Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Θα οδηγούν καλά οι Σαουδαράβισσες;

Posted by sarant στο 29 Σεπτεμβρίου, 2017


Την είδηση θα την έχετε ήδη ακούσει, χτες ή προχτές. Σύμφωνα με βασιλικό διάταγμα που μεταδόθηκε από την κρατική τηλεόραση της χώρας, οι γυναίκες στη Σαουδική Αραβία θα μπορούν πλέον να αποκτούν άδειες οδήγησης και να οδηγούν αυτοκίνητο -ως τώρα το συντηρητικό βασίλειο ήταν η μοναδική χώρα στον κόσμο που δεν αναγνώριζε στις γυναίκες αυτό το δικαίωμα.

Η ακτιβίστρια Μανάλ αλ-Σαρίφ φωτογραφίζεται να οδηγεί στο Ντουμπάι. Φυλακίστηκε γι’ αυτή τη φωτογραφία.

Ή μάλλον, που εξακολουθεί προς το παρόν να μην τους το αναγνωρίζει, αφού η σχετική απόφαση που επιτρέπει κάτι τέτοιο θα τεθεί σε ισχύ τον Ιούνιο του 2018. Αν και ομολογώ ότι δεν μπόρεσα να βρω στοιχεία για το θέμα, υποθέτω ότι οι περισσότερες χώρες, οι ευρωπαϊκές τουλάχιστον, δεν αντιμετώπισαν διαφορετικά τους άντρες από τις γυναίκες στο θέμα των αδειών οδήγησης -ενώ διαφορές υπήρχαν, όπως ξέρουμε, και στα θέματα του δικαίου, και στο δικαίωμα ψήφου αλλά και στην πρόσβαση στην εκπαίδευση.

Κι έτσι στις περισσότερες άλλες χώρες οι γυναίκες μπορούσαν να οδηγούν πολλές δεκαετίες πριν αποκτήσουν π.χ. το δικαίωμα ψήφου. Για παράδειγμα, στη Γαλλία η δούκισσα του Ουζές, πάμπλουτη αριστοκράτισσα φεμινίστρια, ήταν η πρώτη γυναίκα που έβγαλε άδεια οδήγησης το 1898 (και η πρώτη που πήρε κλήση, λίγους μήνες αργότερα, επειδή έτρεχε στο Δάσος της Βουλώνης με την ιλιγγιώδη ταχύτητα των 15 χλμ την ώρα -το όριο ήταν 12). Ωστόσο, οι Γαλλίδες ψήφισαν για πρώτη φορά μόλις το 1945 (οι Ελληνίδες το 1930 σε δημοτικές εκλογές -αν και με περιορισμούς- και το 1952 σε βουλευτικές).

Αντίθετα, στη Σαουδική Αραβία οι γυναίκες πρώτα απέκτησαν το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι, πριν από μερικά χρόνια, ενώ το δικαίωμα να οδηγούν αυτοκίνητο μόλις τώρα. Βέβαια, προκειμένου για μια απόλυτη μοναρχία και για ένα κράτος που αποτελεί ουσιαστικά ιδιοκτησία μιας οικογένειας, το δικαίωμα ψήφου, γυναικών όπως και αντρών, είναι πολύ σχετικό: αφορά μόνο τις δημοτικές εκλογές, αφού κοινοβούλιο δεν υφίσταται στη χώρα, μονάχα ένα σώμα με συμβουλευτικές αρμοδιότητες. Ο βασιλιάς Αμπντουλάχ ανακοίνωσε το 2013 ότι στο εξής το 20% τουλάχιστον των μελών του Συμβουλίου αυτού θα είναι γυναίκες -δεδομένου δε ότι τα μέλη τα διορίζει ο ίδιος, η απόφασή του ουσιαστικά είναι υπόμνηση προς τον εαυτό του, σαν τα σημειώματα που βάζουμε πάνω στο ψυγείο εμείς οι κοινοί θνητοί με τις δουλειές που δεν πρέπει να ξεχάσουμε.

Ωστόσο, δεν πρέπει να δημιουργηθεί η εντύπωση πως η απαγόρευση της οδήγησης ήταν το τελευταίο προπύργιο της σαουδικής ανδροκρατίας και ότι στο εξής οι Σαουδαράβισσες είναι θεωρητικά ίσες ή σχεδόν ίσες με τους Σαουδάραβες -κάθε άλλο. Οι γυναίκες εξακολουθούν να στερούνται πολλά και πολύ πιο σημαντικά από την άδεια οδήγησης, όπως θα δούμε παρακάτω. Άλλωστε, η παραχώρηση του δικαιώματος δεν υπαγορεύτηκε (μόνο) από την επιθυμία εκσυγχρονισμού που διακατέχει τους ιθύνοντες της σαουδικής μοναρχίας, αλλά και (κυρίως, ίσως) από την οικονομική κρίση που περνάει η χώρα (κλαίνε οι χήρες, κλαίνε κι οι παντρεμένες) εξαιτίας της πτώσης της τιμής του πετρελαίου: ως τώρα, χρειάζονταν περίπλοκοι και δαπανηροί διακανονισμοί για να μπορέσει μια γυναίκα να μετακινηθεί με ιδιωτικό αυτοκίνητο.

Θα μπορούν λοιπόν να οδηγούν από του χρόνου οι Σαουδαράβισσες, αλλά θα εξακολουθήσουν να μη μπορούν να ταξιδέψουν, να πιάσουν δουλειά, να ανοίξουν τραπεζικό λογαριασμό, να βγάλουν ταυτότητα ή διαβατήριο ή να παντρευτούν χωρίς τη συγκατάθεση του κηδεμόνα τους. Ο κηδεμόνας είναι ο πατέρας για τις ανύπαντρες και ο σύζυγος για τις παντρεμένες, αν όμως αυτός έχει πεθάνει κηδεμόνας θα είναι ένας αδελφός, άλλος συγγενής ή ακόμα και ο γιος της γυναίκας -πάντως, χωρίς κηδεμόνα μια Σαουδαράβισσα δεν μπορεί να κάνει τίποτα από τα παραπάνω. Ουσιαστικά, στη Σαουδική Αραβία οι γυναίκες αντιμετωπίζονται σαν ανήλικα πλάσματα και σαφώς υποδεέστερες από τους άντρες, κάτι που εκφράζεται και στο κληρονομικό δίκαιο και σε πολλές άλλες πτυχές της ζωής.

Και φυσικά, το πιο ορατό σημάδι της υποδούλωσης, είναι πως οι Σαουδαράβισσες σε δημόσιο χώρο πρέπει να φορούν τη μπούρκα, ή τέλος πάντων ένα μακρύ μαύρο φόρεμα που αφήνει ακάλυπτο μόνο το πρόσωπο, την αμπάγια.

Οπότε, η παραχώρηση του δικαιώματος στην άδεια οδήγησης δεν αναιρεί με κανένα τρόπο τη βαθιά ανισότιμη θέση των γυναικών στη Σαουδική Αραβία -θα έλεγε μάλιστα κανείς ότι είναι ένας σχετικά ανώδυνος τρόπος προκειμένου το καθεστώς να φανεί προοδευτικό και εκσυγχρονισμένο και να παραχωρήσει ένα ανέξοδο δικαίωμα εξακολουθώντας να αρνείται τα πιο ουσιαστικά. Παρ’ όλ’ αυτά, πρόκειται για ένα βήμα χειραφέτησης, έστω και μικρό.

Θα οδηγούν καλά οι Σαουδαράβισσες; Αν πιστέψουμε τα στερεότυπα, που διαδίδονται όχι πια στην καθυστερημένη Σαουδική Αραβία αλλά στην προοδευτικότατη Ευρώπη, όχι. Το στερεότυπο θέλει τις γυναίκες να είναι απρόσεχτες στην οδήγηση, αδέξιες, να μην καταλαβαίνουν από τη λειτουργία του κινητήρα, να μη μπορούν να παρκάρουν (διότι ο γυναικείος εγκέφαλος υστερεί, λένε, στην αντίληψη του χώρου), να μπερδεύουν το γκάζι με το φρένο ή το αμπραγιάζ, να τους σβήνει συνεχώς η μηχανή όταν προσπαθούν να βάλουν μπροστά και να κοιτάζονται στον καθρέφτη αντί να κοιτάζουν την κυκλοφορία πίσω τους. Κυκλοφορούν άλλωστε στο Διαδίκτυο αρκετές αστείες εικόνες ή βίντεο που εικονογραφούν την παροιμιώδη γυναικεία οδηγική αδεξιότητα.

Κάποια στερεότυπα έχουν έναν πυρήνα αλήθειας, όχι όμως τούτο εδώ -τα στατιστικά στοιχεία (παράδειγμα) δείχνουν πως οι γυναίκες οδηγούν κατά μέσον όρο καλύτερα και με λιγότερα ατυχήματα. Βέβαια, πρέπει να πούμε ότι οι άντρες οδηγούν περισσότερο από τις γυναίκες, οπότε στις συγκρίσεις πρέπει να ληφθεί υπόψη και αυτή η παράμετρος. Από την άλλη, οι άντρες υπεραντιπροσωπεύονται σε ορισμένες οδηγικές πρακτικές που συνδέονται άμεσα με ατυχήματα, όπως η επικίνδυνη οδήγηση, η οδήγηση υπό την επήρεια ουσιών και η υπερβολική ταχύτητα. Βέβαια, το στερεότυπο επεκτείνεται ακόμα και στην αξιολόγηση του ατυχήματος -αν ένας άντρας προκαλέσει ατύχημα, θα πούμε ότι ήταν μεθυσμένος, ήταν παλαβός, ήταν ανόητος. Αν το προκαλέσει γυναίκα, ήταν γυναίκα.

Εμείς εδώ παροιμιωδώς λεξιλογούμε αλλά σήμερα το μόνο λεξιλογικό εντοπίζεται στον τίτλο, όπου εσκεμμένα χρησιμοποίησα τον τύπο «Σαουδαράβισσες». Διότι βέβαια, αν θηλυκό του Άραβα είναι η Αράβισσα (όπως έχουμε συζητήσει) του Σαουδάραβα θα είναι, επίσημα τουλάχιστον, η Σαουδαράβισσα. Θέλει ακόμα καιρό για να τριφτεί αυτός ο τύπος, χαίρομαι όμως που βλέπω πως γκουγκλίζεται αρκετά, ακόμα και στον σπανιότερο πληθυντικό -και βέβαια, η πρόσφατη είδηση για την άδεια οδήγησης στάθηκε αφορμή να χρησιμοποιηθεί κάμποσες φορές (παράδειγμα). Είναι κι αυτό μια πρόοδος αν σκεφτούμε ότι το λεξικό Μπαμπινιώτη, στην πρώτη του έκδοση, φορούσε μπούρκα στις γυναίκες της Αραβίας, αφού έδινε σαν θηλυκό του Άραβα το «γυναίκα Άραβας» -και ακόμα διατηρεί αυτόν τον ανοικονόμητο τύπο, έστω κι αν δίνει πρώτον τύπο το «Αράβισσα».

Διατηρούμε βέβαια τη μπούρκα σε άλλους τύπους, όπως είναι, ας πούμε, το «η δικαστής», που και οι περισσότερες δικάστριες το προτιμάνε, θεωρώντας ότι ο επίκοινος τύπος τούς προσδίδει μεγαλύτερο κύρος -και μ’ αυτό το κύρος αρνούνται σε άλλες γυναίκες το δικαίωμα στην αυτοάμυνα, δίνοντας στους βιαστές το σαφές σήμα να βιάζουν ελεύθερα: αν δεν αντισταθεί ενδέχεται να μην στοιχειοθετηθεί βιασμός (υπάρχει σχετική δικαστική απόφαση), κι αν αντισταθεί κινδυνεύει να πάει μέσα. Εννοώ την απόφαση στη δίκη του Ναυπλίου -αλλά ας πούμε καλύτερα για το Ριάντ και τους καθυστερημένους Σαουδάραβες.

 

Advertisements

148 Σχόλια to “Θα οδηγούν καλά οι Σαουδαράβισσες;”

  1. spatholouro said

    «κινδυνεύει θα πάει μέσα»

    «να» πάει, υποθέτω

  2. Κουνελόγατος said

    Καλημέρα.
    Στη δουλειά μου υπογράφουν: Μαρία Ταδοπούλου, Διευθυντής. Αυτό ξεκίνησε πριν λίγα χρόνια. Όταν μπήκα στον χώρο, λέγανε και γράφανε Διευθύντρια, Υποδιευθύντρια κλπκλπ.

  3. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Καλημέρα κι ἀπὸ δῶ.
    Κι ἕνας ἀνασυλλαβισμὸς:
    «Διότι βέβαια, αν θηλυκό του Άραβα είναι η Αράβισσα (όπως έχουμε συζητήσει) του Σαουδάβαρα θα είναι, επίσημα τουλάχιστον, η Σαουδαράβισσα.

  4. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Καλημέρα. Σωστός ο Δημήτρης, Νικοκύρη γράψε το σωστό Σαουδαβάρισσα. 🙂

  5. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Τί θά ᾿λεγε ἡ συλλογικὴ σοφία τοῦ ἱστολογίου γιὰ τὸν ὅρο Σαουδαραβίδα.
    Δὲν ὑπάρχει περίπτωση νὰ τὴν περάσουμε γιὰ ὅπλο. 🙂

  6. spatholouro said

    Και Αραβίς και Αράβισα, ήδη από τα μέσα του 19ου αιώνα, Δημήτριε:

    https://books.google.gr/books?id=0NIPAAAAQAAJ&pg=PA108&dq=%22%CE%91%CF%81%CE%B1%CE%B2%CE%AF%CF%82%22&hl=el&sa=X&ved=0ahUKEwiSqc2j68nWAhXK1RQKHUJRAy0Q6AEIJTAA#v=onepage&q=%22%CE%91%CF%81%CE%B1%CE%B2%CE%AF%CF%82%22&f=false

  7. Νικήτας said

    Καλημέρες,

    άραβας – αραβίδα το είχα ακούσει νομίζω στις ειδήσεις και με ξένισε. Το βρήκα μάλλον αστείο μιας και δεν μοιάζει με κάτι άλλο. Μάλλον απερισκεψία το θεώρησα σε δεύτερο χρόνο. Το αράβισσα μου κάνει καλύτερα κι εμένα.

  8. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @5. Μόνο μὴ τὴν μπερδέψουν μὲ ἀστακοκαραβίδα. 🙂

  9. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα !
    «Γυναίκα στο τιμόνι, ο Χάροντας ζυγώνει»; 🙂

  10. atheofobos said

    …και το 1952 σε βουλευτικές

    Πολύ σωστά γράφεις σε βουλευτικές και όχι στις βουλευτικές, γιατί την ακρίβεια οι γυναίκες δεν ψήφισαν στις βουλευτικές του 1952 γιατί δεν είχαν ενημερωθεί οι εκλογικοί κατάλογοι, αλλά μετά από μερικούς μήνες στις επαναληπτικές που έγιναν στην Θεσσαλονίκη και η εξελέγη Ελένη Σκούρα, του Ελληνικού Συναγερμού , η οποία μαζί με την Βιργινία Ζάννα, του Κόμματος Φιλελευθέρων, υπήρξαν οι πρώτες γυναίκες υποψήφιες για το βουλευτικό αξίωμα.
    Σε βουλευτικές εκλογές, όλες οι Ελληνίδες ψήφισαν για πρώτη φορά στις 19 Φεβρουαρίου 1956. Εξελέγη η Λίνα Τσαλδάρη της ΕΡΕ και η Βάσω Θανασέκου της Δημοκρατικής Ένωσης. Η Τσαλδάρη ήταν και η πρώτη γυναίκα υπουργός στο υπουργείο Υπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας.

    ..έτρεχε στο Δάσος της Βουλώνης με την ιλιγγιώδη ταχύτητα των 15 χλμ την ώρα -το όριο ήταν 12

    Πιθανώς θα μέτρησαν την διαφορά τρέχοντας πίσω της!

  11. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    …διότι ο γυναικείος εγκέφαλος υστερεί, λένε, στην αντίληψη του χώρου..

    Δεν θυμάμαι που το διάβασα (κι ούτε μπορώ εύκολα να ψάξω, με κομμένο καλώδιο τηλεφώνου…, μας τάραξε αυτός ο αέρας), αλλά το δικαιολογούσαν με την εξελικτική ιστορία, πως δηλ. οι άνδρες ήσαν κυνηγοί και είχαν ανάγκη να εντοπίζουν το θήραμα, ενώ οι γυναίκες ζούσαν περισσότερο στην εκάστοτε κατοικία και συγκεντρώνονταν στα «του οίκου» και τα παιδιά κλπ.

    Πουθενά δεν έχω δει κάποια σοβαρή μελέτη που να υποστηρίζει με επιστημονικό τρόπο κάτι τέτοιο. Ξέρω όμως, πως σε διάφορες εργασίες/επαγγέλματα, καλυμμένα, κάποιες εταιρείες δεν βάζουν γυναίκες σε θέσεις που χρειάζεται αντίληψη στερεομετρική! Κατ΄εμέ, κατάλοιπα και προκαταλήψεις, κι όχι μόνο στη Σαουδική Αραβία ….

  12. cronopiusa said





    Καλή σας μέρα!

  13. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @4. 🙂

    @6. Eὐχαριστῶ γιὰ τὴν ἄμεση ἀνταπόκριση. Βέβαια, διάφοροι ἡμιμαθεῖς εἶχαν βρεῖ ευκαιρία νὰ κοροϊδέψουν τὴν Ἄντζελα γιὰ τὴν Ἀραβίδα. Tὸ μόνο μειονέκτημα τοῦ ὅρου εἶναι τὸ πιθανὸ μπέρδεμα μὲ τὸ ὁμώνυμο ὅπλο.

  14. spiral architect 🇰🇵 said

    Και τούμπα το Audi Quattro S1 κυρίες και κύριοι από τη μοναδική γυναίκα οδηγό αγώνων!

    Αξεπέραστη.

  15. cronopiusa said

  16. LandS said

    …η πρώτη γυναίκα που έβγαλε άδεια οδήγησης το 1898 (και η πρώτη που πήρε κλήση, λίγους μήνες αργότερα, επειδή έτρεχε στο Δάσος της Βουλώνης με την ιλιγγιώδη ταχύτητα των 15 χλμ την ώρα -το όριο ήταν 12)

    Ο Ζανταρμστο0 σηκώνει το σημαιάκι και αμέσως ο Ζαντάρμστα100 πατάει το σταρτ στο χρονόμετρο και όταν η Μανταμλαντουτσές περνάει από μπροστά του κάνει στοπ το χρονόμετρο και διαβάζει 24″ αντί 30″. Ουάου!

  17. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>διότι ο γυναικείος εγκέφαλος υστερεί, λένε, στην αντίληψη του χώρου..
    διότι οι άνδρες δεν ακούν μέσα τους τον ήχο του επερχόμενου (Γιάννης Ρίτσος-δε θυμάμαι σε ποιο ποίημα) . Εξ αυθορμησίας-πριν διαβάσω παρακάτω 🙂
    Καλημέρα

  18. LandS said

    10 Πιθανότατα έτρεχαν πλάι της με μοτοσυκλέτα. Εκείνη την εποχή τα δίκυκλα ήταν πιο γρήγορα και υπήρχαν και ταχύμετρα.

  19. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    Πάει, χαλάει ο κόσμος… Το Άγιον Όρος θα μείνει το μόνο μέρος χωρίς γυναίκες οδηγούς-κι αυτό επειδή δεν έχει γυναίκες! 🙂
    Dr John, κατιτίς επί του θέματος, μιας και δυσκολεύεσαι να ψάξεις: http://science.jburroughs.org/mbahe/BioEthics/Articles/SciAmHIsBrainHerBrain.pdf

    Δεν είναι παράλογο, ούτε και κακό, να υπάρχουν διαφορές μεταξύ των φύλων. Ας μην κολλάμε ούτε στη μία ούτε στην άλλη άκρη της προκατάληψης, να ξεκινάμε δηλαδή από την «ορθή» άποψη και μετά να ψάχνουμε στοιχεία για να την υποστηρίξουμε.
    Από την άλλη, πολλά στοιχεία που έχουν να κάνουν με τη λειτουργία του εγκεφάλου είναι επίκτητα και είναι δύσκολο να βγουν συμπεράσματα που να αφορούν ομάδες. Κλασσικό παράδειγμα τα τεστ νοημοσύνης, που αν συμπληρωθούν από πολύ διαφορετικές ως προς το πολιστισμικό υπόβαθρο ομάδες μπορεί να δώσουν άκυρα συμπεράσματα (και έγιναν στο παρελθόν βάση για ρατσιστικές «αποδείξεις ανωτερότητας»).
    Επί του θέματος βέβαια δε νομίζω πως υπάρχει στα σοβαρά αντικείμενο συζήτησης, η ασφαλής οδήγηση έχει απείρως σημαντικότερους παράγοντες από το φύλο να λάβει υπόψη. Τυχόν διαφορές (που πιθανότατα δεν υπάρχουν) στην αντίληψη του χώρου δεν παίζουν κανέναν ουσιαστικό ρόλο (θα έπαιζαν, ίσως, στην αγωνιστική οδήγηση ή σε παρόμοια ακραίες συνθήκες).

  20. ΓιώργοςΜ said

    19 συνέχεια Κι ένα άλλο ενδιαφέρον αρθράκι, που σουμάρει πολύ ωραία και την πολιτιστική επίδραση του θέματος της αντίληψης χώρου.

  21. π2 said

    Μια που δεν βλέπω να το είχα πει στην προηγούμενη συζήτηση, Αράβισσα είναι κανονικός και μαρτυρούμενος από την αρχαιότητα τύπος (ήδη από την μετάφραση των Ο΄ στις γραμματειακές πηγές και ήδη από τον 1ο αι. π.Χ. στις επιγραφικές -Εἰρήνη Ἀράβισσα σε αττική επιγραφή). Το λέω γιατί έχω την εντύπωση ότι καμιά φορά θεωρούμε τους τύπους σε -ισσα πιο, ξέρω γω, λαϊκούς, ενώ δεν είναι πάντοτε.

  22. spiral architect 🇰🇵 said

    1982: Η νικήτρια του 29ου Ράλι Ακρόπολις Μισέλ Μουτόν βιντεοσκοπημένη απο ελικόπτερο Σινούκ:

  23. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια και τις διορθώσεις!

    16-18: Και δρομέας τρέχει τόσο (έστω για λίγο), και ποδηλάτης.

  24. LandS said

    τα στατιστικά στοιχεία (παράδειγμα) δείχνουν πως οι γυναίκες οδηγούν κατά μέσον όρο καλύτερα και με λιγότερα ατυχήματα. Βέβαια, πρέπει να πούμε ότι οι άντρες οδηγούν περισσότερο από τις γυναίκες, οπότε στις συγκρίσεις πρέπει να ληφθεί υπόψη και αυτή η παράμετρος.

    Παρακάτω λέει ότι:
    The study also found that drivers … who drive a petrol car drive better than those with diesel or a hybrid.

    Επειδή τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στο ΗΒ είναι σημαντικά (πάρα πολύ) περισσότερα από τα ντιζελοκίνητα και τα υβριδικά, η επίδραση που έχει η «ποσότητα» (διανυθείσα απόσταση και χρόνος) οδήγησης στην αύξηση της πιθανότητας πρόκλησης ατυχήματος είναι αμελητέα ή μάλλον ασήμαντη.

    Οι γυναίκες οδηγούν καλύτερα με λιγότερα ατυχήματα λοιπόν.

  25. Avonidas said

    Καλημέρα.

    #11. πως δηλ. οι άνδρες ήσαν κυνηγοί και είχαν ανάγκη να εντοπίζουν το θήραμα, ενώ οι γυναίκες ζούσαν περισσότερο στην εκάστοτε κατοικία και συγκεντρώνονταν στα «του οίκου» και τα παιδιά κλπ.

    Μεγάλη βλακεία αυτή, που επαναλαμβάνεται συχνά χωρίς κανένα στοιχείο. Το στηρίζουν δε στο «αυτονόητο» ότι φυσικά οι άντρες μόνο κυνηγούσαν, αφού ήταν σωματικά δυνατότεροι, παραβλέποντας το γεγονός ότι, αν ο άνθρωπος βασιζόταν για το κυνήγι στη σωματική του δύναμη, το είδος μας θα είχε εκλείψει από την παλαιολιθική εποχή. Εξάλλου, οι νεοφερμένοι από την Αφρική Homo Sapiens, άντρες και γυναίκες, ήταν σωματικά ασθενέστεροι από τους Νεάντερταλ που αναπτύχθηκαν νωρίτερα στην Ευρώπη, και τους οποίους τελικά εξόντωσαν (είδατε τι γίνεται όταν αφήνουμε τους μετανάστες να αλωνίζουν;)

  26. Avonidas said

    Α, και το γνωστό ανέκδοτο (που δουλεύει καλύτερα οπτικά):

    -Γιατί οι γυναίκες οδηγοί δεν μπορούν να παρκάρουν σωστά;
    -Εμ, αφού τους έχουν πει ότι αυτό (δείχνεις με τα δάχτυλα κάπου 1cm) είναι 20 πόντοι 😛

  27. LandS said

    23 Δεν αρκεί να μπορείς να τρέξεις με 12-15 χλμ/ώρα, θέλεις και το κατάλληλο απ στο σμαρτόφωνο να σου δείχνει τη ταχύτητα που τρέχεις, για να μπορείς να δεις πόσο τρέχει ο μαντρακάς.
    Με ποδήλατο ναι, αυτά είχαν και τότε ταχύμετρα.

  28. Avonidas said

    Για παράδειγμα, στη Γαλλία η δούκισσα του Ουζές, πάμπλουτη αριστοκράτισσα φεμινίστρια, ήταν η πρώτη γυναίκα που έβγαλε άδεια οδήγησης το 1898

    Θεωρώ πως αυτό είναι κάπως διαφορετικό. Το να έχει κανείς, άντρας ή γυναίκα, αυτοκίνητο το 1898 ήταν περίπου σαν να έχεις σήμερα ιδιωτικό τζετ ή κότερο: ένα πανάκριβο χόμπυ. Το πραγματικά περίεργο είναι ότι το οδηγούσε η ίδια, αντί να έχει σωφέρ (θερμαστή, δηλαδή!), αφού τότε δεν ήταν καθόλου απλή υπόθεση να βάλεις μπρος ένα αυτοκίνητο και να αντιμετωπίσεις πιθανές βλάβες στον κινητήρα. Δεν μπορώ να φανταστώ τη δούκισσα να αλλάζει λάδια ή να σφίγγει μπουλόνια στη Βουλώνη 😉 — όχι γιατί ήταν γυναίκα, αλλά γιατί ήταν αριστοκράτισσα.

  29. cronopiusa said

    Η κόρη του Δρακουμέλ φοράει παντελόνια και η Μάνια Τεγοπούλου
    Μάνια Τεγοπούλου: Μια κληρονόμος (με) αρχίδια
    Δεν μας αντιπροσωπεύουν!

  30. sarant said

    28 Ναι, το έγραψα για να δείξω ότι προηγήθηκε κατά πολύ η οδήγηση από την ψήφο.

  31. LandS said

    28 Μπορεί να έβαζε τον σωφέρ να της γυρίζει τη μανιβέλα και αυτή να καθόταν πίσω από το τιμόνι και να οδηγούσε.
    Ήταν συνηθισμένο να πηγαίνουν στο δάσος για ιππασία οι κυρίες της υψηλής κοινωνίας. Γιατί όχι και για οδήγηση λοιπόν;

  32. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Το απαγορευμένο ποδήλατο

    http://www.athinorama.gr/cinema/movie/to_apagoreumeno_podilato-10030037.html

  33. Avonidas said

    το «η δικαστής», που και οι περισσότερες δικάστριες το προτιμάνε, θεωρώντας ότι ο επίκοινος τύπος τούς προσδίδει μεγαλύτερο κύρος -και μ’ αυτό το κύρος αρνούνται σε άλλες γυναίκες το δικαίωμα στην αυτοάμυνα, δίνοντας στους βιαστές το σαφές σήμα να βιάζουν ελεύθερα: αν δεν αντισταθεί ενδέχεται να μην στοιχειοθετηθεί βιασμός (υπάρχει σχετική δικαστική απόφαση), κι αν αντισταθεί κινδυνεύει να πάει μέσα.

    Με μια παράγραφο ξεπετάς μια υπόθεση που κάθε άλλο παρά ξεκάθαρη είναι, σε αντίθεση με της Ηριάννας που αφιέρωσες ολόκληρο άρθρο, και καλά έκανες.

    Το δικαίωμα στην αυτοάμυνα δεν περιλαμβάνει μαχαιριά στο στήθος, όταν ο επιτιθέμενος είναι άοπλος και τύφλα. Και μολονότι δεν μπορεί με καμιά δύναμη να θεωρηθεί φόνος εκ προμελέτης, το θύμα κυκλοφορούσε με ένα φονικό όπλο πάνω της, και σκότωσε έναν άνθρωπο μ’ αυτό. Αυτό είναι τουλάχιστον ανθρωποκτονία, και δεν μπορούμε να ζητάμε πλήρη αθώωση.

    Θυμίζω ότι κάποια χρόνια πριν, όταν καταδικάστηκε κάποιος επειδή σκότωσε αλλοδαπό διαρρήκτη, οι αντιδράσεις από αυτοαποκαλούμενους προοδευτικούς ανθρώπους ήταν τελείως αντίθετες: συμφωνούσαν με την καταδίκη. Επίσης συμφωνώ, αλλά ας είμαστε συνεπείς.

    Τέλος, μιας κι εδώ λεξιλογούμε, τι γνώμη έχεις, Νικοκύρη, γι’ αυτό το «καμιά δίωξη σε όσες υπερασπίζονται τις εαυτές τους;» Πάει για την πιατέλα, ή θα το θεωρήσουμε σωστό, παρότι βγάζει την καθαρεύουσα απ’ τη ναφθαλίνη για χάρη του φεμινισμού;

  34. Avonidas said

    #31. Ήταν συνηθισμένο να πηγαίνουν στο δάσος για ιππασία οι κυρίες της υψηλής κοινωνίας. Γιατί όχι και για οδήγηση λοιπόν;

    Το άλογο φροντίζει μόνο του για τα καύσιμα και τη λίπανση του κινητήρα του 😉

  35. sarant said

    33 Το κρατάω για αύριο το «εαυτές». Για την ξεπέτα, δεν έχεις άδικο.

  36. LandS said

    31 Το να οδηγείς αυτοκίνητο δεν σημαίνει ότι πρέπει να φροντίζεις για τη λίπανση του κινητήρα του προσωπικά. Ούτε άμα κάνεις ιππασία είσαι υποχρεωμένος να ξυστρίζεις ο ίδιος το άλογο.

  37. spiral architect 🇰🇵 said

    Δικαιώματα μπορεί να μην έχουν (και κακώς) οι γυναίκες στην Αραπιά, έχουν όμως λεφτά. Οπότε θα μπορούν να χαλάσουν χωρίς να το σκεφτούν 80.000 πράσινα, για να πάρουν ένα Model X. Το συγκεκριμένο τουτού έχει μόνο φρένο-γκάζι και ένα μικρό λεβιέ-διακόπτη για να γυρίζουν οι τέσσερις επαγωγικοί κινητήρες ανάποδα (όπισθεν). Η ροπή έρχεται από χαμηλά έχοντας επιδόσεις που προσεγγίζουν -τουλάχιστον στις επιταχύνσεις από στάση- επιδόσεις supercar.
    Και επιδόσεις λοιπόν και ξεμπερδέματα με συμπλέκτες και σβησίματα και κάμερες οπισθοπορείας και διαδραστικές οθόνες και όλα τα καλούδια για να πέσουν επιτέλους τα στερεότυπα για τις γυναίκες οδηγούς.

    Άμα έχεις λεφτά … 🙄

  38. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ταινία «Τη μέρα που έγινα γυναίκα»

  39. gpoint said

    Απ’ όσα θυμάμαι να έχω διαβάσει η Σαουδική Αραβία είναι η μοναδική χώρα που προσδιορίζεται από το όνομα μιας οικογένειας. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως ανήκει ολόκληρη στην οικογένεια-μάλλον φυλή. Ηταν η ένωση αρκετών φυλών και η οικογένεια των Σαούντ χρίσθηκε βασιλική με κριτήριο πως ήταν πιο ψηλοί από όλους τους άλλους !!
    Κάποτε (το 80) τα μέλη της έμεναν σχεδόν μόνιμα στο ξενοδοχείο στο Καβούρι και υπήρχαν τριγύρω μερικά εστιατόρια πολυτελείας, πραγματικά καλά, τα οποία δεν πιστεύω πως υπάρχουν ακόμα

  40. LandS said

    37 Έχει, νομίζω, και σύστημα αυτόνομης οδήγησης (όχι τέλειο ακόμα).

    Με τους αισθητήρες (και τις κάμερες) και την διαδραστική οθόνη δεν θα ξεμπερδέψουμε ποτέ. Μπορεί τις εντολές να τις δίνουμε προφορικά και τις πληροφορίες να τις βλέπουμε στο παρμπρίζ αλλά εκεί θα είναι.
    Αυτό από το οποίο θα ξεμπερδέψουμε είναι η αμέριστη προσοχή του οδηγού στο δρόμο. Μέχρι και ακατανόμαστα πράγματα θα μπορούμε να κάνουμε την ώρα που το αυτοκίνητο θα μας πηγαίνει στον προορισμό μας και ούτε γάτα ούτε ζημιά (το τελευταίο στη κυριολεξία)
    Σε καμιά πενηνταριά χρόνια και όλα αυτά θα είναι ψωμοτύρι.

    Και δεν χρειάζεσαι πολλά λεφτά. Ήδη το model 3 μπορεί ο Αμερικάνος να το έχει με 35 χιλιάρικα δολάρια.

  41. Avonidas said

    #36. Πράγματι, αλλά υπάρχει μια διαφορά: το άλογο μπορεί να περιμένει να γυρίσει στους στάβλους για να το καθαρίσουν και να το ταΐσουν, χωρίς να χρειάζεται να ανησυχήσει γι’ αυτά ο αναβάτης. Ενώ με το αυτοκίνητο μπορεί να συμβούν χίλια δυο που απαιτούν την επέμβαση του οδηγού επί τόπου. Άρα, έπρεπε να είναι μαζί κι ο σωφέρ (και πιθανότατα ήταν).

  42. Ριβαλντίνιο said

    Ξέρει κάποιος τι γίνεται στις γειτονικές χώρες ; Στο Ομάν, στην Υεμένη κ.α. οι γυναίκες περνάνε καλύτερα από την Σαουδική Αραβία ; Το «Σαουδική» των Σαούντ λένε πως σημαίνει την Ευδαίμονα , πάντως παλιά Ευδαίμονα Αραβία λέγανε την Υεμένη.

  43. Avonidas said

    Το ποδήλατο έχει επίσης ένα επιπλέον ρίσκο για τις γυναίκες: η σέλα μπορεί να προκαλέσει ρήξη του παρθενικού υμένα — κάτι που μπορεί να βάλει τη γυναίκα σε μεγάλους μπελάδες σε καθυστερημένες κοινωνίες που έχουν εμμονή με τη (γυναικεία) παρθενία.

    Βέβαια, εδώ που τα λέμε, το ίδιο μπορεί να συμβεί και με χίλιους δυο άλλους τρόπους. Ο παρθενικός υμένας δεν είναι και τόσο αξιόπιστος δείκτης παρθενίας όσο μοιάζει να πιστεύουν οι άντρες ανά τους αιώνες…

  44. ΓιώργοςΜ said

    43 Παλιότερα νομίζω υπήρχε κι επέμβαση παρθενοραφής (σιχτίρ-μερεμετ θα το προσθέταμε στο λεξικό των… ελληνοτουρκικών). 🙂

  45. sarant said

    40 Έτσι είναι. Και αν τα αυτοκίνητα είναι έξυπνα και οδηγούν μόνα τους, γιατί να έχει ο καθένας το δικό του;

    43 Κάποιοι σαουδάραβες μουλάδες λένε ότι η οδήγηση μπορεί να βλάψει τις ωοθήκες των γυναικών και να γεννηθούν προβληματικά παιδιά.

  46. spiral architect 🇰🇵 said

    @40: Έχουν αυτόνομη οδήγηση τα Τέσλα, αλλά δεν το’ γραψα, γιατί κάνει τζιζ, καθότι στο πρόσφατο παρελθόν η κάμερά του του δεν κατάφερε να ξεχωρίσει ένα λευκό φορτηγό από τον λαμπρό ουρανό. 💀
    Επικίνδυνα πράματα αυτά, για όλους τους οδηγούς.

  47. Triant said

    @23
    Και δρομέας τρέχει τόσο (έστω για λίγο), και ποδηλάτης.

    Τόσο μπορεί να τρέχουμε κι εμείς τα γερόντια. Οι δρομείς τρέχουν πολύ πιο γρήγορα και για πολλή ώρα. Θυμίζω απλώς ότι τον Μαραθώνιο (42+ χλμ.) τον κάνουν σε 2 ώρες και κάτι.

  48. LandS said

    41 Ναι, αλλά όταν ο φθαρμένος ιμάντας, που μου στοίχισε μια βδομάδα διακοπών σε χρόνο και τρεις μέρες σε χρήμα, το επισκευάσαμε το αμάξι (βαλβίδες, μια τρόμπα κ.α. ) . Αν το αντίστοιχο πάθαινε το άλογο θα του είχαμε κάνει ευθανασία.

  49. LandS said

    σβήστε το όταν

  50. LandS said

    δεν διορθώθηκε ούτε με αυτό.

    ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΑΛΟΓΟ!

  51. sarant said

    46 Δηλαδή το Τέσλα κάνει άλλου είδους μοιραία λάθη από τον άνθρωπο οδηγό -ίσως πολύ λιγότερα.

  52. LandS said

    46 Όντως.

  53. Δεν ξέρω πώς θα οδηγούν οι Σαουδαράβισες (η αραβίδα είναι μια κοντόκανη καραμπίνα) αλλά οι Σαουδάραβες είναι από τους μεγαλύτερους κάγκουρες. Όπως μπορεί να μας το πιστοποιήσει και ο Κίντος. Αλήθεια, πού είναι αυτό το γίδι;

  54. LandS said

    Μέχρι να γίνουν υποχρεωτικά παντού τα 100% ηλεκτροκινούμενα (25-30 χρόνια ακόμα), τα ρομποτικά θα έχουν γίνει 100% αυτόνομα και 100% ασφαλή.

  55. spiral architect 🇰🇵 said

    Άσχετο, αλλά μιας και είπαμε για τα Τέσλα κάποιοι πολυπράγμονες μπαταξήδες έχουν παράπονα από την εταιρεία..
    (τα τουίτ είναι αυθεντικά και απευθύνονται στον διευθύνοντα της Τέσλα, Ίλον Μάσκ) 😀

  56. spiral architect 🇰🇵 said

    @54: Καλά Λαντζ, μην το δένεις αυτό γιατί, από μελλοντολογίες που δεν υλοποιήθηκαν ποτέ χορτάσαμε και το κυριότερο, ακόμα και για ένα techno-geek σα και μένα, όπου οι ανώτερες νοητικές λειτουργίες αντικαθίστανται από ραντάρ πεδίου, κάμερες, αισθητήρες και επεξεργαστές το παιχνίδι χάθηκε.

  57. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  58. ΓιώργοςΜ said

    53 Νομίζω ετούτο ταιριάζει καλύτερα με το θέμα σήμερα:

  59. Ριβαλντίνιο said

    Στο ξεκίνημα του Ισλάμ πάντως τις γυναίκες τους τις έπαιρναν μέχρι και στις μάχες, π.χ. στην μάχη του Γιαρμούκ :

    Σύμφωνα με τις μουσουλμανικές πηγές, υπεύθυνες για την ανασυγκρότηση των Aράβων και την αντεπίθεσή τους ήταν οι γυναίκες τους! Oι σύζυγοι των πολεμιστών της ερήμου ακολουθούσαν τους άνδρες τους στη μάχη και κατά τη διάρκεια των συγκρούσεων αποτελούσαν μία πρώτης τάξεως υγειονομική υπηρεσία, καθώς και υπηρεσία ανεφοδιασμού των πολεμιστών. Σε αυτή την περίσταση, οι Aραβες υποχωρώντας, έφθασαν μέχρι τις σκηνές όπου βρίσκονταν οι γυναίκες τους, οι οποίες άρχισαν να φωνάζουν στους άνδρες τους να επιστρέψουν στη μάχη, χτυπώντας τύμπανα, τραγουδώντας τραγούδια που τους ντρόπιαζαν και πετώντας τους πέτρες. Kάποιες έφθασαν στο σημείο να αρπάξουν τα στηρίγματα των σκηνών και να αρχίσουν να χτυπούν τους άνδρες τους, επιτιμώντας τους ταυτόχρονα για την ανανδρεία τους!
    H αποδοκιμασία των γυναικών τους είχε αποτέλεσμα και οι Aραβες σε όλο το μήκος του μετώπου άρχισαν να ανασυντάσσονται και σύντομα εκτέλεσαν μία ορμητική αντεπίθεση, που σταμάτησε τη βυζαντινή προέλαση – μάλιστα, σε ένα σημείο στο κέντρο η βυζαντινή παράταξη προσωρινά διαρρήχθηκε, αλλά χωρίς περαιτέρω συνέπειες. H έξυπνη χρήση των ιππικών εφεδρειών που τηρούσε ο Xαλίντ έπαιξε πρωτεύοντα ρόλο στην αποκατάσταση της ισορροπίας προς το τέλος της δεύτερης μέρας.
    Aλλη μία μέρα σκληρών μαχών είχε περάσει, χωρίς κάποια από τις δύο πλευρές να έχει κατορθώσει να πετύχει να πάρει την αποφασιστική πρωτοβουλία των κινήσεων και το «πάνω χέρι». Tο ίδιο σκηνικό επαναλήφθηκε και την τρίτη μέρα, με τους Bυζαντινούς αυτή τη φορά να συγκεντρώνουν την ορμή της επίθεσής τους στο αριστερό πλευρό των Aράβων και τους τελευταίους να επιστρέφουν από την αρχική οπισθοχώρησή τους μετά την αποδοκιμασία των γυναικών τους. Ξανά οι ιππικές εφεδρείες ήταν καθοριστικής σημασίας για την αποκατάσταση της ισορροπίας.

    http://www.militaryhistory.gr/articles/view/191/2

  60. 58 ❤

  61. ΓιώργοςΜ said

    56 Τα αεροπλάνα πετάνε στον αυτόματο κατά 90% και πάνω, νομίζω πως ο πωστονλένε της Ράιαναιρ προσπάθησε να περάσει νομοθεσία που να καταργεί τους πιλότους. Το μετρό σε πολλές πόλεις δεν έχει οδηγούς (ή δεν το οδηγούν, είναι παρόντες για ώρα ανάγκης).
    Δεν έχω καμμία αμφιβολία για το τεχνικά εφικτό της υπόθεσης, ίσα-ίσα αν δεν ήταν κάτι τέτοιες @@κίες δεν θα είχαν προς τα πού ν’ αναπτυχθούν στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το θέλουμε όμως; Εγώ ήδη με το GPS έχω ξεχάσει να προσανατολίζομαι ακόμη και στα κάπως γνωστά μου μέρη. Θα καταλήξουμε φοβάμαι σ’ έναν κόσμο σαν του Wall-E…

  62. Μια πολύ χρήσιμη πινακίδα

  63. LandS said

    56 Ε όχι και ανώτερη νοητική λειτουργία να παραχωρείς τη προτεραιότητα στον πεζό.

  64. ΓιώργοςΜ said

    63 Άστο αυτό, στα καθ’ ημάς (1) η μη παραχώρηση προτεραιότητας σε πεζό είναι ποινικά κολάσιμη (αλλά αν δε σκοτωθεί άνθρωπος κανείς δεν ασχολείται), ενώ (2) η παραχώρηση είναι κοινωνικά κολάσιμη (αν σταματήσεις σε διάβαση για να περάσει πεζός ακούς τα καντήλια σου ανελλιπώς από τους άλλους, αν είσαι πεζός επίσης-βλέπε 1).

  65. ΓιώργοςΜ said

    *αν είσαι πεζός και απαιτήσεις την προτεραιότητά σου

  66. «Διατηρούμε βέβαια τη μπούρκα σε άλλους τύπους, όπως είναι, ας πούμε, το «η δικαστής», που και οι περισσότερες δικάστριες το προτιμάνε».

    Νομίζω ότι πολλοί (μεταξύ αυτών και ο νοικοκύρης) μπερδεύουν το γραμματικό γένος με το φύλο. Όμως, στα απλά ελληνικά, ούτε όλοι οι λύκοι είναι αρσενικοί ούτε όλες οι χελώνες είναι θηλυκές. Ο σοφός λαός, όταν θεωρεί αναγκαίο να προσδιορίσει το φύλο λεει η λύκαινα, ο χελωνάς κλπ.
    Μπορεί, ΟΤΑΝ είναι αναγκαίο, να πει δικάστρια (αν και γενικώς προτιμάται ο τύπος δικαστίνα, βουλευτίνα κλπ). Όχι όμως να φτάσουμε να κάνουμε διπλά βαρετή τη γλώσσα μας, λέγοντας π.χ.: Όλοι οι δικαστές και οι δικάστριες κάνουν καλά τη δουλειά τους. Είναι αχρείαστος πλεονασμός!
    Εξάλλου, και αν ακόμα φορτωθούμε αγόγγυστα έναν τέτοιο πλεονασμό, πως θα πούμε την γυναίκα δρομέα (ίδε sarant, σχόλιο 23); Θα την πούμε …δρομεύτρια ή …δρομέισσα; Θα μας πάρουν με τις ντομάτες! (η δρομέας …κάθεται μια χαρά και μάλιστα άνευ μύστακος).
    Τέλος, προτιμώ το Άραβας-Αράβισσα. Το Αραβίδα …δεν μου κάθεται.

  67. Με το θήλυ φύλο και την αντίληψη του χώρου υπάρχουν πολλά. Πάντως στη γεωγραφία τα κορίτσια δείχνουν πιο αδύνατες από τα αγόρια. Στο χαρακτηριστικό ζήτημα των πόλεων και των πρωτευουσών τα κορίτσια απαντούν λιγότερο καλά.
    Σε ένα τεστ εκτός μαθήματος «γράψτε μερικές πόλεις που θα θέλατε να ταξιδέψτε ή που ΔΕΝ θα θέλατε να ταξιδέψτε», από 20 αγόρια δίνονται π.χ. 100 απαντήσεις ενώ από 20 κορίτσια 60 μόνο.
    Πολλοί το αποδίδουν στη σχέση των αγοριών με τις ποδοσφαιρικές ειδήσεις (και με το «έξω» γενικά).
    Ίσως όμως τα κορίτσια να μην ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με πλήρεις απαντήσεις επειδή το τεστ δεν έχει βαθμολογική αξία.

  68. Μυλοπέτρος said

    Η καψα του γυναικειου εγκεφάλου είναι μικρότερη από του αντρικού. Σε αυτό στηριχτηκαν ορισμενοι και ελαγαν ότι ο αντρας ειναι πιό έξυπνος απο τις γυναικες. Ελα ομως που η συχρονη τεχνολογια λεει άλλα! Δες τη ΚΜΕ σε ενα παλιο υπολογθστη και σε ενα συγχρονο. Το να ισχυριστώ οτι οι γυναικες η οι αντρες ειναι καλυτεροι ειναι σαν να λεγω οτι οι μισοι ανθρωποι υποκειπονται των αλλων μισων. Αποδεκτο; δεν νομιζω!

  69. #66
    Πάντως όπως είχε γράψει και ο Νίκος, όταν λέμε για τη θέση των τριών βουλευτών στο ζήτημα π.χ. του νομοσχεδίου και εννοούμε κάποιες τ.ρ.ε.ι.ς. .γ.υ.ν.α.ί.κ.ε.ς. .β.ο.υ.λ.ε.υ.τ.ί.ν.ε.ς, δεν θα πείραζε να υπάρχει ιδιαίτερη σημαδεμένη λέξη.

  70. Μυλοπέτρος said

    Η γυναικα εχει αλλη αντιληψη του χωρου απο τον αντρα. Αυτο επ ουδενι λογω σημαινει οτι η υπολειπεται απο την αντρικη. Ειναι σαν να λεμε οτι ειναι λαθος που οι κινεζοι τρωνε με τα ξυλακια ή βαση της διατροφής τους ειναι το ρυζι.

  71. Δεν είναι το ίδιο, Γιώργο Μπαρτζούδη.
    Φυσικά θα πούμε «ο λύκος» και «η χελώνα» αν δεν ξέρουμε ή δεν μας ενδιαφέρει το φύλο του ζώου. Δεν θα πούμε όμως ποτέ «η λύκος» ή «ο χελώνα»! Εξ ίσου φυσικά θα πούμε «ο δικαστής» ή «ο βουλευτής» όταν δεν δεν ξέρουμε ή δεν μας ενδιαφέρει το φύλο του· αλλά τα «η δικαστής» ή «η βουλευτής» είναι βεβιασμένα, διότι από τη στιγμή που λέμε «η», ξέρουμε το φύλο !

  72. voulagx said

    #53:@ Σκυλος. «Αλήθεια, πού είναι αυτό το γίδι;»
    Μου φαινεται οτι τωρα τελευταια εγινε λαμα (=προβατοκαμηλος).

  73. spiral architect 🇰🇵 said

    @40: Προσοχή στα ακατονόμαστα πράγματα που θα γίνονται στα μελλοντικά έξυπνα αυτοκίνητα. 😀

  74. 72 Ναι; Άλλαξε χρηστώνυμο; Ή πήγε Αμέρικα Λατίνα;

  75. Avonidas said

    #67. Σε ένα τεστ εκτός μαθήματος «γράψτε μερικές πόλεις που θα θέλατε να ταξιδέψτε ή που ΔΕΝ θα θέλατε να ταξιδέψτε», από 20 αγόρια δίνονται π.χ. 100 απαντήσεις ενώ από 20 κορίτσια 60 μόνο.

    Ακόμη κι αν το αποτέλεσμα ήταν στατιστικά σημαντικό (που μάλλον δεν είναι), είναι αστείο να ισχυριστεί κανείς ότι υπάρχει οποιαδήποτε βιολογική βάση σε τέτοιες διαφοροποιήσεις, όταν μπορούν ωραιότατα να αποδοθούν 100% σε πολιτισμικούς παράγοντες.

  76. ΓιώργοςΜ said

    Το ανέφερα ήδη στο #20, αλλά μιας και πέρασε μάλλον ντούκου:
    Σε ένα έγκυρο (=στατιστικά επαρκές) πείραμα, σε δυο ινδικές περιοχές με παρόμοιο γενετικό υπόβαθρο αλλά με μητριαρχική και πατριαρχική (ή ακριβέστερα μητρογραμμική και πατρογραμμική) κοινωνική δομή, βγήκαν τα παρακάτω αποτελέσματα σ’ ένα τεστ χωρικής αντίληψης (χρόνος για να φτιαχτεί ένα παζλ με κύβους:

    Φαίνεται πως στην πατρογραμμική κοινωνία οι άνδρες είχαν καλύτερη επίδοση (μικρότερος χρόνος επίλυσης) από τις γυναίκες, ενώ στη μητρογραμμική δεν υπήρχε στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ φύλων. Αξιοπρόσεκτο είναι όμως πως στη μητρογραμμική κοινωνία, το σκορ ήταν καλύτερο και για τα δύο φύλα!

    Φυσικά υπάρχουν πολύ περισσότερα εργαλεία για να το ψάξει κανείς με λεπτομέρεια (πιο ειδικά τεστ, ενδεχομένως), αλλά είναι καλή αφορμή για σκέψη…

  77. Avonidas said

    Και γενικά, όταν ακούει κανείς δηλώσεις του τύπου «οι γυναίκες είναι κατά μέσο όρο πιο Χ από τους άντρες», το πρώτο πράγμα που πρέπει να ρωτήσει είναι πόσο διαφέρουν οι μέσες τιμές του Χ μεταξύ των φύλων, και πόσο κυμαίνεται συνήθως το Χ.

    Για παράδειγμα, οι γυναίκες είναι κατά μέσο όρο πιο κοντές από τους άντρες, κατά 10cm περίπου, αλλά η τυπική απόκλιση του ανθρώπινου ύψους είναι περίπου 7cm. Αυτό σημαίνει ότι περίπου το 15% των γυναικών είναι ψηλότερες από το 50% των αντρών.

  78. Dimitris said

    #56 Λίγα ακομα για τα έξυπνα αυτοκίνητα και τις αποφάσεις τους.

    http://moralmachine.mit.edu/

  79. ndmushroom said

    Στο πολιτικό κομμάτι, συμφωνώ ότι πρόκειται μάλλον για κίνηση εντυπωσιασμού (παρότι έχει πολλά πρακτικά οφέλη για τις γυναίκες). Είναι δε αρκετά αστείο το βίντεο με τη σχετική ανακοίνωση στον ΟΗΕ, όπου ο Σαουδάραβας το ανακοινώνει, κάνει παύση περιμένοντας τα ενθουσιώδη χειροκροτήματα των παρισταμένων και όταν αυτά δεν έρχονται αρχίζει να χειροκροτεί μόνος του, οπότε ακολουθούν και οι άλλοι.
    Για το γλωσσολογικό, είναι από τις λίγες φορές που η τάση αγγλισμών που ξεκινάει από τα ΜΜΕ και εξαπλώνεται σε όλη τη γλώσσα θα λειτουργήσει θετικά: όπως οι αγγλόφωνοι δεν αναφέρονται σε Σαουδάραβες αλλά απλά σε Saudis, έτσι (ελπίζω) θα κυριαρχήσει κάποτε και στα μέρη μας το «ο Σαουδός, η Σαουδή» για τους κατοίκους της χώρας.

  80. ndmushroom said

    Α, και επειδή το ξέχασα και το ανέφερε η Έφη-Έφη, το Απαγορευμένο ποδήλατο θα μεταδοθεί από την ΕΤ3 το βράδυ της Κυριακής.

  81. … οδηγεί στο Ντουμπάι. Φυλακίστηκε …

    Driving while woman

  82. sarant said

    71 Έτσι!

    77 Δεν το είχα σκεφτεί αυτό με την τυπική απόκλιση

    79 Ενδιαφέροντες τύποι ο Σαουδός και η Σαουδή. Ο Άρης Αλεξάνδρου είχε λανσάρει το «ο Σοβιετός» για τους πολίτες της ΕΣΣΔ

  83. Πέπε said

    > > Και φυσικά, το πιο ορατό σημάδι της υποδούλωσης, είναι πως οι Σαουδαράβισσες σε δημόσιο χώρο πρέπει να φορούν τη μπούρκα

    Μια μοναδική φορά είχα την ευκαιρία να μιλήσω με Σαουδάραβα. Ήταν επισκέπτης στην Ελλάδα, και μας έλεγε διάφορα για τη χώρα του. Αν δεχθούμε ότι ο ίδιος δεν υπερέβαλλε, και ότι δεν υπήρχε πρόβλημα κατανόησης με τα σπασμένα του αγγλικά, πρόκειται για μια εντελώς απίστευτη κατάσταση, που εκτείνεται πολύ πιο πέρα από την μπούρκα, πολύ πιο πέρα από τους δημόσιους χώρους, και που ενώ βασικά καταπιέζει τις γυναίκες στην πραγματικότητα δημιουργεί έναν αφύσικο κόσμο και για τους άντρες εξίσου.

    Το κεντρικό ζουμί ήταν ότι καμία γυναίκα και κανένας άντρας δεν έχει ποτέ τη δυνατότητα να συναναστραφεί ανθρώπους όποιου φύλου θέλει, σε καμία φάση του ιδιωτικού ή δημόσιου βίου τους. Για παράδειγμα, σ’ ένα εστιατόριο -που είναι σχεδόν η μοναδική ψυχαγωγία που υπάρχει- μπορούν να πάνε είτε αντροπαρέες είτε άντρες που συνοδεύουν τις γυναίκες τους (συζύγους, κόρες).

    Κανένας άντρας δεν μπορεί ποτέ να γνωρίσει γυναίκες, εκτός παντρεμένες (συνοδεία του συζύγου τους, π.χ. να γνωρίσεις τη γυναίκα ενός φίλου σου). Άρα οι γάμοι γίνονται με προξενιό.

    Ο φίλος μου τα αποδεχόταν αυτά ως κάτι απόλυτα φυσιολογικό. Το συνηθέστερο, έλεγε, είναι να σου φέρει την υποψήφια σύζυγο η μάνα σου. Καλά, του λέγαμε, και τι εγγύηση υπάρχει ότι θα ταιριάξετε; -Ε αλίμονο, δεν ξέρει η μάνα μου τι μου αρέσει; Δεν ξέρει αν προτιμώ ψηλόλιγνες ή στρουμπουλές;

  84. gpoint said

    Μετά τον Τουίτυ, πρόεδρος στον ΠΑΟ ο Σιλβέστερ «γάτος» Κωνσταντίνου… επόμενος θα είναι ο Ελμερ Φαντ !!

  85. 45, … Και αν τα αυτοκίνητα είναι έξυπνα και οδηγούν μόνα τους, …

    … που θα βρούμε δρόμους να τρέχουν όλα αυτά τα άδεια αυτοκίνητα (αφού δεν θα έχουν οδηγό);
    ( 🙂 εννοείται)

  86. NM said

    spiral architect (22#): «1982. Η νικήτρια του 29ου Ράλι Ακρόπολις Μισέλ Μουτόν βιντεοσκοπημένη απο ελικόπτερο Σινούκ».
    Το «Σινούκ» είναι βέβαια «Χιούί». Φαίνεται αρκετές φορές η σκιά του πάνω στο έδαφος.

  87. Pedro Alvarez said

    77. ..και ταυτόχρονα όμως σημαίνει ότι ένας τυχαία επιλεγμένος άνδρας έχει πιθανότητα περίπου 0,95 να είναι ψηλότερος από μια τυχαία επιλεγμένη γυναίκα. Πρακτικά βεβαιότητα! …(για μεσο αντρικό υψος 1,76 και μεσο γυναικείο 1,63, με τυπικές αποκλίσεις αντίστοιχα 6 και 5 εκατοστά, βγαίνει ακριβώς 95%). Με την προυπόθεση πάντα ότι τα ύψη ακολουθούν την κανονική κατανομή (ισχύει) κι ότι τα ύψη είναι μεταξύ τους ανεξάρτητα (πολύ κοντά στην αλήθεια, επίσης

  88. Γιάννης Κουβάτσος said

    Εκτός από την υπόθεση της αυτοάμυνας, έχουμε και την υπόθεση του ομαδικού βιασμού της Βολιώτισσας φοιτήτριας στην Ξάνθη. Εκεί οι δικάστριες αθώωσαν τους κατηγορουμένους και οι συνήγοροι υπεράσπισης είπαν ότι η ενάγουσα, ως αθλήτρια, θα είχε αντισταθεί αποτελεσματικά αν επρόκειτο περί βιασμού και όχι περί συναινετικού σεξ. Βέβαια, αν είχε αντισταθεί υπέρ το δέον αποτελεσματικά και σκότωνε τους κατηγορουμένους, πόσα χρόνια φυλακή θα είχε φάει; Και στις δύο υποθέσεις οι άντρες ήταν Έλληνες. Δεν πιστεύω ότι η ετυμηγορία θα ήταν διαφορετική αν ήταν αλλοδαποί.
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://tomov.gr/el/2017/04/06/%25CF%2580%25CE%25BF%25CE%25B9%25CF%258C%25CF%2582-%25CE%25BF%25CE%25BC%25CE%25B1%25CE%25B4%25CE%25B9%25CE%25BA%25CF%258C%25CF%2582-%25CE%25B2%25CE%25B9%25CE%25B1%25CF%2583%25CE%25BC%25CF%258C%25CF%2582-%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25B7%25CE%25BD-%25CE%25BE%25CE%25AC%25CE%25BD%25CE%25B8%25CE%25B7/&ved=0ahUKEwiSw5e9xMrWAhVqLMAKHbHrBGgQFggpMAE&usg=AFQjCNHG4jzgpPVXdbS7_owW0xirVSi_JA

  89. Avonidas said

    #82. Δεν το είχα σκεφτεί αυτό με την τυπική απόκλιση

    Και μάλιστα χρησιμοποίησα σαν παράδειγμα το ύψος, όπου οι μέσες τιμές διαφέρουν κατά 1 τυπική απόκλιση («ένα σίγμα», που λέμε στο κουρμπέτι). Οι διαφορές είναι πολύ πιο ασήμαντες σε άλλα μεγέθη.

    Ας πούμε, στο IQ, που κάποιες μελέτες δίνουν διαφορά 3-4 μονάδες μεταξύ των δύο φύλων, ενώ η τυπική απόκλιση είναι (εξ ορισμού) 15 μονάδες. Πρακτικά δηλαδή, το 50% των γυναικών έχουν υψηλότερο σκορ IQ από το 50% των αντρών (φυσικά, το αντίστοιχο ισχύει και για τους άντρες).

    Οπότε, αν κάποιος χρησιμοποιούσε το IQ σαν κριτήριο π.χ. για την πρόσληψη σε μια θέση (κάτι που δεν συνίσταται ούτως ή άλλως), οι μέσοι όροι δεν θα του προσέφεραν καμιά σχεδόν πληροφορία αν πρέπει να προσλάβει έναν συγκεκριμένο υποψήφιο στη βάση του φύλου του — θα έπρεπε να δει τα προσωπικά σκορ τους.

  90. sarant said

    88 Αυτό ακριβώς υπαινίσσομαι και στο άρθρο, αλλά δεν θυμόμουν τα περιστατικά.

  91. Avonidas said

    #88. Κάτι τέτοια επιχειρήματα τα βρίσκω γελοία. Είναι βιασμός κι όχι συναινετικό σεξ απλά και μόνο αν μια γυναίκα πει όχι, ακόμη κι αν απλά βρίσκεται σε κατάσταση που ΔΕΝ θα μπορούσε να συναινέσει ξέροντας τι κάνει (π.χ. αν είναι σε κατάσταση μέθης). Είναι απολύτως άσχετο με το αν υπήρξε βιασμός το αν πρόβαλε αντίσταση.

    Το πρόβλημα, βεβαίως, είναι να αποδειχθεί το αν συναίνεσε ή όχι. Συνήθως έχουμε μόνο το λόγο της απέναντι στο λόγο των φερόμενων βιαστών. Ε, κι εδώ αρχίζει και παίζεται το παιχνίδι, όπου οι Σέρλοκ της έδρας προσπαθούν με βάση τις κοινωνικές τους αντιλήψεις να μαντέψουν αν είναι πιθανό να συναίνεσε (όταν είναι έντιμοι στην επιχειρηματολογιά τους, δηλαδή σπανίως έως ποτέ).

    Σ’ αυτό το παιχνίδι ό,τι και να απαντήσεις χάνεις: Ήταν νύχτα και κυκλοφορούσε μόνη της; Τα ‘θελε και τα παθε! Ήταν μέρα και τη βίασαν σε σοκάκι; Ντυνόταν προκλητικά! Γνώριζε τον δράστη; Άρα, ήθελε! Πήγε στο σπίτι του; Να μην πήγαινε! Ήρθε αυτός στο σπίτι της; Αφού τον έβαλε μέσα, άρα ήθελε να πηδηχτεί! Και πάει λέγοντας. Η υπόθεση εργασίας είναι ότι μια γυναίκα που βρίσκεται στον ίδιο χώρο με έναν άντρα και του μιλάει πρέπει απαραιτήτως να θέλει να πηδηχτεί μαζί του…

  92. Triant said

    Που είναι ο Γς;
    Περίεργος συνειρμός, ε;

  93. Emphyrio said

    Αφου προταθηκαν ηδη οι Σαουδαραβιδες, ας προτεινω τις Σαουδαραμπεσκες:

    Για τους βιτσιοζους, τις Σαουδογκροτεσκαραμπεσκες…

  94. Πάνος με πεζά said

    @ 22 : A, την είχαμε θυμηθεί προχτές την Μουτόν (στα δίδυμα), με συνοδήγισσα (sic) την Πατρίσια Πονς.

    Όσο για το γυναικείο εγκέφαλο και την οδήγηση, πέραν της πλάκας, οι δασκάλοι (ξανα-sic) οδήγησης λένε ότι οι γυναίκες συνηθίζουν πιο γρήγορα από τους άντρες τα πετάλια, ενώ αντίθετα εκείνοι υπερτερούν στο τιμόνι.

  95. Πάνος με πεζά said

    Τώρα βέβαια, υπάρχουν και οι κακοήθεις…

    Να δω τί θα κάνατε, δάσκαλοι, μόνο με μαντραχαλαίους…

  96. Avonidas said

    #87. Pedro Alvarez, πώς κατέληξες σ’ αυτό το αποτέλεσμα; Γιατί εγώ όπως το υπολογίζω βγάζω κάπου 60% πιθανότητα.

  97. Avonidas said

    #96. Γράψε λάθος, μπέρδεψα τα μέτρα με τα εκατοστά 😛

  98. 97 Είσαι καλός στο παρκάρισμα;

  99. Avonidas said

    #98. Απαίσιος, μιλάμε! Αλλά μπορώ να ξεχωρίσω το μπορντώ από το τριανταφυλλί 😛 😛 😛

  100. 99 Κι εγώ χάλιας είμαι. Εδώ στο χωριό, που έχει άπλα, τα κουτσοκαταφέρνω. Με τα χρώματα τα πάω καλά λόγω συνάφειας με την τυπογραφική τέχνη.

  101. Mπετατζής said

    Πιο χάλιας από μένα δεν μπαίζει. Έχω πληρώσει μια περιουσία στα πάρκινγκ. Ως εκ τούτου, γνωρίζω τα φτηνότερα πάρκινγκ στα πέριξ (με 4-5 ευρώ όλη μέρα γλυτώνεις την ταλαιπωρία και κινείς και την πραγματική οικονομία).

  102. Πάνος με πεζά said

    Συμφωνείτε, κύριοι, ότι ο βασιλιάς των παρκαρισμάτων είναι με την όπισθεν στην ανηφόρα, και μάλιστα στο δεξιό πεζοδρόμιο μονόδρομου (δηλ. από την πλευρά του συνοδηγού);
    Ας πούμε εδώ, η Baldwin Street στη Νέα Ζηλανδία, που με 38% είναι ο πιο επικλινής δρόμος στον κόσμο, λέει…

  103. Πάνος με πεζά said

    Όσο για σας κύριοι, εδώ σε θέλω κάβουρα…

  104. 102 Κάψιμο συμπλέκτη εγγυημένο.
    Άσε και πρόσφατα τόπαθα…

  105. Πάνος με πεζά said

    E, μ’ ένα παρκάρισμα, δεν καις συμπλέκτη…
    Αν κολλήσεις στην άμμο στο Σχινιά, το συζητάμε…

  106. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αν μένατε στο κέντρο της Αθήνας, θα γινόσασταν εξπέρ στο παρκάρισμα. Οι δικοί μου με κοροϊδεύουν για το χάλια παρκάρισμα που κάνω όταν έχω άνεση χώρου. Είμαι ασυνήθιστος σ’ αυτό.

  107. Όχι αλλά υπερθερμαίνεται. Το πρωτόπαθα με το Lada Niva όπισθεν σε πατάρι πλοίου για Σαμοθράκη. Ευτυχώς το κατάλαβα νωρίς κι έβαλα τις κοντές σχέσεις, οπότε ανέβηκε λουκουμάκι.
    Όσο για την άμμο στο Σχινιά, μια και μιλάμε για Αραβίες, έχω δει μεγάλα Toyota LandCruiser στην έρημο του Ομάν να κολλάνε με την κοιλιά. Αλλά είχαν ιμάντες ρυμούλκησης και είχαν ξεφουσκώσει τα λάστιχά του σε 10 psi οπότε ξεκόλλαγαν εύκολα.

  108. @ 75 Avonidas

    Το ζήτημα ΄ήταν από μόνο του επαληθευόμενο αφού σε 28 γυμνάσια / λύκεια όλες οι ομάδες είχαν την ίδια συμπεριφορά.
    Άρα τίθεται το ερώτημα «γιατί». Οπότε η πιθανότερη απάντηση σε εκείνο το επίπεδο ήταν «πολιτισμική», δηλαδή συμπεριφοράς απέναντι στο τεστ ως μη μάθημα (σε αντίθεση με την παιγνιώδη συμπεριφορά των αγοριών που πήραν το πράγμα στα «ζεστά»).

  109. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    88/90
    Αμάρυνθος 2006
    Πενθήμερη αποβολή και στη 16χρονη μαθήτρια που κατήγγειλε βιασμό
    http://news.in.gr/greece/article/?aid=751360

    Χαλκίδα 2010
    Αθώοι οι βιαστές Αμαρύνθου και τώρα ζητάν και τα ρέστα από το θύμα
    https://athens.indymedia.org/post/1147055/

  110. Ριβαλντίνιο said

    Χαχα, και αν θυμάμαι καλά είχε γέλιο η μετέπειτα υπόθεση . Είχαν κατέβει με πούλμαν στην επαρχία οι αναρχοάπλυτοι μπαχαλάκηδες για να γράψουν με σπρέι και να κάνουν την φιγούρα τους και οι κατσικογάμηδες πορνοβοσκοί τους πήραν στο κυνήγι . Πολύ πλάκα 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

    Κάπως έτσι φαντάζομαι την σκηνή :

  111. 110 Ριβαλντίνιο γίνεσαι ανθυποπροβοκάτωρ αλλά σε συγχωρώ.
    Η τραγική λεπτομέρεια είναι πως στον ξυλοδαρμό των αναρχικών πρωτοστάτησαν βούλγαροι μετανάστες, *συμπατριώτες* του θύματος. Προφανώς ήθελαν να δείξουν πόσο έχουν αφομοιωθεί στο χωριό.

  112. Ριβαλντίνιο said

    @ 111 Σκύλος

    Πλάκα κάνω ( αν μπορεί βέβαια να γίνει πλάκα με αυτά τα θέματα ). Περιγράφω τα γεγονότα όπως τα έπλασε η φαντασία μου ! 🙂

  113. Pedis said

    # 77 – Για παράδειγμα, οι γυναίκες είναι κατά μέσο όρο πιο κοντές από τους άντρες, κατά 10cm περίπου, αλλά η τυπική απόκλιση του ανθρώπινου ύψους είναι περίπου 7cm. Αυτό σημαίνει ότι περίπου το 15% των γυναικών είναι ψηλότερες από το 50% των αντρών.

    δεν είναι μη αναμενόμενο συμπέρασμα, αρκεί να συγκρίνει κανείς το 50% των Βορειοευρωπαίων γυναικών με το 80% σύνολο του ανδρικού πληθυσμού των Νοτιοευρωπαίων. (νούμερα καφενείου αλλά όχι εκτός τόπου ..)

  114. 112 Δυστυχώς, η φαντασία σου λειτούργησε σωστά.
    Ξεκίνησαν, μόλις κατέβηκαν απ’ τα πούλμαν, με το μουτζούρωμα του ηρώου του χωριού, όπου αναγράφονταν (και) οι νεκροί του Εμφυλίου. Αμερικανοτσολιάδες ως επί το πλείστον. 😦

  115. sarant said

    99-101 Εγώ πάντως μία φορά έχω παρκάρει εφαρμόζοντας τη γνωστή μανούβρα: όταν έδωσα εξετάσεις, το 1986. Εκτοτε μόνο με τη μούρη μπορώ να παρκάρω

  116. 113 Pedis, Game of Thrones βλέπεις;

  117. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και στην Ιταλία αθωώνονται οι βιαστές και ενοχοποιούνται τα θύματα:
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.newsbeast.gr/world/arthro/2633150/dikastis-athoose-viasti-giati-to-thima-den-ourliaxe&ved=0ahUKEwiOie6P_8rWAhXHaxQKHcO2B0sQFggpMAI&usg=AFQjCNF7G0EuMxj4hSfTCKELUDk0eLyfCg

  118. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    115 !!
    Στο Χαλάνδρι.ειδικά πριν την κρίση ήταν μαρτύριο να βρεις θέση, οπότε γίναμε όλοι εξπέρ.Μόνο να χωράμε.Παρκάρω στα 20 εκατοστά.Πραγματικά. Κάτι άλλο που γίνομαι μπουρλότο με τους άντρες μου:δε σταματάνε να ρωτήσουνε άμα έχουμε χαθεί σε μια περιοχή.Προ καιρού μπερδευτήκαμε στο Διόνυσο και κατεβήκαμε σε άλλο γάμο για να μη ρωτήσει ποιος (γαμο)Αϊ τάδε ήταν αυτός ! 🙂

    Εδώ βρήκα τώρα οδηγίες για εύκολο παρκαρισμα σύντροφοι 🙂
    http://www.news.gr/auto/sto-timoni/article/63213/symvoyles-gia-efkolo-parkarisma.html

  119. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    117. χθεσινή είδηση: Γαλλικό δικαστήριο έκρινε συναινετικό το σεξ 28χρονου με 11χρονη
    http://cyprusnews.eu/24h-kipros/6474391-%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CE%AD%CE%BA%CF%81%CE%B9%CE%BD%CE%B5-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CF%83%CE%B5%CE%BE-28%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B5-11%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B7.html

  120. Pedis said

    # 116 – μπι-τι-w Σκύλε, γνωρίζει κανείς το λόγο που το alfavita το μοστράρει κάθε μέρα; Eννοώ, πέραν το του ότι τα παίρνει από τη διαφήμιση για να προσφέρει το κατιτίς του κι αυτό στη γενική κατάσταση μαλακίας …

  121. Μαρία said

    119
    Και παντρεμένος με δυο παιδιά.

  122. sarant said

    119-121 Ντροπή όμως

  123. Μαρία said

    122
    http://jprosen.blog.lemonde.fr/2017/09/26/le-consentement-libre-et-eclaire-dune-fillette-de-11-ans-face-a-un-homme-de-28-ans/

  124. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και η χειρότερη περίπτωση είναι όταν το θύμα του βιασμού αποδέχεται την «ενοχή» του και θεωρεί το πάθημά του δίκαιη τιμωρία. Τι πλύση εγκεφάλου πρέπει να έχει υποστεί στα τρυφερά του χρόνια από το περιβάλλον του…
    http://www.mixanitouxronou.gr/keli-makgkilis-i-agnosti-zoi-tis-simprotagonistrias-tou-tom-krouz-sto-top-gun-ti-viasan-sta-24-mesa-sto-spiti-tis-ke-den-to-apokalipse-se-kanenan-giati-theorouse-oti-itan-timoria-ap-ton-theo-ep/

  125. Γιώργος Κεγκερογλου said

    Καλησπέρα εκείνο το αλβανίδα σας φαίνεται σωστό?

  126. sarant said

    Αλβανή και Αλβανίδα. Προτιμώ το πρώτο. Και τα δύο δεκτά.

  127. Μαρία said

    126
    Οι γειτόνισσές μου λένε Αλβανέζα.

  128. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μια καλή ταινία, σχετική με το θέμα της ανάρτησης, την Κυριακή στην ΕΤ3. Γιατί και η οδήγηση ποδήλατου από τις γυναίκες είναι ταμπού στη Σαουδική Αραβία.
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.ert.gr/ert3/ert3-protaseis/apagorevmeno-podilato-kinoniki-tenia-stin-ert3-trailer/&ved=0ahUKEwiUm_nEscvWAhUPM8AKHXM3C-kQqOcBCMgBMBg&usg=AFQjCNGgLGvxyozkh1c-Z63Mnvo5PRGEfg

  129. Γιάννης Ιατρού said

    ΛΑΜΠΡΟ,

    Χρόνια σου πολλά ρε συ, να σε χαιρόμαστε!

  130. gpoint said

    # 129

    Τι έγινε ; Γέρασε κι άλλο ; Μυαλό έβαλε καθόλου ή ντιπ ; Ευχές !

  131. Γς said

    92:

    >Που είναι ο Γς;

    Μερικές μέρες στην όμορφη Πάρο.

  132. cronopiusa said

    Για τον ανεμοπόρο καταδύτη …

  133. cronopiusa said

    Για τον ταξιδιάρη Γς …

  134. Γς said

    133:

    Τι όμορφο…

    Σε ευχαριστώ

  135. Γιάννης Κουβάτσος said

    Γενέθλια ο Λάμπρος; Χρόνια πολλά και λαμπρά! 🍻

  136. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα

    135: Ναι, μπήκε πλέον στην εφηβεία 🙂

  137. 69 dimosioshoros said: «#66Πάντως …όταν λέμε για τη θέση των τριών βουλευτών στο ζήτημα π.χ. του νομοσχεδίου και εννοούμε κάποιες τ.ρ.ε.ι.ς. .γ.υ.ν.α.ί.κ.ε.ς. .β.ο.υ.λ.ε.υ.τ.ί.ν.ε.ς, δεν θα πείραζε να υπάρχει ιδιαίτερη σημαδεμένη λέξη».

    Αυτό λεω και εγώ πάντως!

    71 Αγγελος said: «Δεν είναι το ίδιο… Φυσικά θα πούμε «ο λύκος» και «η χελώνα» αν δεν ξέρουμε ή δεν μας ενδιαφέρει το φύλο του ζώου. Δεν θα πούμε όμως ποτέ «η λύκος» ή «ο χελώνα»! Εξ ίσου φυσικά θα πούμε «ο δικαστής» ή «ο βουλευτής» όταν δεν δεν ξέρουμε ή δεν μας ενδιαφέρει το φύλο του• αλλά τα «η δικαστής» ή «η βουλευτής» είναι βεβιασμένα, διότι από τη στιγμή που λέμε «η», ξέρουμε το φύλο» !
    και 82 sarant said: «71 Έτσι»!

    Δεν κατάλαβα ΠΟΙΟ πράγμα δεν είναι το ίδιο. ΟΤΑΝ χρειάζεται να προσδιορίσουμε το φύλο λέμε «η λύκαινα», «ο χελωνάς», η βουλευτίνα/τρια κλπ, όπως ήδη έχω σημειώσει (και όχι βέβαια «η λύκος» ή «ο χελώνα»). Κάτι παρόμοιο νομίζω ότι κάνουν και οι Εγγλέζοι. Αν δεν κάνω λάθος, λένε she goat, όταν θέλουν να ξεχωρίσουν τη γίδα από τον τράγο.

  138. Γιάννης Κουβάτσος said

    136. Στην εφηβεία, ε; Δηλαδή πάει σχολείο ακόμα. Έ, ρε και να μάθουν οι καθηγητές του τι τους σούρνει! Δεν θα πάρει απολυτήριο ποτέ. 😜

  139. Πέπε said

    @137:
    Η ειδική λέξη για τον λύκο που προσδιορίζει ότι είναι θηλυκός, δηλ. η λέξη λύκαινα, είναι θηλυκή και η ίδια. Άρα παίρνει υποχρεωτικά θηλυκό άρθρο, με το οποίο ταιριάζει ομαλότατα. Η λέξη «βουλευτής» όμως είναι αρσενική, και δεν μπορεί να πάρει θηλυκό άρθρο. «Η βουλευτής» είναι λάθος ελληνικά, όχι γι’ αυτό που σημαίνει αλλά για καθαρά γραμματικούς λόγους (τόσο λάθος όσο και το υποθετικό «ο χελώνα»). Με το «η βουλευτίνα» δεν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα.

    (Παρεμπιπτόντως, δεν έχουμε λέξη για την αρσενική χελώνα γιατί είναι πολύ σπάνιες οι περιπτώσεις όπου έχει κάποια σημασία για την οποιαδήποτε συνεννόηση το φύλο της χελώνας. Σ’ αυτές τις σπάνιες περιπτώσεις αυτοσχεδιάζουμε κάτι, π.χ. ο χελώνος, ή απλά λέμε «η αρσενική χελώνα». Με τα οικόσιτα ζώα και διάφορα άλλα είδη το φύλο μπορεί να έχει μεγαλύτερη σημασία, οπότε υπάρχει και η λέξη που το προσδιορίζει. Ακραία περίπτωση η κότα με τον κόκορα, όπου δεν υπάρχει ολωσδιόλου λέξη που να μη δηλώνει το φύλο.)

  140. Triant said

    139:
    ‘Ακραία περίπτωση η κότα με τον κόκορα, όπου δεν υπάρχει ολωσδιόλου λέξη που να μη δηλώνει το φύλο.’

    Δεν είναι ακραία. Κανένας αγρότης δεν θα πεί κατσίκα τον τράγο ή αγελάδα τον ταύρο (και τούμπαλιν). Υπάρχει διαφορά στην χρησιμότητα με οικονομικό αποτέλεσμα (αυγά, γάλα).

  141. Πέπε said

    139:
    Ναι, αλλά με τα πουλερικά ακόμη κι ο μη αγρότης δεν έχει λέξη!

    Μπορεί κανείς να δει κάπου τρεις γίδες και δυο τράγους. Αν δεν ξέρει να τα ξεχωρίσει ή δεν τον ενδιαφέρει εκείνη τη στιγμή, ή συντρέχουν άλλοι λόγοι που δεν μπορώ να σκεφτώ αυτή τη στιγμή, έχει την επιλογή να πει «πέντε κατσίκια», «πέντε γίδια». Άμα δεις δυο πετεινούς και τρεις κότες δεν έχεις αντίστοιχη επιλογή.

    (Ναι, για τη διαφορά στη χρησιμότητα και τον αντίκτυπό της στη γλώσσα, ισχύει. Όχι μόνο το φύλο αλλά και η ηλικία, κοινωνική κατάσταση κλπ., ορίζουν διακριτές κατηγορίες. Ο βοσκός που κανονίζαμε τα κρέατα για ένα τραπέζι μια φορά επέμενε να με διορθώνει «όχι αρνί, ζυγούρι» για να μη γίνει κανένα λάθος στη συνεννόηση! Υπάρχει όμως κι η λέξη «γιτσικό» που, αν έχω καταλάβει καλά, σημαίνει το κατσίκι ως είδος άνευ ετέρου προσδιορισμού. Για τα πρόβατα δεν ξέρω την αντίστοιχη λέξη.)

  142. gpoint said

    # 137

    Στα ελληνικά που ξέρω ο χελωνάς παραπέμπει σε κάποιον που νταραβαρίζεται με οποιονδήποτε τρόπο με χελώνες, η αρσενική προσδιορίζεται με το χελώνος μάλλον.

    # 141

    πέντε πουλερικά, τόσο απλά

  143. Πέπε said

    @142:
    Πουλερικά όμως είναι κι οι γαλοπούλες κ.ά.

  144. sarant said

    142 Ναι, κι εγώ όταν είδα «χελωνάς» σκέφτηκα κάποιον που πουλάει χελώνες

  145. ΚΩΣΤΑΣ said

    143
    Πέντε ορνίθια.

  146. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    129 – Ευχαριστώ Γιάννη που με θυμήθηκες.

    130 – Μυαλό σκέφτομαι να βάλω όταν πεθάνω (σε 75 χρόνια από σκηνοθετημένο ατύχημα) 🙂 Eυχαριστώ για τις ευχές Gee.

    132 – Ευχαριστώ Κρόνη και συνέχισε να είσαι αλλού, είναι ωραίο να ξέρω πως υπάρχουν «αρπαγμένοι» άνθρωποι εκεί έξω.

    135 – Ευχαριστώ Γιάννη.

    138 – Παραδόξως όλοι οι δάσκαλοι (πλήν ενός) κι οι καθηγητές (στην σχολή) που είχα μ΄αγαπούσαν, πώς νομίζεις πέρναγα τις τάξεις; 🙂
    Πάντως δεν έχω μιλήσει ποτέ υποτιμητικά για δασκαλάκους και καθηγητάκους, άλλοι ΠΟΛΥΥΥΥΥΥΥ ΕΞΥΠΝΟΙ 🙂 το κάνουν αυτό.

    Αυτή η αγαπημένη μου άρια (ούτε που ξέρω πόσες φορές την έχω ακούσει από το 1974 που την άκουσα πρώτη φορά) σε μια κορυφαία ερμηνεία για εσάς.

  147. odinmac said

    Εδώ, μια ενδιαφέρουσα ανάλυση για τους λόγους που θα επιτρέψουν την οδήγηση στις γυναίκες στην Σαουδική Αραβία
    https://www.haaretz.com/middle-east-news/1.814634

  148. Η λέξη χελωνάς χρησιμοποιούνταν παρ΄ημίν ΟΤΑΝ χρειάζονταν. Έχετε δει χελώνες να …κάνουν σεξ;; Ο χελωνάς, πάντα πιο μικρόσωμος, καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια.
    Σχετικά με τα …πουλερικά, η παρ΄ημίν λαϊκή γλώσσα (πιστεύω και απανταχού της Ελλάδος) έχει τις απαντήσεις ΟΤΑΝ χρειάζεται, επιλέγοντας από …σωρό λέξεων: Τα αρνίθια, η αρνίθα. η π’λάδα, ο πέτ’νιος, το πετ’νιάρι κλπ, κλπ.

    Όσο για το ζυγούρι, δεν φταίει ο βοσκός αν κάποιος δεν ξέρει ότι το «προβατικό» ενός έτους (το περυσινό αρνί) λέγεται ζυγούρι. Πρόκειται κατά κανόνα για θηλυκά αρνιά που είτε δεν κατέστη δυνατό να πωληθούν έγκαιρα είτε κρατήθηκαν για νταμασλίκι. Λέω θηλυκά, διότι τα αρσενικά τα σημαδεύουν και τα ξεφορτώνονται νωρίς. Καθότι αν κρατηθούν για ζυγούρια απλώς δεν τρώγονται. Μυρίζουν πουρτσίλας. Σας κατατόπισα;

    Τέλος για «την βουλευτή»: Είναι βεβαίως γραμματικό λάθος, αποδεκτό όμως από πολλούς (θα έλεγα σχεδόν απ΄όλους). Αποδεκτό, όπως το αγγλικό she goat για την κατσίκα. Ο απλός κόσμος όμως λεει κατά κανόνα «η βουλευτίνα» και μάλλον αισθάνεται αμήχανα όταν ακούει «η βουλεύτρια». Θα κάνει τη σκέψη: Αφού το λεει έτσι αυτός ο γραμματισμένος έτσι θάναι. Όμως δεν το λεει σχεδόν ποτέ. Συμπέρασμα: Δεν βλέπω την βουλεύτρια να …περνά τις εξετάσεις!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: