Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Οι αρχαίοι είχαν την πλάκα τους (Δημ. Σαραντάκος) 7 – Ο πενηνταεφτάχρονος ύπνος του Επιμενίδη

Posted by sarant στο 2 Αύγουστος, 2017


Εδώ και λίγο καιρό δημοσιεύω αποσπάσματα από το βιβλίο του πατέρα μου, του Δημήτρη Σαραντάκου, «Οι αρχαίοι είχαν την πλάκα τους» που κυκλοφόρησε το 2009 από τις εκδόσεις Γνώση. Οι δημοσιεύσεις αυτές συνήθως γινονται κάθε δεύτερη Τρίτη, επειδή όμως χτες, που ήταν η κανονική μέρα, είχαμε το Μηνολόγιο, μετατέθηκε η δημοσίευση κατά μία ημέρα.

Η σημερινή συνέχεια είναι η έβδομη, αλλά φυσικά πρόκειται για αυτοτελείς ιστορίες. Είναι μαλλον σύντομη, καλοκαίρι γαρ. Η προηγούμενη δημοσίευση βρίσκεται εδώ. Ξεκινήσαμε με ιστορίες από τον Ηρόδοτο μετά από τον Λουκιανό. Από σήμερα περνάμε σε ιστορίες από τον Διογένη Λαέρτιο, που βρίσκονται στο έργο του «Βίοι φιλοσόφων». Η σημερινή ιστορία βασίζεται στο κεφάλαιο 109 του 1ου βιβλίου.

Στα μέσα του 7ου αιώνα η Αθήνα περνούσε μεγάλη κοινωνική κρίση, από την οποία θα έβγαινε πολλά χρόνια αργότερα, χάρη στις μεταρρυθμίσεις του Σόλωνα πρώτα, και του Κλεισθένη αργότερα. Κυβερνούσαν οι αριστοκράτες αλλά η δυσαρέσκεια του λαού ήταν πολύ μεγάλη. Τη δυσαρέσκεια αυτήν επιχείρησε να εκμεταλλευθεί ένας ευγενής που λεγόταν Κύλων και είχε δυο σοβαρά ατού: ήταν ολυμπιονίκης και ο πεθερός του, ο Θεαγένης, ήταν τύραννος στα γειτονικά Μέγαρα.

Με αρκετούς λοιπόν οπαδούς του, και με τη βοήθεια ενόπλων που του παραχώρησε ο Θεαγένης, ο Κύλων έκανε κατάληψη, όπως θα λέγαμε σήμερα, στην Ακρόπολη και επιχείρησε να γίνει τύραννος. Η βοήθεια όμως που του έδωσε ο Θεαγένης, θεωρήθηκε από τους Αθηναίους «ξένη επέμβαση» και ο Κύλων απομονώθηκε. Ένοπλοι πολίτες από το Άστυ και την ύπαιθρο έτρεξαν και τον πολιόρκησαν στην Ακρόπολη. Εκείνος, πιστεύοντας σε μια σύντομη νίκη, δεν είχε φροντίσει να εφοδιαστεί με τρόφιμα και άλλα εφόδια. Τελικά, αυτός μεν κατάφερε να ξεφύγει μαζί με τον αδελφό του, οι οπαδοί του όμως και οι Μεγαρίτες σύμμαχοι, εξαντλημένοι από την πείνα καταφύγαν ικέτες στο βωμό της Αθηνάς.

Οι άρχοντες των Αθηναίων τους υποσχέθηκαν πως αν παραδοθούν δεν θα θιγούν αλλά θα περάσουν από κανονική δίκη, μόλις όμως εκείνοι καταθέσαν τα όπλα οι πολιορκητές τους τους θανάτωσαν. Μόνο ο Κύλων και ο αδελφός του δικάστηκαν ερήμην και καταδικάστηκαν σε «αειφυγία» δηλαδή σε ισόβια εξορία και απώλεια των πολιτικών δικαιωμάτων τους, ποινή που επεκτάθηκε και στους απογόνους τους.

Το ανοσιούργημα αυτό των αρχόντων, που αδίκως το φορτώσανε αργότερα στον «επώνυμο άρχοντα», τον Μεγακλή του Αλκμαίωνος, χαρακτηρίστηκε «Κυλώνειον άγος» και όλοι φοβήθηκαν πως θα προκαλούσε την οργή των θεών και στην πόλη θα ξεσπούσαν επιδημίες και θεομηνίες. Έπρεπε λοιπόν να γίνει επίσημος καθαρμός της πόλης, από κάποιον ειδικό. Απευθύνθηκαν στην Πυθία και εκείνη τους υπέδειξε τον Επιμενίδη από την Κρήτη.

Ο Επιμενίδης ήταν γιος του Φαιστίου, από σημαντική οικογένεια της Κνωσού και ήταν πασίγνωστος και σεβαστός στο Πανελλήνιο, ως γιατρός και ως μάντης, προικισμένος με θαυματουργές ικανότητες. Τη φήμη του αυτή την απέκτησε πολύ νωρίς, χάρη σε μιαν απίστευτη περιπέτεια που είχε στα παιδικά του χρόνια. Όταν κάποτε χάσανε ένα πρόβατο, ο πατέρας του τον έστειλε πρωί πρωί στα χωράφια, να ψάξει να το βρει. Ο Επιμενίδης βγήκε από την πόλη και μέσα στο καλοκαιρινό λιοπύρι έψαχνε στους γύρω λόφους να βρει το ζωντανό, ώσπου μεσημέριασε. Στο δρόμο του βρήκε μια σπηλιά και μπήκε μέσα, να δροσιστεί. Καθώς όμως ήταν πολύ κουρασμένος αποκοιμήθηκε αμέσως.

Όταν ξύπνησε και είδε πως η ώρα είχε περάσει, βγήκε και συνέχισε να ψάχνει για το πρόβατο. Του φάνηκαν τότε όλα διαφορετικά κι αυτό το παραξένεψε. Επιπλέον το πρόβατο εξακολουθούσε να είναι άφαντο. Αποφάσισε τότε να γυρίσει σπίτι. Όταν όμως μπήκε στην Κνωσό τον έπιασε τρόμος. Όλα τα βρήκε τελείως διαφορετικά απ’ ό,τι τα είχε αφήσει το πρωί.

Τελείως διαφορετικό του φάνηκε και το πατρικό του σπίτι και όταν μπήκε μέσα συνάντησε ένα γέρο που τον κοιτούσε κατάπληκτος. Τελικά, όταν δόθηκαν οι σχετικές εξηγήσεις, ο Επιμενίδης έμαθε πως αυτός ο γέρος ήταν ο μικρότερος αδελφός του, πως οι γονιοί τους είχαν πεθάνει πριν πολλά χρόνια και πως τον ίδιον τον θεωρούσαν χαμένο, γιατί όταν πριν από πενήντα εφτά χρόνια τον έστειλαν να βρει ένα πρόβατο δεν γύρισε πίσω!

Η απίστευτη ιστορία του μαθεύτηκε αμέσως σε όλη την πόλη και σύντομα διαδόθηκε στο Πανελλήνιο, με αποτέλεσμα να θεωρηθεί ο Επιμενίδης εκλεκτός των θεών και να ξεκινήσει μια λαμπρή σταδιοδρομία στον τομέα αυτόν. Έτσι τον υπέδειξε η Πυθία ως τον καταλληλότερο για να καθαρίσει την Αθήνα από το Κυλώνειον άγος.

Οι Αθηναίοι στείλανε τότε στην Κνωσό τον Νικία του Νικηράτου με ένα πλοίο να τον φέρει στην πόλη τους. Ο Επιμενίδης δέχτηκε και ήρθε στην Αθήνα, τον πρώτο χρόνο της 46ης Ολυμπιάδας. Ξεκίνησε αμέσως τον καθαρμό της πόλης με εξιλαστήριες θυσίες προβάτων και την ανέγερση ναών ή βωμών στους θεούς, κυρίως όμως τον πέτυχε συμφιλιώνοντας τους πολίτες και αποκαθιστώντας την ομόνοια μεταξύ τους. Οι Αθηναίοι τον τίμησαν με αδριάντα και τον κατατάξανε στους ήρωες – ευεργέτες  της πόλης τους.

Στον Επιμενίδη αποδίδεται και μια ρήση, που από μόνη της αποτελεί πρόβλημα λογικής. Εξοργισμένος με τους συμπατριώτες του που όχι μόνο ισχυρίζονταν πως ο Δίας γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κρήτη αλλά πως, παρά το ότι ήταν θεός, πέθανε εκεί και θάφτηκε στο βουνό Ιυκτός (που και σήμερα κρατά το αρχαίο του όνομα – Γιούχτας), είπε το περίφημο

πάντες οι Κρήτες ψεύδονται

Αλλά καθώς και ο ίδιος ήταν Κρητικός, σύμφωνα με τα δικά του λόγια έλεγε ψέματα. Αν όμως έλεγε ψέματα τότε δεν ήταν αλήθεια πως όλοι οι Κρητικοί λένε ψέματα και ούτω καθεξής…

Το παράδοξο του Επιμενίδη είναι σίγουρο πως το έχουμε συζητήσει ξανά. Αυτό που παραλείπει στην αφήγησή του ο πατέρας μου είναι πως ο Επιμενίδης έζησε πολύ -ένας συγγραφέας λέει 157 χρόνια, άλλος 299. Βέβαια, όταν έτσι για πλάκα κοιμάσαι 57 χρόνια, λογικό είναι να ζήσεις πάνω από αιώνα.

Advertisements

203 Σχόλια to “Οι αρχαίοι είχαν την πλάκα τους (Δημ. Σαραντάκος) 7 – Ο πενηνταεφτάχρονος ύπνος του Επιμενίδη”

  1. Γς said

    καλημέρα

    >Βέβαια, όταν έτσι για πλάκα κοιμάσαι 57 χρόνια, λογικό είναι να ζήσεις πάνω από αιώνα.

    Κι εγώ που όλη μέρα κοιμάμαι και το βράδυ πάω για ύπνο, πόσα χρόνια θα ζήσω

  2. Pedro Alvarez said

    Αναφορά στην αντινομία του Επιμενίδη
    http://eisatopon.blogspot.com/2013/08/t.html

  3. cronopiusa said

    Ενα τεράστιο κέλυφος 22 μ. για τους 80 αλυσοδεμένους αντάρτες του Φαλήρου

    ἀσπίδι μὲν Σαΐων τις ἀγάλλεται, ἣν παρὰ θάμνῳ,
    ἔντος ἀμώμητον, κάλλιπον οὐκ ἐθέλων·
    αὐτὸν δ᾽ ἐξεσάωσα. τί μοι μέλει ἀσπὶς ἐκείνη;
    ἐρρέτω· ἐξαῦτις κτήσομαι οὐ κακίω.

  4. Γς said

    Ο δικός μου ο ήρωας γύριζε λέει από ταξίδι στο διάστημα και λόγω της σχετικότητας του χρόνου είχαν περάσει αιώνες στη γή. Ασε που δεν υπήρχαν πια άνθρωποι μετά από πυρηνικό πόλεμο και τέτοια.

    Τα έπαιρνα τα γράμματα στο Δημοτικό τότε. Κι αυτά με έπαιρναν και με σήκωναν

  5. Γς said

    3:

    Και το έψαχνα βρε Κρόνη. Με το πάσο μου. Την ώρα που εσύ το είχες έτοιμο. Μπράβο σου!

  6. Γς said

    3:

    Ωραία πρόταση. Τι γίνεται επ αυτού;

  7. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ για τα πρώτα σχόλια!

    2 Ευχαριστούμε!

    3-6 Κι εγώ αναρωτιέμαι αν και τι έγινε απο πέρυσι

  8. Γς said

    7 b:

    Εμ, για τη γειτονιά σου ενδιαφέρεσαι;

  9. Παλιά ιστορία λοιπόν οι κοιμώμενοι της Εφέσου

  10. Το παράδοξο του (ψεύτη ή μη) Επιμενίδη, διδάσκονταν στην 8η Γυμνασίου σε ένα (σπαστικό για πολλους) μάθημα που το λέγαμε Λογική (Αριστοτέλεια εν πολλοίς). Ένα άλλο δύσκολο μάθημα ήταν η (Χριστιανική) Ηθική, ενώ μάλλον εύκολο ήταν ένα άλλο μάθημα, η Ψυχολογία!

  11. spiral architect 🇰🇵 said

    @3, 6, 7γ: Μια βόλτα στην Εσπλανάδα του ΚΠΙΣΝ θα δείξει το χώρο των αρχαιολογικών εκσκαφών αποκατεστημένο αλλά χωρίς δέντρα. Στην είσοδο του κεντρικού κτιρίου μαζί με το κύπελλο του Σπ. Λούη υπάρχουν προθήκες με επιγραφές και κείμενα για τους συμμάχους του Κύλωνα και τίποτ’ άλλο. Αυτά τα είδα το Γενάρη, οπότε όποιος κατέβει από κει κάτω τώρα, μπορεί να ρωτήσει.

  12. Corto said

    Καλημέρα!

    Το είπε και ο Απόστολος Παύλος, προειδοποιώντας τον Τίτο, τον πρώτο επίσκοπο Κρήτης για τα ήθη των Κρητών:

    «εἶπέ τις ἐξ αὐτῶν ἴδιος αὐτῶν προφήτης· Κρῆτες ἀεὶ ψεῦσται, κακὰ θηρία, γαστέρες ἀργαί. ἡ μαρτυρία αὕτη ἐστὶν ἀληθής. δι’ ἣν αἰτίαν ἔλεγχε αὐτοὺς ἀποτόμως, ἵνα ὑγιαίνωσιν ἐν τῇ πίστει»
    (Προς Τίτον Επιστολή, α’,12-13)

  13. Γς said

    11:

    Και τι ωραία ήταν πρώτα. Με τα αλόγατα και τους αλογομούρηδες του ιπποδρόμου.

    Ούτε Κύλων ούτε ζημιά…

  14. Γς said

    Επιμενίδης

    κι ο Μητσοτάκης:

    Λέω να στείλω στον κ.Τσίπρα δώρο γενεθλίων την γελοιογραφία Αρκά:»Είμαι ψεύτης αλλα ορκίζομαι,δεν είμαι κλέφτης.Με πιστεύετε έτσι δεν είναι;

  15. Πέπε said

    Καλημέρα.

    Τις προηγούμενες ιστορίες, ή κάποιες από τις προηγούμενες, τις είχα κρίνει δυσμενώς. Αυτή μ’ άρεσε πολύ. Απλή, ενδιαφέρουσα, και, τούτη τη φορά, ωραία αφηγημένη. (Ε; αφηγημένη; πάει και δεν πάει…)

    Δεν ξέρω αν είναι απόδοση-παράφραση από κάποιο συγκεκριμένο αρχαίο κείμενο ή πρωτότυπη σύνθεση από διαφορετικές πηγές, κι επομένως δεν ξέρω αν οφείλουμε στον Δ. Σαραντάκο ή σε κάποιον αρχαίο συγγραφέα το εκπληκτικό στοιχείο ότι η συνύπαρξη ιστορίας (τα του Κύλωνος) και παραμυθιού (ο πενηνταεφτάχρονος ύπνος) μένει εντελώς ασχολίαστη, σαν να συμβαίνουν κάθε μέρα αυτά.

    ______________

    @10:

    Ήταν τόσο χάλια το μάθημα της Λογικής; Τα ελάχιστα που ξέρω από Λογική προέρχονται από αναμνήσεις αυτού του μαθήματος από ανθρώπους που το πρόλαβαν. Τα βρίσκω συναρπαστικά και απολύτως απαραίτητα πράγματα, και λυπάμαι που εγώ δεν τα διδάχτηκα ποτέ. Σήμερα, από τις νεότερες γενιές, τα ξέρουν -όσο τα ξέρουν- κυρίως όσοι έτυχε να τα βρουν από δω κι από κει. Θεωρώ ότι η διαφορά ανάμεσα σ’ αυτούς τους ανθρώπους (πόσο μάλλον εκείνους που τα ξέρουν πιο συστηματικά) και σε όσους τα αγνοούν είναι θεμελιώδης. Είναι μεγάλη φτώχεια, και μεγάλο κρίμα, να μην μπορεί λ.χ. κάποιος να διακρίνει αν μία σκέψη είναι ή δεν είναι αντικειμενικά ορθή / αντικειμενικά πιθανή.

  16. Γιάννης Κουβάτσος said

    Η πρώτη καταπάτηση της έννοιας του ασύλου στην ιστορία. Ακολούθησαν πολλές π.χ. παράδοση Ρήγα Φεραίου και Οτσαλάν στους Τούρκους. Το Κυλώνειον άγος στοίχισε μια καραμπινάτη κατάρα στους Αλκμεωνίδες (εναγείς και αλιτήριοι της θεάς). Δεν καταλαβαίνω όμως γιατί ο αείμνηστος Σαραντάκος απαλλάσσει τον Μεγακλή από τις ευθύνες του. Ο Θουκυδίδης αναφέρει ότι αυτός, ο Μεγακλής, και οι συνοδοί του Αλκμεωνίδες εγγυήθηκαν την ασφάλεια των στασιαστών, αλλά, μόλις απομακρύνθηκαν από τον χώρο του ασύλου, τους σκότωσαν.

  17. spiral architect 🇰🇵 said

    Κοφτερό μυαλό πάντως ο Επιμενίδης. Έφαγε στεγνά το κοπέλι, έπεισε τους Κνώσειους ότι κοιμόταν στη σπήλια 57 χρόνια, τον θεοποίησαν και την έβγαζε ζάχαρη με εργολαβίες σε κορόιδα πελάτες εκτός Κρήτης.

  18. Μεταφραστής said

    Καλημέρα Νίκο και παρέα!

    Πολύ ενδιαφέρον το σημερινό.

    Επισημαίνω δύο δακτυλογραφικά λάθη.

    Η ανοσιούργημα αυτό των αρχόντων, που αδίκως το φορτώσανε αργότερα στον «επώνυμο άρχοντα», τον Μεγακλή του Αλκμαίωνος, χαρακτηρίστηκε «Κυλώνειον άγος» και όλοι φοβήθηκαν πως θα προκαλούσε την οργή των θεών και στην πόλη θα γεσπούσαν επιδημίες και θεομηνίες.

  19. Μεταφραστής said

    10

    στην Γυμνασίου

    Πότε υπήρχε 8η τάξη στο Γυμνάσιο;

  20. Παναγιώτης Κ. said

    @10. Με απάλλαξες από τον…κόπο να γράψω παρόμοια πράγματα για την πραγματικά ενδιαφέρουσα σημερινή ανάρτηση. 🙂
    Όπως έχω ξαναγράψει, έχω το βιβλίο του Δ.Σαραντάκου στη βιβλιοθήκη μου και το διάβασα.Με έκανε να δώσω άλλη μια, από τις πολλές, υπόσχεση στον εαυτό μου. Την υπόσχεση να ασχοληθώ κάπως συστηματικά με την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία.
    Όλα αυτά όμως σκοντάφτουν σε μια…ανυπέρβλητη λεπτομέρεια: Χρειάζομαι άλλη μια ζωή για να εκπληρώσω τις αναγνωστικές υποσχέσεις και, ως γνωστόν, αυτό δεν μπορεί να συμβεί. 🙂 😦

  21. Γς said

    19:

    6 Χρόνια στο Δημοτικό, 8 χρόνια στο γυμνάσιο;

  22. Παναγιώτης Κ. said

    @18. Μεταφραστή, με ξεπέρασες σε παρατηρητικότητα! Εγώ εντόπισα μόνο το γεσπούσαν. 🙂

  23. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μέχρι το 1959 το δημοτικό είχε 4 τάξεις και το γυμνάσιο 8. Δεν το πρόλαβα, μου το ‘πανε. 😊

  24. Παναγιώτης Κ. said

    Ο Κύλων λοιπόν διέθετε σωματικά προσόντα εκτός των ηγετικών, όπως εξάλλου συνέβαινε με τους ηγέτες εκείνης της εποχής.
    Στην εποχή μας ένας ηγέτης που, εκτός από τα ηγετικά του προσόντα, έχει και σωματικά είναι στην ίδια κατηγορία με έναν άλλον που διαθέτει μόνο ηγετικά;
    Η γνώμη μου είναι ότι ο πρώτος υποβάλλει και επιβάλλεται περισσότερο έναντι του δευτέρου.
    ( Διευκρίνηση: Για τα ανθρώπινα μιλούμε με πιθανότητες. Όχι με βεβαιότητες. Δεν διατυπώνω λοιπόν κάποιον κανόνα χωρίς εξαιρέσεις).

  25. Πέπε said

    @19, 23:
    Πρέπει να υπήρξε κάποια περίοδος, αν το έχω καταλάβει σωστά, που το Γυμνάσιο είχε μεν 8η αλλά δεν είχε 8 τάξεις, απλώς η αρίθμηση άρχιζε από τη μέση. Αν μέχρι το 1959 το Δημοτικό ήταν 4τάξιο, μήπως το επόμενο στάδιο ήταν να γίνουν οι μέχρι τότε Α’ και Β’ Γυμνασίου Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού, και οι υπόλοιπες 6 τάξεις να κρατήσουν την παλιά τους ονομασία (Γ’ κ.εξ.);

  26. Corto said

    25:
    Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού ήταν το Σχολαρχείο.

  27. Μεταφραστής said

    22

    Πάντα είχα καλή παρατηρητικότητα 🙂

  28. Corto said

    26:
    Συμπληρώνω: και η Α’ γυμνασίου (η σημερινή)

  29. 24: Μια πρόχειρη εξαίρεση που μου έρχεται στο μυαλό είναι ο δήμαρχος Στυλίδας 🙂

  30. Παναγιώτης Κ. said

    Ο Επιμενίδης λοιπόν, κοιμήθηκε επί 57 χρόνια και μετά…ξύπνησε.
    Έρχεται στο νου μου όλη αυτή η φιλολογία περί «κρυονικής» η οποία, οφείλω να πω ότι, με…εξιτάρει ως πείραμα. Δεν ξέρω αν έχει κάποια επιστημονική βάση.

  31. Σχιζολξία (πληκτρολογιακή προφανώς 🙂 ) στην 8η παράγραφο: «Επί πλεον το πρόβατο…».

  32. Παναγιώτης Κ. said

    @29. Καλή…η συνεισφορά στον θέμα που έθιξα, έστω και αν απαντάει σε παραπλήσιο θέμα ! 🙂

  33. Εμένα πάλι μου θυμίζει τον Ριπ βαν Ντάικ, ή όπως τέλος πάντων τον λένε αυτόν, που κι αυτός κοιμήθηκε κάτι δεκαετίες. Πρέπει να υπάρχουν κι άλλοι (;). Λέτε όλες αυτές οι ιστορίες να προέρχονται από την του Επιμενίδη, ή να είναι ανεξάρτητες αναπτύξεις;

  34. Πέπε said

    33.
    Ριπ βαν Ουΐνκλ (ή φαν Βίνκλ).
    20 χρόνάκια μόνο κοιμήθηκε αυτός. Κι εγώ νόμιζα περισσότερα.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Rip_Van_Winkle
    Επίσης, νόμιζα ότι είναι κι αυτός κάποιο είδος παραμυθιού ή λαϊκού θρύλου. Αντιθέτως, είναι επώνυμη ιστορία του Ουάσιγκτον Έρβινγκ, τοποθετημένη σε συγκεκριμένη ιστορική περίοδο.

  35. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ο Πούτιν, Παναγιώτη, δεν χάνει ευκαιρία να επιδεικνύει το μυώδες, για τα χρονάκια του, κορμί του και τις ικανότητές του στις πολεμικές τέχνες.
    Και ο παλιός Καραμανλής ως νέος, ευειδής και ευθυτενής κέρδισε πόντους στην κούρσα για τη διαδοχή του ετοιμοθάνατου Παπάγου. Ο κόσμος είχε βαρεθεί τους φιλάσθενους γερομπαμπαλήδες πολιτικούς της εποχής εκείνης.

  36. cronopiusa said

  37. Πέπε said

    @35 κ.ά.
    Γιατί να πάμε μακριά; Για τον Τσίπρα, περί τις πρώτες εκλογές που βγήκε, δεν είχαν βγει ένα σωρό άρθρα πόσο σέξι είναι, ή πόσο ελκυστικός για τις μεγάλες ηλικίες που τους θυμίζει τον ιδανικό γιο;

    (Μετά μπατάλεψε.)

  38. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα και για τις διορθώσεις (περάστηκαν)

  39. Alexis said

    Ωραίο το σημερινό!
    Με αφορμή το σημερινό ανάγνωσμα θέλω να πω το εξής:
    Η ιστορία της αρχαίας Ελλάδας είναι γεμάτη από τέτοιου είδους περιστατικά στυγνής εξόντωσης των αντιπάλων και μάλιστα με καταπάτηση κάθε είδους νόμου, κανόνα, ηθικής, δεοντολογίας κλπ., ακόμα και των υποτιθέμενων απαράβατων «θεϊκών» νόμων.
    Προσέξτε, εδώ δεν μιλάμε για κάποιον αλλόθρησκο που θα μπει μέσα στο δικό σου ναό για να σκοτώσει, αλλά για ανθρώπους με κοινή θρησκεία και κοινή κουλτούρα, που σφαγιάζει ο ένας τον άλλον καταπατώντας τις δικές τους ηθικές αξίες και τους δικούς τους ιερούς χώρους.
    Σε σημείο που να πιστεύει κανείς (και με το δίκιο του) ότι όλη αυτή η φιλολογία περί των αρχαίων μας προγόνων και του πολιτισμού τους είναι ένα κακοφτιαγμένο παραμύθι που ελάχιστη σχέση έχει με την πραγματικότητα.
    Και πόσο πολύ θυμίζει όλη αυτή η διαδικασία του «καθαρμού» τις αντίστοιχες γελοιότητες των χριστιανών ηγεμόνων της Βυζαντινής περιόδου, που αφού επιτελούσαν το «θεάρεστο» έργο τους μακελεύοντας ανελέητα, έριχναν μετά και μια μετάνοια και μια εξομολόγηση, και καθάριζαν. Θυμηθείτε τον Θεοδόσιο, τον σφαγιασμό των Θεσσαλονικέων και την μετέπειτα «εξομολόγηση» και «μεταμέλειά» του ενώπιον του επισκόπου των Μεδιολάνων.

  40. ΚΩΣΤΑΣ said

    Το μάθημα της Λογικής ήταν ωραίο, εγώ το διδάχτηκα. Αν θυμάμαι καλά, λογικά συμπεράσματα: Έξω βρέχει, άρα ο ουρανός έχει σύννεφα, ο ουρανός έχει σύννεφα, δεν είναι σίγουρο ότι βρέχει.
    Ωραία ήταν και τα σοφίσματα: Αν το ευαγγέλιο συμφωνεί με το κοράνι, είναι περιττό, αν δεν συμφωνεί είναι επικίνδυνο, άρα το ευαγγέλιο σε κάθε περίπτωση πρέπει να καεί, έτσι έλεγε ένας χαλίφης!

  41. (40) Όχι (μόνο) το Ευαγγέλιο, παρά και όλα τα κοσμικά βιβλία. Έτσι τουλάχιστον λέγεται ότι δικαιολόγησε ο Χαλίφης Ομάρ την πυρποληση της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας.

  42. cronopiusa said

    Η Χρυσή Αυλή υποδέχεται το C-STAR: “Καλώς τα τα φασιστάκια τα ζουμπουρλούδικα!”

    Σοκ στη Ρόδο: Δύο14χρονα ξυλοκόπησαν μετανάστες μικροπωλητές

  43. (19 κλπ.) Το Σχολαρχείο ήταν παλιότερος θεσμός, που ηλικιακά ακολουθούσε το τετραταξιο Δημοτικό. Με τη μεταρρύθμιση του Γ.. Παπανδρέου το 1929 το Δημοτικό έγινε εξατάξιο και υποχρεωτικό και ακολουθούνταν από εξατάξιο Γυμνάσιο. Ο Μεταξάς μείωσε τη διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης σε 4 χρόνια και έκανε οκταταξιο το Γυμνάσιο. Μετά τον Πόλεμο (δεν ξέρω ακριβώς πότε, αλλά σαφώς πριν από το 1959) επανήλθε το 6+6, αλλά για κάποια χρόνια οι τάξεις του Γυμνασίου αριθμούνται από Γ’ έως Η’. Με τη δεύτερη μεταρρύθμιση του Γ. Παπανδρέου το 1964 εισήχθη η διαίρεση σε 6+3+3, που ισχύει και σήμερα.

  44. Γς said

    Κι ένα χάσμα 2 αιώνων περίπου:

    Και βρέθηκα πριν τέσσερα χρόνια στις Αχαρνές, στο Μενίδι στην εκκλησία του Αγίου Βλάσση. Θα γινόταν και το 40ήμερο μνημόσυνο του φίλου μου του Κοσμά, που μαζί στο ίδιο δωμάτιο δίναμε τη μάχη με την επάρατο πριν μερικά χρόνια.

    Κι άρχισε ο παππάς να αναλύει το ιστορικό της Υπαπαντής.
    Ηταν λέει ο Συμεών που τον είχε φωνάξει ο Πτολεμαίος στο Φάρο της Αλεξάνδρειας μαζί με άλλους 71 (72 ήταν οι «εβδομήκοντα»), που ήξεραν καλά ελληνικά και εβραϊκά για να μεταφράσουν την Παλαιά Διαθήκη.
    Σ αυτόν έπεσε το βιβλίο του Ησαΐα που έλεγε ότι κάποια παρθένος θα γεννήσει το Μεσσία.

    -Παρθένος και θα γεννήσει; Μα είναι δυνατόν. Δεν μπορούσε να το πιστέψει. Και βγάζει ένα μαχαιράκι να ξύσει τη λέξη από τον πάπυρο.

    -Οχι Συμεών, του λέει ένας άγγελος που παρουσιάστηκε μπροστά του.

    –Μην μιλάς Ευάγγελε, Να πας καλύτερα έξω!

    Δεν είχα οπτική επαφή, αλλά προφανώς ο πάτερ απευθυνόταν σε κάποιον γνωστό του Βαγγέλη στο εκκλησίασμα, που το είχε ρίξει στη κουβεντούλα.

    Λοιπόν όταν η Παναγία 40ντησε και πήγε στο Ναό του Σολομώντος αυτός ο Συμεών ήταν εκεί και πήρε το βρέφος στην αγκαλιά του.

    Μα η μετάφραση των Ο’ (εβδομήκοντα) έγινε κάνα δυό αιώνες παλαιότερα σκέφτηκα, αλλά ο παππούλης συμπλήρωσε ότι ο Συμεών έζησε 280 χρόνια!

    Υποψιάζομαι ότι η προσθήκη των 280 χρόνων έγινε μεταγενέστερα για να μπαλωθεί το ιστορικό λάθος με τον Συμεών.

  45. FvR_ said

    με το πρόβατο τελικά τι έγινε βρέθηκε;

  46. sarant said

    43 Με τη δεύτερη μεταρρύθμιση του Γ. Παπανδρέου το 1964 εισήχθη η διαίρεση σε 6+3+3, που ισχύει και σήμερα.

    Είναι βέβαιο αυτό; Μήπως ακυρώθηκε; Διότι εγώ έβγαλα εξατάξιο γυμνάσιο. Το μόνο που γινόταν μετά την 3η Γυμνασίου ήταν ότι διάλεγες Πρακτικό ή Κλασικό.

  47. spiral architect 🇰🇵 said

    @40, 41: Γι’ αυτό κάποιοι διαχρονικά –μεταξύ των οποίων και ο Επιμενίδης– έγιναν πλούσιοι με τη θρησκοληψία του πόπολου.
    Πιστεύω ότι, ο σοφός Επιμενίδης ήταν ένας άθεος της εποχής, αλλά ταυτόχρονα και πολύ ξύπνιος για να εκμεταλλευτεί τη θρησκοληψία των συμπατριωτών του.

    Τίποτε δεν είναι πιο απατηλό από ένα προφανές στοιχείο. 😉
    Σέρλοκ Χολμς

  48. ΚΩΣΤΑΣ said

    43 Άγγελος
    46 Sarant

    Σωστά τα λέει στην αρχή ο Άγγελος. Εκεί, με τη δικτατορία, έχω κι εγώ αμφιβολίες. Νομίζω ότι ξαναέγινε εξατάξιο το Γυμνάσιο και με την μεταπολίτευση και την υποχρεωτική 9/ετή εκπαίδευση έγινε ο χωρισμός πάλι σε Γυμνάσιο και Λύκειο, δεν παίρνω όμως και όρκο!

  49. Corto said

    43:
    Για το σχολείο επί Μεταξά

    «Στη μέση εκπαίδευση επικρατούσε πραγματική σύγχυση. Υπήρχαν πολλοί και διαφορετικοί τύποι σχολείων, που ιδρύθηκαν την περίοδο 1936-1939 από το καθεστώς της 4ης Αυγούστου, όπως το «Αστικόν σχολείον» (5 έτη), το «Προγυμνάσιον» (5 έτη), το «Κλασσικόν Γυμνάσιον» (8 έτη), το «Πρακτικόν Λύκειον» (8 έτη) κ.λπ. Το 1939, πεντατάξια Αστικά σχολεία μετατράπηκαν σε τριτάξια, στα οποία φοιτούσαν απόφοιτοι δημοτικού κατόπιν εισαγωγικών εξετάσεων. Από το 1939, το οκτατάξιο «Κλασσικόν Γυμνάσιον», το «Πρακτικόν Λύκειον» και το
    πεντατάξιο «Προγυμνάσιον» καταργήθηκαν και ιδρύθηκαν δύο κύκλοι μέσης γενικής εκπαίδευσης: ο κατώτερος κύκλος 6 ετών, το «Γυμνάσιον» και ο ανώτερος κύκλος 2 ετών, το «Λύκειον». Το Λύκειο περιελάμβανε δύο τμήματα: το Θεωρητικό τμήμα και το Πρακτικό.»

    http://83.212.168.214/jspui/bitstream/123456789/814/1/EA679.PDF

    (σελ.18)

  50. ΚΩΣΤΑΣ said

    45 FvR_

    Το πρόβατο έγινε απολωλός και βρέθηκε αργότερα στον Προβατά Σερρών, έτσι με πληροφόρησε ποιμήν τις! 🙂

  51. Γιάννης Κουβάτσος said

    Έχεις δίκιο, Άγγελε. Το 1955, όχι το 1959, καταργήθηκε το οκτατάξιο γυμνάσιο. Έπεσα θύμα παραπληροφόρησης. Ρωτάμε από συνήθεια τους παλαιότερους, ενώ έχουμε στο κινητό μας την απάντηση.
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://istorika-gegonota.blogspot.com/2011/12/24-1955.html%3Fm%3D1&ved=0ahUKEwiApbbaurjVAhWMbxQKHcwjDdgQFggpMAI&usg=AFQjCNHLcli-t8OZ6zKXIqbm7wi54NaZUQ

  52. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Γειά σας κι ἀπὸ μένα.
    Σχετικὰ μὲ τὸ ἑξατάξιο Γυμνάσιο καὶ τὸ χωρισμὸ σὲ (τριτάξιο) Γυμνάσιο-Λύκειο νὰ σᾶς τὰ πῶ, ἐπειδὴ εἶχα τὴν τύχη/ἀτυχία (ὅπως καὶ ὅλοι οἱ γεννηθέντες τὸ 1952) νὰ τὰ ὑποστῶ.
    Τὸ 1964, μὲ τὴ μεταρρύθμιση τοῦ Παπανούτσου, καθιερώθηκε ἡ ὑποχρεωτικὴ 9ετὴς ἐκπαίδευση, καταργήθηκαν οἱ εἰσαγωγικὲς ἐξετάσεις στὸ Γυμνάσιο καὶ ἔγινε ὁ χωρισμὸς σὲ Γυμνάσιο-Λύκειο. Οἰ εἰσαγωγικὲς μεταφέρθηκαν ἀπὸ τὸ Γυμνάσιο στὸ Λύκειο.
    Ὁ χωρισμὸς σὲ Γυμνάσιο-Λύκειο, μὲ ξεχωριστὴ διοικητικὴ δομὴ (Γυμνασιάρχη-Λυκειάρχη) κράτησε τρία χρόνια (μέχρι τὴ Χούντα). Τὸν Ἰούνιο τοῦ 1967, τελειώνοντας τὴν Τρίτη Γυμνασίου (οἰ τοῦ ᾿52) δώσαμε εἰσαγωγικὲς ἐξετάσεις γιὰ τὸ Λύκειο. Τὸ Σεπτέμβρη τοῦ ᾿67 ἡ Χούντα ἐπενέφερε τὸ ἑξατάξιο Γυμνάσιο καὶ οἱ ἐξετάσεις αὐτὲς δὲν ἐλήφθησαν ὑπ᾿ ὄψιν.
    Γιὰ τὴν ἐπεναφορὰ τοῦ (τριταξίου) Γυμνασίου-Λυκείου ἂς μᾶς ποῦν οἱ νεώτεροι.

  53. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Μοὶ προξενεῖ ἀλγεινὴν ἐντύπωσιν ὅτι, μετὰ παρέλευσιν πέντε καὶ πλέον ὡρῶν ἀπὸ τῆς ἀναρτήσεως τοῦ παρόντος ἄρθρου, ὁ φίλτατός μου Ἐπιμενίδης δὲν ἀνήρτησεν σχόλιόν τι, οὔτε κἂν περὶ τοῦ συνωνύμου καὶ συμπατριώτου αὐτοῦ.
    Ἐλπίζω νὰ μὴν καθεύδει διότι δὲν δύναμαι νὰ ἀναμένω σχόλιόν του ἐπὶ πεντήκοντα ἑπτὰ ἔτη. 🙂

  54. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και οι γεννηθέντες το ’62, Δημήτρη, υποστήκαμε πλήθος εξετάσεις και μεταρρυθμίσεις: γραπτές εξετάσεις στο τέλος της Ε’ και Στ’ δημοτικού, άλλες εξετάσεις για την εισαγωγή στο γυμνάσιο, εξετάσεις Φεβρουαρίου – Ιουνίου στις τρεις πρώτες τάξεις του γυμνασίου και τσουπ! 1976 η μεταρρύθμιση του Ράλλη: δημιουργία τριτάξιου γενικού λυκείου (κλασικού-πρακτικού) και τεχνικού λυκείου. Τριπλές εξετάσεις το καλοκαίρι του ’77: για αποφοίτηση από το γυμνάσιο και για εισαγωγή στο γενικό ή στο τεχνικό λύκειο. Οι πανελλαδικές διπλές κι αυτές: 4 μαθήματα στη δευτέρα λυκείου και 4 στην τρίτη λυκείου. Στη δευτέρα λυκείου (καλοκαίρι ’79) είχαμε και την ακύρωση της εξέτασης στην έκθεση και την επανάληψή της, λόγω της διαρροής του θέματος από τον Ράμμο. Αν απλώναμε τις κόλλες αναφοράς των πρόχειρων και επίσημων διαγωνισμάτων μας, θα φτάναμε Θεσσαλονίκη. 😊

  55. ΚΩΣΤΑΣ said

    53 Δημήτρης Μαρτίνος

    Είναι πρόδηλον ότι συν… ομιλεί μετά της γραίας του. Μετά πάροδον αρκετών ωρών, ότε επιτέλους δυνηθεί να ολοκληρώσει, είναι βέβαιον ότι θα αναρτήσει εμβριθές και μακροσκελέστατον σχόλιον. 🙂

  56. ΚΩΣΤΑΣ said

    53 Δημήτρη, μήπως παρανόησα και εννοείς άλλον σχολιαστή; Νόμισα ότι αναφέρεσαι στον αιμύλο και σπουδαιόμυθο γέροντα, συγνώμη αν έκανα λάθος.

  57. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    @53 Σα να τον πήρε το μάτι μου να τρέχει σαν παλαβός, κάτι σφουγγαρίστρες και κουβάδες έσερνε, κάτι σα χυλός ήτανε μέσα, κάτι για χυλώνειο άγος έλεγε, για κάτι αλεύρια και χυμένες τηγανίτες μουρμούραγε, και μπινελίκι φίλε, πολύ μπινελίκι κατέβαζε, άκρη δεν έβγαλα…

  58. Pedis said

    # 41 (& 40) – δεν γίνεται ειδική αναφορά στο ευαγγέλιο. Αλλωστε, οι χριστιανοί δεν θα ήθελαν να συγκαταλέγεται το βιβλίο τους μαζί με τα άλλα των άθεων.

    Τον καιρό που ο Ομάρ στέλνει τη γνωστή διαταγή στον εμίρη Αμρ, κατακτητή της Αλεξάνδρειας, μετά από αίτημα του τελευταίου κατόπιν των συζητήσεων που είχε σχετικά με την αξία της βιβλιοθήκης με τον Ιωάννη τον Φιλόπονο, η βιβλιοθήκη είναι ήδη κλειστή από καιρό και μισοκατεστραμμένη εξαιτίας της θέλησης των πιστών του ευαγγελίου.

  59. Ριβαλντίνιο said

    @ 16 Γιάννης Κουβάτσος

    Και οι Σπαρτιάτες είχαν σφάξει μερικούς που είχαν βρεί άσυλο στο ναό του Ποσειδώνα ( σημερινός Ναός των Αγίων Ασωμάτων ) στο Ταίναρο. Και όταν έλεγαν στους Αθηναίους για το Κυλώνειο άγος, οι τελευταίοι τους απαντούσαν με την σφαγή στο Ταίναρο.
    Κάτι παρόμοιο με τον Οτσαλάν περιγράφει και ο Ηρόδοτος. Ένας που δεν θυμάμαι το όνομά του βρήκε άσυλο στην Ιωνία και τελικά στην Χίο, αλλά τον παρέδωσαν στους Πέρσες.

    @ 17 spiral architect

    Εδώ η ζητιανιά στα Γεωμετρικά Χρόνια ήταν ένα κερδοφόρο επάγγελμα. Πήγαινε ο ζητιάνος στα τσιμπούσια και τον κερνούσαν και αυτός για αντάλλαγμα έπαιρνε πάνω του τα κακά, τα εξαφάνιζε. Φοβόντουσαν μην είναι και κάποιος μεταμφιεσμένος θεός και του έδιναν δώρα. Υπήρχε όμως ανταγωνισμός και οι ζητιάνοι πλακώνονταν μεταξύ τους για μια θέση.

    @ 39 Alexis

    Θυμηθείτε τον Θεοδόσιο, τον σφαγιασμό των Θεσσαλονικέων και την μετέπειτα «εξομολόγηση» και «μεταμέλειά» του ενώπιον του επισκόπου των Μεδιολάνων.

    Αυτός έχε μετανιώσει από πρίν. Αλλά η διαταγή ανάκλησης άργησε να φτάσει πρίν γίνει το μακελειό. Γι’αυτό θέσπισε να μην εκτελείται καμία θανατική ποινή πρίν περάσει μία εβδομάδα από την έκδοση της απόφασης.

    ——————————————————————————

    Υπάρχουν και άλλα παράδοξα :

    – Αν ο θεός μπορεί να φτιάξει μια πέτρα τόσο μεγάλη που να μην μπορεί να την σηκώσει.

    – Το εβδομαδιαίο απροειδοποίητο διαγώνισμα που τελικά όλες οι μέρες είναι προειδοποιημένες.

    – Ο Αχιλλέας με την χελώνα που ο Αχιλλέας θα είναι πάντα πίσω από την χελώνα.

    – Ο μοναδικός κουρέας του χωριού που δεν ξέρουμε σε ποιο σύνολο ανήκει, σ’αυτούς που κουρεύονται μόνοι τους ή σ’αυτούς που κουρεύει ο κουρέας.

    κ.α.

    —————————————————————–

    Σε κάτι καλλιστεία ο βασιλιάς των Κρητών Ιδομενέας έβγαλε πιο όμορφη την Θέτιδα. Η Μήδεια τα πήρε στην κράνα και καταράστηκε τους Κρητικούς να λένε πάντα ψέματα, ενώ ήταν και η πρώτη που είπε «Οι Κρητικοί ψεύδονται πάντα».

  60. Ριβαλντίνιο said

    @ 58 Pedis

    Το Σεράπειο πρέπει να κατέστρεψαν οι χριστιανοί και αν το κατέστρεψαν κι αυτό. Το πρώτο μεγάλο πλήγμα στην Βασιλική Βιβλιοθήκη το έδωσαν οι Ρωμαίοι ( από πολεμικές βλακείες ) και ίσως τελικά οι Άραβες. Στην πραγματικότητα η Μεγάλη Βιβλιοθήκη «εξαφανίστηκε» όπως ακριβώς «εξαφανίστηκε» και ο τάφος του μεγάλου Αλεξάνδρου στην Αλεξάνδρεια.

  61. Ριβαλντίνιο said

    Ρε συ Gpoint πάτε καλά εσείς εκεί οι ποδοσφαιρόφιλοι της συμπρωτεύουσας ; 🙂

    Τερματοφύλακας του Ηρακλή εκτελεί επιθετικό του Άρη (Νάουσα 1949)

    Ένα συγκλονιστικό αλλά και όχι ξεκάθαρο περιστατικό αναφέρεται από δύο αντίθετες πηγές, το οποίο διαδραματίστηκε κατά τη διάρκεια του εμφυλίου στη μάχη της Νάουσας όταν τον Ιανουάριο του 1949 αντάρτες καταλαμβάνουν το νοσοκομείο της πόλης που αποτελούσε ισχυρό φρούριο των κυβερνητικών δυνάμεων.

    Ο Δημήτρης Θεοχαρίδης (δύο φορές βουλευτής Θεσσαλονίκης και υφυπουργός Εφοδιασμού στην κυβέρνηση Κ.Τσαλδάρη το 1947, αλλά και για πολλούς μέλος της συμμορίας του Δάγκουλα) περιγράφει στο βιβλίο του «Το κατηγορώ των νεκρών της Ναούσσης κατά του κομμουνισμού» [1983] για τον τρόπο που ο αντάρτης (κι όχι ελασίτης όπως κακώς αναφέρει συνεχώς τον κάθε αντάρτη του ΔΣΕ) Γεωργιάδης, αθλητής του Ηρακλή Θεσσαλονίκης σκοτώνει τον συμπολίτη του, αντίπαλο στο ποδόσφαιρο και στον πόλεμο Γρηγόρη Κολωνιάρη, ο οποίος διετελούσε επιθετικός στον Άρη :

    [Όταν οι αντάρτες κατέλαβαν το νοσοκομείο, προχωρώντας στον άλλο όροφο ήταν βαρειά τραυματισμένος ο παλαιός ποδοσφαιριστής του Άρεως Θεσσαλονίκης, Γρηγόρης Κολωνιάρης , που σαν έφεδρος ανθυπολοχαγός υπηρετούσε στο φυλάκιο του Γυμναστηρίου επικεφαλής του λόχου που είχε την ευθύνη φρουρήσεώς του. Γιά κακή του τύχη οι επιδρομείς είχαν επί κεφαλής τους έναν αξιωματικό του Δημοκρατικού Στρατού (Γεωργιάδης) που κι αυτός κατά σύμπτωσιν υπήρξε ποδοσφαιριστής Θεσσαλονίκης. Στο αντίκρυσμα του Κολωνιάρη, αντί να δείξει δείγματα συμπαθείας για τον παλαιό συναθλητή του, άρχισε ένα ακατάσχετο υβρεολόγιο έναντί­ον του.
    – «Θα ψοφήσεις, κάθαρμα» είπε στον παλαιό του φίλο.
    Ο Κολωνιάρης ατάραχος και ψύχραιμος όπως ήταν σε όλη του τη ζωή, δέν εξεδήλωσε καμμία αντίδραση για την απαράδεκτη και αντιαθλητική αυτή στάση του Γεωργιάδη. Αντίθετα με χαμόγελο που θα έπρεπε να καλμάρει τις άγριες διαθέσεις του αιμοχαρούς ελασίτη έσπευσε να του πει ότι εάν επρόκειτο να εκτελεσθει απ’ αυτόν δε θα τον πείραζε.
    – «Τουλάχιστον, θα πάω από σφαίρα ενός παλαιού φίλου και συναθλητή μου» πρόσθεσε.
    Ο ελασίτης αξιωματικός χωρίς να δώσει συνέχεια στη συζήτηση, ανέσυρε το περίστροφό του και πυροβόλησε αρκετές φορές εναντίον του τραυματία. Ψελλίζοντας σχεδόν ο Κολωνιάρης κατώρθωοε να πει λίγες λέξεις. Όπως μου αφηγήθηκαν οι δύο νοσοκόμοι που υπηρετούσαν τότε στο νοσοκομείο το μόνο που ξεχώρισαν ήταν «… για την Ελλάδα». Τότε ο ελασίτης τον έπιασε από τα κατάξανθα μαλλιά του και τον πυροβόλησε στόν κρόταφο, δίνοντας τέρμα σε μια ζωή, ενός σεμνού και ωραίου Θεσσαλονικέως αθλητού, που εκτός του Άρεως είχε τιμήσει και δύο φορές τα χρώματα της Εθνικής Ελλάδοc.]

    Για το ίδιο γεγονός ο συγγραφέας Βασίλης Βασιλικός σε συνέντευξή του στην Athens Voice (Νοέμβριος 2016 τεύχος 589) θυμάται…αντίστροφα:
    «Δεν μπορώ να ξεχάσω –κάτι που το ’χω γράψει, αλλά όχι τόσο έντονα όσο το θυμάμαι– στον εμφύλιο που έναν τραυματία, τερματοφύλακα του Ηρακλή στο νοσοκομείο της Νάουσας, μπαίνουν αντάρτες, κι ο ένας απ’ αυτούς που είναι ο επιθετικός του Άρη, τον καθαρίζει απάνω στο κρεβάτι λόγω διαφορών, επειδή του είχε βάλει γκολ».
    Λίγο δύσκολο ο τερματοφύλακας να σκόραρε στον επιθετικό…

    https://istories4050.wordpress.com/2017/03/02/%cf%84%ce%b5%cf%81%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf%cf%86%cf%8d%ce%bb%ce%b1%ce%ba%ce%b1%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b7%cf%81%ce%b1%ce%ba%ce%bb%ce%ae-%ce%b5%ce%ba%cf%84%ce%b5%ce%bb%ce%b5%ce%af-%ce%b5%cf%80/

  62. Pedis said

    # 60 – δεν χαλάω χατήρι.

  63. Pedis said

    Του Αριστοτέλη τα έργα διασώθηκαν χάρη στον εμίρη Αμρ.

  64. Όπως έχω εξηγήσει και με άλλη αφορμή,
    το περιστατικό του Επιμενίδη με το
    πρόβατο
    είναι προφανώς
    μπενπροβάτο.

    Εκτός κι αν το βρήκε, τελικά,
    μετά απο 57 χρόνια,
    (καθώς αναρωτιέται και το σχ. 45)
    οπότε είναι
    μπεεεεεντροβάτο.

  65. … Ο Επιμενίδης … έψαχνε
    … το πρόβατο εξακολουθούσε να είναι άφαντο. …

    Ε, ναι, γι’ αυτή τη δουλειά χρειαζόταν
    Εποιμενίδης.

  66. 46 (και 43, 48) Είσαι σίγουρος πως τελειώσεις ποτέ το Γυμνάσιο; Μήπως απ’ την Ε’ Γυμνασίου βρέθηκες στην Γ’ Λυκείου; Με τη μεταρρύθμιση το Ράλλη το καλοκαίρι του 76; (πάντα καλοκαίρι γίνονται οι μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία). Τότε το 6τάξιο Γυμνάσιο ξαναέσπασε σε 3τάξιο Γυμνάσιο και (3τάξιο) Λύκειο.

  67. Γς said

    59:

    >Και όταν έλεγαν στους Αθηναίους για το Κυλώνειο άγος, οι τελευταίοι τους απαντούσαν με την σφαγή στο Ταίναρο.

    Κάτι σαν του ινδιάνους, να πούμε

  68. FvR said

    Αυτό με τον Αχιλλέα και τη χελώνα έχει λυθεί, ένα ολοκληρωματάκι είναι.

  69. sarant said

    66 Καθόλου δεν θυμάμαι να έκανα τρίτη λυκείου. Λογικό δεν θα ήταν να αφεθούν οι τρεις τάξεις του παλιού εξαταξίου να αποφοιτήσουν; Θα πρέπει να ρωτήσω παλιούς συμμαθητές.

  70. Γιάννης Κουβάτσος said

    Είχε γίνει εδώ μια σχετική συζήτηση πριν από μερικούς μήνες. Με κλήρωση πλέον οι σημαιοφόροι και οι παραστάτες στο δημοτικό. Μπράβο, υπουργέ, δώσε πόνο στους υποκριτές της «αριστείας».
    http://www.efsyn.gr/arthro/me-klirosi-oi-simaioforoi-sta-dimotika

  71. Mπούφος said

    «Γάτος» ο Επιμενίδης. Και στα τάρταρα η «Αριστεία». Ου! Μια ζωή οι πεθερές , να μας κάνουν να νιώθουμε χάλια που είμαστε μανικιουρίστες! Ού!

    Και θυμήστε τι θα πει, καλέ, το μπεν προβάτο;

  72. 71,
    ben trovato

  73. Γς said

    71:

    >Και θυμήστε τι θα πει, καλέ, το μπεν προβάτο;

    Το πρόβατο που δεν είναι τροβάτο.

    Το απολωλό πρόβατο, που χάθηκε και δεν βρίσκεται πια

  74. Μαρία said

    70
    http://www.minedu.gov.gr/news/29529-02-08-17-dilosi-tou-ypourgoy-paideias-erevnas-kai-thriskevmaton-gia-to-neo-pd-kai-tin-epilogi-simaioforou

    http://www.minedu.gov.gr/news/29527-02-08-17-apantisi-tou-ypourgeiou-paideias-erevnas-kai-thriskevmaton-stin-tomearxi-paideias-tis-n-d

  75. leonicos said

    @51 Κουβάτσος
    Εγώ τελείωσα το 1962. Τον Σεπτέμβρη του 1961 μπήκα;στην 7η Γυμνασίου και τον Σεπτέμβρη του 1962 στην 6η.
    Τότε έγινε η αλλαγή.

    Αυτό θα επι ;ΠΡΟΟΔΟΣ

    Για να ξέρετε με ποιον έχετε να κάνετε.

    Έχω μπλέξει με τον Λυκόφρονα, την Αλεξάνδρα….

  76. Mπούφος said

    72 Μιχάλης Νικολάου

    καλέ μη με μπλέκετε με γαλλικά και να με συνχωρείτε κιόλας. Και τι θα πει αυτό το ben trovato?

  77. ΓιώργοςΜ said

    68 Το παράδοξο του Ζήνωνα ήταν το πρόβλημα που τεθηκε, και λύθηκε με την μαθηματική Ανάλυση. Πήρε στην ανθρώπινη σκέψη καμμία εικοσαριά αιώνες για ν’ ανακαλύψει τον απειροστικό λογισμό και τα «ολοκληρωματάκια».
    Και πάλι, με τον Αχιλλέα και τη χελώνα να είναι ιδεατά μαθηματικά σημεία (χωρίς διαστάσεις), το χρονο και το χώρο να είναι επ’ άπειρο διαιρετοί, το παράδοξο ισχύει.
    Ο Μπόρχες το έχει πραγματευτεί στις «Μεταμορφώσεις της χελώνας», βιβλίο που μας είχε προτείνει ένας καθηγητής Μαθηματικών για ανάγνωσμα διακοπών, ώστε ν’ ασχολούμαστε με τα Μαθηματικά χωρίς να το καταλαβαίνουμε.

  78. Mπούφος said

    73 Γουσούλι, τι τσαμπουνάς;
    ΌΛΑ τα πρόβατα τα βρίσκει η Ασφάλεια, ΆΜΑ θέλει, χαζό είσαι; 🙂

  79. ΓιώργοςΜ said

    17 Μόνο εγώ δεν κατάλαβα;

  80. Mπούφος said

    77 Γιώργο Μ.
    Κατάλαβα φίλε, ότι είσαι και το πρώτο σαίνι στην αριθμητική. Αν δε σε κουράζω, θες να μου εξηγήσεις με δύο λόγια, τι είναι το «τέλειο ολοκλήρωμα»; κάποιος φίλος το ξεφούρνισε μια μέρα σε παρέα και γω ντρεπόμανε να του πω ότι δεν κατάλαβα μία. Ντρεπόμανε, να ζητήσω εξήγηση, μη με περάσει και για μπούφο! Μετά το γούγλαρα, αλλά …χάθηκα στη ..μετάφραση.Πολλή λεπτομέρεια. Με βραχυκύκλωσαν οι μιλι πληροφορίες. Το ίδιο έπαθα και με το «χρυσό αριθμό φιιι»…(αν θυμούμαι σωστά, ευχαριστώ.)

  81. Πάνος με πεζά said

    Άσχετο, αλλά μια που γηράσκω αεί ραμονιζόμενος…
    Στο τραγούδι του Μούτση «Μην το ψάχνεις, δεν πειράζει» :

    Άκουγα έως σήμερα : Τί ζητάει η κόρη μου; θα είστε τρελός, το καημένο, επιστήμων τελειώνει…

    Το σωστό : Βίζιτα η κόρη μου; Θα είστε τρελός κλπ.κλπ.

  82. Mπούφος said

    81 Πάνος με πεζά
    «αεί ραμονιζόμενος»; :-0

  83. Πέπε said

    @76:
    Γνωρίζοντας στοιχειωδέστατα ιταλικά, ίσα ίσα να καταλάβω αυτή τη φράση (μπεν τροβάτο), συνειδητοποιώ για πρώτη φορά ότι δεν ξέρω πώς ακριβώς λέγεται στα ελληνικά. Κάτι σαν «ευφάνταστο», «έξυπνο», «εύστοχο», «εμπνευσμένο». Μια επινοημένη ιστορία που θα μπορούσε να είναι και αληθινή, αλλά δεν είναι.

    Από τη στερεότυπη έκφραση «se non e vero, e ben trovato»: Αν δεν είναι αλήθεια, είναι […καλώς ευρημένο???] > πετυχημένο. Αν δεν είναι αλήθεια, αυτός που το σκέφτηκε είχε έμπνευση.

    Εν πάση περιπτώσει, μπεντροβάτο εννοούμε «όχι πραγματική ιστορία».

  84. Πέπε said

    @81:
    Α στο διάλο!!

    Το «βίζιτα η κόρη μου» το άκουγα πάντα σωστά, αλλά βλέποντας το σχόλιό σου, Πάνο, είπα να γκουγκλάρω να θυμηθώ τι λένε οι υπόλοιποι στίχοι, εκτός από μερικούς σκόρπιους που θυμάμαι απέξω. Και τι να δω: «Έτσι τελείως ξαφνικά και έτερον ουδέν», εκεί που πάντα άκουγα «έτσι τελείως ξαφνικά [κι] ελευθερώνονται»! Να λοιπόν γιατί δεν έβγαζα νόημα…

    (Και είναι και ρεφρέν το ρημάδι, δεν το λέει μία φορά, το λέει τρεις-τέσσερις για όποιον δεν άκουσε!)

  85. FvR said

    Τον Μπόρχες ποτέ δεν τον χώνεψα μου φαίνεται ότι το παρακάνει με τις μαγγανείες, σε αντίθεση π.χ. με τον Μαρκες που στο θέμα αυτό είναι τόσο-όσο (γούστα είν’αυτά). Το ότι κάθε στιγμή υπάρχουν άπειρα σημεία ανάμεσα στον Α. και τη χελώνα δε λέει τίποτα για το αν θα φτάσει ο Α. τη χελώνα. Λέει μόνο ότι κάθε στιγμή υπάρχουν άπειρα σημεία ανάμεσα στον Α. και τη χελώνα. Αυτό που έχω καταλάβει ότι δείχνει αυτό το παράδοξο και άλλα σαν αυτό είναι περισσότερο τα όρια της γλώσσας παρά οτιδήποτε άλλο. Το αν ο Α. θα την φτάσει την τορτούγα είναι ένα θέμα, το αν μπορούμε να το περιγράψουμε είναι κάτι άλλο -που αυτό δίνει χώρο για κάθε είδους σοφιστείες και φανφάρες..σαν τις μαγγανείες του Μπόρχες ένα πράμα

  86. cronopiusa said

  87. (δηλαδή αυτό: https://twitter.com/georgekakousis/status/892802468651905026

  88. 69 Δεν το κατάλαβες γιατί εσύ ήσουνα σε σχολή 🙂
    Πάντως εγώ το 77 τέλειωσα Λύκειο! Κι όχι δεν υπήρχε λόγος για μεταβατική περίοδο ονομασίας (αλλιώς, θα υπήρχαν δυο Γυμνάσια παράλληλα, ένα τριτάξιο κι ένα εξατάξιο), ενταχθήκαμε οι παλιοί στο Λύκειο που με την καινούρια του μορφή ίσχυσε απ’ τον επόμενο χρόνο με εισαγωγικές, όπως λέει κι ο Κουβάτσος στο 54, όσοι ήταν σ’ αυτό χωρίς εξετάσεις (δηλ.αν κάποιος δεν είχε μείνει και γεννήθηκε το 59, το 60 και το 61 – αρχές 62) συνέχισαν το παλιό σύστημα εισαγωγικών με τους 9 – 7 κύκλους (κάθε μεταρρύθμιση στην παιδεία που σέβεται τον εαυτό της περιλαμβάνει και αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ – ΤΕΙ (τότε ΚΑΤΕΕ).

  89. Γς said

    71:

    >Και θυμήστε τι θα πει, καλέ, το μπεν προβάτο;

    Το πρόβατο που δεν είναι τροβάτο.

    Το απολωλό πρόβατο, που χάθηκε και δεν βρίσκεται πια

  90. ΚΩΣΤΑΣ said

    Παρ’ ότι προσωπικά δεν είμαι αντίθετος με την κλήρωση για τη σημαία, νομίζω ότι τελικά θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσει. Θα είχε επιτυχία αν το μαθητικό δυναμικό ήταν αμιγώς ελληνικό. Και μη μου πείτε ότι αυτή είναι ρατσιστική θεώρηση. Αλλοεθνείς, αλλόθρησκοι, άθεοι, αεθνοι γονείς, συνιστούν ένα διαφορετικό μείγμα και μία διαφορετική αντίληψη για ένα εθνικό σύμβολο που φέρει πάνω και το σταυρό. Θα έλεγα ότι από αυτή τη σκοπιά να το δουν οι εκπαιδευτικοί και όχι με άλλα κριτήρια.

  91. sarant said

    81 Πάνο, έχεις παρέα, το ίδιο ραμόνιζα κι εγώ!

    89 Τελείωσα τον Ιούνιο του 1977

  92. Alexis said

    #81, 92: Κι εγώ αυτό άκουγα μέχρι προσφάτως, πιστεύω πως ελάχιστοι καταλάβαιναν το σωστό. Δεν είναι εύκολος στίχος και ούτε η μελωδία βοηθάει να καταλάβεις τι λέει.

  93. Γιάννης Κουβάτσος said

    Προφανώς, Κώστα, δεν θα υποχρεωθούν να συμμετάσχουν στην κλήρωση όσα παιδιά δεν το επιθυμούν. Δεν βλέπω πουθενά πρόβλημα.

  94. Babis said

    Το «παράδοξο» του Επιμενίδη δεν είναι ακριβώς παράδοξο αλλά αυτοαναιρούμενη πρόταση. Η πρόταση προφανώς δεν ισχύει αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ισχύει η ακριβώς αντίθετη πρόταση (όλοι οι Κρητικοί λένε πάντα την αλήθεια).

    Το παράδοξο του Ζήνωνα επίσης δεν είναι παράδοξο. Προσέξτε τι λέει ( τα νούμερα δικά μου για ευκολία): Ο λαγός τρέχει με δεκαπλάσια ταχύτητα από την χελώνα (έστω 1m/sec) και η χελώνα έχει προβάδισμα δέκα μέτρων.
    Ο λαγός θα διανύσει τα δέκα μέτρα σε δέκα δευτερόλεπτα, η χελώνα στον ίδιο χρόνο θα διανύσει 1 μέτρο, ο λαγός θα καλύψει το ένα μέτρο σε ένα δευτερόλεπτο, η χελώνα όμως θα έχει διανύσει άλλο ένα δέκατο του μέτρου, ο λαγός θα διανύσει αυτό το ένα δέκατο του μέτρου σε ένα δέκατο του δευτερολέπτου κοκ.

    Ατό που κάνει είναι να μειώνει συνεχώς το χρονικό διάστημα που εξετάζει προσπαθώντας να αποφύγει να εξετάσει την προσπέραση. Οι μαθηματικοί από «επαγγελματική διαστροφή» λύνουν τα προβλήματα με διάφορους ευφάνταστους τρόπους, η πραγματικότητα όμως είναι ότι το πρόβλημα λύνεται με απλή αριθμητική του Γυμνασίου.

  95. ΣΠ said

    Δύο σε ένα ο Επιμενίδης. Αποτέλεσε έμπνευση και για το παράδοξο του ψεύτη και για την ιστορία του Ριπ Βαν Γουίνκλ.

  96. Κουτρούφι said

    #40. Στα μαθηματικά στην Α’ Λυκείου θυμάμαι κάτι αντίστοιχο. Το p=>q είναι ισοδύναμο με το (όχι q)=>(όχι p). Εδώ εφαρμόζεται ως εξής:
    βρέχει άρα έχει σύννεφα. Ισοδύναμα: δεν έχει σύννεφα άρα δεν βρέχει.

    Εν τω μεταξύ, αφού απέδειξε ότι οι σημερινοί Μωραϊτες δεν μοιάζουν με τους πέραν του Βόλγα και Δνείπερου Σλάβους, τώρα έρχεται να μας πει ότι » Modern Greeks resemble the Mycenaeans, but with some additional dilution of the Early Neolithic ancestry.»
    http://www.nature.com/nature/journal/vaop/ncurrent/full/nature23310.html?WT.ec_id=NATURE-20170803&spMailingID=54624039&spUserID=MjA1NzU4MDIxMgS2&spJobID=1220321744&spReportId=MTIyMDMyMTc0NAS2

  97. ΚΩΣΤΑΣ said

    94 Γιάννη, αν βρεθούν και προσέλθουν οι γονείς να υπογράψουν, ως εκπρόσωποι των παιδιών τους, με τα γυμνάσια, λύκεια τί θα γίνει; άλλα μέτρα και άλλα σταθμά;

  98. 92 Το ξέρω καλέ, μια βδομάδα διαφορά έχουμε στην ηλικία… 🙂

    Αλήθεια, σε σας (στη σχολή!) είχαν κάνει απεργία οι καθηγητές το Μάρτη;

  99. Μαρία said

    89
    Εμείς πάλι αντίστροφα. Τη σχ. χρονιά 1967-68 ενταχτήκαμε στο εξατάξιο γυμνάσιο. Τζάμπα οι εξετάσεις για να μπούμε στο λύκειο 🙂

  100. Ριβαλντίνιο said

    @ 67 Γς

    Κάτι σαν του ινδιάνους, να πούμε

    Μα τον Ουάκαν Τάνκα δεν σε εννοώ Χλωμό Πρόσωπο ! 🙂
    Πάω στ’ άλλο δωμάτιο του τίπι μου να δώ στην τιβί το 2ο επεισόδιο του Μπόμπ Σφουγγαράκη. 🙂

  101. sarant said

    99 Είχαμε κάνει κι εμείς, κατι ειχαν κάνει κι εκείνοι και δίναμε μετά εξετάσεις Ιούλιο

  102. ΣΠ said

    100
    Εγώ ήμουν από τους τυχερούς που δεν χρειάστηκε να δώσουν εξετάσεις ούτε για το γυμνάσιο ούτε για το λύκειο. Το 1966 που μπήκα στο γυμνάσιο υπήρχαν εξετάσεις εισαγωγής στο λύκειο. Την επόμενη χρονιά όμως το γυμνάσιο έγινε εξατάξιο και οι εξετάσεις μεταφέρθηκαν και έγιναν εξετάσεις εισαγωγής στο γυμνάσιο, οπότε τις απέφυγα.

  103. Γς said

    101:

    «και γιατί εσείς βασανίζατε τους Ινδιάνους;»

  104. Γιάννης Ιατρού said

    Χαιρετώ

    Βέβαια, όταν έτσι για πλάκα κοιμάσαι 57 χρόνια, λογικό είναι να ζήσεις πάνω από αιώνα

    Diog. Laert. 1.109, 111, αναφέρει πως ο ύπνος του διήρκεσε 57 χρόνια.
    Βλ. και Παυσ. 1.14.4, που λέει πως ο Επιμενίδης έμεινε κοιμώμενος σε μια σπηλιά, έως ότου έγινε 40 ετών. Επειδή η ιστορία αυτή περιέχει πολύ φαντασία για να γίνει πιστευτή, ο N. Μαρινάτος “Cult of Cretan Caves,” Review of Religion 5, 1941. σελ. 123-136, προτείνει πως τα δεκάδες χρόνια «ύπνου» υπονοούν τη διάρκεια της θεολογικής του εξάσκησης στη σπηλιά.

    Υπάρχουν κι άλλες αναφορές που μεταθέτουν την κάθαρση που έκανε στην Αθήνα πολύ αργότερα, λίγο πριν από τους περσικούς πολέμους:

    Με άλλα λόγια, ενώ δημιουργήθηκε μια παράδοση πως σε κάποιο χρονικό σημείο της αρχαιότητας ο Επιμενίδης ήρθε στην Αθήνα για να εκδιώξει κάποιο μίασμα, τι ακριβώς έκανε και πότε είναι αμφισβητούμενο

  105. νεσσίμ said

    81. ρε τι μαθαίνουμε καλοκαιριάτικα..άσε που νόμιζα ότι η «βίζιτα» είναι σχετικά καινούργια λέξη , όχι του 87.. μάλλον ήμουνα μεγάλο ζαγάρι τότε αν και νόμιζα ότι τα ξέρω όλα

  106. sarant said

    105 Αυτό του Πλάτωνα δεν το ήξερα…

  107. Γιάννης Ιατρού said

    107: Είναι περίπτωση ο τύπος Νίκο…

    Η ιδιαιτερότητά του (από καθάρτης, προφήτης, συγγραφέας έως ιερέας κλπ.) είναι τέτοια που πολλές πόλεις έλεγαν ιστορίες για την εκεί επίσκεψή του. Το ημιμυθικό του status και η βιογραφία του επέτρεπαν να υπάρχει χώρος για πολύ διαφορετικές εξιστορήσεις σχετικά με αυτές τις επισκέψεις. Ως εκ τούτου η ιστορικότητα της κάθε διήγησης για τον Επιμενίδη πρέπει να αμφισβητηθεί. Η μαρτυρίες του Πλούταρχου και του Αριστοτέλη δεν συμβάλουν σε κάτι που προωθεί τις γνώσεις μας για την αθηναϊκή θρησκεία του έβδομου αιώνα.

    Ο R. Parker, στο «Athenian Religion: A History», Oxford,1996 στη σελ. 50, απορρίπτει ειδικά το ρόλο του Επιμενίδη στην
    Αθηναϊκή Θρησκεία: Ένα δεν μπορούμε να φανταστούμε, ότι η Αθήνα του πέμπτου αιώνα ανέθεσε τη λύση των προβλημάτων της σε ένα «Άγιο Άνθρωπο» προερχόμενο από το εξωτερικό. Κάτι τέτοιο μάλλον σπάνια θα γινόταν σε μια τέτοια υπόθεση στην κλασική περίοδο. Δεν μπορεί να εξαχθεί κάποιο ιστορικό συμπέρασμα για ένα πρόσωπο, του οποίου η ίδια του η υπόσταση/ζωή εμπλέκεται σε μύθους (..that fifth-century Athens would not entrust its problems to a holy man…) γράφει.

    Ο Παυσανίας (Παύσ. 1.14.4) αναφέρεται συγκεκριμένα στο άγαλμα του Επιμενίδη μπροστά από το ναό της Δήμητρας στην Αθήνα στη εποχή του, ειδικά μάλιστα το αναφέρει ως εκείνο του Ἐπιμενίδη Κνωσσίου. Είναι ενδιαφέρον ότι το άγαλμα αυτό ήταν δίπλα από αυτό του Τριπτόλεμου. Σύμφωνα με τα σχόλια του Αἰσχίνη (2.78), ο Επιμενίδης ήταν ένα εναλλακτικό όνομα για το Βουζύγης (< βους + ζυγόν, < ζεύγνυμι…), το παλιό αττικό ισοδύναμο του Tριπτολέμου.
    Πάντως δεν νομίζω πως θα μπορούσε ο Παυσανίας (ή ο οδηγός του) να ταυτοποίησε τον λανθασμένο Επιμενίδη 🙂

  108. Παναγιώτης Κ. said

    @95. Η άρνηση της πρότασης «όλοι οι κρητικοί ψεύδονται» δεν είναι η πρόταση » όλοι οι κρητικοί λένε αλήθεια» αλλά η: «υπάρχει ένας (τουλάχιστον) κρητικός που λέει αλήθεια».

  109. Γιάννης Ιατρού said

    109: ΑΝΗΚΟΥΣΤΟ Παναγιώτη 🙂

  110. Παναγιώτης Κ. said

    Στο…πνεύμα του Ζήνωνα θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε και το παρακάτω ως παράδοξο, το οποίο βεβαίως δεν είναι.
    Έστω ότι παίρνουμε ένα σχοινί με μήκος 1m. Κόβουμε το μισό και το βάζουμε στην άκρη.Κατόπιν το μισό του μισού και το κολλάμε στο 1/2 οπότε έχουμε 1/2+1/4. Συνεχίζουμε με το 1/8 κ.ο.κ.
    Με τη συλλογιστική του Ζήνωνα η διαδικασία αυτή δεν θα μας δώσει ποτέ μήκος σχοινιού=1.
    Ενώ λοιπόν η περιγραφή έχει απειροδιαδιακασία, ο συλλογισμός γίνεται σαν να έχουμε πεπερασμένου πλήθους τμήματα.
    Και όμως!
    1/2+1/4+1/8+1/16 +…=1/2 : (1-1/2)= 1/2 : 1/2=1 ( Είναι αυτό που λέμε: «άθροισμα απείρων όρων απολύτως φθίνουσας γεωμετρικής προόδου»)
    Για να χειριστούμε τις απειροδιαδικασίες και τα απειροσύνολα χρειάζεται υπέρβαση.

    Αν μας πούνε π.χ ότι οι περιττοί φυσικοί αριθμοί είναι ό σ ο ι και οι φυσικοί αριθμοί δηλαδή οι αριθμοί 1,3,5,7,… είναι όσοι είναι και οι αριθμοί 1,2,3,4,…δεν γίνεται πιστευτό από μας που το μυαλό μας είναι συνηθισμένο στη λογική των πεπερασμένων συνόλων.
    Και όμως τα δύο αυτά (απειροσύνολα) είναι ισοπληθή διότι κάθε περιττός είναι της μορφής 2ν+1 και καθώς το ν διατρέχει όλο το σύνολο των φυσικών αριθμών θα μας δίνει τόσους περιττούς όσοι είναι και οι φυσικοί αριθμοί!

  111. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ωραιότατο το σημερινό. Έχει και πολλά θεματάκια άλυτα. Αμάν μ’ αυτούς τους κρητικούς, αρχαιόθεν! 🙂 .

    >>πέθανε εκεί και θάφτηκε στο βουνό Ιυκτός (που και σήμερα κρατά το αρχαίο του όνομα – Γιούχτας)
    Μυθολογία,αρχαιολογία,ιστορία,λαϊκή παράδοση κατατάσσουν το Γιούχτα στους ιερούς,όπως θεωρούνταν ανά εποχή, τόπους.
    Βρέθηκε ιερό κορυφής στην Ψηλή Κορφή του Γιούχτα .
    Στα Ανεμόσπηλια,στη βόρεια πλευρά του Γιούχτα, βρίσκεται το ιερό/ανεξάρτητος ναός.
    Τη μινωική λατρεία στην ιερή κορυφή τη διαδέχθηκε η χριστιανική λατρεία. Στο νότιο ύψωμα του όρους υπάρχει ο ναός του Αφέντη Χριστού (Μεταμόρφωση Σωτήρος). Σήμερα είναι τετρακλιτος ναός, από τους ελάχιστους που υπάρχουν:
    Πάνω στου Γιούχτα την κορφή
    θέλω να σ’ ανταμώσω
    μπρος στου Χριστού την εκκλησιά
    ό,τι έχω να στο δώσω.

  112. Παναγιώτης Κ. said

    Στο #111 διορθώνω: 2ν-1 και όχι 2ν+1.

  113. Γς said

    `113:

    Εμ, γι αυτό δεν έβγαινε βρε Παναγιώτη!

  114. Γς said

    113:

    Πλάκα κάνω βέβαια, αλλά το κοίταξα από περιέργεια.

    Σωστό το είχες.

    Κάθε περιττός αριθμός μπορεί να γραφτεί στη μορφή: 2ν+1 όπου ν∈ Z

  115. Βάταλος said

    Εντιμώτατοι κύριοι,

    1) Μοί προκαλεί αλγεινοτάτην εντύπωσιν ότι επί 17 ώρας δεν ευρέθη είς χριστιανός (ή έστω μπολσεβίκος) αναγνώστης να βροντοφωνάξη ότι η φράσις «Κρήτες αεί ψεύσται κλπ.» που αναφέρει ο ραββίνος Σαούλ εις την Πρός Τίτον είναι στίχος του Καλλιμάχου (3ος αιών π.Χ.) και ουδέποτε την εξεστόμισεν ο Επιμενίδης. Δεν θα είπω πολλά, διότι τα γράφει όλα η αγγλική Wikipedia εις το σχετικόν λήμμα, απόσπασμα του οποίου αναρτώ ευθύς αμέσως…

    Οι γνωρίζοντες στοιχειωδώς την αγγλικήν, θα αντιληφθούν αμέσως περί ποίας κολοσσιαίας Χριστιανικής Απάτης πρόκειται… Ο πρώτος που απέδωσε εις τον Επιμενίδην το «Κρήτες αεί ψεύσται κλπ» ήτο ο Αθηναίος Απολογητής Κλήμης ο Αλεξανδρεύς εις τους περιφήμους «Στρωματείς» του με έναν και μοναδικόν σκοπόν:Να δικαιολογήση τον ραββίνον Σαύλον (καλλιτεχνικόν ψευδώνυμον Απ. Παύλος) ότι ΔΕΝ ΥΒΡΙΖΕΙ τους Κρήτας, διότι και ο Επιμενίδης είναι Κρής κλπ. -κλπ.! Γινόμενος άθελά του (ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς και ο πρώτος εφευρέτης του «Παραδόξου του Επιμενίδου»!..

    2) Είναι αδιανόητον τόσοι Έλληνες σοφοί που αναφέρονται εις τον Επιμενίδην (Διογένης Λαέρτιος, Αριστοτέλης, Στράβων, Πλάτων, Πλούταρχος, Λουκιανός κλπ.) να μή γνωρίζουν ότι η θρυλική αύτη φράσις «Κρήτες αεί ψεύσται» ελέχθη υπό του Επιμενίδου και να το γνωρίζη ο μισέλλην Κλήμης ο Αλεξανδρεύς, μόνον και μόνον διά να δικαιολογήση το μίσος του Παύλου προς τους Κρήτας…

    Όπως γράφει η αγγλική Wikipedia, η μόνη πηγή που αποδίδει την φράσιν εις τον Επιμενίδην (πλήν ενός χριστιανούλη σχολιαστού του Λουκιανού) είναι έν Συριακόν σχόλιον εις τας Πράξεις των Αποστόλων του 9ου αιώνος που μετέφρασε εις τα αρχαία ελληνικά ο Άγγλος θεολόγος James Rendel Harris!!..

    Ενθάδε δύνασθε να καταβιβάσητε έν μνημειώδες Γερμανικόν Σύγγραμμα, που περιέχει όλας τας Αρχαίας και Χριστιανικάς Πηγάς που αναφέρουν τον Επιμενίδην. Αν το ξεφυλλίσετε, θα πεισθήτε ότι πρόκειται περί ιλιγγιώδους Χριστιανικής Συνωμοσίας, προκειμένου να δικαιολογηθή ο Απ. Παύλος, ότι δεν εμίσει τους Κρήτας, διότι ο Επιμενίδης ήτο Κρής κλπ-κλπ!

    Νομίζω ότι μετά την καταιγιστικήν αποκάλυψιν εις την οποίαν προέβην απόψε δια την fake φράσιν του Επιμενίδου, ο εντιμώτατος κ. Σαραντάκος θα με ανακηρύξη εις Μέγαν Ευεργέτην του μπολσεβίκικου Ιστολογίου του, ίνα χαρώ και εγώ ολίγον προ της μεταβάσεώς μου εις τον ποταμόν Αχέροντα…

    Μετά πάσης τιμής
    Γέρων Βάταλος
    αιμύλος και σπουδαιόμυθος

    ΥΓ: Επιτρέψατέ μοι να είπω και κάτι διά τον αείμνηστον πατέρα Σαραντάκον , χωρίς (ελπίζω) να θιγή ο υιός Νικόλαος: Ενώ αντλεί την διήγησίν του από τον Διογένην Λαέρτιον, αποκρύπτει το σημαντικότερον διά τον Επιμενίδην, εξαιτίας του οποίου τον ελάτρευον τόσον οι Έλληνες: Ισχυρίζετο ότι υπέκειτο εις διαρκείς ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΕΙΣ, όπως σαφώς λέγει ο Λαέρτιος. Επίσης, δεν έτρωγε και δεν έχεζε ποτέ, πράγμα που επίσης αποκρύπτει ο πατήρ Σαραντάκος, προφανώς διότι ευελπιστούσε ότι το βιβλίον του θα το αγοράσουν κυρίως χριστιανούληδες και μικρά παιδία… Αναρτώ το σχετικόν απόσπασμα του Λαερτίου προς γνώσιν και συμμόρφωσιν…

  116. Γς said

    116:

    >δεν έτρωγε και δεν έχεζε ποτέ

    Μαμ, κακά, κοκό και νάνι

    Για το νάνι τα είπαμε. Μένει μόνο το κοκό.

    Τι λένε οι πηγές σας επ αυτού;

  117. Γς said

    70:

    >Με κλήρωση πλέον οι σημαιοφόροι και οι παραστάτες στο δημοτικό.

    Όπως κάθε καλός μαθητής, ονειρευόμουν να είμαι σημαιοφόρος όταν θα έφτανα στην έκτη τάξη. Το όνειρο φάνηκε να πραγματοποιείται τον Οκτώβρη της τελευταίας χρονιάς μου στο δημοτικό.

    Κρατούσα επιτέλους το μπλε φοδραρισμένο κοντάρι με τη γαλανόλευκη σημαία, είχα κρεμάσει πάνω από τον δεξιό ώμο τη μαύρη δερμάτινη ζώνη που μου είχαν δώσει, με τον κύλινδρο για να συγκρατείται η άκρη του κονταριού, φορούσα ήδη τα λευκά, πάνινα γάντια και κοιτούσα με την άκρη του ματιού την όμορφη συμμαθήτρια, που, πάντα σύμφωνα με τη βαθμολογία, στεκόταν δίπλα μου ως δεξιά παραστάτιδα.

    Εκείνη τη στιγμή όμως παρενέβη ο δάσκαλος της πέμπτης:

    «Δεν βλέπετε ότι μοιάζουν με μπαταρισμένη βάρκα, κύριε διευθυντά;»

    Τα λόγια του, λίγο ακαταλαβίστικα, μου φάνηκαν στην αρχή σαν βουητό, αλλά δεν κατάλαβα ότι ήταν ο υπόκωφος θόρυβος ενός σεισμού που σε λίγο θα με έριχνε στα έγκατα της γης. Έβλεπα ότι ο πίσω δεξιά παραστάτης ήταν πράγματι πιο ψηλός απ’ όλους μας, ενώ εγώ, ο σημαιοφόρος, ο πιο κοντός.

    «Κάποιες φορές υπάρχουν και ζητήματα αισθητικής», συνέχισε ο δάσκαλος με ένα ύφος αγανάκτησης για μια ανορθογραφία της οποίας την ευθύνη, όπως τουλάχιστον διάβαζα στα πρόσωπα των υπόλοιπων δασκάλων, που με κοιτούσαν απαξιωτικά, έφερα ακέραιη εγώ.

    Μόνο ο διευθυντής φαινόταν να διστάζει ακόμα, μα ο δάσκαλος της πέμπτης δεν του άφησε περιθώρια.

    «Μέτρον άριστον», επέμεινε και, θεωρώντας τη σιωπή του διευθυντή και όλων των άλλων ως αποδοχή, απέσπασε από τα χέρια μου τη σημαία, τράβηξε μπροστά τον ψηλό παραστάτη και με έσπρωξε στη θέση του.

    Ένιωσα ότι έπεφτα σε πηγάδι. Ο δάσκαλος της πέμπτης, κουνώντας μπρος πίσω τα δάχτυλα του χεριού του, μου έκανε νόημα να παραδώσω τη ζώνη του σημαιοφόρου. Καθώς την έβγαζα και την έδινα αισθανόμουν σαν κουβάς από τον οποίο είχε κοπεί το σκοινί και τιναζόταν πέρα δώθε αδειάζοντας και, κενός πλέον, κουδούνιζε χτυπώντας στα τοιχώματα του πηγαδιού. Ένιωθα τα έντερά μου να ξετυλίγονται και να κόβονται και τα πόδια μου να τρεκλίζουν.

    Ήταν μεγάλη η ανακούφιση όταν κατάλαβα ότι τίποτε απ’ όλα αυτά δεν είχε συμβεί και, παρά το σπρώξιμο, είχα κατορθώσει να μη φανεί πως έχανα την ισορροπία μου.

    (Του φίλου μου Ευάγγελου Μαυρουδή, Ο χρόνος με τα Ρόζι, Κέδρος, 2013, σελ. 37-38)

  118. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα!

  119. spiral architect 🇰🇵 said

    Ακόμα και εις την Εσπερίαν η εκκλησία είναι θεσμός και δεν μπορεί να λοιδορείται.
    (οι αρχαίοι μπορεί να είχαν την πλάκα τους, οι «σύγχρονοι» όμως το’ χουν τερματίσει)

  120. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    118 – Ας ελπίσουμε πως

  121. spiral architect 🇰🇵 said

    @119 (και πριν): Καλά, οι συριζαίοι δεν έλεγαν ότι, θα καταργήσουν τις μαθητικές παρελάσεις; 😛

  122. spiral architect 🇰🇵 said

    @121: Καλώς τον τον Κουστώ του ιστολογίου! 🙂

  123. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    118 – Ας ελπίσουμε πως άμα και όταν έρθει στην εξουσία αριστερή κυβέρνηση, θα καταργήσει αυτή την φασιστική πρακτική των σχολικών παρελάσεων.

  124. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    123 – Μα εδώ είμαι ακόμα δεν είχα φύγει, χθές έκλεισα το «μαγαζί» κι από Δευτέρα θα διακοπεύσω βουτώντας στα βαθιά.☺

  125. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    122 – Ε λέγανε και καμιά (δηλαδή ένα σωρό έλεγαν☺) μαλακία προεκλογικά για να περνάει ευχάριστα η ζωή, πού να το περίμεναν πώς θα τους έκανε τέτοιο χουνέρι η οικονομική ελίτ να τους κάνει κυβέρνηση.☺

    Υ.Γ – Αν θυμάμαι καλά, και για διαχωρισμό κράτους και εκκλησίας έλεγαν, αλλά φαίνεται πως μετά την ιδιωτική συνομιλία του πρωθυπουργού μας με την παναγιά, αλλάξανε γνώμη.☺

  126. dryhammer said

    59 Σ΄όλα τα «παράδοξα» και μη υπάρχει η απάντηση

    https://www.slang.gr/lemma/2330-tsak-noris

    81. Τώρα (πρίν 10 λεπτα ) έμαθα κι εγώ οτι λέει «βίζιτα»

  127. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    https://twitter.com/konel_valar/status/892723591371829248΄

  128. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  129. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Με την κλήρωση τώρα μπορεί να τη σηκώσει και κανα ελληνάκι -στα δημόσια,για τα ιδιωτικά δε σας τάζω…- (φάτσα με διαολάκι)

    Δεν είναι μόνο στην παρέλαση, τη σημαία θαρρώ πως τη βαστάνε και προς στον εκκλησιασμό, μπορεί του τοπικού Αγίου,μη λέω υπερβολές (κι άλλη φάτσα με κακό χαμόγελο)

  130. spiral architect 🇰🇵 said

    Για τους σημαιοφόρους των σχολικών παρελάσεων (δείχνουν ότι) τσακώνονται, άλλα περνάνε στο παρασκήνιο: Για την απο-ριζοσπαστικοποίηση των νέων μάχεται πλέον η κυβέρνηση της Ριζοσπαστικής Αριστεράς στην Ελλάδα

  131. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    ο Φωτήλας τώρα στο ράδιο 247 λέει για την κλήρωση της σημαίας στο δημοτικό ότι η αριστερά δεν είναι της αριστείας αλλά της τεμπελιάς,κάπως το είπε άθλια «όπως ξέρουμε η αριστερά ποτέ δεν ήταν της αριστείας…» Ουστ

  132. dryhammer said

    Με το χωρισμό Γυμνασίου – Λυκείου βρέθηκα σημαιοφόρος στο Γυμνάσιο. Για τις αμαρτίες μου, που μόλις άρχιζα, πέθανε ο Δεσπότης. Άγημα στη κηδεία η εξάδα της σημαίας, άγημα στην ενθρόνιση του διαδόχου. Στις 40 περίπου μέρες, πέθανε και ο καινούργιος. Ξανά μανά αγήματα. Ακόμα θυμάμαι τη φιλαρμονική να εκτελεί τα «Μαραμένα φύλλα». Επειδή με δέρνει μια σχετική καντεμιά, και με κλήρωση να γινότανε, πάλι εγώ θα την έτρωγα…

  133. Γς said

    Κλήρωση στα δημοτικά για να σηκώσουν την σημαία.

    Και στις παλιοσειρές για να σηκώσουν ότι δεν σηκώνεται.

    Και με καμία κλήρωση, φευ…

  134. sarant said

    133 Δυο δεσπότες έφαγες στην καθισιά σου αθεόφοβε;

  135. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Όσο το σκέφτομαι καταντά όλο και πιο γελοίο το πράμα.Τί αριστείες κι αχρηστείες; Α και Β δεν είναι η «αξιολογηση» του δημοτικού; Δηλαδή μετράγανε τα Α του παιδιού και δίνανε τη σημαία; Ένα ήταν μόνο με Α; Δε γινόταν σχετική κλήρωση ίσαμε τώρα; Και πόσο πληγωτικό (ωϊμέ) μεταξύ «αρίστων» ! Γιάννη Κουβάτσε πόσα θα έχεις να μας πεις όταν δε θα σε δεσμεύει το διδασκαλικό απόρρητο. (αυτοσχεδιάζω για το απόρρητο)

  136. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Οι αμαρτίες του, που μόλις άρχιζε, του έδειχναν από τότε με τα σημάδια και τις περιστάσεις τον δρόμο για το μοναστήρι. Αντ’ αυτού, προτίμησε το Μουρμάνσκ (βαριά η καλογερική).

  137. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καταρχάς οι πολιτικοί και τα κόμματα την αριστεία, για την οποία κόπτονται, θα πρέπει να την εφαρμόσουν στα του οίκου τους. Όταν βλέπουμε στις ηγετικές και τις κοινοβουλευτικές ομάδες να περιλαμβάνεται σωρεία κωμικών προσωπικοτήτων με πρόδηλα ελλειμματική νοημοσύνη και παιδεία και με πεζοδρομιακό ήθος, αντιλαμβανόμαστε ότι η αριστεία είναι γι’ αυτούς απλώς μια άνοστη και ανούσια καραμέλα.

  138. spiral architect 🇰🇵 said

    @134: Για ότι δεν σηκώνεται, κάνετε κλικ! 😉

  139. dryhammer said

    135. Την ίδια περίοδο (78-79) πέθαναν και δυό πάπες κοντά κοντά αλλά δεν έμαθα τον σημαιοφόρο του Γυμνασίου Βατικανού.

  140. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    μοι προξενεί αλγεινήν εντύπωσιν και κατάπληξιν η συνεχής αποσιώπηση από γνωστό φιλοαμερικανικότατο, έτι παρεπιδημούντα 🙂 , σχολιαστή (ο οποίος ονειρεύεται αντιπατριωτικότατα την Ελλάδα σαν 54η πολιτεία των ΗΠΑ), διαφόρων συνταρακτικών ειδήσεων σχετικών με την παρακολούθηση μαθημάτων, ανελλιπώς, κάθε εβδομάδα!, για την Αγία Γραφή από τουλάχιστον 12 μέλη του υπουργικού συμβουλίου του Τράμπα, του οποίου, κατά δήλωσίν του, τυγχάνει μέγας θαυμαστής.

    Αναρωτώμαι: λόγω άνοιας ή λόγω χρηματισμού; 🙂 🙂

  141. Γιάννης Κουβάτσος said

    Έφη, αναγκαζόμαστε να κάνουμε γελοία πράγματα για να δώσουμε τη σημαία. Προσθέτουμε, διαιρούμε, βγάζουμε μέσους όρους, για να καταλήξουμε στο ότι το παιδάκι που βγάζει 9,8 είναι ανώτερο απ’ το άλλο που βγάζει 9,7 και συνεπώς δικαιούται τη μεγάλη διάκριση. Τα παιδιά αδιαφορούν για τους βαθμούς, ουσιαστικά. Όταν διορίστηκα, δεν βάζαμε βαθμούς, αλλά η απόδοση των παιδιών ήταν η γνωστή: άλλα διάβαζαν και προσπαθούσαν περισσότερο κι άλλα λιγότερο. Όταν οι βαθμοί επέστρεψαν, δεν διαπίστωσα καμιά, μα καμιά, διαφορά στην απόδοση των μαθητών. Θα το ξαναπώ, λοιπόν: Μπράβο στον υπουργό!

  142. Γς said

    139:

    Κι άμα έχεις κάψει φλάντζα;

    -Πάει! Το έκαψες το μηχανάκι!

    Νεαρή φαρμακοποιός σε μεσήλικο πελάτη της [προφανώς και γνωστό της].

    Της είχε ζητήσει ο φουκαράς εκείνα τα ρομβοειδή μπλε χαπάκια που αναφέρεις.

    https://i2.wp.com/fubar.gr/wp-content/uploads/2014/01/gasket-holes.jpg?zoom=2

  143. spiral architect 🇰🇵 said

    @141: Ναι καλά, εδώ έχει κάνει γαργάρα τα περί αγοράς του παρόντος ιστολογίου από τον σφουγγαρίστρα! 😛

  144. Γς said

    142:

    >για να καταλήξουμε στο ότι το παιδάκι που βγάζει 9,8 είναι ανώτερο απ’ το άλλο που βγάζει 9,7 και συνεπώς δικαιούται τη μεγάλη διάκριση

    Σε σαντιμέτρ με τη μεζούρα;

    Πα μαλ…

  145. Πέπε said

    @118, στο κείμενο του Μαυρουδή που παραθέτει ο Γς:

    Απίστευτο πόσο σπουδαίο μπορεί να θεωρήσει ένα παιδί το σήκωμα της σημαίας, αν του λιβανίσουν τον εγκέφαλο ότι είναι σημαντικό. (Δηλαδή, καθόλου απίστευτο εδώ που τα λέμε.)

    Αν στην πρόβα της παρέλασης ο γυμναστής ή η γυμνάστρια πει κάποια στιγμή, «α, παιδιά, ξέχασα, πρέπει και κάποιος να κρατάει τη σημαία, ποιος ενδιαφέρεται;», και, σε περίπτωση πολλών ενδιαφερομένων, γίνει μια πρόχειρη κλήρωση, χωρίς να δοθεί καμία σημασία στο γεγονός, και αν αυτό επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο μέχρι επιτέλους να καταργηθεί η παρέλαση, νομίζω ότι πολύ εύκολα θα εξαλειφθούν όλες οι τριβές.

    ________________

    Προσωπικά θα μου άρεσε να έβλεπα και το άλλο:

    Μια παρέλαση χωρίς στρατιωτικό βηματισμό, ούτε σχηματισμό, με βήμα περιπάτου, σαν πορεία, και μ’ ένα κομψό πανώ που να λέει «το τάδε σχολείο τιμά τη δείνα επέτειο / τους πεσόντες / [συμπληρώστε]»…

  146. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    129 – Φαίνεται πως από τότε δεν ξανάπιασε κάτι στα χέρια της που να την έκανε να αντσουτσουριάσει. Δύσκολο πράγμα η πείνα, γενικώς.☺

  147. giorgos said

    Είμαι σχεδόν σίγουρος , ότι οί άριστοι σέ περίπτωση πολέμου θά τό σκάσουν… (: όπότε καλύτερα μέ κλήρωση …

  148. sarant said

    142-146 Ετσι είναι

  149. cronopiusa said

  150. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    139 – Έχεις μετοχές της Pfizer και προωθείς τα χαπάκια της;☺
    Με καλή διατροφή (η καλή είναι φθηνή) και με λίγη σωστή άσκηση δεν χρειάζεται κάποιος κανενός είδους σκεύασμα για την αναστήλωση του ορθοστάτη, αν δε συνοδευτεί και με σωστή αναπνοή (αργή, ολοκληρωμένη και κάτω από δέκα το λεπτό) το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό.☺

    141 τέλος – Μπά, λόγο μαλάκυνσης (γενικής ☺).

  151. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    141. >>Αναρωτώμαι: λόγω άνοιας ή λόγω χρηματισμού;
    κριματισμού ! (και μην ανερωτάσαι 🙂 )

  152. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Ὁ φίλτατος Ἐπιμενίδης ἀπήντησεν αὐθωρεὶ καὶ παραχρῆμα, ἀλλὰ φεῦ, ὁ ὑποφαινόμενος συνελήφθη καθεύδων. 🙂

  153. (α) 15 Πέπε said: @10: Ήταν τόσο χάλια το μάθημα της Λογικής; Τα ελάχιστα που ξέρω….», επίσης 40 ΚΩΣΤΑΣ said Το μάθημα της Λογικής ήταν ωραίο

    Συμφωνώ ότι ήταν πολύ σημαντικό το μάθημα της Λογικής. Ήταν πολύ απλό και σαν τέτοιο ήταν …δύσκολο για πολλούς. Μια από τις απλές και αυτονόητες(;) αρχές της (αριστοτέλειας) Λογικής ήταν να μην μπερδεύουμε το αίτιο με το αιτιατό. Αν μπορούσα θα το επέβαλα ως υποχρεωτικό μάθημα τους υποψήφιους πολιτευτές!

    β) 19, 21, 23, 25, 26, 28, 46, 48, 49, 51, 52, 54, 66, 69, 89

    Είναι φανερό ότι επικρατεί πλήρης σύγχυση για το 8/τάξιο Γυμνάσιο κλπ. Κάποια τάξη βάζει ο 43-Άγγελος, ενώ κάποια λιθαράκια βάζουν και άλλοι σχολιαστές.
    Λοιπόν εγώ τελείωσα το 6/τάξιο Δημοτικό και το 1953 εισήλθα (με εξετάσεις) στο 6/τάξιο Γυμνάσιο, του οποίου όμως οι τάξεις αριθμούνταν ως εξής: Γ’, Δ’, Ε’, ΣΤ’, Ζ’, Η’ (ογδόη). Το ίδιο ίσχυε (σίγουρα) και για τα 2-3 προηγούμενα σχολικά χρόνια (1949-50, 1951-52) και, κατά πάσαν πιθανότητα, σε όλα τα μεταπολεμικά. Έκτοτε οι κύκλοι σπουδών της στοιχειώδους και μέσης εκπαίδευσης διαρκούν 12 χρόνια συνολικά. Οι κυριότερες υποδιαιρέσεις ήταν: (6+6), 6+(3+3), (6+3)+3.

  154. Μαρία said

  155. sarant said

    155 Ε ναι, το τερμάτισε.

  156. Γιάννης Κουβάτσος said

    Για τον γνωστό Γρυσπολάκη λέμε, έτσι; Γιαούρτια , τούρτες και πολλή αγάπη από φοιτητές και καθηγητές ;
    http://www.iospress.gr/mikro2007/mikro20070317.htm

  157. venios said

    To «πας Κρης ψευστης» δεν ειναι παράδοξο, αλλά ψευδο-παράδοξο. Η ρήση του Επιμενίδη αληθεύει αν όλοι οι Κρητικοί είναι ψεύτες, και είναι ψευδής εάν υπάρχει έστω και ένας Κρητικός που λέει την αλήθεια. Αν υπάρχει, η φράση είναι ψευδής, και προφανώς αυτός δεν είναι ο Επιμενίδης ο οποίος είπε μια ψευδή φράση (και όλες οι πηγές μαρτυρούν ότι ο Ε. δεν ήταν ο μοναδικός Κρης). Αν δεν υπήρχαν άλλοι Κρήτες, ναι, θα ήταν παράδοξο, ισοδύναμο με την αυτοαναφορική φράση «ψεύδομαι».

  158. Ο Γρυσπολάκης που επειδή η τούρτα είχε πικραμύγδαλο έλεγε ένα χρόνο μετά ότι του είχαν βάλει αρσενικό για να τον σκοτώσουν…

  159. NM said

    Ο Γρυσπ. δεν είναι αυτός που κάποτε του ρίξανε γιαούρτι και μετά στην τηλεόραση μίλαγε για απόπειρα δολοφονίας του; Και όταν οι συνομιλητές του τού επεσήμαναν την υπερβολή απάντησε: ¨…κι αν ήταν δηλητηριασμένο;»

  160. sarant said

    158 Σωστά 🙂

    159 Αυτός, αυτός

  161. NM said

    ρε τι γρήγοροι που είστε ‘δωμέσα ρε?
    Τον σκίσατε τον Λόυκυ Λουκ που πυροβολούσε πιο γρήγορα απ τη σκιά του !!

  162. ΣΠ said

    158
    Η φράση είναι «Κρήτες, αεὶ ψεύσται» χωρίς να αλλάζει κάτι επί της ουσίας.

  163. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αν το γιαούρτι ήταν τίγκα στα λιπαρά, μπορεί να του βούλωναν οι αρτηρίες.

  164. Μαρία said

  165. Μπούφος said

    133 Γς αληθεύει ότι όσοι έχουν πολύ καλή μνήμη, Υποφέρουν;

  166. Οι ανθελληνισμοί συνεχίζονται: τέλος και η έπαρση σημαίας υπό τους ήχους του εθνικού ύμνου… στα δημοτικά (μα πότε γινόταν αυτό;)
    http://news.in.gr/greece/article/?aid=1500157709

  167. dryhammer said

    159. Αν μύριζε πικραμύγδαλο, θα έπρεπε να φοβάται για κυάνιο. Αλλά κανείς δε σκοτώνει τους ηλίθιους… να καθαρίσει ο τόπος, πέραν πολιτικής-κομματικής-ομαδικής κλπ θέσης.

    166. Αν δεν είναι λάθος αρίθμηση (133) είναι ευχή (αλλιώς πώς θα έγραφα αναμνήσεις) και κατάρα (δεν μπορώ να σου πω…). Η κακή ακοή είναι ευχή (σκέψου τί δεν ακούς και τί γλιτώνεις)

  168. Μπούφος said

    168 Ναι. Η καλή μνήμη είναι και ευχή και κατάρα. Για την κακή ακοή δεν ξέρω. Αν χάναμε τη μουσική, θα χανόταν η Αρμονία του Κόσμου.

  169. 167 Για την ακρίβεια, «παράλληλα με την ωδή του εθνικού ύμνου από τους μαθητές». Όλο μεζεδάκια σήμερα! http://www.kathimerini.gr/921405/article/epikairothta/politikh/katargeitai-e8nikos-ymnos-kai-eparsh-shmaias-apo-ta-dhmotika-sxoleia

  170. spiral architect 🇰🇵 said

    @167, 170: Ούτε επί χούντας δεν γινόταν αυτό!
    (προσευχή, ναι)

  171. 171 Κι εγώ έτσι σκέφτηκα. Μετά όμως είπα ότι κάπως πρέπει να τραγουδούσαμε, αφού θυμάμαι ότι παραφράζαμε το «χαίρε ω χαίρε λευτεριά» σε «φάε καρότα και αυγά». Αν και έχω μια αμυδρή ανάμνηση, ότι το έπαιζαν σε κασετόφωνο (μόνο με μπάντα, χωρίς λόγια).

  172. Γιάννης Κουβάτσος said

    Συνδυασμός μεζεδακίου με φέικ νιους, άρα κλασική Καθημερινή. Καμιά έπαρση και υποστολή σημαίας δεν γίνεται στα σχολεία. Η σημαία βρίσκεται μονίμως αναρτημένη στον ιστό. Μεσίστια κυματίζει όταν πεθάνει κάνας εν ενεργεία μεγαλόσχημος (π.χ. Χριστόδουλος). Η …ωδή του εθνικού ύμνου από τους μαθητές (θεϊκό! Δεν παίζονται οι αριστείς) κλείνει και θα συνεχίσει να κλείνει τον σχολικό εορτασμό των εθνικών επετείων και της επετείου του Πολυτεχνείου. Δεν ντρέπονται λιγάκι!

  173. cronopiusa said

  174. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δεν είναι γίδια, ξέρουν πολύ καλά τι κάνουν. Είναι μάστορες στην προπαγάνδα και στα φέικ νιους. Ο μέσος Έλληνας έχει ευαισθησία, έστω και μόνο στα λόγια, σε ό,τι αφορά τη γλώσσα, τη θρησκεία, την πατρίδα, την οικογένεια, γι’ αυτό και όλο το παιχνίδι των ψευδών ή παραποιημένων ειδήσεων παίζεται σ’ αυτά τα γήπεδα. Όσο για παιδεία και αριστεία, άλλη σκασίλα δεν είχσν. Τους πραγματικούς σκοπούς τους τους αναλύει πολύ καλά ο Τσακίρογλου:
    http://www.efsyn.gr/arthro/mathe-na-poylas-ton-eayto-soy

  175. Μαρία said

    172
    Αν το 90-91 πήγαινες ακόμα σχολείο, θυμάσαι καλά. Ο Κοντογιαννόπουλος καθιέρωσε την έπαρση τη Δευτέρα και την υποστολή την Παρασκευή, πράγμα που ο Αρσένης τροποποίησε το ’98 στην πρώτη Δευτέρα κάθε μήνα.
    Για Κουβάτσο: ΠΔ 390/1990 άρθρ.7,7. http://www.et.gr/index.php/2013-01-28-14-06-23/search-laws

  176. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ναι, ήμουνα στο σχολείο και θυμάμαι κάτι κουφά του Κοντογιαννόπουλου. Έπαρση και υποστολή δεν θυμάμαι να εφαρμόστηκαν στην πράξη. Ίσως στην αρχή και μετά ατόνησε; Δεν θυμάμαι.

  177. Μπούφος said

    Εγώ το γυμνάσιο τελείωσα με το ζόρι… ,με φάγαν οι πρωιμοι έρωτες…ήμουν η μεγάλη απογοήτευση της μαμάς…

  178. 177 Για το δημοτικό λέω αφού. Το ’90-91 τέλειωνα το λύκειο.

  179. Μαρία said

    178
    Τη φάση με Κοντογ. τη θυμάμαι καλά. Εκτός απ’ τη σημαία είχε στείλει και εγκύκλιο για την ελεύθερη διακίνηση χριστιακών περιοδικών σαν καλός ζωϊκός που ήταν.
    180
    Και τι φαντάστηκες; Οτι, επειδή έβαλα για το δάσκαλο το σχετικό ΠΔ, τη γλίτωσαν τα γυμνάσια και τα λύκεια; Και ειδικά το δικό σας 🙂

  180. Φάση με εθνικό ύμνο, όμως, θυμάμαι μόνο στο δημοτικό. Γιαυτό και το έγραψα άλλωστε.

  181. sarant said

    Τουίτερ το κάνατε εδωπέρα, αλλά έχει πολλή πλάκα!

  182. Γιάννης Ιατρού said

    Α, εδώ μου είστε μαζεμένοι, ε; 🙂

  183. Γς said

    176:

    >Ο μέσος Έλληνας έχει ευαισθησία, έστω και μόνο στα λόγια, σε ό,τι αφορά τη γλώσσα, τη θρησκεία, την πατρίδα, την οικογένεια

    Πατρίς, μητρίς και κλειτορίς, ουπς, κληρωτίς εσχάτως με τη σημαία

  184. Γιάννης Ιατρού said

    Νίκο, σκέψου το κι εσύ, να βγάλεις τα έξοδα για το μπλογκ 🙂

  185. Γιάννης Κουβάτσος said

    Στο δικό μου σχολείο, συνονόματε, ο Μωχάμεντ (τρομερή μούρη 😊), η Ντεσάρα, η Κίνγκα, ο Γκάμπριελ…Τ’ αστέρια μου…💑

  186. Μαρία said

    187
    Γι’ αυτό και κάποιος έγραψε οτι με την κλήρωση πιθανόν να σηκώσει τη σημαία και κανένα τυχερό ελληνάκι.

  187. Pedro Alvarez said

    Τα καημένα τα δημοτικάκια στην Κύπρο ανεβάζουν κάθε Δευτέρα και κατεβάζουν κάθε Παρασκευή τρεις σημαίες! Την ελληνική, την κυπριακή ,και την αστερόεσσα (αυτή του Τούσκ, όχι του Τραμπ). Ευτυχώς εθνικοί ύμνοι και μαλακίες, δεν παίζουν…

  188. Μαρία said

    Και νέο πλήγμα στην αριστεία http://www.efsyn.gr/arthro/sto-ste-prosfeygoyn-oi-olympionikes

    Ο γ.γ. με την επίμαχη προσβαλλόμενη απόφασή του έκανε δεκτή την υπ΄ αριθμ. 354/2011 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους η οποία επισημαίνει ότι «ο Ολυμπιονίκης διορισθείς σε θέση δημοσίου τομέα δεν δύναται να κατέχει παραλλήλως με την ως άνω θέση άδεια πρακτορείου προγνωστικών αγώνων ποδοσφαίρου, παρ΄ ότι αυτή του χορηγήθηκε κατά θεμιτή παρέκκλιση άλλων διατάξεων» (νόμος 2166/1993).

  189. Γιάννης Ιατρού said

    Γράφουμε κι εμείς περί αριστείας και τέτοια, τη στιγμή που στη Σουηδία φτιάχνουν αυτοκίνητα που σταματούν μόνα τους όταν βλέπουν μπροστά τους ανθρώπους/εμπόδια κλπ.!!

    (το *πότε* σταματούν θα το ρυθμίσουμε 🙂 )

  190. sarant said

    190 Πάλι καλά που δεν τους δίνει τις άδειες με κλήρωση 🙂

  191. ΣΠ said

  192. Γς said

    189:

    Στην Ουιγουρία;

  193. Γς said

    Κλήρωση και κλήρωση.

    Κλήρωση με χάρτινους κλήρους σε ένα τσουβαλάκι κληρωτίδα, όπως γινόταν κάθε χρόνο στην πρωτοχρονιάτικη γιορτή ευαγούς ιδρύματος.

    Μέχρι που ο προϊστάμενος της μηχανογράφησης πρότεινε ηλεκτρονική κλήρωση προς άρση κάθε πονηρής υποψίας.

    Οπερ και εγένετο και χαμογελαστός πατάει το κουμπί και … πάγωσε.

    Βγήκε το όνομά του!

  194. Γς said

    Κληρώσεων συνέχεια:

    15-16 χρονών και τα λέγαμε με κάτι φίλους, όταν μας πλησιάσε ένας λαχειοπώλης.

    Με τσαμπουκά και χτυπώντας το ξύλο με τα λαχεία μας είπε το κουφό:

    -Για σας! Είμαι ο καινούργιος λαχειοπώλης σας.

    -Τράβα ένα κλήρο!

    Ηταν ο Γς που του έδειξε τους λ@@χνούς του.

    Όπως στην φωτό.

  195. Γιάννης Ιατρού said

  196. Γιάννης Ιατρού said

    196: Άστα αυτά, αφού εγώ θυμάμαι πως σου είχε πέσει ο κλήρος τότε

  197. μια πάπια μια ποια πάπια; said

    http://tragoudiglarou.blogspot.gr/2017/08/blog-post_35.html και ένα σχετικό θέμα με τον ύπνο του Επιμενίδη, αλιευμένο από τη χριστιανική γραμματεία.

  198. sarant said

    199 Α, δεν το ήξερα.

  199. 199-200 Τζάμπα έβαζα τους λίκνους στο #9…

  200. Κουτρούφι said

    #9, #200, #201. Και μια εκκλησία αφιερωμένη στους Επταμάρτυρες οι οποίοι γιόρταζαν χθες 4 Αυγούστου όπως λέει το 199:
    http://www.topgamos.gr/%CE%B5%CF%80%CF%84%CE%AC-%CE%BC%CE%AC%CF%81%CF%84%CF%85%CF%81%CE%B5%CF%82-%CF%83%CE%AF%CF%86%CE%BD%CE%BF%CF%82.aspx
    Από τα πιο φωτογραφημένα σημεία της Σίφνου.

  201. sarant said

    201 Δίκιο έχεις….

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: