Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ανακουφισμένα μεζεδάκια

Posted by sarant στο 8 Ιουλίου, 2017


Ανακουφισμένα όχι επειδή φύσηξε λίγο και πέρασε ο καύσωνας του περασμένου σαββατοκύριακου, αλλά για το εξαιρετικά χαρμόσυνο νέο που καταύγασε τη χτεσινή μέρα -και εννοώ βέβαια την αθώωση του αναρχικού Τάσου Θεοφίλου από όλες τις κατηγορίες για την αιματηρή ληστεία στην Πάρο. Θυμίζω ότι ο Θεοφίλου είχε κατηγορηθεί με μονο πειστήριο το γενετικό υλικό του που βρέθηκε πάνω σε ένα καπέλο, το οποίο όμως δεν είχε περιληφθεί στην επιτόπια φωτογράφιση των πειστηρίων στον τόπο της ληστείας και διέφερε από το καπέλο που φορούσε ο ληστής όπως τον κατέγραψαν οι κάμερες. (Γράψαμε προχτές).

Η πανηγυρική αθώωση του Τάσου Θεοφίλου συνιστά ίσως προηγούμενο ώστε να μην καταδικάζονται πολίτες με μόνο πειστήριο το γενετικό υλικό τους πάνω σε κινητά αντικείμενα που μπορούν να εμφανιστούν εκ των υστέρων, έτσι ώστε η πρόοδος της επιστήμης αντί για δυνατότητα απαλλαγής αθώων να μη μετατρέπεται σε αμάχητο υπεραποδεικτικό στοιχείο με το οποίο μπορεί να ενοχοποιηθεί ο καθένας -να βρεθεί, όπως έγραψα, ,τυλιγμένος σε μια κόλλα χαρτί με γενετικό υλικό πάνω της.

Όλοι εκείνοι που συμπαρασταθήκαμε στον Τάσο Θεοφίλου, με οποιονδήποτε τρόπο, από τη μαρτυρική κατάθεση έως την υπογραφή σε ένα κείμενο συμπαράστασης, μπορουμε να είμαστε χαρούμενοι -και λιγάκι περήφανοι ή έστω ανακουφισμένοι.

* Τώρα που τελείωσε η περιπέτεια του Τάσου Θεοφίλου να θυμηθούμε ένα από τα αθλιότερα σκιτσα της ελληνικής γελοιογραφίας. Είναι Αυγουστος του 2012, ο Θεοφίλου έχει μόλις συλληφθεί, και ο Χαντζόπουλος, ενεργώντας ως παράρτημα γελοιογραφίας της ΓΑΔΑ, δημοσιεύει στα Νέα αυτό το άθλιο σκίτσο που παρουσιάζει τον Θεοφιλου (που έχει σπουδάσει θεολόγος) υπεύθυνο για τη δολοφονία του ταξιτζή.

Θα ντρέπεται άραγε λιγάκι σήμερα, συνειδητοποιώντας ότι συνέβαλε να μείνει πέντε χρόνια στη φυλακή ένας αθώος;

* Κατά τα άλλα, μέσα στη βδομάδα που μας πέρασε τα μεζεδάκια μας έχασαν έναν βασικό τροφοδότη μας σε μαργαριτάρια, αφού ο δημοσιογράφος Κωνσταντίνος Μπογδάνος αποπέμφθηκε από τον Σκάι ύστερα από τον εξωφρενικό ισχυρισμό του ότι τον Λουκά Παπαδήμο τον χτύπησαν «πρώην σύντροφοι» του σημερινού πρωθυπουργού. Η απώλεια πάντως μοιάζει για προσωρινή, αφού οι άξιοι δεν πάνε χαμένοι.

Σε κείμενό του, στο οποίο προσπαθεί να τεκμηριώσει τον ισχυρισμό του, ο Κ. Μπογδάνος παρουσιάζει μια σειρά στοιχεία που κατ’ αυτόν δείχνουν τη φιλική στάση της αριστεράς προς την τρομοκρατία -και όχι με τη συγκεκριμένη ενέργεια. Ανάμεσα στ’ άλλα, γράφει ότι 15 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ «έσπευσαν να υπογράψουν κοινή δήλωση για την Ηριάννα Β. Λ. (δύο επίθετα – χαρακτηριστική αναρχική επιλογή)».

Όπως καταλαβαίνετε, ειναι ύποπτοι για αναρχικές τάσεις όσοι έχουν διπλό επίθετο, έστω κι αν αυτό είναι αρμοδιότητα των γονέων, που μάλιστα το διαλέγουν στο ληξιαρχείο πριν από τον γάμο, δηλ. συνήθως χρόνια πριν γεννηθεί το παιδί. Είναι γνωστό άλλωστε ότι υπήρξαν επιφανείς αναρχικοί και αντιεξουσιαστές με διπλό επώνυμο, όπως ο διαβόητος Ευάγγελος Αβέρωφ-Τοσίτσας, που μάλιστα έγραψε και το αναρχικό μανιφέστο «Φωτιά και τσεκούρι», ο Όθων Λέφας-Τετενές ή ο Νίκος Δίγκας-Χαρδαλιάς, πρώτος πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων (αναρχικός ιδιοκτήτης, Πεσόα φάε τη σκόνη μας)!

* Και ένα τελευταίο από την υπόθεση Μπογδάνου -ο μέχρι προχτές επιστήθιος συνεργάτης του, ο Άρης Πορτοσάλτε, τον άδειασε, λέγοντας στο ραδιόφωνο ότι ο Μπογδάνος μίλησε «ολίγον αστοιχείωτα» και αμέσως μετά εξήγησε ότι εννοεί «χωρίς στοιχεία, χωρίς να το τεκμηριώσει».

Εδώ έχουμε ακυρολεξία. Ο ισχυρισμός του Μπογδάνου ήταν ατεκμηρίωτος, όχι αστοιχείωτος. Αστοιχείωτος είναι αυτός που αγνοεί τις βασικές αρχές, τα στοιχειώδη, γύρω από ένα θέμα, ο ακατάρτιστος, ο ανίδεος.

* Φίλος από το Ηράκλειο Κρήτης στέλνει φωτοτυπία από σελίδα του διαβατηρίου του και μου λέει ότι από την πολλή διάδοση της αγγλικής μορφής του τοπωνυμίου Knossos έχει αρχίσει παντού να γράφεται και στα ελληνικά «Κνωσσός» αντί του παλαιότερου «Κνωσός», ακόμα και στη σελίδα του διαβατηρίου.

Μπορεί ο τύπος Κνωσσός να έχει κερδίσει σε διάδοση λόγω του Knossos, αλλά πρέπει να επισημάνουμε ότι από την αρχαιότητα η λέξη διττογραφείται και οι τύποι Κνωσός και Κνωσσός είναι περίπου μοιρασμένοι σε συχνότητα. Στο λεξικό Μπαμπινιώτη, που είναι το μόνο με κύρια ονόματα, δίνονται και οι δύο τύποι, με πρώτον τον «Κνωσός».

Αν έχετε άποψη για το θέμα, σας ακούω.

* Ένα περίεργο μεταφραστικό από το Google Translate. Αν ζητήσετε τη μετάφραση της λατινικής φράσης ars longa vita brevis (η τέχνη μακρά, ο βίος βραχύς) στα ελληνικά θα πάρετε την απάντηση που βλέπετε στην εικόνα: Όμορφη !

Aπορώ πώς γίνεται το λάθος. Αν ζητήσετε μετάφραση προς τα αγγλικά, θα πάρετε τη σωστή απόδοση (art is long, life is short) αλλά στιγμιαία θα εμφανιστεί στην οθόνη η απόδοση «nice». Προφανώς η μετάφραση γίνεται μέσω αγγλικών -όχι ότι αυτό εξηγεί το λάθος. Και προς τα γαλλικά αν ζητήσετε τη μετάφραση, θα πάρετε agréable, ενώ αν ζητήσετε μετάφραση της λατινικής φράσης προς τα γερμανικά παίρνετε την απόδοση… Nizza, που είναι το γερμανικό όνομα της πόλης Nice -εδώ τα καλώδια βραχυκυκλώνονται εντελώς!

Για να τα λέμε όλα, το ρητό πρώτος το είπε, πιο αναπτυγμένα, ο Ιπποκράτης στα ελληνικά: Ὁ βίος βραχὺς, ἡ δὲ τέχνη μακρὴ, ὁ δὲ καιρὸς ὀξὺς, ἡ δὲ πεῖρα σφαλερὴ, ἡ δὲ κρίσις χαλεπή.

* Μεσημεριανό δελτίο ειδήσεων του Σκάι τη Δευτέρα που μας πέρασε: άλλα σπίτια υπόκεινται σοβαρές ζημιές.

Όχι βέβαια. Τα σπίτια υφίστανται ζημιές και στην προκειμένη περίπτωση έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές. Και «έχουν πάθει» να πούμε, στου μπαμπά μας τη γλώσσα, δεν θα πάθουμε τίποτα.

* Μέσα στη βδομάδα που μας πέρασε ήρθε στην επικαιρότητα και ένα θέμα με το οποίο έχει ασχοληθεί το ιστολόγιο σε ανύποπτο χρόνο. Έγιναν τα αποκαλυπτήρια του μνημείου για το κλείσιμο της ΕΡΤ και τον αγώνα των εργαζομένων για την επαναλειτουργία της, που ήταν ένα γλυπτό του Κυριάκου Ρόκου.

Πέρα από τη συζήτηση για τη σκοπιμότητα ή όχι της ανέγερσης μνημείου (πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που ένας εργατικός αγώνας μνημειώνεται) το κακό ήταν ότι στη βάση της σύνθεσης του Ρόκου υπήρχε η επιγραφή ΟΙΑ ΗΩ Ω ΥΙΕ ΑΕΙ ΕΙ, για την οποία έχουμε γράψει παλιότερα.

Αλλά αυτά τα συζητήσαμε και στα σχόλια, μέσα στη βδομάδα. Το νέο στοιχείο, που προέκυψε ύστερα από έρευνα του ιστοτόπου Ελληνικά Hoaxes, (που πάντως δεν την έχω ελέγξει), είναι ότι ο πρώτος που φαίνεται να χρησιμοποίησε τη φράση ως απόδειξη της ανωτερότητας της ελληνικής γλώσσας είναι ένα πρωτοπαλίκαρο του Αρτέμη Σώρρα το 2013. Το αναφέρω αλλά δεν έχω προλάβει να κάνω τη δική μου έρευνα.

* Σε άρθρο που γράφτηκε για την ίδια υπόθεση, πρόσεξα μια γουστόζικη ακυρολεξία: Το κερασάκι στην τούρτα όμως ήταν μια φράση που αποτελεί το λίκνο εθνικιστικών κύκλων και η οποία ανεγράφη στη βάση του μνημείου.

Όμως η λέξη «λίκνο» δεν έχει θέση εδώ -μπορεί κανείς να πει ότι η φράση αυτή είναι η αγαπημένη επωδός εθνικιστικών κύκλων (εγώ θα έλεγα: ελληνοβαρεμένων), αλλά όχι «λίκνο» -και μη μου πείτε ότι στο ιστολόγιο έχουμε καθιερώσει τον γαπικό νεολογισμό λίκνος = link, διότι ούτε αυτό ταιριάζει!

* Το πέτυχα κάπου στο Φέισμπουκ, χειρόγραφη ειδοποίηση σε ασανσέρ, νομίζω στη Θεσσαλονίκη.

Υποθέτω ότι η μετάφραση σε «αουτοφόρντα» γράφτηκε για πλάκα και όχι για να καλύψει κάποια επικοινωνιακή ανάγκη, αλλά ποτέ δεν ξέρει κανείς.

* Άρθρο στον ιστότοπο ert.gr έχει τον τίτλο «Διάπλους πολεμικού πλοίου των ΗΠΑ από νησί της Κίνας».

Στο άρθρο διαβάζουμε ότι «Το πολεμικό USS Stethem πέρασε την Κυριακή σε απόσταση μικρότερη των 12 ναυτικών μιλίων» από το κινεζικό (διαφιλονικούμενο) νησί.

Αυτό όμως είναι παράπλους, διάπλου έχουμε όταν διασχίζουμε μια θαλάσσια έκταση με πλωτό μέσο ή και κολυμπώντας, λέμε π.χ. για τον διάπλου της Μάγχης. Κάνω λάθος;

* Μια ακόμα εκδήλωση του αμείλικτου νόμου του Μέφρι με θύμα -για πολλοστή φορά- τον οιηματία Θάνο Τζήμερο. Σε πρόσφατο σχόλιο που ανέβασε στον τοίχο του, επισημαίνει ένα γλωσσικό λαθάκι που ακούστηκε στο δελτίο ειδήσεων του καναλιού Ε και συγκεκριμένα τη φράση: «Η εκτόξευση του πυραύλου δεν μπορεί να πλήξει τις ΗΠΑ».

«Η εκτόξευση δεν πλήττει κανέναν, κοπέλα μου» διορθώνει πατρικά ο κ. Τζήμερος. «Ο πύραυλος πλήττει».

Και έχει δίκιο, αν και θα μπορούσε να πει κανείς ότι στον προφορικό λόγο τέτοιες ακυρολεξίες είναι μάλλον πταίσματα που οπωσδήποτε δεν δικαιολογούν τις κορόνες περί αγραμμάτων που ακολουθούν.

Υπάρχει όμως θεία δίκη, με το μεγαλοπρεπές αυτογκόλ στην κατακλείδα του κειμένου: Αν η «Δημιουργία ξανά» ήταν κυβέρνηση, το ΕΣΡ θα επέβαλε πρόστιμο στα κανάλια για κάθε νοηματικό, συντακτικό και ορθογραφικό λάθος τους.

Θα επέβαλε; Όχι βέβαια, θα επέβαλλε. Παρατατικός χρειάζεται στον υποθετικό λόγο, όχι αόριστος -αν αμφιβάλλετε, αντικαταστήστε το ρήμα «επιβάλλω (πρόστιμο)» με κάποιο άλλο π.χ. το «τιμωρώ». Τι θα λέγατε;

  • Αν η ΔηΞα ήταν κυβέρνηση, το ΕΣΡ θα τιμωρούσε τα κανάλια…, ή
  • Αν η ΔηΞα ήταν κυβέρνηση, το ΕΣΡ θα τιμώρησε τα κανάλια…    ;

Προφανώς θα λέγατε «θα τιμωρούσε». Παρατατικός, άρα «θα επέβαλλε».

Αν είχε περάσει τέτοιος νόμος, ο κυρ Θάνος θα είχε χρεοκοπήσει από τα πρόστιμα!

* Με το θέμα του Μπογδάνου ασχολήθηκε και το γραφείο τύπου του Μαξίμου, και ένας φίλος μου ζήτησε τη γνώμη μου για μια φράση του σχετικού σχολίου, την εξής:

Είναι για αυτόν ακριβώς το λόγο, που ούτε εμείς αλλά ούτε και κανένας εχέφρων πολίτης δεν τον παίρνει στα σοβαρά.

Δεν κρίνουμε το περιεχόμενο αλλά τη γλώσσα. Προσπερνάμε τον κάποτε ξενισμό αλλά τώρα μάλλον καθιερωμένο «Είναι … που» και πάμε στο δεύτερο ημιστίχιο, την… τριπλή άρνηση, που προβλημάτισε τον φίλο μου.

Νομίζω πως η σύνταξη αυτή στέκει καλά. Δεν θα διόρθωνα το κείμενο, αν και θα μπορούσα να το εκφράσω και αλλιώς:

«Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, ούτε εμείς τον παίρνουμε στα σοβαρά, ούτε κανένας άλλος»

Ο φίλος μου, απεναντίας, προτείνει:

1. “Ούτε εμείς, ούτε κάποιος άλλος τον παίρνουμε στα σοβαρά“
2. “Ούτε εμείς, όπως και κανένας άλλος, τον παίρνουμε στα σοβαρά“
3. “Εμείς, όπως και οποιοσδήποτε άλλος, δεν τον παίρνουμε στα σοβαρά“

Η 2η παραλλαγή μού φαίνεται πως δεν στέκει, ενώ η τρίτη δεν μου αρέσει και πολύ.

Ακούω γνώμες.

* «H Ελληνική με την μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής και της νέας γενιάς των εξελιγμένων υπολογιστών, διότι μόνον σ’ αυτήν δεν υπάρχουν όρια…»

Έτσι ξεκινάει μια από τις αναρίθμητες παραλλαγές του Λερναίου κειμένου, της βίβλου αυτής των ελληνοβαρεμένων.

Τα μυθεύματα αυτά τα έχουμε σχολιάσει αμέτρητες φορές στο ιστολόγιο, συνεχίζουν όμως να διαδίδονται, παρά το ολοφάνερο ψεύδος τους. Πώς ολοφάνερο; Μα, για να πούμε ένα μόνο, πού βρίσκονται επιτέλους αυτοί οι εξελιγμένοι υπολογιστές της νέας γενιάς; Γιατί δεν μας δειχνουν έναν;

Το παραμύθι αυτό το ξαναδιέδωσε χτες στο Τουίτερ η «Ελληνική αγωγή» και το αναδημοσίευσε ο Άδωνης Γεωργιάδης, αντιπρόεδρος της ΝΔ. Με τις υγείες μας!

* Και κλείνω με ένα σχόλιο που έκανε χτες στο Φέισμπουκ μια φίλη, που το έκλεψα ανενδοίαστα. Η φίλη είναι Κύπρια και χτες ήταν καταστενοχωρημένη με το ναυάγιο των συνομιλιών στην Ελβετία -ένα θέμα που θα άξιζε ίσως να το συζητήσουμε και επί της ουσίας.

Συναντάει λοιπόν η φίλη μου μια γνωστή της, η οποία της λέει: «Πω πω βρε Άννα μου, τι είναι αυτό που πάθατε πάλι με την Κύπρο;».

«Άστα», λέει η φίλη μου, «να σκάσω είμαι».

«Κι εγώ το ίδιο», λέει η γνωστή, «λυπήθηκα πάρα πολύ».

Ύστερα από πέντε λεπτά συζήτησης, ξεδιάλυνε η παρεξήγηση: η φίλη μου ήταν καταστενοχωρημένη για την αποτυχία των συνομιλιών για την επανένωση του νησιού, ενώ η γνωστή ήταν απαρηγόρητη επειδή δεν νίκησε ο Κύπριος διαγωνιζόμενος στον τελικό του Σαρβάιβορ!

 

 

Advertisements

221 Σχόλια to “Ανακουφισμένα μεζεδάκια”

  1. Γς said

    Καλημέρα

    Πόσες μέρες χωρίς Μποπγδάνο;

    Τις μετράι κανένας;

  2. Γς said

    μετράει γμτ

    [σύμπτωμα στέρησης…]

  3. Χρήστος Κ. said

    Στον ωκεανό της αριστείας του Τζήμερου η ορθογραφία και το συντακτικό πρέπει να φορούν σωσίβιο για να επιβιώσουν.

  4. LandS said

    «Εδώ έχουμε ακυρολεξία. Ο ισχυρισμός του Μπογδάνου ήταν ατεκμηρίωτος, όχι αστοιχείωτος. Αστοιχείωτος είναι αυτός που αγνοεί τις βασικές αρχές, τα στοιχειώδη, γύρω από ένα θέμα, ο ακατάρτιστος, ο ανίδεος»

    Δεν έχουμε ακυριολεξία. «Ολίγον αστοιχείωτα» σημαίνει «όπως κάνουν οι αστοιχείωτοι». Αυτός που αγνοεί τις βασικές αρχές, τα στοιχειώδη, γύρω από ένα θέμα, είναι ακατάρτιστος και ανίδεος, μιλάει χωρίς στοιχεία, ατεκμηρίωτα.
    Και ο ένδοξος Νομάρχης Ημιμαθείας, με την επιστολή του, επιβεβαίωσε περίτρανα ότι είναι μπιτ για μπιτ αστοιχείωτος. Ελπίζω, όχι πια επικίνδυνα αστοιχείωτος.

  5. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αν ο Μπογδάνος δεν ήτανε Μπογδάνος, θα μπορούσε να βγει και να παραδεχτεί ότι, εντάξει, εν τη ρύμη του φανατισμένου λόγου του του ξέφυγε μια χοντροπατάτα, άνθρωποι είμεθα, συγνώμη, δεν θα ξαναμιλήσει χωρίς στοιχεία, αφού δεν είναι και κάνας αστοιχείωτος, αν εξαιρέσουμε την ποίησή του.
    Στην ανάρτηση του Τζήμερου υπάρχει κι άλλο θέμα: Αν γίνει (χι, χι) κυβέρνηση η «Δημιουργία ξανά» το ΕΣΡ θα επιβάλλει κλπ; Καλά, δεν είναι ανεξάρτητη διοικητική αρχή το ΕΣΡ; Ολοκληρωτικό κράτος οραματίζεται ο Θάνος; Μια καπιταλιστική Βόρεια Κορέα θα κάνει την Ελλάδα;

  6. Μανούσος said

    Καλημέρα!
    Ὑποθέτω ὅτι τὰ δύο σῖγμα εἶναι κάποια διαλεκτικὴ προφορά, ὅπως ὁ σάκος (αττική) καὶ ὁ σάκκος (δωρικὴ προφορά).

  7. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα

    6: Μανούσος
    διαλεκτική προφορά
    Όπως μια όμορφη πόλη, η μόνη που γράφεται με δύο σίγμα, αλλά προφέρεται με δύο λάμδα!

  8. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Καλημέρα κι ἀπὸ δῶ.

    Τὸ Κνωσὸς/Κνωσσὸς μοῦ θύμισε μιὰ παλιὰν ἱστορία ἀπὸ τὰ γυμνασιακά μου χρόνια.

    Μετὰ ἀπὸ τὴν τετραήμερη ἐκδρομὴ στὴν Κρήτη ὁ καθηγητὴς τῶν Ἀγγλικῶν μᾶς ἔβαλε νὰ διηγηθοῦμε, ἀγγλιστί, πῶς περάσαμε.
    (Γράφω τὸν διάλογο μὲ ἑλληνικοὺς χαρακτῆρες γιὰ ν᾿ ἀποδώσω τὴν προφορά):

    -Γουὶ βίζιτεντ Φαιστός, Κνωσός…
    -Νὸτ Κνωσὸς, μπόυ. Νωσός!

  9. Γς said

    Συμφωνώ.

    «Ο Κοτζιάς αποδεικνύεται ένας πολύ καλός υπουργός εξωτερικών. Ισορροπημένος και μετρημένος, δηκτικός και αυστηρός εκεί που πρέπει, αλλά χωρίς τις εκρήξεις και τα καραγκιοζιλίκια του Πάγκαλου».

    Πηγή: Ευτυχώς που βρέθηκε ο Κοτζιάς να μαζέψει τα …μπόσικα: Η μεγάλη υπηρεσία του Έλληνα υπουργού http://mignatiou.com/2017/07/eftichos-pou-vrethike-o-kotzias-na-mazepsi-ta-mposika-i-megali-ipiresia-tou-ellina-ipourgou/

  10. gpoint said

    # 7

    Αλικαρνασσός. Θεσσαλονίκη, Λάρισσα, τρεις στα γρήγορα…ποια είναι η «μοναδική»

  11. gpoint said

    Εχω άποψη για την τριπλή άρνηση αλλά δεν την γράφω γιατί …ούτε και εγώ το παίρνω στα σοβαρά !!

  12. ndmushroom said

    Περί Κνωσ(σ)ού και διαβατηρίου, η γραφή δεν έχει αλλάξει. Από όταν πρωτομπήκαν τα βιομετρικά (και μαζί οι φωτογραφίες ελληνικού ενδιαφέροντος) στα διαβατήρια, Κνωσσός γράφεται (το παλιότερο διαβατήριο που τσέκαρα ήταν του 2007, πιο πριν είχα ακόμα το παλιό).

  13. ndmushroom said

    10
    Εύκολο. Η Θεσσαλονίκη, γιατί μόνο αυτή έχει Μπάοκ! 😛

  14. Βέβαια, «φωτοαντίγραφο» και όχι «φωτοτυπία» σελίδας διαβατηρίου. Πριν από πολλά χρόνια με διόρθωσε αρμόδιος «φωτοτύπης» και μου έδειξε το άχρηστο από τότε τεράστιο μηχάνημά του για φωτοτυπίες, κυρίως αρχιτεκτονικών και μηχανολογικών σχεδίων. Έμεινα με τη σελίδα Α4 στο χέρι.Φυσικά κάθε γλώσσα εξελίσσεται καταξιώνοντας τα λάθη της. Μαγεία.

  15. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @ gpoint (10) Ἡ Ἁλικαρνασσὸς γράφεται μὲ δύο σίγματα (σὶκ ρὲ-τό ᾿γραψε ὁ Νικοκύρης πρὶν λίγες μὲρες 🙂 ) ἀλλὰ προφέρεται μὲ δύο ἄλφατα.

    π.χ.» Ἁαλικαρνασός, Παρθένι, Ὠρωπός, Κορυδαλλός…»

    ἤ » Ἀπ᾿ τὴν παλιὰ Ἁλικαρνασσό…»

  16. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    «…Είναι γνωστό άλλωστε ότι υπήρξαν επιφανείς αναρχικοί και αντιεξουσιαστές με διπλό επώνυμο, όπως ο διαβόητος Ευάγγελος Αβέρωφ-Τοσίτσας, που μάλιστα έγραψε και το αναρχικό μανιφέστο «Φωτιά και τσεκούρι», ο Όθων Λέφας-Τετενές ή ο Νίκος Δίγκας-Χαρδαλιάς, πρώτος πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων (αναρχικός ιδιοκτήτης, Πεσόα φάε τη σκόνη μας)!…»

    Το διπλο επωνυμο στις περιπωσεις αυτες φαινεται να ειναι η υιοθεσια ή κατι αναλογο.

    «Λ.χ. «Για τους κατοίκους του Μετσόβου, ο Ευάγγελος Αβέρωφ, ……. Πρωτοστάτησε στην δημιουργία του Ιδρύματος Βαρόνου Μιχαήλ Τοσίτσα, το οποίο διεύθυνε επί 40 χρόνια συμβάλλοντας καθοριστικά στη ανάπτυξη του οικισμού. Εκπληρώνοντας την επιθυμία του Βαρόνου Μιχαήλ Τοσίτσα, να φέρει ο εκάστοτε πρόεδρός του Ιδρύματος το οικογενειακό του επίθετο, έφερε έκτοτε και το επίθετο Τοσίτσας….» πηγη βικι

    «… Ο Μιχαήλ Τοσίτσας ήταν ανύπαντρος και ο ξάδερφος του Κωνσταντίνος (αυτός που δεν ήθελε να έχει καμιά σχέση με το Μέτσοβο και την Ελλάδα) δεν είχε παιδιά. Έτσι, με το θάνατο του Μιχαήλ Τοσίτσα, θα έσβηνε και το όνομα. Σε πολλά γράμματά του είχε υπογραμμίσει την ανάγκη να επιβιώσει το όνομα και πρότεινε στον Αβέρωφ να είναι ο εκτελεστής της διαθήκης του, παίρνοντας όμως και το όνομα Τοσίτσας, πράγμα που αυτός δέχτηκε. Μαζί οι δύο άντρες συνέταξαν τη νέα διαθήκη. Ο Τοσίτσας θα προικοδοτούσε το ‘‘Ίδρυμα Βαρώνου Μιχαήλ Τοσίτσα’’ με το ποσό των 1.700.000 δολαρίων! Σκοποί του Ιδρύματος θα ήταν η εκτέλεση έργων δημόσιας ωφέλειας. Ισόβιος πρόεδρος ορίστηκε ο Ευάγγελος Αβέρωφ, ο οποίος και τον είδε τελευταία φορά τον Αύγουστο του 1950. Ήταν βαριά άρρωστος και νοσηλευόταν σε κλινική.

    Πέθανε ύστερα από λίγους μόλις μήνες στην Ελβετία, στις 18 Οκτωβρίου 1950.»

    http://www.safet.gr/%CE%B2%CE%B9%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B2%CE%B1%CF%81%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B9%CF%87%CE%B1%CE%AE%CE%BB-%CF%84%CE%BF%CF%83%CE%AF%CF%84%CF%83%CE%B1/

  17. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Το διπλο επωνυμο εμφανιζεται και σε απογονους αγωνιστων του 1821

    Λ.χ. Φίλιππος Δεμερτζής- Μπούμπουλης, απόγονος της θρυλικής καπετάνισσας του ΄21

    Αντιθετως εμφανιζεται ολο και πιο σπανια σε οικογενειες προοδευτικων ζευγαριων. Ως πρωην φεμινιστης 🙂 συμφωνησαμε να δωσουμε διπλο επωνυμο στο τεκνο μας.

    Επαρχιωτης συναδελφος (ΠΣΚ, ΚΚΕ,…, τωρα αποδεσμευθεις ) που ηλθε σε γαμου κοινωνια με Αθηναια εδωσε μονον το επωνυμο του. Οταν του την «ειπα» απαντησε οτι αν η κορη τους παντρευοταν εναν με διπλο επωνυμο τα παιδια τους θα ειχαν 4 επωνυμα. Συνδικαλιες οχι επιπεδου ΕΜΠ αλλα ΤΕΙ !

  18. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Ὁ Νικοκύρης ἔγραψε:

    «Άρθρο στον ιστότοπο ert.gr έχει τον τίτλο «Διάπλους πολεμικού πλοίου των ΗΠΑ από νησί της Κίνας»…
    Αυτό όμως είναι παράπλους, διάπλου έχουμε όταν διασχίζουμε μια θαλάσσια έκταση με πλωτό μέσο ή και κολυμπώντας, λέμε π.χ. για τον διάπλου της Μάγχης. Κάνω λάθος;»

    Ἐκτὸς κι ἄν διασχίσει τὴν χερσαία ἔκταση τοῦ νησιοῦ, φυσικά, ὄχι δι᾿ ἰδίων μέσων, ἀλλὰ δι᾿ αἰδοίων μέσων. 🙂

  19. λογικομετωπίτης said

    Υπάρχει κάποια αληθινή συσχέτιση ανάμεσα στο σκίτσο του Χατζόπουλου και στην καταδίκη του Θεοφίλου ή είναι post hoc ergo propter hoc;

  20. Η Google μετάφραση σήμερα, αντιλήφθηκε ότι η φράση [ars longa, vita brevis] είναι Λατινική και μου έδωσε [Η τέχνη είναι μακρά, η ζωή είναι σύντομη].
    Είναι σίγουρο ότι μαθαίνει.

  21. dryhammer said

    18 Τότε όμως, είναι δίολκος διότι έλκεται, δεν πλέει. (Δεν γνωρίζω αν οι Κορίνθιες εταίρες ήταν ξυρισμένες και την πλήρωναν τα βόδια)
    (ΥΓ Πως φαίνονται οι σλάνγκοι… Γυρίζουν, τριγυρίζουν, εκεί καταλήγουν)

  22. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @19. Καλὸ εἶναι ποὺ μαθαίνει, ἀλλὰ μᾶς στερεῖ τὴ διασκέδαση ποὺ προσφέρουν τά, καμιὰ φορά, τελείως ἀπροσδόκητα καί, γι᾿ αὐτό, ξεκαρδιστικὰ μαργαριτάρια.
    Ὅπως τὰ νήπια, ὅταν ἀρχίζουν νὰ διορθώνουν τὶς μωρουδίστικες ἐκφράσεις τους. 🙂

  23. LandS said

    Κάρολος Φίλιππος Αρθούρος Γεώργιος Μάουντμπάτεν-Γουίνζορ. Γνωστός αναρχικός.

    Διάλεξα έναν από τους λίγους με δύο μόνο επίθετα γιατί, κατά κανόνα, οι Γερμανικής καταγωγής γαλαζοαίματοι έχουν κάτι μακρινάρια του τύπου
    Σλέσβιγκ-Χόλστάιν-Σόντερμπουργκ-Γκλίκσμπουργκ.

  24. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Λάθος μου. Τὸ 22 στὸ 20 κι ὄχι στὸ 19.

  25. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @21. Αὐτὴ εἶναι ἡ πηγὴ τῆς ὕπαρξής μας, φίλε Ξεροσφύρη. Γιατί νὰ τὸ κρύψωμεν ἄλλωστε; 🙂

  26. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Μέχρι να πάρουν την άκρη του νήματος για το διάπλου,οι ειδήμονες, ας το πω όπως το αντιλαμβάνομαι ,ας πούμε ως η μέση αντίληψη για τη γλώσσα:
    Παράπλους*/πλέει παρά… θα σκεφτόμουν.
    (Παρα)πλέει κοντά ή ανοιχτά από κάποια παράλια ή/και γύρω από νησί/νησιά.
    Διάπλους/διασχίζεις τα νερά (από ένα σημείο προς άλλο,συγκεκριμένα ή νοητά).
    Παράπλου σε ποταμό νομίζω δύσκολα έχουμε εκτός αν έχει νησάκια και αναφέρεται σ΄αυτά ο παράπλους
    *Νεάρχου Παράπλους, στα παράλια της Νότιας Ασίας.

  27. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Θέτω ὑπ᾿ ὄψιν τῆς συλλογικῆς σοφίας τοῦ ἱστολογίου μιὰν ἔκφραση ποὺ ἄκουσα στὴν πρωινὴ παρουσίαση τῶν σημερινῶν ἐφημερίδων ἀπὸ τὴν ΕΡΤ. Ἀναφερόμενοι στὴ ἀθώωση τοῦ Τάσου Θεοφίλου τὸν χαρακτήρισαν «ἀναρχικὸ κομμουνιστή». Δὲν ξέρω ἂν ὁ ὅρος εἶναι δόκιμος, ἀλλὰ ἐμένα ὁ νοῦς μου πῆγε στοὺς «ἀναρχοκομμουνιστὰς» τοῦ Ἐμφυλίου.

  28. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Λάμπρο, είσαι εδώ;
    Τώρα στο 24/7 ραδιόφωνο στο 88.6 ,ο Ηλίας Δημητριάδης έχει τη Μαρίνα Σάττι .

  29. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ηλίας Αναστασιάδης στο 88.6

  30. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δημήτρη…
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.vrahokipos.net/old/theory/thrall.htm&ved=0ahUKEwjJ6Lidq_nUAhVeFMAKHcKNAhcQFggaMAA&usg=AFQjCNEvQ-TrZTeuFquFEUpkxo1X_HmrOg

  31. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    27/30. Ο ίδιος πάντως φαίνεται ότι αυτό δηλώνει
    http://tvxs.gr/news/ellada/theofiloy-den-eimai-stoys-pyrines-eimai-anarxokommoynistis

  32. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @30. Γιάννη, εὐχαριστῶ γιὰ τὴν ἄμεση ἀπάντηση στὸ ἐρώτημά μου.

  33. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @31. Εὐχαριστῶ κι ἐσένα, Ἔφη.

  34. Γιάννης Ιατρού said

    13: ndmushroom
    Douze Pointe,twelve points 🙂

    Ρητορικά ρωτάς Γιώργο (#10), ελπίζω!

  35. Avonidas said

    Καλημέρα.

    Θα ντρέπεται άραγε λιγάκι σήμερα, συνειδητοποιώντας ότι συνέβαλε να μείνει πέντε χρόνια στη φυλακή ένας αθώος;

    Σιγά μην ειχε την οποιαδήποτε συμβολή στην καταδίκη του Θεοφίλου το σκιτσο. Απλα ο Χαντζόχοιρος εδειξε τη σκατοψυχιά του πάλι.

  36. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα,και βλέπω και με πολύ υλικό η σελίδα.
    Η αλήθεια είναι οτι κι εγώ την Κνωσσό με διπλό σιγμα θα την έγραφα.Το άλλο όμως που κανω συχνά,και είναι λάθος,είναι με τον Λύσσανδρο,που με μπερδεύει η λύσσα.
    Για το μνημείο του σκασμού («κρατάω το στόμα μου κλειστό,τα χείλη μου ματώσανε»),αν από όλα που μπορούσαν να γράψουν,βρήκαι αυτό,τί να πω.. Ακόμα και το «Εξατμίσεις Θεόφιλος» καλύτερο θα ήταν…(ή άντε,Μουσαμάδες Ρούλης…)

  37. Γιάννης Ιατρού said

    18:Δημήτρης Μ.
    Όταν μιλάς για τα μέρη μου και μάλιστα εμέσως για την αξιαγάπητη Μνησαρέτη (γνωστή και σαν Φρύνη 🙂 )… να μην ξεχνιόμαστε, ε;

  38. LandS said

    27 Ο όρος Αναρχικός Κομουνισμός δεν χρησιμοποιείται και τόσο από τους Μαρξιστές. Ο δε Κροπότκιν αναφέρεται τελευταίος στους θεωρητικούς του γενικότερου ρεύματος του Αναρχισμού.
    Εδώ μια λίστα των σημαντικότερων γραπτών του
    https://www.marxists.org/reference/archive/kropotkin-peter/index.htm

  39. Γιάννης Ιατρού said

    Ωχ, το προηγούμενο με διορθώσεις στον σύνδεσμο
    Ορθή επανάληψις, που λένε 🙂

    18:Δημήτρης Μ.
    Όταν μιλάς για τα μέρη μου και μάλιστα εμμέσως για την αξιαγάπητη Μνησαρέτη (γνωστή και σαν Φρύνη 🙂 )… να μην ξεχνιόμαστε, ε;

  40. #8: Κι εγώ έπαθα ένα μικρό πολιτισμικό σοκ όταν συνειδητοποίησα (να ‘ναι καλά η Borland) ότι οι Δελφοί, Delphi, δεν προφέρονται Ντέλφι, αλλά Ντέλφαϊ!

  41. Μιας και λεξιλογούμε, ποια άραγε είναι η προέλευση / σημασία του επιθέτου Πορτοσάλτε; Ξέρω ότι ο Άρης Π. είναι Πολίτης, αλλά αυτό δεν φαίνεται να έχει γλωσσική σχέση.

  42. Πάει για βουλευτής ο Μπόγδανος; http://zoornalistas.blogspot.gr/2017/07/blog-post_57.html

  43. Σχετικά με την… πλήξη 😀 της εκτόξευσης του πυραύλου, συμφωνώ ότι «αθώα η κατηγορούμενη», αλλά όχι επειδή στον προφορικό λόγο δεν χάθηκε και τίποτα με μια λάιτ ακυρολεξία. Θεωρώ ότι είναι ένα ελλειπτικό σχήμα για να πει ότι «η πράξη της εκτόξευσης, η κίνηση αυτή εκ μέρους της Β. Κορέας, δεν ανησυχεί τις ΗΠΑ, διότι ο συκεκριμένος πύραυλος που εκτοξεύθηκε, δεν μπορεί να τις πλήξει».

  44. Για να μην υπάρξει καμιά παρανόηση, γενικά, εννοείται ότι συμφωνώ με το ότι «στον προφορικό λόγο δεν χάθηκε και τίποτα με μια λάιτ ακυρολεξία».

  45. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Κνωσσό την ήξερα αρχικά αλλά και Κνωσό μετά.
    Τα αστικά λεωφορεία του Ηρακλείου,με σσ το είχαν στο πλαίσιο.
    Δεν ξέρω ποια στιγμή και πώς έτσι τ΄όνομα, εμφανίστηκαν τα μικρόσωμα/κοντούλια-νοστιμούλια αγγουράκια, τα κνωσσίτικα. Παντού με σσ τα θωρώ γραμμένα. Εψαξα μήπως βρω καμιά ταμπελίτσα λαϊκής για δροσιά 🙂 αλλά δεν πέτυχα.
    https://greenhousebio.gr/el/laxanika/596-Aggouraki-Knwssoy-konto-Krhths-Vio-greek-bio.html

  46. Γιάννης Κουβάτσος said

    Σκύλε, Μπογδάνος – Άδωνης – Κικίλιας στην ίδια ομάδα; Μέσι – Νεϊμάρ – Σουάρες της πολιτικής; Πώς να παίξει κανείς εναντίον τέτοιων ζογκλέρ; 🏆

  47. cronopiusa said

    Οι δύο Ελλάδες

    Το έγκλημα στο Λαγανά

    03/07/2017 Εκπομπή ΑΛΤΕΡΝΑΤΙΒΑ – Σχολεία Αλληλεγγύης ΕΡΤ3

    Καλή σας μέρα και από εδώ!

  48. Babis said

    «…ΟΙΑ ΗΩ Ω ΥΙΕ ΑΕΙ ΕΙ, για την οποία έχουμε γράψει παλιότερα.»

    Με τα φωνήεντα λέει, οξυγονώνεται ο εγκέφαλος και μου έκαψε τον εγκέφαλο.
    Γέμισα απορίες. Με την αναπνοή δεν οξυγονώνεται ο εγκέφαλος; μόνο με τα φωνήεντα; πόσες ώρες μιλάνε την μέρα για να χρειάζονται τα φωνήεντα για να οξυγονωθούν; όταν μιλάνε δεν παίρνουν ανάσα;
    Δεν είναι όλοι σαν τον Άδωνη που μιλάει συνεχώς και απνευστί.

  49. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>(δύο επίθετα – χαρακτηριστική αναρχική επιλογή)».

  50. sarant said

    41 Πρέπει να είναι από λεβαντίνικη οικογένεια της Πόλης -δεν ξέρω κάτι, εικασία κάνω βέβαια.

    42 Στάνταρ

  51. Γιατί εμένα μου κακοφαίνεται αυτός ο τίτλος;

    Γιατί το παράλληλο σύστημα πληρωμών ερίζει τόσο;

    http://www.efsyn.gr/arthro/giati-parallilo-systima-pliromon-erizei-toso

  52. atheofobos said

    Αντιγράφω από εδώ:
    http://www.rizospastis.gr/story.do?id=2181168
    Ηταν δε ο Οθων Λέφας Τετενές κατασκευαστής κατοικιών μετά τον πόλεμο και η μαρίδα τον είχε πείσει να σχηματίσει κόμμα και να κατέλθει σε κάποιες απ’ τις εκλογές στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Εφτασε λοιπόν ο «μεγάλος αρχηγός» μέσα σε Κάντιλακ για να μιλήσει σε συγκέντρωση στο Περιστέρι.
    Ο υπηρέτης – που φορούσε φράκο και κασκέτο – άνοιξε την πόρτα κι ο αρχηγός μισοβγήκε απ’ την Κάντιλακ. Αφού χαιρέτησε τη συγκεντρωμένη μαρίδα, είπε: «Γνωρίζω εγώ από προβλήματα των λαϊκών συνοικιών, διότι κατοικώ εις την Εκάλην».
    Και αμέσως μετά μπήκε στην Κάντιλακ και έφυγε.
    Και ο τηλεθεατής συμπλήρωσε: «Το διάβα του αποτυπώθηκε στο σύνθημα που γράφτηκε στους τοίχους: Κώθων Ελέφας Ντενεκές».
    Πράγματι είχε κατέβει υποψήφιος, δεν θυμάμαι σε τι εκλογές, και στο Σύνταγμα είχε αναρτήσει ένα μεγάλο κάθετο πανό με το όνομά του.
    Την άλλη μέρα το πανό είχε «διορθωθεί» σε Κώθων Ελέφας Ντενεκές!

  53. sarant said

    51 Γιατί το ερίζει δεν έχει αυτή τη σημασία 🙂

    -ενοχλεί τόσο.

  54. Θρασύμαχος said

    http://www.protagon.gr/themata/flashback/44341442275-44341442275 «αριστείδην μέλος του ΚΚΕ»

  55. ΣΠ said

    17
    …αν η κορη τους παντρευοταν εναν με διπλο επωνυμο τα παιδια τους θα ειχαν 4 επωνυμα

    Κάπως έτσι οι Βραζιλιάνοι έχουν ένα σιδηρόδρομο ονόματα και αναγκάζονται να το γυρίσουν στο Πελέ, Ζίκο κλπ.

  56. sarant said

    54 Ωχ!

    Και έστω πως το έγραφε σωστά, αριστίνδην. Τι εννοει; Ότι τα άλλα μέλη του ΚΚΕ εκλέγονταν για να γίνουν μέλη; Ντεν καταλαβαίνω.

  57. sarant said

    17-55 Ο νόμος έχει πρόβλεψη πως κανείς δεν μπορεί να έχει περισσότερα από δύο επώνυμα.
    Έτσι αν ο Λέφας-Τετενές νυμφευθεί την Αβέρωφ-Τοσίτσα, πρεπει να κάνουν δήλωση για το επώνυμο των παιδιών τους, είτε του άντρα είτε της γυναίκας είτε κάποιο μικτό αλλά μόνο με δύο επώνυμα.

  58. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @57. Ἂν τὰ ἑνώσουν ὅμως; Κάτι σὲ Λεφοτετενὲ-Ἀβερωτοσίτσα; Γένεν αὐτό; (ποὺ θά ᾿λεγε κι ὁ Ὀγκουνσότο). 🙂

  59. spatholouro said

    #56

    Έχει μάλιστα ενδιαφέρον ότι τυπικά δεν υπήρξε ποτέ μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος, αλλά το ΚΚΕ τον έκανε μυστικά αριστίνδην μέλος του
    https://www.politeianet.gr/books/9789600515312-latifi-katina-estia-petros-s-kokkalis-1896-1962-203644

    Το 1944, όταν ο Κόκκαλης βγήκε στο βουνό, το πολιτικό γραφείο του ΚΚΕ τον έκανε «Αριστίνδην» μέλος του Κόμματος εκτιμώντας την εντιμότητά του και την ειλικρινή διάθεση να αγωνισθεί. Μπορεί στην αρχή να μην το διέδωσε αλλά αυτό έγινε στη συνέχεια γνωστό. Ο ίδιος ο Κόκκαλης αποδέχθηκε την εγγραφή του στο ΚΚΕ και έμεινε μέλος του ως το τέλος της ζωής του, πιστός στις ιδέες του
    http://diastixo.gr/sinentefxeis/ellines/480-latifi

    ο Πολιτικό Γραφείο του ΚΚΕ με πρόταση του Γιάννη Ιωαννίδη και του Πέτρου Ρούσσου τον αναγνώρισε «αριστίνδην» μέλος του χωρίς να το ανακοινώσει δημόσια.
    http://atexnos.gr/%CF%80%CE%AD%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CF%8C%CE%BA%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%B7%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%AD%CF%80%CE%B5%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CF%80%CE%B5%CE%B8%CE%AC%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5/

  60. sarant said

    59 Μερσί.
    Το εννοεί δηλαδή «ως αναγνώριση της αξίας του»;

  61. spiral architect 🇰🇵 said

    Χαιρετώ.
    Τα παιδιά μου έχουν δύο επώνυμα, το δικό μου και της συντρόφου μου.
    (είναι και παλιά κρητικιά εθυμοτυπία)
    Δεν είναι αναρχικοί και το δηλώνω. ☭

  62. Γς said

    Είναι κι εκείνα τα Αγγουράκια Κνωσσού.

    Τα τόσο δούλια

    [μετά συγχωρήσεως κιόλας]

  63. gpoint said

    # 34

    Μάλλον δεν έχεις επισκεφθεί την Λάρισσα (ούτε όταν τα ροζ πάρτυ σε σπίτια ήταν στο φόρτε τους ; )

  64. ΣΠ said

    10, 34
    Μα η Λάρισα γράφεται με ένα σ.

  65. Μαρία said

    60
    Μοναδική πηγή του όρου είναι η Τέντα-Λατίφη.
    Ο Γ. Πετρόπουλος π.χ. στο βιογραφικό που έχει συντάξει στο Ριζοσπάστη σημειώνει απλώς οτι έγινε μέλος του ΚΚΕ το 1944.

  66. gpoint said

    # 64

    Εγώ ξέρω με δύο από τα παιδικά μου όπως και η Αμφισσα

  67. ΣΠ said

    66
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9B%CE%AC%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B1
    https://www.google.gr/maps/place/%CE%9B%CE%AC%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B1/@39.6310034,22.3891267,13z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x1358885c595d47a1:0x400bd2ce2b99c30!8m2!3d39.6390224!4d22.4191254?hl=el&hl=el

  68. dryhammer said

    Υποθέτω ό,τι το διπλό s στην αγγλική απόδοση των ονομάτων είναι, γιατι με το μονό θα προφερόταν ζ
    Λαράιζα, Νόζος κττ

  69. spatholouro said

    Αυτό θα πει ετοιμότητα: το «αριστείδην» έγινε τάχιστα «αριστίνδην» στο protagon!!!

  70. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ο κανόνας νομίζω, τα σε -ισσα με 2 σίγματα 🙂 εκτός από Λάρισα και σάρισα.

  71. ΣΠ said

    70
    Ακριβώς!

  72. Γς said

    70:

    και τσίσια

  73. Γς said

    72:

    ουπς, τσίσα!

  74. gpoint said

    # 70,71

    Με ένα σ γραφότανε όσο βολόδερνε στην Β’ και Γ΄ Εθνικη…τώρα που επανήλθε στην Α’ γράφεται με δύο, ρωτήστε και τον Κούγια !!!

  75. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    74. 🙂

  76. dryhammer said

    H Kνωσός όμως; Άλλωστε για τα αγγλικά έγραψα όχι για τα ελληνικά

  77. Γιάννης Ιατρού said

    68: Ξεροσφύρη
    Σωστά, γι αυτό και Ρωσία στα ελληνικά με ένα σίγμα, σε άλλες γλώσσες με δύο

  78. nikiplos said

    Πάντως η Λάρισα ενίοτε και Λάρσα, γράφεται με ένα σίγμα ρε παίδες… μην τα ισοπεδώνουμε όλα…

    έχει κάμπο η Αλικαρνασσός ή η Σαλονίκη?
    Ένας είναι ο Κάμπος! (και το χρώμα κτλ 🙂 )

  79. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    42>>Πάει για βουλευτής ο Μπόγδανος;
    Ποιος θα τον πρωτοπάρει…Ξεσκέπασε για χάρη του ,ακόμη πιο δυσώδη, τα καπάκια του ο Τζήμουργος (μακάρι να είναι τρολλιά) :
    …η νεολαία του είναι φυτώριο εγκληματιών…

    ?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=http%3A%2F%2Fwww.newsit.gr%2Fpolitikh%2FKonstantinos-Mpogdanos-Xalasmos-sto-Twitter-Apolysi-kai-Survivor%2F737918

  80. Γιάννης Ιατρού said

    79: ΕΦΗ
    Τι βουλευτής; Στο Πρώτο Ψέμα πάει! (προς το παρών)

  81. nirevess said

    Για δες που οι «υπάλληλοι των ολιγαρχών» πήραν εντολή να αθωώσουν (ευτυχώς!) τον Θεοφίλου, και μάλιστα με 3-2, απ’ ό,τι μου είπαν! Οπότε ποιοι είναι οι ‘υπάλληλοι’; Οι 3 που τον αθώωσαν; Οι 2 που τον έκριναν ένοχο; Ή μήπως όλοι τους, σε διαφορετικό θεατρικό ρόλο ο καθένας; Τα ανεξερεύνητα μυστήρια της δυσεγκέφαλης συνωμοσιολογικής αντίληψης του κόσμου…

    Τι όμορφο, το ρητό του Ιπποκράτη!

    Θαυμάσιο μεζεδάκι το αουτοφόρντα (καλύτερα κατανοητό σε μένα ως αουτοβόρντα, γιατί έτσι που το είδα δεν το ‘πιασα στην αρχή και έψαχνα στην…Φoρντ! )

  82. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    «Θα ντρέπεται άραγε λιγάκι σήμερα, συνειδητοποιώντας ότι συνέβαλε να μείνει πέντε χρόνια στη φυλακή ένας αθώος;»
    Δεν συνέβαλε καθόλου στην ποινή του Θεοφίλου, αλλά εξακολουθεί να με εκπλήσσει η μικρότητα κάποιων ανθρώπων, αναρωτιέμαι πως αισθάνεται τώρα αλλά τι λέω, τέτοιοι άνθρωποι δεν έχουν αισθήσεις, είναι ζόμπι.

  83. Γιάννης Κουβάτσος said

    79. Υποθέτω ότι θα κληθεί ο Τζημ από τη Δικαιοσύνη να αποκαλύψει όσα γνωρίζει για την υπόθεση. Ονόματα κλπ.

  84. gpoint said

    # 78

    τι να ισοπεδώσουμε βρε Νίκιπλε, τα μισά σχεδόν άρθρα της βίκυς την έχουν με δυο σίγματα. Από το μυαλό μου λες να τόβγαλα ;

    Λάρισσα, Ελλάδα. 32° RealFeel® 36° … Λάρισσα Δορυφόρος · Προβολή μετεωρολογικού δορυφόρου. Χάρτης καιρού για Λάρισσα – Κοντινές περιοχές. +- .

    More images for λαρισσα

    κ.λ.π.

  85. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Πέντε χρόνια ζωής χαμένα για τον Θεοφίλου, χωρίς αποδεικτικά στοιχεία, γιατί έτσι αποφάσισαν κάποιοι διορισμένοι υπάλληλοι τον κεφαλαιούχων, που φυσικά δεν επιδίκασαν ΚΑΜΙΑ αποζημίωση στον ΑΘΩΩ Θεοφίλου γι΄αυτά τα χρόνια που ΑΔΙΚΑ φυλακίστηκε, θα αρκεστεί στην ΜΕΓΑΛΟΨΥΧΙΑ του τρομοκράτους να τον αφήσει (προς το παρόν) ελεύθερο, για να συνετίζονται κι όσοι έχουν περίεργες ανησυχίες.
    Η δικαιοσύνη στα καλύτερά της, η βλακεία του κόσμου επίσης.

  86. Γιάννης Ιατρού said

    84: Gpoint
    Γιώργο, αλλά η ίδια η βίκυ το έχει με ένα: https://el.wikipedia.org/wiki/Λάρισα

  87. Alexis said

    #81: Οι 2 που τον έκριναν ένοχο είναι μόνιμοι υπάλληλοι των ολιγαρχών. Οι 3 που τον αθώωσαν είναι συμβασιούχοι και κάνουν κόνξες…
    (Η συνωμοσιολογία βλάπτει σοβαρά τα εγκεφαλικά κύτταρα, συμφωνώ… )

  88. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Αξίζουν της εμπιστοσύνης και της στήριξης…» διαβάζουμε στην ευχαριστήρια δήλωση του πρωθυπουργού. Γιατί στη γενική, κύριε συντάκτη;
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.huffingtonpost.gr/2017/07/08/politiki-exitirio-alexis-tsipras_n_17431548.html&ved=0ahUKEwir4eDJjfrUAhWNDRoKHcwTDMcQFggcMAE&usg=AFQjCNHxxwrY4jv1TitFOxdDI23mx_R62A

  89. Alexis said

    «Διάπλους πολεμικού πλοίου των ΗΠΑ από νησί της Κίνας».
    Είναι και συντακτικά λάθος. Η σωστή σύνταξη θα ήταν «Διάπλους νησιού της Κίνας από πολεμικό πλοίο των ΗΠΑ», αν υποθέσουμε βεβαίως ότι το νησί διαπλέεται…

  90. Γιάννης Κουβάτσος said

    81: Αφελής ο συνωμοσιολογικός τρόπος σκέψης, συμφωνώ. Αλλά και το να θεωρούμε ότι δεν υπάρχουν συνωμοσίες, συμπαιγνίες, σκοπιμότητες αλλά μόνο ανθρώπινα λάθη είναι εξίσου αφελές. Η δυσκολία έγκειται στο να γνωρίζουμε πότε ισχύει το ένα και πότε το άλλο. Το αδιαμφισβήτητο γεγονός, πάντως, είναι ότι ο Θεοφίλου έμεινε πέντε χρόνια στη φυλακή. Αν ήταν «επώνυμος» ή γιόκας μεγαλόσχημου, θα περνούσε αυτή την περιπέτεια; Αλλά σταματώ, γιατί με τις πιθανολογίες και τις συνωμοσιολογίες δεν βγάζουμε άκρη.

  91. gpoint said

    # 86

    Είναι θέμα τσιγγουνιάς… εμείς οι ΠΑΟΚgήδες είμαστε λάρτζ αφενός και αφεδύο δεν μπερδεύουμε τους τουρίστες με ΛΑΡΙΣΑ LARISSA, ούτε με LAMIA ΖΗΤΟΥΝΙ !!!

  92. Γιάννης Ιατρού said

    91: Αυτό το ΖΗΤΟΥΝΙ ακόμα το ψάχνουν, για να βρουν από που προήλθε …

  93. sarant said

    Eυχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    65 Θα ρωτησουμε τον Πετρόπουλο τότε

    69 Μας διαβάζουν τάχα;

    91 Ζητούν αλλά δεν ξέρουμε 🙂
    (Τουρκικό είναι θαρρώ)

  94. Πάνος με πεζά said

    @ 70 : Κι επειδή ο κανόνας των τοπωνυμίων έχει και εξαιρέσεις, υπάρχει και η Γουμένισσα. Μάλλον επειδή προέρχεται από το ηγουμένισσα ή ηγεμόνισσα (;) του κανόνα.

  95. Πάνος με πεζά said

    Κάποτε φυσικά, και η Βέροια ήταν με διπλό ρο.

  96. Alexis said

    #90: Όλα αυτά που λες υπάρχουν Γιάννη, δυστυχώς. Και φοβισμένοι δικαστές και προκατειλημμένοι (οι δικαστές δεν είναι εξωγήινοι, κουβαλούν κι αυτοί όπως όλοι μας προσωπικά βιώματα και αντιλήψεις) και δικαστές που εκβιάζονται και πιέζονται και δικαστές ελλιπώς καταρτισμένοι (στους νομικούς κύκλους λέγεται ότι αυτοί που ακολουθούν τον δικαστικό κλάδο είναι συνήθως οι μέτριοι των νομικών σχολών, όχι οι άριστοι).
    Όπως επίσης υπάρχουν και δικαστές ακέραιοι, τίμιοι και συνεπείς με αυτό που κάνουν.
    Αλλά από αυτό μέχρι τις κραυγές του τύπου «δεν υπάρχει δικαιοσύνη» «δεν υπάρχει κράτος δικαίου» «όλα είναι στημένα» η απόσταση είναι μεγάλη. Αν τη διανύσεις, μετά ένα χαντάκι σε χωρίζει από τα τρις του Σώρρα. Το πηδάς κι αυτό και ησυχάζεις… 🙂

  97. Γιάννης Κουβάτσος said

    96: Συμφωνώ σε όλα όσα γράφεις, Αλέξη. 👍

  98. Alexis said

    «όλα τα θηλυκά σε -ισσα γράφονται με δύο σ. Εξαιρούνται Λάρισα, σάρισα και κνίσα.»
    Αυτόν τον κανόνα θυμάμαι εγώ από τη σχολική γραμματική.
    Αυτή η κνίσα ποτέ δεν κατάλαβα ακριβώς τι είναι. Και δεν έχω ακούσει και κανέναν να τη λέει.

  99. Alexis said

    Είναι γεγονός πάντως ότι η Λάρισα γράφεται πολύ συχνά Λάρισσα.
    Πριν από δύο μήνες περίπου που την είχα επισκεφτεί το διαπίστωσα ιδίοις όμμασι σε πάμπολλες πινακίδες, τουριστικά φυλλάδια κλπ.

  100. dryhammer said

    98. Η μυρωδιά από κρέας που ψήνεται. Σήμερα την λέμε τσίκνα (με την καλή έννοια βλέπε τσικνοπέμπτη)
    https://www.slang.gr/definition/24434-mprak-lakirnti-lakrinti#comment-97125

  101. ndmushroom said

    Παντελώς άσχετο με τα σημερινά, αλλά τις τελευταίες ώρες κυκλοφορεί μια επιστολή διαμαρτυρίας (;) μιας μαθήτριας (;) της οποίας η έκθεση (;) βαθμολογήθηκε με 20/40 (;) ενώ αυτή άξιζε για άριστα (σύμφωνα με τη μαθήτρια προφανώς), και επειδή το θέμα πιάνει τρία στοιχεία που αρέσουν στον Νικοκύρη (α. τα της παιδείας και του εκπαιδευτικού συστήματος, β. την ανακατασκευή γλωσσικών -και μη- μύθων και γ. τη γλώσσα καθαυτή -όποιος διαβάσει την έκθεση που άξιζε, λέει, άριστα θα μαζέψει υλικό για την πιατέλα του επόμενου Σαββάτου) είπα να ενημερώσω, για την περίπτωση που διέφυγε της προσοχής του ιστολογίου.
    (Τα πολλά ερωτηματικά και τα περί ανακατασκευής μύθων οφείλονται στο ότι μου μοιάζει παντελώς απίθανο οποιοσδήποτε μαθητής να θυμάται κατά λέξη μια (υπερμεγέθη) έκθεση που έγραψε, με άγχος και υπό πίεση, πριν από ένα μήνα. Εκτός κι αν η έκθεση ήταν προκάτ ή την έβγαλε φωτογραφία με κινητό τηλέφωνο, που σημαίνει ότι θα έπρεπε να έχει μηδενιστεί και φτηνά τη γλύτωσε με το 20) 🙂

  102. Μαρία said

    94
    Αντί του Γουμένιτσα μέχρι το 1926 η του Κιλκίς.
    Αντί του Γουμενίτσα η αχαϊκή.
    Σλάβικο, με γλωσσικό καθαρισμό Γουμένισσα.

  103. Alexis said

    Ζητούνι, Σάλωνα, Βραχώρι, Κραβασσαράς, Βοστίτσα, Κούλουρη… κλπ. κλπ.
    Θα είχε ενδιαφέρον να κάτσει και να μαζέψει κανείς όλα τα τοπωνύμια που έχουν αλλάξει λόγω εξελληνισμού και «καθαρισμού» της γλώσσας.
    Κι εδώ στην Πρέβεζα πάμπολλα χωριά που οι ντόπιοι τα λένε ακόμα με τα παλιά τους ονόματα: Λέλοβα, Ποδογόρα, Καντζάς, Σμυρτούλα, Ντούβγενη, Λιβούνια κλπ.

  104. Μαρία said

    101β
    Το ίδιο ακριβώς σκέφτηκα, όταν τη διάβασα χτες.

  105. Μαρία said

    103
    http://www.lithoksou.net/t/geografia-tis-istorias/metonomasies-xorion

  106. ndmushroom said

    Και από ό,τι διαβάζω, αυτό δεν είναι το μόνο πρόβλημα…

  107. Πάνος με πεζά said

    @ 102 : Α, ώστε έτσι η Γουμένισσα;

  108. ΣΠ said

    99
    Πρέπει να είναι η επιρροή από τα αγγλικά. Όπως εδώ.

  109. ΣΠ said

    Επισήμως πάντως με ένα σ.

  110. Πάνος με πεζά said

    Εγώ είχα μείνει με την εντύπωση ότι Λάρισσα με δύο σίγμα, είχε απομείνει να γράφεται μόνο η ακρόπολη (κάστρο) του Άργους, και πιθανώς για να ξεχωρίζει. όμως ούτε και αυτό ισχύει.

  111. Πάνος με πεζά said

    @ 103 : Λόγω καθαρισμού, η Μιτζέλα του Παγασητικού έγινε Αμαλιάπολη…

  112. Πάνος με πεζά said

    Και προχτές λέγαμε για τις Κροκεές Λακωνίας (γενέτειρα του Νικηφόρου Βρεττάκου), που ακόμα λέγονται από τους ντόποιους Λεβέτσοβα.

  113. Πάνος με πεζά said

    Τα δε Βάτικα διατηρο΄πυν το όνομα στα κρεμμύδια, λόγω φήμης, εσείς όμως θα τα έχετε ακούσει ευπρεπισμένα ως Νεάπολη (Βοιών).

  114. Γιάννης Κουβάτσος said

    101. Αποκλείεται σύγχρονος φροντιστηριάς να έδωσε σε μαθητή του τέτοιο κατασκεύασμα, για να το μάθει παπαγαλία. Βρωμάει από χιλιόμετρα ή υπόθεση.

  115. spyridos said

    103

    Στην Αργολίδα τα περισσότερα χωριά.
    Το Δρέπανο οι ντόπιοι το λένε ακόμα Χαιντάρι και τα Λευκάκια, Σπατζίκου.
    Και έτσι αναφέρονται και στον πρώτο κατάλογο με δήμους και κοινότητες της Ελλάδας του 1832 ?. Είχε σταλθεί στο ιστολόγιο δεν θυμάμαι από ποιόν.
    Ο Παναρίτης πάλι ακούγεται Ελληνικό αλλά ήταν Αλβανός φύλαρχος.

  116. spyridos said

    81.

    Η επιλογή είναι συγκεκριμένη. Καμιά φορά τους βγαίνει και κανένας Σαρτζετάκης.
    Τον γιο του χωροφύλακα διάλεξαν και σε αυτή την περίπτωση.
    (Δεν έχει αρκετούς κατσαπλιαδοαστούς το Γιουνανιστάν που θέλουν να γίνουν χαμάληδες δικαστές)
    Όχι ότι ο Σαρτζετάκης ήταν κανένας επαναστάτης αλλά ήταν κολλημένος με το γράμμα του νόμου και δεν βγήκε υπάκουος.
    Μακάρι βέβαια να ήταν οι μισοί δικαστές έτσι «κολλημένοι» φυσικά το προτιμώ από τους ξεπουλημένους.

    Πριν μια δυο εβδομάδες με αφορμή άρθρο του ιστολογίου (https://sarantakos.wordpress.com/2017/06/23/irianna/) έκανα εγώ αυτή την παρατήρηση (νρ 4) και αμέσως 1-2 νομικιστές θίχτηκαν.
    Και ήρθαν τα παραδείγματα περί καφενείων χαμηλού επιπέδου. Μπόρεσε μάλιστα να χωρέσει μέσα στην ίδια απάντηση και το Πέραμα.
    Μάλλον όλοι ξέρουν για το Πέραμα.

    Λοιπόν να πω και εγώ μια ιστορία από το Πέραμα. Αμέσως ΜΕΤΑ τη γέννησή μου έζησα εκεί ως τα 18 μου και έχω κάμποσες τέτοιες.
    Στη γωνία Φλέμιγκ και Καραολή υπήρχε ένα χαμόσπιτο.
    Στο χαμόσπιτο πάντα αραχτός στην αυλή ένας περίεργος κύριος ο οποίος παρακολουθούσε τους πελάτες που μπαινόβγαιναν στου Περιμένη το περίπτερο λίγο παρακάτω.
    Ο κύριος αυτός έμαθα αργότερα ήταν ο συνταξιούχος χωροφύλακας Ρ…ς.
    Σημείωνε την εφημερίδα που αγόραζες και την έστελνε πεσκέσι στο τμήμα χωροφυλακής Περάματος.
    Τα Νέα ήταν αμάρτημα εκείνη την εποχή. Το 1977 μου την είπαν οι μπάτσοι επειδή κρατούσα Ελευθεροτυπία.
    Ούτε καν Ριζοσπάστη.

    Στη γειτονιά μας ξέρω 5-6 παιδιά που τελείωσαν νομική συνέχισαν σπουδές και με μεταπτυχιακά κτλ.
    Αλλά κανείς δεν μπόρεσε να μπει στο δικαστικό σώμα.
    Μόνο η κόρη του Χωροφύλακα Ρ.. Έγινε μάλιστα μεγάλη και τρανή ως εισαγγελέας διαφθοράς.
    (Εδώ γελάμε. Βάλανε την πεινασμένη κόρη του χωροφύλακα να πιάσει τα λαμόγια).
    Έμαθα ότι τελευταία παραιτήθηκε γιατί δεν ήθελε να αντιμετωπίσει κατηγορίες για δική της διαφθορά.

    Ετσι για να μαθαίνουμε τον τρόπο επιλογής των ανεξάρτητων δικαστών στην Ελλάδα

  117. Alexis said

    #100, 105: Ευχαριστώ.
    Το σάιτ με τις μετονομασίες φαίνεται πολύ καλή δουλειά, θα το κοιτάξω.

  118. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    116. Α, κόρη (τέτοιου) χωροφύλακα και Περαματιανή! Θα το πω σε μια κολλητή μου που της έχει μαζέψει διάφορα να συμπληρώσει το παζλ. Έχει κόρη; Για να δέσω ότι είναι η ίδια που της τα ψάλλει η δικιά μου…

  119. Γιάννης Ιατρού said

    118: ΕΦΗ
    κι αδελφό 🙂

  120. spyros chamenos said

    Δύο σχόλια, το ένα σχετικό με γλωσσικό θέμα και το άλλο, με πολιτικό:
    Εμένα γιατί δεν μου φαίνονται καθόλου λάθος οι διπλές, τριπλές, ή και τετραπλές ακόμη αρνήσεις, αν υπάρχουν στα ελληνικά; Όταν ήμουν μικρός, θυμάμαι ότι πάλευα στα αγγλικά για να μην τις κάνω, ενώ τώρα που είμαι μεγαλύτερος, παρατηρώ ότι τα παιδιά μου όταν μιλάν ισπανικά κάνουν αυτές τις διπλές αρνήσεις, που σε μερικές περιπτώσεις στα ισπανικά είναι λάθος κι εγώ θεωρώ ότι οφείλεται σε κατά λέξη μετάφραση. Επίσης, χρησιμοποιούν λάθος τα ισπανικά nadie, ninguno, ninguna (κανείς, κανένας, καμία), υποθέτω επειδή στα ελληνικά το «κανείς» χρησιμοποιείται μερικές φορές αντί για το «κάποιος». Με βάση την δική μου λογική λοιπόν, το «ούτε εμείς, ούτε κάποιος άλλος τον παίρνουμε στα σοβαρά», μου φαίνεται λιγότερο καλό από το «ούτε εμείς, ούτε κανείς άλλος τον παίρνουμε στα σοβαρά», ενώ η πρόταση όπως διατυπώθηκε αρχικά (εκείνο το φοβερό με τον «εχέφρων πολίτη») μου φαίνεται μια χαρά.
    Μια και ανέφερα τα παιδιά μου, να πω ότι είναι αναρχικά πριν ακόμη γεννηθούν, αφού αποφασίσαμε με τη γυναίκα μου να τους δώσουμε δύο επίθετα όταν παντρευτήκαμε. Βέβαια, κάποιοι λάτρεις του Μπογδάνου, βρήκαν την λύση και για αυτή τη σαχλαμάρα του: «χαρακτηριστική αναρχική επιλογή», λένε, «πράγμα που σημαίνει ότι οι αναρχικοί επιλέγουν να έχουν δύο επίθετα, αλλά όσοι έχουν δύο επίθετα δεν είναι απαραίτητα αναρχικοί». Βέβαια, η θεωρία τους μπάζει, αλλά δεν μπορώ να μπω σε αντιπαράθεση μαζί τους, επειδή θεωρώ ότι στερείται ουσίας. Η θεωρία τους μπάζει, επειδή αν το να έχεις δύο επίθετα δεν αποτελεί στοιχείο που αποδεικνύει ότι είσαι αναρχικός, δεν θα έπρεπε να το αναφέρει καν ο Μπογδάνος, που το αναφέρει για να κάνει το λογικό άλμα «δύο επίθετα» άρα «αναρχική». Μετά από αυτό, θα περάσει στο λογικό άλμα «αναρχική» άρα «τρομοκράτισσα», και θα συνεχίσει με το λογικό άλμα του ότι αν υποστηρίζουν ότι είναι αθώα κάποιοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (τον οποίο δεν στηρίζω, αντίθετα με τον νοικοκύρη), τότε οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζουν τρομοκράτες, χρησιμοποιώντας το τρυκ του να επιλέξει ό,τι αυτός θέλει από την ανακοίνωση των 15 και να αγνοήσει τα υπόλοιπα. Εγώ βέβαια, όπως είπα και πιο πάνω, σηκώνω τα χέρια ψηλά σε αυτές τις περιπτώσεις και δεν σχολιάζω καν, επειδή είμαι σίγουρος ότι δεν θα έχει αποτέλεσμα. Νομίζω ότι μόνο οι διανοούμενοι (και με αυτό εννοώ όχι τους ανθρώπους του πνεύματος αλλά τους διάσημους ανθρώπους του πνεύματος) θα μπορούσαν να κάνουν κάτι.

  121. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    119. Νόμιζα ότι είχε σχέση με τον καθηγητή της Νομικής. Είχα συμμαθητή που ήταν πράγματι συγγενής του, έφυγε μετά για Γαλλία και τον έχασα. Ενιγουέι.

  122. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα σχόλια!

    101κε Κι εμένα μού φαίνεται για μούφα.Χώρια ότι ξεπέρασε το όριο λέξεων στο τριπλάσιο.

    113 Και από το επώνυμο Βατικιώτης -το έχουν στην Αίγινα ας πούμε

  123. Γιάννης Ιατρού said

    121: Το ίδιο λέμε Έφη 🙂

  124. Μαρία said

    121
    Καθηγητής και δικαστικός επίσης.
    Οι εξετάσεις πάντως για την εθνική σχολή δικαστών είναι ζόρικες και οι υποψήφιοι χιλιάδες.

    122
    Έχεις κι ένα Αθηανίοα φίλο στο φουμπού μ’ αυτό το επώνυμο 🙂

  125. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Εγώ λέω τον Αθανάσιο Ράικο και πα να κοιμηθώ 🙂

  126. Μαρία said

    125
    Εμείς το Δημήτρη. Όνειρα γλυκά.

  127. Μαρία said

    Ο Αστερίξ στην Τρέβα.

  128. Γιάννης Ιατρού said

    125: Όνειρα γλυκά 🙂

  129. Γιάννης Ιατρού said

    127: το 1995!

  130. Μαρία said

    129
    Γιά πες. Την κυκλοφόρησαν τώρα οτι είναι τάχα απ’ το Αμβούργο αλλά κάτι δεν πάει καλά με τα σπίτια.

  131. Γιάννης Ιατρού said

    Οι περίφημες αναμετρήσεις των Πάνκς με την αστυνομία στο Αννόβερο, Chaostage, Karl Nagel, γουγλίζεται

  132. Γιάννης Ιατρού said

    131 (127): Μαρία
    Για να μην ψάχνεις, δες αυτό

  133. Γς said

    115:

    >Στην Αργολίδα […]
    Ο Παναρίτης πάλι ακούγεται Ελληνικό αλλά ήταν Αλβανός φύλαρχος.

    Οπου κι η Μονή του Αγίου Θεοδοσίου του Παναρίτη.

    Εκεί που αναπαύεται η Ειρήνη

    http://www.nafplio.gr/arxaiologikoixoroiseimiamenu/101-2011-05-18-10-32-24.html

  134. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    113, 122β. Θυμᾶμαι τὴ δεκαετία τοῦ ᾿50 Βατικιῶτες ψαράδες ποὺ περνοῦσαν ἀπὸ τὰ Θερμιά. Οἱ ντόπιοι ψαράδες δὲν τοὺς χώνευαν ἐπειδὴ, συνήθως, ἦταν φουσεκάδες*. Τὸ ἴδιο, βέβαια, ἔκαναν καὶ οἱ Σπετσιῶτες, ἀλλὰ καὶ ἀρκετοὶ ντόπιοι. Οἱ πιὸ καταστρεπτικοὶ ὅμως ἦταν οἱ Ἐρμιονίτες, ποὺ «σκούπιζαν» τὶς ἀκτὲς μὲ τὴν τσέτα ἤ λεντισιά**.

    *φουσεκάς: αὐτὸς ποὺ ψαρεύει μὲ δυναμίτες.
    **τσέτα ἤ λεντισιά: https://www.slang.gr/definition/27928-tseta-i-lentisia

  135. gpoint said

    # 98

    Ε όχι και κανέναν βρε Αλέξη !!

    http://gpointsbreeze.blogspot.gr/2010/02/blog-post_04.html

  136. gpoint said

    # 116

    την ίδια περίπου εποχή υπηρετούσα στο ΚΕΠόρος σαν αξιωματικός με το παρατσούκλι ο «κομμουνιστής σημαιοφόρος» επειδή έμπαινα στο στρατόπεδο με την Ελευθεροτυπία, ενώ ο Παντελής Οικονόμου ήταν ο «σοσιαλιστής σημαιφόρος». Βέβαια με τα δεδομένα του ναυτικού η θητεία στον Πόρο ήταν περίπου εκτόπιση !!

  137. Γς said

    98:

    >Αυτή η κνίσα ποτέ δεν κατάλαβα ακριβώς τι είναι. Και δεν έχω ακούσει και κανέναν να τη λέει.

    Την έλεγα εγώ εγώ. Με δύο σίγμα όμως

    Και κνίσσα πολύ κνίσσα [χτες έμαθα τη λέξη] να ανεβαίνει άσπρη άσπρη από τα παϊδάκια και το λίπος που έσταζε στα κάρβουνα.
    Και οίνος πολύ οίνος εκλεκτός. Πλούσια εδέσματα, καλή παρέα. Πάνω σ αυτές τις βεράντες του Ευβοϊκού και των κειμένων μας, που διαβάσαμε και συζητήσαμε.

  138. gpoint said

    # 134

    Σωστός για τους Ερμιονίτες αν και μάλλον φλόμο έριχναν στα βραχωμένα με τον κλάπανο ψάρια

  139. gpoint said

    # 117

    Βοήθειες

    Τα κεράσια Εδέσσης τα λέμε Βοδενά και από νομό Φωκίδας έχουμε στην σειρά της παραλίας Βίδαβη (νυν ΑγιοιΠάντες), Κίσελη (Πάνορμος), Βιτρινίτσα (Ερατεινή, παίζει και ο αρχαιοπρεπέστερον Τολοφών). Επίσης Κολοπετεινίτσα, νυν Τριταία, Σκάλα (Ιτέα), Σάλωνα ( Αμφισσα) και Καστρί (Δελφοί)

  140. Γς said

    136:

    Τι να σου πω βρέ;

    Να σου ρίξω ένα Violin Concerto in D major, Op. 35 του Τσαϊκόφσκι να ηρεμήσεις;

  141. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @138.Μεγάλη μάστιγα ὁ φλόμος. Πρέπει νὰ τὸν χρησιμοποιοῦν καὶ σήμερα διάφοροι ἁρπακτακοί, σὰν κι αὐτὸν ποὺ ἀνέφερες πρόσφατα. Ἂν καὶ σήμερα πρέπει νὰ χρησιμοποιοῦν σύγχρονα, πιὸ ἐξελιγμένα χημικά. Πραγματικὸς χημικὸς πόλεμος.

    Θυμᾶμαι, στὰ τέλη τῆς δεκαετίας τοῦ ᾿70, ποὺ κάναμε τὸ γύρο τοῦ νησιοῦ μὲ τὸν ἀδελφό μου κι ἕναν φίλο. Πετύχαμε πλήρη ἄπνοια, πράγμα σπάνιο γιὰ τὸν Αὔγουστο, καὶ ψαρέψαμε στὸ πιὸ ἀνεμόδαρτο, ἀπὸ τὸ μελτέμι, μέρος τοῦ νησιοῦ. Πρὸς κατάπληξή μας δὲν κυκλοφοροῦσε ἄσπρο ψάρι, οὔτε γιὰ δεῖγμα. Χτυπήσαμε μοναχὰ ἕνα ροφόπουλο δίκιλο καὶ μιὰ μαύρη χειλοῦ κοντά στὸ κιλό, ἥμερα ψάρια, ἀπονήρευτα. Συζητώντας το μὲ ψαράδες τῆς περιοχῆς μᾶς εἶπαν πὼς εἶχαν περάσει φλομιτζῆδες, κάμποσες μέρες πρίν, στὴν προηγούμενη μπονάτσα.

  142. sarant said

    127-132 Και πρόσφατα είχαμε σε Αστεριξοάρθρο το σχετικό σκίτσο!

  143. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα

    133: Γς
    …όπου κι η Μονή του Αγίου Θεοδοσίου του Παναρίτη..
    Γνωστό μου φαίνεται το μέρος ρε Γιάννη

  144. Γς said

    143:

    Γι αυτό σας αγαπάω. Και τους άλλους που δεν είναι στη φωτό.

    Πόσο θα χάρηκε…

  145. Γιάννης Ιατρού said

    142: Για να το λές εσύ, κάτι θα ξέρεις, αλλά εγώ στα φετινά, σ΄αυτό της 27/4 ή σ΄αυτό της 15/2 δεν το βλέπω, ούτε σ΄αυτό του Δεκ. 2016. (ξέρω-ξέρω, μετά θα γράφω ..καὶ νιψάμενος ἀνέβλεψα 🙂 )

  146. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    16 – «Ετσι για να μαθαίνουμε τον τρόπο επιλογής των ανεξάρτητων δικαστών στην Ελλάδα»
    Μαθαίνει όποιος θέλει να μάθει, ΟΛΟΦΑΝΕΡΑ είναι όλα, το ζητούμενο, είναι γιατί δεν τα βλέπουν ή δεν θέλουν να τα δούν οι περισσότεροι.
    Αλήθεια είναι η πίστη, αυτό που σε μαθαίνουν από μικρό να πιστεύεις.
    Όσο για τον τρόπο επιλογής των «ανεξάρτητων» δικαστών, ίδιος είναι σε όλο τον κόσμο, πάρε παράδειγμα από το δικαστήριο της Χάγης.

  147. Γιάννης Ιατρού said

    146==>116, όχι 16 (ά ρε Λάμπρο, και μετά ψαχνόμαστε! Καφέ ήπιες; 🙂 )

  148. giorgos said

    146. Τό ίδιο είναι ? http://www.kathimerini.gr/902973/article/epikairothta/ellada/to-eyrwpaiko-dikasthrio-dikaiwse-ta-8ymata-ths-manwladas

  149. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    147 – Ναι γμτ για το 116 ήταν δεν το είδα. Καφέ δεν πίνω ήπια όμως χυμό πορτοκάλι, μάλλον πρέπει να το ρίξω στα σκληρά, από αύριο θα πίνω χυμό μήλου.☺

  150. spiral architect 🇰🇵 said

    Η ιστορία διδάσκει.
    Αμβούργο:

    (επειδή είμαστε φαν του Αστερίξ)

  151. Γς said

    150:

    >επειδή είμαστε φαν του Αστερίξ

    και του Κιμ Γιονγκ Ουν

  152. Γιάννης Ιατρού said

    144: Ένας μένει, …ό ἀφανής, ὅς ἂν μὴ εὑρεθῇ ἐς απεικόνησιν…, αφού τραβάει την φωτογραφία 🙂

  153. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    148 – Κι επειδή επιδικάστηκε αποζημίωση σημαίνει πως θα την πάρουν κι όλας; Κι επειδή δικαιώθηκαν αυτοί στο ευρωπαϊκό δικαστήριο (στο ελληνικό πήραν τον πούλο, αλλά κάποιοι επιμένουν να βλέπουν συνωμοσιολογική σκέψη σ’ όσους δείχνουν το ολοφάνερο) στην Μανωλάδα άλλαξε κάτι; Μά βόλτα ως εκεί θα σε πείσει για το αντίθετο, ΑΝ θές να δείς την πραγματικότητα.
    Όμως για να έρθουμε στην Χάγη, τι αποφάνθηκε για τις επιδρομές των δυτικών στην Λιβύη και στο Ιράκ, στην Υεμένη από την Σ.Αραβία, και δυτικών, ανατολικών στην Συρία που έγραψαν στα ΠΑΠΑΡΙΑ ΤΟΥΣ τα ψηφίσματα του ΟΗΕ;
    Αν δεν θέλεις να δείς τα ολοφάνερα δεν υπάρχει κάτι που μπορεί να σου αλλάξει γνώμη.

  154. Γς said

    152:

    Δεν είναι μόνο αυτός. Είναι ο Νίκος, η Παναγιώτα, εγώ, αδελφός μου, κόρη μου κλπ.

    Κι ήταν και μια παρουσίαση βιβλίου για τα Χριστούγεννα, Φάτνη και τέτοια στην Εικονογραφία. Και τέθηκε το ερώτημα γιατί ο Ιωσήφ αποικονίζεται λίγες φορές.

    Τό’ λυσα. Κράταγε την Πολαρόιντ

  155. Γς said

    >Ιωσήφ αποικονίζεται λίγες φορές.

    στα οικονίσματα…

  156. giorgos said

    Αλλο τό ένα καί άλλο τό άλλο . Η δικαιοσύνη είναι ταξική , προστατεύει τά συμφέροντα τής άρχουσας τάξης . Στήν προκειμένη περίπτωση (δηλ. τής Μανωλάδας) μέ τήν άπόφασή του τό δικαστηρίο τής Χάγης , βασικά προστατεύει , κατά κύριο λόγο τό συμφέρον τής άστικής τάξης καί κατά δεύτερον τών έργατών , διότι μέ τό νά πληρώνονται αύτοί άπό τόν τσιφλικά ίσα -ίσα γιά νά ζούνε υπονομεύουν τόν δίπλα καπιταλιστή…πού είναι ή τράπεζα , ό ΟΤΕ, τό σούπερ μάρκετ κλπ .
    Αυτή είναι ή διαφορά μεταξύ τής τριτοκοσμικής ελληνικής δικαιοσύνης μέ τήν πραγματικά άστική δικαιοσύνη .

  157. 98, … «όλα τα θηλυκά σε -ισσα γράφονται με δύο σ.
    Εξαιρούνται Λάρισα, σάρισα και κνίσα.» …

    Το θυμάμαι απ´ το δημοτικό στην επηυξημένη έκδοση
    (με ρυθμό)
    «Λάρισα, σάρισα, κόμησα, γόησα,
    λύσσα, νήσσα, κνίσα.»

  158. sarant said

    151 Όποιος θέλει εργασιακά δικαιώματα, να πάει στη Βόρεια Κορέα 🙂

  159. γιάννης χρ. said

    42, 79. Επιτέλους,τώρα ο Κοντοπίδης ξέρει πού να πάει να κοτουρίσει την επόμενη φορά.

  160. Να βάλουμε και τα πατρογονικά Τρυπιά (Αιγιάλειας – τα Τρουπιά για την γιαγιά μου), Ελαιών στα χαρτιά εδώ και δεκαετίες.
    Αλλά «Τρυπιώτης» ο εξ Ελαιώνος ορμώμενος.
    Υπήρχε και ο Παντρυπιακός, όπου ο πατέρας μου έπαιζε λίμπερο κι ο θείος μου έξω αριστερά. Περίφημη η ισοπαλία 2-2 που είχε αποσπάσει από τον Παναιγιάλειο, όταν ο τελευταίος είχε μόλις κερδίσει τον Ολυμπιακό, λέει.

  161. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    161.
    Παναιγιάλειος > Ὀλυμπιακοῦ
    Παντρυπιακὸς = Παναιγιάλειος
    => Παντρυπιακὸς > Ὀλυμπιακοῦ

    Ἁπλᾶ μαθηματικὰ εἶναι 🙂

  162. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    #161@160.

  163. spiral architect 🇰🇵 said

    @151: Πάντα. Λατρεύουμε τον μικρό επίγειο ανατολίτη θεό. 😍

  164. nestanaios said

    Για να έχουμε μία καλλίτερη δημοκρατία πρέπει να τροποποιηθεί ο εκλογικός νόμος.
    Να μη δίνει την δυνατότητα σε αποτυχημένους ανθρώπους (τυχοδιώκτες) να εισέρχονται στην πολιτική.
    Να αξιολογούνται από μια επιτροπή «σοφών». Να γίνονται γνωστά τα αποτελέσματα της αξιολόγησης στον κόσμο.
    Σε κάθε περίπτωση μπορούμε να ξεκινήσουμε με το κριτήριο της εκπαίδευσης.
    Στην αρχή να απαιτείται απολυτήριο γυμνασίου. Στη συνέχεια λυκείου. Μετά πτυχίο bachelor και αργότερα master και γιατί όχι και PHD; Εκπρόσωποι του λαού είναι, δεν πρέπει να είναι εκπαιδευμένοι; Ας είναι ποδοσφαιρισταί και αρσιβαρίσται και δημοσιογράφοι και αποτυχημένοι δικηγόροι και αποτυχημένοι γιατροί. Να έχουν όμως και ένα PHD. Δέκα εκατομμύρια είμαστε. Δεν υπάρχουν 300 ανάμεσά μας.

  165. dryhammer said

    Οι νόμοι είναι για να προστατεύουν συμφέροντα. Αυτών που τους φτιάχνουν κι αυτών που τους βάζουν να τους φτιάξουν.
    Και «οι καλοί νόμοι που είναι για το συμφέρον των πολλών» απλά προστατεύουν απο διαμαρτυρίες και (πιθανές) εξεγέρσεις.
    «Πέτα του ένα κοκκαλο να μη γαυγίζει»

  166. ndmushroom said

    164
    Αν δεν απατώμαι, αυτή η λογική χρησιμοποιούνταν τους περασμένους αιώνες για να εξηγήσει γιατί η πλέμπα δεν είχε πρόσβαση στην εξουσία. Το άλμα από το «ας επιλέγονται οι ικανότεροι» στο «ας επιλέγουν οι ικανότεροι» δεν είναι δα και τόσο μεγάλο.
    Επί της ουσίας, εξάλλου, συμφωνώ ότι πρόκειται για θέμα παιδείας, αλλά της παιδείας που δεν ορίζεται με πτυχία και PhD, αλλά με καλλιέργεια και κριτικό πνεύμα (που, δυστυχώς, δεν διδάσκεται σε καμία βαθμίδα του ελληνικού, και όχι μόνο, εκπαιδευτικού συστήματος.

  167. Jago said

    Αυτή η έκθεση της μαθήτριας φαινόταν από την αρχή μούφα αλλά τώρα φαίνεται πως ήταν κακόβουλη τρολιά.

    http://www.lifo.gr/articles/mikropragmata/151890

  168. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    156 – Άρα από τη στιγμή που η δικαιοσύνη είναι ταξική, συμφωνούμε πως δεν είναι ανεξάρτητη άρα ουσιστικά ούτε οι λειτουργοί της που πλήν κάποιων εξαιρέσεων, είναι γνωστό πόσο αξιοκρατικά ανεβαίνουν στην ιεραρχία, (όπως συμβαίνει σε όλο τον κρατικό τομέα ανεξαρτήτως χώρας) που σημαίνει πως «αναλόγως☺» διορίζονται.
    Για την διαφορά της τριτοκοσμικής ελληνικής και της πραγματικής αστικής δικαιοσύνης, ο ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ διεφθαρμένος Σόϊμπλε (για τον Ντράγκι ας μη μιλήσω, κάνει και ζέστη☺) στέκει φωτεινός φάρος της διαπλοκής και της διαφθοράς, φωτίζοντας την διαφορά που λές. Φωτισμένη είναι, ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΔΕΙ.

  169. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @167. Διάβασα μὲ προσοχὴ τὸ ἄρθρο καὶ μοῦ φαίνεται ἰδιαίτερα πειστικό.

    Τὸ σύστημα τῶν εἰσαγωγικῶν ἐξετάσεων στὴν τριτοβάθμια ἐκπαίδευση μποροῦμε νὰ τὸ κατηγορήσουμε γιὰ πολλὰ πράγματα, ὅπως π.χ. ὅτι προωθεῖ τὴν ἀπομνημόνευση εἰς βάρος τῆς κριτικῆς σκέψης. Γιὰ ἕνα πράγμα δὲν μπορεῖ νὰ τὸ κατηγορήσουμε, γιὰ τὸ ἀδιάβλητο τῶν ἐξετάσεων.

    Νομίζω πὼς εἶναι τὸ πιὸ ἀδιάβλητο σύστημα ἀξιολόγησης, σὲ ὅλους τοὺς τομεῖς τῆς κοινωνίας μας τὰ τελευταῖα 50 χρόνια.
    Μπορεῖ νὰ διαφωνοῦμε μὲ τὰ κριτήρια καὶ τὸ περιεχόμενο τῶν σπουδῶν. Τὸ ἐξεταστικὸ σύστημα ὅμως ἔχει συγκεκριμένους κανόνες, γνωστοὺς ἐκ τῶν προτέρων καὶ τοὺς ἐφαρμόζει χωρὶς διακρίσεις.

    Γιὰ τὸ λόγο αὐτὸ μὲ προβληματίζει τὸ γεγονὸς ὅτι μὲ τὸ καινούργιο σύστημα ποὺ θὰ ἐφαρμοστεῖ σὲ τρία χρόνια θὰ παίζει ρόλο (μικρότερο ἤ μεγαλύτερο) ὁ ἐνδοσχολικὸς βαθμός. Ὅλοι ξέρουμε τί γίνεται στὴν ἑλληνικὴ κοινωνία καὶ ὑποπτευόμαστε τὶς πιθανὲς συναλλαγὲς.

    Τί γνώμη ἔχουν οἱ ἐκπαιδευτικοὶ τοῦ ἱστολογίου;

  170. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    164 – Νεσταναίε σούχω καλά νέα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης πληρεί τα κριτήρια που θέτεις.
    ΣΩΘΗΚΑΜΕ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ!!!☺

  171. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ε, οι αρχαίοι Αθηναίοι, Λάμπρο, που διατελούσαν όλοι δικαστές εκ περιτροπής και διά κληρώσεως και φρόντιζαν να είναι πολυπληθή τα δικαστήριά τους, αυτά τα νοσηρά φαινόμενα ήθελαν να αποφύγουν. Τη δικαστική πλάνη δεν μπορούσαν να την αποφύγουν, αφού ήταν άνθρωποι και όχι θεοί, αλλά τα στησίματα, τις προσυνεννοήσεις, τις δωροδοκίες, τη συστηματική εύνοια προς τους πλούσιους και ισχυρούς, όλα αυτά μπορούσαν να τα αποφύγουν. Άλλη κοινωνία, ολιγοπληθής, τότε, άλλη τώρα.

  172. Γιάννης Ιατρού said

    171: Γ. Κ.
    Όλα Ναι 🙂 , εκτός από αυτό: .. αλλά τα στησίματα, τις προσυνεννοήσεις, τις δωροδοκίες, τη συστηματική εύνοια προς τους πλούσιους και ισχυρούς, όλα αυτά μπορούσαν να τα αποφύγουν>/b>…. Πάμπολλα τα παραδείγματα.

  173. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    171 – Μπορούσαν να τα αποφύγουν αλλα μόνο όταν ήθελαν τα απόφευγαν, ό,τι συμβαίνει και τώρα δεν είναι πρόβλημα ο πληθυσμός.
    Δεν έχει αλλάξει κάτι ουσιαστικά από τότε Γιάννη και το πρόβλημα βρίσκεται στην δομή της κοινωνίας (παγκοσμίως) που είναι πατριαρχική και βασίζεται στην συσώρευση πλούτου, όσο πιο πολύς, τόσο πιο ισχυρός είναι κάποιος, τόσο πιο απρόσβλητος από την δικαιοσύνη και τόσο πιο πολύ επιβάλλει το δίκιο του στους άλλους. Αυτό συμβαίνει σε όλα τα κοινωνικά επίπεδα, από την οικογένεια μέχρι το επίπεδο κρατών, σαν νομικό φράκταλ ένα πράμα.☺

  174. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ε, Γιάννη, σε μεγάλο βαθμό τα απέφευγαν. Όταν οι δικαστές ήταν εκατοντάδες ή και χιλιάδες, από όλα τα κοινωνικά στρώματα και από τις 10 φυλές και όταν η κλήρωση των δικαστών γινόταν λίγη ώρα πριν ξεκινήσει η δίκη, ήταν πολύ δύσκολο να γίνει ματσαράγκα. Και πάντως πολύ πιο δύσκολο από σήμερα, που οι ασφαλιστικές δικλίδες έχουν περιορισμένη ισχύ.

  175. Ούτε εμείς ούτε άλλος κανείς κλπ.

  176. Συμπλήρωμα:
    Ούτε εμείς ούτε άλλος κανείς πιστεύει …

  177. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    164.>>Να αξιολογούνται από μια επιτροπή «σοφών»
    Δε σου ‘χω καλά νέα: Από «επιτροπή σοφών» του Βούρτση, κι έπειτα εν πολλοίς και του Κατουργκάλ προέκυψε το ασφαλιστικό που μας (κατα)τρέχει τώρα. 😦

    «Σοφοί» είναι οι υπερτιμολογημένοι πρώην ειδικοί-ειδήμονες και όπου σε δημόσια όργανα προηγείται ειδικός-ειδική, να κοντοστέκεστε.
    Σκώθηκα μαχητική σήμερα. 🙂 Πάω στο σημερνό νήμα.

  178. sarant said

    169 Και τώρα παίζει κάποιο ρόλο ο βαθμός του απολυτηρίου -αν και συμφωνώ με τη λογική σου.

  179. Γιάννης Κουβάτσος said

    Προσπαθούμε να επαναφέρουμε το αριστοκρατικό πολίτευμα μ’ όλες αυτές τις επιτροπές σοφών, τεχνοκρατών, βουλευτών με μεταπτυχιακά και ξέρω γω τι άλλο που προτείνουμε ως λύση στα πολιτικοοικονομικά μας αδιέξοδα; Καταρχάς οι σοφοί δεν είναι και τόσο σοφοί όσο νομίζουμε, αν σκεφτούμε τις αστοχίες του, που καλούμαστε να πληρώσουμε εμείς (π.χ. τράπεζες). Και δεύτερον, η σοφία συνεπάγεται και ηθική ακεραιότητα; Σε μια ταξική κοινωνία οι εισηγήσεις και οι προτάσεις των σοφών ποιους λέτε να ευνοούν;

  180. 178: κανέναν απολύτως ρόλο δεν παίζει τώρα, νικοκύρη.

  181. gpoint said

    # 169

    Η γενική ιδέα είναι αυτό που λες Δημήτρη και η αιτία είναι πως δεν διαακυβεύεται τίποτε το σοβαρό πέρα από το ψώνιο του κάθε γονιού που θέλει να δει το παιδί του επιστήμονα. Παρασπονδίες γίνονται αλλά από την στιγμή που δεν αφαιρείται η θέση ενός επιτυχόντα για να μπει το παιδί κάποιου ισχυρού κανείς δεν ασχολείται για κάποιον τυχόντα υπεράριθμο. Αφαιρέσεις θέσεων μόνο επί χούντας είχαν γίνει κι αυτές σε πολύ μικρούς αριθμούς. Από κει και πέρα, οι αλλιώσεις στην βαθμολογία, τα «λάθη» στην πρόσθεση των βαθμών, οι ομαδικές αντιγραφές (πολύ διαδομένες στην αγνή επαρχία- πάντα πρώτη στις επιτυχίες !) και άλλα πολλά ήταν, είναι και θα είναι στην ημερήσια διάταξη μεταξύ δευτεροκλασσάτων γιατί οι πρωτοκλασσάτοι δεν θα χάσουν τον καιρό τους σε ελληνικά ΑΕΙ

  182. gpoint said

    # 170

    Λάμπρο, κόκκιννη κάρτα !!!!! ο Ιβάν έχει δηλώσει πως ο Κούλης ΔΕΝ θα γίνει ποτέ του πρωθυπουργός ! (και ουδείς βγήκε να τον διαψευσει, ούτε ο εκλιπών)

  183. sarant said

    180 Ούτε πριν από δύο χρόνια δεν έπαιζε; Γιατί έτσι θυμάμαι με τις κόρες μου.

  184. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    116/124α/169
    Όταν θα έχει περάσει ένα ικανό διάστημα,όχι μόνο 1,2 5ετίες, να σιγουρέψουμε παραγραφές και ακαταδίωκτο, παρόλο που προδηλώνω «καμία σχέση με πραγματικά πρόσωπα» 🙂 θα σας πω τρεις κεντρικές ιστορίες (η μία έχει και παρακλάδια) , μπορεί να τις κάνω και διηγήματα κανονικά, αναφορικά με τις εξετάσεων (πανελλήνιες και σχ.δικαστών). Υπόσχομαι, να είμαστε καλά πρώτα.

    Στο μεταξύ:
    «Με αυτούς τους τίτλους -ΠΛΑΣΤΟΥΣ- μοριοδοτήθηκαν με το ανώτατο όριο στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (1.000 μόρια) και διορίστηκαν στο Δημόσιο, καταλαμβάνοντας τη θέση χιλιάδων παιδιών που μόχθησαν για το πτυχίο τους»,
    https://www.efsyn.gr/arthro/oiele-enantion-poedin-gia-ta-plasta-ptyhia

  185. spiral architect 🇰🇵 said

    Επιτέλους, παντρεύτηκε και ο Κωστής.

  186. sarant said

    184 Αν τα κάνεις διηγήματα δεν χρειάζεται να περιμένεις τόσον καιρό!

  187. nestanaios said

    170.
    Η επιτροπή των «σοφών», πιστεύω ότι θα συνυπολογίσει και την «ευγένεια». Ένας ενημερωμένος δε λαός θα πράξει το πρέπον.

    177.
    Απ’ότι ξέρω, ο Βούρτσης και ο Κατουργκάλ δεν διακατέχονται σοφίας. Κατηγορούμε τους Αμερικανούς ότι είναι πουριτανοί αλλά οι Αμερικανοί είναι πουριτανοί μόνον μία μέρα ανά τέσσερα χρόνια. Ένας άνθρωπος που δεν μπορεί να «διακυβερνήσει» την μικρή οικογένειά του, δεν υπάρχει περίπτωση να επιφέρει κάτι καλό στην μεγάλη κοινωνία.

  188. Μαρία said

    184
    Δεν ήταν πλαστοί αλλά αγορασμένοι, δηλαδή παράνομοι.

  189. Γιάννης Κουβάτσος said

    187. Ένας ενημερωμένος και ώριμος λαός θα φροντίσει να δημιουργήσει συμμετοχικούς θεσμούς και αποτελεσματικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς. Ένας ανώριμος και ανενημέρωτος λαός ψάχνει για Παπαδήμους και Μόντι, για να τους φορτώσει τη διακυβέρνηση της χώρας, έχοντας την ακλόνητη πεποίθηση ότι αυτοί οι φιλόσοφοι-βασιλείς-πατερούληδες θα εργάζονται επί εικοσιτετραώρου βάσεως για το καλό του, ώστε αυτός να μπορεί να παρακολουθεί απερίσπαστος τα Σαρβάιβορ και να ψηφίζει τους Ντάνους, ξοδεύοντας τα δίευρά του σε τηλεφωνήματα και μηνύματα υποστήριξης.

  190. Γιάννης Ιατρού said

    184: ΕΦΗ,
    δεν μας τα λές εμάς λίγο πιό μπροστά, γιατί δεν βλέπω να τα προλαβαίνουμε 🙂

  191. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    188. >>
    Απ΄όλα είναι αυτοί οι «τίτλοι». Παράνομοι,πλαστοί,ανυπόστατοι,παράτυποι.Για πλαστογραφία κατ΄εξακολούθηση διώχθηκαν οι «καθηγητές», άσχετα αν αθωώθηκαν λόγω παραγραφής του αδικήματος.
    Υποψίαν έχω ότι ως παράνομοι/παράτυποι ,νομιμοποιούνται -με κάποιον τρόπο. Ως ανυπόστατοι και πλαστοί ,ίσως όχι. Πάντως τον Κουρουτό τον βλέπω να τον ξεκάνει αυτή η υπόθεση 😦 .

  192. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    182 – Γιατί κόκκινη κάρτα ρε Gee; δεν είπα ότι θα γίνει πρωθυπουργός αλλά πως πληρεί τα κριτήρια του Νεσταναίου, όσο για τον Ιβάν, έκανε η μύγα κώλο κι έχεσε τον κόσμο όλο, σιγά μη ξέρει αυτός ποιός θα είναι προϊστάμενος (διευθυντής είναι ο Σόϊμπλε) στο μαγαζί των ΗΠΑ, εδώ πέντε χρόνια δεν μπορεί να πάρει πρωτάθλημα, ένα κυπελάκι κι αυτό του το δώσανε με την διαιτησία. 🙂

    187α – Μα δεν μπορεί να πεί κάποιος πως ο Κυριάκος δεν είναι ευγενικός, άρα μας μένει να βρούμε τους σοφούς πράγμα ΠΟΛΥ δύσκολο γιατί μας τελείωσαν πρίν την μεταπολίτευση, πιστεύεις πως μπορούμε να εμπιστευτούμε την κρίση ορνιθόμορφων σοφών που Ραμφίζουν; 🙂

    «Ένας ενημερωμένος δε λαός θα πράξει το πρέπον.»
    Kάτσε Νεσταναίε γιατί το σοβάρεψες, πρωτίστως αυτός ο λαός πρέπει να είναι ανεξάρτητος κι εκτός από τους λαούς των πέντε χωρών του συμβουλίου ασφαλείας δεν είναι ΚΑΝΕΝΑΣ άλλος ανεξάρτητος, αλλά κι αυτοί οι πέντε, αν και υπερενημερωμένοι και μορφωμένοι, είναι πλήρως χειραγωγημένοι από το τραπεζοχρηματιστηριακό σύστημα που ελέγχει όλο τον κόσμο. Δές τι ψηφίζουν, και βρές μία χώρα απ΄αυτές που να κυβερνιέται δημοκρατικά, δηλαδή η κυβέρνηση να έχει το 50,01% ΕΣΤΩ ΜΙΑ.
    Οι δήθεν δημοκρατικές εκλογές, είναι σαν την εκπαίδευση, ΜΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΠΑΤΗ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΕΩΝ.

  193. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Επί Μητσοτάκη ψηφίστηκε -και δεν ανακλήθηκε- ο ν.4305/2014 άρθρο 28 , για άμεσο, εντός 5 ημερών- αυτεπάγγελτο έλεγχο των τίτλων και όλων των στοιχείων του προσωπικού φακέλου των υπαλλήλων του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα -νπδδ, νπιδ κλπ. Προφανώς ήξεραν ότι θα έπιαναν κάμποσα ψάρια και θα καθαγίαζαν έτσι το κύμα διαθεσιμοτήτων (απολύσεων)
    Με νέες διατάξεις μπορούσαν νέο έλεγχο, ούτε παραγραφές ούτε άλλα τερτίπια. Τα στοιχεία, τίτλοι, βεβαιώσεις κ.λ.π θα ελέγχονταν όπως όριζε ο νόμος για γνησιότητα ΚΑΙ νομιμότητα ΚΑΙ εγκυρότητα. Να σταματήσει η σαπίλα, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί χάνεται αυτή η νόμιμη δυνατότητα νέου ελέγχου, μάλλον μπορώ αλλά αυτοί που πρέπει δεν ξέρω γιατί δεν το πήγαν προς τα κει.

  194. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    193 – «αλλά αυτοί που πρέπει δεν ξέρω γιατί δεν το πήγαν προς τα κει.»
    Ξέρεις ΕΦΗμου ξέρεις, δυόμιση χρόνια έχουν περάσει σίγουρα ξέρεις, απλώς αρνείσαι να το παραδεχθείς, αλλά αν άνθρωποι σαν κι εσένα δεν αποφασίζουν την ρίξη με την κυβερνητική (δήθεν αριστερή) ψευδαίσθηση, δεν υπάρχει ΚΑΜΙΑ πιθανότητα να αλλάξει η φορά των πραγμάτων.

    ΤΡΕΛΑ.!!!

  195. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    194. Λάμπρο, απλούστατα, τις εκλογές τις πήραν,τη διοίκηση όχι. Οι ίδιοι Δντες είναι ακόμη, αυτοί που όρισαν οι Σ/Β. Φυσικά τους βαραίνει μεγάλη ευθύνη γι΄αυτό, αλλά είναι τέτοια η κόπρος που από πού να βάλει κανείς αρχή.
    Έχω δει πρόσφατη βεβαίωση του ΔΟΑΤΑΠ για (φάλτσα) ισοτιμία που λέει μόνον ότι είναι γνήσια. Ε γνήσια ,οι υπογράφοντες,υπέγραψαν και οι σφραγιδοκράτορες,εσφράγισαν! αλλά νόμιμη; έγκυρη; Έβαλαν (δικανική κρίση) στο τέλος «αν δεν έχει ανακληθεί, ισχύει» και μακάριοι οι κατέχοντες. Φιλιά στα παιδιά. 🙂

  196. Γιάννης Κουβάτσος said

    Παλιά ιστορία τα αγορασμένα (συνήθως) και τα πλαστά (σπανίως) μεταπτυχιακά και άλλα τυπικά προσόντα και στον χώρο των εκπαιδευτικών, όπου κάποιοι απαξιούν να ασχοληθούν με το αντικείμενο των σπουδών τους και ονειρεύονται να γίνουν στελεχάρες της εκπαίδευσης, να λύνουν και να δένουν. Και καλά να το κάνουν με νόμιμα μέσα, και καλά να έχουν κουραστεί για ν’ αποκτήσουν τους τίτλους των σπουδών τους. Αλλά έχουμε κι αυτούς:
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://educationingr.blogspot.com/2012/01/blog-post_16.html%3Fm%3D1&ved=0ahUKEwi4mND9-_zUAhXBIsAKHX88ACQQFghIMAg&usg=AFQjCNFfOY5OFjI2vgGk31sIJpPO09EazQ

  197. Γς said

    195:

    >«αν δεν έχει ανακληθεί, ισχύει»

    Κατα το, «απαγορεύεται εκτός αν έχει γίνει»

  198. Γς said

    196:

    Φοβερό.

    Θα πάρετε ένα λουκουμάκι;

    Αυτά έχω ο αφελής, που νόμιζα ότι …

    http://caktos.blogspot.gr/2014/01/blog-post_7274.html

  199. gpoint said

    # 192

    Δεν καταλαβαίνω γιατί διαμαρτύρεσαι…. έχουμε ή δεν έχουμε παράγκα ; κόκκινη γιατί έτσι γουστάρουμε και ξαναδες προσεκτικά το ριπλέη !!

    Υ.Γ.

    Εχεις δίκιο για τον Ιβάν που δεν μπορεί να πάρει πρωτάθλημα αλλά μην ξεχνάς πως το ποδόσφαιρο είναι πιο σοβαρό πράγμα από την πολιτική στην Ελλάδα

  200. Παναγιώτης Κ. said

    @173. Νομικό φράκταλ!!!
    Προσπαθώ τώρα να το αντιστοιχίσω στην έννοια του φράκταλ.
    Ότι έχουμε νομικό κυκεώνα δεν υπάρχει αμφιβολία.

  201. Παναγιώτης Κ. said

    @169. Εμείς…οι κοινοί θνητοί, βλέπουμε μία μόνο πλευρά του εξεταστικού την φανερή και την «εύλογη». Δεν είναι όμως μόνο αυτή που διαμορφώνει τα πράγματα.
    Υπάρχει και η λιγότερο φανερή εξίσου όμως σημαντική που παίζει ρόλο. Είναι η πραγματικότητα που λέγεται φροντιστήρια. Συνδικαλιστές και η εκάστοτε ηγεσία του ΥΠΕΠΘ συμφωνούν σε αυτό που τελικά βλέπουμε με τις διάφορες επίσημες ανακοινώσεις. Και αυτό δεν γίνεται προς εξυπηρέτηση συντεχνιακών συμφερόντων όπως θα μπορούσε κάποιος να σκεφτεί.Υπό τις δεδομένες Ελληνικές συνθήκες είναι συνήθως το καλύτερο δυνατό χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχουν γίνει κατά καιρούς λάθη.

  202. nestanaios said

    189. 192.
    Το ερώτημα τώρα είναι με ποίον τρόπο μπορούμε να επιβάλουμε την βούληση τοῦ ενημερωμένου και ώριμου λαού.
    Εγώ προτείνω εξετάσεις. Πέρασες τις εξετάσεις; Έχεις το δικαίωμα να οδηγήσεις αυτοκίνητο.
    Πέρασες τις εξετάσεις; έχεις το δικαίωμα να ψηφήσεις.

  203. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @202. nestanaios said:

    «…Εγώ προτείνω εξετάσεις.Πέρασες τις εξετάσεις; έχεις το δικαίωμα να ψηφήσεις.»

    Καὶ ποιός θὰ καθορίζει τὴν ἐξεταστέα ὕλη καὶ θὰ βάζει τὰ θέματα; 🙂

  204. ΓιώργοςΜ said

    203 Το παρόν μπλογκ πρέπει να καλύπτει τα SOS και με το παραπάνω, οπότε μάλλον εντάξει είμαστε 🙂

  205. Γιάννης Ιατρού said

    204: Μόνο σε συνάρτηση με το πιστοποιητικό εγγραφής στη σχολή και παρακολούθησης των σεμιναρίων του Λάμπρου 🙂

  206. giorgos said

    Πάντως κάτι πρέπει νά γίνει . Κι’ ό Γκορμπατσώφ σέ βιβλίο του , πάνω σ’ αύτό τό θέμα προβληματίζεται.

    «Πρόσφατα έκδόθηκε ένα βιβλίο τού κ. Μ.Γκορμπατσώφ μέ τόν τίτλο Η Νέα Σκέψη . Στό βιβλίο τούτο ό κ.Γκορμπατσώφ άναφέρεται στά βιβλία τού κ.Χάντιγκτον καί τού κ. Φουκουγιάμα . Εν άντιθέσει πρός τά βιβλία τών δύο τελευταίων , πού έχουν άμεση τήν πολιτική προοπτική , τό βιβλίο τού κ.Γκορμπατσώφ έχει φορέα τήν ίστορική ύποδομή τών καιρών μας . Είναι άρκετά τά σημεία πού χρήζουν περαιτέρω καθορισμού στό βιβλίο τούτο τού κ.Γκορπατσώφ , όπως π.χ. ή έννοια τών «άνθρωπίνων δικαιωμάτων»
    καί ή λειτουργία τών «διεθνών όργανισμών » (αύτά ύπό τό πρίσμα τών «πολιτισμών» έχουν διάφορες σημασίες άπ’ ότι στήν τρέχουσα πολιτική χρήση) , άλλά αύτό είναι τό έλάσσον .
    Στό βιβλίο τού κ.Γκορμπατσώφ ύπάρχει ή έπείγουσα πρόταση περί τών «βασιλέων-φιλοσόφων» τού Πλάτωνα , δηλαδή περί τής έπιτακτικής άνάγκης νά άποκτήση ή διεθνής πολιτική ένιαίον ήθος .
    Καί είσηγείται ό κ. Γκορμπατσώφ μέ τούς συνεργάτες του τήν ίδρυση είδικού τμήματος διανοουμένων στόν ΟΗΕ . Η πρόταση είναι μεγαλοφυής καί νέον τι , άλλά ύπάρχουν σήμερα διανοούμενοι ? Τούτο δέν είναι καθόλου μικρό έρώτημα . Γνωρίζομε τόν συγγραφέα ή τόν όποιον διανοούμενο ώς όλοκληρωμένη προσωπικότητα καί ένιαία μονάδα πνεύματος , ή τόν ξέρομε μόνο άπό τό έργο του ? Τά πράγματα δέν είναι καθόλου ταυτόσημα . Μέ τόν μεταπολεμικό ύποβιβασμό τής διανοήσεως σέ δραστηριότητα τού ύποκόσμου , καθένας πού άποφασίζει νά γράψη τό συγγραφικό του άντκείμενο τό έχει έκ τών προτέρων δεδομένο : είναι ό άγώνας του νά άντιμετωπίση τήν παντί τρόπω προσπάθεια πνευματικής έξοντώσεώς του . Επομένως , στό «έργο» τών συγγραφέων δέν έχομε τόν άνθρωπο ώς πνευματική ύπαρξη , άλλά τόν άγώνα του μέ τούς παντός είδους πνευματικούς χωροφύλακες καί τίς μεθόδους των.
    Βεβαίως, τό τελικό άντικείμενο κάθε γραφής είναι ή…»άντικειμενική πραγματικότητα» , ή δεδομένη κοινωνική κατάσταση πού ζή κανείς καί τών παρεπομένων της , έν οίς καί ή έξουσία , είναι όμως άλλο πράγμα νά μπορή κανείς αύτήν νά τήν μετουσιώση έλεύθερα πνευματικά καί άλλο νά έχη νά κάνη μέ άνθρώπους τού κομπιούτερ τής πολιτικής , πού ξέρουν πώς θά είναι ό κόσμος μετά άπό 4.000 χρόνια καί μπορούν άπό σήμερα νά προγραμματίζουν τίς άνάγκες τού άνθρώπου τού τότε…
    Αλλά άς σταματήσωμε τούτο τό είδος τών σκέψεών μας έδώ . Ακρως πολιτική καί κατεπείγουσα , λοιπόν, ή πρόταση τού κ. Γκορμπατσώφ , μόνο πού πρέπει νά ψάξη ό ίδιος νά βρή τούς διανούμενους…»
    «Από τό βιβλίο «Τό Ανατολικό Ζήτημα Σήμερα»

  207. Μαρία said

  208. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    200 – Όχι νομικό κυκεώνα, αυτό που θέλω να πώ, είναι πως η δομή της δικαιοσύνης όπως κι αν την κοιτάξεις, είτε μακροσκοπικά (επίπεδο κρατών) είτε μικροσκοπικά (επίπεδο οικογενείας) μοιάζει λειτουργικά ίδια, απλώς δεν ήξερα ποιά λέξη ταιριάζει καλύτερα κι έβαλα «νομικό» όλο και κάποιος θα με διορθώσει σκέφτηκα κι έτσι θα μάθω ποιά λέξη πάει. 🙂

    202 – «Εγώ προτείνω εξετάσεις. Πέρασες τις εξετάσεις; Έχεις το δικαίωμα να οδηγήσεις αυτοκίνητο.»
    Ναι αλλά το ότι πέρασες τις εξετάσεις δεν σημαίνει κι ότι ξέρεις να οδηγείς καλά, το αντίθετο θα έλεγα, ειδικά αν λάβουμε υπόψιν πως χωρίς να πληρώσεις δύσκολα παίρνεις δίπλωμα με την πρώτη ενώ αν πληρώσεις (που είναι ο κανόνας) στο φέρνουν και στο σπίτι, ό,τι συμβαίνει και με τις εξετάσεις στην εκπαίδευση.

  209. Βαγγέλης said

    Καλησπέρα ,με.Σαραντάκο και σε ολους. Ζητώ εξαρχής συγγνώμη για τη παρέμβαση μου, γιατί είναι άσχετη με το περιεχόμενο του άρθρου.
    Μαθαίνω τα νέα ελληνικά ουσιαστικά σαν ξένη γλώσσα και σας διαβάζω πάντα,καθώς μαθαίνω πάρα πολλά. Εντούτοις, έχω μια απορία που σε σας φαίνεται μάλλον αστεία ,αλλά εμένα με βασανίζει σε σσημείο εμμονής!
    Δεν μπορώ να ξεχωρίσω στον λόγο όταν βλέπω τον σύνδεσμο «να» τι ακριβώς είναι. Δηλ. αν είναι κυρία πρόταση με υποτακτική ή δευτερεύουσα βουλητικη ή τελική.
    Σας δίνω κάποια παραδείγματα:
    1)»Δεν ξέρω να λύσω τις ασκήσεις». Εδώ είναι κύρια ή βουλητικη;
    2)»Δεν έχω τι να πω». Εδώ αυτό το «να» τι είναι;
    3).»Αυτά είναι λόγια του φίλου μου που προσπαθώ να καταλάβω.» Ούτε εδώ ξέρω τι είναι! Και δεν ξέρω πόσες προτάσεις έχουμε!

    Υπάρχει κύρια πρόταση που το «να» αφορά αποκλειστικά κυρίες προτάσεις με Υποτακτική, όπως στα παραδείγματα που δίνουν οι γραμματικές εκεί όπου κλείνονται τα ρήματα (να λύνω,να λύνεις κτλ.), ή πάντα εισάγει δευτερεύουσα ,κυρίως βουλητικη και τελική; Είναι πραγματικά τόσο συνηθισμένες οι δευτερεύουσες βουλητικες στον λόγο;

    Θα ήμουν πολύ ευγνώμων αν κάποιος μπορούσε να με κατατοπισει σε λίγες γραμμές και ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΑ σ αυτό το ζήτημα.
    Με συγχωρείτε αν σας κούρασα!
    Υγ:.Πολύ δύσκολα αυτά τα Ελληνικα:Ρ

  210. sarant said

    Γεια σας. Δεν είμαι καλός στη γραμματική, ελπίζω να βοηθήσει και κάποιος άλλος.

    Οι βουλητικές είναι πολύ συνηθισμένες διότι βουλητικές δεν θεωρούνται μόνο αυτές που συνδυάζονται με βουλητικά ρήματα, αλλά και με απαγορευτικά, κελευστικά (διατάζω να), αισθητικά κτλ.

    Έτσι, νομίζω ότι το 1. και το 3. από τα παραδείγματά σας είναι βουλητικές προτάσεις
    Το παράδειγμα 2 μπορεί να είναι τελική πρόταση.

    Ας πει και κανείς άλλος.

  211. Μαρία said

    Δεν ξέρω ποια είναι η μητρική σου γλώσσα. Θα σε διευκόλυνε αν σκεφτόσουν οτι εκεί που έχουμε βουλητική πρόταση με το να σε άλλες γλώσσες π.χ γαλλικά, ιταλικά, γερμανικά κλπ έχουμε απαρέμφατο σε περίπτωση ταυτοπροσωπίας.
    Στο 2 έχουμε πλάγια ερώτηση που εισάγεται με το ερωτηματικό τι. Η ευθεία: Τι να πω; εκφέρεται με απορηματική υποτακτική. Στα αρχ. ελληνικά: Τί είπω;

    >ή πάντα εισάγει δευτερεύουσα
    Όχι. Μπορεί να έχεις ερώτηση ολικής άγνοιας. π.χ. Να μείνω ή να φύγω;

  212. Βαγγέλης said

    Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις,κε Σαραντακο και εσένα Μαρία. Με διευκόλυναν πολύ να ξεδιαλυνω κάποια βασικά πραγματα. Έλληνας είμαι αλλά η μητρική μου γλώσσα θεωρούνται τα Αγγλικά. Προσπαθώ μεσω ίντερνετ αποκλειστικά να γραφω στρωτα και να πάρω κάποια πιστοποιητικά.
    Μια τελευταία ερώτηση ,Μαρία, αν εχεις το κουράγιο:Ρ
    Σχετικά με το παράδειγμα που έδωσες με τις ερωτήσεις: Δηλαδή η Υποτακτική σαν έγκλιση σε κυριες προτάσεις αφορα μόνο ερωτηματικες προτάσεις; Ολες οι άλλες που εχουν Υποτακτική είναι δευτερεύουσες ή είναι κι αυτό λάθος που λεω;

    Υγ: Τώρα, για τις βουλητικες , συμπεραίνω ότι εμφανίζονται τόσο συχνα όσο περίπου οι ειδικές με το ότι και το πως, ε;

  213. Μαρία said

    212
    >Δηλαδή η Υποτακτική σαν έγκλιση σε κυριες προτάσεις αφορα μόνο ερωτηματικες προτάσεις;

    Όχι. Μπορούμε να εκφράσουμε ευχή (μακάρι να …), απαγόρευση (=προστακτική με άρνηση) κλπ.
    Μπορείς να εφαρμόσεις το εξής κόλπο. Κάθε φορά που σε μια πρόταση συναντάς ένα ρηματικό τύπο και αναρωτιέσαι αν είναι οριστική ή υποτακτική, δοκίμασε να βάλεις άρνηση. Στην οριστική η άρνηση είναι δεν, στην υποτακτική μη.
    π.χ. όταν (θα) πάω/ όταν δεν πάω, ας το δώσουμε/ας μη το δώσουμε

    Το πρόβλημα σου όμως νομίζω οτι ξεκινάει απ’ την απορία που διατύπωσες παραπάνω: Δηλ. αν είναι κυρία πρόταση με υποτακτική ή δευτερεύουσα βουλητικη ή τελική.
    Στα παραδείγματα που ανέφερες δεν σου είναι φανερό ποιες προτάσεις είναι κύριες και ποιες εξαρτημένες;

    Αφού γράφεις τόσο καλά σαν να ήσουν φυσικός ομιλητής, τι σου χρειάζεται η γραμματική ορολογία; 🙂

  214. sarant said

    Γεια σου Μαρία, εσένα είχα κατά νου 🙂

  215. Μαρία said

    O ιστορικός αναθεωρητισμός της Δεξιάς

  216. Μαρία said

  217. Βαγγέλης said

    Μαρία, μιλάω Ελληνικά σχεδόν σαν φυσικός ομιλητής, αλλά στα διάφορα πιστοποιητικά ελληνομάθειας ζητούν τέτοια πράγματα, δηλ. γραμματική ,κυρίως γυμνασίου. Με μπερδεύουν λίγο αυτά με τις εγκλισεις και τις επακόλουθες τροπικοτητες, αλλά θα ξεμπερδευτω, πού θα πάει χαχα
    Ναι,ξεχωρίζω τις κυριες από τις εξαρτημένες, απλώς έχω μια δυσκολία στις βουλητικες εκφερομενες με Υποτακτική σε συνδυασμό με τις κυριες εκφερομενες με Υποτακτικη. Πολύ εύχρηστα και πρακτικά πάντως τα κόλπα αυτά που έγραψες!
    Να ‘στε καλά που.μπήκατε στον κόπο! Και συγχαρητήρια για το υπέροχο σάιτ! Ειδικά από τα «μεζεδάκια» έχω μάθει πολλά.

  218. Μαρία said

    217
    Για το πιστοποιητικό του κέντρου ελληνικής γλώσσας δεν ζητάνε.
    Απο τη στήλη Εξετάσεις μπορείς να δεις θέματα. http://www.greek-language.gr/certification/index.html

  219. Υπάρχει και μια άλλη χρήση του ‘να’ σε κύριες προτάσεις, κυρίως στον προφορικό λόγο: «Και ν’ αρχίσει κάτι ιστορίες!» «Και ξαφνικά να πιάσει μια βροχή!» — που απλώς σημαίνουν ότι κάποιος άρχισε να διηγείται απίθανες ιστορίες ή ότι ξαφνικά άρχισε να βρέχει δυνατά.
    Επίσης, το ‘να’ χρησιμοποιείται σε αναφορικές προτάσεις όταν εκφράζεται επιθυμία: «γυρεύω κάποιον που να ξέρει ρωσικά» , ενώ «βρήκα κάποιον που ξέρει ρωσικά».

  220. Μαρία said

    219
    Η σωστή διατύπωση: με υποτακτική εκφέρονται και οι αναφορικές αποτελεσματικές και τελικές προτάσεις 🙂
    Γυρεύω κάποιον (τέτοιον ώστε) να ξέρει ρωσικά.

  221. RaspK said

    Εντάξει, ο Χατζόπουλος είναι γνωστός σε όλους μας, αλλά έλεος πια! Έχει κιόλας αυτό το είδος του χιούμορ που κάνει μόνο τους ομοϊδεάτες του να γελάνε…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: