Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ο Μποστ για το σκάνδαλο της ΔΕΗ πριν από 55 χρόνια

Posted by sarant στο 29 Ιουνίου, 2017


Ο Μποστ αρέσει στο ιστολόγιο και, ελπίζω, σε αρκετούς αναγνώστες και φίλους. Στο ιστολόγιο έχουμε παρουσιάσει πολλά σκίτσα του, σχεδόν πάντα σχολιασμένα ώστε να αναδεικνύουμε στοιχεία της επικαιρότητας που δεν είναι γνωστά στον σημερινό αναγνώστη.

Από το 2014 ως το 2016 παρουσίασα σκίτσα του Μποστ που σχολίαζαν γεγονότα που συνέβηκαν πριν από 50 χρόνια (εδώ το τελευταίο άρθρο αυτής της σειράς). Το καλοκαίρι του 2016 η επετειακή αυτή σειρά πήρε τέλος, αφού ο Μποστ, κουρασμένος από την καθημερινή δουλειά της εφημερίδας, είχε σταματήσει τη συνεργασία με την Αυγή στα τέλη Ιουλίου του 1966 και είχε αφιερωθεί στο μαγαζί του («Λαϊκέ εικόνε», στην οδόν Ομήρου). Ύστερα ήρθε η δικτατορία.

Τον περασμένο μήνα παρουσίασα ένα σκίτσο του Μποστ που αναφερόταν σε ένα γεγονός που συνέβη τέτοιες μέρες πριν από 55 χρόνια, τον γάμο της πριγκίπισσας Σοφίας. Συνεχίζουμε σήμερα, με άλλο ένα, που αφορά το σκάνδαλο της ΔΕΗ, που είχε έρθει στην επιφάνεια το 1962, το λεγόμενο «σκάνδαλο Πεζόπουλου».

Tο σκίτσο δημοσιεύτηκε στην Ελευθερία, με την οποία συνεργαζόταν ο Μποστ από το 1960 έως το 1963, στις 24 Ιουνίου 1962. Λίγες μέρες νωρίτερα, είχαν δημοσιευθεί στον αθηναϊκό τύπο φωτοαντίγραφα επιστολών που είχε στείλει ο Δημ. Φιλάρετος, αντιπρόσωπος της γαλλικής OLCO, η οποία είχε κατασκευάσει τα υδροηλεκτρικά έργα του Μέγδοβα για λογαριασμό της ΔΕΗ, προς τον Γεώργιο Πεζόπουλο, γενικό διευθυντή της ΔΕΗ. Σε αυτές υπήρχαν σαφέστατοι υπαινιγμοί ότι οι Γάλλοι δωροδοκούσαν την ηγεσία της ΔΕΗ, καθώς και παράπονα για τον μηχανικό της ΔΕΗ Διονύση Παπαλεονάρδο, που πρόβαλλε εμπόδια στις υπερβάσεις της γαλλικής πλευράς. Οι επιστολές περιέχονταν σε μήνυση κατά του Πεζόπουλου για παράβαση καθήκοντος.

Τις επίμαχες επιστολές μπορείτε να τις δείτε εδώ (στις σελ. 1 και 3, υπήρχαν και τότε φωτοαντίγραφα). Ο τύπος σχολίασε υπαινικτικές φράσεις όπως «η μελέτη του Αχελώου είναι πακτωλός», «τας ημετέρας αμοιβάς» κτλ. καθώς και παράπονα για την αδιάλλακτη στάση του μηχανικού Διον. Παπαλεονάρδου («έβγαλε κι άλλο παλούκι ο Νιόνιος», «χρειάζεται κάποιο φάρμακο«).

Ο Μποστ παίρνοντας έμπνευση ακριβώς από το χαϊδευτικό «Νιόνιος», θυμάται τον Νιόνιο (ή σιορ Διονύσιο) του Καραγκιόζη -ένα λαϊκό θέαμα που ήταν πολύ πιο διαδεδομένο και πολύ δημοφιλέστερο πριν από 55 χρόνια. Στήνει έτσι ένα καραγκιοζίστικο σκίτσο, με το σαράι της ΔΕΗ στα δεξιά, τον Φιλάρετο και τον Πεζόπουλο στο προσκήνιο και στο φόντο, σιωπηλό, τον Νιόνιο.

Ο τίτλος κάνει διπλό λογοπαίγνιο με τα ονόματα των πρωταγωνιστών: Ο εμπαιζόμενος Φιλάρετος και ο φιλέφσπλαχνος Εμπεζόπουλος. Ο υπέρτιτλος, Φεστιβάλ θεάματος, παραπέμπει στο Φεστιβάλ Θεάματος που διεξαγόταν εκείνη την περίοδο -ήταν ο πρόγονος του Φεστιβάλ Αθηνών.

Στις περισσότερες επιστολές ο Δημ. Φιλάρετος υπέγραφε «Ο σος Φιλάρετος» -για τους νεότερους, αυτό το «σος» είναι αρχαίαι κτητική αντωνυμία που σημαίνει «δικός σου», και συνηθιζόταν παλιά στην αλληλογραφία να κλείνουν οι επιστολές με μια τέτοια αρχαϊκούρα. Κι έτσι ο Μποστ βάζει τον Φιλάρετο να ξεκινάει λέγοντας «Είμαι ο σος Φιλάρετος, ανήρ ηλεκτρολόγος».

Ο Φιλάρετος παραπονιέται για τα εμπόδια που προβάλλει ο Νιόνιος (ο Νιόνιος με ταλαιπορή να λάβω το μπαξήσι) και παρακαλεί τον Βεζύρη Πεζόπουλο να διαβιβάσει τα παράπονά του στον «πασά Γουναράκη» -ο Π. Γουναράκης ήταν ο Πρόεδρος του ΔΣ της ΔΕΗ.

Να δούμε και το κείμενο της μπορντούρας, που το μεταγράφω εδώ ορθογραφημένο διότι είναι επίπονο να αντιγράφεις ανορθόγραφα:

Πρόκειται πανελλήνιος διαπίστωσις αιώνιος
εις έκαστον σεράιον υπάρχει είς σιορ Νιόνιος
Φορών την ρενδινγκόταν του κι ημίψηλον καπέλον
ευρίσκεται εντός χαρτιών ή όπισθεν φακέλων
και τυραννεί τους φουκαράς και πλούσιους επίσης
και τζίφρα Νιόνιου αν δεν μπει δεν δίδεται μια λύσις.
κι οι καραγκιόζηδες μοχθούν ζητώντες δυο δεκάρας
εκείνοι ζουν ευημερών, ψάλλων με τας κιθάρας.

Προσέξτε το μποστικό τριτόκλιτο «τους φουκαράς».

Τελικά, η κυβέρνηση Καραμανλή ζήτησε την παραίτηση ολόκληρου του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΗ, ενώ ο υπουργός Παπαληγούρας παραδέχτηκε πως ήξερε ότι από το 1958 η OLCO δωροδοκούσε με 5% τα μέλη του ΔΣ της ΔΕΗ για να πετυχαίνει χαριστικές συμβάσεις. Περισσότερες πληροφορίες για το συγκεκριμένο σκάνδαλο μπορείτε να βρείτε σε παλιό άρθρο του Θοδωρή Αθανασιάδη, όπου διαβάζω ότι οι επιστολές Φιλάρετου είχαν δημοσιευτεί ένα χρόνο νωρίτερα στην πατρινή εφημερίδα Νεολόγος.

Τα σκάνδαλα της ΔΕΗ ερευνήθηκαν από την κυβέρνηση Παπανδρέου το 1964-65, αλλά τελικά η πλειοψηφούσα ΕΚ δεν θέλησε να παραπέμψει τον Κ. Καραμανλή και τους Μάρτη-Παπαληγούρα στο Ειδικό Δικαστήριο.

Όσο για τον Γεώργιο Πεζόπουλο, έγινε υπουργός Εθνικής Οικονομίας επί χούντας, το 1970. Κανένας άξιος δεν πάει χαμένος.

 

 

Advertisements

125 Σχόλια to “Ο Μποστ για το σκάνδαλο της ΔΕΗ πριν από 55 χρόνια”

  1. Γς said

    1:

    Καλημέρα

    Ζέστη ε;

    Κάτι το δροσιστικόν;

    >είχε σταματήσει τη συνεργασία με την Αυγή στα τέλη Ιουλίου του 1966 και είχε αφιερωθεί στο μαγαζί του («Λαϊκέ εικόνε», στην οδόν Ομήρου). Ύστερα ήρθε η δικτατορία.

  2. Γς said

    Και κάπου διαβάζω:

    «Ενώπιον της δικαιοσύνης, η γυναίκα του Πεζόπουλου προβαίνει σε αποκαλύψεις για αθέμιτες συναλλαγές του άντρα της με την γαλλική εταιρεία.»

  3. sarant said

    Καλημέρα Γς. Πάω για μπάνιο 🙂
    Ναι, όλα βγήκαν στη φορα, ξέχασα να το γράψω, όταν ο Πεζόπουλος πήρε διαζύγιο. Τα διαζύγια είναι ζόρικη δουλειά, είπαμε.

  4. Γς said

    Και το απίστευτο:

    Η προμήθεια ρεύματος στην Πεσινέ με τιμή κάτω του κόστους

  5. spiral architect 🇰🇵 said

    Καλημέρα.
    Ξεκινήστε απ’ το βιβλίο ενός εκ των τεσσάρων της Δίκης Μπελογιάννη και θα καταλάβετε γιατί υπήρχε τέτοια διαφθορά μεταπολεμικά.
    Όχι, η διαφθορά δεν είναι μόνο θέμα κουλτούρας.

  6. Πάνος με πεζά said

    Ταυρωπός, παιδί μου ! Άκου Μέγδοβας ! Αφού τα φάγαμε σιγά σιγά τα αρβανίτικα τοπωνύμια !
    Καλημέρα !

  7. Λεύκιππος said

    ……Τα σκάνδαλα της ΔΕΗ ερευνήθηκαν από την κυβέρνηση Παπανδρέου το 1964-65, αλλά τελικά η πλειοψηφούσα ΕΚ δεν θέλησε να παραπέμψει τον Κ. Καραμανλή και τους Μάρτη-Παπαληγούρα στο Ειδικό Δικαστήριο……..

    Από τότε ίσχυε αυτή η διαδικασία;

  8. Πάνος με πεζά said

    Eδώ λέει ότι τον Πεζόπουλο τον κάρφωσε η γυναίκα του ! Παρε της κι εσύ καμιά τσάνα, ρε τσίπη !

  9. Πάνος με πεζά said

    @ 6 : Σκέψου να πεις, ας πούμε, στη Λακωνία, αντί Κροκεές, Λεβέτσοβα… 🙂

  10. Corto said

    Χαίρετε!

    6 (Πάνος Mε Πεζά):

    Όμως ο Μέγδοβας δεν είναι αρβανίτικο τοπωνύμιο.

  11. ως Φλώρος να σας κελαηδώ
    – αυτό να υπαινίσσεται κάτι; Φλώρος, από ένα πρόχειρο γκούγκλισμα, είναι επώνυμο που συνηθίζεται στην Κοζάνη.
    Οι θέσεις που ανοίγουν στην Ολυμπιακή (του Ωνάση τότε), κάπως θα κολλάνε κι αυτές.

  12. Πάνος με πεζά said

    @ 10 : Α, τότε; Με μπέρδεψε η κατάληξη.

  13. Πάνος με πεζά said

    Το υδροηλεκτρικό έργο του Μέγδοβα/Ταυρωπού, προφανώς ήταν η λίμνη Πλαστήρα, και όχι το μετέπειτα των Κρεμαστών, που έγινε το 1965.

    Θυμίζω ότι η έκταση της λίμνης Πλαστήρα ήταν επίπεδη και χρησιμοποιήθηκε ως αυτοσχέδιο αεροδρόμιο από τους αντάρτες, κατά τον Εμφύλιο. Οι προσγειώσεις γίνονταν μετά από τοποθέτηση βαρελιών στα οποία άναβαν φωτιές για να σημαδεύουν το «διάδρομο». Η περιοχή βρίθει από μύθους για κρυμμένες λίρες, και γι αυτό προκαλεί και το ενδιαφέρον διαφόρων χρυσοθήρων, μέχρι τις μέρες μας…

  14. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα, χρόνια πολλά σ’ όσες κι όσους γιορτάζουν!

  15. Γιάννης Ιατρού said

    12: Πάνο
    αν μπερδέψουμε καταλήξεις κλπ. θα γίνεις από Π με Πεζά, Π. Πεζόπουλος 🙂

  16. cronopiusa said

  17. Πάνος με πεζά said

    Φυσικά αυτά τα υδροηλεκτρικά έργα, τώρα πια τα έχουμε δώσει, κάτι ψωροεκατομμύρια, όχι;

  18. Corto said

    12: Οπωσδήποτε τα τοπωνύμια έχουν πολύ δύσκολη ετυμολογία. Πάντως μία συνήθης αρβανίτικη καταλήξη είναι -ζα (Καμάριζα, Σάριζα κλπ).

  19. spiral architect 🇰🇵 said

    Παρεμπιπτόντως και για να μην νομίζετε ότι έχουμε το μονοπώλιο της διαφθοράς (ειδικά σε τέτοιου τύπου έργα που τα μπάτζετ είναι τεράστια, άρα και οι μίζες ανάλογες) ένα γρήγορο ψάξιμο στο νετ, θα σας πείσει για το αντίθετο. 😎

  20. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    19 Εννοείται. Στο τούνελ και στη γραμμή Λυών-Τορίνου να δεις τι γίνεται από μίζες και μαφίες.

    11 Σωστάτα επισημαίνεις -ειδικά με τον Φλώρο θα έπρεπε να το ψάξω αλλά δεν. Πάντως έτσι λεγόταν ένας εισαγγελέας της εποχής.

  21. Γιάννης Κουβάτσος said

    Εδώ μια αγιογράφηση του Πεζόπουλου. Έμενε στο νοίκι, λέει, τον παρέσυρε ο Παπαδόπουλος, λέει:
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://aetogenia.blogspot.com/2012/04/1903-1987.html%3Fm%3D1&ved=0ahUKEwjMgdq_wuLUAhXpIMAKHXmsAOQQFggeMAI&usg=AFQjCNGuC0O9HeEBPJ0kb-uScRVC2WvEnA

  22. Ποντικαρέος said

    @5 Φίλτατε έχω την εντύπωση ότι το έχεις ξανααναφέρει το βιβλίο και (είτε από δικού σύνδεσμο είτε με ψάξιμο) το είχα κατεβάσει.
    Όποιος το θέλει αλλά δεν έχει να διαθέσει τα 50 γιούρα Η βαρειά βιομηχανία στην Ελλάδα (σε PDF)

  23. ΣΠ said

    Καλημέρα.

    13
    Με αφορμή το κείμενο στο τέλος μου δημιουργήθηκε μια λεξιλογική απορία. Είναι «χρυσοθήρων» ή «χρυσοθηρών»; Οι κανόνες της γραμματικής λένε το δεύτερο αλλά το πρώτο μου ακούγεται καλύτερα. Τι λενε οι ιστολογούντες φίλοι;

  24. Πάνος με πεζά said

    Ακριβώς το ίδιο και σε μένα, γι αυτό και το έγραψα έτσι.Το lexigram λέει βεβαίως «χρυσοθηρών». Με περισπωμένη, κατά τα παλιά.

  25. Πάνος με πεζά said

    Και όλες οι αναζητήσεις στο διαδίκτυο, γράφουν «χρυσοθήρων».

  26. spiral architect 🇰🇵 said

    @17: Τα υδροηλεκτρικά έργα ανεξαρτήτως παλαιότητας και τεχνολογίας (παραγωγής ή/και αντιστρεπτά) έχουν σαν υπέρ:
    – Φτηνή παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια.
    – Μικρό κόστος προληπτικής συντήρησης.
    – Ελάχιστο προσωπικό λειτουργίας εν σχέσει με θερμικούς ή πυρηνικούς σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής.

    έχουν δε σαν κατά:
    – Μεγάλο κόστος κατασκευής και αποθετικό κόστος, λόγω των συμπληρωματικών έργων που απαιτούν.
    – Μεγάλο κόστος κατασταλτικής συντήρησης.

    Μακάρι όμως να ήμασταν σαν την Νορβηγία στην ηλεκτροπαραγωγή. 🙄
    (το «renewable» στο λίκνο δεν είναι από φουρφούρια και πανέλα, είναι καθαρή ισχύς μόνο από μεγάλα υδροηλεκτρικά) 😮

  27. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τελικά τι προτιμάμε; Το κακόηχο σωστό ή το εύηχο λάθος; Όντως το χρυσοθήρων έρχεται φυσικά στην ομιλία, ενώ το χρυσοθηρών (δεν είναι κακόηχο, βέβαια) πρέπει να το σκεφτείς. Φορολογία πισίνων ή πισινών; Επέστρεφε, Καβάφη, και γνωμάτευε. 😊

  28. spiral architect 🇰🇵 said

    Κατά σειρά μεγέθους και ισχύος τα δυο μεγαλύτερα υδροηλεκτρικά στον κόσμο:
    – Φράγμα των Τριών Φαραγγιών στον Γιανγκτσέ. Εκμετάλλευση: Κίνα:

    Φράγμα Ιταϊπού στον ποταμό Παρανά. Εκμετάλλευση: Βραζιλία, Παραγουάη, Αργεντινή:

  29. Πάνος με πεζά said

    Ξεκίνησε και το ΑΖΑΜΑRA JOUNREY για την κρουαζιέρα των swingers, με τα όργια…
    Όπως δείχνει η ως τώρα πορεία του πλοίου, είναι και ο καπετάνιος στο κόλπο…
    https://ibb.co/n3yJ8Q

  30. cronopiusa said

    « Είπαμε να κάνουμε δώρα στους εαυτούς , αλλά όχι και 500 εκατομμύρια »

  31. cronopiusa said

  32. Πάνος με πεζά said

    @ 29 : Προσέξτε ότι για να πάει Μύκονο, αντί να περάσει ανάμεσα Κέα-Κύθνο, κατέβηκε νότια, χώθηκε μέσα σε κάτι διερχόμενα, έκανε κι ένα οχτάρι, πέρασε κάτω από τη Σύρο, αντί από πάνω, και τελικά το βρήκε το ασπρονήσι…

  33. spiral architect 🇰🇵 said

    Άσχετο:
    Κάνατε τη δήλωση; Εγώ μόλις τελείωσα.

  34. Πάνος με πεζά said

    @ 33 : Και βγήκε κι επιστροφή ! Με παίρνει ο λογιστής, και μου λέει «ΙΒΑΝ».
    – Ο Σαββίδης σου κάνει;
    – Λογαριασμό ρε όρνιο ! Έχεις επιστροφή, 100 ευρώ !
    Ήμαρτον…

  35. dryhammer said

    29/32. Αυτές οι δουλειές απαιτούν χρόνο… (Να γίνει ό,τι είναι να γίνει, νά πάρουμε και κάνα υπνάκο για νά ‘χουμε κουράγιο για τη Μή-κωνο, νάτο το 12ωρο ταξίδι – άσε που τα λιμανιάτικα είναι πιό ακριβά από τα καύσιμα και όσο πλέουν τόσο ξοδεύουν οι επιβαίνοντες)

  36. dryhammer said

    34. Ο δικός μου λογιστής, κατάφερε η επιστροφή να είναι ίση με την αμοιβή του σύν 5 ευρώ (να πιώ κι ένα καφέ…). Μετα με ρωτάνε γιατί καπνίζω και γιατί βρίζω… (υπόψη: άνεργος απο τον Οχτώβρη…)

  37. Γιάννης Ιατρού said

    29/32: Πάνο,
    εδώ άλλα λέει, στο Βορρά είναι 🙂

  38. (33) Κι εμένα μου βγήκε αισθητά περισσότερος φόρος απ’ όσο πέρυσι, αλλά δεν έψαξα ακόμα να βρω γιατί. Τι είναι αυτά τα συμβεβαιούμενα ποσά; Το χαρτόσημο δεν είναι 3,6%;

  39. dryhammer said

    37. Tο AZAMARA QUEST είναι τώρα Μύκονο. Το AZAMARA JOURNEY είναι εκεί πού μελανιάζουν οι μύτες (blue noses). Και τα δυό δλδ …κυανά πέη ροδόστικτα.

  40. Πάνος με πεζά said

    AZAMARA QUEST, το πλοίο, με τα πολλά…

  41. «χρυσοθηρών», βέβαια. Όλα τα ανέκαθεν πρωτόκλιτα κατεβάζουν τον τόνο στη λήγουσα στη γενική πληθυντικού. Ο λόγος που κάποιοι διστάζουν είναι, πιστεύω, τα πολλά τριτοκλιτα σε -τήρ, που σήμερα δεν ξεχωρίζουν από τα ανέκαθεν πρωτόκλιτα παρά μόνο σ’αυτό τον τύπο (των ανελκυστήρων κλπ.)
    Η σύγχυση είναι μεγαλύτερη στα θηλυκά, όπου υπάρχουν πάμπολλα πρωτόκλιτα σε -α (ενώ τα αρσενικά ισοσύλλαβα σε -ας, πλην όσων λήγουν σε -ίας, είναι σχεδόν όλα ιστορικώς τριτόκλιτα) κι έτσι σε όσα δεν είναι παραδεδομένα από την αρχαιότητα η γλώσσα δεν ξέρει ποιο κλιτικό παράδειγμα ν’ακολουθήσει: των πισίνων κατά το των ακτίνων ή των πισινών κατά το των χελωνών; Ίσως γι’ αυτό σχηματίζεται τόσο δύσκολα η γενική πληθυντικού των νεότερων θηλυκών σε -α.

  42. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    4 >>Και το απίστευτο:Η προμήθεια ρεύματος στην Πεσινέ με τιμή κάτω του κόστους

    Σα να μου πάτησες ένα κουμπί.Τί μου θυμίζει, τί μου θυμίζει.Όταν με απόφαση Βενιζέλου όσο πιο μεγάλοι, τόσο μικρότερη η πληρωμή ενώ «οι φουκαράς» περνούσαμε νέα αγωνία με τα νέα χαράτσια.
    » Όπως αποκάλυψε την Δευτέρα 08/10/12 στην συνέντευξή του το Δ.Σ. της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ οι μεγάλες επιχειρήσεις ανάμεσά τους τηλεοπτικά κανάλια και επιχειρήσεις του τύπου εξαιρέθηκαν από το χαράτσι στα ακίνητα και μάλιστα αναδρομικά με Υπουργική Απόφαση του κ. Βενιζέλου η οποία ενεργοποιήθηκε από την σημερινή κυβέρνηση του κ. Σαμαρά. Σύμφωνα με τις καταγγελίες της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ στις 16/12/2011 το Υπουργείο Οικονομικών εξέδωσε απόφαση σύμφωνα με την οποία για ακίνητα που δεν έχουν οικιακή χρήση και με εμβαδόν δομημένης ηλεκτροδοτούμενης επιφάνειας το τέλος ακινήτων (ΕΕΤΗΔΕ) άνω των 1000τ.μ. υπολογίζεται μειωμένο κατά 30% ενώ άνω των 2000τ.μ. υπολογίζεται μειωμένο κατά 60%. Αποτέλεσμα αυτής της προκλητικής απόφασης είναι μερικά παραδείγματα από τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα η ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ:
    α) Lamda Olympia Village (The mall Athens) ενώ έπρεπε να πληρώσει 2.404.436 ευρώ, πλήρωσε 974.730 ευρώ.
    β) Kifissos Mall ενώ έπρεπε να πληρώσει 1.370.220 ευρώ, πλήρωσε 558.888 ευρώ.
    γ) Πόρτο Καρράς Α.Ε ενώ έπρεπε να πληρώσει 511.224 ευρώ, πλήρωσε 211.689 ευρώ.
    δ) Καρφούρ Μαρινόπουλος Α.Ε. (Λ. Αθηνών 93-97 Αθήνα) ενώ έπρεπε να πληρώσει 436.229 ευρώ, πλήρωσε 184.481 ευρώ. κ.λ.π.
    http://www.amna.gr/pressReleaseView.php?id=33601&doc_id=11857813

  43. Γιάννης Κουβάτσος said

    Α, ρε μπαγάσα Άσιμε, και νεκρός ενοχλείς και περισσεύεις…Δύο πράγματα δεν θ’ αλλάξουν στην Ελλάδα, όσες αριστεροδεξιές κυβερνήσεις κι αν αλλάξουν: οι μίζες και…
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://m.tvxs.gr/mo/i/231875/f/news/ellada/i-ekklisia-ekopse-asimo-sabbopoylo-kai-rianna-apo-biblio-ton-thriskeytikon.html&ved=0ahUKEwiAvK7L3uLUAhXFAsAKHSi9AAsQqOcBCC0wAQ&usg=AFQjCNEcFYVq4cR0P4vQ26_4daXFLlarTw

  44. Πάνος με πεζά said

    Έχει δύο καράβια, έγραψα το λάθος. Ψάξε στο marinetraffic το AZAMARA QQUEEN και βάλε να σου δείξει «προηγούμενη θέση». Μετά, κάνε ζουμ να δεις και από κοντά την πορεία…

  45. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    21 Μπράβο, την είχα βρει κι εγώ αυτή την αγιογραφία

    23-24 Κανονικά είναι «των χρυσοθηρών».
    Ο λόγος είναι ότι στα εις -θήρας η κατάληξη -ας ειναι αρχική και όχι υστερογενής όπως στον κρατήρα, που κάνει «των κρατήρων»

    Ωπ, τα είχε γράψει και ο Άγγελος

  46. spiral architect 🇰🇵 said

    @29, 32, 37:

    Bésame, bésame mucho
    Como si fuera esta noche
    La última vez.

    Bésame, bésame mucho
    Que tengo miedo a perderte
    Perderte después. ❤

  47. Γιάννης Ιατρού said

    38: Άγγελε,
    κυρίως λόγω του πιο χαμηλού αφορολόγητου … (ας γινόσουν δικαστής -στο ΣτΕ κατά προτίμηση- όσο ήταν καιρός ….).
    …Το αφορολόγητο όριο για εισοδήματα του 2016 διατηρείται στα 9.550 ευρώ, δηλαδή έκπτωση φόρου 2.100 ευρώ για τις οικογένειες με τρία παιδιά και άνω, ενώ σε όλες τις άλλες κατηγορίες μειώνεται και «πέφτει» μέχρι τα 8.636 ευρώ ή διαφορετικά έκπτωση φόρου 1.900 ευρώ.

    39/40: AZAMARA (σάρα μάρα …) κλπ.
    Ε ναι, γι αυτό και έγραψα το #37. Το διόρθωσε μεν ο Πάνος το όνομα στο #44, αλλά δεν μας είπε, σε πιο λιμάνι θα επιβιβαστεί αυτός (κι Γς νομίζω 🙂 ).

  48. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    11/20 Μέχρι να βρούμε τον παλιό, αναδρομή στα της ΔΕΗ, κι ένας άλλος,νεότερος Φλώρος.
    ΔΕΗ-ENERGA (και Θεοί πείθονται…)
    «Εκδότης ο οποίος εκλήθη στον ανακριτή να εξηγήσει την ανταλλαγή κρίσιμων μηνυμάτων με τον εκ των κατηγορουμένων στην υπόθεση και από το 1991 ασχολούμενο με τον χώρο της ενέργειας Αχιλλέα Φλώρο. Τα μηνύματα αφορούσαν παρέμβαση (που σύμφωνα με την κατάθεση του εκδότη δεν έγινε ποτέ) στον πρωθυπουργό υπέρ της τοποθέτησης τρίτου σε κορυφαία κρατική θέση στον τομέα που δραστηριοποιούνταν οι ελεγχόμενες εταιρείες. Ο Αχιλλέας Φλώρος φαίνεται να διακινεί έως και 50 εκατομμύρια ευρώ σε μία μόνο ημέρα και μέσα στο κρίσιμο χρονικό διάστημα…
    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=438836

  49. gpoint said

    # 8

    Σου λείπει πείρα Πμπ… ό,τι και να της έπαιρνε το ίδιο πρόβλημα θα είχε γιατί το πρόβλημα που έχει κάθε αντρας παντρεμένος που αλλάζει οικονομικό επίπεδο είναι η επιλεγείσα, με ΑΛΛΑ κριτήρια τότε, συμβία του. Κι αυτά οι γυναίκες τα μυρίζονται, δεν καλύπτονται από γούνες και διαμάντια.

  50. spiral architect 🇰🇵 said

    48: Προσοχή στο κενό μεταξύ ισχύος και ενέργειας. Χωρίς ισχύ δεν υπάρχει ενέργεια. Η ΔΕΗ παράγει ισχύ και πουλάει ενέργεια, οι αεριτζήδες τύπου Φλώρου (αλλά και Enron για τους παλιότερους) μεταπωλούν ενέργεια, βγάζοντας χρήμα όχι απο τη λιανική αλλά από το χρηματιστήριο ενέργειας που εδώ και μερικά χρόνια έχει στηθεί.

  51. Πάνος με πεζά said

    @ 47 : Γιάννη, νομίζω ότι η πιο χαμηλή τιμή για να μπεις στο (Χ)ΑΖΑΜΑΡΑ είναι 2400 ευρώ περίπου (και δεν ξέρω αν είναι και all inclusive)… Εντάξει, θα πεις, τ’ αξίζει τα λεφτά του (!) αλλά δεν περισσεύουν…

  52. Πάνος με πεζά said

    @ 49 : Kι άλλες, φίλε G, πριν τον σιχαίνονταν και μετά τον έβρισκαν άγιο…

  53. ΣΠ said

    41, 45β
    Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Πράγματι έτσι είναι ο κανόνας. Ωστόσο το «χρησοθηρών» είναι μια άβολη γενική. Ακουστικά θυμίζει χρυσές πόρτες.

  54. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Γειά σας κι ἀπὸ μένα.

    Ξεκινὰω μὲ τὴ γενικὴ πληθυντικοῦ (χρησοθηρῶν). Εἶχα δυὸ ὑποψήφια μεζεδάκια ἀπὸ ταμπέλες δρόμων στὴ γειτονιά μου:«ὁδὸς Καμελίων» καὶ «ὁδὸς Ἀηδονίων».

    @43. Γιάννη ἄκουσα κι ἐγὼ στὸ ραδιόφωνο γιὰ τὸ κόψιμο τοῦ Ἄσιμου ἀπὸ τὸ βιβλίο τῶν Θρησκευτικῶν.
    Ἄκουσα ἐπίσης πὼς ἀφαιροῦν καὶ τὸ «Λόλα νὰ ἕνα μῆλο» ἐπειδὴ παραπέμπει στὸ προπατορικὸ ἁμάρτημα. 🙂 Στὴν ἀρχὴ κόντεψα νὰ τὸ πιστέψω. Τοὺς ἔχει φοβηθεῖ τὸ μάτι μου! Μετὰ, βέβαια, θυμήθηκα πὼς εἶναι ἀπὸ τὸ ἀναγνωστικὸ τῆς ἐποχῆς μου (δεκαετία τοῦ ᾿50).

    @29, 32, 37, 39, 46. Ἀπ᾿ ὅ,τι ἔμαθα, στὰ Θερμιὰ ἔγιναν ἐκδηλώσεις διαμαρτυρίας 🙂 γιὰ τὴν παράκαμψη τοῦ νησιοῦ ἀπὸ τὸ πλοῖο τῶν παρτουζάνων (https://www.slang.gr/lemma/23747-partouzanos)

  55. Γιάννης Κουβάτσος said

    54. Έχω την εντύπωση, Δημήτρη, πως η Εκκλησία θα στεναχωρηθεί, αν στις επόμενες εκλογές υπάρξει κυβερνητική αλλαγή. 😊

  56. cronopiusa said

    ΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ… 1ο μέρος
    Οδοιπορικό στα λιγνιτωρυχεία της Κοζάνης και της Πτολεμαΐδας. Ένα ντοκιμαντέρ που παρουσίασε ο Γιώργος Κουβαράς στο ψηφιακό κανάλι της ΕΡΤ PRISMA+ στο πλαίσιο της εκπομπής ΒΑΡΕΑ & ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΑ

  57. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    «Ελλάς Ελλήνων Δικαστών
    Απαλλαγμένη των Λιστών
    Για προστασία των Ληστών
    Σύνταγμα λάστιχο λοιπον
    Για χάρη των καναλαρχών ….

    Αν σε λένε Ηριανα τρως μια δεκαπενταετία
    στην πιο καλή σου ηλικία
    Αν εισαι λήσταρχος φοροφυγάς
    Στην πενταετία την πηδάς
    Και μετα θα τα γλεντάς

    Αυτη ΔΕΝ ειναι δικαιοσύνη και μαλιστα τυφλή
    Ειναι η προστασία του κάθε “νταβατζή”

    Κουίζ, ποιος το έγραψε; Αγούγλιστα 🙂

  58. sarant said

    55 Πάντως τα καινούργια βιβλία των Θρησκευτικών έχουν πολλά καινούργια πράγματα σε σύγκριση με τα προηγούμενα. Από τις πολλές καινοτομίες, οι ιεράρχες έκοψαν τη Συννεφούλα, τη Ριάννα και τον Άσιμο, που θα ήταν πολύ προχώ έτσι κι αλλιώς. Μάλλον έγινε η ανακοίνωση έτσι για να μπορεί ο Ιερώνυμος να περηφανεύεται στους δικούς του ότι επέβαλε την άποψή του.

  59. sarant said

    58 Και φυσικά, ό,τι και να έχει το βιβλίο, ο καθηγητής που θα το διδάξει παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο ή μάλλον περισσότερο

  60. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  61. ΣΠ said

    57
    Πολάκης.

  62. spiridione said

    Ο Αντώνης Φλώρος ήταν τότε αρεοπαγίτης και πρόεδρος της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων. Διώχθηκε πειθαρχικά από τον Υπουργό Δικαιοσύνης επειδή έγραψε ένα άρθρο στο νομικό περιοδικό της Ένωσης «Ελληνική Δικαιοσύνη» όπου κατέκρινε την ηγεσία του Αρείου Πάγου για την απόφασή της να ματαιώσει μια συνεδρίαση της Ένωσης, έπειτα από κυβερνητικές παρεμβάσεις κλπ.
    http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin_ftr.asp?c=64&pageid=27969&id=-1&s=0&STEMTYPE=1&STEM_WORD_PHONETIC_IDS=ARyASTASmASZASXASa&CropPDF=0
    Διαβάζοντας τις εφημερίδες είδα ότι εκείνη την εποχή ο Υπουργός Δικαιοσύνης όχι μόνο ασκούσε την πειθαρχική δίωξη κατά των ανώτατων δικαστών, αλλά και αποφάσιζε για την ποινή τους. Είδα δήλωση του τότε υπουργού Δικαιοσύνης Παπακωνσταντίνου ότι κατά παραχώρησή του δεν επέβαλε ο ίδιος ποινή αλλά παρέπεμψε την υπόθεση στο Ανώτατο Πειθαρχικό Συμβούλιο – στο οποίο προίστατο ο ίδιος ο Υπουργός! Αυτά για τη σχετική συζήτηση που είχαμε πρόσφατα για τη δικαιοσύνη.
    Τελικά καταδικάστηκε ο Φλώρος σε προσωρινή παύση 15 ημερών (21-6-1962). Στο ίδιο φύλλο μαθαίνουμε και και ποιος ήταν ο κουρέφς φονέφς, κάποιος Σιγουρέτας, που σκότωσε έναν γιατρό – χειρουργό του Ευαγγελισμού, επειδή πέθανε η γυναίκα του κατά το χειρουργείο.
    http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin_ftr.asp?c=64&pageid=28504&id=-1&s=0&STEMTYPE=1&STEM_WORD_PHONETIC_IDS=ARyASTASmASZASXASa&CropPDF=0

  63. cronopiusa said

  64. Πάνος με πεζά said

    Έχουμε και, σε αποκλειστικότητα, το τραγούδι που μπήκε στο νέο βιβλίο Θρησκευτικών.

  65. Γιάννης Κουβάτσος said

    Θα τα δούμε από Σεπτέμβριο τα βιβλία, Νίκο, και εννοείται πως ο εκπαιδευτικός παίζει σημαντικό ρόλο. Αλλά άλλα μας λέγανε, έτσι; Φάνηκε βέβαια πού πάει το πράγμα με την αποπομπή του Φίλη.

  66. Παναγιώτης Κ. said

    @64. Κέφια έχεις σήμερα!
    Λες να οφείλονται… στην επιστροφή φόρου; 🙂

  67. Παναγιώτης Κ. said

    Δώδεκα ολόκληρες μέρες χωρίς σταθερό τηλέφωνο και χωρίς σταθερό ιντερνέτ και δεν ξέρω πόσο ακόμη θα κρατήσει η έλλειψη.
    Ευτυχώς έχω τις mobile καβάντζες και έτσι το κακό μετριάζεται. Χρειάζεται όμως φειδώ γιατί τα βίντεο καταβροχθίζουν τα ΜB.

  68. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    11>>Φλώρος
    20 >>λεγόταν ένας εισαγγελέας της εποχής.
    Αντώνιος Φλώρος, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλ.Δικαστών κ Εισαγγελέων
    Βλέπω στην πρώτη σελίδα της Ελευθερίας 16.6.1962:
    Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ ΥΠΕΔΕΙΞΕΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΡΕΙΟΝ ΠΑΓΟΝ ΝΑ ΕΠΕΜΒΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΝΩΣΕΩΣ ΔΙΚΑΣΤΩΝ.
    Απολογούμενος εις το Πειθαρχικόν Συμβούλιον «κατελύθη η ανεξαρτησία της δικαιοσύνης» ετόνισεν χθες ο κος Αντ. Φλώρος.
    Μέσες άκρες,πρόκειται για κάποιο δημοσίευμα που έκανε κριτική σε δικαστικές αποφάσεις, καταλογίστηκε στον Α.Φ και πέρασε Πειθαρχικό. Παρελαύνουν μάρτυρες ,μεταξύ πολλών οι Ναπ.Ζέρβας, ο Ευ.Γιαννόπουλος κ.α.
    Μάρτυρες υπερασπίσεως οι πρώην Υπουργοί Μπακόπουλος, Παπακωνσταντίνου και Μαύρος http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin_ftr.asp?c=64&pageid=28474&id=-1&s=0&STEMTYPE=0&STEM_WORD_PHONETIC_IDS=ARyASTASmASZASXASa&CropPDF=0

  69. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ωχ, μέχρι να τα βρω να διαβάσω,ν΄αντιγράψω (είμαι και μσόγκαβη 🙂 ) επελήφθη ο εγκυρότερος-εγκαιρότερος,Spiridione σχ. 62

  70. Μαρία said

    58
    Για τα συγκεκριμένα παραδείγματα των τραγουδιών που αναφέρονται σε διάφορα δημοσιεύματα, αξίζει να σημειωθεί ότι τα δύο είχαν αφαιρεθεί από τον Οκτώβριο του 2016 από το ΙΕΠ, δηλαδή πριν την έναρξη του διαλόγου μεταξύ της Επιτροπής του ΙΕΠ και της Επιτροπής της Εκκλησίας, ενώ το ένα («Συννεφούλα») εξακολουθεί να βρίσκεται στον Οδηγό του Λυκείου για τον Εκπαιδευτικό (βλ. σελ. 60).
    http://www.minedu.gov.gr/news/29033-29-06-17-apantisi-tou-ypourgeiou-sta-dimosieymata-gia-ta-thriskeftika

    Για τον κύριο Εφραίμ καταργήθηκε. http://www.dogma.gr/dialogos/eisigisi-tou-mitropoliti-ydras-stin-ierarchia-gia-ta-thriskeftika/65632/
    Ο οποίος κ. Εφραίμ, αν μη τι άλλο, διακρίνεται για το ρεαλισμό του:
    Ὁ διάλογος μέ τό διαφορετικό δέν μπορεῖ νά ἀπουσιάζει ἀπό τό Μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν σέ μιά κοινωνία πού βιώνει τόν πλουραλισμό μέσα ἀπό τόν κόσμο τῆς πληροφορικῆς.
    Ἔτσι τό Μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν ἄν ἐπιδιώκει νά εἶναι ἕνα μάθημα ὑποχρεωτικό γιά ὅλους, ἀνεξάρτητα ἀπό τίς θρησκευτικές τους πεποιθήσεις, τότε δέν ἔχει τήν πολυτέλεια νά πραγματεύεται θέματα μόνο μέσα ἀπό τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία˙ κρίνεται ἀναγκαία ἡ ἀναφορά σέ σύγχρονα μεγάλα θρησκεύματα, ὄχι ὅμως νά ἀξιοποιήσει τήν διδασκαλία τους ὡς ἑρμηνευτικό πλαίσιο, ἀλλά γιά νά δώσει στόν μαθητή τήν εὐκαιρία νά ἀντιληφθεῖ ὅτι τό θρησκευτικό φαινόμενο βιώνεται ποικιλοτρόπως καί ὅτι τό νόημα τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς μπορεῖ νά ἑρμηνεύεται μέσα ἀπό πολλές διαφορετικές καί ἀντικρουόμενες ὀπτικές γωνίες. Ἔτσι τό Μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν καθίσταται μάθημα πού καταφάσκει στόν διάλογο καί στήν ἀναγνώριση τῆς θρησκευτικῆς ἑτερότητας.
    Ἐξ ἄλλου, σέ μιά κοινωνία ἑτερότητας καλεῖται νά ζήσει ὁ μελλοντικός πολίτης καί σέ μιά κοινωνία ἑτερότητας καλεῖται νά καλλιεργήσει τή θρησκευτική του συνείδηση. (Ἐδῶ ἀποκλείονται οἱ φανατισμοί, φονταμενταλισμοί, μισαλλοδοξίες κ.τ.ὅ.).

  71. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    61. Ναι, Παύλος Πολάκης μαινόμενος:
    Να νομοθετηθεί η φοροδιαφυγή ως ιδιώνυμο αδίκημα τώρα.
    http://agonaskritis.gr/%CE%B5%CF%80%CE%AF%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%AC%CE%BA%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%84/

  72. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @65. Θὰ πρότεινα μιὰ πιὸ ριζοσπαστικὴ λύση, Γιάννη:
    Βιβλία γραμμένα ἀπὸ ἐπιτροπὴ ἱεραρχῶν ὅπως οἱ ἅγιοι Καλαβρύτων, Πειραιῶς, Θεσσαλονίκης καὶ οἱ τοιοῦτοι.
    Αὐστηρὴ ἐπιλογὴ καθηγητῶν θρησκευτικῶν: Χριστιανιταλιμπάν, οἱ ἄντρες καὶ θεοῦσες (μακριὰ μανίκια, κουμπωμένος μέχρι πάνω γιακὰς, φούστα μέχρι τὸν ἀστράγαλο καὶ τὰ μαλλιά κότσο) οἱ γυναῖκες.
    Νὰ δεῖς τὶ καλὰ ποὺ θὰ βγοῦν τὰ παιδιά.
    Ἐμεῖς ποὺ τὰ περάσαμε, ἐπὶ Χούντας, τί πάθαμε;

  73. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @72 Χριστιανιταλιμπάν =>ΧριστιανΟταλιμπάν

  74. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Η Συννεφούλα κόβεται ως …ανηθικούλα;

    Το άλλο με τα χάβγουλα ποιος θα το κόψει;
    http://news247.gr/eidiseis/politiki/voyleyths-ths-xryshs-ayghs-apaggellei-ton-apagoreymeno-umno-twn-nazi.4743301.html

  75. leonicos said

    Βέβαια το καλύτερο ποιος θα τοι έβαζε και σήμερα;

    Η Κρόνη

  76. Γιάννης Ιατρού said

    57: ΕΦΗ,
    δεν διαβάζεις στο σωστό νήμα, ε; 🙂 🙂

  77. ΣΠ said

    71
    Η αλήθεια είναι ότι το είδα εδώ σήμερα το πρωί. Πρόλαβε ο Γιάννης Ιατρού.

  78. cronopiusa said

    Κρητικοί λεβέντες το Σάββατο στο Τυμπάκι Ηρακλείου ανέλαβαν να συμμορφώσουν δυο γυναίκες μετανάστριες επειδή φρόντιζαν αδέσποτα. Πρώτα πάτησαν το σκυλί που φρόντιζαν και στη συνέχεια τους επιτέθηκαν χτυπώντας και βρίζοντάς τες. Η τοπική αστυνομία αδιαφόρησε και τις παρέπεμψε στα δικαστήρια Ηρακλείου

  79. IN said

    62: Συνάδελφε, αυτά τα προέβλεπε ο νόμος που ίσχυε τότε. Ωστόσο, όταν το 1964 περίπου η κυβέρνηση Γεωργίου Παπανδρέου επέβαλε πειθαρχική ποινή στον τότε Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου (και μετέπειτα πρώτο πρωθυπουργό της δικτατορίας) Κων/νο Κόλλια, που κατηγορήθηκε για παρέμβαση στο έργο της ανάκρισης στην υπόθεση Λαμπράκη, το ΣτΕ αποφάνθηκε ότι η άσκηση της πειθαρχικής εξουσίας από τον Υπουργό ήταν αντισυνταγματική ως αντικείμενη στην διάκριση των εξουσιών και ακύρωσε την ποινή στον Κόλλια. Αν θυμάμαι καλά, ο σχετικός νόμος έλεγε ότι την πειθαρχική εξουσία ασκεί «και» το Ανώτατο Πειθαρχικό Συμβούλιο (άρα δικαιούται να την ασκήσει και μόνος του ο Υπουργός) και το ΣτΕ θεώρησε ότι το «και» παρεισέφρησε στο κείμενο του νόμου και ότι, κατ’ ορθή ερμηνεία, μόνο αρμόδιο ήταν το ΑΠΣ. Ο αείμνηστος Ευάγγελος Γιαννόπουλος θυμόταν συχνά αυτή την ιστορία και διαμαρτυρόταν.

    71: Κάποιος να πει στον ανεκδίηγητο Πολάκη ότι το ιδιώνυμο αδίκημα φοροδιαφυγής έχει ήδη νομοθετηθεί, στην τελετυαία του εκδοχή από την ίδια την κυβέρνηση στην οποία μετέχει:

    https://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=197132

  80. Γιάννης Κουβάτσος said

    Η μόνη λύση είναι ο πλήρης διαχωρισμός κράτους και εκκλησίας. Όσο δεν συμβαίνει αυτό, θα έχουμε τέτοια φαινόμενα και θα λέμε και ευχαριστώ που είναι και σχετικά ήπια. Πεφωτισμένοι δεξιοί, κεντρώοι, αριστεροί τον έχουν αποδεχτεί, τον προτείνουν, αλλά δε βαριέσαι…

  81. spiridione said

    68. Έφη, δεν ήταν ο Ναπολέοντας Ζέρβας μάρτυρας, ο πρόεδρος του Πειθαρχικού Συμβουλίου έκανε λάθος το όνομα, κάτι το οποίο προκάλεσε γέλωτα στο ακροατήριο.

    80. Ευχαριστώ για τις διευκρινίσεις ΙΝ.

  82. spiridione said

    80. Ναι, βεβαίως, έτσι ήταν ο νόμος τότε, το ανέφερα επειδή είχαμε μια πρόσφατη συζήτηση σε άλλο άρθρο. Και πάντως, πρόεδρος του Ανωτ. Πειθαρχικού Συμβουλίου ήταν ο ίδιος ο υπουργός Δικαιοσύνης. Στην προκειμένη περίπτωση ο Φλώρος υπέβαλε αίτηση εξαίρεσης του Παπακωνσταντίνου, υπουργού Δικαιοσύνης, γιατί νομίζω υπήρχε έγγραφό του προς τον Άρειο Πάγο να διαλύσουν την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων. Ο Παπακωνσταντίνου τελικά αποφάσισε να πάρει 15νθήμερη άδεια, και έτσι τον αναπλήρωσε ο αναπληρωτής του υπουργός Γεωργίας Αδαμόπουλος!

  83. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    62-82 Ωραία, βρήκες τον Φλώρο, συγχαρητήρια.

    Και βρήκες και τον Σιγουρέτα, που είμαι βέβαιος πως τον εχω συνανυτήσει κάπου κάποτε!

  84. spiridione said

    83. Φίλος του Καραμανλή λέει ο γιατρός
    http://www.mixanitouxronou.gr/i-dolofonia-tou-giatrou-pou-sigklonise-tin-ellada-to-1962-itan-epistithios-filos-tou-konstantinou-karamanli-ton-dolofonise-sto-dromo-o-sizigos-mias-asthenous-pou-pethane-meta-to-chirourgio/

  85. Μαρία said

    83
    Ο αδερφός του Φλώρου.

    9 Μαίου 1985: Διορισμός:
    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΦΛΩΡΟΥ Υπουργού Δημόσιας Τάξης http://www.ggk.gov.gr/?p=1287

    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%BB%CE%AD%CE%BE%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%BF%CF%82_%CE%A6%CE%BB%CF%8E%CF%81%CE%BF%CF%82

  86. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    50 – » Η ΔΕΗ παράγει ισχύ και πουλάει ενέργεια, οι αεριτζήδες τύπου Φλώρου (αλλά και Enron για τους παλιότερους) μεταπωλούν ενέργεια, βγάζοντας χρήμα όχι απο τη λιανική αλλά από το χρηματιστήριο ενέργειας που εδώ και μερικά χρόνια έχει στηθεί.»
    Καλώστονα κι ας άργησε, δεν πιστεύω να υπονοείς πως τα κέρδη δεν θα βγαίνουν από την τίμια παραγωγικότητα έτσι; 🙂

    Το χρηματιστήριο ενέργειας, είναι από τις μεγαλύτερες σύγχρονες απάτες γιατί δεν έχει να κάνει άμεσα με την παραγωγή και πώληση ενέργειας αλλά μόνο σαν παράγωγο, εκτός από τον ηλεκτρισμό θα συμμετέχουν και τα «προϊόντα» φυσικό αέριο, κάρβουνο, και τα δικαιώματα εκπομπής CO2, ειδικά τα τελευταία είναι ο ορισμός της απάτης. Πόσοι γνωρίζουν τι είναι αυτό το χρηματιστήριο; πόσοι πώς λειτουργεί και πόσο επηρεάζει την ζωή μας; πόσοι γνωρίζουν τι είναι αυτά τα «προϊόντα»; πόσοι γνωρίζουν πως το 18 θα ανοίξει και στην Ελλάδα τέτοιο χρηματιστήριο; (η βασική αρχή, είναι η αγορά να λειτουργεί την αγορά, «γουάου που λέει κι ο Mπαρουφάκης» 🙂 φυσικά κάτω από τον αυστηρό έλεγχο των ρυθμιστικών αρχών, «διπλό γουάου» μιλάμε θα γελάσει και το παρδαλό γαϊδούρι 🙂 ).
    Αλήθεια ποιό κόμμα έχει ενημερώσει τον λαό για το ενεργειακό χρηματιστήριο που θα στηθεί του χρόνου και τους κινδύνους που κρύβει και για τον απλό κόσμο αλλά και για όσους θα τρέξουν αν επενδύσουν;
    Δωρεάν συμβουλή προς υποψήφια κορόϊδα τύπου 1999, ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΌ ΑΥΤΟ ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ, ΑΝ ΠΑΡ΄ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ, ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΩΡΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΙ ΤΙ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΚΡΥΒΕΙ, ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΟ ΠΩΣ ΘΑ ΠΛΑΣΑΡΙΣΤΕΙ ΣΑΝ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ, μη λέτε μετά ότι σας πήρε στον λαιμό του ο Τσίπρας, σαν τους χοντρομαλάκες που έλεγαν (και λένε ακόμα) πως έφταιγαν ο Σημίτης κι ο Παπαντωνίου που έχασαν τα λεφτά τους κι όχι η άγνοιά τους η ΑΠΛΗΣΤΙΑ ΤΟΥΣ και η παροιμιώδης ηλιθιότητά τους (οι περισσότεροι τέτοιοι γνωστοί μου, μου έχουν κόψει και την καλημέρα από τότε 🙂 ).
    Tα παράγωγα γενικώς, είναι για πολύ μεγάλα πορτοφόλια, είναι ο νόμιμος τρόπος για να γίνεται η μεταφορά του πλούτου από τους φτωχούς στους πλούσιους χωρίς να το παίρνουν είδηση γιατί όταν σκάει η φούσκα χρεώνεται το κράτος, (όμορφες δουλειές) γι΄αυτό ΜΑΚΡΙΑ.

    Eκτός από μένα, υπάρχει κάποιος εδώ μέσα που να έχει κάνει αυτό το σεμινάριο; αν ναί ας πάρει το μέηλ μου από τον Νικοκύρη.

    https://www.athexgroup.gr/documents/10180/4603817/12_20_SEMI_%CE%91_2017_ATH.pdf/2583d772-39f5-4a1b-b791-861249c77c02

  87. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    59 – «Και φυσικά, ό,τι και να έχει το βιβλίο, ο καθηγητής που θα το διδάξει παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο ή μάλλον περισσότερο»
    Δεδομένου πως το βιβλίο έχει αρρωστημένους παραλογισμούς που υποτιμούν την ανθρώπινη νοημοσύνη, το εννοείς με τον σημαντικό ρόλο του καθηγητή; για ποιόν είναι σημαντικός ο ρόλος του; Φαντάζομαι όχι για τα παιδιά που θα προσπαθήσει να τους διαστρεβλώσει την έμφυτη λογική τους.
    Στην αρχή με ενοχλούσε πολύ, τώρα με αφήνει αδιάφορο η ανοχή έως αποδοχή των αριστερών στην επιβολή του εκκλησιαστικού σκοταδισμού στην εκπαίδευση, μου είναι πλήρως κατανοητό.

    63 – Oι κακοί είναι στην φυλακή! 😦

    Ας βάλω και κάτι ανήθικο. 🙂

  88. Ποντικαρέος said

    @86 Δεν διαφωνώ με αυτά που λες αλλά σαφώς έφταιγε ο Σημίτης (και θα φταίει και ο Τσίπρας ή όποιος άλλος πρωθυπουργός και υπουργός διαφημίζει το χρηματιστήριο). Για τον απλούστατο λόγο ότι είναι σαν να προτρέπεις τρίχρονα παιδιά να παίζουν με αλυσοπρίονα. Δε μπορείς να λες μετά «δεν ήξερα ότι θα κοπούν».

  89. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    88 – Πλάκα μου κάνεις, δηλαδή αυτοί που ψηφίζουν είναι τρίχρονα παιδιά; (φυσικά αυτοί που λένε πως παρασύρθηκαν απ΄αυτούς, έχουν λιγότερη νοημοσύνη). Και καλά οι πασόκοι που τους ψήφισαν, οι άλλοι γιατί τους πίστεψαν; Έχεις δεί σ΄όλο τον κόσμο, πρωθυπουργό ή υπουργό να μην στηρίζει-διαφημίζει το χρηματιστήριο; την άλλη μέρα σχόλασε. Κι εκτός αυτού, ο Σημίτης με τον Παπαντωνίου αυτά τα είπαν ΜΕΤΑ το πρώτο μπούμ κι όχι πρίν που έμπαιναν σωρηδόν οι ΑΣΧΕΤΟΙ ΧΟΝΤΡΟΜΑΛΑΚΕΣ. Κι ο Μητσοτάκης (ο δρακουμέλ) είχε προτρέψει τον λαό το 92 που ήταν ο δείκτης στις 460 (περίπου) μονάδες, να παίξει χρηματιστήριο, γιατί δεν τον άκουσε κανείς τότε που ήταν όντως επενδυτική ευκαιρία;
    Η ακήθεια του καθενός φίλε μου βρίσκεται στον καθρέφτη.

  90. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Η αλήθεια του καθενός βρίσκεται στον καθρέφτη.

  91. Γιάννης Ιατρού said

    86, 87, 89 κλπ.
    Και να μην παραλείψουμε να τονίσουμε πως την μόνη αλήθεια γι αυτά τα θέματα την μαθαίνετε εξονυχιστικά και σε βάθος μόνο αν γραφτείτε εγκαίρως στο θερινό τμήμα του Lamp Ros high school. Διδάσκει ο μαίτρ αυτοπροσώπως. Σπεύσατε καθότι έχουν μείνει πολύ λίγες κενές θέσεις πλέον.

  92. νεσσίμ said

    Λάμπρο, γενικά έχεις δίκιο, ο αρχαιοπτέρυξ πάντως με έχει διαφωτίσει πολύ για το θέμα της παπάτζας των ΑΠΕ, υπερθέρμανσης κλπ. Ο δείκτης του ΧΑΑ εφτασε (καθοδικά) τις 560 μονάδες το 92, και στα σεμινάρια αυτά ήμουν εισηγητής για χρόνια ίσως να σε έχω δει τη δεκαετία του 90 αν το πάλευες από τότε..

  93. Γιάννης Κουβάτσος said

    91. Πιο εύκολα βρίσκεις εισιτήριο για τον τελικό του σαρβάιβορ. 😊
    Πάντως έχει δίκιο ο Λάμπρος: και κυρίαρχος λαός και τρίχρονα παιδιά ταυτόχρονα, δεν πάει. Το πάθημα μάθημα. Χωρίς αυτό να απαλλάσσει τους κυβερνώντες και τα παπαγαλάκια τους στα ΜΜΕ από τις ευθύνες τους. Υποτίθεται ότι ο ρόλος των πολιτικών είναι να προφυλάσσουν τους πολίτες και των δημοσιογράφων να προσφέρουν έγκυρη ενημέρωση. Μη γελάτε, πρόλαβα και είπα υποτίθεται. 😊

  94. Λεύκιππος said

    93 Ο ρόλος των πολιτικών είναι να προφυλάσσουν τον εαυτό τους και των δημοσιογράφων να ενημερώνονται έγκυρα (για τον εαυτό τους). Απλά πράγματα

  95. Alexis said

    #93: Γιάννη, αν και δεν μ’ αρέσει να απαντώ για λογαριασμό άλλων, το «τρίχρονα παιδιά» του σχολίου 88 προφανώς εννοούσε ότι αυτοί που «έπαιζαν» χρηματιστήριο το ’99 ήταν άσχετοι και είχαν πλήρη άγνοια κινδύνου, όπως ακριβώς ένα παιδί δεν μπορεί να συνειδητοποιήσει τι ζημιά μπορεί να πάθει όταν παίζει με κάτι επικίνδυνο.
    Δεν συνάγεται από αυτό ότι οι πολίτες έχουν νοημοσύνη τρίχρονου, άλλο το ένα και άλλο το άλλο…

  96. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

  97. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    91- ☺☺☺

    92 – Κι εμένα αυτός με διαφώτισε κι όταν άρχισα να το ψάχνω χρηματιστηριακά άρχισα να αντιλαμβάνομαι κάπως το μέγεθος του παραμυθιάσματος από τους δήθεν οικολόγους όπως π.χ ο Γκόρ. Η δήθεν πράσινη Γερμανία χρησιμοποιεί αβέρτα κάρβουνο και στην Ελλάδα που θα μπορούσε να είναι αυτάρκης ενεργειακά από το κάρβουνο (συν τα υδροηλεκτρικά με σωστή διαχείρηση) λένε όχι άλλο κάρβουνο και της ρίχνουν ενα σωρό πρόστιμα. Η παράνοια σε όλο της το μεγαλείο αλλά ο λαός κοιμάται τον ύπνο του δικαίου, αλήθεια είναι ό,τι πούν τα ΜΜΑ.

    Το παλεύω από το 80 ακόμα αλλά χωρίς σεμινάρια και γιατί δεν υπήρχαν πολλά τότε και γιατί δεν είχα λεφτά (ήταν ακριβά τότε κι λίγοι πήγαιναν, τώρα είναι δωρεάν αλλά αναλογικά πάλι λίγοι πάνε) και γιατί κανείς στον κύκλο μου δεν ήξερε τίποτα αλλά ούτε ήθελε να μάθει, ό,τι διάβαζα στις οικονομικές σελίδες των εφημερίδων κάποια ελάχιστα περιοδικά του είδους και διάφορες συνεντεύξεις (σπάνιες) μεγάλων επενδυτών όπως ο Κοστολάνι στα τέλη του 80. Αυτός ήταν κι ο βασικός λόγος που μπήκα αργά το 99 (μέσα Απρίλη) παρακινούμενος από τον συλλογικό παραλογισμό, κι έφυγα νωρίς 25 Αυγούστου) με 150% κέρδος γνωρίζοντας πως είναι τρελή φούσκα που θα σκάσει με πάταγο.
    Μαλάκα με ανεβάζανε μαλάκα με κατεβάζανε όταν πούλησα και είπα σε φίλους (αυτούς που μου κόψανε την καλημέρα μετά γιατί τους έλεγα πως δεν έφταιγαν ο Σημίτης με τον βλάκα Χαζοαντωνίου) πουλήστε γιατί δεν μπορεί να συνεχιστεί για πολύ αυτός ο παραλογισμός, τους έλεγα, τουλάχιστον πάρτε το κεφάλαιό σας, είσαι μαλάκας και άσχετος μου έλεγαν.
    Όποιος μπήκε πρίν τον Ιούλιο και δεν βγήκε με κέρδος τον Αύγουστο, είναι οικονομικά ηλίθιος, όποιος μπήκε τον Αύγουστο χωρίς χρηματιστηριακή εμπειρία, είναι σκέτος ηλίθιος. Παρ’ όλα αυτά, όλοι αυτοί ψηφίζουν κι αποφασίζουν (λέμε τώρα) και για τα νέα παιδιά.
    Είναι από πολλά χρόνια που έχω καταλήξει πως είναι τρελός ο κόσμος, απλώς οι άλλοι λένε πως είμαι εγώ.☺

    Υ.Γ – Με την διάδοση των υπολογιστών και του διαδικτύου έχει ξεφύγει τελείως το πράμα, τα τρισεκατομμύρια έχουν γίνει στραγάλια αλλά οι λαοί δεν χαμπαριάζουν τίποτα. Με τρελαίνει να βλέπω ευφυείς ανθρώπους να μη μποροΰν να δούν την τερατώδη πραγματικότητα κι όταν τους την δείχνω στρέφονται εναντίον μου. ΧΑΟΣ.
    Η ιστορία του 20ου αιώνα, είναι άμεσα συνδεδεμένη με το χρηματιστήριο αλλά εμείς δεν μαθαίνουμε τίποτα γιαυτό, μόνο πως τον β’π.π τον έκανε ο Χίτλερ, ούτε καν για τρίχρονα δεν μας λογίζουν.

  98. Γιάννης Ιατρού said

    97β: ΛΑΜΠΡΟ
    … Η δήθεν πράσινη Γερμανία χρησιμοποιεί αβέρτα κάρβουνο και στην Ελλάδα που θα μπορούσε να είναι αυτάρκης ενεργειακά από το κάρβουνο (συν τα υδροηλεκτρικά με σωστή διαχείρηση) λένε όχι άλλο κάρβουνο και της ρίχνουν ενα σωρό πρόστιμα. …

    Να το συνοψίσω, αν συμφωνείς: Όχι άλλο κάρβουνο!

  99. gpoint said

    # 97

    Κάτσε καλά ρε Λάμπρο πρωί πρωί…
    Αρχικά αν μπήκες μεσα Απρίλη στις 5000 και βγήκες μια βδομάδα πριν αρχίσει η κατάρρευση δεν ήσουνα μάγκας αλλά κωλόφαρδος. Γιατί θα μπορούσε να αρχίσει στις 5200 ή στις 7000, αυτό κανένας δεν το ήξερε απλά είδαν οτι μπαίνουν όλοι οι μετανάστες γυρίζοντας από τα μπάνια τους και τους τα μάζεψαν. Βλάκας ήταν όποιος δεν βγήκε όσο είχε σταθεροποιηθεί στις 4500 κάποιους μήνες μετά. Αλλά το να μπεις στις 4 ή 5 ή 6000 δεν είχε και μεγάλη διαφορά
    Από την άλλη 4 μήνες με απόδοση 150% εκείνη την εποχή ήσουνα μάλλον…απαλών ονύχων
    Τώρα για πες μου καλύτερα ήταν ότι έκανες εσύ ή κάποιος άλλος που μπήκε με 5 το 91, τα έφτασε 98, τράβηξε αυτά τα 8 χρόνια πάνω από 40 για διασκεδάσεις (τα σ/κ στην Ρώμη και στη Βιέννη με εκλεκτή παρέα πιο συχνά από σινεμά) και κατέληξε στο απόλυτο μηδέν ; πολύς κόσμος ήταν έτσι, κλάψανε κι αυτοκτονήσανε αυτοί που δεν προλάβανε να τα φάνε

  100. spiral architect 🇰🇵 said

    Άμα δεν υπήρχαν τα κορόιδα, δεν θα υπήρχαν οι ξύπνιοι.

    Βίκτωρ Ουγκώ 😛

  101. Γς said

    Φυτοπλαγκτόν, του φυτομπλαγτόν.
    Πάει σύννεφο στα ιστολόγια και τις τηλεοράσεις, τώρα με το φαινόμενο στο Θερμαϊκό στο φόρτε του.

    Του φυτοπλαγκτού!

    Γμτ το φυτοπλαγκτόν μου, το τράγιο!

  102. spiral architect 🇰🇵 said

    http://4.bp.blogspot.com/-SNYjCWKrAkU/TwYT7mP17iI/AAAAAAAAAFk/v0m06wx2fXU/s1600/%25CE%25B3%25CE%25B7%25CE%25B7.bmp

  103. cronopiusa said

  104. sarant said

    101 Ναι, άκλιτο το αφήνουν….

  105. Ποντικαρέος said

    @89, 93, 95
    Καλημέρα. Άργησα να απαντήσω και με κάλυψε ο Alexis (στο 95).
    Αυτό που εννοούσα στο σχόλιό μου ήταν ακριβώς ότι οι περισσότεροι πολίτες «ήταν άσχετοι και είχαν πλήρη άγνοια κινδύνου, όπως ακριβώς ένα παιδί δεν μπορεί να συνειδητοποιήσει τι ζημιά μπορεί να πάθει όταν παίζει με κάτι επικίνδυνο».
    Αυτό δε σημαίνει ότι δεν έχουν νοημοσύνη. Εμπειρία δεν έχουν. Όπως ακριβώς και τα τρίχρονα (που μια χαρά νοημοσύνη έχουν) αλλά δεν έχουν εμπειρία. Και στο σημείο αυτό έγκειται η ευθύνη των πολιτικών (και των γονιών αντίστοιχα) που υποτίθεται έχουν μεγαλύτερη εμπειρία: να τη μεταδώσουν σε αυτούς που δεν την έχουν αποκτήσει ακόμα.

  106. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Δευτέρα, 16 Απριλίου 2012
    ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ν ΠΕΖΟΠΟΥΛΟΣ

    Ενας ακόμη γυιός του Νικολάου Σ Πεζόπουλου καθηγητή Ιατρικης , ο Γεώργιος Πεζόπουλος. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1903 και απεβίωσε το 1987. Σπούδασε ηλεκτρολόγος μηχανολόγος στο ΕΜ Πολυτεχνείο και φυσικές επιστήμες στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Πήρε διδακτορικό από το Πολυτεχνείο της Karlsruhe(Καρλσρούης) με άριστα. Διδάκτωρ των Τεχνικών Επιστημών του Ομοσπονδιακού Πολυτεχνείου της Λωζάννης . Το 1951 έγινε τακτικός καθηγητής της παραγωγής, μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας του ΕΜ Πολυτεχνείου. Μέλος της επιτροπής Σχεδίου Μάρσαλ και αντιπρόεδρος του Ανώτατου Συμβουλίου οικονομικής Ανασυγκροτήσεως της Ελλάδας.Προτάσεις του: Αρδευσις και ηλεκτρισμός., Εισήγηση λιγνιτικής πολιτικής, Εκθεση επί της εξορύξεως πλινθοποιήσεως των λιγνιτών Πτολεμαίδας, Πρόγραμμα ηλεκτρικής ενέργειας του Βασιλείου της Ελλάδος, εξευγενισμός και χρησιμοποίησης του Ελληνικού λιγνίτου, . ¨Όλα τα ανωτέρω εγκρίθηκαν από την Ουάσιγκτον βάσει του σχεδίου Μάρσαλ. Από το 1954 μέχρι και το 1962 ήταν ο μακροβιότερος Γενικός Διευθυντής της ΔΕΗ. (Δηλαδή σημερινός διευθύνων Σύμβουλος). .Ηταν επικεφαλής των κρατικών αποστολών εις το Παρίσι και στην Ουάσιγκτον δια τον εξηλεκτρισμό της χώρας (1946-1951). Έγραψε βιβλία «Ουδέτερος κόμβος τριφασικών συστημάτων (1946), ‘Δίκτυα μεγάλων πόλεων «(1947), ‘Ηλεκτρικά δίκτυα'(1939), «πρόγραμμα εξηλεκτρικής ενέργειας» (1949), ‘ανάπτυξις της ηλεκτρικής ενέργειας'(1946) ως και πολλά άρθρα και μελέτες.

    ..[….]
    ‘Πίστεψα τότε τα όσα μου είπε ο Παπαδόπουλος ότι ήθελε πολιτικά και τεχνοκρατικά πρόσωπα στην κυβέρνηση για να επιταχύνουν τις διαδικασίες με την εμπειρία τους ώστε να επιστρέψει η πολιτική ικανότητα. Ένοιωσα ότι το 1963 είχα αφήσει ατελείωτο το οικονομικό πλάνο ανάπτυξης που είχα για την χώρα μου στον εξηλεκτρισμό και την ενέργεια. Μάλιστα ο ίδιος ο Παπαδόπουλος μου είχε πει ότι ο τίτλος από Υπουργείο συντονισμού , θα άλλαζε σε Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Ενεργείας. όπως και έγινε. Ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τα κοιτάσματα πετρελαίου, υπέγραψα συμφωνίες.Χωρίς να έχω παιδιά πέρασα όλη μου την ζωή στο νοίκι και σε σπίτι τριών δωματίων στην Πλατεία Κυψέληςκαι στην οδό Βουκουρεστίου για να είμαι κοντά στην αδελφή μου που είχα μικρή διαφορά ηλικίας, χωρίς , καμία προσωπική περιουσία «. …

    http://aetogenia.blogspot.gr/2012/04/1903-1987.html

    ΥΓ «..στο νοίκι και σε σπίτι τριών δωματίων …» Απαιτειται περισσοτερη ερευνα…

  107. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    99 – Gee σε παρακαλώ αν θές να σου απαντάω να μην μου βάζεις λόγια που δεν λέω. Δεν είπα πως ήμουν μάγκας, αφού λέω πως μπήκα αργά παρακινούμενος από τον συλλογικό παραλογισμό, πού την βλέπεις την μαγκιά; Η διαφορά μου με τους περισσότερους, ήταν πως ήξερα ότι κάτι δεν πάει καλά όταν οι άλλοι τα έβλεπαν όλα όμορφα κι ωραία (κάτι που συμβαίνει και σήμερα που είναι ΠΟΛΥ χειρότερα τα πράγματα) και ήδη από τις 3,500 μονάδες το θεωρούσα φούσκα γι΄αυτό και φοβόμουν να μπώ πιο νωρίς, αλλά μπροστά σ΄αυτόν τον παροξυσμό και με τις ελειπέστατες ακόμα γνώσεις μου πήρα το ρίσκο να μπώ, όμως εγώ είχα ξεκάθαρο στόχο πόσα να κερδίσω (50% του κεφαλαίου μου) και μέχρι πόσα να χάσω (-20% το κεφαλαίου μου). Η άνοδος εκείνο το διάστημα έγινε εκθετική κι από τις 4200+ (δεν θυμάμαι ακριβώς πόσο ήταν όταν μπήκα αλλά ήταν σίγουρα κάτω απο τις 4,600) και τέλος Ιουνίου είχα πιάσει τον στόχο μου, τότε έδωσα εντολή αν γυρίσει ο δείκτης στο μείον 5% να πουληθούν οι μετοχές μου αλλά αυτός ανέβαινε κατακόρυφα ο δε χρηματιστής μου έλεγε να μην πουλήσω γιατί θα πάει πάνω από τις 8,000 δείγμα ότι όλοι είχαν άγνοια κα ειδικά οι γκουρού. Εγώ επειδή από μικρός (αναγκαστικά μια κι εδώ δεν υπήρχε) έψαχνα πληροφόρηση στα ξένα χρηματιστήρια κι είχα δεί ήδη από τότε πως στην Γουόλ στρητ είχε αρχίσει το σκάσιμο της φούσκας, αυτό με ψίλιασε πως λογικά σε λίγο καιρό θα έφτανε κι εδώ, όμως στις αρχές του Αυγούστου είχε διπλασιστεί το κεφάλαιό μου κι άρχισα να κάνω κι εγώ όνειρα τρελά, στο διάστημα 10-25 Αυγούστου κέρδιζα 150,000 δραχμές την μέρα, παρ΄όλα αυτά επικράτησε η λογική μου κι αν και είχα μονίμως την εντολή πώλησης στο -5% του δείκτη ως ασφαλιστική δικλείδα (κάτι που δεν είχε ΚΑΝΕΝΑΣ απ΄όσους γνώριζα) μετά από συζήτηση με την Παπέν, έδωσα εντολή από την ξαπλώστρα στην παραλία της Κουρούτας να πουληθούν όλες οι μετοχές, το επόμενο λεπτό με ειδοποίησαν πως πουλήθηκαν (τέτοια μούρλα) και τις επόμενες μέρες, έβλεπα με σφιγμένο στομάχι να ανηφορίζει ο δείκτης ακάθεκτος πάνω από τις 6,000 και να αμφισβητώ αν έκανα καλά που πούλησα. Αν τις άφηνα αλλες 15 μέρες θα κέρδιζα ακόμα 2,5 εκατομμύρια δραχμές, ενώ μέχρι την μέρα της κατάρρευσης ακόμα δύο. Η κατάρρευση σε μεγάλο βαθμό με ανακούφισε, αλλά δεν χάρηκα καθόλου με την συμπεριφορά των φίλων και γνωστών που με έβριζαν όταν τους έλεγα να πουλήσουν λίγο πάνω από τις 5000 μονάδες. Το οργανωμένο έγκλημα ήταν το ΔΕΝ ΠΟΥΛΑΜΕ ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΜΑΣ όχι στην άνοδο, αυτή είχε οργανωθεί στην Αμερική για όλο τον κόσμο από το 1992, αλλά ανάθεμα κι αν ξέρει κανείς τι έγινε τότε, ακόμα κι εδώ μέσα που το έχω δημοσιεύσει κάμποσες φορές, αμφιβάλω αν υπάρχουν πάνω από δύο που να γνωρίζουν.
    Δεν είναι μαγκιά το χρηματιστήριο κι όποιος το βλέπει έτσι είναι ηλίθιος. Το σίγουρο, είναι πως είναι μια πραγματικότητα που εδώ και 150 χρόνια επηρεάζει άμεσα την ζωή μας κι εμείς το αγνούμε πλήρως, κι επειδή ο λαός έχει κοντή μνήμη και δεν μαθαίνει ΠΟΤΕ από τα λάθη του, θα πιάνεται μονίμως κορόϊδο και θα ρίχνει την ευθύνη στους ανεύθυνους πολιτικούς που ανεύθυνα εμπιστεύεται και ψηφίζει.

    » Βλάκας ήταν όποιος δεν βγήκε όσο είχε σταθεροποιηθεί στις 4500 κάποιους μήνες μετά.» Βλάκας ήταν όποιος μπήκε χωρίς να έχει στοιχειώδεις γνώσεις κι εμπιστευόταν τον κάθε Σοφοκλή παπαγάλο (οι πονεμένοι ξέρουν τι εννοώ 🙂 ).

    «Αλλά το να μπεις στις 4 ή 5 ή 6000 δεν είχε και μεγάλη διαφορά» Κάνεις μεγάλο λάθος, δεν ήταν οι δεικτοβαρείς μετοχές που ανέβαζαν τον δείκτη, κάτι Βιοσώλ, Κλωνατέξ, Ερμής, Εργάς και το κακό συναπάντημα που έκαναν δυό και τρείς αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου σε ένα χρόνο και όρμαγε η μαρίδα σαν λυσσαμένος καρχαρίας. 🙂

    «Από την άλλη 4 μήνες με απόδοση 150% εκείνη την εποχή ήσουνα μάλλον…απαλών ονύχων» Σου εξήγησα πιο πάνω.

    «Τώρα για πες μου καλύτερα ήταν ότι έκανες εσύ ή κάποιος άλλος που μπήκε με 5 το 91, τα έφτασε 98, τράβηξε αυτά τα 8 χρόνια πάνω από 40 για διασκεδάσεις (τα σ/κ στην Ρώμη και στη Βιέννη με εκλεκτή παρέα πιο συχνά από σινεμά) και κατέληξε στο απόλυτο μηδέν ;»
    Θεωρητικά καλύτερο είναι αυτό που έκανα εγώ, πρακτικά με την σημερινή μου εμπειρία και γνώση, και οι δύο ήταν λάθος.

    «πολύς κόσμος ήταν έτσι, κλάψανε κι αυτοκτονήσανε αυτοί που δεν προλάβανε να τα φάνε»
    Κάπως πρέπει να ζήσουν κι οι νεκροθάφτες, κλέφτες θα γίνουν;

  108. Γιάννης Κουβάτσος said

    95, 105: Σαφώς έχουν ευθύνη οι πολιτικοί και σαφώς δεν είμαστε τρίχρονα οι πολίτες. Αλλά κάποια στιγμή πρέπει να ωριμάσουμε και να μην πέφτουμε στις παγίδες των επιτήδειων. Έχουν περάσει 18 χρόνια από τότε κι ακόμα θυμάμαι την τρέλα και την απληστία που είχαν κατακυριεύσει την κοινωνία. Τα ίδια είχαν γίνει και με τις μετοχές του Λαυρίου, τη δεκαετία του 1870. Αφού δεν είμαστε τρίχρονα, θα πρέπει να πάψουμε και να συμπεριφερόμαστε σαν τρίχρονα. Ναι, ξέρω, όνειρο θερινής νυκτός.

  109. attikanet said

    62,68, 82, 83
    Ο Αντώνιος Φλώρος έγραψε λαμπρές σελίδες στο δικαστικό σώμα, προκάλεσε δε ιδιαίτερη αίσθηση στο νομικό κόσμο και όχι μόνο, ο αδόκητος θάνατός του από τροχαίο, κατά πολλούς περίεργο….

  110. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    105 – Καλημέρα, είναι σαφές πως αν σε κάλυψε ο Αλέξης στο 95 δεν θα συνεννοηθούμε. Κατάλαβα πολύ καλά τον παραλληλισμό σου γι΄αυτό έβαλα ερωτηματικό «Πλάκα μου κάνεις, δηλαδή αυτοί που ψηφίζουν είναι τρίχρονα παιδιά;» Αφού ήταν άσχετοι κι είχαν άγνοια πού πήγαιναν ξεβράκωτοι στα αγούρια; Φυσικά και δεν είχαν νοημοσύνη γιατί όταν δεν έχεις εμπειρία σε κάτι επεμβαίνει η νοημοσύνη σου για να σε προστατέψει να μην επιχειρήσεις χωρίς γνώση ή ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ να το κάνεις προσεκτικά και με προφυλάξεις όχι να ορμάς στα τυφλά και αν εμπιστεύεσαι τον κάθε τυχάρπαστο, αυτό με τα λίγα γράμματα που ξέρω λέγεται ΒΛΑΚΕΙΑ και νοήμονα βλάκα εγώ προσωπικά δεν έχω συναντήσει.

    » Και στο σημείο αυτό έγκειται η ευθύνη των πολιτικών (και των γονιών αντίστοιχα) που υποτίθεται έχουν μεγαλύτερη εμπειρία: να τη μεταδώσουν σε αυτούς που δεν την έχουν αποκτήσει ακόμα.» Οπότε επανερχόμαστε στο ερώτημα, αυτοί που ψηφίζουν δεν είναι ενήλικες; γιατί στο χρηματιστήριο δεν μπορεί να κάνει συναλλαγές ανήλικος. Αν προφανώς είναι ενήλικες τι σκατά έχουν μέσα στο κεφάλι τους που πρέπει να τους συνετίσουν οι πολιτικοί και οι γονείς τους; και πότε θα είναι ικανοί να αποφασίζουν μόνοι τους; και κυρίως, ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΤΟΤΟΙΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΨΗΦΟΥ;

    Υ.Γ – Ερώτηση κρίσεως, από πού προκύπτει ότι οι πολιτικοί και οι γονείς έχουν γενικά μεγαλύτερη εμπειρία από έναν ενήλικο και ειδικά χρηματιστηριακή;

  111. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    108 – Πές τα ρε δάσκαλε γαμώτο γιατί εμένα δεν με ακούνε κι αναλώνομαι σε σεντόνια για να περιγράψω αυτό που θέλω να πώ. 🙂

  112. Ποντικαρέος said

    @108,110, 111
    Δεν είπα ότι δεν έχουν ευθύνη αυτοί που έπαιξα και έχασαν. Ωστόσο αυτό δεν απαλλάσσει από την ευθύνη αυτούς που τους προτρέπουν να παίξουν. Αυτό σχολίασα στο αρχικό ποστ (και μόνο σε αυτό το σημείο διαφωνώ με αυτά που γράφεις Λάμπρε).
    Εκείνη την εποχή του Σημίτη ο πατέρας μου όποτε χάζευε ειδήσεις στη τβ και δείχνανε το χρηματιστήριο έλεγε ότι αν κάποιος ανακοινώσει τα αποτελέσματα των παιχνιδιών του καζίνου έξω από αυτό τον μπουζουριάζουν, αλλά κάνουν το ίδιο με το χρηματιστήριο (που εξακολουθεί να το θεωρεί καζίνο στο οποίο τα μεγάλα ψάρια ξέρουν να επιβιώνουν και να βγάζουν πολλά κέρδη ενώ να μικρά συνήθως σφάζονται αλλά που και που κερδίζουν κάτι ψιλά για να συνεχίσουν να τσιμπάνε).

  113. Ποντικαρέος said

    @110 (για το υστερόγραφο)
    Δεν εννοούσα ότι οι γονείς έχουν χρηματιστηριακή εμπειρία. Εννοούσα ότι (πρέπει) να έχουν μεγαλύτερη εμπειρία από τα μικρά παιδιά τους και να τους τη μεταδώσουν.
    Οι πολιτικοί πρέπει να ξέρουν πως δουλεύει το χρηματιστήριο (εννοώ το γεγονός ότι οι μικροεπενδυτές είναι στο έλεος των μεγάλων) και αυτό πρέπει να το μεταδώσουν στους πολίτες.
    Τέλος νομίζω δε χρειάζεται απόδειξη ότι οι περισσότεροι πολίτες συμπεριφερόμαστε με ωριμότητα τρίχρονου σε πολλά θέματα που αφορούν όλη την κοινωνία (και όχι μόνο στις εκλογές).
    Δυστυχώς η βιολογική (και νομική) ενηλικίωση δεν συνεπάγεται πάντα και ενηλικίωση της κριτικής ικανότητας (την οποία προσωπικά διαχωρίζω από τη νοημοσύνη, από ότι κατάλαβα από αυτά που γράφεις δεν κάνεις κάποια τέτοια διάκριση και θεωρείς τη νοημοσύνη συνώνυμο της κριτικής ικανότητας αλλά δεν θα τα χαλάσουμε εκεί – οι περισσότεροι το θεωρούν ένα και ταυτό).

  114. ΓιώργοςΜ said

    Περί νοημοσύνης της αγέλης/όχλου: Δεν είναι ακριβής αντιστοιχία, αλλά όπως ένα κονβόι (νταξ, αυτοκινητοπομπή) πηγαίνει με την ταχύτητα του πιο αργού αυτοκινήτου, έτσι και μια αγέλη επιδεικνύει την ευφυΐα του πιο αργόστροφου μέλους της, ή του μπροστάρη (το ένα δεν αποκλείει το άλλο).
    Θυμηθείτε τον εαυτό σας στην κερκίδα ενός γηπέδου, σε μια διαδήλωση, οπουδήποτε συμπεριφέρεται κανείς σα μέλος ομάδας: Η συμπεριφορά διαφοροποιείται και ακολουθεί άλλους αυτοματισμούς.
    Ο καθένας μας το ξέρει, και γι’ αυτό οφείλει να σκεφτεί αν θα γίνει μέλος της εκάστοτε ομάδας ή όχι. Εκεί νομίζω εξαντλείται η ευφυής συμπεριφορά. Αν είναι κανείς μέσα, θέλει πολλαπλάσια προσπάθεια για να δει την πραγματικότητα και να βγεί έξω. Είναι θέμα συναισθηματικό ή ψυχολογικό, όχι θέμα ψυχρής λογικής.

  115. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    112 – 113 – Δε νομίζω πως έχει την παραμικρή ευθύνη, κάποιος που προτρέπει κάποιον ενήλικο να κάνει το οτιδήποτε. Αν σου πώ εγώ (το γνωστό☺) να πάς να πνιγείς θα πάς; ή αν πάς θα έχω κάποια ευθύνη;
    Επίσης θα πρέπει να διευκρινιστεί πως οι περισσότρροι αν όχι όλοι που μπήκαν μέχρι και μιά βδομάδα πρίν τις 23 Σεπτέμβρη, κέρδιζαν από 10% μέχρι 10000% γιατί δεν έπαιρναν τα κέρδη τους; ο Σημίτης κι ο Χαζοαντωνίου τους είπαν να μην τα πάρουν; Αν τα είχαν πάρει τι θα έλεγαν γι αυτούς μετά; και εν τέλει, αφού έφταιγαν αυτοί οι πολιτικοί γιατί μετά από μερικούς μήνες όχι μόνο εκλέχτηκαν πάλι αλλά έγιναν και κυβέρνηση;
    Δεν άκουσα, ΕΙΠΕΣ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ;☺

    Την ίδια ακριβώς ρητορική για το χρηματιστήριο, είχε κι ο Καραμανλής με τους δικούς του νουδουκοπρίτες, κι αυτοί εκλέχτηκαν και παρά λίγο να γίνουν κυβέρνηση.
    Επειδή πάλι δεν άκουσα, ΕΙΠΕΣ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΚΡΙΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ; ☺

    Μα ρε Ποντίκαρε ειλικρινά τώρα, πιστεύεις πως ένα τρίχρονο παιδί αν άκουγε τον ΓεΟργιάδη να μιλάει, θα τον εμπιστευόταν για οτιδήποτε ή θα έβαζε τα κλάματα;
    Αυτό είναι το ζητούμενο, πώς γίνεται και οι ενήλικοι εμπιστεύονται τους Τσίπρες όταν τους λένε πως θα βαράνε τα νταούλια κι οι αγορές θα χορεύουν πεντοζάλη αντί να τοθς πάρουν με τις σάπιες ντομάτες.
    Πόση νοημοσύνη ή κριτική ικανότητα χρειάζεται πιά.

  116. Γιάννης Ιατρού said

    111: ΛΑΜΠΡΟΣ
    …γιατί εμένα δεν με ακούνε κι αναλώνομαι σε σεντόνια για να περιγράψω αυτό που θέλω να πώ..

  117. Ποντικαρέος said

    @115 Μα το γνωστό επιχείρημα που δίνεις (ότι αν πεις σε κάποιον να πάει να πνιγεί, δεν θα το κάνει) αφενός δεν είναι θέμα νοημοσύνης γιατί μπαίνει το ένστικτο της αυτοσυντήρησης και αφεδύο αν δεν κάνω λάθος ο νόμος σε πολλές περιπτώσεις ορίζει ηθική αυτουργία ακόμα και αν ο ηθικός αυτουργός δεν έχει κανένα (άμεσο ή έμμεσο) όφελος από το έγκλημα.
    Τέσπα δεν καταλαβαίνω γιατί θεωρείς ότι αυτοί που εν γνώσει τους παραπλανούν (και έχουν στήσει όλο το σύστημα έτσι που να βοηθάει στην παραπλάνηση) δεν έχουν ευθύνη και έχουν ευθύνη μόνο όσοι παραπλανιούνται.
    Στο ότι οι περισσότεροι πολίτες συμπεριφερόμαστε ανώριμα συμφωνώ μαζί σου (και το έγραψα παραπάνω στο 113).

  118. gpoint said

    Λάμπρο τώρα που το διευκρίνισες όντως δεν είναι μαγκιά ενώ αδιευκρίνιστο έτσι φαινότανε.

    Εν πάση περιπτώσει εχουμε διαφορετική αντίληψη του οικονομικού γίγνεσθαι, Ποδοσφαιρικά παραδείγματα έλεγα σε ΑΕΚατζήδες όταν μπήκε ο Μελισσανίδης στην ΑΕΚ πως δεν έχει φράγκο (σε σχέση με τον Σαββίδη) και μου λέγανε για εισηγμένη στην Ν.Υ. και τέτοια .τΤώρα προσγειωθήκανε, το ίδιο έλεγα στους βάζελους που τα βάζανε με τον Βαρδινογιάννη, ο ΓΙαννακόπουλος έχει λεφτά, ο Βαρδινογιάννης έχει συμβόλαια, όχι λεφτά όπως κι ο τίγρης. (Ο Μαρινάκης είναι εξαίρεση γιατι ενω κάνει δουλειές συμβολαίων όπως είπε κι ο Γιαννουσάκης απαιτεί να πληρώνεται σε ζεστό χρήμα, τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται, αλλά ποιός γάβρος βλέπει αυτήν την ειδοποιό διαφορά)

    Η διαφορά μας είναι στην θεώρηση του τζόγου. οι περισσότεροι τον έχουν για κακό, αν και όλα στην φύση τυχαία γίνονται. Τζόγος είναι όταν παντρεύεσαι κι ακόμα μεγαλύτερος όταν κάνεις παιδί, ε, λοιπόν το ίδιο είναι κι όταν τζογάρεις τα χρήματά σου στον ιππόδρομο, στο καζίνο, στο χρηματιστήριο, τώρα θες οι παπαροοικονομολόγοι να το λένε επένδυση μήπως και τους δώσει κανενας τα χρήματά του να ΤΑ ΤΖΟΓΑΡΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ή μήπως δεν κάνουν αυτά τα γκόλντεν μπόυς ;
    Ο τζογαδόρος ξέρει πως μπορεί να χάσει, συμβαίνει, ο επενδυτής τρελλαίνεται σαν τον σύζυγο που μαθαίνει πως τον κερατώνει το ταίρι του που το διάλεξε και ΕΠΕΝΔΥΣΕ τόσα σ΄αυτό πριν κάποια χρόνια. Και δεν σκέφτηκε όταν παντρεύτηκε οτι αφού δεν ήξερε πως θα ήταν ο ίδιος μετά από 10 χρόνια πως ήταν τόσο σίγουρος για την γυναίκα που επένδυσε ( επ’ αυτού του θέματος σκέφτομαι να ξεκινήσω θερινά σεμινάρια μαζί με τον Γς !! )

    Γι αυτό αγόρι μου οι τζογαδόροι είχαν αφήσει μέσα τα λεφτά τους όλη την διάρκεια της ανόδου όταν οι συντηρητικόί μπαινοβγαίνανε και πλουτίζανε τις χρηματιστηριακές, αυτοί τρώγανε τα μερίσματα και τα σπλίτ σε ακολασίες και προλάβανε να ζήσουνε πάνω από τι πραγματικές τους οικονομικές δυνατότητες κάποιο διάστημα που άλλοι μπορεί να μη το ζήσουνε ποτέ είτε γιατί μπορεί να μην ξανάχουν την ευκαιρία είτε γιατί…δεν πρόλαβαν.
    Στην Μαχαμπαράτα ο Γιουντίστιρα εμφανίζεται σαν ο σοφός που πρέπει να γίνει βασιλιάς αλλά χάνει το βασίλειό του, την γυναίκα του και τον εαυτόν του στα ζάρια και όταν τον ρώτησαν γιατί απάντησε πως ήθελε να κερδίσει άλλο ένα βασίλειο χωρίς κόπο και μάχη. Απλά πράγματα..

    Φιλάκια

  119. spiridione said

    Για την υπόθεση του Αντ. Φλώρου από το σάιτ της Εν.Δικ.Εισ.

    Τον Ιανουάριο του 1960, εκλέγεται νέο Δ.Σ. με πρόεδρο τον αρεοπαγίτη Αντώνιο Φλώρο. Το ίδιο έτος, εκδίδεται το επιστημονικό περιοδικό της «Ενώσεως»- η «Ελληνική Δικαιοσύνη». Η προεδρία Φλώρου θέτει την επαγγελματική και οικονομική αναβάθμιση των δικαστικών λειτουργών ως προϋπόθεση για τη βελτίωση της κατάστασης της δικαιοσύνης στη χώρα. Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει το πρόβλημα της έλλειψης δικαστών, λόγω μειωμένης προσέλευσης στους διαγωνισμούς παρέδρων και διαρροής στα νεοσύστατα τότε φορολογικά δικαστήρια, με το Ν. 4126/1960, βάσει του οποίου μειώνονται τα προσόντα εισαγωγής στον κλάδο της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και διπλασιάζεται ο χρόνος παραμονής των νεοδιόριστων υπό καθεστώς δοκίμου. Η «Ένωσις» υποβάλλει Υπόμνημα στον τότε Υπουργό Δικαιοσύνης Κων/νο Καλλία και αναδεικνύει την «ηθική και οικονομική υποτίμηση του δικαστή» παρά τη συνταγματική πρόνοια [4]. Το Υπόμνημα αυτό δημοσιοποιείται και προκαλεί πολιτικό κόστος στην κυβέρνηση της ΕΡΕ. Ο Υπουργός κατηγορεί την ένωση ως «εκτραπείσα εις συνδικαλιστικήν εκδήλωσιν» και με έγγραφό του ζητά τη σύμπραξη του προέδρου και του εισαγγελέα του Α.Π. «διά την καταστολήν τοιούτων εκδηλώσεων συνδικαλιστικών» [5]. Η κατάσταση ομαλοποιείται σταδιακά και κατά τη διάρκεια του 1961.

    Στις αρχές του 1962 συγκαλείται Γ.Σ., κατά την οποία τονίζεται η προσήλωση των μελών στις καταστατικές αρχές, «αποκηρύσσεται πάσα συνδικαλιστική τάσις ή εκδήλωσις» και υπογραμμίζεται η υποχρέωση της Ενώσεως να μελετά την κατάσταση της δικαιοσύνης και να εκφράζει τεκμηριωμένες απόψεις, ώστε να συμβάλλει στην επίλυση των σχετικών προβλημάτων [6]. Στις 10 Μαρτίου 1962 δημοσιεύεται στον τύπο πρόσκληση για σύγκληση έκτακτης Γ.Σ., στις 13 Μαρτίου 1962, με μοναδικό θέμα την λήψη αποφάσεων σχετικώς με τον προαναγγελθέντα διαγωνισμό παρέδρων επί τη βάσει του ως άνω νόμου περί μειωμένων προσόντων. Η «Ένωσις» θέτει θέμα παραβίασης του Συντάγματος, δεδομένου ότι οι μισοί περίπου πρωτοβάθμιοι δικαστές θα στερούνται, εκτός των αναγκαίων προσόντων, και των συνταγματικών εγγυήσεων ανεξαρτησίας, ως δόκιμοι και όχι ισόβιοι [7]. Ο Φλώρος πιέζεται από τον Υπουργό Δικαιοσύνης και την ηγεσία του Αρείου Πάγου να ματαιώσει τη Γ.Σ. Αρνείται. Με έγγραφό του προς τον πρόεδρο και τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ο τότε Υπουργός Δικαιοσύνης, Κων/νος Παπακωνσταντίνου, ζητά τη «συμπαράστασή» τους για την «αποτροπή του απειλούμενου κακού… και προς αποκατάστασιν της ατόπως διασαλευθείσης τάξεως εν τω Σώματι» από τις «συνδικαλιστικές» εκδηλώσεις της «Ενώσεως» δια των οποίων «καταργείται αυτή αύτη η Πολιτειακή Τάξις» [8]. Στις 15 Μαρτίου 1962, συγκαλείται αιφνιδιαστικά η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου για να αποφασίσει: α) εάν πρέπει η «Ένωσις» να ασχολείται με «επαγγελματικά ζητήματα» και β) εάν πρέπει να μετέχουν της «Ενώσεως» μέλη του Αρείου Πάγου. Στην πρότασή του, ο αντεισαγγελέας Α.Π. και μετέπειτα πρωθυπουργός της πρώτης χουντικής κυβέρνησης, Κων/νος Κόλλιας, χαρακτηρίζει τους δικαστικούς λειτουργούς που συμμετέχουν στην ένωση «σφετεριστάς της εξουσίας των ολομελειών…, αγνοούντας ή διαστρέφοντας το Σύνταγμα και τους Νόμους, εκθέτοντας το δικαστικόν σώμα, ως επιδιώκοντας καθαρώς συνδικαλιστικούς σκοπούς, υπό το πρόσχημα της εξυπηρετήσεως επιστημονικών σκοπών…». Με το πρακτικό 19/15.5.1962, η Ολομέλεια Α.Π. αποφασίζει ότι «… πάντα τα ειδικού ή γενικού ενδιαφέροντος την Δικαιοσύνην ζητήματα ανήκουσι κατά νόμον εις την αρμοδιότητα των Ολομελειών εν Συμβουλίω, η δε «Ένωσις των Ελλήνων Δικαστών και Εισαγγελέων» δέον να μη επιλαμβάνηται τοιούτων ζητημάτων, αλλά να περιορισθή επί του παρόντος εις την ανάπτυξιν καθαρώς επιστημονικών θεμάτων, γίνη δε αρμοδίως σύστασις εις τα μέλη του Αρείου Πάγου όπως παύσωσι να μετέχωσι της Ενώσεως…» [9]. Μετά τη λήξη της συνεδρίασης της Ολομέλειας, με παρέμβαση του Κ. Κόλλια, ματαιώνεται η προγραμματισθείσα Γ.Σ. της «Ενώσεως». Ο πρόεδρος του Α.Π., Κων/νος Καυκάς, απευθύνει στον Αντώνιο Φλώρο έγγραφη «σύσταση» να παύσει να αποτελεί μέλος της «Ενώσεως». Ο Φλώρος αρνείται να υπακούσει. Υπό το βάρος ανάλογων πιέσεων, όμως, παραιτούνται όλα τα μέλη του Δ.Σ. της «Ενώσεως», πλην του πρωτοδίκη Γεωργίου Κώνστα [10].

    Λίγες μέρες μετά, ο Αντώνιος Φλώρος δημοσιεύει στην «Ελληνική Δικαιοσύνη» άρθρο με τίτλο «Η Ένωσις Ελλήνων Δικαστών και Εισαγγελέων και ο Άρειος Πάγος», με το οποίο αναδεικνύει τα προβλήματα της δικαιοσύνης, αποκαλύπτει τις μεθοδεύσεις για τη ματαίωση της Γενικής Συνέλευσης και καταρρίπτει με νομικά επιχειρήματα την απόφαση της Ολομέλειας του Α.Π [11]. Το άρθρο αυτό προκαλεί αίσθηση, αναδημοσιεύεται και σχολιάζεται από το σύνολο του ημερήσιου Αθηναϊκού τύπου και προκαλεί την παρέμβαση πέντε πρώην Υπουργών Δικαιοσύνης υπέρ των θέσεων Φλώρου και ανακοίνωση του αρχηγού της Ένωσης Κέντρου, Γ. Παπανδρέου, στην οποία τονίζεται ότι «… όλοι ανεξαιρέτως οι πολίται της ελληνικής δημοκρατίας, εις τους οποίους περιλαμβάνονται και οι δικασταί, έχουν το δικαίωμα και της οργανώσεως και της ελευθέρας διαδηλώσεως της γνώμης των» [12]. Ο Φλώρος διώκεται πειθαρχικώς από τον Υπουργό Δικαιοσύνης εξαιτίας του άρθρου αυτού και καταδικάζεται από το Ανώτατο Πειθαρχικό Συμβούλιο του άρθρου 111 του Συντ. 1952 σε ποινή 15μερης προσωρινής παύσης, για τα πειθαρχικά παραπτώματα της ανάρμοστης συμπεριφοράς και της παραβίασης του υπηρεσιακού καθήκοντος της εχεμύθειας, διότι στο επίδικο δημοσίευμα εκφράστηκε «ειρωνικώς και περιφρονητικώς» με «οξύ και εριστικό ύφος» κατά του Α.Π και δημοσιοποίησε τα διαμειφθέντα στην Ολομέλεια [13]. Ο Φλώρος ασκεί αίτηση ακυρώσεως κατά της πειθαρχικής αυτής απόφασης, η οποία απορρίπτεται από τη μείζονα Ολομέλεια του ΣτΕ [14]. Τα γεγονότα της δίωξης Φλώρου γίνονται πρωτοσέλιδα σε όλες σχεδόν τις πολιτικές εφημερίδες, ενώ οι πειθαρχικές αποφάσεις υφίστανται δριμεία κριτική από έγκριτους νομικούς και πολιτικούς της εποχής. Για πρώτη φορά, αναδεικνύονται τα χρόνια προβλήματα της δικαιοσύνης και των δικαστικών λειτουργών στην κοινή γνώμη. Ο Αντώνιος Φλώρος γίνεται λαϊκό σύμβολο του αγώνα για την κατοχύρωση της δικαστικής ανεξαρτησίας και απολαμβάνει της ένθερμης υποστήριξης όλων των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας. Η κυβέρνηση της ΕΡΕ, για να αντιμετωπίσει το πολιτικό κόστος και την αναστάτωση στο δικαστικό Σώμα από τη δίωξη Φλώρου, καταβάλλει στους δικαστές ένα επίδομα εξόδων κινήσεως, γνωστό στην ιστορία και ως «επίδομα Φλώρου». Ωστόσο, οι μεθοδεύσεις για τη διάλυση της «Ενώσεως» έχουν ήδη δρομολογηθεί. Η εγκύκλιος του εισαγγελέα του ΑΠ, Κων/νου Κόλλια, προς τους δικαστικούς λειτουργούς, με την οποία η «Ένωσις» καταγγέλλεται ως «ιδρυθείσα και υφισταμένη παρανόμως, εκτεθείσα εις συνδικαλιστικούς σκοπούς επί ανυπολογίστω βλάβη του γοήτρου και του κύρους του σώματος» επιφέρει το τελειωτικό πλήγμα στο σωματείο [15].

    Το σωματείο αδρανοποιείται, μετά την αδυναμία των τριών διαδοχικών προσωρινών διοικήσεων, οι οποίες διορίζονται με ισάριθμες δικαστικές αποφάσεις, να πραγματοποιήσουν αρχαιρεσίες για την ανάδειξη τακτικής διοίκησης [16]. Σε όλες τις περιπτώσεις και πιθανότατα σκοπίμως, κάποιο μέλος του Δ.Σ. παραιτείται σε κάποια χρονική συγκυρία, η οποία καθιστά αδύνατη την ανακήρυξη υποψηφίων και τη διεξαγωγή αρχαιρεσιών, σύμφωνα με τις καταστατικές διατάξεις [17].

    http://ende.gr/%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8C/#toggle-id-1

  120. sarant said

    119 Ενδιαφέρον

  121. spiridione said

    79. Μια μικρή διόρθωση: το ΣτΕ είχε κρίνει συνταγματική την επιβολή της ποινής στον Κόλλια, ο Α.Π. αποφάνθηκε ότι ήταν αντισυνταγματική η απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης (αλλά δεν είχε αρμοδιότητα να ακυρώσει την πειθαρχική ποινή που επέβαλε ο Υπουργός).
    Ο Αντ. Φλώρος είχε εμπλοκή και στην υπόθεση Λαμπράκη, είχε συντάξει έκθεση – καταπέλτη για τις παρεμβάσεις του Κόλλια κατά την ανάκριση, η οποία τελικά τέθηκε στο αρχείο.
    Ο μακαρίτης ο Γιαννόπουλος γράφει κάποια πράγματα σ’ αυτό το άρθρο του (είχε τότε καυγά με τον Κόκκινο και τον Σαρτζετάκη):

    «….Δεν είναι αυτή η πραγματικότητα. Η αλήθεια καταγράφεται ως ακολούθως, ολόκληρη δηλαδή η πορεία του Κατηγορητηρίου κατά Κ. Κόλλια. Και καταγράφεται γιατί πολλές γράφονται ανακρίβειες γύρω απ’ αυτό το θέμα. Η Δικηγορική Γνώμη έχει δημοσιεύσει (επιμελεία μου) όλα τα σχετικά κείμενα.

    * Από τον Υπουργό Δικαιοσύνης, ύστερα από το θόρυβο στον Τύπο και στο δημόσιο χώρο και ύστερα από τις καταθέσεις Σαρτζετάκη, Σακελλαρίου και Βερβεσού ζητούνται εξηγήσεις, από τον Κ. Κόλλια.
    Ύστερα από την παροχή εξηγήσεων του κοινοποιείται το κατηγορητήριο με ποινή αργίας έξι μηνών (συντάκτης του κατηγορητηρίου ο τότε γενικός γραμματέας του Υπουργείου Δικαιοσύνης μακαρίτης καθηγητής Πανεπιστημίου Κίμων Σούρλας), με βάση τις καταθέσεις Χρ. Σαρτζετάκη, Βασιλείου Σακελλαρίου αντεισαγγελέως Αρείου Πάγου, Βερβεσού Εφέτη, Παπαντωνίου κ.ά.).
    Κατά του κατηγορητηρίου ασκείται αίτηση ακυρώσεως ενώπιον του ΣτΕ. Σημεία τινά του κατηγορητηρίου κατά την ενώπιον του ΣτΕ Δίκη ύστερα από την προσφυγή (αίτηση ακυρώσεως) του Κ. Κόλλια ακυρώθηκαν «ελλείψει νομίμου κι’ επαρκούς αιτιολογίας». Οπότε και πάλιν επαναδιατυπώνεται το νέο κατηγορητήριο με πλήρεις τις αιτιολογίες του και με ποινή 3 1/2 μηνών προσωρινής αργίας. (Συνήγορός του ο Μάριος Μπαμπάκος ­ Αντιπρόεδρος του ΔΣΑ τότε). Από το πρώτο κατηγορητήριο βγήκαν όλες οι άλλες περιπτώσεις και έμεινε μόνο η επέμβαση για το χωρισμό (της δικογραφίας Λαμπράκη) και τις μη προφυλακίσεις (των χωροφυλάκων).

    * Η επί του νέου κατηγορητηρίου νέα προσφυγή ενώπιον του ΣτΕ απερρίφθη και η ποινή κατέστη πλέον αμετάκλητη, οπότε σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ότι «δικαστικός ή εισαγγελικός λειτουργός εφόσον τιμωρήθηκε με ποινή αργίας που υπερβαίνει το δίμηνο τότε παραπέμπεται υποχρεωτικώς στον Αρειο Πάγο, εν Ολομελεία συνεδριάζοντος, περί του πρακτέου».

    * Η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου (Πρόεδρος Στυλιανός Μαυρομιχάλης) ύστερα από επώδυνη «κυοφορία» απεφάνθη, κατά πλειοψηφία ότι «δεν είχε δικαίωμα ο Υπουργός Δικαιοσύνης ν’ ασκήσει κατηγορία και να επιβάλλει ποινή καθόσον το «και» του νόμου κατά το οποίο η πειθαρχική δίωξη και επιβολή ποινής ασκείται και υπό του ανωτάτου πειθαρχικού συμβουλίου παρεισέφρησε στο νόμο.

    * Οπότε επακολουθεί σάλος για το ανοσιούργημα εκ μέρους του νομικού κόσμου και των Δικηγορικών Συλλόγων του Κράτους και με το περίφημο άρθρο του Αλεξάνδρου Βαμβέτσου διασήμου νομομαθούς Δικηγόρου στο «Βήμα» με τίτλο «Ο Αρειος Πάγος ηυτοκτόνησε», κηρύσσεται αμείλικτος πόλεμος κατά Μαυρομιχάλη και του Κανελλάκου εισηγητή καθώς και της πλειοψηφίας. (Βλ. Δικηγορική Γνώμη). Και με υπότιτλους: «Η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου έθεσεν εαυτήν εκτός της δικαστικής οικογενείας ­ Διά της κακοδίκου κρίσεώς της ησέβησεν προς την Επιστήμην ­ Πρόκειται περί αληθούς επαναστάσεως ­ Ο Υπουργός της Δικαιοσύνης έχει εις χείρας του (εναντίον της) το όπλον του άρθρου 111 του συντάγματος, το 301 του Οργανισμού των Δικαστηρίων, το 259 του Ποινικού Κώδικος ­ Να κληθή η γενική συνέλευσις του Δ.Σ.Α.».

    Εκρινε η Ολομέλεια ότι δεν είχε δικαίωμα ο Υπουργός να τον τιμωρήσει, ενώ τούτο δεν είχε επικαλεσθεί ούτε ο ίδιος ο Κ. Κόλλιας, ότι το Σ.τ.Ε. στην πρώτη του απόφαση δέχθηκε τη δικαιοδοσία του Υπουργού να επιβάλει ποινή, τα συντάγματα 1864/1911, 1927 και 1952 υπό το οποίο η υπόθεση μιλούν ότι «η πειθαρχική εξουσία επί των μελών των τριών ανωτάτων δικαστηρίων (ΣτΕ, Αρείου Πάγου και Ελεγκτικού Συνεδρίου) ασκείται ΚΑΙ υπό του εκεί οριζομένου επταμελούς Συμβουλίου υπό την προεδρία του Υπουργού της Δικαιοσύνης.

    * Εδώ κάνει λάθος ο κ. Χρ. Σαρτζετάκης που μιλάει για το ΣτΕ κι’ αγνοεί την πρώτη απόφαση τούτου, τη δεύτερη φάση με νέο δεύτερο κατηγορητήριο και μικρότερη ποινή ύστερα από ακύρωση τμήματος του πρώτου (Υπουργός Δικαιοσύνης τώρα ο Ν. Μπακόπουλος ύστερα από μετακίνηση του Πολυχρόνη Πολυχρονίδη στο Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως, τον οποίο ηκολούθησα ως νομικός του παραστάτης ­ νομικός σύμβουλος αμισθί).

    * Βγαίνει στο φως ­ στο μεταξύ ­ της δημοσιότητος και η Εκθεση Φλώρου για τις επεμβάσεις, με συγκλονιστικά στοιχεία.

    * Εναντίον του Αντωνίου Φλώρου σφοδρή εξαπολύεται επίθεση. Από την ΕΡΕ. Την παρασυναγωγή του Αρείου Πάγου. Από το συντηρητικό κατεστημένο του δικηγορικού κόσμου ­ Πέτρος Ζήσης κ.ά. Εναντίον τους Ευάγγελος Γιαννόπουλος, Ενωση Δημοκρατικών Δικηγόρων Ελλάδας και Δικηγορική Γνώμη, με αποστομωτικές απαντήσεις.

    * Ο υπηρεσιακός Υπουργός Δικαιοσύνης καθηγητής του Αστικού Δικαίου Ιω. Σόντης (στην κυβέρνηση Παρασκευόπουλου, αρχές του 1964) θέτει, παρανόμως, την Εκθεση Φλώρου στο Αρχείο.

    * Επίθεση Παναγιώτη Κανελλόπουλου (αρχηγού της ΕΡΕ) κατά Αντωνίου Φλώρου και έντονη απάντηση του γενναίου Αρεοπαγίτη, πειθαρχική κατόπιν τούτου προκαταρκτική εξέταση σε βάρος του, όπως και πανηγυρική αθώωσή του μετ’ αυτήν από τον Υπουργό Δικαιοσύνης.

    * Και προτού γίνει η Δίκη του Αλεξ. Βαμβέτσου για περιύβριση, τάχα, της αρχής του Αρείου Πάγου ως παρασυναγωγής τότε δικάσαντος, μία από τις κυβερνήσεις της αποστασίας, της οποίας δεν ενθυμούμαι τη συγκρότησή της και ποιος παρίστανε, τότε τον αποστάτη υπουργό της Δικαιοσύνης παρέγραψε με νόμο το αδίκημα.

    * Ο Στυλιανός Μαυρομιχάλης στο σάλο που ξεσηκώθηκε επιχείρησε να δώσει προφορικές, από τηλεφώνου, εξηγήσεις στον εκδότη της Αθηναϊκής Γιάννη Παπαγεωργίου σχετικά με το περιεχόμενο της αποφάσεως της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου, «τη νομική κοτσάνα» όπως χαρακτηρίστηκε εκείνη η τραγελαφική απόφαση! Ο Γιάννης Παπαγεωργίου έχοντας την κακή συνήθεια να μαγνητοφωνεί όλον τον πολιτικό κόσμο, διατηρώντας ολόκληρο δωμάτιο μαγνητοκασετών, κατέγραψε στο μαγνητόφωνό του και τη συνομιλία εκείνη. Αντίτυπο της κασσέτας παραδόθηκε στη «Δικηγορική Γνώμη» η οποία δημοσίευσε περίληψη της συνομιλίας εκείνης στο Φύλλο της 52-54 της 30/5/1965 κάτω από τον τίτλο «Η κρίσις εις την κορυφήν της Δικαιοσύνης εκορυφώθη ύστερα από την υπ’ αριθμ. 92/1965 απόφασιν της Ολομελείας του Αρείου Πάγου, η οποία έκλεισε το θέμα απροσδοκήτως. Αποκαλυπτική συνομιλία. Ο κ. Μαυρομιχάλης παρέχει ­ απροσκλήτως ­ εξηγήσεις διά δικαστικά, νομικά και πραγματικά ζητήματα της αποφάσεως καθώς και διά πράγματα της δημοσίας ζωής. «Τους Αρεοπαγίτες τους πήρε το παράπονο». «Το περιβόητον πόρισμα Φλώρου δεν έπρεπε να δημοσιευθή» κ.ά. Βαρυτάτη επιτροπή».

    Και άρθρο της Δικηγορικής Γνώμης με τίτλο «Τι συμβαίνει εις την Δικαιοσύνην ­ Ο Ελληνικός Λαός αξιοί άμεσον εκκαθάρισιν».

    * Και η συνέχεια: Μήνυση του Γεωργίου Χρηστέα συμβούλου του ΔΣΑ και διακεκριμένου νομικού και Δικηγόρου κατά Κ. Κόλλια που ύστερα από κυρία ανάκριση έκλεισε το θέμα με απαλλακτικό μεν βούλευμα, πλην δόθηκε δι’ αυτού η όλη ιστορία των επεμβάσεων…

    * Επί Υπουργίας του Υπηρεσιακού Υπουργού Δικαιοσύνης, καθηγητή της Νομικής Σχολής Ιω. Σόντη επιχειρήθηκε παραπομπή στο Ανώτατο Πειθαρχικό Συμβούλιο του Αντιπροέδρου του Αρείου Πάγου Κ. Σούρλου ­ υποβαλόντος πειθαρχική αναφορά κατά Στ. Μαυρομιχάλη, πλην ο αείμνηστος καθηγητής ανέκρουσε πρύμναν και η υπόθεση έκλεισε μετά την προβολή ενστάσεως εξαιρέσεώς του από το συνήγορό του Ευάγγελο Γιαννόπουλο.

    8. Είναι μια ολόκληρη ιστορία, κ. Διευθυντά, οι αφόρητες και βάρβαρες και χωρίς προσχήματα επεμβάσεις στη Δικαιοσύνη κατά την μεταβαρκιζανή περίοδο, την εποχή του εμφυλίου πολέμου, του παρακράτους και του παρασυντάγματος, του κράτους των κυβερνήσεων της αποστασίας και την εποχή του αυταρχικού κράτους και της αυταρχικής νομοθεσίας της μεταδικτατορικής περιόδου μέχρι το 1981 και του κράτους της συγκυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και του συνασπισμού της αριστεράς και της προόδου του Ιουλίου 1989. 🙂

    * Για τη Δικαστική Ιστορία της χώρας και τις επεμβάσεις εναντίον της λειτουργίας και της ορθής απονομής της Δικαιοσύνης προς επιτέλεση άνομων σκοπών, υπέρ της καθεστηκυίας κυβερνητικής τάξεως της συγκεκριμένης εκείνης περιόδου της βίας και της αυθαιρεσίας και της χωροφυλακοκρατίας και γενικής αστυνομοκρατίας του μετεμφυλιακού κράτους, του παρακράτους και του παρασυντάγματος που χρονικά ένα μέρος από τις θλιβερότητές του σήμερα πραγματευόμαστε, ανάγκη παρίσταται να κάνουμε μια σύντομη ανασκόπηση της συγκεκριμένης επέμβασης Κ. Κόλλια υπέρ των ηθικών αυτουργών αξιωματικών της Χωροφυλακής της δολοφονίας του βουλευτή της Αριστεράς Γρηγόρη Λαμπράκη (γιατρού, βαλκανιονίκη, ηγετικού στελέχους του ελληνικού κινήματος της Ειρήνης από την Κερασίτσα – Μαντινείας του νομού Αρκαδίας). Στο να μη καθίσουν δηλαδή οι αξιωματικοί της χωροφυλακής στο σκαμνί μαζί με τον αυτουργό Γκοτζαμάνη και τους συνεργούς του Πιστώκο και Εμμανουηλίδη και άλλους αρχηγούς της παρακρατικής «Καρφίτσας» στεγαζόμενης σε αστυνομικό παράρτημα Ασφαλείας».

    http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=101751

    Μερικές νομικές παρατηρήσεις:
    Στον Κόλλια επεβλήθη ποινή προσωρινής παύσεως 3 μηνών (όχι 2 1/2 μηνών που λέει ο Βαγγέλης).
    Ο νόμος όριζε τότε ότι αν έχει επιβληθεί σε δικαστικό λειτουργό τελεσίδικη πειθαρχική ποινή προσωρινής παύσης άνω των δύο μηνών, αυτός δύναται να παυθεί οριστικά και ότι περί της οριστικής παύσεως αποφασίζει η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου.
    Επίσης, το «και», αποφάνθηκε ο ΑΠ, ότι παρεισέφρησε όχι στον νόμο, αλλά στο άρθρο 88 του τότε Συντάγματος. Ο νόμος (ΑΝ 570/1943), σαφώς έδινε εξουσία στον Υπουργό Δικαιοσύνης να επιβάλλει πειθαρχικές ποινές. Η απόφαση του ΑΠ εδώ:
    http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin_ftr.asp?c=64&pageid=-1&id=969481&s=0&STEMTYPE=0&STEM_WORD_PHONETIC_IDS=&CropPDF=0

  122. Γιάννης Ιατρού said

    119: Γειά στα χέρια σου ρε Σπύρο. Γράφει/μεταφέρει κι ένας επιτέλους ένα σεντόνι που χαίρεσαι να το διαβάζεις. Και περιεκτικό και κατατοπιστικό, χωρίς σάλτσες. Μ΄άρεσε και η αρίθμηση με τις παρενθέσεις [ ] 🙂
    Την τελευταία παράγραφο από τον σύνδεσμο δεν την έβαλες, την προσθέτω:
    Εν τούτοις, ο αγώνας του Αντωνίου Φλώρου αποδίδει καρπούς πολύ σύντομα. Μετά τις εκλογές της 3ης Νοεμβρίου 1963, η «κυβέρνηση των 50 ημερών» του Γεωργίου Παπανδρέου, που σχηματίζεται με τη στήριξη της ΕΔΑ, διπλασιάζει τις βασικές αποδοχές των δικαστικών λειτουργών, αρχής γενομένης από 1.1.1964 [18].

  123. Μαρία said

    122
    Είναι γνωστό οτι ο Παπανδρέου τους διπλασίασε τους μισθούς.

    Πρέπει να είναι γνωστό και το αρθρ. 40,6 του Ν. 1756/1988 http://www.et.gr/index.php/2013-01-28-14-06-23/search-laws σύμφωνα με το οποίο «Απαγορεύονται στους δικαστικούς λειτουργούς κάθε είδους εκδηλώσεις υπέρ πολιτικών κομμάτων.» Οι παλαμακιστές δηλαδή του Αθανασίου το 2012 πρέπει να πέρασαν πειθαρχικό 🙂

  124. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    117 – «Τέσπα δεν καταλαβαίνω γιατί θεωρείς ότι αυτοί που εν γνώσει τους παραπλανούν (και έχουν στήσει όλο το σύστημα έτσι που να βοηθάει στην παραπλάνηση) δεν έχουν ευθύνη και έχουν ευθύνη μόνο όσοι παραπλανιούνται.»
    Μα όλο το σύστημα στην παραπλάνηση βασίζεται Ποντικαρέα μου, θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι φυσικός κανόνας επιβίωσης μια και συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό στην φύση, αλλά ας έρθουμε στα ανθρώπινα, βλέπεις πολλά γύρω σου που δεν παραπλανούν; η θρησκεία, η εκκλησία, η πολιτική, οι πολιτικοί, τα κόμματα, οι ιδεολογίες, το εμπόριο, οι έμποροι, τα ΜΜΑ, η εκπαίδευση (σιγά μην την άφηνα απ΄έξω 🙂 ) οι αστρολόγοι, η δικαιοσύνη, οι δικαστές, ακόμα κι ο έρωτας, όλα αυτά βασίζονται στην παραπλάνηση, άρα έχουμε μια παραπλανητική κοινωνία και το μυστικό για να επιβιώσει άνετα κάποιος, είναι να μάθει να παραπλανεί, γιατί λοιπόν έχει ευθύνη αυτός που ξέρει να παραπλανεί κι όχι αυτός που δεν ξέρει και παραπλανιέται; ακόμα κι αν δεν το έμαθε μικρός δεν θα έπρεπε να διδαχτεί από τις εμπειρίες του μεγάλος; Ένας που δεν μαθαίνει από τα λάθη του και τα επαναλαμβάνει τι έλεγαν οι αρχαίοι πως είναι; 🙂
    Στην προκειμένη περίπτωση όμως, δεν πιστεύω πως υπήρχε καμία παραπλάνηση, το χρηματιστήριο λειτουργούσε ήδη από το 1876 (αν δεν κάνω λάθος) δεν ήταν κάτι κρυφό ο τρόπος λειτουργίας του, το μόνο που είχε να κάνει κάποιος που ήθελε να επενδύσει ήταν να πάρει πληροφορίες για τις ευκαιρίες και τους κινδύνους που έχουν οι χρηματιστηριακές συναλλαγές που κι αυτές δεν ήταν – είναι κρυφές και ειλικρινά δεν βλέπω πώς μπορεί ένας επενδυτής να παραπλανηθεί από κάποιο πολιτικό, αυτό μπορεί να συμβεί μόνο σε άπληστους ανίδεους βλάκες τζογαδόρους, σε καμία περίπτωση σε επενδυτή που δεν λαμβάνει κάν υπόψιν του ακόμα και την ύπαρξη των πολιτικών αλλά ούτε σε στοιχειωδώς λογικό άνθρωπο.
    Αλλού πρέπει να αναζητηθούν τα αίτια της μαζικής λαϊκής χασούρας (έχω κάτι υπόψιν μου 🙂 ) κι όχι σε δύο άσχετους χρηματιστηριακά πολιτικούς, φύση ψεύτες για λόγους επιβίωσης, όποιος επιμένει, ή δημαγωγεί ασύστολα για ίδιο όφελος ή είναι….! (βάλε ό,τι θέλεις, ας μη γίνω κακός βραδυάτικα. 🙂 )

  125. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    118 – «Γι αυτό αγόρι μου οι τζογαδόροι είχαν αφήσει μέσα τα λεφτά τους όλη την διάρκεια της ανόδου όταν οι συντηρητικόί μπαινοβγαίνανε και πλουτίζανε τις χρηματιστηριακές, αυτοί τρώγανε τα μερίσματα και τα σπλίτ σε ακολασίες και προλάβανε να ζήσουνε πάνω από τι πραγματικές τους οικονομικές δυνατότητες κάποιο διάστημα που άλλοι μπορεί να μη το ζήσουνε ποτέ είτε γιατί μπορεί να μην ξανάχουν την ευκαιρία είτε γιατί…δεν πρόλαβαν.»
    Δεν είναι έτσι, οι ευκαιρία δεν χάθηκε, και δεν είναι μία, είναι πολλές και κάθε μέρα και μόνο τα κορόϊδα ψάχνουν να βρούν την μία και μοναδική, αλλά έχει ζέστη και βαριέμαι να εξηγώ, άλλωστε οι παγιωμένες αντιλήψεις δεν αλλάζουν με τίποτα.

    Ας βάλω κάτι δροσιστικό από τα παλιά. 🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: