΧΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΟΝΙΑΔΕΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ: Οι βομβαρδίζουν τη Μοσούλη με βόμβες φωσφόρου – Βίντεο – Σκληρές εικόνες

  130. Pedis said

    Ο καλός φιλελεύθερος αλλάζει αμέσως το avatar στο twitter του με τη σημαία της χώρας όπου σημειώθηκε η επίθεση, γράφει παντού je suis χ (όπου χ η αναφορά στα θύματα) και αν η χώρα είναι αρκούντως δυτική και έχει υψηλή κατάταξη στο κατά κεφαλήν ΑΕΠ μπορεί να ανάψει και κανένα ρεσό για τα θύματα.

    Σε αυτή τη φάση εάν κάποιοι υποστηρίξουν ότι η χώρα όπου σημειώθηκε η επίθεση μπορεί στο παρελθόν να έχει χρηματοδοτήσει ή εξοπλίσει αντίστοιχες ομάδες τρομοκρατών (όπως αποδεδειγμένα έχει συμβεί στην περίπτωση των ΗΠΑ, της Γαλλίας και της Βρετανίας) οι φιλελεύθεροι τους χαρακτηρίζουν εχθρούς της ανθρωπότητας. Ενίοτε μάλιστα τους εύχονται να πεθάνουν αυτοί και οι συγγενείς τους σε επόμενη επίθεση.

    Όλοι αυτοί οι «πολίτες του κόσμου» αίφνης ταυτίζουν τα θύματα με τις κυβερνήσεις και τους στρατούς τους. Μετατρέπονται δηλαδή στα πιο σκληρά εθνίκια που μπορεί να φανταστεί κανείς

    Τι γίνεται όμως όταν ο εκλεγμένος πρόεδρος της μοναδικής υπερδύναμης κάνει ένα ανάλογο σχόλιο; Ο πρόεδρος Τραμπ, αφού διαχώρισε τους Ιρανούς πολίτες από τo ιρανικό κράτος σημείωσε ότι «χώρες που ενισχύουν την τρομοκρατία κινδυνεύουν να πέσουν θύματα του κακού που προωθούν».

    […]

    Ας δούμε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα από τίτλο των New York Times, […]

    Ο τίτλος γράφει «Το Ιράν επιτίθεται (χρησιμοποιείται η ιδιαίτερα βαριά λέξη assails που σημαίνει και προσβάλλει) στη Σαουδική Αραβία ύστερα από διπλό τρομοκρατικό χτύπημα».

    Το κείμενο αναφέρεται στο πολιτικό κατεστημένο του Ιράν το οποίο λιγότερο ή περισσότερο ανοιχτά έδειξε τη Σαουδική Αραβία σαν υπεύθυνη της επίθεσης.

    Προς στιγμήν όμως χάνεις την αίσθηση ποιος ήταν το θύμα της επίθεσης.

    http://info-war.gr/i-fileleftheri-chydeotita-se-enan-titlo-ton-new-york-times/

    (τόσα είναι τα θύματα στη Ρωσία εξαιτίας της ίδιας τρομοκρατίας που βιώνουν και οι δυτικές πρωτεύουσες, δεν πήρε το μάτι μου και πολύ κλάμα, οργή, λύπη, αγανάκτηση, συγκίνηση, μίσος, δάκρυα, φανατισμό, συμπαθεια, αποφασιστικότητα, αναλύσεις, «ή εμείς ή αυτοί», και τα ρέστα … )

  131. spiral architect 🇰🇵 said

    @113: Ποια είναι η Plaid Cymru ρε παιδιά, που μ’ έβγαλε συμπαθώντα; Κάποια της παρέας του Trainspotting;

    Παρεμπιπτόντως, είμαι υπέρ του θεσμού της βασιλείας μόνο για την ΜΒ. Είναι φοβερή τουριστική ατραξιόν. 😀

  132. spiral architect 🇰🇵 said

    @130: Γιατί δεν αφήνετε ελεύθερη την επιχειρηματικότητα ρε!
    […] οι δράστες προτιμούν εργαλεία γαστεντερολογικών κλινικών, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν από μέλη του «καρτέλ» για την κατάποση και μεταφορά ναρκωτικών. […]

    ….

  133. Alexis said

    #128: Πέπε, το …υπερανέλυσες αλλά καλά έκανες, κι επειδή τυχαίνει να έχω …αλλεργία με τους εξυπνάκηδες νεολαθολόγους να συμπληρώσω μόνο ότι το «καλός -ή -ό» στις ευχές έχει και μία άλλη έννοια πολλές φορές.
    Όταν ευχόμαστε «καλή αντάμωση», «καλό πτυχίο», «καλός πολίτης» κ.ά. προφανώς εννοούμε να έρθει με το καλό, δηλαδή χωρίς απρόοπτα και αναποδιές και ει δυνατόν γρήγορα, η ώρα της αντάμωσης, του πτυχίου, της απόλυσης από τον στρατό κ.ό.κ.

    Υ.Γ.: (άσχετο, αλλά σχετικό με τους …νεολαθολόγους): Αν είχατε μία φίλη που την λέγανε Ινώ, πώς θα την αποκαλούσατε στη γενική;
    Προχθές άκουσα κάποιον να λέει αβίαστα «της Ινώς» και μετά να σπεύδει γρήγορα-γρήγορα να διορθώσει: «της Ινούς».
    Πολύ φοβάμαι ότι η επόμενη από εμάς γενιά θα λέει αβίαστα «της Ινούς, της Μυρτούς, της Φιλιούς κλπ.»

  134. spatholouro said

    #99
    Εάν το «καλή επιτυχία» αποτελεί μετάφραση του «good luck», το θεωρώ ατυχές. Προτιμητέο το «καλή τύχη».

    Προσωπικά εύχομαι «επιτυχία» σε κάτι ή «καλή έκβαση» σε κάτι.

  135. sarant said

    133 και της Ζωζούς αν και τότε μονο η Σαπουντζάκη θα λέγεται έτσι 🙂

  136. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @135,133. Γιὰ σκεφτεῖτε καὶ τὸ νερὸ τῆς κυρα-Βαγγελιοῦς.

  137. LandS said

    131 Έλα τώρα δεν ξέρεις τους Ουαλούς Εθνικιστές!

    Δείγμα εγγλέζικου χιούμορ σε σημερινή επιστολή στην Γκάρντιαν

    As a 50-plus father of four I have tried every trick in the book to try and get my three daughters and single son to do things – discipline, blackmail, shame, wild promises, bribery, coercion, playing them off against each other, and even asking nicely on occasion. Now I am writing to ask them, and all other young people, to relieve me and my generation of our largely thankless endeavours in doing things for them and, through our increasingly dysfunctional electoral system, governing their lives through the rules that we have created and shaped. Young people, please rise up and vote! We are not only tired of the task but increasingly incapable of coherent thought and sound judgment. Donald Trump is a living example of our incapacity and we now need you to take up the baton and reform our politics. I don’t care how you vote – Labour, Green, Liberal Democrat or even Conservative – just please do it. Make our world a better place.
    Steve Webb
    Marlborough, Wiltshire

    α) …and even asking nicely on occasion
    β) …or even Conservative

  138. sarant said

    137 Πολύ καλό!

  139. spiral architect 🇰🇵 said

    @137: Νταξ’. δεν είναι και τόσο χιούμορ, αλήθεια είναι.

    Ουαλοί εθνικιστές; Σουόνσι κιέτς; 😉

  140. LandS said

    139 Αν εννοείς την Swansea City A.F.C. όχι. Αυτοί είναι Ουαλοί αλλά δεν μπορεί να είναι εθνικιστές όχι μόνο γιατί παίζουν στο Αγγλικό πρωτάθλημα και στην Ευρώπη εκπροσωπούν την Αγγλία αλλά κυρίως επειδή παίζουν ποδόσφαιρο 🙂 .
    Αν λες για την Swansea R.F.C. ναι.

  141. LandS said

    Phew!

  142. Alexis said

    #135: 🙂 🙂 🙂
    …και θα διηγείται ιστορίες από το …μακρινό 2017!
    Κάτι σαν θηλυκός Μητσοτάκης ένα πράμα…

  143. spiral architect 🇰🇵 said

    @135, 137: Και αυτήν πώς θα τη φωνάζουμε στην γενική;

  144. Πέπε said

    @133:
    > > …Πολύ φοβάμαι ότι η επόμενη από εμάς γενιά θα λέει αβίαστα «της Ινούς, της Μυρτούς, της Φιλιούς κλπ.»

    Έχει συζητηθεί πολύ εδώ, θα έλεγα ότι είναι από τα αγαπημένα μας θέματα.

    Το βρίσκω κωμικά εξεζητημένο, αλλά ανεξάρτητα από την προσωπική μου γνώμη γεγονός παραμένει ότι είναι μία τάση που κερδίζει έδαφος, οπότε μπορεί ο …φόβος σου να πραγματοποιηθεί.

    Δε θα είναι όμως μοναδική περίπτωση. Και σήμερα λέμε αβίαστα πάρα πολλά πράγματα που επικράτησαν βιαίως. Συμβαίνει και αυτό στη γλώσσα.

  145. spiral architect 🇰🇵 said

    Οι ΑΗΠ φταίνε για όλα:

    Αρχαία Ελληνικά – Ουσιαστικά τριτόκλιτα – Φωνηεντόληκτα
    Κλίση (ονοματική, γενική)

    ὁ ἥρως, τοῦ ἥρωος
    ὁ Τρὼς, τοῦ Τρωὸς
    ὁ βότρυς, τοῦ βότρυος
    ὁ ἰχθὺς, τοῦ ἰχθὺος
    ἡ δρῦς, τῆς δρυός
    ὁ βασιλεὺς, τοῦ βασιλέως
    ὁ ἁλιεὺς, τοῦ ἁλιέως, -ῶς
    ὁ βοῦς, τοῦ βοὸς
    ἡ γραῦς, τῆς γραὸς
    ἡ δύναμις, τῆς δυνάμεως
    ἡ πόλις, τῆς πόλεως
    ὁ πέλεκυς, τοῦ πελέκεως
    τό ἄστυ, τοῦ ἄστεως
    ἡ ἠχὼ, τῆς ἠχοῦς
    ἡ Κλειὼ, τῆς Κλειοῦς

  146. Εγώ, πάντως, ψήφισα! https://twitter.com/hashtag/dogsatpollingstations?f=tweets&vertical=news&src=hash

  147. Οι κάλτσες* τι ώρα κλείνουν;

    * κατά ΓΑΠ

  148. cronopiusa said

  149. cronopiusa said

  150. spiral architect 🇰🇵 said

    Κάτι χαριτωμένο

  151. http://www.naftemporiki.gr/story/1244763/bretania-oi-skuloi-eklepsan-tin-parastasi-stis-ekloges

  152. Avonidas said

    #147. Οι κάλτσες* τι ώρα κλείνουν;

    22:00 ώρα Βρεταννίας, μεσάνυχτα ώρα Ελλάδας, κοινωνία ώρα μηδέν 😛

    Εντωμεταξύ, και γαμώ τα σλόγκαν:

  153. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    314 έδρες για τη Μέι δίνουν τα έκζιτ

  154. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    153. >>Εντωμεταξύ, και γαμώ τα σλόγκαν
    Όντως! Σα να λέμε «Ποτέ τον Κυριάκο» 🙂

  155. Μαρία said

    https://www.theguardian.com/politics/live/2017/jun/08/general-election-results-2017-uk-live-labour-tories-corbyn-may-election-results-live-news-line

  156. sarant said

    156 Να μη χαρούμε ακόμα, διότι και το 2015 τα έξιτ πολ υποεκτίμησαν τους Τόρηδες, αλλά μάλλον πάμε για… κρεμασμένο Κοινοβούλιο.

  157. Μαρία said

    157
    Άρχισαν και τα λογοπαίγνια.

  158. Γιάννης Ιατρού said

    158: Το πιό πετυχημένο που κάπου διάβασα/είδα προ ολίγου, ήταν πως ήδη έχουν μαζευτεί τα φορτηγά της μεταφορικής στην downing street για την μετακόμιση της τερέζας 🙂

  159. Γιάννης Ιατρού said

    Θα γελάνε και οι τσαγιέρες 🙂

  160. Μαρία said

    Κι ο Γιουκίπης που πάτωσε. Μηδέν εις το πηλίκιον 🙂 Πώς προφέρεται η ύβρις στα αγγλικά; Βαριέμαι να κοιτάξω λεξικό.

  161. Spiridione said

    ?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.theguardian.com%2Fpolitics%2Flive%2F2017%2Fjun%2F08%2Fgeneral-election-results-2017-uk-live-labour-tories-corbyn-may-election-results-live-news-line

  162. Λ said

    Ο Κόρμπιν μόλις πήρε μια έδρα που ανήκε στο κόμμα της Νίκολα Στέρτζεον.Όταν ξύπνησα η Μάη είχαι μια έδρα και ο Κορμπ 6. Τώρα ο η Μ έχει 8 έδρες και ο Κ 16.

  163. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    H μικρή Τερέζα πάτησε το τέζα και…

  164. Νέο Kid Al Kuwaiti said

  165. Spiridione said

    ?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.theguardian.com%2Fpolitics%2Flive%2F2017%2Fjun%2F08%2Fgeneral-election-results-2017-uk-live-labour-tories-corbyn-may-election-results-live-news-line

  166. Spiridione said

    Κίντο σκίσατε.

  167. Μαρία said

  168. spiral architect 🇰🇵 said

    Χάνει το στοίχημα η Μέι. αλλά κυβέρνηση θα κάνει.

  169. spiral architect 🇰🇵 said

    @167: Ό,τι πάρωμεν καλόν είναιν!
    Γιώργος Βασιλείου, πρώην Πρόεδρος της Κύπρου σε δηλώσεις του μετά την συνάντησή του στην Αθήνα με τον ΑΓΠ.

  170. sarant said

    166 Καλημέρα!

    Αυτή δεν είχε βγει χτες με πρωτοσέλιδο τον Κόρμπιν στο καλάθι των αχρήστων;

  171. Μαρία said

    171
    Η πατσαβούρα απο τότε που έκοψε τη γυμνή της 3ης σελίδας το έριξε στα λογοπαίγνια 🙂

  172. Νεο kid Al Kuwaiti🔪 🇸🇦🔪🌵 said

    Ρε νικοκύρη,για τη Σαν μιλάμε. 10 αυριανες και 10 εσπρέσσους μαζί!,🤓

  173. Μέχρι να βρω τα ποσοστά δεινοπάθησα. Αμάν αυτά τα μονοεδρικά συστήματα!
    Turnout is up by 2% to 69% – the highest since 1997. The vote share is Conservative 42%, Labour 40%, Lib Dems 7%, UKIP 2% and the Greens 2%.
    http://www.bbc.com/news/election-2017-40190964

  174. Νεο kid Al Kuwaiti🔪 🇸🇦🔪🌵 said

    172. Πετυχημένο το » ντισμεη» πάντως!

  175. sarant said

    Πάντως πρέπει να εξηγηθει για ποιο λόγο το Συντηρητικό κόμμα είχε τέτοια θεαματική άνοδο των ψήφων του στη Σκωτία -που μεταφραστηκε ενμέρει και σε έδρες. Ίσως το ψήφισαν Μπρεξιτικοι ψηφοφόροι του SNP

  176. Μαρία said

    174
    Τα ποσοστά στο πλειοψηφικό είναι άχρηστα 🙂

    176
    Όλοι τσίμπησαν κάτι αλλά οι συντηρητικοί πήραν τη μερίδα του λέοντος.

  177. spiral architect 🇰🇵 said

    Καταπώς λένε εκεί στην Εγλαντέρα η ΝτισΜέι δεν δείχνει να παραιτείται, αν και όπως είχε πει ο μεγάλος Κένι Νταλγκλίς «έχουμε καλό πάγκο». 😀

  178. Γιάννης Ιατρού said

    172: Μπα, είχε στήλη στη 3η σελίδα γνωστός σχολιαστής;

  179. sarant said

    177 Αν δεις τα αποτελέσματα περιφέρεια προς περιφέρεια υπήρξαν περιφέρειες όπου το Εργατικό κόμμα ανέβηκε και άλλες που έπεσε, αλλά το SNP χάνει παντού και οι Τόρηδες κερδίζουν παντού, και εκεί που πέφτουν ή μένουν σταθεροί οι εργατικοί.

  180. LandS said

    175 Και το Mayhem (άλλης φυλλάδας λογοπαίγνιο) καλό ήταν.

  181. spiridione said

    176. Και τόσο γρήγορα άλλαξαν γνώμη;

  182. Γιάννης Ιατρού said

    182: Δεν είμαι γνώστης του εκλογικού συστήματος στη ΜΒ, ψηφίζει κανείς στον τόπο κατοικίας ή όπου έχει εκλογικά δικαιώματα, όπως εδώ σ΄εμάς;

  183. sarant said

    182 Δεν άλλαξαν. Το 2015 είχαν ψηφίσει SNP, πέρυσι Μπρέξιτ. Φέτος, διαφωνώντας με την ευρωπαϊκή επιμονή του SNP στράφηκαν στους Τόρηδες. Αν και μπορείς να το διαβάσεις και αλλιώς.

  184. sarant said

    183 Νομίζω μόνο στον τόπο κατοικίας.

  185. LandS said

    169 Θα χρειαστεί οι ντουπ (DUP – Democratic Unionist Party, κόμμα των συντηρητικών προτεσταντών της Βόρειας Ιρλανδίας) να κάνουν πίσω σε τρεις σημαντικές συν μία όχι τόσο προγραμματικές τους δεσμεύσεις. Και οι Ιρλανδοί φημίζονται για την ισχυρογνωμοσύνη τους. Επίσης οι ίδιοι ντουπ είναι αυτοί που έχουν κάνει κομπρεμί με το Σιν Φέιν για τη διακυβέρνηση της Βόρειας Ιρλανδίας. Το οποίο Σιν Φέιν δεν εγκαταλείπει τη συνήθειά του να …εγκαταλείπει τις έδρες που κερδίζει στο Γουεστμίνστερ ούτε για να διαμορφωθεί η «προοδευτική συμμαχία» Εργατικών-Σκοτεθνίκ-ΦιλΔημ-Πράσινων.
    Εν ολίγοις μπρος Ντισμέι και πίσω Μέιχεμ.

  186. spiridione said

    184 Μα οι Σκωτσέζοι στο δημοψήφισμα ψήφισαν μπριμέιν. Μπορεί να διαφώνησαν με την επιμονή του SNP για την ανεξαρτησία, δεν ξέρω.

  187. sarant said

    186 Πώς τις εγκαταλείπει;

  188. LandS said

    183 Το ρετζιστρέισιον γίνεται ηλεκτρονικά εντός πεντάλεπτου. Χρειάζεσαι το ΑΜΚΑ, άρα το όνομα και η ηλικία είναι ενημερωμένα, και δηλώνεις διεύθυνση και τρόπο που θέλεις να ψηφίσεις (επιστολικά ή αυτοπροσώπως). Τη διεύθυνση και τον τρόπο μπορείς να το αλλάξεις όποτε θέλεις.

  189. LandS said

    188 Απλά δεν πάνε οι βουλευτές του και οι έδρες τους μένουν κενές. Έτσι από τις 653 έδρες του κοινοβουλίου φέτος θα καλυφθούν μόνο οι 646 (νομίζω ότι κέρδισε σε εφτά περιφέρειες)

  190. sarant said

    190 OK.
    Αρα, στην πράξη η πλειοψηφία θα είναι 323, όχι 326

  191. LandS said

    191 Ναι και για αυτό η στήριξη από το DUP είναι απαραίτητη στη Μέι.

    Όμως η αρχηγός του Αρλίν Φόστερ ήταν πολύ επικριτική σε βάρος της Μέι στις δηλώσεις της. Και επίσης:
    Foster said any discussions about an informal agreement with the SNP would be over the weekend. “It’s too soon to say what we are going to do yet, we need to see the final make-up of parliament and we need to reflect on that,” she said.
    “There will be contact made over the weekend but it is too soon to work out what we are going to do.”

    Το ότι συζητάνε για «άτυπη συμφωνία» με το SNP και περιμένουν να «αναλογιστούν» επί του τελικού αποτελέσματος, δείχνει ότι το ενδεχόμενο κυβέρνησης μειοψηφίας από τον Κόρμπιν είναι (λίγο) ανοιχτό.

    Ας αναλογιστούμε και εμείς ότι το DUP είναι hard Brexit ενώ το SNP είναι ευρωπαϊστικό.

    Όταν λέμε ότι η Μέι τάκανε mayhem…

  192. LandS said

    Έληξε:

    https://www.theguardian.com/politics/2017/jun/09/theresa-may-reaches-deal-with-dup-to-form-government-after-shock-election-result-northern-ireland

    Αλλά δεν τέλειωσε. Δεν είναι εύκολο να διαπραγματευτεί hard Brexit η Μέι. Μετά από τέτοιο αποτέλεσμα θα είναι πολύ δύσκολο να ζητήσει από τους Βρετανούς να υπομείνουν τα «αντίποινα».

  193. Γιάννης Ιατρού said

    193: Lands
    Αυτό ακριβώς! Αλλά αν προκηρύξει νέες, νομίζεις πως θα υπάρξει αποτέλεσμα για πιο σταθερή κυβέρνηση; Δεν το βλέπω.
    Μάλλον θα τρίβει τα χέρια της η …φιλενάδα της στο Βερολίνο. Άσε που αυτό μπορεί να την βοηθήσει για στις δικές της εκλογές του Σεπτεμβρίου.

  194. spiral architect 🇰🇵 said

    @193, 194: Ακόμα δεν έχω καταλάβει ποια θα είναι τα αντίποινα του μπρέχιτ. 🙄

  195. sarant said

    196 Αψογο!

  196. Σ’ αυτά είναι μανούλες οι Ιγγλέζοι http://www.telegraph.co.uk/books/authors/the-best-british-political-insults-rows-and-putdowns/

  197. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    Η μικρή Τερήζα μόλις γύρισε απ τη μεγαλη κατσαρίδα, κι ανακοίνωσε οτι θα κάνει κυβέρνηση με το Ντούπ.

  198. ρε παιδιά, η Τερήζα φωτογραφήθηκε με τον ιππότη που λέει Νι;

  199. Avonidas said

    #193. Παντού υπάρχει ένας Κουβέλης, τελικά…

  200. Γιάννης Ιατρού said

    185/189: Ήμουν εκτός, ευχαριστώ.
    Σταύρο, αν κάνουν registration και επιλέγουν το εκλογικό τμήμα της αρεσκείας τους, επομένως πάνε να ψηφίσουν πρακτικά όπου θέλουν, αν το κατάλαβα καλά αυτό που μου είπες (189), τότε το θέμα των μονοεδρικών κλπ. παίρνει πολύ νερό ….

  201. Μαρία said

    205
    Περσινά ξινά σταφύλια http://archive.islingtontribune.com/corbynbrexit

    Το σημερινό http://islingtontribune.com/article/stunning-win-for-corbyn-and-thornberry-as-labour-do-double-in-islington με συντηρητικό και ηττημένο αυτή τη φορά Χαραλάμπους.

  202. ΣΠ said

    Τερέζα Μέι: Από το όνειρο της αυτοδυναμίας, στον εφιάλτη της ομηρείας

    ομηρεία ή ομηρία;

  203. Μαρία said

    207
    φιλεία ή φιλία;

  204. ΣΠ said

    207
    Τώρα είδα ότι το δίλημμα έχει ήδη εξεταστεί από το ιστολόγιο.

  205. sarant said

    209 Πριν από σας για σας λέμε!

  206. Γιάννης Ιατρού said

    219/210: Ε, έχει μια παράδοση σ΄αυτό το ιστολόγιο (κι ο ΝικοΚύρης). Άσε που όλο και (να το πώ πιο συνεσταλμένα: …ενίοτε 🙂 ) κάποια άσχετα με το αντικείμενο του νήματος θέματα συζητούνται διεξοδικά. Όλο και κάτι αναφύεται… Σ΄αυτό έχουν παράδοση οι σχολιαστές 🙂

  207. Μαρία said

    209
    Και φαρμακερός Όζμπορν http://www.standard.co.uk/comment/comment/evening-standard-comment-theresa-may-s-northern-irish-bailout-has-a-cost-a3561271.html Απο υποικ αρχισυντάκτης.

  208. spiridione said

    Ο Λόγος της Βασίλισσας, ο οποίος εκφωνείται ετησίως ενώπιον του κοινοβουλίου του Ηνωμένου Βασιλείου και επέχει ρόλο προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης, δεν θα εκφωνηθεί όπως ήταν προγραμματισμένο στις 19 Ιουνίου, καθυστερώντας για λίγες ημέρες…
    Ένας από τους λόγους της καθυστέρησης είναι επίσης ότι ο λόγος πρέπει να είναι γραμμένος σε ειδική περγαμηνή από δέρμα γίδας, με το μελάνι να χρειάζεται μερικές ημέρες για να στεγνώσει. Το γεγονός, σε συνδυασμό με τις διαπραγματεύσεις Συντηρητικών – DUP, σημαίνει ότι ο λόγος δεν θα ήταν έτοιμος προς ανάγνωση από τη βασίλισσα Ελισάβετ μέχρι τις 19 Ιουνίου.
    Ε, είναι τρελοί αυτοί οι Άγγλοι 🙂
    http://www.naftemporiki.gr/story/1245946/bretania-anaballetai-o-logos-tis-basilissas-pou-anamenotan-stis-19-iouniou

  209. 213 Την επόμενη φορά να το κάνουν τατού στη γίδα και να την σφάξουνε μερά.

  210. Μαρία said

    213
    Μεγαλεία στην Αγγλία 🙂 https://en.wikipedia.org/wiki/State_Opening_of_Parliament#Delivery_of_the_speech

  211. Μαρία said

    Ένα απο τα αγκάθια στις διαπραγματεύσεις http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/ruth-davidson-interview-dup-gay-rights-scottish-conservatives-channel-4-news-a7785526.html
    http://news.sky.com/story/scottish-tory-leader-davidson-gets-engaged-10292203

  212. Λ said

    She did say sorry several times…Όπως τα βλέπει η Γκάρτιαν
    https://www.theguardian.com/politics/2017/jun/12/theresa-may-apologies-backbenchers-election-mess
    και η Ντέιλι μέιλ
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-4596882/May-makes-defiant-address-Tory-MPs.html

  213. Λ said

    Bambos Charalambous

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: